چگونه سهام موفق بخریم

 
helpkade
چگونه سهام موفق بخریم
چگونه سهام موفق بخریم

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

خرید و فروش سهام در بورس تهران رفته رفته علاقه مندان بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند.

از دلایل جذابیت خرید سهام به عنوان یک سرمایه‌گذاری می‌توان به این موارد اشاره کرد:

گرچه روند بهبود ساختارها و قوانین بورس به کندی پیش می‌رود، اما آن روز دور نیست که بورس ایران نیز در رده بورس‌های برتر جهان قرار گیرد.

اساسا مفهوم سهام چیست؟

چگونه سهام موفق بخریم

یک سهم از یک شرکت، بخشی از مالکیت آن شرکت است بنابراین زمانی که شما یک برگه سهم از شرکتی را داشته باشید، به معنای این است که مالکیت شما در آن شرکت به اندازه یک سهم است.

شرکت‌های بزرگ در بورس تهران به تعداد زیادی سهم تقسیم شده‌اند.

بطور نمونه، در لحظه نگارش این مطلب:

تعداد سهام هر شرکت با انجام افزایش سرمایه از محل «آورده نقدی سهامداران» یا از محل «سود انباشته» بیشتر می‌شود. بنابراین این تعداد برگه سهم در طول زمان رشد کرده و به این رقم رسیده است.

با این اوصاف اگر شما بخواهید بطور مثال مالک 5 درصد از شرکت ایران‌خودرو شوید، باید 5 درصد از 15.3 میلیارد برگه سهم این شرکت را خریداری کنید. قیمت هر برگه سهم ایران خودرو و قیمت سایر سهام را می‌توانید در سایت tsetmc.com ببینید.

همچنین تعداد سهام هر شرکت نیز همراه با سایر جزییات معاملات، در سایت ذکر شده قابل رویت است.

 

برای اینکه مفهوم واقعی سهام و انواع آن را بدانید توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید: منظور از سهم دقیقا چیست؟

اگر مفهوم سهام را کاملا درک کرده‌اید، سوال دیگری که برای شما پیش خواهد آمد این است که خرید سهام چه مزایایی دارد.

با جذب‌شدن سرمایه‌گذاران به بورس بطور کلی اقتصاد کشور نفع می‌برد، گذشته از تمام این منافع، خرید سهام برای شما که قصد دارید در بورس سرمایه‌گذاری کنید دو نفع اساسی دارد:

منفعت اول – هر شرکت در پایان سال مالی خود طبق تراز مالی‌اش، سود یا احیاناً ضرر حاصله را اعلام می‌کند و هر سهام‌دار به میزان سهم خود، بخشی از سود شرکت را بدست می‌آورد. این سود در قالب سود نقدی سهام  (که به آن DPS می‌گویند) به حساب سهامدار واریز می‌شود.

چند نکته وجود دارد:

منفعت دوم – به واسطه پتانسیل، توانائی و برنامه‌ریزی‌هائی که هر شرکت دارد ارزشی که بازار (یا به‌عبارت عام‌تر مردم) بر سهام آن شرکت می‌گذارد تغییر می‌کند. بالا رفتن ارزش شرکت یعنی بالا رفتن قیمت سهام و افزایش قیمت سهام نسبت به زمان خریداری آن، عایدی دیگر نصیب سرمایه‌گذار می‌کند ( که به انگلیسی Copital gain گفته می‌شود).

چند نکته وجود دارد:

مطلب مرتبط: سرمایه گذاری در بورس چه مزایای دارد؟

از نظر قانونی شما می‌توانید حتی 1 برگه سهم از یک شرکت را خریداری کنید ولی به خاطر اینکه اینکار نه برای شما و نه برای کارگزاری منفعتی ندارد معمولا اینکار انجام نمی‌شود.

در حال حاضر بخش بزرگی از معاملات سهام از طریق اینترنت و با سامانه معاملات آنلاین انجام می‌شود. در این سامانه‌ها حداقل مبلغ هر سفارش 500 هزار تومان است. به عبارتی امکان خرید سهام با 500 هزار تومان نیز وجود دارد.

بورس محدودیتی برای خرید سهام در نظر نگرفته است و تا زمانی که سهامی برای خرید وجود دارد، شخص می‌تواند آنرا با قیمت بازار خریداری کند.

قیمت بازار نیز همانطور که اشاره کردیم از طریق عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

با وجودی که حداقل خرید سهام 500 هزار تومان است، با این مقدار کم خرید نمی‌توان انتظار سودآوری بالایی را داشت.

سودی که ممکن است شما از بابت افزایش قیمت سهام بدست آورید بصورت درصد است و طبیعتا هر چقدر مقدار سرمایه شما بالاتر باشد، سود و ضرر احتمالی نیز بالاتر خواهد بود.

ساده است:

20 درصد از 500 هزارتومان = 100 هزار تومان سود یا زیان احتمالی

20 درصد از 100 میلیون تومان = 20 میلیون تومان سود یا زیان احتمالی

بنابراین اگر به فکر خرید سهام شرکت‌های پتروشیمی، خرید سهام شرکت‌های پالایشی و نفت، سهام شرکت‌هایی مانند همراه اول و های‌وب یا خرید سهام بانک‌های بزرگ کشور مانند بانک پاسارگاد، بانک ملت و هستید، در ادامه این آموزش با بورسینس همراه باشید تا نحوه خرید سهام را نیز توضیح دهیم.

خرید سهام در بورس تهران در حال حاضر بصورت آنلاین و بدون نیاز به حضور در تالار بورس مقدور است. اینکار به راحتی پرکردن یک فرم در سایت کارگزاری انجام می‌شود.

اما قبل از اینکه بتوانید وارد سامانه معاملاتی کارگزاری شوید، باید در کارگزاری مربوطه افتتاح حساب را انجام دهید و کد بورسی بگیرید.

کد بورسی یک شناسه منحصر به فرد است و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بورس و فرابورس تهران را داشته باشند، لازم است برای دریافت این کد به یکی از کارگزاری‌های بورس مراجعه کنند.

برای دریافت کد بورسی شرایط خاصی نیاز ندارید و اینکار در حال حاضر هزینه‌ای نیز ندارد.  برای دسترسی به معاملات آنلاین سهام، نیاز به شرایط خاصی نیست، فقط باید بالای 18 سال باشید.

در مورد کدبورسی بیشتر بخوانید

البته خوشبختانه امکاناتی فراهم شده که حتی دریافت کد بورسی نیز بصورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به کارگزاری مقدور است.

راهنمای دریافت کد بورسی غیرحضوری را اینجا بخوانید

پس از اینکه کد بورسی برای شما صادر شد، یک نام کاربری و رمز عبور برای دسترسی به سامانه معاملات آنلاین برای شما پیامک می‌شود. آنگاه می‌توانید با این مشخصات به سامانه معاملاتی وارد شوید، مبلغی را بصورت آنلاین به حساب کارگزاری انتقال دهید و خرید و فروش سهام را آغاز کنید.

خرید سهام بصورت آنلاین به آسانی پرکردن یک فرم با چند فیلد است.چگونه سهام موفق بخریم

1- نماد شرکتی که قصد خرید سهام آنرا دارید وارد می‌کنید (نماد شرکت‌ها را در سایت tsetmc.com می‌توانید ببینید).

2- قیمت سهام را وارد می‌کنید، (قیمت سهام در سامانه معاملاتی مشخص شده است).

3- تعداد سهام موردنظر (حجم) برای خرید را وارد می‌کنید. تعداد سهام موردنظر بستگی به این دارد که قصد دارید چندهزارتومان یا چندمیلیون تومان سهام بخرید. این تعداد بصورت خودکار در سامانه معاملاتی محاسبه و نمایش داده می‌شود.

3- دکمه ثبت سفارش را می‌زنید. در صورتی که در طرف مقابل سفارش، خریدار یا فروشنده با قیمت و حجم مدنظر شما وجود داشته باشد سفارش انجام می‌شود و در غیراینصورت سفارش شما بصورت در حال انتظار باقی می‌ماند.

تا زمانی که حداقل یک طرف مقابل، سفارش خود را ثبت کند و قیمت سفارش و حجم سفارش او مطابق با سفارش شما باشد. به این فرایند مچ شدن یا اصطلاحا order matching گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: روش انجام معاملات در بورس بصورت آنلاین

نکات ریز زیادی در خرید و فروش سهام وجود دارد. قوانین زیادی است که اگر برخی از آنها را ندانید ممکن است باعث زیان شما شود.

علاوه بر این، روش‌های سفارش‌گذاری، کار با سایت‌ها، ابزارها و سیستم‌های معاملاتی همگی نیازمند آموزش و یادگیری هستند.

بورس مانند هر شغل دیگری نیازمند اطلاعات صحیح است تا شخص سرمایه خود را از دست ندهد.

برای مشاهده کلاس‌های مقدماتی بورسی اینجا کلیک کنید (حضوری و غیرحضوری)

بسیاری از افراد می‌پرسند، بهترین سهام برای خرید و سود کردن کدام است؟

کدام سهم را بخریم تا در مدت یکماه سرمایه‌مان دوبرابر شود؟

در مورد پیشنهاد خرید سهام، خیلی‌ از اشخاص صرفا به دنبال این هستند که سرمایه‌شان در کمترین زمان ممکن رشد چشمگیری کند. چنین افرادی، به احتمال قوی درصد زیادی از سرمایه‌شان را از دست می‌دهند چون معمولا گیر کلاهبردارها و شیپورچی‌هایی می‌افتند که در فروم‌ها و چت‌روم‌ها مشغولند!

نکته اینجاست که هیچ فرمول جادویی برای انتخاب بهترین سهام بازار وجود ندارد، هرکس وعده سودهای بزرگ و رویایی بدون زحمت را به شما داد، بدانید  به احتمال زیاد در حال فریب شماست.

چون هیچ‌کس نمی‌تواند بازار را پیش‌بینی کند، حتی اگر کسی اخباری داخلی از شرکت داشته باشد بازهم احتمال شکست وجود خواهد داشت.

سوالاتی مثل بهترین سهام کدوم است، واقعا آیا جوابی دارد؟

سهام  بیش از 600 شرکت در بورس و فرابورس تهران معامله می‌شود. آیا کسی واقعا همه این شرکت‌ها را از همه لحاظ تحلیل و بررسی کرده که بتواند بهترین سهام را به شما معرفی کند؟

مورد بعد در مورد پیشنهاد سهام این است که مشخص نیست شما قصد دارید چقدر سرمایه برای خرید اختصاص دهید؟ هدف شما از خرید این سهام، بلندمدت است یا نوسانگیری؟ ریسک‌پذیری شما چقدر است و چقدر تحمل زیان را دارید؟

از همه اینها گذشته، تکلیف تغییر مداوم بازار چه می‌شود؟ بازار هر لحظه به سمت و سویی حرکت می‌کند و اگر بازار به سمتی برود که سهامی که چنددقیقه پیش مناسب خرید بود، همین الان هشدار فروش را صادر کند تکلیف چیست؟

کانال‌ها و سایت‌های غیرحرفه‌ای زیادی هستند که سیگنال خرید صادر می‌کنند و پیشنهاد سبد سهام می‌دهند و در این مطلب درباره‌شان توضیح داده ایم: با سیگنال خرید و فروش سهام می‌تونیم سود مداوم داشته باشیم؟

 توصیه می‌کنیم به دنبال سیگنال خرید یا راهنمایی گرفتن از دیگران نباشید. به پیشنهادات دیگران فقط به چشم شخصی آنها نگاه کنید.

 به شما قول می‌دهیم بدون یادگیری به هیچ جا نخواهید رسید، ممکن است سود موقتی هم در بورس بدست آورید ولی این سود دائمی نخواهد بود و به احتمال قوی آن سود را هم در بازار از دست می‌دهید.

به جای اینکه به این فکر کنید چطور می‌توانم سرمایه‌ام را در پول چندبرابر کنم، روی این مورد تمرکز کنید که چطور می‌توانم در بورس یک معامله‌گر حرفه‌ای شوم. وقتی یک معامله‌گر حرفه‌ای شدید، کسب سودهای خوب از بازار نیز برای شما عادی خواهد شد. 

پس اول یادگیری، بعد اقدام – هیچوقت برای خرید سهام عجله نکنید، بازار بورس همیشه با پستی و بلندی‌ها  وجود دارد و هیچ وقت فرصت سود کردن از بین نخواهد رفت. بنابراین اشتباه است اگر تصور کنید با نخریدن سهام، فرصتی را از دست خواهید داد.

برای مشاهده کلاس‌های بورسی اینجا کلیک کنید (حضوری و غیرحضوری)

قیمت سهام تابعی از عرضه و تقاضاست، وقتی تقاضا برای یک سهم به اندازه‌ای قوی باشد که بتواند بر عرضه (فروشندگان) غلبه کند، قیمت سهم رشد می‌کند و برعکس، زمانی که قدرت فروشندگان بیشتر و عرضه زیادتر از تقاضا است، قیمت سهم افت می‌کند.

بنابراین اگر بتوان میزان عرضه و تقاضا در بازار را دانست و آنرا تاحدودی پیش‌بینی کرد، شانس موفقیت و یافتن بهترین سهام برای خرید افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی عرضه و تقاضا و جهت حرکت بازار با یک روش تحلیلی به نام تحلیل تکنیکال انجام می‌شود.

افراد زیادی با تحلیل تکنیکال در بازار سعی می‌کنند مسیر آینده قیمت سهم را متوجه شوند. توجه کنید که در اینجا صحبت از احتمالات است و کسی نمی‌تواند به طور قطع بگوید که قیمت یک سهم افزایش می‌یابد و یا کاهش؛ و تحلیل تکنیکال ابزاری در دست معامله‌گر است تا قوی‌ترین احتمال را تشخص دهد.

نکته جالب این است که یک تحلیلگر تکنیکال، به هیچ عنوان به دنبال دلیل افزایش یا کاهش قیمت نیست، بلکه فقط به دنبال یافتن روندها، شکست‌های قیمت، نقاط حمایت و مقاومت است تا بتواند براساس آن، استراتژی معاملاتی خود را بچیند.

یار و یاور معامله‌گری که با روش تحلیل تکنیکال سهام را برای خرید انتخاب می‌کند، فقط نمودار قیمت و حجم معاملات است تا ابزارهایی مانند اندیکاتورها و اسیلاتورها را روی آن پیاده کند و تصمیم بگیرد که اکنون چه موقعیتی را باید اتخاذ کند: بخرد، بفروشد، سهم دیگری را بررسی کند یا اینکه به طور کلی باید منتظر بماند.

بنابراین توصیه ما به شما نیز است که تحلیل تکنیکال را فرا بگیرید. کتاب‌های تحلیل تکنیکال را در این صفحه معرفی کرده‌ایم.

برای یادگیری تحلیل سهام، می‌توانید از کتاب‌ها شروع کنید. اوایل یادگیری، مسلما برخی عبارات و شکل‌ها و تعریف‌ها ممکن است برایتان نامفهوم و گیج‌کننده باشد که این طبیعی است. کم‌کم همه چیز برایتان آشنا خواهد شد.

بعد از اینکه کتاب‌ها را زیر و رو کردید، حتما به فکر فیلم‌های آموزشی، دوره‌های حضوری باشید، زیرا نحوه یادگیری بسیار تعاملی‌تر و با سهولت بیشتر همراه خواهد بود.

شاید برایتان سوال پیش بیاید چه کتابی بخوانید؟ همه کتاب‌ها خوب هستند و از هرکدام می‌توان مطالبی یاد گرفت، اما از بین کتاب‌ها، پیشنهاد می‌کنم این کتاب‌ها را از دست ندهید:

– تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه (جان مورفی)
– تحلیل تکنیکی نوین (محمد مساح)
– تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی (مارک داگلاس)
– زندگی از راه داد و ستد در بازارهای مالی (الکساندر الدر)
– الگوهای شمعی ژاپنی (استیو نیسون)
– چگونه سهام سودآور را انتخاب کنیم؟ (مورنینگ استار)

– و…

نکته مهم: فراموش نکنید که در حین یادگیری، معاملات کوچکی (مثلا با 5 میلیون تومان) انجام دهید. چون صرفا خواندن کتاب و دیدن فیلم آموزشی هیچ کمکی به شما نمی‌کند و باید وارد معاملات شوید تا تجربه لازم را بدست آورید.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

سایت ایرانی ای هست که بتونیم بیت کوین سرمایه گزاری کنیم ؟
یا بتوانند تو فارکس یا باینری آپشن کسب درآمد کنند و درصد معامله بگیرن ؟
سایتهای خارجی وجود داره ولی به علت تحریم نمی تونم این کار انجام بدم .
ممنون

سلام، برای خرید بیت‌کوین در ایران از سایت نوبیتکس استفاده کنید

سلام .ممنون از سایت خوبتون.من در دهه 70 سهام سایپا را از طریق شرکت محل کارم خریدم و تا حالا یادش نبودم.جدیدا کد بورسی گرفتم و دیدم حدود 400 هزار سهم خساپا دارم .هیچی هم از خرید و فروش و …نمیدونم و در حال یادگیری از طریق مطالعه و کارگاههای انلاین هستم .در این چند روز هم که شدیدا افت داشته .من میخوام یه پرتفوی خوب بچینم و فقط خساپا نداشته باشم .بنظرتون کی میتونم بفروشمش و چه تعدادش را نگه دارم و چقدر بخرم وووو..چون تازه کارم بنظرتون درسته حدود 100 میلیون سهام داشته باشم یا بفروشم و با چند میلیون شروع کنم تا یاد بگیرم .ممنون میشم راهنماییم کنین .متشکرم

سلام
بهترین کارگزاری برای دریافت کدبورسی کدام است ؟
آیا می توان چند کدبورسی در کارگزاری های مختلف داشته باشم ؟

سلام وقت بخیر
پیشنهاد ما کارگزاری آگاه هست >> راهنمای دریافت کد بورسی
میتونید در چندین کارگزاری حساب داشته باشید.

یکی دو مورد حدود هفت ماه پیش ترید تو سایت crypbit انجام دادم سود خوبی داد ولی از ترسم ادامه ندادم اون موقع دلار پایین بود ، برای 500 دلار تقریبا هشت میلیون پرداخت کردم .
این چند روز هم خیلی زمزمه های بورس و سهام و … به گوشم میاد .
با خودم گفتم دوباره ترید بزنم .
قبلا هم آلپاری جواب داد سود هم داشت نمی دونم دوباره باهاش کار کنم یا نه ، دوست دارم من و امثالهم نظرتون در این باره بدونیم. لطفا

سلام
بهترین سایت ترید برای بیت کوین معرفی کنید .

سلام وقت بخیرسایت نوبیتکس از لحاظ اینکه نگرانی از تحریم ندارید و با ریال معامله میکنید خوبه.

سایت نوبیتکس باز نمیشه

مشکلی موقتی بود و برطرف شده.

سلام‌تازه وارد بورس شدم و سهام‌عدالت دارم ولی نمیدونم چطور استفاده کنم

سلام.برای امروز،۱۵مرداد،چی بخرم؟

ساربیل، شبندر با ذوب آینده خوبی دارن

سلام
من سالها پیش در پذیره نویسی بانک پاسارگاد شرکت کردم و سهام این بانک رو خریدم.الان هیچ اطلاعی از این سهام ندارم و یک بار سالها پیش سود مختری گرفتم / حالا سوالم اینه الان این سهام در بورس هست ؟ من میتونم خرید و فروش انجام بدم؟ از چه طریقی؟

سلام وقت بخیر
بله، سهام بانک پاسارگاد در بورس معامله میشه
در یک کارگزاری ثبت نام کنید، برگه سهامی که دارید رو به کارگزاری ارائه بدید تا به سبدسهام شما نزد کارگزاری اضافه بشه و به این ترتیب امکان فروشش رو داشته باشید.

سلام
از سایت ddn بررسی کنید

سلام بسیار مفید بود ممنون از شما

سلام، ممنون از همراهی شما

سلام ببخشید من آزاد سازی با احراز هویت انجام دادم حالا باید چگونه سهام خود رو بفروشم

سلام، منظور شما سهام عدالته؟در این مطلب بخونید

سلام وقت بخیر،ببخشیدسهام دارایکم را چگونه به پورتفویم در سامانه آنلاین مفید اضافه کنم،سهام رو از طریق اینترنت بانک خریدم ممنون میشم جواب بدید

چون از طریق بانک خریداری شده حالا باید با تماس یا مراجعه حضوری با کارگزاری مربوطه تغیرکاگزار ناظر انجام بدی که بیاد داخل صفحه شما. البته بعدا که خودت یاد بگیری از طریق سامانه سمات میتونی شماره گواهینامه رو بگیری و خودت در گزینه تغیرکارگزار بزنی

وارد ایزی تریدر مفید بشید قسمت پروفایل وارد بشید و گزینه تغییر کارگذاری ناظر رو انتخاب کنید دارا یکم رو جستجو کنید روش کلیک کنید تا انتخاب بشه پیغام ثبت تغییر کارگذاری ناظر در قسمت تاریخچه دارا یکم براتون ثبت میشه بعد چند روز وارد پرتفوی میشه اگر نشد درخواست رو حذف کنید و مجدد بزنید همون روز ثبت در پرتفوی میشه ، خودم از سامانه بام بانک ملی خریدم و بعد وارد پرتفوی شخصی در کارگذاری کردم .

سلام چطوری در بورس عرضه اولیه بخریم ، مراحل خرید عرضه اولیه را برامون خلاصه شرح دهید ممنون میشم. سپاس از شما

سلام حمید عزیز ، چند روش هست مثلا یکسری کارگزاری ها این امکان رو دارن که خودکار براتون خرید کنند. برای اطلاعات بیشتر به این مطلب مراحعه کنید : https://www.bourseiness.com/30875/initial-public-offering-guaranteed

سلام در مورد خرید و فروش در بورس ما را راهنمایی کنید.

سلام حمید عزیز ، برای شما دوستان بخش رو راه اندازی کردیم که می تونید از مطالبش استفاده کنید : https://www.bourseiness.com/category/bourse-guide-for-beginners

سلام وقت بخیر ، چرا در سامانه سهام عدالت کارگزاری اگاه و یا کارگزاری مفید و … وقتی میخوام ثبت نام کنم که ۳۰درصد سهام رو بفروشم اجازه ورود نمیده و میگه شما سهام عدالتی ندارید ! در صورتی که در سامانه سهام عدالت قیمت روز سهامم ۹میلیون و ۸۰۰ هست .

سلام وقت بخیر
مشخصات رو با دقت بررسی کنید
توجه داشته باشید که این سامانه ها فقط زمانی کاربرد داره که سهام عدالت رو آزاد کرده باشیددر مورد آزادسازی سهام عدالت این صفحه رو بخونید

سلام ،
جناب جهاندیده میخواستم بدونم من از چه سایتی باید مطلع بشم ک شرکت ها عرضه اولیه ارائه میدن ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید‌.

سلام خانم زینب گرامی مطلب کاملی در این باره منتشر کردیم : https://www.bourseiness.com/30875/initial-public-offering-guaranteed

سلام
جناب جهاندیده در مورد دارایی های سهام عدالت هیچ کجا واضح توضیح داده نشده
لطفا راهنمایی بفرمایید مثال میزنم براتون
مثلا در سهم اول نوشته، شرکت فولاد تعداد 95
،بعد نوشته جمع ارزش ریالی سهام مثلاً 250 هزار تومان، بعد نوشته آخرین قیمت روز معاملاتی روز قبل 2218 تومان،
خب این آخری یعنی چی؟ یعنی هر روز سهام فولاد در بورس قیمت گذاری میشه؟ پس چرا ثابت هست قیمتش؟ آیا امکان داره یکدفعه قیمتش نصف یا صفر بشه؟
سوال دیگم اينه مثلا میتونم 36 شرکت رو بفروشم و مثلاً دو سه تا شرکت سهام داشته باشم اگه امکانش هست از چه زمانی میتونم اینکارو انجام بدم، در ضمن تازه کد بورسی گرفتم
با سپاس فراوان از شما

سلام وقت بخیر
در زمان معاملات در بورس، قیمت سهم مرتب نوسان میکنه
سهام عدالت، براساس قیمت پایانی روز قبل معامله میشه و به همین دلیل ثابت هست
سهام عدالت شامل سهام شرکتهای اغلب بزرگ و شناخته شده ای هست که سالهاست مشغول فعالیت هستن و نصف شدن ناگهانی قیمت این سهام خیلی بعیده.
در حال حاضر امکان فروش حداکثر 30 درصد سهام هست، امکان فروش کامل سهام هنوز مشخص نیست چه زمانی آزاد میشه.در مورد آزادسازی سهام عدالت اینجا بخونید

سلام وقت بخیر بنظرتون از چه شرکت های سهام بخرم که سود بالا بدن

سلام و خسته نباشید
بنده سال 76 تعداد صد برگ از سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه کرمان را خریدم و الان دستم هست.چگونه می تونم اونو بفروشم؟
ممنون از راهنماییتون.

اول سجام ثبت نام کنید
دوم یه کارگزاری انتخاب کنید
سوم برو سامانه سمات گواهی سهام کرمان دانلود کن داخل کارگزاری
هر سهم کرمانم الان 8000 تومنه

سلام من میخوام سهام پدیده شاندیز بخرم میشه راهنمایی کنید.

سلام، سهام پدیده شاندیز با نماد “گشان” در بازار پایه فرابورس معامله میشه. لینک صفحه
اگه کدبورسی بگیرید میتونید این نماد رو خرید و فروش کنید > روش دریافت کدبورسی

سلام ،من الان کدبورسی دریافت کردم احراز هویت هم انجام دادم ،،،،باید افتتاح حساب انجام بدم ؟؟نمی‌دونم باید چ قسمتی وارد بشم برای شروع خرید سهام ،لطفا راهنماییم کنید

باسلام.من تعوادی سهام داناح رو خریدم. ازدوستان شنیدم که خرید این سهام ارزشی نداره تاوقتیکه معادل همان تعداد سهام از خود شرکت دانا سهم بخرم یا معادل ان را یه شرکت بیمه دانا پرداخت کنم.!!!! ( من هیچ سهامی از خود دانا ندارم ) دقیقا متوجه این موضوع نشدم که چرا باید معادل سهامی که از داناح خریدم از خود دانا هم سهام بخرم. مگر نمیشود این تعداد سهامی رو که خریدم چند ماه بعد بفروشم؟؟ یعنی ضرر کردم که سهام داناح رو خریدم؟؟
لطفا راهنمایی بفرمایید که اگر این موضوع درست هست، چکار کنم تا جلوی ضرر و زیان رو بگیرم.
با سپاس از پاسخگویی شما.

سلام، شما اشتباه متوجه شدید یا اشتباه توضیح دادند
داناح حق تقدم هست و برای حق تقدم تبدیل به سهم بشه باید به ازای هر حق تقدم که دارید 100 تومان به حساب شرکت واریز کنیدجزییات بیشتر در مورد حق تقدم رو اینجا بخونید

سلام…من سهام خریدم (شاراک)میتونم انرا کم کم بفروشم…۲۰۰ تا خریدم مثلا میشه یکبار ۱۰۰ تا و بار دیگر ۱۰۰ تا بفروشم؟؟؟
اولین باره که وارد بورس شدم..اشنایی ندارم..تشکر

سلام
من همیشه درخواست عرضه اولیه میدادم، برای اولین بار هست که چند روزه تصمیم گرفتم سهامی را بخرم، دیروز حول و حوش ساعت ۹.۳۰ درخواست دادم ثبت در بورس شد و جایگاهم ۵۰۰ بود بعد از ظهر که رفتم پیام فرستادند که پایان اعتبار.
یکی به من گفت که خرید سهام اولین بار بعد از عرضه اولیه کار شما نیست شما باید به کارگزاری بسپری تا برات انجام بدند چون فرمول خاصی داره که فقط کارگزاری ها میدونند. همچین چیزی درسته؟

البته من امروز هم اول وقت ثبت سفارش زدم ساعت ۸.۳۱ ثبت در بورس شد و در جایگاه هزار به بالا هستم.

لطفا راهنمائی بفرمائید اگر کار خودمه چیکار کنم جایگاهم زودتر بشه.

متشکرم

سلام من دیپلم ردی هستم می خواهم در بورس سرمایه گذاری کنم من توی ثبت نام کردم اما از من مدرک تحصلیی می خواهد

سلام، شرط دیپلم برداشته شده
از این لینک میتونید ثبت نام آنلاین رو انجام بدید: دریافت کدبورسی کارگزاری آگاه

سلام.من میخوام سهام بخرم.اول اینکه بعد ازخرید امکان اینکه بعد ازچندوقت قصد فروش وگرفتن اصل پول هست.دوم اینکه ایا باخرید سهام برای اصل پول من اتفاقی میفته یعنی ازبین میره یان لطفا راهنمایی کنید

سلام، ارزش سهام ممکنه به میزان زیادی افت کنه ولی سرمایه شما صفر نمیشه.

من تا سوم راهنمایی بیشتر نخوانده ام میتوانم در بورس سرمایه گذاری کنم

بله مشکلی نیست

سلام من میخام ۱۰۰ هزارتومن هزینه کنم صرفا جهت امتحان چطوری باید شروع کنم؟

سلام، در هر حال باید کد بورسی بگیرید و آموزش ببینید >> شروع ثبت‌نام آنلاین

اول کد سجام باید بگیرید بعد ثبت نام توی کارگزاری

سلام دوستان جمپیلن و نوری بخرید امروز که در منفی هستن بخرید از ۱۲ بهمن به بعد سود خالص۵ درصد روزانه…..

سلام ممنون از اینکه وقت میذارید برای جواب دادن به ما
بنده وقتی میخوام سهام کچاد را بفروشم این پیام میاد فرم اطلاع از ابهام معاملات تحت احتیاط پذیرفته نشده استلطفا راهنمایی کنید چکار کنم/

سلام، اگر با کارگزاری آگاه کار می‌کنید در پنل معاملاتی‌تون به بخش توافق‌نامه‌ها برید ممکنه فرمی با این عنوان وجود داشته باشه
اگه آگاه نیستید با کارگزارتون تماس بگیرید

سلام چرا من وقتی ی سهامو تو صف فروش خریدم بجای اینکه فقط کارمزد خرید که حدود نیم درصد هست کم بشه یک و نیم درصد کم شد؟توجه کنید تو صف فروش خریدم.از اون پایینترم نیومد قیمت ولی من یک و نیم درصد به محض خرید اون سهم رفتم تو ضرر چرا دلیلش چیه؟

سلام، اگه بخش سبد سهام رو میبینید، سیستم معاملاتی به طور خودکار هم کارمزد خرید و هم کارمزد فروش رو در محاسبه سود و زیان در نظر میگیره.
کارمزد خرید و فروش (همراه مالیات) جمعا حدود 1.5 درصد میشه، به همین دلیل برای اینکه قیمت خرید شما سر به سر بشه باید سهم حداقل 1.5 درصد رشد داشته باشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

مواردی که خیلی به آن برخورد کرده‌ایم این بوده که افراد خیلی زیادی سهم را در محدوده واقعا نامناسبی خریداری می‌کنند و انتظار کسب سود را هم دارند.

افراد دیگری نیز هستند که سهم را در قیمت مناسبی خریده‌اند ولی سودشان را به زیان تبدیل می‌کنند.

سوال اینجاست چرا افراد سهمی که رشد 50 درصدی یا بیشتر داشته را خریداری می کنند؟ پس از این همه رشدی که داشته، چه کسی حاضر می‌شود چنین سهمی را خریداری کند؟  دلیلی که به نظر می آید درست باشد این است که معامله‌گر فکر می‌کند روند فعلی ادامه خواهد یافت، ولی اکثر اوقات اینگونه نیست.

1 – به طور کلی وقتی قیمت سهمی بالاتر می‌رود، همچنان که در حال رشد است، عرضه‌ها نیز بیشتر می‌شود (مخصوصا در محدوده های مقاومت)
2 – وقتی قیمت سهمی در حال کاهش شدید است، همینطور که قیمت کاهش می‌یابد تقاضا نیز کم کم بیشتر می‌شود (مخصوصا در محدوده حمایت)چگونه سهام موفق بخریم

3 – اگر یک سهم را داشتید که چندین روز پشت سرهم با صف خرید رشد کرده بود، مواظب حجم معاملات بالا باشید. وقتی صف فرو ریخت و قیمت آخرین معامله در حال منفی شدن بود فورا سهم را بفروشید.

4 – هیچوقت سهمی را که نزدیک مقاومت قرار دارد خریداری نکنید. وقتی مقاومت شکسته شد و قیمت در بالای سطح مقاومت تثبیت شد، یک استراتژی این است که وارد شوید و حدضرر را روی مقاومت شکسته شده که حالا تبدیل به حمایت شده قرار دهید.

5 – وقتی افت یک سهم شروع شده و به نظر می‌رسد ادامه‌دار است، منتظر نمانید که قیمت برگردد، محدوده حمایت سهم را در نظر بگیرید و اگر زیر محدوده حمایت مهم (یا مثلا 10 درصد پایین‌تر از قیمت خرید) رسید، فورا و بدون معطلی سهم را بفروشید.

متاسفانه خیلی ها هستند در چنین مواقعی به جای رفتار منطقی، به دنبال اخبار مثبت میگردند تا خودشان را دلگرم کنند.

امیدواری شما برای برگشت روند سهمی که در حال سقوط است هیچ تاثیری در روند سهم نخواهد گذاشت. پس واقع بین باشید.

6 – کم شدن سود شما نیز نوعی ضرر است. وقتی سهمی رشد کرد، حدضرر را بالاتر ببرید. مثلا اگر سهمی را با قیمت 550 تومان خریداری کرده اید و سهم به 650 تومان رسیده است، حال بهتر است حدضرر را که قبلا (بر فرض مثال) روی 500 تومان بوده به 600 تومان تغییر دهید.

7 – هیچکس نمی‌تواند کل سودهای بازار را بدست آورد. وقتی دیدید سهمی همچنان در حال رشد است و بیش از 100 درصد رشد کرده، به هیچ وجه به فکر ورود نباشید و حسرت نخورید که ای کاش این سهم را داشتم.

حتی چک کردن روزانه قیمت اینگونه سهم‌ها گاهی اوقات کننده وسوسه کننده است. به جای اینکار برای دارنده آن سهم خوشحال باشید که حالا قیمت سهامش رشد داشته است و سپس سایر سهام را برای خرید بررسی کنید.

دلیل اینکه گفته می‌شود وارد اینگونه سهم‌ها نشوید این نیست که حتما این سهام محکوم به سقوط است. هیچکس نمیتواند بفهمد قیمت سهم‌ها تا چند روز دیگه بالا می‌رود، مسئله این است که با این رشد نجومی، ورود به این سهم‌ها ریسک فوق‌العاده بالایی دارد.

8 – سهم‌هایی که با شدت سقوط می‌کنند، معمولا پس از سقوط رشد شارپی را نیز خواهد داشت. مانند رمپنا، خساپا و…

بنابراین همیشه زمانی که چند سهمی که در حال افت شدید زیر نظر بگیرید و موقعی که دیدید سهم از صف فروش در حال رسیدن به قیمت‌های مثبت است تصمیم به خرید را با لحاظ کردن سایر شرایط بگیرید.

البته که همیشه جای شک و شبهه وجود دارد که این مثبت شدن پایان سقوط است یا نه ولی خریدی که انجام می‌دهید به ریسک آن می‌ارزد.

سایر توصیه‌های خرید و فروش سهام:

35 نکته ارزشمند برای حرفه‌ای شدن در بورس

معیارهای انتخاب سهام مناسب برای سرمایه گذاری

شما هم اگر توصیه‌ آموزنده‌ای دارید لطفا در بخش دیدگاه مطرح کنید.

منبع: بورسینس دات کام

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.
در توئیتر فالو کنید:
https://twitter.com/jahandide

سلام و عرض ادب به دوستان عزیز من یه مقدار پول دارم و خاستم بزارم تو کار نوسان گیری اطلاعات زیادی در مورد بورس ندارم ولی یکی از دوستان یه گروه vipمعرفی کردن که سهم هارو معرفی نیکنه و در قبالش ماهیانه یه مبلغ کمی مثلت 200هزار میگیره بررسی کردم واقعا کارشناسیشون درست در اومد. مثلا یه سهم بخرم با 5درصد 6درصد همون روز بفروشم به نظر دوستان امکانش هست ممنون میشم پاسخ بدید

سلام وقت بخیر
خیلی مراقب باشید، این سیگنالها ممکنه سودآور باشن ولی امکان نداره کسی در بورس اشتباه نکنه.
حرفه ای ها خیلی زود اشتباهات شون رو قبول میکنن و سهم رو میفروشن.
هیچ شخصی، هیچ کانالی توانایی اینو نداره که سیگنالهای 100 درصد درست و قابل اعتماد به شما بده (از این بگذریم که خیلی هاشون سهم هایی که خودشون خریدند رو پیشنهاد و تبلیغ میکنن)

اصلا اشتباه نکن وارد بورس وی ای پی نشو برنامه بیخودی و فقط سرمایتو از دست میدی خیلی ها فریب این برنامه رو خوردن و بیچاره شدن. این نصیحت رو حتما حتما جدی بگیر

با سلام . من اشتباهی سهام حق تقدم خریدم و بیش از دو ماه بسته شده تاصیکوح ..باید چکار کنم . ؟؟

سلام من تازه وارد بورس شدم میخاستم ببینم وقتی کل سهمی رو میخام بفروشم دو تا حجم زده شده برای فروش کدوم حجم رو باید بزنم بالاترین یا پایین ترین رو

برای فروش بالاترین قیمت ، برای خرید پایین ترین قیمت

باسلام
عالی بود.

سلام، ممنون از همراهی شما

سلام کانال خوبی بود چطوری میتوانم عضو شوم

سلام. من هم مثل خیلی ها سهام دارا یکم خریدم که شدیدا افت داشته. اطلاعات بورسی هم نداشتم که به موقع بفروشم. لطفا راهنمایی کنید با این شرایط جدید و نابسامان بازار چه کنم؟ با تشکر

ساربیل، شبندر با ذوب آینده خوبی دارن

سلام
به کسی که سرخطی درخواست سهام می کنه زودتر سهام میرسه یا اونکه روز قبل آفلاین درخواست خرید کرده؟

سلام
کارمند آموزش و پروش هستم، آیا می توانیم با کارت اعتباری خرید کالا که این اداره در اختیارمان قرار داده سهام بخریم؟

سلام وقت بخیر
اطلاعی از محدودیت‌های احتمالی این کارت ندارم. اگه امکان پرداخت آنلاین در هر سایتی رو دارید، میتونید حساب معاملاتی خودتون در کارگزاری رو با این کارت شارژ کنید.

ن خیر نمیتوانید

چگونه سهام موفق بخریم

سلام وقت بخیر
چطور میتونم داخل اپ ایزی تریدر قسمت توافق نامه ، تیک بیانیه پذیرش ریسک معاملات در بازار پایه(جدید) غیر فعال کنم؟
ممنون

از قسمت پروفایل که شکل آیکونش آدمک در برنامه ایزی تریدر زیرگزینه توافق نامه ها رو کلیک کن سپس دکمه روبروی گزینه عرضه اولیه رو روش کلیک کن کم رنگ که بشه یعنی غیر فعال شده

سلام وقتتون بخیر من سهام سمازن رو خریدیم اوایل کمی ضرر بود بعد 17تومن سهامی ک خریدیم بعد از رشد 2500م ت سود داشت بنظرتون با این مقدار سود در 10روز
زمان خوبی برای فروش بود؟ و 17م پول ما شد 19500درواقع2500سود داد
کلا هرسهامی ک خریداری میشه بعد از چند درصد سود یا زیان باید فروختش؟ممنون از پاسخگوییتون

سلام به نظر شما چه سهم هایی از سهم عدالت رو بفروشیم؟
من به پولش نیاز دارم ولی نمیدونم کدوم سهم در حال حاضر برای فروش بهتره
آیا این سهم هایی ک مثلا 6،7یا حتی 1سهم هستن به درد میخورن!؟

با سلام حدود 13 سال پیش تعداد کمی سهام خزامیا گرفتم میخواستم ببینم هنوز هست یا باطل شده

سلام وقت بخیر
سهام که باطل نمیشه، از امور سهام شرکت باید مطالبات‌تون رو پیگیری کنید
موفق باشید

دوست عزیز مگه دارایی های شما مثل خونه و ماشین همینطوری باطل میشه که دارایی سهام شما از بین بره؟

باسلام ممنون از راهنمایتون ۲۵۰ میلیون تومن رو گذاشتم بورس الان شده ۱۷۰ بنظر شما باید کدوم سهم بذارم که یه هفته ای جبران بشه خیلی ممنون میشم جواب درستی بدید داراییم همینه 😔

فقط این نیاز پول هست که به آدم ضرر میده
وگرنه سهمی رو که نفروشی ضرر نمیکنه

بله من با همین کارت حساب بورسی مو ۵۰ میلیون شارژ کردم ولی اول باید به یک خودپرداز ملی رجوع کرده و رمز دوم بگیرید

سلام
من سهام های خودرو شپنا وبصادر رو دارم.میخواستم بدونم به مجمع برم یا بفروشم ؟ لطفا راهنمایی کنید.ممنون

سلام ایا سهام هخود۹۱۱قابل خریدوفروش است؟

سهمی که جایزه داده راچگونه میتوان فروخت؟

باید منتظر بمونید به سبدسهام اضافه بشه و مثل سهام عادی بفروشید

سلام من تازه وارد بورس شدم میشه راهنماییم کنید؟

سلام، پیشنهاد میکنم دوره آنلاین ورود به بورس رو بگذرونید >> جزییات دوره

سلام من چیز زیادی از بورس نمیدونم ولی چندتا سهام از طریق ایزی تری خریدم مثل ذوب اهن اصفهان .تاصیکو . فملی .کخاک .سپیدار. دامین .که دوهفته ای بودرشدخوبی نداشت ومنفی میخوردکه درضرربودم وامروز که سهامها را نگاه کردم دیدم سهامها روند رشدنشان میده وسبز شده مثبت ۴ بود به غیراز دامین که درحال خط فروش قرارگرفته ونمیدونم این سهام چه کارش کنم وداره منفی میخوره واینکه تاچه موقع این رشدادامه پیدامیکنه ومیتونم امیدوارباشم که ضررها جبران بشه فعلا دامین نمیدونم چکارکنم منتظر باشم که برگرده باتشکر

مملکتی که در ۴۰ سال سکه از ۴ هزار تومان به ۹ونیم ملیون برسد یعنی ۲۵۰۰ برابر سالی ۶۲ونیم برابر افزایش کی می تواند درست تحلیل کند

سلام وقتتون بخیر
من دو هفته قبل سهام یک شرکت رو که صف خرید سنگین داشت سفارش خرید دادم..جایگاه لحظه ایم رسیده به عدد ۲
ولی دو روز روی همین عدد مونده می تونم امیدوار باشم که فردا سهم بهم برسه؟

سلام عرض ادب من تازه وارد بورس شدم فقط عرضه اولیه خریدم دوست سهام های دیگه ایهم بخرم اما نمیدونم چی بخرم یا واضح تر بگم اصلا نمیدونم این سهامی که مد نظرمه در حال رشد یا سقوط چطور میتونم بفهمم ممنون میشم راهنمایم کنید

سلام دوست عزیز ، برای پاسخ به این سئوال باید مهارت تون رو خیلی بیشتر کنید ، می تونید از بخش تازه کاران شروع کنید : https://www.bourseiness.com/category/bourse-guide-for-beginners

به منحنی رشدنگاه کن

سلام استادامروزمبلغ50میلیون سهام بانک ملت وبیمه اسیا خریدکردم بنظرشمامنطقی میباشدیاخیر

سلام داریوش عزیز ، این سئوالی نیست که بشه اینطور پاسخ داد و کاملا وابسته به تحلیل و استراتژی شما داره. اما به صورت کلی اگر توی خرید تون انقدر شک دارید شاید بهتر باشه سرمایه کمتری رو دخیل کنید و مطالعات تون در این زمینه رو بیشتر کنید. موفق باشید.

سلام خسته نباشید من الان میتونم سهام عدالتمو تو بورس بفروشم یا خیر؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سلام دوست عزیز ، بله اگر مدیریت سهام عدالت تون رو مستقیم تعیین کرده باشید می تونید ۳۰ درصدش رو بفروشید.

سلام
آیا در آساتریدر یا از طریق لب تاب میشه چند تا سهم رو به صورت گروهی و همزمان مثلا ساعت 8:30 درخواست داد؟ در صورت مثبت بودن جواب به چه طریقی باید این کار رو کرد؟

عالی.مرسی

خوشحالیم استفاده کردید

سلام من با پول یک میلیارد میخام سهم بخرم چه سهمی خوبه

سلام حسین عزیز ، این سئوالی نیست که بشه به این شکل جوابش رو داد پیشنهاد می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش بورس برای تازه کاران مراجعه فرمایید : https://www.bourseiness.com/category/bourse-guide-for-beginners

سلام خسته نباشید … چطور میشه از صف خرید که 9999 نفر در صف قرار دارند سهام خرید…. آیا میشه خرید کرد؟!! من حدود 3 هزار سهم خریدم و رتبه من حدود 2300 بود و ثبت سامانه معاملاتی شده بود ولی بعد وقت اداری پاک شد…… بفرمایید چه موقع و ساعتی میشه ازین صف پرتعداد موفق که خرید شد

سلام وقت بخیر
شما فرمودید “من حدود 3 هزار سهم خریدم”
این جمله اشتباهه، در اصل شما سفارش خرید 3 هزار سهم رو ارسال کردید. ارسال سفارش به معنای قطعی شدن خرید نیست.
کسانی که میخوان در صف خرید در موقعیت‌های بهتر قرار بگیرن ساعت 8:30 دقیقه (لحظه‌ای که سفارش گذاری شروع میشه) سفارش خرید رو در حداکثر قیمت ارسال میکنن
اینکه به این افراد سهمی برسه یا نه، بستگی به مقدار عرضه سهم و جایگاه‌شون در صف داره

وقت بخیر
سوالی داشتم، امروز من سهامی به مبلغ 5.900.000 تومان خریدم ، ولی ریزش داشت، ولی بعدش ریزش داشت و در پروتفوی بنده 5.445.000 به عنوان ارزش نشون میده، مگه سقف سود و زیاد در رو 5درصد نیست؟ این مبلغ ریزش که از 5درصد هم بیشتر هست. داستان چیه؟

سلام وقت بخیر
در این مطلب روش محاسبه سود و زیان سرمایه گذاری رو بخونید:https://www.bourseiness.com/44622/calculate-percentage-gain-or-loss-investment

باسلام،بنده از۳۰شرکت سهام خریدم مجموعابه ارزش ۲۰۰میلیون ومیخوام تابیش از۳ماه نگهشون دارم،میشه راهنمایی بفرماییدکه میزان شرکتهاومدت زمان برای سود بالاخوب است؟

سلام جناب علوی ، بستگی به تحلیل و شرایط هر سهم داره و لزوما نمیشه گفت تصمیم خوب و پر سودیه این کار.

سلام وقتتون بخیر من کافینت داشتم الان دیگه کار نمیکنم همکارم امروز تماس گرفت بهم گفته سهامتو میفروشی ده میلیون میتونم برات بفروشم من سر در نمیارم درسته من بفروشم یانه؟ چون من نمیخوام بورس هم شرکت کنم.

سلام خانم پروانه گرامی ، خیر پیشنهاد نمی کنیم. اگر قصد فعالیت هم ندارید شخصا بفروشید.

سلام چه سهمی؟عدالت یا ETF؟

سلام استاد وقت بخیر آیا اینکه در بازار ایران میگن تحلیل تکنیکال روی جواب نمیده مثل الگوهای خفاش و ..و امواج الیوت و…درسته چون من هر چی سهم میخرم با این روشها ضرر میدم… سپاس

سلام کامران عزیز ، تحلیل تکنیکال علم و مهارتی چند وجهی است ، یعنی شما باید با ترتیب درست از ابزار ها و روش های متعددی بهره ببرید تازه به یک احتمال بیشتر می رسید یعنی مثلا ۳۰ درصد روش ها به شما سیگنال ریزش میدن و ۷۰ درصد صعود. حالا در این نقطه باید سایر ابعاد تحلیلی مثل فاندامنتال رو هم در نظر بگیرید و در انتها بر مبنای استراتژی معاملاتی تون تصمیم بگیرید. در نظر داشته باشید چنانچه با فراگیری چند الگو می شد بازار رو پیش بینی کرد خب همه همین کار رو انجام میدادن !

سلام
چرا با توجه به اعمال ماده 141 و تعلیق سهام، مع الوصف در بازار بورس خرید و فروش می شود؟

سلام وقت بخیر
تعلیق دائم نمادها فرایندی طولانی داره و اکثر نمادها در این فرایند الزامات لازم رو ارائه میدن و از تعلیق جلوگیری میکنن.

سلام .از کدوم قسمت اسا تریدر میتونیم توافق نامه تایید کنیم برای اینکه کارگزاری بتونه خرید عرضه اولیه برایمان خرید کند؟

سلام. در آساتریدر باید خودتون سفارش خرید بذارید
قبل از عرضه اولیه دکمه های ارسال سفارش در بالای پنل نمایش داده میشه تا با چندکلیک و به راحتی سفارش ثبت کنید

سلام. وقت شما بخیر.
خواستم بپرسم چه مدت طول میشکه که صف فروش یک سهم تموم شه؟ اگه صف فروش تموم شه سهم رشد میکنه؟
ممنون میشم جواب بدید.

سلام وقت بخیر
جمع شدن صف فروش بستگی به بازار داره و اینکه چه زمانی طرف تقاضا (خریداران) قیمت سهم رو برای خرید جذاب بدونن و شروع به خرید کنن تا حدی که که تقاضا بیشتر از عرضه بشه.

سلام استاد میخواستم نظرتونو بدونم به نظر بنده در بورس ایران تحلیل تکنیکال و بنیادی زیاد جوابگو نیست و این گونه تحلیل ها بیش تر برای بورس های جهانی هست نه بورس ایران که بدون توجهات خاصی بالا و پایین می اید نظر شما چیست ممنون بابت پاسخگوییتون.

سلام.سهمی ک در رشد خوبی هست چ موقع بفروشم.ممنونم

با سلام
پدر من درحدود 30سال پیش تعدادی از سهام شرکت تعاونی را خریده و الان یک دفترچه دست نویس داره که تعداد سهامی که هر سال خریده را داخلش نوشته آیا این سهام الان ارزشی دارند ؟؟؟
اگر بله چه جور باید پیگیری کرد ؟

سلام وقت بخیر
بنده مشتری بانک مهر ایران هستم و امکان خرید سهام سایر بانک ها برای مشتری های مهر ایران فراهم شده است نظر شما درباره خرید سهام سایر بانک ها چیه؟ و اینکه آیا بعد از خرید سهام میشه مبلغی که گذاشتیم در صورت منصرف شدن پس بگیریم؟ دو دل هستم نمیدونم بخرم یا نه میشه راهنمایی کنید درباره این پیامی که بانک برامون فرستاده ممنونم

«یک فرصت استثنایی برای مشتریان بانک مهر ایران»
امکان خرید سهام بانک ها و بیمه ها از طریق شعب و سایت این بانک فراهم شده است.
برای خرید سهام از روز یکشنبه مورخ ۹۹/۲/۱۴ به شعب و سایت بانک به آدرس http://www.qmb.ir مراجعه نمایید.

سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم قضیه این سهام عدالت چطوریه شما که تو سهام و بورس هستین ما باید کدوم روش انتخاب کنیم مستقیم یا غیرمستقیم در کل کدومش بهتره ما چیزی از سهام سر در نمیاریم

سلام من برای آزاد سازی سهام عدالت روش غیر مستقیم رو انتخاب کردم به اشتباه لطفا پیشنهادی که دارین رو بهم بگین ممنون میشم

سلام!اگر ممکنه گزینه ی “پاسخ”رو که آخر نظرات قید شده سمت چپ آخر پاراگراف بذارید.چون هنگام اسکرول با موبایل بی اختیار انگشت شست روی این گزینه میره و مطلب از دستمون در میره و وارد کادر پاسخ دهی به نظرات میشیم.ممنون

سلام خسته نباشید
من مقداری سهام در یک شرکت دارم (فملی) که به قیمت الان حدود ۳۰۰ میلیون است الان هم قیمت هر سهم هزار و ۱۰۰تومان است میخواستم بدونم بهترین زمان فروش کی هست؟؟؟؟
ممنون

سلام
امروز 99.02.22 قیمت هر سهمت 1700 تومن شد
الان بهترین موقع فروشت بود یعنی 30 درصد سود بیشتر

با سلام به مدیر بورسینس من هیچ آشنایی و آگاهی برای خرید سهام ندارم اما راغب شدم که شروع کنم لطفا توضیحات لازم را بفرمایید

سلام وقت بخیر
مقدمات سرمایه گذاری در بورس رو در این صفحات بخونید:روش خرید سهام در بورسروش شروع سرمایه گذاری در بورس

سلام..فرمودید که سعی شود سهامی که صددرصد رشد کرده نخرید..درحال حاضر اکثرسهام های بورس رشد چندبرابری تا چندصددرصد داشته..نطرشما چیست..من تمام سهامهایی ک خریدم بالای صددرصد شده بودن

سلام، برخی از نکات مطلب برای سالهای پیش هست و شرایط بازار عوض شده.

با سلام
دلیل پیغام ” شناسه بورسی صحیح نمی باشد”
چیست و چجوری باید رفع اش کنم
ممنون میشم جواب بدید

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
من سهام غفارس رو بعد مجمع فروختم و سهام جایزه هم داشتم و حواسم نبود مقداری نگه دارم
الان سهم جایزه من دیگه نمیشینه تو پورتفوم یا از طریق دیگه باید پیگیری کنم؟؟؟؟

با سلام، فقط کافیه دوباره از اون سهم در پرتفوی خودتون داشته باشین تا آینده سهم جایزه فعال شه

سلام وقتی تو صف خرید هستیم اگر ویرایش خرید بزنیم نوبت ما تا سر خط از دست میره و به ته صف منتقل داده میشه ؟

سلام، اگه فقط حجم رو ویرایش کنید نوبت شما از بین نمیره (تا جایی که میدونم)

سلام من یه میلیون دارم میخواستم ببینم سهام فولاد خوبه بخرم

سلام . یه سوال داشتم من یکی از عرضه اولیه رو فروختم الان هم رفته تو صف فروش یعنی بفروش نمیرسه

سلام، اگه سهمی صف فروش شد و شما هم حداقل قیمت مجاز روزانه رو برای قرار گرفتن در صف وارد کردید باید منتظر بمونید تا شاید تقاضا اونقدر باشه که سهم شما هم خریداری بشه

سلام جناب
قصد سرمایه گزاری بلند مدت دارم بین خرید صندوق سرمایه گزاری سهامی و صندوق سهامی قابل انتقال. چندروز دیرتر یا زودتر نقد شدنش هم برام مهم نیست کدومو پیشنهاد میکنید؟و اینکه باتوجه به رشد بورس اقدام به خرید پله ای کنم یا صبر کنم هروقت صندوقها یا نمادهای موردنظرم قرمز شدند اقدام کنم؟

سلام وقت بخیر
پیشنهاد صندوق خاصی ندارم
از بین صندوق های سرمایه گذاری در سهام که در یکسال گذشته بازدهی خوبی داشتند و شرایط سرمایه گذاری و ابطال رو مناسب میدونید یکی رو انتخاب کنیددر مورد صندوق ها در این مطلب توضیحات بیشتری داده شده

باسلام و خداقوت. من تازه وارد بورس شدم و دوتا سوال داشتم. اول اینکه کنار بعضی نمادها نوشته لغو پذیرش شده، قانون احکام دائمی و یا علامت تعلیق دارند اما در بخش وضعیت مجاز هستند، آیا اینها قابل خرید هستن و بعدا مشکل دار نخواهند شد؟
سوال دیگر اینکه نسبت حجم معاملاتی روزانه به ماهانه چقدر باشد مناسب است؟
ممنون از شما

سلام وقت بخیر
این سهام قابل خرید هستن ولی بعدا ممکنه مدتی متوقف بشن
وقتی شرکتی اطلاعات خواسته شده رو به بورس ارائه نمیده و… این علائم در کنار نماد میاددر مورد تعلیق نماد در این مطلب توضیحاتی هست
در مورد نسبت حجم معاملات نمیدونم.

از کجا بفهمم توی صف خرید نفر چندم هستم؟ کارگزاری من فاراربی است

فارابی نمیدونم ولی در آگاه در لیست سفارشات، باید روی علامت چشم کلیک کنید

سلام
آیا در کارگزاری اگاه کارمزد و مالیات خرید و فروش هنگام خرید سهام همان ابتدا محاسبه و از مبلغ خرید من کسر میگردد؟ منظورم همان حدود 1.5% کارمزد و مالیات میباشد که هنگام خرید سهم محاسبه و کسر می شود؟؟؟

سلام وقت بخیر
نه در هیچ کارگزاری چنین نیست
شما پس از انجام شدن سفارش خرید، کارمزد رو پرداخت میکنید
و پس از فروش رفتن سهم هم کارمزد و هم مالیات از مبلغ فروش کسر میشه
اما در بخش سبد سهام، سیستم هم کارمزد خرید و هم کارمزد فروش رو محاسبه میکنه تا بتونید دید درستی از سود و زیان محقق نشده بدست بیارید

سلام. ببخشید وقتی میخواهیم سهامی رو بخریم باید بالاترین قیمت رو بزنیم یا پایینترین؟

سلام وقت بخیر
در مورد انتخاب قیمت مناسب برای سفارش، این مطلب رو بخونید

سلام من سهام وبانک رو ۱۴ اریبهشت خریدم ۱۵ اریبهشت هستیم با کارمزد و زیان مبلغ ۶.۵درصد زیان کردم ولی جدول معاملات روزهای پیشین یعنی از اسفند ماه این شرکت تقریبا رو به مثبت بوده من چیکار کنن بنظرتون منتظر افزایش قیمت بمونم روزهای آینده تا ضرر نکنم؟
کارگزاریم هم آگاه هستش

با سلام وخسته نباشید. من چند تاسهام فروختم هنگام درخواست وجه. همه مبلغ را نمیده. مبلغ خیلی کمی قابل برداشته. بقیه برای معامله نگه میداره. با تشکر.

سلام، شاید سفارش شما کامل انجام نشده.

الان که قیمت نفت پایین اومده زمان مناسبی یا بده که بخریم ؟؟؟

سلام چه سهمی برای کوتاه مدت ورود مناسبه

سلام استاد من میخواهم روزانه خرید و فروش سهام داشته باشم با نوسان گیری درصد زیادش خیلی مهم نیست فقط میخوام سهامی رو که اون روزمیخرم قبل از بسته شدن همان روزبفروشم و درصدی که گیرم میاد رو نقد کنم لطفا راهنمایی بفرمایید .

سلام، همون روز بخرید و همون روز بفروشید؟ این استراتژی در مواقع خیلی محدودی جواب میده چون که نوسان پایین، ممکنه حتی کفاف کارمزد کارگزاری رو نده
فرصتهای سودآوری زیادتری هست و به نظرم باید بازه نگهداری رو طولانی تر کنید

سلام. وقت بخیر، دوستان من 120 میلیون پول دارم و میخام توی بورس سرمایه گذاری کنم، نظرتون چیه؟ چه نمادهایی خرید کنم (البته بگم که سه ماه دیگه میخام پولمو لازم دارم و باید خارجش کنم.)

سلام وقت بخیر
پیشنهاد یا سینگال سهم نمیدیم

سلام استاد من چند روزه میخوام سهمی رو بخرم و راس ساعت 8/30 اوردر میزنم ولی نوبتم نمیشه ایاکار خاصی باید انجام داد

سلام،من یه سهم خریدم ک صف خریده و هیچ فروشنده ای نداره، در فهرست ارسال سفارشاتم درج شده ،ایا این سهم خریداری شده رو بهم میده یا اینکه باید فروشنده داشته باشه ک این سهمو بدن، جریان چطوریه بیشتر توضیح میدین ممنون

سلام، ارسال سفارش به معنی قطعی شدن خرید نیست.
اگه فروشنده وجود داشته باشه و به اندازه کافی سهم رو عرضه کنن شاید به شما هم برسه، شاید هم نرسه.

می خوام سهام شرکت هواپیمایی بخرم کدوم شرکت خارجی رو شما توصیه می فرمایید؟

سلام و عرض تشکر من دندانپزشک هستم و وقت شرکت در کلاسهای تئوری رو ندارم در واقع وقتهام با کلاسها جور نمیشه امکانش هست کسی مثل معلم شیمی و فیزیک در منزل اموزش بده

سلام وقت بخیر
میتونید از دوره‌های آنلاین یا بسته آموزشی DVD استفاده کنید >>> جزییات بیشتر

در هر شهری مراکز آموزش بورس وجود داره که میتونید از این مراکز درخواست معلم خصوصی بورس در منزل را داشته باشید

سلام
میخام کد بورسی بگیرم ولی نمیدونم واسه احراز هویت حضوری کدوم کارگزاری در شهرمون (استان خراسان شمالی – شهرستان شیروان) نمایندگی داره که راحت تر باشم و شهرهای مجاور نرم. از کجا میشه بفهمم کدوم کارکزاری اینجا نمایندگی داره؟؟؟؟؟

سلام، حتما نیاز نیست به شعب کارگزاری برید
احراز هویت رو از طریق دفاتر پیشخوان دولت هم میشه انجام داد
برای ثبت نام آنلاین کد بورسی در کارگزاری آگاه، مراحل این صفحه رو تا انتها طی کنید راهنمای ثبت نام

سلام بجنورد کار گزاری مفید بین فردوسی و نادر سر خ بسیج

باعرض سلام و احترام
وقتی کسی شخصا وارد بورس میشه و سهامی رو مثلا ۲۰۰ میخره و ۴۰۰ میفروشه به ازا هر سهم ۲۰۰ سود میبره ولی صندوقهای سرمایه گذاری سهام در صورت سود چگونه این سود رو پرداخت میکنن و اصل سرمایه من چجور تغییر میکنه؟ ضمنا اگر در صندوق درامد ثابت باشم سالانه حدود ۲۵ درصد سود میده و میخام بدونم صندوق سهامی اگر سرمایه گذاری کنم سودش چقدر ازصندوق درامد ثابت میتونه بیشتر بشه و آیا ارزشش رو داره؟ باتشکر

سلام وقت بخیر
صندوق های سرمایه گذاری در سهام وقتی سود میکنن، ارزش واحدهاشون افزایش پیدا میکنه و وقتی ضرر میکنن ارزش این واحدها کم میشه
ارزش واحد هم مبتنی بر NAV یعنی خالص ارزش دارایی هاست
بطور ساده بگیم اگه یه صندوق مثلا 10 تا سهم داشته باشه، کل ارزش این سهام و موجودی نقد و اوراق دیگه ای که داره رو محاسبه میکنن و میشه NAV

سلام
من اماتورم و میخام وارد بازار بورس بشم.
لطفا چند تا کتاب خوب در زمینه بورس معرفی کنید که بتونم به یک معامله گر حرفه ای تبدیل بشم.
به نظر شما از این شیوه یعنی مطالعه کتاب ها میتونم موفق بشم یا حتما باید برم کلاسی چیزی؟؟
پیشاپیش ممنونم

سلام وقت بخیر
کتاب زیاد هست ولی بخونید و متوجه نشید چه فایده داره؟
کتاب و مقاله برای افزایش دانش و بهبود معاملات هست
شما اول بهتره یک کلاس حضوری یا آنلاین شرکت کنید

در زمینه امور مالی پیش زمینه دارم و بخونم متوجه میشم. فقط نمیخام روی یک کتاب نامناسب وقت بزارم. شما لطفا چند تا کتاب خوب معرفی کنید
ممنون

بورس خیلی گسترده است
مثل اینه که بپرسید درباره کسب و کار میخوام یاد بگیرم
کتابها خیلی زیادن و فقط برخی که مشهورتر هستن در زمینه تحلیل تکنیکال:
– زندگی از راه دادوستد در بازارهای مالی (الکساندر الدر)
– تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی (جان مورفی)
– تحلیل تکنیکی نوین (محمد مساح)
– تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی (مارک داگلاس)
– الگوهای شمعی ژاپنی (استیو نیسون)
تحلیل تکنیکال هم شاخه‌های زیادی داره از امواج الیوت بگیرید تا فیبوناچی و…
بهتره اول بدونید کدوم شاخه و روش رو میخواید پیش بگیرید

سلام استادdvdآموزشیتون قیمتاش چنده چطوری سفارش بدیم ممنون

سلام، وقت بخیرقیمت و مشخصات رو اینجا ببینید

ممنون بابت مطالب زیباتون
لطفا ی منبع خوب و مفید در مورد بورس بفرمایید که بتونیم در این زمان قرنطینه مطالعه کرده و اطلاعات خود رو افزایش بدیم
ارزش سرمایمون بخاطر اقتصاد بد مملکت بابت تحریم و تورم و گرانی دلار نزدیک ۵۰درصد افت کرده

خواهش میکنم. بستگی داره در چه سطحی میخواید مطالعه کنید
اگه کتاب میخواید بخونید کتاب “چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم” حالت داستانی داره و جالب هم هست

سلام دادا
من آماتورم میخام بدونم
واسه خرید، نماد بورسی بهتره یا فرابورس؟

سلام، از نظر نوع بازار شما نباید تصمیم بگیرید
برای یه سرمایه گذار مثل من و شما چه شرکت بورسی باشه چه فرابورسی مهم نیست
مهم چشم‌انداز اینده شرکت، قیمت فعلی و تحلیل شماست
البته اگه سهم پایه فرابورس باشه قضیه فرق میکنه و سهم‌های بازار پایه بطور کلی ریسک بیشتری دارن

سلام من تازه کارم ،تو سرچ سهام شرکت ها کنار صفحه نوشته ممنوع متوقف یعنی اینکه اون شرکت ضرر دیده ؟یا به حالت تعلیق در اومده؟

سلام، معاملات نمادها به دلایل مختلفی بطور موقت متوقف میشه
دلیل توقف رو در صفحه نماد در سایت tsetmc.com در تب پیام ناظر بخونید
توصیه میکنم در یه کلاس آموزش بورس هم شرکت کنید

سلام، ممکنه زیاد شده باشه. برای اطلاع دقیق فقط باید با امور سهامش تماس بگیرید

با سلام
من در امور بورس مبتدی هستم و میخواستم بدونم اینکه گفته میشه فلان سهام امروز10درصد رشد یا افت داشته رو از کجا میشه فهمید؟
منظور همون درصد های سبز یا قرمز رنگه؟

سلام، افت و رشدهای قیمت سهام رو براساس درصد در کنار قیمت سهم در سایت tsetmc.com میتونید ببینید
رنگ قرمز به معنای افت و سبز به معنای رشد

با سلام . خسته نباشید …من اهل بازار بورس نیستم ولی اتفاقی وارد سایت شدم و مطالب رو خوندم…واقعا دمتون گرم و نفستون چاق که جواب هموطناتون رو میدین….خودم هم یه سئوال دارم در مورد یونیک فایننس نظرتون چیه؟چون یه مدته واسه سرمایه گذاری دارم تحقیق میکنم….
ممنون از کمک و راهنمایی تون

با سلام و خسته نباشید خدمت شما .من سهم هجرت و چند روز پیش خریدم و متوجه شدم که تا ۱۳ روز دیگه مجمع سالیانش برگزار میشه .حالا میخواستم از شما بپرسم که من سهمم رو باید قبل از مجمع بفروشم یا فردای روز مجمع.خواهش میکنم به سوالم جواب بدین.
با تشکر.

سلام من یه سهم به حجم ۵۰۰ عدد خریدم و سهم مورد نظر در صف خرید قرار داشت تا پایان روز حجم انجام شده من صفر بود اگر بخوام فردا همین سهم رو بخرم دوباره باید ویرایش بزنم با قیمت جدید بخرم یا به قیمت قبلی بهم میده ؟؟

سلام، توصیه میکنم در یک کلاس آموزش مقدماتی شرکت کنید

اول که سفارشات آنلاین پس از اتمام روز معاملاتی حذف میشن
دوم شما سهم رو در قیمتی که معامله میشه میتونید بخرید، اگه قیمت روز بعد به قیمتی که در سفارش وارد کردید برسه معامله انجام میشهدر مورد قیمتی که برای سفارش خرید یا فروش قرار میدید این راهنما رو بخونید

الان مناسب ترین سهام چیست ؟

پیشنهاد سهام نمیدیم

سلام. من اگه یه سهمی بخرم بعد تو صف باشم برای خرید مثلا ۱۰۰ نفر جلوتر از من باشند . بعد از مدتی ببینم سهم من تو قسمت ثبت شده سهم هام نباشه یعنی سهمی ب من تعلق نگرفته یا چی؟؟

سلام، طبیعتا وقتی خریدی انجام نشده در لیست سهام شما هم چیزی اضافه نمیشه.

سلام ایا میتوان در اوراق مسکن یک یه دوتا برگه یا سهم خریداری نمود؟؟؟؟

سلام، متوجه سوالتون نشدم

سلام امروز سهم سایپا بخرم یا مخابرات یا دارویی؟؟؟ خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید.میخام سهم و بندازم تا بعد عید

سلام خسته نباشید … ببخشید من مادرم سز سال پیش از یه شرکتی سهام خریده ولی هیچ اطلاعی از خرید و فروشش و یا اینکه الان چه ارزشی داره ندارم خواهش میکنم هر کسی اگه میتونه یه آیدی تلگرام بده عکسشو بفرستم کمکم کنه 🙏🙏

سلام وقت بخیر
این مراحل رو طی کنید:
1. نام شرکت رو در سایت tsetmc.com جستجو کنید ببینید شرکت موردنظر در بورس هست یا نه
2. اگر در بورس بود، برای فروش سهام، مادرتون باید با برگه سهام به یک کارگزاری مراجعه کنه همراه با مدارک شناسایی
3. با تماس با امور سهام شرکت موردنظر میتونید از مطالبات خودتون مطلع بشید

سلام جناب من 70ملیون تومان پول دارم میخوام برم تو بورس سرمایه کنم تا الان اصلا نه بورس بودم نه به فوت وفنش واردم به نظرتون. من موفق میشم یا پولمو می بازم

سلام، اگه زمان و علاقه به یادگیری و دنبال کردن بازار دارید اول آموزش ببینید
اگر نه صندوق های سرمایه گذاری مشترک گزینه بهتری برای شماست

سلام خسته نباشی….
سهمی ک خریداری میشه میتونم نگه دارم تا هروقت که بخوام؟

سلام وقت بخیر
میتونید فوری بفروشید یا چندین سال نگهدارید. محدودیتی نیست.

سلام.اگه چند نفر سهام ی شرکتو بخرن و چنتا دیگشون تو صف خرید قرار بگیرن آیا ارزش اون سهام تغییر میکنه ؟ آیا این شکل از بازی تو بازار سهام مرسومه ؟

سلام، قیمت سهم در یک روز عادی معاملاتی بیش از 5 درصد نمیتونه نوسان کنه و تفاوتی نداره چند نفر سهم رو خریده یا فروخته باشن. به هر حال، حداکثر نوسان قیمت 5 درصد هست

سلام. برای خرید بورس بهتر است بیشترین قیمت سهم را خریداری کنم یا کمترین قیمت سهم؟؟

برای اطلاع از نحوه ارسال قیمت در سفارش خرید و فروش سهام این راهنما رو ببینید

ميخواستم چيزي ننويسم يك سري ديدگاه ها ديدم وظيفه دانستم براي دوستاني كه ميخواهند به لحاظ تكنيكال وفاندامنتال شاخص بورس را بدون تعصب برسي كنند شايد خوب باشد:
١-تكنيكال شاخص؛چنين روندي كه درشاخص هست،كاملا غيرمنطقي كه حداقل دواصلاح قطعي را پشت سرگذاشته،ودرواقع به لحاظ تكنيكال قابل تعريف نيست،همه اش در حباب هست.
٢-فاندامنتال؛در چنين شرايطي كه كارخانجات نه تنها مواداوليه مشكل دارند،بلكه بِلحاظ تحريم صادرات وهزاران مشكل انها را با اينكه دلار رفته بالا زمينهاي توليدي هم رفته بالا،دليلي ست كه حاصل يك تفكررانتيست وجزنفع شخصي،نميداند توليدي كه توليدنكند درهيچ جاي دنيانمي تواند ادعاي همگام كردن كند
نتيجه؛
بورس ايران وتمام شركتها به دليل عدم سنگ محك مناسب،قيمتهاي شفافي ندارند،،پس منتظر دوشنبه سياه بشخصه هستم،اگرروزي فروافتادشاخص بدانيد شخصي براي اولين بار در اينجا گفت،همه اساتيد جمع نشوند وبگويند،
ماپيش بيني ميكرديم،

سلام استاد جهاندیده
من در کارگزاری آگاه حساب دارم و از نرم افزار آسا استفاده می کنم نرم افزار خیلی خوبیه و راضی ام. می خواهم برای خانمم هم حساب باز کنم ولی می خوام از یک کارگزاری دیگر باشد.
به نظر شما بعد از آگاه کدوم کارگزاری در مشهد امکانات و نرم افزار بهتر ، آسان تر و کاملتری دارد؟ ممنون از راهنمایی شما

سلام، پیشنهاد خاصی ندارم باید ببینید چه چیزهایی براتون مهم هست و با بررسی امکانات سایر کارگزاریها تصمیم بگیرید

پاسارگاد

سلام.من تقریبا ۴۵روزه واردبورس شدم وتواین۴۵روزبااینکه شناختی ندارم ازبازار و بورس تونستم بااستفاده از کانالهای تلگرامی معتبروسایتها و پیجهای معتبراینستا تقریبا تو ۴۵روز۳۰درصد سودکنم…خیلی هم راضی هستم…ضررهم بکنم بازم راضی هستم چون به بورس به عنوان ماشین پولسازی نگاه نمیکنم…هدفم سرمایه گذاری بلندمدتهست برای آینده

سلام، خیلی هم خوب ولی همیشه بازار اینطوری نیست که بشه راحت سود کرد
آماده برای بازار منفی هم باشید

سلام من یه سهمی رو دارم که ۴۰ درصد توی سوده البته مقدارش کمه،میخواستم بدونم اگه سهم به علت افشای اطلاعات متوقف بشه من به یه سهمم اضافه کنم سودم از بین میره؟ اصلا اضافه کردن در چنین شرایطی خوبه یا نه

پولهای خود را در بورس بگذارید. دولت به شدت نیاز به پول و نقدینگی دارد .

باعرض سلان و تشکر بابت مقاله مفیدتون
میخواستم یه سوال داشتم اینکه شاخص کی ریزش میکنه و چه عواملی باعث ریزش شاجص میشه امیدوار هستم راهنماییم کنین

سلام، زمان ریزش شاخص رو کسی نمیدونه و تحلیل هایی که انجام میشه صرفا بررسی احتمالات هست

دوست عزیزمن اولین بار هست که وارد این سایت میشوم اصراری هم ندارم شما باور کنین سوال من‌کاملا شخصبه واولین بارهست کخ میپرسم اگر جواب ندارید لااقل باعث هدررفتن بسته ابنترنت دیگران نشوید…
پاسخ اصلی را خانم محترمی دادن که آقا دراین بازار آهوبه بچه اش شیرنمیده انتظار صداقت ازکسی نداشته باش…
سلام‌من‌مدتیه وارد بازار سهام شدم واولین بارهست که اینجادرخواست راهنمایی دارم حدودا۷ماهه که دوسهام به ‌توصیه یکی ازدوستاتم خریده ام‌‌که سودی حاصل نشده امروز قصدخریدسهام دیگری را دارم که لکما پیشنهادشده به نظر شما این خرید عاقلانه است یا اگر شماپیشنهادی دارین که مناسب ترباشد اگرامکانش هست لطف نماییدمن واقعا بیکارم و……

دوست عزیز متاسفانه نمیتونیم پیشنهاد سهام خاصی بدیم.
اگه سبد سهام دارید و نمیدونید چکار کنید از سایتهای مشاوره مثل hamfekran.com باید مشاوره بگیرید
هزینه ای می پردازید و امکان سوال و جواب رو به شما میدن.

سلام روز بخیرمن مدتیه وارد بازار بورس شدم باتوجه به اینکه هیچ اطلا عاتی دراین زمینه نداشتم بانظردوستی که ظاهرا تحلیلگربورس است دوسهام خریدم یکی ذ..ودومی چک…الان ۷ماهه که خریدکردم اولی که هیچ سودی نداشته ودومی همینکه از۵۰۰ت خریدمن شد۶۰۰ت منو با دستپاچگی استرس انداخت که بفروشم ومن فروختم چندروزی نگذشت که سهامم از ۶۰۰به ۱۴۰۰ت رسید فهمیدم دوست دلسوزی نبست حالا امروز برای خرید سهام بازازش پرسیدم گفته لکما بخرم ازشما تقاضادارم برای خرید یک سهم بمن معرفی کنین من حدود یکساله بیکارم وبشدت مقروض باتشکر ازشما…

سلام. وقت شما بخیر
شما چندتا اشتباه داشتید:
1. بدون آشنایی کافی با بورس، سرمایه گذاری کردید
2. فکر میکنید شخص مقابل شما علم غیب داره و میدونسته سهم از 600 به 1400 میرسه و گفته بفروشید تا به شما سودی نرسه
3. همچنان دارید به صحبت های طرف مقابل توجه می کنید و فکر توصیه گرفتن و سیگنال گرفتن هستید
اگه میخواید توی بازار بمونید، اولین کاری که انجام میدید خرید سهام به شکل کورکورانه و با توصیه دیگران نیست
تشریف میبرید چندتا کلاس حضوری بورس ثبت نام میکنید، یاد میگیرید، بازار رو بهتر درک میکنید و بعد برمیگردید با دانش و مهارت بیشتر سرمایه گذاری میکنید

بورس هم برای کسانی هست که تحت فشار مالی نیستن. اول باید منبع درآمد برای تامین هزینه های زندگی فراهم باشه و نگرانی مالی شدید وجود نداشته باشه بعد سرمایه گذاری کنید
اول نگرانی های مالی تون رو رفع کنید بعد در بورس سرمایه بذارید
بورس همیشه هست و خواهد بود. با سرمایه بالاتر نشد، با سرمایه پایین هم میشه شروع کرد.

سلام خسته نباشید
میخواستم بهترین زمان خرید یک سهم در روزو بدونم مثلا صبح اول وقت یا نزدیک به پایان معاملات؟
و سوال دیگر من چند روز قبل سهمی رو خواستم بخرم اما سایت با قیمت تعادلی برام معامله کرد در صورتی که قیمت فروشندگان سهم از قیمت تعادلی بسیار پایین تر بود
خواستم بدونم چیکار باید بکنم که به قیمت تعادلی نره

سلام وقت بخیر
در خصوص زمان و قیمت ارسال سفارش، این مطلب رو ببینید

سهم های کم ریسک بخرید سهمایی که حباب ندارند سهم هایی که زیاد رشد نکردند مثل همراه اول و دعبید

سلام دوستان من زیادواردنیستم امایه چیزوخوب میدونم اونم اینکه دربورس منتظرسوددردرازمدت باشیدنه درکوتاه مدت درضمن این کانالها همه مثل پازل میمونه نفع مالیه خوب داره خودشون معرفی میکنن تاصف خریدبالابره بعدشم خو دشون وقت فروش معرفی میکنندخوب معلوم آخرپازل به نفع خودشون بسته میشه پس بامطالعه وتجربه وعقل خودتون کارکنید.والسلام

سلام.ممنون از اینکه وقت می گذارید ومفت اطلاعات به ما می دهید
واقعا روانشناسی بازار و مدیریت سرمایه خیلی مهمتر از تکنیکال است
به نظرم مرتب باید در مورد روانشناسی بازار و مدیریت سرمایه مطالعه و تمرین کرد تا به صورت غریزی در بیایند
اگر برای تکنیکال یک ساعت وقت می گذارید باید برای دو مورد اول چند ساعت وقت بگذاری د

سلام، خوشحالیم که استفاده کردید و ممنون بابت نکته ی آموزشی.

سلام من برای اولین ورودم به بورس 300 هزار تومن ی سهمی رو خریدم الان میخوام دوباره 4 میلیون از این سهم بخرم
چجوری میشه ؟

سلام، همونطور که خرید اول رو انجام دادید خرید دوم هم به همون شکل هست و تفاوتی نداره.
اگه معاملات آنلاین یا اینترنتی انجام میدید این راهنما میتونه مفید باشه:روش سفارش گذاری در بورس

با سلام
بنده قبلاً سهام نماد بورس را خریده بودم و بدلیل کاهش قیمت فروختم ، تعدادی سهم جایزه به من تعلق گرفت بود ، بعد از مدتی مجددا خرید داشتم ،حالا هم سهم های خریداری شد و هم سهم جایزه(کل سهام) در پرتفوی دیده میشود ولی در سبد سهام ظاهر نمیشه ، چکار کنم تا این سهام در سبد برای فروش ظاهر شود؟

سلام، در این مورد با کارگزارتان تماس بگیرید

باسلام خدمت جناب جهاندیده , موضوعی برای بنده در معاملات بورس ابهام دارد , گاهی دیده می شود وضعیت شرکتی خوب نیست و اصلا سود دهی مناسبی نداشته و حتی عملکرد آن نسبت به مجمع سال قبل منفی است ولی این سهم مدام مثبت می گیرد ولی برعکس سهمی ممکنه باشه که عملکرد بسیار خوبی شرکت مربوطه داشته و حتی عملکرد شش ماهه آن بسیار خوب و مثبت باشد ولی مدام منفی می خورد یا رشدی ندارد , دیدگاه فنی و تجربی شما چیست . تشکر

سلام وقت بخیر
به نظرم اغلب این رشدها به این 3 علت هست:
1. سفته بازی عده ای خاص که سهم رو با شایعات و اخبار دروغ تبلیغ و ترویج میکنن تا قیمتش رشد کنه و سهام خودشون رو بفروشن
2. جو مثبت کلی در اون صنعت یا بطور کلی روند صعودی هیجانی در بورس. در نتیجه ورود تازه کاران و خرید چنین سهامی که ازش شناخت ندارند
3. تحول واقعی در شرکت و انتظار رشد سودآوری واقعی که این اتفاق رو در سالهای اخیر خیلی کم شاهد بودیم
علت 1 و 2 عمده ترین دلایل رشد سهام شرکتهایی هست که سوددهی ندارند

با سلام
ایا سهم بورس شرکتهای ملی مس و فولاد را می توان خرید و اگر بله چگونه؟

سلام، بله خرید سهام شرکت های ملی مس و فولاد مبارکه امکان پذیره
برای خرید سهام باید این مراحل رو طی کنید:
1. کد بورسی بگیرید. در اینجا راهنمای کدبورسی رو نوشتیم
2. بررسی کنید که این سهام در قیمت مناسبی هستند یا نه. ممکنه در زمان هایی خاص، به دلیل افزایش تقاضا قیمت این سهام رشد بیش از حدی داشته باشه و پس از خرید شما، قیمشون افت زیادی رو تجربه کنه.
3. سفارش خرید رو در سیستم معاملات آنلاین ارسال کنید. توضیحاتی در خصوص ارسال سفارش در اینجا داده شده

سلام. سایت خیلی خوبی دارید بجز اینکه تاریخ به میلادیه! کاربران و مخاطبین شما فارسی‌زبان و اغلب ساکن داخل کشور هستند. بنابراین یه پلاگین تقویم فارسی روی سایت نصب کنید. تشکر

سلام، تشکر از شما.
بله متوجهیم چون پلاگین ها سایت رو کندتر میکنن ترجیح دادیم مدتی سایت بدون تاریخ شمسی باشه.

سلام میشه لطف کنید بفرماییدکدام سهامها مناسب خرید برای اخر سال میلادی هستند

سلام من سهم شپلی خریدم 980 الانن شده 490 چیکار کنم بفروشم یا مجددا بخرم؟

سلام
ببخشید سهامی را از شرکت های بازار ج فرابورس خریدم که حالا با قوانین جدید دیگر خریداری ندارند حالا بنده چطور میتونم این سهم خرید شده را بفردشم و پولم را برگردونم؟؟؟

سلام، تنها راه فروش سهام از طریق بورس هست و باید منتظر بمونید تا خریداری پیدا بشه

سلام.
استاد من تازه وارد کار سهام شده ام و تجربه ای ندارم. چند وقت پیش سهامی خریدم که نمیدونستم سهام حق تقدمی هست و اصلا حق تقدم چیه. و اومدم سهام #وسرمدح با قیمت ۲۶۰۸ ریال خریدم و الان اون سهام مرتب داره ضرر میده و به قیمت ۲۰۰۰ ریال رسیده بنظرتون باید این سهم رو بفروشم یا نگه دارم. اگه بفروشم در چه قیمتی بفروشم؟

با سلام
یک سوال داشتم خواستم ببینم کسی هست برای خرید سهام شریک بشه؟ من سرمایه 100 میلیونی دارم ولی تجربه خرید و فروش سهام ندارم میترسم پولم سوخت بشه.
درصدی کار کنیم خوبه

سلام، شما میتونید در صندوق های سرمایه گذاری سهام، سرمایه گذاری کنیدبرای سرمایه گذاری کم ریسک این راهنما رو بخونید

یا اینکه سرمایه تون رو به یک سبدگردان بسپارید
مورد اول ریسک کمتری داره و شرایط خاصی هم نیاز نیست
سبدگردان های معتبر معمولا سرمایه های بالاتری قبول میکنن.

سلام کانال معرفی جهت حرید و فروش دارید

سلام، نه دوست عزیز

لازم نیست شریک بخواهید. در واقع شریک کاری نمی کند الا در سود یا زیان شما سهیم شود. چند اصطلاح بورسی هم بکار می گیرد و اصلا مسئولیتی ندارد. اساسا فایده بورس اینست که استقلال شما حفظ شود. سر خر می خاهید که جی بشه؟
هزار طرح و برنامه سرمایه کذاری هست داسه شما که استفاده کنید.
مممد

سهام مثل یک بزغاله می ماند ؛ که وقتی می خواهد شاخ بزند ؛ کمی عقب تر رفته و بلافاصله به جلو هجوم می برد . بعضی سهام ها هم همین طور هستند ؛ وقتی نزول می کنند ؛ بعد از آن خودشان را برای صعود آماده می کنند . با تشکر

بسیار مثل جالبی بود

البته بستگی داره بزغلاله اهل کجا باشه

با سلام و خسته نباشید
کجا میتونم حضوری در مورد بورس و سرمایه گزاری در اون دوره ببینم ؟
آیا درکارگزاری ها مشاور هست؟

سلام، در اغلب شعب کارگزاری ها کلاس های حضوری هم برگزار میشه.
بستگی به شهر شما داره.

سلام سود مجمع تفاوتش با سودی که روزانه از خرید و فروش سهام دریافت میکنیم چیست؟

سلام، در مورد سود در بورس این مطلب رو بخونید:https://www.bourseiness.com/4052/stock-market-profit

سلام خسته نباشید من چندسهم همزمان خریدم اما متاسفانه قیمت خریدو فراموش کردم الان جایی هست نن بتونم قیمت خریدمو ببینم؟

سلام، در تاریخچه سفارشات میتونید قیمت خرید رو ببینید

ببخشید این تاریخچه سفارشاتو باید از کجا دید؟ من چنین گزینه ای پیدا نکردم

بستگی داره با کدام کارگزاری معامله میکنید
از پشتیبانی کارگزاری بپرسید

سلام وقت بخیر شما دیدگاهی به صورت دارایی وگردش حسابتان داشته باشید قیمت خرید قبل نشانگر هست و تاریخ

سلام ضمن تشکر لطفاٌ در خصوص ضریب بتا توضیح بفرماییدوچه نقشی دارد

سلام. در مورد ضریب بتا، مطلب و ویدئویی در صفحه زیر وجود داره:https://www.bourseiness.com/13410/beta-coefficient

بازار الف یا ب که تو سایت بورس تهران است به چه معناست؟
چرا بعضی سهام ها روزانه بالای 5 درصد رشد میکنن؟

بازارهای الف و ب، جز بازارهای فرابورس هستن
در این مورد میتونید توضیحات انواع بازارها رو در این مطلب بخونید:https://www.bourseiness.com/13282/faq-6

سلام اگه میشه یکم راجع به بورس اوپک توضیح بدید

سلام حرید سهامی که جلوی آن ح است به چه صورت است خود سهم ۱۵۲۱ ریال است و نماد آن +ح ۲۵۳ ایا خرید آن کار درستی است؟ و به پرتفو اضافه میشود؟

سلام، نمادهایی که انتهای اونها ح داره سهم نیستن، حق تقدم سهام هستنددرباره حق تقدم این مطلب رو بخونید

سلام من میخوام سهام بخرم اما اولش باید چی کار کنم هیچی نمیدونم

سلام، در این مطالب راهنمایی اولیه رو دریافت میتونید بخونید:روش خرید سهام در بورس روش انجام معاملات اینترنتی در بورسروش دریافت کد بورسی

سلام.ببخشید میشه توضیح بدین که # من اگه بخوام سهمی بخرم باید کجارو سرچ کنم و ببینم کدوم سهم الان موقع خریده؟
# یا اصلا این سهمهایی که شما خرید میکنید چجوری میفهمین الان وقت خریده‌؟همشون معتبرن؟بعضی ها شنیدم گروه کانالی میزنن و همرو گول میزنن و سوداشونو میکشن بالا.
#و در نهایت هر یک سهم رو چند روز میتونم نگهدارم بعد بفروشم؟تقریبی لطفا؟
#اون سهمی که بخاد کلا نشست کنه دوباره برمیخیزه یا نه؟
ممنووووون میشم اگ کلا جواب سوالاتمو بدین. لطف زیادی کردین بهم.
سپاس🙏🙏🙏

سلام
انتخاب سهام یک فرایند مستقیم و کاملا مشخص نیست چون علاوه بر بررسی قیمت سهم و عملکرد شرکت، شرایط شخصی و اهدافش هم اهمیت داره.
برفرض مثال ممکنه یک نفر به قصد سرمایه گذاری بلندمدت سهام بخره و شخصی دیگه صرفا قصد نوسان گیری در کوتاه مدت رو داشته باشه. انتخاب سهام در بین این نفر متفاوته.
اما بطور کلی از دو روش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی برای یافتن سهام مناسب استفاده میشه
یک سهم رو میتونید بعد از خرید، فوری بفروشید یا اینکه سالها نگه دارید. بستگی به خودتون داره.
سهامی که افت کرده ممکنه دوباره رشد نکنه و همیشه اینطور نیست که پس از افت یک سهم شاهد افزایش قیمتش باشیم. شاید قیمت سهم در برهه زمانی محدودی به دلایل خاص رشد حبابی داشته باشه، در چنین شرایطی پس از افت قیمت، در صورتی که عملکرد شرکت بهبود پیدا نکنه مدت زیادی طول میکشه تا قیمت سهم به سطوح قبلی برسه
در مورد یادگیری تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال و همینطور انتخاب سهام این مطالب رو ببینید:کدام روش برای تحلیل سهام بهتر است؟سایر اموزشهای موفقیت در بورس

من تازه میخام بیام تو خرید سهام ممنون میشم راهنمایی کنید
بیام یا نه ؟

چگونه عرضه اولیه اتوماتیک بخرم

در مورد عرضه اولیه، این مطلب رو بخونید

سلام ، ممنون از سايت خوبتون – من تازه وارد بورس شدم و كلا براي امتحان سهام شركت دارويي بركت را خريدم ، به نظرتون وضعيت اين سهام رو به رشد هستش ؟

سلام، در مورد سهام نظری نمیدیم دوست عزیز

سلام ایا شما درمورد سهام بورس نزدک اطلاعی دارید؟ اگر دارید لطف میکنید راهنمایی کنید

سلام، نه متاسفانه.

سلام خسته نباشید شما سهامی که خریداری میکنید باید با بررسی کردن روند نمودارهمان سهم بفهمید که روند مثبت هست یا منفی که ضرر نداشته باشید

سلام به نظر شما سهام لوتوس روند نزولی ادامه میده یا اینکه میتونه روند صعودی داشته باشه ؟صف خرید و وهم صف فروش زیادی داشته حقوقی ها بیشتر ازاینکه بفروشن می‌خرن آیا این میتونه معیاری برای پیش بینی افزایش قیمت باشه؟

سلام، در مورد سهام نظری ارائه نمیدیم

سلام خسته نباشید .من سهم گرفتم ولی نمی دانم فعال هست. ثبت شده در بورس.جایگاه دیروز ۲ بود امروز شد ۶۹

درود . میشه اسامی سایتهای خرید فروش سهام در بورس و فرابورس بگذارید و جزوه یا توضیحی درمورد انجام خرید فروش سهام بگذاری باسپاس از شما

سلام، در مورد خرید و فروش سهام، نکات مقدماتی در این مطالب نوشته شده:آموزش مقدماتی سرمایه گذاری در بورسروش انجام معاملات آنلاین در بورس

میخواستم خریدافلاین انجام بدم نشد و پیام این بود برای ثبت باید قرارداد اینترانتی معتبر داشته باشی باید چکار کنم با تشکر

با کارگزاری تون تماس بگیرید
باید فرمی که کارگزاری به شما میده رو تکمیل و امضا کنید

سلام من تازه میخوام وارد بورس بشم تو این اوضاع چه سهامی بخریم خوبه؟
با ۷.۸میلیون سرمایه

سلام تو چند کارگزاری میشه ثبت نام کرد برای خرید و فروش سهم و ایا باید برای ثبت نام در هر کارگزاری هزینه ای پرداخت کنیم و یا سرمایه ای جداگانه باید اورده شه

سلام، در کارگزاری های متعددی میشه حساب داشت و محدودیتی وجود نداره
ثبت نام در هر کارگزاری نیازمند هزینه نیست و حداقل سرمایه هم تعریف نشده

سلام با سه میلیون برای جلوگیری از ضرر میشه استارت کار رو زد یا باید اورده بیشتری اورد

سلام، مبلغ سرمایه ارتباطی با درصد ضرر نداره
سه میلیون سرمایه اولیه مناسبی هست

سلام خسته نباشید شما سهامی که خریداری میکنید باید با بررسی کردن روند نمودارهمان سهم بفهمید که روند مثبت هست یا منفی که ضرر نداشته باشید

لطفا در مورد حد مقاومت و حمایت توضیح بدین ممنون

در این صفحه بخونید: https://www.bourseiness.com/305/resistance-support-lines.html

ممنون از اطلاعات مفیدتون

با سلام
میخواستم راجع به نماد پارسان اطلاعاتی بگیرم این که یه چیزایی شنیدم مبنی بر این که قراره افزایش سرمایه داشته باشه میخواستم ببینم صحت داره این قضیه ؟ اگه اره کی قراره این قضیه اتفاق بیوفته و بنده جزو کسانی هستم که حق تقدم داره از سهام این شرکت میخواستم راجع به نماد پارسان یکمی اطلاعات بگیرم
با تشکر از سایت خوبتون

سلام
هنوز افزایش سرمایه قبلی پارسان به ثبت نرسیده
پارسان به طور کلی شرکتیه که خیلی زیاد افزایش سرمایه انجام میده و قبلا هم شنیدیم که قراره افزایش سرمایه مجدد داشته باشه ( زمانش مشخص نیست)

سلام بنده تازه میخوام وارد بازار بورس بشم اما نه پول کافی دارم ونه هیچ اطلاعاتی از بازار بورس به نظر شما میتونم موفق بشم چگونه

سلام
حرفه ای ها که از اول حرفه ای نبودند. اونها هم یه روزی تازه کار بودند.
فقط باید تمرکزتون روی یادگیری باشه.
کتاب‌ها، دوره‌ها و سایتهای اینترنتی میتونن بهتون کمک کنن

دوست عزیز دیوید یا همون داوود جان
این شاخص که 5 ماه است خود را اصلاح میکند شیرینی رشد شاخص پس از مذاکرات پارسال را از دهن ما نبرده است
در این خصوص یک دید گاه ریزبینانه وجود دارد که کسی به آن در هیچ جا و هیچ مطبوعاتی اشاره نمی کند
رشد حبابی تا 89هزار واحد هر سهام داری را در بازار سرمایه هر چند با سرمایه ی کم با سود عظیم چشم گیر حیرت آور شیرین مواجه کرد
این مهم برای بازار سرمایه یک محرک بنیادی بود چرا که خیلی ها را به آشنایی با بازار سرمایه وادار کرد
منظور ورود نقدینگی یا حماین از بازار نیست این محرک برای دو مورد بود :
1-تحلیل محور کردن و اجتناب از بازار هیجانی
2- پیدا شدن افراد غیر حرفه ای که طعمه حرفه ای ها شوند ( بسیار حائذ اهمیت) ( کسانی که در نواحی مقاومت خرید میکنند )

#شاخص

بورس آدم فهمیده میخاد نه این شاخص سازهای بی مصرف.اگه شاخص آبادی عوض شد و یه آدم حسابی غم خوار مردم اومد سر کار شاید درست بشه که اونم به عمر من قد نمیده.5 ماهه توی ضرریم و هر روز نابودتر میشیم اونوقت اینا میگن شاخص صعودیه.این وملت از 125 تومن نابودم کرده همین روزهاست که واقعا خودکشی کنم.دیگه نمیتونم خجالت زن و بچه و دوست و آشنا را بکشم.مگه چند شب میشه گرسنه خوابید؟چقدر دیگه به خدا التماس کنم و بدتر بشه؟با این مملکت نفاق.هیچکدومتون را حلال نمی کنم.هرکس دیگه توی این مملکت که داره ادا در میاره

خیلی اشتباه که مرد یه خانواده سرمایه زندگیمو بخوابانی تو بورس و بعدم از خدا گلگی کنه.به نظر بنده بورس باید شغل دوم باشه نه اول.یکی از بزرگان دین میگن خدا ثروت رو در قناعت قرار داده مردم در مال اندوزی قرار دادن.خدا تو قرآن میگه هر مشکلی براتون پیش میاد از اعمال نسنجیده خودتون هست وهر خیری بهتون می رسه از از لطف و گرم کنه…پس بریم اعمالمان بسنجیم و اصلاح کنیم.

با تشکر از نظرات ارزنده شما

سلام
توصیه های شما کاملاً منطقی و دلسوزانه بود.
قبلاً در این خصوص مطلبی درج کردم و بدیگونه است که اشتغال یا فعالیت در بازار بورس مستلزم تجربه است و بس
بنظر میرسد شخصی چون من با توجه به آشنایی با علم اقتصاد و حسابداری در زمان آشنایی و آعاز فعالیت در بازار بورس مطالب زیادی جمع آوری کردم و توده های زیادی رو مطالعه نمودم اما اکنون شاهد انجام رفتارهایی هستم که نمیبایست انجام می دادم.
لازم میدانم که دوستان عزيز به هیچ عنوان 100 درصد سرمایه نقدی خود رو وارد بازار نکنید.
حد ضرر 8 تا 10 درصد رو همیشه مد نظر داشته باشید و به اشتباه خود رو با تعبیر تفاوت بین سهامدار و سهام باز گول نزنید.
با سهام خریداری شده خود چه در سود و چه در مثبت ازدواج نکنید. ( بنده سهمی رو خریده بودم که به جرات میگم حدود 100 درصد سود به من داده بود و قانع به فروش نبودم و اکنون ریزش بازار باعث ضرر همان سهم شده برای اطمینان و کسب تجربه به دیران شهریور 92 نگاهی بیندازید. )
برنامه ریز و مدیر مالی سبد سهام خود باشد.
به امید اینکه همیشه پر سود و سبز باشید.

سلام من تمام سرمایم 50میلیون هست واگر ببازم همه چیزو ازدست دادم.
الان با این اوضاع کرونا وبازار اعتماد به هیچکس ندارم یه زن هستم وبا کاهش وضع مالی وپولی مملکت بدبخت میشم.
به نظر شما ایا بورس بخرم .اگر بله چی بخرم

بنظرم نباید بدون اطلاعات ، دانش و اگاهی وارد بورس شد. خواهرگرامی باید 70 درصدسرمایه را در سبدگردانها یا صندوقهای سرمایه گذاری بخوابانند و30 درصد سرمایه را سهام بخرند.

سلام. من هم مثل خیلی ها سهام دارا یکم خریدم که شدیدا افت داشته. اطلاعات بورسی هم نداشتم که به موقع بفروشم. لطفا راهنمایی کنید با این شرایط جدید و نابسامان بازار چه کنم؟ با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

انتخاب بهترین سهام برای خرید در بورس را به دلایل زیر یک هنر بدانیم تا یک علم:

یکی از عواملی که در توسعه و رشد بازار سرمایه نقش موثری دارد آشنایی سرمایه گذاران و معامله گران بازار سرمایه با روش‌های تجزیه و تحلیل اوراق بهادار و افزایش توان تحلیل گیری آن‌ها است.

بی شک از طریق تجزیه و تحلیل دقیق و هوشیارانه می‌توان ریسک بازار سرمایه یا مخاطره سرمایه‌گذاران را تقلیل داد. در خصوص تحلیل قیمت سهام و سرمایه گذاری در دارایی‌های مالی در ادبیات مالی سه دیدگاه کلی وجود دارد که شامل روش بنیادی (Fundamental) روش تکنیکال (Technical) و روش تئوری مدرن پرتفولیو (MPT) است که در ادامه این مطلب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

به علم بررسی نمودارهای قیمتی و پیش بینی صعودی یا نزولی بودن بازارها توسط نمودارها را علم تکنیکال گویندچگونه سهام موفق بخریم

همانطور که در بالا ذکر شده است قیمت‌ها براساس روندها حرکت می‌کند. پس در تحلیل تکنیکال روند شناسی (ترند قیمتی) یکی از اصول اساسی و شاید جز مهمترین روش‌های موثر برای تحلیلگران تکنیکال می‌باشد.

ما با شناسایی روند اصلی حرکت (صعودی و نزولی)، احتمال خطا در معاملات خود را بسیار کم می‌کنیم. زیرا در روند نزولی اقدام به خرید نخواهیم کرد لذا شناسایی روند قیمتی بسیار با اهمیت می‌باشد.قبل از آنکه درباره روندهای قمیتی صحبت کنیم ابتدا با دو مفهوم سقف و کف قیمتی آشنا می‌شویم.

هرگاه در مسیر صعودی دو روز متوالی منفی (دو کندل منفی) با میزان ریزش بیش ۷% درصد تشکیل شود به آن سقف قیمتی گفته می شود.

هرگاه در مسیر نزولی دو روز متوالی مثبت (دو کندل مثبت) با میزان صعود بیش ۷% درصد تشکیل شود به آن کف قیمتی گفته می شود.

مجموعه‌ای از تغییرات قیمتی که بتوان سه کف قیمتی را با یک خط به یکدیگر متصل کرد به گونه ای که به ازای هر کف یک سقف بالاتر داشته باشیم بدین صورت که کف و سقف سوم از کف و سقف دوم بالاتر و دومی نیز نسبت به اولی بالاتر باشد. هرچه تعداد تاچ‌ها (برخوردها) با کف قیمتی بیشتر باشد مثلا بالاتر از ۴ تا ، قدرت و اعتبار آن روند بیشتر است. اگر یک روند با تعداد برخورد (تاچ) بالا شکسته شود باید منتظر تغییرات چشمگیری در آن نماد باشیم.

آخرین لمس قیمت روند شکسته قبل از ادامه کاهش قیمت سهام.

حجم معاملات موید روند است یعنی باید روند را تایید نماید. در روز شکست خط ترند حجم معاملات زیاد است اما در روز pullback معاملات کم حجم هستند.

مجموعه‌ای از تغییرات قیمتی که بتوان سه سقف قیمتی را با یک خط به یکدیگر متصل کرد به گونه ای که به ازای هر سقف یه کف پایین‌تر داشته باشیم بدین صورت که سقف و کف سوم از سقف و کف دوم پایین‌تر و دومی نیز نسبت به اولی پایین‌تر باشد.

آخرین لمس قیمت روند شکسته قبل از ادامه افزایش قیمت سهام.

اولین راهبرد انتخاب سهام ورود به سهام در ابتدای روند مثبت یا در هنگام تروبک می‌باشد. حال این سوال پیش می‌آید از کجا بدانیم قیمت‌ها بر روی ترندها به سمت بالا حرکت خواهند کرد یا بعد از اتمام تروبک به سمت باالا حرکت می‌کنند؟

بهترین راهبرد برای انتخاب سهام و ورود به آن تشکیل دوکندل مثبت متوالی و یا یک کندل +۵ (صف خرید) در تاچ سوم و یا در تروبک می‌باشد. میزان حرکت قیمت در این راهبرد حداقل تا سقف قیمتی قبلی می‌باشد.

ﺳﻄﺢ ﻗﯿﻤﺘﯽ ﮐﻪ ﻫﺮ وﻗﺖ ﻗﯿﻤﺖ ﺑﻪ آن ﺳﻄﺢ ﻧﺰدﯾﮏ ﻣﯿﺸﻮد اﺣﺘﻤﺎل اﯾﻨﮑﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﻧﺘﻮاﻧﺪ از آن ﺳﻄﺢ ﻋﺒﻮر ﮐﻨﺪ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ اﻣﺎ اﮔﺮ ﻗﯿﻤﺖ از ﺳﻄﺢ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺑﺎ ﺣﺠﻢ ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﻋﺒﻮر ﻧﻤﺎﯾﺪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﯿﻢ ﺳﻄﺢ ﻗﯿﻤﺘﯽ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ . در اﻏﻠﺐ ﻣﻮارد ﺑﻌﺪ از ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺷﺪن ﺳﻄﺢ ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ ﺷﺎﻫﺪ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻗﯿﻤﺖ ﺑﻪ ﺳﻄﺢ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺷﺪه ﺑﺎ ﺣﺠﻢ ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﯽ ﮐﻢ ﻫﺴﺘﯿﻢ، اﯾﻦ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻗﯿﻤﺖ را ﺗﺮوﺑﮏ ﻧﺎﻣﯿﺪه ﻣﯽ ﺷﻮد. ﮐﻪ آﺧﺮﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﻃﻼﯾﯽ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. (ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺗﺮوﺑﮏ ﻫﻢ اﺗﻔﺎق ﻧﯿﻔﺘﺪ)

به قیمتی از سهام گفته می‌شود که بعد از اینکه قیمت سهام به آن عدد می‌رسد برای مدت زمان طولانی (حداقل ۷ سال)، دیگر به آن سطح قیمت نرسد. در این حالت در صورت شکسته شدن آن سطح قیمتی، سهم مورد نظر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و در صورت حجم زیاد (حداقل ۳ برابر حجم مبنا)، نقطه مناسبی جهت ورود می‌باشد. نقطه ورود دیگر در هنگام تروبک می‌باشد.

به مثال‌های ذیل توجه نمایید:

سهم چکارن بعد شکست سقف ۲۴ ساله که اولین بار در سال ۷۴ به آن سطح رسیده بود در سال ۹۸ این سطح را رد کرده و رشد ۴ برابری را کرده است.

سهم وصنا بعد شکست سقف ۱۶ ساله که اولین بار در سال ۸۳ به آن سطح رسیده بود در سال ۹۹ این سطح را رد کرده و رشد ۲٫۵ برابری را کرده است.

سهم قثابت بعد شکست سقف ۲۴ ساله که اولین بار در سال ۷۴ به ان سطح رسیده بود در سال ۹۸ این سطح را رد کرده و رشد ۸٫۵ برابری را کرده است.

این نکته حائز اهمیت است که هرچه میزان زمان برگشت قیمت به سطح قیمتی قبلی طولانی تر باشد (حداقل ۷سال) حرکت صعودی آن سهم بیشتر می‌باشد. در این راهبرد بهتر است سهم‌هایی را که نزدیک به سقف تاریخی خود هستند شناسایی کرد و پس رد کردن آن سطح اقدام به ورود در آن‌ها نمود.

ابزاری هستند که با فرمول‌های خاص خود ﺟﻬﺖ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﺎزار را ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دﻫﻨﺪ.

اندیکاتورها اندازه حرکت را نشان نمی‌دهند فقط و فقط جهت حرکت را به ما نشان می‌دهند.

این عبارت به معنی همگرایی (Convergence) و واگرایی (Divergence) میانگین متحرک است. این اندیکاتور ابداع آقای جرالد بی اپل است. از این اندیکاتور در تحلیل تکنیکال برای به دست آوردن قدرت، جهت و شتاب در یک روند استفاده می‌شود. این اندیکاتور در اغلب موارد با استفاده از قیمت پایانی محاسبه می‌شود بر خلاف اندیکاتورهای دیگر اندیکاتور MACD فرمول سختی برای محاسبه خود ندارد.

اجزای تشکیل دهنده اندیکاتور MACD:

اختلاف مابین خط MACD و خط سیگنال که به وسیله میله‌های مشکی رنگ نشان داده هسیتوگرام نامیده می‌شود. هرچه قدر میله‌های هیستوگرام بلندتر باشد قدرت قیمت‌ها (صعودی-نزولی) بیشتر است. سطح صفر در اندیکاتور MACD نشان دهنده فضای سهم (مثبت-منفی) می‌باشد اگر MACD و سیگنال در زیر سطح صفر باشد به این معنی است که فضای سهم منفی است و اگر هردو بالای سطح صفر باشند بدین معنی است که فضای عمومی سهم مثبت است.

چگونه سهام موفق بخریم

هرگاه در اندیکاتور MACD در محدوده بالای صفر باشیم (هیستوگرام بالای صفر باشد):

هرگاه در اندیکاتور MACD در محدوده زیر صفر باشیم (هیستوگرام به زیر صفر باشد):

میانگین متحرک متوسطی از قیمت سهام در بازه مورد نظر می‌باشد. میانگین متحرک‌ها در بازه‌های ۹، ۱۴،۲۰،۵۰،۱۰۰، ۱۴۴،۲۰۰ دوره مورد بررسی قرار می‌گیرند. هرچه تایم فریم مورد بررسی بالاتر (ساعتی،چهارساعته، روزانه وهفتگی) باشد، اعتبار میانگین متحرک بیشتر می‌باشد.

میانگین متحرک ۲۰۰ دوره به میانگین سنگین معروف است نشان دهنده حرکت کندل‌ها در ۲۰۰ دوره گذشته می‌باشد. میانگین متحرک‌ها نقش خطوط حمایت و مقاومت دینامیک را دارند بدین گونه که هرگاه قیمت‌ها در بالای میانگین باشد فضای سهم مثبت (صعودی)، هرگاه قیمت‌ها در زیر میانگین متحرک باشند فضای سهم منفی (نزولی) می‌باشد.

ما در این مقاله به بررسی میانگین متحرک ۲۰ دوره می‌پردازیم.این اندیکاتور با نماد MA20 معرفی می‌شود. میانگین ۲۰ دوره نشان دهنده، متوسط قیمتی در بازه ۲۰ کندل اخیر در تایم فریم زمانی مورد بررسی می‌باشد. MA20 از ان جهت جذابیتی بیشتر نسبت به سایر میانگین‌ها دارد که همواره پس از ۲۰ روز معاملاتی شاهد تغییرات قیمتی هستیم.بدین معنی که هرگاه به این میانگین برخورد کرده یا از آن عبور کرده (بالا-پایین) قیمت‌ها برای مدتی در جهت موافق عبور حرکت می‌کنند
حال برای بررسی یک سهم از لحاظ نقطه ورود مناسب دو اندیکاتور فوق را با یکدیگر ترکیب می‌کنیم که نتایج ذیل بدست اماده است:

در زیر چند سهم را براساس این راهبرد بررسی خواهیم کرد. توجه به این نکته ضرروی می باشد که حرکت قیمت می‌بایست از پایین به بالای MA20 و یا درجهت عکس باشد. درواقع می‌بایست قیمت پایانی در بازه زمانی قبلی (کندل قبل) نسبت به MA20 پایین‌تر باشد و قیمت پایانی کندل بعدی در بالای MA20 بسته شود. در واقع شاهد کراس قیمت‌ها با MA20 باشیم.به مثال‌های زیر توجه نمایید:

همزمانی کراس MACD و MA20 باعث ایجاد فضای مثبت قوی در سهم می‌شود و می‌توان از این روش در انتخاب سهم‌های مستعد رشد بهره برد.

همانگونه که مشاهده می‌شود همزمانی در جهت پایین باعث اصلاح قیمتی می‌شود و سپس هنگامی که سهم در جهت رو به بالا دچار همزمانی می‌شود در مسیر صعودی قرار می‌گیرد. چند مثال دیگر را بررسی می‌کنیم:

نکته حائز اهمیت همزمانی کراس MACD و میانگین متل (هیستگرام رو پایین همزمان با عبور قیمت‌ها به زیر سطح میانگین متحرک) می‌باشد که نشان دهنده فضای منفی در این سهم بوده و مناسب ورود نمی‌باشد.

روش انتخاب سهام مناسب با تمرکز بر آیتم‌های تحلیل بنیادی؛ در انتخاب سهام به نکات زیر به ترتیب توجه کنیم؛

بررسی تمامی ابعاد ترازنامه اعم از دارایی‌های جاری و غیرجاری و بدهی‌ها جاری و غیرجاری و حقوق مالکانه یا حقوق صاحبان سهام و مقایسه انها طی دوره ماهانه؛ سالانه و مقایسه ترازنامه حسابررسی شده طی دوره مالی ۵ و۱۰ ساله اخیر شرکت و دریافت نکات ضعف و قوت در ترازنامه.

در صورت‌های سود زیان اکثر افراد ملاک را بر سود هر سهم می‌گذارند که یک خطای خطرناک می‌باشد؛ چرا که باید در صورت‌های سود و زیان به عملیاتی و غیر عملیاتی بودن سود و درامد و هزینه ها نیز توجه شود و این صورت نیز باید بطور مداوم و طی بازه‌های ماهانه سالانه و بازه زمانی ۵ سال متوالی و ١٠ سال متوالی نسبت به دوره‌های قبل و بعد خود مقایسه گردد.

این صورت نشان دهنده این است که شرکت چگونه سرمایه و دارایی خود را هزینه می‌کند.

ایتم دیگر در این صورت بیانگر این است که سرمایه یا دارایی از کجا به شرکت وارد شده است. این صورت نیز باید طی دوره و سال‌های متوالی مورد بررسی و مقایسه با دوره‌های قبل و بعد گردد. با توجه به اینکه شرکت‌ها بسته به نوع فعالیت و تولید یا خدماتی که می‌دهند مورد تقاضای بازار سهام قرار میگیرند این مورد خود یکی از تعیین کنندترین آیتم‌های قیمت می‌باشد.

برای مثال باید در انتخاب سهام توجه داشته باشیم که شرکت خدماتی است یا تولیدی یعنی شرکتی مانند اخابر خدماتی می‌باشد (خدمات دیتا ،مکالمه و..) و شرکتی مانند زاگرس تولیدی است (تولیدی اتانول،ضد یخ و سایر مواد دیگر).

باید تمامی ریسک‌های موجود و نکات مثبت خاص درآن صنعت را بررسی نمایم چرا که می‌تواند در آینده سهم تاثیرگذار باشد؛ سهام دلاری است یا خیر یعنی اینکه آیا شرکت صادرات دارد یا اینکه فقط کالای داخل کشور را ساپورت می‌کند؛ البته برخی شرکت‌ها نیز میتوانند دلاری باشند چرا که مواد اولیه آنها وارداتی است اما سود کمتری نسبت به صادراتی بودن عایدشان می‌شود.

در نسبت های مالی که از مهمترین آیتم‌های تحلیل به حساب می آید شما باید با توجه به داده‌های موجود در ترازنامه صورت سود و زیان و فرمول‌های هرکدام نسبت‌های مالی را محاسبه نماید که قاعدتا بررسی تمامی آنها و تحلیل و انالیزشان بسیار زمان بر است و به همین دلیل یک مورد را مثال میزنیم و مابقی را فقط نام خواهیم برد.

نسبت جاری نشان می‌دهد که دارایی‌های جاری تا چه حد بدهی‌های جاری را پوشش می‌دهد به بیان دیگر این نسبت میزان توانایی پرداخت بدهی‌های جاری شرکت از طریق داریی جاریی را نشان می‌دهد و عدد مناسب این نسبت بزرگتر مساوی یک می‌باشد؛

نحوه محاسبه:

نسبت جاری=دارایی جاری/بدهی جاری

بالا بودن نسبت یعنی اینکه بستانکاران می‌‍توانند به این شرکت اعتماد کنند و نگرانی برای آنها وجود ندارد از طرفی بالا بودن بیش از حد این نسبت طی سال‌های متوالی بطور یک باره بدین معنی است که؛ تمرکز یکباره بر دارایی‌های جاری غیر مولد شرکت محسوب می‌شود به نوعی شرکت دچار عدم مدیرت نقدینگی شده و نتوانسته به نحو احسن از آنها برای سودآوری استفاده کند.

به عنوان مثال: شرکتی طی سال‌های مالی زیر به نسبت‌های جاری که رو به روی آنها درج گردیده رسیده است. (۳۷/۱)١٣٩٠-(۸۰/)١٣٩١-(۸۰/۰)١٣٩٢-(۱۳/۱)١٣٩٣-(۸۲/۰)١٣٩۴… اعداد داخل پرانتز نسبت‌های جاری شرکت الف در همان سال می‌باشد. میانگین نسبت جاری شرکت برابر با ۰٫۹۹ می‌باشد که بیانگیر این است شرکت در بازپرداخت بدهی‌ها به بستانکاران موفق بوده و میانگین عددی که برای این شرکت در نظر گرفته ایم یک می‌باشد که نزدیک به این عدد می‌باشد بنابراین این شرکت تا حد زیادی در بازپرداخت بدهی‌های خود مشکلی ندارد.

در حالت کلی شرایط موجود در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است بطوری که ایا کشور تحریم است؟ ایا شرکت شامل تحریم ها می‌شود؟ تا چه میزان فروش کالا در موقعیت تحریم دارد؟ تحریم صنعت مفید است یا مضر!

شاید برخی تحریم ها باعث راه اندازی صنایع داخلی باشد و کالای ایرانی مورد استقبال قرار گیرد. باید به دنبال کدام صنعت برویم!؟

اخبار یکی از شاکله‌های اصلی و مهم در تشکیل تحلیل فاندامنتال بوده و هست برای مثال خبر افزایش سرمایه یک شرکت بنیاد شرکت را زیرو رو می‌کند و گاه می‌تواند به کمک شرکت بیاید و گاها می‌‍تواند انرا به زمین بزند این ما هستیم که با استراتژی‌های خودمان تحلیل بنیادی را شکل می‌دهیم و اگر مطابق تحلیل و با قاعده به پیش برویم پیش بینی رشد آینده شرکت تحقق پیدا می‌کند و قیمت افزایشی می‌شود.

به طور کلی ما برای مشخص کردن یک سهم و ورود به آن باید ریسک‌های موجود در آن شرکت را شناسایی کنیم ؛

یعنی این که شما با بررسی تمامی ابعاد فاندامنتال سهام را آنالیز کرده و با ریسک‌های موجود در سهم اعم از خرید فروش سود آوری و قیمتها و تارگت‌های اولیه ثانویه و نهایی رو به رو می‌شود انجاست که تصمیم می‌گیرد میزان ریسک سهام چقدر است!

آیا با توجه به شرایط و موقعیت کشور شرکت و شاخص‌های اقتصادی و کل قابلیت رسیدن به تارگت‌های مورد نظر را دارد؟ ریسکی که مربوط به سهم یا صنعت خاصی می‌شود را ریسک غیر سیستماتیک یا قابل حذف نیز میگویند.

برای مثال (افزایش یا کاهش تعرفه واردات خودرو- کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها افزایش قیمت نهادهای دامی و…) اما در ریسک حذف نشدنی بطور ناگهانی یا درگیری نظامی و جنگ و یا تحریم‌های ظالمانه قیمت شروع به افت می‌کند که در این صورت نمی‌توان کاری انجام داد که اینگونه ریسک‌ها را ریسک‌های سیستماتیک و غیرقابل حذف نیز می‌گویند.

به طور کلی ریسکی که بر کل بازار نه یک صنعت و سهام خاصی تاثیر می‌گذارد ریسک سیستماتیک می‌گویند.

در تمامی آیتم‌های فوق باید حداکثر دقت لازم را لحاظ نمود چرا که ذره ای بی دقتی یا سرسری گرفتن موضوع باعث می‌شود شما را از سود به ضرر برساند و کل تحلیل شما را اشتباه سازد.

تمامی موارد فوق مهم می‌باشد اما در اینجا باید بگوییم که هرکس برای خود یک استراتژی و یک برنامه معاملاتی خاصی دارد و با توجه به این آیتم ها عمل میکنند یک نفر با تابلو خوانی یک نفر با صورت مالی و یک نفر با سود اوری به سود یا زیان می‌رسد اما قطعا بررسی همه ابعاد تحلیل فاندامنتال زمان بر می‌باشد ولی به شما این اطمینان را میدهد که سهمی انتخاب می‌کنید از لحاظ ریسک کمترین ریسک را داشته باشد و حداکثر بازده در بهترین حالت ممکن را به همراه خواهد داشت.

بهترین تحلیلگر و آنالیزور کسی است که دائما آیتم‌های فوق را با توجه به گزارشات و اخبار روز دنبال کند و آن را مداوم مورد بررسی قرار دهد که اگر به مورد مشکوکی رسید که در سهم اثر منفی می‌گذارد یا مثبت هرچه زودتر تصمیم لازم را اتخاذ نمایند زیرا سهام ها طی بلند مدت به ارزش ذاتی خودشان نزدیک خواهند شد نه اینکه بصورت سریع (شارپ) برسند پس باید توجه کنیم که بنیاد شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای اینکه مطالب فوق را بهتر درک کنید به مثال زیر توجه فرمایید:

در نتیجه از نظر تکنیک تابلو خوانی این سهم مناسب نمی‌باشد و از این منظر این سهم رد می‌شود.

در نتیجه شرکت طی دوره بلند مدت و کوتاه مدت عملکرد ضعیفی داشته و پیش بینی می‌شود روند نزولی و زیان انباشته شرکت امسال نیز ادامه دار باشد مگر اینکه خبری از حمایت‌های خاص از نهادی خاص باشد یا اینکه در مدیریت شرکت تغیرات اساسی و در ان تغیرات بنیادین را شاهد باشیم.

صورت سود زیان شرکت نیز مانند صورت وضعیت مالی شرکت روند کاهشی را طی ۵ سال اخیر نشان می‌دهد بطوری که از زیان ٧١٩- به زیان ۶٢- به ازای هر سهم رسید و در سال ٩٧ شرکت با سود آوری توانست خود را از مخمصه زیان دهی خارج کند و توانست ب ازای هر سهم ٨۵ ریال سود محقق کند اما باز هم در سال گذشته روند کاهشی داشته و به زیان -۴٧ ریال رسیده که پیش بینی می‌شود این روند کاهشی فعلا ادامه دار باشد مگر اینکه خبرهای خاصی در سهام شاهد باشیم اگرچه قیمت فروش افزایش داشته اما پس از کسر هزینه و در می‌یابیم که شرکت زیانده است و هنوز فاصله زیادی تا سود سازی دارد. بطور کلی صورت سود زیان شرکت نیز مناسب نبوده و نمی‌تواند خریدار برای سرمایه گذاری متقاعد کند.

جریان خالص ورود وجه نقد ناشی از فعالیت‌های عملیاتی طی ۵ سال اخیر مثبت بوده چرا که از زیان ۰۰۰/۶۴- به ۰۰/۲۶۶- (میلیون ریال) رسیده و این مهم یعنی شرکت توانسته وجه نقد ب شرکت تزریق کند اما نتوانسته از این وجه نقد به خوبی استفاده کند ؛

نسبت‌های مالی شرکت باید طی دوره‌های مختلف بررسی شود و آنرا با یکدیگر مقایسه کرد

طی ۵ سال اخیر افت قابل توجهی داشتند که می‌توان به مهمترین ان بازده دارایی ها با ۳۳/۱-٪ بازده حقوق صاحبان سهام با ۱۳/۸-٪ و حاشیه سود عملیاتی ۷۰/۱٪ اشاره نمود ک افت چشمگیری نسبت به سال قبل داشته اند.

نتیجه از نظر کلی تمامی نسبت‌های این شرکت شدیدا ضعیف می‌باشد و حتی ممکن است و توجیه سرمایه گذاری ندارد. از لحاظ نسبت‌های مالی شرکت خرینگ مردود می‌شود.

از لحاظ سودآوری و تعدیل EPS سهام در شرایط فعلی پیش بینی می‌شود شرکت سال جاری را با سود سازی منفی ادامه دهد مگر اینکه در قیمت خودرو و خرید مواد اولیه بازنگری شود و استفاده صحیح از منابع خود باعث پیشرو بودن شرکت در وضعیت سودآوری آن باشد.

شرکت در سال ۹۹ تسهیلات ارزی نگرفته و هیچ گونه صادرات نیز نداشته و باید منتظر صورت‌های جدید شرکت باشیم. پس از این لحاظ شرکت شامل موارد دلاری نمیشود؛

شرایط کشور به گونه ای است که نمی‌توان از آن به عنوان موقعیت مناسب یاد کرد و باید شرکت‌های را از لحاظ ساختاری و شرایط تحریمی بررسی نمود که ایا کالای استراتژیک تولید می‌کنند یا خیر، برای مثال کالای استراتژیک یعنی:

نیاز مبرم جامعه به آن کالا ضروری است یا خیر(مثل آرد-نان-گوشت-خدمات دیتا و….). اینگونه است که می‌توان بهترین سهام را انتخاب نمود؛ در حال حاصر شرکت خرینگ یک شرکت با تولید محصولات رینگی است و نمی‌توان انرا جز کالاهای مهم نام برد اما با توجه به اهمیت تولید داخل باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی برای بنیاد بد این شرکت تولیدی رخ خواهد داد.

شرکت فوق از نظر موارد بررسی شده،مطلبویت قابل قبولی را دارا نمی‌باشد و بهتر است که با توجه به رشد زیاد این شرکت که عمدتا تاثیر عرضه و تقاضا بازار می‌باشد از سرمایه گذاری در این سهم اجتناب نماییم.

توجه داشته باشید که ارزش ذاتی این شرکت کمتر از قیمت فعلی و بازاری این سهم است و می‌توان آنرا زیر ١٠٠٠ تومان حدس زد.

خالص ارزش دارایی:

دارایی کل -بدهی کل

۲،۱۱۸،۸۶۹-۱،۸۶۸،۶۱۴=۲۵۰۲۵۵

در انتها لازم به ذکر است که هیچ فرمول جادویی برای انتخاب بهترین سهام بازار وجود ندارد، هرکس وعده سودهای بزرگ و رویایی بدون زحمت را به شما داد، بدانید به احتمال زیاد در حال فریب شماست.

ضمنا یکی از مهمترین فاکتورها در سرمایه گذاری در بورس که در کمتر جایی به شما یادآوری می‌شود “مهارت معامله گری” است که فقط با آموزش دیدن توسط افراد خبره و باتجربه به آن دست پیدا می کنید و کلاس بورس نخبگان خانه سرمایه یکی از بهترین ها برای کسب دانش سرمایه گذاری در ایران است.

همیشه به یاد داشته باشید که نوسان ذات بازار سهام است. هیچگاه نظر تمام افراد برای یک سهم ثابت نمی‌شود و دائما در حال تغییر است. فرض کنید یک تحلیل گر بنیادی سهم مناسبی را یافته و خریداری کرده اما سهام در چند روز بعد افت قیمت بیشتری داشته و آن شخص سرمایه خود را در خطر می‌بیند حال اگر به تحلیل خود شک کند و با عدم اعتماد به نفس دچار ترس شود ممکن است سهام خود را بفروشد و ضرر کند، اما پس از مدتی قیمت سهم رشد بسیاری می‌کند و تحلیل گر می‌فهمد که تحلیلش درست بوده و عملکرد اشتباه او بخاطر عدم تسلط بر احساساتش بوده.

در بازار بورس تمام اتفاقات در اثر تصمیم‌ها و انتخاب‌های شما اتفاق می‌افتد و شما می‌توانید سود های بی نهایت و ضرر های سنگینی را تجربه کنید و همگی این موارد به مهارت‌های فردی و کنترل درونی شما بستگی دارد.

نویسنده: امیر بلیوند

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: ۳.۵ / ۵. تعداد امتیاز: ۲۷

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

بسیار عالی و روان و سودمند و بدون خساست بود استفاده کردم متشکرم

.اگه امکان داره واسه تحلیل تکنیکال نیز مقاله ارایه بدید. مثل این مقاله خوش بیان باشه. خواهشا?
.بسیار عالی و فنی

ممنون خیلی خوب وساده بیان شده،
 

سلام من که اطلاعات کافی ندارم وپول زیادی هم نمیخوام بزارم البته برای شروع آن ولی انشالله باگذشت زمان سپرده رازیادمیکنم حالا کسی هست بگه چه شرکتی سهام بگیرم

سلام.
شما برای معامله کردن نیاز به آموزش دارید تا خودتان تحلیل و معامله کنید. به قول معروف ماهیگیری را یاد بگیرید و از معرفی کردن شرکت از طریق دیگران خودداری کنید.
موفق و پیروز باشید

کجا میتونم برای تحلیل شرکت ها آموزش ببینم (البته میخواهم اینترنتی در خانه یاد بگیرم)؟
و از چه سایتی سهام بخرم

سلام و روز بخیر اقای صفرلو.
شما برای آموزش از راه دور می توانید از دوره های نوین خانه سرمایه استفاده کنید. جهت مشاوره بیشتر با شماره ۹۱۰۰۷۵۹۰ تماس بگیرید.
موفق باشید

عالی ساده و روان

خیلی مقاله خوبی بود . تشکر

عالی استفاده کردیم تشکر

موفق و پرسود باشید

مطالب مختصر و مفید بود باتشکد

مطالب مختصر و مفید بود باتشکر فراوان

بسیار خوب و مختصر و مفید دید ما را بازتر کردید ممنونم.

مطالب مختصر و مفید بود
با تشکر از نویسنده

با سلام و تشکر . بسیار عالی و کاربردی بود موفق باشید

خیلی خوب بود انتظار بیشتر ازاین را داریم متشکرم

سلام بنده دکتری حسابداری دارم و از سال ۱۳۸۰ تا حالا بصورت حرفه ای در بورس فعالیت میکنم،از مطالب ارزنده مولف بسیار لذت بردم،لطفا مجددا تکرار شود

سلام وقت بخیر.
خیر ما سبدگردانی نمیکنیم. خانه سرمایه در زمینه آموزش بورس فعالیت می کند.
موفق و پرسود باشید

صحبتهای ایشون بدک نیست..البته مهمتر دوره هاس ..امیدوارم واقعا آموزنده وبدردبخور وکاربردی باشد

سلام میشه راهنمایی کنید از کدوم شرکت ها سهام بخریم ممنون میشم

سلام منم لیسانس حسابداری دارم خیلی دنبال اینم که بورس یادبگیرم میتونم از شما کمک بگیرم ؟

سلام برای اطلاع در ساعات اداری با شماره زیر تماس بگیرین
۰۲۱۹۱۰۰۷۵۹۰

سلام بسیارعالی و حرفه ای،لطفا تکرارشود

بسیارعالی وکاملا علمی لطفابرای آموزش بیشتر راهنمایی بفرمایید چون رشته تحصیلی من هیچ ارتباطی بااقتصادوحسابداری ندارد

سلام ،اینهایی که شما بعنوان آموزش میگذارید علم اقتصاد است و ارتباطی در حال حاضر به بورس ایران ندارد .درحالی که بورسهای جهان فرو میریزند بورس ایران بعرش رسیده و دلایل سیاسی دارد لذا از کلی گویی بپرهیزید و بفرمایید الان بورس ایران چرا الکی الکی رشد میکند ؟

با سلام و احترام
یادگیری مفاهیم مقدماتی و پیشرفته علم اقتصاد، به منظور درک ماهیت و فعالیت موفق در بازار بورس بسیار مفید است. رشد بازار بورس طی دو سال اخیر، مربوط به ورود مداوم حجم سنگین نقدینگی به این بازار می‌باشد.

سلام تشکر از مطالب مفیدتون

عالی بود متشکرم

با درود و تشکر
خیلی خوب بود.تحلیل پایه رو چطور میشه یاد گرفت؟ با توجه باینکه شرکتهای زیادی وجود دارد در بورس ، چطور میشه در چند جلسه کلاس اطلاعات بنیادی رو فرا گرفت؟

با سلام دوست عزیزتفاوت بین تحلیل تکنیکال و بنیادی چیست؟تحلیل بنیادی سهام در بورس چگونه انجام می شود؟آموزش مفهوم حاشیه سود در تحلیل بنیادیرویکردهای تحلیل بنیادی در بورسرویکردهای تحلیل بنیادی در بورس

سلام با تشکر از سایت خوبتون
من برای اولین بار میخوام تو بورس شرکت کنم و بخاطر اینکه اطلاعات کافی ندارم با سرمایه زیر ۵ میلیون تومان میخواهم شرکت کنم به نظر شما چه سهامی بخرم که بازده زودرس داشته باشه؟
لطفا راهنمایی کنید

باسلام دوست عزیز
باتوجه به روشهای موجود درشناسایی و بررسی سهام و کسب اطلاع از وضعیت بازار اقدام به خرید کنید

بسیار عالی بود استفاده کردم متشکرم

خیلی خوب بود.ممنونم

با سلام
با احترام، ضمن عرض سلام و خسته نباشید
تحلیل را بلد نیستم لطفا به شکل کاملا صریح و روان برای ایمیل اینجانب آموزش آن را بفرستید .

ارادتمندشما حسن کاظمی

سلام دوست عزیز شما باید اینکار را آموزش ببینید و فقط با شرکت در کلاس های آموزش بورس این اتفاق برای شما ممکن میشه

عالی و سپاس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چه کسی گفته که برای خرید سهام در بورس باید از هفت خوان رستم عبور کرد؟ در این مقاله یه صورت ساده توضیح داده شده که بورس قابل خریدن نیست، در واقع بورس مجموعه‌ای از سهام است و شما باید در بورس، سهام هر شرکت را خریداری کنید و خرید بورس یک غلط مصطلح است!

آیا خرید سهام در بورس برای من امکان‌پذیر است؟ شاید در گذشته چنین سؤالی را از خود نمی‌پرسیدید، اما در چند ماه گذشته و مشاهده‌ سودهای آن‌چنانی هر کسی را به این فکر واداشته که چطور واقعاً می توانیم در بورس سهام بخریم؟ چگونه افراد بسیاری در این بازار در حال سود بردن هستند و سر شما بی‌کلاه مانده است؟ آیا واقعاً سود گرفتن از این بازار به همین راحتی‌ها است؟ اگر بخواهم به یک سود مستمر در بورس فکر کنم چه روشی برای آن وجود دارد؟ آیا واقعاً سودهایی که در گوشه و کنار و صفحه مجازی می‌شنویم راست هستند؟

این‌ها و بسیاری از سؤالات دیگر از جمله مواردی هستند که اخیرا ذهن بسیاری از مردم ایران را به خود مشغول کرده‌‌اند. صف‌های طویل و دراز آن‌ها در پشت شعبه‌های کارگزاری ها برای ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی خود گواه این ادعا است.

خرید سهام در بورس خیلی هم سخت نیست. در قدیم برای خریدوفروش در بورس نیاز به طی کردن هفت خوان رستم داشتید، اما در دنیای پیشرفته‌ امروز تنها کافی است در یک کارگذاری ثبت‌نام کنید و کد بورسی بگیرید. بعد از آن می‌توانید هر گوشه از دنیا که باشید، تنها با یک موبایل هوشمند و اینترنت به خرید بورس بپردازید.

افراد حاضر در یک جامعه همواره به دنبال افزایش ثروت خود هستند و در این راستا به دنبال بررسی فرصت‌های پیش رو بوده با از این طریق بتوانند خود را از کاهش ارزش پول ایمن کنند و بتوانند رفاه و آسایش اقتصادی خود را افزایش دهند.چگونه سهام موفق بخریم

در تمامی جوامع، بورس به عنوان یک ابزار مفید و جذاب در جهت نیل به هدف فوق است. در ایران نیز این موضوع صادق بوده و به تدریج افراد حاضر در جامعه به اهمیت این موضوع بیش از پیش پی می‌برند.

در این مقاله به شما مطالبی را درباره حضور در آن و نحوه خرید سهام در بورس تهران ارائه خواهیم داد.

مبتدیان و کسانی که تازه وارد این بازار متلاطم می‌شوند باید به یاد داشته باشند که بورس هم می تواند سودهای آن‌چنانی برای شما به دنبال داشته باشد و هم ضررهای هنگفتی را به شما تحمیل کند. شاید در گوشه و کنار و در دنیای اینترنت روش‌های بسیاری برای کسب سود در این بازار دیده باشید، اما هیچ‌کس از راه‌های ضرر کردن و یا ضرر نکردن صحبت نمی‌کند.

بهترین کار برای کسانی که تازه وارد این بازار می‌شوند، استفاده از راهنمایی‌های یک مشاور با تجربه است. مشاوری مسلط به این حوزه، می‌تواند کلید موفقیت هر کسی در این بازار باشد. البته کسی که خودش در گرداب ضرر گیرکرده است، مشاور خوبی برای شما نخواهد بود.

–جدول متوسط رشد نرخ سالانه از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۶–

نمودار بالا مشخص‌کننده‌ میزان رشد بازارهای مختلف اقتصادی در ایران از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۶ را نشان می‌دهد. به وضوح در این نمودار مشخص است که بورس با اختلاف فاحشی بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در ایران بوده است.

البته این نمودار در یک بازه‌ ۲۶ ساله تهیه شده است. جالب است که هر چه جلوتر می‌رویم و بازه‌های زمانی را کوچک‌تر می‌کنیم، بورس اختلاف خود را در سودهی با رقبا بیشتر و بیشتر به ما نشان می‌دهد. حال بیایید این تفاوت را برای ۱۰ سال گذشته با هم ببینیم.

جدول بالا که مقایسه‌ میزان بازدهی بازارهای مختلف ایران از آبان سال ۱۳۸۸ تا آبان سال ۱۳۹۸ را نشان می‌دهد، خود به تنهایی نشان از بهتر بودن بازار سرمایه و بورس نسبت به بازارهای دیگر در این بازه‌ زمانی است.

ورس در ۱۰ سال گذشته با ثبت ۲۳۸۲ درصد از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ خود یعنی سکه، اختلاف بسیار زیادی دارد. اگر هنوز با این اعداد نتوانسته‌اید خود را قانع کنید، بیایید همین روند را در نیمه‌ نخست سال ۱۳۹۸ با هم بررسی کنیم.

–جدول میزان بازدهی بازارهای مالی در نیمه نخست سال ۱۳۹۸–

نمودار بالا بازدهی بازارها را در نیمه‌ نخست سال ۹۸ بررسی کرده است. همان‌طور که می‌بینید بورس با ۶۹ درصد سوددهی مثل همیشه سبزِ سبز است. در حالی که در همین بازار دلار و طلا افت داشته‌اند.

میزان سود دهی بازار مسکن هم در این مدت ۱۷ درصد بوده است. این نمودارها و اعداد نشان می‌دهد که چرا سرمایه‌گذاری در بازار بورس بهترین روش سرمایه‌گذاری در ایران است؛ نمودارهایی که نه فقط برای یک سال بلکه برای سال‌های بسیار دور هم صحت چیزی غیر از این را اثبات نکرده‌اند.

البته سرمایه گذاری در بورس هم مانند همه‌ بازارهای سرمایه‌گذاری دارای مزایا و معایبی است. هر شخصی قبل از ورود به هر بازاری باید مزایا و معایب آن را بررسی نموده و سپس اقدام به ورود نماید. برای کسانی که با چم و خم بازار آشنایی نداشته باشند، این بازار می تواند کمی ریسک داشته باشد.

ورود به بازار بورس برای هر شخصی امکان‌پذیر بوده و محدودیت زیادی برای افراد در این بازار وجود ندارد. البته محدودیت‌های ناچیزی مانند حداقل مدرک دیپلم در زمان دریافت کد بورسی برای کاربران در نظر گرفته‌شده که آن هم باز مانعی برای سرمایه‌گذاری در این بازار نیست. زیرا به صورت غیرمستقیم هم امکان سرمایه‌گذاری و خرید سهام در بورس وجود دارد.

برخلاف بسیاری از بازارهای سرمایه‌گذاری که برای شروع نیاز به مبالغ هنگفت دارند، در حال حاضر شما تنها با ۵۰۰۰۰۰ تومان می توانید در بازار سرمایه اقدام به خرید سهام در بورس نمایید.

برای خریدوفروش یک ملک یا حتی سکه و طلا چه روش‌هایی وجود دارد؟ آیا شما می توانید با نشستن در خانه بهترین ملک منطقه را بخرید؟ بازار بورس برخلاف این بازارها هیچ نیازی به حضور فیزیکی شما در مکانی خاص نخواهد داشت. در واقع تنها ابزار لازم برای خرید سهام در بورس یک موبایل یا لپ‌تاپِ متصل به اینترنت است.

شما هر وقت که اراده کردید می توانید سهامی را خریده و یا آن را به فروش برسانید؛ بنابراین این اجازه را خواهید داشت که به راحتی دارایی‌های خود را به پول و یا برعکس تبدیل نمایید. از دیگر مزایای بازار بورس هم می توان به:

و مواردی از این دسته اشاره کرد.

در میان مزایایی که برای بازار بورس ایران برشمردیم، یک مزیت فوق‌العاده به تازگی در حال اضافه شدن به این بازار است. سازمان بورس ایران در اقدامی جدید اعلام کرده است که امکان فروش تعهدی برای کاربران فراهم خواهد شد. این به معنی دو طرفه شدن این بازار است.

در واقع با این مزیت شما هم می توانید با بالا رفتن قیمت سهام سود خوبی کسب کنید و هم با پایین آمدن آن؛ امکانی که در هیچ یک از بازارهای دیگر اقتصادی برای شما فراهم نخواهد شد.

هر شرکتی که در بازار بورس پذیرفته می شود، دارای ارزش‌ها و سرمایه‌هایی است. سازمان بورس ایران بعد از ثبت‌نام هر شرکت بورسی، میزان سرمایه و دارایی‌های آن را برآورد نموده و آن را به قسمت‌های جزئی تقسیم می‌نماید. هر واحد از ارزش این شرکت‌ها، در بازار بورس با سهم شناخته می شود. پس هر سهم در بازار بورس معادل با کوچک‌ترین واحد ارزش یک شرکت می باشد.

البته همه‌ سهام یک شرکت در بازار بورس عرضه نمی‌شود. بلکه هر شرکتی به فراخور میزان سرمایه و دارایی خود تنها بخشی از سهام خود را در بازار عرضه می‌نماید.

برای مثال شرکت پالایش نفت بندرعباس با نماد شبندر، در بازار بورس به تعداد ۲۶ میلیارد و ۶۸۸ میلیون سهم تقسیم شده است. در واقع هر سهم از شبندر ارزشی معادل ۱ تقسیم بر ۲۶ میلیارد و ۶۸۸ میلیون از دارایی‌های شبندر را دارا می باشد؛ اما تنها ۱۰ درصد از سهام این شرکت در بازار بورس عرضه شده و امکان خریدوفروش آن برای افراد میسر است.

کاربرد اصلی سهام در واقع تقسیم‌بندی ارزش‌های یک شرکت به واحدهای کوچک قابل خریدوفروش می باشد. هر شرکتی در بازار بورس ارزش کل دارایی‌های خود را به قسمت‌های مساوی تقسیم می‌نماید. هر واحد از این قسمت‌های مساوی یک سهم از شرکت مذکور می باشد که هر فرد فعال در بازار بورس برای خرید سهام در بورس می‌بایست این سهم‌ها را خرید و فروش نماید.

قبل از ورود به بازار سرمایه مانند هر بازار دیگری شما نیاز خواهید داشت تا با برخی از مفاهیم و اصول اولیه این بازار آشنا باشید. داشتن دانش کافی برای خرید سهام در بورس امری کاملاً ضروری است، مخصوصا برای کسانی که تمایل دارند به صورت مستقیم در این بازار سرمایه‌گذاری نمایند. موفقیت در بورس مستلزم آشنایی با مفاهیم و اصول بازار سرمایه است. برخی از مهم‌ترین مفاهیم بازار سرایه عبارتند از:

کارگزاری شرکتی است که از طرف سازمان بورس ایران به عنوان واسطه انجام معاملات در بازار بورس برای کاربران عمل می‌نماید. هر کارگزاری با مجوزی که از سازمان بورس دارد، بستر لازم جهت خرید سهام در بورس را برای کاربران فراهم می‌نماید. این شرکت‌ها خود در روند قیمتی سهام بورس دخالتی ندرند.

هر شرکتی که در بازار بورس پذیرفته می شود، با یک نماد مشخص می‌گردد. نماد هر شرکت در بازار تنها معرف آن شرکت بوده و هیچ ارزش دیگری برای آن ایجاد نمی‌کند. نحوه‌ نمادگذاری شرکت‌ها هم یک اسلوب ثابت دارد.

این نمادها از دو بخش اصلی تشکیل می‌شوند:

چگونه سهام موفق بخریم

برای مثال نمادهای شرکت‌های وابسته به صنعت خودرو در بورس با حرف خ شروع می‌شوند و نماد شرکت خودروسازی سایپا خساپا است.

نمادهای شاخص ساز اصطلاحی است در بازار سرمایه و به نمادهایی اطلاق می شود که در یک روز کاری بیشترین تأثیر را بر روی شاخص می‌گذارند. معمولاً شرکت‌های بزرگ مانند شرکت‌های پتروشیمی و یا بانک‌ها، چون تعداد سهام بسیار زیادی دارند، معاملات انجام شده در آن‌ها تأثیر زیادی روی شاخص می‌گذارد.

در یک روز کاری معمولاً اگر این شرکت‌های بزرگ منفی معامله شوند، شاخص نیز منفی شده و اگر مثبت معامله شوند، شاخص نیز مثبت خواهد بود. البته باید به کلمه‌ معمولاً در این جمله دقت نمایید.

شاخص کل که احتمالاً نام آن را در اخبار و رسانه‌ها زیاد شنیده‌اید، تعریفی از میانگین کل وضعیت بازار بورس ایران است. تمام سودها و زیان‌هایی که تک‌تک نمادهای فعال در بازار ایجاد می نمایند، نمادی با عنوان شاخص بورس را می‌سازند. مثبت بودن این شاخص معمولاً به معنی مثبت بودن اکثریت نمادهای بورس و منفی بودن آن نیز به معنی منفی بودن اکثریت نمادهای بورسی در یک روز کاری می باشد.

تحلیل تکنیکی و تحلیل بنیادی علمی است که توسط آن یک سرمایه‌گذار می‌تواند آینده‌ یک سهم را در بازار بورس پیش‌بینی نماید. در واقع شما اگر به دنبال خرید سهام در بورس هستید، باید مشخص کنید که چه سهمی در آینده مستعد رشد بوده و چه سهمی منفی معامله خواهد شد. این اصلی‌ترین کلید بازار سرمایه است که با استفاده از علم تکنیکال و بنیادی می توان آن را تشخیص داد.

برای دریافت کد بورسی نیاز به تهیه‌ مدارکی خواهید داشت. مدارک لازم برای دریافت این کد عبارت‌اند از:

ثبت نام در بورس از طریق کارگزاری‌های معتبر انجام می‌پذیرد. با مراجعه به دفاتر و شعبات این کارگزاری‌ها در ساعات اداری و ارائه مدارک بالا می توانید برای ورود به بازار سرمایه ثبت‌نام نمایید.

برای دریافت کد بورسی نیاز به ثبت نام سجام هم خواهید داشت. سجام مخفف نام “سامانه‌ جامع اطلاعات مشتریان“ است. سازمان بورس برای مبارزه با پول‌شویی و کنترل خریدوفروش‌ها در بازار بورس اقدام به راه‌اندازی این سامانه نموده است. کسانی که اخیراً برای دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه می نمایند، در همان زمان ثبت‌نامِ سامانه‌ی سجام هم برای آن‌ها صورت می‌پذیرد؛ اما به صورت کلی مراحل ثبت‌نام در این سامانه به شرح زیر می باشد:

البته با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت هم می توانید تمام این موارد را انجام دهید. برای ثبت‌نام در این سامانه نیاز به اطلاعات شخصی هویتی، آدرس منزل، موقعیت شغلی، میزان دارایی‌های فعلی و شماره حساب شبا خود خواهید داشت. ثبت‌نام در این سامانه برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی اجباری خواهد بود.

پس از ثبت‌نام برای دریافت کد بورسی و سامانه‌ سجام، معمولاً طی ۲ تا ۳ روز کاری این کد برای شما ارسال خواهد شد. کد بورسی در سامانه‌ آنلاین شما قابل مشاهده است. کارگزاری کد آنلاین شما را به آدرس ایمیل شما ارسال می‌کند و شما با ورود به این فضای آنلاین می توانید کد بورسی خود را در آن مشاهده نمایید.

دقت نمایید که دریافت کد بورسی برای کاربران محدودیت سنی ندارد. افراد بالای ۱۸ سال می توانند با به همراه داشتن مدارک بالا در دفتر هر کدام از کارگزاری‌ها اقدام به دریافت این کد نمایند. والدین نیز می‌توانند برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود کد بورسی بگیرند. اما افراد زیر ۱۸ سال تنها می توانند کد بورسی آفلاین داشته باشند و امکان حضور آن‌ها در فضای آنلاین تا رسیدن به سن ۱۸ سالگی وجود نخواهد داشت.

فضای آنلاین هم پلتفرمی است که کاربران می توانند با ورود به این بخش، به صورت آنلاین تمامی سهم‌های بورس را مشاهده و اقدام به خرید سهام در بورس به صورت آنلاین و غیرحضوری نمایند.

فعالیت در بازار سرمایه در کنار همه‌ شیرینی‌ها و جذابیت‌هایی که دارد، با ریسک‌هایی نیز همراه خواهد بود. از این رو کاربران بی‌تجربه که در حال یادگیری مفاهیم این بازار می‌باشند، بهتر است با مبالغ کمی وارد بازار شوند و با کسب تجربه در آن کم‌کم میزان سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند.

حتی حرفه‌ای‌های این بازار نیز معمولاً برای خرید سهام در بورس و ورود به یک سهم به صورت پله‌ای عمل نموده و کم‌کم مبلغ سرمایه‌گذاری خود را افزایش می‌دهند. حضور با مبالغ کم هر چند ممکن است برای شروع سودهای آن‌چنانی به دنبال نداشته باشد، اما تجارب خوبی برای شما ایجاد خواهد نمود.

فعالیت در بازار سرمایه و خرید سهام در بورس نیاز به هیچ مدرک خاصی ندارد و شما یک ماه پس از دریافت کد بورسی می‌توانید به خرید بپردازید. تمام شرکت‌های بازار بورس در آدرس سایت رسمی این بازار به نشانی http://www.tsetmc.ir مشخص می‌باشند.

ریز مشخصات و جزئیات هر کدام از شرکت‌های حاضر در بازار بورس هم در سامانه‌ای موسوم به سامانه‌ کدال درج‌شده است. با ورود به این سامانه، شما می‌توانید تمام فعالیت‌ها، دارایی‌ها و همه‌ گزارشات مربوط به تک‌تک شرکت‌های فعال در بازار سرمایه را مشاهده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل نمایید.

اما برای حضور موفق و کسب سود در این بازار نیاز خواهید داشت که با مفاهیم بازار و روش‌های پیش‌بینی بازار آشنا شوید. همچنین لازم است تجزیه و تحلیل بازار به صورت بنیادی را یاد بگیرید و در تحلیل تکنیکال به یک فرد حرفه‌ای تبدیل شوید. تنها در این صورت است که می توانید در این بازار به سود مستمر برسید؛ در غیر این صورت حتی کسب سود در بازار بورس هم موقتی بوده و دائمی نخواهد شد.

با استفاده از کد آنلاین و ورد به سامانه‌ آنلاین معاملات در بازار بورس این امکان برای شما فراهم است تا به خریدوفروش سهم بپردازید. به صورت کلی انجام عملیات زیر در بازار بورس در این سامانه برای شما امکان‌پذیر خواهد بود:

نحوه‌ خرید سهام در بازار بر پایه‌ مناقصه پیش می‌رود. به این صورت که هر سهم در هر روز کاری یک محدوده‌ مشخص برای قیمت‌گذاری دارد. خریداران می‌بایست در واقع در یک مناقصه شرکت نمایند و هر کس قیمت بیشتری را برای خرید آن سهم ارائه نماید، در بالای لیست قرارگرفته و خرید برای وی امکان‌پذیر خواهد شد. برای خرید سهم همه‌ افرادی که قیمت بیشتری از شما ارائه کرده باشند، باید سهام خود را خریداری نمایند تا نوبت به شما برسد.

فروش سهام در بازار سرمایه طبق اصول مزایده صورت می‌گیرد. یعنی هر کس در محدوده‌ قیمت روزانه‌ سهام، قیمت پایین‌تری برای فروش پیشنهاد نماید، در صدر لیست فروشنده‌ها قرارگرفته و هر کس به نوبت خود سهام خود را به فروش خواهد رساند.

عرضه اولیه به معنی حضور تازه یک شرکت و نماد جدید در بازار سرمایه است. امکان خرید عرضه اولیه برای هر فردی تنها به مقدار مشخصی امکان‌پذیر می باشد.

خرید سهام در این بازار به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. اما مهم‌تر از خرید سهام در بورس و روش‌های آن، اطلاع از این مسئله است که چه سهمی باید بخرید؟ انتخاب سهم مناسب برای خرید نیاز به آموزش تجزیه و تحلیل بازار دارد.

برای شروع سرمایه گذاری در بورس می توانید با خرید نمادهای عرضه اولیه شروع کنید. خرید این نمادها معمولاً ریسکی نداشته و شما در چند روز ابتدایی سود خواهید کرد. با خرید عرضه اولیه‌ها می‌توانید کار با پلتفرم‌های مختلف را نیز امتحان نموده و در آن‌ها تجربه کسب کنید.

هر شخص با مراجعه به کارگزاری که در آن کد بورسی خود را دریافت کرده است می تواند برای خرید سهام اقدام نماید. برای این کار مراحل خیلی ساده‌ای در پیش خواهید داشت. یک ماه پس از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه نموده و تقاضای فرم خرید سهام نمایید. دقت کنید که این فرم باید دقیق و واضح پر شود تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

در فرم علاوه بر اطلاعات خود بایستی اطلاعات مربوط به نماد مورد نظر اعم از قیمت، حجم و بازه‌ زمانی این خرید را مشخص نمایید. استفاده از روش حضوری جهت خرید سهام در بورس برای همه‌ افراد به خصوص افراد زیر ۱۸ سال که کد آنلاین ندارند، امکان‌پذیر می‌باشد. دقت کنید که برای این خرید باید هزینه‌ لازم برای آن در حساب کاربری شما موجود باشد و یا آن را به حساب کارگزاری واریز نمایید.

یکی دیگر از روش‌های رایج خرید سهام در بازار بورس ایران خرید به صورت تلفنی است. برای این منظور با شماره‌ تلفن کارگزاری خود تماس گرفته و درخواست خرید خود را ثبت کنید. قبل از این خرید باید حساب کاربری خود را به اندازه‌‌ مقدار مبلغ مورد نیاز برای آن پرکنید.

در روش خرید و فروش اینترنتی سهام، شما یک قرارداد خرید و فروش اینترنتی با کارگزار را تکمیل می کنید و پس از آن کارگزار به شما یک کد کاربری و رمز عبور می دهد. شما با داشتن این رمز در هر ساعتی از شبانه روز می توانید به سایت کارگزاری مراجعه کرده و درخواست خرید یا فروش خود را ثبت کنید که پس از تایید توسط کارگزاری معامله گران کارگزاری در اولین زمان ممکن درخواست شما را انجام می دهند.

پس در این روش نیز مثل دو روش اول، خرید و فروش شما توسط معامله گران کارگزاری انجام می شود با این تفاوت که سفارش دهی شما از طریق اینترنت صورت می گیرد.

در روش اول کارگزاری به شما نام کاربری و رمز عبوری جدای از اطلاعات ورود به سامانه معاملات آنلاین تخصیص خواهد داد تا شما از این طریق درخواست خرید و فروش خود را در هر ساعتی از شبانه روز ثبت نمایید. البته لازم به ذکر است که هر سفارش خرید یا فروش شما بایستی حداقل ارزش ۵ میلیون ریال را داشته باشد. در هنگام ثبت سفارش خرید کمتر از این عدد سفارش شما ثبت نمی شود و در هنگام ثبت سفارش فروش اینکار تخلف معاملاتی محسوب می شود.

اما در روش دوم کارگزاری به شما نام کاربری و رمز عبور معاملات آنلاین را تخصیص خواهد داد و شما مستقیما به حساب شخصی آنلاین خود متصل می شوید. مهم ترین ویژگی خرید و فروش سهام در بورس بصورت آنلاین سرعت عمل در ارسال و ویرایش درخواست معاملات می باشد. هم چنین می توانید درخواست خرید پلکانی را در کسری از ثانیه انجام دهید. لازم به ذکر است که تدبیر و صحرا رایج ترین سیستم های معاملاتی آنلاین در بین کارگزاری ها هستند و برخی از کارگزاری ها نیز سامانه های معاملاتی خاص خود را راه اندازی کرده اند که نمونه هایی از آن در بازار مشهود هستند.

حداقل سرمایه لازم جهت انجام خرید و فروش آنلاین ۵ میلیون ریال (۵۰۰ هزار تومان) می باشد ولی سقفی به لحاظ ارزش معاملات وجود ندارد (مگر در نماد معاملاتی خاص ناظر برای آن سهم سقف معاملاتی مشخص کند). در واقع هر سفارش خرید شما بایستی به ارزش حداقل ۵ میلیون ریال باشد (مثلا ۵۰۰۰ سهم ۱۰۰۰ ریالی).

این قانون در مورد فروش سهام هم صادق است و نمی توانید سفارش فروش کمتر از ۵ میلیون ریال وارد کنید و این کار تخلف معاملاتی است و امکان مسدود شدن کد معاملاتی شما وجود دارد. البته اگر ارزش ریالی کل سهام یک نماد خاص شما کمتر از ۵ میلیون ریال است می توانید یک سفارش فروش در آن نماد به مبلغ کل دارایی خودتان ارسال کنید وگرنه مشمول تخلف معاملاتی خواهید شد.

ممکن است شما قصد سرمایه گذاری ۲ میلیارد ریالی در بورس داشته باشید. از آنجایی که سقف واریز به حساب کارگزاری در هر نوبت پرداخت معادل ۵۰۰ میلیون ریال می باشد. بنابراین بایستی در ۴ نوبت پرداخت را انجام دهید تا حساب آنلاین شما به مبلغ ۲ میلیارد ریال شارژ شود.

خرید سهام در بورس به صورت آنلاین یا برخط محبوب‌ترین روش خریدوفروش سهام در بورس ایران است. در این روش هر کس با ورود به قسمت کاربری خود با استفاده از کد آنلاین، امکان مشاهده‌ جزئیات مربوط به هر نماد اعم از قیمت لحظه‌ای، بازه‌ قیمت روز، حداقل و حداکثر قیمت مجاز روز، حجم معاملات و سایر موارد لازم وجود دارد.

از ساعت ۹ هر روز تا ۱۲:۳۰ که بازار بورس فعال می باشد، می‌توانید با مراجعه به این سامانه اقدام به خریدوفروش سهام نمایید. در این سامانه بعد از جستجوی هر نماد فرمی برای خریدوفروش آن به شکل زیر ظاهر خواهد شد.

جلوی آیکون ذره‌بین جایی که جستجوی سهم را مشاهده می‌کنید، باید نماد مورد نظر خود را برای خریدوفروش درج نمایید. با تایپ نام نماد و کلیک بر روی آن به صفحه‌ زیر هدایت خواهید شد.

در تصویر بالا مشخصات نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) را مشاهده می‌کنید. سمت راست این شکل اطلاعات مربوط به معاملات امروز و مشخصات لازم از این نماد درج ‌شده است. این اطلاعات شامل قیمت لحظه‌ای نماد، حجم معاملات و سایر اطلاعاتی که خریدار به آن‌ها نیاز دارد، هستند. در قسمت سمت چپ هم قیمت‌های پیشنهادی خریداری و فروشنده‌ها را مشاهده می‌نمایید.

در میانه‌ این تصویر، جدولی وجود دارد که شما بایستی تعداد و قیمت مورد نظر برای خرید نماد شتران را در آن وارد نموده و روی گزینه‌ خرید کلیک کنید. به همین سادگی می توانید اقدام به خرید سهام در بورس نمایید.

ما در کلاس بورس خانه سرمایه از همان روز ابتدا از اولین خرید و اولین آموزش در کنار شما هستیم. ما با هم می‌توانیم پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کنیم. موفقیت هر عضو از خانواده‌ خانه سرمایه مسئولیتی است که روی دوش خود می‌بینیم.

هیچ مانعی برای موفقیت در بازار بورس ایران پیش روی شما قرار ندارد، جز خود شما. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید و اجرا کنید. اگر تا کنون از بیرون نظاره‌گر سودهای کلانی که بسیاری از افراد در این بازار داشته‌اند، بوده‌اید، دیگر زمان آن رسیده است که خود دست به کار شوید. کسانی که تصور می‌کنند ورود به این بازار سخت و پیچیده و یادگیری مفاهیم مختلف و سامانه‌ معاملاتی آنلاین برای آن‌ها غیرممکن است، هنوز نمی‌دانند که چقدر کار می‌تواند برایشان ساده باشد.

همه‌ کسانی که در حال حاضر در حال فعالیت در این بازار می‌باشند، روزی مانند شما اطلاعات خیلی زیادی از این بازار نداشته‌اند. خانه‌ سرمایه از آموزش بورس گام به گام و مرحله به مرحله خرید سهام در بورس به صورت آنلاین تا جایی که خودتان به راحتی سهام‌های مستعد رشد را شناسایی کرده و برای خرید آن‌ها اقدام نمایید، در کنار شما خواهد ماند.

سامانه‌ معاملاتی آنلاین کارکرد خیلی ساده‌ای دارد. هر شخصی به راحتی می تواند با ورود به سامانه‌ معاملاتی با کدی که از کارگزاری دریافت کرده است، اقدام به معامله نماید.

شارژ حساب معاملاتی با استفاده از کارت‌های عضو شتاب در کمتر از چند دقیقه صورت می‌گیرد. برداشت پول از این سامانه نیز با چند کلیک ساده قابل انجام خواهد بود. فقط کافی است به قسمت برداشت وجه در سامانه مراجعه کرده و مبلغ و زمان دریافت پول خود را ثبت کنید.

قدم اصلی اما انتخاب سهام شرکت‌های مستعد رشد است. برای حرفه‌ای شدن در این بخش نیاز به آموزش تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال خواهید داشت. خرید سهام شرکت‌هایی که از نظر بنیادی در زیر قیمت ارزش خود قرار دارند، می تواند سودهای مناسبی را در مدت زمانی کم برای شما به همراه داشته باشد.

تحلیل بازار سهام اصولاً با تکیه بر برخی شاخص‌های اقتصادی و سیاسی صورت می‌پذیرد. برای تحلیل اصولی و درست بازار سهام باید به ترتیب طبق موارد زیر عمل نماییم:

در وهله‌ اول باید اخبار سیاسی و اقتصادی مهمی که در حال انتشار می‌باشند را بررسی کنیم و تأثیر هر یک از این موارد را در بازار بورس تجزیه و تحلیل نماییم. برای مثال افت ارزش قیمت نفت جهانی می‌تواند روی بازار بورس تأثیر منفی بگذارد. در طرف مقابل رشد قیمت نمفت جهانی تأثیر مثبت بر روی بورس خواهد داشت. اخباری مانند اخبار جنگ، وضعیت بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

در مرحله‌ بعد بایستی وضعیت اقتصاد داخلی را رصد نماییم. اینکه در چه عرصه‌های اقتصاد روند رو به رشد داشته و در چه عرصه‌های ضعیف عمل نموده در این قسمت مشخص خواهد شد.

اگر به دنبال خرید سهم خاصی هستید، در این مرحله باید وضعیت آن صنعت را در کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

در این مرحله ارزش ذاتی شرکت مورد نظر را بررسی خواهید کرد و این ارزش را با قیمت فعلی آن مقایسه خواهید نمود. این تحلیل می تواند آینده‌ نماد را برای ما تا حدودی مشخص کند.

حال در قدم آخر بایستی نمودار حرکتی قیمت برحسب زمان نماد شرکت مورد نظر را نیز تجزیه و تحلیل نمایید.

به صورت کلی سه روش تحلیل اصلی و مهم در بازارهای مالی جهان مرسوم است. هر کدام از این روش‌های تحلیل نکات مربوط به خود را داشته و تکنیک‌های خاص خود را دارا هستند. از این گذشته هر روشی طرفداران و منتقدانی نیز دارد. این روش‌های تحلیلی عبارت‌اند از:

این روش تحلیل همان‌طور که از اسمش پیداست، به صورت بنیادی یک نماد را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. برای مثال فرض کنید ارزش ذاتی سهام یک نمادی ۱۰۰۰ تومان باشد. اگر این نماد در حال حاضر به قیمت ۸۰۰ تومان در حال معامله باشد، بنیادی‌کارها به این نتیجه می‌رسند که در آینده، این نماد مستعد رشد خواهد بود. اخبار و اطلاعات در این روش تحلیل نقش اساسی ایفا می نمایند.

این روش تحلیلی در بازار بورس به پیشینه‌ رفتار قیمت نماد مورد نظر نگاه می‌کند. به واقع تحلیل تکنیکال رفتار قیمتی سهم را در تمام طول عمر خود بررسی کرده و با یک تقریب حدودی تعیین می‌کند که نماد قابلیت رشد دارد یا نه. به افراد تکنیکالیست، چارتیست نیز می گویند. زیرا آن‌ها فارغ از هرگونه اخبار منتشر شده و یا وضعیت کلی بازار تنها به نمودار و چارت یک نماد نگاه می‌کنند.

تحلیل تکنوفاندامنتال روش تحلیلی بینابینی برای خرید یک سهم است. در این روش علاوه بر تأثیر اخبار و وضعیت بنیادی یک نماد، وضعیت آن در چارت نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. مجموعه‌ از تمام عوامل برای اعلام مستعدِ رشد بودن یک نماد در این روش تحلیلی باید موجود باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: ۳.۵ / ۵. تعداد امتیاز: ۱۰۴

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم برای خرید و فروش سهام در بورس کلاسهای آموزشی برگزار میشه من چطوری میتونم شرکت کنم؟؟؟؟

سلام ووقت بخیر لطفا با شماره ۹۱۰۰۷۵۹۰ داخلی ۱ تماس بگیرد

سلام محل برگزاری کلاسهای اموزش کجاست و زمان و قیمت ان چقدراست

سلام شما میتونین با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۷۵۹۰ تماس بگیرید تا مشاوران خانه سرمایه راهنماییتون کنند.

با درود
می خواستم بدونم اگر عملیات خرید سهم را به عهده شخص دیگری بگذاریم آن شخص می تواند سلام را به نام من بخرد و برای انجام این فرایند نیاز به چه اطلاعاتی از من دارد ؟

با سلام دوست عزیز
اگر اطلاعات نام کاربری و رمز خودرا در اختیار شخص دیگری بگذارید او می تواند به جای شما خرید و فروش را انجام بدهد ولی در صورت ضرر و زیان خسارت متوجه شما می شود.

با درود
اگر عملیات خرید سهم را به عهده شخص دیگری بگذاریم آن شخص می تواند سهام را به نام من بخرد و برای انجام این فرایند نیاز به چه اطلاعاتی از من دارد ؟

با سلام دوست عزیز
با عنایت به دستورالعمل نحوه انجام معاملات وکالتی اوراق بهادار، شما می‌توانید از طریق اعطای وکالت رسمی، اختیار انجام معامله را به وکیل خود واگذار کنید. این امر پس از تایید وکالتنامه امکان‌پذیر خواهد بود.

سلام من دیروز تو سامانه سجام ثبت نام کردم
بعدش به صورت غیر حضوری با ارسال تصاویر سلفی و تصویر امضاء و ویدیو احراز هویت شدم
ولی به هیچ کارگزاری مراجعه نکردم و تصویر مدرک تحصیلی و شناسنامه و کارت ملی هم ارسال نکردم
ولی از یک شرکت به نام شرکت سپرده گذاری مرکزی برام یک پیامک اومد و نوشته بود کد معاملاتی شما در بازار سرمایه …..
میخواستم ببینم این شرکت کارگزاری هست یا نه
دوم اینکه میتونم با این کد خرید و فروش سهام انجام ‌بدم ؟
در صورتیکه من هیچ کارگزاری را انتخاب نکردم و اینکه میگن باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم ارائه بدیم ولی من هنوز هیچ مدرکی نبردم چطور برام کد بورسی تخصیص دادن ؟
ممنون که پاسخ میدید

سلام کد معاملاتی همون کد بورسیه یوزر و پسورد و لینک هم براتون پیامک میشه

خیلی دوس دارم داخل بورس شرکت کنم وسهام بخرم ولی نیاز به یک راهنمای خوب دارم

سلام خسته نباشید . آیا دریافت کد بورسی آنلاین هم امکانپذیر است . وپس از دریافت چه مدت زمان برای خرید وفروش سهام در بورس نیاز است؟

سلام هنوز نه..۱ماه

سلام.خسته نباشید..من به عنوان یک تازه کار چه اندازه ممکنه ک ضرر کنم؟ایا سود این کار از ضررش بیشتره؟

با سلام و احترام،
کاهش قیمت، نوسان و اصلاح ذات بازارهای مالی است که با حجم بالایی از عرضه و تقاضا روبرو است. اما شما زمانی می توانید با تسلط بیشتری معامله کنید که دانش و اگاهی بیشتری نسبت به ویژگی های این بازار داشته باشید و ریسک سرمایه گذاری را با افزایش اگاهی کاهش دهید. امارها نشان میدهد در چندسال اخیر بورس بیشترین بازدهی را نسبت به بازارهای موازی داشته و این نکته خود به افق سرمایه گذاری بلند مدت در این بازار اشاره دارد. لذا پیشنهاد میکنیم اگر دانش کافی ندارید، اموزش ببینید و اگر زمان کافی برای این موضوع ندارید، سرمایه گذاری خود را به متخصصان این حوزه بسپرید و به صورت غیرمستقیم سهامداری کنید، صندوق ها و سبدگردانی ها در این راستا به شما کمک می کنند.

سلام این دفاتر کارگذاری که فرمودین دفاتر کارگزاری بورس اسمش هستش

سلام واحترام
هر کسی تنها می تواند یک بورسی دریافت کنند؟
یا این که اگر حسابهای مختلفی اعلام امکان دریافت چند کد هست؟
مثلا اگر افرادی که کد بورسی بابت سهام عدالت بگیرند برای خرید و فروش سایر سهامها نیز نیازمند کد بورسی دیگری هستند؟

با سلام و احترام،
کد بورسی همچون کد ملی هر فرد منحصر به فرد است. لذا هر فرد تنها یک کد بورسی دارد. اما می تواند امکان دسترسی به سامانه های معاملاتی چندین کارگزاری را داشته باشد، یعنی نام کاربری و رمز عبورهای متفاوت داشته باشد و این درحالی است که کد بورسی همان قبلی باقی میماند. راجع به سوال دوم شما نیز جواب خیر است. در صورتی که برای سهام عدالت اقدام به دریافت کد بورسی کنید، با همان کد می توانید سهام سایر شرکت ها را نیز معامله کنید.

برای دریافت کد بورس ثبت نام کردم و احراز هویت هم کردم.تمام مراحل را در دفتر پیشخوان انجام دادم.بعد از یک هفته کد بورس که از چند حرف و عدد برام اس ام اس اومد،ولی کد انلاین معاملاتی نیامد،چیکار کنم،؟ منتظر باشم؟

با سلام و احترام،
برای دریافت نام کاربری و پسورد برای ورود به سامانه معاملاتی باید از طریق کارگزاری اقدام کنید.

سلام میخاستم بدونم این قیمت که واسه سهام میزارن به ریاله یاتومن

با سلام و احترام،
قیمت ها به ریال است.

سلام . حداکثر چه تعداد سهام موجود می توان خرید ؟

با سلام و احترام،
محدودیت به صورت مبلغی و حداقلی به میزان ۵۰۰ هزار تومان است.

سلام چگونه در کلاس مجازی شرکت کنیم

با سلام و احترام
جهت کسب اطلاعات در این زمینه، با بخش پشتیبانی آموزشگاه خانه سرمایه(۰۲۱۹۱۰۰۷۵۹۰) تماس حاصل فرمایید.

سلام وقت بخیر
من میخوام وارد بازار بورس بشم..اگه لطف کنید دقیق بگید قدم اول چیکار باید انجام بدم؟؟ممنون میشم پاسخ بدین

با سلام و احترام،
در سامانه سجام ثبت نام کنید، در مراکز پیشخوان احراز هویت انجام دهید و به کارگزاری منتخب خود جهت دریافت کد بورسی مراجعه کنید و البته از همه مهم تر اموزش ببینید.

سلام. با تشکر از مقاله و مقالات مفید خانه سرمایه. چرا مقالات تاریخ انتشار ندارند؟ برای ارجاع علمی باید تاریخ به روز و ماه و سال و حتی ساعت انتشار مقاله مشخص باشد. لطفا اضافه کنید یا اگر جایی است که من ندیده ام راهنمایی بفرمایید. با تشکر.

سلام اینکه مقالات تاریخ انتشار ندارن به خاطر سیاست های مجموعه هست

سلام هفته گذشته من سامانه سجام ثبت نام کردم و اطلاعات از طرف کار گزاری مفید برای من پیامک اومدوکه اطلاعات من دار این کارگزاری ثبت شده ولی امروز کار گذاری اقتصاد بیدار برای من رمز وپسورد معاملات بر خط فرستاده مگه میشه هم زمان با دو تا کارگزاری کارکرد

با سلام دوست عزیز
اگر مشتری در دو یا چند کارگزاری دارای حساب معاملاتی برای اوراق بهادار باشد می تواند از همه کارگزاری ها خرید انجام دهد. اما امکان فروش سهام فقط در یک کارگزاری وجود دارد که به آن کارگزار ناظر گفته می شود.

سلام من کد بورسی برام اومده الان می تونم سهم بخرم؟

سلام بله میتونین وارد سایت کارگزاری بشید

با سلام دوست عزیز
برای اینکه شما بتوانید در بورس اقدام به خرید و فروش سهام بکنید، نیاز به یک کدمعاملاتی دارید. به کد معاملاتی، کد بورسی یا کد سهامداری نیز گفته می شود.سپس توسط یک کارگزاری با دسترسی به سامانه معاملات آنلاین اوراق بهادار اقدام به خرید و فروش می کنید

با سلام دوست عزیز
باید یک کارگزاری را انتخاب کنید. پس ازتکمیل اطلاعات و احراز هویت مجدد برای کارگزاری امکان معامله در بازار برای شما فراهم می شود.

سلام الان من کد بورسی دارم برای خرید سهام بصورت آنلاین وارد کارگزاری شدم و از من نام کاربری و رمز عبور میخواد
آیا باید ثبتنامی رو انجام بدم؟

با سلام دوست عزیز
باید یک کارگزاری را انتخاب کنید. پس ازتکمیل اطلاعات و احراز هویت مجدد برای کارگزاری امکان معامله در بازار برای شما فراهم می شود.

سلام من چند روزه میخوام سهام انلاین بخرم همیشه مینویسه در صف ولی اخرش لیست معاملاتم خالیه
لطفا راهنمایی کنید

سلام من دیروز تو سامانه سجام ثبت نام کردم
بعدش به صورت غیر حضوری با ارسال تصاویر سلفی و تصویر امضاء و ویدیو احراز هویت شدم
ولی به هیچ کارگزاری مراجعه نکردم و تصویر مدرک تحصیلی و شناسنامه و کارت ملی هم ارسال نکردم
ولی از یک شرکت به نام شرکت سپرده گذاری مرکزی برام یک پیامک اومد و نوشته بود کد معاملاتی شما در بازار سرمایه …..
میخواستم ببینم این شرکت کارگزاری هست یا نه
دوم اینکه میتونم با این کد خرید و فروش سهام انجام ‌بدم ؟
در صورتیکه من هیچ کارگزاری را انتخاب نکردم و اینکه میگن باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم ارائه بدیم ولی من هنوز هیچ مدرکی نبردم چطور برام کد بورسی تخصیص دادن ؟
ممنون که پاسخ میدید

سلام بله کد معاملاتی همون کد بورسی هست صبر کنین یوزر و پسورد ولینک هم براتون اس ام اس میشه و میتونین وارد بشین

سلام. من آزادسازی سهام عدالت و ثبت نام سجام و احراز هویت انجام دادم و کدبورسی هم برام اومده حالا باید چکارکنم یوز و پسورد هم واسم مباد؟ (من تو هیچ کارگزاری ثبت نام نکردم فقط سجام و احراز هویت) توچه سایتی میتونم سهام بخرم لطفا پاسخ بدید

با سلام دوست عزیز
باید یک کارگزاری را انتخاب کنید. پس ازتکمیل اطلاعات و احراز هویت مجدد برای کارگزاری امکان معامله در بازار برای شما فراهم می شود.
بعد از انتخاب روش آزادسازی مستقیم در سامانه سهام عدالت. فهرست سامانه های سهام عدالت شرکت های کارگزاری در آدرس زیر قابل بهره برداری می باشندسامانه های سهام عدالت

با سلام من برای کد بورسی در کارگزاری مفید ثبت نام کردم ودر سامانه سجام هم ثبت نام کردم و احراز هویت هم شدم منتظر کدبورسی هستم حالا در کارگزاری اگاه هم ثبت نام کردم میخواستم بدونم در سجام دوباره باید ثبت نام کنم یا همون یه بار کافیه

با سلام دوست عزیز
یکبار ثبت نام در سجام کافی است

سلام خدمت شما. ببخشید برای ورود به سامانه چطور باید عمل کرد و سایت ورود به فروش سهام عدالت کدام است

با سلام دوست عزیز
بعد از انتخاب روش آزادسازی مستقیم در سامانه سهام عدالت. فهرست سامانه های سهام عدالت شرکت های کارگزاری برای فروش سهام در آدرس زیر قابل بهره برداری می باشندسامانه های سهام عدالت

باسلام
آیا گرفتن کد بورسی از سیگنال که برای گرفتن کد بورسی سهام عدالت به صورت غیر حضوری پیشنهاد شده میتوان وارد بازار بورس شد یا باز هم نیاز به مراجعه به کارگزاری هست.منظورم از ورود به بازار بورس سوای بحث سهام عدالت هست

با سلام دوست عزیز
باید یک کارگزاری را انتخاب کنید. پس ازتکمیل اطلاعات و احراز هویت مجدد برای کارگزاری امکان معامله در بازار برای شما فراهم می شود.

سلام من دوماه هست اهراز هویت کردم کارگزاری مفید رمز عبور برام پیامک نمیشه چکار باید کنم؟

سلام باهاشون تماس بگیرین

سلام
مدت زمان بین احراز هویت تا گرفتن کد بورسی چقدر هست؟

سلام حداکثر تا یک هفته

سلام من احراز هویت الکترونیکی کردم ایا کد بورسی برای من ارسال میشخ؟چقدر طول میکشه؟

با سلام دوست عزیز
پس از دریافت پیامک مبتنی بر موفقیت آمیز بودن فرآیند، نتیجه احراز هویت حداکثر تا یک هفته برای شما ارسال می‌شود.

سلام خسته نباشید
من چند سال کد بورسی آفلاین دارم و هنوز به سن قانونی نرسیدم میخواستم ببینم اگه به سن قانونی برسم و کد بورسی آنلاین و فعال شد باید بازم یکماه صبر کنم یا همون لحظه میتونم کار خرید و فروش سهام و شروع کنم؟

با سلام دوست عزیز
از زمانی که رمز و نام کاربری در اختیار شما قرار بگیرد امکان خرید و فروش دارید

سلام
در قسمت خرید و فروش یک سهم در قسمت صفحه کاربری
اون حجم خرید و فروش در واقع داره چه چیزیو نشون میده؟؟و فرقش با تعداد چیه؟؟
ممنون

با سلام دوست عزیز
تعداد معاملات در بورس تعداد دفعات انجام معامله دریک نماد را نشان می‌دهد.عدد حجم معاملات بیانگر تعداد سهام معامله شده است

با سلام و خسته نباشید میشه همزمان توو دو کار گزاری مثل آگاه و مفید ثبت نام کرد؟؟؟و معامله کرد همزمان در هر کدام؟؟؟

با سلام دوست عزیز
اگر مشتری در دو یا چند کارگزاری دارای حساب معاملاتی برای اوراق بهادار باشد می تواند از همه کارگزاری ها خرید انجام دهد. اما امکان فروش سهام فقط در یک کارگزاری وجود دارد که به آن کارگزار ناظر گفته می شود.

سلام
من در سجام ثبت نام کردم و کد بورسی دریافت کردم
خواستم بپرسم چه طوری باید بدون نیاز به کارگزار خرید و فروش کنم؟؟؟

با سلام دوست عزیز
خرید و فروش در بازار سرمایه به واسطه کارگزاری ها انجام می شود

با سلام
من سهام خریداری کردم و نوشت توسط کارگزاری تایید شد اما سهام من در محل سهم های خریداری شده نیست

با سلام دوست عزیز
با پشتیبانی کارگزاری تماس بگیرید

سلام من کارگذارهم انتخاب کردم چطوری میتونم سهان بخرم

با سلام دوست عزیز
پس از احراز هویت کارگزاری نام کاربری و رمز شما با قابلیت خرید و فروش آنلاین فعال می گردد

من در کارگزاری آگاه ثبت نام کردم اما سهام عدالت من در کارگزاری فارابی و سعدی گذاشته شد بدون اینکه خودم انتخاب کرده باشم. حالا من در کارگزاری فارابی ثبت نام نکردم اصلا اما سهام عدالتم تو سعدی هست که بتونم بفروشم. کجا میشه کارگزار ناظر رو تغییر داد. چون نوشته در بورس مرکزی من اصلا نمیدونم بورس مرکزی چی هست. و اگر بخام از فارابی استفاده کنم آیا باید دوباره ثبت نام کنم کد بورسی جدید میدن این کد بورسی هست؟ کلا گیج شدم؟

با سلام دوست عزیز
برای فروش ۳۰% سهام خود از سامانه سعدی استفاده کرده اید.در حال حاضر لازم نیست اقدامی انجام دهید بعد از اینکه سهام مذکور با تصمیم مقام ذیربط کامل آزادسازی شد می توانید نسبت به تغییر کارگزار ناظر اقدام کنید

سلام من هم احراز هویت کردم و هم توی کارگزاری ثبت نام کردم و به من کد معادلاتی داد حالا میخوام ببینم چجوری وارد حساب سهامی خودم بشم از طریق چه سایتی میتونم خرید و فروش کنم>؟؟؟

با سلام دوست عزیز
اگر سهام عدالت را می خواهید
برای سهام بجز سهام عدالت از طریق سایت انلاین کارگزاری اقدام کنید

سلام من هم احراز هویت کردم و هم توی کارگزاری ثبت نام کردم و به من کد معادلاتی داد حالا میخوام ببینم چجوری وارد حساب سهامی خودم بشم از طریق چه سایتی میتونم خرید و فروش کنم؟

با سلام دوست عزیز
اگر سهام عدالت را می خواهید
برای سهام بجز سهام عدالت از طریق سایت انلاین کارگزاری اقدام کنید

با سلام من در نرم افزار سیگنال احراز هویت شده و کد بورس دریافت کردم حالا باید بعد از یک ماه نسبت به دریافت یوزر و پسورد اقدام کنم؟ و کدام کارگذاری باید بروم؟

با سلام دوست عزیز
باید یک کارگزاری را انتخاب کنید. پس ازتکمیل اطلاعات و احراز هویت مجدد برای کارگزاری امکان معامله در بازار برای شما فراهم می شود.

سپاس بابت این مقاله مفید و کامل. بسیار کمک کرد.

با سلام .
وضعیت ثبت در سیستم معاملات یعنی خرید صورت گرفته یا خیر

با سلام دوست عزیز
کارگزاری به عنوان واسط بین معامله گر و بورس در خواست شما را برای بورس ارسال می کند. بورس پس از دریافت درخواست ارسال شده از کارگزاری و موافقت با آن در وضعیت ثبت در سیستم قرار می دهد. اگر خرید یا فروش انجام شود این وضعیت از درخواست های شما حذف می شود. درصورتی که تا پایان ساعت معاملات در وضعیت ثبت در سیستم باقی بماند یعنی معامله ای صورت نگرفته و با شروع روز کاری بعد درخواست حذف می شود

با سلام من در نرم افزار سیگنال احراز هویت شده و کد بورس دریافت کردم حالا باید بعد از یک ماه نسبت به دریافت یوزر و پسورد اقدام کنم؟ و کدام کارگذاری باید بروم؟

با سلام دوست عزیز
باید یک کارگزاری را انتخاب کنید. پس ازتکمیل اطلاعات و احراز هویت مجدد برای کارگزاری امکان معامله در بازار برای شما فراهم می شود.

با توجه به اینکه بنده قبلاً سهام وکد بورسی به صورت آفلاین داشتم ولی تازه تو سجام ثبت نام کرده ام و کدبورسی گرفتم ولی متاسفانه دارایی های قبلی مرا سیستم آنلاین نمی آره چگارکنم لطفاً راهنمای کنید.

با سلام دوست عزیز
با مستندات بورسی قبلی به کارگزاری مراجعه و مراحل تجمیع کد بورسی اقدام کنید.

باسلام خدمت دوستان عزیز من میخوام تو بورس سرمایه گذاری کنم دیدگاه های عزیزان راخاندم راهنمایی کنید ممنون میشم

باسلام دوست عزیزآموزش گام به گام ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی از کارگزاری

سلام مگر حداقل خرید در سامانه آنلاین و اینترنتی ۵۰۰ هزار تومان نیست؟

باسلام دوست عزیز
در حال حاضر تنها با ۵۰۰۰۰۰ تومان می توانید در بازار سرمایه اقدام به خرید سهام در بورس نمایید.

سلام مگر حداقل خرید در سامانه آنلاین و اینترنتی ۵۰۰ هزار تومان نیست؟ یعنی هنوز کف معاملات صد هزار تومنه؟

باسلام دوست عزیز
در حال حاضر تنها با ۵۰۰۰۰۰ تومان می توانید در بازار سرمایه اقدام به خرید سهام در بورس نمایید.

اینا ک یکی دوتا خرید میکنن چطوریه چرا ما میزنیم میگه حداقل ۵۰۰تومن

با سلام دوست عزیز
محدویت خرید فقط در عرضه اولیه اعمال نمی شود در غیر اینصورت حداقل مبلغ سفارش ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد

با سلام، ادب و احترام؛ از تمامی دست اندرکارن خانه سرمایه بعلت در اختیار قراردادن اطلاعات خوب، کمال تشکر را دارم. موفق، سلامت و بهروز باشید.
لطفاً در صورت امکان تصاویر بیشتری(مرحله به مرحله) از نحوه ی خرید و فروش سهام منتشر نمایید.

سلام وقت بخیر من وقتی میخوام بخرم تعداد رو انتخاب میکنم قیمت میخواد ازم
قیمت رو باید برچه اساس بزنم ؟
نباید خودبخود پرشه؟

با سلام دوست عزیز
تعداد و محدوده قیمت به انتخاب شما تکمیل می شود

سلام ببخشید نوشتین که حداقل مبلغ برای خرید سهام ۵۰۰ هزارتومنه. برای فروش حداقل چقدره ؟

باسلام دوست عزیز
۵۰٫۰۰۰ ریال حداقل فروش

سلام یعنی برای سرمایه گذاری در بورس باید مبلغ بالای ۵۰۰۰۰۰تومان واریز ‌‌شود؟ و نمی‌شود مثلا ۲۰۰۰۰تومان واریز کرد؟ لطفا راهنمایی کنید.

باسلام دوست عزیز
مبلغ واریز و شارژ حساب بستگی به شما دارد اما حداقل خرید در ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد

با سلام من چند روزه که در کارگزاری اگاه ثبت نام کردم اما هنوز کد برام ارسال نشده باید چیکار کنم

باسلام دوست عزیز
درزمان ثبت نام نام کاربری و رمزعبور از شما توسط سایت دریافت شده است که با همان رمز می توانید وارد شوید.بعد ازتایید کد بورسی یک پیامک حاوی رمز جدید برای شما ارسال و از شما خواسته می شود رمزتان را تغییر دهید

سلام
چقدر طول میکشه نام کاربری رمز عبور از طریق کارگذاری پیامکش بیاد سیزده روز گذشته از کارای احراز هویت پیشخوان و.. ولی هنوز کاربر میهمانم

باسلام دوست عزیز
معمولا یک هفته زمان می برد. برای پیگیری با پشتیبانی کارگزاری تماس بگیرید

سلام من اینترنتی کد سجام را با استفاده از سایت کارگزاری آگاه گرفته ام و اینترنتی تشخیص هویت را انجام داده ام وکدمعاملاتی هم گرفته ام . آیا می توانم در زمان مراجعه به دفترپیشخوان از کارگزاری دیگری مثلا سپه کد ورود به معاملات بگیرم؟

باسلام دوست عزیز
بله می توانید این کار را انجام دهید

مطالبی که گذاشتید خیلی مفید بود ممنون.

سلام لطفا منو کمک کنید
من دیروز احراز هویت رو انجام دادم اما هنوز کدی برام نیومده.وارد چه سایتی شدین که میگین مهمانم و…
من بلد نیستم لطفا راهنمایی کنید الان چیکار کنم؟
برام اس ام اس اومده که سجامی شدید اما هیچ کدی ارسال نشده

باسلام دوست عزیز
بعد از تکمیل اطلاعات در سایت سجام یک کد ۱۰ رقمی برای شما ارسال می شود. با این کد برای احرازخوست اقدام می کنید. پس از احرازهویت کدبورسی شامل ۳ حرف و ۵ عدد برای شما تولید و ارسال می شود.کاربر مهمان مربوط به درگاه آنلاین کارگزاریها می باشد که بعد از ثبت نام در سایت کارگزاری تا زمان احرازهویت در دفاتر پیشخوان یا کارگزاریها از حالت مهمان به کاربر با قابلیت معاملاتی تبدیل وضعیت می شوید

سلام لطفا منو کمک کنید
من دیروز احراز هویت رو انجام دادم اما هنوز کدی برام نیومده.وارد چه سایتی شدین که میگین مهمانم و…
من بلد نیستم لطفا راهنمایی کنید الان چیکار کنم؟
برام اس ام اس اومده که سجامی شدید اما هیچ کدی ارسال نشده

باسلام دوست عزیز
بعد از تکمیل اطلاعات در سایت سجام یک کد ۱۰ رقمی برای شما ارسال می شود. با این کد برای احرازخوست اقدام می کنید. پس از احرازهویت کدبورسی شامل ۳ حرف و ۵ عدد برای شما تولید و ارسال می شود.کاربر مهمان مربوط به درگاه آنلاین کارگزاریها می باشد که بعد از ثبت نام در سایت کارگزاری تا زمان احرازهویت در دفاتر پیشخوان یا کارگزاریها از حالت مهمان به کاربر با قابلیت معاملاتی تبدیل وضعیت می شوید

سلام
من ۲۵ روزه درآگاه احراز هویت شدم ولی کد آنلاین برام نیامده تلفن هم پاسخ نمیدهند میتونم کارگزارم عوض کنم .

باسلام دوست عزیز
درانتخاب کارگزاری محدودیتی ندارید

سلام
ببخشید مثلا اگه سهامی قیمتش ۵۰۰ تومن باشه باید حتما ۱۰۰۰ سهم بخرم و ۵۰۰ هزار تومن واریز کنم؟

باسلام دوست عزیز
مبلغ خرید بعلاوه کارمزد کارگزاری باید بیش از ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال شود

سلام,من کد بورسی دارم(از حدود ۲۰ سال قبل)تا الان خرید و فروش آنلاین نکرده ام.برای فعال سازی و خرید و فروش آنلاین سهام چه کاری باید انجام بدم؟

باسلام دوست عزیز
یکمرتبه در سجام ثبت اطلاعات کنید احراز هویت شوید در کاگزاری ثبت اطلاعات کنید و احرازهویت شوید می توانید معاملات برخط انجام دهید

سلام وقت بخیر من کارگزاری مفید هفته پیش ثبت نام کردم و یوزرنیم و پسورد دیروز برام ارسال شده و تونستم وارد پروفایلم بشم میخاستم بپرسم مشکلی برای معامله ندارم؟ چون شنیدم تا یکماه بصورت آزمایشی یابد بمونی تا امکان معامله‌ پیش بیاد

باسلام دوست عزیز
مشکلی برای معاملات ندارید

سلام من میخوام سهم بورسیم در کارگداری مفید بفروشم ولی میگه موجودیه سهام کافی نیست همرو هم درست میزنم مشکل از چیه؟؟؟

باسلام دوست عزیز
این پیغام خطا در شرایطی دریافت می شود که مشتری در نماد مورد نظر موجودی سهم ندارد و بنابراین فروش آن سهم امکان پذیر نیست. دلیل بروز چنین مشکلی معمولا این است که کارگزار ناظر مشتری در این نماد با کارگزاری که در آن قصد فروش را دارد یکی نیست.

سلام من میخوام سهم بورسیم در کارگذاری مفید بفروشم ولی میگه موجودیه سهام کافی نیست همرو هم درست میزنم مشکل از چیه؟؟؟

باسلام دوست عزیز
این پیغام خطا در شرایطی دریافت می شود که مشتری در نماد مورد نظر موجودی سهم ندارد و بنابراین فروش آن سهم امکان پذیر نیست. دلیل بروز چنین مشکلی معمولا این است که کارگزار ناظر مشتری در این نماد با کارگزاری که در آن قصد فروش را دارد یکی نیست.

سلام ممنون از مطلب خیلی خیلی مفیدتون. من یه سوال داشتم واون اینکه کد بورسی و نام کاربری و یوزر هم دارم حالا باید ازطریق کارگذاری که هم مفید و هم آگاه بوده اقدام کنم یا اینکه خودم میتونم به سایت tsetmc. Com مراجعه کنم میشه لطف کنید از همین قسمت برام توصیح بدید مرسی از لطفتون

باسلام دوست عزیز
معاملات از طریق کارگزاریها انجام می شود

سلام ببخشید یه سوال داشتم وقتی سهمی میخواستم بخرم یا بفروشم یک جاش مهلت نوشته بود و باید یه تاریخی میزدی ومن یه تاریخی زدم این مهلت یعنی چی دقیقا من نفهمیدم منظورش از مهلت چیه میشه دربارش توضیح بدید

با سلام دوست عزیز
این تاریخ اعتبار سفارش شماست که تا آن روز معتبر می باشد

با سلام چندتا کارگزاری داریم درحال حاظر؟بعد از دریافت کد بورسی باید بعدش در کارگزاری ثبت نام کنیم یا قبلش هم میشه ؟ تشکر

باسلام دوست عزیز
هم می توانید قبل از دریافت کد بورسی و هم بعد از دریافت کد بورسی برای ثبت نام در کارگزاری اقدام کنیدلیست کارگزاری های بورس

سلام.
چطور میتونیم توی کلاس بورس خانه سرمایه شرکت کنیم؟

سلام دوست عزیز
شما میتونین با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۷۵۹۰ تماس بگیرید تا مشاوران آموزشی ما شما رو راهنمایی کنند.

سلام دوست گرامی من برای خرید هر سهمی با هشدار حداقل مبلغ ۵۰۰ تومان روبرو میشوم ولی حسابم ۵۵۰ تومن شارژ کردم اما متاسفانه هیچ سهمی رو نمیتونم بخرم علت چیه

باسلام دوست عزیز
این امکان وجود دارد سهام مدنظر شما در وضعیت مجاز نباشد.درغیر اینصورت با پشتیبانی کارگزاری تماس بگیرید اگر مشکل سیستمی باشد رفع خواهند کرد

من دوروزه کد بورسی گرفتم میتونم خرید وفروش روشروع کنم

باسلام دوست عزیز
بعد از انتخاب کارگزاری، ثبت نام، احراز هویت و دریافت نام کاربری و رمز عبور به صورت آنلاین و بدون طی مراحل ذکر شده از طریق مرکزتماس کارگزاری ها و واریز مبلغ به حساب کاگزاری به صورت غیر حضوری خرید و فروش سهام را انجام دهید.

باسلام واحترام ممنون از مطالب باارزش سایت خانه سرمایه

درود بر شما
چندین سایت سرزدم به خوبی سایت شما نبود خیلی روان و ساده توضیح دادین مرسی.آموخته های زیادی نصیبم شد.بهترینها رو واستون آرزومندم.

سلام ممنون از لطفتون خوشحالیم که مطالبمون مورد توجهتون قرار گرفته

سلام ووقت بخیر. چطوری میتونم نام کاربری و رمز عبور آنلاین بگیرم؟

باسلام دوست عزیز
یک کارگزاری را انتخاب کنید در سایت ثبت اطلاعات را انجام دهید احرازهویت حضوری کنید تا نام کاربری و رمز عبور آنلاین شما فعال شود

سلام وقت بخیر
من در قسمت قدرت خرید مبلغی دارم و نمایش داده میشه
اما وقتی میخوام سهامی رو خریداری کنم دارایی صفر هست باید چکار کنم که بتونم خریدی انجام بدم ممنون

باسلام دوست عزیز
احتمال اختلال سیستمی وجود دارد با کاگزاری تماس بگیرید

سلام .متشکرم مطالب مفیدی بود و اما یک سوال دارم . در هر ساعتی میشه اقدام به خرید سهام کرد یا فقط در ساعات ۸و نیم تا ۱۲ و نیم به جز ۵ شنبه ها؟

باسلام دوست عزیز
سفارش آنلاین فقط در ساعات مذکور امکان پذیر است.

باسلام شرکتهای که عرضه اولیه میشوندرو چطور بشناسیم

باسلام دوست عزیز
عرضه اولیه یک هفته قبل باید به اطلاع عموم برسد. معمولا کارگزاری ها به اطلاع مشتریانشان می رسانند.

باسلام شرکتهای که عرضه اولیه میشوندرو چطور بشناسیم.من ازجنوب کرمان تماس میگیرم چطورمشاوره بگیرم،هزینه مشاوره چطور وچنداست باتشکر

باسلام دوست عزیز
عرضه اولیه از طریق رسانه های گروهی و جمعی اطلاع رسانی می شود.کارگزاریها نیز به مشتریان خود اطلاع رسانی می کنند

سلام من از آپ ارز اولیه خرید کردم الان نمیدونم چه بورسی خریدم چطوری باید پیگیری کنم حدود ده روز کد بورسی آنلاین گرفتم نمیتونم خرید کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

باسلام دوست عزیز
اگر از آپ سهام ۲میلیون تومانی خریدید در سامانه آنلاین که رمز دریافت کرده اید تغییر کارگزارناظر دارایکم را انجام دهید تا آنرا مشاهده کنید

با سلام تازه وارد بازارشده م و هر وقت نمادی رو انتخاب و میزان سهم رو مشخص میکنم خرید مکنه ولی باز برگشت میخوره بعد چند ساعت چرا؟

باسلام دوست عزیز
درگزارش عملکرد روزانه علت برگشت خوردن معامله درج می شود باتوجه به دلیل طرح شده نسبت به اصلاح اقدام کنید

سلام ووقت بخیر
تشکر ویزه از مطالب خیلی مفید شما
لطفا در مورد بررسی بنیادی وتکنیکال وقیمت ذاتی بامثال توصیح مختصر فرمایید
متشکرم

سلام مطالبی که خوندم بسیار عالی و کمک کننده برای من بودم سپاسگزارم

سلام روش مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردم،کد بورسی هم دارم ولی نمی دونم کارگزار سهام عدالتم کیست.لطفا راهنمایی کنید.باتشکر از شما.

با سلام دوست عزیز
با شماره ۱۵۶۹ داخلی ۱ تماس بگیرید

سلام. بنده تو کار گزاری ثبت نام کردم و رمز و پسورد دارم میتونم خرید کنم .نمیدونم کد بورسی دارم یانه؟!!

باسلام دوست عزیز
اگر کد بورسی نداشته باشید دسترسی شما محدود می باشد و امکان معاملات ندارید

با سلام من اگه بخوام روش غیر مستقیم خرید سهام رو انتخاب کنم در اینده مجاز به تغیر اون هستم؟

باسلام دوست عزیز
روش ازادسازی تا۲۹ خرداد قابل انتخاب بود و افرادی که اقدامی نکرده اند روش غیرمستقیم برایشان انتخاب شده است

سلام من چجوری مستونم حسابم رو تو کارگزاری انلاینم شارژ کنم که بتونم خرید و فروش سهام رو انجام بدم

باسلام دوست عزیز
باتوجه به نام کارگزاری می توانید روش شارژ را جستجو کنید

سهام خریداری شده کجا قابل رویت هست و چجور خرید و برداشت نهایی مشخص میشه؟

با سلام و احترام.
ملاک اصلی و دقیق میزان دارایی شما در بازار بورس، بخش پرتفوی سپرده‌گذاری سامانه معاملاتی آنلاین یا آفلاین است، که بعد از حداقل یک روز (معمولاً روز کاری بورسی) به‌روزرسانی می‌شود. در بخش گردش حساب هم ریز جزئیات خرید، فروش، واریز و برداشت‌های فرد قابل مشاهده هستند.

سلام وقت بخیر
من در سامانه سجام ثبت نام کردم بعدش هم احراز هویت غیر حضوری انجام دادم
یه پیامک هم برام با این متن اومد
کد معاملاتی شما در بازار سرمایه : xxxxxxx
الان من احراز هویتم تموم شده؟
میتونم سهام بخرم؟
بعضی سایت ها نوشتن تا یک ماه اجازه معامله نداریم
لطفا راهنمایی کنین

با سلام و احترام.
شما در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت شده و صرفاً کد بورسی شما صادر شده است. برای انجام معاملات باید به صورت حضوری یا غیرحضوری (بسته به امکانات و نوع خدمات) به یکی از شرکت‌های کارگزاری بورس مراجعه نموده و بعد از انجام مراحل ثبت‌نام در کارگزاری، صدور و ارسال کد معاملاتی (نام کاربری و رمز عبور سامانه‌های معاملات آنلاین و آفلاین) امکان خرید و فروش در بازار را خواهید داشت.
خیر قانون جدید یک ماه ممنوعیت فعلاً اجرایی نشده است.

سلام وقت بخیر
من در سامانه سجام ثبت نام کردم بعدش هم احراز هویت غیر حضوری انجام دادم
یه پیامک هم برام با این متن اومد
کد معاملاتی شما در بازار سرمایه : xxxxxxx
الان من احراز هویتم تموم شده؟
میتونم سهام بخرم؟
بعضی سایت ها نوشتن تا یک ماه اجازه معامله نداریم
لطفا راهنمایی کنین
ممنون

باسلام دوست عزیز
بله کدبورسی به شما اختصاص داده شده است.امکان انجام معاملات در بازار سرمایه را دارید

سلام،کدبورسی دارم وکارگزاری سهم اشناراانتخاب کردم متاسفانه نمیتونم جهت خریدواردسیستم بشم لطفا راهنمایی باتشکر

با سلام و احترام.
با بخش پشتیبانی شرکت کارگزاری مذکور تماس بگیرید و وضعیت صدور کد معاملاتی (نام کاربری و رمز عبور سامانه‌های آنلاین و آفلاین) خود را پیگیری کنید. صدور و ارسال دسترسی سامانه‌های معاملاتی در حالت عادی بین ۲ تا ۵ روز کاری زمانبر بوده و این زمان بسته به شرکت‌های کارگزاری متفاوت است.

سلام من کد بورسی مثلا ع ث ۷۶۵۵ برام ارسال شده وارد کارگزاری که میشم رمز عبور میخواد بعد که میزنم فراموشی رمز عبور مینویسه رمز عبور مورد تایید است ولی من رمز عبور ندارم

با سلام و احترام
برای ورود به سامانه معاملات آنلاین یا آفلاین، باید از طرف شرکت کارگزاری کد معاملاتی (نام کاربری و رمز عبور سامانه معاملات) برای شما به صورت ایمیل یا پیامک ارسال شود. در غیر اینصورت ورود به سامانه معاملات با صرفاً کد بورسی امکان‌پذیر نیست. لطفاً با پشتیبانی شرکت کارگزاری مربوطه تماس بگیرید و وضعیت صدور کد معاملاتی خود را پیگیری کنید.

باسلام دوست عزیز
باکارگزاری تماس بگیرید تا بررسی لازم انجام شود

رمز عبور مفید آنلاین رو چطور دریافت کنم

خودشون براتون میفرستن بعد از ثبت نام و احراز هویت تو سایتشون

سلام ببخشید.. کد معاملاتی همان کد بورس است که برامون پیامک شده… باتشکر اگه جواب منو بدید

باسلام دوست عزیز
بله.

با سلام من دارا یکم را از طریق آپ خریدم ولی الان در پرتفوی قابل مشاهده نیست، قسمت تغیر کارگزاری را زدم ولی باز قابل مشاهده نیست ، باید چیکار کنم

باسلام دوست عزیز
احتمال اشکال سیستمی کارگزاری وجود دارد با کارگزاری تماس بگیرید

سلام
برای خرید عرضه اولیه هم حداقل سرمایه گذاری همان ۵۰۰ هزار تومان است و یا خیر

باسلام دوست عزیز
برای خرید عرضه اولیه این محدودیت وجود ندارد

سلام چرا من نمیتونم سهامی بخرم خطا میزنه مقدامعامله خارج از محدوده تعریف شده است مثل من ۵۰۰ سهام میخوام بخرم همین ارور را میده چکنم

باسلام دوست عزیز
وضعیت کاربری خود را بررسی کنید که آزمایشی نباشد شاید هنوز احرازهویت برای کارگزاری را انجام نداده اید

سلام..من کد معاملاتی برام اومده ولی وقتی میرم برای خرید سهام..میزنه هنوز کد شما فعال نمیباشد؟!آخه ینی چی

باسلام دوست عزیز
باید برای کارگزاری نیز احرازهویت انجام دهید

آیاهروقت مثلا حتی شب میتونم سهمی خریداری نمایم ؟

باسلام دوست عزیز
ساعت کاری بورس در ایران از ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ می باشد(از ۸:۳۰ امکان ثبت سفارش وجود دارد).خارج از این ساعت می توانید درخواست آفلاین در کارگزاری خود ثبت کنید تا در تاریخ مد نظر شما سفارشتان ثبت شود

با سلام و عرض ادب
من چند تا سوال داشتم ولی نظراتو خوندمو جوابمو گرفتم.
ممنون بابت مطالب مفیدتون.
فقط میخواستم بدونم سهام عدالت چه زمانی در پرتفوی ما میاد. و اینکه از کجا ببینم کارگزار سهام عدالتم کدومه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
با تشکر

باسلام دوست عزیز
درحال حاضر امکان مشاهده سهام عدالت در پرتفوی شما در کارگزاریها وجود ندارد مگر مبادی ذیربط تصمیم جدیدی اتخاذ کنند.باشماره ۱۵۶۹ داخلی ۱ تماس بگیرید

سلام . من میخام وارد دنیای بورس بشم. میخام کد بورسی بگیرم. بنظرتون کدوم کارگزاری رو انتخاب کنم؟؟
برای پسر شانزده سالم هم میخام کد بورسی بگیرم باید چیکار کنم؟؟
پیشاپیش از پاسخگویی شما متشکرم.

با سلام و احترام
در این زمینه امکان معرفی یا اظهار نظر نداریم، اما برای انتخاب بهترین کارگزار لطفاً مطلب زیر را مطالعه کنید.https://khanesarmaye.com/thebestbrokerage/#gref
برای اخذ کد بورسی افراد کمتر از ۱۸ سال نیز باید قیم قانونی فرزند امور ثبت‌نام احراز هویت در سجام و کارگزاری را انجام دهد. در این زمینه راهنماهای موجود در سامانه سجام را مطالعه فرمایید.

سلام من تمام کارهای سهام عدالتو انجام دادنم و ۶۰ درصد از سهام رو فروختم می خواستم که این ۳۰ درصد آخری دریافت نشده فعلا. بگذریم می خواستم با اون ۴۰ درصد باقی مانده در بورس کار کنم. نمی دونم از کجا شروع کنم و دقیقا کجا برم و اسم برنامه آندرویدی برای خرید و فروش سهام چی هست . لطفا راهنمایی کنید.

با سلام و احترام
فرآیند فروش سهام عدالت تقریباً زمانبر بوده و در شرایط فعلی بازار، فروش سهام به دستور مراجع ذیصلاح متوقف شده است.
سهام عدالت فعلاً قابلیت اضافه شدن به پرتفوی بورسی و معاملات مستقیم توسط خود سهامدار را ندارد.
کارگزاری‌های مختلف اپلیکیشن‌های متفاوتی برای معاملات آنلاین و آفلاین ارائه کرده‌اند و امکان معرفی پلتفرم مشخصی را نداریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

شاید برای شما یا یکی از نزدیکانتان پیش آمده که سهام شرکتی را خریده باشید. احتمالا پس از مدتی با ضرر و یا شاید هم سود آن را فروخته‌اید، بدون آن که حتی بدانید چرا قیمت آن سهام افزایش یا کاهش یافته است!!

شاید هم تا به حال سهام هیچ شرکتی را نخریده‌اید! اما قطعا بالا و پایین رفتن قیمت سهام شرکت‌ها برای شما هم جذاب است و می‌خواهید از آن سر در بیاورید! به این فکر کنید که اگر دلیل این نوسانات را بدانید، چه درآمد غیر قابل تصوری را کسب خواهید کرد!

 آیا شما هم با افرادی که می‌گویند همه این‌ نوسانات اتفاقی و شانسی رقم می‌خورد موافق هستید؟! تا به حال به این فکر کرده‌اید که کسانی که این اعتقاد را دارند همان کسانی هستند که خودشان هم احتمالا در خرید سهام ضرر کرده‌اند!؟ در واقع بهتر است بگوییم آن‌ها در شناسایی سهام خوب موفق نبوده‌اند!! به نظر شما افراد خبره هم معاملات خود را بر مبنای شانس انجام می‌دهند!؟!!چگونه سهام موفق بخریم

پاسخ قطعا منفی است!

اما سوال این جاست که چگونه این نوسانات را می‌توان پیش‌بینی کرد؟! یا به عبارت دیگر چگونه می‌توام سهام خوب را شناسایی کرد؟!

اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید …

کسانی که قصد دارند خودشان مستقیما به خرید یا فروش سهام شرکت‌ها بپردازند، لازم است قبل از انتخاب سهام یک شرکت، وضعیت آن را به صورت دقیق و جامع مورد بررسی و تحلیل قرار دهند، بنابراین این افراد باید از قدرت تحلیل بالایی برخوردار باشد.

به طور کلی روش‌های تحلیل سهام شرکت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود:

همان طور که از اسم آن هم مشخص است تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال با بررسی عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت سهام شرکت به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا تشخیص دهد که آیا سرمایه‌گذاری در سهام مورد نظر مناسب است یا خیر.

در این روش، سرمایه‌گذار پس از بررسی و تحلیل عوامل اثر گذار بر قیمت سهام یک شرکت، ارزش واقعی یا در اصطلاح ارزش ذاتی این سهم را تعیین کرده و پس از مقایسه با قیمت فعلی (ارزش بازار) آن در بورس، اقدام به خرید یا فروش آن می‌نماید. در این صورت سه حالت ممکن است اتفاق بیفتد:

با توضیحاتی که داده شد ممکن است برای شما این سوال به وجود آید که وقتی می‌توان ارزش ذاتی یک سهم را  محاسبه کرد، چطور سهام برخی شرکت‌ها ممکن است بیشتر یا کمتر از ارزش ذاتی خود معامله شوند؟! مگر این محاسبات را همه افراد نمی‌توانند انجام دهند؟!

پاسخ این سوال به نوعی در خود آن نهفته است!

اولا عواملی که بر قیمت سهام اثر می‌گذارند همواره در حال تغییر هستند. پس ارزش ذاتی سهام شرکت‌ها نیز دائما در حال تغییر بوده و کسانی که زودتر این تغییرات را تحلیل کرده و ارزش ذاتی سهم را ارزیابی کنند، موفق‌تر خواهند بود.
ثانیا، محاسبه ارزش ذاتی سهم تا حدود زیادی به نوع تحلیل سرمایه‌گذاران بستگی دارد. به این معنا که همواره اختلاف نظر میان سرمایه‌گذاران وجود دارد و در واقع همین اختلاف نظرات است که باعث می‌شود سهام شرکت‌های مختلف همواره در حال خرید و فروش باشد.

روش دوم تجزیه و تحلیل سهام در بورس، روش تحلیل تکنیکال است که به آن تحلیل فنی نیز می‌گویند. در این روش سرمایه‌گذاران با بررسی روند نوسانات قیمت یک سهم در گذشته سعی بر پیش‌بینی قیمت آن در آینده دارند. سرمایه‌گذارانی که از این روش استفاده می‌کنند، اغلب با استفاده از روش‌های ریاضی و نمودارها، روند نوسانات قیمت را پیش‌بینی می‌کنند. لذا تحلیل تکنیکال در واقع بر اساس پیش‌بینی قیمت سهم در آینده استوار است.

همانند آن چه در تحلیل بنیادی گفته شد، در صورتی که تحلیل تکنیکال نشان‌دهنده افزایش احتمالی قیمت سهم باشد، سرمایه‌گذاران نسبت به خرید آن سهم اقدام اقدام خواهند کرد. اما اگر نمودارها بیانگر کاهش قیمت سهم در آینده باشند، خرید این سهم دیگر توجیهی نداشته و یا اگر سرمایه‌گذای آن را در سبد سهام خود داشته باشد، بهتر است که آن را به فروش برساند.

تحلیلگران تکنیکال یا تکنیکالیست‌ها معتقدند از آن جا که بورس یک بازار هوشمند است و قیمت سهام در این بازار بر اثر تغییر در عوامل مختلف تغییر می‌کند، بنابراین قیمت سهم خود به تنهایی می‌تواند بیانگر میزان تاثیر این عوامل باشد، در نتیجه نیازی نیست سرمایه‌گذار به صورت مستقل قیمت سهام (ارزش ذاتی) را محاسبه کند و فقط کافی است روند نوسانات گذشته قیمت سهم را بررسی کرده و  قیمت سهم را براساس گذشته آن پیش‌بینی نماید.

تا به این جا به طور کلی با دو روش اصلی تحلیل سهام در بازار سرمایه آشنا شدیم. اما به نظر شما کدام یک می‌تواند در انتخاب سهام خوب موثرتر باشد و ما را به نتیجه دلخواه برساند؟! این سوالی است که از زمان‌های گذشته همواره بین تحلیلگران و فعالان این بازار وجود داشته است….

اما مدلی که ما به شما توصیه می‌کنیم، استفاده از روش ترکیبی است. شما می‌توانید با توجه به علایق خود و مطالعاتی که برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها انجام می‌دهید، و همچنین سلیقه شخصیتان، یکی از این دو روش را مبنای اصلی تحلیل‌های خود قرار دهید، اما نه به این معنا که در مورد روش دیگر هیچ اطلاعاتی نداشته باشید. قطعا برای این که سرمایه‌گذاری شما کمترین ریسک را داشته و بیشترین بازدهی‌ها را نصیب شما کند، می‌بایست در مورد روش دوم نیز اطلاعات مختصر و مفیدی داشته باشید تا در مواقع لازم بتوانید از تحلیل‌های افراد خبره در این حوزه هم استفاده کنید و به راحتی سهام خوب را انتخاب نمایید.

چگونه یک سهام خوب انتخاب کنیم ؟! این سوالی بود که از ابتدای این مقاله به دنبال یافتن پاسخ مناسب برای آن بودیم. احتمالا شما هم تا کنون پاسخ این سوال را فهمیده‌اید…

در بازار سرمایه یا همان بورس دو روش اصلی برای انتخاب سهام خوب و سودآور وجود دارد. تقریبا همه تحلیلگران و سرمایه‌گذاران این حوزه، نه تنها فقط در ایران بلکه در سایر کشورها نیز از این دو روش استفاده می‌کنند. هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که در مقالات دیگر سایت می‌توانید به صورت مفصل با آن‌ها آشنا شوید. قطعا آموزش بورس برای شما که تازه وارد این حوزه شده‌اید امری ضروری است!

 

 

 

 

با سلام خدمت اساتید گرامی بخصوص آقای ادیب نیا.
من از شما میخواهم در آموزش های رایگان خود یک سهم خوب هفترو هم معرفی کنید ممنون میشم.
و یا اینکه یک سهم خوب را تحلیل کنید.
با تشکر.

بسیار عالی بود لطفا ویدئو آموزشی ارسال نمایید

سلام
توصیه می‌کنم از آموزش‌های رایگان بورس که براتون آماده کردیم شروع کنید
بعد از اون اگر علاقمند بودید میتونید در دوره آموزشی صفر تا صد بورس ثبت نام کنید تا مباحث رو به صورت حرفه‌ای‌تر دنبال کنید

سلام بیشتر توضیح بدین وایت کتاب خاصی هست در مورد تحلیل ها بخونیم

سلام
توصیه می‌کنم از آموزش‌های رایگان بورس که براتون آماده کردیم شروع کنید
بعد از اون اگر علاقمند بودید میتونید در دوره آموزشی صفر تا صد بورس ثبت نام کنید تا مباحث رو به صورت حرفه‌ای‌تر دنبال کنید

عالی بود مرسی بابت توضیحات .من میخوام از اموزشهاتون استفاده کنم

سلام
توصیه می‌کنم از آموزش‌های رایگان بورس که براتون آماده کردیم شروع کنید
بعد از اون اگر علاقمند بودید میتونید در دوره آموزشی صفر تا صد بورس ثبت نام کنید تا مباحث رو به صورت حرفه‌ای‌تر دنبال کنید
این لینک‌ها به ایمیلتون هم ارسال شد

سلام. اینکه میگه ارزش ذاتی این سهم از ارزش واقعیش بیشتره و اینکه سود زیادی داره به چه معناست؟

سلام چه تضمینی وجود داره که شرکتها صورتهای مالی و حسابرسی های دقیق خودشون رو افشا کنند تا من بر اساس تحلیل بنیادی بتونم سهم خودم را انتخاب کنم.از کجا معلوم بین سازمان بورس و شرکتها زد وبندی وجود نداشته باشه و سفته بازی و این جور حرفا نباشه بنظرم اگر کسی هم که میگه شانسیه تا حدودی باید حق داد چون تو این اشفته بازار مملکت که پر از فساد مالی و اختلاص و دلال بازی که در دستگاهای دولتی اعم ازبانک مرکزی تا درون قوه قضایی من نمی تونم به این بورس و اطلاعاتی که تو سایت کدال منعکس میشه اعتماد کنم

سلام
خوب دلیلی وجود نداره همه در این بازار حضور داشته باشند.
قطعا هر فردی دیدگاهی به بازارهای مختلف داره و بر اساس اون میتونه در هر بازاری سرمایه گذاری کنه

سلام اقای ادیب من چگونه خصوصی جهت مشورت با شما تماس بگیرم که که ورود کام نماد را انتخاب نمای اشتراک سالانه تان چقدر است

سلام دوست عزیز
انتهای سوالتون رو متوجه نشدم ولی اگر نیاز به مشاوره دارید میتونید از طریق این لینک این اقدام کنید.

آقای ادیب سلام من میخام وارد بورس بشم ولی هیچ اطلاعاتی ندارم چکار کنم

سلام
میتونید از آموزش‌های رایگان ما شروع کنید

چگونه سهام موفق بخریم

سلام استاد
ب نطر شما در صندوق قابل معامله سرمایه گذاری برای من ک اطلاعات و وقت کافی برای خرید و فروش ندارم بهتر است یا صندوق های مشترک؟

سلام
فرفی نمیکنه
مهم انتخاب یک صندوق با سابقه خوب هست

سلام خوب بود ممنون از مطالب آموزنده و زیباتون

باسلام وخسته نباشید وممنون از مطالب مفید وآموزنده شما لطف کنید ارزش ذاتی سهام وارزش دفتری رو توضیح بدهید

سلام
در مقاله انواع ارزش (قیمت) سهام به این موضوع پرداختیم

سلام اقای ادیب نیا میشه لطف کنید بگید چجور باید تحلیل تکنیکال انجام بدیم با چه فرمول ریاضی

سلام دوست من
یادگیری تحلیل تکنیکال نیاز به ساعت‌ها آموزش داره که به صورت مفصل و از صفر تا صد اون رو می‌تونی در کلوپ میلیونرها آموزش ببینی

سلام، ممنون من از نوشته هاتون استفاده کردم بیشتر طرح تکنیکال رو متوجه شدم اگر بخوام مقالات بیشتر و آموزنده ای از شما داشته باشم باید به کجا مراجعه کنم.
ممنون

با توجه به اینکه تازه وارد این عرصه شدم از مطالب تان بسیار استفاده بردم .
ساسگزارم

ممنون که همراه ما هستید

سلام جناب ادیب راجب ارز پایه توضیح بده

سلام
منظورتون از ارز پایه دقیقا چی هست؟!!

سلام آیا سهام عرضه اولیه هارا اگر نگه داریم و چندسال نفروشیم فقط عرضه اولیه بخریم کاردرستی هست؟ایا ممکنه مرتب قیمت سهمهای اولیه بالا برود؟باتشکر از مقاله ارزشمندتون

سلام
قطعا به صورت مرتب قیمت سهام عرضه اولیه یا هیچ سهام دیگه‌ای بالا نمیره و نوساناتی خواهد داشت
اما نگهداری اون‌ها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌تونه خوب باشه
هر چند در نهایت بهتره که به دنبال دانش لازم برای سرمایه‌گذاری برید

با سلام. ممنون از توضیحات خوبتان جناب ادیب نیا. اما بهتر بود در مورد تحلیل بنیادی به مواردی که باید مورد بررسی قرار گیرند اشاره میکردید. ترجیحا با ذکر مثال. سپاس

سلام دوست عزیز

این مواردی که شما گفتید همگی در محصول آموزشی زیر موجود استhttps://www.adibniya.com/millionaire-club/

با عرض سلام ، آقای ادیب نیا خودتون از کدوم تحلیل استفاده میکنید ?

سلام
من از هر دو استفاده میکنم
و بیشتر بنیادی

آقای ادیب نیا ، تشکر از جوابتون ، آیا فقط با یادگیری تحلیل تکنیکال میشه به نتیجه رسید ?

سلام
میشه دوچرخه رو هم بدون دست هدایت کرد اما نیاز به مهارت و تجربه داره ولی باز هم ممکنه یک جاهایی نیاز باشه دستتون رو به فرمون دوچرخه بگیرید که بتونید سر پیچ ها دور بزنید.
تحلیل تکنیکال و بنیادی هم چیزی هست که ترکیبشون عالی هست اما نبود یکی از اونها هم میتونه بهتون کمک کنه منتها ممکنه سر پیچ ها کمی اذیت بشید.

ممنون ولی خیلی سخته مغزم درد می گیره از تحلیل بنیادی.اصلن یعنی چی؟!

تحلیل بنیادی یعنی اینکه داخل شرکت چه اتفاقی داره میفته و ایا قراره برای ما سود بسازه یا نه.
دوستی داشتم در دوران مدرسه فیزیک رو خوب یاد نمیگرفت و اسم این درس براش سر درد میاورد ولی به شدت علاقه‌مند به ورزش بود و الان یک ورزشکار حرفه‌ای هست.
همه چیز به علایق ما بستگی داره

سلام
میشه فیلم آموزشی واسم بفرستید
ممنون

سلام
توصیه می‌کنم از آموزش‌های رایگان بورس که براتون آماده کردیم شروع کنید
بعد از اون اگر علاقمند بودید میتونید در دوره آموزشی صفر تا صد بورس ثبت نام کنید تا مباحث رو به صورت حرفه‌ای‌تر دنبال کنید

تشکر از تحلیل تان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

© طراحی و توسعه این سایت توسط مجموعه ادیب نیا انجام شده است و تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به امیرحسین ادیب نیا می‌باشد.

چگونه سهام بخرم ؟!

گفتیم که گام اول برای ورود به بورس، دریافت کد بورسی است. برای این کار لازم است با در اختیار داشتن مدارک شناسایی خود به یکی از شرکت‌های کارگزاری بورس در سراسر کشور مراجعه کنید. پس از دریافت کد بورسی، سوالی که به وجود می‌آید این است که چگونه سهام بخرم ؟

شما می توانید به چهار روش برای خرید و فروش سهام و یا سایر اوراق بهادار موجود در بورس اقدام کنید. در این مقاله این چهار روش را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- خرید و فروش از طریق مراجعه حضوری به کارگزار

۲- خرید و فروش از طریق ارائه سفارش به صورت تلفنیچگونه سهام موفق بخریم

۳- خرید و فروش از طریق ارائه سفارش به صورت اینترنتی

۴- خرید و فروش به روش برخط (آنلاین)

(برای مراجعه به هر قسمت، بر روی عبارت مورد نظرتان کلیک کنید.)

 

در این روش، کافی است سرمایه‌گذار به صورت حضوری به شرکت کارگزاری مراجعه کرده و فرم درخواست خرید یا فروش اوراق بهادار را تکمیل کند. این فرم شامل اطلاعاتی مثل مشخصات کامل فرد، نشانی و تلفن تماس، کد بورسی و همچنین مشخصات کامل سهام و یا سایر اوراق بهاداری است که فرد قصد خرید یا فروش آن را دارد.

هنگام پر کردن فرم خرید یا فروش چند روش برای مشخص کردن قیمت پیشنهادی توسط سرمایه‌گذار وجود وجود دارد، که در ادامه به صورت مختصر آن‌ها را توضیح می‌دهیم …

فرم درخواست خرید اوراق بهادار

فرم درخواست فروش و وکالتنامه فروش اوراق بهادار

در این روش، سرمایه‌گذار در فرم درخواست خرید سهام و در ستون حداکثر قیمت، عبارت “قیمت بازار” را ثبت می‌کند. به این معنا که سرمایه‌گذار به کارگزار این اختیار را می‌دهد که به تشخیص خود، سهام و یا سایر اوراق مورد نظر وی را در مناسب‌ترین قیمت روز بازار، برای فرد خریداری کند. توجه کنید که هنگام خرید سهام، هر اندازه قیمت خرید سهام پایین‌تر باشد، بهتر است و در نقطه مقابل، در هنگام فروش، سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد کارگزار سهام و یا سایر اوراق بهادار وی را به بالاترین قیمت ممکن به فروش برساند.

در این نوع درخواست، سرمایه‌گذار قیمت مورد نظر خود برای خرید یا فروش سهام را به طور مشخص در فرم درخواست خرید یا فروش درج می‌کند و کارگزار نیز بر اساس همین قیمت، اقدام به ثبت درخواست در سامانه معاملات می‌نماید. بنابراین، در روش دوم، کارگزار موظف خواهد بود، سهام و یا سایر اوراق بهادار مورد نظر شما را دقیقا براساس قیمتی که برای او تعیین کرده‌اید، خریداری کرده و یا به فروش برساند. طبیعی است که اگر قیمت سهم در بازار به قیمت مورد نظر شما نرسد معامله‌ای انجام نخواهد شد.

در این روش نیز سرمایه‌گذار حداکثر و یا حداقل قیمت مورد نظر خود برای خرید یا فروش سهام را در ستون قیمت فرم درخواست وارد می‌کند. برای مثال، فرض کنید شما قصد دارید سهام شرکت الف را خریداری کنید و حداکثر قیمت مورد نظر شما برای خرید این سهم، ۱۵۰ تومان است، اما طبیعتا ترجیح می دهید سهم را به قیمتی کمتر از ۱۵۰ تومان بخرید، پس در فرم سفارش خرید و در قسمت حداکثر قیمت، عدد ۱۵۰ تومان را درج می‌کنید. به این ترتیب، به کارگزار اجازه می‌دهید تا سهام مورد نظر شما را نهایتا با قیمت ۱۵۰ تومان خریداری کند، اگرچه قطعا خرید با قیمت پائین‌تر مطلوب خواهد بود.

در فروش نیز به به همین صورت عمل می‌شود با این تفاوت که شما برای فروش سهام خود یک حداقل قیمت تعیین می‌کنید. البته قطعا ترجیح شما این خواهد بود که قیمت فروش، بالاتر از حداقل تعیین شده باشد و توانمندی کارگزار در این موضوع می‌تواند در تصمیم شما برای انتخاب کارگزار نیز مؤثر باشد.

 

کارگزاران بورس بر اساس ضوابط و مقررات خاصی که از سوی سازمان بورس تعیین و ابلاغ شده خدماتی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند تا فرآیند سرمایه‌گذاری را برای آن‌ها تسهیل کنند. یکی از این خدمات، امکان ارائه سفارش خرید و فروش اوراق بهادار به صورت تلفنی است، در این روش سرمایه‌گذار می‌تواند بدون مراجعه حضوری و از طریق استفاده از سامانه مرکز تماس کارگزاری، به صورت تلفنی سفارش خود برای خرید یا فروش سهام و سایر اوراق بهادار ارائه دهد. تنها کافی است سرمایه‌گذار یک بار به کارگزاری مراجعه کرده و قرارداد مربوطه را امضا کند. حداکثر ظرف مدت یک هفته نام کاربری و رمز عبور مخصوص مشتری به صورت محرمانه در اختیار وی قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذار می‌تواند به صورت تلفنی و از طریق کارگزار سفارش‌های خود را وارد سامانه معاملات کند.

توجه داشته باشیدکه ارائه سفارش به صورت تلفنی هیچ تفاوتی با ارائه سفارش به صورت حضوری ندارد و کارگزاری، سفارش‌های ارائه شده از طریق مرکز تماس را همانند سفارش‌های حضوری پیگیری خواهد کرد. همچنین سامانه مرکز تماس کارگزاری موظف است به صورت خودکار شماره پیگیری را به سرمایه‌گذار بدهد تا در هر لحظه بتواند از آخرین وضعیت سفارش خود مطلع شود.

فعال سازی امکان سفارش تلفنی برای مشتریان به صورت رایگان است و کارگزاران بورس، به جز کارمزد خرید و فروش اوراق بهادار، وجهی در این خصوص از مشتریان دریافت نخواهند کرد.

 

روش اینترنتی از نظر عملکرد شبیه روش تلفنی است. در این روش، سرمایه‌گذار به جای تلفن از طریق اینترنت سفارش خرید یا فروش خود را به کارگزاری ارائه کرده و کارگزاری پس از دریافت سفارش مذکور، آن را وارد سامانه معاملات بورس می‌کند. در روش اینترنتی مشتری پس از دریافت رمز عبور از شرکت کارگزاری می‌بایست به سایت اینترنتی کارگزاری مراجعه کرده و سفارشات خود را از این طریق ثبت نموده و پیگیری کند.

 

به طور کلی در هر سه روش مراجعه حضوری، ارائه سفارش به صورت تلفنی و یا ارائه سفارش به صورت اینترنتی، مشتری سفارش خود را به کارگزار ارائه کرده و این کارگزار است که درخواست مشتری را وارد سامانه معاملات می‌کند. بنابراین مشتری خود مستقیما اقدام به خرید یا فروش اوراق بهادار نمی‌کند.

اما روش چهارم یعنی معاملات آنلاین این امکان را برای سرمایه‌گذار فراهم می‌کند که خود مستقیما درخواست‌های خرید یا فروش سهام را بدون واسطه کارگزار، وارد سامانه معاملات بورس نماید. در این روش کارگزار یک رابط کاربری به صورت نرم‌افزار در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد تا وی شخصا بتواند سفارش‌های خرید و فروش خود را وارد سامانه کند. به این ترتیب سرمایه‌گذار کاملا می‌تواند روند معاملات خود را زیر نظر داشته باشد.

امروزه با گسترش معاملات آنلاین تقریبا تمام روش‌های قبلی منسوخ شده و کمتر کسی است که از آن‌ها استفاده کند. البته کارگزاری‌ها موظف‌اند همچنان این خدمات را ارائه دهند. پیشنهاد ما به شما نیز این است که از روش معاملات آنلاین استفاده کنید. در مقاله “آشنایی با سامانه معملات آنلاین” می‌توانید بیشتر در مورد این روش بدانید.

 

یکی از سوالاتی که اکثر افراد از ما می‌پرسند این است که اصلا چگونه سهام بخرم ؟! کجا باید بروم ؟! از کجا باید شروع کنم ؟! در این مقاله و مقاله گام اول برای ورود به بورس در مورد نحوه ورود به بازار سرمابه و روش‌های خرید و فروش سهام مطالبی را برای شما عزیزان ارائه کردیم. با انواع روش‌های خرید و و فروش سهام و اوراق بهادار شامل مراجعه حضوری به کارگزار، ثبت سفارش تلفنی و اینترنتی، و همچنین روش معاملات آنلاین آشنا شدید.

قطعا هنوز هم سوالات زیادی در ذهن شما هست! مثلا این که چگونه یک سهام خوب انتخاب کنبم؟ از کجا بفهمم چه سهمی قرار است رشد کند؟! در این مقاله پاسخ سوال ” چگونه سهام بخرم ؟! ” را پیدا کردیم. در مقالات دیگر به دیگر سوالات هم پاسخ داده خواهد شد …

چگونه سهام بخرم ؟!

خرید از صفر تابلو یعنی چه؟ممنون

یعنی خرید سهم به قیمت پایانی روز قبل

روی تابلو معاملات یک جا نوشته قیمت دیروز (خرید سهم به این قیمت میشه خرید از صفر تابلو)

معنی خرید از صف فروش یعنی چه و یک مثال بزنید؟ ممنون

یعنی وقتی سهمی صف فروش شده ما بریم از فروشنده‌ها سهم بخریم.
یعنی خرید سهام به کمترین قیمت ممکن در اون روز معاملاتی

کد معاملاتی بازار سرمایه برای من اومده چ کاربردی داره دقیقا توضیح بدین ممنون

سلام از طریق لینک زیر ثبت نام انجام بدید تا بتونید از یک کارگزاری برای معاملاتتون پنل معاملاتی دریافت کنید.https://www.adibniya.com/get-bourse-code/

سلام و خدا قوت میشه بگید چجوری میشه وارد فرا بورس شد من تازه واردم و از طریق کارگزاری وارد بورس شده ام ولی چگونگی وارد فرا بورس شدن و عرضه اولیه و خریدن را بلد نیستم

پاسخ

چگونه سهام موفق بخریم

سلام
با گرفتن کد بورسی شما میتونید هم در بورس و هم در فرابورس معامله کنید
توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر با بورس حتما ویدیوهای آموزشی رایگان ما رو دنبال کنید

سلام لطفاویدیو۲و۳رابرام ارسال کنیدمتشکرم

سلام
فردا ارسال میشه

باسلام وخداقوت خیلی ممنون ازاموزشهای خوبتون لطفا تمام اموزشهاتون رویکجا بگزارید اگرامکان دارد چون من اموزش۶ای شمارو پراکنده دریافت کردم باتشکرازشما ومدیرتون

سلام من از طریق چه برنامه ای میتوانم بورس خرید فروش کنم

سلام
پیشنهاد می کتم از دوره آموزشی رایگان ما شروع کنی

سلام خدمت آقای ادیب نیا با تشکر بابت راهنماییهاتون ببخشید آموزش شما شامل چه سرفصل هایی هست میشه لطفا راهنمایی کنید چون میخوام تهیه کنم

سلام
آموزش‌ها شامل تمامی مباحث آشنایی با بازار
تابلوخوانی، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی و از صفر تا صد آموزش بورس هستداخل این لینک می‌تونید ویدیوی معرفی محصول آموزشی رو مشاهده کنید

سلام خسته نباشید اقای ادیب نیا میشه ی توضیح مختصر در مورد عرضه اولیه بدید ی لینکی ویدیو اموزشی چیزی معرفی کنید

سلام
با یک جستجوی ساده در قیمت مقالات سایت و ویدیوها می‌تونید از مطالب مربوط به عرصه‌های اولیه استفاده کنید
توصیه می‌کنم حتما مقاله “راهنمای کامل شرکت در عرضه اولیه” رو مطالعه کنید و ویدیوی “عرضه اولیه بخریم یا نخریم؟” رو ببینید

سلام
با یک جستجوی ساده در قسمت مقالات سایت و ویدیوها می‌تونید از مطالب مربوط به عرضه‌های اولیه استفاده کنید
توصیه می‌کنم حتما مقاله “راهنمای کامل شرکت در عرضه اولیه” رو مطالعه کنید و ویدئوی “عرضه اولیه بخریم یا نخریم؟” رو هم ببینید

سلام
سهام عرضه اولیه را چگونه خریداری کنم ؟؟

سلام
در مقاله “راهنمای کامل شرکت در عرضه اولیه” در این مورد کامل توضیخ دادیم
ولی ابتدا باید برای “دریافت کد بورسی” اقدام کنید

نام نویسی کردم ولی اموزش نیومد

ایمیلتون رو چک کنید
براتون ارسال شد

درود مهندس ادیب عزیز
ببخشید مهندس میخواستم بپرسم حداقل سرمایه گذاری یا خرید از طریق درخواست تلفنی یا اینترنتی به کارگزاری ،چقدر میباشد؟منظورم مبلغ پولی ست.۵۰هزار تومان یا ۵۰۰هزار تومان؟
اگه امکانش هست، دراین باره راهنماییم بفرمایید.

باسپاس
هاشم یزدی نژاد

سلام
حداقل مبلغ برای خرید سهام ۵۰۰ هزار تومن هست

سلام خسته نباشید میخواستم ببینم چگونه میتونم در بورس سرمایه گذاری کنم و در این کار موفق باشم؟ با تشکر از راهنمایی خوب شما.

سلام
از طریق این لینک میتونید آموزش‌های خودتون رو به صورت رایگان شروع کنید

سلام من یه مقدار پول دارم که میخوام سرمایه گذاری دراز مدت کنم .به نظرتون تو بورس میشه . با تشکر

سلام
بله چرا که نه!
توصیه می‌کنم از ویدیوهای آموزشی رایگان ما شروع کنید

سلام. من یه مبلغی پول دارم که نمیشه با این اوضاع بازار به کار بزنم. میخوام برم تو کار بورس ولی هیچی بلد نیستم. آموزش حضوری هم دارید؟ شرایط، محل برگزاری کلاس و مدت زمان و هزینه رو اگر میشه بگید

سلام دوست عزیز
در حال حاضر کلاس حضوری نداریم. ولی دوره غیرحضوری هست که میتونید استفاده کنید
پیشنهاد میکنم از این دوره رایگان شروع کنیدhttps://www.adibniya.com/2x/

با سلام و احترام
جهت آموزش غیرحضوری موارد به صورت فیلم و تصویر هست یا اینکه جزوه و PDF ؟ در صورتی که به صورت فیلم و تصویر می باشد راهنمایی بفرمایید تا اقدام گردد. ممنون

سلام
آموزش‌ها به صورت ویدئو می‌باشد
توضیحات در این صفحه موجود است

https://www.adibniya.com/millionaire-club/

سوالی بود میتونید به ادرس زیر ایمیل ارسال کنیدamirhossein@adibniya.com

سلام و خسته نباشید،ببخشید آموزش غیر حضوری همدارید؟

سلام
بله داریم
محصول آموزشی ما از ابتدایی ترین مباحث شروع میشه و با مباحث تخصصی آموزش‌های شما تکمیل میشه

اطلاعات رو از طریق این صفحه میتونید مشاهده کنیدhttps://www.adibniya.com/millionaire-club/

سوالی بود میتونید به ادرس زیر ایمیل ارسال کنیدamirhossein@adibniya.com

سلام من کد بورسی رو دریافت کردم اما نمیدونم چطور باید سهم بخرم لطفا راهنماییم کنید ممنون

سلام
دوست عزیز خرید و فروش سهم کار خاصی نداره
از هرجایی که کد گرفته باشید نحوه خرید و فروش از طریق پنل خودشون رو بهتون آموزش میدن
چیزی که مهمه اینه که چی بخرید، کِی بخرید و کِی بفروشید که این مستلزم ساعت ها آموزش هست که در دوره آموزشیمون مفصل توضیح دادیم

سلام خسته +نباشید من میخام در بورس سرمایه گذاری کنم وحرفه ای یاد بگیرم .کد بورسی گرفته ام اما نمیدونم چطوری معاملات را شروع کنم.متشکرم.

سلام دوست عزیز
محصول آموزشی ما از ابتدایی ترین مباحث شروع میشه و با مباحث تخصصی آموزش‌های شما تکمیل میشه

اطلاعات رو از طریق این صفحه میتونید مشاهده کنیدhttps://www.adibniya.com/millionaire-club/

سوالی بود میتونید به ادرس زیر ایمیل ارسال کنیدamirhossein@adibniya.com

دوست دارم در این کار خودم را محکی بزنم.

سلام،من یکم پول واسه دخترم گذاشتم بانک ولی با اینکه طرح آتیه هست سودی بهش نمیدن تو شهرستان هستم چطوری واسش سرمایه گذاری کنم،از بورس هیچی نمیفهمم،بهترین سرمایگذاری پیشنهاد بدید کجا باید برم؟ باتشکر

سلام
قطعا بهترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری روی خودتون، آموزش دیدن و کسب مهارت هست تا بتونید ازش ثروت تولید کنید!
در مورد پس انداز کردن برای دختر خانمتون هم من توصیه می کنم ویدیوی “اشتباه رایج افراد در مورد پس‌انداز کردن” رو ببینید.
ضمن این که سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت و یا اوراق اجاره هم میتونه گزینه خوبی براتون باشه. توصیه می کنم حتما مقالات مرتبط با اون رو مطالعه کنید.

سلام خداقوت ،بنده در سجام ثبت نام کردم و توسط بانک مهر احراز هویت انجام دادم و کد معاملاتی شرکت در بازار سرمایه هم برام اومد حالا کجا و توی کدوم سایت بورس یا سهام بخرم آیا میشه در سمات سهام بخرم یا باید به صندوق ها ی دیگه مراجعه کنم

سلام از طریق لینک زیر ثبت نام انجام بدید تا بتونید از یک کارگزاری برای معاملاتتون پنل معاملاتی دریافت کنید.https://www.adibniya.com/get-bourse-code/

سلام متاسفانه واضح جواب ندادین ،من الان میتونم توی سایت سمات بورس یا سهام و… بخرم یا نه منظورم اینه که کد معاملاتی که برام اومده از طرف شرکت سپرده گذاری مرکزی هست آیا این شرکت برای خرید وفروش سهام و بورس هست یا اینمه باید به کارگزازی های دیگه مثل مفید و … مراجعه کنم ،من هرچه نگاه کردم توی سایت سمات گزینه ای برلی خرید وجود نداشت

سلام
عزیزم پاسخ شما واضح داده شد.
کد بورسی مثل کد ملی میمونه. شما اونو گرفتید ولی برای خرید و فروش سهام باید در یک کارگزاری ثبت نام کنید که من بهتون لینک دادم

با عرض سلام ودرود :مطالب گذارده شده برای آگاهی از چگونگی خرید و فروش کامل.متشکرم اگر ممکن هست درابطه

سلام
ممنون از همراهیتون
آخر کامنتتون ناقص هست
در رابطه با ؟؟؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

© طراحی و توسعه این سایت توسط مجموعه ادیب نیا انجام شده است و تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به امیرحسین ادیب نیا می‌باشد.

برای ورود به انواع بازار سرمایه، اول از همه باید انجام معاملات در آن بازار را یاد بگیریم. خرید و فروش در بازار سهام یا بورس اوراق بهادار هم اصولی دارد که هر سرمایه‌گذار باید قبل از ورود یاد بگیرد. در این مقاله نحوه خرید و فروش سهام در بورس را بصورت گام به گام شرح می‌دهیم.

برای اینکه بتوانید در بورس ایران سهمی بخرید، سود کنید و سپس سهم را بفروشید، باید یکسری مراحل بسیار ساده را طی کنید. مراحل خرید و فروش سهام در بورس بصورت گام به گام به شرح زیر هستند:

در ادامه هریک از این مراحل را به تفصیل با هم بررسی می‌کنیم.

گام اول – ب بسم‌ا… در آغاز خرید و فروش سهام، داشتن کد بورسی است که در مقاله «نحوه دریافت کد بورسی» مراحل اقدام و دریافت آن را گفتیم. حالا فرض می‌کنیم شما این مقاله را قبلا خوانده‌اید و کد بورسی را هم گرفته‌اید و منتظرید که یک نفر دعوتتان کند به بازار تا خرید و فروش را شروع کنید.چگونه سهام موفق بخریم

از همین تریبون ورودتان به جمع سرمایه‌گذاران بازار سهام را تبریک
عرض می‌کنیم و برای ادامه مسیر و سود بردن از آن، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

فرقی نمی‌کند از طریق کدام کارگزاری اقدام کرده باشید، این کارگزاری برایتان کد بورسی صادر می‌کند و پس از آن می‌توانید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبوری که مشخص شده، وارد پنل معاملاتی خود شوید.

هر کارگزاری سامانه آنلاینی برای معاملات آنلاین کاربران خود طراحی کرده است که می‌توانند با ورود به آن و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود، وارد دنیای خرید و فروش سهام شوند. دسترسی به این سامانه‌های آنلاین و در نتیجه خرید و فروش سهام، از طریق سایت یا اپلیکیشن کارگزاری‌ها امکان پذیر است.

برخی از این سامانه‌های آنلاین عبارتند از: سامانه های معاملاتی کارگزاری مفید شامل ایزی تریدر، مفید تریدر و آنلاین پلاس، سامانه‌های آنلاین کارگزاری تدبیرگران فردا شامل اکسیر، پرانا و سهام یاب، سامانه‌های آنلاین کارگزاری مبین سرمایه شامل آنلاین پلاس و سامانه آنلاین کارگزاری آگاه با نام آسا تریدر.

گام دوم – از آنجایی که تازه وارد بورس شده‌اید، چیزی برای فروش ندارید و تنها می‌توانید سهام بخرید. برای خرید سهام هم نیاز به پول دارید که البته اینطور نیست که سهام را بخرید و بعد پرداخت آنلاین کنید! باید قبل از خرید حسابتان شارژ داشته باشد. برای شارژ حسابتان سه راه پیش رو دارید:

1- شارژ آنلاین از حساب بانکی یا پرداخت شتابی یا واریز آنی

در این روش می‌توانید حسابتان را به همان شکل پرداخت اینترنتی و با داشتن رمز دوم پویا شارژ کنید. همانطور که در این عکس دیده می‌شود، سقف واریز وجه 50 میلیون تومان است، بنابراین اگر برنامه‌ای برای خریدهای بیشتر از این مقدار دارید باید یا در چند روز متوالی اقدام کنید و یا از چند کارت بانکی استفاده کنید.

در واریز وجه لازم نیست حتما از همان حساب بانکی که هنگام دریافت کد
بورسی معرفی کرده‌اید استفاده کنید و می‌توانید از هر حساب بانکی که دارید واریز
را انجام دهید. اما هنگام برداشت وجه و نقد کردن سهام، تنها باید از همان حساب
استفاده کرد.

درگاه پرداخت اینترنتی را هم احتمالا زیاد دیده‌اید، اما برای یادآوری تصویر زیر همان جایی است که می‌توانید حسابتان را به صورت اینترنتی یا شتاب شارژ کنید:

2- فیش واریز نقدی به صورت ثبت فیش

این روش برای کسانی که می‌خواهند حسابشان را با پول نقد شارژ کنند طراحی شده است. یعنی ممکن است شرایطی پیش بیاید یا هنوز افرادی وجود داشته باشند که واریز نقدی را به واریز اینترنتی ترجیح بدهند و برای این گروه چنین امکانی ایجاد شده است.

همانطور که در تصویر پیداست، سرمایه‌گذار باید به بانک مراجعه کند و مبلغ نقد را به حساب کارگزاری واریز کند و بر اساس اطلاعات واریزی که انجام داده، قسمت‌های خالی این صفحه را پر کند. به این ترتیب شارژ حساب انجام می‌شود.

3- اتصال حساب کارگزاری به حساب بانکی

در این روش سرمایه‌گذاران می‌توانند حساب خود را به حساب بانکی متصل کنند و خرید و فروش را از همان حساب بانکی انجام دهند و نیازی به مرحله واسطه شارژ کردن نداشته باشند. این روش تنها برای دو بانک ملت و سامان در دسترس است و برای استفاده از این امکان باید در یکی از این دو بانک حساب داشته باشید.

گام سوم – برای اینکه بتوانید نماد مورد نظرتان را که می‌خواهید بخرید یا در مراحل بعدی بفروشید، پیدا کنید، باید از قسمت بالای صفحه و در کادر جستجو نام نماد را بنویسید و دکمه ذره‌بین را بزنید تا پیدا شود.

حالا که نماد پیدا شده، با کلیک بر روی آن می‌توانیم اطلاعات مربوط به نماد را ببینیم، اطلاعاتی مانند جدول عرضه و تقاضا، مشخصات نماد، نمودار روند سهام و اطلاعات حجم خرید و فروش حقیقی و حقوقی.

به عنوان مثال در عکس بالا نماد فرابورسی “ذوب” را سرچ کرده‌ایم (ذره بین در قسمت دایره قرمز رنگ) و اطلاعات این نماد در تایم معاملاتی به ما نشان داده می‌شود.

گام چهارم – حالا که هم حسابتان شارژ دارد و هم نماد مورد نظرتان را پیدا کرده‌اید و به خرید آن مطمئن هستید، باید آستین بالا بزنید و توکل بر خدا کنید و به مقدار لازم سهم بخرید.

در صفحه نماد دو گزینه خرید و فروش وجود دارد. گزینه خرید را که سبز رنگ است انتخاب می‌کنیم و دست به کار می‌شویم.

در بالای این صفحه دو کادر آبی و قرمز وجود دارد که کادر
آبی به کادر تقاضا و کادر قرمز به کادر عرضه شناخته می‌شود. به عبارتی کادر آبی
کادری است که بالاترین قیمت‌های سفارشات خرید در آن ثبت می‌شود و در مرحله خرید
مورد توجه است. کادر قرمز هم کادری است که پایین‌ترین قیمت‌ها برای فروش در آن ثبت
می‌شود. به این ترتیب اگر قیمت‌های ثبت شده در این دو کادر با هم جور شوند، خرید و
فروش انجام می‌شود.

با بررسی کادر عرضه و تقاضا و قیمت‌های ارائه شده توسط دیگر خریداران و فروشندگان، می‌توانید تصمیم بگیرید که خریدتان را با چه قیمتی انجام دهید و به مرحله بعد که کادر زرد رنگ است بروید.

در این کادر می‌توانید دو جور ثبت سفارش انجام دهید، یا میزان سرمایه‌ای را که دارید وارد کنید (در این روش سامانه تعداد سهم را بر اساس سرمایه‌تان محاسبه می‌کند) و یا تعداد سهمی که می‌خواهید بخرید.

کادر قیمت هم مربوط به قیمت مد نظر شما برای خرید هر سهم این نماد است، پس باید سعی کنید قیمتی در بازه روز (مثبت و منفی 5 درصد قیمت پایانی) که منجر به خرید می‌شود را پیشنهاد دهید.

راستی حواستان به کادر نارنجی باشد! در معاملات سهام، کارگزاری هم برای انجام معاملات کارمزد دریافت می‌کند، در این کادر قیمت سر به سر با در نظر گرفتن این هزینه نوشته شده است. یعنی قیمت پیشنهادی شما برای خرید هر سهم 11.202 ریال است، اما با در نظر گرفتن کارمزد کارگزاری، هر سهم 11.365 ریال تمام می‌شود.

گام پنجم – بعد از زدن دکمه خرید اگر حساب شما شارژ داشته باشد و مبلغ خریداری شده شما از حداقل مبلغ قابل قبول (100 هزار تومان) بیشتر باشد، زیر همین کادر سفارش خرید شما به شکل زیر ثبت می‌شود. به عنوان مثال در عکس زیر سفارش خرید نماد “غگل” با حجم 500 سهم و به قیمت 6556 ریال ثبت شده که قیمت آخرین معامله انجام شده روی این نماد 6029 ریال بوده است.

پس از ثبت سفارش خرید، اگر در قیمت و حجم تعریف شده فروشنده‌ای پیدا بشود خرید شما تکمیل می‌شود، اما از کجا بفهمیم سهم مورد نظر بطور کامل خریداری شده است؟ کافی است در همان صفحه کارگزاری از منوی سمت راست گزینه “پرتفوی لحظه‌ای” را انتخاب کنید، تا تمامی نمادهای خریداری شده توسط شما، قیمت خرید، قیمت آخرین معامله و سود و زیانتان نمایش داده شود.

گام ششم – بعد از اینکه مدتی در بازار سهام فعالیت کنید و خرید انجام دهید، با توجه استراتژی معاملاتیتان به مرحله‌ای می‌رسید که باید برخی از سهم‌هایتان را بفروشید. فروش سهام به چند دلیل صورت می‌گیرد، یا سهام مورد نظر به سوددهی که هدفتان بوده رسیده، یا سوددهی‌اش را از دست داده و توی سراشیبی ضرر افتاده، یا به پول نقد نیاز دارید و می‌خواهید پولتان را از بازار خارج کنید و یا سهامی با پتانسیل سوددهی بیشتر بخرید.

در این مرحله واضح است که باید به جای گزینه خرید، گزینه فروش را انتخاب کنید و بعد از آن، به میزان نیاز یا قصدی که از فروش دارید، کادر تعداد و قیمت را مانند مرحله خرید پر کنید. اما این بار حواستان باشد که دارید سهامتان را می‌فروشید! پس باید سعی کنید به بیشترین قیمت بفروشید.

باز هم حواستان به کادر نارنجی باشد! این بار هم کادر
نارنجی همان قیمت تمام شده برای هر سهم را نشان می‌دهد. یعنی اگر شما بخواهید هر
سهم را به 11.202 بفروشید، با احتساب کارمزد کارگزاری، قیمت تمام شده برای هر سهم
11.042 می‌شود. یعنی این قیمت برای هر سهم به حساب شما واریز می‌شود.

کادر نارنجی در زمان فروش میزان سود شما را هم نشان می‌دهد، یعنی هر مقدار که قیمت کادر نارنجی در زمان فروش از قیمت کادر نارنجی در زمان خرید بیشتر باشد، شما به همان میزان سود کرده‌اید.

گام هفتم – برای اینکه بتوانید مبلغ داخل حساب کارگزاری خود را به حساب بانکی‌تان منتقل کنید که بتوانید آن را در بازاری جز بازار سهام خرج کنید، باید از منوی سامانه، گزینه تقاضای وجه را انتخاب کنید.

صفحه‌ای باز می‌شود که همان بالا سه گزینه وجود دارد شامل
سه تاریخ و محدودیت برداشت. این تاریخ‌ها معمولا از سه روز کاری بعد شروع می‌شوند
که کارگزاری می‌تواند وجه مورد نظرتان را به حسابتان واریز کند. البته بستگی به
کارگزاری هم دارد و ممکن است از دو روز یا یک روز کاری بعد شروع شوند.

به همه روزهایی که بازار سهام فعال است، یعنی همه روزهای
هفته به جز پنج‌شنبه و جمعه و ایام تعطیل رسمی، روز کاری می‌گویند.

شما یکی از این تاریخ‌ها را انتخاب می‌کنید و بر اساس حداکثر مبلغ قابل برداشت، مبلغ مورد نظرتان را در کادر مبلغ وارد می‌کنید. پس از انتخاب شماره حسابی که در زمان ثبت نام به کارگزاری داده بودید و سپس ثبت درخواست، می‌توانید منتظر واریز وجه به حسابتان باشید. لازم است یادآوری کنیم که دریافت وجه فقط از طریق همان حساب بانکی که داده بودید صورت می‌گیرد، در مرحله واریز وجه بود که می‌توانستید از هر حساب بانکی استفاده کنید.

حالا که خرید و فروش سهام در بورس را یاد گرفتید، نیاز به آشنایی بیشتر با بازار بورس و کسب تجربه در این بازار دارید. برای یادگیری هم زیاد عجله نکنید، مقالات آموزشی سیگنال را در کنار تحلیل‌های هر سهم دنبال کنید تا کم‌کم به یک سرمایه‌گذار زبده در بازار سهام تبدیل شوید که خودش می‌تواند بازار را رصد و سهام خوب را شناسایی کند.چگونه سهام موفق بخریم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک از مشکلاتم همین بود ممنون از توضیحات کامل و جامع

بسیار خوب، آموزنده ،مفید ،جامع و کامل بود .
ممنون و متشکرم

بسیار عالی و مفید بود
منتهی خرید سهم دیگه با حداقل ۱۰۰ تومن شارژ امکانش نیست

عالی ، مفید و آموزنده
خیلی توی سایتها و برنامه های مختلف سرچ کردم تا بالاخره اونیکه میخواستمو بدست آوردم.
واقعاً کامل و جامع آموزش میدین.
مرسی 🌹

ممنون مفید بود

بسیار عالی بود

سپاس فراوان بسیارمفید بود

با تشکر از راهنمایتان
بعد وقت ۱۲ظهر میتونیم حسابتان شارژ کنیم

سلام، بله شارژ حساب در ساعات معاملاتی و غیرمعاملاتی امکان پذیره.

واقعا از زحمات شما متشکرم بات راهنمایی برنامه خوبی که راه اندازی شده

سلام خسته نباشیدمن باکدعبورخودم ازطریق گوشی شوهرم گارگزاری روشارژکردم که امروز بتونم خریدکنم ولی این به حساب کارگزاری شوهرم رفت مشکل کجاست اگرسوالم درسته لطفاجواب بدید بنده تازه کارکم ممنون

سلام، احتمالا وارد حساب همسرتون شده بودید و به اشتباه شارژ انجام دادید.

عاااااالی بود

سلام‌خیلی عالی بودم سپاسگزارم

باسلام وخداقوت٬میخواستم بدونم وقتی یک سهامی رو بفروشم٬چقدرطول میکشه مبلغ اون سهام به مانده قابل برداشت حساب منتقل بشه؟
باتشکر

سلام، بعد از فروش سهم بصورت آنی به قدرت خریدتون اضافه میشه و میتونید پول رو برداشت کنید.

باسلام وعرض ادب خدمت کارشناس محترم واقعاً خوب، آموزنده ،مفید ،جامع و کامل بود. باتشکر ازبرنامه خوب تون

عالی بود

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستانی که زحمت می کشید و این اطلاعات جامع و کامل را در اختیار ما قرار میدهید .کمال تشکر و قدرانی را دارم
سپاسگزارم

سلام روزتون بخیرببخشیدباکارت بانک تجارت نمیشه متصل شدوکارواریز رو انجام داد؟؟من تو کارگزاری مفیدثبت نام کردم وتازه وارد هم هستم ممنون از راهنماییتون

سلام دوست عزیز. مشکلی نداره با هر کارتی که رمز پویا براش فعال باشه میتونید واریز وجه رو انجام بدید.

سلام و درود بسیار عال بود

باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت کارشناس محترم٬یک سوالی داشتم اینکه وقتی یک سهام افزایش سرمایه میدهد٬آیااین افزایش سرمایه باعث بالارفتن قطعی قیمت سهام شده و باعث سودآوری بیشتر سهام داران خواهدشد؟
باتشکر

سلام
بستگی به میزان افزایش سرمایه و قیمت تعدیل شده بعد از افزایش سرمایه دارد

ممنون بابت توضیحات کاملی که ارائه کردید

سلام بسیار آموزنده وعالی اگر امکان داره چندتا سهام سودآور معرفی کنید

عاللللللللللللی خیلی خوب بود💐💐

عالی بود خیلی

ببخشید من امروز سهام ونفت رو خریداری کردم اما در پرتفوی من ننشسنه حتی حذف نمی شه

سلام، اگر تا فردا مشکل برطرف نشد با کارگزاریتون تماس بگیرید.

ممنون اززحمات بی دریغ شما

سلام
به خودم واجب دونستم از شما بابت راهنمایی خوبتان تشکر کنم
انشاالله همیشه موفق باشید

عالی بود . ممنون

با تشکر از راهنمایی شما عزیزان خیلی عالیه

واقعا برنامه کاملا کاربردی و مفیدی برای افراد مبتدی که اخیرا روانه بازار بورس شده اند ، می باشد . زیرا بصورت کاملا ساده و روان موضوع خرید فروش سهام را که یک موضوع فنی و تقریبا تخصصی است ، برای همگان بیان کرده است. واقعا خسته نباشید.

خیلی خوب بود.
به بیشتر از سوالات های که در ذهن همه هستش رو جواب میده خیلی عالی بود

تشکرمیکنم ازدوستان عزیززحمت کش وکاربلدوراهنمای دلسوزسایت سیگنال که باتحلیل های اقتصادی حامی تولیدوکارگران گشورهستیدمن ازمطلب اموزنده شما بسیاراستفاده کردم وهم سودمالی بردم وهم احساس خوبی نسبت به مشارکت درتولیدگشورورونق اقتصادهستم ممنونم ازبودنتان انشاالله همیشه موفق وپرتلاش وخستگی ناپذیرباشید،،،،

واقعا عالی بود.بسیار کامل و جامع به نسبت جاهای دیگه.کلی سایت ها رو دنبال گشتم تا اینجا رو پیدا کردم.

سلام ممنون از راهنمای تون خوب بود اگر در مورد این که در بازار چه سهامی را بخریم رهانمایی کنید ممنون میشیم اخه چون پول تو کلاسای انلاین شرکت کنیم را نداریم به هر حال متشکرم

مطالب تان خیلی آموزنده و کاربردی بود سپاس

خیلی عال بودو سوالم اینه که من امروز قرارداد های کارگزادی مفد رو امضا کردم فقط‌نمیدونم چقدر طول میکشه که کد معملاتیم بیاد واگرم بیاد مراحل بعدی چجوریه باید چیکار کنم؟؟؟؟

سلام، معمولا دو روز تا یک هفته بعد کد بورسیتون صادر میشه.

خدا پدر و مادرت رو بیامرزه

خیلی عالی بود

یعنی موقع فروش سهام هم پول کم میشه واسه کارگزاری ؟خرید که 1.43 کم میشه واسه فروش چقد کم میشه ؟

سلام، بله کسر میشه. در هر کارگزاری ارقام کمی متفاوته. بهتره در سایت کارگزاریتون کارمزدها رو چک کنید.

عالی بود به این توضیح میگن صفر تا صد ،لطفا بقیه آموزش ها هم بزارید

خیلی مفیدواموزنده بود من که تازه کار هستم خیلی بدردم خورد.عالی

اگر بگوئیم بخش عمده و اساسی در هر نوع سرمایه گذاری همین صرف وقت و انرژی برای یادگیری و کسب تجربه است گزافه نگفته ایم البته باید در نظر داشت که این اهمیت دادن به آموزش و کسب مهارت ، نباید جرات و جسارت تصمیم گیری و ریسک پذیری را که جزء لاینفک هر نوع معامله و سرمایه گذاری است از ما بگیرد

احسنت

بسیار عالی

ممنون بابت راهنمایی

باسلام بسیارخوب ومفیدبودباآرزوی موفقیت بیشتربرای شما

با سلام و خسته نباشید مطالب مربوط به ورود به بورس را مطالعه کردم خیلی مفید و درخور فهم بود. خیلی لذت بردم

سلام خیلی ممنون از راهنمایی وتوضیحاتی که پیش روی ما کذاشتید.

سلام خیلی ممنون از راهنمایی وتوضیحاتی که برای آگاهی مبتدیان در زمینه بورس انجام دادید.

سلام
اطلاعات کاملا مفید و عالی بود ممنون از شما

باسلام.توضیحات بسیارکامل بدو تشکر .فقط لطفا راهنمایی کنید که در پنل شخصیم به چه صورت به حساب گارگزاری پول واریز کنم .؟؟

سلام، از قسمت واریز وجه، گزینه واریز آنی از کارت بانکیتون پنل کارگزاریتون را شارژ کنید.

سلام میخواستم بدونم محدوده خرید هر سهام چیست یعنی تعداد نرمال معامله چند تا سهام است

سلام، از مبلغ 500 هزار تومان به بالا شما میتونید سهام رو خریداری کنید. همچنین سفارشات شما نباید از 50 هزار و 100 هزار سهم بیشتر باشه.

بسیار عالی

خیلی مفید بود ، ممنون

سلام خسته نباشید .میگن موقع فروش کمترین قیمت را بزنید ..ولی شما گفتین که بالاترین را بزنید ..چطوری کنبم .ممنون

سلام، کمترین قیمت فروش میاد اولین سفارش قرار میگیره، اگر قصد دارید سهمتون رو سریع بفروشید میتویند با توجه به قیمت سفارشات در کمترین قیمت سفارش بزارید ولی الزاما همیشه اینجوری نیست شاید سهم صف خرید باشه و ه علت زیاد بودن تقاضا با بالاترین قیمت از شما خریداری بشه. منظور از متن هم این بوده که با توجه به عرضه و تقاضا و جدول سفارشات سعی کنید در قیمتی معقول سهمتون رو به فروش بزارید.

بسیار بسیار مطالب مفید و آموزنده بود.بسیار متشکرم از بابت آموزش بی نقص شما.عالی بود عالی.دمتون گرم.

عالی بود.

آموزنده و خیلی ساده بیان کردید ممنون

تشکر.مقاله ها ی سیگنال خیلی خوبه،آموزنده است.فقط راه های تحلیل بازار سهام هم یاد بدین.ممنون

ممنون از راهنمایی ها

واقعا عالی بود

عالیییییییییی بود

درسته کارتون

عالی بود‌ واقعا ممنونم

عالی اموزنده بود

سلام کارشناس عزیز
این امکان هست که سفارش خرید مثلا شب انجام بشه و طی روز بعد بدون مراجعه به سایت، سیستم خودش خرید رو انجام بده؟

سلام و عرض ادب. بله با استفاده از کد آفلاین امکان این کار فراهمه.

واقعا جالب و کاربردی، ممنون از زحمات شما

سلام و تشکر بابت توضیحات خلاصه و جامعتان.

واقعا ممنونم از مطالب بسیار ارزنده و آموزنده تان

من اکثر مقالات شما رو خوندم
اول از بورس هیچی نمی‌دونستم اما الان تقریبا آماده ام.
سپاس فراوان از زحمات شما.

ممنون،خیلی کمک کننده بود

ممنون از مطالب مفید سیگنال سلامت باشید

توضیحات خیلی خوب بودن ممنونم

باسلام
توضیحاتِ بسیار کامل و مفیدی بود ، واقعا ممنون

عالی بود ممنون

سلام تشکر از راهنمایی کامل و بسیار ساده و روان و قابل فهم برای هر فرد مبتدی

من مراحل ثبت نام سجاو ثبت نام کارگذاری مفید را انجام داده و کد بورسی دریافت کردم به چه طریق با کارگذاری برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنم ممنون

سلام، شما می‌توانید با مراجعه به کارگزاری مربوطه نسبت به دریافت نام کاربری سامانه آنلاین و رمز عبور آن که متعلق به شخص شماست، اقدام کرده و خرید و فروش خود را آغاز کنید.

چه طریق با کارگذاری برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنم ممنون

بسیار مفید بود
سپاسگزارم

سلام عالی بود استفاده کردم ممنون

چقدر قشنگ توضیح میدین دمتون گرم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

سپاس

عالی و آموزنده بود.

عالی بسیار مفید و کاربردی

عالی بود

سلام سال 93 کدبورسی حضوری از کارگزاری ارمون گرفتم بعد از اون دیگه دنبال نکردم امروزسجام ثبت نام کردم کد پیگیری برام اومده جهت احراز هویت الان جهت تکمیل ثبت نام باید چیکار کنم

سلام، با کارگزاریتون تماس بگیرید تا کدتون مجدد فعال بشه و بتونید معاملاتتون رو شروع کنید.

سلام لطفا جوابمو بدید ایا میشه با گوشی موبایل خرید و فروش سهام انجام داد یا فقط با کامپیوتر؟

سلام، با موبایل هم امکان خرید و فروش وجود داره. میتونید از اپلیکیشن یا سایت کارگزاری استفاده کنید.

سلام و تشکر از مطالب کاربردی تون…
سوال: چطور میشه سهامِ با ارزش خرید؟
یعنی از کجا بفهمیم فلان سهم با ارزشه و خرید کنیم؟
تشکر

سلام دوست عزیز ممنون از لطف و همراهی شما با گروه سیگنال، برای اشنایی بیشتر با سهم ها به گزارش های تحلیلی سایت سیگنال مراجعه بفرمایید.

عالی

سلام
آموزش خوب بود
چه زمانی سهم بخریم

ممنون عالی بود

عالی بود ممنونم

سلام اگر سهمی خرید شد وارد دارایی من نشد واردثبت سفارش شد و جزییات ان نوشته بود تأیید شده توسط سارمان بورس یعنی چی من اون سهمو خریدم یا نه

سلام، در قسمت پرتفوی لحظه ای چک کنید، اگر سهم اضافه شده بود یعنی به شما تعلق گرفتهو همچنین در قسمت گزارش سفارشات هم میشه ثبت یا عدم ثبت سفارش ها را مشاهده کرد.

ایا بدون ارائه مدرک تحصیلی نمی توان از حساب آنلاین استفاده کرد؟

سلام، قانون مدرک تحصیلی چند ماهه که برداشته شده و بدون مدرک هم میشه وارد بورس شد.

بابا دمتون گرم خیلی برنامه جامعی هستش کمک زیادی در یادگیری در زمینه بورس و اوراق و … میکنه ممنون از همه کسانی که در ساخت این برنامه زحمت کشیدن .

ممنون از راهنمایی کامل و بی‌نظیرترین، سپاس فراوان

عالی ومفید

عالی بود

با سپاس وتشکر فراوان

بسیار عالی و آموزنده
سپاس

بسیارعالی

بسیارعالی
وومفید

خیلی عالی وکار بردی بود

ممنون ازاموزش مفیدتان

عالی بود ممنون

من کد بورسی ام رو از طریق پیام گرفتم و با مدارکم دادم به دوستم که کاراش رو انجام بده تا به کار گزارم برسونه تا فعالیتم شروع بشه از کد و مدارکم عکس داره آیا خطری برای من داره ؟و چطور میتونم به کار گزارم اعتمادکنم؟

سلام و عرض ادب، برای ورود به سامانه معاملات نیاز به نام کاربری و رمز عبور هست نه کد بورسی. ولی بهتره کد بورسی و اطلاعات شخصی شما پیش خودتون محفوظ بمونه.

با سلام
من ۴ روز پیش در کارگزاری مفید کارهای ثبت نامم را انجام دادم. بعد یک کد معاملاتی برایم پیامک شد که شامل چند عدد و حرف است؟ آیا این کد معاملاتی یعنی اینکه من میتوانم عرضه اولیه را بخرم؟ چون هرچه نام کاربری و رمز عبور را میزنم موفق به ورود به صفحه مفید نمیشوم

سلام دوست عزیز کد بورسی شامل 3 حرف اول فامیل شما و 5 عدد است. برای دریافت نام کاربری و رمز عبور و ورود به سامانه معاملات با کارگزاری مربوطه تماس بگیرید.

سلام. برای اولین بار وارد این قسمت شدم، مقاله و توضیحات روشن وبسیار مفید بودند. متشکرم. قصداشتم 4 ستاره را به 5 تبدیل کنم که اشتباه شد .ببخشید.

ازآموزش با ارزش واردات خداپسندانه شما سپاسگزارم

سلام خسته نباشید ببخشید چطوری باید موجودی حساب رو برای خرید بعدی چک کرد؟

سلام دوست عزیز اطلاعات مربوط به حساب تون رو می تونید در پروفایل کارگزاری تون ببینید.

ممنون از راهنمایی شما

توضیحات خوب وتقریبا کاملی بود خیلی ممنون از راهنمایی هایتان

ممنون از راهنمایی خوب ومفید شما خیلی خوب بود.

ممنون ازراهنماییهاتون سپاس

با سلام
ممنون از اینکه برای آموزش دیگران وقت میزارید بقول معروف آموزش شاهرگ هر تجارتی است خیلی از زحماتتون ممنون

حق نگهدارتون

درهنگام فروش سهام چه قیمتی رو وارد میکنیم

سلام دوست عزیز قیمت پیشنهادی بستگی به استراتژی معاملاتی شما داره و با توجه به عرضه و تقاضای بازار می تونید تصمیم بگیرید.

سلام وخداقوت .آیا می توانیم از دو کارگزاری خرید و فروش انجام دهم مشکلی پیش نمیاد.ممنون

سلام دوست عزیز بله امکانش هست

با سلام
طبق صحبت های شما اگه فرض بکنیم یک کارگزاری هنگام خرید ۱.۵ درصد و هنگام فروش ۱.۵ درصد کارمزد میگیره در نتیجه اگر سهمی را در یک روز بخریم و همان روز بفروشیم و سهم بالاترین درصد سود روزانه که ۵ میباشد رو گرفته باشه در نتیجه ما ۲ درصد سود خالص داریم ، آیا این درسته ؟ پس نهایت سودی که از خرید و فروش یک سهم در طول یک روز میتوان دریافت کرد ۲ درصد است ، درسته ؟
ممنون میشم پاسخ دهید

سلام دوست عزیز با توجه به این که مقدار کارمزد در کارگزاری ها کمی متفاوت است نمیتوان مقدار سود را به طور قطعی تخمین زد.

دمت گرم

سلام. وقتی قیمت رو می زنم تعداد رو بلد نیستم بزنم میشه لطف کنید راهنمایی کنید

سلام. باتشکر وقتی قیمت رو می زنم تعداد رو بلد نیستم بزنم میشه لطف کنید راهنمایی بفرمایید

سلام دوست عزیز معمولا دو جور ثبت سفارش انجام میشه، یا میزان سرمایه‌ای را که می خواهید به اون سهم اختصاص بدین رو وارد می کنید (در این روش سامانه تعداد سهم را بر اساس سرمایه‌تان محاسبه می‌کند) و یا تعداد سهمی که می‌خواهید بخرید رو وارد کنید. در هر صورت انتخاب باشماست. به کارمزد کارگزاری هم توجه کنید.

سلام،ممنون از مطالب مفیدتون،خواستم بدونم امکانش هست بخوام سهاممو بفروشم ولی به فروش نره؟؟به فرض به پولم احتیاج داشته باشم ولی خریداری مایل به خرید سهم نباشه،در این حالت چه اتفاقی میفته؟؟

سلام دوست عزیز در نظر داشته باشید که بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین میشه و مازاد عرضه و تقاضا میتونه رو شانس معامله شما تاثیر بذاره ولی به طور کلی هر زمان که بخواهید می تونید اقدام به خریدو فروش کنید.

سلام… ببخشید من تو کارگزاري سهم یه صندوق قابل معامله رو ثبت سفارش زدم.. اما پیغام میده ثبت سفارش بخاطر شرایط گروه انجام نشد این یعنی چی.. ممنون می‌شم جواب بدین

سلام دوست عزیز بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری پیگیری بفرمایید.

خوب هستش نه عالیه

سلام من هرچه سایتها را زیرورو کردم نحوه خرید سهام بازار بورس توضیح داده شده اگر چه خرید فروش دیگر بازارها شبیه هم هست ولی درپلاتفرم توضیح داده نشده که چطوری وارد دسته بندیهای مختلف و بازارهای مختلف بشیم فرضا اگر از فرابورس خواستیم خرید کنیم این بازار کدوم قسمت نمایش داده میشه سهامش سهامهای مختلف را چگونه وارد بازار شون بشیم و خرید وفروش کنیم .فقط آنچه درفلاتفرمها دیده میشه فقط سهام متعلق به بورس هست و توضیح داده نشده چگونه وارد بازار فرآبورس بشیم وعملیات خرید وفروش را انجام بدیم منظور من فقط نحوه دیدن بازارهای مختلف و سهام انان هست چیزی ندیدم در فلاتفرمها باتشکر

سلام دوست عزیز تمامی سهام ها در یک صفحه برای شما نمایش داده میشوند وقتی شما یک سهم خاص رو انتخاب می کنید در باکس سفارش نشون داده میشه که سهم متعلق به بورس هست یا فرابورس

تشکر از توضیحات خودتان

سلام مرسی

سلام ممنون عالی بود

سلام.
ممنون از اطلاعاتتون. بسیار آموزنده و روان. سپاس از زحماتتون

ممنون ازاطلاعات خوبی که ارائه دادید

سلام ممنون از اپلیکیشن خوبتون.
من امروز برا اولین بار شروع کردم به خرید سهام اما هر نمادی که انتخاب میکردم برام مینوشت مقدار معامله شما خارج از محدوده ی تعریف شده ….چرا؟یعنی کجا رو اشتباه رفتم،اتفاقا قدرت خرید هم افزایش دادم باز حل نشد….لطفا راهنمایی بفرمایید،سپاس.

سلام دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان هست معمولا وقتی خرید شما کمتر از این مقدار هست این خطا گزارش میشه.

عالی بود ممنونم ازتون..

سلام ما الان ک سهام عدالت بهمون تعلق گرفته و میخایم خودمون سهاممونو کنترل کنیم میشه راهنمایی کنید چیکار باید کنیم من نمیدونم بورس چ جوریه ینی ما الان این سهام و داریم یا میره بالا سهاممون سودش میاد تو حسابمون یا میاد پایین؟ هرموقعم خاستیم بفروشیم چون قرار نیس ک چیزی بخریم میشه راهنمایی کنید🙏

سلام دوست عزیز می تونید از این لینک و بقیه مقالات اموزشی ما استفاده کنید. با ما همراه باشید.

بسیار عالی بود .

واقعا عالی بود

با سلام ایا خود کارگزاری واسمون نام کاربری و رمزشو میفرسته

سلام و عرض ادب بعد از دریافت کد بورسی با کارگزاری تون تماس بگیرید تا نام کاربری و رمز عبور رو براتون بفرستن.

من هنوز خیلی از مسایل رو درک نمیکنم چه کار کنم

سلام دوست عزیز می تونید از این لینک و دیگر مقالات اموزشی سایت سیگنال استفاده کنید.

سلام. خسته نباشید. واقعا مطالبتون اموزنده است ممنون. من با کارگزاری مفید ثبت نام کرده ام ایا میتوانم از طریقی خریدهای آفلاین هم انجام دهم؟

سلام دوست عزیز بازار بورس هر روز (از شنبه تا چهارشنبه) بین ساعت 8:30 تا 12:30 فعال است و می شود به صورت آنلاین در آن فعالیت کرد. در غیر این ساعت ها نمی شود در این بازار خرید و فروش انجام داد. سامانه معاملاتی آفلاین به ما کمک می کند تا در هر ساعتی از شبانه روز معامله دلخواه خود را سفارش بدهیم تا در صورتی که بازار (در زمانی که فعال است) به آن قیمت رسید، از طرف ما معامله انجام بشود. در این روش پس از ثبت معامله آفلاین مجدد ارزش معامله را با سرمایه گذار چک می شود. اگر سهم و قیمت مورد نظر سهامدار تایید شود بعد از آن خرید و یا فروش اتفاق می افتد.

اموزنده وخیلی عالی وروان
ممنون

عالی بود

سلام ایا میشه خرید انلاین وبدم سخص دیگری با شماره تلفن دیگه با کد بورسی من انجام بده

سلام دوست عزیز اگر کسی نام کاربری و رمز عبور شما رو داشته باشه می تونه به پنل کاربری شما دسترسی داشته باشه و خرید و فروش کنه. بهتره اطلاعات شخصی شما پیش خودتون محفوظ بمونه

خیلی کامل و مفید بود برای من که تازه وارد هستم. سپاس

چقدر طول می کشد تا سفارش فروش سهام نزد کارگزاری در بورس بفروش برسد و وجه آن محقق گردد.بطورمثال بنده تمام سهام خریداری شده یک نماد را با دارا بودن سود یک روز قبل در سایت کارگزار ثبت کردم بعد از 24ساعت کنترل کردم دیدم هنوز در لیست انتظار هست .ایا میتوان درخواست را لغو یا اصلاح کرد .

با سلام و احترام، در صورت داشتن کد انلاین خرید و فروش سهام به صورت آنی امکان پذیر است و وجه آن تا حداکثر سه روز کاری به حساب فرد در صورت درخواست پرداخت وجوه منقل می شود. برای اطلاعات بیشتر با کارگزاری تون تماس بگیرید.

البته الان حداقل مبلغ برای انجام معامله خرید بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان شده، چون برای من این مشکل پیش اومد میگم که مبلغ رو حتما باید چیزی بالاتر از ۵۰۰ هزار تومان مثلاً ۵۱۰ هزار تومان وارد کنید وگرنه معامله انجام نمیشه و سفارشتون انجام نمیشه

سلام خیلی عالی بود مرسی ، لطفا بفرمایید مقدار خرید سهم محدودیت دارد یعنی چه مبلغی میتوان خرید کرد ، چه سقفی

سلام دوست عزیز خیر محدودیت ندارد و شما می تونید به اندازه سرمایه تون خرید و فروش کنید.

با سلام وسپاس از اطلاعات مفیدتون..عالـــــی …

سلام خداقوت؛ خدا خیرتون بده خیلی مفید و جامع بود ممنونم

حداقل مبلغ خرید چقدر باید باشد

سلام دوست عزیز حداقل سرمایه لازم برای وزود به بورس 500 هزار تومان است.

سلام وقت بخیر من چندتا سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید
اول اینکه قیمت خریدی که ما میزنیم هرچی بیشتر باشه احتمال موفقیت در خرید بیشتره،یا ربطی نداره،
سوال دوم اینکه ایا از قبل شروع به کار خرید میتونیم سفارش بدیم یا به این صورته که راس ساعت مشخصی باید سفارش خرید بزنیم
ممنون میشم یه توضیح کلی بفرمایید.

سلام دوست عزیز افزایش یا کاهش شانس خرید و فروش به عرضه و تقاضای بازار و قیمت های پیشنهادی خریداران و فروشندگان دیگر بستگی داره. برای سوال دوم اگر کد تون آنلاینه فقط از ساعت 8:30 تا 12:30 امکان سفارش گذاری هست. اگر از سامانه آفلاین استفاده کنید میتونید تو ساعات دیگه هم سفارش بذارید اما انجام معامله در ساعات معاملاتی اتفاق میفته.

سلام
من سال 83سهام خریداری کردم و الان هم دارم
درسامانه سجام دوباره برای کد بورسی ثبت نام کردم
آیا لازم به این کار هست یا با همان کد بورسی میتوان فعالیت را آغاز کرد

سلام دوست عزیز کد بورسی تنها یکبار برای هر فرد صادر میشه. اگه از سال 83 تا امروز فعالیت نداشتین با کارگزاری تون تماس بگیرید تا کد بورسی شما رو فعال کنن در غیر ان صورت به فعالیت خودتون ادامه بدین. در صورتی که قبلا در سامانه سجام ثبت نام کردین و احراز هویت شدین نیازی به این تکرار این کار نیست. موفق و پرسود باشید.

چرا تو آگاه تریدر خریدوفروش طلاوبیت کویین وخیلی چیزای دیگه نیست؟فقط بایدسهام نفت وگاز وبانکی خریدوفروش کنیم؟

سلام خسته نباشید
من هفته قبل احراز هویت کردم و دیروز کد بورسی فعال شد و تونستم پول هم به پنل کارگزاری واریز کنم
الان یه سوال دارم . من شنیدم که باید یکماه بگذره تا بتونیم سهام خرید و فروش کنیم
آیا این حقیقت داره ؟ یعنی الان من نمیتونم معامله انجام بدم ؟
احراز هویت من رو کارگزاری تایید کرده و همچی تکمیل شده

سلام دوست عزیز در یک ماه اول فقط امکان خرید عرضه اولیه، سهام حق تقدم و واحد صندوق های ETF فراهمه. برای خرید و فروش سایر سهام باید یک ماه بگذره

از راهنمایی شما تشکر میشود خیلی خوب بود

بسیار عالی👌👌

بسیار روان و عالی بود سپاس

عالی

خیلی کامل و جامع ممنون

عالی بود

مختصر و مفید و کامل…. ممنون از زحماتتون

عالی بود

سلام ممنون از آموزشتان ولی من مشکلی که دارم اینه که هیچ اطلاعی از بورس و اینا ندارم به نظر شما با همین آموزش و گرفتن کد بورسی میتونم توی بورس فعال باشم

سلام دوست عزیز اموزش و شناخت بازار برای موفقیت بسیار مهمه. برای اموزش بیشتر می تونید از مقالات سایت سیگنال بهره ببرید. موفق و پرسود باشید.

بسیارعالی جامع ومفید بوداززحمات وتلاشتان سپاسگذارم

عالی بود ، سپاس

آیا خرید عرضه اولیه هم باید بالای ۵۰۰ هزار تومان باشه؟!
و اینکه وقتی سهمی رو میخریم اگر بخواهیم افزایش بدیم؛ این افزایش باید حتما بالای ۵۰۰ هزار تومان باشه یا نه؟؟؟؟!!!

سلام، در خرید عرضه اولیه ها محدودیت خرید 500 هزار تومانی وجود نداره اما برای سایر خرید ها باید این محدودیت رعایت بشه

بسیار عالی و جامع بود

باعرض سلام و خداقوت
مطالب بسیار عالی و کاربردی و آموزنده بود.

سلام خسته نباشید ایا این حقیقت داره ک عرضه اولیه تا ۶ماه سود ۹۹درصد میده؟!

سلام، با توجه به ماهیت متغیر بازا نمی تونید برای یک سهم، حتی اگر عرضه اولیه باشه اینطوری بازدهی تعریف کرد، با این وجود اکثر عرضه اولیه های انجام شده در چند ماه اخیر بازدهی های مناسبی داشتند

سلام. تو یه سایتی خوندم ک بعد از اینکه کد میگیری تا یه ماه نمیتونی معامله کنی و بعدشم باید یه امتحانی بدی😑والا اولین بار بود همچین چیزی میشنوم… واقعیه یا نه!

سلام دوست عزیز بعد از دریافت کد بورسی در یک ماه اول فقط امکان خرید عرضه اولیه، سهام حق تقدم و واحد صندوق های ETF فراهمه. برای خرید و فروش سایر سهام باید یک ماه بگذره

سهام رو خریدم نمیدونم کی باید بفروشم که سود کنم

سلام دوست عزیز تصمیم گیری برای خرید و فروش تماما بر عهده خود شماست و بر اساس استراتژی و پلن شخصی خودتون باید تصمیم بگیرید. موفق و پر سود باشید.

سلام من کار گزاری مفید ثبت نام کردم احراز هویتم شدم.قردادهارم امضا کردم.کد معاملاتیمم گرفتم ولی هنوز تو صفحه کارگزاری نوشته که برای احراز هویت به دفتر پیشخوان برید.الان باید صبر کنم یادوباره برم دفتر پیشخوان.

سلام دوست عزیز بهتره برای پیگیری مشکل تون با دفاتر پیشخوان تماس بگیرید.

خیلی ساده، کامل و آموزنده بود. ممنون از شما

عالی، بسیار شیوا و ساده بود.

سلام وخداقوت.کمال تقدیر وتشکر ازشما بزرگوار ویکایک همکاران عزیز بابت توضحیات جامع ومفیدتون

سلام. من سجام رفتم و کاراشو انجام دادم سهام عدالت رو آزاد کردم آیا باپول سهام میتونم توی بورس باشم؟ و خرید وفروش کنم؟ و با یه گوشی میشه هم برا خودم و هم برا خانومم وارد نرم افزارش بشم و خرید و فروش کنم؟

سلام، بله شما میتونید این سهام رو بعد از قابل معامله شدن اون ها خرید و فروش کنید

سلام
ممنون از برنامه بسیار عالی و مفیدترین

لطفا منظور از کلمات تعداد و حجم را در کادرهای ابی و قرمز توضیح بدهید
ممنون

عالی هستی آدمین سیگنال ✌

بسیار عالی ممنون از زحمات استفاده بردیم.

باسلام وتشکرازبرنامه خوبتون ببخشیدوقتی سهمی روخریدم چطوربفهمم کی بایدبفروشم مثلا بعدسی درصدهنوزم سودمیده من سمگادارم ازکجابفهمم کجابایدبفروشم یابزارم

سلام دوست عزیز تصمیم گیری برای خرید و فروش تماما بر عهده خود شماست و بر اساس استراتژی و پلن شخصی خودتون باید تصمیم بگیرید. موفق و پر سود باشید.

سلام آیا احتمال دارد سهام شرکت هایی که از اوج قیمت طی یک هفته فرود کرده اند دوباره سعود کنداز کجا باید فهمید خرید این ها ایا احتمال دارد ریسک مثبت باشد؟

سلام دوست عزیز برای بررسی وضعیت شرکت ها بهتره اخبار و تحلیل ها و صورت مالی اونها رو بررسی کنید. موفق باشید.

باسلام
آموزها و برنامه بسیار عالی و مفید هستن
یسوال داشتم آیا در معاملات آنلاین برخط هم سود کارگزاری برداشت میشه؟
م اینکه حتما مقدار سهمی ک خریدار درخواست داداه باید با مقدار سهم فروشنده برابر باشه تا خرید انجام بشه؟
با تشکر از شما

سلام دوست عزیز، ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، برای سوال اول تون بله سود برداشت میشه و برای سوال دوم، خیر. شما به اندازه توان مالی خود در قیمت مد نظرتون اقدام به خرید می نمایید.

ممنون خوب بود

خیلی مطلب عالی و خوب بود من تا الان این چیزا رو نمیدونستم ممنون از راهنمایی شما

خیلی مطلب عالی و خوب بود من تا الان این چیزا رو نمیدونستم ممنون از راهنمایی شما
ممنون از راهنمایی شما

سلام توضیحات عالی بود فقط یه سوال داشتم اگه من کل بودجه ام به اندازه حداقل مبلغ قابل قبول (۵۰۰ تومن ) باشه نمیتونم سهام چندتا شرکت بخرم؟
یعنی برای سهام هر شرکت حداقل باید ۵۰۰ هزار تومن بخرم؟

سلام دوست عزیز، شما برای خرید هر سهم باید مبلغ 500 هزارتومان طبق قوانین خرید نمایید.

سلام . من میخاهم سهام دارا یکم را خریداری کنم . ۲۰ روزه وارد بورس شدم . چگونه میتوانم از ایزی تریدر این سهام را بخرم ؟

سلام، بین ساعت 14 و 16 در قسمت نام نماد “دارایکم” رو سرچ کنید و تعداد مورد نظرتون رو سفارش بدید

از زحمات شما کمال قدر دانی را دارم
لطفا در رابطه با علامت قفل که در کنار قیمت هست توضیح بفرمایین

عالیییی

خیلی خوب

سلام عالی بود

با سلام، با همه خلقیات بدبینی و شکی که دارم به شما حس خوبی دارم، شما عالی هستید، امیدوارم که حسّم درست باشد.👌

اقا اینجوری ک من متوجه شدم کلا ب این ترتیبه ک انگار دولت بجای مردم چند سهم ک الان اگر مردم بخان خودشون وارد بازار بورس بشن ب اندازه تقریبا ده میلیون سهم خریده ینی اینکه انگار شما همین حالا به اندازه ده میلیون پول وسط گذاشتید و وارد بازار سهام شدید پس تااینجا ای ول داره اون دولت خب حالا شما دهمیلیون سهم خریدید ک وقتی خودتون ب صورت مستقیم وارد عمل بشید هرموقع ک دلتون خاست میتونید دربازار بورس سهم خودتون رو بفروشید ینی سه روزه پس نیازی ب عجله نیست باید ببینی ک سهام شما یهو دیدی مثل طلا کشید بالا حالا شما بلفور میتونید پول خودتو ک همین دهمیلیونه ک کشیده شده بالا و شده مثلا سی میلیون خارج کنید یهو هم دید ک کشید پایین پس چندماه صب میکنید ک دوباره متعادل بشه بنابراین با یکم مطالعه بهتره ک بصورت مستقیم انتخاب بشه ازنظر من
و مرسی از دولت ک بجای ما ده میلیون داد❤
لطفا اگ نظرم درسته تایید کنید

ممنون از توضیحات کاملتون

عالی بود

با سلام
سهام خریداری شده یک شرکت اگر مثلا به بیست هزار تومن برسه آیا من سهامدار در فروش آن به مشکل برمیخورم یعنی اصلا با این قیمت بالا امکان فروش رفتنش هست؟

سلام دوست عزیز، در نظر داشته باشید که بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین میشه و مازاد عرضه و تقاضا می تونه رو شانس معامله شما تاثیر بذاره ولی به طور کلی هر زمان که بخواهید می تونید اقدام به خرید و فروش کنید.

واقعا عالی بود .
جواب اکثر سوالاتم را گرفتم 👌

عالی بود ممنونم از شما تیم سیگنالی عزیز

واقعا از توضیحات بی منت و بی ادعای شما خیلی سپاسگزارم. عالی بود خدا خیرتان بدهد.

سلام بعداز خرید چگونه سهامم راکنترل کنم کاری باید انجام‌بدهم موقع ساعت کاری که سهمم‌رشد کنه یانه بازار تصمیم میگیره

سلام دوست عزیز، خرید و فروش یا نگهداری سهم بستگی به استراتژی معاملاتی شما داره و تصمیم گیری کاملا بر عهده خودتون هست. موفق و پرسود باشید.

سلام وقتتون بخیر ببخشید من سفارش خرید رو ارسال میکنم و پیام ثبت در هسته ی بورس میاد ولی در پرتفوی خودم سفارش رو نمیبینم کارگزاری مفید هست

سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

ممنون از مطالبتون

بسیار عالی

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم
امکان ویرایش پیشنهاد های خرید یا فروش وجود داره ؟ یعنی مثلا اگه بخوام قیمت سهمی که برای فروش قرار دادم رو افزایش بدم میتونم؟

سلام دوست عزیز، بله امکان ویرایش سفارشات در طول مدت بازار وجود دارد.

سلام و خسته نباشید خدمت تیم زحمت کش سیگنال .
میخواستم بدونم اگه بخوام حساب بانکی برای معاملات بورسی خودم رو عوض کنم باید چکار کنم؟

سلام دوست عزیز، برای ویرایش اطلاعاتتون به سامانه سجام و کارگزاری تون مراجعه کنید.

اموزش تحلیل هر سهم را در کجا باید دید؟

سلام دوست عزیز، تحلیل هر سهم در سایت سیگنال قرار دارد. به زودی اموزش هایی برای تحلیل پیشرفته هم در سایت قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید.

سلام لطفا چندتاسهم که با۲تا۵میلیونم بشه خرید سودش درمیانمدت یابلندمدت ۵برابربه بالابشه

سلام وقتتون بخیر ببخشید من سهام عدالت دفتر پیشخوان تمام مداحلو برای کارگزاری مفید انجام داد حالا کد اومده سه حرف باعدد ولی واردش نمیشم چیکارکنم؟ بعد نخوایم سهامو بفروشیم بخوایم سودشو ماهانه بگیریم میشه؟ مث اینکه توسایت خود مفید نوشته بود میشه تویکسری صندوق ها رفت و سود گرفت ک برام باز نشد مطلبو بخونم
هم اینکه باید حسابو شارژ کنیم یعنی چی ؟ باز باید پول واریز کنیم؟

سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی با کارگزاری تون تماس بگیرید و نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید تا وارد سامانه معاملات بشید. تعدادی از صندوق ها پرداخت سود دوره ای دارند بدین صورت که سررسید های مقرر پرداخت سود میکنن.
اکثرا صندوق های با درآمد ثابت پرداخت سود دوره ای دارن. یعنی به صورت نقدی پرداخت میکنن و باقی صندوق ها سود ب صورت دوره ای پرداخت نمیکنن و شما تنها از اختلاف قیمت خرید و فروش سود میکنین.
منظور از شارژ حساب واریز وجه هست.

سلام.ضمن تشکر بابت پاسخگویی به سوالات. سوالم اینه که آیا میشه من حساب شخصی خودم رو برای انجام امورات مالی یه شخص دیگه در زمان دریافت کد معاملاتی از کارگزاری یا ثبت نام دریافت کد بورسی در سجام وارد کنم یا حتما باید حساب بانکی به نام خود فرد ثبت نام کننده باشه ؟

سلام دوست عزیز، با هر کارتی امکان واریز وجه هست ولی برداشت فقط دو تا کارتی که به کارگزاری معرفی کرده اید. باید به اسم خود فرد هم باشد.

سلام
ممنون از مطالب مفیدتون.
میشه توضیح بدین اتصال حساب کارگزاری به حساب بانکی چطوری انجام میشه؟ من تازه کارم. بازم ممنون

سلام دوست عزیز می تونید برای اطلاعات بیشتر از این لینک استفاده کنید.

ممنونم از راهنمایی های کاربردی و ارزنده تان

ببخشید من وقتی نام کاربری و رمز ورود را می زنم ، گزینه تکمیل حساب میاد ولی چیزی نمیاد که بشه تکمیلش کرد، البته به دفتر پیشخوان مراجعه کردم و توسط سجام تایید شده

سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری پیگیری بفرمایید.

بسیار خوب و آوموزنده.‌مفید و جامع. فقط یک سوال ازطریق گوشی تلفن همراه میخواستم کد بورسی بگیرم. با اینکه کل اطلاعات رو صحیح وارد کردم. رسیدم به گزینه ادامه متوقف شد. دلیلش چیه؟ ممنون

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، با ی مرورگر دیگه امتحان کنید اگه بازم مشکلی بود از پشتیبانی سجام پیگیری بفرمایید.

عالی بودمتشکر

باسلام وتشکر ازراهنماییهای عالیتان یک سوال داشتم آیابعدازثبت نام درکارگزاری واحرازهویت امکان داردکه حساب بانکی قبلی که درموقع ثبت نام درکارگزاری ثبت نموده ایم تغییردهیم?

سام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، معمولا این امکان وجود داره. بهتره با کارگزاری تون تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنن.

ممنون از توضیحات لازم عالی بود

سلام اگه بخواهیم سهام عدالت بفروشیم به نظرتون کدوم کارگزاری رو انتخاب کنیم هیچ اشنایی هم با بورس نداریم

سلام دوست عزیز، برا اشنایی با بورس می تونید از مقالات اموزشی سایت سیگنال استفاده کنید. برای کارگزاری هم به سایت sejam.ir مراجعه کنید، در قسمت لیست مراکز احراز هویت می تونید کارگزاری های شهر خودتون رو مشاهده کنید و به دلخواه به یکی از اون ها مراجعه کنید.

بسیار عالی و مفید دمتون گرم

ممنونم.خداخیرتون بده

سلام.سهامی را قبل از ورود به کارگزاری حدود ۲۰سال قبل داشتم چگونه میتوانم در کارگزاری که در آن الان فعالیت میکنم بفروش برسانم

سلام دوست عزیز، با کارگزاری تون تماس بگیرید تا کدتون مجدد فعال بشه و بتونید معاملات تون رو شروع کنید.

درباره چه موقع خرید.چه تعداد خرید به چه قیمت خرید و درباره چه موقع فروش چه تعداد فروش به چه قیمت فروش بیشتر توضیح دهید
سپاس

سلام دوست عزیز این موارد بستگی به استراتژی معاملاتی سرمایه گذار داره. موفق باشید.

سلام اگه در موقع فروش قیمت اشتباه پایین تر بزنی مثلاً هرسهم ۱۵۰۰۰ ریال بزنی۱۵۰۰ریال راهی هست که جبرانش کرد؟؟؟؟

سلام دوست عزیز، بله امکان ویرایش سفارشات در طول مدت بازار وجود دارد.

سلام من تازه وارد بورس شدم
وقتی میخوام سهمی رو خریداری کنم خطا مقدار معاملات برای من ارسال میه چه کار کنم
مقدار شارژ من ۵۰۰ هزار تومان
مشکل بعدی تعداد و قیمت است که وارد میکنم دوباره خطا می نویسه

دوست عزیز، بخاطر کارمزد معاملات یکم مبلغ رو بیشتر بزنید.

سلام هر کار میکنم واریز وجه انجام نمیشه میگه کارت شما معتبر نیست درصورتی که من تمام کارای بانکی از طریق همین کارت انجام میدم هم رمز دوم و هم پویا هردو اوکی هستش لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم

سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

بسیار عالی.ببخشید میخواستم‌ بدونم‌من قبلا یه کارکزاری دیگه ثبت نام داشتم الان تغییر دادمش بازم میتونم با دوتا کارگزاری کار کنم

سلام دوست عزیز، بله امکان ثبت نام در چند کارگزاری وجود داره.

باتلفن همراه هم میشه این کارهارو انجام داد؟

سلام دوست عزیز، بله با موبایل هم امکان خرید و فروش وجود داره. می تونید از اپلیکیشن یا سایت کارگزاری ها استفاده کنید.

لطفا راهنمایی بفرمایید که آیا امکان دارد تاریخچه ی تقاضاهای خطا خورده یا منصرف شده را از دفتر سفارشاتمان پاک کرد و یا خیر؟

سلام دوست عزیز، بهتره این مورد رو از کارگزاری تون جویا بشین.

باعرض سلام وخسته نباشید براامثال من که تازه کارهستیم لطف وخدمت بزرگی کردین ممنونم

عالی و بسیار اموزنده

ممنو‌ن از راهنماییهای خوبتون خیلی از استرسم کم شد وقتی این مقاله رو‌خوندم

سلام من صبح یه سهام خریدم باز میخوام سهام شرکت دیگه ای بخرم میگه فرایند ثبت نام هنوز انجام نشده مشکل از کجاست؟ ممنونم

سلام دوست عزیز، برای رفع این مشکل بهتره با کارگزاری تون تماس بگیرید.

من حدود 2هفته است که احراز هویت در دفتر پیشخوان انجام داده ام ولی هنوز نام کاربری و رمز عبور برایم پیامک نشده, آیا باید به کارگزاری هم جهت احراز و دریافت نام کاربری مراجعه کنم؟یا همان دفتر پیشخوان کافی است؟
سپاس از مطالب مفیدتان و راهنمایی شما بزرگواران

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی و لطف شما به گروه سیگنال، بعد از تکمیل فرایند احراز هویت کد بورسی برای شما ارسال میشه و بعد از اون باید برای دریافت نام کاربری و رمز عبور به کارگزاری تون مراجعه کنید.

عالییییییی.بسیاررر ممنونم

سلام
آیا بین زمان خرید و فرش یک سهم باید فاصله ای باشد و یا همان لحظه قابل فروش است؟

سلام دوست عزیز، به طور کلی هر زمان که بخواهید می تونید اقدام به خرید و فروش کنید. موفق باشید

سلام ببخشید من میخوام سهام پدیدم رو بفروشم چطوری بفروشم

تشکر از مطالب عالی بود

سلام روزتون بخیر من سهام یه شرکت رو خریدم ولی در حالت سفارشات فعال هستش اگه الان کنسل بزن ایا موجودی که خریدم به حساب برمیگرده …..کی برمیگرده….امروز هم چهارشنبه هفت شبه کی برمیگرده موجودی به حساب

سلام دوست عزیز، بله در همون لحظه برمیگرده.

تشکر فراوان مرسی

مطالب بسیار مفید و به زبان ساده توضیح داده شده،سپاسگزارم.

آموزنده و مفید برای من

باسلام وتشکر فراوان بابت راهنمایی هاتون
ببخشید من نمی دونم چه نمادی رو واسه ی خرید و فروش انتخاب کنم و اینکه درچه ساعتی باید این کارو انجام بدم ویرایش شروع به نظر تون چه حجم خرید معقولانه است ؟

سلام دوست عزیز تصمیمات مربوط به خرید و فروش به استراتژی معاملاتی شما بستگی داره موفق و پرسود باشید.

سلام مرسی از توضیحات کامل تون،برای شارژحساب مبلغ حتماباید۵۰میلیون باشه میشه توضیح بدین اگر اون پول رو نداشتیم چی

سلام دوست عزیز، همونطور که تو مقاله نوشته شده حداکثر مبلغ هر تراکنش 50 میلیون هست یعنی شما بیشتر از 50 میلیون برای هر تراکنش نمیتونید هزینه کنید.

مطالب مناسب و خوب بود ممنون و سپاس

خسته نباشید من چند روز کدبورسی دریافت کردم آیا میتونم سهام عیار رو از بورس بخرم ؟ یا باید یک ماه بگذره

سلام دوست عزیزف بهتره این موضوع رو از کارگزاری تون جویا بشید. موفق باشید.

سپاس از توضیحات کامل شما.

ممنون از راهنمایی هاتون

بسیار عالی ومفید

عالی ومفید بود

ممنون از توضیحات ساده و مفیدتان

سلام.
باور کنید من بیست تا اپ مطالعه کردم شما بهترین هستید .اگر یک گزینه برای اصطلاحات بورس هم داشته باشید دیگه اپ شما هیچ چیز کم نداره..
با تشکر فراوان از زحمات شما
دوستون دارم

سلام خسته نباشید ببخشید من ای تی اف دولتی خریدم و کد پیگیری فقط گرفتم الان ک کد بورسی رو گرفتم چ جوری باید ب پورتفوی خودم اضافه ش کنم؟؟؟

سلام دوست عزیز، پس از پایان پذیره نویسی صندوق های etf، مقدار تعداد واحد های صندوق خریداری شده به پورتفوی شما اضافه خواهد شد.

با سلام.
ما اگه اوراق بانک مسکن (به عنوان مثال نماد تسه ۹۸۱۲) را بخریم تا چهار ماه بعد نمیتوانیم آن را بفروشیم و در واقع محدودیت فروش دارد.سوال اینکه چگونه از این مدل محدودیت سهام ها در بورس و فرابورس مطلع شویم؟
با تشکر از برنامه خوبتون.

سلام دوست عزیز اطلاعیه های هر نماد رو میتونید توی درگاه ذینفعان بازار سرمایه ببینید. می تونید از این لینک کمک بگیرید. موفق باشید.

بسیار عالی، مفید، مختصر و شیوا. ممنون از سیگنال

سلام . با تشکر از برنامه ی جامع سیگنال و آموزش های مفیدتان.
من سالیان پیش تعدادی سهام خبهمن از طریقی و بصورت حضوری خریداری کردم و حدود یک ماه است که کدبورسی دریافت کرده ام و هم اکنون مشتری کارگزاری آگاه هستم و دو سه نوبت اقدام به خرید کرده ام .
سئوال : چگونه می توانم سهام خبهمن خود را به سبد دارائی هایم در آساتریدر اضافه کنم تا در صورت لزوم بتوانم از طریق این کارگزاری اقدام به فروش نمایم ؟
از راهنمایی شما پیشاپیش سپاسگزارم .

سلام دوست عزیز ممنون از لطف و همراهی شما با سیگنال، برای اشنایی با نحوه انتقال سهام به کارگزاری جدید می تونید از این لینک استفاده کنید.

سلام، ببخشید آیا به طور مستقیم میتونیم سهام از دست کسی بخریم یانه؟ مثلا دوستم سهام شرکتی رو داره می خواد بفروشه من می تونم ازش بخرم یانه؟ اگه می شه چطوری؟

سلام دوست عزیز، بله با حضور در کارگزاری ها می توانید برگه سهام خود را منتقل کنید.

عالی وگسترده

ممنون عالی بود

خوب بود اما راجب نحوه جدول خوانی وصفحه خوانی توضیح بدین.تشکر

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه عزیزانی که برای تهیه محتوای سیگنال زحمت میکشن واقعا دمتون گرم عالیه
من تازه واردم کارگزاری مفید ثبت نام کردم ولی موقع شارژ حساب کاربری فقط دو بانک سامان و ملت وجود داره آیا ممکنه با بانک دیگه اینکارو انجام بدم؟؟

سلام دوست عزیز، ممنون از همراهی و لطف شما به گروه سیگنال، توی درگاه واریز تون در مورد بانک هایی که می تونین استفاده کنید توضیح داده شده. برای اطلاعات دقیق تر بهتره از کارگزاری تون جویا بشین. موفق باشید.

چگونه سهامهای دیگر خود را به کارگزاری مفید جهت فروش انتقال بدهیم

سلام دوست عزیز برای اشنایی با نحوه انتقال سهام به کارگزاری جدید می تونید از این لینک استفاده کنید.

ایا براخرید بجز تعداد سفارش قیمت سهام را هم ما باید مشخص کنیم یا هرچی قیمت تابلو باشد

سلام دوست عزیز، در بازه روزانه مشخص شده در سهم، قیمت خرید یا فروش خود را می توانید تعیین کنید.

««ممنون میشم سوال منو جواب بدین»»

فرض کنید من یک میلیون تومان فیکس تو حسابم دارم و میخوام سهام یک نمادو خریداری کنم حالا من یک میلیون رو ثبت سفارش زدم و تو حسابم هیچ پول دیگی موجود نیست
کارمزد تو زمان خرید و فروش از همون یک میلیون کم میشه یا باید ی مقدار پول ته حسابم بزارم؟؟؟؟

سلام دوست عزیز، هزینه کارمزد جدا از هزینه ثبت سفارش هست و باید مبلغ جداگانه ای براش در نطر بگیرین.

سلام و خدا قوت برا سایت خوبتون
من میخوام وارد بورس بشم و منتظر کد بورسیم هستم سوالی در مورد صندوق های etf برام پیش اومده که ممنون میشم جوابمو بدید ، نحوه سود دهی این صندوق ها چطوریه؟ اصلا سودی به سرمایه گذار میدن ؟ یا فقط تنها مزیتش اینه که سهاما با تخفیف عرضه شدن؟اگر سود دهی داره چطوریه [ماهانه ، سالانه و.. ].ممنون.

سلام دوست عزیز، شرایط سرمایه گذاری در صندوق رو میتونید از طریق وب سایت صندوق پیگیری کنید. موفق باشید.

سلام اگه رمز دوم پویا نداشته باشیم نمی تونیم واریز وجه انجام بدیم؟

سلام دوست عزیز، شارژ حساب مثل همه فعالیت های بانکی دیگه بدون رمز پویا فقط تا 100 هزار تومن امکان پذیره.

عالی بود مرسی

خوب بود

سلام،خیلی عالی توضیح دادین ممنون به جواب سوالم رسیدم

سلام من تو مانده پول داشتم ولی الان قدرت خریدم منفی هستش علتش چیه

سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

عالی

سلام یه سوال داشتم با کارت بانکی خودم میشه حساب خانممو شارژ کنم یا باید کارت به نام خودش باشه؟

سلام دوست عزیز، با هر کارتی امکان واریز وجه هست ولی برداشت فقط کارت هایی که به کارگزاری معرفی کردید. باید به اسم خود فرد هم باشه.

باسلام
در موقع خرید اولیه اگر قیمت از بالاترین قیمت نماد بیشتر بزنین ایراد دارد یا باید برابر همان قیمتها باشد

سلام دوست عزیز، ثبت سفارش فقط در بازه قیمتی مشخص شده امکان پذیر است.

با سلام و تشکر
من تعداد کمی سهام از یک شرکت دارم که میخواهم در بورس بفروش برسانم، و هیچ آشنایی قبلی نیز با بورس ندارم ، برای فروش سهام حتما باید تمام مراحل بالا را طی کنم؟ امکانش هست مراجعه حضوری به ساختمان بورس داشته باشم؟

سلام دوست عزیز، امکان مراجعه حضوری وجود داره اما فروش اون جا هم از طریق اینترنت هست.

ممنون ازمطالب آموزنده
یه سوال اگه از یه سهم بخواهیم چندواحد ازآن را بفروشیم وبقیه واحدرا نگه داریم اینکار مقدور هست

سلام دوست عزیز، ممنون از همراهی شما با سیگنال، بله این امکان وجود داره.

خیلی ممنون کاش زودتر این مقاله رو میخوندم دیشب انقد برام سوال پیش نمیومد ک چرا نمیشه خرید کرد!
یه سوال دارم. اونایی ک از قدیم یه سری سهام دارن چطور میتونن به این سامانه کارگزاری انتقالش بدن ک بشه فروختش یا امارشو داشت؟ حتما باید حضوری رفت کارگزاری؟

سلام دوست عزیز، ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، برای انتقال سهام یا اطلاع از وضعیت پرتفوی تون می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید. برای اشنایی با نحوه استفاده از این درگاه این لینک رو مطالعه بفرمایید.

سلام خرید و فروش آنلاین و افلاین رو توضیح میدی ممنون از مطالب خوبتون

سلام دوست عزیز، بازار بورس هر روز (از شنبه تا چهارشنبه) بین ساعت 8:30 تا 12:30 فعال است و می شود به صورت آنلاین در آن فعالیت کرد. در غیر این ساعت ها نمی شود در این بازار خرید و فروش انجام داد. سامانه معاملاتی آفلاین به ما کمک می کند تا در هر ساعتی از شبانه روز معامله دلخواه خود را سفارش بدهیم تا در صورتی که بازار (در زمانی که فعال است) به آن قیمت رسید، از طرف ما معامله انجام بشود. در این روش پس از ثبت معامله آفلاین مجدد ارزش معامله را با سرمایه گذار چک می شود. اگر سهم و قیمت مورد نظر سهامدار تایید شود بعد از آن خرید و یا فروش اتفاق می افتد. موفق و پرسود باشید.

سلام از اطلاعات مفید سیگنال تشکر می کنم.

سلام وعرض خسته نباشید.
سوال داشتم خدمتتون.اینکه من رمزعبورونام کاربریم اومده ولی هرکاری میکنم که برم توسایت به مشکل میخورم قبول نمیکنه فارابی هستش.دقیق دقیق واردمیکنم ولی میزنه عدم موفقیت نام کاربری یارمزعبوراشتباه است.راهنماییم کنین ممنون میشم.

سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

سلام
ممنون مطالب اموزنده ای بود یه سوال خدمتتون داشتم من امروزیکی ازسهم های پرتفوی خودم روفروخته ام پولش برگشت خورده ولی هنوزسهم هاتوپرتفوی ام هست

سلام دوست عزیز، به دلیل معاملات زیاد بازار بروزرسانی با کندی صورت می گیرد.

متشکرم خیلی عالی بود

عالی🌷🌷

سلام برای خرید سهم مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان حساب کار گزاری را شارژ کردم و تراکنش هم موفق بود ولی دیگه برای انتخواب نماد وخرید اکسیر ادامه روند نداد لطفا راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز، بعد از شارژ حساب تون باید نماد مد نظر تونو سرچ و انتخاب کنید و خرید و فروش رو انجام بدین. توضیحات کامل تر در همین مقاله ذکر شده. موفق و پرسود باشید.

عالی بود

سپاسگزار از راهنمایی شما

سلام .اگه الان مثلا توی محدوده ۱۶۰۰۰تا۱۷۰۰۰ریال سهام داره فروش میشه ولی من ۱۸۰۰۰ریال سهامم رو برای فروش بزارم چطورمیشه ؟فروش میره؟

سلام دوست عزیز، ثبت سفارش فقط در بازه قیمتی مشخص شده امکان پذیر است.

ممنون از برنامه کاربردی و مفید شما

عالیه تشکر

سلام،ممنون بابت راهنمایی شما.چطور میتونم کل موجودی حسابم در بورس را بفهمم؟

سلام دوست عزیز، می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید. برای اشنایی با این درگاه این لینک رو مطالعه بفرمایید.

سلام ممنون ازراهنمایی مفیدتون.
من کارمندبازنشسته مخابراتم ومخابرات سهام به کارمنداش اختصاص داده وکدبورسی هم به ما داده است والان ده روز است که رمز عبور دارم وواردسایت مفیدمیشم اما خبری ازنام ونشان سهامم نیست درحالیکه برگه سهام همراه باکدبورسی ومیزان سهام دارم لطفا راهنمایی کنید چطور میتوانم انراببینم وبفروشم ممنون.

سلام دوست عزیز، برای مشاهده پرتفوی تون می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید. برای اشنایی با این درگاه این لینک رو مطالعه بفرمایید. اگر سهام تون اونجا هم نبود از طریق کارگزری پیگیری بفرمایید.

عالی جامع و کامل…تشکرفراوان از وقتی ک برای آموزش گذاشتید

سلام من از صاپ و اپلیکیشن آپ سهام etf خریدم کارگزاریم مفیده ایا خریدم میاد تو کارگزا،یه کد پیگیری از خرید فقط گرفتم و یه پنل کارگزاری دارم نمیدونم چیکار باید کنم

سلام دوست عزیز، پس از پایان پذیره نویسی صندوق های etf، مقدار تعداد واحد های صندوق خریداری شده به پورتفوی شما اضافه خواهد شد.

واقعا دمتون گرم خیلی راهنمایی های جالب و به در بخوری کردین سپاس بزرگواران

سلام و خدا قوت..از توضیحات کاملتون ممنونم عالی بود…هم اپلیکیشن هم سایت هم کانال تلگرامتون عالیه، بیشتر سایتها و کانالها به فکر درآمد زایی و فروش هستند اما تو این سایت و کانالتون بیشتر روی آموزش و اطلاع رسانی تاکید داره اونم با حوصله و علمی و روان واقعا عالیه و جامع و از جوابگویی درجه یکتون هم ممنونم

سلام دوست عزیز، ممنون از همراهی و لطف شما به سیگنال، با ما همراه باشید.

سلام بسیار عالی بود خیلی ممنون

علی برکت الله تشکر ،استفاده کردم

سلام میخاستم ببینم میتونم سهام عدالتمو بفروشم

سلام دوست عزیز، بله ابتدا باید درخواست آزاد سازی به روش مستقیم بدین، بعد که سهام به کد بورسی تون وارد شد از طریق کارگزاری به همون روش سهام عادی بفروشید. موفق باشید

خیلی خوب بود ممنون از راهنمایی خوبتان

مطالبش مفید بود

عالی بود

خيلي عالی. توضيحات کامل ومفيدبود.من خيلي چيزا رو ک نميدونستم ازاين برنامه ياد گرفتم.مچکرم

سلام ببخشید من محاسبه قیمت خرید و فروش سهم را مشکل دارم بر چه اساسی و از کجا و چجوری محاسبه کنم
آیا باید از بین قیمتهایی که در صف خرید و فروش هست انتخاب کنم؟
لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست عزیز، در بازه روزانه مشخص شده در سهم، قیمت خرید یا فروش خود را می توانید تعیین کنید.

سلام.من میخاستم سهام بخرم مثلا صادرات .هر چند بار خرید میزدم نمیشد .اینم بگم که مبلغ من پانصد هزار تومن بود .میخاستم ببینم ممکنه ایراد از مبلغ پایین من باشه .من کارگزاریم مفید و سقف مجازشو صد هزار تا در نظر گرفته .این یعنی اینکه از صد هزار واحد کمتر نمیشه خرید زد ؟.ممنون بابت پاسخ گویی تون.

سلام دوست عزیز، حداقل مبلغ قابل سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان هست. ، بخاطر کارمزد معاملات یکم مبلغ رو بیشتر بزنید.
سقف مجاز 100 هزار یعنی خرید های بیش از 100 هزار باید به صورت مضربی از 100 هزار باشه.

سلام.من چندین بار خواستم از طریق پرداخت درگاه بانکی پول ب حساب کار گزاری آگاه واریز کنم ولی هر بار ناموفق زده.علت چی هست؟ من از رمز دوم پیامکی استفاده میکنم

سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

سلام عالی بود لطفاً توضیح دهید رمز عبور را در صورتی که فراموش کرده باشیم الان از سامانه استفاده می کنم ولی چطور باید رمزعبور را که مخفی هست ببینیم تا در جای دیگری بنویسمش

سلام دوست عزیز، میتونید از تنظیمات پروفایل کارگزاری تون استفاده کنید یا مستقیما با کارگزاری تون تماس بگیرید.

با سپاس فراوان

باسپاس فروان
لطفا بگید از جه طریقی باید شمارو دنبال کنیم؟؟ممنونم

سلام دوست عزیز، میتونید از سایت سیگنال استفاده کنید یا اپلیکیشن سیگنال رو نصب کنید و از خدمات ما بهره ببرید و یا از طریق صفحات مجازی(تلگرام و اینستاگرام) با سیگنال همراه باشید.

سلام چرا مبلغ شارژ بالاست یعنی باید حتما ۵۰میلیون ومن باشه

سلام دوست عزیز، همونطور که توی مقاله گفته شده سقف واریز 50 میلیون تومن هست یعنی شما با یک کارت در هر روز بیش از 50 میلیون نمی تونید واریز کنید. برای مبالغ پایین تر مشکلی وجود نداره.

سلام ،اگه من نخوام خریدوفروش انلاین انجام بدم امکان داره که وارد سامانه انلاین معاملاتی نشم و از پیشخوان خرید رو انجام بدم.یا از صندوق ها خرید کرده باشم و از کد بورسی میتونم استفاده نکنم سود رو برای من واریز میکنن.؟

سلام دوست عزیز، خرید و فروش به صورت افلاین از طریق کارگزاری ها امکان پذیر است.

سلام، من در کارگزاری آگاه کد بورسی گرفتم پنل کاربری سایت آگاه با این پنل تفاوت داره میشه توضیح بدین که اساس کار یکی هست یاخیر؟ چون واقعا اطلاعاتی که ارائه کردید خیلی مفید بودند.متشکرم

سلام دوست عزیز، اساس کار همه کارگزاری ها یکی هست.

سلام با تشکر از آموزشهای خیلی خوبتان
من در زمان خرید سهام خیلی زیاد با این پیغام مواجه میشم”مقدار معامله خارج از محدوده تعریف شده در سیستم می باشد”.
در حالیکه به اعداد و ارقام و محدوده ها کاملا دقت میکنم

سلام دوست عزیز، حداقل مبلغ قابل سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان هست. گاهی برای مبالغ کمتر از 500 هزار تومان این اخطار رو میده. بخاطر کارمزد معاملات یکم مبلغ رو بیشتر بزنید.

سلام برای وارد کردن سهام قبلی وارد پرتفوی راهنمایی کنید من عضو کارگزاری مفید هستم متشکرم

سلام دوست عزیز، برای انتقال سهام تون می تونید از این لینک اموزشی درگاه ذینفعان بازار سرمایه کمک بگیرید.

لذت بردم از توضیحاتتون.سپاسگزارم از سیگنال

سلام تعدادخرید سهام کم مثل ۱۴ سهم بامبلغ ۵۰ تا ۶۰تومن بعدا قابل فروش هست یا باید افزایش سهام اتفاق بافتد تا امکان فروش برای سهام به وجود اید

سلام دوست عزیز، امکان فروش فراهمه

در چه ساعاتی میتوان سهام رو فروخت

سلام دوست عزیز، بازار بورس هر روز (از شنبه تا چهارشنبه) بین ساعت 8:30 تا 12:30 فعال است و می شود به صورت آنلاین در آن فعالیت کرد. در غیر این ساعت ها نمی شود در این بازار خرید و فروش انجام داد. سامانه معاملاتی آفلاین به ما کمک می کند تا در هر ساعتی از شبانه روز معامله دلخواه خود را سفارش بدهیم تا در صورتی که بازار (در زمانی که فعال است) به آن قیمت رسید، از طرف ما معامله انجام بشود. در این روش پس از ثبت معامله آفلاین مجدد ارزش معامله را با سرمایه گذار چک می شود. اگر سهم و قیمت مورد نظر سهامدار تایید شود بعد از آن خرید و یا فروش اتفاق می افتد. موفق و پرسود باشید.

دمتون گرم
عاالیی

واضح و روشن بود
تشکراااااات

ممنونم
واضح و روشن بود

واقعا عالی توضیح دادین ؛ممنون ازتون

سلام؟ من می‌خواهم کد بورس بگیرم وکدرابه کسی بدام استفاده کند آیا حساب بانکی هم باید متلق به نام خودام باشد
لطفا راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز، با هر کارتی امکان واریز وجه هست ولی برداشت فقط دو تا کارتی که به کارگزاری معرفی کرده اید. باید به اسم خود فرد هم باشد

سلام من ساعت 1 بعدظهر خرید زدم خارج از تایم بازار گفت بای لغو بشه ولی نمی دونم به چه صورت لطفا راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

توضیحات خوب و مفید بودند ممنونم

سلام خسته نباشید ببخشید من چطوری باسهام عدالتم سهام بخرم من که پنجاه میلیون ندارم سهامم کلا ده ملیونه چکارکنم باتشکر

سلام دوست عزیز، هونطور که در مقاله نوشته شده سقف واریز وجه 50 میلیون تومان است، یعنی شما بیشتر از 50 میلیون با یک کارت نمی تونید واریز داشته باشید. مشکلی برای مبالغ پایین تر وجود نداره.

ممنون من هیچ چیزی در مورد بورس وخرید وفروشش حتی همون مورد اولیه و اصطلاحتشم نمیدونم ولی الان یه چیزایی یاد گرفتم ممنون

مت چند روز پیش برای خرید صندوق یکم به حسابم ۲ میلیون واریز کردم وثبت سفارش زدم اولش ثبت شد ولی بعد پول به حسابم بر گشت بولکه هم نشده بود منم گفتم اون پول توحسابم باشه برای خرید امروز کع نگاه کردم ۲ میلیون به نام دارا یکم ثبت خورده وپول بلوکه شده در ضمن وقتی من دیدم برام ثبت نشده تو حسابم از طریق اپ رفتم خرید کردم الان تکلیف این دوتومن که بلوکه شده چیه

سلام دوست عزیز، بهنره این موضوع رو از طریق گارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

سلام مرسی از راهنماییتان.

سلام ، من سهام برای فروش گذاشتم و از پورتفوی من رفت ولی نه پولش به قدرت خریدم اضافه شده نه اصلا توی قسمت معاملاتم هستش فقط توی پورتفوی قدیمیم هست که فروش رفته ، چی شده الان ؟

سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

سلام ببخشید من میخواهم سی درصد سهام عدالت خود را بفروشم اول چکار باید بکنم و چطور قیمت گذاری میشه و مبلغ آن چقدره ممنون

سلام دوست عزیز، هر زمان که درخواست فروش بدین کارگزار یا بانک در صورتی که بازار شرایط فروش رو داشته باشه براتون میفروشه و بر اساس قیمت همون روز به حسابتون واریز میشه اما اگه بازار نزولی باشه اون سهام نگهداری میشه و فروخته نمیشه

سلام،برای تشخیص انتخاب سهام اونی ک تو نمودار روند کاهشیش خیلی کم بوده درسال و روند افزایشیش زیاد بوده خوبه برا انتخاب خرید سهام ک ضرر کمتری بهمون وارد شه؟
من نمودار سالانه نمادهارو چک کردم دیدم چندمورد کاهش قیمتشون کم بوده و بیشتر افزایش داشتن
حالا اگر افت قیمت داشته باشن بهتره خرید انجام بشه یا باید دید سابقه کاهشیش اگه زیاد بود خرید نزنیم؟

سلام دوست عزیز، این موضوع بستگی به استراتژی معاملاتی شما داره.

عالی بود تشکر از وقت معنوی که میزارید

من روز چهارشنبه جهت خرید عرضه اولیه آریا مبلغ 350000تومان حسابم رو شارژ کردم ولی بعد از مدتی متوجه شدم که حسابم مسدودی غیر وکالتی خورده این یعنی چی؟؟؟؟و چرا؟؟؟؟

سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

من بر اساس پرتفوی دارایی تعداد1330سهم از شرکتی در سالهای قبل خریده ام ، اما در هنگام ارسال درخواست فروش، سیستم پیغام تعداد سهام ناکافی است میدهد، حتی برای امتحان تعداد300سهم را انتخای کردم، که باز پیغام عدم کفایت تعداد میدهد. چرا؟؟

سلام دوست عزیز، می تونید سبد دارایی و اطلاعات مربوط به خرید و فروش سهام تون رو در درگاه ذینفعان بازار سرمایه ببینید. برای اشنایی با این درگاه از این لینک کمک بگیرید. در صورتی که همچنان مشکلی وجود داشت از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

واقعا خیلی مفید بود😀😃😀🙂🙂

دست تون دردنکنه مطالب برای مبتدیهاقابل فهم هست

سلام من دارایکم رو خرید زدم ولی هنوز به سبدم اضافه نشده و از حسابم هم کسر شده و توی لیست سفارشات و فعال هم هست علتش چی میتونه باشه

سلام دوست عزیز، پس از پایان پذیره نویسی صندوق های etf، مقدار تعداد واحد های صندوق خریداری شده به پورتفوی شما اضافه خواهد شد.

سلام وقت بخیر
مطالب سایتتون بسیار عالیه منتها حجم مطتالب زیاده و آدم یادش میره اجازه دارم کپی کنم ؟

سلام دوست عزیز، میتونید مطالب مورد علاقه تون رو در اپلیکیشن سیگنال نشونه گذاری کنید. ممنون از همراهی شما

ممنون از توضیحات خوبتان

سلام من تو صندوق حامی ثبت نام کردم و واحد جدید نمیتونم بخرم و گردش حسابم خالی است و تو بورس نمیتونم خرید انجام بدم می‌نویسه خارج از محدودیت

سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

سلام
ممنون بابت مطالب مفیدتون
من از بانک شهر برای بورس استفاده کردم میخوام کارت سامان رو به بورس متصل کنم.
امکانش هست؟

سلام دوست عزیز، برای معرفی حساب بانکی جدید با کارگزاری تون تماس بگیرید.

سلام …من در صندوق سهامی سرمایه گذاری کردم ولی الان چند روزی هست که از مبلغ اصلی داره کم میشه جای امیدواری هست که ضرر نکنم یا هنوز که دیر نشده برم ابطال کنم…….ممنونم

سلام دوست عزیز، تصمیم برای خرید و فروش سهام بر عهده خودتون هست. موفق باشید.

سلام من داخل سایت کارگزای مفید هستم.یه توافق نامه ای خرید عرضه اولیه رو تایید کردم.بعدش حسابم رو شارژ کردم ولی روز بعدش حسابم صفر شد .بعد برام پیام اومد که پول شما به صندوق دار یکم ریخته شد.الان میتونم پولم رو برداشت کنم.

بسیار عالی و آموزنده

سلام من سهام صندوقهاي واسطه گري يكم ثبت نام كردم و در سجام هم ثبت نام كردم و احراز هويت هم شدم بعد از يك هفته كد معاملاتي برام ارسال شد اين كد همان كد بورسي هست كه ميشه باهاش سهام خريد و فروش كرد؟

سلام دوست عزیز… بله

سلام ممنون از راهنماییتون..میخواستم بدونم چطور از خرید یک سهم باید مطمئن باشیم که سود کنه.خلاصه اینکه راه و روش شناخت سهام هایی که احتمال سودشون بالاش چجوریه یا چه زمانی بخریم .موقعی که در حال رشده یا موقعی که در حال پایین آمدنه..ممنون میشم توضیح کامل بدین

سلام دوست عزیز… با آموزش های سهام سیگنال همراه باشید.

بسیار استفاده کردم

بسیار عالی بود.

عالی عالی ممنون

سلام عالی است دوستون درد نکنه

سلام خیلی جالب

عالی بود متشکر

سلام وقت بخیر اگر یک سهمی رو صبح اول وقت خریدیم و تا ساعت اخر سهم ب ما تعلق نگرف چیکار کنیم .سهم رو کنسل کنیم یا بمون؟

سلام دوست عزیز… در صورت تعلق نگرفتن سهم به شما در پایان روز سفارش شما در روز بعدی به طور خودکار حذف میشه.

سلام
برای خرید سهام عرضه اولیه از معاملات آفلاین استفاده کنیم یا آنلاین؟ لطفا مقاله ای در مورد نحوه خرید عرضه اولیه در آفلاین معرفی کنید یا توضیح دهید
با تشکر

سلام، برای خرید عرضه اولیه ها در روز عرضه استفاده از هردوی این روش ها ممکنه، در زمینه مقاله ای که پیشنهاد دادید هم مشغول تکمیل یک آموزش کامل در این زمینه هستیم تا بتونیم به همه سوالات متداول در این زمینه پاسخ بدیم، ممنون که نظراتتون رو با ما در میون میذارید

باسلام آیا در کانال نظریاپیشنهادتحلیلگران بورس جهت خریده‌ام وجوددارد لطفا راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز… هیچ پیشنهادی برای خرید، فروش یا نگهداری سهام وجود ندارد.

اگر سهمی که در روز قبل با صف خرید بسته شده را در ساعت ۸.۳۰ بصورت پیش سفارش اوردر بزنیم، قیمت سفارش سهم را چی انتخاب کنیم؟ همان پایانی یا آخرین سفارش؟ ممنون از بابت سایت خوبتون

سلام قیمت رو در بازه تعریف شده در روز میتونید وارد کنید

ممنون خیلی خوب بود

سلام
عالي بودند
فقط مقالات سيگال را چگونه تهيه كنم

ممنون. عالی بود.

ممنون از توضیحات کامل و جامع شما

باعرض سلام یاسوال داشتم زمانی 100سهم ازنمادکه مبلغ میشود500هزارتومان پیغام میده که کمتر1000سهم نمیشودپس چطورشمابا500هزارتومان خریدمیکنید تشکر

خیلی ممنونم توضیحات کامل و جامع …..😍😍😍
سایت عالی دارید و اساتید مجرب و کاربادی دارن توضیح میدن❤❤

بسیار آموزنده ومفید واقع شد ولی باید بیشتر در این زمینه مطالعه کرد چون کمی پیچیده است ممنون ومتشکر

سلام و خسته نباشید
باتوجه به اینکه الان کف خرید۵۰۰هزارتومن شده یعنی ما در هر معامله ای از هر سهمی باید ۵۰۰تومن خرید کنیم؟

سلام دوست عزیز… بله

سلام باید چقدر از دارایی کلت مونده باشه تا سهمی رو بفروشی من ۱۶ هزار داخلشه میگه موجودی کافی نیست میخوام سهممو بفروشم

بسیار خوب و آموزنده است تشکروسپاس از زحمات شما

واقعا خسته نباشید عالی و ممنون بابت اضافه کردن دانش بورس به ما.

مطالب ارائه شده بسیار آموزنده و کامل بود اگر تصاویر واضح تر و بیشتر باشد،برای آموزش،بهتر خواهد بود.

سلام
وقت بخیر
حداقل تعداد خرید سهم چقدر است؟

سلام دوست عزیز… بستگی به قیمت سهم داره. در حال حاضر کف خرید 500 هزار تومنه.

عالی و پر محتوا تشکر

بسیار عالی و اموزنده،سپاس فراوان 😊

ممنون ، متن روان و جامع برای مبتدی ، بازم ممنون

با عرض سلام
من 4 سال قبل در بورس مجازی سهام کمنگنزح و کطبسح را خریدم الان نمیتونم خرید و فروش کنم میگن که متوقف شده. برام سوال پیش امده که اگه من در واقعیت این سهام رو خریده بودم سهامم چی میشد؟ لطفا در مورد سهام های ممنوع و متوقف شده توضیح دهید که چرا متوقف میشن و به سر سهام چی میاد؟
ممنون از شما

سلام دوست عزیز… دو سهمی که شما نوشتید جزو حق تقدم ها هستند و حق تقدم هم در بازه زمانی خاصی قابل معامله هست. حق تقدم ها بعد از دوره زمانی مشخص شده به سهم تبدیل میشن. مثلا حق تقدم کمنگنزح به سهم کمنگنز تبدیل میشه.

خیلی خوب و مرحله به مرحله توضیح داده شده

سلام و خسته نباشید
ببخشید من چگونه با گوشی خودم با کد بورسی شوهرم میتونم براش سهام بخرم

فروش سهام بورس

اموزنده وبسیار مفید ،خسته نباشید

سلام… خیلی خوب و واضح و قدم به قدم تمام مراحل رو توضیح و آموزش دادید… ممنونم
فقط یه سوال در مورد محاسبه قیمت سر به سر دارم: مگه قیمت سر به سر قیمتی نیست که ما نه سود کرده باشیم و نه زیان؟
خب وقتی من سهمی رو میخرم، یک بار در مرحله خرید کارمزد کارگزار رو باید محاسبه و پرداخت کنم و یک بار هم زمان فروش سهم باید کارمزد کارگزار رو بپردازم ضمن اینکه اگه اشتباه نکنم نیم درصد هم مالیات فروش باید پرداخت کنم.
پس در محاسبه اون، موضوع فقط کارمزد کارگزاری هنگام خرید نباید باشه، درسته؟
طبق مثال، کارمزد خرید هر سهم، 51/977 ریاله که اگه به قیمت خرید اضافه کنیم به اون عدد قیمت سر به سر کادر نارنجی نمی رسیم.
ممنون میشم راهنماییم کنین.

سلام دوست عزیز، کارمزد و مالیات خرید و فروش سهم همون ابتدای معامله کسر خواهد شد.

سلام وخسته نباشین، من موقع ثبت نام برای دریافت کد بورسی، در ثبت نام کارگزاری فامیلیم اشتباه وارد شده بعد که نگاه کردم دیدم گزینه ویرایش نداره و انگار نمیشه ویرایش کرد،، ولی در سایت سجام درست هستش،، حالا کد بورسی و رمز عبور و نام کاربریم اومده، خواستم بپرسم موقع خرید و فروش سهام و واریز و برداشت وجه به مشکل نمیخورم چون فامیلیم در سایت کارگزاری اشتباه وارد شده؟؟ ممنون میشم واقعا جواب بدید

سلام دوست عزیز، برای تغییر نام خانوادگی تون با کارگزاری تون تماس بگیرید.

سلام من میخوام باسهام عدالتم توبورس شرکت کنم چطورباید بااون حساب کارگزاریموشارژکنم؟

سلام دوست عزیز، در حال حاضر این سهام قابلیت انتقال به پورتفوی بورسی شما را ندارد. در مورد اینکه چه زمانی این سهام قابل انتقال به پورتفوهای بورسی خواهد شد هنوز خبری در دسترس نیست.

ممنون از توضیحات شما،خیلی عالی بود منتظر آموزش های بعدی شما هستم

عالیه

بسیار آموزنده، درود بر شما

سلام من چندوقت پیش بدون کد بورسی سهام دولتی ک اردیبهشت ۹۹ عرصه شد رو با کد ملی از آپ خریدم .اگه الان با کد بورسی وارد پرتفوی خودم بشم اون سهام برام اومده یا خیر؟؟؟ تشکر از محتواتون

سلام دوست عزیز، برای مشاهده سبد دارایی تون می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید. برای اشنایی با این درگاه از این لینک استفاده کنید.

از مقالات مفید شما استفاده کردم خیلی ممنون

ممنون بسیارمفید بود…..

سلام
من تازه میخوام وارد بازار بورس بشم و یک سوال اساسی برام پیش امده که من سهمی رو که خرید کردم اگر بخوام بفروشم آیا باید خریداری برای اون سهم وجود داشته باشه؟ یا این که خود سیستم سهم من رو نقد میکنه
چون در سهم هایی که در حال سقوط هستند کسی مایل به خرید نیست و…

سلام دوست عزیز… برای خرید و فروش سهام حتما باید فرد دیگری مایل به معامله با شما باشه وگرنه معامله ای انجام نمیشه.

بسیارعالی خداقوت..لطفا نرم افزاربهترین کارگزاریها یا لینکشون محبت کنید تابسم لله گویان شروع کنیم

نام کاربری کدملی هست؟رمزی رو که ایجادکردم درست میزنم مینویسه نام کاربری یا رمزاشتباست..نام کاربری هم کدملی زدم

سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی، می تونید به کارگزاری تون مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبور تون رو دریافت کنید. موفق و پرسود باشید.

سلام.
ببخشید من از طریق همراه بانکم سهام گرفتم و الان ازشون تاریخ فروش و اسم سهام را پرسیدم.الان این سهام در پرتفوی من نیست چطور میتونم بفروشمش؟

سلام دوست عزیز، برای مشاهده سبد دارایی تون می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید برای اشنایی با این درگاه می تونید از این لینک استفاده کنید.
از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری تون هم میتونید سهام تونو بفروشید.

ممنون ازتوضیحات جامع تان

باسلام واحترام
من یادم نیست چه حساب بانکی را درهنگام انتخاب کارگزاری وثبت نام معرفی کردم.چطوری میتونم مطلع بشم.؟ممنون

سلام دوست عزیز، شما می تونید در قسمت “ویرایش اطلاعات قبلی ” در سایت سجام، اطلاعات بانکی که در ثبت نام سجام وارد کردین رو مشاهده کنید.

بسیار خوب بود…
آموزش گام‌به‌گام، روان و ساده…
واقعاً خدا خیر و برکت به شما دهد…

سلام من از کدوم سایت حسابم رو شارژ کنم لطفا راهنمایی کنین

سلام دوست عزیز، هر کارگزاری سامانه آنلاینی برای معاملات آنلاین کاربران خود طراحی کرده است که می‌توانند با ورود به آن و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود، وارد دنیای خرید و فروش سهام شوند. دسترسی به این سامانه‌های آنلاین و در نتیجه خرید و فروش سهام، از طریق سایت یا اپلیکیشن کارگزاری‌ها امکان پذیر است.

با سلام و درود خدمت شما بزرگوار،اگر پولی رو وارد بورس کنیم و هیچ خریدی انجام ندیم سود دهی داره یا نه

سلام دوست عزیز، قاعده کلی در این باره وجود نداره.

شما عالی هستید👌

وقت بخیر این احراز هویت غیر حضوری واسه چیه! من انجام دادم کامل کد بورسیمم اومد حالا کارگزاریم ک مفیده میگه باید حضوری بری دفاتر پیشخوان ! لطفا یکی راهنمایی کنه

سلام دوست عزیز، برای ورود به بورس دو مرحله احراز هویت نیاز هست. یکی برای سجام و یکی برای کارگزاری ها. شما از طریق سیگنال، احراز هویت سجام خود را به صورت غیر حضوری انجام داده اید و مجوز ورود شما به بازار سرمایه صادر شده است. کد بورسی از طرف سازمان سپرده گذاری مرکزی برای شما ارسال می شود. پس از دریافت کد بورسی برای استفاده از سامانه معاملاتی کارگزاری نیاز به دریافت نام کاربری و رمز عبور دارید که برای این منظور بایستی با کارگزاری تماس بگیرید. در صورتی که کارگزاری مذکور خدمات غیر حضوری ارائه ندهد نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود.

عالی فردا میخرم آن شاالا..

مفید وکاربردی.. سپاس

دارا یکم قیمتش تا چند وقت دیگه از 2 میلیون تا 10 میلیون راه داره

سلام دوستان
من کد سهامم و گرفتم و حالا باید کارگذاری مراجعه کنم اما نمیدونم به کدام کارگذاری مراجعه کنم! آگاه، تدبیرگران، مفید، فارابی، همه در موردشون بد میگن. یکسری میگن پول را تا چندین روز بلوکه می کنن، یکسری میگن اصلا پاسخگو نیستن و ….. امکان داره با توجه به وضعیت فعلی، یک کارگذاری خوب معرفی کنید؟ یکی از کارگذاری هایی که به اسمش رسیدم و چیز بدی در موردش ندیدم (البته چیز خوب هم ندیدیم!) کارگذاری حافظ بود. نظرتون در مورد این کارگذاری چیه؟

بنظرتون از همین الان بجای یک کارگذاری، به چند کارگذاری مراجعه کنم؟

ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام دوست عزیز، برای اطلاع از خدمات کارگزاری می تونید به سایت اونها مراجعه کنید.

سلام خواهش میکنم جواب بدید،
من کد بورسی گرفتم ولی تو هیچ کارگزاری ثبت نام نکردم، و الان سهام ETF دولتی را با کد ملی خریداری کردم ، میخواستم بدونم بدون ثبت نام در کارگزاری امکان خرید و فروش دارم؟
مثلا تو خود پرتفو امکاناتی هست که خرید و فروش انجام بدم؟

سلام دوست عزیز… برای معامله صندوق دارا یکم حتما باید در کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید و از اون طریق خرید و فروش انجام بدید.

با سلام و درود
توضیحات عالی جامع و کاربردی بود
مرسی که هستید

سلام
لطفا در مورد خرید و فروش عرضه اولیه زیاد ما را کمک کنید
سپاس از شما

سلام، برای آشنایی با این موضوع (اینجا) کلیک کنید

سلام ممنون بابت برنامه ی خوبتون
با استفاده از برنامه ایزی تریدر شارژ انی برای اولین بار: ابتدا ۱۰۰ هزار ت و بعد ۴۵۰ هزار ت حسابمو شارژ کردم الان چرا در قدرت خرید تنها ۴۵۰ هزار ت قید شده‌؟
اگر میشه راهنماییم کنید

سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

سلام ببخشید من یک رمز عبور وونام کاربری از کار گزاری مفید دریافت کردم ولی وقتی وارد میکنم میگه اشتباه باید چیکار کرد

سلام دوست عزیز، بهتره این موضوع رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

میشه چند کارگزاری بهمون معرفز کنید ک کارشون بهتره

سلام دوست عزیز، برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت اونها مراجعه کنید.

عالییییییییی بود مرسی

سلام مطالعه هفت گامی را که توضیح داده بودید برای خرید و فروش در بورس بسیار مفید بود تشکر

سلام ممنون از مطالب مفیدتون
ببخشد حداکثر مبلغ برداشت یعنی چی
نمیتونم کل موجودی مون رو برداشت کنیم؟

سلام دوست عزیز، حداکثر مبلغ هر تراکنش 50 میلیون تومان هست. این محدودیت از طرف بانک ها اعمال شده نه کارگزاری ها. بنابراین برای تراکنش های بیشتر از این مقدار می تونید به کارگزاری تون مراجعه کنید.

سلام، ممنون از راهنمایی خوبتون، اینکه میگن سهام اولی ها سود خوبی داره و باید خرید چقد صحت داره؟

سلام دوست عزیز، برای اطلاع از وضعیت عرضه اولیه ها می تونید از این لینک و دیگر مقالات اموزشی و تحلیلی سایت سیگنال استفاده کنید.

احسنتم مفید بوده

عالی بود خیییلی کمک خوبی بود بهم.

سلام زمانی که بخوایم سهام خرید کنیم باید کمترین قیمتی که داخل کادر آبی زده رو وارد کنیم و زمانی که بخوایم بفروشیم باید بیشترین قیمتی که ارائه دادند وارد کنیم و برای خریدو فروش به قیمت پایانی هم توجه کنیم یعنی اونو وارد کنیم.

تشکر بابت مطالب مفیدتون ،
سوالی ذهنم رو‌مشغول کرده ضمانت امانتداری مبالغ واریز شده به حساب کارگزاریها و عدم دستکاری اون توسط کارگزاریها چیست؟
آیا واریز آنی همون سندیت رو برای انتقال پول به حساب کارگزاری داره که از طریق فیش انحام میشه؟

سلام دوست عزیز، کارگزاری ها ضمانت هایی رو برای انجام تعهدات و امانت داری نزد سازمان بورس و بانک مرکزی دارند. برای شارژ حساب تون هم تفاوتی نداره که از چه روشی استفاده کنید.

سلام خسته نباشید اطلاعاتی که در اختیارمان می گذارد بسیار خوب و مفید است ، سپاس از شما و همکاران

سلام اقا اینو توضیح بدید من نمیخام با واریز تو بورس شرکت کنم من میخام با سهامی ک تو سبدم هست با خرید و فروش کنم باید چیکار کنم

سلام دوست عزیز، شما می توانید از تیتر های “چطور سهام بخرم؟” و “چطور سهام بفروشم؟” در همین مقاله استفاده کنید. موفق باشید

سلام میخاستم ببینم چطوری میشه کل معاملاتی که انجام دادیم و کلا چقر خریدیم و چند فروختیم و چقدر سود کردیمو بدست بیاریم توی ۱۰ ماهو

سلام دوست عزیز، شما می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید. برای اشنایی با این درگاه می تونید از این لینک استفاده کنید.

بسیار عالی ، ممنونم از راهنماییتون

Vpn روشن بود به کارگزار پول واریز کردم از حسابم کسر شده ولی تو کارگزاری نیومده باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز، بهتره این موضوع رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

سلام وقت بخیر
اینکه حداقل باید 500 هزارتومان حساب شارژ داشته باشه فقط برای خرید یک سهم از یک شرکت می باشد؟؟

سلام دوست عزیز، بله برای خرید هر سهم به جز عرضه اولیه ها باید 500 هزار تومان اختصاص داده بشه.

سلام خسته نباشید با سهام عدالت چطور میشه خرید و فروش سهم انجام داد؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز… شما میتونید سهام عدالت رو بفروشید و با مبلغش سهام بخرید!

ممنون خیلی مفید بود

سلام وعرض ادب
ممنون توضیحات شما تکمیل
خداخیرتان بده
فقط مانده که یادبگیربم چه سهامی بخریم

از100000تومان کمتر نمی تونیم سهم بخریم؟؟

سلام دوست عزیز، هر سرمایه گذار برای خرید هر سهم باید حداقل مبلغ 500 هزار تومان بپردازد.

واقعا عالی بود.

سلام . من از بانک ها etf خریداری کردم . چطوری سهم رو به کارگزاری سامان ک کد بورسی دارم انتقال بدم؟،

سلام دوست عزیز… باید به کارگزاری درخواست تغییر کارگزار ناظر بدهید.

درودبرهمت وتلاشتون

سلام..من کدبورسیم رو دریافت کردم ولی کد،کاربری و رمز رو که میگید از کجا باید بگیرم؟؟؟

سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

سلام امروز چند بار اقدام به خرید سهم کردم در پایان هیچ سهمی برای من وجود ندارد در ضمن شارژ من منفی هم شده لطفا راهنمایی کنید چگونه شارژ از دست رفته بر می گردد.

سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

مطالب شما بسیار مفید و مؤثر واقع شد از شما بسیار متشکرم

سلام خیلی خوب بود
فقط یه سوال واسه خرید و فروش حتما باید دیپلم داشته باشیم

سلام دوست عزیز، خیر قانون حداقل مدرک تحصیلی برداشته شده. تمام علاقه مندان به بازار بورس می تونن سهام خرید و فروش کنن.

سلام میشه در مورد کسانی که با سهام عدالت وارد بورس شدند توضیح بدید

سلام دوست عزیز، می تونید از این لینک و دیگر مقالات اموزشی و تحلیلی در مورد سهام عدالت در سایت سیگنال استفاده کنید.

سلام
چراهروقت تعداد واحداهاروانتخاب میکنم
مثلا نمادخودرو400تومنه کیف پولمم200هزارتومن شارژه منم500واحد خریدمیزنم ولی میزنه معامله خارج از محدوده تعرفه تعیین شده میباشد

من ازکجابفهمم تعرفه چقدره؟
یامیزنه خارج از محدوده زمانی میباشد
چطور میتونم خریدکنم تاحالاموفق نشدم میشه راهنمایی کنید؟؟؟

سلام دوست عزیز، در خرید و فروش سهام بایستی کارمزد کارگزاری رو هم در نظر بگیرید.

میخاهم شماره حساب و شبا که ابتدای ثبت نام داده ام عوض کنم باید چیکار کنم؟

سلام دوست عزیز، برای ویرایش اطلاعات تون می تونید از سایت سجام استفاده کنید و همچنین با کارگزاری تون تماس بگیرید.

سلام
سپاسگزام‌از راهنمایی و کمک جامع مفیییید

سلام وقت بخیر
من یه سؤال دارم اگه لطف کنید جواب بدین ممنون میشم
من ارز اولی پیزد رو خریدم الان میخوام بفروشمش,بین ساعت۸تا۱۲درخواست میدم میزنه خارج از زمان,وقتیم از ساعت۱۲:۳۵به بعد درخواست میدم میزنه گروه اجازه انجام معامله نمیدهد,میخواستم ببینم برا فروش چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست عزیز، این سهم از اوایل هفته بابت برگزاری مجمع عمومی سالیانه متوقف شده و قابل معامله نیست.

سلام من سهم میخرم از پولمم کم میکنه ولی بعد مدتی همان پولی ک کم شده دوباره میاد تو حسابم و خریدی ک انجام دادم مثل اینکه لغو میشه باید چیکار کنم راه حلی نداره؟

سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

سلام وقت بخیر
دوتا سوال دارم از خدمتتون
1- آیا من میتونم هم کد معاملاتی آنلاین داشته باشم و هم کد معاملاتی آفلاین؟
من کارگزاری مفید را انتخاب کردم
2- اگر درست متوجه شده باشم: برای خرید سهام باید پول به حساب “مفید” واریز کنم و بعدش خرید انجام بدهم. زمانی که من بانک ملت یا سامان حساب دارم و قصد خرید میکنم، آیا مبلغ بازهم به حساب “مفید” واریز میشود؟

سلام دوست عزیز، کد بورسی افلاین برای افرادی هست که به سن قانونی نرسیده اند.
شما برای خرید سهم باید ابتدا حساب کارگزاری خودتون رو شارژ کنید.

ممنون خیلی خوب بود

سلام.
ببخشید سهام عرضه اولیه رو در کارگزاری مفید میتوان پیش خرید کرد؟؟

سلام دوست عزیز، برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت ان ها مراجعه بفرمایید.

بسیار عالی بود.
سپاس فراوان.

سلام. ازکجا بفهمیم صندوقی که انتخاب کردیم حقیقی است یا حقوقی. آخه بعضی‌هایش میگه بازارگردانه.

سلام
صندوق های بازارگردانی حقوقی هستند. در سیگنال می تونید از قسمت صندوق ها تقسیم بندی های مختلف از جمله این مورد رو مشاهده کنید.

راهنمایی شما خیلی مفید بود ممنونم

سلام
من ثبت سفارش خرید سهم رو انجام میدم ولی بعد از پایان روز هیچ سهمی برای من خرید نمیشه
چطور می تونم سفارش مطمئنی رو بدم که حتما خرید انجام بشه؟

سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

ممنون ازتوضیحاتتون مفیدبود

توضیحاتتون عالی بودولی من هنوزم سردرنمیارم😔😔😔

سلام من در مفید دومشکل دارم ا-ازنماد های بورس وفرابورس قیمت پایین بودخریدکردم وتاریخ لغو بعد ازانجام زدم زمانی که من خریدم قیمت ۱۰۲۷۱۳ریال بود که الان گران شده حالا نه میشه حذف کرد ویرایش هم نمیشه ۲- هرنمادی را که میخام بفروشم میگه شما ممنوع المعامله هستید لطفا راهنمایی کیند

سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

سلام وقت شما بخیر
من امروز با بالا ترین قیمتی که ثبت شده بود سهام یه بانک رو‌ خریداری کردم
تو قسمت سفارشات تیک سبز خورده ولی هنوز تو قسمت پرتفوی چیزی ثبت نشده
در ضمن هزینه از حساب کسر شده و به صورت بلوکه در اومده
این به این معنی که در اولین فرصت وارد پرتفوی خواهد شد یا مشکلی داره؟
ممنونم از لطف شما

سلام دوست عزیز، تا روز کاری بعد صبر کنید در صورت برطرف نشدن مشکل را با کارگزاری مطرح کنید.

با سلام و ممنون از توضیحات کاملتون.
وقتی سهام رو میذارم برای فروش این خطا رو میده: سهامداربر روي اين سهم ممنوع المعامله مي باشد.
علت چی میتونه باشه.

سلام این مورد رو از کارگزاری جویا بشید

سلام ممنون از توضیحات عالیتون یه سوال داشتم من رمز کارگزاریمو کدبورسیمو به یکی از دوستام دادم تا برام خرید وفروش کنه مشکلی ندارن؟

سلام دوست عزیز، بهتره اطلاعات شخصی هر فرد نزد خودش محفوظ بمونه.

سلام
وقتی شما سهامدار نمادی هستی و بعد اون نماد افزایش سرمایه میده این افزایش سرمایه چطور به حساب شما وارد میشه.
مثلا چند وقت پیش ایران خودرو نمادش بسته شد و 1800 درصد افزایش سرمایه داد. این افزایش سرمایه کی و چگونه وارد حساب سهامدار میشود.
ممنون

سلام دوست عزیز، شما میتونید اطلاعات لازم در مورد افزایش سرمایه رو در این لینک مطالعه بفرمایید.

سلام ممنون از توضیحات عالیتون یه سوال داشتم من رمز کارگزاریمو وکد بورسیمو به یکی از دوستان دادم واسم خرید وفروش کنه مشکلی پیش نمیاد

سلام دوست عزیز، بهتره اطلاعات شخصی هر فرد نزد خودش محفوظ بمونه.

با سلام خدمت شما
من تازه وارد بورس شدم و کد بورسی گرفتم کد کاربری و رمز عبور هم برایم امده ولی وقتی وارد شدم در پرتفوی من سهام عدالت من نشان داده نشده است لطفاً راهنمایی بفرمایید می‌خوام سهام عدالت خود را ببینم

سلام دوست عزیز برای اشنایی با نحوه انتقال سهام عدالت و مشاهده ارزش ان می توانید از این لینک و این لینک استفاده کنید.

سلام ممنون از توضیحات آموزنده ومفیدتون

توضیح جامع وکاملی بود.ممنون

ممنون از توضیح کامل شما. من تازه وارد بورس شدم و دیروز نمیدونستم شارژ حساب بورسی یعنی چی فکر کرده بودم که همون حساب بانکی من پول داخلش باشه کافیه که متاسفانه یک عرضه اولیه خوب رو از دست دادم ولی الان با توضیحات شما کاملا یاد گرفتم

سلام خسته نباشد میشه لطفا راهنماییم کنید که من تمام کارای بورسی انجام دادم اما چون چیزی سر در نمیاریم از بورس یه آشنایی پیدا کردم که کارهای خریو فروش برام انجام میده با یوزر پس من بعد اینکه سود کردم ٪ خودش برمیداره سوال من اینه که میشه اعتماد کرد از خود سایت واریز یا برداشت به حساب خودش انجام بده یا سوال کلی اینه که این کار بکنم یا نه!؟

سلام دوست عزیز به طور کلی بهتره اطلاعات شخصی هر فرد نزد خودش محفوظ بمونه.

سلام صب بخیر من تازه وارد بازار بورس شدم چه سهم هایی واسه خرید خوبن خرید حدودا باید چقد باشه ؟

سلام دوست عزیز، خرید و فروش سهام به استراتژی سرمایه گذاری شما بستگی داره. برای اطلاع بیشتر از وضعیت سهم ها میتونید از فیلتر های بخش سهام در اپلیکیشن سیگنال کمک بگیرید. موفق باشید.
حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان هست.

سپاس از مطالب آموزنده اي كه (به جرات ميتوانم بگويم از بهترينهاست )در اختيار ما قرار دادين.

سلام……..خیلی عالی بود یک فرمول کامل وکافی بود سه روز است سهام سیتا را انتخاب وثبت کرده ام باشارژ حساب کابریم ولی هیچ خبری ازادامه آن نیست بایدچه .کرد آیا نباید کارگزاری اقدام به منظور کردن سهام بنام اینجانب کند اشکال از کارگزاری سرمایه ودانش است یا ازمن

من میتونم همه سهامم رو بفروشم در این صورت پول چه موقع به حسابم واریز میشه

سلام دوست عزیز برای اینکه بتوانید مبلغ داخل حساب کارگزاری خود را به حساب بانکی‌تان منتقل کنید که بتوانید آن را در بازاری جز بازار سهام خرج کنید، باید از منوی سامانه، گزینه تقاضای وجه را انتخاب کنید.
صفحه‌ای باز می‌شود که همان بالا سه گزینه وجود دارد شامل سه تاریخ و محدودیت برداشت. این تاریخ‌ها معمولا از سه روز کاری بعد شروع می‌شوند که کارگزاری می‌تواند وجه مورد نظرتان را به حسابتان واریز کند. البته بستگی به کارگزاری هم دارد و ممکن است از دو روز یا یک روز کاری بعد شروع شوند.

ممنون از برنامه خوبتون واقعا تمام مطالبتون عالی هست و خیلی خوب توضیح دادین🌷🌷🌷🌷🌷

توضیحات خیلی مفید بود سپاسگذارم.
اگر بخواهیم شماره حساب اولیه در سجام رو بعدها تغیر بدیم امکانش هست یا خیر؟

سلام دوست عزیز به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می تونید اطلاعات تون رو ویرایش کنید.

با سپاس فراوان از همه زحمات بی دریغتان

با سلام و خسته نباشید ممنون از مطالب بسیار مفیدی که ارائه کرده‌اید . خیلی عالی بود

ممنون خيلي عالي بود

چطوری باید رفت تو بورس ،کد بورسیم دارم .

سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

ممنون از سایت سیکنال،اموزنده و مفید

ممنون از سایت سیکنال،اموزنده بود سپاسگذارم

سلام روز بخیر توضیحات خوبه ولی من میخوام سهام بفروشم و تمام مراحل انجام میدم ولی در نهایت خطای ممنوعیت معامله سهام جهت فروش سهام رو می ده و کارم نهایی نمی شه. امکان داره جهت رفع ممنوعیت معامله سهام توضیح بفرمائید؟

سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

با سلام و احترام من از سالها قبل کد بورسی ۸رقمی رو دارم امکان خرید وفروش با این کد هست یا نه؟ یا دوباره باید تو سجام ثبت نام کنم.ممنون اگه پاسخ بدید

سلام دوست عزیز در حال حاضر چه افرادی که از قبل کد بورسی داشته‌اند چه افرادی که درخواست صدور کد بورسی دارند، باید یکبار در سامانه سجام ثبت نام و مراحل احراز هویت را طی کرده باشند.

عالیست

سلام من 17 سالمه ،سجام ثبت نام کردم در قسمت نماینده قانونی هم مشخصات (ولایت) پدرم را دادم
در مفید و فارابی هم ثبت نام کردم ، بعد از احراز هویت کد بوریسم اومد و پدرم ولایتاً قرارداد مفید و فارابی را جای من امضا کرد
الان می‌خوام بدونم حسابم آفلاین میشه یا آنلاین ؟

سلام دوست عزیز، افراد زیر 18 سال تنها می تونن از طریق ولی شون کد افلاین دریافت کنن. برای اطلاعات بیشتر این لینک رو مطالعه بفرمایید.

سلام بابت چرا در زمان فروش سهام پیام شما ممنوع المعامله میباشید چاره چیست به پولم نیاز دارم

سلام دوست عزیز، بهتره برای رفع این مشکل با کارگزاری تون تماس بگیرید.

سلام
کمترین مبلغ خرید سهام چند است

سلام دوست عزیز، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان هست.

سپاس از همه زحمات بی دریغتان
بسیار آموزنده بود
در پناه یزدان باشید

بسیار مفید بود سپاس فراوان

سلام.ممنون از توضیحات
من قیمت سهم انتخاب میکنم مثلا ۲۳۲۰ ریال و خرید میزنم.ولی وقتی میرم پورتفو رو چک میکنم میبینم قیمت رو برام بالاتر زده مثلا ۲۳۷۰ ریال..
ممنون میشم توضیح بدین🙏🙏

سلام
طبیعیه . به دلیل کارمزد معاملات می باشد

تشکر…توضیحات کامل بوود..من ندیده بودم

مقالات اموزشی سیگنال رو کاش بصورت لینک میزاشتین

سلام .عالی بودممنون.کاش همه ی بورس روآموزش میدادین

عالی و مفید بود.در صورت امکان در مورد تحلیل سهام هم آموزش داده شود عالیتر میشود.

سلام می‌بخشید اگه سهمی رو بخریم ولی در صف بمونه پولش برگشت داده میشه همون روز ؟

سلام اگه سهم خریداری نشه در حساب شما باقی میمونه

عالیههههههه

سپاسگزارم از راهنمایهاتون👍👍

خداقوت، تشکرازتوضیحات خوب وجامع ومبسوطتان

مطالب واقعاااااا عالی خدا خیرتون بده تشکر

ممنون مطلب مفیدی بود

ممنون از توضیحات کاملتون واقعا عالی بود

باسلام و خسته نباشید.امکانش هست رایگان سهم هایی رو برای مبتدی ها معرفی کنید که بتونن زمان مناسب بخرند و بفروشن؟؟؟

سلام در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال عضو شوید

با سلام
خیلی خیلی عالی بود وتشکر

ممنون

ممنونم
مفید و جامع بود

سلام از مطالب خوب ومفیدی که گذاشتید بسیار استفاده نمودم.ممنون

عالی بود مرسی

عالی بود.منون

با سلام خیلی آموزنده و به زبان شیوا و رسا بود سپاسگزارم

با سلام
ممنون از توضیحات خوب و کاملتون بسیار مفید بود.

سلام و عرض ادب خدمت عزیزانی که زحمت کشیدند مطالب آموزنده و مفیدی بود با تشکر فراوان

متشکرم تنها سایتی که به این قشنگی مفهوم بورس و معاملات را رسوند سپاسگزارم

تشکر از راهنماییتون
بسیار بسیار مفید

واقعا خیلی خوب و عالی توضیح دادین مرسی از کادر زحمت کش سیگنال ممنونم

واقعا عالی هستید تموم سوالات ذهنی منو تک ب تک جواب دادین با مقاله هاتون

ممنون بابت راهنمایی خوبتان

بسیار عالی بود ممنون

خیلی خوب و ارزشمند بود امیدوارم بصورت عملی هم بتوانم استفاده نمایم.

میشه در اولین خرید فقط یه عرضه اولیه که در اون روز ارائه می شه رو بخریم یا حتما باید حد اقل 500 تومن خرید داشته باشیم؟

سلام، محدودیت خرید 500 هزار تومانی برای عرضه اولیه ها وجود ندارد

سلام ممنون از گروه فهیم سیگنال که آموزش ساده و بنیادی برای بهره‌برداری بیشتر در بورس ارائه می‌نماید سپاسگذارم

خیلی خوب بود .متشکرم

ممنون عالی بود

عالی بود و با تشکر از راهنماییتان

ممنون دوستان

چه سهمی بخرم تا توش سود زیادی کنم

بسیار عالی بود ولی کاش در ارتباط با اعداد و ارقامی که در صفحه هستن میزان سود یا ضرر ما هستن ونهوه جدول خوانی نیز بیشتر اموزش میدادین

بسیار عالی توضیح دادید ممنون

سلام وقت بخیر برای فروش سهم حداقل مبلغ برای فروش همان پانصدهزارتومان هست؟

سلام بله

با سلام، آیا واسه فروش سهام محدویت وجود داره؟
منظورم مبلغ فروش سهام هستش، چون من کلی سهام خرد و عرضه اولیه دارم که ارزششون کمتر از ۱۰۰ هزار تومانه، با تشکر

سلام، خیر در فروش محدودیتی ندارید

بسیار عالی راحت گویا و عاری از هر گونه حاشیه مرسی

ضمن تشکر ازبرنامه خوبتان . درصورت امکان لطفا ویدئودرمورد چکونگی خریدوفروش سهام دراین برنامه سیگنال بارگذاری فرمایید. متشکرم

سلام
ممنون از مقاله و راهنمایی های خوبتون‌…

عالی است

سلام و ممنون بابت اطلاعات و نقاله های عالیتان .لطفا در خصوص تعیین قیمت خرید وفروش سهام در میان قیمتهای عرضه و تقاضا توضیح بفرمائید

عالی بود

سلام عالی بود. لطفا در مورد چه سهمی خوب است و سود کنیم رو برام بفرستید به ایمیلم .یا بهتر بگویم روش سهام خوب چگونه بخرم

سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.

بسیار ممنون

عالیه ممنون که این اموزشهای مفید رو برای مبتدی ها میزارید

عالی بود ممنون از توضیحات مفهوم شما متشکرم

مطالب مفید و آموزنده بود.
سپاسگذارم

بسیار عالی و اموزنده بود. سپاس

عالی بود

عالی من که خیلی از این توضیحات استفاده کردم و بسیار بدردم خورد
ممنون

خیلی ممنون واقعا عالی بود

توضیحات جامع و کاملی بود سپاس

درودبرشما وباتشکرفراوان از راهنمایی های عالی شما .امیدوارم موفق و موید باشید.

بسیار عالی بود… ممنون از زحمات شما

سسلام علیکم

من تازه به جمع بورسی ها قرار گرفتم و با توجه به اینکه در اولین معامله ام باید 500 به بالا باشه و فردا هم عرضه اولیه انجام میشه و تعداد ارزش سهام تعلق گرفته به هر نفر به200 هزار تومن هم نمیرسه آیا اتوماتیک سفارش خرید عرضه اولیه منو انجام میده

سلام، محدودیت 500 هزار تومانی در خرید عرضه اولیه ها اعمال نمیشه و با هر مبلغی میتونید خرید کنید

سلام،واقعا درصد اگاهی بخشیتون بالاست
پیروز باشید.

مفید بود.ممنون

برای مبتدی بسیار خوبه ولی کمی در مورد تحلیل و ….. نیز مطلب قرار دهید باتشکر

سپاس ازتهیه این فایل آموزشی

بسیار عالی.ممنون

عالی بودد

سلام مطالب آموزنده وجالب بود. هروقت مشکلی پیش میاید دوباره مطالب رو باز خوانی میکنم.

عالی

سلام توضیحات کامل بود استفاده کردم دست شما درد نکنه

سلام نمیدونم چرا میخوام وارد برنامه ایزی تریدر بشم میزنه رمز بانام کاربری مطابقت نداره

سلام دوست عزیز این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

سلام مطالب خیلی مفید بودن …یه سوال داشتم اینکه ما سهم ما چه سود کرده باشه چه ارزشش کم شده باشه …در نهایت هر تعداد سهام ما به قیمت سربه سر معامله میشه؟؟؟

سلام دوست عزیز معاملات چه سودده باشن چه ضررده در قیمت سربه سر انجام میشه.

دیگه داشتم از سرمایه گذاری تو بورس بخاطر بلد نبودن ناامید می شدم …
خیلی ممنون از آموزش عالیتون

سلام و درود
من یک قسمت رو متوجه نشدم. از جدول قیمت پایانی و دیروز و بالا و پایین چطور بفهمم قیمتی که برای سهام پیشنهاد میدم کدومه؟ قیمتی که منجر به خرید سهام مد نظرم بشه

سلام دوست عزیز در بازه قیمتی مجاز روزانه در هر قیمتی که شما اقدام به خرید یا فروش کنید، در صورت رسیدن قیمت معاملات به قیمت مد نظر شما، این خرید یا فروش انجام خواهد شد.

روان وگیرا یک دنیاتشکر

سلام وقت بخیر من تازه شروع کردم هنوز وارد بازار بورس نشدم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز میتونید از مقالات اموزشی و تحلیلی سیگنال استفاده کنید.

سلام چطور میشه سهام خریداری شده و ثبت شده منقضی می شود

سلام دوست عزیز این موضوع رو از کارگزاری تون جویا بشین.

سلام ببخشید یک سوال موقع خرید حداقل مبلغی که باید خرید کنیم ۵۰۰ هزار تومنه آیا موقع فروش هم حداقل مبلغ و حداقل تعداد سهم برای فروش تعریف شده؟

سلام دوست عزیز خیر برای فروش محدودیتی وجود نداره.

خیلی عالی بود.ببخشید بخایم سهامایی که موفق ترن توبورس خریداری کنیم کدوم قسمت سیگنال راهنمایی میکنه

سلام دوست عزیز برای اطلاع از وضعیت سهم ها میتونید مقالات تحلیلی سیگنال رو مطالعه کنید.

بارک الله ، بالاخره یه سایت پیدا شد که توضیح درست و درمون بده. ممنون از شما.

عالی بود ساده و روان. بازم مچکریم از توضیحات خوب شما

سلام،چندروزی‌است‌سر‌تایم‌خریداری‌میکنم‌وپولم‌بلوکه‌
میشه،ولی‌بعدازچند‌ساعت‌‌خریدهام‌منقضی‌میشه‌وپولم‌بر
میگرده‌ممنون‌میشم‌راهنمایی‌کنید

سلام دوست عزیز این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

عالی و قدم به قدم ممنون

سلام
من تاريخ برداشت پول رو برای امروزتعیین کرده بودم و تیک خورده ک انجام شده ولی هنوز چیزی ب حسابم واریزنشده،میخواستم بدونم چیکارباید بکنم

سلام دوست عزیز از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

سلام برای اولین بار در بورس شرکت کردم و برنامه شما خیلی بهم کمک می کنه .وقتی می خواهم طبق اموزشهای همین صفحه از شرکتی سهامی بخرم به تعداد خیلی کم مثلا ۵ تا می گه خارج از محدوده تعریف شده است .می خواستم بدونم این محدوده تعریف شده کجا ست و من چکار کنم وقتی می خواهم در تعداد خیلی کم خرید یا فروش کنم؟؟ممنون از راهنماییتان.

سلام دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس ۵۰۰ هزار تومان است البته به جز عرضه اولیه ها. برای اشنایی با عرضه اولیه این لینک رو مطالعه کنید.

با سلام و تشکر از مطالب کامل و جامع که توضیح دادید. آیا امکان تغییر نوع کارت بانکی که موقع ثبت نام انجام دادیم،وجود دارد؟مثلا من موقع دریافت کد بورسی،بانک صادرات را اعلام کردم،اما الان میخوام بانک دیگری را معرفی کنم

سلام دوست عزیز به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت سجام مراجعه کنید و تغییرات مدنظرتون رو اعمال کنید.

در هنگام خرید چرا باید بالاترین قیمت را انتخاب کنیم؟
اگر به هنگام خرید پایین ترین قیمت را خریداری کنیم، چه اتفاقی می افتد؟

سلام دوست عزیز شما باید با بررسی کادر های عرضه و تقاضا و قیمت پایانی و… قیمتی رو ثبت کنید که منجر به خرید بشه. این قیمت لزوما بالاترین قیمت یا پایین ترین قیمت نیست.

خیلی عالی ومفید بود

با درود و خسته نباشید
بسیار عالی توضیح دادین. سپاس
فقط لطف کرده بفرمائید برای فروش سهام باید سرخطی بزنیم یا در طول تایم معاملاتی هم میشه درخواست و انجام داد.؟

سلام دوست عزیز ممنون از لطف شما، امکان خرید و فروش در بازه معاملات 9-12.5 امکان پذیر است و نیاز ی به سرخطی زدن نیست.

خیلی خوبه همه چیتون
فقط کاشکی بگین ب ترتیب کدوم مقالات رو مطالعه بکنیم ک حالت آموزشی داشته باشه و گام ب گام بریم جلو
واسه ما تازه واردا
تشکر

فوق العاده زیبا و جالب و خیلی واضح توضیح دادین متشکرم دوست عزیز

سلام چگونه میتونم ببینم سهام دارم یا نه خرید کردم از آپ ولی چیزی ندارم

سلام دوست عزیز شما میتونید سبد دارایی تونو در پروفایل کارگزاری تون و در درگاه ذینفعان بازار سرمایه ببینید. برای اشنایی با این درگاه این لینک رو مطالعه کنید.

سلام
من چند سال سهام یه موسسه مالی رو خریدم
تازه عضو یه کارگزاری شدم
ولی سهامی که دارم رو نمی بینم تا بفروشم
فقط عرضه های اولیه که خریده شده رو میبینم
چطور باید سهامم رو بفروشم؟

سلام دوست عزیز برای انتقال سهام به کارگزاری جدید باید از گزینه کارگزار ناظر استفاده کنید. برای اشنایی با این قابلیت این لینک رو مطالعه کنید.

ممنون از راهنماییتون
میخوام خرید انجام بدم فقط این گزینه میاد حجم معامله خارج از محدوده مباشد
مشکل کجاس من از کجا بدونم چه حجمی خارج از محدوده نیست؟

سلام دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس ۵۰۰ هزار تومان هست البته به جز عرضه اولیه ها.

سلام من یادم نیست چه شماره کارتی رو به کارگزاری دادم ،چکار کنم؟

سلام دوست عزیز در گزینه برداشت وجه در صفحه کارگزاری تون میتونید اطلاعات کارتی که در اختیار کارگزاری تون قرار دادین رو ببینید.

سلام من سهام اولیه برام فعال بود امروز تو سفارشاتم ثبت شده و یع مقداری از پولم بلوکه شده اما تو پرتفوی ثبت نشده میشه توضیح بدید واینکه از کجا بفهمیم برای سهام اولیه که فردا میاد موجودیم کافیه؟

سلام دوست عزیز عرضه اولیه امین و شاروم به دلیل خطای برخی از کارگزاری ها در پرتفوی سهامداران نمایش داده نمیشه. اما این موضوع به زودی رفع خواهد شد.
قبل از عرضه اولیه ها نقدینگی لازم برای انها اعلام میشود و موجودی حساب کارگزاری شما نیز در صفحه کارگزاری تون نشون داده میشه.

با تشکر از توضیحات جامع و کاملتون

سلام
این که حداقل سفارش 500 هزار تومان است ما باید تمام این 500 هزار تومان را صرف خرید سهام از یک نماد کنیم یا میشه از چندین نماد خرید کرد و مجموع بالای 500 هزار تومان باشد؟

با سلام. حداقل میزان خرید سهم (500 هزار تومان + کارمزد معامله) است.
در ثبت سفارش عرضه اولیه ها این محدودیت وجود ندارد.

باتشکر از سامانه که طراحی. کردین بسیار توضیحات جامع وخوبی قراردادین که بصورت صریح ودقیق فرد رو راهنمایی می‌کنه .خیلی خوبه.ازنظر بروز بودن هم عالیه

ممنون از سایت خوبتون هر جا گشتم مطالب ایقد ساده و روان توضیح نداده بودن فقط اگه میشه لطف کنید در مورد مطالبی که در صفحه یک نماد هست مثل حجم معامله حجم مبنا و ….. بیشتر توضیح دهید یا راهنمایی کنید کدوم قسمت سایت پیدا کنم ممنون

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با سیگنال
به زودی مطالب تکمیلی در این مورد هم در دسترس کاربران عزیز قرار خواهد گرفت.

ممنون بابت توضیحات کاملتون
من وقتی سهم بعضی از نماد هارو میخرم در پرتفوی نشون نمیده یعنی دلیلش همین طور که گفتید این هست که هنوز فروشنده
پیدا نشده ؟؟؟

با سلام. این امکان وجود دارد که قیمت درخواستی شما با قیمت ثبت شده روی تابلو تفاوت داشته است.

من داراي ٨٠٠٠ سهم از سهام يه شركت هستم ؛ بخوام تو بازار بورس عرضه كنم چكار بايد بكنم

سلام دوست عزیز در صورتی که کد بورسی دارین، به کارگزاری دلخاه تون مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید. در غیر اسنصورت با استفاده از این لینک میتونید کد بورسی تونو دریافت کنید.

سلام..به قسمت خرید میرم و تعداد سهم مورد نظرم رو مشخص میکنم و خرید رو میزنم ولی هیچ خریدی برام انجام نمیشه…البته چند روز پیش ظاهرا انجام شد و از حسابم برداشت شد ولی دوباره به حسابم برگشت داده شد!!!!
چرا نمیتونم خرید کنم بااینکه حسابم شارژ هست؟؟
تعداد ۱۰۰۰تا سهم رو زدم ۱۵۰سهم زدم ۸۰سهم زدم ولی هیچی به هیچی!!!
فقط عرض اولیه که توافق نامشو تایید کردم برام میخره!!!
باتشکر از جوابی که میدید و زحماتی که میکشید.

سلام دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس ۵۰۰ هزار تومان هست. در صورتی که مبلغ خرید شما بیشتر از این مقدار بوده و موفق به خرید نشدین مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

سلام آقا ممنون دم شما گرم تازه کد بورسی گرفتم و بورس برام خیلی گنگ و مجهول است تشکر از اطلاعات شما جهت یک معامله خوب چگونه مراحل آموزش را بگذرام مثل تابلو خوانی و خرید و تحقیق های موجود در مورد نمادها ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با سیگنال
شما میتونید از ویدئو های اموزشی سهام در سایت و اپلیکیشن سیگنال استفاده کنید.

سپاس از اموزش جامع‌تون
برای خرید های عرضه ی اولیه که معمولا قیمت سهم پایین تر از حد مبلغ قابل قبوله خرید انجام میشه؟

سلام دوست عزیز بله عرضه اولیه ها شامل حداقل مقدار خرید نمیشن.

سلام من . بازنشسته شرکت نفت هستم و از طریق شرکت من سهامدار ونفت دارم و کد بورسی هم به من دادن . حالا چطور میتونم سهامم رو بفروشم یا خودم با کد بورسی خودم کار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام دوست عزیز به کارگزاری دلخواه تون مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

بسیار عالی بود. دستتان درد نکند.

با سلام مقالات آموزشی تیم سیگنال بسیار مفید وآموزنده و برای مبتدی ها راحت و کاربردی است. ازشما سپاسگذارم.

ادمین جان از کارشناسان مجربت ممنون

سلام من سهام امین و شاروم خریدم امروز رفتم پرتفوی خودم چک کردم هیچی نبود تازه از حسابمم کسر شده چرا؟

سلام دوست عزیز به دلیل خطایی که از طرف بعضی از کارگزاری ها اعلام شده این دو سهم هنوز وارد پرتفوی عده ای از سرمایه گذاران نشده.

سلام بعد از دریافت کد بورسی چطور وارد ایزی تیدر شویم رمز رو از کجا بگیریم

سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

عالی ولی خب بازم سهاممو نمیخره😂

عالی بود

خیلی عاااالی بسیار ساده و گویا توصیح دادید ممنون👏👏👏❤️

با سلام
مقالتون عاااااالی بود
زبانی کاملا ساده و. روان و قابل فهم
احسنت👏👏👏 بر وجودتان

سلام
پدرم قبل از این ثبت نام کارگزاری و اینا سهام داشت بعد از تکمیل ثبت نام تو مفید تو قسمت تغییر ناظر دو سهامشو زدن ولی تو پرتفویش فقط یکی اومد
و اون یکی سهامم تو پرتفوی لحظه ای نمیاد ممنون میشم راهنماییم کنین

سلام دوست عزیز اگر این سهم وارد پورتفو نشده باید از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بررسی کنید ببینید تغییر کارگزار انجام شده یا نه.

خییییلی عالی بودبسیااار سپاسگزارم

مثل همیشه عالییییییییییی بود

ممنون عالی بود

وااای خیلی ممنون. گمونم هیچ سایتی اینارو توضیح نداده بود. همه رفته بودند یکراست سر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و ….. دستتون درد نکنه . ممنونم

با سلام، آیا برای گرفتن کد بورسی پسرم که 12 سالشه، بعنوان ولی از حساب بانکی خودم برای ثبت نام سجام میتونم استفاده کنم یا باید حساب بانکی مجزا برای فرزندم باز کنم….؟! با تشکر.

سلام، حساب بانکی باید به نام فرد متقاضی کد بورسی باشه، حتی برای افراد زیر 18 سال

سلام خسته نباشید من سهامی خریداری کردم و پس از اینکه خریدم اون سهم تو پرتفوی لحظه ایی اومد اما از ح شارژ حساب کارگزاری ام کم نشد و داخل پرتفوی اصلی هم نیومد .

من سهام از قبل دارم و در کارگزاری هم ثبت نام کردم کد بورسی هم دارم ولی میخواهم سهام خودم رو بفروشم چطور اینکار را انجام بدم

سلام، برای آشنایی با فرآیند خرید و فروش سهام (اینجا) کلیک کنید

سلام من فقط میخوام چند ملیون پول سرمایه‌گذاری کنم نمی‌خوام سهام بخرم و بفروشم باید چکار کنم منظورم در بورس هست کد بورسی هم دارم

سلام، در این شرایط از خدمات صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنید

سلام،‌ تو ایزی تریدر من نمیتونم تعداد سهام مورد نظر رو به صورت دستی وارد کنم. چه برای فروش چه برای خرید. یعنی تعداد پیشفرض وجود داره کلا براشون؟ یعنی من مثلا 100 سهم داشته باشم نمیتونم انتخاب کنم که 20سهمش رو بفروشم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

سلام، امکان انتخاب هر تعدادی از سهام برای فروش وجود داره

سلام اگه بخواهیم سرمایه گذاری غیر مستقیم انتخاب کنیم چه نتیجه ای می بینیم؟

با سلام ممنون از توضیحات خودتون. من امروز یک سهام خرید کردم ولی هنوز تو پورتفوی من ثبت نشده .یعنی خرید من کامل نشده چون در آخرین لحظات خرید کردم

سلام ببخشید موقع ورود کلمه رمز و کلمه کاربری منظور چیست ؟کد ملی ؟کد بورسی؟موقع ثبت نام تنها کد بورسی داده شده کدام باید بزنیم؟

سلام، منظور نام کاربری و رمز عبوری هست که کارگزرای بعد از تکمیل ثبت نام برای شما پیامک و ایمیل میکنه

سلام من تازه وارد بورس شدم میخوام برای شروع عرضه اولیه بگیرم ولی به دیده بانی نمیاد نمیدونم چرا

سلام خسته نباشید.خواستم فقط ازتون بابت توضیحات وبرنامه خوبتون تشکر کنم.واقعاحرف نداره.خیلی ممنونم ازتون

سلام و تشکر
آیا میشه با کارت و حساب شخص دیگری، حساب کارگزاری خودم را شارژ کنم؟

سلام، در پرداخت وجه به کارگزاری محدودیتی وجود نداره و با هر کارتی این کار امکان پذیر هست

خیلی کارساز بود ممنون از راهنمایی هاو زحماتتون

سلام مطالبتون آموزنده بود من بورس ثبت نام کردم حسابم شارژ کردم و چندتا عرضه اولیه هم اتومات خریداری شده اما خرید عرضه اولیه تا کی ادامه داره و چیکار کنم دیگه خریداری نشه و اینکه چطور بفهمم چقدر این خرید سود داشته و یا ضرر.ممنون

سلام، در صورتی که نمیخواید خرید عرضه اولیه به صورت خودکار انجام بشه کافیه این گزینه رو از قسمت توافق نامه ها غیر فعال کنید

سلام .من سهامم وفروختم حالا میخوام برداشت کنم .ولی توی تقاضای وجه مبلغ حداکثر ۲هزار تومان هستش ولی قدرت خریدم بیشتره ومبلغقدرت خریدمو میخوام برداشت کنم باید چیکار کنم

سلام بنده کد بورسی ام را گرفتم اما کارت ملیم قدیمی هستش، راه دیگری هستش؟ آیا بدون احراز هویت هم امکان فعالیت وجود داره؟

سلام، برای انجام معاملات حتما باید احراز هویت بشید، در این شرایط به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید

سلام با خرید سهام بعد حتما باید برگه اصلی سهامت را از کارگذاری بگیری ممنون میشم جواب بدید

سلام، خیر الزامی در این زمینه وجود نداره، همچنین کارگزاری ها برگه سهام صادر نمیکنند

سلام پدرم سال ۷۴سهام دارن در بانک ملی و مارگارین و میخوان بفروشن نمیدونیم چه جوری بفروشیم اگه امکانش هست راهنمایی کنین مچ

با سلام. کد سجام و کد بورسی خود را دریافت کنند سپس امکان خرید و فروش سهام برای ایشان فراهم خواهد شد.
شما می توانید اطلاعات لازم را از این لینک کسب کنید.

محاین مطالب مفید بود

باسلام برای خرید و فروش سهام از کجا بدونیم که سهامی برای فروش هستش که ما بتونیم بخریم و چه تعدادی و در فروش سهام باید منتظر بمونیم که سهامی که درخواست فروش دادیم یکی پیدا بشه بخره یا ک نه وقتی فروش می‌زنیم همون لحظه به قدرت خرید اظافه میشه

ممنون از توضیحات خوبتون. یه سوال دارم. حتما بایدزیر نظر کارگزاری باشیم.؟ اینقد دیگه ازین کارگزاری و ازون کارگزاری بد میگن. اذیت میکنن.مخصوصا مفید و سعدی نمیدونم کدومو انتخاب کنم. لطفا راهنمایی کنید؟

سلام، بریا خرید و فروش سهام در بازار سرمایه شما حتما باید از خدمات یک کارگزاری استفاده کنید

ممنون از مطالب خوب وآموزندتون ب لطف شما تونستیم متوجه شیم ک اصلا بورس چیه

با سلام و احترام، ممنون از اطلاعات بسیار مفید و آموزنده شما.
اگ موضوعات آموزشی دسته بندی یا گروه بندی بشه بنظرم اثر بخشی بیشتری داره. باز هم سپاس

سلام خیلی مفید وعالی بود خسته نباشید دست گلتون درد نکنه که بطور ساده آموزش دادید.
انشالله که قسمت های بعدی هم ادامه داشته باشند.

با سلام و عرض ادب اگر قصد فروش سهمی را داشته باشیم ولی هیچ خریداری نباشه و همه فروشنده باشند باید چه کار کرد تا سهم رابه قیمت خوب بفروشیم

با سلام
باید تا متعادل شدن سهم صبر کنید.
در صورت خرید سهم ارزنده، سهامداری گزینه مناسب تری خواهد بود.

بسیار مفید و آموزنده بود. ممنون از لطف، شما

باسلام خدمت کارشناس محترم سیگنال.من در کارگزاری آگاه ثبت نام کردم وکد معاملاتی گرفتم الان باید چکار کنم که که هم نام کاربری ورمزعبور بگیرم که بعد حسابم را شارژ کنم آیاباید به همان کارگزاری بروم یا به دفتر پیشخوان

با سلام
در صورت دریافت کد معاملاتی می توانید خرید و فروش را انجام دهید.
جهت اطلاع از نحوه خرید و فروش سهام روی این لینک کلیک کنید.

ممنونم از راهنمایی اماتور ها چه سهامی رو بخرن بهتره

سلام باصدهزارتومان میشود خرید کرد

سلام، در حال حاضر حاقل مبلغ قابل سفارش در بورس 500 هزار تومان است، البته با این مبلغ میتونید در عرضه اولیه ها شرکت کنید

بسیار عالی وکامل.وقابل فهم.سپاس از راهنمایی و زمانی که گذاشتید

استاد سلام ، ممنونم از آموزش بسیار کامل و جامع که ارایه فرمودید . سوالی از حضورتان دارم آیا قیمت ثبت شده برای خرید و فروش در معاملات یک روز قابل تغییر است یا فقط یکبار مجاز به ثبت قیمت هستیم ممنونم از زحمات و لطف جنابعالی .

سلام، شما بعد از ثبت درخواست خرید یا فروش تا زمانی که این درخواست انجام نشده میتوانید قیمت و تعداد سهام وارد شده رو ویرایش کنید

سهام پارس بورس بفروش قیمت

سلام ممنونم از توضیحات جامع و مفید تون
خوشبختانه حالا همه چیز را در مورد بورس از شما آموختم

بسیار عالی و آموزنده

سلام بسیارمفیدوارزنده بود.ممنون از طراحان وگردآورندگان برنامه خوب سیگنال.

سلام،
چطور میتوانم سفارش خریدم رو پیگیری کنم؟
بعد از گذشت سه روز هنوز مبلغ به مانده قابل برداشت حساب انتقال داده نشده

با سلام
موضوع را با کارگزاری خود مطرح نمایید.

من هنگام پرداخت شتابی وسط کار قبل پرداخت ادمدم بیرون الان تو لیست ثبت شده و همش میگه خطا نمیتونم دوباره پرداخت انجام بدم

سلام.خسته نباشین.ممنون از آموزش خوبتون.من تازه وارد بورس شدم به زحمت تونستم یه تعداد سهام بخرم وقتی برای خرید تلاش میکنم پیغام این مقدار معامله خارج از محدوده تعریف شده میباشد برام میاد درحالی که پول هم دارم

سلام، احتمالا تعداد وارد شده برای خرید بیشتر از محدوده مجاز برای اون سهم هست

سلام .من سهام پدرخش دارم میخواستم بفروشم ولی حضوری کجا میتونم اقدام کنم بفروش. خراسان زندگی میکنم .ممنون میشم راهنمایی کنین.

سلام، برای فروش سهام باید از خدمات کارگزاری ها استفاده کنید

ی توضیح درباره صفه بورس میشه بدین
ب اصطلاح حرفB ب چه معنیه .یا این اعداد

سلام، در سامانه های معاملاتی معمولا از حرف B به جای میلیارد استفاده می کنند

اطلاعات مفیدی بود .تشکر فراوان

سلام برای خرید سهام یعنی حتما باید سهامی ک میخریم پانصد هزار تومان بشه تا بتونیم بخریم مبالغ کمتر امکان خریدش نیست برای خرید مبالغ کمتر چکار باید بکنیم

سلام دوست عزیز بله حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس ۵۰۰ هزار تومان هست. البته این محدودیت برای عرضه اولیه ها وجود نداره و سرمایه گذاران میتونن هر تعداد که مایل هستن خرید کنن. برای اشنایی بیشتر با عرضه اولیه ها این لینک رو مطالعه کنید.

ببخشید من تو بورس ازطریق سهام عدالت ثبت نام کردم والان چند تا سهام شرکت خریدم ولی الان میخوام ا سهام شرکت هامو بفروشم نمیشه چیکار باید بکنم الان نماد شرکت هایی که سهم خریدم باز است متوقف هم نیستش چیکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

سلام وخسته نباشید.من تازه واردم ولی دارای مقدارزیادی سهام قدیمی هستم .میخواهم مقداری ازآن راتبدیل به سرمایه کنم¿باید یکماه صبرکنم.ممنون

سلام دوست عزیز این قانون فعلا اجرا نمیشه و شما می تونید هر زمان که مایل بودین معامله کنید.

باسلام آموزش بسیارعالی وکامل بود

سلام با تشکر از راهنمایی های خوب شما ببخشید برای خرید سهم در بورس چگونه کد افلاین را وارد کنیم که خرید ما بعد در ساعت معامله انجام شود

سلام، در صورتی که درخواستی به صورت آفلاین ثبت بشه در اولین روز معاملاتی به صورت خودکار اعمال میشه

سلام خسته نباشید . ببخشید من تازه واردم و یک سوال داشتم.
من امروز فروش سهامی رو ثبت کردم ولی صف فروش بود و سهامم تا پایان ساعت معاملاتی فروش نرفت و جلوی سهام نوشته شد سفارش منقضی شد و ساعت سفارش گزاری فلان و….
میخاستم بدونم الان سفارشم کلا لغو شده یا فردا ادامه همین فروش انجام میشه؟
من میخوام لغوش کنم کلا

سلام، تمام سفارش هایی که در طول روز انجام نشه، در شروع روز معاملاتی بعدی پاک میشن

سلام
ممنون که مطالبتان را خیلی کامل و روشن بیان می کنید.
لطفا در خصوص خرید سهام خارجی و سرمایه گذاری معتبر خارجی هم راهنمایی بفرمائید

سلام من چند سهم به صورت تراکنش دستی فروش زدم با تایم مشخص هم سهما تز پرتفوی دیده نمیشه هم از سبد بان تازه مبلعش کسر شده و گزارش سفارشارم نشون نمیده چرا؟

سلام حداقل مبلغی که میخوایم حسابمون رو شارژکنیم چقدره؟

سلام، حداقل مبلغی برای واریز به حساب وجود نداره اما برای خرید سهام عادی حداقل مبلغ سفارش خرید 500 هزار تومان هست

خریدوفروش ثبت سفارش به زبان ساده واضح وطریق آنلاین وآفلاین را آموزش بدهید متشکرم

با سلام
درخواست شما به تیم آموزش سیگنال منتقل شد

سلام. لطفا جواب بدید. من برای سهام عدالت تو سجام ثبت نام کردم. حالا نوشته در انتظار احراز هویت. بعد رفتم سایت بانک ملی احراز هویت کنم. نمیدونم نوع بورس کدوم رو انتخاب کنم. بورس و فرابورس-کالا-انرژی
در ضمن نمیدونم بانک ملی رو که انتخاب کردم، انتخاب درستی است؟من شنیدم بانک ها با کاگزاری های دیگه متفاوت اند. لطفا راهنمایی کنید. خیلی ممنون

با سلام وتشکر از زحمات شما کارشناس محترم. بنده میخواستم بپرسم بعد از اینکه احراز هویت کردم کد عددی پنج رقمی همراه
با سه حروف فارسی برام ارسال شده که این حروف هیچ مطابقتی با اسم یا فامیلی من ندارد برای دریافت رمز عبور ویانام کاربری باید حتما با گارگذاری تماس بگیریم یا رمز عبور که خودم هنگام ثبت نام دادیم ومیتونم وارد کنم

سلام دوست عزیز نام کاربری و رمز عبور رو باید از کارگزاری دریافت کنید.

باسلام.امکانش هست که انجام خریدوفروش سهام روبه عهده کا رگزاری که انتخاب کردیم بذاریم؟یعنی یه وکیل برامون به حساب بیاد؟

سلام، خود کارگزرای ها خرید و فروش رو انجام نمیدن و برای این کار باید از خدمات شرکت های سبدگردان استفاده کنید

سلام اقا اصلا درگاه برای شارژ کردن ندارم

سلام دوست عزیز وارد سامانه معاملاتی بشین. در قسمت واریز و برداشت وجه به درگاه متصل خواهید شد.

سلام و عرض ادب… میشه بفرمایین من با گوشی باید وارد چه سایت یا برنامه ای بشم که شروع به خرید و فروش بکنم..؟ ممنون

سلام دوست عزیز کارگزاری ها سامانه های معاملاتی متفاوتی دارن. به سایت کارگزاری تون مراجعه کنید و از سامانه دلخواه تون استفاده کنید. موفق و پرسود باشید.

سلام و خسته نباشید . بنده بعد از ثبت نام در بورس متوجه شدم کد بورسی 2 تا از سهامم اشتباه و سهامهای فوق غیرفعال است . با راهنمایی نمایندگی بورس ، درخواست اصلاح را در تاریخ 1399/5/12 ارسال کردم ولی تاکنون هیچ پاسخی به درخواست فوق داده نشده و در حالت جدید است .
بنظر شما چقدر طول می کشه جواب بدهند و اگر جوابی دریافت نکنم چکار کنیم ؟
با تشکر

سلام، در این مورد میتونید از طریق کارگزاری پیگیری کنید تا مشکل حل بشه

سلام برای ورود نام کاربری با رمز می‌خواد ک من میزنم میگ نادرست در صورتی ک جفتش همونی هسش ک خودم گزاشتم

ممنون از توصیحات مبسوط شما.

بسیار آموزنده وعالی بود .سپاسگزارم

بسیارعالی بود .سپاسگزارم

دم شما گرم .واقعا کارتون حرف نداره

سلام سپاسگزارم به خاطر مطلب بسیار مفید

نمادی که جلوی نام شرکت و….علامت احتیاط دارد به چه دلیل باید موقع خریدقوانین خریدبااحتیاط را قبول کرد?

سلام وقت تون بخیر ببخشبد من با اپ پرداخت موبایلی دارا یکم خریدم ولی در سهام پنل کارگزاری م موجود نیستن . جریان چیه ؟؟؟ اگه میشه خواهش میکنم جواب ایمیل کنید . خیلی خیلی ممنون

سلام، برای انتقال این سهام به پورتفو کارگزاری باید درخواست تغییر کارگزار ناظر بدید

سلام میتونیم مبلغی رو در حساب کارگزاری واریز کنیم و در انجا بماند تا موقعط که میخوایم خرید انجام بدیم مثلا من امروز 50 ملیون شارژ کنم و توی هفته بعد یا ماه بعد سهام بخرم شارژ کردن حساب کارگزاری از طرف من بعد با مشکل برخورد نمی کنه

سلام، هیچ محدودیتی در این زمینه ندارید و هر زمان که خواستید میتونید اکانت کارگزاری خودتونو شارژ کنید

سلام من کد بورسی دارم ولی هر چقدر سفارش خرید میدم برام ثبت نمیشه

سلام دوست عزیز این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

سلام.
ببخشید میشه نحوه خرید دارادوم از کارگذاری مبین سرمایه راتوضیح دهید.
ممنون

سلام ممنون از اطلاعات خوبتون یه سوال داشتم کد بورسی من دست یه آشنا برام سهام میخرید الان که خودم میخوام فعالیت کنم میگه کارگزاریت رو باید عوض کنی چون اون بدهی داره و اگه اونجا کار کنی باید یه میلیون از حسابت برداشت میشه آیا این درسته و چرا اینطوریه الان میشه عوض کرد کارگزاری؟ هزینه ای برام داره؟

سلام، در صورتی که به کارگزاری بدهی داشته باشید باید این بدهی تسویه بشه

هر چقدر تلاش می کنم سهام های فولاد و خودرو و… که سود های زیادی را دارند را نمی توانم خریداری کنم ُ به نظر شما حل مشکل چیست ؟؟

باعرض سلام وخسته نباشید
من یک تازه وارد هستم در سجام و کارگزاری ثبت نام کردم کد بورسی و سامانه معاملاتی هم دریافت کردم ولی میخواهم از روش غیر مستقیم در بورس سهام خریداری کنم باید چه کارکنم؟
با تشکر از زحمات شما…

سلام، برای سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس باید از صندوق های سرمایه گذاری یا خدمات شرکت های سبدگردانی استفاده کنید

عالی بود

با سلام و تشکر
لطفاً در مورد نحوه دقیق قیمت دهی خرید و فروش هم توضیح دهید

باسلام.
می خواستم بدونم الان نماد دولتی دارادوم رو بخریم؟ الان کدام عرضه اولیه برای خرید خوبه؟
ممنون از پاسخ شما

عالی و مفید.مرسی خیلی لطف کردید.

سلام.ممنون بابت توضیح کاملتون
من تازه کارم و یه سوال واسم پیش اومده..اینکه وقتی وضعیت بازار قرمزه هم میشه سهممونو بفروشیم یا فقط زمانی ک وضعیت سبزه؟

سلام، به جز مواردی که یک سهم در صف فروش گیر میکنه شما در هر شرایطی میتونید سهامتونو بفروشید

بسیار عالی و کامل توضیح دادید.ممنونم.من اپلیکیشن سیگنال را دارم خوب است.اما اگر تحلیل سهم ها بیشتر شود و آموزش صفر تا صد بورس و تحلیل تکنیکال هم برای افراد مبتدی گذاشته شود در اپلیکیشن بسیار عالی است که خودمان بتوانیم نمودار هر سهم را رسم کنیم و سود و ضررمان از آن سهم را بفهمیم .ممنونم.

به اندازه کهکشانها ازتون منونم 😍

سلام متشکرم از آموزش خوبتون
پاینده و سربلند باشید

ممنونم عالییی بود

بسیار خوب و جزئیات هم بریزه کاری توضیح داده شده فقط عیب کوچکش ریزبودن فونت هست که برای چشمهای ضعیف ایجادخطا میکند

سلام.من میخام خرید بزنم میگه ارزش سفارش شما کمتر از حداقل ارزش سفارش مشخص شده است،ینی چی🙄🙄🙄

سلام، حداقل سفارش خرید در سهام 500 هزار تومان هست

سلام من کد معاملاتیم آمده ولی میرم سایت کاگزاری رمز عبور میخواد میرم تو سایتش ثبت نام کنم دوباره همون مراحل کد معاملاتی میاد

سلام دوست عزیز برای دسترسی به سامانه معاملات باید در کارگزاری دلخواه خود ثبت نام کنید. ثبت نام در کارگزاری و احراز هویت سجام دو فرایند مجزا هستنند.

سلام
اگه در خرید کمترین مبلغ رو بزنیم چه اتفاقی میفته؟
منظور از نقطه تعادلی چیست ؟
من این کار رو به اشتباه کردم و خریدم تو لیست سفارشم هست پولم کم شده ولی هیچ اتفاقی تا الان نیوفتاده

سلام، به جز عرضه اولیه(در روز عرضه) در تمام موارد فقط از قیمتی که مورد نظرتون هست و سهم د رحال معامله در اون قیمت هست استفاده کنید و اجباری به استفاده از قیمت های سقف یا کف نیست

سلام چجور میشه سهام عدالت غیر مستقیم رو فروخت

سلام، برای این کار باید در سجام ثبت نام و احراز هویت کنید، از یک کارگزاری نام کابری و رمز عبور بگیرید و بعد از انتقال این سهام به کارگزاری مورد نظر ، اونو از طریق اون کارگزاری بفروشید

با سلام
بابت مطالب بسیار آموزنده و کاربردی و وقت و حوصله ای که میذارید کمال تشکر رو دارم.

سلام خسته نباشبد یک سوال داشتم وقتی که درخواست فروش سهامی رو میزنی همون موقع میشه برداشت زد یا باید صبر کنی تا فروش بره

سلام، به محض انجام معامله امکان ثبت درخواست برداشت وجه وجود دارد

الان حداقل خرید 500 هزار تومن هست؟

باسلام
بله
البته به این مبلغ، مالیات هم اضافه می شود ( در حدود 1000-1500 تومان). حداقل مبلغ 501500 تومان را شارژ نمایید.

من ی سهام رو بخام بخرم مینویسه ثبت سفارش با موفقیت انجام شد منتظر پاسخ باشید ولی میرم تو صفحه سفارشات سفارشم اونجا نیامد و پولی هم از من کم نشده و به خاطر همین نمیتونم سهامی بخرم لطفا یکی راهنماییم کنه باید چیکار کنم ….

سلام دوست عزیز اگر سهمی که خرید می کنید در صف خرید نیست یا این مشکل برای همه نماد ها وجود دارد، برای رفع مشکل باید از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

سلام. خیلی خوب یاد گرفتیم ممنون ازشما خیرخواه

تشکرمن تازه واردم وخیلی چیزهای گرفتم وبایدصبورباشی

سلام، در پرتفوی لحڟه ای ایزی تریدر مفید سهمی که فروحته ایم چطور میشه حذفش کنیم از راهنمایی شما ممنونیمـ

سلام دوست عزیز صفحه تون رو reload کنید خودش حذف میشه.

سلام میخواستم بدونم بعد از اینکه کد بورسی و رمز عبور گرفتیم وارد معملات بورس شدیم نمیشه از پول همون سهام عدالتمون حسابمون شارژکنیم و خرید و فروش انجام بدیم یا حتما باید دوباره 500تومن پول به حسابم واریز کنم؟ اگه اینجوریه پس اون اصل سهام عدالتم که الان تقریبا هفده میلیون و خوردی می ارزه کجاست یا چه استفاده ای ازش میشه؟؟

سلام، در حال حاضر امکان اضافه کردن سهام عدالت به پورتفو کارگزاری ها وجود نداره، شما میتونید در صورت تمایل سهام عدالت خودتونو بفروشید و از درآمد حاصل از آن حساب کارگزاری خودتونو شارژ کنید

سلام بسیار عالی بود فکر کنم اولین مشکل کاربران همینه وبسیار خوب توضیح داده شده ممنون

سلام خیلی عالی توضیح دادید ممنونم

آموزش بسیار کامل و به زبان ساده بود. ممنون

سلام وقت بخیر .من یه سوال داشتم وقتی سهمی میفروشی و بعد در قسمت استعلام وضعیت سفارش میزنه دارای خطا تعدا از سفارش های در حال انجام بیشتر منظورش چیه یعنی فروش نمیره باید حذفش کنی دوباره فروش بزنیش

سلام، در مواردی که ثبت درخواست با خطا مواجه میشه اون سفارش انجام نخماهد شد و باید مجددا درخواست بدید

واقعا دستتون درد نکنه
کامل و عالی بود.

سلام در صورت فروش سهم پول به صورت پیش فرض به حساب کارگزاری اضافه میشود یا حساب بانکی

سلام، در فروش سهم، پول به قدرت خرید کارگزاری اضافه میشه اما در صورت درخواست وجه از کارگزاری ، پول به حساب ثبت شده در کارگزاری واریز میشه

بسیار عالی بود

عالی و آموزنده.ممنون

سلام خوب هستین ببخشید.بعضی نماد ها هستن که جایگاهشون در بازار دوم معاملات بورس هستن.برای خریددیا فروش اون سهم باید یه برنامه یا سامانه خاصی رو دنبال کنیم یا همین پرتفوی که داریم امینحا میاد.اخه من سهن دارم ولی یک هفته دیگه به بورس میاد و نوشته در بازار دوم بورسه

سلام، در معامله سهام حاضر در بازارهای مختلف بورس و فرابورس هیچ تفاوتی وجود نداره

عالی بود

سلام من گزینه تقاضای وجه را زدم ولی پول به حسابم واریز نشد بلکه به حساب بانک تجارت شعبه البرز جهت چک به شماره فلان که اصلا خبر ندارم واریز شد واقعا این دیگه چه وضعشه؟

سلام دوست عزیز این مشکل رو از طریق کارگزاری تون و بانک مربوطه پیگیری کنید.

خوب بود ، روان و کاربردی👌

خیلی عالیه و کاربردی هستش ،خداقوت

بسیار عالی و مفید

سلام میخواستم بدونم محدوده زمانی فروش سهام مدنظرو چطور بفهمیم ؟

من وقتی فروش رو میزنم میزنه در هسته معاملات ثبت شد ولی به فروش نمیره کی میدونه چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

سلام ممنون از آموزشهاتون خیلی مفید بود من عرضه اولیه خریده بودم حدود ۱ ماه پیش الان نمیتونم بفروشم مینویسه موجودی سهام کافی نیست

سلام، احتمالا تعدادی که برای فروش وارد کردین بیشتر از تعداد سهامی بوده که برای شما خریداری شده

سلام ممنون خیلی جامع وکامل توضیح دادید فقط اگر ممکنه یه آموزش کامل تحلیل تکنیکال وکار کردن باابزارهای مخطلفرو هم یا بصورت خصوصی ویاجمعی تدارک ببینید که ما مبتدیا بتونیم آموزش ببینیم ممنون

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما
شما می تونید با مراجعه به بخش ویدئو ها در اپلیکیشن سیگنال، اموزش های مورد نظرتون رو پیدا کنید.

چرادر قسمت خرید وفروش سهام درانلاین مفید تابلو خوانی وجود ندارد ولی درای ی ترایدر هست؟

باسلام ببخشید در برنامه مفید آنلاین قسمت پیش نویس برای خرید و فروش در چه قسمتی هست من نمی توانم پیداکرده و استفاده کنم .متشکرم

عالی بود

سلام
من وقتی بچه بودم برام سهام خریداری شده و الان میخوام بفروشم.کد بورسی هم دریافت کردم.آیا الان باید بازم حسابمو شارژ کنم؟

سلام، برای فروش نیازی به شارژ حساب نیست، صرفا باید این سهام وارد پورتفو کارگزاری شما بشن تا بتونید اون ها رو بفروشید

اندیکاتور MACD برای ورود را توضیح می دهید

سلام دوست عزیز ما رو در ویدئو های اموزشی دنبال کنید.

ببخشید یه سواله دیگه ای هم دارم !
اینکه آیا وقتی که عرضه اولیه به بازار میاد از قبل باید سفارش بدیم یا همون لحظه خرید کنیم ؟؟
میشه کمک کنید جریانش چجوریه
حدالامکان کامل بگید ممنون 😘

سلام، برای آشنایی با عرضه اولیه ها (اینجا) کلیک کنید

امکان برداشت سود رو به تنهایی ؟یعنی فقط سود رو برداشت کنی

سلام
بسیار کامل و مفید ممنون از زحمات شما با آرزوی موفقیت برای همه…

سلام بسیار نکات آموزنده ای بود متشکرم

سلام
تازه به بازار بورس وارد شدم چند تا سهام خریدم الان یکی از سهام که تو سرازیری افتاده رو چند روزه میخوام کل سهام رو بفروشم درخواست میدم ثبت میشه اما فروش نمیره و منقضی میشه چرا بیاد چکار کنم

سلام و عرض ادب بنده از سهمی 800 تا خریدم الان بعد از مدتی در پرتفوی لحظه ایی 1400 تا سهم نمایش داده ولی در پرتفوی همان 800 تاس این یعنی چی و اگه نکته ایی هست ممنون میشم بهم بگید

سلام، ملاک تعداد دارایی پورتفو و درگاه یکپارچه ذینفعان است

مواردتوضیحی در ارتباط با خرید وفروش سهام برام مفید بود

سلام
ارور حداقل سفارش دسته ای رعایت نشده چه علتی دارد؟

سلام میخواستم سهامو بفروشم اما هی به من پیام موجودی حسابه شما کافی نیست میگه باید موجودی داشته باشم تا بفروشم

با سلام
شاید تعداد سهام تان کافی نیست

سلام وقت بخیر من سهامم رو یرا فروش گذاشتم میگه ارزش بیش از سقف مجاز باید چطوری درستش کنم ؟

سلام ۲۵سهم پالایش راخریدم بعدازمدتی فروختم.یک تیک خوردولی فروش نرفته.تکلیف چیست

سلام، این سهام هنوز قابل معامله نشده است و سفارش فروش شما اجرا نشده

ممنون از شما
با ارزوی سلامتی وتندرستی برای شما

سلام ممنون از آموزش خوبتون
میخواستم بدونم چطوری میتونم بفهمم چه سهامی الان زمان خریدشه ؟
قصد دارم بین سهام وملی و پترول یکی رو بخرم ولی نمی دونم درست هست یا نه
شما کدومو پیشنهاد میدید ؟

در مورد خرید و فروش سهام های کدار توضیحی دارید؟؟؟؟ اینارو به هر مبلغ و هرتعدادی میشه خرید ولی فروششون توی لیست فروش نمیاد

سپاسگذار بابت راهنمایی خیلی خوبتون.🙏🙏🙏

یسری سهم دارم ک قیمتشون زیر دویست تومنه.طبق قانون جدید باید سهام هایی ک میفروشم ارزششون بالای500 تومن باشه. خب من الان اینارو چیکار کنم؟ میشه همرو با هم فروخت؟

سلام، در این موارد میتونید باقیمانده سهام هر شرکتو به صورت یکجا و در یک سفارش بفروشید

سلام من میخوام سهام بخرم از ساعت 8:30 تا 12:30 هر تایمی که میرم ارسال سفارش بزنم بهم اخطار محدودیت زمانی میده و میگه باید بین 8:30 تا 12:30 سفارش بدید . مشکلش چیه ؟

ممنون واقعااااااا عالی و کامل بود

عالی بود متشکرم

بسیار عالی

سوال من این ست ۱۷۹۵سهم از سهام شرکت سیلام دارم قصد فروش ان را دارم ..ایا همان تعدادی که دارم را وارد کنم یا سقفی برای فروش در هر روز برای هر سهمی که دارم هست برای خرید چطور؟

سلام، در این زمینه محدودیتی وجود ندارد

آموزنده و مفید بود

با سلام خدمت عزیزانی که به تازگی وارد بورس شدند.
یک نکته که برای خرید و فروش یک سهم باید مورد بررسی قرار بگیرد – حمایت و مقاومت سهم است – قبل از خرید حتماً حتماً نقاط حمایت و مقاومت سهم را در نظر بگیرید تا سود خوبی کنید – در مورد حمایت و مقاومت جستجو کنید و یاد بگیرید –
موفق باشید.

سلام من میخواستم بدونم چطوری میتونم سهام پالایشی یکم که قبلا خرید کردم از طریق بانک توی کارگزاری ببینم ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست عزیز می تونید از این لینک کمک بگیرید.

سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعات مفید که در اختیار همگان میگذارید…کدوم قسمت باید مقدار سودی که رو سهامم اومده رو ببینم

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما، برای اشنایی با نحوه دریافت سود میتونید از این لینک کمک بگیرید.

من وقت زیادی رو توی بورس بودم اما توی این مدت فقط خرید انجام داده بودم اما توی فروش تجربه ای نداشتم ممنون از مطلبی ک گزاشتین واقعا اموزنده بود

سلام بسیار مفید بود

بسیار عالی بود.تشکر

سلام
لطفا بفرمایید که در خصوص داناح به بانک ملت مراجعه کردم پس از بررسی اعلام می‌کنند که با کد بورس شما ثبت نشده لطفا راهنمایی فرمایید
با تشکر بذرافشان

سلام دوست عزیز بهتره با امور سهام شرکت تماس بگیرید.

خیلی ممنون از مقاله تان عالی بود

سلام عالی بود ممنون

سلام
میخواستم بپرسم اگه امروز سهام و برای فروش بذارم و به. فروش نره باز باید فردا دوباره فروش بزنم؟ یا اینکه. اگر یکبار فروشو. ثبت کنم سهمم هرروز. خودکار میره تو صف فروش تا زمانی که به فروش برسه؟

سلام دوست عزیز سفارش خرید یا فروش سهم تا پایان همون روز معاملاتی اعتبار داره و برای روزهای بعدی باید مجددا ثبت بشه.

ممنون از توضیحاتتون.سپاس فراوان

بسیارعالی چامع ومفید

من وقتی گزینه فروش زدم نوشت وضعیت گروه نمادبرای ثبت سفارش مجاز نمی‌باشد میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست عزیز باید اطلاعیه های نماد مدنظرتون رو بخونید تا دلیل مجاز نبودن ثبت سفارش رو متوجه بشین.

سلام ،۱۵۰۰شارژکردم تا غسالم بخرم اماتعداد ۲۲۰میزنم میزنه خارج ازمحدوده معامله یعنی با۱۵۰۰نمیتونم هیچ سهمی بخرم

سلام دوست عزیز به خاطر کارمزد معاملات، کمی مبلغ رو بالاتر بزنید. اگه مشکل حل نشد از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

ببخشید من اگه بخوام یک سهم مثل بساما رو امروز بخرم میتونم همون روز هم بفروشم در کارگزاری مفید

سلام دوست عزیز، بله امکان داره.

سلام و خسته نباشید
آیا تعداد سهام کم مثلا یک سهام رو چطوری میشه فروخت من چخزر یک سهام ازش باقی مانده ولی نمیتونم بفروشم میگه خارج از معامله میباشد چکار باید کنم

سلام ببخشید من تو کارگزاری بانک سپه سهام دارم الا کد بورسی ندارم و چطوری باید نام کاربری رو بگیرم از کجا اگه بگیرم سهامم میاد یا نه

سلام دوست عزیز برای اشنایی با نحوه ورود به بازار بورس می تونید از این لینک کمک بگیرید.

عالی بود

عالی …کامل و جامع .من دیگه سوالی ندارم..

برای دریافت جدیدترین اخبار بازارهای مالی با وارد کردن ایمیل خود، عضو خبرنامه سیگنال شوید

برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی عضویت در صندوق و شرایط سبد های مختلف کافیست عدد 2 را به سامانه زیر پیامک کنید.

برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری بیشتر می توانید عدد ۲ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۶۰۴ ارسال نمایید تا در اسرع وقت همکاران ما در شرکت سبدگردان هدف با شما تماس حاصل نمایند.

شرکت سبدگردان هدف در ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ تحت شماره ۴۳۵۰۱۵ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۵۰۹۷۳ با مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار، درتهران و همزمان با شماره ۱۱۱۴۰ نزد سازمان بورس اوراق بهادار تاسیس گردید.

دفتر مرکزی: تهران، خیابان میرزای شیرازی، خیابان بهشتی، پلاک 436، طبقه 4، واحد 15

برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی عضویت در صندوق و شرایط سبد های مختلف کافیست عدد 2 را به سامانه 10000604 پیامک کنید.
چگونه سهام موفق بخریم

© 1399 سبدگردان هدف تمام حقوق محفوظ است.

چه سهامی بخریم ؟ چه سهامی را الان بخریم؟ برای شروع خرید سهام ابتدا باید بدانید که بورس چیست؟ به زبان ساده می توان گفت که بورس، بازاری سازمان ‌یافته است که در آن خرید و فروش کالا و دارایی ها ، قیمت گذاری، قرارداد آتی و اوراق بهادر انجام می شود. بورس یکی از پایه های مهم و اساسی بازار سرمایه در اقتصاد است. در هر بازاری بسته به نوع دارایی و کالا هایی که در آن معامله می شود، می توان چند بازار بورسی تشکیل داد که این بازار های بورسی شامل:

اگر می خواهید سهمی را خریداری کنید ابتدا باید وارد بازار بورس شوید. برای ورود به بازار های بورسی باید اطلاعات و دانش تخصصی را راجب آن داشته باشید در غیر این صورت دچار ضرر و زیان خواهید شد. برای سرمایه گذاری و خرید سهم در بازار های بورسی، گرفتن کد معاملاتی اولین کاری است که باید انجام دهید سپس می توانید به دلخواه خود خرید و سرمایه گذاری در بازار های بورسی را به صورت حضوری و یا از از طریق درگاه اینترنتی ثبت نمایید و معامله آنلاین انجام دهید.

کسانی که قصد وارد شدن به بازار بورس را دارند باید بدانند که بازار همیشه صعودی نیست و روند منفی هم دارد. زمانی که بازار منفی می شود خیلی از سهم ها، منفی و گرفتار صف فروش می شوند. در این جو منفی بازار تنها سهم هایی سودده خواهند بود که بنیادی باشند و تحت تاثیر شرایط منفی بازار قرار نگیرند. اما در زمان منفی بودن شاخص کل بورس چه سهامی بخریم؟

شاخص کل بیانگر میانگین بازدهی سرمایه‌گذاران در بورس است. این شاخص نشان دهنده سطح عمومی قیمت و سود سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است. شاخص‌، معیار مهمی است که با بررسی و تحلیل آن، می‌توان وضعیت گذشته و حال بورس را ارزیابی و حتی احتمالات را در روند آینده بورس بررسی کرد. سرمایه گذاران، شاخص کل را دنبال می کنند تا بدانند میزان سودهی سهام هایشان به چه صورت بوده است. نام دیگر شاخص کل، شاخص قیمت و بازده نقدی است. 

زمانی که به دلایل مختلف شاخص کل منفی می شود خیلی از سهم ها منفی و حتی تعدادی از آنها گرفتار صف فروش می شوند و در این شرایط عکس العمل سرمایه گذاران هم متفاوت می باشد بعضی از سرمایه گذاران در صف فروش قرار میگیرند، بعضی از آنها شرایط را برای خرید مناسب میدانند و اقدام به خرید سهام میکنند و بعضی از آنها هم فقط سهامداری میکنند.چگونه سهام موفق بخریم

شناخت کامل نسبت به ارزش ذاتی سهام، اولین نگاهی است که سهامدار باید برای سرمایه گذاری و خرید سهام جدید داشته باشد. اگر در زمان منفی بودن شاخص کل بورس به دنبال خرید سهام هستید باید هنگام انتخاب و خرید سهام در این وضعیت به جریان نقدینگی و وضعیت بنیادی شرکت ها توجه کنید.  چرا که سهامداران شرکت هایی که از نظر بنیادی و تولید و فروش، وضعیت خوب و سودآوری دارند همیشه سودآور خواهند بود، حتی در جو منفی بازار سرمایه. پس اگر در زمان منفی بودن شاخص کل بورس تصمیم به خرید گرفتید باید فاکتور‌های مختلفی را در نظر بگیرید اما بهترین گزینه برای خرید، سهم های بنیادی با پتانسیل رشد بالا می باشد.

مدرک کلاس های بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

کلیه حقوق این وبسایت برای این مرکز محفوظ است.

طراحی و توسعه :

رضا شریفی


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *

یک رمز به نشانی ایمیل شما فرستاده خواهد شد.


عضویت

چگونه سهام موفق بخریم
چگونه سهام موفق بخریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *