چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم
چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم

جوجه کباب لذیذ یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که از نوع کباب‌های سنتی ایران محسوب می‌شود.به‌تبع می‌توان گفت این غذا یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانیان جهت سرو در مراسم‌های رسمی و غیررسمی است.

شاید در باور همه ما طرز تهیه این غذا کاری بسیار آسان و بی‌دغدغه است اما نحوه و طرز تهیه این غذا خود دارای نکاتی است که باعث لذیذ شدن هرچه بیشتر آن می‌گردد.

بارها اتفاق افتاده که به رستورانی رفته‌ایم که نوع پخت و طعم جوجه آن رستوران مورد علاقه‌مان قرار نگرفته و حرف از سفت بودن جوجه، بی‌مزه بودن و یا بوی بد آن زدیم.

کباب پز تابشی محصول مهر تابش استیلا

آب‌لیمو و نمک به‌تنهایی و به خودی خود باعث سفتی جوجه می‌شوند،حذف آن هم باعث بی‌طعم شدن جوجه می‌گردد،اگر هم بخواهیم جوجه را نیم پز کنیم و سپس آب‌لیمو و نمک را به‌صورت برس بکشیم،این کار طعم و مزه کافی را نمی‌دهد.

چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم

خب پس راهکار چیست تا جوجه هم طعم بگیرد و هم سفت نشود؟ استفاده از روغن !

می‌بایست دور تا دور تکه‌های جوجه را توسط روغن مایع خوب کار کنیم، این کار باعث می‌شود به علت خواباندن جوجه در محلول آب‌لیمو و نمک به مدت طولانی، از نفوذ این محلول به جوجه جلوگیری کنیم و بدین ترتیب بدون سفت کردن جوجه ، آن را طعم دار کنیم.

از کره به‌جای روغن مایع برای کار کردن استفاده نکنید,علت هم این است که کره در اثر سرما سفت می‌شود،حتی اگر کره را ذوب کنیم پس از مخلوط شدن ، به علت سرد بودن جوجه ، کره نیز سرد شده و جوجه‌ها به‌خوبی کار نخواهند شد و به‌تبع به علت وجود آب‌لیمو و نمک جوجه‌ها سفت خواهند شد. اما می‌توان پس از پخت کامل جوجه و قبل از سرو غذا برای طعم دار کردن و عطر دادن به جوجه‌ها از یک قاشق غذاخوری کره ذوب شده استفاده کرد.

نکته بعدی نوع خرد کردن پیاز است:بعضی از افراد از پیاز رنده شده برای طعم جوجه استفاده می‌کنند. پیاز رنده شده کاملاً به سطح جوجه‌ها می‌چسبد و در حین پخت سریعاً طلایی و کاملاً پخته می‌شوند . این امر سبب ایجاد این گمان غلط می‌گردد که فکر کنیم چون  رنگ سطح جوجه عوض شده پس پخت آن کافی است. در حالی که این تغییر رنگ پیاز است نه جوجه.

پیازهای رنده شده روی سطح جوجه پس از پخت ، باعث تلخی جوجه می‌گردد در صورتی که جوجه‌ها همچنان نپخته باقی می‌مانند.پس بهترین شکل خرد کردن پیاز خرد کردن آن است.

طرز تهیه جوجه کباب لذیذ

نکته بعدی زعفران است، یک جوجه کباب خوشمزه و حرفه‌ای دارای مقدار زیادی زعفران نیز هست. مشکل اصلی در این قسمت آن است که متأسفانه ما زعفران دم کرده را به مخلوط جوجه و مواد اضافه می‌کنیم پس به‌جای آنکه جوجه‌ها طعم بگیرند ، مخلوط آب‌لیمو و پیاز و… طعم زعفران را می‌گیرند. پس از دور ریختن این مواد، زعفران هم در کنار آن‌ها دور ریز می‌شود.

قبل از آنکه هر موادی(پیاز-آب‌لیمو و نمک و…) را به جوجه اضافه کنیم می‌بایست ابتدا زعفران دم کرده را به تکه‌های جوجه اضافه کنیم. سپس به مدت یک ساعت استراحت دهیم تا جوجه‌ها رنگ و طعم زعفران را به  خود بگیرند. بعد از یک ساعت یا بیشتر،مخلوط آب‌لیمو و نمک و پیاز و … را اضافه می‌کنیم.

میدانیم که گوشت ذاتاً دارای بو و طعم نامطبوعی است،پیاز و زعفران مقداری از این بو را از بین می‌برند اما به‌تنهایی کارساز نیستند ، پس بهتر است برای طعم بهتر از ادویه جاتی چون پودر سیر،فلفل سیاه،پودر پیاز به مقدار کمی نیز استفاده شود.

در کباب پزهای تابش استیلا با استفاده از انتقال حرارت به روش تابش ابتدا لایه‌ای‌ سخت روی کباب شکل می‌گیرد که مانع از خروج مایعات بافت گوشت از آن می‌شود و سپس با حرارت ملایم مغز آن به‌صورت کامل پخت می‌شود و کبابی آبدار را به مشتری ارائه می‌دهد.

کباب پز تابشی محصول شرکت مهر تابش استیلا

تابش استیلا با تولید کباب پزهای دارای  قابلیت پخت با حرارت ملایم که موجب مغز پخت شدن کامل کباب می‌شود و از سوختن سطح کباب جلوگیری می‌کند،و همچنین سری محصولات کباب پزهای دارای تنظیم ارتفاع تا مشعل جهت پخت انواع کباب در جهت حفظ سلامت مشتریان خود تلاش می‌کند.

“تابش استیلا” از واحدهای برتر صادراتی استان مرکزی می‌باشد.  شرکت مهر تابش استیلا مخترع و تولیدکننده تخصصی تجهیزات تابشی استاندارد در کشور همگام با سایر بخش‌های صنعتی اقدام به ورود به بازارهای جهانی کرده است. قطعاً این مهم میسر نمی‌شد جز با به‌روز آوری محصولات ،ارتقا چشمگیر سطح کیفی و قیمت گذاری رقابتی که موجب متقاعد شدن طرف خارجی می‌گردد.

کباب پز تابشی با برند تابش استیلا حاصل 40 سال تلاش و تجربه مدیران شرکت مهر تابش استیلای اراک می‌باشد.  دستگاه کباب پز تابشی اولین بار در ایران توسط این شرکت طراحی و اختراع شده است و پس از کسب گواهینامه ثبت اختراع و تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی، تولید انبوه آن در دستور کار قرار گرفت.

کباب پز تابشی را می توان یکی از جدیدترین ابداعات و اختراعات در زمینه طبخ و پخت کباب دانست. استفاده از این نوع کباب پز ها باعث شده است که روند طبخ و سرعت طبخ انواع کباب بیشتر شود. همچنین با استفاده از این نوع کباب پز ها دیگر ما شاهد کباب های سوخته و یا نپخته نخواهیم بود. کباب پزهای تابشی با استفاده از فرایند تابش انرژی گرمایی و ساطع کردن حرارت روی سطح کباب ها اقدام به طبخ آن‌ها می کند. امروزه انواع کباب پزهای تابشی در ایران تولید می شود. کباب پز تابشی اختراع و محصول شرکت مهر تابش استیلا بوده ولی امروزه توسط شرکت های زیادی تولید و به فروش می رسد.

کباب پز تابشی خانگی را می توان نمونه کوچک شده کباب پز های تابشی بزرگ نامید. شما می‌توانید این نوع کباب پز خانگی را در محیط آشپزخانه استفاده کنید. این کباب پز بدون دود بوده و به راحتی می‌تواند در هر نوبت پخ 8 سیخ جوجه و یا 10 سیخ کوبیده را طبخ کند. کباب پز تابشی خانگی مخصوص شرکت مهر تابش استیلا است.

کباب پز تابشی خانگی بدون دود همان کباب پز خانگی ( کباب پز تابشی خانگی محصول مهر تابش استیلا) است. این کباب پز ها به این دلیل بدون دود هستند چرا که شعله از بالا روی سطح گوشت ها تابیده می‌شود و در نتیجه اشک کباب و چربی های آن به سمت پایین و سینی آب کباب چکه می کند. در نتیجه روی شعله ها چیزی چکه نمی‌کند که باعث سوختن و ایجاد دود و بوی نامطبوع شود. کباب پز تابشی خانگی بدون دود در واقع 100 درصد بدون دود است.

کباب پز تابشی را می توان در محیط خانه استفاده کرد. البته برای استفاده از کباب پز تابشی در محیط خانه شما باید مدل های خانگی آن را تهیه کنید. به این نکته توجه کنید که دمای ایجاد شده در سطح سرامیک های کباب پز در حدود 1200 درجه سانتی‌گراد است و در اطراف کباب پز گرما تولید شده و به همین دلیل باید از دیگر وسایل آشپزخانه و دیوار فاصله داشته باشد. همچنین در بالای کباب پز نیز باید از کابینت استفاده کرد چرا که در دراز مدت گرمای ایجاد شده باعث آسیب دیدن کابینت می شود.

کباب پز تابشی به یکی از بهترین و مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران ها تبدیل شده است. تقریباً دیگر کباب پز های زغالی و منقلی در هیچ رستورانی استفاده می شود. دود حاصل شده از سوختن چربی ها و چکه کباب روی زغال ها سرطان زا بوده و این کباب پز ها دیگر استفاده نمی‌شوند. همچنین با توجه به گسترش شهرنشینی استفاده از کباب تابشی خانگی در خانه ها و آپارتمان ها به دلیل بدون دود بودن آن‌ها بسیار رواج پیدا کرده است. در نتیجه کباب پز زغالی دیگر مورد استفاده عموم مردم نیست.

کباب پز تابشی تولید شده در شرکت مهر تابش استیلا کاملاً استاندارد بوده و به عنوان کباب پز تابشی استاندارد شناخته می‌شود. این شرکت موفق به دریافت نشان استاندارد از سازمان ملی استاندارد برای تمامی دستگاه های کباب پز تابشی خود (تمامی مدل‌های خانگی و صنعتی) شده است. همچنین نمونه های صادراتی نیز دارای استاندارد های بین المللی بوده و به عنوان کباب پز تابشی استانداردفروخته می شود. در حال حاضر مدل های مختلفی از کباب پز های تولید شده این شرکت در کشور های مختلف استفاده می‌شوند. با این حال در هنگام خرید کباب پز تابشی استاندارد حتماً دقت کنید که نشان استاندارد اصلی را داشته باشند چرا که امکان بروز حادثه بسیار بالا است. تنها کباب پز تابشی استاندارد در ایران تولیدی شرکت مهر تابش استیلا می باشد.

کباب پز تابشی در صورتی که دارای نشان استاندارد باشد کاملاً ایمن خواهد بود. در مدل های صنعتی از نوع شیر مخصوص استفاده می‌شود که درصورت افزایش و یا کاهش فشار گاز به صورت خودکار گاز ورودی به دستگاه قطع شود. همچنین مدل های اتوماتیک با استفاده از برق 12 ولت کار می کنند و حتی قابلیت کار با یک باتری 12 ولت را هم دارا هستند. در نتیجه استفاده از کباب پز تابشی در محیط های خانگی و رستورانی کاملاً بلامانع است. البته در هنگام استفاده باید به موارد ایمنی ذکر شده در دفترچه راهنمای محصول دقت شود.

کباب پز تابشی خانگی توانایی طبخ انواع کباب و جوجه کباب را دارا می باشد. همچنین به دلیل استفاده از شلف توری در این مدل کباب پز ها شما می توانید به راحتی انواع پیتزا، همبرگر، بادمجان کبابی، بلال کبابی، ماهی، کتلت و سیب زمینی کباب و دیگر موارد را طبخ کنید.

بهترین مدل کباب پز تابشی خانگی در ایران کباب پز تابشی خانگی تولید شده در شرکت مهر تابش استیلا استاندارد بوده و در حال حاضر بهترین مدل کباب پز تابشی خانگی در ایران به شمار می رود. مجموعه مهر تابش استیلا کباب پز های خانگی خود را در دو مدل مختلف تولید و روانه بازار می کند که شما می توانید با تهیه هر کدام از آن‌ها به راحتی تمام نیاز های خود در زمینه طبخ انواع کباب و جوجه کباب را برطرف کنید. بهترین مدل کباب پز تابشی خانگی در ایران محصولات مهر تابش استیلا است.

قیمت کباب پز تابشی خانگی بر اساس طرح ها و مدل های مختلف محاسبه می شود. قیمت کباب پز تابشی خانگی تولید شده در مجموعه مهر تابش استیلا با توجه به قیمت دستگاه های مشابه در بازار کاملاً مقرون به صرفه و مناسب می باشد. شما می‌توانید برای دریافت آخرین تغییرات قیمت کباب پز تابشی خانگی به صورت مستقیم با مجموعه مهر تابش استیلا در تماس بوده و با شماره 09129612918 تماس حاصل فرماید.


اسم شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

عنوان پیام

پیام شما

کمتر کسی را می توانید بیابید که جوجه کباب دوست نداشته باشد جوجه کباب
یکی از کباب های محبوب نزد ایرانی ها است مهم ترین اصل برای یک جوجه کباب
نحوخ مزه دار کردن ان است روش های مختلفی برای طعم کردن جوجه کباب وجود دارد
ما در این مطلب علاوه بر طرز تهیه جوجه کباب نحوه خوش طعم کردن آن را برای
شما عزیزان اماده کرده ایم

اما نکته اینجاست که چه مایه‌ای.
مثلاً هندی‌ها به تکه‌های مرغشان ادویه تندوری می‌زنند و آن‌ها را در تنور کباب می‌کنند به طوری که پس از
پخت، جوجه‌کبابشان رنگی کاملاً قرمز پیدا می‌کند.مردم مدیترانه مایه جوجه‌کباب
را با زیتون چرخ شده و فلفل دلمه‌ای کبابی و له شده تهیه می‌کنند.
ژاپنی‌ها از سس تریاکی و آمریکایی‌ها از سس مخصوص باربیکیو استفاده و پس از گذاشتن چند ساعته تکه‌های مرغ در
این مایه، آن‌ها را کباب می‌کنند.

برای تهیه جوجه‌کباب ایرانی ، تکه‌های مرغ حتماً در زعفران خوابانده می‌شوند.
البته طرز تهیه این غذا بسیار سلیقه‌ای است.

اما در مرحله آماده‌سازی و پخت جوجه‌کباب بهتر است به چند نکته دقت داشته باشید:

۱.
تجربه نشان داده است که افزودن مواد غذایی مانند روغن زیتون، خامه، ماست موسیر یا حتی سس مایونز (هر یک
به تنهایی) در مایه جوجه‌کباب ، طعمی منحصر به‌ فرد ایجاد می‌کند.

چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم

۲.
بسیاری از افراد برای طعم دادن به تکه‌های مرغ، پیاز و فلفل دلمه‌ای را خرد می‌کنند و تکه‌های گوشت را
در آن‌ها می‌خوابانند در حالی که بهتر است آن‌ها را رنده کنید تا مزه واقعی‌شان به خورد گوشت رود.

۳.
هرگز ادویه‌ای مثل زعفران را حذف نکنید زیرا زدن زعفران به جوجه‌کباب ایرانی یکی از موارد اصلی محسوب می‌شود.

۴.
هرگز ادویه‌هایی مانند دارچین، کاری، سماق و حتی پودر لیمو به مایه جوجه‌کباب اضافه نکنید زیرا یا طعم ناخوشایندی
ایجاد خواهد کرد یا باعث تلخی غذا خواهد شد.

۵.
یادتان باشد که بهترین کنار غذاهای جوجه‌کباب ، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل سبز کباب شده است پس آن‌ها
را از قلم نیندازید.

۶.
فراموش نکنید که جوجه‌کباب خوشمزه، جوجه‌کباب آبدار است نه خشک، بنابراین بهتر است پوست مرغ را جدا نکنید تا
با روغن آن، گوشت زیر پوست بپزد و اگر سوخت، پوست که چندان خوردنش توصیه نمی‌شود، بسوزد.
در مرحله خوردن نیز پوست را جدا و گوشت کباب شده را میل کنید.

۷.
برای تهیه جوجه‌کباب ، فقط از سینه مرغ استفاده نکنید بلکه مخلوط تمام قسمت‌ها می‌تواند طعم بهتری به این
غذا بدهد.
مخلوط ران و سینه انتخاب بهتری خواهد بود.

پس مراحل کار مزه دار کردن جوجه کباب به این شکل است : اول به تکه های جوجه ی خرد شده محلول غلیظ

زعفران اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تکه های جوجه همراه با محلول زعفران ۱ ساعت بماند.
بعد به آن روغن مایع اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا تکه های جوجه کاملا با روغن مایع کاور شوند.

بعد به آن آبلیمو و نمک و ادویه جات تازه آسیاب شده اضافه می کنیم مجددا یک ساعت استراحت می دهیم
و در نهایت به آن پیازی که خلالی خرد شده و در صورت دلخواه فلفل دلمه ای خرد شده اضافه می کنیم
حداقل برای مدت ۲ ساعت و حداکثر یک شب در یخچال طرز تهیه جوجه کباب به آن استراحت می دهیم تا حسابی مزه بگیرد.

بعد هم روی شعله ای یکنواخت و متوسط ( و از آن بهتر زغال سرخ) کبابشان می کنیم و با پلوی زعفرانی و کره و گوجه ی کبابی سرو می کنیم.

نکته :

(پس با این حساب برای درست کردن یک جوجه کباب با کیفیت حداقل ۴ ساعت زمان لازم است. بهتر است برنامه ریزی کنیم تا زمان کم نیاوریم).

برترینها /   آکا

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!

قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

 

مزه دار كردن جوجه كباب

 

چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم

نکات مهم برای “مزه دار كردن جوجه كباب” :

شاید ساده به نظر برسد اما نکاتی دارد که رعایت کردن آن جوجه کباب های خانگی را بسیار بسیار لذیذ می کند بدون اینکه گوشت آن سفت شده آیا بی مزه باشد.

طعم دار  و مزه دار کردن جوجه كباب:

نکته ی نخست :

در خصوص آبلیمو و نمک است. نخست این که آبلیو و نمک جوجه را سفت می کند. حذف آن هم جوجه را بی مزه می کند . برس کشیدن ترکیب آبلیمو و نمک به جوجه ی نیم پز شده هم به اندازه ی کافی به آن طعم و مزه نمی دهد و باید همراه این ماده ها بماند تا طعم بگیرد.

 

پس چه کار کنیم که هم گوشت سفت نشود و هم به مقدار کافی طعم بگیرد.

 

ما باید دور تا دور جوجه ها را با روغن مایع کاور کنیم تا در اثر ماندن طولانی مدت از نفود آبلیمو و نمک به تکه های جوجه جلوگیری کند در عین حال حسابی طعم دار شود.

 

بنابراين پیش از افزودن آبلیمو و نمک به آن روغن مایع (نه کره توضیح می دهم) اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا جوجه ها با روغن پوشیده بشوند بعد آبلیمو و نمک اضافه می کنیم به این شکل جوجه های طعم دار شده ی ما هیچوقت و هیچوقت سفت نخواهند شد.

 

کره هم چون در اثر سرما سفت می شود حتی درصورتی که آن را ذوب کنیم باز چون جوجه ها سردند سفت می شود و جوجه ها خوب کاور نمی شوند و جوجه در اثر تماس با آبلیمو و نمک سفت می شود برای این قسمت توصیه نمی شود. ولی در پایان می توانید برای عطر و طعم بیشتر به آن 1 قاشق غذاخوری کره ی مذاب اضافه کنید.

 

نکته ی دوم :

در خصوص نحوه ی خرد کردن پیاز است. برخی اشخاص پیاز را رنده می کنند تا تکه های جوجه را خوب بپوشاند. برخی دیگر هم پیاز را داخل خرد کن یا بلندر له می کنند تا جوجه ها حسابی مزه بگیرند.

 

به نظر من این نحوه نادرست است، به چه دلیل ؟ زیرا در شرایطی که پیاز له یا رنده شود به تکه های جوجه می چسبد و جدا نمی شود. بعد که ما روی حرارت کباب می کنیم این پیازها سریع می سوزند و ما گمان می کنیم رنگ جوجه عوض شده و پخت آن کافی است.

 

در حالیکه این پیازها هستند که طلایی (و بعضا قهوه ای و سیاه رنگ شدند و سوختند) و این سبب می شود پخت را متوقف کنیم و گوشت مرغ به خوبی نپزد و نیز پیازهای سطح جوجه بسوزند و تلخ شوند.

 

درصورتی که پیاز را به این شکل له کنید ما در جوجه کبابمان یک کاور تلخ و سوخته ی پیازی و گوشتی نپخته داریم.

 

بنابراين رنده و له کردن پیاز ممنوع بهترین شکل خرد کردن پیاز خلال کردن آن است.

نکته ی بعدی در مورد زعفران هست. یک جوجه کباب اصل و حرفه ای حتما حتما زعفران آن هم به مقدار زیاد دارد.منتها مشکلی که وجود دارد این است که ما زعفران دم کرده (یا به اصطلاح آب زعفران) را به جوجه ها اضافه می کنیم اما به جای اینکه تکه های جوجه طعم زعفرانی بگیرند پیازها و روغن و آبلیمو و خلاصه هرچی که داخل آن ریختیم طعم زعفران می گیرند و بعدا این مواد زعفرانی دور ریخته می شود که به نظر من خسارت است. خوب پس چه کار می کنیم؟قبل از اضافه کردن هر چیزی به جوجه (هرچیزی شامل پیاز و آبلیمو و …) به تکه های جوجه خام و خالص رعفران دم کرده اضافه می کنیم و به مدت 1 ساعت (یا بیشتر) استراحت می دهیم تا تکه های جوجه طعم و رنگ زعفران بگیرند بدون اینکه نگران رنگ و طعم گرفتن پیازها و آبلیمو و سایر مواد باشیم. بعد به آن سایر مواد را اضافه می کنیم.نکته ی آخر :

هم در مورد ادویه جات هست. مرغ ذاتا بوی خاصی دارد که ناپسند است. این بو به میزان قابل توجهی با پیاز و زعفران گرفته می شود. اما اضافه کردن سایر ادویه جات هم به رفع بوی بد مرغ و بهتر شدن طعم و بوی آن کمک شایانی می کند. این مورد کاملا سلیقه ای است اما ادویه های پیشنهادی من 1- پودر پیاز 2- فلفل سیاه تازه آسیاب شده (نه مانده! توضیح می دهم) 3-مقدار بسیار اندکی پودر سیرو یک نکته هم که حتما خودتان خوب می دانید این است که به صورت کلی هر نوع ادویه ای را دقیقا در همان لحظه ی مصرف باید آسیاب کرد. ادویه های آسیاب شده اگر بمانند به سرعت بو و طعم خودشان را از دست می دهند.این یک قانون کلی است. هل، زعفران، فلفل سیاه، تخم گشنیز. و هر ادویه ی دیگری را دقیقا در همان لحظه ی استفاده باید آسیاب کرد تا بیشترین میزان بو و طعم را داشته باشیم.پس مراحل کار مزه دار کردن جوجه کباب به این شکل است : اول به تکه های جوجه ی خرد شده محلول غلیظ زعفران اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تکه های جوجه همراه با محلول زعفران 1 ساعت بماند.بعد به آن روغن مایع اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا تکه های جوجه کاملا با روغن مایع کاور شوند.بعد به آن آبلیمو و نمک و ادویه جات تازه آسیاب شده اضافه می کنیم مجددا یک ساعت استراحت می دهیم و در نهایت به آن پیازی که خلالی خرد شده و در صورت دلخواه فلفل دلمه ای خرد شده اضافه می کنیم حداقل برای مدت 2 ساعت و حداکثر یک شب در یخچال به آن استراحت می دهیم تا حسابی مزه بگیرد.بعد هم روی شعله ای یکنواخت و متوسط ( و از آن بهتر زغال سرخ) کبابشان می کنیم و با پلوی زعفرانی و کره و گوجه ی کبابی سرو می کنیم.

هر چه مرغ کوچکتر باشد، کباب شما تردتر و خوشمزه تر خواهد شد

 

نکاتی برای پخت جوجه کباب:

• تجربه نشان داده است که افزودن مواد غذایی مانند روغن زیتون، خامه، ماست موسیر یا حتی سس مایونز (هر یک به تنهایی) در مایه جوجه کباب، طعمی منحصربه فرد ایجاد می کند.

 

• تکه های مرغ  نه باید آن قدر بزرگ باشند که موقع کباب کردن مغز پخت نشوند و نه آن قدر کوچک باشند که سیخ گرفتن آنها سخت شود.

 

• بسیاری از افراد برای طعم دادن به تکه های مرغ، پیاز و فلفل دلمه ای را خرد می کنند و تکه های گوشت را در آن ها می خوابانند در حالی که بهتر است آن ها را رنده کنید تا مزه واقعی شان به خورد گوشت رود.

چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم

 

• در برخی از دستورها به جای روغن از ماست استفاده می شود. این بستگی به سلیقه شما دارد اما استفاده از ماست رنگ زعفرانی جوجه را کمتر می کند.

 

• برای طعم دار کردن جوجه از پیاز رنده شده استفاده نکنید. چون پیاز رنده شده به تکه های مرغ می چسبد و روی آتش به سرعت می سوزد. 

 

• می توانید آب پیاز رنده شده را بگیرید و به مواد جوجه اضافه کنید.

 

• جوجه کباب با استخوان زمان بیشتری برای پختن نیاز دارد و بهتر است برای مغز پخت شدن روی حرارت ملایم تر پخته شود.

 

• زمان گفته شده برای مرینیت کردن بسیار مهم است چون باعث جذب کامل مواد به مرغ و طعم دار شدن گوشت می شود. حداقل زمان مرینیت مواد حداقل 4 تا 5 ساعت می باشد چنانچه مرغ ها به مدت کمتر در سس بمانند بافت و طعم ایده آلی نخواهند داشت. بهتر است برنامه ریزی کنیم تا زمان کم نیاوریم.

 

• برای تهیه جوجه کباب در فر آماده کنید باید جوجه ها را پس به سیخ کشیدن داخل سینی فر که چرب کرده اید قرار دهید. سپس سینی را داخل فر با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید. هر چند دقیقه کباب ها را پشت و رو کنید و با سس کره روی آن برس بکشید تا آماده شود.

 

• هر چه مرغ کوچکتر باشد، کباب شما تردتر و خوشمزه تر خواهد شد. ترجیحا از مرغ هایی با وزن بیشتر از یک کیلو استفاده کنید.

 

• ترجیحا از آب لیموترش تازه استفاده کنید.

• اگر مایل به تند کردن جوجه ها داشتید از فلفل قرمز استفاده کنید، در غیر این صورت برای بو و طعم بهتر از فلفل سیاه استفاده کنید.

 

• برای پر رنگ شدن رنگ طلایی کباب‌ها می توانید مقدار زعفران را بیشتر کنید ولی هرگز زیاده روی نکنید. و هرگز زعفران را حذف نکنید زیرا زدن زعفران به جوجه کباب ایرانی یکی از موارد اصلی محسوب می شود.

 

• هرگز ادویه هایی مانند دارچین، کاری، سماق و حتی پودر لیمو به مایه جوجه کباب اضافه نکنید زیرا یا طعم ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد یا باعث تلخی غذا خواهد شد.

 

• یادتان باشد که بهترین کنار غذاهای جوجه کباب، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل سبز کباب شده است پس آن ها را از قلم نیندازید.

 

• فراموش نکنید که جوجه کباب خوشمزه، جوجه کباب آبدار است نه خشک، بنابراین بهتر است پوست مرغ را جدا نکنید تا با روغن آن، گوشت زیر پوست بپزد و اگر سوخت، پوست که چندان خوردنش توصیه نمی شود، بسوزد. در مرحله خوردن نیز پوست را جدا و گوشت کباب شده را میل کنید.

 

• برای تهیه جوجه کباب، فقط از سینه مرغ استفاده نکنید بلکه مخلوط تمام قسمت ها می تواند طعم بهتری به این غذا بدهد. مخلوط ران و سینه انتخاب بهتری خواهد بود.

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

 

رازهای آشپزی


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


به همسرت اعتماد نداری؟


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

فروش آنلاین قطعات لوازم خانگی/ضمانت بازگشت


معتبر ترین مرجع پزشکی برای رزرو نوبت

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

خرید کاغذ دیواری قابل شستشو |مشاهده طرحها


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جوجه کباب از جمله غذاهای مجلسی خوشمزه می باشد که اصولا فقط متعلق به مراسمات و مهمانی ها نمی باشد ، طرز تهیه جوجه کباب را در ادامه برای شما مهیا نموده ایم با بخش آشپزی نمناک همراه باشید :

جوجه کباب رستورانی

وزن صحیح جهت برگزیدن جوجه کباب از 750 گرم تا یک کیلو گرم است و این اندازه کباب جهت مصرف دو نفر معمولا کفایت میکند.

جوجه را پس از شستن و پاک کردن حسابی خشک می کنیم و آنرا بطریق زیر خرد می نمائیم.

چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم

بال های جوجه را به طوری که کمی از گوشت سینه به آن بماند از سینه جدا می کنیم و سینه را نیز از طرف استخوان جدا می نمائیم ( می توانیم سینه را با استخوان از وسط دو نیم کنیم ).

بعد رانها را از استخوان پشت جدا کرده و ماهیچه را هم از ران جدا می نمائیم.

سپس به نسبت هر یک جوجه 2 قاشق روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری آبلیمو و کمی نمک و فلفل و زعفران حل شده یا پایکارا و پیاز خرد شده مخلوط می نمائیم و جوجه را 4 تا 5 ساعت در این سس می خوابانیم.

جوجه کباب با گوجه و لیمو

بعد قطعات جوجه را سیخ می کشیم ، به طوریکه ران ها و ماهیچه به یک سیخ و بال ها و گردن به سیخ دیگر و سینه ها به سیخ سوم باشند.

ابتدا سیخ های ران وبال را روی آتش یکنواخت می گذاریم و کمی آتش را باد می زنیم و سیخ ها را پشت و رو می کنیم.

سپس از سس روغن زیتون و آب لیمو به آنها می دهیم و کمی که برشته شد سیخ های سینه را روی اتش قرار می دهیم( چون گوشت سینه لطیف تر است کمی دیرتر روی آتش گذاشته شود) وقتی قطعات جوجه طلائی و برشته شد.

درست کردن جوجه کباب

(و در طول مدت برشته شدن بایدمرتب از سس روغن زیتون و آبلیمو روی آن بدهیم) کباب ها را منظم به طوری که قطعات آن مشخص باشد در دیس می چینیم

سپس اطراف آنرا با جعفری تزئین می کنیم و تا قبل از سرد شدن سرو می کنیم.

اصول جوجه کباب

جوجه کباب خوشمزه

جوجه کباب جزو انواع کباب میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقیقه میباشد . جوجه کباب را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید . همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – میل کرد .توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

شاید ظاهرا درست کردن جوجه کباب ساده به نظر برسه. پیاز و آبلیمو و نمک و زعفران رو به تکه های جوجه اضافه کرده و روی آتش کباب می کنیم.

شاید ساده به نظر برسه اما نکاتی داره که رعایت کردنشون جوجه کباب های خونگی رو بسیار بسیار لذیذ می کنه بدون اینکه گوشتش سفت شده باشه یا بی مزه باشه.

اول اینکه آبلیو و نمک جوجه رو سفت می کنه. حذفشون هم جوجه رو بی مزه می کنه. برس کشیدن ترکیب آبلیمو و نمک به جوجه ی نیم پز شده هم به اندازه ی کافی بهش طعم و مزه نمیده و باید همراه این مواد بمونه تا طعم بگیره.

خوب پس چی کار کنیم که هم گوشت سفت نشه و هم به اندازه ی کافی طعم بگیره؟

ما باید دور تا دور جوجه ها رو باید با روغن مایع کاور کنیم تا در اثر موندن طولانی از نفود آبلیمو و نمک به تکه های جوجه جلوگیری کنه در عین حال حسابی طعم دار بشه.

چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم

بعضی افراد پیاز رو رنده می کنند تا تکه های جوجه رو خوب بپوشونه. بعضی هم پیاز رو داخل خرد کن یا بلندر له میکنن تا جوجه ها حسابی مزه بگیرند.

به نظر من این روش غلطه. چرا؟

چون اگر پیاز له یا رنده بشه به تکه های جوجه می چسبه و جدا نمی شه. بعد ما روی حرارت کباب می کنیم و این پیازها سریع می سوزند و ما گمان میکنیم رنگ جوجه عوض شده و پختش کافیه.

در حالیکه این پیازها هستند که طلایی (و بعضا قهوه ای و سیاه شدند و سوختند) و این باعث می شه پخت رو متوقف کنیم و گوشت مرغ به خوبی نپزه و همچنین پیازهای سطح جوجه بسوزن و تلخ بشن.

اگر پیاز رو به این شکل له کنید ما در جوجه کبابمون یک کاور تلخ و سوخته ی پیازی و گوشتی نپخته داریم.

پس رنده و له کردن پیاز ممنوع بهترین شکل خرد کردن پیاز خلال کردنش هست.

یک جوجه کباب اصل و حرفه ای حتما حتما زعفران اون هم به مقدار زیاد داره. منتها مشکلی که وجود داره اینه که ما زعفران دم کرده (یا به اصطلاح آب زعفران) رو به جوجه ها اضافه می کنیم.

اما به جای اینکه تکه های جوجه طعم زعفرانی بگیرند، پیازها و روغن و آبلیمو و خلاصه هرچی که داخلش ریختیم طعم زعفران می گیرند و بعدا این مواد زعفرانی دور ریخته می شه که به نظر من خسارته.

خوب پس چی کار می کنیم؟

قبل از اضافه کردن هر چیزی به جوجه (هرچیزی شامل پیاز و آبلیمو و ……) به تکه های جوجه خام و خالص رعفران دم کرده اضافه می کنیم و به مدت 1 ساعت (یا بیشتر) استراحت می دیم تا تکه های جوجه طعم و رنگ زعفران بگیرند .

بدون اینکه نگران رنگ و طعم گرفتن پیازها و آبلیمو و سایر مواد باشیم. بعد بهش سایر مواد رو اضافه می کنیم.

مرغ ذاتا بوی خاصی داره که ناپسنده. این بو به میزان قابل توجهی با پیاز و زعفران گرفته می شه.

اما اضافه کردن سایر ادویه جات هم به رفع بوی بد مرغ و بهتر شدن طعم و بوش کمک شایانی میکنه.

این مورد کاملا سلیقه ایه اما ادویه های پیشنهادی من 1. پودر پیاز 2. فلفل سیاه تازه آسیاب شده (نه مونده! توضیح میدم) 3. مقدار بسیار اندکی پودر سیر

و یک نکته هم که حتما خودتون خوب می دونید اینه که به صورت کلی هر نوع ادویه ای رو دقیقا در همون لحظه ی مصرف باید آسیاب کرد.

ادویه های آسیاب شده اگر بمونن به سرعت بو و طعم خودشون رو از دست میدن.

این یک قانون کلیه. هل. زعفران. فلفل سیاه. تخم گشنیز. و هر ادویه ی دیگه رو دقیقا در همون لحظه ی استفاده باید آسیاب کرد تا بیشترین میزان بو و طعم رو داشته باشیم.

اول به تکه های جوجه ی خرد شده محلول غلیظ زعفران اضافه میکنیم و اجازه می دیم تکه های جوجه همراه با محلول زعفران 1 ساعت بمونه.

بعد بهش روغن مایع اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا تکه های جوجه کاملا با روغن مایع کاور شن.

بعد بهش آبلیمو و نمک و ادویه جات تازه آسیاب شده اضافه می کنیم مجددا یک ساعت استراحت می دیم و در نهایت بهش پیازی که خلالی خرد شده و در صورت دلخواه فلفل دلمه ای خرد شده اضافه می کنم حداقل برای مدت 2 ساعت و حداکثر یک شب در یخچال بهش استراحت می دیم تا حسابی مزه بگیره.

بعدهم روی شعله ای یکنواخت و متوسط (و از اون بهتر زغال سرخ) کبابشون می کنیم و با پلوی زعفرانی و کره و گوجه ی کبابی سرو می کنیم. (پس با این حساب برای درست کردن یک جوجه کباب با کیفیت حداقل 4 ساعت زمان لازمه. بهتره برنامه ریزی کنیم که زمان کم نیاریم)

رفتن در پارک‌ها و طبیعت و به راه انداختن بساط طبخ جوجه کباب دیگر جای ثابتی را در فرهنگ عمومی ما باز کرده است. اما طبخ این غذا فوت و فن‌هایی دارد و قرار نیست هرچه دست‌مان رسید را برای مزه‌دار کردن جوجه‌ کباب استفاده کنیم!

جوجه زعفرانی یک غذای ایرانی و البته بین‌المللی است. در کشورهای شرقی این غذا به روش‌های مختلف طبخ می‌شود اما در ایران جوجه کباب زعفرانی یکی از آن غذاهای محبوبی است که حالا در پارک‌ها و کمپینگ‌ها در طبیعت یکی از گزینه‌های ثابت ماست. از طرفی جوجه‌کباب‌های آماده این روزها در برخی سوپر گوشت‌ها و فروشگاه‌های مواد پروتئینی یافت می‌شود اما مزه‌دار کردن یا مرینیت جوجه کباب توسط خودمان هم می‌تواند سالم‌تر و جذاب‌تر باشد و هم می‌تواند خیال مارا از موادی که به جوجه کباب می‌زنیم راحت کند.

مواد لازم:

طرز تهیه:

چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم

۱. ابتدا گوشت‌های مرغ را به اندازه دلخواه خرد کنید. سعی کنید اندازه تکه‌های گوشت به شکلی یکسان باشد تا براحتی به سیخ گرفته شوند

۲. پیازها را به صورت تکه‌های درست خرد کنید و همراه با گوشت در یک ظرف بزرگ و در دار بگذارید

۳. در این مرحله کمی روغن به گوشت و پیاز اضافه کنید تا مواد راحت‌تر به خورد هم بروند

۴. پس از آن آبیلمو (ترجیحا تازه) را به محتویات ظرف اضافه کنید و کمی مواد را بهم بزنید

۵. نمک، فلفل و زردچوبه را در این مرحله به مواد اضافه کنید و به خوبی مواد را بهم بزنید.

۶. در این مرحله زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید.

۷. درب ظرف را ببنید یا روی آن سلفون بکشید و بگذارید تا چند ساعت در یخچال بماند. 

در این زمینه بخوانید:

فوت‌وفن‌های درست‌کردن کباب کوبیده در خانه

 فوت و فن‌ها:

۱. برخی‌ هنگام مرینیت کردن جوجه کباب به آن ماست نیز اضافه می‌کنند. ماست در جوجه کباب باعث می‌شود جوجه کباب کمی نرم شود. اما ایراد مهم آن این است که جوجه شما را بی رنگ می‌کند و ممکن است حتی طعم آن را بسته به ترشی یا شیرینی ماست تغییر دهد.

۲. سعی کنید پیازها را به صورت درشت خرد کنید تا به گوشت نچسبد و باعث نشود هنگام کباب کردن تکه‌های پیازه بسوزد.

۳. برخی در کنار پیاز از کیوی یا فلفل دلمه‌ای نیز برای مرینیت کردن جوجه کباب استفاده می‌کنند. کیوی باعث می‌شود گوشت شما ترد شود و فلفل دلمه‌ای نیز طعم خاصی به جوجه می‌دهد اما ممکن است این طعم برای برخی مطلوب نباشند. 

۴. از زردچوبه و نمک به اندازه زیادی نباید استفاده کنید. نمک زیاد گوشت شما را سفت می‌کند و زرد چوبه زیاد طعم گوشت را تغییر می‌دهد. این دو را به اندازه کافی به کوشت اضافه کنید.

۵. مجموعه موادی که برای مرینیت‌کردن جوجه کباب استفاده می‌کنید باید بتواند تمام قسمت‌های گوشت‌های خرد شده را بگیرد. 

۶. دم کردن زعفران فوت و فن مهمی در درست کردن جوجه کباب است. به این شکل که نخست زعفران را بسابید و بعد از آن به زعفران سابیده شده آب جوش اضافه کنید. در این روش زعفران رنگ بیشتری به غذا می‌دهد. 

۷. حتما هنگام مرینیت‌ کردن جوجه کباب از روغن استفاده کنید. البته در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید اما روغن باعث می‌شود مواد اضافه شده بهتر گوشت را مزه دار کند.

۸. گوشت جوجه کباب پس از مزه دار شدن حداقل سه ساعت باید در یخچال بماند. این ماندگاری باعث می‌شود گوشت بهتر مزه دار شود.

۹. هنگام به سیخ کشیدن جوجه کباب، بهتر است تکه‌های گوشت را به هم نچسبانید و فاصله‌ای میان داشته باشند تا بهتر کباب شوند.

۱۰. اگر روی ذغال جوجه را کباب می‌کنید توجه کنید که ذغال شعله‌ای یکدست داشته باشد و به آرامی سیخ‌ها را باد بزنید

۱۱. برای درست کردن جوجه کباب عموما در گوشت سینه مرغ استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید ران مرغ را کباب کنید، بهتر است هنگام خرد کردن گوشت با حوصله‌ بیشتر این کار را انجام دهید.

درست‌کردن قیمه نذری فوت و فن‌هایی دارد که با رعایت آنها می‌شود هرگاه خواستیم قیمه نذری در خانه…

درست کردن کباب کوبیده در خانه همیشه مراسم مخصوص به خودش را دارد؛ از دعوا میان مدعیان آشپزی…

مرغ را می‌شود متناسب با هر سلیقه و ذائقه‌ای طعم‌دار کرد و روش پخت جدیدی برای آن در نظر گرفت.…

اما واقعا چرا انقدر با خورشت کرفس ناسازگاریم؟ خورشت کرفس خوب و لذیذ نخورده‌ایم یا فوت و فن…

ته‌چین فقط مرغ نیست و می‌تواند با ترکیبات دیگری مثل اسفناج، بادمجان، گوشت و .. نیز درست شود.

آخر هفته‌های تابستان را باید از دل شهر و گرمای کلافه‌کننده‌اش فرار کرد؛ به‌خصوص تابستان امسال…

فصل به آمده و در بازار این میوه پاییزی به چشم می‌آید. میوه‌ای که کاربردهای زیادی دارد که مهم‌ترین…

جوجه کباب

جوجه کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است که علاوه بر اینکه دستور پخت آن بسیار آسان است خیلی سریع نیز آماده می شود. جالب است بدانید این کباب خوشمزه در کنار کباب هایی مثل کباب کوبیده از مجلسی ترین کباب ها محسوب می شود.

جوجه کباب از جمله غذاهایی محسوب می شود که دستورهای بسیار متنوعی دارد و تقریبا هر کَس برای طعم دار کردن گوشت مرغ برای خود روشی متفاوت دارد و از مواد متفاوتی استفاده می کند. مواد متداول برای طعم دار کردن جوجه کباب پیاز ، زعفران و آبلیمو هستند.

جوجه کباب انواع پخت مختلفی نیز دارد که از مهم ترین روش های پخت جوجه کباب می توان به جوجه کباب ذغالی و جوجه کباب تابه ای اشاره کرد. جوجه کباب ذغالی بیشتر برای بیرون از منزل و جوجه کباب تابه ای بیشتر در منزل تهیه می شود.

چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی جوجه کباب با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

برای تهیه جوجه کباب رستورانی ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کنید و پیازها را پس از گرفتن پوست به صورت خلالی در آن خرد کنید. در صورت تمایل می توانید فقط از آب پیاز برای طعم دار کردن گوشت مرغ استفاده کنید. مرغ را پس از شستشو به اندازه جوجه کبابی خرد کنید و به ظرف حاوی پیازها اضافه کنید.

در ادامه آبلیمو را به همراه روغن زیتون ، زعفران دم کرده ، ماست چکیده ، زنجبیل رنده شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به ظرف حاوی پیاز و گوشت مرغ اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا به تمام نقاط گوشت مرغ برسند.

پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید درب ظرف را بگذارید و آنرا به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ علاوه بر اینکه کمی استراحت کند ، طعم دار نیز شود. پس از گذشت ۴ ساعت ظرف حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج کنید.

در مرحله بعدی گوشت مرغ را سیخ کنید. برای این منظور قطعات متناسب با هم را در یک سیخ قرار دهید. مثلا قطعات استخوان دار که دیرتر پخته می شوند را در یک سیخ و قطعاتی که لخم و یکدست هستند را در سیخ دیگری قرار دهید.

در این مرحله یک نکته دیگر را هم باید رعایت کنید و آن نکته این است که حتما خرده های پیاز را از روی تکه های گوشت مرغ جدا کنید سپس آنها را سیخ کنید. زیرا خرده های پیاز باقیمانده روی گوشت مرغ در هنگام کباب کردن خیلی سریع می سوزند و روی طعم کباب تاثیر می گذارند.

پس از اینکه سیخ کردن گوشت مرغ به اتمام رسید باید منقل را آماده کنید. توجه داشته باشید که حتما ذغال ها به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا ذغال های خام علاوه بر زیانی که برای بدن دارند باعث می شوند کباب طعم دود بگیرد.

پس از اینکه منقل آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید و به صورت متداوم بچرخانید تا گوشت به صورت یکدست کباب شود. در همین حین کره را ذوب کنید و با مقدار کمی زعفران دم کرده مخلوط کنید. در ۲ دقیقه پایانی پخت کباب سس کره را روی کباب ها بمالید.

مالیدن مخلوط کره و زعفران باعث نرم شدن کباب ها و جلوگیری از خشک شدن آنها می شود. ضمن اینکه روی طعم و رنگ جوجه کباب نیز تاثیر مثبت می گذارد. در پایان پس از اینکه جوجه کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.

نکات پخت جوجه کباب

یکی از مشکلاتی که آشپزها در منزل با ان مواجه هستند سفت شدن جوجه ها پس از پخت است. اگر می خواهید جوجه کباب شما مانند جوجه کباب های رستورانی نرم و لذیذ باشد حتما آب لیمو ترش را اندازه کنید و به مواد اضافه کنید.

اضافه کردن آب لیمو ترش بیش از از اندازه علاوه بر اینکه باعث می شود طعم واقعی جوجه ها را حس نکنید باعث سفت شدن جوجه ها نیز می شود. یکی دیگر از دلایل سفت شدن جوجه کباب اضافه کردن نمک زیاد در مایه جوجه کباب است.

قبل از اضافه کردن نمک و آب لیمو ترش اگر قطعات گوشت مرغ را به خوبی با روغن مایع مخلوط کنید ، روغن مایع مانند یک کاور عمل می کند و از نفوذ نمک و آب لیمو ترش به گوشت مرغ جلوگیری می کند و باعث لذیذ تر شدن جوجه کباب نیز می شود.

همچنین ببینید

جوجه کباب

جوجه کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است که علاوه بر اینکه دستور پخت آن بسیار آسان است خیلی سریع نیز آماده می شود. جالب است بدانید این کباب خوشمزه در کنار کباب هایی مثل کباب کوبیده از مجلسی ترین کباب ها محسوب می شود.

جوجه کباب از جمله غذاهایی محسوب می شود که دستورهای بسیار متنوعی دارد و تقریبا هر کَس برای طعم دار کردن گوشت مرغ برای خود روشی متفاوت دارد و از مواد متفاوتی استفاده می کند. مواد متداول برای طعم دار کردن جوجه کباب پیاز ، زعفران و آبلیمو هستند.

جوجه کباب انواع پخت مختلفی نیز دارد که از مهم ترین روش های پخت جوجه کباب می توان به جوجه کباب ذغالی و جوجه کباب تابه ای اشاره کرد. جوجه کباب ذغالی بیشتر برای بیرون از منزل و جوجه کباب تابه ای بیشتر در منزل تهیه می شود.

چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی جوجه کباب با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

برای تهیه جوجه کباب رستورانی ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کنید و پیازها را پس از گرفتن پوست به صورت خلالی در آن خرد کنید. در صورت تمایل می توانید فقط از آب پیاز برای طعم دار کردن گوشت مرغ استفاده کنید. مرغ را پس از شستشو به اندازه جوجه کبابی خرد کنید و به ظرف حاوی پیازها اضافه کنید.

در ادامه آبلیمو را به همراه روغن زیتون ، زعفران دم کرده ، ماست چکیده ، زنجبیل رنده شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به ظرف حاوی پیاز و گوشت مرغ اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا به تمام نقاط گوشت مرغ برسند.

پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید درب ظرف را بگذارید و آنرا به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ علاوه بر اینکه کمی استراحت کند ، طعم دار نیز شود. پس از گذشت ۴ ساعت ظرف حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج کنید.

در مرحله بعدی گوشت مرغ را سیخ کنید. برای این منظور قطعات متناسب با هم را در یک سیخ قرار دهید. مثلا قطعات استخوان دار که دیرتر پخته می شوند را در یک سیخ و قطعاتی که لخم و یکدست هستند را در سیخ دیگری قرار دهید.

در این مرحله یک نکته دیگر را هم باید رعایت کنید و آن نکته این است که حتما خرده های پیاز را از روی تکه های گوشت مرغ جدا کنید سپس آنها را سیخ کنید. زیرا خرده های پیاز باقیمانده روی گوشت مرغ در هنگام کباب کردن خیلی سریع می سوزند و روی طعم کباب تاثیر می گذارند.

پس از اینکه سیخ کردن گوشت مرغ به اتمام رسید باید منقل را آماده کنید. توجه داشته باشید که حتما ذغال ها به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا ذغال های خام علاوه بر زیانی که برای بدن دارند باعث می شوند کباب طعم دود بگیرد.

پس از اینکه منقل آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید و به صورت متداوم بچرخانید تا گوشت به صورت یکدست کباب شود. در همین حین کره را ذوب کنید و با مقدار کمی زعفران دم کرده مخلوط کنید. در ۲ دقیقه پایانی پخت کباب سس کره را روی کباب ها بمالید.

مالیدن مخلوط کره و زعفران باعث نرم شدن کباب ها و جلوگیری از خشک شدن آنها می شود. ضمن اینکه روی طعم و رنگ جوجه کباب نیز تاثیر مثبت می گذارد. در پایان پس از اینکه جوجه کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.

نکات پخت جوجه کباب

یکی از مشکلاتی که آشپزها در منزل با ان مواجه هستند سفت شدن جوجه ها پس از پخت است. اگر می خواهید جوجه کباب شما مانند جوجه کباب های رستورانی نرم و لذیذ باشد حتما آب لیمو ترش را اندازه کنید و به مواد اضافه کنید.

اضافه کردن آب لیمو ترش بیش از از اندازه علاوه بر اینکه باعث می شود طعم واقعی جوجه ها را حس نکنید باعث سفت شدن جوجه ها نیز می شود. یکی دیگر از دلایل سفت شدن جوجه کباب اضافه کردن نمک زیاد در مایه جوجه کباب است.

قبل از اضافه کردن نمک و آب لیمو ترش اگر قطعات گوشت مرغ را به خوبی با روغن مایع مخلوط کنید ، روغن مایع مانند یک کاور عمل می کند و از نفوذ نمک و آب لیمو ترش به گوشت مرغ جلوگیری می کند و باعث لذیذ تر شدن جوجه کباب نیز می شود.

همچنین ببینید

چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم
چگونه در خانه جوجه کباب درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *