چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

 
helpkade
چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم
چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

برای صحبت کردن برنامه ریزی کنید

 

اختلاف نظر در رابطه عاطفی طبیعی است و هر رابطه ای ممکن است دچار مشکل شود اما آنچه اهمیت دارد، طریقه حل کردن آن است. شما چگونه مشکلات رابطه عاطفی خود را حل می کنید؟ اگر دوست دارید که ترفندهای بهبود یک رابطه عاشقانه را بدانید، با ما همراه باشید.

 

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

برای صحبت کردن برنامه ریزی کنید 

زمانی که مشکلات آغاز می شوند، برقراری ارتباط با طرف مقابل سخت می شود. از آنجا که شما و شریک زندگی تان از هم دلگیرید، تمایلی نیز به حرف زدن با یکدیگر ندارید اما گفتگو در این زمان یکی از اساسی ترین کارهایی است که باید در اولویت زندگی تان قرار دهید. بنابراین به موارد زیر توجه کنید.

 

• به عنوان مثال هر روز صبح 15 دقیقه را به صحبت کردن در مورد برنامه هایی که در طول روز دارید، اختصاص دهید یا در اواسط روز، به شریک زندگی تان زنگ بزنید و اوضاع کارش را جویا شوید.

 

• خالی کردن زمانی مناسب برای صحبت کردن در مورد مشکلات نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در این شرایط بسیاری از استرس های شما از میان می رود و راه برای رسیدن به یک نقطه نظر مشترک، باز می شود. 

 

• سعی کنید شرایط صحبت کردن را آسان کنید. به عنوان مثال اگر شریک زندگی تان استرس کاری دارد، اول به او نشان دهید که حامی اش هستید، سپس در شرایط که هر دوی شما احساس آرامش دارید، گفتگو را آغاز کنید.

 

در مکان های عمومی با هم صحبت کنید 

اگر احساس می کنید که ممکن است در طول مکالمه هایتان عصبانی شوید و فریاد بکشید، بهتر است که مکانی عمومی مانند پارک، رستوران یا کافی شاپ را برای صحبت کردن انتخاب کنید. در این شرایط آرامش تان را بهتر حفظ خواهید کرد.

 

شنونده خوبی باشید 

اگر یکی از طرفین رابطه احساس کند که حرف هایش شنیده نمی شود، مشکلی بر مشکلات شما اضافه خواهد شد. برای جلوگیری از این مسئله، بهتر است که شنیدن را تمرین کنید. به علاوه:

 

• هنگام صحبت کردن، به چشم های طرف مقابل تان خیره شوید. از نگاه کردن  به اطراف، گوشی موبایل یا هر چیز دیگر، زمانی که شریک زندگی تان در حال صحبت کردن است، خودداری کنید.

 

• حرف های طرف مقابل تان را با جملاتی مانند «بله»، «می دانم» یا «خوبه، ادامه بده» تاکید کنید. این کار به او انگیزه لازم را برای ادامه مکالمه می دهد.

 

از اول شخص مفرد، یا همان «من»، استفاده کنید 

اگر در صحبت هایتان مدام از کلمه تو استفاده کنید، این احساس را به طرف مقابل تان منتقل می کنید که تمام تقصیرها گردن اوست. به بیان دیگر، این طور به نظر می رسد که در حال سرزنش او هستید. بنابراین تا جای ممکن سعی کنید به جای «تو»، از «من» استفاده کنید. به عنوان مثال به جای «تو هیچوقت تختت را جمع نمی کنی» این جمله را بیان کنید: «من ممنون ات می شوم اگر تختت را جمع کنی.»

 

عشق تان را نشان دهید 

اگر شریک زندگی تان احساس کند که شما او و کارهایش را ستایش نمی کنید، از شما دلسرد می شود و همین موضوع مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل بیان جمله های تشکرآمیز مانند «متشکرم» یا «من به تو افتخار می کنم» در هر رابطه ای واجب است. به عنوان مثال اگر همسرتان پس از صرف غذا، ظرف ها را شست و آشپزخانه را تمییز کرد، از او تشکر کنید تا بدانید که قدردان محبت هایش هستید. با این کار، او نیز رفتاری متقابل نشان خواهد داد.

 

قبل از صحبت کردن، فکر کنید 

ممکن است گاهی به دلیل مشکلات به وجود آمده، زود از کوره در روید و جملاتی را به زبان آورید که بعدها برایتان پشیمانی به همراه آورد یا این که احساس بدی را به همسرتان منتقل کند که غیرقابل جبران باشد، در این شرایط بهتر است قبل از این که کلامی را به زبان آورید، خوب به عواقبش فکر کنید.

 

تماس بدنی در یک رابطه عاطفی اهمیت بسیاری دارد

 

 قبل تمام شدن صحبت های شریک زندگی تان، حرف نزنید 

قطع کردن صحبت های طرف مقابل و توضیح دادن در جواب حرف های او خود یکی از دلایل بروز مشکلات است. اگر عادت دارید که وسط حرف های همسرتان بپرید، بهتر است که همین حالا این عادت را رها کنید و به اجازه دهید که تمام حرف هایش را قبل از پاسخ شما، تمام کند. این کار نه تنها به او این احساس را منتقل می کند که حرف هایش اهمیت دارد بلکه شما نیز منظور او را به خوبی درک خواهید کرد.

 

اگر مقصر شمایید، معذرت خواهی کنید 

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

گاهی اوقات، برای این که یک رابطه پیش رود، معذرت خواهی لازم است. بنابراین سعی کنید که با طرف مقابل تان صادق باشید و در جایی که لازم است پشیمانی خود را نشان دهید. پس از معذرت خواهی نیز به فکر جبران کاری که کرده اید باشید. به عنوان مثال بگویید: «من واقعا از تو به علت این که دیر به خانه آمدم، معذرت می خواهم. از این پس حتما تو را در جریان قرار می دهم.»

 

به دنبال راه حل باشید 

اولین قدم برای حل کردن مشکلات، شناسایی آنهاست. واقعا مشکل شما کجاست؟ به عنوان مثال اگر شما و همسرتان اخیرا بگومگوهای زیادی با هم داشته اید، به دنبال دلیل آن باشید. شاید مشکلی که شما با آن دست و پنجه نرم می کنید با مشکل شریک زندگی تان تفاوت داشته باشد. شاید شما از این که همسرتان در کارهای خانه به شما کمک نمی کند ناراحت و دلگیرید، در حالی که همسرتان شما را فردی پرتوقع می داند. پس زمانی را به بررسی مشکلات و علت وقوع آنها اختصاص دهید.

 

از نیازهایتان بگویید 

پس از این که علت مشکل را شناسایی کردید، باید به دنبال راهی برای ابراز احساسات تان باشید. برای این منظور بهتر است که از «من» به جای «تو» استفاده کنید. هر چه در دلتان است را به زبان بیاورید تا شریک زندگی تان نیازها و کمبودهایی را که شما احساس می کنید، بشناسد. به عنوان مثال بگویید: «کارهای خانه آنقدر زیاد است که روی سرم تلمبار شده است، من دوست دارم که گاهی از تو کمک بگیرم.»

 

به قول تان وفادار باشید

بعد از این که مکالمه با شریک زندگی تان را به نتیجه رساندید و برای بهبود آن تصمیماتی گرفتید، مهم است که به تمام آنها پایبند باشید، در غیر این صورت همان مشکلات قبل، حتی به شکل بدتر، تکرار خواهند شد. به عنوان مثال اگر به همسرتان قول داده اید که زباله ها را هر شب به بیرون از خانه ببرید، در انجام این کار کوتاهی نکنید. با زیر قول زدن تان تمام اعتماد و ارزش حرف هایتان را به زیر سوال خواهید برد.

 

با هم خوش بگذرانید 

تقسیم کردن لحظات خوش با شریک زندگی تان، صمیمیت شما را بیشتر خواهد کرد. به همین دلیل سعی کنید که گاهی از روزمرگی به دور و اوقات فراغت خود را با شریک زندگی تان به اشتراک بگذارید. اگر در طول هفته زمان زیادی برای این کار ندارید، نگران نشوید، آنچه مهم است کیفیت است نه کمیت. بنابراین زمان تان را هر چند کوتاه، به بهترین شکل ممکن سپری کنید. با هم فیلم مورد علاقه تان را ببینید یا برای بازدید از مکانی دیدنی به بیرون از شهر بروید و…

 

تماس بدنی داشته باشید  

تماس بدنی در یک رابطه عاطفی اهمیت بسیاری دارد. ممکن است شما تمام مشکلات را حل کرده باشید اما اگر به صورت فیزیکی علاقه و حمایت خود را به همسرتان نشان ندهید، کار شما نیمه تمام خواهد ماند. رابطه جنسی، گرفتن دست در مکان های عمومی، در آغوش کشیدن، بوسیدن و… از جمله راههایی است که حمایت شما را به همسرتان ثابت می کند، پس آن را دریغ نکنید.

 

به یکدیگر فضا دهید 

گاهی اوقات لازم است که به شریک زندگی تان زمان دهید تا به تنهایی یا با دوستانش روزش را بگذراند. فضا دادن، رابطه شما را شاداب نگه خواهد داشت. وابستگی خوب است اما شما باید زندگی خود را داشته باشید و بتوانید در نبود عشق زندگی تان هم نیازهایتان را برآورده کنید. بنابراین هر چند وقت یک بار به شریک زندگی تان اجازه دهید تا بدون حضور شما برای زندگی اش تصمیم بگیرد.

 

منبع: برترین ها

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


انواع تشک طبی و خوشخواب/خرید مستقیم


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


قاعدگی دردناک زنان و دختران


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم؟

چگونه رابطه عاطفی خوبی داشته باشیم؟

چگونه رابطه را گرم نگه داریم؟

چگونه روابط زناشویی را بهبود ببخشیم؟

برخلاف تصور بعضی افراد بهتر شدن روابط زناشویی یا بهبود آن تنها خلاصه به روابط جنسی نمی شود. همچنین این روابط جنسی نیست که باعث احساس عشق و علاقه در زندگی مشترک می شود بلکه عشق ( و ویژگی های ذهنی مرتبط ) است که باعث یک رابطه جنسی موفق می شود.

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

به این دلیل به این موضوع اشاره می کنم که بسیاری افراد روابط زناشویی را فقط در روابط جنسی می بینند در صورتی که روابط زناشویی به همه انواع ارتباطی می گونید که بین زن و شوهر صورت می گیرد؛ ارتباطات زناشویی که ۹۰ درصد آن را ارتباط های غیر جنسی تشکیل می دهد.

اکنون که متوجه اهمیت ارزش ارتباط های غیر جنسی در زیاد شدن احساس عشق و در نتیجه بهبود رابطه زناشویی شدیم و متوجه شدید چگونه افزایش احساس عشق می تواند در بهبود روابط زناشویی یا بهتر شدن آن کمک کند – حتی اگر در رابطه زناشویی با مشکلات جنسی رو به رو هستیم – پس وقتی آن است که با عشق و دلیل کاهش آن که می تواند در رابطه زناشویی ما چه جنسی و چه غیر جنسی تاثیر بگذارد آشنا شویم.

همانطور که در مقالات قبلی خود بارها تکرار کردم برطرف کردن نیازهای ناخودآگاه مهمترین و اصلی ترین عامل در عاشق شدن دیگران است. اما گاهی اوقات پیش می آید که پس از عشق و ازدواج روابط عاطفی به مشکل بر می خورد و در نتیجه نیاز به بهبود رابطه عاشقانه بین زن و مرد شکل می گیرد.

در این شرایط معمولا حداقل یکی از دو طرف برای بهبود رابطه عاطفی خود با همسرش تلاش می کند و به دنبال بهبود رابطه زناشویی و یا بهتر شدن روابط زناشویی خواهد بود. قبلا از اینکه در مورد راه های افزایش محبت بین زن و شوهر و همچنین بهبود روابط سرد زناشویی سخن بگوییم اول باید توضیح دهیم چگونه ممکن است احساس عشق به مرور زمان کاهش یافته و صمیمیت از بین برود.

در این مقاله می خواهید به دلایل سرد شردن رابطه عاشقانه اشاره کنیم و سپس راه های افزایش علاقه به همسر و زیاد کردن عشق را توضیح دهیم.

آگاهی از دلیل عاشق شدن و همچنین از بین رفتن عشق در بهتر شدن روابط زناشویی و افزایش صمیمیت نقش مهمی بازی می کند. قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که ایجاد علاقه در همسر با حفظ کردن  رابطه زناشویی متفاوت است. بسیاری معتقد هستند فردی که عاشق شود دیگر هرگز عشق خود را از دست نمی دهد اما این اعتقاد کاملا اشتباه است.

جازه دهید اول دلیل این موضوع رو توضیح دهیم که چگونه عشق از بین می رود. همانطور که در اول مقاله نیز توضیح دادم انسان ها به این دلیل عاشق می شوند که نیازهای ناخودآگاه شان توسط فردی برطرف می شود ولی اگر زن و مرد پس از وارد شدن به یک رابطه ی عاشقانه، به هر دلیلی دیگر نیازهای ناخودآگاه یکدیگر را برطرف نکنند ، رابطه ی عاشقانه ی آنان نیز از بین خواهد رفت ( نگاه کنید به عاشق کردن و نیازهای ضمیر ناخودآگاه).

در واقع با تغییر طرف مقابل ، احساسات همسر نیز ممکن است تغییر کند.

همانطور که در کتاب مهارت های زندگی پس از ازدواج اشاره کرده ام بهبود روابط عاطفی با همسر و بهتر شدن روابط  زناشویی حتی پس از سرد شدن طرف مقابل بسیار ساده است اما هر تکنیک و هر مهارتی بستگی به شرایط رابطه، نوع رابطه، تیپ شخصیتی و انواع موضوع های دیگر بستگی دارد.  همچنین همانطور که در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح داده شده است عوامل عاشق کردن هر شخصی با شخص دیگری فرق می کند.

اما در کنار موارد منحصر به فرد، هنگام بهبود روابط سرد زناشویی راه های کلی و جهان شمولی وجود دارند که به طور قطع می توانند در تقویت رابطه زناشویی و همچنین افزایش علاقه به همسر موثر باشند.

راه های تقویت رابطه زناشویی و  بهتر شدن رابطه عاشقانه که در ادامه در مورد آن ها سخن می گویم بیشتر مناسب زمانی است که همچنان رابطه عاطفی به مرحله جدایی کامل نرسیده است و زن و شوهر دز زیر یک سفق زندگی می کنند.

باید در نظر داشته باشید بهبود رابطه عاشقانه وقتی دو طرف رابطه دیگر در کنار هم نیستند ممکن است به رویکرد و اقدامات متفاوتی نیاز داشته باشد.

لبخند زدن در بهتر شدن روابط زناشویی با همسر و همچنین افزایش علاقه همسر نقش بسیار نیرومندی بازی می کند. افرادی که لبخند بر لبان شان نقش می بندد بیشتر تمایل به خوشبین بودن دارند و از لحاظ احساسی ثبات بیشتری در آنان دیده می شود که در نتیجه باعث بهبود و بهتر کردن رابطه ی بین زن و مرد  می شود. پس با یک لبخند ساده زندگی عشق خود را شیرین تر کنید.

در یک مطالعه که توسط هیولت پاکارد صورت گرفت مشخص شد که مشاهده ی لبخند بیشتر از خوردن شکلات، رابطه ی جنسی یا افزایش ثروت باعث تحریک قلب و مغز می شود. لبخند از آن دسته از تکنیک هایی است که در هر شرایطی که نیاز به بهبودی رابطه باشد می توان از آن استفاده کرد.

اگر رابطه عاطفی و عاشقانه شما چنان سرد شده است که طرف مقابل را دیگر نمی بینید، قصد دارد از شما جدا شود و حتی از شما جدا شده است و اکنون به دنبال راهی برای بهبود رابطه عاشقانه خود هستید به شما توصیه می کنم نگاه کنید به ۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته)

صدا زدن شریک عاطفی شما با نام های عاشقانه مثل “عزیزم” یا “عسلم”  شاید کمی احساساتی به نظر بیاید اما نمی توان این واقعیت را انکار کرد که چنین نام گذاری هایی باعث افزایش محبت بین زن و شوهر خواهد شد.

یک مطالعه که در ژورنال روابط اجتماعی و فردی منتشر شده است نشان داد هر چقدر زوج ها بیشتر از “زبان اختصاصی /   insider language” استفاده کنند، میزان رضایت آنان در رابطه نیز بالاتر است. پس اگر چنین نام ها و اصطلاحات اختصاصی در رابطه ی خود دارید سعی کنید بیشتر از آنان استفاده کنید تا متوجه ی معجزه ی این تکنیک بشوید.

البته این تکنیک مناسب بهبود رابطه زناشویی نیست و فقط برای بهتر شدن روابط زناشویی و تقویت رابطه عاطفی مناسب است ( یعین وقتی رابطه سرد نشده است)  ولی وقتی طرف مقابل کاملا از شما سرد شده است و قصد جدایی دارد بهتر است ارتباط های شما جنبه عاشقانه نداشته باشد زیرا در این شرایط باعث ارسال بیشتر احساس منفی به طرف مقابل می شوید ( نگاه کنید به روش های صحیح ابراز علاقه را یاد بگیرید)

مطالعه ای صورت گرفته است که می گوید نگاه داشتن ساده ی دست کسی که عاشقش هستید می تواند به شکل قابل توجهی به کاهش هورمون های هیجانی منفی کمک کند و در نتیجه باعث بهتر شدن رابطه عاشقانه و افزایش علاقه به همسر شود. اما، متاسفانه با گذر زمان این حرکت قشنگ در روابط عاشقانه رو به محو شدن خواهد رفت.

زوج های عزیز، به یاد داشته باشید نگاه داشتن دستان یکیدیگر در فضای تاریک سینما وقتی در حال خورد پاپکورن هستید هرگز قدیمی نمی شود. پس دستان یکدیگر را نگاه دارید و هیچوقت اجازه ندهید از هم جدا شوند.

این تکنیک نیز بیشتر مناسب افزایش محبت بین زن و شوهر و تقویت صمیمیت در رابطه زناشویی است و برای ترمیم رابطه عاطفی با همسر پس از جدایی یا پس از سرد شدن طرف مقابل مناسب نیست ( نگاه کنید به چگونه رابطه سرد را گرم کنیم).

اگر واقعا به دنبال بهتر شدن روابط زناشویی خود هستید باید یاد بگیرید چگونه جر و بحث را خاتمه دهید. به یاد داشته باشید، فردی که رو به روی شما است هرگز دشمن شما نیست؛ حتی اگر نسبت به گذشته کمتر به شما توجه کند یا هیجانات عاشقانه روزهای اول را نداشته باشد.

پس هیچ دلیلی برای کینه جویی و لجاجت وجود ندارد. جلوگیری از نزاع و درگیری یکی از قوی ترین تکنیک ها و راه های بهبود رابطه زناشویی و تقویت روابط عاطفی بین زن و شوهر است که همیشه و در هر شرایطی می تواند نتیجه مثبتی به همراه داشته باشید.

پس همیشه سعی کنید روی بهبود رابطه و افزایش علاقه همسر خود تمرکز کنید نه پیروز شدن در جنگ. اتفاقا در شرایطی که طرف مقابل کمی برافروخته، ناراحت و حتی خشمگین است، اقدامات زیرکانه شما مثل برقراری یک ارتباط آرامش بخش و آرام کردن طرف مقابل می تواند تاثیر شگفت انگیزی در بهبود رابطه عاطفی با همسر داشته باشد – حتی اگر بلافاصله نتیجه مثبت خود را نشان ندهد.

برای بهتر شدن روابط زناشوی یباید با نیازهای ضمیر ناخودآگاه آشنا باشید: یکی از نیازهای اساسی ضمیر ناخودآگاه تایید و تشویق است. البته برطرف کردن نیاز ضمیر ناخوداگاه به این معنا نیست که طرف مقابل را مدام تایید و تشویق کنید بلکه بدین معنا است که تصویری از خود نشان دهید که در این تصویر خود را فردی مورد تایید و تشویق نشان داده اید.

هرچقدر بیشتر به تصویر های ایده آل ذهنی طرف مقابل نزدیک شوید احتمال بهبود رابطه عاشقانه و افزایش علاقه همسر تان به شما نیز بیشتر خواهد شد. البته تایید و تشویق طرف مقابل نیز در زمان مناسب بسیار سودمند است.

در زمان مناست یعنی وقتی طرف مقابل رفتاری انجام می دهد که تمایل دارید آن را بیشتر انجام دهد مثل توجه کردن یا محبت کردن به شما، باید با ایجاد احساس مثبت در وی ( به هر صورتی) طرف مقابل را تشویق کنید. در نتیجه رفتار مورد پسند شما در ضمیر ناخودآگاه مرتبط می شود با احساس مثبت، در نتیجه میل بیشتری به انجام آن اقدام در سطح ضمیر ناخودآگاه ایجاد می شود ( نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

منظورم شبکات اجتماعی نیست! خانه ی خود را به یک خانه ی شاد تبدیل کنید. چگونه؟ خیلی ساده با قرار دادن خاطرات با ارزش رابطه ی عاشقانه خود در اطراف خانه می توانید این کار را انجام دهید. مثلا عکس های عروسی یا چیزهای خاطره انگیزی که از سفر های خود آورده اید را در اطراف خانه قرار دهید.

زمانی که عصبانی هستید یا در کنار عشق خود قرار ندارید، این چیزها می توانند خیلی سریع لبخند را مجدد بر روز لبان شما به ارمغان بیاورند و شما را به یاد این موضوع بیندازند که چقدر برای یکدیگر خاص هستید. پس مطمئن شوید گالری از خاطرات مثبت در خانه ی شما وجود دارد.

این تکنیک نیز هم برای تقویت رابطه زناشویی و افزایش محبت بین زن و شوهر کاربرد دارد و هم در شرایط خاصی هنگام بهبود رابطه سرد زناشویی.

مهم نیست چقدر عاشق همسر خود هستید، کمی جدا بودن از عشق خود می تواند باعث ایجاد یک رابطه ی موفق و سالم شود. به فعالیت های سرگرم کننده ی خود مشغول شوید و یا کمی وقت با دوستان خود بگذرانید.

برای تقویت رابطه عاشقانه و بهتر شدن روابط زناشویی، به یکدیگر کمی فضا دهید تا کمی نفس تازه کنید. داشتن زمان “اختصاصی” می تواند باعث شود شارژ شوید و انرژی بیشتری برای رابطه ی عاشقانه خود داشته باشید.

این مورد یکی از بهتر شدن روابط زناشویی می باشد بخصوص وقتی رابطه سرد شده است و قصد بهبود رابطه زناشویی خود را دارید. البته شدت کم کردن ارتباط و حتی مدت زمان آن بستگی به میزان سردی رابطه شما دارد.

گفتم کلمه ی مچکرم یا ممنون می تواند باعث شود عشق شما بیشتر احساس کند مورد تکریم قرار گرفته و خواستنی است. در نتیجه می تواند باعث افزایش علاقه به همسر شود.

مثلا، به یاد داشته باشید وقتی همسرتان ظرف ها را برای تان در روز یکشنبه شست یا صبحانه ی شما را آماده کرد، حتما از وی تشکر کنید. به جای اینکه اینگونه فکر کنید:”من هر روز این کار را انجام می دهم او فقط یک روز انجام داده است کار بزرگی که نکرده”. پس سعی کنید بیشتر قدردان باشید.

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

رفتار کنترل کننده همیشه باعث رفتار پنهان کننده می شود و رفتار پنهان کننده هم باعث رفتار کنترل کننده. پس تا جایی که امکان دارد سعی کنید از این دو رفتار مخرب جلوگیری کنید تا رابطه ی عاشقانه ی طولانی مدتی ایجاد کنید و هیچگاه نیاز به بهبود یا رابطه عاشقانه یا بهبود روابط سرد زناشویی خود نداشته باشید.

به جای رفتار کنترل کننده سعی کنید با ایجاد فضای ایمن و امن بستری را فراهم کنید که عشق تان به راحتی بتواند همه چیز را با شما در میان بگذارد و به حفظ رابطه ی عاشقانه با شما تمایل پیدا کند.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در افزایش علاقه به همسر و تقویت رابطه زناشویی استفاده از تکنیک تصویر سازی است. در مورد آینده ای که می خواهید داشته باشید رویاپردازی کنید.  مثلا می توانید در مورد فرزند خود، خانه ی خود و حتی خودرو ای که می خواهید در آینده داشته باشید تصویر سازی کنید. بهتر است اتفاقات خوبی که در تصویر سازی شما رخ می دهد به دلیل شما باشد نه طرف مقابل.

مثلا اگر می خواهید در مورد این موضوع صحبت کنید که آینده یک خودروی خوب خواهید داشت بهتر است به شکلی این تصویر سازی صورت بگیرد که گویی شما این خودرو را تهیه می کنید ( مثلا به خاطر برنامه ها و اهدافی که دارید ثروتی بدست می آورید و در نتیجه می توانید خودرویی تهیه کنید). خودرو و ثروت فقط یک مثال است، خیلی تصویر های مثبت و لذت بخش دیگری نیز وجود دارد که می توانید ایجاد کنید و نشان دهید از سمت شما خواهد بود.

این تکنیک در بعضی شرایط وقتی رابطه زناشویی سرد است و بدنبال راهی برای بهتر شدن روابط زناشویی می گردید کاربرد دارد اما نه همیشه.

همانطور که احتمالا خودتان نیز می دانید مهارت های ارتباط موثر یکی از عوامل موفقیت در هر گونه رابطه ای است چه برای تقویت رابطه زناشویی و چه برای بهبود رابطه زناشویی و بهتر شدن رابطه عاشقانه ( نگاه کنید به ۴ مهارت ارتباطی موثر ( بر اساس زبان شناسی))

اولین نکته ای که باید در این باره بدانید این است که در مهارت های ارتباطی به خصوص ارتباط عاشقانه استفاده ی مثبت از کلمات بسیار اهمیت دارد و باید تا جایی که امکانش است از شکل منفی کلمات یا عبارات استفاده نکنید.

مثلا به جای” پدرم درآمد؛” بگوییم : “خیلی راحت نبود.” به جای “دستت درد نکنه “؛ بگوییم : “ممنون از محبتت، سلامت باشی.” به جای” ببخشید مزاحمتون شدم”؛ بگوییم : “از این که وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم.”به جای “گرفتارم”؛ بگوییم : ‌”در فرصت مناسب با شما خواهم بود.”به جای “دروغ نگو”؛ بگوییم : “راست می گی؟ راستی؟”. به جای “خدا بد نده”؛ بگوییم :” خدا سلامتی بده.”

به جای “قابل نداره”؛ بگوییم : “هدیه برای شما”. به جای “شکست خورده”؛ بگوییم :” با تجربه”. به جای “فقیر هستم”؛‌بگوییم : “ثروت کمی دارم”. به جای “بد نیستم”؛ بگوییم :‌ “خوب هستم”.

به جای “بدرد من نمی خورد”؛ بگوییم :” مناسب من نیست.” به جای “مشکل دارم”؛ بگوییم : “مسئله دارم.” به جای” جانم به لبم رسید”؛ بگوییم : “چندان هم راحت نبود”. به جای” فراموش نکنی”؛ بگوییم :” یادت باشه”. به جای” من مریض و غمگین نیستم”؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم. به جای” غم آخرت باشد”؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم.

نکاتی که اشاره کردم راه کارها و اصول قطعی هستند که می توانند در تقویت رابطه زناشویی و در بعضی موارد بهبود روابط سد زناشویی و بهتر شدن روابط زناشویی به شما کمک کند.

باز هم این نکته را تاکید می کنم که گرچه بازگشت به رابطه امکان پذیر است اما پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. وقتی همه چیز خوب است و زن و شوهر در اوج هیجان عشق هستند هرگز تصور نمی کنند که این احساس می تواند به مرور زمان کاهش پیدا کند پس هیچ نیازی به یادگیری و تقویت مهارت ها رابططه زناشویی یا بهتر کردن روابط زناشویی خود نیستند.

در نتیجه فقط وقتی به دنبال بهبود رابطه زناشویی خود می روند که شرایط بسیار سخت شده است هرچند همچنان می توان برای بهبود رابطه عاطفی با همسر تلاش کرد ولی اقدام به موقع همیشه ساده تر و زیرکانه تر است.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک وب سایت ساده و معمولی نیست که اطلاعات معمولی در اختیار شما بگذارد بلکه مکانی است که شما را با تکنیک های موثر آشنا خواهد کرد که توسط علوم روانشناسی بدست آمده است و در قالبی مشخص، واضح و قابل فهم برایتان ارائه شده است. کتاب مهارت های زندگی پس از ازدواج شانس شما را برای افزایش عشق و بهبود رابطه عاشقانه در زندگی زناشویی افزایش می ددهد. طبق قوانین نوین بینش فروش این کتاب به صورت تضمینی است و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای مشاهده کلیپ های آموزشی شاهین زنددر  صفجه اینستاگرام شاهین زند عضو شوید.

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا می توان عشق از دست رفته را بازگرداند

چگونه یک رابطه ی سالم و موفق ایجاد کنیم

۵ تکنیک برای شروع دوباره رابطه تمام شده

طلاق عاطفی چیست و چگونه درمان می شود

ترمیم روابط عاشقانه

نشانه خیانت مردان

می توانید به صورت 24 ساعت از طریق تلگرام یا واتس آپ با تیم نوین بینش در ارتباط باشید :09306135008

انتقادات و شکایات

shahinzand18@gmail.com

اینستاگرام شاهین زند

     شماره تماس:  03136201013       از ساعت 9 صبح الی 5 عصر

 آدرس: اصفهان، خ ارتش، کوچه 69، ساختمان پیمان، ط 2، واحد11

ارتباط با کارشناس روابط عاطفی از طریق ارسال پیام در تلگرام یا واتس آپ: 09306135008

 

 

.                   قوانین و مقررات

 

فصل سرد گردشگری در دوران پساکرونا
بیماری خرافه ترسناک تر از کرونا
سفر به دل شهرهای ایران با پادکست های “جهانواره”
آغاز مطالعات طراحی تونل کلوسه در شهرستان فریدونشهر
نامگذاری یک میدان به نام راهداران در فریدونشهر
حضور کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اصفهان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران
میز تجارت با قزاقستان
نخستین مرکز نمونه‌گیری آزمایشگاهی، خودروگذر در آزمایشگاه بزرگ ملل شهرک سلامت اصفهان افتتاح شد

چطور روابط  عاطفی خود را بهبود بخشیم؟ | آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که چگونه می توانید با افراد دور و برتان ارتباط بهتری برقرار کنید از آنجایی که تمامی ما در دنیایی زندگی میکنیم که تعاملات و ارتباطات اجتماعی می تواند هم برای خودمان و هم برای اطرافیان مان تاثیر گذار باشد بایستی تمامی تکنیک های و مهارت های لازم و موثر در برقراری ارتباط خوب را فرا گرفته و از تمامی آن ها در برقراری ارتباطات مان استفاده کنیم. یافتن راهکارها و همچنین ترفندهای مناسب در خصوص بهبود روابط می تواند بسیار کارساز باشد. در واقع اگر بتوانیم روابط مان را بر اساس محوریت ارامش و شادی بخشی تنظیم کنیم می توانیم زندگی مان را به مسیری هدایت کنیم که آن را زندگی هدفمند بنامیم.

همیشه سعی کنید بهترین حالت ممکن را در روابط خود با دیگران را درذهن خود مجسم کرده و اجازه ندهید که چیزی آن را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا دوست دارید روابط تان با دوست فرزند همسر مادر و …. چگونه باشد؟ آیا دوست دارید که دیگران به شما علاقه داشته و احترام بگذارند بدین شکل که فکر کنید فرد مهمی هستید؟ ایا ترجیح می دهید که روابط شما بر پایه ی احترام متقابل پایه ریزی شده باشد و یا دوست داشتن ؟ آیا دوست دارید که دیگران به قابلیت های شما اعتماد کنند و صمیمیت و احترام بین تان حاکم شود؟

اگر می توانستید روابط تان را در اختیار گرفته و آن را به نحوه ی دلخواه تنظیم کنید ترجیح می دادید با تمامی افرادی که هر روز با شما در ارتباط هستند و یا حتی بدون هیچ ارتباطی از کنار آنها عبور می کنید، کسانی که در هواپیما یا اتوبوس کنارتان می نشینند و یا کسانی که در محیط کار در کنار آنها زمان را سپری می کنید چگونه باشید؟

پاسخ تان به این سوالات هر چه که باشد قطعا نوع روابط خود با همسر و شریک زندگی تان برای تان بسیار مهم است. اینکه زندگی داشته باشید که سرشار از ارامش و صمیمیت بوده و همواره حس دوست داشته شدن را در وجود خود حس کنید قطعا ارزویی است که بسیاری از همسران ان را در ذهن می پرورانند.

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

هیچگاه فراموش نکنید که توانایی و قابلیت برقراری ارتباط موثر و صحیح در زندگی تنها از خودتان اغاز شده و با خودتان نیز پایان می پذیرد.

بنابراین اگر طالب برقراری ارتباط موثر و صحیح هستید این حق را از خودتان نگیرید و سعی کنید که از روابط تان لذت ببرید بایستی مسئولیت کامل چگونگی روابط خود با دیگران را بپذیرید.

نکته بسیار مهم این است که اگر بخواهید این ارتباط به صورت صحیح و لذتبخش برقرار شود قطعا این خود شما هستید که بایستی این کار را انجام دهید
از انجایی که خانواده اولین و مهمترین جامعه ی کوچک هر فرد است که با آن مرتبط است لذا برقراری آرامش در این جمع کوچک جز اولویت های هر فردی بوده و قطعا دوست دارد که در این جامعه ی کوچک محترم و دوست داشتنی تلقی شود.

در واقع تمامی حس و حال و انگیزه ی اولیه ی ما در زندگی، از خانواده آغاز می شود جایی که زن و شوهرها بایستی آن را تبدیل به مکانی آرامش بخش و مقدس تبدیل کنند تا بتوانند شیرازه ی زندگی شان را حفظ کنند و اما برقراری آرامش در خانواده چگونه امکان پذیر است؟ اگر چه تمامی افراد با هدف خوشبختی و تفاهم و درک متقابل ازدواج می کنند اما نهایتا عده ی کمی می توانند طعم خوشبختی را بچشند و روابط صمیمی با همسرانشان ایجاد کنند اما به راستی مشکل از کجاست؟

چرا این روزها کمتر شاهد ارامش و سازگاری در خانواده ها هستیم و هر روزه آمار طلاق و جدایی در کشورمان بالاتر می رود. اگر بخواهیم جواب این سوال را به صورت کلی و علمی پاسخ گو باشیم قطعا در حوصله ی مقاله نخواهد گنجید اما اجازه دهید که مهم ترین قسمت اصلی موفقیت در ازدواج و خوشبختی همسران را عنوان کنیم: برقراری ارتباط عاطفی موثر با همسر.

شاید در نگاه اول این پاسخ قدری ساده و کلی به نظر برسد اما به واقع دنیایی حرف در پس آن نهفته است. مسلم به نکته اصلی این عبارت کاملاً واقف هستید “شما همانگونه خواهید بود که فکر می کنید” قطعا نمی توانید از لحاظ جسمانی فرد دیگری باشید بنابراین تنها کاری که می توانید بکنید این است که دیگران را در احساس و فکر خود ارزیابی کنید.

تیجتاً تمامی افراد در زندگی شما به شکل افکاری هستند که در ضمیر ناخودآگاه شما وجود دارند بنابراین نحوه ی روابط شما در واقع نحوه ی تفکر شما در مورد دیگران است احساسی که شما در مورد دیگران یا همسر خود دارید تنها در ذهن شما وجود دارد و در واقع از افکارتان ناشی می شود مثلاً ممکن است که افراد به شکلی رفتار کنند که از نظر شما ناخوشایند و نادرست باشد اما بدانید که این رفتارها نیستند که نوع روابط شما با همسر و سایر افراد مهم زندگی تان را می سازند بلکه نوع برداشت و نگرش شما نسبت به رفتارهاست که سازنده ی چگونگی ارتباطات شما می باشد. رفتار هر فرد مربوط به خودش است و قطعا شما نمی توانید رفتار آنها را در ضمیر خود تغییر دهید.

اما قطعا می توانید با تغییر نگرشتان نسبت به افراد و همچنین نحوه ی رفتار آنها شرایط ارامش بخشی برای خود فراهم کنید که مجبور نباشید همیشه در تنهایی های خود علت رفتار اطرافیان و یا همسر خود را جویا شوید. کسانی که همسر و یا شریک زندگی شما هستند، خانواده، فرزندانتان، بستگان و حتی افرادی که نمی شناسید با احساسی که قابل شرح نیست همگی در ذهن شما قرار می گیرند و به نوعی تشکیل دهنده ی افکار شما هستند.

وقتی در آن سوی دیگر دنیا، هواپیمایی دچار سانحه شده و سقوط می‌کند، در مورد قربانیان آن حادثه ی دلخراش چه فکر می کنید؟ چه احساس خاصی دارید؟ قطعا آنچه احساس می‌کنید و شما را به آنان مرتبط می‌سازد، نوع افکار شماست. اما خود آن ها هم در افکار شما جای می‌گیرندبنابر این بدون اینکه آن افراد را تا به حال دیده باشید اما نوع افکارتان است که شما را با آنها مرتبط می سازد. این افکارتان است که حس و حال دلسوزانه و همدردی را به شما می بخشد، بدون اینکه حتی آن ها رابشناسید. بدین‌ترتیببا ذکر این مثال به راحتی می توانید به عظمت و قدرت افکار خود پی ببرید و این همان رمز اصلی برقراری ارتباط موثر است؛ ضمیر، ذهن و افکار شما.

حال وقت آن رسیده است که از خودتان سوال کنید که در مورد افرادی که با آنان در ارتباط هستید، چگونه فکر می‌کنید؟ همیشه به خاطر داشته باشید به هر آنچه فکر می‌کنید به راستی همان تحقق می یابد و خود شما منشا آن هستید. اگر فکر می‌کنید همسر شما و یا شریک عاطفی تان اخلاق بد و غیر قابل تحملی دارد این نگرش تان نسبت به همسر تان قطعا روابط تان را تحت تاثیر قرار داده و در واقع شما را در شرایطی قرار می دهد که از آن فرد بیزار شوید.

وقتی همسرتان رفتار خاص و گاها نامناسبی دارد، آیا رفتارش را نادرست تلقی کرده و با خود می گویید که “وقتی این کار را می کند از او متنفر می شوم؟” در واقع این نگرش و واکنش منفی، به ناراحتی، دلخوری و منفی‌گرایی بیشتر منتهی می شود چرا که کلیه ی رفتارهای شما تابع افکارتان است . بنابراین تحت چنین شرایطی که ذهنیت منفی داشته و ناراحت هستید قطعا بسیار منفی گرایانه عمل می کنید. در این شرایط بهتر است که به جای بررسی رفتار شریک زندگی تان و قضاوت های سریع وزود هنگام و گاها نابه جا، رفتار خود را تغییر دهید .همیشه به یاد داشته باشید که رابطه ی بد و نامناسب را شریک زندگی تان به وجود نمی آورد بلکه نحوه ی تفکرتان نسبت به وی و اتفااقات پیش آمده است که باعث ایجاد روابط نامطلوب و نامناسب می شود.

 

در چنین شرایطی می توانید به جای اینکه بگویید از وی به خاطر انجام فلان کار متنفر هستم با خود بگوید که او راه خود را می رود و کارهای خود را بر اساس نگرشش انجام می دهد و الان هم همانگونه عمل کرده که فکر می کرده اما همسر من قابلیت ها و خصوصیات مثبت و قابل توجه دیگری دارد که من آنها را دوست دارم و باید توجه خود را به آنها معطوف کنم.

سعی کنید زیاد از همسرتان انتقاد نکنید. واقعیت این است کههیچ زمانی دیگران و یا همسرتان با انتقادهای شما و نوع قضاوت تان تعریف نمی شئند بلکه با این کار خودتان را طوری نشان می دهید که از همه انتقاد می کنید. همیشه دیگران براساس نوع نگرش و افکار شان و رفتار حاصل از آن شناخته می‌شوند، پس تمامی تلاش تان را بکنید که در مورد همسر و یا شریک زندگی تان افکاری را در ذهن خود مرور کنید که با نوع روابط دلخواه شما هماهنگ باشد در واقع با جایدهی افکار خوب در ضمیر ناخودآگاه تان در عمل به شرایط دستور دهید که شرایط دلخواه شما را ایجاد کنند.

بنابراین با در نظر گرفت این اصل که شماهمان چیزی می شوید که سراسر روز به آن فکر می کنید پس روابط شما هم همان می شود که به آن فکر می کنید پس کاملا مراقب افکار خود باشید. هنگامی که بتوانید پذیرای رفتارهای طرف مقابل تان باشد و در واقع آن را همان گونه که هست بپذیرید قطعا می توانید فضای خانه و خانواده اتان را عوض کرده و از کشمکش ها و دردسرهای بی اساس خلاصی پیدا کنید.

استفاده از اخبار با ذکر منبع مجاز است.

طراحی توسط تیم IT در هولدینگ پارس

اگر میخواهید که در رابطه تان بهتر ارتباط برقرار کنید, یاد بگیرید احساساتی که سعی در مخفی کردنشان دارید را بروز دهید ، شما باید به شریک زندگی خود اعتماد کنید. مردم اغلب برقراری ارتباط خوب را با ارتباط برقرار کردن اشتباه میگیرند قطعا برقراری ارتباط با شریکتان بسیار مهم است,

اما این تنها راه برای بیان احساسات و نزدیک تر شدن نیست برای ساختن پایه های یک رابطه موفق ،شما به صادق و مهربان بودن با یکدیگر نیاز خواهید داشت,اشتباهات یکدیگر را بپذیرید و بهتر ارتباط برقرار کنید. خواندن این بخش از نمناک را ادامه دهید تا متوجه شوید چگونه اینکار را انجام دهید.

برخی زوج ها در زندگی مشترک، درشرایطی به سر می برند که واقعا خوشحال نیستند. آن ها همسرشان را دوست دارند و هرگز حاضر نیستند او را ترک کنند؛ اما با وجود این رابطه شان پر از بحث، درگیری و پشیمانی است. گاهی اوقات احساس می کنند همسرشان به آن ها احترام نمی گذارد در حالی که می دانند دوستشان دارد و این باعث می شود هر دو طرف احساس سردرگمی، ناامیدی و ناراحتی داشته باشند.

1.واقعی باشید و اسرار را حفظ نکنید:

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

همیشه در رابطه ،راز هایی وجود دارد,این لطف شماست که آنها را مانند یک سوپرایز برای شریکتان فاش کنید و یا یک مسئله حساس که هنوز برای بیان و فاش کردن آن آماده نیستید.این قابل درک است. سوپرایز چاشنی رابطه شماست ،

هرچند که اگر شما برقراری ارتباط بهتر در رابطه اتان را میخواهید,اسراری که مربوط به گذشته تان است را نگه ندارید.اگر شما در گذشته دچار آسیب و یا شرایطی شده اید که دشوار است در مورد آن صحبت کنید,بگذارید زمان بگذرد اما به خاطر داشته باشید که باید برخی موارد آن را با شریکتان به اشتراک بزارید.

مهم ترین چیز این است که شریک شما بداند که صحبت کردن در مورد آن موضوع برایتان در آن لحظه مهم است این طبیعی است که شریکتان سوال هایی بپرسد، پس خودتان را برای آنها آماده کنید.ممکن است او تنها در مورد چیزی که به شما گذشته و چه تاثیری بر روی زندگی الان شما داشته است ،نگران باشد.

2.مراقب لحن صدای خود باشید:

بسیاری از بحث و دعوا ها به دلیل این نیست که چه چیزی گفته میشود,بلکه به این دلیل است که چگونه گفته میشود:لحن و تن صدای مورد استفاده ؛ اگر میخواهید ارتباط بهتری داشته باشید,نیاز دارید که به چگونگی بیان مسائل توجه کنید ، بالا بردن تن صدایتان در خیلی از موارد غیر ضروری است.

شما ممکن است این کار را فقط برای شنیده شدن انجام دهید، اما در نظر داشته باشید که شریک شما ممکن است چگونه برداشت کند بعد از همه اینها زمانی که شما صدایتان را بالا میبرید,اساسا به این معنی است که چیزی که شریک زندگیتان میگوید برایتان اهمیتی ندارد.

3.مراقب باشید که در پیام های متنی،چگونه منظورتان را بیان میکنید:

یکی از حوضه هایی که باید به آن توجه کنید ،اگر میخواهید ارتباط خوبی با شریکتان داشته باشید,پیام.کوتاه است. شما وشریک زندگیتان احتمالا از طریق پیامک و دیگر پیام رسان ها در طول روز بایکدیگر ارتباط برقرار میکنید، تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و هرزمانی که وقت دارید بایکدیگر چت میکنید ، با این حال مراقب باشید که چگونه این کار را انجام میدهید.

این کار مانند توجه به تن صداست ، پیام متنی میتواند با مبارزه به پایان برسد،اگر درست منتقل نشود. راه حل این است که قبل از اینکه دکمه ارسال را لمس کنید،به آن فکر کنید و اجازه ندهید که تصور غلطی ایجاد کند.

4.درباره مسائل صحبت کنید و سعی کنید که ببخشید:

زمانی که شریک شما اشتباهی مرتکب میشود،سعی کنید در مورد آن صحبت کنید ،تا اورا درک کنید و ببخشید ، کار ساده ای به نظر میرسد اما این طور نیست زیرا مایل بودن به بخشیدن شریکتان، به معنی تمایل به بهبود رابطه است دراینجا باید دقیقا مشخص کنید که هر شخص اشتباه میکند.

هنگامی که شما قبول دارید که مرتکب اشتباهی شده اید،برای پیدا کردن راه حلی برای جلوگیری از پیش آمدن دوباره آن،با بکدیگر گفت و گو کنید.

5.به خودتان اجازه دهید که آسیب پذیر باشید:

یک راه موثر برای برقراری ارتباط بهتر در رابطه شما این است که، کمی به خودتان اجازه دهید که آسیب پذیر باشید مخصوصا زمانی که به خودتان اجازه میدهید احساساتی که آنها را پنهان میکردید را بیان کنید.

هیچکس دوست ندارد این کار را انجام دهد،مردم میترسند که احساس ترس،نا امیدی و زخم هایشان را فاش کنند و ضعیف به نظر برسند با این حال اگر شما نمیتوانید در برابر شریک زندگیتان آسیب پذیر باشید وانتظار حمایت از طرف مقابلتان دارید،برای چه کسی این کارها راباید انجام دهید؟.!

اگر شماکسی رادوست دارید و میخواهید بهترین سالهای عمرتان را درکنار یکدیگر داشته باشید، باید به او اجازه بدهید که قسمت های تاریک و پنهان شخصیت شما را ببیند.

6.با ارتباط فیزیکی به یکدیگر نزدیک شوید:

اگر شریک شما برای بیان آنچه که اتفاق افتاده است مشکل زیادی دارد،شاید کلمات کافی نباشند در چنین شرایطی ،با بغل کردن به آنها نزدیک شوید تا نشان دهید که کنارشان هستید،به آنها گوش میدهیدو آنها را درک میکنید ؛

گاهی اوقات ساده ترین راه برقراری ارتباط در رابطه تان، گوش دادن و آرام بودن است حتی اگر شما نمیتوانید کاری برای شریکتان انجام دهید،اورا ببوسید،این کار به او احساس بهتری را منتقل میکند.

7.چیزی را که هنوز رخ نداده را تصور نکنید :

تصور نکنید که میدانید شریک زندگیتان چه میخواهد بگوید و یا چه کاری میخواهد انجام دهد.زمانی که به شما چیزی اعطا میشود آن را در یک جعبه قرار داده و در آن را ببندید و از آن در هر فرصتی برای سوپرایز کردن خود استفاده کنید.

علاوه بر این بسیاری از تصورات شما بر طبق انتظاراتتان است,اگر دچار این چالش شدید،رابطه تان و ذهن شریکتان را خراب میکنید ؛ اگر شریک شما به طور مداوم کاری را به روش خاصی انجام داده است ،به او فرصت دهید که تغییرکند .

https://suratiha.com

موقع پیش آمدن مشکلی در رابطه ابتدا باید مراحلی را طی کنید تا هر دو آرام شوید تا بتوانید بدون قضاوت، عصبانیت و … رابطه‌تان را ترمیم کنید. در موقع عصبانیت هرچقدر هم که تلاش کنید به نتیجه منفی خواهید رسید پس ابتدا مراحل زیر را طی کنید و سپس مراحل اصلی بهبود رابطه بهم خورده را آغاز نمایید.

موقع برخورد به مشکل، خانم‌ها دوست دارند سریع مشکل بوجود آمده را حل کنند و آقایان دوست دارند از مشکل فرار کنند (البته به دور از استثناها) همین دلیل باعث شدت گرفتن اختلاف و مشکل می‌شود. بهترین کار بعد از برخورد به مشکل این است که به هم زمان دهید و مدتی را در سکوت و آرامش بگذرانید تا کمی عصبانیت هر دوی شما کمتر شود و بتوانید بدون عصبانیت و احساسات زودگذر تصمیم بگیرید.

انسان هنگام عصبانیت تصمیم‌هایی می‌گیرد که حاصلی جز پیشمانی نخواهد داشت. پس شریک عاطفی خود را در موقع عصبانیت مجبور به حرف زدن و حل مشکل نکنید که نتیجه برعکس انتظار شما خواهد بود. باید دور شوید و کمی تنها باشید تا بعد از چند روز که هر دو آرام شدید بتوانید مراحل بهبود رابطه بهم خورده را طی کنید.

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

بیشتر افراد موقع برخورد با مشکل، همیشه رفتار شریک عاطفی خود را بررسی کرده و رفتار صحیح و یا ناصحیح او را قضاوت می‌کنند در حالی که باید برعکس باشد در مدتی که تنها هستید باید روی رفتار خودتان تمرکز کنید، ببینید کدام رفتار شما باعث عصبانیت طرف مقابلتان شده است و یا چه رفتاری از شریک عاطفی خود دیده‌اید که از کوره در رفتید.

با بررسی رفتار خود به اشتباهاتتان پی می‎برید و این دو نتیجه به دنبال دارد، اول این که دفعه بعدی اشتباهات خود را تکرار نخواهید کرد و دوم این که می‌توانید از زاویه شریک عاطفی خود به قضیه نگاه کنید.

برخی اوقات زوجین با مشکلاتی برخورد می‌کنند که پذیرفتن و باور کردنشان سخت است، ولی صلاح شما در این است که هر چه سریع‌تر با مشکل روبرو شوید و مشکل هر چه که باشد را بپذیرید. چون در غیر این صورت حتی نمی‌توانید مراحل بهبود رابطه بهم خورده را دنبال کنید. پس سعی کنید هر چه سریع‌تر با مشکل روبرو شوید.

اگر شما خود را فردی شکست خورده و بیش از حد ناامید و مایوس نشان دهید، این در شریک عاطفی احساس بدی ایجاد کرده و ممکن است علاقه‌اش نسبت به شما کم شود. در هر شرایطی باید اعتماد به نفس و عزت نفس خود را حفظ کنید و خود را لاعلاج نشان ندهید حتی اگر بهم خوردن رابطه تقصیر شما باشد!

از اقدامات کوچک آغاز کنید تا به مراحل اصلی برسید مثلا با فرستادن یک پیام کوتاه می‌توانید آغازگر باشید. هیچ وقت سعی نکنید با صحبت طولانی و مستقیم مشکلات را بررسی کنید. ابتدا در حد احوال پرسی و توجه نشان دادن شروع کنید.

احترام زمینه‌ی بهبود رابطه بهم خورده می‌باشد، حتی در بدترین شرایط هم نباید بی‌احترامی کنید، حتی اگر در حال دعوا و یا عصبانیت هستید. مخصوصا در حضور دیگران به هیچ وجه نباید به هم بی‌احترامی کنید.

هیج وقت سعی نکنید که به دروغ ابراز علاقه نمایید یا حرفی را که واقعیت و از ته دل نیست بیان کنید، چون حرفی که از دل بیاید به دل می‌نشیند در غیر این صورت تاثیری نخواهد داشت و حتی ممکن است طرف مقابل به دروغ بودن احساس و حرف‌هایتان پی ببرد و به شما بی‌اعتماد شود. حتی به بهای بهبود رابطه بهم خورده هم که شده دروغ نگویید!

اگر واقعا احساس می‌کنید مشکل از طرف شما بوده، در وقت مناسب معذرت خواهی کنید. معذرت خواهی باید با بیان دلیل باشد که مثلا به خاطر این رفتار و کارم، معذرت می‌خواهم. اگر شما مقصر هستید باید پیشمانی خود را نشان دهید و تقصیر خود را بپذرید چون در غیر این صورت عصبانیت شریک عاطفی شما از بین نخواهد رفت.

حتی اگر با هم مشکل دارید و یا قهر هستید، شام را با هم بخورید، بیرون بروید، تلویزیون تماشا کنید در واقع با هم وقت بگذرانید، حتی اگر شده بدون حرف زدن، این وقت گذراندن باعث آرام شدن شما و شریک عاطفی‌تان خواهد شد.

بعد از این که آرام شدید، به شریک عاطفی‌تانشق خود را نشان دهید، مثلا دستش را بگیرید و … اگر وقت مناسبی پیدا کردید، ابراز علاقه کنید و جمله “دوستت دارم” را به زبان بیاورید.

در هر موقعیتی آراسته باشید، شاید بگویید این چه ربطی به بهبود رابطه بهم خورده دارد، در حالی که چشم مردان همیشه به دنبال آراستگی است و محبتش از طریق چشم بیشتر می‌شود. به خودتان برسید و آراسته ظاهر شوید حتی اگر نارارحت هستید و حوصله انجام هیچ کاری را ندارید، از خودتان دست نکشید.

منبع این مطلب:

https://suratiha.com/%d8%a8%d9%87%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a8%d9%87%d9%85-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%87/

https://suratiha.com

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.



ساختن ارتباطات سالم و صحیح و شادی بخش به زمان نیاز دارند و یک شبه حاصل نمی شوند، اما خراب کردن آن ها می توانn در چشم برهم زدنی انجام شود. منظور از ارتباط، همه رابطه هاست، از رابطه عاطفی و عاشقانه گرفته تا همکاری، دوستی، والد و فرزندی و …

در همین راستا، چندین نکته ساده و کاربردی را از زبان روانشناسان برایتان ذکر کرده ایم که می توانند در عرض یک دقیقه، موجب بهبود روابط و گسترش دوستی ها و محبت ها بشود.

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

بهبود روابط عاطفی یکی از مسائلی است که باعث افزایش سطح کیفیت زندگی افراد می‌شود. بخش بزرگی از زندگی مطلوب و همچنین رضایت ما از زندگی در گرو داشتن روابط عاطفی خوب می‌باشد. شاید اخیرا با تنش‌هایی در رابطه‌تان مواجه شده باشید که شما را به فکر بهبود روابط عاطفی‌تان انداخته است. در این مقاله راهکارهایی جهت بهبود روابط عاطفی ارائه خواهیم کرد. با این حال گاهی افراد تنها با گرفتن یک مشاوره خانواده و زوج درمانی می‌توانند بسیار آسان‌تر به نتیجه دلخواه خود برسند.

شروع یک رابطه عاشقانه و عاطفی ممکن است برای خیلی‌ها آسان باشد اما ماندن در یک رابطه و تقویت نقاط مثبت امری دشوار است. روابط عاطفی به طور مرتب نیاز به بهبودی دارند. این روابط ممکن است بین یک زوج، دو دوست و یا اعضای یک خانواده باشد. در اغلب روابطی که سردی عاطفی به وجود می‌آید طرفین فراموش کرده‌اند که برای حفظ صمیمیت نیاز به انجام کارهایی دارند. در اینجا برای بهبود روابط عاطفی زوجین چهار مرحله زیر را در نظر گرفته‌ایم که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

برای آگاهی بیشتر در زمینه راه های پایان دادن به دعواهای خانوادگی کلیک کنید.

اولین قدم این است که هوشیار باشید و چشم‌هایتان را باز کنید. با منطق رابطه‌تان را نظاره کنید. خوبی‌ها و بدی‌های رابطه خود را بدانید. یک لیست از مزایا و یک لیست از معایب رابطه تان تهیه کنید. سپس نیازهای خود را مشخص کرده و با همسرتان صحبت کنید. نیازهای او را هم به لیست اضافه کنید. حال باید لیست را با هم بررسی کنید. با این کار می‌توانید اهداف خود را مشخص کنید. از بین تمامی موارد داخل لیست، چند مورد را در اولویت قرار دهید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید روی آن کار کنید.

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

در این مرحله نیاز دارید قوانین رابطه‌تان را مشخص کنید. ازدواج یک قرارداد اجتماعی است. برای اینکه یک قرارداد به نفع هر دو طرف باشد، هر دو طرف باید روی قوانین آن توافق کنند، هر دو احساس برنده بودن بکنند و هر دو در ضررها شریک شوند. به عبارتی یک رابطه برد برد را شکل دهند.

برای بهبود رابطه زناشویی‌تان، نیاز دارید که آن را در اولویت قرار دهید. بعد از این کار، می‌توانید سرگرمی‌های مشترک به وجود آورید و برای خلوت دوتایی خود وقت بگذارید. سعی کنید خاطرات روزهای اول ازدواج یا آشنایی‌تان را مرور کنید و به این سوال پاسخ دهید که چه چیزی در او شما را برانگیخته می‌کند؟ چه چیزی در شما یا همسرتان شور می‌آفریند؟

عشق بورزید و سعی کنید به همسرتان یادآوری کنید که هنوز دوستش دارید. از محبت فیزیکی و نوازش‌های جسمانی غافل نشوید. با استفاده از شناسایی زبان عشق همسرتان، در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید دلش را به دست آورید.

درباره مسائلی که باعث رخوت و سردی شده است با هم صحبت کنید. مخصوصا چیزهایی که ممکن است بیزاری جنسی ایجاد کرده باشد. هرچقدر رابطه جنسی را بهبود ببخشید، روابط عاطفی گرم‌تری خواهید داشت. 

با کارهایی که در دو مرحله قبل کرده‌اید، احتمالا حس مثبت و اندوخته عاطفی‌تان افزایش یافته و حال آمادگی حل اختلافات را دارید. روش‌های بهینه حل اختلاف بین خود و همسرتان را پیدا کنید. موثرترین نحوه گفتگو را بیاموزید. با این کار می‌توانید به شیوه صحیح خواسته‌هایتان را بیان کنید و راهی برای گذر از اختلافات و تفاوت‌ها پیدا کنید. برای این کار نیاز به آموزش مهارت جراتمندی و مهارت گفتگوی موثر دارید.

یکی دیگر از مهارت‌هایی که نیاز دارید، مهارت مدیریت کردن بگومگوها است. جر و بحث‌های خود را تحلیل کنید. ببینید چه محرک‌هایی آغازگر آن هستند و چه چیزی باعث اوج گرفتن آن می‌شود. اگر به خوبی آن را دنبال کنید، متوجه الگویی مشابه در تمام مشاجرات می‌شوید. این چرخه را بشکنید و کار متفاوتی بکنید.

وقتی بتوانید بر این مشاجرات غلبه کنید، حس مثبت تان رفته رفته افزایش پیدا می‌کند. همزمان با این مرحله می‌توانید قوانینی که در مرحله اول وضع کرده بودید را بسط دهید. با یاد گرفتن و تمرین مهارت گفتگو، کم کم می‌توانید تعامل خود را بهبود ببخشید و نیازهای خود را صریح‌تر بیان کنید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه جلوگیری از سرد شدن رابطه کلیک کنید.

اگر مشکلات ریشه‌ای یا دلخوری‌های قدیمی دارید، آن‌ها را مدیریت کنید و گذشت کنید و یا در مورد آن‌ها صحبت کنید. احساستان را نسبت به یک مسئله یا مورد مشخص بیان کنید. کلی گویی نکنید و به همسرتان برچسب نزنید و متهمش نکنید. انتقاد سازنده بکنید و انتظار دریافت انتقاد را داشته باشید. در واقع در این مرحله شما در حال مداوای دردهای خود و رابطه‌تان هستید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

در مرحله قبل یاد گرفته‌اید که مشاجراتتان را مدیریت کنید. سعی کنید این روند را ادامه دهید. دلخوری‌های کوچک را شناسایی کنید و در زمان خودش حلشان کنید. همین دلخوری‌های کوچک هستند که با جمع شدن روی هم، مشاجرات بزرگ را می‌آفرینند. با این کار پیشگیری کرده‌اید که همیشه بهتر از درمان است. مرحله قبل مرحله درمان بود ولی با مراقبت‌های این مرحله شما از دردهای آینده پیشگیری می‌کنید. مشاوره کنترل استرس و پرخاشگری بسیار اهمیت دارد. تغییرات جدید و مثبت را ادامه دهید. تنوع به رابطه را فراموش نکنید. همچنان نیاز دارید که در مورد مسائل با هم همکاری و هم فکری کنید.

باید توجه کنید که این 4 مرحله ذکر شده همگی در هم تنیده هستند. اگر در این لحظه تصمیم به شروع گرفته‌اید از مرحله اول شروع کنید ولی وقتی به مرحله دو رسیدید، کارهایی که در مرحله یک می‌کردید را فراموش نکنید یعنی همه آن‌ها را باید با هم همزمان پیش ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داشتن یک رابطه سالم کلیک کنید.

رضایت جنسی خود به تنهایی شاخص مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی روابط عاطفی افراد است. در صورتی که بتوانید رابطه جنسی خود را بهبود ببخشید می‌توانید انتظار داشته باشید تا رابطه عاطفی موثرتری داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهبود روابط عاطفی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

روابط، مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی نیاز به مراقبت دارند اما متأسفانه بسیاری از ما از این موضوع با بی‌­توجهی عبور می‌­کنیم و همین امر باعث می­‌شود رابطه­‌ای عاشقانه و شاد پس از مدتی تبدیل به رابطه­‌ای سرد و شکست­ خورده شود بدون این که خودمان متوجه این روند شکست و آسیب شده باشیم. برای جلوگیری از این اتفاق یا اصلاح آن هر زوجی نیاز دارند نقاط قوت و ضعف رابطه خود را بررسی کرده و با راهکارهای مطمئن روانشناسی به ترمیم خرابی­‌های روابط بینشان بپردازند. 

فهرست مطالب

ایجاد تغییر در زندگی همیشه به جسارت و همت بالایی نیاز دارد. هنگامی که رابطه شما با همسرتان دچار دگرگونی­‌هایی نسبت به روزهای اول شده و نتوانسته­‌اید طراوت و شادی آن را مانند روزهای اول حفظ نمایید، پس یعنی هر دو یا یکی از شما در برخی عملکردهای خود ضعیف بوده­‌اید و باید پس از شناسایی این ضعف­‌ها تغییر را آغاز کنید. باید با دیدی باز به جستجوی این عملکرد نادرست بپردازید و پس از پیدا کردن آن با روش­‌های صحیح و کاربردی به خود و همسرتان برای ایجاد تغییر ات مثبت در رابطه‌تان کمک کنید. 

حتی اگر همسرتان علاقه‌مند نباشد، با ایجاد تغییرهای متعدد، حتی تحولاتی کوچک می‌توانید رابطه‌تان را بهبود دهید و حتی احیاء کنید. ما در این راهنمای مختصر یک برنامه پنج نکته‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم تا با توجه به آنها بتوانید رابطه‌ی عاطفی آسیب دیده‌ی خود را ترمیم کنید. لطفاً این توصیه‌ها را در زندگی‌تان پیاده کنید و یک ماه به آنها متعهد باشید تا خودتان از پیشرفت به دست آمده شگفت‌زده شوید.

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

خنجر خوردن از پشت، طرد شدن، مورد خیانت و بی‌توجهی قرار گرفتن و به عبارت دیگر آزرده شدن و آسیب دیدن باعث می‌شود که بسیار عاطفی شوید. تحمل این شرایط هر چقدر هم که سخت باشد، از عهده یک انسان عادی برمی‌آید. هرچند برای کمک کردن به خودتان و بهبود وضعیت‌تان کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید، اما باید مراقب باشید به روش‌هایی متوسل نشوید که شما را به عمق بیشتری از دریای اندوه و ناامیدی فروببرد. برای مثال هرچه هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر باشید، محتاج‌تر یا گوشه‌گیرتر می‌شوید. چنین خصوصیاتی همسرتان را بیشتر از شما دور می‌کند. از طرفی این بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود که کج‌خلق و زودرنج شوید، سخت‌تر ببخشید و کمتر با خودتان و همسرتان مهربان باشید. پژوهش‌ها نشان داده است که دلجویی کردن از خود و توجه به خود یکی از بهترین روش‌های آرام کردن خود، منطقی و عقلانی کردن عواطف و در نتیجه بهبود رابطه‌ی سرد شده است. بنابراین اگر بتوانید به وضع و خودتان سروسامان بدهید، موفقیت بیشتری برای احیاء رابطه‌تان خواهید داشت. اما برای تغییر این حالت روش هایی نیز وجود دارد.

می­‌توانید برای ایجاد تغییر در شخصیت خود با سه گام زیر پیش بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید …

آیا متوجه نشده‌اید که هنگامی که به گذشته نگاه می‌کنید و همسرتان را به باد سرزنش می‌گیرید، برای خودتان نیز جهنمی را ایجاد می‌کنید.

مرحله دوم

بررسی کنید که چه زمانی شرایط را بیشتر برای خودتان سخت می‌کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد در این زمینه تهیه کنید که چه زمانی و به چه روشی نیاز دارید که به بهترین دوست خودتان یعنی آدم کمیابی تبدیل شوید که مهربان و بخشنده است و اهل قضاوت نیست. مسئولیت افکار و اعمال خودتان را بدون قضاوت کردن و زیر سوال بردن خودتان تعیین کنید، توبیخ و سرزنش کردن خودتان فقط شما را هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر می‌کند. اگر قرار است که به قضاوت درباره خودتان بنشینید، کمبودها، نقص‌ها و ناکامی‌های خود را بپذیرید.

همسرتان نمی‌تواند تمام نیازهای عاطفی اساسی شما را برآورده کند، هیچ کس نمی‌تواند. همگی ما مسئولیت رفاه و سلامت خود و سلامت و خوشبختی رابطه‌مان را به عهده داریم. زمانی که به بررسی نقش خود در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان می‌نشینید، با خودتان کاملاً صادق باشید. لازمه صادق بودن این است که خودتان را به جای افرادی قرار دهید که به نحوی در رابطه عاطفی شما درگیرند یا از آن تاثیر می‌پذیرند. به کارآمدی این فرایند ایمان داشته باشید و دقت کنید که تمام افرادی را که دوست ندارید و دوست‌تان ندارند، نیز مدنظر قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید تلویحاً اطلاعات باارزشی درباره خودتان و روابط‌تان با دیگران و همسرتان به دست بیاورید.

شجاع باشید و از خودتان بپرسید: “اطرافیانم درباره برخورد من با آشنایان، دوستان نزدیک، خانواده و همسرم چه نظری دارند؟” پاسخ این سوال به طور ضمنی اطلاعات باارزشی را درباره وضعیت زندگی زناشویی‌تان در اختیارتان قرار می‌دهد. پرسیدن این سوال‌های معنی‌دار از آشنایان و اطرافیان به پیشبرد این فرایند و ترمیم رابطه‌تان کمک می‌کند.

قبل و بعد از یک رخداد مهم و در طول آن، در یک روز معمولی و در یک موقعیت خاص از خودتان بپرسید: “نقش من در این اتفاق چه بوده یا چیست یا چه خواهد بود؟” بدون آن که قضاوت کنید، خودتان را نقد کنید، نقش خود را در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان بپذیرید و زمانی که متوجه کناره‌گیری و بی‌توجهی همسرتان شدید، سعی کنید قلبی بخشنده و سخاوتمند داشته باشید. از دستاوردهای تلاش‌های خود و دیگران لذت ببرید و بدون تنبیه و توبیخ خود یا همسرتان از اشتباهات‌ گذشته درس بگیرید.

قدم به قدم با دستورالعمل زیر پیش بروید:

مرحله اول

جواب سوال‌های زیر را بررسی کنید:

مرحله دوم

مسئولیت و تاثیر نقش خودتان را بدون قضاوت، سرزنش یا شرمساری قبول کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را برای به روز کردن خودتان در این رابطه بنویسید.

شاید همسرتان قابلیت تبدیل شدن به آدم بهتری را داشته باشد، همان طور که شما و در واقع همگی ما می‌توانیم بهتر شویم. از طرفی فکر می‌کنیم که پیش از این سعی کرده‌اید که همسرتان را تغییر دهید. آیا موفق بوده‌اید؟ حتی اگر در کوتاه مدت به موفقیت‌هایی دست یافته باشید، بعید است که این تحولات سطحی مدت طولانی دوام بیاورد. آیا خودتان متوجه شوید که دوباره همه چیز مانند سابق شده است؟ اگر همسرتان روش خود را تغییر داده است، احتمالاً این تغییر را یا به خاطر نق زدن شما ایجاد کرده یا این که با اولتیماتوم دادن مستقیم یا غیرمستقیم به همسرتان، او را به این کار وادار کرده‌اید. شاید هم همسرتان براساس نتایج ارزیابی‌های خود و بر مبنای انگیزه شخصی‌اش تصمیم گرفته است که متفاوت عمل کند. این انگیزه‌ از درون او نشأت گرفته و احتمالاً همسرتان صرفاً از روی عشق به شما یا به دلیل لازم دانستن این تغییرات برای ترمیم رابطه‌تان پیشقدم شده است. جان کلام آن که تغییر ناشی از افکار و اعمال همسرتان همان تغییری است که می‌توان به پایدار بودن آن امیدوار بود.

با قدم‌­های زیر جلو بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید که:

مرحله دوم

روش‌های برآورده کردن نیازهای خود در سن جوانی را با روش فعلی تامین نیازها و خواسته‌هایتان مقایسه کنید. لازم است که به تمام نکات منفی توجه کنید و اثر آنها بر همسرتان و روش ارتباط برقرار کردن با هم را بررسی کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را بر اساس این ارزیابی مجدد برای به روز کردن خود بنویسید.

وقتی مدتی را با هم زندگی کنید، به این نتیجه می‌رسید که یکدیگر را به خوبی می‌شناسید. اما واقعیت این است که ما هر روز نکات تازه‌ای درباره زندگی و روابط‌مان یاد می‌گیریم. به عبارت دیگر ما دائماً در حال تغییر هستیم. هر گفتگو، هر فکر و هر عمل امروز ما مبتنی بر تجربیات گذشته‌مان است. اگر آن‌قدر از هم آزرده و رنجیده خاطر شده‌اید که حتی نمی‌توانید مانند دو انسان بالغ با هم گفتگو کنید، دیگر درباره روحیات و نیازهای یکدیگر کنجکاوی نخواهید کرد. هرچه رابطه‌تان بیشتر در سراشیبی سقوط می‌غلتد و به لبه پرتگاه نابودی نزدیکتر می‌شود، علاقه‌تان به هم کمرنگ‌تر و بی‌رمق‌تر می‌شود و در عوض نقاط منفی او را در ذهن‌تان پررنگ‌تر می‌کنید. در چنین شرایطی باید تلاش زیادی بکنید تا ویژگی‌های مثبت و محاسن همسرتان را به یاد بیاورید.

با راهکارهای زیر مرحله به مرحله پیش بروید:

مرحله اول

در برنامه روزانه خود وقتی را به صحبت با هم همسرتان اختصاص دهید، تاریخ و ساعت مشخصی را تعیین کنید.

مرحله دوم

درباره برنامه‌ها، و نه مشکلات، هفته آینده صحبت کنید. چه کارهایی را می‌خواهید برای فرزندتان، در حیاط یا خانه انجام دهید. لطفاً دست از سرزنش کردن یا خجالت کشیدن بردارید، شرایط فعلی را بپذیرید. سپس شروع به صحبت کردن درباره رابطه‌تان بکنید، سعی کنید که تمرکز اصلی‌تان بر احساسات و کارهای خودتان باشد. سه لطفی را که همسرتان در حق‌تان کرده است، ذکر کنید. بله، فکر می‌کنید که این کار دشوار است، اما راهکار “قانون دو ثانیه‌ای”  به زوجین کمک می‌کند تا مکالمه‌ای معنادار و حتی مفرح داشته باشند.

مرحله سوم

تاریخی را برای گفتگوی هفته بعد مشخص کنید و همین روند را در هفته‌های آتی ادامه دهید.

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم

بعد از بررسی و برنامه ­ریزی برای پیدا کردن منشاء مشکلاتی که رابطه شما را هدف قرار داده و ایجاد تغییر برای اصلاح این وضعیت، می­‌توانید از این 10 توصیه ساده ولی کاربردی  بهره ببرید:

برای یادگیری نحوه بازسازی رابطه و برگرداندن عشق به زندگی‌تان می‌توانید در کارگاه بازگرداندن آموزش-محور عشق و ازدواج شرکت کنید. آموزه‌های این کارگاه بر پایه اصول روانشناسی روابط، توسط گروه رادیو عشق طراحی شده است. با استفاده از تکنیک‌های این کارگاه که از طریق فایل‌های آموزشی و مشاور اختصاصی در اختیارتان قرار داده می‌شود، می‌توانید یک رابطه عاشقانه اصولی و درست بسازید و یک بار دیگر دوران پر از شور و اشتیاق اول آشنایی را تجربه کنید. کارشناسان ما در رادیو عشق آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما در مورد بسته آموزش و مشاوره بازگرداندن عشق و ازدواج، هستند. برای این منظور می‌توانید با شماره 02146015870 تماس بگیرید و یا در  تلگرام و واتساپ (09035714068) پیام دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

278 بازدید

451 بازدید

492 بازدید

558 بازدید

1.09k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

با سلام و خسته نباشید.چند ماهی است که با دختر خانمی آشنا شده ام و هر دو به نیت ازدواج این رابطه را شروع کردیم.در اوایل رابطه رفتار این خانم با من بسیار خوب و گرم بود یعنی برای صحبت تلفنی وقت برایم میگذاشت و از فرستادم پیام هایش در فضای مجازی برایم کاملا مشخص بود که به من علاقه دارد، وقتی چند ساعتی ازم بی خبر بود‌نگرانم می شد و کاملا از رفتارهایش علاقه مشخص بود ولی مدتی است که از نظر من خیلی عوض شده است مثلا کسی که در پیام هایش از لغتدهای عزیزم و جانم استفاده میگرد دیگر از این لغات استفاده نمیکند.مثل قبل نگرانم نمی شود و بعضی روزها اگر من تلفن نزنم او تلفن نمیزند، سردی در رفتارش و اخلاقش کاملا برایم مشهود است.احساس میکنم که دیگر به من علاقه ندارد و زمانی که از او میپرسم می گوید اشتباه میکنم و هنوز مرا مثل قبل دوست دارد و خواهان ادامه دادن رابطه می باشد.احساس میکنم که این خانم اگر در کنار من است برای استفاده شخصی از موقعیت خوب اقتصادی و اجتماعی خوب من برای خودش می باشد به عبارت دیگر مرا برای پیشبرد اهداف خودش پله کرده است.این حس من می باشد.حتی چند بار به همین دلایل با هم قهر‌کردیم ولی چون من طاقت دوری اورا ندارم پیش قدم شده و دوباره باعث ادامه دادن این رابطه شدم.احساس میکنم این خانم از شدت علاقه من به خودش کاملا آگاه شده است و از همین مسئله سو استفاده میکند.به طوری که یکبارو۳ روز هیج تماسی با هم نداشتیم و دوباره من بودم که پیش قدم شدم.لطفا مرا راهنمایی بفرمایید که چه باید بکنم؟ممنون

سلام دوست گرامی نیاز است که یک بار از زمان آشنایی تا حال حاضر را بررسی کنید.علت‌های زیادی برای تغییر رفتار در او وجود دارد؛ انتظارت شما؛ رویایی پیش رفتن، تحمل تغییر نداشتن و…… تغییر شکل در رابطه و عادی شدن روابط طبیعی است؛ اما اشاره کردید به قضد ازدواج باهم وارد رابطه شدید و چندماه است در ارتباط هستید؛ اگر تصور می‌کنید که موقعیت شما از نظر اجتماعی و اقتصادی بهتر از او است، یعننی تناسب لازم برای ازدواج بین شما وجود ندارد. بهترین اقدام برای شما مراجعه به مشاور پیش از ازدواج است.

شوهرم به هیچ عنوان نمیخواد زندگی کنه و مدام منو با توهین و تحقیر از خونه میخواد بیرون کنه و میشه گفت ما به آخر خط رسیدیم البته کارمون به دادگاه هم رسیده من بخاطر داشتن دو فرزند نمیخوام تمومش کنم چطور رابطه رو میشه درست کرد ممنونم

سلام دوست گرامی مسلما برای گرم نگه داشتن یک زندگی، نیاز است هردونفر به این مساله رغبت داشته باشند و علت این رفتارهای همسرتان نیز باید مشخص شود. مختصر نوشتید و چیزی از زندگی مشترک شما نمی‌دانیم؛ اما به این مساله توجه داشته باشید، اگر تحقیر شدن مادر بارها اتفاق بیفتد؛ آسیب این مساله از طلاق کمتر نیست. بنابراین برای اینکه بدانید به چه صورت باید عمل کنید از زوج‌درمانگر و یا مشاوره طلاق استفاده کنید.

سلام سال ۹۵ ازدواج کردم حاصل این ازدواج یک فرزند پسره من اعتیاد داشتم به مواد مخدر از نوع صنعتی یعننی از سال ۸۵ تا الان زمانی که ازدواج کردم ۵سال بود که پاک بودم همه چیم خوب بود یک سال بعد از ازدواجم لغزش کردم و همسرم فهمید خیلی بهم کمک کرد تا بهبود پیدا کنم اما هر بار بیشتر از سه ماه پاک نمیموندم چهار سال تمام تحملم کرد حتی تا جایی که پنج شیش ماه مونده بوت به عید ۹۹ پدرش فهمید گفتم برای اخرین بار ترک میکنم رفتم کمپ بعد که امدم خانومم قهر کرده بود یکی از شرایطش واسه برگشتن میگفت حکم طلاق میخوام هر کاری کرد زیر بار نرفتم تا اینکه با یه دست خط چهار تا ریش سفید خانواده برگشتیم سر خونمون ولی زندگیم ان زندگی قبلی نبود دعواهامون زیاد شد تا اینکه باز من خراب کردم خودمو رفتم سمت مواد این سری اوضاع خراب اندر خراب شد تا جایی که خانومم مهرشو بخشید ولی در اعضای ان حکم طلاق ، یک پراید ۱۳۲ ، ۳۵ میلیون پول پیش خونه ، حضانت بچه تا هفت سالگی رو بهش دادم برای اخرین بار ازش خواهش کردم که این دفعه یه فرصت دیگه بهم بده که پاک بشم به شرط اینکه ازم طلاق نگیره اما زمانی که من تو کمپ بودم به گوشم رسید مشاوره طلاق منو میخواد هر کاری کردم التماس کردم فایده نداشت همش میگن طلاق میگیرم بعد منتظرت میمونم تا خودتو بهم ثابت کنی فکرم داغونه افکارم خرابه الان یه چیزی حدود ۳۴ روزه که پاکم خدا رو شکر وقتی مشاور پرونده رو میده برای طلاق میخوره به این ویروس کرونا همجا تعطیل میشه هنوز ازم طلاق نگرفته با خانوادم فقط با خواهرم در ارتباطه اونم به خاطره بچه که دو هفته یه بار میاره که ببینمش خومم یه چهل یا پنجاه روزه که اصلا نه زنگ زدم بهش نه اس ام اس دادم تا دیروز و امروز که دو تا اس دادم و هنوز بهم جواب نداده خواهش میکنم بهم کمک کنید تا همسرم برسم من عاشقانه دوسش دارم به اون خدایی که دوباره دستمو گرفتو بلندم کرد قسم تا الان که دو ماه از زنم دورم بهش خیانت نکردم هرز نپریدم ولی افکارم خرابه جامعه خرابه نامرد زیاد چیکار کنم که برگردم به زندگیمون تو رو اون خدا کمکم کنید 09376950373

سلام دوست گرامی . شما نیاز دارید برای بررسی بیشتر زندگی مشترک خودتان وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام .من ادم نسبتا خشنی هستم.سعی میکنم کمتر حرفت بزنم چون هر بار که صحبت میکنم با همسرم بحث میکنیم.یکی از مشکلاتی که من دارم اینه که به برنامه های خودم خیلی بها میدم . یعنی اول همیشه خودم بعد دیگران.کلماتی مثل صبر و از خود گذشتگی در زندگی من خیلی کم رنگه.راهکارهای محبت کردن و خوب حرف زدن رو لطفا بهم میگید

سلام دوست گرامی کنترل خشم یک مهارت مهم در روابط بین فردی می باشد .شما باید یاد بگیرید که شخم خود را کنترل کنید حتی اگر این پروسه یادگیری طولانی باشد . در هنگام عصبانیت باید با خودتان تکرار کنید که تمام کن و صبر کن این را در ذهن مرتب تکرار کنید نفس عمیق بکشید جملات مثبت به خود تلقین کنید محیط را ترک کنید اگر این موارد کمکی نکرد باید به مشاور برای دارو درمانی مراجعه کنید برای راهکارهای محبت و خوب حرف زدن که مد نظرتان هست 1-در محبت کردن انتظار و توقع جواب نداشته باشید 2-در درجه اول بخاطر خودتان به دیگران محبت کنید 3-محبتتان بی منت باشد 4-محبت را در بیان و رفتارتان نشان بدهید 5-پیام های محبت امیز ارسال کنید 6-کارهای سرگرم کننده ومورد علاقه همسرتان را انجام بدهید 7-از همسرتان قدردانی و تشکر کنید 8-با هم صحبت کنید 9- معذرت خواهی کنید 10-حس دوست داشتن را به ایشان انتقال بدهید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم
چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *