چطور در خانه سینما درست کنیم

 
helpkade
چطور در خانه سینما درست کنیم
چطور در خانه سینما درست کنیم

اختصاص دادن یکی از اتاق‌های خانه به سینمای خانگی یکی از هیجان‌انگیزترین تصمیماتی است که عاشقان فیلم و سریال می‌تواند اتخاذ کنند. سینمای خانگی فقط به یک کاناپه نرم و راحت و یک ال‌سی‌دی بزرگ محدود نمی‌شود و تجهیزات زیادی نیاز دارد. یعنی در واقع برای تبدیل اتاق خانه به سینمای خانوادگی شما باید جیب پر پول داشته باشید. به این دلیل که باید تجهیزات بخرید و اتاق را هم بر اساس نیازهای یک سینمای واقعی، تغییر دکوراسیون دهید.

 

از جمله تجهیزات موردنیاز، ویدئوپروژکتور، پرده‌ی نمایش و سیستم کنترل برق و نور داخل و خارج از اتاق است. اگر روی پرده هم نخواهید فیلم ببینید، باید یک تلویزیون بزرگ داشته باشید. تلویزیون‌های هوشمند جی‌پلاس در مقایسه با دیگر محصولات موجود در بازار از قیمت بسیار مناسب‌تری برخوردارند و نیازهای شما برای ساخت سینمای خانوادگی را برآورده می‌کنند.

 

حالا در ادامه روش‌های این کار را برایتان نوشته‌ایم تا شاید با کمک آن‌ها بتوانید لذت فیلم دیدن دسته‌جمعی را به خانه بیاورید و در کنار دوستان و عزیزانتان تجربه هیجان‌انگیزی داشته باشید.چطور در خانه سینما درست کنیم

تا انتهای مطلب با جی‌پلاس همراه باشید.

 

 

برای اینکه بتوانید در خانه تجربه بی‌نظیر سینما را داشته باشید باید یک اتاق یا فضا را به طور کامل به این موضوع اختصاص دهید. یعنی اتاقی که قرار است سینمای خانوادگی شما باشد را نباید برای اهداف دیگری مورداستفاده قرار دهید. به این خاطر که قرار دادن وسایل اضافه یا مثلاً تبدیل اتاق خواب به سینما خانگی از ناب بودن این تجربه به شدت می‌کاهد.

 

همچنین نباید فضایی که برای سینمای خانگی در نظر می‌گیرد یک فضای باز در کنار آشپزخانه باشد؛ صدای آشپزی و کارهای پخت‌وپز و رفت‌وآمد زیادی که به آشپزخانه وجود دارد با سکوت موردنیاز برای تماشای فیلم به هیچ عنوان تناسب ندارد. اگر اتاق خواب اضافه‌ای در خانه دارید می‌توانید به سینمای خانگی تبدیل کنید. حتی زیرزمین هم گزینه بسیار خوبی برای این منظور است. البته باید متراژ اتاق طوری باشد که فاصله بین جایی که قرار است بنشینید با نمایشگر تلویزیون یا پرده‌ی سینمایتان زیاد باشد. برای پروژکتور و پرده نمایش شما حداقل به 4 متر فاصله نیاز دارید.

 

 

منظور از نورهای محیطی چیست؟ همه نورهایی که از پنجره و اتاق‌های دیگر وارد اتاق سینمای خانگی می‌شوند. شما باید طوری اتاق را تغییر دکوراسیون دهید که تقریباً هیچ نوری وارد فضای اتاق نشود. حالا می‌توانید این کار را با صرف هزینه‌های دکوراسیونی انجام دهید یا با پرده‌های ضخیم و تیره همه پنجره‌ها را بپوشانید، این انتخاب به شما و بودجه‌تان بستگی دارد. مزیت فضاهایی مثل زیرزمین در این است که پنجره کمی دارند یا اصلاً پنجره ندارند و می‌توان به راحت‌ترین روش ممکن آن را به سینمای خانگی تبدیل کرد.

اهمیت تاریک بودن اتاق در این است که شما برای واضح دیدن تصاویر روی پرده‌ی پروژکتور به تاریکی نیاز دارید. هر نور اضافه‌ای از کیفیت و وضوح تصاویر روی پرده کم می‌کند.

 

 

باید اتاق مخصوص سینمای خانگی را طوری عایق کنید که صداهای دیگر اتاق‌های خانه به راحتی وارد اتاق نشود. برای این منظور می‌توانید دیوارهای اتاق را با یک لایه فوم‌های مخصوص عایق صدا بپوشانید. برای پیشگیری از ورود صدا از خیابان و کوچه هم بهتر است از پرده‌های خیلی ضخیم استفاده کنید تا علاوه بر عایق نور بودن، نقش عایق صدا را هم ایفا کنند.

 

برای ساخت یک سینمای خانگی مجهز شما به رک صوتی و تصویری نیاز دارید. این رک مرکز اصلی و قلب سینمای خانگی است. تجهیزات نمایش فیلم همچون پلیرهای، ست‌باکس، بلندگوها یا مودم اینترنت برای پخش سریال‌های آنلاین همگی در این رک جای می‌گیرند. این رَک باید حتماً در کنار پریز برق نصب شود زیرا همه وسایل الکترونیک شما به برق نیاز دارند. برای پیشگیری از سیم و کابل‌کشی‌های اضافه، رک صوتی و تصویری را در کنار پریز برق نصب کنید.

 

 

حتماً هنگام خرید یا ساختن رک به این مسئله توجه داشته باشید که باید هوا بین وسایل الکترونیکی درست و کامل رفت و آمد داشته باشد. برخی از رک‌ها از پشت و جلو باز هستند تا هوا در قفسه‌های آن جریان داشته باشد. اگر خودتان می‌خواهید در خانه رک بسازید، پیشنهاد ما این است که از صفحه‌های مشبک فلزی برای این امر استفاده کنید. این صفحه‌ها کمک می‌کنند تا هوا حتی در زیر وسایل الکترونیکی هم جریان داشته باشد.

 

 

برای این که حس ناب سینما داشتن در خانه را تجربه کنید، لازم است ظاهر اتاق را هم شبیه سینما درست کنید. سینماهای نوستالوژیک و قدیمی همگی دارای دیوارهای قرمز مخملی، شمعدان‌های دیواری و صندلی‌های ردیفی هستند. این موارد را خیلی راحت در خانه می‌توانید پیاده‌سازی کنید. چند تا صندلی شبیه به هم خریداری کنید و مثل سینما در یک ردیف بچینید. دیوار را هم با طرح مخلمی کاغذدیواری کنید. بهتر است کف اتاق را هم موکت شبیه سینما بزنید.

 

 

برای اینکه بتوانید نور اتاق را کم یا زیاد کنید از سیستم نوری قابل کنترل استفاده کنید.

 

 

برخی از وسایل همچون دستگیره، آینه یا هر چیزی که نور را بازتاب دهد و رفلکس ایجاد کند را ترجیحاَ از اتاق خارج کنید. یا مثلاً لوستر یا دیوارکوب‌ها را با رنگ سیاه تیره کنید.

 

 

شما به‌عنوان کسی که طراحی اتاق سینمای خانگی را به عهده دارد باید به مسائل مهمی همچون فاصله صندلی‌ها از پرده، زاویه دید و سیستم صوتی در سراسر اتاق توجه ویژه داشته باشید. برای این منظور سعی کنید حتماً حداقل 4 متر بین صندلی و پرده نمایش فاصله باشد. این فاصله مخصوصاً برای مواقعی که می‌خواهید با پروژکتور و روی پرده فیلم تماشا کنید بسیار مهم است. البته اگر فضای شما کوچک است، بهتر است پرده نمایش را هم کوچک در نظر بگیرید تا بتوانید فاصله بین پرده و صندلی را کم کنید. صندلی‌ها را از نوع راحتی انتخاب کنید و آن‌ها را در مرکز اتاق و دقیقه روبه‌روی تلویزیون یا پرده بچینید تا همه دید کاملی داشته باشند.

 

 

برای اینکه همه از صدای کامل و واضح برخوردار باشند باید بلندگوهای سینمای خانگی را در چهارگوشه اتاق بچینید. حتی در صورت تمایل می‌توانید بلندگوهای کوچک‌تر را در سقف یا نزدیک به سقف هم نصب کنید تا صدای فراگیر در اتاق ایجاد کند.

 

 

چطور در خانه سینما درست کنیم

مهم‌ترین مسئله برای تماشای فیلم این است که همه سیم و کابل‌های پلیر، پروژکتور، پرده یا تلویزیون به درستی کار کنند. برای این منظور باید تجهیزات باکیفیت و بادوام انتخاب کنید. مودم را در جایی قرار دهید که مطمئن باشید به‌طور کامل آنتن می‌دهد. (برای دیدن فیلم و سریال آنلاین). در ضمن، بهتر است همه این سیم‌ها را با داک بپوشانید تا دیده نشوند و زیر دست و پا هم نباشند.

 

 

اگر قصد دارید از پروژکتور و پرده برای سینمای خانگی استفاده کنید، بهتر است پرده‌ای را انتخاب کنید که قابلیت تا و جمع شدن داشته باشد. یعنی پس از اتمام تماشای فیلم، بتوانید آن را جمع کنید تا آسیب نبیند.

 

 

از قرار دادن هر نوع وسیله تزئینی که باعث حواس‌پرتی شود، پرهیز کنید. سینمای خانگی باید فقط شامل صندلی، پرده و سطل آشغال باشد.

 

 

برای محافظت از ویدئوپروژکتور گران‌قیمت خود بهتر است آن را در بالای دیوار یا به سقف نصب کنید.

 

 

برای داشتن بهترین تجربه سینمای خانگی بهتر است دیوارها و سقف اتاق را مشکی یا یک رنگ بسیار تیره انتخاب کنید. البته قرمز مخملی تیره که در بالا گفتیم هم خوب است. منظور از این کار این است که کمترین بازتاب نوری در اتاق وجود داشته باشد تا تصاویر با واضح‌ترین کیفیت دیده شوند.

 

 

 

فروشگاه آنلاین گلدیران پلاس

وب سایت گلدیران

شرایط ضمانت نامه

خدمات پس از فروش

آدرس: تهران- خیابان گاندی جنوبی- کوچه یازدهم (شهاب)، پلاک یک

تلفن خدمات مشتریان: 84733-021


شرایط ضمانت نامهDownloads-icon

خانه » نقـد و بررسـی » چگونه می توان یک سینمای خانگی ارزان قیمت ساخت ؟

ساخت تئاتر خانگی خود راحت تر از همیشه است! چالش این است که بدون هزینه های زیاد، این کار را انجام دهید. با کمال تعجب ، چند ترفند ساده می توان یک سینمای خانگی ارزان قیمت برای خانه خود ساخت.

 

از جمله اشتباهات متداول در ساخت یک سینمای خانگی ، کمبود بودجه برای این پروژه است. اما با دانستن مواردی که می توانید جست و خیز کنید ،  می توانید چند تومان صرفه جویی کنید و کیفیت تجربه خود را  با کمترین قیمت ها در خانه بالا ببرید.

 

چطور در خانه سینما درست کنیم

در این راهنمای کوتاه ، نحوه ساخت یک سینمای خانگی ارزان را می آموزید.

قبل از شروع ، این مهمترین توصیه ای است که شما نیاز دارید. با توجه به نحوه به روزرسانی فناوری در این روزها ، شما نمی توانید موارد مرتبط به هم را در هر گروه به طور همزمان پیدا کنید. بنابراین اگر همه قسمت ها را با هم بخرید ، به سرانجام میرسید و شاید زودتر از آنچه فکرش را می کردید به به روزرسانی نیاز پیدا کنید.

 

در عوض ، همین حالا اجزای بدون کار را خریداری کنید و انواع ارزان تر را برای هر چیز دیگر بدست آورید – یا آنها را به کلی کنار بگذارید. حتی در مورد مؤلفه های مهم ، تحقیقات خود را در مورد مدت زمان ماندگاری آنها و هزینه های مربوط به آن انجام دهید.

 

ما در این مقاله در مورد برخی از این جنبه ها به شما توصیه خواهیم کرد ، اما مهم نیست که چه چیزی را خریداری کنید ، یکباره خرید نکنید. خریدهای خود را متناوب کنید تا بتوانید در هر مرحله بهترین مؤلفه های با ارزش را برای آینده خریداری کنید.

در حالت ایده آل ، شما به یک تلویزیون نیاز دارید که از ۴K و HDR پشتیبانی کند. اگرچه تلویزیون هوشمند خواهد بود ، اگر سیستم عامل یا رابط را دوست ندارید به نفع تان  است. شما به هر حال یک پخش کننده Blu-ray یا نوعی از مرکز رسانه دریافت خواهید کرد که همه کارهایی را انجام می دهد که یک تلویزیون هوشمند انجام می دهد.

 

اندازه به شما بستگی دارد ، اما برای مجموعه تئاتر خانگی ، شما عمدتا به حداقل ۵۵ اینچ نگاه خواهید کرد. در مورد فاصله نگران نباشید ، زیرا در یک سینمای خانگی ، قانون شایع این است که به اندازه توان مالی خود پیش بروید.

 

 

بهترین تلویزیون های مقرون به صرفه ۴K HDR ها هستند که می توانید آنها را در بازار یک تلویزیون هوشمند جدید خریداری کنید ، انتخاب سختی داشته باشید. این وسیله ای نیست که اغلب آن را ارتقا دهید ، بنابراین می خواهید چیزی برای همیشه خریداری کنید . پس چی می گیری؟ ی جنس خوب که تا سال ها ازش استفاده کنم !

به جای تلویزیون ، می توانید با یک پروژکتور هم پیش بروید ، اما این افزایش هزینه ها در درازمدت است. از آنجا که یک پروژکتور نور پس زمینه ندارد ، شما باید برای مواد اضافی مانند پرده خاموشی و صفحه نمایش پروژکتور مانند Homegear 120HD هزینه کنید .

 

همچنین ، پروژکتورهای خوب با وضوح ۴K و پشتیبانی HDR بسیار گرانتر از تلویزیون با اندازه متعادل هستند. و اگر به هر حال به دنبال خرید یک تلویزیون بزرگ هستید ، هر دلیلی برای خرید یک پروژکتور به هر حال کاهش یافته است.

احتمال اینکه یک رایانه شخصی یا یک لپ تاپ در جایی نزدیک سینمای خانگی شما مستقر باشد ،  وجود دارد ، یا کسی را می شناسید که این کار را انجام دهد. شما می توانید از آن برای ساخت یک کامپیوتر مرکز رسانه ای عالی استفاده کنید . این ارزان ترین راه برای بدست آوردن یک سیستم سینمای خانگی خوب خواهد بود.

 

حتی اگر شما مجبور به اضافه کردن چند مورد باشید ، استفاده از رایانه شخصی قدیمی شما ارزان تر خواهد بود و یک واحد رسانه ای مناسب تر از هر گجت خریداری شده ایجاد می کنید.

 

انعطاف پذیری که یک کامپیوتر مناسب به شما می دهد را نمی توان با چیزی که حتی با Roku یا Chromecast به دست می آورید مقایسه کرد. یک رایانه شخصی می تواند تمام کارهایی را که یک دستگاه پخش می تواند انجام دهد را اجرا کند  ، اما به روش دیگری کار می کند.

 

مهمتر از همه ، رایانه شخصی گزینه های شما را برای آینده باز نگه می دارد. می توانید یک درایو Blu-ray 4K یا کارت صوتی بهتری اضافه کنید. می توانید پردازنده را ارتقا دهید یا کارت گرافیکی اضافه کنید تا آن را به یک کنسول بازی و غیره تبدیل کنید.

 

اگر یک رایانه قدیمی در اطراف خود ندارید ، می توانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید ، امروزه قناوری های ارتباطی بی سیم توسط تلویزیون های هوشمند و گوشی هوشمند در چند لحظه قابل دسترسی است.

 

با فلسفه “بزرگتر بهتر است” بلندگو نخرید. بلندگوها همه در مورد نحوه تنظیم و کیفیت متفاوت هستند و ربطی به اندازه ندارند.

 

شما باید بلندگوهای مناسب را برای اتاق خود بخرید. اگر یک اتاق نشیمن کوچک دارید ، یک راه اندازی کانال ۹.۱ مناسب است. بسته به اینکه آیا بلندگوهای ماهواره ای را در پشت یا طرفین خود قرار دهید ، باید بلندگوهایی را انتخاب کنید که خروجی دو قطبی خوبی دارند.

 

نکته اصلی این است که شما باید آنچه را برای شما مناسب است بخرید ، که لزوماً  بلندگویی که در خانه دوست خود مشاهده کرده اید نیست.

 

چطور در خانه سینما درست کنیم

سیستم سینمای خانگی به صورت پیش فرض ۵.۱ را تنظیم می کند (یعنی پنج بلندگو ماهواره ای و یک ساب ووفر). قبل از خرید هر چیزی ، بفهمیدید که هر اسپیکر را در کجا قرار می دهید ، نحوه کار سیم کشی و سایر جزئیات را مشخص کنید. پس از انجام این کار ، سیستم صدای فراگیر ۵.۱ را خریداری کنید .

 

اگر در حال ساخت یک سینمای خانگی جدید هستید و می خواهید هزینه کم خود را حفظ کنید ، این یک خرید هوشمند است. به یاد داشته باشید ، همیشه می توانید اسپیکرها را بعداً ارتقا دهید.

شما به یک ریموت کنترل خوب نیاز خواهید داشت تا تمام دستگاه های مختلف متصل به آن را مدیریت کنید. این یک ریموت همه کاره می باشد. بهترین گزینه Logitech Harmony 650 است ، اما اگر دوست دارید چند تومان پس انداز کنید ، چند گزینه دیگر نیز دارید.

 

اگر یک تلفن هوشمند یا تبلت  اندرویدی قدیمی دارید ، می توانید آن را به یک کنترل از راه دور برای رایانه شخصی خود تبدیل کنید. تعداد زیادی برنامه در فروشگاه Play وجود دارد که باعث تنظیم تمام وسایل موجود در دستگاه Android شما می شود . تنها مشکل در صورت وجود (مادون قرمز) در گوشی اندروید شما خواهد بود.

 

 

به جای اینکه بتوانید اندروید خود را مجدداً خراب کنید ، می توانید یک ریموت ارزان قیمت جهانی را نیز فقط با چند دلار خریداری کنید.

مطالب فنی تنها بخشی از تجربه سینمای خانگی ارزان قیمت  شما است. همچنین برای قرار دادن وسایل خود ، یک کاناپه خوب یا یک جای مناسب برای تلویزیون خود  برای تماشای آرامش بخش زیبا ، نیاز دارید ، و شاید یک مینی یخچال با پنکه بتواند جالب باشد ، اما تمام این کار ها باعث افزایش هزینه ها می شود.

گیرنده کم ارزش ترین و مهمترین بخش تئاتر خانگی شما است.  در حالی که می توانید آن را نداشته باشید ، ما  آن را توصیه می کنیم. چراکه توسط آن می توانید کانال های جهانی را دریافت کنید ، ولی می توانید از کامپیوتر یا گوشی هم پخش کنید.

به نظر ما صفحه نمایش ، گیرنده ، مدیا پلیر یا رایانه شخصی ، اسپیکرها و ریموت همه کار از موارد ضروری در هر تنظیم سینمای خانگی ارزان قیمت  هستند. اما برخی از ما می گویند که یک سینمای خانگی بدون داشتن تخت یا مبل خوب ناقص است ، برخی دیگر معتقدند اگر از پشتیبانی سه بعدی استفاده نکنند ، یک تئاتر خانگی نیست. در حالی که هزینه اولیه شما نسبتاً ارزان خواهد بود ، به مرور زمان اتاق را در بیت و قطعات کوچک ارتقا دهید.

با عضویت در خبرنامه لرن پارسی از جدیدترین مقالات و آموزشها در ایمیل تان باخبر شوید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای لرن پارسی محفوظ است .

طراحی سایت : ایران تمز

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

طراحی سینمای خانگی خصوصی فضایی آکوستیک جهت ساخت در آپارتمان، ویلا، مجتمع ها و مشاعات ساختمان مسکونی است که جهت تماشای فیلم، انجام بازی کامپیوتری و گوش دادن به موسیقی ساخته می شود. سینما خصوصی از پروژکتور حرفه ای، سیستم صوت حرفه ای، پرده سینما و صندلی سینمایی مخصوص ساخته می‌شود.

سینمای خصوصی همان سینمای حرفه ای در ابعاد کوچک‌تر است.

طراحی سینمای خصوصی ترکیبی از علم و هنر است و
دارای استانداردهای تعریف شده بین المللی می باشد. با تجهیزات پیشرفته، رعایت این
استاندارها و نهایتا کالیبراسیون صدا و تصویر به دست افراد متخصص میزان کارایی و
توانایی سیستم صوتی و تصویری را به حداکثر رساند.

تجیهز سینما خصوصی شامل چهار مرحله اصلی است:

چطور در خانه سینما درست کنیم

اتاق های آکوستیک ثابت، از چند لایه عایق صدا برای ایزوله کردن صدا ساخته می‌شود که برای عایق بندی فرکانس های مختلف صدا طراحی شده است. اتاق های آکوستیک کاربرد وسیعی داشته و در بسیاری از فضاها می توان آن را اجرا کرد. اتاق آکوستیک یکی از بهترین و پرکاربرد ترین روش ها برای داشتن سینمای خصوصی می باشد که با استفاده از آن‌ می توان صدایی صاف، گوش نواز و بدون نویز را تجربه کرد.

اتاق آکوستیک بهترین روش برای داشتن سینمای خصوصی می باشد چرا که با ساخت آن‌ می‌توان صدایی صاف، گوش نواز و بدون نویز را بدون انتقال صدا از بیرون به داخل و از داخل به بیرون تجربه کرد.

برای ساختن اتاق آکوستیک پس از اختصاص یک فضا به آن، باید تمام درزهای داخل کمد دیواری ها، پنجره ها، کانال کولر، رادیاتور و… را آنالیز و کنترل کنیم و از عایق بندی مطمئن و دقیق استفاده کنیم تا هیچ صدایی از آن منافذ وارد یا خارج نشود، سپس می‌توان خود اتاق از جمله سقف و کف و دیواره‌ها و… را با عایق‌های مناسب عایق بندی کرد.

پروژکتور سینمای خانگی جهت استفاده در فضایی که نور محیط را می توان به طور کامل کنترل نمود، کاربرد دارند. این ویدئو پروژکتورها از تکنولوژی تصویر DLP و یا LCoS استفاده می‎کنند.

چهار عامل مهم موثر در کیفیت تصویر شامل رزولوشن دستگاه، رزولوشن تصویر، نسبت کنتراست پروژکتور و میزان تاریکی اتاق است.

نسبت ابعاد تصویر ۱۶:۹، در درجه اول برای سینمای خانگی طراحی شده است. دلیلش این است که سیگنال های دی وی دی واید اسکرین، بلوری و تلویزیون های اچ دی در فرمت ۱۶:۹  پخش شده و یا کد گذاری می شوند.

علاقه مندان به سینمای خانگی نسبت ابعاد تصویر ۱۶:۹ را ترجیح می دهند چرا که آنها به فرمت فیلم ۳۵میلی متری اصلی نزدیک تر هستند. پروژکتورهای ۴:۳ هم چنین می توانند تصاویر صفحه نمایش عریض را نمایش دهند، با این حال لترباکسینگ، (نوارهای سیاه و سفید کوچکی که در بالا و پایین تصویر نمایان می شوند) ایجاد می شوند.

سیستم صوت مناسب یکی از مهمترین پارامترهای یک سینمای خوب و استاندارد است. زیرا در سالن سینما پس از آغاز فیلم و خاموش شدن چراغ های سالن، اولین چیزی که پس از تصویر توجه شما را جلب می‌کند صدایی است که می‌شنوید.

یک سیستم صوت غیر اصولی می‌تواند موجب شود که صدا با وضوح کافی به گوش شنوندگان نرسد. بسیاری از بلندگوها قادر به پخش همه فرکانس‌های صدا نیستند و همین مسئله باعث می‌شود بعضی از صداها فرکانس پایین به گوش نرسند.

بلندگوها صدا در نقاطی از سینما بسیار بلند و اذیت کننده و در نقاطی دیگر کم است و به زحمت شنیده می شود.لذا تماشاگرانی که در نزدیکی بلندگو ها نشسته اند از شدت صدای بلند دچار خستگی شده و آنان که دور از بلندگوها هستند

اگر سیستم صوت به درستی طراحی نشود، تماشاچیان تصویر را از روبرو دیده ولی صدای بازیگران را از پشت و یا از کنار میشنوند و این تمرکز آنان را برهم زده و از لذت تماشای فیلم می کاهد.

پرده نمایش یکی از ملزومات جانبی تجهیزاتی نظیر  ویدئو پروژکتور،ویژوالایزر ،اسلاید و اوِرهِد است که برای پخش تصاویر مورد استفاده قرار می گیرند و مواد بکار رفته در ساخت آن ها از رفلکس یا بازتاب نور جلوگیری کرده و به افزایش کیفیت نمایش تصاویر کمک می نماید. پرده های نمایش با توجه به نیاز مشتریان به پرده پایه دار ، پرده سقفی دستی و پرده سقفی برقی و بک پروجکشن تقسیم می گردند.

نسبت تصویر اصلی پروژکتورهای سینمای خانگی   16:9 است

باید توجه داشته باشید که استاندارد صحیح پرده نمایش سینمای خانگی ۱۶:۹ است و اگر یک پروژکتور سینمای خانگی با صفحه نمایش ۳: ۴ استفاده کنید، نتیجه نهایی این  می شود که ۲۵ درصد از صفحه نمایش بلا استفاده خواهد ماند.

پرده نمایش سینما خانگی باید اندازه مناسبی داشته باشد و نه بسیار بزرگ و نه بسیار کوچک باشد. پرده سینمایی کوچک، لذت تماشای فیلم را از شما می‌گیرد و یک پرده بزرگ هم به چشم شما آسیب می‌زند و هم به دلیل عدم تسلط به کل پرده نمایش، مدام باید سر خود را به قسمت های مختلف پرده تکان دهید تا بتوانید جزییات را ببینید.

امروزه در ویلاها و منازل مسکونی شخصی و همچنین در برج های مسکونی، مجتمع ها تجاری و مسکونی برای ایجاد یک مزیت رقابتی نسبت به سایر ساختمان ها و همچنین ایجاد جذابیت مضاعف برای مردم، ساخت سالن سینما اختصاصی بسیار رایج شده است.

بنابراین امروزه مردم فقط به داشتن یک چهاردیواری فکر نمی‌کنند و همواره به دنبال داشتن امکاناتی بیشتر و لوکس تر هستند.

ساخت و تجیهز سالن سینما مانند هر کار دیگری نیاز به تجربه و تخصص دارد تا بتوان از امکانات و محصولات موجود، بهترین استفاده را کرده و بالاترین سطح کیفی را به ارمغان آورد.

طنین سینما به عنوان مجری طراحی و ساخت بسیاری از سالن های سینما در تمام این مراحل کنار شما خواهد بود.

در صورت نیاز به مشاوره و برای کسب اطلاعات بیشتر همین الآن با ما تماس بگیرید. از شنیدن صدای شما خوشحال خواهیم شد.

قیمت و هزینه ساخت سینمای خانگی در منزل و مجمع های مسکونی و یا هر جایی که شما قصد ساخت آن را دارید با توجه به تجهیزاتی که در آن استفاده می‌کنید می‌تواند در پروژه های مختلف، رنج قیمتی متفاوتی را نیز به همراه داشته باشد.

۱- متراژ سالن

۲- متریال استفاده در دکوراسیون

۳- آکوستیک سالن سینما

۴- پروژکتور سینمایی استفاده شده

۵- سیستم صوتی

البته این موارد تنها بخشی از جزییاتی است که در تعیین قیمت طراحی و ساخت سینما موثر هستند و با توجه به پروژه می تواند پارامترهای دیگری را نیز شامل شود.

مجموعه طنین سیمای پاژ متخصص در امور تجیهز سیستم صوت، تصویر و نور حرفه ای سالن کنفرانس، سالن همایش و آمفی تئاتر، سالن‌ سینما، سالن اجتماعات و … با بیش از 10 سال تجربه در خدمت شماست.

سلام .خیلی طرح و مقاله جالب توجهی است اما برای فضاهای آپارتمانهای در حال ساخت در ایران قابل اجرا نیست .البته برای آپارتمانهای بیش از ۳۰ واحد خیلی ضروری و لازم است .مجتمع های مسکونی فاقد روح زندگی است .البته این طرح خیلی جای تحقیق و بررسی دارد که قطعا شما در این خصوص اطلاعات و تحقیقات بیشتری دارید .

با سلام و ممنون از توجه شما در طی سال‌های گذشته و با پیشرفت تکنولوژی و به تبع اون افزایش امکانات، صنعت ساختمان هم پیشرفت‌های بسیاری کرده و سازندگان به دنبال ایجاد مزیت رقابتی در برابر سایر سازندگان ساختمان‌ها هستند. همانطور که شما فرمودید ساخت سینما در ساختمان‌های کوچک با توجه به اینکه باید یک فضای خاص به آن اختصاص پیدا کند چندان رایج نیست ولی باید توجه داشت که در ساختمان های لوکس که واحدهای کمی دارند هم این طرح اجرا می‌شود. البته نکته دیگر این است که خیلی از عزیزان در منزل خودشان نیز این سیستم را پیاده… Read more »

نظرم در این مورد مثبت هست ، کار بسیار خوبی هست، الان من که در یک واحد کوچک آپارتمانی ساکن هستم در نظر دارم برای خودم در منزل شرایطی رو فراهم بیارم تا از دیدن فیلم و یا ورزشهای مورد علاقم لذت ببرم،از جمله این کارها تلویزیون مناسب سیستم صوتی مناسب و … هست ، تازه من در حد امکانات و اقتصاد خودم به فکر همچین امکانی هستم، مسلما کسانی که سرمایه دار هستند و تخصص لازم رو هم ندارن(حتی خود من)حاضر هستند با هزینه کردن مبلغی هرچند بیشتر در فضایی خصوصی و با کیفیت از وقتی که در کنار… Read more »

جناب عفتی از توجه شما بی نهایت سپاسگزاریم

سلام و احترام
مقاله جالب و خوبی بود و در عین سادگی تونسته اصل مطلب رو ادا کنه
اخیر در پروژه ای در منطقه فرمانیه از نزدیک شاهد اجرای چند سینمای خصوصی و حرفه ای بودم که بسیار برایم جالب توجه و حیرت انگیز بود
چون شما در فضایی کوچک پرده نمایش بسیار بزرگ و صدایی حیرت انگیز دارید که این واقعا سرگرم کننده و هیجان انگیز هست
این امر هم مثل بعضی از موارد در ساختمان سازی محدود به واژه ی لاکچری میشود پس بنابراین بازار کار کوچک تر و رقابتی تر
امیدوارم موفق و پیروز باشید

سلام وقتتون بخیر ممنون از مقاله ی خوبتون.. من معمار یک ویلا هستم در مشهد کارفرما از من خواستن که یکی از اتاقا رو سینما کنم سوالم اینه که می تونم پنجره بزارم؟ چون ممکنه در آینده بخوان که تغییر کاربری بدن

با سلام. وقت شما هم به خیر؛ سپاس از توجه شما
اگر طراحی مناسبی برای اون در نظر بگیرید و با پنجره دوجداره و عایق کاری صدا، مانع ورود صدای مزاحم به سالن شوید، اشکالی ندارد.چطور در خانه سینما درست کنیم


نام شما (الزامی)

ایمیل شما

شماره تلفن (الزامی) خدمت مورد نظرتجهیز سالن کنفرانستجهیز سالن همایشتجهیز سالن سینماسیستم پیجینگ و فراخوانسیستم صوت رستورانسیستم صوت کافی شاپسیستم صوت خانگیسیستم صوت باشگاه ورزشیپروژه تصویر تخصصیتجهیز سالن کنسرتپروژه تصویر تخصصی


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *


گذرواژه *


عضویت

به نظر می‌رسد که شما در بین صفحات گم شده اید، ما به شما کمک می کنیم تا از اینجا به بیرون بروید.


بر اساس علایق شما


بر اساس علایق شما


بر اساس علایق شما

خودتان نحوه ساخت یک پروژکتور خانگی در 5 دقیقه را ببنید. این یک پروژکتور ساده و کاربردی است که می تواند صفحه نمایش گوشی شما را بر روی یک دیوار یا یک پارچه و بنر نمایش دهد. شما می توانید به سادگی از مقوا استفاده کنید و یک محیط تاریک داخلی را در مقوا پیاده سازی کنید، تا با قرار دادن یک لنز یا شیشه برآمده، تصویر موبایل خود را بر روی صحنه روبرو بازتاب دهید و از تجربه تماشای یک سینمای خانگی لذت ببرید…

توسط: میلاد حاتم در 10 ماه پیش (دسته ها: آموزش, آموزش ترفند, آموزش ساخت, تکنولوژی, موبایل, ویدئو, ویدئو های آموزشی, ویدئو های تکنولوژی)

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *چطور در خانه سینما درست کنیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نترانی ها منتظر شما هستند، سریع تر وارد شوید!

نترانی ها منتظر شما هستند، سریع تر ثبت نام کنید!

خودتان نحوه ساخت یک پروژکتور خانگی در 5 دقیقه را ببنید. این یک پروژکتور ساده و کاربردی است که می تواند صفحه نمایش گوشی شما را بر روی یک دیوار یا یک پارچه و بنر نمایش دهد. شما می توانید به سادگی از مقوا استفاده کنید و یک محیط تاریک داخلی را در مقوا پیاده سازی کنید، تا با قرار دادن یک لنز یا شیشه برآمده، تصویر موبایل خود را بر روی صحنه روبرو بازتاب دهید و از تجربه تماشای یک سینمای خانگی لذت ببرید…

توسط: میلاد حاتم در 10 ماه پیش (دسته ها: آموزش, آموزش ترفند, آموزش ساخت, تکنولوژی, موبایل, ویدئو, ویدئو های آموزشی, ویدئو های تکنولوژی)

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *چطور در خانه سینما درست کنیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نترانی ها منتظر شما هستند، سریع تر وارد شوید!

نترانی ها منتظر شما هستند، سریع تر ثبت نام کنید!

آخرین خبر / ساخت پروژکتور خانگی! اینو بسازید و فیلم ها رو تو سینمای خانگی ببینید! نظرات و پیشنهادات خود را درمورد ویدئو های درج شده با ما در میان بگذارید.

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12 چطور در خانه سینما درست کنیم

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

آخرین خبر / ساخت پروژکتور خانگی! اینو بسازید و فیلم ها رو تو سینمای خانگی ببینید! نظرات و پیشنهادات خود را درمورد ویدئو های درج شده با ما در میان بگذارید.

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12 چطور در خانه سینما درست کنیم

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

فکر کردید با خرید تلویزیون، سینمای خانگی و بلندگوی خطی یا ساندبار دیگر می‌توانید بیشترین لذت را از تماشای فیلم‌ در روزهای تعطیل ببرید؟

اگر این طور هست، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید! لوازم جدیدی که خریدید مبارکتان باشد اما هنوز تا تماشای یک فیلم و لذت بردن از آن راه زیادی در پیش دارید. اول از همه، باید فضای منزل را سینمایی کنید.

اگر می‌خواهید بهترین تجربه از سینما را در منزل داشته باشید بهتر است از به نکات مقدماتی زیر توجه کنید و اتاق هال یا نشیمن معمولی خود را چند تغییر جزئی دهید تا برای سینمای خانگی شما بهترین مکان باشد؛ یا اینکه تصمیم بگیرید اتاق دیگری را به این کار اختصاص دهید.

البته گزینۀ دوم کار شما را راحت‌تر می‌کند زیرا شما می‌توانید از اول شروع کنید و از اتاق خانوادگی برای عملکرد چندمنظوره استفاده نکنید. اصول زیرا را در نظر بگیرید و ببینید کجای کار هستید و چه اقداماتی باید انجام دهید.

چطور در خانه سینما درست کنیم

نور

اتاق باید تا آنجا که ممکن است تاریک باشد و تنها کورسویی از نور هنگام تماشای فیلم وجود داشته باشد. وقتی شما سینمای خانگی را کنار پروژکتور قرار می‌دهید و از آن برای تماشای فیلم استفاده می‌کنید رعایت این نکته اهمیت دارد زیرا با کمی نور محیط بهترین عملکرد برای شما فراهم می‌شود اما در واقع، اتاقی که تاریک‌تر است تجربه سینمایی‌تر خواهد بود. اولین گام هوشمندانه در ایجاد سینمای خانگی جایگزین گردن پرده‌ها با پارچه‌های ضخیم و تیره است. البته بهتر است سینمای خانگی را در اتاقی بگذارید که اصلا پنجره نداشته باشد زیرا پرده‌های بزرگ صدا را جذب می‌کنند و برای گوش شما ضرر دارد.

تجهیزات داخلی

بهترین سینمای خانگی را زمانی می‌توانید داشته باشید که تمام لوازم همراه آن درون یک اتاق گنجانده شود. به این معنی که برای بلندگوها حفره‌هایی ایجاد شود که داخل دیوار کار نصب شوند. یک صفحۀ پروژکتور که در محفظه‌ای سفارشی یا ساختۀ دست خودتان قرار گرفته سینما را به معنای واقعی ایجاد می‌کند و داشتن صفحه‌نمایشی که روی پایه قرار گرفته است از ارزش آن چیزی کم نمی‌کند و لازم نیست خودتان را به دردسر بیاندازید و هزینۀ اضافی برای خریدن لوازم اضافی متحمل شوید.

اگر برای سینمای خانگی خود از صفحه‌نمایش تلویزیون استفاده می‌کنید، صفحه‌نمایش تخت کار را راحت‌تر می‌کند زیرا به دیوار متصل می‌شود. البته صفحه‌های پروژکشن برای نصب روی دیوار یا ایجاد دیوار ویدئو بهتر خواهند بود.

بنشینید

هر کس وارد سینما می‌شود به دنبال بهترین مکان برای نشستن است. سینمای خانگی شما نیز باید بهترین وضعیت مشاهده را برای همه داشته باشد. بسیاری از صفحه‌نمایش‌های ال.سی.دی از پهلو یا کناره‌ها نمای ضعیفی ایجاد می‌کنند. اتاق نشیمن معمولاً صندلی‌های آمفی‌تئاتری دایره‌وار یا ال‌مانند دارد که خیلی هم مناسب نیست. سینمای خانگی باید به صورت ردیف و صاف چیده شود تا همه زاویۀ دید خوبی نسبت به صفحه‌نمایش داشته باشند.

دیوارهای منعکس‌کننده

یک اتاق نشیمن شلوغ‌ و به‌هم‌ریخته تأثیر منفی در کیفیت صدا دارد زیرا امواج صدا به هر چیزی را که بخورند منعکس می‌شوند و از تأثیر نهایی کم می‌کنند. مکان خوب برای بلندگو می‌تواند بر برخی از این مشکلات فائق آید اما یک سینمای خانگی واقعی چیزی به جز صندلی و دیوار تمیز ندارد.

فرش‌های کرک‌دار نیز کیفیت نهایی را دچار افت می‌کنند. یک فرش نازک و ارزان‌قیمت در چنین مواردی بهتر از یک فرش ضخیم است.

اگر می‌خواهید یک اتاق اختصاصی را به سینمای خانگی اختصاص دهید، بهترین کار این است که مقدار پولی را برای مشاور سینمای خانگی هزینه کنید و به کیفیت صدای اتاق کمک کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وبلاگ

کد امنیتی
*

دیدگاه

چطور در خانه سینما درست کنیم
چطور در خانه سینما درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *