چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

 
helpkade
چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم
چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

شخصیت با ثبات، ویژگی فوق‌العاده‌ای است و شما حتما باید تلاش کنید که آن را پرورش بدهید. البته باید به خاطر داشته باشید که تمرین کردن این ویژگی، ممکن است مدت زمانی به طول بیانجامد. شما در همین لحظه کاملاً باثبات نخواهید شد. مشکلی نیست! فقط زمانی که احساس سردرگمی کردید، با خود مهربان باشید.

• هرگز برنامه جامع‌تر “بیشتر با ثبات شدن” نریزید. عموماً تلاش برای پایداری بیشتر، فقط منجر به ایجاد فشار و سختی بیشتر می‌نماید. در مورد حیطه ها و زمینه های مختلفی در زندگی خود که نیاز به ثبات بیشتری دارند فکر کنید. آیا در مورد فعالیت ها و عادات ورزشی خود نیاز به ثبات دارید؟ آیا لازم است در مورد نیازهای شغلی خود با ثبات باشید؟

چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

• نیازی نیست تمام مدت و در همه حال پایدار و باثبات باشید؛ لازم است با انجام اشتباهات و سست شدن گاه بیگاه نسبت به عادات ثابت خود، سازگار شوید.

شما نمی توانید بدون ارتقاء قدرت اراده‌ی خود، ثبات داشته باشید. به منظور دستیابی به ثبات، عزم راسخ لازم است؛ زیرا برای مثال، باثبات بودن، تمایل به انعطاف در مورد رفتن هر روز به باشگاه ورزشی را دارد. حتی وقتی که شما چنین حسی را ندارید. جهت انجام این امر، شما نیاز به عزم راسخ دارید.

• برای افزایش قدرت اراده‌ی خود، راهکارهایی داشته باشید. بسیار سخت است که فقط خود را در راستای رسیدن به اهداف، مجاب کنید در حالی‌که ممکن اتس این مسیرها، بهترین راه برای به انجام رساندن امور نباشد. برای مثال، اگر می‌خواهید در زمینه تغذیه سلامت، ثابت قدم و استوار بمانید، مطمئن باشید زمانی که گرسنه هستید انتخاب‌های سالم در اختیار دارید.

• از قرار گرفتن در موقعیت ها و شرایطی که در آن مجبور به اعمال مقدار قابل توجهی از قدرت اراده خود هستید تا استوار بمانید، پرهیز کنید. در همان مثال تغذیه سالم، پس از یک روز کاری طولانی و سخت، به مغازه خواربار فروشی نروید. به احتمال زیاد، به جای پایداری بر رژیم غذایی خود، به سراغ سریع ترین و ساده ترین راه ممکن (و به ندرت به سراغ سالم‌ترین گزینه ممکن) خواهید رفت.

پایدار بودن به معنای این است که شما حرفی را نزنید که در واقع به آن عمل نمی کنید. نمی توانید در رفتار خود، استوار نباشید و انتظار داشته باشید تا در قسمت های دیگر زندگی خود ثابت قدم بمانید.

• برای مثال، اگر به دنبال این هستید در روابط خود با شریک زندگی خویش، پایدار و استوار بمانید، و به او بگویید که قرار است در انجام بخشی از کارهای روزمره بهتر باشید، ثبات به معنای این است که واقعاً در مسیری پیش بروید که بخش منصفانه‌ای از کارهای روزانه را انجام دهید.

• سعی کنید از ادعا کردن در اموری که با توانایی های خود قادر به انجام آن نیستید، پرهیز کنید. هیچ مایه شرمندگی نیست اگر شما هنوز انجام کاری را بلد نیستید. برای مثال، اگر مسئولیتی را در محل کار به شما سپرده‌اند، و شما تا به حال این کار را انجام نداده‌اید، و یا انجام آن را بلد نیستید، وانمود نکنید که همه چیز تحت کنترل است. درعوض، از شخصی کمک خواسته و تمایل خود را برای پر کردن شکاف های دانسته های خود، ابراز نمائید.

4. افکار منفی را حذف کنید. افکار منفی قاتل ثبات قدم و قدرت اراده است. زمانی که شما افکار منفی دارید، شما خود را مجبور می کنید که کمترین توانایی را جهت حفظ اعمالثابت خود داشته باشید.

• به الگوهای تفکر منفی که شما را در آینده عقب خواهد انداخت توجه کنید. اینها، افکار ویژه‌ای هستند تمایل دارند به زندگی شما هجوم آورند: “من نمی توانم این کار را انجام دهم” ، “من احمقم، تنبلم” و … .

• اگر شما به این الگوهای افکار منفی توجه و دقت کنید، آنها را دور ریخته و یا تفکری مثبت یا خنثی جایگزین آن خواهید کرد. برای مثال، اگر شما در حال این تفکر باشید که “من نمی توانم این کار را انجام دهم”، در عوض، آن را تغییر داده و فکر کنید “من قرار است انجام این کار را تمرین کرده، حتی اگر در شروع عالی نباشم”.

• زمینه هایی که در آن شما نیاز بیشتری برای نزدیک شدن به ثبات قدم دارید، را دریابید. هرشخصی، زمینه هایی دارد که می تواند این امر را با کمی تلاش انجام دهد. شاید شما در مورد ثابت قدم بودن در محیط کار واقعاً عالی باشید، اما در خانه تمام چیزی را که باید انجام دهید، مداوم فراموش می کنید.

این که در کل پایدار و استوار باشید بسیار عالی است؛ اما اگر شما برای خود اهداف مشخص قرار دهید، با ثبات بودن بسیار ساده تر و موفقیت آمیز تر خواهد بود. این اهداف به شما کمک می کنند که استوار عمل کنید و چیزی به شما می دهد که برای آن بجنگید و تلاش کنید. شما می توانید اهداف متفاوتی در حیطه های مختلف زندگی خود مشخص کنید.

• برآورد کنید که شما می خواهید چگونه از ثبات و پایداری در جهت رسیدن به اهداف مشخص استاده کنید. برای مثال، اگر هدف خاص شما این است که وزن خود را کاهش دهید، شما لازم است در زمینه تمرین ورزشی و رژیم غذایی (مصرف غذای سالم) و … خود استوار باشید.

• یک مثال دیگر: اگر شما می خواهید کتابی را منتشر کنید، شما لازم است که بر نوشتن، اختصاص دادن زمانی برای ویرایش، پژوهش در مورد دنیای نشر کتاب و پیگیری نوشته خود، در هر روز اهتمام بورزید.

• لیستی از اهداف ممکن است به این شکل باشد: ذخیره پول برای بازنشستگی، سر کار به موقع حاضر شدن، به خاطر سپردن کمک به شریک زندگی در خانه، تکمیل همه مطالعات درسی خود. با ثبات بودن، به این معناست که بخشی از درآمد خود را در هر ماه کنار بگذارید، ساعت زنگ دار خود را زودتر تنظیم کنید، از فرزند خود نگهداری نمایید تا شریک زندگی شما برخی از شب ها استراحت کند، و اختصاص دادن زمانی برای انجام تمام مطالعات خود.

اگر شما تلاش کنید که همه چیز را در یک زمان انجام دهید، تمام کاری که شما می کنید این است که خود را تحت فشار قرار دهید. این موضوع ثابت قدم شدن را برای شما بسیار سخت تر می کند. به جای جهش به بالاترین سطح، در مرحله اول، تغییرات را آهسته اعمال کنید.

• اگر شما می توانید کاری را در سه هفته انجام دهید، این مطلب بخشی از روزمرگی شما می شود (برای تان عادی می شود) یک موضوع را برای پایدار شدن در زمان یک ماه انتخاب کیند. وقتی آن ماه به سر رسید، مطلب دیگری را برای ثبات قدم در آن، انتخاب کنید.

• برای مثال، اگر شما هدفی مانند تبدیل شدن به یک عضو بهتر در مورد کار گروهی در محل کار داشته باشید، موارد معدودی را انتخاب کنید که به شما در مسیر دستیابی به آن هدف کمک کند. برای مدت یک ماه، احترام گذاشتن به دیگران را در پروژه های گروهی تمرین کرده و یا راه هایی پیدا کنید که افکار خود را با آنها ترکیب و متحد کنید. زمانی که کنترل این مطلب را به دست گرفتید، تغییر دیگری در رفتار روزمره خود ایجاد کنید.

حدود و مرزها، به ثبات رسیدن را ساده تر می کند، زیرا پس از آن، شما حدود مشخصی، متفاوت با جمله ابهام آمیز “من می خواهم ثابت قدم شوم” برای عملکرد خود دارید. تعیین حدود و مرز، در واقع به معنای قرار دادن محدوده برای اینکه شما دقیقاً چگونه و چه زمانی قصد انجام فعالیت های مشخص را دارید.

• برای مثال، به جای اینکه فقط بگویید “من قرار است مداوم از شریک زندگی خود قدردانی کنم” بهتر است بگویید “من قرار است از شریک زندگی خود زمانی که کارهایی نظیر شستن ظروف، یا درست کردن شام و یا کمک کردن به کارهای خارج از خانه انجام می دهد، تشکر کنم”.

• مثال دیگر: ممکن است ایجاد نشان کیفیت برای کارتان باشد؛ که به معنای تعیین کردن استاندارهای مشخص است. این مسئله ممکن است به معنای این باشد که از رئیس خود در محل کار، بخواهید بهترین عملکرد متصور برای شما را توصیف کند. و سپس تلاش کنید که به طور مداوم به آن استاندارد برسید.

برای اینکه با ثبات شوید، می بایست اطمینان حاصل کنید که مشخص باشد چه زمانی به استانداردها و اهدافی که تعیین کرده اید، نرسیدید. زمانی که شما طور پایدار به اهداف خود عمل نمی کنید.

• روی یک تقویم، هر روزی که در راستای رسیدن به اهداف پایداری خود موفق شدید یا شکست خوردید را بنویسید. اگر شکست خوردید، توضیح دهید که چرا از آنها پیروی نکردید. این مسئله، شما را درمورد مسئولیت پذیری زمان هایی که از اهداف خود و محدودیت های خود پیروی نمی کند، کمک نموده و همچنین به عنوان نشانگری از پیشرفت شما، ایفای نقش می کند.

• به مردم بگویید که به اهداف تان و تلاش های خود در مورد زمینه های مختلف زندگی خود، اعتقاد دارید. زمانی که آنها ببینند که شما رفتار با ثباتی ندارید، به آنها اجازه می دهید که شما را از مسیر خارج کنند.

چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

• زمانی که شما موفق نشدید، با خود کلنجار نروید و خود را سرزنش نکنید. هیچ کس کامل نیست و هیچ کس هم کاملاً با ثبات نیست. شما هم قرار نیست این چنین باشید. مسئله ای که اهمیت دارد این است که شما به سمت اهداف و به سمت ثبات تلاش کنید.

تصور، اگرچه ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما اگر شما از آن به درستی استفاده کنید، ممکن است به شما بسیار کمک کند. شما می خواهید از تصور واقع گرایانه استفاده کنید، که موانع و مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید را درنظر می گیرد.

• خیال بافی هم می تواند مفید باشد. البته به اندازه ای که زمان انجام آن را محدود کنید. به ذهن خود زمان مرتب شدن آزادانه را هر شب قبل از خواب بدهید. این مطلب، می تواند به شما در پردازش و ارزیابی موقعیت ها و حفظ ثبات و اهداف خود کمک بنماید، زیرا شما به راههایی دست خواهید یافت که بتوانید از سد پتانسیل بر سر راه دستیابی به این توانایی باشد، برآیید.

• تفکر عمیق، می تواند به شما کمک کند که ذهن خود را کنترل کنید و اگر شما می خواهید ثابت قدم بمانید، نیاز دارید ذهن خود (و تمام ضروریات آن را) کنترل کنید. تلاش کنید تا تفکر عمیق را حداقل هر روز، 15 دقیقه تمرین کنید. در نقطه ای آرام و ساکت بنشینید و عمیق نفس بکشید. در مدتی که نفس می کشید، روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید. اگر دیدید ذهنتان منحرف می شود، تمام توجه خود را مستقیماً به تنفس برگردانید.

همه شکست می خورند. مهم نیست که شما چقدر باهوش، ویژه و آماده هستید؛ همیشه قرار نیست موفق شوید. شما باید علاقه داشته باشید به تمرین این احتمال و درک این که اگر موفق نشوید، چه باید بکنید. چگونه قرار است که با شکست کنار بیایید؟

• تعداد زیادی از دفعاتی که مردم منطقی، در حفظ قدرت اراده و استواری خود شکست می خورند، به دلیل این است که آنها برای شکست خوردن طرح و برنامه ای ندارند. شکست های شخصی، لطمه کمی به موفقیت کلی شما می زنند (برای مثال، رد شدن شما توسط مسئول ادبی انتشارات، فقط تأثیر اندک و حاشیه ای، روی توانایی کلی شما برای اینکه نوشته تان نشر یابد، می گذارد.)

• برای موانع و شکست های خود برنامه ریزی کنید. اگر نماینده ادبی، دست نوشته شما را رد کند، بررسی کنید که جای بعدی که می توانید آن را بفرستید، کجاست؟ و یا بنگرید که چه چیزی می تواند ارتقاء یابد.

• به یاد داشته باشید که با ثبات بودن مساوی با تکامل نیست. برای مثال، بله! ، یک نویسنده خوب می بایست تلاش کند هر روز بنویسد. اگر شما شروع به سرزنش خود برای عدم نوشتن کنید، خود را مجبور به ثبات کمتر (به جای ثبات بیشتر) می کنید.

اگر شما با انگیزه باقی نمانید، نمی توانید آن تغییرات را در زندگی خود اعمال کنید که به شما اجازه می دهد استوار باشید. شما ممکن است به الگوهای رفتاری نه چندان خوب قدیمی خود به جای تبعیت از الگوهای جدید که تلاش برای ایجاد آنها می کنید، بازگردید.

• به خودتان نگویید “من بی انگیزه ام” و یا حتی “من امروز حسّ بی انگیزگی دارم”. هرچه تعداد بیشتری از روزها را رد کنید، در حالی که در حین تلاش برای تزریق الگوهای فکری جدید به خود هستید، احتمال موفقیت شما کمتر می شود. در عوض، به خود بگویید، “من می خواهم امروز با انگیزه باشم. حتی اگر چنین حسی نداشته باشم”. مثلاً اگر روز سختی داشته باشید و نخواهید هیچ چیزی بنویسید، مقدار کمتری از چیزی که معمولاً انجام می دهید بنویسید. اگر یک ساعت می نوشتید، نیم ساعت بنویسید یا حتی یک پاراگراف به جای یک صفحه بنویسید.

• تلاش نکنید که در هر زمان، کارهای زیادی انجام دهید. به این مسئله در قبل اشاره شده بود، اما تکرار آن با ارزش است. در هر زمان، اهداف مختلف خود را، به صورت یک یا دو موضوع مرتب کنید. اگر می خواهید دست نوشته خود را تمام کنید و ثبات خود را در سر کار افزایش دهید، و همزمان خوش اندام شوید، به زودی از پا در خواهید آمد. در عوض، روی افزایش اخلاق کاری خود و اخلاق نوشتاری کار کنید، قبل از افزودن آن به اخلاق ورزشی خود.

• به خود یادآوری کنید که چرا ثبات برای شما مهم است. در صورت با ثبات بودن، تلاش شما برای به انجام رساندن کارها چه خواهد بود؟ چه اتفاقی خواهد افتاد اگر شما در مسیر ثبات، شکست بخورید؟ زمانی که شما در حال تلاش برای به انجام رساندن اهداف خود و با ثبات بودن هستید، این موارد را در ذهن نگه دارید.

امیدوارم از این مطلب راضی بوده باشید. با استفاده از راه هایی که بیان شد شما هم میتوانید یک شخصیت با ثبات داشته باشید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

فهرست مطالب

سه رویکرد اصلی به نام‌های صفت، شناختی – رفتاری و روانشناسی، تعاریف گسترده‌ای از ثبات شخصیتی ایجاد کرده‌اند. برخی از جنبه‌های شخصیت مانند صفات، با گذشت زمان مفهوم نسبتاً پایداری پیدا می‌کنند.

جنبه‌های دیگر به عنوان خصوصیاتی قابل تغییر در طول زندگی توصیف می‌شوند، از جمله بسیاری از مفاهیم شناختی – رفتاری مانند خودبسندگی (ایمان شخص به توانایی‌های خود برای موفقیت در یک موقعیت مشخص).

برای مسئله ثبات در شخصیت، به ویژه در بزرگسالی، دن پ. مک آدامز مدل سه لایه‌ای را پیشنهاد کرده است که عناصر شخصیتی را که باید با گذشت زمان پایدار بمانند نسبت به مواردی که احتمال تغییر دارند، جدا می‌کند.

این مدل در دهه ۱۹۹۰ محبوبیت خود را به دست آورد، و تا سال ۲۰۰۱ به عنوان یک چارچوب گسترده جهت استناد برای درک ثبات شخصیتی به کار گرفته شد.

چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

در این مقاله نخست درباره ثابت شخصیت و چگونگی داشتن شخصیت باثبات صحبت می‌کنیم، سپس مدل مک آدامز را شرح می‌دهیم؛ با ذهن همراه باشید.

ثبات شخصیتی، نوعی سبک زندگی است که با تصمیمات مناسب و فکری، رفتار مداوم و نوسانات روانی متوسط ​​مشخص می‌شود. با این وجود این یک مؤلفه اصلی در موفقیت و رفاه حرفه‌ای و عاطفی است.

افراد با شخصیت پایدار تمایل به روابط طولانی و رضایت بخش دارند. آنها در کارهای‌شان خوب عمل می‌کنند. زندگی آنها نسبتاً عاری از مسائل غیر ضروری است. آنها درمورد سلامتی و امور مالی تصمیمات خوبی می‌گیرند.

برای بسیاری از افراد، ثبات شخصیتی اتفاقی ناگهانی است. آنها در تنظیم نیازها و خواسته‌هایشان مشکلات کمتری دارند. با این حال، برای دیگران، پایداری شخصیت یک مبارزه مادام‌العمر است.

آنها نمی‌توانند یک شغل همیشگی داشته باشند، زیرا نمی‌توانند به موقع در محل کار حاضر شوند یا با مدیران یا همکاران رفتار مناسب داشته باشند.

آنها در کارهای شراکتی خود نیز گزینه‌های ضعیفی را انتخاب می‌کنند یا به سرعت از یک رابطه به روابط دیگر می‌روند. آنها در مدیریت مصرف مواد غذایی مشکل دارند و اغلب دچار اضافه وزن هستند. همچنین الگوهای خواب نامناسب دارند و غالباً دیر بیدار می‌شوند. آنها ممکن است یک زمان آرام و زمانی دیگر پرخاش‌گر باشند!

بی‌ثباتی شخصیتی ریشه‌های متنوع و پیچیده‌ای دارد. این مشکل ممکن است ناشی از یک بیماری روانی اساسی مانند اختلال دو قطبی، اختلال نقص توجه یا اختلال شخصیت مرزی باشد.

این مشکل ممکن است نتیجه یک تربیت نادرست خانوادگی باشد که در آن کودک هرگز زندگی مناسب و یا مهارت‌های ارتباطی درست را یاد نگرفته باشد. این مشکل می‌تواند ناشی از سوء مصرف مواد مخدر یا الکل باشد. در بیشتر موارد، چندین عامل متفاوت دخیل هستند.

هرچه علت باشد، بی‌ثباتی مزمن، زندگی یک شخص را ویران می‌کند. استرس بی‌نیاز ایجاد می‌کند. انرژی که می‌تواند در سرگرمی‌های تولیدی مورد استفاده قرار گیرد، صرف کارهای منفی می‌شود.

با این ۷ ترفند ذهنی اعتماد به نفس خود را بالاتر ببرید

۱- خود را متعهد به سازگاری کنید، برای تحقق آن، تلاش آگاهانه‌ای باید صورت گیرد.

۲- به رختخواب بروید و هر روز در همان ساعت از خواب بیدار شوید. سه وعده غذایی معمولی بخورید. در هفته حداقل سه روز ورزش کنید.

۳- اگر مشروبات الکلی یا مواد مخدر یک مسئله مداوم هستند، در نظر بگیرید آنها را به طور کلی متوقف کنید.

۴- توجه کنید که اگر اغلب خیلی رمانتیک، عصبانی یا غمگین هستید، ممکن است احساسات خود را توجیه کنید. هنوز هم ممکن است آنها عملکرد شما را مختل کنند.

۵- دوستان پایدار پیدا کنید و مردمی که هوشیار هستند و تصمیمات خوبی می‌گیرند رابطه دوستی ایجاد کنید.

۶- اگر به طور مزمن انتخاب‌های بدی کرده‌اید، یک دوست خردمند پیدا کنید تا به عنوان مشاور برای‌تان عمل کند.

۷- به یک رابطه بد خاتمه دهید؛ برخی از روابط ذاتاً بی‌ثبات هستند. شما باید ترک کنید، اما نمی‌دانید چگونه!

۸- لازم نیست در یک رابطه جدید درگیر شوید. در حقیقت، عاقلانه است که قبل از پیدا کردن فرد مناسبی، بیشتر بر روی خود متمرکز شوید.

۹- افرادی که عزت نفس پایینی دارند، سعی می‌کنند بهانه‌ای برای انجام کارهایی که انجام نمی‌دهند پیدا کنند تا دیگران را راضی کنند.

افرادی که شخصیتی قدرتمندی دارند از طرف دیگر می‌دانند که دوست داشتن کارهایی که انجام می‌دهند یا صرفاً اعتقاد دارند که مهم بودن آنها برای آنها بهانه است. به خود بگویید: «من این کار را انجام می‌دهم، زیرا من آن را دوست دارم.»

۱۰- افرادی که فاقد اعتماد به نفس هستند همیشه قوانین را رعایت می‌کنند حتی اگر بی‌معنی باشند. افرادی که شخصیت‌های محکمی دارند از طرف دیگر، قوانین خود را دنبال می‌کنند. بهتر است بگویید: «چرا نباید این کار را بکنم؟ من قوانین خودم را رعایت می‌کنم نه شما.»

۱۱- افراد ضعیف به محض اینکه کسی به آنها هشدار دهند یا حتی برای جلب رضایت دیگران ممکن است رفتار خود را تغییر دهند.

در حالی که کسانی که شخصیت‌های قوی دارند از فرد سؤال می‌کنند: «مشکل در انجام این کار چیست؟، من دوست دارم این کار را انجام دهم، یا این کار برای من جذاب است.» همه پاسخ‌های ممکن نشان می‌دهد شما شخصیت باثباتی دارید.

اولین ردیف مدل از صفات تشکیل شده به عنوان الگوهای نسبتاً ماندگار رفتاری و احساسات تعریف شده‌اند. در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، یک مدل صفت پدیدار شد که بسیاری آن را قطعی می‌دانند، مدل پنج عاملی (Big Five).

با استفاده از تحلیل عاملی (یک تکنیک آماری) بسیاری از روان‌شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که دنیای ویژگی‌های شخصیتی را می‌توان تحت پنج بُعد گسترده فرض کرد.

این پنج بُعد شامل برونگرایی، توافق، باوجدان بودن، روان رنجوری و گشودن برای تجربه هستند که عموماً سنگ بنای اولین مدل مک آدامز را تشکیل می‌دهند.

متغیرها در این سطح غالباً دارای پایه فیزیولوژیکی یا ژنتیکی هستند و فرض بر این است که تغییرات جزئی در صورت طولانی بودن دوره بزرگسالی ممکن است ایجاد شود.

ردیف دوم از اقتباس‌های بارز تشکیل شده است. این یک دسته‌ای متنوع است که از انواع مختلفی از روش‌های روان‌شناختی تشکیل شده است که به طور کلی به اندازه صفات از نظر پایداری مشابه هستند.

با این حال، آنها به احتمال زیاد در طی دوره‌های زمانی قابل تغییر هستند. سازگاری‌های بارز شامل استراتژی‌های مقابله، جهت‌گیری هدف، مکانیسم‌های دفاعی، خودکاربسندی، باورهای قابل کنترل، تسلط و خوش بینی هستند.

ردیف سوم، روایت زندگی است که شامل عناصر گسترده‌ای از شخصیت، مانند داستان زندگی شخص، حافظه اتوبیوگرافیک (زندگی‌نامه) و حس هویت است.

این مرحله‌ای است که بیشتر افراد هنگام تأمل در مورد ثبات شخصیتی خود به آن فکر می‌کنند. کمتر کسی از نظر صفات یا اقتباس‌های بارز خود را می‌بیند، اما بیشتر افراد وقتی از آنها خواسته می‌شود درباره شخصیت‌های خود فکر کنند، به هویت یا گذشته زندگی خود فکر می‌کنند.

همان‌طور که مردم زندگی خود را می‌گذرانند، آنها دائماً شرح حالِ زندگی خود را مرور می‌کنند. حس هویت فرد  که اغلب با گذشت زمان شکل می‌گیرد، می‌تواند مورد تجدید نظر و اصلاح قرار گیرد تا زندگی و تجربیات فرد متناسب‌تر و غنی‌تر شود.

چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

بنابراین، در این سطح، شخصیت باید با گذشت زمان تغییرات بیشتری را نسبت به دو سطح دیگر نشان دهد (هرچند که چنین تغییری برای ارزیابی دشوارتر شده است).

این مدل سه لایه مفید دارد، زیرا چارچوبی را برای سازماندهی انواع متغیرهای شخصیتی ارائه شده فراهم می‌کند، و دلیلش این است که به فرد اجازه می‌دهد تا با وضوح بیشتری فکر کند که کدام متغیرهای شخصیت باید پایدارتر باشند و کدام یک باید تغییر بیشتری نشان دهند. صفات باید کمترین تغییر را داشته باشند، روایت زندگی بیشترین و اقتباس‌های بارز بین دو سطح دیگر قرار گیرد.

با این حال، هیچ تحقیق در مورد ثبات و تغییر در سطح روایت زندگی صورت نگرفته است. مطالعات مربوط به ثبات شخصیتی بیشتر در دوره‌های کوتاه مدت (یک سال یا کمتر) بررسی شده است تا برای طولانی مدت! تعداد کمی از مطالعات، ثبات شخصیت را در طولانی مدت در نظر گرفته‌اند یا سعی کرده باشند میزان تغییر یا ثبات آنها را تخمین بزنند.

صفات از طرف دیگر، در طولانی مدت به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است، با این وجود برخی از مطالعات به مدت ۳۰ سال یا بیشتر صورت گرفته‌اند.

این تحقیقات عموماً بر ثبات شخصیت در سطح متوسط ​​یا ثبات در مرتبه بالاتر متمرکز شده‌اند. اولی به ثبات در سطح مطلق یک صفت در طی یک دوره زمانی اشاره دارد، دومی ثبات را به مرور زمان در ترتیب‌بندی نسبی افراد بر روی یک صفت بررسی می‌کند و معمولاً از طریق ضریب همبستگی ارزیابی می‌شود.

به عنوان مثال، هر کس ممکن است به مرور زمان بر روی یک ویژگی مشخص خود کار کند، اما اگر آن افراد به همان اندازه بر روی دیگر خصوصیات شخصیتی خود کار کنند، آنگاه ثبات شخصیتی برای آن فرد در مرتبه بالایی ثبت خواهد شد.

در مورد تغییر شخصیت به جای ثابت آن، یک مقدار اجماع عادلانه وجود دارد. اگر شخص  A در سن ۳۰ سالگی از شخص B شخصیت با ثبات‌تری داشته باشد، ، به احتمال زیاد A در سن ۶۰ یا ۷۰ سالگی همچنان با ثبات‌تر از B خواهد بود.

بیشتر مطالعاتی که در طی دوره‌های طولانی مدت (پنج تا سی سال) در بزرگسالان دنبال شده است، نشان می‌دهند که ثبات شخصیتی از کودکی تا بزرگسالی با افراد خواهد بود. با این وجود، حتی در مدت زمان سی سال یا بیشتر، محققان به طور معمول میزان قابل توجهی از ثبات شخصیتی را گزارش می‌کنند.

به عنوان نمونه، شخصی که در سن ۳۰ سالگی برون‌گرا است، احتمالاً در سن چهل، پنجاه، شصت و فراتر از آن نیز برون‌گرا خواهد ماند.

۱۰ نوع از اختلالات شخصیتی

قدرتمندتر شدن و داشتن ثبات شخصیتی، رویایی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. در حالی که تعریف شخصیت قوی بسیار دشوار است (زیرا این تعریف می‌تواند از یک شخص تا یک شخص دیگر متفاوت باشد)

هنوز هم جنبه‌های معدودی وجود دارند که بین همه تعاریف برای یک شخصیت قوی، وجه اشتراک دارند. طبق عقاید رایج، افرادی که شخصیتی قدرتمند دارند افرادی تأثیرگذار، قدرتمند و به معنای واقعی یک رهبر هستند.

اشتراک گذاری

ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

٣کتاب که باید در فهرست کارهای ضروری بگذارید

در زندگی همواره افرادی را در اطراف خود می‌بینیم که شخصیت و رفتار متفاوتی دارند  اما نکته مشترک این است که همه افراد دوست دارند که به نوعی ثبات شخصیت دست پیدا کنند. در واقع آن‌هایی که شخصیت باثباتی دارند، محبوب بوده و بیشتر افراد تمایل دارند با آن‌ها در ارتباط باشند. بنابراین آن‌ها می‌توانند ارتباط بیشتری با دیگران داشته ‌و به افزایش بهداشت روانی و ارتقای سلامت جسمی خود کمک کنند. اما در مقابل، بسیاری از افراد نیز شخصیت بی ثباتی داشته و دمدمی مزاج هستند. این افراد مستعد ابتلا به اختلال شخصیت مرزی و ضد اجتماعی هستند و با مشکلات زیادی در زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند. از این رو مهم است که افراد بتوانند به نوعی ثبات شخصیت دست پیدا کنند. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید.

افرادی که ثبات شخصیت دارند معمولا در انتخاب خود مطمئن هستند و زمانی که تصمیمی می‌گیرند به تصمیم خود احترام می‌گذارند و سعی نمی‌کنند آن‌ را تغییر دهند. این افراد اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند، زودرنج نیستند و در شرایط بحرانی واکنش مناسبی از خود بروز می‌دهند. علاوه بر این، در عواطف و احساسات خود دارای ثبات هستند و تزلزل شخصیت ندارند، روابط عاطفی موفقی دارند و برای دیگران ارزش قائل هستند. آن‌ها می‌توانند رفتارهای خود را کنترل کنند. همچنین این افراد معمولا رفتارهای آنی و فکر نشده ندارند و به خودشان آسیب نمی‌زنند.

 

داشتن شخصیتی قوی و با ثبات یکی از ویژگی‌هایی است که اکثر افراد خواهان آن هستند و می‌خواهند شخصیتی یکپارچه داشته باشند. برای اینکه بتوانید به ثبات شخصیتی برسید باید تمرینات فراوانی داشته باشید و با گذشت زمان می‌توانید این ویژگی را در خود پرورش دهید. توصیه می‌شود در قدم اول واقعیت را قبول کنید و در صورتی که اشتباهی دارید آن را بپذیرید و از انکار آن خودداری کنید. سپس اراده‌ خود را در انجام دادن امور قوی و مصمم کنید، برای زندگی خود هدف داشته باشید و راهکارهای رسیدن به آن را نیز مشخص کنید.

ثبات داشتن بدین معنا است که شما حرفی را که نمی‌توانید به آن عمل کنید نزنید. سعی کنید افکارتان را مثبت کنید و از افکار منفی خودداری نمایید ‌زیرا افکار منفی موجب سست شدن و نداشتن اراده می‌شود. با کمی آگاهی می‌توانید رفتاری که باعث نزدیک شدن شما به ثبات شخصیت می‌شود را متوجه شوید و با تقویت آن از نظر شخصیتی ثبات بیشتری داشته باشید. برای این کار نباید خودتان را تحت فشار قرار دهید زیرا ممکن است نتیجه‌ خوبی نگیرید و حتی بی‌ثبات‌تر از قبل شوید.

چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

تفکر عمیق یکی از راه‌های رسیدن به ثبات شخصیت است و با این کار می‌توانید ذهن خود را تقویت کنید و روی آن کنترل بیشتری داشته باشید. برای داشتن تفکر عمیق لازم است در مکانی که ساکت باشد بنشیند و نفس عمیق بکشید و روی تنفس خود تمرکز کنید و ذهن خود را از مسائل دیگر خالی نمایید. ممکن است این کار در ابتدا کمی دشوار باشد اما با تمرین می‌توانید در آن مهارت پیدا کنید. توصیه می‌شود روزانه 15 دقیقه تفکر عمیق داشته باشید. تفکر عمیق همچنین به شناخت ابعاد شخصیت شما کمک زیادی خواهد کرد.

برای آگاهی در زمینه ابعاد شخصیت کلیک کنید.

 

بی‌ثباتی بدین معنا است که در خلق و عاطفه ثباتی وجود نداشته باشد و از نظر احساسی نیز فرد بی‌ثبات باشد. کسانی که ثبات شخصیت ندارند ممکن است مبتلا به اختلال شخصیت مرزی باشند. اینگونه افراد معمولا حالت تردید و دودلی دارند و از انتخاب خود مطمئن نیستند و شک دارند. افرادی که بی‌ثباتی شخصیت دارند دمدمی هستند و ترس از طرد شدگی دارند، آن‌ها گمان می‌کنند که شما قصد طرد کردن او را دارید.

همچنین این افراد اعتماد به نفس و عزت نفس پایینی دارند و با کوچک‌ترین اتفاق عصبانی می‌شوند، خشم خود را به شدت بروز می‌دهند و واکنش شدیدی دارند. اکثر اوقات حالت افسردگی داشته و احساسات خود را به شکل افراطی بروز می‌دهند. به صورت کلی نوسانات شدید در احساس، عاطفه و شخصیت از نشانه‌های بی‌ثباتی شخصیت است.

برای شناخت بیشتر در زمینه اختلال شخصیت مرزی کلیک کنید.

 

اختلال شخصیت مرزی از جمله اختلالاتی است که یکی از ویژگی‌های آن بی‌ثباتی شخصیتی می‌باشد. در این اختلال فرد تعادل ندارد و ممکن است شخصی را در یک موقعیت دوست داشته باشد و به او ابراز علاقه کند اما در موقعیت دیگر از آن شخص متنفر باشد و نتواند وی را تحمل کند. اینگونه افراد نسبت به هویت، ارزش‌ها،‌ وفاداری‌ها و هدف‌های خود اطمینان ندارند و نمی‌توانند به اطرافیان خود اعتماد داشته باشند و زمانی که با آن‌ها هستند احساس امنیت نمی‌کنند. به صورت کلی ویژگی افرادی که اختلال شخصیت مرزی دارند این است که روابط متزلزل و رفتار‌های خطرناک داشته، در مصرف الکل و مواد مخدر زیاده روی می‌کنند، خشم و واکنش غیر طبیعی دارند،‌ به خودشان آسیب می‌رسانند، احساس پوچی می‌کنند و از طرد شدن می‌ترسند.

برای اطلاع بیشتر در زمینه اختلالات شخصیت کلیک کنید.

 

تنها وجود رفتارهای متناقض و بی ثباتی شخصیت نمی‌تواند نشان دهنده اختلال باشد. در صورتی که این رفتارها عملکرد فرد را دچار مشکل کرده است و همراه با ناپایداری حالت عاطفی در روابط، رفتار و خلق و خو همراه باشد نیاز به بررسی بیشتر وجود دارد. در این راه بهتر است که از کمک یک مشاور و روانشناس بهره مند شوید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبات شخصیت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

چگونه شخصیتی سالم داشته باشیم؟

۱۳۹۱/۰۴/۱۹


۱۹۳۹ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

در آموزش ثبات شخصی مهم ترین رکن موفقیت به مباحث زیر میپردازیم:

بازم یه تعریف ساده قبل از شروع ثبات شخصی در بحث خود شناسی و خداشناسی و موفقیت به این معنی میشه نگاهش کرد که انجام کارهای که در راستایی این اهدافه به صورت روزانه و استحکام و پایداری بخشیدن به مسیری که داخلشیم رو ثبات شخصی دامن میزنه و راه رو برای ادامه دادن مسیر و حفظ آرامش و انگیزه با ثبات شخصی امکان پذیره.

توضیحات استاد رضایی در مورد آموزش ثبات شخصی مهم ترین رکن موفقیت رو میتونید از طریق پلیر زیر بشنوید و لذت ببرید:

برای دانلود فایل صوتی و نسخه الکترونیکی این آموزش نیازمند Login یا Register شما در سایت آکادمی مجازی باور مثبت می باشد

چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

توی تموم آموزش ها سعی ما بر این بوده که تموم نکاتی که برای شروع و حتی ادامه مسیر لازمه رو در حد توان به صورت رایگان بهتون بگیم بیشترین کیفیت رو در یک آموزش رعایت میکنیم تا کمیت یک آموزش،

به همین خاطر با گذاشتن نظرات ارزشمندتون در پایین همین صفحه مارو دلگرم تر کنین. که مطالب بیشتری رو با انرژی و انگیزه ی بیشتری قرار بدیم.موضوع امروز که خیلی خیلی مهمه در مبحث موفقیت این موضوعه.

وقتی ما یاد بگیریم چطور در زندگیمون ثبات شخصی داشته باشیم راحت تر در مسیر موفقیت قدم بر میداریم به همین خاطر آموزش ثبات شخصی یکی بهترین آموزش ها برای رسیدن به خواسته هات هستش.

حالا چرا ثبات شخصی مهم و ارزشمنده و من و تو چرا باید شروع کنیم به داشتن ثبات شخصی؟ شاید یکی از مهم ترین مواردی که من و تو نیاز داریم برای اینکه بتونیم به خود شناسی و موفقیت برسیم همین نیاز ساده به ثبات شخصی است که شاید خیلی ها،

با نظم اونو اشتباه بگیرن و ثبات شخصی و نظم هر کدام در جای خودش عالی و درسته اما اینا یکی نیستن یادمه چند وقت پیش یکی از دوستان پیشم اومد و من مشغول نوشتن یه چارت آموزشی بودم و

در حال تحقیق و وقتی شروع به این کار میکنم در طی مدت انجام اون کار من همه چیز از یادم میره و اطرافم به هم میریزه اون دوست عزیزم گفت کل اصول موفقیتو بهم ریختی، منم پرسیدم منظورت چیه؟

گفت که نظم و ثبات نداری اون لحظه بود فهمیدم که خیلی ها که حتی دارن در مسیر موفقیت حرکت میکنن و حتی هم آموزش میدن شناخت درستی از یکی از مهم ترین اصل ها ندارن و اونو درست درک نکردن.

ثبات شخصی یعنی انجام کارهایی برای مسیری که میخوای طی کنی و هدفی که میخوای بهش برسی به صورت روزانه و هر روز چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد، چه وقت داشته باشی چه نداشته باشی یعنی انجام اون کار ها مثل نفس کشیدن موفقیتت باشه.

حالا چرا باید ثبات شخصی داشته باشیم همونطوری که گفتم با جرات بهتوت میگم که ثبات شخصی نبض و تنفس مسیریه که من و تو میخوایم داخلش موفق بشیم و وقتی اونو قطع کنیم حیات مسیر قطع کردیم.

ثبات شخصی هستش که آروم آروم نتایج رو به وجود میاره، و در دراز مدت یک نتیجه بزرگ رو براتون خلق میکنه و هر کسی که خواستار موفقیته باید این کار رو انجام بده تا بتونه آروم آروم نتایج رو به وجود بیاره.

دقیقا ثبات شخصی رو هرکسی که رعایت میکنه درک میکنه که تکامل یعنی چی و برای بررسی تکامل حتما و حتما یک محصول آموزشی آماده سازی خواهیم کردو قانون تکامل رو کامل بررسی میکنیم و از قرآن و نهج البلاغه و دیگر انسان های سرشناس عارف و شاعر استفاده میکنیم.

روز اولی که دوستم و من شروع به حرکت کردن کردیم و خواستیم آکادمی  مجازی باور مثبت رو بنا بذاریم و رشد بدیم، شاید اگه میخواستیم نتایج الانو بگیریم و به دستاورد های الان به دست بیاریم باید یه انفجاری رخ میداد و ما به اینجا میرسیدیم.

چند وقت پیش یکی از  دوستان که آموزش های مارو گوش میدن میگفت به چه رویایی در زندگیت رسیدی گفتم همین الان من و همین لحظه من برای من یک روزی یک رویا بود و با تموم وجودم اینو میگم واقعا تا دوسال پیش برای من یک رویا بود.

اما زمانی که ثبات شخصی در آموزش ها و تمرینات رو رعایت کردیم، هر روز قدم های کوچک رو برداشتیم و هر روز حرکت کردیم نتیجه عادی و منطقیش شد دستاورد های الان ، زمانی که ما ثبات شخصی رو درک کنیم،

و اونو در زندگی رعایت کنیم نتیجه عادی این ثبات شخصی میشه، موفقیت میشه، رسیدن به خواسته ها و اهداف، و این یه امر کاملا منطقیه یعنی خود شخص میفهمه که قراره چه چیزهای رو به دست بیاره و زمانی که وقتش میرسه اینو درک میکنه و میفهمه.

ثبات شخصی در این حیطه خودشناسی و خدا شناسی یعنی همینطوری که غذا میدیم به جسممون به ذهنمونم، باید هر روز غذا بدیم با یه تفاوت که ذهن مثل جسم ضعف نمیکنه بلکه میاد جایگزین میکنه. که برای درک این مبحث میتونید آموزش خوراک ذهن رو از قسمت آموزش رایگان سایت اکادمی مجازی باور مثبت دنبال کنید.

وقتی که یکی نمیاد هر روز رشدش بده در جنبه ای که میخواد ذهن خودش میاد خودشو در حنبه های مخالف رشد میده، و بر اساس ورودی های که دریافت کرده شروع میکنه به خودش خوراک دادن فکر کردن و رشد دادن.

مثل زمین کشاورزی ،شما برای اینکه بخوای یه زمین کشاورزی رو مورد بهره برداری قرار بدی همینطوری بدون مقدمه نمیتونی که شروع به کاشت محصول کنی. اول میای موقعیت زمین رو بررسی میکنی، و پست و بلندی های اونو برطرف میکنی و بعد از برطرف کردن پستی و بلندی ها زمین یک دست میشه

بعد از یکدست شدن زمین گام بعدی چیدن علف های هرز از درون زمین هستش. بعد ازینکه زمین آماده ی شخم زدن شد اونو شخم میزنی بعد بر اساس متراژ زمین میای بذر خریداری میکنی بعد خرید بذر میای کود خریداری میکنی و بعد از بذر پاشی و کود دهی، میای سم پاشی  و الی آخر.

حالا ما برای ذهن هم همین کارو انجام میدیم و ابتدا میایم باید همیشه بهش بپردازیم و بهش توجه لازم رو داشته باشیم، و به باورهای و افکار و عقایدمون بنگریم و بدونیم آیا اون باور و اعتقاد به ما انرژی مثبت و سوخت کافی رو میرسونه یا نه.

به همین خاطر میایم فیلتر میگذاریم برای ورودیها و باورهامون و حتی افکار و توجهمون، برای فیلتر گذاری ابتدا باید از تلویزیون شروع کنیم، دیدن تلویزیون و سریال ها و فیلم ها و اخبار و… بکاهیم و هر برنامه ی رو گوش ندیم

هر فیلمی رو نگاه نکنیم هر سریالی رو نبینیم و آروم آروم از تلویزیون فاصله بگیریم. یاد حرفی از مدیرعامل شرکت رولز رویس افتادم که میگه  از مدیر عامل شرکت رولز رویس پرسیدند: چرا تبلیغات شما در تلویزیون به چشم نمیخورد؟

گفت:کسایی که میتونن رولز رویس رو بخرند وقت نشستن پای تلویزیون رو ندارند. اما برای جایگزین کردن تلویزیون میشه از کتاب و مقالات آموزشی، آموزش های تخصصی در زمینه کسب و کار خودتون استفاده کنین،

و سعی کنین هر روز بیست صفحه مطالعه داشته باشین. اون وقتی که برای دیدن تلویزیون میزارین به دیدن مطالب آموزشی اختصاص بدین، و اینطوری هم حالتون خوبه و هم پر انرژی تر در زندگیتون ظاهر میشین.

وقتی ما نتونیم هر روز یک قدم برای تغییر افکار و باورها بر نداریم و ثبات نداشته باشیم ذهن خودش بر اساس افکار و باور ها قدم بر میداره برای خودش، برای درک این موضوع وقتی یه فکر مثل حساسیت یا دلهره از ذهن یکی عبور میکنه و اون شخص چون یاد نگرفته در راستای بهبودش قدمی بر نمیداره.

ذهن شروع میکنه آروم آروم رشد دادن اون موضوع چون ذهن خوراک میخواد یا در واقع هر لحظه باید خودشو در گیر کنه و رشد بده، برای  اونقدری اروم اروم رشد میکنه که شخص حسش نمیکنه اما بعد از یه مدت میفهمه که تبدیل به یه شخص استرسی یا حساس شده.

اما خلاف این هم وجود داره و یک شخص میاد شروع میکنه به قدم برداشتن برای ذهنش و خودباوری و خلاقیت و آروم آروم رشد میکنه و بعد از مدتی یک شخص خلاق و با عزت نفس به وجود میاد در کل بخوام بهتون بگم

بررسیش اینه که ببینید ورودی اطالاعتتون در طول روز چقده و چقد دارین بهش عمل میکنین و خروجی میدین، که برای درک بهتر میتونید به آموزش خوراک ذهن در قسمت آموزش رایگان سایت آکادمی مجازی باور مثبت مراجعه نمایید:

عمل کردن و خروجی دادن به یادگیری ها یعنی ثبات شخصی یعنی اونقدری از درون شخص قوی میشه که خودشو موظف به انجام کارهای، روزانش میکنه و باور داره که این پایداریو ثبات نتایج رو خلق میکنن. دقیقا هم همینطور هست اگر یه نگاه ساده به زندگی افراد موفق بندازیم،

و بررسی کنیم اگر یک روز حرکت نکنن و کارهایی که باید رو انجام ندن عقب میوفتن و پسرفت میکنن مثال ساده و قابل لمس مثلا آقای کریستین رونالدو، با اینکه همواره جز اولین و بهترین بازیکن های حال حاضر دنیاست اما هر روز تمرینات و ثبات شخصیشو حفظ میکنه،

نکته مهم دقیقا اینجاست که قبل از رسیدن به خواسته ها، ثبات شخصی لازمه و برای حفظ اون هدف و ادامه دادن بازهم ما ثبات میخوایم، پس یک بار با هم یاد بگیریم که ثبات شخصی تعیین میکنه که ما رشد کنیم یا نکنیم.

توی این آموزش دوست داشتم بهتون اهمیت ثبات شخصی رو بگم  و تاثیرشو توی موفقیت اشاره کنم اما برای اینکه چطور ثبات شخصی داشته باشیم ما برای اینکه ثبات شخصی رو رعایت کنیم در دو مورد باید اینو درک کنیم و رعایت کنیم یکی ثبات شخصی در ذهن یکی در خواسته،

چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

ذهن نیاز به ثبات شخصی داره و ثبات شخصی ذهن رشد دادن و آمورش دادن اونه حالا آموزش دادن میتونه خوندن هر روز کتاب، گوش دادن فایل صوتی ، دیدن ویدیو آموزش و … باشه، اگر ثبات شخصی رو در این مورد رعایت نکنی فکر اینکه بتونی مهارت و قدرت ذهنتو بشناسی از ذهنت بیرون کن.

برای این آموزش ها منابع بسیار زیاد هست که میتونید استفاده کنید و تلاش همه اونا قابل احترام و ستایشه، اما ما هم داخل سایت آکادمی مجازی باور مثبت، آموزش های به صورت رایگان و محصول تولید کردیم که تموم اونا برای رشد ذهن طراحی شده و تمام تلاش رو کردیم  برای اینکه بشه بهترین خروجی رو بهتون داد.

پس میتونی از این آموزش ها هم استفاده بکنین و روزی یک ساعت کسی برای ذهنش وقت نذاره قدرت اونو پیدا نخواهد کرد، برای این قسمت تمرین، اینه که هر روز یادگیری و تکرار و انجام دادن تمرین ها رو برای ذهنتون داشته باشید و هر روز صبح به خودتون بگید امروز دقیق چه آموزش رو میبینید؟

سنگ خیلی محکمه اما قطره آب خیلی نرم اما قطره آب با ثباتش سنگ رو سوراخ میکنه برنده بازی توی این دنیا کسیه که ثبات شخصی رو در خواسته ها درک کرده، و اونارو انجام میده و تبدیل به بهترین خودش میشه که در مورد بهترین باش در آموزش بهترین خودت باش تا زیبا زندگی کنی توضیح دادیم، هر روز یک قدم در راستای خواسته هات بردار.

اگر ما روی یه قدم برداریم در سال 365 قدم رو برداشتیم و نتیجه این قدم ها بزرگ خواهد بود اما اگه بخوایم باهم برشون داریم، نه وقتو داریم نه توانشو و انرژیشو و نه حوصلشو و به همین خاطر نه تنها نمیتونیم بلکه دلسرد هم میشیم برای انجام قدم های کوچکمون،

پس دوست من برای اینکه بتونی به موفقیت های بزرگ برسی از کارهای کوچک شروع کن و آروم آروم روی خودت کار کن. برای همین منظور یک تمرین برای شما قرار دادیم تا وقتی که تمرین رو انجام ندادی بقیه آموزش رو دنبال نکن چون وقتی عمل پشت کارامون نباشه،

فقط میشه اطلاعات اضافی که نتیجه ی هم نخواهد داشت پس خودتو متعهد کن که تمرینات رو با جدیت تموم انجام بدی تا به نتیجه دلخواهت بررسی، هرچی با تمرکز و شور و شوق و علاقه ی بیشتری تمرینات رو انجام بدی به همون اندازه رسیدن به خواسته هات آسونتر و دست یافتنی تر میشه،

تمرین: هر روز صبح که از خواب بیدار میشیم بین ۱ تا ۳ کاری که باید در طول روز انجام بدین رو بنویسین و اونارو انجام بدین.

موفقیت زمانی برای ما انسان ها خیلی سخت میشه و غیر قابل دسترس ، که فقط نتایج اون شخص رو میبینیم و درکی از مسیری که رفته نداریم، اما زمانی که میایم و مسیری که طی شده رو درک میکنیم میبینیم

ما باید خیلی عادی زندگی کنیم و آروم آروم حرکت کنیم و فقط باید روند رفتاری و باوری رو تغییر بدیم ما وقتی این کار هارو نکنیم بجای موفقیت شکست میخوریم یا تجریه کسب میکنیم که وقتی یه شخص میاد به اون تجریه ما نگاه میکنه میگه خیلی واضح بوده و نباید این کارهارو میکرد و …

اما درک نمیکنه که مجموعه ی از  رفتار ها و باور ها  و اعمال آروم آروم باعث شده که اون شخص به اونحا برسه و اونقدری آروم بود که شخص درکش نکرده اگر کسی درک کنه خب از انجامش جلوگیری میکنه خودشناسی و خداشناسی و موفقیت هم دقیقا همینطوره.

پس دوست داریم اینو باهم درک کنیم که آموزش درست همیشه برای شما برد داره و همیشه براتون مفیده آموزش که کمک میکنه پس آموزش رو جدی بگیریم تا بتونیم زیبا زندگی کنیم، با آموزش ما خودمون و بعد خدامونو میشناسیم.

خدایی که وقتی یه کوچولو بهتر درکش کنیم نمیتونیم عاشقش نشیم واقعا میگم نمیتونیم، تموم تلاش  آکادمی مجازی باور مثبت اینه که اول خودتونو بشناسین بعد خدارو ، وقتی خدارو بشناسیم و درکش کنیم عاشقانه حرکت میکنیم.

و چه عاشقانه خدا مسیرو برای ما باز میکنه، و مارو کمک میکنه که برسیم به اون چیز های که لیاقتشو داریم و اونوقت ما درک میکنیم که چرا اشرف مخلوقاتیم. دوست دارم هممون اینو حس کنیم که خدا برای ما بهترین هارو میخواد اما این ماییم که با اختیارمون تصمیم میگیریم که بهترین هارو رو دریافت کنیم یا نکنیم.

همونطوری که از اسم آکادمی مجازی باور مثبت معلومه ما بیشترین تخصص و تمرکزی که داریم روی باور مثبت هستش و سعی می‌کنیم در آموزش‌های که برای شما آماده سازی می‌کنیم باورهای درستی رو به شما انتقال بدیم،

اما در ثباتی که داریم چطور میشه زندگیمون تغییر کنه همونطوری که در آموزش باور گفتیم ما برای تغییر باور بایستی اون رو تکرار کنیم و در کنار تکرار کردن به دنبال نشانه‌هایی باشیم که هم راستا با باورهای جدید هستش باشیم.

این پروسه‌ای که بهتون گفتم نیاز به ثبات داره و ما بایستی یک ثبات مشخص رو براش در نظر بگیریم و بیایم به‌صورت روزانه این کار رو انجام بدیم که در اثر هم تکرار و انجام روزانه واقعیت‌های جدیدی رو در زندگی تجربه خواهیم کرد،

و این دقیقاً میشه تأثیر ثبات شخصی که حتی نتایج و واقعیت‌های مارو در زندگی از هم جدا میکنه و مشخص میکنه که در زندگی ما به خواسته هامون برسی میا نرسیم. پس این نکته رو از این لحظه،

به بعد در مورد باورها یادتون باشه که باورهای که میخواید در زندگی به صورت واقعیت اونارو تجربه کنید نیاز به ثبات داره و با ثبات داشتن اون باورها تبدیل به یک قسمت کاملاً عادی و ثابت زندگی ما خواهد شد،

اما برای اینکه به اون نقطه برسیم داشتن باورها و ثبات در باورها رو بایستی به همراهمون داشته باشیم برای درک بیشتر و آشنایی بیشتر به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً آموزش‌های که در مورد باور آماده سازی کردیم،

رو دنبال کنید و در کنار اون آگاهی که در مورد باور در اون آموزش‌ها به دست میارید ثبات شخصی رو به همراه اونا بیارید تا اون خروجی و نتیجه‌ای که مدنظر هست رو از اون آموزش‌ها دریافت کنید.

آکادمی مجازی باور مثبت همه شمارو دوست داره و تموم تلاششو میکنه باهم دنیارو جای بهتری برای زندگی خودمون بعد اطرافیانمون بکنیم، پس بهترین هدیه شما به ما گرفتن نتایج و به اشتراک گذاشتن نتایجتون توی قسمت نظرات داخل سایته که محرکی بشه

برای بقیه و انرژی و انگیژه ی برای ما باشه. دنیا جای قشنگ تری میشه وقتی که تو شروع میکنی به قشنگ تر کردن خودت و قشنگ تر دیدن زیبایی های جهان هستی و این زیبا دیدنه از همون عاشق بودنه نشات میگیره،

پس به خدا و همه مخلوقات جهان هستی عشق بورزیم و به حکمت و رحمت خداوند احترام بگذاریم و سپاسگزار خداوند باشیم که این همه آسمانها و زمین رو مسخر ما کرده تا ما بتونیم لذت ببریم و احساس شادی و نشاط و عالی داشته باشیم.

ممنونم که در کنار ما هستین و باهم به این سبک زندگی معنا میدیم، امیدوارم بازهم تونسته باشیم کمک کنیم یه قدم بهتر بشیم، و یاد بگیریم بهتر شدنو براتون از خدا بهترین ها رو آرزو میکنم و دوست دارم به بهترین جایگاهی که لیاقتشو دارید برسید هر جایی هستید شاد و موفق و با ثبات شخصی باشید.
دوستتون داریم
در پناه حق
یا حق.

 

محصولات پیشنهادی

جدیدترین آموزش های رایگان 

برای دیدن بقیه آموزش های رایگان کلیک نمایید…

سلام
وقت تون بخیر
مرسی بابت این اموزش عالی
چند روز بود که نمی تونستم قدمی بردارم و کارهام رو انجام بدم اما به کمک این اموزش تونستم که اشکالات کارم رو پیدا کنم و امروز قدم هام رو برداشتم
تمرین رو هم انجام دادم و به خودم قول دادم که تمرین ها رو دیگه هر روز انجام بدم که با ثبات بشم ??

سلام
وقت تون بخیر
مرسی بابت این اموزش عااالی
چند روزه که نمی تونستم کارهام رو انجام بدم با استفاده از این اموزش تونستم ایراد ها رو پیدا کنم و رفع شون کنم
تمرین ها رو انجام دادم و به خودم قول دادم که هر روز تمرین ها رو انجام بدم که بتونم ثبات پیدا کنم و حفظش کنم
به امید موفقیت های بیشتر??

سلام ابتدا بگم که شوک شدم از این آموزش با کیفیت، سپس از اکادمی باور مثبت تشکر کنم بخاطر این همه آموزشهای تخصصی یکی از یکی متفاوت تر چون سری جدیدی از آموزش هارو رونمایی کردین اینکه عکساتون باهام حرف میزنه خیلی برام لذت آور و شور انگیزه
مورد بعدی اینکه نخستین باره آموزش به سبک و گیرایی و دوست داشتنی خوندم و وویسشو شنیدم حسابی بهم چسبید خدایا شکرت.

سلام*** ما باید یاد بگیریم که ثبات شخصی داشته باشیم ***
این جمله رو از استاد رضایی دوست دارم چون خیلی حالمو دگرگون میکنه و از خود بی خود میشم و لحظاتمو پر از شوق میکنه فقط میتونم بگم ممنونم ازتون .
منم دوستتون دارم استاد رضایی و بیادتونم.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آکادمی باور مثبت با 6 سال سابقه آموزش به انسان های مشتاق تغییر کمک می کند که به شناخت و درک عمیقی از خودشناسی برسند. کار اصلی ما آموزش خودشناسی و خداشناسی است.

برای اطلاع از جدیدترین دوره‌ها کارگاه‌ها و محصولات آموزشی و فروش‌های ویژه، همین الان ایمیل‌تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم!


ایمیل شما:


به من اطلاع بده!

اینستاگرام ما

محصولات

آموزش رایگان

ورود/عضویت


https://pba1.com/wp-content/uploads/2018/11/sobat-shakhsi-new.mp3Downloads-icon

انتخاب بهترین منتور برای شروع فروش در آمازون مطالعه کنید

توضیحات کوتاه :
زمانی که می‌خواهید موفق شوید، یکی از اصلی‌ترین مواردی که حتی از توانایی و مهارت شما نیز مهم‌تر است، شخصیت خود شما می‌باشد. اینکه چقدر قوی می‌باشید، به چه شکل دنیا و کائنات را می‌بینید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

زمانی که در زندگی اتفاقی رخ می‌دهد، مهم‌تر از آن اتفاق، عکس‌العمل شما نسبت به آن می‌باشد. چون شما حتی می‌توانید از کوچکترین مشکل برای خود کوه بسازید! در طول روز مسلماً اتفاقات ناخوشایندی نیز در زندگی شما رخ می‌دهد و این موارد در زندگی همه افراد وجود دارد. اما در هنگام روبه‌رو شدن با مشکلات این انتخاب شما می‌باشد که تصمیم بگیرید روی آنها تمرکز کنید یا از آنها بگذرید و بر روی شادی‌ها و دستاوردهای خود تمرکز کنید. پس این انتخاب و تصمیم خود شما می‌باشد.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

در مسیر موفقیت باید چگونه شخصیتی داشته باشید؟ باید چه شخصیتی بسازید که بهتر بتوانید از مشکلات و سختی‌ها نجات پیدا کنید و به اهداف خود برسید؟ زمانی که می‌خواهید موفق شوید، یکی از اصلی‌ترین مواردی که حتی از توانایی و مهارت شما نیز مهم‌تر است، شخصیت خود شما می‌باشد. اینکه چقدر قوی می‌باشید، به چه شکل دنیا و کائنات را می‌بینید و چه طرز تفکری نسبت به اتفاقاتی که در زندگی شما رخ می‌دهد، دارید. زمانی که در زندگی اتفاقی رخ می‌دهد، مهم‌تر از آن اتفاق، عکس‌العمل شما نسبت به آن می‌باشد. چون شما حتی می‌توانید از کوچکترین مشکل برای خود کوه بسازید! در طول روز مسلماً اتفاقات ناخوشایندی نیز در زندگی شما رخ می‌دهد و این موارد در زندگی همه افراد وجود دارد. اما در هنگام روبه‌رو شدن با مشکلات این انتخاب شما می‌باشد که تصمیم بگیرید روی آنها تمرکز کنید یا از آنها بگذرید و بر روی شادی‌ها و دستاوردهای خود تمرکز کنید. پس این انتخاب و تصمیم خود شما می‌باشد. 

 

مقاله پیشنهادی: چگونه به خودشناسی و رشد شخصیتی دست پیدا کنیم؟ | عزت خواه دات کام

 

در مسیر موفقیت 2 طرز فکر و نگرش وجود دارد. آگاهی از این نگرش‌ها و انتخاب مسیر درست بی‌شک در کامیابی شما تاثیرگذار است.

شما می‌توانید خیلی به ورودی‌های ذهن خود دقت کنید، حواس خود را جمع کنید و آنها را کنترل نمایید. از ورود آدم‌های منفی، افکارمنفی و موزیک‌های منفی جلوگیری کنید و همه اطلاعاتی که وارد ذهنتان می‌شود را کنترل نمایید. به عبارت دیگر خود را در یک سیستم ایزوله‌ای قرار دهید که همه چیز در آن کنترل می‌شود. این یک نوع طرز نگرش می‌باشد، خیلی از مواقع هم به خوبی جواب می‌دهد و این یک روش موفقیت می‌باشد.

 

 

طرز فکر دوم بر این اساس می‌باشد که شما یک شخصیت قوی بسازید که اگر اتفاقات بد هم وارد ذهن و زندگی شما شد، بتوانید تصمیم بگیرید و عکس‌العمل خوبی نسبت به آنها نشان دهید. حال شما طرفدار کدام راه و طرز نگرش هستید؟ اینکه یک شخصیت قوی بسازید یا اینکه اصلاً اجازه ندهید اطلاعات و افرادمنفی وارد زندگی شما شوند و خود را ایزوله نمایید؟ چون طبیعتاً در دنیایی که زندگی می‌کنید اتفاقات و افرادمنفی وجود دارند.

خیلی از افرادی که به مشاور مراجعه می‌کنند، مسیر زندگی و موفقیت خود را اینگونه تعریف می‌کنند که موفقیت‌های بی‌شماری کسب نموده‌اند و در یک نقطه انتهایی همه چیز را از دست داده‌اند و زندگی مناسبی ندارند. نکته‌ای که در این زمان در ذهن مشاور تداعی می‌شود این می‌باشد که این فرد قبل از این اتفاقات واقعاً در زندگی خود موفق بوده است و با طرز فکر اول و از طریق کنترل کامل ورودی‌های زندگی و ذهن خود، توانسته به چیزهایی که می‌خواهد برسد اما شخصیتی قوی نساخته و در ذهن او چیزی به نام شکست وجود ندارد. این فرد این موضوع را پیش‌بینی نکرده که شاید در زندگی اتفاقاتی رخ دهد که لازم باشد به گونه‌ای دیگر اقدام نماید و اقدامات لازم جهت ساخت شخصیت انسانی قوی را انجام نداده است.

اگر در زندگی اتفاقات بدی هم رخ داد، به هیچ وجه روی آنها تمرکز نکنید. سریع از آنها گذر کنید ولی همیشه بدانید که ممکن است این موارد در زندگی پیش آید تا اگر با آنها مواجه شدید، ساختمان بزرگ و زیبایی که برای خود ساختید، تخریب نشود. پس اگر در زندگی خود با مشکلی برخورد کردید این جمله را یادآوری کنید که شما باید یک شخصیت قوی هم بسازید زیرا همیشه زندگی مطابق میل و خواسته شما پیش نمی‌رود. بعضی از مسائل و مشکلات زندگی اصلاً در اختیار شما نمی‌باشد، شاید جامعه و افراد این مشکلات را به وجود آوردند اما اینکه الان شما چه عکس‌العملی نسبت به آنها نشان دهید دقیقاً به عهده شما می‌باشد. 

هر 2 هفته یک بار کارهایی که در ذهن شما بزرگ شده است را انجام دهید. این کار به شما کمک بسیاری می‌کند که کم کم شخصیت قوی را بسازید و آن را در زمینه‌ای که بیشتر به آن نیاز دارید، استفاده نمایید. پس کارهایی که در ذهن شما بزرگ شده است را هر چند وقت یک بار انجام دهید. این موارد برای هر فرد چیز مختلفی می‌تواند باشد و هر فردی در ذهن خود تعدادی کارهای سخت دارد که شاید چندین سال به آنها فکر می‌کند تا آنها را انجام دهد. الان وقتشه که برای انجام این کارها اقدام نمایید. همینطور ادامه دهید تا شخصیت قوی درون شما ساخته شود. 

برای مثال اگر این کار سخت در ذهن شما، گرفتن یک رژیم و ورزش برای کاهش وزن می‌باشد، زمانی که به باشگاه می‌روید و روی تردمیل می‌دوید، زمانی که در حال دوییدن و عرق ریختن هستید در واقع شخصیت قوی شما در حال ساخته شدن می‌باشد. زیرا کل فیزیک بدن شما از شما می‌خواهد که توقف کنید و دیگر به دویدن ادامه ندهید. ولی زمانی که شما دست از ادامه مسیر برنمی‌دارید، درست همان لحظه‌ای می‌باشد که شما در حال ساخت شخصیت قوی خود می‌باشید. پس مصمم بودن به تغییر و ادامه مسیر از نشانه‌های یک شخصیت قوی می‌باشد.

 

مقاله پیشنهادی: راه هایی برای بهبود شخصیت، تنها در ده دقیقه

 

از همین کارهای کوچک شروع کنید و بدانید که ساخت یک لایف‌استایل درست، کار عجیب و سختی نمی‌باشد. نیازی نیست زندگی خود را به‌طور کامل تغییر دهید. ساخت لایف‌استایل از چیزهای خیلی کوچک شروع می‌شود. می‌توانید عادت‌های رفتاری نادرست را تغییر دهید و همین باعث می‌گردد که شخصیت قوی را بسازید. هرچه قدر هم که تلاش کنید ولی شیوه درست زندگی را برای خود انتخاب نکرده باشید، آنگونه که شایسته است شاهد موفقیت‌های دلخواه خود نخواهید بود. اولین گام ساخت زندگی ایده‌آل این می‌باشد که خود را باور کنید و بر اساس باورهای درست، لایف‌استایل مناسب زندگی خود را بسازید.

اگر چنین شخصیتی برای خود بسازید و روزی در زندگی اتفاق ناخوشایندی رخ دهد، مطمئناً شما می‌توانید بهترین خود را به نمایش بگذارید چون آن شخصیتی که باید داشته باشید را ساختید. 

با مطالعه و کسب اطلاعات بروز، شخصیت شما برای مواجه شدن با روزهایی که شاید لازم باشد، روتین زندگی خود را تغییر دهید، آماده شده و پرورش می‌یابد. چرا که یاد گرفته‌اید در مواقعی لازم است متناسب با شرایط، تغییرات سازنده‌ای را در زندگی خود اعمال نمایید.

همیشه به خوبی به صحبت‌ها و تجربه‌های این افراد گوش دهید. تقویت روحیه‌ صبر و بردباری یکی از ملزومات ساخت شخصیت مستقل و با اراده می‌باشد. اگر به اطرافیان خود دقت کرده باشید، همیشه افراد صبور، نتایج بهتری را در زندگی خود دریافت نموده‌اند چرا که با بردباری روحیه‌ مواجه شدن با هر اتفاق زندگی را در خود پرورش داده‌اند.

آشنایی با افراد جدید باعث می‌گردد شما از اخلاق و روحیات افراد مختلف، مطلع گردید. در این صورت در برخورد با رفتارهای نامتعارف، جدید و گاها نادرست افراد دچار عدم اعتمادبه‌نفس نمی‌شوید. زیرا بر اساس تجربه خود می‌دانید انسان‌ها می‌توانند روحیات متفاوتی داشته باشند و هیچ لزومی ندارد که شما از رفتارهای نادرست  آنها دچار ناراحتی و ضعف شخصیت و اعتمادبه‌نفس شوید. شاید ساخت چنین شخصیتی در ابتدا کمی سخت به نظر برسد ولی مطمئن باشید امکان‌پذیر است، اگر برای ساخت آن مصمم بوده و تمام تلاش خود را به کار ببرید.

شاید تصور کنید شما در گروه افراد قوی و با اراده جایی ندارید اما اگر نشانه‌های شخصیتی افراد با اراده را بشناسید متوجه خواهید شد که بسیاری از این فاکتورها در شما نیز وجود دارند.

امیدواریم با ارائه این مطالب به پیشبرد اهداف شما کمک شایانی کرده باشیم. اگر شما دوست عزیز و همراه گرامی سایت عزت خواه دات کام مشتاق هستید در زندگی شخصی و کاری عملکرد بهتری داشته باشید، یک پیشنهاد ارزشمند برای شما داریم و آن مطالعه مقاله آشنایی با دوره پاراسل زندگی و تماشای ویدیو معرفی این دوره است. در پاراسل زندگی با روشی کاربردی برای ساخت یک زندگی ایده‌آل با شما همراه خواهیم بود.

 

 

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

زندگی, شادی, مقالات, موفقیت, هدف

نظر 1

در زندگی این موضوع که  بتوانیم خودمان را درک کنیم، هسته هر شخصیت است. این ۵ روش به شما کمک می‌کند تا بدانیم چگونه شخصیت محکمی داشته باشیم:

شناخت نقاط ضعف و قدرت خودمان، آن‌طور که به نظر می‌رسد ساده نیست. برای اینکه عیب‌ها و خوبی‌های خود را بشناسیم باید به خودمان سفری کنیم. اگر بتوانیم این کار را خوب اداره کنیم، می‌توانیم احساسات خود را طوری مدیریت کنیم که به ما انرژی و جهت بدهد.

تحقیقات نشان دادند فقط ۲۰ درصد موفقیت به خاطر IQ است و بیشتر به خاطر حالات روحی است. اگر از حالات روحی خود اطلاعی نداشته باشیم، آن‌ها ما را کنترل می‌کنند.

خودآگاهی یعنی بتوانیم احساساتمان را به‌دقت بخوانیم. در این صورت می‌توانیم نگرش و حالات مخرب درون خود را مدیریت و تنظیم کنیم. تسلط بر حالات خود برای تسلط بر شخصیت خودمان ضروری است.

چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم

 

ما می‌دانیم غیبت کردن و شایعه‌پراکنی کار درستی نیست. خودباوری یعنی بتوانیم بر موضوعاتی که می‌خواهیم تمرکز کنیم.

اگر دیگران راجع به موضوع دیگری صحبت کنند، می‌توانیم از آن‌ها دوری‌کنیم. راحت باعث تخریب خودمان می‌شود. به‌جای اینکه به افراد و شرایط اجازه دهیم برای ما تصمیم بگیرند روی چه چیزی تمرکز کنیم، خودمان باید انتخاب کنیم.

نگرش‌هایی که باعث ضعف شخصیت شما می‌شوند؛ شما خوب نیستید ….. ناتوان …. معمولی … کم‌ارزش …

نگرش‌هایی که درست هستند؛ پرقدرت … هدفمند … توانا … بااستعداد ….. شما باید با صداهای سمی مقابله کنید.

خودمان را باور کنیم به‌جای اینکه شخصیت خودمان را تخریب کنیم.

 

اگر شما دنبال دیگران برای ایجاد انگیزه هستید، آن‌ها از این کار دوری می‌کنند. همیشه بهترین کار همان است که خودتان انجام می‌دهید. بعضی روزها بهتر از روزهای دیگر است، ولی هرروز برای شما بهترین است.

انگیزه دلیل کارهایی است که انجام می‌دهیم و نمی‌دهیم.

انگیزه باعث افزایش بهره‌وری و تعهد فردی می‌شود. می‌دانید چگونه سخت تلاش کنید و برنامه‌ریزی کنید.

 

بدانید به کجا می‌رسید و دیگران از کجا شروع می‌کنند که کلید اصلی برای یک زندگی سالم است. شما می‏دانید وقتی مردم به هم می‌رسند احساسات مختلفی بین آن‌ها به وجود می‌آید.

مثلاً بعضی به یکدیگر غبطه می‌خورند و باعث قطع ارتباط و از بین رفتن حلقه‌های ارتباطات می‌شود که کلید یادگیری است. تکرار این کار باعث بی‌نظمی می‌شود و حس سرزنش، گناه و قربانی شدن را داشته باشیم.

وقتی خودمان را از دیگران متمایز می‌کنیم، مسئولیت اینکه چه کسی هستیم و کجا هستیم را می‌پذیریم. مسئولیت یعنی توانایی جواب دادن ما. مهارت قوی که انتخاب و آزادی عمل ما را زیاد می‌کند. ما را در قبال واکنش و کارهای دیگران مقاوم می‌کند.

 

دوست داشتن دیگران بدون اینکه خودمان را دوست داشته باشیم نتیجه ناامیدی است و اینکه دنبال تأیید دیگران هستیم. گاهی اوقات نوشتن بهترین چیز برای دیگران دردناک است. و نوشتن بهترین چیز برای خودتان، گفتن حقیقت است.

به خاطر این است که در هواپیما می‌گویند در شرایط بد ماسک اکسیژن را قبل از دیگران برای خود بگذارید. انجام ندادن این کار برای شما خوب نیست.

به‌جای خدمت به دیگران، خودتان را دوست داشته باشید.

این ۵ اصل کمک می‌کنند آنچه را می‌خواهید کشف کنید و بیان کنید. آن‌ها کمک می‌کنند ارتباط واضحی از شخصیت خود داشته باشید و از ناراحتی پشیمانی دوری‌کنید.

برچسبچگونه شخصیت محکمی داشته باشیم چگونه شخصیت محکمی داشته باشیم و در برابر ناملایمات پایدار بمانیم شخصیت شخصیت محکم

چقدر عالی و آموزنده.ممنونم که اعتماد به نفس داشتن رو یاد میدید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم
چگونه شخصیت پایدار داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *