چگونه شکست را فراموش کنیم

 
helpkade
چگونه شکست را فراموش کنیم
چگونه شکست را فراموش کنیم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

فراموش کردن عشق از دست رفته چطور باید باشد؟ این سؤالی است که اکثر افرادی که رابطه‌شان به پایان رسیده از مشاوران می‌پرسند. اما جواب درست چیست؟ آیا راه‌حل‌های علمی و منطقی برای این قضیه وجود دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با وجود شکست و بحران‌هایی که در رابطه عاشقانه تجربه کرده‌اید، بتوانید دوباره زندگی را از سر بگیرید و به عملکرد سابق خود بازگردید. پس برای دریافت سؤال‌های خود تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

شكست عشقی نوعی هیجان شدید است كه در صورتی كه درمان نشود می‌تواند به اختلالات روحی مزمنی بیانجامد. درمان شكست عشقی به معنای فراموش كردن آن نیست بلكه به معنای پذیرش موقعیت و بررسی موضوع به صورتی واقع بینانه و در فضای غیر احساسی است. در برخورد با شكست عشقی فرد انرژی روانی بسیاری كه برای ابراز عشق به زوج مورد نظر خود ذخیره كرده است را در خود نگه می‌دارد و به‌صورت اندوه و افسردگی شدید نشان می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله شکست عشقی مراجعه کنید. 

برای اینکه بتوانید از این فضا خارج شوید لازم است که به خود زمان بدهید و در مسیر پذیرش مشکل پیش آمده پیش بروید. توجه کنید که هرچقدر تلاش کنید از چیزهایی که یادآور معشوق است دوری کنید پذیرفتن این مسئله برای شما دشوارتر خواهد شد. در نتیجه تلاش کنید با این موضوع مواجه شوید و احساساتتان را سرکوب نکنید. 

البته این امر همیشه آسان نیست. برای مثال ممکن است احساس وابستگی شدید به شریک قبلی باعث شود که شما دائماً دستخوش هیجانات گوناگونی نظیر خشم، غم و اضطراب شوید. در این موقعیت رسیدن به پذیرش و حل منطقی اوضاع بسیار دشوار خواهد شد. به همین دلیل در این شرایط به شخصی نیاز دارید که با نگاهی عاری از قضاوت بتواند به شما کمک کند هیجاناتتان را مدیریت کنید و خودتان را برای فردای پیش رو آماده کنید. روانشناسان با برگزاری جلسات روان درمانی در این زمینه می‌توانند به شما کمک بسیاری نمایند. چگونه شکست را فراموش کنیم

برای آگاهی بیشتر از جلسات روان درمانی کلیک کنید.

 

اکثر افراد پس از گذشت مدت زمانی در حدود 6 ماه پس از جدایی از شریک عاطفی خود کم کم به روال عادی زندگی برمی‌گردند. اما برخی دیگر هم چنان اندوه شدیدی را در خورد احساس می‌کنند و بیشتر زمان روزشان صرف مرور خاطرات خوشایند گذشته می‌شود. در این شرایط است که افراد از خود می‌پرسند چرا نمی‌توانم این مسئله را فراموش کنم و به زندگی برگردم. 

جواب این سؤال این است که میزان آسیب‌پذیری و ظرفیت روانی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر کسانی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند در مواجهه به شکست عشقی ممکن است دچار مشکلات روحی دیگری شوند که آن‌ها را دائماً در معرض نشخوار فکری در مورد آینده قرار دهد. به همین خاطر اگر پس از تجربه شکست در رابطه عاطفی هیجانات بسیار شدیدی را تجربه می‌کنید و یا برای مدتی طولانی درگیر این موضوع هستید، بسیار ضروری است که برای درمان اقدام کنید تا هرچه زودتر سلامت روان خود را بازیابید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می‌کنیم مقاله ما با عنوان  درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن  را مطالعه نمایید.

 

درمان شكست عشقی و کلاً هر ضایعه عاطفی مانند مرگ عزیزان، اصولاً دارای ماهیت بلند مدت است. در این روش اساس كار بر عبور طبیعی انرژی هنگفت عاطفی ذخیره شده در فرد به‌صورت پایدار است.  رسیدن به توازن در احساسات و هیجانات به سرعت انجام نمی‌شود. به همین دلیل امكان درمان كوتاه مدت اصولاً دور از انتظار است. پس چگونه شکست عشقی را فراموش کنیم و از یاد ببریم؟ یکی از راه‌های پیش روی شما این است که جلسات درمانی خود را با روانشناس زودتر آغاز کنید و به طور منظمی به آن‌ها بپردازید. 

هدف مشاور، راهنمایی فرد به سمت رسیدن به یک ادراک مناسب از زندگی است؛ به گونه‌ای كه بتواند شكست را به عنوان بخشی از حیات خود قبول كند و از آن برای افزایش ظرفیت روانی خود و انجام یک انتخاب بهتر كمک بگیرد. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

در اینجا چند اصل برای درمان و فراموش کردن تدریجی شکست عشقی را به شرح زیر معرفی می‌کنیم:- از سركوب عواطف و احساسات خود در مواجه با شكست عشقی خودداری كنید.- شكست عشقی را به عنوان یك تجربه سخت قلمداد كرده و از آن برای انتخاب بهتر در آینده استفاده كنید.- بیاموزید كه رنج‌ها شما را برای زندگی بهتر آماده و قوی می‌کند.- فردی را كه شما را ترك گفته ببخشید و برای او هم به عنوان یك انسان شادی طلب كنید.- برای آنكه شما را ترك گفته نیز حق انتخاب قائل شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان شکست عشقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید. 

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

شاید شما هم طعم شکست عشقی را چشیده باشید. وقتی که شیفته‌ی کسی هستید و به هر دلیلی رابطه‌تان باید به پایان برسد. در هر صورت باید واقعیت را بپذیرید و با آن کنار بیایید. با یوکن همراه باشید تا به شما کمک کنیم با وجود شکست عشقی دوام بیاورید.

وقتی به این نتیجه می‌رسید آینده‌ی درخشانی در انتظارتان نیست، باید به رابطه‌ی عاطفی‌تان پایان دهید. زیرا حفظ خاطرات و احساسات، نداشتن اعتماد به نفس کافی، غم و غصه باعث می‌شود حال خوبی نداشته باشید و نتوانید رابطه‌ای را با فرد دیگری که تفاهم و سازگاری بیشتری با شما دارد، آغاز کنید. اما قبل از اینکه خودتان را به خاطر فراموش نکردن رابطه‌ی عاشقانه‌ای که چند ماه یا حتی چند سال پیش به پایان رسیده، ملامت کنید، باید بدانید شما تنها کسی نیستید که نمی‌داند چطور باید شکست عشقی را فراموش کند.

خیلی‌ها وارد رابطه‌ای می‌شوند که شانس زیادی برای دوام و ماندگاری آنها وجود ندارد. اکنون قصد داریم تکنیک‌ها و توصیه‌هایی را ارائه دهیم که با استفاده از آنها می‌توانید به سرعت عشق‌تان را فراموش کنید و با شکست عشقی خود کنار بیایید.

نیاز نیست همانند انسان‌های قوی وانمود کنید و بگویید اجازه نمی‌دهید احساسات کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرد. چراکه هرچه بیشتر احساسات خود را انکار کنید، کمتر از آنها رها می‌شوید. راه بهتر و عاقلانه‌تر این است که درمورد احساساتِ در حال تغییرتان صداقت داشته باشید و احساسات درونی‌تان را بروز دهید. یک راه فوق‌العاده برای پذیرش شکست عشقی این است که دل شکستگی خود را بپذیرید و گریه کنید تا قلب‌تان تسکین یابد و بهتر بتوانید شکست عشقی خود را فراموش کنید.

چگونه شکست را فراموش کنیم

شاید چند ماهی با عشق‌تان خداحافظی کرده‌اید و با این شکست کنار آمده‌اید. اکنون هیچ احساس ناراحتی ندارید و درمورد عشق گذشته‌تان احساس غم و اندوه نمی‌کنید. اما به یک‌باره به صفحه‌ی اجتماعی او می‌روید و تمام خاطرات در ذهن‌تان تداعی می‌شود. همین نگاه گذرا به حساب کاربری او آتش عشق را در وجودتان شعله‌ور می‌کند.

با دیدن صفحه‌ی اجتماعی او احساس غم و ناراحتی می‌کنید و با خود می‌گویید چقدر خوب توانسته با این مساله کنار بیاید یا عشق دیگری پیدا کرده است. ممکن است فرضیه شما درست باشد، اما باز هم به چیزهایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید اعتماد نکنید. خصوصا این مساله نباید هیچ اهمیتی برای شما داشته باشد. شما وقتی می‌توانید شکست عشقی‌تان را بپذیرید و برای همیشه با این رابطه خداحافظی کنید که تمام راه‌های ارتباطی‌تان را قطع کنید.

شبکه‌های اجتماعی پذیرفتن شکست عشقی را بسیار سخت کرده‌اند. تی اونی کولمن (روان‌درمانگر و متخصص روابط) می‌گوید: 

حذف کردن عشق قبلی‌تان از لیست دوستان، حداقل تا زمانی است که او را فراموش کرده یا به این درک رسیده‌اید که صفحه‌ی اجتماعی او را دنبال نکنید. حتی باید مراقب صفحات اجتماعی دوستان مشترک‌تان هم باشید. زیرا ممکن است در این صفحات تصاویری از عشق قبلی‌تان را ببینید، با نظرات او مواجه شوید یا حتی از رابطه‌ی عاشقانه‌ی جدیدش مطلع شوید.

گاهی به این دلیل نمی‌توانید عشق قبلی‌تان را فراموش کنید که او هنوز هم بهترین دوست شماست یا هنوز به فکرش هستید. نیازی نیست همچنان با او دوست بمانید و برایش وقت بگذارید. مثلا وقتی برنامه‌ی موردعلاقه‌اش پخش می‌شود، برایش پیامک نزنید. بهترین و بی‌خطرترین راه برای پذیرفتن شکست عشقی و فراموش کردن فرد موردنظر این است که مرزهای مشخصی برای ارتباط با او داشته باشید. ایجاد فاصله‌ی آگاهانه بین شما، کنار آمدن با شکست عشقی و فراموش کردن عشق قبلی‌تان را آسان‌تر می‌کند.

برای اینکه بهتر عشق گذشته‌تان را فراموش کنید، تمام چیزهایی که او را یادتان می‌اندازد، دور بریزید. تمام هدیه‌ها و عکس‌هایی که در اتاق‌تان هست را دور بریزید. از او نخواهید وسایل‌تان را به شما برگرداند و اصلا لباس‌ها و وسایلش را در خانه نگه ندارید. گریه کنید تا احساسات‌تان بیرون ریخته شود و بدون وجود هر چیزی که شما را به یاد او می‌اندازد، از نو شروع کنید. تمام یادگاری‌های کوچک، نامه‌ها، کارت‌پستال‌ها و لباس‌هایی که برای اوست، باید دور از چشم‌تان باشد و تا جای ممکن دور ریخته شود. کولمن معتقد است:

تمام این وسایل یادگاری‌هایی است که احساسات و خاطراتی را در ذهن‌تان تداعی می‌کند و در نهایت منجر به عقده‌های روحی می‌شود.

یکی از کارهایی که باید برای فراموش کردن شکست عشقی‌تان انجام دهید، پذیرفتن این تصمیم است. تفاوتی ندارد که جدایی تصمیم شما بوده یا او، در هر صورت نباید تصمیمی را که گرفته شده، تجزیه و تحلیل کنید. هیچ نیازی نیست که رابطه‌تان را از اول ارزیابی کنید و فکرتان را مشغول کارهایی کنید که باید انجام می‌دادید. پس اصلا به دنبال علت جدایی نباشید و سعی کنید به جای افسوس خوردن، تصمیم جدایی را بپذیرید و با آن کنار بیایید.

این که تمام روز روی تخت دراز بکشید، تنها باعث می‌شود به یاد عشق گذشته‌تان بیفتید و از خود بیزار شوید. اگر کیسه بوکس در خانه دارید، حتما از آن استفاده کنید. نباید بگذارید جدایی، توجیهی برای تنبلی و سستی‌تان باشد. با انجام فعالیت‌های فیزیکی، افکار منفی و ناامیدکننده را از خود دور کنید. برای مثال: در باشگاه ثبت نام کنید، در یک تیم ورزشی عضو شوید یا در پارک نزدیک خانه‌تان والیبال یا فوتبال بازی کنید. پیاده‌روی هم به بهبود وضعیت جسمی و روحی‌تان کمک می‌کند. اگر فکرتان خسته است، بیرون بروید و هوای تازه را استشمام کنید.

حالا که تنها هستید و وقت بیشتری دارید، از زمان و آزادی خود استفاده کنید. از وقتی با شریک عاطفی‌تان بوده‌اید، چه چیزهایی را از دست داده‌اید؟ اکنون با دوستان‌تان قرار بگذارید و با هم خوش باشید. در کلاس‌های مختلف ثبت نام کنید، زمان بیشتری را به خانواده‌تان اختصاص دهید و از انجام کارهایی که قبلا فرصتی برای آنها نداشتید، لذت ببرید. از راهکارهای فوق‌العاده برای فراموش کردن شکست عشقی این است که در حوزه‌های مختلف زندگی به دنبال شادی و خوشبختی باشید. به آینده‌تان نگاه تازه‌ای کنید. به زندگی‌تان سروسامان دهید. خودتان را در بین علاقه‌مندی‌هایتان رها کنید. به رویاها و کارهایی که همیشه آرزوی انجام‌شان را داشتید فکر کنید و به دنبال آنها بروید.

شاید مرور کردن اشتباهات و خطاهای عشق قبلی‌تان، خیلی خوشایند نباشد، اما اگر می‌خواهید زودتر با شکست عشقی‌تان کنار بیایید، حتما این تکنیک را هم پیاده کنید. وقتی خاطرات را به یاد می‌آورید، همه‌چیز برایتان گنگ می‌شود. زمانی که احساساتی می‌شوید و به عشق گذشته‌تان به صورت رویایی نگاه می‌کنید، خیلی از خاطرات مهم را نادیده می‌گیرید. اما اگر لیستی از حقایق را روی کاغذ بیاورید، تمام حرف‌هایی که زده یا رفتارهایی که با شما داشته است، در نهایت به این نتیجه می‌رسید که چرا باید در مورد کسی که رفتارهای بدی با من داشته این طور احساساتی فکر کنم؟

مجسم کردن رابطه‌ی شکست خورده، راهکاری برای فراموش کردن آن است. تمرین تجسم یا آویزان کردن تصاویر باعث ایجاد انگیزه برای تغییر می‌شود. حتی می‌توانید تابوتی را در ذهن‌تان تجسم کنید که درون قبری گذاشته می‌شود و به خودتان بگویید که عشق قبلی‌تان را درون آن تابوت قرار داده‌اید. راهکار دیگر این است که تصویر یک اسکلت را کنار میزکار یا تخت خواب‌تان قرار دهید. این نوع تجسم کردن رابطه‌‌ی مرده به شما کمک می‌کند برای تغییر آماده شوید و انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه‌ی زندگی داشته باشید.

با وقت‌گذرانی با دوستان و وارد شدن به جمع‌های دوستانه بهتر می‌توانید شکست عشقی‌تان را فراموش کنید. پس با دوستان‌تان تماس بگیرید و برنامه‌ی تفریحی ترتیب دهید. حتی اگر دلتان نمی‌خواهد بیرون بروید باز هم با آنها در تماس باشید. با این کار فرصتی به دست می‌آورید که با دوستان صمیمی‌تان وقت بگذرانید، شاد باشید و به این احساس برسید که همه چیز عادی و طبیعی شده است. وقتی خاطرات گذشته در ذهن‌تان تداعی می‌شود و حال خیلی بدی دارید، دوستان صمیمی‌تان می‌توانند به شما کمک کنند و حامی‌تان باشند. می‌توانید درباره‌ی رابطه قبلی و جدایی‌تان با آنها صحبت کنید و از راهنمایی‌هایشان بهره ببرید. براون می‌گوید:

از دوستان‌تان بخواهید شما را تشویق کنند تا بتوانید زخم‌هایتان را التیام دهید و برای شروع دوباره زندگی آماده شوید.

وقتی فکرهای منفی به سراغ‌تان می‌آید و حال خیلی بدی دارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برای بهبود سلامت جسم و روح خود تلاش کنید. برنامه غذایی جدیدی را شروع کنید تا به احساس بهتری درمورد وضعیت سلامتی‌تان دست یابید. در کلاس‌های جدیدی در دانشگاه شرکت کنید تا با افراد بیشتری آشنا شوید و دیدتان گسترده‌تر شود. به مسافرت بروید. کارهایی انجام دهید که باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید. فعال بودن، به شما کمک می‌کند به عزت‌نفس و اعتماد به نفس بیشتری دست یابید. وقتی چشم‌انداز جدیدی از زندگی داشته باشید، بهتر می‌توانید گذشته را فراموش کنید و ادامه‌ی حرکت برایتان آسان‌تر خواهد شد.

ضرب‌المثل معروفی می‌گوید: «وقتی دری بسته می‌شود، در دیگری باز می‌شود.» شاید این نوع جملات خیلی التیام‌بخش نباشد، اما می‌تواند مفید باشد. وقتی از ارتباط با فردی دست کشیده‌اید، شاید دیگری که حتی ممکن است برایتان مناسب‌تر از قبلی باشد، در اطراف‌تان باشد. حتما با خود فکر می‌کنید عشق قبلی‌تان فوق‌العاده بود، اما به این فکر کنید شاید کسی وارد زندگی‌تان شود که از او هم بهتر باشد. پس به جای اینکه افسوس گذشته را بخورید، زمانی را صرف رویاپردازی در مورد آنچه پیش رویتان قرار دارد، کنید.

درست است، فراموش کردن عشق قبلی، خیلی آسان نیست. فراموش کردن گذشته بدین معناست که قلب‌تان را به روی فرد جدیدی باز کنید. پس در هر فرصتی، منتظر پیدا کردن عشق جدیدی باشید. حرکت به سوی جلو و پیش‌بینی آینده باعث می‌شود دست از افسوس خوردن بکشید و گذشته را فراموش کنید. رابطه عاشقانه جدید می‌تواند در هر زمانی و هر جایی به سراغ‌تان بیاید. پس برای مواجهه با آن آماده باشید و گذشته را رها کنید تا فرصت‌های بهتر را دریابید.

این نکته بسیار مهم و در عین حال ساده است. دکتر گری براون، متخصص حوزه روابط عاطفی می‌گوید:

بهترین راه برای فراموش کردن عشق قبلی این است که تمام راه‌های ارتباطی، از جمله ملاقات‌های شخصی را قطع کنید.

پس به فکر بحث و مشاجره با عشق قبلی‌تان نباشید. اگر هنوز هم او را در کافی‌شاپ، دانشگاه یا باشگاه ورزشی می‌بینید، شاید بهتر باشد برنامه‌تان را تغییر دهید تا دور از چشم‌تان باشد.

وقتی عشق قبلی‌تان را برای همیشه فراموش کنید و از غصه خوردن برای ترک کردن او دست بکشید، زندگی برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد شد. دکتر گری براون می‌گوید:

هرچقدر جزئیات بیشتری را در ذهن‌تان مرور کنید، احتمال اینکه به رویاهایتان جان ببخشید بیشتر خواهد بود.

اگر برایتان ممکن است، تابلوی آرزوهایتان را به دیوار اتاق‌تان بزنید و روی آن تصاویر و نوشته‌هایی قرار دهید که رویاها و آرزوهایتان را توصیف می‌کند.

برای تماس نگرفتن‌تان قانون وضع کنید و تا وقتی که همه‌‌چیز را فراموش کردید و پذیرفتید رابطه‌تان تمام شده است، به این قانون پایبند باشید. کولمن می‌گوید:

تا وقتی پیش خود فکر می‌کنید که شاید عشق قبلی‌تان (همسر سابق‌تان) هنوز نسبت به شما احساسی دارد، نگران این است که چه کاری می‌کنید یا حتی می‌خواهد بداند زندگی‌تان چه وضعیتی دارد، هرگز نمی‌توانید شرایط را تغییر دهید و از فکر کردن به او دست بکشید.

آمیکا گربر، متخصص روابط عاطفی، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت TruthFinder گفت:

وقتی جدایی سختی پیش‌رو دارید، فکر می‌کنید به هر جایی که وارد می‌شوید، یادآوری رابطه‌ای است که از دست داده‌اید.

او در ادامه می‌گوید:

بهترین راه‌حل برای ترک یک عادت بد (پذیرش شرایط جدید) این است که شرایط متفاوتی را تجربه کنید. برای مثال، به سفری که همیشه آرزویش را داشتید بروید. با دوستان صمیمی‌تان همراه شوید یا به تنهایی سفر کنید. هیچ‌چیز بهتر و آزادتر از سفر تنهایی نیست. زیرا این ذهنیت را در شما بوجود می‌آورد که مجرد بودن چه حس خوبی دارد.

گربر می‌گوید اگر با همسر سابق‌تان در یک خانه زندگی می‌کردید، هر چیزی در خانه می‌تواند شما را به یاد او بیندازد و خاطرات‌تان را زنده کند.چگونه شکست را فراموش کنیم

اگر زمان قرارداد خانه فرا رسیده است، به فکر نقل مکان به شهر یا محله‌ی دیگری باشید تا بتوانید زندگی جدیدی را شروع کنید. یا حداقل به فکر تغییر دکوراسیون و لوازم منزل باشید تا زندگی‌تان رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد.

صحبت کردن با فردی متخصص می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. براون می‌گوید، اگر مدت زیادی از جدایی‌تان سپری می‌شود اما هنوز هم به او فکر می‌کنید به‌طوری‌که حضور موثری در جامعه، خانواده، محل کار و دانشگاه ندارید، شاید بهتر باشد به سراغ فردی متخصص بروید و با او صحبت کنید. کمک گرفتن از مشاوره بسیار مفید است. تنها چیزی که مهم است این است که از وابستگی و فکر کردن به شریک عاطفی قبلی‌تان دست بکشید.

شاید با شکست عشقی، فکر کنید دنیا به آخر رسیده و دیگر نمی‌توانید عشق سابق‌‌تان را فراموش کنید، اما در اشتباه هستید. گربر پیشنهاد می‌کند لیستی از تمام کارهایی که دوست دارید انجام دهید و باعث آرامش‌تان می‌شود تهیه کنید و تمام آنها را انجام دهید. او می‌گوید:

خیلی از افراد چند بار ازدواج می‌کنند، روابط عاطفی زیادی را تجربه می‌کنند و بارها عاشق می‌شوند. پس تمام کردن یک رابطه‌ی عاطفی به معنای آن نیست که دنیا به پایان رسیده است.

 

منبع: thisisinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

شکست عشقی یکی از رخدادهای ناگواری است که در زندگی بیش‌تر ما پیش آمده است. با پایان یک رابطه و جدایی فرد روزهای سختی را سپری می‌کند و احساس ناامیدی و شکست او را رها نمی‌کند. بروز این احساسات و حالت‌های افسردگی طبیعی است و ممکن است چند ماه هم دنباله داشته باشد اما اگر فرد نتواند خودش را با شرایط تازه سازگار کند و از حالت ناامیدی و افسردگی بیرون بیاید دچار اختلالات روان‌شناختی به ویژه افسردگی می‌شود. من در این نوشته چند راهکار برای برون‌رفت از شرایط شکست عشقی پیشنهاد خواهم کرد.

شکست عشقی بر روی رفتار و فرآیندهای روانی ما تاثیر منفی می‌گذارد پس برای برون‌رفت از این مشکل نیاز به راهکارهای شناختی و رفتاری داریم. به یاد بسپاریم دگرگونی و بهبود از خودمان آغاز می‌شود پس بدون تلاش نمی‌توانیم به زندگی طبیعی بازگردیم.

هنگامی که شکست عشقی و جدایی را تجربه می‌کنیم باید بپذیریم که رابطه به پایان رسیده و بازگشت غیر منطقی است. رها کردن، سخت‌ترین گامی است که برای پایان دادن به احساس شکست عشقی باید برداشته شود. هر آن‌چه که شما را به یاد او می‌اندازد دور بیاندازید. پیام‌ها، عکس‌ها و شماره تلفن او را پاک کنید و تمام دسترسی‌ها را به فرد محدود کنید. قرار نیست که رابطهٔ دوستانه پس از شکست عشقی با فرد مقابل حفظ شود. از سوی دیگر به دنبال گرفتن انتقام یا کارهای تلافی جویانه نباشید. به او پیام ندهید و اگر با شما تماس گرفت به او پاسخ ندهید.

هنگامی که دچار شکست عشقی می‌شویم احساس فقدان و از دست‌دادن در ما پدید می‌آید. این احساس تا اندازه‌ای همانند حسی است که در هنگام مرگ عزیزان در ما دیده می‌شود. ما کسی را برای همیشه از دست داده‌ایم پس نیاز است برای برون‌رفت از شرایط سوگواری کنیم. این سوگواری رفتاری نابه‌جا و ناهنجار نیست. گریه کردن روند سوگواری را آسان می‌کند. پیش‌تر پرسیده شده بود که گریه کردن خوب است یا بد؟ در پاسخ باید بگوییم گریه کردن فشارهای روانی را کاهش می‌دهد و یک کاتارسیس روانی سودمند است. اما به یاد بسپارید اگر گریه کردن از نظر شدت و بازهٔ زمانی، بلند مدت باشد نه تنها سودمند نیست بلکه زیان‌بار خواهد بود و فرد را دچار اختلال افسردگی یا دیگر اختلالات روانی می‌کند.چگونه شکست را فراموش کنیم

هنگامی که در رابطه هستیم بسیاری از جنبه‌های رابطه را در نظر نمی‌گیریم. ما بیش‌تر بر روی ویژگی‌های مثبت تمرکز می‌کنیم و از مشکلات و چالش‌های رابطه چشم‌پوشی می‌کنیم تا جایی که نابسامانی در رابطه پدید می‌آید. معمولاً در پدید آمدن مشکلات و جدایی هر دو طرف رابطه مقصر هستند. با نگاه و ارزیابی گذشته، اشتباهات خود و طرف مقابل را شناسایی کنید. ما باید توانایی مسئولیت‌پذیری را در خود پرورش دهیم. با پذیرش اشتباهاتمان به تجارب عاطفی ما افزوده می‌شود. این تجارب عاطفی ما را در برون‌رفت از شرایط کنونی یاری می‌کند و از سوی دیگر به ما کمک می‌کند که در روابط آینده پویاتر و بهتر رفتار کنیم.

فکر کردن به این موارد خوب است اما نباید تبدیل به نشخوار ذهنی شود. نشخوار ذهنی به زبان ساده یعنی:‌ «اندیشیدن بیهوده و  بیش از اندازه به رخدادهای ناگوار گذشته و نگرانی از بروز آن‌ها در آینده». از افکار پوچ دست بردارید زیرا این افکار آیندهٔ شما را به نابودی می‌کشاند و زمینه‌ساز بروز اختلال اضطراب می‌شود.

همان‌گونه که گفته شد گریه کردن خوب است اما این جمله به این معنی نیست که گریه کردن از شادمانی بهتر است. گریستن و خندیدن دو واکنش هیجانی انسان به رخدادها هستند که هر کدام در جای خود سودمندند. پس از گذار از مرحلهٔ سوگواری نیاز است که شاد زیستن را تجربه کنید. فرصت زندگی شاد و آرام را به خودتان بدهید. کارهایی که برایتان لذت‌بخش است را انجام دهید. یکی از عواملی که آغاز روند شاد زیستن را به تأخیر می‌اندازد حساسیت نسبت به نگاه و باور دیگران است. برخی از مردم بر این باورند که: «من اگر یک هفته پس از جدایی، احساس شادمانی خود را به دست آورم و به اندوه و غم پایان بدهم از دید دیگران فردی غیر طبیعی و ناهنجار شناخته می‌شوم». این نگرش نادرست را رها کنید. دیگران در جایگاه شما نیستند و نمی‌توانند اندوهی را که پشت سر گذاشته‌اید به درستی درک کنند. سوگواری برای دریافت بازخورد مثبت از سوی دیگران زمینه‌ساز بروز اختلالات اضطرابی در فرد می‌شود. پس برای خودتان زندگی کنید و به باورهای نادرست دیگران توجه نکنید. افسوس گذشته را نخورید و در زمان حال زندگی کنید.

موسیقی خوراک ذهن و روح انسان است. موسیقی که می‌شنویم نه تنها روی روان بلکه روی رفتارهای ما نیز اثرگذار است. گوش دادن به آهنگ‌های شاد یکی از کارهایی است که در بهبود حال فرد پس از شکست عشقی موثر است. گوش دادن به آهنگ‌های غمگین روی ناهشیار ذهن اثر منفی می‌گذارد. محتوای آهنگ‌های غمگین، مکانیزم‌های دفاعی فرد را فعال و تقویت می‌کند که پیامد آن بروز افسردگی در فرد خواهد بود.

خانواده و دوستان صمیمی کسانی هستند که ما به آن‌ها دلبستگی متقابل داریم. حمایت عاطفی دوستان و خانواده در این شرایط از فردی که دچار شکست عشقی شده بسیار سودمند است. این حمایت عاطفی باید به دور از هر گونه قضاوت و پیشداوری نسبت به فرد باشد. وقت گذراندن با خانواده و دوستان صمیمی احساس تنهایی را کاهش می‌دهد. پس بیش‌تر با خانواده وقت بگذرانید و به دیدار دوستانتان بروید.

برای پایان دادن به بحران شکست عشقی از تختخواب بیرون بیایید و تمام روز را در خانه نمانید. سفر کردن برای بهبود روحیه بسیار خوب است. با سفر کردن می‌توانید از شرایط محیطی که برایتان اندوه‌بار است فاصله بگیرید. این فاصله گرفتن از شرایط محیطی در بهبود روحیهٔ فرد و کاهش اندوه بسیار سودمند است. اگر آمادگی سفر کردن را ندارید به جاهای تازه بروید. به کافی‌شاپ‌هایی که تاکنون نرفته‌اید بروید و قهوه بنوشید. شاید سال‌هاست شهربازی نرفته‌اید و نیاز به هیجان داشته باشید. یا نیاز به کوهنوردی و طبیعت‌گردی داشته باشید.

بیش‌تر مردم پس از شکست عشقی به دو گونه نسبت به شبکه‌های اجتماعی رفتار می‌کنند. گروهی بر این باورند که بهتر است از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرند و برخی دیگر خود را غرق کار با شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. به شما پیشنهاد می‌کنم با بروز شکست عشقی از کار کردن با شبکه‌های اجتماعی خودداری نکنید. از سوی دیگر نباید تمام وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی تلف کنید. بهترین کار این است که فردی که با او در ارتباط بودید را در شبکه‌های اجتماعی مسدود کنید و رفتاری طبیعی داشته باشید. نیاز نیست که پیاپی جمله‌های اندوه‌بار را توییت کنید و عکس‌هایی با محتوای خیانت و بی‌اعتمادی به عشق را در اینستاگرام منتشر کنید. نقش افراد خوشحال و بی‌خیال را هم بازی نکنید. پیشنهاد می‌کنم خودتان باشید و از افراط و تفریط دست بردارید.

اکنون زمان آن رسیده که بیش‌تر برای خودتان وقت بگذارید. خودتان را بهتر بشناسید. کاستی‌ها و توانمندی‌هایتان را بیابید. هر انسانی دارای کاستی‌ها و توانمندی‌هایی است. ما با بهره‌گیری از توانمندی‌ها می‌توانیم اثرات منفی کاستی‌ها و نقاط ضعف را به طور چشمگیری کاهش دهیم. در این مرحله باید خودمان را همان‌گونه که هستیم بپذیریم نه آن‌گونه که دیگران انتظار دارند باشیم. تا زمانی که نتوانیم خودمان را بشناسیم اشتباهات کماکان تکرار خواهند شد و نمی‌توانیم دست به جبران گذشته بزنیم.

هنگامی که افراد شکست عشقی را تجربه می‌کنند بی‌انگیزه می‌شوند و اهداف زندگیشان را فراموش می‌کنند. زندگی بدون هدف، پوچ و بی‌معنا خواهد بود. نیازها و اهداف خود را پیدا کنید و برای دستیابی به اهداف و برطرف کردن نیازها تلاش کنید. برای خودتان اهداف کوچک و بزرگ تعریف کنید. این هدف می‌تواند تناسب اندام، یادگیری زبان انگلیسی، ازدواج موفق یا هر چیز دیگری باشد. داشتن هدف به تنهایی کافی نیست باید برای دستیابی به این اهداف تلاش کنید.

نمی‌توانیم انکار کنیم که پس از تجربهٔ شکست عشقی دیگر کسی را دوست نخواهیم داشت. نباید فرصت دوست داشتن و دوست داشته شدن را از خودمان بگیریم. نمی‌توانیم دیگران را برای گناهی که دیگری مدت‌ها پیش در برابر ما انجام داده محاکمه کنیم. برای نمونه کسانی را می‌بینیم که پس از تجربهٔ دردناک خیانت می‌گویند: «همهٔ آدم‌ها خیانتکارند». بهتر است این کلیشه‌های پوچ را رها کنید و به خودتان و دیگران فرصت دوباره بدهید. اما برای آغاز یک رابطهٔ تازه شتاب‌زده رفتار نکنید. نباید به گونه‌ای رفتار کنید که انگار می‌خواهید جای خالی و خلاء عاطفی را که به خاطر شکست عشقی تجربه می‌کنید پر کنید. هم‌چنین نباید هدفتان از ایجاد رابطه، برانگیختن حسادت یا انتقام باشد. اگر می‌خواهید فردی که در گذشته همراهتان بوده را ناراحت کنید راه نادرستی را انتخاب کرده‌اید. آماده نبودن برای آغاز رابطهٔ تازه نه تنها سودمند نیست بلکه زیان‌بار است و شکست عاطفی دیگری را در پی خواهد داشت. پیش از آغاز رابطهٔ تازه باید خواسته‌های خود را از یک فرد در رابطه بشناسید. ببینید فرد ایده‌آل از نظر شما چه ویژگی‌هایی دارد و خودتان را نیز برای این ویژگی‌های ایده‌آل آماده کنید. عشق یک چیز دو طرفه است پس اگر دنبال ایجاد رابطه با یک فرد موفق و خوشبخت هستید باید خودتان نیز یک فرد موفق و خوشبخت باشید. هنگامی که آمادگی لازم را برای آغاز رابطه در خود پیدا کردید می‌توانید به ایجاد رابطه با فردی تازه فکر کنید. اما باز هم تاکید می‌کنم که نباید شتاب‌زده رفتار کرد.

در برخی شرایط ممکن است نتوانید خودتان مسیر زندگیتان را دگرگون کنید یا شرایط را بهبود ببخشید. در این وضعیت بهترین راه کمک گرفتن از کوچ است. کوچینگ مهارتی است که به شما در این زمینه‌ها کمک می‌کند. کوچینگ (Coaching) فرآیندی است که در آن کوچ(Coach) ، مربی یا راهنما به فرد کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از توانمندی‌هایش در زندگی فردی، خانوادگی، شغلی، اجتماعی و … کارکرد بهتری داشته باشد. اگر به کوچ نیازمندید می‌توانید از خدمات کوچینگ ما در این زمینه بهره بگیرید.

راهکارهایی که تا این‌جا گفته شد در شرایطی سودمند است که بتوانید روند زندگی خود را تغییر دهید. اما اگر احساس می‌کنید توان حل مشکل و برون‌رفت از دورهٔ شکست و ناامیدی را ندارید؛ پیشنهاد می‌کنم که پیش روان‌شناس بروید. مشاوره گرفتن از روان‌شناس بهترین روش برای پیدا کردن راهکار مناسب است. روان‌شناس بدون قضاوت و پیش‌داوری و با تحلیل و ارزیابی زوایای گوناگون مشکل، شما را در برون‌رفت از شرایط کنونی راهنمایی می‌کند. از سوی دیگر اگر مشکل به اندازه‌ای شدید باشد که زمینه‌های گوناگون زندگی (فردی، خانوادگی، شغلی و اجتماعی) را دچار نابسامانی کرده باشد نیازمند روان‌درمانی هستید. فرآیند روان‌درمانی بدون همکاری با روان‌شناس انجام نخواهد شد. روان‌شناسان ما در گروه آقای روان‌شناس آمادهٔ مشاورهٔ آنلاین و حضوری با شما هستند با ما گفت‌و‌گو کنید.

سلام ضمن تشکر از مطالب خوبتون ما رشته ای بنام روان کاوی در ایران نداریم . اگر منظورتون رویکرد روان‌درمانی پویشی هست بهتره این عنوان رو‌برای خودتون تعریف کنید .

نخست این‌که نوشتن این دیدگاه روی این نوشته نامربوط به نظر میاد. موضوع این نوشته روانکاوی نیست. و من در جایی از سایت از روان‌شناسی به عنوان رشته یاد نکردم، که شما میگین ما در ایران رشته روانکاوی نداریم. منظور از این ما کیه؟ روانکاوی یکی از رویکردهای روان‌شناسیه که زیگموند فروید اون رو بنیان‌گذاری کرد. بله نیازه روانکاوی رو تعریف کنیم. در این‌جا گفتم که روانکاوی چیست. نکتهٔ مهم در این‌جا اینه که روانکاوی لزوما به معنی کار درمانی نیست و باید بدونید که روانکاوی با روان‌درمانی پویشی متفاوته. روان‌درمانی پویشی (Psychodynamic Psychotherapy) یکی از شیوه‌های روان‌درمانی است که بر اساس رویکرد روانکاوی عمل می‌کنه پس روانکاوی به عنوان کل، و روان‌درمانی پویشی به عنوان بخشی از این کل در نظر گرفته میشه. پیش از اظهار فضل بهتره کمی میزان دانش خودمونو بالا ببریم. سپاس‌گزارم

دیدگاه

نام

ایمیل

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.


 


 


 


 

کلینیک روانشناسی آقای روانشناس در تهران آماده خدمات روانشناسی و مشاوره آنلاین و حضوری به شماست. برای رزرو مشاوره در تهران با ما تماس بگیرید

© Copyright Mr Psychologist

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که در عشق و عاشقی به بن بست خورده ایم و مجبور شده ایم بنا به دلایلی از کسی که عاشقش بودیم دل بکنیم ، این کار بسیار مشکل است اما این پایان راه نیست و نباید همه زندگی را تمام شده دانست، بلکه باید برای فصلی تازه از زندگی آماده شد و و دوباره به زندگی عادی برگشت. مسلما این کار راحت نیست ولی می توان با راهکارهایی که در نمناک ارائه می کنیم با یک نگاه واقع بینانه و بدون آسیب روانی زیاد زندگی جدیدی را آغاز کرد .

چگونه شکست را فراموش کنیم

1.به جای فکر کردن به خاطرات زیبایی که با معشوق گذرانده اید کمی عاقلانه به رفتارهایش بیاندیشید . به رفتارهایی که خاطر شما را آزرده و به چهره واقعی مردی نگاه کنید که این همه سال شما را فریب داده است .2.واقع بین باشید و بپذیرید رابطه ای که بر اساس عشق واقعی ، صمیمیت، صداقت و تعهد نیست دیر یا زود فرو می ریزد بنابراین وسوسه نشوید و در برابر وسوسه بازگشتن مقاومت نمایید.

3.خود را جای زن و فرزند او قرار دهید آیا خوشتان می آید دیگری به فکر همسرتان باشد و شما تنها مالک قلب و وجود همسر خود نباشید .

4.مدام به فردی که عاشقش بودید فکر نکنید و برای فراموشی حقیقی او بیشتر به فکر خودتان باشید .

5.خودتان را باور داشته باشید . فکر نکنید فقط او مناسب شما بود و شما دیگر عاشق نمی شوید بلکه به این فکر کنید که مردان شایسته زیادی در سر راه ازدواج شما قرار خواهند گرفت.

6.خوشبین باشید و به این فکر کنید که الان مجرد هستید و باید با آدم های زیادی آشنا شوید . خوشبین بودن موجب می شود شما زودتر عشق از دست رفته تان را فراموش کنید.

7.به این نیاندیشید که چون جذاب و دوست داشتنی نبوده عشق قبلیتان رهایتان کرده است به این فکر کنید که این امر فرصت دوباره ای به شما می دهد تا فرد مورد نظر خود را بیابید فردی که همانقدر که شما دوستش دارید او نیز شما را دوست خواهد داشت.

8.مردی که به احساسات شما توجه نمی کند و نسبت به شما و رنج هایتان بی تفاوت و منفعل است، به هیچ عنوان شایسته عشق ورزی نیست. اگر عشق و احترام در یک رابطه باید متقابل باشند نتیجه ای جز سرخوردگی ندارد.

9.زمان هایتان را به تنهایی بگذرانید و همیشه برای پر کردن اوقاتتان به دیگران متوسل نشوید . از تنها بودن و مستقل شدنتان شاد باشید و بیاموزید بدون وابستگی به دیگران شاد باشید زیرا فرد زندگی آینده تان به شادی نیاز دارد.

10.هر چیزی که او به شما داده و مربوط به او است را جمع کنید و در جایی خارج از دید قرار دهید . این کار سبب می شود روحیه تان بهتر شود .

 

در شرایط سخت و بحرانی باید خودتان را پیدا کنید و با نگاه به آینده از موقعیت سخت فعلی رها شوید، شکست عشقی یکی از شرایط سختی است که میتواند زندگی شما را نابود سازد پس سعی کنید هرچه سریعتر راهی برای فراموش کردن آن بیابید.

اینکه فکر کنیم پایان هر ارتباطی به معنای بروز احساسات شدید و خشن است کاملا طرز فکر نادرستی است. راحت ترین روش برای غلبه کردن بر شکست عشقی از طریق فرآیندی زمانبر ایجاد می شود و برای رسیدن به چنین شرایطی باید کمی تلاش کنید.

پایان دادن به یک رابطه عاشقانه کار اسانی نیست. هیچ وقت نمی توانیم احساسی که نسبت به یک فرد داریم را یک شبه فراموش کنیم و او را برای همیشه از زندگی خود پاک نماییم.

همانند هر موقعیت دشواری که در زندگی رخ می دهد، پایان دادن به یک رابطه نیازمند پذیرش شرایط موجود و دست و پنجه نرم کردن با آن است. در این مقاله سعی می کنیم روش هایی را بیان کنیم که به شما کمک می کند رابطه قدیمی خود را کنار بگذارید و برای یک رابطه جدید و سالم خود را آماده کنید.چگونه شکست را فراموش کنیم

ناراحتی و غمگین بودن بخش طبیعی این فرایند است اما سرزنش کردن خودتان برای اتفاقاتی که روی داده چیزی را عوض نمی کند. خود را از تجزیه و تحلیل های سنگین رها کنید و به فکر آینده باشید.

بعد از پایان دادن به یک رابطه بیشتر زنان خود را تجزیه و تحلیل می کنند و در نهایت به این نتیجه می رسند که خودشان مقصر چنین شرایطی هستند و حتما راهی را اشتباه رفته اند. بله ممکن است در این شرایط شما هم مقصر باشید و کاری را نادرست انجام داده باشید.

ممکن است قبلا مشکلی ایجاد کرده باشید اما به خاطر داشته باشید که هیچ کس کامل و بی عیب و نقص نیست و هر کس عیب های خاص خود را دارد.

شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید. تجزیه و تحلیلی که به نقد شدید خودتان منجر شود راه به جایی نخواهد برد. به جای اینکار، سعی کنید بر روی مسائل و اتفاقات خوب زندگی تمرکز کنید. دوستان خوب، شغل جذاب، سرگرمی های خوب و سازنده و خانواده خوبی که در کنارتان دارید.

زمانی که احساس کردید نیاز به تجزیه و تحلیل خودتان دارید کار را متوقف کنید و به این فکر کنید که شما در زندگی خودتان رویدادهای خوبی داشته اید و برای همه این رویدادها و اتفاقات خوب خدا را شکرگزار باشید. در این شرایط لازم نیست احساسات خود را انکار کنید بلکه از این احساسات برای رشد و پرورش خود استفاده نمایید.

چگونه شکست عشقی را از یاد ببریم؟

ممکن است به این فکر کنید که پایان دادن به چنین رابطه عاشقانه ای، بزرگ ترین اشتباهی است که در زندگی تان مرتکب شده اید. احساس می کنید اگر چنین کاری انجام نمی دادید قطعا چنین زجر و ناراحتی را متحمل نمی شدید. به خاطر داشته باشید که چنین طرز فکری، طرز فکر خلاقانه و پرباری نیست و نمی تواند مزیتی برایتان داشته باشد.

به جای داشتن چنین طرز فکرهایی به خودتان یادآوری کنید که انسان هستید و ممکن است هر اشتباهی را در زندگی خود مرتکب شوید. شما نیز همانند هر انسان دیگری احتمال اشتباه کردن دارید. به خودتان توضیح دهید که باید از اشتباهات موجود درس بگیرید و از طریق این یادگیری زندگی جذاب و زیبایی برای خود بسازید.

اگر می خواهید در اینده دوباره عاشق شوید باید خودتان و اشتباهاتی که مرتکب شده اید را ببخشید.

برای رسیدن به چنین شرایطی به زمان نیاز دارید پس اگر نتوانستید در عرض یکی دو روز خودتان را به خاطر اتفاقات رخ داده ببخشید، نباید زیاد نگران شوید و خودتان را سرزنش کنید. به خودتان زمان بدهید. خودتان را دوست داشته باشید. تنها در این شرایط است که می توانید برای یک عشق جدید آماده شوید.

زمانی که به گذشته بر می گردید و می بینید برای یک رابطه ناسالم دو سال زمان گذاشته اید ناراحت می شوید و با خودتان می گویید این رابطه چیزی جز اتلاف زمان نبوده است.

اما سوال اینجاست که آیا چنین طرز فکری می تواند درست باشد؟ در آن دو سالی که با فرد مورد نظر رابطه داشتید قطعا لحظات زیبایی را در کنار هم رقم زده اید. قطعا چیزهای جدیدی در مورد خودتان کشف کرده اید و در مورد سایر افراد و دنیای اطرافتان اطلاعات بیشتری کسب نموده اید.

حتما از لحظات سخت و دشوار زندگی به عنوان یک فرد کامل تر و بهتر بیرون آمده اید. می توانید بگویید همه این ها اتلاف زمان بوده است؟ سعی کنید دیدگاه خود را عوض کنید و با دیدگاه مثبت به رویدادهای زندگی نگاه کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ اتلاف زمانی رخ نداده است.

ممکن است در هر حال حاضر ندانید که در کل این بازه زمانی چه درس هایی یاد گرفته اید اما با گذشت زمان متوجه این موضوع خواهید شد.

فراموش کردن شکست عشقی

روانشناسان بر این باورند که تقریبا 20 درصد افراد از ناراحتی و غمگین بودن پیچیده رنج می برند. این یک احساس مداوم و پایدار است که فرد ممکن است با آن دست و پنجه نرم کند.

مشکل اینجاست که این مورد یک رخداد بیولوژیکی است و دوست داشتن یک مرد ممکن است به خاطر ترکیبات شیمیایی رخ دهد که در مغز تولید می شود. این موضوع منجر به اتفاقات متعددی در زندگی می شود. در این شرایط ما تنها چیزی را از رابطه به خاطر می آوریم که خودمان ایجاد کرده ایم. ما رابطه خود را همانند یک رابطه ایده آل می بینیم.

واقعیت ممکن است کمی متفاوت از چنین طرز فکری باشد. نه شما کامل هستید و نه رابطه تان کامل بوده است. لحظات خوب را به خاطر داشته باشید و به لحظات بد هم فکر کنید. مهم نیست درک این واقعیت چقدر برایتان دشوار باشد.

افرادی هستند که نمی توانند تنها باشند و به همین خاطر از رابطه ای به رابطه دیگر می روند. اینگونه افراد زمانی که از یک رابطه جدا می شوند بلافاصله به سراغ رابطه دیگری می روند. نیازی به توضیح نیست که این رفتار می تواند یک رفتار خطرناک باشد.

در چنین شرایطی تنها اتفاقی که روی می دهد دور شدن شما از خودتان است. دانستن و پذیرفتن خودتان یکی از پیش نیازهای ضروری برای داشتن یک رابطه خوب، سالم و سازنده است.

به همین خاطر توصیه می شود بعد از قطع کردن رابطه خود با فردی که دوستش داشتید، به خودتان زمان کافی اختصاص دهید و با خود ارتباط برقرار نمایید.

زمانی که اینکار را انجام می دهید برای رابطه سالمی که می تواند دوام بیشتری داشته باشد آماده خواهید شد.

یکی از جنبه های اندوه جدایی، قدرت تغییر زندگی ِ از دست رفته است.

چند سال پس از طوفان کاترینا، اولیور بلانک، هنرمند، طراح و موسیقیدان، در نیواورلئان زندگی می کرد. در محله بی واتر، جایی که هنوز بقایایی از ویرانی طوفان باقی مانده بود، بلانک به خاطر می آورد که در کنار یک دیوار قدم زده و نوشته ای را بر روی دیوار دیده است. بر روی دیوار با خطی زیبا نوشته شده بود “به کسی که رفته است، چه می گویی؟” او این جمله را در دفترچه اش یادداشت کرد.

در سال 2014 بلانک به همراه Sarah Urist Green یک پروژه هنری تعاملی را ایجاد کرد. با یادآوری عباراتی که او روی دیوار دید، یک ایده به ذهنش خطور کرد. اینکه مردم تماس بگیرند و به این سوال جواب بدهند. “به کسی که رفته چه می خواهید بگویید؟”

بلانک انتظار دریافت صدها پیام را داشت اما از سراسر جهان هزاران پیام دریافت کرد. با شنیدن پیام های عاطفی مخاطبان، بلانک برای به اشتراک گذاشتن داستان های بیشترشان احساس مسئولیت کرد.

در ماه می، او پروژه هنری را به یک پادکست (یک تکنولوژی جدید مانند برنامه ‌ای راديويی) تبدیل کرد، “کسی که رفته” و حتی برای همراهی هر قسمت موسیقی را ساخته بود.

در حالی که تماس گیرندگان پیام‌ های احساسی در مورد انواع مختلف از دست دادن را بیان می کردند، غم اغلب آن‌ ها را در حین مبارزه با نحوه خداحافظی با یک عشق گم‌ شده فرا گرفته بود.

یکی از پیام ها به این صورت بود: “تو کسی بودی که دیگر رفته… مرد بی ‌عیب و نقص من… و یک نفر باید بقیه عمرش را صرف نگاه کردن به چهره زیبای تو کند و این یک نفر من نخواهم بود.”

رفتن به واسطه یک جدایی و تمام شدن رابطه، می تواند دردناک باشد.

همانند آسیب های دیگر، مانند مرگ یکی از عزیزان، جدایی و تمام شدن رابطه می‌ تواند موجب اندوه شدید و ماندگار شود.

اما چگونه ما برای این زیان ‌ها سوگواری می‌ کنیم، به خصوص زمانی که فرد ممکن است هنوز در رسانه‌ های اجتماعی حضور داشته باشد یا با دوستان یا همکاران خود ارتباط داشته باشد؟

قبل از هر قسمت از پادکست، بلانک به این سوالات وجودی می پردازد. در قسمت دوم، او در مورد معنای وداع صحبت می‌ کند و می‌ گوید: ” تنها چیزی که تا به همیشه داریم خاطرات زمان با هم بودنمان است.” سپس اندوهش را با به اشتراک گذاری در مورد کسی که خیلی دوستش داشته و حالا رفته است، بازتاب می دهد.

سایت Healthline با بلانک نشستی داشت و از او سوال کرد که چگونه پادکست به روند اندوه تماس گیرندگان کمک می ‌کند.چگونه شکست را فراموش کنیم

همانند مرگ، ما می توانیم ماه ها، حتی سال ها، غم و اندوه آن جدایی را با خود به دوش بکشیم.

در قسمت سوم پادکست شریک احساسی من از من جدا شده است. کار روی پادکست ، تجربه آنچه را که من در حال انجام آن بودم را افزایش داد. من از دست دادنی عمیق را احساس کردم. آنچه به من کمک کرد ، شنیدن پیام ‌هایی بود که تماس گیرندگان فرستاده بودند. این به من یادآوری کرد که دیگران چیزی شبیه به آن را تجربه کرده اند.

وقتی مردم درباره یک جدایی حرف می ‌زنند، اغلب از همان زبان حرف زدن هنگام مرگ یک فرد، استفاده می ‌کنند. من فکر می ‌کنم این به این دلیل است که ما طیف نسبتا محدودی از کلمات را برای ارتباط در زمان از دست دادن فردی داریم. اما این پادکست ها نشان می دهد که حتی اگر افراد در هنگام جدایی عمیقا ناراحت باشد و احساس شکست کرده باشند، زنده مانده اند.

پیام یکی دیگر از مخاطبان به این صورت بود: هر شب تو در خواب من هستی و این جاییست که هرگز نمی خواهم بیدار شوم.

اغلب با جدایی و هنگامی که کسی می میرد، ما به دنبال بستن آن هستیم، چرا که با سوگ ناراحت هستیم. به این ترتیب از دست دادن ها شبیه همدیگرند.

ما در حال از دست دادن کسی هستیم که جای مهمی در زندگی ما داشته است. ما دیگر صبح ها که بلند شویم چهره آن شخص را در کنارمان نمی بینیم. ما دیگر نمی توانیم با او در لحظاتی از یک روز شلوغ صحبت کنیم.

سالگرد یک مفهوم جدید را به خود می ‌گیرد و ممکن است دیگر هرگز به مکان هایی که قبلا با او رفته اید، نروید. اما با جدایی، رنج و عذاب می ‌تواند به شکلی خاص بزرگ شود، چون شما می‌ دانید که آن شخص هنوز یک جایی آن بیرون است. و می توانیم بر روی این موضوع متمرکز شویم که عشق از دست رفته ما چگونه اکنون بدون ما زندگی می کند.

یکی دیگر از مخاطبان گفته بود: “تو اولین و تنها کسی هستی که باهات رابطه عاشقانه داشتم، و می ‌ترسم دیگر هرگز چنین احساسی را تجربه نکنم. مهم نیست چقدر سعی می‌ کنم، من نمی ‌توانم تو را از یاد ببرم”

یک متخصص درمانگر یک بار به من توصیه کرد که رسانه های اجتماعی فردی که از او جدا شده ام را چک نکنم.

حتی زمانی که یک رابطه پایان می ‌یابد، چه یک دوستی دور باشد و چه یک مشارکت نزدیک، جای پای دیجیتالی باقی می ‌ماند. دورادور او را در دنیای مجازی دنبال می کنیم. با این حال، تنها یک نگاه مختصر از زندگی آن ‌ها را می‌ بینیم. از آن نگاه اجمالی ما فانتزی های ذهنمی مان را می بافیم و باور داریم که روایات ما درست هستند.

پیام یکی دیگر از مخاطبان به این صورت بوده است: “یک سال است که رفته ای و من نمی‌ توانم خودم را با کسی دیگر ببینم. من معتقدم که عشق یه بار در طول زندگی اتفاق می‌ افتد و وقتی که تمام شود، به معنای واقعی تمام شده است. می‌ خواهم از تو متنفر باشم که این کار را با من انجام داده ای، اما نمی‌ توانم.”

“کسی که رفته” می‌ تواند نوعی تخلیه هیجانی برای گویندگان و شنوندگان باشد. هنگامی که افراد با این شماره تماس می گیرند، اغلب یک نوع اشتراک گذاری رایگان و مستقیم است. کسانی که تماس می گیرند تمایل دارند خطاب به کسی که رفته صحبت کنند. یک مکالمه خام، صادق و احساساتی ! من معتقدم که احساس رهایی و تسکین پس از پایان تماس به افراد دست می دهد.

مردم به من می گویند که با هر قسمت پادکست اشک می ریزند. برخی دیگر آثار هنری و شعر را به عنوان یک واکنش تولید می‌ کنند.

خيلي سخت فراموش كردن عشقت

شکست عشقی بسیاردردناکه… ولی اگر خودآدم به معنای واقعی سعی درفراموش کردن طرف داشته باشه،میشه در دراز مدت تغییراتی رو مشاهده کرد….. فقط یه توصیه…!!! به هیچ وجه بعداز شکست عشقی بلافاصله وارد رابطه ی جدیدی نشوید…. این ارتباط میتونه برای شما و شخص تازه وارد بسیارخطرناک باشه!!!!! بهتره به خودتون زمان کافی بدید و از رفتارهای گذشته درس بگیرید….. با ناراحتی و غم هم کناربیایید …چون حالت غمگین جزو موارد طبیعی این موضوع است…

اخه با این حرفا ما شکست عشقی فراموش میکنیم؟ما طاقت نداریم حرف بزنیم انقدر تشنه یه دلخوشی ایم بعد با این حرفا باید این شکسته عشقیو فراموش کنی نه اقا سعیم کنی نمیشه

ببخشید من چند ماه قبل شکست عشقی خوردم والان اصلا نمیتونم این شکست رو تحمل کنم نمیتونم به خودم امیدوارباشم پیش چشم همه خودمو شاد نشون میدو ولی اصلا شاد نیستم میشه کمکم کنید؟؟؟؟؟؟؟؟/

فقط اشک بریز

سلام عزیز دلم هیچ راهی واسه فراموش کردن عشق وجود نداره منو تو نمیتوانیم عشقمون فراموش کنیم چون هنوز دوسش داریم

من برات دعا میکنم که فقط خدا بهمون صبر بده تو هم قول بده برام دعا کنی.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

به نقل از مجله زندگی ایده آل؛ اگر شما هم درگیر چنین مسئله‌ای هستید ما به کمک‌تان آمده‌ایم.

ایجاد ارتباط عاطفی خیلی آسان است، اما بیرون آمدن از آن رابطه و التیام یافتن در آن خیلی سخت است. به نظر می‌رسد به هر جا که نگاه می‌کنید، ازدواج‌های بسیار بـادوامــی را می‌بینید که در حال فروپاشی است.

در واقع می‌توان گفت قطع رابطه کردن به راستی یکی از کارهای دشوار و دردناک است. هر اندازه هم که به عقیده شما صـحـیح و روا باشد، باز سخت است به خصوص اگر به او دلبستگی عاطفی پیدا کرده‌اید، شاید حتی بتوان گفت چنین کاری یعنی دل‌کندن از کسی که دوستش دارید سخت‌ترین کار دنیاست، اما کار نشد ندارد، اگر در چنین مرحله‌ای هستید شاید توصیه‌های ما به کارتان بیاید.

به همه چیز کامل فکر کنید البته نه خیلی با وسواس.چگونه شکست را فراموش کنیم

اولین روزهای آشنایی و ازدواج‌تان را به یاد بیاورید و تمام ناآرامی‌ها و تنش‌هایی که برایتان به وجود می‌آورد را به خاطر بیاورید. سعی کنید بفهمید چرا شما 2 نفر مجبور شدید که ازدواج‌تان را قطع کنید، علت‌ها را پیدا كرده، با خود فکر کنید درست است که با هم خاطرات خوش فراوانی داشتید اما در نهایت دیر یا زود این جدایی اتفاق می‌افتاد.

وقتی روی دلایل جدایی تمرکز کنید می‌توانید اشتباه‌های خود و همسرتان را متوجه شوید تا در آینده و در رابطه‌های دیگر، چنین مشکلاتی پیش نیاید.

دائم به تصمیمی که گرفته‌اید فکر نکنید، اگر تصمیم به قطع این ازدواج یا نامزدی گرفته‌اید به یاد داشته ‌باشید که فکر کردن به خاطرات خوب می‌تواند تمام دلایل منطقی را از ذهن شما پاک کند و در نتیجه دوباره به همان رابطه مسموم بازگردید.

خیلی طبیعی است که مغزتان شروع به خیالبافی کند و شما را قانع کند که این رابطه آنقدرها هم که فکر می‌کردید بد نبوده ‌است یا حتی خیالاتی به ذهن‌تان بیاید که زندگی بدون نامزد قبلی‌تان ممکن نخواهد بود اما باید به مغزتان فرمان توقف بدهید، حتی هستند کسانی که درصدد برمی‌آیند احساسات خود را با نامزدشان در میان بگذارند تا شاید او را تحت تاثیر قرار داده و مجبور به بازگشت کنند، اما این راهش نیست، موقعیت را بپذیرید و سعی کنید به سمت آینده حرکت کنید نه گذشته.

از تمام محیط‌هایی که ممکن است شما را به یاد نامزدتان بیندازند پرهیز کنید. حتی اگر دوستان مشترکی داشتید برای مدتی از آنها دوری کنید، به هیچ وجه به اعضای خانواده او نزدیک نشوید حتی سعی کنید با ای‌میل یا تلفن هم با او تماس نگیرید و برایش پیامک نفرستید، به هیچ وجه به محیط‌هایی که احتمال حضور او وجود دارد، نروید.

اگر او تلاش می‌کند که با شما صحبت کند قبل از صحبت با او به نتیجه این صحبت خوب فکر کنید. اگر برای برگرداندن کادوها یا امانت‌ها مجبورید همدیگر را ببینید در فضای کاملا رسمی و کوتاه همه چیز را تمام کنید. در این روزها باید بیش از هر زمان روی خودتان کار کنید.

سعی کنید با درد ناشی از جدایی کنار بیایید، طبیعی است که بعد از جدایی احساس خلأ و گیجی کنید اما باید مسئولیت تصمیم و اشتباه‌ خود را بپذیرید و امید داشته ‌باشید که تندرستی به زودی به شما بازخواهد گشت.

از طرف دیگر فراموش نکنید که شما در این ازدواج نهایت تلاش خود را کردید و تنها کسی نبوده‌اید که در این ازدواج مرتکب اشتباه شده‌است.

البته حواستان باشد که مرحله انکار بعد از همه قطع رابطه‌ها حتما پیش می‌آید و تنها راه پذیرش موقعیت فعلی و استقامت روی تصمیمی است که گرفته‌اید.

بعد از مدت کوتاهی وارد مرحله نفرت می‌شوید و فقط دوست دارید فریاد بزنید تا احساسات خود را خالی کنید، به شدت از همه چیز خشمگین هستید و هرقدر فرایند جدایی بیشتر طول بکشد این خشم بیشتر خواهد شد.

هم از خودتان عصبانی هستید هم از نامزد قبلی‌تان اما بعد از مدتی به این نتیجه خواهید رسید که این جدایی اجتناب‌ناپذیر بوده ‌است.

در واقع این خشم و غلیان احساسات خیلی طولانی نخواهد بود، سعی کنید کارهای مثبت انجام دهیدتا از آنها انرژی بگیرید، سعی نکنید نفرت را جایگزین عشق به نامزد قبلی‌تان کنید، چون خود همین نفرت در شما احساسات متناقضی را به وجود می‌آورد که می‌تواند برایتان دردسر ساز شود.

بعد از یک جدایی سخت شما به کسانی نیاز دارید که دوست‌تان داشته‌ باشند و شما را درک کنند، چنین افرادی می‌توانند به شما احساسات خوبی تزریق کنند.

سعی کنید بیشتر در جمع دوستان و اقوام دلسوزتان باشید، آنها به شما کمک می‌کنند خود را یک فرد ارزشمند بدانید و بتوانید زودتر خودتان را پیدا کنید و روی پای خود بایستید، یک شبکه آرام‌بخش از دوستان بیش از هر چیز می‌تواند از دردها و آلام شما کم کند.

سعی کنید آنچه درون‌تان وجود دارد را روی کاغذ پیاده کنید، البته حواستان باشد که باید کاملا با خود صادق باشید و خودتان را سانسور نکنید. یکی از مهم‌ترین فواید نوشتن این است که شما وقتی قلم به دست بگیرید ناگهان احساساتی روی کاغذ می‌آید که خودتان از دیدن آنها شگفت‌زده شده و در نتیجه به یک بینش و شناخت عمیق‌تر از خود می‌رسید و همین شناخت عمیق باعث می‌شود که رابطه‌های بعدی خود را بهتر مدیریت کنید تا دیگر مجبور به جدایی نشوید. علاوه بر همه اینها نوشتن از بار غم‌ها کم می‌کند و دیگر احساس خفگی نخواهید کرد چون احساس می‌کنید مغزتان خالی شده‌است.

یکی از بهترین راه‌ها برای فراموش کردن نامزد قبلی‌تان این است که فهرستی از تمام دلایلی تهیه کنید که می‌گویند چرا او برای شما فرد مناسبی نبوده ‌است. ظالم و صریح تمام دلایل را بنویسید، اینجا جایی نیست که بخواهید چیزی را ببخشید.

از تمام وقایعی بدی که بین شما اتفاق افتاده احتمالا نشانه‌ای دارید، آن نشانه را به همراه احساسی که در آن لحظه داشتید کنار هم بگذارید و زیر آن یادداشت کنید که دیگر نمی‌خواهید آن احساسات را تجربه کنید، حالا این تصاویر و یادداشت‌ها را در جایی بچسبانید که هر روز بتوانید ببینید. به خصوص اگر زمانی دلتان هوای نامزد قبلی را کرد سراغ این یادآوری‌کننده‌ها بروید و با خود بگویید حقیقت ماجرای ما چنین بود، چرا من می‌خواهم به عقب برگردم و دوباره خود را شکنجه کنم؟! اگر هم جزو کسانی هستید که اعتمادبه‌نفس کمی دارید و گمان می‌کنید همه چیز تقصیر خودتان است، خودتان را جای یکی از دوستانتان بگذارید و به خود بگویید: از این رابطه دور باش، زیرا نمی‌تواند برای تو خوب باشد.

یک جدایی می‌تواند شروع یک زندگی دوباره باشد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم دکور اتاقتان را تغییر دهید، وسایل شخصی‌تان را دوباره سامان دهید و کمی جا برای چیزهای نو باز کنید؛ حتی سعی کنید احساسات‌تان را هم تازه کنید. آشفتگی و کهنگی می‌تواند شما را افسرده کند و فقط استرس‌ها و اضطراب‌های شما را افزایش دهد. وقتی سعی کنید همه چیز را دوباره سامان دهید و مرتب کنید، مغزتان این آمادگی را پیدا می‌کند که خود را از درد جدا کند، کارهایی انجام دهید که ذهنتان را مشغول می‌کنند و به شما انرژی می‌دهند. اتاقتان را تمیز کنید، چند تا پوستر جدید به دیوارها بزنید، فایل‌های اضافه کامپیوترتان را پاک کنید، حتی موسیقی‌های آرامش‌بخش را هم جایگزین آهنگ‌های غمگین قبلی کنید.

تمام چیزهایی که ممکن است شما را به یاد نامزد یا همسر قبلی‌تان بیندازد را دور بریزید، مثل‌ آهنگ‌ها، بوها، صداها، وسیله‌ها و… در این زمان كه درگیر قطع رابطه عاطفی هستید باید از هر چیزی که برایتان یادآور خاطره‌ای است دوری کنید، حتی چیزهایی وجود دارند که به طور ناخودآگاه وقایع گذشته را به شما یادآوری می‌کنند، باید حواستان به آنها هم باشد.

یک جعبه دستتان بگیرید و در اتاق بچرخید و هر چه را احتمال می‌دهید شما را به یاد او بیندازد در آن بگذارید حتی اگر خیلی کوچک باشد. بعد این جعبه را تا جایی که می‌توانید از خود دور کنید، بهترین راه این است که آن را دور بیندازید اما اگر چیزهایی دارید که نمی‌خواهید بیرون ریخته شوند، پیشنهاد می‌كنیم در انباری خانه یا در جایی قرار دهید که به راحتی در دسترس نباشد.

شاد و خوشبخت بودن را تجربه کنید یعنی سعی کنید همراه با دوستان و اقوام‌تان زمان بیشتری به تفریح بپردازید، حتما در کلاس‌های آموزشی که همیشه آرزوی رفتن به آنها را داشتید ثبت‌نام کنید یا اینکه یک کتاب داستان خیلی خوب بگیرید.

با خود فکر کنید که رابطه تنها یک بخش از زندگی شما بوده‌است و اگر تنها باشید زندگی باز هم جنبه‌های زیادی برای لذت بردن دارد و شما می‌توانید به تنهایی برای خود تفریحات لذتبخش پیدا کنید. تا جایی که می‌توانید در شاد بودن افراط کنید. یادتان باشد بهترین انتقامی که می‌توانید از نامزد قبلی خود بگیرید این است که خوب زندگی کنید.

تا جایی که می‌توانید سراغ ورزش و فعالیت‌های بدنی بروید چرا که حال شما را عوض می‌کند و افسردگی را از بین می‌برد. علاوه بر اینها ورزش ذهن شما را از موقعیت فعلی‌تان دور می‌کند، صبح‌ها پیاده‌‌روی کنید، به باشگاه ورزشی بروید یا حتی با دوست خود پیاده‌روی کنید.

با خود قرار بگذارید که با هر قدم احساسات بد را دور بریزید. ورزش کردن را واقعا جدی بگیرید چون در این حالت جسمتان نیز به کمک ذهنتان می‌آید تا بتوانید بر درد‌های خود غلبه کنید و دوباره به زندگی سالم بازگردید.

به هر صورت فردی که شما از او بریده‌‌اید خصوصیات منفی‌ هم داشته که ازدواج یا نامزدی شما را خراب کرده‌است؛ وقتی به یاد او افتادید ویژگی‌های منفی‌اش را نیز به یاد بیاورید مثلا اینکه دلنشینی کافی نداشته‌است یا اخلاقش تند بوده‌است یا غرور زیادی داشته‌است. وقتی او به یادتان می‌آید به جای اینکه سعی کنید از او احساس نفرت کنید ویژگی‌های بدش را به یاد بیاورید.

باید بدانید که احساسات بد و افسوس هیچ دردی را دوا نمی‌کند، اینکه در وجودتان احساس حسرت و نفرت کنید هیچ سودی ندارد. به یاد داشته ‌باشید که این روزها طی می‌شوند، اگر رابطه شما با نامزد قبلی‌تان خیلی ویژه بوده‌است ولی باید قبول کنید که همه چیز تمام شده‌است.

شما باید به خود تبریک بگویید که این شجاعت را داشتید که رابطه را قطع و بر احساسات خود غلبه کنید، به قلب خود گوشزد کنید که هرچند ممکن است هنوز عشقی وجود داشته‌ باشد اما در این زمان دیگر عشق نمی‌تواند مشکلات را حل کند و آینده را تغییر دهد.

نظر شما چیست؟

گور بابای هر چی دختر …. فقط مجردی و شمال و قلیون رو عشقه

سلام به همه منم چند سال قبل با ضربه عشقی برخورد کردم ولی به مدد خداوند متعال 6 ماه بعد از شکست ازدواج کردم حال به برادران و خواهران گرامی پیشنهاد های زیر را می کنم 1 همیشه با جمع باشید 2 خدا را فراموش نکنید تقدیر شما دست خدای متعال است پس به تقدیر خدا احترام بگذارید3 به سرگرمی هایی که علاقه دارید را بیشتر کنید

سلام دوستای خوبم منم یک سال پیش ضربه عشقی خوردم خیلی کارا کردم تا کامل فراموشش کنم اما بازم از یادم نمیره انقدر دوسش داشتم که حاضر بودم هر کاری واسش بکنم اما اون هیچ وقت منو درکم نکرد خیلی سخته ادم توی اولین عشقش شکست بخوره بزرگترین ارزوم ازدواج بود اما الان دیکه دل و دماغ هیچ کاری رو ندارم و دارم سعی میکنم تنها زندگی کنم امیدوارم هرکی هرکسو که دوست داره بهش برسه و هیچکی تو دنیا این تجربه تلخو نداشته باشه

من از دیروز این اتفاق برام افتاد.خیلی نابود شدم.همش اشکه که داره سرازیر میشه،یه لحظه از فکرش نمیتونم بیام بیرون،حتی به خودکشی هم فکر میکنم.

دوستان مطالب فوق رو قبول دارم اما درد عشقی من با تمام دردهای عشقی فرق میکنه < معشوق در کنار من است اما حتی یک درصد هم نمیتوانم به او برسم شاید اگه بگم عده زیادی به من خردهبگیرند و از من بدشون بیاد اما باید بگویم من عاشق خواهرزنم هستم آنهم خیلی شدید. طبق فرهنگ و رسوم دینی من هیچگاه نمیتوانم به وصال او برسم و درد اینکه روزی ازدواج خواهد کرد در تمام این چند سال با من بوده است. لحظه به لحظه از شنیدن نام خواستگار و ازدواج و اینجور چیزها لرزیده ام. اما اینروزها زمهزمه ازدواج او با یک خواستگار جدید کاملا جدی است. درد سراسر وجودم رو گرفته هیچ چیز این دنیا برام زیبا نیست. به فرض من بخوام راه های پیشنهادی بالا رو برای کنار آمدن با این مشکل عشقی بکار ببرم ولی با توجه به خاص بودن این مسئله امکانش برام سخته چون اعضای خانواده او هرروز در زندگی من هستند و با من در ارتباط هستند . حرفش رو میزنن که آقای…. با فلانی رفتن خرید و گردش و …. . باور کنید غم عشق با ناجوانمردانه ترین شکل به من لشکر کشیده خدایا کمکم کن خدایا کمکم کن

به نام خدا من هم شکست خوردم تو دوستیم ولی با یه قسم گذاشتمش کنار و با بیاد اوردن بدیهاش و خصوصیات منفیش تونستم راحت تر فراموشش کنم ولی کامل از یادم نمیره-یاد خداو نماز خیلی کمکم کرد واقعا میترسم دیگه طرف دختری برم اخر همه این دوستیا پوچیه-خدا نگه دار همه دلهای پاک جوونا

ba nazar man 1adam nemitone eshghesho faramosh kone.

چگونه شکست را فراموش کنیم

خوبه

keli sahkte

be nazare man behtarin rahe faramooshi ine ke kesio ke too zamane doosti arezoosho dashti bash bashi ro jaigozinesh koni in kar sakhte ama agar beshe marekast

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه شکست را فراموش کنیم
چگونه شکست را فراموش کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *