چگونه در بورس شکست نخوریم

 
helpkade
چگونه در بورس شکست نخوریم
چگونه در بورس شکست نخوریم

اگر به تازگی وارد بازار سرمایه شده‌اید احتمالا با سوالاتی از این دست مواجه شوید، چطور معامله کنیم تا ضرر نکنیم؟ چطور پس از ضرر در بورس دلسرد نشویم؟ بازارهای مالی توام با ریسک هستند. همانطور که هر کاری  نیاز به اموزش و تمرین دارد، معامله کردن نیز نیازمند صرف زمان برای یادگیری و پشتکار است. دیکته نانوشته غلط ندارد. پس بدون تجربه کردن نمی‌توانید بیاموزید و در معاملات پیروز شوید. این تجربه خالی از شکست نخواهد بود. ولی باید بدانید هر شکست مقدمه پیروزی است. اگر شما پولتان را در بازار سرمایه از دست دهید و ندانید که چرا زیان کرده اید، شکست خورده اید؛ اما اگر پولتان را در بازار سرمایه از دست دهید، و از اشتباهاتتان درس بگیرید نه تنها شکست نخورده، بلکه چیزی آموخته‌اید. اولین موضوعی که در راه موفقیت در بازارهای مالی باید به ان توجه کنید شناخت روحیات خودتان است. شما باید به درستی بدانید در چه طیفی از ریسک پذیری قرار دارید. نوع معاملات افراد ریسک پذیر با ریسک گریز یکسان نیست. اگر ریسک گریز باشید، احتمالا قید خرید گروهی از سهم‌ها را خواهید زد. در مرحله بعدی توجه به سرمایه موجود و میزان تمایل برای سرمایه گذاری حائز اهمیت است.

در ادامه به نکات مهمی می‌پردازیم که در بازارهای مالی به شما کمک می‌کند تا کمتر با ضرر در بورس مواجه شوید.

یک سهامدار باید بداند در کدام دسته از سهامداران قرار دارد. دانستن این نکته به او کمک می‌کند هر سهمی را نخرید و استراتژی که مناسب اون نیست انتخاب نکند. شما می‌توانید پس از تهیه لیست سهم‌های مورد نظر روند قیمتی آن‌ها، نحوه سود سازی و استمرار سودسازی آن را بررسی کنید. این فرایند به شما کمک می‌کند تا سهام کم ریسک و پر ریسک و مناسب خود را بشناسید. بد نیست با اهل فن و حرفه ای ها صحبت کنید و از تجارب آن‌ها بهره گیرید. استراتژی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. اصرار نداشته باشید مانند بقیه رفتار کنید و سهام بخرید.

یک سهامدار موفق، کسی است که تمامی رفتارهای معاملاتی خود را به صورت منظم پیش ببرد. داشتن یک برنامه مدون و ترجیحا نوشته شده، می‌تواند به شما کمک کند تا کمتر اشتباه کنید و معاملات سود ده داشته باشید. خیلی از سهامداران، تصمیم برای خرید و فروش خود را به ساعات اولیه معاملات موکول می‌کنند. این موضوع درصد خطای شما را بالا می‌برد. زیرا در ان دقایق تصمیم همراه با استرس و خطای بسیار است. بهتر آن است اواخر هفته را به تهیه لیست خرید و فروش ها و تفکر درباره استراتژی سهامداری اختصاص دهید و هنگام معاملات با فراغ بال و فکری آسوده خرید و فروش کنید.چگونه در بورس شکست نخوریم

یک سهامدار موفق کسی است که بر رفتارش تسلط داشته باشد و در مورد استراتژی خود قاطعیت داشته باشد. به عنوان مثال، شما یک سهامدار مبتدی و ریسک گریز هستید.  پس از مشاوره با افراد مجرب، تصمیم می‌گیرید سهامی کم ریسک بخرید و به مدت یک سال نگهداری کنید. پس از گذشت یک ماه و صحبت کردن با افراد مختلف، تصمیم می‌گیرید سهام خود را بفروشید و سهامی را بخرید که یک هفته شما را به سود رویایی برساند. باید به شما بگوییم شما بزرگترین اشتباه را مرتکب شده اید. شما باید در بازار سهام، صبر را تمرین کنید و روی تصمیم خود قاطعیت داشته  باشید. در غیر این صورت نه تنها سود کسب نمی‌کنید بلکه فقط معاملاتی را رقم می‌زنید که منجر به ضرر در بورس خواهد شد.

یکی از نکاتی که به شما کمک می‌کند تا کمتر دچار زیان شوید، پخش کردن سرمایه است. وقتی همه ی سرمایه ی شما در یک منبع است و قیمت‌ها افت کرده و بازار نزولی می‌شود، استرس زیادی به شما تحمیل می‌شود. شما می‌پندارید که سرمایه ی شما در حال از دست رفتن است و این موضوع شما را به اقدامات نسجیده و هیجانی وا می‌دارد. بهتر است چندین سامانه معاملاتی داشته باشید و در هر کدام بخشی از پول خود را سرمایه گذاری کنید.

همیشه در آموزش‌های نخستین بورس به افراد گفته می‌شود، نقدینگی که لازم ندارید وارد بازار سرمایه کنید. منظور پول راکدی است که مدت‌ها به آن نیازی نخواهید داشت. در اینجا فقط بحث نیاز داشتن به پول نیست. شما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر پولتان از دست رفت، دچار خسران زیادی نشوید. بنابرین پولی که از فروش دارایی، یا مخارج ضروری وارد بورس می‌کنید، سطح استرس شما را بالا برده و باعث اقدامات هیجانی شما در رکود بازار می‌شود. اقدامات هیجانی نیز سرچشمه ضرر در بورس هستند.

پس از اینکه مدتی در بازار معامله می‌کنید، متوجه نکاتی می‌شوید که قبلا به ان توجه نمی‌کردید. شما می‌توانید از اشتباهات خود، درس بگیرید و برای خود قانون تعریف کنید. این قوانین را بصورت نکات مهم یادداشت کنید. بهتر است قوانین هر روز جلوی دید شما باشد تا هیچ گاه فراموش نکنید. این لیست می‌تواند شامل باید و نبایدهای سرمایه گذاری باشد که شما در طی مدت سهامداری خود کسب کرده‌اید. لیست شما می‌تواند به شکل زیر باشد:

این حالت معمولا وقتی رخ می‌دهد که بازار در حال صعود است. سهامداران به تب و تاب می‌افتند تا از رشد بازار جا نمانند. ولی به این موضوع دقت کنید که شما با آوردن پولی غیر از پول خودتان، یک متغیر دیگر به روند سهامداری خود اضافه می‌کنید ان هم ریسک فرد دیگر است. در واقع شما هر روز باید نگرانی ضرر در بورس و از بین رفتن پول شخص دیگر را نیز به دوش بکشید. اینکه هر روز به از بین رفتن پول و ناتوانی از بازپرداخت آن فکر کنید، شما را تبدیل به یک سهامدار درمانده می‌کند.  همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، استرس عامل مهمی جهت ایجاد معاملات هیجانی همراه با زیان است.

اطلاعات زیادی هر روز در جریان است. اینکه شما چطور از اطلاعات استفاده می‌کنید مهم است. تفسیر افراد از اطلاعات متفاوت است. سرمایه گذاران موفق، همواره اطلاعات خود را بروز می‌کنند. با داشتن آگاهی از شرایط بنیادی شرکت‌ها، شرایط سیاسی و اقتصاد جهانی، می‌توان همگام با بازار حرکت کرد. به روز بودن به سهامدار کمک می‌کند که از رشد بازار جا نماند و همچنین دچار زیان پیش بینی نشده نیز نشود.

وعده سودهای فضایی و توصیه‌هایی که فاقد دلیل و مستندات هستند، فقط به شما امید واهی خواهند داد. بهتر است واقع گرا باشید و واقعیات را ببینید و با توجه به ان وارد معامله شوید. در غیر این صورت، شما وارد بازی خواهید شد که همواره بازنده خواهید بود. بازار مالی بازاری خالی از ریسک نیست پس سعی  کنید منطقی معامله کنید تا سود معقول کسب کنید.

یک سهامدار نیز مانند هر شخص دیگر نیاز به استراحت دارد. اگر سهامداری برای کسی شغل محسوب شود، پس از مدتی با معاملات پشت سر هم دچار فرسودگی می‌شود. خستگی زیاد می‌تواند اشتباهات معاملاتی شما را افزایش دهد و در نهایت تبدیل به سهامدار شکست خورده و زیان دیده شوید.هر چند وقت یک بار از بازار فاصله بگیرید و استراحت کنید تا ذهنتان ارام شود.

پیدا کردن نقطه ورود مناسب، دغدغه بسیاری از سهامداران است. شما با دانش تکنیکال و مالی رفتاری و شناخت شرکتها می‌توانید، بهترین قیمت خرید سهام را شکار کنید اصطلاح “شرایط صحیح” یا Right Condition به وضعیتی اطلاق می‌شود که حرکت قیمتها در جهت دلخواه بوده و برآورد ما بر این است که این مدت به اندازه‌ای خواهد بود که منجر به سود کافی بشود. اصطلاح ”زمان صحیح” یا Right Time به موقعی گوییم که قیمتها در جهت دلخواه استارت می‌خورد و مهمترین دغدغه پس از شرایط صحیح است. خرید سهم در صف خرید و اوج قیمتی، شما را وارد چرخه عذاب وجدان “چرا گران خریدم، ضرر کردم” می‌کند. پس سعی کنید در موقع صعود بازار، هیجانات خود را کنترل کنید.

خروج به موقع نیز به همان اندازه و شاید بیشتر از ورود اهمیت دارد. اغلب مردم نمی دانند کی باید از بازار خارج شوند و این امر اصل مهمی در معامله گری محسوب می‌شود. تحلیل تکنیکال به تنهایی در این زمینه نمی‌تواند یاری بخش ما باشد. دانش مالی رفتاری و تابلوخوانی می‌تواند در خروج به موقع ما را یاری کند. یکی از عواملی که خروج از سهم را دشوار می‌کند، دلبستگی زیاد به سهم است. گاهی به امید خروج از زیان، سهمی را در سبد نگه می‌داریم و عملا فرصت های سود ده بازار را از دست می‌دهیم. بنابرین سعی کنیم احساسات و هیجانات خود را کنترل کنیم و با کاهش دلبستگی ها سهم را در نقطه مناسب به فروش برسانیم.

شما باید بتوانید با توجه به روحیات شخصی خود، میزان سرمایه، افق زمانی سرمایه گذاری را تعیین کنید. باید بدانید تا چه زمانی به این پول نیاز ندارید و می‌توانید به راحتی ان را وارد بازار سهام کنید. اگر قصد دارید سهم را نگهداری کنید و هر سال سود نقدی دریافت کنید، افق زمانی بلند مدت تری دارید. اما گاهی تصمیم دارید صرفا چندماه، نقدینگی خود را در بازار نگه دارید. این موضوع را نیز می‌توانید به صورت مکتوب داشته باشید.

این مدل از معامله کردن، همه می‌تواند جنبه مثبت داشته باشد هم منفی! اگر سهامی را خریدید و روز به روز به ضرر شما افزوده می‌شود و امیدی به جبران ان نیست، میانگین کم کردن، بزرگترین اشتباه است. زیرا شما را وارد باتلاقی می‌کند که بیرون آمدن از آن روز به روز دشوارتر می‌شود. افزایش دلبستگی به سهم و امیدواری به بهتر شدن اوضاع، فروش سهم را برای شما سخت تر می‌کند. حالت دیگری نیز وجود دارد که سهامی ارزنده است و شما در قیمت های مختلف میانگین کم کرده‌اید. با افزایش قیمت سهام کم کم شما به سود می‌رسید و اثر گران خریدن ان شما خنثی می‌شود.

یکی از عواملی که به موفقیت سهامدار کمک می‌کند، داشتن تمرکز و مهارت است. معامله هم زمان در بازارهای مختلف نظیر؛ طلا، ارز و.. تمرکز شما را کاهش می‌دهد. بهتر است توانایی خود را در یک بازار تقویت کنید تا بتوانید نتیجه مطلوب کسب کنید. با معامله هم زمان در بازارهای مختلف، زمان، تمرکز و سرمایه ی شما میان چند بازار تقسیم می‌شود و نتیجه نهایی ممکن است شما را راضی نکند.

شما با رعایت کردن نکات فوق، می‌توانید مسیر صحیحی از سهامداری را در پیش بگیرید و کمتر دچار زیان شوید!

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: ۲.۸ / ۵. تعداد امتیاز: ۹

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

با سلام . مطالب بسیار آموزنده و کاربردی است . با تشکر فراوان

ممنون. بسیار اموزنده بود.

چگونه در بورس شکست نخوریم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

فریب در بازار سهام، مجموعه اقداماتی است که باعث تحریک سرمایه گذاران به انجام تصمیمات خرید و فروش بر اساس اطلاعات اشتباه می‌شود. معمولا این گونه اطلاعات اشتباه برای سرمایه گذاران با زیان‌های بسیاری همراه است. فریب می‌تواند شامل سرقت آشکار از سرمایه گذاران، دست‌کاری بازار، معاملات با اطلاعات نهانی و مهمترین آنها اظهار نظر اشتباه در خصوص گزارش‌های مالی شرکت‌ها باشد.

در همه کشورها و تمام بازارهای سرمایه، پیشنهاد سرمایه گذاری از سوی هر فرد متخصص و غیرمتخصصی ارائه می‌شود. گاهی این پیشنهادها موجب شود تا سرمایه گذار فریب بخورد و در نهایت زیان سنگینی گریبان گیر او شود. بنابراین، در کشورهای مختلف، پیشنهاد فرصت‌های سرمایه گذاری نامطمئن یا ریسکی به سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای که قادر به ارزیابی ریسک سرمایه گذاری نباشند یک چالش جدی به شمار می‌رود.

فریب در بازار سهام، انواع مختلفی دارد که رایج‌ترین آنها را در تصویر زیر می‌بینید.

بسیاری از سرمایه گذاران از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای گرفتن تصمیم‌های سرمایه گذاری خودشان استفاده می‌کنند. با وجود آن که این ابزارهای آنلاین مزایای بسیاری برای سرمایه گذاران فراهم می‌کنند اما می‌توانند ابزار مناسبی برای تحقق مقاصد شوم کلاهبرداران باشند. کلاهبرداران به سادگی می‌توانند طوری وانمود کنند که اطلاعاتشان دقیق، معتبر و واقعی است. در حقیقت، تشخیص مطالب جعلی از واقعیت برای سرمایه گذاران دشوار خواهد بود.چگونه در بورس شکست نخوریم

اگر قصد دارید در شرکتی که سهام آن به صورت ناخواسته رشد کرده، سرمایه گذاری کنید باید بسیار مراقب باشید. زیرا این رشد ممکن است به صورت غرض ورزانه از طرف افرادی ساماندهی شده باشد که بابت بالا بردن قیمت سهام پول دریافت کرده‌اند یا از سوی مدیران و خودی‌های شرکت برنامه‌ریزی شده باشد که منتظر هستند تا بعد از ایجاد یک خرید هیجانی و ایجاد حباب در قیمت سهام از فروش سهامشان سود کسب کنند که به این نوع فریب «الگوی پامپ و دامپ» نیز گفته می‌شود.

نکته مهم این است که چه سهم‌هایی جزو سهام شرکت‌های با سرمایه اندک است و چرا نسبت به دست‌کاری قیمتی سهام بیشتر حساس هستند؟

اطلاعات عمومی در دسترس درباره سهام شرکت‌های با سرمایه اندک، اغلب نادر است و این باعث می‌شود تا متقلبان به راحتی بتوانند اطلاعات اشتباه را منتشر کنند. همچنین دست‌کاری قیمت سهام شرکت‌های با سرمایه اندک برای متقلبان راحت‌تر است. زیرا سهم‌های با سرمایه اندک دارای نقد شوندگی کمتر و در نتیجه نوسانات بیشتر هستند.

نشانه‌های تقلب در سهام شرکت‌های کوچک

این فریب زمانی اتفاق می‌افتد که دارایی‌های شرکت بیش از حد یا بدهی‌های آن کمتر از حد بیان شده باشند. آنها با این هدف این کار را انجام می‌دهند تا کم و کاستی‌های شرکت را بپوشانند و کسب و کار شرکت را از نظر مالی قوی‌تر از آنچه که هست نشان دهند. حساب سازی عبارت است از اینکه فرد یا سازمانی حساب‌های مربوط به شرکت را تغییر داده، از بین برده یا محو کند یا حساب‌هایی از یک فرد یا سازمان ارائه دهد که منعکس کننده ارزش واقعی یا فعالیت‌های مالی واقعی آن نیست. مانند آنچه که در موسسه حسابرسی انرون روی داد.

حساب سازی معمولاً به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

دستکاری بازار به صورت عملی آگاهانه به منظور تشویق دیگران به خرید سهام یا تغییر قیمت به صورت ساختگی یا دخالت عمدی در عملکرد آزادانه عرضه و تقاضا در بورس اوراق بهادار یا کنترل قیمت اوراق بهادار با استفاده از معاملات ساختگی تعریف شده است. اما به طور کلی، دست‌کاری بازار به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که به هر طریق ممکن کارکرد آزادانه عرضه و تقاضای بازار را دچار اخلال کند و فعالان به خلق قیمت‌های ساختگی و نمایش کاذبی از فعالیت بازار سهام اقدام کنند که در نهایت به گمراه ساختن فعالان بازار منتهی می‌گردد.

دست‌کاری معمولا در اوایل رشد بازار صورت می‌گیرد و در شرایطی رخ می‌دهد که بازار به برخی کمبودهای ساختاری دچار است. این امر در بازارهایی که عرضه و تقاضا در آن محدود است بیشتر نمایان می‌شود.

اطلاعات نهانی شامل هر گونه اطلاعات افشا نشده برای عموم است که به طور مستقیم و غیر مستقیم به اوراق بهادار، معاملات یا ناشر آن مربوط می‌شود. در صورت انتشار این گونه اطلاعات، بر قیمت یا تصمیم سرمایه گذاران برای معامله اوراق بهادار مربوطه تأثیر می‌گذارد. معامله اوراق بهادار با استفاده از اطلاعات نهانی زمانی اجرا می‌شود که فرد یا سازمانی با در اختیار داشتن اطلاعات محرمانه‌ای که در دسترس عموم قرار ندارد اقدام به خرید یا فروش اوراق بهادار می‌کند. در این مورد می‌توان به مدیران، هیئت مدیره و همچنین کارکنان شرکت اشاره کرد.

مجموعه خانه سرمایه همواره به عنوان یک نهاد آموزشی فعال در حوزه سرمایه گذاری و بازار سرمایه تلاش‌های گسترده‌ای در راستای ارائه راهکارهای پیشگیری از فریب سرمایه گذاران در بازار سرمایه انجام داده است. یکی از اقدامات ارزشمند خانه سرمایه جهت حمایت از سرمایه گذاران به منظور جلوگیری از فریب آنها، آموزش سرمایه گذاران و ارائه محتوای آموزشی به آنان است. در این محتواهای آموزشی ضمن ارائه هشدار نسبت به انواع فریب در بازار سرمایه، سرمایه گذار از روش‌هایی آگاه خواهد شد که احتمال فریب خوردن وی توسط کلاهبرداران را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: ۳ / ۵. تعداد امتیاز: ۴

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

سلام
هزینه ثبت نام چه مقدار؟
واینکه امکان اقساط شدن راداره؟
درچند قسط وهرقسط چه مبلغ
چون شنیده ام که تقسیط هم دارید.ممنون

سلام
بله هزینه ثبت نام دوره نخبگان هم اقساط است و هم نقدی که در لینک زیر هم قیمت و و هم شرایط اقساط قابل مشاهده است:https://khanesarmaye.com/nokhbegan/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی عضویت در صندوق و شرایط سبد های مختلف کافیست عدد 2 را به سامانه زیر پیامک کنید.

بیشتر مطالعه کنید : چگونه در بورس موفق شویم؟

بیشتر بخوانید : بهترین روش سرمایه گذاری در بورس

شرکت سبدگردان هدف در ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ تحت شماره ۴۳۵۰۱۵ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۵۰۹۷۳ با مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار، درتهران و همزمان با شماره ۱۱۱۴۰ نزد سازمان بورس اوراق بهادار تاسیس گردید.

چگونه در بورس شکست نخوریم

دفتر مرکزی: تهران، خیابان میرزای شیرازی، خیابان بهشتی، پلاک 436، طبقه 4، واحد 15

برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی عضویت در صندوق و شرایط سبد های مختلف کافیست عدد 2 را به سامانه 10000604 پیامک کنید.

© 1399 سبدگردان هدف تمام حقوق محفوظ است.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

بسیاری از افرادی که در بازار سهام مشغول معامله می‌شوند با زیان این بازار را ترک می‌کنند!

دلایل زیادی برای زیان افراد در بورس ذکر می‌شود.

برخی‌ها وضعیت اقتصادی، سودآوری شرکت‌ها، برخی کمبودها و نواقص فنی و یا برخی دیگر، سهامدار عمده و سایر نهادها را مسئول می‌دانند.

قبول داریم که ضعف‌هایی وجود دارد ولی از آن طرف باور داریم از آنجایی که مسئولیت همه‌چیز در بورس و زندگی برعهده شخص است، می‌توان نتایج را به نفع خود تغییر داد.چگونه در بورس شکست نخوریم

در این مطلب از بورسینس قصد داریم به موضوعی اشاره کنیم که فکر می‌کنیم مهمترین و پایه‌ای‌ترین دلیل شکست افراد است.

شما با شناخت این دلیل اصلی، شانس موفقیت‌تان در بازار سهام را تا حد زیادی افزایش می‌دهید.

مطلب مرتبط را بخوانید: بعد از یک زیان بزرگ در بورس این 5 قدم را بردارید

به عنوان یک سرمایه‌گذار تازه‌وارد اولین قدم‌هایتان را برای شروع در بازار سهام برمی‌دارید ولی نمی‌دانید دقیقا چکار کنید، ممکن است راهنمایی‌ها و مقالاتی را در اینترنت بیابید یا از روش‌های دیگر مانند مشورت گرفتن از یک دوست، خرید و خواندن کتاب برای یافتن روش شروع کار در بورس استفاده نمایید.

مطمئنا اگر به اندازه کافی پیگیر باشید، با وجود مقالات و کتاب‌هایی که بعضا مبهم است و یا از میان توصیه‌هایی که دوست‌تان به شما ارائه می‌کند، بالاخره متوجه می‌شوید که باید برای شروع، چه قدم‌هایی را بردارید.

در مطلب راهنمای سرمایه‌گذاری در بورس برای تازه‌واردان نوشتیم که برای شروع فعالیت در بورس می‌بایست ابتدا از یک کارگزاری کدسهامداری (کدبورسی) بگیرید.

بعد از دریافت کدبورسی، خرید اولین سهام واقعا بسیار راحت است و آسان‌ترین کار ممکن در بازار سهام به شمار می‌رود.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که این خرید چقدر با اصول سرمایه‌گذاری و معامله‌گری همخوانی دارد؟ چند درصد از افراد در خریدهای اولشان (که همراه با شور و اشتیاق انجام می‌دهند) واقعا براساس تحلیل و بررسی عمل کرده‌اند؟

با توجه به گفتگوهایی که در فروم‌ها، گروه‌های بورسی و جامعه‌های مجازی مختلف صورت می‌گیرد می‌توان به جرات گفت درصد خیلی زیادی از افرادی که به تازگی سرمایه‌گذاری در بورس را شروع کرده‌اند؛ قبل از خرید سهام هیچ تحلیل و بررسی انجام نداده‌اند و صرفا براساس پیشنهادهای اطرافیان و افرادی که تصور می‌کنند مهارت دارند، سهام را برای خرید انتخاب می‌کنند.

مهمترین عامل غفلت از یادگیری، می‌تواند نبود ضرورت در افراد برای آموزش و یادگیری باشد. راز موفقیت در بورس یادگیری و بهبود مداوم و پیوسته است، این یک شعار کلیشه‌ای نیست و یادگیری مستمر، آینده مالی شما در بازار سهام را رقم می‌زند. ( بسته‌های آموزشی آموزشی که توسط فروشگاه بورسینس می‌شود می‌تواند برای بهبود مهارت‌هایتان در بورس به شما کمک کند.)

مطلب مرتبط: آشنایی با بورس‌بازان موفق دنیا

ضرورت برای یادگیری و تمرین و آمادگی را با این نکته بهتر درک خواهید کرد:

تصور کنید قرار است در مسابقه‌ دو میدانی شرکت کنید و رقیب شما قهرمان این رشته است. به شما نیز (هرچقدر که بخواهید) مهلت داده‌اند تا قبل از شروع مسابقه، خودتان را برای رقابت با این شخص آماده کنید.

اگر ببازید چیز مهمی را از دست می‌دهید و باید مجددا سال‌ها تلاش کنید تا بتوانید آن را برگردانید، آیا با وجود این شرایط، خودتان را برای رقابت آماده نمی‌کنید؟

به طور قطع اگر آن چیزی که در صورت باختن از دست می‌دهید برایتان مهم است، تلاش می‌کنید تا خودتان را از لحاظ بدنی، انضباط فردی و قدرت بهبود ببخشید، کتاب می‌خوانید به توصیه‌های کتاب عمل می‌کنید و حتی مربی می‌گیرید!

البته اگر طرز تفکر بازنده‌ها را داشته باشید و با خودتان بگویید “من که قرار است ببازم، پس چرا تمرین کنم” از همان ابتدا بهتر است اصلا وارد این مسابقه نشوید.

در بازار بورس تقریبا با همین شرایط روبرو هستید، شما قرار است با افراد زیادی که تجربه بیشتری از شما دارند دارند و برخی از آنها دونده‌های خیلی خیلی خوب و قدرتمندی هستند مسابقه دهید. طرز فکر سازنده‌ای است، اینطور نیست؟

در بورس دونده‌های ماراتن و دونده‌های سرعت در مسافت‌‌های مختلف وجود دارد و همه هدف‌شان برنده شدن است، شاید فکر کنید برنده نهایی فقط در زمان مسابقه و در خط پایان تعیین می‌شود در حالی که در اشتباه هستید، برنده نهایی در زمان قبل از مسابقه و وقتی در آماده‌سازی است تعیین می‌شود، زمانیکه هر روز در حال تمرین، مطالعه و یادگیری است تا وضعیت خود را بهبود بخشد.

در حالی که طرف بازنده در حال اتلاف وقت و یا اینکه مشغول چت کردن یا چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی است. قانون علت و معلول می‌گوید در این دنیا همه‌چیز به دلیلی رخ می‌دهد هیچ‌چیز اتفاقی نیست، فرقی نمی‌کند شما چقدر آدم شریف و خوبی هستید، اگر طبق قانون بازی نکنید می‌بازید.

نکته اینجاست: دونده‌ای که برنده می‌شود لزوما سخت‌تر از سایرین تمرین نکرده است و معامله‌گر یا سرمایه‌گذاری که در بورس مرتب سود می‌کند هم لزوما تمرین و مطالعه سخت و فشرده‌ای نداشته، بلکه مداومت و بهبود روزانه در طی ماه‌ها و سال‌ها باعث شده تکانش ایجاد شود، قدرت عضلات و مهارت کسب سود از بورس به سطح بالایی برسد و هیچکس در کوتاه مدت توان رقابت با این افراد را نداشته باشد.

اما در بلندمدت چطور؟

در بلندمدت همه می‌توانند برنده باشند اما رویای یک شبه پولدار شدن، سودهای سریع و بدون دردسر، باورهای غلط و سبک زندگی امروزی که در آن همه‌چیز با یک کلیک و دکمه در دسترس است باعث شده افراد انتخاب‌های ضعیفی داشته باشند؛ انتخاب‌هایی که افراد تصور می‌کنند باعث پیشرفت‌شان می‌شود.

به طور مثال با دیدن یک صحنه‌ یا شنیدن داستان یا به هرترتیبی، تصمیم می‌گیرند وضعیت‌شان را متحول کنند و همان روز شروع به خواندن یک کتاب آموزشی می‌کنند تا بتوانند مهارت‌شان را در بورس و سرمایه‌گذاری افزایش دهند.

اما این اقدام فقط همان روز یا چندروز بیشتر دوام پیدا نمی‌کند و هیچ مداومت و تکراری در آن نیست. چنین انتخاب‌هایی را می‌توان به جهش یکباره فواره آب تشبیه کرد که پس از بالا رفتن مجددا به پایین می‌آید.

در واقع چنین انتخاب‌ها و اقداماتی که آغاز شده ولی پس از مدت کوتاهی قطع می‌شوند و به ظاهر مفید هستند حتی می‌تواند مخرب نیز باشد! چون شخص پس از شروع به بهبود خود با هر بار قطع کردن این روند، به جای اول برمی‌گردد و انرژی بیشتری نیاز دارد تا مجددا شروع به حرکت کند.

مطلب خواندنی : بورس یا فارکس ؟ کدام بازار برای شما مناسب است؟

اما آیا تمرین سخت و مطالعه روزانه به تنهایی باعث پیروزی می‌شود؟ خیر! استراتژی شما نیز روی برنده یا بازنده بودن شما تاثیر گذار است.

ممکن است شما برای دو ماراتن به سختی و روزانه تمرین کنید ولی تمرینی که انجام می‌دهید فقط باعث شود عضلات مچ دست شما قوی‌تر شود، با اینکار فکر نمی‌کنم احتمال برنده شدنتان را افزایش داده‌ باشید.

انتخاب‌های هر لحظه و هر روز شما که بطور مرتب انجام می‌شود، در طول زمان ترکیب شده و تاثیر خود را بر روی میزان سود و درآمد شما می‌گذارد. این موضوع فقط مربوط به بورس نیست بلکه در کل زندگی شما، سلامتی، کار، روابط نیز اثر خود را می‌گذارد.

به طور کلی سه روش برای یادگیری وجود دارد.

منظور من از مطالعه، خواندن چت‌ها و گفتگوها در شبکه‌های اجتماعی نیست. نیاز نیست که صفحه اخبار، سایت‌ها و کانال‌های بورسی را مرتبا رفرش کنیم تا خبری برسد و با خواندن یک خبر مثبت از شرکتی که سهام آنرا در اختیار داریم احساس بهتری پیدا کنیم.

پیشنهاد می‌کنم این وسواس فکری و این انرژی را به سمتی هدایت کنید که برای‌تان تاثیر مثبتی داشته باشد. اوقات فراغت را روزانه به خواندن کتاب‌هایی از سرمایه‌گذاران بزرگ و تحلیلگران برتر اختصاص دهید.

یادگیری تحلیل‌ها از طریق فیلم‌های آموزشی این مزیت را دارد که می‌توانید آنها را بارها و بارها ببینید >>> آموزش‌های پیشنهادی

به تنهایی حتی با خواندن صدها کتاب، در صورتی که دست به عمل نزنید هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. بخش مهمی از یادگیری زمانی تکمیل می‌گردد که شما از دانشی که کسب کرده‌اید در عمل بهره بگیرید و دانش‌تان را کاربردی کنید.

نگران شکست هستید؟ پس هیچوقت پیشرفت نخواهید کرد! به این فکر کنید که هیچکس بدون اقدام نتوانسته به جایی برسد.چگونه در بورس شکست نخوریم

امکان دریافت مشاوره از یک مربی و فردی که واقعا در بورس پیشرفت کرده و در حال حاضر می‌دانید که تجربه و مهارت بالایی دارد یک نعمت بزرگ است.

اما برای پیشرفت پایدار، این مشاوره گرفتن نباید برای دریافت پیشنهاد خریدوفروش سهام باشد و می‌بایست برای یادگیری از وی مشاوره بگیرید.

همه بزرگان عقیده دارند که هرکس مسئول سرنوشت خویش است، به غیر از خودتان، هیچکس دیگری وجود ندارد تا مسئولیت اشتباهات، غیرفعال بودن و باورهای غلط خود را به او مرتبط کنید.

غیر از عدم علاقه به یادگیری، به نظر ما نبود مداومت در یادگیری و بهبود شخصی یکی از مهمترین دلایل شکست افراد در سرمایه‌گذاری و بورس است.

امیدواریم در دریای بورس و سرمایه‌گذاری در حالی که بیشتر افراد در اطلاعات نامفید، احساسات و هیجانات شدید، توصیه‌های مضر افراد ناآگاه غرق شده‌اند شما بتوانید با آگاه شدن از پتانسیل پیشرفت و سودآوری که در بورس وجود دارد، با شکافتن امواج سهمگین به افق‌های روشن‌ و پیشرفت‌های بزرگ دست پیدا کنید.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.
در توئیتر فالو کنید:
https://twitter.com/jahandide

سلام ممنون از سایت عالیتون،واقعا عالیه.مطالعات و تجربیات نسبتا زیادی تو حیطه موفقیت و بیزینس دارم،مطالب سایتتون واقعا با این تجربیات و مطالعات بنده منطبقه.دوستان بنظرم حتما رعایت کنید عالیه.الان اکثر مردم چشم و گوش بسته میرند دنبال بورس(یا هرکار دیگه ای)،اگر از الان اصولی یادبگیرید،خیلیییی میتونید به موفقیت های بزرگ برسید. موفق باشید.در این راستا،برای افرادی که دنبال آزادی مالی هستند،کتاب چهارراه پولسازی آقای رابرت کیوساکی رو بعنوان یک گزینه مناسب از یک فرد موفق و بزرگ بهتون پیشنهاد میدم.

سلام و درود
ممنون از همراهی‌ شما
سپاس فراوان بابت نکات و کتابی که معرفی کردید

سلام من تو بورس کار میکنم اما سرمایه م کمه میخوام وام بگیرم ولی باید سطح ۵ باشم اگر میتوانید
به من امتیاز بده

من دارم سایت میزنم همه کار شو کردم ولی میخوام با دامنه های بهتر بزنم وقتی هم زدم سایت مو کلی مطلب باشه برا همه این پروژه خیلی زمان بره (خواستم بگم هدف مندم ????)

با سلام و ادب.یک سئوالی مدتی است فکرم را مشغول کرده لطفا راهنماییم بفرمایید.به نظر شما یه عده ای اعم از حقوقی و سهامداران حقیقی عمده اقدام به تحلیل سازی نمیکنند.مثلا خرید و فروش ها را به سمتی ببرند که فلان نمودار شکل بگیرد که افکار سهامداران را به خرید یا فروش سوق بدهند؟

سلام مهرداد عزیز ، تقریبا میشه ادعا کرد این ماجرا به صورت مداوم در حال رخ دادنه و در بازار های مختلف چه دلار و سکه ، چه بورس و رمز ارز و حتی بورس آمریکا می تونیم شاهدش باشیم. موفق باشید.

سلام میخواستم ببینم سهام عدالت من فروش نرفته

سلام مهدی عزیز باید از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

سلام واقعا ممنون از شما بابت سایت خوب تون
برای تحلیل تکنیکال سهام ها اول لگاریتمی میکنم سهم رو بعد اون قسمت که نوشته بدون تعدیل برای تحلیل بلند مدت یعنی تو کانال بلند مدت باید بزنم افزایش سرمایه و سود نقدی یا همون بدون تعدیل بزارم بمونه و در کانال های کوتاه مدت چند هفته ای چطور من از همه روش ها مثل هارمونیک کلاسیک و اندیکاتور و … برای تحلیل یک سهم استفاده میکنم و یه قسمتی تو سایت ره اورد هست به اسم عملکردی که پولی هست ایا اون رو بخرم خوبه ؟ خیلی ممنون

سلام
هیچ وقت نفهمیدم اینهمه تحلیل کندل و تکنیکال که یه روزه با بازشدن خساپا رفتار مردم 360 درجه عوض میشه چقدر باید بهشون توجه کرد؟

سلام عرض ميكنم جناب جهانديده،از شما بابت پاسخ به سوالات و افزايش اطلاعات بسيار سپاسگزارم.خواهش ميكنم در صورت امكان لطف بفرماييد و نحوه خريد عرضه اوليه را بفرماييد كه مانند بقيه سهام ها در روز عرضه به صورت انلاين ميتوان خريد يا نحوه خريد طور ديگريست و اينكه افرادي كه تازه كد بورسي گرفته اند(يك هفته) اجازه خريد عرضه اوليه را دارند يا خير
با تشكر

سلام وقت بخیردر مورد عرضه اولیه این مطلب رو بخونید
موفق باشید

سلام سوال داشتم چرا در هنگام نوسان قیمت سهام ها یعنی ریزش قیمت ها من که می‌خواهم سریع سهام را بفروشم اپلیکیشن آگاه کند عمل کرده و عمل نمی‌کند و قفل میکند ولی اگر در هنگام ریزش بخواهم آن سهام را بخرم سریع می خرد چون به ضرر من است و بر عکس در هنگام بالا رفتن سهامی من می‌خواهم آنرا بخرم اپلیکیشن سریع عمل نمی‌کند و نمی‌توانم آنرا بخرم و از دستم در می رود. در مورد روزهای بعد سهام اولیه ها که عمرا بتوانیم بخریم با تشکر

سلام وقت بخیر
ربطی به ریزش یا افزایش قیمت نداره. زمانیکه درخواست ناگهان زیاد بشه ممکنه نرم افزار کند بشه.

سلام آقای جهاندیده خسته نباشین بنده چندتا سوال داشتم
آیا میشه از ۲کارگزاری سهام خرید؟
چطور میشه از یه کارگزاری کلا انصراف داد و به یه کارگزاری دیگه رفت؟کلا همه اطلاعاتت رو از کارگزاری پاک کنی

سلام وقت بخیر
میتونید در چندین کارگزاری حساب داشته باشید
سهامی که از کارگزاری قبلی گرفتید رو میتونید به کارگزاری جدید منتقل کنید
برای اینکار باید درخواست تغییر کارگزار ناظر رو برای نماد موردنظر به کارگزار جدیدتون بدید

سلام وقت بخیرتشکرازمطالب خوبتان ولی بایدببخشید جهت اطلاع خود یک سئوال داشتم که باتوجه به اینکه بورس تمام کارهایش با آماروارقام سهامداران وشرکت مربوطه حساب شده وبروز وشفاف است وطبق گفته هاباید درعمل چنین شفاف دیده شود. ولی متاسفانه نسبت به آمار کدبورسی افرادی که دراختیار دارندومقدارسهامی که ازشرکت جهت عرض اولیه به مقدارمشخص معرفی واطلاعیه صادر می نمایند ولی درعمل به آن اطلاعیه خودشان عمل نمیکنندبه عنوان مثال سهام شرکت شستاکه به هرکدده هزار سهم اعلام کرده بودند ولی به یک سوم آن عمل شداینجاست که یک معماشده وچگونه میشودگفت شفافسازی وخودمان را قانع کنیم ونسبت به آورده خوداطمینان داشته باشیم باکمال تشکر

سلام وقت بخیر
تعداد خریداران که قبل از عرضه قابل پیش بینی نیست
وقتی تقاضا بالا باشه مجبور میشن تعداد سهم کمتری به هر کد اختصاص بدند، به همین سادگی!

سلام. دوست عزیز خسته نباشید
ایا به نطر شما الان سهام بخرم خوبه یا بد. و اگه خوبه ب نظر تون چه سهامی. رو. بخر؟؟ ممنون از. راهنمایی شما

سلام وقت بخیر
سوال شما خیلی کلی هست، الان بازار خوبه ولی نه هر سهمی.
پیشنهاد و سیگنال خرید نمیدیم.

سلام استاد لطفا منابع به جهت مطالعه در مورد تحلیل میفرمائید
منابع فارسی و یا فیلم آموزشی
و به نظر شما تحلیل تکنیکال یا بنیادی
متشکر

سلام
برخی از کتب پیشنهادی:

– زندگی از راه دادوستد در بازارهای مالی (الکساندر الدر)
– تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی (جان مورفی)
– تحلیل تکنیکی نوین (محمد مساح)
– تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی (مارک داگلاس)
– الگوهای شمعی ژاپنی (استیو نیسون)

سلام ۵شنبه پانزده اسفند از طریق دفتر پیشخوان برام درخواست کد بورسی آگاه شده تا الان هنوز نیومده بنظرتون تا کی میاد؟

سلام، با کارگزاری آگاه تماس بگیرید و بپرسید

سلام آقای جهاندیده. چندتاسوال داشتم.
برای خریدوفروش سهام وآغازکاردربورس ازطریق اپلیکیشن کارگزاری ها انجام میشه ویاسایت tsetmc.com
??

اگرازطریق این سایت انجام میشه پس اپلیکیشن کارگزاری هابه چه دردی میخوره واگرازطریق اپلیکیشن انجام میشه پس این سایت برای چی هست؟!
لطفاًدراین موردتوضیحات کامل وهمه فهم ارائه بدید، بسیارممنون میشم.

سوال بعدیم درباره این هست که آیاشماکلاس آموزشی درباره بورس هم دارید؟ اگرداریدشرایطش چحوری هست وسرفصل هایی که آموزش داده میشه چه سرفصل هایی هست؟ چون قصد دارم درفروردین ماه برای کلاس بورس ثبت نام کنم. سپاس

سلام، سایت tsetmc.com صرفا برای نمایش اطلاعات هست و اپلیکیشن ها و نرم‌افزارهای معاملاتی کارگزاری ها برای معامله کردن.
دوره آنلاین و بسته آموزشی برای مقدمات بورس داریم: جزییاتش رو اینجا بخونید

آیادراین سایت اطلاعاتی نشان داده میشه که دراپلیکیشن هاموجودنیست؟ ویااینکه اپلیکیشن کافی هست؟؟
آیامراجعه به سایت tsetmc.com اساساً نیازهست ویااپلیکیشن همه نیازهاروپاسخ میده؟؟

واینکه یادگیری دوره مقدمات بورس کافی هست؟

بستگی به اپلیکیشن داره. خود شما بررسی کنید چه چیزی در اپلیکیشن موردنظرتون نیست و چه چیزی هست.
اگه نظر منو بخواید سایت tsetmc.com موردنیازه
مقدمات بورس برای آشنایی اولیه با اصطلاحات و مفاهیم هست و یادگیری بیشتر همیشه کمک میکنه.

سلام برای سرمایه گذاری در بورس شما چه سهامهای را پیشنهاد میدیدبرای کوتاه مدت و بلند مدت من یک تازه وارد هستم با تشکر

سلام وقت بخیر، پیشنهاد سهام نمیدیم.

یعنی دراپلیکیشن ها اون اطلاعاتی که درسایت tsetmc.com
هست وجودنداره؟
کلاًاین سایت چیزهاواطلاعاتی درونش وجود داره که علاوه ازاپلیکیشن هابهش احتیاج داشته باشیم یانه هری بخواهیم در اپلیکیشن هاهست؟
درباره دوره های آموزشی فقط مقدمات روبدونیم کافی هست؟

اپلیکیشن های مختلف رو بررسی کنید و ببیند چه اطلاعاتی در اونها نمایش داده میشه.

آقای جهاندیده درایران میشه مامثلاًسهام ازشرکت اپل خریداری کنیم یاامکانش نیست؟! امروزیک سایتی دیدم که این ادعاهارونوشته بودخواستم ببینم دروغه؟! فکرنمیکنم بشه چون ایران تحریم هست

بله تحریمه و امکان سرمایه گذاری در بورس های خارجی از داخل ایران امکان پذیر نیست. به ادعاها و وعده ها توجهی نکنید.
کلاهبردار با به طمع انداختن شما به هدفش میرسه.

سهام سالهای ۸۴ را میتوانیم درخواست سود نقدی و افزایش سرمایه داشته باشیم چون شنیدم بعد ده سال پیگیری نکنیم سهام را دیگر به ما تعلق نمیگیرد. با تشکر منتظر جواب سوالم هستم چون نگرانم

سلام خیلی ممنون از مطلب مفید و قلم شیوای شما

سلام، خوشحالیم که استفاده کردید

سلام جناب جهاندیده نازنین ممنون از زحماتتون .آیا شما کتاب آموزشی دارید یا فیلم
؟ اگر جواب مثبت هست بفرمایید چگونه تهیه کنم اگر جواب منفی پیشنهاد چه کتابی دارید .کلا علاقمند به یادگیریم ولی در طول روز وقت رفتن کلاس ندارم ممنون میشم منو راهنمایی کنید . البته چند خرید داشتم با راهنمایی یک دوست ولی تمایل دارم خودم تحیلیل کنم و حداقل بتونم با اندیکاتورهای معتبر کار کنم
مممنون از صبر و شکیبایی شما

سلام وقت شما بخیر
کتاب که از نویسندگان مختلف زیاد هست ولی معمولا برای افرادی مناسبتره که یه پیش زمینه از تحلیل تکنیکال داشته باشن
اگه قصد یادگیری تحلیل تکنیکال رو دارید استاد مشهوری نژاد یک دوره آنلاین در این زمینه دارندجزییاتشو اینجا بخونید
تحلیل تکنیکال از ابتدا بطور مقدماتی تا سطح بالا آموزش داده شده

چناب چهاندیده عزیز یک سوال دارم نمیدونم کجا و چگونه از شما بپرسم ؟
رمز ارزی که در ایران معامله نمیشه و صرافی خارجی هم که ان ارز معامله میشه به ایرانی ها سرویس نمیده . چگونه ارز مورد نظرم را به رمزهای رایج مثل بیت کوین و سپس ریال تبدیل کنم ؟ ممنون از زحمات شما

متاسفانه در این مواقع راه حل خاصی وجود نداره.
فقط باید بگردید صرافی که در اون امکان تبدیل ارز به بیت کوین دارید پیدا کنید.

ممنون از پاسختون .. آیا رفتن به یک کشور خارجی مثل ترکیه یا دبی میشه تبدیل رو انجام داد؟ استفاده از vpn کمک می کنه؟

معمولا راه حل های ساده تری هست. اسم ارز چیه؟

pi

جناب مهندس سلام ، مطالب عالی و آموزنده بود ممنون از راهنمایی هاتون

سلام، خوشحالیم که استفاده کردید

سلام ،اقای جهاندیده ،چند سوال داشتم ،ایا با صد هزار تومن هم میشود وارد بورس شد وشروع به کار کرد یاخیر ؟وبعد اینکه شما سهام کدوم شرکت هارا پیشنهاد می کنید ؟،ود اخر اینکه ایا اگر ضرر کنم کل پولما از دست میدم یا نه ؟،ممنون از سایت خوب شما

سلام، حداقل هر سفارش در معاملات آنلاین 100 هزارتومن یا مقداری بیشتره
احتمال زیان سنگین هم وجود داره
برای خرید سهام پیشنهاد نمیدیم.

سلام مهندس وقت بخیر.من ثبت نام کردم کد بورسی هم گرفتم ولی هنوز خرید اولیه نکردم الان میخوام خرید بزنم چه گذینه ای را ملاک قراربدم؟ ب درصد سودی ک این شرکتاها داشتن نگا کنم؟

سلام، باید به خیلی چیزها نگاه کنید.
انتخاب سهام بحث مفصلی هست و در یک کامنت نمیشه توضیح داد.در این صفحه میتونید برخی مقالات رو برای شروع بخونید

سلام جناب آقای جهاندیده گرامی و عزیز بنده یک سوال خیلی خیلی خیلی مهم از شما دارم فقط خواهشا واضح جواب بدید میخواستم بدونم از نظر شما در حال حاضر چه صنعت یا صنایعی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری هستند. البته اگه بتونید چند سهم پر بازده رو هم معرفی کنید. میدونم که شما نمیتونید پیشنهاد خرید سهمی رو به کسی بدید ولی من فقط و فقط نظر شما رو میخواستم بدونم. مسیولیتش با خودمه. سپاس

سلام وقت بخیر
خودتون هم اشاره کردید که ما پیشنهاد خرید و فروش ارائه نمیدیم
الان در شرایطی هستیم که بورس رشد زیادی داشته و اگر محرکی برای رشد بیشتر وجود نداشته باشه، اصلاح قیمتی در اکثر سهام بازار خواهیم داشت
باید سهامی رو خریداری کنید که:
1. نسبت به رشد بازار در ماههای اخیر، رشد کمتری داشته. به این ترتیب ریسک ریزش قیمت کمتر خواهد بود و احتمال رشدش بیشتر.
2. رشد سودآوری مثبت باشه و هنوز بازار به این موضوع پی نبرده باشه و قیمت سهام شرکت به اندازه سودآوری رشد نکرده باشه
میتونید سهم جم (پتروشیمی جم) رو در نظر داشته باشید

مطالب خوب و مفیدی بود.ممنون

خوشحالیم که استفاده کردید.

سلام
وقتتون بخیر
اینجا گفتین ک آره اگر حاضر ب پول خرج کردن برای بورس نیستین برین آپارات و … ببینین
یه چیزی میخواستم بگم در مورد همین خرج کردن برای آموزش و …

۹۹ درصد همه کلاهبرداریه و فقط میخوان پول آدم های ساده مثل ما رو بالا بکشن

پول میگیرن اونم زیاد ک بیاین آموزش میدیمُ استراتژی نشونتون میدیمُ و …

بعد ک میری میبینی با چهارتا چیز بی خود الافت کردن و سرت رو کلاه گذاشتن
من خیلی از این موارد دیدم

و متاسفم برای این آدم های آشغال ک از مردم بدبخت و بی اطلاع سو استفاده میکنن

با چندتا اسیلاتور سر ملت بدبخت رو شیره میمالن

تف بهشون بیاد

اگر دروغِ این شمارم بیاد بهم ثابت کنه ک واقعا من اشتباه میکنم

من خیلی بخاطر این سود جو ها ضرر کردم و سرم کلاه رفته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

آموزش بورس با عصر ایران و بورس۲۴ :

چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم

منشا معاملات انتقام جویانه فقط و فقط از یک نکته می باشد و آن ملامت بازار به خاطر ضررهایتان است. ولی اجازه بدهید در این مورد واقع بینانه فکر کنیم. هنگامی که ضرر می کنید چه کسی را باید سرزنش کنید؟ در حقیقت فکر می کنم که سرزنش کلمه غلطی باشد. این سوال باید بدین صورت طرح شود که چه کسی مسئول ضررهای شماست؟

البته جواب صحیح، خود شما هستید. بازار شما را مجبور نکرد که ضرر کنید. بنابراین عصبانی شدن از بازار و سعی بر انتقام گرفتن، کاری بی معنی است و در صورتی که شما مسئول اعمال خود می باشید آنگاه زمانی که تصمیم به انتقام گرفتن در برابر ضرری که متحمل شده اید می کنید، در حقیقت از خود انتقام می گیرید و چنین چیزی به وضوح بی معنی است. چرا می خواهید از خود انتقام بگیرید؟چگونه در بورس شکست نخوریم

ولی این دقیقا کاری است که شما در حال انجام آن هستید، وقتی که از بازار سهام عصبانی هستید و سعی می کنید به روشی انتقام جویانه ضررهای خود را برگردانید. اگر پریشان و عصبی هستید، فقط در حال انجام اشتباهاتی هستید که به قیمت از دست رفتن سرمایه شما برایتان تمام می شود. بسیاری از افراد از این که چرا در هنگام معاملات دچار احساس انتقام می شوند ، متعجب هستند.ولی علت بسیار ساده است برای مثال به شرط بندی فکر کنید. شما تنها می توانید آن مقدار را که شرط بسته اید، ببازید. هنگامی که مقداری پول را شرط می بندید، به راحتی مسئولیت ضرر خود را بر عهده می گیرید زیرا این خود شما هستید که پول را بر روی میز شرط بندی قرار داده و باز هم خود شما هستید که تصمیم می گیرید ریسک از دست دادن این پول را قبول کنید.

ولی در معامله سهام این مسئله به روشنی متفاوت است .اگر نتوانید و یا نخواهید که از یک معامله زیان ده خارج شوید ممکن است بسیار بیشتر از مبلغی که در ابتدا تصور می کرده اید، ضرر کنید.

حتی با وجود stop order ها نیز امکان وقوع چنین اتفاقی وجود دارد. بنابراین بسیار محتمل است که برای این ضرر ها بازار را مورد سرزنش قرار دهید .زیرا ظاهرا این بازار است که پولتان را از شما می گیرد و در اینجاست که عامل انتقام وارد بازی می شود. مواظب باشید مرتکب بدترین اشتباه در بورس نشوید.

بیایید به یک مثال توجه کنیم: فرض کنید در آخرین معامله 300 واحد ضرر کرده اید .آیا 100 واحد سود در معامله بعدی برای جبران ضرر کافی است؟

یک ناظر که به شکل هدفمند بازار را زیر نظر دارد، چنین برداشت می کند که این 100 واحد تمام آن چیزی است که در بازار برای ارائه در این معامله قرار داده است. ولی برای شخصی که به تازگی 300 واحد ضرر کرده است (به خصوص وقتی که انتظار ضرری کمتر از این مقدار را داشته است)این 100 واحد کافی نخواهد بود ، زیرا ضرر شما را جبران نمی کند. شما به سودی بیشتر از این مقدار احتیاج دارید تا دوباره احساس راحتی کنید.

ولی بیائید در این مورد واقع بینانه فکر کنیم. آیا انجام هر معامله با معاملات قبلی و یا حتی آینده ارتباطی دارد؟ برای بازار اهمیتی ندارد شما در معامله قبلی خود چه مقدار از دست داده اید و یا این که چه مقدار به دست آورده اید. همچنین بازار به این که معامله بعدی و یا حتی چند معامله بعدی شما چه هستند نیز اهمیتی نمی دهد. این چیزی است که همواره باید در ذهن داشته باشید.

یک معامله به معامله بعدی خود هیچ ارتباطی ندارد. پس تلاش برای جبران ضررهای یک معامله در معامله بعدی بی معنی است. شما فقط می توانید از آنچه که در حال حاضر در دسترس شما است ، سود کسب کنید.

هنگامی که احساس می کنید باید آنچه را که از دست داده اید جبران کنید، سعی می کنید که آن را از بازار پس بگیرید ، حتی اگر بازار را به مبارزه بطلبید.این کار به طور قطع غلط است، شما باید سعی کنید در جهت جریان بازار حرکت کنید نه خلاف جهت آن. نمی توانید با بازار بجنگید چرا که امکان ندارد در این مبارزه برنده باشید. نمی توانید که بازار را مطابق میل خود تغییر دهید بلکه فقط می توانید خود را تغییر دهید.

مارک داگلاس این مطلب را به روشنی بیان می کند: “بازار نمی تواند آنچه را که به او اجازه نمی دهید، از شما بگیرد. اگر شما ضرر کرده اید شما این پول را به معامله گران دیگر داده اید. سرانجام احساس انتقام موجب می شود با خودتان رابطه معکوس و منفی برقرار کنید. اگر این شما هستید که پولتان را به بازار می دهید پس خود شما هستید که آن را از بازار خارج می کنید ، اگر به دلیل ضرر کردن در معامله قبلی از خود ناراحت هستید بنابراین آنچه را که بازار بورس در حال حاضر به عنوان یک فرصت پیشنهاد می کند ، برایتان کافی نخواهد بود. از دیدگاه روانشناسانه فرصت بعدی را به این علت که حائز سود می باشد مورد استفاده قرار نخواهید داد زیرا هنوز معامله قبلی را به عنوان یک شکست قبول نکرده اید. در نتیجه معامله فعلی و یا معاملات آینده را دستاویزی برای تنبیه کردن خود قرار خواهد داد. در واقعیت شما نمی توانید بازار را برگردانید و احساس انتقام تنها موجب آزار خودتان می گردد.”

تصور من این است که برای بسیاری از افراد روشن است که سعی بر انتقام گرفتن از بازار بد است. ولی اکنون امیدوارم که درک کنید که وقتی سعی بر انتقام از بازار دارید، در حقیقت از خود انتقام می گیرید. بورس اوراق بهادار جای افراد صبور است.

مطلب قبل : اینجا بورس است اشتباهات خود را بپذیرید و حد ضرر را افزایش ندهید.

مطلب بعد : آفت طمع در بورس

آفرین.بسیار آموزنده و عالیست.ممنون.

آدرس : تهران، یوسف آباد، خیابان نهم، نبش ابن سینا، پلاک ۶، واحد ۶، کدپستی ١۴٣٣٧١۴٣٨١

تلفن تماس : ٨٨۵۵۶۵٠٠ – ٨٨۵۵۶۴٠٠

٨٨٧٢٨٣٩٩ – ٨٨۵۵۵۶٨٩

تلفکس : ٨٨۵۵۶۵٠٠ – داخلی ١١٩

پیامک بورس24 : 30008449

پست الکترونیکی : [email protected]

پیوندها

مجوز پایگاه خبری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شماره ثبت : ٧۶٣٩٢

مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار – شماره ثبت : ١١٢۶١

شماره شاپا : ٢٢۵١-۶٨٨٣

رعایت ماده 19 دستور العمل فعالیت شرکت های مشاور سرمایه گذاری

نماد اعتماد

نیک باشی و بد گویند خلق / به که بد باشی و نیک بینند . . .

نقل مطالب فقط با اجازه کتبی مدیر سایت مجاز است

The online version of the Iranian daily Hamshahri

سهامداران یا تازه‌واردان چگونه می‌توانند در بازار بورس ارزش سرمایه‌گذاری‌شان را افزایش دهند؟ در این مطلب در قالب ۵۰ تاکتیک رازهای موفقیت در بازار بورس رمزگشایی شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بازار سهام همچنان به رشد جهش‌گونه خود ادامه می‌دهد تا جایی که هفته گذشته با افزایش بیش از ۱۳۵ هزار واحدی شاخص کل، بازدهی هفتگی به سطح اعجاب‌انگیز ۱۸ درصد و از ابتدای سال به ۷۱ درصد رسید. این رشد باورنکردنی در بازار بورس باعث شده بسیاری از مردم نسبت به این بازار اقبال نشان دهند. در گزارش قبلی چگونگی سودآوری در بازار بورس با اشاره به ۵۰ تکنیک زیر ذره‌بین قرار گرفت. در ادامه این گزارش‌های سریالی، امروز ۵۰ تکنیک دیگر برای شناخت بهتر بازار سرمایه و فوت و فن‌های سبقت در سودآوری این بازار آورده شده است.

بیشتر بخوانید:

چگونه وارد بورس شویم؟ | راهنمای ورود به بازار سرمایهچگونه در بورس شکست نخوریم

چگونه در بورس سودآور شویم؟ | ۵۰ ترفند برای سوددهی در بازار سرمایه

سهام عدالت خود را چگونه آزاد کنیم؟ | مرحله به مرحله ببینید

تکنیک ۱: هر وقت می‌خواهید سهمی را انتخاب کنید، اول ببینید درون آن صنعت، بقیه سهم‌ها چه وضعیتی دارند، اگر مورد اقبال نبودند از آن سهم نیز صرف‌نظر کنید.

تکنیک ۲: از حباب‌ها به‌شدت بترسید، همه ما این را می‌دانیم، ولی حباب آن‌قدر جذاب است، آنقدر زیبا و سریع قیمتش بالا می‌رود که ما اسیرش می‌شویم و همان‌قدر که سریع بالا می‌رود، چند برابرش خطرناک است و ناگهان می‌ترکد.

تکنیک ۳: یک تحلیلگر تکنیکی همواره گوشه چشمی به تحولات بنیادی نیز داشته باشد.

تکنیک ۴: برای انتخاب سهم ابتدا بنیادش را بررسی کنید بعد با تکنیکال آن را بررسی کنید که کی وارد شوید و با چه هدفی و کی خارج شوید.

تکنیک ۵: سهمی را که نمی‌شناسید واردش نشوید حتی اگر طلا هم باشد، چون وقتی گرفتارش شدید دیگر ممکن است چند سالی سرمایه‌تان در آن گیر کند.

تکنیک ۶: وقتی همگان نکات مثبت سهم را می‌گویند، شما نکات منفیش را هم برای خودتان پیدا کنید که اگر آن نکات منفی روزی رخ بدهد چه عواقبی خواهد داشت.

تکنیک ۷: سهمی را که انتخاب می‌کنی، علاوه بر ارزش و سودآوریش به سهامداران عمده، مقدار شناور سهم، تعداد سهامداران، حجم معاملات سهم، روان بودن سهم و درجه نقدشوندگی آن هم توجه کن، گاهی ممکن است دو سهم ارزش یکسان و سودآوری  یکسانی داشته باشند اما یکی به خاطر درصد شناور سهم و داشتن سهامدار عمده که از آن حمایت می‌کند، رشدش بهتر و نقدشوندگیش هم خیلی عالی باشد.

تکنیک ۸: آرامش فکری یکی از ارکان موفقیت در بورس است.

تکنیک ۹: سودآوری یک سال گذشته شرکت را مدنظر بگیرید، شرکتی خوب است که طرح‌های توسعه داشته باشد.

تکنیک ۱۰: پورتفوی گسترده استفاده‌ای ندارد و فقط وقتتان را می‌گیرد و مدیریتش مشکل است.

تکنیک ۱۱: اگر بعد از رشد قابل‌ملاحظه قیمت یک سهم دیدید با هزار دلیل می‌خواهند بر رشد مجدد سهم مهر تایید بزنند باید از آن سهم خارج شد.

تکنیک ۱۲: سهامی که در بازار امروز پیشرو هستند شاید در آینده ذلیل بازار باشند، پس سعی کنید پیشروان آینده بازار را کشف کنید.

تکنیک ۱۳: خرید در روند نزولی سهم خطرناک است، زیرا نمی‌توان کف سهم را به راحتی شناسایی کرد.

تکنیک ۱۴: دنبال صنعت قوی بروید، سهم ضعیف در صنعت قوی بهتر از سهم قوی در صنعت ضعیف است.

تکنیک ۱۵: عملکرد سهامداران عمده می‌تواند یک شاخص تصمیم‌گیری باشد.

تکنیک ۱۶: وقتی سهمی چند برابر حجم مبنا در منفی جمع شد، به احتمال زیاد برگشت سهم حتمی است.

تکنیک ۱۷: با دید کوتاه‌مدت سهمی را نخرید حتی اگر می‌خواهید آن را در کوتاه‌مدت بفروشید.

تکنیک ۱۸: وقتی به یک سهم از نظر بنیادی اعتقاد دارید نباید با چند درصد منفی خوردن بترسید و از سهم خارج شوید.

تکنیک ۱۹: همیشه وقتی در ضرر باشید بهترین انتخاب جایگزین کردن سهم با یک سهم بهتر است، حتی ضررهای بسیار وحشتناک هم با این تکنیک جبران خواهد شد.

تکنیک ۲۰: طی معاملات تصمیم خود را عوض نکنید. متاسفانه بعضی از کارگزاران به سلیقه خود نظر مشتری را تغییر می‌دهند، اگر خودتان به خرید و فروشتان ایمان دارید به نظر کارگزاران اهمیت ندهید.

تکنیک ۲۱: اگر به سهمی از نظر بنیادی کاملا اعتقاد دارید در رقابت بر سر یک ریال دو ریال چانه نزنید. خیلی وقت‌ها به خاطر همین مسئله، از خرید یک سهم خوب جا می‌مانید.

تکنیک ۲۲: رفتن در صف خرید یا فروشی بیشتر از ۲ برابر حجم مبنا، نشانه خرید یا فروش بدون تحلیل است.

تکنیک ۲۳: بازار مثبت زمان فروش سهم و بازار منفی زمان خرید سهم است.

تکنیک ۲۴: حتی اگر سهمی داشته باشید که ۲۰۰ درصد هم سود بدهد باز دنبال سهم جدید بگردید، چون همیشه باید یک سهم خوب زیر نظر داشته باشید.

تکنیک ۲۵: پنج ماه ابتدای سال هنگام پول درآوردن و هفت ماه بعدی زمان دفاع کردن از آن پول است.

تکنیک ۲۶: وقتی در بازار منفی روی سود هستید حتی اگر به سهمتان اعتقاد هم دارید بفروشید و سودش را شناسایی کنید سپس در قیمت‌های پایین‌تر دوباره وارد شوید.

تکنیک ۲۷: بهتر است از نوسان گرفتن از سهمی که موج صعودی بلندمدتش را تازه تمام کرده و وارد فاز نزولی شده صرفنظر کنید.

تکنیک ۲۸: یکی از مواقعی که خروج به‌موقع از سهام زیان‌ده اهمیت دارد زمانی است که بازار پس از طی یک دوره نزولی، دارد مثبت می‌شود.

تکنیک ۲۹: چند درصد اول و چند درصد آخر سود هر سهم را بگذارید بقیه ببرند، یعنی سعی نکنید در کفِ کف بخرید و در نوک قله بفروشید.

تکنیک ۳۰: به باید داشته باشید بازار همیشه از اخبار جلوتر است.

تکنیک ۳۱: صبح زود بیدار شوید و بازار را زیر نظر داشته باشید.

تکنیک ۳۲: از خرید اعتباری تا جایی که می‌توانید بپرهیزید.

تکنیک ۳۳: همیشه قبل از تصمیم به خرید جهت و جو بازار را شناسایی کنید.چگونه در بورس شکست نخوریم

تکنیک ۳۴: قیمت سهم را در بازه‌های گوناگون مثلا یه ماهه، سه‌ماهه، شش‌ماهه، یکساله حتی سه‌ساله و بیشتر در سایت بورس نگاه کنید و ببینید از کجا به کجا رسیده، کی اوج داشته و کی فرود داشت و سعی کنید از نظر زمانی هم مطابقت بدهید و دلیلش را پیدا کنید.

تکنیک ۳۵: سهمی را که می‌خواهید بخرید حتما اطلاعیه‌هایی که در طی یک یا بلکه دو سال درباره این سهم وجود دارد را مطالعه کنید، ترکیب سهامداران و تغییراتش را رصد کنید، مخصوصا گزارش هیات‌مدیره به مجمع را بخوانید و ببینید چه کار کرده‌اند و چه کار می‌خواهند بکنند.

تکنیک ۳۶: برای خودتان در بازه‌های زمانی که خودتان می‌خواهید درصد سود انتظاری معین کنید همچنین سعی کنید طمع نکنید و اگر در سود هستید، سود را شناسایی کنید با اگر در ضرر هستید با فرصت‌سوزی ضرر را بیشتر نکنید.

تکنیک ۳۷: سهمی که با اطلاعات پنهانی بالا می‌رود خطرناک است چون انگیزه آن مشخص نیست.

تکنیک ۳۸: تکنیکال اشتباهات آدم را کم می‌کند ولی یقین هیچ‌جا وجود ندارد.

تکنیک ۳۹: شرکت‌هایی که دارایی‌های جاری آنها از کل بدهی‌هایشان بیشتر نیست در شرایط بد اقتصادی با مشکل مواجه خواهند شد.

تکنیک ۴۰: در بازارهای نزولی یا سقوطی دقت در تحلیل و آنالیز سهام اهمیت زیادی دارد و برعکس در بازارهای صعودی حتی می‌توان تصادفی سهمی را خرید و سود فراوان برد.

تکنیک ۴۱: اگر سهمی سهامدار جزء را خسته کرد، بدانید وقت صعود آن نزدیک است.

تکنیک ۴۲: سهم بعد از هر دوره رشد یه استراحت برای بازیافت انرژی نیاز دارد و نباید سهم را زیاد خسته کرد.

تکنیک ۴۳: بورس بیشتر بر پایه سه حرکت فرعی روش‌شناسی، رفتارشناسی و روانشناسی استوار است تا بر پایه اصلی.

تکنیک ۴۴: سهم را بیشتر براساس آینده‌اش بخرید نه براساس گذشته آن.

تکنیک ۴۵: سهام مانند میوه درخت است، اگر آن را زود بچینی نارس است و اگر دیر بچینی فاسد می‌شود.

تکنیک ۴۶: اگر بهترین سهم را برای خرید پیدا کنید ولی در موقعیت نامناسب وارد بشوید بدترین نتیجه را خواهید گرفت.

تکنیک ۴۷: به دام سهام ارزان‌قیمت نیفتید.

تکنیک ۴۸: قبل از هر اقدامی برای قرار گرفتن در صف فروش سهام شرکتی، خالص ارزش دارایی آن شرکت را بررسی کنید.

تکنیک ۴۹: افزایش سرمایه‌های زیاد می‌تواند باعث رقیق شدن و ضعف سهم بشود.

تکنیک ۵۰: طمع، ترس و عجله سه دشمت اصلی یک معامله‌گر هستند. در عوض قناعت، اعتماد به نفس و صبر بهترین دوستان یک معامله‌گر هستند.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

به گزارش اقتصادنیوز سلیمان کرمی خبرنگار بورس با اشاره به این موضوع نوشت: افراد بالادستی هرم دستشان در جیب عضوهای جدید است. خریدهای گروهی سهام نیز با چنین مکانیزمی هر روز بیشتر می‌شود و در نبود برخورد قانونی، افراد تازه‌وارد و نابلد معاملات را بیش از پیش در تله می‌اندازد. این موضوع در نهایت ضربه سنگینی به اعتماد عمومی نسبت به بازار سهام وارد خواهد کرد.

طی روزهای اخیر موضوع گروه‌ها و افرادی که بدون مجوز سیگنال خرید و فروش ارسال می‌کنند و دانسته یا ندانسته درحال دستکاری قیمت هستند داغ شده است. از طرفی نیز میزان حباب در برخی از نمادها به حدی شدید شده است که نگرانی بالایی شکل گرفته است. در میان این نمادها شرکت‌های سرمایه‌گذاری با کمترین دانش لازم برای ارزش‌گذاری مشاهده می‌شوند و زمانی‌که حباب در برخی از این نمادها و نظر فعالان بازار در این خصوص مشاهده می‌شود هراس برای کل معاملات سهام وجود دارد. شخصی که هیچ‌ آگاهی‌ای از حباب ۱۰ برابری قیمت یک سهم ندارد و همچنان می‌خرد با چه استدلالی ممکن است که از فروش سهم خود در هر قیمتی عقب بنشیند. بیش از هر چیز دیگری اعتماد عمومی به بازار سهام به سبب چنین رفتارهایی و دستکاری قیمت ضربه خواهد دید که به نفع هیچ یک از فعالان همیشگی بازار نیست.

در بورس تهران نیز مشابه هر بازار مالی سفته‌بازی بخشی از معادله نوسان قیمتی سهم محسوب می‌شود. حال ممکن است که عده‌ای با آگاهی از ریسک و به‌واسطه اینکه از قطار بازار جا نمانند در معاملات سوداگرانه شرکت کنند و ممکن است عده‌ای نیز توهم آگاهی از وضعیت سهام را داشته باشند؛ درحقیقت ناآشنا با بازی درحال ایجاد ریسک سنگین روی سرمایه خود هستند. گرچه می‌توان سهام ارزنده در بازار سهام با معیارها و سناریوهای مختلف پیدا کرد، اما از طرفی بازی کنونی برخی از سهم‌ها به جایی رسیده که برای توجیه قیمت باید حالت اغراق‌شده‌ای از سناریوهای آتی را متصور بود؛ آن هم تنها برای توجیه قیمت‌های کنونی و نه اینکه بتوان عاملی را معرفی کرد که قیمت‌های بالاتر را توجیه کند.

بر این اساس برای توجیه قیمت‌های کنونی سهام یا باید تورمی افسارگسیخته را انتظار داشت که با کاهش ارزش پول ملی و افزایش ارزش اسمی دارایی‌ها و رشد سود خالص اسمی شرکت‌ها سطوح کنونی قیمت سهم را توجیه کند یا اینکه باید در انتظار تحولی عظیم در اقتصاد کشور بود که بتواند سطوح کنونی قیمت سهام را منطقی جلوه دهد. در تحول عظیم اقتصادی می‌توان برای مثال به کاهش محسوس نرخ سود در بازار پول (در خصوص موانع این بخش می‌توان مطالب طولانی را مطرح کرد) اشاره کرد. در نتیجه آن با افزایش نسبت قیمت به درآمد بازار رقیب، سهام نیز درصدد جبران مافات باشد. گروه کالای اساسی شامل غذا و دارو و بسیاری از صنایع کوچک بازار از جمله این دسته هستند که برای توجیه سطوح کنونی قیمت نمادهای زیرمجموعه این گروه‌ها یا باید تورمی سنگین یا تحولی عظیم را در اقتصاد کشور انتظار داشت.

اما نگرانی اصلی جایی سراغ کارشناسان بازار سهام می‌آید که برخی نمادها تنها به‌واسطه موج‌سواری عده‌ای روی عدم آگاهی سایر فعالان رشد کرده‌اند. ریشه اصلی چنین رخدادی را می‌توان در عدم آگاهی یا توهم از شناخت روند دانست. حضور کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و فعالیت برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی که با خیال راحت درحال تبلیغ خریدهای گروهی هستند، در همین راستاست، پیام‌های زیادی در بازار دست به‌دست می‌شود که افراد اعلام می‌کنند ما خرید گروهی داریم و به گروه ما بپیوندید. در ورودی برخی از این گروه‌ها شرط ورود به گروه قسم و آیه و قرآن است که همه با هم می‌خریم و همه با هم می‌فروشیم.چگونه در بورس شکست نخوریم

کلاهبرداران بورسی در لباس جدید درحال گسترش هستند و مقابله با  این معضل، نیازمند سیستم نظارتی قدرتمندتر است. مشابه این موضوع را در سال‌های قبل در اقتصاد کشور شاهد بودیم. پدیده شرکت‌های هرمی گسترش روزافزونی را تجربه می‌کرد و گرچه در ادامه برخورد قانونی با آن صورت گرفت اما همچنان نمونه‌هایی از آنها با تغییر لباس مشاهده می‌شود. قطعا در شرکت‌های هرمی هم طمع کسب سودهای کلان و بدون زحمت افراد را به داخل مجموعه می‌کشاند. در سیستم هرمی یک شخص برای کسب سود بیشتر باید تعداد اعضای زیرمجموعه خود را افزایش می‌داد. به این ترتیب کسی که در راس هرم بود سودی کلان داشت و هر چه به سمت پایین هرم می‌رفتیم سود کم می‌شد اما این سیستم محکوم به فروپاشی است. هیچ کار مولدی رخ نمی‌داد و تنها طی یک فرآیند بالادستی‌ها دستشان در جیب افراد پایین‌دست بود. وضعیت کنونی خریدهای گروهی در بازار سهام کشورمان نیز همین است. افرادی یک گروه را راه‌اندازی می‌کنند سهمی را می‌خرند و نموداری را نقاشی می‌کنند بعد طی یک حرکت هماهنگ سهم در رالی صعود قرار می‌گیرد. در ضعف ابزارهای مالی و عدم نظارت کافی هر روز به این گروه‌ها اضافه می‌شود زیرا به سبب عدم برخورد قانونی به‌صورت خودکار این فعالیت‌ها ادامه می‌یابد. به این ترتیب هر روز بر تعداد افراد هرم افزوده می‌شود. حضور سرمایه‌گذار و نقدینگی جدید برای شخصی که در راس هرم قرار دارد الزامی است زیرا سود وی در ورود نقدینگی تازه به سهم نهفته است.

باید پذیرفت که عمده معامله‌گران سهام در کشور حتی اصول اولیه را نمی‌دانند. پیش از این در مطلبی در نقد قطعی اینترنت و اثر مخرب آن بر بورس به این موضوع اشاره شده بود که اینترنت باعث شد مسیری که ۵۰ سال بورس تهران در پیمودن آن موفق نبود تنها در چند سال طی شود. اما اگر ابزارهای نظارتی کافی وجود نداشته باشد و مهم‌تر از آن خود معامله‌گر از میزان ریسکی که در اعتماد به افراد بی‌اعتبار و بدون نام و نشان می‌پذیرد آگاه نباشد همین سطح بالای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به کل سیستم و به‌دنبال آن اقتصاد کشور ضربه وارد کند. وضعیت به حدی نگران‌کننده است که معامله‌گران به‌صورت مستقیم عنوان می‌کنند فلان کارگزاری خرید گروهی دارد آیا شما هم دارید یا خیر. صندوق‌ها و کدهای حقوقی نیز مشاهده می‌شوند که علنی خریدهای گروهی خود را تبلیغ می‌کنند و از بستر فراهم شده در ورود سرمایه‌گذاران جدید سوءاستفاده می‌کنند.

بعضا همین افراد به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا اتفاقا آنها منتی بر اعضای گروه خود دارند. این افراد به هیچ‌وجه برای رضای خدا درحال سیگنال‌دهی به بقیه نیستند و نبودند. همین افراد از همین‌جا به اسم و رسمی دست یافته‌اند و اگر سهمی را معرفی کرده باشند و آن سهام نیز بعد از ارائه سیگنال صعود کرده باشد نه به‌واسطه دانش آنها بلکه به‌واسطه الگویی است که در ذهن عموم بازار تلقین شده است. اسطوره‌سازی در سطح کم دانش کار چندان دشواری نیست.

در این خصوص یکی از سوال‌هایی که معمولا فعالان بازار پس از مشاهده جهش چندین برابری قیمت یک سهم از یکدیگر می‌پرسند این است که چه میزان سرمایه برای استارت اولیه رشد این سهم لازم بود. بورس تهران کم‌عمق است و نقدینگی سرگردان و حریص در اقتصاد کشور جولان می‌دهد پس روندسازی کار دشواری نخواهد بود حتی بدون داشتن سرمایه.

زمانی که یک شرکت با ساختار هرمی را برای شما ارائه می‌دهند (به قولی شما را پرزنت (present) می‌کنند) این سوال را بپرسید که بالاخره تعداد آدم‌ها محدود هستند آخرین گروه یا فردی که به این شرکت هرمی وارد می‌شود چگونه سود می‌کند. بازی سهام و رالی افسارگسیخته سهام در شرایط کنونی نیز به این‌گونه است که باید از گردانندگان برخی از کانال‌ها و گروه‌ها بپرسید که پایان صعود سهام کجاست و تا کجا می‌توان صعود سهم را متصور بود. آیا واقعا چند نمودار می‌تواند نشان دهد که یک سهم ۱۰ برابر ارزش واقعی آن درحال معامله است یا خیر؟ در نهایت اینکه آخرین نفری که در صف خرید سهم می‌خرد چه کسی است. در ادامه مثال‌های عینی از حباب بازار سهام آورده می‌شود.

همچنان شرکت‌هایی در بازار پایه مشاهده می‌شوند که بی‌بهانه، بی‌دلیل و بی‌هیچ سبب دیگری و تنها به پشتوانه تصور اشتباه معامله‌گران از سهام رشد می‌کنند. برخی از طرح‌های پتروشیمی در بازار پایه گرچه به گفته مدیران صنعت پتروشیمی حتی پیش‌بینی راه‌اندازی آنها تا ۱۴۰۴ (جهش سوم مورد نظر مدیران صنعت پتروشیمی) نیز وجود ندارد همچنان رشد می‌کنند؛ دلیل آن نیز مشخص نیست. درخصوص دارو، سیمان، خودرویی‌ها یا رویاپردازی‌های صنعت کاغذ و دیگر گروه‌ها نیز صحبت شده و می‌شود و بحث مفصل‌تری را می‌طلبد.   اما در برخی نمادها جایی برای بحث باقی نمانده است و آنجا باید ترسید. حباب عیان برخی از سهام مشخص است اما همچنان عده‌ای در توهم غوطه‌ور بوده و چشم بر حقیقت بسته‌اند.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری از منظر ارزش‌گذاری رویه بسیار ساده‌ای دارند. این شرکت‌ها پرتفویی از سهام و سایر دارایی‌ها دارند که یک ارزش دفتری دارد (حقوق صاحبان سهام). این ارزش از اختلاف دارایی‌ و بدهی ثبت‌شده در دفاتر شرکت به‌دست آمده است اما با توجه به قیمت روز مازاد یا کسری نسبت به ارزش دفتری نیز می‌توان برای این شرکت‌ها در نظر گرفت. حال اگر پرتفوی این شرکت سرمایه‌گذاری را به‌صورت کامل نقدشونده بدانیم در نتیجه کل ارزش این شرکت سرمایه‌گذاری به راحتی از جمع مازاد (در گزارش ماهانه شرکت‌ها) با ارزش دفتری (حقوق صاحبان سهام) به‌دست می‌آید.

بر این اساس برای مثال اگر گفته می‌شود ارزش بازار «وصنا» ۱۶۰ درصد ارزش ذاتی است باید به هر نموداری یا هر کسی که سیگنال خرید می‌دهد شک کرد. یک شرکت سرمایه‌گذاری همه آنچه را که دارد در صورت مالی عیان است. معمولا مجالی برای رویاپردازی مانند دیگر صنایع نیست و به‌صورت مشخص برای اینکه سهام شرکت سرمایه‌گذاری رشد کند باید سهام زیرمجموعه رشد کند. در نتیجه در یک اصل ساده اگر بنا باشد سهام شرکت سرمایه‌گذاری رشد کند نخست باید ارزش زیرمجموعه‌ها رشد کند. درخصوص «وصنا» که برخی شائبه کرسی مدیریتی مطرح می‌کنند که فعلا غیرمعتبر است قیمت کنونی این سهم معادل قیمت ۶۰۰ تومانی «ونوین» است؛ سهام بانک اقتصاد نوین بیشترین سهم را در پرتفو «وصنا» دارد. به این معنی که برای توجیه سطوح قیمت کنونی اول باید «ونوین» به ۶۰۰ تومان برسد تا بتوان فعلا قیمت‌های کنونی را پذیرفت تا درباره ادامه نوسان قیمتی تصمیم گرفت.

این موضوع به «وصنا» محدود نمی‌شود. «وجامی» تا ۸ برابر ارزش ذاتی و«وثوق» تا ۱۰ برابر ارزش ذاتی معامله می‌شود. ارزش سهم «وآوا» به دو برابر ارزش ذاتی که خود مدیران این شرکت به آن اذعان داشتند رسیده است. «وشمال» و «ومشان» نیز از دیگر نمادهایی هستند که به‌صورت علنی فاصله چشم‌گیری از ارزش واقعی پیدا کرده‌اند.

در چنین شرایطی آن‌چه نگرانی ایجاد می‌کند این است که اگر چنین اصول ساده‌ای از حباب قیمتی در نظر گرفته نمی‌شود معامله‌گر بی‌محابا خرید می‌کند و هیچ درکی از ریسک‌ موجود ندارد درخصوص دیگر شرکت‌هایی که اتفاقا بستر رویاپردازی و روایت‌سازی نیز مهیا است و سهم را مدام با آن بهانه داغ می‌کنند وضعیت تا چه حد هشدار برانگیز است. گفتن مطالب بالا در شرایطی که سهام رشد می‌کند و پرشتاب بالا می‌رود به کام بسیاری خوش نمی‌آید اما لازم است تا عده‌ای از واقعیت‌های بازار سهام آگاه شوند.

«دنیای اقتصاد» در مطلب روز شنبه با عنوان« حباب‌سنج بورس» به برخی از نمونه‌های جهانی سقوط بعد از حباب اشاره کرده بود. در این مطلب اشاره شده بود که خوشحالی از رشدهای مداوم قیمتی چشم معامله‌گر را بر واقعیت می‌بندد اما ناگهان همه چیز تغییر می‌کند. در پایان تاکید می‌شود نمادهای ارزنده همچنان در بورس تهران وجود دارند و تعداد آنها نیز کم نیست. موقعیت سهم باید از جنبه بنیادی و بازاری و تاریخی یا هر بهانه دیگر سنجیده شود و باید نسبت به آنچه که می‌توان حباب واضح در سهام خواند هشدار داد.

کشاورزان هندی جاده‌های بیست‌وپنج ایالت هندوستان را به نشانه اعتراض به طرح دولت مسدود کردند. جنبش مدنی میانمار دومین…

آدرس : تهران، خیابان مطهری، بین میرزای شیرازی و
سنایی، پلاک ۳۷۰

تاکنون به سرمایه گذاری در بورس و معاملات بورسی فکر کرده اید؟ تصورتان از حضور در بازار بورس چیست؟ آیا می‌توانیم با سرمایه گذاری در بورس ثروتمند شویم؟ راه و روش کسب ثروت از بورس چیست؟

برخی از مردم فکر می‌کنند که این فضا فقط متعلق به افراد ثروتمند است و تصویری که از فعالان در این حوزه دارند، شخصی میانسال با خودرویی لوکس و لباس‌هایی گران‌قیمت است. این تصویر از بیشتر افراد دور است و به همین خاطر فکر می‌کنند که در بازار بورس جایی نخواهند داشت؛ چون بورس مال پول‌دارها است.

برخی دیگر هم معتقد هستند که با ورود به بورس سریعاً می‌توانند به پول و ثروت برسند و در عرض یک سال، از آپارتمانی اجاره‌ای به برجی چندین و چند طبقه نقل مکان کنند. هیچ‌یک از این تصاویر درست نیست! اگر شما نیز جزو یکی از این دو گروه هستید، این مطلب را مطالعه کنید تا از آنچه در این بازار پرماجرامی‌گذرد، آگاه شوید.

واقعیت این است که بازار بورس مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگر از ظرفیت‌هایی برای رشد برخوردار است و در مقابل، احتمال شکست هم وجود دارد. به عبارت بهتر باید به بازار بورس به عنوان یک ابزار برای فعالیت‌های اقتصادی نگاه کرد که می‌تواند منجر به رشد و شکوفایی یا شکست شود.

چه چیزی موفقیت و سود شما را در بازار بورس تامین می کند؟ یا چه کار کنیم تا از بورس سود دریافت کنیم؟چگونه در بورس شکست نخوریم

دیدگاه و شیوه عملکردتان است که مسیرتان را در بورس مشخص خواهد کرد. در ادامه به ابعاد موفقیت و ثروت در بورس بیشتر پرداخته شده است. با ما همراه باشید:

با سرمایه گذاری در بورس به دنبال سود، ثروت و درآمد هستید. خب، همه چنین خواسته‌ای دارند؛ به ویژه در اکوسیستم اقتصادی کشورهایی که به خاطر وجود تورم، ارزش پولی که در دست مردم است، مدام کاهش پیدا می‌کند.

بدیهی است که در چنین شرایطی هیچ‌کس دوست ندارد، پول و سرمایه ای را که به زحمت جمع‌ کرده است، به آسانی از دست بدهد.

به پولی که در دوران تورم در اختیار دارید، پول داغ گفته می‌شود؛ زیرا به واسطه شرایط اقتصادی، ارزش آن مدام کاهش پیدا می‌کند و نگه داشتن آن در دست و عدم به‌کارگیری آن در یک سرمایه گذاری مناسب باعث می‌شود شبیه جسمی داغ باشد که دستانتان را می‌سوزاند و فقط ضرر را به شما تحمیل می‌کند.

یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود به حفظ ارزش پول و سرمایه خود کمک کنید، سرمایه‌گذاری در بورس است. بورس بازاری قانونی است، همه فعالیت‌ها و روندهای سرمایه‌گذاری در آن قابل بررسی و پیگیری است. به همین خاطر است که دیگر نگرانی بابت از دست رفتن سرمایه به دلیل کلاهبرداری و سرقت و… در آن وجود ندارد.

فرقی نمی‌کند که بازنشسته هستید یا جوانی که به تازگی کمی درآمد و سرمایه پیدا کرده است. در هر حال، بورس به هر طیف سنی، امکان فعالیت می‌دهدو شما می‌توانید با هر مبلغی در بورس سرمایه‌‌گذاری کنید.

البته برای خرید آنلاین سهم نیاز به مبلغ حداقل ۱۰۰هزار تومان است ولی به طور کلی با هر سرمایه‌ای می‌توانید وارد بازار بورس شوید. پس محدودیت در بورس هیچ معنایی ندارد. آنچه برای شروع فعالیت در بورس لازم است، چیزی نیست جز دانش بورسی، شجاعت و جسارت.

با ۵۰۰ هزار تومان کجا سرمایه گذاری کنیم؟

شما باید برای پذیرش ریسک و ورود به دنیایی که به هوشیاری و دقت نیاز دارد، پس از آموزش بورس کاملاً شجاع و جسور باشید. زیرا ورود به هر عرصه حساسی مستلزم پذیرش ریسک‌ها و شکست‌هایی است که هر کسی تاب و توانِ تحمل آنها را ندارد.

کسانی در بورس موفق می‌شوند که از واژه شکست، تعبیر منفی نداشته باشند. این افراد معتقدند که شکست اولین مرحله از پختگی است و به افزوده شدن تجربه‌های مفید آن‌هاکمک می‌کند.

پس اگر نگاه‌تان به شکست خوردن کاملاً یک نگاه منفی است، بعد از هر بار زمین خوردن به سختی دوباره از جا بلند می‌شوید و خود را نمی‌بخشید؛ اصلاً به کار کردن و سرمایه گذاری در بورس یا بازارهای مشابه آن فکر نکنید.

اگر قصد کرده‌اید که در بازار بورس شروع به فعالیت و سرمایه گذاری کنید و فکر می‌کنید که شجاعت کافی برای این کار را دارید، لازم است تا ضمن اینکه برای این ویژگی خود ارزش زیادی قائل هستید به خودتان یادآوری کنید که آگاهی در بورس و آموزش بورس بسیار مهم است.

آگاهی یعنی کسب دانش و آموزش درباره ساز و کار بورس، محیط آن و عواملی که بر نوسانات قیمت اثر می‌گذارد. بی‌مطالعه و بدون تحقیق نباید وارد بازار بورس شد. تصمیمات هیجانی و شانسی، شما را به جایی نمی‌رسانند. پس دقیق و بامعلومات ظاهر شوید و بی‌گدار به آب نزنید.

آموزش بورس را از کجا شروع کنم؟

داشتن شجاعت و دانش، شما را به فردی قدرتمند در عرصه سرمایه گذاری بدل می‌کند. عملگرایی هم نتیجه تقارن و هم‌نشینی این دو موضوع است.

کسی که هم اطلاعات خوبی از بورس دارد و هم شجاعت کافی برای ورود به فعالیت‌های واقعی، به سادگی پا در مسیر می‌گذارد و مدام تعلل نمی‌کند. تعلل در تصمیم گیری و اقدام، یکی از اصلی‌ترین سمومی است که مانع از موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در بورس می‌شود.

وقتی صحبت از تفکر مثبت می‌شود همه به یاد جملات کلیشه‌ای مختلفی مانند: «زندگی زیبا است… خورشید رویایی است… و زندگی چقدر شیرین است» می‌افتند. اما واقعیت این است که تفکر مثبت، موضوعی عمیق‌تر از رویایی دانستن زمین و زمان است. تفکر مثبت یعنی واقع‌بینی با چاشنی مثبت‌اندیشی. یعنی همیشه به دنبال راه حل بودن و تسلیم نشدن. تفکر مثبت، شیوه‌ای از تفکر است که برای ثروتمند شدن و سرمایه گذاری در بورس به آن نیاز دارید. افراد موفق از تفکر راهبردی برای هر کاری بهره می‌برند. آنها می‌دانند که چطور باید از نقاط قوت خود و فرصت‌ها برای رشد و موفقیت بهره ببرند. در مقابل، تهدیدها هم آنها را نمی‌ترساند و سعی می‌کنند که در مبارزه با چالش‌هایی که پیش می‌آید، بهترین تصمیم‌ها را بگیرند.

پس برای ورود به بورس باید روی خودتان کار کنید تا فردی شجاع با جسارت لازم برای شروع سرمایه گذاری و کسب تجربه‌های اقتصادی تازه شوید. علاوه بر این باید عملگرا باشید و فقط از دور مشغول رصد کردن شرایط نباشید اگر زیادی از حد هم به تحلیل و بررسی بپردازید، ترسی به جانتان می‌افتد که مانع از پا گذاشتن به زمینه‌های سرمایه‌گذاری می‌شود.

همه کسانی که به بورس می‌آیند، آرزوی افزایش سود و سرمایه دارند. این آرزو بدیهی است؛ اما رسیدن به این هدف تا حدی زیادی به میزان سرمایه‌تان هم بستگی دارد. میزان سود و زیان روزانه در معاملات بورس محدودیتهایی دارد و از حدی بیشتر یا کمتر نمی شود. سود یا ضرری که به طور متوسط ممکن است برای سرمایه شما رخ دهد، در طول هر روز  معاملاتی، حدود ۵ درصد است.

بنابراین، هر چقدر سرمایه‌تان بیشتر باشد، در صورت سود کردن به افزایش سرمایه بیشتری خواهید رسید. اما منظور این نیست که خانه و زندگی‌تان را بفروشید و با آن یک نوع سهام خریداری کنید. شما باید بنا به توان مالی و بودجه‌ای که در اختیار دارید، شروع به سرمایه گذاری در بورس یا بازارهای دیگر کنید.

هر چقدر این مبلغ بیشتر باشد، بهتر است اما همه آن را نباید در خرید یک نوع سهم به کار ببرید. سبد سرمایه گذاری تشکیل بدهید و سرمایه خود را در بخش‌های مختلف بازار بورس، صنایع و نمادهای مختلف تقسیم کنید. در مرحله بعد لازم است به صورت مداوم مراقب باشید که اوضاع هر یک از حوزه هایی که در ان سرمایه گذاری کرده اید، به چه ترتیب است و در صورت نیاز خرید و فروش لازم را انجام بدهید.

نکته‌ای که این جا باید به ان اشاره کنیم این است:

نداشتن انتظارات عجیب و غریب از سرمایه گذاری در بورس

یعنی اگر شما با ۲ میلیون تومان، خرید سهام را شروع می‌کنید، باید یادتان باشد که رشد یا ضرر تصاعدی است؛ اما نه به این معنا که ۲ میلیون‌تان در عرض چند هفته به ۲۰۰ میلیون بدل می‌شود. یکی از نکات مثبت سرمایه گذاری در بورس همین است که روند فعالیت و فرایند کم و زیاد شدن سرمایه‌ کاملاً مشخص است.

به همین خاطر با بررسی و ارزیابی سهامی که خریداری کرده‌اید، امکان اینکه بدانید ارزش سرمایه‌تان چقدر است، کاملاً وجود خواهد داشت. پس نباید فضایی فکر کنیم و باید انتظارات معقول داشته باشیم.

برای سرمایه گذاری در بورس باید شجاعت کافی را داشته باشیم و نترسیم! ریسک معقولی را بپذیریم و بدانیم با حضور در بازار بورس و کسب تجربه‌های ریز و درشت در بلند مدت به سود خواهیم رسید.

تضمینی وجود ندارد که در بورس ثروتمند شویم، ولی اگر مکانیزم کار بورس را یاد بگیرید، در بورس پتانسیل تبدیل شدن به یکی از ثروتمندان مشهور خودساخته وجود دارد. تا انتخاب و روش ما چه باشد!

یکی از خطرات بورس وقوع جنگ است که باعث سقوط بازار سهام می گردد. بهتر است همیشه با کل سرمایه وارد بازار بورس نشد. من خودم با ۳۰ درصد سرمایه وارد خواهم شد.

جنگ در اکثر مواقع با بالا گرفتن تدریجی تنش ها آغاز می شود که این تنش ها در اخبار و معاملات سهام نمود پیدا می کنند بنابراین با مشاهده خطر درگیری و جنگ می توان برای مدتی به طور کلی سبد را نقد کرد و سپس تصمیم گرفت که چه هنگام برای ورود دوباره به بورس مناسب است.

سلام به دوستان
خوب به نظر من نقدینگی سهام از بقیه بازارهای موازی بالاتره

بله همینطور

بازار سرمایه امسال بهترین بازار خواهد شد.

با سلام،
این ایده هم برای نوع خودش می تواند مقبول باشد.
همواره جنگ ها عواقبی دارند، حتی اگر در دوردست ها باشد. مثلا اثرات جنگ در شبه جزیره کره یا شبه جزیره عربستان (بین عربستان و یمن) یا شبه قاره هند (جنگ های کوتاه مدت بین هند و پاکستان) یا … در بورس های مختلف جهانی متفاوت اما تاثیر گذار است.

کل سرمایه ات وارد کن سودشو قد سرمایه ات بکش بیرون اون طوری ضربه به اصل سرمایه نمیخورهچگونه در بورس شکست نخوریم

با سلام
چیدن کل تخم مرغها در یک سبد در هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست.

منظور از اصل سرمایه یعنی مقدار پولی که میخواهید در بورس سرمایه گزاری کنید

با سلام مجدد
ممنون که توضیح دادین. ولی کل سرمایه را بایست در چند جا سرمایه گذاری کرد.
سود ها را به گفته شما هم باید بیرون کشید و در کار دیگری سرمایه گذاری نمود.
کاملا درسته.
طمع هم هرگز.
پرسود باشید.

نظر جالبیه اما احتمالات بازار سرمایه رو هم در نظر بگیر مثل دیروز و امروز

سلام درسته حرف همینه بحت من چیز دیگه ای میگم تا سود کردیم طمع نکنیم همون سود وارد بازی کنیم با خارج کردن اصل سود میتونیم بهتر بازی کنیم…. این دوروزه هم هیجان بازار بود برطرف میشه توی هفته اتی و میریم بطرف صف شدن

از قدیم یه مثل هست میگه
همیشه تخم مرغات و تو یه سبد نزار
پدرم میگفت میری مسافرت همه پولاتو تو چند جای مختلف بزار که اگه یکی به فنا رفت دو تا دیگه داشته باشی
وارد کردن کل سرمایه یه خطر جدی هستش

اما اگر سنجیده باشه مشکلی نداره

دقیقا، دیگاه درستیه به شرط اینکه بتونی توی مدت زمان مشخص و محدودی اندازه سرمایه اولیه سود کنی

چه تضمینی هست که سود کنین؟ این استراتژی سوپر ریسک داره

امروز سقوط سهام ناشی از خطر جنگ بود

خطر جنگ نه
افرادی که با تبلیغات وارد بورس شده بودند دیدن که دلار و طلا دوباره داره رشد میکنه
برگشتن سر شغل خودشون دلالی
این افراد به درد همونجا میخورن

نه اخوی ناشی از جنگ کدوومه
مگه ایران افعانستان و عراق و یمن و سوریه …. غیره هستش
اصل داستان بالارفتن دوباره قیمت سکه و طلا هستش که با توجه به تبلیغاتی که برای بورس کرده بودند افراد زیادی وارد شدند و باعث شد که شاخص کل بالا بره و همون افراد دوباره خارج شدند که برن طلا و دلار بخرن
که فکر میکنم با توجه به راه اندازی بازار ارز و کنترل شدیدی که دارن رو دلار و … میکنن نتونن کاری رو انجام بدن
به هر حال سقوط این دو روز به نظرم عالی بود و بنده به شخصه میگم کاش کسانی که اهل این بازار نیستند برن تا راحتتر بشه کار کرد

برای سرمایه گذاری در بورس باید شجاعت کافی را داشته باشیم و نترسیم

بله درسته البته داشتن آگاهی کافی و پرهیز از خرید و فروش احساسی و کمی هم چاشنی شانس …

برا بقیه هم میتونه باشه

۳۰درصد سرمایه
خوبه ولی بایستی سبد داشته باشید
یا صندوق سرمایه گذاری بخرید
یا از خدمات سبدگردان ها استفاده کنید

داداش خبری از جنگ نیست. نگران نباشید. !

بله

جنگ کجا بود

اگه جنگ بشه وضعیت باز سهام چطورمشه؟؟

سلام دوست عزیز
امیدواریم که هیچگاه چنین اتفاقی نیفتد. اما پیش بینی روند بازار و اتفاقات در چنین شرایطی تا حدی امکان پذیر نیست. ولی کلیه افراد دارای مسئولیت در این بازار تمام تلاش خود را برای کاهش آسیب به بازار انجام خواهند داد.
باتشکر

جنگ نمی شه ونخواهد شد نگران نباشید

درهیچ زمینه ای نباید با کل سرمایه وارد شد. همیشه باید انعطاف پذیر عمل کرد

صبحت واقعا بجایی بود

سلام
بازار سرمایه هوشمند هسش و ب محظ احساس خطر ، میفروشن و خروج میزنن . اما خیالت راحت ک جنگ سخت نخواهیم داشت،، چون ب واسطه جنگ نرم دارن ب اهدافشون میرسن و فقط برا رسیدن ب اون اهداف هزینه ارزی میکنن و……

سلام بسیار عالی اند

ممنون بابت اطلاعات خوبی که میدید . خیلی عااااااالی

با تشکر از مقاله خوبتان، بسیار مفید بود

سلام .میخواستم بدونم چطوری کد ده رقمی رو میتونم دریافتکنم.

سلام دوست گرامی
برای دریافت کد ۱۰ رقمی سجام لازم است در “سامانه سجام” ثبت نام بفرمایید.
باتشکر

سلام
کاربرAU8100
هستم در سطحی که الان می باشم تخفیفات در خرید یا فروش لحاظ نمی شود لطفا بررسی کردد

سلام دوست گرامی
تخفیف کارمزد معاملات شما به حساب باشگاه واریز شده است.
لذا برای مشاهده آن به بخش گزارش ریال در سایت باشگاه مراجعه بفرمایید.
باتشکر

ممنونم از اینکه بتمام سوالات جواب میدهید.

سلام خسته نباشید من برادرام ۱۵ سالش چگونه میتوانم ان را عضو بورس کنم ممنون

سلام
دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال به این صورت است که ابتدا در سامانه سجام و آگاه اکسپرس ثبت نام می‌کنند و پدر فرزندان جهت احراز هویت با مدارک شناسنامه و کارت ملی به همراه مدارک فرزندان به دفاتر پیشخوان یا محل کارگزاری مراجعه میکند.
در خصوص معرفی شماره حساب لازم است اعلام کنیم که حساب به نام خود شخص (فرد زیر ۱۸ سال) باشد.
باتشکر

یعنی من برای پسرم که هنوز دو سالش هست میتونم کد بگیرم و حتی کد سجام و معاملات انلاین
ممنون میشم اگه جواب بدین

سلام دوست عزیز
برای افراد زیر ۱۸ سال و بدون مدرک حداقلی دیپلم، اشخاص می توانند درخواست دریافت کد آفلاین نموده و از طریق پنل افلاین به معامله بپردازند.
با ثبت نام در سامانه آگاه اکسپرس جهت دریافت کد و انتخاب ثبت نام در سجام در حین ثبت نام، میتوانید علاوه بر اخذ کد، ثبت نام سجام را انجام دهید.
جهت احراز هویت نیز سرپرست کودک (پدر) می تواند با مدارک خود و فرزند اقدام کند.
باتشکر

کد آفلاین براش بگیر

با سلام
ممنون از اطلاعات خوبی که ارائه میکنید

با سلام
بنده دوروز پیش در آگاه اکسپرس و سجام ثبت نام کردم برای دریافت کد بورسی
دیشب در سایت سهام ایرانخودرو مقدار سهامم رو سرچ کردم و متوجه شدم که بنده یک کد بورسی دارم
الان کد بورسی جدید برام صادر میشه یا اقدام دیگه‌ای باید انجام بدم ؟
ممنون میشم پاسخ بدید

سلام دوست گرامی
کد بورسی جدیدی برای شما صادر نمی‌شود، تنها دسترسی آنلاین کارگزاری آگاه را برای انجام معاملات دریافت خواهید کرد.
باتشکر

سلام – بله آموزش اصولی و مداومت در مسیر امکان پذیره
تشکر

سلام خسته نباشید اگر نماد قرمز باشد متوقف می شود ممنون میشم جواب دهید

سلام
خیر دوست گرامی
لطفا برای اطلاعات بیشتر به مطلب “همه چیز درباره توقف و بازگشایی نمادهای بورسی و فرابورسی” مراجعه بفرمایید.
متشکرم

با تشکر از مقاله خوبتان، بسیار مفید بود

به نظرم بعد از آموزشهای لازم در مورد بورس و انواع تحلیل سهام، بهتر است با سرمایه کوچکی شروع به کار کرد و سپس بعد حدود ۴ سال کسب تجربه که (لازم است حداقل دوره ای از سقوط بازار و رکود را هم تجربه کرده باشید) آنگاه است که می توانید با ریسک بسیار کمتر معاملات با سود آوری بالا انجام دهید و از حداکثر توانایی و سرمایه تان استفاده کنید.

سلام , من با مطالعه راهنماییهای شما سبد سرمایه گذاری تشکیل دادم و بخشی از سرمایه خودم را در جاهای مختلف بازار بورس تقسیم کردم که بنظرم خیلی امید بخشه و با علاقه ادامه میدم.

با سلام
مقاله انگیزشی خوبی بود

با سلام.
جواب سوال با کد سوال: ۹۸۰۲۰۱۵ مورخ ۹۸/۲/۹ کاملا اشتباه است. گزینه ۴ جواب صحیح نیست و گزینه های ۱و۳ صحیح هستند چون شما در هر منبع معتبری که بررسی نمائید مشاهد مینمائید یکی از تعریفهای مهم شود انباشته سودی است که به سهامداران پرداخت نمیشود نه اینکه میشود. لطفا سریعا رسیدگی نمائید و یا سوال را به خاطر وجود گزینه نادرست کلا حذف نمائید.

سلام دوست گرامی
پاسخ تشریحی سوال در بخش مسابقات منتشر خواهد شد.
باتشکر از اعلام نظر شما

با سلام.
برای کد سوال ۹۸۰۲۰۱۵ پاسخ اشتباهی دادید زیرا سود انباشته بخشی از سود خالص شرکت است، که به سهامداران پرداخت نمی شود و این مبالغ برای هر سال با مبالغ انباشته سال های قبل جمع می شود. لطفا در اسرع وقت اصلاح نمائید. پاسخ صحیح فقط گزینه های ۱و ۳ میشود.

سلام دوست گرامی
پاسخ تشریحی سوال در بخش مسابقات منتشر خواهد شد.
باتشکر از اعلام نظر شما

با سلام.
برای کد سوال ۹۸۰۲۰۱۵ پاسخ اشتباهی دادید زیرا سود انباشته بخشی از سود خالص شرکت است، که به سهامداران پرداخت نمی شود و این مبالغ برای هر سال با مبالغ انباشته سال های قبل جمع می شود. لطفا در اسرع وقت اصلاح نمائید. پاسخ صحیح فقط گزینه های ۱و ۳ میشود.

سلام دوست گرامی
پاسخ تشریحی سوال در بخش مسابقات منتشر خواهد شد.
باتشکر از اعلام نظر شما

سلام.
همانطور که از اسم سود انباشته مشخص است و در تمام منابع اگر طراح محترم ماسبقه مورخ ۹ اردیبهشت ماه بگردد ملاحظه مینماید که سود انباشته بخشی از سود خالص شرکت است، که به سهامداران پرداخت نمی شود. پس آنگاه شما چگونه گزینه ۴ را به عنوان گزینه صحیح مطرح نمودید؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
لطفا سوال با پاسخ غلط طرح نکنید…

سلام دوست گرامی
پاسخ تشریحی سوال در بخش مسابقات منتشر خواهد شد.
باتشکر از اعلام نظر شما

سلام
با تشکر از اطلاعات مفید و جامع

با سلام، ممنون از بآشگاه، طبق معمول عالی بود. «نکته ای که “اینجا”! باید به “آن”! اشاره کنیم “این”! است» قبل از *نتیجه گیری* مورد توجه قرار گیرد.
با تشکر از بآشگاه
لطفا املای تایپی کلمات مورد اشاره در محل فوق اصلاح شود.¤¤¤
[این* به جای ایت و … در متن مورد اشاره فوق الذکر]
بازهم ممنون

سلام دوست گرامی
ممنون از دقت نظر شما
مواردی که اعلام کردید به مسئول مربوطه جهت اصلاح اعلام گردید.
باتشکر

با سلام و سپاس از مطالب خوبتون. فکر می کنم برای تازه واردها، این که تکه تکه پولی دستشون می یاد تعداد کمی سهم بخرن مفیده. بعدا با بیشتر شدن دانش سرمایه هم افزایش پیدا می کنه و معاملات بزرگتر انجام می شه.

سلام
تو رو خدا دو تا سرور درست و درمون بگیرید برای این سامانه معاملاتی آنلاین. والا بخدا من از ۹۷/۱۲/۰۴ توی این کارگزاری دارم معامله میکنم و تا امروز بیشتر از ۴ مرتبه سایتتون رفته رو هوا. اونم توی تایم معاملات. پشتیبانی هم زنگ میزنیم میگه درست میشه . آخه کی؟؟؟؟ من کلی سر این قضیه ضرر دادم کی جوابگوی ضرر های ماست؟؟؟؟
من که با وجود خدمات زیاد کاگزاری آگاه بخاطر همین قضیه نقص در سامانه معاملات آنلاین حتما از این کارگزاری میرم اما این رسم مشتری مداری نیست

سلام دوست عزیز
واحد نرم افزاری آگاه همواره در تلاش است تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند و سیستم معاملاتی را ارتقا بخشد. تاکنون نیز بسیاری از خطاهای رخ داده حل شده است. ضمن عذرخواهی از مشکلات به وجود آمده در صورت بروز دوباره مشکل لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید.
باتشکر

با سلام و سپاس مجدد از بابت جوایزی که تحت عنوان کمپین ویژه نوروز ۹۸ هدیه فرمودید، اما مشکلی در رابطه با این جوایز وجود دارد، مثلا من جایزه دوره آنلاین فیلتر نویسی برنده شدم که متاسفانه فرمودند باید عضو گروه تلگرامی باشید تا از این دوره استفاده کنید، در شرایطی که تلگرام به صورت رسمی فیلتر شده و دسترسی به آن با مشکلاتی مواجه است و خیلی از افراد از جمله اینجانب عضو نیستیم عملاٌ این جایزه برای ما غیر قابل استفاده شده است، خواهشمند است بررسی و راه حل جایگزین ارائه فرمایید.
ممنون

سلام دوست گرامی
لطفا برای حل این مشکل در ساعات اداری با شماره ۰۲۱۸۲۱۵۴۱۱۶ تماس حاصل بفرمایید.
باتشکر

سلام.میتونیم معرف خودمون روعوض کنیم.

سلام
خیر دوست گرامی

سلام عالی بود
من خودم برای شروع اولین تجربه خرید را با ۵۰۰ هزار تومان و عرضه اولیه شروع کردم
خیلی دوست دارم تحلیل بنیادی رو یاد بگیرم
شما اگر کتاب خوب در این زمینه دارین معرفی کنید ممنون

سلام میخواستم بدونم امکان داره در بورس هم تخلف صورت بگیره

سلام
بله دوست گرامی
امکانش هست.
باتشکر

اگر یک مطلب هم راجع به این مورد بزارید خیلی عالیه تا حداقل بدونیم اصطلاحا توی دامشون نیفتیم

سلام و عرض ادب .
بسیار عالی و مفید بود.
لطفا از این قیبل مطالب بیشتر بذارید چون واقعا مفیده و از طرفی هم منبع قابل اطمینانی هست . مخصوصا برای تازه واردها
با تشکر مجدد

سلام اگر افلاین داشته باشیم چگونه باید پول به حساب کارگزاری بریزیم و سفارش بدیم؟

سلام دوست گرامی
برای اطلاع از چگونگی ارسال سفارش آفلاین فیلم “سفارش گذاری آفلاین در آساتریدر آگاه” را مشاهده نمایید.
باتشکر

من تصمیم دارم ماهیانه ۵ میلیون در بورس سرمایه‌گذاری کنم. الان هم ۵ سهم تو سبد سهامم دارم

پیشنهاد اینه که اگه ۱۰ م دارید توی ده سهم هر کدوم ۱ م سرمایه بذارید و هر کدوم مثبت خورد بفروشید و روی سهامی که منفی هستید اضافه کنید

به نظر من نباید کل سرمایه ای که داریم رو وارد بورس کنیم و به بورس به عنوان شغل اول نگاه کنیم. باید هر کسی در زمینه تخصصی خودش کار کنه و از درآمد حاصل از اون تخصصی که داره بیاد توی بورس سرمایه گذاری کنه.

میشه به بورس بعنوان شغل اول نگاه کرد ولی بعد از سالها تجربه،آموزش و سرمایه کافی.

بله اگر شغل اول باشد صبر انسان پایین می آید

ثروتمند شدن از طریق بورس به این راحتی ها هم نیست انصافا کار سخت و پرریسکی است و وقت بسیار و دقت و تخصص بالا می خواهد

سلام میخواستم بدونم چطوری میتونم در زمان آفلاین معامله کنم.

سلام دوست گرامی
برای اطلاع از چگونگی ارسال سفارش آفلاین فیلم “سفارش گذاری آفلاین در آساتریدر آگاه” را مشاهده نمایید.
باتشکر

ممنون بابت اطلاعات خوبی که میدید . خیلی عااااااالی

واقعا با داشتن علم و تجربه کافی فقط میشه سود کرد از این بازار.

بسیار عالی
واقعا از کارگذاری آگاه راضی هستم.

درود،
لطفا زیر سوالات مسابقات باشگاه امکان درج نظر را فراهم نمائید زیرا بنده مانند دوستانی که در همینجا دیدگاهشان را بیان نموده اند متوجه نمیشوم برای کد سوال: ۹۸۰۲۰۱۵ وقتی سود انباشته بین سهامداران توزیع نمیشود آنگاه چگونه جز گزینه های صحیح شما است و طبق کدوم منبع این ادعا را میتوانید ثابت نمائید؟!!؟؟؟؟؟

سلام دوست عزیز
ممنون از اینکه پیشنهادات خود را برای بهبود خدمات ارسال می‌کنید.
جواب تشریحی سوال مربوطه در بخش مسابقات قرار گرفته است.
باتشکر

خدمت مدیریت وبسایت عارضم که بعضی از سوالات در حوزه مالی بلحاظ نگارش خود سوال طوری ارائه میشه که ابهام ایجاد میکنه. مثلا همین سوال موردنظر ۹۸۰۲۰۱۵ گزینه دو و سه درست بنظر میرسه، ولی در هیچ جایی دیگه همچی عنوانی که در گزینه یک آورده شده، تعریفی از سود انباشته وجود نداره، الا مطالبی رو که خود وبسایت در قالب وبلاگ ارائه کرده… من فکر بهتره در ارائه مطالب و همچنین سوالاتی که از روی همون مطالب طرح و ارئه میشه نیاز به دقت بیشتری داره، وگرنه بقول مهدی کروبی میشه: به ملا گفتن وسط زمین کجاست؟ ملا گفت همینجا… اگه شک دارین، متر کنین!

با سلام
دوست عزیز پاسخ تشریحی سوال مربوطه منتشر شده و می‌توانید به آن رجوع کنید.

با سلام و خسته نباسید.
بنده نیز علی رغم اطلاعات کمم و جست و جوی فراوان متوجه گردیدم پاسخ این سوال غلط داده شده و گزینه های صحیح ۱و۳ هستند و ۲و۴ کاملا غلطند.
میشه توضیح بفرمائید؟!!!

سلام دوست گرامی
لطفا کد سوال را بفرمایید تا بررسی گردد.
باتشکر

آیا تخفیفات سطح ها به حساب باشگاه واریز میشود؟

سلام
بله دوست گرامی
تخفیف کارمزد معاملاتی که انجام می دهید به وجه نقد حساب باشگاه شما واریز می‌گردد.
باتشکر

سلام چرا بازار سهام همیشه عقب تر از بازار های موازی خودش حرکت میکنه؟

باسلام
تغییرات اقتصادی و تورمی به مرور برروی صنایع و بازار بورس تاثیر می‌گذارد

سلام در زمانهایی که بازار صعودیه مثل هم اکنون بهترین استراتژی معاملاتی چی میتونه باشه؟

سلام
دوست گرامی لطفا برای مشاوره و تحلیل بازار سهام به سایت hamfekran.com مراجعه نمایید.
باتشکر

آگاه بکل ناامیدم کرد ، اپلیکیشن ک افتضاح هر قسمتیش بخوای بری لگ داره قسمت داراییشم ک کامل نیست، دیروزم ک دوساعت سامانه هنگ بود خواستم بفروشم اصن کار نمیکرد حالا ۷ میلیون ضرر کردم کی پاسخگو هست؟؟ فقط موقع کارمزد تا جایی که جا داره میگیرید از مردم ، امروزم ک چارت هر سهم را که باز میکنم اصلا کندلی ک زده ربطی ب قیمت واقعی نداره این ینی چی دیگه؟؟ هر روز ی مشکل

یبار واسه کارمزد گرفتن چجوریه مشکل دار نمیشید؟؟ مثلا ی ریال تو محاسبات اشتباه کنید
ولی از این مشکلات ک گفتم بیاهو ببین
ای دلم پره از آگاه
لطفا نظر منو درج کنید ن اینکه فقط اوناییکه گلو بلبل گفتن را درج کنید

سلام و وقت بخیر
مشتری گرامی در وهله اول بابت مشکلات اخیر از شما عذرخواهی می‌کنیم. لذا ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در زمان وقوع مشکلات پیش آمده، تیم آگاه همه تلاش خود را برای رفع مشکل به کار بسته و تا زمان رفع مشکل به دنبال ارائه راه‌حل جایگزین برای مشتریان خود هست. در کندی‌های اخیر اولین راه‌حل تیم ما امکان انجام معاملات با اپلیکیشن معاملاتی و سامانه قدیم معاملاتی آگاه بوده و راه حل نهایی، دریافت اطلاعات سفارش شما و ثبت سفارش ازطریق معامله‌گر در کارگزاری است.
در نتیجه خواهشمندیم در زمان وقوع موارد اینچنینی با واحد پذیرش و آنلاین تماس بگیرید.
درخصوص مواردی که در مورد اپلیکیشن فرمودید، تیم توسعه اپلیکیشن آساتریدرآگاه نسخه‌ای تستی را برای کاربران خود فراهم کرده که عمده موارد اپلیکیشن قدیم در آن برطرف شده و با اعمال تغییرات نرم‌افزاری و توسعه‌های سخت‌افزاری و با هدف رفع کندی در بروزرسانی اطلاعات منتشر شده است. برای دانلود نسخه تستی از لینک http://asax.ir/newmobile استفاده نمایید
درصورت مشاهده هر گونه خطا در این نسخه با شماره تماس ۸۲۱۵۴۲۱۳-۰۲۱ تماس بگیرید.

سلام میخواستم بپرسم کارگزاری آگاه چطوری میشه ثبت نام کرد

سلام دوست عزیز
شما می توانید با ثبت نام در سامانه “آگاه اکسپرس” نسبت به دریافت کد بورسی خود از کارگزاری آگاه اقدام نمایید.
همچنین برای بهره مندی از مزایا و خدمات دیگر کارگزاری آگاه در بآشگاه مشتریان آگاه از اینجا ثبت نام نمایید.
باتشکر

کارگزاری آگاه چنددرصد میگیره ممنون میشم جواب بدهید

سلام دوست عزیز
سوال شما واضح نیست.
اگر منظور شما میزان کارمزد کارگزاریست، برابر ۰.۰۰۳۸ است.
باتشکر

سلام
میشه بی زحمت بفرمایین بهترین استراتژی مالیاتی چیه؟

سلام دوست گرامی
منظور شما واضح نیست.
لطفا سوال خود را شفافتر مطرح بفرمایید.
باتشکر

سلام
چطوری برم سایت همفکران؟

سلام دوست عزیز
لطفا برای استفاده از سایت مشاوره و تحلیل به سایت hamfekran.com مراجعه بفرمایید.
و یا در ساعات اداری با شماره ۰۲۱۸۲۱۵۴۱۰۰ تماس بگیرید.

با سلام
سرعت اپ آساترایدر نسبت به اپ خیلی از کارگزاری ها پایین تره
پدرمون درمیاد تا بتونیم وارد شیم
لطفا رسیدگی کنین

سلام دوست گرامی
بهتر است نسخه فعلی را پاک کنید و نسخه جدید آساتریدر ۲ را از مطلب “نسخه بتای “آساتریدر ۲” را آزمایش کنید!” نصب و استفاده نمایید.
و نظرات خود را برای بهبود اپلیکیشن ارسال نمایید.
باتشکر

لطفا برای مقدماتی بورس یه مقاله باشه ممنون میشم

سلام به نظر من بورس یک دانشگاه پرورش شخصیت و دانش کسب سرمایه و پول هستش

با سلام و تشکر،
احسنتم، به نکته جالبی اشاره فرمودید.

سلام. زیرمجموعه من بیش از ۱۰۰ هزارتومان درآمد داشته و درآمد هدیه به من تعلق نگرفته. پیگیری بفرمایید متشکرم

سلام دوست عزیز
لطفا کد باشگاه زیرمجموعه خود را بفرمایید تا بررسی گردد.
باتشکر

باعرض سلام و خسته نباشید
چرا امکان انتقال ژنولوژی به زیرشاخه وجود ندارد؟

سلام دوست محترم
درصورتی که خطایی دریافت می‌کنید لطفا بفرمایید تا بررسی گردد.

در خصوص بورس خدمت دوستان عرض کنم هیجان در خرید و یا فروش مساوی با ضرر
سهامی که خریداری میکنید نباید همیشه در رنج مثبت باشد
شاخص هیچ وقت دائم مثبت نخواهد بود
صبر کنید و صبر

قطعا هرچیزی اصول خاص خودش رو داره و بنظرم بازار بورس برای کسانی که عجول هستن مثله سم میمونه و بهتره در جای دیگه ای سرمایه گذاری کنند.

سلام
مثل سم واژدها که اگه وارد نباشی تمام پولتو میبلعه!!

عالی اطلاعات خوبی میدین

سلام میخواستم بپرسم محدوده سنی داره واسه ثبت نام دربورس.

سلام دوست گرامی
محدودیت سنی برای دریافت کد بورسی وجود ندارد.

البته. که وجود داره و زیر دیپلم نمیتونه کد انلاین بگیره

درشهرستانها هم کارگزاری آگاه شعبه داره؟

سلام دوست گرامی
برای اطلاع از برگزاری کلاس ها در شعب کارگزاری آگاه با شعبه مورد نظر خود تماس بگیرید.
“شماره تلفن و آدرس شعب کارگزاری آگاه در تهران و سایر شهرها”
باتشکر

امیدوارم همگی موفق باشید

سلام
ورود ب بلاگ چگونه است

سلام
دوست گرامی برای ورود به بلاگ باشگاه اینجا را کلیک کنید.
باتشکر

سلام
مطلب بسیار مفیدی بود خسته نباشید

بورس خطرات ریسکی زیادی داره

به امید فعالیت های پر سود برای تمام عزیزان

سلام . علت اینکه انتقال امتیاز برای من غیرفعاله چیه ؟

باسلام خدمت شما دوست عزیز
برای انتقال امتیاز بآشگاه شما باید مشتری کارگزاری آگاه باشید. همچنین شخص دریافت کننده امتیاز نیز باید مشتری باشد.
باتشکر

امتیازی که انتقال میدید باید ۷ درصد هم اضافشو داشته باشید

با سلام
ممنون بابت جوابهای مفید و توجهتون به سوالات و نظرات مشتری

سلام
مطلب بسیار مفیدی بود خسته نباشید

سهام دار بایستی انتظارات عجیب و غریب از سرمایه گذاری در بورس نداشته باشد

با سلام آیا امکان انتقال ژنولوژی به زیرشاخه وجود دارد؟

سلام دوست عزیز
خیر. امکان انتقال ژنولوژی به زیرمجموعه امکان پذیر نیست.
باتشکر

من اول در باشگاه ثبت نام کرده بودم بعدش در اگاه اکسپرس برای دریافت کد ثبت نام کردم اون هم خیلی وقت پیش مربوط یه ۸ ماه پیش …
چطور می تونم اطلاعاتمو در اگاه اکسپرس ویرایش کنم ؟

سلام
درصورتی که گزینه ثبت نهایی در مرحله آخر ثبت نام در سامانه آگاه اکسپرس را انتخاب کرده باشید؛ دیگر قادر به اصلاح آن نیستید.
ولی این امکان وجود دارد زمانی که برای احراز هویت مراجعه می‌کنید، فرم‌ها را پرینت بگیرید و به صورت دستی، شماره حساب ثبت شده در فرم‌ها را اصلاح بفرمایید.
باتشکر

احتمالش هست ی سهم همش در ضرر باشه

سلام دوست گرامی
باتوجه به طبیعت نوسانی و عدم قطعیت بازار بورس، احتمال افت ارزش سهم ها وجود دارد با این حال امکان افت طولانی مدت یک سهم بسیار پایین است.
باتشکر

شاخص تا زمانی سقوط میکنه ،صعودش چجوریه

سلام دوست عزیز
لطفا برای استفاده از سایت مشاوره و تحلیل به سایت hamfekran.com مراجعه بفرمایید.
باتشکر

میشه ی نفر با دوتا کد وارد باشگاهش بشه واز هر دو امتیاز بگیره

سلام
بله دوست گرامی
البته لازم است اشاره شود که با یک ایمیل و شماره تماس، امکان ثبت نام مجدد در باشگاه وجود ندارد.
و اکانت کاربر (غیر مشتری) امکان انتقال امتیاز را نخواهد داشت چراکه انتقال امتیاز، تنها برای مشتریان کارگزاری آگاه فراهم شده است.

دقیقا میشه با ۱۰۰ تا هم میشع

تو این چند ماه که تو بورس بودم فهمیدم نباید عجله کرد و یه چیز دیگه هم فهمیدم اینکه با جریان بورس نباید مخالفت کرد همسو با جریان باشین مگه این که مطمئن هستین جریان غلطه مثل جریانی که تو این چند روز اتفاق افتاد که کاملا غلط بود

درود بیکران،
لطفا در مورد نحوه دریافت وام قرض الحسنه تویحات کامل دهید.بنده چندروز پیش درخواست محاسبه رسوب زدم اما فعلا جوابی نیومده چرا؟!!!
بعد قیمت بسته های اعتباریتون واقعا خیلی بالاست، آیا صندوقهای سرمایه گذاری خودتون ماهانه انقدر سود میکند؟!!!
لطفا یا قیمتها را پائین بکشید و یا با همین قیمت ها معادل دو ماه به زمان بسته های اعتباری اضافه نمائید.
با تشکر

سلام
دوست گرامی تامین اعتبار توسط بانکهای همکار ما صورت می‌پذیرد. هزینه بسته‌ها مربوط به کارمزد بانک است و ما از این بابت درآمدی نداریم.
برای اطلاع از شرایط دریافت وام قرض الحسنه به مطلب “دریافت وام قرض الحسنه برای معاملات اوراق بهادار از کارگزاری آگاه”مراجعه نمایید.

امکانش هست یه سهم همش در ضرر باشه

سلام دوست گرامی
باتوجه به طبیعت نوسانی و عدم قطعیت بازار بورس احتمال افت ارزش سهم ها وجود دارد با این حال امکان افت طولانی مدت یک سهم بسیار پایین است.
باتشکر

سهام دار بایستی انتظارات عجیب و غریب از سرمایه گذاری در بورس نداشته باشد , و آرزوی ثروتمند شدن یک شبه را نداشته باشد..

دقیقا درسته

ممنون بابت اطلاعات خوبی که میدید . خیلی خوبه

سلام و عرض ادب
بسیار عالی و مفید بود
لطفا از این قیبل مطالب بیشتر بذارید چون واقعا مفیده و از طرفی هم منبع قابل اطمینانی هستن
مخصوصا برای تازه واردهایی مثل من
با تشکر مجدد

۰

سهام دار بایستی انتظارات عجیب و غریب از سرمایه گذاری در بورس نداشته باشد

خدا اجرتون بده بخاطر اینهمه تلاش و راهنمایی

سلام اگه امکانش هست درمورد شمع ژاپنی هم مطلب بذارین
ممنون

اون مربوط به بورس کالا میشه؟

سلام
کارگزاری آگاه کلاس غیرحضوری هم برگزار میکنه؟
لطفا زمان و هزینه کلاسها رو بفرمایین
ممنون

سلام دوست گرامی
برای اطلاع از کلاس‌ها و زمان برگزاری آن به “مدرسه بورس آگاه” مراجعه بفرمایید.
باتشکر

باسلام
لطفا محدودیت سنی برای فعالیت آنلاین رو اگه داره بفرمایین
ممنون

سلام دوست عزیز
افراد زیر ۱۸ سال و افرادی که دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم هستند امکان معامله به صورت آنلاین را نخواهند داشت.
باتشکر

شخصی که کد انلاین میخواد حتما مدرک دیپلم باید داشته باشه و اشخاصی که دیپلم ندارند میتونن به صورت افلاین سفارش بزارن

با سلام و عرض ادب
لطفا اگه امکانش هست بی زحمت چندتا صندوق سرمایه گذاری خوب معرفی کنین
مرسی

سلام دوست عزیز
برای اطلاع از صندوق‌های سرمایه گذاری کارگزاری آگاه اینجا را کلیک کنید.
باتشکر

سلام
اگه کسی هست که VIP داشته باشه و بشه با پرداخت هزینه ازش کمک گرفت معرفی کنین
با تشکر

من تو قرعه کشی برنده ده روز استفاده از اطاق همفکران شدم چطوری میتونم ازش استفاده کنم؟
ممنون

سلام دوست گرامی
لطفا در ساعات اداری با واحد پشتیبانی باشگاه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
باتشکر

سلام
هرازگاهی امتیاز ورود روزانه به باشگاه رو نمیده
لطفا بررسی کنین
ممنون

از قسمت گزارش امتیاز نگاه کنید حتما میده

سلام
در استفاده از برنامه اندروید در چند گوشی، گاهی پیش میاد که بازدهی بعضی از سهام رو با اعداد مختلف در یک آن نشون میده
این وضعیت باعث سردرگمی در خرید و فروش میشه
لطفا بررسی کنین

برنامه واقعا نیاز به بهبود داره

سلام
سرعت برنامه گاهی خیلی کم میشه
متاسفانه این وضعیت باعث میشه متضرر بشیم لطفا بررسی کنین

سلام دوست عزیز
درحال بررسی این موضوع هستیم.
البته لازم است اعلام کنیم که تجهیزات جدیدی برای سامانه آنلاین جهت رفع مشکلاتی از این قبیل خریداری شده است.
تا انشاءاله شاهد چنین مشکلاتی در آینده نباشیم.
باتشکر

به امید فعالیت پرسود و سبد سبز برای تمامی اعضا
با تشکر

لطفا در نرم افزار اسا موبایل شرایطی فراهم کنید مثل سهامیاب که تبادل نظر کنیم اعضای کارگزاری
ممنون

سلام بورس یعنی هیجان تمام

با سلام . کاربر AN4581 هستم دو هفته ست که به سطح سهند صعود کرده ام ولی تمام تخفیف معاملات لغو شده و حتی در سطح یک هم حساب نمیشه یعنی بجای ۱۵ درصد تخفیف معاملات حول وحوش ۵ درصد حساب شده طی این مدت.
با تشکر از رسیدگی شما

سلام دوست گرامی
تخفیف کارمزد معاملات شما بررسی شد.
معاملات شما با تخفیف ۱۵ درصد محاسبه می‌شود.
البته لازم است اعلام کنیم که این تخفیف کارمزد از سهم کارگزار کسر می‌گردد و نه کل کارمزدی که به هنگام انجام معامله از حساب شما کسر می‌گردد.
کارمزد کارگزاری برای معاملات سهام برابر ۰٫۰۰۳۸ است.
با تشکر

سلام ولی وقتی که با زمانی که در سطح ۴ بودم مقایسه می کنم این موضوع مشهود هست بعد از اینکه به سطح ۵ صعود کردم هدیه نوروز لغو شد و این اتفاق افتاد در ضمن در مزایای جاری سطح هم اکنون فقط زده تخفیف خرید بسته های آموزشی در حالی که قبلا تخفیف معاملات رو هم می زد

باسلام
تشکر از مطالب مفید و آموزنده

سلام خیلی خوشحالم که با کارگزاری آگاه کار میکنم.

سلام. من ۸ روز کاری میشه که برای دریافت کد بورسی از طریق آگاه اکسپرس ثبت نام کرم و احراز هویت هم شدم ولی هنوز کد نیومده معمولا چقدر طول میکشه کد بیاد؟

سلام دوست گرامی
برای احراز هویت روز ۱۴ اردیبهشت مراجعه کردید و از آنجایی که صدور کد بورسی تا ۵ روز کاری زمان می‌برد
و همچنین روز پنجشنبه و جمعه روز کاری نبوده است بنابراین کد بورسی شما تا آخر ساعت کاری امروز ارسال می‌گردد.
باتشکر

باسلام بنظر من سهام دار انتظارات عجیب و غریب از سرمایه گذاری در بورس نباید داشته باشد

امیدوارم این هفته روند صعودی دوباره شکل بگیره
البته با بیانیه ای که اروپا داده احتمالش کمه

مطلب جالب بود. هر کسی باید تو این زمونه بلد باشه پولهای خوردشو تو کدوم قلک بندازه تا تبدیل به سرمایه شن

سلام
چه شده که مدت زمان جواب مسابقه را اضافه کردید؟

سلام دوست گرامی
لطفا کد سوال مربوطه را بفرمایید تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.
باتشکر

بازار بورس مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگر از ظرفیت‌هایی برای رشد برخوردار است و در مقابل، احتمال شکست هم وجود دارد

ممنون از زحماتتون و مسابقات. من خیلی چیزا رو با حل کردن سوال مسابقات یاد می گیرم

امیدوارم این هفته روند صعودی دوباره شکل بگیره
البته با بیانیه ای که اروپا داده احتمالش کمه

سلام بورس یعنی هیجان

سلام
اگه جایی هست که VIP داشته باشه و بشه با پرداخت هزینه ازش کمک گرفت معرفی کنین

لطفا در نرم افزار اسا موبایل شرایطی فراهم کنید مثل سهامیاب که تبادل نظر کنیم اعضای کارگزاری
ممنون

سلام خیلی خوشحالم که با کارگزاری آگاه کار میکنم

به امید فعالیت پرسود و سبد سبز برای تمامی اعضا
با تشکر

ممنون از آموزش خوبتون،
انشالله کارگزاری آگاه مثل همیشه درجه یک باشه

مطلب جالبی بود
هر کسی باید تو این زمونه بلد باشه پولهاشو کجا سرمایه گذاری کنه تا تبدیل به سرمایه مثبت بشه

سلام دوستان
کسی vip مطمئن و معتبری سراغ داره برای معرفی سیگنال؟

سلام
برای استفاده از تحلیل و مشاوره لطفا به سایت hamfekran.com مراجعه بفرمایید.
باتشکر

سلام
میشه لطفا کلاسای آنلاین رو بیشتر و با مباحث پیشرفته تری برگزار کنید؟
با تشکر

سلام دوست گرامی
کلاسها در دو سطح مبتدی و پیشرفته برگزار می‌شود.
تمامی کلاس‌های آنلاین در بخش آموزش سایت باشگاه موجود هست برای اطلاعات بیشتر لطفا “اینجا” را کلیک کنید.

سلام و خدا قوت.
خواهشمند است گزینه اصلاح پاسخ به سوالات در بخش مسابقه را فعال کنید تا چنانچه سهوا به سوالی پاسخ اشتباه داده شد قابل جبران باشد.

با سلام،
با تشکر فراوان از دوست خوب هم بآشگاهی،
با این پیشنهاد مفید مکرر، کاملا موافقم.

سلام چرا درزمان برگزاری مجمع سهام افت شدید میکنند

تا اونجا که من بررسی کردم معمولا قبل از مجمامع عمومی سهامها رشد خوبی میکنه به علت اینکه بعضیها میخوان سود بگیرن و خرید و مشتری شون زیاد میشه

سلام خسته نباشید
در مورد سایت آگاه، اگه بشه محدودیتی در وارد شدن به سایت باشه، عالی میشه، به طور مثال من با نسخه تحت وب موبایل وارد میشم، از طریق کامپیوتر هم میتونم هم زمان وارد بشم، البته هر چند تا سیستم هم باشه میتونه هم زمان وارد بشه، این مورد حل بشه عالیه، ممنون

سلام در خصوص گزینه قرعه کشی سوالی داشتم که چطور میشه در قرعه کشی شرکت کرد
راه های فعال سازیش چیه؟

سلام دوست عزیز
درصورتی که ۱۰ روز پی در پی در بآشگاه وارد شوید لینک قرعه کشی برای شما ارسال خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر به مطلب ” قرعه‌کشی: امکانی جدید در بآشگاه مشتریان آگاه” مراجعه بفرمایید.

ظاهرا میگن ۱۰ روز متوالی باید ورود به باشگاه داشت

درصورت تمایل برای ورود به بورس کالا کد به خصوصی نیازه

سلام
دوست گرامی درحال حاضر دریافت کد کالا برای افراد حقیقی، محدودیت ایجاد شده است و این افرادبسته به شرایطی که عرضه کننده تعیین کرده است امکان دریافت کد دارند.
برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید در ساعات اداری با واحد کالا تماس حاصل بفرمایید.
باتشکر

دریافت امتیاز از طریق معرفی دیگران به این مجموعه ایا امکان پذیر است

سلام
بله دوست گرامی
برای اطلاعات بیشتر لطفا به مطلب “مزایای حاصل از معرفی بآشگاه مشتریان آگاه به دوستان و آشنایان و عضویت آنان (معرفی معرف)” مراجعه نمایید.
باتشکر

با سلام.
از خارج کشور که به باشگاه اتصال پیدا میکنم مشکل وجود دارد. مثلا روز ۲۲ می بوقت ایران لایگن میشم ولی میزنه ۲۳ می!!
به نظر میاد که از ساعت لوکال استفاده میشه. همین امر کسب امتیاز رو با مشکل مواجه کرده. لطفا بررسی کنید.

سلام دوست گرامی
درحال بررسی این موضوع هستیم.
باتشکر از صبوری شما

با سلام
در خصوص تخصیص جوایز جشنواره ها و یا قرعه کشی ها لطفا جوایز رو بصورت کد و یا وجه باشگاهی در بگیرید.
برخی جوایز ارزش وقت گذاشتن و زنگ زدن رو ندارن.
بطور مثال چندین جایزه همفکران رو از دست داده ام.( در حال حاضر امکان تماس تلفنی با ایران رو ندارم).

سلام
ممنون از اینکه نظرات خود را برای بهبود خدمات ارسال می‌کنید پیشنهاد شما را به واحد فنی ارجاع خواهیم داد. اما در حال حاضر روال اطلاعرسانی جوایز به صورت تلفنی است البته این امکان نیز برای شما وجود دارد که درخواست استفاده از جوایز خود را به صورت ایمیل برای باشگاه ارسال بفرمایید.
باتشکر

با سلام و خسته نباشید؛
بنده دیروز گواهی آمادگی تحویل (خرید) قرارداد آتی زعفران (سررسید اردیبهشت) را ارسال و مبلغ نیز از حساب عملیاتی کسر گردید اما هنوز در پورتفوی دارایی سهام بنده اضافه نشده است. میخواستم راهنمایی بفرمائید چند روز طول میکشد تا گواهی سپرده زعفران خریداری شده، در پورتفو اضافه شود؟ ممنونم

سلام دوست گرامی
اگر طرف مقابل شما نکول نکرده باشد، روز کاری بعد گواهی سپرده زعفران در پورتفوی شما قابل مشاهده خواهد بود. اگر مشاهده نمی‌کنید احتمالا لازم است جهت تغییر ناظر اقدام نمایید.
باتشکر

باسلام
ای کاش امکان تصحیح پاسخ به سوالات مسابقه پس از اولین پاسخ وجود داشت

لطفا بفرمایین چطوری میشه تو قرعه کشی باشگاه شرکت کرد
ممنون

سلام دوست عزیز
درصورتی که ۱۰ روز پی در پی در بآشگاه وارد شوید لینک قرعه کشی برای شما ارسال خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر به مطلب ” قرعه‌کشی: امکانی جدید در بآشگاه مشتریان آگاه” مراجعه بفرمایید.

چند روزیه وقتی کامنت میذارم میگه باید نام و ایمیل خود را وارد کنین
کامنتها رو هم رد میکنه
لطفا رسیدگی کنین

سلام دوست گرامی
برای ارسال کامنت مشکلی وجود ندارد.
درصورتی که خطایی دریافت می‌کنید لطفا از خطا عکس بگیرید و برای پشتیبانی باشگاه ارسال بفرمایید.
باتشکر

باشگاه یعنی همه چی درمورد بورس

سلام چرا برای من کد قرعه کشی نمیاد من هر روز وارد باشگاه میشم

با سلام
لطفا کد بآشگاه خود را بفرمایید تا بررسی لازم صورت بگیرد.
با تشکر

با سلام
چرا نمیتوان در نرم افزار موبابل مانده سهام را هنگام فروش ببینیم؟

سلام دوست عزیز
این امکان در بروزرسانی های بعدی اعمال خواهد شد.
باتشکر

با سلام. بابت پاسخ های آموزنده اساتید کارگزاری آکاه تشکر می نمایم.

سلام من هر روز میام تو باشگاه ولی الان مدتیه که امتیاز قرعه کشی نگرفتم.
لطفا میشه راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی
در تاریخ ۱۳، ۱۴ و ۲۰ اردیبهشت به باشگاه وارد نشده‌اید لذا به همین دلیل، برای شما لینک قرعه کشی ارسال نشده است.
باتشکر

اگه سرمایه زیر ۲۰ میلیون باشه بازهم میشه به ثروت رسید؟

با سلام
بله، با سرمایه‌گذاری بلند مدت در طول حداقل ۵ سال می‌توان سود خوبی کسب کرد.

مقاله ای در این مورد هست؟ منظورم سرمایه گزاری بلند مدته

ارزش سهام تحت تاثیر شرایط سیاسی کلی کشور و همچنین گزارشات مربوط به نماد خاصی می باشد آیا می توان به صورت تقریبی درصد آنها را مشخص نمائید و همچنین کدام دسته از سهم ها ممکن است تاثیر کمتری شرایط سیاسی برخوردار باشد
آیا تکنیکهای مثلا تکنیکال فارغ از شرایط سیاسی و گزارشات نمادها عمل می کند و چقدر ممکن است نمودار ها گمراه کننده و یا نقش هدایت را داشته باشد
به طور متوسط برای شخصی با تحصیلات لیسانس فراگیری تکنیکهای تکنیکال چقدر زمان نیاز دارد
با تشکر

با سلام
برای آموزش تکنیکال می‌توانید در طول ۶ ماه به صورت فشرده به مهارت دست پیدا کنید و بعد از آن تجربه کسب کنید.
شرایط اقتصادی و سیاسی کلان به طور کل بر روی بازار بورس تاثیرگذار است و می‌تواند تمام تحلیل‌ها را بی اعتبار کند.
علاوه بر تحلیل تکنیکال، بررسی شرایط کشور و صنایع مختلف در دوره‌های زمانی لازم است.

با سلام.
مطالب مهم و آموزنده ای است. حتی برای اونهایی که تو بازدارند.

سلام
من هر روز میام باشگاه ولی لینک قرعه کشی برام نمیاد
لطفا رسیدگی کنین

سلام دوست گرامی
در تاریخ ۱۲ و ۱۶ اردیبهشت به باشگاه وارد نشده‌اید.
لذا به همین دلیل، لینک قرعه‌کشی برای شما ارسال نشده است.
باتشکر

سلام
ممنون از لینکهای قرعه کشی که باعث ایجاد انگیزه میشه

چند روزیه وقتی کامنت میذارم میگه باید نام و ایمیل خود را وارد کنین
کامنتها رو هم رد میکنه
لطفا رسیدگی کنین

سلام دوست گرامی
برای ارسال کامنت مشکلی وجود ندارد.
درصورتی که خطایی دریافت می‌کنید لطفا از خطا عکس بگیرید و برای پشتیبانی باشگاه ارسال بفرمایید.
باتشکر

سلام خسته نباشید
در مورد سایت آگاه، اگه بشه محدودیتی در وارد شدن به سایت باشه، عالی میشه، به طور مثال من با نسخه تحت وب موبایل وارد میشم، از طریق کامپیوتر هم میتونم هم زمان وارد بشم، البته هر چند تا سیستم هم باشه میتونه هم زمان وارد بشه، این مورد حل بشه عالیه، ممنون

مطلب جالبی بود
هر کسی باید تو این زمونه بلد باشه پولهاشو کجا سرمایه گذاری کنه تا تبدیل به سرمایه مثبت بشه

ممنون از آموزش خوبتون،
انشالله کارگزاری آگاه مثل همیشه درجه یک باشه

بازار بورس مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگر از ظرفیت‌هایی برای رشد برخوردار است و در مقابل، احتمال شکست هم وجود دارد

بورس یعنی ریسک و همه باید این ریسک پذیری رو داشته باشیم

در بورس سرمایه آدم های عجول میره تو جیب آدمهای صبور
پس یاد بگیریم صبور باشیم

من از وقتی با بورس آشنا شدم یاد گرفتم صبور باشم و خوشبختانه سبدم هم سبزه

همه ما اگه بتونیم سهام شرکت هایی که بنیاد خوب و مدیران دلسوز دارن رو بگیریم حتما در آینده ای نزدیک سود خواهیم کرد

الان مشکل بورس اینه که بعضی سهامداران وارد فروش هیجانی میشن و علاوه بر اینکه سرمایه خودشون رو از دست میدن از رونق بورس هم جلوگیری می کنند

زمان ریزش بازار بهترین فرصت برای خرید و تکمیل خریده

در بورس تمام معاملات باید هیجانی باشند

معاملات هیجانی باعث اشتباه و خطای زیاده
هیجان در هر معامله ای اشتباه هستش
حتی اگه ماشین یا خونه میخواهی بخری

با درود فراوان
لطفا لطفا اطلاعات و مباحث آموزشی را هر دو سه روز یکبار بروزرسانی کنید .
با سپاس فراوان

برای ورود به بورس باید دانش کافی داشته باشید.

برای ورود به بورس باید دانش کافی داشته باشید

زمان ریزش بازار بهترین فرصت برای خرید و تکمیل خریده

باسلام
لطفا اطلاعات و مباحث آموزشی را هر دو سه روز یکبار بروزرسانی کنید .

سهامداری سهم های بنیادین بهترین راه برای موفقیت در بورس

این گفته زمانی صحت دارد که در نزدیکی حمایت های معتبر سهم خریداری شود نه در قله های قیمتی !!!

بازار بورس مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگر از ظرفیت‌هایی برای رشد برخوردار است و در مقابل، احتمال شکست هم وجود دارد

سلام
احسنت….
مانند قدم زدن روی شمشیرِ۰۰

الان به نظر زمان خوبی برای ورود هست

ممنون از آموزش های خوبتون،
انشالله کارگزاری آگاه مثل همیشه درجه یک باشه

سلام
چرا امروز ۲۴ اردیبهشت سوالی در مسابقه باشگاه قرار نگرفت? من طبق عادت منتظر سوال مسابقه بودم

با سلام
به دلیل بروزرسانی در بخش بآشگاه، در روز مذکور سوالی منتشر نشد.
با سپاس

مشکلات نسخه جدید آساتریدر کی حل میشه؟ (مثل اعلانهای چندباره سفارش گذاری و معامله، و پرش مکرّر صفحه هنگام سفارش گذاری.)

با سلام و وقت بخیر
مشتری گرامی در حال حاضر موردی اولی که مطرح نموده اید در نسخه ۳.۱.۰.۱۴ برطرف شده و لطفا در صورت استفاده از نسخه قدیمی، اپلیکیشن را آپدیت بفرمایید.
در خصوص مورد دوم، انشاالله این مشکل در نسخه آتی برطرف خواهد شد.
با سپاس از همراهی شما

ممنون از آموزش های خوبتون،
انشالله کارگزاری آگاه مثل همیشه درجه یک باشه

درود،
چرا باید بنده ای که سطح باشگاهم ۸ و دنا است با کسی کهسطح باشگاهش ۵ است از میزان تخفیف یکسانی در رابطه با بسته های آموزشی یکسان باشد، لطفا تجدید نظر نمائید و درصد تخفیف را نیز بیشتر نمائید.

سلام دوست گرامی
ممنون از اینکه نظرات ارزشمند خود را برای ما ارسال می‌کنید.
پیشنهاد شما به مسئول مربوطه ارجاع داده شد.
باتشکر

با درود فراوان
لطفا لطفا اطلاعات و مباحث آموزشی را هر دو سه روز یکبار بروزرسانی کنید .

ممنون بابت امتیازای تشویقی که برا باشگاهیا درنظر گرفتین

از وقتی با آگاه کار میکنم درآمدم زیاد شده

از وقتی با آگاه کار میکنم انگیزه ام بیشتر شده

کارگزاری آگاه کارگزاری خوبی
ولی کاش مطالب آموزشی مفید تری ارایه بده که بتونیم دانشمون رو بیشتر کنیم

سلام
لینک قرعه کشی ده بار لاگین پیاپی، واسه من نیومده
قبلا هم ازتون خواستم رسیدگی کنین
گفتین که فلان تاریخ لاگین نداشتم
ولی من همون روزها لاگین داشتم ولی ده امتیاز ورود روزانه اون روزها هم واسه من نیومده
به همین ترتیب اینطوری بنظر میاد که لاگین نداشتم ولی داشتم
لطفا رسیدگی کنین
ممنون

سلام دوست گرامی
دوست گرامی درحال حاضر لینک قرعه کشی برای شما ارسال شده است.
درصورتی که دریافت نکرده اید در ساعات اداری با پشتیبانی باشگاه تماس بگیرید.
باتشکر

درصورت تمایل برای ورود به بورس کالا، چیکار باید کرد
ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام دوست عزیز
ورود به بورس کالا شرایط خاصی می طلبد که لازم است به طور کامل با این بازار اشنا بود. برای مثال افراد حقیقی در حال حاضر فقط قادر به خرید از رینگ کشاورزی، میلگرد و تیرآهن از رینگ صنعتی و در صورت داشتن کارت بازرگانی از رینگ صادراتی هستند. لازم به ذکر است امکان خرید در رینگ‌های مختلف با توجه به شرایط بازار هر محصول در هر زمان از طرف بورس کالا قابل تغییر است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب “بورس کالای ایران در یک نگاه” مراجعه نمایید.
باتشکر

درصورت تمایل برای ورود به بورس آتی سکه، چیکار باید کرد
ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام
درحال حاضر معاملات آتی سکه ممنوع شده است.
باتشکر

درصورت تمایل برای ورود به بورس انرژی، چیکار باید کرد؟
ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام دوست عزیز
ورود به بورس انرژی مستلزم داشتن شرایطی است مانند اینکه مشتریان حقیقی در بازار فیزیکی امکان خرید ندارند و فقط در بازار مشتقه می توانند نسبت به خرید اوراق سلف موازی استاندارد اقدام نمایند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب “بورس انرژی چیست؟” مراجعه نمایید.
با تشکر

چطوری میشه مقدمات بورس کالا رو فراگرفت؟

سلام دوست گرامی
دراین خصوص، مطالب آموزشی در بلاگ باشگاه موجود هست.
لذا می‌توانید مطلب مورد نظر خود را در قسمت جستجوی “باشگاه بلاگ”، جستجو نمایید.
باتشکر

سلام
من قبلا هم این سوالو گذاشتم
چرا بعضی روزها امتیاز ورود روزانه به باشگاه برام تعلق نمیگیره؟

سلام دوست گرامی
لطفا تاریخی که امتیاز ورود به باشگاه را دریافت نکرده‌اید را اعلام نمایید تا بررسی گردد.
باتشکر

چطوری میشه مقدمات بورس انرژی رو فراگرفت؟

سلام دوست عزیز
شما می توانید از طریق سایت بورس انرژی ایران یا مطالب آموزشی مرتبط این اطلاعات را کسب کنید.
برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.
باتشکر

باسلام
چطور میتونیم زیرشاخه خودمون رو حذف کنیم؟

سلام دوست گرامی
امکان حذف زیرمجموعه در سایت باشگاه وجود ندارد.
باتشکر

چطوری میشه مقدمات بورس آتی کالا رو فراگرفت؟

سلام دوست گرامی
دراین خصوص، مطالب آموزشی در بلاگ باشگاه موجود هست.
لذا می‌توانید مطلب مورد نظر خود را در قسمت جستجوی “باشگاه بلاگ”، جستجو نمایید.
باتشکر

سلام . آیا این امکان وجود دارد که در آساتریدر آگاه امکان ارسال سفارش های شرطی قرار داده شود ؟ این ابزاری بسیار مورد توجه هست که در سامانه آنلاین پلاس موجود است و جای خالی آن در سامانه آسا خیلی به چشم می خورد .

سلام
درحال حاضر خیر دوست گرامی
ولی انشاءاله اضافه شدن این فیچر، جزو برنامه های آینده کارگزاری آگاه خواهد بود.

با سلام و تشکر از دوست خوب هم بآشگاهی و تشکر از عوامل محترم بآشگاه، به امید به حقیقت پیوستن این آرزو، که کاربرد بسیار زیبایی خواهد داشت، می مانیم.

بورس یعنی ریسک و همه باید این ریسک پذیری رو داشته باشیم تا در نهایت موفق شویم

بورس خیلی خوبه ،به شری که آموزش درست و صحیح ببینیم و کسی باشه که راهنمایی کنه
و در بورس باید بپذیری که سود و زیان باهمه
روزی سود میکنی و روزی هم زیان؛هیچ کس فقط سود نمیبری و بالعکس

سلام در بورس باید از سرمایه ای استفاده شود که در زندگی شما تاثیری نداشته باشد.موفق باشد

اگر تیتر به این صورت بود : با داشتن علم کافی، تلاش، تجربه و صبر در بورس می توان ثروتمند شد خیلی بهتر بود . ممنون از شما

با سلام و تشکر، به شخصه موافقم.
ممنون از شما

سلام میخواستم بپرسم بورس تا کی منفی میخوره ؟

با سلام دوست عزیز
سوال شما بسیار تخصصی است و به شرایط کلی بازار و اقتصادی و سیاسی کشور وابستگی زیادی دارد.
برای دریافت پاسخ این سوال به سایت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری نظیر همفکران مراجعه کنید.

میخواستم درباره صندوق امین یکم بپرسم

سلام دوست عزیز
صندوق امین یکم فردا جزو صندوق‌های قابل معامله در بورس با درآمد ثابت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت این صندوق مراجعه نمایید.
باتشکر

سلام خسته نباشید مفهوم Epaچیست

سلام دوست عزیز
اگر منظور شما EPS ، سود هر سهم است : پس از محاسبه سود خالص سال مالی، که از کسر نمودن هزینه های عملیاتی، مالی و مالیاتی از میزان فروش به دست می آید، اگر آن را بر تعداد کل سهام شرکت تقسیم کنیم، سود هر سهم یا EPS هر سهم به دست خواهد
آمد که مخفف عبارت انگلیسی earning per share است .

بورس یعنی ریسک و همه باید این ریسک پذیری رو داشته باشیم تا در نهایت موفق شویم

با سلام و تشکر،
با عرض پوزش، جسارتا ذکر چند نکته برای دوستان خالی از لطف نیست: بورس فقط با پذیرش ریسک خالی، نتیجه‌ای جز شرمندگی و شکست نخواهد داشت و راه به جایی نخواهد برد؛ مورد مطلوب زمانی است که ریسک همراه با مطالعه و آموزش بوده و بتوان ریسک پذیری آگاهانه را به کار بست، البته شرط صبر و عدم طمع به همراه پایبندی به برنامه ی از پیش تعیین شده حد سود و حد ضرر، خود از ضروریات امر است. ( توجه شود که نه همه ی سود بازار برای سهامدار هست و نه همه ی ضررها برای مای سهامدار).
با تشکر از بآشگاه.

باسلام
یه سوال داشتم
امکانش هست چندحساب بانکی برا درخواست وجه داشته باشیم؟
یعنی منی که موقع ثبت نام یک شماره حساب دادم یک شماره حساب جدید نیز اضافه کنم

سلام
بله دوست گرامی
می بایست شماره حساب، شماره شبا، نام بانک و نوع حساب خود را به همراه اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدبورسی به آدرس crm@agah.com ایمیل نمایید تا همکاران آنلاین، تغییرات لازم را در سیستم ثبت نمایند
باتشکر

بنده هنوز جوابی نگرفتم بابت دیدگاه قبلیم…لطفا پاسخگو باشید…

تماس بگیرید با بنده

سلام دوست گرامی
دیدگاه پاسخ داده نشده‌ای از سمت این کد باشگاه وجود ندارد.
لذا برای اطلاعات بیشتر می‌توانید در ساعات اداری با شماره ۰۲۱۸۲۱۵۴۰۰۰ تماس بگیرید.
باتشکر

سلام میشه؟چندحساب بانکی برای درخواست وجه داشته باشیم؟

سلام
بله دوست گرامی
می بایست شماره حساب، شماره شبا، نام بانک و نوع حساب خود را به همراه اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدبورسی به آدرس crm@agah.com ایمیل نمایید تا همکاران آنلاین، تغییرات لازم را در سیستم ثبت نمایند
باتشکر

سلام
آیا تعداد زیر مجموعه محدودیت دارد

سلام
خیر دوست عزیز

سلام
آیا فرزند زیر ۵سال میشود کد بورسی گرفت

سلام دوست گرامی
دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال به این صورت است که ابتدا در سامانه سجام و آگاه اکسپرس ثبت نام می‌کنند و پدر فرزندان جهت احراز هویت با مدارک شناسنامه و کارت ملی به همراه مدارک فرزندان به دفاتر پیشخوان یا محل کارگزاری مراجعه میکند.
در خصوص معرفی شماره حساب لازم است اعلام کنیم که حساب به نام خود شخص (فرد زیر ۱۸ سال) باشد.
باتشکر

بورس محل انتقال ثروت از افراد عجول به افراد صبور است

سلام من روستا زندگی می کنم .خانمم آگاه وسجام ثبت نام کرده .میشه من برای احراز هویت مدارک ایشان به کار گزاری تحویل . وانجام بدهند. تشکر

سلام دوست عزیز
جهت احراز هویت سجام و دریافت کد بورسی لازم است خود شخص موردنظر به واحدهای تعیین شده برای احراز هویت مراجعه نماید.
باتشکر

سلام تایم روز کاری کار گزاری در مرکز استان تا ساعت چند هست تشکر

سلام
ساعت کاری کارگزاری آگاه، شنبه تا سه شنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ و در روزهای چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ است.
باتشکر

با سلام،
یک سوال عجیب و باور نکردنی
چگونه می توان در بآشگاه تنزیل مقام نه ببخشید تنزیل رتبه وای نه چی دارم میگم پناه بر خدا تنزیل سطح گرفت!؟!!؟؟ 🙂
دوست گرانقدری داشتم بسیار مهربان و دلسوز، در عرض سه چهار ماه از سطح برتر دماوند به سطح ۶ تنزیل سطح یافته، خیلی جالب و شوکه کننده بود برام. با این سطح پیشرفت:-) 🙂 (پسرفت) هیچ بعید نیست کم کم به سطح کاربر و نهایتا لغو مجوز مشتری بودن هم برسه، البته ناگفته نماند این دوست عزیز و محترم دست و دلبازانه انتقال امتیاز به دوستان و آشنایان و حمایت از تازه واردان می کرد.
خب چه اشکالی دارد، احتمال دارد شخصی بدلایل مختلف مثلا کهولت سن، مهاجرت به کشور ثالث و مشغله کاری دیگر و … ( هزاران دلیل دیگر) یا فرصت معامله گری نداشته یا دیگر تمایلی به ادامه ی سهامداری بصورت موقت نداشته باشد و بخواهد در حمایت از افراد خانواده و یا دوستان و آشنایان امتیازات بآشگاهی را انتقال دهد و چه بسا به امتیاز زیر هزار و حتی صفر برسد، لیکن به دلایلی بعدا بخواهد مجددا به خرید و فروش سهام بپردازد، سئوال اینجاست آیا منصفانه و رواست که زحمات چندین ساله شخصی در رسیدن به سطوح قلل بآشگاه نادیده گرفته شود؟؟؟!!!
آیا مثلا یک سرلشگر بازنشسته دوباره سرهنگ می شود یا حتی سرجوخه و یا نه برعکس احتمالا به خاطر احترام به جای سرلشگر، سپهبد و چه بسا ارتشبد صدایش بزنند، اگر هم نه در بازگشت مجدد حداقل همان سرلشگر باقی می ماند( مانند بازگشت مجدد سردار سرلشگر رضایی به لباس نظامی علیرغم خروج چندین ساله اش از لباس نظامی. { توجه: تمثیل درجات نظامی برای راحتی درک مطلب بود، در مثل مناقشه نیست، پروفسور و استاد تمام دانشیار و استایار نمی شود، پزشک متخصص جراحی دوباره پزشک عمومی نمی شود و …}).
با این همه به نظر می رسد سیاست بآشگاه در کاهش سطح چندان منطقی نباشد، حتی اگر شخصی کل امتیازاتش را نیز ببخشد نباید کاهش سطح پیدا کند، لطفا تجدیدنظر بفرمایید.
با تشکر فراوان.

الحاقیه
با سلام و تشکر از بآشگاه
فرض کنید پزشک محترم متخصص جراحی نذر کرده‌اند، زمانی که به فلان سطح درآمدی رسیدند، مبلغ مشخصی را به تهی دستان جامعه کمک کنند( مانند بخشیدن و انتقال امتیاز در بآشگاه خوب خودمان)، سئوال اینجاست که آیا پس از بخشش مورد اشاره ناشی از نذر در هر دوره، درجه ی علمی آن پزشک نیز تنزیل یافته و باید مثلا از دوره کارآموزی و انترنی شروع مجدد نماید، یا نه؟! فقط همان سطح مالی اش به اندازه ی ادای نذر کاسته می شود؟!
ممنون از توجه تان.

سلام دوست گرامی
در باشگاه این امکان وجود دارد که مشتریان در صورت تمایل، مقداری از امتیاز خود را به فرد دیگری که در باشگاه عضو هستند انتقال دهند که با انتقال امتیاز، سطح آنها قاعدتا کاهش می‌یابد.

سلام چرا کلاس مبانی سرمایه گداری موفق انلاین برگزار نمیشه؟یه ماهه منتظریم چندبار پرسیدم گفتید بزودی .هنوز خبری نیست خواهشا زودتر برگزار بشه دلم میخواد شروع کنم

بورس برای من بهترین کاری بود که میتونست بعد از این همه تلاش و درس خوندن داشته باشم و سودای عالی بگیرم از بازار

با سلام، آموزش مداوم را هرگز فراموش نکنیم، موفق باشید.

سلام. یک سوالی که همه ذهن منو مشغول کرده اینه که آیا سودی که من نوعی از خرید و یا فروش سهام می کنم به قیمت ضرر فرد دیگری تموم میشه در مجموع یا بخشی از این سود از مجرای دیگری تامین میشه؟

سلام
الزاما اینطور نیست وباید به نگاه ارزشی نگاه کرد بطور مثال شما انتظار دارید که یه شرکت بواسطه افزایش تولید رشد سود آوری داشته باشد و قیمت سهم با سود سال آتی همخوانی ندارد یعنی زیر ارزش است و شما اقدام به خرید میکنید .اگر پیش بینی و تحلیل شما درست باشد قیمت سهم رشد میکند و به قیمت واقعی خود میرسد . حال شما یک دارائی را زیر ارزش خریدید و به ارزش فروختید.

سلام به همه دوستاني كه تازه به بورس وارد شده اند.
پيشنهاد ميكنم ضمن شركت در كلاسهاي آموزشي كارگزاري آگاه و استفاده از مقالات و فيلمهاي آموزشي در سايت آن، قبل از معامله در بورس كتابهاي معامله گر منضبط نوشته مارك داگلاس نشر چالش و كتاب تحليل تكنيكال، بنيادي يا ذهني نوشته مارك داگلاس نشر چالش را حتما در ابتداي كلاسها بخوانيد.
بعد از اتمام كلاسها نيز يكبار ديگر اين كتابها را دوباره بخوانيد و حتي هر چندماه يكبار بعد از شروع معامله در بورس آنها را مجددا مرور كنيد.
هر بار مطلب جديدي ياد مي گيريد و ذهنيت شما به بورس و روانشناسي بورس كاملا دگرگون خواهد شد.
موفق باشيد

سلام
خسته نباشید
بنده نفر اول مسابقه من نوانستم هستم.بعد از شرکت در این مسابقه که جایزش ۳۰۰ تومن بود بالای یک میلیون وجه نقد باشگاهم مسدود شده..علت چیست؟

سلام دوست گرامی
همانطور که قبلا هم اعلام کردیم مشکل قفل شدن ریال شما برطرف شده است.
لذا در صورت وجود هر گونه ابهام، لطفا در ساعات اداری با واحد پشتیبانی باشگاه تماس حاصل بفرمایید.
باتشکر

به نظرم اولا جنگی نخواهد بود در ثانی بورس و هر آنچه در دست مستقیم این نظام هست در شرایط جنگ بدترین محل سرمایه گذاری می باشد

چطور میتونم خرید تکنیکال رو یادبگیرم؟

با سلام
اگر منظور شما یادگیری تحلیل تکنیکال است با شرکت در کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری یا مجازی می‌توانید دانش تکنیکال را فرا بگیرید.
برای اطلاع بیشتر از کلاس‌های آموزشی آگاه به “مدرسه بورس آگاه” مراجعه کنید.
با تشکر

مطلب و نظرات دوستان عالی و آموزنده می باشند.

سلام . ایکاش در سامانه ی آسا امکان فیلتر نویسی قرار داده شود . چون در سامانه های کارگزاری های دیگر این امکان یافت می شود .
علاوه بر آن در سامانه ی *** امکان ارسال سفارش های شرطی نیز وجود دارد که کمبود آن در آسا تریدر حس می شود . بنظر من نسخه های بعدی سامانه آسا تریدر خیلی خیلی جای ارتقا و پیشرفت دارد و تنها تغییر شکل آیکون های برنامه یا اصلاح عملکرد برخی آیتم ها کارساز نیست و باید مقایسه ای با برنامه های رقیب انجام دهید تا سامانه آگاه به بهترین شکل برسد .
#فیلتر نویسی ، #سفارش های شرطی

سلام، وقت بخیر،
علیرغم سوخت شدن چند کد قرعه کشی قبلی ام، حتی در بازه ی مورد عمل، که درخواست قبلی ام مبنی بر بررسی در فرجه مهلت شرکت روز آخر ، که متاسفانه در بین انبوهی از پیامهای دوستان به ملکوت اعلی پیوسته بود؛ در جدیدترین کد اهدایی بآشگاه که مهلت آخرش امروز بود، با موفقیت شرکت و هدیه خود را نیز دریافت نمودم، توضیح اینکه این بار هم به عمد شرکت در قرعه کشی را به روز آخر حواله نمودم جهت تست مجدد مهلت های غیر قابل انکار روز آخر، که خوشبختانه مهلت روز آخر کذب نبود و عمل کرد(البته ناگفته نماند که اگر عین ذوق زده ها در اولین فرصت اقدام به شرکت می کردیم مثل دفعات اولیه عضویت در بآشگاه، بی شک کد عمل می کرد، لیکن حداقل دوبار در مهلت روز آخر ناکام بوده ام، هر دو بار مراتب اعتراض را حتی بار قبل در روز مهلت ارجاع داده بودم، بطوریکه پس از پیام منقضی شدن کد، در ورود مجدد به بآشگاه نیز پیام امکان شرکت در قرعه کشی ظاهر می شد، که بدتر اعصاب را چند فرسخ جابجا می کرد، به نحوی که جهت پیشگیری از این اعصاب خردی حتی چند بار در بین ورودها فاصله می انداختم تا کد سرکاری نگیرم، این بار اینگونه نشد و گویا مشکل روز آخر به قیامت نکشید. 🙂 🙂 🙂 متشکرم).
ممنون از بآشگاه

بورس محل انتقال ثروت از افراد عجول به افراد صبور است

با سلام
کاملا به همین روال است

باسلام
کاش برای قرعه کشی معیارهای دیگه ایی هم درنظر میگرفتین
یعنی علاوه بر اینکه برا لاگین پیاپی کوپن قرعه کشی میدین مثلا برا میزان امتیاز هفتگی یا تعداد پاسخ به سوالات مسابقه هم کوپن قرعه کشی درنظر میگرفتین
باتشکر

سلام دوست گرامی
ارسال لینک قرعه کشی باشگاه برای فعالیت‌های دیگر مانند مسابقات یا انجام معامله و … درحال حاضر در دست توسعه است و انشااله طی روزهای آتی این امکان نیز به قرعه کشی باشگاه اضافه خواهد شد.
باتشکر

تازه شروع کردم، به امید موفقیت همه در این بازار

دوستان نظرتون در مورد اینده سهام تاصیکو چیست ؟

با سلام،
دوست عزیز با یک مثال شروع می کنیم:
زنبور عسل در عین مفید بودن سبکبال و پرسرعت تر از گاو شیردهی است که در عین مفید بودن سنگین و کم تحرک است؛ با مقایسه طول عمر زندگی این دو می توان نتیجه گرفت که از نظر مالی سود بیشتری از گاو کم تحرک می توان گرفت، حالا اگر بحث ضرر و ریسک را هم به میان بکشیم، یک زنبور عسل در مقابل بیماری و آفت زودتر از پا می افت ولی یک گاو به مراتب بهتر و با دوام تر است.
نکته جالب توجه اینجاست که یک زنبورعسل در مدت زمان کوتاهی به باروری و سودآوری و تولید محصول می رسد، حال آنکه یک گوساله تا گاو بشه و سود بده زمان زیادتر با صرف هزینه زیادتر به نتیجه مطلوب خواهد رسید.
خب هردو خوب بودند، ولی اگه با در نظر گرفتن ریسک بخواهی زودتر به نتیجه برسی، زنبورعسل ایده آل است( در بهار و تابستان فقط، در فصول سرد زنبور تولید نداشته و فقط هزینه بر است، صبر و تحمل ضروری است.)، اما اگر صبر و هزینه اولیه گاو را در نظر بگیریم، سودآوری لاینقطع گاو مناسب تر است.
در کل با توجه به سیاست «هر چه زودتر ثرو تمند شدن از طریق بورس!!! 🙂 :-)» انتخاب زنبور به صرفه تر است. این روزها همه نوسانگیر کم حوصله شدن و … داستان صف نشینی های فله ای و گله ای خود گویاست.
نتیجه ی غیر قابل انکار اینکه تاصیکو و سهم های سنگین دیگر هر چند سود آورند لیکن صبر ایوب نیز می خواهند.
حالا بسته به انواع مختلف سرمایه گذاری از کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت گرفته تا میزان سرمایه در دسترس، تصمیم با خودتونه.
موفق باشید.
به شوخی: بیا سهام و سهامداری رو ول کن بچسب به دامداری و دامپروری که برکات زیادی داره. 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

سلام. خسته نباشید.
انشالله همه سرمایه گذاران سود خوبی تو بازار بورس کنند .

سلام ممنون از مطالب مفیدتون♡

ممنون،مطلب خوبی بود مخصوصا قسمت نظراتش

مطالب بسیار مفیدی بود
تشکر از آگاه و دست اندرکاران

کاملا حرف های شما متین و درست است و لازم است بدانیم باید از پایه و توریست در بورس سطح و بینش خود را بالا ببریم

با سلام ؛
اینجانب در مورخ یکشنبه ۹۸/۰۲/۲۲ گواهی آمادگی خود جهت تحویل قراردادآتی زعفران نگین سررسید اردبیهشت (به تعداد۴۰ موقعیت باز خرید) را از طریق سامانه معاملات آنلاین آتی (آسا) ارسال نمودم (که با موفقیت در سامانه ثبت گردید) و متعاقبا، در عصر همان روز، مبلغ قرارداد(خرید) و کارمزدهای مربوطه تماما از حساب عملیاتی اینجانب کسر شد. قاعدتا در این شرایط می‌بایست یکی از دو حالت زیر رخ می‌داد:

الف) طرف فروشنده نیز تعهد خود را اجرا کرده و لذا در روز دوشنبه مورخ ۲۳/۰۲/۹۸ تعداد ۴۰۰۰ گواهی سپرده زعفران نگین (۹۸۰۸) به سبد دارایی بورسی اینجانب نزد کارگزاری آگاه (و یا حداقل نزد سپرده گذاری مرکزی) افزوده می شد.

ب) طرف فروشنده نسبت به انجام تعهد خود “نکول “کرده و لذا در روز دوشنبه مورخ۹۸/۰۲/۲۳ کل مبالغ کسر شده (بابت تسویه و تحویل قراردادهای مذکور) به اضافه جریمه نکول، تماما به حساب عملیاتی اینجانب، عودت و واریز می شد.

اما متاسفانه در عمل هیچ یک از این دو حالت رخ نداده (در پورتفوی بورسی بنده چیزی اضافه نشده و در حساب عملیاتی نیز بازگشت مبلغی اتفاق نیافتاده!) و از طرف آن کارگزاری نیز، هیچ اطلاع رسانی خاصی در این مورد، خطاب به اینجانب صورت نگرفته است. البته بنده از سه‌شنبه هفته گذشته تا کنون، هم بصورت مکتوب (ارسال به هر دو ایمیل آتی و کارگزاری) و هم در تماس تلفنی با کارشناسان آتی، طرح موضوع نموده ام اما متاسفانه هنوز نتیجه ای نگرفته ام.
ضمنا از طریق همین وبلاگ به اینجانب اعلام نمودید که ممکنست با ثبت درخواست “تغییر کارگزار ناظر” در سامانه آنلاین بورسی، مشکل بنده رفع گردد. صبح دیروز این درخواست را ثبت کردم اما عصر دیروز، درخواست مذکور هم از سوی کارگزاری، “مردود” اعلام گردید !!

لذا خواهشمند است نسبت به پیگیری و بررسی علت بروز چنین مشکلی، مساعدت فرموده و در اسرع وقت، جهت رفع آن، دستور لازم مبذول گردد تا از ایراد هر گونه خسارت و ضرر و زیان احتمالی (ناشی از تداوم مشکل مذکور) به اینجانب، جلوگیری شود.

با تشکر

سلام دوست گرامی
کارشناس مربوطه در اسرع وقت در این خصوص با شما تماس خواهند گرفت.

زشریف منظورم بود

بازار بورس علاوه بر اینکه به اقتصاد و تولید داخلی کمک میکنه جایی برای سرگایه گذاری مناسب و کسب درآمد نیز هست.

بازار بورس علاوه بر اینکه به اقتصاد و تولید داخلی کمک میکنه جایی برای سرمایه گذاری مناسب و کسب درآمد نیز هست.

واقع بینی و مثبت اندیشی لازمه حیاتی در بورس هست،با تشکر از مطلب خوبتون

مقاله اي جامع ،انگيزه بخش و به خصوص واقع بينانه بود.
با تشكر فراوان

سلام .ممنون میشم اگه این برنامه آساتریدر را طوری طراحی کنید که در حین کار به مشکل نخوریم . با تشکر از شما..

سلام دوست گرامی
خوشحال خواهیم شد مشکل را دقیق بفرمایید تا در اسرع وقت بررسی گردد.
باتشکر

سلام.
ممنون بابت مطالب. فقط چند روز پیش برنامه آساتریدر مشکل داشت .
تشکر .

سلام وقتی نظرات دوستان رو میخوندم و پاسختون رو برام خیلی اموزنده وبه بعضی از سوالاتم پاسخ را میافتم ممنون

باسلام افلاین برای خرید زشریف اردر گذاشتم برام خرید نشده. پول بحساب برگشته ولی نوشته مردود وخرید نشده.ضمنا چندخرید قبلی افلاین بوده.ممنون پاسخگو باشین

سلام دوست گرامی
بهتر است برای پیگیری این موضوع در ساعات اداری با واحد سفارشات و آنلاین تماس بگیرید تا سفارش شما بررسی گردد.
باتشکر

سلام و تشکر بابت مطالب خوبتون،خواستم مطلبی هم در خصوص تصمیم گیری هم از روی بنیادی و هم تکنیکال در باشگاه قرار بگیره،ممنون

سلام امسال به نظر میاد بورس وظعیتش نامناسب باشه

با سلام،
در صورت ورود و خروج آگاهانه، ناشی از تداوم آموزش، بی شک حتی در منفی ترین روز در منفی ترین بازارها، می توان سود کرد.
با تشکر از بآشگاه

به نظر من جای مطمنی برای سرمایه گذاری هست

سلام ممنون بابت مطلب خوبتون…
یك موضوعی كه وجود داره اینه كه از یك طرف میگن بازدهی بازار بورس بالاست و از طرف دیگه میگن اگر پول به اصطلاح مرده دارید در بورس سرمایه گذاری كنید… این باعث میشه آدم نتونه درست تصمیم بگیره و خیلی ها هم به همین دلیل ریسك ورود به بازار بورس را قبول نمی كنند

هر روز که از بورس مطلب جدید تری یاد میگیرم خیلییی متاسفم میشوم که چرا زودتر وارد بورس نشده بودم

واقعاً درست است بنده هم افسوس میخورم که چرا زودتر با بازار سرمایه آشنا نشدم و مبالغ زیادی را در سرمایه گذاری های غیرمطمئن ازدست دادم ولی هنوز هم دیرنشده است… یاعلی

باسلام
ضمن تشکر از اقدامات بسیارخوب کارگزاری آگاه خاصه در حوزه باشگاه مشتریان, میخواستم بگم که مهمترین نقطه قوت آگاه “بخش باشگاه مشتریان” است ازاینکه برای مشتریان آگاه ارزش قایل شدید و باشگاه را با امکانت عالی تدارک دیدید بسیار متشکرم و این نشان از مجموعه مدیریت قوی آگاه است ضمن اینکه سعی بفرمایید باشگاه را روزبروز توسعه بدهید و امکات و تنوع آنرا بیشتر کنید چراکه خودبنده یکی از دلایلی که مشتری وفادار آگاه هستم وجود باشگاه است و بس…

با سلام
لطفا طرز محاسبه EPS شرکت ها را توضیح دهید.
مثلا در مورد شپدیس (با سال مالی آخر شهریور) سود محقق برای هر سهم ۶ ماهه منتهی به ۲۹/۱۲/۹۷ مبلغ ۱۸۲۵ است، ولی EPS دوازده ماهه را سایت TSETMC مبلغ ۳۵۸۱ بروزرسانی کرد.
۶ ماهه آینده را چگونه پیش بینی کرده است؟
لازم به ذکر است که فرمول TTM را بررسی کردم که جواب نداد. سود ۶ ماهه اول سال ۹۷ مبلغ ۱۷۷۹ بوده است(۲۳۴۵-۵۶۶=۱۷۷۹)
سپاسگزارم

با سلام
برای محاسبه EPS سالانه ابتدای هر سال مالی، شرکت یک گزارش پیش‌بینی از عملکرد یک سال آینده خود را منتشر می‌کند که در آن گزارش میزان سود هر سهام پیش‌بینی شده است.
با تشکر

سلام وقت بخیر بورس بنظرم جایگزینی خیلی خوبه برای سرمایه‌گذاری در بانک و خرید دلار و… به شرط دانش داشتن

سلام خسته نباشید مطلب خوب و جامعی بود.

تاثیر مطالب مفیدتان بر سرمایه گزاران ستودنیست
موفق تر باشید

تاثیرات انگیزشی مطالب شما بر بورس بازان حرفه ای هم واضح و مبرهن است

یا آگاه یا هیچکدام
میستایم چنین پشتکار و تلاش آگاه را

سوالی که همه واردشوندگان به بورس دنبال جوابش هستند
و بهترین پاسخ را آگاه میدهد

با وجود آگاه، هر روز از بورس مطلب جدید تری یاد میگیرم خیلییی متاسفم میشوم که چرا زودتر وارد بورس نشده بودم

از کارگزاری آگاه این سوال دارم چرا بانکهای جمهوری اسلامی این خوب این بده مگر بانک ملی با انصار فرقشون چیه مردم بیکارن فقط حساب باز کنن چرا بانکها قبول ندارید. تشکر

سلام دوست عزیز
پذیرش حساب بانکی معتبر براساس شرایط مورد نظر کارگزاری و همچنین تایید بانک مورد نظر برای همکاری است.
باتشکر

سلام وباتشکر از کارگزاری آگاه که با قراردادن این گونه مطالب ارزنده به ما افق دید میده

الان تقریبا هر کی من میشناسم کد گرفته

با تمرین و تلاش زیاد این امر اتفاق میوفته

هرمطلب جدیدی که از بورس یادمیگیرم تاسف میخورم چرا زودتر وارد بازار بورس نشدم

مقاله اي جامع ،انگيزه بخش و به خصوص واقع بينانه بود.
با تشكر فراوان

باسلام
متأسفانه در بازار بورس ایران سیاست نیز دخیل است اگر سیاست و برخی مسائل حاشیه ای داخلی می گذاشت تا بازار سرمایه رسالت اصلی خودش را طی کند آنگاه شاهد بهره وری بهتری از بازار بورس کشور خواهیم بود…

سلام
میخواستم بدونم چطوری کد ده رقمی رو میتونم دریافت کنم؟

سلام دوست گرامی
برای دریافت کد ۱۰ رقمی سجام لازم است در سامانه سجام ثبت نام نمایید.
برای ثبت ام در سایت سجام لطفا اینجا را کلیک کنید.
باتشکر

سلام
توسجام ثبت نام کردم اما نشد
با پول ثبت نام کردم شد>>>>!!!!

باسلام
چرا موقعی که هشت ونیم صبح اردر میزاریم درقیمت بالا همچنان درصف خرید میمونیم تا ظهرآخرشم خرید انجام نمیشه بخصوص بعد از عرضه اولیه ها که میخوهیم همون سهم را بخریم؟

با سلام
این مورد به جایگاه شما در صف خرید و میزان عرضه‌ای که برای فروش اتفاق می‌افتد بستگی دارد.
با سپاس

باسلام و تشکر فراوان .برای سرمایه گذاری در بورس باید شجاعت کافی را داشته باشیم و نترسیم ولی با داشتن آگاهی

باسلام و تشکر فراوان بنظر من با داشتن آگاهی و اطلاعات کافی باید وارد شد

سلام
من قبلا چندبار درخواست انتقال وجه نقد از کارگزاری به حساب داده بودم مشکلی نبود ولی این هفته سه بار زدم که هر سه بار مردود شده
لطفا رسیدگی کنین
ممنون

سلام دوست گرامی
برای بررسی این مشکل لطفا در ساعات اداری با واحد خدمات آنلاین تماس حاصل بفرمایید.
باتشکر

سلام ممنون بابت مطلب خوبتون…
یك موضوعی كه وجود داره اینه كه از یك طرف میگن بازدهی بازار بورس بالاست و از طرف دیگه میگن اگر پول به اصطلاح مرده دارید در بورس سرمایه گذاری كنید… این باعث میشه آدم نتونه درست تصمیم بگیره و خیلی ها هم به همین دلیل ریسك ورود به بازار بورس را قبول نمی كنند

سلام و تشکر بابت مطالب خوبتون
خواستم اگه امکانش هست مطلبی هم در خصوص تصمیم گیری هم از روی بنیادی و هم تکنیکال در باشگاه قرار بگیره
ممنون

سلام
برنامه آساتریدر گاهی دچار مشکل میشه
تا بیاد قیمتها رو بروز کنه یهو قیمتها بالا پایین میشه و نمیتونیم به قیمت لحظه خرید و فروش کنیم
لطفا رسیدگی کنین

سلام دوست گرامی
لطفا دقیق بفرمایید در کدام نسخه اپلیکیشن مشکل وجود دارد؟
اگر منظور اپلیکیشن قدیمی آساتریدر موبایل است لازم است اشاره کنیم که نسخه جدیدی از این اپ در مطلب ” نسخه بتای “آساتریدر ۲” را آزمایش کنید!” قرار داده شده است که می توانید آن را نصب و استفاده نمایید.
باتشکر

مقاله اي جامع، انگيزه بخش و به خصوص واقع بينانه بود
با تشكر فراوان

سلام .باسرمایه گذاری در بورس هم تا یکی میگه تق کل ملت شروع میکنن به فروختن اونوقته که سرمایه توهم ناچیز میشه.غیر این هم هست

باسلام خدمت شما
چرا باشگاه بخش فروشگاه کتاب نداره تا کتابای اساتید باشگاه رو بتونیم تهیه کنیم ؟
ممنون

سلام دوست گرامی
درحال حاضر در سایت باشگاه، فروشگاه اینترنتی نداریم اما می‌توانید کتاب‌های مدنظر خود را از واحد آموزش تهیه و درخواست نمایید.

به نظر من سرمایه گذاری در بورس بر روی تعدادی شرکت پربازده و معتبر در طولانی مدت، بهترین نوع سرمایه گذاری است.

بازار سرمایه اگر با دانش و علمی باشد زیباترین بازار است

سلام
چرا امنیازات بنده ثبت نمی شه؟

سلام دوست گرامی
منظور کدام امتیاز است؟
اگر منظور امتیاز کامنت است، کامنت‌هایی که از طرف مدیر سایت تایید می‌شوند، امتیاز آن به حساب باشگاه شما واریز می‌گردد.
باتشکر

با سلام،
می توانید از قسمت گزارش گیری، منوی گزارش امتیاز با تنظیم تاریخ مورد نظر را بررسی نفرمایید.
توضیح اینکه امتیاز کامنت ها پس از بررسی لازم و نه الزاما همانروز اضافه می شود.
گرچه پیشنهاد و مطلوب ما افزودن بلافاصله امتیاز به هنگام ارسال و ثبت کاربران و هم بآشگاهی های محترم است.
ممنون

این بازار نسبت به بقیه بازار های ایران ادمو وادار میکنه که و اگاهیی خودشو ببره بالا و لاغیر ضرر میکنه

سلام
من تا حالا دو نفر رو از طریق آگاه ثبت نام کردم در آخر برای ثبت اطلاعات سجام اقدام نموده ام که با پیغام خطا (شبکه دارای اخلال میباشد)مواجهه شدم و نتوانستم کد ده رقمی سجام دریافت کنم
و مجددا که وارد میشوم برای سجام سیستم طلب مبلغ ده هزارتومنی می نماید
لطفا برای رایگان بودن سجام راهنمایی بفرمایید
ولی آگاه توانستم ثبت نام کنم

سلام دوست گرامی
بابت مشکل ثبت نام شما در سامانه سجام، پوزش می‌خواهیم.
ازآنجایی که کارگزاری آگاه اطلاعات ثبت نام سجام را از شرکت سپرده گذاری دریافت می‌کند، گاهی این ارتباط با مشکل مواجه می‌شود البته ما در تلاش هستیم که بتوانیم سرویس خود را بهینه تر کنیم.
و درحال بررسی این مشکل هستیم.
باتشکر از صبوری شما

سلام دوستان گرامی
ای کاش خیلی زودتر می توانستم به بورس وارد شوم. از نظر من بورس یک سرمایه گذاری عالی است که باید چند سهم عالی و پربازده را خرید و صبر کرد تا سود خوبی نصیب سرمایه گذار کند.

سلام علیکم .
هزینه سایت همفکران چقدر میباشد ؟؟

سلام
برای اطلاع از تعرفه های سایت همفکران لطفا به سایت hamfekran.com مراجعه بفرمایید.

با تشکر از متنی که منتشر شده
به نظر می رسه که توی تمام این تبلیغات بازار بورس
و البته متنی که نوشتید و مخاطرات این بازار رو هم گفتید،
روانشناسی شخصیت فرد
کم گذاشته شده
بازار بورس هم مثل تمامی بازارها و حرفه ها،
شخصیت خاص خودش ور می طلبه
و نیاز هست که قبل از ورود به بازار شخص بدونه
که آیا برای این کار ساخته شده یا نه
در بازار بورس، داشتن حداقل مدرک تحصیلی لحاظ شده
اما داشتن توانمندی روحی و ذهنی حضور در بازار نادیده گرفته شده
اینکه به شخص تلقین شجاعت و جسارت بشه، و از او خواسته بشه که دید مثبت داشته باشه، و در برابر شکست های احتمالی مقاومت کنه، قرص یا دارو نیست که در دهان شخص ریخته بشه و در او چنین صفاتی رو ایجاد کنه.
اشخاص زیادی هستند که در این بازار آسیب روحی دیدند
باید شخص سنجیده بشه
و بعد تشویق به ورود به بازار بشه
به هر حال سپاس بخاطر متن خوب

به نظر من سرمایه گذاری در بورس بر روی تعدادی شرکت پربازده و معتبر در طولانی مدت، بهترین نوع سرمایه گذاری است

متأسفانه در بازار بورس ایران سیاست نیز دخیل است اگر سیاست و برخی مسائل حاشیه ای داخلی می گذاشت تا بازار سرمایه رسالت اصلی خودش را طی کند آنگاه شاهد بهره وری بهتری از بازار بورس کشور خواهیم بود…

با انتخاب سهام خوب و ارزنده و البته صبر می توان در بورس ثروتمند شد.

با سلام،
صد البته چنین بوده و همچنان خواهد بود

با سلام،
البته و صد البته چنین بوده و همچنان نیز به همین روال خواهد بود.
موفق باشید.

با سلام
میتوان بعد از سالها تجربه،آموزش و سرمایه کافی. به بورس بعنوان یک شغل نگاه کرد ولی بایستی همه جوانب سود وضرر را در نظر گرفت !!!

با سلام
ضمن تشکر بابت جوابهای سوالهای مشتریان که همیشه در کمترین زمان مفید و از توجه تون به نظرات مشتری!!!!

با تشکر از مقاله خوبتان بسیار عالی

برای انجام هر کاری باید قدم به قدم پیش رفت،درست قدم برداشت و به اندازه و در مسیر درست،اگه با دانش و آگاهی درست پیش بریم موفقیت از آنچه که فکر میکنید به شما نزدیکتر است.پیروز باشید

با سلام
ممنون از کارگزاری خوب
پرسنل با حوصله و خدمات خوبتون

بهترین کار برای کسب درآمد در بور تنها آموزش های کاربردی هستش که در این میان یادگیری مباحث رفتاری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستش

بسیار جالب و آموزنده بود.
ممنون

بهترین کار برای کسب درآمد در بورس تنها آموزش های کاربردی هستش که در این میان یادگیری مباحث رفتاری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستش

کاملا درسته
موفق باشید

بازار سرمایه اگر با دانش و علمی باشد زیباترین بازار است

با سلام، زیباترین و مهیج ترین بازارها خواهد بود، اگر برنامه داشته و طمع کار نباشیم.
موفق باشید.

بهترین کار برای کسب درآمد در بورس تنها آموزش های کاربردی هستش که در این میان یادگیری مباحث رفتاری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستش

با سلام
ممنون از کارگزاری خوب
پرسنل با حوصله و خدمات خوبتون

من خودم چندلار رفتم شعبه های کارگزاری آگاه
همه کارکنان متین، باحوصله و پرنشاط بودن و میشد راحت ازشون انرژی مثبت گرفت
خواستم بدین وسیله تشکر کنم از زحمات همه آگاهیان

بازار سرمایه اگر با دانش و علمی باشد پربارترین بازار است

با سلام
ضمن تشکر بابت جواب سوالهای مشتریان که همیشه در کمترین زمان و مفید بوده و همچنین تشکر بابت توجه تون به نظرات مشتری!!!!

با سلام
البته و صد البته چنین بوده و همچنان نیز به همین روال خواهد بود.
موفق باشید.

خیلی راهه خوبیه ، ممنون از مطالب اموزشیتون، ویدیو هاتون خیلی خوبه

همیشه تو کلاسا میگن تحلیل بنیادی ۲۰ درصد مهمه تحلیل تکنیکال ۸۰ درصد ولی این بنیادی ۲۰ درصدش قوی تر از تکنیکاله همیشه گوش به اخبارا باشین چه تلویزیون چه کدال

به نظر من مبلغي را در بورس سرمايه گزاري كنيم كه فعلا به آن احتياج نداريم و قصد داريم آن را در يك دوره ۶ ماهه يا يك ساله در بانك قرار دهيم و سود مربوط به آن دوره را دريافت كنيم.

واقعا سود بانکی مزخرف هست. با یک دهم پولی ک میذاری تو بانک چند برابر اونو در یک روز در میاری.

سلام دوست عزیز
سرمایه گذاری در بازارها و ابزارهای مختلف بانکی براساس ترجیحات افراد مختلف و میزان ریسک پذیری و بازده انتظاری می تواند متفاوت باشد.
باتشکر

متأسفانه در بازار بورس ایران سیاست نیز دخیل است اگر سیاست و برخی مسائل حاشیه ای داخلی می گذاشت تا بازار سرمایه رسالت اصلی خودش را طی کند آنگاه شاهد بهره وری بهتری از بازار بورس کشور خواهیم بود..مثل فارکس

بازار بورس بدون آموزش موثر، سود آوری آنچنانی نخواهد داشت!

با صبر میشه ثروتمند شد

با سلام
درسته که با صبر میشه ولی توجه داشته باشیم که علاوه بر صبر، مدیریت سبد سهام و مدیریت سرمایه و آموزش مداوم به همراه برخی چاشنی های دیگر همچون داشتن برنامه، عدم طمع، عدم پیروی کورکورانه و نشستن بی ثمر در صف های خرید یا فروش و … می تواند ما و شما را به سرمنزل مقصود برساند.
پیروز باشید.

به نظر بنده سعی کنید از پولی که بصورت مازاد دارید در بورس استفاده کنید از پول وام یا قرضی حدالامکان استفاده نکنید.

با سلام و تشکر
نظر شما کاملا کاربردی و به جا می باشد.

همه چیز عالیه
عالی و فوق العاده

برای انجام هر کاری باید قدم به قدم پیش رفت
درست قدم برداشت و به اندازه و در مسیر درست
اگه با دانش و آگاهی درست پیش بریم موفقیت از آنچه که فکر میکنید به شما نزدیکتر است
پیروز باشید

آقا ما رو هم تو اطاق همفکران راه بدین
مرسی

یکی از دلایل شکست بورس ؛ غرور هستش

سلام
با تشکر از متنی که منتشر شده به نظر می رسه که توی تمام این تبلیغات بازار بورس و متنی که نوشتید و مخاطرات این بازار رو هم گفتید،
روانشناسی شخصیت فرد کم گذاشته شده
ممنون
—–
tr

سلام
ایا در صورت استفاده نکردن از کد بورس .تاریخ ان تمام می شود/؟؟؟؟

سلام
در صورت عدم استفاده به مدت طولانی دسترسی آنلاین غیرفعال میگردد که میتوانید با مراجعه به کارگزاری مجدد آنرا فعال کنید.
باتشکر

خوره پول داره درسته ضرر هم داره ولی اگر نتونی طمع خودتو کنترل کنی دوست داری همه چی رو بفروشی بریزی تو بورس

سلام موافقم

سلام. لطفا پیشنهادهای خودتون برای خرید سهام رو بگید تا اعضا باشگاه دید وسیع تری داشته باشند. ممنون

سلام
پیشنهادهای خرید و سبد سهام با قابلیت بروز رسانی در سایت همفکران موجود است.

امتیاز کامنت ها لحاظ نمیشه وگرنه خیلی عالی میشد

سلام
دوست گرامی
امتیاز کامنت های شما واریز شده است.
باتشکر

سلام امتیاز شما واریز شده

سلام

چیکار کنیم زیاد توی صف خرید نمونیم وخریدمون زود انجام بشه

با سلام
این مورد به زمان ثبت سفارش شما در سیستم بستگی دارد. سفارشات براساس اولویت زمانی برای خرید یا فروش در یک قیمت مشخص قرار می‌گیرند.
با تشکر

میشه معرف باشگاه رو عوض کنیم؟

سلام
خیر دوست گرامی

سلام دوست عزیز
امکان تغییر معرف بآشگاه وجود ندارد.
باتشکر

سلام مدیریت سرمایه در بورس یعنی چه

با سلام
مفهوم مدیریت سرمایه به معنای میزان سرمایه‌ای است که برای هر معامله با توجه به میزان حد ضرری که مشخص می‌کنید اختصاص می‌دهید.
با تشکر

باسلام خدمت دوستان میدانم که با محاسن پرتفولیو همه عزیزان آشنا هستند ولی بنده به این معتقد هستم که متمرکز شدن روی تعداد کمی از سهام های ارزنده که آن ها را به خوبی بررسی کردیم و دارا بودن از یک استراتژی خوب میتواند نتیجه بهتری از پرتفوی به ما بدهد.

با سلام
ضمن تشکر از زحمات کارشناسان باشکاه
من چند ماه قبل سهام چندتا از شرکتهای بورسی را خریداری کردم که بعد مدتی در مجمع افزایش سرمایه، سهام جایزه تعلق گرفته ، و در دارایی من تعداد دارایی صفر نمایش داده میشه، و نمی توانم سهام خود را بفروشم، چرا?
در صورت خرید مجدد همان سهام ، باز هم تعداد دارایی صفر نمایش داده میشه و موقع فروش پیغام موجودی سهام کافی نمیباشد، داده میشود، دلیلش چی هست?
با تشکر

با سلام
احتمالا کارگزار ناظر شما آگاه نیست.
لطفا وارد سامانه معاملاتی خود در بخش تغییر کارگزار ناظر شوید و برای نمادهای مورد نظر درخواست تغییر ناظر ثبت نمایید. یک روز کاری بعد کارگزار ناظر شما آگاه خواهد بود و می‌توانید سهام خود را به فروش برسانید.
با سپاس

به نظر بنده سعی کنید از پولی که بصورت مازاد دارید در بورس استفاده کنید از پول وام یا قرضی حدالامکان استفاده نکنید.

بازار بورس بدون آموزش موثر، سود آوری آنچنانی نخواهد داشت

مطالب آموزشیتون فوق العاده ست
ممنون از باشگاه

برای انجام هر کاری باید قدم به قدم پیش رفت
درست قدم برداشت و به اندازه و در مسیر درست
اگه با دانش و آگاهی درست پیش بریم موفقیت از آنچه که فکر میکنید به شما نزدیکتر است
پیروز باشید

هر روز که از بورس مطلب جدید تری یاد میگیرم خیلی متاسف میشوم که چرا پیش از این وارد بورس نشده بودم

با سلام و تشکر

مقاله انگیزشی خوبی بود

سلام
درسته تخفیف کارگزاری با افزایش سطح، افزایش پیدا میکنه ولی من از وقتی سطح کاربر بودم تا الان که سطح پنج هستم پورتفوم موقع خرید همون منفی ۱/۴۲ هستش
لطفا رسیدگی کنین

سلام دوست گرامی
تخفیف کارمزد معاملات شما در سایت باشگاه اعمال شده است.
لذا برای مشاهده آن لازم است به بخش گزارش ریال خود در سایت باشگاه مراجعه بفرمایید.
باتشکر

همه چی عالیه
جز اینکه گاهی امتیاز کامنتها لحاظ نمیشه
لطفا رسیدگی کنین

سلام
آیا میشه بسته اعتباری خریداری شده رو بغیر انتقال داد؟

سلام
بله دوست گرامی
از بخش خدمات، بسته های اعتباری در سایت باشگاه اقدام نمایید.
باتشکر

سلام
چطوری میشه بسته اعتباری رو به کس دیگه ای انتقال داد؟

سلام دوست عزیز
پس از انتخاب بسته اعتبار در صفحه باز شده می توانید انتقال بسته به فرد دیگر را انتخاب کنیدک
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید اینجا را کلیک کنید.
باتشکر

با سلام
به نظر بنده کسایی که میخوان وارد بورس بشن باید دید حداقل یک ساله برای سرمایه گذاری داشته باشن
باید سرمایه ای رو وارد بورس کنند که نیاز به آن نداشته باشن تا مجبور نشن در طول مدت سرمایه گذاری از بورس خارج کنن

امتیاز کامنت ها لحاظ نمیشه وگرنه خیلی عالی میشد

با سلام،
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی،
حالا خوبه در ماه مبارک رمضان، که جنبه تمرین صبره قرار داریم، قابل ذکر اینکه: تا کامنت ها بررسی و پاسخ داده بشن زمان می بره؛ به محض تایید مدیریت بآشگاه بلافاصله امتیاز لحاظ می شود.
گاها بر اساس سیاست های ویژه باشگاه و احیانا روز خوش شانسی اعضا و کاربران بآشگاه در همان روز ارسال پیام (کامنت) امتیاز داده می شود.
موفق باشید.
*******
قابل توجه بآشگاه چیان عزیز و مدیریت محترمش: پیشنهاد مکرر زیر مجددا به عرض می رسد:
ایده آل مطلوب آن است که با تغییراتی نرم افزاری به محض ارسال پیام کامنت امتیاز به اعضا تعلق گیرد و در صورت تایید مدیریت ارشد بآشگاه با درج و نمایش عمومی آن امتیاز هدیه (چقدر عالی میشه این هدیه ها) نیز به حساب کاربر و عضو بآشگاه واریز شود.
با تشکر فراوان از بآشگاه.

سلام. لطفا این امتیازات قرعه کشی که به بنده ۵۰۰ امتیاز تعلق گرفته چرا اعمال نشده ؟؟؟؟ لطفا رسیدگی کنید.

سلام دوست گرامی
در تاریخ ۸ خرداد، ۵۰۰ امتیاز بابت شرکت در قرعه کشی به حساب باشگاه شما واریز شده است.
باتشکر

کسیکه‌دید‌بلند‌مدت‌دارد‌به‌احتمال‌بالا‌سود‌میکند.

همونطور كه بارها اساتيد فرمودن پيشنهاد ميكنم اگر قصد دارين با دانش خودتون وارد بورس بشيد و خريد كنيد در ابتدا آموزش هاي لازم رو ببينيد و با مبلغ سرمايه ي كم براي تجربه و تحليل خريد آزمايشي / آموزشي انجام بديد

به نظر شما من به عنوان یه جوون ۱۷ ساله که تازه کاره و زیاد سر در نمیاره ولی مشتاق یادگرفتنه، از کجا و با چه برنامه ای پیش بره بهتره؟ چه کتابایی بخونم مثلا؟ یا هر توصیه ی دیگه ای که دارین، ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام دوست عزیز
شما می توانید مطالب آموزشی و مرتبط در حوزه بازار بورس را از طریق مطالعه کتاب و عناوین موجود یا شرکت در دوره ها و کلاس های آشنایی با بورس و آموزش معامله در بورس کسب کنید.
در بآشگاه مشتریان آگاه مطالب مفید و کاملی در باره تمام حوزه های بازار بورس وجود دارد. همچنین همایش ها و کلاس های حضوری و آنلاین مختلف برای آموزش سرمایه گذاران برگزار می شود.
باتشکر

درود العان ثبت دیدگاه در این مکان امتیاز محسوب میشه ؟

سلام
بله دوست گرامی
هر دیدگاهی که از طرف مدیر سایت تایید می شود ۱۰ امتیاز دارد.

به نظر من ابتدا باید با سرمایه کم وارد بورس شویم تا ابتدا راه و چاه را یاد بگیریم و بعد از آن با اصل سرمایه وارد شویم

با سلام به شما همراهان
برای پاسخ به سوالات مسابقه کاوش باعث رشد علمی همه در عرصه فعالیت بورسی میشه اما گهای سوالات مربوط به دانش سرمایه هیچ رفرنس یا مرجعی رو نمیشه براش پیدا کرد .
لطفا امکانی به وجود بیاورید تا با رجوع به رفرنس بتوان اطلاعات بیشتر از پاسخ به سوال دریافت کرد.
یا راحت تر بگم رفرنسی معرفی بکنید تا پاسخ دهنده تنها به دنبال پاسخ به سوال نباشد.
ممنون از همراهیتان.

با سلام
ممنون از نظرات شما
سعی می‌شود منابع و مراجع سوالات تخصصی ذکر شود.
با تشکر

سلام
وقتی معامله نمادی به علت برگزاری مجمع متوقف میشه چند روز طول می کشه تا مجاز برای معامله بشه؟

با سلام
این مورد به زمان برگزاری مجمع و ارائه گزارشات از سوی شرکت وابسته است. در صورتی که گزارشات شرکت مبنی بر انجام مجمع و تصمیمات اتخاذ شده در کدال منتشر شود معمولا ۲ روز کاری بعد نماد بازگشایی می‌شود.
با سپاس

بورس به جز معامله کردن خیلی چیزای دیگه به آدم یاد میده که مهم ترینش توانایی ریسک کردنه

با سلام خدمت دوستانم
به نظر بنده با در تحقیق در مورد سهام مورد نظر و ریسک و صبر و یکم شانس چاشنیس میشود سرمایه دار شد .منم دارم تلاش میکنم به امید موفقیت همتون

به نظر من باید مبلغ اندکی رو سرمایه گذاری کرد مثلا عرضه اولیه خرید که مطمئن باشیم سود میکنیم بعد از اون اصل پولمون رو بکشیم بیرون و با سودی که کردیم به سرمایه گذاری ادامه بدیم
این طوری اگر ضرر هم بکنیم دلمون نمیسوزه که اصل پولمون رو از دست دادیم

سلام. با تحلیل مناسب تکنیکال می توان در بورس کسب درآمد کرد.

با علم اگه وارد بورس شوند و صبور باشند چند برابر سود بانکی نصیب شون میشه.

با سلام
کاملا برای سرمایه گذاری در بورس باید شجاعت کافی را داشته باشیم و نترسیم! ریسک معقولی را بپذیریم و بدانیم با حضور در بازار بورس و کسب تجربه‌های ریز و درشت در بلند مدت به سود خواهیم رسید. که در این صورت موفق خواهیم بود !!!!!

با سلام
به نظر من با هر سرمایه ای میشه در بورس وارد شد به شرط اینکه ازطریق وام یا سرمایه مورد نیاز و ضروری زندگی نباشه تا مجبور نباشیم در مواقعی که هنوز به سود آوری نرسیده ایم آنرا خارج کنیم

سلام دوستان به نظر من بهترین جای برای اینده سرماه ایمون بورس می باشه

فعلا ارزانترین دارایی سهامه

با بورس میشه ثروتمند شد اما باید آگاهی و تخصص داشته باشی و آموزش ببینی

ممنون بابت اطلاعات خوبی که درج می کنید واقعا برای علاقمندان به بورس منبع خوبیه

سلام
بورس خیلی خوبه و از خیلی دغدغه ها دور میکنه آدمو ولی بزرگترین دغدغه زندگیت میشه بورس

با سلام به نظر من علاوه بر آموزش ها در رابطه با بورس و بطور خلاصه سواد بورسی داشتن باید صبر هم چاشنی کارت باشد تا بتوانی در بازار سرمایه موفق بشید و دور از هیجان واسترس معامله گری در این بازار را دنبال کنید.

نوسان گیری بدترین افت بورس هست ، سهم رو باید برای میان مدت خریداری کرد.

دقیقا برای خود سرمایه گذارم به نفعش نیس

با سلام رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود.پولی که نبودش به زندگیتلطمه نمیزنه رو باید در بورس سرمایه گزاری کرد

کاش زودتر ریسک ورود به بورس رو میپذیرفتم….
بهرحال امیدوارم موفق باشم توش.. با کمک آگاه البته 🙂

سلام و ادب
ایا انتقال وججه نقد باشگاه از زیر مجموعه ها به یگدیگر وجود دارد؟

سلام دوست عزیز
خیر امکان انتقال وجه به کسی وجود ندارد.
باتشکر

کاش زودتر ریسک ورود به بورس رو میپذیرفتم….
بهرحال امیدوارم موفق باشم توش… البته با کمک آگاه

با سلام به نظر من علاوه بر آموزش ها در رابطه با بورس و بطور خلاصه سواد بورسی داشتن باید صبر هم چاشنی کارت باشد تا بتوانی در بازار سرمایه موفق بشید و دور از هیجان واسترس معامله گری در این بازار را دنبال کنید.

با سلام
کاملا برای سرمایه گذاری در بورس باید شجاعت کافی را داشته باشیم و نترسیم! ریسک معقولی را بپذیریم و بدانیم با حضور در بازار بورس و کسب تجربه‌های ریز و درشت در بلند مدت به سود خواهیم رسید. که در این صورت موفق خواهیم بود !!!!!

ممنون ، بهترین کارگزاری بدون دردسر و پاسخگویی مناسب ، من که هر چی یاد گرفتم از آگاه بوده ، مطالب باشگاه و تحلیل البته نه حرفه ای

با سلام
چطوری کد ده رقمی رو میتونم دریافت کنم. ممنون

سلام
اگر منظور شما کد ده رقمی سجام است، پس از ثبت نام کامل در سجام و تایید اولیه اطلاعات ثبتی شما، این کد به صورت پیامک برای شما ارسال می شود.

مبلغ وجه نقد ک درباشگاه نوشته یعنی چه؟؟
راه های کسب امتیاز بیشترکدامند؟

دوست گرامی سلام
اگر مطالب بلاگ و راهنمای باشگاه را مطالعه نمایید، پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت خواهید کرد‌.
به عنوان مثال شما با انجام برخی فعالیتها هدیه ریالی دریافت می کنید که میتوانید در بآشگاه آن را خرج کرده یا از طریق حساب معاملاتی خود آن را برداشت کنید.

سلام
دید بلند مدت و صبر و استراتژی شخصی و بازنگری استراتژی تا الان باعث سود های خوبی برای من شده است.

وجه باشگاه به چه دردی میخورد؟

سلام دوست عزیز
با وجه باشگاه می توانید بسته های تحلیلی، اعتباری و کلاس های آموزشی خریداری کنید. یا با واریز به حساب معاملاتی وجه نقد را برداشت کنید.
باتشکر

سلام
از مزایای خوب بورس این است که هرکجا که باشیم و اینترنت باشه به راحتی میشه کار کرد و سود کسب کرد.

با سلام
سپاس از شما بابت مطالب عالی
و سپاس از دوستان بابت نظرات عالی
ممنونم

سلام
به نظر من که تازه وارد باشگاه شدم با مطالعه که داشتم به این نتیجه رسیم
برای سرمایه گذاری در بورس باید شجاع بود نترسیم ریسک را بپذیریم و کم کم کسب تجربه‌ کنیم به سود خواهیم رسید.

ممنون ، بهترین کارگزاری بدون دردسر و پاسخگویی مناسب در اسرع وقت

کاش زودتر ریسک ورود رو قبول می کردم

با سلام برای فرزندان کوچک بهتره به نام خودشون سهام بخریم برای اینده شون.

درود
چگونه هنگام خرید و فروش در بورس با وضعییت اقتصادی ایران استرس نداشته باشم
لطفا راهنمایی بفرمایید
سپاسگزارم

سلام دوست گرامی
از آنجایی که بورس بازاری ریسکی است لذا برای خرید و فروش دراین بازار می‌بایست تا حدودی ریسک پذیر باشید
در غیراینصورت صندوق‌های سرمایه گذاری یا سبدگردانی آگاه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
باتشکر

با سلام
برای غلبه بر ترس از ورود به بورس چه باید کرد؟

سلام دوست گرامی
از آنجایی که بورس بازاری ریسکی است لذا برای خرید و فروش دراین بازار می‌بایست تا حدودی ریسک پذیر باشید و با شرکت در کلاس های آموزشی و مطالعه مطالب مرتبط دانش بورسی خود را برای معاملات افزایش دهید.
در غیراینصورت درصورتی که ریسک پذیر نیستید صندوق‌های سرمایه گذاری یا سبدگردانی آگاه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
باتشکر

بعد از ۱۰سال بالاخره تو سال ۹۸ شروع کردم و خوشحال که با اگاه دارم کار میکنم مرسی از زحمات شما

من به دوستان پيشنهاد ميكنم حتما از سايت همفكران مشاوره بگيرند تا سهم هايي كه مطمئن هستند را خريد كنيد . من كه كاملا راضي هستم تو مدت كمي كه وارد بورس شدم كاملا راضي هستم

دید بلند مدت و صبر و استراتژی شخصی و بازنگری استراتژی باعث سود های خوبی خواهد بود

به نظر من با هر سرمایه ای میشه در بورس وارد شد به شرط اینکه ازطریق وام یا سرمایه مورد نیاز و ضروری زندگی نباشه تا مجبور نباشیم در مواقعی که هنوز به سود آوری نرسیده ایم آنرا خارج کنیم

به نظر من موفقیت در بورس نیاز به مثبت اندیشی و مطالعه دارد
در ضمن نیاز به تمرین صبر دارد و در مدت کم انتظار سود را نباید داشت

تو بورس باید بتونی تحلیل کنی.

با سلام
مقاله انگیزشی خوبی بود

سلام، توی شرایطی که ریسک سیاسی بالا می گیره پیشنهادتون چیه ؟

باسلام دوست عزیز
نوع و میزان ریسک و تصمیم گیری در مورد گزینه های موجود به موارد زیادی بستگی دارد ولی به صورت کلی در شرایط با ریسک بالا انتخاب گزینه های با ریسک پایین مانند صندوق ها پیشنهاد می شود.
باتشکر

به نظر من برای افرادی مثل من دید که تازه ورد هستند دید بلند مدت لازمه.

بورس محل انتقال پول از افراد عجول به افراد صبور است،لطفا در سرمایه گذاری بلندمدت و نهایتا برخی سهام ها میان مدت باید عمل کرد.

بورس محل انتقال پول از افراد عجول به افراد صبور است،لطفا در سرمایه گذاری بلندمدت و نهایتا برخی سهام ها میان مدت باید عمل کرد.

سلام؛
لطفا مسیر مناسب آموزشی در بورس رو در قالب چند دوره ی آموزشی بعنوان پکیج حداقلی آموزشی معرفی کنید .

سلام دوست گرامی
برای اطلاع از ترتیب ثبت نام کلاس‌ها و زمان برگزاری آن به “مدرسه بورس آگاه” مراجعه بفرمایید.
باتشکر

سلام
چطوری میتوان در صندوق سرمایه گذاری کرد؟ غیرحضوری یا حضوری؟

سلام دوست عزیز
صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس را می توانید از طریق سیستم معاملاتی آنلاین خود خرید و فروش کنید.
برای خرید سایر صندوق ها پس از مراجعه به شعب کارگزاری آگاه برای احراز هویت می توان از طریق سایت صندوق کارگزاری درخواست صدور و ابطال خود را ارسال نمایید.
باتشکر

سلام
به نظر من بورس خیلی عالیه
و میشه با دانش کافی در بورس ثروتمند شد

با سلام وقت بخیر خدمت دوستان عزیز کارگزاران آگاه یه سوال داشتم برای دریافت سود تقسیمی برای سهام ها بعد مجمع باید چکاری انجام بدیم؟مشخصا سهام کخاک که ۱۰۰ تومن اعلام شده
با تشکر

سلام دوست عزیز
لازم است اطلاعیه شرکت را از طریق خود سایت شرکت موردنظر یا سایت کدال مطالعه کنید و نحوه دریافت سود را مطلع شوید یا با قسمت امور سهام شرکت تماس بگیرید.
باتشکر

بازار فقط بازار سرمایه اونهم فقط بلند مدت

نظرات دوستان خیلی کمک میکنه به من
ممنون

ورود به بازارهای مالی می تواند بهترین و بدترین پیشنهاد باشد، اگر با آگاهی و مطالعه و صبر باشد بهترین فرصت برای کسب درآمد عالی و اگر بر اساس احساسات و عجله و بدون دانش باشد بدترین اتفاق زندگی خواهد بود.

با سلام واحترام!
مطالب این بخش بنظرم می توانست تکمیلتر باشد….!!!

سلام وقت بخیر
بیشتر منتظر مطالب در این باشگاه هستیم
ممنون

سلام
در بازار سرمایه باید با دید بلند مدت وارد شد و دوستان تازه وارد این مورد رو حتما باید مد نظر داشته باشن
دید یک ماهه باعث ضرر کردن اعضای تازه وارد میشه
ممنون از کارگزاری اگاه

سپاسگزاربابت اطلاعات ومطالب مفید فقط ممنون میشم مثل های بیشتر وتصویری رو درمطالب بگنجونید

بورس به نظر من بهترین مکان برای سرمایه گذاری در سال ۹۸ خواهد بود

سلام وقت بخیر
مطالب منتظر مطالب جدید هستیم سپاس

وقت شمابخیر .در رابطه با صندوق ها که در ابتدای کاربهتره در اونا سرمایه گذارب کنیم درسایت fipiran درصد سود های ۱ساله ۶ماهه و۱ماه هست این سودها قطعی هست ؟واین موسسه ها تضمینی هستند؟درمورد صندوق های اگاه مثل آگاس ودرسهامش هم ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام و احترام
دوست عزیز؛ سود تضمین شده عمدتاً در بازار سرمایه وجود ندارد مگر در بعضی از صندوق‌های با درآمد ثابت که در این صورت در وب‌سایت صندوق و امیدنامه آن ذکر خواهد شد. این صندوق‌ها عمده دارایی خود را به گواهی‌های سپرده بانکی و اوراق با درآمد ثابت اختصاص می‌دهند و به همین دلیل ریسک پایینی دارند و سالیانه بین ۲۰ تا ۲۲% سود ایجاد می‌کنند. در خصوص صندوق‌های درسهام چون عمده دارایی‌های صندوق (حداقل ۷۰%) به سهام شرکت‌ها اختصاص می‌یابد دارای ریسک زیادی است و طبیعتاً بازدهی ایجاد شده هم بیشتر خواهد بود. از این رو سود تضمینی در این صندوق‌ها وجود نداشته و صندوق‌های آگاه و آگاس نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

برای سرمایه گذاری در بورس باید صبور باشیم و نترسیم

سلام برای اخذکد افلاین چه مدارکی و شرایطی نیاز هست ممنون

سلام دوست گرامی
برای ثبت نام لازم است به سایت آگاه اکسپرس مراجعه بفرمایید و پس از ثبت نام، با مدارک اصل شناسنامه و کارت ملی به مراکز احراز هویت مراجعه نمایید.
باتشکر

بورس به نظر من بهترین مکان برای سرمایه گذاری در سال ۹۸ خواهد بود
پرسود باشید

از قدیم یه مثل هست میگه
همیشه تخم مرغات و تو یه سبد نزار
پدرم میگفت میری مسافرت همه پولاتو تو چند جای مختلف بزار که اگه یکی به فنا رفت دو تا دیگه داشته باشی
وارد کردن کل سرمایه یه خطر جدی هستش

۵

به نظرتون یک شخص تا چقد سرمایه وارد کنه که بتونه کنترلش کنه؟؟
ایا باید مازاد دارامد رو وارد کرد که دچار مشکل نشیم؟

سلام دوست عزیز
در ابتدا حتما باید سرمایه مازاد خود را به بورس وارد کنید. و با مطالعه مطالب مرتبط و شرکت در دوره های آموزشی اطلاعات بورسی خود را برای انجام معاملات افزایش دهید.
باتشکر

حداقل مبلغ سبد گردانی چقدره؟

سلام دوست عزیز
در حال حاضر حداقل مبلغ مورد نیاز برای سبدگردانی ۸۰۰ میلیون تومان است.
باسپاس

سلام ببخشید الآن هم برای افراد زیر دیپلم هم میشه ثبتنام کرد؟
چون من یادمه قبلا این امکان فراهم بود ولی بعد یه مدت دیگه کارگزاریا ثبتنام نمیکردن

سلام دوست عزیز
شما می توانید ثبت نام کنید و کد آفلاین دریافت کنید.
باتشکر

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کارشناسان کارگزاری آگاه.همانطور که میدانید مالیات شامل مناطق آزاد نمیشود و مالیات ساکنین مناطق آزاد صفر میباشد در حالی که افرادی مثل من که ساکن مناطق آزاد هستیم در معاملات خود در بورس مالیات پرداخت میکنیم.خواهشمند است راهنمایی بفرمایید که این کسر مالیات قانونی است یا خیر و اینکه این مورد رو کجا میشه پیگیری نمود.دوم اینکه حتی با فرض تعلق گرفتن مالیات ، درآمد تا حد مشخصی از پرداخت مالیات معاف هست در حالی که در معاملات بورس از هر معامله مالیات کسر میگردد و این نوع معافیت نیز اجرا نمیگردد.خواهشمند است در این دو مورد اطلاع رسانی فرمایید

سلام
دوست گرامی اینکه فرمودید مالیات شامل مناطق آزاد نمی شود، در خصوص خرید و فروش های کالاهای فیزیکی است که در محل سکونت خود انجام میدهید. معاملات بورس مجزا از محل سکونت افراد بوده و تحت هر شرایطی به ان مالیات تعلق میگیرد. در مورد موضوع دوم نیز مالیات بر درآمد از مالیات فروش سهام متفاوت است. در فروش سهام، فروشنده موظف است به میزان ۰.۵ درصد ارزش معامله را مالیات پرداخت نماید و این مورد برای کلیه معاملات است.

بسیار ساده و روان نیازهای اساسی ورود به بورس بیان شد. همچنین تفکر صحیح بورسی شدن بخوبی ارائه شد.
سپاس از آگاه همیشه دوست داشتنی

انشاالله همه پرسود باشن…من که چند ماهه وارد شدم عالی بوده

با سلام
چطور میشه از کسی امتیاز دریافت کرد
آیا کسی این کار رو انجام میده

سلام دوست عزیز
امکان انتقال امتیاز در باشگاه وجود دارد.
باتشکر

با تشکر از اطلاعات تون که در اختیار ما میزارید که ما با خواندن و کسب تجربه از طریق چنین دیدگاه هایی میتونیم سرمایه گذاری موفقی داشته باشیم.

سلام با تشکر از پاسخ های شما.در مورد سجام میخواستم بدانم ایا در حال حاضر اجباری است یا فرصت دارد

سلام دوست عزیز
لازم است برای ثبت نام در سامانه سجام در اسرع وقت اقدام نمایید.
باتشکر

داشتن زیر مجموعه چه مزایایی دارد؟

سلام دوست گرامی
برای اطلاع از مزایای معرفی معرف به مطلب “مزایای حاصل از معرفی بآشگاه مشتریان آگاه به دوستان و آشنایان و عضویت آنان (معرفی معرف)” مراجعه نمایید.
باتشکر

سلام.من تازه دارم وارد معاملات سهام میشم.چه صندوق سرمایه گزاری رو پیشنهادمی کنید؟البته بشه انلاین خرید و فروش کرد؟ممنون

سلام دوست عزیز
با داشتن کد بورسی میتوانید از طریق سیستم معاملات آنلاین، خود واحدهای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس را خریداری نمایید. همچنین پس از مراجعه به کارگزاری می توانید از طریق پنل واحدهای صندوق های سرمایه گذاری را خریداری نمایید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید اینجا را کلیک کنید.
باتشکر

۳۰درصد سرمایه
خوبه ولی بایستی سبد داشته باشید
یا صندوق سرمایه گذاری بخرید

با سلام
نکات بسیار کابردی ای مطرح شد که در عین سادگی از آنها غافل بودم
سپاسگزارم آگاه جان

سلام دو هفته ای هست که در مواقع عرضه اولیه سایت آگاه با خطای «« سایت در حال بروز رسانی هست »» یا پیامای اینچنینی روبرو میشویم و امکان استفاده از سایت میسر نمیباشد .خواهشمند است در خصوص رفع مشکل یا ارتقای سرور اقدام نمایید تا امکان بهره مندی از بازار بورس در تمام روزهای فعال بازار میسر باشد.

سلام دوست گرامی
بابت مشکلات اخیر از شما مشتری گرامی پوزش می خواهیم و لازم است اشاره شود که در کارگزاری آگاه امکانی ایجاد شده است که مشتریان می توانند دو روز قبل از زمان عرضه اولیه، سفارش خرید را به کارگزار ارسال کنند و در زمان عرضه، سفارش شما از طرف کارگزار برای سازمان بورس ارسال می‌گردد و نیازی به پیگیری و تماس با کارگزار نیست.
برای اطلاعات بیشتر به مطلب “چگونه ۲ روز زودتر عرضه اولیه بخریم؟” مراجعه بفرمایید.
باتشکر

باسلام
تشکر از راهنمایی که گذاشته اید.
خیلی مطالب مفید و عالی بود.
سپاس از لطفتتون

سلام مطالبتون واقعا آموزنده و مفید هست من خیلی دلم میخواد در بورس سرمایه گذاری کنم ولی هنوز استرس دارم میخوام اول با سایت و مطالب شما آگاهیمو بالا ببرم بعد اقدام کنم با تشکر

سلام
چطور میشه از کسی امتیاز دریافت کرد

این همه مطالب خوب و عالی رو کجا میشه پیدا کرد

من سهم سیمرغ رو افلاین که سفارش گذاشتم نتونستم بخرم

سلام دوست گرامی
برای پیگیری سفارش خود لطفا با واحد خدمات آنلاین تماس حاصل بفرمایید.
باتشکر

زنگ زدم به کار گزاری بهم گفتن ما فقط ۹۰ درصد سفارشات افلاین رو میتونیم ثبت کنیم کد افلاین اصلا تو اگاه به درد نمیخوره

سلام دوست عزیز
در صورت رعایت شرایط درست سفارش ، خرید انجام می شود.

سلام بورس واقعا مورد اطمینانه؟ اگر مثلا مدت طولانی سر نزنیم سرمایمون که نمیسوزه درسته؟ امکان کلاهبرداری در بورس هم هست؟

سلام دوست عزیز
فعالیت در بازار بورس نیاز به پیگیری اخبار و تحلیل ها و بررسی روزانه دارد. در صورت نداشتن زمان کافی و یا اطلاعات می توانید در صندوق های سرمایه گذاری مشترک سرمایه گذاری کنید.
باسپاس

سلام
به نظر من بدون آموزش هم میشود در بورس وارد شویم و شانسی به سود برسیم

اما نتیجه عملکرد ما در بلند مدت وابسته به سطح دانش و نوع استراتژی معاملاتی و شناخت شرکت ها و برنامه ریزی ما هست که علاوه بر کسب سود به شناخت خوبی نسبت به فاکتور های موثر در بازار می انجامد

با تشکر فراوان پاینده باشید

خیلی ریسک داره ولی به ریسک اش می ارزه

با سلام خدمت پرسنل مجرب کارگزاری آگاه.من تازه وارد دنیای بورس شدم و امیدوارم بتوانم از توضیحات کارشناسان کارگزاری آگاه از طریق این وبلاگ استفاده لازم را ببرمو
با تشکر

سلام. چگونه میتوان امتیاز بیشتری کسب کرد؟

سلام دوس عزیز
شما با انجام فعالیت های باشگاهی مانند شرکت در مسابقات، معرفی معرف یا افزایش زیر مجموعه، انجام معاملات و سایر فعالیت ها می توانید امتیاز باشگاهی خود را افزایش دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به راهنمای باشگاه مراجعه کنید.
باتشکر

درود بر زحمت کشان کارگزاری آگاه
انصافاً کار سخت و طاقت فرسایی دارن
خدا قوت

نباید هیجانی رفتار کنیم
مطالعه
آموزش

بزرگترین مزیت بورس ایران برای ما همونطور که عزیزان هم اعلام کردند پایین بودن ریسک نقد کردن اصل پول و سود سهامداره…بنده تو معاملات بین المللی تجربه کمی دارم اما اکثر اونها با استرس عدم دسترسی به پولم همراه بوده که به نظرم این گزینه مهمی در انتخاب بورس خودمون هست..از طرفی هم وقتی بلند مدت فکر کنیم سود مشارکت در اقتصاد کشور در آینده به جیب خودمون میره اما صد حیف که من خودم به شخصه اکثرا دید کوتاه مدت داشته و دارم و زمان حال رو به آینده دور و نزدیک ترجیح میدم..با تشکر از اعضا و عوامل باشگاه

به نظرم بهترین روش افزایش دارایی سرمایه گذاری در بورسه
البته اگه با اطلاعات کافی وارد این بازار بشیم

سلام
فقط جمله ای از استاد اقتصاد به یاد میارم و اینکه اقتصاد با هیچ کسی شوخی ندارد کسانی که در بازار به صورت اتفاقی و هیجانی شروع به خرید و فروش میکنند ضرر های زیادی خواهند کرد .

سلام
این مطالب رو چطور میشه به صورت حرفه ای دنبال کنم

باسلام و احترام
مطالب حرفه ای و ویدیوهای آموزشی متعددی در بلاگ باشگاه وجود دارد. همچنین دوره های حرفه ای حضوری و آنلاین مربوط نیز برگزار می شود.

بورس و ریسک دو نام همراه هم هستن.به هر حال شما نمی تونید تحلیل جامع و دقیق داشته باشید،چون خیلی از شرایط از نحلیل من و شما رده.امیدوارم همه موفق باشن.

ممنون از مطالب خوبتون. استفاده کردیم. لطفا مطالب یک مقدار تخصصی تر هم بذارید. ممنون میشم.

در عمل ، هنگام بروز جنگ و سایر حوادثی که موجب ریزش بازار میشه ، امکان نقد کردن سرمایه وجود ندارد ، چون به محض کوچکترین شایعه ، صف های طولانی فروش تشکیل میشه و در عمل امکان نقدینگی به صفر میرسه

وارد کردن سرمایه اگه همراه با افزایش دانش و اطلاعات بورسی باشه و همچنین تعیین هدف قطعا میتونه در میان مدت سودآور باشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کد کپچا
*
عدد را وارد کنید:

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

دفتر مرکزی: تهران- خیابان نلسون ماندلا(آفریقا)- بالاتر از میرداماد- بن بست پیروز – پلاک 13

مدرسه بورسی: خیابان ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- خیابان خدامی- بن بست لیلا- پلاک 7

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چه به معامله گری بورس به چشم یک حرفه نگاه کنید یا آن را یک سرگرمی به شمار آورید، باید این حقیقت را درک کنید که فرایند معامله گری چیزی ورای کسب سود یا ضرر است. در واقع، بازار بورس به طور کل و معاملات بورس به طور اخص، البته در صورتی که درست انجام شوند، می‌توانند حقایق زیادی درباره ی موفقیت و شکست به ما بیاموزند.

در طول تقریبا یک دهه ای که به معامله گری بورس پرداخته ام و همچنین، تقریبا یک دهه ای که صرف تدریس آن کرده ام، فهمیده ام که بازار بورس می‌تواند به شما موارد زیادی بیاموزد؛ خود من به شخصه مسائل زیادی از این بازار یاد گرفته ام که منجر به تهیه فهرستی بیش از ۱۰۰ قاعده شد که به دانشجویانم کمک می کند تا با چالش های متداولی که بر اکثر معامله گران تاثیر می گذارد آشنا شوند.

دانش قدرت می آورد. من همیشه به دانشجویانم گفته ام که باید به جای تمرکز بر یک رشته خاص، باید دانش خود در پزشکی، تکنولوژی، مالی و اقتصاد را مرتب افزایش دهند. همه ی بازارها به هم مرتبطند و بهتر است ماهیت این ارتباط را بدانیم. به هر حال داشتن دانش بیشتر که از شما تریدر، سرمایه گذار یا کارآفرین بدتری نمی سازد.چگونه در بورس شکست نخوریم

خیلی ها از من می پرسند چرا تعداد میلیونر ها این قدر کم است؟ چرا اکثر کسب و کارهای کوچک طی همان چند ماه اول با شکست مواجه می شوند؟

خوب در جواب باید به شما بگویم که چند دلیل بیشتر وجود ندارد؛ بعضی ها استراتژی اشتباه را در پیش می گیرند که منجر به برآورده نشدن انتظارات می شود؛ اما دلیل اغلب شکست ها، نداشتن آمادگی و عدم تعهد و سخت کوشی تا رسیدن به هدف می باشد. باید قبل از حصول نتیجه، زمان زیادی را به مطالعه، یادگیری و اجرای استراتژی اختصاص دهید.

خیلی از افراد در همین مراحل تسلیم می شوند. آنها انتظار دستیابی به نتایج آنی داشته و از اشتباهاتی که در طی مسیر مرتکب می شوند، درس نمی گیرند.

دلیل اینکه خیلی از افرادی که عضو باشگاه ورزشی هستند، مرتب در آن حضور پیدا نمی کنند هم همین است؛ آنها نمی خواهند سختی های کار را تحمل کنند و به دنبال نتایج یک شبه هستند. شما سعی کنید این اشتباه را مرتکب نشوید.

خیلی از افراد با انتظار اینکه خیلی زود و بدون هیچ فداکاری و تلاشی به موفقیت برسند، وارد حرفه ی معامله گری، مالی و تجارت می شوند. آنها معتقدند اگر شکست بخورند، باید بی خیال ادامه آن کار بشوند چون یا این کار جواب نمی دهد یا اینکه این کار مناسب آنها نیست.

اما باید بدانید هیچ معامله گر یا سرمایه گذاری کامل نیست؛ به همین دلیل هم همه شکست را تجربه می کنیم. شما باید با این حقیقت کنار بیایید و به آینده امیدوار باشید؛ برای موفق شدن باید بر موانع زیادی غلبه کنید. اگر همه ی حواستان را معطوف رسیدن به هدفتان کنید و با درس گرفتن از شکست ها و اشتباهاتتان، قوی تر و با تجربه تر شوید، آن وقت است که به موفقیت خواهید رسید.

دوره ی کنونی ما، دوره ای خاص و منحصر به فرد است. اینترنت شروع کسب و کار ها یا سرمایه گذاری در بورس یا معامله ی پول های مجازی مانند بیت کوین را فراهم ساخته است. سعی کنید از این فرصت ها استفاده کنید.

ما امروزه شاهد یکی از بزرگ ترین بازارهای گاوی در دنیا در عین بهره مندی از ثبات سیاسی، هستیم. این یعنی وجود فرصت برای همه ی انسان ها که صرف نظر از سن، نژاد یا جنسیتشان، کیفیت زندگیشان را بهبود بخشند.

اینترنت باعث شده است شما از هر نقطه ای در این دنیا کسب و کارتان یا سرمایه گذاریتان را راه اندازی کنید. موقعیت مکانیتان دیگر شما را محدود نمی کند.

امروزه وبسایت ها و کارگزارانی که با ارائه ی خدمات آنلاین، به رشد کسب و کارهای کوچک کمک می کنند، انقلابی در تجارت ایجاد کرده اند. متاسفانه، تنها تعداد معدودی از افراد توانسته اند به محض وقوع، از این تغییرات فرهنگی بیشترین استفاده را ببرند؛ اما شما هم می‌توانید از این آزادی و استقلال ایجاد شده استفاده کنید و حتی در سفرهایتان هم به کسب و کار و معاملاتتان بپردازید.

یکی از نکاتی که از داستان های مربوط به شکست در بازار بورس می آموزید این است که همانند یک ترسو عمل کردن بیشتر از تهاجمی رفتار کردن که درنهایت منجر به از دست دادن سرمایه تان می شود، بهتر جواب می دهد.

از اینکه نگران از دست دادن پول یا شرکتتان هستید، خجالت نکشید. این کار باعث می شود احتیاط بیشتری کنید و با اینکه ممکن است سرعت رشدتان آهسته تر باشد، کماکان در بازی و بازار باقی بمانید، یاد بگیرید چگونه از ناکارآمدی بازار سود کسب کنید و درنهایت با فشار و استرس کمتر، موفقیت بیشتری به دست آورید.

تمامی معاملات، پروژه ها و استراتژی های تجاری را در طی زمان امتحان کنید. از موفقییت ها و شکستهای کوچکتان درس بگیرید و یادبگیرید استراتژی بلند مدت خودتان را اصلاح و بهبود بخشید. سعی نکنید با یک معامله نتایج خارق العاده کسب کنید. اگربا همین استراتژی، منتظر فرصت ها و معاملات مناسب بمانید، درنهایت این قدم های کوچک به بار خواهند نشست.

بسیاری از افراد طماع دوست دارند همان بار اول موفق شوند که این تفکر، به عملکردشان آسیب جدی وارد می کند. هیچ گاه برای موفق شدن عجله نکنید. اجازه دهید دیگرانی که این تفکر را به کار می گیرند، شکست را تجربه کنند. از اشتباهات آنها درس بگیرید و بهتر عمل کنید.

بهترین کارشناسان و اساتید همیشه اهمیت یادگیری مداوم را به شما گوشزد می کنند. این مساله در مورد بازار بورس هم صادق است. بازار همیشه در حال تغییر است؛ این یعنی، شما مدام باید در حال یادگیری باشید تا بتوانید خودتان را متناسب با آن تغییرات، تغییر دهید. مهم نیست که چقدر سود یا ضرر می کنید، هیچ گاه دست از مطالعه، تحقیق و به چالش کشیدن خودتان، با هدف یادگیری بیشتر و درنهایت کسب سود بیشتر، نکشید. (رهاسرمایه: محصولات آموزشی رهاسرمایه حاوی نکات مهمی است که عموما با آزمون و خطا حاصل شده است!)

 با تمرکز بر رشد خود و افزایش دانشتان، هیچ گاه به موفقیت هایی که به دست می آورید رضایت ندهید؛ به این ترتیب، شما همیشه به صورت مطلوبی آمادگی مواجهه با هر شرایطی را خواهید داشت.

این درسی است که می‌توانید آن را در دیگر ابعاد زندگیتان نیز به کار ببرید. در تک تک معاملاتتان، از هر دو تحلیل بنیادی و تکنیکال استفاده کنید.

بیشتر ضرر ها ناشی از عدم بررسی یک یا چند اندیکاتور کلیدی می باشند؛ به همین دلیل در همان ابتدای کار مطمین شوید که سهم مورد نظرتان را از زوایای گوناگون بررسی و تحلیل کرده اید. بیشتر شکست های تجاری به دلیل عدم بررسی تمامی متغیرهای موجود ایجاد می شوند؛ پس سعی کنید ریز بین و دقیق باشید. با آمادگی کامل، از افقی بلند تر به انتخابتان بنگرید و با اینکه ممکن است برخی افراد راحت طلب، از شما به دلیل دقتتان متنفر شوند، به خاطر داشته باشید که احتمال موفقیت شما به مراتب بیش از آنهاست.

یادتان باشد که صرف تمرکز بر پول و کسب سود، شمارا به کمال نمی‌رساند و پول، کلید رسیدن به شادی و خوشبختی نیست. بله؛ درست است؛ با پول می‌توان به خیلی از خوشی‌ها و تفریحات رسید اما به من اعتماد کنید؛ اگر تمام هم‌وغمتان پول درآوردن باشد، با رسیدن به هدف، کماکان احساس خواهید کرد یک‌چیزی سر جای خودش نیست.

 شما فقط با کسب پول به احساس رضایت نسبت به خودتان نخواهید رسید؛ بلکه باکارهایی که با پول می‌توان انجام داد، مثل کمک به افراد نیازمند و مراقبت از افرادی که دوستشان دارید، می‌توانید به آزادی بی‌حدوحصر برسید که درنهایت منجر به احساس رضایت قلبی شما خواهد شد.

گرداوری و ترجمه: ابراهیم شمسی

دانلود PDF این مطلب

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

هنوز کسی امتیاز نداده است! شما اولین نفر باشید

سلام ممنون از۱۰نکته مهم وکاربردی شما.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.چگونه در بورس شکست نخوریم


تصویر امنیتی
*

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

کارِ اصلی ما آموزش فنون تحلیل گری و سرمایه‌گذاری در بورس است؛ ما به افراد کمک می‌کند تا به‌صورت اصولی و با آموزش صحیح در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند. خدمات ما شامل محصولات آموزشی، کتاب‌های تالیفی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.

تهران، فلکه دوم صادقیه، برج گلدیس، طبقه هفتم، واحد ۷۲۱ (مراجعه حضوری با هماهنگی)

تلفن 91013424-021 تماس 9الی15


دانلود PDF این مطلبDownloads-icon

یه قانون نا نوشته هست که میگه توی هر کاری یه میانبر یا راه سریع تر وجود داره

که با استفاده از اون میشه کل اون مسیر رو با سرعت چند برابر طی کرد!! آره تعجب

نکنید واقعا همچین چیزی وجود داره، اگه یه کم با خودتون فکر کنید حتما توی زندگی

خودتون هم چیزایی یادتون میاد که با استفاده از اونا تونستید مسیر خودتون رو بهتر

و سریع تر و دقیق تر طی کنید. فرقی نمیکنه که شما با چه سیستمی مواجه هستنیدچگونه در بورس شکست نخوریم

تمام سیستم های این دنیا یه راه ساده تر و دقیق از اون چیزی که شما توی ظاهر

میبینید، دارن و فرقی نمیکنه که اون سیستم کنکور باشه یا سیستم معاملات بورس

یا حتی سیستم یه بازی رایانه ای( کدهای تقلب GTA رو یادتونه؟) هر جایی که

فکرشو کنید یه راهی هست که شما رو سریع تر به هدفتون میرسونه و ما میخوایم 

که تو این مقاله ۵ تا از این راه ها به همراه روش ها و ابزار های استفاده از اونا رو

بهتون نشون بدیم که همشون به شما کمک میکنن توی بورس سرعتتون و دقتتون

چندین برابر شه!!! چی بهتر از این؟؟ پس بزن بریم یادشون بگیریم.

حالت خلبان خودکار(autopilot) هواپیما رو حتما میشناسید، چی میشد اگر یه چیزی اختراع 

شده بود که مثه خلبان خودکار برای ما تحلیل تکنیکال میکرد و دیگه نیاز نبود خودمون همه

چیز رو چک کنیم و آخرشم نتونیم به نتیجه قطعی برسیم،واقعا چی میشد اگر میشد؟

ولی خب علم پیشرفت کرده و همچین چیزی اختراع شده ( چقدر سریع علم پیشرفت میکنه!!)

سیستم های معاملاتی خودکار دقیقا کارشون همینه که به ما نشون بدن چطوری دقیق و راحت

و بدون اینکه وقت زیادی صرف کنیم در کمتر از ۵ دقیقه تحلیل تکنیکال بزنیم!!!!!!!!

با استفاده از این روش میشه بدون اینکه دانش خاصی داشته باشیم فقط با شناختن چند تا

فلش و علامت ساده به بهترین تحلیل ها دست پیدا کنیم و توی بازار سرمایه ایران که پر از

گرگ هایی هست که قصد دارن سرمایه ما رو غارت کنن، یه برنده واقعی باشیم و سودهای 

واقعی برسیم و دیگه بخاطر دانش کم یا تجربه ی کم شکست نخوریم. در واقع این سیستم ها

به شما کمک میکنن تا مثل یک حرفه ای تحلیل کنید و بی نیاز از خرید سیگنال از دست 

سیگنال فروش های ناصر خسرو باشید!!!!( که البته بیشتر اوقات هم سیگنال های این افراد

اشتباه هست و سرمایه شما رو به فنا میدن و نابودتون میکنن)

بزرگترین امتیاز فیلتر نویسی اینه که برای شما دقیق ترین دسته بندی ها رو انجام میده و شما

به راحتی میتونید با توجه به نیازتون سهم های مدنظرتون رو دسته بندی کنید تا راحت تر اونا

رو رصد کنید و سهامی که پتانسیل رشد یا امکان ضرر دارن رو به راحتی تحت نظر بگیرید و به

موقع واردشون بشید یا از اونا خارج بشید، توی فیلتر نویسی دستتون کاملا بازه و حتی 

خودتون میتونید فیلترهای جدیدی بسازید و با توجه به نیازتون از اونا استفاده کنید تا به نتایج

دقیق و سریع برسید، البته همیشه توجه داشته باشید که فیلتر نویسی به تنهایی نمیتونه

به شما سیگنال خرید یا فروش بده و باید در کنارش بقیه عوامل تکنیکال و فاندامنتال هم چک

بشن تا نتایج کاملا درستی دریافت کنید.

شاید الان با خودتون فکر کنید که چطوری میشه فیلترها رو تهیه کرد؟ یا اصلا چطوری از اونا

استفاده کرد؟ خب باید بگیم که تیم بست آموز برای شما به صورت کاملا رایگان این کار رو 

انجام داده و شما میتونید از طریق مقالات و ویدیوهای موجود در اونا کاملا فیلتر نویسی رو یاد

بگیرید و ازش استفاده کنید.

نحوه استفاده از فیلتر های بورس رو بسیاری از شما بلدید اما یک سری از دوستان هنگام استفاده از فیلتر های بورسی سایت بست آموز

در مقاله کد به کد های معاملاتی در بورس، درباره انواع کد به کد و نحوه تشخیص اونها صحبت کردیم. در این مقاله فیلتر هایی

معاملات کد به کد میتونن یه فرصت طلایی برای خرید و یا فروش باشند. کسی که توی بورس فعالیت داره اخبار و هیجانات ناشی ازچگونه در بورس شکست نخوریم

در مقاله های قبل تر به آموزش استفاده از فیلتر ورود و خروج پول هوشمند از بازار پرداختیم اما در این مقاله قصد داریم ۱۰

پول هوشمند (Smart Money) در واقع به این معنی هست که حجم معاملات یک سهم به طور عجیبی بالا رفته و به احتمال زیاد فعالیت

چراباید از فیلتر های بورسی استفاده کنیم؟ همانطور که میدانید برای تشخیص سریع سهام مستعد رشد (و البته مستعد سقوط) هیچ چیزی به اندازه فیلتر

سرخطی زدن یکی از راه هایی هست که باعث میشه ما بتونیم خیلی راحت تر سهم هایی که

بهشون علاقه داریم یا ازشون متنفریم (!!) رو بخریم یا بفروشیمشون در واقع یه چیزی شبیه

همون جلو زدن توی صف مدرسه هست البته به صورت کاملا قانونی و حرفه ای !! خب اساس

این کار چیه ؟ اساسش اینه که به شما کمک میکنه توی صف های خرید یا فروش خیلی طولانی

که ممکنه توی یک روز چند صد میلیون سفارش خرید یا فروش ثبت بشه، کاری کنه که شما جزو نفرات اول 

باشید و بتونید خرید یا فروش اون سهم رو انجام بدید .پس دیگه نیازی نیست که شما به خودتون سخت بگیرید  تا 

بتونید به صورت دستی ، طوری سفارش رو ثبت کنید که جزو نفرات اول باشید، بلکه با نرم افزار

سرخطی به راحتی میتونید بدون هیچ دردسری جزو نفرات اول باشید اما خب خود نرم افزار

سرخطی هم آپشن ها و قابلیت هایی داره که اگر شما ازش استفاده کنید خیلی راحت تر 

میتونید جزو نفرات اول باشید.

تیم ما نرم افزار سرخطی و نحوه استفاده از اون رو به صورت کاملا رایگان در اختیار شما عزیزان

قرار داده که میتونید ازشون استفاده کنید.

نرم افزار سرخطی بورس یکی از کاربردی ترین راه ها برای تسریع فرایند سرخطی زدن می باشد. در مقاله آموزش سرخطی درباره سرخطی و راه های انجام

شاید براتون پیش اومده که بخواید سهمی رو در صف خرید خریداری کنید اما جایگاه سفارش تون اونقدر عقب هست که در عمل سهمی بهتون

توی هر زمینه ای یه سری نرم افزار یا اپلیکیشن وجود دارن که به شدت از بقیه نرم افزارها یا

اپلیکیشن های دیگه توی اون بخش، بهترن و شاید اسم خیلی هاشون به گوشمون خورده باشه

مثل: فتوشاپ، اف ال استودیو، افتر افکت و…. حالا سوالی که مطرح هست اینه که توی بورس

کدوم نرم افزارها حرف اول رو میزنن؟

بدون شک متاتریدر قوی ترین و حرفه ای ترین نرم افزار تحلیل هست اما در کنارش نرم افزار

های دیگه ای هم وجود دارن که قابلیت های منحصر به فردی دارن، مثل: Advanced get و

ما برای شما دوره آموزش کامل Advanced get  رو آماده کردیم که میتونید اونو بدون پرداخت

هیچ هزینه ای فرا بگیرید.

اپلیکیشن مفید تریدر ۵ یا همان متا تریدر ۵ یکی از بهترین نرم افزارهای حال حاضر دنیا برای تحلیل تکنیکال است که در اکثر بازارهای

با این دوره آموزشی رایگان، می تونید به راحتی نحوه کار با نرم افزار منحصر به فرد Advanced Get رو یاد بگیرید و تحلیل تکنیکال بهتری رو تجربه کنید.

توی هر کاری که انسان میخواد انجام بده دانش صحیح و درست میتونه بهترین ابزار و کمک

باشه براش و سرعت کارش رو چندین برابر کنه و به کاراش نظم و دقت ببخشه، پس مسلما

یه تریدر حرفه ای هم باید از این موضوع غافل نشه. میتونید بهترین آموزش های بورسی

رو از بست آموز و از طریق پست های زیر دریافت کنید تا با بالا بردن دانش بورسی تون

تبدیل به یک تریدر بی رقیب در زمینه بورس بشید و خودتون برای خودتون تصمیم بگیرید.

مقدمه: هر کدوم از ما شاید روش های تحلیل منحصر به فرد خودمون رو داشته باشیم ولی هیچ کدوم از ما نمیتونیم قدرت عجیب و

تحلیل تکنیکال چیست؟ تحلیلی از شرایط حاکم بر بازار های مالی (از جمله بورس) بر اساس نمودار قیمت سهم و گذشتهٔ آن است. مبنای اصلی

  یادگیری بورس برای هر کدوم از ما میتونه یه چالش بزرگ باشه، با توجه به آموزش های متعددی که در  اینترنت موجوده شاید تصمیم

یادگیری بورس برای هر کدوم از ما میتونه یه چالش بزرگ باشه، با توجه به آموزش های متعددی که در  اینترنت موجوده شاید تصمیم گیری

تحلیل بنیادی چند ماهی هست که تب بورس بالا رفته و کمتر کسی رو میبینیم که توی بورس نباشه. افرادی که اخیرا وارد بازار بورس

در این دوره به بررسی عرضه اولیه و نحوه خرید و نگهداری آن می پردازیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تیم بست آموز با هدف کمک به هموطنان عزیزمان در سرتاسر ایران در جهت بالا بردن سرعت و کیفیت یادگیری،سعی دارد تا گامی رو به جلو در جهت توسعه یادگیری و آموزش آنلاین بردارد.80 درصد آموزش ها و ابزارهای ارایه شده توسط بست آموز به صورت رایگان در اختیار کاربران سایت قرار میگیرید تا به اهداف خود در راستای بالا بردن سطح دانش هموطنانمان جامه عمل بپوشانیم.

بست آموز مورد تایید زرین پال معتبرترین درگاه پرداخت ایرانی میباشد و شما عزیزان میتوانید با استفاده از امنیت فوق العاده این درگاه پرداخت ایرانی، با خیال آسوده اقدام به خرید از ما کنید.

ایمیل خود را وارد کنید تا با گرداندن گردونه ی شانس بست آموز از تخفیف ها و هدایای بی نظیر ما بهره مند شوید

قوانین بازی:

چگونه در بورس شکست نخوریم
چگونه در بورس شکست نخوریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *