چگونه شاد صحبت کنیم

 
helpkade
چگونه شاد صحبت کنیم
چگونه شاد صحبت کنیم

دوست داشتنی و تأثیرگذار و جذاب بودن جزء ویژگی‌هایی می باشند که تمامی ما خواهان داشتنشان هستیم. اگر دقت کرده باشید، همیشه افراد پرانرژی موجب جلب توجه جمع می شوند و این جلب توجه باعث می‌گردد که ناخودآگاه بیشتر از دیگران در خاطر بمانند.

اگر به خاطرات خود رجوع کنیم همه ما خاطره از جمعی داریم که تعداد زیادی غریبه در آن بوده اما تنها آن شخصیتی که از همه پرانرژی‌تر بوده در خاطر همه مانده و معمولاً افراد هم او را بیشتر دوست دارند.

وقتی پرانرژی حرف می زنیم مخاطب از ما انرژی دریافت می کند. به ویژه اشخاص برونگرا از کسانی که خیلی پرانرژی صحبت می‌کنند خیلی انرژی می‌گیرند و همه ما به کسی که از او انرژی می‌گیریم بیشتر علاقه مندیم.

هنگامی که پرانرژی صحبت می‌کنیم توجه افراد به ما بیشتر جلب می شود و احتمال خیلی بیشتری دارد که حرف ما در خاطرشان بماند.

مثلاً اگر ما فروشنده باشیم و پرانرژی صحبت کنیم خیلی احتمال تأثیرگذاری‌مان روی مشتری افزایش می یابد تا مثلاً فروشنده‌ای که با صدایی بسیار ضعیف و چهره‌­ای گرفته حرف می زند.چگونه شاد صحبت کنیم

نخستین چیزی که ما از افراد مشاهده می کنیم در مکالمات رو در رو حالت چهره آنها می باشد. اینکه با یک حالت چهره شاد صحبت کنیم به طور گسترده ای در اینکه آدم با نشاطی دیده بشویم تأثیرگذار است. اصلی ترین نکته در دارا بودن چهره‌ای گشوده، لبخند می باشد.

اگر فقط همین یک اصل را رعایت کنیم هفت برابر بهتر در ارتباط ظاهر شده‌ایم و افراد ما را آدمی پرانرژی می‌دانند.

حتماً خریدی را به یاد دارید که فروشنده فقط به دلیل اینکه همین لبخند را فراموش کرده بود حس خوبی به شما به عنوان خریدار منتقل نکرده و حتی ممکن است باعث شده باشد که شما از جای دیگری خرید کنید.

افراد با نشاط و سرزنده از متوسط افراد، سریع تر صحبت می‌کنند. در واقع خیلی آرام صحبت کردن خسته کننده می باشد. ما نباید آنقدر سریع صحبت کنیم که دیگران در فهمیدن صحبت ما گرفتار مشکل شوند اما می بایست آنقدر صحبت کردن ما سریع باشد که حس پرانرژی بودن را انتقال نماید.

برای این کار لازم است که هر روز در خلوت خود فقط به اندازه ۳ دقیقه درباره یک موضوع سریع صحبت کنید و اینجا چون فقط برای خود دارید صحبت می‌کنید و نیازی نیست کسی متوجه حرف زدن شما بشود با نهایت سرعت صحبت کنید و اصلاً نگران درست بودن جملات و جمله‌بندی‌ها نباشید. بعد از چند روز تمرین ذهن شما سریعتر عمل می‌کند و با سرعت بیشتری کلمات را برای صحبت آماده می نماید.

اشخاص با نشاط و پرانرژی بلندتر از متوسط افراد حرف می زنند. البته در بلند صحبت کردن چند نکته وجود دارد که رعایت کردن آن لازم است.‌

زبان بدن در اینکه صحبت ما پرانرژی باشد بسیار تأثیرگذار است. هیچ کدام از ما نمی‌توانیم انکار کنیم که کسی که در طول مدت مکالمه، ثابت و مثل یک مجسمه ایستاده و صحبت کرده به ما خیلی حس نشاط را منتقل نکرده است.

برای اینکه زبان بدن یک صحبت پرانرژی را داشته باشیم و حس دلنشینی هم به مخاطب انتقال سازیم رعایت چند نکته ضروری می باشد:

قفل نکردن دست هابرخی عادت به قفل کردن دستان خود هنگام صحبت کردن می باشند که این اصلاً حس خوبی را منتقل نمی‌کند و به علاوه مانع این می‌گردد که با استفاده از دستان منظورمان را بهتر بیان کنیم.

آرام حرکت دادن دست هاحرکت‌های سریع دست شاید نشان از انرژی زیاد ما باشد ولی به خیلی‌ها حس خوبی نمی‌دهد و ممکن است افرادی، ناخودآگاه در مقابل ما گارد بگیرند.

لمس نکردن مخاطببعضی افراد در هنگام صحبت کردن جهت توجه گرفتن، به مخاطب دست می‌زنند. به طور مثال قبل از هر جمله روی شانه شحص می‌زنند یا با نوک انگشت به آرنج مخاطب ضربه می‌زنند، این کار اصلاً حس خوبی را منتقل نمی‌کند.برای اینکه حرکات بدن ما طبیعی نشان دهد کافی می باشد که دستان خود را رها بگذاریم آنها ناخودآگاه به شکلی که به بیان صحبت ما کمک کند حرکت خواهند کرد. تنها نکته‌ای که وجود دارد هنگامی است که کسی به دست زدن به مخاطب عادت دارد که در این صورت بهتر است که دست‌ها را در کنارمان نگه داریم و اصلاً تکان ندهیم.

نظر خود را بنویسید

  

تمامي حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به مجله اينترنتي نخست مي باشد

شبکه اجتماعی شاد فعلا در مرحله نصب برنامه توسط ذی نفعان آموزش و پرورش است و به زودی کار خود را آغاز می کند، شبکه‌ای که به دلیل شرایط اضطرار کرونا ایجاد شده و اما و اگرهایش کم نیست.

خبرگزاری مهر – گروه جامعه- آزاده سهرابی: اولین باری که صحبت از یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مطرح شد اینگونه ذکر شد که قرار است در کنار ۱۰۷ هزار مدرسه حقیقی موجود، ۱۰۷ هزار مدرسه مجازی هم داشته باشیم. داشتن ۱۰۷ هزار مدرسه مجازی در یک پلتفرم واحد آن هم در روزهایی که بعد از دو ماه تلاش برای جایگزینی آموزش مجازی به جای آموزش حقیقی دانش آموزان، اولیا و معلمان را خسته کرده است، مشخص بود کار ساده ای نیست. آموزش تلویزیونی، فرایندی تعاملی نیست، سپردن آموزش مجازی به مدارس و معلمان بدون نظارت آموزش و پرورش که در تمام این سال‌ها با داشتن یک سیستم مرکزی تمایل زیادی به بخش نامه‌ها و ابلاغیه‌ها و نشان دادن نظارت بر همه چیز دارد، این وزارتخانه را راضی نمی‌کند. هر چند تجربه سپردن آموزش مجازی به معلمان و مدارس هم حکایت از چند دستگی عیان در کیفیت و کمیت این آموزش‌ها است. برخی مدارس با جدیت و بیش از ساعات حضور بچه‌ها سر کلاس این آموزش‌ها را جدی گرفته‌اند و در برخی مدارس این آموزش‌ها و نحوه تعامل معلم و دانش آموز به سمت صفر میل می‌کند. در مناطق دورافتاده، محروم، روستایی و عشایری نیز زیرساخت‌های لازم آموزش مجازی که وجود تلفن‌های هوشمند است، مشکل ساز است.

از همه اینها گذشته خود شیوع کرونا که سبک زندگی‌ها را تغییر داده و استرس را بر بسیاری از خانواده‌ها حاکم کرده است سبب شده، این روزها آموزش اولویت اول خانواده‌ها نباشد. از همه اینها اما مهمتر این است که «سیستم آموزشی» که تقریباً هیچ تجربه و پشتوانه و تمرین آموزش مجازی نداشته است، ناگهان صفر تا صد آموزش را به اجبار در این فضا برده و طبیعی است که میان ذی نفعمان تعلیم و تربیت نه عادت به چنین فضایی وجود دارد و نه حتی شاید رغبت و دستاورد مورد انتطار!

حال در میانه این‌همه اما و اگر، به اضافه اما و اگر اینکه آیا اساساً سال تحصیلی با حضور دانش آموزان سر کلاس به پایان می‌رسد یا این امکان مهیا نمی‌شود و دانش آموزان آخرین روزهای پشت نیمکت مدرسه نشستن در پایه تحصیلی که هستند را با یادآوری روزهای بهمن به پایان می‌رسانند، پلتفرم شبکه شاد رونمایی و حال اپلیکیشن آن آماده شده است و شاید تا به حال برای شما چه دانش آموز داشته باشید و چه نه، از سمت وزارت آموزش و پرورش پیامک نصب این اپلیکیشن آمده باشد.

هر چند پیش از این هم در گزارشی با عنوان چالش‌های آموزش و پرورش در پایان روزهای کرونایی چه خواهد بود نوشتیم که «به نظر می‌رسد این روزها نیاز به دیدن افقی بلندمدت‌تر از دیدن پایان سال تحصیلی جاری نیاز است و به جای درانداختن طرح‌های نو در روزهایی که فضا و امکانات اجازه نمی‌دهد زیرساخت‌ها مهیا شود، نقشه راه‌های جایگزینی نیز نیاز است. نقشه راه‌هایی که چند ماهه نباشد؛ چند ساله باشد.» اما شاید یکی از مهمترین مسائلی که سبب شده آموزش و پرورش چنین طرح خام و البته گسترده‌ای را در مدتی کم اجرا کند، استفاده از آن برای امتحانات پایان سال تحصیلی باشد که احتمالاً باز هم امکان حضور دانش آموزان در مدارس برای این منظور مهیا نیست. داشتن نظارت تنها تفاوت وجود چنین پلتفرمی نسبت به آموزش های مجازی معلمان در پیام رسانه‌ای گوناگون است که چند وقتی آموزش و پرورش فرصت دارد تا آن را بیازماید برای به کاربستنش برای برگزاری امتحانات. این البته یکی از احتمالات است.چگونه شاد صحبت کنیم

مرور اما و اگرهای شبکه شاد

وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: طرح شبکه آموزش ی دانش آموزان می‌تواند بزرگ‌ترین طرح فناوری اطلاعات در خاورمیانه باشد.

حاجی میرزایی خبر می‌دهد که «تاکنون ۲۵۰ هزار کلاس در شبکه شاد تشکیل شده و بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار کاربر در این شبکه آموزشی ثبت‌نام کردند.» در عین حال می‌گوید: «با وجود اینکه مدت زیادی از راه‌اندازی شبکه شاد نمی‌گذرد، بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی در این شبکه ثبت‌نام کرده‌اند» که البته این دو عدد با هم سازگار نیست و یک پرس و جو از اطرافیان هم نشان می‌دهد که هنوز شمار ثبت نام کنندگان در این شبکه به معنای اینکه این اپلیکیشن را نصب کرده باشند و وارد آن شده باشند بسیار کمتر از این میزان است و این امر علت‌های بسیاری دارد. از جمله اینکه برخی معلمان معترض هستند وقتی از وسیله شخصی خود برای این منظور قرار است استفاده کنند، آموزش و پرورش نمی‌تواند آنها را مجبور به نصب اپلیکیشنی خاص بکند. برخی والدین هم همین را می‌گویند. از سوی دیگر بنا به نظر بسیاری از والدین و تأیید سرپرست مرکز فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ورود به این اپلیکیشن به این سادگی‌ها نیست و بسیاری از والدین را به سختی انداخته است. شاید منظور وزیر آموزش و پرورش از آن ۹۰ درصد، ۹۰ درصدی است که اطلاعاتشان از طریق مرکز فناوری اطلاعات وارد این اپلیکیشن شده است چرا که پیش از نصب این اپلیکیشن توسط معلمان و مدیران و دانش آموزان کلاس‌های درس در این فضا آماده شده است و این اطلاعات از طریق سامانه سناد در اختیار آموزش و پرورش بوده است.

وزیر آموزش و پرورش معتقد است: «با وجود شبکه شاد، دیگر نگران تعطیلات ناخواسته در طول سال تحصیلی نیستیم؛ زیرا فرایند آموزش در این شبکه ادامه می‌یابد؛ همچنین امکان تحقق عدالت آموزشی از این طریق ممکن می‌شود.»

این سخن در کنار این تاکید که تا امروز از طرف مسئولان آموزش و پرورش بوده که آموزش تلویزیونی در صورت بازگشایی مدارس و رفع خطر کرونا از کشور به منظور عدالت آموزشی ادامه می‌یابد، این سوال را پیش می‌آورد که بالاخره کدامیک از اینها در اولویت مسئولان خواهد بود و کدام کاراتر است؟ هر چند ظاهراً قرار است شبکه شاد شبکه ای تعاملی تر باشد و حتی حضور و غیاب در این کلاس‌ها برقرار باشد و…. اما هر قدر که آموزش تلویزیونی پیش از شروع به کار ساز و کارش مشخص بود، شبکه شاد تا کلاسی در آن تشکیل نشود ابهامات چگونگی کارکردش محل سوال است.

از همه اینها گذشته مشکلات فنی احتمالی سر راه این اپلیکیشن وجود دارد؛ از جمله اینکه کاربردی که وارد آن می‌شود امکان حذف اکانت نخواهد داشت و مشخص نیست تکلیف معلمی که بازنشسته می‌شود یا از این سیستم خارج می‌شود یا دانش آموزی که فارغ التحصیل می‌شود چیست، اینکه خیلی‌ها منتقد این هستند که چرا برای استفاده از بخش خصوصی در این مسیر مناقصه‌ای برگزار نشد و از یک بخش خصوصی خاص این پلتفرم تهیه شد که با ردگیری بسیاری از متخصصان در فضای مجازی ردش به یک شبکه پیام رسان خاص می‌رسد و…. اینکه دانش آموزان خود سیستم هوشمندی برای نصب اپلیکیشن ندارند و لاجرم باید روی گوشی یا سیستم یکی از والدین خود برنامه را نصب کنند و در صورت عدم حضور آن والد در منزل تکلیف این حضور و استفاده از مدرسه مجازی چه می‌شود و ده‌ها سوال دیگر مطرح است که البته آموزش و پرورش برای برخی از آنها جواب دارد و برای برخی از آنها نیز پاسخش این است که در مسیر حرکت مشکلات برطرف می‌شود. پیش از این هم قرار بود این شبکه شاد در بستر چند پیام رسان داخلی کار خود را آغاز کند اما از آنجا که مسئولان به این نتیجه رسیدند که در این فرایند تضمینی برای حفظ اطلاعات و امنیت فرهنگی، اجتماعی کاربران نیست، از آن صرف نظر کردند.

شروع کار شبکه شاد با دبستانی‌ها

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) گفت: در رابطه با راه اندازی شبکه شاد با توجه به اینکه مدارس تعطیل شده اند و آموزش ها باید تداوم می یافت و در سطح ملی، استانی و مدرسه این کار پیگیری می شد، در وهله اول با همکاری صدا و سیما آموزش تلویزیونی راه اندازی شد. سرعت انجام این کار برای این بود که به خانواده ها این اطمینان را بدهیم که آموزش رها شده نیست و نظام آموزش به فکر دانش آموزان، پیگیری های آموزشی و اوقات فراغت دانش آموزان است. در سطح مدارس نیز آموزش مجازی مستقلی بین معلمان و دانش آموزان شکل گرفت و در سطح برخی مناطق دسترسی به فناوری اطلاعات وجود نداشت که عمدتاً مناطق روستایی و عشایری بودند که به اینترنت و یا تلفن هوشمند و یا وسایلی که بتواند فناوری های جدید را در اختیارشان بگذارد، دسترسی نداشتند. ما دستورالعمل خاصی برای این مناطق تهیه کردیم و راهبران آموزشی ما فعالیت خوبی در این حوزه داشتند. درسنامه هایی در سطح استان ها تهیه شد و توسط راهبران آموزشی به این بخش ها ارسال شد.

ما برای فعالیت معلمان در فضای مجازی که این روزها انصافاً بسیار پای کار بودند، ارزش بسیاری قائل هستیم اما از سوی دیگر لزوم نظارت و انسجامی را در کار احساس می‌کردیم که بتوانیم از آن طریق فعالیت معلمان را ارزیابی کنیم

وی در ادامه گفت: ما برای فعالیت معلمان در فضای مجازی که این روزها انصافاً بسیار پای کار بودند، ارزش بسیاری قائل هستیم اما از سوی دیگر لزوم نظارت و انسجامی را در کار احساس می‌کردیم که بتوانیم از آن طریق فعالیت معلمان را ارزیابی کنیم. از همین رو به یک محیط ایزوله نیاز داشتیم تا این اطمینان را داشته باشیم که معلم و دانش آموز پیگیر آموزش هستند و در عین حال این فضای ارتباطی کاملاً امن است. ابتدا قرار بود با واسطه پیام رسانها این شبکه شروع به کار کند. اما مشاهده کردیم که برخی اصولی که در آموزش و پرورش غیر قابل گذشت است مانند داشتن یک محیط امن و محتوای مناسب تضمین شده در پیام رسان ها به طور عام وجود ندارد. در هفته گذشته با پیگیری‌هایی که صورت گرفت پلتفرم آموزش ی شاد که یک اپلیکیشن آموزشی است، راه اندازی شد و دستورالعمل آن نیز تهیه شد. دستورالعمل مشخص شده برای بخش مدیران، آموزگاران و دانش آموزان با ارائه توصیه‌هایی به هر کدام از این گروه‌ها قابل دسترس است. همچنین این شبکه یک داشبورد مدیریتی دارد که ما می‌توانیم هر لحظه بر این موضوع نظارت کنیم که چه تعداد مدرسه و معلم عضو هستند و همه فعالیت‌ها تحت نظارت خواهد بود. حتی امکان این وجود دارد که از محتواهای مناسب استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این پلتفرم در حرکت‌های بعدی قابلیت‌های دیگری نیز خواهد داشت؟ اظهار داشت: به نظرم حرکتی که در حوزه آموزش مجازی به خاطر تهدید کرونا صورت گرفت، تبدیل به یک فرصت شد تا ما بتوانیم در زمان بازگشایی مدارس بستر شبکه شاد را به عنوان مکمل برنامه درسی و برای گسترش عدالت آموزشی به کار بگیریم و مطمئن باشید گام به گام این حرکت بهتر می‌شود. در حال حاضر برای همه خانواده‌ها پیامک شده است که این اپلیکیشن را نصب کنند و از مقطع ابتدایی ورود دانش آموزان را آغاز کرده‌ایم. می‌خواهم به خانواده‌ها این امید را بدهم که این محیط کاملاً امن است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای خانواده‌ها توضیحی درباره چگونگی ورود به این اپلیکیشن داده نشده است و بسیاری از آنها می‌گویند نصب آن برایشان امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: راهنمای عمل در بخش فناوری آموزش و پرورش تهیه شده و اینکه این اپلیکیشن از ابتدا به صورت کلاس بندی شده آماده شده است. یعنی اطلاعات مربوط به هر کلاس در اختیار مرکز فناوری بوده و هیچکس خارج از کلاس خاص خود که در مدرسه واقعی وجود دارد نمی‌تواند وارد کلاس شود. هر نفر براساس شناسه خاصی می‌تواند عضو این سامانه شود. در کلاس‌ها نیز فعالیت‌ها قابل نظارت است.‌

اطلاعات مربوط به هر کلاس در اختیار مرکز فناوری بوده و هیچکس خارج از کلاس خاص خود که در مدرسه واقعی وجود دارد نمی‌تواند وارد کلاس شود. هر نفر براساس شناسه خاصی می‌تواند عضو این سامانه شود. در کلاس‌ها نیز فعالیت‌ها قابل نظارت است

وی در پاسخ به پرسش دیگری در این خصوص که کودکان عموماً موبایلی در اختیار ندارند و باید از وسیله تلفن همراه یکی از والدین استفاده کنند اما والدین ممکن است در دسترس در زمان برگزاری کلاس نباشند برای آنچه چاره‌ای اندیشیده شده؟ گفت: ما نقش خانواده‌ها را در این میان بسیار حمایتی می‌دانیم خصوصاً برای پایه‌های پایین‌تر. به گمانم جای نگرانی برای این نکته نیست. اما با توجه به چالشی که اشاره کردید یک بازنگری برای برنامه‌ها داریم و به جای آنکه یک ساعت مشخصی را برای شروع کلاس‌ها تعیین کنیم این امکان فراهم شده از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر والدین و مدیر و معلم با همراهی یکدیگر زمانی را برای برپایی کلاس تعیین کنند. ضمن اینکه فایل کلاس‌ها قابل بارگذاری است و اگر دانش آموزی به هر دلیلی نتواند از زمان کلاس استفاده کند می‌تواند فایل آن را بارگذاری کند.

شناسایی دانش آموزانی که به زیرساخت‌های آموزش مجازی دسترسی ندارند

وی ادامه داد: تا زمانی که فعالیت این شبکه به طور کامل آغاز نشود، جزئیات بسیاری از این چالش ها مشخص نیست. اما حین اجرا ما آن را اجرایی می کنیم و تیم فنی نیز آنها را برطرف می کند. ما در یک مقیاس بسیار بزرگ و کشوری یک حرکت هماهنگی را شروع کردیم که در دنیا بی نظیر است. دستورالعمل برایش فرستادیم و حتی در دستورالعمل گفته ایم که مدیران مشخص کنند چه تعداد از دانش آموزان شأن امکان ثبت نام در شبکه شاد را ندارند و دلایل آن را هم بگویند. برای اولین بار از این طریق می توانیم یک امار دقیق داشته باشیم که چه تعداد دانش آموزان کشور به زیرساخت های آموزش مجازی دسترسی ندارند. ممکن است این عدم دسترسی به اینترنت باشد یا در اختیار نداشتن تلفن های مناسب. اما با اشتیاق این حرکت را ادامه می دهیم و چالش های آن را شناسایی می کنیم. تلاش معلمان در آموزش مجازی بسیار ارزشمند بود اما به هیچ وجه امکان نظارت نداشت. اما فعالیت این شبکه مبنای ارزشیابی دانش آموزان و معلمان قرار می گیرد و اگر مدرسه‌ای به آن ورود نکند این گونه تلقی می‌ شود که فعالیتی در حوزه دانش آموزان در این دوران ندارد و برای همین حضور همه مدارس و دانش آموزان در آن الزامی است.

وی در پاسخ به این سوال که در خصوص اینکه مدارس غیر دولتی دارای سامانه‌ای هستند که این نظارت آموزشی روی آنها صورت می‌گیرد، آیا همان نظارت برای آن مدارس کافی نبود؟ اظهار داشت: به هر حال خود مدارس غیر دولتی جز کارگروهی هستند که در حوزه این شبکه اجتماعی شکل گرفته است این یک کار کشوری است و استثنا ندارد. و آمارهای ما می‌گوید که شمار زیادی از مدارس غیر دولتی به سامانه وصل شده‌اند.

۷۰ درصد شهروندان به تلفن های هوشمند دسترسی دارند

مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در خصوص شبکه شاد و اینکه آیا زیرساخت‌های این اپلیکیشن برای دانش آموزان تمام کشور مهیاست به خبرنگار مهر گفت: در این اپلیکیشن معلمان، مدیران و دانش آموزان بخش‌های مربوط به خود را دارند در بحث دانش آموزی ما با فراخوان دانش آموزان ابتدایی و ثبت نام آنها کار را آغاز کردیم که البته در یک فاصله زمانی کوتاه نوبت به زمان ثبت نام دانش آموزان مقاطع دیگر می‌رسد. طبق برآورد ما بالای ۷۰ درصد شهروندان دسترسی به تلفن‌های هوشمند دارند و با توجه به اینکه عموماً دانش آموزان از وسایل ارتباطی والدین استفاده می‌کنند و با توجه به آن ۳۰ درصد باقی مانده ما امکان این را گذاشته‌ایم که دانش آموزان از نسخه تحت وب نیز استفاده کنند که ظرف یکی، دو روز آینده فعال می‌شود.

طبق برآورد ما بالای ۷۰ درصد شهروندان دسترسی به تلفن‌های هوشمند دارند و با توجه به اینکه عموماً دانش آموزان از وسایل ارتباطی والدین استفاده می‌کنند و با توجه به آن ۳۰ درصد باقی مانده ما امکان این را گذاشته‌ایم که دانش آموزان از نسخه تحت وب نیز استفاده کنند که ظرف یکی، دو روز آینده فعال می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به زمان برگزاری کلاس‌های مجازی در این اپلیکیشن که با زمان سرکار رفتن اولیا تداخل دارد نیز گفت: ما ابتدا محدودیت زمانی اجرای کلاس‌ها را داشتیم اما آن را برداشتیم و در هر ساعت شبانه روز که معلم و اولیا به توافق برسند که کلاس دایر شود این امکان وجود دارد، نکته اینجاست که الان این سیستم جایگزین فعالیت رسمی در مدارس شده است و قرار است برای سال‌های آتی به صورت یک فعالیت کمکی برای شرایط خاصی مثل تعطیلی مدارس برای آلودگی هوا، تعطیلی مدارس به خاطر برودت هوا و … به کار گرفته شود.

شرفی ادامه داد: در حال حاضر ابزار اصلی ما همین اپلیکیشن است و عملاً فعالیت آموزشی قرار است به صورت یکدست در این فضا صورت بگیرد.

امکان حذف اکانت مهیا می‌شود

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه یکی از اعتراض‌ها به این اپلیکیشن این است که امکان حذف اکانت در آن مهیا نیست، گفت: یکی از دلایل آن این است که ترک کردن گروه به معنای غیبت در کلاس حساب می‌شود و برای همین فعلاً این امکان وجود ندارد ضمن اینکه این اپلیکیشن در حال حاضر برای فعالیت خاص مدارس در شرایط کرونا آماده شده است و قاعدتاً کسی که وارد آن می‌شود دانش آموز یا معلمی است که دلیلی برای ترک آن ندارد حداقل تا پایان سال تحصیلی این دلیل وجود ندارد اما در ادامه به عنوان یک امکان گزینه حذف اکانت را اضافه خواهیم کرد.

هویت سنجی سخت برای اطمینان از عدم ورود غریبه‌ها به کلاس درس

شرفی در ادامه با اشاره به اینکه این اپلیکیشن از این جهت انتخاب شده است که هیچ استفاده دیگری توسط دانش آموزان از آن نمی‌شود و تنها یک ابزار مربوط به برپایی کلاس درس است، گفت: اینکه ما سراغ دیگر پیام رسان ها نرفتیم این بود که در این اپلیکیشن می‌خواستیم دانش آموزان و معلمان با گروه‌ها و کانال‌های دیگری که در پیام رسان ها وجود دارد ارتباطی نداشته باشد و یک دیتا و اپلیکیشن مجزا و خاص آموزشی باشد و حتی فقط همکلاسی‌ها بتوانند در این فضا با یکدیگر با هم در ارتباط باشند. برای همین است که شاید ورود به این اپلیکیشن توسط برخی والدین سخت باشد و این گزارش به ما رسیده است چون ما می‌خواستیم مطمئن باشیم که شخص دانش آموز ما وارد اپلیکیشن ما می‌شود و دقیقاً به کلاسی می‌رود که در واقعیت عضو آن کلاس است تشخیصش کار را سخت کرد برای همین یک هویت سنجی در بدو ورود انجام دادیم که باید اطلاعات شناسنامه‌ای دانش آموز وارد شود. مشکل آنجاست که گاهی این اطلاعات شناسنامه‌ای با آنچه در سامانه سنا ثبت شده تطابق ندارد. برای همین در این صورت اولیا باید از مدارس بخواهند که اطلاعات دانش آموز در سامانه سنا را اصلاح کنند تا امکان ورود به این شبکه مهیا شود. همه این کارها را برای این انجام دادیم که می‌خواستیم خیال خانواده‌ها راحت باشد که دانش آموزان در فضای این شبکه کاملاً از نظر اجتماعی، فرهنگی و آموزشی فضای امنی دارند.

اینکه ما سراغ دیگر پیام رسان ها نرفتیم این بود که در این اپلیکیشن می‌خواستیم دانش آموزان و معلمان با گروه‌ها و کانال‌های دیگری که در پیام رسان ها وجود دارد ارتباطی نداشته باشد و یک دیتا و اپلیکیشن مجزا و خاص آموزشی باشد و حتی فقط همکلاسی‌ها بتوانند در این فضا با یکدیگر با هم در ارتباط باشند

به جای سرمایه گذاری روی سخت افزار باید روی روش‌های هوشمند سرمایه گذاری کنیم

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به این پرسش که اگر پیش از این طرح‌های دیگری مانند تبلت دانش آموزی یا شبکه هوشمند اجرا می‌شد برای اطمینان از داشتن زیرساخت‌های کافی این طرح بهتر نبود، گفت: ما در حال حاضر یک پلتفرم آماده کرده‌ایم که در چند مرحله قرار است پیشرفت کند و به ابزارهای دیگر کمک آموزش ی نیز مجهز شود. در حوزه IT سرعت تحولات بسیار زیاد است طرحی که امسال اجرا می‌شود تضمینی ندارد که سال آینده هم موفق باشد برای همین به جای اینکه ما روی تجهیزات سرمایه گذاری کنیم (تبلت دانش آموزی) بهتر است روی روش‌ها سرمایه گذاری کنیم اگر پیش از این ما برای دانش آموزان تبلت هم تهیه می‌کردیم در حال حاضر نرم افزارها پیشرفت‌هایی کرده‌اند که ممکن بود آن تبلت کاربرد نداشته باشد اما اگر روی روش‌های هوشمند سرمایه گذاری شود ما می‌توانیم هر بار از ابزارهای نوین برای به‌کارگیری آن روش‌ها استفاده کنیم. این تفکر غلطی است که ابتدا باید تجهیزات بگیریم و بعد برای استفاده از آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: کارهایی که قبلاً در حوزه IT انجام شده و در زمان خودش جزو سیاست‌ها و حتی ممکن است موفق هم بوده باشد یا ناکام مانده باشد محل بحث امروز نیست، ممکن است ما تجهیزاتی بخریم که برای فردا کارایی نداشته باشد.

شرفی در ادامه درباره اینکه آیا بعد از شناسایی دانش آموزانی که به زیرساخت‌های لازم دسترسی ندارند برنامه‌ای ریخته می‌شود، گفت: بعد از اینکه ثبت نام‌ها کامل شد و دانش آموزان هر کلاس مشخص شدند یک گزارشی را مدیر ارائه می‌دهد و اگر دانش آموزی محروم از زیرساخت‌ها بود با تعیین کد ملی شناسایی می‌شوند و برای مجهز کردن آنها اقدام می‌شود.

امکان ایجاد اختلال هنگام ورود تعداد زیاد دانش آموزان به صورت همزمان به اپلیکیشن وجود دارد

در حال حاضر نرم افزارها پیشرفت‌هایی کرده اند که ممکن بود آن تبلت کاربرد نداشته باشد اما اگر روی روش‌های هوشمند سرمایه گذاری شود ما می‌توانیم هر بار از ابزارهای نوین برای به کارگیری آن روش‌ها استفاده کنیم. این تفکر غلطی است که ابتدا باید تجهیزات بگیریم و بعد برای استفاده از آنها برنامه ریزی کنیم

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه بارها پیش آمده که وقتی یکی از پیام رسان های داخلی با تعداد مراجع زیادی رو به رو شده اصطلاحاً دان شده یا از کار افتاده چه تضمینی وجود دارد که با مراجعه ۱۵ میلیون دانش آموز و ۱ میلیون مدیر و معلم این اپلیکیشن بتواند به کار خود ادامه دهد، گفت: ما برای این کار پیش بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم اما برخی وقت‌ها در حوزه IT نمی‌شود گفت همه چیز قابل کنترل است و ممکن است اتفاق غیرقابل پیش بینی رخ بدهد بنابراین ما یک محیط کاملاً ایزوله را انتخاب کردیم و سرورهای این اپلیکیشن برای همین منظور خدمات می‌دهند و این اپلیکیشن اشتراک دیگری با بقیه ابزارها در دنیا و کشور ندارد. زیرساخت‌هایش خاص همین کار طراحی شده که تا حدی خیال مان را راحت می‌کند و سعی کردیم برنامه ریزی کنیم ترافیک کاربران ایجاد نشود و همه دانش آموزان در همه مقاطع یک باره وارد این فضا نشوند. ما ساعت‌ها را برای مقاطع مختلف در ۵ یا ۶ گروه قرار داده‌ایم.

هیچ بخش خصوصی دیگری امکانی که می‌خواستیم را در اختیار نداشتچگونه شاد صحبت کنیم

وی درباره اینکه بسیاری از بخش‌های خصوصی خصوصاً در حوزه پیام رسان های داخلی این گلایه را دارند که چرا در این باره مناقصه‌ای برگزار نشد و از یک شرکت خاص این پلتفرم تهیه شد، گفت: یک صحبت کلی وجود دارد و این است که حتی دانشگاه‌های مختلف از ابزار الکترونیکی استفاده می‌کنند که ممکن است با هم یکی باشند شما ممکن است یک محصول خریداری کنید که وابسته به مجموعه محصول تولید شده باشد ما در فاصله کمی که داشتیم نمی‌توانستیم به یک شرکت بگوییم صفر تا صد یک پلتفرم را برای ما آماده کند پس از پلتفرمی که یک زیرساخت داشت استفاده کردیم حالا ممکن است ۱۰ جای دیگر هم از این پلتفرم استفاده کند، در واقع ممکن است در ابزارهایی که تولید می‌شود زیرساخت‌ها و کدبیس هایش یکی باشد اما کاملاً جدا برنامه نویسی شأن انجام شده باشد. مثلاً ممکن است کل برنامه‌هایی که در وب نوشته می‌شود از ماکروسافت استفاده کند اما کاملاً موضوعاتش متفاوت باشد ما سعی کردیم از این ظرفیتی که وجود داشت استفاده کنیم و شرط اصلی ما برای استفاده این بود که بتوانند یک محیط مستقل و ایزوله و جدا از همه ابزارهای شبکه اجتماعی در اختیارمان بگذارند اگر از این به بعد هم بخش خصوصی به ما پیشنهادی با این شرایط بدهد از آن استقبال می‌کنیم و راه این همکاری بسته نیست حتی قرار است فراخوانی آماده شود تا از حضور بخش خصوصی در بحث آموزش الکترونیک استفاده کنیم به شرط اینکه نوآوری داشته باشند و امنیت اطلاعات و اجتماعی کاربران محفوظ باشد.

برای دریافت اینترنت رایگان پیگیر هستیم

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش آخر مبنی بر اینکه آیا همانطور که وعده داده شده است استفاده اینترنت برای این فضا رایگان خواهد بود، گفت: اینکه خدمات آموزش ی در دوران کرونا باید رایگان باشد مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و ما پیگیری می‌کنیم تا محقق شود.

چه کسانی از این شبکه دور می‌مانند؟

به گزارش مهر، آنچه از اطلاعات به دست آمده است این است که برخی از والدین هنگام نصب این اپلیکیشن پیغام‌هایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شما را به خطر بیاندازد؟ دریافت می‌کنند، مانند نصب بسیاری از اپلیکیشن‌ها، و پاسخ مدیران این است که تمام مسائل امنیتی در خصوص اپلیکیشن توسط تیمی فنی مورد بررسی قرارگرفته است. کافی است به بخش (تنظیمات setting ) دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید. اینکه این پیام رسان سخه دسکتاپ (ویندوز / مک / لینوکس) ندارد و در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابل‌دسترسی است و قرار است به زودی نسخه وب آن فعال شود و نسخه IOS نیز ندارد. در حال حاضر امکان حضور گسترده زیادی از ذی نفعان تعلیم و تربیت در این شبکه مهیا نیست از جمله پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی و کودکان استثنایی و دانش آموزان اتباع که به نظر هم نمی‌رسد در نهایت مخاطبان این آموزش‌ها این گروه‌ها باشند به جز دانش آموزان اتباع که قرار است کد هویتی اتباع جای کد ملی را بگیرد و به زودی این امکان مهیا شود اما باز از سوی دیگر بسیاری از اتباع هستند که این کد هویتی را ندارند و پیش تر آنها می‌توانستند بدون کد هویتی در مدارس تحصیل کنند.

برای نصب این اپلیکیشن به دستگاه هوشمند با سیستم‌عامل اندروید (نسخه ۴.۴ یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن نیاز است که همین موضوع داشتن حافظه کافی نیز شمار زیادی از مخاطبان را به دردسر می‌اندازد چون امروزه روی هر گوشی تلفن همراه به اجبار یا اختیار چندین اپلیکیشن نصب است. همچنین برای حضور معلمان حق التدریس بسیاری نیز مشکلاتی برای ورود به این پیام رسان وجود دارد.

راهنمای عمل شبکه آموزشی شاد ویژه مدیران را می‌توانید دنبال کنید و در انتها اینکه به نظر می‌رسد در نهایت نصب این اپلیکیشن به دلیل اینکه ارزیابی کیفی توصیفی دانش آموزان احتمالاً از این طریق صورت می‌گیرد یا برگزاری امتحانات، برای همه ضروری خواهد شد و باید دید در ادامه از این اپلیکیشن چه کاربردهای دیگری بیرون خواهد امد.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

خوب صحبت کردن

 

راز افراد اجتماعی و موفق، آن ها که عالی ارتباط برقرار می کنند چیست؟ یکی از مهمترین دلایلش شیوه صحبت کردن آن ها است. تن صدا، شدت، لحن و توجه به حرف هایی که از دهانمان بیرون می آید مهمترین موارد تاثیرگذار در این موضوع هستند.چگونه شاد صحبت کنیم

 

هنر خوب صحبت کردن در زندگی مهارتی ضروری است. گفت‌وگو، شما را به دیگران معرفی می‌کند؛ به افرادی مهم که می‌توانند استاد، کارفرما، کارمند، شریک یا دوست شما باشند. بدون گفت‌وگو به عنوان پایه‌ی این روابط، ساخت ارتباطات اجتماعی، راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا پیشرفت و گسترش کارتان بسیار دشوار خواهد بود. 

 

خوب حرف زدن شامل چندین بخش کلیدی است که در زیر به آن اشاره میکنیم:

 

درست صحبت كردن را بياموزيد

ترس را از بین ببرید

می‌دانید، اگر کاری را یکسره و پی در پی انجام دهید، شدت استرس آن کار برایتان کاسته خواهد شد. دیل کارنگی می‌گوید که در هر جلسه‌ای که حضور دارید، پیش دیگران صحبت کنید ولو اینکه خرابکاری کنید. شما در عرض چند ماه بعد بی‌شک اضطراب و ترس خود را نسبت به صحبت کردن کردن در جمع را از دست خواهید داد.

 

اشکالی ندارد که شما یک نظری دارید و خان دایی یک نظر دیگر، این تقابل نظر‌ها را در قالب یک گفتگو روی میز بگذارید و با هم حرف بزنید، حتما بهتر از من می‌دانید که بحث و گفتگو با جنس مخالف کارسازتر است و خجالت را زودتر از بین می‌برد؛ البته مراقب باشید که زیاد هم غرق این گفتگو‌ها نشوید و وارد فاز دیگری نشوید!

 

طريقه صحبت كردن با ديگران

 

واضح  و شمرده صحبت کردن

برای یک بیان درست باید ادای حروف و کلمات ما صحیح  باشند. باید تمامی کلمات را به نحوی بیان کرد که تمامی حروف آن شنیده شوند. تمامی حروف نیز باید به درستی شنیده شوند. این طبیعی است بعضی حروف به درستی ادا نمی شوند. به عنوان مثال بعضی ها “ر” را درست نمیتوانند ادا کنند و بعضی “و” و بعضی ها حروفی دیگر را. منظور از درست ادا کردن یعنی اینکه تمامی حروف شمرده و با حجم درست بیان شوند.

 

برای اینکه خوب صحبت کنید به جملات خود ساختار بدهید. سعی کنید از اصطلاحات کمتر استفاده کنید. برای شنونده هضم یک جمله مطابق با دستور زبان راحت‌تر است.

 

خیلی تُند صحبت نکنید

برای اینکه بدانید که چگونه خوب صحبت کنیم، باید اول اشتباهات رایج در صحبت کردن را برطرف کنیم. یکی از اشتباهات رایجی که ما مرتکب می‌شویم، این است که خیلی تُند صحبت می‌کنیم. چه به دلیل هیجان‌زدگی باشد، چه از روی عادت، تُند صحبت کردن نه‌تنها فهم حرف‌های شما را برای شنونده دشوار می‌کند، بلکه باعث می‌شود دیگران مسخره‌تان کنند. تُند حرف زدن می‌تواند یکی از نشانه‌های اضطراب باشد. پس یکی از اولین چیزهایی که در روند بهبود مهارت‌های گفتاری خوب باید بدانید این است که آرام و با سرعتی که فهم آن آسان باشد و بتوانید هر واژه را به وضوح بیان کنید، حرف بزنید.

 

پیش از حرف زدن فکر کنید، در صورت لزوم از قبل آماده شوید

می‌خواهید بدانید که چگونه خوب صحبت کنیم؟ اولین پاسخ این سوال این است که «قبل از اینکه حرف بزنید، فکر کنید»؛ جمله‌ای که آن را همیشه در کتاب‌های حوزه‌ی توسعه‌ی فردی پیدا می‌کنید. اما باز هم بسیاری از ما آن را رعایت نمی‌کنیم.

 

تا به حال دقت کرده‌اید که رئیس یا مدیرتان به ندرت چیزی می‌گوید که بعدا از گفتنش پشیمان شود؟ این به این دلیل است که ذهن‌ چنین افرادی یک گام جلوتر از زبان‌شان است، نه برعکس! افرادی که این مهارت مهم را دارند، اغلب به عنوان «افراد روشن» نامیده می‌شوند، زیرا کاملا می‌دانند که چه می‌گویند و روی زبان‌شان کنترل کامل دارند. این ایده که بتوانید پیش از حرف زدن فعالانه فکر کنید، کمکتان می‌کند حرفتان دوتا نشود. چون قبل از هر صحبتی عواقب مثبت و منفی آن را سنجیده‌اید.

 

تنفس عمیق

اگر در هنگام حرف زدن، تنفس شما از ناحیه ی قفسه ی سینه باشد، با تأثیر منفی در لحن حرف زدنتان مواجه خواهید شد، زیرا صدای شما، عصبی و غیرعادی به گوش شنونده، خواهد رسید.

خانم” کیت دووره” موسس شرکت بیان، در شیکاگو می گویند: اینکه هنگام سخنرانی در حالت عصبی، بتوانید درست تنفس کنید، کار بسیار دشواری است، پس فقط یه نفس عمیق آرامبخش، به شما کمک خواهد کرد که عمق صدای خود را بهبود دهید و اعتماد به نفس بیشتری از خود، در لحن صدایتان نشان دهید

 

طرز صحبت كردن با ديگران

 

واژه‌های دشوار را تمرین کنید

اگر واژه‌های خاصی هستند که در صحبت کردن‌تان وقفه‌های ناجور ایجاد می‌کنند، تنها راه حل این است که به تلفظ درست آنها گوش دهید و بارها و بارها تمرین‌ کنید تا بالاخره بتوانید صحیح تلفظ‌شان کنید. این کار ممکن است مثل برگشتن به دوران مهد کودک به نظر برسد، اما اگر راه بی‌نقص صحبت کردن همین باشد، باید آن را انجام دهید.

 

چگونه شاد صحبت کنیم

صحبت کردن با تن صدای مناسب

برای بدست آوردن تن صدای مناسب نباید ادا در بیاوریم و صدایمان را شبیه به کسی کنیم. بلکه صدا باید صدای پخته شده خودمان باشد ولی درست تربیت شده باشد. همواره باید حواسمان به تن صدایمان باشد. در تمامی صحنه های زندگی مثلا وقتی:

 

در حال گفتگوی دوستانه هستید

وقتی که درخواستی دارید،

به خرید میروید،

به مصاحبه میروید

با نامزد خود به صحبت مینشینید

در همه این موارد تن صدای مناسب خود را به کار ببرید.

 

با اطمینان صحبت کنید.

با اعتماد و اطمینان صحبت کنید نه با خشونت. ترجیحات، منافع و نیازهای خود را واضح و محکم بیان کنید. مراقب باشید که در بیان خواسته‌های خود خواسته‌های دیگران را نیز در نظر داشته باشید. به طوری که خودخواه به نظر نرسید.

 

تماس چشمی برقرار کنید.

تماس چشمی قبل از هر چیز نشان از ادب ما و احترام به دیگران است. همچنین تماس چشمی باعث می‌شود که دیگران با دقت بیشتری به حرف‌های شما گوش دهند. اگر در یک جمع صحبت می‌کنید از میان جمعیت چند چهره دوستانه پیدا کرده و روی آن‌ها تمرکز کنید. به این ترتیب اعتماد به نفس شما افزایش یافته و حرف‌های خود را واضح‌تر بیان می‌کنید. اگر به پایین نگاه کنید با اعتماد به نفس به نظر نمی‌رسید. و اگر موقع صحبت کردن به اطراف نگاه کنید، ممکن است بقیه به این فکر کنند که حواستان پرت شده و دنبال انجام یک کار بهتر هستید. پس:

– تا می‌توانید به چشم افرادی نگاه کنید که برای آن‌ها صحبت می‌کنید.

– اگر از میان جمع کسی را دیدید که حواسش پرت شده یا گیج به نظر می‌رسد، ممکن است فکر کنید که حرف‌های خود را به روشنی بیان نمی‌کنید. با این حال نباید بگذارید گیجی یک نفر حواس شما را از بقیه پرت کند.

– وقتی برای جمعیت خیلی زیادی صحبت می‌کنید، برقرار کردن ارتباط چشمی مشکل است. در این مواقع روی تعداد کمی از افراد تمرکز کنید.

 

به زبان بدن خود توجه کنید.

برای داشتن فن بیان فقط از صدای خود استفاده نکنید. اهمیت زبان بدن شما درست به اندازه کلماتی است که از دهان شما بیرون می‌آید. وقتی حرکات و ژست‌های شما متفاوت باشد صمیمی‌تر به نظر می‌رسید. وقتی صحبت می‌کنید با موی یا لباس خود بازی نکنید. از این حرکات عدم اعتماد به نفس برداشت می‌شود. برای اینکه به مخاطبان خود این حس را القا کنید که دارای دانش کافی درباره موضوع هستید.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


موفقیت شما در کدام رشته تحصیلی است؟

چقدر شاد هستید و شادی چه سهمی در زندگی و لحظه های شما دارد‎

 

چگونه شاد صحبت کنیم

چند سالتان است؟ فکر می کنید چند سال دیگر زندگی می کنید؟ در این چند سال که برای خودتان متصور هستید، قصد دارید چه جوری زندگی می کنید؟ حالتان خوب است؟ شاد هستید؟ از آینده چه تصوری دارید؟ کجا هستید؟ آدم شادی هستید یا یک گوشه نشسته اید و زانوی غم بغل کرده اید؟ برای این چند سال، سهم غم و شادی تان از زندگی چقدر است؟ تا امروز چطور زندگی کرده اید؟ چقدر شاد هستید و شادی چه سهمی در زندگی و لحظه های شما دارد و… تا دلتان بخواهد می توان درباره شادی و ردی که روی زندگی تان گذاشته، سوال پرسید.103 نکته برای شادتر زندگی کردنشادی ای که می تواند حالتان را بهتر کند؛ اما این شادی چگونه به دست می آید و چگونه می توان آن را به کار گرفت؟ اگر شادی دغدغه امروز شماست، ما برای شما 103 نکته داریم که با رعایت آن ها می توانید هم شادتر زندگی کنید و هم از زندگی تان راضی باشید.1- وقتی با کسی درباره موضوع مهمی حرف می زنید و طرف مقابل نمی گذارد شما نظرتان را بدهید و رگباری و بدون اعتنا به شما حرف می زند، زمانی که احساس می کنید باید نظرتان را بگویید، با یک  کلمه معذرت خواهی جلوی حرف زدن او را بگیرید و نظرتان را بگویید.2- بدون هیچ توقع پاداشت و تشکری برای کسی جز خودتان کاری انجام بدهید. مثلا برای زن صاحب خانه یک روسری گل گلی بخرید.3- هر روز برای خودتان یک لیست قدردانی بنویسید. مثلا از دوستتان تشکر کنید که بدون هیچ بهانه ای با شما به سینما می آید و فیلم هایی را که دوست ندارد، با شما تماشا می کند.4- هر روز تمرین کششی انجام بدهید، حتی اگر دو دقیقه باشد.5- روزی چند دقیقه تنها باشید. حتی برای پنج دقیقه به مغزتان استراحت بدهید و در یک اتاق دربسته یا یک محیط خلوت بنشینید و به چیزی فکر نکنید.6- از بدگویی نفستان خلاص شوید. گاهی نفستان می خواهد شما را از مردم جدا کند؛ به او این اجازه را ندهید.7- هر روز یک نوشته مثبت بخوانید. حالا خیلی هم طولانی نباشد که وقتتان را بگیرد. در حد یک پاراگراف کافی است.8- وقتتان را به خواندن مطالب چرند و بی معنی و غیرعلمی و ناراحت کننده و خبرهای بد نگذرانید.9- هر روز حداقل چنددقیقه ای برای خانواده وقت بگذارید. اگر از خانواده دور هستید، به مادر و پدرتان زنگ بزنید یا با پیغام حال خواهر و برادرتان را بپرسید.10- هر روز چنددقیقه پیاده روی کنید.11- در روز چند دقیقه با نزدیک ترین و صمیمی ترین دوست زندگی تان وقت بگذرانید یا حداقل چند دقیقه تلفنی صحبت کنید.12- جزییات خیلی هم مهم نیست. مثلا اگر یک شب نخ دندان نکشیدید تا صبح به خاطرش عذاب وجدان نداشته باشید.13- به شایعات توجه نکنید. قدیمی ها می گفتند اگر دنبال شایعه بروید، نصف عمرتان به هیچ و پوچ می گذرد.14- داشته هایتان را بپذیرید. تلاش کردن همیشه خوب است اما گاهی اوقات برای به دست آوردن یکسری چیزهای جدید باید از بعضی دل مشغولی هایتان بگذرید که ممکن است باعث ناراحتی تان شود.15- کتاب، وبلاگ، مقاله، شعر و… بخوانید که تا حالا نخواندهاید.16- روزنامه بخوانید و در صفحه ای که دوست داشتید، جمله ای را که دوست داشتید، بنویسید. مثلا بنویسید امروز چه روز خوبی بود.17- برای هر کاری که در روز انجام می دهید شور و اشتیاق داشته باشید. اگر مجبور به انجام دادن کاری هستید هم آن را با اشتیاق و علاقه انجام بدهید تا کم کم به کار محبوب شما تبدیل شود. اگر نشد پس بهتر است که آن کار را برای همیشه کنار بگذارید.18- غذای سالم و تا جایی که امکان دارد، تازه بخورید. غذای از شب مانده و پر از چربی و مواد نگه دارنده را فراموش کنید.19- به دیگران کمک کنید و انتظار این را که کمکتان جبران شود، فراموش کنید. کمک کردن بدون توقع به شادشدن خودتان کمک زیادی می کند.برای روزتان برنامه ریزی کنید. روزی که با برنامه شروع شود با رضایت هم به پایان می رسد.20- برای روزتان برنامه ریزی کنید. روزی که با برنامه شروع شود با رضایت هم به پایان می رسد.21- با آدم های مثبت وقت بگذرانید. فیلم ببینید و قدم بزنید.22- صبح زود از خواب بیدار شوید. به موقع رسیدن به اتوبوس و مترو و تاکسی و محل کار هم شادتان می کند.23- کار جوهر آدمی است. درست است؛ اما زیاد کار کردن هم خوب نیست. بهتر است از عواید آن کار لذت هم ببرید. همه آدم هایی که در بستر مرگ قرار می گیرند، می گویند کاش کمتر کار می کردند و بیشتر زندگی می کردند.24- بخندید، آن هم زیاد25- به دیگران پیشنهاد کمک بدهید. مثلا به خانم پیری که می خواهد از اتوبوس پیاده شود، کمک کنید، یا کمک کنید کودکی از پله پایین بیاید.26- درباره اینکه مردم درباره شما چه فکر می کنند کمتر کنجکاوی کنید.27- کمتر نگران باشید. تمام اتفاق هایی که در طول عمرمان نگرانشان هستیم یا اتفاق نمی افتند یا اگر بیفتند آن طوری نیستند که از قبل تصور می کنیم.28- فکر نکنید که خیلی دیر شده. هیچ وقت خیلی دیر نشده.29- هیچ وقت به این موضوع فکر نکنید که برای کار جدید یا حرکت جدید پیر شده اید. نه، شما پیر نشده اید.30- هیچ وقت فکر نکنید که برای انجام کاری بسیار جوان هستید. زمانتان را هدر ندهید.31- یادتان باشد ذهن شما می تواند به یک مکان خطرناک تبدیل شود، پس هیچ وقت تنهایی به آنجا نروید. وقتی حالتان خوب نیست، درباره احساساتتان با کسی حرف بزنید.32- ترس یک احساس طبیعی است که در وجود همه هست. ترس را درک کنید اما نگذارید شما را در چنگش اسیر کند. وقتی ترستان را بشناسید، می توانید آن را زیر سلطه خود بیاورید.33- از اسم ها توقع نداشته باشید. توقع داشتن باعث خشم و ناراحتی می شود.34- از اینکه بگویید «نمی دانم» هراس نداشته باشید. سوال پرسیدن اصلا بد نیست. به فکر کردن درباره اینکه باید همه چیز را بدانید، دست بردارید.35- راز بقا تماشا کنید. تماشای زندگی حیوانات و چگونگی زیست آن ها باعث شادی انسان ها می شود.36- از کلمات بی ارزش و بی معنی استفاده نکنید.37- از یک نفر تعریف کنید. حتی اگر آن یک نفر، غریبه باشد.38- برای کسی که پشت سر شما وارد جایی می شود، در را نگه دارید تا او هم با شما رد شود.39- از کسی که در یا آسانسور را برای شما نگه داشته، تشکر کنید.40- مثبت باشید حتی اگر حالتان خیلی بد است و مدام حس می کنید مثبت بودن فایده ای ندارد.41- با جمع هماهنگ باشید. ساز مخالف زدن باعث ناراحتی خودتان می شود.42- اگر در محیط کارتان خوش اخلاق و بگوبخند هستید، در خانه و نزد خانواده هم همین اخلاق را داشته باشید.43- در جزییات مهم و ویژگی زندگی بچه هایتان شریک باشد. مثلا روز اول مدرسه کنارش باشید یا وقتی نمایش بازی می کند، به او لبخند بزنید.44- آدم های اطرافتان را کوچک نکنید تا خودتان بزرگ شوید. این رفتار هیچ وقت جواب مثبتی در پی ندارد و باعث می شود دیگران مثل قبل به شما احترام نگذارند.45- به زمان احترام بگذارید. همیشه سر وقت به قرارهایتان برسید تا احساس شرمندگی در شما رخنه نکند. شادی و شرمندگی با هم هماهنگی ندارند.46- آدمی باشید که درباره اش حرف می زنید؛ یعنی حرف و عملتان یکی باشد.47- از چک کردن ای میل و تلگرام و اینستاگرام در صبح زود دوری کنید. خبرهای خوب خودشان را به گوش شما می رسند.48- امکان دسترسی به ای میل را از روی گوی تان پاک کنید تا مدام در تیررسی خبرهای مختلف نباشید.49- دیگران را نصیحت نکنید و از آدم هایی که مدام می خواهند پند و اندرز بدهند، دوری کنید.50- با دیگران همدلی کنید اما دلتان برای کسی نسوزد و برایشان سر تکان ندهید.

 

شادتر زندگی کنید و از زندگی تان راضی باشید‎

 

51- بچه هایتان را لوس نکنید.  درست است پدر و مادرها دوست دارند همه نیاز بچه هایشان را برآورده کنند اما همیشه هم خوب نیست که فرزندنان هر چیزی از شما خواست به او بدهید.52- تماس های از دست رفته گوشی تان را یکی یکی جواب بدهید.53- در روز یک شیرینی یا یک شکلات بخورید.54- کار امروز را به فردا نیندازید.55- فروتن و متواضع باشید.56- حتما در زندگی تان یک هدف مهم داشته باشید. مثل «من می خواهم پولدار شوم یا من باید یک آدم مشهور باشم.»57- همیشه احساس واقعیتان را بگویید. اگر کسی از شما می پرسد حالتان خوب است و شما خوب نیستید، نگویید خوب هستم چون شما خوب نیستید.58- از اشتباه کردن نترسید؛ بنابراین نمی توانید هیچ کاری شروع کنید.59- مطمئن شوید که از اشتباهات گذشته درس گرفته اید و یک اشتباه را دو بار انجام نمی دهید.60- وقتی به کسی چیزی می آموزید؟ همه نکته های مهم را به او بگویید.61- بخشنده باشید.62- همیشه نباید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. لحظه های جدید را تجربه کنید و در زمان زندگی کنید.63- همیشه بگویید لطفا و اگر کسی برای شما کاری کرد، از او تشکر کنید.64- بعضی وقت ها می توانید شادی را انتخاب کنید. یعنی اولویت اولتان شاید باشد بعد کارهای دیگر. اول شادی را انتخاب کنید.65- بپذیرید. پذیرفتن اتفاق ها و هضم کردن آن ها  غم را دور می کند.66- نگذارید ذهنتان مشغول چرندیات شود. وزنتان زیاد است خب کمش کنید. مدام فکر کردن به چاق بودن، باعث غم و ناراحتی می شود.67- هر روز یک کار جدید انجام دهید، حتی اگر آن کار خیلی کوچک و خنده دار باشد. مثل باد کردن یک بادکنک یا دویدن و بازی کردن با یک بچه گربه.68- قبل از شروع کار یا آزمودن تجربه ای جدید، کمی تحقیق کنید که این کار چقدر با روحیه شما سازگار است.69- زمان های عصبانیت، خشم، اندوه و… را کم کنید. درست است همه این ها حس های طبیعی ماست  اما زیاده روی و اصرار بر ماندن در آ« حالت، باعث پایداری غم می شود.70- از خوشحال بودنتان شاد باشید و لذت ببرید. هیچ وقت به این موضوع فکر نکنید که خوشحالی کاری بیهوده و اشتباه است.71- به انتقام گرفتن فکر نکنید.72- مردم را ببخشید.73- اجازه ندهید تغییرات آب و هوا، خلق و خوی شما را عوض کند.74- حداقل یک کتاب در ماه بخوانید.75- حداقل با دو آدم جدید و غریبه در هفته صحبت کنید.76- در ماه با یک دوست قدیمی وقت بگذرانید. دوست دوران مهد کودک یا دبستانتان را به ناهار یا شام دعوت کنید.77- زمان پیاده روی پیامک نزنید. همین طور در زمان رانندگی.78- نفس عمیق بکشید و به این مسئله که در روز حداقل یک بار نفس عمیق بکشید، توجه داشته باشید.79- این جمله را از آلبرت اینشتین همیشه به یاد داشته باشید؛ شما دو راه در زندگی دارید . اول: همه چیز در زندگی معجزه است. دوم: هیچ معجزه ای در زندگی وجود ندارد. شما اولی را انتخاب کنید.80- از اینکه کسی به تلفن، پیغام و ای میل شما جواب ندارد، عصبانی نشوید. بعضی وقت ها صبر چیز خوبی است.81- حداقل پنج بار در هفته ورزش کنید. حتی اگر ده دقیقه وقت دارید، ورزش کنید.82- آب بنوشید، خیلی بیشتر از همیشه.83- وقتی به داوری و قضاوت دعوت می شوید، اول همه حرف ها را بشنوید و بعد نظر بدهید. نظر دادن بدون فکر، همیشه اشتباه است.84- به معنویات زندگی توجه کنید. نماز که می خوانید برای آن وقت خاصی درنظر بگیرید. جانمازتان را عوض کنید. روی جانمازتان گل بریزید.85- اعتقادات دیگران را مسخره نکنید و علایقشان را زیر سوال نبرید.86- حداقل یک بار در هفته با کودکان زیر هفت سال حرف بزنید. مطمئن باشید برای یک ماه شاد می شوید.87- حداقل یک بار در هفته با کهن سالان بالای 70 سال صحبت کنید.88- سعی کنید هر شب، سروقت و خوب بخوابید.89- اگر نیمه شب از خواب می پرید و دیگر خوابتان نمی برد، کاری را انجام بدهید که دوست دارید. مثلا به گلدان ها آب بدهید.90- یک کار خوب برای یک نفر انجام بدهید. اگر هر روز نشد، یک بار در هفته، این کار را انجام بدهید. مثلا در اتوبوس جایتان را به کسی بدهید که خسته تر است و سرش را به میله اتوبوس تکیه داده است.91- بدون تحقیق به کسی مشاوره ندهید.92- سعی کنید مردم را قبل از اینکه بشناسید، قضاوت نکنید. سعی کنید هیچ وقت کسی را قضاوت نکنید.93- هر روز یک کلمه جدید بگیرید.94- باید قبول کرد که همیشه هم اتفاق های خوب و خوش در زندگی نمی افتد. باید دوران سختی را به امید رسیدن روزهای خوش گذارند.95- به پارک بروید و روی صندلی بنشیند و به کلاغ ها و گنجشک ها نگاه کنید. برای گربه ها غذا ببرید و شاخه شکسته درختی را قلمه بزنید.96- حداقل در روز به یک نفر بگویید که دوستش دارید. مادر، پدر، همسر، فرزند و دوستتان منتظر شنیدن این جمله هستند.97- لبخند بزنید. حتی وقتی تنها هستید.98- این واقعیت را بپذیرید که همه مردم کاری را که شما انجام می دهید، دوست ندارند. به زور از آن ها «تایید» نخواهید. اگر کاری شما را راضی و شاد می کند، همین کافی است. نظر دیگران نباید خیلی برایتان مهم باشد.99- یادتان باشد آنچه مردم درباره شما فکر می کنند، هیچ ربطی به شما ندارد.100- خودتان را مشغول چند کار نکنید. تمرکز روی یک کار، همیشه بهتر جواب می دهد تا اینکه تمرکزتان را روی انجام چند کار تقسیم کنید.101- وقتی شاد هستید، نگذارید هیچ چیزی شما را ناراحت یا خشمگین کند.102- شما از همه مهم تر هستید. اول خودتان را دوست داشته باشید و بعد دیگران را؛ فداکاری بیش از حد باعث احساس شکست و اندوه طولانی می شود.103- سعی کنید همیشه فقط شاد باشید.

 

منبع: ماهنامه همشهری تندرستی

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


همین حالا وکیل بگیر


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری


درمان اختلالات گفتاری کودکان

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


طراحی و بازسازی فضای داخلی


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


واسه همه چی جا هست!


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 15px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

ورود به برنامه شاد برای معلمان ، دانش آموزان و مدیران کمی متفاوت بوده اما به صورت کلی شامل نصب برنامه ، ورود اطلاعات شخصی ، احراز هویت و در آخر مشاهده گروه های کلاسی و محتوای آموزشی موجود در اپلیکیشن شاد می باشد . ورود صحیح معلمان و دانش آموزان به برنامه شاد نیز مستلزم تکمیل اطلاعات آنان توسط مدیر در سامانه سناد می باشد .چگونه شاد صحبت کنیم

برنامه شاد نرم افرازی برای آموزش به صورت آنلاین بوده که برای دانش آموزان و فعالیت های مربوط به آموزش و یادگیری آن ها به شمار می آید . دانش آموزان موظف هستند در ساعات مقرر ، در کلاس های مجازی شرکت نمایند چرا که ورود و خروج دانش آموزان در این شبکه آموزشی ثبت می گردد .

 یعنی حضور و غیاب آن ها کاملا تحت کنترل قرار داشته و اگر دانش آموزی بدون هماهنگی  کلاس درس خود را ترک کند ، برای او غیبت در نظر گرفته می شود . فرآیند ورود به اپلیکیشن شاد طی سه مرحله از سوی مدیر مدرسه ، معلم ها و دانش آموزان انجام می شود .

با توجه به اهمیت حضور در کلاس های مجازی و فعال شدن گرو های کلاسی اختصاصی ، سوالی که  برای بسیاری از دانش آموزان پیش می آید این است که چگونه وارد برنامه شاد شویم ؟ دانش آموزان به منظور ورود به برنامه شاد می بایست ابتدا نرم افزار شاد را دانلود کرده و یا از طریق نسخه تحت وب سامانه شاد ، اقدامات لازم را انجام دهند .

مدیران و معلمان محترم مدارس نیز می بایست با ورود به برنامه شاد یا نسخه تحت وب این اپلیکیشن و انجام مراحل خاصی وارد برنامه شده و کلاس های مختلف را مشاهده نمایند . به منظور سهولت بیشتر دانش آموزان ، مدیران و معلمان گرامی ، نحوه ورود به برنامه شاد را در ادامه این مقاله شرح داده ایم .

برنامه شاد برای اولین بار در وب سایت رسمی سامانه شاد بارگذاری شد و دانش آموزان ، معلمان و مدیران می بایست با مراجعه به این به وب سایت ، برنامه شاد را به صورت مستقیم بر روی گوشی هوشمند خود نصب می نمودند . به منظور سهولت بیشتر کاربران گرامی ، در ادامه لینک دانلود برنامه شاد قرار داده شده است .

 

دانلود برنامه شاد

 

لازم به ذکر است مانند هر اپلیکیشن دیگری ، آپدیت ورژن جدید برنامه شاد نیز هر از گاهی به منظور حذف ایرادات ، بهبود تجربه کاربر و افزودن امکانات جدید منتشر می شود . برای دریافت این به روز رسانی ها می توانید به مقاله ای که در ادامه آمده است مراجعه نمایید .

دانش آموزان قادرند از دو روش به کلاس درس خود وارد شوند ؛ با ورود مستقیم به برنامه شاد با وارد کردن کد ملی و یا اگر معلم آن ها را به کلاس ها دعوت کرده باشد ، می ‌توانند مستقیم به نسخه جدید شاد وارد شوند و با وارد کردن کد ملی به طور خودکار به کلاس هدایت خواهند شد . 

 

 

مراحل ورود دانش آموزان به برنامه شاد 

 

 دانلود برنامه شاد و نصب آن در گوشی هوشمند خود

ورود به برنامه شاد

 ورود به قسمت “ورود به مدرسه من” برای عضویت در کلاس ‌ها و گروه‌ های درسی

 

 

انتخاب گزینه “افزودن کاربر جدید” مطابق تصویر زیر 

 

 

 انتخاب نقش دانش آموز از بین گزینه ها مطابق تصویر

 

 

ورود کد ملی و انتخاب گزینه تایید 

 

 

در این مرحله تاریخ تولد از شما خواسته می شود و پس از آن به صورت خودکار به کلاس های خود وارد خواهید شد .چگونه شاد صحبت کنیم

 

مثال سال تولد : 1384مثال ماه تولد : 06مثال روز تولد : 15

 

در صورتی که مطمئن هستید کد ملی و تاریخ تولد خود را به درستی وارد می ‌کنید ولی با خطای “اطلاعات وارد شده نامعتبر است” مواجه می‌شوید ، از مدیر مدرسه خود بخواهید تا اطلاعات شما را در سامانه سناد تصحیح کند .

24 ساعت بعد از این که مدیر مدرسه ، اطلاعات صحیح شما را وارد سامانه سناد کرد ، در صفحه اصلی برنامه شاد وارد قسمت “ورود به مدرسه من” شوید و بر روی تصویر “دانش آموز” بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید .

 

لازم به ذکر است به منظور استفاده از امکانات نرم افزار شاد در گوشی های آیفون و یا کامپیوتر می توان از نسخه تحت وب برنامه شاد استفاده نمود . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ورود به این نسخه ، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید .

بیشتر بخوانید: نسخه تحت وب نرم افزار شاد

مدیران مدارس می بایست قبل از ورود به برنامه شاد ، اطلاعات معلمان و دانش آموزان اعم از شماره تلفن همراه را در سامانه سناد تکمیل نمایند . زیرا کد تایید دانش آموزان و معلمان به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه سناد ارسال می گردد . پس از انتخاب مدرسه در برنامه شاد ، کلاس های از پیش تعریف شده برای مدیران مدارس به صورت خودکار قابل مشاهده می باشد .

 

 

مراحل ورود معلمان و مدیران به برنامه شاد 

 

 تکمیل اطلاعات در سامانه سناد

ورود به برنامه شاد با استفاده از شماره همراه ثبت شده در سامانه سناد

ورود به قسمت “ورود به مدرسه من” و انتخاب گزینه “مدیر”

در این مرحله از شما کد ملی خواسته می شود .

در آخر تمامی گروه های کلاسی به صورت خودکار تعریف شده و مدیر به عنوان owner یا صاحب گروه تعیین می شود .

 

در صورتی که با شماره همراهی که در سامانه سناد وارد کرده‌اید، عضو اپلیکیشن شاد شده‌اید و کدملی خود را نیز به درستی در این قسمت وارد کرده‌اید ، ولی با خطای “اطلاعات وارد شده نامعتبر است” مواجه می‌شوید ، با مراجعه به سامانه سناد ، اطلاعات خود را به روز نمایید

 24 ساعت بعد از این که اطلاعات شما در سامانه سناد به درستی وارد شد، در صفحه اصلی شاد وارد قسمت “ورود به مدرسه من” شوید و بر روی تصویر”مدیر” بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید؛

 

 

حتما بخوانید: معرفی کانال های برنامه شاد

 

ورود معلمان نیز در ابتدا با استفاده از شماره تلفن همراه صورت می گیرد اما مراحل بعدی آن با ورود دانش آموزان به این اپلیکیشن متفاوت می باشد . معلمان در واقع می توانند از دانش آموزان برای ورود و عضویت در نرم افزار شاد دعوت به عمل آورند . در تصویر زیر می توانید مراحل ورود معلمان به اپلیکیشن شاد را به صورت خلاصه مشاهده نمایید .

 

 

مراحل ورود معلمان به برنامه شاد 

 دانلود برنامه شاد و نصب آن در گوشی هوشمند خود

ورود به برنامه شاد با استفاده از شماره همراه ثبت شده در سامانه سناد

ورود به قسمت “ورود به مدرسه من” و انتخاب گزینه “معلم”

در این مرحله از شما کد ملی خواسته می شود .

در آخر به صورت خودکار ، به کلاس های از پیش تعریف شده ، هدایت خواهید شد .

 

در صورتی که با شماره همراهی که در سامانه سناد برای شما ثبت شده است ، عضو اپلیکیشن شاد شده‌اید و کد ملی خود را نیز به درستی در این قسمت وارد کرده‌اید ، ولی با خطای “اطلاعات وارد شده نامعتبر است” مواجه می‌شوید ، از مدیر مدرسه خود بخواهید تا اطلاعات شما را در سامانه سناد تصحیح کند .

۲۴ ساعت بعد از این که مدیر مدرسه ، اطلاعات صحیح شما را وارد سامانه سناد کرد ، در صفحه اصلی شاد وارد قسمت “ورود به مدرسه من” شوید و بر روی تصویر”معلم” بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید .

 

در صورتی که می خواهید از طریق کامپیوتر شخصی خود به امکانات و محتوای آموزشی برنامه شاد دسترسی داشته باشید علاوه بر نسخه تحت وب که پیشتر به آن اشاره شد ، می توانید از طریق نصب برنامه شبیه ساز اندروید استفاده نمایید . برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید .

بیشتر بخوانید: نرم افزار شاد برای کامپیوتر

برای اطلاع از آخرین اخبار برنامه شاد عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین در صورت جود هر گونه سوال درباره نحوه ورود به برنامه شاد می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید .

✔️ شما می توانید یا دانلود این برنامه ، وارد کردن اطلاعات و احراز هویت وارد برنامه شاد شوید که در این مقاله به شرح کامل مراحل ورود به این برنامه پرداخته شده است .

✔️ بله . فرایند ورود و احراز هویت در اپلیکیشن شاد برای دانش آموزان ، معلمان و مدیران داری تفاوت های متعددی است که در این مقاله به راهنمای هر کدام پرداخته شده است .

✔️ همان طور که در این مقاله بدان اشاره شد ، دسترسی به کانال های برنامه شاد و استفاده از محتوای آموزشی این نرم افزار برای عموم مردم آزاد می باشد .

عالی

سلام خسته نباشید من رمز دو مرحله را برای شاد نصب کردم اما ایمیل هم ندادم الان شاد حذف شده چطور می توانم وارد شاد شوم دوباره

سلام . مجددا برنامه شاد رو دانلود و نصب کنین .

سلام خسته نباشید چرا کد ورود به شاد برام ارسال نمیشه ؟ دیشب به دلایلی دلیت زدم،حالا که می خوام دوباره وارد شم به هیچ وجه کدی برام ارسال نمیشه ،کلاسامو غایب شدم امروز..

سلام . مجددا برنامه شاد رو دانلود و نصب کنین با همان شماره تلفنی که ابتدا وارد برنامه شاد شدین وارد برنامه بشین ، در صورتی که مشکل شما برطرف نشد، می تونین با واحد پشتیبانی برنامه شاد تماس بگیرین .

بد

سلام.چگونه می توان در سامانه شاد با معلم خصوصی صحبت کرد


مقالات منتخب سردبیر

بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان

انتخاب رشته دبیرستان

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم

منتخب های خواندنی

کودکان خلاق تحویل جامعه دهید

چرایی بیش فعالی کودکان

نکات مهم در انتخاب مدرسه مناسب

ویژگی های کودکان تیزهوش

چرایی افت تحصیلی

ترک تحصیل و عواقب آن

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 15px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

دانش آموزان برای استفاده از کانال های و گروه های اختصاصی کلاس و د مدرسه خودشان در برنامه شاد باید در سایت شاد دانش آموزان احراز هویت نمایند . این احراز هویت شامل وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای می باشد تا سامانه شاد کانال ها و گروه های مدرسه را در اختیار دانش آموز قرار دهد . چگونه شاد صحبت کنیم

برای مشاوره نحوه استفاده از سامانه شاد دانش آموزان

برای مشاوره نحوه استفاده از سامانه شاد دانش آموزان

اکنون بیش از هر زمانی دولت الکترونیک ، یادگیری الکترونیکی و آموزش الکترونیکی می‌تواند به آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان بزرگ‌ترین متولی آموزش در کشور کمک کند . در واقع ابزار یا بستری است برای تداوم فرآیند یاددهی و یادگیری و به ‌اصطلاح در این زمان که بیماری کرونا باعث تعطیلی مدارس شده است، بستر آموزش تعطیل نیست .

گستردگی شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی ، سیستم‌های مدیریت یادگیری و سایت‌های آموزشی باعث شده معلمان از هر ابزاری که به نظر فرآیند یاددهی را تسهیل می‌بخشد ، استفاده نمایند . اما به نظر می‌رسد ساماندهی فرآیند یادگیری در فضاهای مجازی برای متولیان امر آموزش یک ضرورت است و یکپارچه‌ سازی ارائه آموزش و گردش محتوا ، سنجش تحصیلی و تعامل بین دانش‌آموز و معلم موجب ایجاد عدالت آموزشی می‌گردد .

وزارت آموزش‌ و پرورش در یک اقدام نوین با ایجاد یک رابط کاربری ارتباط بین سامانه سناد که پایگاه داده اطلاعات مدارس ، دانش آموزان ، کلاس‌ها و معلمان است را با نرم افزار شاد فراهم نموده است . به همین منظور سایت سامانه شاد به نشانی Shad.medu.ir به عنوان مرجع قرار گرفته و در ادامه با معرفی سامانه شاد ، راهنمای تصویری نحوه استفاده از سایت شاد دانش آموزان ارایه شده است .

شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به نشانی Shad.medu.ir به‌منظور ساماندهی آموزش مجازی دانش آموزان در وزارت آموزش ‌و پرورش طراحی و پیاده‌ سازی شده است . زیرساخت اجرای این طرح ، استفاده از برنامه شاد است که یک رابط کاربری ساده جهت احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، طراحی‌شده است .

برگزاری کلاس ‌های برخط و غیر برخط مبتنی بر تبادل پیام و محتوا در گروه‌ هایی به نام کلاس‌ های مدرسه در بستری ایمن و به‌ دور از تداخل سایر کاربران فضای مجازی برای معلم و دانش‌آموز فراهم نموده است.

دانش آموزان ، معلمان و مدیران مدارس به عنوان کاربران اصلی سامانه شاد می باشند به همین منظور آموزش و پرورش برای راحتی این کاربران راهنمای کاملی را ارایه نموده است تا داوطلبان بتوانند به راحتی از این سامانه استفاده کنند . در راهنمای استفاده از برنامه شاد موارد زیر ارائه شده است :

       کاربران شبکه اجتماعی شاد  مدیر، معلم، دانش‌آموز و کارشناسان مناطق آموزش و پرورش

 

راهنمای تصویری ورود به بات شاد توسط مدیران

مدیر مدرسه باید ابتدا وارد سامانه سناد شود و  اطلاعات معلمان که شامل : کد ملی و شماره همراه آن ها می شود ، مطابق تصویر زیر ثبت نماید .

 

در صورتی که مشخصات معلم ظاهر نشد در فیلدهای زیر مشخصات وی را وارد کنید .

 

 

در ادامه برای هر معلم کلاس های درسی را مطابق مراحل زیر تخصیص دهید و از منوی امور دفتری برروی گزینه مدیریت کالس ها کلیک کنید و سپس روی گزینه ادامه کلیک کنید .
 

 

در ستون نام دبیر درس هایی که دبیرآن ها تعریف شده قابل مشاهده اســت . ودرس هایی که دبیر آن ها مشخص نیســت در ستون دبیر دکمه « تعیین دبیر» نمایش داده می شود . 

 

 

پس از کلیک کردن روی دکمه « تعیین دبیر» ، در پنجرهای بازشده و در قسمت « کد ملی دبیر» کد ملی معلم را وارد کنید.پس از وارد کردن کد ملی نام و نام خانوادگی شماره موبایل معلم مشاهده می شود .

 

 

در پنجره زیر بر روی دکمه « ویرایش » کلیک کنید  و در صورت نیاز مشخصات خود را ویرایش نمایید.

تغییر شماره تلفن همراه در این پنجره قابل انجام است .

 

 

 برای مشاهده مشخصات مدیر یا ویرایش مشخصات در سامانه سناد در گوشه بالای سمت چپ سامانه سناد مطابق تصویر زیر که اسم مدرسه قابل مشاهده است، برروی منوی « پروفایل من » کلیک کنید .چگونه شاد صحبت کنیم

 

 

برای تعریف کادر اجرایی مدرسه در سامانه سناد در گوشه بالای سمت چپ سامانه سناد مطابق تصویر زیر که اسم مدرسه قابل مشاهده است، برروی منوی « مدیریت کاربران مدرسه » کلیک کنید سپس در پنجره ی بازشده با ورود کد ملی نقش مربوطه را تعریف نمایید .

 

 

مدیر مدرسه پس از انتخاب پیامرسان و تعریف معلمان و کلاس های آنها در سامانه سناد باید در تلفن همراه خود نرم افزار شاد را دانلود و نصب نماید/

سپس در صفحه بازشده با انتخاب نقش « مدیر» فرایند احراز هویت خود را تا پایان و مشاهده کلاس ها و معلمان مدرسه خود ادامه دهد سپس به معلمان اطلاع دهد .  

 

 راهنمای تصویری ورود به بات شاد توسط معلمان 

معلم پیام رســان شاد را نصب و با استفاده از انتخاب نقش معلم و ورود کدملی احراز هویت انجام داده و کلاس های درس خود را مشاهده می نماید .

 

 راهنمای تصویری ورود به بات شاد توسط دانش آموزان 

اولیا دانش آموز یا شــخص دانش آموز باید نسخه ی جدید پیام رســان شاد را نصب نماید و از طریق گزینه ی انتخاب نقش « دانش آموز »  به لینک shad.medu.ir متصل شــده و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده به کلاس خود در مدرسه متصل شود .

 

در ادامه بخوانید: احراز هویت در برنامه شاد

برای اطلاع از آخرین اخبار شبکه اموزشی دانش آموزان یا همان شاد عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین در صورتی که برای احراز هویت و استفاده از برنامه شاد نیاز به راهنمایی دارید ، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید .

✔️ برای این کار باید در سایت شاد دانش آموزی اهراز هویت انجام شود که راهنمای کامل آن در این مقاله ارایه شده است .

✔️ مدیران باید از این سامانه برای تکمیل اطلاعات دانش آموزان و معلمان استفاده کنند که نحوه مشخص کردن آن در متن مقاله توضیح داده شده است . 

✔️ همان طوری که در متن مقاله به صورت تصویری توضیح داده شده با مراجعه به سایت شاد باید احراز هویت خود را تکمیل نموده و سپس مطالب آموزشی را در گروه های مخصوص به کلاس خود ارایه دهند .

برای مشاوره نحوه استفاده از سامانه شاد دانش آموزان

برای مشاوره نحوه استفاده از سامانه شاد دانش آموزان

برنامه شاد خیلی برنامه بدیه

چگونه مربیان پرورشی و مشاوران با دانش آموزان مدرسه در شاد ارتباط داشته باشند !؟ آیا نقش مربیان و مشاوران مثل نقش معلمان در مدرسه من در شاد ایجاد شده است!؟عوامل اجرایی مدارس و معاونین چگونه می توانند در شبکه شاد به دانش آموزان آن مدرسه پیام دهند و در ارتباط باشند!؟

سلام . مدیر مدرسه می تونه عوامل مدرسه رو در برنامه شاد عضو کنه و مربیان می تونن بعد از احراز هویت از طریق لینک ورود معلمان وارد برنامه شاد بشن در حال حاضر لینک ورود جداگانه ای برای مشاوران و مربیان پرورشی در نظر گرفته نشده .

سلام من امسال انتقالی گرفتم به مدرسه دیگر ولی با وارد کردن اطلاعاتم نمی تونم وارد برنامه معلم جدید شوم

سلام . باید اطلاعات هویتی شما توسط مدیرت مدرسه جدید در سامانه سناد ویرایش شه ، معلم می تونه شما رو در کلاس درس عضو کنه .

کلاس درس در شاد عوض شده ودانش آموز عضو کلاس دیگری شده اما در قسمت گروه کلاس های من هنوز نام کلاس قبلی هست .چگونه باید بروز رسانی کرد و کلاس جدید جایگزین کلاس قبلی شود؟

دانش آموزان می تونن دانش آموز دیگری را داخل یک کلاس عضو کنن؟؟؟؟؟

سلام . عضویت دانش آموزان در کلاس های درسی برنامه شاد توسط معلم صورت می گیره .

اجازه تولید لینک رو نمیده و اینکه وقتی افزودن عضو رو می زنم و دانش آموز را انتخاب و تایید می کنم عضوی اضافه نمیشه. گروه یک گروه دستی هست

سلام . من به عنوان معلم نتونستم احراز هویت کنم واسه همین مدیر یک گروه معمولی برای کلاس زدند، چند تا از بچه ها ترک گروه زدند و دیگه نمیشه وارد کلاس بشن. راه حل برگشتن به گروه با همون شماره قبلی چی هست؟

سلام . دانش آموزان می تونن ازطریق لینک وارد گروه کلاسی بشن و یا شما مجددا دانش آموزان رو در گروه کلاسی عضو کنین .

سلام ما باید چه جوری توی کلاس های غیر حضوری توی شاد شرکت کنیم ممنون

سلام . معلمین باید شما رو در کلاس های درسی در برنامه شاد عضو کنن .

سلام. ما تو کلاس شاد آنلاین بودیم ولی معلم میگه غیبت داشتید. جایی هست که نشون بده چه تامی آنلاین بودیم؟

خوب


مقالات منتخب سردبیر

بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان

انتخاب رشته دبیرستان

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم

منتخب های خواندنی

کودکان خلاق تحویل جامعه دهید

چرایی بیش فعالی کودکان

نکات مهم در انتخاب مدرسه مناسب

ویژگی های کودکان تیزهوش

چرایی افت تحصیلی

ترک تحصیل و عواقب آن

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

خب امروز می خوام در مورد پول و شادی صحبت کنم
که دو چیزی هستند که خیلی از ما وقت زیادی را به فکر کردن در مورد اینها صرف می کنیم، که چگونه اونو بدست بیاریم یا چگونه بیشتر کنیم.
که دو چیزی هستند که خیلی از ما وقت زیادی را به فکر کردن در مورد اینها صرف می کنیم، که چگونه اونو بدست بیاریم یا چگونه بیشتر کنیم.
که دو چیزی هستند که خیلی از ما وقت زیادی را به فکر کردن در مورد اینها صرف می کنیم، که چگونه اونو بدست بیاریم یا چگونه بیشتر کنیم.
این عبارت در خیلی از ما تنیده شده .
خُب ما این را در مذهب و یا کتاب خود آموز میبینیم که پول نمیتونه شادی بخرد.
خُب ما این را در مذهب و یا کتاب خود آموز میبینیم که پول نمیتونه شادی بخرد.
در حقیقت امروز میخواهم نشان دهم که این اشتباه.
( خنده تماشاگران)
من در مدرسه تجارت هستم، و این کاریه که ما میکنیم.
خُب این اشتباه، و در حقیقت اگر شما اینطور فکر میکنید، شما در واقع پول را درست خرج نمیکنید.
خُب این اشتباه، و در حقیقت اگر شما اینطور فکر میکنید، شما در واقع پول را درست خرج نمیکنید.
خُب اگر این به جای اینکه پول را به روشی که معمولا خرج میکنید به روش دیگری خرج کنید ممکنه یه کمی بهتر عمل کنه.
خُب اگر این به جای اینکه پول را به روشی که معمولا خرج میکنید به روش دیگری خرج کنید ممکنه یه کمی بهتر عمل کنه.
خُب اگر این به جای اینکه پول را به روشی که معمولا خرج میکنید به روش دیگری خرج کنید ممکنه یه کمی بهتر عمل کنه.
قبل از اینکه به شما راهی که میتونید اون را خرج کنید و اون برای شما شادی بیاره را بگم ، اجازه دهید راجع به راه هایی که معمولا ما پول را خرج میکنیم و در حقیقت برامون شادی نمیآره کمی فکر کنیم.
قبل از اینکه به شما راهی که میتونید اون را خرج کنید و اون برای شما شادی بیاره را بگم ، اجازه دهید راجع به راه هایی که معمولا ما پول را خرج میکنیم و در حقیقت برامون شادی نمیآره کمی فکر کنیم.
قبل از اینکه به شما راهی که میتونید اون را خرج کنید و اون برای شما شادی بیاره را بگم ، اجازه دهید راجع به راه هایی که معمولا ما پول را خرج میکنیم و در حقیقت برامون شادی نمیآره کمی فکر کنیم.
ما یه آزمایش طبیعی داشتیم.
خُب CNN، مدتی پیش این مقاله جالبی در مورد اینکه برای مردمی که برنده لاتاری میشوند چه اتفاقی میافته نوشت .
خُب CNN، مدتی پیش این مقاله جالبی در مورد اینکه برای مردمی که برنده لاتاری میشوند چه اتفاقی میافته نوشت .
معلوم شد که مردم فکر میکنند که وقتی که لاتاری را ببرند زندگیشون فوق العاده میشه.
این مقاله درباره اینکه زندگشیون خراب میشه است.
خُب چیزی که برای برندگان لاتاری اتفاق میافته اینه ، اول اینکه، آنها همه پول را خرج میکنند و بدهکار میشن، دوم اینکه ، همه دوستان و همه کسانی که اونها تو زندگشون دیدند اونها را پیدا میکنند و به خاطر پول ترکشون میکنند
خُب چیزی که برای برندگان لاتاری اتفاق میافته اینه ، اول اینکه، آنها همه پول را خرج میکنند و بدهکار میشن، دوم اینکه ، همه دوستان و همه کسانی که اونها تو زندگشون دیدند اونها را پیدا میکنند و به خاطر پول ترکشون میکنند
خُب چیزی که برای برندگان لاتاری اتفاق میافته اینه ، اول اینکه، آنها همه پول را خرج میکنند و بدهکار میشن، دوم اینکه ، همه دوستان و همه کسانی که اونها تو زندگشون دیدند اونها را پیدا میکنند و به خاطر پول ترکشون میکنند
خُب چیزی که برای برندگان لاتاری اتفاق میافته اینه ، اول اینکه، آنها همه پول را خرج میکنند و بدهکار میشن، دوم اینکه ، همه دوستان و همه کسانی که اونها تو زندگشون دیدند اونها را پیدا میکنند و به خاطر پول ترکشون میکنند
در حقیقت این روابط اجتماعیشون را هم خراب میکنه.
خُب اونها بدهی بیشتر و ارتباطالت دوستی بدتری از پیش از اینکه لاتاری را ببرند ، دارند.
خُب اونها بدهی بیشتر و ارتباطالت دوستی بدتری از پیش از اینکه لاتاری را ببرند ، دارند.
چیزی که در مورد این مقاله جالب بود این بود که مردم شروع کردند به اظهار نظر کردند راجع به این مقاله، خوانندگان این مقاله.
چیزی که در مورد این مقاله جالب بود این بود که مردم شروع کردند به اظهار نظر کردند راجع به این مقاله، خوانندگان این مقاله.
و به جای اینکه درباره اینکه چگونه این به اونها کمک کرد تا درک کنند که که این پول منجر به شادی برای اونها نمیشه، همه فوری شروع به گفتن ، ” میدونی اگر من لاتاری برنده میشدم ،چکار میکردم” و در مورد کاری میخواستند که بکنند، خیال بافی میکردند.
و به جای اینکه درباره اینکه چگونه این به اونها کمک کرد تا درک کنند که که این پول منجر به شادی برای اونها نمیشه، همه فوری شروع به گفتن ، ” میدونی اگر من لاتاری برنده میشدم ،چکار میکردم” و در مورد کاری میخواستند که بکنند، خیال بافی میکردند.
و به جای اینکه درباره اینکه چگونه این به اونها کمک کرد تا درک کنند که که این پول منجر به شادی برای اونها نمیشه، همه فوری شروع به گفتن ، ” میدونی اگر من لاتاری برنده میشدم ،چکار میکردم” و در مورد کاری میخواستند که بکنند، خیال بافی میکردند.
و به جای اینکه درباره اینکه چگونه این به اونها کمک کرد تا درک کنند که که این پول منجر به شادی برای اونها نمیشه، همه فوری شروع به گفتن ، ” میدونی اگر من لاتاری برنده میشدم ،چکار میکردم” و در مورد کاری میخواستند که بکنند، خیال بافی میکردند.
و به جای اینکه درباره اینکه چگونه این به اونها کمک کرد تا درک کنند که که این پول منجر به شادی برای اونها نمیشه، همه فوری شروع به گفتن ، ” میدونی اگر من لاتاری برنده میشدم ،چکار میکردم” و در مورد کاری میخواستند که بکنند، خیال بافی میکردند.
در اینجا تنها دوتا از اونا واقعا جالب بود که دربارهاش صحبت کرد.
یه نفر نوشت ، ” وقتی که من برنده بشم من قصد دارم کوه کوچک خودم را بخرم و یه خونه کوچک در بالای اون داشته باشم.”
یه نفر نوشت ، ” وقتی که من برنده بشم من قصد دارم کوه کوچک خودم را بخرم و یه خونه کوچک در بالای اون داشته باشم.”
( خنده تماشاگران)
و فرد دیگری نوشت، “من یه وان حمام را پر از پول میکنم وارد اون میشم در حالی که یه سیکار بزرگ میکشم و یه لیوان شامپاین را جرعه جرعه مینوشم.”
و فرد دیگری نوشت، “من یه وان حمام را پر از پول میکنم وارد اون میشم در حالی که یه سیکار بزرگ میکشم و یه لیوان شامپاین را جرعه جرعه مینوشم.”
و فرد دیگری نوشت، “من یه وان حمام را پر از پول میکنم وارد اون میشم در حالی که یه سیکار بزرگ میکشم و یه لیوان شامپاین را جرعه جرعه مینوشم.”
و این بدتره :” سپس یه عکس میگیرم و چند دوجین از اون چاپ براق میکنم. هر کسی که پول بخواد و یا از من اخاذی کنه یه نسخه از عکس را دریافت میکنه نه چیز دیگری را.”
و این بدتره :” سپس یه عکس میگیرم و چند دوجین از اون چاپ براق میکنم. هر کسی که پول بخواد و یا از من اخاذی کنه یه نسخه از عکس را دریافت میکنه نه چیز دیگری را.”
و این بدتره :” سپس یه عکس میگیرم و چند دوجین از اون چاپ براق میکنم. هر کسی که پول بخواد و یا از من اخاذی کنه یه نسخه از عکس را دریافت میکنه نه چیز دیگری را.”
و این بدتره :” سپس یه عکس میگیرم و چند دوجین از اون چاپ براق میکنم. هر کسی که پول بخواد و یا از من اخاذی کنه یه نسخه از عکس را دریافت میکنه نه چیز دیگری را.”
( خنده تماشا گران)
و تعداد زیادی از این اظهار نظرها دقیقا از این نوع بودند که در حقیقت وقتی آونها این پول را بدست میارن ، این اونها را ضد اجتماعی میکنه.
و تعداد زیادی از این اظهار نظرها دقیقا از این نوع بودند که در حقیقت وقتی آونها این پول را بدست میارن ، این اونها را ضد اجتماعی میکنه.
و تعداد زیادی از این اظهار نظرها دقیقا از این نوع بودند که در حقیقت وقتی آونها این پول را بدست میارن ، این اونها را ضد اجتماعی میکنه.
خُب به شما گفتم که این زندگی مردم را خراب میکنه و دوستانشان تنهایش خواهند گداشت.
همچنین معمولا پول ما را بسیار خودخواه میکنه و ما کارهای فقط به خاطر خودمون میکنیم
همچنین معمولا پول ما را بسیار خودخواه میکنه و ما کارهای فقط به خاطر خودمون میکنیم
خوب شاید دلیل اینکه پول ما را خوشحال و شاد نمیکنه اینه که ما همواره این را در مسیر غلط خرج میکنیم،
خوب شاید دلیل اینکه پول ما را خوشحال و شاد نمیکنه اینه که ما همواره این را در مسیر غلط خرج میکنیم،
و بهطور خاص ، ما آن را همیشه برای خودمان خرج میکنیم.
ما فکر کردیم، که چه اتفاقی میافتاد اگر ما مردم را طوری تربیت میکردیم که پولشون را بیشتر خرج دیگران میکردند.
ما فکر کردیم، که چه اتفاقی میافتاد اگر ما مردم را طوری تربیت میکردیم که پولشون را بیشتر خرج دیگران میکردند.
خُب به جای اینکه با پولتون ضد اجتماعی باشید، چی می شد اگر با پولتون دوستدار اجتماع میشدید؟
خُب به جای اینکه با پولتون ضد اجتماعی باشید، چی می شد اگر با پولتون دوستدار اجتماع میشدید؟
و ما فکر میکنیم، اجازه بدید که مردم این کار را بکنن و ببینیم چه اتفاقی میافته.
خُب اجازه دهید افرادی را داشته باشیم که چیزی را که معمولا انجا م می دهند انجام دهند و پولشون را برای خودشون خرج کنند،
خُب اجازه دهید افرادی را داشته باشیم که چیزی را که معمولا انجا م می دهند انجام دهند و پولشون را برای خودشون خرج کنند،
و اجازه بدید مردمی را داشته باشیم که پولشون را به دیگران میدهند،و خوشحالی اونها را اندازه گیری کنیم، ببینیم آیا اونها واقعا خوشحالتر میشوند.
و اجازه بدید مردمی را داشته باشیم که پولشون را به دیگران میدهند،و خوشحالی اونها را اندازه گیری کنیم، ببینیم آیا اونها واقعا خوشحالتر میشوند.
خُب اولین شیوه ای که اینکار رو کردیم.
یه روز صبح در شهر ونکوور، ما بیرون از محوطه دانشگاه بریتیش کلمبیا رفتیم و به مردم نزدیک شدیم و گفیتم ، “می خواهی در یک آزمایش شرکت کنی؟”
یه روز صبح در شهر ونکوور، ما بیرون از محوطه دانشگاه بریتیش کلمبیا رفتیم و به مردم نزدیک شدیم و گفیتم ، “می خواهی در یک آزمایش شرکت کنی؟”
یه روز صبح در شهر ونکوور، ما بیرون از محوطه دانشگاه بریتیش کلمبیا رفتیم و به مردم نزدیک شدیم و گفیتم ، “می خواهی در یک آزمایش شرکت کنی؟”
اونها گفتند، “بله.”
ازشون پرسیدم که چقدر خوشحالند و سپس بهشون یه پاک نامه دادیم.
یکی از پاکتها چیزی درش بود که میگفت،” تا ساعت ۵ بعد از ظهرامروز، این پول را خرج خودت کن.”
یکی از پاکتها چیزی درش بود که میگفت،” تا ساعت ۵ بعد از ظهرامروز، این پول را خرج خودت کن.”
سپس ماچند مثال براشون زدیم که چگونه میتونن این پول را خرج کنند.
بقیه افراد ، در اون روز صبح، یه برگ کاغذ گرفتند که در اون میگفت، ” تا ساعت ۵ بعد از ظهر امروز، این پول را برای فرد دیگری خرج کن.”
بقیه افراد ، در اون روز صبح، یه برگ کاغذ گرفتند که در اون میگفت، ” تا ساعت ۵ بعد از ظهر امروز، این پول را برای فرد دیگری خرج کن.”
,و داخل پاکت پول بود.
ما مبلغ پولی که در پاکت بود را دستکاری کردیم.
خُب بعضی از افراد این برگ کاغد را با ۵ دلار پول دریافت کردند.
و بعضی از افراد این کاغذ را با ۲۰ دلار پول دریافت کردند.
ما اجازه دادیم که اونها روزشون سپری کنند. اونها هر کاری که دلشون خواست را کردند.
ما متوجه شدیم که اونا در حقیقت پول را به شیوه ای که ما ازشون خواسته بودیم خرج کردند.
در شب ما بهشون زنگ زدیم و پرسیدیم،”پول را چگونه خرج کردند، و چقدر احساس خوشحالی الان میکنند؟”
در شب ما بهشون زنگ زدیم و پرسیدیم،”پول را چگونه خرج کردند، و چقدر احساس خوشحالی الان میکنند؟”
پول را برای چی خرج کردند؟
خوب اونها دانشجویان زیر لیسانس بودند بنابر این بیشتر اونها پولی را که برای خودشون خرج کرده بودند چیزهایی مانند گوشواره و لوازم آرایش بود.
خوب اونها دانشجویان زیر لیسانس بودند بنابر این بیشتر اونها پولی را که برای خودشون خرج کرده بودند چیزهایی مانند گوشواره و لوازم آرایش بود.
یه خانوم گفت که او برای خواهرزادش یه حیوان عروسکی خرید.
افرادی پول را به بی خانمانان دادند.
و تاثیر بزرگ استارباکس. ( خیلیها پول را برای قهوه صرف کرده بودند)
( خنده تماشاگران)
خُب اگر ۵ دلار به دانشجوی زیر لیسانس بدهی این مثل یه قهوه براشون میمونه و اونها به طرف استارباکس میدوند و با آخرین سرعتی که میتونن اونا خرج میکنند.
خُب اگر ۵ دلار به دانشجوی زیر لیسانس بدهی این مثل یه قهوه براشون میمونه و اونها به طرف استارباکس میدوند و با آخرین سرعتی که میتونن اونا خرج میکنند.
اما بعضی از افراد قهوه ای برای خودشون خریدند مثل اونکه همیشه میخریدند، اما افراد دیگر گفتند که اونها قهوه را برای کسی دیگری خریدند.
اما بعضی از افراد قهوه ای برای خودشون خریدند مثل اونکه همیشه میخریدند، اما افراد دیگر گفتند که اونها قهوه را برای کسی دیگری خریدند.
پس با خرید کاملا مشابه، فقط با به قصد خرید برای خودتون یا به قصد خرید برای یه نفر دیگه.
پس با خرید کاملا مشابه، فقط با به قصد خرید برای خودتون یا به قصد خرید برای یه نفر دیگه.
پس با خرید کاملا مشابه، فقط با به قصد خرید برای خودتون یا به قصد خرید برای یه نفر دیگه.
ما چه چیزی در اخر روز وقتی بهشون تلفن کردیم فهمیدیم ؟
افرادی که پول را برای دیگران خرج کرده بودند خوشحالتر بودند.
برای افرادی که پول را برای خودشون خرج کرده بودند ، هیچ اتفاقی نیفتاده بود.
این اونها را کمی هم خوشحال نکرده بود، این کاری برای اونها نکرده بود.
و چیز دیگری که ما فهمیدیم این بود که مقدار پول زیاد اهمیتی نداشت.
مردم گمان میکردند که ۲۰ دلار بهتر از ۵ دلار خواهد بود.
در حقیقت، مهم نیست که چقدر پول خرج میکنی.
چیزی که واقعا مهمه اینه که این پول را برای کس دیگری خرج کردی به جای اینکه برای خودت خرج کنی.
چیزی که واقعا مهمه اینه که این پول را برای کس دیگری خرج کردی به جای اینکه برای خودت خرج کنی.
ما این را بارها و بارها دیدم وقتی پولی را به مردم میدهی که برای دیگران خرج کنند به جای اینکه برای خودتشون خرج کنند اونها خوشحال ترند.
ما این را بارها و بارها دیدم وقتی پولی را به مردم میدهی که برای دیگران خرج کنند به جای اینکه برای خودتشون خرج کنند اونها خوشحال ترند.
البته، اینها دانشجویان زیر لیسانس در کانادا بودند— نه نمایندگان بیشتر مردم جهان.
البته، اینها دانشجویان زیر لیسانس در کانادا بودند— نه نمایندگان بیشتر مردم جهان.
اونها نسبتا ثروتمند و مرفه و چیزهایی مشابه این هستند
ما خواستیم ببینیم این در همه جای دنیا صادق است و یا اینکه فقط در کشورهای ثروتمند.
ما خواستیم ببینیم این در همه جای دنیا صادق است و یا اینکه فقط در کشورهای ثروتمند.
در حقیقت ما به اُگاندا رفتیم و یه آزمایش کوچک انجام دادیم.
خُب تصور کنید ، به جای اینکه فقط از افرادی درکانادا بپرسیم، ما گفتیم” آخرین باری را که شما پول برای خودتان خرج کردید و یا برای افراد دیگر نام ببرید. توصیف کنید که آن چقدر شما را خوشحال کرد؟”
خُب تصور کنید ، به جای اینکه فقط از افرادی درکانادا بپرسیم، ما گفتیم” آخرین باری را که شما پول برای خودتان خرج کردید و یا برای افراد دیگر نام ببرید. توصیف کنید که آن چقدر شما را خوشحال کرد؟”
خُب تصور کنید ، به جای اینکه فقط از افرادی درکانادا بپرسیم، ما گفتیم” آخرین باری را که شما پول برای خودتان خرج کردید و یا برای افراد دیگر نام ببرید. توصیف کنید که آن چقدر شما را خوشحال کرد؟”
و یا در اُگاندا ” آخرین باری را که پول برای خودتون و یا برای دیگران خرج کردید را توصیف کنید.”
و یا در اُگاندا ” آخرین باری را که پول برای خودتون و یا برای دیگران خرج کردید را توصیف کنید.”
سپس دوباره ما از اونها پرسیدیم که چقدر خوشحالند.
و چیزی که ما دیدم بسیار شگف انگیز بود چونکه رفتار انسانی جهانیست و عام برای اینکه با پولی که دارید چه میکنید و همچنین تفاوتهای واقعی فرهنگ نیز در آن وجود داره.
و چیزی که ما دیدم بسیار شگف انگیز بود چونکه رفتار انسانی جهانیست و عام برای اینکه با پولی که دارید چه میکنید و همچنین تفاوتهای واقعی فرهنگ نیز در آن وجود داره.
و چیزی که ما دیدم بسیار شگف انگیز بود چونکه رفتار انسانی جهانیست و عام برای اینکه با پولی که دارید چه میکنید و همچنین تفاوتهای واقعی فرهنگ نیز در آن وجود داره.
خُب بطور مثال، یه نفر از اُگاندا این را میگه.او گفت ” من به دختری که عاشقشم زنگ زدم”
خُب بطور مثال، یه نفر از اُگاندا این را میگه.او گفت ” من به دختری که عاشقشم زنگ زدم”
خُب بطور مثال، یه نفر از اُگاندا این را میگه.او گفت ” من به دختری که با او باشم زنگ زدم”
در واقع اونا قرار ملاقات گذاشتند و او میگه که در آخر این قرار ملاقات تا کنون نتونسته اونا بدست بیاره.
در واقع اونا قرار ملاقات گذاشتند و او میگه که در آخر این قرار ملاقات تا کنون نتونسته اونا بدست بیاره.
این یه مردی از کاناداست.
چیزهای خیلی مشابه.
” دوست دخترم را برای شام بیرون بردم. به سینما رفتیم. اونجا را زود ترک کردیم.
” دوست دخترم را برای شام بیرون بردم. به سینما رفتیم. اونجا را زود ترک کردیم.
به اتاق برگشتیم برای… ” فقط کیک—- فقط یه تیکه کیک.
انسان جهانی— خُب شما پول برای دیگران خرج میکنی، و با اونها مهربونید.
انسان جهانی— خُب شما پول برای دیگران خرج میکنی، و با اونها مهربونید.
شاید شما چیزی تو ذهنتون داشته باشید و شاید هم نداشته باشید.
اماسپس ما تفاوت فوق العاده ای را میبینیم
خُب به این دو نگاه کنید.
این یه خانومی از کانادا.
ما گفتیم، ” زمانی را که پولی برای دیگری خرج کردی را بگوید.”
گفت، ” من یه هدیه برای مامانم خریدم. ما تا مرکز خرید رانندگی کردم، یه هدیه خریدم، دادم به مامانم.”
گفت، ” من یه هدیه برای مامانم خریدم. ما تا مرگز خرید رانندگی کردم، یه هدیه خریدم، دادم به مامانم.”
کار بسیار خوبی .
این خوبه که هدیه برای افرادی که اونها را میشناسید، بخرید.
با این خانم از اگاندا مقایسه کنید.
“من داشتم راه میروفتم که یک دوست قدیمی را دیدم که پسرش به بیماری مالاریا مبتلا بود.
“من داشتم راه میروفتم که یک دوست قدیمی را دیدم که پسرش به بیماری مالاریا مبتلا بود.
اونها هیچ پولی نداشتند، اونها به یک کلینیک رفتند و من این پول را بهش دادم.”
این ۱۰ِ۰۰۰ دلار نیست این پول محلی است.
در حقیقت این پول بسیار کمی هست.
اما انگیزه متفاوت عظیمی اینجا ست.
این یک نیاز واقعی درمانیست، دقیقا هدیه برای نجات زندگی است.
این یک نیاز واقعی درمانیست، دقیقا هدیه برای نجات زندگی است.
در بالا ، برای مادرم یه هدیه خریدم، فقط یه نوع —-
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
بنابراین نیازی نیست کار فوق العاده ای با پولتان بکنید تا خودتان راخوشحال کنید.
شما میتونید کار کوچکی انجام دهید، چیزهای کوچک و ناقابل و در عین حال شما از انجام اونها منفعت احساسی میبرید
اینها فقط دو تا کشورند.
ما همچنین میخواستیم که گسترده تر برویم و و به هر کشوری در جهان که میتونستیم نگاه کنیم که رابطه بین پول و شادی چگونه است.
ما همچنین میخواستیم که گسترده تر برویم و و به هر کشوری در جهان که میتونستیم نگاه کنیم که رابطه بین پول و شادی چگونه است.
ما اطلاعاتی از سازمان گالاپ گرفتیم، همانطور که میدونید بیشتر نظر سنجی های سیاسی که به تازگی انجام شده .
ما اطلاعاتی از سازمان گالاپ گرفتیم، همانطور که میدونید بیشتر نظر سنجی های سیاسی که به تازگی انجام شده .
اونها از مردم پرسیدند،”آیا اخیرا پولی را به سازمان خیریه ای دادید؟”
و ازشون پرسیدند، “بطور کلی توی زندگیشون چقدر خوشحالند؟”
میتونیم ببینیم چه رابطه ای بین این دو چیز است.
آیا همبستگی مثبتی با هم دارند؟ دادن پول تو را خوشحال میکنه.
یا آیا همبستگی منفی با هم دارند؟
در این نقشه، رنگ سبز یعنی همبستگی مثبتی با هم دارند و رنگ قرمز یعنی همبستگی منفی با هم دارند.
در این نقشه، رنگ سبز یعنی همبستگی مثبتی با هم دارند و رنگ قرمز یعنی همبستگی منفی با هم دارند.
میتونید ببینید که دنیا به طرز دیوانه کنند ه ای سبزه.
تقریبا در تمامی کشورهای جهان که ما این اطلاعات را یافتیم، مردمی که پول به خیریه میدهند خوشحال تر از مردمی هستند که پول برای خیریه نمیدهند.
تقریبا در تمامی کشورهای جهان که ما این اطلاعات را یافتیم، مردمی که پول به خیریه میدهند خوشحال تر از مردمی هستند که پول برای خیریه نمیدهند.
تقریبا در تمامی کشورهای جهان که ما این اطلاعات را یافتیم، مردمی که پول به خیریه میدهند خوشحال تر از مردمی هستند که پول برای خیریه نمیدهند.
تقریبا در تمامی کشورهای جهان که ما این اطلاعات را یافتیم، مردمی که پول به خیریه میدهند خوشحال تر از مردمی هستند که پول برای خیریه نمیدهند.
میدونم که همگی به کشور قرمز رنگ در وسط نقشه نگاه میکنید
من بد جنس میشم و بهتون نمیگم که این کجاست، اما در خقیقت ، این جمهوری مرکزی آفریقاست.
من بد جنس میشم و بهتون نمیگم که این کجاست، اما در خقیقت ، این جمهوری مرکزی آفریقاست.
و خودتون میتونید داستان را بسازید. شاید این به دلیلی متفاوته.
و درست در زیر این کشور رواندا است که به طور فوق العاده ای سبز رنگ است.
و درست در زیر این کشور رواندا است که به طور فوق العاده ای سبز رنگ است.
تقریبا هر جایی را که نگاه میکنیم ،می بینیم که دادن پول شما را خوشحال ترمیکنه از اینکه اونا برای خودتون نگه دارید .
تقریبا هر جایی را که نگاه میکنیم ،می بینیم که دادن پول شما را خوشحال ترمیکنه از اینکه اونا برای خودتون نگه دارید .
تقریبا هر جایی را که نگاه میکنیم ،می بینیم که دادن پول شما را خوشحال ترمیکنه از اینکه اونا برای خودتون نگه دارید .
در مورد زندگی کاری چطور، جایی که ما همه عمرمون را اونجا میگذرونیم وقتی که با افرادی که اونها رو میشناسیم ، نیستیم.
در مورد زندگی کاری چطور، جایی که ما همه عمرمون را اونجا میگذرونیم وقتی که با افرادی که اونها رو میشناسیم ، نیستیم.
ما تصمیم گرفتیم به چند شرکت نفوذ کنیم کار مشابهی را انجام دهیم.
خوب اینها تیم فروش در بلزژیک هستند.
اونها بصورت تیمی کار میکنند: بیرون میروند و سعی میکنند به دکترها دارو بفروشند.
اونها بصورت تیمی کار میکنند: بیرون میروند و سعی میکنند به دکترها دارو بفروشند.
خُب میتونیم نگاه کنیم ببینیم که اونها بعنوان عضوی ازیک تیم چقدر خوب میفروشند .
خُب میتونیم نگاه کنیم ببینیم که اونها بعنوان عضوی ازیک تیم چقدر خوب میفروشند .
ما به بعضی از افراد تیم پولی دادیم . گفتیم،”این را بهرشکلی که دوست داری برای خودت خرج کن.”دقیقا مثل کاری که برای دانشجویان زیر لیسانس در کانادا کردیم.
ما به بعضی از افراد تیم پولی دادیم . گفتیم،”این را بهرشکلی که دوست داری برای خودت خرج کن.”دقیقا مثل کاری که برای دانشجویان زیر لیسانس در کانادا کردیم.
ما به بعضی از افراد تیم پولی دادیم . گفتیم،”این را بهرشکلی که دوست داری برای خودت خرج کن.”دقیقا مثل کاری که برای دانشجویان زیر لیسانس در کانادا کردیم.
اما به بقیه اعضای تبی گفتیم،”این ۱۵ یورو. این را برای یکی از اعضای تیمت در این هفته خرج کن. براشون یه چیزی بعنوان هدیه بخر و یهشون بد.
اما به بقیه اعضای تبی گفتیم،”این ۱۵ یورو. این را برای یکی از اعضای تیمت در این هفته خرج کن. براشون یه چیزی بعنوان هدیه بخر و یهشون بد.
اما به بقیه اعضای تبی گفتیم،”این ۱۵ یورو. این را برای یکی از اعضای تیمت در این هفته خرج کن. براشون یه چیزی بعنوان هدیه بخر و یهشون بد.
سپس میتونید ببینید ، خب ما تیمی داریم که پول را برای خودشون خرج کردند ومردمی که ما بهشون پول دادیم تا تیم را کمی بهتر کنند.
سپس میتونید ببینید ، خب ما تیمی داریم که پول را برای خودشون خرج کردند ومردمی که ما بهشون پول دادیم تا تیم را کمی بهتر کنند.
سپس میتونید ببینید ، خب ما تیمی داریم که پول را برای خودشون خرج کردند ومردمی که ما بهشون پول دادیم تا تیم را کمی بهتر کنند.
دلیل اینکه من این عروسک پر از اب نبات ( پینیتا) عجیب را اینجا گذاشتم اینکه یکی از اعضای تیم پول را رو هم گذاشت و یک پینتا خرید،
دلیل اینکه من این عروسک پر از اب نبات ( پینیتا) عجیب را اینجا گذاشتم اینکه یکی از اعضای تیم پول را رو هم گذاشت و یک پینتا خرید،
و همه در اطراف اون جمع شدند و خردش کردند همه آب نباتها و عروسک همه پائین ریختند و کارهایی شبیه به این کردند.
خیلی احمقانه و دیونگی( بامزه) ، یه کار جزئی کوچک، اما
اما تفاوتی در تیم اصلا بوجود نیامد، با ۱۵ یورو ، اونهایی که پول را توی جیبشان گذاشتند ، و شاید هم یه قهوه برای خودشون خریدند و یا اعضای تیم که تجربه کار مردمی را داشتند پول را برای خرید یه فعالیت گروهی روی هم گذاشتند.
اما تفاوتی در تیم اصلا بوجود نیامد، با ۱۵ یورو ، اونهایی که پول را توی جیبشان گذاشتند ، و شاید هم یه قهوه برای خودشون خریدند و یا اعضای تیم که تجربه کار مردمی را داشتند پول را برای خرید یه فعالیت گروهی روی هم گذاشتند.
اما تفاوتی در تیم اصلا بوجود نیامد، با ۱۵ یورو ، اونهایی که پول را توی جیبشان گذاشتند ، و شاید هم یه قهوه برای خودشون خریدند و یا اعضای تیم که تجربه کار مردمی را داشتند پول را برای خرید یه فعالیت گروهی روی هم گذاشتند.
اما تفاوتی در تیم اصلا بوجود نیامد، با ۱۵ یورو ، اونهایی که پول را توی جیبشان گذاشتند ، و شاید هم یه قهوه برای خودشون خریدند و یا اعضای تیم که تجربه کار مردمی را داشتند پول را برای خرید یه فعالیت گروهی روی هم گذاشتند.
اما تفاوتی در تیم اصلا بوجود نیامد، با ۱۵ یورو ، اونهایی که پول را توی جیبشان گذاشتند ، و شاید هم یه قهوه برای خودشون خریدند و یا اعضای تیم که تجربه کار مردمی را داشتند پول را برای خرید یه فعالیت گروهی روی هم گذاشتند.
در حقیقت ، چیزی که ما میبینیم اینه که تیمی که مردمی هستند فروش بیشتری دارند از تیمی که فقط پول را برای خود گرفتند.
در حقیقت ، چیزی که ما میبینیم اینه که تیمی که مردمی هستند فروش بیشتری دارند از تیمی که فقط پول را برای خود گرفتند.
و یه شیوه برای فکر کردن به این اینه که برای ۱۵ یورویی که تو به مردم برای خودشون میدی، اونها اینرا توی جیبشون میگذارند، و هیچ کار متفاوتی با کاری که قبلا میکردند نمیکنند .
و یه شیوه برای فکر کردن به این اینه که برای ۱۵ یورویی که تو به مردم برای خودشون میدی، اونها اینرا توی جیبشون میگذارند، و هیچ کار متفاوتی با کاری که قبلا میکردند نمیکنند .
و یه شیوه برای فکر کردن به این اینه که برای ۱۵ یورویی که تو به مردم برای خودشون میدی، اونها اینرا توی جیبشون میگذارند، و هیچ کار متفاوتی با کاری که قبلا میکردند نمیکنند .
شما هیچ برگشت پولی از این نمی گیرید.
در واقع شما پول را از دست میدهی زیرا این ایجاد انگیزه در اونها نمیکنه.
اما وقتی شما به اونها ۱۵ یورو میدهی تا برای اعضای تیمشون خرج کنند، اونها خیلی بهتر در تیمشون کار میکنند که در واقع شما برنده بزرگی ازسرمایه گذاری روی این پول هستید.
اما وقتی شما به اونها ۱۵ یورو میدهی تا برای اعضای تیمشون خرج کنند، اونها خیلی بهتر در تیمشون کار میکنند که در واقع شما برنده بزرگی ازسرمایه گذاری روی این پول هستید.
اما وقتی شما به اونها ۱۵ یورو میدهی تا برای اعضای تیمشون خرج کنند، اونها خیلی بهتر در تیمشون کار میکنند که در واقع شما برنده بزرگی ازسرمایه گذاری روی این پول هستید.
متوجه شدم شما در مورد خودتون فکر میکنید، این خوبه،اما یه زمینه ای است که بسیار برای سیاستهای اجتماعی مهم است و نمیتونم تصور کنم که این اونجا کار آمد باشه.
متوجه شدم شما در مورد خودتون فکر میکنید، این خوبه،اما یه زمینه ای است که بسیار برای سیاستهای اجتماعی مهم است و نمیتونم تصور کنم که این اونجا کار آمد باشه.
متوجه شدم شما در مورد خودتون فکر میکنید، این خوبه،اما یه زمینه ای است که بسیار برای سیاستهای اجتماعی مهم است و نمیتونم تصور کنم که این اونجا کار آمد باشه.
متوجه شدم شما در مورد خودتون فکر میکنید، این خوبه،اما یه زمینه ای است که بسیار برای سیاستهای اجتماعی مهم است و نمیتونم تصور کنم که این اونجا کار آمد باشه.
اگر او این را به ما نشون نداده بود که که این در اینجا ، من اونا باور نمیکردم .
اگر او این را به ما نشون نداده بود که که این در اینجا ، من اونا باور نمیکردم .
میدونم که همتون راجع به تیم دادگوبال( نوعی بازی با توپ) فکر میکنید
( خنده تماشاگران)
و این انتقاد بزرگی بود که به ما شد، که گفته شد اگر شما اینا با تیم دادگوبال نمیتونید نشون بدهید ، همه اینها احمقانه است.
و این انتقاد بزرگی بود که به ما شد، که گفته شد اگر شما اینا با تیم دادگوبال نمیتونید نشون بدهید ، همه اینها احمقانه است.
خُب ما بییرون رفتیم تیمهای دادگوبال را پیدا کردیم و بهشون نفوذ کردیم.
خُب ما بییرون رفتیم تیمهای دادگوبال را پیدا کردیم و بهشون نفوذ کردیم.
و دقیقا همان کاری را کردیم که قبلا کرده بودیم.
خُب به بعضی از تیمها، ما پول بهشون دادیم که برای خودشون خرج کننند.
خُب به بعضی از تیمها، ما پول بهشون دادیم که برای خودشون خرج کننند.
و دیگر تیمها ما بهشون پول دادیم که برای خرج کردن برای دیگر اعضای تیم کنند.
تیمهایی که پول را برای خودشون خرج کرده بودند درصد پیروزیشون مثل قبلا بود.
تیمهایی که پول را برای خودشون خرج کرده بودند درصد پیروزیشون مثل قبلا بود.
و نیمهایی که پول را برای همدیگه خرج کرده بودند، اونها تیم دیگری شدند و در حقیقت ، آنها بر لیگ در زمان بازیها مسلط شدند.
و نیمهایی که پول را برای همدیگه خرج کرده بودند، اونها تیم دیگری شدند و در حقیقت ، آنها بر لیگ در زمان بازیها مسلط شدند.
و نیمهایی که پول را برای همدیگه خرج کرده بودند، اونها تیم دیگری شدند و در حقیقت ، آنها بر لیگ در زمان بازیها مسلط شدند.
در طول تمامی این زمینه های مختلف— زندگی شخصی شما، زندگی کاری شما، و حتی کارهای احمقانه( بامزه) مانند ورزشهای محلی—ما دیدیم که خرج کردن برای دیگران برگشت بزرگتری برای شما ، از خرج کردن برای خودتان دارد.
در طول تمامی این زمینه های مختلف— زندگی شخصی شما، زندگی کاری شما، و حتی کارهای احمقانه( بامزه) مانند ورزشهای محلی—ما دیدیم که خرج کردن برای دیگران برگشت بزرگتری برای شما ، از خرج کردن برای خودتان دارد.
در طول تمامی این زمینه های مختلف— زندگی شخصی شما، زندگی کاری شما، و حتی کارهای احمقانه( بامزه) مانند ورزشهای محلی—ما دیدیم که خرج کردن برای دیگران برگشت بزرگتری برای شما ، از خرج کردن برای خودتان دارد.
در طول تمامی این زمینه های مختلف— زندگی شخصی شما، زندگی کاری شما، و حتی کارهای احمقانه( بامزه) مانند ورزشهای محلی—ما دیدیم که خرج کردن برای دیگران برگشت بزرگتری برای شما ، از خرج کردن برای خودتان دارد.
در طول تمامی این زمینه های مختلف— زندگی شخصی شما، زندگی کاری شما، و حتی کارهای احمقانه( بامزه) مانند ورزشهای محلی—ما دیدیم که خرج کردن برای دیگران برگشت بزرگتری برای شما ، از خرج کردن برای خودتان دارد.
خوب این فقط میگه، گمان کنم اگر شما فکر میکنید که نمیتونید شادی و با پول بخرید شما پولتان را درست خرج نمیکنید.
خوب این فقط میگه، گمان کنم اگر شما فکر میکنید که نمیتونید شادی و با پول بخرید شما پولتان را درست خرج نمیکنید.
بدین معنی که نه اینکه باید این محصول را به جای محصول دیگری بخرید و این شیوه ای است که شما خودتان را خوشحال و شاد میکنید.
بدین معنی که نه اینکه باید این محصول را به جای محصول دیگری بخرید و این شیوه ای است که شما خودتان را خوشحال و شاد میکنید.
در حقیقت، شما باید فکر کردن به اینکه چه محصولی را بخرید که شما را خوشحال کند را متوقف کنید وبه جای اون تلاش کنید که بخشی از این را به دیگران بدهید
در حقیقت، شما باید فکر کردن به اینکه چه محصولی را بخرید که شما را خوشحال کند را متوقف کنید وبه جای اون تلاش کنید که بخشی از این را به دیگران بدهید
در حقیقت، شما باید فکر کردن به اینکه چه محصولی را بخرید که شما را خوشحال کند را متوقف کنید وبه جای اون تلاش کنید که بخشی از این را به دیگران بدهید
خوشبختانه ما برای شما فرصتی را فراهم کردیم.
وب سایت DonorsChoose.org یک سازمان غیر انتفاعی عمدتا برای معلمان مدارس کم درآمد دولتی است.
وب سایت DonorsChoose.org یک سازمان غیر انتفاعی عمدتا برای معلمان مدارس کم درآمد دولتی است.
اونها پروژه هایی را ( روی وب سایت) پست میکنند، مثل اینکه میگن،” من میخواهم کتاب داستان هاکلبری فین را به بچه های کلاسم درس بدم و این کتاب را نداریم،”
اونها پروژه هایی را ( روی وب سایت) پست میکنند، مثل اینکه میگن،” من میخواهم کتاب داستان هاکلبری فین را به بچه های کلاسم درس بدم و این کتاب را نداریم،”
و ” من یک مکرسکوپ میخواهم که به دانش آموزان علوم را درس بدم ما میکروسکوپ نداریم.”
و ” من یک مکرسکوپ میخواهم که به دانش آموزان علوم را درس بدم ما میکروسکوپ نداریم.”
من و شما میتونیم بریم و اونا برایشون بخریم.
معلمین یک نامه تشکر آمیز براتون میفرستند. و بچه ها یک یاداشت تشکر براتون مینویسند.
گاهی براتون عکسی از خودشون که از میکروسکوپ استفاده میکنند میفرستند.
این کار فوق العاده ایست.
برو به این وب سایت وشروع کن به کمتر فکر کردن درباره اینکه “چگونه میتونم پول برای خودم را خرج کنم؟ “.
برو به این وب سایت وشروع کن به کمتر فکر کردن درباره اینکه “چگونه میتونم پول برای خودم را خرج کنم؟ “.
و بیشتر درباره اینکه ” اگر پنج دلار یا ۱۵ دلار، چه چیزی می میتونم از طرف دیگران انجام دهم؟” فکر کن ، زیرا در نهایت وقتی این کار را بکنی ، خودتان بیشتر منتفع میشوید.
و بیشتر درباره اینکه ” اگر پنج دلار یا ۱۵ دلار، چه چیزی می میتونم از طرف دیگران انجام دهم؟” فکر کن ، زیرا در نهایت وقتی این کار را بکنی ، خودتان بیشتر منتفع میشوید.
و بیشتر درباره اینکه ” اگر پنج دلار یا ۱۵ دلار، چه چیزی می میتونم از طرف دیگران انجام دهم؟” فکر کن ، زیرا در نهایت وقتی این کار را بکنی ، خودتان بیشتر منتفع میشوید.
سپاسگزارم
( تشویق تماشاگران)

TED.com translations are made possible by volunteer
translators. Learn more about the
Open Translation Project.


© TED Conferences, LLC. All rights reserved.

خب امروز می خوام در مورد پول و شادی صحبت کنم
که دو چیزی هستند که خیلی از ما وقت زیادی را به فکر کردن در مورد اینها صرف می کنیم، که چگونه اونو بدست بیاریم یا چگونه بیشتر کنیم.
که دو چیزی هستند که خیلی از ما وقت زیادی را به فکر کردن در مورد اینها صرف می کنیم، که چگونه اونو بدست بیاریم یا چگونه بیشتر کنیم.
که دو چیزی هستند که خیلی از ما وقت زیادی را به فکر کردن در مورد اینها صرف می کنیم، که چگونه اونو بدست بیاریم یا چگونه بیشتر کنیم.
این عبارت در خیلی از ما تنیده شده .
خُب ما این را در مذهب و یا کتاب خود آموز میبینیم که پول نمیتونه شادی بخرد.
خُب ما این را در مذهب و یا کتاب خود آموز میبینیم که پول نمیتونه شادی بخرد.
در حقیقت امروز میخواهم نشان دهم که این اشتباه.
( خنده تماشاگران)
من در مدرسه تجارت هستم، و این کاریه که ما میکنیم.
خُب این اشتباه، و در حقیقت اگر شما اینطور فکر میکنید، شما در واقع پول را درست خرج نمیکنید.
خُب این اشتباه، و در حقیقت اگر شما اینطور فکر میکنید، شما در واقع پول را درست خرج نمیکنید.
خُب اگر این به جای اینکه پول را به روشی که معمولا خرج میکنید به روش دیگری خرج کنید ممکنه یه کمی بهتر عمل کنه.
خُب اگر این به جای اینکه پول را به روشی که معمولا خرج میکنید به روش دیگری خرج کنید ممکنه یه کمی بهتر عمل کنه.
خُب اگر این به جای اینکه پول را به روشی که معمولا خرج میکنید به روش دیگری خرج کنید ممکنه یه کمی بهتر عمل کنه.
قبل از اینکه به شما راهی که میتونید اون را خرج کنید و اون برای شما شادی بیاره را بگم ، اجازه دهید راجع به راه هایی که معمولا ما پول را خرج میکنیم و در حقیقت برامون شادی نمیآره کمی فکر کنیم.
قبل از اینکه به شما راهی که میتونید اون را خرج کنید و اون برای شما شادی بیاره را بگم ، اجازه دهید راجع به راه هایی که معمولا ما پول را خرج میکنیم و در حقیقت برامون شادی نمیآره کمی فکر کنیم.
قبل از اینکه به شما راهی که میتونید اون را خرج کنید و اون برای شما شادی بیاره را بگم ، اجازه دهید راجع به راه هایی که معمولا ما پول را خرج میکنیم و در حقیقت برامون شادی نمیآره کمی فکر کنیم.
ما یه آزمایش طبیعی داشتیم.
خُب CNN، مدتی پیش این مقاله جالبی در مورد اینکه برای مردمی که برنده لاتاری میشوند چه اتفاقی میافته نوشت .
خُب CNN، مدتی پیش این مقاله جالبی در مورد اینکه برای مردمی که برنده لاتاری میشوند چه اتفاقی میافته نوشت .
معلوم شد که مردم فکر میکنند که وقتی که لاتاری را ببرند زندگیشون فوق العاده میشه.
این مقاله درباره اینکه زندگشیون خراب میشه است.
خُب چیزی که برای برندگان لاتاری اتفاق میافته اینه ، اول اینکه، آنها همه پول را خرج میکنند و بدهکار میشن، دوم اینکه ، همه دوستان و همه کسانی که اونها تو زندگشون دیدند اونها را پیدا میکنند و به خاطر پول ترکشون میکنند
خُب چیزی که برای برندگان لاتاری اتفاق میافته اینه ، اول اینکه، آنها همه پول را خرج میکنند و بدهکار میشن، دوم اینکه ، همه دوستان و همه کسانی که اونها تو زندگشون دیدند اونها را پیدا میکنند و به خاطر پول ترکشون میکنند
خُب چیزی که برای برندگان لاتاری اتفاق میافته اینه ، اول اینکه، آنها همه پول را خرج میکنند و بدهکار میشن، دوم اینکه ، همه دوستان و همه کسانی که اونها تو زندگشون دیدند اونها را پیدا میکنند و به خاطر پول ترکشون میکنند
خُب چیزی که برای برندگان لاتاری اتفاق میافته اینه ، اول اینکه، آنها همه پول را خرج میکنند و بدهکار میشن، دوم اینکه ، همه دوستان و همه کسانی که اونها تو زندگشون دیدند اونها را پیدا میکنند و به خاطر پول ترکشون میکنند
در حقیقت این روابط اجتماعیشون را هم خراب میکنه.
خُب اونها بدهی بیشتر و ارتباطالت دوستی بدتری از پیش از اینکه لاتاری را ببرند ، دارند.
خُب اونها بدهی بیشتر و ارتباطالت دوستی بدتری از پیش از اینکه لاتاری را ببرند ، دارند.
چیزی که در مورد این مقاله جالب بود این بود که مردم شروع کردند به اظهار نظر کردند راجع به این مقاله، خوانندگان این مقاله.
چیزی که در مورد این مقاله جالب بود این بود که مردم شروع کردند به اظهار نظر کردند راجع به این مقاله، خوانندگان این مقاله.
و به جای اینکه درباره اینکه چگونه این به اونها کمک کرد تا درک کنند که که این پول منجر به شادی برای اونها نمیشه، همه فوری شروع به گفتن ، ” میدونی اگر من لاتاری برنده میشدم ،چکار میکردم” و در مورد کاری میخواستند که بکنند، خیال بافی میکردند.
و به جای اینکه درباره اینکه چگونه این به اونها کمک کرد تا درک کنند که که این پول منجر به شادی برای اونها نمیشه، همه فوری شروع به گفتن ، ” میدونی اگر من لاتاری برنده میشدم ،چکار میکردم” و در مورد کاری میخواستند که بکنند، خیال بافی میکردند.
و به جای اینکه درباره اینکه چگونه این به اونها کمک کرد تا درک کنند که که این پول منجر به شادی برای اونها نمیشه، همه فوری شروع به گفتن ، ” میدونی اگر من لاتاری برنده میشدم ،چکار میکردم” و در مورد کاری میخواستند که بکنند، خیال بافی میکردند.
و به جای اینکه درباره اینکه چگونه این به اونها کمک کرد تا درک کنند که که این پول منجر به شادی برای اونها نمیشه، همه فوری شروع به گفتن ، ” میدونی اگر من لاتاری برنده میشدم ،چکار میکردم” و در مورد کاری میخواستند که بکنند، خیال بافی میکردند.
و به جای اینکه درباره اینکه چگونه این به اونها کمک کرد تا درک کنند که که این پول منجر به شادی برای اونها نمیشه، همه فوری شروع به گفتن ، ” میدونی اگر من لاتاری برنده میشدم ،چکار میکردم” و در مورد کاری میخواستند که بکنند، خیال بافی میکردند.
در اینجا تنها دوتا از اونا واقعا جالب بود که دربارهاش صحبت کرد.
یه نفر نوشت ، ” وقتی که من برنده بشم من قصد دارم کوه کوچک خودم را بخرم و یه خونه کوچک در بالای اون داشته باشم.”
یه نفر نوشت ، ” وقتی که من برنده بشم من قصد دارم کوه کوچک خودم را بخرم و یه خونه کوچک در بالای اون داشته باشم.”
( خنده تماشاگران)
و فرد دیگری نوشت، “من یه وان حمام را پر از پول میکنم وارد اون میشم در حالی که یه سیکار بزرگ میکشم و یه لیوان شامپاین را جرعه جرعه مینوشم.”
و فرد دیگری نوشت، “من یه وان حمام را پر از پول میکنم وارد اون میشم در حالی که یه سیکار بزرگ میکشم و یه لیوان شامپاین را جرعه جرعه مینوشم.”
و فرد دیگری نوشت، “من یه وان حمام را پر از پول میکنم وارد اون میشم در حالی که یه سیکار بزرگ میکشم و یه لیوان شامپاین را جرعه جرعه مینوشم.”
و این بدتره :” سپس یه عکس میگیرم و چند دوجین از اون چاپ براق میکنم. هر کسی که پول بخواد و یا از من اخاذی کنه یه نسخه از عکس را دریافت میکنه نه چیز دیگری را.”
و این بدتره :” سپس یه عکس میگیرم و چند دوجین از اون چاپ براق میکنم. هر کسی که پول بخواد و یا از من اخاذی کنه یه نسخه از عکس را دریافت میکنه نه چیز دیگری را.”
و این بدتره :” سپس یه عکس میگیرم و چند دوجین از اون چاپ براق میکنم. هر کسی که پول بخواد و یا از من اخاذی کنه یه نسخه از عکس را دریافت میکنه نه چیز دیگری را.”
و این بدتره :” سپس یه عکس میگیرم و چند دوجین از اون چاپ براق میکنم. هر کسی که پول بخواد و یا از من اخاذی کنه یه نسخه از عکس را دریافت میکنه نه چیز دیگری را.”
( خنده تماشا گران)
و تعداد زیادی از این اظهار نظرها دقیقا از این نوع بودند که در حقیقت وقتی آونها این پول را بدست میارن ، این اونها را ضد اجتماعی میکنه.
و تعداد زیادی از این اظهار نظرها دقیقا از این نوع بودند که در حقیقت وقتی آونها این پول را بدست میارن ، این اونها را ضد اجتماعی میکنه.
و تعداد زیادی از این اظهار نظرها دقیقا از این نوع بودند که در حقیقت وقتی آونها این پول را بدست میارن ، این اونها را ضد اجتماعی میکنه.
خُب به شما گفتم که این زندگی مردم را خراب میکنه و دوستانشان تنهایش خواهند گداشت.
همچنین معمولا پول ما را بسیار خودخواه میکنه و ما کارهای فقط به خاطر خودمون میکنیم
همچنین معمولا پول ما را بسیار خودخواه میکنه و ما کارهای فقط به خاطر خودمون میکنیم
خوب شاید دلیل اینکه پول ما را خوشحال و شاد نمیکنه اینه که ما همواره این را در مسیر غلط خرج میکنیم،
خوب شاید دلیل اینکه پول ما را خوشحال و شاد نمیکنه اینه که ما همواره این را در مسیر غلط خرج میکنیم،
و بهطور خاص ، ما آن را همیشه برای خودمان خرج میکنیم.
ما فکر کردیم، که چه اتفاقی میافتاد اگر ما مردم را طوری تربیت میکردیم که پولشون را بیشتر خرج دیگران میکردند.
ما فکر کردیم، که چه اتفاقی میافتاد اگر ما مردم را طوری تربیت میکردیم که پولشون را بیشتر خرج دیگران میکردند.
خُب به جای اینکه با پولتون ضد اجتماعی باشید، چی می شد اگر با پولتون دوستدار اجتماع میشدید؟
خُب به جای اینکه با پولتون ضد اجتماعی باشید، چی می شد اگر با پولتون دوستدار اجتماع میشدید؟
و ما فکر میکنیم، اجازه بدید که مردم این کار را بکنن و ببینیم چه اتفاقی میافته.
خُب اجازه دهید افرادی را داشته باشیم که چیزی را که معمولا انجا م می دهند انجام دهند و پولشون را برای خودشون خرج کنند،
خُب اجازه دهید افرادی را داشته باشیم که چیزی را که معمولا انجا م می دهند انجام دهند و پولشون را برای خودشون خرج کنند،
و اجازه بدید مردمی را داشته باشیم که پولشون را به دیگران میدهند،و خوشحالی اونها را اندازه گیری کنیم، ببینیم آیا اونها واقعا خوشحالتر میشوند.
و اجازه بدید مردمی را داشته باشیم که پولشون را به دیگران میدهند،و خوشحالی اونها را اندازه گیری کنیم، ببینیم آیا اونها واقعا خوشحالتر میشوند.
خُب اولین شیوه ای که اینکار رو کردیم.
یه روز صبح در شهر ونکوور، ما بیرون از محوطه دانشگاه بریتیش کلمبیا رفتیم و به مردم نزدیک شدیم و گفیتم ، “می خواهی در یک آزمایش شرکت کنی؟”
یه روز صبح در شهر ونکوور، ما بیرون از محوطه دانشگاه بریتیش کلمبیا رفتیم و به مردم نزدیک شدیم و گفیتم ، “می خواهی در یک آزمایش شرکت کنی؟”
یه روز صبح در شهر ونکوور، ما بیرون از محوطه دانشگاه بریتیش کلمبیا رفتیم و به مردم نزدیک شدیم و گفیتم ، “می خواهی در یک آزمایش شرکت کنی؟”
اونها گفتند، “بله.”
ازشون پرسیدم که چقدر خوشحالند و سپس بهشون یه پاک نامه دادیم.
یکی از پاکتها چیزی درش بود که میگفت،” تا ساعت ۵ بعد از ظهرامروز، این پول را خرج خودت کن.”
یکی از پاکتها چیزی درش بود که میگفت،” تا ساعت ۵ بعد از ظهرامروز، این پول را خرج خودت کن.”
سپس ماچند مثال براشون زدیم که چگونه میتونن این پول را خرج کنند.
بقیه افراد ، در اون روز صبح، یه برگ کاغذ گرفتند که در اون میگفت، ” تا ساعت ۵ بعد از ظهر امروز، این پول را برای فرد دیگری خرج کن.”
بقیه افراد ، در اون روز صبح، یه برگ کاغذ گرفتند که در اون میگفت، ” تا ساعت ۵ بعد از ظهر امروز، این پول را برای فرد دیگری خرج کن.”
,و داخل پاکت پول بود.
ما مبلغ پولی که در پاکت بود را دستکاری کردیم.
خُب بعضی از افراد این برگ کاغد را با ۵ دلار پول دریافت کردند.
و بعضی از افراد این کاغذ را با ۲۰ دلار پول دریافت کردند.
ما اجازه دادیم که اونها روزشون سپری کنند. اونها هر کاری که دلشون خواست را کردند.
ما متوجه شدیم که اونا در حقیقت پول را به شیوه ای که ما ازشون خواسته بودیم خرج کردند.
در شب ما بهشون زنگ زدیم و پرسیدیم،”پول را چگونه خرج کردند، و چقدر احساس خوشحالی الان میکنند؟”
در شب ما بهشون زنگ زدیم و پرسیدیم،”پول را چگونه خرج کردند، و چقدر احساس خوشحالی الان میکنند؟”
پول را برای چی خرج کردند؟
خوب اونها دانشجویان زیر لیسانس بودند بنابر این بیشتر اونها پولی را که برای خودشون خرج کرده بودند چیزهایی مانند گوشواره و لوازم آرایش بود.
خوب اونها دانشجویان زیر لیسانس بودند بنابر این بیشتر اونها پولی را که برای خودشون خرج کرده بودند چیزهایی مانند گوشواره و لوازم آرایش بود.
یه خانوم گفت که او برای خواهرزادش یه حیوان عروسکی خرید.
افرادی پول را به بی خانمانان دادند.
و تاثیر بزرگ استارباکس. ( خیلیها پول را برای قهوه صرف کرده بودند)
( خنده تماشاگران)
خُب اگر ۵ دلار به دانشجوی زیر لیسانس بدهی این مثل یه قهوه براشون میمونه و اونها به طرف استارباکس میدوند و با آخرین سرعتی که میتونن اونا خرج میکنند.
خُب اگر ۵ دلار به دانشجوی زیر لیسانس بدهی این مثل یه قهوه براشون میمونه و اونها به طرف استارباکس میدوند و با آخرین سرعتی که میتونن اونا خرج میکنند.
اما بعضی از افراد قهوه ای برای خودشون خریدند مثل اونکه همیشه میخریدند، اما افراد دیگر گفتند که اونها قهوه را برای کسی دیگری خریدند.
اما بعضی از افراد قهوه ای برای خودشون خریدند مثل اونکه همیشه میخریدند، اما افراد دیگر گفتند که اونها قهوه را برای کسی دیگری خریدند.
پس با خرید کاملا مشابه، فقط با به قصد خرید برای خودتون یا به قصد خرید برای یه نفر دیگه.
پس با خرید کاملا مشابه، فقط با به قصد خرید برای خودتون یا به قصد خرید برای یه نفر دیگه.
پس با خرید کاملا مشابه، فقط با به قصد خرید برای خودتون یا به قصد خرید برای یه نفر دیگه.
ما چه چیزی در اخر روز وقتی بهشون تلفن کردیم فهمیدیم ؟
افرادی که پول را برای دیگران خرج کرده بودند خوشحالتر بودند.
برای افرادی که پول را برای خودشون خرج کرده بودند ، هیچ اتفاقی نیفتاده بود.
این اونها را کمی هم خوشحال نکرده بود، این کاری برای اونها نکرده بود.
و چیز دیگری که ما فهمیدیم این بود که مقدار پول زیاد اهمیتی نداشت.
مردم گمان میکردند که ۲۰ دلار بهتر از ۵ دلار خواهد بود.
در حقیقت، مهم نیست که چقدر پول خرج میکنی.
چیزی که واقعا مهمه اینه که این پول را برای کس دیگری خرج کردی به جای اینکه برای خودت خرج کنی.
چیزی که واقعا مهمه اینه که این پول را برای کس دیگری خرج کردی به جای اینکه برای خودت خرج کنی.
ما این را بارها و بارها دیدم وقتی پولی را به مردم میدهی که برای دیگران خرج کنند به جای اینکه برای خودتشون خرج کنند اونها خوشحال ترند.
ما این را بارها و بارها دیدم وقتی پولی را به مردم میدهی که برای دیگران خرج کنند به جای اینکه برای خودتشون خرج کنند اونها خوشحال ترند.
البته، اینها دانشجویان زیر لیسانس در کانادا بودند— نه نمایندگان بیشتر مردم جهان.
البته، اینها دانشجویان زیر لیسانس در کانادا بودند— نه نمایندگان بیشتر مردم جهان.
اونها نسبتا ثروتمند و مرفه و چیزهایی مشابه این هستند
ما خواستیم ببینیم این در همه جای دنیا صادق است و یا اینکه فقط در کشورهای ثروتمند.
ما خواستیم ببینیم این در همه جای دنیا صادق است و یا اینکه فقط در کشورهای ثروتمند.
در حقیقت ما به اُگاندا رفتیم و یه آزمایش کوچک انجام دادیم.
خُب تصور کنید ، به جای اینکه فقط از افرادی درکانادا بپرسیم، ما گفتیم” آخرین باری را که شما پول برای خودتان خرج کردید و یا برای افراد دیگر نام ببرید. توصیف کنید که آن چقدر شما را خوشحال کرد؟”
خُب تصور کنید ، به جای اینکه فقط از افرادی درکانادا بپرسیم، ما گفتیم” آخرین باری را که شما پول برای خودتان خرج کردید و یا برای افراد دیگر نام ببرید. توصیف کنید که آن چقدر شما را خوشحال کرد؟”
خُب تصور کنید ، به جای اینکه فقط از افرادی درکانادا بپرسیم، ما گفتیم” آخرین باری را که شما پول برای خودتان خرج کردید و یا برای افراد دیگر نام ببرید. توصیف کنید که آن چقدر شما را خوشحال کرد؟”
و یا در اُگاندا ” آخرین باری را که پول برای خودتون و یا برای دیگران خرج کردید را توصیف کنید.”
و یا در اُگاندا ” آخرین باری را که پول برای خودتون و یا برای دیگران خرج کردید را توصیف کنید.”
سپس دوباره ما از اونها پرسیدیم که چقدر خوشحالند.
و چیزی که ما دیدم بسیار شگف انگیز بود چونکه رفتار انسانی جهانیست و عام برای اینکه با پولی که دارید چه میکنید و همچنین تفاوتهای واقعی فرهنگ نیز در آن وجود داره.
و چیزی که ما دیدم بسیار شگف انگیز بود چونکه رفتار انسانی جهانیست و عام برای اینکه با پولی که دارید چه میکنید و همچنین تفاوتهای واقعی فرهنگ نیز در آن وجود داره.
و چیزی که ما دیدم بسیار شگف انگیز بود چونکه رفتار انسانی جهانیست و عام برای اینکه با پولی که دارید چه میکنید و همچنین تفاوتهای واقعی فرهنگ نیز در آن وجود داره.
خُب بطور مثال، یه نفر از اُگاندا این را میگه.او گفت ” من به دختری که عاشقشم زنگ زدم”
خُب بطور مثال، یه نفر از اُگاندا این را میگه.او گفت ” من به دختری که عاشقشم زنگ زدم”
خُب بطور مثال، یه نفر از اُگاندا این را میگه.او گفت ” من به دختری که با او باشم زنگ زدم”
در واقع اونا قرار ملاقات گذاشتند و او میگه که در آخر این قرار ملاقات تا کنون نتونسته اونا بدست بیاره.
در واقع اونا قرار ملاقات گذاشتند و او میگه که در آخر این قرار ملاقات تا کنون نتونسته اونا بدست بیاره.
این یه مردی از کاناداست.
چیزهای خیلی مشابه.
” دوست دخترم را برای شام بیرون بردم. به سینما رفتیم. اونجا را زود ترک کردیم.
” دوست دخترم را برای شام بیرون بردم. به سینما رفتیم. اونجا را زود ترک کردیم.
به اتاق برگشتیم برای… ” فقط کیک—- فقط یه تیکه کیک.
انسان جهانی— خُب شما پول برای دیگران خرج میکنی، و با اونها مهربونید.
انسان جهانی— خُب شما پول برای دیگران خرج میکنی، و با اونها مهربونید.
شاید شما چیزی تو ذهنتون داشته باشید و شاید هم نداشته باشید.
اماسپس ما تفاوت فوق العاده ای را میبینیم
خُب به این دو نگاه کنید.
این یه خانومی از کانادا.
ما گفتیم، ” زمانی را که پولی برای دیگری خرج کردی را بگوید.”
گفت، ” من یه هدیه برای مامانم خریدم. ما تا مرکز خرید رانندگی کردم، یه هدیه خریدم، دادم به مامانم.”
گفت، ” من یه هدیه برای مامانم خریدم. ما تا مرگز خرید رانندگی کردم، یه هدیه خریدم، دادم به مامانم.”
کار بسیار خوبی .
این خوبه که هدیه برای افرادی که اونها را میشناسید، بخرید.
با این خانم از اگاندا مقایسه کنید.
“من داشتم راه میروفتم که یک دوست قدیمی را دیدم که پسرش به بیماری مالاریا مبتلا بود.
“من داشتم راه میروفتم که یک دوست قدیمی را دیدم که پسرش به بیماری مالاریا مبتلا بود.
اونها هیچ پولی نداشتند، اونها به یک کلینیک رفتند و من این پول را بهش دادم.”
این ۱۰ِ۰۰۰ دلار نیست این پول محلی است.
در حقیقت این پول بسیار کمی هست.
اما انگیزه متفاوت عظیمی اینجا ست.
این یک نیاز واقعی درمانیست، دقیقا هدیه برای نجات زندگی است.
این یک نیاز واقعی درمانیست، دقیقا هدیه برای نجات زندگی است.
در بالا ، برای مادرم یه هدیه خریدم، فقط یه نوع —-
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
چیزی را که دوباره اینجا میبینیم اینه که شیوه مشخصی که شما برای دیگران خرج میکنید خیلی مهم نیست در حقیقت که شما این پول را برای خوشحالی خودتون خرج میکنید که بسیار مهم است.
بنابراین نیازی نیست کار فوق العاده ای با پولتان بکنید تا خودتان راخوشحال کنید.
شما میتونید کار کوچکی انجام دهید، چیزهای کوچک و ناقابل و در عین حال شما از انجام اونها منفعت احساسی میبرید
اینها فقط دو تا کشورند.
ما همچنین میخواستیم که گسترده تر برویم و و به هر کشوری در جهان که میتونستیم نگاه کنیم که رابطه بین پول و شادی چگونه است.
ما همچنین میخواستیم که گسترده تر برویم و و به هر کشوری در جهان که میتونستیم نگاه کنیم که رابطه بین پول و شادی چگونه است.
ما اطلاعاتی از سازمان گالاپ گرفتیم، همانطور که میدونید بیشتر نظر سنجی های سیاسی که به تازگی انجام شده .
ما اطلاعاتی از سازمان گالاپ گرفتیم، همانطور که میدونید بیشتر نظر سنجی های سیاسی که به تازگی انجام شده .
اونها از مردم پرسیدند،”آیا اخیرا پولی را به سازمان خیریه ای دادید؟”
و ازشون پرسیدند، “بطور کلی توی زندگیشون چقدر خوشحالند؟”
میتونیم ببینیم چه رابطه ای بین این دو چیز است.
آیا همبستگی مثبتی با هم دارند؟ دادن پول تو را خوشحال میکنه.
یا آیا همبستگی منفی با هم دارند؟
در این نقشه، رنگ سبز یعنی همبستگی مثبتی با هم دارند و رنگ قرمز یعنی همبستگی منفی با هم دارند.
در این نقشه، رنگ سبز یعنی همبستگی مثبتی با هم دارند و رنگ قرمز یعنی همبستگی منفی با هم دارند.
میتونید ببینید که دنیا به طرز دیوانه کنند ه ای سبزه.
تقریبا در تمامی کشورهای جهان که ما این اطلاعات را یافتیم، مردمی که پول به خیریه میدهند خوشحال تر از مردمی هستند که پول برای خیریه نمیدهند.
تقریبا در تمامی کشورهای جهان که ما این اطلاعات را یافتیم، مردمی که پول به خیریه میدهند خوشحال تر از مردمی هستند که پول برای خیریه نمیدهند.
تقریبا در تمامی کشورهای جهان که ما این اطلاعات را یافتیم، مردمی که پول به خیریه میدهند خوشحال تر از مردمی هستند که پول برای خیریه نمیدهند.
تقریبا در تمامی کشورهای جهان که ما این اطلاعات را یافتیم، مردمی که پول به خیریه میدهند خوشحال تر از مردمی هستند که پول برای خیریه نمیدهند.
میدونم که همگی به کشور قرمز رنگ در وسط نقشه نگاه میکنید
من بد جنس میشم و بهتون نمیگم که این کجاست، اما در خقیقت ، این جمهوری مرکزی آفریقاست.
من بد جنس میشم و بهتون نمیگم که این کجاست، اما در خقیقت ، این جمهوری مرکزی آفریقاست.
و خودتون میتونید داستان را بسازید. شاید این به دلیلی متفاوته.
و درست در زیر این کشور رواندا است که به طور فوق العاده ای سبز رنگ است.
و درست در زیر این کشور رواندا است که به طور فوق العاده ای سبز رنگ است.
تقریبا هر جایی را که نگاه میکنیم ،می بینیم که دادن پول شما را خوشحال ترمیکنه از اینکه اونا برای خودتون نگه دارید .
تقریبا هر جایی را که نگاه میکنیم ،می بینیم که دادن پول شما را خوشحال ترمیکنه از اینکه اونا برای خودتون نگه دارید .
تقریبا هر جایی را که نگاه میکنیم ،می بینیم که دادن پول شما را خوشحال ترمیکنه از اینکه اونا برای خودتون نگه دارید .
در مورد زندگی کاری چطور، جایی که ما همه عمرمون را اونجا میگذرونیم وقتی که با افرادی که اونها رو میشناسیم ، نیستیم.
در مورد زندگی کاری چطور، جایی که ما همه عمرمون را اونجا میگذرونیم وقتی که با افرادی که اونها رو میشناسیم ، نیستیم.
ما تصمیم گرفتیم به چند شرکت نفوذ کنیم کار مشابهی را انجام دهیم.
خوب اینها تیم فروش در بلزژیک هستند.
اونها بصورت تیمی کار میکنند: بیرون میروند و سعی میکنند به دکترها دارو بفروشند.
اونها بصورت تیمی کار میکنند: بیرون میروند و سعی میکنند به دکترها دارو بفروشند.
خُب میتونیم نگاه کنیم ببینیم که اونها بعنوان عضوی ازیک تیم چقدر خوب میفروشند .
خُب میتونیم نگاه کنیم ببینیم که اونها بعنوان عضوی ازیک تیم چقدر خوب میفروشند .
ما به بعضی از افراد تیم پولی دادیم . گفتیم،”این را بهرشکلی که دوست داری برای خودت خرج کن.”دقیقا مثل کاری که برای دانشجویان زیر لیسانس در کانادا کردیم.
ما به بعضی از افراد تیم پولی دادیم . گفتیم،”این را بهرشکلی که دوست داری برای خودت خرج کن.”دقیقا مثل کاری که برای دانشجویان زیر لیسانس در کانادا کردیم.
ما به بعضی از افراد تیم پولی دادیم . گفتیم،”این را بهرشکلی که دوست داری برای خودت خرج کن.”دقیقا مثل کاری که برای دانشجویان زیر لیسانس در کانادا کردیم.
اما به بقیه اعضای تبی گفتیم،”این ۱۵ یورو. این را برای یکی از اعضای تیمت در این هفته خرج کن. براشون یه چیزی بعنوان هدیه بخر و یهشون بد.
اما به بقیه اعضای تبی گفتیم،”این ۱۵ یورو. این را برای یکی از اعضای تیمت در این هفته خرج کن. براشون یه چیزی بعنوان هدیه بخر و یهشون بد.
اما به بقیه اعضای تبی گفتیم،”این ۱۵ یورو. این را برای یکی از اعضای تیمت در این هفته خرج کن. براشون یه چیزی بعنوان هدیه بخر و یهشون بد.
سپس میتونید ببینید ، خب ما تیمی داریم که پول را برای خودشون خرج کردند ومردمی که ما بهشون پول دادیم تا تیم را کمی بهتر کنند.
سپس میتونید ببینید ، خب ما تیمی داریم که پول را برای خودشون خرج کردند ومردمی که ما بهشون پول دادیم تا تیم را کمی بهتر کنند.
سپس میتونید ببینید ، خب ما تیمی داریم که پول را برای خودشون خرج کردند ومردمی که ما بهشون پول دادیم تا تیم را کمی بهتر کنند.
دلیل اینکه من این عروسک پر از اب نبات ( پینیتا) عجیب را اینجا گذاشتم اینکه یکی از اعضای تیم پول را رو هم گذاشت و یک پینتا خرید،
دلیل اینکه من این عروسک پر از اب نبات ( پینیتا) عجیب را اینجا گذاشتم اینکه یکی از اعضای تیم پول را رو هم گذاشت و یک پینتا خرید،
و همه در اطراف اون جمع شدند و خردش کردند همه آب نباتها و عروسک همه پائین ریختند و کارهایی شبیه به این کردند.
خیلی احمقانه و دیونگی( بامزه) ، یه کار جزئی کوچک، اما
اما تفاوتی در تیم اصلا بوجود نیامد، با ۱۵ یورو ، اونهایی که پول را توی جیبشان گذاشتند ، و شاید هم یه قهوه برای خودشون خریدند و یا اعضای تیم که تجربه کار مردمی را داشتند پول را برای خرید یه فعالیت گروهی روی هم گذاشتند.
اما تفاوتی در تیم اصلا بوجود نیامد، با ۱۵ یورو ، اونهایی که پول را توی جیبشان گذاشتند ، و شاید هم یه قهوه برای خودشون خریدند و یا اعضای تیم که تجربه کار مردمی را داشتند پول را برای خرید یه فعالیت گروهی روی هم گذاشتند.
اما تفاوتی در تیم اصلا بوجود نیامد، با ۱۵ یورو ، اونهایی که پول را توی جیبشان گذاشتند ، و شاید هم یه قهوه برای خودشون خریدند و یا اعضای تیم که تجربه کار مردمی را داشتند پول را برای خرید یه فعالیت گروهی روی هم گذاشتند.
اما تفاوتی در تیم اصلا بوجود نیامد، با ۱۵ یورو ، اونهایی که پول را توی جیبشان گذاشتند ، و شاید هم یه قهوه برای خودشون خریدند و یا اعضای تیم که تجربه کار مردمی را داشتند پول را برای خرید یه فعالیت گروهی روی هم گذاشتند.
اما تفاوتی در تیم اصلا بوجود نیامد، با ۱۵ یورو ، اونهایی که پول را توی جیبشان گذاشتند ، و شاید هم یه قهوه برای خودشون خریدند و یا اعضای تیم که تجربه کار مردمی را داشتند پول را برای خرید یه فعالیت گروهی روی هم گذاشتند.
در حقیقت ، چیزی که ما میبینیم اینه که تیمی که مردمی هستند فروش بیشتری دارند از تیمی که فقط پول را برای خود گرفتند.
در حقیقت ، چیزی که ما میبینیم اینه که تیمی که مردمی هستند فروش بیشتری دارند از تیمی که فقط پول را برای خود گرفتند.
و یه شیوه برای فکر کردن به این اینه که برای ۱۵ یورویی که تو به مردم برای خودشون میدی، اونها اینرا توی جیبشون میگذارند، و هیچ کار متفاوتی با کاری که قبلا میکردند نمیکنند .
و یه شیوه برای فکر کردن به این اینه که برای ۱۵ یورویی که تو به مردم برای خودشون میدی، اونها اینرا توی جیبشون میگذارند، و هیچ کار متفاوتی با کاری که قبلا میکردند نمیکنند .
و یه شیوه برای فکر کردن به این اینه که برای ۱۵ یورویی که تو به مردم برای خودشون میدی، اونها اینرا توی جیبشون میگذارند، و هیچ کار متفاوتی با کاری که قبلا میکردند نمیکنند .
شما هیچ برگشت پولی از این نمی گیرید.
در واقع شما پول را از دست میدهی زیرا این ایجاد انگیزه در اونها نمیکنه.
اما وقتی شما به اونها ۱۵ یورو میدهی تا برای اعضای تیمشون خرج کنند، اونها خیلی بهتر در تیمشون کار میکنند که در واقع شما برنده بزرگی ازسرمایه گذاری روی این پول هستید.
اما وقتی شما به اونها ۱۵ یورو میدهی تا برای اعضای تیمشون خرج کنند، اونها خیلی بهتر در تیمشون کار میکنند که در واقع شما برنده بزرگی ازسرمایه گذاری روی این پول هستید.
اما وقتی شما به اونها ۱۵ یورو میدهی تا برای اعضای تیمشون خرج کنند، اونها خیلی بهتر در تیمشون کار میکنند که در واقع شما برنده بزرگی ازسرمایه گذاری روی این پول هستید.
متوجه شدم شما در مورد خودتون فکر میکنید، این خوبه،اما یه زمینه ای است که بسیار برای سیاستهای اجتماعی مهم است و نمیتونم تصور کنم که این اونجا کار آمد باشه.
متوجه شدم شما در مورد خودتون فکر میکنید، این خوبه،اما یه زمینه ای است که بسیار برای سیاستهای اجتماعی مهم است و نمیتونم تصور کنم که این اونجا کار آمد باشه.
متوجه شدم شما در مورد خودتون فکر میکنید، این خوبه،اما یه زمینه ای است که بسیار برای سیاستهای اجتماعی مهم است و نمیتونم تصور کنم که این اونجا کار آمد باشه.
متوجه شدم شما در مورد خودتون فکر میکنید، این خوبه،اما یه زمینه ای است که بسیار برای سیاستهای اجتماعی مهم است و نمیتونم تصور کنم که این اونجا کار آمد باشه.
اگر او این را به ما نشون نداده بود که که این در اینجا ، من اونا باور نمیکردم .
اگر او این را به ما نشون نداده بود که که این در اینجا ، من اونا باور نمیکردم .
میدونم که همتون راجع به تیم دادگوبال( نوعی بازی با توپ) فکر میکنید
( خنده تماشاگران)
و این انتقاد بزرگی بود که به ما شد، که گفته شد اگر شما اینا با تیم دادگوبال نمیتونید نشون بدهید ، همه اینها احمقانه است.
و این انتقاد بزرگی بود که به ما شد، که گفته شد اگر شما اینا با تیم دادگوبال نمیتونید نشون بدهید ، همه اینها احمقانه است.
خُب ما بییرون رفتیم تیمهای دادگوبال را پیدا کردیم و بهشون نفوذ کردیم.
خُب ما بییرون رفتیم تیمهای دادگوبال را پیدا کردیم و بهشون نفوذ کردیم.
و دقیقا همان کاری را کردیم که قبلا کرده بودیم.
خُب به بعضی از تیمها، ما پول بهشون دادیم که برای خودشون خرج کننند.
خُب به بعضی از تیمها، ما پول بهشون دادیم که برای خودشون خرج کننند.
و دیگر تیمها ما بهشون پول دادیم که برای خرج کردن برای دیگر اعضای تیم کنند.
تیمهایی که پول را برای خودشون خرج کرده بودند درصد پیروزیشون مثل قبلا بود.
تیمهایی که پول را برای خودشون خرج کرده بودند درصد پیروزیشون مثل قبلا بود.
و نیمهایی که پول را برای همدیگه خرج کرده بودند، اونها تیم دیگری شدند و در حقیقت ، آنها بر لیگ در زمان بازیها مسلط شدند.
و نیمهایی که پول را برای همدیگه خرج کرده بودند، اونها تیم دیگری شدند و در حقیقت ، آنها بر لیگ در زمان بازیها مسلط شدند.
و نیمهایی که پول را برای همدیگه خرج کرده بودند، اونها تیم دیگری شدند و در حقیقت ، آنها بر لیگ در زمان بازیها مسلط شدند.
در طول تمامی این زمینه های مختلف— زندگی شخصی شما، زندگی کاری شما، و حتی کارهای احمقانه( بامزه) مانند ورزشهای محلی—ما دیدیم که خرج کردن برای دیگران برگشت بزرگتری برای شما ، از خرج کردن برای خودتان دارد.
در طول تمامی این زمینه های مختلف— زندگی شخصی شما، زندگی کاری شما، و حتی کارهای احمقانه( بامزه) مانند ورزشهای محلی—ما دیدیم که خرج کردن برای دیگران برگشت بزرگتری برای شما ، از خرج کردن برای خودتان دارد.
در طول تمامی این زمینه های مختلف— زندگی شخصی شما، زندگی کاری شما، و حتی کارهای احمقانه( بامزه) مانند ورزشهای محلی—ما دیدیم که خرج کردن برای دیگران برگشت بزرگتری برای شما ، از خرج کردن برای خودتان دارد.
در طول تمامی این زمینه های مختلف— زندگی شخصی شما، زندگی کاری شما، و حتی کارهای احمقانه( بامزه) مانند ورزشهای محلی—ما دیدیم که خرج کردن برای دیگران برگشت بزرگتری برای شما ، از خرج کردن برای خودتان دارد.
در طول تمامی این زمینه های مختلف— زندگی شخصی شما، زندگی کاری شما، و حتی کارهای احمقانه( بامزه) مانند ورزشهای محلی—ما دیدیم که خرج کردن برای دیگران برگشت بزرگتری برای شما ، از خرج کردن برای خودتان دارد.
خوب این فقط میگه، گمان کنم اگر شما فکر میکنید که نمیتونید شادی و با پول بخرید شما پولتان را درست خرج نمیکنید.
خوب این فقط میگه، گمان کنم اگر شما فکر میکنید که نمیتونید شادی و با پول بخرید شما پولتان را درست خرج نمیکنید.
بدین معنی که نه اینکه باید این محصول را به جای محصول دیگری بخرید و این شیوه ای است که شما خودتان را خوشحال و شاد میکنید.
بدین معنی که نه اینکه باید این محصول را به جای محصول دیگری بخرید و این شیوه ای است که شما خودتان را خوشحال و شاد میکنید.
در حقیقت، شما باید فکر کردن به اینکه چه محصولی را بخرید که شما را خوشحال کند را متوقف کنید وبه جای اون تلاش کنید که بخشی از این را به دیگران بدهید
در حقیقت، شما باید فکر کردن به اینکه چه محصولی را بخرید که شما را خوشحال کند را متوقف کنید وبه جای اون تلاش کنید که بخشی از این را به دیگران بدهید
در حقیقت، شما باید فکر کردن به اینکه چه محصولی را بخرید که شما را خوشحال کند را متوقف کنید وبه جای اون تلاش کنید که بخشی از این را به دیگران بدهید
خوشبختانه ما برای شما فرصتی را فراهم کردیم.
وب سایت DonorsChoose.org یک سازمان غیر انتفاعی عمدتا برای معلمان مدارس کم درآمد دولتی است.
وب سایت DonorsChoose.org یک سازمان غیر انتفاعی عمدتا برای معلمان مدارس کم درآمد دولتی است.
اونها پروژه هایی را ( روی وب سایت) پست میکنند، مثل اینکه میگن،” من میخواهم کتاب داستان هاکلبری فین را به بچه های کلاسم درس بدم و این کتاب را نداریم،”
اونها پروژه هایی را ( روی وب سایت) پست میکنند، مثل اینکه میگن،” من میخواهم کتاب داستان هاکلبری فین را به بچه های کلاسم درس بدم و این کتاب را نداریم،”
و ” من یک مکرسکوپ میخواهم که به دانش آموزان علوم را درس بدم ما میکروسکوپ نداریم.”
و ” من یک مکرسکوپ میخواهم که به دانش آموزان علوم را درس بدم ما میکروسکوپ نداریم.”
من و شما میتونیم بریم و اونا برایشون بخریم.
معلمین یک نامه تشکر آمیز براتون میفرستند. و بچه ها یک یاداشت تشکر براتون مینویسند.
گاهی براتون عکسی از خودشون که از میکروسکوپ استفاده میکنند میفرستند.
این کار فوق العاده ایست.
برو به این وب سایت وشروع کن به کمتر فکر کردن درباره اینکه “چگونه میتونم پول برای خودم را خرج کنم؟ “.
برو به این وب سایت وشروع کن به کمتر فکر کردن درباره اینکه “چگونه میتونم پول برای خودم را خرج کنم؟ “.
و بیشتر درباره اینکه ” اگر پنج دلار یا ۱۵ دلار، چه چیزی می میتونم از طرف دیگران انجام دهم؟” فکر کن ، زیرا در نهایت وقتی این کار را بکنی ، خودتان بیشتر منتفع میشوید.
و بیشتر درباره اینکه ” اگر پنج دلار یا ۱۵ دلار، چه چیزی می میتونم از طرف دیگران انجام دهم؟” فکر کن ، زیرا در نهایت وقتی این کار را بکنی ، خودتان بیشتر منتفع میشوید.
و بیشتر درباره اینکه ” اگر پنج دلار یا ۱۵ دلار، چه چیزی می میتونم از طرف دیگران انجام دهم؟” فکر کن ، زیرا در نهایت وقتی این کار را بکنی ، خودتان بیشتر منتفع میشوید.
سپاسگزارم
( تشویق تماشاگران)

TED.com translations are made possible by volunteer
translators. Learn more about the
Open Translation Project.


© TED Conferences, LLC. All rights reserved.

چگونه شاد صحبت کنیم
چگونه شاد صحبت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *