چگونه جذب همسرم شوم

 
helpkade
چگونه جذب همسرم شوم
چگونه جذب همسرم شوم

برخلاف تصور بسیاری از خانم ها، اکثر مردان به غیر از زیبایی به چیزهای دیگری هم فکر می کنند و جذب زنانی می شوند که طرز صحبت کردن با آن ها را به خوبی بلدند . حرف زدن برای جذب مردان آداب مخصوص خودش را دارد که زنان با به کار گیری آن می توانند کاری کنند که همسرشان به آن ها گوش بدهد. اگر می خواهید با طریقه صحیح حرف زدن با مردان را بیاموزید و آن ها را جذب خود کنید ؛ برای رسیدن به این هدف حتم با دقت کامل با این بخش از نکات همسرداری نمناک همراه شوید.

به طور کلی زنان در مقایسه با مردان رفتار متفاوت تری از خود بروز می دهند . تفاوت های رفتاری که مردان را برای زنان جذاب و زنان را برای مردان جذاب می سازد . اگر هوشمندانه متوجه این تفاوت های رفتاری باشید و در هر موقعیت رفتار درستی از خود نشان دهید رابطه تان عاشقانه خواهد شد. با همسرتان اینگونه حرف بزنید تا جذب شما و حرف هایتان شود:

هنگامی که مردها بهتر ارتباط برقرار می کنند

چگونه جذب همسرم شوم

مردان هنگامی با شما بهتر ارتباط برقرار می کنند که تمرکز کافی داشته باشند و از قبل حدود مکالمه را بشناسند و اطلاعات کافی درباره آن داشته باشند مثلا قبل از مکالمه بدانند هدف از این صحبت چیست و از آن چه می خواهید ، به این صورت ، احساس می کنند کنترل کافی روی رفتارشما دارند.

وقتی به همسرتان احساس عدم امنیت می دهید

برخی از مواقع ما خانم ها درخواست هایمان را رک و صریح بازگو نمی کنیم و بسیاری از خواسته هایمان برای مردان گنگ و نا مفهوم است . شیوه بیان چنین خواسته هایی مردها را معذب می کند و مرد احساس می کند، روی هیچ موردی کنترل ندارد و این طرز بیان برایش نا امنی و عدم اطمینان به وجود می آورد.

زن ها بهتر ارتباط برقرار می کنند

زن ها برخلاف مردها بدون آنکه بدانند موضوعی که می خواهند درباره اش صحبت کنند چیست و هدف آن چه است ، در مورد آن با طرف مقابل صحبت می کنند اما این طرز رفتار برای مردان آزار دهنده و نا خوشایند است.

واکنش مردها به صحبت های بدون مقدمه

مردان علاقه ای به صحبت کردن درباره این موضوعات ندارند و در مقابل آن مقاومت می کنند و گاهی با شما به جر و بحث می پردازند که از ادامه صحبت منصرف شوید و یا شما را حواس پرت فرض می کنند و جدی به حرف هایتان گوش نمی دهند.

مردها از شکایت متنفر هستند

مردها از شکایت بیزارند و در مقابل کلماتی مثل «تو» و «چرا» حالت دفاعی به خود می گیرند زیرا مردها اهل رقابت هستند ممکن است با شما مبارزه کنند. بهتر است به جای این کلمات صحبتتان را با جملات «دوستت دارم وقتی که …» یا «خیلی خوشحال می شوم وقتی که …» آغاز کنید و شکایاتتان را تبدیل به درخواست کنید تا مردان جذب شما شوند.

قبل از صحبت با همسرتان به او بگویی موضوع صحبت در چه رابطه ای است و چه انتظاری از او دارید.

مثال:

«علی، می خوام راجع به رابطه خودمان باهات صحبت کنم. 6 ماهه که ما نامزد شدیم و فکر می کنم وقتش رسیده که نکات قوت و ضعف رابطه مان را ارزیابی کنیم. فکر می کنم از این راه می توانم، احساس امنیت بیشتری داشته باشم و بفهمم که در کدام یک از زمینه ها نیاز به تلاش بیشتری داریم.»

از همسر خود سوال بپرسید زیرا سوال پرسیدن سبب می شود که او بداند درباره چه موضوعی می خواهیم صحبت کنیم تا ساختار واضحی را برای آن در ذهن خود ترسیم کند.

روش اشتباه:«فکر می کنم باید راجع به رابطه مان باهات صحبت کنم.»

در این حالت همسرتان احساس خواهد کرد می خواهید از او بازجویی کنید و سپس او را محکوم کنید.

او می گوید:«چرا؟ مگه اتفاق خاصی افتاد»؟

روش درست:«فکر می کنم باید راجع به رابطه مون صحبت کنیم. 6 ماهه که نامزد شدیم. فکر می کنی نقاط قوت و ضعف رابطه ما چیه؟ دوست داری رابطه مون به چه سمتی ادامه پیدا کنه؟»

برای مطالبه خواسته هایتان دو پهلو صحبت نکنید و خواسته های خود را رک و صریح مطرح کنید . رک صحبت نکردن یکی از عادات بد زن ها در بیان احساسات و خواسته های خود است و دلیل این کار زن ها این است که نمی خواهند ریسک کنند و نظر خودشان را مستقیم بیان کنند.

اگر در بیان احساسات خود رک نباشیم همسرمان احساس خواهد کرد که بازیچه ماست و از این رفتار عصبانی می شوند زیرا با این روش احساس احمق بودن می کنند زیرا می پندارند زن ها آنها را ساده فرض می کنند و می توانند بازی شان دهند.بنابراین هنگام حرف زدن با همسرتان خواسته هایتان را رک بیان کنید تا آن ها هدف مکالمه شما را دریابند و در کنارتان احساس امنیت کنند. 

 

کنترل مرد عاشق به‌مراتب راحت‌تر از کنترل مرد هوس‌باز است‎

 

کنترل مرد عاشق به‌مراتب راحت‌تر از کنترل مرد هوس‌باز است. برای خانم‌ها دشوار است که بعد از چند سال اول ازدواج همسرانشان را به خودشان علاقه‌مند نگه دارند، چون هوس بعد از مدتی کوتاه از بین می‌رود و مردها ذاتاً بعد از ارضای هوس‌هایشان علاقه‌شان را از دست می‌دهند.برای اینکه مردتان را همچنان علاقه‌مند و مشتاق نسبت به خودتان نگه دارید، باید نقش یک اغواگر را بازی کنید، او را به بند بکشید و باعث شوید که عاشقتان شود.در زیر به چند نکته ساده برای اینکه همسرتان را از نظر احساسی خلع‌سلاح کنید اشاره می‌کنید تا بتوانید افسار رابطه را همیشه در دستان خودتان نگه دارید!زن افسونگر باشیدبا بازی کردن نقش زن افسونگر، مردتان را همیشه مشتاق نگه دارید. ابری از رمز و راز در اطراف خودتان ایجاد کنید. یک درجه مشخص از رمزآلودی و اسرارآمیزی باعث می‌شود مردتان بیشتر و بیشتر از شما طلب کند. غیرمنتظره بودن ابزاری بسیار قدرتمند برای مجذوب نگه داشتن شوهرتان است. هیچوقت همه خودتان را به او نشان ندهید. گاهی سرکش و دست‌نیافتنی و گاهی قابل‌انعطاف و تسلیم باشید، درعین حال معصوم و در عین حال شریر باشید. و با اینکار اشارات گیج‌گننده برای او بفرستید. ترکیبی از خصوصیات متضاد موجب جذاب شدن شخصیت شما می‌شود و این باعث می‌شود شوهرتان علاقه بیشتری به کشف شما پیدا کند.همیشه خوب و مهربان نباشیدوقتی بیش از حد مهربان و مطیع باشید، شاید آخر روز از خودتان احساس رضایت کنید اما واقعیت این است که وقتی خوبی و مهربانی بیش از اندازه شود، ممکن است قدرت فریبندگی خود را از دست بدهید و دل او را بزنید. ممکن هم هست فکر کند تظاهر می‌کنید. علاوه‌براین، ندرتاً پیش می‌آید که خوبی محض کسی را جذب کند. گاهی باید اجازه دهید سایه‌هایی تیره در شخصیت شما ببیند. گاهی خشن و بیرحم شوید.جاذبه جنسی خود را تا بالاترین حد به نمایش بگذاریدجذابیت ظاهری برای مردها بی اندازه مهم است. بااینکه زن‌ها از مغزشان عاشق می‌شوند، مردها با چشمشان عاشق می‌شوند. باید تا می‌توانید جذابیت جنسی خود را بالا نگه دارید. نباید به هیچ عنوان بعد از ازدواج از خودتان غافل شوید. به خودتان برسید، آرایش کنید و خودتان را از نظر جسمی و فکری متناسب و پرانرژی نگه دارید.برای تشدید شخصیتتان از عطر استفاده کنیدعطر زنان یکی از مهمترین عوامل تحریک مردان است. از لباس‌ها، کفش‌ها و آرایشی استفاده کنید که هم با سلیقه و شخصیت شما جور باشد هم همسرتان. اما، دقت کنید که نباید بیش از اندازه آرایش کنید. مردها صورت‌های طبیعی را دوست دارند. تلاش‌هایی که در چند ماه اول رابطه برای جلب نظر او به کار می‌گرفتید را یادتان هست؟ باید به همان منوال پیش بروید.همه این تلاش‌ها باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفستان هم می‌شود. علاوه‌براین، همه ما موجوداتی اجتماعی هستیم و شدیداً تحت‌تاثیر سلیقه‌ها و خواسته‌های هم‌نوعان خود قرار می‌گیریم. زنانی که از نظر ظاهری جذاب، بااعتمادبه‌نفس و مطبوع هستند، برای مردان اطراف خود جذابیت زیادی دارند. این تلاش‌ها، جدا از اینکه اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برد، باعث می‌شود شوهرتان قبل از اینکه بخواهد از زیبایی زنی دیگر تعریف کند، به شما فکر کند. دقت کنید که باید طوری لباس بپوشید و ظاهر شوید که فقط توجه او را به خودتان جلب کنید نه مردان دیگر را.

 

چگونه جذب همسرم شوم

با بازی کردن نقش زن افسونگر، مردتان را همیشه مشتاق نگه دارید

 

نیازهای احساسی و عقلانی او را فراموش نکنیددر تلاش برای جلب نظر و توجه ظاهری او، توجه به نیازهای احساسی و منطقی او را فراموش نکنید. رنگ‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌ها و غذاهای موردعلاقه‌اش باید همیشه در دسترس او باشند. با هدیه دادن چیزهایی که دوست دارد او را غافلگیر کنید. دستورالعمل غذای موردعلاقه‌اش را پیدا کرده و برایش درست کنید و وقتی از سر کار برگشت او را مبهوت کنید. فکرش را بخوانید و خودتان را وارد روح و روانش کنید. خودتان را با علایق و روحیات او تطبیق دهید. ما بعنوان انسان بااینکه تظاهر به فروتنی می‌کنیم اما همه ما موجوداتی خودخواه هستیم. تا می‌توانید او را ناز و نوازش کنید و کاری کنید که به شما وابسته شود. وقتی توانستید وارد روح و روانش شوید، می‌توانید خلع‌سلاحش کنید طوریکه دیگر هیچوقت نتواند از شما روی برگرداند.به او احترام بگذاریدبااینکه به اشتباه بنظر می‌‌رسد مردان در رابطه فقط به رابطه‌جنسی اهمیت می‌دهند اما یکی از مهمترین مسائل برای آنها حفظ احترام است. کاری کنید که نه فقط از کلام شما بلکه از اعمالتان هم حس احترام شما به خود را درک کند.اعتمادبه‌نفس او را تقویت کنیدمردان برخلاف ظاهرشان مثل کودکانی می‌مانند که نیازمند تحسین ومحبت هستند. با ارزش دادن به تصویری که از خود دارند، اعتمادبه‌نفسشان را تقویت کنید. این باعث می شود رازهای دلش را با شما بگوید. مستقیم یا غیرمستقیم چیزهایی که در او دوست دارید را به زبان بیاورید. اگر روزی یک بار به او بگویید که دوستش دارید احساسی فوق‌العاده به او خواهید داد.او را تشویق و تحسین کنیداو را در همه تلاش‌هایش تشویق کنید و بگویید که به او ایمان دارید. حتی اگر مرتکب اشتباهی شد، به جای اینکه آن را به رویش بیاورید، برایش آرزو کنید که دفعه بعدی موفق شود. برای اینکه تلاش می‌کند تحسینش کنید. اگر خواست عصبانیتش را سر شما خالی کند، بگذارید اینکار را بکند. به او نشان دهید که روی شما سلطه و قدرت دارد، این باعث می‌شود احساس امنیت و آرامش کند. کاری کنید که احساس کند همیشه پشتش هستید. حتی اگر اختلاف عمده‌ای با هم داشتید، هیچوقت از کلمات خشونت‌آمیز استفاده نکنید زیرا رابطه‌تان را تخریب خواهد کرد.حساس باشیددر رختخواب نسبت به او حساس باشید. مردها درمورد رابطه‌جنسی حساسیت فوق‌العاده‌ای دارند. اینکه احساس کنند که نمی‌توانند شریک‌جنسیشان را ارضا کنند واقعاً برایشان ناامیدکننده است. عملکرد او را تحسین کنید و به او بگویید در رابطه‌جنسیتان احساس فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد. این روحیه او را تقویت کرده و باعث می‌شود هربار بهتر باشد.بگذارید آزمایش کندبرای اغوا کردن او لباس‌زیرها و لباس‌خوابهای تحریک‌آمیز بخرید و خواهید دید که توان مقاومت دربرابر شما را نخواهد داشت. اگر خواست چیزی را آزمایش کند، بگذارید بکند. اگر از چیزی خوشتان نیامد، با اشاراتی ظریف آن را به او بفهمانید و ضمن تحسین سایر عملکردهای او، به او بگویید که چطور می‌تواند آن حرکتش را بهتر کند.داوطلب باشیدنباید انتظار داشته باشید که همیشه او برای نزدیکی داوطلب باشد. هیچ اشکالی ندارد که گاهی شما پا پیش بگذارید. این باعث می شود تصور کند او را می‌خواهید. اما به خاطر داشته باشید که در اشتیاق خود در رختخواب اغراق نکنید. شور و اشتیاق بیش از اندازه هم برای آنها جذاب نیست. طبیعی رفتار کنید.مردها با گذشت زمان در رابطه تکامل می‌یابند. با درک و صبر با آنها رفتار کنید و در همه جهات با آنها همکاری کنید و مطمئن باشید که پاداش آن را دریافت خواهید کرد.

 

منبع: مردمان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


عوارض خطرناک لیزر موهای زائد


مشاوره تلفنی طلاق


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

 

 

 

چگونه جذب همسرم شوم

همه ی خانم ها دوست دارند که بدانند چگونه می توانند همسرشان را تحت تاثیر قرار دهند ، محبت او را جلب کنند اما گاهی اوقات هرچه تلاش می کند نتیجه نمی گیرد یا برعکس رابطه شان را خراب تر می کند .

گاهی یک خانم با آن که با زحمات ها و گذشت و ایثار های فراوان در زندگی مشترک داشته اما، نه آن که همسرش به او نزدیک نشده بلکه نسبت به او سردتر شده است. در این حالت ضمن گیج شدن، از او ناامید شده و از همسرش طلاق عاطفی می گیرد! چرا این گونه شده است؟ چرا قلب همسرش را جذب نکرده، بلکه از دست داده است؟

 

پاسخ این پرسش ها یک کلمه است؛ به همسرش “احترام” نگذاشته است.

 

احترام گذاشتن قواعدی دارد که در این نوشتار به آن اشاره خواهیم کرد.

 

پذیرش بدون شرط شوهر

 

یک مرد نیاز دارد همان گونه که هست پذیرفته شود ، دقیقاً همان طوری که هست .این نوع پذیرش کامل ،او را متقاعد می کند که شما براستی اورا دوست دارید (زن کامل ، ص 50).

 

اگر می خواهید که ازدواج شما با کامیابی همراه باشد ، شما باید تصمیم بگیرید که شوهر تان را همان گونه که هست بپذیرید ، وبدانید که ارتباط بین شما بدون پذیرش ، بهبود نخواهد یافت. حق انتخاب وتصمیم گیری با شماست ، شما می توانید انتخاب کنید که با خشم وعصابنیت زندگی کنید ویا این که شوهرتان را بدان گونه هست پذیرا شوید (زن کامل ،ص 55).

 

پذیرش با تحمل همسر فرق دارد ، بردباری وتحمل به معنای پذیرش نیست ، تحمل شما فقط شوهرتان را وادار می کند که احساس نقص و ناشایستگی بکند . اومی تواند احساس کند که مورد قبول همسرش قرار نگرفته و قادر نیست که شما را کاملاً دوست بدارد.

 

پیامبر گرامی اسلام می فرمایند : هیچ مردى بعد از اسلام نفعى بالاتر از همسر مسلمان عایدش نشد كه چون به او بنگرد مسرور گردد، و چون به او فرمانى دهد اطاعت نماید، و در نبود شوهر مال او و ناموس خود را حفظ نماید. ( من‏لایحضره‏الفقیه ج : 3 ص : 390)

 

خط قرمز هادر گفتار

 

اولین نکته ای که در گفتار تأثیر فراوانی در روان شوهرتان دارد و موجب افزایش علاقه شوهرتان به شما خواهد شد ، «تحسین کردن شوهر» است ، این تحسین مهم ترین نیاز روحی یک مرد است.

 

واژه « احترام» بنابر تعریف فرهنگ لغت ، به معنای : حرمت ، تکریم ، ارج نهادن ، ستایش و تمجید است . به عنوان یک زن ، شما آرزو دارید که مورد عشق وعلاقه همسرتان باشید ، درست می گویم ؟ اما شوهر شما هم به عنوان یک مرد ، آرزو دارد که شما وی را تحسین کنید زیرا نخستین نیاز اوست(زن کامل ،ص 61) . هر زنی می تواند نکات مثبت همسرش را بیابد ، آن را تمجید کند ، نقاط ضعف اورا از زاویه مثبت به آن نگاه کند وشوهرش را تمجید نماید .

زن می تواند با جملات تمجید آور که در نهایت لطف ومحبت تنظیم شده باشد ،شخصیت واحساس شوهرش را کاملاًعوض کند و واقعاً از او مردی با لیاقت و با کفایت بسازد.

 

احترام در رفتار

 

یکی از نمادهای احترام و توجه رفتاری ، استقبال ،بدرقه از شوهر است و نشانه ی دیگر عذر خواهی کردن و قبول عذر است هنگامی که مشکلی بین آنها ایجاد می شود.

 

رفع عیب و اشتباهات

 

بزرگی می گوید : با دیگران طوری رفتار کنید که انگار در همان حدی که باید باشند ،هستند .به آن ها کمک کنید تا به آنچه می توانند ولیاقتش را دارند تبدیل شوند (اسماعیل بیگی ،ص،282).

 

خانم مارگارت کالکین چه زیبا این حقیقت را بیان کرده است :

 

زن می تواند با جملات تمجید آور که در نهایت لطف ومحبت تنظیم شده باشد ،شخصیت واحساس شوهرش را کاملاًعوض کند و واقعاً از او مردی با لیاقت وبا کفایت بسازد (کارنگی ،ص59).چگونه جذب همسرم شوم

 

بسیاری از زنان مشتاقند که همسران خود را تغییر دهند و آنها را جذب کنند ،ولی عموماًبه گونه ای رفتار می کنند که نتیجه معکوس می دهد ،وگاهی منجر به جدایی وطلاق می شود ؛علت عمده آن این است که آنها روشی درست اعمال نمی کنند ،بلکه از روش های نق زدن وایراد گرفتن ودستور دادن و…… که تمامی این روش هاموجب دوری از همسرانشان می شود ؛پس چه باید کرد ؟

لطفاً برای سه ماه با شوهر خود رفتارهای زیر را انجام دهید وآن گاه نتیجه آن را به تبیان گزارش دهید، واگر مثبت و سازنده بود (که حتماً خواهد بود ) به دیگران هم سفارش کنید که تجربه شما را عمل کنند تا انشا الله شاهد زندگانی شاد وخرم خود ودیگران باشیم:

 

* شوهرخود را هرآنگونه که هست ، بپذیرید .

 

* از او به هیچ عنوان ایراد نگیرید (حتی زمانی که کارش ایراد دارد ).

 

* با جملات وکلماتی محبت آمیز او را تشویق کنید .

 

* همواره او را تأیید کنید به گونه ای که او تصور کنند بهترین شوهر دنیا است !!

 

* قبل از آمدن از سر کار آماده استقبال از او باشید وبا روی باز وخندان به اسقبالش بروید وبا جملات عاطفی ورود اورا به خانه خوش آمد بگویید .

 

* موقع سر کار رفتن با کلماتی مثبت وعاطفی اورا بدرقه کنید .(در صورت امکان با آغوشی گرم اورا بدرقه نمایید )

 

* پیش دیگران از او تعریف کنید وشایستگی های اورا به رخ دیگران بکشید .

 

* در کارهای اداری ویا بازار او را تشویق کنید ،ودر مشکلات او را روحیه بدهید .

 

* از همه مهمتر همیشه تصمیم گیری نهایی را به او واگذار کنید ،واگر نظری دارید به صورت پیشنهاد مطرح نمایید ولی بگذارید او تصمیم بگیرد ،واگر غیر از نظر شما تصمیم گرفت ،تسلیم نظر او باشید.

 

این جمله را در ذهن خود تابلو کنید

 

شوهرم مدیر و رئیس و مورد تکریم و احترام همه اعضای خانه است.

منبع: تبیان

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


انواع جراحی زیبایی سینه


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


تشخیص و درمان ناباروری در زنان


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


لاغری موضعی با لیزر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه عاشق شوم

این عنوان کمی عجیب به نظر می رسد. احتمالا تا کنون با مقاله های زیادی درباره ی راه های عاشق کردن دیگران یا راه هایی برای تشخیص عشق دیگران به خود رو به رو شده اید اما این مقاله تا حدودی متفاوت است.

ممکن است بسیاری از شما به خصوص اگر مدت زیادی از زندگی مشترکتان گذشته باشد با خود فکر کرده باشید که:”چرا دیگر عاشق همسرم نیستم؟”

در این مقاله به شما راه هایی برای دوباره عاشق شدن ارائه خواهم داد. حتی اگر در گذشته از عاشق شدن آسیب دیده باشید یا دیگر به همسر خود علاقه ای نداشته باشید مواردی در این مقاله وجود دارد که می توانند شما را یاری کنند دوباره  عاشق شوید.

اگر همسرتان علاقه ی زیادی به شما نشان می دهد اما احساس می کنید که دیگر عاشق او نیستید قطعا به چیزی نیاز دارید که عشق را به رابطه تان برگردانده و از فروپاشی زندگی مشترکتان جلوگیری کند. برای اینکه شانس خود را برای دوباره عاشق شدن افزایش دهید پیشنهاد می کنم این مقاله را تا پایان دنبال کنید:چگونه جذب همسرم شوم

خودتان را متقاعد کنید که عاشق همسرتان هستید

با توجه به اینکه با استفاده از تکنیک تکرار می توانید ضمیر ناخودآگاه خود را با باور جدیدی برنامه ریزی کنید، اولین قدم متقاعد کردن خود به عاشق بودن است.(نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

البته گفتن جمله ی ” من عاشق همسرم هستم” به تنهایی کافی نیست. باید کاری کنید برای ضمیر ناخودآگاهتان متقاعد کننده باشد به طوری که باور کند می خواهید به همسرتان بگویید ” من عاشق تو هستم”.

وقتی چنین جملاتی را با صدای بلند تکرار کنید ضمیر ناخودآگاهتان با این عبارات برنامه ریزی شده و به نوعی باور تبدیل می شود. هرچقدر بیشتر جمله ی “دوستت دارم” را تکرار کنید بیشتر خودتان را به باور به این عبارت متقاعد می سازید.

تصور می کنید از همسرتان بیزارید؟

تکرار عباراتی که به آن ها باور نداشته باشید به شمت کمکی نخواهند کرد. به همین دلیل لازم است قبل از اینکه خودتان را به عاشق بودن متقاعد کنید نفرت و بیزاری از همسرتان را از بین ببرید.

نفرت احساسی است که ضمیر ناخودآگاه برای محافظت در مقابل نزدیک شدن به کسانی به کار می گیرد که ممکن است به شما آسیب برسانند. نفرت و بیزاری نسبت به دیگران زمانی درون شما شکل می گیرد که در موقعیت ضعیف تری نسبت به طرف مقابلتان قرار داشته باشید. در واقع می توان گفت نفرت نسبت به افرادی به وجود می آید که در برابر شما زورگویانه و تهدید آمیز رفتار کرده و به شما آسیب برسانند.

اگر بیزاری و نفرت شما از همسرتان از این جهت باشد کسی که باید تغییر کند شما هستید! زمانی که یاد بگیرید با دیگران و شخصیت واقعی آن ها چگونه برخورد کنید از هیچ کس متنفر و بیزار نخواهید بود.

یکی از رهنمود هایی که می تواند مانع ایجاد احساس تنفر شما به دیگران شود دیدگاه عمیق تر نسبت به رفتار آن هاست. یعنی بهتر است قصد و نیت طرف مقابلتان را در رفتارها و اقداماتش جستجو کرده و در بسیاری از موارد متوجه خواهید شد که حتی اگر به شما آسیبی هم برساند ناخواسته و بی منظور دست به چنین کاری زده است.

بعضی افراد رفتارهایشان بر اساس ترس، گناه و کمبود اعتماد به نفس صورت می گیرد در نتیجه به طور کلی شخصیت بدی به نظر می رسند. پس در مورد دیگران و رفتارهای آن ها سطحی نگرانه قضاوت نکنید؛ یک دیدگاه عمیق تر به شما نشان می دهد که بسیاری از اطرافیانتان سزاوار تنفر شما نیستند.

من پیام های زیادی از فرزندانی دریافت می کنم که از والدینشان به دلیل رفتار نادرست با آن ها بیزار هستند. اما وقتی متوجه می شوند که والدین بهترین ها را برایشان می خواهند اما روش بهتری برای انجام  آن پیدا نکرده اند، تنفرشان نسبت به والدین از بین رفته و پایان می یابد.

 

در کنار همسرتان خاطرات خوب را تجسم کنید

همانطور که پیشتر هم در این باره هشدارهایی داده ام، تجسم می تواند منجر به قوی ترین حالت و احساس دلبستگی در افراد شود.

اگر می خواهید عاشق همسرتان باشید لحظات و خاطرات خوب را در کنار او تجسم کنید. در نتیحه باور به دوست داشتن او در ضمیر ناخودآگاهتان تقویت خواهد شد.

 

بیشتر وقت خود را با همسرتان بگذرانید

از همسرتان دوری نکنید زیرا این کار صمیمیت را از رابطه تان دور خواهد کرد پس سعی کنید بیشتر وقت خود را با او سپری کنید.(نگاه کنید به ارتباط صمیمی با همسر)

نزدیک شدن به همسرتان نه تنها صمیمیت را بین شما افزایش می دهد بلکه باور به دوست داشتن او را نیز در ذهنتان قوی تر می کند. هر زمان که همسر خود را می بینید این پیام را به ضمیر ناخودآگاه خود ارسال می کنید که عاشق او بوده و نمی خواهید او را از دست بدهید.

موارد زیر نیز شما را برای عاشق شدن یاری خواهند کرد:

اگر در همه ی موارد با شکست رو به رو شویم باید چه کنیم؟

اگر با انجام همه ی موارد گفته شده بازهم متوجه شدید که عاشق همسرتان نیستید بهتر است به جای به کار گیری احساسات از ذهنتان استفاده کنید. سوالات زیر را از خود بپرسید:

اگر تلاش برای عاشق شدن از احساس گناه ناشی بشود ممکن است تلاش نادرست و بیهوده ای باشد. در چنین مواردی بهتر است تصمیم بهتری اتخاذ کنید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه دوباره عاشق همسرمان شویم

اگر این نشانه ها را در همسرتان می بینید،دیگر به شما علاقه ندارد

راه حل اختلافات زناشویی

فعالیت هایی که باعث افزایش محبت بین زن و شوهر می شود

 

می توانید به صورت 24 ساعت از طریق تلگرام یا واتس آپ با تیم نوین بینش در ارتباط باشید :09306135008

چگونه جذب همسرم شوم

انتقادات و شکایات

shahinzand18@gmail.com

اینستاگرام شاهین زند

     شماره تماس:  03136201013       از ساعت 9 صبح الی 5 عصر

 آدرس: اصفهان، خ ارتش، کوچه 69، ساختمان پیمان، ط 2، واحد11

ارتباط با کارشناس روابط عاطفی از طریق ارسال پیام در تلگرام یا واتس آپ: 09306135008

 

 

.                   قوانین و مقررات

 

روند

مرکز مشاوره نیک همراه – مرکز مشاوره نیک همراه

کاملا طبیعی است که زمانی احساس کنید عشقتان نسبت به شریک زندگیتان کمتر شده است. با این حال، ماندن در رابطه ای که احساس ناامیدکننده ای نسبت به آن دارید، دردناک است.  اما به شما این نوید را می دهم که می توانید دوباره عشق از دست رفته تان را به دست بیاورید. در مقاله چگونه دوباره عاشق همسرم شوم ، راه هایی که می توانید عشقتان را بازسازی کنید، ذکر شده است.

شما می توانید لیستی از مشکلاتی که با همسرتان دارید، ایجاد کنید ولی هنوز به سختی می توانید بفهمید که چرا حس دوست داشتنتان را از دست داده اید. ممکن است هنوز هم او را دوست داشته باشید و یا بتوانید با او زندگی کنید ولی نداشتن شوق و اشتیاق و عشق سخت است. در ادامه راه های عاشقی دوباره ذکر شده است.

باید در مورد اشتباهات شریک زندگی خود، بزرگنمایی را کنار بگذارید. فهرستی از نقاط ضعف خود و همسرتان را تهیه کنید و این را قبول کنید که شریک زندگی تان احتمالا همیشه این ویژگی ها را داشته است. او یک انسان است و نقص های واقعی دارد. نگذارید عادت های بد همسرتان به یک بحران برای شما تبدیل شود. بحرانی درونی یک دشمن داخلی است که هدف آن از بین بردن عشق میان شما و همسرتان است. اگر می خواهید در عشق باقی بمانید، از توجه به این صدای داخلی انتقادی دست بردارید و نسبت به همسرتان رفتار محترمانه داشته باشید.چگونه جذب همسرم شوم

ساده به نظر می رسد، مهربانی کلید عشق است. در هر گونه تعامل با شریک زندگی خود، چه شخصی و چه عملی، سعی کنید مهربان باشید. این باعث می شود که شما در درون خود احساس خوبی داشته باشید و برای همسرتان فضایی ایجاد کنید تا به شما نزدیک تر شود. این به شما اجازه می دهد که نسبت به شریک خود شادتر باشید و باعث افزایش احساسات، علاقه و جذابیت شما می شود.

در مورد مشکلات خود صحبت کنید. یکی از بهترین راهای رفع سوتفاهمات گفتگوست. تا وقتی که می توانید مشکلات را با صحبت حل کنید، از راه های دیگر اجتناب کنید. از همسرتان بپرسید که راجع به این موضوع چه فکر و احساسی دارد. چیزهای جدید نسبت به یکدیگر را کشف کنید و احساسات خود را بیان کنید.

در زندگی زناشویی سعی کنید وابستگی و همبستگی را از دست ندهید. مطالعات نشان داده اند که نزدیکی جسمی باعث می شود احساس وابستگی بیشتر و صمیمیت در ازدواج شود. دست در دست هم دادن و یا آغوش گرفتن بیش از یک لحظه می تواند یک احساس دوست داشتنی در شما ایجاد کند. بنابراین یکی از راه های ایجاد صمیمیت اینست که از نزدیکی جسمی فاصله نگیرید. تمایلات جنسی و به اشتراک گذاشتن صمیمیت یک راه قدرتمند برای احساس نزدیکی به همسرتان می باشد.

همانطور که ذکر شد همسرتان انسان کاملی نیست و این طبیعی است که خطاهایی داشته باشد. اگر از همسرتان ناراحت و یا خشمگین شدید، بهترین راهکار اینست که خشم خود را نشان دهید و با همسرتان در این مورد صحبت کنید. پنهان کردن خشم باعث می شود که دلخوری ها روی هم تلنبار شده و به مرور زمان باعث از بین رفتن عشق و علاقه تان نسبت به شریک زندگیتان خواهد شد.

وقتی احساس می کنید که دیگر عاشق همسرتان نیستید، نه تنها برای خودتان سخت است بلکه همسرتان نیز اذبت خواهد شد. بسیاری از مردم می خواهند شخصیتی باشد که شریک زندگی اش دوست دارد و عدم علاقه همسرشان به او می تواند برایشان سخت و دردناک باشد. بزرگترین چالش ما یافتن عشق نیست بلکه دفاع از آن و رشد و توسعه آن است. وقتی احساس کردید از شدت علاقه تان کم شده است با همسزتان متحد شوید تا دوباره عشق را بازسازی کنید.

بله این امکان وجود دارد که بتوانید دوباره عاشق یکدیگر شوید و از این کرختی و سردی که هر دو آن را احساس کرده اید خلاص شوید و عشقی را که هنوز در لایه های زیرین احساساتتان نهفته است، کشف کنید.

اگر شما از آن دسته از زوج هایی هستید (شرط می بندم غیر از این نیست) که هرگز هیچ گونه کار و تلاشی نکرده اند تا صمیمیت موجود در رابطه شان را حفظ کنند، از رو در رویی با مشکلاتشان سر باز زده اند، احساسات ناخوشایند را در خود سرکوب کرده اند و درباره ی احساساتشان با هم صحبت نکرده اند، مطمئن باشید که دچار کرختی و سردی در رابطه تان شده اید.

شاید عشق هنوز وجود داشته باشد و در زیر این لایه ها و احساسات یخ زده و کرخت شده به خواب زمستانی فرورفته باشد.شما دو نفر نه تنها نسبت به یکدیگر سرد و کرخت شده اید، بلکه به طور اساسی هر کدام تبدیل به آدمی کرخت و سرد شده اید، همین و بس.

شما تمایل ندارید دوباره با کسی دیگر از نو شروع کنید یا عشق را دوباره به زندگی تان برگردانید. شرط می بندم که شما به نوعی نسبت به همه چیز سرد و بی اعتنا شده اید و این مرحله می تواند نقطه برگشت اصلی در زندگی تان محسوب شود.

شاید در دل می گویید:

از اینکه این قدر دچار کرختی و سردی شده ام، خسته ام…من از همه چیز دل زده ام، اما آماده ام که همه چیز را عوض کنم.

اولین قدم برای شکستن این سد و خلاص شدن از این کرختی وسردی، رو به رو شدن با برخی از مشکلات و مسائلی است که در زیر خاکستر مخفی مانده اند، اما به تنهایی قادر به حل و فصل آن ها نیستید و به کمک احتیاج دارید. پیشنهاد می کنم یک مشاور ازدواج خوب پیدا کنید که از شهرت و مهارت کافی برای حل مشکلات شما برخوردار باشد.

برای این که ازدواج و رابطه تان در امان باشد باید از این راه ها برای حفظ آن استفاده کنید. اگر از هیچ یک از این روش ها استفاده نکنید نمی توانید مطمئن باشید که ازدواجتان در امان است. می توانید با علم به این که تمام سعی خود را برای بازیابی رابطه تان کرده اید، این کار را بکنید.
حال در این جا نکاتی را مطرح می کنم که به شما امیدواری هایی می دهد:

به نوبه خود با هزاران زوج نظیر شما که اعتقاد داشتند در آستانه ی طلاق قرار دارند، کار کرده ام. کسانی که بعد از توجه و دقتی که باید به رابطه شان می کردند، توانستند کاری کنند که دوباره بتوانند عاشق یکدیگر شوند.

هر هفته انبوهی نامه از زوج هایی به دستم می رسد که هرگز آنان را ندیده ام، اما ماجراهای موفقیت آمیز زیادی برایم تعریف می کنند.

بنابراین، نه تنها پاسخ پرسش شما مثبت است، بلکه حل و فصل کردن مسائل و مشکلات نیز همیشه امکان پذیر است و من برایتان دعا می کنم این امر برایتان ممکن شود و بتوانید مسائل و مشکلاتتان را حل و فصل کنید.

گروه مشاوره خانواده و ازدواج نیک همراه با مشاوره های حضوری و تلفنی گام موثری در حل اختلافات زناشویی و همچنین موفقیت در ازدواج دارد.

روانشناسی را مثل دیگران روانشناسی نمی دانم، روانشناسی یعنی اینکه با شما آشنا شوم و در مشکلات کمکی نمایم.

مراحل رابطه زناشویی

رابطه از راه دور

تعهد به همسر چیست؟

حد و مرز روابط چگونه است؟

عشق بی قید و شرط چیست؟

شیوه های رفتار عاشقانه با همسر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

آخرین نوشته ها


چگونه از طلاق پدر و مادر جلوگیری کنیم؟


حد و مرز آشنایی پیش از ازدواج تا کجاست؟

چگونه جذب همسرم شوم

در خبرنامه نیک همراه عضو شوید و آخرین اخبار و مقالات را در ایمیل خود بخوانید.

قدرت گرفته از

خیلی خوشحالیم که امروز با شما همراهیم. این جا وب سایت گروه مشاوران نیک همراه است که با هدف ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره دوران نامزدی، مشاوره ی کودک و مشاوره تحصیلی(دانش آموزان و دانشجویان) بنا شده است و سعی در خدمت گزاری و ارائه بهترین راه حل ها را به شما عزیزان دارد

برترین پست ها


مراحل رابطه زناشویی


رابطه از راه دور


عشق بی قید و شرط چیست؟

ازدواج

حد و مرز آشنایی پیش از ازدواج تا کجاست؟


مراحل رابطه زناشویی


تعهد به همسر چیست؟


حد و مرز روابط چگونه است؟


شیوه های رفتار عاشقانه با همسر

This website uses cookies to improve your experience. We’ll assume you’re ok with this, but you can opt-out if you wish.
پذیرفتن

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

 


 


چگونه به همسرم علاقمند شوم؟


(از همسرم متنفر شده ام. چه کنم؟)

چگونه جذب همسرم شوم


(تمرین هفته اول و دوم)


 

زیر نظر خانم الهامه محسنیان، کارشناس ارشد روانشناسی


 

اگر احساس می کنید عشق از زندگی زناشویی تان رخت بربسته و دیگر عاشق همسرتان نیستید، از روی صبر و شکیبایی، مراحل زیر را انجام دهید و تمرین های هفته های آتی را نیز دنبال کنید. انشاءالله بتوانید به سوی ایجاد یک زندگی خوب و شیرین گام بردارید.


 

گام اول: دو قانون غیرقابل انکار  زندگی را بپذیرید.

دو قانون غیرقابل تغییر در زندگی همه زوجین (چه خوشبخت و چه بدبخت، چه پیر و چه جوان، چه با فرزند و چه بی فرزند، چه در ازدواج اول و چه در ازدواج های بعدی و …) وجود دارد که ما باید این دو قانون را به عنوان بخشی از زندگی خود بپذیریم و باور داشته باشیم:

1)    زندگی همه افراد مملو است از پستی و بلندی، خوبی و بدی، شادی و غم، خنده و گریه، دوست داشتن و نداشتن و ….

پس هیچ زندگی را نمی توان یافت که بدون مشکل باشد. نمی توان گفت بعضی از زوجین در زندگی شان با هیچ مشکلی مواجه نیستند و زندگی آنها همیشه بر وفق مرادشان است. در هیچ زندگی ای نمی توان گفت همیشه و در همه حال زن و شوهر عاشق و معشوق یکدیگرند و هیچ موضوعی باعث ایجاد کدورت میان آنها نمی شود، بلکه حتی عاشق ترین زوج ها هم گاه با هم اختلاف نظرهای بزرگی دارند.

در مورد وجود این قانون در زندگی بشر، احادیث و روایات متفاوتی وجود دارد که بیان کننده این موضوع است که زندگی بشر و به خصوص زندگی مومنین توأم است با سختی ها و مشکلات، و هر کس به نوبه خود در زندگی اش با مشکلات کوچک و برزگ روبرو می شود.


 


امام صادق (ع) از رسول خدا (ص) نقل می کنند:

حکایت مومن، حکایت ساقه گیاه است که بادها آن را به این سو و آن سو کج و راست می کنند. مومن هم به واسطه ی بیماریها و دردها کج و راست می شود. اما حکایت منافق، حکایت عصای آهنین بی انعطافی است که هیچ آسیبی به آن نمی رسد، تا اینکه مرگش به سراغش می آید و کمرش را در هم می شکند.

(اصول کافی (ط-الاسلامیه)، ج2،ص 258 (باب شدة ابلاء المومن حدیث25))


 


امام صادق (ع) در جایی دیگر می فرمایند:

چهل شب بر بنده مومن نگذرد، مگر اینکه واقعه ای برایش رخ دهد و او را غمگین سازد و به واسطه آن، متذکر گردد.

(اصول کافی (ط-الاسلامیه)، ج2، ص 254 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 11))


 

پس می بینیم که وجود سختی ها و مشکلات در زندگی و بالطبع در روابط میان زن و شوهر، از ویژگی های طبیعی این دنیا است و هیچ کس از این قائده مستثنی نیست.


 

2)    در وجود هر یک از افراد حتی در بهترین آنها، نقایصی نهفته است و هیچ فردی کامل نیست. از طرفی همه افراد در صفات و ویژگی هایی که دارند با هم متفاوتند.

انسان ممکن الخطا است و هیچ انسانی را (به جز ائمه و معصومین (ع)) نمی توان یافت که در همه ویژگی هایش کامل باشد و هیچ نقطه ضعفی نداشته باشد. پس طبیعی است که هر یک از زوجین به نوعی دارای نقطه ضعف ها و تفاوت هایی باشند و داشتن انتظاری غیر از این، انتظاری بیهوده است.


 


امام علی (ع) می فرمایند:

مردم همانند درختان اند كه آبشان يكى است و ميوه هايشان گوناگون.

(شرح آقا جمال الدین خوانساری بر غررالحكم و دررالکلم ج2، ص136، ح2097)


 

نتیجه گیری:علی رغم وجود مشکلاتی که در بطن هر زندگی و در وجود هر انسانی نهفته است و با آگاهی از این دو ویژگی ذاتی انسان و جهان هستی، باید بپذیریم که زندگی ما هم از این قائده مستثنی نیست و انتظاری غیرمنطقی است اگر بخواهیم زندگی مان همیشه بر وفق مرادمان باشد، زندگی مان همیشه سرشار از محبت باشد، همیشه همسرمان مطابق میل ما باشد، ما همیشه مطابق میل همسرمان باشیم، هیچ چیز بین ما جدایی نیندازد و …


 

پس می توانیم علی رغم داشتن مشکلات و علی رغم داشتن اختلاف نظر با همسر و علی رغم وجود برخی نقطه ضعف ها در همسرمان، بازهم زندگی شیرینی داشته باشیم.


 

گام دوم: سه عنصر عشق را در زندگی خود پابرجا کنید.

به نظر یکی از روانشناسان (به نام اشترنبرگ)، عشق یک مثلث است با سه ضلع “صمیمیت”، “وفاداری”، و “روابط زناشویی”. اگر می خواهید مجدداً عاشق همسرتان شوید و دوباره او را عاشق خود کنید، این سه ضلع را تا حد امکان در خود و همسرتان قوی کنید.چگونه جذب همسرم شوم

شاید در ابتدا کمی سخت باشد و یا بگویید چرا من شروع کنم، اما اراده تان را قوی کنید و دست به کار شوید، انشاءالله پشیمان نخواهید شد:


 


1)    روابط صمیمانه ای با همسرتان برقرار کنید:

از هر لحاظ، سعی کنید با همسرتان صمیمی و به او نزدیک شوید، همه راه ها را امتحان کنید، با او از احساسات مثبت و منفی خود صحبت کنید، از افکار، آرزوها، رویاها، علایق، ارزش های مذهبی، ترس ها، اضطراب ها، و مشکلات خود صحبت کنید، در مورد نیازهای جنسی خود صحبت کنید و میل جنسی همسرتان را برانگیزید، با او مهربان باشید، دست های او را بگیرید و او را ببوسید، با او به تفریح و سرگرمی بپردازید، مدت زمانی از روز را با او بگذرانید و از بودن با او لذت ببرید، وقتی او با شما صحبت می کند به گفته هایش گوش سپارید، با او همدلی کنید و نشان دهید او را درک می کنید، به علایق او احترام بگذارید، به او بگویید به تو افتخار می کنم، کلمات محبت آمیز به او بگویید، برای او نامه و پیام های عاشقانه بنویسید، از خطاهای او درگذرید، هر از چندگاهی او را صدا کنید و به او نگاه کنید و لبخند بزنید، و خلاصه از هیچ کوششی مضایقه نکنید.

به او نیز یاد دهید با شما اینگونه باشد. شاید او بلد نیست و نمی داند چگونه باید با شما صمیمانه رفتار کند! شاید برای همیشه لازم باشد به او یادآوری کنید که چگونه باید با شما رفتار کند و این هیچ ایرادی ندارد.

در مورد داشتن روابط صمیمانه با همسر نیز در اسلام تأکید فراوان شده است:


 


پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:

این سخن مرد که به همسرش می گوید واقعا ترا دوست دارم، هرگز از قلبش خارج نخواهد شد.


(شافى، جلد 2، ص 138)

بهترین زنان شما، زن هایى ‏هستند که داراى محبت ‏باشند.


(بحار، ج 103، ص 235)

هر چه ایمان انسان کامل تر باشد، به‏ همسرش بیشتر اظهار محبت می نماید.


(بحار، جلد 103)

وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند، خداوند به ديده رحمت به آنان نگاه مى كند.


 (نهج الفصاحه، ص278، ح 621)


 


امام علی (ع) می فرمایند:

با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.


(من لايحضره الفقيه، ج4، ص392، ح5834)


 


2)    به همسرتان وفادار باشید.

به همسرتان وفادار باشید و به گونه ای رفتار کنید که همسرتان هم به شما وفادار بماند و حرف هایی نزنید و کارهایی نکنید که حرمت این موضوع میان شما و همسرتان شکسته شود.

در مورد داشتن پاکدامنی و عفاف در اسلام نیز توصیه های زیادی هم به زن و هم به مرد شده است.


 


پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:


پاكدامن باشيد تا زنانتان پاكدامن باشند.


(نهج الفصاحه, ص373، ح 1089)


یا علی! شهوت زن دیگر را خرج زن خود مکن.


(وسائل، ج 14، ص 188 و 120(

بهترین زنان شما، زن عفیف راغب است که در ناموس خود عفت، و به شوهر خود رغبت داشته باشد.


(نهج الفصاحه، حدیث 1534)


حيا خوب است، ولى براى زنان خوب تر است.


(نهج الفصاحه، ص 578، ح 2006)


 


همچنین امام علی (ع) می فرمایند:

چون یکی از شما به زنی نگاه کند و متعجب شود، نزد همسر خود رود که نزد او همانند آنچه دیده است هست. پس برای شیطان بر قلب خود راه باز نکند، چشم خود را از آن زن برگیرد.


(وسائل، ج 14، ص 77(

هرگاه مردی در اثر نگاه به زنی، خوشش آمد، با همسرش همبستر شود، همانا زن مانند زن است. (وسائل، ج 14، ص 73(

محفوظ بودن و پاكدامنى براى سلامتى زن مفيدتر است و زيبايى او را بادوام تر مى كند.


(تصنیف غررالحکم و دررالکلم 405، ح9286)


 

3)    رابطه جنسی مطلوبی با همسرتان داشته باشید.

امروزه مشکلات زناشویی (از جمله سردمزاجی، زودانزالی، و …) در میان زوجین (چه زن و چه مرد) رواج فراوانی یافته است. سرکوب و بی توجهی به این نیاز طبیعی، آثار نامطلوبی بر روی زوجین می گذارد، مثلاً باعث کاهش صمیمیت میان آنها می شود، باعث بی علاقگی و دور شدن آنها از یکدیگر می شود، باعث می شود زن و شوهر تحریک پذیر شده و با کوچکترین مسئله ای رنجیده خاطر شوند، شور و شعف را در آنها کاهش می دهد، توان مقابله با استرس های روزمره را در آنها کاهش می دهد، باعث می شود فرد احساس کند همسرش او را دوست ندارد، اعتماد بنفس خود را نسبت به بدن خود از دست می دهد، و ….

برای بالابردن کیفیت روابط زناشویی گاه لازم است زن و شوهر مورد مشاوره و آموزش قرار بگیرند. پژوهش ها نشان می دهند که آموزش روابط جنسی، باعث بهبود کیفیت روابط زناشویی و در نتیجه رضایت زوجین از یکدیگر می شود و توان آنها را برای مقابله با مشکلات زندگی بالاتر می برد.


 

اهمیت توجه به روابط زناشویی مطلوب، تاثیر آن بر روی بهداشت روانی زن و شوهر، رعایت برخی مسائل قبل و بعد از رابطه زناشویی و …، آنقدر مهم و قابل توجه است که حتی در اسلام نیز احادیث و روایات فراوانی در این زمینه هم برای زنان و هم برای مردان وجود دارد:


 


پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:

سرگرمی مؤمن سه چیز است: لذت بردن از زنها، گفت و شنود شیرین با برادران و نماز شب.


 (بحار، ص 100، ص 295 ص 220(

مرد را به حال خود بگذارید، با وی در نیاویزید، او را به اجبار به سوی خود نخوانید، مرد نیازمند عشوه گری و طنازی است، نه زور و اجبار


(وسائل الشیعه، ج14، ص85).

آقايان! مطابق ميل خانمتان لباس بپوشيد، در خانه نيز آراسته و دل ربا باشيد ،هوش و حواس همسرتان را ماهرانه به خود جلب کنيد، با اين کار غدد جنسي او را نسبت به خود فعال کنيد و عفت او را نسبت به ديگران فزوني مي بخشيد.  


(وسايل الشیعه، ج 14، ص112)

برای هیچ زنی روا نیست که بخوابد، مگر اینکه خویشتن را به شوهر عرضه کند، به اینکه لباسهایش را در آورد، میان بستر شوهر رود و پوست بدن خویش را به بدن شوهر بچسباند، اگر این کار را بکند خود را عرضه کرده است.


(وسائل ج 14 ص 14 و 126(


 


حضرت امیر (ع) می فرمایند:

وقتی کسی خواست با همسرش همبستر شود، با عجله رفتار نکند که زنها نیز حاجتی دارند. (وسائل الشیعه،ج 14، ص 82 و 83(

همان گونه که در امور جنسي زياده روي نارواست،کم گذاردن و سستي به خرج دادن نيز ناشايست است، روا نيست مرد بيش از 4 ماه، اميزش جنسي با همسر جوان خود را ترک کند حتي اگر مثيبت ديده باشد.


(وسائل الشیعه، ج 14، ص 180(


 


امام صادق (ع) می فرمایند:

مرد بايد مقداري از شهوت خود را نگه دارد که همواره توانايي جنسي داشته باشد، زيرا زن شوهر خود را در امور جنسي توانا بيابد، بهتر از اين است که او را ناتوان ببيند، مرد ناتوان نمي تواند همسر خود را راضي نگه دارد.


(وسائل الشيعه،ج14، ص96 )


 

نتیجه گیری:نگران نباشید، هر یک از این سه جزء به نوبه خود قابل ترمیم هستند. اگر وجود این سه عامل میان شما و همسرتان مطابق میلتان نیست، می توانید به مرور زمان آنها را ترمیم کنید. فقط کمی صبر و حوصله به خرج دهید و راه حل درست را انتخاب کنید. این سه جزء آموختنی هستند و نیاز به یادگیری دارند.


 

یادبگیریم که چگونه باید به همسرمان عشق بورزیم؟ چگونه باید با او صمیمانه برخورد کنیم؟ چگونه باید رابطه زناشویی مطلوبی با او برقرار کنیم؟ چه کنیم که او به ما وفادار بماند؟ چگونه از او بخواهیم به ما عشق بورزد؟ چگونه از او بخواهیم با ما صمیمانه برخورد کند؟ و …


 


 


تکلیف هفته اول و دوم:

1.     قوانین زیر را با خود تکرار کنید و آنها را ملکه ذهن خود کنید:

*        طبیعی است که من و همسرم تا حدی در زندگی مان با مشکل مواجه شویم.

*        طبیعی است که من و همسرم تا حدی با هم متفاوت باشیم.

*        طبیعی است که هر انسانی ممکن است در زندگی اش اشتباه کند.

2.     به هر طریق ممکن سعی کنید رابطه صمیمانه ای با همسرتان برقرار کنید و او را نیز به این کار تشویق کنید. در این زمینه اطلاعات خود را زیاد کنید، از تجارب افراد موفق استفاده کنید، کتاب بخوانید، مشاوره بروید و …


3.     به همسرتان وفادار باشید.

4.     روابط زناشویی مطلوبی با همسرتان داشته باشید. در این زمینه با هم صحبت کنید و نظر همدیگر را بپرسید، کتاب بخوانید و به مشاوره بروید.

5.     تمرین های هفته های بعدی ما را دنبال کنید.


 


 


نمی توان برگشت و آغاز خوبی داشت،


اما می توان شروع کرد و پایان خوبی داشت.


 


 

 

 


در یک رابطه ازدواج، لحظاتی وجود دارد که تنش‌ها می‌توانند بالا بگیرند و فاصله‌ی میان دو طرف ممکن است زیاد شود. بسیاری از عوامل، مانند استرس، خستگی و عدم علاقه، می‌توانند رابطه و زندگی شما را تحت تاثیر قرار بدهند. اگر احساس می‌کنید باید نفس تازه‌ای به زندگی مشترک‌تان بدهید یا اگر فقط دوست دارید چنین کاری کنید، زنده کردن روابط عاشقانه را امتحان کنید. اگر اعتماد در رابطه‌تان از بین رفته‌است، سعی کنید آن را از نو بسازید! در این نوشتار به این سوال شما که چطور شوهرم را عاشق خودم کنم پاسخ می دهیم و روشهای عالی و منحصر به فرد برای داشتن یک زندگی شاد و عاشقانه را به شما آموزش می دهیم.

از شوهرتان بخواهید که از خانه بیرون بزند. او را به شام ​​یا شام و سینما ببرید. برنامه‌ی پیک نیک بریزید و کل روز را کنار هم خوش بگذرانید. از او بخواهید که در یک روز کاری با شما قرار ناهار بگذارد یا در یک آخر هفته‌ی ملال‌آور هر دو با هم سوار دوچرخه شوید و برای صرف صبحانه بیرون بروید. به او به طور واضح بگویید که در واقع با هم قرار گذاشته‌اید: و هیچ کس دیگری حتی بچه‌ها هم دعوت نیستند!

* لباس زیبا بپوشید و خودتان را بیارایید. برای رویدادهایی که در آن‌ها لازم است لباس‌های معمول‌تان را تغییر بدهید، برنامه‌ریزی کنید. این رویداد می‌تواند رفتن به رستوران و صرف یک شام عاشقانه، صرف قهوه در یک کافه یا یک رویداد دارای علت باشد. حتی می‌توانید با هم بدوید یا دوچرخه‌سواری کنید!

مطلب مرتبط: چطور زنم را عاشق خودم کنم: ۱۵ راه عالی برای یک زندگی شاد و آرامچگونه جذب همسرم شوم

زوج‌ها به هزار و یک دلیل داشتن رابطه‌ی جنسی منظم را فراموش می‌کنند. شیوه‌ی داشتن رابطه‌ی جنسی در اولین روزهای ازدواج، لزوما به شما آموزش نمی‌دهد که زندگی جنسی خود را بعدها چگونه حفظ کنید. برای داشتن رابطه‌ی جنسی برنامه‌ریزی زمانی داشته باشید و حتی در مورد شیوه‌ی انجام رابطه فکر کنید. اگر همیشه شب‌ها نزدیکی دارید، اما اکنون خیلی خسته شده‌اید، انجام رابطه را در طول روز امتحان کنید.

– با هم دوش بگیرید، یا قبل از شام زمانی را در رختخواب بگذرنید.

– به خودتان لذت بدهید. در مورد چیزی که در شما باعث رسیدن به ارگاسم می‌شود و آن‌چه  در شما درد و ناراحتی ایجاد می‌کند، صادق باشید. آن‌چه دوست دارید را از شریک زندگی‌تان بخواهید: از خود گذشتگی، رابطه‌ی جنسی را از بین می‌برد.

– از همسرتان بپرسید که چه چیزی را در رابطه دوست دارد و به نوبت خواسته‌های یکدیگر را ارضا کنید.

– با او قرار بگذارید و یک سری جزئیات خلاقانه را با هم برنامه‌ریزی کنید (شمع، لباس‌های خاص و متفاوت، امتحان کردن کاری جدید).

– داشتن برنامه، سبب می‌شود که زودتر از موعد هیجان‌زده شوید.

– برنامه‌ها را به دقت دنبال کنید! در غیر این صورت برنامه‌ریزی هیچ فایده‌ای ندارد.

مطلب مرتبط: احترام به همسر :۲۵ شیوه که به شریک زندگی تان احترام بگذارید

هرگز صمیمیتی را که در اثر تماس فیزیکی ایجاد می‌شود، دست کم نگیرید. خواه زندگی جنسی شما شکوفا ‌شود و خواه نه، بدن‌های شما باید راهی برای نزدیک شدن به یکدیگر داشته باشند. هنگامی که شوهرتان به اتاق می‌آید، وقتی دنبال دلگرمی است، یا بدون هیچ دلیلی و هر زمانی که پیش آمد او را در آغوش بگیرید. پشتش یا هر بخشی از بدن‌اش را که درد دارد، ماساژ بدهید.

– وقتی یکی از شما خانه را ترک می‌کند، بوسه‌ی خداحافظی داشته باشید، و پس از بازگشت باز هم یکدیگر را ببوسید.

– همدیگر را بیارایید. به او پیشنهاد بدهید که می‌توانید اگر دوست دارد موهای‌اش را شانه بزنید. لوسیون یا کرم ضد آفتاب برای‌اش بزنید. از او بخواهید زیپ لباس‌تان را بالا بکشد و شما هم کراوات او را ببندید.

– هنگام صحبت کردن با او حتما به چشم‌های‌اش نگاه کنید، چرا که این کار یک شیوه‌ی خوب برای داشتن ارتباط حسی است.

مطلب مرتبط: ۱۹ ویژگی بهترین همسر‌مناسب برای شما

خارج شدن از فضاهای معمول به شما اجازه می‌دهد عادت‌های همیشگی‌تان را از بین ببرید. تعطیلات را با هم سپری کنید، و هیچ کس دیگری را همراه خودتان نبرید. اگر نمی‌توانید به مدت طولانی دور از خانه باشید، آخر هفته را سفر بروید یا فقط یک روز دور از خانه باشید. تعطیلاتی را برنامه‌ریزی کنید که برای‌تان بیش از حد استرس‌زا نباشد.

– به عنوان مثال، اگر یکی از شما تمام وقت برای رفتن به محل کار رانندگی می‌کند، اجازه ندهید که سفرتان هم با ماشین باشد. قطار یا هواپیما بگیرید یا به یک هتل محلی بروید.

– نوستالژی را در نظر داشته باشید. تعطیلات را به جایی بروید که هر دوی شما در آن زمان فوق‌العاده‌ای را سپری کرده‌اید. سعی نکنید همه چیز را دقیقا مثل همیشه انجام بدهید، بلکه کارهایی را انجام بدهید که هر دوی شما به شدت دوست دارید. درباره‌ی گذشته‌ها حرف بزنید و خاطرات جدید برای خودتان بسازید.

مطلب مرتبط: ۱۰ باید و نباید در مواجهه با خیانت‌همسر

ابراز قدردانی نسبت به شریک زندگی‌تان می‌تواند رابطه‌تان را به شدت تقویت کند. در مورد تمام چیزهایی که قدردان‌شان هستید فکر کنید: شخصیت او، کارهای او، کاری که او برای شما انجام می دهد. یک لحظه‌ی آرام پیدا کنید و به او بگویید دقیقا چه احساسی دارید. در صورتی که برای‌تان کمک‌کننده است، ابتدا افکارتان را بنویسید.

– برای تشکر از او به خصوص به خاطر کارهایی که برای شما انجام می‌دهد، تمرین کنید.

-دلایل قدردانی‌تان را شرح و بسط بدهید. ویژگی‌های دوست‌داشتنی او را که سبب شده با شما مهربان باشد، توضیح بدهید.

– به جای آن‌که فقط بگویید “ممنونم از این‌که شام را درست کردی. خیلی غذا را دوست داشتم!” بگویید “متشکرم که برای من شام درست کردی. متوجه هستم که تو به جای این‌که بابت بدعنق بودن من عصبانی شوی، درک کردی که خسته و گرسنه هستم. تو نه تنهل آشپز خوبی هستی، بلکه یک فرد واقعا باملاحظه هم هستی.”

– او را ستایش کنید. به این ترتیب جذابیت به رابطه‌ی شما باز می‌گردد.

مطلب مرتبط: ۶۲ حقیقت جالب در مورد خیانت کردن به همسر که نمی‌دانستید

هر روز زمانی را صرف توجه به یکدیگر کنید. دست کم یک ساعت در هفته را در کنار هم بگذرانید، و روی یکدیگر تمرکز کنید. مثلا می‌توانید غذا را در کنار هم صرف کنید، پیاده‌روی کنید، یا خیلی ساده بعد از این‌که بچه‌ها به رختخواب رفتند، زمانی را در کنار هم روی کاناپه بنشینید.

* صحبت در رابطه با برخی از موضوعات را در حین این‌که با هم هستید، ممنوع کنید. هرچیزی که معمولا در موردش حرف می‌زنید (کار، بچه‌ها، نگرانی‌های مرتبط با سلامتی، نگرانی‌های مالی دست کم باید در ۲۰ دقیقه‌ی ابتدایی زمانی که در کنار هم هستید ممنوع باشد. در مورد علاقمندی‌های مشترک‌تان، اهداف مشترک‌تان، اخبار، یا هر چیز دیگری غیر از نگرانی‌های روزمره‌تان صحبت کنید.

برای کلاس‌ها و مهارت‌های جدید با هم ثبت نام کنید، چیزهایی مانند آموزش یک زبان جدید یا سبک خاصی از آشپزی یا ورزش. به مکان‌هایی که قبل اصلا نرفته‌اید، بروید. سعی کنید به چیزی که هرگز انجام نداده‌اید فکر کنید و بعد همان را انجام بدهید. این نوآوری باعث می‌شود که رابطه‌ی شما جوان و تازه شود و به این ترتیب بتوانید جنبه‌های جدیدی را نیز در زندگی‌تان ببینید.

* با هم بازی کنید. زوج‌هایی که با هم بازی می‌کنند و سرگرمی‌های مشترک دارند، ازدواج بهتری هم دارند. زمستان‌ها با هم برف‌بازی کنید، گاهی یکدیگر را دست بیندازید و شوخی کنید، توپ بازی کنید و حتی جوک برای هم تعریف کنید!

گاهی اوقات شما چیزهایی را می‌بینید که شریک زندگی‌تان نمی‌بیند، و گاهی اوقات همسرتان کاری غیرمعمول یا نامناسب انجام می‌دهد. سعی کنید انتقاد کردن را به یک بار در روز محدود کنید. قبل از این‌که انتقادات‌تان را مطرح کنید، به این فکر ‌کنید که “آیا اصلا گفتن این حرف ارزش‌اش را دارد؟”

* هنگامی که شریک زندگی‌تان شکایت می‌کند، حرف‌های‌اش را گوش بدهید. به جای این‌که نصیحت‌اش کنید، همدردی‌تان را به او نشان بدهید. اگر شوهرتان خودش از شما خواست می‌توانید به او مشاوره بدهید یا اگر فکر می‌کند گیج شده و فکری به ذهن‌اش نمی‌رسد می‌توانید دیدگاه جدیدی را در اختیار او بگذارید، اما تنها در صورتی می‌توانید بهترین کار ممکن را انجام بدهید که خوب حرف‌های‌اش را گوش بدهید.

مطلب مرتبط: ۱۰ چیز که هر مرد از همسرش مخفی می کندچگونه جذب همسرم شوم

چیزهایی را که واقعا در رابطه‌تان از بین رفته‌اند از نو شروع کنید. اگر احساس می‌کنید که هیچ وقت با هم صحبت نمی‌کنید، یک گفتگو را شروع کنید. اگر سابقا همیشه بیرون می‌رفتید، از او بخواهید که باز هم گاهی بیرون بروید. شما شروع‌کننده باشید و او هم به همین منوال ادامه خواهد داد.

– اگر او متقابلا عملکردی از خود نشان نداد، می‌توانید از او مستقیما بخواهید. به عنوان مثال، اگر شما همیشه در طول تعطیلات خانوادگی عکس می‌گیرید و هرگز خودتان در عکس‌ها نیستید، این بار دوربین را به او بدهید.

– ابتدا خودتان دست به کار شوید، بعد از او بخواهید. و ناراحتی و خستگی‌تان را در مرحله‌ی سوم به زبان بیاورید. اگر احساس ناراحتی می‌کنید، به آرامی برای او توضیح بدهید.

مطلب مرتبط: ۷ راز زنان که می‌خواهند همسرانشان بدانند

اگر یکی از شما کاری انجام داده­ که به اعتماد متقابل میان‌تان آسیب وارد کرده‌است، صادقانه درباره‌ی آن صحبت کنید. تجربه‌تان را از خیانت بیان کنید و تلاش نکنید تا واکنش شوهرتان را تحت تاثیر قرار دهید.

* حرف‌های‌تان را در یک نامه بیان کنید. احساسات‌تان را مستقیما با نوشتن آن‌ها، منتقل کنید.

اگر شما دو نفر قرار است اعتماد میان‌تان را بازسازی کنید، فردی که در اشتباه است، باید عذرخواهی کند. اگر شما خیانت کرده‌اید، به او بگویید که متاسف هستید. اشتباه‌تان و تاثیری که روی او گذاشته‌اید را بر زبان بیاورید. بگویید که چرا اشتباه کرده‌اید و قول بدهید که هرگز این کار را تکرار نخواهید کرد.

* اگر او به شما خیانت کرد، صادقانه عذرخواهی کنید. اگر او حاضر به عذرخواهی نیست، پس آماده نیست که دوباره شما را دوست داشته باشد.

وقتی عذرخواهی انجام شد، در مورد مشکلی که در میان‌تان پیش آمده صحبت کنید. روی جزئیات دردناک متمرکز نشوید، اما حتما در مورد اتفاقی که رخ داده، دلایل آن و آسیب‌هایی که وارد کرده به اتفاق نظر برسید.

آن‌چه را که می‌خواهید در رابطه‌تان به وجود بیاید و رخ بدهد، بنویسید و همسرتان نیز باید همین کار را بکند. ممکن است متوجه شوید که هر دو تمایل دارید تغییراتی را اعمال کنید‍. تلاش برای بازگرداندن اعتماد می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد و برخی از قسمت‌های رابطه‌تان را تقویت کند.

– اگر متوجه شدید که اهداف‌تان با هم متفاوت است، سعی کنید با هم سازگار شوید. به عنوان مثال، اگر شوهرتان دوست دارد که زمان بیش‌تری را با هم سپری کنید، در حالی که شما می‌خواهید زمان بیش‌تری را به تنهایی سپری کنید، سعی کنید برای هر دوی این‌ها برنامه‌ریزی کنید.

۵. به یک مشاور زوجین مراجعه کنید. یک درمانگر پیدا کنید که در برخورد با زوج‌هایی مثل شما تخصص دارد. اگر مشکل خیلی جدی بود، درمانگری را پیدا کنید که در امور درمانی زوجین متخصص باشد. اگر نمی‌توانید شوهرتان را به دیدار یک مشاور ببرید، خودتان نزد یک مشاور بروید.

منبع:wikihow

برچسب ها روابط زناشوییزندگی عاشقانهشوهرعشقهمسرچطور شوهرم را عاشق خودم کنمچطوری شوهرمو رام خودم کنمچطوری همسرم رو دیوونه خودم کنمچگونه توجه شوهرم را به خودم جلب کنمچگونه توجه شوهرم را جلب کنمچگونه شوهر را مطیع خود کنیمچگونه مردی را اسیر خود کنیمچگونه شوهرم را عاشق خود کنمچگونه شوهرم را جذب خانه کنم

وقتی زن با یك مرد ازدواج میکند و به او علاقه دارد و در عین حال گرسنه عشق است، احساس امنیت ،ارزش و ارتباط نمیكند و در درون خود خلائی حس میكند. اغلب زنها این خلأ را با مشروبات الكلی، دخانیات، كار كردن (گاهی بیش از حد)، خرید كردن، مراقبت از دیگران، علاقه به غذا، علاقه افراطی به بعضی از اشیاء و گاهی مواد مخدر، جبران میكنند. اما وقتی یك مرد مورد عشق و علاقه همسرش نیست، ممكن است یكی از این راهها را به عنوان راه دوم انتخاب كند. اغلب مردان رفتارهای دیگری را به عنوان راه اول انتخاب میكنند، كه این به نوع خود، در روابط عاطفی، رفتاری غیر قابل جبران محسوب میشود. حقیقت این است كه اگر خودتان را دوست بدارید و مرتباً با مردم و اطرافیان خود در ارتباط باشید هم قلب شما با عشق تغذیه میشود، ولی آنچه من به آن اشاره میكنم در یك رابطه صمیمانه رخ میدهد و اگر بخواهید پیوند شما محكم شود باید عشق را در رابطه خود جاری كنید. وقتی قلب خود را با عشق همسرتان تغذیه میكنید سرشار از هیجان و تازه میشود، اما وقتی آن را از عشق محروم كنید عشق و شور و اشتیاق از بین میرود. وقتی از نظر احساسی همسرتان را گرسنگی میدهید، او بد اخلاق، كم حوصله، پرخاشگر و بسیار حساس میشود. در حقیقت او را به كسی تبدیل میكنید كه بیشترین تنفر را از شما دارد وشما نیز بیشترین تنفر را از او دارید!! نكاتی كه سبب محرومیت از عشق میشود: فاصله گیری احساسی انتقاد لاس زدن با دیگران غفلت كردن از همسر سخت كار كردن رنجش داشتن و تلنبار كردن رنجشها منزوی بودن و صحبت نكردن مقصر دانستن همسر نكاتی كه عشق را تغذیه میكنند: برقراری ارتباط تحسین وفاداری قدردانی با هم وقت گذراندن تشریح كردن مشكلات تماس گرفتن و گروهی عمل كردن

همه ما قسمت بزرگ عادات عشقی خود را از پدر و مادر خود یاد گرفته ایم، یعنی آن عادات از تماشای رفتار پدر و مادرمان و ارتباط با آنها بدست آمده است. این اولین دلیلی است كه ما بدون آنكه بدانیم همسر خود را از عشق محروم میكنیم. هیچكس به مااهمیت احساسات را به همان روشی كه بچه ها را با گیاهان یا هر چیز دیگر آشنایی میدهیم یاد نداده است. حتی اگر اهمیت این مسئله را هم بفهمیم، احتمالاً نمیدانیم چطور این كار را بكنیم. دومین دلیل آن است كه شاید به عنوان یك كودك از عشق محروم بوده ایم. اگر یاد گرفته ایم كه با كمی عشق زندگی كنیم به همسرمان هم یك ذره از آن را میدهیم چون نمیدانیم چطور عشق بیشتری بدهیم. سومین دلیل اینكه بعضیها همسر خود را از عشق و محبت محروم میكنند تا به نوعی اعمال قدرت كنند. شما احساس میكنید برای آنكه همسرتان را تنبیه كنید باید او را از محبت خودتان محروم كنید. وقتی به میل شما رفتار میكند به او محبت میكنید وقتی هم نه، بدون جستجوی دلیل از او فاصله میگیرید. این طرز رفتار نه تنها سالم نیست بلكه از آن نتیجه ای هم نمیگیرید. نهایتاً زن یا مردی كه به این شكل با او رفتار شود خسته میشود و شما را ترك میكند!

طبق تحقیقات معلوم شده است که میل و کشش خاصی درزن و مرد در روزهاینخست ازدواج وجود دارد و بعد از گذشت چند سال این حس کمرنگ می شود و جای خود را به مرحله دیگری از روابط یعنی احترام و صمیمت عمیق می دهد. در این وضع زن و مرد حس می کنند که عاشق همسر خود نیستند و دنبال راهی هستند تا دوباره شوهر و یا زن خود را دوست داشته باشند.

برعکس عقاید و تحقيقات رایج میتوانید مجدداً عاشق کسی بشوید که قبلا دوستش داشتید حتی اگر نسبت به وی حسی ندارید.

افزایش هورمون های عشق 

براي افزایش دوپامین:

چگونه جذب همسرم شوم

غذاهای سرشار از پروتئین مثل گوشت و ماهی و غذاهای سرشار از تیروسین مثل بادام، آووکادو، موز، لبنیات، لوبیای سفید رنگ، تخم کدو حلوایی و دانه کنجد بخورید.

زیاد از نور افتاب استفاده کنید.  

تفریحی انجام دهید که قلب شما را به تپش وادارد. از بانجی جامپینگ گرفته تا صخره نوردی و بازي هر چیزی که ضربان قلب تان را بالا ببرد و عنصر ریسک در آن باشد دوپامین بدن را افزایش ميدهد .

وقت بگذارید و کارهایی بکنید که براي تان لذت بخشند و روی احساسی که از انجام آنها به شما دست ميدهد تمرکز کنید.

براي افزایش پی ای ای:

شکلات و ماست رژیمی بخورید. شکلات عشق افرین است و از قرار معلوم شیرین کننده های مصنوعي هم میزان پی ای ای را افزایش می‌دهند .

فیلم های عاطفی ببینید و کتاب هایی بخوانید که احساسات تان را بیدار کند.

بگذارید خاطره های قدیمی، احساسات عاشقانه را بیدار کنند. به عکس های تان نظاره کنید. عطر یا ادوکلنی را که به فراموشی سپرده شده مجدد بزنید. به پاتوق های عاشقانه قدیمی تان برگردید.

رمانتیک باشید چه بسا چنانچه حسش را ندارید. عاشق پیشگی هم علل و هم معلول افزایش پی ای ای است.

گام نخست: دو قانون غیرقابل انکار زندگی را بپذیرید. 

دو قانون غیرقابل تغيير در زندگی تمامی زوجین( چه خوشبخت و چه بدبخت، چه پیر و چه جوان، چه با فرزند و چه بی فرزند، چه در ازدواج نخست و چه در ازدواج های بعدی و…) وجود دارد که ما باید این دو قانون را بعنوان قسمتی از زندگی خود بپذیریم و ایمان داشته باشیم:

1) زندگی تمامی اشخاص مملو است از پستی و بلندي، خوبی و بدی، خوشحالی و ناراحتی، خنده و گریه، دوست داشتن و نداشتن و….

پس هیچ زندگی را نمی توان یافت که بدون مشکل باشد. نمی توان گفت برخی از زوجین در زندگی شان اصلاً هیچ مشکلی ندارند و زندگی آن ها مدام بر وفق مرادشان است. در هیچ زندگی ای نمی توان گفت همیشه و در همه حال زن و شوهر عاشق و معشوق یکدیگرند و هیچ موضوعی سبب ایجاد ناراحتی بین آن ها نمی شود، بلکه چه بسا عاشق ترین زوج ها هم گاه با هم تفاوت نظرهای بزرگی دارند.

2) در وجود هر یک از اشخاص حتی در بهترین آن ها، نقایصی پنهان است و هیچ شخصی کامل نیست. از طرفی تمامی افراد در صفت ها و خصوصیت هایی که دارند با هم متفاوتند.

 

گام دوم: سه عنصر عشق را در زندگی خود پابرجا کنید. 

ارتباطات دوستانه ای با همسرتان برقرار کنید: 

از هر لحاظ، تلاش کنید با همسرتان صمیمي و به وی نزديک شوید، تمامی راهها را امتحان کنید، با وی از احساسات مثبت و منفی خود حرف بزنید، از افکار، آمال، رویاها، علائق، ارزش های دینی، ترس ها، استرس ها، و سختی های خود حرف بزنید، در خصوص نیازهای جنسی خود حرف بزنید و میل جنسی همسرتان را برانگیزید، با او بامحبت باشید، دست های او را بگیرید و او را ببوسید، با او به تفریح و سرگرمی بپردازید، مدت زمانی از روز را با او بگذرانید و از بودن با او لذت ببرید، هنگامی که او با شما حرف می زند به گفته هایش گوش سپارید، با او همدلی کنید و نشان دهید او را درک می کنید، به علائق او احترام بگذارید، به او بگویید به تو افتخار می کنم، کلمات محبّت آمیز به او بگویید، براي او نامه و پیام های عاشقانه بنویسید، از خطاهای او درگذرید، هر از چندگاهی او را صدا کنید و او را تماشا کنید و لبخند بزنید، و خلاصه از هیچ کوششی دریغ نکنید.

به او هم یاد دهید با شما این چنین باشد. احتمالا او بلد نیست و نمی داند چطور باید با شما دوستانه رفتار کند! شاید براي همیشه لازم باشد به او یادآوری کنید که چطور باید با شما رفتار کند و این اصلاً ايرادي ندارد.

به همسرتان وفادار باشید. 

به همسرتان وفادار باشید و به گونه ای رفتار کنید که همسرتان هم به شما وفادار بماند و حرف هایی نزنید و کارهایی نکنید که حرمت این مساله بین شما و همسرتان شکسته شود.

روابط جنسی مطلوبی با همسرتان داشته باشید. 

امروزه مشکلات زناشویی( من جمله سرد مزاجی، زودانزالی، و…) در بین زوجین( چه زن و چه مرد) رواج فراوانی یافته است. سرکوب و بی توجهی به این نیاز طبيعي، اثرهای نامطلوبی بر روی زوجین می گذارد، مثلاً سبب کاهش صمیمیت بین آن ها ميشود ، سبب بی علاقگی و دور شدن آن ها از یکدیگر ميشود ، باعث ميشود زن و شوهر تحریک پذیر شده و با کوچکترین مساله ای آزرده خاطر شوند، شور و شعف را در آن ها کاهش ميدهد ، توان مقابله با استرس های روزانه را در آن ها کاهش ميدهد ، سبب ميشود فرد حس کند همسرش وی را دوست ندارد، اعتماد بنفس خود را نسبت به بدن خود از دست ميدهد ، و….

براي بالابردن کیفیت ارتباطات زناشویی گاه لازم است زن و شوهر مورد مشاوره و اموزش قرار بگیرند. مطالعات نشان می‌دهند که اموزش ارتباطات جنسی، سبب بهبود کیفیت ارتباطات زناشویی و در نتيجه رضایت زوجین از یکدیگر ميشود و توان آن ها را براي مقابله با مشکلات زندگی بالاتر می برد.

براي افزایش علاقه و عشق مجدد ده روش زیر را انجام دهید.

به همراه یکدیگر به سفر بروید

یک سرگرمی دو نفره پیدا کنید

کارهای جذاب و تازه را امتحان کنید

صحبت کردن

کاری را انجام دهید که قبلا عاشق انجام دادن آن بوده اید

فی البداهه عمل کنید

مدام با یکدیگر قرار بگذارید

هم‌دیگر را سورپرایز کنید

کارهای مورد علاقه همسرتان را بررسی کنید

برنامه هایتان را دونفری تنظیم کنید

چگونه جذب همسرم شوم



ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه جذب همسرم شوم
چگونه جذب همسرم شوم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *