چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

 
helpkade
چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم
چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

دوست دارید بدانید چطور در منزل برای همیشه از شر مویهای زائد خلاص شویم؟ادامه مطلب را بخوانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اگر شما هم از موهای زائد خسته شده اید و یا به دنبال بهترین راه برای خلاص شدن از این موها می باشید ادامه این مطلب را بخوانید.

شاید رفع موهای صورت و بدن، بویژه برای خانم ها و از سن پس از بلوغ، در ظاهر امر ساده ای به نظر برسد، اما این مساله در بسیاری موارد به روشی چالش برانگیز تبدیل می شود که شخص را با عوارض پوستی ناخواسته ای از جمله جوش های پوستی و زیر پوستی مواجه می کند.

حتی گاهی انتخاب بهترین روش از بین بردن موها به دلیل بعضی اطلاعات غلط رایج، فرد را دچار اضطراب و وسواس می کند. به عنوان نمونه، بسیاری تصور می کنند اصلاح با تیغ باعث ازدیاد موهای ناخواسته می شود، در حالی که چنین تصوری واقعیت ندارد.

 

چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

اصلاح با تیغ، موها را ضخیم نمی کند

بسیاری تصور می کنند که از بین بردن موهای بدن و صورت با تیغ، منجر به ضخیم شدن تارهای مو می شود و به همین دلیل از به کارگیری این روش امتناع می کنند. به دنبال استفاده از تیغ برای از بین بردن موها، سرعت رشد مو ها چند روزی زیاد می شود و این مساله موجب می شود که در این چند روز موها ضخیم تر به نظر برسند، ولی در نهایت بعد از حدود یک هفته بین مویی که با تیغ اصلاح شده با مویی که با روش های دیگر اصلاح شده تفاوتی از نظر ضخامت وجود نخواهد داشت. جالب است بدانید که درمورد موهای زائد، موهایی که اصلاحشان همیشه با تیغ صورت گرفته است، پاسخ بهتری به درمان لیزری می دهند.

البته اصلاح با تیغ نیز با عوارضی چون بریدگی، خراشیدگی و تحریک پوستی همراه است. همچنین استفاده از تیغ های شخصی در اصلاح موها همیشه باید مد نظر قرار بگیرد چراکه امکان انتقال بیماری های ویروسی مثل ایدز و هپاتیت از طریق تیغ آلوده وجود دارد.

 

اپیلاسیون به‌وسیله تیغ: آسان و سریع

تیغ بهترین وسیله پاک‌کردن سریع بدن از موهای زاید است،به‌ویژه برای افرادی مفید است که پوستی حساسی دارند.تیغ‌های برقی و دستی هر دو کار آمدند.در صورتی که تیغ را برای دپیلاسیون انتخاب می‌کنید تنها کافی است هر دو روز یک ‌بار یک دوش 10 دقیقه‌ای بگیرید تا پوست شما نرم شود.سپس با مقداری آب صابون،پوست را لیز کنید تا تیغ به راحتی روی آن حرکت کند.تیغ را از مچ پا به سمت زانو بکشید.تیغ ساقه مو را درست هم‌سطح لایه اپیدرم پوست قطع می‌کند.در حال حاضر،تیغ‌هایی وارد بازار شده است که لایه نازکی ژل نرم‌کننده دارد تا به پوست آسیب نرساند.با این حال پیشنهاد می‌شود در کنار آن،از صابون یا ژل‌های نرم‌کننده هم استفاده کنید.

توجه داشته باشید گرچه تیغ وسیله‌ای سریع و آسان است ولی رشد و ضخامت موها پس از مدتی کمی افزایش می‌‌یابد،بنابراین روشی است که برای دست و ‌صورت توصیه نمی‌شود.پس از اپیلاسوین با تیغ هرگز از دئودورانت‌ها روی پوست استفاده نکنید.

 

اپیلاسیون به‌وسیله موم: موثر و کارآمد

موهای کوتاه،نازک،بلند یا ضخیم فرقی نمی‌کنند.موم گرم‌ به راحتی مو را از ریشه بیرون می‌کشد و از آن می‌توانید برای برداشتن موهای زاید زیر بغل،پا و خط مایو استفاده کنید.اپیلاسیون به‌ وسیله موم کمی دردناک است و اگر در شرایط غیربهداشتی انجام شود،جوش و التهاب پوستی به همراه دارد. تجربه نشان داده که پس از دپیلاسیون با موم، موها دیرتر رشد می‌کنند و تا حدودی از زبری و ضخامت آنها کاسته می‌شود. لیکن استفاده مداوم از موم‌ها باعث افتادگی و شل‌شدن پوست می‌شود.

برای استفاده از موم،باید آن را گرم کنید.برای آنکه درجه حرارت آن را امتحان کنید،ابتدا مقداری از آن را پشت دست خود بگذارید.در صورتی که موم دست را نمی‌سوزاند،مقداری از آن را به‌وسیله کاردک چوبی در جهت رویش مو،بر سطح پوست مالیده و یک قطعه پارچه تمیز یا کاغذ روی آن گذاشته و فشار دهید.سپس با نوک انگشتان کاغذ یا پارچه را گرفته و در جهت عکس رویش موها محکم آن را بکشید.موم گرم نسبت به هر ماده دیگری موثرتر عمل می‌کند،چون منافذ پوست را باز کرده و کمک می‌کند تا مو از ریشه به راحتی جدا شود.استفاده از موم برای کسانی که کم‌خونی یا واریس دارند توصیه نمی‌شود،زیراگرما در این‌گونه افراد موجب منبسط‌شدن رگ‌های خونی و هماتوم (تراوش و تجمع موضعی خون) می‌شود.

 

پیش از اپیلاسیون با موم به این نکات توجه کنید:

1) پیش از انجام اپیلاسیون با موم،حتما حمام کنید تا سلول‌های مرده از بدن جدا شده و موهای زیر پوستی بیرون بیاید.

2) قبل از اپیلاسیون با موم،پوست باید خشک و تمیز باشد.

3) موم را به قطر یک سانتی‌متر و طول پنج سانتی‌متر با کاردک مخصوص روی پوست بمالید.

4)  موم را از زانو به پایین بمالید و سپس در جهت عکس بردارید.

5)  در صورتی که قمستی از موم روی پوست باقی بماند، دستمالی را به روغن مخصوص ضد باکتری آغشته کرده و روی آن بمالید تا پاک شود.

6)  در صورتی که روی قسمتی از بدن موم انداخته‌اید ولی هنوز مو در آن قسمت باقی‌مانده است، صبر کنید پوست کمی خنک شود و التهاب آن بخوابد.سپس دوباره موم را امتحان کنید.

7)  بهترین اندازه مو برای انداختن پنج میلی‌متر روی پا و شش میلی‌متر روی خط مایو است.در صورتی که موها از این حد بلندتر شد،ابتدا با قیچی آن را کوتاه کنید تا درد کمتری داشته باشد.

اپیلاسیون شرقی در واقع استفاده از همین موم است که به جای مواد شیمیایی از ترکیبات آب،آبلیمو و شکر ساخته شده است و به راحتی با آپ می‌شود و آن را برای تمامی نقاط بدن می‌توان استفاده کرد.در اپیلاسیون موی دست حتما به جهت رویش موها توجه کنید.اپیلاسیون در جهت عکس رویش موها انجام می‌شود.می‌توانید پس از اپیلاسیون،پوست را شسته و از مقداری کدام مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 اپیلاسیون با دستگا‌ه‌های اپیلاتور: اقتصادی

دستگاه‌های اپیلاتور ازجمله اقتصادی‌ترین وسایل است.این دستگاه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: گروهی که تنها ساقه مو را کوتاه می‌کنند و گروهی که مو را از ریشه درمی‌آورند.عموما وقتی از دستگاه‌های اپیلاتوری استفاده می‌کنید که مو را از ریشه بیرون می‌آورند،رویش موها دو تا سه هفته عقب می‌افتد.از این دستگاه‌ها‌ روی تمامی قسمت‌های بدن می‌توانید استفاده کنید.تنها عیب این دستگاه‌ها این است که باعث به وجود آمدن جوش‌های ریز روی پوست‌های حساس می‌شود و اگرچه موهای بسیار ریز را می‌گیرند،ولی به مرور زمان رویش موهای زیرپوستی می‌شوند. توجه داشته باشید بیش از اپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور،یک دوش آب گرم بگیرید تا پوست نرم شود.بهترین زمان برای اپیلاسیون،بعدازظهر است تا التهابات احتمالی پوست در طول شب فروکش کند.قبل از اپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور،مطمئن شوید چربی،کرم یا بقایای آرایشی از روی نقاطی که می‌خواهید اپیلاسیون کنید،کاملا تمیز و برداشته شود.بعضی مواقع،موهای نازکی که به سمت عقب رشد می‌کنند،به سطح پوست نمی‌رسد و زیر پوست رشد می‌کنند.برای پیشگیری از چنین مواردی می‌توانید از دستکش ماساژ (کیسه مخصوص حمام) با پیلینگ بدن استفاده کنید.این کار،سلول‌‌های مرده پوست را از بین می‌برد به‌طوری که موهای نازک به راحتی می‌توانند به سطح پوست بیانید و به‌وسیله اپیلاتور برداشته شوند.برخلاف تیغ که پس از استفاده از آن موها ضخیم و رشد آنها سریع‌تر می‌شود،آزمایش‌های پوست ‌شناسی نشان داده است که استفاده از اپیلاتور این مشکل را به وجود نخواهد آورد.چیزی که سبب شد،این عقیده در میان مردم جا بیفتد این است که بسیاری از خانم‌ها در تابستان اپیلاسیون می‌کنند.طبیعتا دمای بالای هوای روی رشد موهای بدن تاثیر می‌گذارد.در تابستان گردش خون سریع‌تر است.این موضوع به تغذیه ریشه‌ها و در نتیجه رشد سریع‌تر موهای بن کمک می‌کند.

 

 اپیلاسیون با کاغذ سمباده مخصوص

برای انجام این نوع اپیلاسیون باید کاغذ سمباده را با حالت دورانی روی سطح پوست مالش داد. چگونگی رشد موها بعد از اپیلاسیون با سمباده مشابه استفاده از تیغ است.

 

 اپیلاسیون به ‌وسیله موچین

موهای ابرو و موهای زبر و کوتاه را می‌توان به‌وسیله موچین اپیلاسیون کرد.رشد موها بعد از انجام اپیلاسیون نرمال خواهد بود.

 

 اپیلاسیون به‌وسیله نخ

اپیلاسیون به‌وسیله نخ که آن را اصطلاحا بند ‌انداختن می‌گویند،یکی از روش‌های سنتی و بومی ایران است.در این تکنیک،رشد موها کندتر از تیغ صورت می‌گیرد.نخ اصلاح را باید به مدت 20 دقیقه در محلول رقیق شده دتول قرار داد تا ضدعفونی شود.بند انداختن غیر بهداشتی پوست را تحریک می‌کند و اغلب باعث ایجاد جوش و التهابات پوستی می‌شود.برای جلوگیری از التهابات پوستی قبل از اپیلاسیون با نخ،دست‌ها را با آب و صابون بشویید،صورت را به وسیله تونیک تمیز کرده و بعد از خاتمه کار،از کرم ضدحساسیت استفاده کنید.

 اپیلاسیون با کرم‌های موبر: بی‌درد

وقتی از کرم‌های موبر برای اپیلاسیون استفاده می‌کنید،رشد موها به نسبت استفاده از موم،سریع‌تر ولی به نسبت تیغ،کندتر می‌شود. PH قلیایی کرم‌های موبر به کراتین مو صدمه رسانده و آن را متلاشی می‌کند.ولی به ریشه صدمه نمی‌رساند.تقریبا هر هفته باید از کرم‌های موبر استفاده کنید تا از شر موهای زاید در امان باشید.پیش از آنکه به حمام بروید،مقداری از این کرم‌ها را روی سطحی از بدن که خشک و تمیز است بمالید و بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده کرم چند دقیقه صبر کنید.سپس کرم را از روی پوست شسته،خشک کنید و مقداری آبلیمو روی پوست بزنید.آبلیمو جلوی  التهاب و قرمز شدن پوست را می‌گیرد.در عین حال می‌توانید از محلول شیر و آب یا روغن‌های تغذیه کننده پوست استفاده کنید.به هیچ عنوان از مایعات الکلی،بعد و قبل از اپیلاسیون استفاده نکنید.فراموش نکنید دئودورانت‌ها هم الکلی‌اند.حتما پیش از استفاده از کرم‌های موبر آن را روی قسمتی از دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید نسبت به آن آلرژی ندارید.

 

چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

 اپیلاسیون صورت

برای برداشتن موهای صورت می‌توانید از نخ،موم گرم استفاده کنید.جالب است بدانید مصرف موم روی جوش و زخم‌های کوچک پوست اشکالی ندارد.آرایشگران از نخ برای اپیلاسیون تمام صورت و از موم برای پشت لب استفاده می‌کنند.گروهی از افراد به جای اپیلاسیون ترجیح می‌دهد موهای صورت خود را دکلره کنند.در دکلرواسیون از موادی استفاده می‌شود که طی 10 دقیقه موهای صورت را کاملا بی‌رنگ می‌کند.

 

اپیلاسیون‌های مردانه

برخلاف گذشته،امروز مردان بسیاری تمایل دارند موهای زاید بدن خود را بردارند و این امر را نشانه مدرن بودن می‌دانند.این موضوع در میان مردان اروپا از و آمریکایی بیشتر رواج دارد.نظرسنجی‌های کشور فرانسه نشان می‌دهد،از هر پنج مرد یک نفر کاملا موهای بدنش را برمی‌دارد. 35 درصد مردان تنها برای تمیز بودن، 15 درصد به دلیل انجام فعالیت‌های ورزشی، 13 درصد برای بهداشت بدن و 6 درصد به دلیل تنفر از موهای زاید اپیلاسیون می‌کنند.سلاح جاودانی مردها برای خلاص شدن از شر موهای زاید تیغ است.تقریبا 67 درصد مردان این وسیله را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند.با این حال 37 درصد مردها از کرم‌های موبر، 32 درصد از موم و 16 درصد از دستگاه‌های اپیلاتور هم استفاده می‌کنند. جالب است بدانید،شناگران،دوچرخه سواران و بکس بازها از جمله طرفداران اپیلاسیون در میان مردان هستند.

 

 اپیلاسیون: روشی ایده‌آل؟

عمل اپیلاسیون را بارها تکرار کنید تا پیاز مو در مرحله مطلوبی سوخته و متلاشی شود. مهارت نداشتن در انجام اپیلاسیون می‌تواند سبب زیان‌های جبران‌ناپذیر شود.لذا لازم است متخصصان الکترولیز با دستگاه‌های اپیلاتور برقی (سوازندن سوزنی) استفاده کنند.لازم به ذکر است که اپیلاسیون برای زنان باردار،مبتلایان به مرض قند،یا کسانی که تحت معالجات هورمونی قرار دارند توصیه نمی‌شود.بعضی نواحی بدن مثل اطراف چشم،شقیقه‌ها و پیشانی،درون گوش و بینی را نباید اپیلاسیون کرد.باید اعتراف کرد که اپیلاسیون ایده‌آل وجود ندارد.شاید موثرترین روشی که در حال حاضر استفاده می‌شود، لیزردرمانی باشد دستگاه لیزر و IPL وسایلی هستند که با تولید نورهایی با طول موج خاص رنگدانه‌های موجود در پیاز مو را هدف گرفته و پیاز مو را نابود می‌کنند.لیزر 80 درصد موهای زاید را برای همیشه از بین می‌برد.البته باید بدانید که هر مویی سه مرحله زندگی دارد.مو متولد می‌شود،رشد می‌کند،استراحت می‌کند. سپس می‌میرد و سوی دیگری جای آن را می‌گیرد. عمر همه موها یکسان نیست.در یک جلسه لیزدرمانی بیشتر موها از بین می‌روند اما برای موهای باقی مانده باید دو ماه صبر کرد و دوباره جلسه لیزر درمانی را آغاز کرد.برای به دست آوردن یک نتیجه آیده‌آل روی پا،زیربغل و خط مایو سه تا پنج جلسه لیزر درمانی لازم است.البته بعضی پرمویی ‌ها پس از لیزر درمانی مربوط به سن و دوره‌ای خاص است. مثلا با نزدیک شدن به یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی بیشتر زنان مبتلا به پرمویی می‌شوند.لیزر بیشتر روی پوست های سفید که موهای سیاهی دارند جواب می‌دهد،اما روی پوست‌های تیره این احتمال وجود دارد که پیگمنت‌های مو خارج شده و مو را بی‌رنگ کند. موهای بلوند و سفید نیز به لیزر جواب مطلوبی نمی‌دهند.لیزر درد چندانی ندارد و تنها هنگام گذشتن پرتو لیزر از روی مو،شما احساس سوزش خفیفی خواهید کرد.اپیلاسیون پشت ‌لب به دلیل حساس به دلیل حساس بودن پوست و اپیلاسیون زیر بغل و خط مایو به دلیل تراکم موها بسیار دردناک‌تر از باقی نقاط بدن است.لازم است بدانید نور آفتاب،دشمن لیزر درمانی است.توصیه می‌شود هنگامی که پوستتان برنزه است یا به مسافرت رفته‌اید،لیزر درمانی نکنید.پس از لیزر درمانی نیز حداقل یک ماه زیر آفتاب نروید زیرا پوست حساس است و امکان دارد لکه‌های قهوه‌ای ظاهر شود.

از سوی دیگر،در صورتی که شما درمانی را آغاز کرده‌اید که داروهای آنها در برابر اشعه‌های روشنایی حساس‌اند،باید از لیزر درمانی خودداری کنید.به هر حال،پس از هر لیزر درمانی احتمال رویش دوباره یا سوختگی پوست هم وجود دارد.

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالم

حذف دائم موهای زائد بدن در طول تاریخ یکی از خواسته‌ها و آرزوهای همیشگی خانم‌ها و بعضی از مردان که رشد موهای بدنشان در نواحی مختلف نظیر زیربغل، نواحی تناسلی و دست‌ها و پاها زیاد است، بوده است.

زیاد بودن موهای زائد باعث می‌شود فرد مجبور باشد به طور مرتب با روش‌های موقتی اقدام به رفع موهای زائد بدنش کند. وجود محصولات تجاری متنوع در این زمینه، گویای اهمیت مساله در بین افراد جامعه است. امروزه محصولات تجاری زیادی در زمینه‌ی حذف دائم موهای زائد بدن وجود دارد ولی ظاهرا تنها روش مؤثر و اثبات شده برای این‌کار روش‌هایی مانند لیزر و الکترولیز می‌باشند.

به طور کلی امروزه برای از بین بردن موهای بدن، دو انتخاب خواهید داشت:چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

روشهای موقت حذف موهای زائد بدن شامل استفاده از تیغ، کرم‌های موبر، موم، اپلاسیون و … است و روشهای دائمی از بین بردن موهای اضافی شامل لیزر و الکترولیز می‌باشد که همانطور که ذکر شد پرهزینه می‌باشند. البته روش‌هایی نیز وجود دارند که با استفاده از آنها، می‌توانید تا حدودی به نتایج دلخواه برسید که البته هزینه زیادی را نیز برای شما در پی نخواهند داشت.

در این مطلب روش‌های سنتی حذف دائم موهای زائد بدن را که در هند باستان مورد استفاده واقع می‌شده، بررسی شده است که با مسئولیت خود می‌توانید امتحان کنید [عصرعلم توصیه نمی‌کند] و پیش از آن باید بدانید که مو، نقش محافظتی برای پوست بدن دارد، و تنها در صورتی دیگر رشد نخواهد کرد که فولیکول آن تخریب شده باشند. (عملی که در لیزر و الکترولیز انجام می‌شود).

کدام مواد غذایی برای تقویت و زیبایی موی سر مفید هستند؟

خلل و فرجی که بر روی سنگ پا وجود دارد می‌تواند برای از بین بردن و تخریب فولیکول‌های مو مورد استفاده قرار گیرد.

بعد از اینکه سطح مورد نظر را با صابون یا سایر نرم کننده‌ها پوشاندید، به آرامی و بدون فشار خیلی زیاد سنگ پا را بر روی پوست ناحیه بکشید. توجه کنید که عدم استفاده از نرم کننده (مثل صابون) و یا فشار خیلی زیاد بر ناحیه می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن بدن و همچنین ایجاد جوش و لکه های قرمز در سطح پوست شود. استفاده منظم از سنگ پا در زمان استحمام می‌تواند به مرور زمان حجم موهای زائد را کم و حتی به کلی از بین ببرد.

توجه داشته باشید که استفاده از سنگ پا برای نواحی بدن که پوست نازک و حساس دارند (نظیر زیربغل، صورت و نواحی تناسلی) مناسب نمی‌باشد.

استفاده از این روش در هندوستان بسیار گسترده است. البته مردم محلی در برخی از نواحی ایران نیز از این شیوه‌ی سنتی برای از بین بردن موهای زائد در کودکان استفاده می‌کنند. اعتقاد بر این است که اگر مخلوطی از گرد نخود به همراه زردچوبه و شیر آغوز را بر روی پوست کودک یا نوزاد قرار دهند، در آن نواحی مو رشد نخواهد کرد.

البته این روش تنها از طریق تجربه بدست آمده است و انجام تحقیقات علمی در این زمینه لازم به نظر می‌رسد.

فرمول استفاده از این شیوه اینگونه است که مخلوطی از زردچوبه، کشک (یا شیر) و پودر نخود را برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار می‌دهند تا کاملا خشک شود و پس از خشک شدن، در جهت مخالف رویش موهای بدن مخلوط را بر می‌دارند. بعد از آن برای نرم شدن پوست میتوانید از کرم‌ها و محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید. بکار گیری این روش یک تا دوبار در هفته کافی می‌باشد.

برای درخشندگی و زیباتر شدن موها چکار کنیم؟

گاهی اوقات عدم تعادل هورمونی در بدن باعث افزایش رشد موهای زائد و ضخیم می‌شود و یکی از مهمترین هورمون‌ها، تستوسترون است. این هورمون که عامل اصلی بروز صفات مردانه می‌باشد می‌تواند در برخی از زنان نیز بیشتر از مقدار طبیعی وجود داشته باشد.

چای نعناع می‌تواند باعث کاهش مقادیر هورمون تستوسترون در بدن شود و در نتیجه منجر به کاهش رشد موهای زائد شود. نوشیدن یک فنجان چای نعناع در صبح برای رسیدن به نتیجه مطلوب‌تر توصیه می‌شود.

* همیشه قبل از مصرف موادی که بر سطح هورمونی شما تاثیر می‌گذارند با پزشک مشورت کنید.

یک موم خانگی! که به آسانی تهیه می‌شود و می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. اگر از کرم‌ها و موم‌های تجاری برای حذف موهای دست و پا استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای آن‌ها از ترکیب عسل، آب لیمو و شکر استفاده کنید.

این مواد را به نسبت ۶:۱:۳ (به ترتیب) با هم ترکیب کنید. (یعنی ۳ قاشق عسل، ۱ قاشق آب لیمو و ۶ قاشق شکر) و بعد از اینکه خوب آنها را مخلوط کردید، مخلوط بدست آمده را درون مایکروفر و یا یک ماهیتابه قرار دهید تا خوب حرارت ببیند و به حالت ژل مانند تبدیل شود. پس از خنک شدن می‌توانید از این موم استفاده کنید.

لایه نازکی از موم ساخته شده را بر روی پوست قرار دهید و یک پارچه روی آن بکشید. بعد از چند دقیقه، موم را در جهت خلاف رشد موهای ناحیه بکشید. موضع را با آب گرم شست و شو دهید و برای نرم شدن پوست، از محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از این روش همانند روش سنگ پا به هیچ عنوان در نواحی با پوست حساس توصیه نمی‌شود و ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کند و یا دردناک باشد.

برای بکارگیری این روش، کاغذ سمباده نرم را انتخاب کنید و به آرامی بر روی پوست بکشید، همچنین به جای اینکه از کاغذ سمباده نرم استفاده کنید می‌توانید از کیسه حمام (در کنار لیف) استفاده کنید. هیچوقت کیسه حمام یا کاغذ سمباده را بر روی پوست صورت نکشید. این روش ممکن است در برخی نواحی موهای زیادی را حذف نکند ولی میتواند تا حدودی مؤثر باشد.

توجه داشته باشید که این روش‌ها مربوط به گذشته‌های دور است و امروزه روش‌هایی نظیر بکارگیری کرم‌های موبر، موم و وکس متداول می‌باشند لذا در بکارگیری روشهای ذکر شده جانب احتیاط را رعایت کنید و صبور باشید.

پیشنهاد ما استفاده از روش‌های علمی امروزی و یا استفاده از روش‌های موقتی مثل کِرِم موبَر، موم یا وکس است. شما از کدام روش برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌کنید؟

© از ۱۳۸۸، تمامی حقوق مادی و معنوی نزد سایت عصرعلم محفوظ می‌باشد.

از بین بردن موهای زائد بستگی به نوع مو دارد روش های متفاوتی وجود دارد اما متاسفانه گاهی اوقات زدودن این موها باعث درد و ناراحتی می شود مثلا کشاله ران یکی از جاهای حساسی است که رویش مو دارد و از بین بردن آن اصولا یکی از دغدغه های خانم هاست است چرا که استفاده از وکس و یا تیغ در این بخش و نواحی دیگر با پوست حساس آنقدرها ساده نیست.

همه ما دوست داریم بدن زیبا داشته باشیم و دنبال روشی آسان و سریع هستیم و از طرفی نمی توانیم رفع موهای زائد را نادیده بگیریم چون از دیرباز وجود داشته و امروزه پررنگ تر شده خانم ها و آقایان اهمیت بیشتری به آن می دهند و وجود این موهای مزاحم را موجب خجالت می دانند.

هر وقت که موهای زائد را از بین می بریم از خود می پرسیم چرا مو داریم ؟ مگر این موها فایده ای هم دارند ؟ بله فایده دارند ، باید بدانید که این موها مانع مناسبی در برابر ویروس ها و باکتری هاست، موهای زائد اندام تناسلی را گرم نگه می دارد به عقیده برخی از خارش و سوزش جلوگیری می کنند.

اگر برای رفع موهای زائد و اصلاح آنها از تیغ استفاده می کنید مراقب باشید احتمال دارد مقداری باتیغ بریدگی ایجاد شود، پیشنهاد ما این است قبل از تیغ زدن دوش بگیرید تا بدن مرطوب و فولیکول ها نرم شود این کار از رویش مو به داخل جلوگیری می کند.چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

وکس یکی از موثرترین روش ها وکس به خصوص وکس گرم است اما مقداری دردناک است ، این روش پوست را نرم و زیبا می کند و تا سه هفته مو نمی روید اما ممکن است باعث قرمزی شود و تا چندساعت از بین نرود و برای افرادی که مشکلات وریدی و انعقادی دارند توصیه نمی شود. 

کرم روش عالی است و هیچ گونه دردی ندارد و بیماری ایجاد نمی کند اگر چه قبل از این که کل موضع را کرم بزنید بایستی تست کنید تا آلرژی زا نباشد. فواید این روش سریع بدون درد بودن آن است و پوست را نرم میکند اما موها از ریشه بیرون نمی آید و حاوی مواد شیمیایی است و ممکن است برای اندام تناسلی مضر باشد. 

لیزر روش موثر اما گران قیمت است و نیاز دارید حداقل 8جلسه انجام شود تا کاملا از بین رود، فراموش نکنید که در این روش ها حتما باید به متخصص مراجعه کنید چون انواع مختلفی لیزر درمانی وجود دارد.

با رازیانه روغنی آماده کنید تا موهای زائد را به راحتی رفع کنید، برای این منظور نیاز دارید به :

این نسخه طب سنتی یکی از ترفندها موثر برای ریشه کن کردن موهای زائد است برای همین باید مراحل آن به درستی انجام شود تا اثربخشی داشته باشد.

تخم پودر رازیانه را به همراه 1 استکان روغن مایع خوراکی در یک شیشه در بسته بریزید و به مدت 10 دقیقه کامل تکان دهید.

محتویات شیشه را در دمای محیط البته و در جای تاریک به مدت یک هفته قرار دهید.

طی این یک هفته هر روز 2 الی 3 بار این مایع تکان داده شود.

بعد از طی شدن یک هفته مایع را از طریق یک پارچه توری نازک صاف کنید تا روغنی سبز رنگ داشته باشید و آن را داخل یک شیشه دربسته داخل یخچال قرار دهید.

این روغن ضعیف کننده و از بین برنده موهای زائد صورت است که باید بعد از جدا کردن موی زائد در محل آن استفاده شود؛ در حقیقت بعد از استفاده از روشی برای تمیز کردن موهای زائد این روغن را بایستی روی آن (به جز اطراف چشم ) بمالید وتا 3 ساعت صبر کنید سپس موضع را بشوئید. این روش برای رفع موهای زائد و کم پشت شدن موهای صورت است.

برای موهای بدن هم می توان استفاده کرد به صورتیکه در طول شبانه روز دو بار در محل مورد نظر ماساژ دورانی داده شود.

برای نتیجه ی کامل و مطلوب این روش بایستی 3 الی 6 ماه استفاده شود.

نکته :

بنا بر نوع مویی که دارید یکی از این روش های را انتخاب البته ممکن است باعث تحریک پذیری فولیکول و التهاب خارش درد شود.

محیط گرم و مرطوب رشد باکتری و میکروب را بالا می برد و به همین منظور باید بیشتر مراقب بهداشت خود باشیم.

مو های زائد به دلیل تغییرات هورمونی، می توانند رشد پیدا کنند. این امر ممکن است تحت تاثیر ژنتیک هم باشد. اگر موهای زائد شما را کلافه کرده است و به دنبال رفع موهای زائد بدن بدون هزینه هستید ، این نکات را دنبال کنید :

 

اصلاح یکی از سریع ترین و ساده ترین راه برای حذف مو است. فرقی ندارد که شما از یک تیغ اصلاح  یکبار مصرف یا یک ماشین اصلاح الکتریکی استفاده می کنید، هر دو تیغه ای ساخته شده اند که بر روی سطح پوست کشیده می شود  و مو را از سطح پوست جدا می کند.

ریش تراش ها می توانند بر روی قسمت های مختلف بدن قرار بگیرند، از جمله :چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

آنها همچنین می توانند موها را در قسمت های زیر به راحت بردارند :

با این حال، نتایج دائمی یا طولانی مدت ندارند. پوست شما  برای مدت یک تا سه روز  بدون مو خواهد بود  و سپس باید دوباره اصلاح کنید.

برای دستابی به نتایج بهتر، پوست خود را تمیز کنید  و با یک لایه صابون یا کرم اصلاح کنید. این عمل باعث افزایش سطح صاف و کاهش احتمال برش می شود. اصلاح در جهت رشد مو باشد .

که این روش نسبتا ایمن است، موهای در حال رشد می توانند یک عارضه جانبی از اصلاح باشند. به این صورت که مو به پوست باز می گردد یعنی موی زیر پوستی به وجود می آید. مو ها  رشد می کنند و معمولا در طول روز خود را بهبود می بخشند.

 

موچین یک راه موثر و ارزان برای حذف موهای صورت است. این روش کمی متفاوت از تراشیدن مو کار می کند. به جای از بین بردن مو با تیغ که مو ها فقط از سطح پوست جدا می کند، موچین برای کشیدن مو از ریشه طراحی شده است.

موچین بیشتر برای موهای صورت استفاده می شود، در هنگام شکل دادن ابرو بسیار مفید است. به طور معمول، نتایج اصلاح با موچین تا سه تا هشت هفته است.

برای تمیز کردن موهای صورت، این مراحل را دنبال کنید :

مطمئن شوید که موچین خود را با الکل قبل و بعد از اصلاح ضد عفونی شده باشد.

 

 

 

استفاده از دستگاه اپیلاتور یک راه دیگر برای رفع موهای زائد است. این تکنیک می تواند مو را تا چهار هفته از بین ببرد، که ممکن است انتخاب خوبی باشد اگر شما زمان کافی ندارید و نمی خواهید به طور مرتب اصلاح کنید.

اپیلاتورها دو نوع سری دارند ، یک سری تیغه دارد و عمل تراشیدن مو را انجام می دهد و سری دیگر مو را از ریشه جدا می کند . تفاوت این است که اپیلاتورها موها را با گرفتن چندین مو در یک زمان و آنها از ریشه حذف می کنند . از آنجا که مو از ریشه برداشته شده، طول می کشد تا رشد کند.

اپیلاتور ها با سایز های مختلف سری طراحی شده اند به همین دلیل می توان از آن ها برای قسمت های مختلف بدن استفاده کرد.

در هنگام استفاده از اپیلاتور، لازم نیست پوست خود را آماده کنید. با این حال، پس از گذشت چند روز بعد از پوسته پوسته شدن، پوست را نرم و نرم می کند و احتمال ایجاد موی زیر پوستی را کاهش می دهد.

پس از آماده شدن برای پاک کردن مو با اپیلاتور، این مراحل را دنبال کنید:

این روند می تواند دردناک باشد، اما حرکت دستگاه به آرامی می تواند درد را کاهش دهد. اگر بعد از آن حساسیت ایجاد شد، یک قالب یخ را روی پوست خود قرار دهید  تا تورم و التهاب را کاهش دهید.

 

 

اپیلاسیون یک راه موثر برای حذف همه مو در یک منطقه است. دو نوع مختلف کیت مومی وجود دارد :

هنگام خرید موم، برای صورت به دنبال موم نرم یا مومی که برای استفاده روی صورت آماده شده است، باشید. موم سخت برای پا و منطقه بیکینی بهتر است.

اگر دنبال مومی هستید که باید در خانه گرم شود، یک مومی بخاری بخرید. گرما موم را به طور مساوی گرم می کند و به شما اجازه می دهد که کنترل بیشتری روی دمای موم داشته باشید. همچنین، مقدار زیادی از چوبهای موم را خریداری کنید تا یکبار از هر چوب استفاده کنید.

قبل از استفاده از موم، یک تست بر روی پوست خود انجام دهید تا ببینید آیا واکنش آلرژیک دارید یا خیر، و مطمئن شوید موم در دمای مناسب است. موم نباید خیلی گرم باشد و باید به راحتی بر روی پوست شما قرار گیرد.

برای رفع موهای زائد خود این مراحل را دنبال کنید:

 

مشکل اصلی بسیاری از روش های حذف مو این است که نتایج به طور موقت یا تنها چند هفته طول می کشد. برای نتایجی طولانی تر، می توانید از دستگاه لیزر استفاده کنید.

این روش با استفاده از پرتوهای لیزر و پالسی برای آسیب رساندن به فولیکول های مو، منجر به از دست دادن مو می شود. این یک راه حل نیمه پایدار است – موها بعد از حدود شش ماه رشد می کنند. گاهی اوقات موها هرگز رشد نمی کنند. اگر موها رشد کنند ممکن است نازک تر و غیر قابل تشخیص باشند.

حذف موی به وسیله ی لیزر می تواند گران باشد. اگر می خواهید از مزایای استفاده از لیزر مو بدون پرداخت هزینه گزاف بهره مند شوید، یکی از گزینه های خرید کیت لیزر در خانه است. درمان خانگی در خانه مقرون به صرفه و راحت است. شما می توانید درمان های حذف مو را در اطراف برنامه خود  در خانه بگنجانید.

حذف مو با  لیزر در هر قسمت از بدن و صورت امکان پذیر است، مانند لب بالا و چانه. اما برای برداشتن موها از اطراف پلک ها و مناطق اطراف آن، باید از لیزر اجتناب کنید.

هنگام استفاده از دستگاه خانگی، این مراحل را دنبال کنید:چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

عوارض جانبی رایج استفاده از لیزر قرمزی پوست است. یخ را برای کاهش ناراحتی اعمال کنید.

 

 

کرم های مو بر  یکی دیگر از گزینه های برای رفع موهای زائد بدن است. نتایج ممکن است طولانی تر از اصلاح شدن باشند و این کرم ها ممکن است ارزان تر از موم ( وکس یا اپیلاسیون )  باشد.

این کرم دارای مواد شیمیایی مانند سدیم، دی اکسید تیتانیوم و سولفید باریم است که پروتئین ها را در موها فرو می ریزد تا به راحتی حل و شسته شوند. اگرچه این مواد به طور کلی ایمن هستند، اما خطر واکنش و حساسیت پوستی وجود دارد.

اگر اولین بار هست که از یک کرم رفع موهای زائد استفاده می کنید، ابتدا آن را تست کنید و مقدار کمی از کرم را روی پوست خود بمالید. علائم واکنش عبارتند از: قرمزی پوست، ضربه و خارش. قبل از اعمال کرم نسبت به قسمت های بزرگتر پوست خود، اجازه دهید  حداقل 24 ساعت از انجام تست بگذرد.

چگونگی انجام کار:

یک لایه کرم را روی موهای زائد خود  بمالید.

اجازه دهید کرم به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست شما بنشیند.

برای پاک کردن کرم و پاک کردن موهای زائد از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.

پوست خود را با آب بشویید و خشک کنید.

این محصولات به عنوان ژل، کرم و لوسیون در دسترس هستند. در حالی که این کرم ها را می توان بر روی هر قسمت از بدن استفاده کرد، برخی از کرم ها به طور خاص برای موهای صورت طراحی شده اند. این بدان معنی است که آنها نیز دارای  صافی پوست، و مرطوب کننده صورت هستند.

توصیه های محصول :

کرم موبر بدن پوست های حساس بیوتال:

ضد آلرژی و حساسیت

کرم موبر صورت هیدرودرم:

حاوی کمپلکس مرطوب کننده و ترمیم کننده

 

 

مورد دیگر گزینه ای است که اغلب برای شکل دادن به ابروها و رفع موهای زائد صورت مورد استفاده قرار می گیرد. البته می توان برای رفع موهای زائد هر قسمت از بدن استفاده کرد ولی کاری خسته کننده و زمان لر است.  این روش از فولیکول مو جلوگیری می کند، موهای زائد را چرخانده و از ریشه بیرون می کشد. نتایج ( رشد دوباره مو ) طولانی تر از تراشیدن مو است، به علاوه این روش باعث ایجاد موهای زیر پوستی  نمی شود.

همچنین در بند انداختن مواد شیمیایی وجود ندارد . بنابراین، خطر ابتلا به واکنش و حساسیت پوستی وجود ندارد، اگرچه ممکن است به دلیل از بین بردن فولیکول های مو و کندن مو از ریشه ، احساس ناراحتی و درد داشته باشید..

اگر پوستتان مستعد  آکنه هست این روش برای شما توصیه نمی شود ، زیرا ممکن است موجب تحریک پوست و بروز آکنه گردد.

 

علت ریشه ای رشد برخی از مو های زائد در بدن هورمونی می باشد و باید به یک متخخص مراجعه کنید و با بررسی تخمدان ها ، کارکرد غدد فوق کلیه ، هورمون های رشد و … از علت آن با خبر شوید و در جهت رفع آن تلاش کنید . گاهی متخصص به شما قرص ، دارو معرفی می کند . البته این قرص ها و دارو ها به طور کامل باعث رفع موهای زائد نمی شوند بلکه میزات آن ها را کاهش می دهند.

 

رفع موهای زائد  برای برخی افراد می تواند بسیار آزار دهنده باشد، اما برای از بین بردن موهای زائد یک راه حل آسان وجود دارد. بسته به روش انتخاب شده ، می توانید از موهای زائد خود برای روزها، هفته ها یا ماه ها خلاص شوید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مجله زیبایی روژه با هدف راهنمایی و بالا بردن دانش شخصی مصرف کنندگان محصولات مراقبت از پوست و مو خلق شد. این مجله با انتشار محتوا متناسب با نیاز کاربران سعی در ارائه مطالب علمی و قابل استفاده پیش از خرید و مصرف محصولات مراقبت از پوست و مو دارد.

اطلاعات ویروس کرونا از سرتاسر دنیا

فهرست مطالب

اگر بگوییم تمام انسان‌های جهان موهای بخشی از بدن خود را به طریقی حذف می‌کنند، بی‌راه نگفته‌ایم. همه ما موهایی داریم که دنبال خلاص شدن از دست‌شان هستیم. در مورد آقایان موهای زیربقل و ناحیه‌ی شرمگاهی، ریش روی گونه‌ها یا زیر گردن موهای زائد محسوب می‌شوند و به زعم بسیاری از خانم‌ها تمام موهای بدن، موهای زائد و اضافی هستند.

راه‌های زیادی برای حذف این موهای زائد وجود دارد که در این مقاله قصد داریم بررسی و مقایسه‌شان کنیم. از خودتراش‌ها گرفته تا لیزرهای خانگی و کلینیکی، همه‌ی راه‌های حذف موهای زائد در این مقاله بررسی شده‌اند.

موهای بدن انسان در کل سطح پوست می‌رویند؛ به جز کف پا، کف دست، لب‌ها و بخش‌هایی از ناحیه‌ی شرمگاهی. این موها در دوران کودکی بسیار نازک و کم‌تراکم هستند و بعد از دوران بلوغ واضح‌تر و متراکم‌تر می‌شوند. تغییرات موهای بدن در آقایان چشمگیرتر است. به ویژه در آقایان ایرانی که معمولا بدن‌های پرمویی دارند. بخشی از این پرمویی به خاطر تراکم بالا و بخشی هم به دلیل تیره رنگ بودن و ضخیم بودن موهای بدن است.

در خانم‌ها نیز بعد از سن بلوغ موهای زائد افزایش می‌یابند. برخی خانم‌ها ممکن است به دلایل ژنتیکی یا ارثی پرموتر باشند و موهای ضخیم یا موهای تیره رنگی داشته باشند. گاهی هم علت پرمویی در خانم‌ها یک بیماری است. مثلا سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان یکی از مشکلات شایع در بین خانم‌ها است که باعث پرمویی یا هیرسوتیسم می‌شود.چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

حذف موهای زائد می‌تواند دلایل فرهنگی، زیبایی، بهداشتی، سلامتی یا مذهبی داشته باشد. جالب است بدانید سابقه‌ی حذف موهای زائد به حدود ۱۱ هزار سال پیش و دوران نوسنگی (عصر حجر) باز می‌گردد.

به طور کلی سه شکل رشد مو با نیاز به حذف موهای زائد در ارتباط هستند:

تقریبا همه انسان‌ها در قسمت‌هایی از بدن موهایی دارند که از نظر زیبایی، فرهنگی، سلامتی و موارد دیگر زائد و اضافی محسوب می‌شوند. موهای اضافی ابرو، موهای دست، پا و ناحیه‌ی بیکینی برای خانم‌ها و ریش روی گونه‌ها، موهای گوش، باسن و پشت برای آقایان از جمله موهای زائدی هستند که ترجیح بیشتر ما حذف کردنشان است.

هایپرتریکوز زمانی رخ می‌دهد که رشد موهای زائد در اثر تحریکات هورمونی حالت غیرطبیعی پیدا کند. البته غیرطبیعی را باید با توجه به سن، جنسیت و نژاد بررسی کرد ولی معمولا وجود موهای ضخیم روی صورت، شکم، پشت یا سینه‌ی خانم‌ها شکلی از هایپرتریکوز محسوب می‌شود. علت هایپرتریکوز می‌تواند ارثی، ناشی از مشکلات هورمونی مثل هایپرتیروئیدی یا مصرف داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فنی‌توئین باشد.

اگر الگوی رشد موهای زائد و موهای بدنِ خانم‌ها شبیه به الگوی رشد موهای مردانه شود، می‌گوییم که فرد هیرسوتیسم یا پرمویی دارد. منظور از الگوی مردانه، رشد مو در صورت به شمایلی شبیه به ریش است. هیرسوتیسم می‌تواند با رشد موهای زائد سینه و ریزش مو با الگوی مردانه نیز مرتبط باشد. بیماری‌هایی مانند تنبلی تخمدان و سندرم کوشینگ یا مصرف داروهایی مثل ماینوکسیدیل، دانازول و تستسترون می‌توانند باعث هیرسوتیسم بشوند.

راه‌های حذف موهای زائد را می‌توانیم به دو دسته‌ی کلی تقسیم بکنیم:

اما بیایید همین ابتدای کار نگاهی اجمالی به‌ راه‌های حذف موهای زائد و همچنین اثرات و نتایج آن‌ها داشته باشیم و در قالب یک جدول بسیار مختصر و مفید آن‌ها را مرور کنیم. ۵ مورد ابتدایی در دسته‌ی دپیلاسیون و ۳ مورد انتهایی در دسته‌ی اپیلاسیون قرار می‌گیرند.

استفاده از کرم به مدت ۴ تا ۸ هفته باعث کاهش قابل توجه رشد موهای زائد می‌شود. حدود ۸ هفته بعد از قطع مصرف دارو، رشد موها به سرعت سابق برمی‌گردد.

برای انتخاب یکی از راه‌های حذف موهای زائد باید دو قدم را طی کنید:

نکته‌‌ای که حتما باید مدنظر داشته باشید این است که ببینید علت رشد موهای زائد شما چیست. آیا رشد موهای زائد طبیعی است یا به خاطر علت زمینه‌ای دیگری، افزایش یافته است. اگر حالت دوم در مورد شما صادق باشد، بهتر است ابتدا مشکل زمینه‌ای را درمان کنید و سپس به سراغ راه‌های حذف موهای زائد بروید. در جدول زیر تعدادی از دلایل شایع افزایش رشد موهای زائد را مطرح کرده‌ایم:

بعد از بررسی علت رشد موهای زائد، برای انتخاب یکی از راه‌های حذف موهای زائد با پزشک خود مشورت کنید. به طور مثال در شرایط هیرسوتیسم ناشی از تنبلی تخمدان، توصیه بیشتر پزشکان در ابتدا مدیریت علایم بیماری و سپس اقدام برای یک روش دائمی حذف موهای زائد مثل لیزر یا الکترولیز است.

در جدول زیر راه‌های حذف موهای زائد را از نظر چند عامل مهم با هم دیگر مقایسه کرده‌ایم تا درک بهتری نسبت به تفاوت‌ها و شباهت‌های این روش‌ها داشته باشید.

در این قسمت می‌خواهیم روش‌های دائمی حذف موهای زائد را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. چون احتمالا با روش‌های موقت حذف موهای زائد به خوبی آشنا هستید و تجربه‌ی استفاده از چند نوعشان هم دارید. ولی بسیاری از مخاطبان عزیز ما احتمالا در مورد راه‌های دائمی اطلاعات کاملی ندارند. در پایان این بخش به خوبی با راه‌های دائمی حذف موهای زائد آشنا می‌شوید.

در روش الکترولیز موهای زائد، یک الکترود به اندازه‌ی یک تار مو به دورن فولیکول مو وارد می‌شود. به این الکترود پروب یا نیدل (سوزن) گفته می‌شود. سپس جریان الکتریکی یا امواج RF از طریق پروب به درون فولیکول فرستاده می‌شود تا فولیکول آسیب دیده و غیرفعال شود. به این ترتیب فرآیند رشد مو برای همیشه در آن فولیکول متوقف می‌شود.

الکترولیز در دست پزشک ماهر می‌تواند روش موثری باشد ولی به دلیل درد زیاد، هزینه‌ی بالا، سرعت کم و خطر صدمات دائمی به پوست طرفداران کمی دارد. همچنین این روش در برخی افراد موثر نیست.

الکترولیز تنها راه موثر برای حذف دائم موهای زائدی که رنگ روشن دارند؛ مثل خاکستری، سفید، قرمز یا بور. همچنین کسانی که رنگ پوست بسیار تیره دارند، نمی‌توانند از لیزر و IPL استفاده کنند و تنها راه حذف دائم موهای زائد برایشان الکترولیز است.

به طور کلی امروزه از الکترولیز به عنوان روش جایگزین برای کسانی نمی‌توانند لیزر کنند، استفاده می‌شود و انتخاب اول پزشکان و بیماران نیست.

‌IPL مخفف عبارت «Intense Pulsed Light» یا «نور شدید پالسی» است. IPL یک روش لیزری نیست ولی مثل لیزر از پرتوهای نوری قدرتمند استفاده می‌کند. دستگاه‌های IPL خانگی قابل حمل هستند و اندازه‌ای در حد یک ماشین اصلاح یا سشوارهای سفری دارند. البته دستگاه‌های IPL قدرتمندتری نیز وجود دارند که قابل حمل نیستند و در کلینیک‌ها استفاده می‌شوند.

عملکرد دستگاه IPL مشابه با لیزر است. پرتوهای نوری ساتع شده از دستگاه IPL جذب رنگدانه‌های پوست می‌شوند و با گرم کردن فولیکول به آن آسیب می‌زنند. به این ترتیب باعث حذف دائمی موهای زائد می‌شود.

خریداری یک دستگاه IPL خانگی برای کسانی که موهای زائد محدود، ضخیم و تیره و همچنین پوست روشنی دارند، اقتصادی و موثر است. سایر افراد سود بسیار بیشتری از لیزر خواهند برد و بهتر است به سراغ IPL نروند.

لیزر به پرتوهای پرانرژی نوری گفته می‌شود که طول موج یکسانی دارند. پرتوهای لیزر می‌توانند بدون آسیب زدن به سطح پوست، به عمق نفوذ کرده و فولیکول‌ها را تخریب کنند. فناوری‌های لیزری رایج شامل لیزر الکساندریت، Nd:Yag و لیزر دایود (دیود) هستند. هرکدام از این لیزرها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. مثلا لیزر Nd:Yag بیشتر برای کسانی استفاده می‌شود که پوست سبزه یا تیره دارند.

امروزه انتخاب اول پزشکان و بیماران برای حذف دائمی موهای زائد لیزر است. اگر کاندیدای خوبی برای لیزر نباشید یا به هردلیل لیزر روی شما جواب ندهد، می‌توانید به سراغ روش‌های دیگر بروید. در پژوهش‌ها نرخ رضایت متقاضیان از لیزر موهای زائد حدود ۸۶ درصد ذکر شده و آنچه در کلینیک خانه سفید شاهد هستیم، رضایت تقریبا تمام مراجعین ما از خدمات لیزر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.6 / 5. تعداد رای ها 144

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است …

در شبکه های اجتماعی زیر هم ما را دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

سلام ببخشید راستش من در ناحیه تناسلی خیلی ازیت میشم به دلیل مو زیاد و تنها دلیلی که لیزر نمیکنم اینه که روم نمیشه و خجالت میکشم و آیا تما نقاط بدن رو لیزر میکنن؟

با سلام و وقت بخیر

مراکز لیزر موی آقایان ناحیه تناسلی را نیز لیزر می کنند.

تو قسمت برتری لیزر نوشتین 90 درصد موها حذف نمیشوند! این برتری محسوب میشه؟

با سلام و وقت بخیر

ضمن تشکر از ارسال نظر، مشکل غلط املایی بود تصحیح شد.

سلام من پشت لبم یکم موهاش ضخیمه یبار با تیغ زدم بدتر شده راهی سراغ دارید که باهاش کمترشون کنم

با سلام و وقت بخیر

لیزر موهای زائد تنها گزینه برای از بین و نازک کردن ریشه موهای پشت لب شماست.

سلام موهای زیرشکم من خیلی زیاد شده طوریکه حدود دو انگشت روی شکمم نیز وجود داره(بدلیل تماس ژیلت) ایا راهکاری برای این مشکل دارین؟

عرض ادب و احترام

لیزر موهای زائد سبب نازک شدن و کمتر شدن و در نهایت محو موهای زائد ناحیه زیر شکم شما می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

عالی خیلی خوب…

خیلی عالی بسیار ممنونم…

با سلام و وقت بخیر بله مشکلی نیست. با شماره ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ در ت…

منم پیوند مغزاستخوان کردم و بعد از گذشت یکسال حدود ۳۰٪ موهام…

سلام ابروی که نصفش سوخته باشهرو میشود مو کاشت…

خانه سفید با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با متخصصین مجرب و کارآمد و پرسنل دوره دیده در کلیه زمینه های مربوط به کاشت مو، تجربیات موفقییت آمیزی در کارنامه ی فعالیت خود ثبت کرده است. در طی فعالیت ۱۵ ساله خود، خانه سفید به دنبال بهترین و برترین تکنیک های موجود بوده که مورد تایید وزارت بهداشت ایران و اتحادیه اروپا می باشند.

موقعیت مناسب، تنوع تجهیزات و تکنولوژی مدرن، و خدمات قابل اطمینان این مرکز توانسته است متخصصین پوست و جراحی بسیاری را به خود جلب کرده که در حال حاضر با این مرکز همکاری دارند. امکان دسترسی و مشاوره با این متخصصین و اساتید برجسته پوست کشور این امکان را فراهم می سازد تا صحیح ترین روش های درمانی در این مرکز انجام شود.

تلفن (خط ویژه) : ۵۴۵۰۳-۰۲۱ همراه : ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ آدرس : تهران، بلوار آفریقا، خیابان دستگردی غربی، پلاک ۳۲۱


https://whcl.ir/wp-content/uploads/2021/01/Wind.mp3Downloads-icon

بسم الله الرحمن الرحیم

این موضوع بسیار پر طرفدار بوده و هست و قصد راهنمایی کردن شما را در این مقاله دارم.

اول به موضوع وجود موها و سپس به روش های رفع آن می پردازم.چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

 

۴ علت وجود موهای کل بدن (سر، دست…) را توضیح خواهم داد.

هر غذایی که میخوریم تولید مواد زایدی کرده که بخشی از آن بصورت بخار است.

این بخار نیاز به مجرای خروج دارد و موهای بدن باعث باز ماندن پوست و خروج بخارات اضافی بدن خواهد شد.

اگر دستمان را درون پلاستیک  کنیم بعد از دقایقی عرق خواهد کرد.

این عرق به دلیل خروج و سرد شدن بخار بدن است.

در صورت نداشتن مو، منافذ پوست بسته شده و بخارات بدن دفع نمی شود.

دفع نشدن بخارات بدن باعث جمع شدنشان در بدن شده و به مرور بیماری هایی پدید می آورد مانند سردردها و سنگینی سر و آبریزش بینی و خلط و غیره

 

علت بعدی وجود موهای بدن، باز هم برای دفع مواد مضر بدن است.

هر غذایی که می خوریم باید چهار هضم را طی کند.

در مرحله سه و چهار فضولاتی از غذا ایجاد می شود که بخشی از آن ها غذای ناخن و موهاست.

پس موهای بدن از مواد زائد تغذیه می کنند.

باز هم نبود مو باعث تجمع فضولات بدن و بیمار شدن خواهد شد.

بخشی از مواد زاید بدن که حالتی جامد و سفت دارد، زیر موها جمع می شود.

ما در طول روز کارهایی می کنیم که باعث تکان خوردن موهای بدن می شود.

این تکان خوردن منجر به حرکت فضولات جمع شده در زیر پوست و مو شده و به دفع آن ها کمک می کند.

حرکت موها با شانه کردن، خاراندن، نشستن و غیره ایجاد می شود.

یکی از فواید ریش داشتن هم این موضوع است.

حضرت محمّد صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: “فراوان شانه کردن موها، وبا را از میان می برد، روزی می آورد و بر قدرت انسان برای زندگی می افزاید.”

امام صادق علیه السلام فرمود: “شانه‏ کردن روزى را جلب و مو را زیبا و بلغم‏ را قطع مى‏ کند.”

بخشی از مواد جمع شده زیر پوست دارای مزاج سرد و تر هستند که با شانه کردن و تکان خوردن موها کم می شود. علت چهارم فقط برای موهاد زاید است.

وقتی که در مناطق مربوطه موی ضخیم و سریع الرشد داشته باشیم و اذیت شویم مجبور به رسیدگی خیلی بیشتری می شویم.

رسیدگی کردن به این مناطق از طریق نوره کشیدن انجام شده که باعث دفع مواد مضر بدن می شود زیرا این مناطق محل تجمع فضولات قلب و کبد است.

اگر از نظر مزاجی توضیح دهم، جنس موها سرد و خشک بوده و سودای مضر بدن را مصرف کرده و به کاهش آن کمک می کند.

و کلا افراد گرم مزاج موی بیشتر و کلفت تری دارند.

پس تا اینجا علت وجود موی بدن مشخص شد و باید خدا را بابت آن شکر کنیم.

 

کلام امام صادق علیه السلام را با تخلص از کتاب توحید مفضل بیان می کنم:

“در آفرینش مو و ناخن حکمت و نعمت هاییست که ما خبر نداریم.

دردهای بدن با خروج مو از منافذ پوست خارج می شود.چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم

به همین علت دستور داده شده به کوتاه کردن مو و نوره کشیدن که این کار باعث رشد بیشتر موها و خروج بیشتر دردها و بیماری های بدن می شود.

به همین علت بدون حس آفریده شده تا هنگام کوتاه کردن موجب درد نشود.”

 

پس تا اینجا مشخص شد که از بین بردن دائمی موهای بدن مخالف قانون خداست و موجب بیماری می شود.

افرادی هستند که بخاطر این کار بیماری های سختی مثل سرطان… گرفته اند.

و یاد گرفتیم که بلند نگه داشتن ناخن و مو بیش از حالت عادی درست نیست.

ناخن ها را باید از خط سفید گرفت.

جدای از مو نداشتن،  اشعه لیزر هم از عوامل انواع سرطان است.

 

خب

به جز موی سینه و ریش و دست و پا و زیربغل و زیر شکم،  در خیلی افراد موهای زایدی روی شانه ها و کمر وجود دارد که غیرطبیعی بوده و به دلیل زیاد بودن فضولات بدن است.

و این افراد باید زیر نظر متخصص طب سنتی اسلامی درمان شوند.

معمولا در افراد چاق بیشتر است.

وقتی که غذای مو زیاد شد، مو هم زیاد می شود.

 

این موضوع تا حد خیلی زیادی بستگی به هورمون خانم ها دارد و با بهم خوردگی هورمون ها دچار رویش موی مردانه می شوند.

برای درمان ریش خانم ها ابتدا باید عوامل آن را پیدا کنند مانند خوردن گوشت مرغ و یا حرص خوردن…

پس از رفع عوامل می توانند از دستورات متخصص طب سنتی اسلامی پیروی کرده و به طور کامل درمان شوند.

 

یکی از روش های موزدایی استفاده از وکس است که بیشتر برای خانم هاست.

وکس و موم به مرور باعث شل شدن و چروک پوست خواهد شد.

کرم های موبر یا اسپری ها دارای ترکیبات شیمیایی و مضر هستند که وارد بدن شده و اعضای اصلی آسیب می رساند.

جدای از ترکیبات، بوی آن نیز مضر بوده و اعضای اصلی (قلب، مغز، کبد) را آسیب می زند حتی نوع معطر آن

بند انداختن هم از موارد خوب موزدایی است که ساده و بی هزینه بوده و فقط به تمرین و بهداشت نیاز دارد.

استفاده از ماشین اصلاح زنانه و مردانه ضرر خواصی برای بدن ندارد.

بهتر است خانم ها دستگاه اپیلیدی را بعد از حمام استفاده کرده و به جای موها آب نرسانند.

ولی کندن موهای زیر بغل موجب ضعف چشم و سستی بدن می شود که حدیثش را هم داریم.

 

تیغ کشیدن از روش هایی است که در قدیم هم وجود داشته و بعضی افراد از آن استفاده می کردند.

موجب تیرگی محل تیغ و افزایش رشد و تعداد و ضخامت موها و غیره می شود.

روشی که از مردمان قدیم استفاده می شده و مورد تایید طب سنتی و طب اسلامی هم هست، نوره کشیدن است.

 

پودری است که با آب خمیر کرده و بر موها گذاشته تا موزدایی انجام شود.

نوره زدن تنها روشی است که مواد بد جمع شده زیر پوست را خارج کرده و به بدن قوت می بخشد.

نوره دارای مزاج گرم و خشک است که باعث تقویت و رفع دسته ای از ناتوانی ها می شود.

حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: “موی زهار و زیر بغل را بلند مگذارید همانا شیطان در آنجا جا می گیرد و پنهان می شود.”

. .

. نوره باعث نرم شدن پوست هم می شود.

احادیثی هم راجع به مدت نوره و زمان استفاده از آن گفته شده است.

نوره به دلیل اینکه مزاج گرم و خشک دارد باید در زمستان بیشتر استفاده شود و تابستان کمتر

بهتر است چهارشنبه و جمعه ها نوره نزنیم زیرا ممکن است دارای عوارضی باشد و همچنین مواردی که فعلا از آن بی اطلاع هستیم.

آقایان حداکثر باید هر ۴۰ روز یک بار و خانم ها حداکثر ۲۰ روزی یک بار نوره بکشند و بیشتر از این زمان موها را نگذارند.

در صورت امکان نوره سنتی پیدا کرده و استفاده کنید و اگر در دسترس نبود، نوره معمولی

بوی واجبی هم برای بدن مفید است. باید بدون عطر و اسانس باشد.

برای اینکه با استفاده از نوره دچار سوختگی نشوید ابتدا باید زمان آن را در جایی از بدن آزمایش کنید مانند ساق پا

در صورت سوختگی می توان جای آن را با بنفشه اصل روغن مالی کرد.

استفاده از نوره برای دخترخانم ها بی خطر است.

. .

. نظر و تجربیات خود را درباره موزدایی از طریق درج نظر در پایین با دیگر دوستان در میان بگذارید.

باسلام ازبین بردن موها بابندو.. ازطرفی باعث جوش زدن صورت،خارش پوست ایجاد موهای زیرپوستی و.. میشود. پس چرا بالیزرموافق نیستید درحالی مادرومادربزرگهایمان وانسان های قدیمی تربسیاربسیار کم مو بوده ویا اصلا مونداشته اند پس چه اشکال دارد ماهم به صورت دائم موها را ازبین ببریم ازطرفی نوره کشیدن موها را خیلی زیادمیکند

با سلام و تشکر از شما جنس نخ و نحوه انجامش در کم و زیاد شدن خارش و جوش موثر است و باید بهترین فرد را انتخاب کنید. برای کاهش این عوارض می توان بعد از کار، پوست را مقدار کمی روغن بنفشه زد. عوارضی که برای لیزر وجود دارد توسط طب رایج و طب سنتی تایید شده و همه مخالف آن هستند. تیغ موها را زیاد می کند ولی نوره خیر افراد پیر کلا کم مو هستند. نوع زندگی ما و تعادل هورمونی و غیره و غیره هم نقش زیادی در کم و زیاد بودن موها دارد. موفق باشید

تیغ موهارو زیاد نمیکند این از نظر علمی کاملا اثبات شده است!

در تجربه زیاد می کند.

عالی بود خدا قوت

آقا ریش و سبیل رو میشه نوره زد؟

خصوصا که یه حالت قارچ مانند چند جاش هست…هر چند روز، پوست میندازه بعضی نقاطش!!

باید نوره مخصوص صورت تهیه کنید.

اگر لیزر دائم برای بدن مضر بود امروز در سراسر دنیا که سلامتی در الویت هست از لیزر استفاده نمیکردند.

به نظر شما هرچیزی که در سراسر دنیا استفاده می شود مورد تایید و سالم است؟

درود بر شما – باید دوباره سنتهای صحیح گذشته رو احیا کرد – من هم از امسال شروع کردم هر ماه نوره می زنم و کاملا راضیم احساس می کنم حال و هوام بهتر می شه و کسالتم کمتر شده

کسیکه ماهی یکبار فقط موهای زائد خودشو میزنه بهتره حرف نزنه,,بدن متاسفانه هر ۳ روز موهای زائدش رشد میکنه و باید صاف کرد

اینکه میگین خدارو شکر کنیم که بدنمون مو داره یعنی چی!!!!! مثلا من دخترم بدنم کلی مو داره سطح هورمونامم طبیعیه دلیلش رو دکترا گفتن ارثیه الان چه حکمتی مثلا داره، چه خوبی ای داره، کلی باید با خودم کلنجار برم تا روم شه به خواستگارام بگم اونام نشنیده فرار میکنن، لیزر تا یه حدی خوب بود ولی کامل درمون نشدم، من که نفهمیدم چرا خدا باید بدن من دختر رو پر موتر از پسرا قرار بده، کل بدنم، منهای کف دست و کف پام اصنم نمیتونم قبول کنم خوبی مو به اینه که فضولات بدن رو دفع میکنه

ببخشید نوره یه بوی خیلی بدی داره. سوالم اینه که نوره معطر وجود داره؟ یا خیر

سلام. متشکرم از مطالب خوبتون. من مدتیه از نوره اصلی استفاده میکنم خیلی عالیه و پوستم را هم سفید تر میکنه و بدنم تازه میشه . کاملا راضی ام از استفاده اش و فقط مشکلم بوی بدی که داره. آیا نوره اصلی بدون بو هست ؟! ویاهمین پودرهای موبر معمولی خاصیت نوره را داره یا نه؟

سلام وقت بخیر نوره های طبیعی بوی بیشتری دارند و این بو مفید است.

سلام..خیلی اطلاعات کاملی بود واقعا استفاده کردم..مچکرم

سلام. خواهش میکنم.

ممنون از مطلب خوبتون.حالای جدای اینها اگه کسی که موهای سرش ریخته مو بکاره چه اثری داره؟

خواهش می کنم. اگر هزینه کاشت مو داشته باشید انتخاب خوبیه

با سلام و خداقوت. اگر مو باعث دفع فضولات بدن میشه پس چرا گفتن نوره بکشید! اگر نوره باعث دفع فضولات میشه، پس میشه لیزر کرد و هرچند روز یبار روی پوست نوره بذاریم ک فضولات رو دفع کنه دیگه.

سلام وقت بخیر تمام فضولات مثل هم نیستند. یک مثال میزنم برای درک بهتر: ما در زمستان که سردمان شد از کاپشن و ژاکت و جورب ضخیم و کلاه…. استفاده می کنیم. همه گرم کننده اند اما هر کدام کار خود را انجام می دهد. و تاثیر نوره و موها زائد با هم فرق دارد. مثل انواع حبوبات و غذاها که همه سیر می کنند اما هرکدام خواص خود را دارد.

سلام آیا استفاده از نوره به طور کامل موهای زائد رو از بین میبره ؟ چون من یکبار استفاده کردم کامل از بین نبرد

سلام خدا قوت غلظت نوره و زمان آن ۲ عامل تاثیرگزار هستند و البته نوع شرکت و ترکیبات آن

خوب بدن خانما که مو نداره یعنی بخارات بدنشون دفع نمیشه! ؟

خانم ها موی ریز و کرکی دارند

کمتر مو داره نه ک نداره.اونم بخاطر هرمونه

کی گفتع بدن خانوما مو نداره وااای ترکیدم😂😂

سلام خدمت شما ک دارین این پیام رو میخونی حکیم تبریزیان ۲ روش برای از بین بردن دائمی یا خیلی خیلی ریز شدن مو هاداده بصورتی که حتی ب چشم نمیان اون مو مو ها روش ۱ موهای مورد نظر رو با بند بیرون بکشید و بعد پوست باقلا رو له کنین بمالین رو اون قسمت که مو هاشو خارج کردین در روز ۲ یا ۳ بار این کلر رو تکرار کنین تا چن هفته مو های جدید خیلی ریز هستن به صورتی مه به چشم نمیان من خودم امتحان نکردمه ولی مطمئن هستم از حکیم تبریزیان

برای روش ۲ توی گوگل سرچ کنین حکیم تبریزیان از بین بردن دائمی مو های زائد توی آپارات حتما هستش

راستی حکیم روازاده هم برای از بین بردن دائمی انگار گفته که هر روز نوره بزارید رو اون محل اگه اشتباه نکنم تا ۲ ماه ولی مطمئن نیستم ۲ ماهشو

دقیقا درسته و بهترین راه حل هستش خیلی ممنون من خودم دیدم وقتی داروهای سم زدا میخوریم موهای زائد کمتر میشه همچنین آقای تبریزیان گفتن دم کرده ی سنا مکی باعث رفع مواد زائد خون وموهایی که توسط هورمون میروید ،میشود

سلام، چطور میشه موهای زائد برای دفع فضولات بدن باشه، در حالی که بعضی خانمها اصلا مو ندارن، یعنی بور هستن، و خیلی کم مو، و یه عده مثل خودم پرمو و مشکی. خب اگه اینطوره خانمای بور و کم مو چطور دفع ضایعات بدن دارن، تازه پوستش نم نرم‌تر سفید تر و بدون لک، و امثال من منافذ پوستم از بس مو دارم باز، تازه موی زیر پوستی هم میشه که باعث لک میشه، پود ر موبر یا همون نوره هم که میزنم هم جوش ریز میزنم هم دو روزه تیغ تیغی میشه، واقعا خسته شدم، من که باورم نمیشه همچین چیزی ک من آنقدر در عذاب و خیلیا راحت، بعد تازه بگیم لیزر بده، درحالی که لیزر پوستو نرم و بدون منفذ میکنه

سلام وقت بخیر موی ریز و کرکی هم برای بدن مفید است. می توانید از نوره های پوس حساس استفاده کرده و یا بعد از آن مقداری روغن بنفشه بزنید.

سلام روز بخیر میشه با تغذیه ای یا با دارویی رشد موهای زائد رو کم کرد ؟ میشه با نوره موهای زاید رو دائمی نابود کرد؟

سلام خدا قوت تغذیه ناسالم هم می تواند در افزایش موها نقش داشته باشد که باید اصلاح شود. و عملکرد نوره به صورت دائمی نیست.

با تشکر از توضیحاتتون ۱) پس میشه با دستگاه اپیلیدی موها را از ریشه کند؟ یعنی استفاده از اپیلیدی تضادی با خروج مواد زائد بدن نداره؟ چون مانع تولید موها نمیشیم بلکه بعد از خروج از پوست، بعد از مدتی قد کشیدن، اونها را از ریشه خارج میکنیم. ۲) و اگه از پیلیدی برای از بین بردن موها استفاده بکنیم، همینطور، استفاده گهگاه از نوره، فایده ای داره؟ با تشکر بسیار

با تشکر از مطالعه این مطلب اپیلیدی بهتر از لیزر کردن و تیغ هست. نوره گذاشتن بدون مو کار راحتی نیست.

من که از هر روشی استفاده کردم و نهایتا موهام ۲ روزه زیرپوستی شده.به نظرم عوارض لیزر کمتر از حرصی هست که بابت این موصوع میخورم

اگر رفع دایمی موهای زاید مضر بود راهکارهایی در طب سنتی نداشت.در حالیکه به گفته دوستان حکیم تبریزیان و ضیایی راه کار برای رفع دایم موهای زاید دادن.بنظر من لیزر برای کسانیکه واقعا در عذابن خیلی هم مفیده

ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم
چگونه همیشه بدنی بدون مو داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *