چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم
چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم

خانه > پیشرفت شخصی > چگونه فکر اقتصادی داشته باشیم

حتما تا به حال به این قضیه فکر کرده اید که چرا بعضی از افراد، ثروتمند هستند و بعضی دیگر فقیر؛ شاید فکر کنید که یک معامله ی عالی، یک کار پردرآمد یا ارث پدری و … این افراد را ثروتمند کرده است درحالی که اگر این سوال را از افراد ثروتمند بپرسید در جواب چیز دیگری را عنوان خواهند کرد و آن ذهنیت آن ها نسبت به ثروت و پول است. با اندکی صحبت با این افراد، متوجه خواهید شد که ذهن ثروتمندی دارند و ذهنشان را طوری پرورش داده اند که برایشان کار می کند. همه ی ما جویای این هستیم که بدانیم چگونه فکر اقتصادی داشته باشیم و راز ذهن ثروتمند چیست؟ چگونه می توان ذهن فقیر را به ذهن ثروتمند تبدیل کرد؟ اگر به دنبال جواب این سوالات هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

ذهن ما، به گونه ای برنامه ریزی شده است که در مقابل مسائل غیرعادی از خود واکنش نشان می دهد، آنها را به عنوان یک تهدید به حساب می آورد و از ما محافظت می کند. محافظت در برابر تهدید بسیار خوب است اما این کار باعث می شود فرصت های جدید آموختن و رشد کردن را از دست بدهیم یعنی دقیقاً همان فرصت هایی که برای ثروتمند شدن لازم است.

ذهن ثروتمند، ذهنی است که باورهای محدودکننده ای نسبت به پول و ثروت ندارد و همیشه به دنبال کشف راههایی برای رسیدن به ثروت است. افرادی که ذهن ثروتمندی دارند بیشتر به سمت افراد موفق می روند و سعی می کنند با این افراد بیشتر در ارتباط باشند و برای رسیدن به ثروت از تجربه ی انها کمک بگیرند اما در مقابل، باورهای ذهن فقیر نسبت به پول و کسب ثروت محدود می باشد و از برقراری ارتباط با افراد ثروتمند دوری می کنند.

یکی از ابزارهای فوق العاده در زمینه جذب فرکانسی ثروت و داشتن ذهنیتی ثروتمند کننده  ” سابلیمینال روانشناسی ثروت “ است این سابلیمینال ارزشمند موجب تغییر باورها و افکار برای داشتن ذهن و طرز تفکری ثروتمند کننده به کمک ضمیر ناخودآگاه می شود ، این سابلیمینال فوق العاده توسط متخصصین سابلیمیران تهیه و عرضه شده است. هم اکنون می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم

روانشناسی ثروت با فایل مخصوص تاثیر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه | می توانید از طریق منو سایت با انواع آلبوم های سابلیمیران آشنا شوید

ذهن ثروتمند با دید بازتری نسبت به پول فکر می کند افراد ثروتمند هیچگاه به این فکر نکرده اند که پول کثیف است برعکس، آنها پول را برابر با قدرت می دانند و همیشه برای بدست آوردن آن تلاش می کنند. به عقیده ثروتمندان پول ابزاری قوی برای رسیدن به اهداف است، فرقی نمی کند که پول چگونه بدست می آید، اگر از راه نامشروع به دست آمده باشد صرف اهداف نامشروع خواهد شد و اگر از راه مشروع به دست آمده باشد صرف اهداف مشروع و کارهای انسان دوستانه خواهد شد و این بستگی به خود فرد دارد.

پول می تواند نتایج مثبتی برای شما داشته باشد مثلا کارهای خداپسندانه ی زیادی وجود دارد که لازمه ی انجام آنها، پول است و در صورتی شما می توانید آنها را انجام دهید که ثروتمند باشید بنابرین هیچگاه نسبت به پول منفی فکر نکنید و اگر افکار منفی به ذهنتان آمد به خودتان یادآوری کنید که، چه کارهای خداپسندانه ای می توانید با پول انجام دهید.

فردی خوش پوش را با ماشین گران قیمت می بینیم، اولین فکری که به ذهن ما می رسد چیست؟ بله درست است، در نگاه اول فکر میکنیم این فرد، کلاهبردار، دزد، مال مردم خور و … است. و این باور منفی در اغلب افراد وجود دارد. درست است بعضی از افراد، از راه نامشروع به ثروت رسیده اند اما خیلی ها هم هستند که با پشتکار، دانش و هوش مالی و تجاری به ثروت رسیده اند و به افراد زیادی خیر رسانده اند و خیلی ها را به کار گرفته اند. این افراد، ثروتمندان سالمی هستند که ثروت را برای کارهای انسان دوستانه به کار میگیرند و همواره برای بدست آوردن آن تلاش می کنند.

شما سعی کنید زندگی نامه و مسیر موفقیت افرادی را مطالعه کنید که از صفر شروع کرده اند و با کارآفرینی به ثروت رسیده اند،. شمار اینگونه افراد در جهان و ایران زیاد است مسیر و رفتار آنها را، در رسیدن به موفقیت بررسی کنید و از آنها الگو بگیرید.

افراد ثروتمند به داشته ها بیشتر فکر می کنند اما ذهن فقیر همیشه روی کمبودها و نداشته ها متمرکز می شود به همین دلیل انسانهای فقیر در راه کسب ثروت، به “ناامیدی” و “نتوانستن” می رسند اما ذهن ثروتمند همواره به “چگونه می توانم” می اندیشد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که ذهن با گفتن “نمی توانم” برای یافتن راه حل جدید خاموش می شود اما با گفتن “چگونه” به دنبال یافتن راه حل، برای حل مسئله می افتد. سعی کنید فهرستی از علایق، مهارت ها و استعدادهای خود تهیه کنید و ببینید کدام یک می تواند شما را به ثروت برساند.

افراد با ذهن فقیر فقط به دنبال این هستند که درس بخوانند، دانشگاه قبول شوند و مدرک بگیرند و نهایتاً در جای ثابتی استخدام شوند اما ذهن ثروتمند با شرایط کنونی اقتصاد جامعه،

من چون وضعیت مالی مطلوب ندارم نمیدانم از کجا شروع کنم

نظرییه جالبیه اما بدون راهکارییه اجرائی کم ارزشه.
دوست شما محسن.

خواستن توانستن است
وقتی میشه زندگی راحت و خوب داشت،چرا زندگی معمولی داشته باشیم.

باید دولت وام بدهد به ماتاکارافرینی کنیم

بسیار جالب بود.سپاسگذارم🙏🙏🙏
خواستن توانستن است.

کاش یکی بود بگه چکار کنیم دراین شرایط که به پول برسیم دست روی هرکاری میذاری یاسرمایه زیادمیخواد یابازارش راکدشده

من خواستم و تونستم…
از صفر شروع کردم و امروز کارفرما هستم.
به امید موفقیت و سربلندی تمام جوونهای کشورم

خواستن توانستن است اگه همین جلرو بفهمی 80درصد راهو رفتی ایمان به خواسته و باور خواستهاتون 20درصد مابقی هستش تا قبل از تلاش میشه ذهن آماده ثروتمند شدن بعدشم به قطع یقین خودتون تلاش میکنید.تمام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

سابلیمینال ها و بیوکنزی های  سابلیمیران تنها در صورت تهیه از همین سایت و پیج ها و پشتیبانی های معرفی شده ( با آدرس مشخص ) در سایت اعتبار و تایید فنی دارند و در صورت آپدیت شامل پشتیبانی می شوند. مراقب کلاه برداران در فضای مجازی باشید

ارتباط با ما :

آیدی تلگرام پشتیبان : suplimir@

ایمیل: info@sublimiran.com

برای ارتباط با ما از طریق روش های دیگر لطفا به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

چگونه فکر اقتصادی داشته باشیم؟ چگونه وضع مالی خوبی داشته باشیم؟ برای پولدار شدن چگونه فکر کنیم؟ تقویت فکر اقتصادی و هوش مالی چطور انجام می شود؟ در باب پرسش چگونه فکر اقتصادی داشته باشیم؟ همواره این چنین پرسش هایی هم مطرح می شود. جالب است بدانید که هیچ ثروتمندی صرفا یک اتفاق خاص را دلیل ثروتمند شدن خود بداند. افرادی که اصولی و با برنامه ثروتمند شده اند یک فرق اساسی با افراد عادی دارند.چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم

این افراد اصولی و با برنامه ثروتمند شده اند! برنامه ریزی ذهن برای جذب ثروت نیازمند آمادگی ذهنی و داشتن ذهن قدرتمند است. تفاوت هر انسان موفق با یک انسان عادی در ذهنیت اوست. ذهن جایگاه باورهای ماست. ما با باورهایی که داریم به دنیا و زندگی نگاه می کنیم. کوچکترین باوری که داریم هم در سرنوشت ما تاثیرگذار است. اما چگونه باورهای ما راه مان را به سمت موفقیت باز می کنند؟ در واقع چگونه فکر اقتصادی داشته باشیم؟ در این مقاله به این پرسش ها و پاسخ شان خواهیم پرداخت. وب سایت موفقیت موسسه ملک پور همواره در تلاش است تا قدمی در جهت بهتر شدن زندگی شما همراهان عزیز بردارد. امیدواریم تا در این راه موفق باشیم. با ما همراه باشید.

فایل تصویری استاد ملک پور در رابطه با قدرت ذهن

 

ذهنیت میلیاردی. اصلا این ذهنیت میلیاردی یعنی چی؟ افرادی که ثروتمند می شوند، قبل از اینکه به این درجه از جذب ثروت برسند ذهن شان را اماده می کنند. اگر این آمادگی ذهنی وجود نداشته باشد، خیلی زود دچار سقوط خواهند شد. مثل افرادی که جایزه های بزرگ بخت آزمایی را برنده می شوند و سپس دچار سقوط های شخصیتی در زندگی شان می شوند. اما برای داشتن ذهن میلیاردی باید چه کار کرد؟

نه آن چیزی که نمی خواهید. برای مثال شما می دانید ماشین تان در وضعیت خیلی خوبی به سر نمی برد. به جای اینکه روی جمله من نمی خواهم ماشینم خراب شود تمرکز کنید، باید روی جمله من می خواهم ماشینم سالم بماند متمرکز شوید. جملات و کلمات دارای انرژی هستند. شما باید روی جملات مثبت تمرکز کنید.

 خیلی وقت ها ما انسان ها در زندگی مان نیاز به یک چراغ داریم که راه را برای ما روشن کند. الگوی مناسب می تواند آن چراغ باشد. در رابطه با هدفی که دارید به دنبال الگوهای مناسب بگردید. سعی کنید با آن ها ارتباط برقرار کنید و آن ها را دنبال کنید. در بسیاری از موانع سخت که بر سر راه ما قرار می گیرد، داشتن یک الگوی مناسب می تواند راه گشا باشد.

هدف گذاری پله ای. قرار نیست از ابتدای راه فقط و فقط به بزرگترین هدفی که در زندگی مان داریم توجه کنیم. باید از قدم هایی که در راه رسیدن به قله برمی داریم و پیشرفت هایی که داریم انگیزه بگیریم. در این راه با هر قدمی که برمی دارید حس کنید که به یک هدف رسیده اید. از آن انکیزه بگیرید و راه تان را ادامه دهید.

اینکه همواره بخواهید در منطقه امن ذهن تان قرار بگیرید، هیچ گاه پیشرفتی نخواهید کرد. باید بدانید پیشرفت ها و موفقیت ها روبروی شما هستند. تقویت فکر اقتصادی و هوش مالی با ترس ممکن نمی شود. ترس همواره با انسان هست. اما باید بتوانید آن را کنترل کنید. در بسیاری از موقعیت ها و فرصت های زندگی تان باید ترس را کنار بگذارید. وگرنه همان ترس مانع پیشروی شما در مسیرتان می شود. با خودتان می گویید که نکنه یه وقت نشه. نکنه یه وقنت شکست بخورم! این جملات ناشی از ترس و عدم اعتماد به نفس هستند و قاتل پیشرفت در راه موفقیت. این جمله را یادتان باشد؛ ترس یعنی خدا نیست!

پای صحبت خیلی از افراد که می نشینیم می گوییم چقدر این فرد خوب حرف می زند. حتما در زندگی اش خیلی موفق است. اما وقتی او را بررسی می کنیم شاید از خیلی افراد ضعیف تر عمل کرده است. برنامه های تان را بنویسید. برنامه ریزی کنید ولی نه بیش از حد! شما نمی توانید همیشه و برای همه چیز برنامه ریزی داشته باشید. گاهی اوقات نیاز است برای داشتن ذهن میلیاردی فقط عمل کرد.

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه به پرسش چگونه فکر اقتصادی داشته باشیم؟ بپردازیم. نظر شما چیست؟ از دید شما برای پولدار شدن چگونه فکر کنیم؟ نظرات تان را برای مان بنویسید.

این مقاله را از دست ندهید:

چگونه تعصب را از بین ببریم؟

در یک ویدیو در رابطه با آن صحبت کنید و با ما به اشتراک بگذارید

فقط کافیه اسم و آدرس ایمیلت رو توی این فرم وارد کنی. به همین سادگی!


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

صفحه رسانه موفقیت

دانلود رایگان کتابهای صوتی

جادوی تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه

کتاب صوتی رایگان به سوی کامیابی

تغییری شگرف در زندگی

گوشه ای از زندگی افراد موفق

ابعاد موفقیت

گفتگوی جف بزوس و برادرش مارک

 

استاد امیر محمد ملکپور وکیل پایه یک دادگستری و از وکلای با سابقه در زمینه حقوق بین الملل و حقوق تجارت هستند که در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری رشته حقوق در دانشگاه وین اتریش و رشته بیزنس در دانشگاه سوئیس می باشند. ایشان از اساتید برجسته در خصوص موفقیت هستند که در این صفحه رازهای موفقیت و حس خوب زندگی را با شما عزیزان در میان می گذارند.

بهترین راه ارتباط با ما جهت مشاوره، پیگیری خرید، آگاهی از آخرین اخبار و سمینارهای موفقیت از طریق تلفن های مذکور در این وبسایت به شرح ذیل تماس حاصل بفرمایید:چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم

021-49196000

021-49076

[email protected]

نویسنده : جادوی باور

بروزرسانی : ۱۳۹۹/۰۹/۲۷

بازدید : 3,189

تعداد نظرات : ۳ نظر

در این مقاله سایت موفقیت و انگیزشی جادوی باور به راه های کسب ثروت و اینکه چگونه ذهنی ثروتمند داشته باشیم میپردازیم .
برای به دست آوردن استقلال مالی در زندگی ، باید یاد بگیرید که یک “ذهنیت میلیونر” یا ثروتمند داشته باشید .  بیشتر افراد ثروتمند و میلیونرهای خودساخته از اتومبیل های ارزان قیمت استفاده می کنند ، در محله های متوسط نشین ​​زندگی می کنند ، لباس و ساعتی با قیمت متوسط ​​می خرند و پول خود را پس انداز می کنند.
اما تعداد بسیار کمی از آنها قایق ، وسایل تفریحی ، خانه های لوکس و هواپیماهای شخصی دارند.  در حقیقت ذهنیت میلیونر داشتن به این معنی است که باید یکی از افراد ثروتمند شوید ، نه ولخرج . البته کلمه ولخرج به معنای صرفه جویی نیست کافیست زندگی نامه افرادی مثل زاکربرگ که یکی از ثروتمندت ترین افراد آمریکا است را بخوانید تا متوجه این موضوع شوید.چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم

 

ثروتمندان زمان بسیار بیشتری را صرف فکر کردن در مورد امور مالی خود می کنند تا افراد فقیر. متوسط ​​بزرگسالان هر ماه ۲-۳ ساعت وقت صرف مطالعه و تفکر در مورد پولشان می کنند ، در مقابل یک میلیونر هر ماه ۲۰ تا ۳۰ ساعت را صرف فکر کردن ، مطالعه و برنامه ریزی امور مالی خود می کند. این طرز فکر میلیونری ، همان عمل تمرکز روی پول و تصمیماتی است که با توجه به آن اتخاذ می شود در نتیجه ثروتمندانی که برای برنامه ریزی امور مالی خود وقت بیشتری سرمایه گذاری می کنند ، می توانند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند و نتایج بهتری می گیرند .

میلیونرها یک سری عادتهای مالی دارند تا اطمینان حاصل کنند که پول آنها به مرور و به طور پیوسته رشد می کند. در طول پرورش ذهنیت یک میلیونر ، یکی از بهترین عادت های مالی آنها ، عادت به گرفتن مشاوره مالی برای انجام هر کاری است. بنابراین توانایی در انتخاب مشاوران مالی عالی می تواند یک عامل مهم در تصمیم گیری های مناسب برای سرمایه گذاری و ثروتمند شدن باشد.

عادت دیگر آنها تحقیق قبل از سرمایه گذاری در هر چیزی است. قانون تحقیق قبل از سرمایه گذاری یعنی ، “ برای پولی که می خواهید سرمایه گذاری کنید ، باید صبور باشید و تحقیقات زیادی کنید.”هرگز در مورد اینجور تصمیمات عجله نکنید.

اگر می خواهید ثروتمند شوید ، باید به آینده نگاه کنید و در مورد وضعیت فعلی خود وسواس نشان ندهید در واقع باید هدفهایی را تعیین کنید که سالها یا دهها ، نه فقط هفته ها یا ماه ها به دنبال آن یوده اید. هر چه طولانی تر بتوانید تفکر خود را به آینده متمرکز کنید ، ثروتمندتر خواهید شد. اهداف بلند مدت شما را وادار می کند تا به جای فکر کردن در مورد موضوعات کوتاه مدت مانند ”چگونه می توانم صورتحساب های خود را پرداخت کنم ، به سؤالهایی از قبیل” چگونه می توانم درآمد خود را دو برابر کنم؟ بپردازید.

 

یادگیری و استقبال از تغییر و رشدی که اغلب با آن همراه است ، اعتماد به نفس شما را بالا می برد و زمانی که اعتماد به نفس بالایی داشته باشید می توانید یک ذهنیت ثروتمندانه ای را در خود پرورش دهید.

افراد ثروتمند وقت و انرژی خود را صرف استراتژیک کردن و برنامه ریزی برای پاسخ به چالش های پیش رو می گذارند تا مشکلات خود را حل کنند.ثروتمندان جنگجویان مالی هستند،آنها می دانند که اگر در حل مشکلات و غلبه بر موانع استاد شوند ، چیزی آنها را از موفقیت باز نمی دارد.

شما استاد سرنوشت خود هستید و می توانید محیط شخصی خود را تحت تأثیر ، هدایت و کنترل قرار دهید، همچنین می توانید زندگی خود را آنگونه که می خواهید کنترل و رهبری کنید.

۱.داشتن دیدگاه

برای بزرگنمایی ثروت ، باید طرز فکر خود را تغییر دهید تا احساس ضعف نکنید. یکی از راه های رسیدن به هدف خود داشتن چشم انداز است. طبق آمار ، ۸۰ درصد از جمعیت جهان با کمتر از ۱۰ دلار در روز زندگی می کنند.
در ابتدا باید نگرش خود را نسبت به پول تغییر دهید. ممکن است در حال حاضر نتوانید برخی از اقلامی را که می خواهید خریداری کنید اما به جای تمرکز بر کمبود های فعلی مالی خود ، از دستاوردهای خود قدردانی کنید.

گفته های منفی بی شماری درباره پول وجود دارد یکی از آنها اینکه پول به خودی خود به وجود نمی آید یا پول خوشبختی نمی آورد این افکار منفی درباره پول مانع از پولدارشدن می شود.
باید باورهای جدید و مثبت در مورد پول داشته باشید و مرتباً آنها را به خود یاداوری کنید. به عنوان مثال ، به خود بگویید که به اندازه میلیونرهای بی شماری که ثروت بدست آورده اند ، می توانید ثروت کسب کنید.
اکنون که ذهنیت یک شخص ثروتمند را دارید شروع به فکر کردن مثل یک میلیونر می کنید زیرا که افکار شما بر سبک زندگی تان تأثیر می گذارند.علاوه بر این ، باورهای مثبتی درباره ثروت ایجاد کنید ، مانند “پول آزادی را فراهم می کند” و “هرچه پول بیشتری داشته باشم ، به تعداد بیشتری از مردم می توانم کمک مالی کنم.” مثبت اندیشی را سرلوحه همه کارها یتان کنید

۳. از برنامه های صوتی آموزش مغز استفاده کنید

 

از برنامه های صوتی خوب برای توانمندسازی مغز خود در راه ثروتمند شدن استفاده کنید تا سریعتر ، واضح تر و متمرکز تر به هر هدفی که در ذهن خود دارید برسید.شما به معنای واقعی کلمه می توانید مغز خود را برای موفقیت برنامه ریزی کنید و ذهنیت یک شخص ثروتمند را پیدا کنید .

۴- به خیریه ها کمک کنید

در حقیقت ، بسیاری از ثروتمندان ۱۰٪ از پول خود را به موسسات خیریه می دهند.علاوه بر این ، از بخشش ثروت خود نترسید زیرا که این نتیجه دهنیت باز مالی شما است.

۵.ثروت نامحدودی را با هیپنوتیزم جذب کنید

 

آیا ثروت نامحدود می خواهید؟ خود هیپنوتیزم می تواند به شما کمک کند ذهنیت و اعتقادی را که برای جذب ثروت لازم دارید را بدست آورید. همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، افراد ثروتمند کارهایی متفاوت از دیگران انجام می دهند،آنها متفاوت فکر می کنند و مجموعه ای از عقایدی دارند که به آنها این امکان را می دهد کارهایی انجام دهند که به نظر غیرممکن می رسد. دیگر مانند گذشته هیپنوتیزم دیگر برای برخی بیماریهای روانی به کار نمیرود بلکه افراد از فایل های خود هیپنوتیزم تغییر باورها و همچنین جذب ثروت استفاده میکنند.

⦁ آیا می خواهید یک حرفه موفق داشته باشید؟
⦁ آیا می خواهید ثروت کسب کنید یا کاری را که دوست دارید انجام دهید؟
⦁ آیا می خواهید به خیریه مورد علاقه خود کمک کنید یا یک ماشین گران قیمت داشته باشید؟
⦁ آیا می خواهید به جهان سفر کنید ؟

برای همه این سؤالات فقط یک جواب وجود دارد: تفکر و ذهنیت در مورد ثروتمند شدن
افراد فقیر یک ذهنیت مبتنی بر ترس دارند و تنها به دنبال امنیت بیشتر خود هستند تا کسب ثروت
اما افراد ثروتمند می فهمند که با کمی خلاقیت و داشتن ذهن باز می توانند فرصتهایی را که قبلاً نمی دیدند را پیدا کنند.
بنابراین باید طرز فکر خود را تغییر دهید و از نبوغ خلاق  برای تحقق اهداف تان استفاده کنید. همچنین فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که محدودیت هایی زندگی خود را بشکنید. شما این قدرت را دارید که باورهای خود را تغییر دهید و به خودتان ثابت کنید .

فوق العاده مطالب کلیدی هستند.
سپاسگذارم???

سلام بنده دبیر آموزش پرورش هستم ورشکست کردم لطفا هدایت وراهنمایی کنید

سلام جناب عباس پیشنهاد میکنم از لینک زیر دوره آرزوی تو دستور توست کوین ترودو رو دانلود کنید این دوره بسیار تاثیر گذار بوده و اولین دوره عجیب برای موفقیت در دنیاستhttps://jadoyebavar.ir/%D8%A2%D8%B1%D8%B2%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D9%88-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%AA/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

قانون جذب تخصصی

تغییر نظام باورها

چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم

هوش مالی و روانشناسی ثروت

خودشناسی و رشد فردی

کوین ترودو ناپلئون هیل آنتونی رابینز استر هیکس بروس لیپتون جول اوستینتی هارو اکر

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

 

جذب افراد | جذب پسر و دختر با راهکارهای 100% نتیجه بخشچگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم

همگی مردم دنیا چه فقیر و چه ثروتمند مشکل مالی دارند.بسیاری فکر می کنند اگر پول زیادی داشته باشند مشکلات مالی آنها تمام می شود در حالیکه اینطور نیست و پول بیشتر مسائل مالی بیشتری را به دنبال دارد

همگی مردم دنیا چه فقیر و چه ثروتمند مشکل مالی دارند.تست هوش اقتصادی که بسیاری فکر می کنند اگر پول زیادی داشته باشند مشکلات مالی آنها تمام می شود در حالیکه اینطور نیست و پول بیشتر مسائل مالی بیشتری را به دنبال دارد(نویسنده: به خاطر دارم در مقطعی آنچه که درآمد داشتم فقط به اندازه هزینه هایم بود و پولی برای پس انداز کردن نداشتم ولی از لحاظ فکری راحت زندگی می کردم و مدتی بعد از یکی از کارهائی که قبلا انجام داده بودم پول خوبی بدستم رسید و برای مدتی خواب و خوراک را از من گرفت.چرا؟چون باید تصمیم می گرفتم آن پول را در چه جائی سرمایه گذاری کنم تا ارزش آن کم نشود و بتواند ثروت بیشتر نیز تولید کند و این دغدغه بزرگی برای کسانی که سرمایه دارند می باشد.

 

پول به تنهائی مشکلات مالی شما راحل نمی کند.تحصیلات هم مشکلات مالی راحل نمی کند.داشتن یک شغل هم مشکلات مالی را حل نمی کند .پس چه چیزی مشکلات مالی را حل می کند؟ جواب این سئوال ((هوش مالی)) است.

هوش مالی مشکلات مالی را برطرف می کند.هوش مالی بخشی از هوش کلی ماست که برای حل مشکلات مالی از آن استفاده می کنیم.

مشکلات مالی رایج در دنیای امروز ، تطبیق نداشتن درآمدها و هزینه های زندگی،نداشتن خانه شخصی،بدهکاری، هزینه های ماشین،هزینه های بهداشتی و درمانی و…است که با استفاده از هوش مالی می توان آنها را برطرف کرد.

اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم تر می شوند و شرایط روز به روز سخت تر.

 

 

جیمی مک‌اینتایر در کتاب خود با نام «درس‌هایی که آرزو داشتم در مدرسه یاد می‌گرفتم» به مفهوم ماتریس هوش اشاره کرده‌ است. او با استناد به این مفهوم روش‌هایی را برای مدیریت امور مالی پیشنهاد کرده و گفته است که چگونه به استقلال مالی برسید.

 

این کتاب به موضوعات بسیار متنوعی در زمینه‌ی پول‌سازی پرداخته است که نمی‌توان تمام فصل‌های آن را در یک مقاله گنجاند. ازاین‌رو منحصرا چند راهکار عملی و تکنیکی را که نویسنده شخصا برای مشکل مالی خود به کار برده است، تجزیه‌وتحلیل می‌کنیم. مک‌اینتایر با این تکنیک‌ها خود را از دست بدهی 150 هزار دلاری خود خلاص کرد و به این ترتیب راهش را به سوی میلیون‌ها دلار پول و آرامش خاطر هموار نمود.

 

با خواندن این مقاله به ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری مدیران کارآمد و ناکارآمد پی می‌برید، ذهنیت لازم برای موفقیت و شکست را می‌آموزید و یاد می‌گیرید که چگونه باورهای محدودکننده‌ای را که سد راه پول درآوردن شما هستند، کنار بگذارید. همچنین دستورالعملی به شما می‌دهد تا با طراحی مؤثر بعد مالی‌ زندگی‌تان، خود را به سمت اهداف اولیه‌ی پول‌سازی متمرکز و هدایت کنید. نقشه‌ی ذهنیِ ارائه‌شده در کتاب، به تحلیل دانسته‌های ساده‌ی مالی و راهکارهایی می‌پردازد که شما را در بلندمدت به سوی پولدار شدن سوق می‌دهند.

 

 نویسنده شخصا استراتژی‌های ارائه‌شده را هر روز در زندگی خود به کار می‌بَرد و تاکنون با آنها مقادیر هنگفتی به دست آورده‌ است.

مک‌اینتایر برخلاف انتظارش، فهمید که مدیران مالیِ کاردان، برای رسیدن به ثروت و رفاه مالی اقدامات خاصی انجام می‌دهند. این یافته طبیعتا ما را به این نتیجه می‌رساند که افرادی که از نظر مالی موفق هستند و افرادی که وضع مالی اسف‌باری دارند، دارای ذهنیت‌های متفاوتی نسبت به پول هستند. این دو مورد در کنار هم رازی را برای ما آشکار می‌سازند: موفقیت مالی ما تا حد زیادی تحت کنترل باوری است که درباره‌ی پول داریم. طبق این فرضیه، اگر به باورهای محدودکننده‌ای که درباره‌ی پول داریم بچسبیم، همیشه از پیامدهای ماندن در این نیروی آسیب‌رسان، ضرر خواهیم‌کرد. این باورهای منفی‌ ما هستند که نمی‌گذارند به بالاترین سطح استقلال مالی برسیم.

موارد زیر بین تمام مدیرانی که درآمد بالا داشته‌اند، مشترک است. این خصوصیات عبارتند از:

 

اشخاصی که از هوش مالی سرشاری برخوردارند، برای موارد مالی خود طرح عملیاتی جامعی دارند و برای مدیریت و پیاده‌سازی آن برنامه‌ی روزانه‌ای ریخته‌اند.

 

چنین اشخاصی به‌طور مرتب دست‌کم ده درصد از درآمدشان را نگه می‌دارند. آنها یا با آن به سرمایه‌گذاری می‌پردازند یا در بلندمدت سود به دست می‌آورند.

 

افرادی با هوش مالی زیاد، می‌دانند که قرض بالا آوردن بار سنگینی است و در درازمدت تأثیر بدی بر میزان ثروت‌شان می‌گذارد. این افراد سعی می‌کنند تا بدهی‌های خود را به حداقل برسانند. با این وجود، اگر مجبور باشند که با قرض کردن اقدام به خرید کنند، قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، بهترین و مناسب‌ترین قیمت را انتخاب می‌کنند. آنها در اغلب موارد بدهی‌هایشان را با سودی که از سرمایه‌گذاری‌ هوشمندانه به‌دست می‌آورند، صاف می‌کنند.

 

اهداف مالی ارتباط تنگاتنگی با طرح‌های عملیاتی مؤثر دارند. اهدافِ افراد باهوش به دو دسته‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود، و همین امر باعث می‌شود تا درطول روز فکرشان را روی دستیابی به آنها متمرکز کنند.

افراد باهوش درباره‌ی هر مبلغی که می‌خواهند خرج کنند با دقت تامل می‌کنند.

مدیران مالی موفق از پیامدهای کوچک‌ترین خرید خود هم آگاهند. آنها می‌دانند که جمع‌ شدن خریدهای به‌ظاهر کوچک در بلندمدت چه عواقبی به دنبال دارد. خریدهای کوچک موجب تلنبار شدن بدهی می‌شوند و بر فرصت‌هایی که برای کسب سود پیش می‌آیند، تاثیر می‌گذارند.

افراد مذکور توانایی عجیبی در پیش‌بینی آینده دارند. این قابلیت به آنها کمک می‌کند تا پیامدهای خرج‌ کردن پول‌شان را بشناسند و به این ترتیب برای خرج‌ کردن یا نکردن آن تصمیم درستی اتخاذ کنند. اگر نتیجه بگیرند که خرج‌ کردن پول‌شان در بلندمدت برای آنها سودی ندارد، پیش از هر اقدامی تصمیمات‌شان را اولویت‌ بندی می‌کنند.

افرادی‌ که هوش مالی و مدیریت مالی بالایی دارند خود را عقل کل نمی‌دانند. بنابراین دائما با افراد متخصصی که در این زمینه سابقه‌ی مفیدی دارند مشورت می‌کنند.

برای آنکه در مدیریت پول‌تان موفق باشید، باید از ویژگی‌ها، عادت‌ها و رفتارهای روزانه‌ی افرادی که قبل از شما این راه را پیموده‌اند الگوبرداری کنید. به همین دلیل است ه مدیران مالی اصلح با مدیران مالی موفق دوستی می‌کنند. آنها به‌خوبی می‌دانند که از طریق هر رابطه‌ی جدید، دریچه‌ای از آگاهی و اطلاعات عمیق‌تر را برای تصمیم‌گیری مالی بعدی‌شان، می‌گشایند.

چنین افرادی هیچ‌وقت از یادگیری درباره‌ی پول درآوردن، سرمایه‌گذاری، اطلاعات مربوط به اموال، سهام و غیره دست نمی‌کشند. پول درآوردن برای آنها مثل نفس کشیدن حیاتی است. مدیران باهوش از تمام لحظه‌های زندگی‌شان برای یادگیری استفاده می‌کنند. همیشه وقتی آنها را می‌بینید، دارند به برنامه‌ای پیرامون ثروتمند شدن که از رادیو پخش می‌شود گوش می‌کنند، کتاب می‌خوانند، درباره‌ی پول با بقیه صحبت می‌کنند، به سمینار امور مالی می‌روند یا درحال مطالعه‌ی بخش اقتصادی روزنامه هستند و … پول درآوردن برای آنها تبدیل به عادت شده است و این عادت آنها را در امور مالی‌شان به موفقیت می‌رساند.

البته افراد زیادی هم هستند که مدیران مالی موفقی نیستند و شاید خودشان نیز از این موضوع آگاه نباشند. ببینید کدام‌یک از صفات زیر را در خود دارید:

 

اگر می‌خواهید که پول‌تان را به‌درستی مدیریت کنید، باید از هرگونه قرض و بدهی تراشیدن برای خود اجتناب کنید، مدیران مالی موفق نیز به هیچ قیمتی حاضر به بالا آوردن بدهی نیستند. اما به نظر می‌رسد که مدیران مالی ناموفق، قادر نیستند تا دربرابر وسوسه‌ی خرج‌ کردن عمده و اتکا به قرض مقاومت کنند. آنها با این ولخرجی‌ها مبالغ زیادی را در بلندمدت از دست می‌دهند.چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم

مدیری که نتواند پولش را درست مدیریت کند، هر زمان که احساس نیاز به خرید داشته باشد، هرچه را که دم دستش باشد می‌خرد. او تابع احساسات خود است و از حسی که خرید به او می‌دهد و خشنودی آنی پس از خرید، لذت می‌برد. چنین فردی با تمام‌ کردن حقوق ماه قبل به سراغ حقوق بعدی می‌رود و این چرخه ادامه پیدا می‌کند. هر وقت پولی دربیاورد، بی‌درنگ خرج می‌کند. هنگامی هم که پولی در کار نباشد، خرج‌هایش را محدود می‌کند یا به کارت اعتباری متوسل می‌شود.

پول در‌آوردن در زندگی یک مدیر مالی ناموفق جایی ندارد. از این‌رو به‌راحتی از کنار تعیین هدف و ایجاد طرح عملیاتی برای آن می‌گذرد، بدهکار باقی می‌ماند و به استقلال مالی نمی‌رسد.

 

باید دو نکته را ذکر کنیم؛ اول اینکه افراد ناموفق فکر می‌کنند که برای تصمیم‌گیری در امور مالی لازم نیست تا از کسی کمک بگیرند. ولی باید آگاه باشند که تصمیم‌گیری صحیح پیرامون این موضوع، امنیت آینده‌ی آنها را تأمین خواهد کرد.

دوم اینکه به نظر آنها این منطقی نیست که برای مشاوره‌ی مالی هزینه کنند و همان اولِ کار حساب بانکی‌شان پر از پول نشود. آنها باید درنظر داشته باشند که زندگی واقعی با خیالات‌شان زمین تا آسمان فرق دارد. باید یاد بگیرند که برای دستیابی به پول زیاد در بلند مدت، مجبورند که سر کیسه را شل کنند و برای آموزش خودشان و راهنمایی گرفتن هزینه نمایند.

 

برخی از این افراد باور ندارند که می‌توانند از عهده‌ی برداشتن قدم‌های عملی و رسیدن به استقلال مالی و هوش مالی  بر بیایند. مشکل آنها این است که کاملا دل به کار نمی‌دهند و وارد میدان عمل نمی‌شوند. آنها تا هنگامی‌ که انگیزه‌ لازم را برای نجات خود از این وضعیت به دست نیاورند، در بدهی‌هایشان دست‌وپا خواهند زد.

 

این مدیران نیاز به محرک یا شخصی دارند که آنها را به سوی استقلال مالی هل بدهد.

 

تابع حرف جمع و دوستان‌تان هستید

برای مدیر ناموفق، هر نکته‌ای نکته‌ی خوب به حساب می‌آید. بنابراین دور از انتظار نیست که او و دوستانش دور هم جمع شوند و مشکلات مالی‌شان را باهم درمیان بگذارند. آنها در خلال صحبت با یکدیگر، تجربیات‌شان را به هم می‌گویند و راهنمایی می‌گیرند. مشکل اینجاست که افراد گروه نه تنها دانش و تجربه‌ی عملی کمی در امور مالی دارند، بلکه کورکورانه راهنمایی یکدیگر را قبول می‌کنند و تصمیمات دیگران را نیز به چالش نمی‌کشند.

 

نکته‌ی منفی این استراتژی این است که جمع موردنظر (که غالبا متشکل از دوستان است) جزو جمعیت 96 درصدی مدیران ناموفق هستند. شاید راهنمایی‌هایشان رایگان باشد، ولی در درازمدت اثر نامطلوب خود را خواهد گذاشت. چنین مدیرانی این نکته را فراموش می‌کنند که «هیچ منفعتی رایگان به دست نمی‌آید، مگر اینکه برای تبعات بلندمدت هر تصمیمی اولویت‌گذاری کنی.» این گفته هنگامی بیشتر اهمیت می‌یابد که خواستار رسیدن به استقلال مالی(هوش مالی) باشید.

احمدرضا کرامت

 

آشنایی با روش‌های درست مطالعه و یادداشت برداری در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان تأثیرگذار است. بسیاری از دانش‌آموزان تلاش می‌کنند شیوه‌ی درست خلاصه نویسی از کتاب‌های درسی‌شان را یاد بگیرند. خلاصه نویسی از کتاب‌ها کار بسیار حساس و مهمی است. 

تقریبا تمام زوج‌ها در طول زندگی مشترک خود، با این مسائل روبرو می‌شوند. شناخت و تشخیص وجود مشکل در زندگی، به شما کمک می‌کند تا با دید وسیع‌تری از پس حل آن مشکل برآیید.

فن بیان چیست؟ راز افرادی که در ارتباط برقرار کردن مهارت دارند، چیست؟ همه‌چیز به رساندن پیام مربوط است. در ادامه‌ی این مقاله یاد می گیریم چگونه فن بیان‌مان را تقویت کنیم و واضح‌تر صحبت کنیم. مدیران کسب‌وکار به ارتباطات اهمیت زیادی می دهند. اگر می خواهید ارتباطات مؤثری برقرار کنید، تسلط بر آنچه لازم است بگویید و چگونگی بیان آن، فاکتورهای مهمی هستند. 

فراموش نکنید که ازدواج پیوند و تعهدی متقابل بین زن و مرد است و هر دو بایستی نقش و وظیفه ی خود را برای تداوم آن به نحو شایسته انجام داده و آمادگی لازم را برای برخورد با مشکلات زندگی کسب نمایند.

افرادی که به‌لحاظ احساسی قوی هستند دلسوز دیگران هستند و دوست دارند با اهدا کردن پول یا وقت‌شان به دیگران به آنها کمک کنند. آنها بخشی از درآمد خود را به دیگران می‌بخشند چراکه باور دارند ده‌برابر آنچه بخشیده‌اند، به آنها باز خواهد گشت.افرادی که ازنظر احساسی قوی هستند در زندگی احساس کمبود نمی‌کنند. 

اگر می خواهید زندگی تان تغییر کند باید طرز فکرتان را تغییر دهید.«همین امروز طرزتفکرتان را عوض  کنید.»

البته در کلام خیلی ساده است: «طرز تفکرت را عوض کن تا زندگی ات تغییر کند.» ولی چطور می توان این کار را انجام داد وقتی نمی دانیم باید چه کار کنیم؟ و مهم تر از همه اگر تغییر دادن طرزتفکر تا این حد آسان است، چرا خیلی از افراد این کار را انجام نمی دهند؟ مخصوصا اگر بتوانند با این کار موفق تر باشند و بیشتر از زندگی لذت ببرند؟

آنهایی که می خواهند مشتری بیشتری جذب کنند، باید هوش و شخصیت برتری داشته باشند و حتی نوع لباس پوشیدن، صحبت کردن و راه رفتنشان هم اهمیت پیدا می کند.

اعتماد به نفس، تأثیر زیادی در لذت‌بردن از زندگی دارد. کسانی که اعتماد به نفس دارند از زندگی خود راضی‌اند. به‌طور ناخودآگاه دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، باید عاداتی جدید به رفتارهای خود اضافه کنید. برای افزایش اعتماد به نفس باید عادت‌هایی جدید کسب کنیم.

تعداد کل امتیازات این مطلب 27

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران-سعادت آباد-ضلع شرقی میدان فرهنگ-پیوند 2

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب


دانلودpdf مقاله ::چگونه هوش مالی داشته باشیمDownloads-icon

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید – حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

اگه تا الان ثروتمند نشدید، شاید دلیلش اینه که این مطلب رو نخوندید. نوع خرج کردن افراد تاثیر زیادی روی ثروتمند شدن اون‌ها داره. آیا می‌دونید نوع خرج کردن ذهن ثروتمند چه تفاوتی با نوع خرج کردن ذهن فقیر داره؟ در صورتی که اطلاعی از این تفاوت ندارید، شک نکنید یکی از دلایل ثروتمند نشدن شما همینه!چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم

خیلی‌ها مردم رو به آدم‌های ثروتمند و فقیر تقسیم‌بندی می‌کنند. اما بهتره به جای اینکه افراد رو براساس دارایی‌هاشون به ثروتمند و فقیر دسته‌بندی کنیم، اون‌ها رو بر اساس توانایی‌شون در رسیدن به ثروت دسته‌بندی کنیم. چیزی که نشون دهنده‌ی توانایی انسان‌ها در رسیدن به ثروت هست، ذهن ثروتمند و ذهن فقیر هست.

حالا از کجا میشه فهمید یک نفر ذهنش ثروتمند هست یا ذهن فقیر؟ یکی از نشانه‌های این مسئله در نوع خرج کردن افراد هست. بنابراین در این نوشته نوع خرج کردن ذهن ثروتمند رو با نوع خرج کردن ذهن فقیر مقایسه می‌کنیم تا این تفاوت رو به روشنی درک کنید. امیدواریم بعد از خوندن این مقاله سعی کنید برای رسیدن به ثروت، مشابه افرادی که ذهنی ثروتمند دارند خرج کنید.

کسی که ذهن ثروتمند داره به جای اینکه کالای مصرفی بخره، پولش رو برای خرید کالای سرمایه‌ای هزینه می‌کنه. منظور از کالای سرمایه‌ای کالایی هست که شما مطمئن باشید رشد داره. یعنی با خرید اون می‌تونید سود کنید. کالا مصرفی هم کالایی هست که رشد نداره و باعث سود ما نمیشه و در عوض با استفاده از اون، از ارزش کالا در طی زمان کم میشه.

به عنوان نمونه‌هایی از کالای سرمایه‌ای میشه به زمین، سکه و طلا اشاره کرد. خودرو هم نمونه‌ای از کالاهای مصرفی هست. در کشور ما به خاطر نرخ تورم میشه خانه رو به چشم یک کالای سرمایه‌ای نگاه کرد. اما در کشورهایی که نرخ تورم بالایی ندارند، خانه به علت هزینه‌ی نگهداری و استهلاکی که داره کالای سرمایه‌ای به حساب نمیاد.

شاید بگید بله آدم پولدار چون پول داره دستش برای هر نوع خرج کردن بازه. اما این مسئله اصلا به داشتن پول یا نداشتن پول ارتباطی نداره. بلکه به نوع تفکر افراد بستگی داره. به همین خاطر گفتیم بهتره افراد رو به کسانی که ذهن ثروتمند و ذهن فقیر دارند تقسیم کنیم. این موضوع رو با یک مثال بیش‌تر توضیح می‌دیم.

فرض کنید ۱۰۰ میلیون تومان به ۲ نفر که هر دو هیچ پولی ندارند می‌دیم. یکی از این افراد ذهنی ثروتمند داره و شخص دیگه ذهن فقیر. فکر می‌کنید کسی که ذهن ثروتمند داره این پول رو چطور خرج می‌کنه؟ آدمی که ذهن فقیر داره چطور؟ بد نیست قبل از اینکه ادامه این نوشته رو بخونید خودتون چند لحظه به جواب این سوال فکر کنید.

فردی که ذهن فقیر داره، احتمال داره ۱۰۰ میلیون هم وام بگیره تا بتونه خونه دلخواهش رو بخره. اما آدمی که ذهن ثروتمند داره، بررسی می‌کنه خرید چه کالایی باعث میشه به سود برسه. ممکنه نتیجه بگیره باید یک خونه کلنگی یا زمین بخره تا بعد از یک مدت اون خونه یا زمین رو بفروشه و به سود برسه. یا با بخشی از پولش یک خونه فرسوده رو بخره و با بخش دیگه اون رو بازسازی کنه تا به سود برسه و از سودی که می‌بره کالای مصرفی مورد نظرش رو بخره.

همونطور که می‌بینید نوع تفکر ما هست که می‌تونه ما رو به ثروت نزدیک یا از اون دور کنه. به همین دلیل داشتن ذهن ثروتمند برای رسیدن به ثروت مهمه. فردی که ذهن فقیر داره وقتی پول دستش میاد به این فکر نمی‌کنه که چطور باید اون پول رو بیش‌تر کنه. بلکه به این فکر می‌کنه چطور باید اون پول رو مصرف کنه. اما آدمی که ذهنی ثروتمند داره، به راه‌هایی که می‌تونه پولش رو بیش‌تر کنه فکر می‌کنه.

راستی جواب شما به این سوال چی بود؟ اگه ۱۰۰ میلیون داشتید چطور اون رو خرج می‌کردید؟ امیدواریم شما ذهن ثروتمندی داشته باشید یا از امروز به بعد با ویژگی‌های ذهنی ثروتمند خرج کنید.

ذهن ثروتمند سمت خرید کالای اصل و با کیفیت میره در حالی که ذهن فقیر ترجیح میده کالای دسته دوم، بی‌کیفیت یا تقلبی (طرح اصل) بخره. دلیل این تفاوت در تصمیم‌گیری این هست که ذهن فقیر میگه: من پول کمی دارم پس بهتره با این پول کم کالای ارزون‌تری بخرم. اما ذهن ثروتمند به این فکر می‌کنه اگه جنس دسته دوم بخرم، به زودی مجبور میشم هزینه‌ی تعمیرات بپردازم. اگه جنس کم کیفیت یا تقلبی بخرم، به زود دیگه قابل استفاده نیست و باید دوباره هزینه کنم.

یعنی ذهن ثروتمند هزینه‌هایی که خرید جنس دسته دوم و یا بی‌کیفیت به آدم تحمیل می‌کنه رو هم در نظر می‌گیره و به این نتیجه می‌رسه که خرید جنس اصل و با کیفیت در واقع ارزون‌تر و به‌صرفه‌تر تموم میشه. انگلیسی‌ها ضرب المثلی دارند که میگه: «اونقدر پولدار نیستم که کفش ارزون بخرم». این ضرب المثل دقیقا ذهنی که ثروتمند هست رو به تصویر میکشه.

خرید یک کفش ارزون حداقل به ۲ دلیل از دید یک ذهن ثروتمند کار اشتباهیه. اول اینکه این کفش ارزون به زودی خراب میشه و و دوباره باید بابت خرید یک کفش دیگه هزینه کنیم. دوم اینکه خرید این کفش ارزون می‌تونه به پا و ستون فقرات ما آسیب بزنه، در نتیجه بعد از مدتی مجبور می‌شیم برای برگردوندن سلامتی‌مون هزینه کنیم.

اصلی‌ترین تفاوت ذهنی که ثروتمند هست با ذهن فقیر رو میشه این طور توضیح داد: «ذهن ثروتمند سرمایه می‌خرد و ذهن فقیر خریدار بدهی است». در واقع موضوع اصلی در دو مورد بالا (خرید کالای سرمایه‌ای و خرید جنس اصل) همین جمله هست. خرید سرمایه و خرید بدهی مهم‌ترین تفاوت یک ذهن ثروتمند و یک ذهن فقیر به حساب میاد.

فردی که برای خرید خونه‌ی مورد نظرش وام می‌گیره، داره بدهی می‌خره. کل مبلغ وام در واقع یک بدهی هست. علاوه براینکه این فرد ۱۰۰ میلیون بدهی (وام) برای خودش می‌خره، باید مبلغی بیش‌تر از وامی که گرفته، برگردونه که همون مبلغ، بدهی مضاعف هست. اما یک ذهن ثروتمند به جای خرید خونه دلخواه و در واقع خرید بدهی، کالایی رو می‌خره که رشد داشته باشه و باعث سودش بشه.

در مورد خرید کالای اصل در مقابل خرید کالای بی‌کیفیت هم همین مورد صدق می‌کنه. وقتی کالای بی‌کیفیت می‌خریم، در واقع در حال خرید بدهی برای خودمون هستیم. هزینه‌ای که تعمیرات یا خرید مجدد یا هزینه‌های دیگه‌ای که اون کالا به دلیل بی‌کیفیت بودنش به ما تحمیل می‌کنه، در واقعی بدهی‌ای هست که ما برای خودمون می‌خریم.

خیلی‌ها تصور می‌کنند برای ثروتمند بودن باید پول داشته باشند. اما چیزی که بیش‌تر از پول برای ثروتمند شدن نیاز دارید، یک ذهن ثرومتند هست. همونطور که دیدید، اگه پول داشته باشیم، با یک ذهن فقیر برای خودمون بدهی می‌خریم. پس اینکه ذهن ما ثروتمند هست یا فقیر، تاثیر زیادی روی ثروتمند شدن یا فقیر ماندن ما داره. امیدواریم ذهن‌های ثروتمندی داشته باشید تا بتونید به ثروت برسید.

گروه آموزشی پژوهشی فرشید پاکذات

عالی بود

سپاسگذار بابت مطالب بسیار آموزندتون

ذهن ثروتنمد داشتن بخش تئوريك موضوع است بخش ديگر آن عملكرد ثروتمندان هم است آيا عملكرد شما مانند يك شخص ثروتمند است يا بهتر بگويم در حال ثروتمند هم هستي اميدوارم كه باشي !

وای خدایا هزاران مرتبه شکرت که من دقیقا ذهن ثروتمند دارم تمام موارد ذهن ثروتمندی که گفتید کاملا با طرز فکر من صدق میکنه خدایا شکرت که ذهن ثروتمندی دارم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین آموزش‌ها را در اینستاگرام ببینید

آموزش‌ها را در کانال تلگرام دنبال کنید

مطالعه شریف بیش از 10 سال است جدیدترین آموزش ها در کلاس جهانی را به شکل کاملا بومی، کاربردی با متد فانتوم در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

راهنمای خرید از مطالعه شریف

پرفروش ترین محصولات

چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم

تهران، درب شمالی دانشگاه صنعتی شریف،خ قاسمی، تقاطع بلوار اکبری، پلاک 30 طبقه 3

021-66064000

021-40663100

info [at] motalesharif [dot] com

ما را دنبال کنید …

چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم
چگونه ذهن اقتصادی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *