چگونه قالب طراحی کنیم

 
helpkade
چگونه قالب طراحی کنیم
چگونه قالب طراحی کنیم

قالب سایت و وبلاگ به عنوان ویترین صفحه وب محتوای مد نظرمان را در چارچوب مشخص به کاربر نمایش می دهد و در اصل بخش اصلی رابط کاربری (User Interface) به حساب می آید، لذا طراحی قالب سفارشی یکی از اصلی ترین قسمت های فعالیت حرفه ای در وب محسوب می شود، اینکه چگونه قالب اختصاصی برای سایت یا وبلاگمان طراحی کنیم پرسشی است که پاسخ آن را به راحتی نمی توانیم در یک مطلب خلاصه کنیم اما آنچه مهم است اینکه بدانیم از کجا باید شروع کنیم و چه فراز و فرودهایی پیش رو داریم، آیا واقعا نیاز است که منابع مختلف را مطالعه کرده و ساعت ها زمان صرف این کار کنیم یا در عوض از نرم افزارهای قالب ساز آماده استفاده و اصول فنی کار را رها کنیم، در یک پاسخ کوتاه به این سوالات باید گفت که در واقع هیچ کدام از این روش ها به تنهایی چاره کار نیست، در ادامه خواهیم دید که بهترین روش یادگیری موارد فنی در حد رفع نیاز و در عین حال استفاده از ابزارهای جانبی طراحی و کدنویسی است.


چگونه قالب وردپرس طراحی کنیم؟

طراحی قالب وردپرس نیازمند تسلط به HTML، CSS و در حد متوسط به بالا PHP میباشد و اگر به دنبال آموزش و یادگیری طراحی قالب برای وردپرس هستید در انتهای این مطلب کتاب و راهنمای آنلاین کامل طراحی قالب برای وردپرس معرفی خواهد شد. این کتاب و راهنما در وب سایت رسمی وردپرس موجود میباشد و مرحله به مرحله طراحی و کدنویسی قالب برای وردپرس را آموزش میدهد.

مطالعه و یادگیری طراحی قالب وردپرس با این راهنما، نیازمند تسلط متوسط به بالا به زبان انگلیسی میباشد و البته به صورت کلی یادگیری حرفه ای طراحی و برنامه نویسی نیازمند یادگیری زبان انگلیسی است چرا که اکثر محتوا و آموزش ها به زبان انگلیسی میباشند.

لازم به ذکر است که راهنمای فوق، راهنمای رسمی و کامل طراحی قالب وردپرس میباشد که با مطالعه کامل این کتاب آنلاین تقریبا نیازی به دیگر آموزش ها و مطالب برای یادگیری کدنویسی قالب وردپرس نخواهد بود اما توصیه میشود سورس کد قالب های رایگان وردپرس را برای درک و یادگیری بهتر به صورت روزانه مورد مطالعه قرار دهید.

چگونه قالب طراحی کنیم

همچنین برای تکمیل پاراگراف بالا این نکته هم قابل توجه است که جدای از آموزش های متنی، آموزش های ویدئویی و تصویری بسیاری هم از شرکت هایی مانند Lynda، TutsPlus و TreeHouse برای یادگیری طراحی قالب برای وردپرس موجود میباشد.

زمان مورد نیاز برای یادگیری طراحی و کدنویسی قالب وردپرس در صورت تسلط خوب به PHP و زبان انگلیسی، و البته مطالعه و مداومت روزانه حدود یک ماه میباشد.

 

برای ورود و مطالعه راهنمای طراحی قالب برای وردپرس اینجا کلیک کنید.

تمام حقوق برای کاسپریا محفوظ است

فروشگاه – تخفیف ویژه به مدت محدود

نویسنده: هدایت عباسی

چگونه قالب سایت طراحی کنیم؟ در این بخش از آموزش طراحی سایت قصد داریم در مورد طراحی قالب سایت صحبت کنیم. در این بخش با مفهوم html ,css ,html5 , css3 ,jquery , bootstrap و غیره آشنا می شوید.

این آموزش متعلق به تاپ سایت 98 میباشد.

طراحی قالب سایت را می توانید به چندین روش مختلف انجام دهید.

چگونه قالب طراحی کنیم

برای طراحی قالب سایت بایستی ابتدا html , css , html 5 , css 3  را بیاموزید.

با استفاده از html ,css می توان هر قالبی را طراحی کرد.

امروزه طراحی قالب سایت باید ریسپانسیو یا واکنشگرا باشد.

ریسپانسیو یعنی چه ؟

ریسپانسیو یعنی قالب با هر دستگاه و هر سایز به شکل مناسب و جالب نشان داده شود و عرض صفحه نباید اسکرول بخورد.

کاربر نباید در موبایل مجبور شود قالب سایت را به سمت چپ یا راست جابجا کند.

کاربر باید قالب را در موبایل و تبلت فقط به طرف بالا و پایین جابجا کند.

برای فهم بهتر سایت ما را با موبایل تماشا نمایید. قالب تاپ سایت 98 واکنشگرا یا ریسپانسیو است.

قالب سایت وردپرسی نیز ابتدا با html , css طراحی می کنیم و سپس آن را با کدهای مخصوص وردپرس ، تبدیل می کنیم.

معمولا برای وردپرس بیشتر از قالب های آماده استفاده می کنند.

استفاده از جی کوئری در قالب سایت ، باعث زیبایی سایت خواهد شد.

با کدهای جی کوئری می توانیم افکت های زیبایی را روی قالب ایجاد کنیم.

در بسیاری از قالب ها از جی کوئری استفاده میشود.

مثلا یک منو را در نظر بگیرید کاربر وقتی روی آن کلیک می شود ساده باز و بسته میشود. اما اگر بخواهیم منو با افکت زیبا یا به آرامی باز و بسته شود می توانیم از جی کوئری استفاده کنیم.

فریمورک بوت استرپ ، یکی از بهترین فریمورک ها برای طراحی قالب سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا میباشد.

فریمورک بوت استرپ دارای کلاس های مختلفی میباشد که طراحی را بسیار استاندارد و سریع می کند.

بجای اینکه ما ساعت ها وقت بگذاریم و کلاس های مختلف را طراحی کنیم می توانیم از کلاس های آماده بوت استرپ استفاده کنیم و قالب را خیلی سریع طراحی کنیم.

امروزه بسیاری از قالب سایت های دنیا با بوت استرپ طراحی شده است.

البته فریمورک های دیگری نیز وجود دارد.

مراحل طراحی قالب سایت به این صورت است که ابتدا با html ساختار قالب را مشخص میکنیم و سپس با css آن را زیبا می کنیم.

مثلا یک جدول را با تگ table در html ایجاد می کنیم . جدول بسیار ساده بوده و هیچ زیبایی ندارد.

اگر بخواهیم پس زمینه همین جدول را قرمز کنیم یا کادر دور آن را تغییر اندازه یا تغییر رنگ دهیم از css استفاده میکنیم.

در بخش آموزش html و آموزش css می توانید نحوه طراحی قالب ، منو و غیره را بیاموزید.

برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری شوید ورود پس از ورود ، صفحه را رفرش نمایید.

سوالات خود را فقط از طریق کامنت مطرح فرمایید پاسخ داده می شود. سوالات خود را در زیر مباحث مرتبط مطرح فرمایید. متخصصین نیز در پاسخ گویی فعال باشند.

تاپ سایت 98 دارای بخش های مختلفی خواهد بود. آموزش های متنی و ویدئویی رایگان بخش اول آن می باشد. بزودی شاهد موارد جذاب دیگر خواهید بود.

دوره جامع آموزش طراحی سایت و سئو، با تخفیف!

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم؟ این سوالی است که خیلی ها نیازمند یک جواب کامل برای آن هستند. در این مقاله سعی می کنم که به شما دوستان بگویم که چطور طراحی سایت را شروع کنید و چگونه به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید. این مقاله شروع طراحی وب سایت، راهی که خودم رفته ام را به شما می گویم و تجربه های شخصی ام را با شما به اشتراک می گذارم. خیلی ها می پرسند که برای طراحی سایت از کجا شروع کنم و این مقاله دقیقا جواب این سوال است. این مقاله به صورت قدم به قدم به شما راهنمایی می کند که چگونه طراحی سایت انجام دهید اما شما در هر کدام از این قدم ها می توانید تخصصی تر عمل کنید و اصلا شاید نیاز نباشد سایر قدم ها را طی کنید. مثلا اگر میخواهید یک طراح سایت وردپرسی شوید، کافیست تا آنجا که گفته ایم چگونه وردپرس را یاد بگیرید پیش بروید. یا اگر بخواهید کمی حرفه ای تر در زمینه وردپرس فعالیت کنید، کافیست تا آنجا که گفته ایم طراحی قالب و افزونه نویسی وردپرس را یاد بگیرید پیش بروید. خلاصه این که دلیلی ندارد که تمام این مراحل را پیش بروید تا تبدیل به یک طراح سایت شوید و با یک حدی تخصص می توانید کار حرفه ای را شروع کنید.

در هر کاری افراد باید از قدم های اول کار شروع کنند و کم کم با به دست آوردن مهارت های بیشتر، قدم های بزرگ تری بردارند. در زمینه یادگیری طراحی سایت نیز چنین است. شما نیازمند داشتن یک نقشه راه هستید که قدم به قدم این مراحل را طی کنید تا تبدیل به یک طراح سایت حرفه ای شوید.

درست است که مجموعه فصل وردپرس در حال حاضر در زمینه وردپرس فعالیت می کند اما در این مقاله نمی خواهیم صرفا به یادگیری وردپرس اشاره کنیم. بلکه شما را به سمت کدنویسی و طراحی سایت های بسیار حرفه ای هدایت می کنیم. البته باز هم می گویم که اگر بخواهید تا انتهای این مسیر را بروید!

فهرست عناوین مقاله

چگونه قالب طراحی کنیم

بله اولین قدم این است که با دنیای وب آشنا باشید. این آشنایی صرفا این نیست که بتوانید سرچ کنید یا دانلود کنید! منظور این است که کمی کار با سایت ها و ابزار های مختلف را آشنا باشید.

به عنوان مثال داشتن وبلاگ و مدیریت آن ذهنیت شما را بسیار به طراحی سایت نزدیک می کند. شما در وبلاگ می توانید دسته بندی ایجاد کنید، مطلب بنویسید. مطلب خود را به یک دسته بندی اختصاص دهید. قالب وبلاگ را تعیین کنید و … . اگر هم تا کنون وبلاگ نداشته اید، قطعا در شبکه های اجتماعی فعالیت کرده اید و مطالبی را در این شبکه ها منتشر کرده اید. این مثال نیز یک نوع کار کردن با ابزار های دنیای وب می تواند باشد.

بنده نیز شروع فعالیتم وبلاگ بود. حدود سال 88 بود که وبلاگی شخصی راه اندازی کردم. بعد از آن به دلیل رشته و علاقه ام، یک وبلاگ در زمینه اخبار و مقالات فناوری اطلاعات راه اندازی کردم. برای این که کمی ظاهر وبلاگ را به سایت مشابه کنم، یک دامین اختصاصی برای وبلاگ خریداری کردم و آن را به وبلاگ متصل کردم تا دیگر وبلاگ من به صورت ساب دامین نباشد و کمی به وب سایت نزدیک شود. داستان شروع فعالیت من در وب طولانی است که بعدا در سایت شخصی خود درج خواهم کرد.

پس اولین قدم این است که کمی ذهنیت دنیای وب را داشته باشید. البته که شما این ذهنیت را قطعا دارید پس نگرانی بابت این موضوع به هیچ وجه وجود ندارد.

اول برای دوستانی که نمی دانند وردپرس چیست، باید کمی توضیح دهم. وردپرس یک نوع سیستم مدیریت محتوا است. حال سیستم مدیریت محتوا چیست؟! اگر بخواهم کمی ساده تر بگویم، وردپرس یک سایت ساز است. یعنی امکاناتی که یک سایت باید داشته باشد را در اختیار شما قرار می دهد.

این امکانات یعنی امکان ارسال مطلب، ساخت دسته بندی مطالب، آپلود فایل، مدیریت کاربران و … . تمام کد های این امکانات را وردپرس برای شما نوشته است و کاملا آماده می توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید.

همچنین قالب های بسیار زیادی نیز برای وردپرس وجود دارد که به راحتی با چند کلیک می توانید ظاهر زیبا و حرفه ای برای سایت خود انتخاب کنید. اما تا اینجای کار وردپرس تفاوتی با وبلاگ نداشت! پس چرا وردپرس؟

به نظر من بزرگترین مزیت وردپرس، وجود افزونه های فراوان برای آن است. شما می توانید این افزونه ها را اصطلاحا روی سایت خود نصب کنید. این افزونه های باعث می شوند که امکانات جدید به سایت خود اضافه کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید در سایت خود پرداخت آنلاین داشته باشید، کافیست افزونه مربوط به این کار را نصب کنید. یا اگر بخواهید یک فروشگاه اینترنتی در سایت خود داشته باشید، کافیست افزونه این کار را نصب کنید. به راحتی با چند کلیک امکانات بسیار حرفه ای می توانید به سایت اضافه کنید.

این افزونه ها نیز توسط دیگران نوشته شده اند و منتظر هستند که شما آن ها را در سایت خود نصب کنید. البته زمانی که کدنویسی یاد بگیرید، می توانید افزونه های دلخواه، با امکانات دلخواه را برای سایت خود بسازید.

نکته مهمی که باید به شما بگویم این است که در همین قدم اول، شما مهارت طراحی انواع سایت ها را به دست می آورید و می توانید از این طریق درآمد زایی خوبی داشته باشید. با وردپرس می توانید انواع سایت های فروشگاهی، خبری، شرکتی، شخصی، آموزشی و … طراحی کنید. معمولا هزینه طراحی سایت با وردپرس از حدود 2 میلیون تومان شروع می شود و بر اساس امکانات مشتری به مبالغ بسیار بالاتری می تواند برسد.

پس قدم اول این است که وردپرس را یاد بگیرید. خوشبختانه ما دوره آموزش وردپرس را تولید کرده ایم که این دوره تمام نیاز های شما را در زمینه وردپرس، یعنی قدم اول رفع می کند. برای تهیه دوره می توانید به صفحه دوره آموزش وردپرس مراجعه کنید و در دوره شرکت کنید تا قدم اول را قدرتمند بردارید.

قالب های سایت، حداقل از کد های HTML، CSS تشکیل شده اند. یادگیری این کد ها تقریبا ساده است. پس اگر کمی تحقیق کنید یا در دوره های مربوطه شرکت کنید، این کدنویسی را یاد می گیرید. اما برای این که حرفه ای شوید، باید کمی با آن ها سر و کله بزنید! این سر و کله زدن بهتر است سفارشی سازی قالب های آماده باشد. یعنی کد های قالب های دیگران را دست کاری کنید و بنابر سلیقه خود، قالب متفاوت تر ایجاد کنید.

بنده سفارشی سازی قالب را از همان زمانی که وبلاگ نویس بودم شروع کردم و قالب های وبلاگ های مختلف را بر اساس سلیقه خودم یا مشتریانم تغییر می دادم. شما نیز می توانید با کمی یادگیری CSS، قالب ها را دست کاری کنید.

در قدم دوم به شما گفتم که سفارشی سازی قالب ها را انجام دهید. حال به شما می گویم که یک قالب اختصاصی برای خود طراحی کنید! به دلیل این که در هنگام سفارشی سازی شما با انواع کد های مختلف قالب آشنا شده اید، پس حالا تجربه کافی را در این زمینه پیدا کرده اید.

شما اگر با HTML، CSS، Bootsrape، Jquery آشنا باشید، می توانید قالب اختصاصی خود را خلق کنید. این قالب ها می تواند برای وردپرس، وبلاگ یا هر نوع سایت دیگری استفاده شود. یعنی این زبان هایی که اشاره کردم، در تمام انواع سایت ها استفاده می شود. چه سایت گوگل باشد دیجی کالا.

در قدم اول به شما گفتم که با یادگیری وردپرس، می توانید درآمد زایی میلیونی داشته باشید. در این قدم سوم نیز باید بگویم با یادگیری مهارت طراحی قالب، شما می توانید درآمد زایی بالاتری نیز داشته باشید. افراد یا شرکت های فراوانی هستند که نیازمند یک قالب اختصاصی بر اساس نیاز خود هستند. شما می توانید این کار را برای آن ها انجام دهید و برای هر پروژه چندین میلیون تومان دریافت کنید.

PHP زبان برنامه نویسی تحت وب است. خود وردپرس که در مورد آن صحبت کردیم، با زبان PHP نوشته شده است. یعنی اگر شما این زبان را یاد بگیرید، می توانید خودتان یک وردپرس خلق کنید!

زبان های برنامه نویسی دیگری مانند ASP وجود دارند اما همانطور که من در ابتدای این مقاله اشاره کردم، راهی که بنده رفته ام را به شما می گویم، اما شما می توانید زبان های برنامه نویسی دیگری را نیز انتخاب کنید. البته طبق تجربه خودم، PHP نسب به ASP زبان منعطف تری است.

شما وردپرس را یاد گرفته اید، طراحی قالب را نیز یاد گرفته اید. در قدم چهارم نیز زبان برنامه نویسی PHP را یاد گرفته اید. پس می توانید تمام این ها را با هم ترکیب کنید و افزونه برای وردپرس بسازید.

برای این کار باید با مستندات وردپرس آشنا باشید. تمام این مستندات نیز در سایت وردپرس قرار دارد. از این طریق می توانید امکانات مختلف برای وردپرس اضافه کنید. ممکن است مشتری داشته باشید که یک امکان خاص برای سایت خود بخواهد که افزونه آماده آن وجود ندارد. پس می توانید شما سفارش پروژه افزونه نویسی را نیز بگیرید. حتی می توانید افزونه های بنویسید و آن را در مارکت های مختلف برای فروش قرار دهید. به این صورت می توانید درآمد زایی نسبتا خوبی داشته باشید.

اگر بتوانید پا در مارکت های بین المللی بگذارید، درآمد دلاری خواهید داشت که برای ما ایرانی ها، در آمد دلاری بسیار شیرین و سودآور است.

اگر بخواهید در زمینه برنامه نویسی PHP پیشرفته تر شوید، باید برنامه نویسی تحت MVC را یاد بگیرید. برنامه نویسی با معماری MVC مزیت های مختلفی دارد. یکی از این مزیت ها این است که باعث می شود امنیت سایت بسیار افزایش پیدا کند. اگر MVC را یاد بگیرید، سطح برنامه نویسی وب شما بسیار بالا خواهد رفت.

البته اگر سراغ ASP رفته اید نیز این معماری MVC در ASP نیز وجود دارد.

امروزه برای زبان های مختلف، فریم ورک های مختلفی ساخته شده اند. این فرم ورک ها کار برنامه نویسی را آسان کرده اند. علاوه بر آسان کردن کار، باعث بالا رفتن سطح برنامه نویسی نیز شده اند.

در معماری MVC گفتم که امنیت را بهبود می دهد. حال کار کردن با فریم ورکی مانند لاراول نیز سطح امنیت را بالا تر خواهد برد. بسیاری از شرکت ها نیز برای جذب برنامه نویس PHP اعلام می کنند که باید با فرم ورک لاراول آشنا باشند. پس دیگر خودتان باید آگاه باشید که چقدر آشنا بودن به این نوع فریم ورک ها لازم است.

در این مقاله سعی شده که نقشه راهی برای کسانی که می خواهند طراحی سایت را شروع کنند و به سطح حرفه ای برسند، ترسیم کنم.

البته لازم نیست که شما تا قدم هفتم را پیش بروید. ممکن است با یادگیری وردپرس به درآمد زایی خوبی برسید و در همان زمینه پیشرفت بیشتری کنید. یا به عنوان مثال در زمینه طراحی قالب علاقه بیشتری داشته باشید و بتوانید خودی نشان دهید. یا حتی اصلا طراحی قالب را دوست نداشته باشید و مستقیم سراغ زبان های برنامه نویسی مانند PHP بروید. پس محدودیت در راه شما وجود ندارد.

چگونه قالب طراحی کنیم

در ابتدای مقاله نیز گفتم که این مسیری بود که بنده، مسعود جواهری، طی کرده ام و سعی کردم تجریباتی که در این راه داشته ام را با شما به اشتراک بگذارم تا شما دوستان عزیز بدانید که تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای را باید از کجا شروع کرد و چه راهی را طی کرد.

امیدوارم که تک تک شما عزیزان در زندگی و کار موفق باشید و پیشرفت خوبی داشته باشید. لطفا موفقیت های خود را نیز در این زمینه، با من به اشتراک بگذارید.

در پایان از شما می خواهم که تجربه های خود را در زمینه طراح سایت شدن، در قسمت نظرات همین مقاله با من و دوستان به اشتراک بگذارید.

لیسانس نرم افزار و دیپلم زبان انگلیسی دارم و بیش از 8 سال است که در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنم. هم اکنون مدیریت تیم طراحی سایت ورتکس را بر عهده دارم و همچنین در زمینه آموزش طراحی سایت، سایت فصل وردپرس را راه اندازی کردم. در زمینه بازاریابی اینترنتی نیز مشغول مطالعه هستم.

ممنون جناب جواهری عزیز که تجربتون رو به اشتراک میذارید. من با آموزش وردپرس شما شروع کردم و دارم ادامه میدم. دم شما گرم

خواهش میکنم حسین عزیز نظر لطفتونه امیدوارم به جاهای خیلی خوبی برسید و از موفقیت هاتون بشنوم موفق باشید

بعد از پاسخ به نظر من را خبر کن! حتی بدون نظر دادن هم می توانید تنظیم کنید تا از نظرات این پست مطلع شوید!

وب سایت فصل وردپرس فعالیت خود را از بهمن سال 1396 آغاز کرد. در همان ابتدا سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس بود تا علاوه بر خدمت دهی به فارسی زبانان عزیز، بتوانیم در سطح بین المللی نیز فعالیت کنیم. هدف از ایجاد این سایت این است که هر شخصی که بخواهد طراحی سایت را، مخصوصا با وردپرس یاد بگیرد، تمام نیاز های او در فصل وردپرس رفع شود.

نسخه انگلیسی سایت به طور موقت غیرفعال است.

دوره جامع آموزش طراحی سایت و سئو، با تخفیف!

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم؟ این سوالی است که خیلی ها نیازمند یک جواب کامل برای آن هستند. در این مقاله سعی می کنم که به شما دوستان بگویم که چطور طراحی سایت را شروع کنید و چگونه به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید. این مقاله شروع طراحی وب سایت، راهی که خودم رفته ام را به شما می گویم و تجربه های شخصی ام را با شما به اشتراک می گذارم. خیلی ها می پرسند که برای طراحی سایت از کجا شروع کنم و این مقاله دقیقا جواب این سوال است. این مقاله به صورت قدم به قدم به شما راهنمایی می کند که چگونه طراحی سایت انجام دهید اما شما در هر کدام از این قدم ها می توانید تخصصی تر عمل کنید و اصلا شاید نیاز نباشد سایر قدم ها را طی کنید. مثلا اگر میخواهید یک طراح سایت وردپرسی شوید، کافیست تا آنجا که گفته ایم چگونه وردپرس را یاد بگیرید پیش بروید. یا اگر بخواهید کمی حرفه ای تر در زمینه وردپرس فعالیت کنید، کافیست تا آنجا که گفته ایم طراحی قالب و افزونه نویسی وردپرس را یاد بگیرید پیش بروید. خلاصه این که دلیلی ندارد که تمام این مراحل را پیش بروید تا تبدیل به یک طراح سایت شوید و با یک حدی تخصص می توانید کار حرفه ای را شروع کنید.

در هر کاری افراد باید از قدم های اول کار شروع کنند و کم کم با به دست آوردن مهارت های بیشتر، قدم های بزرگ تری بردارند. در زمینه یادگیری طراحی سایت نیز چنین است. شما نیازمند داشتن یک نقشه راه هستید که قدم به قدم این مراحل را طی کنید تا تبدیل به یک طراح سایت حرفه ای شوید.

درست است که مجموعه فصل وردپرس در حال حاضر در زمینه وردپرس فعالیت می کند اما در این مقاله نمی خواهیم صرفا به یادگیری وردپرس اشاره کنیم. بلکه شما را به سمت کدنویسی و طراحی سایت های بسیار حرفه ای هدایت می کنیم. البته باز هم می گویم که اگر بخواهید تا انتهای این مسیر را بروید!

فهرست عناوین مقاله

چگونه قالب طراحی کنیم

بله اولین قدم این است که با دنیای وب آشنا باشید. این آشنایی صرفا این نیست که بتوانید سرچ کنید یا دانلود کنید! منظور این است که کمی کار با سایت ها و ابزار های مختلف را آشنا باشید.

به عنوان مثال داشتن وبلاگ و مدیریت آن ذهنیت شما را بسیار به طراحی سایت نزدیک می کند. شما در وبلاگ می توانید دسته بندی ایجاد کنید، مطلب بنویسید. مطلب خود را به یک دسته بندی اختصاص دهید. قالب وبلاگ را تعیین کنید و … . اگر هم تا کنون وبلاگ نداشته اید، قطعا در شبکه های اجتماعی فعالیت کرده اید و مطالبی را در این شبکه ها منتشر کرده اید. این مثال نیز یک نوع کار کردن با ابزار های دنیای وب می تواند باشد.

بنده نیز شروع فعالیتم وبلاگ بود. حدود سال 88 بود که وبلاگی شخصی راه اندازی کردم. بعد از آن به دلیل رشته و علاقه ام، یک وبلاگ در زمینه اخبار و مقالات فناوری اطلاعات راه اندازی کردم. برای این که کمی ظاهر وبلاگ را به سایت مشابه کنم، یک دامین اختصاصی برای وبلاگ خریداری کردم و آن را به وبلاگ متصل کردم تا دیگر وبلاگ من به صورت ساب دامین نباشد و کمی به وب سایت نزدیک شود. داستان شروع فعالیت من در وب طولانی است که بعدا در سایت شخصی خود درج خواهم کرد.

پس اولین قدم این است که کمی ذهنیت دنیای وب را داشته باشید. البته که شما این ذهنیت را قطعا دارید پس نگرانی بابت این موضوع به هیچ وجه وجود ندارد.

اول برای دوستانی که نمی دانند وردپرس چیست، باید کمی توضیح دهم. وردپرس یک نوع سیستم مدیریت محتوا است. حال سیستم مدیریت محتوا چیست؟! اگر بخواهم کمی ساده تر بگویم، وردپرس یک سایت ساز است. یعنی امکاناتی که یک سایت باید داشته باشد را در اختیار شما قرار می دهد.

این امکانات یعنی امکان ارسال مطلب، ساخت دسته بندی مطالب، آپلود فایل، مدیریت کاربران و … . تمام کد های این امکانات را وردپرس برای شما نوشته است و کاملا آماده می توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید.

همچنین قالب های بسیار زیادی نیز برای وردپرس وجود دارد که به راحتی با چند کلیک می توانید ظاهر زیبا و حرفه ای برای سایت خود انتخاب کنید. اما تا اینجای کار وردپرس تفاوتی با وبلاگ نداشت! پس چرا وردپرس؟

به نظر من بزرگترین مزیت وردپرس، وجود افزونه های فراوان برای آن است. شما می توانید این افزونه ها را اصطلاحا روی سایت خود نصب کنید. این افزونه های باعث می شوند که امکانات جدید به سایت خود اضافه کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید در سایت خود پرداخت آنلاین داشته باشید، کافیست افزونه مربوط به این کار را نصب کنید. یا اگر بخواهید یک فروشگاه اینترنتی در سایت خود داشته باشید، کافیست افزونه این کار را نصب کنید. به راحتی با چند کلیک امکانات بسیار حرفه ای می توانید به سایت اضافه کنید.

این افزونه ها نیز توسط دیگران نوشته شده اند و منتظر هستند که شما آن ها را در سایت خود نصب کنید. البته زمانی که کدنویسی یاد بگیرید، می توانید افزونه های دلخواه، با امکانات دلخواه را برای سایت خود بسازید.

نکته مهمی که باید به شما بگویم این است که در همین قدم اول، شما مهارت طراحی انواع سایت ها را به دست می آورید و می توانید از این طریق درآمد زایی خوبی داشته باشید. با وردپرس می توانید انواع سایت های فروشگاهی، خبری، شرکتی، شخصی، آموزشی و … طراحی کنید. معمولا هزینه طراحی سایت با وردپرس از حدود 2 میلیون تومان شروع می شود و بر اساس امکانات مشتری به مبالغ بسیار بالاتری می تواند برسد.

پس قدم اول این است که وردپرس را یاد بگیرید. خوشبختانه ما دوره آموزش وردپرس را تولید کرده ایم که این دوره تمام نیاز های شما را در زمینه وردپرس، یعنی قدم اول رفع می کند. برای تهیه دوره می توانید به صفحه دوره آموزش وردپرس مراجعه کنید و در دوره شرکت کنید تا قدم اول را قدرتمند بردارید.

قالب های سایت، حداقل از کد های HTML، CSS تشکیل شده اند. یادگیری این کد ها تقریبا ساده است. پس اگر کمی تحقیق کنید یا در دوره های مربوطه شرکت کنید، این کدنویسی را یاد می گیرید. اما برای این که حرفه ای شوید، باید کمی با آن ها سر و کله بزنید! این سر و کله زدن بهتر است سفارشی سازی قالب های آماده باشد. یعنی کد های قالب های دیگران را دست کاری کنید و بنابر سلیقه خود، قالب متفاوت تر ایجاد کنید.

بنده سفارشی سازی قالب را از همان زمانی که وبلاگ نویس بودم شروع کردم و قالب های وبلاگ های مختلف را بر اساس سلیقه خودم یا مشتریانم تغییر می دادم. شما نیز می توانید با کمی یادگیری CSS، قالب ها را دست کاری کنید.

در قدم دوم به شما گفتم که سفارشی سازی قالب ها را انجام دهید. حال به شما می گویم که یک قالب اختصاصی برای خود طراحی کنید! به دلیل این که در هنگام سفارشی سازی شما با انواع کد های مختلف قالب آشنا شده اید، پس حالا تجربه کافی را در این زمینه پیدا کرده اید.

شما اگر با HTML، CSS، Bootsrape، Jquery آشنا باشید، می توانید قالب اختصاصی خود را خلق کنید. این قالب ها می تواند برای وردپرس، وبلاگ یا هر نوع سایت دیگری استفاده شود. یعنی این زبان هایی که اشاره کردم، در تمام انواع سایت ها استفاده می شود. چه سایت گوگل باشد دیجی کالا.

در قدم اول به شما گفتم که با یادگیری وردپرس، می توانید درآمد زایی میلیونی داشته باشید. در این قدم سوم نیز باید بگویم با یادگیری مهارت طراحی قالب، شما می توانید درآمد زایی بالاتری نیز داشته باشید. افراد یا شرکت های فراوانی هستند که نیازمند یک قالب اختصاصی بر اساس نیاز خود هستند. شما می توانید این کار را برای آن ها انجام دهید و برای هر پروژه چندین میلیون تومان دریافت کنید.

PHP زبان برنامه نویسی تحت وب است. خود وردپرس که در مورد آن صحبت کردیم، با زبان PHP نوشته شده است. یعنی اگر شما این زبان را یاد بگیرید، می توانید خودتان یک وردپرس خلق کنید!

زبان های برنامه نویسی دیگری مانند ASP وجود دارند اما همانطور که من در ابتدای این مقاله اشاره کردم، راهی که بنده رفته ام را به شما می گویم، اما شما می توانید زبان های برنامه نویسی دیگری را نیز انتخاب کنید. البته طبق تجربه خودم، PHP نسب به ASP زبان منعطف تری است.

شما وردپرس را یاد گرفته اید، طراحی قالب را نیز یاد گرفته اید. در قدم چهارم نیز زبان برنامه نویسی PHP را یاد گرفته اید. پس می توانید تمام این ها را با هم ترکیب کنید و افزونه برای وردپرس بسازید.

برای این کار باید با مستندات وردپرس آشنا باشید. تمام این مستندات نیز در سایت وردپرس قرار دارد. از این طریق می توانید امکانات مختلف برای وردپرس اضافه کنید. ممکن است مشتری داشته باشید که یک امکان خاص برای سایت خود بخواهد که افزونه آماده آن وجود ندارد. پس می توانید شما سفارش پروژه افزونه نویسی را نیز بگیرید. حتی می توانید افزونه های بنویسید و آن را در مارکت های مختلف برای فروش قرار دهید. به این صورت می توانید درآمد زایی نسبتا خوبی داشته باشید.

اگر بتوانید پا در مارکت های بین المللی بگذارید، درآمد دلاری خواهید داشت که برای ما ایرانی ها، در آمد دلاری بسیار شیرین و سودآور است.

اگر بخواهید در زمینه برنامه نویسی PHP پیشرفته تر شوید، باید برنامه نویسی تحت MVC را یاد بگیرید. برنامه نویسی با معماری MVC مزیت های مختلفی دارد. یکی از این مزیت ها این است که باعث می شود امنیت سایت بسیار افزایش پیدا کند. اگر MVC را یاد بگیرید، سطح برنامه نویسی وب شما بسیار بالا خواهد رفت.

البته اگر سراغ ASP رفته اید نیز این معماری MVC در ASP نیز وجود دارد.

امروزه برای زبان های مختلف، فریم ورک های مختلفی ساخته شده اند. این فرم ورک ها کار برنامه نویسی را آسان کرده اند. علاوه بر آسان کردن کار، باعث بالا رفتن سطح برنامه نویسی نیز شده اند.

در معماری MVC گفتم که امنیت را بهبود می دهد. حال کار کردن با فریم ورکی مانند لاراول نیز سطح امنیت را بالا تر خواهد برد. بسیاری از شرکت ها نیز برای جذب برنامه نویس PHP اعلام می کنند که باید با فرم ورک لاراول آشنا باشند. پس دیگر خودتان باید آگاه باشید که چقدر آشنا بودن به این نوع فریم ورک ها لازم است.

در این مقاله سعی شده که نقشه راهی برای کسانی که می خواهند طراحی سایت را شروع کنند و به سطح حرفه ای برسند، ترسیم کنم.

البته لازم نیست که شما تا قدم هفتم را پیش بروید. ممکن است با یادگیری وردپرس به درآمد زایی خوبی برسید و در همان زمینه پیشرفت بیشتری کنید. یا به عنوان مثال در زمینه طراحی قالب علاقه بیشتری داشته باشید و بتوانید خودی نشان دهید. یا حتی اصلا طراحی قالب را دوست نداشته باشید و مستقیم سراغ زبان های برنامه نویسی مانند PHP بروید. پس محدودیت در راه شما وجود ندارد.

چگونه قالب طراحی کنیم

در ابتدای مقاله نیز گفتم که این مسیری بود که بنده، مسعود جواهری، طی کرده ام و سعی کردم تجریباتی که در این راه داشته ام را با شما به اشتراک بگذارم تا شما دوستان عزیز بدانید که تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای را باید از کجا شروع کرد و چه راهی را طی کرد.

امیدوارم که تک تک شما عزیزان در زندگی و کار موفق باشید و پیشرفت خوبی داشته باشید. لطفا موفقیت های خود را نیز در این زمینه، با من به اشتراک بگذارید.

در پایان از شما می خواهم که تجربه های خود را در زمینه طراح سایت شدن، در قسمت نظرات همین مقاله با من و دوستان به اشتراک بگذارید.

لیسانس نرم افزار و دیپلم زبان انگلیسی دارم و بیش از 8 سال است که در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنم. هم اکنون مدیریت تیم طراحی سایت ورتکس را بر عهده دارم و همچنین در زمینه آموزش طراحی سایت، سایت فصل وردپرس را راه اندازی کردم. در زمینه بازاریابی اینترنتی نیز مشغول مطالعه هستم.

ممنون جناب جواهری عزیز که تجربتون رو به اشتراک میذارید. من با آموزش وردپرس شما شروع کردم و دارم ادامه میدم. دم شما گرم

خواهش میکنم حسین عزیز نظر لطفتونه امیدوارم به جاهای خیلی خوبی برسید و از موفقیت هاتون بشنوم موفق باشید

بعد از پاسخ به نظر من را خبر کن! حتی بدون نظر دادن هم می توانید تنظیم کنید تا از نظرات این پست مطلع شوید!

وب سایت فصل وردپرس فعالیت خود را از بهمن سال 1396 آغاز کرد. در همان ابتدا سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس بود تا علاوه بر خدمت دهی به فارسی زبانان عزیز، بتوانیم در سطح بین المللی نیز فعالیت کنیم. هدف از ایجاد این سایت این است که هر شخصی که بخواهد طراحی سایت را، مخصوصا با وردپرس یاد بگیرد، تمام نیاز های او در فصل وردپرس رفع شود.

نسخه انگلیسی سایت به طور موقت غیرفعال است.

دوره جامع آموزش طراحی سایت و سئو، با تخفیف!

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم؟ این سوالی است که خیلی ها نیازمند یک جواب کامل برای آن هستند. در این مقاله سعی می کنم که به شما دوستان بگویم که چطور طراحی سایت را شروع کنید و چگونه به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید. این مقاله شروع طراحی وب سایت، راهی که خودم رفته ام را به شما می گویم و تجربه های شخصی ام را با شما به اشتراک می گذارم. خیلی ها می پرسند که برای طراحی سایت از کجا شروع کنم و این مقاله دقیقا جواب این سوال است. این مقاله به صورت قدم به قدم به شما راهنمایی می کند که چگونه طراحی سایت انجام دهید اما شما در هر کدام از این قدم ها می توانید تخصصی تر عمل کنید و اصلا شاید نیاز نباشد سایر قدم ها را طی کنید. مثلا اگر میخواهید یک طراح سایت وردپرسی شوید، کافیست تا آنجا که گفته ایم چگونه وردپرس را یاد بگیرید پیش بروید. یا اگر بخواهید کمی حرفه ای تر در زمینه وردپرس فعالیت کنید، کافیست تا آنجا که گفته ایم طراحی قالب و افزونه نویسی وردپرس را یاد بگیرید پیش بروید. خلاصه این که دلیلی ندارد که تمام این مراحل را پیش بروید تا تبدیل به یک طراح سایت شوید و با یک حدی تخصص می توانید کار حرفه ای را شروع کنید.

در هر کاری افراد باید از قدم های اول کار شروع کنند و کم کم با به دست آوردن مهارت های بیشتر، قدم های بزرگ تری بردارند. در زمینه یادگیری طراحی سایت نیز چنین است. شما نیازمند داشتن یک نقشه راه هستید که قدم به قدم این مراحل را طی کنید تا تبدیل به یک طراح سایت حرفه ای شوید.

درست است که مجموعه فصل وردپرس در حال حاضر در زمینه وردپرس فعالیت می کند اما در این مقاله نمی خواهیم صرفا به یادگیری وردپرس اشاره کنیم. بلکه شما را به سمت کدنویسی و طراحی سایت های بسیار حرفه ای هدایت می کنیم. البته باز هم می گویم که اگر بخواهید تا انتهای این مسیر را بروید!

فهرست عناوین مقاله

چگونه قالب طراحی کنیم

بله اولین قدم این است که با دنیای وب آشنا باشید. این آشنایی صرفا این نیست که بتوانید سرچ کنید یا دانلود کنید! منظور این است که کمی کار با سایت ها و ابزار های مختلف را آشنا باشید.

به عنوان مثال داشتن وبلاگ و مدیریت آن ذهنیت شما را بسیار به طراحی سایت نزدیک می کند. شما در وبلاگ می توانید دسته بندی ایجاد کنید، مطلب بنویسید. مطلب خود را به یک دسته بندی اختصاص دهید. قالب وبلاگ را تعیین کنید و … . اگر هم تا کنون وبلاگ نداشته اید، قطعا در شبکه های اجتماعی فعالیت کرده اید و مطالبی را در این شبکه ها منتشر کرده اید. این مثال نیز یک نوع کار کردن با ابزار های دنیای وب می تواند باشد.

بنده نیز شروع فعالیتم وبلاگ بود. حدود سال 88 بود که وبلاگی شخصی راه اندازی کردم. بعد از آن به دلیل رشته و علاقه ام، یک وبلاگ در زمینه اخبار و مقالات فناوری اطلاعات راه اندازی کردم. برای این که کمی ظاهر وبلاگ را به سایت مشابه کنم، یک دامین اختصاصی برای وبلاگ خریداری کردم و آن را به وبلاگ متصل کردم تا دیگر وبلاگ من به صورت ساب دامین نباشد و کمی به وب سایت نزدیک شود. داستان شروع فعالیت من در وب طولانی است که بعدا در سایت شخصی خود درج خواهم کرد.

پس اولین قدم این است که کمی ذهنیت دنیای وب را داشته باشید. البته که شما این ذهنیت را قطعا دارید پس نگرانی بابت این موضوع به هیچ وجه وجود ندارد.

اول برای دوستانی که نمی دانند وردپرس چیست، باید کمی توضیح دهم. وردپرس یک نوع سیستم مدیریت محتوا است. حال سیستم مدیریت محتوا چیست؟! اگر بخواهم کمی ساده تر بگویم، وردپرس یک سایت ساز است. یعنی امکاناتی که یک سایت باید داشته باشد را در اختیار شما قرار می دهد.

این امکانات یعنی امکان ارسال مطلب، ساخت دسته بندی مطالب، آپلود فایل، مدیریت کاربران و … . تمام کد های این امکانات را وردپرس برای شما نوشته است و کاملا آماده می توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید.

همچنین قالب های بسیار زیادی نیز برای وردپرس وجود دارد که به راحتی با چند کلیک می توانید ظاهر زیبا و حرفه ای برای سایت خود انتخاب کنید. اما تا اینجای کار وردپرس تفاوتی با وبلاگ نداشت! پس چرا وردپرس؟

به نظر من بزرگترین مزیت وردپرس، وجود افزونه های فراوان برای آن است. شما می توانید این افزونه ها را اصطلاحا روی سایت خود نصب کنید. این افزونه های باعث می شوند که امکانات جدید به سایت خود اضافه کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید در سایت خود پرداخت آنلاین داشته باشید، کافیست افزونه مربوط به این کار را نصب کنید. یا اگر بخواهید یک فروشگاه اینترنتی در سایت خود داشته باشید، کافیست افزونه این کار را نصب کنید. به راحتی با چند کلیک امکانات بسیار حرفه ای می توانید به سایت اضافه کنید.

این افزونه ها نیز توسط دیگران نوشته شده اند و منتظر هستند که شما آن ها را در سایت خود نصب کنید. البته زمانی که کدنویسی یاد بگیرید، می توانید افزونه های دلخواه، با امکانات دلخواه را برای سایت خود بسازید.

نکته مهمی که باید به شما بگویم این است که در همین قدم اول، شما مهارت طراحی انواع سایت ها را به دست می آورید و می توانید از این طریق درآمد زایی خوبی داشته باشید. با وردپرس می توانید انواع سایت های فروشگاهی، خبری، شرکتی، شخصی، آموزشی و … طراحی کنید. معمولا هزینه طراحی سایت با وردپرس از حدود 2 میلیون تومان شروع می شود و بر اساس امکانات مشتری به مبالغ بسیار بالاتری می تواند برسد.

پس قدم اول این است که وردپرس را یاد بگیرید. خوشبختانه ما دوره آموزش وردپرس را تولید کرده ایم که این دوره تمام نیاز های شما را در زمینه وردپرس، یعنی قدم اول رفع می کند. برای تهیه دوره می توانید به صفحه دوره آموزش وردپرس مراجعه کنید و در دوره شرکت کنید تا قدم اول را قدرتمند بردارید.

قالب های سایت، حداقل از کد های HTML، CSS تشکیل شده اند. یادگیری این کد ها تقریبا ساده است. پس اگر کمی تحقیق کنید یا در دوره های مربوطه شرکت کنید، این کدنویسی را یاد می گیرید. اما برای این که حرفه ای شوید، باید کمی با آن ها سر و کله بزنید! این سر و کله زدن بهتر است سفارشی سازی قالب های آماده باشد. یعنی کد های قالب های دیگران را دست کاری کنید و بنابر سلیقه خود، قالب متفاوت تر ایجاد کنید.

بنده سفارشی سازی قالب را از همان زمانی که وبلاگ نویس بودم شروع کردم و قالب های وبلاگ های مختلف را بر اساس سلیقه خودم یا مشتریانم تغییر می دادم. شما نیز می توانید با کمی یادگیری CSS، قالب ها را دست کاری کنید.

در قدم دوم به شما گفتم که سفارشی سازی قالب ها را انجام دهید. حال به شما می گویم که یک قالب اختصاصی برای خود طراحی کنید! به دلیل این که در هنگام سفارشی سازی شما با انواع کد های مختلف قالب آشنا شده اید، پس حالا تجربه کافی را در این زمینه پیدا کرده اید.

شما اگر با HTML، CSS، Bootsrape، Jquery آشنا باشید، می توانید قالب اختصاصی خود را خلق کنید. این قالب ها می تواند برای وردپرس، وبلاگ یا هر نوع سایت دیگری استفاده شود. یعنی این زبان هایی که اشاره کردم، در تمام انواع سایت ها استفاده می شود. چه سایت گوگل باشد دیجی کالا.

در قدم اول به شما گفتم که با یادگیری وردپرس، می توانید درآمد زایی میلیونی داشته باشید. در این قدم سوم نیز باید بگویم با یادگیری مهارت طراحی قالب، شما می توانید درآمد زایی بالاتری نیز داشته باشید. افراد یا شرکت های فراوانی هستند که نیازمند یک قالب اختصاصی بر اساس نیاز خود هستند. شما می توانید این کار را برای آن ها انجام دهید و برای هر پروژه چندین میلیون تومان دریافت کنید.

PHP زبان برنامه نویسی تحت وب است. خود وردپرس که در مورد آن صحبت کردیم، با زبان PHP نوشته شده است. یعنی اگر شما این زبان را یاد بگیرید، می توانید خودتان یک وردپرس خلق کنید!

زبان های برنامه نویسی دیگری مانند ASP وجود دارند اما همانطور که من در ابتدای این مقاله اشاره کردم، راهی که بنده رفته ام را به شما می گویم، اما شما می توانید زبان های برنامه نویسی دیگری را نیز انتخاب کنید. البته طبق تجربه خودم، PHP نسب به ASP زبان منعطف تری است.

شما وردپرس را یاد گرفته اید، طراحی قالب را نیز یاد گرفته اید. در قدم چهارم نیز زبان برنامه نویسی PHP را یاد گرفته اید. پس می توانید تمام این ها را با هم ترکیب کنید و افزونه برای وردپرس بسازید.

برای این کار باید با مستندات وردپرس آشنا باشید. تمام این مستندات نیز در سایت وردپرس قرار دارد. از این طریق می توانید امکانات مختلف برای وردپرس اضافه کنید. ممکن است مشتری داشته باشید که یک امکان خاص برای سایت خود بخواهد که افزونه آماده آن وجود ندارد. پس می توانید شما سفارش پروژه افزونه نویسی را نیز بگیرید. حتی می توانید افزونه های بنویسید و آن را در مارکت های مختلف برای فروش قرار دهید. به این صورت می توانید درآمد زایی نسبتا خوبی داشته باشید.

اگر بتوانید پا در مارکت های بین المللی بگذارید، درآمد دلاری خواهید داشت که برای ما ایرانی ها، در آمد دلاری بسیار شیرین و سودآور است.

اگر بخواهید در زمینه برنامه نویسی PHP پیشرفته تر شوید، باید برنامه نویسی تحت MVC را یاد بگیرید. برنامه نویسی با معماری MVC مزیت های مختلفی دارد. یکی از این مزیت ها این است که باعث می شود امنیت سایت بسیار افزایش پیدا کند. اگر MVC را یاد بگیرید، سطح برنامه نویسی وب شما بسیار بالا خواهد رفت.

البته اگر سراغ ASP رفته اید نیز این معماری MVC در ASP نیز وجود دارد.

امروزه برای زبان های مختلف، فریم ورک های مختلفی ساخته شده اند. این فرم ورک ها کار برنامه نویسی را آسان کرده اند. علاوه بر آسان کردن کار، باعث بالا رفتن سطح برنامه نویسی نیز شده اند.

در معماری MVC گفتم که امنیت را بهبود می دهد. حال کار کردن با فریم ورکی مانند لاراول نیز سطح امنیت را بالا تر خواهد برد. بسیاری از شرکت ها نیز برای جذب برنامه نویس PHP اعلام می کنند که باید با فرم ورک لاراول آشنا باشند. پس دیگر خودتان باید آگاه باشید که چقدر آشنا بودن به این نوع فریم ورک ها لازم است.

در این مقاله سعی شده که نقشه راهی برای کسانی که می خواهند طراحی سایت را شروع کنند و به سطح حرفه ای برسند، ترسیم کنم.

البته لازم نیست که شما تا قدم هفتم را پیش بروید. ممکن است با یادگیری وردپرس به درآمد زایی خوبی برسید و در همان زمینه پیشرفت بیشتری کنید. یا به عنوان مثال در زمینه طراحی قالب علاقه بیشتری داشته باشید و بتوانید خودی نشان دهید. یا حتی اصلا طراحی قالب را دوست نداشته باشید و مستقیم سراغ زبان های برنامه نویسی مانند PHP بروید. پس محدودیت در راه شما وجود ندارد.

چگونه قالب طراحی کنیم

در ابتدای مقاله نیز گفتم که این مسیری بود که بنده، مسعود جواهری، طی کرده ام و سعی کردم تجریباتی که در این راه داشته ام را با شما به اشتراک بگذارم تا شما دوستان عزیز بدانید که تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای را باید از کجا شروع کرد و چه راهی را طی کرد.

امیدوارم که تک تک شما عزیزان در زندگی و کار موفق باشید و پیشرفت خوبی داشته باشید. لطفا موفقیت های خود را نیز در این زمینه، با من به اشتراک بگذارید.

در پایان از شما می خواهم که تجربه های خود را در زمینه طراح سایت شدن، در قسمت نظرات همین مقاله با من و دوستان به اشتراک بگذارید.

لیسانس نرم افزار و دیپلم زبان انگلیسی دارم و بیش از 8 سال است که در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنم. هم اکنون مدیریت تیم طراحی سایت ورتکس را بر عهده دارم و همچنین در زمینه آموزش طراحی سایت، سایت فصل وردپرس را راه اندازی کردم. در زمینه بازاریابی اینترنتی نیز مشغول مطالعه هستم.

ممنون جناب جواهری عزیز که تجربتون رو به اشتراک میذارید. من با آموزش وردپرس شما شروع کردم و دارم ادامه میدم. دم شما گرم

خواهش میکنم حسین عزیز نظر لطفتونه امیدوارم به جاهای خیلی خوبی برسید و از موفقیت هاتون بشنوم موفق باشید

بعد از پاسخ به نظر من را خبر کن! حتی بدون نظر دادن هم می توانید تنظیم کنید تا از نظرات این پست مطلع شوید!

وب سایت فصل وردپرس فعالیت خود را از بهمن سال 1396 آغاز کرد. در همان ابتدا سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس بود تا علاوه بر خدمت دهی به فارسی زبانان عزیز، بتوانیم در سطح بین المللی نیز فعالیت کنیم. هدف از ایجاد این سایت این است که هر شخصی که بخواهد طراحی سایت را، مخصوصا با وردپرس یاد بگیرد، تمام نیاز های او در فصل وردپرس رفع شود.

نسخه انگلیسی سایت به طور موقت غیرفعال است.

دوره جامع آموزش طراحی سایت و سئو، با تخفیف!

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم؟ این سوالی است که خیلی ها نیازمند یک جواب کامل برای آن هستند. در این مقاله سعی می کنم که به شما دوستان بگویم که چطور طراحی سایت را شروع کنید و چگونه به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید. این مقاله شروع طراحی وب سایت، راهی که خودم رفته ام را به شما می گویم و تجربه های شخصی ام را با شما به اشتراک می گذارم. خیلی ها می پرسند که برای طراحی سایت از کجا شروع کنم و این مقاله دقیقا جواب این سوال است. این مقاله به صورت قدم به قدم به شما راهنمایی می کند که چگونه طراحی سایت انجام دهید اما شما در هر کدام از این قدم ها می توانید تخصصی تر عمل کنید و اصلا شاید نیاز نباشد سایر قدم ها را طی کنید. مثلا اگر میخواهید یک طراح سایت وردپرسی شوید، کافیست تا آنجا که گفته ایم چگونه وردپرس را یاد بگیرید پیش بروید. یا اگر بخواهید کمی حرفه ای تر در زمینه وردپرس فعالیت کنید، کافیست تا آنجا که گفته ایم طراحی قالب و افزونه نویسی وردپرس را یاد بگیرید پیش بروید. خلاصه این که دلیلی ندارد که تمام این مراحل را پیش بروید تا تبدیل به یک طراح سایت شوید و با یک حدی تخصص می توانید کار حرفه ای را شروع کنید.

در هر کاری افراد باید از قدم های اول کار شروع کنند و کم کم با به دست آوردن مهارت های بیشتر، قدم های بزرگ تری بردارند. در زمینه یادگیری طراحی سایت نیز چنین است. شما نیازمند داشتن یک نقشه راه هستید که قدم به قدم این مراحل را طی کنید تا تبدیل به یک طراح سایت حرفه ای شوید.

درست است که مجموعه فصل وردپرس در حال حاضر در زمینه وردپرس فعالیت می کند اما در این مقاله نمی خواهیم صرفا به یادگیری وردپرس اشاره کنیم. بلکه شما را به سمت کدنویسی و طراحی سایت های بسیار حرفه ای هدایت می کنیم. البته باز هم می گویم که اگر بخواهید تا انتهای این مسیر را بروید!

فهرست عناوین مقاله

چگونه قالب طراحی کنیم

بله اولین قدم این است که با دنیای وب آشنا باشید. این آشنایی صرفا این نیست که بتوانید سرچ کنید یا دانلود کنید! منظور این است که کمی کار با سایت ها و ابزار های مختلف را آشنا باشید.

به عنوان مثال داشتن وبلاگ و مدیریت آن ذهنیت شما را بسیار به طراحی سایت نزدیک می کند. شما در وبلاگ می توانید دسته بندی ایجاد کنید، مطلب بنویسید. مطلب خود را به یک دسته بندی اختصاص دهید. قالب وبلاگ را تعیین کنید و … . اگر هم تا کنون وبلاگ نداشته اید، قطعا در شبکه های اجتماعی فعالیت کرده اید و مطالبی را در این شبکه ها منتشر کرده اید. این مثال نیز یک نوع کار کردن با ابزار های دنیای وب می تواند باشد.

بنده نیز شروع فعالیتم وبلاگ بود. حدود سال 88 بود که وبلاگی شخصی راه اندازی کردم. بعد از آن به دلیل رشته و علاقه ام، یک وبلاگ در زمینه اخبار و مقالات فناوری اطلاعات راه اندازی کردم. برای این که کمی ظاهر وبلاگ را به سایت مشابه کنم، یک دامین اختصاصی برای وبلاگ خریداری کردم و آن را به وبلاگ متصل کردم تا دیگر وبلاگ من به صورت ساب دامین نباشد و کمی به وب سایت نزدیک شود. داستان شروع فعالیت من در وب طولانی است که بعدا در سایت شخصی خود درج خواهم کرد.

پس اولین قدم این است که کمی ذهنیت دنیای وب را داشته باشید. البته که شما این ذهنیت را قطعا دارید پس نگرانی بابت این موضوع به هیچ وجه وجود ندارد.

اول برای دوستانی که نمی دانند وردپرس چیست، باید کمی توضیح دهم. وردپرس یک نوع سیستم مدیریت محتوا است. حال سیستم مدیریت محتوا چیست؟! اگر بخواهم کمی ساده تر بگویم، وردپرس یک سایت ساز است. یعنی امکاناتی که یک سایت باید داشته باشد را در اختیار شما قرار می دهد.

این امکانات یعنی امکان ارسال مطلب، ساخت دسته بندی مطالب، آپلود فایل، مدیریت کاربران و … . تمام کد های این امکانات را وردپرس برای شما نوشته است و کاملا آماده می توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید.

همچنین قالب های بسیار زیادی نیز برای وردپرس وجود دارد که به راحتی با چند کلیک می توانید ظاهر زیبا و حرفه ای برای سایت خود انتخاب کنید. اما تا اینجای کار وردپرس تفاوتی با وبلاگ نداشت! پس چرا وردپرس؟

به نظر من بزرگترین مزیت وردپرس، وجود افزونه های فراوان برای آن است. شما می توانید این افزونه ها را اصطلاحا روی سایت خود نصب کنید. این افزونه های باعث می شوند که امکانات جدید به سایت خود اضافه کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید در سایت خود پرداخت آنلاین داشته باشید، کافیست افزونه مربوط به این کار را نصب کنید. یا اگر بخواهید یک فروشگاه اینترنتی در سایت خود داشته باشید، کافیست افزونه این کار را نصب کنید. به راحتی با چند کلیک امکانات بسیار حرفه ای می توانید به سایت اضافه کنید.

این افزونه ها نیز توسط دیگران نوشته شده اند و منتظر هستند که شما آن ها را در سایت خود نصب کنید. البته زمانی که کدنویسی یاد بگیرید، می توانید افزونه های دلخواه، با امکانات دلخواه را برای سایت خود بسازید.

نکته مهمی که باید به شما بگویم این است که در همین قدم اول، شما مهارت طراحی انواع سایت ها را به دست می آورید و می توانید از این طریق درآمد زایی خوبی داشته باشید. با وردپرس می توانید انواع سایت های فروشگاهی، خبری، شرکتی، شخصی، آموزشی و … طراحی کنید. معمولا هزینه طراحی سایت با وردپرس از حدود 2 میلیون تومان شروع می شود و بر اساس امکانات مشتری به مبالغ بسیار بالاتری می تواند برسد.

پس قدم اول این است که وردپرس را یاد بگیرید. خوشبختانه ما دوره آموزش وردپرس را تولید کرده ایم که این دوره تمام نیاز های شما را در زمینه وردپرس، یعنی قدم اول رفع می کند. برای تهیه دوره می توانید به صفحه دوره آموزش وردپرس مراجعه کنید و در دوره شرکت کنید تا قدم اول را قدرتمند بردارید.

قالب های سایت، حداقل از کد های HTML، CSS تشکیل شده اند. یادگیری این کد ها تقریبا ساده است. پس اگر کمی تحقیق کنید یا در دوره های مربوطه شرکت کنید، این کدنویسی را یاد می گیرید. اما برای این که حرفه ای شوید، باید کمی با آن ها سر و کله بزنید! این سر و کله زدن بهتر است سفارشی سازی قالب های آماده باشد. یعنی کد های قالب های دیگران را دست کاری کنید و بنابر سلیقه خود، قالب متفاوت تر ایجاد کنید.

بنده سفارشی سازی قالب را از همان زمانی که وبلاگ نویس بودم شروع کردم و قالب های وبلاگ های مختلف را بر اساس سلیقه خودم یا مشتریانم تغییر می دادم. شما نیز می توانید با کمی یادگیری CSS، قالب ها را دست کاری کنید.

در قدم دوم به شما گفتم که سفارشی سازی قالب ها را انجام دهید. حال به شما می گویم که یک قالب اختصاصی برای خود طراحی کنید! به دلیل این که در هنگام سفارشی سازی شما با انواع کد های مختلف قالب آشنا شده اید، پس حالا تجربه کافی را در این زمینه پیدا کرده اید.

شما اگر با HTML، CSS، Bootsrape، Jquery آشنا باشید، می توانید قالب اختصاصی خود را خلق کنید. این قالب ها می تواند برای وردپرس، وبلاگ یا هر نوع سایت دیگری استفاده شود. یعنی این زبان هایی که اشاره کردم، در تمام انواع سایت ها استفاده می شود. چه سایت گوگل باشد دیجی کالا.

در قدم اول به شما گفتم که با یادگیری وردپرس، می توانید درآمد زایی میلیونی داشته باشید. در این قدم سوم نیز باید بگویم با یادگیری مهارت طراحی قالب، شما می توانید درآمد زایی بالاتری نیز داشته باشید. افراد یا شرکت های فراوانی هستند که نیازمند یک قالب اختصاصی بر اساس نیاز خود هستند. شما می توانید این کار را برای آن ها انجام دهید و برای هر پروژه چندین میلیون تومان دریافت کنید.

PHP زبان برنامه نویسی تحت وب است. خود وردپرس که در مورد آن صحبت کردیم، با زبان PHP نوشته شده است. یعنی اگر شما این زبان را یاد بگیرید، می توانید خودتان یک وردپرس خلق کنید!

زبان های برنامه نویسی دیگری مانند ASP وجود دارند اما همانطور که من در ابتدای این مقاله اشاره کردم، راهی که بنده رفته ام را به شما می گویم، اما شما می توانید زبان های برنامه نویسی دیگری را نیز انتخاب کنید. البته طبق تجربه خودم، PHP نسب به ASP زبان منعطف تری است.

شما وردپرس را یاد گرفته اید، طراحی قالب را نیز یاد گرفته اید. در قدم چهارم نیز زبان برنامه نویسی PHP را یاد گرفته اید. پس می توانید تمام این ها را با هم ترکیب کنید و افزونه برای وردپرس بسازید.

برای این کار باید با مستندات وردپرس آشنا باشید. تمام این مستندات نیز در سایت وردپرس قرار دارد. از این طریق می توانید امکانات مختلف برای وردپرس اضافه کنید. ممکن است مشتری داشته باشید که یک امکان خاص برای سایت خود بخواهد که افزونه آماده آن وجود ندارد. پس می توانید شما سفارش پروژه افزونه نویسی را نیز بگیرید. حتی می توانید افزونه های بنویسید و آن را در مارکت های مختلف برای فروش قرار دهید. به این صورت می توانید درآمد زایی نسبتا خوبی داشته باشید.

اگر بتوانید پا در مارکت های بین المللی بگذارید، درآمد دلاری خواهید داشت که برای ما ایرانی ها، در آمد دلاری بسیار شیرین و سودآور است.

اگر بخواهید در زمینه برنامه نویسی PHP پیشرفته تر شوید، باید برنامه نویسی تحت MVC را یاد بگیرید. برنامه نویسی با معماری MVC مزیت های مختلفی دارد. یکی از این مزیت ها این است که باعث می شود امنیت سایت بسیار افزایش پیدا کند. اگر MVC را یاد بگیرید، سطح برنامه نویسی وب شما بسیار بالا خواهد رفت.

البته اگر سراغ ASP رفته اید نیز این معماری MVC در ASP نیز وجود دارد.

امروزه برای زبان های مختلف، فریم ورک های مختلفی ساخته شده اند. این فرم ورک ها کار برنامه نویسی را آسان کرده اند. علاوه بر آسان کردن کار، باعث بالا رفتن سطح برنامه نویسی نیز شده اند.

در معماری MVC گفتم که امنیت را بهبود می دهد. حال کار کردن با فریم ورکی مانند لاراول نیز سطح امنیت را بالا تر خواهد برد. بسیاری از شرکت ها نیز برای جذب برنامه نویس PHP اعلام می کنند که باید با فرم ورک لاراول آشنا باشند. پس دیگر خودتان باید آگاه باشید که چقدر آشنا بودن به این نوع فریم ورک ها لازم است.

در این مقاله سعی شده که نقشه راهی برای کسانی که می خواهند طراحی سایت را شروع کنند و به سطح حرفه ای برسند، ترسیم کنم.

البته لازم نیست که شما تا قدم هفتم را پیش بروید. ممکن است با یادگیری وردپرس به درآمد زایی خوبی برسید و در همان زمینه پیشرفت بیشتری کنید. یا به عنوان مثال در زمینه طراحی قالب علاقه بیشتری داشته باشید و بتوانید خودی نشان دهید. یا حتی اصلا طراحی قالب را دوست نداشته باشید و مستقیم سراغ زبان های برنامه نویسی مانند PHP بروید. پس محدودیت در راه شما وجود ندارد.

چگونه قالب طراحی کنیم

در ابتدای مقاله نیز گفتم که این مسیری بود که بنده، مسعود جواهری، طی کرده ام و سعی کردم تجریباتی که در این راه داشته ام را با شما به اشتراک بگذارم تا شما دوستان عزیز بدانید که تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای را باید از کجا شروع کرد و چه راهی را طی کرد.

امیدوارم که تک تک شما عزیزان در زندگی و کار موفق باشید و پیشرفت خوبی داشته باشید. لطفا موفقیت های خود را نیز در این زمینه، با من به اشتراک بگذارید.

در پایان از شما می خواهم که تجربه های خود را در زمینه طراح سایت شدن، در قسمت نظرات همین مقاله با من و دوستان به اشتراک بگذارید.

لیسانس نرم افزار و دیپلم زبان انگلیسی دارم و بیش از 8 سال است که در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنم. هم اکنون مدیریت تیم طراحی سایت ورتکس را بر عهده دارم و همچنین در زمینه آموزش طراحی سایت، سایت فصل وردپرس را راه اندازی کردم. در زمینه بازاریابی اینترنتی نیز مشغول مطالعه هستم.

ممنون جناب جواهری عزیز که تجربتون رو به اشتراک میذارید. من با آموزش وردپرس شما شروع کردم و دارم ادامه میدم. دم شما گرم

خواهش میکنم حسین عزیز نظر لطفتونه امیدوارم به جاهای خیلی خوبی برسید و از موفقیت هاتون بشنوم موفق باشید

بعد از پاسخ به نظر من را خبر کن! حتی بدون نظر دادن هم می توانید تنظیم کنید تا از نظرات این پست مطلع شوید!

وب سایت فصل وردپرس فعالیت خود را از بهمن سال 1396 آغاز کرد. در همان ابتدا سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس بود تا علاوه بر خدمت دهی به فارسی زبانان عزیز، بتوانیم در سطح بین المللی نیز فعالیت کنیم. هدف از ایجاد این سایت این است که هر شخصی که بخواهد طراحی سایت را، مخصوصا با وردپرس یاد بگیرد، تمام نیاز های او در فصل وردپرس رفع شود.

نسخه انگلیسی سایت به طور موقت غیرفعال است.

در این مطلب قصد داریم شما را با روش طراحی قالب بلاگفا آشنا سازیم. به این منظور از نخستین گام که ساخت یک وبلاگ در وب‌سایت بلاگفا است، آغاز می‌کنیم و در ادامه روش درج مطلب و ویرایش قالب بلاگ را توضیح خواهیم داد.

برای ساخت وبلاگ جدید در وب‌سایت بلاگفا می‌بایست ابتدا به صفحه «ثبت و ایجاد وبلاگ جدید» (+) بروید. بدین ترتیب با صفحه‌ای مانند زیر مواجه می‌شوید:

در این صفحه ابتدا در فیلد «نام کاربری»، یک username برای وبلاگ خودمان وارد می‌کنیم. توجه کنید که این نام کاربری در ادامه در نشانی وبلاگ شما به صورت http://username.blogfa.com نمایش خواهد یافت. سپس کلمه عبور و تأیید آن را در فیلدهای دوم و سوم وارد کنید. در فیلد چهارم «عنوان وبلاگ» را وارد می‌کنیم. این عنوان در بخش فوقانی (Header) وبلاگ نمایش خواهد یافت. سپس نام نویسنده را وارد می‌کنیم. بهتر است این نام را به صورت فارسی وارد کنید. در ادامه شرح مختصری برای وبلاگ درج می‌شود. این شرح نیز هر چه کوتاه‌تر باشد بهتراست، زیرا به صورت تیتر فرعی در زیر عنوان اصلی وبلاگ در بخش هدر نمایش خواهد یافت. در نهایت ایمیل و تکرار ایمیل خود را جهت مواردی مانند بازیابی رمز عبور در آینده وارد می‌کنیم.

در نهایت با مطالعه «قوانین و مقررات استفاده از خدمات سایت» و وارد کردن عدد کپچای نمایش یافته روی دکمه آبی رنگ با عنوان «قبول قوانین سایت و ایجاد وبلاگ» کلیک می‌کنیم تا وبلاگ ما ایجاد شود. در صورتی که همه چیز به صورت صحیح وارد شده باشد، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که نشانی وبلاگ شما را نمایش می‌دهد. اگر این نشانی را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید، ‌به صفحه اصلی وبلاگ خود خواهد رسید که فعلاً ظاهری مانند زیر دارد.

چگونه قالب طراحی کنیم

شاید این ظاهر ساده و بدون مطلب شما را مأیوس بکند، اما جای نگرانی نیست، چون در ادامه این مقاله آموزش طراحی قالب بلاگفا، با روش بهبود ظاهری وبلاگ خودمان بیشتر آشنا خواهیم شد. برای این که به امکانات مدیریتی وبلاگ خود دسترسی داشته باشید، باید در بخش فوقانی صفحه اصلی وب‌سایت بلاگفا روی دکمه آبی رنگ «ورود به بخش مدیریت» کلیک کنید. همچنین می‌توانید از طریق منوی ناوبری تحتانی این صفحه و کلیک روی لینک «ورود به بخش مدیریت» وارد بخش مدیریت وبلاگ خود شوید. در این بخش، چنان که در تصویر زیر می‌بینید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند.

توضیح کارکرد همه این گزینه‌ها خارج از حیطه موضوعی مقاله طراحی قالب بلاگفا خارج است. ما ابتدا چند مطلب آزمایشی با استفاده از لینک «نوشته جدید» در وبلاگ وارد می‌کنیم و سپس به موضوع اصلی این مطلب، یعنی آموزش طراحی قالب بلاگفا می‌پردازیم. پس از درج چند مطلب در وبلاگ مورد نظر، ظاهر آن اینک به صورت زیر درآمده است:

جهت ایجاد تغییر در قالب بلاگفا در بخش ناوبری در سمت چپ صفحه مدیریت بلاگ، روی لینک «تنظیمات و دیگر امکانات» کلیک کنید. در این صفحه، در همان ابتدا دو لینک به صورت‌های «انتخاب قالب وبلاگ» و «ویرایش قالب وبلاگ» وجود دارند.

چنان که از نام این دو مشخص است، با استفاده از لینک اول می‌توانیم یک قالب را از میان ده‌ها قالب آماده که ارائه شده‌اند، انتخاب کنیم.

برای نمونه با انتخاب قالب «ریل»، ظاهر صفحه اصلی وبلاگ به صورت زیر درمی‌آید:

اما اگر هیچ یک از این قالب‌ها، انتظارات شما را برآورده نمی‌سازد، جای نگرانی نیست، چرا که وب‌سایت بلاگفا، امکان طراحی قالب‌های سفارشی را نیز ارائه کرده است. به این منظور باید در بخش «تنظیمات و دیگر امکانات» که در بخش قبل اشاره کردیم، روی لینک دوم با عنوان «ویرایش قالب وبلاگ» کلیک کنید. در این صورت به صفحه زیر می‌رسید که برای طراحی قالب بلاگفا کاربردی است.

این صفحه سه زبانه مختلف دارد که در نوار ناوبری فوقانی به ترتیب با عناوین «صفحات اصلی»، «آرشیو» و «صفحات جداگانه» مشخص شده‌اند. این زبانه‌ها به ترتیب کد قالب صفحه‌های مختلف وبلاگ شما را نمایش می‌دهند. لینک اول شامل کد قالب صفحه اصلی وبلاگ است. لینک دوم، کد قالب صفحه بایگانی نوشته‌ها را نمایش می‌دهد و لینک سوم جهت ساخت صفحه‌های جداگانه‌ای است که ممکن است نیاز داشته باشید.

کد فعلی قالب بلاگفای ما با قالب پیش‌فرض یعنی قالب «آبی ساده» به صورت زیر است:

چنان که می‌بینید این کد شامل 170 خط است و حجم زیادی دارد. در نگاه نخست، ممکن است این کد را بسیار بزرگ و غیر قابل درک بیابید، اما در ادامه این مقاله همه این کدها را به صورت تفصیلی و یک به یک تشریح می‌کنیم، به طوری که در انتهای این مقاله می‌توانید به راحتی هر بخشی از آن را تغییر دهید یا حتی اقدام به طراحی قالب بلاگفا از ابتدا بکنید.

پیش از آن که به توضیح روش ویرایش کدهای قالب بلاگفا و طراحی قالب بلاگفا بپردازیم، باید کمی در مورد ماهیت این صفحه و زبان HTML که در آن مورد استفاده قرار گرفته است، توضیح دهیم.

HTML اختصاری برای عبارت «زبان نشانه‌گذاری ابرمتن» (Hyper Text Markup Language) است. در عمل HTML یک زبان نشانه‌گذاری (Markup) است که برای ایجاد صفحه‌های وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان ساختار صفحات وب را توصیف می‌کند. HTML از برخی عناصر (element) تشکیل یافته است که به مرورگر اعلام می‌کنند، محتوای صفحه باید چگونه نمایش یابد. عناصر HTML همه بخش‌های محتوا را برچسب‌گذاری می‌کند، مثلاً اعلام می‌کند که «این یک عنوان است»، «این یک پاراگراف است»، «اینجا یک لینک وجود دارد» و به این ترتیب مرورگرهای مختلف می‌توانند صفحه وب را به درستی و مطابق انتظار طراح آن نمایش دهند.

در این بخش یک مثال کاملاً ساده از یک سند HTML را می‌بینید:

چنان که می‌بینید این کد در قیاس با کد قالب وبلاگ ما که در بخش پیش دیدیم، بسیار ساده‌تر است. اما آن کد قالب نیز اساساً از همین ساختارها تشکیل یافته است. از این رو اگر این مقدار را بیاموزید، می‌توانید کد قالب وبلاگ را نیز درک کنید. در کد مثال ساده فوق توضیح اجزای مختلف به شرح زیر هستند.

هر عنصر HTML به وسیله یک تگ آغازین، مقداری محتوا و یک تگ پایانی تعریف می‌شود. ساختار آن به صورت زیر است:

منظور از عنصر ‌HTML هر چیزی است که از تگ آغازین تا تگ پایانی را شامل می‌شود.

ساختار اصلی یک صفحه HTML شامل دو بخش عمده header و body است که به صورت زیر درون عنصر قرار می‌گیرند.

یک عنصر مهم دیگر HTML که به منظور کار با صفحات وب و همچنین ویرایش کدهای قالب وبلاگ باید بشناسید، تگ

است. این تگ به منظور تقسیم صفحه به بخش‌‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینک که با ساختار کلی یک صفحه HTML آشنا شدیم، مجدداً به سراغ کد قالب بلاگ بازمی‌گردیم تا ساختار کلی آن را بررسی کنیم. برای این که شما با ساختار HTML این کد بهتر آشنا شوید، در این کد از تورفتگی‌های مناسب برای نمایش ساختارهای فرعی درونی استفاده کرده‌ایم:

در کد فوق خطوط 3 تا 27 بخش head صفحه را تشکیل می‌دهند و خطوط 28 تا 172 نیز بخش body صفحه را می‌سازند. اگر بخواهیم به صورت دیداری این ساختار را توصیف کنیم، در تصویر زیر اجزای یک صفحه وب را مشاهده می‌کنید.

اینک متوجه شدیم که قالب اصلی از نظر ساختاری به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود. اما هر بخش نیز اجزای مختلفی به نام بلوک دارد. در کد فوق، بلوک‌های مختلف قالب پیش‌فرض یک وبلاگ را در بلاگفا مشاهده می‌کنید. هر بلوک همانند عناصر HTML دارای یک تگ آغازین مانند و یک تگ پایانی مانند است. در ادامه کارکرد هر یک از این بلوک‌های مختلف بلاگفا را توضیح می‌‌دهیم.

تا به این بخش از آموزش طراحی قالب بلاگفا ما در بلوک‌ها و تگ‌های HTML صحبت کردیم، اما قالب‌های بلاگفا برخی بلوک‌ها و تگ‌های خاص خود را نیز دارند که به نام «بلوک‌های بلاگفا» شناخته می‌شوند. هر بلوک وظیفه خاصی دارد و در همین راستا می‌توان از برخی تگ‌های خاص آن بلوک در درون آن استفاده کرد. به طور کلی برای طراحی یک قالب بلاگفا از دو نوع تگ می‌توانیم استفاده کنیم. یک دسته تگ‌های عمومی هستند که در هر کجایی از قالب مورد نظر می‌توان مورد استفاده قرار داد که آن‌ها را تگ‌های عمومی می‌نامیم. دسته دوم از تگ‌ها فقط در بلوک‌های مخصوص خود قابل استفاده هستند. همچنین برخی از بلوک‌های بلاگفا فقط درون برخی بلوک‌های دیگر قابل استفاده هستند و در صورتی که خارج از بلوک والد خود اعلان شوند، در خوش‌بینانه‌ترین حالت بی‌اثر خواهند بود. در ادامه انواع بلوک‌های بلاگفا و تگ‌های عمومی و اختصاصی هر بلوک قالب بلاگفا را معرفی می‌کنیم.

در این بخش از مقاله طراحی قالب بلاگفا با انواع بلوک‌هایی که در یک قالب بلاگفا می‌توان مورد استفاده قرار داد، آشنا خواهیم شد.

این مهم‌ترین بلوک یک قالب بلاگفا است و شامل مطلبی (پست) است که می‌خواهید در یک صفحه نمایش یابد. درون این بلوک می‌توان از بلوک‌های ، ، ،‌ ،‌ و استفاده کرد. کارکرد و تگ‌های اختصاصی این بلوک‌ها را نیز در ادامه معرفی خواهیم کرد. درون بلوک می‌توان از تگ‌های اختصاصی زیر استفاده کرد.

این یکی از بلوک‌های زیرمجموعه بلوک است و شیوه نمایش نظرات نوشته‌ها را تعیین می‌کند. محتوای این بلوک تنها در صورتی نمایش می‌یابد که امکان درج نظرات برای خوانندگان مطالب فعال باشد.

این بلوک به منظور تنظیم شیوه نمایش لینک «ادامه مطلب» در نوشته‌هایی که این امکان برای آن‌ها فعال شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از این بلوک برچسب‌های (TAGS) یک نوشته نمایش پیدا می‌کنند. این بلوک تنها در صورتی اعمال می‌شود که نویسنده یک نوشته برای آن برچسب‌هایی تعیین کرده باشد. به منظور تعیین شیوه نمایش برچسب‌ها از بلوک زیر استفاده کنید.

چگونه قالب طراحی کنیم

این بلوک شیوه نمایش برچسب‌های یک نوشته را تنظیم می‌کند. این بلوک زیرمجموعه بلوک قبلی است و با استفاده از پارامتری به نام می‌توان جداکننده‌ای برای برچسب‌های نوشته تعیین کرد. همچنین تگ‌های زیر به این بلوک اختصاص دارند:

با استفاده از این بلوک می‌توان در حین طراحی قالب بلاگفا مطالب مشابه نوشته حاضر را نمایش داد.

از این بلوک در طراحی قالب بلاگفا برای تعیین شیوه نمایش موضوع‌های مرتبط با یک نوشته استفاده می‌شود. توجه کنید که این بلوک درون بلوک و همچنین درون بلوک استفاده می‌شود. این بلوک یک پارامتر اختیاری به صورت BlogPostCategories separator برای جداسازی عناوین موضوع‌ها دارد. تگ‌های اختصاصی مورد استفاده در این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به منظور تعیین مکان و شیوه نمایش بایگانی مطالب وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این بلوک می‌توانید میزان زمان نمایش بایگانی نوشته‌ها را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی مورد استفاده در این بلوک به شرح زیر هستند:

با استفاده از این بلوک در حین طراحی قالب بلاگفا می‌توانیم محل و شیوه نمایش پیوند‌های وبلاگ را مشخص کنیم. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک یک کانتینر برای بلوک قبلی است، از این رو در صورتی که از بلوک قبلی استفاده نکنید، این بلوک نیز نمایش پیدا نخواهد کرد.

از این بلوک به منظور نمایش توضیحی در مورد نویسنده در هنگام طراحی قالب بلاگفا، استفاده می‌شود. به منظور نمایش تصویر نویسنده وبلاگ یا لوگوی وبلاگ درون این بلوک، می‌توانید از بلوک دیگری به صورت استفاده کنید. تنها تگ اختصاصی این بلوک به شرح زیر است:

این بلوک یک کانتینر برای بلوک قبلی محسوب می‌شود و تنها زمانی نمایش می‌یابد که در تنظیمات وبلاگ بخش «نمایش پروفایل» فعال شده باشد. تنها تگ اختصاصی این بلوک به شرح زیر است:

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل نمایش تصویر نویسنده یا لوگوی وبلاگ را مشخص سازید. این بلوک تنها در صورتی نمایش پیدا خواهد کرد که شما تصویری برای پروفایل تعیین کرده باشید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

با استفاده از این بلوک، محل و شیوه نمایش پیوند‌های وبلاگ تعیین می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود. در صورتی که پیوندی از سوی نویسنده تعیین نشده باشد، این بلوک نیز پنهان خواهد بود.

از این بلوک به منظور تعیین محل و شیوه نمایش دسته‌بندی موضوعی مطالب وبلاگ در هنگام طراحی قالب بلاگفا استفاده می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که دسته‌بندی موضوعی برای مطالب وبلاگ تعیین نشده باشد، این بلوک نیز نمایش نمی‌یابد.

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل و شیوه نمایش برچسب‌های مطالب وبلاگ را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و در صورتی که برچسبی برای مطالب وبلاگ تعیین نشده باشد، این بلوک نیز نمایش نمی‌یابد.

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل و شیوه نمایش نام نویسندگان وبلاگ را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و به این ترتیب مطمئن می‌شویم این بلوک تنها در صورتی نمایش می‌یابد که به جز مالک وبلاگ، نویسنده-(های) دیگری نیز برای وبلاگ تعریف شده باشد.

این بلوک به منظور تعیین محل و شیوه نمایش جدیدترین مطالب وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد مطالب اخیر با استفاده از پارامتر مشخص می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک نیز به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان کانتینری برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و تنها در صورتی نمایش می‌یابد که تاکنون مطلبی در وبلاگ وارد شده باشد.

به این ترتیب با بلوک‌های مورد استفاده در طراحی قالب‌ بلاگفا آشنا شدیم. در ادامه برخی از تگ‌های عمومی قالب‌های بلاگفا را معرفی می‌کنیم که حتی در خارج از بلوک‌ها نیز قابل استفاده هستند.

این دسته از تگ‌ها می‌توانند درون بلوک‌های مختلف و همچنین خارج از بلوک‌ها و در ساختار HTML قالب مورد استفاده قرار گیرند. نکته مهم در خصوص تگ‌های بلاگفا این است که در اسامی این تگ‌ها از حروف کوچک و بزرگ استفاده شده است (نامگذاری شتری) و شما نیز باید این شیوه نامگذاری را رعایت کنید، چون در صورتی که به کوچکی/بزرگی حروف توجه نکنید، تگ مربوطه از سوی مفسر قابل شناسایی نخواهد بود.

اینک شما با ساختار کلی صفحه‌های HTML و همچنین کدهای اختصاصی مورد استفاده برای طراحی قالب بلاگفا آشنا شده‌اید و می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را در قالب‌های بلاگفا ایجاد کنید و یا اگر اعتماد به نفس بیشتری دارید، می‌توانید یک قالب جدید را از صفر بسازید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» دانش‌آموخته ریاضیات و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار نیز با مجله فرادرس همکاری دارد.

بر اساس رای 20 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام
میشه کمکم کنید؟
من سه ماهه دنبال جزوه قالب وبلاگ بلاگفام
هرجا هم رفتم نبود!
یه جاهم رفتم ۷۰ تا نظر دادم سریع برداشتنش گفتن نمیفروشیمش
دو سه تاهم گفتن قسم خوردیم به کسی ندیم!
آخه چرا
من خودم کدنویسم ولی جزوه رو گم کردم 😣
جزوه هم مال خواهرم بود
کسی جزوه رو داره؟؟
قیمتی هم باشه پرداخت میکنم😣
خیلی دنبالشم
خودم میتونم یاد بگیرم اما زمان میبره درست کنم😕
فوریه خیلی محتاجم

خیلی خوب بود

اما حفظ کردنش سخته
فقط تا الان تونستم ساختار اچ تی ام ال رو درک کنم و حفظ بشم

برای تغییر رنگ یا تصویر و اندازه ی هدر باید چه کار کرد؟

خیلی عالی بود
من میخوام وبلاگم رو دو طرفه کنم یعنی به دو سمت بشه یکی سمت راست و یکی چپ
ابزارک هام بیاد سمت چپ، بعد میخوام تصویر قالبم رو عوض کنم
باید چیکارکنم؟)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹


طراحی قالب pdfDownloads-icon

در این مطلب قصد داریم شما را با روش طراحی قالب بلاگفا آشنا سازیم. به این منظور از نخستین گام که ساخت یک وبلاگ در وب‌سایت بلاگفا است، آغاز می‌کنیم و در ادامه روش درج مطلب و ویرایش قالب بلاگ را توضیح خواهیم داد.

برای ساخت وبلاگ جدید در وب‌سایت بلاگفا می‌بایست ابتدا به صفحه «ثبت و ایجاد وبلاگ جدید» (+) بروید. بدین ترتیب با صفحه‌ای مانند زیر مواجه می‌شوید:

در این صفحه ابتدا در فیلد «نام کاربری»، یک username برای وبلاگ خودمان وارد می‌کنیم. توجه کنید که این نام کاربری در ادامه در نشانی وبلاگ شما به صورت http://username.blogfa.com نمایش خواهد یافت. سپس کلمه عبور و تأیید آن را در فیلدهای دوم و سوم وارد کنید. در فیلد چهارم «عنوان وبلاگ» را وارد می‌کنیم. این عنوان در بخش فوقانی (Header) وبلاگ نمایش خواهد یافت. سپس نام نویسنده را وارد می‌کنیم. بهتر است این نام را به صورت فارسی وارد کنید. در ادامه شرح مختصری برای وبلاگ درج می‌شود. این شرح نیز هر چه کوتاه‌تر باشد بهتراست، زیرا به صورت تیتر فرعی در زیر عنوان اصلی وبلاگ در بخش هدر نمایش خواهد یافت. در نهایت ایمیل و تکرار ایمیل خود را جهت مواردی مانند بازیابی رمز عبور در آینده وارد می‌کنیم.

در نهایت با مطالعه «قوانین و مقررات استفاده از خدمات سایت» و وارد کردن عدد کپچای نمایش یافته روی دکمه آبی رنگ با عنوان «قبول قوانین سایت و ایجاد وبلاگ» کلیک می‌کنیم تا وبلاگ ما ایجاد شود. در صورتی که همه چیز به صورت صحیح وارد شده باشد، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که نشانی وبلاگ شما را نمایش می‌دهد. اگر این نشانی را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید، ‌به صفحه اصلی وبلاگ خود خواهد رسید که فعلاً ظاهری مانند زیر دارد.

چگونه قالب طراحی کنیم

شاید این ظاهر ساده و بدون مطلب شما را مأیوس بکند، اما جای نگرانی نیست، چون در ادامه این مقاله آموزش طراحی قالب بلاگفا، با روش بهبود ظاهری وبلاگ خودمان بیشتر آشنا خواهیم شد. برای این که به امکانات مدیریتی وبلاگ خود دسترسی داشته باشید، باید در بخش فوقانی صفحه اصلی وب‌سایت بلاگفا روی دکمه آبی رنگ «ورود به بخش مدیریت» کلیک کنید. همچنین می‌توانید از طریق منوی ناوبری تحتانی این صفحه و کلیک روی لینک «ورود به بخش مدیریت» وارد بخش مدیریت وبلاگ خود شوید. در این بخش، چنان که در تصویر زیر می‌بینید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند.

توضیح کارکرد همه این گزینه‌ها خارج از حیطه موضوعی مقاله طراحی قالب بلاگفا خارج است. ما ابتدا چند مطلب آزمایشی با استفاده از لینک «نوشته جدید» در وبلاگ وارد می‌کنیم و سپس به موضوع اصلی این مطلب، یعنی آموزش طراحی قالب بلاگفا می‌پردازیم. پس از درج چند مطلب در وبلاگ مورد نظر، ظاهر آن اینک به صورت زیر درآمده است:

جهت ایجاد تغییر در قالب بلاگفا در بخش ناوبری در سمت چپ صفحه مدیریت بلاگ، روی لینک «تنظیمات و دیگر امکانات» کلیک کنید. در این صفحه، در همان ابتدا دو لینک به صورت‌های «انتخاب قالب وبلاگ» و «ویرایش قالب وبلاگ» وجود دارند.

چنان که از نام این دو مشخص است، با استفاده از لینک اول می‌توانیم یک قالب را از میان ده‌ها قالب آماده که ارائه شده‌اند، انتخاب کنیم.

برای نمونه با انتخاب قالب «ریل»، ظاهر صفحه اصلی وبلاگ به صورت زیر درمی‌آید:

اما اگر هیچ یک از این قالب‌ها، انتظارات شما را برآورده نمی‌سازد، جای نگرانی نیست، چرا که وب‌سایت بلاگفا، امکان طراحی قالب‌های سفارشی را نیز ارائه کرده است. به این منظور باید در بخش «تنظیمات و دیگر امکانات» که در بخش قبل اشاره کردیم، روی لینک دوم با عنوان «ویرایش قالب وبلاگ» کلیک کنید. در این صورت به صفحه زیر می‌رسید که برای طراحی قالب بلاگفا کاربردی است.

این صفحه سه زبانه مختلف دارد که در نوار ناوبری فوقانی به ترتیب با عناوین «صفحات اصلی»، «آرشیو» و «صفحات جداگانه» مشخص شده‌اند. این زبانه‌ها به ترتیب کد قالب صفحه‌های مختلف وبلاگ شما را نمایش می‌دهند. لینک اول شامل کد قالب صفحه اصلی وبلاگ است. لینک دوم، کد قالب صفحه بایگانی نوشته‌ها را نمایش می‌دهد و لینک سوم جهت ساخت صفحه‌های جداگانه‌ای است که ممکن است نیاز داشته باشید.

کد فعلی قالب بلاگفای ما با قالب پیش‌فرض یعنی قالب «آبی ساده» به صورت زیر است:

چنان که می‌بینید این کد شامل 170 خط است و حجم زیادی دارد. در نگاه نخست، ممکن است این کد را بسیار بزرگ و غیر قابل درک بیابید، اما در ادامه این مقاله همه این کدها را به صورت تفصیلی و یک به یک تشریح می‌کنیم، به طوری که در انتهای این مقاله می‌توانید به راحتی هر بخشی از آن را تغییر دهید یا حتی اقدام به طراحی قالب بلاگفا از ابتدا بکنید.

پیش از آن که به توضیح روش ویرایش کدهای قالب بلاگفا و طراحی قالب بلاگفا بپردازیم، باید کمی در مورد ماهیت این صفحه و زبان HTML که در آن مورد استفاده قرار گرفته است، توضیح دهیم.

HTML اختصاری برای عبارت «زبان نشانه‌گذاری ابرمتن» (Hyper Text Markup Language) است. در عمل HTML یک زبان نشانه‌گذاری (Markup) است که برای ایجاد صفحه‌های وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان ساختار صفحات وب را توصیف می‌کند. HTML از برخی عناصر (element) تشکیل یافته است که به مرورگر اعلام می‌کنند، محتوای صفحه باید چگونه نمایش یابد. عناصر HTML همه بخش‌های محتوا را برچسب‌گذاری می‌کند، مثلاً اعلام می‌کند که «این یک عنوان است»، «این یک پاراگراف است»، «اینجا یک لینک وجود دارد» و به این ترتیب مرورگرهای مختلف می‌توانند صفحه وب را به درستی و مطابق انتظار طراح آن نمایش دهند.

در این بخش یک مثال کاملاً ساده از یک سند HTML را می‌بینید:

چنان که می‌بینید این کد در قیاس با کد قالب وبلاگ ما که در بخش پیش دیدیم، بسیار ساده‌تر است. اما آن کد قالب نیز اساساً از همین ساختارها تشکیل یافته است. از این رو اگر این مقدار را بیاموزید، می‌توانید کد قالب وبلاگ را نیز درک کنید. در کد مثال ساده فوق توضیح اجزای مختلف به شرح زیر هستند.

هر عنصر HTML به وسیله یک تگ آغازین، مقداری محتوا و یک تگ پایانی تعریف می‌شود. ساختار آن به صورت زیر است:

منظور از عنصر ‌HTML هر چیزی است که از تگ آغازین تا تگ پایانی را شامل می‌شود.

ساختار اصلی یک صفحه HTML شامل دو بخش عمده header و body است که به صورت زیر درون عنصر قرار می‌گیرند.

یک عنصر مهم دیگر HTML که به منظور کار با صفحات وب و همچنین ویرایش کدهای قالب وبلاگ باید بشناسید، تگ

است. این تگ به منظور تقسیم صفحه به بخش‌‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینک که با ساختار کلی یک صفحه HTML آشنا شدیم، مجدداً به سراغ کد قالب بلاگ بازمی‌گردیم تا ساختار کلی آن را بررسی کنیم. برای این که شما با ساختار HTML این کد بهتر آشنا شوید، در این کد از تورفتگی‌های مناسب برای نمایش ساختارهای فرعی درونی استفاده کرده‌ایم:

در کد فوق خطوط 3 تا 27 بخش head صفحه را تشکیل می‌دهند و خطوط 28 تا 172 نیز بخش body صفحه را می‌سازند. اگر بخواهیم به صورت دیداری این ساختار را توصیف کنیم، در تصویر زیر اجزای یک صفحه وب را مشاهده می‌کنید.

اینک متوجه شدیم که قالب اصلی از نظر ساختاری به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود. اما هر بخش نیز اجزای مختلفی به نام بلوک دارد. در کد فوق، بلوک‌های مختلف قالب پیش‌فرض یک وبلاگ را در بلاگفا مشاهده می‌کنید. هر بلوک همانند عناصر HTML دارای یک تگ آغازین مانند و یک تگ پایانی مانند است. در ادامه کارکرد هر یک از این بلوک‌های مختلف بلاگفا را توضیح می‌‌دهیم.

تا به این بخش از آموزش طراحی قالب بلاگفا ما در بلوک‌ها و تگ‌های HTML صحبت کردیم، اما قالب‌های بلاگفا برخی بلوک‌ها و تگ‌های خاص خود را نیز دارند که به نام «بلوک‌های بلاگفا» شناخته می‌شوند. هر بلوک وظیفه خاصی دارد و در همین راستا می‌توان از برخی تگ‌های خاص آن بلوک در درون آن استفاده کرد. به طور کلی برای طراحی یک قالب بلاگفا از دو نوع تگ می‌توانیم استفاده کنیم. یک دسته تگ‌های عمومی هستند که در هر کجایی از قالب مورد نظر می‌توان مورد استفاده قرار داد که آن‌ها را تگ‌های عمومی می‌نامیم. دسته دوم از تگ‌ها فقط در بلوک‌های مخصوص خود قابل استفاده هستند. همچنین برخی از بلوک‌های بلاگفا فقط درون برخی بلوک‌های دیگر قابل استفاده هستند و در صورتی که خارج از بلوک والد خود اعلان شوند، در خوش‌بینانه‌ترین حالت بی‌اثر خواهند بود. در ادامه انواع بلوک‌های بلاگفا و تگ‌های عمومی و اختصاصی هر بلوک قالب بلاگفا را معرفی می‌کنیم.

در این بخش از مقاله طراحی قالب بلاگفا با انواع بلوک‌هایی که در یک قالب بلاگفا می‌توان مورد استفاده قرار داد، آشنا خواهیم شد.

این مهم‌ترین بلوک یک قالب بلاگفا است و شامل مطلبی (پست) است که می‌خواهید در یک صفحه نمایش یابد. درون این بلوک می‌توان از بلوک‌های ، ، ،‌ ،‌ و استفاده کرد. کارکرد و تگ‌های اختصاصی این بلوک‌ها را نیز در ادامه معرفی خواهیم کرد. درون بلوک می‌توان از تگ‌های اختصاصی زیر استفاده کرد.

این یکی از بلوک‌های زیرمجموعه بلوک است و شیوه نمایش نظرات نوشته‌ها را تعیین می‌کند. محتوای این بلوک تنها در صورتی نمایش می‌یابد که امکان درج نظرات برای خوانندگان مطالب فعال باشد.

این بلوک به منظور تنظیم شیوه نمایش لینک «ادامه مطلب» در نوشته‌هایی که این امکان برای آن‌ها فعال شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از این بلوک برچسب‌های (TAGS) یک نوشته نمایش پیدا می‌کنند. این بلوک تنها در صورتی اعمال می‌شود که نویسنده یک نوشته برای آن برچسب‌هایی تعیین کرده باشد. به منظور تعیین شیوه نمایش برچسب‌ها از بلوک زیر استفاده کنید.

چگونه قالب طراحی کنیم

این بلوک شیوه نمایش برچسب‌های یک نوشته را تنظیم می‌کند. این بلوک زیرمجموعه بلوک قبلی است و با استفاده از پارامتری به نام می‌توان جداکننده‌ای برای برچسب‌های نوشته تعیین کرد. همچنین تگ‌های زیر به این بلوک اختصاص دارند:

با استفاده از این بلوک می‌توان در حین طراحی قالب بلاگفا مطالب مشابه نوشته حاضر را نمایش داد.

از این بلوک در طراحی قالب بلاگفا برای تعیین شیوه نمایش موضوع‌های مرتبط با یک نوشته استفاده می‌شود. توجه کنید که این بلوک درون بلوک و همچنین درون بلوک استفاده می‌شود. این بلوک یک پارامتر اختیاری به صورت BlogPostCategories separator برای جداسازی عناوین موضوع‌ها دارد. تگ‌های اختصاصی مورد استفاده در این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به منظور تعیین مکان و شیوه نمایش بایگانی مطالب وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این بلوک می‌توانید میزان زمان نمایش بایگانی نوشته‌ها را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی مورد استفاده در این بلوک به شرح زیر هستند:

با استفاده از این بلوک در حین طراحی قالب بلاگفا می‌توانیم محل و شیوه نمایش پیوند‌های وبلاگ را مشخص کنیم. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک یک کانتینر برای بلوک قبلی است، از این رو در صورتی که از بلوک قبلی استفاده نکنید، این بلوک نیز نمایش پیدا نخواهد کرد.

از این بلوک به منظور نمایش توضیحی در مورد نویسنده در هنگام طراحی قالب بلاگفا، استفاده می‌شود. به منظور نمایش تصویر نویسنده وبلاگ یا لوگوی وبلاگ درون این بلوک، می‌توانید از بلوک دیگری به صورت استفاده کنید. تنها تگ اختصاصی این بلوک به شرح زیر است:

این بلوک یک کانتینر برای بلوک قبلی محسوب می‌شود و تنها زمانی نمایش می‌یابد که در تنظیمات وبلاگ بخش «نمایش پروفایل» فعال شده باشد. تنها تگ اختصاصی این بلوک به شرح زیر است:

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل نمایش تصویر نویسنده یا لوگوی وبلاگ را مشخص سازید. این بلوک تنها در صورتی نمایش پیدا خواهد کرد که شما تصویری برای پروفایل تعیین کرده باشید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

با استفاده از این بلوک، محل و شیوه نمایش پیوند‌های وبلاگ تعیین می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود. در صورتی که پیوندی از سوی نویسنده تعیین نشده باشد، این بلوک نیز پنهان خواهد بود.

از این بلوک به منظور تعیین محل و شیوه نمایش دسته‌بندی موضوعی مطالب وبلاگ در هنگام طراحی قالب بلاگفا استفاده می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که دسته‌بندی موضوعی برای مطالب وبلاگ تعیین نشده باشد، این بلوک نیز نمایش نمی‌یابد.

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل و شیوه نمایش برچسب‌های مطالب وبلاگ را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و در صورتی که برچسبی برای مطالب وبلاگ تعیین نشده باشد، این بلوک نیز نمایش نمی‌یابد.

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل و شیوه نمایش نام نویسندگان وبلاگ را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و به این ترتیب مطمئن می‌شویم این بلوک تنها در صورتی نمایش می‌یابد که به جز مالک وبلاگ، نویسنده-(های) دیگری نیز برای وبلاگ تعریف شده باشد.

این بلوک به منظور تعیین محل و شیوه نمایش جدیدترین مطالب وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد مطالب اخیر با استفاده از پارامتر مشخص می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک نیز به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان کانتینری برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و تنها در صورتی نمایش می‌یابد که تاکنون مطلبی در وبلاگ وارد شده باشد.

به این ترتیب با بلوک‌های مورد استفاده در طراحی قالب‌ بلاگفا آشنا شدیم. در ادامه برخی از تگ‌های عمومی قالب‌های بلاگفا را معرفی می‌کنیم که حتی در خارج از بلوک‌ها نیز قابل استفاده هستند.

این دسته از تگ‌ها می‌توانند درون بلوک‌های مختلف و همچنین خارج از بلوک‌ها و در ساختار HTML قالب مورد استفاده قرار گیرند. نکته مهم در خصوص تگ‌های بلاگفا این است که در اسامی این تگ‌ها از حروف کوچک و بزرگ استفاده شده است (نامگذاری شتری) و شما نیز باید این شیوه نامگذاری را رعایت کنید، چون در صورتی که به کوچکی/بزرگی حروف توجه نکنید، تگ مربوطه از سوی مفسر قابل شناسایی نخواهد بود.

اینک شما با ساختار کلی صفحه‌های HTML و همچنین کدهای اختصاصی مورد استفاده برای طراحی قالب بلاگفا آشنا شده‌اید و می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را در قالب‌های بلاگفا ایجاد کنید و یا اگر اعتماد به نفس بیشتری دارید، می‌توانید یک قالب جدید را از صفر بسازید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» دانش‌آموخته ریاضیات و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار نیز با مجله فرادرس همکاری دارد.

بر اساس رای 20 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام
میشه کمکم کنید؟
من سه ماهه دنبال جزوه قالب وبلاگ بلاگفام
هرجا هم رفتم نبود!
یه جاهم رفتم ۷۰ تا نظر دادم سریع برداشتنش گفتن نمیفروشیمش
دو سه تاهم گفتن قسم خوردیم به کسی ندیم!
آخه چرا
من خودم کدنویسم ولی جزوه رو گم کردم 😣
جزوه هم مال خواهرم بود
کسی جزوه رو داره؟؟
قیمتی هم باشه پرداخت میکنم😣
خیلی دنبالشم
خودم میتونم یاد بگیرم اما زمان میبره درست کنم😕
فوریه خیلی محتاجم

خیلی خوب بود

اما حفظ کردنش سخته
فقط تا الان تونستم ساختار اچ تی ام ال رو درک کنم و حفظ بشم

برای تغییر رنگ یا تصویر و اندازه ی هدر باید چه کار کرد؟

خیلی عالی بود
من میخوام وبلاگم رو دو طرفه کنم یعنی به دو سمت بشه یکی سمت راست و یکی چپ
ابزارک هام بیاد سمت چپ، بعد میخوام تصویر قالبم رو عوض کنم
باید چیکارکنم؟)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹


طراحی قالب pdfDownloads-icon

در این مطلب قصد داریم شما را با روش طراحی قالب بلاگفا آشنا سازیم. به این منظور از نخستین گام که ساخت یک وبلاگ در وب‌سایت بلاگفا است، آغاز می‌کنیم و در ادامه روش درج مطلب و ویرایش قالب بلاگ را توضیح خواهیم داد.

برای ساخت وبلاگ جدید در وب‌سایت بلاگفا می‌بایست ابتدا به صفحه «ثبت و ایجاد وبلاگ جدید» (+) بروید. بدین ترتیب با صفحه‌ای مانند زیر مواجه می‌شوید:

در این صفحه ابتدا در فیلد «نام کاربری»، یک username برای وبلاگ خودمان وارد می‌کنیم. توجه کنید که این نام کاربری در ادامه در نشانی وبلاگ شما به صورت http://username.blogfa.com نمایش خواهد یافت. سپس کلمه عبور و تأیید آن را در فیلدهای دوم و سوم وارد کنید. در فیلد چهارم «عنوان وبلاگ» را وارد می‌کنیم. این عنوان در بخش فوقانی (Header) وبلاگ نمایش خواهد یافت. سپس نام نویسنده را وارد می‌کنیم. بهتر است این نام را به صورت فارسی وارد کنید. در ادامه شرح مختصری برای وبلاگ درج می‌شود. این شرح نیز هر چه کوتاه‌تر باشد بهتراست، زیرا به صورت تیتر فرعی در زیر عنوان اصلی وبلاگ در بخش هدر نمایش خواهد یافت. در نهایت ایمیل و تکرار ایمیل خود را جهت مواردی مانند بازیابی رمز عبور در آینده وارد می‌کنیم.

در نهایت با مطالعه «قوانین و مقررات استفاده از خدمات سایت» و وارد کردن عدد کپچای نمایش یافته روی دکمه آبی رنگ با عنوان «قبول قوانین سایت و ایجاد وبلاگ» کلیک می‌کنیم تا وبلاگ ما ایجاد شود. در صورتی که همه چیز به صورت صحیح وارد شده باشد، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که نشانی وبلاگ شما را نمایش می‌دهد. اگر این نشانی را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید، ‌به صفحه اصلی وبلاگ خود خواهد رسید که فعلاً ظاهری مانند زیر دارد.

چگونه قالب طراحی کنیم

شاید این ظاهر ساده و بدون مطلب شما را مأیوس بکند، اما جای نگرانی نیست، چون در ادامه این مقاله آموزش طراحی قالب بلاگفا، با روش بهبود ظاهری وبلاگ خودمان بیشتر آشنا خواهیم شد. برای این که به امکانات مدیریتی وبلاگ خود دسترسی داشته باشید، باید در بخش فوقانی صفحه اصلی وب‌سایت بلاگفا روی دکمه آبی رنگ «ورود به بخش مدیریت» کلیک کنید. همچنین می‌توانید از طریق منوی ناوبری تحتانی این صفحه و کلیک روی لینک «ورود به بخش مدیریت» وارد بخش مدیریت وبلاگ خود شوید. در این بخش، چنان که در تصویر زیر می‌بینید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند.

توضیح کارکرد همه این گزینه‌ها خارج از حیطه موضوعی مقاله طراحی قالب بلاگفا خارج است. ما ابتدا چند مطلب آزمایشی با استفاده از لینک «نوشته جدید» در وبلاگ وارد می‌کنیم و سپس به موضوع اصلی این مطلب، یعنی آموزش طراحی قالب بلاگفا می‌پردازیم. پس از درج چند مطلب در وبلاگ مورد نظر، ظاهر آن اینک به صورت زیر درآمده است:

جهت ایجاد تغییر در قالب بلاگفا در بخش ناوبری در سمت چپ صفحه مدیریت بلاگ، روی لینک «تنظیمات و دیگر امکانات» کلیک کنید. در این صفحه، در همان ابتدا دو لینک به صورت‌های «انتخاب قالب وبلاگ» و «ویرایش قالب وبلاگ» وجود دارند.

چنان که از نام این دو مشخص است، با استفاده از لینک اول می‌توانیم یک قالب را از میان ده‌ها قالب آماده که ارائه شده‌اند، انتخاب کنیم.

برای نمونه با انتخاب قالب «ریل»، ظاهر صفحه اصلی وبلاگ به صورت زیر درمی‌آید:

اما اگر هیچ یک از این قالب‌ها، انتظارات شما را برآورده نمی‌سازد، جای نگرانی نیست، چرا که وب‌سایت بلاگفا، امکان طراحی قالب‌های سفارشی را نیز ارائه کرده است. به این منظور باید در بخش «تنظیمات و دیگر امکانات» که در بخش قبل اشاره کردیم، روی لینک دوم با عنوان «ویرایش قالب وبلاگ» کلیک کنید. در این صورت به صفحه زیر می‌رسید که برای طراحی قالب بلاگفا کاربردی است.

این صفحه سه زبانه مختلف دارد که در نوار ناوبری فوقانی به ترتیب با عناوین «صفحات اصلی»، «آرشیو» و «صفحات جداگانه» مشخص شده‌اند. این زبانه‌ها به ترتیب کد قالب صفحه‌های مختلف وبلاگ شما را نمایش می‌دهند. لینک اول شامل کد قالب صفحه اصلی وبلاگ است. لینک دوم، کد قالب صفحه بایگانی نوشته‌ها را نمایش می‌دهد و لینک سوم جهت ساخت صفحه‌های جداگانه‌ای است که ممکن است نیاز داشته باشید.

کد فعلی قالب بلاگفای ما با قالب پیش‌فرض یعنی قالب «آبی ساده» به صورت زیر است:

چنان که می‌بینید این کد شامل 170 خط است و حجم زیادی دارد. در نگاه نخست، ممکن است این کد را بسیار بزرگ و غیر قابل درک بیابید، اما در ادامه این مقاله همه این کدها را به صورت تفصیلی و یک به یک تشریح می‌کنیم، به طوری که در انتهای این مقاله می‌توانید به راحتی هر بخشی از آن را تغییر دهید یا حتی اقدام به طراحی قالب بلاگفا از ابتدا بکنید.

پیش از آن که به توضیح روش ویرایش کدهای قالب بلاگفا و طراحی قالب بلاگفا بپردازیم، باید کمی در مورد ماهیت این صفحه و زبان HTML که در آن مورد استفاده قرار گرفته است، توضیح دهیم.

HTML اختصاری برای عبارت «زبان نشانه‌گذاری ابرمتن» (Hyper Text Markup Language) است. در عمل HTML یک زبان نشانه‌گذاری (Markup) است که برای ایجاد صفحه‌های وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان ساختار صفحات وب را توصیف می‌کند. HTML از برخی عناصر (element) تشکیل یافته است که به مرورگر اعلام می‌کنند، محتوای صفحه باید چگونه نمایش یابد. عناصر HTML همه بخش‌های محتوا را برچسب‌گذاری می‌کند، مثلاً اعلام می‌کند که «این یک عنوان است»، «این یک پاراگراف است»، «اینجا یک لینک وجود دارد» و به این ترتیب مرورگرهای مختلف می‌توانند صفحه وب را به درستی و مطابق انتظار طراح آن نمایش دهند.

در این بخش یک مثال کاملاً ساده از یک سند HTML را می‌بینید:

چنان که می‌بینید این کد در قیاس با کد قالب وبلاگ ما که در بخش پیش دیدیم، بسیار ساده‌تر است. اما آن کد قالب نیز اساساً از همین ساختارها تشکیل یافته است. از این رو اگر این مقدار را بیاموزید، می‌توانید کد قالب وبلاگ را نیز درک کنید. در کد مثال ساده فوق توضیح اجزای مختلف به شرح زیر هستند.

هر عنصر HTML به وسیله یک تگ آغازین، مقداری محتوا و یک تگ پایانی تعریف می‌شود. ساختار آن به صورت زیر است:

منظور از عنصر ‌HTML هر چیزی است که از تگ آغازین تا تگ پایانی را شامل می‌شود.

ساختار اصلی یک صفحه HTML شامل دو بخش عمده header و body است که به صورت زیر درون عنصر قرار می‌گیرند.

یک عنصر مهم دیگر HTML که به منظور کار با صفحات وب و همچنین ویرایش کدهای قالب وبلاگ باید بشناسید، تگ

است. این تگ به منظور تقسیم صفحه به بخش‌‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینک که با ساختار کلی یک صفحه HTML آشنا شدیم، مجدداً به سراغ کد قالب بلاگ بازمی‌گردیم تا ساختار کلی آن را بررسی کنیم. برای این که شما با ساختار HTML این کد بهتر آشنا شوید، در این کد از تورفتگی‌های مناسب برای نمایش ساختارهای فرعی درونی استفاده کرده‌ایم:

در کد فوق خطوط 3 تا 27 بخش head صفحه را تشکیل می‌دهند و خطوط 28 تا 172 نیز بخش body صفحه را می‌سازند. اگر بخواهیم به صورت دیداری این ساختار را توصیف کنیم، در تصویر زیر اجزای یک صفحه وب را مشاهده می‌کنید.

اینک متوجه شدیم که قالب اصلی از نظر ساختاری به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود. اما هر بخش نیز اجزای مختلفی به نام بلوک دارد. در کد فوق، بلوک‌های مختلف قالب پیش‌فرض یک وبلاگ را در بلاگفا مشاهده می‌کنید. هر بلوک همانند عناصر HTML دارای یک تگ آغازین مانند و یک تگ پایانی مانند است. در ادامه کارکرد هر یک از این بلوک‌های مختلف بلاگفا را توضیح می‌‌دهیم.

تا به این بخش از آموزش طراحی قالب بلاگفا ما در بلوک‌ها و تگ‌های HTML صحبت کردیم، اما قالب‌های بلاگفا برخی بلوک‌ها و تگ‌های خاص خود را نیز دارند که به نام «بلوک‌های بلاگفا» شناخته می‌شوند. هر بلوک وظیفه خاصی دارد و در همین راستا می‌توان از برخی تگ‌های خاص آن بلوک در درون آن استفاده کرد. به طور کلی برای طراحی یک قالب بلاگفا از دو نوع تگ می‌توانیم استفاده کنیم. یک دسته تگ‌های عمومی هستند که در هر کجایی از قالب مورد نظر می‌توان مورد استفاده قرار داد که آن‌ها را تگ‌های عمومی می‌نامیم. دسته دوم از تگ‌ها فقط در بلوک‌های مخصوص خود قابل استفاده هستند. همچنین برخی از بلوک‌های بلاگفا فقط درون برخی بلوک‌های دیگر قابل استفاده هستند و در صورتی که خارج از بلوک والد خود اعلان شوند، در خوش‌بینانه‌ترین حالت بی‌اثر خواهند بود. در ادامه انواع بلوک‌های بلاگفا و تگ‌های عمومی و اختصاصی هر بلوک قالب بلاگفا را معرفی می‌کنیم.

در این بخش از مقاله طراحی قالب بلاگفا با انواع بلوک‌هایی که در یک قالب بلاگفا می‌توان مورد استفاده قرار داد، آشنا خواهیم شد.

این مهم‌ترین بلوک یک قالب بلاگفا است و شامل مطلبی (پست) است که می‌خواهید در یک صفحه نمایش یابد. درون این بلوک می‌توان از بلوک‌های ، ، ،‌ ،‌ و استفاده کرد. کارکرد و تگ‌های اختصاصی این بلوک‌ها را نیز در ادامه معرفی خواهیم کرد. درون بلوک می‌توان از تگ‌های اختصاصی زیر استفاده کرد.

این یکی از بلوک‌های زیرمجموعه بلوک است و شیوه نمایش نظرات نوشته‌ها را تعیین می‌کند. محتوای این بلوک تنها در صورتی نمایش می‌یابد که امکان درج نظرات برای خوانندگان مطالب فعال باشد.

این بلوک به منظور تنظیم شیوه نمایش لینک «ادامه مطلب» در نوشته‌هایی که این امکان برای آن‌ها فعال شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از این بلوک برچسب‌های (TAGS) یک نوشته نمایش پیدا می‌کنند. این بلوک تنها در صورتی اعمال می‌شود که نویسنده یک نوشته برای آن برچسب‌هایی تعیین کرده باشد. به منظور تعیین شیوه نمایش برچسب‌ها از بلوک زیر استفاده کنید.

چگونه قالب طراحی کنیم

این بلوک شیوه نمایش برچسب‌های یک نوشته را تنظیم می‌کند. این بلوک زیرمجموعه بلوک قبلی است و با استفاده از پارامتری به نام می‌توان جداکننده‌ای برای برچسب‌های نوشته تعیین کرد. همچنین تگ‌های زیر به این بلوک اختصاص دارند:

با استفاده از این بلوک می‌توان در حین طراحی قالب بلاگفا مطالب مشابه نوشته حاضر را نمایش داد.

از این بلوک در طراحی قالب بلاگفا برای تعیین شیوه نمایش موضوع‌های مرتبط با یک نوشته استفاده می‌شود. توجه کنید که این بلوک درون بلوک و همچنین درون بلوک استفاده می‌شود. این بلوک یک پارامتر اختیاری به صورت BlogPostCategories separator برای جداسازی عناوین موضوع‌ها دارد. تگ‌های اختصاصی مورد استفاده در این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به منظور تعیین مکان و شیوه نمایش بایگانی مطالب وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این بلوک می‌توانید میزان زمان نمایش بایگانی نوشته‌ها را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی مورد استفاده در این بلوک به شرح زیر هستند:

با استفاده از این بلوک در حین طراحی قالب بلاگفا می‌توانیم محل و شیوه نمایش پیوند‌های وبلاگ را مشخص کنیم. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک یک کانتینر برای بلوک قبلی است، از این رو در صورتی که از بلوک قبلی استفاده نکنید، این بلوک نیز نمایش پیدا نخواهد کرد.

از این بلوک به منظور نمایش توضیحی در مورد نویسنده در هنگام طراحی قالب بلاگفا، استفاده می‌شود. به منظور نمایش تصویر نویسنده وبلاگ یا لوگوی وبلاگ درون این بلوک، می‌توانید از بلوک دیگری به صورت استفاده کنید. تنها تگ اختصاصی این بلوک به شرح زیر است:

این بلوک یک کانتینر برای بلوک قبلی محسوب می‌شود و تنها زمانی نمایش می‌یابد که در تنظیمات وبلاگ بخش «نمایش پروفایل» فعال شده باشد. تنها تگ اختصاصی این بلوک به شرح زیر است:

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل نمایش تصویر نویسنده یا لوگوی وبلاگ را مشخص سازید. این بلوک تنها در صورتی نمایش پیدا خواهد کرد که شما تصویری برای پروفایل تعیین کرده باشید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

با استفاده از این بلوک، محل و شیوه نمایش پیوند‌های وبلاگ تعیین می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود. در صورتی که پیوندی از سوی نویسنده تعیین نشده باشد، این بلوک نیز پنهان خواهد بود.

از این بلوک به منظور تعیین محل و شیوه نمایش دسته‌بندی موضوعی مطالب وبلاگ در هنگام طراحی قالب بلاگفا استفاده می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که دسته‌بندی موضوعی برای مطالب وبلاگ تعیین نشده باشد، این بلوک نیز نمایش نمی‌یابد.

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل و شیوه نمایش برچسب‌های مطالب وبلاگ را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و در صورتی که برچسبی برای مطالب وبلاگ تعیین نشده باشد، این بلوک نیز نمایش نمی‌یابد.

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل و شیوه نمایش نام نویسندگان وبلاگ را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و به این ترتیب مطمئن می‌شویم این بلوک تنها در صورتی نمایش می‌یابد که به جز مالک وبلاگ، نویسنده-(های) دیگری نیز برای وبلاگ تعریف شده باشد.

این بلوک به منظور تعیین محل و شیوه نمایش جدیدترین مطالب وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد مطالب اخیر با استفاده از پارامتر مشخص می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک نیز به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان کانتینری برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و تنها در صورتی نمایش می‌یابد که تاکنون مطلبی در وبلاگ وارد شده باشد.

به این ترتیب با بلوک‌های مورد استفاده در طراحی قالب‌ بلاگفا آشنا شدیم. در ادامه برخی از تگ‌های عمومی قالب‌های بلاگفا را معرفی می‌کنیم که حتی در خارج از بلوک‌ها نیز قابل استفاده هستند.

این دسته از تگ‌ها می‌توانند درون بلوک‌های مختلف و همچنین خارج از بلوک‌ها و در ساختار HTML قالب مورد استفاده قرار گیرند. نکته مهم در خصوص تگ‌های بلاگفا این است که در اسامی این تگ‌ها از حروف کوچک و بزرگ استفاده شده است (نامگذاری شتری) و شما نیز باید این شیوه نامگذاری را رعایت کنید، چون در صورتی که به کوچکی/بزرگی حروف توجه نکنید، تگ مربوطه از سوی مفسر قابل شناسایی نخواهد بود.

اینک شما با ساختار کلی صفحه‌های HTML و همچنین کدهای اختصاصی مورد استفاده برای طراحی قالب بلاگفا آشنا شده‌اید و می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را در قالب‌های بلاگفا ایجاد کنید و یا اگر اعتماد به نفس بیشتری دارید، می‌توانید یک قالب جدید را از صفر بسازید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» دانش‌آموخته ریاضیات و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار نیز با مجله فرادرس همکاری دارد.

بر اساس رای 20 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام
میشه کمکم کنید؟
من سه ماهه دنبال جزوه قالب وبلاگ بلاگفام
هرجا هم رفتم نبود!
یه جاهم رفتم ۷۰ تا نظر دادم سریع برداشتنش گفتن نمیفروشیمش
دو سه تاهم گفتن قسم خوردیم به کسی ندیم!
آخه چرا
من خودم کدنویسم ولی جزوه رو گم کردم 😣
جزوه هم مال خواهرم بود
کسی جزوه رو داره؟؟
قیمتی هم باشه پرداخت میکنم😣
خیلی دنبالشم
خودم میتونم یاد بگیرم اما زمان میبره درست کنم😕
فوریه خیلی محتاجم

خیلی خوب بود

اما حفظ کردنش سخته
فقط تا الان تونستم ساختار اچ تی ام ال رو درک کنم و حفظ بشم

برای تغییر رنگ یا تصویر و اندازه ی هدر باید چه کار کرد؟

خیلی عالی بود
من میخوام وبلاگم رو دو طرفه کنم یعنی به دو سمت بشه یکی سمت راست و یکی چپ
ابزارک هام بیاد سمت چپ، بعد میخوام تصویر قالبم رو عوض کنم
باید چیکارکنم؟)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹


طراحی قالب pdfDownloads-icon

در این مطلب قصد داریم شما را با روش طراحی قالب بلاگفا آشنا سازیم. به این منظور از نخستین گام که ساخت یک وبلاگ در وب‌سایت بلاگفا است، آغاز می‌کنیم و در ادامه روش درج مطلب و ویرایش قالب بلاگ را توضیح خواهیم داد.

برای ساخت وبلاگ جدید در وب‌سایت بلاگفا می‌بایست ابتدا به صفحه «ثبت و ایجاد وبلاگ جدید» (+) بروید. بدین ترتیب با صفحه‌ای مانند زیر مواجه می‌شوید:

در این صفحه ابتدا در فیلد «نام کاربری»، یک username برای وبلاگ خودمان وارد می‌کنیم. توجه کنید که این نام کاربری در ادامه در نشانی وبلاگ شما به صورت http://username.blogfa.com نمایش خواهد یافت. سپس کلمه عبور و تأیید آن را در فیلدهای دوم و سوم وارد کنید. در فیلد چهارم «عنوان وبلاگ» را وارد می‌کنیم. این عنوان در بخش فوقانی (Header) وبلاگ نمایش خواهد یافت. سپس نام نویسنده را وارد می‌کنیم. بهتر است این نام را به صورت فارسی وارد کنید. در ادامه شرح مختصری برای وبلاگ درج می‌شود. این شرح نیز هر چه کوتاه‌تر باشد بهتراست، زیرا به صورت تیتر فرعی در زیر عنوان اصلی وبلاگ در بخش هدر نمایش خواهد یافت. در نهایت ایمیل و تکرار ایمیل خود را جهت مواردی مانند بازیابی رمز عبور در آینده وارد می‌کنیم.

در نهایت با مطالعه «قوانین و مقررات استفاده از خدمات سایت» و وارد کردن عدد کپچای نمایش یافته روی دکمه آبی رنگ با عنوان «قبول قوانین سایت و ایجاد وبلاگ» کلیک می‌کنیم تا وبلاگ ما ایجاد شود. در صورتی که همه چیز به صورت صحیح وارد شده باشد، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که نشانی وبلاگ شما را نمایش می‌دهد. اگر این نشانی را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید، ‌به صفحه اصلی وبلاگ خود خواهد رسید که فعلاً ظاهری مانند زیر دارد.

چگونه قالب طراحی کنیم

شاید این ظاهر ساده و بدون مطلب شما را مأیوس بکند، اما جای نگرانی نیست، چون در ادامه این مقاله آموزش طراحی قالب بلاگفا، با روش بهبود ظاهری وبلاگ خودمان بیشتر آشنا خواهیم شد. برای این که به امکانات مدیریتی وبلاگ خود دسترسی داشته باشید، باید در بخش فوقانی صفحه اصلی وب‌سایت بلاگفا روی دکمه آبی رنگ «ورود به بخش مدیریت» کلیک کنید. همچنین می‌توانید از طریق منوی ناوبری تحتانی این صفحه و کلیک روی لینک «ورود به بخش مدیریت» وارد بخش مدیریت وبلاگ خود شوید. در این بخش، چنان که در تصویر زیر می‌بینید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند.

توضیح کارکرد همه این گزینه‌ها خارج از حیطه موضوعی مقاله طراحی قالب بلاگفا خارج است. ما ابتدا چند مطلب آزمایشی با استفاده از لینک «نوشته جدید» در وبلاگ وارد می‌کنیم و سپس به موضوع اصلی این مطلب، یعنی آموزش طراحی قالب بلاگفا می‌پردازیم. پس از درج چند مطلب در وبلاگ مورد نظر، ظاهر آن اینک به صورت زیر درآمده است:

جهت ایجاد تغییر در قالب بلاگفا در بخش ناوبری در سمت چپ صفحه مدیریت بلاگ، روی لینک «تنظیمات و دیگر امکانات» کلیک کنید. در این صفحه، در همان ابتدا دو لینک به صورت‌های «انتخاب قالب وبلاگ» و «ویرایش قالب وبلاگ» وجود دارند.

چنان که از نام این دو مشخص است، با استفاده از لینک اول می‌توانیم یک قالب را از میان ده‌ها قالب آماده که ارائه شده‌اند، انتخاب کنیم.

برای نمونه با انتخاب قالب «ریل»، ظاهر صفحه اصلی وبلاگ به صورت زیر درمی‌آید:

اما اگر هیچ یک از این قالب‌ها، انتظارات شما را برآورده نمی‌سازد، جای نگرانی نیست، چرا که وب‌سایت بلاگفا، امکان طراحی قالب‌های سفارشی را نیز ارائه کرده است. به این منظور باید در بخش «تنظیمات و دیگر امکانات» که در بخش قبل اشاره کردیم، روی لینک دوم با عنوان «ویرایش قالب وبلاگ» کلیک کنید. در این صورت به صفحه زیر می‌رسید که برای طراحی قالب بلاگفا کاربردی است.

این صفحه سه زبانه مختلف دارد که در نوار ناوبری فوقانی به ترتیب با عناوین «صفحات اصلی»، «آرشیو» و «صفحات جداگانه» مشخص شده‌اند. این زبانه‌ها به ترتیب کد قالب صفحه‌های مختلف وبلاگ شما را نمایش می‌دهند. لینک اول شامل کد قالب صفحه اصلی وبلاگ است. لینک دوم، کد قالب صفحه بایگانی نوشته‌ها را نمایش می‌دهد و لینک سوم جهت ساخت صفحه‌های جداگانه‌ای است که ممکن است نیاز داشته باشید.

کد فعلی قالب بلاگفای ما با قالب پیش‌فرض یعنی قالب «آبی ساده» به صورت زیر است:

چنان که می‌بینید این کد شامل 170 خط است و حجم زیادی دارد. در نگاه نخست، ممکن است این کد را بسیار بزرگ و غیر قابل درک بیابید، اما در ادامه این مقاله همه این کدها را به صورت تفصیلی و یک به یک تشریح می‌کنیم، به طوری که در انتهای این مقاله می‌توانید به راحتی هر بخشی از آن را تغییر دهید یا حتی اقدام به طراحی قالب بلاگفا از ابتدا بکنید.

پیش از آن که به توضیح روش ویرایش کدهای قالب بلاگفا و طراحی قالب بلاگفا بپردازیم، باید کمی در مورد ماهیت این صفحه و زبان HTML که در آن مورد استفاده قرار گرفته است، توضیح دهیم.

HTML اختصاری برای عبارت «زبان نشانه‌گذاری ابرمتن» (Hyper Text Markup Language) است. در عمل HTML یک زبان نشانه‌گذاری (Markup) است که برای ایجاد صفحه‌های وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان ساختار صفحات وب را توصیف می‌کند. HTML از برخی عناصر (element) تشکیل یافته است که به مرورگر اعلام می‌کنند، محتوای صفحه باید چگونه نمایش یابد. عناصر HTML همه بخش‌های محتوا را برچسب‌گذاری می‌کند، مثلاً اعلام می‌کند که «این یک عنوان است»، «این یک پاراگراف است»، «اینجا یک لینک وجود دارد» و به این ترتیب مرورگرهای مختلف می‌توانند صفحه وب را به درستی و مطابق انتظار طراح آن نمایش دهند.

در این بخش یک مثال کاملاً ساده از یک سند HTML را می‌بینید:

چنان که می‌بینید این کد در قیاس با کد قالب وبلاگ ما که در بخش پیش دیدیم، بسیار ساده‌تر است. اما آن کد قالب نیز اساساً از همین ساختارها تشکیل یافته است. از این رو اگر این مقدار را بیاموزید، می‌توانید کد قالب وبلاگ را نیز درک کنید. در کد مثال ساده فوق توضیح اجزای مختلف به شرح زیر هستند.

هر عنصر HTML به وسیله یک تگ آغازین، مقداری محتوا و یک تگ پایانی تعریف می‌شود. ساختار آن به صورت زیر است:

منظور از عنصر ‌HTML هر چیزی است که از تگ آغازین تا تگ پایانی را شامل می‌شود.

ساختار اصلی یک صفحه HTML شامل دو بخش عمده header و body است که به صورت زیر درون عنصر قرار می‌گیرند.

یک عنصر مهم دیگر HTML که به منظور کار با صفحات وب و همچنین ویرایش کدهای قالب وبلاگ باید بشناسید، تگ

است. این تگ به منظور تقسیم صفحه به بخش‌‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینک که با ساختار کلی یک صفحه HTML آشنا شدیم، مجدداً به سراغ کد قالب بلاگ بازمی‌گردیم تا ساختار کلی آن را بررسی کنیم. برای این که شما با ساختار HTML این کد بهتر آشنا شوید، در این کد از تورفتگی‌های مناسب برای نمایش ساختارهای فرعی درونی استفاده کرده‌ایم:

در کد فوق خطوط 3 تا 27 بخش head صفحه را تشکیل می‌دهند و خطوط 28 تا 172 نیز بخش body صفحه را می‌سازند. اگر بخواهیم به صورت دیداری این ساختار را توصیف کنیم، در تصویر زیر اجزای یک صفحه وب را مشاهده می‌کنید.

اینک متوجه شدیم که قالب اصلی از نظر ساختاری به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود. اما هر بخش نیز اجزای مختلفی به نام بلوک دارد. در کد فوق، بلوک‌های مختلف قالب پیش‌فرض یک وبلاگ را در بلاگفا مشاهده می‌کنید. هر بلوک همانند عناصر HTML دارای یک تگ آغازین مانند و یک تگ پایانی مانند است. در ادامه کارکرد هر یک از این بلوک‌های مختلف بلاگفا را توضیح می‌‌دهیم.

تا به این بخش از آموزش طراحی قالب بلاگفا ما در بلوک‌ها و تگ‌های HTML صحبت کردیم، اما قالب‌های بلاگفا برخی بلوک‌ها و تگ‌های خاص خود را نیز دارند که به نام «بلوک‌های بلاگفا» شناخته می‌شوند. هر بلوک وظیفه خاصی دارد و در همین راستا می‌توان از برخی تگ‌های خاص آن بلوک در درون آن استفاده کرد. به طور کلی برای طراحی یک قالب بلاگفا از دو نوع تگ می‌توانیم استفاده کنیم. یک دسته تگ‌های عمومی هستند که در هر کجایی از قالب مورد نظر می‌توان مورد استفاده قرار داد که آن‌ها را تگ‌های عمومی می‌نامیم. دسته دوم از تگ‌ها فقط در بلوک‌های مخصوص خود قابل استفاده هستند. همچنین برخی از بلوک‌های بلاگفا فقط درون برخی بلوک‌های دیگر قابل استفاده هستند و در صورتی که خارج از بلوک والد خود اعلان شوند، در خوش‌بینانه‌ترین حالت بی‌اثر خواهند بود. در ادامه انواع بلوک‌های بلاگفا و تگ‌های عمومی و اختصاصی هر بلوک قالب بلاگفا را معرفی می‌کنیم.

در این بخش از مقاله طراحی قالب بلاگفا با انواع بلوک‌هایی که در یک قالب بلاگفا می‌توان مورد استفاده قرار داد، آشنا خواهیم شد.

این مهم‌ترین بلوک یک قالب بلاگفا است و شامل مطلبی (پست) است که می‌خواهید در یک صفحه نمایش یابد. درون این بلوک می‌توان از بلوک‌های ، ، ،‌ ،‌ و استفاده کرد. کارکرد و تگ‌های اختصاصی این بلوک‌ها را نیز در ادامه معرفی خواهیم کرد. درون بلوک می‌توان از تگ‌های اختصاصی زیر استفاده کرد.

این یکی از بلوک‌های زیرمجموعه بلوک است و شیوه نمایش نظرات نوشته‌ها را تعیین می‌کند. محتوای این بلوک تنها در صورتی نمایش می‌یابد که امکان درج نظرات برای خوانندگان مطالب فعال باشد.

این بلوک به منظور تنظیم شیوه نمایش لینک «ادامه مطلب» در نوشته‌هایی که این امکان برای آن‌ها فعال شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از این بلوک برچسب‌های (TAGS) یک نوشته نمایش پیدا می‌کنند. این بلوک تنها در صورتی اعمال می‌شود که نویسنده یک نوشته برای آن برچسب‌هایی تعیین کرده باشد. به منظور تعیین شیوه نمایش برچسب‌ها از بلوک زیر استفاده کنید.

چگونه قالب طراحی کنیم

این بلوک شیوه نمایش برچسب‌های یک نوشته را تنظیم می‌کند. این بلوک زیرمجموعه بلوک قبلی است و با استفاده از پارامتری به نام می‌توان جداکننده‌ای برای برچسب‌های نوشته تعیین کرد. همچنین تگ‌های زیر به این بلوک اختصاص دارند:

با استفاده از این بلوک می‌توان در حین طراحی قالب بلاگفا مطالب مشابه نوشته حاضر را نمایش داد.

از این بلوک در طراحی قالب بلاگفا برای تعیین شیوه نمایش موضوع‌های مرتبط با یک نوشته استفاده می‌شود. توجه کنید که این بلوک درون بلوک و همچنین درون بلوک استفاده می‌شود. این بلوک یک پارامتر اختیاری به صورت BlogPostCategories separator برای جداسازی عناوین موضوع‌ها دارد. تگ‌های اختصاصی مورد استفاده در این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به منظور تعیین مکان و شیوه نمایش بایگانی مطالب وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این بلوک می‌توانید میزان زمان نمایش بایگانی نوشته‌ها را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی مورد استفاده در این بلوک به شرح زیر هستند:

با استفاده از این بلوک در حین طراحی قالب بلاگفا می‌توانیم محل و شیوه نمایش پیوند‌های وبلاگ را مشخص کنیم. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک یک کانتینر برای بلوک قبلی است، از این رو در صورتی که از بلوک قبلی استفاده نکنید، این بلوک نیز نمایش پیدا نخواهد کرد.

از این بلوک به منظور نمایش توضیحی در مورد نویسنده در هنگام طراحی قالب بلاگفا، استفاده می‌شود. به منظور نمایش تصویر نویسنده وبلاگ یا لوگوی وبلاگ درون این بلوک، می‌توانید از بلوک دیگری به صورت استفاده کنید. تنها تگ اختصاصی این بلوک به شرح زیر است:

این بلوک یک کانتینر برای بلوک قبلی محسوب می‌شود و تنها زمانی نمایش می‌یابد که در تنظیمات وبلاگ بخش «نمایش پروفایل» فعال شده باشد. تنها تگ اختصاصی این بلوک به شرح زیر است:

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل نمایش تصویر نویسنده یا لوگوی وبلاگ را مشخص سازید. این بلوک تنها در صورتی نمایش پیدا خواهد کرد که شما تصویری برای پروفایل تعیین کرده باشید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

با استفاده از این بلوک، محل و شیوه نمایش پیوند‌های وبلاگ تعیین می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود. در صورتی که پیوندی از سوی نویسنده تعیین نشده باشد، این بلوک نیز پنهان خواهد بود.

از این بلوک به منظور تعیین محل و شیوه نمایش دسته‌بندی موضوعی مطالب وبلاگ در هنگام طراحی قالب بلاگفا استفاده می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که دسته‌بندی موضوعی برای مطالب وبلاگ تعیین نشده باشد، این بلوک نیز نمایش نمی‌یابد.

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل و شیوه نمایش برچسب‌های مطالب وبلاگ را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و در صورتی که برچسبی برای مطالب وبلاگ تعیین نشده باشد، این بلوک نیز نمایش نمی‌یابد.

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل و شیوه نمایش نام نویسندگان وبلاگ را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و به این ترتیب مطمئن می‌شویم این بلوک تنها در صورتی نمایش می‌یابد که به جز مالک وبلاگ، نویسنده-(های) دیگری نیز برای وبلاگ تعریف شده باشد.

این بلوک به منظور تعیین محل و شیوه نمایش جدیدترین مطالب وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد مطالب اخیر با استفاده از پارامتر مشخص می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک نیز به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان کانتینری برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و تنها در صورتی نمایش می‌یابد که تاکنون مطلبی در وبلاگ وارد شده باشد.

به این ترتیب با بلوک‌های مورد استفاده در طراحی قالب‌ بلاگفا آشنا شدیم. در ادامه برخی از تگ‌های عمومی قالب‌های بلاگفا را معرفی می‌کنیم که حتی در خارج از بلوک‌ها نیز قابل استفاده هستند.

این دسته از تگ‌ها می‌توانند درون بلوک‌های مختلف و همچنین خارج از بلوک‌ها و در ساختار HTML قالب مورد استفاده قرار گیرند. نکته مهم در خصوص تگ‌های بلاگفا این است که در اسامی این تگ‌ها از حروف کوچک و بزرگ استفاده شده است (نامگذاری شتری) و شما نیز باید این شیوه نامگذاری را رعایت کنید، چون در صورتی که به کوچکی/بزرگی حروف توجه نکنید، تگ مربوطه از سوی مفسر قابل شناسایی نخواهد بود.

اینک شما با ساختار کلی صفحه‌های HTML و همچنین کدهای اختصاصی مورد استفاده برای طراحی قالب بلاگفا آشنا شده‌اید و می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را در قالب‌های بلاگفا ایجاد کنید و یا اگر اعتماد به نفس بیشتری دارید، می‌توانید یک قالب جدید را از صفر بسازید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» دانش‌آموخته ریاضیات و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار نیز با مجله فرادرس همکاری دارد.

بر اساس رای 20 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام
میشه کمکم کنید؟
من سه ماهه دنبال جزوه قالب وبلاگ بلاگفام
هرجا هم رفتم نبود!
یه جاهم رفتم ۷۰ تا نظر دادم سریع برداشتنش گفتن نمیفروشیمش
دو سه تاهم گفتن قسم خوردیم به کسی ندیم!
آخه چرا
من خودم کدنویسم ولی جزوه رو گم کردم 😣
جزوه هم مال خواهرم بود
کسی جزوه رو داره؟؟
قیمتی هم باشه پرداخت میکنم😣
خیلی دنبالشم
خودم میتونم یاد بگیرم اما زمان میبره درست کنم😕
فوریه خیلی محتاجم

خیلی خوب بود

اما حفظ کردنش سخته
فقط تا الان تونستم ساختار اچ تی ام ال رو درک کنم و حفظ بشم

برای تغییر رنگ یا تصویر و اندازه ی هدر باید چه کار کرد؟

خیلی عالی بود
من میخوام وبلاگم رو دو طرفه کنم یعنی به دو سمت بشه یکی سمت راست و یکی چپ
ابزارک هام بیاد سمت چپ، بعد میخوام تصویر قالبم رو عوض کنم
باید چیکارکنم؟)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹


طراحی قالب pdfDownloads-icon

در این مطلب قصد داریم شما را با روش طراحی قالب بلاگفا آشنا سازیم. به این منظور از نخستین گام که ساخت یک وبلاگ در وب‌سایت بلاگفا است، آغاز می‌کنیم و در ادامه روش درج مطلب و ویرایش قالب بلاگ را توضیح خواهیم داد.

برای ساخت وبلاگ جدید در وب‌سایت بلاگفا می‌بایست ابتدا به صفحه «ثبت و ایجاد وبلاگ جدید» (+) بروید. بدین ترتیب با صفحه‌ای مانند زیر مواجه می‌شوید:

در این صفحه ابتدا در فیلد «نام کاربری»، یک username برای وبلاگ خودمان وارد می‌کنیم. توجه کنید که این نام کاربری در ادامه در نشانی وبلاگ شما به صورت http://username.blogfa.com نمایش خواهد یافت. سپس کلمه عبور و تأیید آن را در فیلدهای دوم و سوم وارد کنید. در فیلد چهارم «عنوان وبلاگ» را وارد می‌کنیم. این عنوان در بخش فوقانی (Header) وبلاگ نمایش خواهد یافت. سپس نام نویسنده را وارد می‌کنیم. بهتر است این نام را به صورت فارسی وارد کنید. در ادامه شرح مختصری برای وبلاگ درج می‌شود. این شرح نیز هر چه کوتاه‌تر باشد بهتراست، زیرا به صورت تیتر فرعی در زیر عنوان اصلی وبلاگ در بخش هدر نمایش خواهد یافت. در نهایت ایمیل و تکرار ایمیل خود را جهت مواردی مانند بازیابی رمز عبور در آینده وارد می‌کنیم.

در نهایت با مطالعه «قوانین و مقررات استفاده از خدمات سایت» و وارد کردن عدد کپچای نمایش یافته روی دکمه آبی رنگ با عنوان «قبول قوانین سایت و ایجاد وبلاگ» کلیک می‌کنیم تا وبلاگ ما ایجاد شود. در صورتی که همه چیز به صورت صحیح وارد شده باشد، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که نشانی وبلاگ شما را نمایش می‌دهد. اگر این نشانی را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید، ‌به صفحه اصلی وبلاگ خود خواهد رسید که فعلاً ظاهری مانند زیر دارد.

چگونه قالب طراحی کنیم

شاید این ظاهر ساده و بدون مطلب شما را مأیوس بکند، اما جای نگرانی نیست، چون در ادامه این مقاله آموزش طراحی قالب بلاگفا، با روش بهبود ظاهری وبلاگ خودمان بیشتر آشنا خواهیم شد. برای این که به امکانات مدیریتی وبلاگ خود دسترسی داشته باشید، باید در بخش فوقانی صفحه اصلی وب‌سایت بلاگفا روی دکمه آبی رنگ «ورود به بخش مدیریت» کلیک کنید. همچنین می‌توانید از طریق منوی ناوبری تحتانی این صفحه و کلیک روی لینک «ورود به بخش مدیریت» وارد بخش مدیریت وبلاگ خود شوید. در این بخش، چنان که در تصویر زیر می‌بینید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند.

توضیح کارکرد همه این گزینه‌ها خارج از حیطه موضوعی مقاله طراحی قالب بلاگفا خارج است. ما ابتدا چند مطلب آزمایشی با استفاده از لینک «نوشته جدید» در وبلاگ وارد می‌کنیم و سپس به موضوع اصلی این مطلب، یعنی آموزش طراحی قالب بلاگفا می‌پردازیم. پس از درج چند مطلب در وبلاگ مورد نظر، ظاهر آن اینک به صورت زیر درآمده است:

جهت ایجاد تغییر در قالب بلاگفا در بخش ناوبری در سمت چپ صفحه مدیریت بلاگ، روی لینک «تنظیمات و دیگر امکانات» کلیک کنید. در این صفحه، در همان ابتدا دو لینک به صورت‌های «انتخاب قالب وبلاگ» و «ویرایش قالب وبلاگ» وجود دارند.

چنان که از نام این دو مشخص است، با استفاده از لینک اول می‌توانیم یک قالب را از میان ده‌ها قالب آماده که ارائه شده‌اند، انتخاب کنیم.

برای نمونه با انتخاب قالب «ریل»، ظاهر صفحه اصلی وبلاگ به صورت زیر درمی‌آید:

اما اگر هیچ یک از این قالب‌ها، انتظارات شما را برآورده نمی‌سازد، جای نگرانی نیست، چرا که وب‌سایت بلاگفا، امکان طراحی قالب‌های سفارشی را نیز ارائه کرده است. به این منظور باید در بخش «تنظیمات و دیگر امکانات» که در بخش قبل اشاره کردیم، روی لینک دوم با عنوان «ویرایش قالب وبلاگ» کلیک کنید. در این صورت به صفحه زیر می‌رسید که برای طراحی قالب بلاگفا کاربردی است.

این صفحه سه زبانه مختلف دارد که در نوار ناوبری فوقانی به ترتیب با عناوین «صفحات اصلی»، «آرشیو» و «صفحات جداگانه» مشخص شده‌اند. این زبانه‌ها به ترتیب کد قالب صفحه‌های مختلف وبلاگ شما را نمایش می‌دهند. لینک اول شامل کد قالب صفحه اصلی وبلاگ است. لینک دوم، کد قالب صفحه بایگانی نوشته‌ها را نمایش می‌دهد و لینک سوم جهت ساخت صفحه‌های جداگانه‌ای است که ممکن است نیاز داشته باشید.

کد فعلی قالب بلاگفای ما با قالب پیش‌فرض یعنی قالب «آبی ساده» به صورت زیر است:

چنان که می‌بینید این کد شامل 170 خط است و حجم زیادی دارد. در نگاه نخست، ممکن است این کد را بسیار بزرگ و غیر قابل درک بیابید، اما در ادامه این مقاله همه این کدها را به صورت تفصیلی و یک به یک تشریح می‌کنیم، به طوری که در انتهای این مقاله می‌توانید به راحتی هر بخشی از آن را تغییر دهید یا حتی اقدام به طراحی قالب بلاگفا از ابتدا بکنید.

پیش از آن که به توضیح روش ویرایش کدهای قالب بلاگفا و طراحی قالب بلاگفا بپردازیم، باید کمی در مورد ماهیت این صفحه و زبان HTML که در آن مورد استفاده قرار گرفته است، توضیح دهیم.

HTML اختصاری برای عبارت «زبان نشانه‌گذاری ابرمتن» (Hyper Text Markup Language) است. در عمل HTML یک زبان نشانه‌گذاری (Markup) است که برای ایجاد صفحه‌های وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان ساختار صفحات وب را توصیف می‌کند. HTML از برخی عناصر (element) تشکیل یافته است که به مرورگر اعلام می‌کنند، محتوای صفحه باید چگونه نمایش یابد. عناصر HTML همه بخش‌های محتوا را برچسب‌گذاری می‌کند، مثلاً اعلام می‌کند که «این یک عنوان است»، «این یک پاراگراف است»، «اینجا یک لینک وجود دارد» و به این ترتیب مرورگرهای مختلف می‌توانند صفحه وب را به درستی و مطابق انتظار طراح آن نمایش دهند.

در این بخش یک مثال کاملاً ساده از یک سند HTML را می‌بینید:

چنان که می‌بینید این کد در قیاس با کد قالب وبلاگ ما که در بخش پیش دیدیم، بسیار ساده‌تر است. اما آن کد قالب نیز اساساً از همین ساختارها تشکیل یافته است. از این رو اگر این مقدار را بیاموزید، می‌توانید کد قالب وبلاگ را نیز درک کنید. در کد مثال ساده فوق توضیح اجزای مختلف به شرح زیر هستند.

هر عنصر HTML به وسیله یک تگ آغازین، مقداری محتوا و یک تگ پایانی تعریف می‌شود. ساختار آن به صورت زیر است:

منظور از عنصر ‌HTML هر چیزی است که از تگ آغازین تا تگ پایانی را شامل می‌شود.

ساختار اصلی یک صفحه HTML شامل دو بخش عمده header و body است که به صورت زیر درون عنصر قرار می‌گیرند.

یک عنصر مهم دیگر HTML که به منظور کار با صفحات وب و همچنین ویرایش کدهای قالب وبلاگ باید بشناسید، تگ

است. این تگ به منظور تقسیم صفحه به بخش‌‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینک که با ساختار کلی یک صفحه HTML آشنا شدیم، مجدداً به سراغ کد قالب بلاگ بازمی‌گردیم تا ساختار کلی آن را بررسی کنیم. برای این که شما با ساختار HTML این کد بهتر آشنا شوید، در این کد از تورفتگی‌های مناسب برای نمایش ساختارهای فرعی درونی استفاده کرده‌ایم:

در کد فوق خطوط 3 تا 27 بخش head صفحه را تشکیل می‌دهند و خطوط 28 تا 172 نیز بخش body صفحه را می‌سازند. اگر بخواهیم به صورت دیداری این ساختار را توصیف کنیم، در تصویر زیر اجزای یک صفحه وب را مشاهده می‌کنید.

اینک متوجه شدیم که قالب اصلی از نظر ساختاری به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود. اما هر بخش نیز اجزای مختلفی به نام بلوک دارد. در کد فوق، بلوک‌های مختلف قالب پیش‌فرض یک وبلاگ را در بلاگفا مشاهده می‌کنید. هر بلوک همانند عناصر HTML دارای یک تگ آغازین مانند و یک تگ پایانی مانند است. در ادامه کارکرد هر یک از این بلوک‌های مختلف بلاگفا را توضیح می‌‌دهیم.

تا به این بخش از آموزش طراحی قالب بلاگفا ما در بلوک‌ها و تگ‌های HTML صحبت کردیم، اما قالب‌های بلاگفا برخی بلوک‌ها و تگ‌های خاص خود را نیز دارند که به نام «بلوک‌های بلاگفا» شناخته می‌شوند. هر بلوک وظیفه خاصی دارد و در همین راستا می‌توان از برخی تگ‌های خاص آن بلوک در درون آن استفاده کرد. به طور کلی برای طراحی یک قالب بلاگفا از دو نوع تگ می‌توانیم استفاده کنیم. یک دسته تگ‌های عمومی هستند که در هر کجایی از قالب مورد نظر می‌توان مورد استفاده قرار داد که آن‌ها را تگ‌های عمومی می‌نامیم. دسته دوم از تگ‌ها فقط در بلوک‌های مخصوص خود قابل استفاده هستند. همچنین برخی از بلوک‌های بلاگفا فقط درون برخی بلوک‌های دیگر قابل استفاده هستند و در صورتی که خارج از بلوک والد خود اعلان شوند، در خوش‌بینانه‌ترین حالت بی‌اثر خواهند بود. در ادامه انواع بلوک‌های بلاگفا و تگ‌های عمومی و اختصاصی هر بلوک قالب بلاگفا را معرفی می‌کنیم.

در این بخش از مقاله طراحی قالب بلاگفا با انواع بلوک‌هایی که در یک قالب بلاگفا می‌توان مورد استفاده قرار داد، آشنا خواهیم شد.

این مهم‌ترین بلوک یک قالب بلاگفا است و شامل مطلبی (پست) است که می‌خواهید در یک صفحه نمایش یابد. درون این بلوک می‌توان از بلوک‌های ، ، ،‌ ،‌ و استفاده کرد. کارکرد و تگ‌های اختصاصی این بلوک‌ها را نیز در ادامه معرفی خواهیم کرد. درون بلوک می‌توان از تگ‌های اختصاصی زیر استفاده کرد.

این یکی از بلوک‌های زیرمجموعه بلوک است و شیوه نمایش نظرات نوشته‌ها را تعیین می‌کند. محتوای این بلوک تنها در صورتی نمایش می‌یابد که امکان درج نظرات برای خوانندگان مطالب فعال باشد.

این بلوک به منظور تنظیم شیوه نمایش لینک «ادامه مطلب» در نوشته‌هایی که این امکان برای آن‌ها فعال شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از این بلوک برچسب‌های (TAGS) یک نوشته نمایش پیدا می‌کنند. این بلوک تنها در صورتی اعمال می‌شود که نویسنده یک نوشته برای آن برچسب‌هایی تعیین کرده باشد. به منظور تعیین شیوه نمایش برچسب‌ها از بلوک زیر استفاده کنید.

چگونه قالب طراحی کنیم

این بلوک شیوه نمایش برچسب‌های یک نوشته را تنظیم می‌کند. این بلوک زیرمجموعه بلوک قبلی است و با استفاده از پارامتری به نام می‌توان جداکننده‌ای برای برچسب‌های نوشته تعیین کرد. همچنین تگ‌های زیر به این بلوک اختصاص دارند:

با استفاده از این بلوک می‌توان در حین طراحی قالب بلاگفا مطالب مشابه نوشته حاضر را نمایش داد.

از این بلوک در طراحی قالب بلاگفا برای تعیین شیوه نمایش موضوع‌های مرتبط با یک نوشته استفاده می‌شود. توجه کنید که این بلوک درون بلوک و همچنین درون بلوک استفاده می‌شود. این بلوک یک پارامتر اختیاری به صورت BlogPostCategories separator برای جداسازی عناوین موضوع‌ها دارد. تگ‌های اختصاصی مورد استفاده در این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به منظور تعیین مکان و شیوه نمایش بایگانی مطالب وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این بلوک می‌توانید میزان زمان نمایش بایگانی نوشته‌ها را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی مورد استفاده در این بلوک به شرح زیر هستند:

با استفاده از این بلوک در حین طراحی قالب بلاگفا می‌توانیم محل و شیوه نمایش پیوند‌های وبلاگ را مشخص کنیم. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک یک کانتینر برای بلوک قبلی است، از این رو در صورتی که از بلوک قبلی استفاده نکنید، این بلوک نیز نمایش پیدا نخواهد کرد.

از این بلوک به منظور نمایش توضیحی در مورد نویسنده در هنگام طراحی قالب بلاگفا، استفاده می‌شود. به منظور نمایش تصویر نویسنده وبلاگ یا لوگوی وبلاگ درون این بلوک، می‌توانید از بلوک دیگری به صورت استفاده کنید. تنها تگ اختصاصی این بلوک به شرح زیر است:

این بلوک یک کانتینر برای بلوک قبلی محسوب می‌شود و تنها زمانی نمایش می‌یابد که در تنظیمات وبلاگ بخش «نمایش پروفایل» فعال شده باشد. تنها تگ اختصاصی این بلوک به شرح زیر است:

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل نمایش تصویر نویسنده یا لوگوی وبلاگ را مشخص سازید. این بلوک تنها در صورتی نمایش پیدا خواهد کرد که شما تصویری برای پروفایل تعیین کرده باشید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

با استفاده از این بلوک، محل و شیوه نمایش پیوند‌های وبلاگ تعیین می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود. در صورتی که پیوندی از سوی نویسنده تعیین نشده باشد، این بلوک نیز پنهان خواهد بود.

از این بلوک به منظور تعیین محل و شیوه نمایش دسته‌بندی موضوعی مطالب وبلاگ در هنگام طراحی قالب بلاگفا استفاده می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که دسته‌بندی موضوعی برای مطالب وبلاگ تعیین نشده باشد، این بلوک نیز نمایش نمی‌یابد.

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل و شیوه نمایش برچسب‌های مطالب وبلاگ را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و در صورتی که برچسبی برای مطالب وبلاگ تعیین نشده باشد، این بلوک نیز نمایش نمی‌یابد.

با استفاده از این بلوک می‌توانید محل و شیوه نمایش نام نویسندگان وبلاگ را مشخص سازید. تگ‌های اختصاصی این بلوک به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان یک کانتینر برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و به این ترتیب مطمئن می‌شویم این بلوک تنها در صورتی نمایش می‌یابد که به جز مالک وبلاگ، نویسنده-(های) دیگری نیز برای وبلاگ تعریف شده باشد.

این بلوک به منظور تعیین محل و شیوه نمایش جدیدترین مطالب وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد مطالب اخیر با استفاده از پارامتر مشخص می‌شود. تگ‌های اختصاصی این بلوک نیز به شرح زیر هستند:

این بلوک به عنوان کانتینری برای بلوک قبلی استفاده می‌شود و تنها در صورتی نمایش می‌یابد که تاکنون مطلبی در وبلاگ وارد شده باشد.

به این ترتیب با بلوک‌های مورد استفاده در طراحی قالب‌ بلاگفا آشنا شدیم. در ادامه برخی از تگ‌های عمومی قالب‌های بلاگفا را معرفی می‌کنیم که حتی در خارج از بلوک‌ها نیز قابل استفاده هستند.

این دسته از تگ‌ها می‌توانند درون بلوک‌های مختلف و همچنین خارج از بلوک‌ها و در ساختار HTML قالب مورد استفاده قرار گیرند. نکته مهم در خصوص تگ‌های بلاگفا این است که در اسامی این تگ‌ها از حروف کوچک و بزرگ استفاده شده است (نامگذاری شتری) و شما نیز باید این شیوه نامگذاری را رعایت کنید، چون در صورتی که به کوچکی/بزرگی حروف توجه نکنید، تگ مربوطه از سوی مفسر قابل شناسایی نخواهد بود.

اینک شما با ساختار کلی صفحه‌های HTML و همچنین کدهای اختصاصی مورد استفاده برای طراحی قالب بلاگفا آشنا شده‌اید و می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را در قالب‌های بلاگفا ایجاد کنید و یا اگر اعتماد به نفس بیشتری دارید، می‌توانید یک قالب جدید را از صفر بسازید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» دانش‌آموخته ریاضیات و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار نیز با مجله فرادرس همکاری دارد.

بر اساس رای 20 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام
میشه کمکم کنید؟
من سه ماهه دنبال جزوه قالب وبلاگ بلاگفام
هرجا هم رفتم نبود!
یه جاهم رفتم ۷۰ تا نظر دادم سریع برداشتنش گفتن نمیفروشیمش
دو سه تاهم گفتن قسم خوردیم به کسی ندیم!
آخه چرا
من خودم کدنویسم ولی جزوه رو گم کردم 😣
جزوه هم مال خواهرم بود
کسی جزوه رو داره؟؟
قیمتی هم باشه پرداخت میکنم😣
خیلی دنبالشم
خودم میتونم یاد بگیرم اما زمان میبره درست کنم😕
فوریه خیلی محتاجم

خیلی خوب بود

اما حفظ کردنش سخته
فقط تا الان تونستم ساختار اچ تی ام ال رو درک کنم و حفظ بشم

برای تغییر رنگ یا تصویر و اندازه ی هدر باید چه کار کرد؟

خیلی عالی بود
من میخوام وبلاگم رو دو طرفه کنم یعنی به دو سمت بشه یکی سمت راست و یکی چپ
ابزارک هام بیاد سمت چپ، بعد میخوام تصویر قالبم رو عوض کنم
باید چیکارکنم؟)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹


طراحی قالب pdfDownloads-icon

greenskin

greenskin قالب ساز آنلاین وبلاگ, به  افراد تازه کار کمک می کند تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی
تنها با ساخت, دریافت, اضافه و ثبت کردن کد قالب ساخته شده به قالب وبلاگ
خود, از سرویس های پیشرفته و خاص این سایت به راحتی استفاده کنید. همه
امکانات و سرویس های greenskinکاملا رایگان است.

برای ورود به این آدرس مراجعه کنید:

http://www.greenskin.ir/statics/7/

ایلیانا بلاگ

مقالات طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

خانه » طراحی سایت » چگونه پوسته وردپرس طراحی کنیم؟ نرم افزار ساخت قالب وردپرس بدون کد نویسی

منتشر شده 19 فوریه 2017 دسته‌بندی: طراحی سایت، وردپرس

وقتی طراحی پوسته وردپرس  رو شروع می کنید شاید دلتون بخواد برای سایت وردپرسی تان طراحی پوسته  مخصوص انجام بدهید. اینکار اصلا به مقداری که به نظر میاد سخت نیست خیلی اسونتر از چیزیه که فکرشم بشه کرد.

چگونه قالب طراحی کنیم

برای شروع لازمه که:

1- آشنایی html و css که فقط بتونید کدهارو بشناسید و استفاده کنین.

۲ – یک نرم افزار ++notepad

۳ – یک نرم افزار وب سرور مثل wampp یا xampp یا easyphp که xampp به خاطر کامل بودن بهتون پیشنهاد میشه .

پوسته  های وردپرس شامل فایل های زیر هستند:

طراحی قالب همیشه یکی از مهم ترین مواردی است که افراد به آن می پردازند. متقاضیان قالب ها به دو دسته هستند:

دسته ای که قالب وردپرس مورد نظر خود (یا برای هر سیستم مدیریت محتوای دیگری) را جستجو کرده و به صورت رایگان یا پرمیوم دریافت می کنند و از آن استفاده می کنند. دسته ی دیگر، برنامه نویسانی هستند که می خواهند قالب منحصر به فردی را برای وبسایت مورد نظر خود طراحی نمایند و برنامه نویسی این کار را می دانند.

اما در این میان نرم افزارهایی برای طراحی قالب ها بدون دانش کدنویسی نیز روی کار آمده تا افرادی که با کدنویسی و برنامه نویسی آشنایی ندارند نیز بتوانند قالب مورد نظر خود را طراحی کنند. اکثر این نرم افزارها خارجی هستند و مسلما قالب مورد نظر شما را به صورت چپ چین طراحی می کنند اما امروز می خواهیم به معرفی نرم افزاری بپردازیم که می توانید با آن قالب مورد نظر خود را طراحی کنید و سپس مشکل چپ چین بودن آن را نیز حل نمایید.

Artisteer نام یکی از بهترین نرم افزارهای ساخت قالب وبسایت به صورت سریع و آماده است. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا به سرعت تبدیل به یک متخصص طراحی وبسایت شوید. این نرم افزار می تواند در طراحی قالب های سیستم های مدیریت محتوای وردپرس، دروپال، جوملا و پوسته های نیوک به شما کمک کند و نکته ی جالب این است که بدون نیاز به اطلاعات گرافیکی و استفاده از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ می توانید با این نرم افزار، قالب مورد نظر خود را طراحی کنید.

همانند فارسی سازی قالب های وردپرس باید با کمک نرم افزار poedit رشته ها را فارسی کنید. حال برای فارسی کردن قالب یک فایل rtl.css در شاخه ی اصلی قالب می سازیم و سپس با کمک نرم افزارهایی مثل ++notepad دو فایل Style.css پوسته و فایل rtl.css که ساخته ایم را باز می کنیم و سپس در همان خط اول فایل rtl ساخته شده کد زیر را وارد می کنیم:

body { direction: rtl }

در Style.css به دنبال ” ;text-align: left” و ” ;text-align:left” بگردید. (این دو با هم فرق دارند! یک بار با فاصله و یک بار بدون فاصله است) هر کدام را که پیدا کردیم در فایل rtl.css وارد می کنیم (کپی و پیست) و سپس left را به right تبدیل می کنیم. و موارد اضافه را حذف می کنیم. این کار را برای تمامی آنهایی که دارای این حالت هستند انجام می دهیم.

نوبت به آن رسیده که به دنبال “;float: left” و “;flaot:left” بگردیم.( یک بار با فاصله و بار دیگر بدون فاصله) تمامی مواردی که پیدا کردیم را همانند مورد بالا در rtl.css وارد کرده و left را به right تغییر می دهیم. فقط مواردی استثنا وجود دارد!

به کدهای زیر اصلا دست نزنید و بگذارید به حالت خود باقی بمانند:

حال به دنبال تگ “header-tag-icon” می گردیم و سپس در rtl.css وارد کرده و مواردی را نیز مانند نمونه به آن اضافه می کنیم:

سپس به دنبال کد “BlockContent-body ul li” می گردیم و آن را در rtl.css وارد کرده و مواردی را مانند نمونه به آن اضافه می کنیم:

سلام ما یک گروه تلگرامی برای وردپرس راه انداختیم که کلی از اساتید هم هستند خوشحال میشیم شما هم تشریف بیارید.

https://t.me/wpirangroup

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دسته‌ها

پست های تصادفی

کپی برداری ممنوع. 2021 ایلیانا بلاگ. کلیه حقوق محفوظ است.

رایگان!

طراحی قالب وردپرس امروزه یکی از پولسازترین فعالیت ها در حوزه وردپرس میباشد چرا که هر روز وبسایت هایی که بر پایه وردپرس راه اندازی میشوند بیشتر و بیشتر میشوند و طبیعتا همه اینها نیاز به پوسته وردپرس دارند لذا طبق قولی که به کاربران محترم وبسافت۳ دادیم دوره صفرتاصد آموزش طراحی قالب وردپرس رایگان را تولید و در اختیار شما خوبان قرارمیدهیم امیدوارم مورد توجه تان قرارگیرد.

 

ما یک طرح PSD آماده در فتوشاپ داریم و میخواهیم آن را به HTML5 و CSS3 تبدیل کنیم – در ابتدا آشنایی مختصری با کدنویسی html css پیدا میکنیم و ارتباط بین این دو را یادمیگیریم و سپس اقدام به تبدیل طرح PSD به HTML5 و CSS3 میکنیم. (اگر آشنایی با html css ندارید پیشنهاد میکنم حتما آموزش طراحی سایت با html و css پروژه محور را ببینید)

شروع وردپرس – بعد از پایان مرحله کدنویسی html css، حالا وارد وردپرس میشیم و بعد از نصب و راه اندازی وردپرس در لوکال، با تزریق کدها و توابع وردپرس به قالب html، قالب استاتیک خودمان را تبدیل به یک قالب وردپرس میکنیم.

چگونه قالب طراحی کنیم

 

دمو قالب طراحی شده در این دوره

مشاهده آنلاین

 

 

سطح این دوره از مقدماتی تا متوسطه است و مباحث پیشرفته و تخصصی طراحی قالب وردپرس شامل این دوره نیست.(برای یادگیری حرفه ای و تخصصی طراحی قالب وردپرس میتوانید در دوره ۷۰ جلسه ای طراحی قالب وردپرس شرکت کنید)

 

 

بعد از پایان دوره میتوانید یک سایت وردپرسی (با امکانات متوسط) را از صفر طراحی و کدنویسی کنید و قالب های ساده html را به وردپرس تبدیل کنید.

 

باتوجه به اینکه قالب های حرفه ای وردپرس امروزه امکانات بسیار زیادی دارند و نقش برنامه نویسی php نسبت به قبل خیلی پررنگ تر شده، لذا شما قبل از آموزش طراحی قالب وردپرس رایگان باید با زبان php تا حد متوسط به بالا آشنا باشید البته در این دوره چون قالبی که طراحی میکنیم خیلی حرفه ای نیست نیازی به دانش برنامه نویسی php ندارید اما قطعا برای طراحی پوسته های حرفه ای تر برای وردپرس باید برنامه نویسی php را یادبگیرید.

 

در مرحله اول شما باید html و css را خوب یادبگیرید تا بتوانید ui (ظاهر) قالب را طراحی کنید. سوال : یادگیری کامل html css سخته؟ خیر اصلا سخت نیست در دوره آموزش html css که بالای صفحه معرفی کردیم شما در کمتر از ۳ ساعت کدنویسی آن را یادمیگیرید.

در مرحله دوم باید طراحی ریسپانسیو را ترجیحا با فریم ورک بوت استرپ یادبگیرید که این هم بسیار ساده هست چرا که وقتی css را یادبگیرید باتوجه به این که بوت استرپ هم یکی از فریم ورک های css هست یادگیری آن کار بسیار راحتی است.

در مرحله سوم هم باید برید سراغ php و مباحث مقدماتی – برنامه نویسی فانکشنال و شی گرایی را یادبگیرید تا بتوانید قالب های حرفه ای برای وردپرس طراحی کنید

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در تماس باشید

سلام
دست شما درد نکند
از کجا باید دانلود کمیم
با تشکر
بهرامی

سلام دوست عزیز ۲۰ سانیه بعد از اینکه وارد صفحه میشید پنجه پاپ اپ برای شما باز میشه که میتونید ایمیلتون رو وارد کنید تا لینک دانلود آموزش ها برای شما ارسال بشه

۲۰ سانیه؟
#غلط املایی
:/

😂😂

سلام استاد من تو این دوره رایگان ثبت نام کردم ولی قسمت های یازده و دوازده لینکی که داده هیچی توش نیست چ کار کنم؟

سلام دوست عزیز بله باعرض پوزش مشکلی در هاست دانلود بوجود اومده که بزودی برطرف میشه

سلام مجدد

اقای حیدری بی زحمت لینک قسمت های ۱۰ ۱۱ و ۱۲ رو برام ارسال کنید چیزی برام نیومده و داخل پوشه اسپم رو هم گشتم چیزی نبود ممنون

سلام دوست عزیز لینک ها تا جلسه ۱۲ اصلاح شد میتونید دانلود کنید

سلام آقای حیدری

لطفا لینک های قسمت ۱۰ ۱۱ ۱۲ رو برام ارسال کنید ایمیل برام نیومده و یه مورد دیگه اینکه لینک های قسمت ۱۳ ۱۴ ۱۵ مشکل دارن و ۴۰۴ میدن .

با سپاس

سلام اقای یوسفی مشکل رفع شد و میتونید دانلود کنید

سلام بنده ایمیل رو فرستادم ولی لینک برایم ارسال نشد

چگونه قالب طراحی کنیم

لینک به ایمیلتون ارسال شده لطا چک کنید

سلام آقای حیدری متاسفانه مجدد لینک های قسمت ۱۶ تا ۱۹ خطای ۴۰۴ میده و دانلود نمیشه .

با تشکر

سلام اصلاح شد

سلام دوست عزیز
لینک دانلود ۱۷ تا ۱۹ متاسفانه با مشکل روبروست.
سپاس

سلام لینک جلسه ۱۷ اصلاح شد
۱۸ و ۱۹ هم بزودی اصلاح میشه

فونت ایران سنس که مورد استفاده قرار دادید رو برام ایمیل کنید
با تشکرhushmandyar@gmail.com

سلام
از ارائه این بسته آموزشی واقعا ممنونم.
اما دانلود جلسه نوزدهم با مشکل مواجه شد و جلسه بیستم اصلا وجود نداشت.
ممنون میشم پیگیری کنید.
ارادتمند
اردلان

سلام آقای حیدری لینک جلسه ۱۹ خطا ۴۰۴ میدهد لطفاً لینک سالم آنرا برایم ایمیل کنید

سلام دوست عزیز لینکها اتوماتیک ارسال میشن و همه بلااستثنا ارسال میشن
احتمالا به پوشه اسپم رفته اونجارو چک کنید

مهندس حیدری قبلا هم عرض کردم بازم میگم شما اسطوره اید کمتر کسانی پیدا میشن مثل شما اینقده حسن نیت داشته باشند و برای دیگران در جهت انتقال علم و دانش زحمت بکشند و خود و وقت خود را وقف دیگران کنند بنده سر تعظیم در برابر شما فرود میآورم و آرزوی تندرستی و سلامتی را براتون دارم که هیچ چیز بالاتر از سلامتی نیست

اختیار دارید آقا خوبی از خودتونه این نهایت لطف شماست وگرنه بنده حقیر اینقدر هم تعریفی نیستم

سلام
فکر میکنم صفحه آموزش رایگان ساخت پنل تنظیمات قالب در قسمت کپچا مشکل داره
هر کاری کردم نتونستم نظر بزارم در آن صفحه
ایراد کپچا میگرفت
مجبور شدم در این صفحه نظر بزارم
لطفا پیگیری نمایید
سوالم این بود که ادامه ساخت پنل تنظیمات قالب را چطوری میتونم داشته باشم؟
در دوره ۷۰ جلسه هست؟
با تشکر

سلام دوست عزیز – ادامه که نداره توی همون جلسه و ۳ بخش فیلم کار تکمیل میشه اما بله جزئیات بیشتر و ویرایش اسکریپت و در کل کار حرفه ای تر توی دوره ۷۰ جلسه ای گفته شده

سلام استاد. من توی این دوره شرکت کردم ولی قبلا قسمت های ۱ تا ۱۶ که در سایت هست رو دانلود کردم. بی زحمت فقط لینک ۱۷ تا ۲۰ را برام بفرستید. تشکر

سلام دوست عزیز در مورد جلسه نحوه دریافت جلسه ۱۹ یک ایمیل اطلاع رسانی به شرکت کنندگان این دوره ارسال شده
لینک جلسه ۱۹ : https://websoft3.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-quform/
جلسه ۱۹ آخرین جلسه هست

سلام آقای حیدری
با تشکر فراوان بابت دوره ای که قرار دادید و خیلی استفاده کردیم انشالاه که خداوند اجرتون بدهد
در فیلم های آموزشی فرمودید فایل های مربوط به کد درس ها به همراه دوره ها پیوست خواهد شد ولی متاسفانه بنده نتوانستم فایلی پیدا کنم ممنون میشوم اگر راهنماییم کنید.

سلام ممنون از لطفتون
لینک دانلود سورس پروژه : https://dl3.websoft3.com/free/new-websoft3.zip

سلام بر استاد گرامی
یک سوال وردپرسی دارم .

من می خواهم دیتابیس را پاک سازی کنم بعنی تمام افزونه ها و قالب سایت پاک سازی شود اما نوشته ها و طراحی هایی مانند هدر و منوهای سایت باقی بماند بعنی وفتی قالب و افزونه ها نصب کردم دوباره بتوانم از نوشته ها و طراحی های هدر و منوی سایت در قالب نصب شده استفاده کنم .
چطور می توانم چنین کاری را پیاده سازی کنم ؟

سلام دوست عزیز میتونید از محتواهایی که نیاز دارید در وردپرس برون بری بگیرید و سپس درون ریزی کنید. نحوه انجام این کار رو هم از لینک زیر میتونید یادبگیرید :https://websoft3.com/%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%86-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/

عرض سلام و وقت بخیر
لینک های دانلود از دیروز برای من باز نمیشه ! ممنون میشم پیگیری کنید

سلام اصلاح شد

فایل های آموزش برای دانلود موجود است؟
من فایل comment.php جلسه ۱۳ رو لازم دارم

سلام
خدا قووت
لینک اسکریپت رو برای دانلود قرار ندادید
ممنون میشم ایمیل کنید

سلام جناب حیدری گرامی
ممنون بابت آموزشهای بسیاااار عالی و مفیدتون.
بنده متاسفانه موفق به دانلود قیمت نوزدهم و بیستم آموزشها و همچنین فایل sample-page.php این دوره از جلسات آموزشی شما نشده ام.
ممنون میشم لینک دانلودش رو برام ارسال کنید.
سپاس

سلام جناب حیدری گرامی
ممنون بابت آموزشهای بسیاااار عالی و مفیدتون.
بنده متاسفانه موفق به دانلود قسمت نوزدهم و بیستم آموزشها و همچنین فایل sample-page.php این دوره از جلسات آموزشی شما نشده ام.
ممنون میشم لینک دانلودش رو برام ارسال کنید.
سپاس

سلام.
عرض استاندارد برای طراحی قالب سایت در فتوشاپ چقدره؟
بعضی جاها نوشته ۹۸۰ بعضی جاهای دیگه …
استاندارد کدومه؟

خیلی ممنون بابت آموزشتون آقای حیدری عزیز مختصر و مفید هست و وقت رو هم تلف نمیکنه…
کاش لینک دانلود یکجا ارسال می شد…

سلام آقای حیدری خسته نباشید
میشه فایل های فونت IRANsans رو بزارید یکی دوتا پیدا کردم اما
توی سایتم به صورت نقطه های سیاه نشونش میده
لطفاٌ راهنمایی کنید
ممنون.

سلام و خسته نباشید بابت آموزش عالیتون
لینک قسمت های۱۰-۱۱-۱۲ برای من ارسال نشده
پوشه اسپم هم چک شد اونجا هم نبود
ممنون میشم لینک این قسمت ها رو ارسال کنید.

سلام به ایملتون ارسال شد

سلام ممنون بابت ارسال قسمت ۱۹
ولی اگر دقت کنید عرض کردم قسمت های۱۰٫۱۱٫۱۲ارسال نشدن برای دانلود.

لینک تمامی قسمت ها درون فایل تکست ارسال شده می باشد مجدد بررسی نمایید

سلام
ممنون از آموزشتون
استاد برای ایمیل من فقط لنکهای ۱ و ۲ و ۳ ارسال شد
اشکال از کجاست ؟

با سلام و تشکر از شما دوست عزیز با ایمیل شما هیچ درخواستی ثبت نشده مجدد شرکت در دوره را بزنید با تشکر

سلام
فیلم جلسه ۱۹ ر. که دانلود میکنم همون جلسه ۷ هست. لطفا چک کنید و لینکشو عوض کنید. ممنون

سلام تمام لینک ها بررسی شده مشکلی وجود ندارد

سلام جناب حیدری
وقت بخیر
آیا برای طراحی حرفه ای قالب وردپرس همین دوره کافی است؟
شما در این دوره قالب رو مجهز به پشتیبانی از ووکامرس هم میکنید؟

سلام و درود خیر برای کامل شدن باید تمرین ها و آموزش های بیشتری ببینید ولی برای شروع این دوره خیلی مناسبه

سلام من به مشکل خوردم بخش htmlنیاز به سورس دارم
فایل بهم میدید؟

سلام بله در گروه تلگرامی وبسافت۳ درخواست بدید تا سریعا براتون ارسال کنیم :
لینک گروه : https://t.me/joinchat/DBhB_UPCzOQTrwBqySph9w

سلام قسمت نوزدهم که میزنم دانلود دانلود نمیشه و میگه فایل پیدا نشد لطفا بررسی فرمایید

دوست عزیز بررسی شد هیچ مشکلی وجود نداره مجددا تست کنید با تشکر

سلام اگر ممکنه چسبان کردن منوی اصلی سایتتون رو هم آموزش بدین. با تشکر

سلام چشم طی یک آموزشی در قالب فیلم کوتاه این مورد را هم بصورت جداگانه آموزش خواهیم داد

سلام خیلی ممنون از سایت خوبتون که آموزش ها رو رایگان قرار میدید.
میخواستم بدونم دوره ۷۰ قسمت کجا هسته؟

سلام وقتتون بخیر بی زحمت یک آموزش در زمینه ساخت زمینه دلخواه برای افزونه EDD هم در سایت قرار میدین.

سلام چشم حتما

با سلام
بخش تنظیمات قالب برای من فقط هدر اون بخش نشون میده
حتی فایل خودتون (منظور قالب خودتون) هم که برای دانلود قرار دادین رو امتحان کردم همین طور بود.

سلام و درود اگر طبق آموزش پیش برید قاعدتا نباید مشکلی بوجود بیاد لطفا با دقت آموزش هارو دنبال کنید

نمیشه دانلود کرد. خطای ۴۰۴ Not Found رو نشون میده.

درود بر شما تمامی لینک ها کاملا تست شده و مشکلی ندارد مجددا سعی کنید

من نمی تونم هیچ کدوم فایل ها رو دانلود کنم. وقتی روی لینک کلیک می کنم، خطای ۴۰۴ Not Found رو نشون میده!

لینک ها تست شده مشکلی ندارد مجددا سعی کنید

سلام
لینک ۱۶ تا ۱۹ خطای ۴۰۴ می دهد.

بررسی شد مشکلی وجود نداره مجددا تست کنید

تمام قسمت ها ارسال شده است به غیر از قسمت های ۴-۵-۶
ممنون میشم این سه قسمت رو برام ارسال کنید

با تشکر از مدیریت سایت

سلام دوست عزیز تمام جلسات بصورت اتوماتیک با ایمیل ارسال میشن و قطعا ارسال شده اگر توی inbox نبود پوشه اسپم رو چک کنید حتما اونجاست.
اگر نبود در گروه تلگرام مطرح کنید لینک های مستقیم رو تقدیمتون کنم.
لینک گروه :https://t.me/joinchat/DBhB_UPCzOQTrwBqySph9w

سلام ۱۳ ۱۴ ۱۵ میشه برام ارسال کنید باز ندارمش

ایمیل هاش ارسال میشه دیگه! (اگه فقط ایمیل این قسمت ها نیومده پوشه اسپم ایمیلتون رو چک کنید چون تمامی جلسات با ایمیل اتوماتیک ارسال میشه قطعا)
اما در هر صورت لینک زیر برای قسمت ۱۳ – ۱۴ – ۱۵ هست رمزش هم براتون ایمیل شده میتونید دریافت کنید :https://websoft3.com/%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1-5/

سلام مجدد این دوره ۱۹ جلسه؟
کد تخفیف برام امده ولی کلان رو هیچیز کار نمیکنم زده ۶۰ درصد چه استفاده ای ازش باید کرد؟

سلام من دوست دارم برای نویسندگی سایتتون همکاری کنم در سئو تخصص دارم و علاقه هم دارم و در زمینه ترجمه هم مشکلی ندارم

سلام

چرا لینک قسمت ۱۹ رو میزنم که دانلود کنم قسمت ۷ یه آموزش دیگه رو میاره؟؟

لطفا اگه میشه لینک دانلودش رو بفرستین

سلام قسمت ۱۹ این آموزش بحث فرم سازی هست که رایگان نیست این لینک مطلبش هست :https://websoft3.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-quform/

میشه سورس کامل این آموزش رو بفرستین

سلام سورس پروژه خدمت شما : https://dl3.websoft3.com/free/new-websoft3.zip

مهندس حیدری وقتتون بخیر .پکیجتون واقعا عالیه .کیفیت آموزشتون هم حرف نداره .واقعا ممنون
بنده فایلهای ضمیمه شده آموزش را نتونستم پیدا کنم . تو فایلهای دانلودی هم نبود .مثل فایلcomments.php اگه بتونید راهنمایی کنید ممنون میشم.

پکیجتون حرف نداره

سلام لطف دارید، خوشحالم که راضی هستین
لینک دانلود سورس پروژه : https://dl3.websoft3.com/free/new-websoft3.zip

سلام. واقعا ممنون بابت این آموزش زیبا. امیدوارم اون ۷۰ جلسه خیلی بهتر باشه من اول دارم اینو آموزش میبینم تا برای اون ۷۰ جلسه کاملا مسلط باشم. در ضمن فایل های این پروژه رو چه جوری دریافت کنم؟؟؟

سلام ممنون از لطفتون
لینک دانلود سورس پروژه : https://dl3.websoft3.com/free/new-websoft3.zip

با عرض سلام و خسته نباشید
بابت این دوره آموزشی سپاسگزارم.لینک قسمت ۱۹ و ۲۰ برای من ارسال نشده، فقط تا قسمت ۱۸ برای من ایمیل شده.

سلام جناب حیدری عزیز
لینک های دانلود مشکل دارند نمیشه دانلود کرد

سلام لینک ها اصلاح شدند ضمن اینکه میتونید در این دوره شرکت کنید تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید.
از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان هست) بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات براتون باز میشه

سلام دوست عزیز
لینک هایی که برای بنده اومده غیر فعال هستند
چند روز پیش هم اطلاع دادم ولی خبری نشد
لطفا پیگیری نمایید
سپاس

سلام عذرخواهم بابت تاخیر مشغول طراحی پنل کاربری سایت بودیم
لینک ها اصلاح شد ضمن اینکه شما میتونید در این دوره شرکت کنید تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید.
از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان هست) بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات براتون باز میشه

سلام جناب مهندس.من تمام جلسات رو دانلود کردم خیلی خوبن.ازتون ممنونم.ولی فیل ها ی ضمیمه وجود نداشت برای دانلود و همچنین قسمت پنجم باز نمیشه.

سلام میتونید در این دوره شرکت کنید تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید.
از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان هست) بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات براتون باز میشه

سلام وقت بخیر…ویدئو آموزشی طراحی قالب وردپرس ۲۰ جلسه رایگان تون رو میخوام دانلود کنم اما فقط جلسه ۱ و ۱۱و ۱۲ رو میبینم بقیه رو چطوری دانلود کنم ممنون میشم خیلی لازم ش دارم متشکرم

میتونید در این دوره شرکت کنید تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید. از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان هست) بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات براتون باز میشه

سلام ممنون از آموزش های خوب و کاربردیتون
آقای حیدری لینک جلسه ۹ خطا ۴۰۴ میده وجلسه ۷ دانلود میشه ولی خطا میده وباز نمی شه
ممنون میشم رسیدگی بفرمایید

میتونید در این دوره شرکت کنید تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید.
از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان هست) بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات براتون باز میشه

جلسه ۷ و ۱۵ دانلود میشن ولی موقع باز شدن این پیام رو میدن
C:UsersDownloads15-websoft3.com.rar: Checksum error in 15-websoft3.com15-1.mp4. The file is corrupt
C:UsersDownloads15-websoft3.com.rar: Unexpected end of archive
وجلسه ۹ و۱۹ هم این خطا رو میدن وقتی لینکش رو باز می کنم
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.

Not Found
Invalid file۰
۴۰۴

سلام از طریق دکمه شرکت در دوره ثبت نام کنید هنگام ثبت دوره پسورد هم انتخاب کنید و بعد تمام جلسات رو در پروفایلتون در قسمت دوره های آموزشی میتونید ببینید و پشتیبانی هم داشته باشید

سلام. لینک دانلود نداره. از کجا دانلود کنم

سلام – از طریق دکمه شرکت در دوره اقدام کنید سپس از پنل کاربری تان بخش دوره های من میتونید جلسات رو مشاهده و دانلود کنید

سلام.
من از جلسه ۹ شروع کردم به دیدن. جلسه ۱۱ ناقص هست (فایل اول). تقریبا حدودای دقیقه ۲:۳۰ اجرای فایل متوقف میشه. فایل آنلاین هم همین مشکل رو داره.
آدرس سورس هم که توی کامنت های دادین مشکل داره. خطای ۴۰۴ میده!

میتونید در این دوره شرکت کنید تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید.
از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان هست) بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات براتون باز میشه

سلام وقت بخیر. من توی کانال درخواست دادم واسه سورس ولی کسی جواب نداد.
لطف میکنید سورس رو برام بفرستید. لینکی که توی نظرات قرار دادین خطای ۴۰۴ داره.
ممنون

سلام وقت شمام بخیر میتونید در این دوره شرکت کنید (رایگان هست) تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید.
از لینک زیر وارد صفحه محصول بشید و از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات براتون باز میشه

درود
خسته نباشید
من توی آموزش به مشکل بر خوردم
لینک سورس پروژه هم خرابه!!!
لطفا سورس رو بدید
ممنون

میتونید در این دوره شرکت کنید تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید.
از لینک زیر وارد صفحه محصول بشید و از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان هست) بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات براتون باز میشه

سلام. میشه لطفا سورس پروژه رو بدین. ممنون

میتونید در این دوره شرکت کنید تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید.
از لینک زیر وارد صفحه محصول بشید و از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان هست) بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات و سورس کامل پروژه براتون باز میشه

سلام میشه فونت ایران سانس وب رو برام بفرستین

میتونید در این دوره شرکت کنید تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید.
از لینک زیر وارد صفحه محصول بشید و از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان هست) بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات و سورس کامل پروژه براتون باز میشه

سلام.بعضی قسمت ها ناقص هستن.

سلام کدوم قسمت ها؟!

میتونید در این دوره شرکت کنید تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید.
از لینک زیر وارد صفحه محصول بشید و از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان هست) بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات براتون باز میشه

سلام قسمت ۷ هم تو قسمت دانلود ناقصه هم تو بخش دوره های من
اگه میشه لطف کنید چک کنید
واقعا آموزش خوبیه
ممنون

سلام ممنون از توجهتون – اصلاح شد

سلام دوره ۱۳ ۱۴ ۱۵ نیومده برام

سلام میتونید در این دوره شرکت کنید تا به همه جلسات و سورس پروژه بطور کامل دسترسی داشته باشید.
از لینک زیر وارد صفحه محصول بشید و از طریق گزینه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان هست) بعد در پنل کاربری تون در قسمت دوره های من همه جلسات براتون باز میشهhttps://websoft3.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86/

با سلام
اقای حیدری واقعا تبریک میگم بهتون بابت ارائه این آموزش عالی.
شاید کمتر کسانی مانند شما پیدا بشن که اموزش های رایگان با جزئیات رو در اختیار دیگران قرار میدهند.

بنده یه مشکلی دارم تو قسمت منوها.
وقتی طبق آموزش توابع منو رو به فایل functions.php اضافه میکنم، منو بهم ریخته ایجاد میشه. اما زمانی که کلاس های پیشفرض وردپرس رو جایگزین کلاس های منو میکنم، درست میشه.

اما متاسفانه برای زیرمنو اونجوری که استایل دادم ، نمی گیره. هر کاری کردم نشد.

همچنین در توابع منو از container_class استفاده کردم و کلاس منو رو براش وارد کردم. البته بدون این دستور منو اصلا درست نشون نمیده

با تشکر

سلام ممنون از لطفتون
یه احتمالی که هست اینه که شما از نام menu برای استایل دهی استفاده کردین و درواقع یک کلاس با این نام دارید.
کلاس menu از نام های رزرو شده وردپرس هست یعنی خوده وردپرس هم از این نام برای استایل دهی استفاده میکنه لذا با استایل شما تداخل میخوره و بهم میریزه. بنابراین اگر کلاسی با این نام دارید باید تغییرش بدید.
اگر حل نشد در گروه پشتیبانی تلگرام ما پیام بدید تا بررسی بشه

گروه تلگرام : https://t.me/joinchat/DBhB_UPCzOQTrwBqySph9w

با درود

مشکل منو رو حل کردم. کلاسی رو که برای تگ nav قرار دادم رو باید داخل container_class تعریف میکردم.

قسمت چهارم پنل تنظیمات رو از کجا باید دانلود کنم؟

متاسفانه فیلم پنل تنظیمات که قرار دادید، جلسه دوم و سوم هستش. بنده جلسه اول رو از کانال آپارت دانلود کردم. اما متاسفانه جلسه چهارم رو نتونستم پیداکنم.
همچنین برخی از قسمت های این دوره، اشتباها در تکرار شده.

سلام آموزشهاتون خیلی عالیه
فقط جلسه ۱۹ و ۲۰ برای من ارسال نشد!
لطفا پیگیری کنید تشکر

سلام آقای حیدری دوست داشتنی
طبق این عکسhttp://uupload.ir/files/jkhe_img_۲۰۱۹۰۳۲۸_۱۳۴۳۵۵_۹۷۸.jpg
در قسمت آخرین اخبار تصویر شاخص هر مطلب یکی در میون به سمت چپ و راست رفته ،درسته؟
از طرفی دیگر من اگر بخوام این تم رو برای وردپرس داینامیک کنم باید کدهای یک قسمت رو داخل if و while قرار بدم که این جوری تصویر شاخص تمام پست ها به یک سمت میره!
میشه راهنماییم کنید؟

سلام و عرض ادب خیلی خیلی ممنونم از شما میتونم با جرعت بگم بهترین سایت رو دارید من حتی چندتا آموزش خریدم ولی اصلا خوب نبود با این دوره شما تونستم اولین درامدم رو بکنم حتما براتون جبران میکنم

سلام

این که فقط ۳ جلسه است! نوشتید ۲۰ جلسه بقیشو چطوری باید دانلود کنم

ممنون

سلام اگر بصورت ایمیلی ثبت نام کردید روزی سه جلسه براتون ایمیل میشه

سلام وقتتون بخیر باشه
شما جلسات رو دارید به من ارسال میکنید، ولی جلسه هفتم خرابه. فایلش ۲ مگ هستش و خرابه. ایمیل هم زدم، اما درستش رو نفرستادین.
لطفا ارسال کنید برام. ممنونم

سلام و عرض ادب جناب مهندس حیدری بزرگوار
بنده ایمیلم رو در این صفحه وارد کردم جهت دریافت آموزش ها اینجا مجددا می نویسم. بنده جدود ۷ ماه پیش همه آِموزشها رو داشتم دریافت میکردم ولی آموزشهای جلسه ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ برام ارسال نشد لطفا این جلسات رو به ایمیلم مجددا ارسال نمایید……….باتشکر از زحماتتون ارادتمند شما: واشقانی راهانی آدرس ایمیل: EV.FARAHANI2016@GMAIL.CoM

سلام
جلسه هفتم مشکل داره اصلاح بفرمایید

با سلام و خسته نباشید
بنده در حال استفاده از این دوره آموزشی هستم سورس پروژه رو میخواستم. خیلی ممنون

با سلام و عرض خسته نباشید
عذر میخوام من این دوره رو دانلود کردم ولی فقط لینک ۳ جلسه یعنی جلسه ۱ تا ۳ اومده ایمیلم
لطفا بررسی کنید
ممنونم

سلام اگر ثبت نام بصورت دریافت ایمیلی داشتید هر روز لینک ۳ جلسه برای شما ارسال میشود

سلام استاد حیدری بزرگوار ممنون از ایمیلتون من جلسات ۴تا ۶ رو هم دانلود کردم .
درود بر شما

سلام و عرض ادب خدمت شما و ممنونم بابت آموزش خوب تون.فقط یه نکته عرض کنم خدمت شما اونم اینه که متاسفانه فایل جلسات ۷ و ۱۵ از این آموزش که به ایمیل من ارسال کردید متاسفانه مشکل داره دانلود میشه و لی باز نمی کنه فایل رو. لطفا من را راهنمایی کنید.خیلی ممنون

سلام

فایل فشرده جلسه۱۵ را اصلاح بفرمایید

با تشکر

سلام اقای حیدری
ممنون از اموزش بسیار خوبتون
من تو بخش دوم قسمت دوم به دو مشکل برخوردم اول این که آیکون ها برام نمایش داده نمیشه و بعد این که فونت ایرانسنس رو نتونستم پیدا کنم و ازش استفاده کنم
ممنون میشم کمکم کنید

سلام .بابت آموزشهای خوبتون متشکرم. چند تا مشکل داشتم.
قسمت ۱۹ مربوط به اموزش فرم رو خریداری کردم دو روز پیش با کد تخفیف . نتونستم دانلود کنم . کلا صفحه رو برای دانلود پیدا نمی کنه. و چون یک بار بیشتر نمی شد دانلود کرد کلا دیگه دسترسی برای دانلود ندارم.
قسمت ۱۵ رو هم دانلود می کنم وقتی اکسترکت می کنم خطا میاد که دوباره فقط برای قسمت ۱۵ ثبت نام کردم و ایمیل دادم.

من آموزش ۷۰ قسمتی شما رو هم تهیه کردم . بعضی از فایل های پیوست چون زیپ نشده نه مرورگرم و نه دانلود منیجر دانلود نمی کنه و خطا می ده.
فایل پیوست قسمت های ۳۰ , ۴۰ , ۴۵

در مورد آموزش ها هم باید بگم به نظرم عالیه. من آموزش قالب سازی وردپرس رو از سایت فرادرس خریداری کردم به شدت سردرگم شدم و اصلا یاد نگرفتم. خوشحالم همچی سایتی و آموزشی رو پیدا کردم.

متشکرم از زحماتتون.

سلام وقتتون بخیر
فایل قسمت هفتم مشکل داره لطفا اصلاحش کنید
ممنون

سلام لینک دانلود سورس پروژه را می خواستم

میتونید با کلیک روی دکمه “شرکت در دوره” در صفحه محصول بصورت رایگان در دوره ثبت نام کنید و همه جلسات بهمراه سورس پروژه در اختیارتون قرار بگیره

با سلام و تشکر به خاطر آموزش بسیار خوبتون
لطفا لینک دانلود قسمت هفتم را چک کنید هر بار که دانلود میکنم فقط ۲٫۲ مگابایت دانلود میشه و هنگام اکسترکت هم ارور میدده و در صورت امکان لینک دانلود را برام ارسال کنید .
با تشکر

سلام اصلاح شد بزرگوار

سلام.ایمیل برای من ارسال شده و بنده وارد صفحه دانلود شدم،اما سه جلسه اموزشی هست و لینک بقیه جلسات نیست

سلام از طریق ایمیل هر روز لینک ۳ جلسه براتون ارسال میشه اما اگه از طریق دکمه شرکت در دوره ثبت نام کنید(اونم رایگان) توی پنلتون تمام جلسات رو میتونید داشته باشید

سلام. امکانش هست لینک ها رو برای من ایمیل بفرمائید.
ایمیلم رو ثبت کردم و فقط قسمتهای ۱ تا ۳ برایم ارسال شده. بقیه رو ندارم.
لطف کنید زحمتش بکشید.
تشکر

سلام دوست عزیز هر روز لینک سه قسمت براتون ایمیل میشه ضمن اینکه میتونید با ثبت نام(رایگان) در دوره به صورت یکجا به تمام جلسات و سورس پروژه در پنل کاربری خودتون دسترسی داشته باشید

با سلام لطفا لینک جلسات قسمت های ۷ تا ۹ را دوباره برایم ارسال کنید متاسفانه لینک ها خراب شده است با تشکر.

سلام اصلاح شد اما اگر میخواید تمام جلسات رو به همراه سورس نهایی پروژه رو در پنل کاربری تون داشته باشید در دوره ثبت نام کنید (رایگان)

لطفا لینک سورس رو برام بفرستید
ممنون لینکی که تو کامنتها هست خرابه

میتونید با کلیک روی دکمه “شرکت در دوره” در صفحه محصول بصورت رایگان در دوره ثبت نام کنید و همه جلسات بهمراه سورس پروژه در اختیارتون قرار بگیره

با سلام از سایت خوبتون متشکرم
جلسه اول طراحی قالب را گوش دادم و اموزش خوبی داشتین و بقیه جلسه رو دانلود کردم که به ایمیلم بفرستید ولی در ایملم وقتی کد رمز رو pastمی کنم هیچی نمیاره ؟

سلام ممنون از لطفتون.
بعد از past کردن رمز آیا روی دکمه ورود هم کلیک کردید؟ احتمالا روی دکمه کلیک نکردید وگرنه قطعا صفحه رو براتون باز میکنه. (اگر بازهم موفق نشدید اطلاع بدید)

سلام استاد حیدری
من نتونستم بخش سوم جلسه ده رو دانلود کنم و خطای ۴۰۴ میداد – ممنون میشم چک بکنید

با سپاس و قدردانی از ارائه این آموزش کمیاب و پرکاربرد

سلام بزرگوار میتونید با کلیک روی دکمه “شرکت در دوره” در صفحه محصول بصورت رایگان در دوره ثبت نام کنید و همه جلسات بهمراه سورس پروژه در اختیارتون قرار بگیره

آقای حیدری واقعا ممنون از آموزش های عالیتون.

سلام چند تا سوال دارم ازتون :
۱٫ در این دوره به کسی مثل من که اشنایی با زبان های وب ندارع اموزش مختصری داده میشه تا بتونم در وردپرس یکم کد نویسی کنم ؟
۲٫ بعد این اموزش میتونم یک سایت مثل دیوار و شیپور ولی با محتوای متفاوت بزنم ؟
۳٫ بعد این اموزش میتونم انواع سایت رو بسازم ؟

سلام بزرگوار
۱ – این دوره از صفر آموزش داده شده اما اگر مختصر آشنایی با html css داشته باشید سرعت یادگیری تون خیلی بالاتر میره
۲ – با آموزش های دوره ۷۰ جلسه ای طراحی قالب وردپرس میتونید
۳ – برای این کار دوره ۷۰ جلسه ای رو پیشنهاد میکنم

سلام جناب حیدری
وقتی فایل admin رو در پوشه قالب کپی می کنم در قسمت مدیریت ورد پرس قسمت تنظیمات قالب اظافه می شود اما با کلیک روی آن پیغام :”یک خطای مهم در وب سایت شما وجود داشت. لطفاً صندوق ایمیل مدیر سایت را برای دستورالعمل بررسی کنید.” ظاهر می شود . لطفا راهنمایی بفرمایید .

بنام خدا
سلام
وقتتون بخیر
هنوز فقط سه جلسه رو دریافت کردم و هر سه جلسه رو همین امروز دیدم
html و css رو بلدم ولی فکرشم نمی کردم این آموزش برای کسی که در حد خوبی بلده هم، مفید باشه
واقعا دوس داشتم
منتظر آموزش های بعدی هستم
بهترینا رو براتون آرزو می کنم

سلام
ضمن تشکر از آموزش خوبتون
قسمت ۱۵ رو چندبار دانلود کردم ولی هربار موقع اکسترکت پیام خطا میده
اگر امکانش هست بررسی کنید

سلام بزرگوار، لینک دانلود جلسه ۱۵ با فرم mp4 در دو قسمت خدمت شما :

https://dl3.websoft3.com/20wordpress/video/15.mp4https://dl3.websoft3.com/20wordpress/video/15-2.mp4

ضمن اینکه میتونید با کلیک روی دکمه “شرکت در دوره” در صفحه محصول بصورت رایگان در دوره ثبت نام کنید و همه جلسات بهمراه سورس پروژه در اختیارتون قرار بگیره

با سلام
من یک مشکل خیلی بزرگی در ساخت تم دارم. تم رو با اموزش شما ساختم ولی یک مدل دیگه طراحی کردم .
مشکلم اینه که در صفحه index تمام فانکشنهای get_header یا the_title و… را به خوبی میاره ولی در صفحه single کار نمیکنه و چیزی نشون نمیده و یا ارور میده.
اگر بخواین تمم رو ایمیل کنم براتون چک کنید. در این صورت ایمیلتان را بنویسید تا ارسال کنم.

سلام . قسمت ۴ – پارت دومش مشکل داره
چند دقیقه که رد میشه ازش یهو قطع میشه

سلام اصلاح شد

باسلام و عرض ادب
با تشکر از آموزشهای شما
قسمت پانزدهم از زیپ خارج نمیشه و روش تعمیر هم کارساز نبود دوباره دانلود کردن هم کارساز نشد لطفا میشود یک لینک دانلود برایم ارسال نمایید.
خدا نگهدار

سلام پیشنهاد میکنم در همین صفحه از طریق دکمه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان) تا همه جلسات رو در پنل کاربری تون داشته باشید

سلام لینک جلسات ۴و۵و۶ برای من ارسال نشده

سلام پیشنهاد میکنم در همین صفحه از طریق دکمه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان) تا همه جلسات رو در پنل کاربری تون داشته باشید

با سلام و خسته نباشید
توی جلسه ۴ پارت ۲ مشکل داره ممنون میشم که برسی کنید
با تشکر

سلام بررسی و اصلاح شد – ممنون از شما

ㅡسلام خسته نباشید. برای من تنها سه قسمت اول ایمیل شده . دو روز از ایمیل اول میگذره. اسپم ایمیل رو هم چک کردم. چطوری میتوننم بقیه قسمت های این آموزش رو دریافت کنم؟

سلام پیشنهاد میکنم در همین صفحه از طریق دکمه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان) تا همه جلسات در پنل کاربری قرار بگیره

سلام اینکه همش سه جلسه توش هست؟؟!!

سلام اگر از طریق ایمیل دریافت میکنید هر روز لینک سه جلسه براتون ارسال میشه

سلام وقتتون بخیر
میخواستم بپرسم امکانش هست یه دوره اموزش افزونه نویسی هم تهیه کنید
چون من هیچ دوره کاملی رو تو اینترنت پیدا نکردم و با توجه به نحوه تدریس عالی شما، میخواستم بگم اگه امکانش هست این دوره رو هم توی دوره های بعدی که تهیه می کنید قرار بدید
سپاس

سلام ممنون از لطف و پیشنهادتون اما فعلا که برنامه ای برای تولید آموزش افزونه نویسی نداریم اما شاید در آینده

سلام چرا ارسال نمیشه پوشه اسپمم چک کردم

سلام پیشنهاد میکنم در همین صفحه از طریق دکمه “شرکت در دوره” اقدام کنید (رایگان) تا همه جلسات رو در پنل کاربری تون داشته باشید

سلام
میشه فونت ایرانیان سنس برای دانلود بزارید.فونت ایران سنس رو از هر جا دانلود کردم مثل فونت شما نبود

سلام
میشه فونت ایرانیان سنس رو برای دانلود بگذارید

سلام اگه در دوره ثبت نام کرده باشید (رایگان) سورس نهایی پروژه در پنل کاربری تون هست و میتونید فایل های فونت رو از اونجا داشته باشید

سلام میشه فونت ایران سنس رو به این ایمیل بفرستید

سلام اگه در دوره ثبت نام کرده باشید (رایگان) سورس نهایی پروژه در پنل کاربری تون هست و میتونید فایل های فونت رو از اونجا داشته باشید

سلام
برای من فقط تا قسمت ۳ ارسال شده است پرا مگه ۲۰ قسمت نیست؟

سلام اگه از طریق ایمیل دریافت میکنید هر روز لینک سه جلسه ارسال میشه

سلام با تشکر از آموزش خوبتون فایلهای آموزش ۱۲ جلسه ای طراحی قالب وردپرس که مربوط به صفحه سایتتونه را فرستادین ولی فایهای سورس و کدها را نفرستادین من خیلی مشکل دارم کدها را مینویسم ولی انگار نرم افزار dw ساز خودشو میزنه اگه امکانش هست کدها را بفرستید راحت تر بتونم مقایسه کنم ببینم اشکالم کجاس لینکی که برای سورس فایها گذاشتین خطای ۴۰۴ میده

سلام میتونید در دوره ثبت نام کنید (روی دکمه شرکت در دوره کلیک کنید) بصورت رایگان – تمام جلسات بهمراه سورس پروژه در پنل کاربری تون قرار میگیره

سلم من میخوام این قالب را با ووکامرس تبدیل به یک فروشگاه کنم اگه امکان داره راهنمایی کنید

سلام باید کدنویسی ووکامرس بلد باشید – میتونید از دوره طراحی قالب ووکامرس استفاه کنید – لینک زیر :https://websoft3.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d9%88%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%b3/

سلام و وقت بخیر
در صفحه دانلود قسمت های ۷ تا ۹ با ارور زیر مواجه شدم

Error
This partition is suspended. Reason:۰
۴۲۲

امکان دارد برطرف نمایید، ممنونم بابات آموزش بسیار خوبتان

سلام برطرف شد

سلام قسمت ۱۵ این فایل را تا حالا دوبار دانلود کردم و قابل مشاههده نیست و ارور میده

سلام بزرگوار، لینک دانلود جلسه ۱۵ با فرم mp4 در دو قسمت خدمت شما :

https://dl3.websoft3.com/20wordpress/video/15.mp4https://dl3.websoft3.com/20wordpress/video/15-2.mp4

ضمن اینکه میتونید با کلیک روی دکمه “شرکت در دوره” در صفحه محصول بصورت رایگان در دوره ثبت نام کنید و همه جلسات بهمراه سورس پروژه در اختیارتون قرار بگیره

سلام مهندس
خیلی ممنون از آموزش خوبتان
من بسته شماره ۱۵ را نمیتوانم از فشردگی خارج کنم پیام خطا میده
چند بار دانلود کردم ولی باز هم خطا میده
لطفا کمک و راهنمایی کنید تا من این آموزش خوب را تا آخر برم
ممنون از شما بابت زحماتی که می کشید

سلام بزرگوار، لینک دانلود جلسه ۱۵ با فرم mp4 در دو قسمت خدمت شما :

https://dl3.websoft3.com/20wordpress/video/15.mp4https://dl3.websoft3.com/20wordpress/video/15-2.mp4

ضمن اینکه میتونید با کلیک روی دکمه “شرکت در دوره” در صفحه محصول بصورت رایگان در دوره ثبت نام کنید و همه جلسات بهمراه سورس پروژه در اختیارتون قرار بگیره

سلام بنده ثبت نام کردم ولی روی شرکت در دوره میزنم برمیگرده توی همین صفحه و اتفاقی نمیوفته لطفا برسی کنید.

سلام بزرگوار، اینچنین نیست! لطفا مجدد بررسی کنید؟ روی دکمه شرکت در دوره کلیک کنید میره به صفحه سبد خرید

سلام استاد توی لینک آموزش ها توضیح پوزیشن ابسولوت و ریلیتیو نیست میشه هم آموزش پوزیشن ها و یکم پدینگ و مارجین را برای دانلود بزارید

سلام ۴ و ۵ و ۶ برای من ارسال نشد و مستیقیم رفت ۷و ۸ و ۹ sinasolimany@gmail.com

سلام بزرگوار – هر روز بصورت خودکار لینک سه جلسه ایمیل میشه – اگه توی inbox تون نیست احتمالا توی پوشه spam هست – اونجارو چک بفرمایید.
ضمن اینکه میتونید با کلیک روی دکمه “شرکت در دوره” در صفحه محصول بصورت رایگان در دوره ثبت نام کنید و همه جلسات بهمراه سورس پروژه در اختیارتون قرار بگیره

سلام ,در جلسه ۱۷ برای پنل آپشن وقتی محتویات پوشه ی admin را در فایل فانکشن اضافه میکنم در پنل مدیریتی تنظیمات قالب اضافه میشه ولی داخلش که میرم دوتا فتال ارور میده:
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function ereg_replace() in E:wamp64wwwphpwp-contentthemeswebsoft3adminadmin-interface.php on line 924

Error: Call to undefined function ereg_replace() in E:wamp64wwwphpwp-contentthemeswebsoft3adminadmin-interface.php on line 924

از فایل admin-interface ارور میگیره چرا ؟؟؟

سلام کد زیر را جایگزین خط ۹۲۴ در فایل admin-interface کنید
$jquery_click_hook = preg_replace(“/[^a-zA-Z0-9._-]/”, “”, strtolower($value[‘name’]) );

سلام توی اموزش یه فایل به نام page-sample استفاده میشد که در سورس پروژه نبود ممنون میشم لینک اون رو به من بدید

سلام به ایمیلتون ارسال شد

سلام استاد من میخواهم منو سایت رو در همون بالا سایت ثابت کنم چجوری این کار رو میشه کرد

سلام استایل position:fixed به باکس منو بدید

این اموزش عالی است

با سلام و خسته نباشید
لینک دانلود قسمت های ۴و۵و۶ برای من ارسال نشده
با تشکر

سلام ایمیل ها بصورت خودکار ارسال میشه و امکان داره در پوشه اسپم تون رفته باشه
شما میتونید با شرکت در این دوره (در صفحه محصول روی دکمه شرکت در دوره بزنید و رایگان ثبت نام کنید) همه جلسات رو در پنل کاربری تون + سورس پروژه داشته باشید

سلام جناب مهندس حیدری . فایل ۱۵ موقع اکسترکت کردن پیغام خطا میده فایل zip رو repair‌کردم ولی درست نشد. لطفا بررسی میکنید. سپاسگزارم

سلام دوست عزیز لینک دانلود مستقیم جلسه ۱۵ در دو بخش خدمت شما :https://dl3.websoft3.com/20wordpress/video/15.mp4https://dl3.websoft3.com/20wordpress/video/15-2.mp4

آقای با عرض ادب و سپاس
۳ جلسه اول رو برام ایمیل کردید ولی مابقی جلسات ایمیل نشدن
لطف بفرمائید رسیدگی کنید

سلام دوست عزیز جلسات بصورت اتوماتیک براتون ارسال میشن و روزی لینک ۳ جلسه براتون ارسال میشه – شاید در پوشه اسپم تون رفته باشه
با این حال شما میتونید در صفحه محصول روی دکمه شرکت در دوره کلیک کنید و در دوره ثبت نام کنید (رایگان هست) با این کار همه جلسات در پنل کاربری تون قرار میگیره میتونید دانلود کنید

سلام استاد . من همه فایلها به دستم رسیده حتی فایل آخر رو هم خریداری کردم. ولی در طول دوره چندین بار گفتید فایلها رو همراه آموزش در اختیارمون قرار میدید ولی من در فایلهایی که دانلود کردم چیزی ندیدم میشه راهنمایی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مخصوصا فایل جلسه ۱۷ که خیلی مهمه برام .

سلام دوست عزیز توی پنل کاربری تون در جلسه آخر سورس قرار موجود هست – با این حال من فایل ها و سورس هارو براتون ایمیل کردم

سلام بنده ایمیل رو فرستادم ولی لینک برایم ارسال نشد (همه ی صندوق های ورودی از جمله اسپم رو هم گشتم!)
با تشکر

سلام میتونید در صفحه محصول روی دکمه شرکت در دوره کلیک کنید و در دوره ثبت نام کنید (رایگان هست) با این کار همه جلسات در پنل کاربری تون قرار میگیره میتونید دانلود کنید

سلام ببخشید جلسات ۱۶و۱۷و۱۸ مشکل داره دانلود نمیشه :/
لطف میکنید اگر رسیدگی کنید.

سلام دوست عزیز مشکلی مشاهده نشد – پیشنهاد میکنم در صفحه محصول روی دکمه شرکت در دوره کلیک کنید و در دوره ثبت نام کنید (رایگان هست) تا همه جلسات بصورت کامل در پنل کاربری در اختیارتون قرار بگیره

با عرض سلام و خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم ممنون میشم اگر راهنماییم کنید، من طبق آموزش های این آموزش دارم یه سایت متفاوت تر نسبت به پروژه این آموزش مینویسم جایی از خاصیت hover برای زیرمنو یک عنصر استفاده کردم، در کمی پایین تر اون عکسی با فرمت png جای گذاری کردم وقتی که اون زیرمنو باز میشه میره زیر اون عکس اما اصولا باید بیاد روی عکس که بشه روی زیرمنوها کلیک کرد دیگه، ممنون میشم اگر راهنمایی کنید این مشکل من حل بشه.

سلام دوت عزیز – به تگ ul زیرمنو ها استایل z-index:99 بدید – تا اولویت لایه زیر منو بیشتر بشه

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و ممنون بخاطر زحماتتون و آموزشی که به رایگان برای ما قرار دادید.
ببخشید جناب حیدری یک سئوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید؛ جسارتا همونطور که اطلاع دارید سایت font awsome کمی تغییر داشته و اتصال فونت ها با چیزی که شما در آموزش ذکر کردید کمی متفاوت تر هست به همین دلیل باید پوشه ی webfonts رو در پوشه پروژه کپی کنیم، من هم همین کارو کردم و برای فونت نوشته های خودم هم که از فونت BYekan استفاده میکنم هم در همون پوشه قرار دادم و مشکلی نداشت اما برای اتصال به فایل index باید all.css رو که در پوشه css هست لینک کنیم بخاطر همین در اون خط هنگامی که میخوایم قالب رو به wordpress تبدیل کنیم طبق آموزش های حضرت عالی در جلسه ۹ اون کار رو انجام دادم اما فونت ها اعمال نمیشن.
ممنون میشم اگر لطف کنید و کمکی به بنده بکنید.
ببخشید اگر وقت گرانبهاتون رو بخاطر سوال سطحی خودم تلف کردم، موق و پیروز باشید.

ببخشید آقای حیدری یک سوال دیگه هم بپرسم که اگه اومدید بخونید جفتشو جواب بدین 😉
یک مشکل دیگه هم که برای تبدیل قالب به وردپرس دارم قسمت header-img هست که اگر حضور خاطر داشته باشین که عکس رو با بکراند تعریف کردیم اونجا هم به مشکل خوردم چون توی اونجا نوشته file not found اما داخل پوشه هست از اون لحاظ مشکلی نیست عکسشو میذارم براتون ببینید.
دستتون درد نکنه.http://uupload.ir/files/wpns_untitled.jpg

سلام جناب حیدری درست شد دستتون درد نکنه نیازی نیست دیگه شما بگید
باز هم تشکر و سپاس فراوان برای زحماتی که برای ما کشیدید و اونو به طور رایگان به اشتراک گذاشتین. ۳>

سلام ممنون از لطفتون و عذرخواهم بابت تاخیر در پاسخگویی به کامنتتون موفق باشید

سلام آقای حیدری ببخشید یه سوال داشتم
من توی داینامیک کردن سایتم و استفاده در وردپرس به مشکل خوردم میخواستم بپرسم که با چه کدی میتونم پربازدید ترین مطالب سایتم رو تو یه بخش نشون بدم؟
من الان یه بخش تو سایتم طراحی کردم دقیقا مثل آموزش خودتون که آخرین مطالبو نشون میده اما میخوام یه بخش هم مثل این داشته باشم که پربازدید ترین هارو نشون بده کد بخش آخرین مطالب :

آخرین پست هابیشتر


مشاهده و دانلود

همونطور که میبینید تو یک ارسیکل قرار میدم پست هامو و با کدهای php اونارو فراخونی میکنم، حالا چطور میتونم پربازدیدترین هارو فراخونی کنم؟

سلام برای این مورد چند روش کدنویسی وجود داره مهم ترین مسئله اینه که ببینید در صفحه ای که میخواید پربازدیدترین مطالب رو نمایش بدید آیا از حلقه ای دیگه ای هم برای نمایش مطالب مختلف استفاده شده یا نه
اگه استفاده شده چه نوعش هست. حالا بر اساس اون میتونید کوئری مناسب جهت نمایش پربازدیدترین مطالب رو بزنید. کوئری های زیادی در سطح نت برای نمایش پربازدیدترین مطالب وجود داره اما نکته اینه که ممکنه با کوئری های دیگه ای که در اون صفحه استفاده کردید تداخل داشته باشه و بخش دیگه رو مختل کنه لذا باید بررسی بشه.
ضمنا در دوره ۷۰ جلسه ای طراحی قالب وردپرس بطور کامل این موارد رو آموزش دادیم از اون دوره هم میتونید استفاده کنید

درسته اگه از پوزیشن فیکس استفاده کنم فیکس میشه ولی من اونجوری نمی خوام.می خوام بعد اسکرول مثلا ۲۰۰ پیکسلی یک هدر جدید از بالا به پایین مثل یک ترنزیشن ایجاد شه

باکس هدر جدید رو ایجاد کنید اما در حالت عادی قابل نمایش نباشه، مثلا opacity:0 بدید یا یا display:none بعد توی با جی کوئری تعریف کنید که اگر از بالا مثلا ۲۰۰ اسکرول شد اون باکس هدر نمایان بشه

سلام ببخشید من چطور می تونم که زیر منو رو با ترنزیشن ایجاد کنم

سلام دوست عزیز کدهای آماده و متنوعی همراه با دمو در سطح نت هست میتونید سرچ و استفاده کنید

با سلام خدمت شما
ممنونم برای دوره طراحی قالب وردپرس پیشرفتش که من پیشرفته رو گرفتم و واقعا مفید بود
من یه درخواستی ازتون دارم و اونم اینه که آموزش نحوه اضافه کردن پلاگین های ضروری به قالب رو بزارین و اینکه چگونه یک صفحه ساز مثل المنتور یا ویژوال کامپوزر رو بهش اضافه کنیم و با اون صفحه ساز کار کنه و واقعا من خودم اولین مشتریش هستم فقط لطفا بهم خبر بدین اگه فیلم آموزش رو تهیه کردین ممنونم

سلام دوست عزیز دقیقا همین موارد در برنامه مون هست و در حال حاضر مشغول تولید دوره صفرتاصد php هستیم از php پایه تا مباحث حرفه ای و کار با فریم ورک ها و لاراول – انشاالله تا یک ماه آینده آماده میشه

سلام در ایمیل روی
صفحه دانلود
کلیک مینم یک صفحه باز میشه و ارور میاد مشکل چیه ؟

بررسی کردیم مشکلی مشاهده نشد! مجدد تست کنید درصورت بروز خطا لطفا متن ارور یا اسکرین شات برای ما بفرستید ممنون

درود بر شما
ایمیل جلسه ۷-۹ برای من هنوز نیامده لطفا برام ارسال کنید
تشکر

سلام بزرگوار – هر روز بصورت خودکار لینک سه جلسه ایمیل میشه – اگه توی inbox تون نیست احتمالا توی پوشه spam هست – اونجارو چک بفرمایید.
ضمن اینکه میتونید با کلیک روی دکمه “شرکت در دوره” در صفحه محصول بصورت رایگان در دوره ثبت نام کنید و همه جلسات بهمراه سورس پروژه در اختیارتون قرار بگیره

سلام
با تشکر از شما
دوره عالی هست ولی فایل جلسه ۱۵ هیچی داخلش نیست. لطفا رسیدگی کنید.

سلام بزرگوار – لینک اصلاح شده جلسه ۱۵ خدمت شما :https://dl3.websoft3.com/20wordpress/15-websoft3.com.zip

ضمن اینکه میتونید با کلیک روی دکمه “شرکت در دوره” در صفحه محصول بصورت رایگان در دوره ثبت نام کنید و همه جلسات بهمراه سورس پروژه در اختیارتون قرار بگیره

سلام و خسته نباشید.این مجموعه طبق گفته شما ۲۰ جلسس ولی تنها لینک ۳ جلسه برای من ارسال شده.

سلام بزرگوار هر روز لینک دانلود سه جلسه براتون ایمیل میشه

سلام من جلسه هاتونو دنبال میکنم و با اینکه کد نویسی HTML CSS وjavascript رو بلدم واقعا طراحی هاتون و نحوه بیانتون برام جذابه
اما میخوام بدونم قالبی که در نهایت کامل میشه واکنش گرا هم هست
چون تا همین جایی که نوشتم کلا اسکرول افقیه

سلام بزرگوار ممنون از لطفتون
پیشنهاد میکنم دوره جامع ۷۰ جلسه ای طراحی قالب وردپرس رو ببینید – لینک زیر :https://websoft3.com/wordpress-learn/

ببخشید میشه به جای دریور ریور با notpad++ رفت

سلام اره حتی میتونید از php storm استفاده کنید

ببخشید من نمی تونم آیکون ها رو بالای صفحه وبم بگذارم

با سلام شما در درس ۱۳ قرار بود که فایل commnd.php را ضمیمنه فیلم کنید و لی انجام ندادید

سلام و خدا قوت،
توی پست هایی که به ایمیل من فرستاده میشه، هیچ فایل ضمیمه ای نیست و فقط فایلهای ویدیویی هستش

سلام بزرگوار – لطفا در دوره ثبت نام کنید (رایگان هست) تا همه جلسات آموزشی به همراه سورس کامل پروژه در اختیارتون قرار بگیره

سلام وقت بخیر ممنون از آموزش خوبتون.
من تمام طراحی رو براساس گفته های شما انجام دادم اما وقتی روی li منو هاور میشه زیر منو باز میشه و فقط زیرمنواول هاور میشه و کلا بسته میشه زیرمنو.اصلا ماوس روی بقیه زیرمنوها نمیره.مشکل چیه؟ لطفا راهنمایی کنید.

سلام بزرگوار – به ul های زیر منو، خاصیت z-index:99 بدید با این کار زیر منو اولویتش میاد بالا و در لایه رو قرار میگیره و مشکل برطرف میشه – ضمن اینکه این مورد در جلسه بعدی هم توضیح داده شده

سلام وقت بخیر جناب حیدری من هم دوره رو دارم ولی فایلهای ضمیمه نداره.مثل comment.php. چطور میتونیم تهیه کنیم.ممنون از سایت خوبتون و آموزشهاتون

سلام بزرگوار توی پنل کاربری تون جلسه آخر کل سورس پروژه رو میتونید دانلود کنید

سلام وقت بخیر.
من فقط تونستم آموزش ها رو تا جلسه ی ۳ بگیرم و وقتی روی لینک دانلود برای بقیه ی جلسات میزنم timeout میده و صفحه ی دانلود بالا نمیاره لطفا راهنمایی کنید.
تشکر.

سلام بزرگوار مجدد تست کنید اگر باز مشکلی بود با شماره ۰۹۳۵۵۵۹۷۱۳۹ در واتساپ ارتباط بگیرید

سلام . ممنون از آموزش خوب تون. من در داینامیک کردن قالبم به مشکل خوردم. طبق آموزش های شما جلو رفتم و کدها را کپی کردم اما در داینامیک کردن منو اصلی سایت پس از اعمال کدها منو به صورت عمودی و زیر هم قرار می گیره و به شکل افقی نیست. مشکل کارم چیه ؟ همین مشکل در داینامیک کردن پست ها هم دارم و با اینکه پست هامو در یک سطر تعریف کردم باز زیر هم قرار گرفته..من کدهامو با بوت استرپ نوشتم
ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

سلام بزرگوار به li منوهاتون خاصیت float:right بدید
برای پست ها هم همینطور باکس اصلی پست رو float:right بدید

ادامه مطالب

سلام مجدد. این کدی هست که من داخل ایندکس خودم برای پست ها وارد کردم طبق گفته شما float:right هم اعمال کردم اما باز هم پست هام عمودی و زیر هم قرار می گیره. قبل از اعمال توابع وردپرس به صورت سطری و چهار پست در یک سطر بود اما پس ا اعمال حلقه نوشته چیدمان آن بهم ریخت

سلام بزرگوار این یک تگ a هست که صرفا یک لینک ایجاد میکنه
باکس کلی یک پست رو عرض کردم که باید float:right بگیره

ممنون از پاسخ تون. یه مشکل دیگه که پیش اومده این هست که استایل هایی که داخل style.css می نویسم داخل صفحه سینگل ام اصلا اعمال نمیشه و با اینکه به کمک کلاس و ایدی مثلا به باکس کامنت هام استایل میدم هیچ تغییری ایجاد نمیشه..مشکل چیه ؟

اول ببینید فایل style رو به صفحه سینگل معرفی کردید، view page source بگیرید ببینید فایل به این صفحه اضافه شده؟ اگه این موضوع اوکی بود
احتمال دیگه اینه که افزونه های کش نصب کردید و اونا اجازه بروزرسانی نمیدن ctrl + f5 بزنید برای رفرش
احتمال دیگه اینکه توی استایل ها پایین تر یه استایل دیگه برای اون هست که اولویتش از استایل شما بالاتره
اگه یه اینسپکت المنت بگیری متوجه میشی قضیه چیه

سلام من هر کاری کردم نتونستم به لینک یکجا اموزش ها دسترسی داشته باشم. اگر امکانش هست لطفا لینک آموزش ها رو مثل لینک جلسه ی ۱ تا ۳ برایم ارسال کنید تشکر

سلام ارسال شد به ایمیل تون

متشکرم

سلام . شما توضیحی درباره محصولات سایت ندادید. چطور میشه قسمت محصولات رو هم داینامیک کرد که به کمک وردپرس بشه محصول منتشر کرد؟ از وجود ووکامرس باخبر هستم اما سایت هایی رو دیدم که بدون داشتن ووکامرس داخل پنل وردپرسی خود محصولات دارند. چطور چنین کاری میشه کرد ؟

سلام بزرگوار، درواقع کاری که ووکامرس در ابتدا میکنه اینه که یک پست تایپ جدید به پنل وردپرس اضافه میکنه یه سری امکانات برای انتشار محصول داره – همین کار رو خودمون هم براحتی با ایجاد یک پست تایپ جدید میتونیم انجام بدیم (توی دوره ۷۰ جلسه ای انجام شده) اما اگر ما قصد راه اندازی فروشگاه داشته باشیم بهتر اینه که از ووکامرس استفاده کنیم تا اینکه خودمون از صفر اون امکانات رو اضافه کنیم و به اصطلاح چرخ رو دوباره اختراع کنیم

با سلام و خسته نباشید
بنده روی لینک دانلود جلسات کلیک میکنم اما ارور کوکی نمایش داده میشه

سپاسگذار میشوم اگر لینک دانلود اپیزود های دوره رو ایمیل کنید برام
متشکرم

لینک ها اصلاح شد بزرگوار

سلام وقتتون بخیر
من یه قالب طراحی کردم و بردمروی وردپرس . تقسیماتشم انجام دادم و همه جی درست انجام شده و اجراش هم درسته.اما یه مشکلی که هر بار روی طراحی قالب دارم تنظیم صفحه اصلی سایت هستش. وقتی تو تنظیمات بخش خواندن تیک یک برگه ایستا رو میزنم و تو قسمت صفحه نخست یه برگه که خودم ایجاد کردم مثلا خانه،رو انتخاب میکنم .اما هیچی نشون نمیده چون اون برگه خانه خالیه.سوآلم اینه که چطور برگه index.phpفایلم رو روی برگه خانه تنظیم کنم؟

سلام اگه شما توی قالبتون فایلی با نام index.php داشته باشید اصلا نیازی به این کارها نیست و خودش اون فایل رو بعنوان صفحه اصلی میشناسه
این حرکتی که شما میزنید برای زمانیه که میخواید با استفاده از صفحه ساز ها یک برگه رو برای صفحه اصلی طراحی کنید و از طریق تنظیمات اون برگه رو بعنوان صفحه اصلی معرفی کنید

با سلام
اگر لطف کنید و فایل کل پروژه را در سایتتان قرار دهید ممنون می شوم

سلام بزرگوار در صورت ثبت نام (رایگان) فایل کل پروژه در جلسه آخر حساب کاربری تان موجود هست.

عرض سلام و خسته نباشید
تشکر بابت دوره خوبتون
فایل های قسمت ۱۰ بخش سوم
و
قسمت ۱۱ بخش اول
اشتباه آپلود شده است

اصلاح شد بزرگوار مرسی از اطلاع رسانی

سلام آقای حیدری
من فعلا تا قسمت ده این آموزش بی نظیر شمارو دیدم. لازم دونستم حتما ازتون تشکر کنم.
کیفیت صدا و تصویر عالی
توضیحات به جا و کافی عالی
تسلط به آنچه آموزش می دادید عالی
با اینکه فایل هارو رایگان ارائه کردید ولی خیلی جزئیات توضیح دادید و دریغ نکردید.
بی نهایت متشکرم و از خدا براتون زندگی پربرکت، ثروت و سلامتی رو خواستارم.

سلام لطف داری بزرگوار ممنونم از لطفتون

سلام لینک جلسات اول خرابه چرا؟ بنده css,html,js,php,laravel بلدم فقط میخام بدونم توابعی که داخل فرم ها استفاده شده اصلا از کجا فراخوانی میشه و چطوری include میشه چون هیچ جایی فراخوانی نکرده مثل تابع get_header() کدوم جلسات رو باید بببینم؟ ممنون.

سلام بزرگوار هاست دانلود موقتا (نیم ساعت) مشکل خورده تا ۲۰ دقیقه دیگه درست میشه میتونید دانلود کنید

با سلام من این دوره را ثبت نام کردم فایل ای ان را غیر از جلسه اول نتونستم پیداکنم از کجا تهیه کنم؟

سلام بزرگوار مجدد بررسی کنید دسترسی هاتون بازشده (سفارشتون چندماه پیش بوده و توی این تایم ماقالب سایتو عوض کردین بخاطر همین توی پروفایلتون نبود – الان برگشت)

بسیار عالی
ممنون از زحمتتون. ولی کاش از Vscode استفاده می‌کردین
هر آموزشی که غیر از phpstrom یا vscode هست من نمی تونم نگاه کنم

سلام بزرگوار یه دوره جدید برای طراحی قالب وردپرس داریم تولید میکنیم اون با phpstorm هست – انشااله تا یک ماه دیگه آماده میشه
ضمنا دوره آموزش html css هم اخیرا تولید شده با phpstorm هست لینک : https://websoft3.com/website-design-training-with-html-css/

همه چی عالیه فقط وقتی بالا روی لیست آموزش ورد پرس میریم و میخوایم بریم روی منوهای مقالات وردپرس یا آموزش ویدیویی نمیشه و سریع منو پاک میشه

المان ul زیر منو رو باید استایل z-index:99 بدید تا اولویت نمایشش بالابره
توی قسمت های بعدی گفتم

سلام
داخل صفحه هستیم ولی لینک های دانلود کجاست یک دقیقه هم صبر کردیم ولی پاآپ باز شند

سلام بزرگوار پاپ اپ رو غیرفعال کردیم برای دسترسی به آموزش ها در دوره ثبت نام کنید رایگان هست روی دکمه سبززنگ ثبت نام در دوره کلیک کنید

سلام استاد وقتتون بخیر من از این استایل برای تگ هدر سایت استفاده میکنم منتها عرض عکس هدرم ۱۰۰درصد نمیشه و حدودا ۲۰ پیکسل از سمت چپ و راست فاصله داره میشه بگید مشکل از کدوم قسمت میشه که بررسی کنم
.header-img {
width: 100%;
height: 380px;
background: url(img/header.png) no-repeat center;
/*background-attachment: fixed;

سلام بزرگوار برای html css پیشنهاد میکنم آموزش های جدیدی که برای html css تولید کردیم استفاده کنید لینک :https://websoft3.com/website-design-training-with-html-css/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

هیچ ایمیلی به من ارسال نکناگر به دیدگاه من پاسخ داده شد از طریق ایمیل مرا باخبر کنهر دیدگاهی که برای این پست ارسال شد خبرم کن

رایگان!

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:



https://dl3.websoft3.com/free/new-websoft3.zipDownloads-icon


https://dl3.websoft3.com/free/new-websoft3.zipDownloads-icon


https://dl3.websoft3.com/free/new-websoft3.zipDownloads-icon


https://dl3.websoft3.com/free/new-websoft3.zipDownloads-icon


https://dl3.websoft3.com/20wordpress/15-websoft3.com.zipDownloads-icon

همیاراینترنت و وبچگونه خودمان طراحی وب‌سایت را شروع کنیم؟ (آموزش کامل)

شاید شما که در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید از جمله افرادی باشید که به طراحی وبسایت علاقه‌مند بوده و دوست دارید بدانید یک وبسایت چگونه ایجاد می‌شود، همانطور که می‌دانید هزینه‌ی طراحی یک سایت خوب بسیار بالاست ولی اگر خودتان مراحل ایجاد یک وبسایت را بدانید می‌توانید به دلخواه خود سایت مورد نظرتان را راه‌اندازی کرده و شروع به کسب درآمد از آن کنید.

امروزه در کشور ما نیز تجارت الکترونیک به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود و افراد زیادی علاقه‌مندند کسب‌و‌کار خود را به صورت آنلاین راه‌اندازی کنند، به جرئت می‌توان گفت اولین قدم برای شروع تجارت الکترونیک واقعی، داشتن یک وبسایت است.

در این آموزش از همیار آی‌تی قصد نداریم روش‌های برنامه‌نویسی را بیاموزیم و وارد مباحث تخصصی یا فنی شویم، بلکه می‌خواهیم راه و روش طراحی یک وبسایت را از دید کلی باهم بررسی کرده و یک الگوی ذهنی از این کار به شما ارائه دهیم، پس از مطالعه‌ی این آموزش می‌توانید مسیر خود را یافته و به دنبال یادگیری تخصص‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی یک وبسایت بروید.

قبل از اینکه به سراغ بحث اصلی‌مان برویم، بیایید در ابتدا کمی با تاریخچه‌ی نخستین وبسایت‌ها آشنا شویم و ببینیم اجداد وبسایت‌های امروزی به چه شکلی بوده‌اند.

چگونه قالب طراحی کنیم

تکنولوژی اینترنت و وبسایت‌های اینترنتی عمر چندانی ندارند، نخستین صفحه‌ی وب جهان در سال ۱۹۹۱ توسط تیم برنرز لی (Tim Berners-Lee) ایجاد و در دسترس عموم قرار گرفت، این وبسایت بسیار ساده بود و تنها از چند متن و چندین لینک ساخته شده بود، جالب است بدانید این صفحه هنوز هم در این آدرس در دسترس است!

حال که کمی با تاریخچه‌ی وب و نحوه‌ی شکل‌گیری نخستین وبسایت‌ها آشنا شدیم وقت آن است که وارد جزئیات اصلی شده و ببینیم چگونه می‌توان یک وبسایت ایجاد کرد.

مهم‌ترین پیش‌نیاز ورود به دنیای طراحی سایت و برنامه‌نویسی آشنایی نسبتا خوب با زبان انگلیسی است، چرا که بسیاری از منابع عالی به خصوص در زمینه‌ی آی‌تی و تکنولوژی به زبان انگلیسی در دسترس بوده و شما با دانستن زبان انگلیسی می‌توانید قبل از هرکس دیگری از این منابع با کیفیت بهره‌مند شوید، پس در اولین قدم سعی کنید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید!

هرچند در گذشته با سایت‌های کاملا ساده و یکنواختی مواجه بودیم، اما امروزه به لطف تکنولوژی‌های طراحی وب (که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم) صفحات وب زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته و کاربر می‌تواند به راحتی با آن‌ها به تعامل بپردازد.

سایت‌های امروزی از دو قسمت فرانت‌اند (Front end) و بک‌اند (Back end) تشکیل شده‌اند، بخشی از وبسایت که توسط کاربر قابل مشاهده بوده و در مرورگر او نمایش داده می‌شود فرانت‌اند نام داشته و بخشی که مربوط به پردازش‌های سمت سرور می‌شود را بک‌اند می‌نامند.

مرحله‌ی ۱یادگیری HTML

قسمت ظاهری یک وبسایت یا همان فرانت‌اند، با استفاده از زبان نشانه‌گذاری HTML ایجاد می‌شود، در حقیقت اچ تی ام ال مانند اسکلت و چهارچوب‌های یک وبسایت عمل می‌کند، فرقی نمی‌کند برنامه‌نویسی سمت سرور را با چه زبانی انجام دهید، شما در هر صورت باید آشنایی نسبتا کاملی با زبان HTML داشته باشید، بدون وجود اچ تی ام ال هیچ وبسایتی وجود نخواهد داشت!

در خصوص یادگیری این زبان نگرانی نداشته باشید، چراکه اگر واقعا تلاش کنید چیزی در حدود ۱ هفته زمان می‌برد تا با اصول کلی این زبان آشنا شده و بتوانید نخستین صفحه‌ی وب خود را ایجاد کنید، ما قبلا در همیار آی‌تی مبانی شروع کار با این زبان را آموزش داده‌ایم، می‌توانید برای شروع یادگیری این زبان به آموزش مبانی HTML مراجعه نمایید.

مرحله‌ی ۲یادگیری CSS

هرچند HTML بسیار مهم است اما به تنهایی نمی‌تواند ظاهر زیبایی به وبسایت بدهد و در نهایت تنها امکان ایجاد سایتی مانند نخستین صفحه‌ی وب تاریخ را خواهد داشت، برای زیباسازی صفحات وب از تکنولوژی CSS استفاده می‌کنیم، اگر دوست دارید با این زبان آشنا شوید، می‌توانید به آموزش مقدماتی زبان CSS مراجعه کنید.

زبان سی‌اس‌اس کمی پیچیده‌تر است ولی یادگیری آن‌هم نسبتا ساده خواهد بود، چرا که وقتی اولین کدهای خود را بنویسید و ببینید چگونه می‌تواند به زیبا شدن ظاهر وبسایتتان کمک کند مطمئنا با علاقه و انگیزه‌ی بیشتری آن را دنبال خواهید کرد،‌ یادگیری این قسمت نیز چیزی حدود ۱ تا ۲ هفته زمان خواهد برد.

مرحله‌ی ۳یادگیری JavaScript

تا به اینجای کار شما با بخش مهمی از عناصر تشکیل‌دهنده‌ی صفحات وب آشنا شده‌اید و می‌توانید با استفاده از دانش خود صفحات نسبتا خوبی طراحی کنید یا صفحات وبلاگتان را به دلخواه خود ویرایش و شخصی‌سازی کنید، اما اگر می‌خواهید امکانات بیشتری مانند انیمیشن‌‌های مختلف، تاریخ و ساعت، اسلایدر و… به سایت خود اضافه کنید لازم است تا به سراغ یادگیری زبانی به نام JavaScript بروید، در صورت علاقه به این زبان می‌توانید آموزش مفاهیم جاوا اسکریپت را مطالعه نمایید.

برخلاف HTML و CSS که زبان‌های نشانه‌گذاری بودند، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی (اسکریپت‌نویسی) است و یادگیری آن اندکی زمان‌بر خواهد بود.

هم‌اکنون شما با نحوه‌ی ایجاد ساختار ظاهری سایت (فرانت‌اند) آشنا شدید، حال می‌توانید یک طرح کلی از ایده‌ای که در سر دارید را پیاده‌سازی و اجرا کنید، اما بیایید در ادامه کمی بیشتر با ابزارها و تکنولوژی‌های مورد استفاده در طراحی فرانت‌اند سایت آشنا شده و ببینیم طراحان حرفه‌ای چگونه ظاهر سایت را آماده می‌کنند، پیش از آن لازم است با چند اصطلاح آشنا شویم.

فریم‌ورک (Framework) یا “چهارچوب” در اصطلاح مجموعه‌ای آماده از کلاس‌ها، کدها و توابع برنامه‌نویسی است که در قالب یک پکیج ارائه می‌شود و در طراحی پروژه‌های نرم‌افزاری به کمک برنامه‌نویسان می‌آید.

در حقیقت هنگامی که شما از فریم‌ورک‌ها استفاده می‌کنید کدها از قبل نوشته‌شده و آماده هستند و تنها کافیست طبق قوانین خاصی (دایکیومنت‌های آن فریم‌ورک) کدها را در کنار هم قرار داده و از آن‌ها استفاده کنید.

معمولا در روند طراحی پروژه‌هایی در سطح استاندارد برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد کار از فریم‌ورک‌ها استفاده می‌کنیم، از معروف‌ترین فریم‌ورک‌های مربوط به HTML و CSS می‌توان به بوت‌استرپ (Bootstrap) اشاره کرد.

با استفاه از فریم‌ورک‌های آماده می‌توانید به سرعت کدهای خود را توسعه داده و یک صفحه‌ی وب را ایجاد کنید، جالب است بدانید افراد حرفه‌ای تنها در چند ساعت ظاهر کلی یک سایت را با استفاده از فریم‌ورک‌های موجود طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند!

اکیدا به شما توصیه می‌کنیم اگر تازه‌کار هستید به هیچ‌وجه سمت استفاده از فریم‌ورک‌های آماده نروید، چراکه برای استفاده از آن‌ها نیز باید در ابتدا با اصول کلی کار آشنا باشید، استفاده از فریم‌ورک‌ها در ابتدای امر نه‌تنها باعث سردرگمی بیشتر شما خواهد شد بلکه مانع از یادگیری صحیح‌تان نیز می‌شود، پس از اینکه اصول کلی کار با HTML و CSS را فرا گرفتید می‌توانید به سراغ یادگیری یک فریم‌ورک رفته و در آن مهارت پیدا کنید.

البته اگر قصد ایجاد یک سایت منحصربه‌فرد را دارید استفاده از فریم‌ورک‌ها چندان توصیه نمی‌شود، چراکه افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد سایت‌هایی با ظاهر یکنواخت و تکراری در فضای وب شده است.

به زبان ساده مفهوم کتابخانه نیز تا حدودی شبیه به فریم‌ورک است. (چندین کتابخانه در کنار هم می‌توانند یک فریم‌ورک را ایجاد کنند)

در حقیقت کتابخانه‌های برنامه‌نویسی مجموعه‌ای از کلاس‌ها و توابع آماده هستند که به صورت یکجا جمع شده و برنامه‌نویسان آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند، معروف‌ترین کتابخانه‌ی موجود برای جاوا اسکریپت jQuery نام دارد، شما می‌توانید با استفاده از آن به توابع متنوع و زیادی از JavaScript دسترسی داشته و آن‌ها را در وبسایت خود استفاده کنید.

به طور کلی فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌های مختلف به وجود آمدند تا فرایند طراحی و برنامه‌نویسی را بهبود بخشیده و سرعت کار را افزایش دهند، هرچند همانطور که پیش‌تر گفتیم شما باید سعی کنید در ابتدا تا حدودی با مفاهیم کلی طراحی وب آشنا شده و سپس به استفاده از این موارد بپردازید.

تا به اینجای کار تقریبا با تمام اصول کلی طراحی فرانت‌اند یک وبسایت آشنا شدیم، با دانستن موارد گفته شده در بالا شما تقریبا قادر به طراحی هر نوع وبسایت استاتیکی خواهید بود، اگر دقت کرده باشید از کلمه‌ی استاتیک استفاده کردیم، دسته‌بندی دیگری که می‌توان برای یک وبسایت در نظر گرفت استاتیک و داینامیک بودن آن است.

اصولا به وبسایت‌هایی که احتیاجی به تغییرات زیادی ندارند و معمولا تمام المان‌های سازنده‌ی آن‌ها ثابت بوده و مدام به‌روزرسانی نمی‌شود یک وبسایت استاتیک (Static) یا ایستا می‌گوییم.

به عنوان مثال وبسایت‌های تک صفحه‌ای، برخی از لندینگ‌پیج‌ها، صفحات ساده‌ی معرفی و در کل تمام سایت‌هایی که حاوی محتوای ثابتی بوده و احتیاج چندانی به ویرایش ندارند می‌توانند به صورت استاتیک ایجاد شوند، پیاده‌سازی این‌گونه وبسایت‌ها پیچیدگی چندانی نداشته و تنها با استفاده از مواردی که تا به اینجا یاد گرفتیم قابل اجرا و پیاده‌سازی هستند.

اما سایر وبسایت‌ها، به عنوان مثال سایت‌های محتوا محور، شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌ها و… که مدام در حال به روزرسانی و ویرایش هستند را سایت‌های داینامیک (Dynamic) می‌نامند، در حقیقت اگر بخواهیم علت این موضوع را بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که به روزرسانی چنین وبسایت‌هایی به روش وبسایت‌های استاتیک کاری طاقت‌فرسا و تقریبا غیر ممکن است.

به همین دلیل سیستم‌هایی طراحی شد که کار ویرایش و به‌روزرسانی را از طریق یک پنل مدیریت در اختیار صاحب سایت قرار دهد، تقریبا اکثر وبسایت‌های امروزی که با آن ها سرو کار داریم جزو سایت‌های داینامیک به حساب می‌آیند.

طراحی و ایجاد این قسمت از سایت (بک‌اند) نیازمند به کارگیری ابزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی خاصی است که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم، در اصل این موارد ادامه‌ی مراحل قبلی هستند که قبل‌تر در مورد آن‌ها بحث کردیم.

مرحله‌ی ۴انتخاب زبان برنامه‌نویسی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، برای ایجاد بک‌اند وبسایت باید به سراغ انتخاب یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور برویم،‌ یعنی زبانی که با استفاده از آن صفحات سایت خود را داینامیک کنیم.

برای این منظور انتخاب‌های فراوانی پیش روی شماست، یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب PHP نام دارد، تا به امروز بیش از ۸۰ درصد وبسایت‌های جهان با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی ایجاد شده‌اند، از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فیس‌بوک و ویکی‌پدیا اشاره کرد.

در کشور ما نیز در اکثر شرکت‌های خصوصی می‌توان رد پای این زبان را دید، بنابراین اگر به خوبی آن را فرا بگیرید موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی پیش‌روی شما خواهد بود، برای آشنایی مقدماتی با این زبان به آموزش معرفی PHP که قبلا در همیار آی‌تی منتشر کرده بودیم مراجعه نمایید.

البته زبان‌های بسیار زیادی برای برنامه‌نویسی قسمت بک‌اند یک وبسایت وجود دارد، به عنوان مثال ASP , Python , Node JS , Java و… که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

چگونه قالب طراحی کنیم

ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای شروع برنامه‌نویسی لازم است در ابتدا تا حدودی با نحوه‌ی نوشتن الگوریتم‌ آشنا بوده تا به‌راحتی از پس تحلیل برنامه‌تان برآیید.

همانطور که گفتیم با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی بخش‌های داینامیک سایت را ایجاد می‌کنیم، حال احتیاج داریم تا اطلاعات وارد شده در وبسایت را به گونه‌ای ذخیره کنیم که در آینده به آن‌ها دسترسی داشته باشیم، برای این امر علاوه بر زبان برنامه‌نویسی باید یک پایگاه‌داده (Database) نیز برای سایت خود ایجاد کنیم.

مرحله‌ی ۵انتخاب دیتابیس

در توضیحات مورد قبلی اشاره کردیم که برای ذخیره‌سازی اطلاعات به یک دیتابیس احتیاج داریم، یکی از محبوب‌ترین دیتابیس‌های مورد استفاده در دنیا که به خوبی نیز با زبان PHP سازگار است MySQL نام دارد، از آنجایی که این دیتابیس به صورت رایگان عرضه‌شده و به شدت محبوب است توصیه می‌کنیم در پروژه‌ی خود از آن استفاده کنید.

تا به اینجا تقریبا با تمام اجزای تشکیل‌دهنده‌ی یک وبسایت آشنا شده‌ایم، با یادگیری این موارد شما می‌توانید یک وبسایت کامل را طراحی و پیاده‌سازی نمایید، بنابراین اگر فقط قصد داشتید با چگونگی ساخت یک وبسایت آشنا شوید می‌توانید از خواندن ادامه‌ی این آموزش صرف‌نظر کنید، اما لازم است بدانید موارد دیگری نیز در ایجاد و نگهداری وبسایت‌ها دخیل هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، پس اگر می‌خواهید به طور کامل با نحوه‌ی ایجاد و نگهداری یک وبسایت آشنا شوید در ادامه با همیار آی‌تی همراه باشید.

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است، همه‌ی ما برای یافتن عبارات مورد نظر خود از موتورهای جستجویی مانند گوگل یا بینگ استفاده می‌کنیم، حقیقت ماجرا این‌است که موتورهای جستجو تنها یک ربات هستند نه یک انسان، بنابراین باید با استفاده از اصول خاصی محتوای وبسایتمان را برای آن‌ها قابل فهم کنیم و سعی کنیم با استفاده از تکنیک‌های مختلف در صدر نتایج جستجو قرار بگیریم.

شما به عنوان طراح و برنامه‌نویس یک وبسایت باید به گونه‌ای از تگ‌های HTML و سایر موارد استفاده کنید که محتوای سایت برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد، در صورت تمایل می‌توانید با یک جستجوی ساده اطلاعات بیشتری در این مورد به‌دست آورید (عبارت On-Page SEO را جستجو کنید)

تا چند سال پیش تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها فراگیر نشده بودند و افراد تنها با استفاده از کامپیوترهایشان به گشت و گذار در اینترنت می‌پرداختند، اما امروزه حجم عظیمی از بازدیدکننگان یک وبسایت از تلفن‌های همراهشان به مرور اینترنت می‌پردازند.

بنابراین وبسایت شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که کاربر به راحتی قادر به مشاهده‌ی محتوا در دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش کوچک‌تر نیز باشد، یکی از راه‌هایی که می‌توانید این ویژگی را در صفحات سایت خود امکان‌پذیر کنید استفاده از طراحی وب ریسپانسیو یا واکنشگرا است.

در این تکنیک صفحات وب به تناسب سایز نمایشگر دستگاه تغییر شکل می‌دهند و به گونه‌ای نمایش داده می‌شوند که محتوای سایت به خوبی قابل مشاهده و استفاده خواهد بود.

طراحی یک سایت واکنشگرا علاوه‌بر اینکه باعث زیبایی و افزایش کاربرد پذیری سایت می‌شود در سئوی سایت نیز تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت، به گونه‌ای که امروزه واکنش‌گرا بودن سایت‌ها به یک استاندارد و الزام تبدیل شده‌است و سایتی که طراحی می‌کنید باید حتما از این ویژگی برخوردار باشد، شما با یادگیری اصول CSS 3 قادر خواهید بود صفحات سایت خود را به صورت واکنشگرا طراحی نمایید، همچنین فریم‌ورک‌هایی مانند بوت‌استرپ به صورت پیشفرض از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

مرحله‌ی ۶خرید هاست و دامنه

برای اینکه یک وبسایت از تمام نقاط دنیا همیشه قابل دسترس باشد لازم است آن را در محیطی بر روی اینترنت نگهداری کنید، بر روی یک کامپیوتر که همیشه روشن بوده و در صورت نیاز اطلاعات و فایل‌های سایت شما را بارگذاری کرده و به کاربران نمایش دهد، این کامپیوتر همیشه روشن را سرور (Server) می‌نامیم، سرورها کامپیوتر‌های همیشه روشنی در محیط اینترنت هستند که هر لحظه به درخواست کاربران وبسایتی را پردازش و آن را به کاربر نمایش می‌دهند، شما برای نگهداری سایت خود در محیط اینترنت به یک سرور یا یک فضای میزبانی (Host) احتیاج خواهید داشت.

به زبان ساده، هاست به فضایی در یک سرور اطلاق می‌شود که شما می‌توانید اطلاعات و فایل‌های سایت خود را در آن آپلود و نگهداری کنید، هاست‌ها به صورت ماهیانه یا سالیانه (بسته به شرکت ارائه‌دهنده) احتیاج به تمدید دارند و اگر هزینه‌ی آن را نپردازید دسترسی شما از هاست قطع خواهد شد و سایر کاربران قادر به مشاهده‌ی سایتتان نخواهند بود.

شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی بسیار زیادی برای خرید هاست در ایران فعالیت می‌کنند، به عنوان مثال یکی از این شرکت‌ها که خدمات و پشتیابی خوبی در این زمینه ارائه می‌دهد شرکت نت‌افراز می‌‌باشد، می‌توانید هاست مورد نیاز وبسایتتان را از این شرکت تهیه کنید.

هنگامی که قصد مشاهده‌ی سایتی را داشته باشید تنها کافیست آدرس آن را در مرورگرتان تایپ کنید، این آدرس را دامنه (Domain) می‌نامند، به عنوان مثال Google.com دامنه‌ی وبسایت گوگل است و Hamyarit.com دامنه‌ی وبسایت همیار آی‌تی، در حقیقت دامنه هویت و نشان تجاری یک وبسایت است، پس بهتر است در انتخاب دامنه‌ی سایت خود دقت کرده و یک نام مناسب برای سایتتان انتخاب کنید.

برای تهیه‌ی دامنه نیز باید به صورت سالیانه مبلغی را پرداخت کنید که با توجه به نوع پسوند دامنه متفاوت است (به عنوان مثال دامنه‌های ir. بسیار ارزان‌تر از دامنه‌های com. هستند) معمولا شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات هاستینگ، دامنه هم ارائه می‌کنند، بنابراین برای خرید دامنه نیز می‌توانید از طریق همان شرکتی که هاست می‌خرید اقدام کنید.

با انجام این ۶ مرحله شما می‌توانید سایت مورد نظر خود را طراحی، اجرا و پیاده‌سازی نمایید، اما نکته‌ی دیگری نیز در این بین وجود دارد که بد نیست آن را نیز بدانید، بیش از ۳۰ درصد از وبسایت‌های موجود در دنیا از CMSهای آماده‌ای مانند وردپرس (WordPress) استفاده می‌کنند!

یعنی بدون نیاز به هیچ‌کدام از مراحل ۱ تا ۵ به سرعت سایت خود را راه‌اندازی کرده و در دسترس قرار می‌دهند، شما با استفاده از وردپرس تقریبا می‌توانید انواع سایت‌های خبری، فروشگاهی، شرکتی، موزیک، دانلود و… بدون نیاز به کدنویسی ایجاد کنید!

این روز‌ها اینترنت پر شده از پکیج‌های طراحی سایت بدون کدنویسی! هرچند این امر تا حدودی به کمک سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس امکان‌پذیر است، اما باید بدانید با استفاده از سیستم‌های آماده شما هرگز تبدیل به یک طراح سایت نخواهید شد! 

هرچند با استفاده از وردپرس می‌توانید انواع و اقسام سایت‌ها را راه‌اندازی کنید، اما در نهایت برای شخصی‌سازی سایت خود و همچنین افزودن امکانات جانبی احتیاج دارید تا دانش نسبتا خوبی از کدنویسی داشته باشید، در غیر این‌صورت تنها می‌توانید یک سایت معمولی برای خود راه‌اندازی کنید، پس اگر تنها به داشتن یک وبسایت کوچک و جمع‌و‌جور برای خود بسنده می‌کنید خواهید توانست در کمتر از ۵ دقیقه سایت خود را راه‌اندازی کنید، اما اگر قصد دارید یک سایت حرفه‌ای داشته باشید و یا طراحی سایت را به عنوان شغل خود انتخاب کنید لازم است دست‌به‌کد شده و مراحل ۱ تا ۵ را یاد بگیرید!

اگر دوست دارید بیشتر با وردپرس و نحوه‌ی عملکرد آن آشنا شوید ادامه‌ی آموزش را مطالعه کنید.

به زبان ساده وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) رایگان و متن‌باز است که به راحتی توسط هر کسی قابل استفاده و شخصی‌سازی می‌باشد، به لطف وجود هزاران قالب و افزونه‌ای که برای این سیستم  ایجاد شده‌است شما تقریبا می‌توانید هر نوع سایتی را به دلخواه خود طراحی و مدیریت کنید، آن هم بدون نیاز به کدنویسی و طراحی اختصاصی.

هرچند اگر بخواهید ویژگی خاصی در سایت خود داشته باشید یا امکان خاصی را به سایتتان اضافه کنید که به صورت پیشفرض در وردپرس و پلاگین‌هایش یافت نشود باید هزینه کرده و از یک متخصص بخواهید این بخش را به سایت شما اضافه کند (یا خودتان برنامه‌نویسی کنید)

همانطور که اشاره کردیم تقریبا هر نوع سایتی را می‌توانید با وردپرس ایجاد کنید، ضمن اینکه این CMS از سئوی قابل قبولی برخوردار بوده و همچنین به کمک پلاگین‌هایی که برای اینکار دارد می‌توان به قدرت آن نیز افزود، هرچند این سیستم بسیار قدرتمند و انعطاف‌پذیر است اما در شرایط خاص و برای راه‌اندازی سایت‌های خاص که قابلیت‌های و امکانات کاملا اختصاصی دارند معمولا استفاده از وردپرس توصیه نمی‌شود و بهتر است طراحی و پیاده‌سازی سایت از ۰ تا ۱۰۰ به صورت اختصاصی برنامه‌نویسی شود.

دنیای وب و اینترنت بسیار گسترده، عمیق و در عین حال جذاب و شیرین است، هرچند ما تمام اصول و پیش‌نیازهای طراحی یک وبسایت را برای شما شرح دادیم، اما باز هم می‌توانید موارد تازه‌ای را در این زمینه پیدا کنید.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید با برخی از فعالیت‌هایی که در یک وبسایت وجود دارد بیشتر آشنا شوید به مقاله‌ی “چه افرادی در فعالیت یک وبسایت اینترنتی نقش دارند“ مراجعه کرده و آن را مطالعه کنید، دنیای آی‌تی به قدری بزرگ و پیچیده است که هرچه هم در آن مطالعه داشته باشید باز هم مورد تازه‌ای شما را شگفت‌زده خواهد کرد!

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند باعث موفقیت شما در این زمینه شود علاقه است، مطمئنا با داشتن علاقه در هرکاری موفق خواهید بود، پس اگر احساس می‌کنید به دنیای اینترنت و همچنین طراحی و توسعه‌ی وبسایت‌ها علاقه‌دارید این حرفه را دنبال کنید.

قبلا در مقاله‌ای در خصوص UI و UX صحبت کرده‌ بودیم، یکی از مواردی که باید در طراحی تجربه‌ی کاربری یک سایت به آن توجه داشته باشید رعایت اصول روانشناختی و توجه به روحیات انسان‌هاست، مواردی که شاید در نگاه اول اصلا مهم به نظر نرسند اما به شدت روی کاربردپذیری سایت شما و افزایش نرخ تبدیل‌ (Conversion Rate) و در نتیجه افزایش سود شما اثر گذار خواهند بود، در ادامه با همیار آی‌تی همراه باشید تا با هم به بررسی این قوانین به ظاهر ساده اما مهم بپردازیم.

این اصول شاید در نگاه اول بسیار ساده و پیش‌پا افتاده به نظر برسند اما اکثر انسان‌ها به صورت ناخودآگاه تحت تاثیر این موارد قرار خواهند گرفت، پس سعی کنید تا حد امکان آن‌ها را در طراحی وبسایت‌های خود در نظر داشته باشید.

قانون شماره‌ی ۱:هرچه گزینه‌های قابل انتخاب برای کاربر افزایش یابد، زمان واکنش وی نیز بیشتر خواهد شد و این برای سایت شما خوب نیست.به عنوان مثال کاربر هنگام مشاهده‌ی چندین محصول دچار سردرگمی شده، در انتخاب خود بیشتر زمان می‌گذارد و همین امر می‌تواند سبب انصراف او از خرید شود!

قانون شماره‌ی ۲:هرچه دکمه بزرگ‌تر و نزدیک‌تر باشد کاربر زودتر روی آن کلیک خواهد کرد.پس سعی کنید دکمه‌های CTA یا همان Call to action سایت خود را تا حد معمول بزرگ و در دسترس کاربر قرار دهید.

قانون شماره‌ی ۳:کاربران اکثر وقت خود را در سایر سایت‌ها می‌گذرانند پس دوست دارند کارکرد سایت شما نیز همانند دیگر وبسایت‌ها باشد.تغییر ناگهانی در وبسایت یا کمبود امکانات یا زیاد بودن آن (در کل ناهماهنگی با سایر وبسایت‌های موجود در اینترنت) موجب نارضایتی کاربران شما خواهد شد!

قانون شماره‌ی ۴:المان‌هایی که از نظر ظاهر شبیه به هم‌اند و یا المان‌هایی که به هم نزدیک‌اند از دید کاربر با هم مرتبط هستند.پس توجه داشته باشید اگر می‌خواهید کاربر برای چیزی تمایز بیشتری قائل شود باید آن را متفاوت کنید.

قانون شماره‌ی ۵:یک انسان عادی می‌تواند در لحظه تنها ۷ چیز را در ذهن خود نگه دارد.پس این مورد را در نظر داشته باشید (به عنوان مثال در فروشگاه‌های اینترنتی که امکان مقایسه‌ی چندین مورد با هم وجود دارد)

قانون شماره‌ی ۶:مغز انسان در هنگام مواجه‌شدن با چندین آیتم که در یک راستا قرار دارند، مورد اول و آخر را بسیار راحت‌تر به یاد می‌آورد.پس بهتر است موارد کلیدی را در ابتدا و انتهای لیست‌هایتان قرار دهید.

قانون شماره‌ی ۷:مغز انسان هنگام روبه‌رو شدن با چندین آیتم شبیه به هم، موردی که بیشتر از بقیه تمایز دارد را بهتر به خاطر می‌سپارد.پس اگر واقعا قصد دارید برای چیزی تفاوت قائل شوید سعی کنید آن را متمایز از سایر المان‌ها قرار دهید.

قانون شماره‌ی ۸:انسان‌ها کارهای نیمه تمام را بهتر از کارهایی که به اتمام رسانده‌اند به خاطر می‌آورند.بنابراین استفاده از پروگرس‌بارها (نوارهای پیشرفت) در اغلب موارد باعث می‌شود کاربرانتان نسبت به تکمیل یک فرایند اقدام کنند.

مواردی که با هم مرور کردیم برخی از نکات روانشاسی بود که بهتر است آن‌ها را در هنگام طراحی وبسایت‌های خود استفاده کنید، اما موارد مهم دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، اگر قصد دارید به شکل جدی وارد دنیای طراحی وب شوید یا یک کسب‌وکار اینترنتی داشته باشید، حتما نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

در ادامه، قصد معرفی یک کتاب الکترونیک را داریم که نکاتی را در خصوص طراحی و به درآمد رساندن یک وبسایت به شما آموزش می‌دهد، همانطور که گفتیم، یک وبسایت بسیار گسترده است و برای اینکه به موفقیت برسد باید موارد زیادی را مد نظر قرار دهید، طراحی و پیاده‌سازی وبسایت در حقیقت مرحله‌ی ۰ است و پس از آن، تازه فعالیت اصلی شما شروع می‌شود، در این کتاب الکترونیک به نکات بسیار مهمی که باید قبل و بعد از طراحی وبسایتتان انجام دهید اشاره می‌کنیم.

این مطلب، یک آموزش پریمیوم از همیار آی‌تی است، چیزی که خواندید تنها بخشی از مقاله بود
و محتوای حرفه‌ای‌تر در انتظار شماست، کاربران ویژه می‌توانند ادامه‌ی آموزش را هم بخوانند،
پس شما نیز همین حالا به جمع اعضای ویژه‌ی همیار پیوسته و به تمام آموزش‌ها و امکانات پریمیوم سایت دسترسی داشته باشید،
این یک سرمایه‌گذاری عالی روی آینده‌ی کاری و حرفه‌ای شماست… پس شما نیز همین حالا به جمع اعضای ویژه‌ی همیار پیوسته و به تمام آموزش‌ها و امکانات پریمیوم سایت دسترسی داشته باشید،
این یک سرمایه‌گذاری عالی روی آینده‌ی کاری و حرفه‌ای شماست…

این مطلب، یک آموزش پریمیوم از همیار آی‌تی است، چیزی که خواندید تنها بخشی از مقاله بود
و محتوای حرفه‌ای‌تر در انتظار شماست، کاربران ویژه می‌توانند ادامه‌ی آموزش را هم بخوانند،
پس شما نیز همین حالا به جمع اعضای ویژه‌ی همیار پیوسته و به تمام آموزش‌ها و امکانات پریمیوم سایت دسترسی داشته باشید،
این یک سرمایه‌گذاری عالی روی آینده‌ی کاری و حرفه‌ای شماست…

شما یک گام جلوتر از دیگران باشید!
اگر به آی‌تی و تکنولوژی علاقه‌مندید و دوست دارید سریع‌تر در این زمینه پیشرفت کنید،
همین حالا به جمع
۳۶۴۵
عضو همیار آی‌تی بپیوندید،
دسترسی به تمام آموزش‌های پریمیوم، دریافت جدیدترین آموزش‌های کاربردی مرتبط با آی‌تی و استفاده از مشاوره‌ی رایگان،
برخی از مزایای عضویت در سایت هستند،
شما نیز به کاربران همیار پیوسته و همین حالا وارد دنیای حرفه‌ای‌ها شوید…

من هم می‌خواهم عضو ویژه‌ی همیار شوم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام ببخشید من الان میخوام طراحی سایت رو از صفر شروع کنم تقریبا تا کی میتونم کارو یاد بگیرم و برای خودم درآمد کسب کنم؟؟

سلام، مدت زمان یادگیری هرکسی متفاوت هست دوست عزیز، اما به شکل میانگین حدودا توی ۶ ماه میشه تسلط نسبی به طراحی فرانت پیدا کنید و پروژه‌های کوچیک بگیرید و انجام بدید، اما خب باز هم تاکید می‌کنم که این زمان برای هر شخصی می‌تونه متفاوت باشه و اصلا قطعی نیست.

سلام قسمت ایمیل نمیاره بالا

سلام، ایمیل کجا منظورتونه دوست عزیز؟ لطفا سوالتون رو واضح‌تر توضیح بدید.

سلام وقتتون بخیر من کلاس طراحی سایت رفتم،html,css,java بلدم
میخام اول ی سایت شخصی برای خودم درست کنم،و بعد برای همسرم که کار درب های اتوماتیک هستش،ایا میتونیم؟برنامه نویسی هم درحال اموزشم ولی بنظرم خیلی سخته حتما باید یاد بگیرم؟راجبهseoچطور نیازه؟بنظرتون الان ک کلاسfrontگزروندمbackendهم نیازه،چ چیزب بیشتر نیازمه؟

سلام، به نظرم استفاده از وردپرس برای شما بهترین انتخاب هست، یک سایت وردپرسی برای خودتون ایجاد کنید و با توجه به اینکه دانش فرانت دارید، اون رو بنابر سلیقه‌ی خودتون شخصی‌سازی کنید، برای همسرتون هم می‌تونید از سایت وردپرسی استفاده کنید، وردپرس کاملا پاسخگوی نیاز شماست، الزامی هم به یادگیری برنامه‌نویسی بک‌اند نیست فعلا، در آینده می‌تونید کم کم یادش بگیرید، در خصوص سئو هم بله، اگر می‌خواین کسب و کارتون (به خصوص سایتی که برای همسرتون طراحی می‌کنید) در گوگل بالا بیاد، باید با سئو آشنا باشید، چون در این زمینه رقابت تا حدودی بالاست.

سلام چطور میتونیم وب سایت طراحی کنیم !!
آیا برنامه ی خاصی داره ؟؟ منظورم اینه بیس یا زمینه کار از کجا هست ؟
آیا میشه با تبلت وب سایت درست کرد ؟

سلام ابوالفضل جان، اکر می‌خواین خودتون اختصاصی سایت درست کنید و امکانات خیلی خاص و غیر رایجی احتیاج دارید باید کدنویسی کنید و لازمه که برنامه‌نویسی رو یاد بگیرید (زبان‌هایی که در همین آموزش بهشون اشاره شده لازم هستند) اما اگر بخواین می‌تونید از CMS مثل وردپرس استفاده کنید که خیلی کارتون رو راحت‌تر می‌کنه و تمام مواردی که برای ساخت یک وبسایت نیاز دارید رو در اختیارتون قرار میده، پیشنهاد اول من استفاده از وردپرس هست، به نظرم خوندن آموزش زیر برای شما خالی از لطف نیست:https://www.hamyarit.com/internet/wordpress/
در مورد تبلت هم، بله شدنش که میشه، اما در کل اینجور کارها رو بهتره با کامپیوتر انجام بدید، کار با تبلت یا موبایل برای این مدل کارها خیلی سخته و اذیت میشید.

سلام خسته نباشی من خودم مشکلی ناشنوایان هستم و با کاشتی حلزون استفاده می کنم خودم دانشجو هستم نرم افزار می خونم وفوتبالیستم و عضوی تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران دعوت شدم و و خودم ۲۱ سالمه تا الان هیچ کدام حقوق نگرفتم و خودم کارگری بودم پول در می افتم وخسته شدم و پشتم داغون شد نمی دونم چطوری پول در بیارم🙏🏻☺️❤️
[- – -]
@hizha_moradi_kurd
Instagram
Follow
ما چگونه طراحی سایت و پیام نویسی و دیجیتال مارکتینگ می سازیم؟

سلام، همونطوری که خودتون هم در نظر دارید، راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین یکی از راه‌هایی هست که می‌تونه برای شما کاربری باشه، روش‌های مختلفی هم برای کسب درآمد از اینترنت وجود داره،‌ در آموزش زیر به طور کامل توضیح دادیم این موضوع رو:https://www.hamyarit.com/business/internet-business/
لطفا بخونیدش و اگر سوالی داشتید همونجا بپرسید،‌پاسخگوی شما هستیم.

سلام من ۴۸سال دارم وکامپیوتربلدم تحصیلاتم دیپلم هست ولی دوست دارم طراحی سایت یادبگیرم واین کاروبصورت حرفه ای دنبال کنم وکسب درامدداشته باشم ازاین طریق به نظرشمامیتونم یادبگیرم یاوقتموتلف نکنم ودنبال کاردیگه ای باشم ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام، اگر علاقه‌مند هستید وارد بشید، اما اگر صرفا با هدف درآمد می‌خواین بیاین سمت طراحی وب، چندان توصیه نمی‌کنم، کلا اینجور کارها برای حرفه‌ای شدن احتیاج به صبر و تلاش نسبتا زیادی داره که فقط با علاقه میشه از پسش بر اومد.

سلام ممنون واقعا خیلی کامل وجامع بود

سلام، خیلی خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده دوست عزیز

سلام.
یه نوجوونم و به برنامه نویسی و طراحی سایت علاقه زیادی دارم.
تا حدودی با html و css آشنایی دارم 🙂
خیلی دوست دارم که یک وبسایت بسازم و کسب درآمد کنم.
نظر شما درباره سایت خبری چیه؟
و اینکه چه زبان هایی رو به ترتیب یاد بگیرم.

سلام دوست عزیز
موضوع سایت کاملا به سلیقه، توانایی و علاقه‌ی خودتون بستگی داره، باید موضوعی رو انتخاب کنید که هم بتونید از پسش بربیاین و هم بهش علاقه داشته باشید، سایت خبری احتیاج به تولید محتوای زیاد و سریع داره، اگر به این موضوع علاقه دارید و فکر می‌کنید می‌تونید تعداد زیاد محتوا رو تولید کنید، خوبه.
در مورد زبان هم، اول HTML و CSS بعد JavaScript و بعد از اون هم یک زبان سمت سرور مثل PHP رو باید یاد بگیرید، البته اگر بخواین یک سایت خبری ایجاد کنید از وردپرس هم می‌تونید استفاده کنید و کاملا پاسخگوی نیاز شما هست.

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم بعد از طراحی یک سایت با استفاده از کد و بدون cms ها باید برای هر پستی که داخل سایت گذاشته میشه دوباره کد بزنیم یا خیر چارچوبی در این مورد هست که کار رو راحت تر کنه؟

سلام، اگر سایتتون رو به شکل استاتیک طراحی کنید (یعنی صرفا با HTML و CSS) بله، برای هر صفحه باید کدنویسی کنید.
اما اگر سایتتون به شکل داینامیک طراحی بشه (مثلاً با PHP و دیتابیس و…) در اصل شما یک CMS اختصاصی برای خودتون نوشتید و دیگه لازم نیست برای هر صفحه کدنویسی کنید.
سوالی که شما پرسیدید بیشتر برمیگرده به تفاوت سایت‌های داینامیک و استاتیک که در همین مقاله هم بهش اشاره شده بود.

سلام
نقش title در پاراگراف چیه

سلام علی جان، اگر منظورتون تگ‌های هدینگ هست (h1 تا h6) در سئو (SEO) موثر هستند.

سلام ببخشید فقط با کامپیوتر یا لبتاب میشه سایت ساخت یا ن با گوشی اندروید هم میشه؟؟

سلام، اگر می‌خواین حرفه‌ای کار کنید حتما باید از لپ‌تاپ یا کامپیوتر استفاده کنید.

پس با این اطلاعاتی که تو این سایت هست رو میشه رو موبایل انجام داد و سایت طراحی کرد؟؟

خیر، این موارد رو فقط با کامپیوتر می‌تونید انجام بدید و با موبایل واقعا اذیت میشید.

مرسی از همراهیتون

سلام مقاله عالی و بدون نقص بود
یه سوال داشتم اگر به مشکل بربخوریم راهی هست که با شما ارتباط برقرار کنیم
و از شما کمک بخوایم

سلام دوست عزیز، بله قطعا، همونطوری که در بخش نظرات همین مقاله هم قابل مشاهده‌ست، ما به تمام سوالات کاربران پاسخ دادیم، بنابراین شما هم هرسوال یا مشکلی داشته باشید، می‌تونید به همین شکل مطرح بفرمایید تا ما اون رو جواب بدیم.

سلام
بنده قصد راه اندازی یک سایت در زمینه شغل خودم رو دارم تقریبا مثل سایت ایسام ولی با محتوای متفاوت رو دارم اول باید چیکار کنم کجا برم خیلی رک بگم نمیدونم چیکار کنم خیلی ممنون میشم کمک کنید.

سلام
اگر می‌خواین خودتون طراحی کنید، دقیقا طبق مواردی که در همین آموزش گفتیم، پیش برید، بعد از اینکه PHP رو یاد گرفتید، می‌تونید خودتون سایت مد نظرتون رو از پایه بنویسید.
یا اینکه با استفاده از وردپرس و ووکامرس یک سیستم فروشگاهی بنویسید و مابقی کار رو با استفاده از پلاگین‌های موجود و یا نوشتن یک پلاگین اختصاصی برای وردپرس به سایتتون اضافه کنید.
اگر هم نمی‌خواین خودتون طراحی کنید، می‌تونید با پرداخت هزینه از شرکت‌های طراحی سایت بخواین که این‌کار رو برای شما انجام بدند.

با سلام من یک سوال از شما دارم خواهشن جواب دهید
اینکه من قصد دارم که وبسایت وردپرس خود را تبدیل کنم به وبسایت اختصاصی یعنی به طور مثال اگر کاربری بیاد با نرم افزار های مختلف سایت منو برسی کنه بجای اینکه cms وردپرس باشه میخوام اختصاصی یا phpباشه مانند دیجی کالا که سیستم اختصاصی دارد
اره میتوانم با یاد گیری اینها یک وبسایت به طور cmsاختصاصی برای خود درست کنم
و یا اینکه افزونه ای پیشنهاد میدید برای وزدپس که cmsوردپرس رو تبدیل کنه به cms اختصاصی؟؟؟
ممنون میشوم جواب دهید.
باتشکر.

سلام سینا جان، بله شما با یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب می‌تونید برای خودتون یک سایت اختصاصی ایجاد کنید، اما در مورد سوال دومتون خیر، پلاگینی وجود نداره که وردپرس رو تبدیل به یک سیستم اختصاصی کنه، هرچند پلاگین‌هایی وجود دارند که با ایجاد یکسری تغییرات، وردپرسی بودن سایت رو مخفی می‌کنند (البته کسی که حرفه‌ای باشه می‌تونه تشخیص بده)
اما در نهایت سوالی که ازتون دارم، اینه که آیا دلیل خاصی داره که می‌خواین وردپرستون رو به سایت اختصاصی تبدیل کنید؟ اگر وردپرس کار شما رو راه میندازه، کار عبث و بیهوده‌ایه که برید سراغ سیستم‌های اختصاصی!

سلام و خسته نباشید
من مقاله مربوط به درست کردن سایت رو خوندم و واقعا خیلی مفید بود
اما سوالم اینه که اگر فردی وقتش رو داشته باشه که برنامه نویسی و هر چیزی که لازمه رو برای درست کردن یک سایت یاد بگیره و بعد سایت خودش رو طراحی کنه بدون کمک گرفتن از هر کسی به نظر شم فقط وقت تلف کردنه یا نه ؟
منظورم اینه که میتونین دقیق بهم بگین این فرد چه سودی میبره نسبت به کسی که از طراحان سایت و … کمک گرفته ؟
البته به غیر از هزینه ها

سلام، خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده.
در خصوص سوالتون، از مزایای آشنایی با طراحی سایت توسط خود شخص، مورد اول اینکه بعدا برای اعمال تغییرات داخل سایت یا اضافه کردن قابلیت‌های جدید خودتون می‌تونید دست‌به‌کار شید و به افراد یا شرکت‌های دیگه وابسته نباشید، مورد دوم هم اینکه اگر کسی قصد داره از طراحی سایت کسب درآمد کنه، مسلما وقتی خودش این موارد رو یاد گرفته باشه می‌تونه برای دیگران هم سایت طراحی کنه و از اون راه هم درآمد داشته باشه، در کل سوالتون بستگی داره به اینکه هدف اون شخص از طراحی سایت چی باشه؟ چجور سایتی رو لازم داشته باشه؟ درحال حاضر جایی مشغول به کار باشه یا نه و… اگر این موارد رو بگید، دقیق‌تر می‌تونم راهنمایی‌تون کنم دوست عزیز.

سلام وقت بخیر ضمن تشکر از شما بابت مطالب خلاصه و مفیدتون می خواستم بدونم که سایتی در حوضه ی ساخت وب ساده بود اگر میشه لطف کنید آدرس اون رو بگید ممنونم

ممنون از توجه و پاسختون

خواهش می‌کنم، موفق باشید :‌)

سلام و وقت بخیر.من گرافیستم و طراحی سایتو تا جایی که قالب رو طراحی کنیم کامل بلدم و برای بقیش همیشه بهم گفتن که مدیر سئو مسئول برنامه نویسیش هست.اینکه الان من شروع کنم به طراحی سایت برای برنامه نویسی مدیر سئو از کجا پیدا کنم و چطور ارتباط بگیرم باهاشون؟

سلام دوست عزیز، مدیر سئو‌ همونطوری که از اسمش مشخص هست وظیفه‌ی نظارت روی سئوی وبسایت رو برعهده داره و معمولا کار برنامه‌نویسی توسط برنامه‌نویس‌ها انجام میشه، توی سایت‌های فریلنسری، انجمن‌های پشتیبانی یا جاهایی مثل لینکدین می‌تونید این افراد رو پیدا کنید.

با سلام و خسته نباشید فراوان خدمت جناب آقای گوهری
یه سوال ذهن منا خیلی مشغول کرده این که آیا در تنظیمات ووکامرس یا ایزی دیجیتال دانلود میشود کاری انجام داد که محصول دانلودی بدون اینکه وارد سبد خرید شود بشود؛ لینک دانلود را به نمایش بگذارد و بشود دانلود کرد؟ با تشکر فراوان از جناب عالی

سلام امین جان، متاسفانه من دقیقا متوجه منظورتون نشدم، اگر منظورتون برای محصولات خریدنی هست، خب اگر مرحله‌ی سبد خرید حذف بشه، در کدوم مرحله سیستم اطلاعات ارتباطی کاربر رو بگیره؟ (اسم، ایمیل و…)

در ادامه سوالم باید بگم منظورم ساخت سایت برای دیگرانه خودم سایت بسازم و وقتی برای دیگران سایت طراحی میکنم

سلام

با سلام یک سوال اگر بخواهیم یک شرکت طراحی سایت فردی راه اندازی کنیم آیا نیاز به برنامه نویسی داره

سلام هادی عزیز، این موضوع بستگی به نیاز مشتریان‌تون داره، مثلا اگر قابلیت خاصی رو لازم داشته باشند خب طبیعتاً لازمه که بتونید برنامه‌نویسی هم انجام بدید.

سلام
بله منظورم رو دست فهمیدن فقط یک سوال دیگه برای نام شرکت که داخل سایت می خوایم بنویسیم از چه نامی استفاده کنم تا کپی رایت نباشه.
ممنون از سایت خوبتون.

اگر اسم قالب منظورتونه میتونید یک اسم ابداعی به سلیقه‌ی خودتون انتخاب کنید و بعدش با سرچ کردن اون داخل اینترنت مطمئن بشید قبل از شما کسی انتخاب نکرده باشه، یا اینکه از اسامی عمومی استفاده کنید، مثلا ما توی تم‌فارست قالب‌هایی داریم به اسم‌های‌ GoodNews یا Publisher یا WoodMart و… اگر هم قالبتون صرفا قراره در بازار داخلی به فروش برسه که می‌تونید از اسامی اصیل ایرانی یا اسامی باستانی یا مثلاً اسم ماه‌ها و… استفاده کنید، خیلی لازم نیست نگران این موضوع باشید، صرفا بررسی کنید که اسم انتخابی شما قبلا توی اینترنت ثبت نشده باشه، معمولا قوانین سخت‌گیرانه‌ی کپی‌رایت توی فروشگاه‌های خارجی بیشتر مربوط به مالتی‌مدیایی هست که توی قالب استفاده میشه (مثلا تصاویر، آیکون‌ها و…)

سلام وقت بخیر.مطلبتون واقعا خیلی خوب بود.من که خیلی خوشم اومد و اطلاعاتی که می خواستم رو تونستم از اینجا بردارم.فقط یک سوال داشتم.آیا برای طراحی سایت تموم این مراحلی که نوشتین لازمه یاد بگیریم؟میشه فقط وردپرس یاد بگیرم و با اون طراحی کنیم. خیلی جاها نوشته بودن که برای طراحی سایت وردپرس کافیه و نیازی به کدنویسی و یادگیری زبان دیگ ای نیست.اگر امکانش هست یکم راهنمایی کنید که از چ زبانی شروع کنم به یادگیری طراحی سایت.ممنون بابت مطلب خوبتون.خسته نباشید

سلام، بله وردپرس می‌تونه پاسخگوی نیاز شما باشه، اما مسلما برای اینکه بتونید سایت وردپرسیتون رو کاملا مطابق نیاز و سلیقه‌ی خودتون شخصی‌سازی کنید لازمه که برنامه‌نویسی هم بلد باشید تا حدودی.

سلام
یک تا سوال داشتم خدمت آقای گوهری
وقتی یک قالب می سازیم برای سایت و اونو به فروش می گذاریم اسم و مطالب سایت رو باید از خودمون انتخاب کنیم چطوری این اسمارو انتخاب کنیم تا کپی رایت نباشن؟

سلام دوست عزیز، دقیقا متوجه منظورتون نشدم، اگر منظورتون محتوای دموی موجود در قالب‌ها هست که می‌تونید از «لورم ایپسوم» برای متون استفاده کنید، همچنین برای تصاویر می‌تونید از سایت‌هایی مثل freepik استفاده کنید که عکس‌های رایگانش مشکلی از نظر کپی‌رایت نداشته باشه.
اگر منظورتون رو اشتباه برداشت کردم لطفاً بیشتر توضیح بدید که بتونم دقیق‌تر راهنماییتون کنم.

با سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای گوهری
یه سوال داشتم از محضرتان ریدایرکت دائمی صفحه ۴۰۴ به صفحه اصلی یا پست مشابه برای سئو مفید هست یا مضر است به صورت دائمی وقتی که خطا نداریم

سلام، اگر منظورتون اینه که به صورت پیش‌فرض و همیشه صفحات ۴۰۴ ریدایرکت بشن به هوم‌پیج، نه چندان کار مناسبی نیست، اما اگر صفحات ۴۰۴ رو خودتون به پست‌های مشابه ریدایرکت ۳۰۱ کنید بله خوبه از نظر سئو، اگر هم تک‌و‌توک صفحاتی داشتید که بازدید دارند و قرار ۴۰۴ بشه و صفحه‌ی مشابهی براش ندارید که ریدایرکت به همون هوم‌پیج توصیه میشه.

سلام و خسته نباشید آقای گوهری
یک سوالی که ذهن منا خیلی مشغول کرده اینه که سایت های مرجع دانلود مثل سافت ۹۸ از سایت اصلی نرم افزار لینک دانلود را داخل سایتشون قرار میدن یا دانلود میکنن تو هاست دانلود قرار میدن و لینکشا تو سایتشون میزارن مرجع دانلودشونم کجاست و بروز رسانی اش را چطوری مطلع میشن
با تشکر فراوان از شما.😊

سلام محمد امین عزیز، ممنون از شما
معمولا برنامه‌های رایگان رو از سایت اصلی و برنامه‌های کرک‌شده رو از سایت‌های روسی یا چینی می‌گیرند و توی هاست دانلود یا سرور فایل خودشون آپلود می‌کنند، در خصوص اینکه از کجا متوجه به‌روزرسانی میشند نمی‌دونم دقیقا، شاید برای هر بخش مسئولی باشه که به صورت دستی ورژن برنامه‌ها رو چک کنه، شاید هم رباتی رو برای اینکار نوشتن که هرچند وقت یکبار سایت‌های منبع رو بررسی می‌کنه و در صورت آپدیت شدن ورژن، فایل رو آپدیت می‌کنه.

اتفاقا من در html ذخیره کردم ولی میگم که اعمالی که در note انجام میدم مثل ایتالیک کردن یا مثل boldکردن وقتی ذخیره میکنم در chrome که باز میکنم این اعمال روش انجام نمیشه لطفا راهنمایی ام کنید

خب در اصن صورت چند حالت ممکنه پیش اومده باشه:
اول اینکه Cache مروگرتون باشه و برای حلش باید یکبار ctrl+f5 بزنید.
حالت دوم این که فایلی که در حال ادیت هستید و منبع نمایش مرورگرتون دوجای متفاوت هست (مثلا شما فایل روی دسکتاپ رو ادیت می‌کنید و سهوا یک کپی دیگه ازش رو توی کروم می‌بینید که جای دیگه‌ای هست)
حالت سوم هم اینکه کدتون مشکل داره، یا توی استایل‌هاتون کد متفاوتی رو برای اون حالت نوشتید که در حقیقت داره override میشه.

اتفاقا من در html ذخیره کردم ولی میگم که اعمالی که در note انجام میدم مثل ایتالیک کردن یا مثل boldکردن وقتی ذخیره میکنم در chrome که باز میکنم این اعمال روش انجام نمیشه لطفا راهنمایی ام کنید

سلام من سینا عمرانی هستم من یک مشکلی توی notepad برام پیش اومده که وقتی اون رو ذخیره میکنم و با chrome باز میکنم اعمالی که روی noteانجام دادم روی chromeنمیگیره خواهش میکنم اگه کمکم کنید

سلام سینا جان، نمی‌دونم دقیقا متوجه منظورتون شدم یا نه، اما اگر منظورتون اینه که فایل توسط کروم باز نمیشه، احتمالا به خاطر اینه که هنوز پسوند فایلتون txt هست و به html تغییرش ندادید.

نه اون رو به html هم تغییر دادم ولی باز هم اعمالی مثلدر noteوقتی مینویسم باید در chrome نام عنوان سایتم عوض بشه در صورتی که این اتفاق نمی افتده

با سلام
اگر وردپرس رو با html css js وphp بلد باشم فرصت های شغلی من بیشتر هست؟
ممنون

سلام دوست عزیز، بله قطعا فرصت‌های شغلی بیشتری دارید، چون می‌تونید خودتون روی وردپرس شخصی‌سازی‌های دلخواهتون رو انجام بدید و این چیزیه که خیلی از شرکت‌هایی که سایت‌هاشون با وردپرس هست نیاز دارند، ضمن اینکه با دونستن PHP و یه مقداری آشنایی با توابع و کلاس‌های وردپرس می‌تونید در زمینه‌ی توسعه‌ی قالب و پلاگین هم فعالیت کنید و این هم خودش یک موقعیت شغلی خوب هست.

داخل بعضی از رزومه ها نوشته برنامه نویس php و وردپرس این برای چی هست وقتی که هر دو شون یک کار رو انجام و CMS ،داینامیک و پویا هستن برای چی این شرکت ها هردو شون رو باهم می خواد؟؟
و یک سوال دیگر اینکه شما آموزش رایگان php سراغ ندارید؟؟
واینکه اگه وردپرس رو هم با همه این تکنلوژی ها بلد باشم فرصت های شغلی بیشتری دارم؟؟
ممنون می شم اگه به سوال ها سریع جواب بدید.باتشکر از سایت خوبتون.

هردوشون یک کار رو انجام نمیدن دوست عزیز، به عنوان مثال شما نمی‌تونید با استفاده از وردپرس یک سیستم حساب‌داری کامل ایجاد کنید، وردپرس یکسری امکانات پیشفرض بهتون میده، اگر برنامه‌نویسی PHP بلد باشید می‌تونید خودتون هم یکسری امکانات دلخواه بهش اضافه کنید، اما گاهی اوقات سیستمی که قصد داریم طراحی کنیم به قدری گسترده و پیچیده هست که اگر از اول بنویسیم خیلی به صرفه‌تره تا اینکه بخواد از وردپرس استفاده بشه، از وردپرس وقتی استفاده می‌کنیم که تا حد زیادی تموم نیازهامون رو برطرف کنه و لازم به ایجاد تغییرات زیادی (به خصوص در دیتابیس) نداشته باشیم.

کدومشون بهتره برنامه نویس خودت انجام بدی یا وردپرس؟؟

بهتر و بدتر نداره دوست عزیز، هرکدوم در جای خودشون خوب هستن، به عنوان مثال برای ایجاد یک سیستم کاملا اختصاصی شما باید خودتون برنامه‌نویسی کنید و امکان استفاده از وردپرس نیست، یکسری از کارها رو با وردپرس نمیشه انجام داد و حتما باید برنامه‌نویسی بشن.

باسلام
یک سوال داشتم از شما جناب آقای گوهری من الان html,css رو یاد گرفتم و می خواهم JavaScript,php رو هم یاد بگیرم می خواستم بدونم که بعد از یاد گیری اینا اگه بخام وردپرس یاد بگیرم وردپرس به چه درد من می خوره؟؟
لطفا سریع تر پاسخ دهید.باتشکر

سلام، وردپرس یک CMS هست، شما می‌تونید به جای اینکه سایتتون رو از ۰ با PHP بنویسید، از این سیستم استفاده می‌کنید (مثلا اگر بخواین یک سایت محتوامحور ایجاد کنید،‌ استفاده از وردپرس منطقی‌تره تا اینکه خودتون از اول برنامه‌نویسی کنید)

سلام
من الان دارم از مدیریت وردپرس برای سایتم استفاده می کنم، و دارم زبان های برنامه نویسی پی اچ پی و سی اس اس و جاوا اسکریپ رو یاد می گیرم. می خواستم بدونم بعد از یادگیری این زبان ها می تونم تمام سایت خودم رو به صورت کامل برنامه نویسی کنم؟ و باید برای این کار از مدیریت ورد پرس خارج بشم؟

سلام، بله می‌تونید کل سایت رو خودتون برنامه‌نویسی کنید، اما خب الزامی به خارج شدن از وردپرس نیست، بسته به پروژه در صورتی که وردپرس مناسب کارتون باشه، میتونید ازش استفاده کنید و صرفا امکاناتی که نیاز دارید رو به وردپرستون اضافه کنید یا خودتون قالب اختصاصی برای سایتتون طراحی کنید.

سلام آقای گوهری
میخواستم بدونم آیا با قرار دادن چهار موضوع خودرو آموزش و اخبار فناوری و بازی و موضوع جنگی(مثل معرفی تانک و اسلحه و این چیزا)مشکلی برای سایت به وجود نمیاد؟(از نظر سرعت سئو اندازه حجم و غیره)…

سلام فرهاد عزیز، از نظر سرعت و حجم و… مشکلی پیش نمیاد، اما هرچقدر موضوعات پراکنده‌تری داشته باشید سئوی سایت هم سخت‌تر خواهد بود، اگر بتونید در ابتدای کار روی یک موضوع متمرکز بشید خیلی سریع‌تر و راحت‌تر می‌تونید از گوگل ترافیک هدفمند جذب کنید، بعد از اینکه توی یک موضوع به نتیجه‌ی دلخواهتون رسیدید می‌تونید موضوعات دیگه‌ای هم به سایتتون اضافه کنید، هرچند که من توصیه می‌کنم سعی کنید به شکل متمرکز کار کنید تا به مرجع یک موضوع توی وب تبدیل بشید، اینجوری هم سئوی راحت‌تری دارید، هم کاربرها شما رو به عنوان مرجع میشناسن و هم اینکه مدیریت سایت و تولید محتوای راحت‌تری دارید.

سلام آقای گوهری
میخواستم بدونم چطور میتونم از سایت وردپرسی خودم بک آپ بگیریم؟ و هر چند وقت یک بار اینکار رو بکنم؟

سلام، بهترین راه برای اینکه یک بکاپ کامل از سایتتون بگیرید استفاده از قابلیت بکاپ‌گیری هاسته.
البته پلاگین‌هایی هم برای اینکار وجود داره در وردپرس، ولی خب به کاملیه سیستم بکاپ‌گیری خود هاست نیست.
(در ضمن معمولا هاستینگ‌های معتبر به صورت خودکار از اطلاعات شما بکاپ تهیه می‌کنند)

در خصوص زمان‌بندی هم اگر امکانش رو دارید، فول بک‌آپ به صورت هفتگی و بکاپ از دیتابیس به صورت روزانه.
من خودم به شخصه سعی می‌کنم قبل از تغییرات مهم بکاپ کامل بگیرم، اگر اوایل کارتون هست و درحال ایجاد تغییرات اساسی توی سایت هستید توصیه می‌کنم در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت بکاپ بگیرید.

سلام آقای گوهری
میخواستم بدونم چطور میتونم یه افزونه رو ترجمه کنم؟

معمولا قالب و افزونه‌های وردپرس به کمک فایل‌های po و mo ترجمه میشن، می‌تونید در این خصوص داخل اینترنت سرچ کنید آموزش‌هاش هست (روش ترجمه‌ی وردپرس با فایل po) ضمن اینکه اکثر افزونه‌های معروف و پر استفاده از این قابلیت پشتیبانی می‌کنن، البته روش دیگه‌ای هم وجود داره برای زمانی که این امکان در افزونه تعبیه نشده (با استفاده از یک قطعه کد در فانکشن سایت می‌تونید یکسری از عبارت‌ها رو ترجمه کنید) اما روش اصولی و استاندارد همون راه اول هست که خدمتتون گفتم.

سلام
من چند روزه دارم رو اسم سایتم فکر میکنم ولی چیزی به ذهنم نمیرسه.
میشه یه کمکی کنین.
میخوام داخلش محتوا بزارم.

سلام رضای عزیز
معمولا انتخاب اسم دامنه، مرحله‌ای هست که افراد زیادی مثل شما داخلش به چالش می‌خورند و خب چون یک مقوله‌ی سلیقه‌ای هست من نمی‌تونم چیز خاصی بهتون پیشنهاد کنم، صرفا می‌تونم بهتون بگم سعی کنید در زمینه‌ی موضوع سایتتون باشه (موضوع محتواهایی که قراره بذارید) همچنین سعی کنید تا حد امکان ساده باشه و در چند حالت مختلف نوشته نشه، داخلش ترجیها از اعداد و خط تیره و… استفاده نکنید، ضمن اینکه اگر می‌خواین جدی کار کنید حتما بررسی کنید که پسوندهای com. و ir. آزاد باشند، در نهایت هم اینکه بیش از یک هفته روی انتخاب اسم دامنه وقت نذارید، چون اگر خیلی درگیرش بشید واقعا به مشکل می‌خورید و عملا هیچ‌موقع نمی‌تونید دامنه‌ای که می‌خواین رو پیدا کنید، نهایتا می‌تونید هرموقع خواستید (با رعایت یکسری نکات) دامنه‌ی سایتتون رو تغییر بدید.
موفق باشید

سلام آقای گوهری
آقای گوهری من سایتم رو یه یک هفته ست درست کردم.
بهترین زمان برای شروع تبلیغ سایتم کیه؟و کجا ها بهترین جا برا تبلیغه؟

سلام، بهترین زمان وقتی هست که محتوا یا خدمات کافی و قابل‌قبولی در سایتتون داشته باشید که بتونید نیاز مخاطب رو برطرف کنید، چون اگر محتوای کافی نداشته باشید، کاربران به سایتتون میان و بدون فعالیت خاصی خارج میشن که به ضرر شماست و بودجه‌ی تبلیغاتیتون هم هدر میره، در خصوص اینکه کجاها تبلیغ کنید کاملا بستگی به موضوع سایتون و هدفتون از تبلیغات داره، می‌خواین بازدیدکنند جذب کنید؟ فروشتون رو افزایش بدید؟ برندسازی کنید؟ اگر بتونید این سوالات رو جواب بدید بهتر می‌تونم راهنماییتون کنم دوست عزیز.

سایت من محتوا محوره و میخوام بازدید کننده جذب کنم

برای سایت‌های محتوامحور می‌تونید از تبلیغات همسان (Native) استفاده کنید، همچنین گوگل ادز هم می‌تونه براتون مفید باشه، اما پیشنهاد من اینه که برای سایت محتوامحور حتما روی سئو هم انرژی بذارید، چون باکیفیت‌ترین نوع کاربری که می‌تونید داشته باشید از طریق سئو به‌دست میاد.

سلام
آقای گوهری من قصد تغییر نام دامنه سایتم رو دارم(مثلا:www.———.irرو میخوام به http://www.++++++.irتبدیل کنم) میشه یه توضیحی بدین که باید چیکار کنم؟

سلام، باید با استفاده از htaccess آدرس قبلی رو به جدید ریدایرکت ۳۰۱ کنید، عبارت “تغییر نام دامنه سایت” رو داخل گوگل جستجو کنید سایت‌های زیادی آموزش دادند.

آقای گوهری حالا که من میخوام فقط دامنه رو تغییر بدم باید dns رو هم داخل سایت ایرینیک تغییر بدم؟

نه نباید DNS دامنه‌ی قبلی تغییر کنه، شما وقتی می‌خواین دامنه رو تغییر بدید در اصل ۲ تا دامنه دارید که هردو دامنه باید روی DNSهای هاست فعلیتون ست باشه.

برو تو تنظیمات

سلام روزتون بخیر
ببخشید شما سفارش کار قبول می کنید؟

سلام، بله می‌تونید از طریق یکی از راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:تلگرامواتس‌اپ

سلام ببخشید شما سفارش کار قبول می کنید؟

سلام آقای گوهری
آیا میتونم به جای آلتیمت ممبر پاید ممبرشاپ پرو استفاده کنم؟

سلام، بله قطعا، اگر امکاناتش نیازهاتون رو برطرف می‌کنه میتونید استفاده کنید.

سلام آقای گوهری
من وقتی وارد بخش فهرست وردپرس میشم ارور میده مشکل چیه؟

سلام، اینجوری نمیشه فهمید، باید متن خطاش رو ببینید چی هست، در صورت امکان یکبار تمام پلاگین‌هاتون رو غیرفعال کنید و از قالب پیشفرض وردپرس استفاده کنید ببینید مشکلتون برطرف میشه یا نه، اگر حل شد دونه‌دونه پلاگین‌ها رو فعال کنید که ببنیید کدومش باعث بروز این مشکل شده.

ممنون آقای گوهری.
درست شد

آقای گوهری با التیمت ممبر ناسازگار بود چیزی هست که جایگزینش کنم؟

بله افزونه که هست، منتها باید سرچ کنید و نمونه‌ی مشابهی که برای کارتون مناسب باشه رو پیدا کنید، سرچ کنید WordPerss Ultimate Member Alternatives و ببینید چه افزونه‌هایی موجود هست.
همچنین می‌تونید خطایی که افزونه‌ی قبلی میداد رو بررسی کنید و مشکلش رو حل کنید (اگر هیچ جایگزین مناسبی برای التیمیت ممبر پیدا نکردید)

آقای گوهری ببخشید اینقدر سوال میکنم،تازه سایت رو درست کردم،هنوز زیاد وارد نیستم.
آقای گوهری چطور بخش ارسال محتوا رو درست کردین؟(همونی که ما با عضویت ویژه میتونم مطلب بفرستیم)

خواهش میکنم فرزاد جان، خوشحال میشم بتونم بهت کمک کنم، برای اینکه بتونید امکان ارسال محتوا برای کاربران رو فراهم کنید میتونید از پلاگین‌های مخصوص اینکار استفاده کنید، اصطلاحا به اینجور مطالب میگن «پست مهمان یا Guest Post» که برای شما این امکان رو فراهم میکنن که کاربرانتون از طریق خود سایت بتونن مطلب ارسال کنند.
البته اگر مشکلی ندارید که کاربران پنل ادمین رو ببینن میتونید، بدون استفاده از پلاگین، صرفا بهشون سطح دسترسی نویسنده بدید، اینجوری میتونن وارد پنل بشن و همونجا فقط به بخش ارسال مطلب وردپرس دسترسی داشته باشن و مطالبشون رو بنویسن (افراد با سطح دسترسی نویسنده به بقیه‌ی بخش‌های پنل دسترسی ندارن و فقط قسمت نوشته‌ها و مطالب خودشون رو میتونن ویرایش کنن)

سلام آقای گوهری
سایتتون واقعا عالیه
آقای گوهری،میخواستم بدونم میتونم از بخش های از سایت شما برای سایتم استفاده کنم؟

سلام، ممنونم و خوشحالم که همیار آی‌تی برای شما مفید بوده.
ببینید سایت ما دو بخش اصلی داره، یکی محتوای رایگان و بخشی هم محتوای ویژه، استفاده از محتواهای رایگان (با ذکر منبع و درج لینک) هیچ اشکالی نداره و باعث خوشحالی ما هم هست، اما محتوای ویژه (که برای کاربران با پرداخت هزینه قابل دسترس هست) رو لطفا جایی منتشر نکنید.

به روی چشم آقای گوهری

سلام آقای گوهری
میخواستم بدونم به جز گوگل آنالیز چیز دیگه ای هم هست که بازدید های یه سایت رو نشون بده؟

سلام، بله ابزارهای زیادی وجود داره (حتی افزونه‌های وردپرسی هم برای این کار هستند) اما بهترین، معتبرترین و دقیق‌ترین ابزاری که وجود داره همون گوگل آنالیتیکس هست که می‌تونه اطلاعات فوق‌العاده‌ای رو درخصوص بازدید و آمار سایتتون بهتون بده، دلیل خاصی داره که دنبال ابزار دیگه‌ای هستید؟

بله، متاسفانه گوگل برام نمیاد و با خطا مواجه میشم

به دلیل تحریم هست دوست عزیز، باید با VPN وصل بشید.

با فیلتر شکن هم رفتم وصل نمیشه.

سلام آقای گوهری میخواستم بدونم کجا باید عکس و فیلم با کیفیت دانلود کرد که کپی رایت نباشه؟(برای سایت)

سلام، برای دانلود عکس می‌تونید از سایتی مثل freepik استفاده کنید، در خصوص فیلم متاسفانه سایتی رو نمیشناسم.

سلام آقای گوهری
ممنون بابت مطالب مفید و راهنمایی های ارزشمند شما
میخواستم بدونم برای اینکه دامنه مناسب برای یک سایت محتوا محور انتخاب کنیم به چه نکاتی توجه کنیم؟

سلام فرزاد عزیز
خواهش می‌کنم، خوشحالم که آموزش‌های همیار آی‌تی برای شما مفید بوده.
به‌طور کلی مهم‌ترین نکته برای انتخاب دامنه‌ی سایت اینه که تایپ و تلفظ یکسانی داشته باشه و به‌راحتی به ذهن سپرده بشه (تفاوتی بین سایت محتوامحور و سایر سایت‌ها وجود نداره)
در انتهای مقاله‌ی زیر توضیحاتی در خصوص انتخاب نام دامنه وجود داره که می‌تونید مطالعه کنید:https://www.hamyarit.com/internet/host-domain/

سلام میخواستم بدونم برای وردپرس چه افزونه ای نیاره تا بتونم عضو ویژه رو طراحی کنم؟

سلام فرزاد عزیز، افزونه‌هایی مثل Restrict Content Pro و Paid Membership Pro در وردپرس برای ساخت عضویت ویژه کاربرد دارند.

سلام آقای گوهری
واقعا مطالب بسیار مفید و جالب هستند.
میتونید یک قالب برا سایت تولید محتوا معرفی کنید؟ و یک افزونه هم برای عضو ویژه معرفی کنید؟
برای ورد پرس

سلام، خوشحالیم که آموزش‌های همیار آی‌تی برای شما مفید بوده دوست عزیز
بله، قالب‌های خیلی متنوعی برای سایت‌های محتوامحور وجود داره، به عنوان مثال، GoodNews یا Publisher و یا Newspaper قالب‌های خوبی هستند، به این مدل قالب‌ها میگن قالب‌های مجله‌ای (اگر خواستید می‌تونید سرچ کنید، قالب‌های متنوعی رو پیدا می‌کنید)
در خصوص عضویت ویژه هم افزونه‌هایی مثل Restrict Content Pro و Paid Membership Pro نمونه‌های خیلی خوبی هستند که می‌تونید ازشون استفاده کنید.

من میخوام از قالب صحیفه استفاده کنم خوبه؟
برای درست کردن سایت ساده برای محتوا محور به چه افزونه های نیاز دارم؟

بله قالب خوبیه، البته یه مقداری قدیمی هست، اما اگر از ظاهرش خوشتون میاد مشکلی نداره و می‌تونید استفاده کنید.
افزونه‌ای که احتمالا به کارتون بیاد، پلاگین سئو هست، می‌تونید از Yoast Seo یا Rank Math برای این منظور استفاده کنید.

مطالب خیلی خیلی عالی ومفید بودن

خیلی خوشحالیم که مقالات برای شما مفید بوده.

خیلی ها دوست دارند خودشون سایتشون رو طراحی کنند ولی زیاد با زبان php و css آشنایی کامل ندارند و اگه بخوان به یک طراح هم بدن که واسشون طراحی سایت انجام بده هم کلی هزینه داره و هم وقت زیادی میبره،
ولی ما به شما سایت ساز و فروشگاه ساز مگین رو پیشنهاد میکنیم که خیلی راحت بدون داشتن تخصصی سایت یا فروشگاه اینترنتی خودتون رو راه اندازی کنید.
این سایت ساز تمام امکاناتی که یک مدیر سایت یا بقولا وبمستر به اون نیاز داره رو در اختیار شما قرار میده تازه میتونید هفت روز هم این سیستم رو آزمایش کنید.
به همیت راحتی در خانه تجارت کنید

سلام دوست عزیز برای یادگیری نیاز هست ک حتما زبان انگلیسی بلد باشیم؟؟؟
من اصلا زبانم خوب نیست ینی در حد فاجعه اس ولی دوست دارم اینکارو یاد بگیرم و برای یادگیریش دارم خرج میکنم دوست ندارم وقتی رفتم سرکلاس ببینم همه چیز به زبان ربط داره.
لطفا راهنماییم کنید.ممنون

سلام امین عزیز، ببینید به‌طور کلی مباحث مربوط به آی‌تی به زبان انگلیسی گره خورده و باید زبان بلد باشید (اگر می‌خواین خودتون از پس کارای مورد نیازتون بربیاین)
اما اصلا جای نگرانی نداره، سطح زبان انگلیسی که باید بدونید در حد خیلی پایه هست و به مرور یاد میگیرید (لازم نیست کلاس زبان برید)
چون این سوال خیلی از دوستان بوده، با یک مثال توضیح میدم، فرض کنید می‌خواین با استفاده از وردپرس یک وبسایت فروشگاهی راه‌اندازی کنید، خب برای اینکار افزونه‌های خیلی زیادی برای وردپرس وجود داره، مثلا ووکامرس، اما شما تا وقتی اونا رو نشناسید مجبورید خودتون سرچ کنید، مثلا create online shop with wordpress عبارتیه که احتمالا سرچ می‌کنید.
در این حد لازمه که زبان بدونید و بتونید خودتون به منابعی که می‌خواین دسترسی داشته باشید وگرنه مجبور میشید کوچک‌ترین نیازهاتون رو هم از افراد دیگه بپرسین و همیشه وابسته به دیگران یا سایت‌های فارسی زبان میشید، اما اگر زبان انگلیسی بلد باشید همیشه می‌تونید خودتون از منابع دسته اول استفاده کنید و چیزهایی که لازم دارید رو خیلی راحت به دست بیارید، دلیل اینکه اکثرا روی زبان تاکید می‌کنند همین موضوع هست.

سلام . ممنون از اطلاعاتی ک دادین. میخواستم بدونم بازار کارش چطور هست؟ وقتی خیلیا دارن از سایت های اماده استفاده میکنن و قالب های اماده میدن که مسلما هزینه کمتری هم داره ،واقعاکسی هم هست ک بخواد ی سایت منحصر به فرد سفارش بده و چندبرابر هزینه کنه؟؟؟

سلام، خواهش می‌کنم، معمولا اکثرا طراحان با وردپرس و قالب‌های آماده کار می‌کنند، اما اینکه چقدر دستمزد بگیرید بستگی داره که تا چه اندازه ابزارهای مختلف و پلاگین‌ها رو بشناسید و بتونید سایت رو مطابق نیاز کارفرما شخصی‌سازی کنید، مسلما یک قالب آماده صرفا نمی‌تونه همه‌ی نیازهای کارفرما رو برآورده کنه و بنابراین، چیزی که اینجا مهمه اینه که طراح تا چه اندازه بتونه قالب و پلاگین‌های آماده رو متناسب با نیاز کارفرما پیاده‌سازی کنه، همیشه توی هر فیلدی کسی که متخصص باشه می‌تونه درآمد خوبی هم داشته باشه.

ببخشید من میخوام یه سایت داینامیک ساده بسازم.
برای ساخت سایت داینامیک حتما احتیاج به php هست؟

سلام، بله اگر بخواین خودتون برنامه‌نویسی کنید حتما لازم هست از زبان‌های برنامه‌نویسی مثل PHP استفاده کنید، البته اگر حتما الزامی نیست که خودتون کدنویسی کنید، می‌تونید از وردپرس هم استفاده کنید تا یک سایت داینامیک داشته باشید.

خیلی کامل و مفید نوشته بودین آقای گوهری. ممنون .

خواهش می‌کنم، خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده.

بسیار سپاسگزارم از لطفتون

جناب گوهری عزیز
بسیار ممنونم از پاسخ و راهنمایی ارزشمند جنابعالی. قطعا با این مشاوره مسیر درست رو انتخاب می کنم.
البته متاسفانه مشکلی برای من امروز پیش اومد که شاید مطرح کردنش در این پیج (با موضوع اینترنت و وب) درست نباشه.
متاسفانه امروز هارد اکسترنال خودم رو اشتباها فرمت کردم و هیچ بک آپی هم از قبل برای این موضوع ندیده بودم.
سپاسگزار میشم در صورت امکان، راهنمایی بفرمایید چی کار می تونم بکنم؟ و اینکه از بین کلی نرم افزارهای ریکاوری، کدوم خوبه که استفاده کنم چون واقعا تنوع زیادی دارند و نگرانم که با انتخاب غلط نرم افزار، مشکل رو بدترش نکنم.
خیلی متشکرم

خواهش میکنم.
متاسفانه درحال حاضر برنامه‌ی ریکاوری خاصی مد نظرم نیست که از عملکردش مطمئن باشم، اما مهم‌ترین چیزی که هست اینه که به هیچ‌وجه فعلا چیزی روی هاردتون کپی نکنید و به کامپیوتر وصلش نکنید، اگر اطلاعات خیلی مهم و حیاتی روش داشتید بهتره به یک متخصص نشونش بدید تا براتون بازگردانی کنه.

جناب گوهری عزیز،
بی تعارف آموزش های ارزشمند و روان شما، نشان از دانش و البته وجدان جنابعالی داره. من سایت های زیادی رو برای شروع یادگیری طراحی وب جستجو کردم اما اکثرا بیشتر منجر به سردرگمی من می شدند.
بنده، خود معلم هستم و معنا و ریشه این اختلاف و برتری فاحش رو به خوبی درک می کنم.
بسیار از جنابعالی سپاسگزارم.
راهنمایی بابت شروع کارم از جنابعالی درخواست دارم:
قصد دارم سایتی برای کسب و کار مشترکم با دوستان، راه اندازی کنم. این سایت بیشتر مضمون اطلاع رسانی، محتوایی و تبلیغاتی دارد که قصد داریم ظاهری جذاب و کاربر پسند داشته باشد.
این اولین تجربه ورود من به دنیای طراحی سایت می باشد و در حال حاضر، مشغول جستجو برای انتخاب بهترین محیط/نرم افزار برای طراحی سایت هستم به طوری که هم بتوانم از عهده طراحی سایت برآیم و هم این مهارت به صورت ریشه ای و بنیادی در من شکل بگیرد.
می خواهم حدودا ۴۵ روزه، اولین ورژن سایتمان را بالا بیاورم و بعد از آن سایت را آپگرید و تکمیل کنم.
سوال اول- آیا برای این کار، ورد پرس (نرم افزارهای CMS) را انتخاب کنم و یاد بگیرم و یا سراغ نرم افزارهایی همچون Adobe Edge یا Dreamweaver یا Macaw و از این دست بروم؟؟ یا به طور موازی هر دو را یاد بگیرم؟؟
سوال دوم- از نرم افزارهای دسته دوم، کدام را پیشنهاد می فرمایید که هم برای طراحی چنین سایتی مناسب باشد و هم رسوب مهارتی مفیدی برای فعالیت های آتی بنده ایجاد نماید و همچنین، دسترسی به آموزش های آن، میسر باشد؟؟
سوال سوم- آیا این دسته از نرم افزارها (دسته دوم که عرض شد)، برای ساخت کلیپ، انیمیشن و کلا، محتواسازی نیز مناسب هستند؟؟
پیشاپیش از اینکه وقتتان را برای پاسخ به سوالات اینجانب صرف می فرمایید، بسیار متشکرم.

سلام دوست گرامی، ممنون از لطفی که به من دارید و خیلی خیلی خوشحالم که این آموزش برای شما مفید و کاربردی بوده.

در خصوص سوالتون، برای وبسایتی که قصد دارید راه‌اندازی کنید، بهترین انتخاب وردپرس هست، توصیم بهتون اینه که سایتتون رو با وردپرس راه‌اندازی کنید و در ابتدا یک قالب آماده براش تهیه کنید، بعد به مرور با HTML و CSS آشنا بشید و قالبتون رو بنابر سلیقه‌ی خودتون شخصی‌سازی کنید، اینجوری هم ورژن اول سایتتون سریع آماده میشه و هم اینکه در کنارش مهارت‌های مورد نیاز رو یاد می‌گیرید، ضمن اینکه چون از وردپرس استفاده می‌کنید می‌تونید در آینده سایتتون رو ارتقا بدید و مواردی که نیاز دارید رو به راحتی بهش اضافه کنید، در کنار همه‌ی این موارد، وردپرس یک کامیونیتی خیلی بزرگ داره که می‌تونید خیلی راحت در انجمن‌هایی مثل وردپرس پارسی سوالات و مشکلاتتون رو مطرح کنید و از راهنمایی دوستان استفاده کنید.

در خصوص سوال دومتون هم، قاعدتا اولین پیشنهادم به شما استفاده از همون وردپرس هست و در مورد سوال سوم، خیر ابزارهایی مثل وردپرس بستر انتشار محتوا رو برای شما فراهم می‌کنن و مثلا می‌تونید داخلش فیلم یا عکس‌هایی که دارید رو قرار بدید، اما برای ساختن فیلم یا انیمیشن باید از برنامه‌های مخصوص اینکار مثل After Effect و… استفاده کنید، بعدش می‌تونید محتوایی که آماده کردید رو در سایت وردپرسی خودتون آپلود کنید (البته برای تولید محتوای متنی، وردپرس یک ادیتور خیلی قدرتمند داره، برنامه‌هایی که گفتم برای تولید مالتی‌مدیا هستن)

سلام اقای فرشاد گوهری ممنون بابت پاسخی که دادید و وقت گذاشتید ببخشید مزاحم شدم دوباره فقط یک سوال داشتم دیدم سایتهایی که اموزش انلاین بودن و البته خارجی و حتی اجازه نمیدادن از صفحه فیلم برداری بکنی یعنی به عباری به سیستم عامل و کنترل برنامه ها از سمت سرور دسترسی داشتن و اجازه نمیدادن ایا واقعا راهی هست ؟مثلا من هرچی روی دانلود منیجر کلیک می کردم باز نمیشد البته قضیه مال چند سال پیش هست و اتفاقی سر زدم به این سایتا الان اسمش یادم نیست ایا راهی هست ؟

سلام، خواهش میکنم

بله همونطوری که گفتم راه برای جلوگیری از دانلود وجود داره، اما من تابه‌حال روشی ندیدم که بتونه توی مرورگر توسط یک وبسایت جلوی فیلم‌برداری از صفحه رو بگیره (در خصوص نرم‌افزار و اپلیکیشن امکان‌پذیر هست ولی وبسایت رو من تاحالا ندیدم)

اما سرچ کنید به انگلیسی شاید روش‌هایی باشه، ولی من شخصا بهتون توصیه میکنم خیلی بیش از حد وقت و انرژی خودتون رو روی این مورد نذارید، آخرش کسی که بخواد یه راهی پیدا میکنه، بهترین استراتژی اینه که داخل ویدئوتون اسم و برند خودتون رو ذکر کنید که حتی اگر کسی بدون اجازه هم از محتواتون استفاده کرد با شما آشنا بشه و همچین می‌تونین خدماتی رو فقط به کاربرانی ارائه بدید که به صورت قانونی ویدئوتون رو دانلود کردن، مثلا پشتیبانی ویژه، پاسخگویی به سوالات و…

منظورم اینه سعی کنید یک ارزش افزوده برای کاربرانتون ایجاد کنید که ناخوآگاه تمایل به خرید دوره داشته باشن و سعی نکنید بالاجبار جلوی دانلود رو بگیرید، چون در نهایت اگر یک آموزشی واقعا خوب و مفید باشه پخش میشه و کسی که بخواد راهشو پیدا میکنه.

هرچند اتفاق خوبی نیست، ولی متاسفانه در کشور ما قانون کپی‌رایت چندان قوی اجرا نمیشه و در نهایت مجبوریم با روش‌هایی که گفتم (مثل پشتیبانی و…) کاربران رو ترغیب کنیم که دوره‌ها رو به صورت قانونی خریداری کنن.

سلام خسته نباشید
فرض کنیم html , css, javascript, jquery, php ووو اینا رو یادگرفتیم
سوال من اینه چطور به یه سایت حرفه ای با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی تبدیلش کنیم؟
آیا نرم افزار خاصی وجود داره؟ منظورم اینه کجا کدنویسی کنیم؟ میشه خلاصه و جامع مراحلشو بگین واقعاا موندم!

سلام عرفان عزیز، اگر منظورتون از “کجا کدنویسی کنیم” این هست که در چه محیطی باید کدهاتون رو بنویسید، می‌تونید از یک IDE یا ادیتور متن مثل VS Code استفاده کنید و بعد از اون کدهاتون رو به سرور انتقال بدید تا اجرا بشه (البته روی کامپیوتر خودتون هم می‌تونید اجرا بگیرید، اما برای تبدیل شدن به یک وبسایت که از همه‌جا در دسترس باشه باید روی سرور منتقل کنید) در خصوص سیستم مدیریت محتوا هم، اگر بخواین یک سیستم اختصاصی بنویسید و از CMS آماده استفاده نکنید، طبیعتا با php می‌تونید خودتون پیاده‌سازیش کنید.

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز
راستش می خواستم بپرسم من یه زمانی طراحی سایت حرفه ای کار کردم وقتی دانشجو بودم اما الان خیلی فاصله گرفتم و قصدم دارم یک سایت اموزش انلاین طراحی بکنم اما راستش در دو زمینه خیلی مشکل دارم یکی در بحث امنیت هست یکی هم در بحث اینکه دوست دارم فقط ویدیو ها قابل مشاهده باشه و مطلقا قابل دانلود نباشه چه کار باید بکنم ؟

سلام پوریای عزیز، در کل بحث امنیت یک فرایند غیر قطعی هست و هیچ‌موقع نمیشه بگیم حتما امنیت ۱۰۰ درصد برقراره، اما به عنوان مثال شما می‌تونید از فریم‌ورک‌های شناخته‌شده‌ای مثل لاراول در PHP یا جنگو در پایتون استفاده کنید که تا حدودی مطمئن‌تر باشید، یا اگر می‌خواین خودتون به صورت خام بنویسید باید حتما داده‌های ورودی از سمت کاربر رو اعتبارسنجی کنید و به هیچ‌وجه به دیتای ورودی از سمت کاربر اعتماد نکنید و مواردی از این دست، در خصوص فیلم هم اولین راهی که به‌نظرم هست اینه که یک سیستم استریمینگ پیاده‌سازی کنید که فقط ویدئو رو در لحظه از سمت سرور استریم کنه، ضمن اینکه می‌دونیم حتی اگر همه‌ی این موارد رو هم رعایت کنید و خیلی دقیق کار کنید، در نهایت کاربر می‌تونه با فیلم گرفتن از صفحه ویدئو رو ذخیره کنه، بنابراین همه‌ی این روش‌ها هم نمی‌تونن جلوی ذخیره‌ی ویدئوها رو بگیرند و در نهایت اگر کسی قصد داشته باشه بدون اجازه از آموزش‌ها استفاده کنه، می‌تونه، این روش‌ها فقط کارش رو سخت‌تر میکنه.

سلام خسته نباشین .من دارم طراحی سایت میخونم
Html css js رو بلدم کلاس رفتم اما خیلی حرفه ای یاد ندادن من میخوام پروژه محور یاد بگیرم و حرفه ای کار کنم اما هزینه کلاس رو ندارم بدم و آموزش های اینترنت هم یا زبان اصلی هستش یا اگر هم هستن پولی هستش و نمیدونم کیفتش چ جوریه.خواستم راهنماییم کنین که چه جوری با کمترین هزینه بتونم یاد بگیرم .اگر سایتی یا چیزی میشناسین که کمکم کنه معرفی کنین لطفا

سلام، بهترین منبع برای یادگیری زبان‌های تحت وب استفاده از سایت w3school هست، سطح زبانش هم اونقدری سخت نیست که متوجه نشید و چون در قالب مثال هست به سادگی قابل فهمه.

در مورد پروژه‌محور بودن، من بهتون توصیه میکنم، با توجه به مواردی که یاد گرفتید، یه نمونه قالب ساده‌ی وبسایت رو انتخاب کنید و شروع کنید اون رو خودتون طراحی کنید.

اگر هم فکر می‌کنید هنوز براتون سخته، یه قالب رو انتخاب کنید و کدهاش رو نگاه کنید و توش یه سری تغییرات ایجاد کنید تا کم‌کم دستتون راه بیفته و خودتون بتونید یک قالب جدید طراحی کنید.

سلام اگه بخوام تو زمینه طراحی سایت و برنامه نویسی کلاس برم. شما چه کلاسیو پیشنهاد میکنید… مبتدی مبتدی ام👌😁

سلام، اول از همه برای طراحی وبسایت باید HTML و CSS رو آموزش ببینید، معمولا اکثر کلاس‌های مرتبط با طراحی وبسایت این موارد رو به شما آموزش میدند، همچنین اگر می‌خواین کار با وردپرس رو آموزش ببینید (و نه برنامه‌نویسی) باید کلاس‌های آموزش وردپرس رو شرکت کنید.

واقعا هیچ جایی چنین آموزشهایی قرار داده نمیشه فقط و فقط میتونم دست مریزاد بگم.
هزاران سوال در ذهنم ایجاد شد که انتظار دارم بدون فکر کردن به سود خودتون و واقعا کمک به کسایی مثل من که در عملی کردن ایده‌شون موندن کمک کنید .
من میخوام فروشگاه اینترنتی که خودم طراحیش کردم و کاملا اختصاصی باشه راه اندازی کنم مثل سایت پاساژ به نشانی epasazh.com . نیاز من مواردی مشابه این سایت مثل چند فروشندگی هست و حتی امکانات بیشتر و قالب موبایل جدای آداپتیو یا ریسپانسیو بودن عالی آن . حالا سوال اصلی من اینه
۱: آیا چنین مواردی با cms اختصاصی php بهترین عملکرد رو خواهد داشت یا با وردپرس میشه فرانت‌اند کاملا اختصاصی طراحی کرد ؟
۲: کدام یک را انتخاب کنیم تا سریعتر هم بتونیم ایده‌مون رو به صورت حرفه ای طراحی کنیم و در آینده برای اضافه کردن یه قابلیت کوچیک مجبور به کوچ کردن به زبان دیگه نشیم؟
۳: اصلا شما فرض کنید یه شخصی مثل بنده این امکانات رو از شما میخواد و میخواد بهترین نتیجه در طولانی مدت داشته باشه شما با کدام زبان و یا cms سایتش رو طراحی میکردین که کمی سریع تر پروژه رو تحویل بدین ؟
۴ : و مهمترین سوال من اینه که من میخوام چنین سایتی و کاملا با طراحی خودم داشته باشم که متاسفانه کدنویسی رو کلا بلد نیستم اما کاملا کار با وردپرس رو بلدم پیشنهاد شما برای آموزش به بنده چیه؟ میتونید به ترتیب بگین که بنده یکی یکی بتونم آموزشها رو یاد بگیرم و برم سراغ آموزش بعدی ؟ بنده میتونم زود یاد بگیرم و فقط این و نمیدونم که از کجا و با چی شروع کنم و به هدفم که فقط طراحی سایت خودم هست دست پیدا کنم. شایدم اصلا بگین که آقا کلا بیخیال شو و مثلا فلان شرکت از ایده ها دزدی نمیکنه اما مشکل من پول هست که ندارم متاسفانه مجبورم خودم دست به طراحی بزنم پس جواب شما آینده بنده رو رقم خواهد زد . ممنون از لطف بی پایان شما

سلام دوست گرامی، خیلی خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده

در خصوص سوالی که پرسیدید، ایده‌ای که مد نظرتون هست با وردپرس و به کمک افزونه‌هایی مثل Dokan قابل پیاده‌سازیه و میتونید یک وبسایت چند فروشندگی داشته باشید.

اما همونطوری که می‌دونید، وردپرس سیستمی هست که بیشتر برای سایت‌های محتوامحور مناسبه، بنابراین اگر امکانات خیلی خاصی مد نظرتون هست یا در آینده نیاز به اضافه کردن قابلیت خاصی به سایتتون دارید بهتره که سراغ یک سیستم اختصاصی برید.

چیزی که گفتم به معنای بد بودن وردپرس نیست، بلکه فقط به این دلیله که اگر بخواین امکانات خیلی خاصی رو به وردپرس اضافه کنید هزینه‌ای برابر یا حتی بیشتر از نوشتن یک سیستم اختصاصی برای شما داره‌.

من اگر جای شما بودم در ابتدا یک نمونه‌ی خیلی ساده و کوچک سایتم رو با وردپرس پیاده‌سازی میکردم (که بهش میگیم MVP) و سعی میکردم براش بازاریابی و جذب مشتری کنم، بعد اگر ایده‌ای که توی ذهنم هست به سود می‌رسید، میرفتم سراغ یک سیستم اختصاصی، چون قبلا با هزینه‌ی کم ایده رو سنجیدم و تقریبا مطمئن هستم اگر هزینه‌ای هم کنم، نتیجه خواهد داشت.

اگه براتون امکان پذیره جواب منو بدین ممنون میشم

ببخشید من از صبح دارم هی ریفرش میکنم که جواب بدین در حالی که جواب داده بودین و پایین پست بود بنده عذر میخوام برای نظر قبلی .
من الان سایت فروشگاهی با چند فروشندگی دارم و تقریبا هر امکانی که میخوام میتونم با افزونه اضافه کنم اما یک مثال برای شما میزنم تا سوال منو کاملا درک کنید.
ما یه ماشین پیکان داریم که میتونه راه بره فرمون داره چرخ داره هر چیزی تقریبا برای حرکت کردن نیاز هست داره اما کسی سوارش نمیشه چون ماشین های مدل بالا خیلی امکانات بیشتر و راحت تر داره و مهمتر از اینها زیبایی داره و همه سوار اون ماشین میشن . سایت منم دقیقا همون پیکان هست اگرم بخوام امکاناتی رو بهش اضافه کنم مثل چراغانی کردن در و سپر و … امکانپذیره اما مطمئنن زیبا نخواهد بود چون ماشین آخرش پیکانه و باید عوض بشه!
لطفا به این سوال مهم بنده جواب بدین واقعا ممنون میشم حتی اگه پول مشاوره خواستین بنده تقدیم میکنم . سوال اولم اینه که اگر با وردپرس و ووکامرس شروع به شخصی سازی همه چی بکنم اعم از افزونه ای که نیازش دارم و … زمانبر و هزینه بر خواهد بود یا اینکه شروع به ساختن سایت با php بکنم ؟ اگر جوابتون وردپرس باشه لطفا بگین که از کجا شروع کنم ؟ مثلا بگین : باید html یاد بگیرید بعد css بعد مثلا php و …
اگر جوابتون php کاملا اختصاصی هست مثلا بگین : آموزش اول html بعد css بعد php بعد js بعد فریمورک و …
نمیدونم تونستم چیزایی که تو ذهنم هست رو کاملا انتقال بدم یا نه مثلا میریم مدرسه و تو درس ریاضی از آخر کتاب یا وسط کتاب آموزش نمیدن میان از اول آموزش میدن تا مشکلی تو وسط یا آخر درس نداشته باشی. خواهش میکنم دقیقا بگین من چیکار کنم ممنون میشم

سلام مجدد، اگر در حال حاضر سایت وردپرسی دارید، همون رو بهبود بدید و روش کار کنید، دقیقا متوجه مثالتون نشدم، اما اگر منظورتون اینه که مشتری جذب وبسایتتون نمیشه، الزاما نمی‌تونید بگید به‌خاطر ظاهر هست، شما باید یک ارزش افزوده‌ی قابل قبول برای مشتریان‌تون به‌وجود بیارید، میتونه درصد مشارکت باشه یا مثلا جذب مشتری‌های هدفمند از طریق سئو، بهتره از ابزارهایی مثل گوگل‌آنالیتیکس (Google analytics) و هاتجار (Hotjar) استفاده کنید تا بتونید رفتار کاربران سایتتون رو تحلیل کنید و پی به مشکل سایت ببرید.

در مورد اینکه خودتون سایت رو بهبود بدید، در مرحله‌ی اول باید HTML و CSS رو یاد بگیرید و بعد از اون هم به سراغ JS و کتابخونه‌ای مثل jQuery برید، به کمک این موارد میتونید کاملا ظاهر سایتتون رو شخصی‌سازی کنید و اصلا مهم نیست وردپرس باشه یا سیستم اختصاصی، چون شما در نهایت برای فرانت‌اند سایت با این موارد سروکار دارید.

برای افزودن امکانات هم، باید زبان PHP و دیتابیس mySQL رو یاد بگیرید و بعد از اون هم مستندات وردپرس رو بخونید تا با کارکرد توابع وردپرس آشنا بشید و بتونید به کمک اون‌ها یکسری قابلیت به سایتتون اضافه کنید.

ببخشید نمیدونم چرا برای جواب عجله دارم اگر امکانش باشه ممنون میشم منتظرم دمتون گرم

زیر کامنت اصلی‌تون، پاسخ دادم دوست عزیز

ممنون از پاسخ گویی زیبای شما
کاملا متوجه شدم و هر چه زودتر html و css رو آموزش میبینم. برای من بک‌اند خیلی مهم نیست و فرانت‌اند خیلی مهمتره . حرف شما هم در مورد نبود کابرد هم متین هست اما الان بیشتر سایتها شبیه هم شدن و کاربران از کپی برداری قالب حرف میزنند و یه جورایی از تکرار قالب های شبیه هم خسته شدن. اگر اختصاصی باشه هم به سلیقه خودمون میشه و هم دیگه حرفی از کپی به میان نمیاد یا حداقل حرفی از فرانت‌اند کپی برداری شده نمیزنن .
واقعا ممنونم از جواب و راهنمایی صادقانه شما.

خواهش میکنم، بله درست می‌فرمائید، در خصوص اختصاصی بودن، شما با یادگیری موارد بالا میتونید یک قالب کاملا اختصاصی با سلیقه‌ی خودتون برای وردپرس طراحی کنید و دیگه احتیاجی به استفاده از قالب‌های آماده ندارید.

سلام
من چند تا زبان برنامه نویسی رو بلدم اما نمیدونم چطوری سایتمو راه اندازی کنم باید چی کار کنم ؟

سلام، بستگی داره که قصد داشته باشید چه نوع سایتی راه‌اندازی کنید، به عنوان مثال اگر می‌خواین یک وبسایت محتوامحور پیاده‌سازی کنید می‌تونید خیلی راحت با استفاده از وردپرس انجامش بدید و احتیاجی به برنامه‌نویسی چندانی نخواهید داشت، ولی اگر ایده‌ی خاصی دارید که با وردپرس قابل پیاده‌سازی نیست می‌تونید به سراغ زبان‌هایی مثل پایتون یا PHP برید که برای ساخت و ایجاد وبسایت در حال‌حاضر مناسب هستند.

سلام خسته نباشید
ما برای کارگاهمون یک سایت درست کردیم یعنی دادیم یه فردی که بلد بود برامون درست کرد خودشم هرچیزی که بخواییم برام میزاره می خواستم بدونم اگر بخوام خودم سایت رو بگردونم مثلا یه مطلب یا نمونه کارمون رو بزارم باید چه چیز های رو یاد بگیرم

سلام، بستگی داره که سایتتون رو با چه ابزار یا تکنولوژی درست کرده باشند،‌ اکثرا در ایران وبسایت‌ها رو با وردپرس ایجاد می‌کنند، اگر سایتتون وردپرسی باشه خیلی راحت می‌تونید خودتون مدیریتش کنید، چون رابط کاربری خیلی خوبی داره، کافیه فقط وردپرس رو یه مقداری آموزش ببینید.
اگر هم با ابزار یا تکنولوژی دیگری ساخته باشند، در هر صورت باید یک پنل مدیریت داشته باشه که از طریق اون پنل، مطالب و صفحات سایت رو ایجاد می‌کنند، باید ازشون بخواین که نحوه‌ی کار کردن با پنل سایت رو بهتون آموزش بدند.

با سلام مطالب واقعا ارزشمند شما را خواندم برای شروع چه برنامه یا برنامه هایی نصب کنیم لطفا تیتر وار لطف بفرمایید

سلام، برای شروع یه ادیتور متن احتیاج دارید که کدهاتون رو داخلش بنویسید، من بهتون برنامه‌ی Visual Code رو پیشنهاد میکنم.

سلام ، تشکر بابت مقاله جامع شما
من باید برای پروژه درسی ام یک سایت طراحی کنم که هر فرد بتونه توش لاگین کنه و یه سری محتوا رو نشون میده .
نمیخوام خیلی عمیق وارد فضای طراحی سایت بشم چون تخصص ام نیست. آیا نیازه که جاوا اسکریپت رو یاد بگیرم؟

سلام، خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده، در خصوص لاگین به وبسایت، خیر احتیاجی به یادگیری جاوا اسکریپت ندارید، این مورد رو باید به کمک زبان‌های بک‌اند (مثلا PHP و دیتابیس) پیاده‌سازی کنید.

با سلام واقعا عالی بود…..خلاوصه و کاملا مفید

سلام خسته نباشیدمن میخواستم یک سایت درس کنم امانمیتونم چند باری امتحان کردم ولی به نتیجه نرسیدم

اگر خودتون علاقه‌مند باشید می‌تونید از سیستم مدیریت محتوایی مثل وردپرس استفاده کنید،‌ یا می‌تونید طراحی سایتتون رو به شرکت یا شخص دیگری بسپرید.

سلام عالی بود ممنونم

سلام مقاله عالی و کامل بود سوالم اینه کسی که htmlوccsو جاوااسکریپت رو یادبگیره میشه گفت تقریبا همه فن حریف میشه و میتونه هم اپ و هم وبسایت بسازه درسته؟؟؟ با جاوااسکریپت میشه هم بخش بک اند و هم فرانت اند سایت رو ساخت بدون نیاز به زبان دیگه ای؟
مثلا میشه با جاوااسکریپت یک سایت اموزشی یا فروشگاه اینترنتی یا خبری و… ساخت؟ (منظورم از سمت زبان سمت سرور هست)

سلام دوست عزیز خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده
در حال حاضر فریم‌ورک‌های متنوعی برای JS وجود داره که می‌تونید با استفاده از اون‌ها هم اپلیکیشن بسازید و هم بکند سایت (React Native و NodeJS) اما لازمش اینه که دانش عمیقی در خصوص جاوا اسکریپت داشته باشید، البته این نکته رو هم در نظر داشته باشید که در برخی پروژه‌ها بهترین پرفورمنس رو وقتی می‌گیرید که از زبان نیتیو خود سیستم‌عامل استفاده کنید، مثلا جاوا برای اندروید، ضمن اینکه به دلیل نوپا بودن این فرم‌ورک‌ها هنوز هاستینک‌های زیادی از اونا پشتیبانی نمی‌کنند و باید قبل از شروع پروژه این نکات رو مد نظر قرار بدید.

سلام خسته نباشید ببخشید توی مقالتون حرفی از زبان asp.net و یا asp mvc نزدید خواستم بدونم نظرتون نسبت به این زبان برای نوشتن وبسایت چی هست؟و الان بهترین زبان برای طراحی وبسایت چیه

سلام، زبان ASP.net هم زبان بسیار قدرتمندی هست، به طور کلی به نظر من برتری بین زبان‌ها وجود نداره، هرکدوم در جای خودشون خوب هستند، اگر از قبل با زبانی مثل #C آشنایی دارید می‌تونید با ASP بک‌اند سایتتون رو پیاده‌سازی کنید، چون به دلیل شباهت #C و ASP خیلی کارتون راحت‌تر خواهد بود و اینکه ما اینجا معرفیش نکردیم دلیل بر بهتر یا بدتر بودن زبانی نیست.

سلام مطالب شما مفید بود تشکر

سلام ممنونم از این همه زحمت شما .بسیار عالی بود . من در زمینه طراحی سایت اصلا تخصصی ندارم آیا امکان موفقیت برام وجود داره ؟

سلام دوست عزیز، خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده.
بله صددرصد، هدف از این آموزش این بود که یک دید کلی و همه جانبه در این خصوص به شما بده، حالا با توجه به اطلاعاتی که کسب کردید و لینک‌هایی که در آموزش قرار داده شده می‌تونید گام‌به‌گام پیش برید و یک وبسایت برای خودتون پیاده‌سازی کنید، همچنین اگر تمایلی به برنامه‌نویسی ندارید، می‌تونید از CMS‌های آماده‌ای مثل وردپرس استفاده کنید و با استفاده از اون‌ها یک وبسایت برای خودتون ایجاد کنید و به مرور مباحث فنی مورد نیازتون رو فرا بگیرید.

سلام استاد خسته نباشید بنده تازه کارم و سوالی داشتم… هر سایتی نیاز به بک اند داره؟؟ و بک اند به جز دریافت اطلاعات از کاربر و امنیت دیگ برای چه کارهایی استفاده میشه؟ بنده فرانت کار میکنم و میخام وارد حوزه بک اند هم بشم.. یه توضیح مختصر بدین

سلام کمیل عزیز
خیر، اگر سایتتون احتیاج به پردازش‌های سمت سرور و ذخیره‌ی اطلاعات نداشته باشه احتیاجی به بکند ندارید و می‌تونید قالب رو به صورت کاملا استانیک برنامه‌نویسی کنید.
البته واضحه که بدون وجود بکند امکان ذخیره‌ی اطلاعات به صورت داینامیک رو نخواهید داشت.

عالی بود
tank you

ویندوز کامپیوتر من ویندوز ۷ ووقتی برنامه رو دانلود میکنم وبخوام نصب کنم برام ارور میزنه ونصب نمیشه لطفا یه نسخه بفرستین

سلام، اگر بخواین وردپرس رو روی کامپیوترتون نصب کنید اول باید با استفاده از برنامه xampp یک سرور محلی روی کامپیوترتون اجرا کنید و بعد وردپرس رو بر روی اون سرور محلی نصب کنید.
این عبارت رو سرچ کنید اموزشهای زیادی برای این کار هست: نصب وردپرس روی لوکال هاست

سلام وخسته نباشید لطفا به سوالم پاسخ دهید

سلام برنامه ورد پرس برام نصب نمیشه باید چکار کن لطفا کمکم کنید

سلام، لازمه که توضیحات کامل‌تری بدید دوست عزیز، دلایل خیلی زیادی می‌تونه داشته باشه، برای اینکه بتونم کمکتون کنم لطفا دقیقا مراحلی که برای نصب طی کردید رو شرح بدید،‌ از چه هاستی استفاده می‌کنید؟ طبق چه آموزشی پیش رفتید؟

سلام وقتتون بخیر واقعاً نمی دونم چطور ازتون تشکر کنم پاسختون به سوالاتم برام خیلی ارزشمند بود و اینکه شما آنقدر بزرگوارید که دیگران رو بدون هیچ چشم داشتی راهنمایی می کنید
بازهم سپاسگذارم امیدوارم موفق باشید

سلام، خواهش می‌کنم دوست عزیز 🙂
خوشحالم که تونستم بهتون کمک کنم.
موفق باشید.

سلام واقعا ممنونم بابت مطالب مفیدتون و اینکه به زبان ساده اون رو بیان کردید سولاتی برام پیش اومد که ممنون میشم اگر کامل پاسخ بدید
بنده شخصی هستم که خیلی خیلی به طراحی سایت علاقه دارم و مضنون مناسبی هم برای اون در نظر دارم اما تا به حال هیچ کدام از زبان های برنامه نویسی رو یاد نگرفتم اما از قبل از مراحل یادگیری اون و مطالبی که شما عرض کردید اطلاع داشتم و بیشتر نرم افزارهای معروف کامپیوتر رو به طور کامل بلدم و سرعت یادگیریم هم بالاست … سوالم اینه اگه من زبان های نشانه گذاری و برنامه نویسی لازم رو مثل HTML/CSS/Javascript/phpبه ترتیب لازم یادبگیرم و کار با wordpress رو هم یادبگیرم
۱) چقدر زمان میبره؟! ( اگر وقتم ازاد باشه و سریع هم یاد بگیرم)
۲) ایا چیز دیگری رو هم باید یادبگیرم ؟ یا بازهم باید به کلاس های حضوری برم؟
۳)می تونم خودم به تنهایی سایتم رو به سازم ؟
۴)میشه لطفا در مورد کتابخانه توضیح بیشتری بدید مثلا my SQL چیه و ایا یادگرفتن داره؟سخت یا نه؟
۵)میشه سایتی رو از طریق WORPRESS ساخت و بعد با دانش خودت بهترش کنی نه با استفاده از امکاناتش ؟
۶) اموزش SEO چطور هست ؟
۷) منظور از برنامه نویسی سایت چیه مگه ما برای طراحی ساخت بعضی از زبان ها رو یادنمی گیریم ؟؟؟؟ و اینکه ایا برای ساخت یک سایت یادگیری اون لازم یا نه ؟!
۸) بعضی از سایت ها از گرافیست ها استفاده می کنند ایا واقعا لازمه دقیقا میدونم کارشون چیه
واقعاممنون میشم اگر بنده رو راهنمایی کنید چون واقعا به اون علاقه دارم
ببخشید اگه طولانی شد بنده شما رو مجرب دونستم و خواستم سوالاتم رو از شما بپرسم
…سپاس..

سلام،‌ خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده، در خصوص سوالاتتون:

۱) با حدود ۶ ماه زمان گذاشتن می‌تونید تا حدود این موارد رو یاد بگیریدو اولین سایت خودتون رو پیاده‌سازی کنید (یک وبسایت ساده) البته اگر بخواین سایتتون رو با وردپرس پیاده‌سازی کنید احتیاج به زمان زیادی ندارید و در حدود ۱ هفته می‌تونید با وردپرس آشنا بشید.

۲) یاد گرفتن که بله، دنیای‌ وب و اینترنت به قدری گسترده‌ست که هر روز تکنولوژی‌‌های جدید وارد اون میشه و اگر بتونید دانش‌تون رو در این زمینه افزایش بدید مسلما همیشه یک قدم از دیگران جلوتر خواهید بود، در خصوص کلاس هم بستگی به خودتون داره، اما الزامی نداره، اگر توانایی این رو دارید که خودتون به صورت خودآموز یاد بگیرید احتیاجی به کلاس ندارید.

۳) بله می‌تونید.

۴) کتابخونه‌ها یکسری کد و توابع آماده هستند که می‌تونید در برنامه‌نویسی ازشون استفاده کنید و در وقتتون صرفه‌جویی کنید، mySQL اسم یکی انواع دیتابیس (پایگاه‌داده) هست و با کتابخونه متفاوته، دیتابیس‌ها برای ذخیره‌ی اطلاعات یک نرم‌افزار استفاده می‌شند، بنابراین اگر میخواین یک وبسایت داینامیک پیاده‌سازی کنید برای ذخیره‌ی اطلاعات (محتوا، اطلاعات کاربران و…) مجبورید از یک پایگاه‌داده استفاده کنید.

۵) بله صد درصد، وردپرس دقیقا به همین شکل استفاده میشه، چون با زبان PHP و به صورت ماژولار نوشته شده، شما اگر دانش برنامه‌نویسی داشته باشید می‌تونید به دلخواه خودتون هر امکانی که لازم دارید رو بهش اضافه کنید، البته یک نکته رو بد نیست بدونید، وردپرس هرچند که خیلی عالیه، به‌خصوص برای سایت‌های محتوا محور، اما گاهی وقتا بسته به نیاز پروژه لازمه که سراغ سیستم‌های دیگری برید یا به‌صورت اختصاصی کد بنویسید، به عبارت دیگه، هزینه‌ی اضافه کردن امکانات به وردپرس ممکنه بیشتر از طراحی یک سیستم از ابتدا بشه، پس قبل از شروع حتما موضوع و حوزه‌ی فعالیت سایتتون رو بررسی کنید و بعد پلتفرم مناسبی رو برای کارتون انتخاب کنید.
در این مقاله اطلاعات خوبی در خصوص وردپرس ارائه شده که خوندنش خالی از لطف نیست:https://www.hamyarit.com/internet/wordpress/

۶) سئو، یعنی بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، برای اینکه سایتتون در نتایج موتورهای جستجویی مثل گوگل در بالای بقیه‌ی سایت‌ها قرار بگیره لازمه که سئو رو بدونید و بتونید در سایتتون و همچنین خارج از سایتتون پیاده‌سازی کنید.

۷) برنامه‌نویسی همون زبانی هست که یاد می‌گیرید که باهاش یک نرم‌افزار طراحی کنید، می‌تونید اینجا اطلاعات کامل‌تری در خصوص برنامه‌نویسی بخونید:https://www.hamyarit.com/programing/what-is-programming/

۸) گرافیست‌ها همونطوری که از اسمشون پیداست کار طراحی UI و گرافیک سایت رو انجام میدند، معمولا در پروژه‌های بزرگ یک نفر به صورت تخصصی روی گرافیک یک برنامه کار می‌کنه و چه از نظر علمی و چه ظاهری در نهایت یک سایت زیبا طراحی بشه، هرچند که یک نفر به عنوان طراح وب باید اطلاعاتی هرچند مختصر در مورد طراحی گرافیکی داشته باشه.

خب یه نفر که هیچی نمی دونه چی کار باید بکنه

اگر اون شخص بخواد خودش یاد بگیره میتونه از آیتم‌هایی که در این مقاله توضیح داده شد شروع کنه و یواش یواش به این موارد مسلط بشه، در غیر این‌صورت می‌تونه از افراد و شرکت‌هایی که اینکار رو انجام میدن بخواد که یک وبسایت براش طراحی کنند.

فوق العاده بود واقعن دمتون گرم عالی هستید

ممنون از سایتتون

الان من همه کد ها رو نوشتم اگه هاست رو بخرم تمومه

من الان همه کد ها رو نوشتم الان چیکار کنم

سلام من دانشجوی نرم افزار کامپیوتر هستم و دوس دارمطراحی وبسایتو صفر تا صدشو کامل یاد بگیرم چیکار باید بکنم ؟؟کمکم کنید خیلی ناراحتم رشتم کامپیوتره اما بلد نیستم استفاده کنم فقط مطالبو تئوری بلدم

سلام، بهترین راهکار برای شما این هست که همین الان شروع کنید و برای خودتون یک پروژه تعریف کنید و برید دنبال یاد گیریش، به عنوان مثال در همین زمینه‌ی طراحی وبسایت، شما می‌تونید با استفاده از CMS وردپرس یک وبسایت برای خودتون پیاده‌سازی کنید، ضمن اینکه چندان به مهارت برنامه‌نویسی هم احتیاج نداره، یک زمینه‌ای که بهش علاقه دارید رو انتخاب کنید و سعی کنید یک وبسایت در اون موضوع پیاده‌سازی کنید، مراحل رو هم کافیه فقط در اینترنت جستجو کنید و طبق آموزش‌ها پیش برید، مرحله به مرحله که کار رو انجام بدید خود به خود موارد نیازتون رو یاد می‌گیرید و پروژه‌ای که برای خودتون تعریف کردید رو هم به اتمام می‌رسونید.

مطالبتون فوق العاده مفید و ارزشمند بود خسته نباشید

خوشحالیم که آموزش‌ها برای شما مفید بودند.

ضمن تشکر از مدیریت سایت بابت ارائه مطالب بسیار مفید،
پیشنهاد میکنم از صفحه ” طراحی وبسایت” خدمات یاب هم دیدن فرمایید:https://khadamatyab.com/خدمات/طراحی-وبسایت/

با سلام در صورت امکان از وب سایت ما که در مورد خرید اینترنتی بلیط اتوبوس می باشد بازدید فرموده و لطفا نظرات خود را در مورد سایت بیان فرمایید.
با تشکر
ماهان سفر ایرانیان

به شدت مقاله ارزشمند هست. با تشکر از
شما

ممنون عالی بود

با سلام و احترام،
مدتیست درصدد ایجاد سایت برای توسعه کسب و کار( تولید و فروش گل وگیاهان زینتی) هستم. اکنون امور تبلیغاتی خود را به برخی سایتهای مرتبط واگذار نمودم. بطور اتفاقی وارد سایت شما شدم و مطالب ارزنده ی شما را در خصوص چگونگی ایجاد یک سایت مطالعه کردم. مختصر و مفید بود. لازم دانستم تا مراتب قدردانی خود را ابراز نمایم.
پیروز و سربلند باشید

سلام دوست ارجمند
خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده.
شاد باشید

عالی بود ممنونم

سایت خوبی دارید امیدوارم که موفق باشید

برای طراحی وبسایت ارزان قیمت و با کیفیت بالا به سایت آیدین میتونید مراجعه کنید، طراحی وبسایت و خدمات سئو خوبی ارائه میدن
***

واقعا عالی بود

باسلام.آیا می شودابتداسایت راباوردپرس طراحی کرد سپس هاست ودامنه راخریداری کرد؟

سلام، بله میتونید در کامپیوتر خودتون با استفاده از نرم افزار XAMPP یک وبسرور ایجاد کنید و وردپرس رو به صورت لوکال نصب کنید و بعد از اینکه سایتتون رو طراحی کردید به هاست واقعی منتقلش کنید.

سلام ممنون خ
خیلی عالی بود
من سایت دارم برام طراحی کردن چ جوری میتونم با موبایل باهاش کار کنم؟

سلام دوست عزیز، لطفا سوالتون واضح‌تر توضیح بدید.
اگر منظورتون اینه که سایتتون به خوبی در موبایل نمایش داده بشه که باید از طراحتون بخواین قالب سایت رو ریسپانسیو براتون طراحی کنند، اما اگر منظورتون مدیریت سایت با استفاده از موبایل هست فرقی نداره، از همون طریق که با کامپیوتر وارد پنل ادمین سایت میشید همونطور هم می‌تونید با موبایل لاگین کنید، اما نکته‌ای که هست اینه که به دلیل کوچک بودن نمایشگر موبایل و محدودیت‌های این‌چنینی عملا فعالیت‌های گسترده‌ای رو نمی‌تونید انجام بدید و بیشتر نظارت و کارهای کلی با موبایل قابل انجام هست.

سلام. واقعا ممنون خیلی مفید و مناسب بود

سلام یک سایت کاملا حرفه ای میخوام ودر صفحه اول گوگل و اول یا دومین گزینه باشه [***]

سلام دوست عزیز
پیام شما به واحد طراحی و توسعه ارجاع داده شد.
البته ذکر این نکته حائز اهمیته که به فرآیند بالا اومدن یک وبسایت در گوگل SEO گفته میشه و با توجه به موضوع وبسایت از حدود ۱ میلیون تومان شروع میشه تا چند صد میلیون تومان در ماه…

باسلام
خیلی جامع و کامل بود
در عین حال بدلیل کوتاهی جذاب هم بود
با تشکر از زحمات شما

سلام و درود خدمت شما
باعث خرسندی ماست که این آموزش براى شما مفید بوده.

perfect

سلام و خسته نباشید :
خواستم بگم عجب مقاله کاملی بود و خیلی نکاتی خوبی داشت واقع دستتون درد نکنه

سلام، با سپاس از همراهی شما دوست گرامی، خوشحالیم که این آموزش مورد توجهتون بوده.

سلام خسته نباشید ممنون از مطالب خوبتون میخواستم بدونم وقتی که سایت ساخته و به دست مشتری سپرده میشه تغیراتی که در اینده قراره انجام بشه مسلما از یک پنل کاربری خیلی ساده امکان پذیر هست مشابه بلاگفا که بعد از ثبت نام یک پنل کاربری بسیار ساده در اختیار مشترکین قرار میده تا با اون وبلاگ رو مدیریت کنند سوالم اینه که این پلن چطور بعد از کد نویسی برای صاحب سایت سایت ایجاد میشه

سلام و ممنون از سوال خوب و مفیدی که پرسیدید.
بله تمام وبسایت‌های امروزی این پنل‌ها رو دارند، اگر سایت با کدنویسی اختصاصی نوشته شده باشه، همون طراح یا تیم طراح پنل مدیریت رو هم طراحی میکنن برای سایت، معمولا با استفاده از همون زبانی که سایت رو باهاش ایجاد کردند، مثلا اگر با PHP باشه پنل هم با PHP نوشته میشه.
در خصوص سیستم‌های آماده‌ای مثل وردپرس هم همینطوره، پنل مدیریت دارند، مثلا در وردپرس کافیه شما بعد از آدرس سایت عبارت /wp-admin رو وارد کنید تا بتونید وارد پنل مدیریت بشید و سایتتون رو آپدیت کنید.

سلام و خداقوت
اولا احسنت به این قلم(کیبورد) بسیار عالی و جامع و مفید بود.فقط یک سوال پیش میاد اون هم امنیت سایت، از نظر هک و… در طراحی سایت بحث امنیت را یک توضیحی بدبید ممنون میشم.
سپاس

با تشکر از شما دوست گرامی، سوال بسیار مهمی پرسیدید.

ببینید امنیت کاملا به بک‌اند سایت برمی‌گرده، اصل اولی که در این زمینه وجود داره اینه که شما نباید به هیچ‌وجه به داده‌های ورودی از سمت کاربر اطمینان کنید، حتما باید روی فرم‌های یک فیلتر قرار بدید تا اعتبارسنجی انجام بشه و جلوی نفوذ دیتای غیر مجاز گرفته بشه.
تا حد ممکن از فریم‌ورک‌های معروف، مثلا لاراول استفاده کنید، چون فریم‌ورک‌ها به خوبی اصول امنیتی اولیه درشون رعایت شده.
همچنین در صورت استفاده از سی‌ام‌اس‌هایی مثل وردپرس سعی کنید همواره آپدیت نگهشون دارید، ضمن اینکه به هیچ‌وجه از تم و پلاگین‌های نال شده استفاده نکنید و همیشه اون‌ها رو از منابع معتبری مثل تم‌فارست دانلود کنید.
در کل امنیت وب بحث بسیار گسترده‌ای هست و نمیشه به‌خوبی در یک کامنت توضیحش داد.
ممنون از نظر و سوال خوبتون، سعی می‌کنم در اسرع وقت پست رو آپدیت کنم و این مورد رو هم بهش اضافه کنم.

بسیار عالی بود ممنون

فوق العاده بود جناب گوهری
با سپاس از زحمات شما

خیلی ممنون رامین جان

سلام
ممنون بابت این مقاله کامل و کاربردی
مهندس نظرتون چیه که با وردپرس شروع کنیم و بعد اقدام به کاستومایز کردن وردپرس کنیم؟ چون وردپرس هم با زبان php نوشته شده و میشه برای طراحی هر نوع سایتی ازش استفاده کرد.
منتظر جوابتون هستم مهندس

درود خدمت شما دوست گرامی.
با توجه به نیازهای پروژه باید برآورد کنید که آیا اجرای طرح با وردپرس توجیه پذیر هست یا خیر؟
گاهی وقتا احتیاج به کدنویسی اختصاصی هست.
وردپرس معمولا برای سایتهای محتوایی گزینه بسیار خوبی هست.

بسیار عالی و کامل

بسیار عالی – یک اموزش کاربردی دیگه از همیار ایتی

کاربران ویژه، افرادی هستند که به آی‌تی و تکنولوژی علاقه‌مند بوده و می‌خواهند زودتر از دیگران در این زمینه پیشرفت کنند، شما هم همین حالا به جمع اعضای ویژه‌ی همیار پیوسته و به تمام امکانات پریمیوم سایت دسترسی داشته باشید!

تاکنون 3645 نفر عضو همیار آی‌تی شده‌اند.

مرا به خاطر بسپار



فراموشی گذرواژه

همین حالا عضو همیار شده و شما نیز از مزایای کاربران ویژه برخوردار شوید، دسترسی به تمام آموزش‌های پریمیوم، دریافت مقالات جدید مرتبط با آی‌تی و امکان استفاده از پشتیبانی رایگان برخی از مزایای عضویت در سایت هستند، یک فرصت ویژه برای حرفه‌ای شدن!

چگونه قالب طراحی کنیم
چگونه قالب طراحی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *