چگونه صدا نشنویم

 
helpkade
چگونه صدا نشنویم
چگونه صدا نشنویم

شما میتوانید با ثبت درخواست مشاوره، از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

بسیاری از مردم خواب سبکی دارند. خواب آن ها به قدری سبک است که کوچک ترین صدا در اطراف سبب ایجاد مزاحمت در شخص خواهد شد. این افراد حتی اگر صدایی در اطراف باشد نیز از خواب بیدار خواهند شد. در حقیقت سنجش شنوایی برای این افراد، نشان دهنده همین میزان حساسیت شنوایی است.

یکی از مهم ترین مواردی که این افراد با آن سر و کار دارند، خروپف کردن اعضای خانواده است. برخی از این افرادی که خوابشان سبک است، می گویند : «ما دیگر داریم دیوانه می شویم. همین دیشب تا صبح ده بار بیدار شدیم و ادامه زندگی برایمان واقعا دشوار است».  به همین جهت این افراد به دنبال راهی برای نشنیدن صدا هستند. ( خروپف یک نوع اختلال خواب بوده و در درازمدت باعث ایجاد اختلال در شنوایی شخص می شود. به همین جهت افرادی که خروپف می کنند بایستی برای درمان آن اقدام نمایند).
گروهی دیگر نیز با این که شنوایی حساسی ندارند، اما در محیط های پرسر و صدا کار می کنند. این محیط ها همانند تراشکاری و خطوط تولید، در دراز مدت برای شنوایی افراد به شدت مشکل ساز گشته و ممکن است که شخص را محتاج به استفاده از سمعک نماید. به همین جهت می خواهیم وسیله ای را به شما معرفی کنیم که بسیار کاربردی است:

  گوش گیر یا Ear Plug
جنس:   از جنسی همانند پنبه بوده و بسیار نرم است. این جنس سبب می شود که اولا شما در هنگام استفاده از آن در گوش راحت باشید. ثانیا هیچ محفظه ای در گوش شما برای نفوذ صدا باز نخواهد ماند.
قیمت:  بسیار ارزان در حدود ۵۰۰ تومان تا ۱۰۰۰ تومان (قیمتش آن قدر پایین است که هرکسی چند جفت می خرد.)
از کجا بخریم:  می توانید به داروخانه ها رجوع کنید. هم چنین می توانید از مغازه هایی که ابزارفروشی بوده و وسایل ایمنی دارند، تهیه بفرمایید.

چگونه صدا نشنویم

نکات استفاده
۱- برای راحتی بیشتر در هنگام خواب، می توانید کمی اضافات آن را از بالایش قیچی نمایید. این سبب می شود که هرگاه به صورت یک طرفه خوابیدید، به داخل گوش شما فشار نیاید.
۲- در مورد بهداشت و تمیز نگاه داشتن آن دقت فرمایید. می توانید هر چند وقت یک بار یک گوش گیر جدید تهیه نمایید.

آیا با استفاده از گوش گیر، دیگر هیچ صدایی نخواهیم شنید؟
صوت یک نوع موج است. طبیعی است که صوت به هر گونه ای می تواند عبور کرده و در نتیجه شما صدا را احساس خواهید نمود. با این حال کسانی که از گوش گیر هنگام خواب استفاده کرده اند، می گویند که دیگر تا صبح اصلا بیدار نمی شویم. این افراد به قدری خواب راحت دارند که اولین روز پس از استفاده از گوش گیر بسیار خوشحال و هیجان زده هستند! متاسفانه بسیاری با این که به این وسیله نیاز دارند، اما از آن آگاه نیستند. از این رو شما می توانید در آگاه کردن دوستان خود سهیم باشید.

 

کلینیک سما سمعک با بهره گیری از متخصصن مجرب ادیولوژیست با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه سنجش و بهبود شنوایی و تجویز سمعک آماده خدمت رسانی به هموطنان گرامی می باشد.

وب سایت: www.samasamak.com 

پست الکترونیکی: samasamak.com@gmail.com

نشانی:

شعبه ۱ : تهران، خیابان ولیعصر، خیابان میرداماد، نرسیده به جردن، ساختمان ۴۱۰، طبقه ۴، واحد ۱۸

تلفن: ۴۳۰۰۰۱۳۰

شعبه ۲ : اسلامشهر، خیابان باغ فیض، کوچه اول، پلاک ۲۵

تلفن: ۵۶۳۴۲۴۲۴

        

      

© کلینیک شنوایی و تجویز سمعک سما

طراحی و برنامه نویسی: کانون تبلیغاتی عصر نوین آسایش

یکی از معظلاتی که دانش آموزان و دانشجویان با آن روبرو هستند، مشکل درس خواندن در سر و صدا است. هر کسی ممکن است در چنین شرایطی قرار گیرد. بنابراین اینکه چگونه هنگام درس خواندن صدا نشنویم ؟ یک هنر بزرگ است. برای حل این مسئله 8 نکته طلایی برای مطالعه در سر و صدا پیشنهاد می شود که می توانند در چنین مواقعی به کمک ما بی آیند.

 

 

برای دریافت مشاوره در رابطه با درس خواندن در سر و صدا – افزایش تمرکز، کاهش استرس و افزایش راندمان مطالعه با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099072952 – تماس از سراسر کشور

چگونه صدا نشنویم

9099072952 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

 

 

مطالعه ایی که بدون تمرکز باشد، به طور مسلم بازدهی خوبی نخواهد داشت. عدم تمرکز می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. اما به طور عمده ما به دو علت تمرکز نداریم: دلایل درونی و دلایل بیرونی. دلایل و مشکلات درونی می توانند ناشی از درد، رنج، غم و غصه، نگرانی، گرسنگی و تشنگی، سردی و گرمی، ترس و خشم و شادی و سردرد باشند.

به طور کلی از بین بردن عوامل عدم تمرکز درونی مشکل تر از عوامل خارجی خواهد بود. اما مزاحمت های خارجی عبارتند از درس خواندن در سر و صدا ، نور کم یا زیاد، رفت و آمد و غیره. البته بنظر می رسد که وجود سر و صدا بیش از سایر تحریکات کلافه کننده است. با این تفاسیر چگونه هنگام درس خواندن صدا نشنویم ؟

اگر در محیط شلوغی هستیم که مطالعه در آن کم بازده و یا همراه با حواسپرتی است، نا امید نشوید و مصمم باشید. راهکارهای مختلفی برای افزایش راندمان مطالعه این مشکل وجود دارد و مشاوران ایران تحصیل 8 نکته طلایی برای مطالعه در سر و صدا را جمع آوری کرده و تاثیر آن در افزایش راندمان مطالعه را مشاهده نموده اند.

 

 

 

هیچ کدام از ما بطور مادرزادی با تمرکز بالا به دنیا نیامده ایم. مسلما گاهی پیش می آید که خانه پر از صداهای مختلفی مثل صحبت کردن، تلویزیون و … می شود. یا اینکه مهمانی ها و صدای موسیقی همسایه ها آزار دهنده است. تمام آلودگی های صوتی از این دست باعث کاهش تمرکز شما می شود، اما اگر به نکات زیر دقت داشته باشید، دیگر لزومی به توقف مطالعه نیست.

 

البته شاید این نکته در ظاهر بسیار پیش افتاده و آشکار به نظر بیاید. اما برخی از افراد با وجود داشتن اتاق جداگانه، باز هم در اتاقی مانند نشیمن باز هم درس خواندن در سر و صدا را دوست دارند. این کار می تواند منشاهای مختلفی از جمله وابستگی داشته باشد. اما بهتر ست خودمان را گول نزنیم. مسلما درسی که در جمع خوانده می شود هیچ گاه معادل با خواندن آن در جای خلوت نیست.

 

خیلی از اوقات ما به جای مهار عوامل تمرکز زا و عدم توجه به صداهای اطراف، به دنبال این هستیم که مبادا هیچ سر و صدای بشنویم. این ویژگی به نوعی یک وسواس فکری به شمار می رود که فرصت های ما را برای مطالعه محدود می کند. شاید بهتر باشد که به جا این حساسیت ها، یاد بگیریم که چگونه هنگام درس خواندن صدا نشنویم ؟

در چنین شرایطی 14 راهکار جادویی و مهم برای افزایش تمرکز در مطالعه کنکوربسیار موثر است. برای مثال در هنگام وجود صداهای اضافی، فکر خود را فقط بر روی درس متمرکز کنیم. البته می توانید در گوش خود پنبه قرار دهید تا از شدت این سر و صداها کاسته شود و یا از هدفون های طبی استفاده کنید.

 

 

 

یکی از موارد جالب در 8 نکته طلایی برای مطالعه در سر و صدا ، استفاده از برنامه وایت نویز (White Noise) است. صدای این برنامه چیزی شبیه به برفک تلویزیون و یا موج دریا است که البته به حیطه صدا بسط داده می شود. تصور کنید که در یک جای بسیار شلوغ مانند یک بازارچه هستید. در چنین محیطی شما انواع صداها را همزمان می شنوید.

بنابراین از آنجا که گوش ادغامی از صداها را دریافت می کند، نسبت به آن ها بی تفاوت خواهد بود و دیگر برای تمایز آن ها کنجکاوی نمی کند. این مزیت وایت نویز باعث می شود تا هنگام درس خواندن در سر و صدا های خانه یا بیرون، دو یا چند صدا افکار شما را به هم می ریزد، صدای ملایمی همچون صدای خفیف یک ازدهام برای شما پخش شود و شما را از توجه به باقی صداها باز دارد.

 

امروزه با افزایش تعداد کتابخانه ها و سالن های مطالعاتی، امکان بسیار خوبی برای مطالعه در اختیار همه افراد بخصوص کنکوری های عزیز قرار داده است. البته برخی این مکان ها در قبال رزو جا برای مطالعه، هزینه دریافت می کنند. البته در کتابخانه ها نیز شما به 14 راهکار جادویی و مهم برای افزایش تمرکز در مطالعه کنکور نیازدارید.

 

گاهی اعضای خانواده، دوستان و یا حتی همسایه ها ناخواسته باعث ایجاد مزاحمت می شوند. در چنین شرایطی به جای تحمل و یا وارد کردن استرس به خود، اطرافیان را آگاه کنید و درمورد مشکلتان با آن ها صحبت نمایید. مطمئنا اطرافین با صحبت های منطقی شما توجیه خواهند شد و با شما همکاری می کنند.

 

در مواقعی که مجبور به ماندن در یک جای شلوغ و درس خواندن در سر و صدا هستید، ازتکنیک های مطالعههمچون خواندن با صدای بلند استفاده کنید. البته شاید این کار کمی انرژی بر باشد و شما را زودتر خسته کند، اما بهتر از این است که به کلی از درس خواندن دست بکشید. در حین خواندن نیز می توانید انگشتتان را در گوش فرو کنید.

اگر از آن دسته افراد هستید که درس خواندن به همراه موسیقی برایتان مشکل آفرین نیست، می توانید از زدن هندزفری وگوش دادن به موسیقی های ملایم نیز استفاده کنید. البته حدالامکان سعی کنید از موسیقی های تکراری استفاده کنید که جلب توجه نکنند و ذهنتان به دنبال کنجکاوی آن ها از مسیر مطالعه خارج نشود.

 

شما حتی اگر در شلوغ ترین مکان ها باشید، در صورتیکه که تمرکز حواس بالایی داشته باشید مطمئنا به مطالعه ادامه می دهید. در مشاوره افزایش تمرکز متوجه خواهید شد که با روش های ساده نیز به تمرکز بالایی در مطالعه دست پیدا کنید.

یکی از مهمترین تکنیک های مطالعه این افراد، داشتن جدیت در مطالعه است. چنانچه شما در 8 نکته طلایی برای مطالعه در سر و صدا جدیت داشته باشید، با وجود تمام مزاحمت ها باز هم می توانید تمرکز داشته باشید. از تاثیر یادداشت برداری نیز غافل نشوید. چرا که با نوشتن، درس خواندن در سر و صدا های زیاد هم امکانپذیر است.

 

 

چگونه صدا نشنویم

 

 

شلوغی ها و صداهای مزاحم همیشه هم از محیط خارج ناشی نمی شود. چه بسا خاموش کردن سر و صدای بیرون کاری آسان تر از حذف شلوغی های ذهن باشد. گاهی بعضی از افکار، مسائل شخصی و خانوادگی، صحبت های ناراحت کننده اطرافیان و هزاران مورد دیگر مدام در ذهن تکرار می شوند و تمرکز ما را به هم می ریزند.

علاوه بر همه این ها، گاهی ماندن در اتفاقات گذشته مرور مداوم آن ها نیز در درون ما صدای ذهنی ایجاد می کند. همه این ها منجر به حواسپرتی می شود. روش صحیح درس خواندن کنکور، مدرسه و یا دانشگاه این است که در زمان حال زندگی کنیم و از تحلیل اتفاقات، واکنش ها، موقعیت ها و افراد دست بکشیم.

برای اینکه بدانیم چگونه هنگام درس خواندن صدا نشنویم ؟ راه های مختلفی وجود دارد. از جمله آن ها مراجعه به یک مشاور خوب است. مشاوران ایران تحصیل با داشتن تجربه طولانی در این زمینه شیوه های کاربردی بسیاری را برای بالا بردن تمرکز و راندمان مطالعه به داوطلبان عزیز ارائه می دهد.

 

 

اگر سر و صدای محیط شما را آزار می هد، و امکان رفتن به کتابخانه را ندارید ، در آن ساعات به فضاهای بیرونی مثل پارک های خلوت و یا جاهایی از این دست بروید. البته در اینطور مکان ها نیز مطمئنا تحریکاتی برای حواسپرتی خواهد بود، اما هنر شما این است که اوضاع را تحت کنترل خود در آورید.

 

 

خلاصه مطالب

در مقاله ایی که خواندید، 8 نکته طلایی برای مطالعه در سر و صدا ذکر شد تا یاد بگیریم که چگونه هنگام درس خواندن صدا نشنویم ؟ چنانچه شیوه های درس خواندن در سر و صدا برا نمی دانید، می توانید از طریق شماره تماس های درج شده در جدول و سایت با مشاوران ما تماس گرفته و راهنمایی بگیرید.

 

 

 

مطالب مرتبط

راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته انسانی کنکور 99

برای نمره 20 شب امتحان چگونه درس بخوانیم؟

بهترین کتاب فیزیک کنکور تجربی

برنامه ریزی آنلاین هفتگی کنکور 1400

درس خواندن در سر و صدا

8 نکته طلایی برای مطالعه در سر و صدا

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که حساسیت بیش حدی به سر و صدای محیط دارند، بهتر است با مشاور مشورت کنید. برای این کار می توانید از طریق شماره تماس های 9099072952 (شهرستان ها) و 9099072952 (تهران) از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

 

گاهی پیش می آید که مجبور به مطالعه در سر و صدا خواهیم بود. اگر به 8 نکته طلایی برای مطالعه در سر و صدا دقت کنید، به راحتی به این مشکل غلبه خواهید کرد.

 

در چنین مواقعی چون عامل حواسپرتی و بی میلی بیرونی نیست، بایستی علت مشکل فرار از درس خواندن را در درون و ذهنیت خود جستجو کنید و به دنبال رفع آن باشید.

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

وقتی میخوای درس بخونی همه فک و فامیل جمع میشن خونتون و نمیتونی تمرکز کنی!

خونتون کوچیکه و اتاق مخصوص مطالعه نداری!

دیگه کلافه شدی و خسته!

چگونه صدا نشنویم

ما به شما استراتژی حذف صدای محیط رو یاد میدهیم!

یه گوشی و یه هدفون خوب احتیاج داریم!

داشتن اینا برای تمرکز شما بسیار ضروریه!

ابتدا نرم افزار وایت نویز یا همون نویز خالی رو دانلود میکنیم! نرم افزار وایت نویز متشکل هستش از صداهای محیط که صداهای محیط خونه رو حذف میکنه!

وقتی شما دوست دارید روی یک چیز مشخص تمرکز کنید باید یک صدای تکراری توی گوشِ شما تکرار بشه تا گوش شما عادت کنه و صدایه بیرون رو نشنوه!

نکته جالب اینجاست که خود این صدا هم بعد از دو دقیقه حذف میشه! و عملا شما دیگه هیچ! تکرار میکنم! هیچ صدایی رو نمیشنوید!

برای دریافت نرم افزار وایت نویز اینجا  کلیک کنید!

صدای دریا،صدای ساحل،صدای باران،صدای ماشین ها،صدای پرنده ها!

همه و همه از صداهایی هستند که وقتی شما با هدفون گوشی بزارید تو گوش خودتون صدای بیرون حذف میشه!

و از همه مهم تر تمرکز شما به سطح عالی میرسه!

فقط مواظب باشید! چون وقتی کسی صداتون کنه متوجه نمیشید:)

پس به همه بگید که موقع صدا کردن شمارو لمس کنند! چون نمیشنوید!

 بهترین راه برای نشنیدن صدا

بسیاری از مردم خواب سبکی دارند. خواب آن ها به قدری سبک است که کوچک ترین صدا در اطراف سبب ایجاد مزاحمت در شخص خواهد شد. این افراد حتی اگر صدایی در اطراف باشد نیز از خواب بیدار خواهند شد. در حقیقت ارزیابی شنوایی برای این افراد، نشان دهنده همین میزان حساسیت شنوایی است. یکی از مهم ترین موارد و فجایعی که این افراد با آن سر و کار دارند، خروپف کردن همسر یا یکی از اعضای خانواده است. برخی از این افرادی که خوابشان سبک است، می گویند : «ما دیگر داریم دیوانه می شویم. همین دیشب تا صبح ده بار بیدار شدیم و ادامه زندگی برایمان واقعا دشوار است.» در این نوشتار به این موضوع پاسخ خواهیم داد: بهترین راه برای نشنیدن صدا گوش گیر است، مطالعه بهترین و ارزانترین راه ممکن برای شما!!!

(همین جا در پرانتز درباره خروپف بگوییم که خروپف یک نوع اختلال خواب بوده و در درازمدت باعث ایجاد اختلال در شنوایی شخص می شود. به همین جهت افرادی که خروپف می کنند بایستی برای درمان آن اقدام نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره این مطلب را ببینید.)

گروهی دیگر نیز با این که شنوایی حساسی ندارند، اما در محیط های پرسر و صدا کار می کنند. این محیط ها همانند تراشکاری و خطوط تولید، در دراز مدت برای شنوایی افراد به شدت مشکل ساز گشته و ممکن است که شخص را محتاج به استفاده از سمعک نماید.

به همین جهت می خواهیم وسیله ای را به شما معرفی کنیم که بسیار کاربردی بوده و آن چیزی نیست جز گوش گیر خواب یا همان گوش گیر ضد صدا !!!

چگونه صدا نشنویم

گوش گیر خواب ضد صدا برای مطالعه

نام: گوش گیر یا Ear Plug

یکی از مناسب ترین وسایل برای بهترین راه برای نشنیدن صدا، گوش‌گیر وسیله‌ای است از جنس سیلیکون یا پلاستیک یا لاستیک که در داخل کانال (مجرای خارجی) گوش قرار می‌گیرد تا از رسیدن سر و صدای زیاد به گوش جلوگیری کند. این وسیله در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارد و برای آن که نقش حفاظتی خوبی داشته باشد، باید کاملاً سایز کانال گوش باشد و فرد پس از نصب آن بر گوش خود، احساس کند که صداها را کمتر می‌شنود.

بررسی ها حاکی از آن است که گوش‌بندها به طور متوسط حدود ۱۵ تا ۳۰ دسی‌بل از شدت صداها را می‌کاهند.

جنس: همان گونه که در تصویر می بینید، از جنسی همانند پنبه بوده و بسیار نرم است. این جنس سبب می شود که اولا شما در هنگام استفاده از آن در گوش راحت باشید. ثانیا هیچ محفظه ای در گوش شما برای نفوذ صدا باز نخواهد ماند.

قیمت: نسبتا ارزان در حدود 2000 تومان تا 5000 تومان

از کجا بخریم: می توانید به داروخانه ها رجوع کنید. هم چنین می توانید از مغازه هایی که ابزارفروشی بوده و وسایل ایمنی دارند، تهیه بفرمایید.

گوش گیر از کجا بخرم

1- برای راحتی بیشتر در هنگام خواب، می توانید کمی اضافات آن را از بالایش قیچی نمایید. این سبب می شود که هرگاه به صورت یک طرفه خوابیدید، به داخل گوش شما فشار نیاید.

2- در مورد بهداشت و تمیز نگاه داشتن آن دقت فرمایید. می توانید هر چند وقت یک بار یک گوش گیر جدید تهیه نمایید.

گوش گیر در داخل بسته بندی

صوت یک نوع موج است. طبیعی است که صوت به هر گونه ای می تواند عبور کرده و در نتیجه شما صدا را احساس خواهید نمود. با این حال کسانی که از گوش گیر هنگام خواب استفاده کرده اند، می گویند که دیگر تا صبح اصلا بیدار نمی شویم. این افراد به قدری خواب راحت دارند که اولین روز پس از استفاده از گوش گیر بسیار خوشحال و هیجان زده هستند بنابراین یکی دیگر ازبهترین  راهایی نشندین صدا گوش گیر است .

گوش گیر یا ear plug

متاسفانه بسیاری با این که به این وسیله نیاز دارند، اما از آن آگاه نیستند. از این رو شما می توانید در آگاه کردن دوستان خود سهیم باشید. از یاد نبرید برای کسانی که خواب سبکی دارند، گوش گیر ضد صدا برای خواب یک معجزه خواهد بود.

مضرات گوش گیر خواب

– اگر کسی دچار پارگی پرده صماخ گوش شده باشد یا زخم و التهابی در کانال گوش خود داشته باشد، نمی‌تواند از گوش‌بند استفاده کند.

– کسانی که دچار عفونت گوش هستند یا گوش‌شان ترشح دارد، نمی‌توانند به راحتی از گوش‌بند استفاده کنند.

گفتاردرمانی در منزل

قیمت سمعک

واقعا خیلی خیلی ممنون دیگه واقعا داشتم دیوانه می شدم یکی از دوستان خوابگاهمون بس که خروپف می کنه :))

امروز میخرم اگه کار کنه واقعا تا ابد مدیونتون هستم من خیلی حساسم وقتی میخوابم اگه ناگهان صدایی بشنوم از خواب میپرم و به شدت تپش قلب میگیرم و تا چند دقیقه یه حس خیلی بدی دارم یه حسی که دوست دارم بمیرم ولی نداشته باشم .

وااای. دقیقا عین من یه تپش قلب بد و بعد یه حس بد حس مرگ

دقیقا منم همینطور هستم انگار قلبم میاد تو حلقم

چندان کارامد نیست

چه جالب واقعا من دستمال کاغذی میذاشتم که زیاد موثر نبود نمیدونستم وسیله ای هم ساخته شده برای این موضوع حتما امتحان میکنم کنکوریم و خونمون ساعت مشخصی برای استفاده از تلویزیون نیست شبها نمیشه خوابید ممنون از مقالتون ?

همیشه صبح ساعت 8 با سر و صدای خانواده بیدار میشدم. اولین بار که از این استفاده کردم ساعت 11 بیدار شدم احساس کردم کسی خونه نیست

بسیارعالی

باسلام و احترام من از گوش گیر مدتیه استفاده میکنم میخواستم بدونم در دراز مدت باعث عفونت گوش و یا حساسیت نمیشه ؟ چون بعد از استفاده احساس خارش و یا زیاد شدن ترشح گوش رو دارم.

با تشکر

منم از راهنمائیتون متشکرم ایشالا استفاده کنم شاید جواب بده این همسایه بالایمون شبها دیر وقت خیلی سرو صدا میکنه امیدوارم جواب بده

خونمون اینقدر سروصداست که دارم روانی میشم هرچی هم به خانواده میگم خواب من سبکه سروصدا نکنین صدای تلوزیونو بیارین پایین انگار نه انگار …منم مثل خیلیا شب تا صبح ده مرتبه از خواب بیدار میشم درحالی که خواب حداقل باید 7 ساعت بیوقفه صورت بگیره خیلی اذیتم خلاصه خواب راحتی ندارم پنبه هم جواب نمیده امروز حتما باید اینو بخرم…

با سلام من وقتی از گوش گیر استفاد میکنم صدا نمیشنوم ولی احساس میکنم سرم سنگین میشه و سردرد میگیرم. بنظرتون چیکار کنم. خوابمم خیلی سبک با کوچکترین صدا از خواب بیدار مشم.

من هم خواب سبک هستم و حتی با بیدار شدن یکی از اعضای خونه بیدار می شم. مدام سر اینکه صدای تلوزیون رو کم کنید دعوا داریم ولی کسی گوش نمی کنه. امیدوارم این پاسخ جواب بده. وقتی با صدا بیدار می شم تپش قلب می گیرم تا مدتها خوب نمیشه و بعدش هم خوابم نمی بره. امیدوارم حل بشه

من آدمی هستم که خیلی دیر خوابم میبره و وقتی بیدار شدم دیگه تا صبح بی خوابم. اولین باری که از این گوش گیرها استفاده کردم خیلی زود خوابم برد جوری پیش خودم فکر کردم یه ماده خواب آور داره😂 فقط تازگیا که استفاده میکنم خواب راحتی دارم اما وقتی بیدار میشم میبینم سردرد خیلی بدی دارم و گوشام به شدت سنگینه. نمیدونم واسه سردردم باید چکار کنم اما این گوش گیرا واقعا تو داشتن خواب راحت موثره

سلام از این گوشگیر ها نباید بطور مداوم و چندساعته استفاده کرد . یکی از راه های نفوذ هوا به مخ و داخل سر و ایجاد توازن در سر، گوش و مجرای شنواییه. اینکه تا مدت طولانی و مداوم این مجرا بسته بشه میتونه عامل بیماری بشه. بنظرم نباید به گوش گیر ها عادت کرد و فقط در وماقع لزوم استفاده کرد. مثل مطالعه و یا زمانی که در جای بسیار شولغی میخواهیم استراحت کنیم.

چگونه صدا نشنویم

ساعت ۵.۲۰ صبح همسرم خروپف که نه خرنااااز می‌کشه کلافه شدممم همینکه آفتاب بزنه یکیشو میخرمممممم عصبی اممممم منم آدمم نیاز به استراحت دارم خداااااتت

من هم دیگه دارم دیوونه میشم به صورت موازی دارم زندگی و مرگ رو پیش میبرم ، چون با هر خرو پف مخصوصا وقتی اوج میگیره تپش قلب میگیرم در حالی که دارم از خستگی میمیرم حتی یک جوری شده که وقتی پیش همسرم هم نیستم صدای خرو پف توی گوشمه این گوش گیر هم به شدت باعث درد گوش و سر دردم شد

من خيلي خيلي خيلي خوابم سبكه تو خونه ي ما هر كسي يه ساعت خوابي داره ،صداي تلوزيون بماند درست كردن غذاي بي موقع ١٢شب مثلا ،واقعا وقتي با تپش قلب از خواب ميپرم فقط بحث و دعوا ميشه ١روز رعايت ميكنن باز از فردا…😞😞😞😞اگه واقعا جواب بده منو نجات دادين

سلاممممممممم من خيلي خيلي خيلي خوابم سبكه تو خونه ي ما هر كسي يه ساعت خوابي داره ،صداي تلوزيون بماند درست كردن غذاي بي موقع ١٢شب مثلا ،واقعا وقتي با تپش قلب از خواب ميپرم فقط بحث و دعوا ميشه ١روز رعايت ميكنن باز از فردا…😞😞😞😞اگه واقعا جواب بده منو نجات دادين

منم دقیقا مثل شمام و خوابم خیلی سبکه همسرم چند وقت پیش این وسیله رو برام خرید و از اون موقع دیگه راحتتر میخوابم.

من که همیشه یا انگشتام توی گوشمه یا پنبه.ولی کاری که من میکنم اینه. شبها دوتا پنبه بزرگ توی گوشم میذارم اینقدر فشار میدم که تا ته سوراخ گوشم بره و کاملا مجرای گوشم و ببنده. بعد به کنار میخوابم. اینجوری گوشم روی بالش میخوابه. روی اون یکی گوشمم یه بالش دیگه میذارم. باز بهتر از هیچیه. دستمال کاغذی تو گوشت نذار . صدای خش خش اون از هم بیشتر عصبیت میکنه. من توی خیابونم پنبه میذارم توی گوشم. وگرنه سرسام میگیرم. همیشه سردرد دارم. مخصوصا توی مهمونی یکی بیخ گوشم صحبت میکنه که بقیه نشنون. انگار یه زنبور توی گوشمه. گاهی اوقات به بهونه اینکه گوشم میخاره انگشتمو توی گوشم میکنم تا صداشو نشنوم. از پر حرفی عصبی میشم.

وای منم دقیقا همینطورم محل کارم پره از آدمای وراج که از چاک دیوارم شروع میکنن حرف زدن کار نمیکنن فقط ور میزنن و میخندن

سلام دختری دارم 17 ساله یک هفته هست که دایما در گوش راستش صدای اذان میشمود این صدا او را کلافه کرده علت چیست

از قدیم میگن صدای اذان مداوم یعنی قراره خدایی نکرده یه نفر بمیره، همیشه همین بوده ولی شما جدی نگیرید

جمع کن بابا

من هم بعد از استفادهء چند ساعته دچار سردرد و گرفتگى گوش ميشم

گوشش جرم گرفته باید ببرین دکتر ساکشن کنه حتما

آقا این مسجد بغل خونمون منو دیوانه کرده چهارتا بلندگو داره از اون قدیمی ها مال زمان جنگ باورتون نمیشه از استرس صدای بلند اذان صبح تا اذان خوابم نمیبره بعدش خروس همسایه وکلاغ وقور قور کردن قمری ها وصدای بیل رفتگر محل زندگیمو خراب کرده کاش زودتر گوش گیر پیدا میکردم

من میفهممت. خودم مشکل تو رو دارم. همیشه انگشتام توی گوشمه.شبها پنبه توی گوشم میذارم . به کنار میخوابم که گوشم روی بالش باشه . روی اون یکی گوشمم بالش میذارم. بد نیست بهتر از هیچیه. نگران نباش خیلی ها مثل تو هستن. باور کن من توی محل کارم همیشه سردرد دارم از سر و صدا. گاهی اوقات بخاطر سر و صدای اضافی اول چشمامو میبندم بعد انگشتم و توی سوراخ گوشم میکنم محکم فشار میدم .خیلی تاثیر داره. وقتی گوشاتو بگیری ولی بازم عامل صدارو ببینی .حس میکنی صداش تو گوشته.همکارام خیلی آروم کار میکنن من اعصابم خورد نشه. گاهی اوقات به صدای خروس و بیل رفتگر گوش کن. وقتی دیدی داره خیلی عصبیت میکنه از محل دور شو. یه کم تحمل کن تا عادت کنی. منم دنبال راهی هستم بتونم این وضع و درست کنم. کلافه و عصبی شدم. تازه من توی یه مکان شلوغ که پر از بچه هم میشه کار میکنم.صدای جیغ و گریه و بدو بدو . کفشاهایی که صدای جقجقه میدم. انگار رو اعصابم دارن رژه میدن. وقتی پیچر درمانگاه اسم کسی و پیچ میکنه انگار بلندگو توی گوشمه. چند بار ازشون خواستم صداشو کم کنن. ولی نمیشه. همکارام باهام کار دارن باید بلند شن بیان بهم اشاره کنن. چون همیشه یا انگشتام توی گوشمه یا پنبه.

منم خوابم خیلی سبکه حتی تیک تاک ساعت مزاحم خوابمه الان پنج ساله از گوش گیر استفاده میکنم و مشکلم حل شده

شما تو این همه مدت دچار عفونت گوش یا سردرد یا گرفتگی گوش نشدید؟ من تو خوابگاه زندگی میکنم الان یه هفته گذشته فکر میکردم عادت کنم ولی نشد و میخوام از این گوش گیرها بگیرم ولی نگران عفونت گوش و چیزهایی از این قبیل هستم.

سلام. من به سرو صدا حساسم. قبلا توی دبیرستان معلم بودم. با سروصدای بچه ها کنار نمیومدم. حتی بعضی وقتا بچه ها میدیدن از شلوغی شاکی هستم خودشون محکم گوشای من و میگرفتن تا اذیت نشم. که البته بیشتر برای خودشون بود که ازادتر باشن. الان توی ازمایشگاه تشخیص طبی کار میکنم. صدای بعضی دستگاه ها انقدر عصبیم میکنه که موقع کار همونجا انگشتامو توی سوراخ گوشم میکنم صدایی نشنوم.برای اینکه اعصاب من اروم بشه همکارام چند دقیقه ای بدون سرو صدا کار میکنن.مخصوصا زمان خونگیری بچه ها. سرسام میگیرم.اینقدرجیغ میزنن که حس میکنم پرده گوشم پاره میشه. یه روز یه بچه اینقدر گریه کرد که همونجا انگشتم و کردم توی گوشام و چشمام و بستم. بنده خدا مادرش خیلی عذرخواهی کرد.تا دو سه روز صداش تو گوشم بود.به پیشنهاد همکارم مخصوصا زمان خونگیری بچه ها پنبه توی گوشم میذارم .نصف یه بسته کامل پنبه رو توی گوشم میذارم انقدر فشار میدم تا مطمئن بشم صدایی نیست. بازم میشنوم. گاهی اوقات همکارام از روی شوخی سر و صدا درمیارن. ولی مراعاتم و میکنن. موقع خواب صدای اضافه کلافم میکنه همیشه بالشم رو گوشمه. صدای تق تق. تیک تاک ساعت. چیکه کردن آب. خش خش پلاستیک. صدای قاشق و بشقاب. حرکت دادن پا. پچ پچ کردن دو نفر. حتی اگه کسی توی گوشم اروم صحبت کنه یا پچ پچ کنه. به قدری عصبی میشم که گاهی اوقات داد میزنم ساکت باشید. الانم که دارم مینویسم اعصابم خورد میشه حس میکن همه این صداها تو گوشمه. بعضی وقتا از دوستام میخوام که توی گوشام فوت کنن حس میکنم اعصابم آروم تر میشه. دکتر رفتم. میگه چیزی نیست ارامش میخوای. شما بگین با این همه الودگی صوتی ارامش کجا پیدا میشه.اصلا خوب نیست بیشتر اوقات سردرد دارم. بداخلاق میشم. چکار کنم؟ بعضی وقتا دوست دارم یه روزایی گوشم کر باشه.

سلام منم تقریبا همینطورم بعضی صداها واقعا رو نِروَم میرن مثل صدای صحبت همکارام وقتی یروند حرف میزنن یا صدای تبلیغات بازرگانی یا صدای سین و شین بعضیا که میزنه روانیم میکنه من فک کنم ما ها گوشمون زیادی تیزه

فکر میکنم شما بیشتر خلقتون اومده پایین و چون تو ذهنتون پر سر و صداست از صدا های خارجی بیشتراذیت میشید

لطفا راهکاری به من نشون بدید.دارم دیوونه میشم. الان که این و مینویسم از صدای بوق ماشین کنار کلینیک دستمال کاغذی تو گوشم گذاشتم. که خود دستمال کاغذی اینقدر تو گوشم خش خش میکنه اعصابم خورد کرد.

من همیشه تو مهمونیا مشکل دارم. همه با هم حرف میزنن. طرف نشسته کنارت مثل زنبور دو ساعت تو گوشت وزوز میکنه. هر کدوم یکی دو تا بچه. که جیغ و دادشون سر سام آوره. موقع خواب صداشون توی گوشمه. مجبور میشم با سر درد بخوابم. همبن مشکل و توی محیط کارم دارم. دیروز از سر و صدای زیاد کلافه شدم. فقط نیم ساعت انگشتام توی گوشم بود تا تعمیرات محل کارم تموم بشه. دو تا مسکن خوردم تا سردردم خوب بشه.کسی جرات نمیکرد طرفم بیاد. کوچکترین صدا اعصابم و خورد میکنه. حتی اگه یکی مستقیم توی مجرای گوشم خیلی اروم صحبت کنه عصبی میشم انگار داره توی گوشم فوت میکنه.بیشتر اوقات پنبه توی گوشم میزارم. کسی میتونه راهنمایی کنه؟

سلام . این نمونه ها خوبن اما من نمونه بهتری دیدم که تاثیراتش چندبرابره و کیفیتش عالیه. حتی زیردوش و داخل استخر هم ازش استفاده کردم. صدا رو اصلا نمیشنوی وقتی میذاری. موم گوش ژله ای clever . من از یه داروخانه اطراف میدون ونک گرفتم.

سلام. واقعا موم گوش ژله ای اگه توی گوش باشه چیزی نمیشنویم؟ من خیلی وقتا سردرد دارم از سرو صدای زیاد. الودگی صوتی زیاده. از خونه گرفته تا محل کار و خیابون. عادت ندارم از هنس فری استفاده کنم. گوشم درد میگیره . ولی سرو صدا هم کلافم میکنه. با کوچکترین صدایی از خواب بیدار میشم. به صدای اضافی حساسم. همکارم وقتی با انگشت اروم چند بار پشت سر هم به میز میزنه. عصبی میشم. چه برسه به صداهای بلند.دوستام میدونن چطوریم. وقتی با هم جمع میشم پنبه میذارم توی گوشم. ولی فایده نداره. مشکل من بیشتر موقع خوابه. میخوام چیزی باشه که هیچ صدایی نشنوم. انگار که کر باشم.

سلام.فکر میکنم فوت کردن توی گوش یه کم اعصاب ادم و اروم میکنه. من احساس میکنم صداها کم میشه. واقعا با صداهای اضافه اعصابم خورد میشه. گاهی اوقات دوستام باورشون نمیشه برای همین باهام شوخی میکنن و با سرو صدا میرن رو اعصابم. منم مجبور میشم گوشام محکم بگیرم که نشونم. وقتی که سردرد دارم بدترم. حتی صدای خودمم عصبیم میکنه. گوش گیر توی گوشم میذارم . ولی گوشم درد میگیره.

من اینو استفاده کردم اصلا خوب😑😖 نیست فکنم نمونه های بهترش هست البته قیمتاش بیشتره

سلام.منم دقیقا همین مشکلو دارم.با کوچکترین صدایی با تپش شدید قلب از خواب میپرم.از اول اینطور نبودم.یکی دو بار نصفه شب با صدای دزدگیر ماشین همسایمون از خواب پریدم.الان از ترس فشاری که لحظه پریدن از خواب بهم دست میده نمیتونم بخوام.میگن هول کردی .رگ هولتو بگیر.کلا خدا نصیب نکنه.بد مشکلیه

من میخوام موم گوش رو واسه خواب تهییه کنم امیدوارم جواب بده دیگ دارم روانی میشم اولی که میخوام بخوابم اگ سرو صدا باشه خوابم میپره دیگ تاصبحم تخوابم نمیبره

امیدوارم این موم گوش واسه خواب جواب بده دیگ دارم دیوانه میشم

منم خوابم خیلی سبکه و پنبه گذاشتم چند بار ولی صبح که بیدار شدم سرم احساس سنگینی و یکم سردرد داشتم به نظرم این گوشگیرها خوب نیس هیچی بهتر از خواب تو محیط آروم و راحت نیس باید محیط آرومی ایجاد کنیم که غیر ممکنه 😥

سلام دوستان. من مدت ها با شنیدن صداها مشکل داشتم و زندگی برام تلخ شده بود. سر و صداها شدیدا اذیتم می کرد و زندگیم مختل شده بود؛ تا اینکه موم داخل گوش رو پیدا کردم. واقعا موثره و خودمم باورم نمیشد که اینقدر به درد بخور باشه.الان خیلی راحت ترم و بدون اعصاب خوردی میخوابم. البته چون ایران زندگی نمی کنم، نمیدونم در ایران هست یا نه ولی به احتمال زیاد باید باشه. امیدوارم در وحله اول فهم و شعور مردم بالاتر بره و از تولید سر و صدای اضافه و مزاحم خودداری کنند و در مرحله بعد بتونید از این وسیله استفاده کنید و آرامشتون رو بدست بیارید.

عزیزان، موسیقی آرام و بیکلام گوش بدید تا خوابتون ببره. هدفون‌های earplug تهیه کنید و به موسیقی گوش بدید. فقط موسیقی بیکلام و آرامبخش، چون خودش نقش معالج داره.

من بااین وسیله خیلی وقته آشناهستم وخیلی ازش راضیم.زمانی بچه خواهرم که الان۱۵سالشه به دنیااومده بود وخواهرم خونه مامیموند،صدای بچه دیوونم کرده بود،اون یکی دامادمان که درنساجی کارمیکرد ازاین پنبه ها درکارخانه استفاده میکردکه بهم پیشنهاددادازش استفاده کنم،ومن ازش استفاده کردم،واقعامحشره.نزدیک یک سال هم که میشه خونه خریدم صدای سگها شبا اذیت میکنه،بازم این پنبه ها به دادم رسیدن.ولی الان که اومدیم مأموریت وصدای خروپف هم اتاقیم دیوونم کرده و اون پنبه ها رو نیاوردم،کم مونده بزنم طرفو توخواب بکشم،وااااااااای

من خیلی تو خوابیدن حساسم یعنی یه صدای کوچیک مثه پچ پچ بیاد از خواب میپرم واعصابم خیلی به هم میریزه حتی پنبه و این چیزا هم به دردم نمیخوره وقتی ام سر کلاسم انگار نه انگار که تو کلاسم،انگاراومدم باغ وحش. ازدست شون عصبی میشم با این دادو جیغای مسخره شون یعنی دیوونه شدم دیگه هیجا برام آرامش نداره موندم با این اعصابم چی جوری با اینا سر کردم. من دیگه مسکن نمیخورم چون عارضه داره باید چی کار کنم

مسکن برای چی میخوری؟ گوش گیر بذار توی گوشت. خیلی خوبه. من توی محیط ازمایشگاهم صداهای زیادی بیخ گوشمه. شلوغی درمانگاه و صدای جیغ و داد بچه ها موقع خونگیری. پیچر درمانگاه که هر چند ثانیه صداش درمیاد اونم با صدای بلند. کلافم میکنه. بعضی اوقات از صدای دستگاه ها سرسام میگیرم. حتی همکارم که از روی عادت اروم با انگشت یا خودکار روی میز میزنه عصبیم میکنه. اوایل پنبه میذاشتم توی گوشم ولی فایده نداشت. گاهی اوقات انگشتامو توی گوشم میکرد ولی نمیتونستم کار کنم. تا همکارم برام گوش گیر خرید. عالی بود. برای اولین بار ارامش پیدا کردم. دیگه سردرد نداشتم. فقط وقتی که درش میارم گوشام یه کم میخواره. ولی خوبه.

سحرجان شما گوشگیر اسفنجی خریدین یا گوشگیر سیلیکونی و اگر امکان داره میشه بپرسم چه مارکی؟

سحرجان ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم ازتون، گوشگیرهای اسفنجی رو تا وقتی بخواین دور بندازید چندبار استفاده میکنید ؟ آیا یکبار مصرف هستن؟

عالی بود ممنون از اطلاع رسانی تون. از وقتی تهیه کردم دیگه صبح ها ی زود با مدرسه بغلی مون از خواب نگیرم….

دوستان فکر نمیکنم کسی به اندازه من از این وضعیت بیشتر رنج برده باشه. سرو صدای تلویزیون انسان ها موجودات اشیا همه چیز اذیتم میکنه و پشت سرم به شدت درد میگیره طوری شده که با تلفن اصلا نمیتونم صحبت کنم به قدری عصبی میشم که توی اخلاقم تاثیر گذاشته گاهی اوقات حس سردردش بد تر از مرگه خیلی دکتر رفتم میگن عصب گوشت حساس شده زندگی برام زجر آور شده نمیدونم چکار کنم هر کس راه حلی داشت خواهش میکنم راهنماییم کنه.

من به شدت به صدا حساسم. با صدای بلند گوشام درد میگیره.یه بار توی محل کار موقع خونگیری، یه بچه طوری توی گوشم جیغ کشید که تا سه روز گوشام درد میکرد و سوت میکشید.کلافه شده بودم .مدام پارچه گرم روشون میذاشتم تا دردش کمتر بشه. باور کنید صداش تا خود مغزم رفت. همینطوری به صداهای مختلف حساسم. از پچ پچ کردن یکی توی گوشم تا صدای بلند تلویزیون و بوق ماشین. همه میدونن چطوری هستم. سعی میکنن مراعات کنم. موقع خواب و کار کردن و بیرون رفتن پنبه توی گوشام هست. دکتر گفت گوشات زیادی تیزه. گاهی از سر و صدای دستگاههای ازمایشگاه و صحبت همکارا با هم و زنگ زدن مدام تلفن اینقدر اعصابم خورد میشه که کسی جرات نمیکنه بهم نزدیک بشه. همکارم صدای کلفت و بلندی داره حرف زدن معمولیش فرقی با داد زدن نداره. اینقدر بیخ گوش من با تلفن به مدت طولانی حرف میزنه که حس میکردم بلندگو توی گوشمه. چند بار باهاش دعوام شده .شبا توی گوشام صداش و میشنوم. همیشه سر درد دارم. یه بار برای وسیله ای ابر خریده بودم توی خیابون اینقدر الودگی صوتی بود که داشتم دیوونه میشدم. سریع دو تا تیکه بزدگ از ابرارو کندم گذاشتم توی گوشام. دیروز بخاطر تعمیرات کارم و همکارام انجام دادن فکر میکنید چکار میکردم . توی رخت کن انگشتام توی سوراخ گوشام بود تا دو ساعت. که دیگه خودم خسته شده بودم. من نخوام گوشام تیز باشه چکار کنم من از هر صدای اضافی عصبی میشم.

سلام .منم به شدت به صدای بلند و صدای اضافی حساسم. دکتر بهم گفت گوشات زیادی تیزه. مجبورم پنبه توی گوشم بذارم. گوش گیر باعث میشه گوشم خارش شدید پیدا کنه که کلافه کنندس. به جای پنبه از ابر استفاده میکنم . خیلی بهتره. دیشب یه مهمونی بودیم که از سر و صدای بچه هاشون سر سام گرفته بودم.توی اتاق نشستم با انگشتام گوشام گرفته بودم. دو تا مسکن خوردم تا سردردم بهتر بشه. یه همکار دارم عادت داره درگوشی صحبت میکنه. حالا هیچ کس توی اتاق نیست میاد مستقیم توی سوراخ گوشم حرف میزنه. بارها تذکر دادم ولی انگار دوست داره عصبیم کنه. عمدا کارشو تکرار میکنه. دوستام مراعات میکنن. ولی گاهی از روی شوخی صداهای اعصاب خورد کن درمیارن. من به صدای خش خش پلاستیک. زدن با انگشت و خودکار روی میز. چک چک اب. تیک تاک ساعت. پچ پچ توی گوشم و خیلی چیزای دیگه حساسم. خودمون خالی از الودگی صوتیه. وقتی هم مهمون داریم ابر توی گوشم میذارم. ولی گاهی از پس سر و صداها برنمیام عصبانی میشم سردرد میگیرم. صدا ازاری واقعا ازار دهندست.حتی بچه های فامیل میدونن باید اروم باشن. وقتی من هستم اروم بازی میکنن.من معلم هم هستم. شاگردام مراعات میکنن ولی گاهی از صدای همونا دیوونه میشم. داد میزنم تا جایی که از ترس تااخر کلاس صداشون درنمیاد.

منم دقیقا شبیه توام وقتی یه نفر توی سوراخ گوشم صحبت میکنه عصبی میشم. دوستام گاهی عمدا این کار و میکنن. کلا از سر و صدای اضافی و بلند متنفرم. توی مهمونه همیشه پنبه توی گوشمه. اسفنجم خوبه. ولی باید کاملا فشرده بشه توی سوراخ گوشت.

من توی یه مجتمع اپارتمانی زندگی میکنم. اکثرا همسایه ها بی فرهنگن و بچه هاشون وقت بازی صدای حیوون از خودشون در میارن و جیغ میکشن . متاسفانه پول اجاره خونه ویلایی ندارم و اپارتمان هم این مشکلاتو داره . کاش یه گوشی اختراع میشد که صدا را به صفر دسیبل برسونه و وقت خواب هیچ صدایی را متوجه نشم . فقط اینجوری میتونم به ارامش ابدی برسم

من دوست دخترم خیلی خروپف میکنه الان هم پیشم خوابیده صداش داره ستون های خونه رو میلرزونه دارم فکرمیکنم من بااین ازدواج کنم چطور تا آخر عمر درست حسابی بخوابم من اصلا حساس نیستم رو سرو صدا ولی خداییش دیگه این خروپف نیست شیحه کشیدنه 😔 دفعه قبل مجبور شدم قبل خواب لورازپام بخورم که شب و راحت بخوابم خورده بودم تا سه روز نمیتونستم دیگه از خواب بیدار شم

سلام. وای فکر میکردم من مشکل دارم شماها هم مثل من هستید. دارم دیوونه میشم از سر و صدا .پشت خونمون باشگاه ورزشی هست کنارشم تالاره. از صبح زود با داد و بیداد باشگاه بلند میشم. شبا هم با سر و صدای تالار عروسی نمیتونم بخوابم. پنبه هیچ فایده ای نداره. سرسام گرفتم. گوش گیر هم نمیشه استفاده کرد. گوشام به شدت درد میگیره و میخاره. شما بگید چکار کنم. از بس بخاطر سردرد مسکن خوردم. معده درد هم گرفتم. عصبی شدم.حتی صدای ساعت هم نمیتونم تحمل کنم. موقع غذا خوردن پنبه یا اسفج توی گوشام میذارم. از سرو صدا قاشق و بشقاب و حرف زدن زیاد دیوونه میشم. دوست دارم یه وقتایی کر بشم.باور کنید همیشه انگشتم توی گوشمه.

سللم. چه جالب پشت خونه ما هم باشگاه ورزشی و تالاره . فکر کنم توی یه محلیم. دقیقا منم مشکل شما رو دارم. سروصداها دیوونم کرده. پنبه فایده‌نداره. گوشگیر هم باعث سردرد میشه. گوشای منم میخاره. ۲۴ ساعته سر و صداشون تو گوشم. کاش سوراخ گوش یه دریچه داشت هر وقت دوست داشتیم می بستیمش که صدایی نشنویم. البته اگه تا اون موقع با این الودگی صوتی کر نشده باشیم.

سلام بچه ها من یه راهی اختراع کردم خیلی خیلی جلوی صدارو میگیره با آرد و قند آب شده خمیر درست کردم دوتا گوشامو کیپ کردم بعدش صبح ک پاشینم او خمیر سفت شده راحت از گوش شبیه قالب میاد بیرون بعدا میشه باز گذاشت ولی خودم دارم میرم پیش متخصص اختلال خواب میگن که درمان داره به امیدخدا

سلام، ممنون از اطلاعات خوبتون، میرم ببینم، ژل گوش پیدا میشه

سلام دوستان من چند وقته ازش استفاده میکنم و راضیم، مخصوصا نوع فومی 3M، میتونید از دیجی کالا تهیه کنید و وقتی ازش استفاده میکنید صداهای زیر رو تا 80 درصد نمی شنوید.

افتضاحه، گوش رو داغون میکنه

یه رفیق داشتم چند وقت پیش اومده بود خونه من … بعد من خیلی شبا خوابم سبکه یادم نمیره تا صبح ده بار بیدارش کردم گفتم چرا خر و پف میکنی … یادمه اخرین بار نصف شبی رفت داروخونه یه دونه ازینا گرفت داد بهم تا صبح تخت خوابیدم … دیگه ازون روز هیچ وقت خونه من نیومد :)))

دوستانی که با کوچیکترین صدا از خواب پا میشن یا کلا به صدا حساسن مشکل از شما نیست از بس با گوشی کار کردین دچار خشکی مغز شدین…. خشکی مغز به دلیل کار کردن زیاد با موبایل ، کم خوابی ، کم خوردن غذا و مخصوصا آب هستش آب زیاد بخورید گوشی بی صاحابه لعنتی رو بذارید کنار امواج مایکرو ویو گوشی باعث کوچک شدن و خشک شدن مغز میشه شبا قبل خواب دو قطره روغن بنفشه تو هر کدوم از سوراخ بینی تون چکه کنید و دو سه دقیقه سرتون و بالا نگه دارید تا وارد مغزتون بشه خشکی مغزتون بعد از سه ماه درمان میشه با این دستور انشاالله.

خدایا این گنجشکا صبح به صبح پشت پنجره میشینن سرو صدا میکنن دارم دیوونه میشم من گفتم شاید من فقط به صدا حساسم

خیلی وسیله پرکاربردی هست مخصوصا هنگام تیراندازی برای سربازها خیلی کمک میکنه

سلام خیلی ممنون از سایت که این وسایل رو معرفی میکنه من از این گوش گیر گرفتم صدا رو تا حدودی کم میکنه اونطور نیست که میخواستم،کاش یجوری درستش میکردن واقعا هیچ صدایی نشنوی حتی کوچیکترین صدا مثل یه آدم که شنوایی نداره من خیلی حساسم و عصبی میشم از این صداها نمیتونم اصلا بخوابم و از این گوشگیر برای وقت خوابیدن و مطالعه میخواستم امیدوارم برای کسانی که در معرض خطر نیستن گوشگیری درست کنن هیچ صدایی عبور نکنه این گوشگیر ها رو بر اساس یه سری افراد که شغل های بخصوصی دارن که مثلا آتیش سوزی و یا اتفاقی بیفته متوجه بشن تا یه حدودی صدا رو کم میکنه اگه به دو دسته گوشگیر درست میکردن یکیش اصلا صدا عبور نمی‌کرد خوب بود حتی اگه قیمتش هم بالا بود ارزش داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کلینیک ارزیابی شنوایی طنین سمعک با بیش از 25 سال سابقه در امر شنوایی سنجی، گفتاردرمانی و تجویز انواع سمعک روز دنیا.

آدرس : تهران، میدان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، پلاک ۲۵۵، واحد ۵

از طریق فهرست زیر می توانید به سرعت به بخش های مختلف سایت دسترسی داشته باشید:

نمی‌دانم شما هم مثل من خوابتان سبک است یا خیر!؟ من که اگر کوچک‌ترین صدایی در اطرافم باشد خوابم نمی‌برد و اگر خواب باشم از خواب می‌پرم! یا اگر خوابتان سنگین است، آیا در جایی که سر و صدا زیاد است (تراشکاری، خط تولید و …) کار می‌کنید؟

مدتی پیش گفتم دنبال یک وسیله‌ای یا روشی برای نشنیدن صدای اطراف بگردم که بعد از کمی جستجو رسیدم به دو قطعه خیلی ساده که در گوش قرار می‌گیرد و در اصطلاح به آن Ear Plug (ای.یر پلاگ) می‌گویند:

نتیجه جستجوی این کلمه

چگونه صدا نشنویم

هر چند قطعه ساده‌ای است اما گفتم شاید به درد خیلی‌ها بخورد! مثلاً برادر من مجبور است به خاطر اینکه ساعت ۶:۳۰ باید برود سر کار، هر شب مثلاً ۱۱ یعنی ۲ ساعت زودتر از بقیه بخوابد. تا قبل از این مجبور بود دستمال کاغذی را حسابی مچاله کند و در گوشش بگذارد و طبیعتاً کارایی این را نداشته باشد.

جنس این نوعی که من خریدم و در تصویر هم می‌بینید، از جنسی شبیه پنبه (بسیار نرم) است که به راحتی در گوش قرار می‌گیرد و هیچ محفظه‌ای برای نفوذ صدا باز نمی‌ماند! (تصور نکنید پلاستیکی و خشک است!)

من از جایی که وسایل ایمنی می‌فروخت گیر آوردم.

۱۰۰۰ تومان. انواع مختلفی دارد. فروشنده گفت این یکی بهتر است. اما من برای دفعات بعد، بقیه را هم تست خواهم کرد…

اگر خریدید، کمی اضافات آن را از بالا قیچی کنید که وقتی به سمت راست می‌خوابید به داخل گوشتان فشار نیاید.

در تمیز نگه داشتن آن دقت کنید که مبادا گوش شما حساسیت نشان دهد. (البته من مورد خاصی مشاهده نکرده‌ام، فقط حس وسواسی‌ام می‌گوید ممکن است گوش مثلاً مایعی به عنوان واکنش ترشح کند)

هر چند وقت یک بار یک ای.یرپلاگ جدید بخرید.

طبیعتاً می‌دانید که بخشی از صدایی که ما می‌شنویم از طریق بدن ما نفوذ می‌کند. (صدا یعنی لرزش و ممکن است این لرزش گاهی با لرزیدن گوشت بدن شما به شما برسد. به همین دلیل است که هیچ وقت هیچ کس صدای خودش را به همان صورت که دیگران می‌شنوند نمی‌شنود بلکه بم‌تر می‌شنود. چون شما صدایتان را از داخل بدن و از طریق لرزش کلی گوشت و استخوان می‌شنوید) بنابراین همه صدا از داخل محفظه گوش وارد نمی‌شود. پس هیچ وقت نمی‌شود به طور ۱۰۰ درصد صدای خارج را نشنید، اما انصافاً طوری هست که خواب آرامی به شما هدیه کند. من که در این چند هفته راضی بوده‌ام…

اگر می‌دانید کسی این قطعه را نیاز دارد و نمی‌داند که وجود دارد به او هدیه دهید!مثلاً برادر کوچک‌تر و خاله‌زاده‌های من در ایام محرم بلندگوهای هیأت را جا به جا می‌کردند. بارها به آن‌ها گفتم من فکر می‌کنم امام حسین راضی نیست ساعت‌ها جلو بلندگویی با این قدرت بایستید و گوشتان تا چند سال دیگر از کار بیفتد اما به گوششان نرفت! همان روزها بود که دنبال چنین قطعه‌ای افتادم که شاید از این طریق نجاتشان دهم!این قطعه برای کسانی که در محیط‌های پر صدا (Noisy) کار می‌کنند حکم یک ناجی را دارد! به همین دلیل در ایمنی‌ها می‌فروشند…

در مورد اینکه صدای شدید چه بلایی سر مردمک‌های گوش شما می‌آورد، بیشتر تحقیق کنید. فیلم‌های مستندی دیده‌ام که خطر را جدی‌تر از آنچه فکر می‌کنیم بیان می‌کند.

 

امروز متوجه شدم که هزاران نفر مثل من (حتی در آمریکا) کامپیوترشان در اتاق خوابشان و به صورت شبانه روزی روشن است و طبیعتاً به خصوص هنگام خواب، از صدای فن‌ها و دیسک‌ها و غیره اعصابشان خرد می‌شود. باور نمی‌کنید اگر بگویم من چند ده مستند و مقاله و غیره را دنبال کرده‌ام تا ببینم چه راه‌هایی برای حذف نویز کیس وجود دارد!مثلاً در سری مستند «ارتباطات مهندسی» که انصافاً نگاه من به دنیا را متحول کرد و بسیار بسیار مدیون آن هستم، یکی از راه‌های حذف صدا، «دیوار آبی» بیان شده است. من دنبال این هستم که دور تا دور کیس را از طریق نایلون‌هایی که روی آن‌ها حباب هوا وجود دارد، به جای هوا با آب پر کنم! نمی‌دانم تا چه حد موفق خواهم بود.وقتی عبارت How to decrease case sound را جستجو می‌کنید، ویدئوهایی روی اینترنت هست که راه‌هایی مثل «بستن و محکم کردن تمام پیچ‌های قطعات داخل کیس»، «استفاده از فن‌های بزرگ‌تر» و خیلی راه‌های دیگر را پیشنهاد کرده است.اما انصافاً این موضوع می‌تواند یک پایان‌نامه ارشد باشد!! چگونه صدای کیس کامپیوتر را حذف کنیم!؟من همچنان پیگیر این موضوع هستم… شما هم اگر ایده‌ای دارید در بخش نظرات بیان کنید تا کلی انسان مثل من، خواب شبشان راحت‌تر شود!

 

موفق باشید،حمید رضا نیرومند

« آفتابگردان » به عنوان یک کانون مجازی با هدف فراهم كردن
‎محیطی لذت‌بخش، علمی و مفید و همچنین در دسترس قرار دادن آن‌چه یك کاربر رایانه
‎نیاز دارد، اعم از نرم‌افزارها، آموزش‌های کاربردی، اخبار، نقد و بررسی‌ها، راهنمایی‌ها و
‎…؛ ایجاد شده است.
‎شما می‌توانید، با

‎ثبت نام در سایت عضو خانواده بزرگ و باصفای آفتابگردان شوید و در

‎انجمن‌های گفتگو با دیگر اعضای سایت به بحث و تبادل نظر بنشینید.
‎آفتابگردانی‌ها هدفشان همیاری یکدیگر در زمینه‌های مختلفِ شغلی، درسی،
‎کامپیوتری و … است و در این راه تا حد توان، از هیچ اقدامی دریغ
‎نمی‌ورزند.
‎امیدواریم شما نیز با حضور در این جمع و اشتراک دانسته‌هایتان با دیگران، آن‌ها را در رسیدن به اهدافشان یاری دهید…

ثبت نام در سایت

ورود به سیستم

آرشیو اخبار به صورت موضوعی

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد

آی تی رسان – مقالات روز تکنولوژی، موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر

دلایل بسیار گسترده‌ای برای بهره‌گیری از یک هدفون خوب وجود دارند. اگر کسی را می‌بینید که دم به دقیقه هدفون‌به‌گوش است، گمان نکنید که او همیشه در حال گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌اش‌ است. جهان امروز ما پیچیده‌تر از آن است که در گویش بگنجد.

چگونه صدا نشنویم

جدا از آنکه همگی مایل به شنیدن موسیقی مورد علاقه خود در بهترین کیفیت هستیم بی‌آنکه سروصدای بیرون آزاردهنده باشد، دلایل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند برخی را وادار کنند تا به خرید هدفونی بسیار ارزنده‌تر بی‌اندیشند.

از پچ‌پچ و کشمکش خانواده گرفته تا زمزمه‌ها و تایپ کردن مزاحمت‌آمیز کارکنان یک اداره — از ساختمان‌سازی‌های پرسروصدای بیرون و درون شهر که به جهت بی‌کفایتی صاحبان آن‌ها به طول می‌انجامد گرفته تا آلودگی‌های صوتی فراگیر جامعه به مانند صدای بوق سرسام‌آور خودروها و نعره مزاحم راننده تاکسی‌ها و صدای بلند موسیقی همسایه‌ای بی‌خرد، و دلایلی دیگر که بازگو کردن بیش از حد آن‌ها در این مقاله تنها به سوگواری کردن می‌انجامد. این‌ها دلایلی هستند که بسیاری از افراد مورد آزار و اذیت جدی آنان قرار گرفته‌اند.

ما نه تنها در آی‌تی‌رسان قصد داریم که از پوشش اخبار و ارایه آموزش‌های وابسته به فناوری نوین در راستای پیشرفت اندیشه انسان قدم برداریم، بلکه همواره این کوشش پدیدار و آشکار بوده که در کنار رونمایی از بهترین گزینش‌ها برای شما به جهت بهبود زندگی روزمره خود، قدمی نو در بازگویی و حل ریزترین مسائلی که در این عرصه با آنان دست و پنجه نرم می‌کنید نیز برداریم.

اگر در جایی بسیار شلوغ در حال کار هستید، یا قرار است زمان زیادی را در هواپیما بگذرانید، یا به هر دلیل از سروصدای بیرون رنج می‌برید، ما به شما این اطمینان را می‌دهیم، که یکی از راه‌های چاره، بهره‌گیری از هدفون‌هایی است که دارای قابلیت حذف سروصدای بیرون هستند.

تقاوت زیادی میان هدفون‌های سروصداگیر و هدفون‌های سروصداکُش وجود دارند، ولی به راحتی می‌توان در تشخیص هریک اشتباه کرد. اولی با به حداقل رسانیدن سروصدای بیرون، تلاش بر این دارد تا تمرکز شما را بیشتر روی شنیدن صدای موسیقی جلب کند، ولی دومی از فناوری مهمی برخوردار است.

در ادامه به تفاوت میان این دو و چگونگی برگزیدن یک هدفون خوب می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

تفاوت میان هدفون‌های سروصداگیر و هدفون‌های سروصداکُش

هدفون‌های سروصداگیر (noise isolation)، ورود سروصدای اضافی به گوش را با روش‌های فیزیکی مسدود می‌کنند. این روش با به کار گذاشتن یک روکش حفاظتی نرم میان گوش و هدفون صورت می‌گیرد. هدفون‌های دورگوش از روکش حفاظتی با مقیاس وسیع‌تری برخوردار هستند، که درواقع بیشتر فضای گوش را در بر می‌گیرند و در جلوگیری از ورود سروصدای بیرون به آن، اثرگذارتر هستند.

هدف هدفون‌های سروصداگیر، مهروموم کردن گذرگاه یا مجرای گوش است، تا در نهایت، تنها صدایی که به گوش می‌رسد، صدای موسیقی باشد. به همین جهت، این هدفون‌ها در بهترین حالت خود در فضایی با اندازه سروصدای پایین کارکرد مناسب دارند، در غیر این صورت، گنگی صدای بیرون پس از گذر از روکش حفاظتی، بیشتر حس خواهد شد، زیرا این هدفون‌ها تنها در گنگ کردن سروصدا توانا هستند.

هدفون‌های سروصداکش (noise cancellation) از فناوری پردازش سیگنال دیجیتالی بهره می‌برند، که همواره می‌کوشند تا موج‌های صوتی تولیدشده از سروصدای بیرون که به سوی گوش هجوم می‌آورند را وارونه و نابود کنند. اگر در مشخصات فنی هدفونی که قصد خرید آن را دارید، با ویژگی‌هایی همچون “حذف نویز” یا “حذف سروصدا” برخورد داشتید، از پیش بدانید که آن هدفون‌ها هریک دارای یک میکروفون درونی هستند، که نخست به صدای پیرامون شما گوش می‌دهد، سپس به پخش وارونه آن صدا می‌پردازد، تا موج‌های صوتی را خنثی و نابود کند — به این کار، دخالت ویرانگر گفته می‌شود.

بسیاری از مدل‌های شایسته این هدفون‌ها توانایی نابودسازی سروصدای ثابت که از دستگاه تهویه هوا، گفتگوی افراد، موتور هواپیما، آبشار، و غیره تولید می‌شوند را دارند، ولی سروکله زدن با تغییرات ناگهانی ایجادشده در هوا به مانند کوبیدن درب یا فریاد زدن، کاری بس دشوار است.

ولی در کل، اگر در جایی با سروصدای آرام و ثابت نشسته‌اید و استراحت می‌کنید، حتی اگر به موسیقی هم گوش ندهید، این هدفون‌ها نقش بسزا و شایسته‌ای را در راستای حفظ آرامش ذهنی برای‌تان ایفا می‌کنند. نکته‌ای که باید آن را بسیار جدی بگیرید، این است که در بهره‌گیری از این هدفون‌ها باید هشیار و مراقب باشید، زیرا هدف آنان این است که سروصدای پیرامون شما را از میان ببرند، ولو به اینکه حادثه‌ای تلخ رخ بدهد. پیشنهاد ما این است که وابسته به مکانی که در آن حضور دارید، هر چند دقیقه یک بار آنان را از گوش درآورده و محیط پیرامون خود را بررسی کنید، تا از وقوع حوادث احتمالی پیشگیری کنید.

چگونه بهترین هدفون سروصداکش را برگزینیم

جستجوی بهترین هدفون سروصداکش کار ساده‌ای نیست. برخی از مدل‌ها با شعار مسدودسازی سروصدای بیرون یا نابودسازی کامل آن وارد بازار شدند، ولی کارکردشان بر خلاف بهایی که دارند بهتر و بالاتر از مدل‌های دیگر نیست — برخی این کار را در ازای کاهش کیفیت صدا به انجام می‌رسانند، برخی تنها مدل‌های ارزان و کم‌بهایی هستند که کارکردشان کمی بهتر از بالا و پایین کردن اندازه صدا ارزش دارد. از جهتی، گمان نکنید که هر هدفون گران‌بهایی، بهترین گزینه برای شما است.

در ادامه به شما خواهیم گفت که به دنبال چه باشید.

پیش از آنکه به خرید یک هدفون بپردازید، نخست آن را بشناسید

جدا از آنچه که در بالا گفتیم، پیش از هر چیز باید خود را با انواع هدفون‌ها آشنا کنید، تا زمانی که وارد فروشگاه می‌شوید، بدانید که به دنبال هدفون توگوش (handsfree) هستید، یا هدفون روگوش (headset)، یا هدفون دورگوش (circumaural) که کل گوش‌تان را می‌پوشاند.

بودجه خود را مشخص کنید

هدفون‌های سروصداکش ویژه از قیمت بالایی برخوردار هستند. از آنجایی که آن‌ها دارای پردازشگر صوتی درونی هستند، کیفیت کارکرد پردازشگر و مدار تاثیر بسزایی در افزایش قیمت هدفون دارند. از کیفیت ساخت و قطعات درونی گرفته، تا اندازه و شکل هدفون، همگی در تعیین قیمت نهایی اثرگذار هستند. اگر یک هدفون سروصداکش عالی با قابلیت پخش صدای باکیفیت می‌خواهید، باید بودجه مناسب و درخوری داشته باشید.

این به معنی آن نیست که با بودجه پایین نتوانید یک هدفون سروصداکش پیدا کنید، ولی مدل‌های ارزان تنها در فضایی آرام به کارتان می‌آیند، و نمی‌توانند چاره‌ای برای داشتن یک خواب شیرین در هواپیما باشند. بهترین مدل‌ها همیشه دارای بالاترین بها هستند، به ویژه وقتی به دنبال برندی ضد آب، ضد خاک، و ضد ضربه باشید!

پیش از خرید، آن را یک بار امتحان کنید

اگر فروشنده این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید هدفون مورد نظر خود را امتحان کنید، بی‌درنگ از آن فرصت بهره ببرید. اگر مدل سروصداگیر بود، تنها کاری که باید بکنید این است که آن را به خوبی روی گوش خود بنشانید و یک بار با گوش دادن به موسیقی آن را امتحان کنید.

اگر سروصداکش بود، نخست آن را فعال کنید، و سپس یک بار بدون موسیقی آن را وسط فروشگاه امتحان کنید، و به دوست یا شخصی بگویید که با فاصله‌های گوناگون با شما صحبت کند، تا بتوانید به کیفیت کارکرد آن پی ببرید. درواقع چه خوب که بتوانید مقدماتی را از پیش فراهم کنید، تا بتوانید درصدی از وضعیت آغشته‌به‌صدایی که روزانه با آن سروکار دارید را در فروشگاه شبیه‌سازی کنید; برای مثال، چند تن از دوستان خود را به فروشگاه ببرید، و از آنان بخواهید که در فاصله‌های گوناگون با میزان صدای پایین تا بالا با یکدیگر گفتگو کنند، تا بتوانید هدفون را مورد آزمایش قرار دهید.

پیشنهاد ما بهره‌گیری از یک هدفون دورگوش است، زیرا در بکارگیری این قابلیت بهتر از دیگر مدل‌ها هستند.

همچنان به ظاهر و ساختار آن توجه کنید. باید به خوبی رو یا درون گوش‌تان جای بگیرد، نباید در طولانی‌مدت برای‌تان آزاردهنده باشد به ویژه زمانی که در سفر هستید، و نباید به گوش‌تان فشار بیاورد یا باعث عرق کردن آن‌ها شود.

اگر اغلب قرار است که حین کار کردن یا در حالت ناپایدار (به مانند ورزش کردن) از آن استفاده کنید، پس برگزیدن هدفون باسیم دردسرساز و خسته‌کننده خواهد بود — از این رو، چه بهتر که به دنبال یک مدل بی‌سیم باشید.

چه خوب که پس از امتحان چند مدل از نظر قیمت و کیفیت کارکرد، آنگاه به برگزیدن یکی از آنان بپردازید.

چگونه صدا نشنویم

همه ویژگی‌ها را امتحان کنید

همانطور که گفته شد، بسیاری از افراد هستند که تنها به دلیل خلاص شدن از سروصدای پیرامون خود، از هدفون سروصداکش بهره می‌برند بی‌آنکه به موسیقی گوش بدهند. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید ولی دوست دارید به موسیقی هم گوش بدهید، چه بهتر که هدفون خود را به گوشی یا یک دستگاه پخش‌کننده پیوند بزنید، و به موسیقی مورد علاقه خود گوش بدهید، تا نه تنها سروصدای بیرون به کلی نابود شود، بلکه آرامشی عمیق و خالص در ذهن‌تان شکوفا، و از استرس و فشارهای عصبی کاسته شود.

با این قابلیت ارزنده، می‌توانید در سکوت به آنچه که می‌پسندید و می‌خواهید بشنوید، گوش بدهید.

پیشنهاد می‌کنیم که در پی بهره‌گیری از این نوع هدفون‌ها، به موسیقی‌های فشرده‌نشده و با کیفیت خالص گوش بدهید، زیرا علاوه بر کیفیت صدای بهتر، شاهد جزییات ریز بیشتر نیز خواهید بود، که به لطف قابلیت حذف سروصدای بیرونی، آن جزییات شفاف‌تر و روانتر به گوش می‌رسند. در این هنگام است که می‌توانید تفاوت گسترده میان دو موسیقی یکسان در دو حالت گوناگون را به خوبی تشخیص دهید.

برند، دوام باتری، و گارانتی هدفون را بررسی کنید

اگر می‌خواهید از مدل سروصداکش بهره ببرید، به خاطر داشته باشید که این مدل دارای یک پردازشگر صوتی درونی است، بنابراین برای کارکرد به برق ذخیره‌شده در خود نیاز دارد — در نتیجه این هدفون‌ها کاری فراتر و پیچیده‌تر از تبدیل سیگنال‌های الکتریکی به صدا انجام می‌دهند — از این رو، می‌توانند آسیب‌پذیرتر باشند، زیرا دارای قطعات الکترونیکی بیشتری هستند که می‌توانند در پی کارکرد با شکست روبه‌رو شوند.

نخست از اعتبار برند، اجزای جعبه، و گارانتی آن اطمینان حاصل نمایید، سپس اطلاعاتی از دفترچه راهنمای آن به دست آورید (شاید از حوصله به دور باشد، ولی اگر قرار است که هزینه زیادی برای آن بکنید، پس به این چیزها بیشتر دقت کنید، تا مبادا روزی سرگردان شوید، یا بدتر آنکه جنس تقلبی نصیب‌تان شود).

همچنان اندازه کشش باتری در طول ۲۴ ساعت را بررسی کنید، و با نیاز روزانه خود مقایسه کنید.

در پی شگفتی نباشید

فراموش نکنید که حتی بهترین و گران‌ترین هدفون‌های بازار هم قابلیت مسدودسازی یا حذف هر صدایی را ندارند. در بهترین حالت، ممکن است گاهی صداهای تیز و غیرمنتظره به گوش‌تان برسند. برای آن دسته از افراد که از هدفون‌ها به جهت فرار از سروصدای بیرون بهره می‌برند، این یک گزینه، ولی بهترین راه نیست.

جمع‌بندی

هدفون‌های سروصداکش قیمت بالاتری دارند، ولی نه آنکه بی‌درنگ به دنبال ویژه‌ترین مدل آن‌ها باشید. می‌توانید یک مدل درخور نیاز برای خود پیدا کنید، مادامی که به جستجوی بیشتر و مقایسه یکی با دیگری بپردازید. پیش از هر چیز، محیط پیرامون خود را بسنجید، و با توجه به آن، نیاز خود را پیدا کنید.

تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان به 4.66 میلیارد نفر رسیده است!

اپل واچ جان دوچرخه‌سوار انگلیسی گرفتار شده در طغیان رودخانه را نجات داد

اینتل از پردازنده گرافیکی اختصاصی دسکتاپی موسوم به Iris Xe رسما رونمایی کرد

چه مقدار حافظه رم برای یک گوشی هوشمند کافی است؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد.

ذخیره اسم و ایمیل من

آخرین مطالب سایت

معرفی چند نمونه از خرافات عجیب که هنوز هم وجود دارند!

دعوای تند قوه قضاییه و دولت بر سر اینستاگرام / به نظر شما حق…

تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان به 4.66 میلیارد نفر…

رکورد فروش بیش از 90 میلیون آی‌فون‌های‌ اپل طی 3 ماهه چهارم…

اپل واچ جان دوچرخه‌سوار انگلیسی گرفتار شده در طغیان رودخانه…

آخرین قیمت‌ها

لیست قیمت انواع ماشین لباسشویی در بازار ایران

لیست قیمت تلویزیون سامسونگ در بازار ایران

لیست قیمت آیفون در بازار ایران

لیست قیمت لپ‌تاپ‌های ایسوس در بازار ایران

لیست قیمت لپ‌تاپ‌های لنوو در بازار ایران

لیست قیمت گوشی‌های شیائومی در بازار ایران

سرگرمی

معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد اسکیزوفرنی

معرفی فیلم Amelie به کارگردانی Jean Pierre Jeunet: یک کمدی عاشقانه

معرفی ۱۰ تا از بهترین کتاب‌های مناسب نوجوانان

ایمیل خود را وارد کنید

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

از دست این همسایه بیشعور با بچه های نفهمش خسته شدیم هرچی میگیم به هر زبونی انگار با دیواریم فقط می‌خندن میگن چشم به ثانیه نمیکشه که پاهاشونو میکوبن رو سرما خدا لعنتشون کنه هزار بار

پول نداریم خونه رو عوض کنیم.چیزی هست بخریم بذاریم تو گوش صدا نشنویم بتونیم بخوابیم؟😭

پنبه

چگونه صدا نشنویم

میخ 😂

آره هست

انگشت  

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

نمیشه درمیاد صداگیری هم نداره

بله لوازم پزشکی میفروشن

صداگیر

موش بگیرین

بندازین تو خونشون

حرصتون خالی میشه و ازاون سروصداها لذت میبرین

اسمش چیه؟ بگم چی میخوام؟

یچیزایی هس کوچیکه جم میشه میزاری تو گوش حجم میگیره کل گوش پر میکنه اسمش نمیدونم چیه😁

پنبه ـ

صداگیر هایی که شبیه هدفون کارگرهایی که با دیلر زمین می کنن می ذارن تو گوششون از اونا 

گوشی شنا….

بخدا شبا به زور می‌خوابم خواب میبینم دارم تیر میزنم تو پای خودشون و بچه هاشون

هندزفری 

میشه باهاش خوابید؟ اذیت نمیکنه ؟

https://www.sedanmed.com/index.php/cPath/2_153_337

بله 

Ear plugger 

داروخونه ها و لوازم پزشكي ميفروشن

هم اونو بزاريد هم headset 

عملا به وضوح چيزي نخواهيد شنيد

تو کوچه بچهشو گیر بنداز حسابی بترسونش.

چگونه صدا نشنویم

گوش گیر😞کی یاد میگیریم خدا میدونه ..

این مدل خانواده ها باید طبقه ی اول باشن که ..

بعد دگ کلا هیچ صدایی رو نمیشنوی،یعنی زنگ درتونم بزنن نمیشنوی

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

چگونه صدا نشنویم
چگونه صدا نشنویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *