چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

 
helpkade
چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم
چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

ورود به سایت

» رمز خود را فراموش کردم

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

ثبت نام در سایت

» عضو هستید؟ وارد شوید

چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

» رمز خود را فراموش کردم

بازیابی رمز عبور

» عضو هستید؟ وارد شوید

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

هیپنوتیزم کردن یک نفر که خودش می‌خواهد هیپنوتیزم شود، بسیار آسان است، زیرا مهم‌ ترین اصل هیپنوتیزم کردن خود-هیپنوتیزمی است. برخلاف باور عموم، هیپنوتیزم کردن به کنترل ذهن یا قدرت‌های جادویی ربطی ندارد. شما به عنوان راهنما تنها باید به فرد کمک کنید تا در حالت ریلکس قرار گرفته و به حالت خوابیده تبدیل شود. روش آرام سازی پیشرونده عضلانی یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای افرادی است که خودشان مایل به هیپنوتیزم شدن هستند و به تجربه خاصی هم نیاز نیست. با پروشات همراه باشید.

1. فردی را پیدا کنید که می‌خواهید هیپنوتیزم شود. هیپنوتیزم کردن فردی که نمی‌خواهد هیپنوتیزم شود یا به این کار ایمان ندارد، بسیار مشکل خواهد بود، به خصوص اگر تازه کار باشید. فردی را بیابید که هم بخواهد هیپنوتیزم شود و هم ریلکس باشد تا بتوان بهترین نتیجه را کسب نمود.

2. یک اتاق آرام و راحت انتخاب کنید. شرکت کننده باید احساس امنیت و راحتی داشته باشد. اتاق باید تمیز بوده و نور کمی وارد اتاق شود. فرد را روی صندلی نشانده و وسایلی مانند تلویزیون یا افراد دیگر را از اتاق خارج کنید.

3. به فرد اطلاع دهید که از هیپنوتیزم چه انتظاری داشته باشد. اغلب افراد طبق آنچه در تلویزیون دیده‌اند درباره هیپنوتیزم تصور متفاوتی دارند. در حقیقت هیپنوتیزم یک تکنیک ریلکس کردن است که باعث می‌شود به مشکلات خود تمرکز کرده و یا با ناخودآگاه خود آشنا شوند. در حقیقت ما در هنگام رؤیا دیدن و غرق شدن در موسیقی و فیلم هم به ناخودآگاه خود وارد می‌شویم. در هیپنوتیزم حقیقی:

4. از هدفشان برای هیپنوتیزم شدن سؤال کنید. هیپنوتیزم افکار نگران کننده را کاهش داده و حتی سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. این کار می‌تواند به عنوان ابزاری برای افزایش تمرکز در زمان آزمون یا وقایع مهم یا کاهش استرس در اوقات نگرانی، استفاده می‌شود. درصورتی که هدف خود از انجام هیپنوتیزم را بدانید، نتیجه بهتری از آن کسب خواهید نمود.

5. از او بپرسید آیا تابه حال هیپنوتیزم شده و اگر شده تجربه‌اش چگونه بود. اگر تجربه داشته‌اند، درباره چگونگی انجام آن و واکنش آن‌ها سؤال کنید. در این صورت با واکنش فرد در حین انجام این کار آشنا شده و متوجه می‌شوید باید از چه کاری اجتناب کنید.

1. با صدای آرام، آهسته و آرام بخش صحبت کنید. با صدای آرام، متمرکز و شمرده صحبت کنید. جملات خود را طولانی‌تر ادا کنید. صدایتان طوری باشد که گویی می‌خواهید یک فرد ترسیده یا نگران را آرام کنید. در کل زمان هیپنوتیزم صدایتان به همین صورت باشد. برخی از کلمات مناسب برای آغاز عبارت‌اند از:

2. از آن‌ها بخواهید عمیق و منظم نفس بکشند. سعی کنید که فرد آرام و عمیق نفس بکشد. سعی کنید به همراه آن‌ها تمرین نمایید تا این کار را یاد بگیرند. “نفس عمیق بکش و قفسه سینه و شش‌هایت را از هوا پر کن”، سپس به آرامی هوا را از قفسه سینه خارج کنید، “به آرامی هوا را از قفسه سینه خارج کند و شش‌هایت را خالی کن.”

3. از آن‌ها بخواهید بر یک چیز خاص تمرکز کنند. اگر در مقابل او قرار دارید از فرد بخواهید به پیشانی شما خیره شده و یا بر یکی از اشیای درون اتاق تمرکز کند. از آن‌ها بخواهید یک شی را انتخاب کرده و تنها به همان فکر کنند. در اینجاست که برخی از ساعت‌های زنجیر دار استفاده می‌کنند تا فرد به آن خیره شود. اگر فرد با چشمان بسته تمرکز بیشتری دارد، اجازه دهید چشمان خود را ببندد.

4. از آن‌ها بخواهید بدنشان را قسمت به قسمت ریلکس کنند. پس از اینکه فرد آرام و بی حرکت ماند، نفس عمیق کشید و شما هم صدای خود را آرام کردید، از او بخواهید پا و انگشتان پای خود را ریلکس کند. از آن‌ها بخواهید ماهیچه‌های خود را در حالت ریلکس قرار دهند. سپس ماهیچه‌های پا، ران و در نهایت صورت را ریلکس کنند. سپس می‌توانید به ماهیچه‌های کمر، شانه، دست و انگشتان دست اشاره کنید.

5. فرد را تشویق کنید تا بیشتر ریلکس شود. با پیشنهاد دادن توجهشان را جلب کنید. به آن‌ها نشان دهید که آرام و ریلکس شده‌اند. اگرچه می‌توانید جملات مختلفی ادا کنید اما هدف این است که فرد بیشتر در خودش غرق شده و آرام‌تر و متمرکزتر شود.

6. با استفاده از تنفس و زبان بدن فرد او را به خلسه روحی سوق دهید. این جملات و مراحل را چندین بار تکرار کنید تا فرد به مرحله ریلکس شدن مطلق وارد شود. به نشانه‌های تنش در چشم (تکان خوردن)، انگشت دست و پا (لرزندان انگشت‌ها) و تنفس (آرام و نامنظم) توجه کرده و تکنیک‌های ریلکس کردن را آنقدر ادامه دهید تا فرد آرام و ریلکس شود.

7. از تکنیک “راه پله هیپنوتیزمی” استفاده کنید. این تکنیک توسط متخصصان هیپنوتیزم و افرادی که خود را هیپنوتیزم می‌کنند استفاده می‌شود تا به خلسه وارد شوند. از فرد بخواهید خود را در بالای یک راه پله طولانی و در یک اتاق گرم و آرام تصور کند. با پایین آمادن از پله‌ها احساس ریلکس شدنشان بیشتر می‌شود. هر قدم آن‌ها را بیشتر در خودشان فرو می‌برد. همانطور که راه می‌روند به آن‌ها بگویید تنها 10 پله باقی مانده و در هر پله راهنمایی‌شان کنید.

1. این را بدانید که نمی‌توانید در زمان هیپنوتیزم هرچیزی را به فرد بگویید تا انجام دهد، این کار سواستفاده از اعتماد اوست. همچنین برخی از افراد پس از انجام این کار به یاد دارند که چه کاری انجام داده‌اند، بنابراین از شما ناراحت خواهند شد. بنابراین به جای شوخی کردن از فرد بخواهید ریلکس شده و مشکلات و نگرانی‌های خود را کنار بگذارد.

2. از تکنیک‌های هیپنوتیزم برای کاهش استرس استفاده نمایید. هیپنوتیزم می‌تواند در کاهش استرس و نگرانی مؤثر باشد، بنابراین حتماً لازم نیست برای این کار از روش هیپنوتیزمی خاصی استفاده کنید. تنها کافی است فرد به حالت خلسه برود تا اضطراب اش کاهش یابد. به ندرت دیده می‌شود که فرد در زندگی روزمره به حالت ریلکس و آرامش مطلق وارد شود و نگرانی‌اش تسکین یابد. بنابراین هیپنوتیزم می‌تواند مؤثر باشد.

3. از فرد بخواهید راه حل مشکلات احتمالی را تصور کنند. به جای اینکه راه کنار آمدن با یک مشکل را به فرد بگویید از او بخواهید خود را در حین فائق آمدن بر یک مشکل تصور کند. احساس موفقیت چه حسی را در اختیارشان قرار می‌دهد؟ چگونه می‌توانند به آن مرحله برسند؟

4. بدانید که هیپنوتیزم می‌تواند برای انواع مشکلات روانی استفاده شود. اگرچه برای حل این مشکل در ابتدا باید از روان پزشک کمک بگیرید اما هیپنوتیزم می‌تواند برای از بین بردن عادت و اعتیاد، درد بدن، فوبیا، مشکلات مربوط به اعتماد به نفس و غیره استفاده شود. اگرچه هرگز نباید خودتان این روش را برای درمان یک فرد استفاده کنید، اما این روش می‌تواند یکی از راه‌های درمان محسوب شود.

5. بدانید که هیپنوتیزم تنها بخش کوچکی از راه حل سلامت روان است. از جمله فواید هیپنوتیزم عبارت است از ریلکس شدن و آرامش. در این صورت هم ریلکس شده و هم می‌توانید به مشکل خود فکر کنید. با این حال هیپنوتیزم یک راه حل قطعی یا معجزه نیست بلکه به فرد کمک می‌کند تا بیشتر در خودش غرق شود. این راه حل می‌تواند به سلامت روانی کمک کند اما مشکلات جدی باید توسط متخصص اعصاب و روان درمان شود.

1. به آرامی فرد را از حالت خلسه خارج کنید. نباید به طور ناگهانی فرد را از حالت خلسه بیرون آورید. به آن‌ها اجازه دهید تا رفته رفته هوشیار شوند. به فرد بگویید تا پنج می‌شمارید و او آگاهی و هشیاری خود را بازخواهد یافت. اگر فرد بیش از حد در خلسه فرو رفته، مجدداً از تکنیک راه پله استفاده کنید تا با بالا آمدن از هر پله آگاهی‌شان افزایش یابد.

2. درباره هیپنوتیزم با فرد صحبت کنید تا در آینده این کار را بهتر انجام دهید. از فرد بپرسید چه حسی به او دست داد، چه چیزی می‌توانست او را از خلسه خارج کند و چه احساسی داشت. در این صورت در دفعه‌های بعدی کار خود را بهتر انجام داده و به این فرد هم کمک کرده‌اید تا از فرایند هیپنوتیزم خود لذت ببرد.

3. برای سؤالات آینده خود را آماده کنید. سعی کنید برای شنیدن این سؤالات و ارائه پاسخ مناسب به آن‌ها در آینده، خود را آماده کنید. زیرا اعتماد به نفس باعث می‌شود که فرد به شما اعتماد کرده و بهتر واکنش نشان دهد. سؤالات رایجی که ممکن است از شما پرسیده شوند عبارت‌اند از:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها (16)

بستن فرم

آذر 23, 1399

من فکر میکردم هیبنوتیزم یه چیز جادوییه و کلا نمیدونستم چیه ولی حالا که دیدم کاملا برعکس اون چیزیه که فکر میکردم

پاسخ

دی 4, 1399

منم همینطور

پاسخ

چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

بهمن 12, 1399

یعنی میتونیم کاری کنیم که هرچی به طرف مقابل میگیمو انجام بده

پاسخ

بهمن 14, 1399

نه نوشته که اون فرد کنترلش دست خودشه نمیتونی بهش دستور بدی که چکار نکنه و نکنه

پاسخ

شهریور 3, 1399

من مدتی تصور میکنم و تصاویری میاد تو ذهنم که انگار قبلا یه اتفاقاتی برام افتاده و هیپنوتیزم شده بودم،اگه هیپنوتیزم بشم، میشه فهمید ک قبلا هیپنوتیزم شدم یانه، ممنون میشم اگه جواب بدید

پاسخ

دی 25, 1399

نه هیچ فکری درونت روشن نیست
برای اینکه بهتر بفهمی:
سریال قورباغه رو تماشا کن.

پاسخ

بهمن 5, 1399

سریال قورباغه درباره ی فضا هست
اصلا زبطی نداره زیاد

پاسخ

بهمن 10, 1399

سریال قورباغه کاملا در مورد هیپنوتیزم اشتباه کرده چون در حالت هیپنوتیزم هیچ فردی رو بدون رضایت نمیشه وادار کرد، ک کاری رو به اجبار انجام بده.

پاسخ

بهمن 5, 1399

مثلا چه نوع تصاویری؟؟ از اینده از گذشته تا حالا کما رفتی؟؟

پاسخ

فروردین 27, 1399

عالییییییی بود من از راه خیرواردش میشوم و کسی که افسرده است خوب می کنم مرسی

پاسخ

دی 10, 1398

بسیار عالی. من یک ساله دارم به ملت تو سایتم توضیح میدم هیپنوتیزم واقعی چیه اینا همچنان میگن نه آدم خشک میشه میری رو شکمش ماهیچه هاش و مفاصلش جمع نمیشه! یا نمیدونم با هیپنوتیزم شخص رو به آینده میبریم و این چیزا… به امید سواد هرچه بیشتر ملت

پاسخ

تیر 26, 1399

سلام. چگونه توانستی فرد را به اینده ببری.و وقتی به اینده بردی جواب تو را میدادند منظورم اینکه اگه از اینده فرد سوال میکردی بت جواب میداد.

پاسخ

آبان 23, 1399

میشه به منم یاد بدید؟

پاسخ

آبان 3, 1398

بسیار موثر بود

پاسخ

مرداد 19, 1398

تشکر از زحماتتون واقعا مفید بود****

پاسخ

اردیبهشت 10, 1398

ممنونم توضیحاتتون عالی بود ****

پاسخ

آخرین نظرات

پربازدیدهای اخیر

دسته‌ها

فیلم

سریال

انیمه

شخصیت‌ها

کمیک

تریلر

اخبار سینما و تلویزیون

سایر

پروشات در شبکه‌های اجتماعی

تلگرام

اینستاگرام

آپارات

اشتراک در خبرنامه

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پروشات تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. جبران خسارات مادی و معنوی بر عهده رسانه متخلف خواهد بود.

هیپنوتیزم گویی جادویی به نظر می رسد اما در حقیقت تمرین و علم زیادی در پشت عمل هیپنوتیزم قرار دارد. یکی از موثرترین راههای هیپنوتیزم کردن افراد استفاده از چشم هست. چشم ها دروازه ای برای راهیابی به ذهن هستند؛ اما فقط از این عمل برای افرادی که رضایت خود را قبل از اینکه شما آنها را هیپنوتیزم کنید اعلام کنند استفاده کنید و همیشه از توانایی هایتان به طور واضح استفاده کنید.

۱-سعی کنید برای مدت زمان طولانی پلک نزنید. در آینه نگاه کنید ببینید چقدر زمان طول می کشد تا پلک نزنید.

۲-تمرین تمرکز روی اشیا. این کار را با نگاه کردن به یک شی نزدیک، مانند مداد و سپس روی یک شیء دور در اتاق انجام دهید.چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

۳-بهبود آگاهی محیطی شما. این توانایی شما برای دیدن اشیا و حرکات در هر دو طرفتان بدون نیاز به چرخش سر است. برای بهبود این توانایی:

حتما بخوانید: هیپنوتیزم چیست؟ آیا واقعی است؟ و ۱۶ سوال فوق العاده مهم دیگر

۴-اول از همه از فرد مورد نظر اجازه بگیرید. از او بپرسید: «آیا می توانم شما را هیپنوتیزم کنم؟» مطمئن شوید که آنها «بله» می گویند.

۵-از او بخواهید در موقعیت راحت و صاف بنشیند. نگذارید آن ها بیاستند، زیرا آن ها در طول هیپنوتیزم آرام خواهند شد و اگر ایستاده باشند، سقوط خواهند کرد.

۶-به او بگویید تا روی یک نقطه در زیر چشم راستتان تمرکز کند و وقتی با آن ها صحبت می کنید جای دیگری را نگاه نکنند.

۷-به آن ها خیره شوید بدون اینکه پلک بزنید. از ۵ تا ۱ با یک صدای آرامش بخش وکم بشمارید. همانطور که می شمارید، به آنها بگویید:

۸-به فرد مورد نظر بگویید که قصد دارید شانه اش را لمس کنید و سپس او سست خواهد شد. قبل از اینکه آنها را لمس کنید مهم است که به او بگویید قصد انجام چه کاری را دارید. این امر ذهن او را آماده دستور گرفتن از شما می کند و او کاری را که از او بخواهد انجام می دهد. به شخص بگویید: “هنگامی که شانه ات را لمس کنم، سست و آرام و سنگین می شوی. آماده ای؟”

۹-شانه ی فرد را لمس کنید و به او بگوئید زمان سست شدن و استراحت است. در صورتی که فرد به عقب رفت نگران نباشید. این نشانه علامت این است که آنها کاملا آرام شده اند و اکنون تحت هیپنوتیزم قرار دارند.

۱۰-مطمئن شوید که آنها در حال حاضر تحت هیپنوتیزم هستند. مهمه که شخص بداند حالت آرامش بخشی که در آن قرار دارد به علت هیپنوتیزم است. همچنین باید مطمئن باشیم که آن ها ایمن هستند. به آن ها اطمینان دهید تا به شما اعتماد کنند و به دستورات شما گوش دهند.

۱۱-به او بگویید که دست راست خود را بالا بیاورد. به او بگویید که احساس سستی و آرامش کند. سپس، بازوی او را لمس کنید تا یک پاسخ از او ببینید.

۱۲-کاری کنید تا فقط صدای شما را دنبال کنند. از ۵ تا ۱ بشمارید. به آنها بگویید که وقتی به ۱ رسیدید، تنها به صدای شما گوش دهند.

۱۳-تست حالت هیپنوتیزم. اکنون که کنترل هیپنوتیزم بر شخص دارید، می توانید قدرت خود را امتحان کنید؛ مثلا به او بگویید بینی یا گوش خود را لمس کند یا دست و پای خود را حرکت دهد.

حتما بخوانید: خود هیپنوتیزم چیست؟ چه تاثیراتی دارد و چه استفاده هایی از آن می شود؟

۱۴-هیپنوتیزم را با خوابیدن یا ناآگاهی اشتباه نگیرید. هیپنوتیزم در واقع یک حالت عمیق تمرکز ذهن است که باعث می شود شما بیشتر نسبت به پیشنهادات آگاه باشید و آن ها را قبول کنید.

۱۵-از مزایای هیپنوتیزم مطلع شوید. هیپنوتیزم فقط یک کار سرگرم کننده نیست. در حقیقت، هیپنوتیزم نشان داده است که به افراد کمک می کند تا از بی خوابی، سیگار کشیدن، پرخوری و سایر اختلالات نجات یابند.

۱۶-به خاطر داشته باشید که هیپنوتیزم یک مهارت آموزش دیده مانند هر مهارت دیگری است. در حال حاضر هیچ مقررات دولتی برای هیپنوتیزم وجود ندارد؛ اما هیپنوتراپیست ها می تواننددر دوره های اولیه یا پیشرفته هیپنوتیزم آموزش ببینند.

دانلود مطلب بالا به صورت پی دی اف

دانلود pdf

 

باز هم هرگونه سوال یا نظری راجب هیپنوتیزم دارید در بخش نظرات با ما مطرح نمایید.

خوب بود لطفا جزوات آموزش و تمرینات را ترویج دهید متشکرمچگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام.بعضی از فایل ها مث 16،17،18.20و 21}خراب هستند….

سلام خیر متاسفانه…

عالی بود…

منم همینطور کاملا موافقم…

من خودم ووشو کارم و تازه ۲ ساله وارد این رشته شدم واقعا هم ع…

همه چی خوبه ولی چرا اندازه هاشو نمی‌نویسد اگر لطف کنید انداز…

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

درباره ما

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم.

هنرفردی    سالم زیبا 

تهران-خیابان انقلاب

تماس 09191210008

تلفن ثابت 28426929-021      ایمیل [email protected]

تبلیغات    تماس با ما 


دانلود مطلب بالا به صورت پی دی افDownloads-icon


دانلود pdfDownloads-icon

هیپنوتیزم یا خوابگری شاخه ای از علم روانشناسی است که فرد در آن با استفاده از تلقین، در حالت خاصی از هوشیاری قرار می گیرد و ذهن در آن روی موضوع خاصی متمرکز می شود، در امواج مغزی تغییر ایجاد می شود و آگاهی محیطی کاهش می یابد و درباره موضوعات قابل توافق تلقین پذیری فرد افزایش می یابد.

هیپنوتیزم، را تقریبا همه، وقتی که غرق مطالعه یک کتاب، گوش کردن به موسیقی دلخواه، تماشای یک فیلم یا هر فعالیت مورد علاقه دیگری هستند تجربه نموده اند زیرا در این هنگام ارتباط آنها با محیط اطراف کم می شود و ممکن استدر این موقعیت ها متوجه صدای اطراف نشوید.

افرادی که هنگام فکر کردن به موضوعی به شدت روی موضوع متمرکز می شوند توانایی هیپنوتیزم پذیری مناسبی دارند، و وقتی این فرد در حالت هیپنوتیزم قرار می گیرد، ذهنش برای پذیرش پیشنهادات و تلقینات درمان گر آمادگی دارد و هیپنوتیزم بر آنها اثر بخش تر است و تلقینات مثبت و درمانی به لایه های عمیق ذهن نفوذ می کنند.

اقسام هیپنوتیزم به سه گونه عمده تقسیم می شوند:

چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

تلقینی، پسرفتی و تحلیلی.

متخصصین علم هیپنوتیزم هر یک از این اقسام را بکار می برند. تلقین درمانی زمانی است که برای تغییر دادن طرز فکر، احساس و کردار به فرد تلقینات ساده ای القا شود تا مشکل او اینگونه حل گردد. در این گروه هیپنوتیزم کنندهای نمایشهای سرگرمی نیز قرار می گیرند ،هر چند این روش جنبه درمانی ندارد.

در پسرفت درمانی فرد باید خاطرات گذشته خود را بیاد بیاورد، تا به علت مشکلات کنونی، پی ببرد. در تحلیل درمانی متخصص ذهن ناخودآگاه فرد را تحلیل کند تا مشکلات او حل شود.

5 مرحله زیر را برای هیپنوتیزم باید انجام دهید:

مرحله 1:

تصمیم گیری در مورد کاری که می خواهید انجام دهید . در چند کلمه تلقینات را مرتب نمایید.

مرحله 2:

مرحله 3:

چهره گیرنده را تصور کنید و در ذهن خود تجسم کنید. در صورت واضح نبودن تصویر نگران نباشید و دوباره تلاش نمایید.

مرحله 4:

با تصویر ذهنی صحبت کنید و تلقینات را القا نمایید. حداقل زمان برای این مرحله 10 دقیقه است.

مرحله 5:

در مرحله پایانی چشمان خود را گشوده و منتظر نتیجه باشید.

تجربه 1

شما با هیپنوتیزم می توانید با دوستانتان از طریق تصویر ذهنی صحبت نمایید و از آنها بخواهید با شما تماس تلفنی برقرار کنند. چند دقیقه صبر کنید و نتیجه را بررسی کنید.

تجربه 2

با چهره رئیستان بطور ذهنی صحبت کنید و از او درخواست روابط دوستانه داشته باشید.

تجربه 3

با اعضای خانواده بطور ذهنی صحبت نمایید و از آنها بخواهید که شاد باشند.

تجربه 4

برای یک تجربه سرگرم گننده به دوستتان بگویید که در مورد یک رنگ فکر کند. بعد شما نام رنگ را در قطعه کاغذی بنویسید. سپس از او بپرسید که نام یک رنگ را بگوید. او نام همان رنگ را خواهد گفت.

هیپنوتیزم کاربردهایی زیادی دارد که عبارتند از :

شما می توانید آنرا برای تفریح انجام دهید.

شما میتوانید افکار بد دیگران نسبت به خودتان را تغییر دهید.

شما می توانید کسی را برای دیدنتان احضار کنید.

شما می توانید خانواده از هم پاشیده ای راگرد هم آورید.

شما می توانید در دل رئیستان خود را جا کنید.

شما می توانید دشمنتان را به دوست تبدیل کنید.

شما می توانید آنرا در تجارت خود بکار برید.

اگر فروشنده باشید شما می توانید نرخ فروش خود را بالا ببرید.چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

شمامی توانید روابط ناسالم را بدون هیچ ناراحتی از بین ببرید.

به عنوان ضد درد در انجام اعمال جراحی بکار می رود .

برای زمانی مسکن جواب گو نیست و مضر است مانند انجام زایمان بدون درد، کاهش درد بیماران مبتلا به سرطان که به مسکن ها پاسخ نمی دهند و … کمک کننده می باشد.

هیپنوز می تواند بر درمان یا تسریع درمان موثر باشد.

هیپنوز در کاهش بیماری هایی lثل سردرد یا اسپاسم که با استرس و فشار تشدید می شوند، کاربرد دارد.

درمان کمکی برای ترک سیگار، ناخن جویدن، بازی با مو و کندن آن، کنترل پرخوری های عصبی و لاغری می تواند باشد. هیپنوتیزم می تواند بسیاری از ناراحتی های فکری و اختلالات روانی را معالجه کند.

هیپنوتیزم برای از بین بردن غم اندوه و نگرانی و ایجاد نشاط و شادمانی موثر است.

با هیپنوتیزم بیماری هایی مثل سر درد ، تنگی نفس ، بی خوابی ، نگرانی و اندوه ، اختلالات سوء هاضمه ، برخی ناراحتی های قلبی ، ترس ، اضطراب ، آشفتگی ،افسردگی ، ناامیدی ، دلسردی ، اکثر بیماری های جسمی، عادات و رفتار ناخوشایند و بیماری هایی که منشا عصبی و درمانی داشته باشند، قابل درمان هستند.

اختلالات عاطفی بر اوقات فکر را در حالت بیداری متمرکز کرده و شرایطی شبیه حالت هیپنوز بوجود می آورد.

هیپنوتیزم قدرت تفکر ، تخیل و حافظه را تقویت کرده و شخص را قادر به بهره برداری از نهایت ظرفیت مغزش نماید.

هیپنوتیزم سبب درمان بسیاری از تبهکاران که مبتلا به امراض روانی هستند، می شود.

هیپنوتیزم بهترین داروی زیبایی و حافظ جوانی است.

هیپنوتیزم لکنت زبان را در مواردی که نقص عضوی در کار نباشد ، درمان می کند.

هیپنوتیزم درمان کننده حالاتی است که فرد در شناخت هویت خود دچار مشکلاتی شده است.

هیپنوتیزم انواع ناتوانی ها و مشکلات جنسی را درمان می کند.

هیپنوتیزم سبب آرامش بیمار می شود و آنها را از بی خوابی و ناراحتی عصبی نجات می دهد.

هر چقدر اعتماد فرد به هیپنوتیزکننده بیشتر باشد ، تلقین پذیری او افزایش یافته «عمق هیپنوز»بالا می رود. در ادامه این بخش از نمناک خواهیم گفت که بهتر است هیپنوتیزور برای عمیق شدن هیپنوز با تلقین های ساده شروع کند تا اعتماد فرد افزایش یابد و هیپنوز عمیق تر شود؛ در این مرحله فرد قادر است چزی را که وجود ندارد با چشمان باز،ببیند!

فردی هیپنوز شونده مانند کسی است که غرق کتاب خواندن یا تماشای فیلم شده و همه حواسش به هیپنوتیزور و تلقیناتش معطوف است اما با شنیدن صدا یا احساس خطر، به راحتی از هیپنوز خارج می شود.

بسیاری از افراد فکر می کنند که برای انجام هیپنوتیزم باید قدرت مرموز و خاصی داشت و فقط افراد خاصی می توانند آن را یاد گرفته و اجرا کنند. اما واقعیت چیست؟

هیپنوتیزم را نیز مانند سایر علوم، می توان آموخت اما عمل کردن و استفاده صحیح و مناسب از هیپنوتیزم ، یک هنر است. یادگرفتن مقدار پراکنده ای از این علم و هیپنوتیزم کردن تعداد کمی از افراد حساس کار راحتی است ولی استفاده صحیح و مناسب از این علم به صبر زیاد و یادگیری و مهارت نیاز دارد. افراد پزشک و واجد صلاحیت باید از هیپنوتیزم برای رفع مشکلات پزشکی استفاده کنند.

فرد هیپنوتیزم کننده باید به علم پزشکی واقف باشد . افراد غیرحرفه ای و آنها که بیشتر به جنبه نمایشی هیپنوتیزم می پردازند می توانند یک بیماری را تشخیص دهند و تنها به درمان و رفع علایم بیماری بدون توجه به علت آن می پردازند که می تواند بسیار خطرآفرین باشد ، این افراد از علم پزشکی بی بهره اند.

یک هیپنوتیزم کننده غیرحرفه ای نمی تواند متوجه وجود و یا احتمال این بیماری ها شود و فقط درد بیمار را برطرف میکند در صورتی که درد یک علامت هشداردهنده است و برطرف کردن آن سبب پیشرفت بیماری و عدم تشخیص و درمان آن می شود.

استفاده از هیپنوتیزم در پزشکی باید صرفاً محدود به پزشکانی باشد که در این علم کاملاً خبره بوده و واجد صلاحی هستند. چند کلمه حرف، یک نگاه، تون صدا و یا ژست برای تشخیص استفاده از روشی جهت انجام هیپنوتیزم برای پزشک کافی است .

بزرگترین ترسی که در رابطه با هیپتوتیزم وجود دارد این است که هیپنوتیزم شما را وادار به انجام اعمال پست و غیر اخلاقی می کند. اما بدانید هیپنوتیزم نمی تواند شما را وادار به انجام کاری کند که در حالت عادی انجامش نمی دهید.

ذهن ناخودآگاه شما در حین هیپنوتیزم مورد درخواست و مخاطب قرار میگیرد و چون اخلاقیات شما درآن جای گرفته، از انجام عملی بر خلاف اراده خود مصون میباشید. زمانی هیپنوتیزم می تواند خطرناک باشد که فرد الکل مصرف نموده باشد.

در هیپنوتیزم باید فرد هیپنوتیزم شونده معتقد باشد که هیپنوتیزم به سلامتش کمک می کند و برایش سودمند است؛در هیپنوتیزم نمی توان فردی را به زور هیپنوتیزم کرد زیرا فرد متوجه اوضاع است و می تواند کنترل اوضاع را به دست بگیرد.در حالت هیپنوز، احتمال سوءاستفاده از فرد کاهش می یابد زیرا فرد درآن هوشیارتر است.

هدف هیپنوتیزم بهبودی تندرستی شما در بلند مدت است اما لازم است افراد هیپنوتیزم شوند سابقه پزشکی خود را با هیپنوتیزم کننده در میان بگذارند تامشکلی برایشان پیش نیاید. در صورت داشتن تفکرات توهم آمیز و یا استفاده از الکل و مواد مخدر امکان خطر وجوددارد.

هنگام خروج شما از خلسه ممکن است اندکی احساس گیجی و و سردرگمی کنید اما این حالتدوام زیادی نمی آورد و برطرف می شود . احساس اضطراب پس از هیپنوتیزم نیز به علت اثر بخشی درمان است .

شاید شما فکر کنید اگر هیپنوتیزم کننده در حین هیپنوتیزم فرد ناگهان بمیرد چه می شود ؟نگران نباشید، همانطور که در این بخش از نمناک گفته شده است شما خودتان به تنهایی می توانید از حالت خلسه خارج شوید و یا چند دقیقه به خواب می روید و سپس بیدار خواهید شد و یا وقتی متوجه سخن گفتن کسی نمی شوید با یک احساس طراوت بیدار می شوید.

هیپنوتیزم با میل داوطلبانه و حس ناخودآگاه صورت گیرد. بنابراین ضمیر ناخودآگاه همواره تحت کنترل است و در صورتی که احساس ناراحتی کنید از آن حالت خارج می شوید.

باشد به خاطر آوردن لحظات هنگام هیپنوتیزم در جلسات هیپنوتیزم عمیقتر، کمتر خواهد بود. اکثر افراد زمانی از این حالت خلسه را به یاد می آورند .

 

آری به دنیا بد بین هستم.

متن رو با یک سوال آغاز می کنم. آیا واقعا هیپنوتیزم حقیقت دارد؟!

برعکس چیزی که مردم فکر میکنن، هیپنوتیز خیلی چیز عجیبی هم نیست. منظورم از عجیب نبودن اینه که بارها اونو انجام دادید ولی متوجه نشدید. میگید نه!! خب کافی به زمان هایی که تلوزیون میبینید یا کتاب می خونید یا کار هایی از این قبیل که نیاز به تمرکز داره توجه کنید. شما در این زمان ها کاملا هیپنوتیزم هستید.

تاحالا به شگرد فیلم های ترسناک برای ترسوندن مخاطب دقت کردید؟! اونا یک کار خیلی ساده انجام میدن و اون کار اینه که قبل از هر چیزی یک هیپنوتیزم دست و پا شکسته ای روی شما انجام میدن!! بعد یکدفعه شمارو با صدایی ترسناک از هیپنوتیزم بیرون میارن. دیگه کسی هست این الگوریتم فیلمای ترسناک رو ندونه؟! کسی هست با وجود دونستن این الگوریتم بتونه جلوی ترسش رو بگیره؟! (البته از موارد خاص چشم پوشی کنید.)

خوابیدن یک هیپنوتیز است!!

چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

جالبه اگه بدونید خوابیدن هم همون هیپنوتیزم. هیپنوتیزمی که اصل جنسِ!! یعنی شما هیپنوتیزم بالا تر از این دیگه نمیتونید پیدا کنید. پس “خوابیدن” جدا شدن روح از بدن و “خواب دیدن” سفر کردن روح در جهان نیست!! داخل پرانتز جالبه یچیز در مورد خواب دیدن و نظریه زیگمون فروید براتون بگم. زیگمون فروید معتقده ذهن به ستا بخش تقسیم میشه:

1- نهاد: “نهاد” تحت سیطره ی «اصل لذت» قرار دارد. خب این یعنی چی؟! یعنی این حوزه از ذهن هیچی سرش نمیشه!! نه قانونی میشناسه و نه اخلاقیاتی سرش میشه. اون فقط یک چیز میشناسه و اون لذته!!

2- فراخود: “فراخود” تحت سیطره ی «اصل اخلاق» قرار دارد. این حوزه برعکسِ حوزه ی “نهاد”، فقط چیزایی میفهمه که جامعه ازش میخواد، چیزهایی که اخلاق میگه درسته و قوانین براش تعیین کردن.

3- خود: “خود” تحت سیطره ی «اصل واقعیت» قرار دارد. این حوزه سعی می کنه بین خواسته های نهادِ کله خر و فراخودِ مقرراتی یک تعادلی برقرار کنه که در اغلب مواردهم نمیتونه این تعادل رو برقرار کنه و شروع میکنه نهادِ بدبختو سرکوب کنه.

خب حالا خواب دیدن چیه؟! خواب دیدن از نظر فروید دقیقا همون سرکوب هایی است که “خود” روی “نهاد” اعمال میکنه. برای همینه که یهو تو خواب می بینید دختر خوشگلِ کلاسیتونو گرفتید و دارید حسابی از خجالتش در میاید، بخاطر این که مدام “نهاد” ازتون درخواست کرده که “ای بابا من دلم این دخترو می خواد” ولی شما گفتید نهههه زشته!! اون بدبختم (نهاد) شروع می کنه کاری که از شما خواسته و “خود” سرکوبش کرده رو داخل خواب انجامش میده.

خب حالا که فهمیدیم هیپنوتیزم اونقدری هم که فکر می کردیم عجیب و خطرناک نیست، پس بیاید یکی از روش هاشو که داخل کتاب “خود هیپنوتیزم کابوک” پیدا کردم و چندسالی هست ازش استفاده می کنم و کار میکنه رو براتون بگم…

هیپنوتیزم به روش «آمریکایی- اروپائی»

شرایطی که اگه بتونید ایجادش کنید خیلی بهتره:

1- در محلی ساکت قرار بگیرید.

2- نور را تا حد امکان کم کنید.

3- نیمه گرسنه باشید.

حال به پشت بخوابید و 10 عمل زیر را که قبلا حفظ کرده اید را انجام دهید.

1- تنفس پرانا

2- یک یا چند حرکت از حرکات یوگا

3- بلند کردن پای راست، چپ، دست ها و سر

4- چرخش چشم ها

5- تثبیت نگاه

6- رلکس یا شل کردن تمام بدن از شصت پا تا فرق سر

7- تصور پایین رفتن

8- تصور پرواز دست راست یا چپ

9- تلقین به خود

10- بیداری

شما برای هیپنوتیزم نمودن خود 10 نکته فوق را باید انجام دهید و من هر یک از نکات را به طور کامل تعریف و تشریح می کنم.

1- تنفس پرانا: به پشت دراز بکشید و خود را کاملا شل و رلکس نمایید. 5 دقیقه در سکوت فرو روید و تمام افکار روزانه خود را از مغز دورکنید. حال فکر کنید داخل هوا ذرات طلایی رنگی وجود دارد که با هربار نفس کشیدن شما وارد بدنتون میشه و بدنتون اون ذرات طلایی رنگ رو جذب میکنه و بدنتون شاداب و سالم تر میشه. این کار رو 20 بار انجام دهید.

2- انجام یک یا چند حرکت از یوگا: حرکت “پاچی ماتی” را انجام دهید. به این صورت که نوک انگشتان پایتان را بگیرید و بعد از شمردن 40 شماره به پشت بخوابید.

3- بلند کردن پای راست، چپ، دست ها و سر: حالا به پشت خوابیده اید، شما باید پای راست خود را بلند کنید، پاکمی افقی است، زانو خم نمی شود، پا زیاد بلند نمی شود، پنجه پا بطرف جلو کشیده می شود. این کار را آنقدر انجام دهید که پایتان خسته شود. بعد با پایه راست، دست راست، دست چپ و سر همین کار را انجام دهید.

4- چرخش چشم ها: طرز چرخاندن چشم ها بدین ترتیب است که چشم ها را گشاد و باز می کنید، حالا باید کره چشک را در داخل کاسه چشم کاملا بچرخش در آوردید، بدین ترتیب که کره چشم ها را ابتدا کاملا بالا ببرید یعنی کاملا بالا نگاه کنید سپس به سمت راست ببرید یعنی کاملا به سمت راست نگاه کنید و سپس به طرف پایین مثل این که می خواهید به نوک بینی نگاه کنید و سپس به طرف چپ نگاه کنید. 20 دور این کار را انجام دهید و بعد 20 دور برعکسش را انجام دهید. بعد از اتمام، چشم هارا ببندید و یک دقیقه بی حرکت خواب آلود بمانید.

5- تثبیت نگاه: پس از یک دقیقه آرامش، سه مرتبه نیت یا به اصطلاح علمی تلقین هیپنوتیز شدن را به خود نمائید، این تلقین به این شکل است: « من چند ثانیه دیگر چشم هایم را باز می کنم، به انتهای بینی به فاصله ی بین دو ابرو خیره می شوم، چشم های من سنگین، خسته، خواب آلود و بسته خواهند شد و من به خواب هیپنوتیزمی عمیقی قرو خواهم رفت.»

این عبارت را سه مرتبه تلقین می کنید، تلقین اگر آهسته و در فکر هم تکرار شود اشکالی ندارد و پس از سه بار تلقین چشمها را باز می کنید به انتهای بینی بفاصله بین دو ابرو خیره می شوید که این حالت را تثبیت نگاه می گویند، حالا کم کم احساس می کنید که چشم های شما می سوزد، پلک ها خسته می شوند، خواب آلود می شوند و بسته می شوند، ممکن است شما بتوانید چند دقیقه استقامت کنید و پلک نزنید، ممکن است نتوانید پلک نزنید و پلک های شما بهم بخورند، اشکالی ندارد، پلک بزنید و دوباره به فاصله بین دو ابرو خیره شوید و نگاه خود را تثبیت کنید، ممکن است چشم های شما خسته و بسته شود ولی خواب آلود نشوید، اشکالی ندارد، هدف تمرکز فکراست که با خیره شدن به فاصله بین دو ابرو این تمرکز حاصل می شود. آنچه مهم است بی حرکتی بدن و ثابت بودن نگاه و حالت مات زدگی یا بهت زدگی فکری است که باید این حالت را در خود بوجود آورید.

6- ریلکس یا شل کردن تمام بدن از شصت پا تا فرق سر: حالا بدن شما کاملا بی حرکت است، و فکرتان کار می کند، تصور کنید در روی ناخن شصت پای راست شما یک نقطه سیاه به اندازه یک عدس وجود دارد. اگر قبل از شروع به خود هیپنوتیزم با خودکار یا مرکب یک نقطه یاه روی ناخن شصت پای راست و یک نقطه سیاه روی ناخن شصت پای چپ گذاشته باشید بسیار خوب است و اثر تمرکزی بیشتری دارد. حالا به مدت 5 دقیقه در ذهنتان به آن نقطه سیاه نگاه کنید و به آن نقطه فکر کنید. آن نقطه را بالاتر و رو پا تصور کنید. کم کم آن نقطه را بالا بیاورید و تمام بدنتان را با آن نقطه اسکن کنید تا برسید به فرق سرتان.

7- تصور پایین رفتن یا انجام کار روزانه: پس از خاتمه رلکس سعی کنید به مدت دو یا سه دقیقه بی حرکت عمیق خواب آلود شوید بعدا تصور کنید که از پله برقی یا پله معمولی پایین می روید، یا تصور کنید که در باغ مشغول قدم زدن هستید، یا مشغول آب دادن گل ها هستید، یا مشغول پایین آمدن از هواپیما با چتر هستید. به نظر من بهتر است هرکسی به کاری که عادت دارد همان کار را تصور کند مثلا من بیشتر تو این مرحله “تایپ” میکنم. این تصور باید 5 دقیقه طول بکشد.

8- تصور پرواز دست راست یا چپ: در این قسمت تمام توجه و تمرکز شما متوجه دست راست یا چپ تان خواهد شد. به هر دست که عادت دارید یا ترجیه می دهید توجه کنید. بدن شما به هیچ وجه نباید تکان بخورد، هرچه بدن بی حرکت تر باشد زودتر به حالت خلسه در می آیید.

حال شما به دست راست خود توجه کنید و خیال کنید دست راست شما مانند بادکنک سبک است، سبک تر می شود و به بالا می رود. اگر دست شما بالا رفت بدانید که شما هیپنوتیزم شده اید!! حال تصور کنید دستتان سنگین شده و به سمت پایین می آید.

9- تلقین به خود برای عمیق تر شدن هیپنوتیزم: بعد از هیپنوتیزم شدن این تلقینات را شروع می کنید: « من هر روز هر لحظه و هر آن از هر حیث و هر جهت بهتر و بهتر می شوم» جلسه آینده هیپنوتیزم من عمیق تر و سنگین تر خواهد شد، 10 مرتبه این تلقین را انجام می دهید و سپس تلقین بیداری می نمائید.

10- بیداری: «من حالا دارم کم کم به حالت عادی و طبیعی برمیگردم، قلبم منظم می زند، حالم کاملا خوب است، طبیعی، بانشاط و خوشحال هستم.»چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

——————————————————————————————————————————————————-

حالا شاید با خودتون بگید: “خب که چی؟!” که البته خوب هم میگید!! میگن میشه در مرحله تلقین و در جلسات متعدد چیزهایی که دوست داری رو بهش برسی (منظورم جذب و این چرت و پرت ها نیست). یعنی شما میتونید با این تلقین ها عادت های بدتون رو ترک کنید که البته من هیچوقت از این آپشن هیپنوتیزم استفاده نکردم و صرفا این کار رو بخاطر باحال بودنش و رسیدن به خاطرات گم شدم انجام میدم. یکاری که بیشتر جنبه سرگرمی و گشتن تو ی عالم دیگه رو برام داره. امتحانش کنید و ذهنتون رو آزاد بزارید که هرجایی می خواد بره!! به چیزای جالبی خواهید رسید.

اینم لینک دانلود پی دی اف کتاب خود هیپنوتیزم کابوک که اگه حوصلشو داشتید کاملشو بخونید.

آری به دنیا بد بین هستم.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.


خود هیپنوتیزم کابوکDownloads-icon

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درود بر دوستان  و همراهان وب سایت حقیقت پنهان،من دانیال تیموری هستم،مدیر بخش روان شناسی وب سایت.امروز میخام ۷ روش فوق العاده هیپنوتیزم را به شما عزیزان آموزش بدم،

این روش ها توسط اساتید روان شناسی و دانشمندان ابداع شده است با تمرین های متوالی میتوانید دیگران را هیپنوتیزم کنید.

در مقاله ای تحت عنوان “ماهیت علمی و روان شناسی هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم چیست“طرز عماکرد هیپنوتیزم را کاملا علمی توضیح دادیم.چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

اگر مطالعه نکردین حتما مطالعه کنید زیرا زیر بنای هر عملی داشتن اطلاعات میباشد.

عنوان های این مطلب

هیپنوتیزم شاخه از علم روان شناسی و روان کاوی میباشد

چکیده و گوهر هیپنوتیزم در ایجاد خلاقیت یک تمایل و توانایی خاصی خلاصه میشود که نقش و اهمیت فرد هیپنوتیزم شونده در سطح بالایی قرار گرفته باشد و او باید بتواند از صحبت های هیپنوتیزم کننده در ذهن روشن و فعال خود.

تصویری زنده و واضح بسازد و تمام تخیلات و تمرکز ذهنی خود را تنها در این راستا متمرکز نماید.

هیپنوتیزم نتیجه ی کاشتن باور ها در ذهن است.باور هایی که پایه و اساس رسیدن به اهداف و موفقیت هستند.

امروزه از هیپنوتیزم به عنوان تمرکز فوق العاده ی ذهن یاد میشود.

چگونه دیگران را هیپنوتیزم کنیم؟

امروزه به ثبوت رسیده است.

کسانی که دارای قدرت تخیل و تصور نیرومندی هستند آسان تر و راحت تر از دیگران مورد تاثیر هیپنوتیزم قرار میگیرند.

به همین دلیل هنرمندان،شاعران،نویسندگان،کودکان حاصلخیزترین و بهترین سوژه های هیپنوتیکی می باشند.

آنها به دلیل دسترسی آسانتر به شعور ناخداگاه خویش راحت تر میتوانند خود را در عرصه هیپنوتیزم بیافکنند و بدون کمترین مشکلی تلقینات هیپنوتیزور(کسی که هیپنوتیزم می کند)را میپزیرد.

پس در انتخاب سوژه هایتان دقت کنید زیرا توان هیپنوتیزم شدن هر فردی با دیگری متفاوت است.

در ابتدا از سوژه بخواهید که به صورت ریلکس قرار گیرد و ۵ بار نفس عمیق بکشد.

آنگاه با چراغ قوه کوچکی نور متساطع شده از آن را بر روی چشم های وی هدایت کنید و به او بگویید خیره و مستقیم به نور چراغ قوه نگاه کند تا چشمانش خسته شده و بسته شوند.

پس از اینکه چشمان وی بسته شد به او تلقین کنید که دیگر نمی تواند چشمانش را باز کند اگر جواب مثبت بود به او بگویید که من تا پنج شماره می شمارم و با هر شماره ای که می شمارم شما به خواب هیپنوتیکی عمیق تری فرو خواهد رفت.

سپس به او تلقین کنید که به تدریج متوجه نقطه قرمز رنگی در چشمانش که در معرض نور قرار داشت میشود .

و به او بگویید در صورت دیدن آن نور با تکان دادن انگشت اشاره دست راست خود،شما را مطلع کند.

و در صورت جواب مثبت سوژه به او بگویید که آن نقطه ناپدید می شود.

و شما اینک نقطه دیگری به رنگ سبز می بینید.

و در صورت دیدن نقطه سبز شما را بار دیگر با تکان دادن انگشت اشاره دست راست خود مطلع نماید.

در صورت پاسخ مثبت او آماده ی تلقین پذیری است.

و در آخر با ادامه تلقینات خود وی را می توانید به سمت خواب عمیق تر هیپنوتیکی هدایت نماید.

تلقین را می توانید این گونه ادامه دهید به سوژه تلقین کنید که بدنش بسیار ریلکس و سست شده است.

و لحظه به لحظه به خواب هیپنوتیکی عمیق تری میرود و این تلقین را چند بار تکرار کنید و سپس تلقین اصلی یا آن باوری که میخواهید در ذهن سوژه بکارید را چند مرتبه تکرار کنید و سوژه  به خوبی پذیرای آن خواهد شد.

در این روش شما نیاز به یهک ساعت شنی دارید.

حتما در فیلم ها و انیمیشن ها دیده اید که فردی توسط ساعتی شنی سوژه را هیپنوتیزم میکند،در این روش شما باید:

به سوژه بگویید ۵ بار نفس عمیق بکشد،پس به وی بگویید که با تمام وجود و تمرکز به ساعت شنی که در روبرویش قرار دارد نگاه کند.

هر دانه که از آن مخزن بالایی به مخزن تحتانی ساعت می افتد بشمارد.

و در همین حال به او تلقین نمایید در حالی که به شمارش ریزش آرام شن فکر میکند به خواب عمیق هیپنوتیکی فرو میرود.

تمرکز روی شن های ساعت شنی همراه با تلقینات هیپنوتیز کننده باعث میشود که چشمان سوژه به علت نگاه مداوم به ریخه شدن شدن دانه شن خسته و سنگین گردد.

در این زمان هیپنوتیزکننده با تلققینات بسته شدن پلک چشم ها و ادامه دادن تلقین سوژه را در خوال هیپنوتیکی عمیق فرو میبرد.چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

حال که چشمان وی بسته است بهترین زمان برای کاشتن تلقین اصلی در ذهن سوژه میباشد.

این روش پایه و اساس بسیاری از روش های هیپنوتیزم می باشد.

زیرا یکی از مهمترین مراحل هیچنوتیزم،ریلکس بودن و آرامش ذهن و بدن می باشد..

با این روش می توانید بهترین تلقینات برای ایجاد خواب هیپنوتیکی را یاد بگیرید

در این روش از شیوه های القا خواب به وسیله ایده هایی که به همراهی های فیزیوموژیکی و معمولی خواب مربوط می گردد.

مانند آرامش، گرما، ریلکس، راحتی….استفاده می شود.

حتی احتمال دارد هیپنوتیزم کننده با تقلید صدا و رفتار افراد خیلی خواب آلود خواب هیپنوتیکی را زود تر در سوژه القا نماید.

هیپنوتیزم کننده با تلقیناتی از قبیل:

این قسمت بسیار مهم است زیرا با یه ذهن شلوغ نمیتوان به خواب هیپنوتیکی رفت.

ذهن سوژه باید کاملا در آرامش باشد…

تلقینات به این صورت می باشند:

ذهن خود را خالی کنید،به هیچ چیز فکر نکنید،آرامش را از ذهن به سایر اعضای بدن ارسال کنید.

انرژی های منفی را از ذهن دور کرده و آرامش را به وجود آورید.

در مورد پاهای خود فکر کنید،عضلات و ماهیچه های پاهایتان در ریلکسی و شلی عمیقی هستن.

شما وزن پاهایتان را احساس میکنید سنگین و سنگین تر میشوند،ریلکسی تمام بدنتان را فرا گرفته است.

احساس آرامش تمام وجود شمارا فرا گرفته،در تمام وجودتان آرامش را احساس میکنید.

و..در آخر؛خودتان را با این سنگینی رها کنید.

اکنون راحت و آسوده خوابیده اید،خواب آلود شده اید و به خوابی عمیق میروید.

بیشتر و بیشتر به خواب عمیق میروید،خواب سنگین همه ی شما را فرا گرفته است،خواب از درون شما سرچشمه میگیرد.

خودتان را همراه با این خواب عمیق رها کنید و….

این تلقینات را به ترتیب انجام دهید و زمانی که سوژه به خواب رفت،تلقینات اصلی را در ذهن سوژه بکارید.

دزر این روش هیپنوتیزم کننده از سوژه خواهش می کند به هر صورتی که راحت است قرار بگیرد و با آرامش کامل به انگشت وی نگاه کند.

پس از چند دقیقه ببندد.

آنهارا بسته نگهدارد و با چشمان بسته به انگشت وی نگاه نماید،و چشمان بسته اش را روی انگشت او متمرکز کند.

سپس هیپنوتیزم کننده با انگشت خود یبر روی پیشانی سوژه قدری فشار می آورد و به وی می گوید همچنانکه چشمانت بسته است.

هر اندازه که می توانی چشمت را به بالا بچرخانو به بالا نگاه کن به فاصله بین ابروانت.

پس از مدتی سوژه چشمش خسته می شود و به هیچ وجه نمیتواند چشمانش را باز کند.

تلقینات خواب(در روش ۳،،کاملا توضیح داده ایم) را به سوژه القا میکند و بعد از این که سوژه به خواب رفت،تلقینات و باور های اصلی را در ذهن سوژه میکارد.

در این روش هیپنوتیزم کننده از سوژه میخواهد به صورتی راحت قرار بگیرد و با تنفس های عمیق به بدن خویش آرامش دهد.

فقط به خواب فکر کن..خواب و خواب..شما احساس خواب آلودگی دارید…

خواب آلوده شده اید سپس :

با شمارش هیپنوتیزم کننده به سوژه میگوید؛تا ۲۰ می شمارم وبا شماردن هر عدد عمیق تر به خواب خواهی رفت،و بدین گونه بیان میکنند؛

این چنین بین شمردن هر عدد تلقینات را به سوژه میدهد و سوژه با رسیدن به عدد بیست کاملا در خواب هیپنوتیکی قرار میگیرد و در آخر تلقینات اصلی را بیان میکند…

در این روش سوژه به سرعت توسط هیپنوتیزم کننده به خواب هیپنوتیکی میرود به صورتی که :

از سوژه خواسته می شود به هر صورتی که راحت باشد قرار بگیرد.

چشمان خود را ببندد و نفس های عمیق بکشد.

پس از چند ثانیه هیپنوتیزور تلقین می کند که بدنش کاملا ریلکس شده و شروع به نام بردن تک تک اعضای بدنش(بدن سوژه) مینماید.

با پیشرفت تدریجی تلقینات و موثر افتادن آن چشمان سوژه بسته می شود.

سپس هیپنوتیز کننده تلقین میکند که چشمان او بسته شده و دیگر نمیتواند بازش کند مگر وی به او دستور دهد..

آنگاه از سوژه  میخواهد که چشمان خود را باز نماید و با بستن مجدد چشم عمق هیپنوتیزم وی بیشتر میشود.

سپس از سوژه میخواهد که از شماره ۵۰ به پایین شروع به شمردن بکند و با هر شماره ای که می شمارد،خواب او چندین برابر عمیق تر و سنگین تر می شود.

,در آخر  تلقینات را آنقدر ادامه می دهد که سوژه کاملا به خواب عمیق و سنگینی فرو رود.

و اما تمرین آخر،این تمرین برای سوژه هایی (از جمله خودم)که به طور ناخداگاه در برابر هیپموتیزم شدن مقاومت می نمایند در صورتی که آگاهانه اشتیاق و شور و شوق فراوانی ابزار می دارند که هیپنوتیزم شوند.

در این روش هیپنوتیزم کننده با استفاده از جملات پیچیده و متناقص به سوژه موجب می وشد که سوژه کوشش بی ثمری را برای یافتن معنا این جمله شروع کند که حاصلی جز خستگی و سر رفتن حوصله سوژه ندارد.

با مشاهده این علایم در سوژه هیپنوتیزم کننده با اراعه جملات دیگر بر ابهامات و بهت زدگی سوژه می افزاید.

به این صورت که:

مدتی به سوژه برای فکر کردن وقت می دهد ولی با نزدیک شدن سوژه به یک نتیجه ی کلی باز دوباره با مطرح کردن سوالی پیچیده و غیر مرتبط سوژه را در ابهام عمیق تری فرو میبرد.

هر وقت سوژه خسته و فرسوده شد بهترین  موقعیت مناسب برای جریان هیپنوتیزم به وجود آمده است با القای دست راست و به پرواز آمدن آن :

دست راست شما کاملا سبک و بی وزن شده است.

کاملا سبک.

شما احساس می کنید انگشت کوچک شما شروع به  پرواز می کند.

انگشت دومی،سومی،چهارمی،پنجمی همه بالا..بالاتر…به آرامی به پرواز در می آیند.

حالا احساس میکنید که تمام دست شما سبک و سبک تر می شود و تمام دست شما مایل است در هوا به پرواز در بیاید

تلقینات پرواز دست:

دست شما مثل یک بادبادیک،مثل یک پر کاخ سبک شده…شبک..شبک..بالاتر و بالاتر باز هم بالاتر می آید.

دست شما سبک شده،تمام دست شما دارد به سوی بالا حرکت میند و کاملا در هوا پرواز مینماید

همانطور که دست شما به پرواز می آید شما هم خواب آلود تر و خواب آلود تر میشود و بدنتان ریلکس تر…به خوای عمیق فرو خواهید رفت.

یک خواب عمیق ..به خواب فرو روید(تلقینات خواب در روش سوم) و…

سپس سوژه به خواب هیپنوتیکی می رود.به این صورت شما شخصی که ذهنش در مقابله هیپنوتیزم شدن مدافعه میکند را،هیپنوتیزم کرده اید.

پس از اینکه سوژه به خواب رفت به راحتی می توانید او را از خواب هیپنوتیکی بلند کنید.

فقط کافیت او را شرطی سازی کنید.

به این صورت که به سوژه در هنگام تلقینان خواب به او بگویید که فقط با دتور شما میتوان از خواب بیدار شود…

برای مثال:

به سوژه بگویید وقتی من گفتم با شمارش اعداد از ۱ تا ۵ تو از خواب بیدار خواهی شد و از این خواب کاملا با نشاط و سرحال بیدار میشوی.

سپاس گذارم از این که آموزش ۷ روش هیپنوتیزم کردن را دنبال کردید..امیدوارم از این روش ها بهترین استفاده را بکنید…

همیشه شاد و پر انرژی باشید و با نظر و انتقاد هاتون آکادمی حقیقت پنهان رو خوشحال کنید.

خوشحال میشم به تلگرام و اینستاگرام حقیقت پنهان هم سر بزنین.

بدرود

 

تهیه اشتراک طلایی

برای نظر دادن ابتدا باید وارد شوید.

سلام این که میگین ساب ها در حالت قبل خواب و یا بعد خواب بیشترین نتیجه رو دارن خوب من یه مشکلی پیدا کردم البته یکم مسخره هس ولی خوب دیگه مشکله خواستم درمیون بزارم اینکه شب ها که به خواب میرم باید پس از اینکه ساب تموم شد سرحال بشم یعنی از اون حالت خواب و بیداری خارج شم و گوشی رو تو فاصله دور بزارم و یا خاموش کنم برا امواجش ولی خوب راه حل دیگه هم هست ؟

سلام دوست عزیز ببینید ، شما قبل از خواب که فایل رو گوش بدید تقریبا تمام که بشه شما کاملا کیچ و خوابالود هستید ، هندزفری را در بیارید و با خیال راحت بخوابید.

Salam mamnon az matlab khoobetoon.ye soali daram .khastam begam man khodam honarmand hastam bekhosoos naghashi hayii ke tozehnam tasavor mikonam ro hata behtar az tasavor mikesham hala in harfa vase tarif nabood vali man ye halati daram keh har bar ke ba afradi ke ta be hal nadidameshoon harf mizanm ,badaz chand daghigheh halati mesl khab va bidari behem dast mideh . chon bahs az seda va taghyir seda dar halat hipnotizm shod goftam aya be oon rapt dareh ya na ?

سلام دوست عزیز..هیپنوتیزم زمانی رخ میده که ضمیر خداگاه شما خاموش بشه و اجازه ی ورود به ضمیرناخداگاه داده یشه،و در حالت خود هیپنوتیزم محرکی باید وجود داشته باشه(خودتون) تا به خواب هیپنوتیکی برین،این خواب از طریق کنترل و تلقینات خود شما رخ میده..شما قدرت تجسم بالایی دارین و ذهنتون به طور ناخداگاه به همه چی(صداها،رفتار ها،رنگ ها و…)شکل میده..و این استعداد خاصیه…بیشتر مربوط به خلسه هست تا هیپنوتیزم

کاربرد هیپنوتیزم ار راه دور در چیست ؟

هیچ محدودیتی نیست. شما می توانید آنرا برای تفریح انجام دهید. شما میتوانید افکار بد دیگران نسبت به خودتان را تغییر دهید و شما می توانید کسیرا برای دیدنتان احضار کنید. شما می توانید خانواده از هم پاشیده ای راگرد هم آورید. شما می توانید آنرا در تجارت خود بکار برید. شما می توانیددر دل رئیستان خود را جا کنید. شما می توانید دشمنتان را به دوست تبدیلکنید. اگر فروشنده باشید شما می توانید نرخ فروش خود را بالا ببرید. شمامی توانید روابط ناسالم را بدون هیچ ناراحتی از بین ببرید. و سایر موارد.

چگونه اینکار را انجام دهیم؟

شما برای انجام موفقیت آمیز تله هیپنوتیزم 5 مرحله زیر را باید انجام دهید: 

چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم

مرحله 1:

در مورد کاری که می خواهید انجام شود تصمیم گیری نمایید.

تلقینات را در چند کلمه مرتب نمایید.

و باز هم فکر کنید که آیا اینکار برای طرف مقابل مفید است؟

سپس به مرحله بعد بروید.

مرحله 2:

در محل راحتی نشسته و چشمها را ببندید. بدن خود را ریلکس نمایید.

ریلکس، ریلکس، کاملا ریلکس.

حال شما باید تنفس آلفا را انجام دهید.

عمل دم را انجام داده و در ذهن از 1 تا 5 بشمرید.

نفس را نگه داشته و در ذهن از 1 تا 5 بشمرید.

عمل بازدم را انجام داده و در ذهن از 1 تا 5 بشمرید.

این کار را 10 الی 15 دفعه انجام دهید.

ذهن خود را ریلکس نمایید. حال شما در حالت آلفا هستید.

نکته: این مرحله باید حداقل 5 دقیقه طول بکشد.

مرحله 3:

چهره گیرنده را تصور نمایید. او را به روشنی در ذهن خود تجسم کنید. اگرتصویر واضح نشد نگران نباشید. تا حدی که می توانید تلاش نمایید.

مرحله 4:

حال بصورت ذهنی با تصویر صحبت کنید. تلقینات را القا نمایید. این کار رابرای 10 دقیقه انجام دهید.(اینکار فقط در مراحل ابتدایی انجام می شود. پساز اینکه در این کار خبره شدید نیازی به این همه زمان نمی باشد).

مرحله 5: این مرحله پایانی است. فقط چشمان خود را گشوده و منتظر نتیجه باشید.

چگونه می توان قابلیت تله هیپنوتیزم را آزمود؟

شما می توانید تجربیات زیر را بیازمایید.

تجربه 1 –

قابلیت تله هیپنوتیزم را برای برقراری تماس تلفنی از سوی دوستانتاناستفاده نمایید. با تصویر ذهنی صحبت نمایید. از او بخواهید که فورا با شماتماس بگیرد. چند دقیقه صبر کنید و نتیجه را بررسی کنید.

تجربه 2 –

بطور ذهنی با چهره رئیستان صحبت کنید. از او درخواست کنید که روابطش را با شما دوستانه نماید. نتیجه را ببینید.

تجربه 3 –

بطور ذهنی با اعضای خانواده صحبت نمایید و به آنها بگویید که شاد باشند.

تجربه 4 –

این یک تجربه سرگرم گننده است. مردم از دیدن استعداد شما شگفت زده خواهندشد. وقتی شما شخصی را ملاقات می کنید بطور ذهنی به او بگویید که در موردیک رنگ فکر کند. نام رنگ را در قطعه کاغذی بنویسید. آنرا در دست خود نگهدارید. حال از او بپرسید که نام یک رنگ را بگوید. او نام همان رنگ راخواهد گفت. حال شما کاغذ واقع در دستتان را نشان دهید. او متعجب خواهد شد.شما می توانید اینکار را با اعداد، میوه ها، گلها و غیره انجام دهید.

سوال: اگر شما چهره شخصی را ندیده باشید، آیا می توانید تله هیپنوتیزم را انجام دهید؟

بله، می توانید.    توجه : لازم به ذکر میباشد که با تمرینات مستمر و تمرکز کافی موارد بالا صورت میپذیرد پس سعی کنید اول به مراحل خود هیپنوتیزم تسلط کامل پیدا کنید و بعد از آن روش فوق را انجام دهید.

لطفا تجربیاتتان در خصوص هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید        با تشکر

بسیار عالی……


ممنون از شما

چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم
چگونه ذهن دیگران را هیپنوتیزم کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *