چگونه قلب جنین را تقویت کنیم

 
helpkade
چگونه قلب جنین را تقویت کنیم
چگونه قلب جنین را تقویت کنیم

تغذیه مناسب در شکل‌گیری سیستم قلبی عروقی جنین نقش اساسی دارد. جنین ها برای رشد نیاز به مقادیر کافی از اسیدهای چرب امگا۳، ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی دارند. از آنجا‌ که مراحل اولیه رشد قلب جنین در سه ماهه اول بارداری اتفاق می‌افتد، لازم است بانوی باردار مواد مغذی بسیاری مانند کلسیم و فسفر را که به شکل‌گیری بافت قلب جنین کمک می‌کند،‌ مصرف کند. برای گرفتن بهترین نتیجه با پزشک خود یا مشاور تغذیه مشورت کنید تا برای رشد جنین برنامه غذایی پیشنهاد دهد. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که برای تشکیل قلب جنین چی بخوریم؟

بنابر عقیده موسسه فرانکلین، تقریبا قلب هرکس به اندازه مشت دست اوست؛ از آنجاکه بدن شما رشد می‌کند، قلب و مشت شما به یک اندازه بزرگ می‌شوند. هرچند جنین در رحم در طول سه ماهه اول و دوم نسبت به اندام‌های دیگر بدن دارای قلب بزرگی است. با رشد جنین قلب او از یک لوله ساده به توده‌ای از رگ‌ها و بطن تبدیل می‌شود. از آنجایی‌که تغذیه جنین کاملا وابسته به تغذیه مادر است، معمولا به مادران باردار توصیه می‌شود از مصرف مواد غذایی مانند کافئین، سدیم و کلسترول اضافی پرهیز کنند زیرا ممکن است به رشد قلب جنین آسیب برسانند.

برای تشکیل قلب جنین چی بخوریم؟

اغلب مادران باردار می‌توانند با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی که شامل غلات کامل،‌ برگ‌های سبز و پروتئین‌های کم‌چرب است، تغذیه‌ مناسبی برای قلب جنین خود پیش بگیرند. با این حال ممکن است برخی از بانوان بر مصرف غذاهایی تاکید داشته باشند که حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی یا مواد مغذی خاص هستند. به گزارش babycenter.com کلسیم، مس، فسفر و تیامین چهار ماده غذایی هستند که برای رشد قلب جنین حیاتی است. کلسیم و فسفر در شیر یافت می‌شود و توصیه شده است که روزانه به‌ ترتیب ۱۰۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌گرم مصرف شود. روزانه باید از غذاهایی مانند بادام هندی، لوبیا و گوشت خرچنگ حداقل ۱ میلی‌گرم مس دریافت کنید. در آخر، تیامین نیز ضروری است. روزانه باید حدود ۱.۴ میلی‌گرم تیامین مصرف شود که در جو دوسر،‌ نخود و اغلب محصولات گوشتی یافت می‌شود.

چگونه قلب جنین را تقویت کنیم

علاوه بر اینکه غذاهای مفید برای قلب جنین مصرف می‌کنید، سعی کنید از غذاهای مضر نیز دوری کنید. موسسه فرانکلین توصیه می‌کند مصرف چربی خود را به حدود ۳۰ درصد از مجموع کالری مصرفی در روز محدود کنید. علاوه بر این مصرف کلسترول و سدیم خود را به‌ ترتیب به کمتر از ۳۰۰ و ۳۰۰۰ میلی‌گرم  برسانید. مواد افزودنی و شیمیایی مانند نمک اسید گلوتامیک (MSG) نیز برای جنین عوارض جانبی دارد. وقتی شک دارید، می‌توانید در مورد غذا و نوشیدنی‌های خاص که می‌بایست از رژیم غذایی شما حذف شود با پزشک خود مشورت کنید.

حال که می دانید برای تشکیل قلب جنین چی بخوریم، احتمالا می توانید بهترین غذاها را در سه ماهه اول بارداری در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

بیشتر بدانید:

1- رابطه ضربان قلب جنین در سونوگرافی و سقط جنین

2- چگونگی تغییرات تعداد ضربان قلب جنین در بارداری

3- شنیده نشدن صدای ضربان قلب جنین در سونوگرافی

4- اولین تپش قلب و اولین حرکت های جنین چه زمانی شروع می شود؟

 

منبع: hellomotherhood 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

یک رژیم غذایی مغذی جهت سوخت رسانی به قلب برای همه، مخصوصا برای زنان باردار مهم است. رژیم غذایی سالم نقش مهمی در بهبود سیستم  قلب و عروق جنین شما ایفا می کند. جنین هم مانند بزرگسالان نیاز به اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری دارد. رشد قلب جنین در سه ماهه اول بارداری شروع می شود، در نتیجه خانم باردار با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می تواند کلسیم و فسفر مورد نیاز برای رشد قلب جنین را تامین کند. بهتر است برای اطمینان از سلامت جنین در حین بارداری و پس از آن با یک مشاور تغذیه مشورت کنید.

 

 

 

 حتماً بخوانید: استرس در دوران بارداری را جدی بگیرید! 

چگونه قلب جنین را تقویت کنیم

 

قلب جنین در سه ماهه اول و دوم، در مقایسه با ارگان های اطراف بزرگتر به نظر می رسد. همانطور که جنین شما رشد می کند، قلب او نیز بزرگ تر می شود. تغذیه جنین مستقیما با آنچه شما در دوران بارداری میل می کنید، در ارتباط است. از این رو، مادران باردار باید از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین، سدیم و کلسترول بالا که ممکن است مانع رشد قلب جنین شوند، بپرهیزند.

 

 

 

نقص در قلب یک پدیده نادر است. از هر 1000 حاملگی فقط حدود 8 جنین با اختلالات قلب تشخیص داده می شوند. در هر صورت موارد زیر می توانند در ایجاد نقص در قلب جنین نقش داشته باشند:

 

 

 

 

 

حتما بخوانید: در دوران بارداری چقدر وزن اضافه کنیم؟ 

در دوران بارداری باید رژیم غذایی غنی از غلات کامل، سبزیجات برگدار و پروتئین های خالص را در نظر داشته باشید. مهمترین مواد معدنی که به طور قابل توجهی بر رشد قلب جنین اثر می گذارند عبارتند از کلسیم، مس، فسفر و تیامین.

 

شیر غنی از کلسیم است و می توانید روزانه 1000 – 700 میلی گرم، معادل 3 لیوان شیر مصرف کنید.

 

 

از آنجا که آجیل و لوبیا قرمز منابع عالی مس هستند، حداقل یک میلی گرم مس را روزانه باید از این منابع تامین کنید. برای مثال 1 فنجان بادام تازه 1 میلی گم نیاز شما به مس را تامین می کند.

 

 

در نهایت، دریافت حدود 1.4 میلی گرم تیامین از منابعی همچون جو، نخود فرنگی و گوشت را به شما توصیه می کنیم. تنها یک فنجان نخود فرنگی پخته شده، یک سوم نیاز روزانه شما را تامین می کند. همچنین 6 کف دست (بدون انگشتان) نان جو، 1 میلی گرم تیامین دارد. گوشت منبع عالی از تیامین است.

 

 

 

علاوه بر افزایش مصرف غذاهایی که برای سلامت قلب مفید هستند، سعی کنید میزان غذاهای ناسالم را کاهش دهید. متخصصین توصیه می کنند میزان مصرف چربی خود را به کمتر از 30 درصد از کل کالری روزانه خود محدود کنید. علاوه بر این، مصرف کلسترول را به 300 میلی گرم و استفاده از نمک را به 3 گرم (نصف قاشق چایخوری) در روز برسانید. توجه داشته باشید که یک زرده تخم مرغ به تنهایی 200 تقریبا میلی گرم کلسترول دارد. بعضی مکمل ها و مواد شیمیایی نیز بر رشد قلب جنین تاثیر می گذارند.

 

 

 

هنگامی که نوزاد شما متولد می شود، قلب او همچنان همراه با سایر اعضای بدن رشد می کند. طبق نظرآکادمی تغذیه و رژیم غذایی، برای حفظ رشد قلب و عروق نوزاد کافی است، لوبیا، آجیل، غلات کامل، سبزیجات و میوه ها را در رژیم غذایی او بگنجانید. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی آزاد، ماهی تن، بذرکتان و سویا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در محافظت از قلب ایفا می کنند. برچسب مواد غذایی که خریداری می کنید را بررسی کنید تا مطمئن شوید حاوی این مواد سالم هستند.

 

چگونه قلب جنین را تقویت کنیم

 

 

سلام خیلی اطلاعات خوبی دادید. اگر ممکن است در مورد تغذیه بارداری بیشتر مطلب بگذارید.

سلاموز یک فضای آموزشی آنلاین در خصوص مباحث مرتبط با سلامتی برای افرادی است که می خواهند بهتر و سالم تر زندگی کنند. شعار ما “بیاموز تا سالم باشی” بیانگر فلسفه ی وجودی ماست.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت،داشتن یک رژیم غذایی مغذی برای سوخت قلب و توان زندگی برای همه مهم است، به خصوص برای زنان باردار. رژیم غذایی مغذی نقش اساسی در بهبود سیستم قلبی عروقی جنین شما دارد. در آستانه روز جهانی قلب بهتر است بدانید که تشکیل قلب جنین یکی از مهمترین ارگان هاست. جنین شما به اسیدهای چرب امگا3، ویتامین و مواد معدنی ضروری نیز مانند بزرگسالان نیاز دارد.

رشد قلب جنین در سه ماهه اول بارداری شروع می شود از این رو هر زن باردار باید از رژیم های سرشار از کلسیم و فسفر پیروی کند که برای رشد قلب جنین مهم است.
قلب جنین در سه ماهه اول و دوم بارداری نسبت به اندام های اطراف بزرگتر است. همینطور که جنین بزرگ می شود قلب نیز بزرگتر می شود. تغذیه جنین با تغذیه مادر مرتبط است. از این رو مادران باردار باید از مصرف محصولات کافئین دار، سدیم اضافی و کلسترول بالا که ممکن است مانع رشد قلب جنین شود، خودداری کنند.

ناهنجاری های کروموزومی: در 50 درصد نوزادان ناهنجاری های کروموزومی با سندرم داون همراه است.

سایر نقایص ژنتیک: یک ژن واحد ممکن است منجر به ایجاد نقص مادرزادی قلب می شود.

دیابت: کنترل ناپایدار قند خون در زنان مبتلا به دیابت می تواند دلیل افزایش خطر نقص قلبی در کودک شود.

چگونه قلب جنین را تقویت کنیم

سرخجه: خوشبختانه امروزه سرخجه نوعی اختلال نادر است اما متخصصان می گویند اگر مادر در اوایل بارداری به سرخجه مبتلا شود می تواند باعث بروز مشکلات قلبی در جنین شود.

زنان باردار باید به طور منظم رژیم غذایی سرشار از غلات سبوس دار، سبزیجات برگ سبز و پروتئین بدون چربی را در برنامه داشته باشند. مهمترین مواد معدنی که به طور قابل توجهی بر رشد قلب جنین تاثیر می گذارد کلسیم، مس، فسفر و تیامین است. شیر سرشار از کلسیم است و روزانه باید 700 تا 1000 میلی گرم از آن را مصرف کرد. از آنجا که منابع بسیاری خوبی برای مس وجود دارد بهتر است روزانه حداقل 1 میلی گرم بادام زمینی و لوبیا مصرف شود. در نهایت اینکه حدود 1.4 میلی گرم جو، نخود خرد شده و گوشت محصولات غنی از تیامین هستند و مصرف آنها به شدت توصیه می شود.

غذاهای ناسالم

کلسترول بالا

محصولات با کافئین بالا

علاوه بر افزایش مصرف غذاهای سالم خوردن غذای ناسالم را محدود کنید. میزان دریافت کلسترول و سدیم باید کمتر از 300 و 3000 میلی گرم در روز باشد. مواد افزودنی غذایی یا مواد شیمیایی می تواند عوارض جانبی برای جنین در حال رشد به همراه داشته باشد. به همین دلیل باید درباره مصرف هرگونه خوراکی با پزشک مشورت کنید.

هنگامی که نوزاد به دنیا می آید قلب او هم همزمان با سایر اعضای بدن رشد می کند. علاوه بر این، انواع ماهی مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن و دانه کتان به دلیل خاصیت اسیدهای چرب امگا3 می توانند از قلب کودک محافظت کنند.
بارداری یکی از مهمترین و ظریف ترین مراحل زندگی یک خانم است. هر خانمی باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه داشته باشد و از غذاهایی که برای کودک مضر است پرهیز کند. اعتدال در مصرف مواد غذایی نیز مهم است. می توان همه مواد غذایی مناسب را مصرف کرد اما در حد اعتدال. نوشیدن 2 تا 3 بار در روز شیر و مصرف مکمل های غذایی کافی و استراحت می تواند مفید باشد. به عنوان یک مادر باردار از آنچه به شما توصیه می شود وحشت نکنید و از سفر زیبایی که در پیش دارید لذت ببرید.

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از مهمترین دغدغه های زنان در هفته های اول بارداری آشنا کنیم. تشکیل قلب جنین یکی از مهمترین فرآیند های رشد جنین محسوب می شود و در واقع موجودیت جنین بستگی به این موضوع دارد. در ادامه با خوراکی هایی که در تشکیل شدن قلب جنین نیز موثر می باشند آشنا می شوید.

مهم ترین مساله ایی که احتمال بارداری را تقویت می کند تشکیل قلب جنین است. بسیاری از مادران در هفته های چهارم و پنجم برای سونوگرافی واژینال مراجعه می کنند تا از بارداری داخل رحم مطمئن شوند. این آزمایش در هفته پنجم بارداری صورت می گیرد و در طی آن مشخص می شود که ساک بارداری ایجاد شده است. البته جنین هنوز مراحل رشد اولیه را طی می کند و قابل مشاهده نیست. به همین دلیل ممکن است بسیاری از زنان برای ایجاد جنین نگران شوند. بعد از هفته هفتم بارداری کم کم قلب جنین ایجاد شده با این حال نمی توان در این زمان نیز جواب قطعی گرفت.

شنیدن صدای قلب جنین از آرامش بخش ترین صدا ها می باشد، در مراحل اولیه رشد جنین قلب شکل می گیرد و در واقع از اولین اعضای بدن جنین می باشد که شروع به تپش می کند و حس زندگی را به مادر می دهد و همزمان با شکل گیری قلب دیگر اجزای بدن نوزاد نیز ساخته می شود بنابراین، اگر شما نیز به تازگی مادر شده اید و در مورد مراحل رشد قلب جنین اطلاعی ندارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

چگونه قلب جنین را تقویت کنیم

در صورتی که در هفته هفتم بارداری هنوز اثری از ایجاد قلب جنین مشاهده نشد می توان آن را دلیل بر عدم بارداری دانست. مراحل رشد جنین ۱۲ ماه به طول می انجامد بنابراین برای ایجاد اندام ها و بویژه قلب جنین نباید عجله داشت. به زنان باردار توصیه می شود که برای گرفتن جواب دقیق و اطمینان بیشتر در هفته دوازدهم برای آزمایش اسکن مراجعه کنند. در هفته دوازدهم جنین و قلب تشکیل شده و صدای قلب جنین نیز واضح است.

یکی از دلایل مراجعه زودرس زنان به پزشک برای تشخیص آزمایش بارداری درد هایی است که در زیر شکم احساس می کنند. این دردها عموما ناشی از قاعدگی و درد تخمدان ها می باشد که از علائم اولیه بارداری نیز محسوب می شوند. اگر این دردها با استراحت نیز درمان نشد و ساعتها ادامه داشت و با لکه بینی همراه بود باید به پزشک مراجعه شود.

ایجاد قلب جنین با نبض آغاز می شود که در هفته های اولیه بارداری خصوصا هفته های ششم تا هشتم ضربان قلب جنین به راحتی تشخیص داده نمی شود. اگر هیچ ضربان قلبی شنیده نشد اسکن باید مجددا چند هفته بعد تکرار شود. در هفته های هشتم تا دهم بارداری ضربان قلب جنین به طور واضح شنیده می شود. رشد جنین در این مرحله هنوز کند بوده و جثه کوچکی دارد. در این مرحله باید مراقبت های ویژه ایی به عمل آید تا از خون ریزی جلوگیری شود. بین هفته های دهم تا دوزادهم بارداری جثه جنین بزرگتر شده و اندام ها ایجاد می شوند. در این مرحله اندام هایی مانند سر و بدن جنین بزرگتر می شود.


در هفته شش بارداری قلب جنین تشکیل می شود که در این هفته هشتاد بار در دقیقه می زند و متشکل از چهار حفره است که هر کدام از آن ها دارای مسیر ورودی و خروجی مختص خود به منظور ورود و خروج خون می باشد که در ابتدا قلب جنین لوله شکل است و در طول چند هفته شروع به رشد می کند و به یک عضو چهار حفره ای تبدیل خواهد شد.

در هفته های اول بارداری مادر به دلیل تشکیل شدن اندام های اصلی جنین بی حال و خسته است و برخی از آن ویار بارداری را تجربه می کنند و دچار سردرد و حالت تهوع می شود که ورزش منظم، رژیم غذایی سالم، استراحت زیاد، تنفس در هوای آزاد تفش مهمی را برای کمک به رشد جنین ایفا می کند، در اوایل بارداری تمام اجزای اصلی بدن جنین تشکیل شده اما کامل نیستند که قلب نیز یکی از این اندام ها می باشد که بعد از شش هفته بعد از آخرین پریودی شروع به تپش کرده که در این زمان جنین حتی از کشکش نیز کوچک تر می باشد.

یکی از مهمترین مواردی که در دوران بارداری اهمیت دارد تغذیه مادر است. نوع غذای مصرفی زنان باردار تاثیر مستقیم روی جنین دارد به همین دلیل باید رژیم غذایی شان کنترل شود. تغذیه در رشد اندام های جنین نقش زیادی دارد و باید شامل تمام مواد مغذی و معدنی باشد. یکی از مواد موثر برای ایجاد قلب جنین اسید فولیک می باشد. وجود اسید فولیک از نقص لوله های عصبی پیشگیری می کند. نقص در لوله های عصبی باعث به خطر افتادن سلامت جنین می شود. همچنین فولیک اسید در ایجاد سلول ها موثر است. از مواد مغذی که دارای اسید فولیک می باشند می توان به آجیل، موز و سبزیجات اشاره کرد. به زنان باردار توصیه می شود که از این مواد غذایی در طی این دوران به ویژه هفته های اول استفاده کنند.

بخش زیادی از اندام های جنین شامل استخوان و ماهیچه می باشد که به وجود آمدن آنها مستلزم مصرف پروتئین می باشد. دریافت پروتئین کافی در دوران بارداری علاوه بر حفظ سلامت بدن مادر و جلوگیری از خستگی و ضعف در رشد مغز و قلب جنین نیز تاثیر دارد و خطر سقط جنین را کاهش می دهد. به زنان توصیه می شود که در دوران بارداری روزانه در حدود ۷۰ گرم پروتیئن مصرف کنند. برای دریافت پروتئین باید گوشت، شیر، کره و تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

ویتامین ها نقش زیادی در حفظ سلامت بدن دارند. از ویتامین های ضروری در زمان ایجاد قلب جنین می توان به ویتامین A، B، C و D اشاره کرد. این ویتامین ها همچنین در رشد سایر اندام ها مانند استخوان ها و دندان نیز تاثیر دارند. همچنین برای رشد بینایی و پوست وجود این ویتامین ها ضروری است. مصرف خوراکی های حاوی ویتامین d، میوه هایی مانند مرکبات و سبزیجات و هویج می تواند تا حد زیادی این ویتامین ها را در بدن تامین کند.

حبوبات دارای مقدار زیادی روی می باشند. علاوه بر حبوبات در سبزیجات، گوشت و آجیل نیز روی وجود دارد. روی یکی دیگر از مواد معدنی در شکل گیری قلب جنین محسوب می شود.

عده ای بر این باورند که استفاده از روش اسکن در هفته های اول بارداری برای تشخیص ایجاد قلب جنین ممکن است باعث آسیب و سقط جنین شود. بعضی از زنان ممکن است بعد از اسکن چند لکه به رنگ قهوه ایی یا صورتی ببینند. در این صورت جای نگرانی نیست زیرا این لکه ها به دلیل پاره شدن رگ خونی دهانه رحم به وجود می آیند. در صورتی که رنگ لکه های خونی قرمز بوده و خون ریزی ادامه داشت باید به پزشک زنان مراجعه شود.

از آنجایی که قلب جنین بعد از هفته هفتم ایجاد می شود و انجام این آزمایش به تشخیص بارداری و صحت آن کمک می کند لذا توصیه می شود که زنان باردار هفته نهم برای آزمایش اسکن مراجعه کنند زیرا ممکن است در هفته هفتم هنوز قلب جنین شگل نگرفته است و این موضوع باعث نگرانی زنان شود. همچنین ممکن است شنیدن صدای قلب جنین بعد از ایجاد قلب ممکن نباشد در این صورت نیز جای نگرانی نبوده زیرا ممکن است شنیدن صدای قلب جنین هفته ها به طول بینجامد. بعد از ایجاد قلب نبض جنین کندتر و صدای آن آهسته تر است که بعد از هفته دهم به مرور واضح شنیده می شود.

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما دوستان مفید و سودمند بوده باشد و با مراحل شکیل قلب جنین به خوبی آشنا شده باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با بارداری می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


بهترین فیلم های آموزش نقاشی با مداد رو در یوتیوب رایگان ببین (فیلتر شکنت رو روشن کن)


برای دیدن شیک ترین و ارزون ترین پک های هدیه، همین حالا کلیک کن


ویدئوهای رایگان تزیین میوه و سالادهای مختلف رو در کانال “ایده های میا” ببین


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

چگونه قلب جنین را تقویت کنیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آشنایی با فرایند تخمک‌گذاری و علائم آن کمک می‌کند تا بتوانید با دقت بیشتری زمان تخمک‌گذاری خود را مشخص کنید و زمان‌های مناسب برای باروری را تشخیص…

واریکوسل از مشکلات شایعی است که احتمالاً در جریان درمان‌های ناباروری با آن مواجه می‌شوید. واریکوسل وجود سیاهرگ‌های واریسی در بیضه است که معمولاً…

ملاقات‌های منظم با پزشک در دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردارند. انجام منظم مراقبت‌های بارداری می‌تواند از بروز عوارض بارداری و زایمان به شکل…

لحظۀ تولد کودک شما پس از ۹ ماه انتظار نزدیک است. آگاهی و شناخت نسبت به نشانه‌های شروع درد زایمان تا پس از تولد نوزاد باعث آرامش بیشتر مادران باردار…

بعد از زایمان مسئلۀ مهمی مثل خوردن غذا‌هایی که به شما انرژی لازم را بدهد وجود دارد. خوردن غذا‌های سالم به صورت روزانه، انرژی شما را که احتمالاً بعد…

چگونه قلب جنین را تقویت کنیم

پدر و مادرها معمولاً نمی‌دانند باید انتظار چه چیزی را در پوشک کودکشان داشته باشند. مدفوع نوزاد رنگ‌ها و غلظت‌های متفاوتی دارد که حتی پدر و مادرهای…

اگر دوست ندارید کودکتان را هنگام خواب تنها بگذارید تا گریه کند یا روش‌های ناپدید شدن تدریجی و گریه تا خواب را امتحان کرده‌اید ولی مؤثر نبوده‌ است،…

کتاب خواندن سن و زمان ندارد و هیچ‌وقت برای سوق دادن بچه‌ها به سوی کتاب زود نیست. اما در مورد کودکان نوپا، فعلاً هدف این است که به شکل غیرمستقیم…

بازی شغل و تجارت كودكان است و به آنها اجازه و آزادی عمل این را می‌دهد که دنیای فیزیکی اطراف و دنیای عاطفی درونشان را آزمایش كنند. هرچند ممکن است از…

احیای قلبی تنفسی CPR، یک اقدام نجات‌دهنده‌ است که در صورت آموزش آن از قبل، شما می‌توانید برای نجات جان شخصی که هیچ علائمی از زندگی نشان نمی‌دهد،…

زمان و راه و روش از شیر گرفتن کودکان شیرخوار یکی از سؤالات و نگرانی‌های تمام مادران است. در این ویدیو دکتر فریبا صیقلی، فوق تخصص گوارش کودکان، برای…

شاید عجیب به نظر بیاید اما شرایط زندگی شما در نوع کالسکه‌ای که به آن نیاز دارید تأثیر می‌گذارد. قبل از خرید کالسکهٔ کودکتان بهتر است به شهر یا…

قلب جنین از هفتهٔ ششم بارداری شروع به تپیدن می‌کند. اگر معاینهٔ سونوگرافی داشته باشید می‌توانید در هفتهٔ هشتم بارداری برای اولین بار ضربان قلب کودکتان را بشنوید و ببینید. در غیر این صورت، احتمالاً اولین بار در یکی از ویزیت‌ها و معاینات دوران بارداری و با یک دستگاه به اسم داپلر، ضربان قلب جنین را خواهید شنید. پزشک ممکن است از ۱۰ هفتگی ضربان قلب جنین را با این دستگاه پیدا کند اما این اتفاق معمولاً در ۱۲ هفتگی جنین می‌افتد. اینکه از چه زمانی بتوان ضربان قلب جنین را پیدا کرد به وضعیت جنین در رحم، وزن شما و دقیق بودن موعد زایمانتان بستگی دارد. بررسی کردن ضربان قلب جنین به بخشی معمول از تمام معاینات و سونوگرافی‌های بارداری است که شاید دلتان بخواهد چند نکتهٔ دیگر هم در این زمینه بدانید.

بسیاری از مادران می‌گویند تپش قلب فرزندشان در رحم شبیه صدای دویدن و تاخت رفتن اسب‌هاست. شنیدن آن برای اولین بار می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. ضربان قلب یک جنین سالم در رحم بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ ضربه در دقیقه است. ضربان قلبی که خیلی سریع‌تر یا کندتر از این باشد گاهی ممکن است نشان‌دهندهٔ وجود یک مشکل قلبی در کودک باشد که البته آن را پزشک تعیین می‌کند و این اعداد و ارقام بیشتر یک آمار کلی است.

لازم به ذکر است که هدف ما ترساندن مادران باردار عزیز نیست، بلکه این راهنمایی‌ها برای این است که در صورت وجود مشکل در کودک و تشخیص آن در دوران بارداری، پس از تولد کودک بسیار راحت‌تر می‌توان آن را برطرف کرد، پس باید به معاینات دوران بارداری اهمیت خاصی داده شود.

داپلر جنین یک مانیتور دستی و دارای اشعهٔ فراصوت است که پزشک شما می‌تواند برای یافتن ضربان قلب جنین از آن استفاده کند. او به این دستگاه ژل مخصوص سونوگرافی می‌زند و آن را روی شکم شما می‌چرخاند تا نقطه‌ای را پیدا کند که در آنجا ضربان قلب قابل شنیدن باشد. سپس داپلر امواج صوتی ارسال می‌کند و امواجی را که از قلب جنین برمی‌گردند دریافت می‌کند و پس از آن صدای ضربان قلب جنین را به اندازه‌ای تقویت می‌کند که شما بتوانید آن را بشنوید.

شاید شما بتوانید خودتان یک داپلر بخرید و در خانه از آن برای ردیابی ضربان قلب جنین استفاده کنید اما این کار هم آن‌قدر که به نظر می‌رسد ساده نیست و هم اثرات بلندمدت قرارگیری مکرر جنین در معرض اشعه‌های فراصوت منشعب از این دستگاه‌ها هنوز شناخته‌شده نیست. درضمن، برخی کارشناسان فکر می‌کنند خرید داپلر خانگی کار غلط و نادرستی است، زیرا پیدا کردن ضربان قلب جنین ممکن است نیاز به آموزش و تمرین قابل توجهی داشته باشد. بنابراین و در هر صورت فکر خوبی نیست.

همچنین ادارهٔ غذا و داروی ایالات متحده؛ FDA، هشدار می‌دهد که یک داپلر دستی باید تنها زمانی استفاده شود که نیاز پزشکی وجود دارد و تنها توسط متخصص یا زیر نظر او به کار برده شود.

بخش مهمی از شیوهٔ سالم غذا خوردن، روش خرید، ذخیره و پختن غذاست. خرید مواد غذایی و پختن آنها چه برای خودمان باشد، چه برای کودکان و یا بیماران لازم…

زنان در طول بارداری در مقابل مسمومیت غذایی آسیب‌پذیرتر هستند و علائم مسمومیت آنها به دلیل شرایط و زمانی که در آن قرار دارند می‌تواند شدیدتر باشد و…

بعد از تصمیم به بارداری، باید به دنبال یک ارائه‌دهندهٔ مراقبت‌های پزشکی برای دوران بارداری و روز زایمانتان باشید. انتخاب شما برای داشتن یک پزشک…

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات بیشتر به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

© کلیه حقوق مادی و معنوی متون، گرافیک، تصاویر و ویدیوها و محتویات سایت صرفاً متعلق به شرکت راهکارهای سلامتی پدیدار می باشد. بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب و بازنشر کامل و بدون جرح و تعدیل) بلامانع است. کليۀ حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ سیاست‌های بالادستی درباره افزایش جمعیت در ایران با فعالیت‌ها و اقداماتی در حوزه نظام بهداشت و سلامت به هیچ وجه هم­خوانی ندارند، یکی از مهمترین موضوعات در سیاست­های کلان نظام، افزایش جمعیت کشور است و تأکید مقامات ارشد بر جمعیتی بیش از 150 میلیون نفر است اما علاوه بر افزایش سن ازدواج و کاهش تمایل زوجین به فرزندآوری در سال‌های نخست ازدواج، آمار وحشتناک “سقط جنین” یکی دیگر از معضلات حوزه جمعیت در کشورمان است.

آمارهای ارائه‌شده درباره سقط جنین قانونی و غیرقانونی از سوی برخی از صاحب‌نظران و مراجع، نشان از بی‌توجهی عمده در نظام سلامت نسبت به فرزندآوری دارد؛ به‌طور نمونه پزشکی قانونی به‌صورت رسمی تعداد مجوزهای صادرشده برای سقط جنین در چهار ماه نخست امسال را حدود 3000 مجوز اعلام کرد!

یکی از مسائلی که به سقط جنین قانونی دامن زده، سیاست “غربالگری” است که پزشکان به‌خاطر عدم تشکیل قلب جنین، مجوز سقط را صادر می‌­کنند اما برخی از متخصصان و کارشناسان معتقدند که قلب جنین پس از 12هفتگی تشکیل می‌­شود و این دلیلی نیست که پزشک قبل از این زمان مجوز سقط را صادر کند؛ دکتر حسین روازاده؛ پزشک و متخصص طب اسلامی ــ ایرانیاز جمله پزشکانی بوده که طی این سال‌ها نسبت به نحوه انجام غربالگری در کشورمان هشدار داده است.

روازاده درباره برخی ابعاد مخرب و غلط غربالگری اظهار کرد: وضعیت سقط جنین در ایران فاجعه است؛ این فاجعه زمانی اسفناک‌تر می­‌شود که با مجوزهای قانونی در قالب طرح غربالگری نیز صورت می­‌گیرد؛ غربالگری یا آزمایش خون برای جلوگیری از تالاسمی، عقب‌ماندگی نوزاد و مشکلات دیگر در سطح کشور به‌صورت قانونی و گسترده انجام می­‌شود اما این طرح به‌نوعی باعث افزایش آمار سقط جنین در کشورمان شده است.

وی افزود: زوجی به من مراجعه کردند که خدا بعد از 17 سال به آنها فرزندی عطا کرده بود؛ پس از غربالگری پزشک به مادر باردار گفته بود که “قلب بچه نمی­‌زند و باید سقط کنید!”، گفتم “تنها چند هفته صبر کنید اگر قلب بچه نزد، اصلاً خود‌به‌خود سقط می­‌شود”؛ بعد از دو هفته قلب جنین زد!

چگونه قلب جنین را تقویت کنیم

روازده تصریح کرد: اکثر مجوزهای سقط جنین در طرح غربالگری به‌بهانه نزدن قلب جنین صادر می­‌شود؛ این یک جنایت و نافهمی است؛ چه‌کسی اجازه داده که یک پزشک به‌راحتی مجوز سقط صادر کند؛ این موضوع به هیچ وجه شرعی و اخلاقی نیست؛ صدها مراجعه­‌کننده داشتم که مجوز سقط جنین برای آنها صادر شده بود و اگر به توصیه ما گوش نمی­‌کردند، جنین سالم را با یک مجوز غیرعلمی سقط می­‌کردند؛ تحقیقات ما نشان می­‌دهد که جنینی که قلبش دیرتر شکل گرفته، دارای ضریب هوشی بیشتری است چون مغز در زمانی که قلب شکل نگرفته، بیشتر تغذیه می­‌شده است؛ این فرآیند شروع زدن قلب زمان زیادی نیز نیست بین دو تا 4 هفته معمولاً قلب شروع به زدن می­‌کند.

این متخصص طب اسلامی ــ ایرانی یادآور شد: حتی یک مورد نداشتیم از کسانی که توصیه عدم سقط جنین را جدی گرفته باشند و معضلی برای آنها پیش آمده باشد؛ تمامی این دسته از مادران باردار به‌سلامتی فرزندی سالم و باهوش به دنیا آورده­‌اند؛ خوب این موضوع نشان می­‌دهد آنچه در قالب غربالگری به مادر برای سقط جنینی که قلبش شروع به زدن نکرده، تجویز می­‌شود، جنایت است؛ خانواده‌ه­ایی که بعد از ماه­ها یا سال­‌ها، عنایت خداوند برای فرزندآوری شامل آنها می‌‌شود چرا باید با تجویزی ناآگاهانه در قالب غربالگری جنین را سقط کنند و خود را از نعمت فرزند محروم کنند؛ اگر تنها 50 درصد از کسانی که به آنها گفته می­‌شود به‌خاطر تشکیل نشدن قلب جنین، آن را سقط باید کنند، این توصیه را گوش نکنند، روزانه 500 فرزند بیشتر در ایران به دنیا می­‌آید.

روازاده با اشاره به سیاست فرزندآوری و افزایش جمعیت در ایران متذکر شد: بزرگان نظام همیشه تأکید می­‌کنند که جمعیت باید افزایش پیدا کند اما چرا کسی جلوی این اقدام غلط سازماندهی‌شده را نمی­‌گیرد؟ ده‌ها هزار جنین سالم از طریق تشخیص غلط در غربالگری از بین می­‌روند؛ خوب، همین موضوع غربالگری باعث تحدید نسل ایرانیان خواهد شد و چند سال دیگر با سونامی جمعیت پیر و ازکارافتاده روبه‌رو می­‌شویم؛ اصلاً دیگر نیازی نیست دشمن کاری بکند  وقتی ایران پر از پیرمرد است!

وی افزود: بنابراین در پشت‌پرده این تعداد سقط جنین که آمارها بالای نیم میلیون سقط را نشان می­‌دهد، توطئه و سناریوهای خطرناکی برای از بین بردن جمعیت مردم ایران و شیعیان وجود دارد؛ چه‌کسی مجوز غربالگری را صادر کرده است؟ البته این‌گونه نیست که خدای‌نکرده پزشکان ما مسئول و عامل این اقدام باشند بلکه حتی پزشکان متعهد و انقلابی هم هستند که سالانه دهها مورد مجوز سقط جنین در قالب طرح غربالگری امضا می­‌کنند! چرا که این طرح به‌شکل یک قانون و اجبار درآمده و پزشک گمان می­‌کند در حال کمک به سلامت مادر است!

روازاده یادآور شد: به هر حال ناکارآمدی طرح غربالگری برای ما مشخص شده و وزارت بهداشت باید به‌سرعت جلوی این طرح را بگیرد و مسئولان ارشد کشور به این مسئله ورود کنند؛ از مراجع عظام تقلید هم باید کمک گرفت تا این کار را غیرشرعی و حرام اعلام کنند؛ در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا، سقط جنین توسط پزشک، مجازات‌های سنگین از 10 تا 99 سال زندان را دارد اما معلوم نیست در کشور ما چه‌کسی تصمیم می­‌گیرد این همه سقط جنین مجوزدار و بدون مجوز انجام شود و آب هم از آب تکان نخورد!

انتهای پیام/+

?تقویت قلب مادر #حامله و قلب #جنین

۱ـ صبحانه: یک لیوان شیر تازۀ گاو مخلوط با عسل طبیعی کوهی، و خوردن مربّای بِه

۲ـ بین روز و عصرانه: خوردن گلابی رسیدۀ شیرین

۳ـ شب قبل از خواب: آب سیب رسیدۀ شیرین مخلوط با عسل طبیعی کوهی بخورد.

@tebiranii *

چگونه قلب جنین را تقویت کنیم

برچسب ها: بارداری, جنین, حاملگی, سقط جنین, قلب جنین, حامله, قلب باردار

Save

روز جهانی زنبور – 31 اردیبهشت

خبر فوری: اقدامات برای تهیه پروپوزال علمی مقابله با کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی قم

پک مقابله با کرونا – پرونده های بیماران شفایافته

خبر فوری: کشف یک روش درمانی برای کرونا

بسته مقابله با کرونا اهدایی مرکز پژوهشی عسل حکیم برای بیماران کرونایی

مقابله و درمان آنفلوانزا و کرونا با عصاره عسل زنجبیل

اولین همایش شفا با عسل از دیدگاه قرآن و احادیث در شهر تاریخی کاشان

دفتر مرکزی قم: بلوار امین – بین کوچه 11 و 13

تلفن: 02532930344 – 09127553030


Copyright © 2012-2020 ShefaCenter.ir

چگونه قلب جنین را تقویت کنیم
چگونه قلب جنین را تقویت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *