چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

 
helpkade
چگونه کنکوری موفق داشته باشیم
چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

داستان کنکور، داستانی طولانی است اما هر چقدر هم که طولانی باشد، باز روی طناب آن که می‌ایستی و از آن بالا به ارتفاع زیر پایت و آنچه بالا سرت است نگاه می‌کنی، بخواهی و نخواهی، درس خوانده باشی و نخوانده باشی، دلت سر جایش نمی‌ماند و تکان‌تکان می‌خورد. گاهی این تکان‌ها شدید می‌شود و ترس تو را می‌گیرد که نکند

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

به همه روزها و شب‌هایی که به خواندن و نوشتن گذرانده‌ای، مهر باطل بخورد. دل‌پیچه می‌گیری، سردرد می‌گیری اما می‌خواهیم بگوییم اگر به این نقطه رسیده‌ای، باید یک نفس عمیق بکشی و دست‌های خودت را بگیری و فکر از چرخاندن به بدی‌ها برگردانی و به اتفاق‌های خوب فکر کنی. اگر می‌خواهی موفق باشی، اگر می‌خواهی به نتیجه برسی.

حالا نفس عمیق بکش و ببین این طناب زیاد باریک و زیاد بلند هم نیست و اگر بخواهی، می‌توانی از پس آن بربیایی. هرچند برنیامدن هم آخر دنیا نیست اما این مطلب توصیه‌هایی دارد که می‌تواند کمی خیالت را تخت کند و کمک کند گاز ماشین خواستن را بگیری و به سمت توانستن بتازی. خیلی هم سخت نیست اگر تو حال تن و دلت را گم نکنی.

نگاه روان‌پزشک:روان‌شناسی کنکور

دور ریتالین خط بکش!

دکتر کنگرانی:اضطراب برای اتفاق‌های مهم زندگی طبیعی است و هر چه به اتفاق‌های مهم زندگی نزدیک‌تر می‌شویم، این اضطراب طبیعی هم بیشتر می‌شود. اضطراب یا سازنده است یا مخرب. درادامه ضمن جواب به سوال‌های معمول در این زمینه به اصلی ترین نگرانی های کنکوری‌ها می‌پردازیم.

سوال: آیا این اضطراب طبیعی است؟جواب: کمی اضطراب لازمه موفقیت است.

در واقع اضطراب تاحدی لازم است اما اگر از این حد بگذرد، باعث می‌شود فرد تمرکز خود را از دست بدهد و کارایی‌اش مختل شود. پس اضطراب باید قبل از کنکور وجود داشته باشد و اگر کسی اضطراب قبل از کنکور نداشته باشد، برای او مشکل ایجاد می‌شود. بسیاری از پدر و مادرها، تاثیرات خودشان را بر فرزندان کنکوری‌شان یکی دو هفته منتهی به روز کنکور گذاشته‌اند.

سوال: در روزهای آخر چه کار کنم؟جواب: برنامه‌هایتان را عوض نکنید.

با نزدیک شدن به زمان کنکور، قطعا به اضطراب دانش‌آموزان افزوده می‌شود. دانش‌آموزان معمولا برنامه‌های مشخصی برای خواندن درس‌های مورد نیازشان دارند و یکی از اشتباه‌‌های بزرگ، تغییر برنامه مطالعه دروس در هفته‌های پایانی منتهی به کنکور است.

سوال: زمان خواب و خوراکم را عوض کنم؟جواب: زیاد تغییر نکن اما به ساعت کنکور نزدیک شو.

تغییر برنامه‌های غذایی و خواب هم باعث ایجاد مشکلات می‌شود. البته توصیه پزشکان به کسانی که شروع برنامه درسی آنها مثلا حدود 10 صبح است، این است که 3-2 هفته مانده به کنکور، تغییراتی را در ساعت خوابشان ایجاد کنند که بتوانند با ساعت کنکورشان همزمان شوند؛ یعنی حدود 6 صبح از خواب بیدار شوند که بتوانند برای حدود 7:30 تا 8 صبح به نهایت کارایی برسند. این کار حتما باید حداقل 2 هفته مانده به کنکور انجام شود تا الگو و ریتم طبیعی خواب با این وضعیت تنظیم شود.

سوال: شب کنکور را چگونه بگذرانم؟جواب: از رفتاری که به شما استرس می دهد دوری کنید.

درباره شب کنکور، بحث‌های بسیار زیادی انجام شده است. توصیه‌های کلیشه‌ای که همیشه تکرار می‌شوند مثل اینکه 9 شب بخوابید یا غذای سبک بخورید، در مقام حرف شاید جالب باشند اما در عمل واقعا اجرا نمی‌شوند. من برای شب کنکور، ساعت 10 شب برای خواب آماده شدم اما تا ساعت یک بامداد در حال تمرین و تست زدن بودم. این برنامه‌ها باید مقداری انعطاف‌پذیر باشند و پدر و مادرها باید از اصرار کردن بر انجام دقیق تمام موارد دوری کنند

زیرا این رفتار باعث ایجاد استرس می‌شود. درست است که برنامه‌ریزی بسیار مهم و خوب است، اما اگر در روزهای آخر برنامه انعطاف‌پذیر باشد و برنامه‌ای درست انجام شود، حتی اگر از پیش‌ تعیین نشده باشد، بسیار بهتر از وضعیتی است که فرد برنامه‌های ثابتی را جلو می‌برد اما به‌دلیل اضطراب یا ناتوانی در انجام برنامه یا هر دلیل دیگری نتواند درست این برنامه‌ها را اجرا کند. این استرس‌ها که مثلا همه چیز به 2 هفته آخر بستگی دارد یا اگر کسی در 2 هفته آخر درس نخواند، دچار شکست می‌شود، اضطراب افراد کنکوری را مضاعف می‌کند.

سوال: می توانم قرص بخورم تا آرام شوم؟جواب: دارویی که امتحان نکردی را به هیچ وجه نخور.

نکته‌ دیگری که باید به‌عنوان روان‌پزشک به آن اشاره ‌کنم این است که مصرف بعضی از داروهای آرامبخش مانند پروپرانولول یا کلردیازپوکساید که عوارضی نداشته باشند یا عوارضشان زیاد نباشد، برای دوره کوتاه‌مدت در 2-1 هفته منتهی به کنکور، باید بسیار با احتیاط انجام شود. زیرا افراد مختلف ممکن است واکنش‌های متفاوتی به این داروها نشان دهند.

بهتر است این داروها از قبل روی افراد امتحان شده باشند. به‌طور کلی نباید شب کنکور، تازه به فرد کنکوری قرص آرامبخش داد. یکی از بدترین این موارد، مصرف یا تجویز خودسرانه ریتالین در شب کنکور یا صبح جلسه کنکور است چون در صورتی که فردی قبلا سابقه مصرف ریتالین نداشته باشد و آن را مصرف کند، به شدت دچار مشکل خواهد شد.

مصرف دارو در هفته‌های آخر منتهی به کنکور اگر زیرنظر پزشک باشد، ایرادی ندارد اما این را هم باید در نظر گرفت که ممکن است هر فردی به هر دارویی واکنش متفاوتی نشان دهد؛ یعنی این‌طور نیست که حتما این داروها روی همه افراد تاثیر مثبتی داشته باشد. به‌طور کلی، مصرف هرنوع داروی محرک، داروهایی که باعث بی‌خوابی می‌شوند، آرامبخش‌ها و انواع داروهای جدیدی که فرد کنکوری تا به‌حال از آنها استفاده نکرده است، در شب‌های منتهی به کنکور، ممنوع است.

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

سوال: چه پیامی به فرزندم بدهم که استرس نگیرد؟جواب: پیامی که متناقض خواسته‌تان نباشد.

پدر و مادرها همیشه اصرار دارند هرگز به فرزندمان فشار نیاورده‌ایم و هرگز آمال و آرزوهای خودمان را در او ندیده‌ایم یا هیچ‌وقت از او نخواسته‌ایم که حتما پزشکی یا مهندسی قبول شود، اما وقتی وارد متن مساله می‌شویم، می‌بینیم که نه تنها آنها این کارها را به روش‌های غیرمستقیم انجام داده‌اند، بلکه در روزهای آخر منتهی به کنکور معمولا با گفتن حرف‌هایی مانند «اشکالی ندارد که هر جایی قبول شوی» یا «اصلا برای ما مهم نیست

نتیجه چه خواهد بود»، بیشتر انتقال‌دهنده پیامی متناقض به افراد کنکوری هستند. بسیاری از پدر و مادرها در روزهای آخر پیش از کنکور، تازه به این فکر می‌افتند که نباید به فرزندشان استرس وارد کنند و شروع می‌کنند به انتقال پیام‌های این‌چنینی. این رفتارهای جدید با پیام‌های قبلی منافات دارد و باعث ایجاد این تعارض در ذهن کنکوری‌ می‌شود که پدر و مادر من در حال

حاضر به صورت شعاری و ساختگی می‌خواهند با نوعی دلسوزی به من آرامش دهند. در نهایت این رفتار باعث بدتر شدن وضعیت می‌شود. پس اگر پدر و مادرها بیش از حد بر این تاکید کنند که نتیجه اصلا برایشان اهمیت ندارد، باعث وخیم شدن مساله کنکور خواهند شد. ساعت خوابتان را منظم کنیدشاید تا این هفته برنامه خواب و استراحتتان را نسبت به برنامه‌ریزی درس خواندنتان تنظیم کرده باشید. بعضی از شما شب‌ها و در زمان خلوتی خانه عادت به درس‌خواندن داشتید و بعضی‌های دیگر درس خواندن در طول روز به خصوص صبح‌ها را ترجیح می‌دهند.

با این حال در هفته پایانی بهتر است همه عادت‌ها را کنار بگذارید و در یک ساعت مشخص بخوابید. پیشنهاد ما به شما این است که حدود ساعت 10 تا 11 شب حتماً بخوابید و حتی اگر خوابتان نمی‌آید روی تختتان دراز بکشید و با بستن چشم‌ها به مغزتان استراحت دهید.بهتر است صبح ساعت 7 بیدار شوید چون40 دقیقه طول می‌کشد تا سیستم اعصاب مرکزی شما آماده سرویس‌دهی شود. بنابراین باید ساعتی بیدار شوید که سیستم عصبی‌تان حداکثر یک ساعت زمان برای آماده شدن داشته باشد. این تمرین خوبی است تا در روز آزمون آماده و سرحال باشید.

* غذای خوب بخورید

مطمئنا مغز شما در روز کنکور از انرژی استفاده می‌کند که شما آن را در روزهای قبل ذخیره کرده‌اید. در هفته پایانی مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، خرما، عسل، انجیر و مغز گردو را حتما در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

* ورزش کنید

این را فراموش نکنید که در روز امتحان باید حدود 4 تا 5 ساعت روی صندلی سفت و سخت امتحان بنشینید. بنابراین از حالا باید فکری برای تقویت عضلات بدنتان کنید.لازم نیست بدنتان را در هفته پایانی با ورزش‌های سنگین خسته کنید. شما می‌توانید با چند حرکت کششی سبک و ساده در منزل عضلات خودتان را تقویت کنید.روانشناسان در تمام توصیه‌های خود تاکید ویژه‌ای بر تاثیر آب بر آرامش روانی داشته‌اند. بنابراین در هفته باقی‌مانده تا آزمون حداقل یک یا دو جلسه به استخر بروید و آرام شنا کنید.

* فضای اتاقتان را تغییر دهید

حدس زدن فضاهای اتاق مطالعه شما چندان دور از ذهن نیست. یک اتاق شلوغ و پر از کتاب و جزوه! به شما توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر خودتان را از شر کتاب و جزوه‌ها خلاص کنید. تا جایی که می‌توانید اتاقتان را خلوت کنید و جای کتاب‌ها را به گلدان‌های سبزی که راه اکسیژن را به فضای اتاقتان باز می‌کند عوض کنیداین هفته برای درس خواندن مناسب نیست. اما شما می‌توانید عطش درس خواندنتان در این هفته را با مرور خلاصه‌نویسی‌ها و تست‌ها فروکش کنید.

* پیک‌نیک در محل آزمون!

برای شمایی که حدود یک سال قید گردش و تفریح را زده‌اید یک پیشنهاد خوب تفریحی داریم! در این هفته یک روز را برای گردش کردن در اطراف محل آزمون‌تان اختصاص دهید.یک پارک یا فضای تفریحی را در نزدیکی محل آزمونتان شناسایی کنید و حتی با پول‌های توجیبی‌تان اعضای خانواده‌ را در یکی از رستوران‌های اطراف محل آزمون میهمان کنید. این کار علاوه بر اینکه به شناسایی محل آزمون به شما کمک می‌کند باعث می‌شود، ارتباط خوبی با آن محل برقرار کنید و در روز آزمون ترس و استرسی بابت غریب بودن در آن محل نداشته باشید.ضمنا می‌توانید مدام با خودتان بگویید این همان جایی است که در‌های دانشگاه را به روی من باز خواهد کرد!

* به خدا توکل کنید!

شما درس‌‌تان را خوانده‌اید، تست زده‌اید و از همه وقت‌تان استفاده کرده‌اید. پس دیگر کاری از دست شما برنمی‌آید و کار را باید به کسی بسپارید که همه قفل‌ها به دست او باز می‌شود. با این ‌حساب باید همه انرژی‌های منفی و فکر و خیال‌ها را از ذهنتان دور کنید و فقط به خدا توکل کنید.مطمئنا آرامشی که توکل به خداوند متعال به شما می‌دهد، قدرتی نصیبتان می‌کند که غول کنکور را به راحتی و با موفقیت از مقابلتان برمی‌دارد.

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم

20 توصیه ی کلیدی برای موفقیت در آزمون سراسری (کنکور) در این بخش توضیح داده شده است. اگر می خواهید در کنکور موفق شوید، درصد بالا بزنید و رتبه برتر شوید مطالعه این مقاله می تواند مفید باشد.

کاملا رایگان دانلود نمائید: تست کنکور تمام رشته ها

ضمن عرض تبریک به مناسبت سال تحصیلی جدید، برای موفقیت دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون سراسری 1391 دارند 20 توصیه ی کلیدی یاد آوری می شود. توصیه های پیش رو بر اساس مطالعه ی منابع معتبر علمی و همچنین تجربیات چند سال اخیر نگارنده است که از نزدیک در یکی از دبیرستانهای نمونه ی شهر شیراز بدست آورده و شاهد موفقیت دانش آموزان در کسب رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی بوده است. توصیه های کلیدی عبارتند از:

1- توکل بر خدا : توکل یعنی اینکه تلاش و کوششت را بکن و تدبیر امور را به خدا بسپار. قرآن کریم می فرماید: «مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»؛ هر که اتکایش به خدا باشد، خدا برای‏ او کافی است، «إنَّ اٌللهَ يُحِبُّ اٌلْمٌتَوَكِّلِينَ.» خداوند توکل کنندگان را دوست دارد. به هر حال با هر توانایی که دارید به خدا توکل کنید؛ به قول حافظ: تكيه بر تقوا و دانش در طريقت كافريست/ راهرو گر صد هنر دارد توكل بايدش. توکل بر خدا به شما آرامش می دهد، چیزی که بدان محتاج هستید. برای مشاهده لیست کامل مدرسین کنکور بر روی عبارت معلم خصوصی کنکور کلیک کنید.

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه براي كنكور یک برنامه ریزی صحیح داشته باشیم

2- داشتن هدف: داشتن هدف به شما انگیزه ی حرکت می دهد و مهمترین عامل برای کسب موفقیت می باشد. وقتی به هدفتان نگاه می کنید انگیزه ی شما برای تلاش و کوشش، مضاعف می شود و این بهترین دستاورد داشتن هدف است. شما امسال یک هدف بزرگ دارید، پس برای رسیدن به آن باید تمام همت خود را به کار بگیرید.

3- برنامه ریزی صحیح: برای رسیدن به هدف باید برنامه ریزی صحیح داشته باشید. (شامل برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت) بدون برنامه ریزی صحیح تلاش های شما نتیجه ی مطلوب نخواهد داشت. برنامه ریزی صحیح، مدیریت زمان را در اختیار شما قرار می دهد و شما را از سردرگمی رها می سازد، مسیر رسیدن به هدف را روشن می سازد و هر زمان شما را متوجه می سازد که تا رسیدن به هدف چه فاصله ای باید طی کنید. توجه داشته باشید که هر دانش آموز باید روش صحیح برنامه ریزی کوتاه مدت (هفتگی) را شخصا فراگیرد و برای خود برنامه بنویسد.

4- آشنایی با روش های صحیح مطالعه: یادگیری به دنبال یک فرایند علمی در فرد حاصل می شود. بنابراین برای یادگیریِ بهتر باید با اصول و فنون صحیح یادگیری آشنا شوید. البته ممکن است در گذشته شما با یک روش خاص درس ها را آموخته باشید اما در هر صورت آگاهی از روشهای صحیح مطالعه برای شما سودمند خواهد بود.

مطالعه کنید: مهمترین عوامل موفقیت در کنکور رتبه های برتر کنکور 97 از زبان خودشان

5- آمادگی جسمی: شرایط جسمی مطلوب در یادگیری شما تاثیر زیادی دارد؛ بنابراین برای اینکه جسم سالمی داشته باشید تا بتوانید خوب درس بخوانید باید: تغذیه مناسب داشته باشید، ورزش کنید و به میزان لازم بخوابید.

6- به آرامش روحی و روانی خود توجه داشته باشید و در صورت داشتن اضطرابِ بیش از حد معمول یا هر مشکل دیگری که موجب اختلال در یادگیریتان می شود از مشاورتان کمک بخواهید.

7- نگرش مثبت داشته باشید و در جهت آن تلاش و کوشش کنید. «اگر گویی که نتوانم، برو بنشین که نتوانی/ و گر گویی که بتوانم، قدم در نه که بتوانی» . داشتن نگرش منفی شما را از کوشش و تلاش باز می دارد. یادتان باشد که همیشه به خدا امید داشته باشید و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید. اصلا امیدوار بودن و تلاش کردن، خود بخشی از موفقیت است!

8- در یکی از آزمون های آزمایشی معتبر شرکت کنید تا نقاط ضعف و قوت خود را بیابید. سعی کنید بر اساس برنامه های میان مدت و بلند مدت برگزار کننده ی آزمون پیش بروید. این اقدام به شما در داشتن برنامه های بلند مدت و میان مدت کمک زیادی می کند و خیالتان را از این بابت راحت می کند. توجه داشته باشید که نتایج این آزمونها نباید شما را مغرور و یا مایوس کند. تجربه نشان داده که تغییر در روند نتایج آزمونهای آزمایشی بارها و بارها اتفاق افتاده است، این بستگی به شرایط شما دارد.

مقاله خوب چگونه درس بخوانیم برای کنکور را هم مطالعه نمائید.

9- یک دانش آموز برای آمادگی در آزمون سراسری باید وقت ویژه ای برای مطالعه در نظر بگیرد و به قول معروف از خود مایه بگذارد. دانش آموزان موفق روزهای مدرسه 5 ساعت و روزهای تعطیل 10 ساعت مطالعه می کنند. البته این مقدار با توجه به میزان توانایی و نیاز شما می تواند متفاوت باشد. توجه داشته باشید که سلامت جسمی و روحی شما از هر چیز دیگری مهمتر است و نباید فدای ساعت مطالعه شود.

10- مهمترین منبع برای آزمون سراسری کتاب های درسی است؛ اما در کنار آن به تهیه کتاب های کمک درسی و تستی مناسب اقدام نمایید. ( دبیران، دانش آموزان سال قبل و دوستان همکلاسی می توانند در این رابطه به شما کمک کنند) همچنین دفترچه های سوال های کنکور 6 سال گذشته را تهیه کنید و در موقع مناسب از آنها استفاد کنید.

11- مرور مرتب و به موقع درس ها: درس ها را به طور مرتب مرور کنید این امر باعث تثبیت یادگیری و جلوگیری از فراموش شدن مطالب آموخته شده می شود. (به ویژه به «مرور آخر» در یک ماه باقیمانده به آزمون سراسری توجه داشته باشید)

12- از فنون تست زنی و هنر آزمون دادن آگاه شوید. آزمون دادن یک هنر است و داشتن معلومات درسی به تنهایی کافی نیست! مهمترین وظیفه ی شما پس از هر آزمون آزمایشی تحلیل علمی آن آزمون است. با استفاده از فرم های مخصوص می توانید به تحلیل آزمون بپردازید و از نقاط قوت و ضعف خود اطلاع یابید.

13- به طور همزمان درس های عمومی و اختصاصی را مطالعه نمایید. اشتباه بزرگی که بعضی داوطلبان مرتکب می شوند این است که دروس عمومی را برای ایام بعد از عید می گذارند! توجه داشته باشید که برخی از داوطلبان به برکت درصد های خوب ِ دروس عمومی به رشته ها و دانشگاههای خوب راه یافته اند. 7 راز موفقیت در کنکور

14- سعی کنید تراز درس های خود را میزان کنید. در نظر داشته باشید که بالا رفتن تراز شما در یک یا دو درس که توانایی خاصی دارید به نفع شماست اما عکس آن به ضرر شماست. در صورت نیاز، برای بالا بردن تراز درس هایی که در آن ضعیف هستید از کلاس های خاص استفاده کنید.

15- پاسخگویی به سوالات آزمون سراسری دارای وقت معینی است، حتما از جدول زمانبندی سوالات کنکور در رشته ی خودتان آگاهی داشته باشید.

16- به توزیع مباحث دروس در آزمون های سراسری سال های قبل توجه داشته باشید اما تنها ملاک شما برای مطالعه نباشد!

پیشنهاد می کنیم مقاله برای موفقیت در کنکور چند ساعت مطالعه لازم است؟ را هم مطالعه نمائید.

17- کارنامه ی داوطلبان سال قبل: به درصد داوطلبان سال قبل و رتبه های کسب شده و رشته ـ شهرهای قبول شده توسط داوطلبان سال قبل توجه داشته باشید و تعدادی ازکارنامه های آنها را نگاه کنید.

18- از تجربیات دیگران استفاده کنید اما تقلید نکنید. هر کس شرایط و توانایی های خاص خودش را دارد و تقلید صرف از روش دیگران کار درستی نیست. حتما بخوانید: بهترین مدرسین کنکور، لیست 10 استاد برتر کنکور در تهران و کل ایران

19- از ضوابط و شرایط برگزاری آزمون سراسری آگاهی داشته باشید ؛ نوع پذیرش دانشجو در دانشگاههای کشور، رتبه، سهمیه، نمره کل، زیرگروهها، ضرایب دروس و …. از جمله نکاتی است که باید اطلاع داشته باشید.

20- در نهایت جهت انتخاب رشته علاوه بر مطالعه ی دفترچه های راهنمای سازمان سنجش با افراد ذیصلاح مشورت کنید. انتخاب رشته برای کسانی که رتبه های پایین تری کسب می کنند کار ساده تری است اما هر چه رتبه ی شما بالاتر باشد باید در انتخاب رشته دقت بیشتری کنید.

با آرزوی موفقیت برای شما

عبدالرزاق خواجه زاده (وب سایت بابونه)

کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی

کلمات کلیدی: موفقیت در کنکور، آزمون سراسری، کسب رتبه برتر در کنکور، راهکارهای موفقیت

مقاله عوامل مهم و موثر در موفقیت در کنکور هم ارزش مطالعه کردن را دارد.

خوب بود. برای حقوق باید چه رتبه ای داشته باشیم؟

کی میدونه رتبه پرستاری ازاد باید چند باشه؟

بچه ها مطلب عالی بود ولی این جمله رو یه جا بنویسید که همیشه جلوچشمتون باشه.
«اگرخداوند آرزویی را در دلت نهاد بدان توانایی رسیدن به آن را در تو دیده است.»
و امیدوارم همه به رشته دلخواهشون برسن.ایشالا
و همیشه هم به خداوند توکل کنید مطمعن باشید به هدفتون میرسید.
براتون آرزوی موفقیت میکنم.

واقعا خیلی مفید بود ممنونم

سلام از راهنمایی خوبتون ممنون لطفا برای روش مطالعه صحیح برای هر درس وتست زدن و تنظیم وقت هم مطالبی رو در سایت قرار بدین. و باز هم ممنون بخاطر راهنمایی هاتون

با عرض سلام و خسته نباشید واقعا از ته دل برای همتون دعا میکنم من الان کلاس هشتم هستم از الان ایمان به خدا دارم ونماز میخونم و کلاس قلم چی میروم و واقعا دعا میکنم که همه شما موفق بشین عزیزان حتما موفق میشین

سلام من96دومین کنکورمودادم ولی نتیجه خوبی نگرفتم لطفا اگ کسی برنامه ریزی مناسبی داره یاانگیزش زیاده براکنکوربیادبه این آی دی@lihosz

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

از مطالب خوب شما سپاس گزارم انشاءالله من در رشته پزشکی قبول بشم اگه امکان داره دعا کنید

اوکی عالی یود

خوب و مفید بود ، امیدوارم همه شما دوستان از یک چیز خیلی کثیف دوری کنید تا به موفقیت برسید ، اسم اون چیز کثیف دوست هست ، چون شمارو میکشه پایین با خودش مثل باتلاق.

من هنوز کلاس هشتم هستم ولی از حالا فقط به کنکور فکر میکنم واسترس دارم.لطفا راهنماییم کنید.

سلام برای قبول شدن در دانشگاه های دولتی حداقل رتبه باید چند باشد///ومیشه با معلومات خود راجب درس دولتی قبول شد……

سلام به همگی من دو تا بچه کوچک دارم بااین حال کنکور 95 مهندسی کشاورزی سراسری قبول شدم دوست نداشتم نرفتم دوباره می خوام کنکور بدم اما اون شور وشوق از دست دادمو ناراحتم بهم بگین چی کار کنم

موفق باشیدهمگی

انشالله به هدفی که داریم برسیم.شرط اول توکله وشرط دوم تلاش.یاعلی مدد

سلام.من که دیگه حالم داره ازرکودوتنبلیم بهم میخوره.خسته شدم.معدلم توپه.۱۹.۷۸.ولی چ فایده وقتی برای کنکورانقدرکم تلاشم.ناامیدی کل وحودموگرفته.نابووودم.ب هرکی بگم کم تلاشم میگه خب تلاش کن ولی الکی ک نیس.تاازته قلبم نخام نمیشه.نمیدونم چیکارکنم……

بهترین راه در درس خواندن درست صحیح مطالعه است

مطلب عالی بود!!! من هنوز به طور جدی شروع نکردم… میخوام پزشکی قبول بشم‌!!

سلام.خوبین؟میشه چند راهکاربرای کنترل استرس بگین؟من خیلی از کنکور میترسم تا الان همه تلاشمو گذاشتم واسه درسام اما بازده ای نداره خیلی ناامید شدم

سلام عالی هست میشه برای دروس حسابداری هم توضیح بدید؟

خوب بود ولی تکراری..من ترازم 6500دبه بالاست بچه ها بنظرتون دبیری قبول میشم؟

هههههه

سلام من الان چهارم تجربیم و انگیزم هرروز داره کمتر میشه لطفای راه حل بدید؟

عالی بود

سلام. اولین گام اینه که کامپیوتر و گوشی رو کنار بزاریم. من تا قبل از کار با گوشی، راحت یاد میگیرم ولی وقتی تلگرامو باز میکنم و میبندم … 😐
البته هنوز تا کنکور مونده. کلاس دهم هستم ( دوم دبیرستان قدیم). پیش دانشگاهی هم که نداریم پس باید از الان بخونیم. 😐 😐 😐

درس بخونی به جا برسی وللللش باو ازادو بچسب

همه برای هم دعا کنید و با تو کل،داشتن هدف،شیوه صحیح مطالعه،و مرور خوب موفق میشیم

مشاوره كنكور توسط جمعی از دانشجویان پزشكی و دندانپزشکی دانشگاههای تهران و دانشگاه های برتر کشور
#برنامه ی مطالعاتی
#تكنیك های تست زنی
#معرفی معتبرترین منابع
بیاین کانال تلگرامی (برترین مشاوران کنکور)

خوبن تلاش هم مهمه از یک سال قبل برای کنکور روزی 8 ساعت بخونی پزشکی قبولی؟؟؟؟؟؟؟…

سلام
دوستان اگه امکانش هست یه تجربه ایی در اختیار بچهایی که ۹۶ کنکور دارن بگذارید
از نحوه درست درس خوندن و برنامه ریزی صحیح
تشــــــــــکر

با سلام و عرض خسته نباشید به افرادی که در این زمینه وقت گذاشتن و ما را در جهت رسیدن به اهداف یاری کردند.خیلی عالی بود.لطفا در مورد برنامه ریزی صحیح هم ما رو یاری کنید.باز هم سپاسگزارم!

من اول دبیرستانم و رشته ام علوم تجربی من خیلی تلاش میکنم در کنکور سراسری رتبه خوبی بیارم ولی هیچوقت نمی توانم روزی 12 ساعت درس بخونم .!

مهمترین عاملموفقیت روحیه و خودباوریست…
پست باحال و پر انرژی بود.

عالی بود

سلام…خیلی عالی بود ممنون….ولی لطفا بیشتر توضیح بدهید که هر روز حتما باید چند ساعت مطالعه خوب هست

من هم ذهنم خوبه هم توی آزمون های آزمایشی موفقم ولی هیچ هدفی ندارم همه بهم میگن پزشکی قبول میشی ولی من برام هیچ رشته ای ارزش نداره فقط میخونم چیکار کنم

دیگه چیزی نمونده خط پایان نزدیکه

خیلی عالی بود…

امیدوارم همه دررشته مورد نظر و علاقه خودشون قبول بشن وکنکور سکوی پرشی به سوی موفقیت هاتون باشه…

داشتن هدف برای درس خوندن!!!!مهمترین کاره!!!باهدف میشه با همه چی جنگید

……………………………..

انشاإلله تقدیرخوبی روتوسرنوشت مون نوشته باشه.موفق باشین.به امیدقبولی دردانشگاه ایران

به نام خداوند لوح و قلم *** حقیقت نگار وجود عدم
عرض سلام و ادب دارم خدمت تمامی اعضاء
دوستان اگه میخواهید موفق باشید و مثل بنده به تراز بالای6500در کانون برسید باید با برنامه جلو بروید و اصولی کار کنین و مدام تست بزنی از هر مبحثی و تله و دام های تست رو شناسایی کنید اینکه بگیم و عمل نکنیم یکی است و فروزان جون من به شما توصیه میکنم اگه از الان شروع کنی و روزی14ساعت و بالای150تست بزنی به راحتی رشته مورد علاقه ات قبول میشی
از درگاه ایزد منان ناامید و مایوس نباشید
با آرزوی موفقیت برای خودم و تمامی شما بزرگواران تا یه حرف دیگه شما رو به خدا میسپارم
خدانگهدار همگی تون

سلام….من خیلی ناامید شدم….واسه همین مرتب درس نمیخونم…….اگ الان شروع کنم میشه؟؟؟؟؟؟

استرس و نگرانیهای همه قابل درکه ولی اینکه خودت در این رابط چه حسی داری رو کسی نمیتونه درک کنه الا خودت به هرحال ممنون از مطالبه خوبتون.

برای همتون ارزوی موفقیت میکنم موفق پیروز وسربلند باشید

بچه ها من امسال دوم انسانی هستم و خیلییییی اظطراب کنکور دارم. مشکل من در تست های درس عربی است بلد نیستم چطوری باید عربی را اصولی یاد بگیرم و تست بزنم ترخدا اگه میدونید بگید.من به دعای همتون نیاز دارم.اما اول توکل به خدا

به نام خالق خوبی ها..
سلام به همه ی آدمای خوووووووووووب..
خیلیا اومدن نوشتن و رفتن .. امیدوارم خوب رفته باشن..
زیاد دعا نکنید “خدا” گناه داره.. بیشتر عمل کنید ..
سپاس از مطالبتون..

من دانش آموز سال هشتم هستم به رشته ‌پزشکی خیلی علاقه مندم برام دعا کنید تا قبول شم امید وارم شماهم به آرزوهاتون برسید…

بچه هاانگاردیگه زهرای قبلی نیستم نمیتونم خوب درسامو بخونم منکه این همه عاشق درسام بودم وخیلی تلاش میکردم حالادیگه نمیچسبن فک کنم منم مث داداش محمدحسین عاشق شد م سال دیگه هم کنکوردارمامثلااخه الان وقت عاشق شدن بود.هههههه

باز هم سلام خدمت تمامی دوستان گلم بالاخره راز کنکور رو کشف کردم اینبار تونستم تو کانون به تراز6950برسم و درسهای عمومی رو بالای80بزنم

س.لام. بچا خس ته نبشن. انشالا موفق برن همتان. ی راهنمایی مور بکنن.مو رشتم کار ودانشه،پیش دانشگاهی انسانی دروم. چکار کنم.چنتا کتاب تست و کمکی معرفی کنید لطفآ …‏I LOVE SHOMA .BAGHL BAGHL ‎

سلام بچه هاامروزآزمون دادم نتیجه خیلی بدی داشت راستی تورادیوجوان ازساعت ۱۰تا۱۱یه برنامه کنکوری پخش میشه اگه وضع مالیتون خوبه توطرحاش ثبت نام کنیدخیلی کمکتون میکنه من که نتونستم.هی…

سلام,من خواهرم امسا ل کنکوریه,مدرسه تیزهوشان هم است,ولی خیلی به خودش ناامیده,نمیدونیم چیکار کنیم؟؟

ب امیداینک همه ازرشته دلخواهمون قبول بشیم ی صلوات
خدایاخودت بهمون کمک کن؛آمین.

سلام امیدوارم تااین مقطع از سال خوب پیش اومده باشید.
اگر در مطالعه برنامه ریزی،خلاصه دررابطه باکنکور هرچی میخواید دربه دست خواهید اورد.

من اگه موفق نشم دیوونه میشم دعام کنیدبه خداتوکل میکنم

عالی بود
دوستان برام دعا کنید سال دیگه کنکور دارم و هدفم رتبه زیر ۵۰۰ هستش

پروین اعتصامی گفته چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منظور boy lover چی بود؟؟؟؟؟بیشتر از خود مطلب حرف اون توجه منو جلب کرد

وکنکوریهای عزیز شاید بسیار دیده باشید افرادی را که بسیار مطالعه های طاقت فرسا برای کنکور انجام دادند ولی نتیجه مطلوب متناسب با آن را نگرفتند.((حالا میخواهم راز را به شما عزیزان بگویم کنکور یک چیز واقعا خدایی است وقبولی در آن نتیجه ای جز رسیدن به پست و مقام آموزشی و مدیریتی نخواهد داشت که این افراد را میبینیم که بدون فخر ورزیدن ونازیدن به قدرت مادی و یا معنوی دارای روحی قوی بوده و کارهای زیاد پشت نیمکت آنان را خسته و ضعیف روحی نمیکند اگر خوب دقت کنید میبینید هیچ حس علاقه و یا تنفر به مطالعه نداشته و وآنان را خسته از مطالعه نمیکند ودر جایگاه بی تحرکی آنان را محتاج به ورزش نمیبینیم اگر شما این طور زندگی کنید که الان میگویم اقتدار روحی یک پست و مقام بالا دست را پیدا کرده و در زندگی به تفریحات دنیوی و یا بازیهای رایانه ای کاملا بی نیاز شده واین تفریحات را فقط برای دل انسانهای زیر سن تکلیف انجام میدهید که این طوری دیگر افراط وتفریط در زندگی خود نخواهید کرد بهترین روش به این گونه است :(هنگام اذان صبح که از خواب بلند میشویم قبل از به جا آوردن نماز صبح واجب ابتدا دو رکعت نماز برای سلامتی آ

سلام واقعا خوب بود امیدوارم که همه مسلمانان و دانش آموزان موفق باشند ……….. .

من دوست دارم معلمی قبول شم برام دعا کنید

عرض سلام و ادب دارم خدمت تمامی دوستان خواستم بگم به جای اینکه اینجا روحیه کاذب به همدیگه بدیم بایستی با برنامه کامل و منسجم جلو بریم تا به اهداف مون برسیم و در آخر اگه میشه بگید برنامه چطوری باید باشه…؟

ممنون ازراهنماییتان اعتماد به نفسمو بالا برد اما خواهشا شرایط برنامه ریزی راهم بیان کنید …

تازه فهمیدم این جمله پروین اعتصامی تو کتاب که میگه ادبیات چشمهارا باید شست جور دگر باید دید

ای کاش برنامه ریزی خوب میگفتین وچه جور بخونیم اینا که تکراری هس

ممنون خیلی عالی بود فقط بچه ها توکل یادتون نره

تشکر

با سلام خدمت دوستان اصلا از کنکور نترسید واقعا راحته فقط یکم همت میخواد برای کسب موفقیت

باسلام خیلی عالی بود اعتماد به نفسم رفت بالا ممنون از راهنماییتوت

عالی بود

انشاالله همه موفق میشیم

خوب بود ولی من عاشق با درس چیکار کنم

ببخشید کنکور94اشتباه نوشتم،منظورم کنکور95بود

با عرض سلام خدمت تمامی دوستان واقعا با خواندن چنین مطالبی به من روحیه داد ک میتونم رتبه دو رقمی تجربی در کنکور 94بیارم و آرزوی موفقیت دارم برای تمامی پدر و مادرها که واقعا زمینه آرامش فرزندان رو فراهم میکنن

عالی بود مرسی

خوب بود.باز از نوع شروع باید کرد زندگیرو…

خیلی خوب بود.من کهاز همه بیشتر به توصیه1ایمان دارم…
چون خداوند بهترین تقدیرو برامون مینویسه…
تقدیراتون قشنگ…

ممنون مطالب مفیدی بود..با آرزوی موفقیت برای همه ی همه ی دانش آموزان و خودم

خوب بود.انشاا… همه موفق بشن.

واسه من دعا کنید زندگیم بند کنکور شده

حرفاتون واقعا واضح بود
آروزي من اين هست كه انشاءالله همه ي جوانان روشن فكر و صبور و با ايمان به جاهاي خوب برسند
انشاءالله شاءلله

عالی بود حتما تلاش می کنم

مطالب خوبی بود امید وارم همه موفق بشن

من هر چقدر به این حرفا نگا میکنم هیچ تاثیری رو من نمیذاره فک کنم به هیچ دردی نمیخورم . بهتره زیاد بهش فکر نکنم چون امیدم زیر صفره!!!! موفق باشین همگی

بسیار عالی بود

مطالبتون خوب و آموزنده بود از نظر من کنکورو با یه برنامه ریزی توپو همت و انگیزه ی زیاد میشه قبول شد

بچه‌ها با توکل بخدا رسیدن به خودباوری وشناخت استعدادهای خود انشاالله موفق میشیم من سال سه تجربیم واسم دعا کنید واسه سال بعد و کنکور95ممنون

عالی بود ومن الله التوفیق

عالی بود شکرا جزیلا

سلام عزیزان . راه های موفقیت در کنکور ابتدا توکل به خدای رزاق، داشتن هدف و انگیزه وخلاصه اینکه (من با کمک خدای خود میتوانم…) . من خودم دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهرانم که با انجام این کار ها توانستم به هدفم برسم . امیدوارم شما هم به هر آنچه که میخواهید برسید . در ضمن باور شرط اول است.

من عشقم 7 کشور وبالینی تهرانه تحت هیچ شرایطی نمیزارم نشه حتی اگه یه صندلی خالی واسه شهر ورشته ی دلخواهم باشه باید مال من بشه….انشاالله همگی موفق شیم

انشالله خدا به همه ی کنکوری های عزیز انگیزه بده

خواستن توانستن است مهم نیس چقدر خوندیم مهم اینکه چه جوری خوندیم. انشاءالله همه قبول شن.

الان تاكنكور شش ماه مونده من فقط نصف دروس تخصصي رو خوندم توروخداواسم دعا كنيد

سلام دوستان خوبم. فرصت هارو از دست ندین چون فرصت ها چون ابر میگذرد

عالی بود لطفا از روشهای صحیح مطالعه بزارید

بسیار عالی بود

عالی بود.فقط دعاکنیدقبول بشیم

خووووب بود

و من الله توفیق

عالی بود آرزوی موفقیت برای همتون دارم;-)

مرسسسیمطلب جالبی بود منم میخوام با ی برنامه ریزیه درست حسابی برم سر بخت کنکور 94 برام دعا کنید دانشگاه سراسری رشته داروسازی قبول شم

ممنون مطالب خوبی بود امیدوارم همه به رشته ای که میخوان برسن دوستان یادتون نره توکل به خدا و پشتکار مهم ترین رمز موفقیت است من الان دانشجوی پزشکی دانشگاه تهرانم امید وارم شما هم موفق بشید

لایکککککککک

میشه بگین چجوری برنامه ریزی کنیم؟من رشتم تجربیه ولی هیچ وقت نتونستم برنامه ریزی کنم!!!

سلام امثال کنکوردارم رشتم انسانیه ورتبه دورقمی میخوام تروخدا برام دعاکنیدبه اندازه خواستم تلاش کنم وبهش برسم بخدابراهمتون ازته قلبم دعاکردم

مطالب خوبی بود.ممنون.منم امسال ساله دوممه پشت کنکور موندم.فقط به عشق پزشکی.خدا به همه ی کنکوری ها کمک کنه.

انسان های کوجک آرزو می کنن و انسان های بزرگ اراده… یادتون نره ارادتونو قوی کنین دوستان عزیزم!

خیلی خوب بود هر کی میخونه واسم دعا کنه پزشکی یا حداقل پیرا پزشکی قبول شم.ممنون

خيلي خوب بود…. تشكر از مطالبتون

خوب بود اما بهتر بود درباره ی روشهای صحیح مطالعه توضیع کمی میدادید

ممنون امید وار شدم حتماارشد قبولمبشوم من فاطمه

خوب بود من که دوباره شروع میکنم،شروعی با امید

مطالب خيلي خوبي بود پسنديدم

مطالب خوبي بود من تازه ميخوام برم اول دبيرستان اما مدام به کنکور فکر ميکنم. همه ي اعضاي خانوادم دکتر و مهندس هستن اميد وارم منم مثل اونا بشم. براي همتون دعا ميکنم موفق باشين

خوب بود من رشتم تجربی کلاس دومم امیدوارم بتونم داروسازی قبول شم هرکی خوند توراخدا دعا کنه واسم

عالی بود…ولی بیشتر کمک کنید..ممنون

من دانش آموز سال دوم انسانیم و قراره برم سوم خیلی از کنکور میترسم و دوس دارم رتبه دورقمی داشته باشم ولی واقعا میترسم ار آینده با اینکه معدلمم 19.95 ولی تست خوب نمیزنم . لطفا راهنماییم کنین.

خوب بود.لطفا برای برنام ریزی کمکم کنید خواهش میکنم

مفید و مختصر بود.ورودی 87 هستم الان میخوام دوباره شرکت کنم راهکار میخوام

مطالبی تکراری بود

من سال دوم انسانی هستم – از الان از کنکور واهمه دارم
بیشنهادی به من بکنید

من پزشکیییییییییییی میخوام

بااین که دانشجوی ترم دو مهندسی کشاورزیم دوباره می خام کنکور بدم امیدوارم هوشبری قبول شم مرسی نکات خوبی بود

خسته نباشید.واقعا عالی بود.من ک خیلی استفاده کردم.ب امید موفقیت در کنکور94……..^_^

خدا کنه هرکسی به هر چیزی که میخواد برسه!امیدوارم:)

عالی بود،رتبه یک زبان ورتبه یک تجربی رو آوردم

کاش بتونیم ازاینااستفاده کنیم وموفق شیم دعاکنیدبراکنکوریا

خوبه ولی وقت زیادی نمونده برام شده از هر کاری میزنم تا داروسازی قبول شم

چخ ساق اول

من دارم برا کارشناسی میخونم کسی بخواد به همه ی اینا عمل کنه یقینا موفقه وکوچکترین شکی نباید به دلش راه بده

جالب بود من 12 ماه فرصت برای مطالعه برای کنکور دارم حالا میخوام شورع کنم نمیدونم میرسم یانه

خیلی منمونم از اینکه با این 20عبارت به من روحی دادید

ب اون دوستی ک گفته گفتن این حرفه آسوده باید گفت که عزیزم گفتن همه چیز آسوده اینجا بهترین راه حال رو نوشته برای امیدوار شدن یکی عمل میکنه مثل یکی ک شده رتبه سه رقمی یکی میشه همش حرفه ب امید پیروزی همه کنکوری ها ک پر استرس ترین دوران

خوب بودممنون ولی چطوربرنامه ریزی کنیم؟

من با خواندن ان مطالب خیلی امیدوار شدم لطفا از این مطالب بیشت بگذارید.خیلی ممنون

دمتون گرم‌ امیدوار شدم…..مرسی

امیدوار شدم

خیلی خوب و مفید

واقعأ خوب بود رتبه 938ریاضی 92 رو آوردم مدیون زحمات شما هستم خیلی ممنون

بعد از اینکه موفق شدم نظرمو میگم

خوب بود میشه روشون حساب کرد

فقط تلاش و پشتکار خود آدم… همین

خیلی خوب بود و استفاده کردم من دارم واسه ارشد می خونم واسه همه کنکوریها آرزوی موفقیت دارم.

vreay good

خوب بودممنون…………..استفاده کردیم.yy

خوب بود.برا همه کنکوری هاآرزوی موفقیت میکنم.

این مطالب عالی بود اگه کسی استفاده کنه‏!به امید اینکه همه دوستان عزیزم قبول شوند

مرسی بشی!خداکنه این همه تلاش به نتیجه ام برسه…

باتشکر,ارزوی موفقیت برای همه پشت کنکوریها,پدرومادرهاتورو خدا دعاکنید برای همه پشت کنکوریها,ممنونم

خیلی عالی بود لطفا بزامون دعا کنید

واقعإ عالی بود. مرسی

مطالب خوب بود انشاالله همون سراسری قبول میشیم به سلامتی کنکوری ها صلوات

مطالب خوب بود من از الان میخونم فقط برای سراسری برام دعا کنید برای همتون دعا میکنم سراسری قبول بشین

من الان بار دومم که میخوام کنکور بدم.متاسفانه هرچه قدر تلاش میکنم فایده نداره.تو خونه مونم ماشاالله هیچکسی نیست من را درک کنم.مدام هنگام درس خواندن به من مسئولیت هایی میدهند که باید انجام دهم.کار هایی از قبیل خرید نان تعمیر وسایل خانه و ….وقتی هم اعتراض میکنم که ای بابا من درس دارم نمیتونم به این

عالی بود ولی کاش درباره ی جزئیات برنامه ریزی هم میگفتید

سلامتی همه ی پشت کنکوری ها صلوات بفرست

ای کاش…

ممنون من که با خوندن اين مطلب انگيزه دوباره گرفتم

هیچ فایده نداره

مرسی .امیدوارم همتون موفق بشین واسه منم دعا کنید

سلام مطالبتون عالی بود امیدوارم که همهی کنکوریا استفاده ببرن منم همین طور
مرسی

من همه ي اين كارهايي كه گفتيد كردم ولي به نتيجه نميرسم.چكاركنم؟؟؟؟؟؟؟؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

دعاکنید پزشکی قبول بشم انشا الله

سلام
واقعا عالی بود،ازتون ممنونم،انشاالله استفاده میکنیم و موفق میشیم…
ممنون

باریک الله

goftanesh asoneew

مطالب خوب بود انشالله بتونیم ازشون استفاده کنیم وبه موفقیت برسیم خواهش میکنم دعاکنید

فوق العاده بود

دریک کلمه فوق العاده بود

کلمات ازتعریف عاجزندواقعا عالی وفوق العاده بود باسپاس

ممنون

ممنون مطالب خوب و مفید بود من میخوام رتبه زیر 50 کنکور باش. و مطمئنم ک میتونم توکلم ب خداست هدفم خوشحال کردن پدرو مادرم و دیدن لبخند اونهاست همین برام. خیلی خیلی دعا کنید

خیلی عالی بود.من روحیه گرفتم

خوب بود

ممنونم

من هم از الان كه اول هستم شروع كردم وتوكلمم فقط به خداست.به اميد……

خوب بود

مرسی داشش عالی بود. پشتا برید درستونو بخونین وقتی تموم شد بیایین نظر بدین.

خوب بود ممنون

عالی بود

In matlab vaghean aali bod dastetoon dard nakone vaghean be darde ma konkori haye 93 khord

مرسی ازاین که زحمت میکشید..من دوم دبیرستان هستم لطفابگیدکه ماازاان چیکارکنیم..ممنون

بد نیست

عالی بود

بدون انگیزه و تلاش و توکل بدون روحیه ادم نمیتونه ب جایی برسه…

من ازهمین حالامیگم.رتبه یک کنکور93رشته انسانی؛منم.تلاشم واسه دانشگاه سراسری نیست واسه رتبه یکه.روحیم بیسته.انگیزم بیسته مطالعه م بیسته توکل برخدام صده.

تنکس

OK BOD

استفاده میکنم ممنون

من که دارم از استرس میمیرم مطالب خوب بود واسم دعاکنید

خوب بود

مرسي…مفيد بود

not bad

مطالبی که قرار دادید خوبه ولی بستگی به شخص داره که چقدر تالش کنه

آفرین اجرکم عندالله

خوب بودولی بهتربود درباره برنامه ریزی صحیح هم میگفتید

هر ساله خیلی از داوطلبان کنکور سراسری با آرزوی رتبه برتر شدن در کنکور سراسری مطالعه خود را آغاز می کنند و اما ناگهان وسط راه عشق و علاقه خود را از یاد می برند و سرگرم روزمرگی ها و خوشی های گذرا می شوند و آخرشم میگن “ایشالله سال بعد!”

کسی که آرزوی رتبه برتر شدن رو تو سرش داره باید توجه داشته باشه که برای کسب چنین موفقیت بزرگی باید از خیلی چیز ها دل بکنه و تمام ذکر و فکر خودش رو معطوف موفقیت در کنکور سراسری بکنه. دنیا پر از فراوانی است؛ مطمئن باشید تحصیل در رشته پزشکی تهران یا برق شریف و حقوق علامه آرزوی هر کسی نیست پس اگر تو چنین آرزویی داری مطمئن باش لیاقت و توانایی رسیدن به این آرزو رو داشتی که تونستی بهش فکر کنی و خودت رو تو اون شرایط در نظر بگیری. از طرفی با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان در آزمون سراسری و ظرفیت محدود دانشگاه های برتر برای رشته های خوب قبولی در این رشته ها و رتبه برتر شدن شرایط خاص خودش رو می طلبه که در نوشته زیر سعی داریم به این نکات و شرایط اشاره کنیم تا با شما در کسب این موفقیت بزرگ یعنی رتبه برتر شدن سهیم باشیم.

از عواملی که می تواند شما را در راه رتبه برتر شدن کمک و یاری کند داشتن اساتیدی است که  به شیوه برگزاری کنکور های سراسری سال های اخیر آشنا باشد و به داوطلب کمک کند که با دانشی خوب و کارآمد در کنکور سراسری قدم بگذارد. در حال حاضر به طور کلی دبیر های خوب و نامی زیادی در سطح کشور وجود دارند که می توانند شما را در این مسیر یاری کنند.

مهم ترین و اصلی ترین منبعی که برای هر داوطلب کنکور سراسری می توان نام برد کتاب درسی است، چرا که مباحثی که از آن ها در کنکور سراسری سوال مطرح می شود همگی در کتاب های درسی گنجانده شده اند و مبحثی خارج از کتاب درسی در کنکور سراسری مورد سوال قرار نمی گیرد. اما در کنار کتاب درسی  و جزوات اساتید خود داوطلب نیازمند کتاب های کمک آموزشی مناسبی است که هم بتواند در امر آموزش به داوطلب یاری برساند و هم منبع غنی از تست های کنکور های سال های گذشته و تست های تالیفی منطبق بر دشواری کنکور باشد.

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

هستند کتاب هایی که تست های تالیفی بیش از حد سنگین کار کرده اند و فقط باعث نا امیدی داوطلب می‌شوند و در مقابل کتاب‌هایی که با طرح تست های تالیفی به اصطلاح آبکی امید واهی به داوطلب می دهند. بنابراین کتابی مدنظر ماست که تست های استاندارد و طبقه بندی شده داشته باشد.

نکته بسیار مهم:

توصیه اکید ما به داوطلبان کنکوری این است که برای هر درس فقط و فقط یک یا دو منبع کمک آموزشی با کیفیت و خوب تهیه کنند چرا که داشتن چند منبع کمک آموزشی تنها داوطلب را سردرگم می کند و گاها مشاهده شده داوطلب در اثر استرس زیاد برای بررسی کردن کتاب هاب کمک آموزشی متعد خود از درس خواندن ناامید شده و به طور کلی آن را رها کرده است.

بنابراین توصیه داریم که برای هر درس فقط یک یا حداکثر دو منبع کمک آموزشی خوب تهیه کنند و به جای اینکه چند کتاب را یک بار مطالعه کنند یک کتاب را چندین بار مورد بررسی قرار دهند که یقینا نتیجه دلخواه تری کسب خواهند کرد.

بسیار خب، اما اصل ماجرا همت و عزم خود داوطلب است که بتواند ساعات مطالعاتی زیادی را برای خود در نظر بگیرد و قید بسیاری از تفریحات خود را برای سال کنکور بزند اما داشتن یک ساعت مطالعاتی بالا یک شبه به دست نمی آید و امری تدریجی است، بنابراین انتظار نداشته باشید یک شبه به 13 تا 14 ساعت مطالعه در شبانه روز برسید. برای قبولی در رشته های خوب و در دانشگاه های برتر طبیعی است که ساعت مطالعه بالایی داشته باشید.

ما به طور کلی برای روزهایی که داوطلب به مدرسه می رود چیزی در حدود 4 تا 6 ساعت و در روز های تعطیل چیزی در حدود 10 تا 13 ساعت مطالعه را خوب در نظر می گیریم. البته که از این بحث غافل نشوید که در کنار کمیت ساعات مطالعه خود باید کیفیت مطالعاتی خود را نیز بالا ببرید ما انتظار بازدهی مطالعه بیش از 90 درصد را از داوطلبان پرتلاش و راسخ خود داریم. برای مطالعه بیشتر در این زمینه به مقالات “روش افزایش ساعت مطالعه برای کنکور” و “افزایش کیفیت و کمیت مطالعه” در سایت محصل ایرانی مراجعه کنید.

از ابزار هایی که برای آموزش و تسلط هر چه بیشتر داوطلبان در سال کنکور سراسری وجود دارد می توان به تست زنی اشاره کرد. برخلاف عده ای زیاد از افراد که تست را تنها ابزاری برای سنجش افراد می دانند اما تست در کنار سنجش می تواند ابزاری بسیار مفید برای آموزش داوطلبان باشد و طبیعی است دروسی مثل ریاضی و فیزیک تنها با خواندن متن جزوه و یادگیری فرمول ها و نکات و ریزه کاری های آن نمی توان به موفقیت رسید، بلکه باید قلم در دست بگیرید و به زدن تست هایی در حجم زیاد بپردازید تا با تمامی تیپ تست هایی که امکان طرح شدن آن ها از سوی طراحان کنکور سراسری می رود را بررسی کرده باشید. در این زمینه مقاله “شیوه صحیح تست زنی” را مطالعه کنید تا با روش صحیح تست زدن آشنا شوید.

داوطلبان در طول سال با برنامه مطالعاتی مدرسه و یا مشاور خود شروع به مطالعه می کنند و پیش می روند اما در این بین ما نیازمند ابزاری هستیم تا بتوانیم به وسیله آن هم آموخته های داوطلب را مورد سنجش قرار دهیم و هم حس رقابت را در او تقویت کنیم. حتما و حتما همه داوطلبان را خصوصا افرادی که آرزوی رتبه برتر شدن را در سر پرورش می دهند را به این امر توصیه می کنيم که در آزمون آزمایشی با کیفیتی ثبت نام کنند؛ آزمونی که هم دارای سوالاتی به سبک کنکور های سال های اخیر باشد و هم کارنامه آن از تمامی جهات داوطلب را مورد آنالیز قرار دهد و اطلاعات مفیدی برای ادامه مسیر مطالعاتی داوطلب در اختیار او و مشاورش بگذارد.

تحلیل آزمون: آزمون بدون تحلیل مانند آزمایش خون بدون جواب می ماند. با تحلیل آزمون و بررسی نتایج آن و مقایسه با ساعات مطالعاتی که برای هر درس صرف شده است داوطلب به نقاط ضعف و قوت خود پی می برد و در پی راهی برای رفع آن می گردد. با تحلیل آزمون است که داوطلب از بی دقتی هایی که در سر جلسه آزمون سراسری دچار آن ها شده است آگاه می شود و با یادداشت آن ها در دفتری سعی میکند در آزمون های آزمایشی بعدی و هم چنین آزمون سراسری دچار این اشتباهات نشود. اگر میخواهید شیوه استاندارد تحلیل آزمون را بدانید به مقاله “تحلیل کارنامه آزمون آزمایشی” مراجعه کنید.

از نکاتی که هر بار به داوطلبان کنکور سراسری گوشزد می کنیم می توان به خلاصه نویسی دروس اشاره کرد. بهتر است داوطلبان در برنامه ریزی روزانه خود درس هایی را در الویت قرار بدهند که در همان روز در مدرسه توسط استاد تدریس شده است. بهتر است داوطلبان سر کلاس درس با دقت فراوان به تدریس استاد گوش فرا دهند و نت هایی را از سخنان برجسته استاد بردارند و در منزل بعد از مطالعه یادداشت ها و کتاب کمک آموزشی اقدام به تست زنی کنند.

در انتها نکاتی که در حین مطالعه کتاب درسی و کتاب کمک آموزشی و جزوه استاد استخراج کرده اند و نکاتی که حین تست زنی به آن ها پی برده اند را به علاوه شمایل کلی درس در دفتری به صورت خلاصه بنویسند. این خلاصه ها در زمان مرور دروس و هم چنین زمانی که امتحان های جامع دارند و وقت کافی برای مطالعه کل متن کتاب درسی را ندارند، بسیار مفید خواهد بود. همچنین در ماه های انتهایی کنکور که زمان جمع بندی است. خلاصه ها از مهم ترین ابزار هایی است که به داوطلبان برای یادآوری نکات مهم کمک می کند. مقاله “تکنیک ها و روشهای صحیح خلاصه نویسی” به شما در رابطه با نحوه خلاصه نویسی کمک می کند.

مشاور کاربلد

داشتن یک مشاور کار بلد کسی که با کنکور های سال های اخیر دست و پنجه نرم کرده باشد و سختی سوالات را درک کرده باشد وبه طور کلی با چم و خم کار آشنا باشد و باعث شود تجربه هایی که دیگران انجام داده اند و چیزی به دست نیاورده اند را ما تجربه نکنیم. مشاور خوب شخصی است که به داوطلب نحوه مطالعه هر درس را آموزش دهد. دروس به دو دسته استدلالی یا محاسباتی و حفظی یا مطالعاتی تقسیم می شود که نحوه یادگیری هر یک از این ها متفاوت خواهد بود.

مشاور خوب کسی است که یک برنامه مطالعاتی جامع در اختیار داوطلب می گذارد. برنامه ای که هم کوتاه مدت باشد هم بلند مدت. هم برنامه ماهانه داشته باشد هم هفتگی و هم روزانه. مشخص کند که در هر فصل چه مباحثی تمام می شود روزهای مرور دروس در آن گنجانده شده باشد و برای جمع بندی توجه ویژه داشته باشد. برنامه ای که شخصی باشد و بر اساس توانایی های شخصی هر فرد. مطمئن باشید با یک مشاور خوب که بتوانید به آن اعتماد کنید تمامی کلید های مشکلات خود را خواهید داشت.

توکل بر خداوند

مطمئن باشید در صورتی که تمامی شرایط بالا را رعایت کنید و در انتها نتیجه کار را به دست خداوند مهربان واگذار کنید هم آرامش خواهید داشت و هم بهترین نتیجه برای شما رقم خواهد خورد.

سلام
خسته نباشید
به جای اینکه کورکورانه آرزوهای بچگیتونو که ممکنه خیلی از اون ها به خاطر حرفای بزرگترا تو ذهنمون جا گرفته دنبال کنید یکم خودتون و استعداد هاتون و علایقتون روبیشتر بشناسید
بر اساس اون تصمیم بگیرید در آینده میخواید توی چه جایگاهی باشید
و ایشالله با پشتکار حتما بهش می رسید چون بهش ایمان دارید

چقد حرف خوب و منطقی زدید. می دونید چیه من خودم فقط بخاطر پدر و مادرم که اینقد دوست دارند من پزشک بشم دارم تلاش میکنم
و بخاطر خودم نیست و تازه متوجه شدم که اصلا به رشته های پزشکی و… علاقه ایی ندارم
ای کاش پدر و مادر ها بجای اینکه به بچه هاشون میگفتن تو باید حتما دکتر بشی یکم بیشتر جستجو و تحقیق میکردن که بچه هاشون واقعا از این دنیا چی میخان و دوست دارند در اینده چی بشن

با عرض سلام خدمت دکتر های آینده
برا منم داخل دانشگاه تون یک جا رزرو کنید ممنون تون میشیم
فقط یکم دیر میام صندلی آخر بگیرید
من خودم می‌خوام جای پرفسور سمیعی رو بگیرم
بزنین کنار گندتون اومد

من هفتم میخونم تو تیزهوشان یه عاللمم ارزو دارم یکیش قبولی تو صنعتی شریف هست من تو تیزهوشان روزی 11 ساعت درس میخوندم بادقت و چند کتاب رو چند باری تموم کرده بودم

عزیزم شما اول ببین کنکور قبول میشی بعد بشین به اینکه فیزیو تراپی خوبه یا داروسازی فکر کن خخخ
همه ام که دکترن خخ

من کنکوری سال 1400هستم رشته امم انسانیه فارسی و عربی مشکل دارم اگ میتونید کمکم کنید

راستش من کلاس هفتم هستم از مدرسه فرزانگان دو و وارد این سایت شدم برای اینکه از الان روی خودم کار کنم چون کنکور برام خیلی مهمه اگه میتونستم حتما بهتون کمک میکردم😕😔😔

من از الان بگم یه صندلی ردیف اول در کلاسی در دانشگاه حقوق علامه برام آماده شده فقط مخصوص منه،،دانشجو برتر ؛؛می بینمتون😃✋

سلام به همه دوستان. من پشت کنکوری۱۴۰۰ هستم. ریاضی و فیزیکم ضعیفه رشتم تجربیه. کمکم کنید چطور تقویتش کنم؟ ممنون میشم🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

فقط برو سایت الا

درنامه هایی رو که داری به دقت بخون سعی کن کامل یاد بگیری بعدش هر فرمولی بود رو تو یک دفتر بنویس که داشته باشیو هرزچندگاهی بهشون نگاهی بندازی
هیچ وقتم تا خوب درسو یاد نگرفتی سراغ تست ها نرو فقط نتیجه منفی داره/!!!💙💖

از نظر من ، اگر امکان وجود خرید کتاب های کمک اموزشی هست ، حتما استفاده کن
و سعی کن مطالب کتاب رو به خوبی بخونی و الویت هات رو روی درس هایی بزاری که مشکل داری و روزانه تمرین کنی
حتما موفق خواهی شد❣💖

سلام به همگی من از یه چیز خیلی میترسم سال یازدهم رشته انسانی هستم و شروع به تست زدن برای کنکور کردم اما درصد هام همش ۷۰ و ۶۰ و حتی پایین تر در میاد خیلی میترسم برای کنکور و اینکه زبانم خیلی ضعیفه و امتحانا رو همش ۱۶ و ۱۷ میگیرم میشه کمکم کنید

سلام.من یازدهم تجربی هستم. میشه راه کارهایی که برای خوندن درسا انجام دادین و نتیجه گرفیتن رو بگین. و اینکه کسی میتونه در باره اینکه من بین داروسازی و فیزیوتراپی موندم راهنماییم کنه.ممنونم

سلام من امسال در کنکور مردود شدم چون نخونده بودم اما امسال می خوام برای کنکور۱۴۰۰ بخونم
لطفا یکی بهم کمک کنه
چه طوری بخونم که رتبم زیر ۵۰۰۰ بشه

به نظر من عزیزم فقط سعی کن تلاش زیاد داشته باشی در امتحان ها و به خصوص کنکور خیلی عالیه که از الان می خوای شروع کنی به نظر من یک برنامه ریزی درست داشته باش خلاصه نویسی و نکته برداری اصلا یادت نره همیشه تست بزن بعد از اینکه درس می خونی و به خودت ایمان داشته باش که می تونی موفق بشی

خار مادر اعتماد ب نفسین…روحیه داشتن خوبه ها ولی خیال و رویاپردازی خیلی بده
تو ۱۰۰ تا کامنت ۸۰ نفر نوشتن میخان رتبه یک شن
اروم تر عزیزانم /:

😂😂😂دقیقا

والا .به جای اینکه کوری بخونید من الم من بلم بشینید بخونید والا که ادعا از هر چیزی راحت تره

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

سلام .چرابایدتوی کنکور اینقدر حق بچه هارو با سهمیه های کم ضایع کنن.چرا هیچ نظارتی روی این قضیه نیست اخه.وقتی کسی میخونه و رتبش میشه5000باکسیکه رتبش 20000بوده ویه صفر کم میشه 2000یکی هستن

دوازدهمم و چند ماه دیگه کنکور دارم
رشتمم تجربیه
توی دروس عمومی و زیست مهارت خیلییییی بالایی دارم جوری که از خودم توقع ۱۰۰زدن دارم
اما ریاضی فیزیک شیمی از نقاط ضعفام هستن
کسی هست راهنماییم کنه
بچه ها من چاااااااره ای جز موفقیت
چاااااااااااره ایییییی جز قبول شدن تو دانشگاه پزشکی تهران ندارم
وگرنه کل زندگیمو از دست میدم

بخون

سری به سایت آلا بزن، خیلی کمکت میکنه تو درسایی که ضعیفی

من دانش آموز دهم تجربی هستم هدفم قبول شدن در دانش گاه صنعتی شریف هست و می خوام یکمی از روحیه های رتبه های اول یا اوناییکه هدفشون اینه با خبر باشم با چه روحیه ای درس می خونین چیا میخونین؟

سلام و وقت بخیر خدمت دوستان
من امسال سال نهمم و مدرسه تیزهوشان درس میخونم معلم هامونم بسیار عالین خودمم روزانه میانگین ۶ الی ۹ ساعت میانگین مطالعه میکنم کتاب کار خیلی سبز و مبتکران و…. تستاشو میزنم معدلمم ۲۰ بوده اما حس میکنم خیلیا توی کنکور از من میتونن جلو باشن و اعتماد به نفس ندارم واقن بنظرتون همینطوری ادامه بدم میتونم دانشگاه تهران پزشکی بخونم؟ ارزوی بچگمیه دعا کنید بهش برسم:)

از الان روزی 6 ساعت میخونی صد در صد سال کنکور کم میاری یکم متعادل باش

سلام امیدوارم موفق باشین تلاش و کوشش و توکل بر خدا……عالیه

همه دندون میخان 😐

سلام به همگی
آقا 1400 ردیف اول کلاس تو دانشگاه تهران رشته دندانپزشکی نشستم . از همین الان بگم من صندلی رزرو کردم.
از همین الان بگم
ان شاءالله
به امید دیدار

منم همکلاسیتم…احوالت؟

موفق باشی دوست عزیز . شما از تلاشتون دست بر ندارید و خیلی محکم و با جدیت به تلاشتون ادامه بدید و نا امید نشید . با ارزوی موفقیت

داش بی زحمت صندلی کناریت بگیر کسی نشینه من یکم دیر میرسم کلاس خخخ

اومدی جلو من نشستی من تخته رو نمیبینم🤣🤣🤣

قدت کوتاهه چرا رفتی عقب نشستی

سلام
ان شالله که موفق بشی
همگی باهم موفق بشیم و به ارزوهامون برسیم.
بله
شما به ارزوهات دست پیدا می کنید اگر تلاش کنید.
برای سربلندی ایرانی دعا می کنم.
شاد باشید

سلام!
حرفم فقط یک کلامه من برا رتبه یک تجربی میخونم یک تجربی سال1400 خلاصه بگم تامن هستم رتبه 1 کسی نمیتونه بشه شما برا 2 به بعد تلاش کنین!
میبینمتون
گود بای!

😐کاش من اندازه تو روحیح داشتم😐

چرا خودتو دستکم میگیری فقط ب خدا توکل کن و ب تواناییت ایمان داشته باشی میتونی به همه چی برسی البته مثبت فکر کردنم خیلی تاثیر داره همیشه مثبت فک کن ک میتونی

سلام داداش جان مادرت ۱ نفر به من بگه من دانش آموز نخبه رشته علوم انسانى هستم نمیدونم برم سپاه؟؟؟ برم دانشگاه فرهنگیان؟؟؟ کجا برم بقران قسم داخل باتلاق گیر کردم به هردو به اندازه مساوى علاقه دارم اما نمیدونم چکار کنم؟ جان حضرت زهرا بهم راهنمایی کنید بخدا قسم خیلى ثواب داره مؤمنى رو از باتلاق نجات بدید

سلام بر سرباز سر افراز و افتخار میهن
من هم دقیقا همین مشکلو دارم. خیلی دوست دارم برم دانشگاه افسری امام حسین(ع)
اما خوب خانوادم همراهی نمیکنن
لطفا خوب تحقیق وبررسی کن.
تصمیمی بگیر که فردا حسرت اینو نخوری که ای کاش اون مسیرو انتخاب میکردم.
من برای خودم از این دید قضیه رو نگاه کردم که بعد از اینکه تحصیلاتم رو به اتمام رسوندم برم دانشگاه افسری امام حسین(ع). ان شاءالله(یعنی به نوعی عقل رو بر قلب رجحان دادم متاسفانه یاخوشبختانه)
موفق وسلامت باشی دلاور

خب ببین قطعا تو یکی رو حتی یک دهم درصد بیشتر دوست داری و علاوه بر اون باید میزان درامد سختی کار و حتی و ببینی که تحمل اونو داری یانه اخه هر چیزی صرفا علاقه نیس و اصن باید ببینی از جو اون محیط خوشت میاد یا نع و خودت بهتر از همه خودتو میشناسی چون خودت باید زندگیت و ایندتو بر مبنای اون بسازی

سلام پسر خوشگلم سیناجان. من تو نمازخونه دانشگاهم، اومدنی دانشگاه حتما یه سر پیش من بیا میخوام برات آیت الکرسی بخونم.

شتر در خواب بیند پنبه دانه . آخر سر میینیم کدوممون اول میشه .

تو یقیناا و قطعا و قطعا اگه یا جون و دل و عشق و علاقه درس بخونی هیچ سهیمه ای نمیتونه جلوت رو بگیره ولی خب یه بخش بزرگی هم سهمیه داران عزیز🙄هستند
همین امام علی ع تمام تمام تمام تلاشش در تمام جنگ ها برقراري عدالت بوده
ولي الان چی؟

یعنی خوشم میاد هرجا ملت کم میارن بحث سهمیه رو میکشن وسط😶😐😐😐😐نمیخوام توجیه کنم ی چیزی هست ک نباید باشه!!!! ولی در عین حالم واااقعا اینطوری نیی ک جلو پیشرفت بقیه رو بگیره … فک میکنین کلن چند نفرن ک دارن تو کشور از سهمیه استفاده میکنن؟ الان نزدیک ب ی ۳۰ سال از جنگ گذشته دوستان🙄😐 و کسایی ک دانشگاه های برتر ب لطف سهمیه دارن قبول میشن اولن زیاد جمعیت بالایی رو تشکیل نمیدن ( مطمعنم ک دارم میگم ) و دومن باید قطعا از نظر درسی تا ی حدی رسیده باشن. اینطوری نیس ک طرف ۰ صفر باشه بیاد بشینه سر پزشکی تهران.
و از ی طرف دیگ دوست عزیز تاثیر گذاری سهمیه ها بعد از اعلام نتایج کنکور و توی انتخاب دانشگاه اعلام میشه😐 یعنی اینطوری نیس ک طرف رتبش بشه ۷۰۰ بعد بیان بگن ایشون شده ۱ کشور:///
مثلا ب فرض محال بگیم ک با اعمال سهمیه ایشون شدن اول کشور ( #فرض_محااال ) ولی هیچ کجا ایشونو ب عنوان نفر اول کشور قرار نیس بشناسن عزیزم 🙂

دادا شما لطفا چرت نگو . من تیزهوشان درس خوندم. کنکور دادم ولی پزشکی نیاوردم اونوقت یه کند ذهن تنبل با یکم خوندن پزشکی کاشان اورد. با معدل 15. سهمیه داشت. حالا چی میگی اینجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از برقراری عدالت توسط امام علی حرف زدی دیگه نتونستم جلوی خودم رو بگیرم امام علی می گفت عدالت و برابری درسته بله حالا باید ببینیم عدالت چطوری برقرار می شه با وجود نداشتن سهمیه یا با وجود داشتن اون اگه سهمیه نباشه که عدالت برقرار نمی شه می دونی چرا چون تو تو تهران زندگی می کنی یه نفر دیگه تو شهرستان تو فردی از خانواده تون تو جنگ نبوده و جونش رو برای دفاع از کشور نزاشته و یه نفر دیگه گذاشته حالا تو با اون برابری شما پدر داری یه نفر پدرش شهیده شما با اون برابری اگه سهمیه نباشه عدالت برقرار نمی شه پس با وجود داشتن سهمیه عدالت برقرار می شه لطفا اگر معنی حرفی رو نمی دونید حداقل از اون در راستای ضربه زدن به این نظام ازش استفاده نکنید والسلام

سلام ممنون میشم دوستان نظرمو بخونن و کمکم کنن چون واقعا کمک نیاز دارم!
من سه سال دوره اولو نمونه دولتی درس خوندم بعدشم ازمون نمونه دولتی دادم و با اختلاف تراز خیلی کم قبول نشدم الانم دارم میرم دهم و خیلی خیلی نا امیدم و از طرف خانواده دارم فشار خیلییی سنگینی رو تحمل میکنم چون میگن تو سه سال نمونه خوندی قبول نشدی حالا میخوای چه گلی به سر ما بزنی و میدونم منو مدرسه درست و حسابی نمیفرستن و همش پایه خودم میشه و باید برم مدرسه دولتی پایین شهر که میدونین وضعش چجوره و من واقعا تو این سال نهم سر جمع تو کل سال شاید ۴۰ ساعت درس خوندم اونم واسه امتحانا و همه درسارو ۲۰ کردم حالا سوالم اینه کسی از دوستان روشی واس قبول شدن تو کنکور داره که واقعا جواب بده چون میدونم از مدرسه هیچی درنمیاد

عزیزم بستگی به مدرسه نداره من خودم تیزهوشانم ولی متاسفانه خیلی کم کاری کردم و می خوام جبرانش کنم همه چیز بستگی به خود فرد داره بخواه تلاش کن می تونی

عزیزم ناراحت نباش ما کلی رتبه برتر داریم که از جاهای دور افتاده قبول شدنن! همش بسته به تلاشته حتی اگه تو رو ی جای خیلی خوب ثبت نام کنن و کلی کتاب تست و… هم بخرن برات ولی تو به بیخیالی بگذرونی هم باز در نمیایی . از نظر من مدرسه هم کار زیاد خاصی نمیکنه این تویی که میری سرچ میکنی تو کتابات میگردی و درس میخونی ، و اینک اگه از خودت یه چیزی نشون بدی و نشون بدی که واقعا میخایی درس بخونی مطمعن باش کمکت میکنن اونا خانوادتن و دوست دارن بدتو که نمیخان !!! فقط انتظار دیگ ای ازت داشتن که اونم از کم کاری خودت بود که قبول نشدی ولی تو سه سال کامل وقت داری و بهتره جای غم و غصه خوردن دستتو بزاری رو زانوهات و بلند شی چون تا حرکت نکنی نمیفهمی چی به سرت میاد و هیچوقت هم به آرزوهات نمیرسی
ببخشید طولانی شد ولی قدر این روزا رو بدون و خودتو دوس داشته باش و سرزنش نکن
درس بخون و اراده و انگیزتو از دست ندهههههه
مطمعن باش میتونی!
به خودت ایمان داشته باش

تو هیچی نمیشی
کسی که نمونه هم در نیامده هیچ جا درنمیاد
من خودم نفر 2 تیزهوشان کرمانشاه شدم برو نگاه کن
آینده از آن من هست

آنکه نهایت تلاش خود را صرف کند در نهایت به هدف خویش می رسد…………………امام علی (ع)

ن بابا؟؟؟؟ببشیدا ی سوال اون وخ زمانایی ک مدرسه ها همشون عادی بود و نمونه تیزهوشان نبود اونایی ک پزشکی قبول میشدن چجوری میشدن عایا؟؟؟؟؟اونا اینده ندارن الان؟همونایی ک جراح شدن؟؟؟یا دکتر و پرستارن یا مهندس و اتفاقا اع نظر سطح علمی هم خعلی بعتر اع دکترای الانن طی اماری ک گرفدن فمیدن 70 درصد رتبه های برتر کنکور اع مدارس عادی هستن امیدوارم همه کنکوریا موفق شن من بعد س سال قراره کنکور بدم ولی این حرفت اصن درست نی

اقا مهدی شما رتبه اول کنکور هم بشی هیچ ارزش نداره با این اخلاق مسخرت. اون دوست عزیزمون هم که نمونه قبول نشدن باور کن میتونی به خودت ایمان داشته باش . خیلی جدی و با پشتکار درس بخون این سه سال موفق میشی

سلام هیچ وقت امید را از کسی نگیرید………
چرا هیچی نمیشه؟؟؟
اگه خودش بخواد و تلاش کنه و توکلش برخدا باشه میتونه.

تو الان فک کردی خودت چیزی شدی با این اخلاقت ؟!
تیزهوش بی فرهنگ هیچی نیس !

سلام من امسال اگر خدا بخواد میرم دهم رشته ریاضی سه سال دوره اول رو نمونه بودم الان هم باز نمونه دولتی قبول شدم
ولی خیلی میترسم از اینده از اینکه چجوری پیش میره چی بخونم چطور بخونم چون یه جنگ روانی بدی که وجود داره اینه که همه اکثرا این فکر رو میکنن که شما اگر برای کنکور کلاس نری ینی صفر
من الان میتونم بدون کلاس رفتن بشینم با کتاب های تست و کمک اموزشی تمام نکات کنکور و… رو یاد بگیرم؟
این هم هست که مدرسه ی نسبتا خوبی داریم ولی احتماا معلم ها فقط کمی بیشتر از کتاب با ما کار میکنند

سلام
من برای قبولی در ازمون تیزهوشان و نمونه دولتی هم کلاس ششم و هم نهم خیلی تلاش کردم همه معلم هام می گفتن تو قطعا در میای تست های مبتکران و …. روهم رو هوا میزدم ولی وقتی نتیجه آزمون ها اومد من قبول نشدم و کسایی قبول شدن که درسشون و معدلشون خیلی از من پایین تر بود نمیدونم چرا اینطوری میشه میترسم تو کنکور هم همینطور بشه لطفا کمکم کنید چی کار کنم؟؟؟؟😔😔😔😔

سلام
ببین عزیزم اصلا مقایسه رو فراموش کن
رقابت از الان نابودت میکنه
احتمالا تو تست زنی مشکل داری
خیلی رو مهارت تستت کار کن
برای منم این شرایط پیش اومد
بادرس خوندن بالا و ساعت مطالعه خوب رتبم‌خیلی بد شد
مشکلم از تست زنیم بود
خیلییی رو تست کار کن

هیچی نمیشی گلم 😂😂😂😂

متاسفم برای حرف زدنتون …

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات  

هر ساله داوطلبان زیادی در کنکور شرکت می‌کنند. یکی از مشکلاتی که داوطلبان کنکوری با آن مواجه می‌شوند این است که نمی‌دانند همزمان با دانشگاه و درس های روزانه، چگونه برای کنکور نیز مطالعه کرده و آماده شوند. این مساله، زمانی مهم‌تر می‌شود که بدانیم بر خلاف داوطلبان، سایر داوطلبان پشت کنکوری، وقت و زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی و مطالعه دروس خود دارند.

مساله مطالعه برای کنکور، همزمان با دانشگاه آن قدر مهم است که بعضی از داوطلبان که عملکرد ضعیف‌تری دارند، چنان این مساله را برای خود بزرگ و بغرنج می کنند که روحیه خود را ازدست داده و دیگر نمی‌توانند آن گونه که باید و توان دارند، برای کنکور مطالعه کنند. با توجه به آنچه گفته شد، در این مقاله تصمیم گرفتیم تا درباره نحوه مطالعه داوطلبان، همزمان با دانشگاه صحبت کنیم. کارهایی که شما عزیزان باید برای یک مطالعه خوب و مفید انجام دهید تقریباً شامل موارد زیر می‌شود:

1-    برنامه‌ریزی صحیح

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین عوامل پیشرفت یا شکست در کنکور، برنامه‌ریزی است. ما بارها و بارها درباره اهمیت برنامه‌ریزی برای داوطلبان (حتی در کارهای روزمره) صحبت کرده‌ایم. اهمیت برنامه‌ریزی برای دانشجویان نیز همچون سایر داوطلبان بر کسی پوشیده نیست. شما داوطلب عزیز کنکوری باید تلاش کنید تا یک برنامه صحیح و اصولی برای خود تنظیم نموده و طبق همان برنامه پیش بروید. به خاطر داشته باشید که اگر واقعاً به برنامه خود عمل کنید حتماً نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت.

برای داشتن یک برنامه خوب کنکوری، چون شما عزیزان به دانشگاه می‌روید و بخشی از وقت خود را در آنجا می‌گذرانید، باید به مدت زمان برنامه درسی خود که صرف مطالعه و آماده کردن پروژه درس‌هایتان می‌شود و زمان رفت و آمد به دانشگاه یا کلاس‌های زبان و… توجه کنید. شما باید یک برنامه‌ریزی هفتگی داشته باشید و در این برنامه به ساعات دانشگاه و نیز اوقاتی که باید هر روز برای مطالعه یا انجام پروژه خود اختصاص دهید، توجه کنید؛ مثلاً روزهای سه شنبه ، مدت دو ساعت را برای انجام پروژه و مطالعه درس‌های فوق اختصاص دهید. به خاطر داشته باشید که مطالعه و آمادگی در دروس امسال، اهمیت زیادی برای کنکور شما نیز دارد؛ زیرا شما با مطالعه خوب و آمادگی کامل در این دروس، می‌توانید به تست‌های کنکور هم پاسخ خوبی دهید.

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

نکته دیگری که شما عزیزان در برنامه‌ریزی باید در نظر بگیرید این است که حتماً به توان و انرژی خود نیز توجه کنید. یک برنامه‌ریزی خوب آن است که مبتنی بر واقعیات باشد؛ مثلاً چون دانشجو هستید و فکر می‌کنید که باید ساعات بیشتری مطالعه کنید، از وقت استراحت و خواب خود نزنید. این کار، علاوه بر اینکه باعث خستگی شما می‌شود، باعث می‌گردد تا کم کم از برنامه‌تان عقب مانده و دچار ناراحتی و استرس شوید.

2-   تلاش و پشتکار و انگیزه قوی شخصی

هر ساله در کنکور، داوطلبان بسیاری موفق به کسب رتبه‌های عالی می‌شوند؛ پس رسیدن به این رتبه‌ها برای شما هم حتماً غیر ممکن نیست و شما هم می‌توانید نتیجه و رتبه خوبی در آزمون سراسری به دست بیاورید؛ اما لازمه این نتیجه خوب آن است که انگیزه و پشتکار و تلاش زیادی داشته باشید. حتماً هر روز و قبل از دانشگاه رفتن یا مطالعه، به خود بگویید که موفق خواهید شد. مطمین باشید که پیروز می‌شوید و بزودی موفقیت خود را جشن خواهید گرفت؛ سپس در طول روز و بدون فکر کردن به مسایل منفی، فقط با پشتکار و تلاش و انگیزه قوی درس بخوانید. یادتان باشد که اگر انگیزه و پشتکار داشته باشید، به اندازه داوطلبان پشت کنکور و حتی بیش از آنها می‌توانید درس خوانده و موفق شوید.

3- نظم در امور

یکی از مشکلاتی که برخی از داوطلبان کنکوری با آن مواجه هستند، این است که به دلیل رفتن به دانشگاه، انجام پروژه و تحقیقات و … نمی‌توانند خوب درس بخوانند؛ به عبارت دیگر، کنترل اوضاع برنامه درسی و وقت خود را از دست می‌دهند. شما عزیزان براحتی می‌توانید بر این مشکل غلبه کنید و چاره این کار هم همان برقراری نظم در کارهایتان است. سعی کنید که خود را به داشتن برنامه و نظم خاص در انجام تکالیف روزمره، مثل رفتن به دانشگاه، مطالعه دروس، خواب و استراحت مقید کنید؛ به این ترتیب با برقراری نظم، جلوی هدر رفتن بخش زیادی از وقت شما گرفته خواهد شد.

4-   حمایت و پشتیبانی خانواده

خانواده، نقش بسیار مهمی در حمایت و پشتیبانی از کنکوری‌ها دارد. اعضای خانواده، بخصوص والدین، می‌توانند با راهنمایی‌های درست و اصولی خود نقش مهمی در هدایت تحصیلی و آمادگی داوطلب داشته باشند. برای اینکه این موضوع تحقق یابد، یک سوی جریان رابطه، شما داوطلبان عزیز هستید. سعی کنید هر وقت که با مشکلی مواجه می شوید، نیاز به آرامش یا هم فکری دارید و یا احساس می‌کنید که مساله‌ای در امور درسی بخصوص کنکور ذهن شما را به هم ریخته است، آن را با خانواده خود در میان بگذارید. اگر حتی پدر و مادر شما نتوانند بنا به دلایل مختلفی، مثل کم سواد یا بی‌سواد بودن یا داشتن مشغله زیاد، شما را دریابند، با خواهر و یا برادر خود، مشکلتان را در میان بگذارید. گاهی حتی اگر آنها نتوانند کاری برای شما انجام دهند، همان صحبت کردن از مشکل هم باعث می‌شود تا شما احساس راحتی و آرامش کنید.

5-   با خودتان رقابت کنید

چون شما عزیزان هر روز با دوستان و  هم کلاسی های خود در ارتباط هستید، ممکن است که بحث از کنکور، بیشتر از حد معمول در صحبت های روزمره شما وارد شود. این بحث ها هم می تواند مثبت و هم می‌تواند منفی باشد. جنبه مثبت آن این است که می‌توانید در دانشگاه یا حتی وقتی که در خانه هستید، به شکل تلفنی یا حضوری با هم کلاسی های خود به مطالعه و رفع اشکال بپردازید. جنبه منفی آن هم این است که ممکن است در این ارتباط‌ها افکار منفی یا گزارش‌های غلط و استرس برانگیزی از کنکور، میزان مطالعه بقیه داوطلبان، اطلاعات آنها، رتبه سال های قبل و … رد و بدل شود که تاثیر منفی بر شما عزیزان گذارد.

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که سعی کنید به سخنان منفی یا استرس برانگیز همکلاسی های خودتان توجه نکنید. به این موضوع اهمیت ندهید که چه کسی، چقدر مطالعه داشته است و شما در مقایسه با آن فرد چگونه هستید. باید بدانید که اولاً سطح هر داوطلب در دروس مختلف با یکدیگر فرق می‌کند؛ مثلاً ممکن است نیاز باشد تا شما درس مدار را زیاد مطالعه کنید، اما همکلاسی‌تان این درس را بسیار کمتر از شما بخواند؛ از طرف دیگر ممکن است که شما در دروس تخصصی گرایش خود قوی باشید و بتوانید با یک مطالعه سطحی، درصد خوبی در این دروس به دست آورید. در مجموع، برنامه‌ریزی داوطلبان هم با یکدیگر تفاوت دارد؛ مثلاً طبق برنامه‌ریزی، ممکن است که شما در فصل دوم الکترونیک(2) بوده و همکلاسی شما در فصل چهارم این درس باشد؛ اما این موضوع به این معنی نیست که شما نتوانید این درس را تا کنکور به پایان برسانید؛ پس برای اینکه روزهای دانشگاه و کنکور را بخوبی سپری کنید، اصلاً اهمیت ندهید که دیگران چقدر مطالعه کرده یا در چه سطحی هستند؛ بلکه با خودتان رقابت کنید و خودتان را نسبت به هفته، ماه قبل یا دانسته‌های قبلی‌تان، بسنجید و ارزیابی کنید.

6-   اعتماد به نفس داشته باشید

بسیاری از داوطلبان، از آنجایی که برعکس سایر داوطلبان پشت کنکوری، کنکور را برای اولین بار تجربه می‌کنند، نگران هستند و با کوچکترین موضوعی (مثلاً اشتباه زدن چند تست پیاپی یا ندانستن چند مطلب در یک درس) بلافاصله ناامید شده و احساس می‌کنند که در آزمون اصلی هم موفقیتی کسب نخواهند کرد.

در چنین شرایطی، مانند همه مدتی که می خواهید کنکور بدهید، داشتن اعتماد به نفس، یکی از مهم‌ترین و کلیدی ترین مسایل است. همه داوطلبان، حتماً باید به خاطر داشته باشند که نتیجه نهایی هر داوطلب، فقط و فقط بعد از کنکور مشخص می‌شود و نه قبل از آن و بر اساس حدس و گمان؛ پس با داشتن یک اعتماد به نفس قوی و بالا، به هدف خود فکر کنید و اجازه ندهید تا مشکلات کوچک یا سخنان ناامید و دلسرد کننده دیگران تاثیر منفی بر روند آمادگی شما در کنکور گذارد و باعث شکست شما گردد.

7-   کتاب درسی، مهم‌ترین مرجع کنکور

یکی از نگرانی‌هایی که بیشتر داوطلبان دارند، این است که در وقت کمتری که آنان نسبت به سایر داوطلبان پشت کنکوری دارند، نمی توانند کتاب های کمک درسی یا کتاب‌های تست زیادی را مطالعه کنند و به این صورت احساس می‌کنند که از سایرین عقب خواهند ماند. باید اشاره کنیم که کتاب درسی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرجع همه سؤالات کنکور است، و اگر شما عزیزان، این کتاب‌ها را بخوبی مطالعه کنید، براحتی می‌توانید به سؤالات آزمون سراسری پاسخ داده و رتبه خوبی را کسب کنید؛ پس نگران وقت کم برای مطالعه و مطالعه نکردن کتاب‌های کمک آموزشی نباشید و تمرکز خود را فقط روی کتاب‌های درسی خود بگذارید. برای تست‌زنی هم به سراغ تست‌های آزمون سراسری بروید.

8- استفاده بهینه از کلاس درس

یکی از کارهای بسیار مهمی که شما داوطلب کنکور باید انجام دهید این است که در سر کلاس درس، همه حواس خود را به درسی که استاد می دهد، متمرکز کنید. این موضوع، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا، چه بخواهید و چه نخواهید، بخشی از وقت شما در کلاس درس می گذرد. درواقع شما مجبور هستید که در کلاس حضور داشته باشید؛ پس خوب به صحبت های استاد خود گوش دهید تا همه چیز را به خاطر بسپارید. شاید مطالبی که استاد شما می گوید باعث شود تا شما وقت کمتری را به مطالعه مجدد آن درس اختصاص دهید و از طرف دیگر به تست های آن بحث در کنکور بخوبی پاسخ دهید.

نکته دیگری که شما داوطلبان عزیز باید به آن توجه داشته باشید این است که علاوه بر تمرکز دقیق و کامل در کلاس، در حل مسایل و بحث‌ها فعال نیز باشید و با استاد خود همراهی کنید. این کار باعث می‌شود تا بحث‌هایی که شما در آن شرکت می‌کنید بیشتر در ذهنتان بماند و بخوبی در جلسه آزمون سراسری به خاطرتان آید.

9-   مدیریت خوب دروس دانشگاه

شما مجبورید که بخشی از زمان خود را به مطالعه دروس دانشگاه اختصاص دهید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که با توجه به وقت و زمان و نیز میزان دانسته‌ها و اطلاعاتتان و نیز نقاط ضعف و قوتتان در هر درس، زمان مشخصی را به دروس کنکوری اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که فقط و فقط این شما هستید که با توجه به شرایط درسی خود تصمیم بگیرید که چه زمانی، صرف چه درسی شود.

در هنگام مطالعه دروس دانشگاه، دقت کنید که هیچ مساله مهمی را از قلم نیندازید و به گونه‌ای درس بخوانید که بار دیگر مجبور نباشید همه مطالب را دوباره به طور کامل بخوانید؛ بلکه مطالعه‌‌تان به گونه‌ای باید باشد که شما در مرحله بعد، فقط مطالب مهم را مرور نمایید. برای این کار، زیر موارد مهم را خط بکشید، مطالب را خلاصه‌نویسی کنید و حتی به جدول‌ها و اشکال هم خوب دقت کنید.

10-تفریح ممنوع

سال کنکور برای همه داوطلبان آزمون سراسری، از جمله دانشجویان عزیز، سالی مهم است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاری که باید در این سال صورت گیرد، یک برنامه‌ریزی خوب برای موفقیت در کنکور است. شما داوطلبان، چون مجبور هستید که بخشی از وقت خود را نیز به دانشگاه و انجام پروژه و پایان نامه اختصاص دهید، سعی کنید که از انجام تفریحات متعدد و صرف وقت برای کارهای غیر ضرور جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که شما وقت زیادی برای تفریح دارید و امسال را که سال کنکور شماست، فقط باید صرف مطالعه و آمادگی برای شرکت در این آزمون کنید.

با این همه، حتماً وقتی را در برنامه درسی برای استراحت خود در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که مغز شما به دلیل کار فکری گسترده، نیاز به استراحت و آرامش دارد؛ در غیر این صورت، نمی‌تواند مطالب خوانده شده را مرتب در خاطر نگه دارد؛ پس مثل برخی از داوطلبان، افراطی عمل نکنید که فقط به مطالعه فکر می‌کنند و از خواب و استراحت خود می‌زنند؛ بلکه تعادل داشته باشید و همه نکات را با هم رعایت کنید؛ در ضمن، شما عزیزان می‌توانید وقت کمی را هم به ورزش اختصاص دهید. ورزش می‌تواند توان ذهنی شما را برای یادگیری بالا برده و انرژی و نیروی جسمی شما را دو چندان نماید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

آیا حساب کاربری ندارید؟

در سایت برق ارشد از سال 1390 بطور تخصصی به ارائه مطالب در مورد آزمون های ارشد و دکتری برق دولتی،آزاد و…،اخبار کنکور ارشد و دکتری،آموزش نرم افزارهای برق و…پرداخته می شود.برنامه ریزی و مطالعه، معرفی سرفصل های آزمون،معرفی منابع،جزوات کنکوری و آزمون های آزمایشی،معرفی گرایش های ارشد و دکتری برق،ارائه آمار قبولی (رتبه،تراز و …)،معرفی دانشگاه ها،سیستم انتخاب رشته و…مهمترین محورهای فعالیت این سایت می باشد.

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

آدرس: تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، بین خیابان لبافی نژاد و خیابان روانمهر ، کوچه درخشان، پلاک ۴ ، طبقه دوم ، یارآموز (برق ارشد) کدپستی: ۱۳۱۴۹۸۳۹۷۶

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

تلفن: 66477570-021

تلفن پشتیبانی محصولات: 09362090848

آیا حساب کاربری ندارید؟

حرف آخر » وبلاگ موسسه حرف آخر » مشاوره و برنامه ریزی کنکور » چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم؟ 8 راز طلایی موفقیت در کنکور

چگونه درس بخوانیم تا موفق شویم؟ سوالی که هر دانش آموزی می پرسد اما با پاسخ های مختلفی روبرو می شود. در این مقاله که در سایت حرف آخر نوشته ام، قصد دارم 8 راز طلایی موفقیت در کنکور را برای شما بررسی کنم. اگر 5 دقیقه زمان بگذارید و این مقاله را بخوانید قطعا تغییر محسوسی در خود حس خواهید کرد.

موفقیت در کنکور فقط محدود به خواندن کتاب های درسی و رفتن به کلاس های کنکور و … نیست! من به عنوان یک رتبه برتر امروز این دیدگاه را بررسی می‌کنم و 8 نکته طلایی به شما معرفی می‌کنم و البته به شما اطمینان می‌دهم با خواندن این مقاله تا آخر به یک دیدگاه جدید می‌رسید .کاملا متوجه می‌شوید که اگر به دنبال رسیدن به رتبه و دانشگاه خوب هستید باید به چه اصل هایی پایبند باشید و یک راه اصولی را در پیش خواهید گرفت.

مخاطب این قسمت بیشتر والدین عزیز هستند. یکی از عذاب های خود من در دوران کنکور این دیدگاه والدینم بود که تصور می‌کردند که من باید فقط درس بخوانم ، مهمانی و بیرون رفتن در برنامه من نباشد، از تلفن استفاده نکنم حتی به ورزش هم نروم و کلا در اتاق بمانم و درس بخوانم.
اما واقعا چنین چیزی امکان پذیر نیست درست است کنکور یک آزمون بسیار مهم می‌باشد که سرنوشت هر فرد را تا 70 سال بعد تعیین می‌کند؛ اما عزیزان به یاد داشته باشید که داوطلب کنکوری هم آدم است و با این روش فقط حجم زیادی از استرس و فشار را به دوش می‌کشد و در نهایت در یک جا کم می‌آورد.

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

بارها دیده ایم که خودمون یا دوستانمان وقتی آرزوی بزرگی داریم مورد تمسخر قرار می‌گیریم. ممکن است از فردی پرسیده شود که آرزویت چیست و پاسخ دهد رتبه 1 کنکور !!! همگی به او خواهیم خندید ولی اشتباه از ماست. وقتی فردی برای چیزی خیال بافی می‌کند مطمئن باشید قدرت رسیدن به آن را هم دارد که این خیال به وارد ذهن او می‌شود.

چرا کسی آرزو نمی‌کند که از نفس او آتش درست شود؟ چون میداند نمی‌تواند ولی انسان آرزوی پرواز کردن را در سر داشت و توانست به آن برسد و هواپیما اختراع شد.

کنکور هم اینگونه است. وقتی آرزوی رسیدن به رتبه ی خوب یا رشته ی خوب را داریم مطمئن باشید می‌توانیم به آن برسیم. به نظر شما افرادی که به این جایگاه می‌رسند استعداد مادر زادی دارند؟

همیشه گفته ام که هیچ کدام از ما از بدو تولد مشتق گیری یا فرمول های حرکت شناسی را بلد نیستیم؛ ولی تلاش می‌کنیم و یاد می‌گیریم. مطمئن باشیزد شما هم می‌توانید بهترین باشید به نوبه خود.

همچنین یک سورپرایز ویژه برای شما داریم. اگر می‌خواهید بازدهی خود را به بالاترین حد ممکن برسانید یک جلسه مشاوره رایگان برایتان درنظر گرفته ایم که می‌تواند مسیر کنکوتان را عوض کند. برای دریافت کافی است فرم زیر را پر کنید تا مشاورین ما سریع با شما تماس بگیرند.

طرز فکر افراد موفق دقیقا همین بلند پروازیه. وقتی من میتونم اول باشم چرا به دوم شدن راضی باشم؟ وقتی می‌تونم 20 بگیرم چرا به 19 قناعت کنم؟ وقتی می‌تونم پزشکی قبول بشم یا مهندسی شریف چرا به پرستاری یا دانشگاه آزاد باید فکر کنم؟

روحیه بلند پروازی همیشه به شما اوج میدهد اما به شرطی که همراه با تلاش باشد!! یعنی اینگونه نباشد که زیر کولر دراز کشیده باشید گوشی موبایل دم دستتان باشد و یک لحظه به فکر دانشگاه تهران بیفتید ! نه عزیزان من این دیگر بلند پروازی نیست و “خیال پلو” است. و حتما می‌دانید خیال پلو با بلند پروازی تفاوت زیادی دارد…

رویا پردازی کردید؟ روحیه ی بلند پروازی را هم تقویت کردید؟ الان وقت هدف گذاری است ….

خب در قسمت رویا پردازی شما توانستید رویای خود را پیدا کنید که بین افراد مختلف این رویا متفاوت است و برای عده ای می‌تواند پزشکی باشد ؛ برای عده ای دیگر دندان ، برای یک سری دارو و برای عده ای هم مهندسی و این کاملا عادی است و بر اساس سلیقه ی افراد می‌باشد. شما هم در این مرحله هدف خود را انتخاب می‌کنید ؛ بعد دانشگاهی که دوست دارید در آن تحصیل کنید.

در گام بعدی بررسی می‌کنید که برای رسیدن به رشته دلخواهتان در دانشگاه مورد نظر آخرین رتبه ی قبولی در سال قبل چه‌قدر بوده و چه درصد هایی لازم است کسب کنید.

دقت کنید با استفاده از این روش به تدریج مسیر شما مشخص می‌شود و می‌دانید برای رسیدن به مقصد به چه درصد هایی نیاز دارید و متناسب با آن تلاش می‌کنید.

دقیقا دیدگاه و طرز فکر افراد موفق در کنکور به همین شکل است که باعث رسیدن آن ها به موفقیت در کنکور می‌شود.

به یاد داشته باشید هدف بزرگ ، آسان به دست نمی‌آید و عادی است اگر در این مسیر حتی شکست بخورید. افرادی وجود دارند که نزدیک به پنج بار در کنکور شرکت کرده اند تا به هدف خود رسیده اند و باید از این افراد الگو بگیرید . اما در اینجا دو نکته بسیار مهم است ؛ اولین نکته تجربه از شکست است. اگر شکست خوردید ناراحت نباشید و به دنبال مشکل یابی باشید. یعنی دلیل شکست شما چه چیزی بوده است؟

کدام راه را اشتباه رفتید که باعث شکست شما شد؟ بیایید تجزیه و تحلیل کنید و آنقدر روی آن کار کنید تا دوباره به خاطر همان موضوع شکست نخورید.

نکته دوم که بسیار مهم است کم نیاوردن است. باز هم می‌گویم وقتی هدف بزرگ باشد شکست عادی است اما مهمترین نکته تلاش مجدد و بلند شدن است. همین یک نکته افرادی که هدف واقعی دارند را از افرادی که فقط ادعا دارند تفکیک می‌کند.

یک خبر ویژه؛ در هر سطحی که هستید و هر پایه علمی که دارید دیگر نگران نباشید. به شما برنامه 4 ماهه حرف آخر را معرفی می کنیم که با استفاده از آن تنها در 4 ماه پرونده آموزش و حل تست صفر تا صد کنکور را به اتمام برسانید و فرصت بسیار زیادی برای مرور و تمرین و تکرار داشته باشید. برای دانلود این برنامه کافیست همین الان فرم زیر را پر کنید

راستی شما جزو کدام دسته از افراد بالا هستید؟

در این قسمت یک جمله از من را به یاد داشته باشید؛ همیشه روزهای سخت هستند که ما را می‌سازند و قوی می‌کنند. اگر به دنبال موفقیت در کنکور هستید خب به شما تبریک می‌گویم چون هدف خوبی را انتخاب کرده اید اما در این راه انتظار هر نوع سختی را داشته باشید ،

انتظار زمین خوردن را داشته باشید ، انتظار ناراحتی و در کل روز های بدی را ممکن است تجربه کنید. اما یک تجربه و یک جمله همیشه به من قوت قلب می‌داد و باعث می‌شد چند برابر تلاش کنم. ” برای رسیدن به روزهای خوب باید چند روز را بد گذراند”

شاید باور نکنید ولی تا کنکور فقط مقدمه و راه هایی راه مطرح کردیم که باید برای شروع انجام دهید و باعث خوشحالی هم است. تک تک این حرف ها تجربه ی 4 سال دبیرستان من و تلاش برای موفقیت در کنکور به علاوه تجربه ی چندین ساله در زمینه مشاوره به عنوان یک رتبه برتر و ارتباط با بیشتر از 1000 داوطلب بوده است.

کم کم وارد بحث اصلی می‌شویم. در این جا نحوه ی درس خواندن برای موفقیت در کنکور یا همان عنوان مقاله ” چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ” را کامل معرفی می‌کنیم.

خب هر فردی اعم از مشاور ، معلم ، والدین و آشنایان همگی می‌گویند باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید اما با یک مثال باید منظور از برنامه ریزی و دلیل اینکه به شدت به شما کمک می‌کند را به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهم.

فرض کنید می‌خواهید برای اولین بار از تهران به تبریز بروید. اگر بدون نقشه و راهنما حرکت کنید خب مسیر را قطعا اشتباه خواهید پیمود و یک مسیری که باید در 6 ساعت به مقصد می‌رسید بخاطر نداشتن راهنما و نقشه در 10 ساعت خواهید رسید.

فرض دوم هم این است که طبق نقشه پیش می‌روید. اینبار چون تمامی راه های برای شما مشخص است راس 6 ساعت به مقصد می‌رسید. دقیقا برنامه هم مثل یک نقشه عمل می‌کند. برنامه ریزی خوب مانند یک نقشه عمل می‌کند که تمامی مسیر را مشخص می‌کند. اما هر برنامه ای خوب نیست. در یک برنامه ریزی خوب شما می‌دانید از هر زمان کهخ شروع کنید با توجه به میزان ساعت مطالعه ای که دارید که تمامی دروس را خواهید خواند؟ کی به مرحله جمعبندی برای کنکور جمع بندی برای کنکور خواهید رسید و …

پس اگر به دنبال پاسخ سؤال ” چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ” هستید اولین مرحله یک  مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور می‌باشد.

هدیه ویژه حرف آخر را از دست ندهید!!! با بسته 5 روز با حرف آخر به صورت کامل 20 درصد از کل محتوای آموزشی حرف آخر را داشته باشید که شامل جزوه، آزمون و آموزش و پشتیبانی است و در طی 5 روز برروی 15 درصد از کل کنکور مسلط خواهید شد و قادر خواهید بود به 40 تست قطعی از کنکور پاسخ دهید. برای دریافت این بسته رایگان همین الان فرم زیر را پر کنید

عده زیادی از داوطلبان درس می‌خوانند اما از محک زدن خود به شدت ترس دارند. چون می‌ترسند تست ها را نتوانند حل کنند اما دوستان خوبم باز هم به یاد داشته باشید الان شکست بخورید بهتر است تا سر جلسه کنکور. شاید الان بگویید خیلی سخت است برای من وقتی تستی را نمی‌توانم حل کنم.

خب من هم این را قبول دارم ولی اگه الان بتوانید دلیل عدم توانایی خود در تست زدن یک مبحث را بفهمید می‌توانید آن را برطرف کنید ولی اگر بیخیال باشید عملا به هیچ نتیجه ای نمی‌رسید و رک بگویم اگر تست نمی‌زنید از همین الان بیخیال کنکور شوید.

به یاد داشته باشید موفقیت فقط محدود به چگونه مطالعه کردن برای کنکور نیست بلکه باید آن‌قدر تست زده باشید که وقتی در جلسه کنکور سؤالات را دیدید با خود بگویید ” ایول ؛ مشابه بیشتر  از 70 درصد سؤالات را قبلا حل کرده ام” و واقعا هم همینطور است چرا که تقریبا 70 درصد سؤالات کنکور مشابه سؤالات سال های قبل هستند. پس محک زدن خود را فراموش نکنید.

یکی از راه های محک زدن خودتان می‌تواند آزمون های آزمایشی باشد پیشنهاد می‌کنم مقاله مقاله قبلی من که به صورت کامل تمامی آزمون های آزمایشی را معرفی و مقایسه کرده ام را حتما از همین سایت بخوانید

فرض کنید یک ماه مانده به کنکور؛ در این شرایط باید مطالب را مرور کنید و تست بزنید و این یک نقطه ضعف بزرگ داوطلبان است. چون به نزدیکی های کنکور که می‌‍رسند هیچ اندوخته ای برای خود ندارند و نمی‌دانند که چکار کنند ؟ یا خلاصه نویسی نکرده اند یا اینکه نه خلاصه نویسی کرده اند ولی هیچ تستی را علامت گذاری نکرده اند که در دوران جمع بندی آن هارا دوباره حل کنند ” به چنین تست هایی تست مارکدار می‌گوییم”.

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

اینجا دو دسته داوطلب به وجود می‌آید ؛ دسته اول بی خیال می‌شوند و می‌گویند کار از کار گذشت. دسته دوم هم می‌آیند و از اول دوباره مطالب را می‌خوانند. خطاب به هردو گروه می‌گوییم ” تا توانستم ندانستم چه سود / تا که دانستم توانستم نبود ” پس شدیدا از همین الان به فکر دوران جمع بندی کنکور و مرور باشید.

متاسفانه در بین کنکوری ها به خصوص داوطلبان خانم ، حس مقایسه و رقابت با بقیه خیلی بالاست. بدون تعارف بگویم همه ی ما افرادی را می‌شناسیم که از ما قوی تر هستند و برای عده ای این بسیار دردناک است و تمام فکر و ذکرش رسیدن به سطح او می‌شود و از همین جا اغلام می‌کنم که این یک نوع خود زنی است. چرا که شما را از هدف اصلی دور می‌کند و باعث می‌شود فقط به طرفی که به عنوان رقیب انتخاب کرده اید فکر کنید که چکار کنید تا به او برسید.

اما راه حل های بهتری هم وجود دارد!! بهترین رقیب برای شما خودتان هستید. این بهترین و مهمترین دیدگاه من در دوران کنکور بود. من همیشه با خودم در رقابت بودم.

شاید برای شمایی که الان این متن را می‌خواند این حرف مسخره باشد اما باید بدانید که بهترین نوع رقابت فقط و فقط رقابت با خودتان است. در مورد خودم مثال بزنم همیشه میگفتم باید از روز قبل بهتر باشم.

یعنی ساعت مطالعه ام باید بالاتر می‌رفت نسبت به دیروز حتی اگر یک دقیقه بود. باید تست بیشتری نسبت به دیروز می‌زدم حتی اگر یک تست بود و …

باور کنید فردی که این دیدگاه را داشته باشد همیشه پیشرفت می‌کند و بهتر از قبل می‌شود.

بازهم کنکوری ها یک عادت بد دارند. وقتی با یک رتبه برتر مواجه می‌شوند اولین سؤالشان این است که از چه منابعی استفاده کردی؟ مشاورت چه کسی بود؟

دوستان باید بدانید که منابع بقیه شما را به موفقیت نمی‌رساند. اگر این طور بود که همگی جزوات رتبه یک کنکور را تهیه می‌کردند و با استفاده از آن باید به رتبه یک می‌رسیدند اما چنین چیزی امکان دارد؟ منابع و جزوات هر فردی مختص به خود اوست ، درست است او را به موفقیت رسانده است اما ممکن اس برای شما سم باشد پس دچار این اشتباهات نشوید.

یک دانش آموز خوب در مواجه شدن با رتبه های برتر اولین سؤالی که از آن ها میپرسد در مورد شکست هایشان است. راه هایی که اشتباه رفته اند و به شکست ختم شده است و داوطلب از این راه ها تجربه می‌گیرد و خودش دچار این اشتباهات نمی‌شود.

به آخر مقاله ” چگونه مطالعه کنیم تا در کنکور موفق شویم ” رسیدیم. حرف واقعا زیاد بود اما فرصت نیست. تمامی این حرف ها تجربه ی چندین ساله من در زمینه کنکور و ارتباط با بیش از 1000 داوطلب کنکوری بود. امیدوارم که نکاتی مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشم. نظرات و سؤالات خود را حتما برای ما در کامنت بنویسید برای ارتباط با من هم می‌توانید با شماره 02166576182 در ارتباط باشید.

 

لینک های کوتاه این مطلب

https://is.gd/er20OP

https://b2n.ir/455857

20 درصد از محصولات حرف آخر را به صورت رایگان و فقط با پرداخت هزینه ارسال دریافت کنید.

دریافت رااااایگان 20 درصد از محصولات حرف آخر

انتشارات حرف آخر از سال 1390 با مدیریت استاد منتظری شروع به کار کرد. تمام دروس مقاطع کنکور، متوسطه اول و ابتدایی در این موسسه با انیمیشن و تصویرسازی آموزش داده می شود. حرف آخر از برترین اساتید کشور بهره گرفته و از جدیدترین متدهای آموزشی روز دنیا استفاده می کند.

با خیال راحت از سایت مرکزی حرف آخر خرید کنید. مشاورین حرف آخر پاسخگوی شما هستند.

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » مشاوره تخصصی کنکور سراسری » چگونه خودمان بهترین برنامه ریزی روزانه و هفتگی کنکوری را داشته باشیم ؟

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

جهت مشاوره در زمینه چگونه خودمان بهترین برنامه ریزی روزانه و هفتگی کنکوری را داشته باشیم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برنامه ریزی روزانه کنکوری :  اول از همه بگویید هدفتان را در کنکور مشخص کردید؟ آفرین! حالا وقتش رسیده که بدانیم ، چه عواملی را برای برنامه ریزی کنکور ۹۸ رعایت کنیم تا موفقیت ما را تضمین کنند.


سر فصل ها

اول ، تلاش متناسب با هدف برای برنامه ریزی کنکور ۹۸ صحیحدوم ، تسلط روی کتاب های درسی و داشتن سیستم آموزشی استاندارد برای برنامه ریزی کنکور ۹۸سوم ، داشتن برنامه ی منظم در طول سال کنکور برای برنامه ریزی کنکور ۹۸چهارم ، شرکت در کنکورهای آزمایشی استاندارد برای برنامه ریزی برای کنکور ۹۸


۱) تلاش متناسب با هدف برای برنامه ریزی کنکور ۹۸

برنامه ریزی روزانه کنکوری  »  فرض کنید یک دانش آموز سرحال داریم که هدفش قبولی پزشکی است. او نمی خواهد خودش را خسته کند و فقط روزی ۳ ساعت برای مطالعه ی درس هایش وقت می گذارد. این دوست عزیز ما باید این رشته ها را برای همیشه فراموش کند؛ از قدیم گفته اند هرچه قدر پول بدهی ، همان قدر آش میخوری ؛ یعنی چه؟ یعنی هر رشته و دانشگاهی ، تلاش مخصوص به خودش را میطلبد.

۲) تسلط روی کتاب های درسی برای برنامه ریزی کنکور ۹۸ لازم است

برنامه ریزی روزانه کنکوری  » در چند سال گذشته سبک سوال های کنکور تغییر کرده و مفهومی تر از قبل شده . این قضیه دو نتیجه دارد : اول اینکه تسلط روی کتاب های درسی ، خیلی مهم تر از قبل شده و دوم اینکه ، نقش مراکز آموزشی و معلم های حرفه ای پررنگ تر شده و دیگر کسی نمیتواند تاثیر آنها را نادیده بگیرد . مخصوصا برای صرفه جویی در وقت کنکوری ها .

۳) داشتن برنامه ی منظم در طول سال کنکور رکن اصلی برنامه ریزی کنکور ۹۸

 برنامه ریزی روزانه کنکوری  »  الان شرایط طوری شده که بعید نیست حتی ساکنان قمرهای سیاره مشتری هم به گوششان رسیده باشد که رقابت در کنکور ایران خیلی تنگاتنگ است! و گاهی دیده شده که فقط چند تست رشته یا محل تحصیل یک نفر را کاملا عوض کرده. این همه آسمان ریسمان بافتیم برای چه؟ برای اینکه بگوییم اهمیت برنامه ریزی و استفاده بهینه از زمان نیاز به ثابت کردن ندارد که ندارد که ندارد!برنامه ریزی روزانه کنکوری


برنامه ریزی روزانه کنکوری  »  قضیه خیلی جدی است. داوطلبی که می خواهد موفق باشد، حتما برای خودش یک برنامه از پیش تعیین شده داشته باشد. او باید دقیقا بداند که در طول سال چکار میخواهد بکند ، در تابستان ، پاییز ، زمستان و بهار . به غیر از این ، باید بداند که مثلا در هر ماه پاییز چقدر میخواهد پیشرفت کند یا حتی باید برنامه های هفته های هر ماه را هم بداند حتما می پرسید : «مگر برنامه ریزی این قدر دقیق هم میشود؟»


برنامه ریزی روزانه کنکوری  » جواب این سوال رمز موفقیت رتبه های برتر کشور است. هرکس که در کنکور رتبه خوبی می آورد، اگر از روش دقیق شیر یا خط استفاده نکرده باشد! حتما برنامه ریزی دقیقی داشته؛ یعنی بجز برنامه ی سالیانه ، هم برنامه فصلی داشته هم ماهیانه و هم هفتگی.


برای برنامه ریزی کنکور ۹۸ ؛ مشاور گروپ دو پیشنهاد ویژه برای شما دارد :

۱- مشاوره تلفنی با دانشجویان پزشکی تیم مشاور گروپ  ۲- خرید پکیج مشاوره تلفنی مشاور گروپ




۴) شرکت در کنکورهای آزمایشی استاندارد برای برنامه ریزی کنکور ۹۸


کنکور آزمایشی را برای برنامه ریزی کنکور ۹۸ جدی بگیرید.

برنامه ریزی روزانه کنکوری  »  کنکور آزمایشی شاخص ارزیابی کارهاست و مثل یک ناظر دقیق، کیفیت اجرای برنامه را کنترل میکند .

وقتی کنکور آزمایشی می دهیم یک تراز و یک رتبه در هر درس به دست می آوریم . این عددها نقاط ضعف و قدرت ما را نشان می دهند و اگر از مسیر اصلی منحرف شده باشیم کمک می کنند تا به راه راست برگردیم و عاقبت بخیر شویم ! از این گذشته هر بار که در کنکورهای آزمایشی شرکت میکنیم ، یکبار شرایط واقعی کنکور را تجربه می کنیم ؛ در نتیجه آزمون به آزمون پیشرفت می کنیم و نقاط ضعفمان را می پوشانیم.

برنامه ریزی روزانه کنکوری  »   شاید زیاد شنیدیم که کنکوری خوندن با خوندن برای مدرسه متفاوت هست. دیگه شما برای یه امتحان تشریحی که اکثر سوالاس حفظی هستند قرار نیست بخونین. شما الان باید برای کنکوری بخونین که قرار هست در ۴ساعت به بیش از ۲۰۰تست مفهومی از مباحث مختلف پاسخ بدین پس باید شیوه های مطالعه خودتون برای کنکور۹۸ رو به شیوه های کنکوری خوندن تغییر بدین.


چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

برنامه ریزی روزانه کنکوری  »  خب چیزی هم که این روزها در کتاب فروشی ها زیاد هستش کتاب های کنکوری در رنگ ها و طرح ها و برندهای مختلف هست. سعی کنین در انتخاب کتاب اسیر جو تبلیغات نشین. حتما برای انتخاب کتاب کنکور مشورت کنین.

سعی کنین کتابخانه نسازید ! فقط کتاب های مورد نیازتون رو بخرید. سعی میکنیم در همین ماه در پروژه برنامه ریزی برای کنکور ۹۸ راجع به بهترین کتاب های کنکوری مقالاتی را منتشر کنیم. ولی خب خوندن مقالات موجود در سایت که مربوط به منابع کنکوری 97 می باشد  نیز خالی از لطف نیست.

توضیح راجع به کتاب تست یه بحثیه که معمولا برای هر فرد و با توجه به سطح و اهدافش متفاوت هست. در دو پست به صورت کامل این مسئله رو توضیح دادم. ابتدا اونا رو مطالعه کنین:

اما بخوام یه چیز هم کلی بگم: زیست: انتشارات نشر دریافت – الگو – فاگوزیست / فیزیک: گاج نقره ای / ریاضی : مهروماه یا گاج طوسی یا کانون ۳۰سال / شیمی: مبتکران – خیلی سبز / عربی: ایادفیلی / ادبیات: خیلی سبز / دین و زندگی: گاج نقره ای / زبان: شبقره



برنامه درسی شما باید دارای ویژگی های حرفه ای زیر باشد :

هر روز چه درس‌هایی بخونم؟چجوری برای مرور درس‌ها برنامه ریزی کنم؟اگه یه برنامه غیر منتظره پیش امد چیکار کنیم؟چطور درس‌هایی که ازشون متنفریم رو بخونیم؟



شرایط مطالعه خوبی نداری ؟انگیزه نداری ؟منابع علمی خوبی نداری ؟

این موارد فقط ۲۰ درصد مسیر موفقیت رو شامل میشن و ۸۰ درصد مابقی ، اقدامات تو برای اصلاح این موارد هستش


اگر نقشه درست نبوده و تا الان به هدف نرسیدی، به جای عوض کردن هدف، نقشه را عوض کن?برنامه ریزی درسی داشته باش


اگر برنامه ریزی نداری ، به شکست نگو تقدیربا برنامه ریزی درست و حرفه ای ، مسیر حرکت را هموار کنیم




جهت مشاوره در زمینه چگونه خودمان بهترین برنامه ریزی روزانه و هفتگی کنکوری را داشته باشیم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

در صورتی که به هر دلیل به تلفن ثابت دسترسی ندارید ما برای مشاوره با شما تماس میگیریم!

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.
این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.
تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.
لازم به ذکر است مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

مرکز مشاوره دکتر شکری – مشاوره و برنامه ریزی کنکور 1400 با دکتر شکری

هر سال هزاران نفر در آزمون کنکور سراسری شرکت می‌کنند. در این بین عده زیادی شکست میخورند و مجبور هستند یک سال دیگر از عمر خود را پشت کنکور صرف کنند. اما معدود افرادی که هر سال در کنکور سراسری موفق می‌شوند چه رازی در کار خود دارند. نحوه درس خواندن یا برنامه ریزی رتبه‌های برتر کنکور به چه صورت است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به تفاوت‌های یک رتبه برتر با دانش آموز معمولی که از پس کنکور سراسری بر نمی‌آید بپردازیم. پس از مطالعه این مقاله شما می‌توانید خودتان را با این معیار ها مقایسه کنید و به این درک برسید که آیا راز موفقیت در کنکور سراسری را در خود پیدا خواهید کرد یا شما نیز شکست خواهید خورد.

دانش آموزی که می‌خواهید به نمره و درصد بالا برسد قطعا باید تلاش بسیار خوبی نیز داشته باشد اما تلاش بدون استفاده از هوش، برنامه ریزی و نظم قطعا نتیجه بخش نخواهد بود. یک کشاورز وقتی دانه‌ای را می‌کارد هر روز خاک را شخم نمی‌زند تا ببیند آیا دانه در حال ریشه زدن هست یا خیر. کشاورز به دانه باور و ایمان دارد در نتیجه کار خود را دنبال می‌کند و به آب دادن به دانه می‌پردازد تا به خوبی رشد کند. در مسیر کنکور سراسری نیز شما باید همچون کشاورز به دانه خود که همان توانایی و استعداد شما می‌باشد ایمان داشته باشید. در کنار باور به خودتان باید یک سری نکات را رعایت کنید تا بتوانید به طور کامل رتبه برتر بودن را تجربه کنید.

برای رسیدن به رتبه برتر کنکور این نکات به دو دسته تقسیم می‌شود. دسته اول شامل باید‌ها است. یعنی کار‌های که برای موفقیت در کنکور باید حتما انجام دهید. دسته دوم نیز نباید‌ها می‌باشد. یعنی به شدت باید از این کار‌ها در سال کنکور پرهیز کنید.

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

برخی از دانش آموزان یا حتی والدین که بیرون گود کنکور هستند احساس می‌کنند، کنکور یعنی صرفا درس خواندن و تست زدن. در حالی که اگر کسی این محیط را تجربه کند، متوجه خواهد شد که سال کنکور یک بازه زمانی بسیار مهم و پیچیده است. دانش آموز ممکن است در این سال با بحران‌های عاطفی و اخلاقی مواجه شود. احساس افسردگی کند یا اعتماد به نفس خود را به کلی از دست بدهد.

پس باید به این نکته حیاتی توجه داشت که سال کنکور فقط درس خواندن نیست بلکه شما باید علاوه بر مطالعه یک سری اصول را نیز رعایت کنید.

سعی کنید برای خود یک فضای مناسب فراهم کنید. این فضا می‌توانید میز مطالعه، گوشه اتاق یا کتابخانه محل شما باشد. در باره این که در اتاق خودمان درس بخوانیم یا کتابخانه نیز باید به این نکته توجه داشت که این مسئله کاملا به سلیقه شما و شرایطی که در آن هستید بستگی دارد. برای مثال اگر خانه شما همواره شلوغ هست و تعداد افراد خانواده شما بالا است، کتابخانه گزینه مناسبی می‌باشد.

در باره مکان مطالعه به این دقت کنید که این فضا صرفا باید برای درس خواندن باشد پس سعی کنید روی میز مطالعه به سایر کار‌ها نظیر کار با کامیپوتر، غذا خوردن، خوابیدن و … نپردازید. یک میز صرفا برای مطالعه باید باشد. یادتان باشد که هیچ وقت به محیط مطالعه وابسته یا به اصطلاح شرطی نشوید. برای مثال دانش آموزانی که کتابخانه میروند اگر به محیط و سکوت آنجا عادت کنند در ایام تعطیل قطعا ضرر خواهند کرد و در محیط خانه آزرده می‌شوند.

یک فرد کنکور موظف هست که آینده خود را ترسیم کند. برنامه ریزی برای کنکور بایست به سه شکل کوتاه،میان و بلند مدت صورت بگیرد. برای مثال در روش بلند مدت شما مشخص می‌کنید که هدف شما برای شرکت در کنکور سراسری امسال قبولی در رشته پزشکی است. البته باید توجه کنید که اهداف جایگزین بلند مدت نیز داشته باشید تا دچار بحرانی روحی و افسردگی نشوید.در برنامه ریزی میان مدت باید چندین هدف درسی برای خود ترسیم کنید. برای مثال تا قبل از عید دروس تخصصی را به طور کامل به پایان برسانم. یا تا پایان این ماه عربی را به طور کامل تمام کنم. برنامه ریزی کوتاه مدت نیز به صورت روزانه یا هفتگی می‌توانید صورت بگیرد که در این بازه زمانی شما چه مقدار مطالعه خواهید داشت.

توجه داشته باشید که برنامه ریزی برای کنکور یک مبحث به شدت تخصصی است. در نتیجه از دانش آموزی که برای بار اول در این محیط قرار گرفته انتظار نمی‌رود به درستی بتواند برای خود برنامه بچیند. پس شما باید برنامه ریزی خود را به یک مشاور کنکور که سال‌ها در این زمینه تجربه کسب کرده واگذار کنید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

برنامه ریزی کنکور برای افراد شاغل و متاهل

روش مطالعه زیست شناسی در کنکور/ چگونه زیست شناسی را برای…

قطعا مهم ترین راز موفقیت در کنکور سراسری داشتن یک انضباط فردی است. به این معنی که یک کاری را برای خودتان مشخص کنید. برای اون هدف برنامه ریزی کنید و در نهایت اون کار انجام بدید. این دقیقا همان مشکلی است که خیلی از دانش آموزان در سال کنکور با آن مواجه می‌شوند. چند بار شده که برای خودتان برنامه ریزی کردید ولی هرگز آن را انجام ندادید؟ چند بار شده که صبح ساعت زنگ زده ولی شما بازهم خواب موندید؟ در همه این حالت‌ها شما میدونستید که برنامه دارید و با این کار از برنامه عقب می‌افتید ولی گفتید بیخیال.

همه این نکات به انضباط فردی بازمی‌گرده. اگر خودتان موظف بدونید که یک کار را باید انجام بدید، اگر خودتان را موظف بدونید که امروز باید درس بخوانید قطعا موفق خواهید بود. اگر شما دانش آموزی هستید که انضباط فردی دارید. این بسیار عالی است و من تبریک میگم چون به هر چیزی که بخواهی میرسی اما اگر انضباط فردی نداری باید روی خودت کار کنی. باید صبح وقتی ساعت زنگ خورد به سرعت از جات بلند شی و با خودت بگی هزار تا درس نخونده دارم که باید کاملشون کنم. برای موفقیت توی کنکور قطعا باید از پاره‌ای تفریحات مثل اینستاگرام و چرخیدن بیرون با دوستاتون بگذرید.

شما باید از امروز به بعد یک آدم متفاوت باشید و انضباط فردی داشته باشید تا بتوانید به راز موفقیت در کنکور سراسری برسید. مطئمن باش اگر از امروز یک سری کار‌های کوچک روزانه را مستمر انجام بدی قطعا موفق میشی.

در علم اقتصاد یک مبحثی پایه و اساسی وجود دارد به نام هزینه فرصت. یعنی شما وقتی گزینه‌ای را انتخاب می‌کنید، سودی که از سایر گزینه‌های می‌توانستید به دست بیارید تبدیل به هزینه  فرصت شما می‌شود. در سال کنکور نیز شما با انتخاب هدف، با انتخاب درس خواندن با انتخاب دانشگاه باید هزینه فرصت خیلی چیز‌ها را بپردازید.

ببین رفیق راز موفقیت در کنکور سراسری این هست که توی سال کنکور بهونه نباید بیاری. اینکه اگر پولدار باشم دیگه لازم نیست درس بخونم و خیلی راحت با پول صندلی بهترین دانشگاه‌ها را میخریم فقط و فقط بهونه است. تو وقتی این مسیر انتخاب کردی یعنی با تمام وجودت میخوای این راه بری تا موفق بشی پس اگر واقعا عاشق هدفت هستی به جای ناله کردن باید براش بجنگی تا به دستش بیاری

برای موفقیت در کنکور حتما باید در بازه‌های زمانی مطالعه خود استراحت داشته باشید اما به صورت کاملا کنترل شده. تفریح نیز باید به صورت مقطعی باشه و تبدیل به تفریح دائمی نشه. برای مثال اگر قبل کنکور هر روز با دوستات میرفتی بیرون از زمان شروع کنکور باید بشه ماهی یک بار. استراحت باید بین درس خواندن داشته باشی ولی نه استراحتی که بری توی اینستاگرام و دو  ساعت بعد ازش بیای بیرون. سعی کنید با خودتان صاف و صادق باشید. اگر فکر میکنی نمیتونی از یه سری چیزا دل بکنی پس قطعا هدفت برات مهم نیست و همین الان از مسیر کنکور برو خارج شو.

شما برای اجرای مهمترین راز موفقیت در کنکور باید خواب مناسبی داشته باشید. یک کنکوری مانند یک فرد عادی بین 7-8 ساعت خواب نیاز دارید. اگر شما بیشتر از این زمان می‌خوابید پس دارید وقت خود را تلف می‌کند. اون دسته از دوستانی که فکر می‌کنند کمتر بخواند و بیشتر بخواند دقیقا اشتباه می‌کنند. شما یک موجود زنده هستید و مانند تمامی موجودات به انرژی نیاز دارید. البته بعد از دوران جمع بندی نوروز می‌توانید ساعت خواب را تا 5-6 ساعت نیز کاهش بدید ولی باور کنید رتبه‌های یک کنکور نیز روزی 7 ساعت می‌خوابیدن پس اعتدال را رعایت کنید.

خواب ظهر نیز اصلا توصیه نمیشه چون هم از نظر سلامتی مشکل آفرین خواهد بود از جهتی چون خواب ظهر همواره کوتاه مدت هست ذهن به طور کامل وارد خواب عمیق نمیشه به خاطر همین وقتی بیدار میشید خسته تر هستید. کاهش خواب و خواب آلودگی در سال کنکور مبحث مهمی است که با رعایت و برنامه ریزی می‌توانید به خوبی این مشکل را حل کنید

اگر بخواهم این مقاله را جمع بندی کنم چند اصل را باید به عنوان بحث پایانی یادآور شوم. قطعا مهم ترین راز موفقیت در کنکور یا هر نقطه از زندگی انضباط فردی است. امیر المومنین (ع) در وصیت خود به فرزنداش این دو امام بزرگوار را به تقوای خدا و نظم در کار‌هایشان دعوت می‌کند. اگر برنامه دارید و درس می‌خوانید ولی تراز شما بالا نمی‌رود قطعا مشکل شما از عدم نظم داشتن هست. شاید کم تست می‌زنید یا به طور نامنظم درس می‌خوانید. یک روز ده ساعت و روز دیگر هیچ مطالعه‌ای ندارید. پس برای موفقیت در کنکور سراسری داشتن انضباط فردی و برنامه ریزی مهم ترین رکن است.

پست قبلی

استفاده از زمان های مرده برای افزایش کیفیت در مطالعه

پست بعدی

زمان جدید برگزاری کنکور سراسری 99

برنامه ریزی کنکور برای افراد شاغل و متاهل

روش مطالعه زیست شناسی در کنکور/ چگونه زیست شناسی را برای کنکور بخوانیم؟

راهکار بی دقتی و اشتباهات رایج تست زنی در کنکور

چگونه برنامه ریزی درسی پایه دهم را انجام دهیم؟

سلام آقای شکری عزیز من دانش آموز یازدهم تجربی هستم می خوام که موفق باشم اما اراده کافی ندارم که برم درس بخونم دوروز خوب می خونم فرداش انگار نه انگار که من همون آدمم نمی دونم چطور این استمرار رو تو درس خوندن رعایت کنم خواهش می کنم کمکم کنین تا دیر نشده خواهش از جملات کلیشه ای هم استفاده نکنین دعا تون میکنم ممنون

هر روز برای خودت برنامه ریزی روزانه داشته باش یعنی صبح که بیدار میشی کارهاتو مشخص کن اگر دیدی بازم نشد بازه هدف گذاریتو کوتاه تر کن مثلا از صبح تا دو ساعت آیندش

سلام اغای شکری عزیز من چجوری میتونم با شما ارتباط بر قرار کنم خیلی استراب دارم میشه کمکم بکنید این شماره منه لطفا میخوام خصوصی از تون الهام وچند تا نکته بگیرم این شماره منه:۸۵۳۸ ۸۹۱ ۰۹۲۲

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

جهت ثبت نام در طرح مشاوره و برنامه ریزی کنکور با دکتر شکری عبارت ” مشاوره ماهیانه ” را به شماره تماس 09303591049 پیامک کنید.

ایمیل *

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد


Username or email *


Password *


Log in

قبولی در کنکور می تواند آینده شغلی و تحصیلی ما را کاملا متحول کند. انتخاب رشته و دانشگاه دلخواه اگرچه آرزوی هر کسی است که در کنکور شرکت می کند، اما دانستن این که چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم نکته ای است که می تواند مستقیما موفقیت یا عدم موفقیت ما را در کنکور تعیین کند. برای اینکه بتوانیم عملکرد خوبی را از خود در کنکور بر جای بگذاریم باید به حد کافی برای آن درس خوانده و آماده باشیم. اما آیا همین کافی است؟ مسلما خیر. 

ما در این مقاله علاوه بر راهنمایی شما در مورد اینکه چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ؛ نکات و مهارت هایی را به شما معرفی کرده ایم که می توانند به شما در رسیدن به دانشگاه و رشته مورد علاقه تان کمک کنند. پس اگر به دنبال موفقیت هستید و نمی خواهید احساس سر فکندگی بعد از عدم قبولی در کنکور را حس کنید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

مرحله اول آماده شدن برای شرکت در کنکور صرفا یک مرحله زمانی نیست. بلکه مربوط به اقداماتی می شود که باید پیش از شروع مطالعات خود آن ها را طرح ریزی و انجام دهیم. یادتان نرود که این نکات فقط مربوط به قبل از مطالعه نیستند و باید در طول زمانی که مطالعه می کنید نیز آنها را مدام بروز رسانی و انجام دهید.

برای فهمیدن اینکه چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ، مهمترین نکته ای که باید رعایت کنیم برنامه ریزی کردن است. داشتن یک برنامه خوب و قابل اجرا علاوه بر اینکه می تواند در تعیین مسیر خود به شما کمک کند، به شما انگیزه و میل مضاعفی نیز برای درس خواندن می دهد. همچنین هدف گذاری کردن بر اساس این برنامه به شما کمک می کند که هرگاه بازدهی و ساعات مطالعه تان کاهش یافت، بتوانید با نکاه کردن به این برنامه باز هم به مسیر خود باز گردید. فقط فراموش نکنید که این برنامه باید کاملا واقع بینانه و قابل اجرا باشد. چرا که برنامه ریزی هایی که پشتوانه اجرایی ندارند، علاوه بر اینکه هیچ کمکیبه شما نمی کنند بلکه باعث به وجود آمدن احساس ضعف
و کاهش اعتماد به نفس نیز در شما خواهند شد. 

 

بسیاری از اوقات زیاد شدن تعداد منابعی که میخواهیم آن ها را برای کنکور مطالعه کنیم، باعث به وجود آمدن سردرگمی در ما خواهد شد. بهتر است به جای اینکه کوهی از کتاب و جزوه ها را در جلوی خود انبار کنیم، بهتر است مفید ترین و مهمترین آنها را انتخاب کنیم و آن ها را چند بار مطالعه و مرور کنیم. با انجام این کار نه تنها خود را گیج نکرده ایم، بلکه توانسته ایم در مطلبی که مطالعه می کنیم دقیق تر و عمیق تر شویم. هرچه داشن ما در مورد یک مبحث عمیق تر باشد قادر هستیم که به سوالات بیشتری در آن زمینه پاسخ صحیح بدهیم. 

 

برای شکست دادن غول کنکور و فهمیدن اینکه چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم نیاز است تا از لحاظ بدنی در شرایط خوبی قرار داشته باشید. پس درست از همین مرحله لازم است که ورزش کردن را شروع کنید. ورزش کردن هم به سلامت بدن شما کمک می کند و هم بسیاری از استرس ها و نگرانی های ناشی از پیش رو بودن کنکور را در شما از بین خواهد برد. از طرفی آمادگی ذهنی شما برای شرکت در کنکور به شما کمک خواهد کرد تا به خوبی خودر را برای شرکت در آن آماده کنید. یک راه بسیار ساده برای اینکه بتوانید مغز و ذهن خود را برای شرکت در کنکور آماده کنید، خواب کافی است. خوابیدن باعث استراحت و بهبود عملکرد مغز ما خواهد شد. 

 

مرحله دوم اما مربوط به زمانی است که شما مطالعه خود را شروع کرده اید. مهمترین موردی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که تمام این نکات زمانی برای شما ثمر بخش خواهند بود که شما به خود و کاری که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید.

استفاده از ابزارهایی مثل نقشه کشی ذهنی و یا تکنیک هایی مثل یادداشت برداری و خلاصه نویسی می توانند به یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات توسط شما کمک کنند. این تکنیک ها می توانند تا حد زیادی به ما کمک کنند تا بتوانیم پاسخ این سوال که چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم را بیابیم. جمع آوری حجم زیادی از اطلاعات و مطالعه مدام آنها به ما کمک چندانی نخواهد کرد. چرا که این کار زمان زیادی از شما خواهد گرفت. پس بهتر است تا می توانید همه چیز را تا حد امکان خلاصه کنید تا از این بابت هیچگونه نگرانی نداشته باشید.

 

این کار را حتما به 2-3 ماه آخر منتهی به کنکور موکول کنید و به هیچ وجه زودتر از موعد سراغ این نمونه سوالات نروید. نمونه سوالات سال های گذشته هم به ما کمک می کنند تا با طراحی و ساختار سوالات کنکور آشنا شویم و هم برخی سوالات موجود در آنها ممکن است با اندکی تغییر در سال های بعد هم تکرار شوند. پس اهمیت مطالعه و تمرین آنها بسیار بالاست.

اما یکی از بزرگترین مشکلاتی که روش مطالعه دانش آموزان دارد این است که در همان ابتدا به سراغ نمونه سوالات می روند. این کار باعث می شود که شما با آمادگی نصفه و نیمه با این سوالات روبرو شوید و عدم توانایی تان در حل این نمونه سوالات باعث کاهش اعتماد به نفس شما خواهد شد. اگر شما هم برایتان مهم است که چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ، پس تا 3 ماه آخر به سراغ این نمونه سوالات نروید.

ممکن است خیلی از شما دل خوشی از امتحانات و آزمون های مدونی که برخی موسسات
برگزار می کنند نداشته باشید. ممکن است که خود شما یا اطرافیانتان علیرغم هزینه زیادی
که بابت شرکت در این آزمون ها کرده اید نتوانسته باشید نتیجه و بازدهی مورد نظرتان را از
آنها دریافت کنید. اما لازم نیست صرفا در این آزمون ها شرکت کنید. سعی کنید حداقل هر
یک ماه یکبار خود را در شرایطی کاملا مثل شرایط آزمون قرار دهید خودتان را بیازمایید. برای
این کار می توانید از سوالاتی که در کتاب های کمک آموزشی وجود دارند بهره ببرید و تعدادی
از آنها را تصادفی انتخاب کنید. 

اگر چه خود ارزیابی هزینه ای ندارد، اما به دلیل اینکه هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد نمی تواند
خیلی به عنوان یکی از روش هایی که به ما در آشنایی با اینکه چگونه درس بخوانیم تا در کنکور
موفق شویم ، مورد اعتماد قرار بگیرد. اما قرار گرفتن در شرایطی مشابه با شرایط کنکور
می تواند به کاهش استرس شما در هنگام جلسه کنکور کمک کند. همچنین شرکت در
کنکورهای آزمایشی سازمان سنجش که در ماه های آخر برگزار می شوند هم می تواند
به ما در آشنایی با شرایط برگزاری کنکور کمک کند. 

 

 

برای اینکه بتوانیم در کنکور نتیجه دلخواهمان را بدست بیاوریم، درس خواندن کافی نیست.
بلکه می بایست با تکنیک ها و مهارت هایی نیز آشنا شویم که می توانند برای ما بسیار مفید باشند.

 

یکی از بهترین و شاید محبوب ترین تکنیک هایی که شما می توانید سر جلسه از آن بهره ببرید،
تکنیک حذف گزینه است. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پاسخ یک تست
را ندانید و یا از چیزی که در ذهن دارید مطمئن نباشید. در این مواقع بهتر است که گزینه ای
که فکر می نید درست است را کنار گذاشته و به سراغ سایر گزینه ها بروید. آنها را یک
به یک بررسی کنید و ببینید آیا اصلا با سوال همخانی دارند و آیا امکان دارد که پاسخ سوال
باشند؟ به کمک این روش می توان خیلی از سوالاتی که در پاسخ دادن به آنها شک داریم
را پاسخ دهیم و رتبه خود را در کنکور تا حد زیادی جابجا کنیم.

 

کمی قبل در مورد اهمیت قرار گرفتن در شرایط امتحان صحبت کردیم. اما بهتر است که کمی بیشتر روی آن دقیق شویم. برای اینکه تقریبا هیچ چیز ما را در سر جلسه غافلگیر نکند، بهتر است که جلسه امتحان را از جنبه های مختلف در ذهن خود مجسم کنید. یک جنبه بسیار مهم زمان است. شما زمان محدود و اندکی برای پاسخ دادن به هر تست در اختیار دارید پس بهتر است نهایت استفاده را از آن ببرید. همچنین تصویر سازی و تصور خود سر جلسه امتحان می تواند به شما کمک کند تا دیگر ترسی از حضور در کنکور نداشته باشید. 

 

تندخوانی دانشی است که یادگیری آن می تواند تا حد بسیار زیادی موفقیت ما را در کنکور تضمین کند. تندخوانی نه تنها زمان مطالعه شما را کاهش می دهد، بلکه درک مطلب شما را نیز افزایش خواهد داد. این یعنی شما در زمان کوتاهتری مطالب بیشتری را با بازده چند برابر می خوانید. فردی که با تندخوانی آشنایی دارد و قادر به انجام تکنیک های آن است ده ها قدم از سایر افراد جلو تر است. چرا که شرکت در دوره آموزش تندخوانی نه تنها سرعت مطالعه شما را چند برابر می کند، بلکه به تقویت حافظه شما نیز کمک خواهد کرد. فاکتوری که مخصوصا در مورد کنکور بسیار مهم و حیاتی است. 

 

دوست داشتم صد ها بار لین کلمه را تکرار کنم. تمرین کردم مهمترین ابزاری
است که ما در اختیار داریم و بهتر از هرچیزی می تواند به ما کمک کند تا دریابیم
چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ؛ چرا که تمرین کردن باعث می شود
که تمام نقاط ضعف و قوت ما را به ما نشان می دهد و به ما کمک می کند تا برای
مطالعه و برنامه ریزی مان شناخت بهتری از خود داشته باشیم. دلیل اینکه این
مورد را در پایان این مقاله آوردیم این نیست که باید در ماه های منتهی به آزمون
آنرا انجام دهید. بلکه به خاطر اهمیت آن است که به نوعی تمام نکات گفته شده
را در خود جای می دهد. 

 

یادگیری و اجرای این نکات می تواند شما را به اهداف بسیار بزرگی که در مورد
زندگی و آینده خود دارید نزدیک و نزدیکتر کند. اما پیشنهاد ما بریا شما شرکت در دوره تندخوانی و تقویت حافظه هوش برتر ایرانیان است چرا که بسیاری از موارد
گفته شده را در این دوره به همراه مهارت هایی مثل نقشه کشی ذهنی و افزایش
تمرکز خواهید آموخت. اگر برای خود و آینده تان ارزش قائلید، همین حالا در این دوره ثبت نام کنید. 

سلام..
من کلاس نهمم و امسال میرم دهم انتخاب رشته کردم و رشتم تجربیه!’
با توجه ب شرایطی ک پیش اومده و کرونا متاسفانه کلاس ها آنلاین برگزار میشه-!
من اهداف بزرگی دارم و برای همشونم تلاش میکنم..
اما متاسفانه بخاطر کرونا و اینکه کلاس ها انلاین برگزار میشه میترسم عقب بمونم و نتونم اونقدر ک باید خودمو نشون بدمو واسه اهدافم تلاش کنم..
همینطور خیلیا میگن ک کنکور تجربی سخته و ممکنه رشته دلخواهم رو تو دانشگاه نیارم..
میشه کمکم کنید تا بر تزسم غلبه کنم؟؟

سلام
تنها راه غلبه بر ترستون سختکوشی هوشمندانه ست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هر وقت به نظرم پاسخ دادند به ایمیلم خبر بدید 🙂


تصویر امنیتی
*

 

چگونه کنکوری موفق داشته باشیم
چگونه کنکوری موفق داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *