چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

 
helpkade
چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم
چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

برای تأسیس دفتر ازدواج و طلاق شما ابتدا باید شرایط عمومی لازم رو داشته و سپس  موفق به قبولی در مراحل مختلف آزمون سردفتری ازدواج و طلاق (آزمون کتبی و شفاهی (اختیار)، گزینش، کارآموزی و…) بشین.

در قدم اول باید منتظر بمونین تا سازمان ثبت اسناد کشور با توجه به اعلام نیاز مناطق به دفتر ازدواج و طلاق، زمان برگزاری آزمون کتبی سردفتری رو اعلام کنه.

بعد از اعلام زمان آزمون، در مهلت مقرر به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک به این نشانی مراجعه و برای شرکت در آزمون ثبت نام می‌کنین.

در زمان معین، آزمون کتبی به صورت تستی و چهارگزینه‎ای برگزار میشه و نتیجه کتبی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک یا از طریق مراجعه به سایت فوق، اعلام میشه.

درس

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

حقوق مدنی و خانواده

مقررات ثبت اسناد و املاک و دفاتر ازدواج و طلاق

اطلاعات عمومی

ادبیات فارسی

متون فقهی

عربی

احکام شرعی

ضریب

3

3

1

1

3

2

3

در صورتی که در در آزمون کتبی حدنصاب نمره رو کسب کرده باشین برای گزینش معرفی میشین.

بعد از قبول شدن در مصاحبه و گزینش، باید حداقل یک دوره کارآموزی بگذرونین و گواهی اتمام دوره کارآموزی بگیرین.

در نهایت بعد از ارائه گواهی اتمام دوره کارآموزی و با تایید صلاحیت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مقام سردفتری ازدواج و طلاق منصوب میشین.

بعد از طی کردن مراحل بالا با موفقیت، باید محل دفترخانه مدنظرتون رو به اداره ثبت اعلام کنین.

بازرسینی از طرف اداره ثبت برای بازرسی محلتون اعزام میشه و در صورتی که شرایط و معیارهای یک دفترخانه مناسب رو داشته باشه، مورد تایید قرار می‌گیره و مجوز فعالیت برای اون صادر میشه

فرایند به نظرت کامل بود؟کاملِ کاملنه ناقص بودثبت نظر

برچسب:ازدواج, دفتر, طلاق

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آدرس:

ایمیل:

Helpro.ir@gmail.com

تلفن:

هلپرو سامانه کمک به انجام امور اداری است که مجموعه ای از فعالیت های اداری که شما روزانه با آن ها سر و کار دارید را جمع آوری کرده تا شما وقت کمتری را در ادارات تلف کنید

سازمان ثبت با توجه به اعلام نیاز واحدهای ثبتی در سراسر کشور و در قالب قوانین موجود، آزمون سردفتری ازدواج برگزار می کند. مطابق با آخرین آگهی آزمون سردفتری ازدواج، تدین به دین مبین اسلام و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ،التزم به احکام شرعی ، متأهل بودن،  دارا بودن حداقـل ۲۵ سال تمام،  حسن شهرت وتوانایی انجام کار وبرخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی از جمله شرایط عمومی برای داوطلبان این آزمون می باشد.

– دارندگان مدرک علمی حداقل سطح دو ( اتمام رسائل و مکاسب )صادره از شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه قم، خراسان رضوی و اصفهان و یا از دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و دانشکده الهیات دانشگاه تهران.
– دارندگان مدرک افتاء از مراجع مسلم اهل سنت که به تائید رئیس قوه قضائیه رسیده باشد.
–  دارندگان مدرک کارشناسی یا بالاتر در یکی از  رشته های حقوق، الهیات و معارف اسلامی ( گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی )، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتری اسناد رسمی و مدیریت ثبت
– روحانیون در صورت دارا بودن مدرک تحصیـلی حداقل کارشناسی ( لیسانس) در یکی از رشتـه های ادبیات ( فارسی و عرب )، فقه و اصول، تفسیر، علوم قرآنی، حدیث، الهیات و معارف اسلامی .

 1-تصویر مدرک تحصیلی مطلوب.(مندرج در شرایط اختصاصی)

2-تصویر دو طرف کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه عمومی.

3-تصویر تمام صفحات شناسنامه .

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

4-تصویر دو طرف کارت ملی .

5- 6قطعه عکس (4× 3) پشت نویسی شده.

1 ) انتخاب سردفتر ازدواج  برای اقلیت های دینی از شمول این آزمون خارج است و حسب اعلام نیاز مراجع دینی مزبور بررسی لازم معمول خواهد شد.

2) سران دفاتر اسناد رسمی و دفتریاران اول مادام که در این سمت اشتغال دارند نمی توانند به عنوان سردفتر ازدواج انتخاب شوند.

3) برابر تبصره الحاقی به ماده 2 نظام نامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق و  نقل و انتقال آنان مصوب 22/8/1378 ریاست قوه قضائیه دارندگان پایه های قضائی، وکلای رسمی دادگستری و کارکنان رسمی و پیمانی دستگا ههای دولتی مادام که به مشاغل مذکور اشتغال دارند، نمی توانند به سردفتری ازدواج منصوب شوند.

4) سؤالات مربوط به متون فقه متقاضیان اهل سنت از کتب فقهی آنان استخراج خواهدشد . بنابراین لازم است اینگونه متقاضیان در برگ درخواست نوع مذهب را صریحاً قید نمایند .

5) هرمتقاضی حق انتخاب یک محل را دارد و لازم است نام و کد محل مورد تقاضا را در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.

6) داوطلبان باید محل مورد تقاضا را طبق اعلام نیازهای ذکر شده در آگهی از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و انتخاب نمایند پس ازثبت نام تغییر محل مورد تقاضا به منظور جلوگیری از تضییع حقوق سایر متقاضیان  به هیچ وجه امکان پذیرنمی باشد .

7) ثبت نام و شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی ایجاد حقی برای متقاضی نمی نماید احرازصلاحیت برای انتخاب سردفتری ازدواج مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد واملاک کشور خواهد بود.

8) متقاضیان در صورت قبولی حق درخواست تغییر محل را تحت هیچ عنوان نخواهند داشت .

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » آپدیت » ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج در سال 99 + شرایط و نحوه ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج 99

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج در سال 99 + شرایط و نحوه ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج در سال 99 + شرایط و نحوه ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج 99 : متقاضیان برای شرکت در این آزمون ها ملزم به داشتن برخی شرایط می باشند که در این مطلب به آن ها پرداخته شده است.

ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج 99 ، زمان دقیق و شرایط ثبت نام در ادامه ی این مطلب آمده است …

سلام دوستان و همراهان عزیز سایت مشاورگروپ… همانطور که می دانید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازه های زمانی معینی ، اقدام به برگزاری آزمون سردفتری ازدواج جهت جذب نیروی کار به عنوان سردفتری می نماید .

قبل از پرداختن به شرایط آزمون سردفتری به بررسی اطلاعات و تعاریف کلی می پردازیم. در تعریف سردفتر شخصی است که اداره امور دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر ازدواج و طلاق را بعهده دارد.

سردفتر در دفاتر اسناد رسمی بر طبق قانون، تمامی معاملات، اسناد رسمی و خواسته های حقوقی افراد را ثبت کرده و گواهی می کند. دفتر اسناد رسمی (یا دفترخانه یا محضر) نهاد مدنی وابسته به قوه قضائیه ایران برای تنظیم و ثبت رسمی اسناد است که بصورت مستقل و بدون وابستگی مالی به حاکمیت سیاسی اداره می‌شود.

همچنین سردفتر دفاتر ازدواج و طلاق کلیه امور مربوط به ثبت ازدواج، طلاق یا هر دو را به صورت شرعی و قانونی انجام می دهد.

سر فصل ها

از شرایط سردفتری به طور کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
· دارا بودن شرایط اختصاصی لازم (تحصیلات، سابقه و …)
· آشنایی با کلیه قوانین حقوقی و ثبتی کشور
· داشتن ارتباطات اجتماعی مناسب
· قابل اعتماد و امانت دار بودن
· داشتن دقت زیاد و توجه به جزئیات
· داشتن حس مسئولیت پذیری

افرادی که می خواهند سردفتر شوند باید در آزمون سردفتری شرکت کرده و قبول شوند. البته راه های دیگری از جمله خرید مجوز(که هزینه بالایی دارد) هم وجود دارد که اکثر افراد شرایط لازم برای سردفتر شدن از این طریق را ندارند.
آزمون سردفتری به صورت مجزا در قالب آزمون سردفتری اسناد رسمی، آزمون سردفتری ازدواج و سردفتری طلاق برگزار می شود که هر کدام شرایط خاص خود را دارند.

متقاضیان برای شرکت در این آزمون ها ملزم به داشتن برخی شرایط می باشند که در این مطلب به آن ها پرداخته شده است.

در ادامه این مطلب می خوانید :

آزمون سردفتری ازدواج در صورت وجود نیاز در سطح کشور به جذب سردفتر برگزار می گردد و شکل منظمی در زمان بندی این آزمون ها وجود نخواهد داشت.

لذا بهتر است با توجه به فرصت پیش آمده برای برگزاری این آزمون، متقاضیان در اولین فرصت برای جذب از طریق آزمون سردفتری ازدواج اقدام نمایند و شرایط و جوانب این آزمون را به دقت بررسی نمایند.

لازم به ذکر است:

جذب سردفتر از طریق این آزمون تنها برای متقاضیان آقا، امکان پذیر می باشد و آزمون سردفتری ازدواج به صورت آزمون کتبی (تستی) و آزمون اختبار خواهد بود که در این مطلب نحوه طراحی سوالات در هر یک از این دو بخش اشاره گردیده است.

پیش از هر چیز لازم است تا متقاضیان از داشتن شرایط لازم برای شرکت در این آزمون مطلع گردند. برای این منظور دو دسته از شرایط عمومی و اختصاصی برای متقاضیان، به شرح ذیل، در نظر گرفته شده است:

داشتن تدین به دین مبین اسلام
داشتن تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران
لزوم عمل به احکام شرعی
تاهل
داشتن حداقل ۲۵ سال سن کامل
حسن شهرت و نداشتن هرگونه سوء سابقه برای فرد متقاضی
داشتن سلامت کامل جسمانی (به منظور انجام وظایف دفتری) و روانی برای متقضیان الزامیست!

دسته دوم از شرایط، موسوم به شرایط اختصاصی شرکت در آزمون سردفتری ازدواج، به مدارک تحصیلی لازم و مجاز برای این آزمون اشاره دارد که به شرح ذیل است:

داشتن یکی از مدارک ذیل برای شرکت در این آزمون الزامیست:

مدرک علمی سطح دو (تمام رسائل و مکاسب)، که به صورت مستقیم از شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه قم، اصفهان، خراسان رضوی و یا دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و دانشکده الهیات دانشگاه تهران صادر گردیده باشد.
مدرک افتا از سوی مراجع مسلم اهل سنت (که دارای تاییدیه رئیس قوه قضائیه باشد)
داشتن مدرک کارشناسی و یا بالاتر در هر یک از رشته های حقوق، الهیات و معارف اسلامی (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی)، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتری اسناد رسمی و مدیریت ثبت
روحانیونی که دارای مدرک حداقل کارشناسی در یکی از رشته های ادبیات (فارسی و یا عرب) فقه و اصول، تفسیر، علوم قرآنی، حدیث، الهیات و معارف اسلامی باشند.

این دسته از متقاضیان، برای ثبت نام در این آزمون واجد شرایط اختصاصی نیز می باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام

تصویر مدرک تحصیلی مورد نظر (یکی از مدارک مندرج در شرایط اختصاصی فوق الذکر)
تصویر دو طرف کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا تصویر کارت معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه عمومی (سربازی)
تصویر تمام صفحات شناسنامه عکس دار
تصویر دو طرف کارت ملی
شش قطعه عکس داوطلب، در اندازه (۴× ۳) و پشت نویسی شده

همان طور که پیش تر گفته شد:

این آزمون به شکل منظم برگزار نمی گردد و در بازه های زمانی مختلف و در صورت وجود نیاز به جذب نیرو در سراسر کشور، این آزمون برگزار می گردد. آخرین آزمون سردفتری ازدواج در دی ماه ۱۳۹۴ برگزار گردیده است .

مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده در دی ماه ۹۸ نیز، با توجه به اعلام نیاز به جذب سردفتری ازدواج، لزوم برگزاری این آزمون در سال ۹۹ از سوی سازمان ثبت اسناد اعلام گردیده است.

اما با توجه به شرایط پیش آمده، برگزاری این آزمون و زمان آزمون سردفتری ازدواج ۹۹ به طور دقیق، اعلام نگردیده است که متقاضیان می توانند برای این منظور با مشاوران این مجموعه در تماس باشند تا به محض اعلام این زمان، از آن مطلع گردند.

مطابق با آخرین آگهی، مواد امتحانی آزمون سردفتری ازدواج عبارتند از:

ذکر برخی نکات در خصوص آزمون سردفتری ازدواج

۱- این آزمون شامل انتخاب سردفتران ازدواج برای اقلیت های دینی نبوده و حسب اعلام نیاز از سوی هر یک از مراجع دینی مزبور، بررسی های لازم از سوی این سازمان صورت می پذیرد.

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

۲- سر دفترهای اسناد رسمی و دفتر یاران اول، تا وقتی که در سمت مذکور مشغول به کار باشند، نمی توانند به عنوان سردفتری ازدواج در آزمون شرکت کرده و انتخاب شوند.

۳- مطابق با تبصره الحاقی به ماده ۲ نظام نامه مربوط به انتخاب سر دفترهای ازدواج و طلاق و یا نقل و انتقال آنان مصوب ۲۲/۸/۱۳۷۸ توسط ریاست قوه قضائیه، دارندگان پایه های قضائی، وکلای رسمی دادگستری و کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه های دولتی تا زمانی که در مشاغل مذکور خود اشتغال داشته باشند، نمی توانند به سردفتری ازدواج منصوب شوند.

۴- سوالات متون فقه برای متقاضیان اهل سنت شرکت کننده در آزمون سردفتری ازدواج، از کتب فقهی مرجع اصلی آن ها طراحی و استخراج می گردد. لذا لازم است تا به هنگان ثبت نام در آزمون، این دسته از داوطلبان، مشخصات مذهبی خود را به دقت و صریحا تکمیل نمایند.

۵- هر یک از متقاضیان شرکت در این آزمون تنها حق انتخاب یک محل را داشته و لازم است تا نام و کد محل مورد تقاضا را به دقت و صراحت در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.

۶- محل انتخابی از سوی داوطلبان، باید مطابق با اعلام نیازهای ذکر شده در آگهی های جذب سردفتر، از جهات مختلف بررسی نماید و در فرم مربوطه وارد کند.

لازم به ذکر است:

به منظور جلوگیری از تضییع حقوق سایر متقاضیان به هیچ عنوان امکان تغییر محل وارد و ثبت شده وجود نخواهد داشت.

۷- ثبت نام و شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی ایجاد حقی برای متقاضی نمی نماید احرازصلاحیت برای انتخاب سردفتری ازدواج مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد واملاک کشور خواهد بود.

۸- متقاضیان در صورت قبولی حق درخواست تغییر محل را تحت هیچ عنوان نخواهند داشت.

 

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج در سال 99 + شرایط و نحوه ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سلام وقتتون بخیر در ازمون سردفتری ازدواج طلاق خانم ها هم میتوانند شرکت کنند؟

سلام درسردفتری ازدواج وطلاق خانم نمیتوندسردفترباشدولی سردفتری اسنادرسمی بله

سلام درسردفتری ازدواج وطلاق خانم نمیتوندسردفترباشدولی سردفتری اسنادرسمی بله

سلام چرا خانم ها نمیتونند سر دفتر ازدواج وطلاق باشند؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

در صورتی که به هر دلیل به تلفن ثابت دسترسی ندارید ما برای مشاوره با شما تماس میگیریم!

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.
این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.
تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.
لازم به ذکر است مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سعید محوری در گفتگو با صبح زاگرس اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی یا دفترخانه، یک نهاد مدنی وابسته به قوه قضائیه و برای تنظیم ثبت اسناد رسمی است.

وی افزود: دفتر اسناد رسمی به عنوان یک مرکز حقوقی و مدنی رابط حاکمیت و شهروندان است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مهم ترین کار این نهاد را تأمین و تضمین امنیت حقوقی و اقتصادی جامعه دانست و ادامه داد: در رأس این نهاد سردفتر قرار دارد که دارای مسئولیتی مستقل از دولت و قوای حاکم بوده و با تنظیم دقیق اسناد نقش حساسی در جلوگیری از وقوع نزاع های بی مورد و کاهش مراجعات مردم به محاکم قضائی ایفاء می کند.

محوری ابراز داشت: از ابتدای تأسیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در ساختار سنتی و قدیمی اداری و مدیریتی آن که در نوع خود مترقی بوده، بخشی از وظایف اجرایی به نهادهای تخصصی مدنی یعنی دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق محول شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص نحوه انتخاب سردفتر اسناد رسمی اظهار داشت: با توجه به نیازمندی های هر محل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با توجه به شرایط مقرر در قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب سال 1354 اقدام به پذیرش سردفتر اسناد رسمی می نماید.

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

وی افزود: علاوه بر شرایط عمومی اعلامی در زمان آگهی پذیرش طبق ماده 6 قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب 1354/4/25 متقاضیان سردفتری باید دارای شرایطی اعم از دارا بودن مدرک لیسانس حقوق در رشته قضائی یا منقول از دانشکده الهیات و یا دارای دوسال سابقه خدمت قضائی یا وکالت پایه یک دادگستری باشند.

محوری ادامه داد: سایر کارشناسی ها به شرط داشتن سه سال سابقه دفتریاری و یا اشخاصی که از مراجع مسلم دارای تصدیق اجتهاد طبق آئین نامه ای که به تصویب وزارت دادگستری می رسد می توانند در این آگهی پذیرش شرکت نمایند.

وی دفتر یارانی که دارای گواهی قبولی امتحان مخصوص سردفتری ودفتریاری به شرط داشتن پنج سال سابقه دفتریاری را از دیگر گروه هایی نام برد که می توانند در آزمون پذیرش این نهاد شرکت کنند.

محوری افزود: دفتر یارانی که دارای دیپلم کامل متوسطه باشند به شرط داشتن هفت سال سابقه دفتر یاری اول که در تاریخ تصویب این قانون شاغل بوده و 15 سال سابقه دفتر یاری اول اعم از تناوب یا مستمر و سن سردفتر در بدو اشتغال نباید از 24 سال کمتر و 50 سال بیشتر باشد.

وی در پایان ابراز داشت: حسب مفاد نظامنامه ای انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با در نظر گرفتن نیاز استان های کشور و از طریق برگزاری آزمون اقدام به انتخاب سردفتر برای نقاط مورد نیاز می نماید.

شرایط لازم برای احراز مقام سردفتری ازدواج و طلاق:

طبق ماده 2 نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق اشخاص زیر را می توان به سردفتری ازدواج از طریق آزمون کتبی و مصاحبه حضوری انتخاب نمود:

1)   دارندگان مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته حقوق ، علوم ثبتی ، الهیات و معارف اسلامی( گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی)

2) دارندگان گواهی پایان سطح با تایید شورای مدیریت حوزه علمیه قم

3) دارندگان گواهی افتاء از مراجع مسلم اهل سنت که به تایید رییس قوه قضاییه رسیده باشد.

علاوه بر موارد مرقوم ، سران دفاتر طبق ماده 4 همان نظامنامه باید شرایط ذیل را دارا باشند:

1- تدین به دین مبین اسلام 2- اعتقاد و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران و اصل مترقی ولایت فقیه و قانون اساسی 3- ملتزم به احکام شرعی 4- دارا بودن حداقل 25 سال شمسی  5- حسن شهرت 6- توانایی انجام کار 7- داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دایم از خدمت نظام وظیفه ی عمومی.


نکات مهم:

1)   سردفترطلاق از بین سردفتران شاغل که حداقل 5 سال سابقه داشته باشند و یا افرادی که علاوه بر شرایط مقرر در این نظامنامه دارای 30 سال باشند انتخاب خواهند شد.

2)  اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد واملاک کشور مرجع تشخیص و احراز شرایط مذکور می باشد.

3)  در موارد ضرایب لازم به ذکر است که تعیین آن ها با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.

4)  آزمون سردفتری ازدواج و طلاق هر سال برگزار می شود و زمان آن هم غالبا زمستان می باشد به هر حال برگزاری آزمون منوط به نیاز سازمان ثبت و واحدهای تابعه می باشد.

5)  آزمون به صورت تست و چهارگزینه ای می باشد و متقاضیان پس از قبولی در آزمون و طی مراحل گزینش، کارآموزی و اختیار به موجب ابلاغ رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مقام سردفتری ازدواج و طلاق منصوب می گردند.


درس


حقوق مدنی


مقررات مربوط به ازدواج و طلاق


اطلاعات عمومی


ادبیات فارسی


عربی


احکام شرعی


ضریب


1


1


1


1


1


1


 


 


 

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم


 


 


انتهای پیام/

دفاتر ازدواج و طلاق از نهادهای تخصصی مدنی هستند که بخشی از وظایف اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را انجام می‌دهند. این دفاتر از نظر مالی مستقل هستند و به‌طور خصوصی اداره می‌شوند؛ ولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سردفتران (مدیران دفاتر) را گزینش می‌کند، قوانین این دفاتر را تنظیم و ابلاغ می‌کند و بر عملکرد این دفاتر نظارت می‌کند.[۱]

مدیران هر حوزه ثبتی وظیفه دارند که دفاتر ازدواج و طلاق مقر اداره خود را حداقل یک‌بار در ماه و دفاتر خارج از مقر اداره را حداقل یک‌بار در شش ماه بازرسی کنند.[۳]

قبل از ثبت ازدواج، زوجین باید آزمایش‌هایی نظیر اعتیاد و تالاسمی را انجام دهند. برای انجام آزمایش باید به دفتر ازدواج مراجعه کنند تا برای مراجعه به آزمایش‌گاه، معرفی‌نامه دریافت کنند. پس از دریافت معرفی‌نامه، زوجین می‌توانند به هریک از آزمایش‌گاه‌های اعلام شده[۴] توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنند. پس از دریافت نتایج آزمایش‌ها زوجین می‌توانند برای ثبت ازدواج به دفتر ازدواج مراجعه کنند.[۵]

بنا به گزارش برخی سایت‌های خبری، افراد سودجویی هستند که در قبال گرفتن مبالغ میلیونی نام همسر سابق مشتریان خود را از شناسنامه‌های آن‌ها پاک می‌کنند، وقتی شناسنامه جدید خالی از نام همسر سابق در اختیار مشتری قرار گرفت و او از اصالت آن با روش‌هایی مانند گرفتن گذرنامه یا افتتاح حساب بانکی اطمینان پیدا کرد به شخص معتمد اجازه می‌دهد که پول را پرداخت کند. یکی از وکلای دادگاه خانواده در گفت‌وگو با «جام جم» اظهار می‌کند، چند نفر از موکلان خودم یا همکارانم که با همسر سابق خود فرزند مشترک نداشته‌اند با پرداخت پول، نام همسر سابق خود را از شناسنامه‌شان پاک‌کرده‌اند. هر واقعه طلاق و ازدواجی که در محضر رخ دهد، در شناسنامه درج‌شده و اعلامیه آن به ثبت‌احوال فرستاده می‌شود تا برود و در سند اصلی فرد ثبت شود، و بعدازآن دیگر امکان تغییر آن وجود ندارد، و اگر، بر اساس حکم دادگاه نیز تغییری صورت بگیرد به شکل توضیح در آن سند اصلی ثبت می‌شود. در این حالت چون واقعه ازدواج قبلاً در سند اصلی هویتی شخص در سازمان درج‌شده، امکان حذف آن وجود ندارد به همین دلیل اگر شخصی ادعا کند که می‌تواند آن را تغییر دهد ادعای کذب کرده‌است و البته هر شخصی می‌تواند از سازمان ثبت‌احوال تقاضای گواهی تجرد کند. در این گواهی درج می‌شود که شخص تا کنون ازدواج‌کرده، طلاق گرفته یا مجرد بوده‌است.[۶][۷]


امتیاز :

سلام ببخشید بنده سردفتر یکی از شهرستان های کشور هستم قصد داریم برای زندگی به قم منتقل شویم خواستم بدونم الان امکان وجود داره انتقال دفتر به قم یا کهک وجود داره؟

سلام از ثبت مبدا و مقصد بایستی پیگیری کنید

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

سلام
خداقوت
میخواستم بدونم برا دفتر عقد ازدواج و طلاق زدن آیا حتما باید کارت پایان خدمت داشت یا این ک معافیت تحصیلی هم داشته باشی میشه

سلام پایان خدمت یا معافیت دایم

سلام
ببخشید ما ازمایشهای قبل ازدواجو اصفهان انجام دادیم مجوز گرفتیم میتونیم استان کرمان عقد کنیم؟

سلام بله میتوانید

سلام اگر شخصی ک دفتر ازدواج و طلاق دارد فوت کند،میتوان امتیاز دفتر را به شخص دیگری انتقال داد؟

سلام

خیر

سلام ببخشید خانم ها هم میتونن دفتر ازدواج بزنن؟

سلام

خیر

سلام با توجه به شرایط کنونی امکان برگزاری ازمون سردفتری ازدواج در سال ۱۴۰۰ وجود دارد؟

سلام فعلا خیر

سلام و درود
ثبت نام جهت دریافت مجوز دفتر ازدواج چه زمانی انجام می شود ؟
آیا میشود حق دفتر ازدواج را خرید؟

سلام

هر زمانی که اقدام به برگزاری آزمون شود اعلام عمومی خواهد شد فعلا آزمونی برگزار نمیشود.

خیر امکان خرید امتیاز دفتر ازدواج وجود ندارد

باسلام واحترام جهت زمان ومکان برگزاری آزمون ونحوه ی ثبتنام آزمون سردفتری ومنابع آزمون ما را راهنمایی فرمایید

سلام فعلا آزمونی برگزار نمی شود

سلام آیا سردفتر میتونه ازدواج منشی دفتر خودش را ثبت نماید؟با تشکر

سلام خیر

سلام من فراموش کردم در کدام دفترخانه طلاق گرفتم چطوری میتوتم دفترخانه را پیدا کنم ؟؟

سلام مراجعه به ثبت احوال محل سکونت

باسلام
باتعیین سقف طلاق درحوزه ثبتی رباط کریم فساد موجود از بیخ کنده شده دیگه تک خور نداریم ولذا از اعضاکانون مخصوصا شخص دکتر مظفری صمیمانه تشکر وقدردانی میکنم خداوند سایه شون را مستدام بدارد انشااله

سلام جناب علمی عزیز

خبر مسرت بخشی بود

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

خداوند به همه همکاران سلامتی عطا نماید

به نام الله
با سلام و احترام و تبریک دهه شکوهمند کرامت به شما بزرگواران و همه ارادتمندان خاندان پاک رسول گرامی اسلام صلوات الله علیهم اجمعین؛ به استحضار میرساند؛ اینجانب پس از شرکت در آزمون کتبی سردفتری ازدواج سال 1383 و مصاحبه شفاهی مربوط در تاریخ 1384/05/26 ابلاغ سردفتری خویش را دریافت نمودم؛ ولی متاسفانه به علتهایی چند از جمله: مشکلات مالی و … در آن مقطع زمانی موفق به تاسیس دفترخانه نشدم.
آیا اکنون (با وجود گذشت بیش از 16 سال از دریافت ابلاغ سردفتری)، امکان تاسیس دفترخانه در شهر قبولی(مشهد) برایم فراهم است یا خیر؟ اگر آری خواهشمندم راهنمایی مقتضی برای طی نمودن روند اداری آن را ارائه نمایند. با سپاس و آرزوی شادکامی

سلام وقت بخیر

متاسفانه بعد از انقضای مدت ابلاغ امکان شروع به کار وجود ندارد

سلام علیکم
برای صدور اجرائیه در حالی که زوج فوت شده است در هنگام نوشتن نام ورثه در اجرائیه آیا باید نسبت سهم معین شود؟
شیوه نوشتن اجرائیه در حالی که زوج فوت نموده چگونه است؟

سلام

برا زوجه متوفی بله بایستی سهم الارث وراث معین شود ولی برای زوج متوفی نیازی بع تعیین سهم الارث نیست

با سلام قبلا هم سوال پرسیدم اما جواب نگرفتم آیا اگه از آزمایش عدم بارداری چند ماهی گذشته باشد و با آن ثبت طلاق کرد تخلف است؟و اگر تخلفه آیا مشمول مرور زمان میشه؟

سلام

برای مدت اعتبار گواهی عدم بارداری مدت در قانون ذکر نشده لکن رویه دفاتر بر اعتبار یک ماهه آزمایش عدم بارداری است 

سلام خانم هستم رشته تحصیلی من فقه حقوق میخواستم بدونم میتونم دفتر خانه اسناد رسمی بزنم. واز کجا باید شروع کنم

سلام وقت بخیر آزمون تصدی دفتر اسناد رسمی معمولا چند سال یکبار برگزار میشود و از طریق سایت سازمان ثبت اطلاع رسانی میشده و از طریق رسانه های مختلف به اطلاع عموم میرسد

سلام وقت شما بخیر
سوال بنده این هست که آیا میتونیم بعد از اخذ شناسه یکتا در مواردی مثل اضافه یا کم کردن سِمَت یا شرح طلاق یا هر مورد دیگه در طلاق دست برد (بدون حذف اطلاعات)؟
اگر شدنی هست لطفا راه حلش؟

سلام خیر

با سلام
فراموش کردم که کدوم دفتر خانه ازدواج کردم و سند ازدواجمون رو هم گم کردم
میتونین منو راهنمایی کنین که کجا میتونم مراجعه کنم تا بفهمم که کدام دفتر خانه عقد مارو جاری کرده
بانشکر

سلام وقت بخیر 

صفحه دوم شناسنامه شماره دفترخانه ای ازدواجتون ثبت شده وجود داره چک کنیدو به همان دفترخانه مراجعه کنید جهت گرفتن رونوشت عقدنامه

با سلام و وقت بخیر
شناسنامه بنده قسمت نام همسر به دست دفترخونه لاک غلطگیر خورده
آیا شناسنامه من مورد داره؟
من بر علیه دفتردار چیکار میتونم انجام بدم؟

سلام وقت بخیر مشکلی در این خصوص متوجه شما نیست. شناسنامه رو تحویل دفترخانه بدید بالای مشخصات همسر توضیح داده شده و مهر و امضا شود

با سلام اینجانب بدون خواندن خطبه عقد نسبت به ثبت دفتر ازدواج و نکاحیه اقدام نموده کلیه امضا انجام شد و به امضای اینجانب هم رسید قبل از خواندن خطبه عقد حال جسمانی زوج بهم خورد و به بیمارستان منتقل شد پس از بهبودی وضعیت زوجین از ازدواج منصرف شدند و درخواست ابطال ثبت دفتر و نکاحیه را دارن تکلیف چیست

سلام 

شما روند صحیحی رو برای انجام عقد در پیش گرفتید و تنها ایرادی که کار شما داره امضای شما پای سند و دفتر هست که نباید قبل از اجرای خطبه امضا میشد.

لکن چون خطبه خوانده نشده است علیرغم اشتباهی که در امضای سند انجام داده اید میتوانید مراتب عدم اجرای خطبه عقد را در ملاحظات قید کرده و به امضای اصحاب سند رسانیده و به ثبت محل گزارش کنید 

سلام علیکم
بنده عضو سایت هستم متاسفانه خرید از فروشگاه برای بنده فعال نیست سبب چیست؟

بنده نیاز به کتاب قوانین و سوالات اختبار طلاق جناب مظفری هستم لطفا راهنمایی کنید؟

سلام وقت بخیر

خرید از فروشگاه برا اعضایی امکان پذیر هست که حق عضویت سالانه رو پرداخت کنند

باسلام ووقت بخیر
بنده پدرم دفترخانه ازدواج وطلاق داره.سوال داشتم ایا خودم که لیسانس حقوق داشته باشم میتونم از یه طریقی دفترخانه پدرم رو تحویل بگیرم؟؟؟اگر ازطریق آزمون هم باشه واسه دفتر پدرم آزمون بدم راهی داره؟؟؟

سلام وقت بخیر

فقط از طریق آزمون امکان پذیر است

میتوانید در اولین آزمون برگزار شده شرکت کرده و اگر حائز شرایط بودید به سردفتری ازدواج منصوب شوید

سلام
خسته نباشید

شنیدم آزمون طلاق ثبت نامش شروع شده

اگر شروعه ، در کجا ثبت نام کنیم؟
یعنی فرم ثبت نامش در کدوم سایته؟؟

سلام مراجعه بفرمایید به سامانه ثبت وقایع و درخواست کتبی خود را از طریق مکاتبه مکانیزه به امور اسناد سازمان با کد 00800 ارسال نمایید

با سلام
اکثر همکاران محترم نامه های دریافتی خود از سیستم را رویت نمی کنند یا بعضاً پاسخ نمی دهند و تلفن همراه هیچیک از سردفتران هم در سایت بارگذاری نشده و تلفن ثابت را هم پاسخگو نیستندلطفاًجهت سهولت کار همراه ایشان را ثبت نموده واطلاع رسانی فرمایید تا حداقل کارتابل خود را چک کنند

سلام وقت بخیر

اگر منظور نظر شما لز سیستم سایت گانون است تمامی اطلاعات سردفتران عضو در سایت موجود است ولی اطلاعات سردفترانی که عضو کانون نیستند در سایت وجود ندارد. اگر منظور شما از سیستم سامانه ثبت وقایع می باشد که سیستم مذکور تحت مدیریت فناوری سازمان بوده و پشتیبانی سایت کانون دسترسی که سیستم موجود را ندارد

بإسلام
پدر بنده سردفتر ازدواج و طلاق ميباشند با سابقه طولاني بالاي ٥٠ سال، سن ايشان هم ٨٠ ساله هستن حال باتوجه به اينكه اينجانب(فرزند) داراي مدرك حقوق ميباشم با ٣٨ سن و متاهل؛ايا امكان واگذاري دفترخانه از سوي پدرم به اينجانب ميباشد

سلام وقن بخیر

متاسفانه ماده 69 در دفاتر ازدواج و طلاق امکان استفاده ندارد و انتقال و فروش دفتر ممکن نیست

باسلام یک سوال داشتم همکاران عزیز شناسه ملی دفترخانه را ازکجا پیداکنم برای ثبت نام سانانه ثنا به داداگاه رفتم گفتن باید شناسه ملی دفترخانه باشه برای ثبت نام ثنا لطفا راهنمایی کنید
باتشکرنیک بین سردفترازدواج 32 شهرستان کنارک

سلام وقت بخیر

دفاتر ازدواج و طلاق شناسه ملی ندارند

سلام خدا قوت به همه عزیزان زحمت کش کانون لطفا چگونگی صدور اجرائیه مهریه در طلاق را بفرماییدممنون

سلام وقت بخیر جهت صدور اجرائیه طلاق به راهنمای تصویری صدور اجرائیه که در سایت موجود است مراجعه نمایید

سلام خدمت همکاران .آزمون سردفتری ازدواج وطلاق جدیدا برگزار نمیشه؟؟

سلام

در صورت برگزاری آزمون سردفتری ازدواج و طلاق اطلاع رسانی از طریق سایت سازمان ثبت و همچنین سایت کانون صورت خواهد گرفت

سلام اگر فردی سال 1383 عقد دایم شرعی خوانده ولی ثبت نکرده و دارای 3 فرزند میباشد که در شناسنامه ثبت شده والان قصد ثبت رسمی عقد را دارد چه مدارکی لازم است ؟لطفا راهنمایی فرمایید تشکر

سلام برای ثبت عقد عادی طبق جوابیه امور اسناد سازمان ثبت می توانید با مراجعه به یکی از دفاتر رسمی ازدواج و طلاق اقدام به ثبت نمایید

با سلام و عرض ادب
با این مشکل مواجه شدم: مرتب می نویسه سیلورایت روی دستگاه شما نصب نشده نصبش می کنم و دوباره همین ارور را روی مرورگر می دهد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سلام در این خصوص می توانید با مهندس اسکندری هماهنگی بفرمایید

09145900963

باسلام بنده عضو کانون هستم جهت خرید دفترچه موقت از طریق سایت ممکن نمیباشد لطفاً راهنمایی فرمایید عبدالکریم نجم الدینی دفتر ازدواج ۱۵۰سیراز

سلام

با یوزر و پسورد اختصتصی وارد پنل شخصی شده و در بخش فروشگاه درخواست سند بدید

با سلام
لطفا فرم خام صورت جلسه بازرسی کلی دفاتر ازدواج رو جهت استفاده و دانلود بر روی سایت قرار بدید
با تشکر
ایمیل کانون رو هم چک کنید ممنون میشیم.چندبار ایمیل فرستادم پاسخی داده نشد

یا سلام

فرم خام صورتجلسه بازرسی توسط بازرس زمان بازرسی تکمیل می‌شود . 

در صورت نیاز از طریق پنل کاربری خود وارد سایت شوید و سوال خود را به صورت پیام ارسال نمایید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود.

با تشکر

 

سلام. این روزا هیچ خبری از عقدای موقت نمیذارین. بازرسی مشهد که بخشنامه داده هیچ دفتری حق انجام عقد موقت نداره. اونهمه حرفای قشنگتون کجا رفت؟ اینهمه پول بابت دفترچه ها تو جیب کی رفت؟ اگه عقد موقت به سرانجام نرسه ریال به ریال پول دفترچه ها رو باید پس بدین وگرنه سر و کارتون با دادگاهه

سردفتر گرامی با سلام

تمامی سردفتران میتوانند با تهیه دفاتر ازدواج موقت و مهر های برجسته اقدام به عقد موقت نمایند. بخشنامه های مربوطه در سایت کانون قابل مشاهده می باشد.

با تشکر

با سلام و حترام وافر :اسفند ماه 1396تقاضای صدور و ارسال کارت شناسایی نموده ام و مبلغ آن (200000 هزارتومان) نیز واریز شده ولی بعد از شش ماه از ارسال کارت شناسایی خبری نیست

با سلام

سردفتر گرامی

اوایل خرداد ماه کارت عضویت و ابلاغیه برای شما ارسال گردیده. 

سلام جناب حسینی 

با پشتیبانی تماس بگیرید همکاران راهنمائی خواهند کرد

اگر محددا امری بود بفرمایید در خدمتتون هستیم

سلام-دربخش مکاتبه مکانیزه ارسالی سامانه قسمت متن نامه رابایدبرای هرمکاتبه دستی تحریرکنیم؟چون بنده امتحان کردم کپی پیست مقدورنبود./باتشکر

سلام نخیر میتوانید از متن نوشته شده به بخش پیام انتقال دهید

ضمنا تصویر نامه ارسالی به ضمیمه ارسال شود

ایا برای سابقه عقد موقت مدارکی در دفتر خانه باقی می ماند یا خیر ؟

سلام

بله مستندانی که لازم هست باید کپی گرفته شده و نگهداشته شود

اعم از شناسنامه و کارت ملی و احیانا طلاقنامه یا فوت نامه

با سلام . بنده مراحل ثبت نام رو انجام دادم ولی پول رو واریز نکرده بودم الان که اومدم پول رو واریز بکنم مجددا همون مراحل ثبت نام رو انجام میدم ولی اجازه واریز وجه داده نمیشه و پیام میده که با این کد ملی قبلا ثبت نام انجام شده در حالی که هیچ نام کاربری و یا رمز عبوری اعلام نشده . لطفا جهت واریز وجه راهنمایی بفرمایید .

سلام جناب خیرخواه ثبت نام شما انجام شده است

در وقت مقرر با پشتیبانی تماس بگیرید تا اکانت شما فعال شود

اطلاعات تماس پشتیبانی در منوی آخر موجود است

باسلام وعرض خسته نباشید.مهروسندموقت بدستم رسیده آیامجازبه ثبت ازدواج موقت هستم یاخیر.باتشکر

سلام

با مستنداتی که ارائه شده است میتونید استدلال حقوقی کنید و انجام دهید

سلام زمان واریز پول چند بار زنگ زدم آقای محمدی گوشی بر نداشتند

سلام

در چه خصوصی تماس گرفتید؟

آقای محمدی هم مثل ما سردفتر هست و عملا علاوه بر وقتی که برای کانون میزارند کارهای شخصی خودشان نیز بایستی انجام دهند

اگر مشکلی هست با پشتیبانی تماس بگیرید

 

با سلام و خسته نباشید خدمت همکاران گرامی اگه بخواهید پول را برگردانید که کاری ندارد نه هزینه ای می خواهد و نه زحمتی حد اقل از دویست هزار تومان صدو پنجاه هزار را برگردانید شماره کارت بانک ملت 6104337723515811 بامک ملی 6037997265731266

همکار گرامی حساب کانون شخصی و حقیقی نیست که امکان برداشت بدون سند مالی وجود داشته باشد

اشتباه از سمت خود شما بوده است که بدون اطلاع دقیق اقدام به واریز مبلغ مجدد نموده اید

لطفا برای حل مشکل با نامه رسمی موضوع رو طرح بفرمایید تا دستور پرداخت و عودت مبلغ فراهم گردد

با تشکر

باسلام .ریاست محترم کانون دفاتر ازدواج و طلاق با سلام و احترام وکسب اجازه از همکارعزیزم آقای رفعتی. با عنایت به اینکه دفاتر ازدواج و طلاق زیرمجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشند و هر دستورالعملی را طبق ظوابط و بخشنامه های سازمان و ادارات کل استانها انجام میدهند1- آیا در خصوص ازدواج موقت عادی که جنابعالی زحمات زیادی انجام داده اید از طریق سازمان به دفاتر اجازه انجام این گونه عقدها داده میشود ؟و در قالب بخشنامه به دفاتر اعلام میگردد؟ و اگر چنانچه از طرف ادارات ثبت استانها و یا شهرستان ها مورد بازخواست قرار گرفتیم که طبق کدام بخشنامه ثبت اسناد و املاک کشور این کار را صورت داده اید تکلیف چیست؟ 2-در ماده ۲۲ لایحه حمایت خانواده آمده است که نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران در جهت محوریت و استواری روابط خانوادگی، نکاح دائم را که مبداء تشکیل خانواده است مورد حمایت قرار می‌دهد. نکاح موقت نیز تابع موازین شرعی و مقررات قانون مدنی است و ثبت آن در سه مورد باردار شدن زوجه، توافق طرفین و شرط ضمن عقد الزامی است.فلذا با استناد. به مستندات کانون مبنی برصدور مجوز انجام وثبت عقد موقت توسط دفاتر ازدواج بهتر نبود ازطرف سازمان ثبت جهت بهره برداری دفاتر ازدواج مراتب ابلاغ می شد؟ واز دفترچه های نکاحیه فعلی که برای هر دونوع ازدواج طراحی شده استفاده کنیم؟ وازهمان مهرپرس سازمانی استفاده شود؟3-وکاش ارشادمی فرمودید انجام ازمایشات قبل از ازدواج .ثبت در دفترثبت ازدواج سردفتر (مخصوص عقدموقت) ونکاحیه مدنظر شما چگونه است ؟ارسال مراتب وقوع وثبت عقدمنقطع به ثبت احوال چگونه است؟4-درحالی که قانون انجام عقد توسط غیرسردفتران را خلاف ومستوجب مجازات قلمدادکرده چگونه ازعاقدین محلی درخواست همکاری می نمایید ؟وفکرنمی کنید فعالیت غیرقانو نی این بزگواران راتایید وقانونی جلوه داده اید؟و…………بزرگواران نیاز مبرم وضروری امروز صنف سردفتران ازدواج . تلاش درجهت اصلاح قوانین جاریه برپای عدالت وانظباط صنفی واجرای صحیح قوانین موجود وجلوگیری از قانون گریزی بعضی دفاتر ازدواج است .فی امان الله

سلام وقت بخیر

همکار گرامی مواردی که فرمودین به کرات در اطلاعیه ها و گزارشات کانون آمده است و به دفعات متعدد در فضای مجازی و گروه کانون مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دلایل استفاده از دفترچه های چاپ شده و عدم استفاده از مهر پرسی نیز توضیح داده شده است.

لطفا اطلاعیه ها و مباحث مطرح شده را مجددا مرور بفرمایید

 

سلام من درتاریخ 31 خرداد جهت عضویت در کانون ثبت نام کردم ولی از کارت عضویت خبری نشد نحوه دریافت کارت به چه صورتی است ممنون

سلام با سری سوم کارت ها تا آخر تیرماه انشالله ارسال خواهد شد

ریاست محترم کانون دفاتر ازدواج و طلاق با سلام و احترام با عنایت به اینکه دفاتر ازدواج و طلاق زیرمجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشند و هر دستورالعملی را طبق ظوابط و بخشنامه های سازمان و ادارات کل استانها انجام میدهند آیا در خصوص ازدواج موقت عادی که جنابعالی زحمات زیادی انجام داده اید از طریق سازمان به دفاتر اجازه انجام این گونه عقدها داده میشود و در قالب بخشنامه به دفاتر اعلام میگردد و اگر چنانچه از طرف ادارات ثبت استانها و یا شهرستان ها مورد بازخواست قرار گرفتیم که طبق کدام بخشنامه ثبت اسناد و املاک کشور این کار را صورت داده اید تکلیف چیست خواهشمند است در این مورد تصمیم اتخاذ نموده و دفاتر را ارشاد فرمایید با تشکر فراوان از شما.

باعرض سلام و خسته نباشید خمت آقای مدیر محترم من یک بار جهت عضویت در کانون دویست هزارتومان به کارت اعتباری 6104337633398001 متعلق به کانون صنفی سردفتران ازدواج و طلاق در تاریخ 15/2/97 ساعت 32 دقیقه بامداد با شماره پی گیری 222991 واریز کردم و یک بار دیگر برای طرح مشاوره مبلغ دویست هزار تومان به شماره شبای IR130120000000001873145813 متعلق به کانون صنفی سردفتران ازدواج و طلاق در تاریخ 16/2/97 ساعت 11 و 1 دقیقه صبح با شماره پی گیری 03623774 واریز کردم در ضمن رسید هر دو مورد را به وسیله تلگرام برای آقای ناصر محمدی فرستادم.

سلام وقت بخیر جناب آقای امامی عزیز

برای طرح مشاوره به هیچ وجه نیار به واریز وجهی نبوده و نیست. بارها هم اعلام شده است. 

بهتر نبود قبل از واریز وجه سوال می فرمودید؟ ما که خداروشکر همیشه در خدمت همکاران در محیط های مجازی و تلفن و … هستیم

سلام من دو بار پول واریز کرده ام یک بار دویست هزار تومان بابت عضویت و یک بار هم دویست هزار تومان بابت طرح مشاوره جمعا چهار صدهزار تومان، در جواب پیامها دیدم که فقط حق عضویت کافیست و لازم نیست برای طرح مشاوره پولی واریز گردد آیا آن دویست تومان اضافی که فرستاده ام قابل استرداد هست؟

سلام وقت بخیر

کدوم حساب واریز کردید برادر؟

بارها تاکید شده برای ثبت نام استاد مشاور هیچ هزینه ای دریافت نمی شود بلکه حق عضویت سه ساله به اضافه هزینه کارت و… 200 هزار تومان است

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای محترم کانون بابت همه ی اقداماتی که در طول مدت کوتاه کانون جدید انجام دادید. سوالی که من دارم اینه که بنده از سردفتران ازدواج استان کهگیلویه و بویراحمد می باشم تا جایی که اطلاع دارم کسی از سردفتران این استان به جز بنده در زمانیکه اعلام نمودید به عضویت کانون در نیا مدند حالا اگر به این شکلی باشه که بنده عرض کردم آیا طرح استاد مشاور در استان ما اجرا نمیشود و یا اینکه به طور عمومی در همه ی استانها اجرا میشود و کاری به عضویت همه ی دفاتر نیست؟ ممنون میشم اگر جواب بدید.

سلام انشالله به مرور در تمام استان ها اجرائی خواهد شد و صرفا از اعضای کانون استفاده خواهد شد

باسلام وعرض احترام -غلامحسین برفه ای سردفتر7بجنورد هستم قبلا درکانون ثبت نام کردم وامروز سه شنبه97/4/5 مبلغ 200000هزارتومان حق عضویت را بصورت آنلاین پرداخت کردم جهت دریافت سند عقدموقت ومهرپرسی چه کاری باید انجام دهم.

سلام میتونید درخواست سند بدین همکار گرامی

سلام و خداقوت به اعضای هییت مدیره کانون
لطفأ تکلیف سردفترانی که کارت شناسایی برایشان از استان اصفهان صادر شده و حال درخواست دفترچه های موقت کانون را دارند روشن بفرمایید
انشااله در پناه حق باشید.تشکر

سلام لطفا اطلاعیه های صادره را مجددا بخوانید.

قبلا ذکر شده است که سردفتراتی که عضو کانون های استانی هستند و قبلا حق عضویت خود را به حساب کانون های استانی واریز کرده اند بایستی در سایت کانون عضو شده و به جای فیش واریزی عکس کارت عضویت دریافتی از کانون استانی را آپلود کنند و میتوانند راسا از سایت کانون درخواست سند کنند

سلام-متمنی است درقسمت پیوندها ازنظراملایی سایت سازمان ثبت رااصلاح فرمایید.”انلاک”نوشته شده است.

سلام ممنون از تذکرتون 

اصلاح شد

با عرض سلام و خسته نباشید ببخشید این کارت بانکی (کارت عابر بانک ملی) که برای بنده ارسال کرده اید برای چیست؟ این کارت چه فرقی دارد با آن کارتی که خودم از بانک ملی گرفتم و دارم از آن استفاده می کنم.

سلام کارت اعتباری همان کارت باینکی است با امکاناتی بیشتر

سلام.سردفتر تویسرکان هستم.حدود دو ماه پیش 200000تومان برای ثبت نام طرح مشاوره ازدواج پرداخت کردم.آیا برای عضویت در کانون بازم باید پول بدم؟

سلام در صورت واریز حق عضویت نیار به واریز محدد نیست. ضمنا هزینه پرداختی بابت حق عضویت بوده و بابت طرح استاد مشاوره هزینه ای مازاد اخذ نمی شود

سلام بنده دارای مدرک کارشتاسی حقوق وفقه شافعی می باشم ومدت 15 سال می باشد که بعنوان دستیار پدرم در دفترخانه شماره 187 سقز کردستان مشغول به خدمت واجرای ضیغه وثبت وقایع اردواج می نمایم حال که پدرم فوت نموده است چگونه می توانم دفتر مذکور را تحویل بگیرم لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام دفاتر ازدواج و طلاق صرفا از طریق شرکت در آزمون ورودی امکان محول شدن دارند

سلام ؛ بنده ديروزثبت نام رو با موفقيت انجام دادم ومبلغ ٢٠٠٠٠٠٠ريال به حساب كانون كارت به كارت كردم والان مى خوام رسيدواريزى را ارسال كنم لطفاراهنمايي بفرماييد.

سلام لطفا فیش واریزی را به آیدی مدیر انفورماتیک تلگرام کنید

باسلام . بنظر میرسه استعلام در زمانیکه مرد همسر سابق رابه نحو رجعی طلاق داده است دیگه محلی از اعراب نداشته باشه.بی زحمت آیا می تونید عدم نیاز به آن را نیز ازسازمان بگیرید؟ممنون

سلام از مواردی است که کمیسیون حقوقی بررسی نموده و به امور اسناد سازمان جهت تعیین تکلیف ارسال شده است

باسلام وعرض خسته نباشید. در خصوص عقد موقت عادی دیگه مشکل قانونی که وجود نداره؟ آیا آزمایش لازمه یانه؟ واینکه دفترچه کی بدست سردفتران می رسه؟با تشکر از زحمات همه شما عزیزان در کانون

سلام با اخذ مجوزات لازم انجام عقد موقت بدون ثبت رسمی برای سردفتران ازدواج و طلاق میسر شده است. موارد لازم طی شیوه نامه انجام عقد موقت عادی به اطلاع عموم خواهد رسید. بعد از درخواست طی هفته های آتی ارسال خواهد شد

با سلام و خداقوت به هییت مدیره کانون سرفتران
با توجه به اینکه در شهر اصفهان کارت شناسایی سردفتران صادره شده و عضویت هر سردفتر منوط به گرفتن کارت شناسایی هست. ومبلغ 50 تومن هم پرداخت شده آیا نمی توان دفترچه های موقت کانون را خریداری نمود؟اگه میشود مبلغ هر دفترچه رو بفرمایید تا واریز کنیم

سلام در این خصوص منتظر اخذ تصمیمات لارم و صدور اطلاعیه باشید با تشکر

باسلام اینجانب عبد گل مغانی زاده سردفترازدواج205وطلاق153شاوور (ازتوابع شهرستان شوش خوزستان وبسیارنزدیک به شوش) دیروز سه کارت ازطرف کانون ازدواج وطلاق کشور که دو کارت کوچک یکی مربوط به کارت بانکی ودومی کارت کوچک مشخصات من وکارت سوم کارت بزرگ مشخصات بنده داران امده اند اما اشکالات نوشتاری درهرسه کارت دیده میشودکه بدین وسیله خواهان اصلاح انها بدین نحومی باشم:
نام: عبد نام خانوادگی: گل مغانی زاده سردفترازدواج 205 وطلاق 153 شاوور

سلام

توی اطلاعات مربوط به شهرستان شوش زده بودید و حسب درج مشخصات خودتون کارت صادر شده است

باسلام وخسته نباشید-شایسته است همانندسایت کانون سردفتران ودفتریاران دراین سایت نیزدرقسمت پیوندها لینک سازمان ثبت وثبت استانهاتعبیه گردد./باتشکر

سلام بله انجام می شود

با سلام و آرزوی قبولی طاعات،راجع به شیوه تقاضا و استفاده از مراکز درمانی تفریحی و ورزشی طرف قرارداد کانون ارشاد بفرمایید سپاس از محبتتان.

سلام

با مراجعه به مراکز طرف قرارداد و ارائه کارت عضویت کانون خدمات ارائه می شود

باسلام.آیا ضرورتی به گزارش ثبت وقایع فسخ ورجوع به ثبت احوال وجودداردیاخیر؟

سلام

بخشنامه صادره در خصوص عدم  صدور اعلامیه صراحت در ازدواج و طلاق دارد و اشاره ای به فسخ و رجوع نشده است

سلام علیکم
باتشکر از زحمات شما ان شاءالله مأجور باشید
آیا بخشنامه ثبت عقد عادی صادر شده است؟

سلام و عرض تشکر

اگر منطور نظرتان عقد های عادی ثبت نشده است بله جوابیه امور اسناد سازمان در سایت موجود است

باعرض سلام ازتلاش وپیگیری های همکاران عزیزمون درکانون تشکروقدردانی میکنم

سلام و عرض تشکر

باسلام
آیاازاین به بعد ازدواج های عادی نیاز نیست از مرجع قضایی اثبات زوجیت بیاورند درصورت عدم وجود اختلاف بین زوجین سر دفتر مجاز به ثبت ازدواج می باشد

سلام بله طبق بخشنامه امور اسناد امکان ثبت عقد های عادی وجود دارد

با سلام خدمت همکاران عزیز در کانون وعرض خسته نباشید وخداقوت و آرزوی قبولی طاعات وعبادات.در خصوص اجرای عقد موقت در مطالب خواندم که دفترچه ها و.. آماده شده. مجوز اجرا ی عقد موقت در دفاتر چیست؟آیا به عقد دائم عادی نیز تسری می یابد یا خیر؟

سلام

در حال اتمام مراحل است

انشالله با اخذ مجوزات لازم اعلام عمومی خواهد شد

نخیر فقط عقد موقت عادی

با سلام و عرض خسته نباشید. کارتهای شناسایی و عضویت صادر شده یا نه چون که قرار بر ارسال آن تا 97/2/15 بود

سلام

در حال انجام هست

 

منظورم اینه که کی مشخص میشه کدوم سردفترا انتخاب میشن واسه استاد مشاوره؟

برای برگزاری کارگاه های آموزشی اطلاع رسانی خواهد شد. فعلا اسامی همه افراد ثبت انام کننده ارسال شده است

سلام نتیجه استاد مشاوره کی مشخص می شود؟؟؟

سلام منظورتون از نتیجه اجرای طرح می باشد؟

اگر این منظور شما هست که کارگاه اول از استان تهران شروع شده است و استان های دیگر به ترتیب انجام خواهد شد

باسلام-اگرگروه کانون درپیام رسان سروش ویا…راه اندازی شده است.لطفادرسایت اطلاع رسانی فرمایید./

سلام راه اندازی شده است لکن متاسفانه ظرفیت ورودی این نرم افزارها پایین هست و جوابگوی گروه های کاری مثل گروه سردفتران ازدواج و طلاق نیست

با سلام و خسته نباشید خدمت اعضای محترم هیات مدیره
بفرمایید در خصوص بیمه سران دفاتر اقدامی صورت گرفته و می توان امیدوار بود یا اینکه از طریق تامین اجتماعی اقدام کنیم؟

سلام

در خصوص بیمه های تکمیلی و عمر رایزنی هایی شده است لکن بیمه پایه نیازمند قانون هست

سلام علیکم و رحمه الله
آیا سردفتران ازدواج میتوانند در آزمون سردفتری اسناد رسمی که قرار است تیرماه سال جاری برگزار شود شرکت کنند؟ اگر میتوانند، چگونه؟ اگر نمیتوانند، چرا؟

سلام به آئین نامه منتشره سازمان ثبت مراجعه نمایید

باسلام وخسته نباشیدبه اعضای هیات مدیره
لازم می دانم مراتب تقدیروتشکر خودراازتقدیم لایحه وزین”حضورنمایندگان کانون دردادگاه انتظامی”
توسط ریاست محترم کانون جناب آقای مظفری اعلام نمایم./همواره پیروزوموفق باشید.

سلام همکار گرامی

ممنون از توجه شما

پایدار باشید

باسلام .بدون تردید حضرتعالی واعظای کانون وریاست محترم فعلی وسابق بادارابودن علم وکفایت لازم برمسند کنونی نشسته اید به عبارتی نخبگان عرصه سردفتری محسوب می شویدومحسوب می شدند.ومشکلات واین صنف را به خوبی واقفیدومستند این ادعا.طرح این مشکلات به کرات توسط رییس سابق وجناب آقای مظفری وسایراندیشمندان این عرصه می باشد.اماتاکی باوجود این همه اندیشمند باید منتظر اصلاح قوانین بمانیم؟

سردفتری شغل نیست. بیمه .بازنشستگی. اشتغال بازنشستگان سایر ادارات به عنوان سردفتر .اعطای مجوز دفترخانه ازدواج به حقوق بگیران دولت.باوجود خیل عظیم بیکاران . دریافت مالیات سلیقه ای. نداشتن حق خریدوفروش امتیاز دفترخانه .عدم وجود تقسیم اسناد.دریافت حق التحریر سلیقه ای در دفاتر ازدواج.و……

بااین تفاسیر به بی انصاف بودن خودم معترفم .چهل سال کم است انشالله نخبگان این عرصه همت می کنند برای چند نسل بعد از من (اگرقطع نشد)حتما تلاش می کنند ورایزنی تا قوانین اصلاح شود.
وبه فرموده مسولین ثبت چند سال قبل براساس یک برنامه معین قرار بود دفاتر فیزیکی ثبت ازدواج وسیستم کاغذی فعلی جمع آوری شود نه تا کنون ادامه یابد.
وتاسیس هردفترخانه در یک محل بر اساس ضوابطی خاص است برای مثال دورترین دفترخانه تا شهرستان بم ریگان بود یعنی نیم ساعت تا اداره ثبت .واحتمالا سردفتر مد نظر شما که یک روزکامل مسیر اداره ثبت را طی می فرموده اند در روستای با جمعیت5000نفرمشغول فعالیت است فاقد جاده وبا پای پیاده طی طریق می فرمایندکه جای بسی تعجب است این گونه مکانی هنوز در کشور باقی است ونظام از این موضوع غافل.
مستند از کلام وحی وسفارش به رفتن سفر وگردش .قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَیْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ یُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ» و پیامبر اکرم (ص) روایت شده که فرمود: «هر کسی در راه کسب و دانش و فضیلت از خانه ی خود خارج شود و به سفر رود هفتاد هزار فرشته او را همراهی و برای او طلب آمرزش می کنند». «علامه مجلسی،
اما سردفتر ازدواجی که تنهامنبع درآمدش ازدفترخانه ازدواج است ازپس هزینه هتل ومکانهای مد نظر برمی آیید؟وچون فقط سردفتر ازدواج است باعزت واحترام تحویلش می گیرند یا ……؟
وکانون استانی هم تشکیل دادیم که ابتر ماند(بامعنای خوبش) ورییس گرامی واندیشمندش چون سردفتری شغل دومش بود .وقت ندارد جواب یک تلفن را بدهد…….ودر آخر ضمن تشکر ازحضرتعالی باب گلایه واعتراض را نخواهیم بست . واز شما اندیشمندان ومنتخبان عزیز خواهشمندم در جهت اجرای فرامین دینی وعقیدتی تلاش خویش را مضاعف کرده وروشنگری کنید وپی گیری . امام صادق (ع) چنين بيان مي‏فرمايد
ان لکل شي‏ء زکاة، و زکاة العلم ان يعلمه اهله.
براي هر چيزي زکاتي است، و زکات علم آن است که آن را به اشخاص شايسته بياموزند.

فی امان الله

سلام و عرض ادب و احترام خدمت همکار بزرگوار آقای شهابی پور

اولا از اینکه قابل دونستید و مواردی رو که درد همه ما هست اشاره فرمودین تشکر میکنم.

تمام مواردی که فرمودین نه تنها گلایه نیست بلکه درد چندین ساله ی همه ما سردفتران ازدواج و طلاق است. 

درد هایی که اگر به زودی مرتفع نود موجب سرافکندگی مقابل نسل بعدی خواهد بود.

ضمن احترام به تلاش همه اعضای هیات مدیره ادوار قبلی، حل مشکلات صنفی تلاش و جهاد شبانه روزی می خواهد.

تلاشی که قطعا بایستی از منافع شخصی چشم بست.

اجازه بفرمایید تقاضایی از شما و همه همکاران اهل فکر صنف داشته باشم. همیشه موارد و مشکلات را به ما گوشزد کنید. تلنگر بزنی. بازخواست کنید. 

این رسم شریفی که صنف توان و جرات بازخواست داشته باشد بایستی احیا شود. بایستی بزرگان صنف عقل جمعی خود را بکار ببندند و به کمک خادمین خود در هیات مدیره بیایند.

در آخر به عنوان کوچک ترین عضو از صنف معزز سردفتران ازدواج و طلاق عرضه می دارم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و تمام هم و غم خود را مصروف حل مشکلات صنفی خواهیم کرد. 

بعون الله تعالی

بنده کوچک ترین

زارعی

باسلام.در آغاز ازریاست محترم کانون خواهشمند م استدلال دریافت مبلغ پنج هزارتومان بابت هرازدواج را به ثبت احوال اعلام فرمایید.درحالیکه ثبت ازدواج توسط سردفتر انجام وهزینه وزحمت ان را دفترخانه متحمل می شود.2.ازریاست محترم کانون واعظای محترم خواهشمندم برای چندلحظه باخدای خود خلوت کنید واگرمی توانید مشکلات بغرنج سردفتران ازدواج را به مدد الهی ویک یاعلی گفتن انقلابی وارحل کنید وگرنه به قول ریاست محترم جمهوری اگربایک اخم یا یک تلفن ………..راه را برای دیگران بازکنید.حسب اطلاع تمام صنوف موجود درکشور مثال. طلا فروشان. اهن فروشان .کارگران وحتی کانون سردفتران اسناد رسمی برای احقاق حقوق ازدست رفته خود تلاشهای فراوان کرده اند ومی کنندونتیجه هم گرفته اند اما به نظر این حقیر ما هنوز اندر خم یک کوچه هم نیستیم و…. جالب است سردفتری ازدواج شغل نیست .امنیت شغلی .بیمه .بازنشستگی و…..نداریم .بسیاری از همکاران زیر خط فلاکت هستند.چیزی به اسم تقسیم اسناد برای دفاتر ازدواج وجود ندارد . .کارمندان بازنشسته سایر ادارات جای یک نیروی جوان وبیکار را می گیرند وسردفتر ازدواج می شوند.دلالی ازدواج ازرواج نیفتاده. عاقدان محلی آمارازدواج غیرقانونی شان از دفاتر رسمی ثبت ازدواج بیشتر است .بعضی از کارمندان دولت دفتر ازدواج هم دارند.اخذ مالیات از سردفتران ازدواج سلیقه ای است …..والی آخر.جناب آقای رییس واعظای گرامی .برگزاری جلسه ودیدار با فلان رییس ووزیر وگرفتن مجوز از فلان هتل وکاخ ومکان گردشگری برای این قبیل سردفتران کفایت نمی کند .گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی کم نیست اگرقصدوهمت شماکمک ورفع مشکلات قشر عظیم ومظلوم سردفتران ازدواج است یا علی. وگرنه گرفتن مجوز عدم ارسال فیزیکی اعلامیه ازدواج وباپرداخت هزینه متعلقه وامثالهم .عملی شاق ومعجزه وار نیست . اگر می توانیدبا مدد از پروردگار توانا وبا اخذ مشورت از اندیشمندان وحقوقدانان برجسته کشور وفعالان عرصه شغل شریف سردفتری ازدواج درجهت اصلاح اصلاح قانون گام بردارید . حامی و دعاگوی شما .اجرکم عند الله

سلام وقت بخیر همکار گرامی

اولا ممنون بابت توجهتون و اینکه درد صنفی دارید

ثانیا مطالبی که مرقوم فرمودین درد صنفی همه ما هست ولی فقط با گفتن کاری درست نمیشه!

باید آستین ها را بالا زد و اقدام عملی کرد

در عرض کمتر از چهار ماهی که از عمر هیات مدیره گذشته است اقدامات وسیعی انجام شده است که اینگونه بی انصافی در این مورد واقعا جای تعجب دارد

فرمودید جلسه با فلان رئیس علاج کار نیست. لطف می کنید اگر راه دیگری غیر از رایزنی و تعامل را بفرمایید ممنون میشم.

فرمودین گرفتن مجوز عدم ارسال اعلامیه کار شاقی نیست. صحیح می فرمایید چون احتمالا کیلومتر ها بخاطر تحویل اعلامیه نکاح به ثبت احوال نرفته اید. نگاه هیات مدیره نگاه کشوری است. قرار نیست من سردفتر تهران که اعلامیه نمی برم باعث شوم توجهی به سردفتری که یک روز کامل مسیر طی می کند برسد به اداره ثبت احوال مربوطه و قس الی هذا

فرمودین قراداد با مراکز گردشگری و … به درد نمیخورد. جسارتا همان عزت صنفی که فرمودید رو مقایسه کنید با سایر کارهای مرتبط حقوقی که چقدر با ما فاصله دارند. آیا سردفتر با خانواده خود مشرف به مشهد می شود نباید مکانی باشد که با عزت و احترام تحویلش بگیرند….!؟

در آخر ضمن تشکر مجدد از شما همکار گرامی خواستارم صرفا به گلایه بسنده نکنید. طرح ها و پیشنهادات عملی خود را ارائه دهید. خود به عنوان یک عضو این خانواده حرکنی بکنید. اقدام به تاسیس کانون استانی بکنید. همکاران خدوم خود را همراهی کنید. ما راه نرفته زیاد داریم و برای کار کردن خیلی از زمان ها را از دست داده ایم. قیام کنید. اقدام کنید. همراهی کنید. شک نداشته باشید صد ها برابر اقدام شما همکاران شما در هیات مدیره همراهی خواهند کرد

در پناح حق تعالی

زارعی

باعرض سلام وخسته نباشید خدمت ریاست محترم کانون سردفتران ازدواج وطلاق
در رابطه با ارسال الکترونیکی دادنامه طلاق ازدادگاه خانواده به کارتابل دفترطلاق
متمنی است تمهیداتی بیندیشند تاسردفترانی که به انفصال موقت محکوم میشونددرآمدشان
همچنان محفوظ بوده وبطورکل قطع نگردد.
درحال حاضرارباب رجوع خودش دفترطلاق راانتخاب میکندواگرهم سردفتردرحین انفصال باشد
مشتری ازاین موضوع بی اطلاع است ووقایع درمحل دفترخانه اصیل توسط سردفترکفیل ثبت شده
ودرآمدمطابق ماده47قانون دفاتراسنادرسمی بین دوسردفترتقسیم میشود.
درصورتیکه کارتابل سردفترمنفصل توسط سازمان دراین مدت ازدسترس خارج شود
درنتیجه،وی نخواهدتوانست دراین مدت دادنامه ای دریافت کندونهایتادرمضیقه مالی قرارخواهدگرفت.
بنابراین امیداست کانون محترم درجهت حمایت مالی ازسردفتران منفصل این مساله رامدنظرداشته باشد./
باتشکروتجدیداحترام
هوشنگ نوع پرست-ازاعضای کانون

باسلام وعرض ارادت لطفا نسبت به اجباری شدن اخذاثر انگشت به صورت الکترونیکی برای ازدواج در سامانه اقدام فرمایید باتشکر

باسلام واحترام وضمن تقدیر ازهیات مدیره کانون وتبریک ایام ماه عزیزرجب وسال جدید ازجدیت درحصول نتایج مفیدوگره گشا به دلیل افت آمارازدواج وکاهش درآمددفاترازدواج عنایت فرمایند وبامکاتبه باسازمان واستنادات قانونی نسبت به صدورابلاغ دفترطلاق به سردفتران بذل عنایت فرمایند

باسلام .آمار ازدواج به شدت کاهش یافته .وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست سردفتران ازدواج هم از این قائده مستثنی نیستند مشکلاتی دارند که اگر بنویسیم مثنوی هفتصد من می شود ..اما این دلیل نمی شود که برای کسب درامد سردفتر ازدواج شاءن انسانی وسردفتری را با انجام تخلفات اداری وشرعی خویش نظیر ترور شخصیت همکار .ثبت عقد با معرفی نامه سایر همکاران .وسایر حوزه های ثبتی دریافت نرخنامه پایین تر از حد قانونی .انجام عقد دوم بدون اخذ رضایت نامه صادره از دادگاه .ارتباط با دلالان عقد .تبلیغهای فریبنده ودروغین.باج دادن به بازرسان .استفاده از پارتی.و……………از بین ببرد واصلاح قوانین ثبت وغیره ..پیش کش اصلاح را از خودمان باید شروع کنیم .سردفتر پاک تینت ونیکو سرشت ونیک رفتار می تواند مصلح باشد نه سردفتر …….

با سلام خدمت همکار گرامی

قطعا تمام مواردی که اشاره کردید درد همکاران شما در کانون هم هست و به کمک و حمایت سردفتران با غیرت و صالح به مرور زمان حل خواهیم کرد. یحول الله و قوته

هیات مدیره محترم کانون سلام علیکم نظر به منطوق وصراحت قوانین مربوط ازجمله قانون حمایت خانواده که هرجاسخن ازدفاترازدواج وطلاق ووظایف وموضوعات مرتبط رابیان می کند عنوان سردفترازدواج وطلاق راتواما بیان می کندواین دودفتردرکنارهم وتحت تصدی سردفترواحد اداره میشود ونظربه کاهش قابل توجه آمارازدواج وهدف کانون که تعدیل دردرآمد سردفتران است تقاضادارد موضوع درکمیسیون مربوطه طرح وسازمان ثبت رامتقاعدفرمایید نسبت به واگذاری دفترطلاق به تمام سردفتران اقدام نماید

با سلام یکی از طرح های مطرح در کانون همین طرح هست لکن نیاز به مطالعات بیشتر برای عملیاتی شدن با کمترین آسیب هست. انشالله در صورت تصویب اجرا خواهد شد

باسلام وعرض ادب
برای حذف دفاتر واجباری شدن اثرانگشت چه مقطع زمانی درسازمان پیش بینی شده است؟ برنامه پیش رو چیست؟

سلام

فاز اول حذف دفاتر طلاق با سازمان مکاتبه رایزنی و پیگیری شده است.

اشنالله در آینده ای نزدیک به همت دوستان اجرایی خواهد شد

سلام
توکن بنده اواخر اسفند فعال شده و سال قبل اگر اشتباه نکنم بعد از 25 اسفند تمدید کردم دیروز واقعه ای که ثبت کردم را خواستم شناسه بگیرم زده منقضی شده
اولا بدون هیچ هشداری یک مرتیه قطع کردند بنده باید 120 کیلومتر برم شهر سمنان تا بتوانم تمدید کنم تو شهر ما هیچ دفترخانه ای برای تمدید نیست
ثانیا چرا قبل از اینکه اعتبارش تمام شده این کار را کردند

لطفا پیگیری فرمائید که ما اذیت نشویم
ظاهرا شنیدم به برخی از دفاتر ازدواج این مجوز را دادند تا توکن را تمدید کنند شاید نفعش برای من باشد ولی آیا امکانش هست پیگری فرمائید این مجوز به بنده هم داده شود

سردفتر رسمی ازدواج 10 گرمسار

سلام

برای اکثر همکاران این اتفاق افتاده و قبل از اتمام مدت توکن منقضی شده

به هیچ کدام از دفترخانه ها این امتیاز داده نشده

پیگیر موضوع بطور عمومی هستیم

با تشکر

كليه حقوق معنوی اين سايت متعلق به كانون سردفتران ازدواج و طلاق بوده، كپی برداری از مطالب اين سايت بدون نام كانون مجاز نمی‌باشد.

طراحی و پیاده سازی سایت : ایران طراح | میزبانی وب : پرسام هاست

در یک کلام می‌توان گفت که این شغل یکی از بهترین مشاغل برای فارغ التحصیلان رشته حقوق است. با این حال، فارغ التحصیلان برخی رشته‌های دیگر نیز با در نظر گرفتن شرایطی می‌توانند به این حوزه ورود پیدا کنند. اما با توجه به آنکه جدیدا در این قانون تغییراتی اعمال شده، ابتدا به آن اشاره می‌کنیم.

«رفع انحصار از مجوز سردفتری و داروخانه‌ها» خبری بود که اوایل دی ماه 98 در رسانه‌ها منعکس شد. از مدت‌ها قبل بسیاری اعتقاد داشتند که در صدور مجوز و فعالیت این دفاتر نوعی انحصار وجود دارد که باید برطرف شد.

پیگیری‌ها منجر به این شد که هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که ریاست آن بر عهده وزیر اقتصاد بوده، تغییراتی را در فعالیت و تاسیس دفتر اسناد رسمی اعمال کند. در اینجا قصد داریم تا به زبان ساده و گویا توضیح دهیم که چه تغییراتی قرار است در قانون سردفتری رخ دهد. 

اولین نکته آن است که هیئت مقررات‌زدایی در جلسه مذکور تصویب کرده که در صورت موافقت قوه قضاییه، دو نهاد سازمان ثبت اسناد و کانون سردفتران و دفتریاران با همکاری یکدیگر اقدام به تعیین شرایط گرفتن مجوز سردفتری کنند. سپس بعد از تعیین شرایط لازم برای گرفتن مجوز، آن را اطلاع‌رسانی کنند.

در واقع قرار است شرایط جدیدی برای فعالیت سردفتران تعیین شود که در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد. بنابراین باید منتظر خبرهای دیگری در این خصوص باشیم. اما یکی دیگر از اقداماتی که هیئت فوق به تصویب رسانده، مربوط به رفع انحصار از این قانون است. 

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

به اعتقاد بسیاری از افراد قانون سردفتری مربوط به قبل از انقلاب بوده و بسیار قدیمی شده بود. یکی از موادی که بعضا به آن انتقاد می‌شد، ماده 69 این قانون بود. براساس این ماده قانونی افرادی که مسئولیت دفتر اسناد رسمی را بر عهده دارند، می‌توانند دو ماه قبل از بازنشستگی خود فرد دیگری را برای به عهده گرفتن امور دفتر به عنوان جانشین معرفی کنند.

از طرف دیگر، چنانچه مسئول دفتر در هنگام مرگ شاغل باشد، ورثه او می‌توانند تا شش ماه بعد از فوت برای به عهده گرفتن مسئولیت دفتر اقدام کنند. این ماده قانونی باعث شده بود که فرزندان و ورثه افراد سردفتر به جای پدران خود قرار بگیرند.

بدین ترتیب به اعتقاد برخی افراد یک نوع شغل وراثتی به وجود آمده بود. اما اکنون هیئت مقررات‌زدایی تصویب کرده که پیشنهاد حذف یا اصلاح این ماده قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. بنابراین به احتمال زیاد این ماده از قانون نیز در آینده نزدیک دچار تغییرات اساسی خواهد شد. 

یکی از مواد قانونی که مورد انتقاد قرار می‌گرفت و به اعتقاد برخی باعث ایجاد انحصار شده بود، ماده 5 قانون سردفتری بود. در این ماده قانونی برای شهرهای با جمعیت مشخص، تعداد دفاتر اسناد رسمی مشخص تعیین شده بود.

به عنوان مثال، شهرهایی که جمعیت آنها کمتر از 15 هزار نفر باشد، باید یک دفترخانه داشته باشند. منتقدان اعتقاد دارند که در زمان تصویب این قانون، افراد کمتری از آحاد جامعه نیاز به ثبت دفاتر داشتند و کمتر مراجعه می‌کردند. این در حالی است که در حال حاضر اینگونه نیست.

به هر حال، هیئت مقررات‌زدایی به نوعی این ماده را بی‌اثر کرده است. چرا که به اعتقاد اعضای این هیئت، ماده مذکور خلاف برخی بندهای قانون سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی است.

از آنجا که هر ماده قانونی که خلاف قانون سیاست‌های کلی اصل 44 باشد نافذ نخواهد بود، بنابراین ماده 5 قانون سردفتری نیز بی‌اثر خواهد شد. 

 در اینجا تلاش کردیم تا به زبان ساده آخرین تغییرات قانونی مربوط به فعالیت دفاتر اسناد رسمی را بیان کنیم. در این خصوص دو نکته وجود دارد. ابتدا آنکه قرار است در آینده تغییراتی توسط مجلس یا نهادهای دیگر در این قانون داده شود که در متن نیز به آن اشاره شد.

اما مساله دیگر آن است از آنجا که فرایندهای حقوقی دارای مسائل و پیچیدگی‌های خاص خود است، بنابراین بهتر است در این خصوص از خدمات مشاوره حقوقی بهره بگیرید. 

در ادامه به مهم‌ترین نکات جهت راه‌اندازی این دفاتر براساس اصول و قواعد گذشته خواهیم پرداخت. در صورتی که قوانین و مقررات ذکر شده به صورت نهایی و قانونی اعمال شود، قطعا متن زیر نیز اصلاح خواهد شد. 

دفترخانه اسناد رسمی از گذشته‌های دور تاکنون وظیفه ثبت و تنظیم اسناد مختلف را بر عهده داشته و از همین طریق نیز بسیاری از افراد در قالب کارمند یا دفتریار و عناوین دیگر مشغول به فعالیت بوده‌اند.

این مراکز که تحت نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کنند، به صورت خصوصی اداره می‌شوند. بدین صورت که افراد می‌توانند با توجه به دارا بودن برخی شرایط، نسبت به دریافت مجوز دفترخانه اقدام کنند.

تاسیس دفتر اسناد رسمی در بسیاری از موارد می‌تواند یک کسب‌وکار پرسود نیز تلقی شود، به شرط آنکه برخی ویژگی‌ها و شرایط در تاسیس آن لحاظ شود. 

یکی از اصلی‌ترین قوانینی که در آن به شرایط راه‌اندازی دفتر اسناد رسمی اشاره شده، قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران است. در ماده 6 این قانون به افرادی اشاره شده که می‌توانند به عنوان سردفتر فعالیت کنند.

ماده 12 نیز به افرادی اشاره کرده که نمی‌توانند در این حرفه فعالیت کنند. علاوه بر این موارد در قانون مذکور در خصوص سایر شرایط مانند مکان و دفتر محل فعالیت، شهر مربوطه، ویژگی‌های سایر کارکنان این مراکز و برخی موارد دیگر اشاره شده است.

قانون فوق شامل 76 ماده و 15 تبصره بوده که مطالعه آن برای افرادی که به دنبال راه‌اندازی این نوع دفاتر هستند کاملا الزامی است. براساس ماده 6 افراد زیر می‌توانند به عنوان سردفتری در این نوع دفاتر فعالیت کنند: 

 علاوه بر این مورد، برخی از افراد هستند که بنا بر قانون نمی‌توانند در این حوزه به عنوان سردفتر یا دفتریار فعالیت کنند. ماده 12 قانون مذکور به افرادی اشاره کرده نمی‌توانند به سمت سردفتر یا دفتریاری انتخاب و ابقا شوند. این اشخاص شامل موارد زیر هستند: 

علاوه بر موارد فوق، بر طبق قانون، احراز این شغل و تاسیس دفترخانه اسناد رسمی شرایط دیگری نیز دارد. از جمله آنکه یک سردفتر نمی‌تواند متصدی امور دو دفترخانه به طور همزمان باشد.

یا آنکه سن سردفتران در بدو اشتغال نباید کمتر از 24 سال و بیشتر از پنجاه سال باشد. همچنین سن دفتریاران نیز نباید کمتر از 20 سال و بیشتر از پنجاه سال باشد. نکته مهم دیگر در خصوص برخی از مشاغل بوده که براساس قانون اینگونه مشاغل منافی شغل سردفتری یا دفتریاری است.

از جمله این مشاغل می‌توان به قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در موسسات دولتی و شهرداری‌ها، مدیریت روزنامه یا مجله، تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، مدیریت روزنامه یا مجله و اشتغال به امر تجارت بنا به تعریف ماده یک قانون تجارت اشاره کرد. 

اما در خصوص مکان فعالیت نیز باید گفت که براساس ماده 4 قانون مذکور محل دفترخانه در هر شهر یا بخش با معرفی سردفتر و موافقت اداره ثبت محل تعیین خواهد شد. علاوه بر موارد گفته شده در تاسیس این نوع دفاتر شرایط و موارد دیگری نیز باید لحاظ شود که برای اطلاع از جزئیات می‌توان به قانون مذکور مراجعه کرد. 

مشاوره تلفنی یا حضوری

همین الان مشاوره بگیر !

در یک کلام می‌توان گفت که این شغل یکی از بهترین مشاغل برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق است. با این حال، فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها نیز با در نظر گرفتن شرایطی می‌توانند به این حوزه ورود پیدا کنند.

براساس قوانین دفترخانه اسناد رسمی افراد می‌بایست دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد حقوق باشند. به طوری که در ماده 6 قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران به این موضوع اشاره شده است.

دارندگان این مدرک می‌توانند با شرکت در آزمون سردفتری و سپس شرکت در مصاحبه، برای احراز این شغل اقدام کنند. لازم به ذکر است که آزمون سردفتری معمولا در طول سال یک یا چند بار برگزار می‌شود. این افراد پس از طی مراحل فوق می‌توانند مجوز و امتیاز تاسیس دفترخانه را دریافت کنند. 

اما علاوه بر فارغ‌التحصیلان حقوق، افرادی که دارای مدرک تحصیلی در زمینه فقه و حقوق اسلامی هستند نیز می‌توانند برای این کار اقدام کنند. دارندگان مدرک حقوق و فقه نیازی به شرط معدل نداشته و می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

افرادی نیز که فاقد مدرک در رشته‌های مذکور هستند می‌توانند در آزمون سردفتری شرکت کنند. با این تفاوت که آزمون آنها متفاوت بوده و دارای شرایط خاص خود است. ضمن آنکه این دسته از افراد بعد از قبولی در آزمون باید امتیاز دفترخانه را از افراد دیگر خریداری کنند. به همین دلیل معمولا بحث فروش مجوز دفتر اسناد رسمی در این حوزه بسیار شایع است. 

آزمون دفتر اسناد رسمی به تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار می‌شود و اشخاص واجد شرایط می‌توانند در آن شرکت کنند. ویژگی‌های این اشخاص در قانون دفاتر اسناد رسمی ذکر شده که پیش‌تر به آن اشاره شد.

این آزمون معمولا هر ساله یک یا چند بار برگزار می‌شود و غالبا تاریخ برگزاری آن نیز در فصل زمستان خواهد بود. هر چند که همیشه بر طبق روال و تاریخ مشخص برگزار نخواهد شد.

به عنوان مثال، در برخی از سال‌ها حتی این آزمون برگزار نشده است یا آنکه در برخی موارد فقط مردان می‌توانستند در آن شرکت کنند. با این حال معمولا این آزمون سالی یکبار برگزار می‌شود. 

در خصوص مواد امتحانی نیز باید گفت که معمولا از هفت درس مختلف آزمون گرفته می‌شود. این دروس شامل حقوق ثبت، ادبیات فارسی، ادبیات عربی، جزاء، مدنی، قانون تجارت، آیین‌نامه‌ها و قوانین ثبتی است. با این حال، می‌توان گفت برخی دروس مانند آیین‌‌نامه‌ها و قوانین ثبتی به همراه حقوق ثبت اهمیت و ضریب بیشتری دارند.

تعیین ضریب دروس مختلف بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. افراد می‌توانند از طریق پرتال سازمان ثبت اسناد برای ثبت نام در این آزمون و همچنین سایر آزمون‌های دیگر مانند آزمون دفتر ازدواج و طلاق شرکت کنند.

برای شرکت در آزمون برخی مدارک هویتی، عکس، هزینه و گزینه‌های دیگر مورد نیاز است. بعد از آنکه افراد توانستند در آزمون مذکور نمره لازم را کسب کنند، سپس باید با طی مراحل مصاحبه، کارآموزی و اختبار اقدام به راه‌اندازی دفترخانه کنند. 

 قبل از هر چیز باید گفت که درآمد دفتار اسناد رسمی کاملا بر حسب شرایط مختلف متفاوت بوده و نمی‌توان یک درآمد کلی برای آن در نظر گرفت. اما بیش از هر مورد دیگر می‌توان از محل یا شهر فعالیت نام برد که تاثیر بسزایی در میزان درآمدزایی دارد.

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

به هر اندازه که یک دفترخانه در یک شهر از محبوبیت و معروفیت برخوردار باشد، درآمد بیشتری نیز خواهد داشت. بنابراین سردفتران باید تلاش زیادی در خصوص بازاریابی دفترخانه خود انجام دهند.

داشتن سابقه مناسب و تجربه خوبی که افراد از دفترخانه‌ها به یاد دارند، به میزان درآمد آنها اضافه خواهد کرد. از همین رو مدیران آنها باید تمام تلاش خود را در جهت خوشنامی و ایجاد سابقه قابل‌قبول به کار گیرند. 

از طرف دیگر، برخی از مشاغل و بنگاه‌ها برای ثبت اسناد خود نیاز به استفاده از خدمات دفترخانه‌ها را دارند. به هر اندازه که یک دفتر اسناد رسمی تلاش کند تا با بنگاه‌ها و مرامکز مختلف دولتی و خصوصی ارتباط قوی‌تری بگیرد، می‌تواند درآمد بهتری کسب کند.

چرا که اکثر این سازمان‌ها و بنگاه‌ها هر چند وقت یکبار نیازمند ثبت اسناد خود هستند. معمولا دفترخانه‌های تهران، کلان‌شهر و مراکز استان‌ها درآمد بیشتری از یک دفترخانه در شهر کوچک یا متوسط دارد.

در نهایت باید گفت که قدرت شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط با سازمان‌ها و بنگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی نقش اصلی را در میزان درآمدزایی دارد. 

یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها برای راه‌‌اندازی این نوع دفاتر مربوط به هزینه خرید امتیاز بوده که دارندگان مدرک حقوق معمولا از آن مستثنی هستند. معمولا افرادی که در شرف بازنشستگی هستند اقدام به فروش مجوز دفتر اسناد رسمی می‌کنند.

خرید این امتیاز بسته به اینکه محل دفتر در چه شهری بوده و شرایط آن به چه صورت است، می‌تواند متفاوت باشد. اما معمولا باید رقم قابل‌توجهی بابت آن پرداخت کرد. علاوه بر این مورد معمولا در اداره دفترخانه‌ها باید درصدی از درآمد را به کانون سردفتران و دفتریاران پرداخت کرد که میزان آن حدود 10 درصد است. 

همچنین نباید هزینه پرداخت حقوق کارمندان را نیز نادیده گرفت. هر دفترخانه علاوه بر سردفتر معمولا به یک یا چند دفتریار نیز نیاز دارد. علاوه بر آن برخی دیگر نیز وظیفه سندنویسی را در این دفاتر بر عهده دارند.

ثبات یکی دیگر از ردیف‌های شغلی بوده که معمولا نیاز به حضور آنها وجود دارد. میزان حجم فعالیت یک دفترخانه تعیین‌کننده تعداد کارمندان آن خواهد بود.

به طور متوسط به میزان 10 درصد از درآمدی که یک دفترخانه کسب می‌کند، به دفتریاران اختصاص می‌یابد. همچنین کارمندان نیز علاوه بر حقوق دریافتی درصدی را به عنوان حق‌التحریر دریافت خواهند کرد.

 علاوه بر موارد فوق باید به برخی هزینه‌های جاری دیگر در خصوص هزینه راه‌اندازی دفتر اسناد رسمی اشاره کرد که معمولا در این نوع مشاغل وجود دارد. از جمله آنها می‌توان به هزینه اجاره دفتر، مالیات یا بیمه افراد شاغل در آنجا اشاره کرد. 

 در میان ایده‌های مختلف راه‌اندازی کسب‌کار، تاسیس دفترخانه می‌تواند شغل بسیار مناسبی برای برخی از افراد باشد که بیشتر مختص به افراد آشنا به حقوق و قوانین و مقررات است.

با این حال، این کار چم‌وخم‌ها و دردسرهای خاص خود را نیز خواهد داشت که برای آشنایی بیشتر با این موارد می‌توان از مشاوره راه‌اندازی کسب‌وکار استفاده کرد.

افرادی که خود تجربه راه‌اندازی  کسب‌وکار را داشته یا آنکه از فرایندها و مراحل مختلف آن آگاهی دارند. شما می‌توانید به صورت حضوری یا تلفنی در این خصوص مشورت بگیرید. 

مشاوره تلفنی یا حضوری

همین الان مشاوره بگیر !

ایلوش شهریاری، مشاور توسعه کسب‌وکار، دکتری مدیریت کارآفرینی سازمانی، مدیر و مشاور پروژه‌های کارآفرینی در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف

میثم پالیزدار، مشاور توسعه کسب‌وکار، کارآفرینی، ارزش آفرینی، کوچینگ و منتورینگ کسب‌وکارهای نوپا

تقی فرهنگ نیا با بیش از ۱۴ سال سابقه فعالیت در پارک های علم و فناوری، همراهی با حدود ۲۰۰ ایده و شرکت در دوره سه ساله استقرار آنها در مراکز رشد را تجربه کرده است.

راهنمای جامع کسب‌وکار شامل انواع محتواهای ویدئویی و متنی بوده که استفاده از آنها به رشد کسب‌وکارها در زمینه‌های مختلف کمک می‌کند.

تعدد روش‌های کسب درآمد از اینترنت در منزل، آنچنان گسترده بوده که برخی اوقات می‌توان به صورت همزمان از چندین روش برای درآمدزایی استفاده کرد.

نکات مهم در نوشتن بیزینس پلن، فاکتورهایی هستند که برای تدوین مدل هر نوع کسب‌وکاری باید به آنها توجه کرد.

سوال خودتون رو به با جزئیات کامل مطرح کنید تا مشاوران برتر الوبیزنس به اونها جواب
بدهند

سلام میخواستم امتیاز سر دفتر رو بخرم نمیدونم باید چی کنم. لیسانس حقوق هستم و کاردانی نرم افزار

سلام. با توجه به اینکه بنده لیسانس زبان دارم وبخواهم دفترخانه تاسیس کنم جه رشته‌ای رو باید ادامه تحصیل بدم. با تشکر

با سلام بنده دارای لیسانس مترجمی زبان هستم میخواستم ببینم میتونم دفترخانه اسناد رسمی تاسیس کنم. اگر خرید امتیاز باشد چه شرایطی دارد.

سلام ببخشید من دانشجوی کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی هستم علاقه زیادی به دفترداری دارم خواستم بعد فارغ التحصیلی در این آزمون شرکت کنم آیا میتونم بدون سابقه کاری در آزمون ثبت نام کنم؟؟. یا باید سابقه کار دفتریاری داشته باشم؟

سلام من دارای مدرک فوق لیسانش رشته‌ی حقوق با گرایش جزا و جرم شناسی هستم. اقدام به تاسیس دفتر ازدواج کرده‌ام اما متاسفانه یکی از شرایط شرکت در آزمون دفاتر ازدواج جنسیت مذکر است. آیا امکان خریداری این امتیاز برای من وجود دارد و این که چطور می‌توان امتیاز را خریداری کرد. با تشکر

ملکی راخریداری کردم ودر ستون نقل وانتقالش مشاهده کردم مهری که درسال ۱۳۶۵ دردفاتر اسنادواملاک برروی سند زده شده برجسته نمیباشد مهری گرد معمولی زده شده است همین امر مشکوک بر اصل بودن سند هستم شما پاسخ دهید در سال ۶۵ مهر دفاتر اسناد رسمی ساده ومعمولی میباشد با تشکر فراوان صفری

با سلام و ارادتبنده لیسانس ریاضی محض دارمدانشجوی مقطع کاردانی حقوق ثبتی هستمآیا قبل از فارغ التحصیلی در رشته حقوق، میتوانم برای آزمون دفتریاری یا سردفتری اقدام کنم؟ و از چه طریق؟

سلام من تقریبا ۴ساله فارغ التحصیل رشته حقوقم برای راه اندازی دفتر ثبت اسنادمیخواستم بدونم چه کاری انجام بدم و چجوری مجوز بگیرم. ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام من كارشناسي ارشد حقوق دارم گرايش جزا و جرم شناسي ، ميخواستم دفترخانه راه اندازي كنم و نميدونم مجوز اين كار رو چجوري و از كجا بايد به دست بيارم يا بخرم ؟ ممنون ميشم راهنمايي كنيد

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

شرایط استخدام آزمون سردفتری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به محض اعلام توسط مراجع رسمی در این صفحه اطلاع رسانی میگردد. بدیهی میباشد شما با مراجعه روزانه به این صفحه میتوانید علاوه بر مطالعه شرایط استخدام سردفتری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، آشنایی با سوالات و منابع مطالعاتی استخدام سردفتری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و منابع مصاحبه استخدامی، در جریان استخدام جدید نیز قرار بگیرید.

برای مشاهده صفحه استخدام سردفتری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اینجا کلیک نمایید

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حسب مفاد نظامنامه انتخاب سردفتری ازدواج در نظر دارد  با توجه به اعلام نیاز واحدهای ثبتی در سراسر کشور از بین آقایان از طریق آزمون کتبی و اختبار،  سردفتر ازدواج برای نقاط مورد نیاز انتخاب نماید. داوطلبین در زمان ثبت نام الزاماً باید واجد شرایط ذیل باشند: الف ـ شرایط عمومی – متدین به دین مبین اسلام و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ـ ملتزم به احکام شرعی ـ متاهل ـ  دارا بودن حداقـل ۲۵ سال تمام ( متولدین قبل از تاریخ۱۳۶۹/۹/۳۰ ) – حسن شهرت وتوانایی انجام کار وبرخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی ـ  داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه .

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

ب ـ شرایط اختصاصی

دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی ذیل

۱)دارندگان مدرک علمی حداقل سطح دو ( اتمام رسائل و مکاسب )صادره از شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه قم، خراسان رضوی و اصفهان و یا از دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و دانشکده الهیات دانشگاه تهران. ۲)دارندگان مدرک افتاء از مراجع مسلم اهل سنت که به تائید رئیس قوه قضائیه رسیده باشد. ۳) دارندگان مدرک کارشناسی یا بالاتر در یکی از رشته های حقوق، الهیات و معارف اسلامی ( گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی )، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتری اسناد رسمی و مدیریت ثبت ۴) روحانیون در صورت دارا بودن مدرک تحصیـلی حداقل کارشناسی ( لیسانس) در یکی از رشتـه های ادبیات ( فارسی و عرب )، فقه و اصول، تفسیر، علوم قرآنی، حدیث، الهیات و معارف اسلامی .

 برای دریافت آخرین اخبار و اطلاع از آگهی های استخدامی آزمون سردفتری در ایمیل و گوشی همراه خود اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده آخرین شرایط استخدام آزمون سردفتری اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده بهترین منبع مطالعاتی برای آزمون استخدامی اینجا کلیک نمایید همچنین برای مشاهده اصل سوالات تخصصی رشته ها و مشاغل اینجا کلیک کنید

برای مشاهده منابع مورد نیاز جهت آمادگی مصاحبه آزمونهای استخدامی اینجا کلیک نمایید

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی روی کلیدهای زیر کلیک کنید

همچنین میتوانید لینک کوتاه زیر را جهت دسترسی به صفحه فوق برای اشتراک گذاری کپی کنید

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

این وب سایت در سامانه ساماندهی به آدرس www.samandehi.ir ثبت گردیده است.

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

سر دفتر ، پس از نهاد قضا، نهاد تنظیم کنندگان سند از قدیمی ترین نهادهای حقوقی در ایران باستان خصوصاً ایران پس از ظهور اسلام محسوب می‌شوند. این نهاد در تمام اعصار تاریخی پس از اسلام مورد توجه خاص قرارداشته و مقررات آن مکرراً دستخوش تحول گردیده‌است. در جامع‌التواریخ خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی مقررات خاص برای امر تنظیم اسناد تدوین و برای نخستین بار ایجاد دفتر ثبت معاملات پیش بینی گردید. ولی این امر مهم تا ظهور مشروطه نهادینه نگردید.

سردفتر (یا سردفتردار) شخصی است که اداره امور دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر ازدواج و طلاق را بعهده دارد.

دفتر اسناد رسمی (یا دفترخانه یا محضر) نهاد مدنی وابسته به قوه قضائیه ایران برای تنظیم و ثبت رسمی اسناد است که بصورت مستقل و بدون وابستگی مالی به حاکمیت سیاسی اداره می‌شود. دفاتر اسناد رسمی توسط سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد واملاک، اداره کل ثبت استان‌ها، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بازرسی کانون سردفتران و دفتر یاران به طور مرتب بازرسی می‌شوند. یعنی یکی از بیشترین نظارت‌ها در بین تمامی دستگاه‌ها بر این صنف اعمال می‌شود.

سردفتر در دفاتر اسناد رسمی بر طبق قانون، تمامی معاملات، اسناد رسمی و خواسته های حقوقی افراد را ثبت کرده و گواهی می کند. سردفتران بنا به پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انتخاب می شوند. سازمان ثبت باید برای انتصاب سردفتران اسناد رسمی نظر مشورتی کانون سردفتران و دفتریاران را نیز جلب نماید.

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

دفاتر ازدواج و طلاق از نهادهای تخصصی مدنی هستند که بخشی از وظایف اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را انجام می‌دهند. این دفاتر از نظر مالی مستقل هستند و به طور خصوصی اداره می‌شوند.

سردفتر دفاتر ازدواج و طلاق کلیه امور مربوط به ثبت ازدواج، طلاق یا هر دو را به صورت شرعی و قانونی انجام می دهد.

در ادامه اطلاعات کاملی از وظایف، دانش و مهارت لازم، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، بازارکار و آینده شغلی و میزان درآمد سردفتران ارائه می شود.

انتصاب سردفتران از راه های زیر صورت می گیرد :

۱-  از طریق آزمون سالانه ی سردفتری در شرایطی که  :

در اثر افزایش جمعیت، یا افزایش تعداد معاملات طبق شرایط مندرج در قوانین نیاز به تاسیس دفترخانه جدید وجود داشته باشد

یا اینکه بدلیل انفصال دائم از خدمت، یا عدم معرفی جانشین توسط سردفتر یا وارثین وی دفترخانه‌های فاقد سردفتر در کشور وجود داشته باشند.

در شهریور ماه هر سال آگهی آزمون سردفتری اسناد رسمی در برخی روزنامه‌های کشور منتشر می‌شود که افراد واجد صلاحیت از طریق آزمون، انتخاب و انتصاب می شوند .افراد در صورت قبولی در این آزمون، گزینش و طی مراحل کارآموزی سردفتر اسناد رسمی می شوند.

۲-  از طریق معرفی جانشین از طرف سردفتری که در شرف بازنشستگی است.

چون واجد صلاحیت بودن سردفتران امری مهم تلقی می‌شود لذا قانون گذار سعی نموده که از ظرفیت و تجربه خود سردفتران نیز برای انتخاب سردفتران جدید واجد صلاحیت و مورد اعتماد استفاده نماید. به همین دلیل است که سردفتر صرفا در زمان رسیدن به بازنشستگی پایان دوره خدمتی و اوج تجربه کاری حق معرفی جانشین را دارد.

این موضوع باعث می‌شود که تغییر مدیریت ناگهانی دفترخانه در کار ارباب رجوع ایجاد اختلال ننماید و کارکنان و پرسنل دفترخانه امنیت شغلی بیشتری احساس نمایند. چنانچه فرد معرفی شده موفق به جلب موافقت قوه قضاییه شود، بعنوان جانشین سردفتر بازنشسته در دفترخانه منصوب خواهد شد. البته در بسیاری از موارد امتیاز سردفتری سردفتران فوت شده یا در شرف بازنشستگی، به افراد تایید شده از سوی قوه قضاییه با مبالغ نسبتا بالایی، فروخته می شود.

برای ورود به شغل سردفتری دفاتر ثبت ازدواج و طلاق، افراد با تحصیلات زیر می توانند اقدام کنند :

سردفتری- درآمد سردفتران با توجه به عواملی از جمله محل دفتر، میزان معاملات و … متفاوت است. برخی از دفترخانه ها درآمدهای ناچیز و برخی درآمدهای کلان دارند.

در چند سال قبل تعداد زیادی سردفتر جدید مجوز کار دریافت کرده اند تا این درآمدهای کلان به طور متعادل بین همه دفاتر اسناد رسمی تقسیم شود. اما این کار موثر نبود تا جایی که برخی دفاتر اسناد رسمی، آن هم دفترخانه‌های واقع در تهران و برخی از شهرها، اگر سهمیه انتقال اسناد دولتی به ایشان نرسد، رسماً باید محل کار خود را تعطیل کرده و به دنبال کار مناسب‌تری بگردند.

به طور کلی در دوره های رونق خرید و فروش خانه، مشاسین، ویلا و … کار بیشتر این افراد نیز از رونق خوبی برخوردار می باشد. برعکس در هنگام رکود، صاحبان عمده دفترخانه‌های اسناد رسمی کشور از آینده شغلی خود به شدت نگران هستند.

با توجه به ممنوعیت سردفتران اسناد رسمی از انجام امور تبلیغاتی و ممنوعیت از اشتغال به امور تجارت و شغلهای دیگر قاعدتاً حکومت می بایست حداقل های هزینه معیشت این صنف را تضمین نماید که در عمل این اتفاق رخ نمی دهد.  این درحالی است که بسیاری از سردفتران اسناد رسمی، حتی برای تامین مالی نیازهای اولیه خود یعنی مکان، کارمند، آبدارچی و تجهیزات دفترخانه- به خصوص در دوران رکود – با مشکل روبه‌رو هستند.

برخی دفاتر اسناد رسمی که به روش‌های گوناگون توانسته‌اند انحصار نقل و انتقال اسناد بانک‌های دولتی و خصوصی را برای خود بگیرند، از درآمد بسیار کلان و هنگفتی برخوردارند.

بنا بر تصوری که میان مردم است، صاحبان دفاتر اسناد رسمی با این همه هزینه انتقال سند قطعا دارای درآمدهای کلان هستند؛ حال آن‌که از کل هزینه انتقال سند، مبلغ نسبتا کمی به عنوان حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی منظور می‌شود .

وجوهی که معمولا در دفاتر اسناد رسمی وصول می‌شود عبارتند از :

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

برای مشاهده سایر مشاغل اینجا کلیک کنید

برای اطلاع از آخرین آگهی های مربوط به شغل سردفتر اینجا را کلیک کنید.

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی روی کلیدهای زیر کلیک کنید

همچنین میتوانید لینک کوتاه زیر را جهت دسترسی به صفحه فوق برای اشتراک گذاری کپی کنید

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

این وب سایت در سامانه ساماندهی به آدرس www.samandehi.ir ثبت گردیده است.

 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در زمان های معین شده ای، اقدام به برگزاری آزمون سردفتری ازدواج به منظور جذب نیروی کار به عنوان سردفتری، می نماید.

متقاضیان برای شرکت در این آزمون ها ملزم به داشتن برخی شرایط می باشند که در این مطلب به آن ها پرداخته شده است.

در ادامه این مطلب خواهیم خواند:

آزمون سردفتری ازدواج در صورت وجود نیاز در سطح کشور به جذب سردفتر برگزار می گردد و شکل منظمی در زمان بندی این آزمون ها وجود نخواهد داشت.

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

لذا بهتر است با توجه به فرصت پیش آمده برای برگزاری این آزمون، متقاضیان در اولین فرصت برای جذب از طریق آزمون سردفتری ازدواج اقدام نمایند و شرایط و جوانب این آزمون را به دقت بررسی نمایند.

لازم به ذکر است:

جذب سردفتر از طریق این آزمون تنها برای متقاضیان آقا، امکان پذیر می باشد و آزمون سردفتری ازدواج به صورت آزمون کتبی (تستی) و آزمون اختبار خواهد بود که در این مطلب نحوه طراحی سوالات در هر یک از این دو بخش اشاره گردیده است.

پیش از هر چیز لازم است تا متقاضیان از داشتن شرایط لازم برای شرکت در این آزمون مطلع گردند. برای این منظور دو دسته از شرایط عمومی و اختصاصی برای متقاضیان، به شرح ذیل، در نظر گرفته شده است:

دسته دوم از شرایط، موسوم به شرایط اختصاصی شرکت در آزمون سردفتری ازدواج، به مدارک تحصیلی لازم و مجاز برای این آزمون اشاره دارد که به شرح ذیل است:

داشتن یکی از مدارک ذیل برای شرکت در این آزمون الزامیست:

این دسته از متقاضیان، برای ثبت نام در این آزمون واجد شرایط اختصاصی نیز می باشند.

همان طور که پیش تر گفته شد:

این آزمون به شکل منظم برگزار نمی گردد و در بازه های زمانی مختلف و در صورت وجود نیاز به جذب نیرو در سراسر کشور، این آزمون برگزار می گردد. آخرین آزمون سردفتری ازدواج در دی ماه ۱۳۹۴ برگزار گردیده است .

مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده در دی ماه ۹۸ نیز، با توجه به اعلام نیاز به جذب سردفتری ازدواج، لزوم برگزاری این آزمون در سال ۹۹ از سوی سازمان ثبت اسناد اعلام گردیده است.

اما با توجه به شرایط پیش آمده، برگزاری این آزمون و زمان آزمون سردفتری ازدواج ۹۹ به طور دقیق، اعلام نگردیده است که متقاضیان می توانند برای این منظور با مشاوران این مجموعه در تماس باشند تا به محض اعلام این زمان، از آن مطلع گردند.

۱- این آزمون شامل انتخاب سردفتران ازدواج برای اقلیت های دینی نبوده و حسب اعلام نیاز از سوی هر یک از مراجع دینی مزبور، بررسی های لازم از سوی این سازمان صورت می پذیرد.

۲- سر دفترهای اسناد رسمی و دفتر یاران اول، تا وقتی که در سمت مذکور مشغول به کار باشند، نمی توانند به عنوان سردفتری ازدواج در آزمون شرکت کرده و انتخاب شوند.

۳- مطابق با تبصره الحاقی به ماده ۲ نظام نامه مربوط به انتخاب سر دفترهای ازدواج و طلاق و یا نقل و انتقال آنان مصوب ۲۲/۸/۱۳۷۸ توسط ریاست قوه قضائیه، دارندگان پایه های قضائی، وکلای رسمی دادگستری و کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه های دولتی تا زمانی که در مشاغل مذکور خود اشتغال داشته باشند، نمی توانند به سردفتری ازدواج منصوب شوند.

۴- سوالات متون فقه برای متقاضیان اهل سنت شرکت کننده در آزمون سردفتری ازدواج، از کتب فقهی مرجع اصلی آن ها طراحی و استخراج می گردد. لذا لازم است تا به هنگان ثبت نام در آزمون، این دسته از داوطلبان، مشخصات مذهبی خود را به دقت و صریحا تکمیل نمایند.

۵- هر یک از متقاضیان شرکت در این آزمون تنها حق انتخاب یک محل را داشته و لازم است تا نام و کد محل مورد تقاضا را به دقت و صراحت در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.

۶- محل انتخابی از سوی داوطلبان، باید مطابق با اعلام نیازهای ذکر شده در آگهی های جذب سردفتر، از جهات مختلف بررسی نماید و در فرم مربوطه وارد کند.

لازم به ذکر است:

به منظور جلوگیری از تضییع حقوق سایر متقاضیان به هیچ عنوان امکان تغییر محل وارد و ثبت شده وجود نخواهد داشت.

۷- ثبت نام و شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی ایجاد حقی برای متقاضی نمی نماید احرازصلاحیت برای انتخاب سردفتری ازدواج مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد واملاک کشور خواهد بود.

۸- متقاضیان در صورت قبولی حق درخواست تغییر محل را تحت هیچ عنوان نخواهند داشت.

لذا کلیه متقاضیان به منظور اطلاع از جزئیات بیشتر در راستای آزمون سردفتری ازدواج و به ویژه اطلاع از اعلام دقیق زمان آزمون سردفتری ازدواج ۹۹ ، می توانند همه روزه با مشاوران مجموعه الو سلام مشاور در ارتباط باشند.

با سلام و احترام و عرض ادب اینجانب بازنشسته شرکت توزیع برق با مدرک تحصیلی لیسانس حقوق می باشم. آیا امکان شرکت در آزمون سردفتری ازدواج برای اینجانب هست؟ با تشکر

سلام.شما را بخدا قسم بیشتر از این مردم را سر کار نزارین اینا بدبختن بیچاره اند.اگه واقعا ازمون سر دفتر ی برگزار میشه زمانش را مشخص کنید .اگه نه که این همه مسخره بازی نمیخواد.دوساله من پی گیر این موضوع هستم هیچ جوابی نگرفتم فقط هزینه اضافی کردم…

سلام امتحان سردفتر ازدواج کی برگزارمیشه؟

اصلا امسال آزمون سردفتری ازدواج برگزار میشود؟؟؟؟

سلام هنوز مشخص نیست امسال این آزمون برگزار می شود یا خیر

سلام کسی که شاغل درنیروهای مسلح باشه البته بصورت پیمانی میتونه دراین آزمون شرکت کنه؟

سلام.معمولا نه.

سری قبلی پارتی بای خیلی شد همه دانشگاهیی هارفتنا مسال ایشالله حق به حق دار برسه…………

وقتی متولی برگزاری یک آزمون ذی نفعان همون صنف هستن معمولا همین پیش میاد!

سلام. فرهنگیان هم می توانند بعد از بازنشستگی در آزمون سر دفتری ازدواج شرکت نمایند. یا اینکه بنا بر قانون اساسی سردفتری شغل محسوب میشه؟

سلام.خیر نمی تونن. ولی اگه شما لیسانس حقوق دارین می تونین وکالت شرکت کنین

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم

سلام برای خریدمنابع آزمون ازدواج چکاربایدکرد ممنون میشم پاسخ بدید باتشکر از همه شما عزیزان جهت اطلاع رسانی ها خدمات مشاوره.

سلام اولا توجه داشته باشین که آزمون سردفتری ازدواج و طلاق و آزمون سردفتری اسناد رسمی باهم ادغام شدن و به طور کلی یه آزمون واحد تحت عنوان آزمون سردفتری برگزار میشه فقط. با توجه به این موضوع شما باید منابع آزمون سردفتری رو مطالعه کنید که شامل موارد زیر هستن: ۱-برای درس مدنی به تناسب سطحتون در این درس یکی از کتب *قانون مدنی در نظم کنونی از کاتوزیان* (کامل و از پایه) *شرح جامع قانون مدنی از بیات* (سطح متوسط) یا *قانون یار حقوق مدنی از انتشارات چتر دانش* (جمع بندی) رو بخونید. به علاوه قوانین خاص این حوزه رو هم باید تسلط داشته باشین ۲-برای تجارت هم مثل مدنی یکی از کتب *قانون تجارت در نظم کنونی از فرحناکیان* (از پایه) *ساده ساز ح.تجارت فرحناکیان (متوسط) و *قانون یار حقوق تجارت از انتشارات چتر دانش* (جمع بندی) رو بخونید. به علاوه قوانین خاص این حوزه رو هم باید تسلط داشته باشین. ۳-برای جزا کتاب دکتر ساولانی یا دکتر شادی عظیم زاده برای جمع بندی، یا کتاب دکتر گلدوزیان یا میرمحمدصادقی برای شروع از پایه توصیه میشه. یا اینکه قانون یار حقوق جزا از انتشارات چتر دانش(جمع بندی) رو بخونید. به علاوه قوانین خاص این حوزه رو هم باید تسلط داشته باشین. ۴-برای درس حقوق ثبت ازونجا که بیشتر حقوقی ها این درس اختیاری رو تو لیسانس پاس نکردن و توش ضعف دارن توصیه میشه متن دقیق قوانین و مقررات ثبتی مطالعه بشه. بعد به تناسب سطح یکی از کتاب های قوانین و مقررات ثبتی از عظیمی آقداش یا حقوق ثبت از غلامرضا شهری رو مطالعه بفرمایید. ۵-برای دروس ادبیات، عربی و معارف باید در حد دبیرستان تسلط داشته باشین و از نمونه سوالهای آزمونهای استخدامی سالهای گذشته هم استفاده کنید.

من الان این سایت رو دیدم امتحان سردفتری ازدواج معمولا چه زمانی است؟لطفا راهنمایی بفرمایید.

سلام.امتحان سردفتری ازدواج و سردفتری اسناد باهم تلفیق شدن

سلام ببخشید اگه در ازمون سردفتر ازدواج قبول شد کسی ، مصاحبه هم داره مرحله بعدش؟

سلام دوست عزیز جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با مرکز تماس بگیرید

سلام . ازموان 98 کی برگزار می شود ؟ و چطور می توانیم منابع ازمون سر دفتری ازدواج را بخریم.

با سلام و احترام ، دوست عزیز بابت زمان دقیق آزمون و همچنین جهت دریافت منابع آزمون میتونید با مرکز تماس حاصل بفرمایید و هماهنگی برای ارسال از طریق تلگرام رو با همکاران انجام بدید .

مشاورین تان جوابی ندارند فقط هزینه گردن مردم می گذارید…به سایت اختبار مراجعه کنید..همین..

فرهنگیان میتونن در این آزمون شرکت کنن؟ و باید خودشونو بازخرید کنن ؟

من روحانی ملبس هستم،پایه 7 ایا می توانم در ازمون سر دفتری ازدواج 97 امتحان بدهم،شدیداً بهش نیاز دارم

سلام اگر معادل ليسانس هستين امكان شركت داريد با مشاورين حقوقي مركز تماس بگيريد

نه نمی تونید حتما باید پایه نهم حوزه رو تموم کنید و مدرک سطح 2 بگیرید

سلام کسی که شاغل درنیروهای مسلح باشه البته بصورت پیمانی میتونه دراین آزمون شرکت کنه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

ارتباط تلفنی با مشاوران درسی و تحصیلی “الو سلام مشاور” از طریق این دو شماره ۰۲۱-۵۴۰۹۲۰۰۰ ۰۹۲۲۱۱۰۱۸۹۲

چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم
چگونه دفتر ازدواج و طلاق بزنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *