چگونه ذهن را ساکت کنیم

 
helpkade
چگونه ذهن را ساکت کنیم
چگونه ذهن را ساکت کنیم

19 روش علمی برای آرام شدن ذهن

آیا اضطراب دارید یا خوشحال نیستید؟ آیا به آرامش ذهن نیاز دارید؟ روش های آرام کردن ذهن را نمی دانید؟ روش هایی برای آرام شدن ذهن وجود دارند که سخت نیست و به شما کمک می کند تا آرامش ذهن خود را بدست آورید و در در هر زمانی آماده باشید. اگر این سوال برای شما هم وجود دارد که چگونه ذهنمان را آرام کنیم در ادامه با مطالعه 19 روش آرام شدن ذهن همراه زوم لایف باشید.

آرام شدن ذهن ذهن، می توان مدیتیشن، فعالیت های سالم تر مانند ورزش یا فعالیت های آرامش بخش مانند گوش دادن به موسیقی و استفاده از محرک های اضطراب، مانند شبکه های اجتماعی را کاهش داد. هنگامی که روش هایی را می یابید که به آرام شدن ذهن شما کمک می کند، سعی کنید اغلب آن ها را انجام دهید.

اگر ذهن آشفته ای دارید و بدنبال آرام کردن ذهن خود هستید در ادامه 19 روش را برای آرام شدن ذهن به شما توصیه می کنیم.

چگونه ذهن را ساکت کنیم

این مورد بسیار واضح بوده و نفس عمیق ظاهرا تاثیری شگفت انگیز در آرام کردن ذهن دارد. تمرین های زیر را روزانه و در مواقع استرس انجام دهید؛ زیرا به کاهش استرس کمک می کنند:

این مورد، فرایندی برای خالی کردن و آرام کردن ذهن با تمرکز بر فکر، مکان، کلمات، رنگ یا شیء مشخص است. برای انجام مراقبه، در مکانی راحت بنشینید (زانو زده یا دراز بکشید) و دعا کنید یا به چیزی مشخص فکر کنید. ممکن است این کار بیش از ده دقیقه طول بکشد، ولی هیچ اشکالی ندارد و مسئله ای عادی است.

این مورد بسیار مشابه تصویر سازی در مراقبه است که در آن، برای آرام شدن ذهن باید صحنه ای آرامش بخش را تصور کنید. آن صحنه را تا هر وقت که دوست دارید در ذهن خود مجسم کنید؛ اما تمام انرژی و فکر خود را بر مجسم کردن این مکان در ذهن خود متمرکز کنید.

در این فرایند، تمامی عضلات بدن را ابتدا منقبض کرده و سپس شل می کنید. این کار، وضعیت روحی و روانی را تغییر داده و به ذهن کمک می کند تا مانند بدن به آرامش برسد.

یوگا ورزشی کششی بوده و به بدن فشار وارد نکرده و به آزاد و شل شدن عضلات در بدن کمک می کند؛ زیرا باید بر هر حرکت آن تمرکز کرده و ذهن نمی تواند به مسائل اضطراب آور فکر کرده و به همین دلیل، می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند.

برای داشتن آرامش ذهن، بدنی سالم و عاری از سموم، نوشیدن آب بسیار با اهمیت بوده و به ذهن کمک می کند تا بهتر تمرکز کند. برای بهتر انجام دادن فعالیت های آرامش بخش، آب زیاد بنوشید.

غذاهایی خاص به بدن کمک می کنند تا هورمون های مربوط به اضطراب را کاهش داده و هورمون هایی را که مسئول ایجاد حس شادی و آرامش ذهن هستند، افزایش دهد.

ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می شود که این ماده باعث ایجاد حس شادی در بدن است. سعی کنید هر روز مقداری ورزش کرده و پس از یک برنامه ی کاری پر از استرس، ذهنتان را آرام کنید.

اگر به آشپزی، مطالعه یا ورزش علاقه دارید، انجامشان دهید! انجام دادن کارهایی که به آن ها علاقه دارید به شما کمک می کند تا ذهن را از اضطراب خالی کرده و ترشح اندورفین را افزایش می دهد که باعث شادی می شود.

نوشیدنی های گرم باعث می شوند تا تنش از بدن خارج شده و اضطراب کاهش یابد. نوشیدنی های گرمی را بنوشید که فاقد کافئین و الکل هستند؛ زیرا این مواد می توانند اضطراب و افسردگی را تحریک کنند.

انجام فعالیتی که به تفکر نیاز ندارد، می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند.

حتی اگر به موسقی هایی مانند رپ یا راک علاقه دارید، به آهنگ هایی آرام و آرامش بخش گوش دهید تا ذهنتان نیز آرام شود.

تحقیقات نشان داده اند افرادی که با حیوانات وقت می گذرانند، فشار خون پایین تری داشته و مهم تر از همه، نسبت به افرادی که به ندرت با حیوانات در تماس هستند، اضطراب کمتری دارند.

این روش هنگامی است که از رایحه های آرامش بخش استفاده می شود. برخی از این رایحه های معروف عبارتند از: اسطوخودوس، نعنا و اوکالیپتوس.

آب گرم به ترشح اندورفین کمک می کند که این ماده، اضطراب را کاهش می دهد؛ پس به مدت بیست دقیقه در وان آب گرم بنشینید.

یکی از بزرگترین محرک های اضطراب، شبکه های اجتماعی است؛ خواه تلفن همراهتان باشد یا حساب کاربری فیسبوک. سعی کنید برای کاهش اضطراب، زمانی را به دور از این ها بگذرانید.

دوری از تلویزیون می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند. تلویزیون مملو از رنگ های روشن، تصاویر شلوغ و صدایی ممتد است که باعث افزایش میزان اضطراب می شود.چگونه ذهن را ساکت کنیم

اغلب افرادی که در اطرافمان هستند، بیشترین میزان اضطراب را در ما ایجاد می کنند؛ پس سعی کنید زمانی را برای تنهایی در نظر بگیرید.

اگر می دانید امتحان یا قرار ملاقاتی که دارید باعث اضطرابتان می شود، سعی کنید برای جلوگیری از اضطراب بیشتر، به آن فکر نکنید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

بسیار عالی بود، ممنونم

سلام، خوشحالم که براتون مفید بوده. ممنونم و سلامت باشید 🍀🙏

سلام، بله ماساژ هم می‌تونه به آرامش ذهن و بدن کمک کنه اما روشی نیست که خودتون بتونید انجام بدید و باید توسط شخص دیگری انجام بشه.

در این مطلب روش‌هایی گفته شده که خودتون بتونید انجامش بدید.

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

6 تکنیک ساده برای آرام کردن ذهن

آرامش ذهن برای سلامت مغز و بدن شما بسیار مهم است. اما گفتن این جمله می تواند بسیار ساده تر از داشتن آرامش ذهن باشد.

به عنوان مثال، هنگامی که شبها چشمانتان را  می بندید تا بخوابید، آیا آرام و ریلکس هستید یا اینکه تصور می کنید افکار مانند یک همستر که روی یک چرخ می دود به ذهن شما حجوم آورده اند؟

آیا شما احساس می کنید که ذهن شما همواره در طول روز در حال مسابقه دادن است؟ اگر این چنین است، شما در حال تجربه چیزی هستید که “ذهن میمونی” نامیده می شود و آرام کردن ذهن را دشوار می سازد.

ذهن میمونی Monkey Mind اصطلاحی است که برای اشاره به نزاع بی پایان بین نگرانی ها، ترس و شک و تردیدهایی که ما با آنها سر و کار داریم به کار برده می شود. این عارضه می تواند ما را از آرامش ذهنی و میل به سعادت دور کند، و مهم نیست که این پچ پچ ذهنی به خودمان  مربوط می شود یا دیگران، زیرا اثرات منفی ذهن میمونی یکسان است.چگونه ذهن را ساکت کنیم

هنگامی که شما نمی دانید چگونه ذهن خود را آرام کنید یا آرامش را به ذهن خود بازگردانید، احتمال بیشتری وجود دارد که دچار بد خوابی، تصمیم گیری ضعیف، اضطراب، استرس و حتی افسردگی شوید. تفکر تکراری و واضح در ارتباط با ذهن میمونی عدم حل مسائل به نحو مؤثر   و به تعویق انداختن، اجتناب و عدم مبارزه با مشکلات تنها به مشکلات بیشتر منجر می شود.

شاید شما با عبارت ” آنچه که در برابر آن مقاومت کنید همچنان ادامه خواهد داشت” آشنا باشید. این جمله به ذهن میمونی مربوط می شود. مبارزه با آن فقط به میمون انرژی بیشتر می دهد و آن را قوی تر می کند. به عبارت دیگر، تا زمانی که سعی کنیم با ذهنمان مبارزه کنیم، میمون را بزرگتر می کنیم.

متأسفانه، ذهن میمونی بخشی از انسان بودن است، به این معنی که هرگز از بین نمی رود. با این حال، شما توانایی ذهنتان را در اختیار دارید و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در ادامه 6 تکنیک ساده برای آرام کردن ذهن ارائه شده که می توانید آنها را امتحان کنید.

تنها راه موثر برای آرام کردن ذهن انجام مراقبه است. اگر با مدیتیشن آشنا نیستید، باید بگویم که مدیتیشن، روش متمرکز نمودن توجه است که به شما کمک می کند آرام بمانید و به شما آگاهی لازم در مورد زندگی تان را می دهد.

مدیتیشن انواع مختلفی دارد و علاوه بر این تکنیک های دیگری نیز برای آرام شدن ذهن وجود دارد که در درون خود دارای مدیتیشن هستند، همه این روش ها دارای هدف مشترک دستیابی به صلح درونی و رسیدن به آرامش ذهن هستند.

تنفس دیافراگمی عمیق نه تنها روش بسیار موثری است بلکه در عین حال روش ساده ای برای کسب آرامش ذهن است. علاوه بر آرامش ذهن، این روش برای مقابله با استرس مفید است.

اگرچه تنفس سطحی مقدار اکسیژنی را که به سلول های مغزی شما می رسد کاهش می دهد و در نتیجه تاثیر منفی بر عملکرد کلی مغز شما دارد، تنفس عمیق ماهیچه های شما را ریلکس می کند، تنش را از بین می برد و به عملکرد مغزتان کمک می کند. تنفس عمیق می تواند در هر زمان و هر مکانی انجام شود!

تمرین قدردانی باعث تغییرات واقعی در مغز شما می شود که عملکرد مغز را بهبود می بخشد و احساس شما را بهتر می کند. بنابراین برای تقویت عملکرد مغز خود و از بین بردن ذهن میمونی، قدردانی برای چیزهای خوب موجود در در زندگیتان را آغاز کنید.

این روند باعث می شود که افکار استرس زا برای خود جایگاه خاصی داشته باشند و لذا کم کم از مغز شما بیرون روند. هنگامی که چنین افکاری بیان می شوند، دیگر سبب تخریب مغز شما نمی شوند و، اجازه می دهد ذهن شما به استراحت بپردازد.

نوشتن افکار خود، یکی دیگر از راه های موثر آرام شدن ذهن است. این کار سبب می شود که افکار استرسزای شما مکانی مخصوص به خود داشته و بتوانند در کنار سایر افکار موجود در مغز شما زندگی کنند. هنگامی که این افکار بیان می شوند، دیگر حالت مخربی نخواهند داشت و می توانند تنها به عنوان یک احساس گذرا درک شوند.

اگر چه ممکن است این موضوع باعث شگفتی شما شود اما، تمرینات فیزیکی شاید مهمترین چیزی باشند که بتوانند مغز شما را سالم نگه دارند. اینگونه فعالیت ها نه تنها جریان گردش خون را در بدن شما افزایش می دهند بلکه باعث می شوند که دیگر مواد مغذی مثبت به مغز منتقل شوند.

ورزش در واقع باعث تحریک « سیستم عصبی » می شود. سیستم عصبی توانایی مغز برای تولید سلول های مغزی جدید، به خصوص سلول هایی است که به مغز کمک می کنند عملکردی آرام و طبیعی داشته باشد.

GABA ، که مخفف اسید گاما آمینو بوتیریک است، فعالیت نورون هایی را که بدان ها متصل می شود، کاهش می دهد و باعث آرام شدن ذهن بیش از حد فعال انسان می گردد. به طور خاص، هنگامی که این ماده به عنوان مکمل مصرف می شود.

با افزایش امواج مغزی متمرکز و آرام بخش، موجب آرامش ذهن می شود، در حالیکه دیگر امواج مغزی نگران کننده را نیز تسکین می دهد.

آرام کردن ذهن می تواند اثرات مثبت زیادی بر روی سلامت کلی شما داشته باشد. با تمرین این استراتژی های ساده، مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید که شما شروع به تجربه ی خوشبختی و احساس رفاه می کنید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران



آیا احساس می‌کنید که ذهنتان متمرکز نمی‌شود؟ استرس زیادی دارید؟ افسرده هستید؟ مشغله‌های فکری زیادی دارید؟ اگر این طور است شاید زمان آن رسیده باشد که به همه این شرایط منفی پایان بدهید. چگونه؟ با مدیتیشن.

مدیتیشن کردن مزایای فراوانی برای جسم و روح بشر بدنبال دارد و شک نکنید که با انجام منظم این کار می‌توانید شاهد تحولات مثبت زیادی در زندگی خود باشید. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باید باور داشته باشید!

اگر تصور می‌کنید که برای مدیتیشن کردن حتما باید یک ساعت بیکار و بی‌حرکت در یک جا بنشینید و همین فکر از ادامه کار ناامیدتان می‌کند؛ باید بگوییم که طرز فکرتان درست نیست. لازم نیست مثل بودا در حالت گل نیلوفر آبی ژست بگیرید و مچ‌های پای را روی ران‌هایتان ثابت کنید. فقط کافی‌است روی صندلی بنشینید یا روی زمین دراز بکشید و به سقف نگاه کنید.چگونه ذهن را ساکت کنیم

مدیتیشن کار سختی نیست و این‌طور هم نیست که شما فقط یک‌جا بنشینید. مثلا مدیتیشن‌های در حال حرکتی همچون تای‌چی یا کی‌گونگ هم وجود دارند که می‌توانید آنها را تست کنید.

همچنین جالب است بدانید که برخی از مردم حتی در حال راه رفتن هم مراقبه می‌کنند. آنها با تمرکز کردن روی هر قدم خود سعی می‌کنند از فکر کردن به مشغله‌های منفی ذهنشان دوری کنند.

این را بدانید که شما در هر مکانی که ساکت باشد و بتوانید چندین دقیقه تمرکز کنید، می‌توانید مراقبه‌های ذهنی خود را انجام دهید؛ حتی در پارکینگ خانه.

برای مدیتیشن کردن می‌توانید بیرون بروید و همه تمرکز خود را روی صدای پرنده‌ها در پارک یا برگ‌های درختان که زیر پایتان هستند بگذارید. همزمان، نفس‌های عمیق بکشید و اکسیژن بگیرید و دی‌اکسید کربن پس دهید.

هر زمان که تصمیم گرفتید مراقبه کنید، در اولین قدم برای ساکت و آرام کردم مغز و از بین بردن استرس‌ها باید به این نتیجه برسید که واقعا قصد دارید سبک زندگی خود را تغییر دهید.

همیشه با خود این جمله را تکرار کنید: «من صلح و آرامش را به زندگی خود جذب می‌کنم». این جمله را از صمیم قلبتان بگویید و به آن باور داشته باشید. وقتی نیروی این جمله را درک کنید، احساس می‌کنید که در مسیر موفقیت و پیشرفت قرار گرفته‌اید و همه تمرکزتان روی مسایل مثبت خواهد بود.

مدت زمان مدیتیشن در هر روز

اگر تازه مراقبه کردن را آغاز کرده‌اید، شاید بهتر باشد که هر روز حداکثر یک یا دو دقیقه را به آن اختصاص دهید. دلیلش این است که متوجه شوید از بین بردن افکار منفی از ذهن چندان هم کار ساده‌ای نیست و به تمرین و ممارست زیاد نیاز دارد. به یاد داشته باشید، هدف از مدیتیشن این است که روی نفس کشیدن‌های خود تمرکز کنید.

همچنین باید روی این جمله که می‌خواهید انرژی‌های مثبت، سلامتی، آرامش و ثروت را به زندگی خود جذب کنید نیز تمرکز کنید.

بسیار عادی است اگر افکار منفی در آن میان شروع کنند به جولان دادن. دست از تمرین و تمرکز کردن برندارید. باید به قدری تمرکز کردن و درست نفس کشیدن را تمرین کنید که در این کار خبره شوید و بتوانید کنترل افکار و صداهای مغز خود را بدست بگیرید.

هر زمان که احساس می‌کنید مشغول فکر کردن هستید، سریعا همه حواستان را روی نفس کشیدن‌هایتان بگذارید. حتی می‌توانید با خیره شدن به نور شمع تمرکز کردن و فکر نکردن را تمرین کنید.

مدیتیشن آسان نیست اما ارزشش را دارد

مراقبه نیز همانند دیگر کارها در ابتدا سختی‌های خاص خود را دارد و باید دشواری تمریناتش را بر خود هموار کنید تا به نتیجه دلخواه و مناسب برسید.

وقتی در مراقبه‌های یک تا دو دقیقه‌ای موفق شدید، سعی کنید هر روز صبح یا شب دست‌کم ۱۰ دقیقه را به تمرکز کردن، مدیتیشن و خالی کردن ذهن از هر نوع تفکر، استرس و نگرانی اختصاص دهید.

برای انجام این نوع مراقبه‌تمرکزی کافی است به عکس یک گل، آب جاری یا شعله خیره شوید و همه تمرکز خود را روی آن بگذارید. یا می‌توانید روی حس کردن چیزی تمرکز کنید: مثلا فرم انگشتان دست و نحوه قرارگیری آنها نسبت به هم؛ نحوه نفس کشیدن‌های خود یا حتی ذهن خود را روی نظم مهره‌های ستون فقراتتان بگذارید.

اگر در حال نشسته می‌خواهید مراقبه کنید، بهتر است چهارزانو در یک محل ساکت بنشینید. دستان خود را روی پاهایتان بگذارید. چشمانتان را ببندید و روی حرکت هوا از دهان تا ریه‌های خود در طول نفس کشیدن تمرکز کنید. مثلا اول سه یا چهار نفس معمولی بکشید. بعد نفس‌های عمیق بکشید. در طول این کار حتما همه ذهن و فکر و تمرکز خود را روی دم و بازدهم‌هایتان بگذارید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 2.3 / 5. تعداد رای: 4

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

استفاده از مطالب، تصویرسازی ها، عکس ها، فیلم ها و پادکست ها با ذکر منبع و لینک مستقیم به وب سایت پلاك 52 بلامانع است.

فاطمه عرب زاده

ویکتور دیویچ، نویسنده کتاب ۸ دقیقه مدیتیشن، ذهن خودت را آرام و زندگی خود را را عوض کن می گوید:

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش فشار زندگی، کنترل کردن همه چیز خیلی سخت شده است. این اضافه بار و استرس بیش از حد باعث اضطراب، ترس و افسردگی در انسان می شود. با اینکه نمی توان این ها را کنار گذاشت، اما روش هایی وجود دارد که می توان زندگی را ملایم تر کرد.

 

چگونه ذهن را ساکت کنیم

 

شاید بد نباشد با هم بعضی از این راهکارها را در این مطلب مرور کنیم.

دیویچ می گوید:

مدیتیشن یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن آرامش درونی است. باید به یاد داشته باشید که منظور این نیست که جلوی فکر کردن را بگیریم، بلکه پیشی گرفتن از این همه تفکر است. نکته این است که اگر شما فقط روی تفکرات خودتان تمرکز کنید، باعث می شود که ذهنتان منفجر شود. اما اگر شما روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید، متوجه می شوید که آنها فقط افکاری هستند که می آیند و می روند. به عبارتی لازم نیست که به آنها وابستگی احساسی داشته باشید.

 تنها چیزی که مهم است، استمرار در انجام مدیتیشن است حتی اگر زمان آن کوتاه باشد مطمئنا به شما در داشتن ذهنی آرام کمک خواهد کرد.

در اینجا ۳ قدم برای رسیدن به ذهنی آرام را برای شما آورده ایم:

برای اینکه زمان از دست شما خارج نشود، می توانید از اپلیکیشن ها استفاده کنید.

اکثر مردم صبح را به دلیل آرامش و سکوتی که به همراه دارد، برای مدیتیشن انتخاب می کنند. افراد دیگر این کار را قبل از خواب انجام می دهند تا به کیفیت خوابشان کمک کند. شما می توانید هر زمانی که فکر می کنید برای شما مناسب است این کار را انجام دهید.

تنها چیزی که مهم است، استمرار در انجام مدیتیشن است حتی اگر زمان آن کوتاه باشد مطمئنا به شما در داشتن ذهنی آرام کمک خواهد کرد.

امیر یعقوبی

معاون وزیر بهداشت: همه کشور در وضعیت قرمز است



مجله اجتماعی، فرهنگی، هنری و طنز ایرانیان کانادا و آمریکا

پلاک۵۲ ، یک مجله دیجیتالی چند رسانه ای ( مالتی مدیا) فرهنگی، اجتماعی، هنری و طنز است که برای پارسی زبانان منتشر می شود. آرمان هیات تحریریه و هنرمندان پلاک ۵۲ این است که محتوای اصیل و ناب مطابق با ارزش های فرهنگ ایرانی و اخلاق مدار تهیه و در اختیار هم وطنان خصوصا ایرانیانی که مهاجرت به کانادا و یا آمریکا در داستان زندگی آن ها شکل گرفته است، قرار گیرد. در کنار انتشار مجله دیجیتالی،‌ ما از برگزاری کنسرت های موسیقی، اجرای تیاتر، نمایش فیلم و نمایشگاه هنرهای تجسمی حمایت می کنیم. همچنین محصولات فرهنگی و هنری مانند فیلم تیاتر، فیلم سینمایی ، داستان صوتی و کتاب الکترونیکی در وب سایت پلاک ۵۲ در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. هدف ما در پلاک ۵۲ کمک به ایجاد نوعی سبک زندگی است که در آن فکر و محتوای اصیل جاری باشد.

PELAK52 Media and Advertising Inc.
586 Silverdale Pl, North Vancouver, BC V7N 2Z5
(778) 929 5362




نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


مجله فرهنگی، اجتماعی، هنری و طنزایرانیان کانادا و آمریکا

چنانچه مایل به دریافت آخرین شماره خبرنامه، تخفیف خرید محصولات و به روزرسانی های اخبار ما هستید، پیشنهاد میکنیم در خبرنامه ما با ورود نشانی ایمیلتان عضو شوید.



با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سلام دنیا، آیا تا به حال احساس استرس و دست پاچه شدن با اتفاقاتی که در زندگی تان رخ می دهد را تجربه کرده اید؟ اکثر ما هر چند وقت یک بار این کار را انجام می دهیم. استرس بخش عادی زندگی ما است. این در واقع یک مکانیسم بقا برای محافظت از ما در برابر شرایط مختلف است. وقتی ما نمی دانیم که چگونه آن را تسکین دهیم و استرس ادامه پیدا می کند، مشکل ایجاد می شود. در اینجا، می خواهیم بررسی کنیم که چرا دچار استرس مزمن هستیم و سپس به شما نشان می دهیم که چگونه با روش ساده ذهنتان را آرام کنید. مشاهده خواهید کرد که یک ذهن آرام برای شما امکان پذیر خواهد بود، مهم نیست که چقد دچار استرس شده باشید.

فایده اصلی آرام کردن ذهنتان این است که استرس را تسکین می دهد. با آرام کردن ذهنتان، احساس سرکوب شدگی احساسات کمتری خواهید کرد که باعث می شد تا احساس کنید که کنترل خود را از دست می دهید. با آرام کردن ذهنتان، از بسیاری از پیامدهای بیماری زا استرس مانند فشار خون بالا، افسردگی و خستگی جلوگیری کنید. یک ذهن آرام با کاهش عصبانیت و ناامیدی، روحیه تان را بهبود می بخشد و همچنین اعتماد به نفستان در رسیدگی به مشکلات زندگی را تقویت می کند. به طور کلی، از لحاظ جسمی، روحی و عاطفی احساس بهتری خواهید داشت.

من اغلب می شنوم که مردم می گویند، «نمی توانم ذهنم را از مشغول شدن دور کنم». آنها معمولاً افراد شلوغی هستند که زندگی شان پر از تعهدات و فعالیت ها است. آنها شغل های دشوار و خانواده هایی دارند که باید از آنها مراقبت کنند. گاهی اوقات، آنها افراد جوانی با اهداف و جاه طلبی هستند. در این سناریوها هیچ مشکلی وجود ندارد. چالش این است که تعادل بین تعهدات خود نسبت به دیگران و نیازهای شخصی خود پیدا کنید و یکی از این نیازها آرامش است.

یک زندگی پر مشغله تمایل دارد تا ذهن ما را بیش از حد تحریک کند. اصولا هر چیزی که به هر یک از حواس پنجگانه ما مربوط شود (بینایی، شنوایی، چشایی، لامسه، بویایی)، زنجیره ای از افکار را ایجاد می کند. بنابراین، تمام فعالیت هایی که انجام می دهیم، به طور دائم ذهن ما را تحریک می کند. و اگر ما واقعا سرمان شلوغ باشد، در این صورت می توانیم بیش از حد ذهنی داشته باشیم که باعث ایجاد حس مشغله ذهنی و استرس می شود.

یکی دیگر از دلایلی که ما در آرام کردن ذهنمان مشکل داریم، دیدگاه های ناخودآگاه ما در مورد آرامش است. نظر هر شخصی را در مورد آرامش بپرسید، احتمالا به شما خواهد گفت که یک چیز خوب است و افراد باید زمان کافی برای استراحت داشته باشند. سپس از آن شخص بپرسید که آیا واقعا این کار را انجام داده است؟ این احتمال وجود دارد که انجام نداده باشد. این بسیار شبیه به نظرات افراد در مورد ورزش است. می دانند که ورزش برای آنها مفید است، اما برای ورزش کردن به سختی زمان ایجاد می کنند. دلیل این امر این است که ذهن ناخودآگاه ما چیزهای متفاوتی به ما می گوید. ضمیر ناخودآگاه ما چیزهایی مانند موارد زیر به ما می گوید:چگونه ذهن را ساکت کنیم

برای استراحت وقت ندارم

·من کارهای مهم تری برای انجام دادن دارم

من باید کارآمد باشم

نمی دانم که چگونه ذهنم را آرام کنم

من از نوع اشخاصی هستم که نمی تواند آرام یک جا بنشیند.

این عقاید ناخودآگاه بسیار قوی هستند و اقدامات را به ما دیکته می کنند. بنابراین، اگر ما قصد تغییر این عقاید را داریم، باید مجددا ذهن ناخودآگاه را برنامه ریزی کنیم. ممکن است مشکل به نظر برسد، اما این گونه نیست. به راحتی می توانید با تکنیکی به نام «نوشتن مراقبه» این کار را انجام دهید. با تکنیک نوشتن مراقبه، می توانید به سادگی مجموعه ای از تاییدها را با دست در یک دفترچه برای مدت 5 دقیقه در روز بنویسید. می توانید این کار را در هر زمان و هر مکان انجام دهید. حتی به مکان آرامی برای انجام این کار نیاز ندارید. بعد از گذشت چند روز، متوجه تغییر در رفتار خود خواهید شد. تخصیص وقت جهت آرامش ذهن آسان تر خواهد بود.

متوجه شدم که لیاقت ذهن آرام را دارم. می دانم که با ذهن آرام، شادتر، کارآمدتر بوده و انتخاب های بهتری در زندگی خواهم داشت. امیدوارم که به شکلی زندگی کنم که ذهن من را بیش از حد تحریک نکند. امیدوارم بتوانم زمینه غیر ضروری صداهای اطرافم را کاهش دهم. امیدوارم تا بتوانم هر روز وقت صرف کرده تا آرام شده و مشکلات را حل کنم. امیدوارم که این قدرت را داشته باشم که برای آرامش بیشتر ذهنم از سایر روش های آرام استفاده کنم. من متعهد می شوم تا ذهن خود را آرام کنم، بنابراین، شادی حقیقی و تحقق اهداف شخصی را درک می کنم.

برای اینکه بیشترین فواید را از ورزش کسب کنید، پیشنهاد می کنم که این کار را برای 3 تا 4 روز در هفته انجام دهید، یا هر چقدر که طول می کشد تا آرامش را اولویت زندگی تان قرار دهید.

نحوه آرام کردن ذهنتان نسبتا آسان است. پیشنهادات ذکر شده در ادامه دو چیز را انجام می دهند:

در مرحله اول از خسته شدن ذهنتان جلوگیری می کنند.

به شما اجازه می دهد تا ذهنتان به طور طبیعی مسائل را حل کند.

در انتخاب هر کدام از موارد بالا آزاد هستید. انتخابتان بستگی به این مساله دارد که ذهنتان تا چه اندازه مضطرب شده است. اگر ذهنتان بسیار پر از استرس است، می خواهیم با چندین اقدام ساده پیشنهادی مانند بستن چشم ها به مدت چند ثانیه شروع کنید. سپس، همانطور که با گذشت زمان آرام شده اید، ممکن است بخواهید چیزی را برای آرامش عمیق تر، مانند مدیتیشن امتحان کنید.

1. به موسیقی آرامش بخش گوش دهید

موسبقی آرامش بخش می تواند یک روش بلندمدت برای آرام کردن ذهن باشد. سرعت آهسته موسیقی، ذهنتان را مجبور به کند شدن می کند. انواع مختلف موسیقی آرامش بخش در یوتیوب وجود دارد. یک موسیقی با صدای طبیعت و چیزی شبیه به یک منظره رویایی پیدا کنید.

2. پیاده روی کنید

پیاده روی می تواند به ما کمک کند ذهن خود را از درهم برهمی دور کنیم. این کار ذهن ما را از چیزهایی که باعث اضطراب می شود، دور می کند و باعث می شود که با دید واضح تری به مسائل نگاه کنیم.

3. تهیه یک لیست قدردانی

ما اغلب تمایل داریم که بر روی چیزهایی که در زندگی نداریم، تمرکز کنیم. این مساله می تواند دلسرد کننده باشد، و ما را از تلاش بر روی چیزهایی که عقیده داریم کم شده اند، باز می دارد. حدود 5 دقیقه وقت صرف کنید تا مواردی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید را یادداشت کنید. این کار به برنامه ریزی مجدد ذهن ناخودآگاه تان کمک می کند و شما را راحت تر می کند.

4. کمی زمان برای تنها بودن پیدا کنید

مهم است که زمانی، به خود اختصاص دهید. مدتی وقت بگذارید تا از همه دور شوید و کاری را انجام دهید که از آن لذت ببرید، مانند خواندن کتاب خوب یا تماشای برنامه مورد علاقه تان.

5. در آغوش گرفتن حیوانات دوست داشتنی

مطالعات نشان داده اند که برخی از حیوانات می توانند اثر آرامش بخش خوبی داشته باشند. آنها کمک می کنند ذهن را به مکانی سادگی و عشق بی قید و شرط تبدیل کنیم.

6. تلفن خود را خاموش کنید

تلفن های همراه ما منبع خوبی برای اضطراب ذهنی ما هستند. آیا واقعا ضروری است که تمام مدت با سایر اشخاص ارتباط داشته باشید؟ اگر برای یک ساعت هم نشده، اما برای مدتی تلفن همراه خود را خاموش کنید. اکثر افراد در زندگی مان می توانند بدون صحبت دائمی با ما به زندگی خود ادامه دهند.

موارد بعدی، چیزهای بسیار ساده ای هستند که می توانید در هر زمانی انجام دهید، بدون اینکه زمان زیادی از برنامه شلوغتان را به آن اختصاص دهید. این موارد به منظور خاتمه اضطراب در ذهنتان هستند. این اقدامات همچنین می توانند شما را به زمان حال بازگردانند، که ذات ذهن آگاهی محسوب می شود.

7. چشمان خود را ببندید

تنها برای چند ثانیه چشمان خود را ببندید. در صورت تمایل، می توانید بر روی نفس خود تمرکز کنید. این کار به کاهش برخی از تحریکات ذهنی کمک می کند.

8. خندیدن

من شخصا از پست های خنده دار رسانه های اجتماعی یا صحنه های کمدی لذت می برم. خندیدن، یک استراحت کوتاه مدت از مسائل جدی محسوب می شود.

9. گل ها را بو کنید

گل ها اثر هنری طبیعی هستند. آنها در هر شکل، اندازه و بویی وجود دارند. هر چند وقت یک بار ایستاده تا زیبایی و عطر آنها را تحسین کنید. از چیزهای کوچک غافل نشوید. آنها زیبایی فوق العاده ای دارند.

10. کمی نور خورشید دریافت کنید

آفتاب می تواند یک تاثیر آرامش بخش فوق العاده داشته باشد. در هنگام استراحت برای چند دقیقه به بیرون بروید. بر روی یک نیمکت نشسته، چشمان خود را بسته و تنها از گرمای خورشید لذت ببرید.

11. از پنجره به بیرون نگاه کنید

اگر قادر به بیرون رفتن نیستید، نگاه کردن به بیرون از پنجره برای چند دقیقه می تواند خوب باشد. به درختان، پرنده ها و سایر مخلوق هایی که تشخیص می دهید، نگاه کنید. و تنها به یک منطقه ای که فورا در دید شما قرار گرفت، نگاه نکنید، به دوردست نیز نگاه کنید.چگونه ذهن را ساکت کنیم

اگر در مورد نحوه آرام کردن ذهنتان جدی هستید، روشهای زیر به شما کمک می کنند تا به حالت عمیق تری از آرامش دست یابید.

12. کاهش صدا و فعالیت

اگر یک زندگی پرمشغله دارید، احتمالاً سر و صدا و فعالیت زیادی در اطراف شما وجود دارد. هنگامی که به طور کامل درگیر آنها نیستید، برخی از نویزهای پس زمینه، مانند تلویزیون و رادیو را کاهش دهید.

13. از نظر جسمی آرام باشید

آرامش جسمی، ذهنتان را آرام می کند. روش های مختلف استراحت از نظر جسمی مانند حرکات کششی، تمرین تاچی یا یوگا، یا دوش آب گرم وجود دارد. حتی می توانید از طریق اسکن مدیشتین بدن، به یک مراقبه هدایت شده گوش دهید.

14. با یک دوست صحبت کنید

اغلب چیزهایی در ذهن ما می گذرد، که قادر به درک کامل آنها نیستیم. گاهی اوقات، تنها صحبت کردن با شخص دیگری به ما کمک می کند تا آنها را مرتب کنیم.

15. مراقبه ذهن آگاهی را تمرین کنید

این یک تمرین قدرتمند و متنوع است که می تواند ذهن تان را به میزان قابل توجهی آرام کند. علاوه بر انجام مدیتیشن نشسته، می توانید تنفس آگاهانه، پیاده روی با ذهن آگاهی و تصاویر کنترل شده را نیز امتحان کنید. انواع مختلف مدیتشین را بررسی کرده و ببینید که کدامیک برای شما مناسب تر است.

16. ورزش

تمرین فیزیکی می تواند به شما کمک کند تا ذهنتان را از مشکلات دور کنید و افکار و احساسات خود را آرام کنید. همچنین با افزایش تولید اندورفین ها، که انتقال دهنده های عصبی هستند که باعث می شود حس خوبی داشته باشید، احساس بهتری خواهید داشت.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده می کنید، آرام کردن ذهن بسیار ساده است. این کار عمدتا به مفهوم کاهش مواردی است که ذهنتان را تحریک کرده و مدتی طول می کشد تا اجازه دهید که به طور طبیعی برطرف شود. تنها کافی است که تصور کنید که زندگی تان با یک ذهن آرام چگونه خواهد بود. چیزها بسیار واضح تر خواهند شد و احساس کنترل بیشتری بر روی عواطف و زندگی خود خواهید داشت. همه اینها در دسترس شماست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از برخی از راهکارهای ساده ای که در بالا ذکر شد، تبعیت کنید.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

برترین ها ترجمه از هدی بانکی: ذهن بیقرارتان نمی‌گذارد در رختخواب‌تان آرامش داشته باشید و زود به خواب بروید؟ شکی وجود ندارد که یک ذهن ناآرام می‌تواند مانع بزرگی برای یک خواب راحت باشد، و این مسئله یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به خواب است که افراد زیادی با آن درگیر هستند.

اگر وقتی به رختخواب‌تان می‌روید شروع می‌کنید به زیروروکردن افکارتان و نمی‌توانید بخوابید، مشغله‌های روزانه‌تان را دلیل این بیقراری‌تان بدانید. وقتی موقع خواب هنوز کارهای نیمه تمامی دارید که باعث استرس‌تان شده، وقتی ماجرایی که در محل کارتان پشت سرگذاشته‌اید تمام فکرتان را مشغول کرده و …، یعنی اینکه مغز شما تمام روز در حال جمع آوری این اطلاعات بوده است (مغز کلا همیشه در حال جمع آوری اطلاعات است!) و حالا که بدون آرام سازی ذهن‌تان پیش از خواب، وارد رختخواب‌تان شده‌اید تمام این اطلاعات که شامل نگرانیها و سوالها و … می‌شوند، شروع به رژه رفتن می‌کنند.

اگر نیمه شب از خواب بیدار شدید و ذهن پریشان‌تان اجازه نداد دوباره به خواب بروید، یعنی چیزی وجود دارد که بیشتر از اینکه بدانید آزارتان می‌دهد و هنوز آن را پیدا و شناسایی نکرده‌اید. به گفته‌ی کارشناسان بیقراریهای شبانه علامت این هستند که ماجرای استرس برانگیزی در زندگی‌تان در جریان است.چگونه ذهن را ساکت کنیم

باید بدانید که همه‌ی افراد گاهی دچار مشکلات خواب می‌شوند، اما اگر تداوم پیدا کنند باید روشی در پیش گرفت و مشکل را برطرف کرد چون آسیب‌های جدی به جسم و روان وارد می‌کنند. نکاتی که به شما ارائه می‌دهیم کمک‌تان می‌کنند ذهن ناآرام خود را پیش از اینکه تبدیل به عادتی ریشه دار شوند آرام و متوقف کنید.

اگر با وجود به کار بردن تکنیک‌های لازم، ناآرامی‌های شبانه‌ و بیخوابی‌های‌تان ادامه پیدا کردند به پزشک مراجعه کنید تا او با راه حل‌های پزشکی مشکل‌تان را درمان کند.

دو ساعت قبل از خواب، ابزارهای الکترونیکی را کنار بگذارید

سالهاست پزشکان توصیه می‌کنند پیش از خواب از گوشی هوشمند و لپ تاپ و تبلت و … استفاده نکنید که دلیل خوبی هم دارد. نور ناشی از صفحات الکترونیک نه تنها تولید ملاتونین را مختل می‌کند، بلکه اضطراب و استرس را نیز تشدید می‌کند، مخصوصا اگر خبری استرس برانگیز یا ناراحت کننده از این رسانه‌ها دریافت کنید. ذهن شما با دریافت چنین اطلاعات ناخوشایندی در وضعیت ناخوشایندتری قرار خواهد گرفت.

ضمنا اپلیکیشن‌ها، وبسایت‌ها و خبرهایی که در چنین رسانه‌هایی می‌بینید هدف‌شان (تا حدود زیادی) این است که شما و ذهن‌تان را مشغول نگه دارند. اینترنت طوری طراحی شده است که توجه و تمرکزتان را معطوف خود کند، بنابراین چشمهای‌تات زمان بیشتری خیره به اسکرین می‌ماند که به خواب‌تان آسیب خواهد زد. یکی دو ساعت پیش از خواب، تمام اسکرین‌ها را خاموش کنید. دست کم نیم ساعت قبل از خواب که می‌توانید این کار را بکنید!

برای نگرانیهای‌تان زمان تعیین کنید

همانطور که برا دیدار با دوستان، خرید از فروشگاه یا هر کار دیگری زمان و برنامه دارید باید برای نگرانی‌ها و دل مشغولی‌های‌تان نیز وقتی تعیین کنید. هر روز زمانی را به این کار اختصاص دهید (حدود 15 تا 30 دقیقه)، که بهتر است یکی دو ساعت قبل از خواب باشد. نگرانی‌های‌تان را روی کاغذ بیاورید. نوشتن در مورد احساسات منفی که دارید نه تنها آرام‌تان می‌کند بلکه ممکن است راه حلی نیز به ذهن‌تان برسد. وقت گذاشتن برای نگرانی‌ها و اضطراب‌های‌تان پیش از خواب، کمک‌تان می‌کند با ذهن آرام‌تری سر روی بالش بگذارید. یک خواب خوب و با کیفیت باید طبق روتین و برنامه باشد و پرداختن به نگرانی‌ها نیز جدای از یک خواب راحت نیست.

برای خاموش کردن مغزتان یک روتین در نظر بگیرید

بیشتر افراد تصور می‌کنند خواب مثل نفس کشیدن است و بدن خودش انجامش می‌دهد. اما اینطور نیست؛ زندگی مدرن دنیای امروز، پُر از محرک‌هایی است که مغز را به سرعت به کار می‌گیرند و اگر به مغز فرصتی برای استراحت ندهید، وقت خواب نیز با همان سرعت ادامه خواهد داد.

دست کم 30 دقیقه پیش از رفتن به رختخواب، آیینی برای آماده سازی خود داشته باشید: یک کار آرامشبخش انجام دهید، مانند گوش دادن به موسیقی یا کتاب خواند. این آیین را تبدیل به یک روتین کنید و به آن پایبند بمانید. بدن‌تان را تعلیم دهید که بعد از این آیین، انتظار آرامش و ریلکسیشن داشته باشد.

لیستی از داشته‌ها و احساسات خوب‌تان تهیه کنید

حالا که نگرانی‌ها و دل مشغولی‌های‌تان را نوشتید و سبُک شدید، افکار منفی و درهم‌تان را با احساسات مثبت و چیزهای خوب جایگزین کنید و لیستی از آنها تهیه کنید. تاثیر افکار مثبت زمانی که روی کاغذ نوشته شوند بیشتر می‌شود. پس حتما هر شب چند دقیقه وقت بگذارید و سه تا پنج مورد از چیزهای خوبی که دارید و می‌توانید بابت‌شان سپاسگزار باشید روی کاغذ بیاورید.

تکنیک تنفسی 4-7-8 را تمرین کنید

حتما شنیده‌اید که تنفس عمیق، استرس را کاهش می‌دهد. برای به خواب رفتن باید ضربان قلب‌تان آرام‌تر شود و تکنیک‌های تنفسی یکی از موثرترین راههای رسیدن به این هدف هستند. تا چهار شماره دم بگیرید، تا هفت شماره آن را نگه دارید و سپس تا هشت شماره بازدم انجام دهید. این کار را حداقل پنج تا هفت بار تکرار کنید تا ضربان قلب‌تان پایین بیاید.

آرام سازی پیشرونده عضلانی را انجام دهید

وقتی در رختخواب‌تان دراز کشیدید، عضلات خود را یکی یکی منقبض و ریلکس کنید، از انگشتان پا شروع کنید و به سرتان برسید. این شیوه نه تنها بینهایت آرام کننده است بلکه وادارتان می‌کند به قسمت‌های مختلف بدن‌تان فکر کنید و در نتیجه حواس و توجه‌تان از هر آنچه فکرتان را مشغول کرده و باعث استرس‌تان شده دور خواهد شد.

برنامه خواب و بیداری منظمی داشته باشید

این یکی از اصول بهداشت خواب است که همیشه توصیه شده است. داشتن برنامه منظم برای خواب و بیداری به ذهن‌تان نیز کمک می‌کند. اگر سعی کنید اگر مغزتان هنوز آماده خواب نباشد و به رختخواب بروید، سراغ چیزهای دیگری خواهد رفت و شما را بیدار نگه خواهد داشت.

اگر نیمه شب از خواب بیدار شدید و دیگر نتوانستید به خواب بروید، چه باید بکنید؟

از رختخواب‌تان خارج شوید

شاید ضد و نقیض به نظر برسد اما اگر 20 دقیقه گذشت و به خواب نرفتید باید از رختخواب‌تان بیرون بیایید. اگر همچنان نگران و بیقرار در رختخواب بمانید، مغز شما عادت می‌کند که رختخواب را به نگرانی و اضطراب ربط بدهد و دیگر اجازه نمی‌دهد بخوابید. در نتیجه گرفتار چرخه معیوبی خواهید شد که تختخواب‌‌تان را به مکانی برای ناآرامی و سخت به خواب رفتن تبدیل خواهد کرد.

در عوض، از جای‌تان بلند شوید و یک کار آرامشبخش انجام دهید مثلا چند صفحه کتاب بخوانید، چیزی بنویسید و یا به یک موسیقی آرامشبخش گوش دهید. به محض اینکه احساس خواب آلودگی کردید، به رختخواب‌تان برگردید. هدف این است که مغزتان عادت کند رختخواب را فقط برای خواب بداند.

ضربان قلب‌تان را پایین بیاورید

شاید عادت کرده باشید برای کاهش ضربان قلب‌تان پیش از خواب از تکنیک تنفسی 4-7-8 یا ریلکسیشن عضلات استفاده کنید. حالا هم این کار را انجام دهید چون هدف نه تنها کاهش ضربان قلب است بلکه باید ذهن‌تان را نیز از افکار نگران کننده خالی کنید.

چیزی را که نگران‌تان می‌کند بنویسید

یک دفترچه و قلم کنار تخت‌تان داشته باشید و چیزی را که بیشتر از هر مسئله‌ی دیگری ذهن‌تان را پریشان کرده یادداشت کنید. این کار شما ربطی به عادت قبل از خواب‌تان (نوشتن نگرانی‌ها) ندارد زیرا الان قرار نیست راه حلی برای نگرانی‌های‌تان پیدا کنید، بلکه فقط می‌خواهید آنها را از سرتان بیرون کنید تا ذهن‌تان آرام بگیرد و استراحت کند.

تلویزیون را روشن کنید

این یکی را نشنیده بودید، درست است؟ اگر علت اینکه نیمه شب بیخوابی به سرتان زده، افکاری است که رهای‌تان نمی‌کنند پس باید تلویزیون را روشن کنید! تماشای برنامه‌ای که برای‌تان جالب است می‌تواند حواس‌تان را از هر آنچه آزارتان می‌دهد پرت کند و کمک‌تان کند آرام شوید. اما یادتان باشد این فقط یک توصیه است که شاید برای شما کاربردی نداشته باشد، پس اگر دیدید فایده‌ای نداشت دیگر تکرارش نکنید.

با نور آبی ساطع شده از صفحه تلویزیون که تولید ملاتونین را بهم می‌ریزد چه کنید؟ هر چند تلویزیون، نور آبی منتشر می‌کند اما فاصله‌ی شما از تلویزیون معمولا آنقدری است که نور زیادی به شما نرسد. یعنی مثل وقتی که با گوشی هوشمند یا تبلت و لپ تاپ‌تان کار می‌کنید، در معرض نور آبی نیستید.

منبع: everydayhealth

آیا عصبی یا ناراحت هستید؟ آیا نیاز بهآرام کردن ذهن خود دارید؟ تمرین ذهن برای آرام شدن دشوار نیست و می‌تواند به شما کمک کند در هر زمانی احساس آرامش و آمادگیداشته باشید. برای آرام‌ کردن ذهن خود، مدیتیشن، تمرین عادت‌های سالم مانند ورزش، فعالیت‌های آرامش بخش مانند گوش دادن به موسیقی و اجتناب یا کاهش عوامل استرس مانند رسانه‌های اجتماعی را مد نظر قرار دهید. هنگامی که روش‌هایی پیدا کردید که برای شما کارآمد هستند اغلب آن‌ها را تمرین کنید؛ شما پس از مدتی قادر خواهید بود به سرعت و به راحتی خود را ریلکس و آرام کنید. با یوکن همراه باشید.

مرحله اول: مدیتیشن
۱.تمرینات تنفس عمیق انجام دهید. اگر چه این ایده ممکن است به نظر واضح بیاید، تمرینات تنفس عمیق، ظاهراً در آرامش ذهن شگفت انگیز هستند. این تنفس را روزانه و در زمان استرس برای کمک به تسکین اضطراب خود تمرین کنید.

دهان خود را ببندید و نفس عمیقی از طریق بینی خود بکشید. سعی کنید این استنشاق را به مدت 4 ثانیه ادامه دهید. نفس خود را برای هشت ثانیه نگه دارید و سپس برای هشت ثانیه آن را خارج کنید. این کار را چهار بار تکرار کنید.
اگر در آرام کردن تنفس خود تا این حد مشکل دارید، در ابتدا با سرعت بیشتری آغاز کنید و به آرامی زمان تنفس را طولانی‌تر کنید.
زمان دم و بازدم خود را تنظیم کنید و مطمئن شوید که هر بازدم دو برابر دم  طول می‌کشد.  بین هر تنفس مکث کنید.

۲. مدیتیشن را تمرین کنید یا سعی کنید نماز مدیتیشن داشته باشید. این فرآیند پاک کردن ذهن از طریق تمرکز بر یک فکر، مکان، کلمه، رنگ یا شیء است. برای مدیتیشن انجام دادن،  در یک موقعیت راحت بنشینید و درباره یک چیز خاص فکر (یا دعا) کنید. ممکن است ده دقیقه طول بکشد تا ذهن شما کاملاً پاک شود، اما این امر طبیعی است.

شما می‌توانید در طول مدیتیشن بنشینید و یا دراز بکشید، اما همیشه چشم خود را بسته نگه دارید تا به صورت ذهنی و معنوی متمرکز شوید.
طبیعی است که اندیشه‌های بی قرار در مدیتیشن شما نفوذ کنند. سعی کنید آن‌ها را به بهترین نحو نادیده بگیرید و عمداً بر یک چیز خاص تمرکز کنید.
برای کمک به پاک کردن ذهن، از تصاویر تجسم شده استفاده کنید. محلی واقعی یا خیالی  که در آن احساس آرامش و بدون استرس می‌کنید را تصور کنید. بر بودن در این مکان،  جزئیات آن و بر احساس خود تمرکز کنید.
 تا هر زمانی که دوست دارید مدیتیشن انجام دهید، اما استراحت ذهن حداقل برای ده دقیقه از زمانی که موفق به پاک کردن ذهن خود شدید برای سطح کلی استرس و تمرکز مفید است.
پخش موزیک آرام، صداها یا عبارت مثبت (مثلاً: “من احساس می‌کنم چیز خوبی قرار است اتفاق می‌افتد. من احساس می‌کنم چیز خوبی در راه است …”) می‌تواند به شما  در مدیتیشن بهتر کمک کند. هرچه لازم است تا احساس راحت‌تری داشته باشید را انجام دهید.
مدیتیشن علاوه بر ایجاد آرامش روانی، در سلامت بدن از جمله کاهش فشار خون، کلسترول و قند خون نیز مؤثر است.چگونه ذهن را ساکت کنیم

۳. مجسم کردن را امتحان کنید. این امر شبیه به مجسم کردن تصاویر در مدیتیشن است، که در آن شما یک صحنه آرام را تصور می‌کنید. تا زمانی که دوست دارید این صحنه را در سر خود تصور کنید، اما تمام افکار و انرژی خود را بر تجسم این مکان در ذهن خود متمرکز کنید.

۴. آرامش عضلانی انجام دهید. این یک فرایند است که شما در آن ماهیچه‌های بدن خود را سفت می‌کنید و سپس تمام ماهیچه را آرام می‌کنید. آرامش عضلات پس از سفت شدن، حالت ذهنی شما را تغییر می‌دهد و به ذهن شما کمک می‌کند که به همان اندازه آرام شوید.

ابتدا با سفت کردن عضلات صورت خود یکی یکی شروع کنید. این امر شامل اخم کردن، کشیدن ابروها، کشیدن پیشانی و تنظیم فک می‌شود. سپس، اجازه دهید هر عضله استراحت کند.
هنگامی که عضلات چهره شما به پایان رسید، این کار را با اعضای دیگر بدن خود ادامه دهید تا زمانی که  تمام عضلات سفت و رها شدند.
قبل از آزاد کردن، عضلات را برای 5 تا 10 ثانیه نگه دارید تا آرامش بیشتری در روند پیدا کنید.

مرحله دوم: عادات سالم
۱.یوگا تمرین کنید. یوگا یک نوع کشش و تمرین کم اثر است که به شما کمک می‌کند تا ماهیچه‌های بدن خود را ریلکس کنید. از آنجا که شما باید بر هر حرکت یوگا متمرکز شوید، ذهن شما هیچ محدوده‌ای برای فکر کردن به عوامل استرس‌زا ‌ندارد و مجبور به آرامش می‌شود.

بهتر است یوگا را با کلاس رفتن شروع کنید. کلاس‌های یوگا ساخته شده‌اند برای ایجاد حالت آرامش، حتی اگر بسیاری از افراد در آن حاضر باشند. به دنبال مربیان یا کلاس‌های ورزشی در نزدیکی خود باشید.
یوگا هاتا اساسی ترین سبک یوگا است و برای آرامش عالی است. به دنبال حرکات یوگای هاتا که می‌توانید در خانه امتحان کنید باشید.
در صورت داشتن مشکلات فیزیکی مانند دیسک، پوکی استخوان یا اگر در معرض خطر لخته‌ی خون هستید، از یوگا خودداری کنید.

۲.آب زیادی بنوشید. نوشیدن آب برای حفظ آب بدن و از بین بردن سموم مهم است، که به ذهن شما کمک می‌کند تا بهتر تمرکز کنید. برای کمک به تمرینات آرامش بخش، مقدار زیادی آب بنوشید.

۳. غذاهایی بخورید که باعث آرامش می‌شوند. بعضی غذاها به پایین آوردن هورمون‌های مرتبط با ایجاد اضطراب کمک می‌کنند، در حالی که هم‌زمان هورمون‌هایی را ایجاد می‌کنند که باعث احساس شادی و آرامش می‌شوند.

غذاهای حاوی سلنیوم در کاهش اضطراب و افسردگی مؤثر هستند و شامل آجیل، قارچ، ماهی تن، کدو یا ماهی سالمون می‌شوند.
غذاهایی بخورید که منیزیم بالا دارند مانند اسفناج و دانه کدو تنبل.
غذاهای دارای تریپتوفان بالا را جستجو کنید، زیرا سبب تولید سروتونین می‌شود که باعث افزایش شادی می‌شود. شکلات تیره، آجیل و گوشت قرمز را امتحان کنید.
۴. به طور متعادل ورزش کنید. ورزش موجب  آزاد شدن هورمون اندورفین می‌شود که به نوبه خود احساس شادی را ایجاد می‌کند. سعی کنید  هر روز برای کمک به آرامش ذهن خود پس از دست و پنجه نرم کردن با برنامه‌ای پر استرس  ورزش کنید.

 در مکان‌هایی که آرام هستند و به شما زمان تنهایی می‌دهند ورزش کنید. اگر در باشگاه تمرین می‌کنید، یک منطقه یا مکانی پیدا کنید که عمدتاً خالی باشد، به طوری که شما با اندیشه‌های چیزهایی که در اطرافتان هستند پریشان نشوید.
سعی کنید تمرین‌های تکراری بدون نیاز به فکر  را بیابید. این تمرینات شامل شنا کردن یا دویدن می‌شوند.
۵. در فعالیت‌های مورد علاقه خود شرکت کنید. اگر آشپزی، مطالعه یا ورزش کردن را دوست دارید این کارها را انجام دهید! انجام دادن کارهایی که دوست دارید به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را از اضطراب پاک کنید و اندورفین‌های بیشتری را ترشح می‌شود که موجب شادی شما می‌گردد.

۶. مایعات گرم بنوشید. نوشیدنی‌های گرم برای از بین بردن تنش وکاهش استرس مؤثر هستند. به دنبال نوشیدنی‌های گرم که کافئین و الکل ندارند باشید، زیرا این مواد می‌توانند اضطراب و افسردگی را تحریک کند.

چای سبز حاوی مواد شیمیایی طبیعی است که به کاهش سطوح استرس کمک می‌کند. می‌توانید آن را گرم یا سرد بنوشید تا مزایای آرامش بخش آن را دریافت کنید.
 نوشیدن شیر گرم را امتحان کنید. نوشیدنی معروف قبل خواب می‌تواند به تسکین ذهن شما کمک کند زیرا حاوی سطوح بالای تریپتوفان بوده که مسئول تولید بیشتر سروتونین در مغز است. شیر گرم را همراه با عسل برای یک درمان آرام بخش شیرین بنوشید.
اگر تصمیم به نوشیدن قهوه برای آرام شدن دارید، یک نسخه بدون کافئین پیدا کنید تا بیش از حد تحریک نشوید.
از خوردن چیزی با شکر بیش از حد اجتناب کنید، زیرا این مغز شما را تحریک می‌کند و آرامش را دشوار می‌سازد.

مرحله سوم: فعالیت‌های آرامش بخش
۱.خود را در یک فعالیت تکراری و بدون نیاز به تفکر شرکت دهید. انجام کاری که نیازمند تلاش است اما تمرکز نمی‌خواهد می‌تواند ذهن شما را آرام کند.

سعی کنید یک تصویر بکشید یا رنگ آمیزی  کنید. شما مجبورید روی عمل نقاشی تمرکز کنید و بنابراین قادر به فکر کردن درباره عوامل استرس‌زا در زندگی خود نیستید.
انجام کارهایی که نیازمند حرکات تکراری هستند می‌توانند آرامش ایجاد کنند. این کارها شامل جمع کردن برگ‌ها، جارو کردن خانه و یا شستن لباس‌ها می‌شود.
اگر بلدید می‌توانید کارهایی مانند درست کردن دستبند و یا بافندگی انجام دهید.
 از انجام کارهایی که نیاز به حرکات زیادی دارند و یا بسیار شما را مشغول می‌کنند خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند استرس را به جای کاهش افزایش دهد.
۲. به موسیقی آرام گوش دهید. آهنگ های آرام و آرامش بخش، برای کمک به آرامش ذهن خود پیدا کنید.

 از موسیقی که دارای ابزارهای سنگین و آواز بلند است اجتناب کنید، زیرا آرامش را سخت می‌کنند. گاهی اوقات بهتر است آهنگ کلماتی نداشته باشند.
به جای موسیقی، شما همچنین می‌توانید به صداهای طبیعت و صدای سفید که برای کمک به آرامش مردم ساخته شدند گوش دهید. به دنبال صداهای اقیانوس یا جنگل باشید یا نمونه‌هایی از صداهای سفید را امتحان کنید.
ضرب‌های دوقطبی نوع خاصی از موسیقی یا صدا هستند که سطوح بالاتری از امواج آلفا را در مغز شما تولید می‌کنند که به شما کمک می‌کند  آرام باشید. نسخه‌های رایگان آن را به صورت آنلاین و یا از طریق سایت پخش موسیقی پیدا کنید.
سعی کنید به موسیقی که  تکرار بسیار و آواز کم دارد گوش کنید. بسیاری از ژانرهای موسیقی الکترونیک این سبک را دارند مانند هوس، ترنس، ترپ، و تریپ پاپ.
 موسیقی کلاسیک نیز مؤثر است.  برای آرامش، بهتر است به سازهای انفرادی و یا گروه موسیقی کلاسیک کوچکتر مانند موسیقی از دوره‌های کلاسیک (مثلاً باخ، بتهوون، موتزارت، ویلوودی) گوش دهید.
۳. با حیوانات وقت بگذرانید. مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که با حیوانات خانگی خود وقت می‌گذرانند، فشار خون پایین‌تری دارند و به طور قابل توجهی کمتر نسبت به افرادی که به ندرت با حیوانات در تماس هستند، تحت تأثیر استرس قرار می‌گیرند.

اگر حیوان خانگی ندارید، می‌توانید سگ دوست خود را برای پیاده روی یا گربه همسایه را برای بغل کردن قرض بگیرید. گذراندن زمانی کم در روز با حیوانات می‌تواند تأثیر زیادی روی شما داشته باشد.
به دنبال روان درمانی همراه با حیوانات باشید. این یک نوع درمان است که با استفاده از حیوانات به کاهش استرس و اضطراب شما کمک می‌کند. اغلب از اسب ها برای این منظور استفاده می‌شود، اما سگ ها و گربه ها نیز گزینه‌های محبوب هستند.

۴. رایحه درمانی را امتحان کنید. رایحه درمانی زمانی است که شما از عطرهای آرام بخش استفاده می‌کنید تا آرام شوید. بسیاری از رایحه های رایج استفاده شده در رایحه درمانی شامل اسطوخدوس، نعناع و اکالیپتوس می‌شوند.

شما همچنین می‌توانید از روغن‌های با رایحه برای مالیدن روی پوست خود استفاده کنید. کمی در مچ دست و آرنج خود آن را بمالید. این‌ها بعضی از گرم‌ترین مکان‌ها در بدن شما هستند و کمک می‌کنند تا عطر سریع‌تر پخش شود.
با استفاده از رایحه های خانگی می‌توانید اتاق خواب خود را به یک محل آرامش شخصی تبدیل کنید. شمع‌های عطر دار قرار دهید تا بوی خانه‌ی خود را آرامش بخش کنید.

۵. در وان حمام یا استخر زمانی را بگذرانید. آب گرم کمک می‌کند  اندورفین که باعث کاهش استرس می‌شوند، آزاد شود، بنابراین به مدت بیست دقیقه حمام حباب آب داغ را طول دهید.

مرحله‌ی چهارم: دوری کردن از استرس
۱. از رسانه‌های اجتماعی دوری کنید. یکی از دلایل بزرگ استرس تعامل با هررسانه های اجتماعی است، چه با گوشی هوشمند شما باشد و چه فیس بوک. سعی کنید زمانی را به دور از این چیزها صرف کنید تا اضطراب خود را کاهش دهید.

گوشی خود را خاموش کنید یا در ماشین خود بگذارید تا وسوسه چک کردن آن را نداشته باشید.
لپ تاپ خود را ببندید و کامپیوتر خود را خاموش کنید تا وسوسه نشوید حساب‌های رسانه اجتماعی خود را بررسی کنید.
اگر رسانه‌های اجتماعی یک عامل استرس‌زای بزرگی در زندگی شما هستند، به طور کامل آن را برای یک دوره حذف کنید. چندین هفته یا ماه حساب‌های آنلاین  خود را غیر فعال کنید تا زمانی که احساس کردید دیگر برای شما مشکل ایجاد نخواهند کرد.
۲. تلویزیون تماشا نکنید. تلویزیون پر از رنگ های روشن، تصاویر پر مشغله و سر و صدایی است که به افزایش سطح استرس شما کمک می‌کند.

۳. زمانی را تنهایی سپری کنید. اغلب افرادی که در اطراف ما هستند، باعث اضطراب ما می‌شوند، بنابراین گاهی فقط با خودتان وقت بگذرانید.

وقت بیکاری خود را صرف  استراحت و زمان تنهایی کنید. سعی کنید آخر هفته‌ها  به یک روستا یا طبیعت محلی که در آن می‌توانید زمان زیادی برای فکر کردن داشته باشید بروید.
اگر برنامه‌تان بسیار شلوغ است، برنامه با دوستان خود را لغو کنید، مهم است که قبل از به اشتراک گذاشتن وقت خود با دیگران، زمانی را برای خود داشته باشید.
زمانی به دور از خانواده‌تان سپری کنید. مهم نیست چقدر آن‌ها را دوست دارید، مدتی جدا از خانواده بگذرانید تا ذهنیت سالم داشته باشد.
۴. از عامل‌های شناخته شده استرس دوری کنید. اگر می‌دانید که یک امتحان یا جلسه سبب استرس شما شده است، سعی کنید زمانی به دور از آن صرف کنید تا از اضطراب بی مورد جلوگیری کنید.

اگر آن‌ها مربوط به کار یا مدرسه هستند مدتی مشخص برای زمانی که مایل هستید با این عوامل استرس دست و پنجه نرم کنید را کنار بگذارید. به خودتان قول دهید تا ساعت 8 بعدازظهر بر روی تکالیف خود کار کنید، پس از آن به رهایی از استرس و آرامش بپردارید.
اگر فرد یا فعالیت خاصی مسئول اضطراب شما است، کمی از آن‌ها اجتناب کنید. زمانی را صرف فکر کردن در مورد اینکه چرا این امر، به ویژه به شما را استرس می‌دهد کرده و راه حل مشکل را پیدا کنید.

منبع: Wikihow

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

بسیار عالی 🙂







مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.


درمان اختلالات گفتاری کودکان


با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

چطور می توان صداهای مغز را خاموش کرد، استرس را کاهش داد  و شادتر زندگی کرد؟ در این مطلب مصاحبه ای از نویسنده کتاب «ده درصد شادتر» را برایتان آورده ایم که در آن به نکات بسیار جالبی برای زندگی شادتر اشاره می کند که کاملا کاربردی و عملی هستند و در زندگی روزمره می توان از آنها بهره گرفت. این مطلب، دقیقا کارهایی هستند که خودِ «دَن هریس» آنها را در زندگی خود انجام داده و نتیجه گرفته است.دَن هریس، خبرنگار برنامه صبحگاهی تلویزیون آمریکا است که در سال 2004 میلادی، با هیجان و استرس زیادی که داشت، یک آبروریزی درست و حسابی در برنامه زنده به پا کرد. پس از آن رویداد بسیار تلخ در مقابل میلیون ها بیننده، تصمیم گرفت روی مغز و رفتار و گفتار خود کنترل بیشتری داشته باشد. نتیجه تلاش و تجربه او، همین کتابی است که نوشته است؛ «ده درصد شادتر».ما این مطلب  را نوشته ایم تا در میان پاسخ‌هایش راه های ساکت کردن مغز و کاهش استرس را یاد بگیرید.

1.    منظورتان از «10 درصد» چیست؟ از کجا به این عدد رسیده اید؟هنگامی که تازه مدیتیشن را آغاز کرده بودم، یکی از دوستانم پرسید چرا این کار را می کنی مگر تو مشکلی داری که این مدل خلسه و تمرکز عمیق را هر روز تکرار می کنی؟ و من در پاسخ به او گفتم: این کار من را 10 درصد شادتر می کند. همین جمله و واکنش دوستم جرقه ایده این کتاب را در سر من پروراند. این تیپ تمرین ها نمی توانند همه زندگی ما را تغییر دهند. اما بدون شک بخشی از آن را بهتر خواهند کرد.2.    شما در کتاب خود اشاره کرده اید که مدیتیشن یعنی رهایی از مشکلات ضمیر ناخودآگاه و کشف و برطرف کردن آنها. آیا تعریف دیگری هم برای آن دارید؟به مدیتیشن به عنوان ورزشی برای مغز نگاه کنید. بسیاری از انسان ها زمان زیادی را صرف تغییر دکوراسیون خانه یا رسیدگی به وضع ظاهری خود اختصاص می دهند. اما تعداد کمی هستند که به ذهنشان هم اندازه جسمشان اهمیت دهند. بسیاری از ما هنوز نمی توانیم ذهن خود را پالایش کنیم و همه تجربیات زندگی را از یک فیلتر عبور دهیم. این کار، ساده ترین و قابل اعتمادترین روش برای افزایش تمرکز، خونسردی و حضور در لحظه است.3.    منظورتان از «حضور در لحظه» چیست؟ساده ترین تعریف برای حضور در لحظه این است که بدانید در مغزتان چه می گذرد و بتوانید روی آنها تسلط داشته باشید. حضور در لحظه می تواند به انسان ها کمک کند تا بیهوده عصبانی نشوند یا افکار منفی را تا اندازه زیادی از خود دور کنند. این سیستم در بی تفاوت بودن نسبت به صداهای منفی مغز بسیار کمک کننده است و به عقیده من می توان گفت قدرت ماورایی و عالی دارد. حضور در لحظه یعنی به عمد در زمان حال زندگی کنیم و همه حقایق را باور داشته باشیم.4.    پس به عقیده شما، «حضور در لحظه» به ساکت کردن صداهای مغز کمک می کند؟نمی دانم که واقعا بتوانید صداهای مغز را خاموش کنید. اما می توانید به روشی متفاوت و جدید با آن ارتباط برقرار کنید. شاید نتوانید صداهای مغز خود را خاموش کنید، اما اگر جادوی «در لحظه زندگی» را بدانید، می توانید از همان ابتدا که قرار است افکار بیهوده به ذهنتان هجوم بیاورند، آنها را در نطفه خفه کنید. زیرا می دانید که این افکار، هیچ نتیجه مثبتی در بر نخواهند داشت.چگونه ذهن را ساکت کنیم

 

 

5.    یکی از مواردی که شما در کتاب خود اشاره کرده اید و به شدت آن را سرزنش کرده اید، انجام چند کار همزمان است! وقتی مغز انسان می تواند به راحتی چند کار را انجام دهد، چرا فقط باید یکی را انتخاب کند و انجام دهد؟کامپیوترها چندین پردازنده دارند و به همین دلیل به راحتی چند کار را همزمان به انجام می رسانند. اما انسان فقط یک پردازنده – مغز – دارد، به همین دلیل نباید به طور همزمان چند کار از آن خواست. درست است که توان انجام آن را دارد، اما مطمئن باشید کارهای موازی و همزمان با کیفیت پایین انجام می شوند. اما وقتی در لحظه فقط روی یک کار تمرکز می کنید، هم سرعتتان بیشتر می شود و هم با کیفیت بالاتر آن را به انجام می رسانید.6.    در کتابتان نوشته اید: «شما با مدیتیشن می توانید ذهنتان را بتراشید و تندیس زیبایی از آن بسازید، درست همان طور که با ورزش، اندام خود را زیبا می کنید»، آیا این دو مساله واقعا شبیه هم هستند؟مطالعات علمی متعددی ثابت کرده اند که نقاط کلیدی مغز انسان به واسطه مراقبه و مدیتیشن فعال می شود و می توانید استفاده بهینه تری از آنها داشت. به طور مثال، در سال 2011 میلادی، دانشگاه هاروارد گروهی از افرادی که تابه حال مدیتیشن نکرده بودند را مورد آزمایش قرار دادند. از آنها خواسته شد تا هر روز زمان کوتاهی را به مراقبه اختصاص دهند. در انتهای دوره 8 هفته ای، در ادامه آزمایش مشخص شد که قسمت هایی از مغز که به خودآگاهی و مهربانی افراد مربوط است، رشد داشته است و بخش هایی که مربوط به استرس بودند نیز جمع شده اند. بنابراین، همچنان ادعا می کنم که مدیتیشن می تواند فرم مغز را تغییر دهد.7.    برای مراقبه و تزکیه ذهن و دل، نخستین قدم چیست؟فقط انجامش دهید. همین که نخستین قدم برای تزکیه را بردارید، باقی چیزها خودشان شما را یاری خواهند کرد. برای این منظور به هیچ جای خاص یا وسیله خاصی نیاز ندارید. مدیتیشن هیچ هزینه ای برای شما ندارد. فقط کافی است 5 دقیقه در روز، به طور کامل ذهنتان را به روی همه چیز خاموش کنید. به مدت 5 دقیقه رها باشید. فکر نکنید. ریلکس باشید.8.    روش اجرای آن چگونه است؟خیلی ساده، صاف و بدون قوز بنشینید. چشمان خود را ببندید. البته حتی در حالت درازکشیده یا راه رفتن هم می توانید مراقبه کنید. سپس روی دم و بازدم نفس های خود تمرکز کنید. روی نقاط مختلی که این وظیفه را انجام می دهند، تمرکز کنید: بینی، سینه، شکم. به حرکات آنها فکر کنید. سپس ذهنتان را از نفس کشیدن جدا کنید، به یک موضوع خاص فکر کنید. سپس دوباره روی تنفس خود تمرکز کنید. به همین سادگی!9.    شما در کتاب خود نوشته اید: «مدیتیشن مانند کافئین است» ، منظورتان چیست؟خب، من این جمله را از مجله WIRED برداشتم. در این مقاله نوشته بود مدیتیشن همچون کافئین جدیدی برای اهالی «سیلیکون ولی» (اهالی فن) است که بسیار هم مورداستقبال آنها قرار گرفته است. همان طور که کافئین به کارکرد بهتر مغز کمک می کند، مدیتیشن هم می تواند کارایی مغز را بهبود ببخشد و موجب کارکرد بهتر آن بشود.

منبع:برترین ها

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

درمان دائمی زود انزالی با تکنیک های نایاب!


همین حالا وکیل بگیر

بااین بسته آموزشی آموزگار کودک خود باشید


ست حلقه نقره هدیه برای زوجین


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


راه رهایی از اعتیاد|بازگشت به زندگی


آشپزخانه‌تان را حرفه‌ای بچینید

پکیجی که شما را به هدف تحصیلی‌تان میرساند

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه ذهن را ساکت کنیم
چگونه ذهن را ساکت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *