چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

 
helpkade
چگونه ذهن خود را کنترل کنیم
چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

کنترل ذهن به قدری مهم است که با قدرت می توان گفت اگر فردی بتواند به خوبی به این مهارت دست پیدا کند و ذهن خود را در دست بگیرد، حتماً موفقیت را از همیشه به خود نزدیک تر خواهید دید. در واقع تسلط بر ذهن ذهن به شما کمک می کند که بتوانید خودتان برای زندگی خود تصمیم بگیرید و مسیرتان را به درستی انتخاب کنید. به همین دلیل ما هم در این مقاله می خواهیم به طور کامل این مسئله را بررسی کنیم و ببینیم چطور می توانیم کنترل ذهن خود را در دست بگیریم. در واقع شما در این مقاله با موارد زیر به خوبی آشنا خواهید شد:

ذهن مجموعه ای از توانایی های فکری است که شامل هوشیاری، تصورات ، ادراک، تفکر، قضاوت، زبان و حافظه می‌شود و معمولا آن را وجود توانایی هوشیار بودن و اندیشه تعریف می‌کنند. ذهن دربرگیرنده قدرت تصور، تشخیص و قدردانی است و مسئولیت پردازش احساسات و عواطف را برعهده دارد که منجر به عملکرد و نوع رفتار افراد می‌شود.

ذهن موجودات را قادر می سازد تا به آگاهی درونی برسند، به خصوص در محیط پیرامونشان برای دریافت و پاسخ به محرک های عامل و برخوداری از هشیاری که شامل تفکر و احساسات می‌شود.

شما می توانید کنترل ذهن خود را به دست بگیرید. مفهوم این جمله چیست؟

در حقیقت هدف از بیان این جمله این است که شما بدانید کسی که می تواند به ذهن شما خوراک بدهد و آن را در مسیر مشخصی به سمت جلو ببرد و تنها خود شما هستید. این شما هستید که تعیین می کنید چه چیزهایی در ذهن شما باقی بمانند و یا ذهن شما در چه مسیری حرکت کند. شما هستید که مشخص می کنید ذهن شما محل پرورش افکار مثبت باشد یا منفی.چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

به عنوان مثال زمانی که با خود مرتباً اتفاقات منفی را مرور می کنید و یا اینکه مرتب در حال صحبت های ناامید کننده هستید، به ذهن خود این فرمان را می دهید که در جهت اتفاقات منفی جلو برود. بنابراین می توانید کنترل آن را به راحتی به دست بگیرید. کنترل ذهن یعنی کنترل تمام ورودی ها اعم از: تلویزیون، کتاب، روزنامه، خانواده، خود شما و هر چیز دیگری که اطلاعاتی را وارد ذهن شما می کند و به آن جهت می‌دهد.

قدرت ذهن انسان بسیار فراتر از حد تصور شماست، به گونه‌ای که محال است کسی چیزی را واقعاً با تمام وجود خود بخواهد و به آن دست پیدا نکند. به این علت که زمانی که شما از ته قلب دوست دارید به چیزی برسید، کائنات این انرژی را از شما دریافت می کنند. ذهن شما دارای انرژی هایی است که با کائنات و جهان هستی ارتباط مستقیم دارد. در اصل هر آنچه که از ذهن شما تراوش می‌کند در جهان بیرون به حقیقت خواهد پیوست.

اگر شما مدام به اتفاقات منفی فکر کنید، بدون شک برای شما اتفاقات منفی رخ خواهد داد، اگر به اتفاقات مثبت فکر کنید همین طور خواهد شد. بنابراین هرگز نباید قدرت ذهن خود را دست‌کم بگیرید. پس یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید این است که هر چیزی که بتوانید در ذهن خود تجسم کنید بدون شک در جهان بیرون به واقعیت خواهد پیوست.

تصور کنید اگر مغز شما مانند یک اتومبیل باشد، این ذهن شماست که راننده است. بنابراین ذهن شماست که همه کاره می باشد. برخی فکر می کنند که مغز در بدن انسان همه فعالیت‌ها را کنترل می‌کند، اما در اصل این باور خطاست. چیزی که در بدن شما همه چیز را کنترل می‌کند در اصل ذهنتان است.

بنابراین ذهن فرمانروای جسم شما می باشد، این ذهن شماست که می تواند همه چیز را در پیش روی شما مرعی کند و به همه چیز وجود خارجی ببخشد. افکار شما از ذهن شما سرچشمه می‌گیرند.

شما وقتی بتوانید کنترل ذهنتان را دست خودتان بگیرید، اتفاقات بسیار خوبی برایتان خواهد افتاد و می‌توانید به وسیله کنترل ذهن ، کنترل تمام قسمت های زندگیتان را در دست بگیرید. در ادامه به بیان 3 مورد از مهم ترین فواید کنترل ذهن خواهیم پرداخت.

زمانی که ذهن شما درگیر باشد و نتوانید آن را کنترل کنید، دچار مشکلات بسیاری خواهد شد. از جمله این که مرتب ذهن شما حولِ مسائل منفی خواهد چرخید و انرژی های منفی را نیز برای شما جذب خواهد کرد.

به همین علت مدام احساس سردرگمی خواهید داشت و نخواهید توانست حال خوبی داشته باشید. به همین علت است که یکی از بهترین فواید کنترل ذهن رهایی از تاریکی ها می باشد.

اگر بتوانید ذهن خود را کنترل کنید، می توانید تمرکز بهتری نیز داشته باشید. به همین دلیل است که یکی از بهترین فواید کنترل ذهن بالا رفتن قدرت یادگیری شما می باشد.

زمانی که شما تمرکز نداشته باشید و مدام به مسائل مختلف فکر کنید، بدون شک نمی توانید مطالب را به خوبی یاد بگیرید به همین علت مهم است که به خاطر داشته باشید با کنترل ذهن تان می توانید قدرت یادگیری خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

اگر ذهن خود را کنترل کنید و به مسائل مثبت فکر کنید، احتمال رسیدن شما به موفقیت چندین برابر می‌شود. زیرا در صورتی که بتوانید کنترل خوبی بر روی ذهن خود داشته باشید، می توانید بسیار بهتر بر روی مسیر رسیدن به اهداف تان تمرکز کنید و از سوی دیگر با کنترل ذهن خود و نگه داشتن آن در مسیر مثبت قطعاً انرژی شما بالاتر خواهد بود. بنابراین می توانید با توان بیشتری فعالیت کنید و مسیر رسیدن به موفقیت را طی کنید.

حالا که به خوبی با مفهوم ذهن، تسلط بر ذهن ، تفاوت ذهن با مغز و فواید کنترل ذهن آشنا شدیم، فکر می‌کنم بهترین زمان باشد برای این که راه های کنترل ذهن را با یکدیگر بررسی کنیم تا بتوانیم با استفاده از آن ها، موفقیت را از همیشه به خودمان نزدیک تر ببینیم. 5 مورد از مهم ترین گام های کنترل ذهن عبارتند از:

تا به حال دقت کردید وقتی می‌خواهید به شخصی نزدیک شوید و بتوانید ارتباط خوبی با او برقرار کنید، ابتدا سعی می کنید نسبت به ویژگی های شخصیتی اون فرد آگاهی کسب کنید؟

برای اینکه بتوانید ذهن را تحت تعلیم خود قرار دهید و به شادی که مدنظرتان هست دست پیدا کنید، ابتدا باید شناخت کافی از ذهن و ساختار آن داشته باشید.

ذهن ماهیت مادی ندارد. در واقع افکار، احساسات، تخیلات، ادراک و آرزوهای شما همان ذهن شما هستند که از دو بخش تشکیل شده: بخش خودآگاه و بخش ناخودآگاه.

1. بخش خودآگاه: اعمال ارادی شما تحت کنترل این قسمت هستند. مثل مطالعه کردن، غذا خوردن، تماشای فیلم و ….

2. بخش ناخودآگاه: کارهای غیرارادی شما از این قسمت منشأ می گیرند. مثل زمان هایی که فکر می‌کنید ، دچار احساس غم یا شادی می‌شوید و …

بخش ناخودآگاه ذهن شما دارای قدرت هست و شما برای اینکه بتوانید در مسیر رسیدن به اهدافتان گام بردارید، باید بر این قدرت تسلط پیدا کنید و از آن که به منطقه امن ذهنی نیز معروف است خارج شوید. باید بتوانید افکارتان را کنترل کنید، چون زندگی شما همان طور جلو خواهد رفت که افکار شما پیش می‌روند.

چه چیزی باعث می‌شود ذهن شما مدام به سمت افکار منفی حرکت کند؟

برای از بین بردن احساسات ناخوشایند، باید منشأ آن ها را پیدا کنید. لازم است آگاهی داشته باشید که این افکار از کجا و چطور به ذهن شما راه پیدا می‌کنند.

ممکن هست عواملی مثل: تجربه های تلخ گذشته، تاثیر اطرافیان، عدم موفقیت در موضوعات مشابه و خیلی عوامل دیگر، ایجاد کننده این حس و حال بد باشند و اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی پایین بیاورند.

سرچشمه این موضوع را پیدا کنید و به قول معروف: یکبار برای همیشه سنگ هاتون رو با خودتون وا بکنید.

مطمئن باشید دلیلی وجود ندارد که چون گذشته باب میل شما نبوده ، آینده هم همان قدر تلخ و آزار دهنده باشد.

شرایط فعلی شما تغییر نخواهد کرد. در حال حاضر باید آن را بپذیرید. شما نمی‌توانید در برابر واقعیت های فعلی زندگیتان ایستادگی کنید، اما می‌توانید با پذیرش آنها، تمرکز کنید و راه حل های زیادی برای رفع مشکلات و تبدیل سختی ها به خوشی ها پیدا کنید.

فرار کردن از واقعیت های موجود هرگز به شما کمکی نخواهند کرد و در واقع باعث خواهند شد ذهن شما درگیر ترس ها و استرس های زیادی شود و شما را به سمت تباهی سوق دهد. شجاع باشید و برای تغییر شرایط شجاعانه تصمیم بگیرید. با ذهنی آرام و آماده به سمت تغییرات مثبت گام بردارید.

شاید باور نکنید اما تخیلات شما یکی از مهم ترین ابزارها برای رسیدن به موفقیت هستند. این تخیلات به  ذهن ناخوآگاه شما برای به کار افتادن قدرت جادویی که درباره آن صحبت کردیم، کمک می‌کنند و بر اعمال شما تاثیر مستقیم خواهند گذاشت. زمانی که شما درباره یک موضوع شروع به تخیل و رویا پردازی می‌کنید، موضوعات دیگر به طور خودکار از ذهن شما حذف می‌شوند.

فراموش نکنید به هر چیزی عشق بورزید، در واقع به آن قدرت دادید و به زودی در زندگیتان پدیدار خواهد شد. پس به رویاهایتان عشق و محبت داشته باشید تا به آن ها قدرت لازم برای پدیدار شدن در زندگیتون را بدهید. تخیل شاید کمی کودکانه به نظر برسد اما فراموش نکنید این موضوع به شدت جدی هست. به سادگی از کنار ان عبور نکنید.

خب حالا که سرچشمه افکار منفی را پیدا کردید و با آن ها رو به رو شدید، شرایط فعلی را پذیرفتید و تصمیم های خوبی اتخاذ کردید، نوبت به اجرای این تصمیم ها می‌رسد.

دست به کار شوید و برای شروع کارهای جدید گام بردارید. مطمئن باشید قدرت اعجاب انگیز تخیل و مثبت اندیشی به کمک شما خواهد آمد و مسیر درست را بهتان نشان خواهد داد. نگران نباشید، شما قدرت جادویی ذهنتان را به کار انداختید. پس بدون شک به مقصد خواهید رسید. مثبت اندیش باشید و اجازه ندهید افکار منفی، شیرینی رسیدن به رویاهایتان را از شما دریغ کنند. ذهن شما هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند شما را تا بی نهایت بالا ببرد.

شاید اکنون برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده باشد که آیا روش های کنترل ذهن، با تکنیک های تشلط بر افکار یکی هستند؟ در جواب باید بگویم بله؛ شما زمانی که بتوانید ذهن خودتان را کنترل کنید، در واقع کنترل همه چیز را در دست می گیرید و علاوه بر تسلط بر رفتار و اعمال و کارهای خودتان، می توانید افکارتان را هم کنترل کنید.

بسیاری از افرادی هم که به دنبال راه های کنترل فکر خود هستند، می خواهند به فردی مثبت اندیش تبدیل شوند و با این مثبت اندیشی، حال خوبی را تجربه کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می کنم حتماً مقاله تکنیک های مثبت اندیشی را هم مطالعه کنید.

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه، نوشته‌ ژوزف مورفی، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌‌های سال به شما می‌آموزد که عادات فکری و تصاویر ذهنی‌تان، سرنوشت شما را رقم می‌زنند؛ چرا که انسان همان چیزی است که در ضمیر ناخودآگاهش می‌اندیشد.

پیشینه‌ کشف و مطالعه‌ قدرت ذهن به قبل از مطالعات فروید، قرن 18، بازمی‌گردد. در هر ثانیه حدود دو میلیون واحد اطلاعات به سیستم عصبی انسان وارد می‌شود و ما در حالت هوشیاری، تنها قادر به درک 10 درصد از این بمباران اطلاعاتی هستیم. به‌ محض اینکه توجه‌مان را به چیزی جلب می‌کنیم، ذهن آگاه می‌شود. بعضی از قسمت‌های فیزیولوژیکی مانند قلب، ریه‌ها، کلیه‌ها و سیستم ایمنی بدن همیشه ناخودآگاه می‌ماند. البته جای تعجبی وجود ندارد که ذهن ناخودآگاه همیشه مراقب ماست.

قدرت ذهن ناخودآگاه می‌تواند شما را از بیماری نجات دهد و از نو سرزنده و قوی نماید. شما با آموزه‌های این کتاب یاد می‌گیرید چگونه از قدرت‌های درونی‌تان استفاده کنید، در زندان ترس را بگشایید و به یک زندگی پا خواهید گذاشت که  از آن با عنوان آزادی مطلق انسان‌ها یاد می‌کنند.

پیشنهاد می کنم برای این که با کتاب های بیشتری از این دست آشنا شوید، حتماً مقاله کتاب های روانشناسی را هم مطالعه کنید.چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

بعد از این که این 5 راه را برای تسلط بر ذهن انجام دادید و توانستید کنترل ذهن خودتان دست خودتان بگیرید، زمان آن می‌رسد که از موفقیتتان لذت ببرید. شک نکنید این 5 تکنیک در ظاهر ساده اما کاربردی، کاری می‌کنند که رسیدن به موفقیت برای شما از همیشه آسان تر شود.

امیدوارم با عملی کردن آن ها، اتفاقات خوبی برایتان بیفتد. شک نکنید که موفقیت برازنده شماست…

با سلام مطالب جالبی بود ولی من به عنوان یک مومن مسلمان با قدرت قلبی و ذهنی آکنده از حس معنوی به ذهنم نیرویی فراتر از تصورات شما میدهم به گونه ای که هیچ فرد غربی امثال آقای مرفی توان ادراک اونو نداشته باشه در پرتو افکار پاک سرشار از احساس توام با کنترل ذهن برتر میتوان به درجاتی رسید که حتی از بعد خارج شد و در بعد سیر نمود با تدقیق در رویا و تخیلات نشات گرفته از ذهن برتر که متبلور از پاکی است و ریشه در سرشت پاک آدمی و روح برتر دارد میتوان در هر مسیر درست گام محکم برداشت و با تکیه بر قدرت درونی سرشت پاک به ماورای ذهن برتر تسلط یابیم و همواره تمام اهداف مثبت خود را با تمام وجود هر ثانیه به قوه درونی فریاد کنیم به گونه ای که خود انسان برده و مطیع ذهن برتر نشات گرفته از سرشت پاک آدمی باشد و بتوان در هر مسیر این خود سرکش را چون اسب رامی به حرکت درآورد به گونه ای که به قدرت ماورای آن هم رسید و از بعد خارج شد اگر چه انتظار ندارم ذهن برتر توصیفی اینجانب به مذاق شما خوش بیاید ولی اون ذهن برتر سکان دار خود من به من الزام نمود بعد از مطالعه مطالبه جالب شما این مطالب را ارایه بدهم موفق باشید

وقتتون بخیر

جناب قربانی بله مطالب شما کاملاً درسته و هیچ شکی هم توش نیست

اما دقت بکنید که گروهی از افراد این ادراک رو ندارند و به همین دلیل، مطالب باید طوری نوشته بشه که هم افراد مانند شما بتونند به خوبی باهاشون ارتباط برقرار کنند و هم سایر افراد

سپاس از به اشتراک گذاری نظرتون

سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون چطوری تسلط کافی روی قدرت تخیلمون داشته باشیم؟

وقت بخیر

خوشحالیم که این مطلب تونسته بهتون کمک کنه

ببینید قدت تخیل یه مبحث تخصصی هستش که ما متاسفانه تخصصی تو اون زمینه نداریم

موفق باشید

مرسی بخاطر مطالب تاثیرگزارتون واقعا عالی بودن و این مطالب خودبخود بهم انرژی دادن، اینکه شما این مطالب رو گذاشتید که همه استفاده کنند، معلومه واقعا دگرخواه هستید، یک سوال داشتم خیلی ها میگن اهدافتون رو بنویسید تا سریعتر بهش برسید وهمیشه روی کاغذ سپاسگزاری کنید وخصوصیات خوبتون رو بنویسید تا انرژیتون بالا بره ولی وقتی من دست به قلم میشم ک این کارارو بکنم جواب معکوس میگیرم، واقعا لازمه که بنویسیم من اگر بنویسم مغزم خودبخود درگیر میشه

مرسی واقعا! متن مفید و کاربردیی بود…💖😃

خیلی ساده انگارانه و بی مغز به مساله نگاه کرده اید ….

وقت بخیر

ببینید این مسائل چیزایی نیست که واقعاً سخت باشه که بخواید دنبال مطالب عجیب و غریب باشید؛ خیلی از اوقات انگار تا مبحث علمی و در اصطلاح سنگین نباشه طوری که هیچ کس نفهمه اصلاً چی گفته، یه مطلب به دلمون نمیشینه! قرار نیست همه چیز خیلی سخت و عجیب باشه. با همین راه های ساده هم میشه ذهن رو کنترل کرد و زندگی بهتری داشت. بهتر نیست به جای قضاوت عجولانه، اول راه ها رو امتحانشون کنید و بعد اگه نتیجه ای نداشت اونها رو ساده انگارانه در نظر بگیرید؟

سلام.مطلب مفیدی بود.ممنون. متاسفانه من مشکل بزرگی دارم که البته از اطرافیانم نشات میگیره..بسیارحساسم و بادیدن رفتارهاوکارهای اشتباه خانواده بهم میریزم..هرچی هم روخودم کارمیکنم باز تا رفتاربد پدرومادرو یاحتی خواهروبرادرمیبینم میرم سرپله اول!تاحدی که همه فکروذکرم میشه اون موضوع!درس وآطمون دارم اماهمین فکر و عدم تمرکز نمیزاره بخونم!اصلا دست خودم نیست پرش فکردارم واین موضوع منو کلافه کرده!درسهام سخت وسنگینن واین فکرلعنتی همه وقتم روگرفته…چه کنم

وقت بخیر

ممنون از نظر لطف شما. ببینید این مشکل چیزیه که توی وجود خیلی از افراد قرار داره و تا حدی هم طبیعتا لازمه.

اما چون این مشکل بیش از حد اذیتتون میکنه، پیشنهاد میکنم به یه مشاور حرفه ای مراجعه کنید که تخصص این زمینه رو هم داشته باشه. چون این موضوع متاسفانه تو حیطه تخصصی ما نیست.

موفق باشید

نوشتتون عالیه. ولی بیشتر درگیری ذهنها به خاطر عشق رابطه وتعلقات ماده ودنیوی است . که از دست دادن انها یا نرسیدن به اهداف اسیب های خود را بر روح وجان انسان می گذارند. وهمانگونه که فرمودید ذهن ادم همان افکار و ارزوهای اوست . از دست دادن ارزوها در هنگام دستیابی به انها می تواند .ذهن و مغز ادم را به تشویش واحساس پیری وشکست بکشد. امام علی چقدر قشنگ فرمودند.ببینید وبگذرید.بگذارید ودل نبازید که دیر یا زود خواهید رفت. از ارنولد پرسیدند چگونه به این قدرت بدنی رسیدی؟ گفت مادرم وقتی که نوجوان بودم به من گفت اگر می خواهی نیرومند وقوی باشی عاشق نشو..من شخصاً چند بار عشق وشکست را تجربه کردم .ازدست دادن خیلی دل را به درد میاره .واشک را جاری می کنه وموی سر وصورت به خاطر تشویش افکار وذهنیت منفی سفید مشه. فقط افکار وذهنیت منفی باعث پیری انسان میشه.بعضی ادمها با چنین ذهنیت به تشویش کشیده شده اقدام به به خود کشی می کنند. خودم حالا درگیر این ذهنیت هستم به خاطر شکست عشق . والان با کمبود محبت شدید وافکار وذهنیت تشویش کشیده شده مواجه هستم وتمام اینترنت را زیر ورو کردم .مطالبی بهتر ازاینجا پیدا نکردم .توضیحات خیلی عالی واستادانه نگارش شده . ولی تمرکز بالایی می خواد . ممنون.

وقتتون بخیر

بله حتماً یکی از مهم ترین درگیری های ذهنی همین موضوعیه که خودتون فرمودید، خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم. موفق باشید

هیج راه کاری ندادید خیلی مزخرف بود

وقت بخیر

عذرخواهی میکنیم اگر این مطلب مورد پسندتون نبود. اما به هر حال دقت بکنید که این موارد تخصصی هستند و اگر به خوبی دقت بکنید و متوجهشون بشید، حتماً اتفاقات خوبی رو براتون رقم میزنه

سلام با کمال احترام مقالتون اون چیزی نبود که باید باشه شما تو مقالتون فقط گفتی با کنترل ذهن همه کاری میشه کرد ولی نگفتی چطوری فقط خودتونو خسته کردین

وقت شما بخیر

ممنون از نظرتون. ببینید این مبحث چیزیه که یخورده تخصصی هستش و باید به مباحثش دقت کنید که به خوبی متوجهشون بشید. نظرات سایر دوستان رو هم اگه مشاهده کنید حتما می بینید که برخی از افرادی که خیلی تخصصی تر به قضیه نگاه کردند تونستند به خوبی ازش بهره بگیرند.

موفق باشید

باسلام و احترام . ببخشید ایا اینکه من مثلا هم در رشته علمی خودم هستم و هم مسائل مذهبی و هنری هم داشته باشم ایا یعنی کنترل ذهن ندارم؟؟ بخشید دقیقا میخواهم بدانم کنترل ذهن یعنی فقط در یک رشته باشم؟؟

وقت بخیر

خیر این موضوع کنترل ذهن نیست؛ چون طبیعتاً همه افراد این طور هستند. کنترل ذهن یعنی بیشتر تمرکزتون رو روی اون موضوع بذارید و درگیر مسائل حاشیه ای نشید. اما به هر حال داشتن موضوعات مختلف در کنار کار اصلی مشکلی نداره

سلام ، ممنون از مطلب جالب توجه و زمانی که صرف کردید، ممنون میشم اگر بفرمایید منبع این مطلب کجاست، و دقیقا این متون از کجا اومده؟

وقت بخیر

ببینید خب این مسائل تقریبا در همه جا یکی هستند و طبیعتا نمیشه برخی مطالب مشترک رو گفت منبعشون از کجاست. مثل قوانین ریاضی که همه جا مشترکه و منبع خاصی نداره

با سلام برام جالب بود. ممنون

وقت بخیر

خوشحالیم که این مقاله تونسته کمکتون کنه…موفق باشید

بنام الله که تنها فرمانروای دنیاست …

سلام ..

خواستم اولین کامنتم رو باتشکر فراوان از شما به خاطر مقاله بسیار بسیار زیباتون شروع کنم ….

بسیار لذت بردم وخیلی به درکم از ذهن و کنترل ذهنم کمک کرد .

منتهی تنها کسانی این موضوعات رو درک میکنن که تو مدارش باشن …

امیدوارم همیشه سبز و برقرار بمانید …

با تشکر.

وقت بخیر

ممنون از نظر لطف شما

خوشحالیم که این مقاله مورد استفاده و استقبالتون قرار گرفته و به جمع کاربران ما خوش اومدین…موفق باشید

سلام ببخشید چرا یه کم احساس مسئولیت نمیکنید شما بهترین چیز ما رو میگیرید- وقت ما رو- ولی حاضر نیستید نوشته خودتون رو هم با دقت بخونید حتی یک کلمه مفید هم نداره. فضای اینترنت پر شده از این محتواها.واقعا براتون متاسفم. نویسنده محترم 10 سال دیگه شما دقیقا هنوز در همین موقعیت فعلیتون هستید مطمئن باشید رشد نمیکنید

سلام،ممنون از نظرتون حتما بررسی میشه،ولی چرا احساس میکنید که این مقاله مفید نبوده،این مقاله مباحث مفیدی در رابطه با قدرت ذهن و نحوه کنترل آن را بیان شده،شما با کجاش مشکل داشتید؟

من نفهمیدم چی گفتین بیشتر درگیر شد ذهنم

سلام دوست عزیز

مشکلتون دقیقاً کجاست؟ مشکلتون رو دقیق به ما بگید که بتونیم راهنماییتون کنیم

سپاس از بخشیدن نور در تاریکی. شاید واسه خیلی یه اموزه معمولی بنظر بیاد.ولی کمتر کسایی پی میبرن هدف از خلق انسان بخشیدن نور در دل خیلی هاست. کامیاب باشید 😊🌷🙏

مچکر از پیام پر مهرتون

براتون بهترینها رو آرزو می کنم

سلام انسان با قدرت ذهن میتواند در کل جهان اثر بگدارد

افکار ما سلطان مغزمونن و ممنون بابت مقاله خوبتون?????

کاملا درسته ، ممنون از شما…

سلام خانم تیموری مثل همیشه عالی بود انشالله همیشه بدرخشید . موفق و شاد باشید .

مگه میشه خانم تیموری مقاله بنویسه اون مقاله بد باشه ?

سلام عالیی بود…. خداقوت امید وارم همه بتوانیم ذهنمان را کنترل کنیم و از افکار منفی دور کنیم

سلام امیدواریم در مسیر رشد فردیتون به این مهارت برسین ممنون از همراهی شما

سلام مثل همیشه عالی و بسیار کاربردی بود ممنون از مقاله ی مفیدتون

سلام ممنون از نظر لطف شما

سلام واقعا عالی بود مرسی??

سلام ممنون از شما دوست عزیز

Saalaam? Tebq mamool binazir?? Mamnoon MP#

سلامم ممنون از شما

سلام به دوستانم و خانم تیموری عزیز خیلی خوشحال شدم که مقاله شمارا خواندم و موفق باشید وعالی بود ممنون رفیعی هستم

عالیییی بود…. تصورات و تخیلات ما خیییلییی خوب میتونه کمکمون کنه به رسیدن به اهدافمون

کاملا حرفتونو تایید میکنم ، تصویر سازی ذهنی به شکل درست از اهداف باعث میشه از مسیر رسیدن به آرزوهامون منحرف نشیم.

سلام مثل همیشه عالی و با راهکار های فوق العاده…

سلام ممنون از همراهی همیشگی شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلـــفـن: 02156692113

بهترین و سریع ترین راه ارتباطی

با گام برتر: mostafaee_com

سارا حمیدی آموزش تمرکز و تفکر

چگونه افکار خود را کنترل کنیم تا بتوانیم به تمرکز بالاتری در کارهایمان برسیم، زندگی بهتری داشته باشیم، از آزار افکار مزاحم در امان باشیم و بتوانیم آزادانه و به انتخاب خود افکارمان را کنترل کنیم.

در بسیاری اوقات، افکار ما همانند چشمه جوشان می‌جوشد با این تفاوت که به‌جای زیبایی و حس خوب، احساسات منفی و گاهی ناامیدکننده برای ما به ارمغان می‌آورد.

تاکنون بارها این جمله را شنیده‌ام که چگونه افکار خود را کنترل کنیم ؟ چگونه به طوطی ذهنم اجازه ندهم تا برای من تصمیم بگیرد تا بتوانم حس رضایت بیشتری داشته باشم.

فکر کردن و یا رشته افکار به‌صورت کلی هدیه گران‌قدری که در اختیار ما قرارگرفته است اما بسیاری از ما نمی‌دانیم و یا شاید یاد نگرفته‌ایم که چگونه از آن استفاده کنیم.چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

اکثر ما از قدرت فکر و ذهن خود در جهتی ناسالم استفاده می‌کنیم و استفاده صحیح از آن موفقیت و دستیابی به خواسته‌ها را برای ما امکان‌پذیر می‌سازد.

ما نیاز داریم تا رشته افکار خود را کنترل کنیم. گاهی اوقات نگرانی‌ها و دغدغه‌های خیلی ساده‌ برای ما یک فکر بزرگ به‌حساب می‌آید و نمی‌دانیم که با آن‌ها چگونه باید برخورد کنیم.

موضوعی که در این مقاله می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم این است که به افکار و دغدغه‌های خود قبل از اینکه بزرگ شوند و از کنترلتان خارج شوند رسیدگی کنید.

مهم‌ترین کار و یا شاید قدرتمندترین کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم برنامه‌ریزی است.

برنامه‌ریزی برای خواسته‌ها، اولویت‌بندی کردن هرکدام و سپس بررسی و رسیدگی به آن.

این موضوع آن‌قدر ساده است و آن‌قدر نامش را شنیده‌ایم که فکر می‌کنیم آن را می‌دانیم. ممکن است پیش خودتان بگویید این مقاله و این راهکار هم فایده‌ای ندارد من به یک راهکار جدی‌تر و کلی‌تر نیاز دارم. موضوع مهم این است که اکثر ما دانش برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کردن را به دست آورده‌ایم اما مهارت استفاده از آن را نمی‌دانیم.

وقتی با مسئله‌ای روبه‌رو هستید از آن فرار نکنید. ما یاد گرفته‌ایم که صورت‌مسئله را پاک‌کنیم و احساس می‌کنیم که با پاک شدن صورت‌مسئله، مسئله نیز از بین می‌رود. بنابراین در ابتدا مسئله خود را بررسی کنید و برای آن راهکار پیدا کنید. یادگیری روش‌های حل مسئله می‌تواند بسیار کاربردی باشد. پس‌ازاینکه مسئله شما شفاف شد نوبت به برنامه‌ریزی برای آن می‌رسد.

برنامه‌ریزی ازاین‌جهت مهم است که ما تنها یک دغدغه، نگرانی و یا حتی یک مسئله در زندگی خود نداریم و ممکن است روزانه با مسائل متفاوتی روبه‌رو باشیم. ازاین‌رو برنامه‌ریزی به ذهن و افکار شما نظم می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر بتوانید به هر موضوعی رسیدگی کنید و به ذهن خود اجازه ندهید که دچار پریشانی و حواس‌پرتی شود.

سؤال چگونه افکار خود را کنترل کنیم پاسخ‌های متفاوتی دارد و یکی از قدرتمندترین پاسخ‌هایی که می‌توان به آن داد برنامه‌ریزی کردن است.

برنامه‌ریزی در هر کاری، هر مسئله و حتی هر نگرانی به شما کمک می‌کند تا ماهیت مسئله و خواسته خود را بهتر درک کنید و بتوانید برای آن راه‌حل مناسب پیدا کنید.

یکی از مشکلاتی که ما اغلب با آن مواجه هستیم رشته افکاری هستند که به دلیل رها شدن و مشخص نبودن راهکارهای آن در ذهن ما بزرگ‌شده‌اند. وقتی با یک مسئله و یا دغدغه روبه‌رو هستیم معمولاً از روش زیر برای برخورد با آن استفاده می‌کنیم.

 

برای شناخت بیشتر افکار مزاحم اجازه دهید ۱۰ مورد بالا را در یک مثال بررسی کنیم.

من با یک مثال بسیار ساده که همه‌روزه در زندگی هر فردی ممکن است رخ دهد شروع می‌کنم. با این مثال افکار مزاحم را بهتر می‌شناسیم و متوجه خواهیم شد که چگونه افکار خود را کنترل کنیم

این موضوع بسیار ساده است. احتمالاً الآن در ذهن خود چنین فکری کردید.

باید به شما بگویم که این موضوع همان‌قدر که ساده است همان‌قدر انجام آن نیز مشکل است. بارها در جلسات کوچینگ از مراجعین شنیده‌ام که من فرصت نصب یک لامپ در منزلم را ندارم و این موضوع فکر آن‌ها را درگیر می‌کند.

وقتی فردی باید یک لامپ در خانه‌اش نصب کند و به‌جای انجام آن و یا برنامه‌ریزی کردن برای نصب آن، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد این موضوع در گوشه‌ای از ذهنش باقی می‌ماند. یک کار مهم و عقب‌افتاده و نارضایتی دیگر اعضای خانواده. همین موضوع بسیار ساده باگذشت زمان به یک مشکل بزرگ تبدیل می‌شود. اگر یک ماه از این موضوع بگذرد احتمالاً مسائل ساده دیگری نیز به این دغدغه اضافه می‌شوند. کارهای عقب‌افتاده، مسائل فرزندان، پدر و مادر، مسائل کاری، ارتباطات خانوادگی و …

درنتیجه تعویض لامپ که موضوع بسیار ساده‌ای بود اکنون یک هیولا بزرگ در ذهن ماست و تا یادمان به آن می‌افتد نگران می‌شویم، تمرکزمان از بین می‌رود و همین موضوع رشته افکار منفی و مخرب بعدی را نیز تولید می‌کند.

بنابراین تا دیر نشده و کنترل افکارتان سخت نشده است برای تعویض لامپ‌ها اقدام کنید و انجام آن را به فردا موکول نکنید. برنامه ریزی فقط به ۱۰ دقیقه و یا حتی کمتر زمان نیاز دارد. پس با برنامه‌ریزی درست و اولویت‌بندی کردن آن‌ها ذهن خود را مدیریت می‌کنیم.

با رعایت کردن اصول زیر و برنامه ریزی صحیح و تعهد به برنامه ها و اهداف خود یاد می گیریم که چگونه افکار خود را کنترل کنیم.

۱- تمام دغدغه‌های خود را یادداشت کنید. (حتی کوچک‌ترین موضوع و یا کم‌اهمیت‌ترین موضوع را نیز یادداشت کنید. بار فکری موضوعات کوچک نیز با گذر زمان همانند دیگر موضوعات ما را پریشان خواهد کرد.)

۲- آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. (از یک تا ۱۰ به هرکدام از آن‌ها امتیاز دهید. )

۳- گول کارهای غیر مهم و غیرضروری را نخورید. (کارهایی که انجام آن ضرورتی ندارد و نتیجه آن در زندگی شما هیچ تأثیری ندارد. مانند تماشای تلویزیون، جست‌وجو در اینترنت، چک کردن شبکه‌های مجازی)

۴- کارهای مهم و غیرضروری را فراموش نکنید.(کارهایی که اگر الآن آن را انجام ندهید مشکلی پیش نمی‌آید ولی مهم هستند. مثل کتاب خواندن، اختصاص دادن زمان به همسر و فرزندان، یادگیری و … اولویت انجام چنین کارهایی خیلی بالا هستند )

۵- مشخص کنید که چه‌کاری را در چه زمانی انجام می‌دهید.( فراموش نکنید که در ابتدا کارهایی را انجام دهید که از یک تا ده امتیاز بالاتری دارند. برای تمام‌کارها زمان تعیین کنید و مطمئن شوید که به برنامه‌ریزی خود متعهد هستید. اگر برنامه‌ریزی کنید و به تعهدات و برنامه‌های خود پایبند نباشید، این روش نه‌تنها بار فکری شما را کم نمی‌کند بلکه نگرانی و ناراحتی به دلیل عدم پایبندی به برنامه در شما شکل می‌گیرد که خود بار فکری و درنتیجه ذهن پریشان‌تری برای شما به‌جا خواهد گذاشت.)

 

من سارا حمیدی هستم و در این وبسایت به منظور آگاهی از توانایی های مغزی و افزایش عملکردمان در زندگی، محیط کار و خانه به ارائه مقالات، دوره ها و محصولات آموزشی می‌پردازم.

مطلب قبلی

چگونه زندگی‌ام را تغییر دهم ؟

مطلب بعدی

چرا انگیزه ندارم ؟

چیکار کنید وقتی اطرافیان تون در مسیر اهداف تون شما را حمایت نمی کنند؟

شروع ثبت نام دوره رایگان چگونه هر چیزی را که می خواهید بدست آورید

رسیدن به آرامش و پیگیری اهداف در شرایط بحران

چرا نباید از آینده بترسید؟ ترس از آینده نداشته باشید چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

عالی بود.ممنون

سپاسگزارم. شاد باشید.

سپاس از مقاله خوب و کاربردی تان.

سپاس از مقاله خوب شما.

شاد باشید

خیلی مفید بود ممنونم من یه سوال هم دارم اگر بعد ازینکه برنامه ریزی کردیم برنامه اونطور که انتظار داریم پیش نره مثلا در اثر یه اتفاق غیرمنتظره برناممون بهم بریزه اون وقت دوباره کنترل همه چی رو ازدست میدیم باید چیکار کنیم؟

سلام خانم حسینی عزیز

همیشه در برنامه ریزی هاتون زمانی را برای اتفاقات غیر قابل پیش بینی در نظر بگیرید تا بتوانید به برنامه ریزی خود پایبند باشید. پیشنهاد می کنم مقاله مدیریت زمان را مطالعه کنید.

شاد باشید

ممنون از مقاله زیبا و جذاب شما . من در هیچ حالتی نمیتونم افکارم رو از خودم دور کنم چون شاید دارم با اونا زندگی میکنم . ولی دیگه خسته شدم . میشه یه راهنمایی بکنید .با تشکر فراوان

سلام دوست عزیز پیشنهاد می کنم مقالات زیر را مطالعه کنید.

چگونه یک ذهن آرام داشته باشم؟

ذهن آگاهی

بیش از حد فکر کردن

شاد باشید

دقیقا منم خسته شدم

سلام متشکرم از مقاله عالیتون اما من همیشه افکار منفی مزاحمم هستند در هر شرایطی حتی زمانی که بسیار به کاری علاقه مندم و تمرکز زیادی دارم ناگهان افکار منفی بهم هجوم میارن گاهی اینقدر اذیت میشم که برای پرت کردن حواسم ناخونامو کف دستم فشار میدم اینقدر که حتی تکون دادن دستم برام مشکله لطفا یه راهکار برام بدین

شاد باشید

سلام متشکرم از مقاله عالیتون اما من همیشه افکار منفی مزاحمم هستند در هر شرایطی حتی زمانی که بسیار به کاری علاقه مندم و تمرکز زیادی دارم ناگهان افکار منفی بهم هجوم میارن گاهی اینقدر اذیت میشم که برای پرت کردن حواسم ناخونامو کف دستم فشار میدم اینقدر که حتی تکون دادن دستم برام مشکل میشه لطفا یه راهکار برام بدین

سلام دوست عزیز. مدیریت ذهن موضوع خیلی مهمیه که به زودی دوره ای در همین راستا در سایت قرار می گیرد. لطفا در خبرنامه سایت عضو شوید تا به محض بارگزاری دوره از آن مطلع شوید. همچنین پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیش از حد فکر کردن

سلام برنامه ریزی با شرایط مالی رابطه مستقیم دار بیشتر بی مدیریتی ذهن و عدم برنامه ریزی درست ریشه در مشکلات مالی دارد . بنابراین جامعه ای می تواند اشخاصی با نگاه مدیریتی ذهنی و برنامه ریزی داشته باشد که شرایط اقتصادی خوب و مطلوبی داشته باشد

سلام میخوام خصوصی باهاتون صحبت کنم چند لحظه وقتتون رو نمیگیرم میشه لطفا ادرس ایمیلتونو بدید ممنون

سلام دوست عزیز با ایمیلinfo@sara-hamidi.com در ارتباط باشید

به نظر من گاهی اوقات وسط یک فکر مزاحم به خودمان بگوییم که تو نیاز به آرامش داری این فکر خسته ات کرده چند دقیقه ای دست از کار بکشیم و به هیچ کس و هیچ چیز فکر نکنیم یک نفس عمیق وسپس بر افکار مثبت تمرکز کنیم

زندگی زیباست چشمی باز کن گردشی در کوچه باغ راز کن هر که عشقش درتماشانقش بست عینک بد بینی خود را شکست

زندگی زیباست چشمی باز کن گردشی در کوچه باغ راز کن هر که عشقش درتماشانقش بست عینک بد بینی خود را شکست

سلام ، مدتى پيش كتاب بيانديشيد و ثروتمند شويد دانيل هيل رو خوندم كه چكيده اون ، آموختن مديريت انديشه بود و با خوندن مقاله شما آموختم يكى از مهمترين عوامل مديريت انديشه برنامه ريزى است . سپاسگزارم .

افکار مزاحم من منو به این سو و آن سو می کشاند واقعا انسان با مغز و ذهنش زندگی می کند فکر = سرنوشت کنترل افکار خیلی مهمه من خسته شدم

من افکار مزاحم زیادی میاد سراغم و این افکار مربوط به گذشته و آینده است . منم با این افکار خیال می کنم میرم تو گذشته یا میرم تو آینده و از زندگی در همین لحظه غافل میشم . زندگی منو این افکار خراب کرده . خانم حمیدی پیشنهاد شما واسه من جی هستش ؟

من افکار مزاحم زیادی میاد سراغم و این افکار مربوط به گذشته و آینده است . منم با این افکار خیال می کنم میرم تو گذشته یا میرم تو آینده و از زندگی در همین لحظه غافل میشم . زندگی منو این افکار خراب کرده . خانم حمیدی پیشنهاد شما واسه من چی هستش ؟

سلام دوست عزیز مقالات زیر را مطالعه کنید

کنترل ذهن

ذهن آگاهی

پیشنهاد ویژه شرکت در دوره دوره ذهن آگاهی می باشد شاد باشید

متشکرم

سلام من هرکاری میکنم اصلا نمیتونم ذهنمو کنترل کنم همیشه از استرس زیاد که نتیجه کنترل نکردن ذهن هست خیلیی موقیعت هامو از دست دادم.لطفا کمکم کنید دیگه خسته شدم و دوست ندارم ت این دنیا زندگی کنم.حتی وقتی با کسی روبه رو میشم که خیلی دوسش دارم از استرس زیاد حالت تهوع بهم دست میده.

سلام دوست عزیز پیشنهاد می کنم مقاله کنترل ذهن و مقاله ذهن آگاهی را مطالعه کنید. همچنین در صورتی که می خواهید این مهارت را به صورت حرفه ای بیاموزید پیشنهاد می کنم حتماً در دوره مدیریت ذهن شرکت کنید. شاد باشید

سلام من یه مشکل بزرگ دارم که بعضی وقتا یع چیز هایی به ذهنم میاید که از زندگی خسته می شوم مثلا یهو یه حرف فحش به اسلام یا چیز های دیگر به ذهنم میاید و دائم انگار یکی انها را بهم می گویند چند روز همین جوری هم تا کم کم یادم میره ولی بعد از زمانی دوباره بدترش به ذهنم میاید لطفا منو راهنمایی کنید ممنونم???

دوست عزیز سلام پیشنهاد می کنم مقاله ذهن آگاهی را مطالعه کنید. همچنین پیشنهاد ویژه دوره ذهن آگاهی می باشد. شاد باشید

من فکرمیکنم این مغاله فقط برنامه ریزی رو بهم یاد داد من دردم چیزای کلیه نه روزمره چیکار کنم که این فکرها برن وفکرم متمرکز رو کارای روزمرم بشه

سلام امیر عزیز

اگر این مسائل کلی مسائلی هستن که باید حل شوند پس حتما زمان بگذارید و آنها را حل کنید. زمانی که مسائل حل نشده وجود ندارند طبیعی است که قسمتی از ذهن تان درگیر آنها باشد. همچنین اگر این مسائل مهم نیستند و فقط نمی توانید توجه تون را از روشون بردارید پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنیدذهن آگاهی چیست و چگونه ذهن فعال‌تری داشته باشیم؟مهارت کنترل ذهن در کار و زندگی و تحصیل

و در دوره زندگی در لحظه حال شرکت کنید. شاد باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و ایمیل من را برای نظر گذاری در آینده در سایت ذخیره کن

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سارا حمیدی می باشد.

جهت ارتباط با دفتر از شنبه تا پنچ شنبه از ساعت 17 – 9 با شماره: 35 40 410 0919 تماس حاصل بفرمایید.

تسلط بر ذهن یکی از رازهایی است که انسان سالهای بسیار زیادیست که بدنبال دستیابی به آن می باشد. مهارت تسلط بر ذهن یک رویای همیشگی برای بشر بوده است که نیازمند شناخت ساختار ذهن است. قدرت بالای ذهن انسان و تاثیر بسیار آن بر زندگی باعث شکل گیری و نوشتن این مقاله شد.

آیا تا بحال در مورد تسلط بر ذهن چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید که اگر افسار ذهن را رها کنید دیگر نمی توانید بر آن مسلط شوید؟ آیا می دانید که عدم تمرکز نشانه این است که شما از مقوله تسلط بر ذهن غافل شده اید و ذهن به صورتی کاملاً نامرئی مسیر زندگی تان را تحت اراده خود درآورده است؟ آیا می دانید علت بسیاری از استرس ها و افسردگی ناشی از عدم تسلط بر ذهن می باشد؟ آیا از قدرت ذهن انسان و روش های کنترل ذهن آگاهید؟

ذهن ابزار قدرتمندی است و ما برای پیشبرد کارهای مان می توانیم از آن بهره ببریم و در واقع به خدمت بگیریم. این خود گواه اهمیت بالای تسلط بر ذهن و کنترل ذهن می باشد. در هر جایی که نیاز است، موضوعی که نیاز داریم را به ذهن آورده و بعد از اتمام کار تصویر ذهنی بعدی که مورد نیاز است به کمک ما بیاید. هر گاه به حدی برسیم که ذهن ما در هر لحظه از زندگی از این روند تبعیت کند، به آن تسلط بر ذهن می گویند. یعنی به اختیار ما تصویری بیاید و با اختیار ما برود.

بسیاری از افراد چنین مهارتی ندارند و یا حتی نمی دانند که مهارت تسلط بر ذهن هم وجود دارد. در نتیجه افکار متفاوتی به صورت تصادفی به ذهن ما می آیند و می روند، به خصوص لحظاتی که کاملاً هوشیار نیستیم و تحت فشارهای روحی و روانی هستیم.

انسان به هر چیزی که می بیند توجه ویژه نشان می دهد و چیزهایی که از مقابل چشم نمی گذرند، گاهی اوقات در حافظه ذهن به فراموشی سپرده می شوند. اگر قسمتی از جسم دچار مشکلی شود، به پزشک مراجعه می کنید و تلاش می کنید تا به سرعت مشکل را حل کنید. اما آیا در مورد ذهن هم اینگونه با شتاب به دادش می رسید؟چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

ذهن انسان نیز قسمتی از وجود انسان است که شاید به این دلیل که ظاهراً دیده نمی شود، گاهی نادیده گرفته شود. همین موضوع باعث شده که ذهن از تسلط انسان خارج شود. اگر کمی دقت کنیم سازماندهی کل جسم با مغز صورت می گیرد و این ابزار قدرتمند نیاز به آرامش، برنامه ریزی و استراحت دارد.

گاهی کلافه می شویم، گاهی احساس می کنیم در سرمان گفتگوهای زیادی در حال انجام است، گاه هیچ تسلطی بر ذهن مان نداریم، حتی گاهی حس می کنیم آنقدر اطلاعات طبقه بندی نشده در آن وجود دارد که دچار سردرد می شویم.

تمام این موارد دال بر این است که ما بطور شبانه روز و ناخودآگاه از ذهن مان بیگاری می کشیم. حتی در موقع خواب هم رهایش نمی کنیم و با گوشی موبایلی که درکنارمان است سرگرمیم و حتی مجال نفس کشیدن هم به ذهن مان نمی دهیم. با این همه مشغله فکری تسلط بر ذهن کاری غیر ممکن به نظر می رسد!

اما قدرت ذهن و کارایی مغز به این مواردی که گفتیم ختم نمی شود. شاید بیشترین چیزی که ما از مغز خود بدانیم این است که وظیفه اش بخاطرسپاری اطلاعاتی است که ما به او می دهیم و انتظار داریم آن ها را حفظ کند. البته این قسمت از طریق خودآگاه ذهن یا ضمیر خودآگاه صورت می گیرد.

اما شاید ندانید، مواردی که به صورت ناخودآگاه به ذهن خود ارسال می کنید ، می توانند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کنند.

این را بدانید که ذهن بخشی از وجود ماست و باید در خدمت ما باشد، نه اینکه ما کاری کنیم که خود را به خدمت او در آوریم. پس باید یاد بگیریم که چگونه تسلط بر ذهن داشته باشیم!

اگر از قدرت تسلط بر ذهن آگاه باشیم، می توانیم با کنترل ذهن به راحتی از ورود افکار مخرب جلوگیری کنیم و نگذاریم تا بر ذهن ناخودآگاه مان چیره شود و فکری دیگر را با قدرت خود به ذهن بسپاریم.

به طور مثال، تصور کنید اگر در ذهنتان افکار مثبت و جملات زیبا وارد کنید، به صورت ناخودآگاه حس درونی شما همواره با آرامش درونی همراه است، بالعکس اگر فیلمی ترسناک و پر از استرس و اضطراب را دیده باشید و در ذهنتان نقش بسته باشد، شاید تا مدتها احساس دلهره در وجودتان باشد و حتی خودتان هم علت آن را ندانید. با این تفاسیر تسلط بر ذهن نیازمند رسیدن به آرامش درون بواسطه ی افکار مثبت است.

به منظور کاهش استرس و اضطراب مقاله زیر را مطالعه کنید.

پس سعی کنید به دنبال افکار منفی نباشید، و اگر هم زمانی چنین فکری به سراغتان آمد ، کنترل ذهن داشته و سعی کنید دکمه هشداری برای خود تدارک ببینید و به او فرمان ایست (stop) بدهید و سپس مانند برنامه های تلویزیون کانال را عوض کنید و به سراغ فکر بعدی بروید.

برای درک خود، برای درک زندگی، برای درک بازیهای ذهنی، فرصتی باید جست. تاملی باید داشت. ذهن تمام موجودیت هستی ما نیست ولی می تواند روی همه موجودیت ما تأثیر بگذارد. با تسلط بر ذهن می توان ضمیر ناخودآگاه را کنترل و برنامه ریزی کرد. ذهن به هر سوئی که جهت پیدا کند وجود ما هم به همان سو کشیده می شود.

ماهیت عمیق و نیرومند ناخودآگاهی ما تحت تأثیر ذهن برنامه ریزی شده و به حرکت در می آید. پس این موضوع فوق العاده مهمی است که چه ذهنیتی به آن خط و جهت می دهد. ذهن اکثر انسانها بر حسب عادتهای گذشته و تعصبات کهنه عمل می کند.

اکثر ما هرگز نیاموخته ایم مسئول تفکر و کلام درونی خود باشیم. بنابر عادات و به طور خودکار عقاید و ایده هائی را به نیروی عظیم ناخود آگاهی خود (جهان درونی) دیکته می کنیم که ممکن است بسیار خطرناک و بیمار گونه باشند. چه بسا تسلط پیدا کردن بر ذهن ، زندگی انسان را بسوی سعادت و خوشبختی سوق می دهد.

بیماری و شفا هر دو محصول ذهن هستند. ذهنیات ما را می آفریند و عملکرد ما را در کائنات رقم می زنند. جهان درونی ما کاملا بر حسب ظرفتیهای ذهنی ما عمل می کند. هر اعتقاد و اندیشه ای را که بر گزینیم عینا در دنیای درون منعکس می گردد و کائنات ما را در آن جهت حمایت می نماید، خواه مثبت و خواه منفی.

شاید یکی از دلایل هجوم افکار منفی ، به هدر دادن زمان است. اینکه بیکار باشیم و وقت خود را به بطلالت هدر دهیم. حس ناخوشایندی که از این وضعیت به ما دست می دهید، باعث ورود افکار منفی به ذهن ما می شود و نمی توانیم با این روند تسلط بر ذهن پیدا کنیم.

در جوامع امروزی مدام به افراد زیادی برخورد می کنیم، بعضی ها خوش بین و مثبت نگر و بعضی ها هم منفی نگر و بدبین هستند. تمام چیزهایی که می بینیم و می شنویم، همگی در ذهن ما ثبت می شوند؛ اگر تسلطی بر ذهن نداشته باشیم.

حال تصور کنید صبح که از خواب بیدار می شوید تا شب و زمانی که بخوابید با چه افراد و اتفاقات و گفتگوهایی روبرو هستید؟

اگر فیلتری برای ذهن نداشته باشیم، در انتهای روز به اندازه اطلاعات طبقه بندی نشده یک هارد کامپیوتر، داده های مختلف در ذهن مان ثبت کرده ایم.

به سادگی می توان ذهن را تربیت کرد تا همان چیزی را ثبت کند که ما می خواهیم. تمرین مستمر به شما کمک می کند تا بتوانید اختیار ذهن خود را در دست بگیرید و تسلط بر ذهن داشته باشید.

سیب قرمزی را در دست بگیرید و دقیق به آن نگاه کنید. حال چشمانتان را ببندید و سیب را با تمام خصوصیاتش تصور کنید. بعد از چند لحظه چشمانتان را باز کنید. دوباره چشمانتان را ببندید و سیب قرمز را تصور کنید. این عمل را چندین بار تکرار کنید.  شما به راحتی توانستید فرمانی به ذهن دهید و او هم فرمانبرداری کرد.

این تمرین ساده ای بود و شما می توانید در هر زمانی که اراده کردید اطلاعاتی را که می خواهید به ذهن بسپرید و باید این توان را هم داشته باشید تا جلوی افکار مزاحم را بگیرید. به همین سادگی یک تمرین برای تسلط بر ذهن انجام دادید.

ذهن آرام و بدون تشویش، به سادگی اطلاعاتی را که شما می خواهید در خود جای می دهد، اما ذهنی مشوش و پر مشغله قادر نخواهد بود با نظمی خاص  فرمان شما را اطلاعت کند.

در دنیای پر استرس امروز باید محتاطانه گام برداشت، پیرامون ما پر است از وقایع و افرادی که همه را با عینک بدبینی نظاره می کنند و کلاً همه چیز برایشان سیاه و سفید جلوه می کند. در چنین محیطی چگونه می توان تسلط بر ذهن پیدا کرد؟! فکر کنید اگر قرار باشد مدام با چنین افرادی مقابله کنید و نگذارید تا افکار منفی آن ها در شما رسوخ کند چه استراتژی باید به کارببرید؟!!

کار ساده ای نیست، افرا منفی نگر فراوانند، شاید حتی مجبوریم با آن ها زندگی کنیم، موزیک هایی که این روزها ساخته می شوند، همگی پر از پیغام های منفی و بدبینانه نسبت به دنیا و افراد، حتی فیلم هایی که از تلویزیون پخش می شود، پر از پیام های پر استرس و تشویش هستند.

یکی از راه هایی که به شما پیشنهاد می کنم تا به بتوانید ذهن خود را به آرامش برسانید تا نهایتا بتوانید تسلط بر ذهن داشته باشید انجام مرتب و روزانه مراقبه است. با مراقبه به سکوت ذهن می رسید و خیلی راحت تر می توانید افکار را از فیلتر حفاظتی عبور دهید.

شدت احساس شما، تعیین کننده عمق و دوام جای گیری تصویر مذکور در ذهن نیمه هوشیار شماست.

حواس تان باشد باید در لحظه حضور داشته باشید. این نکته مهمی برای فیلتر کردن اطلاعاتی است که می خواهند وارد ذهن شما شوند. آگاه باشید، گذشته ای که گذشته را به حال خود رها کنید و برای آینده ای هم که نیامده استرس بی مورد به خود راه ندهید. در حال حضور داشته باشید و آگاه باشید به اعمال و کردار و گفتارتان. یکی از راه های تسلط بر ذهن حضور در لحظه است.

باید کنترل ذهن را یاد بگیریم و افکار خود را مدیریت کنیم تا نتایج بهتری در زندگی مشاهده کنیم.

اگر بتوانیم کنترل ذهن مان را بدست گیریم بر بسیاری از مشکلات زندگی فائق می آییم و  در واقع این ما هستیم که ذهن را کنترل می‌کنیم نه اینکه ذهن ما را کنترل کند و به هر سمتی که خواست هدایت کند.

اگر بتوانیم ذهن مان را مدیریت کنیم:

به طور مثال، فردی دلش می خواهد که ورزش کند و می داند که به این کار نیاز دارد، اما نمی تواند و همیشه چیزی از درون مانعش می شود. حال بین حس درونی و نیاز بیرونی درگیر است و دچار حس ناخوشایندی شده است. ذهن ناخودآگاه ورزش را نیاز نمی بیند و چون این فرد تسلطی بر ذهنش ندارد، به طور ناخودآگاه به سمت ورزش نمی رود. با مدیریت و تسلط بر ذهن می توان این دستور را لغو کرد و به ذهن فرمان داد که بدن به ورزش نیاز دارد.

برای مطالعه مقاله ضمیر ناخودآگاه به لینک زیر مراجعه کنید.

علت این امر فقط این است که ما ذهن مان را به حال خود رها کرده و هر چه او می گوید انجام می دهیم. یعنی در خدمت و تحت تسلط ذهن خود هستیم.چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

حال فکر کنید که لیست طولانی از این کارهای عقب افتاده در ذهن ما فهرست شده اند، ذهن به صورت ناخودآگاه از کار جدید پرهیز می کند و مدام استرس وارد کرده و کارهای قبلی عقب افتاده را گوشزد می کند، چون توان صرف انرژی بیشتر را ندارد.

چگونه می توانیم کنترل ذهن داشته و با تسلط بر ذهن آن را مدیریت کنیم؟

یکی از بهترین راه ها این است که قبل از انجام هر تصمیمی چند لحظه صبر کنیم و به صورت آگاهانه و هوشیار فکرکنیم و نگذاریم که ذهن بدون اجازه فرمان دهد و ما هم اقدام کنیم.

کسانی که مدام در گذشته زندگی می کنند و خود را با فکرناکامی ها و شکست های آن آزار می دهند، خود را فرمانبردار ذهن کرده اند و ذهن را بر خود مسلط می کنند ؛ به او اجازه می دهند تا با یادآوری آن چه که می خواهد باعث آزار شود.

هر زمان که دچار چنین حالتی شدید محکم به خود نهیب بزنید که نمی خواهید تحت تسلط ذهن باشید و هر فکرمثبتی که می توانید به جای آن وارد ذهن کنید. شما از قدرت ذهن آگاهید، پس می توانید تسلط بر ذهن داشته باشید به شرطی که بخواهید و اقدام کنید.

در روز، زمانی را برای خود و ذهنتان در نظر بگیرید. لبخند بزنید، کارهای مرود علاقه تان را انجام بدهید، به تماشای فیلم بنشینید، پیاده روی کنید، به دل طبیعت بروید و به دور از هر چه دست و پای شما را بسته است، شاد باشید. چیزی که حال و هوایتان را تغییر مثبت بدهد. کاری که حال دلتان را خوب کند. هر کدام این موارد باعث می شوند که ذهن با شادی درونی به آرامش برسد و خود را از دغدغه هایی که با افکار و اعمال روزانه به او اجبار می کنیم برهاند. این کارها هم سلامتی جسم را تضمین می کند و هم به سلامت روح کمک می کند.

دومین راه برای تسلط بر ذهن و یکی از راه های رسیدن به موفقیت و اهداف تان تجسم رویاهایتان به صورت روزانه می باشد. می توانید چشمانتان را ببندید و در گوشه ای آرام و بدور از هیاهوهای روزانه بنشینید و یا اگر می خواهید دراز بکشید. مو به مو رسیدن به آرزویتان را تجسم کنید. احساسش کنید، لذت رسیدن به آن را لمس کنید. این روش یکی از راه های موثر برای تمرکز ذهن و تسلط بر ذهن می باشد. بعد از مدتی تأثیرات مثبت را در روح و روان و حتی زندگی خود لمس خواهید کرد.

در دوره ای زندگی می کنیم که بجای دور همی های خانوادگی مدام در وب گشت و گذار می کنیم و این حالت در تمام رده های سنی به یک اپیدمی تبدیل شده است. بسیاری از افراد بیشتر ساعات شبانه روز خود را در اینترنت می گذرانند و اگر کمی با آن ها همکلام شوی تصویر درستی از وضع و حال خود ندارند.

ذهن نیز نیاز به آرامش و استراحت دارد. وفور اطلاعات درهم و برهم که گاهی شاید بیشتر آن ها قابل استفاده نباشد ذهن را دچار پریشانی و استرس می کند؛ تا جایی که به بیخوابی و کم خوابی های شبانه تبدیل می شود. فکر کنید چنین فردی چگونه می تواند فردایی پرنشاط و پر انرژی داشته باشد و در کارهایش موفق باشد. پس بهتر است گاهی خود را از دسترس چنین امکاناتی دور نگه داشته و برای تسلط بر ذهن تمرکز ذهن را بالا ببرید.

در عصر مدرن امروزی، افراد وابستگی عجیبی به راحتی پیدا کرده اند. هر چیزی را به راحت ترین شکل ممکن خواهان هستند. بیشتر از حافظه های مجازی استفاده می کنند تا ذهن خود و این باعث شده تا ذهن از خود فعالیتی نشان ندهد و همین دلیل باعث فرسوده شدن و خاک خوردگی ذهن می شود.

هر چیزی هم که بلااستفاده بماند مانند رودی به مرداب بدل می شود و سردی در مغز پدید می آید. مغز سرد فرد را دچار افسردگی می کند و ناخودآگاه به سمت مسائلی می رود که به این حال و روز دامن میزنند. مثل شکست ها و اتفاقات تلخ گذشته و یا دلشوره و اضطراب آینده. تسلط بر ذهن داشتن نیازمند یک ذهن فعال و گرم است، بنابراین هر از گاهی سعی کنید چند تمرین به ذهن بدهید تا همیشه سالم بماند و آن را کنترل کرده و به موقع بتوانید از آن استفاده کنید.

در زندگی خیلی از مواقع پیش می آید که دچار ناملایمات می شویم، زندگی بر وفق مراد نیست و ممکن است دچار مشکل شویم. اما در این موارد باید چه راه کاری در پیش بگیریم تا بتوانیم درست تصمیم بگیریم؟ باید به این باور برسید که خداوند همیشه مراقب بندگانش است، پس بپذیرید و همه چیز را رها کنید و بخداوند بسپرید.

فکر و روح و روانتان را آزاد کنید و باور داشته باشید که خداوند بهترین راه حل را برای کنترل شرایط و تسلط بر ذهن پیش پای شما می گذارد و شما را هدایت می کند. این باعث می شود تا ذهنتان مدام در آشوب نباشد و شما را سردرگم نکرده و بی دلیل به این سو و آن سو نبرد.

منظور از ترس، ترس از تنهایی و تاریکی و ارتفاع نیست. ترسی که از عدم اطلاع از آینده نشأت می گیرد. اکثراً انسان های امروزی برای آینده ای که هنوز نیامده خود را دچار تشویش و دلهره می کنند. برای اتفاقی که شاید هرگز پیش نیاید، پیشاپیش سوگواری می کنند و آنقدر در این حال و روز خود را غرق می کنند تا تسلط بر ذهن را از دست داده و دچار بردگی ذهن می شوند.

هر روز به صورت اعتیاد آن تصور را برای خود پررنگتر کرده و نادانسته آن قدر به آن پر و بال می دهند  که قانون جذب را وادار می کنند که آن اتفاق را برایشان رقم بزند. با افکار و ارتعاشات مخربی که ارسال می کنند ، جهان هستی را بر آن می دارند که خواسته شان را اجرا کند. حال آیا این افکار و عدم تسلط بر ذهن مخرب نیستند؟

برای مطالعه کاملترین مقاله قانون جذب وارد لینک زیر شوید.

 

ذهن عملاً دلش می خواهد خودسرانه شما را به هر سو که می خواهد بکشاند و این شما هستید که باید افسار آن را در دست بگیرید. ذهن از در زمان حال بودن و در «اکنون بودن» فراری است و سعی می کند کنترل شما را بدست گیرد و بر شما تلسط داشته باشد، مدام در تلاش است تا شما را به هر جایی غیر از حالا ببرد. رنج کشیدن هم بخشی از اجبارات ذهن بر شماست.

اتفاقی که در گذشته رخ داده و مدت زمان زیادی از آن می گذرد، با تلنگری شما را وادار به قضاوت و سرزنش خودتان کرده و به شما امر می کنید که با ماندن در آن وضعیت به حال خرابتان دامن بزنید. منشأ بسیاری از  استرس ها و اضطراب های این زمانه اتفاق های گذشته است که ذهن با دامن زدن به هر کدام از آن ها باعث تخریب شما و روح و روانتان می شود.

پس بکوشید با این تفسیر که گذشته ها گذشته و دیگر نمی توان به گذشته برگذشت، ذهن را در وضعیت کنونی حاضر کرده و به او فهماند که باید در حالی که هستید بماند و تمام سعی خود را کنید تا در آن زمان بر ذهن خود تسلط داشته باشید.

مراقبه در حال را هر لحظه انجام دهید. آگاه باشید، به قدم زدن، به نفس کشیدن، به غذا خوردن، به دیدن و شنیدن. در لحظه حضور داشته باشید. با آگاهی تمام واقف بر هر ثانیه از زندگی تان باشید. مراقبه در حال کمک بسیار زیادی برای تسلط بر ذهن به شما می کند.

در ابتدا شاید سخت به نظر بیاید، اما اگر یاد بگیرید که مثلاً در موقع غذاخوردن فقط به غذایتان بیندیشید و نگذارید هیچ فکر دیگری به سراغتان بیایید مراقبه حال کرده اید. و یا در موقع غذا خوردن حواستان باشد که به تلویزیون نگاه نکنید و روزنامه نخوانید. حاکم بر لحظه های خود باشید و با افکار متفاوت ذهن را به پریشانی نکشید.

شادی درونی زمانی ایجاد می شود که به شناخت دقیقی در مورد خود رسیده باشیم، در این دنیا سردرگم رها نشده باشیم، بدانیم رسالتمان چیست؟ اصلاً دلیل حضور ما در این دنیا چیست؟ این کار نیز  فقط با سفری درونی امکان پذیر است، سفری به ژرفای درون. در این سفر آنقدر پیش می رویم تا لایه لایه وابستگی های بیرونی را کنار بزنیم و بدون وابستگی خود را ببینیم، می توان از مدیتیشن پراتی هارا استفاده کرد.

دست کشیدن از تمام تعلقات دنیایی به ما کمک می کند که بدانیم که هستیم و چرا هستیم! و این جواب ما را به آرامش و شادی درونی می رساند، زیرا به منبع انرژی کیهانی متصل شده و خود را در آغوش خداوند می بینیم. این حس و حال باعث می شود که با دیدی آگاهانه به زندگی و لحظاتمان تمرکز کنیم و تسلط بر ذهن خود داشته باشیم و کنترل ذهن را در دست بگیریم.

برای کسب آرامش و رسیدن به تمرکز بالا حتما دوره جامع و کامل آموزش مراقبه و مدیتیشن را تهیه کنید.

احتمالاً یکی از قوی ترین و مؤثرترین راه های رسیدن به آرامش و سکوت ذهن انجام مراقبه می باشد. در مدیتیشن فقط ناظرهستیم و به تماشای افکار درهم و برهم می نشینیم. آنقدر می آیند و می روند که تا دیگر فکری وجود نخواهد داشت و ذهن آرام می گیرد. به سکوت می رسد و آرام در خود فرو می رود.

مانند رودی آرام که می گذرد، بدون هیچ جنجال و هیاهویی. در این حال است که ذهن آرام می گیرد و فقط فرمانبردار است  و با کمی تمرین و افزایش قدرت ذهن می توانیم هر فکری را که می خواهیم به ذهن بیاوریم و هر زمان که نخواستیم به سراغ فکر بعدی برویم. این همان تسلط بر ذهن است و این وضعیت فقط در صورت آرامش ذهن اتفاق می افتد.

در زندگی مراقب چیزهایی که می شنوید و می بینید باشید، ممکن است با افرادی منفی ملاقات کنید. ناخودآگاه صحنه ای که ارتعاش منفی دارد دیده باشید، و یا حتی مجبور باشید با فردی منفی گرا و بدبین زندگی کنید. تمام این موارد بر ذهن ناخودآگاه تأثیر می گذارد و با ارتعاشات مستمر و روزانه باعث می شود تا این امواج منفی بیشتر وارد زندگی شما شوند.

پس تلاش کنید و روزانه به طور مداوم از جملات تأکیدی مثبت استفاده کنید. افکار مثبت را آنقدر در ذهنتان مرور کنید که جایی برای گنجاندن افکار منفی نماند و با مثبت اندیشی ذهن خود را مثبت کنید.

در جهان هستی ما دقیقا در جایگاهی می ایستیم که ظرفیتهای وجودی ما استحقاق آن را دارد. درسهای مهمی که همواره باید به خاطر داشته باشیم این است که:

ذهن ماهیتی است که تحت تأثیر آگاهی ما قرار دارد.
ما قدرت تغییر و تسلط بر ذهن را داریم. ما هر گونه که بخواهیم می اندیشیم.
آری ما آزادیم که هر گونه که بخواهیم بیندیشیم. ما می توانیم هر گونه که صلاح می دانیم بیندیشیم. زندگی فرآیندی پویاست. هر لحظه زندگی نقطه آغازی است.
این بزرگترین قدرت، آزادی و امکان عاملیت انسان است.
می توانیم بیندیشیم که انسان شادمان و یا غمگینی باشیم و بعد جهان درونی ما آن را برایمان برنامه ریزی نموده و بسازد. با اندیشه خاصی که طرح می کنیم، با تسلط بر ذهن می توانیم تحولی در جهان درونی خود ایجاد نمائیم.
با این توضیحات بی شک یکی  از رازهای مهمی که باید در زندگی بدانیم راز تسلط بر ذهن است.

جهان درونی ما بنیادی ترین و اساسی ترین جهان ارتباطی ماست. از جهان درونی ما کیفیت دنیای ما رقم می خورد.
با اندیشه های نوین، اندیشه های عادتی و شرطی شده و قدیمی خود را زیر سوأل ببریم. به این امر واقف باشیم که اندیشه های قدیمی به طور خودکار تا مدتها به سراغ ما می آیند.
به خاطر داشته باشیم که اندیشه ما در هر لحظه فرمان جدید و یا سکوی هدایت پر قدرت ما هستند.
هنگامی که بر اندیشه ای استوار باقی می مانید، تجربه ای جدید و رفتار های جدید خلق می شود.
وقتی این بینش را یافتید که شما قادرید به جهان درونی خود مسلط باشید، تازه در آغاز راه برای ایجاد دگرگونیهای فوق العاده اید. تازه در مسیر خوشبختی هستید.
واقعا این ما هستیم که مسیر خوشبختی را با اندیشه های خاص خود هموار می سازیم ( گر بود اندیشه ات گل، گلشنی) چه بدانید و چه ندانید هر رویدادی در زندگی ما بازتاب تفکر ماست.
مهمترین ابزار دست شما اندیشه شماست که خود شما آنها را انتخاب می کنید. اگر این اندیشه مرتبط با نفرت، ترس، سرزنش، انتقاد و احساس گناه باشد شما به سمت بیماری، حقارت و ضعف پیش می روید و اگر مرتبط با عشق، شجاعت، پذیرش، تدبیر و احساس قدرت باشد سلامتی، اعتماد به نفس و شادمانی بازتاب آن خواهد بود.
تا زمانیکه ما درکی از ذهن خود نداشته باشیم ، تسلط بر ذهن کاری بسیار دشوار و غیر ممکن خواهد بود. فکر کردن در مورد ذهن ممکن است به نظر بسیار طاقت فرسا و مشکل باشد و در واقع نیز بسیار پیچیده است. اما برخی از قوانین بسیار مهمی وجود دارد که حاکم بر نحوه عملکرد ذهن بوده و درکنار هم کلیدهایی را در خود نگه می دارند که آنها طرز کار را به وضوح تشریح می کنند.

درونتان دنیای بیرونتان را می سازد، پس آگاه باشید که به چه می اندیشید و چه می گویید و چه می کنید.

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

 

لطفا با لایک این مطلب ما را دلگرم و حمایت کنید.

بنام یزدان پاک
درود
خیلی مفید بود
ممنون

سپاس از نگاه زیباتون

سلام خدمت نویسنده من برای حل مشکل خود به دنبال روانشناس بودم ولی مطلب شما بسیار جااب بود

درود بر شما دوست عزیز

منم همینطور با خوندنه این پیج زندگیم به کل تغییر کرد شاید باور نکنی ولی با خوندنه مطالبه اینپیج اروم تر . اگاه تر . و باهوش تر شدم میدونم که درک میکنی چی میگم حسه خیلی خوبی بهم داد (امید) انگار همه مشکلاتمونو خلاصه شده و مرتب وکامل در اختیارمون داد اول از ناشر این پیج از صمیم قلبم ممنونم دوم از خدا که کمکم کرد شرطمیبندم هم سنه منم هستی تو این سن ما نیاز داریم یکی کمکمونکنه اما کسی نتونسته یعنی نمیشه کمک کنه فقط خودتی که میتونیبه خودت کمک کنی جالبه فک میکردیم بازن گرفتن یا رفتن به سربازی یا رفتن سره کار یا گپو گف با رفیقا یا خوندن و گشتو گذار تو پیج های اینترنت و بد تر از همه تنها بودن و فک کردن درست میشه وااای خدا ممنونم که این پیجوسره راهم گذاشتی کاری که صد تا روانشناس نمیتونستنو انجام داد انگار این پیج برا من ساخته شده بازم سپاس

درود بر شما
سپاس از نگاه پرمهرتون
بقول استاد بهاری در پناه یکتای بی همتا برقرار باشید

سلام..بسیار عالی و کامل.بنده مطالعاتی در مورد تمرکز و قدرت ذهن دارم.مطالب شما هم پس از مدتی فاصله گرفتنم از مسایل و تمرینهای ذهنی بسیار مفید بود….فقط در این مقاله به برخی موارد اشاره نشده….تفکر ما و کنترل ضمیر خودآگاه بر ذهن…و آیا ضمیر ناخودآگاه همان ذهن است یا زیر مجموعه آن و این وسط روح در کجای وجودمان است. لطف اگر فرصت جواب داشتید برایم ایمیل کنید.

با تشکر فرآوان

درود بر شما دوست عزیز
میتونید مقاله های مربوط به ضمیرناخودآگاه هم مطالعه کنید.

آقا بسیار عالی بود ممنون

درود بر شما دوست عزیز

تشکر از مطالبتون

درود بر شما

لطفاً فایل چاپی یا پی دی اف مطلب را در زیر مطلب برای دانلود قرار دهید. ممنون

سلام بسیار لذت بردم از مطالب واقعا عالی

خیلی عالی بود . تا یه حدودی بهم راهکار داد تا ترس هایی رو که دارم کنترل کنم.اما برای یه سری افکارم نتونستم راهکار درست رو پیدا کنم.
از وقتی که بچه بودم یعنی حدود 6 ، 7 سال ذهنم درگیر مسایل عاطفی بود و خیلی وقتها توی ذهنم خیالپردازی و داستان سرایی میکردم از شخصیت هایی ساختگی یچیزی مثل همون کارتونهایی که میدیدم مثل سیندرلا و زیبای خفته.مساله ای از نظر من یکم عجیب بود این بود که خیلی به بعد جنسی قضیه فکر میکردم با اینکه اصلا چیزی زیادی بجز یه بوسه نمیدونستم
به هر حال تو همه ی این سالها این مساله طول کشید تا اینکه توی دبیرستان در مورد مسایل جنسی اگاهی کامل پیدا کردم و ذهنم به صورت کاملا روشن خیالپردازی میکرد در موردشون
حالا که 21 سالمه هنوز هم از این موضوع رنج میبرم
چون اصلا کنترل شده نیست و تمام ساعت ها میتونم بهش فکر کنم و کنترلش واقعا سخته . شاید یک لحظه پسش بزنم ولی دوباره میاد سراغم
و حالا سوال من از شما و چیزی که میخوام ازش مطمین بشم اینه که با همه ی اینها، همه میدونیم مسایل جنسی جز لاینفک زندگی هستن و اصلا نمیشه در موردشون فکر نکرد.هر انسانی بهش فکر میکنه.چه متاهل چه مجرد
اگر من ذهنم رو بتونم کنترل کنم و از این افکار پاک کنم ، امکان نداره که دیگه هیچ وقت بهشون فکر نکنم.و ترسم از اینه که با فکر کردن بهشون تو یه شرایطی که مطمینا پیش میاد در اینده ، دوباره کنترل ذهنم از دستم در بره و باز هم دچار یجور اعتیاد فکری بشم
این افکار رو به نظرم نه میشه حذف کرد به طور کامل ، و نه میشه جایگزین کردشون با افکار مثبت
به نظرتون با همچین افکاری چطور باید برخورد بکنیم؟
ممنون میشم در صورت پاسخ به سوالم اون رو به جیمیلم ارسال کنید
با تشکر

سلام دوست عزیز
این مسائلی که گفتید جزیی از زندگی هر انسانی میتونه باشه، اما بطور متعادل، نه اینکه هر لحظه بهش اعتیاد داشته باشید، به نظر من مسئله شما عدم مشغولیت هست که باعث فکر به این مسائل میشه، شما اگر از وقت و زمانی که در طول روز دارید به نحوی استفاده کنید که بیکار نباشید و حتما در روز مخصوصا عصرها ورزش و یا پیاده روی انجام بدید باعث میشه که خیلی از این مسائل از ذهنتون دور بشن. پس ورزش در کنار پر کردن ساعات بیکاری در طول روز فراموش نکنید.

درود بر سرشت پاک
از مطالب مفید ومنحصر به فرد که عنوان کردید صمیمانه سپاس گزارم بله دنیا با سخنان خوب و حس شادی برگرفته از درون تبدیل به مکان زیباتری برای زندگی همگان می شود فراموش نکنیم گیاه پیش از گل دادن نیاز به ریشه دواندن دارد مراقب ریشه افکارمان باشیم تا بتوانیم روزی نظاره گر دشتی پر از گل در جهان باشیم
شاد و پاینده باشید

درود بر شما دوست عزیز
ممنون از نگاه زیباتون

باسپاس ازمطالب خوبتان،مدتی بوددرپی این ایه قران که می فرماید:ان الله لایغیروامابقوم حتی یغیروامابانفسهم به دنبال درک درست بودم که خوندن این مطالب درکی رادرمن نسبت به ان بوجوداوردودایره فهمم راوسیع ترساخت.

درود بر شما دوست عزیز

بسیار عالی بود یک جهان سپاس. این مطالب شما را هفته یک بار میخوانم تا اینکه در ذهنم باشد. بسیار تشکر از شما

درود بر شما دوست عزیز

عرض سلام و قدردانی فراوان. خیلی مطلبتون عالی و تاثیرگذار و مفید بود. براتون ارزومند سلامتی و عشق هستم.

درود بر شما
سپاس از نگاه پرمهرتون

بادورود فراوان
فرمانهایی که صادر میکنم بی چون و چرا انجام می شود مثلا شخصی که میخواهد به دیدنم بیاید ولی کار دارم وقتی فرمان را ارسال میکنم به آن شخص ونمیاد وقتی بعد از مدتی میبینمش ومیگویم چرا نیامدی داشتم میامدم که کاری برآیم پیش آمد ونتوانستم بیام

علی بود

سلام ، مطالبتون عالى بود ، دعاى خير ما بدرقه راهتان .

درود بر شما. سپاس بیکران.

بسیار ساده و روان و قابل فهم .با سپاس از زحمات شما موفق باشید

درود و سپاس از شما دوست عزیز. نگاهتون زیباست.

واقعا عالی بود..میتونم بگم حتی خوندن این مطالب نوید یه تحولی بزرگ در درون وجودم ایجاد کرد.البته به هیچ عنوان جو گیر نشدم نه سرسوزن شناختی به نویسندش دارم یانه ریالی گیرم میاد که دارم اینجوری تعریفا تمجید میکنم.انگار ذهنم تشنه ی همچین مطالبی بود تا خیلی چیزارو بهم بفهمونه

درود بر شما محمد عزیز
خوشحالیم که مقاله تسلط بر ذهن تونسته در شما انرژی خوب و مثبت ایجاد کنه، رسالت ریلکس سام وان بر همین امر پایه ریزی شده، موفق باشی

بسیار عالی بود توشرایطسختی هستم تلاش میکنم قوی تر ومثبت تر بشم.به امید روزای خوووب

بسیار عالی بود. سپاسگزارم. متن پرسودی نوشته اید.

درود بر شما دوست عزیز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هر چیزی در این دنیا دو بار آفریده می شود یک بار در ذهن و بار دیگر در دنیای ماده آفریده خواهد شد، برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا آن را باور کرد و قبل از باور به موفقیت باید خود را باور کرد. انگیزه بخشیدن و ایجاد روحیه عالی خط مشی ریلکس سام وان می باشد، با ما همراه باشید…

آیا حساب کاربری ندارید؟

ذهن شما، قدرتمند ترین ابزاری است که شما می توانید به وسیله ی آن تغییرات مثبت زیادی در زندگیتان ایجاد کنید. گفته می شود هر شخصی به طور متوسط ۷۰۰۰۰ بار در طول روز فکر می کند. دقت کنید که هیچ انسانی نمی تواند حتی ۲ درصد از ذهن و فکر خود را هم کنترل کند زیرا اگر می توانست، توانایی ذهنی اش در حد انیشتین می بود! در حال حاضر تنها روشهایی که می توانید بیشترین کنترل را بر ذهن خود داشته باشید در این مطلب آمده است.

هیچ شکی برای خوانندگان این مقاله باقی نمی ماند که کنترل ذهن وجود دارد. علم روانشناسی رفتاری با این که نه عرفانی است و نه جادویی، ممکن است حرفه ‌ای به نظر برسد، زیرا اثرات مفید شکل گیری ذهنی به وسیله اصول رفتاری می ‌تواند گاهی بسیار دراماتیک و نمایشی باشد.

تنها چیزی که می توان در مورد کسانی گفت که با ناباوری در حال نگاه کردن هستند، این است که آیا از یک علم ثابت شده ذهنی که ” یک ماهیت حساس و قابل لمس ” دارد چشم پوشی می کنید؟

اگر مواردی در این زمینه می‌خواهند، خب البته مطالعات فراوانی وجود دارد.

وقتی شما افکار تان را تغییر می دهید در واقع شما احساسات تان را تغییر داده اید بنابراین اثرات منفی را از زندگی خود دور کرده اید. برای اینکه بتوانید ذهن خود را مدیریت کنید اول باید بتوانید افکار منفی را از ذهن تان حذف کنید. برخی از افکار مثبت و منفی که در ذهن ما وجود دارند عبارت اند از:چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

حتما بخوانید: برای تقویت مغز خود این ۱۰۰ کار را انجام دهید (جدیدترین تحقیقات دنیا)

این کار نیاز به تمرین و گذشت زمان دارد؛ اما به طور خلاصه باید گفت برای دورکردن افکار منفی باید ۴ نکته زیر را تمرین کنید:

تکنیک اول-جلوگیری و تعویض افکار منفی با مثبت: این تکنیک ابزاری برای برنامه ریزی مجدد ذهن نیمه هشیار شماست. ریسک پذیر باشید و افکار خود را دنبال کنید.

تکنیک دوم-حذف برخی افکار: وقتی افکار منفی به سراغتان می آید، نفس عمیق بکشید و دیگر به آن فکر نکنید. به خود بگویید: “دیگر بس است من قادر هستم ذهن خود را کنترل کنم ”

حتما بخوانید: ۱۵ تا از جدیدترین قرص های مکمل جهت تقویت حافظه (موثر و بدون عوارض)

برای مثال اگر فرزند تان، در یک مرکز خرید گم شد، بعد از پیداکردن او، فریاد نزنید و نگویید:” مگر بهت نگفتم از جلوی چشمم دور نشو ” این باعث افزایش سطح ترس در بچه می شود و همچنین او با خود می گوید وقتی من اشتباهی انجام میدهم، پدر و مادرم خیلی عصبانی می شوند بنابراین سعی می کند در بسیاری از موارد به شما دروغ بگوید و این نتیجه رفتار اشتباه خود شما است.

به جای آن از نگهبان یا شخصی که فرزند شما پیدا کرده است بگویید: متشکرم که او را پیدا کردید و از او نگهداری کردید ” به جای دعوا کردن با فرزند تان، با آرامش به او یاد دهید که در این مواقع چه کاری باید انجام دهد.

بهترین راه در هنگام اضطراب و عصبانیت، نفس عمیق کشیدن است.

حتما بخوانید: ۳۰ تا از بهترین روشهای گیاهی افزایش هوش و حافظه طبق جدیدترین تحقیقات

ذهن شما ابزاری برای رسیدن به اهداف تان است. می توانید اجازه دهید ذهن تان با افکار بیهوده و ناخواسته درگیر باشد همچنین می توانید ذهن و افکار خود را مدیریت کنید و مثبت اندیش باشید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام.بعضی از فایل ها مث 16،17،18.20و 21}خراب هستند….

سلام خیر متاسفانه…

عالی بود…

منم همینطور کاملا موافقم…

من خودم ووشو کارم و تازه ۲ ساله وارد این رشته شدم واقعا هم ع…

همه چی خوبه ولی چرا اندازه هاشو نمی‌نویسد اگر لطف کنید انداز…

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

درباره ما

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم.

هنرفردی    سالم زیبا 

تهران-خیابان انقلاب

تماس 09191210008

تلفن ثابت 28426929-021      ایمیل [email protected]

چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

تبلیغات    تماس با ما 

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

به دست گرفتن کنترل ذهن چگونه امکان پذیر است؟ روش های تسلط بر ذهن شامل چه راه هایی است؟ تکنیک های کنترل ذهن و ترفند های چیره شدن بر ذهن سرکش  چه چیزهایی هستند؟ فواید کنترل ذهن در زندگی انسان چیست؟ در باب موضوع کنترل ذهن همواره این چنین سوالاتی مطرح می شود. ذهن انسان بزرگترین سلاح اوست. ذهن جایگاه باورها و قالب های ذهنی انسان است که به طور مستقیم بر روی زندگی او تاثیر می گذارد. اما همواره در زندگی تجربه کرده ایم که در موقعیت های مختلف افکار منفی زیادی روانه ذهن مان شده است. این افکار که نتیجه آن ترس است منجر می شود تا شما به سمت کارها و هدف های جدیدی که دارید حرکت نکنید. همواره در نقطه امن خود باقی بمانید و هیچ گاه پیشرفتی را تجربه نکنید.چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

اما شما می توانید با یادگیری یک سری اصول ذهن خود را کنترل کنید و در حالت طبیعی ذهن انسان بیشتر مایل است تا به افکار منفی توجه کند. از آن ها سخن بگوید و روی این افکار تمرکز کند. این شما هستید که باید از جولان دادن این افکار در ذهن تان جلوگیری کنید. چون به محض اینکه اندکی روی آن ها انرژی بگذارید در ذهن تان تبدیل به یک غول سرکش می شوند. این غول ترس را در شما ایجاد می کند و باعث می شود فکر کنید برای انجام دادن کاری یا رسیدن به هدف تان به اندازه کافی خوب نیستید. در این مقاله به مسئله کنترل ذهن و روش های تسلط بر ذهن می پردازیم. وب سایت موفقیت موسسه ملک پور همواره در تلاش است تا قدمی در جهت بهتر شدن زندگی شما همراهان عزیز بردارد. امیدواریم تا در این راه موفق باشیم. با ما همراه باشید.

 

شما همین حالا که در حال مطالعه این متن را می خوانید هم یک سری قالب های ذهنی دارید . بعضی از این قالب ها درست و بعضی غلط هستند. در ادامه به بعضی از این عادت ها و قالب های ذهنی غلط می پردازیم :

این فکر که تو به اندازه کافی خوب نیستی و نمی توانی به اهدافی که انتخاب کردی برسی هرگونه اراده، تلاش و خلاقیت را در شما می کشد. از اینکه به خود بقبولانید که خوب نیستید جلوگیری کنید. اگر انسانی توانسته به چیزی برسد، مطمئنا شما هم می توانید. شما اشرف مخلوقات هستید. این نکته را فراموش نکنید.

بزرگترین رقیب شما فقط و فقط خودتان هستید. اگر به همین یک جمله باور داشته باشید بسیاری از دغدغه های ذهنی تان حل خواهد شد. از اینکه همواره خود را با دیگران مقایسه کنید بپرهیزید. این کار باعث می شود به جای اینکه به خودتان و توانایی های تان توجه کنید، روی دیگران متمرکز شوید و انرژی تان را هدر دهید.

در لحظه تصمیم نگیرید و معمولا وقتی اتفاقی می افتد سریع واکنش نشان ندهید. این موضوع می تواند پایه گذار استرس ها و مشغولیت های ذهنی شود. پس همواره در هنگام تصمیم گیری حداقل 5 دقیقه به خود فرصت دهید و بعد اقدام کنید.

این عامل ذهنی نیست بلکه فیزیکی است. شما باید بدانید که چطور می توانید خود را آرام کنید. از راه بینی هوا را وارد کنید و پس از حبس چند ثانیه ای آن به آرامی از راه دهان آن را خارج کنید. همین کار به ظاهر ساده می تواند در آرامش ذهنی تان تاثیر به سزایی داشته باشد.

ترس شاید بزرگترین دشمن انسان در راه رسیدن به اهداف باشد. ترس همه چیز را نابود می کند؛ خلاقیت را از شما می گیرد و کاری می کند که یک گوشه بنشینید و فقط غر بزنید. تا جایی که می توانید بر روی نکات مثبت تمرکز کنید و بدانید که ترس یعنی خدا نیست. شما باید بتوانید با توکل و ایمان به خدا راهی را که دارید به اتمام برسانید و به اهداف تان دست پیدا کنید. پس ترس را بکشید. قبل از آن که همه چیز را از شما بگیرد.

اینکه همواره خودتان را بکوبید و افراد دیگر را در ذهن تان تشویق کنید نتیجه ای به جز شکست اعتماد به نفس در پی نخواهد داشت. پس سعی کنید در موقعیت های مختلف بر روی توانایی های خود تمرکز کنید و با تشویق خود این انگیزه را برای ادامه دادن در خودتان ایجاد کنید. یادتان باشد این شما هستید که باید خودتان را خوشحال کنید. پس همین کار را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانید.

این افکار مزاحم را بشناسید. آن ها را روی کاغذ بیاورید و سعی کنید به مرور زمان آن ها را از ذهن تان خارج کنید. خودتان را رها کنید. آن گاه خواهید دید چقدر راحت تر زندگی خواهید کرد.

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه به موضوع کنترل ذهن و روش های تسلط بر ذهن بپردازیم. نظر شما چیست؟ از دید شما تکنیک های کنترل ذهن چه چیزهایی هستند؟

در یک ویدیو در رابطه با آن صحبت کنید و با ما به اشتراک بگذارید

فقط کافیه اسم و آدرس ایمیلت رو توی این فرم وارد کنی. به همین سادگی!


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

صفحه رسانه موفقیت

دانلود رایگان کتابهای صوتی

جادوی تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه

کتاب صوتی رایگان به سوی کامیابی

تغییری شگرف در زندگی

گوشه ای از زندگی افراد موفق

ابعاد موفقیت

گفتگوی جف بزوس و برادرش مارک

 

استاد امیر محمد ملکپور وکیل پایه یک دادگستری و از وکلای با سابقه در زمینه حقوق بین الملل و حقوق تجارت هستند که در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری رشته حقوق در دانشگاه وین اتریش و رشته بیزنس در دانشگاه سوئیس می باشند. ایشان از اساتید برجسته در خصوص موفقیت هستند که در این صفحه رازهای موفقیت و حس خوب زندگی را با شما عزیزان در میان می گذارند.

بهترین راه ارتباط با ما جهت مشاوره، پیگیری خرید، آگاهی از آخرین اخبار و سمینارهای موفقیت از طریق تلفن های مذکور در این وبسایت به شرح ذیل تماس حاصل بفرمایید:

021-49196000

چگونه ذهن خود را کنترل کنیم

021-49076

[email protected]

چگونه ذهن خود را کنترل کنیم
چگونه ذهن خود را کنترل کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *