چگونه لوازم آرایش درست کنیم

 
helpkade
چگونه لوازم آرایش درست کنیم
چگونه لوازم آرایش درست کنیم

برای این کار به سایه چشم و برق لب بی رنگ نیاز داریم.

ابتدا کمی از سایه را داخل ظرف کوچکی میریزیم. این کار را میتوانید با خراش دادن سطح سایه و یا با قلم های مخصوص آن انجام دهید. سپس، برق لب بی رنگ را به ظرف اضافه میکنیم. مخلوط را به مدت 90 ثانیه کاملا به هم میزنیم تا یک دست شود. در نهایت رژ لب خانگی شما آماده ست. برای استفاده ی راحت تر میتوان از قلم های مناسب استفاده کرد.

چگونه لوازم آرایش درست کنیم

برای این مورد به آب جوشیده، وازلین، پودر ژله یا پودر شربت احتیاج داریم.

کم تر از یک هشتم از بسته ی پودر ژله و یا پودر شربت را به ظرف اضافه میکنیم. به ازای این مقدار تنها چند قطره آب کفایت میکند (اگر ترجیح میدهید محصول نرم تر باشد بین 5 تا 7 قطره کفایت میکند اما اگر بافت جامدتری را ترجیح میدهید 3 قطره آب مناسب است). حالا به اندازه ی یک قاشق غذاخوری سر خالی یا معادل 13 میلی لیتر از وازلین داخل ظرف میریزیم و با هم زدن مخلوط را یک دست میکنیم. بهتر است برق لب را به یک ظرف کوچکتر انتقال دهید تا استفاده از آن آسان تر شود.

اگر برق لب قدیمی دارید که دیگر از آن استفاده نمی کنید میتوانید بسته بندی و اپلیکاتور یا براش آنرا خوب بشورید تا بتوانید از آن به عنوان ظرف و قلم مناسب برای برق لب جدید خود استفاده کنید.

مقداری وازلین را داخل ظرف میریزیم (حدود نصف قاشق غذاخوری). سپس سایه ای که دیگر از آن استفاده نمیکنید را آرام آرام با خراشیدن سطح سایه به وازلین اضافه میکنیم. توجه کنید که برای رنگی کردن برق لب مقدار کوچکی از سایه هم کافی است و نیازی به ریختن کل آن داخل مخلوط نیست.توجه کنید که اضافه کردن بیش از اندازه سایه ممکن است بافت خوبی به برق لب شما ندهد. بهتر است ابتدا با مقادیر کم شروع کنید و در صورت نیاز رفته رفته به مقدار آن اضافه کنید.

حالا با خلال دندان یا ابزار مشابه به طور کامل به هم بزنید تا یک دست شود. ماده را به ظرف کوچک انتقال دهید و از آن استفاده کنید.

کمی از لوسیون بدن مورد علاقه خود را داخل محفظه اسپری میریزیم تا حدود یک چهارم از آن پر شود. مقدار باقی مانده را با آب جوشیده شده پر میکنیم و با تکان دادن آن مواد داخل را با هم ترکیب میکنیم. توجه کنید که بهتر است قبل از هر بار استفاده بطری را کمی تکان دهید. با اسپری کردن لایه ی بسیار نازکی از لوسیون روی پوست شما قرار میگیرد که میتوانید آن را ماساژ دهید یا همان طور که هست رها کنید تا جذب شود.

یکی از مزیت های این نوع بادی میست خانگی این است که الکل و مواد مضر ندارد و درصورتی که روی پوست بماند نه تنها باعث خشکی آن نمی شود بلکه پوست را نرم و مرطوب نگه می دارد.

توجه کنید که بهتر است آبی که استفاده می کنید را از قبل کمی بجوشانید.

تمام خوبی ها و بدی ها و اطلاعات لازمی که می تواند در تصمیم شما برای تتوی میکرو بلیدینگ ابرو تاثیر داشته باشد

بیشتر بدانیم

5 روش های طبیعی برای اینکه رنگ های پارچه حتی پس از شست و شو پر رنگ بمانند، وجود دارد. در این مطلب به بررسی یکایک این روش ها می پردازیم.

بیشتر بدانیم

روش درست کردن انواع ماسک صورت با مواد طبیعی در خانه برای پوست های چرب، خشک، مختلط و … و برای لایه برداری و تمیز کردن منافذ پوست

بیشتر بدانیم

چگونه موهای خود را سریع بلند کنیم ؟

بیشتر بدانیم

با اینکه هر روز مواد اولیه و محصولات جدید در صنعت زیبایی و مراقبت پوست تولید و استفاده میشوند اما هنوز هم گل رز جایگاه خاص خودش را حفظ کرده و کاربرد های منحصر به فردی دارد. در این پست به بررسی 6 دلیل اصلی این موضوع می پردازیم

بیشتر بدانیم

اگر کفشتان برایتان تنگ است یا تمایل دارید که سایز آن را کمی افزاش دهید این مطلب را بخوانید

بیشتر بدانیم

11 نکته در مورد لباس برای صرفه جویی در وقت و زمان

بیشتر بدانیم

بهترین روش پاک کردن کرم پودر و رژ گونه و فونداسیون بدون آسیب رسیدن به پوست با توضیح مرحله به مرحله

بیشتر بدانیم

نکاتی که باید هنگام پاک کردن آرایش چشم رعایت شود

بیشتر بدانیم

نحوه ی ساختن لوازم آرایش از قبیل رژ لب، برق لب، بادی میست و بادی اسپلش با لوازم آرایش قدیمی و مواد خانگی

بیشتر بدانیم

 تمام حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به مزون طاووس می باشد

آیا تا به حال شده که از خاکستر برای آرایش پشت پلک خود استفاده کنید ؟ یا این که از لوازم آرایش مخصوص صورت روی ناخن ها بزنید؟ یا این که دلتان خواسته از آب تمشک به جای رژ گونه استفاده کنید ؟بسیاری از افراد به شوخی یا جدی از مواد دیگری به غیر از لوازم آرایش برای آرایش کردن استفاده می کنند.

ظهور آرایش از مصر باستان بوده است و آن ها از گیاهان و مواد معدنی به عنوان لوازم آرایش استفاده می کردند و رایج ترین مواد استفاده شده در این لوازم بادام، مس ، خاکستر و سرب بوده است.

آن ها همچنین از روغن ها برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست استفاده می کردند و کمی بعد از آن مردم چین و ژاپن از پودر برنج برای آرایش کردن استفاده کردند و همچنین از رنگ حنا به عنوان رنگ مو و رنگ ناخن ها استفاده کردند . در واقع ناخن های رنگ شده برای آن ها به نوعی سطح بالای اجتماعی را نشان می داد.

بار دیگر در دنیای مد نمناک اشاره کرده بودیم که در یونان باستان خانم ها نیز از سرب سفید برای روشن کردن پوست صورت استفاده می کردند و همچنین از تمشک به عنوان رژگونه و رنگ بخشیدن به ابرو و مو استفاده می کردند.

چگونه لوازم آرایش درست کنیم

ساخت لوازم آرایشی

میکاپ و آرایش در طول سال ها دچار تغییر و تحولات زیادی شده است و امروز مردم نمی دانند که لوازم آرایش از چه موادی ساخته شده است.البته بیشتر کمپانی های لوازم آرایشی از قوانین سالم سازی برای ساخت این لوازم استفاده نمی کنند.

شما نیز برای اطمینان خاطر بیشتر می توانید از لوازم آرایش هایی استفاده کنید که تایید سلامت بهداشت جهانی را داشته باشد و حال سوال اینجاست که لوازم آرایش های مدرن از چه چیزی ساخته شده اند.

روغن و وکس :

بیشتر این محصولات حدود 15 تا 50 ماده سازنده دارند و همه آن ها از آب، روغن و وکس تولید شده اند و آب موجود در این لوازم مواد دیگر را در خود حل می کند و این کار باعث می شود که مواد به راحتی با یکدیگر ترکیب شوند ، روغن و وکس نیز باعث نرم شدن لوازم آرایش می شوند. و آن ها همچنین به صاف شدن پوست کمک می کنند.

مواد نگهدارنده :

لوازم آرایش حاوی نگهدارنده نیز هستند، مثل غذا ها. لوازم آرایش نیز نیاز به موادی دارند تا بتوان در طولانی مدت از آن ها استفاده کرد و از این رو مواد مختلفی به عنوان نگهدارنده در این مواد استفاده می شود.

ترکیبات شیمیایی :

بسیاری از مواد شیمیایی نیز در لوازم آرایش به کار رفته است و طبیعتاً امولسیون کننده ها نیز از این مواد می باشند . امولسیون کننده یک ماده شیمیایی است که از روغن و آب تشکیل شده است. ترکیبات شیمیایی به کار رفته در لوازم آرایشی باعث می شود پوست صورت تغییر رنگ دهد، همچنین در خوشبو تر کردن، براق شدن و یا مات شدن پوست صورت تأثیرگذار است اما چنانچه دنیای مد نمناک اشاره کرده است یکی از ترکیبات خطرناک موجود در لوازم آرایشی، افلاتوکسین ها هستند که مواد تولید شده توسط قارچ ها به شمار می روند و بسیار سمی و خطرناک هستند.

ماده رنگ کننده :

مواد آرایشی حاوی یک ماده رنگ کننده می باشند و این مواد می توانند شامل مواد معدنی، گیاهان و حتی حیوانات نیز باشند . وزارت بهداشت مسئول قانون گذاری بر واردات لوازم آرایش به کشور است و و لوازم آرایش را براساس پاک کنندگی، زیباسازی، افزایش جذابیت ظاهری و یا تغییر ظاهر بدون تاثیر سوء روی ساختار یا عملکرد بدن دسته بندی می کند.

 

لوازم آرایشی و بهداشتی

رژ لب شامل از مواد تشکیل دهنده مختلفی مانند موم، الکل، روغن و رنگدانه تشکیل شده است. معمولا، موم از چند نوع مختلف تشکیل شده است که باعث می شود راحت درون قالب لوله ای قرار بگیرد. پس از ذوب شدن موم و روغن و ترکیب آن ها، یک محلول به همراه رنگدانه انتخابی اضافه می شود.

انواع رنگ ها برای رژ لب به کار می رود و گاهی اوقات در سالم ترین حالت ، رنگ مواد را از میوه ها می گیرند اما در مورد رنگ های سبز و آبی چطور ؟

در واقع مواد تشکیل دهنده رنگدانه ها به نوع رژلب و انتخاب تولیدکننده ی لوازم آرایش بستگی دارد. رنگدانه یک برق لب با رژلب قرمز و مات متفاوت است. پس از مخلوط شدن همه مواد، یک دستگاه چند ساعت این فرمولاسیون را مخلوط می کند.

پس از استراحت دادن به این مخلوط ، آن را درون قالب های معمول می ریزند و اجازه می دهند سرد شود و شکل نهایی خود را به دست آورد. روی بسته بندی آن برچسب نام تجاری را می زنند و سپس این محصول برای فروشندگان لوازم آرایش حمل می گردد.

مواد لازم برای ساخت لوازم آرایشی

برای سیاه کردن مژه ها با استفاده از ریمل ، در برخی کشورها از قیر یا زغال استفاده می شد اما ایالات متحده استفاده از آن را ممنوع کرده است. به همین علت معمولا برای سیاهی ریمل از کربن سیاه استفاده می شود.

برای ساخت ریمل هایی به رنگ بنفش و آبی از برخی رنگدانه های معدنی و برای ساخت ریمل قهوه ای از اکسید آهن استفاده می شود.

برای ساخت ریمل چند راه مقرون به صرفه وجود دارد که روش امولسیون است. در این روش آب و غلیظ کننده خاصی را با هم مخلوط می کنند و یک ترکیبی کرم مانند تهیه می کنند.

در مخزن های جداگانه موم را ذوب می کنند و رنگدانه ها را به آن می افزایند. بعد ازساخت هردو محلول را سریع با هم مخلوط می کنند تا روغن ها و موم به ذرات کوچک تر تجزیه شوند. این روند تا سرد شدن مواد ترکیبی ادامه دارد.

سپس مواد به یک دستگاه انتقال داده تا درون بطری ها ریخته شود . برای آخرین بار ریمل را از لحاظ شفافیت و یک پارچگی مورد بررسی می کنند و از عدم وجود هرگونه مواد حساسیت زا درون ظرف ریمل اطمینان می یابند.

پنکیک ، کرم پودر، رژگونه

مواد تشکیل دهنده پنکیک ، کرم پودر، رژگونه نیز مواد روغنی و رنگدانه ها هستند. برای اینکه مواد اولیه بوی مطبوعی داشته باشند به ترکیب مواد عطری نیز می افزایند. بسیاری از لوازم آرایش مانند پنکیک ها و کرم پودرها با درنظر گرفتن پوست های حساس ساخته می شوند.

اصول ساخت لوازم آرایشی

امروزه بیشتر افراد توجه بیشتری به میکاپ کردن دارند و از طرفی سعی دارند که از لوازم آرایش طبیعی استفاده کنند زیرا به ضرر ها و آسیب های مواد آرایشی مصنوعی پی برده اند .بسیاری از افراد فقط از مواد آرایشی گیاهی استفاده می کنند زیرا دوست ندارند که لوازم آرایش آن ها به حیوانات آسیب هم بزند.

با افزایش محبوبیت لوازم آرایش با ترکیبات ارگانیک، شرکت های سازنده نیز رویکرد بیشتری نسبت به استفاده از موادطبیعی تر در فرمول لوازم آرایش صورت داشته اند.

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


سینما رو به خونت بیار!

با مواد طبیعی و خوراکی هم میتوان لوازم آرایشی تهیه کرد.‎

 

چگونه لوازم آرایش درست کنیم

شرکت های آرایشی و بهداشتی در تمام دنیا برای تهیه محصولات آرایشی از مواد سمی مانند سرب و جیوه استفاده می کنند. هیچ قانونی هم نمی تواند جلوی این کار را بگیرد. لوازم آرایشی با مواد شیمیایی، نگهدارنده ها و آلرژن ها پر می شوند و بسیار هم گران قیمت هستند. بهتر است خودتان دست به کار شده و با مواد طبیعی و خوراکی در آشپزخانه کرم پودر و رژلب تان را تهیه کنید. این چگونه هم برای حفظ زیبایی همراه با سلامتی شما طرز تهیه پنکک با آرد برنج و یک نرم کننده لب رنگی را توضیح می دهد.طرز تهیه پنکک

تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقدار کمی آرد برنج در آن بریزید. در چند مرتبه اول که این پنکک را تهیه می کنید از میزان کمی آرد برنج استفاده کنید.

حرارت را بسیار ملایم کنید و کم کم آرد را هم بزنید تا آرد قهوه ای شود. مهم است که حرارت کم باشد تا شما بتوانید روند تغییر رنگ آرد برنج را تحت کنترل داشته باشید تا تغییر رنگ به سایه ای که منطبق بر رنگ پوست شما باشد برسد.

به هم زدن آرد با یک قاشق چوبی ادامه دهید تا رنگ آرد کاملا یکدست شود.وقتی به رنگ مورد نظرتان رسیدید حرارت را خاموش کنید و ظرف را کنار بگذارید تا سرد شود.بعد از خنک شدن پنکک دست سازتان را در یک ظرف درب دار بریزید.طرز تهیه نرم کننده لبدر یک ظرف شیشه ای (مناسب برای قرار دادن روی حرارت یا ماکروویو) مقداری موم زنبور عسل بریزید و آن را روی حرارت اجاق گاز یا در ماکروویو قرار دهید.یک چغندر را شسته و پوست آن را بگیرید و با آبمیوه گیری آب خالص چغندر را بگیرید.آب چغندر را هم در ظرفی (ترجیحا شیشه ای) کنار بگذارید.موم را با حرارت کم ذوب کنید. اگر آن را روی اجاق قرار دادید به طور مدام هم بزنید تا موم ذوب شود و اگر از ماکروویو استفاده می کنید در فواصل 30 ثانیه ای آن را از ماکروویو خارج کرده و هم بزنید.هنگامی که موم کاملا ذوب شد به میزان رنگ مورد نظرتان آب چغندر را در موم بریزید و هم بزنید.این مخلوط را در ظرف مورد نظرتان بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود.

نکته:شما می توانید با مخلوط کردن آرد برنج با پماد زینک اکسید (پماد سوختگی) یک ضدآفتاب طبیعی بسازید.

 

منبع:phow.ir

 

دانستنی های لوازم آرایشی و بهداشتی


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


16 روش زیبایی دندان ها

این کاغذدیواری چسبدارو برای عیدسفارش بده

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


طراحی و بازسازی فضای داخلی


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


راز های داشتن لبخند زیبا چیست؟


واسه همه چی جا هست!

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

Sheypoor Blog – بفروشید، بخرید، لذت ببرید

سر فصل مطالب

در حالی که این روزها بسیاری برندهای لوازم آرایشی، ادعای طبیعی و وگان بودن دارند، بد نیست طبیعی‌ترین نوع لوازم آرایشی را خودتان در خانه درست کنید.

 

چگونه لوازم آرایش درست کنیم

 

 

لوازم آرایشی از ضرورت‌های زندگی نیست! البته شاید بهتر باشد بگوییم این طور به نظر می‌رسد! چنین ادعایی بسیار سخت است چون جدا از بحث برندهای آرایشی، آرایش به نوعی راه و روشی برای بقا به حساب می‌آید. این را زمینه تاریخی استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی به ما می‌گوید. مثلا، در دوران جنگ جهانی دوم، یکی از موادی که در خانه هر خانمی پیدا می‌شد، چغندر و آرد نشاسته بود. البته نه برای مصارف آشپزی، بلکه برای آرایش صورت و لب‌ها. به نظر می‌رسد در شرایط قرنطینه و کرونا نیز یکی از کارهای پر طرفدار، تغییر روش استفاده از وسایل بهداشتی، از صنعتی به خانگی باشد. این شما و این هم چند راهکار ساده برای درست کردن لوازم آرایشی و بهداشتی در خانه.

 

 

 

برای تهیه پنکیک آرایشی در خانه، ابتدا تابه را روی حرارت قرار دهید و مقدار کمی آرد برنج در آن بریزید. سپس، شعله را ملایم کنید و کم کم آرد را هم بزنید تا آرد قهوه ای شود. مهم است که حرارت کم باشد تا شما بتوانید روند تغییر رنگ آرد برنج را ببینید. وقتی که رنگ آرد به سایه ای که به رنگ پوست شما بیاید، حرارت را خاموش کنید و ظرف را کنار بگذارید تا سرد شود.بعد از خنک شدن، پنکیک آرایشی دست سازتان را در یک قوطی در دار بریزید. می‌توانید با مخلوط کردن آرد برنج با پماد زینک اکسید (پماد سوختگی) یک ضدآفتاب طبیعی بسازید.

 

 

 

در زمینه آرایش لب‌ها،  قبلا در یکی از مقالات شیپور در مورد ساخت لیپ گلاس آرایشی در خانه صحبت کردیم. اما حالا، برای تهیه رژ لب دست‌ساز، در یک ظرف شیشه ای (مناسب برای قرار دادن روی حرارت یا ماکروویو) مقداری موم زنبور عسل بریزید و آن را روی حرارت اجاق گاز یا در ماکروویو قرار دهید. همزمان،  یک چغندر را شسته و پوست آن را بکنید و با آبمیوه گیری آب خالص چغندر را بگیرید و آن را در ظرفی (ترجیحا شیشه ای) کنار بگذارید.

 

مومی که برای تهیه رژ لب آرایشی روی اجاق قرار داده‌اید را مدام هم بزنید تا موم ذوب شود. اگر از ماکروویو استفاده می کنید، در فواصل ۳۰ ثانیه ای آن را از ماکروویو خارج کرده و هم بزنید.  هنگامی که موم کاملا ذوب شد، به میزان دلخواهتان، آب چغندر را در موم بریزید و هم بزنید.این مخلوط را در ظرف مورد نظرتان بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود.

 

 

 

عصاره اسطوخودوس در بسیاری از لوازم آرایشی برندهای مطرح  استفاده می‌شود. این عصاره یکی از بهترین و طبیعی‌ترین مواد برای پیشگیری از آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست به واسطه نور آفتاب است. البته استفاده از این ضدآفتاب طبیعی در روزهای پاییزی و زمستانی که نور خورشید مانند تابستان مستقیم و شدید نیست توصیه می‌شود. برای تهیه این ضد آفتاب آرایشی طبیعی، به یک روغن اسطوخودوس خالص و مرغوب نیاز دارید. می‌توانید آن را از  عطاری تهیه کنید. سپس، پوست دست و صورت خود به عصاره این گیاه آغشته کنید. این عصاره طبیعی آرایشی، علاوه بر مراقبت از پوست‌تان در مقابل تابش خفیف نور خورشید، از سرخ شدن و پوسته شدن پوست به دلیل سردی هوا نیز پیشگیری می‌کند.

علاوه بر این شیوه به روش دیگری نیز می‌توانید ضد‌آفتاب آرایشی گیاهی بسازید. می‌توانید از ترکیب عصاره یا روغن ‌گیاه ‌بومادران و کنجد برای پیشگیری از آفتاب‌سوختگی در روزهای پاییزی و زمستانی استفاده کنید. این ترکیب را زیر پنکیک آرایشی دست‌سازتان نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

 

 

برای تهیه لوسیون آبرسان آرایشی، به ۳ قاشق سوپخوری گل گاوزبان نیاز دارید. یک لیتر آب را داغ کنید و روی گل گاو‌زبان بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. محلول را از صافی رد کرده و بگذارید خنک شود. لوسیونی را که تهیه کرده‌اید داخل یک ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و صبح و شب به بدن و صورتتان بمالید. مدت زمان نگهداری این لوسیون یک هفته و در ظرف شیشه‌ای دربسته و داخل یخچال می‌باشد.

 

 

 

بهترین لوازم آرایشی هم نمی‌توانند سیاهی ناشی از خستگی در زیر چشم را از بین ببرند. برای رفع کبودی زیر چشم کافی است یک لیتر آب داغ را روی یک مشت بابونه بریزید، در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت چند دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک شیشه دربسته بریزید. هر شب بعد از اینکه آرایش خود را پاک کردید، یک گوله پنبه را به آن آغشته کنید و روی کبودی دور چشم بمالید. توجه داشته باشید که شیشه حاوی این محلول را داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته مابقی را دور بریزید.

 

 

اگر شما هم روش‌های دیگری برای تهیه لوازم آرایش طبیعی در خانه می‌شناسید، با شیپور به اشتراک بگذارید.

چگونه لوازم آرایش درست کنیم

 

پست قبلی

تجربه یک‌روز رانندگی با هیوندای i20 در پایتخت

پست بعدی

۱۰  نکته برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب شما

ترفندهای خانگی مراقبت و زیبایی پوست صورت

دهه پیش روی مد، فشن و زیبایی

لوستر مناسب دکوراسیون آشپزخانه

راهنمای خرید آنلاین عطر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گزارش فصلی بهار ۹۹ بازار خودروی شیپور منتشر شد

خرید اینترنتی از فروشگاه‌ها با ارسال سراسری در شیپور…

شش وسیله خیلی عجیب در آشپزخانه

فرهنگ و هنر در تعلیق: کرونا با دنیای هنر عام چه می‌کند؟

ترفندهای خانگی مراقبت و زیبایی پوست صورت

در خبرنامه ما عضو شوید تا آخرین اخبار و مطالب  را از سوی بلاگ شیپور دریافت کنید.

سپاس از عضویت شما 🙂

2019 – وبلاگ شیپور. تمامی حقوق محفوظ است.©

به کاربری خود خوش آمدید.

بازیابی رمز عبور

رمزعبور برای شما ارسال گردید.

اگر شما نیز دوست دارید از لوازم آرایشی صد درصد طبیعی و سالم استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا شما را با طرز تهیه محصولات آرایشی از قبیل کرم مرطوب‌کننده، ماسک، شامپو، دئودورانت و … آشنا می‌کند. شما می‌توانید به دلخواه خود و با صرف هزینه کمتر لوازم آرایشی سالم و خانگی تهیه کنید. به همین راحتی و به همین زیبایی…

دئودورانت بدون پارابن بر اساس نتایج پژوهش‌های متعدد، برخی از دئودورانت‌های قدیمی مضرند! در واقع پارابن موجود در آنها عملکرد هورمون استروژن را بر هم زده و احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. اما نگران نباشید! سنگ زاج سفید مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با بوی بدن است. این سنگ با باکتری‌هایی که باعث ایجاد بوی نامطبوع عرق می‌شوند، مبارزه می‌کند و بدون مسدود کردن منافذ پوست از تعریق زیاد جلوگیری به‌عمل می‌آورد. برای این کار سنگ زاج سفید مرطوب را روی پوست تمیز و خشک خود قرار دهید و مطمئن باشید که نتیجه‌بخش خواهد بود.

لوسیون مرطوب‌کننده برای تهیه این لوسیون به ۳ قاشق سوپخوری گل گاوزبان نیاز دارید. روش تهیه آن به این صورت است که باید یک لیتر آب را داغ کنید و روی گل گاو‌زبان بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. محلول را از صافی رد کرده و بگذارید خنک شود. لوسیونی را که تهیه کرده‌اید داخل یک ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و صبح و شب به بدن و صورتتان بمالید. مدت زمان نگهداری این لوسیون یک هفته و در ظرف شیشه‌ای دربسته و داخل یخچال می‌باشد.

چگونه لوازم آرایش درست کنیم

پاکسازی پوست صورت برای خوش آب و رنگ شدن پوست صورتتان کافی است یک مشت آویشن و یک مشت بابونه یا مریم گلی را داخل ظرف آب سرد بریزید و بجوشانید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه با شعله کم بجوشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک کاسه بریزید. حالا روی سرتان حوله یا دستمالی بیندازید و به مدت ۱۰ دقیقه صورتتان را بخور دهید.

کرم دور چشم برای رفع کبودی زیر چشم کافی است یک لیتر آب داغ را روی یک مشت بابونه بریزید، در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت چند دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک شیشه دربسته بریزید. هر شب بعد از اینکه آرایش خود را پاک کردید، یک گوله پنبه را به آن آغشته کنید و روی کبودی دور چشم بمالید. توجه داشته باشید که شیشه حاوی این محلول را داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته مابقی را دور بریزید.

شامپو برای تهیه شامپو خانگی کافی است یک مشت گیاه «غاسول صابونی» تهیه کرده. یک لیتر آب را داغ کنید و روی گیاه بریزید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کرده و داخل شیشه دردار بریزید و موقع استحمام از این شامپو استفاده کنید. اگر دوست دارید موهایتان براق و درخشنده باشد، بهتر است از دم‌کرده گل گندم یا گیاه اسطوخودوس استفاده کنید. به این ترتیب که ۳ قاشق سوپخوری از این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و موهایتان را آب بکشید.

مایع نرم‌کننده بدن ۳ مشت چای سبز را داخل ۳ لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس این دم‌کرده را داخل وان آب گرم (۳۸ درجه سانتی‌گراد) بریزید و هفته‌ای یک بار به مدت ۱۵ الی ۲۰دقیقه بدن‌تان را در این اکسید نرم‌کننده رها کنید. خواهید دید که بدنی نرم و لطیف خواهید داشت.

کرم ضد سلولیت سلولیت به تجمع بدشکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. این چربی‌ها به همراه برخی سموم زیر پوست رسوب می‌کنند که این مشکل بیشتر در خانم‌ها رایج است. برای رفع این مشکل یک مشت گیاه اسپیره، یک مشت پیچک و یک مشت پوست شاه بلوط را در آب سرد بریزید و بجوشانید. بعد در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعله کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و هر روز روی ران‌ها، کپل‌ها، شکم، بازوها و نقاط دیگر بدن بمالید. مدت زمان نگهداری این محلول حداکثر ۲۴ ساعت و داخل یخچال می‌باشد.

برای برنزه شدن برای اینکه بدون دغدغه بدنتان را برنزه کنید، به چند مشت چای احتیاج دارید. وان حمام را با آب ۳۸ درجه سانتی گراد پر کنید. به ازای هر لیتر، ۵ مشت چای سیاه به آب اضافه کنید و به مدت۲۰ دقیقه داخل وان دراز بکشید.برای برنزه کردن صورت خود ۵‌مشت چای سیاه را در یک لیتر آب سرد بریزید و بجوشانید. بعد، در ظرف را بپوشانید و بگذارید با شعله کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را خنک کنید و یک بار در هفته برای برنزه کردن صورت خود از این جوشانده استفاده کنید.

برای استحکام بخشیدن به ناخن‌ها برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها یک مشت گیاه دم اسبی تهیه کنید.این گیاه حاوی سیلیس است و برای دفع سنگ کلیه، عفونت‌های دستگاه ادرار و فرسودگی ناخن‌ها موثر می‌باشد.گیاه دم اسبی را داخل آب سرد بریزید و بجوشانید. سپس شعله را کم کنید و بگذارید به مدت ۱۵‌دقیقه بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و داخل یک ظرف بزرگ بریزید. روزانه به مدت ۱۰ دقیقه ناخن‌هایتان را داخل این محلول قرار دهید.

لازم نیست برای خرید کرم، لوسیون، لوازم آرایش و تونرهای گران قیمت هزینه زیادی متقبل شوید. به راحتی می توانید با خوراکی های ساده ای همچون قهوه، ماست و چغندر پوست خود را شفاف، زیبا و آرایش کنید.

مزیت این خوراکی ها این است که دیگر انواع مواد شیمیایی را روی پوست خود نمی خوابانید.

1. به منظور گل انداختن گونه و قرمز کردن لب ها …

این ماده را امتحان کنید: چغندر

به جای رژلب و رژگونه می توانید از چغندر استفاده کنید. یک قاچ از چغندر تازه را برش دهید و آرام روی لب و گونه خود بمالید. یا می توانید روی یک تکه پنبه کمی روغن نارگیل بریزید و چعندر را به آن بمالید و سپس روی گونه یا لب بزنید.

2. برای لکه های آزاردهنده و نازیبا …

این ماده را امتحان کنید: ماست

با استفاده از ماست پرچرب می توانید قرمزی های ناخواسته پوست را از بین ببرید. در ضمن، باعث تنظیم باکتری ها و بسته شدن منافذ باز پوست نیز می شود. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث از بین رفتن سلول های مرده و غیرفعال پوست می شود. بسیار مهم است برای این منظور حتما از ماست پرچرب استفاده کنید.

3. برای چربی های زیر پوست …

این ماده را امتحان کنید: دانه های کافئین دار قهوه

در اسکراب بدن خود مقداری دانه کافئین دار قهوه اضافه کنید تا هنگام استفاده موضعی، باعث انقباض رگ های خونی و افزایش جریان خون در سطح پوست شما شود. کرم های ضد پف چشم نیز همین خاصیت را دارند و باعث کاهش میزان چربی پوست می شوند.

کدو حلوایی نیز سرشار از ویتامین A است و مالیدن آن به پوست خاصیت ضدپیری و جوان سازی دارد.

4. اگر پوست حساس دارید …

این ماده را امتحان کنید: لایه بردار جودوسر

جودوسر بخرید و در غذاساز خرد کنید. اجازه دهید کمی درشت بماند تا خاصیت لایه برداری بهتری داشته باشد. جو خرد شده را به پاک کننده آرایشی خود اضافه کنید و سریع روی پوست بمالید. خیلی نرم و آرام این لوسیون را روی پوست صورت ماساژ دهید. البته مراقب باشید اطراف چشم نخورد. سپس صورت را با آب ولرم بشویید. این اسکراب برای پوست های حساس بسیار عالی است.

5. به عنوان پاک کننده آرایش …

این ماده را امتحان کنید: روغن نارگیل

از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید. این روغن حتی مواد آرایشی ضدآب را نیز به خوبی از اطراف چشم پاک و آن منطقه را مرطوب می کند. خیلی آرام با انگشت خود کمی روغن را به چشم ها بمالید. سپس با کمک پنبه، مواد آرایشی را پاک کنید.

نکته: پس از پاک شدن آرایش، مقداری روغن نارگیل روی چشم ها بمالید و از مزیت آن در طول شب بهره مند شوید.

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.

انجمن های نوعروس وب سایتی است برای تبادل نظر عروس خانم های جوان درباره بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و هر آنچه برای برگزاری یک مراسم عروسی رویایی مورد نیاز میباشد.

کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد – قدرت گرفته از سرورهای نوعروس

برنامه نویسی و طراحی با توسط آرتاباز

چگونه لوازم آرایش درست کنیم
چگونه لوازم آرایش درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *