چگونه گربه صدا کنیم

 
helpkade
چگونه گربه صدا کنیم
چگونه گربه صدا کنیم

اسم گربه تان را صدا کنید. اگر گربه شما به اندازهکافی با اسمش آشنایی داشته باشد؛ این باید چیزی باشد که به آن علاقه دارد. همیشه در اوایل آموزش گربه تان از نامش برای فرا خواندن او به سمت خود استفاده کنید. احتمالا بچه گربه ها در یادگیری و پاسخگویی بهتر از گربه های مسن تر هستند. اما یک گربه همیشه از لقمه استقبال و بر کم گویی خود غلبه می کند و در هر سنی که باشد با چیزهای خوشمزه و رفتار تحسین آمیز اغوا می شود.

در حالی که گربه خانگی تان روی زمین است سعی کنید جایی را که دوست دارید گربه تان بیاید و به شما نگاه کند به او نشان دهید. برای کمک در نقطه مورد نظر دولا شوید و دست بزنید، دلیل اصلی آمدن گربه به سمت شما، حضورتان است و نه صدای دست زدن؛ باید صدایی برای جلب توجه گربه وجود داشته باشد، اگر گربه متوجه شد همیشه از آن استفاده کنید و اگر نه، چیز دیگری را امتحان کنید.

از صداهای متمایزی که سبب جذب گربه تان می شوداستفاده کنید. شما باید سعی کنید با صداهای مختلفی مثل سوت، ماچ (مثل زمانی که برای نوزاد موچ موچ میکنید)، میوی الکی و غیره صدایی برای صدا زدن گربه تان پیدا کنید که منحصر به گربه شما باشد و زمانی که از آن استفاده می کنید فقط و فقط گربه شما به آن پاسخ دهد.

از پاداش استفاده کنید. برای گربه تان که صدایش زده اید و به زودی به سمت تان می آید؛ تکه های کوچک غذا در نظر بگیرید تا او قدم هایش را سریعتر کند. به این ترتیب گربه تان به سرعت مانند گلوله ای که با سرعت دنبال چیز خوشمزه ای می آید؛ به شما می پیوندد، البته نوازش را فراموش نکنید.

نوازش و محبتی که نثار گربه خود می کنید باید با دیگر گربه ها متفاوت باشد. (ممکن است گربه تان در آینده دیگر به شما اعتماد نکند.)

چگونه گربه صدا کنیم

اغلب با گربه تان بازی کنید چون ممکن است دچار اضافه وزن شود.

هر بار که به صدای تان پاسخ می دهد او را تشویق کنید.

قبل از دادن اسباب بازی یا بردن او برای گردش بیرون از خانه نامش را صدا بزنید. انجام این کار در هر بار سبب می شود او شنیدن نامش را با مسایل سرگرم کننده قرین بداند.

صداهای بلند ایجاد نکنید؛ این کار گربه را می ترساند.

اگر به درستی گربه را بغل نکنید ممکن است چنگ بزند.

به گربه تان زیاد چیزهای خوشمزه ندهید، ممکن است اضافه وزن پیدا کند.

هرگز از زور و اجبار استفاده نکنید.

wikiHow

خیلی عالی بود
دفتر وکالت در مشهد
پیدا کردن و دستگیری افراد فراری دارای حکم جلب

دمتون گرم عالی بود…

درود
من یه گربه دارم فرار کرده بدون حکم جلب میتونید برام پیداش کنید؟





ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جدوا محتوا

مالکان گربه با توانایی های صوتی گربه آشنایی دارند. تقریبا همه ی مالک ها میتوانند تفاوت هایی بین صوت هایی نظیر “با من بازی کن” و “غذای من دیر شده” تشخیص دهند. در واقع میومیوهای نرم و الگوهای صوتی خشن را شامل میشوند. در اینجا برخی از مثال های کلی درباره ی لغات مورد استفاده ی گربه ها را میآوریم.

با جذبه ترین صدایی است که گربه از خود درمیآورد. اینکه پررر چطور تولید میشود برای زمانی طولانی مشخص نبود. متخصصان نظریه های فراوانی راجع به این مسئله داشتند ولی اطلاعات اخیر در این باره این است که پررر بواسطه ی انقباض عضلات حنجره و دیافراگم تولید میشود که فشاری در گلوتیس ایجاد میکند.

گربه ها در مدت دم و بازدم پررر میکند و دهانشان در این حین بسته میماند. مطالعات حاکی از آن است که لرزش هایی به اندازه ی ۲۵ هرتز در این رابطه نقش دارند و موجب افزایش چگالی استخوان و جرم عضله میشوند. همچنین این امکان حاصل میشود که درد از میان برود. پررر گربه ۲۵ هرتز است.

در ابتدا پرررر توسط مادر به عنوان راهی برای ارتباط با بچه گربه ها تولید میشود. آنها نوسانات پرررر را حس میکنند که به آنها کمک میکند محل او را بیابند. پرررر همچنین به گربه ی مادر کمک میکند که بعد از زایش درد را کاهش دهد.

چگونه گربه صدا کنیم

البته ما مالکین گربه ها بیشتر با صدای پررر گربه های مان آشنا هستیم و معنای آن را درک میکنیم. گربه ها اغلب برای تسکین خود و در مدت بیماری یا ترس پرررر میکنند. وقتی که یک گربه دارد میمیرد نیز احتمال دارد صدا پرررر در بیآورد. یورفیا در برخی انسان ها مشاهده میشود و ممکن است که گربه ها نیز آن را تجربه کنند.

پرررر ممکن است نشانگر این باشد که گربه چطور سعی میکند دشمن خود را آرام نماید.

یک میوو در واقع یک احوالپرسی است که معمولا مخاطب آن انسان ها هستند و عموما در بین گربه ها رخ نمیدهد. تغییرات در “میوو” برای ایجاد ارتباط با مالکین به کار بسته میشود. حالات بدن و شرایط محیطی است که باید در نظر گرفته شده و تعیین شود که گربه منظورش چیست.

ارتباط گربه با گربه میباشد که جهت شناسایی و یا تعیین موقعیت کاربرد دارد.

صدای نرمی است که گربه زمانی ایجاد میکند که انتظار چیزی مطلوب را دارد که در انتظار آن است.

نوع عضلانی یک چررپ که اغلب به عنوان یک احوالپرسی شاد تلقی میشود.

صدایی که یک گربه ی هیجان زده ایجاد میکند وقتی شکاری را میبیند. مالکین محتملا با این صدا آشنا هستند چراکه وقتی گربه در کناره ی پنجره ی خانه میشیند و پرنده یا سنجابی را میبیند این صدا را از خود در میآورد.

صدای نرم با دهان بسته که اغلب به عنوان احوال پرسی ایجاد میشود.

صدایی که بچه گربه های تازه به دنیا آمده تولید میکنند.

هیس به عنوان یک اخطار دفاعی استفاده میشد و وقتی تولید میشود که مقداری هوا از طریق زبان کج شده و دهان باز به بیرون رانده میشود. تولیدکننده ی این صدا بیشتر محتمل است که تجاوزی را حس کرده و در این حین بدن اش حالت خاصی به خود میگیرد. تجاوز معمولا با این حالت صدا و بدن واکنش داده میشود.

یک صدای سریع است که اغلب با هیس همراه میشود. در واکنش به تهدید یا تعجب تولید میشود. یک صدای ضربه ی سریع به زمین با پنجه اغلب در کنار این صدای اسپیتینگ وجود دارد.

یکی از صداهایی است که گربه با فشار ایجاد میکند. یک صدای اخطار ملایم میباشد که با دهان باز تولید میشود. وقتی گربه سعی میکند که با پف کردن خز اش بزرگتر دیده شود یک خرناس عمیق نیز در این حین جهت تهدید بیشتر تولید میکند. خرناس میتواند حالت تهدیدآمیز یا تدافعی داشته باشد.

حالتی ترساننده از حرکت لب بالایی است. که بیشتر آن را در بخش ارتباط صوتی بررسی میکنیم چون اغلب به همراه یک خرناس میآید.

که غالبا توسط مونث تولید میشود چون بعد از جفت گیری گریه میکند. یک تعداد پرز نوک تیز بر روی آلت جنسی گربه ی مذکر وجود دارد؛ و وقتی آلت اش را از داخل مهبل گربه ی ماده درمیآورد برایش دردآور است. این جیغ زمانی شنیده میشود که گربه ی نر آلت اش را ناگهان وارد مهبل گربه ی ماده میکند و یا جفت گیری آنها حالت شدیدی به خود میگیرید.

صدایی است که نشانگر سردرگمی و ناراحتی است. وقتی گربه های نر بی حوصله میشوند این صدا را در میآورد. که اغلب هنگام شب است وقتی که همه خواب هستند و او در تاریکی و سکوت خانه قدم میزند. برخی از گربه ها قبل از استفراغ کردن ناله میکنند.

وقتی گربه ی مونث در دوره ی آمادگی جنسی برای جفت گیری قرار دارد صدایی دو سیلابی از خود ساطع میکند. صدای مذکر در این حال “مووول” است. این صداهای شبانه همان هایی است که منجر به پرت دمپایی، ریختن آب، و انواع و اقسام فحش های آنچنانی از طرف ما انسان ها میشوند که از خواب به ناگاه بیدار شده ایم!

سایمون کت بزرگترین سایت فروش گربه در ایران ؛ جهت دریافت راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

گربه ها از ارتباط صوتی در کنار زبان بدن استفاده کرده و پیام های موثری را انتقال میدهند.

سایمون کت

مانیکور در سایمون کت

آرایشگاه گربه در تهران

خرید غذای گربه

سلام
وقتی گربه ام صورتم نگاه میکنه و یک میو کوچیک میگه معنیش چیه؟
همیشه قبل و بعد از غذا خوردن اینکارو میکنه.

سلام اولی تقاضا و دومی به معنای تشکر هست میو کوچک و آرام نشاندهنده ی عشق گربه به صاحبش هست.

سلام یه صدا توی این صداهاتون نیست. صدای ناله کردن شدیده ماده ها. و صدای ناله نرها.دو روزه یه گربه نر تو حیاط ما یه صدای ناجوری از خودش میده بیرون و از چیری ناراضیه.صدای بلندی داره. و یجورایی وووووووووو میکنه . عا اووووووق. صدا یجورایی از حلقش درمیاد. وقتی بچه گربه هارو از مادرشون جدا کنی میاد ناله شدیدی میکنه. اما این گربه نره. میشه کمکم کنید و حدث بزنید چی میگه؟

دقیقا نمیشه متوجه شد باید صدا رو شنید ولی با توضیحات شما میشه فهمید که صدای جفت گیری گربه نر باشه

با سلام ببخشید گربه ی من حاملس و یه شبه که مدام میو میو میکنه انگار التماس میکنه و یه چیزی رو میخواد ولی نه گشنشه و نه تشنشه.علامتش چیه؟ سپاس

سلام و وقت خوش به احتمال زیاد نزدیک زایمانشه گربه ها نزدیک زایمانشون که میشه میگردن دنبال یک مکان مناسب برای زایمان و مدام میو میکنند یک جعبه خالی براش بزارید که اونجا زایمان کنه

سلام و عرض احترام بسیار مطالب عالی گفتین من خیلی مشتاق هستم که بفهمم گربه ها چی میگن
من به گربه غذا میدم وقتی گرسنه خستش میوووو طولانی تر ولی یه چند روزه که میاد طپشت پنجره اتاقم میشینه نا منو میبینه میو خش دار میکنه میشه لطف کنید بگین چی میخاد با تشکر

سلام و وقت خوش مرسی از لطفتتون طبق اطلاعاتی که میدید گربه اولین میو التماسه دومین میو میو سلام چطوری چه خبر هست کم کم دستتون میاد ایشالله مطالب بیشتری میزاریم درین مورد

سلام
گربه من بعضی وقتها حالت میو داره تو صورتش ولی صدا نداره
نگران میشم وقتی این کار رو میکنه
میشه کمکم کنید واسه درکش

سلام بعضی اوقات ناز کردن یه گربه با همین حالته یعنی خودشو براتون لوس میکنه نگران نباشید

سلام یه بچه گربه تو حیاطمون هست که هم اب هم غذا براش گذاشتم میخوره اما وقتی میاد بغلم میو کوتاه میکنه و هی نگام میکنه ، از بغلم میره بیرون و دوباره میاد بغلم انگار که چیزی گم کرده مشکل چیه؟

سلام با این حالت علاقشو نشون میده تقاضا ناز و توجه داره کلا گربه ها دوست دارن روی سرشون دست بکشید تا بغلشون کنید اینکارو انجام بدید خیلی بهتره

با سلام من یه پرشین دوسال و نیمه واگذاری گرفتم ماده و عقیم شده .خیلی ترسو بود با نظر دکتر دوهفته هیچ طرفش نرفتم و کاری باهاش نداشتم فقط غذا و آب براش میذاشتم باهام ارتباط گرفت و منو شناخت ولی هنوز نمیذاره بهش دست بزنم برس زدن دوست نداره خیلی بسختی حمومش کردم وخشکش کردم چیکار کنم رابطه ش باهام بهتر بشه و اینقدر تقلا نکنه

چگونه گربه صدا کنیم

سلام و وقت بخیر دوستی گربه با انسان خیلی زمان میبره عجله نکنید و صبور باشید اصلا نمیخوواد کاری انجام بدید فقط آب و غذا و تشویقی هیچ کاری بهش نداشته باشید بزارید خودش بیاد سمتتون اون باید به شما اعتماد کنه و اعتماد خیلی زمان میبره شاید ۶ ماه شاید یکسال اصلا عجله نکنید

سلام یه سوال داشتم
گربه من حدود یک ماهه که عقیم شده
وقتی میره تو اتاق و یا توی حیاط تنها که میشه یه صدای ماووووی بلند داره پشت سرهم هست وقتی صداش میکنم و میرم نزدیکش آروم میشه ولی بعضی اوقات خیلی صدا میکنه یعنی اینم دنبال جفت میگرده یا یه چیز دیگه ست

سلام و وقت خوش بیشتر این صدا و موقعیتی که فرمودید نشان میده که گربه تقاضایی داره تقاضایی مثل رفع تنهایی حوصلم سر رفته بهم کمی توجه کن و …

من دیروز یه گربه که برای واگذاری بود رو آوردم خونه که ازش مراقبت کنم. خیلی خیلی ترسوئه و رفته توی کشوی گاز و از دیروز نه چیزی خوردی و نه بیرون اومده. متأسفانه ۸ ماه و چند روزشه و کوچیک نیست که بشه باهاش راحت‌تر برخورد کرد، چون رفتارش دیگه تا یه حدی شکل گرفته. منم نمی‌خوام بیشتر بترسه. بازی نمی‌کنه، هر قدر هم گربه‌ای باش حرف زدم هم کمکی نکرد بهش. یکی می‌گه برو بغلش کن، یکی میگه ولش کن خودش بیاد بیرون و صاحب اولیش هم هرگز از خونه بیرون نبرده بوده این بچه رو و راهکاری براش نداشت! چیکار باید بکنم که راحت‌تر بشه شرایط براش؟ از چه زمانی شروع کنم؟ و تا کی به حال خودش بذارمش؟

سلام و وقت بخیر بهتره اصلا به گربتون کاری نداشته باشید و حداقل یک یا دو هفته بهش فرصت بدید فقط آب و غذا بزارید و براش و تنهاش بزارید تنها فرصت بدید به گربتون مطمئن باشید با صبر و حوصله همه چی درست میشه

بی‌نهایت سپاسگزارم، پاداش دلداری و راهنمایی‌های شما با دل‌های این موجودات نازنین باشه، سربلند باشید🙏🏼

سلام ، خسته نباشید
گربه من حدودا ۸ماهش هست ، الان دوروز میشه که هی میره داخل لتر باکسش و بدون اینکه کاری کنه میاد بیرون و شروع میکنه دور مقعدش رو لیسیدن ، همینطور موهای زیر شکمش رو کنده تا قسمتهای کمی بالاتر ، جوری که اصلا پوست بدنش در ناحیه زیرشکمی سرتاسر معلومه.
الان دومین روزه اینجوریه . نشانه دیگه اینکه صدایی جدید ازخودش درمیاره دقیقا همون صدایی که فایلش رو با نام “مرمر” گذاشتید . درضمن گربه ام ماده هست.اگر میشه راهنمایی کنید.

سلام و وقت خوش به احتمال زیاد گربتون فحل شده و علائم جفت گیری داره پیشنهاد میکنم به دامپزشک نشونش بدید و پیگیری کنید اگر احتمال بارداری پایین است عقیم سازی انجام دهید

بخشید گربه ی من ماده هست الان چند هفته هست خیلی صدا میکنه جوری که همه معترض شدن میخواستم ببینم چیکار کنم ساکت بشه حتی شب تا صبح هم نمیخوره فقط سر و صدا میکنه

سلام خیلی احتمال داره فحل شده باشه و علائم جفت گیری داشته باشه بهتره عقیمش کنید

اخه دکتر بهمون گفت این کار رو نکنید نمیشه با دارو یا حالا هر چیز دیگه مشکل رو برطرف کرد

منظورم نمیخوابه بود

اخه دکتر بهمون گفت عقیم نکنید

درسته ولی در کل با عقیم کردن صدای میو کردنش کم میشه حالا شاید دکتر دلیلی داشتن که گفتن عقیم نکنید

سلام وقت بخیر گربه ی من ماده است و تقریبا یک ساله هست تقریبا چند وقته صدا های بلند از خودش تولید میکنه بعد که میرم باهاش حرف میزنم صداش کم میشه و از بین میره…و میلی به غذا نداره زیاد بار اول بردمش دکتر گفت احتمالا باردار هست یعنی اگر اینطور باشه تا عید باید زایمان کنه
ولی من هیچ علائمی دال بر اینکه باردار باشه نمیبینم …ولی صداش خیلی بلنده بعضی وقتا حتی یه روز ساعت ۶ صبح بلند ناله میکرد میترسم چیزیش شده باشه میشه راهنمایی کنین …محل زندگیشم توی حیاط خونه هست و همه چی براش فراهم یه اتاق مخصوص خودش داره

سلام و وقت بخیر اگر دکتر احتمال بارداری داده باید حتما سونوگرافی بشه ولی با این توضیحاتی که دادید گربه شما علائم جفت گیری دارد و ممکن است به بلوغ رسیده باشد بهتر است اگر حاملگی رد شد عقیم بشود .

به غیر از عقیم کردن راه حل دیگه ای نداره؟؟؟؟

سلام نه واقعیتش البته برای گربه ماده یکسری قرص هست که با تجویز دامپزشک انجام میشه

سلام ممنون از وقتی که گذاشتین

سلام خسته نباشید یک سوال داشتم ما یه گربه داریم الان بچشو اورده دم در و هی یک صدای بلند میده با اینکه ماده هم هست نمیدونم چی میخواست

سلام و وقت خوش گربتون اگر توی خونه هست یک فضای امن میخواد برای بچه هاش و ازشما کمک میخواد و اگر توی خیابونهست میخواد که بهش کمک کنید و فضای امنی براش در نظر بگیرید

سلام من گربه ام وقتی می‌ره داخل خاک برای دستشویی یه جورایی ناله می‌کنه یه صدای میووو می‌کنه ولی مثل ناله دلیلش چیه؟ فکر کنم حدود یک ماه و خورده ای باشه سنش و اینکه گربه من بومی هستش نژاد نداره

سلام و وقت خوش ممکنه درد داشته باشه و مشکلات ادراری و یا مدفوع داشته باشه بهتره در اولین فرصت به دامپزشک نشونش بدید تا درین مورد بررسیش بکنه

گربه من یکو نیم ماهشه شیر گاو بهش میدم هیچ مشکلی با شیرگاو نداره فقط نمیدونی چوقت بهش شیر بدم ۲ ساعتی یکبار یا ۳ ساعت یکبار یا …

سلام و وقت بخیر درین موارد که گربه هیچ غذای دیگه ای نمیخوره و فقط شیر میخوره بیشتر هر دو ساعت یکبار با شیشه یا سرنگ به گربه شیر میدن و شکم گربه و میمالن تا یبوست نگیره

سلام، ببخشیدمن یک گربه دو هفته ای که مادرش رهاش کرده بود أوردم نگهداری میکنم الان تقریباهفته پنجم عمرش هست، الان شیربدون لاکتوزوغذای خانگی پرازپروتیین بهش میدم. به خوبی بازی میکنه، خیلی خوب غذامیخوره، شیطنت داره وخوب هم ارتباط برقرارمیکنه وتاخدودی هم خستگی ناپذیروپرانرژی، فقط احساس میکنم چون تنهاست والبته شبهاتنهامیخوابه وپیش من نیست یکم ترسوهست وازصداهای بلندمثل ماشین میترسه واینکه هفته پیش بعضی اوقات میلرزید درحالیکه نه تب داره ونه عفونت ونه ریزش آب بینی ونه هیچ علامت بیماری یاسرماخوردگی یاکسل بودن، چندروزهست که دیگه نمیلرزه اماوقتی غذامیخوره بخصوص آخرشبها صدایی شبیه همین پرررکه توسایتتون گذاشتین تولیدمیکنه که من به بدنش دست زدم مثل یه لرزشی ازدقیقاداخل قفسه سینه یاهمون دیافراگم وهمینطورگلوش هست، دهانش هم بسته هست چون من دقت کردم نکنه داره ازبینی نفس میکشه که ابنطورنبود. میشه بفرمایین ممکنه گربه من بیمارباشه؟یااینکه این صداطبیعی هست؟ ازطرفی دقیقاشبیه این آخرین عکس توله گربه ای هست که گذاشتین. بسیارممنونم ازسایت خوبتون

سلام و وقت خوش این صدا کاملا طبیعی هست و نشانه رصایت گربه هست گربه کوچولو شما رو مثل والدینش میدونه و برای همین در کنار شما احساس آرامش داره

سلام من یه گربه ی نر یک ساله دارم یک هفتس یه گربه ی ماده ام اوردم که خیلی کوچولوعه اصلا بالغ نیس نهایت یک ماهه هست، گربه ی نر که بزرگتره شبا یکسره تو خونه راه میره ناله های عجیب غریب میکنه ینی تو ناله ها میوهاش هی صداش و کلفت و نازک میکنه و صداهای این مدلی از خودش در میاره مدام میشینه پشت در خونه، یا لب پنجره مدااام میو میو ناله میکنه، یا در اتاق ما چنگ میکشه یا دوس داره بره اتاق اون بچه گربهه.تو این یک هفته دوبار اومده رو تخت ما دستشویی کرده( از بچگی هر چندوقت یه بار میکرد کلا اینکارو) حالا نمیدونم از ناراحتی اومدن اون گربه اس، یا اینکه میخواد بره پیش اون باشه، یا بخاطر جفتً گیریه و باید ببرم عقیمش کنم؟

سلام و وقت خوش اینها همه علائم جفت گیری هستند و طبیعی هستند تنها راه جلوگیری ازآن عقیم سازی گربه هاست

سلام خسته نباشید
من یه بچه گربه دارم که این چند روز خیلی کم غذا میخوره و خرخر میکنه و یه کمی بی حال شده تقریبا سه ماهش هست

سلام و وقت خوش بله در بعضی اوقات وقتی گربه مریض است و نیاز به رسیدگی دارد صدای خر خر را تولید میکند بهتر است با دامپزشک مشورت کنید

سلام و وقت به خیر
گربه من یک سال و یک ماهش است و عقیم شده (تقریبا ۵ ماه پیش). الان تقریباً دو سه هفته ای می شه که یه صدای بلند میو از خودش ایجاد می کنه و توی گلوش می اندازه. الان اینقدر این صدای میو زیاد شده که تقریبا همه رو توی خونه معترض کرده (چون شبا ساعت ۴ یا ۵ صبح شروع می کنه با صدای بلند میومیو کردن و همچنین توی طول روز هم همینطوره). همین طور این طرف و اون طرف می ره و با صدای بلند میو می کنه.
با اینکه عقیمش کردیم علت این صدا چی می تونه باشه. من یک گربه بزرگتر هم دارم که عقیم شده اونم و همچین مشکلی نداره.
باید چیکار کنم؟

سلام و وقت خوش نفرمودید که گربتون نر هست یا ماده ولی خوب اصولا این رفتار بسیار مشابه گربه نر عقیم نشده است اگر گربه تان عقیم شده بهتر است با دامپزشک مشورت کنید در بعضی از موارد کاری از دست دامپزشک ساخته نیست زیرا پیک ناگهانی هورمون ها عامل اصلی این نوع رفتار هستند اگر گربه تان ماده باشد ممکن است دامپزشک داروی هورمونی تجویز کند با این حال این تصمیمات بر عهده دامپزشک است

سلام من گربه پرشین ماده ای که بنظر حدود یکسال دارد ، و در زیر پله شرکتی بطور موقت نگهداری میشد در روز زایمانش برای نگهداری به مدت دو ماه پذیرفتم . سه روز پیش دوماه تمام شد . مادر و بچه هایش در شرایط خوبی بزرگ شدند و از دیروز گربه مادر موو همرا ه با ناله میکند و وقتی باهاش صحبت میکنم در حالیکه دستهایش را روی زمین میخواباند پشتش را لالا میگیرد و پوزیشن جفت گیری میگیرد کمی برایم عجیب است چون اون تازه دوماه از زایمان گذشته. آیا معنی این صدا و این حرکت بدنی چیست؟

سلام این رفتار کاملا طبیعی است گربه مجددا تمایل به جفت گیری دارد

سلام عصربخیر.
گربه من الان یه۱هفته ای هست که از۲۴ساعت۲۲ساعتشو میخوابه فقط ۲ساعت بیداره میشه بگین براچی

سلام و وقت خوش اگر توی اون بازه ی زمانی که بیداره بازیگوشه و سرحاله مشکلی نیست ولی اگر خیلی بی حاله حتما ببریدش دکتر دامپزشک

سلام و درود.
من یک گربه نر پرشین و ماده دارم هر دو حدود یک سالشونه.گربه نر بسیار تمایل به جفتگیری داره ولی گربه ماده اجازه نمیده،گربه نر میره بالای گربه ماده ولی هم بلد نیست و هم گربه ماده اجازه نمیده،خیلی با هم خوب هستن ولی اجازه اینکار و به گربه نر نمیده.چکار میشه کرد که گربه ماده تحریک بشه؟حدود یک ماهه گربه نر درخواست داره ولی گربه ماده نمیزاره.
با تشکر

سلام و وقت خوش فقط زمان میخواد به مرور زمان گربه ماده علائم جفت گیری توش دیده میشه فقط باید زمان بدید

سلام. من یه گربه ای دو ساله در بالکن ما زایمان میکنه. این دفعه که زایمان کرد ۴تا بچه داره که الان ۳ ماهشونه. چند روز پیش همه بچه هاشو خودش رفتن به جز یکی که ماده هم هست. البته کامل نرفتن میرن و میان ولی از اون روز رفتار مادر و بقیه بچه ها با اونی که مونده خیلی بد شده. بهم هیس میکنند. این بچه سمت مادرش میره مادر دعواش میکنه یا میزنتش. علت این تغییر رفتار چیه؟

سلام این رفتار کاملا طبیعی هست و البته کمی خطرناک برای بچه بهتر است که زودتر بچه جدا شده و زندگی مستقل خودش را داشته باشد مادر ها از یک بازه ی زمانی دیگر برای داشتن فرزندشان در کنارشان تلاش نمیکنند و تمایل دارند او مستقل شده و جدا شود

سلام. امیدوارم خوب باشید. یه گربه ای دو ساله که در بالکن ما هست و زایمان میکنه. این دفعه که زایمان کرد ۴تا بچه داره که الان ۳ ماهشونه. چند روز پیش همه بچه هاشو خودش رفتن به جز یکی که ماده هم هست. البته کامل نرفتن میرن و میان ولی از اون روز رفتار مادر و بقیه بچه ها با اونی که مونده خیلی بد شده. بهم هیس میکنند. این بچه سمت مادرش میره مادر دعواش میکنه یا میزنتش. علت این تغییر رفتار چیه؟ و میشه اوضاع رو بهتر کرد؟

سلام و وقت خوش پاسخ داده شد بهترین راه حل جدایی است

با سلام
گربه خیابونی نر، که سنش به ۲ ماه میخورد ، حیاط خونه مارو انتخاب کرد واسه زندگی ، یه دندون نداشت(پایین سمت چپ دندان بزرگ) ، که فکر کردم دندان شیری بوده وافتاده ولی الان بعد ۵ ماه هنوز دندونش در نیومده و همیشه از طرف دیگه دهنش غذارو میخوره … امکان داره دندان دائمی بوده و دیگه در نیاد؟

سلام و وقت خوش
نه دندون شیری بوده اوکی میشه درمیاد دندونش به موقعش ایشالله اگر میفرمایید دو ماهشه

با سلام
گربه خیابونی نر، که سنش به ۲ ماه میخورد ، حیاط خونه مارو انتخاب کرد واسه زندگی
بعد۴ ماه تازه صمیمیت ش در حدی شد که غذا بهش میدم میشینه جفتم میخوره (قبل از اون غذارو میگرفت فرار میکرد زیر ماشین یا تو باغچه)
الان یک ماهیه که التماس میکنه که نوازشش کنم ، دایم خودشو میمالونه به پاهام … از جفت هر وسیله ای که رد میشه از بالای سر تا دمشو میکشه بهش .. و چیزی که خیلی خیلی انجام میده گونه های صورتشو به جاهایی که کمی زبر باشن (مثل کارتون ،سپر ماشین ،تایر ماشین ،گوشه پیاده رو )میمالونه ، از زیر چشم تا گونه و تا نزدیک دهنش… اگه نوازشش نکنم همینجور پشت سرم میو میو میکنه ، هرجا برم میاد..این لحظه ها اصلا نمترسه و میزاره تمام بدنش حتی صورتشو ماساژ بدم ، میاد تا داخل خونه دنبالم(قبل از اون و موقع ای که ماساژ نخواد به هیچ وجه داخل نمیاد)روزی چند بار اینجور میشه دمشم بلنده رو به بالا
وقتی بدنشو ماساژ میدم خیلی مخصوصا روی سر و گونه هاشو( دقیقا این لحظه نگام میکنه هو یه التماس ، یا یه ناله ولی همراه با رضایت میکنه😐)

سلام و وقت خوش فقط دنبال توجه هست همین و محبت

سلام
گربه خیابونی نر، که سنش به ۲ ماه میخورد ، حیاط خونه مارو انتخاب کرد واسه زندگی
۵ ماه که ازش نگه داری مکنم ۱ ماه خیلی صمیمی شده ولی ساعت ۶ صبح میره ، و ۵ ظهر بر میگرده و به شدت له له میزنه و گرسنشه …جوری که غذا تو حیاط بهش میدم برش میداره و میخواد به زور بیااد داخل بخورش چون کولر روشنه و خنکه(اهواز هستیم)
تو راهرو براش خونه درست کردم ولی بازهم اول صبح میره … چیز عجیب اینه که از خیابون میترسه و در حد نگاه کردن از روی دیوار …. تو خیابون میبرمش بعد ۱۰ متر بدو بدو برمیگرده داخل . احتمال داره که کسی دیگه ای اون ساعت ها ازش نگه داری کنه؟ از همسایه ها؟
اخه ۱۱ ساعت معلومه هیچی نخورده و تشنه گشنه میاد

سلام این گربه به انسان وابسته هست ممنون که حواستون بهش هست

سلام
گربه من ۴ ساله س و عقیم شده ولی مدام پشت در میشینه میو میو میکنه ،حواسش و پرت میکنم ولی ۱ررب میخوابه دوباره میره میو میکنه، چ مشکلی داره؟
اگر آزادی میخواد منطقیه بذارم بره؟

گربه ها موجودات فضولی هستند هر میو ی گربه و انتظار نزدیک پنجره دال بر این نیست که حتما گربه تمایل به آزادی و گردش دارد ولی با اینحال بهتر است کمی بیشتر با او وقت بگذارنید و با او بازی کنید تا حوصله اش سر نرود

مرسی از جواب هایی که دادین ، ولی خیلی کوتاه بودن ⁦☹️⁩
گربه نر نزدیک ۷ ماهشه ، ادای اسپری کردن رو در میاره پیش دیوار و درخت و ماشین ولی در واقع فقط اداست و کاری نمیکنه
یه چیزی دایره مانند شبیه غده یا گوشت اضافه که واسه بعد عمل گربه ماده باقی میمونه داره
چیه این؟
خطر ناکه؟

سلام بهتره درین مورد با دامپزشک مشورت کنید و این گربه نیاز به ویزیت و معاینه حضوری دارد میتونید با مجموعه تماس بگیرید تا کمکتون کنن ۰۲۱۴۴۴۴۴۰۳۹

سلام. دو ماه پیش یه بچه گربه نر رو که مامانش رو گم کرده بود و بقیه گربه ها می زدنش آوردیم خونه و الان تقریبا بزرگ شده. آب و غذا هم میدیم بهش ولی اصلا نمیزاره نازش کنیم یا پنج ثانیه بیشتر نمیزاره بغلش کنیم. یه وقتایی که دلش میخواد بازی کنیم باهاش میپره رو ماها و دستامونو گاز میگیره دلیلش چیه که بر خلاف همه گربه ها خودشونو لوس میکنن هستش.چی کار باید کنیم اصلا نمی مونه بغلمون یعنی دوسمون نداره؟ امروز هم صدای میو میو بچه گربه رو که تو همین سایت گذاشتین باز کردم عین آدما واستاد رو دو تا پاهاش و دستاشو گذاشت رو سینه اش و با دقت همه جا رو نگاه می‌کرد معنی کارش چیه؟ دوست داریم باز هم بزاریم بیرون تا بین گربه ها دوست پیدا کنه اما نگرانیم بزننش از نظرتون همین دو ماه کافیه؟

سلام و وقت خوش گربه دو ماهه دیگر مستقل شده است و میتواند از پس خودش بربیاید با اینحال این انتخاب شماست که گربه را داخل خونه نگهدارید یا خارج از خانه .. تمامی علائمی که میفرمایید نشانه ی سلامت و هویت گربه بودن آن هست و درین سن گربه ها دندون درورده و کمی نیاز به جویدن اجسام دارند

سلام، سال گذشته یه گربه ماده خیابانی که چشمش زخمی شده بود رو غذا دادم، متاسفانه اون چشمش بینایی نداره، امسال سه بچه به دنیا آورد که الان دو ماه و یک هفته شونه، هفته گذشته، وقتی به حیاط رفتم دیدم یکی از بچه گربه ها نیست و دو تای دیگه وحشت زده و ترسیده بودند و هیس میکردند. گربه مادر هم بهشون حمله میکرد و حتی یکیشون رو از پشت بام پایین انداخت، روز بعد، اون یکی بچه گربه گمشده، برکشته بود اما هیس میکرد همراه با استفراغ و هر دو به هم حمله میکردند. اون بچه رو رها کردم، از اون روز رفتار مادر با دو بچه دیگه خیلی خوب شده و بهشون محبت میکنه، خیلی عذاب وجدان دارم که اون بچه رو رها کردم و از مادر جداش کردم.

سلام و وقت خوش امیدوارم بقیه کوچولوها خوب باشن ، گربه ها موجوداتی مستقل هستند و خودشان میدانند که باید از کدام بچه گربه نگهداری کنند یا بچه هایشان کی بالغ میشوند که رهایشان کنند بهتر است درین موارد دخالتی انجام ندهیم

سلام و درود من یه بچه گربه میکس نژاد هیمالین و دی اس اچ چند ماه پیش اوردم و الانم تقریبا شش ماهشه همه چیش نرمال بود تا اینکه پشت درب خونمون چنتا یچه گربه اومدن و این باهاشون ارتباط برقرار کرد از پشت درب وختی که بردمش بیرون تا با اینا بازی کنه مادر گربه ها پیداش شد و به این حمله کرد و منم دفع کردم حملشو و اوردم خونه گربمو ولی از اون تایم به بعد هی پشت در میو میو میکنه و گه گداری ام صداش دو رگه میشه جدیدا ام طرفای صبح پوست روی دستمو میگیره و تنشو میماله به ساعدم و یه حالت جفت گیری نر ام هستش و نمیخام اخته کنمش و وازوکتومی میخام بکنمش براش یه جفت بیارم برای مشاوره بیشتر ازکجا میتونم کمک بگیرم؟

سلام و وقت خوش در دامپزشکی عمل وازکتومی کمتر انجام میشود و فقط تنها درمان این رفتار عقیم سازی هست بهترین کار عقیم سازی گربه هست

میگن داووووووود😅

:))

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کد کپچا *

Call Now


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-purring-sound.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-meow-sounds.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Meow-sound.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Meow-sound-2.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/AUD-20191129-WA0029-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Funny-cat-sounds.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Kitten-sounds.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-hissing-sound.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Angry-cat.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meow-nervous.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meow-sound-effect.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meows-sounds-online-audio-converter.com-1.mp3Downloads-icon

جدوا محتوا

مالکان گربه با توانایی های صوتی گربه آشنایی دارند. تقریبا همه ی مالک ها میتوانند تفاوت هایی بین صوت هایی نظیر “با من بازی کن” و “غذای من دیر شده” تشخیص دهند. در واقع میومیوهای نرم و الگوهای صوتی خشن را شامل میشوند. در اینجا برخی از مثال های کلی درباره ی لغات مورد استفاده ی گربه ها را میآوریم.

با جذبه ترین صدایی است که گربه از خود درمیآورد. اینکه پررر چطور تولید میشود برای زمانی طولانی مشخص نبود. متخصصان نظریه های فراوانی راجع به این مسئله داشتند ولی اطلاعات اخیر در این باره این است که پررر بواسطه ی انقباض عضلات حنجره و دیافراگم تولید میشود که فشاری در گلوتیس ایجاد میکند.

گربه ها در مدت دم و بازدم پررر میکند و دهانشان در این حین بسته میماند. مطالعات حاکی از آن است که لرزش هایی به اندازه ی ۲۵ هرتز در این رابطه نقش دارند و موجب افزایش چگالی استخوان و جرم عضله میشوند. همچنین این امکان حاصل میشود که درد از میان برود. پررر گربه ۲۵ هرتز است.

در ابتدا پرررر توسط مادر به عنوان راهی برای ارتباط با بچه گربه ها تولید میشود. آنها نوسانات پرررر را حس میکنند که به آنها کمک میکند محل او را بیابند. پرررر همچنین به گربه ی مادر کمک میکند که بعد از زایش درد را کاهش دهد.

چگونه گربه صدا کنیم

البته ما مالکین گربه ها بیشتر با صدای پررر گربه های مان آشنا هستیم و معنای آن را درک میکنیم. گربه ها اغلب برای تسکین خود و در مدت بیماری یا ترس پرررر میکنند. وقتی که یک گربه دارد میمیرد نیز احتمال دارد صدا پرررر در بیآورد. یورفیا در برخی انسان ها مشاهده میشود و ممکن است که گربه ها نیز آن را تجربه کنند.

پرررر ممکن است نشانگر این باشد که گربه چطور سعی میکند دشمن خود را آرام نماید.

یک میوو در واقع یک احوالپرسی است که معمولا مخاطب آن انسان ها هستند و عموما در بین گربه ها رخ نمیدهد. تغییرات در “میوو” برای ایجاد ارتباط با مالکین به کار بسته میشود. حالات بدن و شرایط محیطی است که باید در نظر گرفته شده و تعیین شود که گربه منظورش چیست.

ارتباط گربه با گربه میباشد که جهت شناسایی و یا تعیین موقعیت کاربرد دارد.

صدای نرمی است که گربه زمانی ایجاد میکند که انتظار چیزی مطلوب را دارد که در انتظار آن است.

نوع عضلانی یک چررپ که اغلب به عنوان یک احوالپرسی شاد تلقی میشود.

صدایی که یک گربه ی هیجان زده ایجاد میکند وقتی شکاری را میبیند. مالکین محتملا با این صدا آشنا هستند چراکه وقتی گربه در کناره ی پنجره ی خانه میشیند و پرنده یا سنجابی را میبیند این صدا را از خود در میآورد.

صدای نرم با دهان بسته که اغلب به عنوان احوال پرسی ایجاد میشود.

صدایی که بچه گربه های تازه به دنیا آمده تولید میکنند.

هیس به عنوان یک اخطار دفاعی استفاده میشد و وقتی تولید میشود که مقداری هوا از طریق زبان کج شده و دهان باز به بیرون رانده میشود. تولیدکننده ی این صدا بیشتر محتمل است که تجاوزی را حس کرده و در این حین بدن اش حالت خاصی به خود میگیرد. تجاوز معمولا با این حالت صدا و بدن واکنش داده میشود.

یک صدای سریع است که اغلب با هیس همراه میشود. در واکنش به تهدید یا تعجب تولید میشود. یک صدای ضربه ی سریع به زمین با پنجه اغلب در کنار این صدای اسپیتینگ وجود دارد.

یکی از صداهایی است که گربه با فشار ایجاد میکند. یک صدای اخطار ملایم میباشد که با دهان باز تولید میشود. وقتی گربه سعی میکند که با پف کردن خز اش بزرگتر دیده شود یک خرناس عمیق نیز در این حین جهت تهدید بیشتر تولید میکند. خرناس میتواند حالت تهدیدآمیز یا تدافعی داشته باشد.

حالتی ترساننده از حرکت لب بالایی است. که بیشتر آن را در بخش ارتباط صوتی بررسی میکنیم چون اغلب به همراه یک خرناس میآید.

که غالبا توسط مونث تولید میشود چون بعد از جفت گیری گریه میکند. یک تعداد پرز نوک تیز بر روی آلت جنسی گربه ی مذکر وجود دارد؛ و وقتی آلت اش را از داخل مهبل گربه ی ماده درمیآورد برایش دردآور است. این جیغ زمانی شنیده میشود که گربه ی نر آلت اش را ناگهان وارد مهبل گربه ی ماده میکند و یا جفت گیری آنها حالت شدیدی به خود میگیرید.

صدایی است که نشانگر سردرگمی و ناراحتی است. وقتی گربه های نر بی حوصله میشوند این صدا را در میآورد. که اغلب هنگام شب است وقتی که همه خواب هستند و او در تاریکی و سکوت خانه قدم میزند. برخی از گربه ها قبل از استفراغ کردن ناله میکنند.

وقتی گربه ی مونث در دوره ی آمادگی جنسی برای جفت گیری قرار دارد صدایی دو سیلابی از خود ساطع میکند. صدای مذکر در این حال “مووول” است. این صداهای شبانه همان هایی است که منجر به پرت دمپایی، ریختن آب، و انواع و اقسام فحش های آنچنانی از طرف ما انسان ها میشوند که از خواب به ناگاه بیدار شده ایم!

سایمون کت بزرگترین سایت فروش گربه در ایران ؛ جهت دریافت راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

گربه ها از ارتباط صوتی در کنار زبان بدن استفاده کرده و پیام های موثری را انتقال میدهند.

سایمون کت

مانیکور در سایمون کت

آرایشگاه گربه در تهران

خرید غذای گربه

سلام
وقتی گربه ام صورتم نگاه میکنه و یک میو کوچیک میگه معنیش چیه؟
همیشه قبل و بعد از غذا خوردن اینکارو میکنه.

سلام اولی تقاضا و دومی به معنای تشکر هست میو کوچک و آرام نشاندهنده ی عشق گربه به صاحبش هست.

سلام یه صدا توی این صداهاتون نیست. صدای ناله کردن شدیده ماده ها. و صدای ناله نرها.دو روزه یه گربه نر تو حیاط ما یه صدای ناجوری از خودش میده بیرون و از چیری ناراضیه.صدای بلندی داره. و یجورایی وووووووووو میکنه . عا اووووووق. صدا یجورایی از حلقش درمیاد. وقتی بچه گربه هارو از مادرشون جدا کنی میاد ناله شدیدی میکنه. اما این گربه نره. میشه کمکم کنید و حدث بزنید چی میگه؟

دقیقا نمیشه متوجه شد باید صدا رو شنید ولی با توضیحات شما میشه فهمید که صدای جفت گیری گربه نر باشه

با سلام ببخشید گربه ی من حاملس و یه شبه که مدام میو میو میکنه انگار التماس میکنه و یه چیزی رو میخواد ولی نه گشنشه و نه تشنشه.علامتش چیه؟ سپاس

سلام و وقت خوش به احتمال زیاد نزدیک زایمانشه گربه ها نزدیک زایمانشون که میشه میگردن دنبال یک مکان مناسب برای زایمان و مدام میو میکنند یک جعبه خالی براش بزارید که اونجا زایمان کنه

سلام و عرض احترام بسیار مطالب عالی گفتین من خیلی مشتاق هستم که بفهمم گربه ها چی میگن
من به گربه غذا میدم وقتی گرسنه خستش میوووو طولانی تر ولی یه چند روزه که میاد طپشت پنجره اتاقم میشینه نا منو میبینه میو خش دار میکنه میشه لطف کنید بگین چی میخاد با تشکر

سلام و وقت خوش مرسی از لطفتتون طبق اطلاعاتی که میدید گربه اولین میو التماسه دومین میو میو سلام چطوری چه خبر هست کم کم دستتون میاد ایشالله مطالب بیشتری میزاریم درین مورد

سلام
گربه من بعضی وقتها حالت میو داره تو صورتش ولی صدا نداره
نگران میشم وقتی این کار رو میکنه
میشه کمکم کنید واسه درکش

سلام بعضی اوقات ناز کردن یه گربه با همین حالته یعنی خودشو براتون لوس میکنه نگران نباشید

سلام یه بچه گربه تو حیاطمون هست که هم اب هم غذا براش گذاشتم میخوره اما وقتی میاد بغلم میو کوتاه میکنه و هی نگام میکنه ، از بغلم میره بیرون و دوباره میاد بغلم انگار که چیزی گم کرده مشکل چیه؟

سلام با این حالت علاقشو نشون میده تقاضا ناز و توجه داره کلا گربه ها دوست دارن روی سرشون دست بکشید تا بغلشون کنید اینکارو انجام بدید خیلی بهتره

با سلام من یه پرشین دوسال و نیمه واگذاری گرفتم ماده و عقیم شده .خیلی ترسو بود با نظر دکتر دوهفته هیچ طرفش نرفتم و کاری باهاش نداشتم فقط غذا و آب براش میذاشتم باهام ارتباط گرفت و منو شناخت ولی هنوز نمیذاره بهش دست بزنم برس زدن دوست نداره خیلی بسختی حمومش کردم وخشکش کردم چیکار کنم رابطه ش باهام بهتر بشه و اینقدر تقلا نکنه

چگونه گربه صدا کنیم

سلام و وقت بخیر دوستی گربه با انسان خیلی زمان میبره عجله نکنید و صبور باشید اصلا نمیخوواد کاری انجام بدید فقط آب و غذا و تشویقی هیچ کاری بهش نداشته باشید بزارید خودش بیاد سمتتون اون باید به شما اعتماد کنه و اعتماد خیلی زمان میبره شاید ۶ ماه شاید یکسال اصلا عجله نکنید

سلام یه سوال داشتم
گربه من حدود یک ماهه که عقیم شده
وقتی میره تو اتاق و یا توی حیاط تنها که میشه یه صدای ماووووی بلند داره پشت سرهم هست وقتی صداش میکنم و میرم نزدیکش آروم میشه ولی بعضی اوقات خیلی صدا میکنه یعنی اینم دنبال جفت میگرده یا یه چیز دیگه ست

سلام و وقت خوش بیشتر این صدا و موقعیتی که فرمودید نشان میده که گربه تقاضایی داره تقاضایی مثل رفع تنهایی حوصلم سر رفته بهم کمی توجه کن و …

من دیروز یه گربه که برای واگذاری بود رو آوردم خونه که ازش مراقبت کنم. خیلی خیلی ترسوئه و رفته توی کشوی گاز و از دیروز نه چیزی خوردی و نه بیرون اومده. متأسفانه ۸ ماه و چند روزشه و کوچیک نیست که بشه باهاش راحت‌تر برخورد کرد، چون رفتارش دیگه تا یه حدی شکل گرفته. منم نمی‌خوام بیشتر بترسه. بازی نمی‌کنه، هر قدر هم گربه‌ای باش حرف زدم هم کمکی نکرد بهش. یکی می‌گه برو بغلش کن، یکی میگه ولش کن خودش بیاد بیرون و صاحب اولیش هم هرگز از خونه بیرون نبرده بوده این بچه رو و راهکاری براش نداشت! چیکار باید بکنم که راحت‌تر بشه شرایط براش؟ از چه زمانی شروع کنم؟ و تا کی به حال خودش بذارمش؟

سلام و وقت بخیر بهتره اصلا به گربتون کاری نداشته باشید و حداقل یک یا دو هفته بهش فرصت بدید فقط آب و غذا بزارید و براش و تنهاش بزارید تنها فرصت بدید به گربتون مطمئن باشید با صبر و حوصله همه چی درست میشه

بی‌نهایت سپاسگزارم، پاداش دلداری و راهنمایی‌های شما با دل‌های این موجودات نازنین باشه، سربلند باشید🙏🏼

سلام ، خسته نباشید
گربه من حدودا ۸ماهش هست ، الان دوروز میشه که هی میره داخل لتر باکسش و بدون اینکه کاری کنه میاد بیرون و شروع میکنه دور مقعدش رو لیسیدن ، همینطور موهای زیر شکمش رو کنده تا قسمتهای کمی بالاتر ، جوری که اصلا پوست بدنش در ناحیه زیرشکمی سرتاسر معلومه.
الان دومین روزه اینجوریه . نشانه دیگه اینکه صدایی جدید ازخودش درمیاره دقیقا همون صدایی که فایلش رو با نام “مرمر” گذاشتید . درضمن گربه ام ماده هست.اگر میشه راهنمایی کنید.

سلام و وقت خوش به احتمال زیاد گربتون فحل شده و علائم جفت گیری داره پیشنهاد میکنم به دامپزشک نشونش بدید و پیگیری کنید اگر احتمال بارداری پایین است عقیم سازی انجام دهید

بخشید گربه ی من ماده هست الان چند هفته هست خیلی صدا میکنه جوری که همه معترض شدن میخواستم ببینم چیکار کنم ساکت بشه حتی شب تا صبح هم نمیخوره فقط سر و صدا میکنه

سلام خیلی احتمال داره فحل شده باشه و علائم جفت گیری داشته باشه بهتره عقیمش کنید

اخه دکتر بهمون گفت این کار رو نکنید نمیشه با دارو یا حالا هر چیز دیگه مشکل رو برطرف کرد

منظورم نمیخوابه بود

اخه دکتر بهمون گفت عقیم نکنید

درسته ولی در کل با عقیم کردن صدای میو کردنش کم میشه حالا شاید دکتر دلیلی داشتن که گفتن عقیم نکنید

سلام وقت بخیر گربه ی من ماده است و تقریبا یک ساله هست تقریبا چند وقته صدا های بلند از خودش تولید میکنه بعد که میرم باهاش حرف میزنم صداش کم میشه و از بین میره…و میلی به غذا نداره زیاد بار اول بردمش دکتر گفت احتمالا باردار هست یعنی اگر اینطور باشه تا عید باید زایمان کنه
ولی من هیچ علائمی دال بر اینکه باردار باشه نمیبینم …ولی صداش خیلی بلنده بعضی وقتا حتی یه روز ساعت ۶ صبح بلند ناله میکرد میترسم چیزیش شده باشه میشه راهنمایی کنین …محل زندگیشم توی حیاط خونه هست و همه چی براش فراهم یه اتاق مخصوص خودش داره

سلام و وقت بخیر اگر دکتر احتمال بارداری داده باید حتما سونوگرافی بشه ولی با این توضیحاتی که دادید گربه شما علائم جفت گیری دارد و ممکن است به بلوغ رسیده باشد بهتر است اگر حاملگی رد شد عقیم بشود .

به غیر از عقیم کردن راه حل دیگه ای نداره؟؟؟؟

سلام نه واقعیتش البته برای گربه ماده یکسری قرص هست که با تجویز دامپزشک انجام میشه

سلام ممنون از وقتی که گذاشتین

سلام خسته نباشید یک سوال داشتم ما یه گربه داریم الان بچشو اورده دم در و هی یک صدای بلند میده با اینکه ماده هم هست نمیدونم چی میخواست

سلام و وقت خوش گربتون اگر توی خونه هست یک فضای امن میخواد برای بچه هاش و ازشما کمک میخواد و اگر توی خیابونهست میخواد که بهش کمک کنید و فضای امنی براش در نظر بگیرید

سلام من گربه ام وقتی می‌ره داخل خاک برای دستشویی یه جورایی ناله می‌کنه یه صدای میووو می‌کنه ولی مثل ناله دلیلش چیه؟ فکر کنم حدود یک ماه و خورده ای باشه سنش و اینکه گربه من بومی هستش نژاد نداره

سلام و وقت خوش ممکنه درد داشته باشه و مشکلات ادراری و یا مدفوع داشته باشه بهتره در اولین فرصت به دامپزشک نشونش بدید تا درین مورد بررسیش بکنه

گربه من یکو نیم ماهشه شیر گاو بهش میدم هیچ مشکلی با شیرگاو نداره فقط نمیدونی چوقت بهش شیر بدم ۲ ساعتی یکبار یا ۳ ساعت یکبار یا …

سلام و وقت بخیر درین موارد که گربه هیچ غذای دیگه ای نمیخوره و فقط شیر میخوره بیشتر هر دو ساعت یکبار با شیشه یا سرنگ به گربه شیر میدن و شکم گربه و میمالن تا یبوست نگیره

سلام، ببخشیدمن یک گربه دو هفته ای که مادرش رهاش کرده بود أوردم نگهداری میکنم الان تقریباهفته پنجم عمرش هست، الان شیربدون لاکتوزوغذای خانگی پرازپروتیین بهش میدم. به خوبی بازی میکنه، خیلی خوب غذامیخوره، شیطنت داره وخوب هم ارتباط برقرارمیکنه وتاخدودی هم خستگی ناپذیروپرانرژی، فقط احساس میکنم چون تنهاست والبته شبهاتنهامیخوابه وپیش من نیست یکم ترسوهست وازصداهای بلندمثل ماشین میترسه واینکه هفته پیش بعضی اوقات میلرزید درحالیکه نه تب داره ونه عفونت ونه ریزش آب بینی ونه هیچ علامت بیماری یاسرماخوردگی یاکسل بودن، چندروزهست که دیگه نمیلرزه اماوقتی غذامیخوره بخصوص آخرشبها صدایی شبیه همین پرررکه توسایتتون گذاشتین تولیدمیکنه که من به بدنش دست زدم مثل یه لرزشی ازدقیقاداخل قفسه سینه یاهمون دیافراگم وهمینطورگلوش هست، دهانش هم بسته هست چون من دقت کردم نکنه داره ازبینی نفس میکشه که ابنطورنبود. میشه بفرمایین ممکنه گربه من بیمارباشه؟یااینکه این صداطبیعی هست؟ ازطرفی دقیقاشبیه این آخرین عکس توله گربه ای هست که گذاشتین. بسیارممنونم ازسایت خوبتون

سلام و وقت خوش این صدا کاملا طبیعی هست و نشانه رصایت گربه هست گربه کوچولو شما رو مثل والدینش میدونه و برای همین در کنار شما احساس آرامش داره

سلام من یه گربه ی نر یک ساله دارم یک هفتس یه گربه ی ماده ام اوردم که خیلی کوچولوعه اصلا بالغ نیس نهایت یک ماهه هست، گربه ی نر که بزرگتره شبا یکسره تو خونه راه میره ناله های عجیب غریب میکنه ینی تو ناله ها میوهاش هی صداش و کلفت و نازک میکنه و صداهای این مدلی از خودش در میاره مدام میشینه پشت در خونه، یا لب پنجره مدااام میو میو ناله میکنه، یا در اتاق ما چنگ میکشه یا دوس داره بره اتاق اون بچه گربهه.تو این یک هفته دوبار اومده رو تخت ما دستشویی کرده( از بچگی هر چندوقت یه بار میکرد کلا اینکارو) حالا نمیدونم از ناراحتی اومدن اون گربه اس، یا اینکه میخواد بره پیش اون باشه، یا بخاطر جفتً گیریه و باید ببرم عقیمش کنم؟

سلام و وقت خوش اینها همه علائم جفت گیری هستند و طبیعی هستند تنها راه جلوگیری ازآن عقیم سازی گربه هاست

سلام خسته نباشید
من یه بچه گربه دارم که این چند روز خیلی کم غذا میخوره و خرخر میکنه و یه کمی بی حال شده تقریبا سه ماهش هست

سلام و وقت خوش بله در بعضی اوقات وقتی گربه مریض است و نیاز به رسیدگی دارد صدای خر خر را تولید میکند بهتر است با دامپزشک مشورت کنید

سلام و وقت به خیر
گربه من یک سال و یک ماهش است و عقیم شده (تقریبا ۵ ماه پیش). الان تقریباً دو سه هفته ای می شه که یه صدای بلند میو از خودش ایجاد می کنه و توی گلوش می اندازه. الان اینقدر این صدای میو زیاد شده که تقریبا همه رو توی خونه معترض کرده (چون شبا ساعت ۴ یا ۵ صبح شروع می کنه با صدای بلند میومیو کردن و همچنین توی طول روز هم همینطوره). همین طور این طرف و اون طرف می ره و با صدای بلند میو می کنه.
با اینکه عقیمش کردیم علت این صدا چی می تونه باشه. من یک گربه بزرگتر هم دارم که عقیم شده اونم و همچین مشکلی نداره.
باید چیکار کنم؟

سلام و وقت خوش نفرمودید که گربتون نر هست یا ماده ولی خوب اصولا این رفتار بسیار مشابه گربه نر عقیم نشده است اگر گربه تان عقیم شده بهتر است با دامپزشک مشورت کنید در بعضی از موارد کاری از دست دامپزشک ساخته نیست زیرا پیک ناگهانی هورمون ها عامل اصلی این نوع رفتار هستند اگر گربه تان ماده باشد ممکن است دامپزشک داروی هورمونی تجویز کند با این حال این تصمیمات بر عهده دامپزشک است

سلام من گربه پرشین ماده ای که بنظر حدود یکسال دارد ، و در زیر پله شرکتی بطور موقت نگهداری میشد در روز زایمانش برای نگهداری به مدت دو ماه پذیرفتم . سه روز پیش دوماه تمام شد . مادر و بچه هایش در شرایط خوبی بزرگ شدند و از دیروز گربه مادر موو همرا ه با ناله میکند و وقتی باهاش صحبت میکنم در حالیکه دستهایش را روی زمین میخواباند پشتش را لالا میگیرد و پوزیشن جفت گیری میگیرد کمی برایم عجیب است چون اون تازه دوماه از زایمان گذشته. آیا معنی این صدا و این حرکت بدنی چیست؟

سلام این رفتار کاملا طبیعی است گربه مجددا تمایل به جفت گیری دارد

سلام عصربخیر.
گربه من الان یه۱هفته ای هست که از۲۴ساعت۲۲ساعتشو میخوابه فقط ۲ساعت بیداره میشه بگین براچی

سلام و وقت خوش اگر توی اون بازه ی زمانی که بیداره بازیگوشه و سرحاله مشکلی نیست ولی اگر خیلی بی حاله حتما ببریدش دکتر دامپزشک

سلام و درود.
من یک گربه نر پرشین و ماده دارم هر دو حدود یک سالشونه.گربه نر بسیار تمایل به جفتگیری داره ولی گربه ماده اجازه نمیده،گربه نر میره بالای گربه ماده ولی هم بلد نیست و هم گربه ماده اجازه نمیده،خیلی با هم خوب هستن ولی اجازه اینکار و به گربه نر نمیده.چکار میشه کرد که گربه ماده تحریک بشه؟حدود یک ماهه گربه نر درخواست داره ولی گربه ماده نمیزاره.
با تشکر

سلام و وقت خوش فقط زمان میخواد به مرور زمان گربه ماده علائم جفت گیری توش دیده میشه فقط باید زمان بدید

سلام. من یه گربه ای دو ساله در بالکن ما زایمان میکنه. این دفعه که زایمان کرد ۴تا بچه داره که الان ۳ ماهشونه. چند روز پیش همه بچه هاشو خودش رفتن به جز یکی که ماده هم هست. البته کامل نرفتن میرن و میان ولی از اون روز رفتار مادر و بقیه بچه ها با اونی که مونده خیلی بد شده. بهم هیس میکنند. این بچه سمت مادرش میره مادر دعواش میکنه یا میزنتش. علت این تغییر رفتار چیه؟

سلام این رفتار کاملا طبیعی هست و البته کمی خطرناک برای بچه بهتر است که زودتر بچه جدا شده و زندگی مستقل خودش را داشته باشد مادر ها از یک بازه ی زمانی دیگر برای داشتن فرزندشان در کنارشان تلاش نمیکنند و تمایل دارند او مستقل شده و جدا شود

سلام. امیدوارم خوب باشید. یه گربه ای دو ساله که در بالکن ما هست و زایمان میکنه. این دفعه که زایمان کرد ۴تا بچه داره که الان ۳ ماهشونه. چند روز پیش همه بچه هاشو خودش رفتن به جز یکی که ماده هم هست. البته کامل نرفتن میرن و میان ولی از اون روز رفتار مادر و بقیه بچه ها با اونی که مونده خیلی بد شده. بهم هیس میکنند. این بچه سمت مادرش میره مادر دعواش میکنه یا میزنتش. علت این تغییر رفتار چیه؟ و میشه اوضاع رو بهتر کرد؟

سلام و وقت خوش پاسخ داده شد بهترین راه حل جدایی است

با سلام
گربه خیابونی نر، که سنش به ۲ ماه میخورد ، حیاط خونه مارو انتخاب کرد واسه زندگی ، یه دندون نداشت(پایین سمت چپ دندان بزرگ) ، که فکر کردم دندان شیری بوده وافتاده ولی الان بعد ۵ ماه هنوز دندونش در نیومده و همیشه از طرف دیگه دهنش غذارو میخوره … امکان داره دندان دائمی بوده و دیگه در نیاد؟

سلام و وقت خوش
نه دندون شیری بوده اوکی میشه درمیاد دندونش به موقعش ایشالله اگر میفرمایید دو ماهشه

با سلام
گربه خیابونی نر، که سنش به ۲ ماه میخورد ، حیاط خونه مارو انتخاب کرد واسه زندگی
بعد۴ ماه تازه صمیمیت ش در حدی شد که غذا بهش میدم میشینه جفتم میخوره (قبل از اون غذارو میگرفت فرار میکرد زیر ماشین یا تو باغچه)
الان یک ماهیه که التماس میکنه که نوازشش کنم ، دایم خودشو میمالونه به پاهام … از جفت هر وسیله ای که رد میشه از بالای سر تا دمشو میکشه بهش .. و چیزی که خیلی خیلی انجام میده گونه های صورتشو به جاهایی که کمی زبر باشن (مثل کارتون ،سپر ماشین ،تایر ماشین ،گوشه پیاده رو )میمالونه ، از زیر چشم تا گونه و تا نزدیک دهنش… اگه نوازشش نکنم همینجور پشت سرم میو میو میکنه ، هرجا برم میاد..این لحظه ها اصلا نمترسه و میزاره تمام بدنش حتی صورتشو ماساژ بدم ، میاد تا داخل خونه دنبالم(قبل از اون و موقع ای که ماساژ نخواد به هیچ وجه داخل نمیاد)روزی چند بار اینجور میشه دمشم بلنده رو به بالا
وقتی بدنشو ماساژ میدم خیلی مخصوصا روی سر و گونه هاشو( دقیقا این لحظه نگام میکنه هو یه التماس ، یا یه ناله ولی همراه با رضایت میکنه😐)

سلام و وقت خوش فقط دنبال توجه هست همین و محبت

سلام
گربه خیابونی نر، که سنش به ۲ ماه میخورد ، حیاط خونه مارو انتخاب کرد واسه زندگی
۵ ماه که ازش نگه داری مکنم ۱ ماه خیلی صمیمی شده ولی ساعت ۶ صبح میره ، و ۵ ظهر بر میگرده و به شدت له له میزنه و گرسنشه …جوری که غذا تو حیاط بهش میدم برش میداره و میخواد به زور بیااد داخل بخورش چون کولر روشنه و خنکه(اهواز هستیم)
تو راهرو براش خونه درست کردم ولی بازهم اول صبح میره … چیز عجیب اینه که از خیابون میترسه و در حد نگاه کردن از روی دیوار …. تو خیابون میبرمش بعد ۱۰ متر بدو بدو برمیگرده داخل . احتمال داره که کسی دیگه ای اون ساعت ها ازش نگه داری کنه؟ از همسایه ها؟
اخه ۱۱ ساعت معلومه هیچی نخورده و تشنه گشنه میاد

سلام این گربه به انسان وابسته هست ممنون که حواستون بهش هست

سلام
گربه من ۴ ساله س و عقیم شده ولی مدام پشت در میشینه میو میو میکنه ،حواسش و پرت میکنم ولی ۱ررب میخوابه دوباره میره میو میکنه، چ مشکلی داره؟
اگر آزادی میخواد منطقیه بذارم بره؟

گربه ها موجودات فضولی هستند هر میو ی گربه و انتظار نزدیک پنجره دال بر این نیست که حتما گربه تمایل به آزادی و گردش دارد ولی با اینحال بهتر است کمی بیشتر با او وقت بگذارنید و با او بازی کنید تا حوصله اش سر نرود

مرسی از جواب هایی که دادین ، ولی خیلی کوتاه بودن ⁦☹️⁩
گربه نر نزدیک ۷ ماهشه ، ادای اسپری کردن رو در میاره پیش دیوار و درخت و ماشین ولی در واقع فقط اداست و کاری نمیکنه
یه چیزی دایره مانند شبیه غده یا گوشت اضافه که واسه بعد عمل گربه ماده باقی میمونه داره
چیه این؟
خطر ناکه؟

سلام بهتره درین مورد با دامپزشک مشورت کنید و این گربه نیاز به ویزیت و معاینه حضوری دارد میتونید با مجموعه تماس بگیرید تا کمکتون کنن ۰۲۱۴۴۴۴۴۰۳۹

سلام. دو ماه پیش یه بچه گربه نر رو که مامانش رو گم کرده بود و بقیه گربه ها می زدنش آوردیم خونه و الان تقریبا بزرگ شده. آب و غذا هم میدیم بهش ولی اصلا نمیزاره نازش کنیم یا پنج ثانیه بیشتر نمیزاره بغلش کنیم. یه وقتایی که دلش میخواد بازی کنیم باهاش میپره رو ماها و دستامونو گاز میگیره دلیلش چیه که بر خلاف همه گربه ها خودشونو لوس میکنن هستش.چی کار باید کنیم اصلا نمی مونه بغلمون یعنی دوسمون نداره؟ امروز هم صدای میو میو بچه گربه رو که تو همین سایت گذاشتین باز کردم عین آدما واستاد رو دو تا پاهاش و دستاشو گذاشت رو سینه اش و با دقت همه جا رو نگاه می‌کرد معنی کارش چیه؟ دوست داریم باز هم بزاریم بیرون تا بین گربه ها دوست پیدا کنه اما نگرانیم بزننش از نظرتون همین دو ماه کافیه؟

سلام و وقت خوش گربه دو ماهه دیگر مستقل شده است و میتواند از پس خودش بربیاید با اینحال این انتخاب شماست که گربه را داخل خونه نگهدارید یا خارج از خانه .. تمامی علائمی که میفرمایید نشانه ی سلامت و هویت گربه بودن آن هست و درین سن گربه ها دندون درورده و کمی نیاز به جویدن اجسام دارند

سلام، سال گذشته یه گربه ماده خیابانی که چشمش زخمی شده بود رو غذا دادم، متاسفانه اون چشمش بینایی نداره، امسال سه بچه به دنیا آورد که الان دو ماه و یک هفته شونه، هفته گذشته، وقتی به حیاط رفتم دیدم یکی از بچه گربه ها نیست و دو تای دیگه وحشت زده و ترسیده بودند و هیس میکردند. گربه مادر هم بهشون حمله میکرد و حتی یکیشون رو از پشت بام پایین انداخت، روز بعد، اون یکی بچه گربه گمشده، برکشته بود اما هیس میکرد همراه با استفراغ و هر دو به هم حمله میکردند. اون بچه رو رها کردم، از اون روز رفتار مادر با دو بچه دیگه خیلی خوب شده و بهشون محبت میکنه، خیلی عذاب وجدان دارم که اون بچه رو رها کردم و از مادر جداش کردم.

سلام و وقت خوش امیدوارم بقیه کوچولوها خوب باشن ، گربه ها موجوداتی مستقل هستند و خودشان میدانند که باید از کدام بچه گربه نگهداری کنند یا بچه هایشان کی بالغ میشوند که رهایشان کنند بهتر است درین موارد دخالتی انجام ندهیم

سلام و درود من یه بچه گربه میکس نژاد هیمالین و دی اس اچ چند ماه پیش اوردم و الانم تقریبا شش ماهشه همه چیش نرمال بود تا اینکه پشت درب خونمون چنتا یچه گربه اومدن و این باهاشون ارتباط برقرار کرد از پشت درب وختی که بردمش بیرون تا با اینا بازی کنه مادر گربه ها پیداش شد و به این حمله کرد و منم دفع کردم حملشو و اوردم خونه گربمو ولی از اون تایم به بعد هی پشت در میو میو میکنه و گه گداری ام صداش دو رگه میشه جدیدا ام طرفای صبح پوست روی دستمو میگیره و تنشو میماله به ساعدم و یه حالت جفت گیری نر ام هستش و نمیخام اخته کنمش و وازوکتومی میخام بکنمش براش یه جفت بیارم برای مشاوره بیشتر ازکجا میتونم کمک بگیرم؟

سلام و وقت خوش در دامپزشکی عمل وازکتومی کمتر انجام میشود و فقط تنها درمان این رفتار عقیم سازی هست بهترین کار عقیم سازی گربه هست

میگن داووووووود😅

:))

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کد کپچا *

Call Now


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-purring-sound.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-meow-sounds.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Meow-sound.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Meow-sound-2.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/AUD-20191129-WA0029-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Funny-cat-sounds.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Kitten-sounds.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-hissing-sound.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Angry-cat.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meow-nervous.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meow-sound-effect.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meows-sounds-online-audio-converter.com-1.mp3Downloads-icon

جدوا محتوا

مالکان گربه با توانایی های صوتی گربه آشنایی دارند. تقریبا همه ی مالک ها میتوانند تفاوت هایی بین صوت هایی نظیر “با من بازی کن” و “غذای من دیر شده” تشخیص دهند. در واقع میومیوهای نرم و الگوهای صوتی خشن را شامل میشوند. در اینجا برخی از مثال های کلی درباره ی لغات مورد استفاده ی گربه ها را میآوریم.

با جذبه ترین صدایی است که گربه از خود درمیآورد. اینکه پررر چطور تولید میشود برای زمانی طولانی مشخص نبود. متخصصان نظریه های فراوانی راجع به این مسئله داشتند ولی اطلاعات اخیر در این باره این است که پررر بواسطه ی انقباض عضلات حنجره و دیافراگم تولید میشود که فشاری در گلوتیس ایجاد میکند.

گربه ها در مدت دم و بازدم پررر میکند و دهانشان در این حین بسته میماند. مطالعات حاکی از آن است که لرزش هایی به اندازه ی ۲۵ هرتز در این رابطه نقش دارند و موجب افزایش چگالی استخوان و جرم عضله میشوند. همچنین این امکان حاصل میشود که درد از میان برود. پررر گربه ۲۵ هرتز است.

در ابتدا پرررر توسط مادر به عنوان راهی برای ارتباط با بچه گربه ها تولید میشود. آنها نوسانات پرررر را حس میکنند که به آنها کمک میکند محل او را بیابند. پرررر همچنین به گربه ی مادر کمک میکند که بعد از زایش درد را کاهش دهد.

چگونه گربه صدا کنیم

البته ما مالکین گربه ها بیشتر با صدای پررر گربه های مان آشنا هستیم و معنای آن را درک میکنیم. گربه ها اغلب برای تسکین خود و در مدت بیماری یا ترس پرررر میکنند. وقتی که یک گربه دارد میمیرد نیز احتمال دارد صدا پرررر در بیآورد. یورفیا در برخی انسان ها مشاهده میشود و ممکن است که گربه ها نیز آن را تجربه کنند.

پرررر ممکن است نشانگر این باشد که گربه چطور سعی میکند دشمن خود را آرام نماید.

یک میوو در واقع یک احوالپرسی است که معمولا مخاطب آن انسان ها هستند و عموما در بین گربه ها رخ نمیدهد. تغییرات در “میوو” برای ایجاد ارتباط با مالکین به کار بسته میشود. حالات بدن و شرایط محیطی است که باید در نظر گرفته شده و تعیین شود که گربه منظورش چیست.

ارتباط گربه با گربه میباشد که جهت شناسایی و یا تعیین موقعیت کاربرد دارد.

صدای نرمی است که گربه زمانی ایجاد میکند که انتظار چیزی مطلوب را دارد که در انتظار آن است.

نوع عضلانی یک چررپ که اغلب به عنوان یک احوالپرسی شاد تلقی میشود.

صدایی که یک گربه ی هیجان زده ایجاد میکند وقتی شکاری را میبیند. مالکین محتملا با این صدا آشنا هستند چراکه وقتی گربه در کناره ی پنجره ی خانه میشیند و پرنده یا سنجابی را میبیند این صدا را از خود در میآورد.

صدای نرم با دهان بسته که اغلب به عنوان احوال پرسی ایجاد میشود.

صدایی که بچه گربه های تازه به دنیا آمده تولید میکنند.

هیس به عنوان یک اخطار دفاعی استفاده میشد و وقتی تولید میشود که مقداری هوا از طریق زبان کج شده و دهان باز به بیرون رانده میشود. تولیدکننده ی این صدا بیشتر محتمل است که تجاوزی را حس کرده و در این حین بدن اش حالت خاصی به خود میگیرد. تجاوز معمولا با این حالت صدا و بدن واکنش داده میشود.

یک صدای سریع است که اغلب با هیس همراه میشود. در واکنش به تهدید یا تعجب تولید میشود. یک صدای ضربه ی سریع به زمین با پنجه اغلب در کنار این صدای اسپیتینگ وجود دارد.

یکی از صداهایی است که گربه با فشار ایجاد میکند. یک صدای اخطار ملایم میباشد که با دهان باز تولید میشود. وقتی گربه سعی میکند که با پف کردن خز اش بزرگتر دیده شود یک خرناس عمیق نیز در این حین جهت تهدید بیشتر تولید میکند. خرناس میتواند حالت تهدیدآمیز یا تدافعی داشته باشد.

حالتی ترساننده از حرکت لب بالایی است. که بیشتر آن را در بخش ارتباط صوتی بررسی میکنیم چون اغلب به همراه یک خرناس میآید.

که غالبا توسط مونث تولید میشود چون بعد از جفت گیری گریه میکند. یک تعداد پرز نوک تیز بر روی آلت جنسی گربه ی مذکر وجود دارد؛ و وقتی آلت اش را از داخل مهبل گربه ی ماده درمیآورد برایش دردآور است. این جیغ زمانی شنیده میشود که گربه ی نر آلت اش را ناگهان وارد مهبل گربه ی ماده میکند و یا جفت گیری آنها حالت شدیدی به خود میگیرید.

صدایی است که نشانگر سردرگمی و ناراحتی است. وقتی گربه های نر بی حوصله میشوند این صدا را در میآورد. که اغلب هنگام شب است وقتی که همه خواب هستند و او در تاریکی و سکوت خانه قدم میزند. برخی از گربه ها قبل از استفراغ کردن ناله میکنند.

وقتی گربه ی مونث در دوره ی آمادگی جنسی برای جفت گیری قرار دارد صدایی دو سیلابی از خود ساطع میکند. صدای مذکر در این حال “مووول” است. این صداهای شبانه همان هایی است که منجر به پرت دمپایی، ریختن آب، و انواع و اقسام فحش های آنچنانی از طرف ما انسان ها میشوند که از خواب به ناگاه بیدار شده ایم!

سایمون کت بزرگترین سایت فروش گربه در ایران ؛ جهت دریافت راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

گربه ها از ارتباط صوتی در کنار زبان بدن استفاده کرده و پیام های موثری را انتقال میدهند.

سایمون کت

مانیکور در سایمون کت

آرایشگاه گربه در تهران

خرید غذای گربه

سلام
وقتی گربه ام صورتم نگاه میکنه و یک میو کوچیک میگه معنیش چیه؟
همیشه قبل و بعد از غذا خوردن اینکارو میکنه.

سلام اولی تقاضا و دومی به معنای تشکر هست میو کوچک و آرام نشاندهنده ی عشق گربه به صاحبش هست.

سلام یه صدا توی این صداهاتون نیست. صدای ناله کردن شدیده ماده ها. و صدای ناله نرها.دو روزه یه گربه نر تو حیاط ما یه صدای ناجوری از خودش میده بیرون و از چیری ناراضیه.صدای بلندی داره. و یجورایی وووووووووو میکنه . عا اووووووق. صدا یجورایی از حلقش درمیاد. وقتی بچه گربه هارو از مادرشون جدا کنی میاد ناله شدیدی میکنه. اما این گربه نره. میشه کمکم کنید و حدث بزنید چی میگه؟

دقیقا نمیشه متوجه شد باید صدا رو شنید ولی با توضیحات شما میشه فهمید که صدای جفت گیری گربه نر باشه

با سلام ببخشید گربه ی من حاملس و یه شبه که مدام میو میو میکنه انگار التماس میکنه و یه چیزی رو میخواد ولی نه گشنشه و نه تشنشه.علامتش چیه؟ سپاس

سلام و وقت خوش به احتمال زیاد نزدیک زایمانشه گربه ها نزدیک زایمانشون که میشه میگردن دنبال یک مکان مناسب برای زایمان و مدام میو میکنند یک جعبه خالی براش بزارید که اونجا زایمان کنه

سلام و عرض احترام بسیار مطالب عالی گفتین من خیلی مشتاق هستم که بفهمم گربه ها چی میگن
من به گربه غذا میدم وقتی گرسنه خستش میوووو طولانی تر ولی یه چند روزه که میاد طپشت پنجره اتاقم میشینه نا منو میبینه میو خش دار میکنه میشه لطف کنید بگین چی میخاد با تشکر

سلام و وقت خوش مرسی از لطفتتون طبق اطلاعاتی که میدید گربه اولین میو التماسه دومین میو میو سلام چطوری چه خبر هست کم کم دستتون میاد ایشالله مطالب بیشتری میزاریم درین مورد

سلام
گربه من بعضی وقتها حالت میو داره تو صورتش ولی صدا نداره
نگران میشم وقتی این کار رو میکنه
میشه کمکم کنید واسه درکش

سلام بعضی اوقات ناز کردن یه گربه با همین حالته یعنی خودشو براتون لوس میکنه نگران نباشید

سلام یه بچه گربه تو حیاطمون هست که هم اب هم غذا براش گذاشتم میخوره اما وقتی میاد بغلم میو کوتاه میکنه و هی نگام میکنه ، از بغلم میره بیرون و دوباره میاد بغلم انگار که چیزی گم کرده مشکل چیه؟

سلام با این حالت علاقشو نشون میده تقاضا ناز و توجه داره کلا گربه ها دوست دارن روی سرشون دست بکشید تا بغلشون کنید اینکارو انجام بدید خیلی بهتره

با سلام من یه پرشین دوسال و نیمه واگذاری گرفتم ماده و عقیم شده .خیلی ترسو بود با نظر دکتر دوهفته هیچ طرفش نرفتم و کاری باهاش نداشتم فقط غذا و آب براش میذاشتم باهام ارتباط گرفت و منو شناخت ولی هنوز نمیذاره بهش دست بزنم برس زدن دوست نداره خیلی بسختی حمومش کردم وخشکش کردم چیکار کنم رابطه ش باهام بهتر بشه و اینقدر تقلا نکنه

چگونه گربه صدا کنیم

سلام و وقت بخیر دوستی گربه با انسان خیلی زمان میبره عجله نکنید و صبور باشید اصلا نمیخوواد کاری انجام بدید فقط آب و غذا و تشویقی هیچ کاری بهش نداشته باشید بزارید خودش بیاد سمتتون اون باید به شما اعتماد کنه و اعتماد خیلی زمان میبره شاید ۶ ماه شاید یکسال اصلا عجله نکنید

سلام یه سوال داشتم
گربه من حدود یک ماهه که عقیم شده
وقتی میره تو اتاق و یا توی حیاط تنها که میشه یه صدای ماووووی بلند داره پشت سرهم هست وقتی صداش میکنم و میرم نزدیکش آروم میشه ولی بعضی اوقات خیلی صدا میکنه یعنی اینم دنبال جفت میگرده یا یه چیز دیگه ست

سلام و وقت خوش بیشتر این صدا و موقعیتی که فرمودید نشان میده که گربه تقاضایی داره تقاضایی مثل رفع تنهایی حوصلم سر رفته بهم کمی توجه کن و …

من دیروز یه گربه که برای واگذاری بود رو آوردم خونه که ازش مراقبت کنم. خیلی خیلی ترسوئه و رفته توی کشوی گاز و از دیروز نه چیزی خوردی و نه بیرون اومده. متأسفانه ۸ ماه و چند روزشه و کوچیک نیست که بشه باهاش راحت‌تر برخورد کرد، چون رفتارش دیگه تا یه حدی شکل گرفته. منم نمی‌خوام بیشتر بترسه. بازی نمی‌کنه، هر قدر هم گربه‌ای باش حرف زدم هم کمکی نکرد بهش. یکی می‌گه برو بغلش کن، یکی میگه ولش کن خودش بیاد بیرون و صاحب اولیش هم هرگز از خونه بیرون نبرده بوده این بچه رو و راهکاری براش نداشت! چیکار باید بکنم که راحت‌تر بشه شرایط براش؟ از چه زمانی شروع کنم؟ و تا کی به حال خودش بذارمش؟

سلام و وقت بخیر بهتره اصلا به گربتون کاری نداشته باشید و حداقل یک یا دو هفته بهش فرصت بدید فقط آب و غذا بزارید و براش و تنهاش بزارید تنها فرصت بدید به گربتون مطمئن باشید با صبر و حوصله همه چی درست میشه

بی‌نهایت سپاسگزارم، پاداش دلداری و راهنمایی‌های شما با دل‌های این موجودات نازنین باشه، سربلند باشید🙏🏼

سلام ، خسته نباشید
گربه من حدودا ۸ماهش هست ، الان دوروز میشه که هی میره داخل لتر باکسش و بدون اینکه کاری کنه میاد بیرون و شروع میکنه دور مقعدش رو لیسیدن ، همینطور موهای زیر شکمش رو کنده تا قسمتهای کمی بالاتر ، جوری که اصلا پوست بدنش در ناحیه زیرشکمی سرتاسر معلومه.
الان دومین روزه اینجوریه . نشانه دیگه اینکه صدایی جدید ازخودش درمیاره دقیقا همون صدایی که فایلش رو با نام “مرمر” گذاشتید . درضمن گربه ام ماده هست.اگر میشه راهنمایی کنید.

سلام و وقت خوش به احتمال زیاد گربتون فحل شده و علائم جفت گیری داره پیشنهاد میکنم به دامپزشک نشونش بدید و پیگیری کنید اگر احتمال بارداری پایین است عقیم سازی انجام دهید

بخشید گربه ی من ماده هست الان چند هفته هست خیلی صدا میکنه جوری که همه معترض شدن میخواستم ببینم چیکار کنم ساکت بشه حتی شب تا صبح هم نمیخوره فقط سر و صدا میکنه

سلام خیلی احتمال داره فحل شده باشه و علائم جفت گیری داشته باشه بهتره عقیمش کنید

اخه دکتر بهمون گفت این کار رو نکنید نمیشه با دارو یا حالا هر چیز دیگه مشکل رو برطرف کرد

منظورم نمیخوابه بود

اخه دکتر بهمون گفت عقیم نکنید

درسته ولی در کل با عقیم کردن صدای میو کردنش کم میشه حالا شاید دکتر دلیلی داشتن که گفتن عقیم نکنید

سلام وقت بخیر گربه ی من ماده است و تقریبا یک ساله هست تقریبا چند وقته صدا های بلند از خودش تولید میکنه بعد که میرم باهاش حرف میزنم صداش کم میشه و از بین میره…و میلی به غذا نداره زیاد بار اول بردمش دکتر گفت احتمالا باردار هست یعنی اگر اینطور باشه تا عید باید زایمان کنه
ولی من هیچ علائمی دال بر اینکه باردار باشه نمیبینم …ولی صداش خیلی بلنده بعضی وقتا حتی یه روز ساعت ۶ صبح بلند ناله میکرد میترسم چیزیش شده باشه میشه راهنمایی کنین …محل زندگیشم توی حیاط خونه هست و همه چی براش فراهم یه اتاق مخصوص خودش داره

سلام و وقت بخیر اگر دکتر احتمال بارداری داده باید حتما سونوگرافی بشه ولی با این توضیحاتی که دادید گربه شما علائم جفت گیری دارد و ممکن است به بلوغ رسیده باشد بهتر است اگر حاملگی رد شد عقیم بشود .

به غیر از عقیم کردن راه حل دیگه ای نداره؟؟؟؟

سلام نه واقعیتش البته برای گربه ماده یکسری قرص هست که با تجویز دامپزشک انجام میشه

سلام ممنون از وقتی که گذاشتین

سلام خسته نباشید یک سوال داشتم ما یه گربه داریم الان بچشو اورده دم در و هی یک صدای بلند میده با اینکه ماده هم هست نمیدونم چی میخواست

سلام و وقت خوش گربتون اگر توی خونه هست یک فضای امن میخواد برای بچه هاش و ازشما کمک میخواد و اگر توی خیابونهست میخواد که بهش کمک کنید و فضای امنی براش در نظر بگیرید

سلام من گربه ام وقتی می‌ره داخل خاک برای دستشویی یه جورایی ناله می‌کنه یه صدای میووو می‌کنه ولی مثل ناله دلیلش چیه؟ فکر کنم حدود یک ماه و خورده ای باشه سنش و اینکه گربه من بومی هستش نژاد نداره

سلام و وقت خوش ممکنه درد داشته باشه و مشکلات ادراری و یا مدفوع داشته باشه بهتره در اولین فرصت به دامپزشک نشونش بدید تا درین مورد بررسیش بکنه

گربه من یکو نیم ماهشه شیر گاو بهش میدم هیچ مشکلی با شیرگاو نداره فقط نمیدونی چوقت بهش شیر بدم ۲ ساعتی یکبار یا ۳ ساعت یکبار یا …

سلام و وقت بخیر درین موارد که گربه هیچ غذای دیگه ای نمیخوره و فقط شیر میخوره بیشتر هر دو ساعت یکبار با شیشه یا سرنگ به گربه شیر میدن و شکم گربه و میمالن تا یبوست نگیره

سلام، ببخشیدمن یک گربه دو هفته ای که مادرش رهاش کرده بود أوردم نگهداری میکنم الان تقریباهفته پنجم عمرش هست، الان شیربدون لاکتوزوغذای خانگی پرازپروتیین بهش میدم. به خوبی بازی میکنه، خیلی خوب غذامیخوره، شیطنت داره وخوب هم ارتباط برقرارمیکنه وتاخدودی هم خستگی ناپذیروپرانرژی، فقط احساس میکنم چون تنهاست والبته شبهاتنهامیخوابه وپیش من نیست یکم ترسوهست وازصداهای بلندمثل ماشین میترسه واینکه هفته پیش بعضی اوقات میلرزید درحالیکه نه تب داره ونه عفونت ونه ریزش آب بینی ونه هیچ علامت بیماری یاسرماخوردگی یاکسل بودن، چندروزهست که دیگه نمیلرزه اماوقتی غذامیخوره بخصوص آخرشبها صدایی شبیه همین پرررکه توسایتتون گذاشتین تولیدمیکنه که من به بدنش دست زدم مثل یه لرزشی ازدقیقاداخل قفسه سینه یاهمون دیافراگم وهمینطورگلوش هست، دهانش هم بسته هست چون من دقت کردم نکنه داره ازبینی نفس میکشه که ابنطورنبود. میشه بفرمایین ممکنه گربه من بیمارباشه؟یااینکه این صداطبیعی هست؟ ازطرفی دقیقاشبیه این آخرین عکس توله گربه ای هست که گذاشتین. بسیارممنونم ازسایت خوبتون

سلام و وقت خوش این صدا کاملا طبیعی هست و نشانه رصایت گربه هست گربه کوچولو شما رو مثل والدینش میدونه و برای همین در کنار شما احساس آرامش داره

سلام من یه گربه ی نر یک ساله دارم یک هفتس یه گربه ی ماده ام اوردم که خیلی کوچولوعه اصلا بالغ نیس نهایت یک ماهه هست، گربه ی نر که بزرگتره شبا یکسره تو خونه راه میره ناله های عجیب غریب میکنه ینی تو ناله ها میوهاش هی صداش و کلفت و نازک میکنه و صداهای این مدلی از خودش در میاره مدام میشینه پشت در خونه، یا لب پنجره مدااام میو میو ناله میکنه، یا در اتاق ما چنگ میکشه یا دوس داره بره اتاق اون بچه گربهه.تو این یک هفته دوبار اومده رو تخت ما دستشویی کرده( از بچگی هر چندوقت یه بار میکرد کلا اینکارو) حالا نمیدونم از ناراحتی اومدن اون گربه اس، یا اینکه میخواد بره پیش اون باشه، یا بخاطر جفتً گیریه و باید ببرم عقیمش کنم؟

سلام و وقت خوش اینها همه علائم جفت گیری هستند و طبیعی هستند تنها راه جلوگیری ازآن عقیم سازی گربه هاست

سلام خسته نباشید
من یه بچه گربه دارم که این چند روز خیلی کم غذا میخوره و خرخر میکنه و یه کمی بی حال شده تقریبا سه ماهش هست

سلام و وقت خوش بله در بعضی اوقات وقتی گربه مریض است و نیاز به رسیدگی دارد صدای خر خر را تولید میکند بهتر است با دامپزشک مشورت کنید

سلام و وقت به خیر
گربه من یک سال و یک ماهش است و عقیم شده (تقریبا ۵ ماه پیش). الان تقریباً دو سه هفته ای می شه که یه صدای بلند میو از خودش ایجاد می کنه و توی گلوش می اندازه. الان اینقدر این صدای میو زیاد شده که تقریبا همه رو توی خونه معترض کرده (چون شبا ساعت ۴ یا ۵ صبح شروع می کنه با صدای بلند میومیو کردن و همچنین توی طول روز هم همینطوره). همین طور این طرف و اون طرف می ره و با صدای بلند میو می کنه.
با اینکه عقیمش کردیم علت این صدا چی می تونه باشه. من یک گربه بزرگتر هم دارم که عقیم شده اونم و همچین مشکلی نداره.
باید چیکار کنم؟

سلام و وقت خوش نفرمودید که گربتون نر هست یا ماده ولی خوب اصولا این رفتار بسیار مشابه گربه نر عقیم نشده است اگر گربه تان عقیم شده بهتر است با دامپزشک مشورت کنید در بعضی از موارد کاری از دست دامپزشک ساخته نیست زیرا پیک ناگهانی هورمون ها عامل اصلی این نوع رفتار هستند اگر گربه تان ماده باشد ممکن است دامپزشک داروی هورمونی تجویز کند با این حال این تصمیمات بر عهده دامپزشک است

سلام من گربه پرشین ماده ای که بنظر حدود یکسال دارد ، و در زیر پله شرکتی بطور موقت نگهداری میشد در روز زایمانش برای نگهداری به مدت دو ماه پذیرفتم . سه روز پیش دوماه تمام شد . مادر و بچه هایش در شرایط خوبی بزرگ شدند و از دیروز گربه مادر موو همرا ه با ناله میکند و وقتی باهاش صحبت میکنم در حالیکه دستهایش را روی زمین میخواباند پشتش را لالا میگیرد و پوزیشن جفت گیری میگیرد کمی برایم عجیب است چون اون تازه دوماه از زایمان گذشته. آیا معنی این صدا و این حرکت بدنی چیست؟

سلام این رفتار کاملا طبیعی است گربه مجددا تمایل به جفت گیری دارد

سلام عصربخیر.
گربه من الان یه۱هفته ای هست که از۲۴ساعت۲۲ساعتشو میخوابه فقط ۲ساعت بیداره میشه بگین براچی

سلام و وقت خوش اگر توی اون بازه ی زمانی که بیداره بازیگوشه و سرحاله مشکلی نیست ولی اگر خیلی بی حاله حتما ببریدش دکتر دامپزشک

سلام و درود.
من یک گربه نر پرشین و ماده دارم هر دو حدود یک سالشونه.گربه نر بسیار تمایل به جفتگیری داره ولی گربه ماده اجازه نمیده،گربه نر میره بالای گربه ماده ولی هم بلد نیست و هم گربه ماده اجازه نمیده،خیلی با هم خوب هستن ولی اجازه اینکار و به گربه نر نمیده.چکار میشه کرد که گربه ماده تحریک بشه؟حدود یک ماهه گربه نر درخواست داره ولی گربه ماده نمیزاره.
با تشکر

سلام و وقت خوش فقط زمان میخواد به مرور زمان گربه ماده علائم جفت گیری توش دیده میشه فقط باید زمان بدید

سلام. من یه گربه ای دو ساله در بالکن ما زایمان میکنه. این دفعه که زایمان کرد ۴تا بچه داره که الان ۳ ماهشونه. چند روز پیش همه بچه هاشو خودش رفتن به جز یکی که ماده هم هست. البته کامل نرفتن میرن و میان ولی از اون روز رفتار مادر و بقیه بچه ها با اونی که مونده خیلی بد شده. بهم هیس میکنند. این بچه سمت مادرش میره مادر دعواش میکنه یا میزنتش. علت این تغییر رفتار چیه؟

سلام این رفتار کاملا طبیعی هست و البته کمی خطرناک برای بچه بهتر است که زودتر بچه جدا شده و زندگی مستقل خودش را داشته باشد مادر ها از یک بازه ی زمانی دیگر برای داشتن فرزندشان در کنارشان تلاش نمیکنند و تمایل دارند او مستقل شده و جدا شود

سلام. امیدوارم خوب باشید. یه گربه ای دو ساله که در بالکن ما هست و زایمان میکنه. این دفعه که زایمان کرد ۴تا بچه داره که الان ۳ ماهشونه. چند روز پیش همه بچه هاشو خودش رفتن به جز یکی که ماده هم هست. البته کامل نرفتن میرن و میان ولی از اون روز رفتار مادر و بقیه بچه ها با اونی که مونده خیلی بد شده. بهم هیس میکنند. این بچه سمت مادرش میره مادر دعواش میکنه یا میزنتش. علت این تغییر رفتار چیه؟ و میشه اوضاع رو بهتر کرد؟

سلام و وقت خوش پاسخ داده شد بهترین راه حل جدایی است

با سلام
گربه خیابونی نر، که سنش به ۲ ماه میخورد ، حیاط خونه مارو انتخاب کرد واسه زندگی ، یه دندون نداشت(پایین سمت چپ دندان بزرگ) ، که فکر کردم دندان شیری بوده وافتاده ولی الان بعد ۵ ماه هنوز دندونش در نیومده و همیشه از طرف دیگه دهنش غذارو میخوره … امکان داره دندان دائمی بوده و دیگه در نیاد؟

سلام و وقت خوش
نه دندون شیری بوده اوکی میشه درمیاد دندونش به موقعش ایشالله اگر میفرمایید دو ماهشه

با سلام
گربه خیابونی نر، که سنش به ۲ ماه میخورد ، حیاط خونه مارو انتخاب کرد واسه زندگی
بعد۴ ماه تازه صمیمیت ش در حدی شد که غذا بهش میدم میشینه جفتم میخوره (قبل از اون غذارو میگرفت فرار میکرد زیر ماشین یا تو باغچه)
الان یک ماهیه که التماس میکنه که نوازشش کنم ، دایم خودشو میمالونه به پاهام … از جفت هر وسیله ای که رد میشه از بالای سر تا دمشو میکشه بهش .. و چیزی که خیلی خیلی انجام میده گونه های صورتشو به جاهایی که کمی زبر باشن (مثل کارتون ،سپر ماشین ،تایر ماشین ،گوشه پیاده رو )میمالونه ، از زیر چشم تا گونه و تا نزدیک دهنش… اگه نوازشش نکنم همینجور پشت سرم میو میو میکنه ، هرجا برم میاد..این لحظه ها اصلا نمترسه و میزاره تمام بدنش حتی صورتشو ماساژ بدم ، میاد تا داخل خونه دنبالم(قبل از اون و موقع ای که ماساژ نخواد به هیچ وجه داخل نمیاد)روزی چند بار اینجور میشه دمشم بلنده رو به بالا
وقتی بدنشو ماساژ میدم خیلی مخصوصا روی سر و گونه هاشو( دقیقا این لحظه نگام میکنه هو یه التماس ، یا یه ناله ولی همراه با رضایت میکنه😐)

سلام و وقت خوش فقط دنبال توجه هست همین و محبت

سلام
گربه خیابونی نر، که سنش به ۲ ماه میخورد ، حیاط خونه مارو انتخاب کرد واسه زندگی
۵ ماه که ازش نگه داری مکنم ۱ ماه خیلی صمیمی شده ولی ساعت ۶ صبح میره ، و ۵ ظهر بر میگرده و به شدت له له میزنه و گرسنشه …جوری که غذا تو حیاط بهش میدم برش میداره و میخواد به زور بیااد داخل بخورش چون کولر روشنه و خنکه(اهواز هستیم)
تو راهرو براش خونه درست کردم ولی بازهم اول صبح میره … چیز عجیب اینه که از خیابون میترسه و در حد نگاه کردن از روی دیوار …. تو خیابون میبرمش بعد ۱۰ متر بدو بدو برمیگرده داخل . احتمال داره که کسی دیگه ای اون ساعت ها ازش نگه داری کنه؟ از همسایه ها؟
اخه ۱۱ ساعت معلومه هیچی نخورده و تشنه گشنه میاد

سلام این گربه به انسان وابسته هست ممنون که حواستون بهش هست

سلام
گربه من ۴ ساله س و عقیم شده ولی مدام پشت در میشینه میو میو میکنه ،حواسش و پرت میکنم ولی ۱ررب میخوابه دوباره میره میو میکنه، چ مشکلی داره؟
اگر آزادی میخواد منطقیه بذارم بره؟

گربه ها موجودات فضولی هستند هر میو ی گربه و انتظار نزدیک پنجره دال بر این نیست که حتما گربه تمایل به آزادی و گردش دارد ولی با اینحال بهتر است کمی بیشتر با او وقت بگذارنید و با او بازی کنید تا حوصله اش سر نرود

مرسی از جواب هایی که دادین ، ولی خیلی کوتاه بودن ⁦☹️⁩
گربه نر نزدیک ۷ ماهشه ، ادای اسپری کردن رو در میاره پیش دیوار و درخت و ماشین ولی در واقع فقط اداست و کاری نمیکنه
یه چیزی دایره مانند شبیه غده یا گوشت اضافه که واسه بعد عمل گربه ماده باقی میمونه داره
چیه این؟
خطر ناکه؟

سلام بهتره درین مورد با دامپزشک مشورت کنید و این گربه نیاز به ویزیت و معاینه حضوری دارد میتونید با مجموعه تماس بگیرید تا کمکتون کنن ۰۲۱۴۴۴۴۴۰۳۹

سلام. دو ماه پیش یه بچه گربه نر رو که مامانش رو گم کرده بود و بقیه گربه ها می زدنش آوردیم خونه و الان تقریبا بزرگ شده. آب و غذا هم میدیم بهش ولی اصلا نمیزاره نازش کنیم یا پنج ثانیه بیشتر نمیزاره بغلش کنیم. یه وقتایی که دلش میخواد بازی کنیم باهاش میپره رو ماها و دستامونو گاز میگیره دلیلش چیه که بر خلاف همه گربه ها خودشونو لوس میکنن هستش.چی کار باید کنیم اصلا نمی مونه بغلمون یعنی دوسمون نداره؟ امروز هم صدای میو میو بچه گربه رو که تو همین سایت گذاشتین باز کردم عین آدما واستاد رو دو تا پاهاش و دستاشو گذاشت رو سینه اش و با دقت همه جا رو نگاه می‌کرد معنی کارش چیه؟ دوست داریم باز هم بزاریم بیرون تا بین گربه ها دوست پیدا کنه اما نگرانیم بزننش از نظرتون همین دو ماه کافیه؟

سلام و وقت خوش گربه دو ماهه دیگر مستقل شده است و میتواند از پس خودش بربیاید با اینحال این انتخاب شماست که گربه را داخل خونه نگهدارید یا خارج از خانه .. تمامی علائمی که میفرمایید نشانه ی سلامت و هویت گربه بودن آن هست و درین سن گربه ها دندون درورده و کمی نیاز به جویدن اجسام دارند

سلام، سال گذشته یه گربه ماده خیابانی که چشمش زخمی شده بود رو غذا دادم، متاسفانه اون چشمش بینایی نداره، امسال سه بچه به دنیا آورد که الان دو ماه و یک هفته شونه، هفته گذشته، وقتی به حیاط رفتم دیدم یکی از بچه گربه ها نیست و دو تای دیگه وحشت زده و ترسیده بودند و هیس میکردند. گربه مادر هم بهشون حمله میکرد و حتی یکیشون رو از پشت بام پایین انداخت، روز بعد، اون یکی بچه گربه گمشده، برکشته بود اما هیس میکرد همراه با استفراغ و هر دو به هم حمله میکردند. اون بچه رو رها کردم، از اون روز رفتار مادر با دو بچه دیگه خیلی خوب شده و بهشون محبت میکنه، خیلی عذاب وجدان دارم که اون بچه رو رها کردم و از مادر جداش کردم.

سلام و وقت خوش امیدوارم بقیه کوچولوها خوب باشن ، گربه ها موجوداتی مستقل هستند و خودشان میدانند که باید از کدام بچه گربه نگهداری کنند یا بچه هایشان کی بالغ میشوند که رهایشان کنند بهتر است درین موارد دخالتی انجام ندهیم

سلام و درود من یه بچه گربه میکس نژاد هیمالین و دی اس اچ چند ماه پیش اوردم و الانم تقریبا شش ماهشه همه چیش نرمال بود تا اینکه پشت درب خونمون چنتا یچه گربه اومدن و این باهاشون ارتباط برقرار کرد از پشت درب وختی که بردمش بیرون تا با اینا بازی کنه مادر گربه ها پیداش شد و به این حمله کرد و منم دفع کردم حملشو و اوردم خونه گربمو ولی از اون تایم به بعد هی پشت در میو میو میکنه و گه گداری ام صداش دو رگه میشه جدیدا ام طرفای صبح پوست روی دستمو میگیره و تنشو میماله به ساعدم و یه حالت جفت گیری نر ام هستش و نمیخام اخته کنمش و وازوکتومی میخام بکنمش براش یه جفت بیارم برای مشاوره بیشتر ازکجا میتونم کمک بگیرم؟

سلام و وقت خوش در دامپزشکی عمل وازکتومی کمتر انجام میشود و فقط تنها درمان این رفتار عقیم سازی هست بهترین کار عقیم سازی گربه هست

میگن داووووووود😅

:))

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کد کپچا *

Call Now


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-purring-sound.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-meow-sounds.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Meow-sound.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Meow-sound-2.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/AUD-20191129-WA0029-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Funny-cat-sounds.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Kitten-sounds.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/02/Cat-hissing-sound.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Angry-cat.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meow-nervous.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meow-sound-effect.mp3Downloads-icon


https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2017/05/Cat-meows-sounds-online-audio-converter.com-1.mp3Downloads-icon

گربه‌ها موجوداتی مغرور و استقلال طلبن و شاید به نظر بیاد که خیلی راحت با آدما دوست نمی‌شن. اما اگه بتونید اعتماد یه گربه رو جلب کنید اون وقت می‌بینید که به زیباترین شیوه با شما ارتباط برقرار می‌کنن و عشق و محبتشون رو به شما نشون می‌دن. در این مقاله قراره در مورد مراحل دوستی با گربه از جلب اعتماد و دوستی تا عاشق کردن گربه صحبت کنیم و شما رو با این موجودات خاص و باهوش بیشتر آشنا کنیم. پس در ادامه با ما در پت پرس همراه باشید.

تربیت گربه‌ها به راحتی تربیت سگها نیست، اما با کمی صبر و حوصله می‌تونید کلی ترفند و شیرینکاری به گربه‌ها هم یاد بدید.

هر گربه‌ای شخصیت خاصی داره و تربیت همه گربه‌ها مثل هم نیست. بعضی گربه‌ها لجبازترن و بعضی دیگه خودشون هم مشتاق یادگیری و آموزش هستن.

اگه گربه‌تون کار اشتباهی انجام داد به هیچ وجه سرش داد نزنید و تنبیهش نکنید؛ چون فایده‌ای نداره و گربه‌ها ارتباطی بین کار اشتباه و تنبیه شدن نمی‌بینن و متوجه دلیل عصبانیت شما نمی‌شن.

چگونه گربه صدا کنیم

اگه گربه‌تون مثلا داره روی مبل اسکرچ می‌کنه یا دست شما رو گاز می‌گیره، به جای اینکه دعواش کنید حواسش رو به چیز دیگه‌ای پرت کنید. مثلا یه عروسک یا اسباب بازی جلوی صورتش بگیرید تا دست شما رو ول کنه و با اسباب بازی مشغول بشه.

همینطور با تایید مثبت و سیستم پاداش و تشویق به گربه‌تون یاد بدید چه کاری باید انجام بده.

در مقاله تربیت گربه خانگی می‌تونید چند شیرین کاری بامزه به گربه یاد بدید (آموزش دست دادن یا های فایو و آموزش نشستن) و جلوی خیلی از کارهای اشتباه گربه‌تون رو بگیرید (مثل گاز گرفتن، دستشویی نکردن تو ظرف خاک)

گربه‌ها خیلی باهوشن و به همین دلیل یاد دادن اسم گربه بهش کار سختی نیست. البته قبلش لازمه که یه اسم مناسب، کوتاه و یکی دو هجایی براش انتخاب کنید که تلفظ و آواش راحت باشه و گربه زودتر اسمش رو یاد بگیره.

اگه هنوز برای گربه‌تون اسم نذاشتید در مطلب راهنمای انتخاب اسم گربه می‌تونید با بیش از ۱۵۰ اسم پیشنهادی برای گربه آشنا بشید.

هیچ وقت با لحن عصبانی یا صدای بلند یا برای دعوا کردن اسمش رو صدا  نزنید؛ چون اینطوری حس خوبی از صدا کردن اسمش نمی‌گیره و بهش واکنش خوبی نشون نمی‌ده.

حتی اگه اکثر اوقات که اسمش رو صدا زده باشید بعدش یه غذا یا تشویقی خوشمزه بهش داده باشید به احتمال بعد از یه مدت زیاد هربار اسم گربه‌تون رو صدا بزنید سریع پیش شما میاد.

گربه‌ها عاششق نوازش شدن هستن و رضایتشون رو با صدای خرخر کردن نشون می‌دن.

البته هر گربه‌ای شخصیت خاص خودش رو داره؛ بعضی گربه‌ها نوازش کردن و بغل شدن رو بیشتر دوست دارن و بعضی گربه‌های دیگه فقط بعضی مواقع دوست دارن نوازش بشن، نه همیشه!

همینطور تقریبا تمام گربه‌ها حتی گربه‌های کاملا دستی هم به بعضی قسمتهای بدنشون حساسن و ممکنه اوایل اجازه ندن اون قسمتها رو نوازش کنید.

مثلا همه گربه‌ها از نوازش شدن سر و زیر چانه استقبال می‌کنن و لذت می‌برن. پس اگه تازه یه گربه آوردید با خیال راحت می‌تونید سرش رو نوازش کنید و مطمئن باشید واکنش خوبی نشون می‌ده.

 

بعضی از نقاط حساس بدن گربه‌ها عبارتند از:

شکم حساسترین و آسییب پذیرترین قسمت بدن گربه است و به همین دلیل هم نسبت به نوازش و تماس شکمش خیلی حساسه و به هرکسی اجازه نمی‌ده شکمش رو نوازش کنه.

در واقع، اینطوری بهتون بگیم که اگه گربه‌ای اجازه بده شکمش رو نوازش کنید یعنی ۱۰۰% بهتون اعتماد داره و رابطه عمیقی باهاتون داره.

پس با یاد گرفتن زبان بدن و معنی حرکات گربه می‌تونید بفهمید گربه از نوازش شدن خوشحاله یا نه و اگه واکنش خوبی نشون داد بیشتر نوازشش کنید.

گربه‌ها عاشق بازی کردن هستن و با ساده‌ترین چیزها هم خودشون رو سرگرم می‌کنن. اگه می‌خواید با گربه تو حیاط یا گربه خونگی‌تون بازی کنید راه‌های مختلفی دارید. می‌تونید از انواع اسباب بازی مخصوص گربه که در پتشاپ‌ها وجود داره خریداری کنید یا خودتون با کمی خلاقیت براش اسباب بازی درست کنید.

اکثر گربه‌ها عااشق این اسباب بازی‌های ساده هستن:

گربه‌ها تنهایی هم می‌تونن خودشون رو سرگرم کنن و بازی کنن؛ اما همیشه بازی کردن و همبازی شدن با شما رو ترجیح می‌دن.

پس حتی اگه در طول روز سرکار هستید عصر که خونه میاید برای گربه‌تون وقت بذارید و با هم حداقل ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت بازی کنید. اینطوری هم انرژی گربه‌تون تخلیه می‌شه و کمتر خرابکاری می‌کنه و هم رابطه بین شما و گربه‌تون عمیق‌تر و بهتر می‌شه.

راستش دوستی و ارتباط با گربه‌های پرشین تفاوت چندانی با بقیه گربه‌ها نداره. اما این نژاد به خاطر ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی خاصی که داره یکم بدقلق‌تر و حساستره و باید به این نکات توجه کنید:

البته خیلی از پرشین‌ها اگه غذایی رو دوست نداشته باشن اعتصاب غذا می‌کنن و تا وقتی غذای مورد علاقه‌شون رو بهشون ندید لب به هیچ غذایی نمی‌زنن. در مطلب راهنمای رژیم غذایی گربه پرشین در مورد ویژگی‌های غذای این گربه‌ها به طور کامل صحبت کردیم.

اگه خوب از گربه‌ پرشین نگهداری کنید، غذای خوب بهش بدید، بهش توجه کنید و حسابی بهش محبت کنید اون وقت می‌بینید که گربه پرشین هم ارتباط خوب و دوستانه‌ای با شما پیدا می‌کنه و محبتش رو به روش خودش به شما نشون می‌ده.

در مطلب معرفی جامع نژاد پرشین به طور کامل و مفصل در مورد تاریخچه این نژاد زیبا و مراقبت و نگهداری از این گربه‌ها صحبت کردیم و پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ش کنید.

گربه‌های خیابانی به طور غریزی یاد گرفتن که از آدم‌ها دوری ‌کنن. چون همه که مثل شما مهربان و حیوان دوست نیستن و ممکنه بعضی آدم‍ها متاسفانه به این فرشته‌های خیابانی آسیب برسونن.

به همین دلیل اگه تو کوچه یا محله‌تون گربه‌های خیابانی زندگی می‌کنن و می‌خواید باهاشون دوست بشید باید اول اعتمادشون رو جلب کنید و بهشون بفهمونید که خطری براش ندارید.

بهترین و کاربردی‌ترین راه برای جلب اعتماد و نشون دادن محبت به گربه‌های خیابانی، غذا دادن بهشونه.

چگونه گربه صدا کنیم

این گربه‌ها معمولا همیشه گرسنه هستن و دنبال غذا می‌گردن و اگه ببین یه آدم مهربون بهشون غذای خوشمزه می‌ده خیلی خوشحال می‌شن.

اما  اگه قصد نگهداری دائمی اونا رو ندارید و قراره فقط یه مدت بهشون غذا بدید از دستی کردن و بغلی کردن گربه‌های خیابانی خودداری کنید.

این قسمت کوتاه از داستان شازده کوچولو به خوبی معنی اهلی کردن رو نشون می‌ده. اهلی کردن گربه‌های خیابانی هم به معنی جلب اعتماد و ایجاد محبت و علاقه کردنه.

با غذا دادن که در بخش بالا توضیح دادیم بعد از یه مدت می‌بینید که گربه بهتون اعتماد کرده و می‌ذاره نوازشش کنید و حتی بغلش کنید. اگه خونه‌تون حیاط داره حتی می‌تونید یه لونه یا جعبه چوبی گوشه حیاط بذارید و به مرور اون رو به خودتون نزدیک و نزدیکتر بکنید.

گربه‌ها در عین حال که محتاطن خیلی هم کنجکاون و اگه بهتون اعتماد کنن خودشون هم دوست دارن بهتون نزدیکتر بشن.

البته اهلی کردن بچه گربه‌ها به مراتب کار راحتتریه و هرچی سن گربه بالاتر باشه اهلی کردنش سختتر و زمانبرتر خواهد بود. اما همه گربه‌ها محبت شما رو می‍فهمن و با کمی صبر و حوصله اونقدر بهتون اعتماد می‌کنن که می‌تونید حتی بغلشون کنید.

ازتون خواهش می‌کنیم تنها در صورتی که قصد نگهداری دائمی اون گربه رو دارید اهلیش کنید.

چون ترس و دوری از آدم‌ها  یکی از دلایل زنده موندن و بقاء گربه‌های خیابانیه و گربه‌ای که دستی شده باشه به هر آدمی (حتی آدم حیوان آزار و نامهربون) نزدیک می‌شه و اعتماد می‌کنه و ممکنه جونش در خطر بیفته.

از طرفی گربه‌ای که خیلی دستی و بغلی و اهلی شده باشه توانایی زندگی تو خیابون و سر و کله زدن با گربه‌های وحشی رو از دست می‌ده و ممکنه بلایی سرش بیاد.

نگهداری از یه بچه گربه بی پناه و بی مادر کار بسیار قشنگ و نیکوکارانه‌ایه. اما حواستون باشه که همه بچه گربه‌هایی که تو خیابون می‌بینید بی مادر نیستن! و هیچ کس بهتر از گربه مادر نمی‌تونه از بچه گربه نگهداری کنه.

گربه‌ مادر برای پیدا کردن غذا معمولا چندساعتی، حتی یه روز کامل ممکنه بچه‌هاشو تنها بذاره؛ اما حتما دوباره پیش بچه‌هاش برمی‌گرده. بنابراین با دیدن هر بچه گربه‌ای سریع برش ندارید و به خونه نیاریدش.

اما اگه یه بچه گربه دیدید و به هر شکل مطمئن شدید که مادر نداره می‌تونید اون رو به خونه بیارید و خونگی‌ش کنید.

البته قبل از هرچیز لازمه گربه رو پیش دامپزشک ببرید تا از نظر وضعیت سلامتی بررسی بشه و واکسن‌های مورد نیاز رو بگیره. (در این رابطه بخونید: برنامه زمانبندی واکسیناسیون گربه)

اگه بچه گربه خیابانی که به خونه آوردید زیر ۲ ماه سن داره، کار سختی پیش رو دارید. چون گربه هنوز شیرخواره و باید با سرنگ یا شیشه شیر بهش شیرخشک مخصوص بچه گربه بدید و ازش مراقبت بیشتری بکنید. از دادن شیر گاو یا بز به بچه گربه نوزاد اکیدا خودداری کنید.

در مقاله نگهداری از بچه گربه توضیح دادیم که چطور باید از گربه های نوزاد و خیلی حساس نگهداری کنین و اونها رو زنده نگهدارید. پیشنهاد میکنم حتما بخونین چون میتونه تو این مورد به شما خیلی کمک کنه.

اگه بچه گربه بیشتر از ۲ ماه سن داره برای تغذیه‌‌‌ش دو راه دارید:

اگه قصد دارید خودتون برای گربه آشپزی کنید و بهش غذای خونگی بدید حتما لیست غذاهای ممنوع برای گربه‌ها رو مطالعه کنید تا یه موقع غذای خطرناک و مضری به پیشی‌ها ندید!

دریافت برنامه غذایی گربه از دامپزشک

گربه‌ها برخلاف چیزی که نشون می‌دن خیلی احساساتی و عاشق پیشه هستن و اگه اعتمادشون رو جلب کنید رابطه محبت آمیزی با شما برقرار می‌کنن.

گربه‌ها خیلی به احساس امنیت نیاز دارن و اگه شما بتونید با فراهم کردن غذا، جای خواب و سرگرم کردنش بهش این حس امنیت و آرامش رو بدید مطمئن باشید عاشقتون می‌شه.

تحقیقات نشون داده گربه‌ها کامل بو و صدای صاحبشون رو می‌شناسن و از بقیه آدمها اون رو تشخیص می‌دن. (در این رابطه بخونید: احساس گربه به صاحبش چیست؟)

یعنی گربه‌تون عاشق شما شده و خیلی از رابطه‌ای که با شما داره لذت می‌بره و راضیه.

نظر شما چیه؟

شما چه تجربه‌ای از ارتباط و دوستی با گربه‌ ها دارید؟ تا حالا با یه گربه خیابانی دوست شدید؟ با گربه‌های خونگی‌تون چطور ارتباط برقرار می‌کنید؟ به نظرتون گربه‌ها عاشق می‌شن؟ گربه شما محبتش رو چطوری بهتون نشون می‌ده؟ لطفا برای ما کامنت بذارید و نظر، تجربیات و سوالات خودتون رو با ما در میون بذارید.

مترجم انگلیسی و فرانسه‌‌ام و در زمینه‌های مختلف تولید محتوا انجام دادم. به حیوانات و مخصوصا گربه‌ها علاقه زیادی دارم و امیدوارم با مقالاتی که می‌نویسم بتونم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشم.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

هیچ صاحب گربه‌ای دوست نداره گربه‌اش مریض و بیمار بشه؛ اما هر گربه‌ای در طول زندگیش ممکنه با بیماری‌های مختلفی روبرو بشه. اسهال در گربه یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامتیه که دلایل و علل متفاوتی می‌تونه داشته باشه. بعضی از انواع اسهال خطرناک نیستند و با…

گربه بنگال یه پلنگ کوچیکه که با اینکه ابهت و شکوه حیات وحش رو داره؛ اما از نظر اخلاق و رفتار خیلی اهلی و خونگیه. زندگی با گربه بنگال خیلی هیجان‌انگیز و لذت‌بخشه؛ اما به دلایلی که در ادامه می‌گیم این گربه برای هرکسی مناسب نیست! تو این مقاله این نژاد…

این روزها که نگهداری از گربه به عنوان حیوان خانگی رایج هست، باید از انواع بیماری‌هایی که ممکنه گربه خانگی شما مبتلا بشه اطلاع کافی داشته باشین تا بتونین از این بیماری‌ها پیشگیری کنین، به موقع اون‌ها رو تشخیص بدین و تصمیم بگیرین که مشکل رو در خونه…

احتمالا تا به الان درباره گربه راشن بلو؛ این گربۀ گران‌قیمت و لاکچری شنیدین. گربه‌ای که مورد علاقه سزارهای روسی و ملکه ویکتوریا بوده و به خاطر داشتن چشمان سبز رنگ و بدن آبی- خاکستری در نگاه اول نظر همه رو به خودش جلب می‌کنه و البته در کنار زیبایی…

 دریافت PDF  و ویدیو  راهنمای تربیت اصولی سگ

 معرفی بهترین پت شاپ برای خرید غذا و لوازم حیوانات خانگی

همه ما برای نگهداری درست از حیوانات خانگی مون نیاز به داشتن اطلاعات درست و کامل داریم.

ما در تیم پت پرس تلاش میکنیم تا این اطلاعات رو به بهترین نحو در اختیار شما قرار بدیم. شما میتونین پاسخ سوالاتتون درباره نگهداری از سگ، گربه، پرندگان و جوندگان خانگی رو در پت پرس پیدا کنین یا مستقیم از دامپزشک متخصص بپرسین.

هدف پت پرس اینه که روزی بیاد تا هیچ کدوم از حیوانات خانگی به خاطر کمبود اطلاعات ما، بیمار نشن.

 

021-91302721

شنبه تا چهارشنبه 9:30 تا 19

پنج شنبه ها 9:30 تا 16

 

 

خانه

مقالات

دامپزشک آنلاین

کتاب و فیلم

پروفایل

ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید باخبر بشید و باهامون در تماس باشید. ما هم از پیدا کردن دوستان جدید خوشحال میشیم.

پست الکترونیکی

support@pezeshket.com

تلفن پشتیبانی

021-91002055

زبان بدن گربه ها چگونه است؟ یادگیری و توجه به زبان بدن گربه ها، ما را یک قدم به درک رفتارها و احساسات گربه ها نزدیک تر می کند. گربه ها، از طریق روش های بسیار جذاب با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. برخی از رفتار های گربه ها در برقراری ارتباط، به قدری ظریف هستند که ما انسان ها، نمی توانیم آنها را درک کنیم. گربه ها، اغلب از علائم خفیف و کنترل شده زبان بدن برای ارتباط سازی استفاده می کنند. با یک حرکت جزئی دم یا کوچکترین حرکت گوش، پیام هایی به ارزش هزار کلمه برای گربه دیگر ارسال می کنند.

چگونه گربه صدا کنیم

آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که چرا وقتی می خواهید یک گربه را نوازش کنید با رفتارهای به ظاهر لوس، غلت زدن گربه یا عصبانیت آن روبرو می شوید؟

هنگامی که گربه شما کاملا راضی و آرام است، خودش را می کشد و غلت می زند؛ اما در موقعیت های دیگر وقتی گربه احساس خطر می کند و راه فرار ندارد ممکن است با چنگال های کشیده و دندان های تیز حیوان روبرو شوید. این رفتارها بسیار دفاعی است که نشان می دهد که گربه در حالت جنگ است. برای بسیاری از ما، زبان بدن گربه ها مانند یک زبان خارجی احساس می شود، درک آن دشوار و رمزگشایی آن سخت تر است.

نوع صداهای گربه های خانگی از صدای ملایم و آرام گرفته تا صدای خش خش زیاد می تواند نشان دهنده احساساتی مانند خوشحالی یا عصبانیت بیش از حد باشد. در مورد رفتارهای حیوانات خانگی، متخصصان آنها را به دو دسته غریزی یا ذاتی و یا اکتسابی و آموزشی تقسیم می کنند. با این حال اکثر کارشناسان معتقدند که حیواناتی مانند گربه و سگ هر دو نوع رفتار را دارند. یکی از رفتار ها و وسیله ارتباطی در گربه ها، بروز صداهای مختلف و متفاوت آنها است.

به طور کلی گربه ها، زبان گفتاری شبیه به ما انسان ها ندارند؛ اما آنها صداهای را تولید می کنند که این صداها می توانند معنی و مفهوم مختلفی داشته باشند. صداهای عجیب و غریب در گربه ها می تواند نشان دهنده زبان بدنی آنها باشد. زبان بدن، مهمترین وسیله ارتباطی گربه ها است.

 گربه ها صداهای متنوعی تولید می کنند که نام و شرح های مختلفی دارند. انواع صداها در گربه ها می تواند از ابراز رضایت، درخواست کمک، غذا یا همبازی تا ابراز وحشت شدید باشد. صاحبان گربه های خانگی باید تفاوت های ظریف بین صداهای گربه خود را شناسایی کنند تا بتوانند تفاوت بین التماس کردن و کمک خواستن حیوان را تشخیص دهند. آنها باید بدانند که ویژگی های هر گربه منحصر به فرد است و هیچ کسی غیر خود صاحب حیوان خانگی نمی تواند این ویژگی ها را شناسایی کند.

این صداها احتمالاً برای نشان دادن گرسنگی یا سرما و درخواست کمک از مادر است تا آنها را پیدا کند. با بزرگتر شدن گربه، میو همچنان به میزان زیادی برای درخواست یا جلب توجه مورد استفاده قرار می گیرد. گربه ها ممکن است برای رسیدن به اهداف و نیازهایشان، میوهای خود را تنظیم می کنند.

گربه های عصبانی، ترسیده یا پرخاشگر ممکن است صدای خش خش را از خودشان بروز دهند، این یک هشدار واضح است که در این شرایط نباید به حیوان نزدیکتر شد. غرغر کردن، خش خش کردن، یا تف کردن هشدارهای قاطعانه برای دور ماندن است – حداقل تا زمانی که گربه آرام شود.

تماس یا یودلینگ، همان صدایی غم انگیز و کمی شبح وار است که گربه (معمولاً در نیمه شب) هنگام پرسه زدن در بیرون از خانه بروز می دهد. صاحبان گربه های جدید گاهی اوقات این صدای طبیعی را با درد، گیجی یا تنهایی حیوان اشتباه می گیرند، با این فرض که گربه آنها دچار پریشانی شده است؛ اما  اکثر گربه های ماده برای آمادگی برای جفت شدن و جفت یابی از این صدا استفاده می کنند. حتی گربه ها با صدای بلندی به نام کاترواولینگ در دسترس بودن خود را اعلام می کند.  گربه همچنین از این صدا برای هشدار به گربه های نر و تجازو احتمالی استفاده می کنند. کاترواولینگ (Caterwauling) صدایی کاملاً بلند است که گربه ها هنگام تهدید توسط گربه های دیگر، از خود بروز می دهند. این صدا در گربه های ناشنوا رایج است.

گربه ها وضعیت روحی درونی، بیرونی و یا حد وسط میان این دوحالت را دارند. گربه با روحیات درونی، معمولا فقط در صورت تعقیب حمله می کند. از طرف دیگر، گربه ای که آماده حمله تهاجمی است، بیشتر روحیه بیرونی دارند.

قرار گرفتن گوش های گربه ها به سمت داخل و یا خارج می تواند نشان دهنده احساسات آنها باشد.

چشمان گشاد و باز، یک علامت ظاهری و مشخصی در گربه ها است. گشاد بودن چشم ها در گربه های خانگی می تواند نشان دهنده شاد و بازیگوش بودن حیوان خانگی باشد. چشم های آرام و کشیده شده، معمولاً به معنای تسلیم گربه است، اما همچنین می تواند نشان دهنده رضایت گربه باشد.

وقتی گربه به گربه دیگری یا شخصی چشمک می زند و آرام است، یعنی در اصل حیوان برای برقراری ارتباط با دیگران، سلام می کند. در دنیای گربه سانان، بستن چشم در حضور دیگری نشانه نهایت اعتماد است. با چشمک زدن آرام به گربه خود، می توانید با حیوان ارتباط برقرار کنید و به آن، این اطمینان را بدهید که هیچ خطری او را تهدید نمی کند. سعی کنید هر گاه گربه خانگی شما چشمک زد، این حرکت را تکرار کنید.

اندازه مردمک های گربه، علائم دیگری از احساسات حیوان است.

مردمک گشاد. مردمک های گشاد ممکن است ترس را نشان دهند در حالی که مردمک های منقبض احساسات پرخاشگرانه را بروز می دهند. خیره شدن مستقیم گربه به طرف مقابل هشدار می دهد که عقب برود. میرنا میلانی، DVM، متخصص رفتار در حیوانات در خدمات مشاوره ای رفتار حیوانات در Tipping Point در چارلز تاون، NH می گوید: هرچه گربه ترس بیشتری احساس کند، مردمک آن گشادتر می شوند. گشاد شدن مردمک در گربه ها نشان می دهد که گربه زیاد ترسیده و می خواهد عقب نشینی کند.

مردمک جمع شده. مردمک چشم در گربه های عصبانی و خشمگین، ممکن است باریک یا جمع شود تا به طور موثرتری روی جزییات تمرکز کند.

از طرفی هم چشم گربه ها نیز به نور محیط پاسخ می دهند، بنابراین صاحبان گربه های خانگی بهتر است زبان بدن آنها را به طور کامل بشناسند و تمام علائم را در نظر بگیرند. در شرایطی که گربه متوجه شود صاحبش از او مراقبت می کند، شرایط را بررسی کرده و دست از عصبانیت بر می دارد.

حتی موقعیت دهان گربه نشان دهنده علائم و احساسات گربه ها است. هرچه دهان حیوان بازتر باشد، معمولاً حیوان حالت روحی بیرون گرا تر را خواهد دارد. باز هم حتی باز بودن دهان گربه می تواند نشان خشم و عصبانیت حیوان باشد.  مسلماً اگر گربه ای دهان خود را کاملا به سمت صدای خش خش باز کند، تف کند و دندان های تیز نشان دهد، قطعاً این علائم نشانه عصبانیت حیوان است.

حرکات دم گربه می تواند نشان دهنده احساسات آنها باشد. به طور مثال دم ایستاده، نشان دهنده روحیه اجتماعی بودن گربه و بیرون گرا بودن است. این حالت معمولا پیامی دوستانه برای گربه های دیگر است که می گوید همراه من بیایید.

جهت گیری بدن، شاخص دیگری برای نشان دادن روحیه درونی یا بیرونی گربه ها است.

جهت گیری می تواند نشان دهنده موارد زیر باشد:

گربه ها سعی می کنند با ایستادن در مقابل گربه های دیگر، بالا رفتن از سطوح خیلی بلند و یا پف کردن موهای خود، خود را زیاد بزرگ جلوه دهند و اعتماد به نفس خود را به رخ گربه های دیگر بکشند. این رفتار معمولاً نمایش تسلط یا پرخاشگری یا تهدیدی صریح است.

یادگیری زبان بدن و نوع رفتار گربه های خانگی می تواند در تشخیص نیاز های حیوان تاثیر زیادی داشته باشد. از آنجا که زبان بدن گربه ها بسیار محدود بوده و معمولاً درک آن دشوار است، صاحبان گربه های خانگی باید سعی کنند آنها را یاد بگیرند. گربه ها برای رساندن پیام خود و جلوگیری از رفتارهای نادرست، از سیگنال های مختلف (حالت بدن، حالت چهره و صداگذاری) استفاده می کنند.

تشخیص و یادگیری زبان بدن در گربه ها، برای صاحبان آنها خیلی موثر است که بفهمند حیوان خانگی چه مشکلی دارد. با یادگیری نحوه رمزگشایی از این وضعیت های گربه سان، می توانید پیوندهای محبت با گربه های خود را عمق بخشیده و همچنین از سوء تفاهم و پرخاشگری احتمالی جلوگیری کنید.

کارن سوئدا، DVM، دیپلمات کالج آمریکایی رفتارهای دامپزشکی، می گوید زبان بدن گربه ها نسبت به سگ ها ظریف تر است. سوئدا می گوید: بخشی از این مشكل زمانی بوجود می آید كه افراد دانش خود را در مورد سگ ها یاد گرفته اند را در مورد گربه ها به كار می گیرند.

صاحبان حیوانات خانگی، بهتر است برای یادگیری رفتار ها و حتی تشخیص علائم بیماری های مربوط به گربه های خانگی با دامپزشک مشورت کنند. مشاوره با دامپزشکان با تجربه در زمینه بیماری های مربوط به حیوانات خانگی در پزشکت یکی از خدمات جدید این اپلیکیشین است که ما آن را به صاحبان حیوانات خانگی معرفی می کنیم.

در مورد بیماری های مربوط به گربه خانگی اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

منابع:

https://animals.howstuffworks.com/pets/how-to-solve-cat-behavior-problems1.htm

https://pets.webmd.com/cats/features/cat-body-language#2

هم اکنون با مشاوران پزشکت مشاوره آنلاین بگیرید

چگونه گربه صدا کنیم

نقش سگ ها در تشخیص کرونا  نقش سگ ها در تشخیص کرونا…

شایع ترین بیماری های گوسفندان ، بیماری های عفونی هستند که می…

هر یک از انواع طوطی ها، ویژگی و زیبایی های خاص خویش…

شایع ترین بیماری در اسب ها از شرایط پوستی مانند کرم حلقوی،…

آرتروز در سگ ها ، به ویژه در سگ های بزرگسال و…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

برای نزدیک شدن به  یک گربه ی خیابانی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. برخی از این نکات را با هم مرور میکنیم:

۱-خودتان را برای نزدیک شدن به گربه آماده کنید. خودتان را وادار کنید تا آنجا که ممکن هست به کوچکی او بنظر برسید و همچنین با خودتان مقداری غذا همراه داشته باشید.

۲-آرام و بی سرو صدا در حالی که دستتان به صورت افقی، بالا، در هوا قرار دارد به سوی گربه قدم بردارید. این کار در زبان گربه ها به معنی سلام کردن است. با ایجاد کردن صدای میو میو گربه را سر ذوق بیاورید. یادتان باشد که هیچ حرکت ناگهانی انجام ندهید و خیلی آرام حرکت کنید.

۳-همین طور که به گربه نزدیک می شوید دست هایتان را پایین بیاورید و زانو بزنید. آرام غذا را از جیبتان بیرون آورده و به گربه بدهید. به احتمال زیاد گربه آن را بو می کشد و با ترس چندک می زند و برمی گردد. ولی به زودی باز می آید و غذا را می گیرد، فقط بنشینید و منتظر باشید. کم کم گربه می آید و به شما اجازه میدهد که نوازشش کنید.

چگونه گربه صدا کنیم

هشدار:

-صداهای ناگهانی یا بلند ایجاد نکنید

-اگر گربه دوستتان ندارد سعی نکنید که او را وادار کنید که شما را دوست بدارد.

خیلی ممنونم ولی مطمعن هستید که جواب بده 1 1

اگه میترسی لباس مخصوص مثل من بپوش

خیلی ممنون تونستم بااین کار بچه گربه گیر بیارم💖💖💖💖💖

تو یه چند روز باهات دوست شد

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به پت خرید است.

تیم تحریریه

16 پاسخ

 بیشتر آن‌هایی که تجربه نگهداری از گربه‌ها را داشته‌اند یا فیلم‌ها و گیف‌های جالب و خنده‌داری از گربه‌ها دیده‌اند، با این جمله موافق هستند که: گربه‌ها گاهی کارهایی انجام می‌دهد که بسیار عجیب و غریب است!

به گفته دکتر شیان سیمز، رئیس سازمان دارو درمانی و دامپزشکی در نیویورک، رفتار و خواسته‌های گربه‌ها معمولا سخت‌تر از سگ‌ها فهمیده می‌شود. گربه‌ها کارهای زیادی را انجام می‌دهند که تنها برای خودشان معنا دارد. اما گاهی اوقات، این رفتارهای جالب، راه‌هایی هستند که گربه‌ها از طریق آن تلاش می‌کنند تا با ما ارتباط برقرار کنند و مفهومی را انتقال دهند.

امروز و در این مقاله، 6 حسی که گربه شما تلاش می‌کند تا به شما منتقل کند را مورد بررسی قرار می‌دهیم. شما به عنوان صاحب گربه، باید بتوانید به درک روشنی ازنیاز‌ها و خواسته‌های گربه خود دست پیدا کنید.

چگونه گربه صدا کنیم

گاهی ممکن است ببینید که گربه شما در کنار پنجره نشسته است و به بیرون نگاه می‌کند و ناگهان، صداهای عجیبی شبیه به جیر جیر کردن از خود درمی‌آورد. گربه‌ها معمولا زمانی این رفتار را از خود نشان می‌دهند که هیجان‌زده‌اند یا اینکه توسط چیزی تحریک شده‌اند. در واقع آن‌ها سعی دارند به ما بگویند که احتمالا مارمولک یا پرنده‌ای در بیرون از خانه نظرشان را جلب کرده است.

همچنین گربه‌ها با استفاده از این رفتار گاهی به دنبال جلب توجه ما هستند. به گفته دکتر جودی مورگان، دامپزشک و نویسنده چندین کتاب در زمینه آموزش و نگهداری از حیوانات خانگی، گربه‌های مادر با استفاده از این صداها، با بچه گربه‌های خود ارتباط برقرار می‌کنند.

در سوی دیگر صداهایی که ممکن است از گربه خود بشنوید، انواع زوزه و ناله وجود دارد که معمولا نشان دهنده درد، بیماری یا ناراحتی است. گربه‌ها برخی اوقات قبل از آنکه استفراغ کنند، ناله می‌کنند و صداهایی شبیه به زوزه از خود در می‌آوردند. در این حالت احتمالا گربه شما می‌خواهد که هرچه سریع‌تر دستمالی فراهم کنید تا بتواند روی آن بالا بیاورد!

همچنین زوزه کشیدن یکی از رفتارهایی است که گربه شما پس از احساس خطر در برابر سایر گربه‌ها یا حیوانات از خود نشان می‌دهد. در صورتی‌که گربه‌ها بیش از حد معمول این صداها را از خود در بیاورند، بهتر است گربه خود را نزد یک دامپزشک ببرید. برخی از بررسی نشان می‌دهند که ایجاد سر و صدای بیش از حد توسط گربه‌ها می‌تواند نشانه‌ای از پرکاری غده تیروئید باشد. این بیماری یکی از شایع‌ترین اختلالات هورمونی در گربه‌ها است.

یکی دیگر از رفتارهایی که گربه‌ها در هنگام بروز درد یا رنجش از خود نشان می‌دهند، مخفی شدن است. گربه‌ها در مخفی کردن بیماری تبهر بسیار زیادی دارند. آن‌ها نمی‌توانند ضعف‌های خود را در طبیعت وحشی به رقبای‌شان نشان دهند. در طول یک دهه گذشته، مطالعات و پژوهش‌های مختلف و متعدد نشان داده‌اند که گربه‌های پیرتر، بخصوص آن‌هایی که بیش از 12 سال سن دارند، دچار بیماری و دردهای مفصلی شدیدی می‌شوند. یکی از رایج‌ترین علامت‌های درد سخت و مزمن مفاصل در گربه‌ها، افزایش مدت خوابیدن و مخفی شدن است. بنابراین، اگر دیدید گربه شما بطور ناگهانی خود را از شما پنهان می‌کند، او را نزد یک دامپزشک ببرید.

اگر متوجه شدید که گربه شما در بیرون از ظرف مخصوص دستشویی خرابکاری کرد(!)، احتمالا می‌خواهد به شما بگوید که چیزی در مورد دستشویی (مانند ظرف دستشویی یا حتی مکان قرارگیری آن) را دوست ندارد. درصورتی‌که در خانه بیش از یک گربه دارید، مشاهده این‌گونه از رفتارها، یعنی بین گربه‌های شما برای استفاده از دستشویی رقابت شکل گرفته یا اینکه بعضی از گربه‌ها می‌ترسند که درصورت استفاده از آن، توسط دیگر گربه‌ها مورد حمله قرار بگیرند.

 همچنین گربه شما با این رفتار احتمالا بخاطر عدم رعایت بهداشت و کثیفی بیش از حد دستشویی خود از شما شکایت می‌کند. دامپزشک‌ها توصیه می‌کنند که حداقل 1 بار در روز بایستی ظرف دستشویی گربه خود را نظافت کنید. درصورتی که بیش از یک گربه در خانه دارید، اضافه کردن ظرف دستشویی می‌تواند مشکلات شما و البته گربه‌های شما را حل کند. البته، بهتر است حداقل 1 ظرف دستشویی بیشتر از تعداد گربه‌های خود داشته باشید. به عنوان مثال، برای 4 گربه، از 5 ظرف دستشویی استفاده کنید.

علاوه بر مواردی که گفته شد، مشاهده ادرار و مدفوع گربه در خارج از ظرف مخصوص، می‌تواند نشان‌دهنده استرس و اضطراب در گربه شما باشد. بنابراین مطمئن شوید که گربه شما برای مخفی شدن از سایر انسان‌ها و حیوانات مکانی امن و مخفی دارد. همچنین بهتر است ظرف‌های غذا، آب، جای خواب و نیز ظرف دستشویی او را در مکانی خلوت و آرام قرار دهید.

شنیدن صدای خرخر یعنی اینکه گربه شما خوشحال است و احساس راحتی می‌کند. به عبارتی دیگر، خرخر کردن یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی است که با شنیدن آن می‌توانید متوجه شوید که آیا گربه شما از شرایط موجود راضی است یا خیر. البته حین شنیدن صدای خرخر، به زبان بدن گربه خود هم دقت داشته باشید تا مطمئن شوید که عصبانی نیست. اگر دیدید گربه شما دم خود را بالابرده است، صورتش را به بدن شما یا چیزی می‌مالد یا اینکه شکمش را به شما نشان می‌دهد، مطمئن باشید که گربه شما، شاد، خرم و خوشحال است.

گربه‌ها صمیمیت خود را با روش‌های مختلفی به شما نشان می‌دهند و از رفتارهای محسوس و نامحسوس زیادی استفاده می‌کنند تا ثابت کنند که: شما را دوست دارند و به شما اهمیت می‌دهند. اگر گربه‌ای را مشاهده کردید که  خودش را به دست یا پاهای شما می‌مالد، یعنی از شما خوشش آمده است. گربه‌ها از بچگی این رفتار را با مادر خود دارند و در بزرگسالی هم آن را نسبت به صاحب خود نشان می‌دهند. در واقع، این گربه‌ها با این رفتار به شما نشان می‌دهند که در حضورتان راحت و راضی هستند.

همچنین تیمار و مراقبت از شما، ضربه آرام سر و مالیدن نقاط مختلف بدن به بدن شما، همگی نشان‌دهنده علاقه گربه به شما است. گربه‌های مادر، بچه گربه‌های خود را تیمار می‌کنند و شما گاهی این رفتارها را در بزرگسالی گربه هم مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده دوستی و صمیمیت با شما خواهد بود. علاوه بر آن، گربه‌ها غده‌هایی در جلوی سر، دم و اطراف سرشان دارند. این غده‌ها فرومون ترشح می‌کنند و گربه‌ها به واسطه مالش این غده‌ها با بدن شما، به شما می‌گویند که رسما جزو دارایی‌ها‌شان محسوب می‌شوید.

گربه‌ها راه‌های بسیار ویژه‌ای دارند تا به شما نشان دهند که حوصله‌شان سر رفته است. درصورتی‌که گربه شما هرچه در کمد دارید را بیرون می‌ریزد یا وسایل آشپزخانه را به روی زمین می‌اندازد، می‌خواهد به شما بگوید که حوصله‌اش سر رفته و سعی می‌کند خودش را سرگرم کند. گربه شما با انجام این رفتارها وخرابکاری‌ها امیدوار است که بتواند واکنش و توجه شما را برانگیزد.

به خاطر داشته باشید که توجه به گربه‌ها، بخصوص ناز و نوازش آن‌ها، علاوه بر اینکه برای گربه شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود، از نظر روانی برای شما مفید است و این کار استرس و اضطراب را از شما دور می‌کند. این ویژگی، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های داشتن یک گربه به شمار می‌آید.

جالب است بدانید که گربه‌ها با استفاده از میو کردن سعی می‌کنند شما را صبح خیلی زود از خوا بیدار کنند تا به او توجه کنید. البته گاهی دلیل این بیدارکردن، می‌تواند به نوعی درخواست برای فراهم کردن غذا هم باشد. به عبارتی دیگر، گربه‌ها با بیدار کردن شما یا به دنبال غذا هستند، یا اینکه می‌خواهند با شما بازی کنند.

قطعاً دیدن یک باغچه زیر و رو شده یا وسایل جویده شده خانه خوش…

چگونه سن گربه را تشخیص دهیم؟ واقعاً گربه‌ها چند سال عمر می‌ک…

سلام گربه من موقع مدفوع پاها و دمش رو کثیف میکنه مجبور میشم هر روز ۴ تا ۵ بار بشورمش
چیکا ‌کنم؟

سلام
اطلاعاتی که دادین محدوده و دقیقاً نمیشه گفت مشکل از کجاست. اما …
نوع خاک، نوع ظرف خاک، غذایی که می‌خوره، بیماری، سن گربه و … تو این رفتار دخیلن.
ظرفش رو باید زود به زود تمیز کنید. خاک مناسب براش تهیه کنید، چک کنید اسهال نداشته باشه و …

سلام چرا که گربه بغلم نمیاد دست و پا میزنه و فرار میکنه راستی فکر کنم دو هفته ای هست که گرفتیمش

سلام
گربه‌ها حیوونای مستقلی هستن و هر کدومشون رفتارها و شخصیت خاص خودشون رو دارن. بعضی گربه‌ها بغل دوس دارن و بعضیا هم نه. مثلاً گربه خود من تا زمانی که خودش نخواد نمیاد بغلم. خودش هم بخواد فقط میاد و روی پام میخوابه!
دقت کنید که به گربه‌تون باید زمان بدین، با حوصله رفتار کنید و مجبورش نکنید بغلتون کنه. به جاش یه مقدار کت نیپ روی خودتون اسپری کنید تا به خاطر بوش بیاد بغلتون. یکی دو بار اول میتونید بهش تشویقی هم بدین.

سلام
من برای اولین بار میخوام از گربه نگه داری کنم چند تا سوال داشتم
برای دستشویی حتما باید خاک گربه بگیریم یا خاکه معمولی هم مشکلی نداره؟
هر چند وقت یک بار حمام نیاز داره؟
وقتی دستشویی کرد باید بدنش رو تمیز کنم؟
و وقتی دستشویی داره معمولا چه حالتی نشون میده ؟

دستشویی رو خودشون بلدن و نیازی به کمک ندارن. بعد اینکه کارشون تموم میشه با خاک میپوشونن ادرار و مدفوع رو و خودشونم تمیز میکنن.
شما فقط باید حواستون باشه که روزی حداقل یک بار، با بیلچه مخصوص، ظرف خاکشون رو تمیز کنید و گلوله‌های خاکی ادرار و مدفوع رو بردارین.
حالت خاصی هم موقع دستشویی کردن ندارن؛ خودشون میرن تو ظرفشون.

سلام
برای گربه خونگی حتما باید خاک مخصوص و ظرف خاک تهیه کنید. این کار هم به نفع خودتونه، چون خاک مخصوص مواد ضدعفونی‌کننده داره و تمیز کردنش هم راحته. خاک بیرون پر از میکروب و سلامتی گربه و شما رو به خطر میندازه.
گربه‌ها نیازی به حمام ندارن؛ چون بزاقشون یه نوع آنزیم ضدعفونی‌کننده و هر روز خودشون رو با زبونش تمیز میکنن. اگر خیلی کثیف شد میتونید ببرید حموم (که در سال شاید چند بار باشه)

سلام خسته نباشيد
گربه من الان ١روزه اصلا مدفوع نكرده
فيبر غذاشو بردم بالا و روغن زيتونم دادم ولي هيچي به هيچي
راه حل ديگه ايم داره اين مشكل؟؟

سلام
اگر طول کشیده و رفع نشده حتما باید دکتر ویزیتش کنه. ممکنه انسداد یا مشکل دیگه‌ای پیش اومده باشه. که البته قابل حله.

سلام گربه من خودشو داخل ظرف خاکش غلط میده دوست داره همیشه خاکی باشه و بوی ادرار حودشو بده .من دوست ندارم کثیف باشه

سلام، گربه ها به شدت موجودات تمیزی هستن و دوست ندارن بوی بد بدن. این کار گربه شما میتونه دلایل مختلفی داشته باشه.
مثلاً مدل ظرف خاکش چه شکلیه؟ محل قرارگیریش کجاست؟ آیا اندازه مناسبی داره؟ مقدار خاکی که ریختین چقدره؟ آیا فضایی مثل سرامیک یا موزاییک هست تو خونه که گربه دوست داشته باشه بخوابه اونجا؟
اینارو جواب بدین بهتر میتونم راهنمایی‌تون کنم.

سلام ممنون از اطلاعات. گربه من چند روزه کمی بی اشتهاست و امروز سعی میکرد روی ظرف غذاش خاک بریزه. ظرف و بو میکرد و بعد مدل اینکه مدفوعشو میخواد با خاک بپوشونه ظرف غذاشو میخواست با خاک بپوشونه البته که خاکی وجود نداشت ولی اینکار مرتب تکرار میکرد یکبار ظرفشو شستم و غذا ریختم توش بعد از اینکه یک کم غذا خورد دوباره سعی کرد خاک بریزه روش. ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام
گربه‌ها کلا هر وقت میخوان چیزی رو مخفی کنن این کار رو میکنن. ممکنه اون چیز رو خیلی دوست داشته باشن، ممکن هم هست که نخوان ببیننش.
اگر غذاش جدید هست و میلی بهش نداره، و نمیتونید غذای قبلیش رو تهیه کنید، باید با غذای قدیمیش (80 درصد قدیمی 20 درصد جدید) ترکیبش کنید و کم کم درصد غذای جدید رو تو روزای بعدی بالا ببرید. اینطوری به مرور به غذای جدید عادت میکنه.
پیشنهاد میکنم اگر غذا رو پیدا نمی‌کنید، غذاهای خونگی برای گربه که تو مقالات آموزشی پتبان آموزش دادیم رو هم امتحان کنید.

سلام من یک گربه یک ماهه بدون مادر دارم که با شیشه شیر می خوره و بدون کمک نمی تونه دستشویی کنه طبیعی ه؟

منظورتون از بدون کمک نمیتونه دستشویی کنه چی هست؟
باید ماساژش بدید؟ یا خودش نمیره تو خاک؟

وقتی گربه روی غذای خود خاک میریزد چه مفهومی دارد؟

سلام
گربه‌ها کلا هر وقت میخوان چیزی رو مخفی کنن این کار رو میکنن. ممکنه اون چیز رو خیلی دوست داشته باشن، ممکن هم هست که نخوان ببیننش.

چگونه گربه صدا کنیم

😸سلام و خسته نباشید و ممنونم بخاطر اطلاعات خوبتون من یک گربه یک ماهه را تازه دو روز است که اوردم وقتی گربه غذا می خوره یا بازی می کنه میره دستشویی خودش بعد اگه خودت نیاریش بیرون تا 2 ساعت دیگه هم اون تو می مونه باید چه کار بکنم یا علت ان چیست مریضی ای چیزی دارد ممنون میشم اگه بگید🙏🙏

آیا تو دستشویی ناله یا سروصدا هم داره؟

سلام دوست عزیز
تو دستشویی میمونه چیکار میکنه؟ میشینه همونجا یا خاک رو چنگ میزنه؟

بیشتر بدانید


مشاهده دوره

مشاهده دوره آموزش تربیت سگ

هر آنچه که حیوان شما نیاز دارد

مشاهده فروشگاه


99,990 تومان


13,580 تومان


26,990 تومان


20,900 تومان


12,890 تومان


390,000 تومان


54,000 تومان


12,500 تومان

در جریان جدیدترین مطالب آموزشی ما قرار بگیرید

حتما برای شما هم جالب است که علت سر و صدای زیاد گربه‎‌تان را بدانید. علت سر و صدای زیاد گربه‌ در تولگی و بزرگسالی‌اش فرق می‌کند. بچه گربه‌ها وقتی می‌خواهند به مادرشان بگویند که سردشان است، یا گرسنه‌اند و یا ترسیده‌اند میومیو می‌کنند. گربه‌های بزرگسال فقط برای ارتباط با انسان‌ها میومیو می‌کنند و برای ارتباط با گربه‌های دیگر از صداهای دیگری، مثل خُرخُر، فِس‌فِس یا مرنو کردن، استفاده می‌کنند.

میومیو کردن گربه‌های بزرگسال در نژادهای مختلف فرق می‌کند. به نظر می‌رسد بعضی گربه‌ها دوست دارند صدای خودشان را بشنوند و بعضی دیگر می‌خواهند فقط با صاحبشان حرف بزنند. اگر گربۀ شما بیش از حد میومیو می‌کند، سعی کنید علتش را کشف کنید. میومیو کردن بیش از حد گربه‌ها علل مختلفی دارد، که در اینجا به بیان چند تای آن می‌پردازیم.

گربۀ خود را به‌طور کامل معاینه کنید. بیماری ممکن است باعث درد، گرسنگی و تشنگی گربۀ شما شود. تیروئید پرکار یا بیماری‌های کلیه نیز در گربه‌های مسن از علل رایج میومیوکردن زیاد آن‌هاست.

برعکس باور عمومی غلطی که وجود دارد، گربه‌ها دوست ندارند تنها باشند. بسیاری از مواقع گربه‌ها میومیو می‌کنند که توجه شما را جلب کنند تا با آن‌ها بازی کنید یا نوازششان کنید یا حتی با آن‌ها حرف بزنید.

وقتی گربه‌تان برای جلب توجه میومیو می‌کند، به او توجه نکنید. وقتی ساکت شد او را نوازش کنید یا با او بازی کنید. اگر دوباره شروع کرد به میومیو کردن، او را نادیده بگیرید یا محل را ترک کنید و دوباره وقتی ساکت شد به او توجه کنید. با این کار گربه‌تان می‌فهمد که نمی‌تواند با میومیو کردن به هدفش برسد و شما دوست دارید او ساکت باشد.

چگونه گربه صدا کنیم

به‌طور کلی به گربه‌تان بی‌توجه نباشد. مدتی از روز را با او سپری کنید. با او بازی کنید، موهایش را شانه کنید و او را نوازش کنید. گربه‌ها وقتی خسته‌اند، آرام‌تر و ساکت‌ترند.

بله سر و صدای زیاد گربه‌ می‌تواند به خاطر گرسنگی باشد. بعضی گربه‌ها، وقتی زمان غذایشان نزدیک می‌شود، میومیو می‌کنند. بعضی از آن‌ها دوست دارند هر بار که به آشپزخانه می‌روند لقمه‌ای غذا نصیبشان شود و برای همین میومیو می‌کنند. اگر گربۀ شما از این دسته است، صبر کنید تا ساکت شود و بعد غذای او را بدهید. بدین ترتب او یاد می‎‌گیرد که تا وقتی ساکت نشده است از غذا خبری نیست.

بعضی گربه‌ها وقتی بعد از مدتی صاحبشان را می‌بینند میومیو می‌کنند، چه صاحبشان سر کار بوده باشد، چه مدتی در اتاقی دیگر از خانه. تغییر این عادت دشوار است، اما خوشحال باشید که گربه‌تان شما را دوست دارد و هر بار شما را می‌بیند به شما خوشامد می‌گوید.

اگر گربۀ شما، در روز، ساعات زیادی را تنهاست، برای سرگرم کردن او چاره‌ای بیاندیشید. شاید کسی را بشناسید که در نبود شما به گربه‌تان سر بزند و با او بازی کند. همچنین می‌توانید ظرف غذایی برای پرنده‌ها پشت پنجره بگذارید تا گربه‌تان از تماشای آن‌ها لذت ببرد. می‌توانید برایش درخت گربه بخرید یا در اسباب‌بازی‌هایش تنوع ایجاد کنید.

گربه‌هایی که اضطراب دارند بیشتر سروصدا می‌کنند. سعی کنید علت اضطراب او را دریابید تا بتوانید آن را از بین ببرید. تولد یک نوزاد در خانه، آمدن یک حیوان خانگی جدید، از دست دادن یکی از اعضای خانواده می‌تواند باعث شود که گربه‌تان بیش از قبل میومیو کند. در چنین شرایطی زمان بیشتری را با گربه‌تان بگذرانید و به او بیش از پیش توجه کنید تا کم‌کم بتواند با شرایط جدید کنار بیاید.

گربه‌ای که عقیم نشده باشد، زمانی که برای جفت‌گیری آماده است مِرنو (میومیویی با اصوات کشیده) سرمی‌دهد تا به جفتش اعلام کند که آمادۀ زندگی با اوست. عقیم کردن گربه راهی‌ست که به شما کمک می‌کند این صدا را نشنوید.

سر و صدای زیاد گربه‌ گاهی به خاطر افزایش سن آن‌هاست. گربه‌ها هم با بالا رفتن سنشان ممکن است دچار اختلالات ذهنی و نقص در قوۀ ادراک شوند. آن‌ها آشفته و سردرگم می‌شوند و بی هیچ علتی، میومیوی سوزناک سر می‌دهند. وجود یک چراغ‌خواب در شب می‌تواند به آرام کردن آن‌ها کمک کند، اما در بسیاری مواقع این گربه‌های پیر به درمان دارویی، تحت نظر دامپزشک، احتیاج دارند.

سلام، عقیم کردن مخصوص گربه‌های نر است یا ماده؟ و سروصدای زیاد گربه‌ها ک حالت فریاد یا ناله دارد برای پیدا کردن جفت خود مختص ب ماده‌ هست یا نر؟ یا هر دوشون؟
ممنون میشم جواب دهید. سهراب از ورامین

با سلام هم عقیم کردن و هم سر و صدا مختص به هر دوی آنهاست. البته گربه نر عقیم نشده با حس کردن حضور ماده شروع به سر و صدا میکند.

بهتر نیست اون بیچاره را ولش کنی و راحت زندگیشو کنی تا اینکه پیش خودت نگه داری و عقیمش کنی
این اصل حیوان آزاری هست

سلام گربه یه من سه سالسه که توی شهریور میره تو چهار سال البته تازه دوماهه که پیشمون اومده ولی تازگیا نصف شبا شروع میکنه به صدا دادن بعد میخواستم بدون گربه یه ماده تا چند سالگی قابلیت بارداری دارند؟؟

با سلام علت سر و صدای شبانه او میتواند به علت تغییراتی باشد که در محیط زندگیش و افرادی که عادت به آن ها داشته است رخ داده باشد. گربه احساس تنهایی و گاهی اضطراب می کند در نتیجه شب ها صدا می دهد. همچنین گرسنگی و تشنگی، سر رفتن حوصله نیز می تواند از دلایل سر و صدای شبانه گربه ها باشد. اما در خصوص مورد شما اگر طرف آبش همیشه هست و تغذیه متناسب است احتمال زیاد همان اضطراب تغییر محیط و افراد است. (سر و صدای شبانه ممکن است به علت بیماری نیز باشد که البته در خصوص مورد شما بعید است)

سلام من گربه جدید اوردم خونه همش میو میکنه نمیدونم چشه

سلام شب گذشت يك پشك سياه پشت پنجره داد ميزد بلاخرهپنجره باز كردم اومد داخل و امشب هم همينطور خواستم بيرونش كنم دوبار داد ميزد كه داخل ميام فعلا پاين پام خوابيدي و در خواب ميترسه تكون ميخوره دليلش چيست ؟نصف شب يك پشك غريبه سياه پشت پنجره خانه بياد و بخواهد با شما زنده گي كنه

سلام اگر منظورتان از پشک گربه است و میخواهید او را نزد خود نگهدارید حتما به دامپزشکی مراجعه نمایید علاوه بر دادن قرص انگل و انجام واکسن ها، او را عقیم نموده و غذای مناسب با سنش را تهیه نمایید.

سلام من یک گربه دارم که حدود سه روزه خیلی بیتاب فقط سر و صدا میکنه و ناله و خودش رو به زمین میمالونه خواستم دلیلش رو بدنم

سلام خیلی اطلاعاتی که داده‌اید برای همچین ارزیابی کم هست. با استفاده از همین مقاله و با توجه به سایر شرایطی که از گربه تان میدانید میتوانید مشکل او را پیدا کنید.

سلام من یه گربه دارم اتاقش بامن جداست وقتی پیشش نباشم یکسره میو میو میکنه موقعی که میرم پیشش اروم میشه .راه حلی سوراخ دارید .من نمیتونم یکسره پیشش باشم.

سلام بعضی گربه ها نمیتوانند در بسته و ماندن در یک اتاق به تنهایی را تحمل کنند. اگر امکانش را دارید اجازه دهید به خانه دسترسی داشته باشد. در غیر این صورت از مناسب بودن غذا،آب، محل دستشویی مقدار کافی اسباب بازی و پنجره با نور مناسب اطمینان حاصل کنید. اگرچه همه این ها برای 7 تا 8 ساعت ماندن در روز خوب است و در نهایت نباید او را تنها در یک اتاق بگذارید.

سلام
گربه من 5 ماه پیش عقیم شده دوباره همون صدا های زمانی که عقیم نبود رو در میاره می شه بگید این به چه علته ؟

سلام نر هست یا ماده؟

گربه من تقریبا سه سالس.چند وقت پیش توجهش به اینه جلب شد. از اون موقع همش میو های کشیده و دردناک داره که انگار چیزی میخواد عقیمم نشده..شبا همش صدا میکنه و در طول روز وقتی یک ثانیه از کنارش میریم صدا میکنه
چیکارش باید کرد??!

سلام اگر ماده است این صدا رو برای جلب توجه نرها و حفت گیری داره انجام میده. بهتر است او را عقیم کنید.

سلام اطراف خونه ما یه گربه خیابونی هست که من بهش غذا میدم ولی تازگیا حالتش عوض شده و هر چند وقت یبار با صدای بلند پشت سر هم میو میو میکنه حتی وقتی یه جای دیگست میتونم صداشو بشنوم . دلیلش چیه مریضه ؟

سلام خیر مریض نیست احتمالا شما را صدا میکند یا نیاز به غذایش را اعلام میکند.

سلام مدتی است ک گربه ولگردی مهمان خونمون شده و بسیار اهلیه مدام میاد بغلم. فقط ب خوردن گوشت رغبت داره و از شیر و‌ماست و‌نان خوشش نمیاد حتی اگر گرسنه باشه. همیشه هم از پس گوشت هاش برنمیایم. چیکارکنیم ب شیر علاقع داشته باشع؟

سلام شیر که اصلا برای گربه ها خوب نیست گربه ها توانایی هضم لاکتوز موجود در شیر را ندارند و موجب اسهال و مشکلات گوارشی در آن ها میشود. سعی کنید سیب زمینی و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و مقداری آب گوشت مرغ یا گوشت را روی آن بریزید. البته ماست برای آن ها خوب است. تهیه غذای خشک نیز گزینه خوبی است.

دوم اینکه مواقع عادی تنفسش ارام و بی صداس . ولی وقتی میاد بفلم یا نازش میکنم صدای تنفسش خر خر داره . علتش چیه؟

سلام الهی… این صدای خر خر یعنی داره از حضور و آغوش شما لذت میبره

سلام
من یه بچه گربه پرشین دارم که 53روزشه و تقریبا 9روزه گرفتمش تا دیروز پریروز خیلی پر انرژی بازی میکرد و 2روزه اصلا حوصله بازی نداره و همش میخوابه و اینکه من گربه رو تو اتاق خودم نگه میدارم ولی برا اینکه شبا 2به بعد بیدار میشه و میپره رو تختم و بد خابم میکنه میزارمش تو باکسش و شبا با سروصدا وادارم میکنه بیارمش بیرون و یکم بازی کنم تا اروم شه
نمیدونم چیکار کنم هم شبا بخوابه هم اینکه چرا انقد بیحال شده و همش میخابه و زیاد میو میو میکنه

سلام بهتر است به دامپزشک مراجعه نمایید.
برای تنظیم خواب گربه
باید مطمئن شوید جایش نرم و گرم باشد و به او احساس امنیت و آرامش بدهد.
اصلا داخل باکس نگذارید و سعی کنید همیشه دسترسی به آب و غذایش داشته باشد.
تخت خوابش به گونه ای باشد که لبه هایش بلندتر باشد و اسباب بازی هایش در نزذیکش قرار داشته باشند.
اگر کوچک است با وسیله ای مانع آمدنش به روی تختتان شوید. خود گربه ها نیز داشتن یک فضای شخصی برای خودشان را ترجیح میدهند.
با بازی شبانه با او به او در واقع آموزش میدهید راه بازی کردنش با شما میو کردن شبانه است.
آخرین وعده غذایی را دیر وقت به او بدهید چون بچه گربه ها بعد از آ« برای هضم غذایشان به خواب میروند.
اگر آب و غذایش هست و مطمئن هستید درد یا مشکلی ندارد سر و صدای شبانه او را مدتی نادیده بگیرید تا یاد بگیرد با صدا دادن نمیتواند توجه شما را در شب بدست بیاورد

سلام وقتتون بخیر گربه من در روز چند بار میاد روی پتو صدای خرخر درمیاره پتورو میخوره و پنجه هاشو میکشه به پتو . این حالتش برای چیه ؟

سلام آیا اسکرچر در خانه دارید؟
این رفتار معمولا 5 علت میتواند داشته باشد :
1. بچه گربه ای که زود از مادرش جدا شده باشد این کار را با پتو انجام میدهد.
2. برخی از گربه ها بدون دلیل خاصی تمایل بیشتری به مکیدن پتو دارند.
3. این کار به نوعی به آن ها آرامش میدهد.
4. در صورتیکه چیزی موجب استرسشان در خانه باشد برای تحمل آن این رفتار را بروز میدهند.
برای حل آن:
ابتدا ریشه مشکل را پیدا کنید و اگر پیزی موجب استرس او میشود آن را از بین ببرید. با او بازی هایی کنید که به او اعتماد به نفس بدهد مثل بازی هایی که در آن چیزی را شکار کند. برای او محدودیت و مرز بگذارید. در نهایت از دامپزشکش مشورت بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چگونه گربه صدا کنیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

درباره پت‌مگز بخوانید

بلاگ: مجله الکترونیکی و خواندن درباره حیوانات خانگی

ارتباط با پت مگز: ارسال سوال

ارتباط با پت مگز: ارسال فایل چند رسانه ای

پت مگز اولین و جامع‌ترین مجله الکترونیکی با موضوع حیوانات خانگی در ایران است. گردانندگان این مجله از علاقه‌مندان طبیعت و حیوانات‌اند و وابستگی‌ای به هیچ سازمان و گروهی ندارند. استفاده از مطالب این وب سایت رایگان است و رایگان باقی خواهد ماند. لطفا حقوق کپی رایت و حق مولف را رعایت بفرمایید.
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد…

چگونه گربه صدا کنیم
چگونه گربه صدا کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *