چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم
چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم

خودتان بسازید: چه کسی عاشق دکور کردن خانه یا آپارتمان خود با یک شمع زیبا نیست؟ شمع ها گرما و نور را به هر فضایی اضافه می کنند و به طور کلی خانه شما را دنج تر می کنند. پس مشکل چیست؟ آنها برای همیشه دوام ندارند و ممکن است کمی گران باشند. اما بخش جذاب این است که شما می توانید با چند وسیله و کمی دانش فنی ، شمع ها را به راحتی بسازید. خبر خوب این است که بیشتر وسایلی که نیاز دارید در خانه تان دارید. در ادامه برای اطلاع از طرز تهیه شمع رنگی همراه ihome.ir باشید.

یکی دیگر از مزایای ساخت شمع برای خودتان این است که می توانید آنچه را که در داخل آن ها قرار می گیرد یاد بگیرید اگر به عطر حساس هستید ، می توانید آن را کنار بگذارید. اگر در مورد تمیز نگه داشتن هوا در خانه خود نگران هستید ، می توانید از موم سویا استفاده کنید. اگرچه انواع مختلفی از شمع وجود دارد ، همه آن ها شامل سه جزء اصلی هستند: موم ، فتیله و ظرف.

قبل از انجام پروژه ساخت شمع در خانه ، لطفاً از اصول ایمنی شمع هم هنگام ساختن آن ها و هم استفاده از آن ها مطلع شوید. لازم به ذکر است که هرگز نباید یک شمع روشن را بدون توجه رها کنید.چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم

قبل از شروع کار، دستورالعمل های کامل ساخت شمع خانگی را بخوانید. هنگامی که آماده شروع کار شدید، محلی را که می خواهید شمع خود را بسازید آماده کنید. سطح آن را با روزنامه یا یک کیسه کاغذ قهوه ای بپوشانید.

بیشتر بخوانید: پاک کردن لکه شمع از روی چوب ، اینم یه چاره ای داره!

پس از آماده کردن محل کار خود می توانیم به سراغ طرز تهیه شمع رنگی برویم ، باید مومی که مناسب نوع شمع مورد نظر شما باشد و فتیله ای مناسب مومی که انتخاب کردید پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که بعضی از فتیله ها به اندازه کافی داغ نمی شوند تا بعضی از انواع موم را ذوب کنند. همچنین باید یک قالب یا ظرف مناسب برای نگه داشتن موم ذوب شده ، اسانس یا رنگ برای شمع در صورت تمایل و یک کبریت برای روشن کردن شمع وقتی کارتان تمام شد انتخاب کنید!

سپس برای ذوب کردن موم به یک منبع گرما مانند گاز پکنیکی یا اجاق گاز برقی نیاز دارید. سپس به یک قابلمه قدیمی احتیاج خواهید داشت تا موم سویا در آن ذوب شود. در هنگام خرید موم، خرید تکه های موم هوشمندانه تر و آسان تر است چون سریعتر و یکنواخت تر ذوب می شود. سپس به اندازه ای موم ذوب کنید تا به اندازه با ظرف تان باشد.

قبل از ریختن موم، فتیله را درون ظرف مناسب قرار دهید. ما دوست داریم از یک ظرف شمع خالی که قبلاً استفاده شده بود استفاده کنیم که هم سازگار با محیط زیست است و هم کم هزینه!

در این مرحله از طرز تهیه شمع رنگی ، در صورت دلخواه رنگ و اسانس مورد نظرتان را به موم ذوب شده در قابلمه اضافه کنید.

پس از ذوب شدن موم ، موم داغ را با دقت داخل ظرف بریزید.

برای کمک به نگه داشتن فتیله از سیخ یا چوب بستنی استفاده کنید. بگذارید موم کاملاً خنک شود و سپس فتیله را به اندازه مناسب کوتاه کنید.

با دانستن طرز تهیه شمع رنگی ، پس از ساخت اولین شمع ، می توانید شجاع تر شوید و سعی در ساخت انواع مختلف شمع کنید، فقط حتما موم و فتیله مناسبی را برای پروژه پیشرفته تر انتخاب کنید. اگر موارد شخصی تری می خواهید می توانید شمع خود را با انتخاب یک رایحه یا اسانس معطر کنید. انواع شمع هایی که می توانید درست کنید فقط به تخیل و تمایل شما به تجربه ساخت آن محدود می شود. به عبارتی انواع بی نهایتی شمع می توان ساخت.

تهیه شمع های مخصوص خودتان در خانه بسیار آسان است. اگرچه ساخت شمع ساده است ، اما شخصی کردن انتخاب موم ، فتیله ، رایحه و ظروف نتایج جالبی را به همراه دارد. با ساخت شمع خانگی نه تنها در پول خود صرفه جویی می کنید بلکه می توانید در طول تعطیلات (یا هر زمان دیگری!) این دست سازهای زیبا را هدیه بدهید.

در مطالب بعدی آموزش های بیشتری برای طرز تهیه شمع رنگی با شما در میان می گذاریم، بس برای اطلاع از به روزترین ایده های طراحی و دکوراسیون و ساده ترین روش های تعمیرات منزل  چشم از کانال تلگرام آی هوم بر ندارید!

منبع:‌‌ thesprucecrafts | مترجم: حدیث حقیقت | تحریریه وبسایت ihome.ir

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شمع سازی یکی از هنرهایی است که اکثر خانم ها به آن علاقه دارند شما به روشی ساده می توانید شمع سازی را در خانه انجام دهید. نقش شمع در زیبایی و دکوراسیون خانه بسیار پر رنگ است . با کمک انواع شمع های شیک و جالب شما می توانید تزیینات خاص و متفاوتی را در دکوراسیون بخش های مختلف منزل خود ایجاد نمایید.

اگر به تزئین منزلتان با شمع علاقه دارید بهتر است شمع های مورد نیازتان را خودتان بسازید. در این بخش از دنیای مد نمناک آموزش مرحله به مرحله شمع سازی را برایتان آورده ایم پس با آموزش کامل و مهیج شمع سازی در خانه همراهمان باشید.

برای یک شمع ساز حرفه ای لوازم زیادی برای ساخت شمع نیاز است این لوازم عبارتند از :انواع قالب ها، انواع رنگ ها، انواع عطر ها و … . اما افرادی که می خوهند به تازگی طریقه شمع سازی را بیاموزند و مبتدی هستند به وسایل کمی نیاز دارند و این همه تدارک لازم نیست. وسایل مورد نیاز برای شمع سازی عبارتند از :

چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم

1. در ظرفی که زیاد مورد استفاده شما نیست مقداری پارافین می ریزیم و آن را با چاقو خرد کرده و بر روی حرارت غیر مستقیم می گذاریم تا پارافین آب شود . اگر پارافین را برای ذوب شدن روی حرارت مستقیم قرار دهیم پارافین خراب شده و می سوزد .

حرارت غیر مستقیم را اینگونه ایجاد می کنیم که ظرفی را پر از آب کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید سپس ظرفی را که درون آن پارافین ریخته ایم را بر روی آب در حال جوش می گذاریم تا کم کم ذوب شود .

دقت کنید که چنانچه در دنیای مد نمناک گفته ایم هنگام ذوب شدن پارافین باید مراقب باشیم که دمای آن بالاتر از 90 تا 100 درجه سانتی گراد نرود برای این کار داخل ظرف پارافین دماسنج قرار داده و دما را اندازه گیری می کنیم . در صورتی که دمای پارافین زیاد تر از این حد گردد شمعی که میخوایم بدست نمی آید. پارافین در حال ذوب را با قاشقی هم بزنید و به محض اینکه کاملا ذوب شد از روی حرارت بردارید.

2. شیشه مورد نظر خود را از قبل می شوییم و پاک کرده و کاملا خشک می کنیم . شیشه را اندازه می گیریم و دو برابر قد شیشه فیتیله را می بریم و با یک تکه چسب کاغذی کوچک و یا چسب حرارتی کف قالب فیکس می کنیم تابعد از ریختن پارافین تکان نخورد.

شما برای تکان نخوردن فیتیله می توانید آن را به یک تکه فلز کوچک ببندید و ته ظرف بیاندازید تا جابجا نشود. بالای فیتیله هم باید در قسمت وسط فیکس شود. برای این کار می توان از چوب بستنی که در وسط آن سوراخی ایجاد کرده ایم استفاده کرد و فیتیله را از سوراخ عبور داد تا کاملا فیکس شود.

3. بعد از برداشتن پارافین از روی حرارت 2 دقیقه صبر کنید تا دمای آن کمی پایین آید. سپس پارافین مایع را به آرامی و با احتیاط داخل قالب بریزید و منتظر بمانید تا پارافین خنک شود . هیچ گاه برای خنک کردن پارافین از یخچال و فریزر استفاده نکنید زیرا این کار موجب ترک خوردن شمع خواهد شد.

4. پس از خشک شدن و خنک شدن کامل پارافین اضافه فیتیله را با یک قیچی ببرید . به همین راحتی شمع ما آماده است. شما می توانید با این روش شمع های مختلفی درست کنید و آنها را به سلیقه خود بیارایید .

نکته :

توجه داشته باشید این نوع شمع از درون قالب جدا نمی شود. اگر برای شمع سازی از قالب های دیگر استفاده نمودید، حتما قالب را قبل از ریختن پارافین چرب کنید تا شمع راحت از درون آن خارج شود.

طریقه ساختن شمع رنگی نیز به همین شیوه است تنها با این تفاوت که هنگامی که پارافین را ذوب می کنیم مقداری مداد شمعی خرد شده به آن اضافه می کنیم و داخل پارافین می ریزیم .

 

لذتی که در هنر شمع سازی وجود دارد هر فردی را علاقه مند به انجام آن کار می کند چراکه انرژی مثبتی که در شمع روشن کردن وجود دارد باعث گرمی و صمیمیت خانه می شود شما می توانید با کمترین هزینه اقدام به ساخت شمع های رویایی و رمانتیک بکنید و آن ها را به عنوان هدیه به دوستان و آشنایان خود تقدیم کنید و یا حتی می توانید به عنوان یک اشیای تزیینی در دکوراسیون خود جای دهید تا زیبایی چشم نوازی به دیزاین خانه خود داده باشید و البته می توانید شمع هایی که خودتان می سازید را بفروشید و با آن کسب درآمد کنید.

چنانچه استعدادی در شمع سازی دارید مطمئناً این نکته را می دانید که یخ شکل و بافت خاصی به شمع می بخشد و اگر بخواهید با استفاده از یخ شمع بسازید اثر بسیار زیبایی می توانید خلق کنید.

روش های مختلفی برای ساخت یک شمع یخی وجود دارد که ما در بخش دنیای مد نمناک یک آموزش بسیار ساده انتخاب کرده و در اختیارتان قرار داده ایم این آموزش ابزار خاص و پیچیده ای نیاز ندارد از این رو ساخت این شمع با لوازم دور ریختنی یا مصرف شده انجام شده است که در گوشه کنار خانه تان بلا استفاده باقی مانده است.

در این آموزش یاد میگیرید که یخ های خردشده را چنان با موم داخل قالب بریزید که نتیجه کار یک شمع زیبا با بافت جذاب و شیک شود.

ابزارهایی که لازم است:

چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم

 

مرحله دوم = آماده کردن قالب

همانطور که پیش از این اشاره کردیم شما می توانید از هر چیزی به عنوان یک قالب به کار ببرید و چنانچه در تصویر ملاحظه می کنید ما به جای قالب در ساخت این شمع یخی زیبا از یک قوطی کاغذی شیر به کار برده ایم.

در این مرحله شمع استوانه ای را کنار قوطی قرار داده و طول آن را اندازه بگیرید و پس از اندازه گیری آن را علامت زده و به این نکته توجه داشته باشید که ارتفاع قالبی که آماده کرده اید کمی بیشتر از شمع باشد برای این کار ابتدا قسمت بالای قوطی را برش دهید و سپس اندازه آن را تنظیم کنید.

اندازه نهایی که برای شمع در نظر گرفته شده است به اندازه همین شمع است پس چنانچه می خواهید شمع کوچک تری درست کنید می توانید از قالب های آماده استفاده کنید چراکه تنوع بیشتری دارند.

مرحله سوم = تنظیم شمع در داخل قالب

در اکثر شمع سازی ها فیتیله های آماده به کار برده می شود ولی در مورد این شمع کار با فیتیله مقداری مشکل است چراکه در حین ساخت فیتیله کج می شود و بایستی روش های خاصی را برای ثابت نگه داشتن آن امتحان کرد. پس ساده ترین روش این است که یک شمع را بدون دردسر در مرکز قالب قرار دهیم و از فتیله آن استفاده کنیم.

با این کار دیگر در اطراف فیتیله شمع یخی فضای خالی ایجاد نمی شود و فیتیله هم به طور کامل صاف باقی می ماند.

حالا برای اینکه شمع را در مرکز قالب قرار دهید آن را به گونه ای بگذارید که به ته قالب بچسبد تا زمانی که یخ را به دور آن میریزید به هیچ عنوان تکان نخورد بالای شمع را میتوان با دست نگه داشت ولی توجه داشته باشید که انتهای آن باید به کف قالب چسبیده شود.

قبل از هر چیزی انتهای شمع را کمی برش دهید تا اطمینان پیدا کنید که به طور کامل صاف است و سپس از بیرون کف قالب منگنه را گذاشته و با استفاده از آن شمع را به کف کارتن بچسبانید.

چنانچه قالب دیگری برای درست کردن شمع یخی استفاده کردید بایستی برای ثابت نگه داشتن شمع در داخل آن از روش های دیگری استفاده کنید.

 

مرحله چهارم = ذوب کردن پارافین

مناسبترین و بهترین راه برای اینکه پارافین را ذوب کنید روش بن ماری و یا استفاده از ابزار مخصوص ذوب کردن موم است حتماً به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان موم را به طور مستقیم روی شعله ذوب نکنید. چرا که خطرناک ترین قسمت ساخت شمع همین ذوب کردن موم است بنابراین با احتیاط هر چه تمام این کار را انجام دهید.

چنانچه از روش بن ماری برای آب کردن موم استفاده کنید این روش اجازه نمی دهد تا دمای پارافین بیشتر از دمای آب در حال جوش شود.

در این مرحله یک قابلمه یا ظرف بزرگی را که پر از آب است روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد ظرف کوچکتری که ارتفاع آن بیش از عمق آب است درون آب جوش بگذارید سپس موم های تکه تکه شده را داخل آن ظرف کوچک ریخته و در حین ذوب شدن مرتب بهم بزنید.

چنانچه تمایل دارید شمع رنگی بسازید در این مرحله بایستی رنگ معمولی یا مداد شمعی را به موم داغ بیافزاید. در نهایت زمانی که مشاهده کردید موم کاملاً ذوب شده است و بافت یک دستی به خود گرفته است ساخت شمع یخی را می توانید شروع کنید.

مرحله پنجم = پر کردن یخ داخل قالب

در این مرحله شروع به خرد کردن یخ ها در اندازه هایی که در تصویر مشخص است بکنید و پس از این که آنها را خرد کردید توجه داشته باشید که تنها یخ هایی که در اندازه های مناسب هستند را داخل قالب بریزید و این نکته را نیز بدانید که به کاربردن یخ های خیلی بزرگ دوام شمع را پایین آورده و همچنین زیبایی آن را کمتر می کند بنابراین تکه هایی با طول یک تا 2 سانتی متری مناسب ترین انتخاب هستند. پس از انتخاب یخ ها با دست خود سر شمع را صاف نگه دارید و شروع به ریختن یخ ها به اطراف آن بکنید.

مرحله ششم = اضافه کردن موم به قالب

پس از اینکه موم را آب کردید رنگ مورد نظرتان را به آن اضافه کرده اید شروع به ریختن آن داخل قالب بکنید سعی کنید آن را از نزدیک شمع و وسط قالب بریزید چرا که با این کار تراکم مرکز شمع هم بیشتر شده و هم میزان یخ آب شده در اطراف آن کم می شود.

حال منتظر باشید تا موم مقداری سفت شود این را متذکر شویم که شمع آماده داخل قالب موجب تسریع سفت شدن موم میشود برای این کار 10 دقیقه زمان نیاز است و این زمان در مورد قالب های بزرگتر متغیر است و زمان بیشتری احتیاج می باشد.

 

مرحله هفتم = خالی کردن آب داخل قالب

زمانی که ملاحظه کردید موم سرد شده و کمی شکل گرفته اقدام به خالی کردن آب یخ هایی که ذوب شده اند بکنید حتی می توانید قالب تان را وارونه نگه دارید تا تمام آب درون آن خارج شود.

مرحله هشتم = پاره کردن قالب کاغذی

یک مزیتی که قالب کاغذی دارد این است که به راحتی می توان آن را از شمع جدا کرد و تنها کافی است اقدام به بریدن یک گوشه از کاغذ بکنید تا گوشه های دیگر را به همین منوال نیز از شمع جدا کرده باشید.در نهایت به همین راحتی شمع یخی زیبایی که انتظار داشتید آماده است.

شما می توانید با به کارگیری این تکنیک ارزان و ساده شمع های بسیار زیبای دیگری را نیز بسازید تا بتوانید زیبایی خیره کننده ای به دکوراسیون منزل خود بدهید همانطور که مشاهده کردید این شمع با کمترین هزینه ساخته شد و نیازی برای خرید لوازم جانبی آنچنانی نداشت.

برای شمع آرایی روش های مختلفی مانند تزیین شمع با مروارید، روبان، تور، گل خشک و… وجود دارد که هر یک زیبایی و جذابیت فوق العاده ایی به شمع ها می بخشند.

اگر در خانه خود شمع های ساده ای دارید که از آنها خسته شده اید، می توانید با ایده آسانی که در این بخش از نمناک ارائه می کنیم این شمع ساده را به یک شمع زیبا و تزئینی تبدیل کنید و از هنر خود لذت ببرید . ساختن یک شمع زیبا با گل های خشک سخت و زمانبر نیست ، کافی است تنها با ادامه این بخش از دنیای مد نمناک همراه شوید.

یکی از بهترین روش ها برای تزیین شمع دکوپاژ شمع با گل های خشک است که می توان آن را به شکل های مختلف انجام داد.برای این کار به وسایل زیر نیاز دارید :

طریقه درست کردن :

چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم

برای درست کردن شمع با گل های خشک به مواد زیر نیازمندید :

طریقه درست کردن :

مدتی پیش آموزش ساخت شمع لیوانی رو گذاشتیم که دوستای گلمون خیلی دوست داشتن و دنبال میکردن. درخواست هم داشتیم که این آموزش ها رو ادامه بدیم. از اونجا که من خودمم خیلی در شمع سازی حرفه ای نیستم و…

مدتی پیش آموزش ساخت شمع لیوانی رو گذاشتیم که دوستای گلمون خیلی دوست داشتن و دنبال میکردن. درخواست هم داشتیم که این آموزش ها رو ادامه بدیم. از اونجا که من خودمم خیلی در شمع سازی حرفه ای نیستم و در حد مبتدی بلدم، قرار شد که کم کم و گام به گام از مدل های خیلی ساده و آسون شروع کنیم و پیش بریم. در این مطلب آموزش یک شمع رنگی خیلی زیبا رو قرار میدم که برای تزیین میز و اتاق و مخصوصا این روزها که به دنبال ایده برای تزیین سفره هفت سین هستیم، برای تزیین سفره هفت سین هم فوق العاده اس.

شمع رنگی

این شمع زیبا هم به سادگی شمع قبلیه. قالب احتیاج نداره و در لیوان درست میشه. برای رنگ کردنش هم از مداد شمعی استفاده میشه.

شمع رنگی زیبا در لیوان

چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم

به این صورت که به روش بن ماری و یا بوسیله مایکروفر پارافین مات رو ذوب میکنیم. در حین ذوب شدن مداد شمعی رو هم خرد میکنیم و به پارافین اضافه میکنیم.

آموزش شمع سازی

کف لیوان مورد نظرمون فیتیله رو فیکس میکنیم. میتونید از چسب حرارتی هم استفاده کنید. لیوان رو کج میکنیم و پارافین ذوب شده که حالا رنگی هم هست به اندازه یک سوم لیوان در اون میریزیم و همونطور کج قرار میدیم تا خنک شه. بعد از اینکه پارافین کاملا سفت شد و به خودش گرفت، لیوان رو به سمت مخالف کج میکنیم و پارافین رنگی بعدی رو در لیوان میریزیم و همونطور کج در جایی قرار میدیم تا خودش رو بگیره و به همین صورت رنگ سوم. با این تفاوت که در مرحله سوم، لیوان رو کج نمیکنیم و به همون صورت صاف قرار میدیم تا خودش رو بگیره.

آموزش ساخت شمع رنگی

برای ساخت این شمع میتونید از رنگ های شمع سازی مثل رنگ پودری و یا ژلی هم استفاده کنید، البته اگر در ترکیب رنگها ماهر هستید میتونید رنگ دلخواهتون رو درآرید و عالی میشه. ولی اگر در ترکیب رنگ تجربه ندارید، بهتره که از مداد شمعی استفاده کنید که هر رنگی که بخواید به راحتی در دسترستون باشه.

آموزش ساخت شمع رنگی زیبا در لیوان

آموزش ساخت شمع

از این شمع زیبا میشه برای تزیین سفره هفت سین استفاده کرد که خیلی زیباست و چون ترکیب سه رنگ مختلف در اون به کار رفته زیبایی و جلوه سفرتون رو چند برابر میکنه.

شمع سازی در خانه

شمع دست ساز چند رنگ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

هدیه مناسب برای روز مادر

ارسال رایگان

اگر از دوستداران دکور محیط زندگی با شمع هستید حتما در خانه شمع‌های نیمه سوخته یا قدیمی دارید که به نظرتان زیبا خود را از دست داده‌اند و باید جایگزین شوند، در این گزارش با ساخت چند مدل ساده شمع آشنا می‌شویم.

شمع‌ها در کنار زیبایی و جلوه‌ای که به محیط می‌دهند، بسیار آرامش‌بخش هستند و می‌توانند انرژی‌های منفی را از خانه دور کنند. این روزها زمان خوبی برای خرید نیست و ما این فرصت را داریم تا با استفاده از وسایل و امکانات محدود در خانه، دست به خلاقیت و ساخت بزنیم. در اینجا این فرصت برای شما به فراهم شده تا با چند وسیله ساده یا حتی دور انداختنی، شمع‎های زیبایی برای سرویس بهداشتی، روی میز آرایش یا هرجای دیگری که دوست داشته باشید درست کنید.

وسایلی که نیاز داریم

برای این کار نیاز به ظرفی به عنوان قالب دارید، این ظرف می‌تواند هر چیزی که فکرش را می‌کنید باشد؛ قالب‌های سلیکونی کوچک با شکل‌های متنوع، شیشه‌ مربا، شکلات صبحانه، ظروف پلاستیکی یا یکبار مصرف‌های دور ریختنی. اگر می‌خواهید از شمع‌های موجود در خانه استفاده کنید لازم است ابتدا شمع‌ها را بشکنید و نخ فیقیله آن را بیرون بیاورید و در جایی نگهدارید چون برای ساخت شمع جدید به آن احتیاج پیدا می‌کنید.

شمع را ذوب کنیم

چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم

از یک ظرف برای آب کردن شمع‌ها استفاده کنید. شمع‌ها به طریقه روش بن ماری باید ذوب شوند. اگر این روش را  نمی‌شناسید باید بگویم که لازم است یک ظرف بزرگتر از ظرف ذوب شمع روی حرارت قرار دهید و داخل آن آب بریزید تا به جوش بیاید. حالا ظرف شمع را داخل آب جوش بگذارید تا شمع به آرامی ذوب شود.

به شمع رنگ بدهیم

چون قرار است از شمع‌های قدیمی داخل خانه استفاده کنیم، اگر شمع سفید است می‌توانید با ریختن تکه‌های مداد شمعی هنگام ذوب شدن شمع، رنگ دل‌خواه را به آن بدهید. اما اگر شمع رنگی باشد پیشنهاد می‌دهم تغییر رنگ ندهید یا از مداد شمعی با همان رنگ استفاده کنید.

شمع را در قالب بریزیم

زمان ریختن شمع در قالب است. یک سر نخ فیتیله را با چسب شیشه‌ای با حرارتی در کف قالب، مرکز آن بچسبانید و سر دیگر آن را دور مداد یا سیخ چوبی یا چیزی شبیه به این بچسبانید و روی در قالب قرار دهید. طوری که فیتیله صاف در مرکز قالب قرار بگیرد. حالا شمع مذاب را در قالب بریزید و بدون آنکه آن را تکان دهید، اجازه دهید تا خنک شود. هرگز ار یخچال یا فریزر برای خنک شدن استفاده نکنید چرا که شمع ترک بر می‌دارد.

اگر می‌خواهید شمع را بعد از خشک شدن از قالب بیرون بیاورید باید حتما قالب را پیش از ریختن شمع با روغن چرب کنید.

شمع‌ رنگین کمانی بسازیم

به دو طریق می‌توانید شمع رنگین کمانی بسازید. اگر چند شمع با رنگ‌های مختلف دارید، آنها را جداگانه ذوب کنید. به ترتیبی که دلتان می‌خواهد در قالب بریزید. فقط به خاطر داشته باشید که باید شمع ریخته شده در قال کاملا خشک شده باشد تا شمع بدی را به آن اضافه کنید. همین کار را می‌توانید با رنگی کردن شمع‌ها به کمک مداد شمعی انجام دهید.

قرار نیست برای کارهای غیر ضروری از خانه بیرون بریم، اگر کودک‌تان از بازی با وسایل قدیمی خسته…

روزهای خانه‌نشینی کرونا ما را بیشتر از همیشه به هوس انداخته است؛ هوس خوراکی‌هایی که به‌خاطر…

گاهی وقت‌ها دیگر نمی‌دانیم باید چه غذایی باید درست کنیم و از همه غذاهای تکراری کلافه می‌شویم؛…



در این مطلب به آموزش ساخت شمع رنگی به روش ساده پرداخته ایم.

یکی از وسایل تزیینی و کاربردی که بسیار در منزل استفاده می شود شمع های فانتزی در اقسام مختلف می باشند اگر به شمع علاقه دارید میتوانید به راحتی شمع های رنگی زیبایی در منزل درست نمایید در ادامه همراه با نیک صالحی شوید تا آموزش ساخت شمع رنگی را بیاموزید.

نحوه ساخت شمع های فانتزی

امروز قراره با همدیگه چند تا شمع رنگی درست کنیم و از اونها به عنوان
دکوری استفاده کنیم.روش ساخت این شمع ها بسیار بسیار ساده هست اکر میخواهین این شمع های دکوری را بسازین با
آسمونی همراه باشید

برای ساخت شمع ها به مواد زیر نیاز داریم:

چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم

۱.
لیوان یکبار مصرف

۲٫
پارافین

۳.
مداد شمعی

۴.
چوب بستنی برای هم زدن مواد

۵.
فیتیله

 

 

طرز ساخت شمع های دکوری:

بعد از تهیه وسایل مورد نیازمون در ابتدا باید فیتیله رو در لیوان ثابت
کنیم.برای ساخت شمع ابتدا کمی پارافین در لیوان میریزیم و در ماکروفر میگذاریمبعد از مایع شدن پارافین ان را درون
لیوان اصلی ریخته و سریع فیتیله را در محل نگه میداریم.
چون پارافین زود سفت میشه

مراحل ساخت شمع رنگیدر مرحله بعد ما میخوایم شمعمون رو به سه رنگ درست کنیم.برای این کار مقداری
پارافین رو داخل لیوان میریزیم و دو قطعه کوچک از مداد شمعی رو روی پارافین قرار داده و داخل ماکروویو
میزاریم تا اب بشه.بعد از مایع شدن پارافین سریع هم میزنیم تا یکنواخت بشه و داخل ظرف اصلی منتقل میکنیم.

برای رنگ های بعدی هم همین کار رورانجام میدیم با این تفاوت که بعد از هر رنگ اجازه میدهیم پارافین
کامل ببنده بعد رنگ بعدی رو اضافه میکنیم.میتونین داخل یخچال بزارین تا سریع ببندهمیتونین از رنگ های دیگه برای زیباتر
شدن کار و تعداد رنگ های زیادی در یک شمع استفاده کنینسعی کنین ظرف اصلیتون فرم زیبایی داشته باشه که
بتونین بعد از درست کردن این رنگ ها شمع هاتون رو داخل دکور بزارین و زیبایی خاصی به دکور تا
حتی میز غذاخوریتون بدین

نگاهی به تاریخچه کاربرد شمع نشان می دهد که عقبه ی شمع به دوران قدیم و کهنسال برمی گردد و سال های طولانی زیادی از شمع در آن زمان استفاده می شد در آن زمان رومی ها و یونانی ها برای ساختن شمع از الیاف کتان با روکش موم و قیر استفاده می کردند و بسیاری از کشورهای دیگر جهان برای ساختن شمع از موم زنبور عسل، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن خرما، استفاده می کردند. قبل از استفاده پارافین برای ساخت شمع از چربی نهنگ استفاده می کردند.

از قرن ۱۹ به تدریج از پارافین در ساخت شمع استفاده شده است ولی این شمع ها دارای فیتیله نبوده اند.

آسمونی – پرفکت کندل





©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد . طراحی سایت با آنلاینر

چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم
چگونه در خانه شمع رنگی درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *