چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

 
helpkade
چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم
چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

ایسنا نوشت: آزادی عمل و توانایی‌های بالقوه انسان تنها با بروز خود حقیقی افراد آشکار می‌شود با این وجود از همان دوران کودکی خانواده و جامعه آینه‌ای می‌شود که ما خود را در آن تماشا کرده و بر اساس ارزش‌های آنها خود را می‌پذیریم؛ به عبارت دیگر با زدن نقابی دروغین بر چهره‌مان نقشی ایفا می‌کنیم که با “خود” واقعی ما بیگانه است اما در این حالت مورد پذیرش جامعه قرار گرفته و همان کسی می‌شویم که به “من” اصلی هیچ شباهتی ندارند. اما به واقع شخصیت حقیقی ما که پشت نقاب‌هایی پنهان شده چیست و ما کیستیم؟. 

براساس علم شخصیت‌شناسی، “کهن‌الگوها” رفتارهای غریزی هستند که به منظور درک پدیده‌ها به صورت ازلی و ناآشکار در انسان وجود دارند؛ به عبارت دیگر کهن الگوها ساختار بنیادین شخصیت هر فرد چون پایگاه طبقاتی، مذهب، تجارب زندگی، ظاهر جسمانی، رنگ و بوی خاص و هوش را شرح می‌دهد. شناخت این شاخه از علم روانشناسی موجب می‌شود تا بتوانیم شناخت بهتری از خصوصیات درونی خود پیدا کنیم. در همین راستا دکتر گوهریسنا انزانی- روانشناس متخصص در گفت‌وگو با ایسنا معتقد است که شناخت کهن الگوهای مردان و زنان موجب درک هر فرد از خود و نوع برقراری ارتباطش با دیگران می‌شود، این الگوهای رفتاری وسیله‌ای برای فهم انگیزه‌های اجباری، اضطراب‌ها، افسردگی‌ها، رضایت‌مندی‌ها و… را برای هر فرد فراهم می‌کند.

به گفته رئیس کلینیک تنفس دوباره رفتارها و نگرش‌های فرد ابتدا با استعدادهای درونی و ذاتی در قالب شیوه‌های کهن الگویی شکل می‌گیرند و سپس مورد تایید یا تکذیب دیگران قرار می‌گیرند و باعث اضطراب، غرور یا شرمندگی فرد می‌شوند. اگر کهن الگوی فرزند با کهن الگوی والدین مطابقت نداشته باشد باعث ناامیدی و خشم والدین می‌شود که این خشم موجب منزوی شدن فرزندان خواهد شد، البته اگر والدین بتوانند کهن الگوها را بشناسند و مهارت‌های زندگی لازم را برای پرورش فرزند خود آموزش ببینند می‌توانند اعتماد به نفس فرزندان را افزایش دهند و باعث رشد تمام استعدادهای درونی فرزند خود شوند که در نهایت رضایت‌مندی و آرامش را برای فرزندشان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش ایسنا، افراد معمولا بیش از یک تیپ شخصیتی دارند و کهن الگوها در شرایط متفاوت زندگی به شیوه های متفاوت ظاهر میشود که برای رسیدن به تعادل نیاز است با کهن الگوها آشنا شده و تمام کهن‌الگوها را با تعادل در درون خود رشد دهیم و در مواقع نیاز از آنها استفاده کنیم. کهن الگوها به دو گروه اصلی “مردانه” و “زنانه” تقسیم می‌شوند که دکتر انزانی هر یک از زیر مجموعه‌های گروه‌ها را اینطور تشریح کرد:

کهن‌الگوهای مردانه:

چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

این مردان سخن‌ور اما حقه‌باز  به نظر می‌رسند
 

1- گروهی از مردان ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی بسیار بالایی دارند. آنها به راحتی سخن‌وری می‌کنند بطوریکه در مکالمه و مذاکره بسیار پر قدرت هستند اما گاها حقه‌باز به نظر می‌رسند. آنها ذهنی سریع و پویا دارند و اغلب خوش‌شانس و عاشق رویاپردازی هستند، روان و ساده سخن می‌گویند، موقعیت‌های مختلف را به راحتی درک می‌کنند، از هوشی بیش از حد نرمال برخوردارند، معمولا در جمع‌های غمگین با سخنانی دلچسب و دلنشین دیگران را خوشحال می‌کنند، بازیگران موفقی هستند که به محض ورود در هر جمعی همه را شاد و خوشحال می‌کنند، به راحتی زبان‌های مختلف را یاد می‌گیرند و بسیار خوش سفر هستند. اما این تیپ شخصیتی علاقه‌ای به ازدواج ندارند و از تاهل و مسئولیت، حس مالکیت و وابستگی به زنان گریزان‌اند زیرا دوست ندارند قید و بندی در روابط زناشویی داشته باشند و ترجیح می‌دهند که در لحظه زندگی کنند. آنها چندان به نتایج کارهای خود فکر نمی‌کنند و نمی‌توانند نظم و قاعده را به فرزندان خود آموزش دهند اما با فرزندان‌ خود به خوبی بازی می‌کنند و زندگی آنها در کنار فرزندانشان سرشار از هیجان خواهد بود.

این مردان منظم هستند

2- در کهن الگوهای مردانه دسته‌ای از مردان هستند که در گروه “برادرانه” قرار می‌گیرند، این افراد بسیار منظم، قانونمند، مبادی آداب، برنامه‌ریز، هدفمند، پیگیر، با اراده، متفکر، منطقی و برونگرا هستند. آنها بسیار رسمی صحبت می‌کنند، در زمان‌های مختلف تعادل خود را حفظ می‌کنند، سعی می‌کنند همیشه خود را با قوانین و مقررات جامعه تطبیق دهند و تلاش می‌کنند در هر زمینه‌ای به استادی برسند. آنها به تفکر بیش از احساس بها می‌دهند و حتی اگه درآمد کمی داشته باشند می‌توانند به خوبی آن را بودجه‌بندی کنند. این تیپ از شخصیت مردان در زمان ازدواج سعی می‌کند در رابطه زناشویی برای همسرشان امنیت ایجاد کنند. آنها پدران خوبی هستند و سعی می‌کنند با قوانین منصفانه با فرزندشان ارتباط برقرار کنند. سخت‌کوشی و اراده از ویژگی‌های بارز این مردان است.

کدام مردان ممکن است همسر خود را کتک بزنند؟

3-گروه دیگری از مردان دارای تیپ شخصیتی “جنگجو” هستند. این دسته از مردان با دیگران به صورت عصبانی و تند برخورد می‌کنند. به نظر می‌رسد آنها از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند این درحالیست که آنها گستاخ، فعال و احساساتی هستند و در موقعیت‌های مختلف واکنش بسیار سریعی از خود بروز می‌دهند و این رفتار غالبا برای آنها مشکل ساز می‌شود. آنها اغلب عصبانی می‌شوند، فریاد می‌کشند و در درگیری‌ها کتک‌کاری و فحاشی می‌کنند. بدن قوی و نیرومندی دارند و بدون اینکه متوجه باشند معمولاً دست‌هایشان در حالت گره کرده قرار دارد. آنها بسیار پر انرژی، عاشق هیجان و کارهایی مثل موتور سواری و بدلکاری هستند. این دسته از مردان مهارت بسیار بالایی در رانندگی دارند بسیار مهیج و به نظر دیگران خطرناک هستند. با تمام وجود غذا می‌خورند، ولخرج هستند و همه درآمد خود را برای دوستانشان خرج می‌کنند. این تیپ شخصیتی به ازدواج چندان فکر نمی‌کنند و بعد از ازدواج فورا بچه‌دار می‌شوند. آنها با همسر خود رابطه بسیار صمیمانه‌ای برقرار می‌کنند و سن همسرشان برای آنها هیچ اهمیتی ندارد،  هنگام عصبانیت ممکن است ناخودآگاه همسر خود را کتک بزنند و در ارتباط با فرزندان نیز زود عصبانی شوند. با این وجود آنها از نظر احساسی و مالی فرزندان خود را حمایت می‌کنند.

مردانی که روحیه لطیفی دارند اما قابل اتکا نیستند

4-گروه دیگری از مردان به دنبال عرفان، فلسفه و معنویت هستند. آنها معمولا روح لطیفی دارند، زیبایی‌ها را خوب درک می‌کنند، در زمان حال زندگی می‌کنند، از ذهن و امورات ذهنی فراری هستند و علاقه‌ای به فکر کردن و تحصیل ندارند. این گروه از مردان ممکن است به مصرف مواد مخدر تمایل بیشتری داشته باشند، به راحتی احساسات خود را بروز می‌دهند، به سازهای کوبه‌ای، طبیعت و تفریح بسیار علاقه‌مندند. آنها معمولا با مادر خود رابطه بسیار صمیمی و عمیقی دارند و دوست دارند در آغوش مادر خود به آرامش برسند. تعهدات اجتماعی برایشان بی‌معنی است، تمایل دارند همسرشان نیازهای آنها را برآورده کند اما از او به عنوان همسر توقع زیادی نداشته باشند تا بتوانند فضای شخصی و خصوصی خود را در زمان ازدواج نیز داشته باشند، در واقع این افراد دوست دارند که همسر آنها به عنوان مادر برای آنها ایفای نقش کند. این دسته از مردان رفتارهای کودکانه‌ای دارند و نمی‌توانند به امورات فرزندانشان چندان رسیدگی کنند. آنها گاهی افسرده و گاهی شاد هستند به همین دلیل نمی‌توان به عنوان پدری باثبات و قابل اتکا به آنها تکیه کرد.

این مردان پدران “غمگینی” هستند

5- برخی دیگر از مردان بسیار درونگرا هستند. آنها ترجیح می‌دهند تنها، منزوی، گوشه‌گیر و به دور از اجتماع باشند و معمولا هر حادثه‌ای را از قبل پیش‌بینی می‌کنند. این دسته از مردان به نظر سنگ‌دل و بی‌رحم‌اند، درک عجیبی از زندگی دارند و به فلسفه تمایل خاصی دارند. از نظر دیگران آنها غمگین و سرشار از تنهایی هستند و بودن در کنار این افراد بعد از مدت کوتاهی اطرافیانشان را خسته می‌کند. درک آنها در تاریکی و سکوت اتفاق می‌افتد و معمولا از لمس شدن به شدت فراری هستند، این درحالیست که آنها برخلاف ظاهرشان ارتباط عاطفی عمیقی با اطرافیان خود برقرار می‌کنند و می‌توانند خود را با همه زشتی‌ها و زیبایی‌هایی که دارند به راحتی ببینند و بپذیرند. ازدواج برای این مردان چندان مهم نیست اما اگر عاشق زنی باشند می‌توانند در کنار او با آرامش زندگی کنند. این افراد در رابطه با فرزندان معمولا پدری غمگین هستند که احساساتی از خود بروز نمی‌دهند. آنها به نظم اهمیت بسیاری می‌دهند و شاید نتوانند به دلیل درونگرایی‌شان ارتباط فرزندانشان را با جامعه به خوبی تنظیم کنند.

وفادارترین مردان را بشناسید

6- در علم روانشناسی تیپ دیگری از شخصیت مردان به “نوابغ خلاق” معروف‌ هستند. آنها به دنبال صنعت‌گری، استادکاری و اختراع هستند و خیلی زود عصبانی می‌شوند. این دسته از مردان بیزار از جنگ، زودرنج، گوشه‌گیر، احساسی، درونگرا، زحمت‌کش، عاشق تعمیرات و غرق در کارهای خودشان هستند، آنها معمولا وفادارترین تیپ شخصیتی از گروه مردان هستند که گاها خشم درونی دارند و نسبت به تیپ‌های دیگر از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند و علاقه شدیدی به صلح و آرامش دارند. این دسته از مردان در برخی موارد یک‌دنده و لجباز می‌شوند و معمولا از ارتباط با والدینشان چندان رضایت ندارند، در بیشتر موارد درگیر سو مصرف مواد و الکل خواهند شد. در حیطه مجسمه‌سازی، نقاشی و خلق آثار هنری بسیاری توانمندند. برای این گروه از مردان ازدواج در عین مهم بودن مشکل ساز است و همسر آنها تنها شخصی است که برای آنها اهمیت دارد بطوریکه بعد از فوت همسرشان وارد رابطه جدیدی نمی‌شوند البته کسب درآمد برای این تیپ بسیار مشکل‌ساز است و ترجیح می‌دهند همسر یا فرزندی نداشته باشند تا مجبور به تامین هزینه‌هایشان نباشند در غیر این صورت نوع ارتباط متناسب با فرزند را نمی‌دانند و اغلب با متلک‌گویی با او ارتباط برقرار می‌کنند.

این دسته از مردان بیشتر احساسی عمل می‌کنند

۷-شخصیت دیگری از مردان با خشم و کینه‌ورزی شناخته شده‌اند. آنها بیشتر احساسی عمل می‌کنند، پدر، حامی و مهربان هستند، به ورزش‌های آبی، غذاهای دریایی و مشاغل مربوط به دریا بسیار علاقه‌مند هستند، اغلب به دیگران کمک می‌کنند اما در این کمک کردن دیگران را به خود مدیون می‌کنند .این تیپ شخصیتی می‌تواند در شعر، نمایشنامه‌نویسی، موسیقی و روانشناسی‌ موفق باشد. این گروه از مردان علاقه‌مند هستند شخصی مهم و در برخورد با دشمن‌هایشان کینه‌توز باشند. در زمان عصبانیت همه‌چیز را به هم می‌ریزند و از حافظه طولانی مدت برای نگهداری مواردی که آنها را اذیت کرده برخوردارند. غذا خوردن برای این دسته از مردان بسیار مهم است و ترجیح می‌دهند به رستوران‌هایی بروند که همه آنها را بشناسند. آنها علاقه زیادی به تشکیل خانواده دارند و در ازدواج به دنبال زنان زیبایی هستند که بتوانند بر آنها تسلط و برتری داشته باشند تا این گونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. این تیپ از مردان فرزندان خود را به خوبی حمایت می‌کنند اما در زمان عصبانیت، گاهی نمی‌توانند خود را کنترل کنند و ممکن است با فرزند خود درگیری فیزیکی داشته باشند.

خانواده این مردان در رفاه زندگی می‌کنند

۸-تیپ دیگری از شخصیت مردان مظهر “قدرت” هستند. آنها رهبر، رئیس و مدیرند، از کنترل و منطق بالایی برخوردارند، به راحتی می‌توانند کسب درآمد و سرمایه‌گذاری کنند. این دسته از مردان از نظر اخلاقی با درایت و جدی هستند و سعی می‌کنند روابط احساسی خاصی با دیگران برقرار نکنند. آنها به محیط پیرامون زندگی‌شان اشراف کامل دارند، تصمیمات خود را قاطعانه عملی‌ می‌کنند، لباس‌های رسمی می‌پوشند و از دید دیگران صاحب‌نظر و باتجربه هستند. برای این تیپ از مردان، تشکیل خانواده یکی از مهمترین هرم‌های قدرت به شمار می‌رود چراکه خانه از نظر آنها قلعه‌ای است که می‌توانند به راحتی نیازهای همسر و فرزندان خود را فراهم کنند تا خانواده‌شان در رفاه کامل زندگی کند. آنها تمایل دارند فرزندان زیادی داشته باشند درحالیکه از نظر احساسی با فرزندان رابطه صمیمانه‌ای برقرار نمی‌کنند.

و اما کهن‌الگوهای “زنانه”:

 زنانی که جلب توجه می‌کنند

۱-در کهن الگوهای زنانه گروهی از زنان مرتب، منظم، آراسته، شاداب،‌ عاشق زیبایی، منحصر به فرد، خالق مد، تنوع‌طلب، عاشق نور، رنگ و شادی هستند. این دسته از زنان همیشه با شور و نشاط درونی خود در تعامل با دیگران هستند به طوری که برای انجام کارهای تکراری نیز از خود خلاقیت نشان می‌دهند. آنها در انتخاب لباس و رنگ دکور خانه رنگ‌های شاد را انتخاب می‌کنند و همیشه در مهمانی‌ها در مرکز توجه قرار دارند با این وجود اما در بسیاری مواقع این تیپ از شخصیت زنان توسط زنان دیگر مورد قبول نیست، چراکه به نظر می‌رسد آنها بسیار جلب توجه می‌کنند و شاید گرایش خاصی نسبت به سایر شخصیت‌ها داشته باشند. ازدواج برای این دسته از زنان سرشار از هیجان اما توام با مشکل به نظر می‌رسد زیرا رعایت قوانین و چهارچوب‌های رابطه‌ای برایشان سخت است. آنها فرزندان خود را دوست دارند، بدون قضاوت با آنها برخورد می‌کنند و می‌توانند روح فرزندان دختر خود را به خوبی درک کنند.

چه زنانی لجبازند؟

۲-تیپ دیگری از زنان در گروه “خواهرانه” قرار دارند. آنها مستقل، هدف‌گذار، عاشق طبیعت، تند خلق، عجول، لجباز، مدافع حیوانات و حقوق زنان و کودکان هستند.  خصوصیات مردانه زیادی دارند، در برابر هرچیز عکس‌العمل‌های آنی و گاهی خشن از خود بروز می‌دهند، عاشق ورزش هستند، در بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند از لباس‌های راحتی استفاده کنند و از هر راهی برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند. این تیپ شخصیت زنان فاصله زیادی با دیگران برقرار می‌کنند و معمولا علاقه‌ای به ازدواج ندارند، چراکه نمی‌خواهند آزادی آنها تحت سلطه قرار گیرد اما بعد از ازدواج همسر آنها یکی از مهم‌ترین اشخاص زندگی آنها به‌شمار می‌رود به گونه‌ای که نمی‌توانند بعد از ازدواج بدون همسرشان زندگی کنند.

این زنان خود را “مادری نمونه” می‌دانند

۳-گروه دیگری از زنان تنها زمانی به ازدواج و تشکیل خانواده فکر می‌کنند که در این رابطه فرزنددار شوند. آنها خود را مادری نمونه می‌دانند که جز عاقبت فرزند مسئله دیگری برایشان اهمیت ندارد، البته رفتار آنها باعث می‌شود فرزندانشان در سنین جوانی و بزرگسالی قادر به انجام هیچ کاری نباشند. این تیپ شخصیتی برای همه مادر هستند و حتی برای همسرشان نیز مادری می‌کنند.آنها مادرانی خستگی‌ناپذیر، با استقامت، بخشنده اما ویرانگر و در معرض افسردگی هستند. دستپخت بسیار خوبی دارند و از تهیه غذا برای دیگران بسیار لذت می‌برند. ازدواج تنها حکم رسیدن به فرزند را دارد و با ازدواج فرزندان‌شان دچار بیماری‌های شدید جسمانی می‌شوند و تمایل زیادی برای کنترل شدید آنها دارند.

گروهی از زنان فقط به ازدواج فکر می‌کنند

 ۴- برای این گروه از خانم‌ها مهم‌ترین هدف زندگی ازدواج و پیوند زناشویی است. این دسته از زنان همیشه نسبت به همسرشان وفادار هستند و در صورت از دست دادن همسرشان هیچگاه با مرد دیگری ازدواج نخواهند کرد. روز عروسی برای این دسته از زنان مهم‌ترین روز زندگی‌شان به‌شمار می‌رود چراکه احساس می‌کنند در این روز وارد هویت جدیدی می‌شوند. این تیپ شخصیتی بسیار باسلیقه، کدبانو و خانه‌دار هستند، فرزنددار شدن را جزو وظایف همسری خود می‌دانند اما از نظر عاطفی روابط صمیمانه‌ای با فرزندشان ندارند، بعد از ازدواج از تمام اعضای خانواده و دوستان‌شان فاصله می‌گیرند، برای انجام هر کاری از همسرشان نظر می‌خواهند، هر لحظه همسر خود را کنترل می‌کنند و ترس شدیدی برای از دست دادن همسرشان دارند.

کدام زنان در کار دیگران دخالت نمی‌کنند؟

۵- تعداد دیگری از زنان درون‌گرا، ساکت، آرام، خانه‌دار، کدبانو، دانا، صبور و شکیبا هستند، آنها ساده لباس می‌پوشند و ساده زندگی می‌کنند، احساس کمال و یگانگی درونی در خود دارند و در برابر حوادث و اتفاقات زندگی منطقی و آگاهانه برخورد می‌کنند،  در کار دیگران دخالت نمی‌کنند، عشق بی‌قید و شرطی را برای همسر و فرزندانشان به ارمغان می‌آورند، نگهداری و مراقبت از خانه برایشان امری مقدس به شمار می‌آید و برای بچه‌های فامیل عمه و خاله‌های بی‌نظیری هستند. وظیفه کدبانویی برای این دسته از زنان اولویت زیادی دارد اما برای ازدواج هیچ‌ برنامه‌ریزی خاصی ندارند البته بعد از ازدواج فضا و محیط مناسبی را برای همسران خود فراهم می‌کنند این گروه مادران فوق‌العاده‌ای هستند و با تمام وجود عشق بی‌قید و شرط به فرزندان‌شان هدیه می‌دهند ولی آنها را آزاد می‌گذارند تا در آرامش راه زندگی خود را پیدا کنند.

با تیپ دختران “بهاری” آشنا شوید

۶-تیپ دیگری از زنان مظهر “بهار”ند. آنها دختر، مادر و خواهر هستند، جدایی از مادر یکی از دغدغه‌های اصلی آنها به شمار می‌رود، ترس شدیدی برای از دست دادن مادر خود دارند. آنها انعطاف‌پذیر، آرام، ملایم، دوست‌داشتنی، گاها بی‌مسئولیت، سربه‌هوا و وابسته به مادران خود هستند. این تیپ شخصیتی به رنگ‌های صورتی کمرنگ علاقه دارند، معمولا در اجتماع اظهارنظر نمی‌کنند، نمی‌دانند به چه چیز علاقه‌مند هستند و در هر موردی منتظر اظهار نظر از سوی مادرشان هستند. آنها از پذیرش مسئولیت به شدت فراری‌اند، در مورد ازدواج چندان از خود اطمینان ندارند اما اگر مردی مورد تایید مادرشان باشد وارد رابطه مشترکی می‌شوند ولی همچنان به ازدواج علاقه‌ای ندارند و نمی‌خواهند بار مسئولیت زناشویی را به دوش بکشند. آنها در زمان فرزنددار شدنشان مادران خود را مادران اصلی فرزندشان می‌دانند و خود را دختری می‌دانند که تنها نمایش مادربودن را اجرا می‌کنند به همین دلیل در رسیدگی به امورات فرزندان خود احساس ناتوانی و بی‌عرضگی دارند.

با شخصیت زنان “منطقی و منضبط” آشنا شوید

۷-گروه دیگری از زنان سرشار از عقل و مهارت هستند. آنها دختران تحصیل‌کرده، منظم، مقرراتی، عاقل، منطقی، مدیر، مدبر، نماینده و مدرک‌گرا هستند که تحت فرمان عقل خود عمل می‌کنند و انگیزه رفتاری‌شان از اولویت‌های اصلی آنها به شمار می‌رود. این دسته از دختران معمولا عزیز کرده پدرشان هستند، دوستان و همکارانشان به راحتی با آنها درد و دل می‌کنند، افراد را فارغ از جنسیت در کنار خود می‌بینند، درگیر روابط احساسی نمی‌شوند، در اوج بحران‌های عاطفی با منطق عمل می‌کنند و در انتخاب همسر کاملا منطقی و هوشیار هستند. این تیپ شخصیتی ترجیح می‌دهند با مردان موفق، پرقدرت و فهمیده ازدواج کنند تا امکان فعالیت در عرصه‌های اجتماعی و ادامه‌ تحصیل برایشان فراهم باشد. این دسته از زنان در جهت پیشرفت و ترقی به شدت تلاش می‌کنند و برای تربیت فرزندان خود نیز برنامه‌های هدفمندی دارند و اگر فرزندشان دچار مشکلی شود سعی می‌کنند سریعا با کنترل احساسات آنها را از مشکل دور کنند.

۴۲۴۲

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.
چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

تعمیر شارژ موبایل یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران موبایل با آن مواجه می شوند. شارژر موبایل بنا به دلایل گوناگونی از قبیل: آب خوردگی، نوسانات برق از جمله رایج ترین دلایل آسیب دیدن شارژر می باشد.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

شناخت دیگران

آیا تاکنون رهاشده‌اید؟ از شما سوءاستفاده شده یا آزاردیده‌اید؟ چطور دیگران را بشناسیم ؟ بدانید که تنها نیستید! نکته مهم در مفهوم شناخت شخصیت، این است که تمرکز و توجه خود را از دنیای بیرونی انسان‌ها بردارید و به دنیای درونی آن‌ها معطوف کنید. چیزی که  هست معمولاً کاملاً برعکس است! یعنی اطلاعات ما از روی ظاهر آدم‌ها به دست می‌آید نه باطنشان.درنتیجه ما اطرافیانمان را بر اساس ظاهرشان انتخاب می‌کنیم و سپس باطن آن‌ها را تجربه می‌کنیم!

✅منظور از دنیای بیرونی افراد چیست؟ موفقیت‌های مادی، فریبندگی ظاهری، شوخ‌طبعی، موقعیت اجتماعی، تحصیلات، دستاوردها، استعدادها و فعالیت‌ها مذهبی طرف مقابل. و به خاطر همین است که درنهایت رنج و درد رابطه واقعی با آن‌ها را تجربه می‌کنیم و آخر سرهم دست‌خالی رابطه را ترک می‌کنیم.

 

✅ گفتیم نمی‌شود روی آدم‌ها برچسب خوب یا بد بودن بزنیم. پس چطور دیگران را بشناسیم ؟ برای همین در اینجا از دو واژه سالم و ناسالم استفاده می‌کنیم. افراد ناسالم به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

رها کنندگان: توانایی شروع رابطه رادارند اما نمی‌توانند آن را به پایان برسانند و اعتماد افراد را نابود می‌کنند.

انتقادگران: همیشه نقش والد را بازی می‌کنند. اغلب ضعف را با گناهکاری اشتباه می‌گیرند و شما را دچار احساس گناه و اضطراب می‌کنند. این‌ها به‌شدت طرفدار حقیقت و محق بودن هستند و به‌جای برقراری ارتباط با دیگران بیشتر دنبال پیدا کردن ایرادهای دیگران و مطرح کردن آن ایرادها هستند.

مسئولیت‌ناپذیرها: در ظاهر گرم و بامحبت هستند. کلاً با به تأخیر انداختن لذت‌ها مشکل‌دارند. هیچ جایی برای فردا در مغز آن‌ها وجود ندارد و اگر به آن‌ها اعتماد کنید نهایتاً شمارا به‌جایی می‌رسانند که مشغول مراقبت از آن‌ها شوید! در برابر هر فرد مسئولیت‌ناپذیر کسی هست که به این فرد میدان می‌دهد و مشکلاتش را حل می‌کند.

 

✅ به‌طور دقیق‌تر ویژگی‌های شخصیتی افراد ناسالم چیست؟ چند مورد مهم درباره اینکه چطور دیگران را بشناسیم بررسی می‌کنیم:

✔افراد ناسالم به‌جای پذیرش در کمبودها و ضعف‌هایشان خیال می‌کنند «همه‌چیز کاملاً مرتب» است.
✔آن‌ها به‌جای اینکه در مقابل بازخوردهای شما با گشودگی رفتار کنند مدام حالت تدافعی می‌گیرند.
✔یعنی کاملاً حق‌به‌جانب هستند و اثری از فروتنی در آن‌ها دیده نمی‌شود.
✔اگر هم اشتباه کنند به‌جای تغییر رفتارشان، فقط عذرخواهی کلامی می‌کنند و عملاً رفتارشان تغییری نمی‌کند.
✔به خاطر این ویژگی‌ها، این افراد از مواجه‌شدن با مشکلات دوری می‌کنند و همین مانع رشد شخصیتی و بلوغ فکری آن‌ها می‌شود.
✔در هنگام بروز مشکلات به‌جای پذیرش مسئولیت اشتباهشان دیگران را مقصر می‌شمارند.
✔و همه این مشکلات باعث می‌شود به‌جای رشد کردن درجا بزنند.

 

نکته: به یاد داشته باشید که هیچ انسانی کامل نیست و همه ما گاهی دچار لغزش می‌شویم و اشتباه می‌کنیم، بنابراین انتظار کمال از کسی را نداشته باشید و زمانی که شخصیت کسی را بررسی می‌کنید، ویژگی‌ها را به‌طور نسبی بنگرید. همه افراد گاهی دروغ می‌گویند، اما همه مدام در حال دروغ‌گویی نیستند.

 ✅ اگر شناخت ویژگی‌های شخصیتی افراد به‌تنهایی کمی مشکل باشد اما فهمیدن این ویژگی‌ها در ارتباطات بسیار ساده‌تر است. اینکه ما «چه کسی هستیم» در روابطمان به‌صورت «چطور با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم» کاملاً نمود پیدا می‌کند. پس می‌توانیم با دیدن نحوه ارتباط و خصوصیات افراد در روابط بیشتر پی به درون آن‌ها ببریم. مراقب این زنگ‌های خطر باشید:

 

 

 

 

 

 

 

نکته: همیشه اولین کسی که باید موردبررسی قرار گیرد خود شما هستید. تمام این مشکلات می‌تواند از جانب شما نیز باشد. در این صورت باید بیشتر روی خودتان کارکنید.

این مطلب بخشی از کتاب <> بوده و برای خرید آن میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید :

 

 

ارتباطات پررویی نیست

 

 

با این تفاصیر اکثر مردم ناسالم هستند !چون بسیاری از ادما حداقل یکی از مشکلات رو دارند

بله ممکنه خیلی از آدم‌ها ویژگی‌های ناسالم را داشته باشند، اما همانطور که در متن هم گفتم اولا:
نکته: به یاد داشته باشید که هیچ انسانی کامل نیست و همه ما گاهی دچار لغزش می‌شویم و اشتباه می‌کنیم، بنابراین انتظار کمال از کسی را نداشته باشید و زمانی که شخصیت کسی را بررسی می‌کنید، ویژگی‌ها را به‌طور نسبی بنگرید. همه افراد گاهی دروغ می‌گویند، اما همه مدام در حال دروغ‌گویی نیستند.
ثانیا: اولین کسی که باید او را بررسی کنید خودتان هستید.

روش درمان یا اصلاحی هست که برای افراد ناسالم پیشنهاد بدین؟
من خیلی دنبال راهی هستم که کمک کنه این ویژگی های ناسالم بودن حداقل کمرنگ شه امل متاسفانه چیز زیادی دستگیرم نشده…
میشه لطفا” تو این زمینه کمک کنید؟

سلام
تمام فرایند خودشناسی به ما کمک میکنه در این اصلاح. در ابتدا هم از خودمون شروع میشه. تا وقتی در من ناسالمی زیاد هست اتوماتیک ناسالم ها رو جذب میکنم و وقتی من فرد سالمتری میشم دوستان و گزینه های روابطم هم کاملا متفاوت خواهد شد.
برای درک عمیق این موضوع دوره «شکستن طلسم عقده» رو پیشنهاد میکنم خدمتتون.
باتشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت برای ارتباط سبز به مدیریت مرتضی رجب‌نیا محفوظ است.

اکثر انسان‌ها علاقمند هستند تا درباره دیگران نه تنها شناخت پیدا کنند، بلکه این شناخت را در حداقل زمان ممکن به‌دست بیاورند. شناخت شخصیت افراد کمک بسیاری در روابط‌مان با دیگران می‌کند. در عصری که همه چیز بر محور سرعت می‌گردد ما حتی برای شناخت انسان‌ها نیز تمایل داریم با حداقل انرژی و زمان به شناسایی دیگری نائل آییم.

پروفسور دن مک آدامز، استاد دانشگاه نورت وسترن، تحقیقاتی در زمینه آنچه که باعث می‌شود دیگران را حقیقتاً بشناسیم انجام داد. بر طبق نظر او سه سطح برای شناخت وجود دارد که افراد گام به گام آن را طی می‌کنند تا با گذر از این سه سطح با همدیگر را بیشتر بشناسند. نکته جالب توجه آن است که برای صمیمیت نیز باید به‌ترتیب از این سه مرحله گذر کرد. بنابراین می‌توان با خود آشکاری بیشتر به صمیمیت سریعتر کمک کرد. البته باید این خود آشکاری به ترتیب سطوح شناختی که در زیر می‌آید باشد. اگر شما خیلی زود و خیلی زیاد مسائل شخصیتان را با دیگری مطرح کنید احتمالاً او در رابطه نمی‌ماند، اما خود آشکار‌سازی تدریجی بر صمیمیت می‌افزاید. افراد با گذار از این مراحل با یکدیگر صمیمی شده و یا عاشق یکدیگر می‌شوند.

سطح اول شناخت شخصیت افراد عبارت از ویژگی‌های کلی فرد است. در این سطح بالاخص ۵ شاخص مهم مورد توجه قرار می‌گیرد. این ۵ شاخص به‌صورت صفر و یک نمی‌باشد بلکه همانند یک طیف بوده و افراد در نقاط مختلف این طیف قرار می‌گیرند. زمانی که فرد در هر یک از این شاخص‌ها نمره بالا یا پایینی کسب کرد می‌توان سایر ویژگی‌های آن شاخص را نیز درباره او پیش‌بینی کرده و صادق دانست. به‌طور مثال، اگر شخصی نشانه‌های انضباط و مدیریت شخصی (شاص دوم) را از خود نشان می‌دهد می‌توان انتظار داشت که او فردی منظم، قانونمند، هدفمند، به‌دنبال پیشرفت و مسئولیت‌پذیر است. بنابراین زمانی که نشانه‌هایی از یک شاخص را در شخصی مشاهده کردید سایر ویژگی‌های آن شاخص را نیز می‌توانید در او حدس بزنید. علاوه بر آن می‌توانید از پرسشنامه شخصیت ۵ عاملی نئو نیز استفاده کنید. این ۵ شاخص عبارتند از:

فرد به چه میزان در برابر تجربیات و افکار جدید پذیرا می‌باشد، به چه میزان مشتاق و کنجکاو تجربیات جدید است، میزان کنجکاوری فکری و خلاقیت او به چه مقدار است، چه مقدار علاقمند به فعالیت‌های خارج از روتین می‌باشد. این ویژگی در عین حال شامل پیش‌بینی ناپذیری و عدم تمرکز در فعالیت و علایق نیز می‌باشد. بالعکس، افرادی که میزان پذیرا بودن در آنها کم است سعی در مداوت در یک کار تا انجام آن به‌نحو کامل را دارند. آنها معمولاً محتاط و در باورهای خود دگماتیک هستند.

فرد به چه میزان به نظم و ترتیب اهمیت می‌دهد. چه مقدار مسئولیت‌پذیر است و می‌توان به او اعتماد کرد. این شاخص همچنین میزان هدفمندی را نیز می‌سنجد. کسی که در این شاخص نمره بالایی دارد وظیفه‌شناس، منظم، هدفمند، خویشتن‌دار و برای کسب موفقیت تلاش می‌کند. او در تصمیم‌گیری‌ها محتاط است و نمره خیلی بالا می‌تواند یکدندگی و افکار وسواسی را نیز به‌دنبال داشته باشد. کسی که در این شاخص نمره پایینی دارد معمولاً انعطاف‌پذیر بوده و کارهای فی‌البداهه می‌کند. او بر اساس تصمیمات لحظه‌ای و تکانه‌های خود عمل می‌کند و در حالت شدید آن نمی‌تواند لذت‌های خود را به تاخیر بیندازد. بنابراین در جهت موفقیت مداومت نمی‌ورزد.چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

این عامل میزان جامعه‌پذیری، معاشرتی بودن، فعال و پرانرژی بودن و هیجان‌خواهی را می‌سنجد. افرادی که نمره بالایی در این شاخص می‌گیرند معمولاً افرادی اجتماعی، پرحرف، خود اظهارگر، پرانرژی و هیجان‌خواه هستند. آنها به‌دنبال دریافت تحریکات بیرونی هستند. نمره بالا در این شاخص نشانه توجه‌خواهی و سلطه‌جویی نیز می‌باشد. افرادی که نمره پایین در این شاخص می‌گیرند شخصیت کم حرف و متفکری دارند و علاقه‌ای به معاشرت نشان نمی‌دهند. از دیگران کناره‌گیری کرده و قادر هستند با تنهایی خودشان سرگرم باشند.

این عامل میزان اعتماد، همکاری، توافق با دیگران و همدلی با دیگران را می‌سنجد و یک ویژگی بین‌فردی است. افرادی که نمره بالایی در این شاخص می‌گیرند معمولاً گرم، مهربان، نوع دوست، رک و بی‌ریا، فروتن و درباره انسان‌ها خوش‌بین هستند و با نگاه ظن و شک به دیگران نمی‌نگرند. به‌راحتی می‌توانند با دیگران کنار بیایند و با آنها تعامل و همکاری کنند. افرادی که نمره پایینی در این شاخص دارند ستیزه‌جو و رقابت‌طلب بوده و علاقه‌ای به زندگی دیگران نشان نمی‌دهند و به احساسات آنها بی‌توجه هستند. دارای تفکر نقاد هستند و آماده دفاع از باورهای خود هستند.

فرد به چه میزان احساسات غم، شرم، خشم، گناه، حسادت، ترس و … دارد. به چه میزان هیجانات و عواطفش بی‌ثبات بوده و متغیر است. به چه میزان پرتنش و تحریک‌پذیر است. فردی که نمره بالایی در این شاخص دارد استرس زیادی را تحمل می‌کند، درباره چیزهای مختلفی نگران است، به‌سرعت ناراحت می‌شود، توانایی سازگاری با محیط را ندارد، با مشکلات نمی‌تواند به‌راحتی دست و پنجه نرم کند و مشکلات به‌نظرش بزرگ می‌رسد، خلقش خیلی سریع تغییر می‌کند.

سطح دوم شناخت شخصیت افراد عبارت است از: دغدغه‌ها و نگرانی‌های شخصی افراد. در این مرحله فرد با هدف‌ها، ارزش‌ها، تلاش‌های شخصی، خواسته‌های شخصی از زندگی و انگیزه‌ها دیگری آشنا می‌شود. اینکه چه چیز به فرد انگیزه حرکت می‌دهد. برای چه اموری هیجان دارد و چه اموری در زندگی او پررنگ‌تر است. همچنین درک می‌کند که دیگری از چه راه و نقشه‌ای برای رسیدن به خواسته‌ها و انگیزه‌های خود استفاده می‌کند. دراین سطح شناخت فرد درک می‌کند دیگری در هر موقعیت خاص به چه آیتمی بیشتر اهمیت می‌دهد. به‌طور مثال، آیا هدف‌هایی شخصی مانند تحصیل، کسب درآمد و … برای او مهم است یا ارزش‌های خانوادگی و اجتماعی، آیا او پول را فدای شهرت می‌کند یا شهرت را فدای پول. برای به‌دست آوردن هریک چه مسیرهایی را پیموده است و چه استراتژی‌هایی به‌کار برده است.

سطح سوم شناخت شخصیت افراد عبارت از داستان زندگی فرد مقابل است. در این مرحله با داستان شخص مقابل از زبان خودش آشنا می‌شویم. هر کسی داستان زندگی خود را به‌گونه‌ای تعریف می‌کند. بعضی افراد در داستان زندگی نقش قربانی و مظلوم برای خود قائل هستند. آنها وقتی داستان زندگی خود را تعریف می‌کنند؛ یا دیگران سر آنها کلاه گذاشته‌اند یا به آنها خیانت کرده‌اند یا قدر محبت‌هایشان را ندانسته‌اند و یا … . بعضی دیگر نقش ناجی را دارند. آنها در همه جای داستانشان در حال نجات دادن فردی از گرفتاری، رابطه بد، بی‌پولی و … هستند. گروهی نیز نقش پرستار (مراقب همه بودن و تیمار کردن)، معلم (برای همه بزرگتری کردن) و پلیس (در زندگی همه کنکاش کردن) را دارند. باید دید فرد چه نقشی برای خود در داستان زندگی‌اش قائل است.

شما با توجه به این سه سطح شناختی می‌توانید فردی را که با او در ارتباط قرار می‌گیرید، سریعتر بشناسید و در عین حال می‌توانید با بیان بی‌تکلف ویژگی‌های خود در این سه سطح شناختی، اولاً به طرف مقابل کمک کنید تا شما را بهتر بشناسد و ثانیاً خودآشکاری شما کمک به صمیمیت بیشتر رابطه‌تان می‌کند.

https://www.psychologytoday.com/blog/the-personality-analyst/201011/three-levels-knowing-person

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

درود. شما دچار اضطراب هستید. باید ببینید چه اتفاق یا موضوعی…

درود. بله ولی هیچ کدام از روشها مورد تایید نمی باشند….

درود. شرایطی که توصسف کردید نشان می دهد اگر هم اختلال دوقطبی…

درود. اگر آگاهانه قصد کنید موسیقی گوش ندهید و نمی توانید بله…

خیر. آلت تناسلی در سن شما رشد بیشتری ندارد….

سلام آقای دکتر من ۱۹ سالمه سیستم بدنم ریخته بهم شب وقتی خیلی…

درمان قطعی زود انزالی

درمان افسردگی بدون دارو

عشق بازی

سریعترین درمان افسردگی

دکتر کامیار سنایی

عشق بازی با زن+تحریک جنسی

ترک اعتیاد به دیدن فیلم پورن

تعریف اضطراب

درمان اضطراب شدید بدون دارو

درمان اضطراب اجتماعی

نقاط حساس بدن زنان

درمان قطعی وسواس فکری شدید

چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

جملات پایان رابطه

درمان قطعی اختلال دوقطبی

درمان دیر انزالی

دکتر روانشناس ایرانی درالمان

روانشناس ایرانی در کویت

روانشناس در انگلستان

روانشناس در دبی

روانشناس در استرالیا

روانشناس ایرانی در تورنتو

روانشناس در گرگان

روانشناس ایرانی در سوئد

روانشناس در غرب تهران

روانشناس در لس انجلس

بهترین روانشناس

دکتر روانشناس خوب

درود. شما دچار اضطراب هستید. باید ببینید چه اتفاق یا موضوعی…

درود. بله ولی هیچ کدام از روشها مورد تایید نمی باشند….

درود. شرایطی که توصسف کردید نشان می دهد اگر هم اختلال دوقطبی…

درود. اگر آگاهانه قصد کنید موسیقی گوش ندهید و نمی توانید بله…

خیر. آلت تناسلی در سن شما رشد بیشتری ندارد….

سلام آقای دکتر من ۱۹ سالمه سیستم بدنم ریخته بهم شب وقتی خیلی…

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

هفت
 × 
هفت
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

با اینکه هزاران کتاب روانشناسی و نظریه علمی و … برای شناخت شخصیت افراد منتشر شده، اما این واقعیت را باید قبول کنیم که بهترین قاضی و بهترین سنجش‌گر شخصیت، ندای قلب ماست…

به طرز عجیبی، شما میتوانید در کمتر از 10 ثانیه، در اولین ملاقات‌تان با هرکس، متوجه چند خصوصیت مهم شخصیتی‌اش بشوید… شاید ناعادلانه به نظر برسد؛ اما همینطور است. در اولین برخورد، شما به تقریبا 80% اصل شخصیت طرف مقابل پی می برید و این یعنی اینکه باید به غریزه تان اعتماد کنید.

غریزه‌ای با قدرت تشخیص فوق العاده قدرتمند در درون هریک از ما وجود دارد، که از طرزکار آن باخبر نیستیم (برای مثال مطلبِ «دروغ سنج درونی تان را روشن کنید» را که قبلا خواندید) اما کاملا متوجه علایم حسی آن هستیم.

در مورد این حس ها، روانشاسان زیادی تحقیق کردند و به نتایج جالب توجهی رسیدند.

برای مثال، گِوین دِبکر (Gavin de Becker) از معدود روانشناسانی است که با تحقیقات وسیع اش کتابی جاودانه در دنیای روانشناسی به نامِ هدیه ترس (The Gift of Fear) به رشته تحریر در آورد که در ان توضیح داد چطور احساس ترسِ شما، به طور غریزی میتواند از شما در برابر خطرات احتمالی محافظت کند.

غریزه های حسی از دیرباز درون ما نهادینه شده اند و یکی از دلایل بقای نسل انسان ها هم وجود غریزه ترس بوده است که هنوز هم وجود دارد اما کمتر از آن استفاده میکنیم.

اما در این میان، روانشناس و روزنامه نگار مشهوری به نام مالکوم گلدول (Malcolm Gladwell) از تاثیر برخورد اول و تمام حس ها و صحت آنها نسبت به طرف مقابل تحقیقاتی انجام داد و در کتابی به نام «در یک چشم به هم زدن» (Blink – The power of thinking without thinking) آنها را گردآوری کرد.

در این کتاب محبوب که از زمان انتشار تا به امروز جزو 10 کتاب پرفروش مجله نیویورک تایمز است؛
گلدول توضیح میدهد که هرآنچه را که ما در برخورد اول و در 8 ثانیه اول نسبت به طرف مقابل فکر میکنیم، احساس میکنیم و باور میکنیم، به احتمال 90% صحیح هستند و میتوانیم به آنها اعتماد کنیم.

در برخورد اول شما با هر شخصی که قبلا او را نمی شناختید، معمولا 8 مورد به عقیده مالکوم گلدول سریع تر و صحیح تر بروز میکنند و قابل اعتماد تر هستند؛ اگر در برخورد اول تان با شخصی، این 8 مورد را احساس کردید، مطمئن باشید احساس شما صحیح است و میتوانید به آن اعتماد کنید.

هرکدام از این 8 مورد، پس از تحقیق و پژوهش علمی بر روی 1000 دانشجو انجام شد و نتایج کاملا اثبات شده در کتاب در یک چشم به هم زدن نوشته شده است.

این 8 نشانه را به خاطر بسپارید و در اولین برخورد ابتدا به سراغ کشف این 8 نشانه در 8 ثانیه ابتدایی آشنایی تان بپردازید…

 

شاید باورِ آن کمی سخت باشد، اما مردم در 0.1 ثانیه اول آشنایی با شما میتوانند کاملا به قابل اعتماد یا غیرقابل اعتماد بودن شما پی ببرند.
این تحقیق را دانشجویان دانشگاه پرینستون انجام دادند؛

آنها به دو گروه از دانشجویان، چهره جذاب، رقابت جو، دوست داشتنی، خشن، قابل اعتماد نشان دادند.
اما به گروه اول فقط 2 ثانیه نمایش دادند به گروه دوم بیش از 5 دقیقه فرصت دادند تصمیم بگیرند.
در کمال ناباوری، هر دو گروه نرخ تشخیص چهره های قابل اعتماد با همدیگر برای هر دو گروه برابر بود.

 

در تحقیقات دیگر از دانشگاه پرینستون مشخص شد؛
مردم به افرادی که لباس های مارک دار می پوشند، معمولا پیشنهادهای ارزنده ای میدهند !
این یعنی افرادی که معمولا لباس هایی با مارک های معروف، خاص و گران قیمت به تن میکنند، در نظر دیگران، استانداردهای بالایی دارند.
برای همین منظور است که طرزلباس پوشیدن شما نسبت مستقیمی با میزان موفقیت شما دارد… از اینجا بیشتر بخوانید.

 

در سال 2007 تحقیق جالبی در دانشگاه لویالا مریمانت توسط پروفسور نورا مورفی انجام شد که نشان داد : اگر شما هنگام گفتگو به چشمان طرف مقابل نگاه کنید، در نظر طرف مقابل فرد باهوشی به نظر خواهید رسید. هنگام گفتگو همیشه سعی کنید به چشمان طرف مقابل نگاه کنید، نه به زمین و یا محیط اطراف.

 

تحقیقاتی در بریتانیا انجام شد که نشان داد، دختران و زنانی که خالکوبی دارند، معمولا در نظر مردم کمتر جذاب، قابل اعتماد و دارای ارزش های خاص هستند نسبت به زنان و دخترانی که فاقد خالکوبی بر روی بدن شان هستند.
این مورد در مورد مردان نیز صدق میکند.

اگر نسبت به بدن تان بی تفاوت باشید؛ چاق، خالکوبی کرده، نامرتب،اصلاح صورت و … از نظر مردم در همان 8 ثانیه اول برخورد فردی فاقد ارزش های خاصی به نظر میرسید که به آن پایبند هستید یا خیر !

مردم افراد کچل را مصمم میدانند !
تعجب کردید؟ خب، این تحقیقی است که دانشجویان دانشگاه هاروارد انجام دادند و نتیجه گرفتند :

مدیرانی که کچل هستند و یا موهای بسیار کوتاهی دارند، معمولا مصمم تر و قدرتمندتر از مدیرانی هستند که موهای بلند دارند. پس اگر موهای کم پشتی دارید از آن به عنوان یک مزیت نسبت به مدیران دیگر استفاده کنید !

 

اگر میخواهید موفق به نظر برسید، لباس های رسمی و دقیقا سایز خودتان بپوشید.
در تحقیقات دیگر تیم تحقیقاتی بریتانیایی مشخص شد که افراد دارای لباس های رسمی و منظم و کاملا فیت (سایز دقیق) از نظر مردم ،افرادی موفق به نظر میرسند و میتوان به آنها اعتماد کرد در کار.
یکی دیگر از مزیت های لباس های صحیح پوشیدن ! – از اینجا بیشتر بخوانید

 

نه فقط ترفیع، بلکه پتانسیل گرفتن حقوق و درآمد بیشتر حتی !
مردم در کمتر از 8 ثانیه (و نه بیشتر !) میتوانند تشخیص دهند آیا درآمدی که دارید، لیاقت شما هست یا نه؟
در سال 2011 یک تیم تحقیقاتی کانادایی؛ به تعدادی دانشجو 2 نوع عکس به صورت 2 گروه نشان داد.
عکس ها متعلق به بازیگران بودند؛ که به گروه اول عکسی با لباس رسمی و اداری و به گروه دوم بازیگران در لباس های غیررسمی و عادی بودند.

در کمال تعجب : گروه اول حقوق و درآمد هنرپیشه را به صورت میانگین بیشتر از گروه دوم تخمین زدند !
این یعنی یک خبر خوب !
اگر میخواهید سریع تر ترفیع بگیرید و یا افزایش حقوق داشته باشید؛ نسبت به کارمندان دیگر مرتب تر و رسمی تر لباس بپوشید.

 

مردم فقط از ظاهر شما نتیجه نمیگرند شما چه نوع شخصیتی دارد؛ از رفتار شما هم اطلاعاتی دریافت میشود.
در دانشگاه دورهام، تحقیقی انجام شد و به دانشجویان فیلمی از نحوه راه رفتن 26 دانشجو نشان دادند که بعضی از آنها

خیلی نرم راه میرفتند و عده ای دیگر قوی قدم بر می داشتند.
فقط چند قدم (کمتر از 10 قدم) کاملا نتیجه گیری را مشخص کرد…
دانشجویان افرادی که با نرم راه میرفتند را افرادی ماجراجو و جستجوگر تشخیص دادند و افرادی که خیلی محکم و دقیق قدم میزدند را افراد درونگرا تشخیص دادند.

در همین زمینه مطالب زیر را حتما بخوانید:

او بیژن است. بیژن همیشه لبخند میزند چون هیچ سودی در اخم کردن نمیبیند و عاشق مباحث و مطالب موفقیتی و انگیزشی است برای همین وبسایت سوخت جت را بهترین محل برای انتشار ایده هایش انتخاب کرده است.

مقاله قبلی

با چهار میثاق سرخپوستان تولتک زندگی تان را سرشار از فراوانی کنید (قسمت پنجم)چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

مقاله بعدی

تمرکز پویا – مهارتی مهم که تحت هر شرایطی شما را به هدف‌تان میرساند

چطور یک نقشه راه برای موفقیت در زندگی طراحی کنید؟

پیشنهاد اول را در مذاکره چه کسی و چطور باید بدهد؟ این تکنیک را باید یادبگیرید

سلام… مطلبتون خوب بود اما نه خیلی… بهتره به نحوه حرف زدن و اخلاق و کنش بپردازیم… وگرنه خیلیا خالکوبی دارن و یا لباس های خوبی به تن میکنن و… اما آدم قابل اعتماد و موجهی نیستن… بنظرم میشه مطلبتون بهتر از این باشه…البته اینم بگم که مرتب و منظم بودن وضع ظاهری مهمه اما نه به اندازه اخلاق!

مطالب خوبی
اما اعتماد داشتن نداشتن وغیره …
از کجا می آید؟ آیا همه انسانها این اعتماد را ندارند. که بعضی ها فکر میکنند که اعتماد ندارند این اشتباست میگن که مه اعتماد ندارم …
انسان فطرت، یا بگم ذاتا، کامل است. همه چیز دروجود انسان هست اما پی نمی برد.

مردم فقط از ظاهر ما نتیجه نمیگرند ما چه نوع شخصیتی دارد؛ از رفتار ما هم اطلاعاتی دریافت مکنند.
فرض کنیم مردم از ظاهر یا رفتار و ….. اطلاعاتی یا
نتیچه به دست آوردند. آیا به ما کدام تاثیر دارد؟
به نظر من هیچ تاثیر ندارد. چونکه اونها نظر خودشان را میگن، یا اینکه از برداشت شان میگن…
اگر شما یک لباس را به خود انتخاب میکنید از 20 نفر نظر بگیرید مثلا 10 نفر شان میگن لباس قشنگ نیست بهت نمیگه
10 نفر دیگر شان میگن که لباس خوب هست به به چقدر قشنگ برایت میزیبد.
پس ما در این حال گیج می مانیم گه گدامش را انتخاب کنیم. یعنی یک اختلال ذهنی به ما ایجاد میشود.
بهتر است که خودما به انتخاب خود انتخاب کنیم ………
قضیه اصلی این است که باید خود مان درونا خود را بپزیرم ، اول به خود بعدا به دیگران عشق بورزیم …
ممنون از شما

سلام روزتون پرحاصل
مطالبتون عالی و جذاب بود
تکنیک نگاه کردن به چشم طرف مقابل خیلی بنظرم مهمه چون احساس واقعی و درونی انسانها رو بیشتر از چشماشون میشه خوند بهتون پیشنهادمیکنم کتاب جذبه از برایان تریسی رو مطالعه کنین پشیمون نمیشین

ببخشید این کتاب را میشه از لینک دریافتش کرد چون من جایی هستم که دسترسی به کتابهای با ترجمه فارسی ندارم

خيلي عالي بود ممنون
يكي ديگ از فاكتور ها تو برخورد اول اينه ك خودت باشي و تظاهر ب چيزي ك نيستي نكني همش نگران اين نباشي ك واي الان راجع ب من چي فك ميكنه اگ خودتو باور داشته باشي و راحت و اسوده باشي همه چي حله

واقعا عالی بود
اعتماد به خودمان زمینه ساز موفقیت های خودمان میشود
باید اول خودمان را باور داشته باشیم تا بتوانیم دیگران رابشناسیم

سلام
مطلب خوب و ارزشمندی بود اما به نظر من، ما معمولا بر اساس پیشفرض هایمان آدم ها را قضاوت می کنیم یعنی مثلا وقتی با یک کارفرما کار می کنیم که شخصیت تندخو و خودخواهی دارد، فکر می کنیم تمام کارفرما ها همین گونه هستند و ناخودآگاه با دیدن هر کارفرمایی به یاد همان خصوصیات و شخصیت میوفتیم که این موضوع تامل برانگیز است.

سلام .روز بخیر
مطالب شما کاملا دقیق و جالب بود
اتفاقا چند وقت پیش یه مشکل حقوقی برام پیش اومده بود و یه خانم وکیل در اصفهان هستن که دقیقا همین طرز فکر شما را دارن و در همون لحظات اول قابل اعتماد و مصمم به نظر می یان و دقیقا انتظارات هر شخصی از وکیل دلسوز و کاربلد را براورده می کنن . جالبه که در کوتاهترین زمان پرونده من به بهترین نحو حل شد و من همیشه از سرکار خانم نسیم پرستگاری سپاسگزارم

درود بر شما خیلی خوب بود .واقعیت اینه که بیشتر این مطالب مثل اینکه من شخصا از قبل می دونستم ولی انگاری یک نفر باید اینها را به من یادآوری کنه ..دقیقا مثل موتوری که خاموشه و یکی باید اون موتور را روشن کنه تا راه بیفته.از توضیحات شما بسیار سپاسگزارم.

عاشقتم دیییییییووووووووونتم

سلام مطالبی که گذاشتین بسیار عالی و مفید بود برام. این اطلاعات به من میتونه در رابطه با صحبت کردن با ادمها یا شناخت انها بسیار کمکم کند.
باتشکر

عالی و دقیق بود
مرسی

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

هفت
 × 
هفت
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

۵ قانون مطلق موفقیت از آرنولد شوارتزنگر

شبیه‌سازی ذهنی – حقه‌ای جالب برای دفع ترس و آماده…

دانلود کتاب شش کلاه تفکر از ادوارد دوبونو – کتاب…

این پنج بهانه را کنار بگذارید و در هر جمعی راحت صحبت…

روشهای جدید دانشمندان برای نابود کردن استرس – بخش…

جهت دانلود گاهنامه راهنمای موفقیت لطفا نام و ایمیل خود را وارد نمایید.

یکی از مباحثی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و درباره آن بسیار صحبت می شود شخصیت شناسی و مدل های تشخیص شخصیت و الگوهای رفتاری افراد است.

مطمئناً شما هم عنوان دوره هایی را شنیده اید که می گویند، در کسری از ثانیه شخصیت فرد مقابلتان را بشناسید.

البته ما بر این عقیده هستیم که این موضوع تقریباً امکانپذیر نیست، بلکه برای شناخت یک فرد نیاز به زمان و ایجاد ارتباط است اما تکنیک ها و روش های شناخت شخصیت و الگوهای رفتاری می توانند به ما کمک کنند تا در ایجاد ارتباط با دیگران موثرتر باشیم و بتوانیم در زمان کوتاه تری افراد و الگوهای رفتاری آن ها را بشناسیم و بر اساس بهترین روش با آن ها ارتباط برقرار کنیم.چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

شناخت الگوهای رفتاری در موارد مختلف می تواند تاثیرگذار باشد، به عنوان مثال با شناخت این مدل ها می توان استخدام بهتری داشت و هر فردی را در کاری گمارد که با مدل رفتاری او سازگاری بیشتری دارد.

در این مطلب به صورت جزئی برخی از روش ها و متدهای شناخته شده را به شما معرفی می کنم.

 

مدل DISC (دیسک):

مدل دیسک یک مدل رفتاری است شناخته شده و معتبر است که کمک می کند تا الگوهای رفتاری افراد شناسایی شود. این مدل شامل چهار قسمت است. (آشنایی با مدل DISC)

Dominance تسلط

Influence تاثیرگذاری

Steadiness ثبات

Conscientiousness‫ وظیفه شناسی

شکل مدل دیسک را می توانید در زیر مشاهده نمایید.

ویژگی های مشترک گروه های D,I : فعال ، سریع العمل ، راسخ ، جسور ، برون گرا

ویژگی های مشترک گروه های S,I : مقبول ، مردم دار ، پذیرنده ، موافق

ویژگی های مشترک گروه های C ,S : متفکر ، میانه رو ، آرام ، مراقب ، درون گرا

ویژگی های مشترک گروه های D,C : پرسشگر ، منطق گرا ، شکاک ، چالش طلب ، وظیفه محور

بزودی در مطالب بعدی در خصوص این مدل برای شما توضیحات بیشتری خواهیم دارد.

 

مدل MBTI:

این مدل، مدلی است برای شناخت شخصیت افراد و ترجیحات و نحوه تصمیم گیری آن ها.

در این مدل 16 تیپ شخصیتی وجود دارد که با آزمون MBTI این تیپ ها شناسایی می شوند.

استفاده از این تست ها و شناخت شخصیت فردی می تواند به افراد کمک کند علاوه بر شناخت خود، بتوانند در جامعه هم ارتباط بهتری ایجاد کنند.

چهار دسته بندی که در MBTI وجود دارد:

• E/I : فرد انرژی خود را از کجا دریافت می کند؟ (درونگرا – برونگرا)

• N/S : نوع اطلاعاتی که فرد بیشتر متوجه می شود چیست؟ (حسی – شهودی یا شمّی)

• T/F : فرد چگونه تصمیم می گیرد؟ (احساسی – فکری)

• J/P : فرد چه روشی را برای سازماندهی زندگی خود ترجیح می دهد؟ (ملاحظه کننده یا منعطف – داوری کننده یا با ساختار)

 

مدل آناگرام:

آناگرام نیز یک مدل شخصیت شناسی است که در آن انسان ها به 9 نوع شخصیت تقسیم می شوند:

البته مدل ها و تست های مختلفی در حوزه شخصیت شناسی و الگوهای رفتاری وجود دارد که به مرور آن ها را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

 

چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

لیست دوره های مجازی در حوزه های مختلف کسب و کار و موفقیت فردی.

راهنمایی برای استفاده بهتر از آموزشها و اطلاعات عضویت در باشگاه مشتریان ایران آکادمی.

دوره هایی که مایل هستید در ایران آکادمی برگزار شود را به ما بگویید.

در ایران آکادمی به رایگان عضو شوید و از دوره های رایگان استفاده کنید.

جهت شرکت در دوره  رایگان  7 اصل مدیریت مطلوب کسب و کار لطفا نام و ایمیل خود را وارد نمایید

اگر در حوزه خاصی تخصص دارید، محتوای آموزشی تهیه کنید و با ارائه آن در ایران آکادمی درآمد کسب نمایید.برای مشاهده جزئیات بر روی باکس زیر کلیک نمایید.

درخواست تدریس در ایران آکادمی

ایران آکادمی بستری مجازی است برای یادگیری و یاد دادن.در ایران آکادمی آموزش های مجازی و کاربردی در حوزه های مختلف کسب و کار و بهبود مهارت های فردی تهیه شده است تا علاقه مندان به یادگیری بتوانند به ساده ترین شکل ممکن به آموزش های کاربردی دسترسی داشته باشند.025-37713662ایران آکادمی را در شبکه های مجازی دنبال کنید:

Copyright © 2011 – 2017 Iran-Academy.org



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چگونه به شخصیت دیگران پی ببریم ؟ اگر اهل شبکه های اجتماعی باشید، شاید روزانه با تعداد زیادی از این نوع پیغام ها مواجه می شوید که شما را به شناخت شخصیت خود و دیگران، از روی موارد متفاوتی دعوت می کنند با عناوینی از این دست که:

و انواع دیگر روش ها که شاید هنگام خواندن عنوان آنها بسیار متعجب شوید که واقعاً چه ارتباطی مثلاً بین نوع غذای مورد علاقه و شخصیت شما وجود دارد.چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

 

 

تعجبتان هم بی مورد نیست.

 

با توجه به علاقه روزافزون انسان ها برای شناخت خصوصیات خود و از آن مهم تر شناخت افرادی که با آنها در ارتباطند یا قرار در آینده با آنها در ارتباط باشند، استفاده از روش هایی برای دستیابی به شناخت، بسیار فراوان شده است و بنابر افزایش علاقه افراد، تعداد و تنوع این روش ها نیز بسیارند.

 

دلایل مختلفی را می توان برشمرد، اما شاید چند دلیل مهم آن این باشد که:

و موارد دیگری که می شود به آنها اشاره نمود…

 

با توجه به اینکه افرادی که از این آزمون ها استفاده می کنند به دنبال راه حل هایی برای تغییرات مثبت در خود و یا ارتباط با دیگران، راه اندازی کسب و کار و شغل متناسب، درک همسر و فرزندان، تصمیم گیری در شرایط خاص و … هستند، صحت و درستی آزمون های شخصیت شناسی بسیار مهم است.

برای بررسی درستی این آزمون ها باید پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت و هرکدام از این روش ها را بررسی نمود تا بتوانیم به این شبه آزمون ها اعتماد کنیم و جواب آن را ارزشمند بدانیم.

اما پیشنهاد می کنم به جای اینکه وقت خود را صرف تعیین صحت و درستی این شبه آزمون ها کنیم، بهتر است از روش و آزمون معتبری برای کشف خصوصیات شخصیتی خود استفاده کنیم.

کشف تیپ شخصیتی به کمک ابزار میرز- بریگز، که به اختصار MBTI می نامیم، راه بسیار مناسب و ساده ای است تا ما بتوانیم در  ابتدا تیپ شخصیتی خود را کشف کنیم و پس از آن بتوانیم دیگران را نیز بهتر بشناسیم تا ارتباط موثری با  آنها داشته باشیم.

 

 

در ابتدا این روش توسط تحقیقات روانشناس مشهور سوئیسی، کارل گوستاوو یونگ شکل گرفت و نتیجه این تحقیقات به دست مادر و دختر آمریکایی به نامهای کاترین بریگرز و ایزابل میرز رسید و آنها با امتحان کردن روش های ارائه شده بر روی دوستان و آشنایان، توانستند روشی منسجم را طراحی کنند که امروزه به پاس زحمات آنها نام این روش از نام آنها گرفته شده است.

MBTI: Myers–Briggs Type Indicator

 

 

این روش با بیان چهار سوال اساسی و پاسخ به این سوالات، تیپ شخصیتی افراد را کشف و خصوصیات آن ها را با جزئیات بسیار مشخص می کند.

این سوالات در مورد نحوه دریافت انرژی، نحوه دریافت اطلاعات، چگونگی تصمیم گیری و سبک زندگی است، که مهم ترین نکات ابعاد شخصیت هر فرد را کشف و در آخر از کنار هم قرار دادن آنها، تیپ شخصیتی او را مشخص می کند.

پیشنهاد می کنم در گام اول و در همین مقاله، به کشف نحوه دریافت انرژیمان بپردازیم.

 

برای کشف نحوه دریافت انرژی از مثالی ملموس استفاده می کنیم. اگر در درون ما باتری وجود داشته باشد، ما برای شارژ این باتری ( که همان انرژی روحی می باشد) یکی از این دو روش را ترجیح می دهیم.

عده ای این باتری را به میان افراد دیگر برده و از هم صحبتی با دیگران و حضور در جمع آنها احساس شادی می کنند و به مرور که در این محیط قرار دارند، باتری درونی آنها شارژ می شود و انرژی مورد نیازشان را از جمع و محیط پیرامونشان و در اصل از دنیای بیرونی می گیرند.

به این دسته از افراد برون گرا گفته می شود.

اما دسته دیگری از افراد زمانی که نیاز به شارژ باتری درونیاشان دارند، سعی می کنند تا در محیطی خلوت و به دور از سایرین و در تنهایی خود، شروع به شارژ این باتری نمایند و انرژی مورد نیاز را از خود و دنیای درونیشان می گیرند.

این خلوت و تنهایی ممکن است به شکل مطالعه، گوش دادن به یک موسیقی و … انجام گیرد. این افراد حتی اگر مجبور باشند در جمعی حضور داشته باشند به دنبال فرصتهایی هستند که بتوانند در تنهایی باتری درونیشان را شارژ و مجدد به میان سایرین بازگردند.

به افرادی که انرژی را از خود، در تنهایی و از درونشان می گیرند، درونگرا می گویند.

 

 

لازم است در این جا یک نکته را یادآوری کنم.

چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم

درونگرایی با خجالتی بودن متفاوت است. درونگرایی یک ترجیح است و افراد درونگرا از اینکه زمانی را در تنهایی و با خود سر کنند لذت می برند اما خجولی به طرز فکر ما نسبت به قضاوت سایرین در مورد ما برمی گردد که یک نقص است که باید برطرف شود.

حال اگر شما برای شارژ و دریافت انرژی به میان سایرین و محیط پیرامون خود می روید، برونگرا هستید و اگر برای دریافت انرژی، تنهایی را ترجیح می دهید یک درونگرا می باشید.

هر دوی این ترجیحات (درونگرایی و برونگرایی ) با ارزش هستند، فقط سبک و ترجیح هرکس با دیگری متفاوت است که این اختلاف در  نحوه دریافت انرژی را شامل می شود.

 

وجه تمایز روش MBTI (شخصیت شناسی) نسبت به روشهای دیگر این است که جزئیات شخصیت را بطور کامل مطرح نموده و  پس از آن به بیان نقاط ضعف و قوت هر تیپ شخصیتی می پردازد که سبب می شود این روش بسیار کاربردی و قابل استفاده باشد.

از دیگر نقاط قوت این روش این است که، بعد از پاسخ به آزمون و مشخص شدن تیپ شخصیتی، روش MBTI (شخصیت شناسی) اصراری به آن پاسخ ندارد و فقط آن پاسخ را به عنوان پیشنهاد مطرح می کند و فردی که آزمون را انجام داده است می تواند باا خواندن شرح تیپ شخصیتی به دست آمده، متوجه بشود که آیا پاسخ آزمون با خصوصیات او همخوانی دارد یا خیر.

 

 

اگر شرح تیپ شخصیتی همخوانی داشته باشد،‌ فرد آزمون را به درستی پاسخ داده است، اما اگر پاسخ آزمون دور از خصوصیات فرد باشد، می توان با کمک مربی MBTI (شخصیت شناسی) به تحلیل آن پرداخت تا به تیپ شخصیتی درست و مورد تایید برسیم.

 

در هنگام آزمون همه گزینه ها را با دقت بخوانید و گزینه و عبارتی که شما و خصوصیات شخصیتی شما را بهتر توصیف می کند، انتخاب نمایید.

اگر در انتخاب گزینه و عبارتی مطمئن نیستید، از مربی MBTI (شخصیت شناسی) خود بخواهید تا آن عبارت را برای شما توصیف کند تا بتوانید بهترین پاسخ را انتخاب نمایید.

در پاسخ به کلیه آزمون های روانشناسی سعی کنید اولین پاسخی که به ذهنتان می رسد را انتخاب نمایید، زیرا معمولاً اولین پاسخی که بدون فکر کردن به ذهن می رسد، بهتر خصوصیات شخصیتی ما را بیان می کند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که در آزمون های MBTI (شخصیت شناسی)، کلیه پاسخ ها و گزینه ها صحیح می باشند و ما گزینه غلط یا اشتباه نداریم، شما باید از بین گزینه های صحیح، گزینه ای که رفتار و خصوصیات اخلاقی و شخصیتتان را بهتر توصیف نموده است، انتخاب نمایید و به عبارت دیگر به دنبال ترجیحات خود بین گزینه ها باشید.

 

بر اساس رای 312 نفر از بازدیدکنندگان

69 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

ندا سعادتی

ندا سعادتی هستم، Coach، مربی و مدرس سخنرانی و مدرس فن بیان کودک و نوجوان و عضوی از مجموعه بیشتر از یکنفر…

ندا سعادتی هستم، Coach، مربی و مدرس سخنرانی و مدرس فن بیان کودک و نوجوان و عضوی از مجموعه بیشتر از یکنفر…

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

فیلم وبینار شکستن قفل های زود باوری: چطور سواد رسانه‌ای خودمان را افزایش دهیم؟

صد و هفتمین دوره آنلاین جامع فن بیان و سخنرانی

چهاردهمین دوره جامع آنلاین فن بیان نوجوانان

سی و سومین دوره آنلاین تندخوانی و تقویت ذهن +1

چراغ جادوی بازی ها: استانداردهای لازم در بازی کردن با کودک

روش های پاسخ گویی به سوالات مخاطبان در سخنرانی ویژه سخنرانان

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم
چگونه شخصیت یک فرد را بشناسیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *