چگونه قلب درد را درمان کنیم

 
helpkade
چگونه قلب درد را درمان کنیم
چگونه قلب درد را درمان کنیم

درد قلب یکی از درد های شایع مخصوصا در سنین بالا است که حتی ممکن است به قلب مربوط نباشد و در اثر آسیبهای سایر اندامها ایجاد گردد. تمام دردهای ناحیه سینه مهم هستند و باید علت آنها کاملاً بررسی شود.

در صورتی که دچار درد در ناحیه قلب شدید، بهترین راه حل این است که یک پزشک متخصص وضعیت شما را ارزیابی کند. ممکن است احساس درد در قفسه سینه از گردن تا ناحیه شکم ایجاد شده و گسترش پیدا کند. درد در قفسه سینه ممکن است علت های مختلفی داشته باشد که در این بخش از سلامت نمناک به بیان این علت ها می پردازیم.

عروق کرونر عروق خون رسان به عضله قلب است. اگر سرخرگهای کروناری که تامین کننده خون مورد نیاز قلب هستند ، در اثر رسوب چربی ، کلسترول و سایر مواد که پلاک نامیده می شوند ، دچار انسداد شوند و خون به مقدار کافی جریان پیدا نکند ، ممکن است شما احساس درد یا ناراحتی در قفسه سینه نمایید که به آن آنژین قلبی شایع می گویند.

خصوصیات دردهای آنژینی (کرونری) :

دردهای آنژینی بیشتر در زمان فعالیت مثل بالارفتن از پله – دویدن- موقع راه رفتن- بار سنگین برداشتن- ایجاد می شوند و اغلب تنها برای چند دقیقه طول می کشند . آنژین قلبی به شکل زیر احساس می شود :چگونه قلب درد را درمان کنیم

آنژین پایدار

اگر دردهای آنژینی یک ماه، دو ماه، چند ماه یا چند سال تکرار شوند و هنگام استراحت بهبود یابند، به آن آنژین پایدار می گویند.

آنژین نا پایدار

به دردهایی که به تازگی دچار آن شده اید و یا قبلا به آن دچار شده اید و اکنون شدت و مدت دردها افزایش یافته به این دردها آنژین ناپایدار می گویند.

همانگونه که گفتیم ، دردهای آنژینی به علت کاهش خون رسانی به عضله قلب رخ می دهد . اگر به دردهای آنژینی اهمیت ندهیم و خون رسانی کاهش بیشتری پیدا کند، دچارسکته قلبی می شویم. پزشک دردهای آنژینی را به وسیله آنژیو گرافی، نوار قلب، تست ورزش و اکو تشخیص می دهد.

درمان دردهای آنژینی :

برای کاهش درد پزشک نیتروگلیسیرین تجویز می کند که به صورت قرص های کوچکی است که زیر زبان خودتان قرار می دهد.

حمله قلبی

اگر در رگ های قلب خون لخته شود و شریان تغذیه کننده عضلات قلب مسدود گردد ، حمله قلبی صورت می گیرد.

دایسکشن آئورت

در این بیماری دولایه آئورت از هم جدا شده و خون به داخل این فضا نفوذ می کند و گاهی حتی آئورت پاره می شود.

پریکاردیت

التهاب پرده در برگیرنده قلب باعث درد قلبی می شود . این دردها زمانی ایجاد می شود که بیمار درازکش باشد.

پرولاپس میترال

شلی مادرزادی دریچه میترال یا پرولاپس میترال موجب درد قلب می شود و درد های آزار دهنده ای را ایجاد می کند اما این دردهای قلبی غیر آنژینی خطرناک نیست.

خستگی صبحگاهی قلب ؟!

خستگی قلب از نظر علمی مفهومی ندارد و فردی که صبحگاه دچار بی حالی و ضعف است ، بیشتر دچار خستگی روحی و علائم افسردگی می باشد و درد او ربطی به قلب ندارد.

گوارشی

زخم مری، التهاب مری ، ریفلاکس ، زخم معده، سنگ کیسه صفرا ، ناراحتی لوزالمعده دردهایی شبیه درد قلبی ایجاد می کند.

علل مرتبط با عضله و استخوان

برخی از انواع درد قفسه سینه با آسیب و سایر مشکلات مربوط به ساختارهایی که دیواره قفسه سینه را تشکیل می دهند، مرتبط است مانند دردهای :

اختلالات ریوی زیر نیز باعث درد قفسه سینه می شوند:

درد قفسه سینه می تواند ناشی از علل زیر نیز باشد:

فردی که دچار درد قلبی شده، باید چکار کند؟

فرد باید به پزشک مراجعه نماید تا پزشک تشخیص دهد که درد او مربوط به قلب است یا خیر . درمان های مشکلات قلبی متعدد است . پزشک با روش های پاراکلینیکی به تشخیص می رسد و درمان دارویی یا آنژیو پلاستی برای او در نظر گرفته می شود . پزشک ممکن است برای برطرف کردن تنگی از استنت (در اصطلاح عامیانه فنر) استفاده کند و یا با عمل جراحی قلب باز تنگی قلب را برطرف کند.

پزشک با استفاده از روش های پاراکلینیکی مانند تست ورزش- نوار قلب و اسکن و اکو، ممکن است تشخیص دهد که درد بیمار منشا قلبی ندارد.

متخصص قلب خانم در تهران – متخصص قلب در تهران

درد قفسه سینه می‌تواند شدید یا خفیف باشد ولی همیشه نشانه حمله قلبی نیست. دلایل بسیار زیادی پشت این مشکل پنهان است. با این حال، توصیه می‌شود که در این شرایط به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا شما را برای احتمال وجود بیماری‌های قلبی یا هر مشکل پزشکی دیگر معاینه کند. زمانی که مشخص شد مشکلی که باعث درد قفسه سینه شده‌است، مشکل قلبی نیست، می‌توانید از درمان خانگی درد قفسه سینه برای دردتان استفاده کنید. در ادامه می‌توانید تعدادی از بهترین توصیه‌های خانگی را برای درد قلب بخوانید. با انجام کار های زیر به درمان سریع قلب درد در خانه بپردازید.

فهرست موضوعات

در ادامه ده روش خانگی برای بهبود درد قفسه سینه در منزل به شما توضیح داده شده استچگونه قلب درد را درمان کنیم

اگر دچار درد قفسه سینه شدید بدون اینکه وقت را تلف کنید روی تخت زانو بزنید. مطمئن شوید که سرتان به سمت زمین بوده و نشیمنگاهتان بالا است و روی زمین نیست. این کار به شما کمک می‌کند تا به‌طور خودکار گازها از معده و شکم شما خارج شوند.

گازهایی که در معده شما تولید می‌شوند می‌توانند دلیل درد قفسه سینه باشند. در این شرایط، آب گرم یا نوشیدنی‌هایی مثل چای بنوشید. مایعات داغ با خارج‌کردن گازها از بدن، درد را کاهش می‌دهند.

اگر درد قفسه سینه شما به‌خاطر گرفتگی عضلات است می‌توانید یک کیسه یخ روی آن بگذارید. شما به‌راحتی می‌توانید یک کیسه یخ درست کنید. کافی است چند تکه یخ را بردارید و آن‌ها در یک پارچه بپیچید. این کیسه یخ را به‌مدت 10 تا 20 دقیقه روی قفسه سینه خود بگذارید. این کار را دو بار یا سه بار در روز انجام دهید. تورم بعد از دو یا سه روز کاهش پیدا می‌کند.

٣ نوع درد قفسه سینه که شما را نمی کشد!

 حدود پنج تا هفت حبه سیر خردشده را در یک لیوان شیر بریزید. شیر را بجوشانید و بنوشید. تکه‌های سیر خرد شده را بجوید. این کار باعث می‌شود درد قفسه سینه کم شود و به درمان سوزش قفسه سینه نیز کمک می کند.

مصرف شیر همراه با زردچوبه یکی از بهترین توصیه‌های خانگی برای کاهش درد قفسه سینه است. یک فنجان شیر داغ را با یک قاشق چایخوری زرچوبه مخلوط کنید و بنوشید. برای این‌که طعم بهتری پیدا کند می‌توانید کمی فلفل سیاه و عسل به آن اضافه کنید. پس برای درمان قلب درد در منزل مصرف شیر زرد چوبه را فراموش نکنید.

آسپیرین به‌خاطر قدرتی که دارد می‌تواند که خیلی سریع درد قفسه سینه را کاهش دهد. این قرص را همراه با آب بخورید. این روش یکی از ساده‌ترین توصیه‌های خانگی برای آرام‌کردن سریع درد است.

جوش شیرین خاصیت‌های بسیار زیادی دارد. یکی از خاصیت‌های آن، کاهش درد قفسه سینه است. یک فنجان آب داغ را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید. این مخلوط کمک می‌کند تا اسیدیته از بدن شما آزاد شود و در نهایت درد قفسه سینه کم شود.

نوشیدن سرکه سیب یک درمان فوری قلب درد می باشد. سرکه سیب سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد و از تولید گاز در معده جلوگیری می‌کند که در نتیجه باعث می‌شود شما از درد قفسه سینه رها می‌شوید. اگر می‌خواهید نتیجه خیلی خوبی بگیرید، می‌توانید دو قاشق چایخوری سرکه سیب مصرف کنید.

تاثیر قرص پروپرانولول بر قلب و اعصاب

روی تخت دراز بکشید و سرتان را به‌سمت بالا بگیرید. این حالت بدن برای خارج‌کردن گاز از معده شما بسیار مفید است. برای مدتی در همین حالت بمانید. بعد از مدتی مطمئن باشید که دردتان از بین می‌رود و احساس راحتی می‌کنید.

زمانی‌که خیلی ناگهانی دچار درد قفسه سینه می‌شوید، ماساژ کمر می‌تواند به شما کمک زیادی کند. روی تخت دراز بکشید و صورتت‌تان به سمت پایین باشد. مطمئن شوید که فردی می‌تواند خیلی قوی قسمت بالایی کمرتان را ماساژ دهد. این کار نه تنها درد قفسه سینه شما را کاهش می‌دهد بلکه دردهای جسمانی دیگر را هم از بین می‌برد.

توصیه‌های خانگی که به آن‌ها اشاره شد، در شرایطی که درد قفسه سینه خیلی شدید نیست می‌توانند کاربردی باشند. اگر درد قفسه سینه خیلی شدید است و مرتب تکرار می‌شود، دیگر نمیتوان به روش های خانگی به درمان آن پرداخت. پس خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید.

سوال بسیاری افرد این است که برای درد قفسه سینه چه بخوریم؟ یا مثلا وقتی قلب درد میکنه چیکار کنیم؟ بیماری های قلبی تقریباً یک سوم کل مرگ ها را در سراسر جهان تشکیل می دهد. رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت قلب دارد و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی از جمله درد قفسه سینه را تحت تأثیر قرار دهد. داشتن یک رژیم غذایی با تعداد کالری کافی و مقدار مناسب چربی و نمک می تواند هم به درمان درد قفسه سینه کمک کند و هم از ایجاد بیماری های قلبی جلوگیری کند. 

برخی از مواد غذایی که برای درمان قلب درد به خصوص درمان درد قفسه سینه سمت راست مفید هستند و از بروز بیماری های قلبی جدید جلوگیری می کند عبارتند از: 

با رعایت موارد بالا هم می توانید به به درمان خانگی درد قفسه سینه بپردازید و هم از بروز انواع بیماری های قلبی جلوگیری کنید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی | شروع همكاري با بيمارستان بقيه ا.. الاعظم به عنوان متخصص قلب و عروق و هیات علمی دانشگاه بقیه الله در سال ۱۳۸۳

نوشته قبلی

شریان کاروتید

نوشته بعدی

میوکاردیت چیست و با چه دارویی درمان می شود؟

سوزش قفسه سینه چگونه درمان می شود؟

معرفی بیماری کوستوکندریت (کوستوکندریت یا درد قفسه سینه)

8 دلیل که باعث درد جناغ سینه می شوند!

آیا درد قفسه سینه یکی از علائم ابتلا به کووید ۱۹ (COVID- 19) است؟ 

دکتر آرزو خسروی – متخصص قلب و عروق، فلوشیپ اکو کاردیوگرافی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه رئیس بخش اکوکاردیوگرافی بیمارستان بقیه الله اعظم عضو انجمن قلب و عروق ایران عضو انجمن اکو کاردیوگرافی ایران عضو انجمن قلب اروپا (ESC) عضو انجمن اکوکاردیوگرافی و تصویربرداری اروپا (EACVI) عضو انجمن اکو کاردیوگرافی آمریکا (ASE) عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات اترواسکلروز

آخرین مطالب

اندوکاردیت باکتریایی چیست؟ (التهاب درون‌شامه قلب)

نوار قلب؛ بهترین راه تشخیص بیماری قلبی

علائم گرفتگی عروق کرونری قلب و نحوه درمان آن با دارو قرص

تفاوت درد قفسه سینه عصبی با حمله قلبی و کرونا

چگونه قلب درد را درمان کنیم

آدرس مطب: خیابان ولیعصر (جنوب به شمال)، نرسیده به توانیر، بن بست بخشندگان، مجتمع مدیکو پلاس، طبقه ی ۷ ، واحد ۷۰۱

شماره تماس: ۲۲۸۹۴۰۸۶

روزهای حضور دکتر: یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۷ الی ۲۰

مطالب ویژه

روش انجام و مراقبت بعد از آنژیوگرافی قلب چگونه است؟

تفسیر جواب اکو قلب

از علت تا درمان تنگی دریچه میترال قلب

متخصص قلب خانم در تهران – متخصص قلب در تهران

درد قفسه سینه می‌تواند شدید یا خفیف باشد ولی همیشه نشانه حمله قلبی نیست. دلایل بسیار زیادی پشت این مشکل پنهان است. با این حال، توصیه می‌شود که در این شرایط به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا شما را برای احتمال وجود بیماری‌های قلبی یا هر مشکل پزشکی دیگر معاینه کند. زمانی که مشخص شد مشکلی که باعث درد قفسه سینه شده‌است، مشکل قلبی نیست، می‌توانید از درمان خانگی درد قفسه سینه برای دردتان استفاده کنید. در ادامه می‌توانید تعدادی از بهترین توصیه‌های خانگی را برای درد قلب بخوانید. با انجام کار های زیر به درمان سریع قلب درد در خانه بپردازید.

فهرست موضوعات

در ادامه ده روش خانگی برای بهبود درد قفسه سینه در منزل به شما توضیح داده شده استچگونه قلب درد را درمان کنیم

اگر دچار درد قفسه سینه شدید بدون اینکه وقت را تلف کنید روی تخت زانو بزنید. مطمئن شوید که سرتان به سمت زمین بوده و نشیمنگاهتان بالا است و روی زمین نیست. این کار به شما کمک می‌کند تا به‌طور خودکار گازها از معده و شکم شما خارج شوند.

گازهایی که در معده شما تولید می‌شوند می‌توانند دلیل درد قفسه سینه باشند. در این شرایط، آب گرم یا نوشیدنی‌هایی مثل چای بنوشید. مایعات داغ با خارج‌کردن گازها از بدن، درد را کاهش می‌دهند.

اگر درد قفسه سینه شما به‌خاطر گرفتگی عضلات است می‌توانید یک کیسه یخ روی آن بگذارید. شما به‌راحتی می‌توانید یک کیسه یخ درست کنید. کافی است چند تکه یخ را بردارید و آن‌ها در یک پارچه بپیچید. این کیسه یخ را به‌مدت 10 تا 20 دقیقه روی قفسه سینه خود بگذارید. این کار را دو بار یا سه بار در روز انجام دهید. تورم بعد از دو یا سه روز کاهش پیدا می‌کند.

٣ نوع درد قفسه سینه که شما را نمی کشد!

 حدود پنج تا هفت حبه سیر خردشده را در یک لیوان شیر بریزید. شیر را بجوشانید و بنوشید. تکه‌های سیر خرد شده را بجوید. این کار باعث می‌شود درد قفسه سینه کم شود و به درمان سوزش قفسه سینه نیز کمک می کند.

مصرف شیر همراه با زردچوبه یکی از بهترین توصیه‌های خانگی برای کاهش درد قفسه سینه است. یک فنجان شیر داغ را با یک قاشق چایخوری زرچوبه مخلوط کنید و بنوشید. برای این‌که طعم بهتری پیدا کند می‌توانید کمی فلفل سیاه و عسل به آن اضافه کنید. پس برای درمان قلب درد در منزل مصرف شیر زرد چوبه را فراموش نکنید.

آسپیرین به‌خاطر قدرتی که دارد می‌تواند که خیلی سریع درد قفسه سینه را کاهش دهد. این قرص را همراه با آب بخورید. این روش یکی از ساده‌ترین توصیه‌های خانگی برای آرام‌کردن سریع درد است.

جوش شیرین خاصیت‌های بسیار زیادی دارد. یکی از خاصیت‌های آن، کاهش درد قفسه سینه است. یک فنجان آب داغ را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید. این مخلوط کمک می‌کند تا اسیدیته از بدن شما آزاد شود و در نهایت درد قفسه سینه کم شود.

نوشیدن سرکه سیب یک درمان فوری قلب درد می باشد. سرکه سیب سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد و از تولید گاز در معده جلوگیری می‌کند که در نتیجه باعث می‌شود شما از درد قفسه سینه رها می‌شوید. اگر می‌خواهید نتیجه خیلی خوبی بگیرید، می‌توانید دو قاشق چایخوری سرکه سیب مصرف کنید.

تاثیر قرص پروپرانولول بر قلب و اعصاب

روی تخت دراز بکشید و سرتان را به‌سمت بالا بگیرید. این حالت بدن برای خارج‌کردن گاز از معده شما بسیار مفید است. برای مدتی در همین حالت بمانید. بعد از مدتی مطمئن باشید که دردتان از بین می‌رود و احساس راحتی می‌کنید.

زمانی‌که خیلی ناگهانی دچار درد قفسه سینه می‌شوید، ماساژ کمر می‌تواند به شما کمک زیادی کند. روی تخت دراز بکشید و صورتت‌تان به سمت پایین باشد. مطمئن شوید که فردی می‌تواند خیلی قوی قسمت بالایی کمرتان را ماساژ دهد. این کار نه تنها درد قفسه سینه شما را کاهش می‌دهد بلکه دردهای جسمانی دیگر را هم از بین می‌برد.

توصیه‌های خانگی که به آن‌ها اشاره شد، در شرایطی که درد قفسه سینه خیلی شدید نیست می‌توانند کاربردی باشند. اگر درد قفسه سینه خیلی شدید است و مرتب تکرار می‌شود، دیگر نمیتوان به روش های خانگی به درمان آن پرداخت. پس خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید.

سوال بسیاری افرد این است که برای درد قفسه سینه چه بخوریم؟ یا مثلا وقتی قلب درد میکنه چیکار کنیم؟ بیماری های قلبی تقریباً یک سوم کل مرگ ها را در سراسر جهان تشکیل می دهد. رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت قلب دارد و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی از جمله درد قفسه سینه را تحت تأثیر قرار دهد. داشتن یک رژیم غذایی با تعداد کالری کافی و مقدار مناسب چربی و نمک می تواند هم به درمان درد قفسه سینه کمک کند و هم از ایجاد بیماری های قلبی جلوگیری کند. 

برخی از مواد غذایی که برای درمان قلب درد به خصوص درمان درد قفسه سینه سمت راست مفید هستند و از بروز بیماری های قلبی جدید جلوگیری می کند عبارتند از: 

با رعایت موارد بالا هم می توانید به به درمان خانگی درد قفسه سینه بپردازید و هم از بروز انواع بیماری های قلبی جلوگیری کنید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی | شروع همكاري با بيمارستان بقيه ا.. الاعظم به عنوان متخصص قلب و عروق و هیات علمی دانشگاه بقیه الله در سال ۱۳۸۳

نوشته قبلی

شریان کاروتید

نوشته بعدی

میوکاردیت چیست و با چه دارویی درمان می شود؟

سوزش قفسه سینه چگونه درمان می شود؟

معرفی بیماری کوستوکندریت (کوستوکندریت یا درد قفسه سینه)

8 دلیل که باعث درد جناغ سینه می شوند!

آیا درد قفسه سینه یکی از علائم ابتلا به کووید ۱۹ (COVID- 19) است؟ 

دکتر آرزو خسروی – متخصص قلب و عروق، فلوشیپ اکو کاردیوگرافی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه رئیس بخش اکوکاردیوگرافی بیمارستان بقیه الله اعظم عضو انجمن قلب و عروق ایران عضو انجمن اکو کاردیوگرافی ایران عضو انجمن قلب اروپا (ESC) عضو انجمن اکوکاردیوگرافی و تصویربرداری اروپا (EACVI) عضو انجمن اکو کاردیوگرافی آمریکا (ASE) عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات اترواسکلروز

آخرین مطالب

اندوکاردیت باکتریایی چیست؟ (التهاب درون‌شامه قلب)

نوار قلب؛ بهترین راه تشخیص بیماری قلبی

علائم گرفتگی عروق کرونری قلب و نحوه درمان آن با دارو قرص

تفاوت درد قفسه سینه عصبی با حمله قلبی و کرونا

چگونه قلب درد را درمان کنیم

آدرس مطب: خیابان ولیعصر (جنوب به شمال)، نرسیده به توانیر، بن بست بخشندگان، مجتمع مدیکو پلاس، طبقه ی ۷ ، واحد ۷۰۱

شماره تماس: ۲۲۸۹۴۰۸۶

روزهای حضور دکتر: یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۷ الی ۲۰

مطالب ویژه

روش انجام و مراقبت بعد از آنژیوگرافی قلب چگونه است؟

تفسیر جواب اکو قلب

از علت تا درمان تنگی دریچه میترال قلب

متخصص قلب خانم در تهران – متخصص قلب در تهران

درد قفسه سینه می‌تواند شدید یا خفیف باشد ولی همیشه نشانه حمله قلبی نیست. دلایل بسیار زیادی پشت این مشکل پنهان است. با این حال، توصیه می‌شود که در این شرایط به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا شما را برای احتمال وجود بیماری‌های قلبی یا هر مشکل پزشکی دیگر معاینه کند. زمانی که مشخص شد مشکلی که باعث درد قفسه سینه شده‌است، مشکل قلبی نیست، می‌توانید از درمان خانگی درد قفسه سینه برای دردتان استفاده کنید. در ادامه می‌توانید تعدادی از بهترین توصیه‌های خانگی را برای درد قلب بخوانید. با انجام کار های زیر به درمان سریع قلب درد در خانه بپردازید.

فهرست موضوعات

در ادامه ده روش خانگی برای بهبود درد قفسه سینه در منزل به شما توضیح داده شده استچگونه قلب درد را درمان کنیم

اگر دچار درد قفسه سینه شدید بدون اینکه وقت را تلف کنید روی تخت زانو بزنید. مطمئن شوید که سرتان به سمت زمین بوده و نشیمنگاهتان بالا است و روی زمین نیست. این کار به شما کمک می‌کند تا به‌طور خودکار گازها از معده و شکم شما خارج شوند.

گازهایی که در معده شما تولید می‌شوند می‌توانند دلیل درد قفسه سینه باشند. در این شرایط، آب گرم یا نوشیدنی‌هایی مثل چای بنوشید. مایعات داغ با خارج‌کردن گازها از بدن، درد را کاهش می‌دهند.

اگر درد قفسه سینه شما به‌خاطر گرفتگی عضلات است می‌توانید یک کیسه یخ روی آن بگذارید. شما به‌راحتی می‌توانید یک کیسه یخ درست کنید. کافی است چند تکه یخ را بردارید و آن‌ها در یک پارچه بپیچید. این کیسه یخ را به‌مدت 10 تا 20 دقیقه روی قفسه سینه خود بگذارید. این کار را دو بار یا سه بار در روز انجام دهید. تورم بعد از دو یا سه روز کاهش پیدا می‌کند.

٣ نوع درد قفسه سینه که شما را نمی کشد!

 حدود پنج تا هفت حبه سیر خردشده را در یک لیوان شیر بریزید. شیر را بجوشانید و بنوشید. تکه‌های سیر خرد شده را بجوید. این کار باعث می‌شود درد قفسه سینه کم شود و به درمان سوزش قفسه سینه نیز کمک می کند.

مصرف شیر همراه با زردچوبه یکی از بهترین توصیه‌های خانگی برای کاهش درد قفسه سینه است. یک فنجان شیر داغ را با یک قاشق چایخوری زرچوبه مخلوط کنید و بنوشید. برای این‌که طعم بهتری پیدا کند می‌توانید کمی فلفل سیاه و عسل به آن اضافه کنید. پس برای درمان قلب درد در منزل مصرف شیر زرد چوبه را فراموش نکنید.

آسپیرین به‌خاطر قدرتی که دارد می‌تواند که خیلی سریع درد قفسه سینه را کاهش دهد. این قرص را همراه با آب بخورید. این روش یکی از ساده‌ترین توصیه‌های خانگی برای آرام‌کردن سریع درد است.

جوش شیرین خاصیت‌های بسیار زیادی دارد. یکی از خاصیت‌های آن، کاهش درد قفسه سینه است. یک فنجان آب داغ را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید. این مخلوط کمک می‌کند تا اسیدیته از بدن شما آزاد شود و در نهایت درد قفسه سینه کم شود.

نوشیدن سرکه سیب یک درمان فوری قلب درد می باشد. سرکه سیب سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد و از تولید گاز در معده جلوگیری می‌کند که در نتیجه باعث می‌شود شما از درد قفسه سینه رها می‌شوید. اگر می‌خواهید نتیجه خیلی خوبی بگیرید، می‌توانید دو قاشق چایخوری سرکه سیب مصرف کنید.

تاثیر قرص پروپرانولول بر قلب و اعصاب

روی تخت دراز بکشید و سرتان را به‌سمت بالا بگیرید. این حالت بدن برای خارج‌کردن گاز از معده شما بسیار مفید است. برای مدتی در همین حالت بمانید. بعد از مدتی مطمئن باشید که دردتان از بین می‌رود و احساس راحتی می‌کنید.

زمانی‌که خیلی ناگهانی دچار درد قفسه سینه می‌شوید، ماساژ کمر می‌تواند به شما کمک زیادی کند. روی تخت دراز بکشید و صورتت‌تان به سمت پایین باشد. مطمئن شوید که فردی می‌تواند خیلی قوی قسمت بالایی کمرتان را ماساژ دهد. این کار نه تنها درد قفسه سینه شما را کاهش می‌دهد بلکه دردهای جسمانی دیگر را هم از بین می‌برد.

توصیه‌های خانگی که به آن‌ها اشاره شد، در شرایطی که درد قفسه سینه خیلی شدید نیست می‌توانند کاربردی باشند. اگر درد قفسه سینه خیلی شدید است و مرتب تکرار می‌شود، دیگر نمیتوان به روش های خانگی به درمان آن پرداخت. پس خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید.

سوال بسیاری افرد این است که برای درد قفسه سینه چه بخوریم؟ یا مثلا وقتی قلب درد میکنه چیکار کنیم؟ بیماری های قلبی تقریباً یک سوم کل مرگ ها را در سراسر جهان تشکیل می دهد. رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت قلب دارد و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی از جمله درد قفسه سینه را تحت تأثیر قرار دهد. داشتن یک رژیم غذایی با تعداد کالری کافی و مقدار مناسب چربی و نمک می تواند هم به درمان درد قفسه سینه کمک کند و هم از ایجاد بیماری های قلبی جلوگیری کند. 

برخی از مواد غذایی که برای درمان قلب درد به خصوص درمان درد قفسه سینه سمت راست مفید هستند و از بروز بیماری های قلبی جدید جلوگیری می کند عبارتند از: 

با رعایت موارد بالا هم می توانید به به درمان خانگی درد قفسه سینه بپردازید و هم از بروز انواع بیماری های قلبی جلوگیری کنید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی | شروع همكاري با بيمارستان بقيه ا.. الاعظم به عنوان متخصص قلب و عروق و هیات علمی دانشگاه بقیه الله در سال ۱۳۸۳

نوشته قبلی

شریان کاروتید

نوشته بعدی

میوکاردیت چیست و با چه دارویی درمان می شود؟

سوزش قفسه سینه چگونه درمان می شود؟

معرفی بیماری کوستوکندریت (کوستوکندریت یا درد قفسه سینه)

8 دلیل که باعث درد جناغ سینه می شوند!

آیا درد قفسه سینه یکی از علائم ابتلا به کووید ۱۹ (COVID- 19) است؟ 

دکتر آرزو خسروی – متخصص قلب و عروق، فلوشیپ اکو کاردیوگرافی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه رئیس بخش اکوکاردیوگرافی بیمارستان بقیه الله اعظم عضو انجمن قلب و عروق ایران عضو انجمن اکو کاردیوگرافی ایران عضو انجمن قلب اروپا (ESC) عضو انجمن اکوکاردیوگرافی و تصویربرداری اروپا (EACVI) عضو انجمن اکو کاردیوگرافی آمریکا (ASE) عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات اترواسکلروز

آخرین مطالب

اندوکاردیت باکتریایی چیست؟ (التهاب درون‌شامه قلب)

نوار قلب؛ بهترین راه تشخیص بیماری قلبی

علائم گرفتگی عروق کرونری قلب و نحوه درمان آن با دارو قرص

تفاوت درد قفسه سینه عصبی با حمله قلبی و کرونا

چگونه قلب درد را درمان کنیم

آدرس مطب: خیابان ولیعصر (جنوب به شمال)، نرسیده به توانیر، بن بست بخشندگان، مجتمع مدیکو پلاس، طبقه ی ۷ ، واحد ۷۰۱

شماره تماس: ۲۲۸۹۴۰۸۶

روزهای حضور دکتر: یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۷ الی ۲۰

مطالب ویژه

روش انجام و مراقبت بعد از آنژیوگرافی قلب چگونه است؟

تفسیر جواب اکو قلب

از علت تا درمان تنگی دریچه میترال قلب

متخصص قلب خانم در تهران – متخصص قلب در تهران

“آخ قلبم گرفت!!! قلبم درد میکنه “بارها پیش آمده که چنین حسی داشته ایم و دلیلش را نمی دانیم. حسی که به یکباره این اتفاق می افتد. این روزها تیر کشیدن قلب بین جوان ها و حتی کودکان هم رایج است. این عارضه، سندرم PCS یا همان سندرم گرفتن قلب نام دارد. در ادامه، علائم، دلایل و روش درمان این سندرم بیان می شوند.

فهرست موضوعات

سندرم گرفتن قلب (PCS) چیست؟ سندرم گرفتن قلب یک علت رایج درد سینه در کودکان و افراد بالغ جوان می باشد. در حالی که این سندرم با درد همراه است اما معمولا به صورت خود به خود از بین رفته و اثر ماندگاری بر جای نمی گذارد.چگونه قلب درد را درمان کنیم

– این سندرم در سال 1955 کشف شد. درد تیر کشیدن قلب یک درد ناگهانی است. آن را می توان به تیزی فرو رفتن یک چاقو در سینه تشبیه نمود.

– این سندرم نیازمند درمان نبوده اما مصرف دارو های ضد التهاب می تواند به کاهش درد کمک کند.

– معمولا این سندروم بین افراد سالم اتفاق می افتد و دردی شایع و رایج است.

با اینکه سندرم گرفتن قلب بیشترین شیوع را بین نوجوانان و جوانان کم سن دارد اما ممکن است کودکانی به کم سنی 6 سال را نیز به خود مبتلا کند.

بیماری های قلبی، مانند آنژین، پریکاردیت یا حمله قلبی، از دلایل عمده احساس سوزش در قفسه سینه است. از دلایل دیگر می توان به آمبولی ریوی (انسداد رگ خونی در ریه ها) اشاره کرد که جریان خون در ریه ها را کاهش می دهد و منجر به سوزش و درد قفسه سینه می شود.

عوامل دیگری که می توانند باعث سوزش قلب شوند عبارتند از:

سندرم گرفتن قلب سبب ایجاد درد در قفسه سینه شده و معمولا در هنگام استراحت بروز می دهد. احتمال بروز این سندرم در هنگام قوز کردن یا خم شدن افزایش می یابد. افراد بیان می دارند که حین بروز سندرم، درد قلب و دردی ناگهانی و تیز را در قفسه سینه خود احساس می کنند. این درد که اغلب در پایین نوک سینه چپ احساس شده، ارتباطی با غذا خوردن نداشته و تنها برای مدت کوتاهی دوام دارد.

افراد مبتلا به سندرم تیرکشیدن قلب به جز درد علائم یا تغییرات فیزیکی دیگری را تجربه نمی کنند. با این که علائمی چون رنگ پریدگی، گر گرفتگی یا صدای ویزینگ ریه در این افراد دیده نمی شود اما امکان دارد در اثر تنفس سطحی مداوم احساس سبکی سر تجربه شود. با این وجود، ریتم و تعداد نبض این افراد در محدوده طبیعی باقی می ماند.

اگر فرد به طور مداوم دردهای غیر عادی در قفسه سینه خود احساس کند، می بایست توسط پزشک متخصص معاینه شود. برای تشخیص گرفتگی عروق کرونری، پزشک معمولا از روش آنژیوگرافی استفاده میکند.

قلب درد عصبی اغلب به عنوان یک احساس تیز و خفه کننده حس می شود که به طور ناگهانی شروع می شود، حتی اگر فرد ثابت باشد و هیچ فعالیتی نداشته باشد. اما ممکن است فرد قبل از شروع درد قفسه سینه احساس استرس یا اضطراب و یا احساس ضعف تنگی نفس کند.

توضیحات دکتر خسروی درباره آنژیوگرافی

چه کسانی نیاز دارند آنژیوگرافی شوند؟ برای اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید.

آنژیوگرافی

مدت درد می تواند از چند ثانیه تا 3 دقیقه باشد. امکان دارد فرد یک یا چند بار در روز به این درد دچار شود. با اینکه سندرم گرفتن قلب با تنفس عمیق تشدید می شود اما در ناحیه درد حساسیت به لمس وجود ندارد. درد این سندرم برخلاف درد ناشی از حمله قلبی به دیگر نواحی قفسه سینه انتشار نیافته و شدت آن در افراد متفاوت است.

از آنجایی که در هنگام بروز درد تنفس عمیق می تواند دردناک باشد، افراد به صورت سطحی تنفس کرده و امکان دارد احساس سبکی سر را تجربه کنند. از آنجایی که افراد معمولا این درد را علامت یک مشکل قلبی جدی تر همچون حمله قلبی تصور می کنند، ممکن است این درد گاهی اوقات به بروز اضطراب نیز منجر شود.

در حالی که درد در برخی افراد مبهم و آزار دهنده می باشد در برخی دیگر چندان شدید است که سبب تاری دید یا از دست رفتن لحظه ای بینایی می شود. درد معمولا ناحیه ای کوچک تر از دو سر انگشت را درگیر کرده و به طور ناگهانی رفع می شود.

تا کنون هیچ محرک قطعی و مشخصی برای این سندرم بیان نشده است.

امکان دارد، وضعیت بدنی نامناسب همچون قوز کردن بتواند سبب بروز سندرم گرفتن قلب شود. با اینکه بروز ناگهانی درد می تواند ترسناک باشد اما عامل آن حمله قلبی یا بیماری ریوی نیست.

متخصصان بر این باورند که درد ناشی از سندرم گرفتن قلب ناشی از فشردگی اعصاب یا التهاب لایه داخلی دیواره قفسه سینه است. علائم این سندرم به صورت ناگهانی ظاهر و رفع شده و می توانند در دیواره قفسه سینه، دنده ها یا بافت همبند آغاز شوند.

سندرم گرفتن قلب می تواند در اثر رشد بدن، وضعیت نامناسب، یا آسیبی همچون ضربه به قفسه سینه ایجاد شود.

گاهی اوقات علت بروز این سندرم رشد بدنی فرد است که پیشگیری از آن ممکن نیست. با این حال، می توان از عوامل دیگر همچون ضربه به قفسه سینه پیشگیری کرد. وضعیت بدنی نامناسب همچون قوز کردن یک عامل تاثیر گذار است به همین دلیل صاف بودن بدن در هنگام ایستاده یا نشسته می تواند به پیشگیری از بروز درد در آینده پیشگیری کند.

پزشک با دریافت سابقه پزشکی کامل، ارزیابی علائم و پرسیدن سوالاتی درباره دیگر مشکلات سلامتی فرد احتمال وجود دیگر عوامل جدی را بررسی می کند. پزشک معمولا قفسه سینه را معاینه، وجود حساسیت به لمس را بررسی و به صدای قلب و ریه ها گوش می کند.

سبک زندگی شما بر سلامت قلب شما تأثیر بسیار تاثیر گذار است. مراحل زیر می تواند به شما کمک کند تا نه تنها از حمله قلبی پیشگیری کنید بلکه بهبودی را نیز در پی داشته باشید:

#از دود دوری کنید:

 مهمترین کاری که می توانید برای بهبود سلامت قلب خود انجام دهید سیگار نکشیدن است. همچنین از قرار گرفتن در اطراف دود سیگار خودداری کنید.

#استرس خود را کنترل کنید

استرس را در فعالیت های روزمره خود کاهش دهید.

#داشتن رژیم غذایی مناسب

 یک رژیم غذایی مناسب برای قلب داشته باشید که  ماهی، لوبیا، میوه، سبزیجات فراوان و غلات کامل باشد. از خودن غذاهای چرب و فست فود ها پرهیز نمایید.

#ورزش کنید

ورزش منظم به شما در کنترل وزن، دیابت، کلسترول و فشار خون کمک می کند تا عملکرد ماهیچه های قلب بهبود یابد و از حمله قلبی جلوگیری می کند. در هفته پنج روز به مدت 30 دقیقه پیاده روی کنید.چگونه قلب درد را درمان کنیم

#کاهش وزن

اضافه وزن به شدت قلب شما را تحت فشار قرار می دهد و موجب درد و سوزش قلب می شود.

#دیابت خود را کنترل کنید

قند خون بالا برای قلب شما مضر است. ورزش منظم ، خوب غذا خوردن و کاهش وزن همه به حفظ سطح قند خون در سطح مطلوب تر کمک می کنند.

درمان خانگی درد قفسه سینه و قلب درد

درد مرتبط با این سندرم به صورت خود به خودی رفع می شود به همین دلیل معمولا به درمان قلب درد به صورت خاص نیاز نیست اما در کل می توانید از موارد زیر نیز استفاده نمایید:

پزشکان اغلب جهت کمک به رهایش درد مصرف دارو های ضد التهاب بدون نسخه را پیشنهاد می دهند.

استراحت، تنفس آرام و تغییر وضعیت از حالت خم یا قوز به صاف می توانند موثر باشند.

موقع تیر کشیدن قلب چه کنیم؟ برخی افراد دریافته اند که یک نفس عمیق می تواند سندرم گرفتن قلب را رفع کند. هر چند که این نفس عمیق به قیمت دردی تیز و چاقو مانند خواهد بود. اغلب افرادی که این سندرم را تجربه می کنند تنفس آرام تا هنگام رفع درد را توصیه می کنند. علاوه بر این موارد، اطمینان از بی خطر بودن این وضعیت می تواند برای افراد مفید باشد.

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی

برای پرسش از دکتر بر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید

برای نوبت دهی باشماره ۰۲۱۲۲۸۹۴۰۸۶ در تماس باشید.

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی | شروع همكاري با بيمارستان بقيه ا.. الاعظم به عنوان متخصص قلب و عروق و هیات علمی دانشگاه بقیه الله در سال ۱۳۸۳

نوشته قبلی

تشخیص و درمان نشتی دریچه میترال

نوشته بعدی

آیا پایین بودن پلاکت خون نشانه سرطان است ؟!

سوزش قفسه سینه چگونه درمان می شود؟

معرفی بیماری کوستوکندریت (کوستوکندریت یا درد قفسه سینه)

8 دلیل که باعث درد جناغ سینه می شوند!

آیا درد قفسه سینه یکی از علائم ابتلا به کووید ۱۹ (COVID- 19) است؟ 

دکتر آرزو خسروی – متخصص قلب و عروق، فلوشیپ اکو کاردیوگرافی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه رئیس بخش اکوکاردیوگرافی بیمارستان بقیه الله اعظم عضو انجمن قلب و عروق ایران عضو انجمن اکو کاردیوگرافی ایران عضو انجمن قلب اروپا (ESC) عضو انجمن اکوکاردیوگرافی و تصویربرداری اروپا (EACVI) عضو انجمن اکو کاردیوگرافی آمریکا (ASE) عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات اترواسکلروز

آخرین مطالب

اندوکاردیت باکتریایی چیست؟ (التهاب درون‌شامه قلب)

نوار قلب؛ بهترین راه تشخیص بیماری قلبی

علائم گرفتگی عروق کرونری قلب و نحوه درمان آن با دارو قرص

تفاوت درد قفسه سینه عصبی با حمله قلبی و کرونا

آدرس مطب: خیابان ولیعصر (جنوب به شمال)، نرسیده به توانیر، بن بست بخشندگان، مجتمع مدیکو پلاس، طبقه ی ۷ ، واحد ۷۰۱

شماره تماس: ۲۲۸۹۴۰۸۶

روزهای حضور دکتر: یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۷ الی ۲۰

مطالب ویژه

روش انجام و مراقبت بعد از آنژیوگرافی قلب چگونه است؟

تفسیر جواب اکو قلب

از علت تا درمان تنگی دریچه میترال قلب

آنژین نتیجه مستقیم نرسیدن خون کافی به عضله قلب است، در ادامه با جزئیات بیشتری به این مسئله می پردازیم

همین چند سال پیش بود که بیماری سارس در شرق آسیا شایع شد. رسانه‌های داخلی و خارجی چنان از این بیماری با آب و تاب می‌گفتند که برای خیلی‌ها این‌گونه تداعی شد که طاعون دیگری در راه است و نسل انسان در حال انقراض است. چندی از این ماجرا گذشت. آب از آب تکان نخورد و مشخص شد که سارس هم قابل پیشگیری و کنترل است اما هم‌اکنون بیماری‌های قلبی در کشور بیداد می‌کنند و هیچ‌کس از آنها دم نمی‌زند. اگر حرفم را باور ندارید سری به سی‌سی‌یو و بخش‌های قلب بیمارستان‌ها بزنید و با چشمان خودتان ببینید که سن بیماری‌های قلبی در کشورمان چه‌قدر کاهش یافته است و چه جوان‌هایی با این بیماری‌ دست و پنجه نرم می‌کنند. آن‌وقت باور خواهید کرد که بیماری‌های قلبی از سارس و وبا خطرناک‌تر هستند اما به فراموشی سپرده شده‌اند. آشنایی بیشتر با بیماری‌های قلبی می‌تواند جامعه را در برابر این مشکل توانمند سازد. به همین دلیل به سراغ دکتر ارشمیدس صنعتی، فوق‌تخصص قلب وعروق و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران رفتیم تا با علایم و نشانه‌های درد قلبی آشنا شویم.

بیشتر بدانید : آیا سوزش قلب دارید؟

درد قلبی یک علامت است و نه یک بیماری. این درد به صورت احساس خفگی، تنگی نفس، فشار یا گرفتگی است که اغلب مرکز آن پشت استخوان جناغ سینه‌ است و ممکن است به گلو، فک یا دست انتشار یابد. البته این درد گاهی به دنبال ورزش یا فشار روانی نیز نمود پیدا می‌کند.چگونه قلب درد را درمان کنیم

این حالت می‌تواند در اثر انقباض سرخرگ‌های کرونر ایجاد شود اما احتمال بیشتری دارد که به علت تصلب شرایین (حالتی که سرخرگ‌ها به وسیله رسوبات چربی باریک شده‌اند) روی دهد. اگر حملات درد به طور مکرر و بدون انجام فعالیت جسمی رخ دهند ممکن است یک نشانه هشدار دهنده از قریب‌الوقوع بودن حمله قلبی باشند بنابراین به درمان سریع نیاز دارند.

احساس ناراحتی اغلب از دو تا پنج دقیقه طول می‌کشد. همان‌طور که اشاره کردم درد ممکن است شدید باشد و همراه با احساس فشار در پشت استخوان جناغ و انتشار به دست یا فک باشد. گاهی اوقات بیماران آن را به صورت احساس سنگینی، تنگی یا سوزش توصیف می‌کنند. درد ناشی از مشکل قلبی ممکن است در سایر قسمت‌های بدن احساس شود یعنی مغز شما محرک‌های درد را با هم اشتباه می‌گیرد. در نتیجه شما به جای قفسه سینه، در حلق، فک یا دست‌ها دچار احساس ناراحتی می‌شوید.

این دردها اغلب با اعمالی از قبیل بلند کردن یک جسم سنگین، فعالیت جنسی یا ورزش شدید ایجاد شده و بیشتر با استراحت تسکین می‌یابد. سرمای بیش از حد یا احساساتی مانند ترس، عصبانیت، اندوه و ناامیدی شدید و همچنین خوردن یک وعده غذای سنگین می‌توانند دیگر علل مسبب درد باشند. آنژین نتیجه مستقیم نرسیدن خون کافی به عضله قلب است. هنگام فعالیت بدنی قلب شما که ناگزیر است فعالیت خود را افزایش دهد به اکسیژن بیشتری نیاز پیدا می‌کند. اگر سرخرگ‌های کرونر تغذیه کننده قلب، تنگ بوده و قادر به تامین جریان خون بیشتر و برآوردن این نیاز نباشند اعصاب قلب پیغام درد را به مغز شما ارسال می‌کنند.

درد قفسه سینه (آنژین) ممکن است برای مدتی طولانی، دارای یک الگوی قابل پیش‌بینی باشد که به آن آنژین پایدار می‌گویند اما اگر الگوی درد جدید باشد یا تعداد دفعات حمله در حال افزایش باشد به آن آنژین ناپایدار گفته می‌شود. آنژین ناپایدار به ویژه وقتی در زمان استراحت روی دهد ممکن است هشداری از یک حمله قلبی قریب‌الوقوع باشد. در این حالت باید بی‌د‌رنگ برای درمان اقدام کرد. نوع سوم درد قفسه سینه نیز آنژین متغیر نام دارد که به علت انقباض عضلات دیواره سرخرگ‌های کرونر روی می‌دهد.

بیشتر بدانید : درد قفسه سینه و علت های عجیب آن

اغلب بر اساس شرح حال بیمار درباره ناراحتی قفسه سینه و چگونگی شروع درد به وجود آنژین مشکوک می‌شویم. هیچ روش آزمایشگاهی خاصی برای تشخیص‌ نوع آنژین وجود ندارد. پزشک ممکن است برای آگاهی از اتمام حمله یا ادامه وقوع آن یک نوار قلب تهیه کند.

ابتدا فعالیت خود را که به حمله شتاب می‌بخشد، متوقف کنید. این کار فشار وارده به قلب و نیاز به اکسیژن بیشتر را کاهش می‌دهد. درد و سایر علایم شما احتمالا در عرض تنها چند دقیقه بهبود می‌یابد. اگر احساس ناراحتی پس از چند دقیقه قطع نشد یا شدت یا تناوب حملات افزایش یافت سریع به اورژانس مراجعه کنید. یکی از نخستین اقدامات در درمان درد قلبی، تعدیل عامل تحریک کننده یا تشدید کننده درد است.اگر سیگار می‌کشید آن را قطع کنید. در صورت داشتن اضافه وزن آن را کاهش دهید. حذف چاقی یا سیگار علایم شما را کاهش داده و یا حتی از بین می‌برد. ورزش و رژیم غذایی کم‌چربی و کم‌کلسترول در حفاظت سرخرگ‌های شما از تنگی بیشتر مفیدند.

ابتلا به آنژین، دلیلی برای محدود کردن فعالیت نیست. در حقیقت، ورزش نقشی کلیدی در کنترل این وضعیت دارد. ورزش باید با محدودیت‌های تحمیل شده به علت درد سازگار باشد و انجام آن اغلب پس از تحت کنترل درآمدن آنژین به وسیله دارو توصیه می‌شود. پزشک با در نظر گرفتن علایم شما می‌تواند در تعیین میزان مناسب ورزش به شما کمک کند. اگر آنژین شما ناپایدار شده است یعنی درد به دفعات بیشتری روی می‌دهد، راحت‌تر از قبل برانگیخته می‌شود یا شدیدتر یا طولانی‌تر شده است، پیش از مشورت با پزشک‌تان، هیچ برنامه ورزشی را آغاز نکنید.

نوع داروهایی که پزشک‌تان تجویز می‌کند به علایم ویژه شما بستگی دارد. نیتروگلیسیرین یکی از داروهایی است که در درمان حمله حاد آنژین پایدار استفاده می‌شود. این دارو سرخرگ‌های کرونر را باز کرده و اجازه می‌دهد خون بیشتری به عضله قلب جریان یاید. اغلب این دارو به صورت یک قرص زیر زبانی مصرف می‌شود. اگر پزشک برای شما نیتروگلیسیرین تجویز کرده است آن را تازه نگه دارید چون فرم قرصی آن قدرت اثر خود را در عرض چند ماه از دست می‌دهد. در ضمن قرص را دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید زیرا نور سبب تضعیف اثر دارو می‌شود.

اگر باوجود مصرف دارو باز هم درد قفسه سینه ادامه یابد یا به دفعات بیشتر یا با درد شدیدتری روی دهد ممکن است پزشک تصمیم به انجام آنژیوگرافی عروق کرونر بگیرد تا ساختمان این عروق را مشاهده کند. با این آزمایش پزشک درمی‌یابد آیا شما بیمار مناسبی برای انجام آنژیوپلاستی کرونر یا عمل بای‌پس سرخرگ کرونر هستید یا خیر.

بیشتر بدانید : تریاک و تأثیر آن بر بیماریهای قلبی و عروقی

بیشتر بدانید : نشانه های مشکل قلبی که نباید از آنها غافل شوید

بیشتر بدانید : بیماری قلبی و نشانه های غیر منتظره و عجیب آن !!

بیشتر بدانید : علایم هشدار دهنده حمله قلبی کدامند ؟

بیشتر بدانید : چرا ضربان قلب تند می شود؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : هفته نامه سلامت

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

Dr Fariba Hendesi –

درد قفسه سینه به صورت ناراحتی و یا درد در ناحیه سینه یا اطراف آن است. به طور کلی، تیر کشیدن قلب را می توان به درد قفسه سینه مرتبط با قلب (درد قفسه سینه قلبی) و درد قفسه سینه ناشی از یک بیماری قلبی (غیر قلبی ) دسته بندی کرد.

اگر فردی درقفسه سینه درد داشته و یا احساس تیر کشیدن در ناحیه  قلب دارد و این درد به طور مداوم باشد، باید توسط پرسنل پزشکی اورژانس ارزیابی شود.

فهرست موضوعات

شاید با خود بگویید قلبم درد میکنه ولی علت تیر کشیدن قلب خود را ندانید، ما در اینجا علت آن را توضیح داده ایم لطفا با ما همراه باشید.چگونه قلب درد را درمان کنیم

با وجود اینکه علل بسیاری در مورد درد قفسه سینه و یا تیر کشیدن قلب وجود دارد، دو دلیل عمده آن را می توان در مشکلات مربوط به قلب و علل غیر قلبی تقسیم بندی کرد.  تیر کشیدن قلب گاهی ممکن است ناشی از اختلاف بین میزان خون رسانی به ضربان قلب و اکسیژن رسانی به عضله قلب باشد.

درد و تیر کشیدن سمت چپ قفسه سینه قلبی بیشتر به علت آترواسکلروز (منجر به تنگ شدن ثابت شريان های عروق کرونر)، ایجاد شده و یا ناشی از اسپاسم های کرونری است که به طور متناوب شریان ها را محدود می کند. در موارد شدید، مداوم و غیر عصبی، تیر کشیدن دائم قلبی به عنوان آنژین یا آنژین پاتریس خوانده می شود.

تیر کشیدن قلب در اکثر مواقع دلایل غیر قلبی داشته و گذرا هستند و ممکن است علل زیادی داشته باشند از جمله، استرس، اضطراب، برخی عفونت ها، مشکلات عضلانی یا استخوانی، تومورهای ریه، ترومای قفسه سینه، درد شکمی و ریفلاکس معده. برخی از علل غیر قلبی  تیر کشیدن قلب ممکن است نیاز به مراقبت اورژانس داشته باشند.

علائم درد قفسه سینه مواردی از جمله فشار، سنگینی یا سوزش، گاهی اوقات با احساس خفه شدن یا تنگی نفس همراه است. این ناراحتی اغلب به شکل درد  تیز تا خفیف و معمولا در شکم فوقانی، پشت، گردن، فک، دست چپ یا شانه قرار دارد. گاهی اوقات علت تیر کشیدن قلب می تواند بر اثر مواردی همچون موارد زیر باشد:

– فشار عصبی

– پرخوری

– قرار گرفتن در معرض هوای سرد

– استرس عاطفیتیر کشیدن قلب گاه به صورت گذرا و چند ثانیه و گاهی چند بار تکرار می شود. شدت درد یا تیرکشیدن معمولا با تغییر تنفس، سرفه یا موقعیت تغییر نمی کند. به طور کلاسیک، درد قفسه سینه قلبی در قفسه سینه چپ است. با این وجود ممکن است در مرکز یا سینه راست هم رخ دهد. درد قفسه سینه غیر قلبی ممکن است بسیاری از علائم بالا را داشته باشد.

با این حال، درد قفسه سینه غیر قلبی ممکن است با تنفس، سرفه یا موقعیت تغییر کند. صرف نظر از این، علاوه بر تیر کشیدن قلب، درد قفسه سینه طبیعی نیست و باید توسط پزشک متخصص قلب و عروق تشخیص داده شود، زیرا این امر می تواند خطر جدی سلامت را در بر داشته باشد.

زنان ممکن است علائم درد قفسه سینه را به اشکال مختلفی شامل تهوع و استفراغ، سرگیجه، درد یا ناراحتی در یک یا هر دو دست داشته باشند. زنان باردار ممکن است درد یا تیر کشیدن قلب را با سوزش سر دل، سوزش معده، فشار (فشار کودک بر دیافراگم / دنده ها)، گسترش قفسه سینه و استرس، تجربه کنند.

در کودکان و نوجوانان، درد دیواره قفسه سینه شایع ترین علت درد قفسه سینه است. در این سنین به ندرت مشکل قلب وجود دارد، اما می تواند با شرایطی مانند سندرم مارفان یا پاره شدن آئورت رخ دهد.

درد دست چپ دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد اما مهمترین آن ها که با تپش قلب همراه است عبارت است از:

اغلب، اولین علامت حمله قلبی درد شدید بازوی چپ است که ظرف چند دقیقه به شدت افزایش می یابد. دیگر علائم حمله قلبی شامل موارد زیر هستند:

حمله قلبی یک بیماری تهدید کننده زندگی است. در صورت تجربه درد در بازوی چپ به همراه این علائم باید با اورژانس یا شماره 115 تماس گرفت.

آنژین هنگامی بروز می دهد که قلب اکسیژن کافی دریافت نمی کند. آنژین می تواند سبب دردی در قفسه سینه شود که اغلب با احساس سو هاضمه یا درد شانه، گردن، کمر یا فک ارتباط دارد.

آنژین اغلب یک علامت بیماری شریان های کرونری بوده و باید جدی تلقی شود. افراد جهت دریافت تشخیص مناسب آنژین باید درباره درد دست چپ و دیگر علائم خود با پزشک صحبت کنند.

شرایط مرتبط با درد و تیر کشیدن ناگهانی قلب بسیار زیاد است. در زیر به فهرستی از شرایطی  که ممکن است به درد قفسه سینه  و تیر کشیدن قلب منجر شود، اشاره شده است. این فهرست هر شرایطی را شامل نمی شود، اما هدف از آن شرح  برخی از شرایط عمده ای است که با درد و تیر کشیدن قلب (هر دو قلب و غیر قلب) مرتبط است:

اضطراب، استرس، آترواسکلروز، انشعاب آئورت، تنگی آئورت، کراتومیوپاتی، کولسیستیت، مصرف کوکائین، دیابت، اسپاسم مری، گاستریت، GERD، فتق هیاتال، هیپرکلسترولمی، فشار خون بالا، هیپرتیروئید، لوپوس، مشکلات دریچه میترال، سندرم مارفان، پریکاردیت، پلوری، پنوموتوراکس، بیماری پات، آمبولی ریه، پارگی رگ، اسکلرودرما.

علت درد و تیر کشیدن در ناحیه قلب و یا قفسه سینه با بررسی سوابق بیماری و معاینه فیزیکی تشخیص داده می شود. متخصص مراقبت های بهداشتی در ابتدا، علایم قلبی و غیر قلبی را تشخیص داده و گاهی اوقات  با در نظر گرفتن سابقه بیماری  این کار صورت می گیرد. بررسی علل تداوم تیر کشیدن و درد قلب، مهم استT زیرا درد قفسه سینه مربوط به قلب ممکن است نیاز به مداخله و درمان مداوم داشته باشد.

در طول معاینه فیزیکی، کارکنان پزشکی ممکن است الکتروکاردیوگرام (EKG) و اشعه ایکس قفسه سینه  انجام دهند. سطح خون بالای تروپونین هم می تواند سبب آسیب عضلات قلب شود. سایر آزمایش های خون مانند شمارش کامل خون (CBC) و پروفایل متابولیک پایه در ارزیابی اورژانس، مفید هستند.

در شرایط پیچیده تر، آزمایش هایی مانند تست ورزش استرس، اکوکاردیوگرافی استرس، اسکنینگ پرفیوژن میوکارد، یا  CTآنژیوگرافی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. سایر تست ها و روش هایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند شامل نظارت Holter و آنژیوگرافی کرونر است.

بیماری عروق کرونر با آنژیوگرافی کرونری که برای شناسایی آترواسکلروز صورت می گیرد، تشخیص داده می شود. به هر ترتیب در مجموع می توان گفت که تیر کشیدن قلب در همه موارد به دلیل ناراحتی و یا مشکل حاد قلبی نیست در اکثر موارد تیر کشیدن قلب می تواند به سبب استرس یا اضطراب رخ دهد. به هر حال در صورت تداوم این حالت ها، بهتر است با افراد مبتلا به درد قفسه سینه که مشخص نیست که درد قفسه سینه از یک مشکل قلب باشد یا خیر، باید بلافاصله در بخش اورژانس مورد ارزیابی قرار گیرد.

دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق و فشار خون در تهران

کلینیک فشار خون

This entry is available for Kurdish Arabic English

دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي| عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران | بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران| سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران | عضو هیئت علمي و پزشك معتمد دانشگاه آزاد اسلامي به مدت ٥ سال| گذراندن دوره تخصصي RDN در آلمان جهت درمان فشار خون هاي مقاوم به درمان

با تجربه انجام هزاران آنژيوگرافي از راه دست با توجه به هشت سال تجربه مستمر در زمينه آنژيوگرافي راديال

مطلب قبلی

واریس پا | علائم، دلایل و راه های درمان

مطلب بعدی

بهترین زمان مصرف قرص آسپرین

چگونه قلب درد را درمان کنیم

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

سلام بنظرم اکو بشین و فشار خونتون اندازه گیری کنین اگر مشکل قلبی نداشتین با خیال راحت به درمان مشکلات روحی بپردازین جون مشکلاتی از قبیا افسرگی و اضطراب هم میتواند درد های قلبی را تقلید کند

سلام عزیزم 

خب شما یک سابقه بیماری ریوی دارین و بهتر است با پزشک معالج ریه خود مشورت کنین همچنین از ناپروکسن میتونین استفاده کنین تا در صورت التهاب احتمالی در ریه کاهش پیدا کند ولی با توجه به عدم سرفه و خلط بعید است مسئله مهمی باشد

سلام عزیزم 

سنتون و بیماری های زمینه ای؟

شرح حالتون به حالت های اضطرابی و عصبی شبیه و میتونین فعلا از داروی ایندرال 10 استفاده کنین

سلام و عذرخواهی بابت  تاخیر

عزیزم بیشتر به علایم اضطرابی شبیه و جای نگرانی نیست نهایتا میتونی با انجام اکو از سلامت قلبت مطمان شی

سلام عزیزم بله اضطرابیه علایمتون باید از دارو آرام بخش استفاده کنی مثل پوکساید و از مشاورین و روان پزشکان کمک بگیرین

سلام و عذرخواهی بابت تاخیر 

سرگیجه هم از علایم پانیک میتواند باشد

سلام 

این درد ها بیشتر عضلانی اسکلتی هستن و ز قلبتون نیست نگران نباشین از تشک های طبی و پوزشن مناسب برای خواب استفاده کنین

سلام عزیزم همون طور ه میتدونید خملات پنیک علایم قلبی مثل تپش و درد قفسه سینه میدهد و بیشتر باید بر روز درمان اون با مشاوران و پزشکان مربوط کار کنین

سلام عزیزم دردتون قلب نیست و جای نگرانی نیست میتوه از استرس و یا عصبی باشه درد هاتون

سلام و عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخدهی 

جای نگرانی نیست اگر خیلی طوانی شد و بهبود پیدا نکرد برای اطمینان خاطر میتونین اکو قلبی بشین

سلام عزیزم سنتون؟

بیماری زمینه ای مثل دیابت فشار خون یا چربی خون دارین ؟

علت درد قفسه سینه و پشت با هم

علت و علائم درد جناغ سینه | درد قفسه سینه

علت درد قفسه سینه هنگام نفس عمیق کشیدن چیست؟

درد قسمت چپ بالای سینه در هنگام ورزش و دراز کشیدن

– عضو انجمن قلب امريكا

– موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون

– عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

– عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران

– بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران

– سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران

پستهای اخیر

برای افزایش فشار خون پایین چی بخوریم؟

نارسایی عروق قلبی و دارو های درمان آن

واریس پا | علائم، دلایل و راه های درمان

اندازه گیری فشار خون چگونه است؟

آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱، طبقه اول واحد 3تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب همه روزه به جز روز های تعطیل از ساعت 14 الی 20  اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها

مطالب اخیر

قرص دافلون برای درمان بیماری واریس

راه های درمان بیماری ایسکمیک قلبی

برای افزایش فشار خون پایین چی بخوریم؟

عمل واریس پا یا استریپینگ چیست؟

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

Dr Fariba Hendesi –

زمانی که دچار درد قلب در قفسه سینه می شوید، اولین فکری که به ذهن شما می رسد این است که ممکن است حمله قلبی به سراغ شما آمده باشد.

فهرست موضوعات

قطعا درد قفسه سینه چیزی نیست که نادیده گرفته شود، اما شما باید بدانید که علل بسیاری ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه قلب و قفسه سینه شود. در حقیقت، درد قلب یکی از درد های شایع مخصوصا در سنین بالا است که حتی ممکن است به قلب مربوط نباشد.

درد قلب ممکن است به علت مشکلات ریوی، مری، ماهیچه ها، دنده ها یا اعصاب شما ایجاد شود. برخی از این شرایط ،جدی بوده و از عوامل تهدید کننده به شمار می روند و برخی دیگر هم ممکن است دلایل ناشناخته ای داشته یا مشکل ساز نباشند. چگونه قلب درد را درمان کنیم

در صورتی که دچار درد در ناحیه قلب شدید، بهترین راه حل این است که یک پزشک متخصص وضعیت شما را ارزیابی کند. ممکن است احساس درد در قفسه سینه از گردن تا ناحیه شکم ایجاد شده و گسترش پیدا کند. درد در قفسه سینه ممکن است بسته به شرایط به صورت زیر باشد:

در حالی که ایجاد درد از شایع ترین علامت های مشکلات قلبی محسوب می شود،  می توان گفت که برخی از علائم ممکن است در قفسه سینه ،همراه با درد یا بدون درد باشد. به طور خاص می توان گفت که علائم غیر معمولی در زنان بیشتر به دلیل اختلالات قلبی گزارش شده است. 

علائمی مانند، حس فشار یا تنگی در قفسه سینه ،درد در بازو ، خستگی و سرگیجه ،درد شکمی ،تهوع و درد در هنگام اعمال فشار. درد در ناحیه قلب می تواند به صورت سوزش، تیر کشیدن و یا احساس درد در پشت گردن و یا بازو باشد.

یکی دیگر از علل بالقوه درد قلب اضطراب و حملات روحی و عصبی است. برخی علائم مرتبط با این شرایط عبارتند از سرگیجه، احساس تنگی نفس، احساس سوزن سوزن شدن و لرزش. 

در صورت بروز شک و تردید در مورد هر گونه درد در ناحیه قفسه سینه، به خصوص درد های ناگهانی یا به دنبال مصرف داروهای ضد التهابی و یا سایر موارد مشابه، به پزشک مراجعه کرده و در مورد رژیم غذایی خود هم مشاوره شوید. 

در صورت بروزهر کدام از این علائم همراه با درد قفسه سینه با اورژانس تماس بگیرید:

درد قلب که در قفسه سینه تا ناحیه فک، دست چپ تا پشت قفسه سینه، درد شدید و ناگهانی قفسه سینه همراه با تنگی نفس، به ویژه پس از مدت طولانی عدم فعالیت، تهوع، سرگیجه، ضربان قلب سریع و یا تنفس سریع، سردرگمی، تعریق بیش از حد، فشار خون بسیار پایین  یا بالا و ضربان نامنظم  قلب. همچنین در صورت بروز علائم زیر، با پزشک تماس گرفته یا به نزدیک ترین اورژانس مراجعه کنید:

ایجاد درد در قفسه سینه یا درد در ناحیه قلب، لزوما به دلیل اختلالات و بیماری های جدی قلبی نیست؛ اما در صورت بروز هر گونه دردی در ناحیه قفسه سینه بهتر است به پزشک مراجعه کرده و وضعیت شما ارزیابی شود.

نشانه‌های اضطراب در افراد مختلف متفاوت است. حتی بعضی روزها علائم یک نفر هم یکسان نیست. اضطراب به شکل‌های گوناگونی بروز می‌کند و به همین دلیل درک نشانه‌های ناشی از آن دشوار است.

درد قفسه سینه ناشی از اضطراب برای هر شخص متفاوت است. ممکن است برخی افراد این درد را به صورت تدریجی تجربه کنند؛ اما برای برخی دیگر تجربه این درد به صورت ناگهانی و غیرمنتظره باشد. درد قلب یا قفسه سینه ناشی از اضطراب می‌تواند به شکل‌های زیر بروز کند:

اگر تا به حال همراه با اضطراب، در قفسه سینه خود دردی حس نکرده‌اید؛ ممکن است با تجربه آن نگران شوید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند دچار حمله قلبی شده‌اند و برای درمان به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند.

معمولا وقتی مضطرب هستید، بدنتان واکنش‌های جسمانی خاصی نشان می‌دهد مثل تعریق یا تنگی نفس.

وقتی مضطرب و عصبی می‌شوید؛ مغز و بدن شما به ناگهان، واکنش تنشی فوری نشان می‌دهد. این واکنش شامل تغییرات فیزیولوژیکی هم هست. ممکن است بدنتان منقبض شود.

هم‌چنین واکنش‌های روان‌شناختی یا هیجانی هم می‌توانند از جمله این واکنش‌های تنشی باشند. ممکن است راحت‌تر خشمگین یا ناراحت شوید. به این گونه واکنش‌ها، واکنش‌های جنگ یا گریز می‌گویند. وقتی مضطرب هستید یا استرس دارید، بدنتان برای جنگیدن یا فرار کردن آماده می‌شود.

اگر بدنتان به تدریج این پاسخ جنگ یا گریز را تجربه کند، معمولا تا 30 دقیقه بعد می‌تواند این پاسخ را جبران کند. اگر بیشتر از حد معمول مضطرب  و عصبی باشید، دیگر بدنتان نمی‌تواند چنین شرایطی را جبران کند. در نتیجه این موضوع منجر به افزایش انقباض ماهیچه‌ها شده و انقباض قفسه سینه باعث احساس درد در ناحیه قلب می‌شود.

به علاوه در موقعیت‌هایی که استرس بیشتری به فرد تحمیل می‌شود و به عبارتی شخص عصبی می شود، ضربان قلب قوی‌تر شده و میزان آن افزایش می‌یابد. وقتی این مورد با انقباض ماهیچه‌ها ترکیب می‌شود، دردی غیر عادی در قفسه سینه حس می‌شود.

معمولا بهتر است در صورت احساس درد در قلب خود به جای نگران شدن، خوشحال باشید. به هر حال احتمالا این احساس وحشتناک نشانه حمله قلبی نیست بلکه نشانه وحشت‌زدگی یا حمله پانیک است.

تقریبا یک چهارم افرادی که به دلیل درمان درد قفسه سینه به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، دچار حمله پانیک شده‌اند. بسیاری از این بیماران زنان جوان هستند. این دسته از بیماران بیشتر دچار اختلال‌های پانیک می‌شوند ولی ابتلا به بیماری قلبی در آن‌ها نادر است.

درد قفسه سینه یا درد قلب یکی از نشانه‌هایی است که می‌تواند به دلیل حمله پانیک رخ دهد اما بیشتر وقت‌ها اختلال‌های پانیکی که در زنان جوان با درد قفسه سینه همراه است، به موقع تشخیص داده نشده و درمان هم نمی‌شوند.

احساس دردی سنگین در قسمت مرکزی قفسه سینه و ایجاد فشار و انقباضی که می‌تواند تا فک یا بازوی چپ نیز گسترش یافته و حس شود از نشانه‌های معمول حمله قلبی در آقایان است. 

زنان هم نشانه‌های مشابهی دارند اما درد نه تنها در ناحیه قفسه سینه بلکه در تیغه ‌های شانه شخص نیز احساس می‌شود. حتی ممکن است احساس درد به نواحی گردن و بالای کمر نیز منتقل شود.

بعضی وقت‌ها احساس اصلی مربوط به حمله قلبی در زنان می‌تواند شامل تنگی نفس و درد باشد. در ضمن احتمال زیادی وجود دارد که فرد احساس خستگی شدید نیز داشته باشد.

دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق و فشار خون در تهران

کلینیک فشار خون

 

دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي| عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران | بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران| سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران | عضو هیئت علمي و پزشك معتمد دانشگاه آزاد اسلامي به مدت ٥ سال| گذراندن دوره تخصصي RDN در آلمان جهت درمان فشار خون هاي مقاوم به درمان

با تجربه انجام هزاران آنژيوگرافي از راه دست با توجه به هشت سال تجربه مستمر در زمينه آنژيوگرافي راديال

مطلب قبلی

بهترین زمان مصرف قرص آسپرین

مطلب بعدی

علت تپش قلب در خانم ها چیست؟ (تپش قلب کوبنده و ناگهانی)

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

سلام عزیزم 

از غذا های ترش و چرب پرهیز کنین بصورت ناشتا داروی نولپازا 40 مصرف کنین بهبود جاصل نشد برای نوار قلب و اکو قلب و بررسی های تکمیلی مراجعه کنینچگونه قلب درد را درمان کنیم

سلام عزیزم سنتونو بفرمایین

بیماری زمینه ای دیگری ندارین به جز چربی؟

فشار قند خون؟

سلام عزیزم نگران نباش 

ببین شما به علت عفونت و خونریزی هم از طرفی بسیاز ضعیف وکم خون شدی و هم از نظر روحی دچار استرس و ناراحتی

باید خدمت شما بگم اگر ذخار آهن شما کم شده حداقل 2 ماه طول میکشد با مصرف دارو جبران بشه 

توصیه من به شما مصرف منظم مکمل ها تغذیه منایب مایعات فراوان آنتی بیوتیک مناسب، آزمایش هفتگی برای بررسی ذخایر آهن، همچنین آزمایش  d-dimer برای بررسی لخته خون نوار قلب و در نهایت اگر آژمایشات نرمال بود و نوار قلب برای تپش قلبتون از ایندرال 10 در صورت عدم بیماری اسم مصرف کنین و از مشاوره و دارو های ارام بخش استفاده کنیین

سلام عزیزم

از بابت قلبی بعید است مشکلی وجود دشاته باشد بیشتر علایمتون  به علایم اضطرابی شبیه میباشد نوار قلبتون هم خداروشکر نرمال بوده جای نگرانی نیست اگر مشکل معده هم دارین باید با همکاران گوارش مشورت کنین

سلام

نوار قلب و اکو باید بشین نتیجه  رو برای کا ارسال کنین

در کنار این تست ها از داروی لوزارتان 25 روزانه استفاده کنین اگر فشاراتون کماکام بالا بود باید هولتر مانیتوینگ فشار خون بشین

سلام

سنتون حتما ذکر کنین و بیماری های زمینه ای اگر دارین همچنین برای اطمینان خاطر یم تست کرونا بدین

سلام

نگران نباشین با توجه به سنتون و عدم بیماری قبلی جای نگرانی نیست

سلام

شما باید آزمایش کامل خون بدین و همچنین یک نوار قلب بگیرین جواب را برای بنده بفرستین

اگر مشکلی نباشه براتون دارو های ضعیف میتونی شروع کنیم

بله هنگام تپش باشد بهتر است

سلام

ترحیجا یک نوار قلب دیگر بگیرین ولی ضربانتون بالا بوده حالا به هر علتی میتونه باشه استرس و … میتونین از قرص ایندرال 10 استفاده کنین

سلام

سنتون؟

سلام عزیزم کرونا علایم بسیار گوناگونی دارد و نمیتوان بصورت قطعی چیزیو بگیم به شما ولی آروم باشین بیشتر به حالت اضطرابی میخوره مشکلاون

سلام 

حتما در شرح حالتون سنتون و بیماری های زمینه ایتونو دکر کنین .

در صورت افزایش تعداد دفعات درد قفسه سینتون در طول ماه یا هفته و همراه بودن آن با فعالیت به طوری که  با استراجت بهبود یابد، باید به پزشک قلب جهت اقدامات تشخیصی مثل نوار قلب و اکو و آزمایش مراجعه نمایید

راه های درمان بیماری ایسکمیک قلبی

علت درد قفسه سینه و پشت با هم

علت تپش قلب در نوجوانان

نارسایی عروق قلبی و دارو های درمان آن

– عضو انجمن قلب امريكا

– موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون

– عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

– عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران

– بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران

– سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران

پستهای اخیر

برای کاهش فشار خون بالا چه بخوریم؟

چه رابطه ای میان فشار خون و نمک وجود دارد؟

آیا درد فک نشانه ی بیماری قلبی است؟

قرص کاپتوپریل | نحوه ی مصرف و عوارض آن

آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱، طبقه اول واحد 3تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب همه روزه به جز روز های تعطیل از ساعت 14 الی 20  اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها

مطالب اخیر

قرص دافلون برای درمان بیماری واریس

راه های درمان بیماری ایسکمیک قلبی

برای افزایش فشار خون پایین چی بخوریم؟

عمل واریس پا یا استریپینگ چیست؟

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق دکتر ضربان – بهترین مرکز درمان قلب کشور

حمله قلبی می تونه اولین چیزی باشه که فرد هنگام درد قفسه سینه به اون فکر می کنه. بنابراین اولین سوالی که به ذهن فرد میرسه، اینه که برای قلب درد چی خوبه؟

بنابراین با کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان همراه باشید تا بهترین درمان ها برای قلب درد را متوجه شوید.

برای قلب درد چی خوبه؟ : بادام

برای قلب درد چی خوبه؟ : کمپرس سرد

چگونه قلب درد را درمان کنیم

برای قلب درد چی خوبه؟ : جوش شیرین

برای قلب درد چی خوبه؟ : سیر

برای قلب درد چی خوبه؟ : سرکه سیب

برای قلب درد چی خوبه؟ : آسپیرین

برای قلب درد چی خوبه؟ : دراز بکشید

برای قلب درد چی خوبه؟ : زنجبیل

برای قلب درد چی خوبه؟ : شیر زردچوبه

دلایل درد قلب چیست ؟

عوارض احتمالی درد قلب

شما می توانید برای
آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق
آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در
ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

درمان های خانگی برای درد قلب برای درمان های نادر
قفسه سینه است که به دلیل مشکلات گوارشی ، کشیدگی عضلات و اضطراب ایجاد می شود.

تشخیص تفاوت بین این درد خوش خیم و شرایط جدی تر
آسان نیست. بنابراین در صورت تردید ، مردم همیشه باید به دنبال مراقبت های پزشکی
باشند.

یک فرد باید حتما در شرایط زیر، تحت مراقبت های
پزشکی فوری قرار گیرد:

درد قلب یا قفسه سینه که احساس سفت شدن ، فشار دادن
یا سنگین شدن به فرد می دهد.

فردی که دچار حمله قلبی شده است.

تجربه تنگی نفس در کنار درد قفسه سینه

ده روش خانگی برای پاسخ به سوال
“برای قلب درد چی خوبه؟”

موارد مختلفی وجود دارد که فرد می تواند در خانه
امتحان کند تا در هنگام بروز درد قلبی به او کمک کند و از بروز آن جلوگیری کند.

از درمان های خانگی زیر فقط در مواردی استفاده می شود که شخصی توسط پزشک معاینه شده باشد و مطمئن باشد که درد قفسه سینه ناشی از اتفاق جدی مانند حمله قلبی نیست.

این درمان ها برای کمک به شماست ولی حتما اگر درد
جدید و شدیدی در قفسه سینه حس میکنید در اسرع وقت به بهترین متخصص قلب مراجعه
کنیدو وقتتان را با درمان های خانگی تلف نکنید. اما با این حال ما درمان های خانگی
را برای شما بیان می کنیم.

همچنین ، این روش های درمانی برای فرد مبتلا به آنژین تجویز نشده است. مبتلایان به آنژین باید درمانی را که بهترین متخصص قلب تهران برای آنها انجام می دهد دنبال کنند.

هنگامی که ریفلاکس اسید  معده دلیل درد قلب است ، خوردن چند عدد بادام یا
نوشیدن یک فنجان شیر بادام ممکن است به شما کمک کند.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که بادام سرشار از چربی است که می تواند باعث ریفلاکس اسید شود. اگر اینگونه باشد ، بادام می تواند درد را حتی بیشتر کند.

با این حال ، برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف بادام
ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک کند. اگرچه بادام ممکن است درد فوری
را متوقف نکند ، اما می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت کلی قلب داشته باشد.

علت شایع درد قلب یا قفسه سینه ، کشیدگی عضله است.
در این موارد ، فرد می تواند به دلیل فشار در اثر ورزش ، احساس ضربه یا فشار در
قفسه سینه داشته باشد.

در هر یک از این موارد ، یخ زدگی ناحیه با کمپرس
سرد، یک روش کاملاً پذیرفته شده برای کمک به کاهش تورم و توقف درد است.

یکی دیگر از توصیه های معروف برای کاهش درد قلب
افزودن جوش شیرین به آب گرم یا خنک است. نتیجه این کار یک محلول قلیایی است که در
صورت ایجاد درد می تواند به کاهش اسید معده و در نهایت درد قلب کمک کند.

البته توجه کنید که مصرف این ماده ممکن است اثرات
جدی برای بدن داشته باشد. علی رغم اینکه مصرف جزئی این ماده می تواند رفلاکس را
تسکین دهد، ولی میتواند خطرناک باشد و توصیه می کنیم این ماده را استفاده نکنید.
به جای آن می توانید از مواد قلیایی مثل شیر استفاده  کنید.

ادعا می شود که سیر درمانی برای درد قفسه سینه است ، اگرچه هیچ علمی برای تأیید این مسئله وجود ندارد.

افراد می توانند یک یا دو حبه سیر خرد شده را با یک
لیوان شیر گرم مخلوط کنند. یا به جای نوشیدن این مخلوط ، قطعات سیر را بجوند تا به
خواص بی نهایت سیر دست یابند.

تحقیقات نشان داده است که سیر می تواند به قلب درد
و بیماری قلبی کمک کند و باعث کاهش تجمع پلاک در رگ ها شود.

سرکه سیب یکی دیگر از داروهای خانگی است که به
منظور کمک به ریفلاکس اسید معده استفاده می شود. مردم ادعا می کنند که نوشیدن سرکه
سیب، قبل یا بعد از غذا ممکن است از ریفلاکس اسید جلوگیری کند و موجب کاهش درد قلب
شود.

این ماده دارای منافعی برای قلب شماست، به شرطی
که  به بیماری رفلاکس معده یا بازگشت اسید
معده دچار نباشید. در این صورت این ماده باعث تشدید علائم می شود.

اگر فردی درد قفسه سینه داشته باشد ممکن است بخواهد
آسپرین مصرف کند. مسکن ، مانند آسپرین ، می تواند به کاهش درد قلبی کمک کند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که استفاده مداوم از
آسپرین با دوز کم ممکن است به جلوگیری از حملات قلبی کمک کند. اما آسپرین به دلیل
افزایش خطر خونریزی همچنان بحث برانگیز است.چگونه قلب درد را درمان کنیم

هنگامی که درد قلب ایجاد می شود ، بلافاصله دراز کشیدن
به صورتی که سر بالاتر از بدن قرار داشته باشد، ممکن است درد قلب را تسکین دهد. این
حالت در مواقعی که درد ناشی از ریفلاکس است کمک می کند.

اعتقاد بر این است که مانند سایر گیاهان ، زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی است. از همه مهمتر ، تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل ممکن است به کاهش مشکلات معده و جلوگیری از استفراغ کمک کند.

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است
علائم درد در قفسه سینه را کاهش دهد.

شیر زردچوبه: حدود یک قاشق چای خوری ادویه زردچوبه
را با یک فنجان شیر گرم ترکیب کنید. این مخلوط را باید قبل از خواب نوشید تا به
تسکین درد کمک کند.

برای استفاده طولانی مدت ، مطالعات نشان می دهد که
ترکیبات موجود در زردچوبه می توانند به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کنند. همچنین
مشخص شده است که این ادویه باعث کاهش کلسترول می شود.

دلایل زیادی برای درد در قفسه سینه وجود دارد. برخی
از آنها بلافاصله به مراقبت پزشکی نیاز دارند. دیگران بسیار خوش خیم تر هستند و
ممکن است به یک درمان خانگی پاسخ دهند.

برخی از دلایل عمده درد قلب عبارتند از:

حمله قلبی

آنژین پایدار

آنژین ناپایدار

سوزش سردل

ریفلاکس اسید

کشیدگی عضله

آسیب به عضلات

حملات قلبی نیاز به مراقبت های پزشکی فوری دارد.
اگر فردی فکر می کند ممکن است دچار حمله قلبی شده باشد ، باید سریعاً به بهترین
متخصص قلب مراجعه کند.

نگرانی اصلی هنگام بروز درد در قفسه سینه ، حمله
قلبی است.

افراد باید از علائم حمله قلبی آگاه باشند و در
صورت مشکوک شدن به حمله قلبی ، فوراً به مراقبت پزشکی بپردازند.

علائم ممکن است علاوه بر درد قفسه سینه موارد زیر
را نیز شامل شود:

درد در مناطق دیگر قسمت فوقانی بدن ، از جمله گردن
، فک یا بازو

تنگی نفس

حالت تهوع

سرگیجه

عرق سرد

زنان باید توجه داشته باشند که کمتر از مردان دچار
درد شدید قفسه سینه می شوند. آنها بیشتر از درد ، فشار در قفسه سینه خود احساس می
کنند. زنان همچنین بیش از مردان سایر علائم حمله قلبی را تجربه می کنند.

شما می توانید
برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از
طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص
قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ایران، تهران ، خیابان شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد،پلاک 53 ، واحد 9

 

تماس با ما

تست نوار قلب

تست ورزش

اکوکاردیوگرام

اکوکاردیوگرافی ورزشی

نظارت بر فشارخون سرپایی

دستگاه های ثبت حمله

ثبت سرپایی امواج قلبی

سلامت نیوز:افراد نباید از درمان های خانگی به عنوان نخستین خط دفاعی در برابر احساس درد در سینه استفاده کنند زیرا این روش ها برای درد جزئی زمانی که دلیل آن مشخص بوده و از عدم مواجهه با مساله ای جدی اطمینان وجود دارد، کاربرد دارند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران،هنگام احساس درد در سینه، تجربه یک حمله قلبی احتمالا نخستین موردی است که در ذهن شما نقش می بندد. با این وجود، بسیاری دلایل بالقوه دیگر می توانند موجب درد در ناحیه سینه شوند.به گزارش “مدیکال نیوز تودی”، درمان های خانگی برای تسکین درد در ناحیه سینه و قلب زمانی باید مورد استفاده قرار بگیرند که با مشکلی جدی مواجه نبوده و دلیل بروز درد مانند مشکلات گوارشی، فشار و کشیدگی ماهیچه و اضطراب مشخص است. بیان تفاوت بین درد خوش خیم و شرایط جدی‌تر آسان نیست. زمانی که به مساله ای مشکوک هستید، بهترین گزینه مراجعه به پزشک و دریافت کمک پزشکی حرفه ای است.زمانی که با شرایط زیر مواجه هستید باید کمک پزشکی فوری دریافت کنید:- درد در سینه یا قلب که تیز، سنگین یا فشرده کننده احساس می شود- مشکوک بودن به تجربه یک حمله قلبی- تنگی نفس به همراه سینه درد اقدامات مختلفی را می توانید برای تسکین قلب درد در زمان وقوع و برای پیشگیری از تجربه این شرایط در آینده مد نظر قرار دهید.روش هایی که در ادامه به آنها اشاره شده است تنها باید زمانی استفاده شوند که فرد توسط پزشک معاینه شده و اطمینان حاصل شده است که احساس درد در ناحیه سینه به واسطه دلیلی جدی، مانند یک حمله قلبی، شکل نگرفته است.همچنین، این روش ها برای افراد مبتلا به آنژین مناسب نیستند. افراد مبتلا به آنژین باید روش درمان تجویز شده توسط پزشک خود را دنبال کنند.

بادامزمانی که بازگشت اسید معده به مری مقصر قلب درد محسوب می شود، مصرف مقداری بادام یا نوشیدن یک فنجان شیر بادام ممکن است به بهبود این شرایط کمک کند. البته شواهد علمی چندانی برای پشتیبانی از این ادعاها وجود ندارند.نکته ای که باید مد نظر قرار دارد این است که بادام از محتوای چربی بالا برخوردار بوده که می تواند موجب بازگشت اسید شود. در این صورت، بادام می تواند درد را تشدید کند.با این وجود، برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف بادام ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. اگرچه بادام نمی تواند درد را به سرعت متوقف کند، اما می تواند اثری مثبت بر سلامت کلی قلب داشته باشد.

کمپرس سردکشیدگی و فشار بر ماهیچه یکی از دلایل شایع احساس درد در قلب و سینه است. در این مورد، فرد می تواند به واسطه فشار ناشی از ورزش، فعالیت های دیگر یا ترومای غیرنافذ درد در ناحیه سینه را تجربه کند.در هر یک از این موارد، استفاده از یک کمپرس سرد روشی مناسب برای کمک به کاهش تورم و توقف درد است.

نوشیدنی های داغزمانی که درد به واسطه نفخ یا گاز بیش از حد شکل گرفته است، یک نوشیدنی داغ ممکن است به بهبود این شرایط کمک کند. مایعات داغ می توانند به بهبود گوارش کمک کند.در این زمینه، برخی نوشیدنی ها ممکن است بهتر از بقیه باشند. به عنوان مثال، چای هیبیسکوس دارای فواید مختلفی فراتر از تسکین نفخ است.هیبیسکوس ممکن است به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند. بر همین اساس، این نوشیدنی می تواند به پیشگیری از عوارض قلبی کمک کند.

جوش شیرینیکی دیگر از گزینه های محبوب برای تسکین قلب درد، افزودن جوش شیرین به آب گرم یا سرد است. اگر دلیل درد اسید معده است، این نوشیدنی قلیایی می تواند به کاهش اسید در معده کمک کند.با این وجود، مطالعه ای در سال 2013 نشان داد اگرچه جوش شیرین ممکن است برای بهبود سوزش سردل مفید باشد، اما ممکن است آثار منفی بر سلامت کلی قلب داشته باشد.چگونه قلب درد را درمان کنیم

سیربرخی سیر را به عنوان درمانی برای سینه درد معرفی می کنند، اگرچه پشتیبانی علمی چندانی از این ادعا وجود ندارد.شما می توانید یک یا دو حبه سیر له شده را در یک لیوان شیر گرم ترکیب کنید. برای بهره مندی از فواید حداکثری، شما می توانید به جای نوشیدن سیر تکه های آن را بجوید.پژوهش ها نشان داده اند سیر می تواند به معکوس کردن بیماری قلبی و کاهش خطر تشکیل پلاک در شریان ها کمک کند.

سرکه سیبسرکه سیب یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای کمک به بهبود بازگشت اسید معده به مری است. برخی مدعی هستند که نوشیدن سرکه سیب پیش یا پس از یک وعده غذایی ممکن است از بازگشت اسید معده به مری پیشگیری کند. اگرچه یک نظریه محبوب محسوب می شود، اما شواید علمی اندکی در این زمینه وجود دارند.سرکه سیب دارای عوارض جانبی حداقلی است، اما افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند شاید بهتر باشد از آن استفاده نکنند زیرا سرکه سیب نیز از خواص رقیق کنندگی خون برخوردار است.

آسپرینآسپرین به عنوان یک تسکین دهنده درد می تواند به کاهش قلب درد مرتبط با موارد نه چندان جدی کمک کند.پژوهش ها نشان داده اند که استفاده مداوم از دوز کم آسپرین نیز ممکن است به پیشگیری از حملات قلبی کمک کند.با این وجود، مصرف آسپرین به واسطه افزایش خطر خونریزی همچنان موضوعی بحث برانگیز باقی مانده است.

دراز کشیدنزمانی که قلب درد آغاز می شود، دراز کشیدن در شرایطی که سر بالاتر از دیگر قسمت های بدن قرار می گیرد، ممکن است به تسکین درد کمک کند.

زنجبیلزنجبیل از خواص ضد التهاب برخوردار است. پژوهش ها نشان داده اند که زنجبیل ممکن است به تسکین مشکلات معده و پیشگیری از استفراغ کمک کند.

شیر زردچوبهزردچوبه نیز از خواص ضد التهاب سود می برد که ممکن است به تسکین درد در سینه کمک کند.شیر زردچوبه را می توانید با ترکیب یک قاشق چایخوری زردچوبه در یک فنجان شیر گرم تهیه کنید. نوشیدن این ترکیب پیش از خواب می تواند به تسکین درد کمک کند.برای استفاده بلند مدت، مطالعات نشان داده اند که ترکیبات موجود در زردچوبه می توانند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کنند. همچنین، این ادویه توانایی خود در کاهش سطوح کلسترول را نشان داده است.

دلایل قلب درددلایل بالقوه بسیاری می توانند به احساس درد در قلب و سینه منجر شوند. برخی از آنها نیازمند توجه پزشکی فوری هستند. برخی دیگر خوش خیم‌تر بوده و ممکن است با یک درمان خانگی بهبود یابند.از شایع ترین دلایل قلب درد می توان به موارد زیر اشاره کرد:- حمله قلبی- آنژین پایدار- آنژین ناپایدار- سوزش سردل- بازگشت اسید معده به مری- کشش و فشار ماهیچه ای- آسیب دیدگی ماهیچه هاحملات قلبی نیازمند توجه پزشکی فوری هستند. اگر فردی فکر می کند که یک حمله قلبی را تجربه کرده باید بلافاصله کمک پزشکی دریافت کند.آنژین که در نتیجه انسداد یا تنگ شدن شریان های کرونر رخ می دهد، ممکن است به توجه و درمان پزشکی نیاز داشته باشد.

عوارض احتمالینگرانی اصلی هنگام بروز سینه درد تجربه یک حمله قلبی است.افراد باید از علائم یک حمله قلبی آگاه باشند و اگر به بروز این شرایط مشکوک هستند، کمک پزشکی فوری دریافت کنند.از علائم حمله قلبی افزون بر سینه درد می توان به موارد زیر اشاره کرد:- درد در بخش های نیم تنه بالایی بدن از جمله گردن، فک، یا دست- تنگی نفس- حالت تهوع- سبکی سر- عرق سردزنان در مقایسه با مردان احتمال کمتری دارد سینه درد شدید را تجربه کنند، و احتمال تجربه فشار ناراحت کننده یا احساس فشردگی در سینه برای آنها بیشتر است. همچنین، زنان نسبت به مردان احتمال بیشتری دارد علائم دیگر یک حمله قلبی را تجربه کنند.چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟در صورت مواجهه با نخستین نشانه های یک حمله قلبی باید در پی دریافت کمک پزشکی فوری باشید.همچنین، افراد نباید از درمان های خانگی به عنوان نخستین خط دفاعی در برابر احساس درد در سینه استفاده کنند زیرا این روش ها برای درد جزئی زمانی که دلیل آن مشخص بوده و از عدم مواجهه با مساله ای جدی اطمینان وجود دارد، کاربرد دارند.اگر درد جدید یا غیرعادی است، مراجعه به پزشک و بررسی دقیق شرایط برای تشخیص دلیل آن اهمیت دارد.

چگونه قلب درد را درمان کنیم
چگونه قلب درد را درمان کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *