چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

 
helpkade
چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم
چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

ویژگی های اصلی زبانشناس به شرح زیر است:

 یادگیری زبان انگلیسی با بهترین منابع و داستان های آموزشی افزایش سریع دایره‌ی لغات انگلیسی با روشی ابتکاری یادگیری مکالمه زبان انگلیسی و گرامر با استراتژی‌های کارآمد (تکنیک سایه و پنج استراتژی دیگر) مناسب برای تمام سطوح، به همراه ترجمه‌ی فارسی مطالب برای مبتدی‌هابرای مشاهده‌ی آنلاین مطالب آموزش، به قسمت داستان‌ کوتاه انگلیسی وبسایت زبانشناس مراجعه بفرمایید.برای مشاهده‌‌ی کامل ویژگی های نرم افزار زبانشناس به بخش نرم افزار آموزش زبان انگلیسی اندروید زبانشناس مراجعه کنید.
برای ورود به صفحه‌ی اصلی وبسایت زبانشناس، روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید:

برای آن دسته از ما که از یادگیری زبان لذت می‌بریم، یکسری اشتراکات را داریم. برخی ممکن است ما را خرخوان بنامند (من لفظ خردمند را ترجیح می‌دهم) اما ما احساس می‌کنیم بخشی از یک گروه برگزیده هستیم که وقتی وارد درس‌های اسکایپ‌مان می‌شویم مقداری بیشتر هیجان‌زده می‌شویم و خود را در زبان گم می‌کنیم. برایمان دشوار است که تصور کنیم چرا همه ساعت‌ها از روزشان را به یادگیری زبان اختصاص نمی‌دهند.

ارسال شده توسط رضا در تاریخ آبان ۲, ۱۳۹۷ در روش های یادگیری | ۰ دیدگاه

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

برای یادگیری آسان زبان انگلیسی می توانید از تکنیک‌های کاربردی وبسایت زبانشناس استفاده کنید:

 


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step…
سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

با این پنج استراتژی مکالمتو قوی تر کنچطور یادگیری زبان انگلیسی رو شروع بکنم؟آموزش زبان انگلیسی با فیلم

گسترده خوانی و نقش آن در یادگیری زبان انگلیسیچطور مکالمه‌ی خود را موشکی کنیم؟بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزلآیا به کودکان زبان انگلیسی بیاموزیم؟تمرین بیان عقاید و نظرات به زبان انگلیسی

در تالار گفتگوی زبانشناس می‌توانید سوالات خود را درباره‌ی زبان انگلیسی مطرح کنید و یا با استفاده از تجربیات خود به دیگران کمک کنید.

بهترین نوشته‌های تالار:

دانلود مجموعه Effortless Englishچگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریمچگونه در مهارت مکالمه انگلیسی پیشرفت کنیم

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟ – ۲۰۷۴۲ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم – ۱۹۵۳۸ بازدیددیدن فیلم برای آموزش زبان انگلیسی – ۱۸۹۶۷ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم – ۱۷۶۸۴ بازدیدبرای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم – ۱۵۵۷۳ بازدیدتقویت مکالمه زبان انگلیسی و listening با تکنیک سایه – ۱۴۶۱۵ بازدیدپنج استراتژی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی – ۱۳۹۰۰ بازدیدمدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی – ۱۲۵۷۱ بازدیدآموزش و یادگیری زبان انگلیسی با فیلم – ۱۱۴۹۰ بازدید

اگر با جستجوی سؤال “برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم” یا “چگونه زبان انگلیسی بخوانیم” به این صفحه واردشده‌ای احتمالاً می‌خواهی زبان انگلیسی را یاد بگیری اما هنوز شروع به خواندن آن نکرده‌ای. بگذار ابتدا سؤالی را از شما بپرسم:

اگر واقعاً می‌خواستی که زبان انگلیسی را یاد بگیری، الآن بایستی چه‌کاری انجام بدهی که این اتفاق رخ دهد؟

مشکلی که همه‌ی ما با یادگیری زبان انگلیسی و در کل دیگر اهدافمان در زندگی داریم، این است که زمان بسیار زیادی را صرف فکر کردن و حرف زدن در رابطه با آرزوهایمان می‌کنیم. ولی زمان بسیار کمتری را صرف کارهایی می‌کنیم که می‌تواند در حقیقت ما را به اهدافمان برساند.

این مشکل بسیار رایج است و تقریباً همه‌ی ما چندین بار در زندگی آن را تجربه کرده‌ایم. ما اهداف مهم زیادی را در طول زندگی می‌خواستیم دنبال نماییم اما هیچ کاری، تأکید می‌کنم هیچ کاری، برای رسیدن به آن‌ها نکردیم. می‌خواهیم که تناسب‌اندام بهتری داشته باشیم، یا غذاهای سالم‌تری بخوریم، یا …. اما دریغ از یک‌قدم عمل. برای زبان انگلیسی نیز همین‌طور است. همه‌ی ما دوست داریم که زبان انگلیسی را یاد بگیریم. بنابراین شروع می‌کنیم و کلی برنامه و طرح در ذهن خودمان می‌ریزیم. که مثلاً به‌زودی، فردا، شنبه‌ی هفته‌ی بعد، ماه بعد یا سال بعد این برنامه‌ها را آغاز کنیم و زبان انگلیسی را یاد بگیریم. اتفاقی که رخ می‌دهد این است که این فرایندهای برنامه‌ریزی، به ما این‌طور القا می‌کنند که انگار واقعاً در حال رسیدن به هدفمان هستیم؛ درحالی‌که در واقعیت هیچ قدمی را به سمت هدفمان برنداشته‌ایم.

همین حالا، هیچ‌وقت زمان مناسبی برای قدم برداشتن به سمت هدفمان نیست. به‌جای آن، به‌زودی، ظاهراً جذاب‌ترین گزینه‌ی ما برای شروع رسیدن به اهدافمان است.

ما بسیاری از مشکلاتمان را به کناری می‌گذاریم تا نسخه‌ی آینده‌ی ما آن را حل بکند. زیرا فکر می‌کنیم که “من آینده” انگیزه و انرژی بیشتری برای رسیدن به هدف دارد؛ زمان بیشتری دارد؛ پول بیشتری دارد؛ جذاب‌تر است؛ یاد گرفته است که زود از خواب برخیزد و بیشتر تلاش کند؛ و یاد گرفته است که زندگی را بهتر مدیریت کند.

بنابراین صبر می‌کنیم……..

من این را به‌خوبی میدانم زیرا من نیز در دوران کودکی و نوجوانی بارها اهدافم را به کناری گذاشتم تا “حسین آینده” برایم به آن برسد.

مشکل ما خیلی وقت‌ها این نیست که دقیقاً نمی‌دانیم چه‌کار باید بکنیم. در حقیقت بیشتر وقت‌ها ما دقیقاً میدانیم که چه‌کار باید بکنیم. مثلاً کمتر بخوریم، بیشتر ورزش کنیم، و در مورد زبان انگلیسی: بیشتر بخوانیم و بشنویم.

حسین آینده هیچ‌وقت اطلاعات بیشتری نسبت به الآن، برای قدم برداشتن به سمت اهداف کنونی خود ندارد. اما بیشتر وقت‌ها حسین آینده در ذهن احساس می‌کند که بهتر می‌تواند به سمت اهداف قدم بردارد.

بیشتر اوقات اگر هیچ کاری انجام ندهیم و فقط برنامه‌ریزی کنیم، آینده‌ی بهتری نسبت به حال حاضر نداریم.

اگر میدانی که می‌خواهی چه‌کار بکنی و چه هدفی داری، قدم بعدی عمل است

بنابراین سؤال اول این نوشتار، برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم، بهتر است که تبدیل شود به: الآن چه‌کار کنم که زبان انگلیسی یاد بگیرم؟

چند حقیقت بزرگ در رابطه با این سؤال وجود دارد که بهتر است آن‌ها را مشخص کنم:

خیلی واضح است نه؟ اما هنوز شما احتمالاً در حال انجام همین کار هستی. زیرا تنها فکر کردن در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی، تقریباً معادل با این است که هیچ کاری نکرده‌اید. فکر کردن در رابطه با اهدافت، شما را به آن‌ها نزدیک‌تر نمی‌کند. تنها عمل کردن این کار را برایت انجام می‌دهد.

این موضوع شاید برای خیلی‌ها قابل‌پذیرش نباشد و مثل یک سیاه‌چاله‌ای است که همه‌ی ما در مقاطعی از زندگی‌مان، در دام آن میفتیم. زیرا فکر کردن در رابطه با آینده‌ی خود و اهدافمان و اینکه چطور به آن‌ها برسیم، خیلی جذاب و خوشحال‌کننده به نظر می‌رسد. وقتی‌که آینده‌ی موفقی برای خود تجسم می‌کنیم، از خودمان خیلی احساس رضایت داریم.

احتمالاً خیلی از شماها تصوری که از آینده‌ی خود دارید این است که زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید و برای ادامه‌ی تحصیل به یک کشور انگلیسی‌زبان می‌روید و آنجا به‌راحتی می‌توانید با افراد ارتباط برقرار کنید. و یا اینکه علاقه‌مند به مسافرت‌های تفریحی هستید و دوست دارید در مسافرت‌هایتان ارتباط خیلی خوبی را با افراد مختلف داشته باشید. و یا دوست دارید که بتوانید به‌راحتی با توریست‌هایی که به ایران می‌آیند به زبان انگلیسی صحبت کنید. همه‌ی این‌ها تصورات هیجان‌انگیزی هستند. این تصورات باعث می‌شود که فکر کنید که انگار به سمت هدفتان قدمی برداشته‌اید. و یا به قول روانشناس‌ها در حال کسب انرژی مثبت هستید. اما درواقع هیچ کاری نکرده‌اید جز اینکه راهی برای فرار از عمل کردن در حال حاضر پیداکرده‌اید.

برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی نیز معادل این است که هیچ کاری نکرده باشید. حتی بهترین برنامه‌ریزی‌ها، عمل کردن نیست. بلکه تنها تفکرات برنامه‌ریزی‌شده است. برنامه‌ریزی در حقیقت فکر کردن درباره‌ی عمل است. تصمیم در رابطه بااینکه چگونه و در چه زمانی، چه‌کاری را انجام دهی. اما این‌ها تنها در ذهن شما رخ می‌دهد و هیچ عملیاتی را در بر نمی گیرد. و قطعاً هیچ زبانی را با این طرح‌ها و نقشه‌ها یاد نمی‌گیری.

همانند فکر کردن، اختصاص زمان بسیار زیاد در گوگل و جستجو برای بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی نیز جزو عمل کردن محسوب نمی‌شود، درحالی‌که هم‌چین احساسی به آدم دست می‌دهد. زیرا صدها هزار صفحه در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی در اینترنت وجود دارد و هزاران محصول مختلف آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی یافت می‌شود که هیچ‌وقت نمی‌توانی همه‌ی آن‌ها را مطالعه و بازنگری کنی.

مشکل اصلی اینجاست که با توجه به حجم بسیار زیادی از اطلاعات که در اینترنت وجود دارد اتخاذ تصمیمی درست برای انتخاب بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بسیار سخت است. به‌ویژه زمانی که برخی از پیشنهادها بسیار متناقض به نظر می‌رسد. به‌عنوان‌مثال برخی فلش کارت‌ها را روش مناسبی برای حفظ کردن لغات انگلیسی می‌دانند، برخی خیر. گروهی میگویند گرامر مهم‌تر است، گروهی دیگر میگویند لغت مهم‌تر است. گروهی بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی را کتاب‌های گرامری و لغت می‌دانند، گروهی دیگر کتاب‌های قصه را قبول دارند. خلاصه‌ی اینکه نظریات در این رابطه بسیار زیاد است و هیچ‌کدام هم به‌طور مطلق غلط یا درست نیستند. بنابراین گیر افتادن در دام یافتن بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی و صرف ده‌ها ساعت وقت برای آن، تنها باعث می‌شود که خسته‌تر شوی و احتمالاً یادگیری خود را متوقف کنی. اگر خیلی دوست داری که روشی معقولانه انتخاب کنی، ما در وب‌سایت زبانشناس دیدگاه خود را در نوشته‌های مختلف بیان کردیم. نگاهی گذرا به آن بینداز ولی زیاد در آن متوقف نشو:

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

چگونه زبان انگلیسی را در خانه بیاموزیم

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

و نوشته‌های مختلف دیگری که در زبانشناس ارائه‌شده است. ما سعی کرده‌ایم که روش‌هایی علمی برای شما ارائه کنیم ولی بازهم تکرار می‌کنم که توقف در این روش‌ها صرفاً برای یافتن بهترین روش آموزشی کاری وقت‌گیر و بیهوده است.

نایک شعار بسیار جالبی دارد. فقط انجامش بده یا همان just do it. اما به نظر بنده این شعار زیاد در حوزه‌ی یادگیری زبان کارساز نیست. چون این سؤال پیش می‌آید که چه‌کاری انجام بدم؟! که جواب‌های بسیار زیادی برای این سؤال وجود دارد که همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم هیچ‌کدام به‌طور مطلق غلط یا درست نیستند.

من تنها می‌توانم به شما این را بگویم که اگر بجای جستجوی بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی، کتابی را باز بکنی و بخوانی و یا فیلمی به زبان انگلیسی نگاه بکنی وقتتان را بهتر صرف یادگیری زبان انگلیسی می‌شود.

بنابراین توصیه‌ی بنده به شما این است: شروعش کن

اصلاً نگران این نباش که از کجا شروع کنی. اصلاً نگران این نباش که وقتی‌که می‌توانی الآن اختصاص دهی بسیار کم است. اصلاً نگران روش آموزشی نباش. فقط شروع کن. شروع کن به یادگرفتن، خواندن، شنیدن، و برقراری ارتباط با این‌وآن. وقتی اولین قدم را که برداری همه‌چیز رفته‌رفته درست می‌شود. می‌توانی با همین روش‌ها و متدهایی که در بالا عنوان کردم شروع کنی، اگر خوشت آمد ادامه بدی و اگر خوشت نیامد با روش دیگری ادامه بدی. ولی شروع کن. همین حالا!

من خودم به‌شخصه خیلی از کارهای موفقیت‌آمیزی که در زندگی انجام دادم برنامه‌ریزی خاصی پشت سر آن نبوده است. فقط قدم در راه گذاشتم و سعی کردم که با تلاش خود به هدف خودم برسم. همین نرم افزار زبانشناس که در حال حاضر در این وب‌سایت ارائه می‌شود به‌تازگی آغاز شده است. ادعا نمی‌کنیم که الآن بهترین گزینه است ولی تلاش خودمان را در این زمینه انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم که نظرات زبان‌آموزان را جلب کنیم.

اگر شما را متقاعد کردم که همین الآن شروع به یادگرفتن زبان انگلیسی بکنی چند تا راهکار برای ادامه‌ی این راه طولانی برای شما دارم.

۱- دانلود اپلیکیشن زبانشناس

اپلیکیشن زبانشناس با توجه به منابع فراوان و جذابی که دارد، نقطه‌ی خوبی برای شروع شما است. علاوه بر آن، ما حمایت خیلی زیادی از زبان آموزان می‌کنیم و پس از نصب اپلیکیشن، به سؤالات شما و مشکلاتی که دارید پاسخ می‌دهیم.

برای دانلود اپلیکیشن زبانشناس روی لینک زیر کلیک بفرمایید.

دانلود نرم افزار «زبانشناس»

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

۲- انتخاب پکیج مناسب

برای شروع کار با این اپلیکیشن، پس از دانلود آن، توصیه می‌کنیم که با پکیج‌های آموزشی زیر شروع کنید:

سطح ابتدایی: داستان‌های کودکانه

سطح متوسط: داستان‌های واقعی، و انگلیسی قدرت

سطح پیشرفته: مگا داستان‌ها، انگلیسی مهارت، و داستان‌های کوتاه

سطح فوق پیشرفته: مکالمات تجاری

۳- اعمال متدهای مناسب روی پکیج‌های فوق

اگر داستان‌های کودکانه را می‌خوانید، این راهنما برای شروع مناسب است. اما اگر از سطوح بالاتر آغاز کرده‌اید پیشنهاد می‌کنم که استراتژی های تقویت مکالمه را بخوانید و آن‌ها را روی درس‌های مختلف پیاده‌سازی نمایید.

آیا می‌توانیم زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم و تقویت کنیم؟

بله. اگر به حدی رسیده باشید که بتوانید گلیم خود را از آب در بیاورید، برای یادگیری زبان انگلیسی به کلاس نیازی ندارید. این حد تقریباً همان دانستن زبان انگلیسی در حد دروس دبیرستان است.

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟

اپلیکیشن زبانشناس برای یادگیری لغات از روشی استفاده می‌کند که می‌توان گفت سریع‌ترین حالت یادگیری لغات برای استفاده‌ی بلندمدت است. اما در کل برای اینکه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیرید چاره‌ای نیست جز اینکه خودتان را در زبان انگلیسی غرق نمایید.

چگونه انگلیسی را روان صحبت کنیم؟

بنده در دو پست جداگانه، راه‌حل‌های خیلی مناسبی برای بهبود مهارت‌های لیسنینگ و اسپیکینگ شما نوشته‌ام که خواندن و اعمال آن‌ها باعث می‌شود که این دو مهارت به طرز چشمگیری تقویت گردد و زبان انگلیسی را روان صحبت کنید.

نوشته‌ی اول: تکنیک سایه برای تقویت لیسنینگ؛ نوشته‌ی دوم: ۵ استراتژی برای تقویت مکالمه

آیا اپلیکیشن زبانشناس برای آمادگی کنکورهای کارشناسی و ارشد مناسب است؟

هنوز آماری نداریم که نشان دهد آیا اپلیکیشن زبانشناس مناسب افراد کنکوری هست یا خیر. کنکور آزمونی غیراستاندارد است درحالی‌که اپلیکیشن زبانشناس برای شرایط استاندارد مناسب است. در کل با استفاده از اپلیکیشن زبانشناس درک مطلب و دایره‌ی لغات شما تقویت می‌شود که این دو مهارت خیلی برای زدن درصد بالا در کنکور مهم هستند. اما در مقایسه با دیگر روش‌های کنکوری و تستی (که فقط به درد کنکور می‌خورند) نمی‌توان گفت که آیا زبانشناس بهتر است یا خیر.

زبان انگلیسی را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» یاد بگیرید.

من مدتی سایت شما رو گشتم و تا حدی مطالب مربوط به یادگیری زبان رو خوندم….اما یکم گیج شدم و راستش سوال مهم وضروری دارم :سعی میکنم خلاصه توضیح بدم و وقتتون رو نگیرم
من تو این مدت نتونستم به سطح دلخواهم برسم…با اینکه در کلاس سطح پیشرفته میشینم -در سطح summit1 از سری دوره های کتاب top notch-
برنامه زندگی من به صورتی هست که تا پایان سال 95 باید ی جوری پرونده زبان رو ببندم یعنی الان اولویت اول زندگیم زبانه و باید به سطحی برسم که ی جورایی رو غلتک بیفتم….راستش من هر روز هفته صبح ها بجز جمعه و شنبه کلاس زبان میرم -ترجمه و مکالمه- حالا موندم ی برنامه و مسیر درست رو خودم جدای کلاس بدارم تا به پیشرفت قابل توجهی برسم واقعا به یک مسیر درست نیاز دارم چی بخونم و از کجا شروع کنم چقدر برا movie-listening و…متاسفانه گوشی اندروید ندارم ک بشه نرم افزار شما رو نصب کنم…. ممنون میشم منو راهنمایی کنید

سلام آقای ناصری
من شهناز هستم و 54 سال دارم.دختر من در آمریکا تحصیل می کند و من به خاطر اینکه زمانی که پیش ایشان می روم و با انگلیسی زبانان به ناچار ارتباط دارم دوست ندارم همیشه به دخترم متکی باشم مخصوصا که دوستان امریکایی زیادی دارم که همیشه دخترم مترجم من بوده.در دوران دبیرستان زبان انگلیسی من متوسط بوده و علاقه خاصی به جز اینکه نمره خوبی داشته باشم به زبان انگلیسی نداشتم بعد ها هم که افتادم تو خط تدریس ریضیات کاملا از زبان انگلیسی دور شدم فقط چون به اینترنت و کامپیوتر علاقه بسیاری داشتم تا حد رفع نیاز زبان را یاد گرفتم آن هم بیشتر جهت وبگردی و تحقیقات تغذیه ای و سلامتی و……….زمانی هم که دخترم امتحان تافل و جی آر جی داشت برای کمک به او فلش کارتهای 504 را با او همراهی میکردم که به علت فشردگی کارهای او و عجله ای داشت میخواستم کمک کنم که احساس خستگی نکند چون پروسه اپلای خیلی سخت و پر استرس بود .به همین دلیل دایره لغاتم مقداری افزوده شد اما با توجه به سن من و فرار بودن زبان بعضی ها را فراموش کردم ولی از این که بروم و نتوانم صحبت کنم احساس خوبی نداشتم لیسنینگم بهتر بود ولی از حرف زدن واقعا واهمه دارم.خیلی تلاش کردم نصرت را هم دانلود کردم اما نتونستم زیاد استفاده کنم .اما سایت شما را که پیدا کردم توضیحات شما به نظرم منطقی اومد اما نمیدونم از کجا شروع کنم و از کجای سایت قسمتهای مورد نظر را پیدا کنم راستش یه مقدار در طراحی شما دچار مشکل شدهام یعنی نمیدونم یه کدام قسمتها مراجعه کنم تا شروعی خوب داشته باشم باز هم از شما سپاسگزارم

سلام جناب ناصری
وقت به خیر

بنده هم پس از گذراندن دوره های زبان در کلاس های جمعی و نتیجه نگرفتن مناسب، حدود یک سال هست که رجوع نکردم.
چند وقتی است که شرایط خروج از ایران برای من فراهم شده و من به دنبال معلم خصوصی برای آمادگی شرکت در آزمون آیلتس بودم؛ ولی پس از تحقیق به این نتیجه رسیدم که این دوره های کوتاه مدت فقط جهت آمادگی امتحان می باشد و به طور مناسب به بحث مکالمه زبان نمی پردازد. پس از آشنایی با موارد مشابه همچون شما به دنبال تحقیق کلی و شروع فراگیری زبان به صورت Self study شدم؛ ولی از کجا و چگونه من رو سر در گم کرده، که چند روزی است مطالب سایت شما رو می خونم. امیدوارم تو این زمینه من رو کمک کنه.
خوشحال میشم بیشتر راهنمایی کنید.
با سپاس از شما

سلام. من یه دانش اموزم که 13 سالمه. قبلا که ده ساله بودم دو ترم کلاس رفتم ولی بعد اون ادامه ندادم. الان دوباره شروع کردم و هرچی که میبینم اول اشتیاق دارم ولی بعدش اصلا دوس ندارم. من باید از کجا شروع کنم به عنوان صفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بهکلاس دسترسی ندارم. ممنون میشم جواب بدین چون نیاز دارم

گر مرد رهی میان خون باید رفت
وز پای فتاده سرنگون باید رفت
تو پای به راه در نه و هیچ مپرس
خود راه بگویدت که چون باید رفت
«عطار»

سلام استاد گرانقدر
ممنون از تلاش و همت شما

من چند سال است که در یک شرکت بازرگانی مشغول به فعالیت میباشم
نداشتن تسلط کامل به زبان انگلیسی همیشه برای من دردسر ساز بوده است
با توجه به داشتن چندیدن دفتر در کشور های مختلف و داشتن چندیدن نمایندگی معتبر که کارشناسان آنها در سال چندین بار به ایران سفر میکنند
همیشه احساس سرافکندگی میکنم
کلاس رفتم اما….تمام وقت توی مسیر بودم و خسته برمیگشتم خونه
خلاصه خسته بودم که به صورت اتفاقی از طریق سرچ سایت بازار با نرم افزار شما آشنا شدم
سطح یک رو شروع کردم امید دارم که موفق بشم
🙂

سلام آقا حسین
باید بگم متنی که نوشتید فوق العاده بود و فکر میکنم من هم دقیقا همین تصورات را با دوز بالاتر همیشه در ذهن داشتم
امیدوارم این آخرین باری باشه که شروع میکنم و تا آخرش ادامه بدم
ممنون از مطالب خوبتون

سلام حسین جان ،خیلی خیلی خسته نباشی ،من هم چندین سال آرزو دارم زبان رو بخوبی یاد بگیرم ولی هیچوقت اقدام نکردم چون میدیدم دوستان با رفتن به کلاس نتیجه ای نمیگیرن، خب از این بحث که بگذریم باید بگم که بین تمام سایت های فعال شما در نوع خودتون فوق العاده اید و منم ترجیح دادم با شما شروع و با خود شما ارتقا پیدا کنم.
من دانجشوی رشته مکانیک هستم در حال حاضر درس میخونم و از طرفی هم سر کار میرم ،کارم طرح اغماری بصورت 14 روز کار 14 روز استراحت ،وقت آزاد زیادی دارم اما نقطه ضعفم نداشتن تمرکز مناسب ،مداوم ذهنم درگیر افکار زیادی میشه ،در واقع الان هم شرایط مطلوبی از لحاظ روحی ندارم ولی مشتاقم که شروع کنم و شروع کردم ب داستانهای کودکان.
میخواستم بر اساس تجربیاتت بگی که فعلا با این شرایط نامناسب روحی شروع کنم یا نه؟میترسم زده بشم ولی از یه جهت میگم شاید شروع کردن منو از دنیای افکار زیادم دور کنه و بتونم یه روند رو به رشدی رو ادامه بدم.

سلام
من زبانم در حد صفره
تازه دانشگاه قبول شدم البته ترم سه ام
قبلا پنج ترم تو آموزشگاه کتاب تاپناچ رو کار کردم
ولی اصلا فایده نداشت همش پرید
رشتمم طوریه که خیلی سرم شلوغه وقت واس رفتن به کلاس زبان ندارم
میخام تو مکالمه قوی بشم
به جز نرم افزار شما
اکه کتاب ترجمه کنیم روش خوبیه ؟؟
یا کسل کنندس ؟؟
لطفا راهنماییم کنین خیلی سر درگم شدم

با سلام و احترام
باید اول حرفام بگم چقدر همه چیزو واضح و روشن بیان کردین و واقعا خوشم اومدکه دقیقا زدی تو خال
واقعیتش من آرزوم شده که زبان یاد بگیرم و این قضیه چندساله رو مخمه ولی بخاطر تنبلیم و مشغله کاریم هیچ اقدامی نکردم.
البته از خیلیا شنیدم کلاس فایده نداره.منم تصمیم گرفتم معلم خصوصی بگیرم اما دیدم من حتی یه مکالمه خیلی معمولی هم بلد نیستم و فایده ای نداره دبیر بیاد برای خودش حرف بزنه منم فقط نگاش کنم😆
حالا میخوام خودم تو خونه شروع کنم که حداقل به یه حدی برسم و بعد برای آزمونهای تافل و آیلتس شرکت کنم .دوست دارم راهنماییم کنید از ابتدا چکار کنم.ممنونم ازتون

سلام. خداقوت
دوسال پیش دوره کامل زبان یعنی دیپلم گزروندم.وبعدشم خیلی کارنکردم.چندماهی هست دارم تقویت میکنم زبانم روکه ایلس بگیرم. میشه گفت تقریبا متوسط یا کمتر از متوسط هست سطح زبانم. بنظرتون بخاطر اینکه هدفمندهم بشه خوندنم کتاب ایلس کمبریج رو شروع کنم خوبه؟ مثلا ایلس کمبریج برای نمره 4 تا 5؟
امریکن کار کردم اگر کتابی بردارم که لیسنینگش بیریتیش باسه مشکل پیش نمیاد؟
سپاس از راهنمایی تون

سلام و خسته نباشید دوست عزیز..
منم مثل شما خیلی دنبال یادگیری زبان بودم و هستم..کتابها و نرم افزارهای زیادی گرفتم ولی نتونستم کاری پیش ببرم موفق نشدم …از زبان نصرت گرفته تا کتابهای مختلف و همچنین نرم افزار چون زبان سریع ..ولی نمی دونم چرا هیچ کدوم مورد رضایت من نبوده نتونستم یاد بگیر وخوندن و تلفظ مشکل دارم دوس دارم یاد بگیرم ولی نمی دونم از کجا شروع کنم برم کلاس و یاد خودم بخونم یاد بگیرم تا اینکه امروز اتفاقی گفتم تو اینترنت سرچ کنم ببینم میشه راهی پیدا کرد که از اون طریق بشه زبان رو از صفر شروع کرد تا مراحل بعدی.مثل این که چیزی از زبان نمی دونی و بصورت صحیح از اول بشینی و یاد بگیری و مشکلی نداشته باشی..نرم افزار شما رو دیدم دانلود کردم تو گوشیم نصب شد حالا می خواستم ببینم واقعا میشعه یاد گرفت یا همش باز دنبال اینین که یه پولی بگیرین اگه واقعا خوب پس فعال کنم اگه نه وقتمو نگیرم..
و این که برای فعال کردن از سطح یک تا اخر هزینش چقدر برای همیشه فعال بمونه و تمرین کنم..
کمی راهنمایی کنید شاید منم تونستم یاد بگیرم

سلام حسین آقا وقت بخیر .
من 29 سالمه لیسانس مهندسی منایع طبیعی دارم اما تو رشته خودم کار پیدا نشد و رفتم سراغ تعمیرات موبایل که اونم سرو کله زدن با مشتریا واقعا اعصابی برام نمیزاره یعنی یجورایی شغل من شده مایه عذاب من . بگذریم …
من از سنین راهنمایی خیلی به زبان علاقه داشتم اما متاسفانه نرفتم دنبالش .. الان تصمیم گرفتم یه مدرک آیلتس بگیرم و برم تو این آموزشگاه ها زبان تدریس کنم یا تو یه شرکتی جایی به عنوان مترجم مشغول به کار شم . تو آزمون تعیین سطح کمبریج هم سطحم per -intermediate هستش .. میخواستم ازتون بپرسم برا اینکه در عرض یه سال بتونم نمره حداقل 7 آیلتس بگیرم باید چکار کنم در ضمن درک مطلب و دایره لغاتم خوبه اما گرامر و لیسنینگ و اسپیکینگم ضعیفه

سلام من 28 سالمه و کارشناسی نرم افزار کامپیوتر دارم و خیلی اتفاقی سایت شما رو دیدم ،من از 16 سالگی دیپلم انگلیسی رو از موسسه گرفتم تو دانشگاه هم هیچ مشکلی نداشتم ولی به مرور از یادم رفت ،من بخاطر علاقم و رشتم دوست دارم یاد بگیرم کارم مرتبط با رشتمه وگرنه هیچ آزمونی نمیخوام شرکت کنم ،از اونجایی که همیشه تو این سالها زبان انگلیسی یکی از دغدغه هام بوده ولی متاسفانه بعلت درس خوندن و کارکردن نتونستم درست بخونم و تسلط پیدا کنم یعنی هر راهی رو که رفتم یه مدت بوده و خستم کرده و ناامید شدم دیگه این بار میخوام جدی بخونم حتی بعد از موفق شدنم یه زبان دیگه رو هم یاد بگیرم ، من مکالمم خوب نیست شاید یکی از دلیلاش دایره لغاتم که خیلی پایینه ، همه توضیحات روخوندم و همیشه دوست دارم همه چیز رو از اول شروع کنم ترجیح دادم از داستان های کوتاه شروع کنم ، فقط درست متوجه شدم باید اول طبق روش خواندن داستان های کوتاه انگلیسی تارنگار زبانشناس بخونم ؟ در مرحله 5(شگرد سایه ) از تکنیک سایه استفاده کنم ؟و چه وقت باید از 5 استراتژی برای تقویت مکالمه استفاده کنم ؟واینکه روزی 1 ساعت برای خوندن کمه ؟و یادگیری هر داستان استاندارد چند ساعت یا چند روز طول میکشه ؟
ممنونم از وقتی که میزارید روزتون خوش
با سپاس

سلام اقای ناصری وقتتون بخیر
من خیلی وقته که این نیاز رو در خودم می بینم چرا که به اقتضاء شرایط کارم و علاقه ای که دارم دوست دارم زبان رو یاد بگیرم منتها دقیقاعین مطالبی که نوشته بودید نمی دونم از کجا و چه جوری باید شروع کنم همش دنبال یه روش خوب و اصولی ام ، هر بار که یه روش رو پیش می گیرم همین بحث خستگی و شایدم قسمتی اش تنبلی خودم مانع از این میشه که بتونم به نتیجه مطلوب برسم ولی بیشترش به خاطر اینه که این روش ها انگیزشی نیستن بعد یه مدت واقعا خسته میشی، امروز اتفاقی سایت شما رو دیدم و دیدم که چه مطالب مفیدی رو تو سایتتون گذاشتین امیدوارم با روشی که شما پیشنهاد دادین بتونم موفق بشم، جا داره ازتون تشکر کنم بابت مطالب خوبتون.
نمی دونم یه حس خوب دارم فک می کنم اینبار موفق میشم.

سلام خدمت جناب ناصری بزرگوار
من سالها هر روز تصمیم میگرفتم زبان بخونم. کلی منبع خریدم. دو سه روز استفاده میکردم روز چهارم پنجم ناامید شدم. تا دیشب که باز سرچ کردم چطور زبان بخونم و سایت شما لود شد. با تب لت داشتم مطالعه میکردم دیدم در مورد ‘حسین آینده’ گفتین. متوجه شدم منم مریم آینده دارم که خیلی مصر نیست
تصمیم گرفتم صبح اول سایت شما رو از سیستم باز کنم و ببینم چیه. بعدشم نرم افزار رو گرفتم و اول داستانشو گوش دادم…هملت . الانم میخوام مرتب داستانها رو به روش سایه کار کنم
من پشت کنکوری ارشدم. امسال برام سال سرنوشت سازیه. اما میدونم داستانهای نرم افزار و باقی سطحهاش میتونه با تکرار فراوان تمام وقت های مرده منو پر کنه. بی نهایت ازنرم افزارتون ممنونم. ان شاالله امروز به نسخه کامل ارتقاش میدم.
برای ارشد هم کتابهای ی موسسه رو جدا میکنم و خودمو با کلی منبع گیج نمیکنم.(نظر شما چیه؟)
تا حالا هم هیچ کلاسی نرفتم…فقط قصدشو داشتم برم

سلام آقای ناصری عزیز

من عاشق یادگیری زبان انگلیسی هستم و خیلی هم تلاش کردم تا چیزی که میخام رو بدست بیارم,

ولی منابع متعددی وجود داره و من هم نمیدونم باید از کجا شروع کنم .
بارها شده که به خودم گفتم من فقط از این کتاب یا فایل صوتی استفاده میکنم اینکار هم انجام دادم ولی در نیمه راه خسته میشم و میگم اینم مثل بقیه هست پس دورش خط قرمز میکشم میرم سراغ یک کتاب یا فایل دیگه .اینم بگم کلاس رفتم ولی فایده نداشت .

مشکل دیگه ی من اینه که عجول هستم و میخام سریع نتیجه بگیرم و اگه اون چیزی که میخام نشد رهاش میکنم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

زبانشناس (سایت مادر)اپلیکیشن (اصلی) زبانشناسزیبوکزومتالار زبانشناس

دانلود مستقیمآموزش زبان انگلیسی زبانشناسکافه بازارمایکتآیفون

تمامی حقوق برای «زبانشناس» محفوظ است. هر گونه کپی برداری از مطالب «زبانشناس» بدون کسب اجازه از مدیر وبسایت ممنوع است !

با این پنج استراتژی مکالمتو قوی تر کنچطور یادگیری زبان انگلیسی رو شروع بکنم؟آموزش زبان انگلیسی با فیلم

گسترده خوانی و نقش آن در یادگیری زبان انگلیسیچطور مکالمه‌ی خود را موشکی کنیم؟بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزلآیا به کودکان زبان انگلیسی بیاموزیم؟تمرین بیان عقاید و نظرات به زبان انگلیسی

در تالار گفتگوی زبانشناس می‌توانید سوالات خود را درباره‌ی زبان انگلیسی مطرح کنید و یا با استفاده از تجربیات خود به دیگران کمک کنید.

بهترین نوشته‌های تالار:

دانلود مجموعه Effortless Englishچگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریمچگونه در مهارت مکالمه انگلیسی پیشرفت کنیم

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟ – ۲۰۷۴۲ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم – ۱۹۵۳۸ بازدیددیدن فیلم برای آموزش زبان انگلیسی – ۱۸۹۶۷ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم – ۱۷۶۸۴ بازدیدبرای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم – ۱۵۵۷۳ بازدیدتقویت مکالمه زبان انگلیسی و listening با تکنیک سایه – ۱۴۶۱۵ بازدیدپنج استراتژی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی – ۱۳۹۰۰ بازدیدمدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی – ۱۲۵۷۱ بازدیدآموزش و یادگیری زبان انگلیسی با فیلم – ۱۱۴۹۰ بازدید

بگذارید همین ابتدا خیلی روراست به شما بگویم که متأسفانه پاسخ این سؤال خیر است. نه‌تنها زبان انگلیسی، بلکه یادگیری هیچ زبان دیگری، حتی زبان مادری، مثل آب خوردن نیست. البته یادگیری زبان انگلیسی و به‌طورکلی یادگیری زبان دوم، بسیار سخت‌تر از یادگیری زبان مادری است. به‌ویژه اگر در سنین بزرگ‌سالی آن را آغاز کرده باشیم. زیرا هرچقدر سن ما بیشتر باشد، بیشتر به ساختارهای زبان مادری‌مان عادت کرده‌ایم. به همین دلیل، پذیرفتن ساختارهای جدید در زبان دوم زمان زیادی می‌برد و نیازمند صبر و حوصله‌ی زبان‌آموز است.

ولی با این پنج قدم…

یادگیری زبان انگلیسی مثل آب خوردن نیست. ولی اگر زبان انگلیسی را با به‌کارگیری ۵ روش صحیح و علمی که در ادامه می‌آید یاد بگیرید، و اندکی نیز در این راه بردباری داشته باشید، درنهایت می‌توانید مثل آب خوردن انگلیسی صحبت کنید. برای اینکه به‌طور مختصر و مفید با بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی آشنا بشوید، شما را به خواندن ادامه‌ی این نوشته دعوت می‌کنم.

ذهن انسان طوری طراحی شده است که به‌صورت طبیعی قادر است، هر زبانی را یاد بگیرد. ولی روش‌هایی که معمولاً استفاده می‌شود، روندی خلاف طبع ذهن را در یادگیری زبان در پیش می‌گیرند. این روش‌ها یا قدیمی هستند و کارایی لازم را ندارند (مانند سیستم سنتی آموزش زبان ) یا بر پایه علمی خاصی استوار نیستند (مانند یادگیری زبان انگلیسی در خواب ). برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی بایستی این روش‌ها را کنار گذاشته و روشی را برگزینیم که بر پایهٔ سیستم طبیعی یادگیری زبان باشد:

قدم #اول: تمرکز کمتر روی گرامر و ساختار، تمرکز بیشتر روی محتوا

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که خواندن و حفظ کردن گرامر زبان انگلیسی، پیشرفت چندانی در گفتگو به زبان انگلیسی ایجاد نمی‌کند. زیرا درست است که زبان‌آموز در ذهن خودآگاهش دستورات گرامری زیادی می‌داند. ولی دانسته‌هایی که تنها در ذهن خودآگاه شکل‌گرفته باشد تنها به درد کارهای تحلیلی مانند نمره گرفتن در امتحان کتبی می‌خورد. برای اینکه مثل آب خوردن انگلیسی صحبت کنید بایستی تمرکز بیشتری روی محتوای جذاب داشته باشید. در نظریه‌ی داده‌های ورودی در یادگیری زبان آمده است که اگر زبان‌آموز تمرکز بیشتری بر مفهوم و محتوا داشته باشد، گرامر و ساختار زبان به‌طور طبیعی و ناخودآگاه در ذهن وی نقش می‌بندد. بنابراین زیاد نگران گرامر نباشید زیرا گرامر زبان انگلیسی با افزایش دایره‌ی لغات به‌طور طبیعی بهتر می‌شود.

قدم #دوم: تمرکز کمتر روی حفظ کردن، تمرکز بیشتر روی مفهوم

دایره‌ی لغات رابطه‌ی بسیار مستقیمی با تسلط و شیوایی شما به زبان انگلیسی دارد. ولی همانند گرامر، حفظ کردن لغت نیز روش درستی برای افزایش دایره لغات نیست. در نوشتار چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم توضیح داده‌ام که روش یادگیری لایه‌ای روش بسیار مناسب‌تری برای یادگیری لغات انگلیسی است. احتمالاً میدانید که روش جعبه‌ی لایتنر ادعا می‌کند که اگر داده‌ای (در اینجا لغت) با موفقیت از خانه‌ی پنجم این جعبه بیرون بیاید، آن داده به حافظه‌ی بلندمدت انسان می‌رود و دیگر فراموش نمی‌شود (جعبه لایتر در ویکیپدیا). ولی اگر از کسانی باشید که برای حفظ کردن لغت از جعبه‌ی لایتنر، یا روش‌های بر پایهٔ فلش کارت‌ها، استفاده کرده باشید، بارها این اتفاق برایتان رخ داده است که لغتی با موفقیت به‌اصطلاح به حافظه‌ی بلندمدت برود، ولی پس از مدتی آن را فراموش کرده باشید و یا هیچ‌گاه از آن استفاده نکرده باشید. ولی همین لغت را اگر به‌طور طبیعی در سه و یا چهار جایگاه متفاوت ببینید و مفهوم آن را درک کنید، آن لغت را بسیار کارآمدتر از روش‌های فلش کارتی یاد می‌گیرید و مفهوم آن خیلی دیرتر از یادتان می‌رود. در روش یادگیری لایه‌ای، فراموشی و یادآوری دوباره داده‌ها (به‌صورت طبیعی نه از پیش تعیین شده) نقشی کلیدی در یادگیری دارد. از روی نمونه اگر لغتی را برای نخستین بار به‌طور اتفاقی در کتابی دیده باشید، پس از مدتی همان لغت را به‌طور اتفاقی در یک فیلم ببینید و دوباره پس از مدتی آن را در کتابی دیگر مشاهده کنید، به‌احتمال‌زیاد دیگر آن لغت از یادتان نمی‌رود و می‌توانید مثل آب خوردن از آن استفاده کنید.

قدم #سوم: تمرکز کمتر روی کتاب‌های آموزشی، تمرکز بیشتر روی کتاب‌های داستان و آموزنده

خواندن کتاب خیلی خیلی خوب است. ولی نه هر کتابی. کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی از نظر بنده یک دیدگاه کاریکاتوری نسبت به زبان انگلیسی دارند. یعنی مثلاً یک کتاب به‌طورکلی ویژه‌ی گرامر است. دیگری برای حفظ کردن لغت است و به همین شکل. البته این موضوع تنها ویژه به زبان انگلیسی نیست. بلکه کتاب‌های آموزشی زبان فارسی و به‌طورکلی هر زبان دیگری نیز همین‌گونه است. اگر به فرایند یادگیری زبان مادری خود نگاهی بیندازیم می‌فهمیم که ما زبان مادری‌مان را از راه کتاب آموزشی یاد نگرفته‌ایم. در حقیقت کلاس‌های زبان فارسی یکی از کسل‌کننده‌ترین کلاس‌هایی بوده است که ما تجربه کرده‌ایم. ولی این زبان را با خواندن داستان‌ها (در کودکی) و کتاب‌های آموزنده (در بزرگ‌سالی) یاد گرفته‌ایم. در نوشتار بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی ، به‌طور مفصل به این موضوع پرداخته‌ام.

قدم #چهارم: تمرکز کمتر روی تصحیح اشتباه، تمرکز بیشتر روی برقراری ارتباط

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید اشتباهات شما پی‌درپی گوشزد و تصحیح گردد، یا در جایگاهی هستید که شخصی پی‌درپی اشتباهات شما را گوشزد می‌کند، سریع این کار را قطع کنید. تصحیح اشتباه سه آسیب به شما وارد می‌کند درحالی‌که کمابیش هیچ کارایی مثبتی ندارد:

۱- تصحیح اشتباه شما را در جایگاه تدافعی قرار می‌دهد. تصحیح اشتباه باعث می‌شود که رفته‌رفته از اشتباه کردن بترسید و پرهیز کنید. یعنی خودتان را کمتر در شرایطی قرار می‌دهید که احتمال دارد اشتباهی بکنید. برای نمونه کمتر با دیگران گفتگو می‌کنید.

۲- تصحیح اشتباه تأثیری بر ناخودآگاه شما ندارد. گفتگو به زبان انگلیسی تقریباً کاری ناخودآگاه است. ولی تصحیح اشتباه تنها بر خودآگاه شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین هرچقدر هم که اشتباهات شما تصحیح شود فرقی در شیوایی و تسلط شما ایجاد نمی‌کند. بله شاید تصحیح اشتباهات در یک امتحان کتبی کمکی به شما بکند. ولی آیا شما زبان انگلیسی را برای موفقیت در امتحانات کتبی یاد می‌گیرید؟

۳- اگر به‌طور پی‌درپی اشتباهات شما تصحیح بشود ذهن آشفته‌ای پیدا می‌کنید. یعنی یک جنگ همیشگی میان خودآگاه و ناخودآگاه شما به وجود می‌آید. همیشه این تنش فکری را دارید که این چیزی که می‌خواهید بگویید درست هست یا نه.

بنابراین به‌جای تصحیح اشتباه بیشتر روی برقراری ارتباط کارآمد تمرکز داشته باشید. اگر هم در میان این ارتباط اشتباهی مرتکب شدید، به‌جایی برنمی‌خورد.

قدم #پنجم: تمرکز کمتر روی روش آموزشی، تمرکز بیشتر روی مباحث روان‌شناختی مرتبط با یادگیری زبان انگلیسی

بررسی‌های دانشمندان زبانشناس نشان می‌دهد که آمادگی روانی بیش از ۸۰ درصد یادگیری زبان انگلیسی را دربر می‌گیرد. هرچقدر هم روش یادگیری عالی باشد اگر ذهن ما این آمادگی را نداشته باشد، یادگیری زبان بیهوده است. بنابراین زیاد درگیر این نشوید که روش فلان استاد چطور است یا روش فلان کتاب چگونه است. هر روشی که به کار می‌برید تنها کافی است که مطالب بالا را به‌طورکلی رعایت کنید. به‌جای تمرکز روی روش آموزشی ویژه، سعی کنید که روی مباحث روان‌شناختی توجه داشته باشید. از روی نمونه داشتن صبر و حوصله در یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است. اگر صبر و حوصله داشته باشید می‌توانید که زبان انگلیسی را به‌صورت آهسته و پیوسته یاد بگیرید. اگر همیشه زبان انگلیسی شما در حال بهبود باشد – اگرچه این بهبود ناچیز باشد – طبق فلسفه‌ی کایزن پس از چند ماه پیشرفت شگرفی در زبان انگلیسی مشاهده می‌کنید. همچنین در طول این راه بایستی یاد بگیرید که چگونه انگیزه‌ی خود را بالا نگه دارید و چگونه بر کمروی و ترس غلبه کنید.

ابتدای این نوشته گفتم که یادگیری زبان انگلیسی مثل آب خوردن نیست. ولی کسی چه می‌داند؟ شاید اگر نکته‌های بالا را در یادگیری زبان انگلیسی پیاده کردید، انگلیسی مثل آب خوردن بشود. امیدوارم که توانسته باشم مطلب خوبی را برای شما آماده کرده باشم. دوست دارم دیدگاه شما را نیز در رابطه با این موضوع بدانم. از نظر شما آیا انگلیسی مثل آب خوردن است؟ بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چه خصوصیاتی دارد؟ ممنون می‌شوم نظر خود را بگویید.

زبان انگلیسی را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» یاد بگیرید.

باسلام من زبان از صفر شروع کردم کلاس رفتم زبانم یکم خوب شد ولی بعدش کرونا اومد دیگه زبانم تعطیل شدالان همه چی یادم رفته هرچی میخونم اصلا یاد نمیگیرم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

سلام

پیشنهاد میکنم اپلیکیشن زبانشناس رو نصب بفرمایید و با دوره ی نیمچه داستان ها شروع کنین.

سلام وقت بخیر من کارشناس برق هستم وبه خاطر شرایط کاریم مجبور به یاد گرفتن زبان هستم چون شرکتی که من مشغول به کار هستم تحت لیسانسه وبازدید کننده داره وشرایط کارم وعلاقه ای که به کارم دارم دوست دارم زبانرو یاد بگیریم تابتونه کمکم باشه

باسلام و عرض خسته نباشید
خیلی ممنون بابت راهنمایی. انشالله که پیشرفت کنم

با سلام
مطالب بسیار اموزه بود لاکن بنده 35 سال دارم و تازه بخاطر دکترا و کارم مجبور به یادگیری زبان شدم. البته علاقه هم دارم. کلاس خصوصی می رم و ده جلسه رفتم.
مشکل من اینه که از روی متن معنی ها رو می گم اما اگر لغت رو بپرسن قادر به پاسخ نیستم
دومین مشکل من تلفظ رو بلد نیستم بطور مثال توی کتاب 1500 کلمه لغات تلفظش نوشته شده اما در دیگر کتابها که نیست ساده ترین تلفظ رو هم نمی تونم بگم.
دانشجوی دکترام فکر نکنم دیگه اینقدر گیج و منگ باشم اما یواش یواش دارم به خودم شک می کنم لطفا من رو راهنمایی کنید.
باور بکنید گریه می گیره وقتی استاد می گه خودتو معرفی کن اما من نمی تونم

سلام. به خودتون شک نداشته باشین بلکه به روشهایی که تا الان مورد استفاده تون بوده شک کنین. پیشنهاد میکنم که مدتی با روشهایی که در این وبسایت گفتم پیش برین و تاثیراتش رو مقایسه کنین.
برای شروع پیشنهاد میکنم استراتژی های تقویت مکالمه رو بخونین و اگه گوشی اندروید دارین، نرم افزار زبانشناس رو نصب کنین و این استراتژی ها رو روی پکیج داستان واقعی اعمال کنین.

تمام مطالبی که بیان کرده بودید عین واقعیت است.اما برای من که شخصی 54 ساله هستم و نیاز مبرم به یادگیری درست و ارتباط بر قرار کردن با افراد انگلیسی زبان دارم چون به خاطر دخترم مجبورم سالی 6ماه به امریکا بروم و نمی خواهم در سفرهایم به او متکی باشم این پرسش پیش می آید با این تنوع کلاس های زبان و یا وسایل دیگر آموزشی از کجا و باچه وسیله ای شروع کنم؟در ضمن من کاملا به اینترنت و کامپیوتر مسلط هستم آیا این می تواند برای سرعت بخشیدن به این امر به من کمک کند؟آیا شما می توانید در این زمینه راهنمایی کنید؟از قبل از راهنمایی شما ممنون هستم و سپاسگزار

سلام. بله تسلط شما به اینترنت و کامپیوتر خیلی میتونه به شما کمک کنه. پیشنهاد میکنم که نگاهی به اپلیکیشن زبانشناس که خودمون ساختیم بیندازین.

نکات کاربردی و منطقی رو اشاره کردین

با سلام. از مطالب مفید و علمی شما در مورد یادگیری زبان انگلیسی بسیار استفاده می کنم و روشهایی که شما بیان می کنید راهگشا و سودمند است و با روشهای کلیشه ای متفاوت بوده و اسلوب نوینی را پایه ریزی می کند بر مبنای داستان خوانی و یادگیری لغات در متن و تکنیک سایه و … واقعا و از صمیم قلب برای شما آرزوی تندرستی و بهروزی را دارم. سپاسگزارم

سلام خسته نباشید
من حدود سه ساله که کلاس زبان میرم وسطحمم intermidiate هست ولی پیشرفت زیادی در خودم نمیبینم البته من تو کلاس نسبت به بچه های دیگه خیلی بهتر صحبت میکنم وعلاقه ی زیادی ام به زبان دارم راستش من به خاطر مشکل مالی و همچنین مشکل وقت نمیتونم چندین سال واسه زبان وقت بزارم چون من سال بعد پشت کنکوری میشم و دیگه وقت نمیکنم زیاد زبان تمرین کنم برای همین میخواستم بدونم من باید چیکار کنم که تا آخر امسال زبانم و تموم کنم ؟.اصلا من باید چقد درس بخونم و به چه سطحی از زبان برسم تا بتونم وارد دانشگاه بشم ؟.آخرین کتاب و سطح آموزشگاهها چیه ؟
یه مشکل دیگه ای هم که دارم اینه که لغات و اصطلاحات خیلی زود از یادم میره ولی از اون یه ذره ای ام که تو ذهنم میمونه خیلی توی جمله ها و دیسکاشن ها استفاده میکنم .

سلام. با توجه به سطحتون پیشنهاد میکنم که دروس پکیج انگلیسی قدرت و مهارت رو بخونین. اگر داخل کلاس زیاد صحبت میکنین میتونه براتون مفید باشه. اما اگه دیسکاشن ها خیلی کم هست حتی بهتره کلاس رو هم بیخیال بشین. البته دقت بفرمایین که برای یادگیری به صورت خودآموز با استفاده از اپلیکیشن زبانشناس بایستی انگیزه بالا داشته باشین و مصمم باشین.
زبان تمومی نداره ولی شش هفت ماه خوب وقت بذارین میشه گفت به حد پیشرفته میرسین.
توصیه میکنم حتما استراتژی های گفته شده در نوشته ی تقویت مکالمه رو بخونین و روی درسها اعمال کنین تا هم مکالمتون قوی بشه و هم لغات کمتر از یادتون بره.
ممنون

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

با سلام و عرض ادب
سپاس از پاسخ دهی شما استاد بزرگوار
من فارغ التحصیل ارشد مدیریت هستم و حالا میخوام برای دکتری اقدام کنم ولی متاسفانه به دلیل استفاده نکردن از زبان به کل فراموش کردم . و باید از پایه شروع کنم . به دنبال یک راه و روش صحیح و دارای بازخورد مناسب برای شروع و ثمر بخشیدن به ان هستم . و چون کارمند هستم زمان و شرایط مناسب برای استفاده از کلاس های حضوری را ندارم . تا اینکه توسط همکارم با سایت و برنامه شما شدم .
ممنون میشم اگر یک برنامه و راهکاری مناسب را به بنده پیشنهاد دهید .
با نهایت احترام .

سلام،خسته نباشید
علاقه خاصی به یادگیری زبان دارم به همین خاطر کلاس زبان ثبت نام کردن و تا level شش هم پیش رفتم ولی چيزي از مکالمات متوجه نمیشدم و همین باعث دلسردیم شد فکر میکنم کار خیلی سختی هست برام تا زبان یاد بگیرم
لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم
تشکر

سلام اقای ناصری
طاعات و عبادات قبول
اول از همه بگم یکی از بزرگترین اهداف من در زندگی یادگیری زبان بین المللی انگلیسی است. این هدفم فقط و فقط و فقط بخاطر علاقه زیاد به زبان انگلیسی هست. چرا؟
چون من اصولا ادم کنجکاوی هستم و دوست دارم از همه جای دنیا اگاه باشم. از مردم مختلف رسوم مختلف کشورهای مختلف و خلاصه همه چیز واسه همین علاقه دارم این زبان رو یاد بگیرم واسعه تعاملاتی که توی اینده دارم
ولی بزرگترین مشکلم اول از همه بی پولیه. پس مطمعن باشید برنامتون رو نمیخرم چون پولش ندارم. درواقع هیچ کلاسی هم نمیتونم برم. هیچ هیچ هیچ. بخاطر مشکلات مالی
دوم
علاقه من به زبان انگلیسی اینه که این زبان رو با کل تار و پودش یاد بگیرم و مثل یک انگلیسی زبان اصیل بحرفم
نه مثل خیلی ها که بخاطر مدرک و کار و تحصیلات میخوان یه چیزی یاد بگیرن و برن امتحان بدن بعدم که قبول شدن کیف کنن که اره ما انگلیسی بلدیم که از نظر من این افراد پشیزی از زبان انگلیسی بلد نیستن
فقط مقداری کلمه و قاعده بلدن اونم فقط واسه قبولی در ازمون

حالا میخوام بدونم چقدر زمان میبره که به هدفم نائل بشم؟ ضمن اینکه شاغلم و مدرک لیسانس فیزیک دارم

سلام. واقعا ناراحت کنندس که یه جوون مملکت با لیسانس فیزیک و شاغل، واقعا بی پول باشه و حتی نتونه هزینه ی یک نرم افزار رو بده.
خیلی ها مثل شما هستن اما ما هم چاره ای نداریم که در قبال کاری که انجام میدیم، هزینه ای هم بگیریم تا هم چرخ کار بچرخه و از همه مهمتر چرخ زندگی هم بچرخه.
با این وجود تمامی منابعی که در اپلیکیشن ما قرار داره مجانی هست و میتونین استفاده کنین. روشهایی هم که در وبسایت به اونها اشاره کردیم هم به راحتی روی تمامی منابع اپلیکیشن، بدون نیاز به خرید، قابل پیاده سازیه.
اما در رابطه با سوالتون خیلی سوال کلی پرسیدین. در واقع این سوال به پارامترهای زیادی بستگی داره. از جمله اینکه سطح فعلی زبان شما چقدره؟، روزی چقدر میخواین وقت بذارین؟ و چقدر میخواین مسلط بشین.
به طور معمول اگه روزی یکی دو ساعت وقت بذارین، با روشهایی که ما ارائه کردیم در حد یک سال میتونین به یک نتیجه ی مناسب برسین. یعنی مثلا 70 – 80 درصد سخنرانی ها و صحبتهای بومی زبان ها رو بفهمین.
در این رابطه توی این نوشته هم به طور مفصل توضیحاتی دادم

سلام مجدد
فکر کنم منظور من و سوالم رو متوجه نشدید
اول منظور
منظور از اینکه پول ندارم اینه که فعلا بیکارم lol😃
ولی میخوام خودم رو با مشاغل موقت مشغول کنم تا فعلا امورات زندگی بچرخه تا زمانی که خدا بخواد و صاحب یه کار رسمی بشم. و از اونجایی که مشاغل موقت تقریبا از صبح تا شب هست فکر کنم همون روزی یک تا دوساعت بتونم مفید مطالعه کنم.
این از منظورم

حالا یکم توضیح…….
من از بچگی به زبان علاقه داشتم. عاشق فیلم دیدن هم هستم مخصوصا فیلمای هنرپیشه های مورد علاقه ام. پس این یعنی زیاد فیلم میبینم. موقع تماشای فیلم تقریبا 20% مکالماتشون رو متوجه میشم و در اون 20%نیازی به دیدن زیرنویس ندارم حالا این 20% میتونه چندین کلمه باشه یا چندین جمله مثل کلمات سی چو ای شن یا کانفیوز یا د سی ژن (Situation … decision)
کلمات ابتدایی رو هم زیاد بلدم ولی اصلا بلد نیستم جمله بسازم.
در ضمن علاقه من به زبان انگلیسی از 8 یا 9 سالگی شروع شد که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و مشکلات دیگه تا الان که 25 سالمه دنبالش رو نگرفتم ولی دو هفته ایی هست که تصمیم گرفتم روش کار کنم تا به هدفم برسم. الانم دارم روی پی دی اف 1000 لغت پرکاربرد کار میکنم
مشکل اصلی من اینه که نمیتونم جمله بسازم و حرف بزنم. شاید صحبت های طرف مقابل یا فیلم ها یا نوشته ها یا داستان ها رو دست و پاشکسته بفهمم ولی قادر به حرف زدن نیستم. یه ازمون تعیین سطح انلاین انجام دادم متن میداد و سوال میپرسید. من متن میخوندم و 70%رو نمیفهمیدم ولی با همون 30% که میفهمیدم میتونستم پاسخ درست حدس بزنم
ولی اون تست بیچاره نمیدونست که من 70% رو نفهمیدم خخخخخ و میگفت افرین
خب سرتون درد اوردم فقط میخواستم کمی با شرایط من اشنا بشید

من میخوام در حد بومی زبان انگلیسی یاد بگیرم . تقریبا زمانش هم مهم نیست البته تقریبا
ولی حتما باید تا چند سال اینده که بچه دار شدم به بچه ام هم یاد بدم. ولی میترسم بازم نا امید بشم
خیلی دوست دارم توی محیط انگلیسی زبان ها باشم ولی امکان سفر که صفره امکان چت هم نیست اخه با هر خارجی که حرف میزنم وقتی میفهمه بلد نیستم ول میکنه میره
کاش میشد گروه یا اطاق چتی بسازید تا همه ازش استفاده کنن یعنی واسه بهبود زبان با هم مکالمه کنن
منتظر جوابتون هستم
شرمنده سرتون درد اوردم

سلام. خوب همه ی پستهایی که در وبلاگ بنده نوشته شده در رابطه با همین موضوع هست که چطور زبان انگلیسی یاد بگیرین. مثلا برای شروع پیشنهاد میکنم این متد رو روی داستان های بچه گانه پیاده سازی بفرمایین.
در رابطه با اتاق چت حتما در آینده این کار رو میکنیم. ولی قبلش بایستی مجوز های مورد نیاز گرفته بشه.

سلام اقا حسین
شرمند واسه دیر ج دادن اخه اینترنت نداشتم
راستش یکمی سردرگم شدم. با توجه به توضیحاتتون تصمیم گرفتم از نرم افزار استفاده کنم ولی به در بسته خوردم.
اخه واسه خوندن داستان ها دایره لغات محدود بوده. و برای یک داستان هملت تقریبا دو روز وقت صرف شد تا فقط لغات و تلفظ ها رو یاد بگیرم. که کار سختی هم بود که لغت رو وارد دیکشنری که میکنم چندین معنا میده که من باید با توجه به متن گزینه مناسب انتخاب کنم بعد برم سراغ تلفظ و کلمه رو وارد چندین نرم افزار کنم تا تلفظ حقیقی رو پیدا کنم بعدش تازه برم سراغ تمرین و یاد گیری
بخاطر همین تصمیم گرفتم اول دایره لغاتم رو بالا ببرم و و از فایل 1000 و 3000 لغت پرکاربرد استفاده کنم.
ولی دیشب با خوندم ایمیلتون دودل شدم. اینکه داستان بخونم و لغات داستان رو یادبگیرم تا کم کم دایره لغاتم بره بالا یا اینکه اول لغت بخونم بعد برم سراغ نرم افزار شما؟ بنظر خودم با توجه به ایمیل و راه کارهای شما از داستان شروع کنم بهتره اخه بادگیری لغت در حین مطالعه خیلی بهتره
حالا نظر شما چیه؟؟؟
اول 1000 و 3000لغات پرکاربرد بعد داستان و نرم افزار و بقول معروف شروع یادگیری
یا
شروع یادگیری به وسیله مطالعه و یادگیری لغات موجود در متن؟؟؟

طبیعتا راه حل دوم بسیار بهتره. شما میتونین خاطره ای از خودم رو هم اینجا بخونین.

سلام اقا حسین. خسته نباشید خدا قوت
دیروز صبح درس اول تمام کردم یعنی همون پرینس هملت. واز دیروز عصر یکبار از درس دوم خوندم و گوش دادم و لغت هاش معنی کردم و توی دیکشنری شخصیم نوشتم. امروز یکبار سطحی اون کلمات خوندم. و خیلی راحت درس مکبث رو فهمیدم و ترجمه کردم. توی هم خونی با متن و بدون متن هم تقریبا خیلی راحتم
خیلی خوشحالم
گفتم یه تشکری ازتون کنم

راستی من یجا مشکل دارم. توی ترجمه داستان هملت
قسمت
Hamlet is confused.he doesn’t know if he believe the ghost and he doesn’t know what to do
شما نوشتید
هملت گیج شده بود و نمیدانست که باید حرف های شبحه را گوش کند یا نه و چکار باید بکند
ولی بنظر من believe یعنی اعتقاد داشتن
یعنی هملت گیج شده بود او نمیدانست که به شبح اعتقاد دارد یا نه و نمیدانست چکار کند

سلام
خیلی ممنونم ازتون. همینطور پیش برید انشالا موفق میشین.
در رابطه با موردی که فرمودین، اولا بنده داستان ها رو ترجمه نمیکنم و شخص دیگه ای این کار رو انجام میده که البته مهم نیست کی ترجمه میکنه. اما به مترجم گفته شده که بیشتر به روان بودن متن دقت داشته باشه تا ترجمه ی کلمه به کلمه. چون ما بیشتر روی فهمیدن مفهوم داستان تاکید داریم و هرچه داستان روانتر ترجمه بشه، مفهوم تره. بنابراین ممکنه بعضی جاها ناهماهنگی بین متن و ترجمه به چشم بخوره.
اما در این موردی که شما گفتین ترجمه تقریبا درسته. believe به معنای باور کردن هم هست.
مثلا
don’t believe him. he’s lying.
یعنی اورا باور نکن. او دروغ میگوید. که ترجمه روونش میشه: به حرفاش گوش نده، دروغ میگه!
در ترجمه بالا هم همین اتفاق افتاده

سلام اقا حسین خسته نباشی
بازم به مشکل خوردم

اول اینکه نمیدونم اون اس ها که بعد از کلمات میاد واسه چیه
مثلا
Loves….sees….asks

دوم اینکه من لغات داستان خوب یاد میگیرم هم معنی شون هم املاشون
بعد میرم سراغ داستان
مفهوم داستان رو هم راحت میفهمم
مفهوم داستان از صدا بدون متن و فیلم هم میفهمم
ولی وقتی میخوام همخوانی کنم با داستان مخصوصا زمانی که بدون متن بخوام همخوانی کنم
کلمات ریزی مثل that و him متوجه نمیشم چون سریع خونده میشه
آیا همینقدر کافیه یا اونقدر گوش کنم تا اون کلمات هم با صوت سرعتی بفهمم

با سپاس

سلام
اون s ها که s سوم شخص هست. نکته ی گرامری برای گرامر زبان حال ساده هست. گرامر ها رو با دروس گرامر پکیج داستان واقعی بهتر میتونین یاد بگیرین.
بایستی تمرینتون هم تا حدی باشه که بتونین همه ی کلمات رو هم خوانی کنین. تا همه چیز داستان بیاد دستتون.

سلام.من میخوام خودم زبانو بخونم بدون کلاس چون وقتشو ندارم برم کلاس اما میخوام بالهجه حرف بزنم و بتونم بفهمم دیگران چی میگن نرم افزارهای این چنینی تو موبایلم زیاد دارم ولی اصول یادگیری صحیح رو نمیدونم.
راهنماییم میکنین؟

برای شروع، این روش رو روی پکیج داستان های کودکانه اعمال کنین.

سلام آقای ناصری
من دوسال بصورت ناپیوسته کلاس خصوصی رفتم( حدود سه سال پیش) که استاد بیشتر به گرامرو خواندن کتاب داستان تکیه داشت ، زبان من خیلی ضعیف بود و من تونستم با همون روش متون فنی را با توجه به زمینه شغلی تا حدودی بهتر درک وتفسیرکنم. پس از اون بدلیل نداشتن زمان کافی از حضور درکلاس انصراف دادم. من هیچوقت به آموزشگاه اعتقاد نداشتم و ندارم وبصورت خودآموز word skill و business letter رو میخونم که بدلیل نداشتن تداوم در خواندن موفقیت زیادی در یادگیری زبان ندارم.
مشکل اصلی من speaking و listening است که بدنبال نصب نرم افزاری روی گوشی بودم که در مسافرتها و اوقات فراغت بتونم دانش زبانم را ارتقا بدهم که بطور اتفاقی در سایت نرم افزار شما را دیدم ونصب کردم که با مطالعه بخش کتاب گویا متوجه شدم تابحال روش یادگیری من صحیح نبوده وبخش های دیگر را هم بطور اجمالی مطالعه کردم که برام جالب و جدید بود ونرم افزار شما رو به یکی از آشنایان هم معرفی کردم.

از اینرو ممنون میشم که از دانش وتجربیات شما برای ارائه یک برنامه مدون سه ماهه درخصوص تقویت speaking و listening استفاده کنم.
ارادتمند شما

سلام.
با نرم افزار ما به راحتی میتونین لیسنینگ و مکالمه زبان انگلیسی خودتون رو تقویت کنین. پیشنهاد میکنم که درس های پکیج داستان واقعی رو شروع بفرمایین.
1- تکنیک هایی که در نوشته ی استراتژی های تقویت مکالمه گفتم رو روی درسنامه های اصلی پیاده سازی کنین.
2- تکنیک سایه رو روی درسنامه های مکالمه و گرامر پیاده سازی کنین و به سوالات این درسنامه ها، خیلی سریعتر و زودتر از گوینده جواب بدین.
اگر فرصت بیشتری هم داشتین خوندن پکیج انگلیسی قدرت هم خیلی توصیه میشه.
با این روش در سه ماه تغییرات چشمگیری توی مکالمتون رخ میده.

سلام…هفته پیش خانواده ما در مالزی بود. همه بدون استثنا تسلط کامل به زبان اینگلیسی داشتند از پیر و جوان گرفته تا کارگر و مغازه دار و راننده تاکسی و …. من زبان اینگلیسیم خوب نیست اما در کمال تعجب با اونا راحت میتونستم صحبت کنم چون تو فکر گرامر و ماضی و مضارع و …. نبودم فقط سعی میکردم با بکار بردن لغات ساده با اونا ارتباط برقرار کنم حتی گاهی در خصوص بعضی موضوعات با اونا وارد بحث میشدم و در کمال تعجب منظورشون رو میفهمیدم….
زبان خانومم و پسرم از من خیلی خیلی بهتره ولی برای آدرس پرسیدن یا خرید و سایر ارتباطات منو میفرستادند جلو و این منو خیلی امیدوار کرد تا زبان رو درست و حسابی بخونم…. چون الان اگه زبان بلد نباشی مثل یه آدم بی سوادی…من 43 سالمه و تازه به اهمیت زبان پی بردم و به خودم قول دادم که دیگه زبان رو ول نکنم من دنبال روش نیستم فقط و فقط میخوام بخونم و یادبگیرم

بسیار عالی بود اما بهتر است عمل به کار را توضیح بفرمایید که از کجا وچگونه شروع کنیموایا این کار برای افرادی چون من که 56 سال دارم میسوره یانه

با سلام
ممنون از مطالبتون من زبانم زیاد عالی نیست و اعتماد به نفس ارتباط برقرار کردن هم نداشتم اما یه روزی اتفاقی یه مطلب از یک سایتی دیدم که من را ترغیب کرد و بهم امید دادم و امروز هم این مطلب را از سایت شما دیدم و دوست داشتم و خواستم تشکر کنم و از خدا براتون مدد آرزو کنم.ممنون

من هم فکر می کنم لایه ای خواندن انگلیسی تاثیر بسیار زیادی در یادگیری موثر دارد .

از شما بسيار تشكر كه اين مطلب را به نشررساندين هر كس بايد انگلسي ياد داشت

هزاران درود بر شما بابت مطالب مفیدتون.
به نظر من چیزی که بیشترین اهمیت رو داره ‘ یادگیری به شیوه ی شخص یادگیرنده’ هست. و روشی که باور داشته باشیم برای ما کاربردی تر هست.مطالبی که عنوان شد خیلی مفید به نظر میرسه.ولی فکر میکنم در رابطه با زبانی که هیچ آشنایی با اون نداریم بیشتر کاربرد داشته باشه،تا زبانی مثل انگلیسی که همه به نوعی میشناسیم اون رو.
من، برای بهبود هر چه بهتر زبان انگلیسی ترجیح میدم گرامر و لغات رو به صورت مجزا بخونم و از 5 روشی که گفته شد هم استفاده کنم.
برای یادگیری زبان بعدی بدون شک این 5 روش بیشتر نقش خواهد داشت.
باز هم سپاس بابت مطالب خوب و ارزنده و آرزومند موفقیت روزافزون شما هستم.

سلام خداقوت
خیلی عالی که تجربیاتتون رو برای همه ارایه کردین وخوب هست که ی مدیری معلم فقط ب پول فکرنکنه وهدف دومش کسب درامد از انتشار تجربیاتش باهر روشی باشه
بنده یک ادم عادی بدون تحصیلات اکادمیک هستم زبان رو چون نیاز دنیای امروز هست ومن هم برای امرار معاشم باید حتما زبان بدونم نه قواعد برام مهم و نه نوشتار. فقط فهمیدن وجواب دادن برای من بس است. خدا رفتگانمون رو بیامرزد دایی بنده ی راننده ماشین سنگین بود ولی به 10 زبان چه زبانهای رایج وچه گویش محلی چند زبان مثل اسپانیایی و انگلیسی ولزی و فرانسه و المانی مسلط بود. همیشه کیف میکردم باهش میرفتم نمایشگاه بین الملل.
سواد ربطی نداشت به تعامل فرهنگی برای داییم
ممنون گوش کردید خوندید منتظر مطالب واموزشهای شما بیشترازپیش هستم

سلام
وقت بخیر
من به تازگی با شیوه آموزش شما و نرم افزار و سایتتون آشنا شدم. خیلی خوشم اومد از این شیوه. لطفا راهنمایی کنید که اگر بخایم در مدت زمان حدود 2 ماه سطح مکالمه زبان انگلیسی خودمون رو از متوسط به پایین به خوب بهتر کنیم چه راهی رو پیشنهاد میکنید و آیا در این زمینه اموزش خاصی دارید؟

سلام و خسته نباشید من به خاطر شرایط خاصی که برام پیش اومده باید زبان انگلیسی رو درحد محاوره و مکالمات روزانه یادبگیرم خودم لیسانس مدیریت آموزشی دارم و زبانم متاسفانه اصلا خوب نیست . ممنون میشم کمکم کنین بنده ۳۶ سال دارم ممنون از شما منتظرم

لطفاً
ب من كمك كنيد از اينكه بگم ليسانس مترجمي دارم خيلي شرمم مياد همه انتظار دارن ك ترجمه ي من درحد عالي باشه ولي من نميتونم مكالمه درست داشته باشم….به نظر شما با اين من چطور ميتونم يك مترجم خيلي خوبي بشم با اين شرايط؟
خواهشاً من رو راهنمايي كنيد

سلام.
به سوال شما به صورت ایمیلی جواب دادم
ممنون

با عرض سلام و خسته نباشيد
مشكلي كه من دارم شايد واقعا نادر باشه.من ليسانس كامپيوتر دارم (البته خيلي علاقه نداشتم و در قسمت برنامه نويسي كه قسمت اعظم رشته كامپيوتر بود ضعيف بودم)ولي به زبان هم علاقه داشتم چند سال ارشد كامپيوتردادم قبول نمي شدم تااينكه به گفته خواهرم ارشد زبان دادم با اينكه زبانم خوب نبود اما مترجمي دانشگاه ازاد قبول شدم در ابتدا خيلي مي ترسيدم مي گفتم من نمي تونم آخه زبان كجا من كجا يعني از چهار عمل اصلي زبان فقط readingام خوب بودspeakingافتضاح و هم چنان افتضاح هست listeningوwritingهم به همين نحو.اما به اصرار خانواده رفتم .ازاونجايي كه حفظ كردنم خوبه تونستم درسهارو با تكرار و ضبط كردن صدا حفظ كنم و الانم در مرحله پايان نامه ام .ولي مشكل من همچنان باقيه يعني نميتونم صحبت كنم سه سال كلاس زبان رفتم اما اونجا همش بر پايه گرامر بود و از اونجايي كه من عادت بدي دارم يعني هر جمله رو اول تو ذهننم معادل سازي مي كنم كه باعث اشتباهم ميشه در انگليسي .خيلي هم تلاش كردم تا لااقل listeningام خوب بشه از نرم افزارهاي زيادي استفاده كردم اما چند روز بعد رهاش مي كردم نميدونم ترسم هم مزيد بر علت شده كه ميگن ارشد زبانه نبايد اشتباه كنه اما نمي دونن من در جزيي ترين چيز مشكل دارم.تا اينكه با نرم افزار شما اشنا شدم حرفهاي قشنگي زديد اما مرد عمل ميخواد .و من واقعا نااميدم حس ميكنم ياد نميگيرم از گرامر كه ديگه هيچي نمي گم از بس افتضاحه حتي فعلها رو نمي تونم تشخيص بدم و اينكه خسته شدم خواهشي كه از شما داشتم با اين اطلاعاتي كه من دادم levelام به چه صورتيه و براي اينكه از نرم افزار شما استفاده كنم از چه مرحله و به چه نحو ودر روزچند ساعت بايد شروع كنم .پيشاپيش از همكاري شما بسيار سپاسگزارم.

سلام
با توجه به اطلاعاتی که دادین به نظرم دو تا پکیج میتونه کمکتون کنه. اولی پکیج داستان های واقعی هست. که برای شما با سرعت آهسته متوسط و سریع داره که اول میتونین با سرعت آهسته شروع کنین به یاد گرفتن. بعد این درسها به همراه فایلهای صوتی برای یادگیری زمانهای مختلف هست که به صورت سوال و جوابه و گرامر رو به صورت ناخودآگاه یاد میگیرین
پکیج دوم که ممکنه یخورده اولش سخت باشه اما بسیار عالی هست پکیج انگلیسی قدرته. این پکیج از اونجایی که از لحاظ روانشناسی هم شما رو آماده میکنه، اعتماد به نفستون رو میبره بالا و … برای موقعیتی که شما توش قرار دارین خیلی کمکتون میکنه. ولی اگه درس اول این پکیجو خوندین و خیلی سخت بود، اول با همون قصه های واقعی شروع کنین و رفته رفته که بهتر شدین حتما انگلیسی قدرت رو هم اضافه کنین.
در روز ساعتش به شما بستگی داره. هر چی بیشتر بهتر. ولی میتونین تمامی منابع دیگه رو کنار بذارین و تمام وقتتون رو از این نرم افزار استفاده کنین.
روش خوندن رو هم توی نوشته ی چطور درسنامه صوتی بخوانم مفصل توضیح دادم.
اگه باز سوالی داشتین در خدمتیم

این نکته رو هم بگم که دانشجو های رشته ی زبان زیادی به بنده و این نرم افزار مراجعه میکنن. این نشون میده که مشکل از طرف شما نیست بلکه روش آموزشی در آموزشگاه ها و دانشگاه ها بسیار ناکارآمد هست که باعث این موضوع میشه.

سلام.من 33 سالمه .علاقم به زبان خیلی خیلی زیاد.ولی هیچی حالی نمیشم.هر چی هم لغت حفظ میکنم زود فراموش میکنم.ویه سوال ساده امتحانی نمتونم جواب بدم.ولی نمدونم از کجا شروع کنم

سلام
با زبانشناس از قسمت پکیج شاگردان EMMA شروع کنین.

سلام,خسته نباشید.من در حال حاضر خارج از ایران هستم و در یک کشوری زندگی می کنم که انگلیسی زبان نیست و من در دانشگاه پزشکی این کشور وارد شدم اما به دلیل مشکل زبان (در دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود) مرخصی تحصیلی گرفتم و الان هم حدود سه ماه و نیم است که به کلاس خصوصی میروم اما رضایت ندارم.من از g5 هم استفاده کردم اما هیچ اثری نداشت. ایا واقعا مجموعه ی 12 داستان واقعی با توجه به اینکه 15 شهریور باید با امادگی کامل به دانشگاه برگردم,مناسب است؟؟؟؟؟ یا اگر مناسب نیست شما راه مناسبی جهت تسلط بر مکالمه و مباحث پزشکی می شناسید که مفید باشد؟؟؟سپاسگزارم.

سلام
مجموعه ي ١٢ داستان اگر با توجه به راهنمايي هايي كه ما در مورد نحوه ي خوندنشون كرديم بخونيد بسيار عالي هست، ولي از اون بهتر استفاده از اپليكيشن اندرويديمون هست.
اگه سيستم اندرويدي دارين پيشنهاد ميكنم كه هر روش ديگه اي دارين رو بيخيال بشين و از نرم افزار ما استفاده كنين. البته هنوز مجموعه ي ١٢ داستان به اين نرم افزار اضافه نشده ولي همين الان مجموعه هاي خيلي خوبي توش هست و تا يه ماه ديگه اين مجموعه هم بهش اضافه ميشه كه شما با نرم افزار ميتونين به تمامي چيزهايي كه اضافه ميكنيم دسترسي داشته باشين
از طرف ديگه تا شهريور ماه فرصت بسيار ايده آلي هست كه اگه با روشهايي كه ما گفتيم بخونين حتما ميرسين
باز اگه سوالي از جزئيات برنامه داشتين در خدمتيم

سلام خسته نباشید
من خیلی به زبان انگلیسی علاقه دارم همش ترانه های خارجی وفیلم خارجی نگاه میکنم وهرچقدرهم میخوام تمرین کنم تنبلی سراغم میگیره البته بهم گفتن فیلم وترانه وداستان بخون زبانت خوب میشه ولی نمیشه میتونین یه راه حل بدین

سلام
نرم افزار زبانشناس ما رو امتحان کردین؟
ما تو نرم افزار زبانشناس مطالب زیادی برای تمامی سطوح قرار دادیم و استفاده از اون میتونه انگیزه ی شما رو بالا نگه داره.

واقعا سایت خوبی دارین،ممنون،من دوست دارم فرزندم انگلیسی رو مثل زبان مادری یاد بگیره،لطفا راهنماییم کنین،حدود دو ماهه براش کارتون میذارم،فرزندم دو سال نیمه است،سپاسگزارم

سلام
تو نوشته ي آيا به كودكان زبان انگليسي بياموزيم در اين رابطه توضيحاتي داده ام.
ببينين بهترين راه براي بچه اينه كه باهاش بيشتر انگليسي صحبت كنين
كارتون در كنارش ميتونه خوب باشه اما اگر واقعا به اين موضوع علاقه دارين مثلا شما و همسرتون بايد كلا باهاش انگليسي صحبت كنين و با خودتون فارسي صحبت كنين. تا ياد بگيره
اين روش تاثير خيلي خوبي داره

باسلام
آيا به نظر شما روشهايي مثل روش نصرت كه بر مبناي صوت است اما زبان فارسي هم در آن دخيل است مفيد است؟
با سپاس

سلام
نه اصلا این موضوع رو توصیه نمیکنم
انگلیسی رو باید تنها و تنها با زبان انگلیسی یاد بگیرید.

اين روش را يكي از بزرگترين محققين و اساتيد زبانشناسي دنيا(پيمزلر) ابداع كرده با اين وجود هنوز شما معتقديد كه اين روش ناكارآمد است؟

با آرزوي بهترينها برايتان

بنده نگفتم روش پیمزلر ناکارآمد است. بنده گفتم یادگیری زبان انگلیسی با فارسی درست نیست. بعید میدانم روش پیمزلر گفته باشد که زبان انگلیسی با زبان بومی منطقه یاد داده شود.

ممنون از راهنمایی و خیلی ممنون ازینکه وقت گذاشتین و پاسخ دادین و باز هم ممنون بخاطر مطالب مفید سایتتون.

پس شما نظرتون اینه که خودمو واسه ارشد آماده کنم بهتره؟روش فیلم دیدن و داستان و خوندن و شنیدن مطالب جذاب کفایت میکنه؟راستش درمورد ارشد زبان و منابعش چیزی نمیدونم.

بله بله به نظر من با توجه به اینکه لیسانس دارین، دوباره بخواین یه لیسانس دیگه بگیرین خیلی وقتتون هدر میره. برای ارشد بستگی داره چقد میخواین وقت بذارین. اگر دوسال وقت میذارین به نظرم یک الی یک و نیم سالش رو حداقل با همین روشهای فیلم و داستان پایه ای کار کنین. برای کنکوری خوندن هم 4 الی شیش ماه کافیه زمان بذارین. شاید یخورده کمتر یا بیشتر. زیاد الان خودتونو درگیر منابع نکنین. سعی کنید پایه ای بیاین بالا.

بله میخوام لیسانس زبان بگیرم,ارشد میتونم شرکت کنم,اما در حد ارشد قوی نیستم

به نظرم وقت خودتون رو تلف نکنین. خودتون بخونین و اگر دوست دارین در حد ارشد خودتونو قوی بکنین. اگر کارشناسی زبان بخواین بگیرین یکسال برای کنکور و چهارسال برای کارشناسی نیازه میشه پنج سال. اما مثلا میتونید به جای یک سال، دو سال برای ارشد بخونید و خودتون رو برسونید.

سلام,اول باید تشکر کنم از مطالب خوبتون,واقعا لذت بردم
دوم اینکه من ی سوال دارم:من از بچگی عاشق زبان بودم,ینی اون زمانا ک اینترنت نبود من سرگرمیم کتاب داستان و دیکشنری بود.همینجور ادامه داشت تا بزرگسالی,اما ی چنسالی دور افتادم از زبان,تا اینکه پارسال کانون زبان رو شروع کردم,در کنارش فیلم هم زیاد میدیدم,البته نه به این روش تاثیرگذاری ک شما آموزش دادین,بعدش یهو تصمیم گرفتم کنکور زبان بدم,منابع رو تهیه کردم و شروع کردم,حس میکنم گرامرم قوی شده اما اونجور که با فیلم دیدن و داستان خوندن لذت میبرم از خوندن گرامر خوشم نمیاد,و اینکه باید در کنارش عربی و زبان فارسی و … هم بخونم ک واقعا روندمو کند کرده و دلسرد شدم,ی نکته ی دیگه اینکه ۵۰۴ واژرو با لایتنر حفظ کردم اما در مواقع لزوم نمیدونم کجا استفادشون کنم,حالا با این تفاسیر شما چ پیشنهادی ب من میکنین؟من میخوام شغل آیندم معلمی یا مترجمی باشه و اینکه لیسانس گرافیک دارم,ب نظر شما با این روشی ک شما گفتین تا ۷ ماه دیگه واسه کنکور زبان میتونم آماده شم؟
ببخشید طولانی شد

سلام
ممنونم از نظر لطفتون
ببخشید الان لیسانس گرافیک دارین میخواین یه بار دیگه لیسانس زبان بگیرین؟ یا ارشد؟

من اون پست شما راجع به یادگیری زبان انگلیسی از طریق کتاب داستان کوتاه و تکنیک های سایه رو خوندم و برام خیلی جالب بود . راستش من کتابهای زیادی از زبان انگلیسی دارم ولی هیچوقت هیچکدوم از این کتابها را با علاقه نمیخوندم یعنی یادگیری زبان با اینکه خیلی برام مهم بود یه جورایی از روی اجبار بود ونه با علاقه و لذت ، و همینطور من از این همه منابع آموزشی زبان انگلیسی سر در گم و خسته شده بودم که چطوری باید زبان نگلیسی رابا علاقه یاد بگیرم ؟سوالی که از شما دارم اینه که آیا صرفا با خوندن کتابهای داستان کوتاه و سطح بندی شده ، من میتونم چهار تا مهارت رو کامل یاد بگیرم؟ چون من روشی که شما گفته بودید را امتحان کردم و برای من خیلی این روش جالب بود و از همه مهمتر اینکه یه کتاب زبان انگلیسی را برای اولین بار تموم کردم. من منتظر جواب شما هستم . با تشکر فراوان از شما

سلام مهدی جان کار خیلی خوبی کردین. منابع آموزشی زبان انگلیسی بیشتر وقت آدم رو هدر میدن. خوندن کتاب های داستان خیلی عالی هست اما کافی نیست. چون مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ تقویت پیدا نمیکنه برای اینکه بتونین همزمان مهارت لیسنینگ و اسپیکینگتونو هم تقویت کنین پیشنهاد میکنم تکنیک سایه رو روی فیلم، داستان گویا و یا هر مطلب صوتی دیگه که براتون جذاب هست اعمال کنین /تقویت-مکالمه-زبان-انگلیسی-و-listening-shadowing/

بسيار زيبا و عالي
مطالب طلايي در مورد روش يادگيري زبان دوم در اين سايت زياد است،
با سپاس

با سلام خدمت شما بزرگوار ببخشید من ازتون راهنمایی هایی درمودر مکالمه میخواستم میتونم بپرسم؟ باتشکر

سلام
بله بفرمایید هر سوالی دارین

خواهش میکنم شما لطف دارید
راستش من برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا قصد رفتن به خارج از کشور رو دارم. برای تقویت زبان انگلیسی بهترین راه رو ترجمه تشخیص دادم. الان دایره لغات خوبی دارم و فکر می کنم برای یادگیری مکالمه آماده ام. در این مورد بنده رو راهنمایی می میفرمایید که که برای مکالمه و تقویت مهارت های شنیداری از چه منابعی استفاده کنم.با چندین موسسه ترجمه فعالیت می کنم اما نه میتونم صحبت کنم و نه از مکالمات چیزی متوجه میشم برای سال بعد میخوام آزمون تافل یا آیلتس شرکت کنم.
با تشکر

بسیار عالی احتمالا با ترجمه هایی که داشتین دایره ی لغاتتون به نحو مطلوبی افزایش پیدا کرده برای همین بایستی از این به بعد بیشتر روی لیسنینگ و اسپیکینگتون وقت بذارین. ببینید برای تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ همونطور که تو لینک زیر هست میتونین از دیدن فیلم و سریال و … بهره مند بشین. البته انتخاب فیلم یسری نکات داره که تو همین لینک گفتم: فیلم
اما بایستی دقت داشته باشین که دیدن خالی فیلم به تنهایی به درد نمیخوره بلکه بایستی فیلم رو تا جایی ببینین که بتونین روش متد سایه رو پیاده سازی کنین
متد سایه: سایه
خوندن داستان های گویای انگلیسی هم بسیار میتونه مناسب باشه. یعنی داستانی که هم متنشو داشته باشین هم صوتشو. اون رو هم با همین متود سایه میتونین پیش برین. در ضمن اگه دستگاه اندرویدی دارین پیشنهاد میکنم که نرم افزار زبانشناس ما رو دانلود کنید از کافه بازار اندروید و با درسهای انگلیسی قدرت شروع کنین که خیلی میتونه به تقویت مکالمه و لیسنینگتون کمک کنه. ولی اجباری نیست چون اگه خودتون برنامه ی مناسبی رو پیش بگیرین با همین منابع فراوونی که در اختیار هست و با روشهای بالایی که گفتم این کار به همون شکل امکانپذیره. نرم افزار ما فقط این کارو مقداری راحت تر و قاعده مند تر میکنه
لینک دانلود نرم افزار دانلود اپلیکیشن

سلام من یه سوال از خدمتتون داشتم. من برا یه دوره کلاس تافل نام نویسی کردم . چطور میتونم تو این کلاسها بهتر پیشرفت کنم. listening من بد نیست چو به خاطر رشته تحصیلی ام همیشه فیلم های انگلیسی زبان حوزه تحصیلی خودمو نگام میکنم و متوجه میشم. speaking را نمیدونم چون تا حالا موقهیتش نبوده امتحان کنم ولی قبلا یه بار با یه خارجی حرف زدم . writting ام زیاد خوب نیست چون تامیام یهع نامه انگلیسی بنویسم 600 بار گوگل ترنسلیت را استفاده میکنم. برا گرامر هم یه کتاب از عباس فرزام گرفتم دارم میخونمو ولی کلا همون چیزهایی را که تو دبیرستان و دانشگاه گفتن به نسبت بلدم/. ممنون میشم راهنمایی ام کنید. یه سوال دیگه هم اینکه من میتونم خودمو به امتحان تافل اسفند ماه برسونم یا نه؟؟ با تشکر

سلام
ببینید شما بایستی از منابع مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنین. با توجه به بکگراندی که تعریف کردین کاملا میتونین به استفند ماه با یه برنامه ریزی خوب برسین.
در رابطه با لغت و اینکه چرا به ذهنتون نمیاد موضوعی طبیعیع. چون اگر اشتباه نکنم حتما شما هم از اون دسته از افراد هستین که مثلا لغت ها رو با خوندن کتاب هایی مثل 504 و … بصورت حفظی یاد گرفتین. درست میگم؟ این روش از لحاظ علمی اصلا درست نیست. شما بایستی به جای حفظ کردن لغت کتاب های داستان و … بخونین و لغتها رو تو context خودش یاد بگیرین.

ممنون از راهنمایی تون. من قبلا زبان انگلیسی ام به نسبت ضعیف بود. تا اینکه چند سال پیش تصمیم گرفتم بهبود بدم این وئضعیت را 1 کتاب زبان تخصصی برا کامپیوتر داشتم که برا کنکور کاردانی به کارشناسی منبع ما بود صبح بعد بیداری و شب قبل خواب 1 ساعت خوندمش بعد چند ماه زبانم به نسبت خوب شد و تو کنکنور 60 درصد زدم. از اون به بعد هم بیشتر با خوندن کتب مربوط به رشته خودم زبان تمرین کردم. ولی جدیدا چند وقتیه به 504 رو آوردم . . با تشکر

ببینین این جور کتاب ها بله برای کنکور ممکنه به درد بخوره اما برای حالت واقعی زیاد کارایی نداره. امتحان تافل هم چیزی نزدیک به واقعیت هست. یعنی نمیشه براش کنکوری خواند و یقین بدونیم که موفق شد.

درست میفرمائید
پس از این به بعد 504 را کنار بذارم و بیشتر برم سراغ متون انگلیسی. ؟؟؟

بله. کتاب داستان، کتابهای علمی، رمان، آموزنده، و هر چیزی که در کل علاقه داشتین.
اگر علاقه مند بودین از اپلیکیشن زبانشناس ما هم میتونین استفاده کنین

چطوریه ؟؟ و چه قیمیتیه؟؟
اسمش چیه؟؟

از کمکتون بسیار بسیار ممنونم دوست گرامی دانلودش کنم و امتحان کنم. از کمکتون ممنونم

تو قالب اندرویده و از کافه بازار اندروید قابل دانلوده هم درس های مجانی داره و هم درس های ویژه اما قابلیت خوبی که داره و خیلی میتونه به کمک شما بیاد همین بحث یادگیری لغت هست. اولش فرض شده مثلا شما هیچ لغتی بلد نیستین. همه لغتا در حالت ‘نمیدانم’ قرار دارن و براتون هایلایتن بعد درس ها رو که کم کم میخونین و گوش میدین تو هر درس لغاتی که نمیدونین رو انتخاب میکنین. اون لغت همه جا براتون مشخص میشه و معنیشو هم میتونین بزنین که همه جا براتون به صورت هایلایت بیاد لغت هایی رو هم که میدونین میتونین یه جا انتخاب کنین که به دایره ی لغاتتون تو برنامه اضافه بشه. اینجوری پس از خوندن چنتا درس دیگه هر درس جدیدی که بخونین مشخصه چه لغتایی بلدین. چه لغتایی بلد نیستین و در حال یادگیری چه لغت هایی هستین. بعد هر درسی براتون مشخص میشه که چند درصد لغت جدید داره. اینجوری میتونین درسهایی رو انتخاب کنین که نه تعداد لغتش اونقدری زیاد باشه که هیچیشو نفهمین و سخت بشه. نه تعداد لغتش اونقدری کم باشه که به شما چیزی اضافه نشه خلاصه خیلی میتونه کمکتون کنه و به قیمتش که شاید یخورده گرون در نظر بیاد میرزه. بازم میگم این موضوع اختیاریه اگه علاقه داشتین بخرین وگرنه خودتون میتونین با روشهای یادگیری زبان انگلیسی که در سایتمون توضیح دادیم با برنامه خودتون و منابعی که به غایت فراوونه پیش برین.
اسمش زبانشناس
لینک دانلود از کافه بازار : دانلود اپلیکیشن

من ميرعباسي هستم عمان مشغول به کار هستم،ممکنه برای کمک به بهبود زبان انگلیسی بهم کمک کنید،اینجا خیلی لازمم میشه ممنون

اگر مشکلتون مکالمه هست این تکنیک سایه که در پست اخیر توضیح دادم رو مطالعه کنین. برای مکالمه و یادگیری گرامر بسیار میتونه کمک کنه.

سلام.ممنون از مطلبتون و اطلاعاتی که دادید.ومتشکر از نظر خوب و الهام بخش ناهید خانم

من کسی بودم که همیشه زبان رو ۲۰ میشدم ولی نمیدونستم چرا ۲۰ می گیرم. چون واقعا دوسش نداشتم و هیچی ازش نمیفهمیدم. شاید فقط حفظ میکردم.. و خلاصه تا سن ۲۳ سالگی که تو اولین سفر خارجیم حتی نتونستم بگم دستشویی کجاست…. خیلی برام سخت بود…

فهمیدم همه راهی که اومده بودم از اول غلط بوده. نشستم با خودم فکر کردم که من چطور ۲ تا زبان مادری رو بدون اشکال یاد گرفتم. دیدم تنها چیزی که نداشتم ترس بوده. ترس از اشتباه. ترس از مسخره شدن. برعکس هر اشتباهی که تو بچگی می کنی همه بیشتر دوس دارن و خودت ذوق می کنی و هی تکرارش می کنی. پس چرا باید از اشتباه گفتن یه کلمه بترسم.
تلویزیون رو روشن کردم و ۶ ماه تموم همه کارهامو با شبکه انگلیسی بچه ها یا سریال انگلیسی انجام دادم و مثل خودشون ادا در آوردم و خندیدم و لذت بردم. و بعد از ۶ ماه تافل رو با نمره ۹۶ قبول شدم.
یاد گرفتم هیچ کاری بدون لذت بردن ازش راه به جایی نمیبره حتی اگه ۲۰ بگیری. این روش یه حسن دیگه هم داشت. من الان انگلیسی رو به هر دو لهجه بریتانیایی و آمریکایی حرف میزنم چون با گوش دادن یاد گرفتم. هر چند خوندن کلمات جدید هم برای گوش دادن و فهمیدن بیشتر موثره.

دقیقا حرفتون درسته. اولا بیست گرفتن در امتحان ثابت نمیکنه که ما تو یه مساله ای واقعا خوبیم. بلکه تنها میتونه ثابت کنه که خوب برای امتحان خوندیم. یادگیری خیلی چیزها به امتحان خوب دادن نیست. مخصوصا انگلیسی. وقتی ما امتحان میدیم یعنی اشتباه نکن یعنی اشتباه کردن بده. ما تو مدرسه یاد میگیریم که اشتباه نکنیم و از اشتباه کردن بترسیم. در حالی که خیلی چیزها با اشتباه کردن هستش که تنها میتونه یاد گرفته بشه.
برای زبان انگلیسی علی الخصوص بایستی بچه شد و مثل بچه ها یاد گرفت به نظر من بچه ها استاد یادگیری زبان هستن واقعا. بایستی از اونا یاد بگیریم.

خیلی ممنون از سایت خوبتون من که واقعا حال کردم

متشكر. اميدوارم سايت مفيدي براتون باشه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

زبانشناس (سایت مادر)اپلیکیشن (اصلی) زبانشناسزیبوکزومتالار زبانشناس

دانلود مستقیمآموزش زبان انگلیسی زبانشناسکافه بازارمایکتآیفون

تمامی حقوق برای «زبانشناس» محفوظ است. هر گونه کپی برداری از مطالب «زبانشناس» بدون کسب اجازه از مدیر وبسایت ممنوع است !

مسلط شدن بر زبان مهارتی است پر تقاضا و کاربردی چرا که توانایی ارتباط برقرار کردن با مردم بسیار مهم است. یادگیری زبان در خانه و در یک سال کاری شدنی است. بهترین راه یادگیری زبان

۷۵۰.۰۰۰ کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد و زبان‌های ژاپنی و چینی هیچ حرف مشابهی به زبان‌های اروپایی در خود ندارند. یادگرفتن مکالمه به زبان دیگر کار سختی است و اگر این راه را انتخاب کردید باید تلاش زیادی کنید. با این وجود استراتژی‌ها و روش‌هایی وجود دارند که به شما در آموختن زبان کمک شایانی می‌کنند.

در اینجا به شما می‌گوییم که چطور ظرف ۱۲ ماه به زبان مسلط شده – یا حداقل مهارت خوبی بدست‌آورید. یادگیری زبان در خانه

ماه‌های ۱-۳

از روش غوطه‌وری استفاده کنید

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

سعی کنید با رفتن به یک کلاس فشرده یا با استفاده از منابع خودآموز پایه و اصول زبان را یاد بگیرید. کتابهای خودآموز خوبی وجود دارند که می‌توانید زبان را از طریق آنها بدون شرکت در کلاس یاد گرفت. سعی کنید بطور فشرده اصول زبان را یاد بگیرد. از ساختار زبان گرفته تا زمان افعال و عبارات و کلمات مهم و اساسی. چند ماه به خودتان سختی دهید تا زیربنای زبانتان را محکم کنید و سپس بعد از آن به تمرین و تقویت مهارت‌های زبانی بپردازید. در فریدلینگو منابع و مطالب متنوعی برای یادگیری خودآموز زبان وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. یادگیری زبان در خانه

تلویزیون تماشا کنید

سعی کنید دیالوگ‌های سریال‌های تلویزیونی به یک زبان متفاوت را دنبال کنید. رمز‌گشایی مکالمات هنگام تماشای یک صحنه به مرکز یادگیری زبان مغز شما برای درک اطلاعات جدید به شکل جذاب‌تر و روش حل مسئله و به حفظ آنچه یادگرفته اید کمک می‌کند. خواندن زیرنویس‌ها در دیدن ساختارهای جملات و چک کردن اینکه آیا آنچه می‌شنوید را درست درک می کنید، کمک کننده است. دیدن شوی تلویزیونی Friends به کامل شدن زبان انگلیسی شما کمک می‌کند برای مثال ( شوهای تلویزیونی دیگری هستند که به مهارت‌های انگلیسی شما کمک می‌کنند) تماشای Narcos در نتفلیکس زبان اسپانیایی شما را در مدت زمان کمی تقویت می‌کند.

سوال بپرسید،سوال بپرسید، سوال بپرسید

‘No Comprendo!’  عبارتی نیست که برا شما آشنا باشد. به طور جدی توصیه می‌کنم،به ویژه طی چند ماه اول یادگیری زبان عباراتی که کاملا درک نمی کنید، را به خاطر اینکه برایتان روشن نیست نادیده نگیرید. اگر با کسی صحبت می‌کنید، از سوال کردن از آنها واهمه نداشته باشید، یا اگر چیزی می‌خوانید که متوجه آن نمی‌شوید کافی است در گوگل سرچ کنید. مطالعات نشان می‌دهند که به احتمال زیاد وقتی موردی را جستجو می‌کنید بهتر به خاطر می‌سپارید نسبت به وقتی که همان مورد را در کلاس درس می آموزید، چرا که مجبور هستید خودتان مشکلتان را حل کنید.

ماه‌های 4 تا 6

به پادکست‌ها گوش کنید

برای مسلط شدن به زبان مورد نظر خود، پادکست‌های آموزشی آن را دانلود کرده و روزی یک بار تا وقتی بتوانید کلمات را به راحتی ترجمه کنید به انها گوش کنید. برای مثال، سری برنامه کوتاه و سرگرم کننده بی بی سی با عنوان “6 دقیقه انگلیسی” یک روش عالی و سریع برای بهبود زبان انگلیسی است. سپس یک پادکست چت(گفتگو محور) به زبان مورد نظر خود پیدا کنید. موضوع مورد علاقه خود (مانند نقد فیلم یا غذا) را انتخاب کنید، و به تمرین و گوش دادن به سرعت گفتار طبیعی، مکالمه طبیعی و بدون زیر نویس عادت کنید. این مثل گفتگو با دوستان است ولی در این حالت مجبور به پاسخ نیستید.

تمرین کنید و به طور منظم یاد بگیرید

کلید یادگیری هر مهارت به درستی، ایجاد سازگاری است. در حال حاضر شما شروع به درک اصول اولیه زبان کرده‌اید، پس زمان مشخصی را در برنامه روزانه خود به نشستن و تمرکز به یادگیری اختصاص دهید. حداقل یک ساعت در روز را به مرور قوانین گرامری نکته دار که شما را گیج می‌کند یا حفظ یک سری واژه بگذرانید. روز بعد آنها را تمرین کنید تا برای همیشه درحافظه بلند مدت شما ثبت شوند. سخت گیر باشید (مانند رعایت یک رژیم غذایی یا ورزش) – هرچه بیشتر تلاش کنید، زودتر به نتایج عالی دست خواهید یافت.

یادگیری صحبت کردن

با صدای بلند صحبت کردن یکی از بهترین روش‌های یادگیری است، هر چند اعتماد به نفس کافی را نداشته باشید. با همکلاسی‌های دیگری که هم سطح شما هستند، یادگیری دو زبانه را تمرین کنید و به تقویت مهارت یکدیگر کمک کنید – به زودی در گفتار خود احساس طبیعی‌تری خواهید داشت. به علاوه دوستان جدیدی پیدا می‌کنید که فوق العاده است.

ماه‌های 7 تا 9

همه چیز را بخوانید

از کتابها، ادبیات کلاسیک و مجلات گرفته تا پشت یک بسته حبوبات را بخوانید و کاربرد کلمات را در جملات صحیح در همه حوزه های زندگی بررسی کنید. رسانه‌های خبری، وبلاگ‌ها و وب سایت‌های محبوب در رسانه‌های اجتماعی به زبان خارجی را دنبال کنید، حتی اگر مجبور به برنامه‌ریزی باشید می‌توانید بهترین استفاده را از  زمان صرف شده در فیسبوک یا اینستا گرام داشته باشید. کتاب‌های درسی می‌توانند برای مکالمه‌های مودبانه و خرید بلیط اتوبوس به شما کمک کنند، اما بهترین راه برای گسترش درک زبان خواندن متون متنوع در همه زمینه‌هاست.

بیشتر تلویزیون تماشا کنید …

و بدون زیرنویس تماشا کنید! وقتی با تماشای Narcos مهارت‌های زبانی خود را تقویت کردید، با تماشای  Los Tiempos de Pablo Escobar مهارت‌های جدید خود را تست کنید. این سریال مستند داستان واقعی زندگی سلطان مواد مخدر است و کاملا به زبان اسپانیایی است. کانال‌های یوتیوب از طریق اینترنت می‌توانند مهارت‌های مکالمه شما را سریعا تقویت کنند؛ برای یادگرفتن زبان فرانسوی، سعی کنید در Oh La La, Hollywood Speaks French ثبت نام کنید. متناوبا، با تماشای مجموعه سخنرانی‌های تد به زبان دیگر هم می‌توانید به یادگیری زبان خود کمک کنید. نه تنها می‌توانید ایده‌های جالب وجدید  برخی ازدرخشان‌ترین ذهن‌های نوآور جهان را انتخاب کنید، بلکه سخنرانان به وضوح و به طور مستقیم صحبت می‌کنند و می‌توانید به راحتی آنها را دنبال کنید.

ماه های 10 تا 12

صحبت کنید

هنگامی که دوره‌های تمرین پادکستی زبان را به اتمام رساندید، هدست هایتان را کنار بگذارید. وقتی بیرون هستید، با افراد واقعی صحبت کنید. دوستانی خارج از کلاس درس بیابید که زبان مادریشان زبان مد نظر شماست و به زبان آنها با آنها گفتگو کنید. به معنای واقعی کلمه هیچ راهی بهتری از این روش برای تمرین وجود ندارد. اگر به خارج از کشور سفر کردید، انتخاب یک سرگرمی روشی آسان برای دیدار با افراد جدید که علایقی مشابه علایق شما دارند است.

مثبت فکر کنید 

این عبارت (keep your chin up) انگلیسی به معنای «مثبت اندیشیدن» است. یادگیری زبان سخت است. برخی از روزها احساس می‌کنید، برنده هستید و تقریبا مسلط، در حالی که روزهای دیگر ممکن است احساس کنید که مغز شما هنگ کرده است و قادر به یادگیری هیچ زبان خارجی نیستید. به جای آن که اجازه دهید این احساس انگیزه شما را از بین ببرد، اگر احساس می‌کنید در حال مبارزه هستید، به ماه‌های گذشته نگاهی بیندازید و ببینید که چه زمانی برای رسیدن به این مرحله سپری کرده اید. ده دقیقه برای خواندن یادداشت‌های قدیمی کلاس خود و یا ترجمه یک قطعه متن ساده وقت بگذارید خواهید دید که چقدر ساده تر از قبل این کار را انجام می‌دهید – به خصوص پس از یک سال! پشتکار داشته باشید به هدفتان خواهید رسید.

با وارد کردن ایمیل خود، منابع دانلودی اعم از متن‌های کوتاه به همراه ترجمه، به محض انتشار بر روی سایت برای شما ارسال می‌گردد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

لطف کنید همه 330 درس را در یک فایل بزارید هرچه سرچ کردم پیدا…

سلام خیلی مچکر به خاطر درسهایی که خیلی عالی تدریس شدن بهتر ا…

درود، سایت شما بلحاظ محتوا ونظم وسرویس دهی راحت وآسون بسیار…

با عرض سلام وخسته نباشید واقعا مطلب مفیدی بود وخیلی بهم کمک…

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

خسته نباشید. واقعا عالی بود. فقط یه سوال کلمات داخل پرانتز ت…

ای بابا – معروف تریناشو نزاشتین که خخخخخ :)…

سلام خیلی خوب بود . تشکر تی ال پی اس…

آیا حساب کاربری ندارید؟

آره من خودم انگلیسی یاد گرفتم و هیچ‌وقت کلاس نرفتم. کاش می‌رفتم. ولی نرفتم. نشد. خودم زبان خوندم و بذار حقیقت رو بذارم کف دستت: برای اینکه زبانت رو خوب کنی باید وقت بذاری. روزی حداقل دو ساعت. اگه حال نداری همچین کاری بکنی اصلن وقت خودت هم تلف نکن و بقیه‌ی این مطلب رو نخون. ولی اگه می‌خوای واقعن وقت بذاری و زبانت رو بهتر کنی، بیا تا من قصه‌ی خودم رو برات تعریف کنم شاید بهت کمکی کرد.

 

اول دبیرستان بودم و زبان انگلیسی من مثل همه‌ی شماهایی که اول دبیرستان بودین (و اگه هیچ وقت کلاس زبان نرفتین) داغون بود. سیستم آموزشی‌مون هم که اون وضعیت.

همین روزها بود که یه کاست از مایکل جکسون رسید دستم و اون شروعِ همه چیز بود. مسحورِ مایکل جکسون و ترانه‌هاش شده بودم و هر روز اون کاست لعنتی رو پشت ‌و رو با ضبط صوت SONYمون پلی می‌کردم. صداش رو تا ته می‌بردم بالا تا دخترهای همسایه هم صداش رو بشنون و فرآیند مخ‌زنیم رو تسهیل کنه. کلی با این کاست حال می‌کردم. فقط یه ایرادی این وسط بود…

این شد که رفتم سراغ اینترنت. اوایل عصر اینترنت و کارت‌های اینترنت دایال‌آپ بود. و اون صدای نوستالژیک وصل شدن مودم به اینترنت…

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

 

 

رفتم توی یاهو (گوگل اون موقع یه پروژه‌ی دانشجویی بود) و زدم:

اونجا بود که با کلمه‌ی Lyric آشنا شدم و شعرهای مایکل رو پیدا کردم و همه‌ش رو ذخیره کردم و بردم مدرسه‌ی بابام. با پرینتر مدرسه (آره خب از بیت‌المال مصرف کردم) همه‌ی اون شعرها رو پرینت گرفتم و شروع کردم خوندن‌شون و اون شروعِ زبان یادگرفتن من شد.

با خوندن (و فهمیدنِ) متن‌های آهنگ‌ها کیف می‌کردم و هر بار با خودم می‌گفتم که «آآآآآآ، پس این داره می‌گه اییییین، اییییول» هر لغتی که یاد می‌گرفتم من رو برای یادگیری لغت‌های بیشتر تشنه‌تر می‌کرد. ولی من حافظه‌ی خیلی ضعیفی دارم. از همون بچگی اینطوری بودم. بنابراین یه سازوکاری لازم داشتم که دایره‌ی لغاتم رو گسترش بدم. همزمان با جعبه‌ی لایتنر و فلش‌کارت آشنا شدم (مرسی امید!) و اون یه جهشی بود در این مسیرِ یادگیری زبان و گسترش واژگان من.

از اون روزها به بعد دیگه به هیچ متن انگلیسی‌ای رحم نمی‌کردم. هرچی گیر می‌آوردم می‌خوندم و هر لغتی که بلد نبودم رو روی یک فلش‌کارت می‌نوشتم و اون رو وارد پنج‌خانِ جعبه لایتنر می‌کردم. اینقدر خوندم و اینقدر لغت یادگرفتم که بعد از یک مدت دیدم توی یک صفحه به جای اینکه ۳۰ لغت جدید ببینم به پنج شیش لغت جدید برمی‌خورم و برای اینکه ۳۰ لغت روزم رو بنویسم باید به جای ۳۰ دقیقه، ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه مطالعه کنم. خب این قضیه خیلی بهم روحیه می‌داد و داشتم آروم آروم رشد خودم رو می‌دیدم. باز تشنگیم بیشتر می‌شد. اینقدر می‌خوندم (می‌رفتم توی اینترنت و در مورد هر چیزی که کنجکاو بودم – از بدن زن گرفته تا جنگ‌افزار و ماشین و فلسفه – سرچ می‌کردم و می‌خوندم و لغت‌های جدیدش رو می‌نوشتم روی فلش‌کارت و حفظ می‌کردم) که دیگه نیازی به خوندن گرامر نداشتم. کنکور کارشناسی دادم و رتبه ۷۳ شدم توی منطقه سه. البته من کنکور ریاضی (رتبه: ۱۳۰۰ منطقه سه) رو پیگیری کردم و کارشناسی رفتم تبریز. بگذریم. داشتم چی می‌گفتم؟ آها… اینکه یک کتاب آموزش گرامر هم نخوندم ولی سوال‌های گرامر رو خیلی خوب می‌زدم. چطوری؟ وقتی زیاد مطالعه می‌کنی ساختار جمله می‌شه ملکه‌ی ذهنت. اونوقت دیگه همینطور که داری جمله رو می‌خونی خودت جای خالی رو پر می‌کنی چون کلی جمله‌ی مشابه این‌ور اون‌ور دیدی و دیگه خیلی روان شدی توی قضیه.

یادگیری انگلیسیِ من از دایره‌ی واژگان و جعبه لایتنر شروع شد. اینجوری مهارت‌های reading رو تقویت کردم و بعدش به ایستگاه speaking رسیدم. شیرجه زدم توی صحبت کردن. با هر خارجی‌ای که می‌دیدم صحبت می‌کردم و با وجود اینکه می‌دونستم اشتباه‌های زیاد دارم خجالت نکشیدم و ادامه ‌دادم. خودم رو اصلاح می‌کردم، باهاشون تمرین می‌کردم (البته خب قطعن جفت‌مون از مصاحبت لذت می‌بردیم) و یاد می‌گرفتیم. خارجی‌ها یک ایرانیِ هم‌صحبت با انگلیسیِ کج و معوج رو به یک ایرانیِ ساکت ترجیح می‌دن، بهتون قول می‌دم. بعدها عضو سایت Couchsurfing شدم و مسافرهای خارجی رو به خونه‌م دعوت می‌کردم تا باهاشون صحبت کنم. هم انگلیسیم بهتر شد و هم اینکه کلی چیزهای باحال (از جمله هیچ‌هایک) ازشون یاد گرفتم. اینجوری شد که speaking و listening هم بهتر شد.

من از صفر شروع کردم و هیچ وقت کلاس زبان نرفتم. حافظه‌ی داغونی هم دارم. به این دوتا دلیل یادگیری انگلیسی از بزرگترین دستاوردهای زندگیمه که واقعن بهش افتخار می‌کنم. یعنی خداییش دم اراده‌م گرم. این روزها هم بهش نیاز دارم. کاش برگرده. تنها موهبتی که داشتم کنجکاوی و تشنگی برای یادگیری بود. اگه شما هم کنجکاو و تشنه هستید شروع کنید، هیچ وقت دیر نیست. بزرگ فکر کنید ولی کوچیک شروع کنید. با روزی نیم‌ساعت شروع کنید. اصلن بذارید چندتا توصیه بهتون بکنم و کلن قضیه رو جمع‌بندی کنم:

 

قبل از اینکه به خوندن ادامه بدین: اگه انگلیسی نمی‌خونید و قصد یادگیری زبان دیگه‌ای دارید و هنوز می‌خواید به توصیه‌های من گوش کنید هرجا توی متن کلمه‌ی «انگلیسی» دیدید به جاش اون زبانی که دارید می‌خونید رو بذارید.

۱ . دور و بر خودتون اتمسفری بسازید که همه‌چی توش انگلیسی باشه (انگلیسی صحبت کنید، انگلیسی گوش کنید و انگلیسی بخونید و از همه مهم‌تر انگلیسی فکر کنید) و خودتون رو مجبور کنید که توی اون فضا بمونید و توش فعالیت کنید. اگه یکی دوتا پایه پیدا کنید که چه بهتر، با هم حرف بزنید و اشتباهات همدیگرو به هم بگید. اصلن بشینید با زیرنویس انگلیسی فیلم ببینید و در مورد کلمه‌ها و اصطلاحات جدیدش حرف بزنید و یاد بگیرید. روزی حداقل دو ساعت با هم کار کنید. می‌دونم سخته ولی هیچ چیزی آسون به دست نمیاد. برای شروع می‌تونید از روزی نیم ساعت شروع کنید ولی خیلی زود باید به دو ساعت برسید و همون‌جا بمونید.

۲ . قبل از اینکه خسته بشید دست از خوندن و یادگرفتن بردارید. خودتون رو تشنه نگه دارید تا فردا هم برگردید سر خوندن. این رو از هاروکی موراکامی و کتابش «وقتی می‌گم دویدن منظورم چیه» یاد گرفتم.

۳ . گرامر نخونید. به جاش بیشتر متن بخونید و دایره‌ی واژگان‌تون رو گسترش بدین. برای اینکه تشنگی‌تون رو از دست ندین از موضوعاتی بخونید که بهش علاقه دارید. تاریخ هنر؟ نقد عکس؟ زندگی‌نامه‌ی جان اف کندی؟ اخبار روز دنیا؟ داستان‌های خاک‌برسری (عه یادش بخیر، من این یکی رو خیلی دوست داشتم!)؟ خلاصه‌ی کتاب؟ متون استارت‌آپی و کسب‌وکاری؟ چی دوست دارید؟ همون رو سرچ کنید توی گوگل و شروع کنید به خوندن. فلش کارت و خودکار کنار دستتون باشه که لغات جدید رو یادداشت کنید و سر فرصت بخونید.

۴ . فلش‌کارت و جعبه لایتنر رو جدی بگیرید. خیلی به درد می‌خورن و یادگیری واژگان رو به یک بازی تبدیل می‌کنن. حتی خودتون می‌تونید با چندتا تخته یا مقوا جعبه لایتنر بسازید. توی اینترنت سرچ کنید ابعاد و روش‌های یادگیریش دستتون میاد. کلن قضیه‌ش فان و باحاله.

۵ . از همین ابتدا سعی کنید معانی کلمات رو پشتِ فلش کارت به انگلیسی بنویسید. دیکشنری لانگمن بهترین ترجمه‌های انگلیسی به انگلیسی رو داره به نظرم. خیلی ساده توضیح داده.

۶ . از انگلیسی حرف زدن خجالت نکش. توی این مسیر، کمال‌گرایی بدترین دشمن توئه. وقتی می‌ری با یکی حرف بزنی به «انگلیسی حرف زدن» فکر نکن، به «برقراری ارتباط» فکر کن. وسیله و زبانی که باهاش حرف می‌زنی مهم نیست، اون ارتباط برقرار کردن و پریدن از یک مانع مهمه. بپر!

نيلوفر

20 آگوست 2018 at 8:29 ق.ظ

آقا ارشاد کجا میشه تست مترجمی داد؟؟؟

نيلوفر

20 آگوست 2018 at 8:30 ق.ظ

ارشاد جان میشه بدون مدرک زبان دانشگاهی معلم زبان موسسه ها بشم؟؟؟
چه طوری میتونی راهنماییم کنی لطفا…؟؟؟؟

بهنا؟

11 دسامبر 2018 at 11:36 ب.ظ

سلام ارشاد،کلاچقرطول کشیدمنظورم این پروسه یادگیری زبانازطریق خوندن متن ولغت.؟

ارشاد نیک‌خواه

11 ژانویه 2019 at 5:00 ب.ظ

سلام. تا وقتی که درست و حسابی راه بیفتم حدود یک سال. ولی خب وسط‌هاش قطع و وصل می‌شدم. می‌دونی چی می‌گم؟

محمد افراشته

19 دسامبر 2018 at 9:04 ق.ظ

همه مواردی که در یادگیری زبان انگلیسی گفته و توصیه میشه در دو جمله میتونه خلاصه بشه: به اندازه کافی وقت بذار و حریصانه یاد بگیر.

اصلی ترین مشکل در یادگیری زبان انگلیسی و کلاً در هر چیزی نداشتن اراده هست که به طور کلی بشر و مخصوصاً ما ایرانیها به طور کل نداریمش. یعنی کلا اعصاب مصاب نداریم. یا یه هفته ای باید یه چیزی رو یاد بگیریم یا اگه بیشتر از یه هفته بشه دیگه نیستیم! اون چیزی که خودت هم بهش اشاره داشتی اینه که باید اول سنگاتو با خودت وا بکنی، وقت بذاری و عاشقانه یاد بگیری و همه اینا یعنی تغییر سبک زندگی، از عادت هلو بپر تو گلو درومدن و زحمت کشیدن و صبر داشتن.

سما

11 ژانویه 2019 at 4:52 ب.ظ

نرم افزار دهکده زبان هم خیلی خوبه

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

فاطمه

22 ژانویه 2019 at 8:27 ب.ظ

سلام
راستش من حافظه قویی دارم ولی حوصله ندارم کلاس زبان هم میرم اما زوری
ولی از وقتی ای این مطلب خوندم نظرم عوض شد
ممنون بابت مطلب آموزنده ای که گذاشتی

فاطمه

22 ژانویه 2019 at 8:32 ب.ظ

سلام
پشتکار عالی بوده راستش من نظرم از الان در مورد یادگیری زبان تغیر کرد
ممنون بابت مطلبب که گذاشته بودی

مهدی

15 ژانویه 2019 at 10:41 ب.ظ

نظر شخصی :
سعی کنید برای تقویت واژگان متن های کاربردی بخونین. چیزی باشه که به دردتون بخوره مثلا توی آیلتس یا آزمون های دیگه. یا زندگی روزمره. نه اینکه متن های سنگین ادبی و تکنیکال که هزاران لغت داخلش هست. سری کتاب های active skills for reading عالی هستن. از beginner تا advanced پنج تا کتاب هست. قول میدم با خوندنشون همه ی لغت های کاربردی رو یاد میگیرن و اگه یروز هم خواستین در آزمون های زبان شرکت کنین بالاترین نمره رو میگیرن. یه چیز عالی هم اینه که فلش کاردهای این سری کتاب در اپلیکیشن quizlet به صورت رایگان با تلفظ موجوده. متن رو میخونید. بعد هم میرید سراغ فلش کاردهای آماده ?
راستی برای معنی لغت حتماً از دیکشنری لانگمن(انگلیسی به انگلیسی) استفاده کنید. براستی که بزرگترین معلم زبان دیکشنری زبان آموزی هست.

آروين اسدالله پور

18 ژانویه 2019 at 3:50 ب.ظ

در کل کارت درسته من شخصاً تجربیات شما رو یاد میگیرم و انجام میدم چون همه مار هایی که میکنی جزٌ علایق شخصی خودمه دمت گرم که انقدر خون گرمی

فاطمه

22 ژانویه 2019 at 8:19 ب.ظ

سلام
من حافظه قویی دارم ولی راستش حوصله خوبی ندارم کلاس زبان هم میرم ولی زوری
ولی از وقتی این مطلب خوندم نظرم عوض شد
ممنون بابت این مطلب آموزنده

زهرا

28 ژانویه 2019 at 11:00 ق.ظ

فقط میتونم بگم که عالی بود… من خوره فیلم و کتابم اونم از نوع انگلیسیش… واقعا متن شما حال امروزمو ساااخت 🙂 باریکلا به این پشتکار…

سپیده

15 جولای 2019 at 8:12 ب.ظ

متوجه نشدم فلش کارت چیه؟اینه که کلمه بنویسیم پشتش جمله بنویسیم ؟

بهنام

16 جولای 2019 at 4:07 ق.ظ

هه هه، چقد شبیه منی تو
از نظر یادگیری زبان میگم.
بچه که بودم اتاری باعث شد انگلیسی یاد بگیزم دوست داشتم بدونم چی نوشته تو تصویر… با اینکه حروفشون رو بلد نبودم بخونم و فقط ۷ سالم بود، توی دیکشنری میگشتن و مشابه اون کلمه رو پیدا میکردم…
خلاصه همش همینجور ادامه دادم تو دوره راهنمایی یادمه برای اولین بار وقتی معلم ازم خواست روخوانی کنم از روی کتاب انگلیسی، وقتی شروع کردم همینجور هاج و واج مونده بود…
خلاصه بعدها کلی پیشرفت کردم، همه زندگیم کلا انگلیسی بود و ترکی استانبولی…
توی صحبت کردن لهجه داغانی دارم اما شنیداری و ترجمه و نوشتن مشکل ندارم…
کلی دوست امریکایی دارم که هر شب باهاشون تکست رد و بدل میکنم…
صحبت هم دارم تمزین میکنم انشالله زودی راه بیافتم
متاهلی دست و پامو بسته… دارم له له میزنم برای یه سفر فقط با یه کوله پشتی…

Suzan

16 جولای 2019 at 4:57 ق.ظ

من داشتم استوری های پیجتون رو میدیدم،تازه شرو کردم لغت یادگرفتن ،باخوندن این راهکاراتون انگیزم دوچندان شد،
راستش من یکی از دلایل کلاس زبان نرفتم بی اعتمادبنفس بودنمه،واسه همین خودم توخونه تنهایی کارمیکنم

سروناز

25 جولای 2019 at 2:03 ب.ظ

با سلام
خیلی ممنون از مطلب خوبتون
با مواردی که ایشون مطرح کردن موافقم.
از همه مهمتر ایجاد اتمسفر زبانی هست. بخش مکالمه بی نهایت با پارتنر وبسایت ریمرسی این اتمسفر رو براتون فراهم میکنه.
rimersi.com

hossein

3 آگوست 2019 at 11:17 ق.ظ

دمت گرم ، حال کردم .

نیتا

8 آگوست 2019 at 8:16 ق.ظ

سلام خییییلی مطلب خوبی بود واقعا دستتون درد نکنه تشکر تی ال پی اس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


http://sizdahom.com/wp-content/uploads/2017/06/dial-up-modem-01.mp3Downloads-icon

یادگیری زبان انگلیسی در دو الی سه ماه ، مسلط شدن به زبان انگلیسی نیازمند تلاش فوق العاده ای است. به عبارت دیگر باید روزانه 8 الی 14 ساعت بخوانید و بشنوید. در این مقاله ما صرفا راجع به همین موضوع برای شما صحبت خواهیم کرد.

علاقه مندی

اطلاعات ورودی

تلاش فوق العاده

هر هفته ، من ایمیل های زیادی درباره این موضوع دریافت می کنم. به طور معمول محتوای ایمیل ها این است که افراد می خواهند بدانند چگونه می توانند زبان انگلیسی را در دو الی سه ماه کاملا مسلط و روان صحبت کنند. معمولا آن ها عجله دارند چرا که به زودی آن ها یک امتحان یا مصاحبه مهمی دارند 🙂

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

البته این اصلا خوب نیست که شما دقیقا 2 ماه قبل مصاحبه تان درباره این موضوع فکر کنید اما هنوز ، این یک سوال جالب است که آیا امکان دارد خیلی سریع انگلیسی را یاد گرفت؟ آیا امکان دارد پیشرفت زیادی در عرض دو یا سه ماه داشته باشیم؟

اما البته ، پیشرفت گسترده نیاز به تلاش فوق العاده و گسترده ای دارد. خب!

چطور شما می توانید این کار را انجام دهید؟

چطور شما می توانید خیلی سریع پیشرفت کنید؟

من چه راهکارهایی برای این هدف پیشنهاد می کنم؟

اولین و مهمترین چیزی که شما نیاز دارید تا به این هدف دست یابید هیجان و شور و شوق باور نکردنی است. شما باید قدرت هیجانی غیر قابل باوری داشته باشید تا خیلی سریع یاد بگیرید. ( چرا؟ ) شما باید 8 الی 14 ساعت در روز انگلیسی بخوانید و شما باید برای هر ساعت آن هوشیار ، علاقه مند و پرانرژی باشید.

برای بهبود سرعت پیشرویتان ، شما باید به خودتان هیجان تزریق کنید. یادگیری زبان انگلیسی ، باید تمام فکر و ذهن شما را پر کند. شما باید عاشق و فوق العاده مشتاق به یادگیری زبان انگلیسی باشید. یادتان باشد علاقه 80 درصد موفقیت است و روش تنها 20درصد آن راتشکیل می دهد.

برای این که این شور و شوق و هیجان در شما ایجاد شود شما نیاز به دلایل بسیار قانع کننده ای برای یادگیری زبان انگلیسی دارید. این که فقط امتحانتان را خوب بدهید این دلیل به اندازه کافی قوی نیست! گرفتن یک شغل جدید هم به اندازه کافی قوی نیست. شما باید دلایل بزرگ تر و مهمتری برای انجام این کار داشته باشید.

همه ی مزایای باور نکردنی ای را تصور کنید که به عنوان یک گوینده مسلط به زبان انگلیسی خواهید داشت تصور کنید زندگیتان در 5 سال آینده نسبت به الان چقدر تفاوت خواهد کرد. 10 سال از هم اکنون ، 20 سال از هم اکنون.

اگر شما با پول با انگیزه می شوید یا به عبارتی دیگر انگیزه شما قوی می شود. تصور کنید که چطور انگلیسی ، شما را به طور شگفت آوری پول دار خواهد ساخت. خانه رویایی تان ، ماشین رویایی تان و زندگی رویایی تان را تصور کنید.

اگر عشق انگیزه شما را تحریک می کند. تصور کنید که چطور انگلیسی به شما کمک خواهد کرد که افراد باور نکردنی ای را از کشورهای دیگر ملاقات کنید. قرار ملاقات هایی را که با افراد خوشتیپ و زیبا خواهید داشت را تصور کنید. عشق و شور و شوق باور نکردنی. این برای شما امکان پذیر است به این دلیل که،شما یک شخص مسلط به زبان انگلیسی هستید.

تصور کنید که اگر نتوانید مسلط به زبان انگلیسی صحبت کنید اتفاقات ناخوشایندی را تجربه خواهید کرد و این اتفاقات ناخوشایند و صد البته وحشتناک را در ذهنتان بزرگ کنید تا انگیزه تان قوی تر شود. چه شغل هایی را از دست خواهید داد! چه افرادی را هرگز ملاقات نخواهید کرد! چه زندگی ناخوشایند و بدی خواهید داشت اگر شما نتوانید به زبان انگلیسی صحبت  کنید 🙁

دلایل بزرگ تر = شور و شوق بیشتر

شور و شوق بیشتر = موفقیت بیشتر

اولین کلید و مهم ترین کلید ، شور و شوق و هیجان است. شور و شوقتان را قوی تر کنید. غرق در زبان انگلیسی شوید! (مقاله غوطه وری در زبان انگلیسی را حتما بخوانید)

دومین کلید یادگیری سریع انگلیسی و افزایش ساعات مطالعه ، تمرکز بر روی ورودی انگلیسی یا همان اطلاعاتی است که شما برای یادگیری انگلیسی به ذهنتان وارد می کنید می باشد. زمانتان را برای یادگیری گرامر و واژگان هدر ندهید. سعی نکنید به هزار زحمت به زبان انگلیسی صحبت کنید در واقع با این کار بیش تر زمانتان را هدر خواهی داد.

شما باید تمام وقتتان را صرف گوش کردن (Listening) و خواندن (Reading) کنید. این سریع ترین و کارآمدترین روشی است که شما می توانید توسط آن به زبان انگلیسی مسلط شوید و کاملا روان به انگلیسی صحبت کنید.

آی پاد (تلفن هوشمند یا تبلت ) خودتان را با خودتان همه جا ببرید. همیشه یک کتاب با خودتان داشته باشید.

به طور ویژه در بخش شنیداری ، شما باید بیشتر به درس های داستان کوتاه و مقاله های صوتی گوش دهید. همچنین شما می توانید از محصولات سرزمین زبان با تدریس خانم اسکات از کشور انگلستان استفاده کنید که سهم بسزایی در پیشرفت حداکثری شما خواهد داشت.

شما باید رمان های انگلیسی آسان تری بخوانید در ابتدا با رمان هایی شروع کنید که برای بچه ها نوشته شده است. مطلقا زمانتان را با خواندن کتاب های درسی هدر ندهید.

 

در دو الی سه ماه ، مسلط شدن به زبان انگلیسی نیازمند تلاش فوق العاده ای است. به عبارت دیگر باید روزانه 8 الی 14 ساعت بخوانید و بشنوید. شما باید به طور مداوم انگلیسی بخوانید.

در حقیقت من دو توصیه و فعالیت به شما پیشنهاد می کنم:

یک ساعت به انگلیسی گوش دهید.سپس به مدت یک ساعت انگلیسی بخوانید.

سپس دوباره یک ساعت انگلیسی گوش دهید و یک ساعت دیگررمان بخوانید.

اگر شما واقعا تمرکز تان بر این است که خیلی خوب انگلیسی صحبت کنید. سعی کنید بیشتر بشنوید. اما نگران نباشید. خواندن هم به توانایی صحبت کردن تان کمک خواهد کرد 🙂 همین. این روش ساده من ، برای تسلط بسیار سریع به زبان انگلیسی است.

البته خیلی از افراد نیاز ندارند به سرعت پیشرفت کنند. برای بیشتر افراد، 2ساعت در روز تمرین شنیدن و خواندن کافی است. اما اگر شما نیاز دارید یا می خواهید به سرعت پیشرفت کنید این برنامه را حتما دنبال کنید.

موفق باشید

فایل صوتی این مقاله را میتوانید به صورت آنلاین گوش دهید 

 

نویسنده:

جناب آقای ابراهیم خلیل مهرنو (موسس سرزمین زبان)

 

سرزمین زبان ، سرزمینی به وسعت ایران

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم

ما در سرزمین زبان به یادگیری شما جهت می دهیم

موسسه فرهنگی و آموزشی سرزمین زبان مهرنو با شماره ثبت ٢٢۴۶۵

لطفا ما را از نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با مطالب وبسایت سرزمین زبان مطلع کنید 🙂

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه سرزمین زبان است


http://sarzaminezaban.com/wp-content/uploads/2016/06/learning-english-just-3-month.mp3Downloads-icon

در این مقاله در رابطه با اینکه چگونه بهترین معلم زبان انگلیسی شویم و چگونه در زمینه تدریس خصوصی و گروهی زبان فعالیت داشته باشیم نکاتی ذکر می گردد. اگر می خواهید در زمینه تدریس زبان انگلیسی فعالیت داشته باشید و یکی از بهترین مدرسین زبان شوید ادامه این مطلب را بخوانید.برای مشاهده لیست کامل مدرسین و معلم های زبان انگلیسی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت معلم خصوصی زبان کلیک کنید. مطالعه چگونه مدرس زبان انگلیسی شویم یا چگونه میتوان معلم زبان شد هم مفید است.برای اینکه بهترین معلم زبان انگلیسی و یا حداقل یکی از بهترین مدرسین زبان شوید موارد ززیر را در نظر داشته باشید:1- با علاقه به کار تدریس زبان انگلیسی بپردازیددر هر کار و رشته ای، بهترین افراد و موفق ترین افراد کسانی هستند که به کار خودشان علاقه دارند و عاشق انجام کار خودشان هستند. موفقیت شما به حسی که نسبت به کار خودتان دارید بستگی دارد. اگر عاشق زبان انگلیسی و تدریس زبان هستید به سرعت پله های ترقی را طی می کنید. بنابراین در صورتی کار تدریس زبان انگلیسی را انجام دهید که از انجام آن لذت می برید. اگر عاشق کار خودتان باشید نه تنها بهترین معلم زبان خواهید شد بلکه بهترین و لذت بخش ترین زندگی را هم خواهید داشت.2- متناسب با شاگردهایی که دارید تدریس کنیداساتید موفق زبان انگلیسی و سایر دروس فقط این نیست که بر درس مسلط باشند و عالی تدریس کنند. این معلم های موفق برای هر شاگردی که دارند و یا متناسب با سطح کلاسی که در آن در حال تدریس هستند مطالب را ارائه می کنند به گونه ای که برای افراد حاضر در کلاس و برای شاگردهایی که دارند مطالب مفید باشد. در کلاس خصوصی با پرسیدن سوال شاگرد خودتان را بشناسید و متناسب با ایشان مطلب ارائه نمائید. در کلاس های گروهی هم سطح مطالب را به گونه ای در نظر بگیرید که برای اکثر افراد حاضر در کلاس مفید باشد. یکی از رموز موفقیت در کار تدریس و تبدیل شدن به بهترین معلم همین است.مطالعه مقاله ویژگی ها و خصوصیات بهترین مدرسین و اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی هم مفید است.3- از بهترین معلم هایی که می شناسید سوال بپرسیدیکی از بهترین راهکارها برای پیشرفت در هر زمینه ای این است که از افراد موفق در آن زمینه الگو بگیرید و از موفق ترین افراد سوال بپرسید که چگونه توانسته اند موفق شوند. بنابراین اگر می توانید در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی پیشرفت کنید در جستجوی افرادی باشید که توانسته اند موفق باشند. از برترین اساتید زبان انگلیسی بپرسید که چه منابعی را مطالعه کرده اند، چگونه با شاگردهای خودشان برخورد می کنند و چه مواردی را رعایت می کنند تا نتیجه خوبی بگیرند.4- روی افکار و باورهای خودتان مرتبا کار کنیدتبدیل شدن به بهترین معلم زبان انگلیسی تا حدودی به عوامل بیرونی و کار کردن روی خودتان و تسلط بر درس و مطالعه و …. بستگی دارد. اما در نظر داشته باشید که افرادی که در کار خودشان عالی هستند اعتقاد دارند که می توانند عالی باشند. شما شایسته و لایق بهترین بودن و بهترین شدن هستید. اگر مواردی که گفته شد را رعایت کنید و با علاقه تدریس زبان انگلیسی را انتخاب کرده باشید و هر روز برای خودتان هدف جدیدی در نظر بگیرید به سرعت به سمت موفقیت های بزرگ حرکت خواهید کرد. در ابتدای کار از خودتان انتظار زیادی نداشته باشید و تکامل خودتان را طی کنید. هدف و تصویر بزرگی در ذهن داشته باشید و با برداشتن قدم های کوچک به آن نزدیک شوید.حتما بخوانید: بهترین مدرسین و معلمان تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم و آقا5- روی تدریس زبان انگلیسی متمرکز شویدعامل دیگری که می تواند باعث شود یک شخص در کار خودش پیشرفت خیلی زیادی نکند و به موفقیت های بزرگ نرسد این است که آن شخص روی یک کار متمرکز نیست و می خواهد چند کار را با هم انجام دهد. اگر بخواهید هم کار تدریس زبان انگلیسی را انجام دهید و هم در اداره کار کنید و هم مثلا مشاوره پروژه های دانشجویی را انجام دهید، در نهایت در همه ی این موارد در حد متوسط باقی می مانید. برای تبدیل شدن به بهترین استاد زبان باید 100 درصد روی آن متمرکز باشید.6- به صورت مداوم روی توانایی و تسلط خودتان کار کنیدبرای اینکه در مسیر پیشرفت و موفقیت باشید به صورت مداوم روی خودتان کار کنید و یادگیری را متوقف ننمائید. سعی کنید تسلط خودتان بر گرامر و مکالمه زبان را افزایش دهید. اگر در زمینه تدریس خصوصی آیلتس و تافل فعالیت دارید به صورت مداوم خودتان هم تمرین کنید و توانایی های خودتان را افزایش دهید. در جهان توقفی در کار نیست. شما یا در حال پیشرفت هستید و یا در حال پسرفت. اگر آموزش را متوقف کنید کم کم اطلاعات شما قدیمی خواهد شد. به صورت مداوم مطالعه نمائید.مطالعه نمائید: چگونه در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی موفق تر عمل کنیم و درآمد بالاتری داشته باشیم؟7- کلاس متنوع و جذابی داشته باشیدمیزان موفقیت شما در کار تدریس خصوصی و گروهی زبان انگلیسی متناسب است با میزان رضایت شاگردهایی که دارید و با میزان نتیجه گرفتن و موفقیت شاگردانتان. برای اینکه شاگردهای شما نتیجه خوبی بگیرند باید کلاس متنوع و جذابی داشته باشید. سعی کنید کلاس ها را به گونه ای پیش ببرید که هم مفید باشد و هم جذاب و متنوع. از شاگردهای خودتان سوال بپرسید و کلاس را دو طرفه برگزار نمائید. هر از چند گاهی استراحت بدهید و از فیلم و عکس و پاورپوینت هم استفاده نمائید. مطالعه روشهایی برای کسب درآمد بالاتر از تدریس خصوصی زبان انگلیسی هم پیشنهاد می شود.منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس

چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم
چگونه عاشق زبان انگلیسی شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *