چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

 
helpkade
چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم
چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

یک عشق با دوام نتیجه قرار گرفتن دو طرف رابطه، در ذهن و قلب یکدیگر به روشی مثبت است. مدارهای حافظه و لذت دست به دست هم می دهند تا دو نفر عاشق یکدیگر شوند. عشق زیباترین اتفاق دنیاست و در صورتی که نتیجه آن یک رابطه بادوام و مثبت باشد، بهترین دارایی هر فرد است.

در این مطلب به راه هایی که به ایجاد یک رابطه بادوام و پایدار کمک می کنند، می پردازیم. با ما همراه باشید

کاری شگفت آور و غیر معمول انجام دهید و سعی کنید عنصر غافلگیری را در آن بگنجانید: مثل یک یادداشت دوست داشتنی در جیب او، یک شام ویژه در یک شب غیر معمولی و یا درست کردن یک پوشه آهنگ با آهنگ های مورد علاقه او …

این کارهای شگفت انگیز شما را همیشه در یاد و خاطره شریک زندگی تان نگه می دارد.چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

هر روز به او زنگ بزنید تا برای چند دقیقه حس تکیه گاه داشتن را لمس کند. هر هفته غذای مورد علاقه او را درست کنید. این گونه است که نشان می دهید واقعا برایتان مهم و ارزشمند است.

به نظر می رسد که زوج های جدید این کار را به طور طبیعی انجام می دهند ، فقط به این دلیل که مدتی از رابطه تان گذشته این پیوند محکم را کنار نگذارید. تماس چشمی حرف های زیادی برای گفتن دارد، با این کار به او می فهمانید که حواستان به او هست و این یک راه خوب برای ساختن لحظات عاشقانه است.

به او بفهمانید که از لذت بردن او، لذت می برید. نشان دهید که دوست دارید تمام آنچه از رابطه جنسی می خواهد را بدانید. مطمئنا از این توجه و اهمیت دادن شما خوشحال خواهد شد.

به همین ترتیب ، خوشحال کردن شما توسط او باعث می شود شریک زندگی تان احساس خوبی داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که لذت جنسی یک شریک زندگی باعث افزایش لذت شریک دیگر زندگی می شود.

طبیعی است که هرچه رابطه طولانی تر شود، رابطه جنسی هم عطش روزهای اول را از دست بدهد و به یک روال عادی تبدیل شود. اما به راحتی می توانید تازگی را به رابطه جنسی تان برگردانید، فقط کافیست کمی خلاقیت به خرج بدهید و متنوع باشید. به این طریق رابطه جنسی گرم تر و هیجان انگیزتری را تجربه خواهید کرد.

با بالا بردن ضربان قلب همسرتان، او هیجان زده خواهد شد و این حس را به شما هم انتقال خواهد داد. سوار شدن بر ترن هوایی، سوار شدن بر بالون و دیگر کارهای هیجان انگیز تاثیر به سزایی در احساسات هر دوی شما خواهد داشت.

اگر محبت و علاقه خود را نسبت به کسانی که او دوستشان دارد، نشان دهید، نکات مهمی را به دست خواهید آورد. زمانی که یک رابطه جدی می شود، ارتباط با خانواده های هر دو طرف برقرار می شود. به او نشان دهید که افرادی که برایش مهم هستند برای شما هم مهم هستند.

از صحبت کردن با شریک زندگی تان نترسید. به او بگویید که چه احساسی دارید. برایش یک یادداشت عاشقانه و یا یک شعر بنویسید. عاشقان از ابتدای زمان این کار را انجام داده‌اند چون واقعا موثر عمل می کند.

بسیاری از مواد شیمیایی مغز وجود دارند که به احساس عشق و دلبستگی تبدیل می ‌شوند. اکسی توسین که با نام هورمون عشق شناخته می شود، با بوسیدن، تماشای فیلم های عاشقانه در کنار هم ، نگه داشتن دست ، نوازش و تماس چشمی طولانی و عاشقانه تقویت می شود. خانم ها معمولاً اکسی توسین بیشتری نسبت به مردان دارند ، اما طبق یک مطالعه ، میزان اکسی توسین یک مرد پس از عاشق شدن ، 500 درصد افزایش می یابد.

بسیار عالی بود

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

 

چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

روانشناسی زناشویی – آیا عشق برای شما همه چیز است ؟ چقدر در مورد عشق می دانید ؟ برخلاف تصور اکثر مردم ، عشق پایدار چیزی است که باید ساخته شود و طرفین باید به طور آگاهانه برای پرورش و شکوفایی آن تلاش کنند .

 

عشق پایدار چیست ؟

در ابتدای برخی روابط اینطور به نظر می رسد که دو طرف قصد ساختن کلیتی را دارند. ما فقط با هم آشنا می شویم. چیزهای یکسانی را دوست داریم، نظرات مشترکی داریم، به چیزهای یکسانی می اندیشیم و جملات همدیگر را کامل می کنیم. هیچ دوری و فاصله ای وجود ندارد، گویی که نیمه گمشده افسانه ای را یافته ایم.

 

درسی که ناگزیر در مورد زندگی می آموزیم- زندگی معلم بسیار خوبی است- این است که بسیاری از این عشق ها گذرا هستند. عشق واقعی- یا چیزی که من آن را عشق بلوغ یافته می نامم- از احترام گذاشتن به تفاوت های میان دو طرف و کنار آمدن با آن ها نشئت می گیرد. عشق بالغ نوعی از عشق است که دو فرد متفاوت به هم می رسند و هر کدام تلاش می کنند که با هم به یگانگی برسند. و از همین یگانگی، چیزی پایدارتر و مستحکم تر می سازند که در زمان تنهایی نداشتند.

 

خوب حالا می خواهیم این فرایند را از دیدگاه روانشناسی بررسی کنیم :

بسیاری از بزرگان به این نکته توجه کرده اند. خلیل جبران اینگونه بیان می کند،” اجازه دهید میان با هم بودنتان اندکی فاصله باشد… در کنار یکدیگر بایستید، اما نه تنگاتنگ!! زیرا که ستون های معبد دور از هم ایستاده اند، و درخت بلوط و سرو در سایه هم نمی بالند.”

 

بسیاری از روابط سالم و پایدار نیستند زیرا دوری اندکی در آن ها وجود دارد. واژگان رایج برای این مورد ” وابستگی” یا “به دام افتادن ” است. به بیان روانشناسانه، آن را ” ذوب شدن در دیگری ” می نامیم.یک فرد در دیگری گم می شود.نوعی خاموشی هویت شخصی وجود دارد.چنین روابطی به جای امنیت، نوعی ناامنی ایجاد می کند زیرا احساس نمی کنیم که بدون هم قادر به زندگی هستیم.

اجازه دهید در با هم بودنتان اندکی فاصله باشد

در روابطی که سالم و پایدارند، جایی برای نفس تازه کردن وجود دارد. دوستان، علائق، احساسات، افکار و عقاید دیگری هم وجود دارند. فرصتی برای تنهایی و فاصله ای شخصی یا همان ” زمانی برای خودم” وجود دارد.

 

وقتی دو شخص متفاوت به هم می رسند، فرصتی برای فداکاری، سهیم شدن و بخشندگی دو طرفه وجود دارد. جدایی و دوری از هم فرصتی برای اعتماد به وجود می آورد، فرصتی که اگر دو طرف هرگز جدا نباشند به وجود نمی آید. همچنین باعث احساس امنیت می شود،زیرا در مواقع سختی واقعا احساس دوست داشته شدن را درک می کنیم، نه در زمان خوشی.

پس اجازه دهید در با هم بودنتان هم اندکی فاصله باشد. اگر بتوانید چنین کاری انجام دهید، عشقی دارید که می توانید به آن تکیه کنید.

نوشته پروفسور جنیفر کانست

منبع:آی بانو

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه

پکیجی که شما را به هدف تحصیلی‌تان میرساند


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه رابطه عاشقانه باثبات و مادام العمر داشته باشیم؟
«رابطه یک هنر است. رسیدن به رویایی که دو نفر خلق می کنند خیلی سخت تر از رویای یک نفر است.» — دون میگوئل رویز (Don Miguel Ruiz)رابطه عاشقانه مادام العمر وقتی کسی را پیدا می کنید که علایق، گذشته، شوخ طبعی و سلیقه موسیقی مشابه با شما دارد، احساس می کنید که روی ابرها ایستاده اید. وقتی هیجان شروع یک رابطه تازه کم کم از بین می رود، احتمالا دیگر همه وقت آزادتان را با عشق جدیدتان می گذرانید و این خبر را به همه دوستان و آشنایان می دهید.

بعد از گذشت چند ماه می بینید که این رابطه عادی به ارتباطی جدی تر تبدیل شده است اما نشانه های یک رابطه متعهد همیشه چندان مشخص نیست. اگر هنوز نمی دانید که رابطه تان به چه سطحی رسیده است، این نکات می تواند کمکتان کند فرق بین یک رابطه کوتاه مدت و رابطه ای که تا پایان عمر دوام خواهد داشت را متوجه شوید.

1. اعتمادی ناگسستنی بین شماست.

در یک رابطه متعهد، اعتماد یکی از 5 ویژگی اصلی است. بدون اعتماد نمی توانید پایه و اساس خوبی برای رابطه تان بسازید. باید بتوانید به طرفتان اعتماد کرده، روی او حساب کنید تا بتوانید صداقتتان را نشان دهید. اگر یک اعتماد واقعی در رابطه وجود داشته باشد، می توانید برای هر چیزی روی همدیگر حساب کرده و هیچوقت حس نمی کنید که طرفتان چیزی از شما پنهان می کند.

2. ارزش ها و ویژگی های اخلاقی یکسانی دارید.

چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

بااینکه هر دو شما ممکن است یک نوع بستنی را دوست داشته باشید و فیلم های کمدی را به فیلم های ترسناک ترجیح دهید، اما یک رابطه بادوام به چیزی بیشتر از علایق و سرگرمی های مشترک نیاز دارد. بعد از چند روز اول آشنایی، درمورد اعتقادات، ارزش ها و دیدگاهتان نسبت به زندگی حرف خواهید زد. برای اینکه یک رابطه دوام پیدا کند، باید اعتقادات و ایدآلهای یکسانی داشته باشید زیرا اینها تعیین کننده قسمت مهمی از زندگیتان هستند.

بعنوان مثال اگر شما گیاه خوار باشید ولی طرفتان گوشت دوست داشته باشد، در آینده درمورد خشونت علیه حیوانات با او به مشکل میخورید. اگر طرفتان دوست داشته باشد که در آینده بچه دار شوید اما شما دوست نداشته باشید، باعث ایجاد مشکل در رابطه تان خواهد شد. سرگرمی ها و علایق شما ممکن است به صورت سالانه، ماهانه یا حتی روزانه تغییر کند اما اعتقادات قلبی شما به ندرت عوض می شوند. اگر می خواهید در یک مسیر با طرفتان رشد کنید، باید کسی را پیدا کنید که ارزش ها و اخلاقیات یکسان یا حداقل نزدیکی داشته باشید.

3. همیشه به شما یادآور می شود که فوق العاده هستید.

در اولین ماه های رابطه، تازگی باعث می شود احساس کنید روی ابرها قدم برمی دارید و هیچوقت از هم سیر نمی شوید. اما در یک رابطه طولانی، طرفتان همیشه به شما احساس خاص بودن خواهد داد، حتی وقتی تازگی رابطه از بین رفته باشد. او همچنان بعد از ماه ها یا سال ها با هم بودن خصوصیات و ویژگی های عالی شما را تحسین کرده و حتی در روزهایی که خودتان احساس نمی کنید، شما را زیبا می بیند. اگر هر دو شما هنوز می توانید ویژگی های مثبت همدیگر را تشخیص دهید، یعنی کسی را برای همه عمر پیدا کرده اید.

4. اغلب به هم می گویید، «دوستت دارم».

این عبارت نشان دهنده وابستگی عمیق شماست. کسانی که در روابط متعهد هستند کسی را پیدا کرده اند که می توانند پیوندی عمیق و ناگسستنی با او ایجاد کنید. اگر بدون احساس خجالت یا تردید، برای به زبان آوردن این عبارت خاص احساس راحتی می کنید و طرفتان هم همین حس را دارد، احتمالا کسی را پیدا کرده اید که واقعا دوستتان دارد.
5. در کنار خانواده طرفتان احساس راحتی می کنید.

روزی می رسد که طرفتان دوست دارد با خانواده او ملاقات کنید چون یک رابطه متعهد مستلزم ارتباط با خانواده هاست. شناختن خانواده او به همان اندازه شناختن خودش مهم است چون در آینده آنها قسمتی از خانواده شما خواهند شد و باید مطمئن شوید که در کنار آنها احساس راحتی کنید.

خانواده بخش بسیار مهمی از زندگی هر فرد است و مادر طرفتان خیلی زود به مادرشوهر یا مادرزنتان تبدیل خواهد شد. اگر در کنار خانواده طرفتان احساس راحتی کنید، می توانید رابطه نزدیکی با آنها برقرار کرده و به همین ترتیب ارتباط بین شما و طرفتان هم قوی تر خواهد شد.

6. اغلب گفتگوهایی عمیق دارید.

توانایی داشتن گفتگوهایی معنادار از پرس و جو درمورد اینکه روزتان را چطور گذرانده اید یا چه قبض هایی باید پرداخت شود یا اینکه چه کسی ظرف های غذای آن شب را باید بشوید، نشان می دهد که رابطه ای صمیمی دارید. اگر می توانید آزادانه و صادقانه درمورد هر چیزی که می خواهید با هم حرف بزنید، یعنی کسی را پیدا کرده اید که همیشه کنارتان می ماند. وقتی می توانید درمورد فلسفه تان درمورد زندگی، عمیقترین رازها و دردودل هایتان با هم حرف بزنید، پیوندتان عمیق تر شده و کمکتان می کند همیشه به خاطر داشته باشید که مجذوب چه چیز در همسرتان شده اید.

7. در کنار هم احساس امنیت می کنید.

یک رابطه عاشقانه باید این طور باشد که خانه برایتان محیطی توام با آرامش و عشق باشد. هیچوقت نباید درمورد احساس او نسبت به خودتان یا میزان تعهد او، احساس سردرگمی و خطر کنید. بعد از یک روز سخت در محل کار، باید بی صبرانه منتظر رسیدن به خانه، در آغوش گرفتنش و بمباران کردن او با عشق و محبت باشید. یک رابطه قوی باعث می شود احساس کنید همه مشکلات دنیا در حضور او ذوب می شود و هیچ وقت نگران حس او نسبت به خودتان نیستید.

8. بدون اینکه اذیت شوید می توانید مشکلاتتان را با هم در میان بگذارید.

اگر چیزی اذیتتان کند، باید بتوانید بدون اینکه احساس کنید بار سنگینی روی دوش او میگذارید، برای دردودل پیش او بروید. البته باوجود اینکه باید بتوانید خودتان با مشکلاتتان کنار بیایید اما حمایت و راهنمایی گرفتن از طرفتان باعث می شود بهتر با وضعیت تان برخورد کنید. او با شما صحبت کرده و سعی می کند با همفکری راه حلی پیدا کنید. یک شریک زندگی متعهد همیشه در برابر طوفان های زندگی برایتان سایبان می شود و کمکتان می کند حتی از میان ابرهای تیره زندگی خورشید را ببینید.

9. تشویقتان می کند آرزوهایتان را دنبال کنید.

حتی اگر آرزویتان مستلزم این باشد که مسافرت کنید یا وارد یک پروژه بزرگ شوید، طرفتان در هر قدم شما را همراهی خواهد کرد. او می فهمد که وقتی شما اهدافتان را دنبال کنید، به رضایت واقعی رسیده و احساس خوشبختی خواهید کرد. یک شریک زندگی خوب شما را بخاطر خودخواهی خودش نسبت به رسیدن به آرزوهایتان ناامید نمی کند. بااینکه اگر در یک رابطه طولانی مدت باشید، هر دو شما مسیر یکسانی را در زندگی می پیمایید، به طور ناگهانی هدف واقعی زندگی تان را پیدا می کنید. با تمام این حرف ها و به هر کجا که آرزوهایتان شما را بکشاند، طرفتان باز کنار شما می ایستد./ مردمان

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

رابطه موفق و پایدار آرزوی است شدنی. کیست که عاشق افسانه پریان نباشد؟ و بیشتر ما می خواهیم باور کنیم که وقتی شاهزادۀ رؤیاهایمان را پیدا کنیم از هر چه غروب غمگین است خلاص می شویم و تا ابد شاد و خوشحال کنار هم زندگی می کنیم.

اما برای بسیاری از زوجین و برخی که در رابطه عاطفی به سر میبرند با گذشت زمان این افسانه کم کم رنگ میبازد و زمان شرایط را تغییر می دهد.

نرخ طلاق عجیب و غریبی که این روز ها در ایران مشاهده و اعلام می شود نشان می دهد که فقر در سواد عاطفی چشم گیر است و نمیدانند چطور روابط و ازدواج های سالم را ایجاد و حفظ کنند.

باید همین ابتدا اقرار کنیم که دوست داشتن یک حس است و حفظ آن یک مهارتچگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

 هیچ یک از ما در مدرسه کلاسی با عنوان “عشق و ازدواج” نداشته ایم ونخواهیم داشت! در حقیقت اکثر ما هیچ گاه هیچ یکی از مهارت های زندگی را یاد نگرفته ایم، چه برسد به مهارت های برقراری و حفظ رابطه!

پس جای تعجب نیست که اکثر زوج ها آن بیرون در حال دست و پا زدن هستند و باز هم نمی دانند چطور خودشان را نجات دهند.

چه بسا مشاوران و زوج درمانگرانی که می شنوند افراد دائماً از رابطه هایشان شکایت می کنند. و می خواهید بدانید بیشترین شکایتی که همیشه شنیده می شود چیست؟ این است…

“برقراری رابطه چقدر سخت است!”

و پاسخ آن ها همیشه این است:

“روابط ذاتاً دشوار نیستند. افرا درگیر در رابطه هستند که آن را دشوار می کنند.”

پس چه بخواهید یک رابطۀ جدید را شروع کنید و چه بخواهید یک ازدواج 5 ساله را ترمیم و تقویت کنید توصیه های زیر که ما در اینجا یعنی هاو کن یو جمع آوری کرده ایم به دردتان می خورند.

 

 

کتابی با عنوان “پنج زبان عشق” نوشتۀ زوج درمانگر گری چپمن، توصیح می دهد که چگونه اساساً 5 راه وجود دارد که افراد می توانند از طریق آنها عشقشان را بیان کرده و آن را دریافت کنند. و شما و پارتنرتان به یک شکل آن را انجام نمی دهید. با مطالعه در مورد آن می توانید خودتان و پارتنرتان را بهتر بشناسید. مقالاتی در این زمینه موجود است. بدانید که افزایش مهارت های راهی جز مطالعه و افزایش دانش و سپس مهارت ندارد.

یک مسئلۀ اصلی در رابطه این است که اکثر افراد فقط دیدگاه خودشان نسبت به مسائل را می بینند. عدم توافق و ناسازگاری بین زوجین امری اجتناب ناپذیر است اما این به معنی این نیست که تعارضات باید رابطۀ شما را خراب کنند.

پس به منظور درک واقعی یکدیگر باید به دیدگاه های یکدیگر در مورد مسائل گوش دهید و آنها را بپذیرید. هر کسی استحقاق درک شدن را دارد.

همانطور که سالها یکی پس از دیگری طی می شوند یکی از موضوعات ناراحت کننده در مورد روابط این است که افراد یادشان می رود “قرار ملاقات های عاشقانه” همچون ابتدای رابطه عاطفی، با هم داشته باشند. آنها فکر می کنند چون به راحتی کنار یکدیگر هستند دیگر کار تمام است.

اما گاهی زندگی و بچه ها سد راه این می شوند که زندگی عاشقانه سر زنده و تازه باقی بماند. این لازم است که در شب ها ملاقات عاشقانه تان بیرون بروید تا بتوانید ارتباطتان را حفظ کنید.

اکثر افراد با روش اشتباهی تعارضاتشان را کنترل می کنند. آنها فکر می کنند موقعیتی که در آن هستند “من در برابر تو” است. فکر می کنند باید حق با آنها باشد و در مشاجره ای که پیش آمده برنده شوند. این فکر برعکس است.

“من در برابر تو” معنی ندارد…این “ما” هستیم. به خودتان به عنوان یک تیم فکر کنید که در جهت رسیدن به هدف و حل مسئله با یکدیگر در حال تلاش هستید.

هر کسی کارهای عجیب مخصوص به خود را دارد که گاهی انجام می دهد. ممکن است طرف شما نخواهد غذایش را با کسی شریک شود یا نتواند در انجام کارها خودانگیخته عمل کند، اما شما باید یاد بگیرید که مزاج یکدیگر را بپذیرید.

ممکن است آنها را دوست نداشته باشید اما باید آنها را بپیذیرید و نگذارید چنین تفاوت هایی رابطۀ شما را خراب کنند.

وب سایت های بسیار خوبی  وجود دارند که این امکان را به شما می دهند تا از خودتان تست شخصیت بگیرید. این آزمون به شما نشان می دهد که در بین ویژگی های شخصیتی دیگر تا چه حد درون گرا یا برون گرا هستید.

وقتی هر دوی شما این آزمون را بدهید و در مورد ویژگی های شخصیتی یکدیگر بخوانید، یکدیگر را بهتر درک می کنید. درک صحیح نسبت به یکدیگر کاری است که در ابتدای رابطه باید نسبت به آن آگاه باشید.

پول یکی از مهم ترین چیز هایی است که یک رابطه را به راحتی در هم می شکند. شاید یکی از شما ولخرج باشد و دیگری پس انداز کن. این به راحتی تبدیل به مسئله می شود! همین موضوع باعث بروز مخالفت و اختلاف های جدی می شود.

پس در مورد چگونه پول خرج کردنتان صحبت کنید به توافق برسید، یک بودجه بندی برای خودتان در نظر بگیرید و به آن متعهد بمانید. ما در هاو کن یو بار ها و بار ها در قالب مقالات راه هایی را برای شما معرفی کرده ایم.

اگر فرزند دارید، نادیده گرفتن صمیمت آسان می شود. و صمیمیت چیزی فراتر از برقراری رابطۀ جنسی است (اگرچه این را هم نباید نادیده بگیرید).

شما باید مکالمه های صمیمانه داشته باشید، به شریک زندگی خود ثابت کنید که عشق همچنان پاربرجاست و فقط کارهایی را انجام دهید که رابطۀ بین شما را حفظ می کند.

شنیده ایم که هرکسی نوعی اعتیاد دارد. و این فقط به مواد مخدر و مشروبات الکلی محدود نمی شود. افراد به هر چیزی می توانند معتاد شوند، از دنیای مجازی و تلگرام و اینستاگرام گرفته تا خرید کردن ، تلوزیون، اخبار، ورزش یا بازی های ویدئویی.

اگر شما هر کاری را بیشتر اوقات انجام دهید، این کار زمان کافی برای وقت گذراندن با مخاطب خاصتان را از شما می گیرد. همسر یا معشوقه شما نیاز دارد تا با وی هم وقت بگذارید.

پس آن فعالیت را متوقف کنید تا بتوانید مجددا انرژی تان را روی رابطه تان متمرکز کنید.

تمرکز کردن روی خودتان و خواسته هایتان کار بسیار آسانی است. اما اینکه گاهی نیازهایتان را کنار بگذارید و روی آنچه که پارتنرتان می خواهد تمرکز کنید کار آسانی نیست.

هر رابطۀ با کیفیتی توافقاتی را در دل خود دارد. نمی شود همیشه شما در رأس باشید و اگر می خواهید اینگونه باشد پس نباید وارد رابطه شوید. باید برای تمام عمرتان مجرد بمانید.

گاهی زوجین از یک طرف بام می افتند و به یکی از دو انتهای این زنجیره می چسبند: یا خیلی با هم هستند یا خیلی جدا. هیچ یک از آنها رابطۀ سالمی را شکل نمی دهد.

البته که برای ارتباط با هم، به با هم بودن نیاز دارید. اما با هم بودن زیادی باعث می شود هویت خودتان را گم کنید. از طرف دیگر اگر زمان زیادی را با خودتان بگذرانید در مسیر جدایی قرار می گیرید.

پس مراقب بودن یا نبودن این تعادل باشید.

زندگی اکثر افراد بسیار پر مشغله است. کار، بچه ها، و فعالیت های دیگر… این مصائب در مسیر رابطۀ شما قرار دارند، البته اگر شما این اجازه را به آنها بدهید.چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

مطمئن شوید که به طور منظم وقتی را به صحبت کردن با یکدیگر اختصاص می دهید، البته نه در مورد بچه ها و کار، یک صحبت واقعی با هم داشته باشید.

گاهی وارد مکالمه های عمیق و جالب شوید. اگر فکر می کنید فرصت این کار را ندارید، فرصتش را خودتان ایجاد کنید.

بعد از اینکه افراد برای مدتی در یک رابطۀ طولانی مدت بودند، دوست دارند فکر کنند که “خب همۀ کارها ختم به خیر شد و عشقبازی ها انجام شد. حالا می توانم خود واقعیم باشم و کاری نکنم!”

اما همین جاست که کار واقعی شروع می شود! باید به رابطه تان مثل یک گیاه فکر کنید.

اگر هر روز به آن آب ندهید، می میرد. پس مطمئن شوید هر روز به آن آب می دهید و از آن مراقبت می کنید.

این مورد به موازات خود خواهی پیش می رود. هیچ کس نمی خواهد شریک زندگی یا معشوقع اش احساس کند که او مراقب نیازهایش نیست.

شما باید متوجه شوید که پارتنرتان چه چیزی را دوست دارد و سپس آن را انجام دهید. و بالعکس. هر دو طرف رابطه باید 100% تلاششان را بکنند تا دیگری را خوشنود کنند. این نمی تواند یک طرفه باشد.

این کار برای برخی از افراد راحت تر از سایرین است. اما داشتن عنصر خود آگاهی به شما کمک می کند ببینید چگونه رفتار شما روی دیگران تأثیر می گذارد.

هر روز زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می کنید؟ شاید باید یک وقتی از این خواب غفلت بیدار شوید و تشخیص دهید که “وای الان دقیقاً 5 ساعته که سرم توی گوشیمه. شاید باید تمومش کنم دیگه.”

اکثر افراد مخاطب خاص خودشان را به خاطر مسئله ای که در رابطه شان به وجود آمده است سرزنش می کنند. اما چه حرف پوچی! برای رقص تانگو به دو نفر نیاز است، درست است؟ پس در بر هم خوردن یک رابطه هم دو نفر دخیل هستند.

شما باید به خودتان نگاه کنید و ببینید شما چگونه رابطه را بهتر یا بدتر می کنید. و همانطور که گفته شد این کار نیازمند خود آگاهی است.

اگر خود آگاهی ندارید مطمئناً پارتنرتان خوشحال می شود که به شما بگوید چگونه می توانید رفتارتان را در جهت بهبود رابطه تان تغییر دهید. یا باز هم باید به دنبال کمک گرفتن از یک زوج درمانگر باشید.

شاید شما هم متوجه شده باشید که همۀ افراد هم گرم و صمیمی نیستند. بعضی از افراد لمس کردن و لمس شدن، دست دادن و در آغوش گرفتن را زیاد دوست ندارند. اما این کار ها واقعاً به حفظ استحکام رابطه کمک می کنند. این فعالیت ها مواد شیمیایی خوبی را در مغز آزاد می کند و پیوند را قوی تر می کند.

پس حتی اگر چنین کارهایی را دوست ندارید گاهی آنها را برای حفظ رابطه تان- حتی در سطح بیولوژیکی- انجام دهید.

تقویت مهارت های ارتباطی در روابط ( 17 تاکتیک‌ رفتاری و کلامی در روابط عاطفی )

چگونه غر نزنیم ؟ ( 10 روش برای اینکه نق نزنیم و غرغرو نباشیم )

چگونه مودب باشیم؟ (۱۰ عادت افراد مودب)

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

فوق العاده بود.
پیروز باشید

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

بدون شک بسیاری از افراد عقیده دارند عشق و حس دوست داشتن یک نفر یکی از بهترین حس های موجود در دنیا است. حال تصور کنید به کسی که شما را دوست دارد عشق بورزید و این رابطه با دوام باشد. در این مقاله قصد داریم مطالبی را بیان کنیم که با رعایت آن یاد می گیریم چگونه رابطه پایداری داشته باشیم، پس پیشنهاد می کنم تا انتها با ما همراه باشید.

برای آن که عشق بین شما دو نفر همیشه زنده باشد، سعی کنید آن را زنده نگه دارید. معشوق خود را با انجام کارهای غیر معمول سورپرایز کنید، می توانید او را به یک شام دعوت کنید یا نامه ای عاشقانه در جیب او قرار دهید که با دیدنش خوشحال شود. با انجام چنین کارهایی عشق شما سرزنده خواهد ماند.

برای انجام این کار لازم نیست حتما کارهای غیر معمولی انجام دهید. به عنوان مثال هر روز با معشوقتان تماس بگیرید و آخر هفته ها غذای مورد علاقه وی را درست کنید تا بدانید به او اهمیت می دهید.

چشم ها همیشه بیش از زبان و دهان حرف برای گفتن دارند. برای آن که بتوانید از طریق چشمتان به معشوقه خود نشان دهید که به او اهمیت می دهید کافی است تماس چشمی داشته باشید. مطمئنا چشم ها صداقت بیشتری از زبان دارند.

مسلما رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در زندگی شما دارد، هنگامی که به نیازهای او توجه می کنید و برای لذت بردنش وقت می گذارید، عشق بین شما دو نفر بیشتر خواهد شد.چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه است که زن و مرد به یک میزان باید در آن لذت ببرند، همانطور که به دنبال بر طرف کردن نیازهای معشوقتان هستید، علاقه مندی های خود را هم با او در میان بگذارید.

اگر با گذشت زمان احساس می کنید که رابطه جنسی شما شور و شوق گذشته را ندارد و عادی شده است، نگران نباشید. با کمی خلاقیت می توانید تازگی را به رابطه جنسی خود برگردانید، تغییر محل می تواند شروع خوبی برای این خلاقیت باشد.

هیجان سبب بالا رفتن ضربان قلب می شود و در این هنگام هورمون هایی ترشح می شود که او نسبت به شما علاقه بیشتری خواهد داشت. کارهای هیجان انگیز مانند سوار ترن هوایی شدن را در برنامه خود قرار دهید و بدانید که هیجان سبب تداوم رابطه عاشقانه شما خواهد شد.

با این کار به همسر خود ثابت می کنید که اگر کسی برای او مهم باشد، برای شما هم با اهمیت خواهد بود، یکی از بهترین راه هایی که با استفاده از آن می توان یاد گرفت چگونه رابطه پایداری داشته باشیم، این است که برای افراد مهم زندگی او ارزش قائل باشید و این ارزش را به حالت های مختلف نمایان کنید.

با نوشتن یادداشت یا صحبت کردن با معشوقتان باعث می شوید که عشق شما جاودانه و همیشگی باشد.

نکته نهایی که به شما کمک می کند تا بدانید چگونه رابطه پایداری داشته باشیم، این است که ترشح اکسی توسین را افزایش دهید. اکسی توسین را هورمون عشق می دانند، با انجام کارهایی مانند بوسیدن، دیدن فیلم های عاشقانه به صورت دو نفره، آغوش و نوازش می توانید ترشح اکسی توسین را افزایش دهید. شاید برای شما جالب باشد بدانید که در مردهای عاشق اکسی توسین 500 برابر بیشتر ترشح خواهد شد.

اشتراک گذاری 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

همه ما دوست داریم با کسی که به او علاقه داریم رابطه ای عاشقانه، بدون مشکل و البته بلند مدت داشته باشیم، کمتر کسی است که این چنین خواسته ای نداشته باشد. اما متاسفانه شاهد این هستیم که روابط عاشقانه همیشه به خوبی پیش نمی روند. گاهی زوج ها با وجود علاقه بسیاری که به یکدیگر دارند، اما باز هم نمی توانند رابطه ای  بلند مدت با عشق و بدون هیچ مشکل جدی داشته باشند.

بر طبق تحقیقاتی که انجام گرفته است، بالا رفتن نرخ طلاق این موضوع را ثابت می کند که زوج ها نمی توانند به آسانی رابطه ای سالم داشته باشند. لازم به ذکر است که در سال های اخیر با افزایش نرخ طلاق 50 درصدی روبه رو بوده ایم.

البته این اتفاق خیلی هم تعجب آور نیست، زیرا در زندگی بسیاری از مهارت ها مانند چگونگی ارتباط برقرار کردن به ما آموزش داده نمی شود. علت اصلی این مشکل که زوج ها نمی توانند با یکدیگر به درستی ارتباط داشته باشند همین است، مهارت برقراری ارتباط درست را نیاموخته اند.

بسیاری از افراد این تصور را دارند که حفظ رابطه برایشان امری سخت و دشوار است، اما باید به آن ها بگوییم که ذات رابطه به تنهایی دشوار نیست و افرادی که در یک رابطه با آن ها سر و کار داریم سبب می شوند که رابطه را دشوار و ترسناک ببینیم.

در این مقاله سعی داریم به شما آموزش دهیم که چگونه عشقی پایدار و سرزنده داشته باشیم این مطالب برای همه کسانی که قصد شروع رابطه ای جدید را دارند یا مدت طولانی با کسی در رابطه بوده اند می تواند مفید و سودمند باشد، پس همراه ما باشید.چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

کتابی به نام 5 زبان عشق نوشته گری چاپمن یکی از بهترین کتاب هایی است که می توان از آن یاد گرفت چگونه عشقی پایدار و سرزنده داشته باشیم. با خواندن این کتاب شما یاد می گیرید که چگونه زبان بیان عشق را بفهمید و آن را به کار بگیرید. طبیعتا زوج ها عشق و علاقه خود را به یک روش و شیوه بیان نمی کنند، پس با یاد گرفتن این زبان می توانید رابطه خود را بهبود ببخشید.

این موضوع که زوجی در مسئله ای خاص با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند کاملا طبیعی است و مشکلی به وجود نمی آورد، اما مشکل از آن جایی شروع می شود که هر کسی فقط به نظرات خود اهمیت دهد و هیچ درکی از طرف مقابل نداشته باشد. برای داشتن یک رابطه ی شیرین و پایدار باید نظرات طرف مقابل را هم درک کنیم.

یکی از بهترین مواردی که کمک می کند رابطه رمانتیک شما طولانی مدت باشد، هیجان داشتن است. با برگزاری یک شب عاشقانه و رمانتیک رابطه خود را هیجان انگیز کنید، پیشنهاد می کنیم در این شب شام را بیرون از منزل صرف کنید.

بسیاری از افراد زمانی که در رابطه خود با مشکلی روبه رو می شوند به تنها چیزی که فکر می کنند، شکست طرف مقابل است، در صورتی که این تفکر باعث تخریب رابطه شما می شود.

به این موضوع مهم توجه داشته که شما و طرف مقابلتان یک تیم هستید و برای رسیدن به اهداف خود باید تلاش کنید، شکست طرف مقابل شما به معنی شکست خودتان هم است.

یکی از بهترین روش هایی که با رعایت آن یاد می گیریم چگونه عشقی پایدار و سرزنده داشته باشیم این است که به عقاید و نظرات طرف مقابل احترام بگذاریم، حتی اگر این نظرات را درک نکنیم یا کاملا با آن مخالف باشیم، اما طرف مقابل ما شخصی آزاد است و می تواند رفتارها و اخلاق های منحصر به فرد خود را داشته باشد.

این یک تست خودشناسی بسیار عالی است که کمک می کند به درون گرا یا بیرون گرا بودن خود پی ببرید. تست مذکور را با همسر خود انجام دهید تا شناخت دقیقتری نسبت به شخصیت خود و همسرتان داشته باشید.

اختلاف در مسائل مالی یکی از شایع ترین علت های جدایی زوج ها است و یکی از بهترین راه ها برای آن که بدانیم چگونه عشقی پایدار و سرزنده داشته باشیم این است که بودجه مالی خود را به طور صحیح و با مشورت خرج کنید. موضوع مدیریت بودجه زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که یکی از زوج ها خسیس و دیگری ولخرج است، در این حالت اگر برنامه ای دقیق برای پول های خود نداشته باشید، مطمئنا با مشکل رو به رو خواهید شد.

صمیمی بودن را با رابطه جنسی اشتباه نگیرید. یک زوج موفق باید در هر زمان و مکانی مانند دو دوست صمیمی با یکدیگر برخورد کنند.

هنگامی که در رابطه با اعتیاد صحبت می کنیم، اکثر افراد به یاد مواد مخدر یا مشروبات الکلی می افتند. این در حالی است که علاقه و افراط در هر چیزی به معنی اعتیاد داشتن به آن مورد می باشد. به عنوان مثال ممکن است کسی به قهوه، چای، خرید، مسافرت و… اعتیاد داشته باشد، برای آن که یاد بگیریم چگونه عشقی پایدار و سرزنده داشته باشیم باید از اعتیاد به هر چیزی دوری کنیم.

در یک رابطه غرور می تواند یکی از مخرب ترین موضوعات باشد، اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید، همیشه و در همه حال باید نیازهای شما قبل از دیگران فراهم شود، پس پیشنهاد می کنیم رابطه ای را شروع نکنید. زیرا به همان اندازه که نیاز خودتان مهم است باید به نیازهای طرف مقابل و البته بر طرف کردن آن ها هم فکر کنید. تنها در این صورت است که رابطه شما شیرین و ادامه دار خواهد بود.

بسیاری از زوج ها نمی توانند بین مستقل بودن و با هم بودن تعادل برقرار کنند، یا آن قدر با هم هستند که خود را فراموش کنند یا به حدی از یکدیگر دور می شوند که دیگری را فراموش کنند، پس برای آن که بدانیم چگونه عشقی پایدار و سرزنده داشته باشیم باید بین رابطه و خود مستقل تعادل برقرار کنیم.

اکثر زوج ها به حدی درگیر زندگی روزانه می شوند که فراموش می کنند زمانی را برای خود سپری کنند. با همسر خود صحبت کنید، اما دقت کنید که منظور از صحبت کردن بحث در رابطه با کار، بچه ها و مسائل دیگر نباشد، در رابطه با خودتان صحبت کنید، کاملا مانند روزهای اول آشنایی این صحبت ها را ادامه دهید.

نکته بسیار مهمی که در رابطه های طولانی باید به آن توجه داشته باشید این است که رابطه مانند یک گیاه به رسیدگی نیاز دارد. با این تفکر اشتباه که رابطه های طولانی دیگر احتیاج به رسیدگی ندارند پیش نروید که ممکن است همه چیز خراب شود.

یکی از مهم ترین عواملی که سبب می شود بدانیم چگونه عشقی پایدار و سرزنده داشته باشیم توجه به این موضوع است که به نیازهای همسرتان کاملا مانند نیازهای خود اهمیت دهید. این موضوع با کنار گذاشتن غرور هم رابطه دارد، مسلما هیچ کس به ادامه رابطه ای علاقه ندارد که طرف مقابلش فقط به خود، منافع و نیازهایش فکر می کند. در یک رابطه ادامه دار و سرزنده هر دو طرف باید برای شادی دیگری تلاش کند.

به شناختن دقیق و کامل از خود و ویژگی های مثبت و منفی، خود آگاهی گفته می شود. خود آگاهی به شما کمک می کند که بدانید چه اخلاق های منفی و آزار دهنده ای دارید و آن را رفع کنید، این موضوع کمک می کند که یاد بگیریم چگونه عشقی پایدار و سرزنده داشته باشیم.

هنگامی که یک زوج به مشکل بر می خورند در اکثر مواقع مقصر را طرف مقابل می دانند، این در حالی است که در یک رابطه هر دو طرف مقصر هستند. برای آن که بتوانید تقصیرات خود را در یک رابطه بدانید باید به حد بالایی از خود آگاهی برسید یا از یک روانشناس کمک بگیرید.

کاملا واضح و روشن است که هر کسی نمی تواند در همه موقعیت ها خونگرم و مهربان باشد. افراد سرد مزاج علاقه ای به نزدیک شدن به طرف مقابل خود ندارند، اما باید این حقیقت مهم را برای شما بیان کنیم، برای آن که بدانیم چگونه عشقی پایدار و سرزنده داشته باشیم باید هم آغوشی، بوسیده شدن و لمس شدن را در رابطه به طور منظم قرار داد، حتی اگر سرد مزاج هستید از آن غافل نشوید.

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که چگونه عشقی پایدار و سرزنده داشته باشیم. در این مقاله سعی بر این داشتیم نکاتی را بیان کنیم که با توجه به آن و رعایت آن ها می توانید رابطه ای طولانی مدت و شیرینی را داشته باشید، اما دقت داشته باشید که این نکات را باید با قلب خود انجام دهید و از صمیم دل بخواهید که رابطه شما ماندگار باشد.

امیدوارم از مطالب گفته شده لذت برده باشید.

اشتراک گذاری 

امتیاز شما ؟      ستاره ها از راست به چپ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

درباره ما

ارتباط با ما

برای دریافت کتاب رایگان معجزه در دهان توست نوشته جان اوستین  ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید و کتاب را دریافت کنید

چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

اشتراک ویژه یکساله رو از سایتتون خریداری کردم. کتاب جویس مایر و جول اوستین رو دو بار خوندم. حیرت کردم از جملات توی کتاب. اقیانوسی از اطلاعات در اشتراک سایت هست

با سلام. هر کتاب و سمینار از سایت مثل خورشید پنجره‌هایی رو به دانایی و ادراک باز کرده و باعث بهبود کیفیت زندگی و روابط شده و تنها کسانی می توانند تأثیر این سایت را درک کنند که خودشان از مطالب آن استفاده کرده باشند و کسانی که استفاده نکرده اند، چون در سطح های خیلی پایین تری از زندگی و آگاهی هستند، نمی توانند درک کنند.

آشنایی با مثل خورشید بهترین روز زندگیم بود. دقیقاً وسط همه ناراحتی هام و روزای بدم، افتاد تو زندگیم و مثل معجزه بود. داشتم توی گوگل سرچ میکردم و خدا منو خیلی دوست داشت با مثل خورشید آشنا کرد. دقیقاً چیزایی که بهش نیاز داشتم. کتاب الطاف خداوند در تاریکی های زندگی. کتاب چگونه صدای خداوند را بشنویم…. تی دی جیکس و…

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟ رابطه امن و پایدار چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم؟ یک عشق پایدار و با دوام نتیجه قرار گرفتن دو طرف رابطه، در ذهن و قلب یکدیگر به روشی مثبت است.

همین امروز رابطه‌ خود را به سطح دیگری ببرید و رابطه ای پایدار بسازید.

مقاله چگونه رابطه پایداری داشته باشیم نوشته تی دی جیکس می باشد. تی دی جیکس سخنران معروف و محبوب انگیزشی معنوی در آمریکا است که کتاب ها و سخنرانی های زیادی درمورد روابط، ازدواج و حقوق زنان دارد. با ادامه مقاله، همراه مثل خورشید باشید.

یکبار آقایی به درمانگر مراجعه کرد و هنگامی که روبروی او نشست شروع کرد به شمردن مشکلات و گرفتاری‌هایش. او غم و غصه‌هایش را فهرست کرد:

«از این وضعیت خسته شدم! هر روز که از خواب بیدار می‌شوم، مضطرب و نگران هستم. صورتحساب‌هایم مرتبا بالا می‌رود. به تازگی احساس مریضی می‌کنم و نگران تمام شدن عمرم هستم. در محل کار مسئولیت‌های زیادی بر دوشم است؛ همه چیز به من بستگی دارد! حتی الان که اینجا کنار شما هستم بسیار سخت است که نظر و احساسم را بیان کنم.»

 

 

درمانگر به آرامی نگاهی به مرد انداخت و پاسخ داد:

«به نظر می‌رسد که شما واقعا داغون هستید!»

گاهی اوقات پیدا کردن یک دلگرمی که ما را به جلو حرکت دهد، دشوار است. ما اغلب در روابط خود احساس می‌کنیم که گویی بر روی طنابی راه می‌رویم که زیرمان یک پرتگاه عظیم قرار دارد.

اما، همه چیز درست می‌شود! اگر این سوال ذهن شما را درگیر کرده است: “چگونه رابطه پایداری داشته باشیم” و بدبنال جواب آن هستید ابتدا قدم‌هایی وجود دارد که با برداشتن آنها می‌توانید روابط‌تان را تقویت کنید و آن را از غرق شدن حفظ کنید.

 

 

فرق است بین جایی بودن و حضور داشتن در آنجا. حضور داشتن یعنی اینکه وقتی در کنار شریک زندگی‌تان هستید کاملا در آنجا حاضر باشید. چه وسوسه‌هایی ما را از  مشغول بودن به شریک زندگی‌مان باز می‌دارد؟

 

 

کار، یکی از مقصرهای مرسوم است؛ گوشی همراه‌تان را کنار بگذارید و حد و مرزی تعیین کنید که به شما و شریک زندگی‌تان این امکان را بدهد که مستقیما و رو در رو با هم ارتباط برقرار کنید؛ بدون اینکه چیزی این ارتباط را قطع کند یا مزاحمتی ایجاد کند.

 

ما نمی‌توانیم عمق عشق را واقعا و کاملا تجربه کنیم بدون اینکه در قلمرو انتقاد‌پذیری شیرجه بزنیم. مورد عشق و محبت قرار گرفتن یعنی به طور کامل و از همه نظر شناخته شدن. همانطور که تیموتائوس کِلِر می‌گوید:

 

« اینکه مورد عشق و محبت باشید اما شناخته نشوید آرامش‌بخش، ولی ظاهری است.» چرا خودمان را در یکی از عمیق‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های زندگی‌مان فریب دهیم؟ یک رابطه‌ موفق و پایدار مستلزم عمل ایثارگرانه‌ بیان آزادانه‌ افکار و احساسات است. با تبدیل شدن به فردی انتقاد‌پذیر، عشق را آزادانه بیان و دریافت کنید.

 

هر کسی که رابطه‌ موفق و پایداری دارد در بیان این دو کلمه ماهر و استاد است: «معذرت میخوام.»

مخالفت، اشتباه کردن و کار کردن بر روی چالش‌ها نه تنها طبیعی بلکه سالم است. انجام این کارها نشان دهنده‌ی علائم حیات است. طرفین رابطه کاملا زنده و پویا هستند و از یکدیگر می‌آموزند.

روابط زمانی مشکل‌ساز می‌شوند که یکی از طرفین رابطه از اشتباهات خود طفره ‌رود. عذرخواهی بخاطر اشتباهات، عملی شگفت‌انگیز برای افزایش تواضع و فروتنی در شما است و باعث می‌شود که عزیزان‌تان احساس ارزشمندی کنند. در پایان هر روز فهرستی از کارهای اشتباهتان تهیه کنید و پیش از آنکه چراغ‌ها را خاموش کنید بابت آنها عذرخواهی کنید.

 

کلمه‌ی «گفتگو» از کلمه‌ای در زبان لاتین گرفته شده است که به معنای «عمل زندگی کردن با» است. هیچ‌کس از فکر سپری کردن زندگی خود با کسی که سلطه‌جو، بی‌علاقه یا سرد است، لذت نمی‌برد. وقتی که با شریک زندگی‌تان صحبت می‌کنید با دل و جان به حرف‌های او گوش دهید. وقتی که چیزی را با شما در میان می‌گذارد، خود را درگیر آن کنید.

از او بخواهید که با جزئیات بیشتری آن اتفاقی که برایش رخ داده است را توضیح دهد. آیا تماس تلفنی دشواری با خواهر و برادرش داشته است؟ از او بپرسید که چه احساسی در مورد آن دارد. حرفش را قطع نکنید یا صحت و سقم آن را اثبات نکنید.

 

همه‌ ما به خوبی می‌دانیم که عشق جاده‌ای دو طرفه است، عبور و مرور در هر دو مسیر جریان دارد. عدم موفقیت در بیان احساسات حقیقی‌تان به روشی دوستانه و محبت‌آمیز در واقع بدخدمتی به خودتان و آن رابطه‌ای که در آن سهیم هستید، است.چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

 

 

وقتی که طرف مقابل‌تان را دوست دارید، می‌خواهید بدانید که به چه چیزی فکر می‌کند. این باعث می‌شود که او را بیشتر بشناسید و احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری به او داشته باشید. این منطق در مورد شریک زندگی‌تان نیز صدق می‌کند. او می‌خواهد بداند که به چه چیزی فکر می‌کنید. پس آن را با او در میان بگذارید!

 

در این مقاله ۵ علت اصلی و مهم رابطه پایدار، بادوام و موفق را که شامل:

گام اول: حضور داشتن

گام دوم: بیان آزادانه‌ی احساس و افکار

گام سوم: اعتراف کردن به اشتباهات و مسئولیت آن را بر عهده گرفتن

گام چهارم: با دقت گوش کردن

گام پنجم: بیان نظرات با صدای رسا

بررسی کردیم.

نظر شما چیست؟ از نظر شما دلایل دیگر رابطه موفق و پایدار چیست؟

محتواهای رایگان

علت دعوای زن و شوهر چیست؟ دعوا می‌تواند رابطه ها را از هم بپاشد. کل قانون جهان هستی تنها در یک حکم خلاصه شده است: همسایه‌ات را همچون خودت دوست بدار….

محتواهای رایگان

چگونه رابطه عاشقانه برقرار کنیم ؟ این سوالی است که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد و به دنبال پاسخ آن باشید. حفظ رابطه عاشقانه از ابتدای رابطه و…

محتواهای رایگان

چگونه افکار منفی را کنترل کنیم ؟ افکار، تبدیل به اشیا می شوند. جیم کویک متخصص حافظه و تندخوانی و سخنران بین المللی، معتقد است که اگر مردم می دانستند…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ثبت کردن نظر

اولین رسانه زندگی معنوی و ازدواج در ایران تیم تحقیقاتی مثل خورشید، گروهی از جوانان مترجم، نویسنده و محقق درزمینۀ زندگی شخصی، شغلی معنوی و ازدواج موفق و پایدار است. نبود این محتواها (کتاب‌ها، سمینارها و وبینارها) در دنیای وب فارسی، باعث شد که گروه مثل خورشید وب سایتی معتبر با محتوای با کیفیت و نایاب و به روز برای کاربران فارسی زبان راه اندازی کند.

کلیه حقوق این اثر متعلق به مثل خورشید میباشد @ طراحی و توسعه توسط محمد سجاد عرفا

در ابتدای یک رابطه، عشق شدید و جدید است، اما بعدا مشکلاتی بوجود می آید. برای قوی بیرون آمدن از این مشکلات، خواندن و انجام این کلید ها به داشتن یک رابطه موفق کمک می کند. همیشه از موفقیت در کسب و کار شنیده اید، اما به آن میزان درباره موفقیت در روابط زیاد نشنیدید. پس چگونه می توان یک رابطه موفق داشت؟این جاده ممکن است ساده نباشد اما ارزشش را دارد. در اینجا چند راهنمایی را آورده ایم.

زمانی که یک رابطه جدید است، همه چیز را از طریق عینک زیبایی می بینید اما در طول زمان، با زندگی روزمره و شناختن یکدیگر می تواند شما را پایین بیاورد. باور کنید یا نکنید، یک رابطه موفق چیزی نیست که تنها در فیلم ها وجود داشته باشد با این حال، شما مجبور به همکاری باهم و حرکت در یک جهت هستید. راهنمایی های این بخش از نمناک می تواند به شما کمک کند ، چه یک رابطه را تازه شروع کرده اید و یا سال هاست که با هم هستید و اکنون مشکلی دارید، این موارد ارزش نگاه کردن را دارند.

1. از وابسته شدن خودداری کنید:

طبیعی است که ابتدا خیلی وابسته و دنبال هم باشید و تمام وقت خود را با شریک زندگی خود صرف کنید. اما بعدا می تواند به وابستگی تبدیل شود:کاملا نیاز به خوشحالی دارد. مستقل بودن به این معنا نیست که شما دوست ندارید که یکدیگر را دوست داشته باشید و یا حس عاطفی از خود نشان دهید، فقط به این معنی است که درک کنید که هر یک از شما سرگرمی و تعهدات خود را دارید ؛ زیاد خوب نیست که مثل چسب به هم وصل باشید متاسفانه، با این حال، بسیاری از مردم نمی توانند از زندگی بدون شریک خود لذت ببرند – این یک اشتباه رایج است!چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

2. همیشه به یکدیگر احترام بگذارید:

مطالعات طولانی مدت ازدواج به ما این کلید را برای یک رابطه موفق می دهد. احترام پایه و اساس هر گونه رابطه است، و یک رابطه عاشقانه قطعا از این موضوع استثنا نیست. احترام به چه معنی است؟ خودتان را جای آنها قرار دهید، آنها را درک کنید و بپذیرید، اجازه دهید خودشان را بیان کنند، اجباری نکنید چیزی جز آنچه هستند باشند، و به آنها نپرید.

3. با خودخواهی خداحافظی کنید :

نیمی از یک زوج بودن به معنی است که در همه زمانی به هر دوتان فکر می کنید چرا که خودخواهی در یک رابطه موفق نیست. معنی آن چیست؟ در زمان های تصمیم گیری به جفتتان فکر کنید، نه فقط خودتان. آینده شما بستگی به این دارد. ما نمی گوییم که نباید خودتان را نادیده بگیرید، بلکه روابط جدی یعنی رسیدن به توافق برای تصمیم گیری است. شبیه یک قرارداد کاری یا هر توافقی دیگری بین دو طرف. به یاد داشته باشید که جهان در در اطراف شما نمی چرخد. دیگران هم نیازهایی دارند. خودخواهی بیشتر در رابطه شما و چند دقیقه طول می کشد تا توجه همسرتان را به خود جلب کنید و صحنه را برای صلح و شادی تغییر می دهید.

4. درباره همه چیز صحبت کنید:

این یکی دیگر از کلید های ارتباط موفق است. حتی اگر موضوعات سختی را که می شناسید که می تواند باعث بحث شود، اما ارزشش را دارد. بسیار مهم است که چیزی را که می خواهید و احساس می کنید رل بروز دهید، مانند شریک زندگی خودتان، و خوب است که بدانید موضوعات جنجالی و دیدگاه های متفاوتتان را مطرح کنید. زندگی همه آفتاب و گل سرخ نیست روابط دارای روحیه و جریان هستند و بنابراین گفتگو ضروری است. پنهان کردن چیزها جواب نمی دهد، زیرا پس از آن توهم رشد می کند و در نهایت ممکن است راه حل دیگری برای این مشکل وجود نداشته باشد.

صداقت و اعتمادپذیری، دو جزء اساسی برای هر رابطه موفقی است. گفتن حقیقت در تمام دوران با وجود عواقب منفی اش، با ارزش است بنابراین پیش بروید و در مورد آن چیزی که تا به حال در دل خود پنهان کرده اید صحبت کنید.

5. همه کار را با هم انجام دهید:

آیا می دانستید که به اشتراک گذاری سرگرمی با شریک زندگی خود، برای شما بسیار خوب است؟ این کار شما را از سقوط به گودال نگه می دارد، از خستگی جلوگیری می کند، و باعث صحبت کردن می شود. به علاوه، به شما کمک می کند تا به راحتی ارتباط برقرار کنید – نه از طریق یک صفحه، بلکه به چشم در چشم و فهمیدن آنچه او فکر می کند. این کار فرصتی برای حمایت از یکدیگر و کمک به دستیابی به اهداف است.

6. سایر روابط را نیز مورد توجه قرار دهید:

این بخش برای داشتن ارتباط موفق نیز مهم است ؛ همیشه تنها دو نفر بودن خوب نبست، بنابراین برنامه ریزی کنید و با هم، به دیدن خانواده بروید، دوستان جدید پیدا کنید، با افرادی که چیزهای مشترکی با شما دارند وقت بگذرانید، به قرارهای چهار نفره (دو زوجی) بروید – دایره شخصی خود را باز کنید. بودن با افراد دیگر باعث می شود که پویایی روزمره شما بهتر شود ؛ از حباب خود خارج می کند و می توانید به از دیوارها بالا بروید. این یک موضوع مکالمه عالی و راه سرگرم کننده برای گذراندن بعدازظهر پنچ شنبه یا آخر هفته خواهد بود.

 

این مقاله 10 شاه کلید برای برقراری یک رابطه پایدار و سالم با همسرتان به شما ارائه می کند؛ پس خواندن آن را حتما به شوهران خود توصیه کنید. با این حال فراموش نکنید که زبان این نوشته طنز است و اگر یک وقت خدای نکرده یکی از این راهکارها جواب نداد، یقه ما یا همسرتان را نگیرید! برای دانستن اینکه یک زن از مرد زندگی اش چه می خواهد با ما همراه باشید.البته در ظاهر هیچ زنی شبیه زن دیگری نیست اما با وجود انواع روحیه، خلق و خو، خیال و هوس هایی که خانم ها را از یکدیگر متمایز می کند، وجوه اشتراکی نیز وجود دارد که آنها را به یکدیگر پیوند می دهد. باور کنید و دوباره باور کنید که تمام خانم ها از مرد زندگی خود همین چیزها را می خواهند:اول از همه صداقت

زن ذلیل نباشید

چه کسی می گوید اخلاق مال آدم های ضعیف و بی بخار است؟ حقیقت این است که وقتی آقایان در این زمینه تلاش می کنند، احساس خاصی به خانم ها دست می دهد. در زندگی با یک همسر مهربان کارهای کوچک و ارزشمندی مانند بازکردن در برای او، کمک کردن به او هنگام پیاده شدن از ماشین یا ظرف شستن معجزه می کند. البته زیاد در این زمینه به دنبال اثبات خودتان نباشید چون ناگهان می بینید که شخصا تبدیل به خانم خانه شده اید!عاشق باش و عشق بورز

عاشق نیمه وقت و دوست تمام وقت همسرتان باشید؛ این تمام آن چیزی است که یک زن از مرد زندگی خود می خواهد. با حرکات و هدایای کوچک، عشق و محبت خود را ابراز کنید. یک سخن فی البداهه، یک یادداشت عاشقانه با یک دسته گل هزینه زیادی ندارد اما همسرتان را عاشق تان می کند. البته به عقیده کارشناسان نسل مردهایی از این دست را ملخ خورده، اما شاید شما در درون خودتان یک شوهر عاشق پیشه باشید… سعی کن جیگرم!شوخ طبعی یک چیز شخصی است

در این زمینه تذکر یک مساله ضروری است؛ اینکه شوخ طبعی یک امر خصوصی و مخصوص همسر شماست و وای به حال تان اگر در جمع قصد مجلس گردانی (شوخ طبعی) داشته باشید!شما یک ستون هستیدچگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم

بابا باهوش!

خانم ها جذب مردانی می شوند که باهوش هستند و حرف های عاقلانه می زنند. وقتی قرار است تصمیم مهمی گرفته شود، همسرتان از شما انتظار دارد احساس مسئولیت کنید و گند نزنید! زندگی کردن با یک مرد باهوش، زن را مطمئن می کند که تمام نیازهایش برآورده شده و از ارتباط و درک متقابل بهره مند خواهدشد.اگر شما جزو کسانی هستید که ضریب هوشی شان با یک پنکه برابر می کند، نگران نباشید چون اصولا در زندگی زناشویی، مردان کم هوش زندگی راحت تری دارند!حریم خصوصی کیلو چنده؟

اگر همیشه و هه جا چهار چشمی مراقب همسرتان باشید، او از کشیک دادن های شما خواهد ترسید. تلاش شما برای ورود به حریم خصوصی زندگی همسرتان، او را می ترساند و م جبور می شود به دنبال پناهگاه مطمئنی بگردد. باید با کنار گذاشتن سوءظن او را تشویق کنید که گاهی با دوستانش باشد و به کارهای خصوصی خود بپردازد.

بگذارید گاهی کج خلقی کند و او را سین جیم نکنید؛ در غیر این صورت او از کوره در می رود. به او فضا و زمان بدهید. بگذارید خودش باشد. نکته:البته این تنها یک سمت ماجراست؛ او وقتی پای شما وسط باشد یک کارآگاه به تمام معناست. حریم خصوصی وقتی یک چیز قابل توجه است که پای شما وسط نباشد! چرا؟ چرا ندارد عزیزم! همینه که هست!وفادار باش ابله!

مرد خوش اخلاق نیک اندیش

چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم
چگونه رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *