چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

 
helpkade
چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم
چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

گفته شده که زیباترین چیزی که می توانید داشته باشید، لبخند شماست، زیبایی لبخند فقط به داشتن دندان های ردیف و سفید نیست بلکه لب ها هم نقش مهمی در داشتن یک لبخند زیبا ایفا می کنند. لب های زیبا و سالم باید نرم، صاف و صورتی رنگ باشند.

بد نیست بدانید که لب ها بیشتر از پوست نیاز به مراقبت دارند چون غدد عرق ندارند، بنابراین به مراقبت های ویژه روزانه نیاز دارند تا همیشه مرطوب و سالم به نظر برسند.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با راه ها و روش های داشتن لب های زیبا، سالم و صورتی رنگ بیشتر آشنا شوید؛

لب های خود را پاک سازی و لایه برداری کنید، این کار به از بین رفتن سلول های مرده پوست لب کمک کرده و باعث افزایش گردش خون در آن ها می شود.

توصیه می شود که هر شب قبل از خواب مقداری بالم لب بر روی لب ها بمالید و یک مسواک نرم یا پارچه ی نخی را به آرامی بر روی لب ها ماساژ دهید تا سلول های مرده را از بین ببرد.چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

همچنین می توانید از ماسک های لایه بردار لب استفاده کنید؛

ماسک لایه بردار توت فرنگی و عسل

ماسک توت فرنگی و عسل به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C که دارد به لایه برداری و تغذیه لب ها کمک کرده و باعث خوشرنگ تر و صورتی رنگ شدن آن ها می شود.

یک توت فرنگی را له کنید و به یک قاشق چای خوری عسل طبیعی و یک قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید، بر روی لب ها بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با یک پارچه نخی تمیز پاک کنید.

ماسک دانه انار

انار یکی از میوه های شفت انگیز برای سلامتی بدن می باشد و استفاده از ماسک دانه انار یکی از بهترین روش ها برای روشن شدن لب های تیره می باشد.

دانه های یک انار شیرین را خرد کنید و با مقداری خامه ترکیب کنید، بر روی لب ها بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

ماسک روغن بادام و لیمو ترش

این ماسک به پاک سازی و لایه برداری لب ها از سلول های مرده کمک کرده و باعث خوشرنگ تر و نرم تر شدن لب ها می شود.

چند قطره روغن بادام را با چند قطره آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید، بر روی لب ها بمالید و سپس با آب گرم خوب بشویید.

اسکراب لب و همچنین ماسک لب می توانند باعث نرم تر و خوشرنگ تر شدن لب ها شود؛

اسکراب شیر و زردچوبه

اگر می خواهید لب های نرم و صورتی رنگ طبیعی داشته باشند می توانید از اسکراب شیر و زردچوبه استفاده کنید.

یک قاشق چای خوری شیر سرد را با نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه ترکیب کنید و بر روی لب ها بمالید، بگذارید 5 تا 6 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

اسکراب لب شکر و روغن زیتون یا روغن نارگیل

لایه برداری و آب رسانی لب ها بسیار مهم هستند چون باعث کاهش سلول های مرده پوست لب شده و به تغذیه آن ها کمک می کنند. استفاده از اسکراب لب خانگی نقش مهمی در لایه برداری لب ها دارد.

یک قاشق غذا خوری شکر سفید یا قهوه ای را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کنید، به صورت حرکات دایره ای بر روی لب ها بمالید و سپس با یک پارچه ی مرطوب پاک کنید.

ماسک عسل و لیمو ترش

ماسک عسل و لیمو ترش تازه به طور طبیعی باعث صورتی رنگ شدن و مرطوب شدن پوست لب می شود.

یک قاشق چای خوری عسل طبیعی را با 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو تازه ترکیب کنید، بر روی لب ها بمالید، بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید و لب ها را با روغن های گیاهی چرب کنید.

ماسک کره کاکائو و شکلات

کره کاکائو و شکلات حاوی مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان هستند و به طور طبیعی باعث آبرسانی به پوست لب می شوند. استفاده از ماسک کره کاکائو و شکلات یکی از بهترین روش ها برای درمان خشکی لب محسوب می شود.

یک قاشق چای خوری کره کاکائو را با یک تکه شکلات تلخ آب شده و یک کپسول ویتامین E ترکیب کنید و بر روی لب ها بمالید، بگذارید 10-15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

ماسک ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و آبرسانی طبیعی است که به مرطوب شدن لب ها و درمان خشکی لب کمک می کند.

مقداری ژل آلوئه ورا تازه را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کنید و آن را مانند بالم لب، بر روی لب ها بمالید.

ماسک لب لیمو ترش و گلیسیرین

اگر لب های تیره دارید و دچار خشکی لب هستید به شما توصیه می کنیم که از ماسک لیمو ترش و گلیسیرین استفاده کنید چون با مرطوب کردن لب ها باعث روشن تر و نرم تر شدن آن ها می شود.

یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه را با یک قاشق چای خوری گلیسیرین ترکیب کنید، بر روی لب ها بمالید و خوب ماساژ دهید سپس با آب گرم بشویید.

ماسک گشنیز

گشنیز تازه دارای ترکیباتی است که به کاهش رنگدانه های لب های تیره کمک کرده و باعث روشن تر و صورتی رنگ شدن آن ها می شود.

پنج برگ گشنیز را له کنید و بر روی لب ها بگذارید، اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

نوشیدن آب کافی در طول روز (حداقل 8 لیوان) می تواند باعث آبرسانی لب ها شده و احتمال خشکی لب را کاهش دهد.

متخصصان زیبایی توصیه می کنند که یک کپسول ویتامین E را باز کنید و محتویات آن را بر روی لب ها بمالید تا با افزایش گردش خون در لب ها به ایجاد سلول های جدید کمک کرده و لب های شما را نرم تر کند.

همه ی ما می دانیم که برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم اما بد نیست بدانید که برای محافظت از لب ها هم بهتر است که از بالم لب ضد آفتاب با SPF 15 استفاده کرد.چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

اگر می خواهید لب های قرمز طبیعی داشته باشید به شما توصیه می کنیم که مقداری آب تمشک، آب انار یا آب چغندر را بر روی لب ها بمالید تا موقتا آن ها را قرمز یا صورتی رنگ کند.

سموم و آلودگی های شیمیایی موجود در هوا و همچنین سیگار کشیدن می توانند منجر به تیره تر و چروک شدن لب ها شوند.

توصیه می شود که تا حد امکان سیگار نکشید و از قرار گرفتن در محیط های آلوده اجتناب کنید.

خوابیدن با آرایش ممکن است آسیب های جدی به پوست صورت و لب ها وارد کند به همین دلیل توصیه می شود که هر شب قبل از خوب آرایش صورت خود را پاک کنید.

رژلب ممکن است باعث خشکی لب و پوسته پوسته شدن آن شود به همین دلیل توصیه می شود که قبل از رژلب زدن، از یک بالم لب یا روغن برای چرب کردن آن ها استفاده کنید.

منابع : healthline – stylecraze

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

اگر لب های شما تیره شده و این موضوع شما را آزار می دهد و به دنبال راه حلی برای رفع تیرگی لب و روشن شدن آن می باشید با ما همراه باشید تا روش های طبیعی برای روشن کردن لب ها و داشتن رنگ طبیعی صورتی را به شما نشان دهیم.۱ – برای آنکه لب های شما تیره نشوند و صورتی به نظر برسند باید آنها را آبرسانی کنیدپس کمی روغن بادام را با نصف قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و روی لب ها قرار دهید.این روش به شما کمک خواهد کرد پوست روشنی در ناحیه لب داشته باشید.۲ – برای لایه برداری از لب ها اسکراب خانگی درست کنیدمقداری شکر را در نصف قاشق چایخوری آبلیمو حل کرده و روی لب ها بمالید (دانه های شکر باید در آبلیمو به چشم بخورد تا لایه برداری انجام شود) با این کار پوست مرده روی لب را از بین برده و رنگ طبیعی را به آن باز می گردانید. همچنین سبب تسریع جریان گردش خون در لب ها می گردد که در داشتن لب های خوشرنگ به شما کمک می کند.۳ – برای آنکه لب های نرم و روشن داشته باشید مقداری عسل را شب و قبل از خواب روی لبتان بمالید.۴ – برای آنکه لب های تیره را براحتی روشن و خوشرنگ کنید مقدار کمی زردچوبه را با یک قاشق شیر سرد مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. خمیر را روزانه و به مدت ۵ دقیقه روی لبتان قرار دهید.پس از مدت کوتاهی (تقریبا یک هفته) ملاحظه می کنید که تیرگی لب شما از بین رفته است.۵ – هر شب قبل از خواب کمی آب چغندر روی لبتان بمالید تا روشن و صورتی شود.

تزریق چه ژلی مناسب و چه ژلی خطرناک است

بازیابی حجم و فرم از دست رفته صورت و بدن با تزریق چربی

چگونه با عوارض جانبی بوتاکس مقابله کنیم

چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

دانستنی های لازم در مورد لیزر موهای زائد

بهترین شرایط پوستی برای لیزر موهای زائد کدام است

هر آنچه باید در مورد اثرات زیبایی بعد از تزریق بوتاکس بدانیم

بوتاکس پیشانی چه مزایا و معایبی دارد

چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند

داشتن لبهایی تیره یا خشکیده و بی رنگ اصلا خوش آیند نیست از طرفی هم استفاده از رژلب هایی با برندهای مختلف هم تنها راه چاره نیست چرا که هر روز مضرات جدیدی از مواد شیمیایی موجود در رژلب ها کشف می شود که برای سلامتی بدن همانند سم عمل می کنند.

پس برای رنگ بخشیدن به لب ها چه کاری می توان انجام داد؟ بهترین روش، استفاده از مواد طبیعی و گیاهی برای قرمز کردن لب ها و رنگ و روح بخشیدن به آنها است که در این بخش از دنیای مد نمناک با آنها آشنا می شوید.

قرمز کردن لب ها با گل سرخ

چهار یا پنج عدد گلبرگ رز قرمز را کاملا له کنید و لب های خود را با آنها بپوشانید. گلبرگ ها نه تنها باعث قرمز شدن سریع لب ها می شوند بلکه آن را نرم و صاف نیز می کنند. روزانه این عمل را 2 تا 3 بار انجام دهید.

شما می توانید با مخلوط کردن گلبرگ های خرد شده با خامه شیر ( سرشیر) بالم لب تهیه کنید. فقط کافیست آنها را کاملا با هم مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی لب های خود قرار دهید. سپس لب های خود را بشویید.چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

ماساژ با روغن زیتون

قبل از حمام، با کمک پد پنبه ای ،کمی روغن زیتون به لب های خود بمالید. بعد از چند دقیقه لب های خود را شستشو دهید و بگذارید خشک شوند. با انجام این روش، به هیچ بالم لبی در شبانه روز، نیاز ندارید.

قرمز کردن لب با استفاده از میوه ها

استفاده از پوست پرتقال برای لب های تیره و کدر که رنگ طبیعی خود را از دست داده اند می تواند بسیار مفید باشد .بنابر این دفعه پوست پرتقالی را که خوردید دور نریزید و لب های خود را با پوست پرتقال به مدت یک تا دو دقیقه ماساژ دهید .این روش لب های شما را روشن تر و سرخ تر خواهد کرد.

دانه انار را له کنید وآب آن را روی لب های خود بزنید این کار لب های قرمز روشن تری به شما خواهد بخشید.

آب چغندر نه تنها رنگ زیبا و طبیعی دارد بلکه غنی از ویتامین ها وآنتی اکسیدان هاست .اگر شما آب چغندر را در قبل خواب شبانه استفاده کنید ،تمام طول روز بعد می توانید لب های قرمز و طبیعی داشته باشید و تا زمانی که آن را نشویید از روی لب شما نخواهد رفت.

ماساژ یک برش از خیار ر روی لب در روز به مدت چند دقیقه باعث تغذیه و روشن تر شدن لب های شما می شود .اینکار لبهای شما را به طور طبعی صورتی خواهد کرد.

ماسک خانگی قرمز کردن لب

ماساژ لب با مواک نیز در درخشان شدن لب ها موثر است . برای اینکه لب ها را به رنگ صورتی وبسیار نرم و درخشان شود ، به آرامی هرشب با مسواک مرطوب شده خود ،لبها را ماساژدهید . پوست لب بسیار نرم وحساس است و این کار را باید به آرامی انجام دهید . استفاده از این روش برای داشتن لب های زیبا وصورتی بدون آرایش کمک خواهد کرد.

برای قرمز کردن لب ها آب لیمو و مقداری وازلین را با هم مخلوط کنید و در طول شب روی لبها قرار دهید. این روش را در چند شب متوالی انجام دهید.

ماست ساده با لیمو به روشن شدن و قرمزی رنگ لب کمک میکند همچنین میتوانید فقط چندقطره آب لیمو بزنید بدون ماست.

موم عسل، روغن هسته زردآلو و روغن گل اشرفی را با هم خوب مخلوط کرده و روی بخار کمی آن را گرم نمایید. سپس چند قطره اسانس پرتقال به آن اضافه نمایید و سپس روی لبها قرار دهید.این ترکیب را در ظروف شیشه ای نگهداری کنید.

شیر سرد و کمی پودر زردچوبه راه حل بسیار خوبی برای روشن کردن لب ها است! فقط کمی پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری شیر سرد (از هر نوعی می تواند باشد) ترکیب کنید تا حالت خمیر گونه ای پیدا کند، این ترکیب را برای 5 دقیقه روی لب هایتان قرار دهید . با انجام این روش به مدت دو هفته به وضوح شاهد زیبایی و قرمز شدن لبهایتان خواهید بود.

اسکراب لب خانگی

1 قاشق چای خوری قند سائیده شده را با یک قاشق چای خوری عسل ویک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید تا اسکراب خانگی برای لب های شما ساخته شود . این مخلوط را خوب به هم بزنید سپس برای یک تا دودقیقه لب های خود را با آن ماساژ دهید. تیرگی و ماتی لب ها از بین خواهد رفت ولب های شما به رنگ صورتی قبل در خواهد آمد.

قرمز کردن لب با لایه برداری با شکر و روغن زیتون و یخ

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به طور مرتب مسواک میزنید و از نخ دندان استفاده میکنید اما این ها برای داشتن لب و دهان زیبا کافی نیست یک سری ترفندها و نکات مهمی وجود دارد که زیبایی لب و دهان شما را چند برابر میکنند.

لب ها هم نیاز دارند چند وقت یکبار لایه برداری شوند و سلول های مرده خود را از دست بدهند، برای لایه برداری لب ها به وازلین و شکر نیاز دارید به این صورت که کمی شکر و وازلین را مخلوط کنید و با مسواک روی لب هایتان بمالید.

آب چقندر برای خوشرنگ شدن لب ها تاثیر شگفت انگیزی دارد، کافیست قبل از خواب آب چقندر روی لب هایتان بمالید و تا صبح لب های خوشرنگی خواهید داشت. عسل برای تقویت و نرم شدن لب ها بینظیر است در صورتی که هر روز کمی عسل روی لب هایتان بمالید و بعد از چند ساعت بشویید.

چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

هرگز اجازه ندهید لب هایتان خشک شوند مخصوصا در فصل پاییز و زمستان، برای جلوگیری از خشک شدن لب ها از برق لب و یا مرطوب کننده استفاده کنید تا همیشه لب هایتان نرم و زیبا باشند.

روغن بادام و لیمو ترش مانند یک نرم کننده قوی عمل میکنند، هرشب لب هایتان را با این نرم کننده طبیعی ماساژ دهید تا لب های زیبا و خوش رنگی داشته باشید.

 

بیشتر مردم فکر میکنند که نمیشود به طور طبیعی لب هایی صورتی داشت، در صورتی که این امر بسیار ساده است.

درمان های خانگی بسیاری وجود دارد که میتواند به شما کمک کند. ما برایتان 9 راه آسان و امتحان شده را به اشتراک میگذاریم تا بتوانید به طور طبیعی لب هایی صورتی داشته باشید. به خاطر داشته باشید برای رسیدن به نتیجه باید کوشا باشید.

به راستی به نظر می رسد که طبیعت، جوابگو تمام نیازها می باشد. بنابراین این روش های طبیعی را امتحان کنید تا زیبا و ایمن بمانید.چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

اولین راه خانگی به وسیله ی شکر و لیمو است. یک برش نازک از لیمو را ببرید و روی آن مقداری شکر بریزید، و لب ها را هر روز با آن ماساژ دهید. این روش به خوبی جواب میدهد زیرا، لیمو خاصیت سفید کنندگی دارد و میتواند رنگ را به لبان شما باز گرداند، و شکر هم عمل لایه برداری را انجام میدهد و سلول های مرده را از روی پوست بر میدارد.

پوست لب شما از موادی روغنی تشکیل شده، اگر میخواهید لب هایی سالم و درخشان و در نتیجه صورتی داشته باشید باید به حفظ این روغن توجه کنید، زمانی که در خانه هستید برای مرطوب نگه داشتن لب ها میتوانید از وازلین یا بالم لب استفاده کنید، در زمان های دیگر نیز، برق لب و روغن کاکائو مفید است، مرطوب نگه داشتن لب ها باعث میشود تا لبها نرم و خوشرنگ باشند.

راه کارآمد دیگر برای روشن کردن لب های تیره و افتاده، مخلوط انار و شیر است، شما میتوانید با این مخلوط زیبایی رابه لب های خود باز گردانید، دانه های انار را جدا کنید و با مقداری شیر مخلوط کنید، و این ماسک را هر روز روی لب ها اعمال کنید، خواهید دید که لب های شما به مرور پرتر و خوش رنگ تر خواهند شد، نکته قابل توجه در مورد ین درمان این است که، هیچ گونه ضرری ندارد، و میتوانید دانه های انار را از بعضی عطاری ها نیز تهیه کنید.

این یک راه دیگر برای کاهش تیرگی لب های شماست، برای این روش کافیست برشی از خیار را روی لب های خود قرار دهید، و به نرمی روی لب های خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا لب ها مرطوب شوند، این کار را به مدت 5 دقیقه، هر روز انجام دهید تا تاثیر مثبتش را روی لب هایتان ببینید.

توت فرنگی داری خواص بسیاری برای روشن شدن پوست لب ها است، کاری که شما باید انجام دهید این است که یک توت فرنگی له شده را با ژل آلوئه ورا و مقداری عسل مخلوط کنید و ان را به مدت 5 دقیقه روی لب هایتان قرار دهید ، سپس بشویید، و بعد از آن از بالم لب استفاده کنید تا لب هایتان خشک نشوند، این ماسک به علت مواد معدنی و ویتامین های موجود درتوت فرنگی بسیار تاثیر گذار است و لب های شما را صورتی و براق تر خواهد کرد.

کاری که برای تهیه ی این ماسک باید انجام دهید این است که، عسل، شکرف و کمی روغن بادام یا زیتون را با هم مخلوط کرده و آن را روی لبهایتان قرار داده و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید، از نتیجه ی آن شگفت زده خواهید شد.

از مهم ترین دلایلی که خانم ها لب هایی خسته و بی رنگ دارند این است که آنها آرایش خود را قبل از رفتن به رخت خواب پاک نمی کنند، از این ماسک لب میتوانید بعد از پاک کردن آرایشتان، بر روی پوست خود نیز استفاده کنید، این ماسک را به وسیله ی توپ پنبه ای روی پوست خود ماساژ دهید.

شما همچنین میتوانید با استفاده از مسواک به لب هایی صورتی دست پیدا کنید، به این صورت که هر شب بعد از مسواک نمودن دندان ها، مسواک را به لب های خود نیز بکشید، البته برای این کار لازم است که برس مسواکتان کاملا نرم باشد، این کار پوست های خشک لب ها را جدا میکند و فرم بهتری به لب ها میدهد، و آنها را تازه تر نشان میدهد.

سیگار نه تنها سلامت شما را به خطر می اندازد، بلکه لب های شما را نیز تیره میکند، بهتر است از نوشیدنی های رنگ دار مانند چای و قهوه نیز کمتر استفاده کنید.

چغندرقند را به طور کامل با آب بشویید. سپس آنرا پوست بگیرید. چغندر را برش های کوچک بزنید و آن را داخل غذاساز بریزید. آنها را به طور کامل آسیاب کنید تا یک مقداری آب از آن خارج شود.

اطمینان حاصل کنید که هیچ آبی به آب چغندرقند اضافه نشده باشد.

با دقت آب چغندرقند را صاف کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ قطعه ای از چغندر در آن وجود نداشته باشد. آن را بلافاصله به یک ظرف تمیز انتقال دهید تا برای استفاده در آینده از آن استفاده کنید.

ظرف یا شیشه ای که استفاده می کنید باید تمیز و استرلیزه شود. برای اطمینان از تمیز بودن ظرف، آن را ازمواد قبلی باقی مانده که ممکن است در آن وجود داشته باشد پاک کنید، آنرا کاملا شستشو دهید و با الکل بشویید.

یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را به رنگ چغندرقند اضافه کنید. اگر شما به دنبال یک رنگ لب خالص هستید، می توانید کمی روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. اگر کمتراز یک قاشق چای خوری روغن اضافه کنید، ممکن است لب شما خشک و پوسته پوسته شود.چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

شما می توانید روغن نارگیل را با عسل یا موم جایگزین کنید، زیرا آنها در مرطوب کردن لب ها، عالی عمل می کنند.

برای ترکیب کردن مخلوط به خوبی از یک قاشق یا خمیر دندان استفاده کنید. ظرف را در یخچال قرار دهید و منتظر بمانید تا جامد شود. همانطور که می بینید این رنگ لب کاملا طبیعی و عاری از هرگونه مواد نگهدارنده است، شما باید آن را در یخچال قرار دهید تا بتوانید مدت زمان طولانی تری آن را نگه دارید.

به محض استفاده از آن، لب به رنگ صورتی کم رنگ به نظر می رسد. اما هنگامی که آن در معرض هوا قرار می گیرد، در چند دقیقه اکسید می شود، و لب های شما به یک رنگ زرق و برق دار مایل به قرمز تبدیل می شود، که بر روی هر پوستی خیره کننده به نظر می رسد!

شما می توانید آن را یک بار برای داشتن رنگ ملایم تر و طبیعی تر استفاده کنید و اگر رنگ بیشتری میخواهید پس از خشک شدن لایه دیگری روی لب ها قرار دهید.

البته این را در نظر بگیرید هدف ما طبیعی بودن رنگ لب است افراط در استفاده از آن ممکن است برای لب مشکل ایجاد کند

بیشتر بخوانید :

با پرایمر لب یک زیر ساز عالی از لبهایتان بسازید !

نکته مورد توجه :

19 ساعت قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:


من را به خاطر بسپار


چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم


کاربر جدید هستم!

1

موضوعات داغ

داشتن لب‌های قرمز و خوشرنگ به چهره شما جذابیت و شادابی خاصی می‌دهد اما ضرورتی ندارد برای داشتن چنین لب‌هایی حتما از آرایش و رژ لب استفاده کنید. اگر به طور طبیعی لب‌های قرمز و خوشرنگی دارید باید بگوییم بسیار خوش شانس بوده‌اید و می‌توانید رژ زدن را هم از برنامه آرایش روزانه خود حذف کنید و فقط از بالم لب استفاده کنید. به هر حال اگر این شانس را نداشته‌اید روش‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن‌ها بدون استفاده از لوازم آرایش خواهید توانست لب‌های خود را قرمزتر و زیباتر کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با این روش‌ها و مراحل انجام آن‌ها و همچنین اصول مراقبت از لب‌ها برای داشتن لب‌هایی زیبا و خوشرنگ آشنا می‌شوید.

از اسکراب شکر استفاده کنید: مهم‌ترین عاملی که مانع از دیده شدن رنگ طبیعی و قرمز لب‌های شما می‌شود پوسته‌های خشک و سلول‌های مرده روی آن است که باید جدا شوند چون این سطوح خشک لب‌ها را کدر و کمرنگ نشان می‌دهند. برای این کار بهتر است از یک اسکراب خانگی استفاده کنید که از شکر تهیه می‌شود. برای ساختن این اسکراب ابتدا یک قاشق شکر را با یک قاشق عسل یا روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط را روی لب‌ها بمالید و آن‌ها را با انگشتانتان و با حرکات دورانی ماساژ دهید. سپس لب‌ها را آبکشی کنید و در صورت نیاز تا تمیز شدن کامل پوسته‌های خشک این کار را تکرار کنید.

لب‌ها را با مسواک برس بکشید: اگر  لب‌های شما به اندازه‌ای خشک و پوسته پوسته شده‌اند که اسکراب ساده جوابگوی آن نیست بهتر است از مسواک برای جدا کردن پوسته‌ها استفاده کنید. ابتدا لب‌ها را با اسکراب بپوشانید (یا در حمام وقتی لب‌ها نرم شده‌اند) یک مسواک با برس نرم را بردارید و مرطوب کنید و با حرکات دورانی روی لب‌ها بکشید. معمولا ۲۰ تا ۳۰ ثانیه ماساژ برای تمیز شدن لب‌ها کافی است.

با سرم لب‌ها را نرم و حجیم کنید: حال که سطح طبیعی لب‌های شما بیرون آمده و لایه برداری شده است با یک سرم طبیعی سطح لب‌ها را بپوشانید تا رطوبت سطح آن حفظ شود و نتیجه بهتری بگیرید. این سرم‌های طبیعی می‌تواند روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون یا روغن جوجوبا باشد. البته می‌توانید از بالم لب معمولی خود هم استفاده کنید.

حجم دهنده لب تهیه کنید یا خودتان آن را بسازید: حتما می‌دانید که نیشگون گرفتن گونه‌ها باعث سرخ شدن آن می‌شود چون جریان خود در آن افزایش می‌یابد. در لب‌ها نیز می‌توان از این خاصیت استفاده کرد و برای داشتن لب‌های قرمز جریان خون را در آن افزایش داد. برای این کار می‌توانید حجم دهنده لب برای خودتان بسازید که اثر قرمز کنندگی هم دارد. شما به سه روش می‌توانید این کار را انجام دهید:

لب‌ها را مرطوب کنید: برای داشتن لب‌های قرمز ضروری است که لب‌ها را مرطوب نگه دارید. اگر لب‌های شما به سرعت خشک می‌شود طبیعتا مات و بیرنگ هم به نظر خواهد رسید و ضروری است که مرتب از بالم لب استفاده کنید تا از خشک شدن لب‌ها جلوگیری شود. بالم لب را می‌توانید خودتان بسازید. برای این کار یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را با سه قاشق روغن نارگیل در ظرفی ذوب کنید. در صورت دلخواه می‌توانید چند قطره روغن عصاره فلفل (برای اثر حجم دهندگی) هم داخل این ترکیب بریزید. ترکیب حاصل را در ظرف خالی بالم لب بریزید و پس از این که جامد شد استفاده کنید.


از آب میوه قرمز رنگ استفاده کنید: مواد طبیعی زیادی هستند که رنگ قرمز دارند مثل آلبالو، انار و توت فرنگی که می‌توانید عصاره آن‌ها را بگیرید و با پنبه روی لب‌هایتان بمالید یا موقع خوردن آن‌ها کمی هم روی لب‌های خود بزنید. سپس اجازه دهید خشک شود.

از چغندر قرمز استفاده کنید: چغندر قرمز یا همان لبو از خوشرنگ‌ترین سبزیجات است که رنگی قرمز متمایل به صورتی دارد. چغندر را می‌توانید به صورت پخته یا به شکل پودر استفاده کرده و روی لب‌ها بمالید و صبر کنید خشک شود سپس روی آن بالم لب بزنید تا اثری ماندگارتر داشته باشد.

آب نبات یا بستنی یخی قرمز بخورید: آب نبات قرمز یا بستنی یخی قرمز حاوی موادی رنگی است که باعث رنگ گرفتن لب‌های شما می‌شود و حالتی طبیعی و قرمز به لب‌های شما می‌دهد. سعی کنید این مواد غذایی را آهسته بخورید و موقع خوردن مقداری از آن را به لب‌ها بمالید. البته می‌توانید بستنی یخی را ذوب کنید و بدون خوردن مستقیم روی لب بزنید.

بالم لب رنگی مخصوص خودتان را بسازید: در مرحله قبلی روش ساخت بالم لب بیرنگ را آموزش دادیم اما شما با یک تغییر کوچک می‌توانید بالم لب رنگی هم بسازید فقط کافی است مقداری پودر رنگی غذایی هم به این مخلوط اضافه کنید و آن را به عنوان خوشرنگ کننده لب خود به کار ببرید تا لب‌های قرمز و زیبایی داشته باشید.


از لب‌ها در مقابل آفتاب محافظت کنید: بیشتر افراد فراموش می‌کنند که لب‌های آن‌ها هم نیاز به محافظت در مقابل آفتاب دارد. نور خورشید نه تنها برای لب‌ها خطرناک است بلکه باعث تغییر رنگ لب‌ها و ایجاد نقاط تیره روی آن‌ها می‌شود. پس لازم است از بالم لبی استفاده کنید که حاوی ضدآفتاب هم باشد و SpF آن حداقل ۱۵ باشد و آن را در تمام طول سال نه فقط تابستان استفاده کنید.

لب‌ها را مرطوب نگه دارید: مرطوب کردن لب‌ها آن‌ها را براق و خوشرنگ می‌کند و از پوسته پوسته شدن و خشک شدن لب‌ها پیشگیری می‌کند. پس از هربار لایه برداری لب‌ها یک یالم لب مغذی و قوی روی لب‌ها بزنید و اگر از خشکی لب رنج می‌برید در محیط زندگی خود از دستگاه بخور استفاده کنید.

آب کافی بنوشید: اگر بدن شما دچار کم آبی شود اولین نشانه‌های آن روی لب‌های شما مشخص خواهد شد. هر روز را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید و در طول روز ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید. اگر در محیط‌های خشک و گرم فعالیت می‌کنید و تعریق زیاد دارید یا غذاهای شور مصرف می‌کنید این مقدار را افزایش دهید.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن و دود حاصل از سوختن تنباکو باعث بیرنگ شدن لب‌ها می‌شود و همچنین باعث چروک روی لب و نازک شدن آن هم می‌شود. پس اگر می‌خواهید لب‌های قرمز و زیبایی داشته باشید هرچه سریع‌تر سیگار را ترک کنید.


اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)


کپی شد

خیلی ممنون از مطلبتون عالی بود .

پیشنهاد سردبیر

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

سلامت

۴ بهمن ۱۳۹۹

۳ بهمن ۱۳۹۹

۲ بهمن ۱۳۹۹

دنیای مد

۲۰ دی ۱۳۹۹

۱۶ مهر ۱۳۹۹

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

622,233

468,786

441,484

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

برای اینکه رنگ لب هایتان به طور طبیعی و بدون آرایش نیز صورتی رنگ و زیبا باشد لازم است از توصیه های کاربردی برای این منظور استفاده کنید!

در کنار تمام مراقبت هایی که برای حفظ زیبایی و سلامت پوست خود انجام می دهید لازم است از توصیه هایی که در رابطه با حفظ زیبایی لب ها وجود دارد را نیز رعایت کنید تا لب هایی صورتی رنگ و خوش رنگ داشته و بدون آرایش نیز زیبا و جذاب باشید.

با ما در این قسمت از زیبامون دات کام همراه باشید و از راهنمایی ها و توصیه هایی که برای افزایش زیبایی لب ها اشاره خواهیم کرد استفاده کنید و با استفاده از روش های طبیعی و خانگی لب هایی صورتی و خوش رنگ داشته باشید.

 

 

چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

 

اگر احساس می کنید رنگ لب هایتان کدر و تیره شده است می توانید با استفاده از این اسکراب طبیعی و خانگی پوست لب خود را تازه و تجدید کنید. برای درست کردن این اسکراب باید 1 قاشق شکر، 1 قاشق آب لیمو و 1 قاشق عسل را باد یکدیگر مخلوط کنید. لب های خود را با این اسکراب ساده بپوشانید و به مدت 1 دقیقه آن را روی لب ماساژ دهید. بعد از استفاده از این اسکراب لب به سادگی سلول های مرده از سطح پوست لب جدا خواهند شد و رنگ لب هایتان روشن و صورتی رنگ می شود.

ماسک لب برای داشتن لب هایی نرم هیدراته و زیبا

 

 

 

روش دیگر برای خوش رنگ کردن لب ها این است که هر روز پوست لب را به آرامی و با استفاده از یک مسواک نرم و مرطوب ماساژ دهید. این روش باعث افزایش گردش خون در لب ها شده و با از بین بردن پوست های مرده از سطح لب تاثیر زیادی در خوش رنگ و صورتی شدن لب ها خواهد داشت.

 

 

 

آب میوه ها و سبزیجات با رنگ قرمز و نارنجی می تواند به سادگی رنگ طبیعی و زیبایی برای لب ها ایجاد کند. علاوه بر این با این روش می توانید از مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات نیز بهره مند شوید.

برای استفاده از این روش شب ها قبل از خواب مقداری آب چغندر تازه را روی لب ها بمالید و اجازه دهید تا صبح روی پوست لب باقی بماند. با تکرار این کار به تدریج رنگ لب هایتان بسیار بهتر و زیباتر خواهد شد.

چگونه از خشکی لب در زمستان جلوگیری کنیم؟

 

 

 

انار یکی دیگر از میوه هاییست که می توان از آن برای زیباتر شدن رنگ لب استفاده کرد. برای این منظور چند دانه انار را له کنید و آب آن را روی لب ها بمالید. بعد از چند بار استفاده از این روش خواهید دید که رنگ لب هایتان روشن تر، قرمزتر و طبیعی تر خواهند شد.

 

 

 

تعدای گلبرگ گل روز را درون یک کاسه بریزید و سپس آن را له کنید. خمیر بدست آمده از گلبرگ های گل رز را روی لب هایتان قرار دهید. گلبرگ های گل رز علاوه بر تغذیه و مراقبت از لب ها، نقش موثری نیز در بهبود رنگ لب ها خواهند داشت و کمک می کنند تا لب هایی سالم ، روشن و صورتی رنگ داشته باشید.

 

 

 

پوست مرکبات مانند پرتقال و نارنگی نیز می توانند به سادگی لکه ها و تیرگی های موجود بر روی پوست لب را کاهش دهند و در بهتر شدن رنگ لب موثر باشند. بنابراین این بار که پرتقال خوردید پوست آن را دور نریزید. تنها کافیست پوست پرتقال را به مدت 1 دقیقه روی لب ماساژ دهید و از این طریق لب هایی با رنگ روشن و خیره کننده داشته باشید.

 

چگونه بهترین رنگ رژلب را برای خود انتخاب کنیم؟

علت ترک خوردگی و بی رنگ بودن لب ها چیست؟ لب های خشک و بی رنگ می توانند نشان دهنده یک مشکل در سلامتی ما باشند. لب ها نسبت به محرک های محیطی و تغییر آب و هوا حساس هستند. علاوه بر این غدد، عرقی برای از بین بردن توکسین و حفظ آبرسانی ندارند، به این خاطر مراقبت ویژه از آن ها ضروری است.

ترک خوردگی، خشک شدن یا بی رنگی لب ها ناشی از دلایل زیر است:

با استفاده از بالم لب با SPF مناسب از خودتان در برابر آلاینده ها محافظت کنید. مرطوب نگه داشتن لب ها و استفاده از محصولات با کیفیت، باعث جلوگیری از بی رنگ شدن لب ها و در نتیجه داشتن لب هایی صورتی می شود. اما اگر لب هایتان ترک خورد و رنگ آن ها تیره شد، این درمان های طبیعی را استفاده کنید تا مجددا رنگ صورتی لب هایتان را به دست آورید:

۱. ماسک لب لیمو و گلیسیرین
این ماسک لب خاص، یک روش موثر برای روشن کردن لب ها و آبرسانی به آن هاست.

مواد لوازم

چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

روش استفادهمواد اولیه را در یک ظرف تمیز و خشک به خوبی ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده اگر در جای خنک نگه داری شود برای زمانی طولانی قابل استفاده است. یک لایه ضخیم از مخلوط را روی لب های خود قرار دهید. شما می توانید بعد از چند دقیقه آن را بشویید و یا اجازه دهید کاملا جذب شود.

زمان استفادهشما می توانید از این ماسک هر روز استفاده کنید.

نحوه کارلیمو به عنوان یک ماده روشن کننده شناخته می شود و  گلیسیرین نیز یکی از بهترین مواد طبیعی برای آبرسانی است. این دو با هم می توانند رنگ پریدگی لب ها را کاهش دهند و در زمان کوتاهی لب های شما را قرمز کنند.

تبخال میزنید؟ نگران نباشید!

چرا تبخال میزنیم؟

۲. داشتن لب هایی صورتی با ماسک لب چغندر در چغندر ترکیب بتانین وجود دارد و این بتانین باعث می شود که چغندر بتواند رنگ هر چیزی را عوض کند. به این خاطر است که بالم لب چغندر می تواند رنگ صورتی را به لب ها برگرداند.

مواد لازم

روش استفاده

زمان استفادهاز آن مثل هر بالم لب دیگری استفاده کنید. اگر عادت کنید که به طور مرتب از آن استفاده کنید، لب هایتان نرم تر و روشن تر می شوند.

نحوه کارروغن شی باتر و عسل مثل مرطوب کننده ها، آنتی اکسیدان های خوبی هستند. روغن زیتون یک نرم کننده طبیعی است. بتانین موجود در چغندر هم می تواند به بازگرداندن قرمزی لب ها کمک کند.

۳. ماسک لایه بردار شیر و زردچوبه شیر با زردچوبه تقریبا همه چیز را می تواند درمان کند. شیر داغ و زردچوبه سال هاست که در هند برای تسکین سرفه و عفونت گلو استفاده می شوند. شیر سرد هم می تواند لب های شما را به صورت طبیعی صورتی کند.

مواد لازم

روش استفادهمواد اولیه را با هم مخلوط کنید تا خمیر سفتی به دست آید. خمیر را روی لب ها قرار دهید و اجازه دهید پنج دقیقه بماند. پس از خشک شدن خمیر، به آرامی لب هایتان را ماساژ دهید سپس آن را بشویید.

زمان استفادههر روز از این روش استفاده کنید و تغییر در رنگ لب هایتان را احساس کنید.

نحوه کاررنگ زرد موجود در زردچوبه برای خواص دارویی اش شناخته می شود. شیر نیز به عنوان یک مرطوب کننده و پاک کننده طبیعی شناخته می شود. ترکیب این دو ماده، لب های شما را مثل قبل قرمز می کند.

۴. اسکراب شکر و روغن نارگیل زمانی که ما مرتبا با لایه برداری از صورت مان مراقبت می کنیم، ممکن است مراقبت از لب هایمان را فراموش کنیم. همانطور که قبلا گفتیم پوست لب خیلی حساس است و به آسانی آسیب می بیند. اما لایه برداری برای لب ها ضروری است همان طور که برای صورت و بدن ضروری است.

مواد لازم

روش استفاده

زمان استفادهاز این اسکراب یک یا دوبار در هفته استفاده کنید.

نحوه کارشکر رطوبت پوست را حفظ می کند و به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند در حالی که روغن هم لب ها را مرطوب می کند و هم به عنوان آبرسان عمل می کند.

۵. داشتن لب هایی صورتی با ماسک دانه انار انار میوه ای غنی از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد پیری دارد. دانه های انار فقط برای خوردن نیستند بلکه لایه برداری عالی هستند.

مواد لازم

روش استفاده

زمان استفادهاگر سه بار در هفته از آن استفاده کنید باعث از بین رفتن بی رنگی لب ها می شود.

نحوه کاراین ماسک به آرامی لب هایتان را لایه برداری می کند و رطوبت مورد نیاز آن را دوباره بر می گرداند. علاوه بر این انار حاوی پونیکالاجین(ترکیبی که ساخت ملانین را کنترل می کند و تیرگی لب ها را کاهش می دهد) است. همچنین انار به عنوان تقویت کننده لایه اپیدرمی پوست شناخته می شود.

۶. ماسک لب کاکائو و شکلات این مواد همان قدر که خوشمزه به نظر می رسند مفید هم هستند چرا که با کمبود آب مبارزه می کنند. آیا راه خوشمزه تری برای برگرداندن زیبایی به لب هایتان می شناسید؟

مواد لازم

روش استفاده

زمان استفادهاگر از ماسک شما چیزی باقی ماند آن را در یک ظرف خشک و تمیز نگه دارید و هر زمان که احساس کردید لب هایتان خشک شده اند از آن استفاده کنید.

نحوه کارکاکائوی موجود در شکلات ترکیبی دارد که غنی از آنتی اکسیدان است و لب ها را مرطوب می کند و باعث می شود که سلول های روی لب از بین نروند. این روش برای لب های بی روح و تیره شبیه یک معجزه عمل می کند. شکلات همچنین سلول های مرده لب را لایه برداری کند، کشسانی پوست را بهبود می بخشد، لب ها را سرخ تر می کند و از آسیب های خورشید جلوگیری می کند.

۷. ماسک لایه بردار مسواک و بالم لب این روش ساده می تواند به برداشتن سلول های مرده انباشته شده روی لب کمک کند و لب های پوسته پوسته را مثل معجزه درمان کند.

مواد لازم

روش استفاده

زمان استفادهشما می توانید این لایه برداری را هر روز انجام دهید. بالم لب را تمام شب روی لب هایتان نگه دارید تا تاثیر آن بیشتر شود.

نحوه کاربرداشتن سلول های مرده پوست لب به بازسازی رطوبت کمک می کند و پوسته پوسته شدن را کاهش می دهد.چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

۸. داشتن لب هایی صورتی با آبلیمو و روغن بادام مواد لازم

روش استفاده

زمان استفادهدر طول روز هر زمان که به یاد داشتید از آن استفاده کنید.

نحوه کارروغن بادام غنی از آنتی اکسیدان است و سلول های مرده را از بین می برد و به جوان سازی لب ها کمک می کند. آبلیمو هم یک روشن کننده طبیعی پوست است و به ترمیم رنگ لب ها کمک میکند. این روش پس از چند روز لب های شما را نرم و قلوه ای می کند.

۹. ماسک گلبرگ گل رز استفاده از گلبرگ گل رز روشی فوق العاده برای رفع خشکی و ترک لب هاست.

مواد لازم

روش استفاده

زمان استفادهاگر واقعاً لب هایی سرخ و زیبا می خواهید این کار را هر روز انجام دهید. اگر این کار را در شب انجام دهید بهتر نتیجه می گیرید.

نحوه کارگلبرگ های گل رز رطوبت پوست را حفظ می کنند و خاصیت ضد التهابی دارند. شیر هم پوست را مرطوب می کند. گلبرگ های گل رز همچنین به عنوان احیا کننده پوست شناخته می شوند و سرخی را به لب های شما بر می گردانند. گل رز خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی دارد که آن را به یک ماده ایده آل برای درمان بریدگی، خراش، خشکی و سوختگی تبدیل می کند.

۱۰. ماسک گشنیز گشنیز فقط برای تزئین غذا نیست بلکه یک داروی گیاهی قوی است که خواص درمانی دارد و یکی از بهترین روش های خانگی برای داشتن لب هایی صورتی در ۱۵ روز است.

مواد لازمیک مشت برگ گشنیز

روش استفادهبرگ ها را له کنید تا یک خمیر درست شود. خمیر را روی لب هایتان قرار دهید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. با آب گرم بشویید. از بالم لب استفاده کنید.

زمان استفادهبه مدت چند هفته، هر روز از آن استفاده کنید.

نحوه کاربرگ های گشنیز غنی از بتاکاروتن، لوتئین، کریپتوزانتین و زآگزانتین هستند و برای خواص ضد قارچی و آنتی اکسیدانی که دارند شناخته می شوند. این برگ ها همچنین تا حد زیادی برای توانایی که در از بین بردن توکسین دارند شناخته می شوند. قدرت این ماسک به بازگرداندن رنگ لب ها کمک می کند.

ملاحظه کارهای زیادی وجود دارد که شما می توانید انجام دهید تا رنگ قرمز لب هایتان را برای همیشه برگردانید:

اگر اطراف ناف خود چند قطره روغن خردل بمالید لب های نرم تری خواهید داشت. این کار ممکن است عجیب به نظر برسد ولی ارزش امتحان کردن را دارد. بنابراین اگر شما لب های تیره، ترک خورده و پوسته پوسته دارید، روش هایی که ذکر کردیم می توانند شانس برگرداندن زیبایی و رنگ لب هایتان را افزایش دهند.

 بازگرداندن رنگ لب ها باید به کوچکترین نگرانی شما تبدیل شود. نیازی نیست که همه روش ها را امتحان کنید، یکی از آن ها که برایتان آسان است را انتخاب کنید و استفاده کردن از آن را ادامه می دهید حتی بعد از اینکه رنگ و نرمی لب هایتان را دوباره به دست آوردید.

این مطلب اولین بار در دکتر سلام منتشر شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ چیزی که باور نمی‌کنید در بدن شما وجود دارد

۸ پیشرفت موفقیت‌آمیزی که ثابت می‌کند آینده همینجاست

اگر پشه‌ها نباشند چه بر سر کره زمین می‌آید؟

برعکس چرخیدن زمین چه تاثیری بر حیات روی آن دارد؟

چه می‌شود اگر دو خورشید در منظومه شمسی وجود داشته باشد؟

چطور مثبت فکر کنیم تا آینده‌ی بهتری داشته باشیم؟

صابون، مایع دست‌شویی یا ژل ضدعفونی کننده؟ کدام یک بهتر است؟

استفاده از هوش مصنوعی برای درمان و کشف آنتی بیوتیک‌ها

چرا ماه مرداد را اَمرداد می‌نویسند؟

۱۰ چیزی که باور نمی‌کنید در بدن شما وجود دارد

۷ وسیله زنانه‌ای که در ابتدا برای مردان ساخته شده بودند

تبخال میزنید؟ نگران نباشید!

چرا تبخال میزنیم؟

هرگونه انتشار و بازنشر مقالاتی که ویوین اولین انتشار دهنده‌ی آن است، آزاد بوده و با ارجاع به منبع توصیه می‌شود. درباره مطالبی که از منابع دیگر در مجله ویوین با ذکر منبع بازنشر شده‌اند، محدودیت‌های منبع اصلی معتبر خواهد بود.

خانه » مجله زیبایی » پوست » چگونه لب های قرمز طبیعی داشته باشیم؟

اگر مدت ها به دنبال راهی می گشتید برای اینکه لب هایتان را به طور طبیعی و بدون مواد شیمیایی مضر یا حتی چرب کردنشان، صورتی نگه دارید، چاره ی کار پیش ماست! در ادامه بهترین راه های تاثیرگذار برای صورتی کردن طبیعی لب ها را با جزئیات توضیح خواهم داد. چه چند قطره آبلیمو باشد، چه آب چغندر یا حتی روغن بادام، هر راهی که فکرش را بکنید برای بخشیدن رنگ صورتی به لب هایتان خواهم گفت!

اگر لب هایی بسیار تیره دارید و به دنبال راهی برای صورتی و با طراوت نشان دادنشان می گردید، شیر سرد و کمی پودر زردچوبه راه بسیار خوبی برای روشن کردنشان است! فقط کمی پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری شیر سرد (از هر نوعی می تواند باشد) ترکیب کنید. حالت خمیر گونه ای پیدا خواهد کرد، این ترکیب را برای 5 دقیقه روی لب هایتان قرار دهید.

این کار را برای یک تا دو هفته انجام دهید تا پیشرفت چشمگیری را شاهد باشید! این یکی از بهترین روش های من برای صورتی کردن طبیعی لب‌های تیره است.

بسیاری از مردم فراموش می کنند که، اگرچه لبها می توانند بسیار انعطاف پذیر باشند ولی همچنان به مرطوب کننده نیاز دارند. ممکن است مرطوب کردن لب هایتان را تا وقتی که پوست پوست نشده اند فراموش کنید. خب خانم ها! میزان مناسبی وازلین یا حتی نرم کننده های لب موجود در بازار می توانند شما را از داشتن لب هایی خشک نجات دهند. البته مرطوب کردن لب ها همچنین راهی عالی برای صورتی نگه داشتن لب‌ها نیز به شمار می‌رود.چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

آیا می دانستید مالیدن آب چغندر روی لب ها قبل از خواب می تواند تیرگی لب ها را از بین ببرد و آن ها را صورتی و روشن کند؟! آب چغندر همچنین می تواند به عنوان رنگ طبیعی برای لب هم استفاده شود، پس با مالیدنش روی لب ها قبل از رفتن به تخت خواب تا صبح لب های صورتی و زیبایی پیدا خواهید کرد.

شاید فکر کنید گل رز فقط به درد بو کردن می خورد، ولی اگر گلبرگ های رز را در فنجانی له کنید تا به صورت مایعی در آید، می تواند خیلی برای لب هایتان خوب باشد! نه تنها رزها به طور طبیعی به لب هایتان رنگ می دهد بلکه آن ها را بسیار سالم نگه می دارند. این یکی از راه های صورتی نگه داشتن لب هاست که من خودم همیشه انجامش می دهم.

هنگام کار با لب هایتان باید به خاطر داشته باشید که آن‌ها بسیار حساس اند، یعنی باید خیلی مواظبشان باشید! لایهبرداری می تواند به آرامی با یک مسواک با برس نرم انجام شود. فقط با کمی آب می توانید با مسواک کشیدن به لب هایتان آن ها را ابریشمی و صورتی روشن کنید!

اگر نمیخواهید از مسواک استفاده کنید، نگران نباشید! یک لایه برداری عالی با شکر هم می تواند موثر باشد. فقط کمی شکر و کمی آبلیمو برای لایه برداری ایده آلی که پوست های مرده را از بین می برد و لب های صورتی نرم و تازه ای به جا می گذارد، کافی ست. این روش همچنین می‌تواند لک های چای یا قهوه ای که ممکن است روی لب هایتان اثر گذاشته باشد را نیز از بین ببرد.

اگر تمایلی به استفاده از لیمو و شکر به عنوان لایه بردار ندارید، راه عالی دیگری که می توانید با آن به لب هایتان آبرسانی و آن ها را صورتی کنید استفاده از روغن بادام و آبلیمو است. می توانید هر روز از این ترکیب استفاده کنید. لب هایتان را بسیار زیبا خواهد کرد و راه دیگری ست برای صورتی نگه داشتن طبیعی لب هایتان.

و بالاخره راه حل آخری که برای صورتی نگه داشتن لب ها معرفی می کنم استفاده از عسل است! این روش واقعا یکی از محبوب ترین روش هایی ست که مردم برای صورتی نگه داشتن لب هایشان به کار می برند. فقط کافی ست کمی از آن را در شب، قبل از خواب روی لبتان بمالید. این کار لب هایتان را تقویت کرده و آن ها را بی نهایت نرم و روشن می کند.

خب خانم ها! این هم از این! بهترین روش‌های من برای صورتی کردن طبیعی لب‌ها را دانستید! حالا نوبت شماست که بگویید چه راه هایی برای صورتی نگه داشتن طبیعی لب هایتان دارید؟ چیزی را از قلم نینداختم؟

سلام ایا متخصص پوست و مو هم میتونه کاری کنه برای روشن کردن لب؟؟من میخوام زود نتیجه بگیرم.خواهشا بگید/

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم وقتی میگین صورتی کردن لب یعنی اینکه لب قبلا صورتی بوده ولی رنگش عوض شده که با این روش ها به رنگ قبل در بیاد یا واسه لب های تیره هم سازگاره؟
من لب های متمایل به قهوه ای دارم و از این مشکل رنج میبرم میشه کمکم کنید؟

سلام شادی عزیز،
خیر، این مطلب بیشتر به اشخاصی کمک می‌کند که بصورت پیش گزیده لب‌های روشنی دارند. حتما به زودی مطالبی در مورد بهبود رنگ دوستانی که لب‌های تیره‌تر دارند نیز منتشر خواهیم کرد. مجله‌ی ما را دنبال کنید 🙂

برایه مرطوب نگه داشتن لب پماد آ و لبلو عالیه البته لبلو اصلی که مبلغش ۷ هزار تومنه و‌از خشکی و ترک لب جلوگیری میکنه

سلام دوستان ..فاطمه خانم سیگار اونقدرم تاثیر نمیزاره بهتر اول اطلاعاتشو داشته باشیم… دوستان لب سفید و لک سیاه .. بیشتر بخاطر استرس و‌گاز گرفتن لب این موضوع براتون پیش میاد سفیدی یا لکه هایه مشکی که به مرور سفید میشن و ادامه دادن گاز گرفتن لب منجر به خدا ناکرده سرطان لب پس بهتره اول عادت گاز گرفتن کنار بزارید و برلیه مرحله بعد پمادیه که فقط دکترایه متخصص درست میکنن و بهترش میکنه اما کاملا رفع نمیشه .. در ضمن این روش ها که سایت نوشته و لایه برداری به شدت واسه کسانیکه لب سفید دارن و عادت به گاز زدن دارن مضره .. حتما باید با پزشک درمیون بزارید حتما

سلام
من خط لبم تیره وقهوه ای خیلی از این موضوع رنج میبرم با این روش ها که گفتید مشکلم حل میشه?؟؟؟؟

Tnx estefade kardm aliii bod?

Ali boooood

علت سفیدی لبها چیست

سلام من لبای خشکلی دارم انگار خدادادی پروتز کردن اما رنگش تیرس میخوام قررررررمز بشه کدوم راه خیلی یهتر و زودتر جواب میده; خواهشا جوابمو خیلی زود بدین

واقعا محشره من امتحان کردم همشو جواب ميدن

سلام
چیکارکنیم که لبهامو دایمی صورتی بشن
من یه دانش اموزم وقتی میرم مدرسه لبهام صورتی خیلی کم رنگ که به سفید میزنه اما وقتی از مدرسه برمیگردم سفیده سفید میشه نمیدونم چی کار کنم لطفا کمکم کنید
باتشکر

سلام دوست عزیز،
پیشنهاد می‌کنیم که به یک متخصص مراجعه کنید تا لب‌هایتان را معاینه کند. رنگ پریدگی لب‌ها گاهی اوقات نشان از یک بیماری دارند. گاهی اوقات، در ساده‌ترین حالت، سفیدی لب‌ها بخاطر خشکی آنهاست، و امیدواریم که مشکل شما هم همین مورد باشد.

سلام.شکر و آبلیمو رو چند دقیقه باید روی لب بذاریم؟

سلام دوستای خوبم میشه بگیدمن چکارکنم لبام کوچیک شه وقرمز مرسیییییییی

ممنون از راهنماییاتون من هنوز هیچکدام امتحان نکردم امیدوارم جواب بده

سلام کسی جواب من میده خواهشا به ایمیلم بفرستین من مشکل عجیب دارم لب بالایم رنگش تغییر کرده و سفید صورتی تیره در بعضی جا هاش شده نمیدونم چرا فقط لب بالا یم اینجوریه راهی برای ترمیم یا تقویت لب هست بگید دارم گوگل میگردم راهی نجوستم کمک کنید خواهشن

سلام
چند سالی هست لبام کاملا سیاه شده سیگارم اصلن استفاده نکردم باید چیکار کنم

من چن ساله که وازلین طبی ب لبام میزنم(2-3)بار در روز …و اصلا رژسرب دار نمیزنم،لبام خیلی نــــــــــرم و صـــــورتـــــیه ツ

لطفا جواب منو بدین.خیلی برام مهم هست

سلام.
ممنون از راه حل های خوبتون.
میخواستم بدونم برای رفع سياهي ناشی از دود باید چیکار کنم.کل لبام رو به سیاهی گذاشته و دو سه تا لکه ی واقعا سیاه رو لبام افتاده.یکی از دوستام گفت پماد کلوبتازول واسه لایه برداری خوب هست زدم لبام پوست پوست شد اما تغییری ایجاد نشد.خواهش میکنم حتما جواب منو بدین

سلام
ممنون از مطالب خوبتون خیلی عالی بود.

سلام.وقتتون به خير.اول تشکر دارم واسه سايت بي نظيرتون. دوم اينکه راه کارهاتون رو امتحان کردم.بسيار تاثيرگذار بود.تشکري خاص دارم ازشما.وهمچين اينکه لطفتون رو مجددشامل حال من کنيد و روشي طبيعي براي براقي چشم و از بين رفتنه زرديه اون ارائه کنيد.
منتظر جوابتون هستم.

سلام.با تشکر از سایت خوبتون .
یه سوال داشتم اونم اینه که سیگار تا چه حد میتونه بر روی کبود شدن لبها تاثیر گذار باشه؟

سیگار که کلا بعد یه مدت پوست ولب وبعضی موارد زیر چشم هارو داغون میکنه
پیر پوستی هم میاره
شما خودت به سیگاری ها نگاه کنی متوجه میشی

سلام سرخاب و سفیداب ممنونم از سایت خوبتون سایت شما به ما راهکار های بسیار خوبی میدهد اما خواهش میکنم ب من بکید من لبهایی سفید دارم چکار کنم* من لبهای خشک و بزک دارم چکار کنم باور کن خسته شدم از این وضع خواهش میکنم کمکم کن من دوستی دارم به نام فاگمه بدون اینک رز لب بزنند لبهایش بسیار قرمو است خواهش میکنم کمکم کنید******

سلام الهام خانوم. من به شما استفاده از چغندر رو توصيه ميکنم. خودم هم مورد شما رو داشتم مدت دو هفته استفاده کردم. جواب داده.

مشکل منم همینه عزیزم
سفید سفید
اصن بدون رژ نابودمچگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

ممنونم از سایت خوبتون ازت خواهش میکنم به من بکویید من لب هایم کلفت بزرک و قهوه ای است اما من این وعضیت را دوست ندارم دوست دارم لبهایم کوچک نرم قرمز و برجسته باشد خواهش میکنم کمکم کنیدد************************************************************************************************************************************************************************************

به چیز خاصی فکر نمیکنم فقگ ممنونم از سایت خوبتون

راه کار های سختی من چوستم بچون این که لز یا چیزی بزنه لبهایش بسیار قرمز است خواهش میکن کمکم کن خیلی روست رارم لبهای مثل او قرمز باشر کمکم کنیچ ممنون

و اینکه در روز چند بار میتونیم این اعمال رو انجام بدیم…ممنون میشم پاسخ بدید

سلام چندسالی هست از رنگ لبهام راضی نیستم سیگار هم میکشم اخیرا خیلی کمش کردم خیلی دنبال راه وچاره برای اینکه رنگش خداقل یکم برگردونه هستم….ممکنه بگید کدوم روش سریعتر وبهتر از همه هست…باتجربه ای که کسب کردید جواب بدید ممنون…

با سلام
من واسه بابام میخوام بدونم سیاهی ناشی از کشیدن سیگار هم با این روشها رفع میشه
ممنون از این سایت خوبتون

سلام
من لبهاى تو پر و بزرگ و قرمزى دارم.
نميدونم چرا ولى با اين كه خيلى قرمزه ميخوام قرمز تر بشه !
چيكار كنم !؟
راستى من 13-14 سالمه !
خخخ
ممنون ميشم حواب بديد

بابا اعتماد به نفس

شما فقط بپا کسی ندزددت 🙂

سلام بنده چند سال پيش هي وسط لبم ترك مي خورده الان يه خط سفيد جاش مونده چي كار كنم

سلام ممنون از سایت خوبتون
شکر و ابلیمو چقد باید روی لب بماند

ببخشید چگونه آب چقندر را باید بگیریم میشه یکم برام توضیح بدین؟

man alan modat daram azravash shir vazardchobe estefadeh mikonam dare be sefid mireani ekam az labam hala laee bardar shodeh chikar kinam kas moevajeh nashe va ozogh nazane man fagha cha mikhoram.onam baz vagha ahle sigharam nisam

میشه زود جوابم بدین ممنون میشم

سلام یاسمن عزیز؛

متاسفانه لب‌های سفید، بیشتر دلایل پزشکی دارن. مثلا برخی از دلایلی که برای لب‌های سفید مطرحه کم خونی، مشکلات تیروئید، سرطان لب یا در ساده‌ترین حالتش خشکی پوسته.

اما جای نگرانی نیست، چون ممکنه کلا به هیچکدوم از این موارد ارتباطی نداشته باشه. به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ یک پزشک متخصص برید تا بهتر و دقیق‌تر لب‌های شما رو بررسی کنه.

بهرحال، اگر مشکل لب‌های شما یک مشکل پزشکی نباشه، راه صورتی کردن لب‌ها حتی برای لب‌های روشن‌تر هم، همین مواردی هست که در این مطلب گفته شده 🙂

سلام من 14 سالم هست و لب هایم سفید سفید میشود همه ی اینا رو کردم جواب نداد 1 روش برای قرمز کردنشون میخوام

به منم پاسخ بدییییییید

سلام مهسای عزیز؛

در راهنمای دیگری در مورد سوال شما توضیح داده شده 🙂

سلام مرسی عسل کارساز بود…ولی من یکم میخام لبم حجیم ترو بزرگتر بشه راه طبیعی سراغ دارید؟؟سپاس

سلام بعد از اینکه شیر و زردچوبه را برای 5دقیقه روی لب گذاشتیم بعدش میتونیم لب خود را بشوریم؟

بله، باید بشورید 🙂

من از روش 5استفده می کنم چون هم راحت و از همه مهم تر بدون خرجه!!!!!!!!!!!!!!!!!

شما براي لبهائي سفيدراهي سراي داريد ?

منظورتون این هست که در حال حاضر لب به سفیدی میزنه؟ یا اینکه تیره است و تصمیم دارید روشن تر بشه؟

سلام. عسل چند دقیقه باید روی لب بمونه؟

سلام محمد عزیز

عسل رو بعنوان یک تقویت کننده روی لب خواهید گذاشت، پس نیازی به شستن اون نیست.

ممنون بابت پاسخ

مطمئن باشممممممممممممم دیگه ؟ بازم ممنونممممممممم از زحمتت خوب بود

az matalebe in sait kheyli estefade kardam va be dostamam moarefi karda bacheha moraghebe labaton bashin. mamnon

من خودم روش ۵ رو امتحان کردم واقعا جواب داد.

مطالبتون عالی بود من خودم به روشهای طبیعی خیلی اعتقاد دارم دیر جواب میده اما مطمینتره

من همیشه برای اینکه بتونم راجع به مطلبی که دنبالشم مطمئن شم سراغ سایت های مختلفی میرم و هر بار از سایت شما بیشترین استفاده رو میبرم.
از سایت خوبتون ممنونم.

goooooood.ali bud man kam pish miad bara saiti nazar bezaram ama in ali bud

سلام مائده؛
از اینکه این مطلب رو پسندیدی خوشحالیم، و بیشتر خرسندیم از اینکه دوست خوبی مانند شما مطالب سرخاب سفیداب رو مطالعه می‌کنه.
امیدواریم همیشه مقالات ما براتون مفید باشه

راه کار های خیلی خوبی رو گفتید اما رنگ لب های من تغریبا سفید ایت و از این موضوع بسیار رنج میبرم آیا راه های شما برای من مناسب است ؟

سلام مهسا،
در این نوشته صحبتی از هرچی نبود 🙂
یک سری مواد طبیعی هستند، که اگر فایده‌ای نداشته باشند، ضرری هم نمی رسونند. بعلاوه تمام این‌ها جزو راه‌های درمانی مشهوری هستن که اگر در گوگل جستجوشون کنید مقالات مختلف و روش تهیه‌های متفاوتی براشون پیدا میشه.
مثلا در مورد شکر و لیمو که سوال کردید، می‌تونید به اینجا رجوع کنید: http://goo.gl/2TnwL

سلام.جالب بود اما مطمئنی؟
لب چیزی نیس که هر چی روش گذاشتها؟
ابلیمو شکر که رو لب نمیمونه چیجوری اخه؟
من لبم طوریه که انگار خط لب کشیدم به قهوه ای میزنه واقعا جواب میده؟خبرشو زود یدید

اره جواب میده

لطفا ماسک هایی را که واقعا جواب میدهند و ضرری ندارند بنویسید با تشکر.

عالی بود اگر جواب بده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

۱- اگر لبهای برجسته و پر ندارید، از رنگهای خیلی روشن استفاده کنید تا لبهای شما پر و برجسته نشان دهد.

۲- برای جلوگیری از اینکه رژ لبتان روی دندان مالیده شود میتوانید با لبهای باز دالبر پایین را رژ بزنید.

۳- قبل از زدن رژ، باید از ویتامین E استفاده کنید. این کار باعث مرطوب شدن و تغذیه لب شده و از خشک شدن و ترک خوردن لب جلوگیری میکند سپس چربی ویتامین را با دستمال کاغذی بگیرید.

۴- برای اینکه دوام رژتان افزایش یابد پس از زدن لایه اول رژ یک یا دو لایه دستمال روی لبتان بگذارید و چربی و رنگ اضافه آن را بگیرید و دوباره رژ بزنید و دوباره دستمال را روی لبانتان بگذارید. به این ترتیب چربی رژ گرفته شده و ساعتها ماندگار میماند.

۵- اگر بالای چهل سال سن دارید. پیشنهاد ما این است که از رژهای مات استفاده نکنید. لبان شما با کمی درخشش زیباتر جلوه می‌کنند. همیشه از برق لب استفاده کنید تا رژتان دوام بهتری داشته باشد.چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم

۶- ابتدا دور لبتان را با خط لب خط بکشید و با همان خط لب لبانتان را رنگ کنید. حال میتوانید برق لب یا رژ لبتان را بزنید. وقتی رژ قرمز میزنید، ابتدا خط لب قهوه ای بزنید و لبتان را با همان خط لب رنگ کنید و بعد رژ را بزنید. به این ترتیب رنگ قرمز دوام بیشتری پیدا میکند.

۷- از رژهای کهنه استفاده نکنید چون باعث پوسته شدن لبانتان خواهد شد
۸- قبل از حمام، کمی روغن زیتون را به کمک یک پد پنبه ای به لب های خود بمالید. بعد از چند دقیقه لب های خود را بشویید و بگذارید خشک شوند. با این عمل، به هیچ بالم لبی در تمام طول روز، نیاز ندارید.

بطور مشابه می توانید از روغن میخک، برای لب های خود استفاده کنید که دارای خواص ضد عفونی کننده بوده و ترک های لب را ترمیم کرده و بهبود می بخشد.

 

۹- به منظور نرم و خوش رنگ کردن لب هایتان می توانید از کره طبیعی نیز استفاده نمایید. روزانه ۲ تا ۳ بار لب ها را با کمی کره گرم ماساژ دهید. اینکار مؤثر خواهد بود.

 

۱۰- برای داشتن لب هایی صاف و نرم و خوش رنگ، لایه برداری بسیار مهم می باشد. روغن زیتون و شکر را به مقدار مساوی کاملا با هم مخلوط کنید. به آرامی و به حالت ضربه ای این ترکیب را روی لب بگذارید. سپس به کمک یک مسواک، خیلی آرام لب هایتان را لایه برداری نمایید.

شما می توانید از ترکیب آب لیمو و شکر نیز برای لایه برداری استفاده کنید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۳۰ دقیقه روی لب بماند و سپس با یک مسواک آن ترکیب را روی لب بمالید تا پوست شما لایه برداری شود. سپس با آب سرد لب هایتان را بشویید.

از عسل و شکر نیز می توان به عنوان یک لایه بردار استفاده کرد. پس از بکار گیری آن، می توانید تأثیر عجیب و شگرف آن را ببینید.

 

 

درمان ترک خوردگی و خشکی لب با این روشهای خانگی

چطور لب هایی برجسته داشته باشیم؟

 

برای نظردهی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم
چگونه لب خوش رنگ داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *