چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

 
helpkade
چگونه عتیقه را تشخیص دهیم
چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

رئیس اتحادیه فروشندگان عتیقه: شیوع جعل باعث شد کارگروه خاصی ایجاد کنیم. به دنبال برخورد شدید با موضوع جعل و خرید و فروش آثار تقلبی هستیم.

ممکن است عاشق عتیقه‌جات باشید یا به بازار خرید و فروش این قبیل وسایل، علاقه‌مند باشید اما باید بدانید که هیچ بازاری به اندازه بازار عتیقه، سرشار از جنس تقبلی و کلاه‌برداری نیست. در ارتباط با میزان عتیقه‌جات تقلبی هیچ آمار رسمی وجود ندارد اما گفته می‌شود که بیش از ۹۵ درصد اجناس تقلبی هستند. برای بررسی بیشتر این موضوع با رئیس اتحادیه فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع‌دستی به گفتگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه بازاریابی شبکه‌ای به فعالیت در حوزه صنایع دستی علاقه‌مند شده‌اند. سیدمحمد عبداللهی، فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی درباره این موضوع اظهار داشت: «بد و خوب موضوع ورود این قبیل شرکت‌ها به بازار صنایع دستی به این بستگی دارد که طبق ساختار هرمی عمل می‌کنند یا نه. اگر به شکل هرمی فعالیت کنند وزارت صمت به آنها مجوز فعالیت نمی‌دهد. به هر حال شرکت‌هایی که طبق اصول هرمی عمل نکنند با ورود به این بازار می‌توانند به رونق بازار کمک کنند».

سیدمحمد عبداللهی در ارتباط با فعالیت این قبیل شرکت‌ها و نیز افرادی که در فضای مجازی به فروش صنایع دستی می‌پردازند گفت: «دنبال آن هستیم که جلوی این گونه فعالیت‌ّها را بگیریم زیرا فعالان هر کسب و کاری باید از اتحادیه مربوطه، مجوز بگیرند. پارامتر اول فعالیت این شرکت‌ها آن است که از اتحادیه مجوز بگیرند. اگر این اتفاق بیفتد می‌توان بر کیفیت کار و قیمت‌گذاری‌ها نظارت کرد.چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

در حال حاضر بازار عتیقه‌جات در رکود کامل به سر می‌برد. رئیس اتحادیه فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی تهران ضمن بیان این مطلب گفت: «در این شرایط سخت اقتصادی، فقط کسانی خرید می‌کنند که دنبال پرداختن به علائق خود باشند. عتیقه کالای لوکس است و بیشتر مردم برای آن هزینه نمی‌کنند. کوچک شدن خانه‌ها هم علاقه مردم را کاهش داده است. نفس بازار عتیقه به شمار افتاده است. نبود مشتری خارجی هم شرایط را به مراتب بدتر کرده است».

وی افزود: «نمی‌توان گفت که مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود به خرید عتیقه رو آورده‌اند چون مردم بدون هیچ ریسکی می‌توانند سکه خریداری کنند اما خرید و فروش جنس عتیقه کار هر کسی نیست. یافتن جنس عتیقه واقعی بسیار سخت است، قیمت‌ها نوسان خیلی زیادی دارد و فروش ممکن است به شدت زمانبر باشد. عتیقه، سکه نیست که در هر لحظه‌ای بتوان خرید و فروش کرد. فروش عتیقه اما و اگر زیادی دارد».

وی در ادامه افزود: «عتیقه شاخه‌های زیادی دارد: بلورجات، چوب، فلز، سکه، مدال، نسخ خطی و … جوانان بیشتر به خرید و فروش سکه‌های دوره قاجار علاقه‌مند هستند. هر یک از این حوزه‌ها دنیای خاص خود را دارند. کسی که به فعالیت در هر یک از این حوزه‌ها علاقه دارد می‌تواند از راهنمایی کارگروه اتحادیه استفاده کند. در این زمینه کلاس‌هایی دایر می‌کردیم که کرونا تعطیل کرد. امیدواریم بعد از کرونا کلاس‌ها از سر گرفته شود. با سرمایه کم می‌توان در زمینه خرید و فروش عتیقه فعالیت کرد».

عبداللهی در ادامه گفت: «شیوع جعل باعث شد کارگروه خاصی ایجاد کنیم. به دنبال برخورد شدید با موضوع جعل و خرید و فروش آثار تقلبی هستیم. تنی چند از اساتید مجرب در کارگروه، عضویت دارند. مردم با تماس با این کارگروه می‌توانند از اصالت آثاری که در مغازه‌ها فروخته می‌شود مطمئن شوند و برای بررسی اصالت یا جعلی بودن کالاهای مختلف، از خدمات کارشناسی استفاده کنند. به عنوان مثال اگر یک کتاب خطی داشته باشید می‌توانید آن را به اتحادیه آورید تا کارگروه خاص نسخ خطی درباره اصالت و قیمت اثر، بررسی کارشناسی دهند. عموم مردم در رابطه با بیشتر کالاهای عتیقه و انتیک از این خدمت استفاده کنند».

 

بازدید از آخرین اخبار بورس و اقتصادی ، بانک و بیمه

تمامی حقوق متعلق به پایگاه خبری

” گسترش نیوز”

است.

بهینه سازی توسط

اینتن

آیا باید از جنس عتیقه ترسید؟

در سال‌های گذشته نگاه آدمها به وسایل قدیمی عوض شده، اگر تا پیش از این نمی‌دانستید با وسایل قدیمی چه کنی دو یا آن را به سمسار می‌سپردید، یا بر حسب عادت در انباری خانه نگه می‌داشتید یا خدای نکرده راهی سطل زباله می‌کردید، حالا می‌‌شود خیلی از این وسایل را تغییر کاربری داد و از آنها استفاده‌ای دیگر کرد یا با آنها خانه را به شیوه‌ای منحصر به فرد آراست. در صفحه‌ی “مربوط به خانه” سایت دیوار می‎توان وسایل قدیمی را خرید و فروش کرد و آگهی هر وسیله‌ای را در زیردسته مربوط به خود قرار داد یا جست‌وجو کرد. اما برای خرید و فروش وسایل قدیمی و عیتقه‌جات خوب است نکاتی را رعایت کنیم.

اگر دنبال وسیله‌ای قدیمی در دیوار هستید، کافی است در بخش جست‌وجو عبارت قدیمی را کنار وسیله مورد نظر بنویسید، مثلا سماور قدیمی یا بشقاب قدیمی. برای آگهی کردن این وسایل هم خوب است کلمه قدیمی و عتیقه را در عنوان و توضیحات آگهی خود بگنجانید و درباره میزان قدمت کالای خود توضیح دهید.

 

در تعریف خیلی از کشورها وسایلی را که ۱۰۰ سال یا بیشتر عمر دارند آنتیک یا عتیقه می‌دانند. این تعریف البته در هر کشوری ممکن است متغیر باشد.چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

 

اگر عتیقه بودن وسیله‌ای برای شما اهمیت فراوان دارد، حتما وقت دیدن وسیله مورد نظر با خود کارشناسی ببرید تا از اصیل بودن جنس مطمئن شوید اما توصیه ما این است که چنانچه کلکسیون‌دار و در کار خرید و فروش عتیقه‌جات هستید سراغ عتیقه بروید و اگر برای دکوراسیون خانه یا کاربردی متفاوت دنبال وسایل قدیمی می‌گردید به همان قدیمی بودن و از رده‌ی تولید خارج بودنش اکتفا کنید.

 

باید به موانع قانونی خرید و فروش عتیقه توجه داشته باشید. طبق قانون خرید و فروش اشیای بسیار قدیمی که میراث ملی محسوب می‌شوند جرم است و انتقال آنها قاچاق محسوب می‌شود. طبق ماده ۵۶۱ قانون مجازات اسلامی مرتکب علاوه‌بر استرداد اموال به حبس از یک سال تا سه سال و پرداخت جریمه معادل دو برابر قیمت اموال موضوع قاچاق محکوم می‌شود.

 

در مورد وسایل قدیمی کشورهای دیگر مثلا سماور روسی، سعی کنید از قبل مشخصات و ویژگی‌های محصول را از طریق جست‌وجو در اینترنت بیابید تا سماور معمولی تولید داخل را جای سماور روسی به شما نفروشند. مثلا سماور روسی معمولا گرد‌تر از سماور ایرانی است  و تفاوت‌های ظاهری فراوانی با آن دارد. در سایت دیوار مدل معمولی و دم دستی سماور روسی را ۲۵۰ هزار تومان و مدل قدیمی‌تر و عتیقه را تا ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند.

 

از صندوقچه‌های قدیمی می‌توان به عنوان میز با کاربری‌های مختلف استفاده کرد، یا می‌شود تشکچه‌هایی روی صندوچه‌ها قرار داد که حکم نشیمن را پیدا کنند. از فرش‌ها و گلیم‌های کهنه هم می‌توان در کاربردهای متنوع استفاده کرد.

 

دیوارکوبی بشقاب در چندسال گذشته محبوب شده است، می‌توان از بشقاب‌های قدیمی برای تزئین خانه استفاده کرد، تنگ‌ها و قوری‌ها را به  گلدان تبدیل کرد و با ماهی‌تابه و قابلمه آشپزخانه‌ای زیبا ساخت. یا سینی قدیمی پر نقش و نگار را به کمک نجار تبدیل به میزی پرارزش کرد.

 

قبل از قیمت‌گذاری وسیله، نمونه‌هایی از آن را در دیوار جست و جو کرده و قیمت‌ها را از نظر بگذرانید و درمورد پیشنهاد قیمت معقول با چند آدم مطلع مشورت کنید. با قیمت‌گذاری غیرمنصفانه اشیای قدیمی شانس پیدا کردن خریدار خوب را از دست خواهید داد.

 

اگر دنبال سکه و تمبر قدیمی هستید باید با روش‌های حرفه‌ای از اصل بودن آنها مطلع شوید. یک شیوه خوب و آسان برای تشخیص سکه اصل از تقلبی، دیدن سکه‌های اصل و مقایسه آن با سکه تقلبی است. با دقیق شدن در جزئیات سکه اصل و مقایسه آن با سکه تقلبی به تفاوت‌های آن پی خواهید برد.

 

طبق آمارها ۹۵ درصد اشیای عتیقه موجود در بازار تقلبی است. بنابراین در مورد وسیله قدیمی جمله‌ اصل بر برائت است را باید فراموش کرد و از واقعی بودن جنس پیشنهادی مطمئن شد. برای هر وسیله روش‌های متفاوتی وجود دارد تا شما را نسبت به اصل بودن آن مطمئن کند، اما باید بدانید کلاهبرداران تمام تلاش خود را می‌کنند که با استفاده از معجون‌هایی که به وسیله می‌مالند یا روش‌های دیگر ظاهر جنس را قدیمی جلوه دهند.

سلام .لطف میکنید درباره سماور زغالی اصل روسی بگید چه علایم و نشانه ها وجود داره اطلاعات ندارم ممنون میشم

اصلشو دارم دوست عزیز برای۱۶۰سال پیشه

سلام من خودم یک عدد سماور روسی اصلی دارم باید روی سماور حک شده باشه به زبان روسی ساخت روسیه یا باید مهردار باشه .

سلام کسی در مورد اسطرلاب های قدیمی چیزی میدونه؟

به شدت مطلب کاربردی هست. تشکر از شما

سلام من خودم یک عدد سماور روسی اصلی دارم باید روی سماور حک شده باشه به زبان روسی ساخت روسیه یا باید مهردار باشه .

سلام …این سماور باید به زبان روسی روش نوشته باشه که این ساخت روس هستش و یک مهر کوچک هم زیرش داره ..لطفا چک کنید

سلام درباره ی رعوفوف کسی میدونه چیه

سلام دوستان من ۲ تا دوربین قدیمی دارم، مربوط به ۴۰،۵۰ سال پیش. کسی میدونه چطور باید قیمت گذاریش کنم؟! لطفا اگه جائیو سراغ دارید بهم بگید

من یه سماور قدیمی دارم نمیدونم قیمتی هست یانه اگه میشه منو راهنمایی کنید

سلام اقایی که گفتی سماور داری مال ۱۶۰سال پیش ایا از قدمت سماور خبرداری؟کلا سماور چندساله اختراع شده مگه‌ و اون اقایی ک گفت سماور باید مهر داشته باشه .الان همه سماورهای تولید داخل مهرهای سماور روسی رو میزنند پس مهر دار بودن دلیل بر اصل بودن نیست چون دقیقا مهر سماور روسی رو روی درب سماور حک میکنن

نام و آدرس ایمیلم را برای ثبت دیدگاه در آینده ذخیره کن.

1397 قدرت گرفته از وردپرس , ترجمه و بهینه سازی توسط نبض تم

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سینا پرس: 

حتما تاکنون در اخبار روزنامه ها؛ برنامه های مستند یا هنگام بازدید از موزه ها دیده اید که درباره اشیا مختلف باستانی اطلاعاتی از جمله سن آن شی ارائه می شود. بدون شک برای بسیاری از مردم این پرسش وجود دارد که چگونه باستان شناسان قادر به ارائه قدمت اشیای بعضا چند هزار ساله هستند؟ به طور کلی وظیفه باستان شناسان؛  شناسائی و مطالعه فرهنگ های گذشته از طریق آثار مادی باقی مانده از آن ها با کمک مطالعه و تفسیر این آثار است.

سال یابی نسبی عموما روش تعیین سن اشیا از طریق مطالعه و تفسیر شی بر پایه یافته  ها و دانسته های باستان شناسی است. در حقیقت در این روش بر خلاف روش سالیابی قطعی که بر پایه انجام آزمایش های دقیق انجام می شود، باستان شناسان با کمک داده ها و دانسته های پیشین اقدام به تفسیر و تشخیص قدمت اشیا می کنند. روش سال یابی قطعی یکی دیگر از روش هایی است که در باستان شناسی برای مطالعه و تعیین قدمت اشیا و آثار کشف شده مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، باستان شناسان با کمک آزمایش های علمی و دقیق می توانند قدمت دقیق و قطعی اشیا را تخمین بزنند. شاید مشهور ترین روش شناخته شده در این بخش ، روش تعیین سن کربن 14 باشد.

در این میان دانستن پیشینه و سن اشیا و آثار باقی مانده ، نقش بسیار مهمی در مطالعه و درک این آثار دارد. به طور کلی در باستان شناسی دو روش کلی سالیابی وجود دارد که عبارتند از: سالیابی نسبی و سالیابی قطعی. در این نوشتار به طور مختصر و ساده به معرفی هر یک از این روش ها می پردازیم.

روش سال یابی قطعی:

چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

روش سال یابی قطعی یکی از روش هایی است که در باستان شناسی برای مطالعه و تعیین قدمت اشیا و آثار کشف شده مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، باستان شناسان با کمک آزمایش های علمی و دقیق می توانند قدمت دقیق و قطعی اشیا را تخمین بزنند. شاید مشهور ترین روش شناخته شده در این بخش ، روش تعیین سن کربن 14 باشد. در ابتدا باید خاطر نشان کنیم که این روش تنها و تنها برای تعیین سن آثار و اشیا ارگانیک که منشا آن موجودات زنده بوده است کاربرد دارد و برای اشیا غیر ارگانیک نمی توان از روش کربن 14 استفاده کرد.

کربن به طور کلی دارای ایزوتوپ های مختلفی است که یکی از این ایزوتوپ ها، کربن 14 است. در ارتفاع 6 تا 15 کیلومتری جو زمین ، بر اثر برخورد اشعه کیهانی به اتمسفر زمین ، نوترون هایی با انرژی زیاد تولید می‌شود. وقتی انرژی نوترونها بین 0،4 تا 1،6 میلیون الکترون ولت باشد، با برخورد به اتمهای نیتروژن ، کربن 14 ایجاد می‌کنند.

 

به طور عادی در بدن تمامی موجودات زنده اعم از گیاهان، حیوانات و انسان عنصر کربن وجود دارد. این عنصر تا زمانی که آن موجود زنده است، میزان ثابتی دارد و پس از مرگ آن موجود زنده تغییرات مختلفی در بدن وی رخ می دهد که یکی از آن ها تغییر در عنصر کربن است. کربن 14 ، ایزوتوپ سنگین عنصر پایدار کربن است که با تشعشع بتای منفی  ، تبدیل به نیتروژن 14 می‌شود. انرژی بتای منفی حاصل ، 0.156 میلیون الکترون ولت به ازای هر مول است:

146C β-→147N e

در زمان مرگ موجودات زنده این ایزوتوپ های کربن شروع به تغییر حالت داده و با توجه به چرخه نیمه عمر ثابتی که دارند به باستان شناسان کمک می کنند تا قدمت شی مورد نظر تخمین زده شود. در حقیقت نیمه عمر کربن 14 به طور دقیق 5 هزار و 730 سال با ضریب خطای 40 سال است. یعنی پس از مرگ یک موجود زنده 5 هزار و 730 سال طول می کشد تا نیمی از کربن 14 موجود در بدن وی تغییر حالت داده و به مواد دیگری (مانند بنزن ) تبدیل شود. حال کافی است میزان اولیه کربن 14 موجود در یک شی محاسبه شده و سپس اندازه فعلی کربن 14 در آن نیز مشخص شده و با توجه به میزان ثابت 5 هزار و 730 سال، سن شی قابل محاسبه خواهد بود.

البته کربن چهارده تنها یکی از روش های مورد استفاده در سالیابی قطعی است و انواع روش های دیگری نیز در این حوزه وجود دارند که برخی از مهمترین آن ها عبارتند از:

سالیابی نسبی: سال یابی نسبی عموما روش تعیین سن اشیا از طریق مطالعه و تفسیر شی بر پایه یافته  ها و دانسته های باستان شناسی است. در حقیقت در این روش بر خلاف روش سالیابی قطعی که بر پایه انجام آزمایش های دقیق انجام می شود، باستان شناسان با کمک داده ها و دانسته های پیشین اقدام به تفسیر و تشخیص قدمت اشیا می کنند. برای نمونه در هنگام کشف یک شی باستانی، در بسیاری از موارد می توان با تکیه بر روش های به کار رفته و تکنیک های ساخت، تزئینات مورد استفاده قرار گرفته شده و حتی جزئیاتی مانند رنگ این تزئینات به قدمت آثار باستانی پی برد. مثلا در یک کاوش باستان شناسی در ایران یا هر جای دنیا با ظرفی سفالین رو به رو هستیم. یافته های پیشین باستان شناسی تا کنون توانسته است صدها نمونه سفال از دوره های مختلف آن تمدن را به دست آورده و مطالعه کند و پژوهشگران به طور نسبتا دقیقی از سبک های مختلف هنری و تکنیک های ساخت اشیا در دوره های مختلف تاریخی اطلاع داشته و با مقایسه این شی جدید با اطلاعات پیشین می توان به طور تقریبی پیشینه شی را حدس زد. این روش را می توان برای مطالعه ابزارهای سنگی، فلزی و … نیز استفاده کرد. برای درک بهتر این موضوع مثالی ارائه می کنیم: یافته های پیشین باستان شناسی نشان می دهد انسان در عصر سنگ انواع مختلف ابزارها را ساخته است که بر پایه این تکنیک های ابزارسازی  دوران سنگ دارای زیر شاخه هایی مانند عصر پارینه سنگی (شامل پارینه سنگی قدیم ، میانه و جدید) ، میان سنگی و نوسنگی می شود. در هر یک از این دوره ها ما شاهد استفاده از انواع مختلفی از ابزارهای سنگی هستیم. برای نمونه در دوران پارینه سنگی بشر از تبرهای سنگی که یک طرف آن تراشیده شده و طرف دیگر آن بدون وجود دسته یا هر شی ثانوی در مشت قرار می گرفت استفاده می شد و در ادامه در دوران میان سنگی ، انسان از تیغه های بسیار کوچک سنگی یا میکرو لیت ها استفاده می کرد و سپس و در دوران نوسنگی انواع متنوع تری از ابزارهای سنگی مانند تبرهای سنگی که روی دسته های چوبی یا استخوانی سوار می شدند ابداع شد. حال بر پایه این دانسته ها ؛ زمانی که در یک سایت باستان شناسی از دوران پیش از تاریخ با ابزار سنگی میکرو لیت رو به رو می شویم، تقریبا مشخص است که در لایه ای مربوط به دوران میان سنگی هستیم.

یکی دیگر از شواهدی که در روش سالیابی نسبی به باستان شناسان کمک می کند ، وجود شواهد نوشتاری و کتیبه است. شما فرض کنید در هنگام کاوش در یک محوطه تاریخی با آثاری مانند کتیبه، نوشته یا سکه برخورد می کنید. این نوشته ها از جنبه های مختلف می توانند به باستان شناسان برای کشف دوره مرتبط با آن لایه کمک کنند. برای نمونه سبک نوشتار، نوع رسم الخط، متن و مفهوم نوشتار و اطلاعات ارائه شده در هر نوشته یا کتیبه ای می تواند کلید شناسائی دورانی باشد که شی فوق به آن تعلق دارد، برای نمونه یک سکه معمولا دارای تصویر پادشاه، سمبل های مذهبی، نام پادشاه و محل ضرب است که هر کدام از این اطلاعات می تواند برای تعیین سن و قدمیت یابی مفید باشد.

 یکی دیگر از روش های بسیار مفید و نسبتا دقیق تعیین سن آثار باستانی، روش لایه نگاری است. معمولا در یک سایت باستانی ، تعدادی ترانشه بر اساس نقشه از پیش تعیین شده ایجاد می شود که هر ترانشه شامل مربعی با ابعاد ده متر در ده متر است که در راستای استاندارد جغرافیائی ایجاد شده و روی نقشه سایت محل دقیق آن مشخص است. به طور عمومی سایت های باستانی شامل تعداد متغیری از آثار فرهنگی هستند که در طول تاریخ بر اثر استقرار گروه های انسانی در این منطقه به وجود آمده اند و در هنگام حفاری ، باستان شناسان معمولا از بالاترین لایه تا زمان رسیدن به خاک بکر به حفاری خود ادامه می دهند . در انتها روی دیواره های عمودی ترانشه که گاه می تواند چندین متر عمق داشته باشد، آثار لایه های مختلف به صورت واضح و مجزایی وجود دارد و باستان شناسان می توانند با تعیین مرزها و مشخص کردن لایه های فوق ، دوره تقریبی هر کدام از آن ها را تشخیص داده و سن اشیا کشف شده در آن لایه را نیز بر اساس لایه مربوطه مشخص کنند. در این میان گاهی می توان از اطلاعات و دانش های سایر علوم مانند زمین شناسی نیز برای تعیین سن نسبی آثار و لایه ها استفاده کرد.

The online version of the Iranian daily Hamshahri

از اواخر دهه 70 که تب گنج و خرید و فروش عتیقه در کشور بالا گرفت، کلاهبرداران و شیادان هم بیکار ننشستند و تصمیم گرفتند هرطور شده از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

 آنها که نمی‌خواستند پیه دستگیری توسط ماموران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی را به تنشان بمالند و در جست‌وجوی گنج، راهی کوه و بیابان شوند رو به ‌روش‌ها و شگردهایی آوردند تا به‌راحتی و بی‌هیچ زحمتی به سود سرشار از خرید و فروش زیرخاکی‌های وسوسه‌کننده دست پیدا کنند. آنجا بود که خلاقان عرصه کلاهبرداری دست به کار شدند و شروع به ساخت کپی از روی عتیقه‌های واقعی کردند که مو لای درزش نمی‌رفت. آنها نهایت دقت و هنرشان را به کار بستند تا با طلا، گچ، سرامیک و فلز عتیقه‌هایی بسازند که با نمونه‌های واقعی مو نزند. به این ترتیب عتیقه‌های قلابی هم در کنار آثار باستانی وارد بازار زیرزمینی فروشندگان عتیقه شد و تا جایی پیش رفت که این روزها درصد زیادی از پرونده‌های کلاهبرداری را به‌خود اختصاص داده است.

عتیقه با زهر مار

یکی از فروشندگان عتیقه‌های قلابی، مرد مجسمه‌سازی بود که برای واقعی نشان دادن مجسمه‌ها از زهر مار استفاده می‌کرد. او آنها را طوری می‌ساخت که فقط کارشناسان خبره می‌توانستند جعلی بودن آن را تشخیص دهند. تحقیقات برای دستگیری این مرد زمانی آغاز شد که ماموران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی استان تهران از طریق گزارش‌های مردمی باخبر شدند که مرد میانسالی قصد فروش تعدادی شیء عتیقه را دارد. ماموران که با ردزنی‌های تخصصی و به‌کارگیری منابع اطلاعاتی توانسته بودند سرنخ‌هایی از محل فعالیت این مرد در شمال پایتخت به دست بیاورند، آنجا را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند و در تحقیقات محلی دریافتند که مرد کلاهبردار قرار است ۲مجسمه طلای قلابی را به مبلغ ۵۰۰میلیون تومان به یک تاجر عتیقه بفروشد. با شناسایی محل انجام معامله، آنجا محاصره شد و ماموران در یک عملیات ضربتی موفق شدند مرد کلاهبردار را که به همراه یکی از همدستانش برای فروش مجسمه‌ها به محل قرار آمده بود، دستگیر کنند. با کشف ۲مجسمه طلای قلابی از این مرد، وی به اداره پلیس انتقال یافت و به ساخت عتیقه‌های قلابی اعتراف کرد. او گفت: مدتی است که در ساخت مجسمه فعالیت می‌کنم. یک روز که در حال مطالعه یک کتاب تاریخی بودم، با دیدن تصویر ۲مجسمه طلا که متعلق به صدها سال پیش بود، تصمیم گرفتم از روی آنها مجسمه‌های قلابی بسازم. با مهارتی که در ساخت مجسمه داشتم، قالبی از موم و گچ تهیه کرده و پس از ذوب و مخلوط کردن چند فلز با هم، آنها را در قالب ریخته و مجسمه‌ها را درست مانند همان مجسمه‌های واقعی ساختم.چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

به خاطر اینکه آنها کاملا واقعی به‌نظر برسند و هیچ‌کس متوجه قلابی بودنشان نشود به آنها زهر مار مالیدم تا رنگ مجسمه‌ها طبیعی به‌نظر برسد اما زمانی که با کمک یکی از دوستانم قصد داشتم مجسمه‌ها را به مبلغ ۵۰۰میلیون تومان به یک تاجر عتیقه بفروشم، قبل از معامله دستگیر شدم. با اعترافات این مرد، برای او قرار قانونی صادر و وی راهی زندان شد.

ملاقات با عتیقه‌های قلابی

یکی از شگردهای نخ نماشده فروشندگان عتیقه‌های قلابی این است که هنگام شناسایی مشتریشان ابتدا عتیقه‌های واقعی را به آنها نشان می‌دهند اما زمان انجام معامله، آنچه می‌فروشند چیزی نیست جز اشیای تقلبی. مدتی قبل ماموران معاونت اطلاعات کلانتری گاندی تهران از فعالیت‌های زیرزمینی یک فروشنده اشیای عتیقه قلابی در پایتخت باخبر شدند. ماموران پس از تحقیقات گسترده سرانجام در پوشش خریدار با متهم وارد معامله شدند. مرد فروشنده که در نخستین ملاقات، یک مجسمه عتیقه طلا همراه داشت، مدعی شد در جریان حفاری‌هایی که اطراف یزد داشته ۱۸مجسمه طلا پیدا کرده و هر کدام از آنها را ۱۵میلیون تومان می‌فروشد. مجسمه‌ای که او در اختیار داشت، کاملا واقعی بود و به همین دلیل ماموران مخفی پلیس برای خرید تمامی مجسمه‌ها با او قرار گذاشتند. محل انجام معامله، ساختمانی در حوالی خیابان آفریقا تعیین شد و درحالی‌که قاچاقچی عتیقه با 18 مجسمه طلا آنجا حاضر شده بود، به دام ماموران افتاد. با دستگیری این مرد، مجسمه‌های کشف شده در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرارگرفت اما مشخص شد که تمامی آنها تقلبی هستند و هیچ ارزشی ندارند. مرد کلاهبردار این عتیقه‌ها را با استفاده از فلزی بی‌ارزش ساخته و روی آنها را با آب طلا پوشانده بود تا با فروش آنها به سودی میلیونی دست پیدا کند اما در اجرای نقشه‌اش ناکام ماند.

جادوی 7 مجسمه

ساختن اشیای تقلبی، آن هم درست مثل نمونه‌های واقعی آن، گرچه کاری سخت و مشکل به‌نظر می‌رسد اما دشوارتر از آن زمانی است که کلاهبرداران باید کاری کنند که این اشیا کاملا قدیمی و زیرخاکی به‌نظر برسند. برای این کار، کلاهبرداران شگردهای مختلفی دارند. برخی از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند و برخی با ترکیب چند ماده طبیعی به معجونی دست پیدا می‌کنند که حتی ممکن است کارشناسان سازمان میراث فرهنگی را هم گمراه کند. یکی از این باندهای کلاهبرداری، با استفاده از خاکی مخصوص قصد داشت 7 مجسمه فلزی کوچک را با عنوان 7 مجسمه جادویی به فروش برساند که قبل از فروش محموله، توسط پلیس دستگیر شد.

اعضای این باند همگی اهل یکی از شهرهای جنوبی کشور بودند که با شناسایی خریداران عتیقه در تهران، مجسمه‌های قلابی را به پایتخت منتقل می‌کردند و با این ادعا که آنها را در حفاری بیابان‌های جنوب کشور به دست آورده‌اند، به قیمت هنگفتی به فروش می‌رساندند. آنها در آخرین معامله‌شان قصد داشتند 7مجسمه را به قیمت 500میلیون تومان به فروش برسانند اما پلیس که از طریق شکایت مالباخته‌ها در جریان فعالیت این باند قرار گرفته بود، محل انجام این معامله در جنوب پایتخت را شناسایی کرد و تیم‌های عملیاتی راهی آنجا شدند. ماموران با دیدن 3مرد که لباس‌ محلی به تن داشتند و بسته مرموزی را با خود حمل می‌کردند، آنها را دستگیر کردند. با کشف 7 آدمک طلایی بسیار قدیمی که به طرز ماهرانه‌ای در بسته‌ای مرموز جاسازی شده بودند، مردان جوان به اداره پلیس انتقال یافتند و اشیای کشف‌شده نیز در اختیار کارشناسان سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت. وقتی تیم کارشناسی اعلام کرد که تمامی مجسمه‌های کشف شده تقلبی هستند و متهمان سعی داشته‌اند با پاشیدن خاکی مخصوصی روی آنها وانمود کنند که این اشیا از قدمت زیادی برخوردارند، بازجویی‌ از متهمان آغاز شد و آنها به فروش عتیقه‌های قلابی اعتراف کردند.

یکی از متهمان گفت: مدتی قبل یکی از دوستانم تعدادی مجسمه طلای قدیمی نزد من آورد و مدعی شد این مجسمه‌ها به 7برادر و خواهر معروف هستند که قدرتی جادویی دارند. در زمان کوتاهی که این مجسمه‌ها نزد من بود چند قطعه عکس از آنها تهیه کردم و پس از آن با همکاری 2نفر دیگر از دوستانم کار جعل این عتیقه‌ها را آغاز کردیم. ما ابتدا با استفاده از آلیاژ طلا و آلیاژ برنج مجسمه‌ها را قالب‌گیری کرده و سپس برای آنکه آنها را قدیمی جلوه دهیم با ترکیب مواد مختلف اقدام به ساخت خاک مخصوصی کردیم. سپس این خاک‌ را با چسب مخصوصی روی مجسمه‌ها چسباندیم و درحالی‌که وانمود می‌کردیم آنها را در حفاری بیابان‌های جنوب به دست آورده‌ایم، با قیمت هنگفتی به خریداران عتیقه می‌فروختیم. ما پس از شناسایی طعمه‌هایمان مدعی می‌شدیم که مجسمه‌ها دارای سحر و جادو هستند و از میراث کهن باستانی به‌شمار می‌روند. با این روش مجسمه‌های قلابی را به چند نفر فروختیم و پول زیادی به جیب زدیم تا اینکه در آخرین معامله دستگیر شدیم. با اعتراف متهمان و شکایت مالباختگان، آنها راهی زندان شدند و این پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

داستان‌های دروغین

فروشندگان عتیقه‌های قلابی برای اینکه به مشتریانشان ثابت کنند عتیقه آنها اصل و بی‌نظیر است، گاهی وقت‌ها دست به داستان‌پردازی‌های خیالی می‌زنند. آنها داستان‌هایی درباره عتیقه‌ها به زبان می‌آورند که شاید هیچ وقت در افسانه‌های قدیمی هم با آن روبه‌رو نشده باشید. مانند مردی که ادعا می‌کرد برای لمس کردن صورتکی قدیمی باید از دستکشی مخصوص استفاده کرد. ماجرای دستگیری این مرد به 2سال قبل برمی‌گردد؛ وقتی ماموران باخبر شدند که یک قاچاقچی عتیقه قرار است تعدادی شیء تاریخی را به مبلغ 400میلیون تومان در یکی از خیابان‌های غرب تهران به مشتری‌اش بفروشد. محل قرار شناسایی شد و ماموران آنجا را زیرنظر گرفتند. آنها متوجه خودروی پژویی شدند که وارد این خیابان شد و درست در محلی که قرار بود معامله میلیونی صورت بگیرد، توقف کرد. داخل خودرو مرد میانسالی نشسته بود که لباس شیکی به تن داشت و درحالی‌که وانمود می‌کرد مشغول خواندن روزنامه است، محل را زیرنظر گرفته بود. ماموران حتم داشتند که این مرد همان فروشنده محموله عتیقه است و او را دستگیر کردند. گرچه متهم مدعی بود که منتظر دوستش است و اشتباهی دستگیر شده اما در بازرسی خودروی او چند جعبه شکلات کشف شد که داخل هرکدام از این جعبه‌ها، اشیای قدیمی جاسازی شده بود.

مرد میانسال دستگیر و مدعی شد که تمامی اشیای عتیقه اصل هستند و وی 4 سال قبل آنها را از یکی از دوستانش گرفته و در تمام این مدت به‌دنبال مشتری مناسبی برای فروش آنها می‌گشته است اما در بررسی کارشناسان سازمان میراث فرهنگی مشخص شد که تمامی این اشیا قلابی هستند. فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی کشور می‌گوید: بین اشیای قلابی کشف شده از متهم، صورتکی کشف شد که در کنار آن یک دستکش هم به چشم می‌خورد. مرد کلاهبردار به مشتری‌اش گفته بود که این صورتک متعلق به دوره هخامنشیان است و برای آنکه مشتری خود را فریب دهد، دستکشی به همراه داشت و مدعی بود این دستکش مخصوص باعث می‌شود هنگام جابه‌جا کردن صورتک به او آسیبی نرسد و طلسم نشود. او با این دروغ توانسته بود مشتری‌اش را پای معامله بکشاند اما قبل از فروش اشیای قلابی دستگیر شد.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

برای دریافت این برنامه لطفا ابتدا ایران اپس را روی گوشی اندرویدی خود نصب نمایید.

سازنده : گروه نرم افزاری سایبر سافت

دسته : سرگرمی

قیمت :
2000 تومان
چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

نسخه : 1.0

حجم : 5.57 MB

دانلود : 1,000+

اندروید مورد نیاز : 2.1.x

شامد :

1-2-689495-63-5-13753

جامع ترین نرم افزار دفینه یابی و عتیقه شناسی
نرم افزار دفینه یابی و عتیقه شناسی یک نرم افزار جامع و کامل برای عتیقه شناسی، یافتن گنج های پنهان در خاک، تپه، غار و …، لیست کاملی از تجهیزات برای دفینه یابی و روش ساخت بعضی از تجهیزات، محل هایی که ممکنه گنج اونجا پنهان باشه و تله ها و طلسم ها و موکل هایی که از دفینه محافظت میکنن و میتونن خطرناک باشن و کلی مطلب مفید دیگه.
یکی از بخش های جذاب نرم افزار روش ساخت دقیق و کامل شاقول و ردیاب به روشی ساده و قابل استفاده برای همه است. سعی کردیم تصاویر ساخت این تجهیزات واضح باشه تا ابهامی تو ساختش نداشته باشید
سعی کردیم تمامی نمادها و علائم لازم برای دفینه یابی رو با تصاویر واضح در نرم افزار تفسیر و تشریح کنیم و یه مرجع کامل از این نمادها برای شما عزیزان بسازیم.
راستی اگر به الفبا و خطوط باستانی و نسخ قدیمی علاقه دارید یا اگر یه نسخه قدیمی دارید و میخواید رمزگشایش کنید ما این نرم افزار رو به شما پیشنهاد میدیم چون میتونید الفباهای مهم باستانی رو تو این نرم افزار پیدا کنید.
یا حتی ممکنه قصد خرید عتیقه جات داشته باشید، برای شما هم مطالب مفیدی داریم که کلاه سرتون نره 😉 روش های متداول و خاص کلاهبرداری هم تو این نرم افزار هست.
آیا میدونید قانون مالکیت عتیقه در ایران تغییر کرده؟
آیا روش های تشخیص عتیقه جات اصل و تقلبی رو میدونید؟
آیا میدونید چه خطراتی در مسیر دفینه یابی وجود داره و چطور باید در مقابل این خطرات از خودتون محافظت کنید؟
آیا میدونید کدوم قبرها و قبرستانها محل دفینه هستن؟
آیا دعاهای مخصوص پیدا کردن دفینه رو میدونید؟
آیا میدونید برای پیدا کردن دفینه به چه کسانی میشه اعتماد کرد؟
آیا از قوانین قراردادی و قانونی دفینه یابی اطلاع دارید؟
آیا …..
جواب تمام سوالات خودتون رو میتونید تو این نرم افزار پیدا کنید.
*** دوستان عزیز در صورتی که مطلبی در زمینه عتیقه شناسی و دفینه یابی مد نظر شما بود و در نرم افزار پیدا نکردید لطفا در بخش نظرات عنوان بفرمایید تا در اسرع وقت به نرم افزار اضافه کنیم.
************ راستی 5 امتیاز یادتون نره، ممنون ******************
فهرست موضوعی نرم افزار عتیقه شناسی:
• مقدمات دفینه یابی
• علائم و نمادها
• روش های دفینه یابی
• سکه و فلزشناسی
• تجهیزات دفینه یابی
• دعا، طلسم و تله
• قبور در دفینه یابی
• الفبا و خط شناسی
• قوانین دفینه یابی
محتوی کامل نرم افزار عتیقه شناسی:
• مقدمات دفینه یابی
اطلاعات جامع در مورد دفینه
استانهای پر دفینه ایران
روش شیمیایی و مومیایی اجساد
انواع کلاهبرداری و شیوه های رایج
مجسمه های تقلبی و جعلی
امنیت جانی در دفینه یابی
واحدهای اندازه گیری
جهت یابی به کمک ستارگان بادبادکی
جهت یابی به کمک ستارگان دب اکبر، ذات الکرسی و ستاره قطبی
جهت یابی به کمک ستاره قطبی
جهت یابی به کمک خورشید
جهت یابی به کمک ماه
جهت یابی بکمک ستاره هاي اوريون
جهت یابی به کمک خوشه پروین
جهت یابی به کمک ستارگان
جهت یابی به کمک کهکشان راه شیری
روشهاي جهت يابي اضطراري
• علائم و نمادها
کلیات بحث علائم شناسی
تفسیر علائم حفاری
علامت های رایج در دفینه یابی( شامل نماد پل، مار، سنگ نگاره، سنگ و کبوتر، علامت شیر، صلیب شکسته، گراز و پرنده،
دنده و قفسه سینه انسان، نقوش مربع، خورشید، دست ، سنگ قورباغه، چکمه، سنگ آسیاب،
قلب، گود هندسی بر روی سنگ، خشت، سنگ دایره، پیسوز، کوزه، سنگ بیضی و …)
نماد هلال ماه
نماد مرغ و جوجه
نماد مثلث
نماد مربع
نماد صندلی سنگی
نماد جوغن
نماد شیر سنگی
نماد رد پای برهنه
نماد عقاب
نماد شتر
نماد لاک پشت
نماد ماهی
نماد شیر و قوچ سنگی
نماد آبشار
نماد مربع با آبراه
نماد عقرب
نعل اسب و سم اسب
اسب و اسب سوار
نماد کانال
نماد چشم
نماد دست
نماد گوزن
نماد قیچی
نماد گل
حکاکی های گرد، مربع، مستطیل
نماد جوغن در سنگ متحرک
نماد خوک و بچه هایش
نماد دفینه کوزه ایستاده و کوزه برعکس
سنگ محراب
نماد مرغ و جوجه
نماد موش
گنج عقاب-نقشه
نماد اردک
نماد پرنده ، طاووس ، کبوتر ، پلیکان
نماد پیکان یا تیر
سنگ قورباغه
نماد روباه
نماد صلیب شکسته
نماد صلیب در حفاری
نماد سنگ سوراخ شده
نماد شمشیر
نماد تیر و کمان
نماد تیر یا فلش دو تکه
نماد تی انگلیسی
نماد زن
نماد زین اسب
• روش های دفینه یابی
روش یافتن دفینه در گذشته
کدام علائم نشانه دفینه است؟
علائم و نشانه های محل دفینه
تشخیص صحیح علائم در حفاری
روش های یافتن دفینه
استاد کار بلد دفینه
علوم غریبه
دعا برای یافتن محل دفینه
درختان اطراف محل دفینه
آتشکده ها
انواع غارها
اهمیت آب در دفینه یابی
درختان کهنسال
گنج پنهان شده در غار
غار هایی که گاز سمی دارند
تل ها و قلعه های خاکی
• سکه و فلزشناسی
فلز شناسی
سکه شناسی
تشخیص سکه جعلی و اصلی
شناخت سنگهای قیمتی
روش های تشخیص سنگ و کانی
گاز خطرناک طلا
ساروج و روش شکستن آن
کربن 14
سنگ پادزهر
• تجهیزات دفینه یابی
لوازم حفاری
آموزش ساخت شاقول جیوه ای
آموزش ساخت ردیاب جیوه ایی
فلزیاب
دستگاه جستجوگر غار
دستگاه جیو سیکر
علل خطای دستگاههای ردیاب
مدار یک فلزیاب
استفاده از تکنولوژی در دفینه یابی
• دعا، طلسم و تله
مبحث تله ها
طلسم دفینه
موکل درحفاری
دعای خلاصی از سحر و طلسم
طلسم آتش
تله های فیزیکی و مکانیکی
• قبور در دفینه یابی
روش حفاری قبر
نکته خیلی مهم در حفاری قبور
انواع قبرها
معماری و ساختار قبور در عصر اهن
قبور خمرهای
قبور حفرهای ساده
قبور حفرهای با پوشش سنگی
عقاید و آئین تدفین
روش تدفین مردگان در عصر اهن
نشانه جای پا و ارتباط آن با قبر
• الفبا و خط شناسی
نسخه ها و نوشته ها
کتاب خطی اوستا
قلم شجري و خط میخی
الفبای ارمنی
حروف الفباباستانی
خط پهلوی و باحممی
خط برناوی
خط اسماعیلی
• قوانین دفینه یابی
سهم بندی شریکان در گنج ها
نکته های مهم در گنج یابی گروهی


محمد

خیلی خیلی بچه گانس ، لطفا اعتماد مردم به برنامه های ایرانی رو از بین نبرین


mohsen


ممنون.عالیه.


ایلیاحدادنیا

برا من نصب شد و بسیار عالی ممنون


hadi_Salar


عالیه


Iman_Karandish


خوب


فرهاد_فقیر_اینانلو


عالی


SMahmoud_Mousavi_Fard


عالی


مهدی_سین

فقط نظراتی که بندیسه عالیه نمایش داده میشه نطرات مخالف پاک میشه من خودم یه نظر مخالف گذاشتم پاکش کردن


mohamad 1360

تمام این نوشته ها از گوگل گرفته شده و توضیح اجمالی داره، برنامه کاملا ضعیفه،چه در بحث سکه شناسی و چه آثار شناسی و چه خطوط باستانی و …… لطفا برنامه اصلاح اساسی بشه، توضیح گازها کاملا ابتدایی لحاظ شده.


abdi55256

شمایک دانلودسرکاری گذاشتین گفتین که اندروید2به بالاولی دانلودنمیشه


kambiznazari


کامل نیست ارتقا دهید


hasansky


دمتون گرم خیلی جالبه


ebrihm

عالی من عاشق باستان شناسیم


himenkurd

سلام ممنون از برنامتون من یه ماه بیشتر ازین برنامه استفاده میکنم و کاملا به کارم میاد خیلی ممنون


hamed-a

چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

دانلود نمیشه لطفاً بفرستینش به ایمیلم.ممنون


alirashidi265

تمام اون چیزهایی که درباره برنامه گفتن رونداره مضخرفه فقط میخوان پول بگیرند


erfankarimi


عکس هم بذارید بهتره


مسعود حیدری

سلام برنامه خوبی هست ولی لطفا بیشتر روی تصاویر کار کنید ممنون.


rahmanjanbaz

بد بد بد چرا مال من نصب نمیشه


یاسر2255


eat that first


reza4090

سلام وخسته نباشید در مورد غار عمل نمیکنه وباز نمیشه درستش کنید ممنون مبشیم در کل عالی هستش


raminghaeni

سلام چرا نصب نمیشه برنامه دانلود نمیشه


گروه نرم افزاری سایبرسافت

سلام دوستان عزیز، ممنون از خریدتون، خوشحال میشیم که نظرات و پیشنهاداتتون رو به ما در میون بزارید.
دوستی که فرمودن برنامه نصب نمیشه، باید عرض کنم خدمتتون که این مشکل رو باید با مسئولین سایت ایران اپس مطرح کنید، گروه نرم افزاری سایبر سافت تو نصب نرم افزار و پرداختی های شما دخالتی نداره.
با تشکر
گروه نرم افزاری سایبر سافت

گروه نرم افزاری سایبرسافت

دوستان عزیز اگر روی گوشی خاصی نصب نشد لطفا به ما اطلاع بدید، چون روی گوشی هایی که ما امتحان کردیم مشکلی نبوده
با تشکر
گروه نرم افزاری سایبرسافت


فرشاد

با سلام
مبلغ از حسابم کم شده ولی برنامه رو نصب نکرد.


ahmad1702917

دوتا 20000پرداخت کردم واسه عتیقه شناسی دانلود نشد اونو بفرست به ایمیلم

6037991882844933

سلام علامت خرس با دهان بازحدودا سی و پنج سانتی بالای کوه جنسش (اموالش)کجا میتونه باشه؟لطفا راهنماییم کنید

6037991882844933

نشان خرس چی هست؟وسایل(اموالش)کجا میتونه باشه( چند متری )؟ممنون

6037991882844933

لطفا بیشتر از علامت های حیوانات توضیح بدهید مثلا خرس و شتر و… ممنون برنامتون خوبه متشکر


mahdi_jlam

اقا پول کم شد ولی دانلود نشد

1200 تومان

1000 تومان

1500 تومان

اگر میخواهید به هزاران برنامه اندرویدی دسترسی داشته باشید و نهایت لذت استفاده از تلفن هوشمند اندرویدی را تجربه نمایید، ایران اپس بهترین انتخاب برای شماست. از طریق محیط قابل اعتماد ایران اپس در دنیای اپلیکیشن های اندرویدی به گشت و گذار بپردازید و از تجربه استفاده از یک برنامه پرسرعت و کاملا به روز بهره مند شوید.

با تشکر از دانلود شما

بعد از نصب خودکار اپلیکیشن ورزشی مدال و ساخت حساب کاربری در ایران اپس، 10 هزار تومان اعتبار رایگان
دریافت می کنید

آیا مایل به دریافت اعلان‌های ویژه ایران‌اپس هستید؟

سکه های تقلبی عبارت است از ماندن ماده در خاک اکسیدی که ایجاد می شود .

پاتین موجود در سکه واقعی، با موادی مثل لیمو، الکل، اسید، و سرکه می تواند از بین برود .

 

پاتین موجود بر روی سکه تقلبی با دستمال خیس به راحتی پاک می شود، این روش عملی و آسان می باشد .چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

پاتین های یافت شده از روی سکه های واقعی، به رنگ سبز جلبکی و دودی می باشد، در سکه های تقلبی اینطور چیزی نمی باشد .

سکه واقعی در کف دست لیز می خورد، ولی تقلبی به آن می چسبد و یا لیز نمی خورد.

 

 

 

اول اینکه سکه های تقلبی اگر بین وزن و نوعشان ناهماهنگی وجود داشته باشد.

دوم  صدای آلیاژ ( صدای تین ماده )

سوم سکه های تقلبی خطای کم موجود در نوشته ها ( از الفبای دوران باستان نباشد )

چهارم اضافات پرس ( در دوران باستان، در سکه ها اضافات پرس وجود ندارد، اشکال کمی پاک شده می باشند )

پنجم کیفیت ریخته گری ( بین ریخته گری معدن دوران باستان، و ریخته گری امروزه تفاوت وجود دارد،

اگر با ذره بین نگاه شود، روی سکه لکه های سیاهی وجود دارد )

ششم – سکه های تقلبی پاک شدگی های روی حروف. ( کمی پاک شدگی و یا در حدی که بشود با ذره بین خواند )

 

 

هفتم – پوشش های غیر واقعی ( هنگام ساخت قالب های سکه ها با دست جای خراش می ماند،

ولی در پوشش ها این خراش ها وجود ندارد، با ذره بین مشاهده می شود.)

هشتم –  پاتین تقلبی که بعدا رویش ایجاد شده

پاتین عبارت است از در نتیجه ماندن ماده در خاک اکسیدی که ایجاد می شود .

این اکسید شدگی امروزه به صورت تقلبی در حال ساخته شدن می باشد .

با نوک چاقوی فولادی کنترل می شود ،

اگر کنده شود جعلی می باشد ،

اگر کنده نشود و موارد دیگرش نیز درست باشد، جعلی نمی باشد .

 

 

 

نهم –  سکه های تقلبی بی ربط بودن شکل های روی آن با تاریخ ( اشکال روی سکه ها، و نوشته ها، باید یک مجموعه تاریخی را تشکیل داده و به هم مربوط باشند. )

دهم –  تفاوت رنگ آلیاژ

یازدهم – تثبیت

مهم : یک سکه ۲۵۰ ریالی قدیم و یک سکه را در دستتان بگیرید

 

و آنها را همزمان بر روی زمین سفت رها کنید، تفاوت صدا، یعنی صدای تین، تقلبی بودن یا نبودن سکه را مشخص می کند.

 

خرید و فروش فلزیاب و تعمیرات انواع فلزیاب

هیچ وقت به اثار های هنری و یا کتیبه ها یا سنگ نوشته ها یا هر شکل ،

اثری که به دست قدیمیان نوشته یا حجاری یا نجاری شده دست نزنید .چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

و این اثار ارزشمند ملی را تخریب نکنید .

۱ تخریب آثار ملی و فرهنگی تاریخ ایران عزیزمان ،

۲ این را مطمئن باشید که در هیچ جای ایران گنج در اغوش اثر قرار داده نشده است ،

نشانه ها همیشه علامت یکی مانده به نقطه ی اصلی یا چند تا مانده به نقطهی اصلی میباشند ،

هر اثری درونش گنج وجود ندارد ،

مواظب میراث ملی مان باشیم ،

برای مشاوره رایگان در مورد علائم و نشانه ها و خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شرکت زرشناسان در تماس باشید.

پرسش های خود در مورد سکه های تقلبی را در سایت سوالکده میتوانید بپرسید و پیدا کنید.

آدرس کانال تلگرام : @zarshenasan

تلگرام کارشناس : @karshenas8

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب : ۰۹۱۲۴۴۵۵۴۰۰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

فلزیاب گنجیاب طلای قدیمی برای فلزیاب تفکیک دار یا برای فلزیاب فرق طلای قدیمی با فلز جدید وجود ندارد و همان فلزیاب تفکیک دار که می‌تواند یک فلز جدید را تفکیک نماید می‌تواند یک فلز قدیمی ، طلا قدیمی ، گنج ، عتیقه ، دفینه یا خزانه را نیز تفکیک نماید ، یا یک فلزیاب تصویری راداری یا فلزیاب راداری تصویری یا فلزیاب راداری باید بتواند هم فلز جدید و هم فلز قدیمی یا طلای قدیمی را تفکیک نموده و تشخیص دهد یا در اصل فلزیابی که می‌تواند فلز جدید یا طلای جدید را تفکیک نماید حتماً می‌تواند آن فلزیاب ، فلز قدیمی یا طلای قدیمی را نیز تشخیص داده و تفکیک نماید و تفکیک برای یک فلز جدید با فلز قدیمی یکسان است پس اگر یک فروشنده فلزیاب یا طلایاب یا گنج یاب ابراز نمود که آن فلزیاب فقط گنج یاب است و فلز قدیمی یا گنج یا طلا قدیمی را پیدا می‌نماید باور ننمایید زیرا خارج از اصول فیزیک و علوم رادار و الکترونیک و فرکانس و جریان و انرژی می‌باشد و واقعیت ندارد[۱] و این مطالب که فلزیاب گنج یاب است و فقط فلز قدیمی یا طلا قدیمی یا گنج را تشخیص می‌دهد باور پذیر نیست.[۲]

فلزیاب طلا را می‌تواند تفکیک نماید ولی اینکه فلزیاب مواد معدنی و منابع یا فلزات همگن یا هم مکان طلا را در صحنه کار تشخیص داده و تفکیک نماید یا جداسازی دقیق نماید موضوع مهمی میباشد که باید برای کاوش طلا یا تفکیک طلا از دیگر منابع یا فلزات یا فلزات پوسیده در رابطه با نحوه عملکرد فلزیاب در نظر گرفته شود.[۳]

آن گروه که ابراز می‌نمایند که گنج‌یاب را ارائه نموده و سیستم یابنده یا گنج یاب آن‌ها فقط طلا [۴] قدیمی را میگیرد و دستگاه خود را به عنوان گنج یاب به هر شکل شده و با هر روش به خریدار سیستم با عنوان گنج یاب معرفی می‌نمایند در اصل دلایل ضعف دستگاه‌های خود را با این عنوان می‌پوشانند و از نظر اصول علمی مطلبی غیر واقعی است و بیشتر آنهایی که دستگاه خود را به عنوان گنج یاب با توان این‌که فقط طلای قدیمی یا گنج طلا را تشخیص می‌دهد از نوع فلزیاب مغناطیسی ، مگنومتر ، مگنت ، تسلا ، فلزیاب وی ال اف (VLF) ، فلزیاب تی ار (TR) ، فلزیاب ای بی (IB) ، فلزیاب بی اف او (BFO) و فلزیاب پالسی (PI) می‌باشد زیرا توان تفکیک طلا (GOLD) را در عمق زیاد نداشته یا اصلاً مغناطیس سنج هستند و طلا دارای مغناطیس نمی‌باشد که با این دستگاه‌ها یا فلزیاب‌ها بتوان طلای جدید را در عمق تشخیص داده و حال طلای جدید که قابل تشخیص نباشد مسلماً طلا قدیمی نیز توسط این دسته دستگاه‌ها یا فلزیاب‌ها در عمق زیاد یا زمین آلوده قابل تشخیص نمی‌باشد و این موضوع را مطرح می‌نمایند چون در زمان تست فلزیاب خود نمی‌توانند طلا را در عمق تست نمایند زیرا طلای جدید یا طلای قدیم دارای جریان مغناطیس بالا نمی‌باشد که در عمق بر روی این دسته فلزیاب‌ها یا دستگاه‌ها ایجاد تفاوت در خواص مغناطیسی در تغییر فاز یا ولتاژ نماید.[۵]

فلزیاب باید طلای جدید را تفکیک نماید تا بتواند طلا قدیمی را بهتر تشخیص دهد زیرا طلا در طول زمان دچار تغییرات و پوسیدگی نمی‌شود تا شرایط مغناطیسی متفاوت را ایجاد نماید که توسط این دسته فلزیاب‌ها یا دستگاه‌های که با تغییر مغناطیس در فاز عمل می‌نماید در عمق قابل تشخیص باشد.[۶]

چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

فلزیاب راداری یا فلزیاب تصویری راداری که فقط فلز قدیمی ، گنج ، عتیقه ، زیرخاکی و دفینه را تشخیص داده و فلز نو یا طلا جدید را تشخیص نمی‌دهد در اصل فلزیاب نمی‌باشد و خارج از اصول رادار زمینی دستی میباشد و هر نوع فلزیاب ، طلایاب ، گنج یاب ، فلزیاب تصویری ، فلزیاب آنتنی ، فلزیاب لوپی ، فلزیاب کویلی یا فلزیاب لوپی که به عنوان گنج یاب ارائه میگردد و فروشنده آن فلزیاب بیان مینماید که این فلزیاب را بر روی طلا ، نقره ، مس ، روی یا آهن جدید نمی توان تست نمود یا نمی‌تواند فلز جدید یا طلا جدید را بگیرد و فقط فلز قدیمی ، طلای قدیمی ، گنج ، دفینه ، عتیقه یا فلز با عمر زیاد را فقط میگیرد یک امر خارج بحث علمی و فنی است و حقیقت نداشته و نمی‌تواند یک هدف اصلی ، طلا ، گنج ، دفینه یا خزانه را تشخیص دهد زیرا یک فلزیاب راداری ، فلزیاب تصویری آنتنی یا فلزیاب تصویری راداری باید بتواند خواص مغناطیسی یک هدف نو ، فلز جدید ، طلای نو یا طلای جدید را تشخیص داده و تفکیک نماید تا بتواند خواص یک هدف قدیمی ، طلا قدیمی ، گنج ، دفینه یا خزانه را تشخیص دهد و پیشرفته‌ترین پردازشگر تفکیک باید توان تفکیک اهداف جدید ، طلای جدید ، طلا جدید یا فلز جدید را داشته باشد تا بتواند یک هدف قدیمی ، طلا قدیمی ، گنج ، دفینه یا خزانه را تفکیک نماید.[۷]

پیداکردن گنج یا یافتن گنج فلزیاب را می‌تواند با انحراف در تشخیص مرکز هدف یا گنج روبرو نماید و این انحراف در تشخیص مرکز هدف اصلی یا طلا یا گنج می‌تواند عوامل متفاوت داشته باشد که یافتن گنج با فلزیاب یا یافتن گنج با طلایاب یا یافتن گنج با گنج یاب یک امر تخصصی در زمینه باستان‌شناسی میباشد و یافتن گنج با فلزیاب یا طلایاب یا گنج یاب خود یک حرفه با تجربه و مهارت بالا میباشد و برای این است که اکثر دارندگان فلزیاب یا طلایاب یا گنج یاب نمی‌توانند گنج را پیدا نموده و در یافتن گنج با فلزیاب دچار خطا میگردند.[۸]

فلزیاب عمق دقیق گنج طلا را نمی‌تواند مشخص نماید و این مربوط به عمر طلا یا گنج طلا در زیر زمین در مدت زمان زیاد میباشد و تابش طلا به اطراف خود می‌تواند شعاع انرژی و امواج الکترومغناطیس را ایجاد نموده که مقاومت اطراف خود را تغییر داده و این وضعیت در سطح بالا یا اطراف طلا قدیمی یا گنج قدیمی می‌تواند باعث خطای فلزیاب تصویری یا فلزیاب آنتنی یا فلزیاب سنسوری یا هر نوع فلزیاب در تشخیص عمق طلا یا گنج طلا یا نقطه زنی در عمق زیاد به‌خصوص با ابعاد بزرگ گردد [۹]
در رابطه با گنج یا فلز قدیمی در عمق زیاد با هر نوع فلزیاب ساخت هر کجا دنیا که باشد نمی توان عمق دقیق طلا قدیمی یا گنج را مشخص نمود.[۱۰]

فلزیاب صدا زمینه در صورت برخورد با طلا یا فلزات تغییر نوسان صدا را در صدایی یکسره خود داشته که این نوسان صدا درصدا زمینه برای هر نوع فلز یا طلا متفاوت است و برای فلزات یا طلا قدیمی تغییر نوسان صدای بیشتری نسبت به فلزات یا طلا جدید دارد زیرا این تغییر صدا نوسان صدا از تغییر فرکانس طلا یا انواع فلزات می‌باشد و فلزات قدیمی یا طلا قدیمی در اثر قرار گرفتن در یک محدوده در طول زمان دارای انرژی بالاتری در بازتاب فرکانس نسبت به طلا جدید یا فلز جدید را دارا می‌باشد و همین موضوع موجب واکنش نوسان صدا با وضوح بالاتر برای طلا قدیمی یا فلز قدیمی که از مکان اولیه خود جابجا نشده‌است را فلزیاب فرکانسی با عدد (VDI) و ابعاد هدف (IND SIZE) دارا می‌باشد.[۱۱]


GOLDDownloads-icon

آنتیک (antique), سکه های عتیقه, عتیقه جات (اشیای عتیقه), قوانین و مقررات سازمان میراث فرهنگی ایران

4,743

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir مجازات دارندگان و فروشندگان عتیقه تقلبی چیست؟,نگهداری حمل و فروش عتیقه های تقلبی چه جرمی دارد؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . سازمان میراث فرهنگی افرادی را که عتیقه های تقلبی و جعلی را نگهداری حمل و خرید و فروش میکنند را مجازات …

بازدید کننده گرامی سایت دعاگو ، سلام :

اخیرا سایتی جعلی با عنوان دعاگو786 راه اندازی شده که از اسم و دامین و لوگو و مطالب و تمامی موارد سایت ما سوء استفاده میکند. سایت جعلی مذکور هیچگونه ارتباطی از هیچ حیث با سایت ما نداشته و ندارد و ما هیچگونه مسئولیتی در مورد آن نداریم و اقدامات قانونی این کار در دست انجام میباشد.

تماس از  10صبح الی 21

چگونه عتیقه را تشخیص دهیم

09010344165

09903666488

چگونه عتیقه را تشخیص دهیم
چگونه عتیقه را تشخیص دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *