چگونه در خانه شیک باشیم

 
helpkade
چگونه در خانه شیک باشیم
چگونه در خانه شیک باشیم

بسیاری از خانم ها می پندارند رمز و رز شیک پوشی در پوشیدن لباس های فاخر و گرانقیمت است اما باید بدانید هر چند این لباس ها تاثیر گذار هستند اما بسیاری از نکات وجود دارد که اگر به آن توجه نکنید هیچگاه شیک و جذاب به نظر نمی رسید. پس باید به لباس های روزانه تان اهمیت بدهید و برای انتخاب آنها وقت بگذارید و نکاتی را که در این بخش از دنیای مد نمناک آورده ایم را رعایت کنید تا همیشه خوب و شیک به نظر برسید.

یکی از مهم ترین رموز شیک پوشی خانم ها این است که آنها متناسب با اندام خود لباس می پوشند. برخی از لباس ها برای اندام گلابی شکل و برخی دیگر برای اندام های سیبی شکل مناسبند. لباس انتخابی خانم های کوتاه قد باید آنها را بلند تر و کشیده تر نشان دهد و خانم های چاق و تو پر نباید طوری لباس بپوشند که اندامشان از آنچه که هست، چاق تر دیده شود.

خانم های شیک پوش تناسب اندام خود را حفظ می کنند و به آن اهمیت می دهند زیرا می دانند اگر اندام متناسبی نداشته باشند حتی اگر لباس های برند و شیک نیز بپوشند چندان تاثیری در زیبایی آنها نخواهد داشت.

یکی از مهم ترین رموز خانم های شیک پوش در لباس پوشیدن انتخاب لباس های ساده است. این خانم ها سعی می کنند مانند سلبریتی ها لباس های ساده انتخاب کنند و در عین حال شیک به نظر برسند.

خانم های شیک پوش همیشه لباس هایی را می پوشند که کاملا اندازه آنها است و از پوشیدن لباس های بسیار تنگ و یا خیلی گشاد امتناع می کنند. پوشیدن لباس های آزاد حس خوبی دارد اما با پوشیدن این لباس ها شلخته به نظر می رسید. لباس باید درست سایز بدنتان باشد.چگونه در خانه شیک باشیم

خانم های شیک پوش هنگام لباس پوشیدن به مکانی که می خواهند بروند توجه می کنند و مطابق موقعیت هایشان لباس می پوشند مثلا هیچ گاه در موقعیت های رسمی لباس های غیر رسمی نمی پوشند.

خانم های شیک پوش برای اینکه بهترین لباس را انتخاب کنند همراه خود برای خرید فردی خوش لباس و قابل اعتماد (که نظر واقعی اش را به شما می گوید) می برند . آنها با دقت خرید می کنند و چیزی را می خرند که به تن شان زیبا بنشیندزیرا لباسی که در تن دوستشان زیباست، ممکن است در تن آنها زیبا نباشد.

خانم های شیک پوش پیش از بیرون رفتن از خانه آب و هوا را چک می کنند و مطابق فصل لباس می پوشند زیرا پوشیدن صندل در هوای برفی و یا پوشیدن شلوارهای دم پا گشاد در گل و لای روز بارانی عاقلانه نیست.

هر خانم شیک پوشی باید در بین لباس هایش یک پیراهن مشکی داشته باشد. پیراهن مشکی لباسی است که می توان آن را در اکثر مجالس و مهمانی ها پوشید. رنگ مشکی زیبایی خاص خودش را برای شما به دنبال دارد و شما را لاغر و قد بلند نشان می دهد.

خانم های شیک پوش رنگ های زنانه لطیف، کمرنگ و روشن را انتخاب می کنند و با پوشیدن لباس با رنگ های شاد و روشن شیک و زیبا می شوند زیرا پوشیدن دائم لباس هایی با رنگ های تیره مثل قهوه ای، طوسی، خاکستری و سیاه یکنواخت و خسته کننده است.

خانم های شیک پوش همیشه جواهرات زیادی از خود آویزان نمی کنند بلکه سعی می کنند بهترین زیورآلات را متناسب با لباسشان انتخاب کنند زیرا انتخاب یک زیورآلات جذاب شما را زیباتر جلوه می دهد و حداقل ها می توانند به یاد ماندنی باشند.

برای شیک پوش بودن باید اکسسوری مناسبی را انتخاب کنید و بدانید با لباس های مختلف شال و یا روسری مناسب ترین گزینه برای لباستان است و یا برای ست کردن جواهرات با لباس، گردنبند بهترین انتخاب است یا دستبند.

برای اینکه تمام توجه ها به ظاهر شما جلب شود بهتر است کیف هایی را انتخاب کنید که از مواد خوبی تهیه شده باشند و ظاهر شیکی داشته باشند.

یکی از رازهای شیک پوشی خانم های جوان این است که آنها می دانند در کدام موقعیت ها چه کفشی انتخاب کنند. کفش های پاشنه بلند ظاهر شما را برازنده تر می کنند و با آنها زیباتر قدم بر می دارید اما اگر در حین عبور از خیابان کفش پاشنه بلند به پا داشته باشید خوش پوش دیده نمی شوید. پس مهم است بنا بر موقعیت خود کفش های پاشنه دار یا بدون پاشنه بپوشید.

داشتن لباس های سفید همیشه ما را باطراوت نشان می دهد. اگر شما یک بلوز سفید زیبا داشته باشید می توانید آن را با تمام لباس هایتان ست کنید مثلا آن را با دامن کوتاه تنگ و کفش پاشنه بلند بپوشید یا آن را با شلوار جین بپوشید و تیپی معمولی بزنید.

پایه و اساس داشتن تیپی عالی برای زنان شیک پوش، انتخاب لباس زیر است زیرا هیچ چیز به اندازه ی خطوط مشخص لباس زیر، تیپ را از چشم نمی اندازد پس یک لباس زیر مناسب با سایز متناسب انتخاب کنید.

در کمد خانم های شیک پوش همیشه چند تیشرت ساده آستین کوتاه و آستین بلند به رنگ های مختلف وجود دارد.

برای شیک به نظر رسیدن زدن عینک آفتابی به چشم بسیار تاثیر گذار است زیرا عینکها مکمل صورت شما هستند و زمانی که آن را به چشم می زنید، شما را اسرار آمیز و مرموز نشان می دهند.

خانم های شیک پوش همیشه روسری ابریشمی در کمد لباس های خود دارند تا در موقعیت های مناسب از آن استفاده نمایند زیرا روسری ابریشمی ظاهر شما را بهتر نشان می دهد و هیچ وقت از مد نمی رود.

حتما لازم نیست که ساعت شما مارک خیلی معروف و گرانی باشد اما بهتر است که ساعت نسبتا خوب انتخاب و متناسب با سایز دستتان انتخاب کنید تا تیپتان را کامل نمایید.

خانم های شیک پوش هیچگاه بوی عرق نمی دهند آنها به نظافت خود اهمیت می دهند و همیشه عطری را انتخاب می کنند که بوی فریبنده و برانگیزنده داشته باشد تا به جذابیت آنها افزوده شود.

Razisha women’s clothing and style online store

خوشتیپ بودن خانم‌ها، تنها به لباسی که در مهمانی و خیابان می‌پوشند، بستگی ندارد. یک خانم خوشتیپ واقعی، می‌داند در هر موقعیتی چه لباس‌هایی بپوشد تا همیشه بدرخشد. در خانه خوشتیپ باش ! همانطور که می‌دانید طرز پوشش هر شخص، علاوه بر نشان دادن شخصیتی که دارد، می‌تواند باعث روحیه دادن به اطرافیان نیز باشد.

فراموش نکنید که ما بیشترین زمان خود را در خانه و کنار خانواده می‌گذرانیم. در این مقاله قصد داریم ترفندهایی که باعث خوشتیپ بودن در خانه می‌شود را با شما در میان بگذاریم.

برای خوشتیپ بودن در خانه، قبل از هر چیزی به سراغ کمد لباس‌تان بروید و حسابی همه لباس‌ها را بررسی کنید. لباس‌های کهنه را دور بریزید و وسواس به خرج ندهید. حتی اگر از میان ۱۰ دست لباس، فقط ۲ دست از آن‌ها باقی ماند، اصلا به فکر برگرداندن‌شان به داخل کمد نباشید. مادامی که آن‌ها را نگهدارید، به فکر خرید لباس نو نخواهید بود.

از طرفی، پوشیدن لباس مندرس نیز احساس خوبی به شما نخواهد داد و به همین دلیل یا آن‌ها را نمی‌پوشید و یا با پوشیدن‌شان، حسابی توی ذوق‌تان می‌خورد و افسرده می‌شوید. بنابراین توصیه می‌کنیم که اصول فنگ‌شویی را دنبال کرده و در کنار ‌پیدا کردن راهکارهای جدید خوشتیپ بودن در خانه، از لباس‌های دوست داشتنی قدیمی‌تان، دست بکشید. برای لباس‌های جدیدی که قرار است مهمان کمدتان شود، فضای خالی ایجاد کنید.چگونه در خانه شیک باشیم

حتی اگر یک طراح لباس ایتالیایی برای شما لباسی بی‌نظیر طراحی کند، تا زمانی که اعتماد به نفس‌تان ضعیف باشد، لباس جلوه و درخشش خاصی ندارد. یکی از اصلی‌ترین نکته‌ها برای خوشتیپ بودن در خانه یا هر جای دیگری، داشتن اعتماد به نفس است. افرادی که به خودشان اعتماد دارند، جذابیتی محسور کننده در شخصیت خود حفظ می‌کنند. جذابیتی مثل الماس  که حتی در تاریک‌ترین لحظات هم به زیباترین شکل ممکن می‌درخشد.

منظورمان این است که مهم‌تر از چیزی که به تن می‌کنید، می‌تواند آن چیزی باشد که در شخصیت و روحیه خود دارید. در این صورت چه یک تاپ و دامن خیلی ساده بپوشید یا یک پیراهن همه چیز تمام، زیبایی‌تان مثال زدنی خواهد بود. حتی اگر از ظاهرتان راضی نیستید، بپذیرید که این امر به انتخاب شما بستگی نداشته است. با خودتان دوست باشید و از خودتان حمایت کنید. به این ترتیب، چه در خانه باشید یا در مراسمی رسمی، همه نگاه‌ها به شما خواهد بود.

در خانه، چیزی مهم‌تر از راحتی نیست. همه نکات کوچک و بزرگی که برای خوشتیپ بودن در خانه گفته می‌شوند، جهت احساس آرامش و راحتی هر چه بیشتر شما هستند. پس برای جلوه کردن زیبایی‌تان، خود را با پوشیدن لباس‌های ناراحت، معذب نکنید. از لباس راحتی، تیشرت و شلوارک گرفته تا لباس خواب، می‌توانید بسته به شرایط، هر چیزی که می‌پسندید را به تن کنید.

اگر سرمایی هستید، به فکر جذب کردن دیگران با پوشیدن لباس‌های نازک و کوتاه نباشید. زیرا دود این طرز فکر با سرماخوردگی به چشم خودتان می‌رود. در عوض با انتخاب لباس‌هایی راحت و ترکیب رنگی زیبا، بدون هیچ زحمتی، درخشش خود را به رخ دیگران بکشید.

همه می‌دانیم که پوشیدن لباس زیر تنگ تا چه اندازه روی سلامتی، تاثیر منفی دارد. همینطور، ظاهر و فرم بدن را به شدت تحت تاثیر قرار داده و آدم را از قیافه می‌اندازد. هر چند که خوشتیپ بودن در خانه مثل هر موقعیت دیگری، از اهمیت برخوردار است اما فراموش نکنید که با پوشیدن لباس زیر نامناسب، به بدن خود آسیب می‌رسانید.

بهترین جنس برای لباس زیر، جنس نخ پنبه است. چرا که در تار و پود آن، خبری از الیاف مصنوعی نیست. به همین دلیل بدن‌تان حساسیتی بروز نداده و دچار مشکلات پوستی نمی‌شوید. همچنین با پوشیدن لباس‌های نخی، امکان اکسیژن رسانی به پوست بدن فراهم می‌شود. همانطور که می‌دانید بدون داشتن سلامتی، خوشتیپ بودن در خانه بی‌فایده است.

موارد بالا، نکاتی بودند که باید پیش از انتخاب لباس، مورد توجه قرار بگیرند. حالا که آن‌ها را مطرح کردیم، به سراغ ترفندهای اساسی شیک‌پوشی می‌رویم. برای خوشتیپ بودن در خانه، باید لباس‌ها را متناسب با موقعیت‌های مختلف انتخاب کرد. همانطور که می‌دانید، لباس راحتی بدترین انتخاب برای یک مهمانی رسمی به نظر می‌رسد. در حالی که عکس این ماجرا، چندان عجیب نیست. گاهی می‌توانید با دل خود راه بیایید و زیباترین و مجلسی‌ترین پیراهن‌تان را برای چند ساعتی به تن کرده و از پوشیدن آن، لذت ببرید.

در صورتی که لباس‌های خود را با توجه به موقعیت انتخاب کنید، شیک‌پوش‌تر خواهید شد. مثل یک ملکه، موقعیت شناس باشید. برای مثال زمانی که دوستان‌تان را به خانه دعوت می‌کنید، برای خوشتیپ بودن در خانه تاپ و دامن انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. در حالی که در مهمانی‌هایی که بزرگترها نیز در آن‌ها حضور دارند، پیراهن‌های ساده و شیک یا شومیزهای جذاب با شلوار راسته، به مراتب معقولانه‌تر از تیشرت و شلوارک هستند.

چیزی بیشتر از پوشیدن و دیدن لباس تکراری، حال آدم را نمی‌گیرد. برای خوشتیپ بودن در خانه تنوع به خرج دهید. گاهی بلوز آستین بلند و شلوار می‌تواند جذابیت بیشتری نسبت به سایر لباس‌ها داشته باشد. بعضی وقت‌ها هم پوشیدن پیراهن‌های زیبا که فرم بدن را به خوبی نشان می‌دهند، به تنهایی می‌تواند روحیه را افزایش دهد. البته می‌دانم که همه ما یک دست لباس راحتی در کمدهای‌مان داریم که هیچ وقت از پوشیدن آن خسته نمی‌شویم.

با این حال، پوشیدن لباس‌های مختلف، حالمان را بهتر می‎کند. به علاوه، گاهی در بین همین متنوع پوشی، به لباس‌هایی برمی‌خوریم که هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردیم که تا این اندازه به تن بنشیند، زیبایی و جذابیت‌مان را دو برابر کند. برای خوشتیپ بودن در خانه، می‌توان هر لباسی را امتحان کرد. کافی‌ست در آن لباس، احساس بهتری داشته باشید تا همان، بهترین انتخاب برای شما باشد.

برای خوشتیپ بودن در خانه، در کمد لباس‌ها، برای هر فصلی لباس مناسب را داشته باشید. در بهار، تونیک‌های حریر و در تابستان، تاپ و شلوارک‌های خنک می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. در حالی که در پاییز و زمستان، از لباس‌های نسبتا ضخیم، استقبال بهتری می‌شود. اگر گرمایی هستید و تحمل لباس‌های ضخیم را ندارید، ست لباس راحتی که طرح‌های زمستانی دارد، گزینه مناسبی است.

ست لباس‌های راحتی در هر طرح و رنگی در بازار به فروش می‌رسند. می‌توانید ست‌های مختلف اعم از ساده‌ترین طرح‌ها یا لباس‌هایی با عکس گوزن و تم قرمز کریسمسی که یادآور زمستان هستند را برای خوشتیپ بودن در خانه تهیه کنید. تنوع مدل این دست از لباس‌ها نیز چشم‌گیر است. از تاپ و شلوارک، تیشرت و شلوار گرفته تا تونیک‌های کوتاه و بلند یا پیراهن‌های نخی، هر مدلی را می‌توان در میان آن‌ها دید.

رنگ پوست همه افراد با هم متفاوت است. بعضی پوستی گندمی دارند و بعضی دیگر، سبزه‌رو هستند. یکی از اصول خوشتیپ بودن در خانه، می‌تواند توجه به تناسب رنگ پوست و لباس باشد. افرادی که رنگ پوست روشنی دارند، در انتخاب رنگ لباس، از گزینه‌های بیشتری برخوردارند. در حالی که هر چه طیف رنگ پوست، به سمت رنگ‌های تیره‌تر می‌رود، گزینه‌ها تغییر می‌کنند.

هر چند که لباس‌هایی با رنگ‌های تیره، جذابیت و ابهتی خاص به فرد می‌بخشد اما پوشیدن رنگ‌های روشن و شاد، تاثیر بی‌نظیری روی روحیه افراد می‌گذارد. حتی افرادی که سبزه هستند هم می‌توانند رنگ‌های شاد را انتخاب کنند. شاید رنگ آبی روشن برای خانم‌های برنزه مناسب نباشد اما رنگ‌های آبی کلاسیک یا صورتی ملایم، جذابیت و در عین حال، معصومیت جالبی به آن‌ها می‌بخشند.

اگر کسی را می‌شناسید که از نظرتان شیک‌پوش است، از او برای خوشتیپ بودن در خانه الگو بگیرید. تفاوتی ندارد که او یک مدل باشد یا کسی که از نزدیک می‌شناسید. گاهی با دیدن بعضی لباس‌ها به تن افراد مختلف، دری تازه از دنیای زیبایی در ذهنمان گشوده می‌شود. بعضی اوقات، ست‌هایی را می‌بینیم که هرگز فکرش را هم نمی‌کردیم بتواند انتخاب جذابی باشد. برای مثال، شاید ست کردن شلوار راحتی با تاپ مدل‌دار چندان جالب نباشد اما بعد از دیدن آن در یک عکس، نظرمان تغییر کند.

هر چند که پوشیدن لباس‌هایی با طراحی خاص و منحصر به فرد، جذابیتی ورای تصور دارد، با این حال حقیقتی که مطرح کردیم را هم نمی‌توان نادیده گرفت. بهتر است برای خوشتیپ بودن در خانه یا خیابان و مهمانی، هر لحظه به دنبال ایده‌های نو باشیم. گاهی این ایده‌ها را از لباس‌هایی که بر تن افراد یا در مجلات می‌بینیم، پیدا می‌کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم که از خیر الگوبرداری از دیگران نگذرید.

یکی از آسان‌ترین راه‌های خوشتیپ بودن در خانه، بررسی برندهای مختلف است. با پیشرفت همه جانبه دنیای مد و سرگرمی، کمپانی‌های حوزه مد و فشن، فعالیتی روز افزون دارند. حالا نه تنها لباس‌های شب و رسمی، بلکه لباس‌های ورزشی و حتی لباس‌های خانگی هم در دنیای مد حرفی برای گفتن دارند. علاوه بر مدل‌های متنوع، به دلیل طراحی حرفه‌ای و دوخت بی نقصی که در لباس‌های برند لحاظ شده، هرگز از خرید آن‌ها پشیمان نمی‌شوید.

خرید لباس‌های راحتی برند نسبت به لباس‌های معمولی، هزینه بیشتری در پی خواهند داشت. با این حال اگر کیفیت این دو نوع لباس را با هم مقایسه کنید، حتما از انتخاب برندها راضی خواهید بود. همانطور که می‌دانید، معروف‌ترین ضرب المثل انگلیسی می‌گوید:

“هنوز آنقدر ثروتمند نشده‌ام که جنس ارزان بخرم”. زیرا همه می‌دانیم که “هر چقدر پول بدی، آش می‌خوری.”

هر چند که سن فقط یک عدد است و همه چیز به روحیه بر می‌گردد اما یکی از مهمترین نکات خوشتیپ بودن در خانه را می‌توان انتخاب لباس‌هایی با طرح و رنگ متناسب با سن دانست. پوشیدن مداوم رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای و غیره، برای خانم‌های جوان، انتخاب خوبی نیست. همینطور انتخاب رنگ‌های جیغ مثل قرمز، زرشکی و غیره برای خانم‌های میانسال، چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

در بازه سنی زیر ۲۰ سال، اصلا به رنگ‌های تیره فکر نکنید. تاپ، دامن، تیشرت و شلوارک‌هایی با رنگ‌های شاد، بهترین انتخاب برای شما هستند. برای خوشتیپ بودن در خانه بلوزهای فانتزی و دخترانه با طرح‌های خوش رنگ و لعاب به همراه شلوار جین نیز می‌توانند از لباس‌های مناسب برای دورهمی خانوادگی‌تان باشد.

در این زمان، شما رسما بزرگسال محسوب می‌شوید. هر چند که لباس‌های فانتزی، جذابیت کمتری برایتان دارند اما می‌توانید گاهی با پوشیدن آن‌ها، حس و حال جوانی را در خود، قوت ببخشید. برای خوشتیپ بودن در خانه، لباس‌هایی با طیف رنگ‌های گرم از محبوب‌ترین گزینه‌ها در میان خانم‌های جوان است.

در این سن و سال، نه به جوانی روزهای ۲۰ سالگی هستید و نه به جا افتادگی خانم‌های ۵۰ ساله. پس به خودتان سخت نگیرید و هر لباسی که با آن راحت هستید را بپوشید. پیراهن‌های جذاب، از مواردی هستند که با پوشیدن‌شان حسابی انرژی می‌گیرید. شومیز به همراه شلوار راسته نیز، شخصیتی منحصر به فرد به شما خواهد بخشید.

طیف رنگی قهوه‌ای، پر طرفدارترین رنگ در میان بانوان میان سال است. این رنگ در عین حال که با رنگ پوست و مو همخوانی دارد، طراوت بخش نیز هست. رنگ‌های روشن‌تر این طیف، جوانی و جذابیت بیشتری به چهره می‌دهد. در این سن معمولا پوست به جوانی سال‌های قبل نیست. توصیه می‌کنیم حتما از کرم‌های مراقبت پوستی استفاده کنید تا شاداب‌تر به نظر برسید.

احتمالا کمی هم در قسمت شکم، برجستگی‌هایی دیده می‌شود. برای جمع کردن فرم بدن‌تان، بلوز و شلوارهای تنگ انتخاب نکنید چرا که نتیجه‌ای عکس دارد. همینطور لباس‌های گشاد که از تن‌تان آویزان باشد، ظاهر شما را پیر نشان می‌دهند. برای خوشتیپ بودن در خانه، لباس مناسب سایز خود را بپوشید. نه آنقدر تنگ که معذب شوید و نه آنقدر گشاد که از قیافه بیافتید.

چه خیلی لاغر و قد بلند هستید یا چاق و کوتاه قامت، خودتان را همانطور که هستید، قبول کنید. برای خوشتیپ بودن در خانه لازم نیست به اندازه شیک‌پوشی در مراسم‌های خاص، حساسیت به خرج دهید. هر اندازه در طول روز برای جذاب‌تر دیده شدن تلاش می‌کنید، در خانه می‌توانید خود واقعی‌تان باشید. از پوشیدن گن و لباس‌هایی که حجم بدن‌تان را زیاد می‌کند، دست بکشید.

کافی است سایز مناسب خود را انتخاب کنید تا در آن لباس، راحت باشید. بقیه ترفندهای خوشتیپ بودن در خانه را به طرح، رنگ و مدل برش لباس بسپارید. خوشبختانه این روزها طراحان لباس، تنوع و خلاقیت بسیاری را وارد حرفه خود کرده‌اند. به همین دلیل، با جادوی طرح و رنگ لباس‌ها می‌توان با جلب یا کاهش توجه به فرم بدن، هر نقصی را از نظرها پنهان کرد. در ادامه این مقاله، انواع برش لباس را با توجه به فرم بدن، شرح می‌دهیم.

اگر بخواهیم از نظر ظاهری افراد را دسته‌بندی کنیم، شما در صدر جدول قرار می‌گیرید. تاپ و شلوارک یا دامن، یکی از بهترین ست‌هایی هستند که با پوشیدن آن‌ها خوشتیپ بودن در خانه را به معنای واقعی، تجربه می‌کنید. پیراهن‌ها در هر شکل و برشی، جذابیتی بی‌نظیر به شما می‌بخشند. پوشیدن پیراهن‌های میدی یا کوتاه، شیک پوشی‌تان را به رخ همه می‌کشد.

نگران اضافه وزن‌تان نباشید. موهبت قد بلند، چاقی‌تان را تا حدود زیادی از نظرها پنهان می‌کند. هر چند که لباس‌های کوتاه چندان برای‌تان مناسب نیستند اما شلوارک و دامن‌هایی تا زیر زانو، علاوه بر پوشش دادن چاقی پاها، قد بلند‌تان را نمایان می‌کنند. لباس راحتی ست نیز برای خوشتیپ بودن در خانه، پیشنهاد فوق العاده‌ای است.

برای لاغر نشان دادن بالاتنه، لباس‌های یقه هفت، بسیار بهتر از لباس‌های یقه گرد هستند. چرا که با ایجاد خطای دید، گردن‌تان را بلندتر و لاغرتر نشان می‌دهند. در حالی که لباس‌هایی با یقه‌های گرد، خشتی و غیره، باعث می‌شوند پهنای بالاتنه، بیشتر و طول گردن، کوتاه‌تر به نظر برسد.

به دنبال لباس‌های بلند باشید. اگر اهل تیپ اسپرت هستید، انواع بلوز و شلوار‌های راحتی یا ست‌های تیشرت و شلوار گرمکن، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند. اما اگر می‌خواهید کمی خانمانه‌تر لباس بپوشید، دامن‌های راسته یا پلیسه از بهترین ترفندهای خوشتیپ بودن در خانه هستند.

پیش از این نیز گفته بودیم که راحت بودن را در اولویت قرار دهید. همچنین پیشنهاد کردیم که به برش لباس، توجه کنید. شلوارهای راسته عالی هستند اما دامن‌هایی که قد آن‌ها تا مچ می‌رسد را فراموش کنید. لباس‌های خیلی بلند، شما را چاق‌تر از آنچه هستید، نشان می‌دهند.

به جای آن، تونیک‌هایی که در قسمت کمر، کمی باریک‌تر برش خورده‌اند، باعث می‌شوند که شما لاغرتر و کشیده‌تر به نظر برسید. نکاتی که در بالا و برای جمع‌تر دیده شدن بالاتنه مطرح کردیم، به کارتان می‌آید. فراموش نکنید که برای خوشتیپ بودن در خانه یقه هفتی، بهترین انتخاب است.

مهم‌ترین بخش استراحت در طول زندگی، خواب شب است که با هیچ چیز دیگری قابل جایگزین شدن نیست. یک خانم شیک‌پوش واقعی، حتی موقع خواب هم اصول خوشتیپ بودن در خانه را حفظ می‌کند. هر چند که سلیقه‌های مختلفی در این خصوص وجود دارد ولی اولویت در انتخاب لباس خواب، میزان راحتی آن است.

بعضی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند در هنگام خواب، بلوز و شلوارهای راحت بپوشند. همچنین عده دیگری، تونیک‌های نه چندان بلند را بیشتر می‌پسندند. در این میان، عده زیادی از بانوان، برای خوشتیپ بودن در خانه، طرفدار لباس خواب‌های نازک و باز هستند. این دسته از لباس‌های خواب در اجناس و مدل‌های متنوعی به فروش می‌رسند. جنس‌های حریر، ابریشم و ساتن، محبوبیت بیشتری نسبت به سایر اجناس دارند.چگونه در خانه شیک باشیم

در هنگام تهیه لباس خواب، به جنس پوست خودتان نیز توجه کرده و لباسی را تهیه کنید که حساسیت‌زا نباشد. در غیر این صورت به جای استراحتی دلچسب و شروع روزی پر انرژی، با کهیر و سوزش در قسمت‌های مختلف بدن خود مواجه می‌شوید. هر چند که از قدیم گفته‌اند :

:”بکشید و خوشگلم کنید!”

اما واقعیت این است که دست‌کم خوشتیپ بودن در خانه، ارزش هیچ آسیب دیدگی و اذیت شدنی را ندارد.

بخش بزرگی از خوشتیپ بودن در خانه به لباس‌هایی که می‌پوشیم مربوط هستند. با این حال باید بدانیم که لباس‌های زیبا و جذاب، به تنهایی کافی نیستند. مرتب بودن موها و آراستگی ظاهری، کمک بسیاری به خوشتیپ بودن در خانه می‌کند. همچنین دوش گرفتن مرتب و استفاده از عطرها نیز در جذابیت هر چه بیشتر خانم‌ها، موثر است. خوشتیپ بودن فقط به مهمانی‌های آنچنانی مربوط نمی‌شود. بلکه بهتر است با یاد گرفتن اصول شیک‌پوشی، خوشتیپ بودن در خانه را نیز حفظ کنیم. استفاده از اکسسوری‌های ظریف، گیره‌های زیبا برای کنار زدن موها و آرایش ملیح، همگی در جذاب‌تر شدن بانوان نقش دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

رزیشا فروشگاه اینترنتی و جستجوگر انواع پوشاک و لباس زنانه می‌باشد که خریداران را به فروشندگان متصل و فرآیند خرید را ساده می‌نماید و با به وجود آوردن یک فضای رقابتی به خریدار کمک می‌کند تا انواع پوشاک و لباس زنانه را با قیمت ارزان‌تر خریداری کرده و همچنین تمام انتخاب‌های خود را در یکجا مشاهده نماید و این امر باعث خریدی با کیفیت‌تر، ارزانتر و آگاهی از قیمت واقعی اجناس می‌شود.

نام خانوادگی*


کد تایید *


کد تایید *


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود



۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰


توسط محمد رضا اهوارکی

اینکه می‌گوییم خانم های خوشتیپ این عادت ها را دارند به این معنی نیست که بعد از اینکه خوشتیپی را تجربه کرده‌اند این عادت‌ها را در زندگیشان قرار داده‌اند، بلکه این عادت‌ها موجب خوشتیپی همیشگی آنها شده است. در این زمینه مقاله ای تهیه کرده‌ایم و شما را با این عادات آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید تا ۱۵ عادت خانم های خوشتیپ به شما معرفی کنیم.

مطالب مرتبط:

چگونه در خانه شیک باشیم

۱- انتخاب لباس عروس با توجه به فرم بدن

۲- ۵ لباس ضروری در کمد لباس هر خانم شیک پوش

۳- اصول انتخاب لباس مجلسی با توجه به فرم بدن

این کار به شما هم آرامش کافی و هم وقت کافی برای در نظر گرفتن لباس های مناسب را می دهد.

خانم های خوشتیپ

خودتان باید دست به کار شوید و قبل از اینکه دیر شود و صدای همه دربیاید برای میهمانی‌ها و مجالس آماده شوید. با این کار استرس خود را به طرز قابل توجهی کاسته‌اید.

ست لباس زنانه

لباس زیر ها از همه لباس های رویی که دیگران می بینند مهم تر هستند. سینه بندها و لباس زیر را از جنس‌های ابریشمی و سبک و نرم انتخاب کنید تا در آن‌ها راحت باشید. این خود یکی از مهم ترین ویژگی‌های خانم های خوشتیپ است.

یکی از روش‌هایی که به راحتی می‌توانید تیپ خود را ارتقا دهید و به جمع خانم های خوشتیپ بپیوندید این است که خیلی ساده از افرادی که شیک پوش بوده و شما علاقه دارید شبیه به آن‌ها شوید لباس بپوشید.

مدل لباس زنانه

لباس هایی که می‌پوشید باید با آب و هوا سازگاری داشته باشند تا در دید دیگران مسخره جلوه نکنند. این یکی از اصول خوشتیپ بودن است. بنابراین هرگز در تابستان لباس‌های جین و ضخیم و همچنین نایلونی نپوشید و به عکس در زمستان به فکر استفاده از لباس‌های پشمی باشید.

خانم های شیک پوش

در مجالس رسمی باید رسمی بپوشید و در مهمانی های دوستانه سعی کنید تا تیپ فوق العاده و در عین حال غیر رسمی خودتان را داشته باشید.

خانم های خوشتیپ

مهمترین رکنی که همیشه در مقاله‌های سایت چی بپوشم هم به آن اشاره می‌شود اندازه بودن و فیت بودن لباس‌هاست. لباس‌های شل و ول و یا خیلی تنگ هیچ وقت شما را آنطور که باید خوشتیپ جلوه نمی‌دهند.

لباس مجلسی زنانه

همیشه سعی کنید یک لباس یا یک اکسسوری گران قیمت را در تیپ خودتان بگنجانید. این آیتم می تواند به عنوان هسته تیپ شما عمل کند و آن را زیباتر جلوه دهد.

مدل لباس زنانه

حتما از خودتان بپرسید که الان چه اکسسوری خاصی مورد نیاز است. آیا باید جواهرات لاکچری داشته باشم؟ یا نه جواهرات و زیورآلات ساده هم می‌توانم انتخاب کنم؟ یا اصلا به سراغ انتخاب شال و روسری مناسب بروم؟ این مورد نیز از تکنیک‌های خانم های خوشتیپ است، که باید رعایت کنید.

خانم های خوشتیپ

این کار موجب چروک شدن و خراب شدن زودتر لباس ها می شود. البته در چی بپوشم به نکاتی اشاره کرده‌ایم که خیلی ساده و بدون نیاز به اتو چروک لباس را از بین ببرید.

بر اساس نوع لباس باید بدانید که آن را تا کنید یا آویزان کنید. شلوارها و لباس های مجلسی را آویزان کنید و سویشرت ها و آیتم ها پشمی را تا کنید و در کشو قرار دهید. خانم های شیک پوش همگی از یک اصل مهم پیروی می‌کنند و آن نظم در کمد لباس است.

انتخاب کفش پاشنه بلند و همچنین یک جفت کتانی مناسب همگی به این بستگی دارد که چه زمانی و در چه مکانی می‌خواهید آن‌ها را بپوشید. اساسا پوشیدن کفش پاشنه بلند در محل کار و کفش تخت زنانه در مهمانی انتخاب صحیحی نخواهد بود.

قبل از خشک شویی حتما لباس‌ها را بر اساس جنس آنها تفکیک کنید. حواستان به لکه های ریز چای یا قهوه باشد و سریعا نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.چگونه در خانه شیک باشیم

مدل لباس مجلسی

همیشه لوازمی که در ترمیم و از بین بردن لکه های لباس شما کمک حالتان هستند را به همراه داشته باشید. یک نخ و سوزن برای دوختن پارگی‌های جزیی و گیره و چسب و  از این قبیل موارد که شما را در مواقع اورژانسی کمک کند.

مدل لباس شب

سعی کنید همیشه با اعتماد به نفس کامل تیپ و استیل خودتان را داشته باشید و هیچ وقت به دنبال تقلید کردن از مد نباشید. سعی کنید آیتم های خاص را در هر زمانی انتخاب کنید.

لباس زنانه

۱- عطر را هرگز فراموش نکنید: همیشه سعی کنید لباس‌های خود را تمیز و خوشبو نگه دارید. عطر و رایحه دیدنی نیستند ولی به اندازه رنگ لباس‌ها می‌توانند روی اطرافیان شما تاثیر بگذارند.

ست لباس زنانه

۲- لباس طرح دار نپوشید: طرح‌های شلوغ باعث می‌شوند لباس شما خیلی زودتر قدیمی به نظر برسد. چون این طرح‌ها معمولا برای یک فصل یا حداکثر یک سال مد خواهند بود. سعی کنید لباس‌هایتان را عمری انتخاب کنید نه برای چند ماه!

لباس زنانه شیک

۳- رنگ‌های خنثی بپوشید: این مسئله که کدام رنگ‌ها مد روز هستند و کدام رنگ‌ها نامناسب هستند بستگی زیادی به زمان و مکان دارد. برای مثال، به لباس‌های قدیمی مادرتان نگاهی بیاندازید. برای اینکه همیشه زیبا به نظر برسید باید استایلی را انتخاب کنید که وابسته به زمان و دوره خاصی نباشد. و این تنها با انتخاب رنگهای تیره و یا خنثی محقق خواهد شد.

ست لباس کرم

۴- به یک خیاط معتبر مراجعه کنید: شاید راز خوش استایل بودن ستاره‌های مد همین باشد. گویی لباس برای تن آنها دوخته شده است. اکثر این افراد از استایلیست‌های شخصی استفاده می‌کنند و لباس‌های خود را به خیاط سفارش می‌دهند. شاید سفارش لباس به خیاط از خرید آماده لباس هم ارزان‌تر و به صرفه‌تر باشد.

۵- آرایش ساده و کم را فراموش نکنید: استفاده از یک رژ لب خوشرنگ می‌تواند چهره شما را به کلی تغییر دهد. البته اشتباهی که اکثر خانم‌ها آن را مرتکب می‌شوند این است که زیاد آرایش می‌کنند که این یک غلط بزرگ است.

محبوبترین مطالب

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

عادات زنان شیک پوش ! زنان شیک پوش همواره مد و فشن را تعقیب می کنند اما ترجیح می دهند بر اساس سلیقه و فرم ظاهری بدنشان لباس بپوشند و سبک خود را به وجود آورند در این مطلب با 10 عادت روزانه زنان شیک پوش آشنا می شویم.

همه ی ما شاید این جمله را زیاد شنیده باشیم ولی به آن عمل نکرده باشیم .تمام زنان شیک پوش این کار را انجام می دهند ما چرا انجام ندهیم؟ به جای اینکه صبح زود با استرس از خواب پا شده و هر چه دم دستمان بود را بپوشیم می توانیم از شب قبل لباس های خود را آماده کنیم.ست کردن و آماده کردن لباس ها 10 دقیقه از وقت شما را می گیرد پس برای شیک بودن دست به کار شوید.

قبل خارج شدن از خانه جهت حاضر شدن وقت کافی بگذارید .وقت جهت اتو زدن لباس هایتان ,تمیز کردن کفش و……..زیرا یک خانم شیک همیشه ظاهری آراسته و مرتب دارد.چگونه در خانه شیک باشیم

برای شیک بودن فقط کافی است فرم و شکل ظاهری بدنتان را بشناسید و با توجه به آن لباس بپوشید رعایت این نکته تاثیر بسزایی در شیک بودن شما دارد.

برای اینکه بتوانید استایل و سبک خودتان را پیدا کنید در مرحله اول باید مد و استایل روز دنیا را تعقیب کنید و با توجه به آن برای خود استایل انتخاب کنید و همواره شیک و به روز باشید.

شما با یک تیپ بهاری و تابستانی به بیرون می روید ناگهان باران به شدت شروع به باریدن می کند برای اینکه غافلگیر نشوید همیشه قبل از خارج شدن از خانه وضعیت هوا را کنترل کنید امروزه با پیشرفت تکنولوژی شانس این را دارید که هوای کل شبانه روز را کنترل کنید.

برای مثال لباس پوشیدن شما برای یک ملاقات کاری باید متفاوت باشد با لباس پوشیدن شما برای رفتن به یک مهمانی .

یکی از نکات مهم در شیک بودن انتخاب اکسسوری مناسب است .انتخاب عینک,کیف,زیور آلات و شال مناسب می تواند شیک بودن شما را چند برابر کند.

همان طور که می دانید پا قلب دوم انسان است .کفشی انتخاب کنید که علاوه بر راحتی، زیبا و شیک باشد و مناسب آن فصل باشد.

مهمترین نکته برای شیک بودن علاوه بر زیبایی و ظاهر کفش نحوه راه رفتن با کفش پاشنه بلند است.شما اگر زیباترین کفش پاشنه بلند دنیا را هم پوشیده باشید ولی نتوانید با آن راه بروید شیک بودن خود را زیر سوال می برید.اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که علاقه زیادی به کفش پاشنه بلند دارید می توانید از کفش هایی با پاشنه های یکسره استفاده کنید که جزو مد سال می باشند.

شما لباس مورد علاقه ی خود را پوشیده اید و آماده خارج شدن از منزل هستید یکدفعه متوجه لک کوچک بر روی لباس خود می شوید خونسرد باشید و لباس جایگزین خود را بپوشید.

راجر مور بازیگر مشهور سری فیلم های جیمز باند در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

شبکه های اجتماعی به کمک حادثه دیدگان حمله تروریستی منچستر آمدند !





ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

*راوی: اظهار یک تراژدی که برای ۱۳ سال کسی آن…

سلام به همه ناکاما های وارونه و طرفداران بخش انیمه مخصوصا بررسی انیمه…

بهترین انیمه های مدرسه ای سلام به همگی شما دوستان…

*هر وقت فکر کنی: «میخوام انجامش بدم! میخوام تغییر کنم!»…

طی بررسی آزمون اخلاقی هوش مصنوعی اتومبیل ‌های خودران، می‌فهمیم…

هوش مصنوعی کاسپین شیوع کرونا در مناطق را پیش بینی…

هوش مصنوعی خودکفا بالاخره تولید می شود؟ هوش مصنوعی خودکفا…

هوش مصنوعی محدود زیر ذره بین … هوش مصنوعی محدود…

در این مطلب هرآنچه نیاز دارید در مورد موسیقی درمانی…

موسیقی متن انیمه مدرسه قهرمانی من My Hero Academia فراتر…

آلبوم موسیقی در روزهای بارانی! نوشیدن قهوه و گوش کردن…

موسیقی متن انیمه شیطان کش: تیغه شیطان Demon Slayer: Kimetsu…

تاثیر رژیم غذایی بر ذهن و سلامت روان در این…

فیلم درمانی یا سینما درمانی فیلم درمانی یا سینما درمانی…

در این مطلب هرآنچه نیاز دارید در مورد موسیقی درمانی…

در این مطلب راهکارهای کمک به نوجوان افسرده را شرح…


چگونه در خانه شیک باشیم


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


نام‌کاربری


ایمیل

تأیید ثبت نام برای شما ایمیل خواهد شد.


دانستنیهای شیک پوشی مخصوص بانوان جوان از تقویت مو تا انتخاب لباس با راهکارهای ساده

در قسمت نخست گفتار شیک پوشی مخصوص بانوان جوان در سرویس مد گردی لوکس تهران، به موضوعات مهمی در شیک پوشی بانوان جوان به خصوص در نیمه نخست سال که تنوع پوشش و انتخاب انواع لباس ها برای بانوان افزایش پیدا می کند اشاره شد. همچنین سبک مد و لباس ترانه عیلدوستی و نیوشا ضیغمی، دو بانوی هنرمند سینمای ایران با تحلیل شماری از مانتوها و پوشش های رسمی آنها بررسی گردید و نکاتی ارائه شد.

حتما بخوانید : دانستنی های شیک پوشی مخصوص بانوان جوان (قسمت اول)

در قسمت قبلی بر روی این موضوع تاکید شد که انتخاب لباس برای بانوان جوان، تا حد زیادی به انتخاب پوششی متناسب با قد و وزن و سن و حتی رنگ پوست آنان در ارتباط مستقیم است. در واقع، برای شیک پوش بودن به خصوص در فصل نیمه دوم سال که امکان استفاده از لباس های بیشتر فراهم می شود، توجه به اصول شیک پوشی بیشتر جلوه گر می شود.

گفتیم که بانوان چاق و قد کوتاه، بهتر است از طرح های شلوغ و لباس هایی که خطوط افقی زیاد دارند پرهیز کنند تا مد آنها در نگاه افراد، مطلوب به نظر برسد. همچنین بانوان لاغر و قد بلند، برای جذاب تر به نظر رسیدن، از تناسب رنگ های مکمل و همچنین لباس هایی که مزین به طرح های عمودی هستند، برای شیک بودن استفاده کنند. همچنین به این موضوع اشاره کردیم که انتخاب لباس، ارتباط معناداری با رنگ پوست بانوان و همچنین آرایش دارد که باید متناسب با مقتضیات مکانی و زمانی باشد.چگونه در خانه شیک باشیم

در گفتار امروز، قصد داریم به مسائل متنوعی که تجربه فعالان مد و لباس و تغذیه است برای جذاب تر بودن و شیک به نظر رسیدن اشاره کنیم که راهکارهای آسان برای سبک مد و لباس ساده است.

با مد گردی امروز  لوکس تهران همراه ما باشید.

مهم نیست آقا هستید یا خانم. حتی مهم نیست کودک هستید یا جوان یا میانسال. برای شیک پوشیدن و جذاب به نظر رسیدن، نه پول اهمیت زیادی دارد و نه برند پوشی و نه حد پاساژگردی های روزانه و هفتگی و ماهانه برای انتخاب لباس های آس هر فصل!

هیچکدام تاثیر فوق العاده ای بر روی شیک پوشی و جذاب بودن ندارد. بر خلاف تصور عموم، برای شیک بودن و جذابیت افزون، باید از طرح های شلوغ و رنگارنگ که تناسب و کنتراست خاصی ندارد در سبک مد و لباس پرهیز کرد.

همانطور که آرامش بصری در مشاهده خیلی از چیزها برای شما ارزشمند است، آرامش بصری در مشاهده مد و لباس یک فرد نیز بر روی ذهن شما و نظر شما و تصوری که در نگاه اول از فرد مقابل به شما منتقل می شود، تاثیرگذار خواهد بود.

خیلی ها، اصول  شیک پوشی متفاوتی را در کلاس ها و مقالات و کتاب ها و سخنرانی ها ارائه می کنند و همچون دنیای هنر، دنیای مد و لباس نیز تابع سلیقه است. اما به نظر می رسد، خیلی از این نظرهای هر چند متفاوت، در ۳ اصل با هم اشتراک نظر دارند:

بارها در مراسم هنری، ژورنال های مد و لباس از ووگ بافتنی گرفته تا بوردا و بسیاری از نشریات و درگاه های معروف مد و لباس جهان، لباس هایی را مشاهده کردید که در عین حال که بسیار شیک است، بسیار ساده است. مد و لباس، الهام بخش از دنیای هندسه و طراحی و خلاقیت است. یک برش، هر چند ساده، می تواند لباسی را فوق العاده تاثیر گذار کند و این راز لباس مفهومی است که در دنیای مخاطبان بسیار پیدا کرده است.

بنابراین برای شیک پوشی، ساده بودن را در اولویت نخست قرار دهید. برخی از مزون داران حرفه ای ایران و جهان و حتی تحلیل گرهای مشکل پسند دنیای فشن، طرح های ساده بسیاری از سلبریتی های ایرانی و خارجی را در فهرست انتخاب های مهم خود به هواداران معرفی می کنند.

در گفتار قبل مشاهده کردید که چگونه مانتوهای ساده اما جذاب ترانه علیدوستی و نیوشا ضیغمی که از رنگ های مکمل و طراحی غیر شلوغ برای دوخت آن استفاده شده بود، فشن بلاگرهای معروف ایرانی را ترغیب کرد.

اگر به لباس های عروس پرنسس های معروف یک دهه اخیر نگاه کنید، جذاب ترین آنها، ساده ترین طرح ها را جلوه گر هستند. این قضیه  در لباس عروس کیت میدلتون و مگان (عروس  جدید ملکه انگلیس)  به وضوح مشاهده شد.   بنابراین در دورانی که خیلی ها به دنبال طرح های شلوغ و رنگ بندی های جیغ و طوفانی! در لباس های شب و بیرون هستند، به ساده پوشی روی بیاورید تا قدرت انتخاب و سبک فکری مثبت و راحت خود را به رخ بازاری پسندهای امروز بکشید!

راز دوم شیک پوشی و جذاب به نظر رسیدن، توجه به اصل انتخاب لباس به تناسب قد و وزن و سن است. شما در طول روز، صدها نفر را در کوی و برزن و اداره و مدرسه و دانشگاه مشاهده می کنید که با وجود انتخاب لباسی فاخر، گران و برند، اما به دلیل نبود تناسبی منطقی بین قد و وزن و حتی سن و از همه مهم تر رنگ پوست، لباس اصطلا به تن فرد، نمی شیند و جذابیت آن جلوه گر نیست.

مهمترین نکته در انتخاب هر لباس، توجه به قد، وزن  و سن فردی است که قصد دارد آن را به تن کند. ارزان ترین و ساده ترین لباس ها، وقتی اندازه و فرم تن فرد باشد، جذابیت آن و آرامش بصری و انرژی مطلوبی که به نظر افراد منتقل می کند، به مراتب بیشتر از لباسی است که گران است اما به قول عموم، به تن فرد گریه می کند!

اگر در بهار و تابستان به فکر انتخاب مانتو یا کت تک یا شلوار جین یا روسری یا شال هستید، تناسب این لباس را با فاکتورهای ۳ گانه معرفی شده در نظر بگیرید. لباسی انتخاب نکنید که شما را ۲۰ سال پیر تر یا آنقدر جوان نشان دهد که در نگاه افکار عمومی جذاب به نظر نرسد.

تکرار یک رنگ در مد و لباس می تواند تاثیر فوق العاده تری از لباس های رنگارنگ برند گران قیمت داشته باشد. همچنین، تناسب در فشن، عاملی برای انتقال سیگنالهای انرژی مثبت افراد به یکدیگر است که باید در سبک زندگی خود در نظر داشت.

برای متناسب پوشیدن، از پروهای مکرر و استفاده از نظرات مشاوران هراس نداشته باشیم.

لباس شما همچون فکر شما، به افراد و محیط پیرامون، انرژی میدهد. برای انرژی مثبت به نظر رسیدن و چهره ای کاریزما داشتن، حتما نیاز به سخنان فاخر با ادبیات شاخص در کلام و گفتار نیست. اگر چه این دو مقوله در زندگی و نظر مثبت دیگران به ما تاثیر فوق العاده مهمی دارد، اما بخشی از ان را می توان از طریق لباس بدست آورد.

شاد پوشیدن، ارتباط معناداری با شفاف اندیشیدن، شاد زیستن و زندگی امیدوارانه دارد. اگر غیر از این بود همه پرستاران، لباس مشکی به تن می کردند. رنگ ها، انرژی دارند و شما می توانید این انرژی موثر را از طریق سنگ و جواهرات و اکسسوری و لباس به خود و دیگران منتقل کنید و این قضیه  خیلی مهمی در ارتقا روابط  شما  با دیگران  در  داخل و خارج از  کشور است. چرا که ظاهر شما و استایل شما، نخستین چیزی  است  که در  ارتباط  با دیگران به چشم آمده و سریعا مغز آن ها را به سمت تحلیل و بررسی نوع نگاه و شخصیت  شما بر اساس  نوع  ظاهر رهنمون میکند. اگر چه کتاب “ذهن فریبکار شما” که توسط نشر اختران در سال ۱۳۹۵ منتشر شد به ما گوشزد میکند که فریب اطلاعات مخدوش و گنگی که در ذهن خود درباره  موضوعات مختلف است را نباید خورد تا از واقعیت، دور نشویم!

شادپوشیدن، به معنای استفاده از رنگ های جیغ با طیف های خیلی روشن نیست. به معنای رنگوارنگ پوشیدن نیست. برای خیلی از افراد، نگاه اول، نگاه آخر است. چه خوشمان بیاید و چه بدمان بیاید و باید به این موضوع در طراحی لباس و استایل در فصول  مختلف سال توجه کرد. حتی  بهترین نت های عطر  گرم و سرد از برترین  برندهای جهان وقتی با استایل  بد همراه شود، تاثیرگذاری خوبی  نخواهد داشت.

این خوش آمدن یا بد آمدن های ظاهری، بر روی ذهن افراد تاثیر مثبت یا منفی می گذارد. تلاش کنیم تا با پوشیدن لباس هایی که رنگ های امیدوارانه، جذاب و انرژی مثبت دارند، چهره های باشکوه و کاریزماتیک در طول روز و زندگی خود به انها منتقل کنیم تا خود و جامعه ای شاد و شاداب را با دنیای فشن، بوجود آوریم.

بنابراین، برای شیک پوشیدن، راز رنگ ها را فراموش نکنیم.

یکی از اصول شیک پوشی که توصیه شده آقایان و بانوان مشکل پسند همواره  در طراحی استایل به آن توجه کنند، علاوه بر  رعایت بهداشت  پوست و اجرای  روش  های مراقبتی،  توجه به نوع طراحی  مو است. بهترین  لباس ها اگر با آرایش صحیح مو که می بایست  متناسب با ظاهر و سن و مد شما همراستا باشد، تناسبی  نداشته باشد،  خیلی زود توجه بیننده را به خود جلب کرده  و تصویر  منفی  در ذهن فریبکار  او شکل می گیرد. همانطور که باید به پوست و آبرسانی پوست توجه داشت، به  شادابی و طراوت  مو خود در ۴ فصل توجه کنید که بعضا معمولی ترین استایل  ها را میتوان با آرایش  مو  عالی، جذاب کرد. مخصوصا  برای  بانوان و بانوان جوان در استایل های  مجلسی  و دورهمی!

افرادی که تا دیروقت مشغول دنیای لایک و فالوهای شبکه های اجتماعی هستند و با گوشی های موبایل هوشمند به بستر می روند و زمان خواب آنها از ساعت ۱ نصف شب آغاز میشود، در معرض آسیب های فراوان به پوست و مو هستند.

این دو عضو، نیازمند استراحت هستند. نیازمند مراقبت هستند. مخصوصا برای آقایان که آراستگی و نبود چین و چروک های پوست در سنین مختلف، تاثیر بسزایی در شیک به نظر رسیدن دارد. برای بانوان به خصوص دختران نوجوان و جوان، مراقبت از پوست و مو، در کوتاه مدت و بلند مدت ، تاثیز بسزایی در زیبایی و بهداشت ان ها خواهد داشت.

اگر در معرض ریزش مو قرار دارید، پیش از مراجعه به پزشک، سبک تغذیه خود را بررسی کنید. سبک غذایی فست فودی و مملو از چربی های اشباع شده و خواب کم و در معرض قرار دادن مکرر پوست و مو با هوای خشک و آلوده، از مهم ترین عوامل آسیب پذیری این دو عضو مهم در جذاب به نظر رسیدن افراد است.

بهترین روش برای درمان ریزش مو استفاده از نرم‌کننده‌هایی است که حاوی سیلیکون – dimethicone یا cyclomethicone – هستند.  این نرم کننده ها را با مشاوره متخصصان پوست و مو تهیه کنید.

نوروز، بهترین فرصت برای آشتی کردن با ۲ سبک غذایی مهم و تاثیر گذار بر روی سلامت انسان است. یکی ماهی است که برای ما ایرانی ها به دلیل قرار گیری در ناحیه خشک و نیمه بیابانی، خوردن مکرر آن در سبد غذایی مردم نیست و میلیون ها ایرانی جز در شب عید، علاقه ای به تناول آن ندارند.

در حالی که ماهی، هم برای پوست و مو هم برای بهداشت روح و جان بسیار موثرتر از گوشت قرمز و حتی گوشت مرغ است. باید از رویه ماهی خوری عید، در دیگر فصول سال نیز بهره برد. در بلند مدت شما به ارزش جایگزین کردن گوشت ماهی به جای گوشت قرمز پی می برد و شاید در کوتاه مدت فواید ماهی خوری زیاد برای شما عیان نشود.چگونه در خانه شیک باشیم

مساله بعدی که در فرآیند شادابی پوست و مو در نظر داشته باشید و فرهنگ نوروز می تواند آن را تقویت کند، آجیل خوری است. خوردن خشکبار، وقتی به اندازه باشد، بسیار برای سلامت افراد به خصوص نوجوانان و جوانان تاثیر گذار است.

ما در ایران، با کمبود ویتامین D روبرو هستیم. برخی از تخمه ها چنین ظرفیتی را برای ما ایجاد می کنند. بانوانی که با مشکل مفصل روبرو هستند و دفع کلسیم، از برخی از خشکبار تازه ایرانی برای جایگزین کردن کلسیم و دیگر مواد مغذی مورد نیاز برای شادابی پوست و مو می توانند استفاده کنند.

همین خرما که یکی از غذاهی استراتژیک ایران است، تاثیر زیادی در شادابی پوست و مو دارد و باید فرهنگ خرما خوری را در کشور بیش از قبل تقویت نمود. خرما خشک می تواند در فرهنگ آجیل خوری و پرهیز از شور خوری و تنقلات خوری روزانه ما وارد شود و از تاثیرات آن استفاده کنیم.

موادغذایی که برای بدن مفیدند می‌توانند به تندرستی موها کمک زیادی کنند. پروتئین و امگا ۳ موجود در ماهی سالمون و آجیل نقش زیادی در سلامت و شادابی موها دارند. سبزی‌های برگ‌سبز، لوبیا و کلم نیز برای موها مفیدند. استفاده از رژیم غذایی غیراصولی باعث کاهش مواد معدنی بدن از قبیل روی، بیوتین، پروتئین و ریزش مو می‌شود.

همان طور که در نکته  قبلی گفتیم،  پوست و مو شاداب  و با طراوت در طراحی استایل بسیار موثر است.  نوروز، بهترین فرصت برای آشتی کردن با ۲ سبک غذایی مهم و تاثیر گذار بر روی سلامت انسان است. یکی ماهی است که برای ما ایرانی ها به دلیل قرار گیری در ناحیه خشک و نیمه بیابانی، خوردن مکرر آن در سبد غذایی مردم نیست و میلیون ها ایرانی جز در شب عید، علاقه ای به تناول آن ندارند.

در حالی که ماهی، هم برای پوست و مو هم برای بهداشت روح و جان بسیار موثرتر از گوشت قرمز و حتی گوشت مرغ است. باید از رویه ماهی خوری عید، در دیگر فصول سال نیز بهره برد. در بلند مدت شما به ارزش جایگزین کردن گوشت ماهی به جای گوشت قرمز پی می برد و شاید در کوتاه مدت فواید ماهی خوری زیاد برای شما عیان نشود.

مساله بعدی که در فرآیند شادابی پوست و مو در نظر داشته باشید و فرهنگ نوروز می تواند آن را تقویت کند، آجیل خوری است. خوردن خشکبار، وقتی به اندازه باشد، بسیار برای سلامت افراد به خصوص نوجوانان و جوانان تاثیر گذار است.

ما در ایران، با کمبود ویتامین D روبرو هستیم. برخی از تخمه ها چنین ظرفیتی را برای ما ایجاد می کنند. بانوانی که با مشکل مفصل روبرو هستند و دفع کلسیم، از برخی از خشکبار تازه ایرانی برای جایگزین کردن کلسیم و دیگر مواد مغذی مورد نیاز برای شادابی پوست و مو می توانند استفاده کنند.

همین خرما که یکی از غذاهی استراتژیک ایران است، تاثیر زیادی در شادابی پوست و مو دارد و باید فرهنگ خرما خوری را در کشور بیش از قبل تقویت نمود. خرما خشک می تواند در فرهنگ آجیل خوری و پرهیز از شور خوری و تنقلات خوری روزانه ما وارد شود و از تاثیرات آن استفاده کنیم.

موادغذایی که برای بدن مفیدند می‌توانند به تندرستی موها کمک زیادی کنند. پروتئین و امگا ۳ موجود در ماهی سالمون و آجیل نقش زیادی در سلامت و شادابی موها دارند. سبزی‌های برگ‌سبز، لوبیا و کلم نیز برای موها مفیدند. استفاده از رژیم غذایی غیراصولی باعث کاهش مواد معدنی بدن از قبیل روی، بیوتین، پروتئین و ریزش مو می‌شود.

بارها در رسانه های دیداری و شنیداری و دیجیتالی شنیده اید که برای جذاب بودن، باید به بهداشت مو توجه کنید و یکی از راهکارها، دوری از سشوار مکرر است.  بیشتر افراد به دنبال سشوار‌های قوی هستند تا به سرعت موهایشان را خشک کنند تا وقت گرانبهایشان گرفته نشود. اما تحقیقات نشان داده برای استفاده از سشوار‌های ضعیف و قوی باید زمان یکسانی صرف کرد. از سشواری استفاده کنید که حرارت و صدای کمتری داشته باشد تا موهایتان صدمه نبیند. همچنین آقایان برای جلوگیری از ریزش مو، سریع نسبت به خشک کردن موهای خود با سشوارهای قوی استفاده نکنند.

توجه کنید که اساسا شانه  زدن،  عامل  موثری  برای  ریزش  مو  نیست. متخصصان پوست و مو معتقدند روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی مردم به‌طور طبیعی می‌ریزد. آنها توصیه می‌کنند موهای خیس را شانه نزنید و از شانه‌هایی استفاده کنید که سوزن‌هایشان به موها آسیب نزنند. اما افراط در شانه زدن نیز می تواند عامل مهمی در افزایش ریزش مو و آسیب رساندن به مو باشد که باید در نظر داشت. خشک کردن مو با دمای معمولی اتاق، رویه ای  است  که تیلور  سویفت و ماریا شاراپووا (ملکه یخی  تنیس  جهان) همواره بر آن تاکید داشته است.

برخی  از مدلها  در  طراحی مد و لباس  و حتی  آرایش  به خصوص  طراحی  مو،  فقط مناسب  فوتوشوت های تبلیغاتی است. مثل  دم  اسبی  کردن مو که شما حجم  زیادی از موهای خود را برای  مدتی تحت  فشار قرار می دهید. دم‌اسبی کردن موها با استفاده از کش‌های محکم، صدمه زیادی به موها می‌زند. توجه داشته  باشید که دم  اسبی کردن مو، سبب  کشیدن تارهای مو شده که در دراز  مدت، تهدیدی  جدی  برای  ریزش مو است. اگر اکسسوری  هم برای  مدت  طولانی به  تارهای  مو بزنید، انتظار ریزش  مو غیر ممکن نخواهد بود. از دم  اسبی کردن  موهای خود وقتی هنوز خیس است،  اجتناب  کنید.

همان طور که میدانید،  با بالا  رفتن سن، موهای  آقایان و بانوان، رنگ خاکستری  به خود گرفته  و رشد آن ها ضعیف  یا کند می  شود. البته نوع تغذیه و سبک زندگی شما  نیز در  تسریع یا کند شدن فرآیند سفید شدن مو تاثیر  گذار خواهد بود. یکی از مواردی که میتواند صدمه  جدی  به موهای  شما بزند، استفاده از رنگ های  شیمیایی  است. سعی کنید اگر  خیلی  علاقمند به دکولره  و رنگ زدن موهای  خود هستید، از رنگ هایی  که در  فرمولاسیون آنها رنگ های شیمیایی کمتری به  کار رفته، استفاده کنید. در بهار و تابستان، استفاده از رنگ موهای طبیعی را در دستور کار قرار دهیم و به خصوص بانوان جوان، از دکلره کردن مکرر موهای خود پرهیز کنند. استفاده  از شامپوهایی  که PH  متعادل کننده دارد و میتواند الکتریسیته ساکن روی موها را حذف کند، استفاده کرده تا در زمستان، موهای  با طراوت تری  داشته باشید.

کسانی که مو فرفری  هستند، همواره در طراحی  مدو لباس و آرایش مو سخت گیری  زیادی دارند. نکته  ای که این  افراد باید بدانند ان است که حتی الامکان از برس و شانه زدن زیاد مو به خصوص اتوی  مکرر مو پرهیز  کنند. موهای فرفری، شکنندگی زیاد دارد.  اما سعی کنید برای نرم  کردن آنها،  از نرم کننده های حاوی پلیمر  استفاده  کرده  که مو را صاف می کند.

مرتب رنگ مو خود را تغییر ندهید. در بهار  و تابستان، افراد  علاقه زیادی  به رنگ کردن مو دارند. چرا  که بر  خلاف  نیمه دوم سال، کمتر سر  خود را می پوشانند. تغییر مکرر  رنگ  مو،  صدمه دیدن مو ها را افزایش  می دهد. همواره با پزشک متخصص  مو خود مشورت کنید.

رنگ مو، میتواند تهدیدی برای  سلامت  مو باشد. تهدید سلامت مو یعنی بد ترکیب شدن  استایل و تهدیدی  برای خوش تیپی  بانوان و آقایان مشکل پسند! رنگ  های شیمیایی در  رنگ مو، تهدید سلامت انسان نیستند. اما در دراز  مدت به سلامت  موهای شما آسیب خواهند رساند. تاثیر مخرب رنگ‌های نیمه‌ دایم و دائمی ‌اکسیداتیو قهوه‌ای یا سیاه‌رنگ که در  طراحی فرمولاسیون شیمیایی  رنگ مو ها به  کار  می رود، باید جدی  گرفته  شود. بازگشت به شیوه های سنتی  رنگ  مو میتواند  اقدامی جذاب  برای  تغییردر سبک زندگی  شیمیایی  مدار باشد.

همان طور که گفتیم، گرما زیاد، تهدیدی  جدی برای  سلامت مو است. برای  همین است که از رفتن  مکرر به  سونا خشک و بخار پرهیز کنید.  بگذارید موها استراحت کنند و با  جریان هوا خشک شوند.

نور خورشید برای سلامت پوست و مو همانطور که مفید است، میتواند مضر  هم  باشد. اگر خیلی مفید  بود، غوغایی  در طراحی فرمولاسیون کرم های ضد آفتاب با اس پی اف  های  متنوع وجود نداشت. مراقبت از مو برای بانوان و آقایانی که زیاد در طول نیمه  اول  سال در  معرض تابش  آفتاب هستند بسیار مهم  است.

علاوه بر دنیای پوست و مو که تاثیر زیادی در جذاب به نظر رسیدن دارد، انتخاب لباس نیز تاثیر بسزایی دارد. در این گفتار، ۸ توصیه عادی اما مهم داریم:

یکی از  اصول  مهم شیک پوشی، صبوری  و تامل  و فرصت دادن به ذهن برای تحلیل  اطلاعات  است. لباس هایی  که برای روز  بعد در نظر دارید را ۲۴  ساعت  قبل یا حتی الامکان شب  قبل  تعیین و اماده کنید. این کار  سبب  خواهد تا زمان و فکر کافی  برای هماهنگ کردن لباس ها با استایل مورد نظر جهت  حضور  شاخص  در مهمانی/رویداد موردنظر داشته  و ظاهری موجه تر  را برای  خود به ارمغان آورید.

همواره همه چیز  وفق مراد شما نخواهد بود. حتی  برای شرکت در  مراسم  یا رویدادی  مهم  که حضور  شما در ان  اهمیت  زیادی دارد و به هر دلیلی، موفق  به طراحی استایل با لباس مورد نظر  خود نمی شوید. برای  این مواقع، انرژی  مثبت های شیک پوش، همواره یک دست لباس آماده برای موقعیت های اورژانسی و یهویی  دارند تا بتوانند با چهره موجه و موقر  و با کلاس  در  مراسم مورد نظر آماده شده و استرس را از خود و دیگران دور کنند. این  قضیه  در سفرهای  یهویی نیمه  اول  سال  خیلی به  چشم میخورد.

از  اصول  مهم  شیک پوشی،  انتخاب درست  کفش و تمیز نگهداشتن آن  است. کفش و ساعت و آرایش مو، نخستین موضوعاتی  است که در نظر بیننده  جلوه  گر شده و  ذهن  فریبکار آنها را به  سمت آنالیز  ذهن و شخصیت  شما رهنمون میکند! مراقبت این ذهن های همیشه  فریبکار مخاطبان خود باشید و سعی کنید با فاکتورهای معمولی، نظرات منفی ذهن فریبکار آنها را تقویت نکنید. تمیز کردن کفش،  یکی از آن  مسائل  است. هیچ وقت از یک بانو (حتی ناظر پروژه های ساختمانی) انتظار نمی رود که کفش کثیف داشته باشد.

اگر طیف های  رنگ خاصی مورد علاقه شما است و از  این رنگ ها،  چند دست لباس دارید، هیچ اشکالی ندارد که در  مراسم گوناگون مرتب  از آن ها استفاده  کنید. این روش، مغایر اصول  شیک پوشی نیست  و شما را به پرداخت  هزینه های اضافی  برای  تغییر مکرر  استایل، ترغیب نمی کند و معتاد خرید (shopaholic)  نمی  شوید.

الان خیلی ها برای دیگران، عکس میگیرند و برای  اینستاگرام، سلفی  میگیرند و آنچه اهمیت دارد، نظر  دیگران است. چرا باید خودتان را مرتب از اشل و معیار و رویکرد دیگران تحلیل کنید؟ آن هم  دیگرانی که ذهن فریبکار دارند؟! چه  لزومی دارد که شما برای  خوش آمد دیگران عکس  بگیرید و لباس بپوشید!؟ در حال  زندگی  کنید  و برای  خودتان  بپوشید. اولویت اول و آخر، حس خوب  شما است. قضاوت دیگران، لزوما معیار مستندی برای آسیب شناسی طراحی استایل  و شیک پوشی  شما نیست.

آشتی  کردن با خیاط خوب، یکی ازاصول شیک  پوشی  است.  اگر خیاطی  نمیدانید، پیش خیاط مجرب رفته و نسبت  به تنگ و گشاد،  بزرگ و کوچک کردن  لباس  های قدیمی خود اقدام کنید.

شیک  پوشی نیاز  به صبوری و حوصله  و همچنین مطالعه  استایلهای روز  در موقعیت های مختلف دارد. برای شیک پوشی، صبوری را یاد بگیرید که اصلی مهم برای انرژی  مثبت های شیک پوش است و شما را از غیر تکراری  پوشیدن، رها میکند.

اما این سوال پیش می آید که چطور غیر تکراری و ساده لباس بپوشیم.

توصیه بسیاری از کارشناسان مد و استایلیست ها،  توجه  به اصول ساده سازی  در  طراحی مد و لباس است. هر چقدر ساده  بپوشید، قدرت انتخاب بیشتری برای رنگ دارید. شلوغ شدن استایل  حتی با برترین و لوکس ترین  برندهای کت و شلوار و کراوات و بوشت و جلیقه  و کفش مردانه و زنانه لاکچری، کمکی به  فاخر کردن استایل شما نخواهد کرد. پیچیدگی غیر ضروری  را کنار بگذارید. سادگی، کمکی برای نوآوری  و مدیریت  خلاقیت است. با ساده ترین ابزارها میتوان کارهای بزرگی  کرد.  حتی در انتخاب پوشش.

استایل های تک رنگ بر خلاف  تصور عموم، قدرت جذب زیاد و انرژی مثبت زیادی  را تولید میکند. مخصوصا اگر قد کوتاه یا قد بلند دارید. استایل تک رنگ متناسب  با رنگ فصل و سال، تاثیر زیادی در جذابیت و خوش پوشی شما دارد. استایل خاکستری و حتی سرتا پا سیاه اگر معیارهای خوش پوشی در آن رعایت  شود و تکراری نباشد، برای  ببینده  جذابیت آفرین  خواهد بود.

اکسسوری درشت مردانه  و زنانه  اگر به درستی به کار رفته  باشد، ساده  ترین  استایل ها را هم جذاب و فریبنده می کند.

دو رنگ اصلی در طراحی استایل های مجلسی  و دورهمی و کژوال است. با ترکیب ان ها میتوانید خیلی جذاب باشید.  کوکوشانل با کفش های نوک مشکی و دامن های سفید، انقلابی در طراحی مد ایجاد کرد. همچنان استایل سیاه و سفید، برازنده  بانوان و آقایان مشکل پسند است. نمونه هایش را در اینترنت مشاهده کنید.

طراحی لباس شما می  بایست  از برش ودوخت  خوبی  برخوردار  باشد  تا انرژی  مثبت ایجاد کند.  کیفیت عالی و مرغوب حتی در طراحی لباس های ساده نیز، چشم نواز است.

مهم نیست کیف و کفش شما از برند لاکچری گوچی یا والنتینو هست یا کفش  ملی  ایران.  مهم  ان است  که تناسب  رنگ و اندازه  با طراحی استایل داشته  و خلاقیت شما را در انتخاب آن نمایش دهد. کیف و  کفش  خوب و متنوع برای طراحی استایل های جذاب و غیر خسته کننده اهمیت زیادی دارد.

یکی از روشهایی که میتوان حتی استایل های  ساده  و معمولی و بعضا بد ترکیب را موجه کرد و ذهن دائما فریبکار مخاطبان خود را فریب و منحرف کرد، لبخند زدن و صورت بشاش و انرژی مثبت  داشتن است که هم برای أقایان و هم برای بانوان به خصوص جوانان جهت تعامل و ارتباط با مشتریان و مخاطبان روزانه اهمیت زیادی دارد. افراد بشاش و خندان و انرژی مثبت، کاور خوبی برای  طراحی های استایل  معمولی  هستند و ذهن را به  معیارهای دیگری منتقل می کنند. بنابراین به  لبخند خوب  توجه کنید. لبخند خوب، دندان خوب و سفید میخواهد.

قرمز پوشیدن در هر موقعیت زمانی و مکانی امکان پذیر نیست. اما بررسی ها نشان می دهد که رنگ قرمز، رنگ hot  و جذاب است  و کاریزماتیک بوده و میتواند کاوری  برای طراحی لباس نامناسب  باشد.

یکی از معیارهای زنانگی، موهای بلند است. همانطور که یکی از معیارهای مردانگی در طراحی استایل،موهای کوتاه است. موهای بلند برای بانوان، عامل جذابیت ساز  است. چه درست چه غلط، این فاکتور مهم برای خوش  پوشی  بانوان جوان به شمار می رود.

بسیاردر طراحی استایل  بانوان مشاهده می شود که افراط  وجود دارد. افراط گرایی  در طراحی استایل  نهی  شده است. حفظ تعادل، همان حفظ سادگی است  که  معیاری  برای خوش  پوشی  به شمار می رود.

به body language توجه کنید. ۹۰ درصد برداشت  دیگران  درباره  برخورد اول با شما، به  کلام و گفتار و نوشتار شما ارتباطی ندارد. به زبان بدن  ارتباط دارد. از زبان  بدن برای ارتباط موثر  با مخاطب استفاده کنید. مخصوصان بانوانی که در حوزه بازاریابی و فروش مشغول به  کار هستند.

فرم بدن شما به خصوص در میان بانوان، عامل افزایش اعتماد به نفس (self-confidence) است. بانوانی که اندام ساعت  شنی دارند، بیش  از آقایان جذاب  تر هستند. مخصوصا بانوانی که استایل curve  دارند معمولا به فرم بدن توجه دارند که از  اصول خوش پوشی  و خوش تیپی و جذابیت است.

لایه  برداری پوست برای جذابتر شدن صورت بانوان و آقایان اهمیت  دارد. میتوان با ماسک های گیاهی، کار لایه  برداری را در طول هفته و ماه انجام دادوپوست را از آلودگی های زیست محیطی  نجات  داد که باعث شکنندگی و شل شدگی  و  غیر صاف و شفاف شدن پوست می شود. همه  پوستها لایه برداری  نیاز دارد.  از ماسک جوش شیرینی استفاده کنید که معجزه ای برای پوست های خشک و چرب و مختلط است و آکنه کش  و میکروب کش است.

در بیشتر لباس‌های معرفی شده در هفته مد سال های اخیر، رنگ‌های تند و روشن مثل قرمز و آبی سیر و سبز و زرد به وفور قابل مشاهده است که نشان دهنده این  واقعیت  است که رنگ هایی با تناژ شاد، هم  چنان درکانون توجه فشن شو و طراحان خانه های مد اروپا تا آمریکا است.

اگر  فکر میکنید  لباس های دهه هشتاد قرن بیستم میلادی  فراموش شده  است  اشتباه میکنید.  رگه هایی  بارز از آن را در طوفان مانکن ها  روی  استیج های داغ گوچی تا آرمانی مشاهده میکنیم. همچنان شاهد حضور فعال  اپل، لباس های  گشاد و ساسون  دار هستیم که نشان دهنده  طرفدارانش در سراسر جهان است.

لباس های گل  گلی و فلورال هم چون عطرهایی با نت های گلی، همچنان در کانون توجه و سرلیست خرید بانوان مشکل پسند قرار دارد. به  خصوص برای استایل های نیمه نخست سال.  این  مدل  بهاری  هیچ گاه فراموش  نمی شود.

اگر چه گفتیم تگ رنگ پوشیدن  برای بانوان چاق و قد کوتاه مهم است، اما همرنگ پوشیدن تقریبا از مد افتاده و شما  باید  روانشناسی رنگ ها را یاد بگیرید.

این اصطلاح شاید کمی عجیب به نظر برسد اما تعریف ساده‌ای دارد و به معنای روندی تازه در سادگی و مینیمالیسم در فشن است که به ایجاد بافت و حجم در لباس‌های ساده می‌پردازد.

لباس  های راه  راه هم  در طراحی  لباس سلبریتی ها و هم مانکن  های استیج های  طوفانی  فشن ویک  های پاریس و میلان  و نیویورک مشاهده  می شود. راه راه های  درشت  و  عریض شاد،  در  طراحی استایل طراحان خانه  های مد همچنان مشاهده می شود. از آن ها ایده  بگیرید و به خیاط  خود منتقل کنید.

دنیای لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید و نظرات خود را درباره دنیای فشن از طریق بخش ارتباطی لوکس تهران با ما در میان بگذارید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

لیست ۱۰ زن زیباروی مسلمان در سال ۲۰۲۰ به انتخاب FillGap  

مدگردی با کامالا هریس ؛ یکی از خوش استایل ترین زنان سیاستمدار آمریکا

معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

معرفی کاخ های استانبول

در مورد بوستان آهوان کیش جزیره هندورابی بیشتر بدانید

Re:Style 2020 گالکشن مُد هیوندای از اسقاطی قطعات خودرو

لوکس تهران

شیک پوشی کار سختی نیست، کافی است شما رمز و رموز ساده آن را بدانید. در این مقاله 9 عادت ساده ای که زنان شیک پوش دارند را به شما می گوییم

 در حالی که رموز یا لیست واحدی وجود ندارد که همه‌ زنان شیک پوش به آن پایبند باشند اما چند عادت خاص وجود دارد که به فرایند انتخاب یک لباس خوب کمک می‌کند. از بررسی آب و هوا گرفته تا انتخاب زیرپوش مناسب، اینها روال‌های سریع روزمره‌ای هستند که شیک پوش‌ترین زنان دنبال می‌کنند.

بیشتر بدانید : رموز شیک پوشی برای کسانی که اندام ساعت شنی دارند

شاید در فیلم‌های سینمایی دیده باشید که قهرمان فیلم از بین لباس‌های تلنبار شده کف زمین، یک لباس مناسب دست و پا می‌کند اما این کار در واقعیت، چندان آسان نیست. آویزان کردن، تا کردن و چیدن لباس‌های‌تان بجای انداختن آنها در اطراف اتاق، به فرایند انتخاب لباس شما سرعت می‌بخشد و به شما کمک می‌کند ظاهرتان را بررسی کنید و ببینید دقیقا با کدام لباس‌ها کار دارید.چگونه در خانه شیک باشیم

اپلیکیشن پیش‌بینی آب و هوا، بهترین دوست شماست! ممکن است شما بهترین لباس ممکن را بپوشید اما اگر آن لباس متناسب با درجه حرارت یا هوای بارانی بیرون نباشد، آن گاه به هیچ وجه ظاهر مناسبی نیست؛ مانند به پا داشتن کفش جیر در وسط بارندگی شدید یا پوشیدن چند لایه لباس در یک روز داغ.

 

در حالی که همیشه ایده‌آل نیست لباس‌هایتان را از شب قبل انتخاب کنید اما دادن زمان کافی به خودتان برای برنامه ریزی، تقریبا همیشه ظاهر آراسته تری نسبت به چیزی که هنگام خارج شدن از خانه با عجله به تن می‌کنید، به شما می‌دهد.

همه‌ی ما آنقدر ماهر نیستیم که در ۱۰ دقیقه حاضر شویم و ظاهر بی عیب و نقصی هم داشته باشیم. دکمه گوشی‌تان را نزنید و کمی زودتر بیدار شوید تا زمان کافی برای انتخاب لباس‌تان داشته باشید.

شما مجبور نیستید برای داشتن یک ظاهر خوب، از سر تا پا مارک مُد روز بپوشید. باید یاد بگیرید که چه زمانی اقلام کلاسیک و مدرن را با هم ترکیب کنید. چند تکه کلاسیک بخرید و تکه های مدرن‌تر را به قیمت‌های پایین‌تری خریداری کنید.

پوشیدن یک شلوار جین خیلی تنگ، ظاهر خوبی به هیچ کس نمی‌دهد. لباسی خریداری کنید که دقیقا سایزتان باشد و اگر نیاز به اصلاح داشت، حتما نزد خیاط بروید تا آن را کاملا اندازه‌تان کند.

لباس‌های چروک، ارزان به نظر می‌رسند. استفاده از یک اتوبخار ایستاده بجای اتو، روی اکثر لباس‌ها نتیجه بهتری دارد. بعلاوه، حتی روی پارچه‌ها و لباس‌های ظریف نیز قابل کنترل‌تر است.

بندهای سوتین نمایان اصلا مناسب نیست. خطوط مشخص لباس زیر نامتناسب، توجه را حتی از آراسته‌ترین لباس‌ها نیز منحرف خواهد کرد.

یک تیپ مخصوص خودتان داشته باشید که بتوانید همیشه روی آن حساب کنید، خواه یک جین و کت اسپرت باشد یا یک لباس سرتا پا سیاه. یک استایل پیدا کنید و آن را مال خودتان کنید. در روزهایی که چیزی برای پوشیدن ندارید، این لباس بدردتان خواهد خورد.

بیشتر بدانید : رموز شیک پوشی برای کسانی که اندامی گلابی شکل دارند

بیشتر بدانید : رموز شیک پوشی برای کسانی که اندام مستطیل شکل دارند

بیشتر بدانید : اصول شیک پوشی با شلوار جین که هر خانمی باید بداند!!

بیشتر بدانید : راز خوش تیپی و شیک پوشی دیوید بکهام، مرد دوست داشتنی هالیوود

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

خانم‌های زیادی هستند که فقط برای مهمانی‌ها لباس‌های خوب می‌پوشند و به خودشان می‌رسند؛ غافل از اینکه خوب لباس پوشیدن در خانه هم جزو کارهایی است که نباید اهمیت آن را دست کم گرفت.

 

در این مقاله با تعدادی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لباس‌های خانگی که باید برای خوش‌پوشی هر چه بیشتر در کمدتان داشته باشید، آشنا می‌شوید. در عین حال به شما می‌گوییم چطور می‌توانید در خانه شیک‌تر از همیشه باشید.

 

چگونه در خانه شیک باشیم

چرا باید به لباس خانگی‌تان اهمیت بدهید؟

پوشیدن لباس خوب در خانه مزایای زیادی دارد:

 

* خوب لباس پوشیدن در شرایطی که ممکن است کسی جز خودتان شما را نبیند یا نهایتا هیچ غریبه‌ای دور و برتان نباشد، یک تمرین ذهنی است برای اینکه مرتب یادآوری کند به خودتان اهمیت می‌دهید. این روش به شما یادآوری می‌کند که همانقدر که زیبا ظاهر شدن در معرض عموم خوب است، زیبایی برای خودتان هم مهم است. به عبارت ساده‌‍‌تر در وهله اول این شما هستید که اهمیت دارید. همین احساس باعث می‌شود وضعیت خلق‌و‌خویتان بهبود پیدا کند و شادتر باشید.

 

* خانم‌هایی که در خانه هم خوب لباس می‌پوشند، معمولا پیش نزدیکانی که در کنارشان زندگی می‌کنند هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. همسر یا فرزندان در حال دریافت این پیام هستند که من به خودم اهمیت می‌دهم. قاعده ساده این است که انسان‌ها به کسانی که به خودشان اهمیت می‌دهند، اهمیت می‌دهند.

 

* داشتن پوشش زیبا در منزل شما را برای موقعیت‌های غیر منتظره آماده می‌کند. چنانچه هر کدام از دوستان یا اعضای خانواده به صورت غیر منتظره به شما سر بزنند، خیال‌تان راحت است که مرتب هستید و آراسته به نظر می‌رسید.

 

بین مدل‌ ها بگردید

بر خلاف گذشته که لاین Line مخصوص تولید لباس‌های خانگی کمتر دیده می‌شد، این روزها دنیایی از جدیدترین ست لباس راحتی و خانگی زنانه در انواع فروشگاه‌ها دیده می‌شود، که نتیجه تولید و طراحی زیاد این محصولات است. بنابراین می‌توان به جرئت گفت برای هر سلیقه‌ای مدلی وجود دارد. به همین دلیل کافی است دست به کار شوید و برای پیدا کردن ست‌های لباس خانگی‌تان جست‌و‌جو کنید.

 

شومیز، تاپ و تی‌ شرت

مثلث تاپ، تی‌شرت و شومیز را به خاطر داشته باشید. این مثلث یکی از ضروری‌ترین بخش‌های کشوی لباس‌های خانگی شماست که امکان ست کردن لباس‌های متعدد را می‌دهد. بسته به حال و هوایتان می‌توانید سراغ یکی از این گزینه‌ها بروید.

 

روزی که حوصله‌تان بیشتر است و دل‌تان یک تیپ نیمه‌رسمی زیبا برای داخل خانه می‌خواهد، سراغ شومیز بروید و روزی که کار بیشتری دارید و می‌خواهید اسپرت باشید، از تاپ استفاده کنید. تی‌شرت هم برای هر موقعیتی کاربرد دارد.

 

مهم این است که با چه لباسی ست شود. پیشنهاد ما این است که برای لباس‌های خانگی حتما سراغ پارچه‌هایی با الیاف طبیعی بروید تا با پوشیدن‌شان احساس راحتی بیشتری کنید. اگر به دوست دارید کمی حال و هوای جذاب‌تر به پوشش‌تان دهید از انتخاب لباس‌های کاملا ساده خودداری کنید. گاهی وجود یک بند متفاوت، چند دکمه زیبا یا حتی کمی زرق و برق باعث نشاط بیشتر روحیه‌تان می‌شود.

 

شلوار، شلوارک، دامن

مثلث دومی که باید به خاطر بسپارید، شلوار، شلوارک و دامن است. فرض کنید یک شومیز سفید ساده دارید و می‎‌خواهید با خرید شلوارک و شورتک لی زنانه از آن یک ست زیبا ایجاد کنید. پیشنهاد ما یک شلوارک جین آبی کم‌رنگ است که می‌تواند یک ست شیک تابستانه درست کند.

 

همین شومیز را می‌توانید با شلوار طرح جین هم همراه کنید و از دوستان‌تان پذیرایی کنید. در نهایت اضافه کردن یک دامن زیبا می‌تواند استایلی مناسب تمام فصول به شما دهد که برای هر شرایطی مناسب است. اگر هم خیلی طرفدار این لباس‌های نیستید پیراهن‌ها و لباس‌های سرهمی گزینه‌های پیشنهادی ما برای شما هستند.

 

لباس زیر راحت بپوشید

هیچ وقت در خانه سراغ پوشیدن لباس‌زیرهای فانتزی یا تهیه شده از الیاف مصنوعی نروید. پوشیدن لباس زیر نامناسب می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌هایی شود که مطمئنا دوست ندارید برای شما پیش بیایند. به همین دلیل به جای استفاده از سوتین فنر دار یا اسفنجی سراغ مدل‌های نخی راحت بروید و از شرتی استفاده کنید که نخی و راحت باشد.

 

رسیدگی به موها و ناخن‌ ها

زیباترین لباس‌های خانگی را هم که به تن کنید، اگر وضعیت موها یا ناخن‌‌هایتان مناسب نباشد، شیک به نظر نمی‌رسید. به همین دلیل داشتن چند تل، گیره یا کش مو به همراه سوهان ناخن و لاک به شما کمک می‌کند زیباتر از همیشه باشید. اگر فرصت رسیدگی به ناخن‌هایتان را ندارید بهتر است آن‌ها را کوتاه نگه دارید.

 

آرایش ملایم داشته باشید

مرطوب نگه داشتن پوست با آبرسان‌ها و استفاده از یک ریمل ساده و رژ لب ملایم می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی بیشتر و آراستگی ظاهرتان داشته باشد. آبرسان در تمام طول روز پوست‌تان را شاداب نگه می‌دارد. ریمل حالت زیبایی به چشمان‌تان می‌دهد و رژ لب ملایم کمی رنگ به چهره‌تان خواهد داد.

 

چگونه در خانه شیک باشیم

نکته مهم: قبل از غذا خوردن رژ لب‌تان را پاک کنید یا تنها از رژ لب‌های گیاهی استفاده کنید.

 

عطر انتخاب خوبی است؟

اینکه بوی خوب بدهید می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای روی روحیه‌تان داشته باشد. اولین قدم برای خوش‌بو بودن این است که از مام رولت ضد تعریقی استفاده کنید که بوی ملایمی دارد. بعد می‌توانید با استفاده از بادی باتر یا بادی اسپلشی که عطر دلخواه‌تان را دارد، بدن خود را مرطوب و خوش‌بو کنید. استفاده از عطر موردی ندارد؛ اما اگر ترجیح می‌دهید عطرتان را برای موقعیت‌های ضروری‌تری نگه دارید، بهتر است از بادی اسپلش، بادی باتر یا لوسیون بدن معطر استفاده کنید.

 

کفش یا روفرشی؟

واقعیت این است که شیک پوشی در خانه به معنی این نیست که خودتان را به دردسر بیندازید. خانه شاید تنها جایی در دنیا باشد که بتوانید خودتان باشید. به همین دلیل پوشیدن کفش یا صندل‌های پاشنه بلند را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم؛ مگر اینکه بخواهید جلوی مهمان‌تان این کار را انجام دهید. در عوض از به اصلاح دم‌پایی روفرشی یا روفرشی پارچه‌ای راحت استفاده کنید که کف آن به هیچ وجه لغزنده نباشد.

 

اصل مهم هماهنگی

خیلی وقت‌ها ممکن است بلوز یا شلوار ببینید و از آن خوش‌تان بیاید؛ اما همیشه به خاطر داشته باشید که بهتر است گزینه‎هایی را انتخاب کنید که سه ویژگی زیر را داشته باشند:

 

* به سایر لباس‌های خانگی‌تان بیایند؛ چه از نظر رنگ و چه از نظر مدل.

 

* با توجه به تناژ رنگ پوست‌تان انتخاب شده باشند.

 

* به فرم بدن‌تان بیایند و شما را زیباتر نشان دهند.

 

چگونه در خانه شیک باشیم
چگونه در خانه شیک باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *