چگونه یکیو جذب کنیم

 
helpkade
چگونه یکیو جذب کنیم
چگونه یکیو جذب کنیم

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

در حقیقت این کار به هیچ وجه سخت نیست، میدانم الان در ذهن شما چه چیزهایی میگذرد و مطمئن هستم که الان در دل خود میگویید: “اگر اینکار آسان بود، چرا خیلی از افراد سالها برای اینکار زمان صرف میکنند و به موفقیت نمی رسند؟”

جواب این سوال ساده است، چون این افراد در مسیر صحیح و درست قدم بر نمی دارند. اگر دنبال این هستید که بدانید راه صحیح و درست جذب کردن دیگران به سمت خودتان چیست یا اینکه چطور میتوانیم کاری کنیم که دیگران ما را تحسین کنند، تا انتها این مطلب را پیگیری کنید.

چگونه یکیو جذب کنیم

اغلب انسانها زمانی تحت تاثیر قرار میگیرند که فردی را می بینند که میتواند کاری انجام بدهد که خودشان نمی توانند انجام بدهند. برای همین است که روش های جذب کردن یک فرد خجالتی درونگرا، با روش های جذب کردن یک فرد معاشرتی برونگرا متفاوت هستند. در ابتدا شما باید بدانید فرد مورد نظر چه ویژگیهایی دارد، به عبارت دیگر مهمترین اقدام، کسب اطلاعات در مورد فرد است که قبلا هم به آن اشاره کردیم.

اگر کسی از ناشناخته ها ترس دارد، پس ممکن است توسط فردی که در زندگی قدرت کنترل ترس را دارد تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر کسی تلاش میکند که پولدار شود، توسط کسی که قابلیت خوبی در جمع آوری ثروت دارد و توانایی اقتصادی خوبی دارد جذب میشود. اگر کسی احساس میکند که در زندگی انسان بی فایده و بی خاصیتی است توسط افرادی که با مشکلات زندگی مواجه می شوند و برای حل کردن آنها تلاش می کنند جذب میشود.

همانطور که در مثال های بالا ذکر شد، جذب کردن دیگران فرمول خاص و ثابتی ندارد ولی با پیش زمینه ذهنی فردی که قصد جذب کردنش را دارید ارتباط مستقیم دارد و خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم که شبکه های اجتماعی مثل کلوب،فیس بوک و … اطلاعات زیادی را در این موارد در اختیار شما قرار میدهند. تاجایی که میتوانید در مورد فرد یا افراد مورد نظر اطلاعات کسب کنید. رفتارهایی که از خودشان بروز میدهند، احتیاجات و نیازهای روحی-عاطفی فرد را بررسی کنید و بعد با نشان دادن اینکه شما میتوانید این نیازها را برطرف کنید یا چیزی که آن شخص دنبالش است را شما میتوانید ارائه بدهید، تحت تاثیر قرارش دهید. این فرمول ساده ولی کاملا مؤثر برای جذب کردن افراد و تحت تاثیر قرار دادن آنها است.

شما پس از مدتی دیگر حتی به افراد خوش‌تیپ نگاه هم نمی‌کنید! ظاهر آنها برای شما عادی می‌شود، چرا که شما نیاز دارید از افراد چیز‌های بیشتری دریافت کنید.

اگر زمانی که با کسی ملاقات می‌کنید بتوانید چیزهای بیش از ظاهرتان به او نشان دهید، در این صورت شما فرد جذابی به نظر خواهید آمد.

زنان و مردان زیادی هستند که هزینه‌ و وقت زیادی صرف ظاهر خود می‌کنند، اما برای بهبود شخصیت‌شان کاری انجام نمی‌دهند. یک کتاب ممکن است جلد بسیار زیبایی داشته باشد، اما اگر فقط جلد آن زیبا باشد چه کسی دوست دارد که آن را مطالعه کند؟ همانطور که خودتان می‌گویید دیگران شما را دوست دارند به خاطر چیزی که هستید، حرف‌هایی که می‌زنید و کارهایی که انجام می‌دهید. شاید من آدم خوش‌قیافه‌ای نباشم، اما چیزی که در اینجا می‌خواهم درباره آن صحبت کنم زیبایی نیست، من قصد دارم درباره جذابیت حرف بزنم. حالا بیایید ببینیم چگونه دیگران را جذب کنیم.

حتما ببینید: چند ترفند روانشناسی برای خواندن ذهن دیگران

من فقط می‌خواهم به شکلی دوستانه اعلام کنم که چگونه شخصی ممکن است تمام جذابیتش را از دست بدهد. چطور این اتفاق می‌افتد؟ من هنوز در این توهم بودم که ظاهر تنها چیزی است که در اولین دیدار اهمیت دارد. اما مَت خوش‌قیافه نبود، او قد بلند یا درشت ‌هیکل نبود، اما فردی بامزه، باهوش و بااعتماد به نفس بود. کسی که می‌دانست چطور حرف بزند، کسی که شیوه‌ی خاص خودش را داشت. در کل آدمی بود که چیزی برای نشان دادن داشت.

جذابیت ظاهری افراد خیلی زود فروکش می‌کند، به طوری که فرد زیبا، همچون وسیله‌ای به نظر می‌آید که قرار است ژن‌های شما را به نسل بعد منتقل کند. چیزهایی که باعث جذابیت ظاهری زنان می‌شود عبارتند از: ‌جوانی، نسبت عرض کمر به لکن، پوست سالم، لب برجسته و دندان‌های سفید، چشمان بزرگ، چانه‌ی کوچک و موهای براق است. این معیارها در مردان شامل بلندی قد، شفافیت چشم و پوست، حجم عضلات و تُن صدا، دندان‌های خوب و دیگر علایم سلامتی است. همه این‌ها را به احساس سلامتی، سرزندگی و پیشینه ژنتیکی خوب اضافه کنید.

در هر دو جنس، تناسب فیزیکی بسیار جذاب است. با این وجود برخی ممکن است بسیار عالی به نظر برسند و تمام ویژگی‌های ظاهری را داشته باشند، اما حسی بسیار سرد و بی‌روح به شما بدهند. افراد جذاب ممکن است زیبا به نظر نرسند اما افسون خاصی دارند.

چیزی که قصد دارم اینجا درباره‌ی آن صحبت کنم رفتاری است که شما را صرف نظر از اینکه چه ظاهری دارید جذاب‌تر می‌کند. همان‌طور که مَت درباره خودش گفت او خوش‌قیافه نبود.

این درست است که عبوس بودن، سرد و مرموز بودن و کم حرف و بی‌روح بودن ممکن است بعضی‌ها را جذب کند، اما بیشتر مردم را جذب نمی‌کند. مردم کسانی را دوست دارند که به نظر می‌رسد دیگران را دوست دارند. نکته‌ی مهم این است که مردم چگونه نشان می‌دهند که شما را دوست دارند؟ آنها لبخند می‌زنند. صورت‌های خندان جذاب‌تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم‌های دیگران مستقیم نگاه می‌کنید، شما را حتی جذاب‌تر می‌کند. لبخند زدن پیام‌هایی را مانند: «من دوست‌‌داشتنی هستم. من اعتماد به نفس بالایی دارم، خوش‌بین و باانرژی هستم» ارسال می‌کند. بنابراین چهره‌ی عبوس خود را رها کنید و بخندید، لبخند بزنید، آرام باشید و بهترین چیزها را در افراد دیگر پیدا کنید و به شکل زیر ادامه دهید…

هنگامی که مَت وارد اتاقی می‌شود، همه را وادار می‌کند که بخندند. او تاثیرگذار است و همه می‌بینند که دیگران او را دوست دارند. چرا این موضوع مهم است؟

بر اساس مطالعه‌ای که روانشناسان بریتانیایی انجام داده‌اند، اگر به دیگران با لبخند نگاه کنیم، احتمال اینکه فرد جذابی به نظر بیايیم بیشتر خواهد بود. در آزمایشی که بر روی زنان انجام شده بود هنگامی که به آنها تصویر افرادی نشان داده شد که دیگران به آنها لبخند می‌زدند، افرادی که به آنها لبخند زده شده بود جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند.

محققان دریافتند که مردان نیز به همین شکل پاسخ می‌دهند. هم زنان و هم مردان به صورت ناخودآگاه هنگامی که می‌خواهند شخصی را برای دوستی انتخاب کنند، نظر دیگران را در نظر می‌گیرند. در واقع ممکن است بر اساس اینکه دیگران چطور فردی را ارزیابی می‌کنند، او را برای رابطه مورد توجه قرار دهند.

بنابراین دفعه بعد که بیرون می‌روید و دوست دارید جذاب‌تر به نظر برسید، به دیگران لبخند بزنید و با همه‌ی کسانی که اطراف شما هستند دوستانه رفتار کنید. چون زمانی که آنها جواب لبخند شما را می‌دهند، شما جذاب‌تر شده‌اید اما…

توجه ویژه‌ی مستقیم قدری چاپلوسانه است. بنابراین در حالیکه فوق‌العاده است که دیگران دیگر را بخندانید، برای اینکه در نظر شخص خاصی جذاب‌تر به نظر بیایید شما باید به طور ویژه‌ای به او توجه داشته باشید. از او سوال بپرسید و درباره او صحبت کنید. میزان توجه ما به افراد (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) نشانه‌ی میزان علاقه‌ی ما به کسی است که تا پیش از این او را ملاقات نکرده‌ایم.

صادقانه‌ترین پاسخ این سوال که چگونه دیگران را جذب کنیم، اینست که بگویم خودتان باشید. بیشتر مردم هنگامی که با کسی هستند که مجذوب او شده‌اند، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند و این کار غلطی نیست، اما چنین نباشد که همه چیز دروغ باشد. زنی را می‌شناختم که تظاهر می‌کرد همه‌ی چیزهای فردی را که به او علاقه داشت، دوست دارد: «واقعا؟ من عاشق فوتبال، غواصی، تمبرهای پاتاگونیای قرن ۱۹ هستم! چه تصادفی، ما دقیقا برای هم ساخته شده‌ایم!»

اگر شما به این شدت دروغ بگویید دیگران متوجه می‌شوند. نشان دادن چیزی که واقعا هستید جذاب است و نشان می‌دهد که شما زاویه دید، علایق و بی‌علاقگی‌ها، ایده‌ها و تمایلات خودتان را دارید.

شما هر روز صدها زن و مرد جوان را می‌بینید که شبیه به هم لباس پوشیده‌اند، با یک لحن صحبت می‌کنند، واژه‌های یکسانی به کار می‌برند و به جای لذت بردن از کسانی که در حضور آنها هستند، با سرعت با تلفن همراه‌شان پیام می‌فرستند. البته که همراهی با جماعت برای بسیاری از جوانان مهم است، مخصوصا اگر احساس کنند شخصیت‌شان هنوز شکل نگرفته است. اما برای اینکه به طور خاصی جذاب باشید (فراتر از زیبایی‌های ظاهری)، لازم است قدری متفاوت باشید تا در ذهن بمانید.

فرض کنید همیشه شکل خاصی لباس می‌پوشید. ببینید چه امکانات دیگری در برابر شما است. فقط با جمعیت حرکت نکنید. به کسانی که خوب ارتباط برقرار می‌کنند گوش دهید و از آنها بیاموزید و شیوه‌ی ارتباط برقرار کردن خود را داشته باشید. چیزی که درباره مَت توجه من را به خودش جلب کرد شیوه‌ی منحصر به فرد او در صحبت کردن و به کار بردن کلمات بود.

می‌خواهید بدانید که چگونه دیگران را جذب کنیم؟ پس اول به فکر سلامت خود باشید. سالم بودن جذاب است. بنابراین ممکن است شما به طور طبیعی متوازن‌ترین و زیبا‌ترین زن یا خوش‌تیپ‌ترین مرد نباشید، اما هر کس با خواب کافی و ورزش (هر دوی اینها به طور طبیعی شما را زیبا می‌کنند)، خوردن غذاهای سالم و پرهیز از مصرف الکل، می‌تواند جذاب به نظر بیاید.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر باشید، هنگام ارتباط برقرار کردن خیلی منفی نباشید. بدگویی باعث افسردگی می‌شود و خیلی خوب نیست که دوست یا شریک قبلی خود را تخریب کنید (حداقل این کار را خیلی زود شروع نکنید!)

ساعت‌هایی که برای خالی کردن خود، بیان غم و اندوه و ابراز خشم از افرادی که به شما آزار رسانده‌اند صرف می‌کنید می تواند هر رابطه تازه‌ای را به سرعت سرد و فرد جدید را برای رابطه با شما بی‌میل کند. همچنین ممکن است از رابطه‌ی تازه‌ای که قرار است با شما برقرار کنند، برداشت ناخوشایندی داشته باشند.

قبل از اینکه دنبال پاسخ سوال چگونه دیگران را جذب کنیم باشید، بدانید که هم زنان و هم مردان افراد شجاع را دوست دارند. زنان مردانی را که شجاع و اهل خطر کردن هستند دوست دارند و مردان نیز زنانی را که در بیان احساسات‌شان رک و شجاع هستند دوست دارند. ما مردها زمانی که به دنبال نشانه‌ای هستیم که آیا زنی مجذوب ما شده است یا نه، دوست نداریم حرف‌ها در لفافه زده شوند.

چنین به نظر می‌رسد که زنان دوست دارند احساس کنند یک مرد شجاع مجذوب آنها شده است تا اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس بالایی ندارد. چرا که احساس می‌کنند چنین مردی بهتر می‌تواند از آنها مراقبت کند. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد زنان تنها به دنبال مردان عضلانی نیستند، آنها مجذوب کسی می‌شوند که ترکیبی از شجاعت و دلسوزی، سخت و احساساتی باشد. نشان دادن این صفات چیزی است که شما را جذاب می‌کند.چگونه یکیو جذب کنیم

اگر قدری بذله‌گو باشید، مخصوصا هنگامی که در میان جمع هستید، شما فرد شجاعی معرفی خواهید شد. اما توجه داشته باشید که مردان زنانی را ترجیح می‌دهند که به جوک‌های آنها می‌خندند و خودشان خیلی مزه نمی‌ریزند. در واقع به طور کلی مردان، زنانی را که از آنها بامزه‌تر هستند دوست ندارند. اما زن‌ها مردان بامزه را جذاب می‌دانند. بنابراین اگر مرد هستید، زنها را بخندانید و اگر زن هستید و می‌خواهید برای یک مرد جذاب باشید، کسی را پیدا کنید که شما را واقعا می‌خنداند.

توجه داشته باشید تمام چیزهایی که در بالا گفته شد باید به شکلی طبیعی و دوستانه اجرا شود. تلاش زیادی برای اینکه جذاب‌تر باشید ممکن است نتیجه‌ی معکوس بدهد و کار را خراب کند.

وقتی شخصی تلاش میکند نظر دیگران را جذب کند و مورد تحسین واقع بشود، معمولا اشتباهاتی انجام میدهد که به صورت خلاصه در زیر به این موارد خواهیم پرداخت:

“وقتی من به یک دلیل کسی را تحسین میکنم، پس او هم میتواند به همان دلیل من را تحسین کند. به عنوان مثال اگر من یک شخص ثروتمند را که با تلاش خودش ثروتمند شده نزد خودم عزیز میدانم، پس اگر به دوستانم بگویم که من با تلاش خودم ثروتمند شده ام باعث میشود آنها من را تحسین کنند.”

اگر اینطور فکر میکنید احتمال زیادی وجود دارد که سرخورده شوید، به این دلیل که چیزی که شما آن را تحسین میکنید الزاما دیگران را تحت تاثیر قرار نمیدهد. به عنوان مثال چه کسی اهمیت میدهد شما ثروتمند باشید وقتی خودش به پول احتیاجی ندارد؟ چه کسی به تشویق شما نیاز دارد وقتی خودش به قدر کافی شجاع است؟ چه کسی به این موضوع اهمیت میدهد که شما بدن ورزیده و عضله های قوی دارید وقتی که خودش از شما قویتر است؟!

از همین رو است که روانشناس ها میگویند:

اگر میخواهید کسی رو مجذوب خود کنید، یا اینکه اگه میخواهید دیگران شما را تحسین کنند یا عاشق شما باشند، ابتدا باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید!

با توجه کردن به این موضوع که فرد به چه چیزهایی نیاز دارد و دانستن اینکه به چه چیزهایی علاقه مند است، شانس شما برای موفقیت بسیار زیاد خواهد بود. بعضی از افراد با استفاده از متدهایی که به صورت عمومی شناخته شده اند وقت خود را هدر میدهند و هنگامی که آن روش برایشان جواب معکوس میدهد، نا امید و سرافکنده شده و با خودشان فکر می کنند: “حتما ایرادی در من وجود دارد که این روش ها برای من کارساز نیستند”.

منبع : عصرعلم | چطور

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

در حقیقت این کار به هیچ وجه سخت نیست، میدانم الان در ذهن شما چه چیزهایی میگذرد و مطمئن هستم که الان در دل خود میگویید: “اگر اینکار آسان بود، چرا خیلی از افراد سالها برای اینکار زمان صرف میکنند و به موفقیت نمی رسند؟”

جواب این سوال ساده است، چون این افراد در مسیر صحیح و درست قدم بر نمی دارند. اگر دنبال این هستید که بدانید راه صحیح و درست جذب کردن دیگران به سمت خودتان چیست یا اینکه چطور میتوانیم کاری کنیم که دیگران ما را تحسین کنند، تا انتها این مطلب را پیگیری کنید.

چگونه یکیو جذب کنیم

اغلب انسانها زمانی تحت تاثیر قرار میگیرند که فردی را می بینند که میتواند کاری انجام بدهد که خودشان نمی توانند انجام بدهند. برای همین است که روش های جذب کردن یک فرد خجالتی درونگرا، با روش های جذب کردن یک فرد معاشرتی برونگرا متفاوت هستند. در ابتدا شما باید بدانید فرد مورد نظر چه ویژگیهایی دارد، به عبارت دیگر مهمترین اقدام، کسب اطلاعات در مورد فرد است که قبلا هم به آن اشاره کردیم.

اگر کسی از ناشناخته ها ترس دارد، پس ممکن است توسط فردی که در زندگی قدرت کنترل ترس را دارد تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر کسی تلاش میکند که پولدار شود، توسط کسی که قابلیت خوبی در جمع آوری ثروت دارد و توانایی اقتصادی خوبی دارد جذب میشود. اگر کسی احساس میکند که در زندگی انسان بی فایده و بی خاصیتی است توسط افرادی که با مشکلات زندگی مواجه می شوند و برای حل کردن آنها تلاش می کنند جذب میشود.

همانطور که در مثال های بالا ذکر شد، جذب کردن دیگران فرمول خاص و ثابتی ندارد ولی با پیش زمینه ذهنی فردی که قصد جذب کردنش را دارید ارتباط مستقیم دارد و خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم که شبکه های اجتماعی مثل کلوب،فیس بوک و … اطلاعات زیادی را در این موارد در اختیار شما قرار میدهند. تاجایی که میتوانید در مورد فرد یا افراد مورد نظر اطلاعات کسب کنید. رفتارهایی که از خودشان بروز میدهند، احتیاجات و نیازهای روحی-عاطفی فرد را بررسی کنید و بعد با نشان دادن اینکه شما میتوانید این نیازها را برطرف کنید یا چیزی که آن شخص دنبالش است را شما میتوانید ارائه بدهید، تحت تاثیر قرارش دهید. این فرمول ساده ولی کاملا مؤثر برای جذب کردن افراد و تحت تاثیر قرار دادن آنها است.

شما پس از مدتی دیگر حتی به افراد خوش‌تیپ نگاه هم نمی‌کنید! ظاهر آنها برای شما عادی می‌شود، چرا که شما نیاز دارید از افراد چیز‌های بیشتری دریافت کنید.

اگر زمانی که با کسی ملاقات می‌کنید بتوانید چیزهای بیش از ظاهرتان به او نشان دهید، در این صورت شما فرد جذابی به نظر خواهید آمد.

زنان و مردان زیادی هستند که هزینه‌ و وقت زیادی صرف ظاهر خود می‌کنند، اما برای بهبود شخصیت‌شان کاری انجام نمی‌دهند. یک کتاب ممکن است جلد بسیار زیبایی داشته باشد، اما اگر فقط جلد آن زیبا باشد چه کسی دوست دارد که آن را مطالعه کند؟ همانطور که خودتان می‌گویید دیگران شما را دوست دارند به خاطر چیزی که هستید، حرف‌هایی که می‌زنید و کارهایی که انجام می‌دهید. شاید من آدم خوش‌قیافه‌ای نباشم، اما چیزی که در اینجا می‌خواهم درباره آن صحبت کنم زیبایی نیست، من قصد دارم درباره جذابیت حرف بزنم. حالا بیایید ببینیم چگونه دیگران را جذب کنیم.

حتما ببینید: چند ترفند روانشناسی برای خواندن ذهن دیگران

من فقط می‌خواهم به شکلی دوستانه اعلام کنم که چگونه شخصی ممکن است تمام جذابیتش را از دست بدهد. چطور این اتفاق می‌افتد؟ من هنوز در این توهم بودم که ظاهر تنها چیزی است که در اولین دیدار اهمیت دارد. اما مَت خوش‌قیافه نبود، او قد بلند یا درشت ‌هیکل نبود، اما فردی بامزه، باهوش و بااعتماد به نفس بود. کسی که می‌دانست چطور حرف بزند، کسی که شیوه‌ی خاص خودش را داشت. در کل آدمی بود که چیزی برای نشان دادن داشت.

جذابیت ظاهری افراد خیلی زود فروکش می‌کند، به طوری که فرد زیبا، همچون وسیله‌ای به نظر می‌آید که قرار است ژن‌های شما را به نسل بعد منتقل کند. چیزهایی که باعث جذابیت ظاهری زنان می‌شود عبارتند از: ‌جوانی، نسبت عرض کمر به لکن، پوست سالم، لب برجسته و دندان‌های سفید، چشمان بزرگ، چانه‌ی کوچک و موهای براق است. این معیارها در مردان شامل بلندی قد، شفافیت چشم و پوست، حجم عضلات و تُن صدا، دندان‌های خوب و دیگر علایم سلامتی است. همه این‌ها را به احساس سلامتی، سرزندگی و پیشینه ژنتیکی خوب اضافه کنید.

در هر دو جنس، تناسب فیزیکی بسیار جذاب است. با این وجود برخی ممکن است بسیار عالی به نظر برسند و تمام ویژگی‌های ظاهری را داشته باشند، اما حسی بسیار سرد و بی‌روح به شما بدهند. افراد جذاب ممکن است زیبا به نظر نرسند اما افسون خاصی دارند.

چیزی که قصد دارم اینجا درباره‌ی آن صحبت کنم رفتاری است که شما را صرف نظر از اینکه چه ظاهری دارید جذاب‌تر می‌کند. همان‌طور که مَت درباره خودش گفت او خوش‌قیافه نبود.

این درست است که عبوس بودن، سرد و مرموز بودن و کم حرف و بی‌روح بودن ممکن است بعضی‌ها را جذب کند، اما بیشتر مردم را جذب نمی‌کند. مردم کسانی را دوست دارند که به نظر می‌رسد دیگران را دوست دارند. نکته‌ی مهم این است که مردم چگونه نشان می‌دهند که شما را دوست دارند؟ آنها لبخند می‌زنند. صورت‌های خندان جذاب‌تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم‌های دیگران مستقیم نگاه می‌کنید، شما را حتی جذاب‌تر می‌کند. لبخند زدن پیام‌هایی را مانند: «من دوست‌‌داشتنی هستم. من اعتماد به نفس بالایی دارم، خوش‌بین و باانرژی هستم» ارسال می‌کند. بنابراین چهره‌ی عبوس خود را رها کنید و بخندید، لبخند بزنید، آرام باشید و بهترین چیزها را در افراد دیگر پیدا کنید و به شکل زیر ادامه دهید…

هنگامی که مَت وارد اتاقی می‌شود، همه را وادار می‌کند که بخندند. او تاثیرگذار است و همه می‌بینند که دیگران او را دوست دارند. چرا این موضوع مهم است؟

بر اساس مطالعه‌ای که روانشناسان بریتانیایی انجام داده‌اند، اگر به دیگران با لبخند نگاه کنیم، احتمال اینکه فرد جذابی به نظر بیايیم بیشتر خواهد بود. در آزمایشی که بر روی زنان انجام شده بود هنگامی که به آنها تصویر افرادی نشان داده شد که دیگران به آنها لبخند می‌زدند، افرادی که به آنها لبخند زده شده بود جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند.

محققان دریافتند که مردان نیز به همین شکل پاسخ می‌دهند. هم زنان و هم مردان به صورت ناخودآگاه هنگامی که می‌خواهند شخصی را برای دوستی انتخاب کنند، نظر دیگران را در نظر می‌گیرند. در واقع ممکن است بر اساس اینکه دیگران چطور فردی را ارزیابی می‌کنند، او را برای رابطه مورد توجه قرار دهند.

بنابراین دفعه بعد که بیرون می‌روید و دوست دارید جذاب‌تر به نظر برسید، به دیگران لبخند بزنید و با همه‌ی کسانی که اطراف شما هستند دوستانه رفتار کنید. چون زمانی که آنها جواب لبخند شما را می‌دهند، شما جذاب‌تر شده‌اید اما…

توجه ویژه‌ی مستقیم قدری چاپلوسانه است. بنابراین در حالیکه فوق‌العاده است که دیگران دیگر را بخندانید، برای اینکه در نظر شخص خاصی جذاب‌تر به نظر بیایید شما باید به طور ویژه‌ای به او توجه داشته باشید. از او سوال بپرسید و درباره او صحبت کنید. میزان توجه ما به افراد (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) نشانه‌ی میزان علاقه‌ی ما به کسی است که تا پیش از این او را ملاقات نکرده‌ایم.

صادقانه‌ترین پاسخ این سوال که چگونه دیگران را جذب کنیم، اینست که بگویم خودتان باشید. بیشتر مردم هنگامی که با کسی هستند که مجذوب او شده‌اند، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند و این کار غلطی نیست، اما چنین نباشد که همه چیز دروغ باشد. زنی را می‌شناختم که تظاهر می‌کرد همه‌ی چیزهای فردی را که به او علاقه داشت، دوست دارد: «واقعا؟ من عاشق فوتبال، غواصی، تمبرهای پاتاگونیای قرن ۱۹ هستم! چه تصادفی، ما دقیقا برای هم ساخته شده‌ایم!»

اگر شما به این شدت دروغ بگویید دیگران متوجه می‌شوند. نشان دادن چیزی که واقعا هستید جذاب است و نشان می‌دهد که شما زاویه دید، علایق و بی‌علاقگی‌ها، ایده‌ها و تمایلات خودتان را دارید.

شما هر روز صدها زن و مرد جوان را می‌بینید که شبیه به هم لباس پوشیده‌اند، با یک لحن صحبت می‌کنند، واژه‌های یکسانی به کار می‌برند و به جای لذت بردن از کسانی که در حضور آنها هستند، با سرعت با تلفن همراه‌شان پیام می‌فرستند. البته که همراهی با جماعت برای بسیاری از جوانان مهم است، مخصوصا اگر احساس کنند شخصیت‌شان هنوز شکل نگرفته است. اما برای اینکه به طور خاصی جذاب باشید (فراتر از زیبایی‌های ظاهری)، لازم است قدری متفاوت باشید تا در ذهن بمانید.

فرض کنید همیشه شکل خاصی لباس می‌پوشید. ببینید چه امکانات دیگری در برابر شما است. فقط با جمعیت حرکت نکنید. به کسانی که خوب ارتباط برقرار می‌کنند گوش دهید و از آنها بیاموزید و شیوه‌ی ارتباط برقرار کردن خود را داشته باشید. چیزی که درباره مَت توجه من را به خودش جلب کرد شیوه‌ی منحصر به فرد او در صحبت کردن و به کار بردن کلمات بود.

می‌خواهید بدانید که چگونه دیگران را جذب کنیم؟ پس اول به فکر سلامت خود باشید. سالم بودن جذاب است. بنابراین ممکن است شما به طور طبیعی متوازن‌ترین و زیبا‌ترین زن یا خوش‌تیپ‌ترین مرد نباشید، اما هر کس با خواب کافی و ورزش (هر دوی اینها به طور طبیعی شما را زیبا می‌کنند)، خوردن غذاهای سالم و پرهیز از مصرف الکل، می‌تواند جذاب به نظر بیاید.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر باشید، هنگام ارتباط برقرار کردن خیلی منفی نباشید. بدگویی باعث افسردگی می‌شود و خیلی خوب نیست که دوست یا شریک قبلی خود را تخریب کنید (حداقل این کار را خیلی زود شروع نکنید!)

ساعت‌هایی که برای خالی کردن خود، بیان غم و اندوه و ابراز خشم از افرادی که به شما آزار رسانده‌اند صرف می‌کنید می تواند هر رابطه تازه‌ای را به سرعت سرد و فرد جدید را برای رابطه با شما بی‌میل کند. همچنین ممکن است از رابطه‌ی تازه‌ای که قرار است با شما برقرار کنند، برداشت ناخوشایندی داشته باشند.

قبل از اینکه دنبال پاسخ سوال چگونه دیگران را جذب کنیم باشید، بدانید که هم زنان و هم مردان افراد شجاع را دوست دارند. زنان مردانی را که شجاع و اهل خطر کردن هستند دوست دارند و مردان نیز زنانی را که در بیان احساسات‌شان رک و شجاع هستند دوست دارند. ما مردها زمانی که به دنبال نشانه‌ای هستیم که آیا زنی مجذوب ما شده است یا نه، دوست نداریم حرف‌ها در لفافه زده شوند.

چنین به نظر می‌رسد که زنان دوست دارند احساس کنند یک مرد شجاع مجذوب آنها شده است تا اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس بالایی ندارد. چرا که احساس می‌کنند چنین مردی بهتر می‌تواند از آنها مراقبت کند. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد زنان تنها به دنبال مردان عضلانی نیستند، آنها مجذوب کسی می‌شوند که ترکیبی از شجاعت و دلسوزی، سخت و احساساتی باشد. نشان دادن این صفات چیزی است که شما را جذاب می‌کند.چگونه یکیو جذب کنیم

اگر قدری بذله‌گو باشید، مخصوصا هنگامی که در میان جمع هستید، شما فرد شجاعی معرفی خواهید شد. اما توجه داشته باشید که مردان زنانی را ترجیح می‌دهند که به جوک‌های آنها می‌خندند و خودشان خیلی مزه نمی‌ریزند. در واقع به طور کلی مردان، زنانی را که از آنها بامزه‌تر هستند دوست ندارند. اما زن‌ها مردان بامزه را جذاب می‌دانند. بنابراین اگر مرد هستید، زنها را بخندانید و اگر زن هستید و می‌خواهید برای یک مرد جذاب باشید، کسی را پیدا کنید که شما را واقعا می‌خنداند.

توجه داشته باشید تمام چیزهایی که در بالا گفته شد باید به شکلی طبیعی و دوستانه اجرا شود. تلاش زیادی برای اینکه جذاب‌تر باشید ممکن است نتیجه‌ی معکوس بدهد و کار را خراب کند.

وقتی شخصی تلاش میکند نظر دیگران را جذب کند و مورد تحسین واقع بشود، معمولا اشتباهاتی انجام میدهد که به صورت خلاصه در زیر به این موارد خواهیم پرداخت:

“وقتی من به یک دلیل کسی را تحسین میکنم، پس او هم میتواند به همان دلیل من را تحسین کند. به عنوان مثال اگر من یک شخص ثروتمند را که با تلاش خودش ثروتمند شده نزد خودم عزیز میدانم، پس اگر به دوستانم بگویم که من با تلاش خودم ثروتمند شده ام باعث میشود آنها من را تحسین کنند.”

اگر اینطور فکر میکنید احتمال زیادی وجود دارد که سرخورده شوید، به این دلیل که چیزی که شما آن را تحسین میکنید الزاما دیگران را تحت تاثیر قرار نمیدهد. به عنوان مثال چه کسی اهمیت میدهد شما ثروتمند باشید وقتی خودش به پول احتیاجی ندارد؟ چه کسی به تشویق شما نیاز دارد وقتی خودش به قدر کافی شجاع است؟ چه کسی به این موضوع اهمیت میدهد که شما بدن ورزیده و عضله های قوی دارید وقتی که خودش از شما قویتر است؟!

از همین رو است که روانشناس ها میگویند:

اگر میخواهید کسی رو مجذوب خود کنید، یا اینکه اگه میخواهید دیگران شما را تحسین کنند یا عاشق شما باشند، ابتدا باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید!

با توجه کردن به این موضوع که فرد به چه چیزهایی نیاز دارد و دانستن اینکه به چه چیزهایی علاقه مند است، شانس شما برای موفقیت بسیار زیاد خواهد بود. بعضی از افراد با استفاده از متدهایی که به صورت عمومی شناخته شده اند وقت خود را هدر میدهند و هنگامی که آن روش برایشان جواب معکوس میدهد، نا امید و سرافکنده شده و با خودشان فکر می کنند: “حتما ایرادی در من وجود دارد که این روش ها برای من کارساز نیستند”.

منبع : عصرعلم | چطور

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

در حقیقت این کار به هیچ وجه سخت نیست، میدانم الان در ذهن شما چه چیزهایی میگذرد و مطمئن هستم که الان در دل خود میگویید: “اگر اینکار آسان بود، چرا خیلی از افراد سالها برای اینکار زمان صرف میکنند و به موفقیت نمی رسند؟”

جواب این سوال ساده است، چون این افراد در مسیر صحیح و درست قدم بر نمی دارند. اگر دنبال این هستید که بدانید راه صحیح و درست جذب کردن دیگران به سمت خودتان چیست یا اینکه چطور میتوانیم کاری کنیم که دیگران ما را تحسین کنند، تا انتها این مطلب را پیگیری کنید.

چگونه یکیو جذب کنیم

اغلب انسانها زمانی تحت تاثیر قرار میگیرند که فردی را می بینند که میتواند کاری انجام بدهد که خودشان نمی توانند انجام بدهند. برای همین است که روش های جذب کردن یک فرد خجالتی درونگرا، با روش های جذب کردن یک فرد معاشرتی برونگرا متفاوت هستند. در ابتدا شما باید بدانید فرد مورد نظر چه ویژگیهایی دارد، به عبارت دیگر مهمترین اقدام، کسب اطلاعات در مورد فرد است که قبلا هم به آن اشاره کردیم.

اگر کسی از ناشناخته ها ترس دارد، پس ممکن است توسط فردی که در زندگی قدرت کنترل ترس را دارد تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر کسی تلاش میکند که پولدار شود، توسط کسی که قابلیت خوبی در جمع آوری ثروت دارد و توانایی اقتصادی خوبی دارد جذب میشود. اگر کسی احساس میکند که در زندگی انسان بی فایده و بی خاصیتی است توسط افرادی که با مشکلات زندگی مواجه می شوند و برای حل کردن آنها تلاش می کنند جذب میشود.

همانطور که در مثال های بالا ذکر شد، جذب کردن دیگران فرمول خاص و ثابتی ندارد ولی با پیش زمینه ذهنی فردی که قصد جذب کردنش را دارید ارتباط مستقیم دارد و خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم که شبکه های اجتماعی مثل کلوب،فیس بوک و … اطلاعات زیادی را در این موارد در اختیار شما قرار میدهند. تاجایی که میتوانید در مورد فرد یا افراد مورد نظر اطلاعات کسب کنید. رفتارهایی که از خودشان بروز میدهند، احتیاجات و نیازهای روحی-عاطفی فرد را بررسی کنید و بعد با نشان دادن اینکه شما میتوانید این نیازها را برطرف کنید یا چیزی که آن شخص دنبالش است را شما میتوانید ارائه بدهید، تحت تاثیر قرارش دهید. این فرمول ساده ولی کاملا مؤثر برای جذب کردن افراد و تحت تاثیر قرار دادن آنها است.

شما پس از مدتی دیگر حتی به افراد خوش‌تیپ نگاه هم نمی‌کنید! ظاهر آنها برای شما عادی می‌شود، چرا که شما نیاز دارید از افراد چیز‌های بیشتری دریافت کنید.

اگر زمانی که با کسی ملاقات می‌کنید بتوانید چیزهای بیش از ظاهرتان به او نشان دهید، در این صورت شما فرد جذابی به نظر خواهید آمد.

زنان و مردان زیادی هستند که هزینه‌ و وقت زیادی صرف ظاهر خود می‌کنند، اما برای بهبود شخصیت‌شان کاری انجام نمی‌دهند. یک کتاب ممکن است جلد بسیار زیبایی داشته باشد، اما اگر فقط جلد آن زیبا باشد چه کسی دوست دارد که آن را مطالعه کند؟ همانطور که خودتان می‌گویید دیگران شما را دوست دارند به خاطر چیزی که هستید، حرف‌هایی که می‌زنید و کارهایی که انجام می‌دهید. شاید من آدم خوش‌قیافه‌ای نباشم، اما چیزی که در اینجا می‌خواهم درباره آن صحبت کنم زیبایی نیست، من قصد دارم درباره جذابیت حرف بزنم. حالا بیایید ببینیم چگونه دیگران را جذب کنیم.

حتما ببینید: چند ترفند روانشناسی برای خواندن ذهن دیگران

من فقط می‌خواهم به شکلی دوستانه اعلام کنم که چگونه شخصی ممکن است تمام جذابیتش را از دست بدهد. چطور این اتفاق می‌افتد؟ من هنوز در این توهم بودم که ظاهر تنها چیزی است که در اولین دیدار اهمیت دارد. اما مَت خوش‌قیافه نبود، او قد بلند یا درشت ‌هیکل نبود، اما فردی بامزه، باهوش و بااعتماد به نفس بود. کسی که می‌دانست چطور حرف بزند، کسی که شیوه‌ی خاص خودش را داشت. در کل آدمی بود که چیزی برای نشان دادن داشت.

جذابیت ظاهری افراد خیلی زود فروکش می‌کند، به طوری که فرد زیبا، همچون وسیله‌ای به نظر می‌آید که قرار است ژن‌های شما را به نسل بعد منتقل کند. چیزهایی که باعث جذابیت ظاهری زنان می‌شود عبارتند از: ‌جوانی، نسبت عرض کمر به لکن، پوست سالم، لب برجسته و دندان‌های سفید، چشمان بزرگ، چانه‌ی کوچک و موهای براق است. این معیارها در مردان شامل بلندی قد، شفافیت چشم و پوست، حجم عضلات و تُن صدا، دندان‌های خوب و دیگر علایم سلامتی است. همه این‌ها را به احساس سلامتی، سرزندگی و پیشینه ژنتیکی خوب اضافه کنید.

در هر دو جنس، تناسب فیزیکی بسیار جذاب است. با این وجود برخی ممکن است بسیار عالی به نظر برسند و تمام ویژگی‌های ظاهری را داشته باشند، اما حسی بسیار سرد و بی‌روح به شما بدهند. افراد جذاب ممکن است زیبا به نظر نرسند اما افسون خاصی دارند.

چیزی که قصد دارم اینجا درباره‌ی آن صحبت کنم رفتاری است که شما را صرف نظر از اینکه چه ظاهری دارید جذاب‌تر می‌کند. همان‌طور که مَت درباره خودش گفت او خوش‌قیافه نبود.

این درست است که عبوس بودن، سرد و مرموز بودن و کم حرف و بی‌روح بودن ممکن است بعضی‌ها را جذب کند، اما بیشتر مردم را جذب نمی‌کند. مردم کسانی را دوست دارند که به نظر می‌رسد دیگران را دوست دارند. نکته‌ی مهم این است که مردم چگونه نشان می‌دهند که شما را دوست دارند؟ آنها لبخند می‌زنند. صورت‌های خندان جذاب‌تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم‌های دیگران مستقیم نگاه می‌کنید، شما را حتی جذاب‌تر می‌کند. لبخند زدن پیام‌هایی را مانند: «من دوست‌‌داشتنی هستم. من اعتماد به نفس بالایی دارم، خوش‌بین و باانرژی هستم» ارسال می‌کند. بنابراین چهره‌ی عبوس خود را رها کنید و بخندید، لبخند بزنید، آرام باشید و بهترین چیزها را در افراد دیگر پیدا کنید و به شکل زیر ادامه دهید…

هنگامی که مَت وارد اتاقی می‌شود، همه را وادار می‌کند که بخندند. او تاثیرگذار است و همه می‌بینند که دیگران او را دوست دارند. چرا این موضوع مهم است؟

بر اساس مطالعه‌ای که روانشناسان بریتانیایی انجام داده‌اند، اگر به دیگران با لبخند نگاه کنیم، احتمال اینکه فرد جذابی به نظر بیايیم بیشتر خواهد بود. در آزمایشی که بر روی زنان انجام شده بود هنگامی که به آنها تصویر افرادی نشان داده شد که دیگران به آنها لبخند می‌زدند، افرادی که به آنها لبخند زده شده بود جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند.

محققان دریافتند که مردان نیز به همین شکل پاسخ می‌دهند. هم زنان و هم مردان به صورت ناخودآگاه هنگامی که می‌خواهند شخصی را برای دوستی انتخاب کنند، نظر دیگران را در نظر می‌گیرند. در واقع ممکن است بر اساس اینکه دیگران چطور فردی را ارزیابی می‌کنند، او را برای رابطه مورد توجه قرار دهند.

بنابراین دفعه بعد که بیرون می‌روید و دوست دارید جذاب‌تر به نظر برسید، به دیگران لبخند بزنید و با همه‌ی کسانی که اطراف شما هستند دوستانه رفتار کنید. چون زمانی که آنها جواب لبخند شما را می‌دهند، شما جذاب‌تر شده‌اید اما…

توجه ویژه‌ی مستقیم قدری چاپلوسانه است. بنابراین در حالیکه فوق‌العاده است که دیگران دیگر را بخندانید، برای اینکه در نظر شخص خاصی جذاب‌تر به نظر بیایید شما باید به طور ویژه‌ای به او توجه داشته باشید. از او سوال بپرسید و درباره او صحبت کنید. میزان توجه ما به افراد (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) نشانه‌ی میزان علاقه‌ی ما به کسی است که تا پیش از این او را ملاقات نکرده‌ایم.

صادقانه‌ترین پاسخ این سوال که چگونه دیگران را جذب کنیم، اینست که بگویم خودتان باشید. بیشتر مردم هنگامی که با کسی هستند که مجذوب او شده‌اند، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند و این کار غلطی نیست، اما چنین نباشد که همه چیز دروغ باشد. زنی را می‌شناختم که تظاهر می‌کرد همه‌ی چیزهای فردی را که به او علاقه داشت، دوست دارد: «واقعا؟ من عاشق فوتبال، غواصی، تمبرهای پاتاگونیای قرن ۱۹ هستم! چه تصادفی، ما دقیقا برای هم ساخته شده‌ایم!»

اگر شما به این شدت دروغ بگویید دیگران متوجه می‌شوند. نشان دادن چیزی که واقعا هستید جذاب است و نشان می‌دهد که شما زاویه دید، علایق و بی‌علاقگی‌ها، ایده‌ها و تمایلات خودتان را دارید.

شما هر روز صدها زن و مرد جوان را می‌بینید که شبیه به هم لباس پوشیده‌اند، با یک لحن صحبت می‌کنند، واژه‌های یکسانی به کار می‌برند و به جای لذت بردن از کسانی که در حضور آنها هستند، با سرعت با تلفن همراه‌شان پیام می‌فرستند. البته که همراهی با جماعت برای بسیاری از جوانان مهم است، مخصوصا اگر احساس کنند شخصیت‌شان هنوز شکل نگرفته است. اما برای اینکه به طور خاصی جذاب باشید (فراتر از زیبایی‌های ظاهری)، لازم است قدری متفاوت باشید تا در ذهن بمانید.

فرض کنید همیشه شکل خاصی لباس می‌پوشید. ببینید چه امکانات دیگری در برابر شما است. فقط با جمعیت حرکت نکنید. به کسانی که خوب ارتباط برقرار می‌کنند گوش دهید و از آنها بیاموزید و شیوه‌ی ارتباط برقرار کردن خود را داشته باشید. چیزی که درباره مَت توجه من را به خودش جلب کرد شیوه‌ی منحصر به فرد او در صحبت کردن و به کار بردن کلمات بود.

می‌خواهید بدانید که چگونه دیگران را جذب کنیم؟ پس اول به فکر سلامت خود باشید. سالم بودن جذاب است. بنابراین ممکن است شما به طور طبیعی متوازن‌ترین و زیبا‌ترین زن یا خوش‌تیپ‌ترین مرد نباشید، اما هر کس با خواب کافی و ورزش (هر دوی اینها به طور طبیعی شما را زیبا می‌کنند)، خوردن غذاهای سالم و پرهیز از مصرف الکل، می‌تواند جذاب به نظر بیاید.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر باشید، هنگام ارتباط برقرار کردن خیلی منفی نباشید. بدگویی باعث افسردگی می‌شود و خیلی خوب نیست که دوست یا شریک قبلی خود را تخریب کنید (حداقل این کار را خیلی زود شروع نکنید!)

ساعت‌هایی که برای خالی کردن خود، بیان غم و اندوه و ابراز خشم از افرادی که به شما آزار رسانده‌اند صرف می‌کنید می تواند هر رابطه تازه‌ای را به سرعت سرد و فرد جدید را برای رابطه با شما بی‌میل کند. همچنین ممکن است از رابطه‌ی تازه‌ای که قرار است با شما برقرار کنند، برداشت ناخوشایندی داشته باشند.

قبل از اینکه دنبال پاسخ سوال چگونه دیگران را جذب کنیم باشید، بدانید که هم زنان و هم مردان افراد شجاع را دوست دارند. زنان مردانی را که شجاع و اهل خطر کردن هستند دوست دارند و مردان نیز زنانی را که در بیان احساسات‌شان رک و شجاع هستند دوست دارند. ما مردها زمانی که به دنبال نشانه‌ای هستیم که آیا زنی مجذوب ما شده است یا نه، دوست نداریم حرف‌ها در لفافه زده شوند.

چنین به نظر می‌رسد که زنان دوست دارند احساس کنند یک مرد شجاع مجذوب آنها شده است تا اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس بالایی ندارد. چرا که احساس می‌کنند چنین مردی بهتر می‌تواند از آنها مراقبت کند. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد زنان تنها به دنبال مردان عضلانی نیستند، آنها مجذوب کسی می‌شوند که ترکیبی از شجاعت و دلسوزی، سخت و احساساتی باشد. نشان دادن این صفات چیزی است که شما را جذاب می‌کند.چگونه یکیو جذب کنیم

اگر قدری بذله‌گو باشید، مخصوصا هنگامی که در میان جمع هستید، شما فرد شجاعی معرفی خواهید شد. اما توجه داشته باشید که مردان زنانی را ترجیح می‌دهند که به جوک‌های آنها می‌خندند و خودشان خیلی مزه نمی‌ریزند. در واقع به طور کلی مردان، زنانی را که از آنها بامزه‌تر هستند دوست ندارند. اما زن‌ها مردان بامزه را جذاب می‌دانند. بنابراین اگر مرد هستید، زنها را بخندانید و اگر زن هستید و می‌خواهید برای یک مرد جذاب باشید، کسی را پیدا کنید که شما را واقعا می‌خنداند.

توجه داشته باشید تمام چیزهایی که در بالا گفته شد باید به شکلی طبیعی و دوستانه اجرا شود. تلاش زیادی برای اینکه جذاب‌تر باشید ممکن است نتیجه‌ی معکوس بدهد و کار را خراب کند.

وقتی شخصی تلاش میکند نظر دیگران را جذب کند و مورد تحسین واقع بشود، معمولا اشتباهاتی انجام میدهد که به صورت خلاصه در زیر به این موارد خواهیم پرداخت:

“وقتی من به یک دلیل کسی را تحسین میکنم، پس او هم میتواند به همان دلیل من را تحسین کند. به عنوان مثال اگر من یک شخص ثروتمند را که با تلاش خودش ثروتمند شده نزد خودم عزیز میدانم، پس اگر به دوستانم بگویم که من با تلاش خودم ثروتمند شده ام باعث میشود آنها من را تحسین کنند.”

اگر اینطور فکر میکنید احتمال زیادی وجود دارد که سرخورده شوید، به این دلیل که چیزی که شما آن را تحسین میکنید الزاما دیگران را تحت تاثیر قرار نمیدهد. به عنوان مثال چه کسی اهمیت میدهد شما ثروتمند باشید وقتی خودش به پول احتیاجی ندارد؟ چه کسی به تشویق شما نیاز دارد وقتی خودش به قدر کافی شجاع است؟ چه کسی به این موضوع اهمیت میدهد که شما بدن ورزیده و عضله های قوی دارید وقتی که خودش از شما قویتر است؟!

از همین رو است که روانشناس ها میگویند:

اگر میخواهید کسی رو مجذوب خود کنید، یا اینکه اگه میخواهید دیگران شما را تحسین کنند یا عاشق شما باشند، ابتدا باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید!

با توجه کردن به این موضوع که فرد به چه چیزهایی نیاز دارد و دانستن اینکه به چه چیزهایی علاقه مند است، شانس شما برای موفقیت بسیار زیاد خواهد بود. بعضی از افراد با استفاده از متدهایی که به صورت عمومی شناخته شده اند وقت خود را هدر میدهند و هنگامی که آن روش برایشان جواب معکوس میدهد، نا امید و سرافکنده شده و با خودشان فکر می کنند: “حتما ایرادی در من وجود دارد که این روش ها برای من کارساز نیستند”.

منبع : عصرعلم | چطور

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

در حقیقت این کار به هیچ وجه سخت نیست، میدانم الان در ذهن شما چه چیزهایی میگذرد و مطمئن هستم که الان در دل خود میگویید: “اگر اینکار آسان بود، چرا خیلی از افراد سالها برای اینکار زمان صرف میکنند و به موفقیت نمی رسند؟”

جواب این سوال ساده است، چون این افراد در مسیر صحیح و درست قدم بر نمی دارند. اگر دنبال این هستید که بدانید راه صحیح و درست جذب کردن دیگران به سمت خودتان چیست یا اینکه چطور میتوانیم کاری کنیم که دیگران ما را تحسین کنند، تا انتها این مطلب را پیگیری کنید.

چگونه یکیو جذب کنیم

اغلب انسانها زمانی تحت تاثیر قرار میگیرند که فردی را می بینند که میتواند کاری انجام بدهد که خودشان نمی توانند انجام بدهند. برای همین است که روش های جذب کردن یک فرد خجالتی درونگرا، با روش های جذب کردن یک فرد معاشرتی برونگرا متفاوت هستند. در ابتدا شما باید بدانید فرد مورد نظر چه ویژگیهایی دارد، به عبارت دیگر مهمترین اقدام، کسب اطلاعات در مورد فرد است که قبلا هم به آن اشاره کردیم.

اگر کسی از ناشناخته ها ترس دارد، پس ممکن است توسط فردی که در زندگی قدرت کنترل ترس را دارد تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر کسی تلاش میکند که پولدار شود، توسط کسی که قابلیت خوبی در جمع آوری ثروت دارد و توانایی اقتصادی خوبی دارد جذب میشود. اگر کسی احساس میکند که در زندگی انسان بی فایده و بی خاصیتی است توسط افرادی که با مشکلات زندگی مواجه می شوند و برای حل کردن آنها تلاش می کنند جذب میشود.

همانطور که در مثال های بالا ذکر شد، جذب کردن دیگران فرمول خاص و ثابتی ندارد ولی با پیش زمینه ذهنی فردی که قصد جذب کردنش را دارید ارتباط مستقیم دارد و خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم که شبکه های اجتماعی مثل کلوب،فیس بوک و … اطلاعات زیادی را در این موارد در اختیار شما قرار میدهند. تاجایی که میتوانید در مورد فرد یا افراد مورد نظر اطلاعات کسب کنید. رفتارهایی که از خودشان بروز میدهند، احتیاجات و نیازهای روحی-عاطفی فرد را بررسی کنید و بعد با نشان دادن اینکه شما میتوانید این نیازها را برطرف کنید یا چیزی که آن شخص دنبالش است را شما میتوانید ارائه بدهید، تحت تاثیر قرارش دهید. این فرمول ساده ولی کاملا مؤثر برای جذب کردن افراد و تحت تاثیر قرار دادن آنها است.

شما پس از مدتی دیگر حتی به افراد خوش‌تیپ نگاه هم نمی‌کنید! ظاهر آنها برای شما عادی می‌شود، چرا که شما نیاز دارید از افراد چیز‌های بیشتری دریافت کنید.

اگر زمانی که با کسی ملاقات می‌کنید بتوانید چیزهای بیش از ظاهرتان به او نشان دهید، در این صورت شما فرد جذابی به نظر خواهید آمد.

زنان و مردان زیادی هستند که هزینه‌ و وقت زیادی صرف ظاهر خود می‌کنند، اما برای بهبود شخصیت‌شان کاری انجام نمی‌دهند. یک کتاب ممکن است جلد بسیار زیبایی داشته باشد، اما اگر فقط جلد آن زیبا باشد چه کسی دوست دارد که آن را مطالعه کند؟ همانطور که خودتان می‌گویید دیگران شما را دوست دارند به خاطر چیزی که هستید، حرف‌هایی که می‌زنید و کارهایی که انجام می‌دهید. شاید من آدم خوش‌قیافه‌ای نباشم، اما چیزی که در اینجا می‌خواهم درباره آن صحبت کنم زیبایی نیست، من قصد دارم درباره جذابیت حرف بزنم. حالا بیایید ببینیم چگونه دیگران را جذب کنیم.

حتما ببینید: چند ترفند روانشناسی برای خواندن ذهن دیگران

من فقط می‌خواهم به شکلی دوستانه اعلام کنم که چگونه شخصی ممکن است تمام جذابیتش را از دست بدهد. چطور این اتفاق می‌افتد؟ من هنوز در این توهم بودم که ظاهر تنها چیزی است که در اولین دیدار اهمیت دارد. اما مَت خوش‌قیافه نبود، او قد بلند یا درشت ‌هیکل نبود، اما فردی بامزه، باهوش و بااعتماد به نفس بود. کسی که می‌دانست چطور حرف بزند، کسی که شیوه‌ی خاص خودش را داشت. در کل آدمی بود که چیزی برای نشان دادن داشت.

جذابیت ظاهری افراد خیلی زود فروکش می‌کند، به طوری که فرد زیبا، همچون وسیله‌ای به نظر می‌آید که قرار است ژن‌های شما را به نسل بعد منتقل کند. چیزهایی که باعث جذابیت ظاهری زنان می‌شود عبارتند از: ‌جوانی، نسبت عرض کمر به لکن، پوست سالم، لب برجسته و دندان‌های سفید، چشمان بزرگ، چانه‌ی کوچک و موهای براق است. این معیارها در مردان شامل بلندی قد، شفافیت چشم و پوست، حجم عضلات و تُن صدا، دندان‌های خوب و دیگر علایم سلامتی است. همه این‌ها را به احساس سلامتی، سرزندگی و پیشینه ژنتیکی خوب اضافه کنید.

در هر دو جنس، تناسب فیزیکی بسیار جذاب است. با این وجود برخی ممکن است بسیار عالی به نظر برسند و تمام ویژگی‌های ظاهری را داشته باشند، اما حسی بسیار سرد و بی‌روح به شما بدهند. افراد جذاب ممکن است زیبا به نظر نرسند اما افسون خاصی دارند.

چیزی که قصد دارم اینجا درباره‌ی آن صحبت کنم رفتاری است که شما را صرف نظر از اینکه چه ظاهری دارید جذاب‌تر می‌کند. همان‌طور که مَت درباره خودش گفت او خوش‌قیافه نبود.

این درست است که عبوس بودن، سرد و مرموز بودن و کم حرف و بی‌روح بودن ممکن است بعضی‌ها را جذب کند، اما بیشتر مردم را جذب نمی‌کند. مردم کسانی را دوست دارند که به نظر می‌رسد دیگران را دوست دارند. نکته‌ی مهم این است که مردم چگونه نشان می‌دهند که شما را دوست دارند؟ آنها لبخند می‌زنند. صورت‌های خندان جذاب‌تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم‌های دیگران مستقیم نگاه می‌کنید، شما را حتی جذاب‌تر می‌کند. لبخند زدن پیام‌هایی را مانند: «من دوست‌‌داشتنی هستم. من اعتماد به نفس بالایی دارم، خوش‌بین و باانرژی هستم» ارسال می‌کند. بنابراین چهره‌ی عبوس خود را رها کنید و بخندید، لبخند بزنید، آرام باشید و بهترین چیزها را در افراد دیگر پیدا کنید و به شکل زیر ادامه دهید…

هنگامی که مَت وارد اتاقی می‌شود، همه را وادار می‌کند که بخندند. او تاثیرگذار است و همه می‌بینند که دیگران او را دوست دارند. چرا این موضوع مهم است؟

بر اساس مطالعه‌ای که روانشناسان بریتانیایی انجام داده‌اند، اگر به دیگران با لبخند نگاه کنیم، احتمال اینکه فرد جذابی به نظر بیايیم بیشتر خواهد بود. در آزمایشی که بر روی زنان انجام شده بود هنگامی که به آنها تصویر افرادی نشان داده شد که دیگران به آنها لبخند می‌زدند، افرادی که به آنها لبخند زده شده بود جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند.

محققان دریافتند که مردان نیز به همین شکل پاسخ می‌دهند. هم زنان و هم مردان به صورت ناخودآگاه هنگامی که می‌خواهند شخصی را برای دوستی انتخاب کنند، نظر دیگران را در نظر می‌گیرند. در واقع ممکن است بر اساس اینکه دیگران چطور فردی را ارزیابی می‌کنند، او را برای رابطه مورد توجه قرار دهند.

بنابراین دفعه بعد که بیرون می‌روید و دوست دارید جذاب‌تر به نظر برسید، به دیگران لبخند بزنید و با همه‌ی کسانی که اطراف شما هستند دوستانه رفتار کنید. چون زمانی که آنها جواب لبخند شما را می‌دهند، شما جذاب‌تر شده‌اید اما…

توجه ویژه‌ی مستقیم قدری چاپلوسانه است. بنابراین در حالیکه فوق‌العاده است که دیگران دیگر را بخندانید، برای اینکه در نظر شخص خاصی جذاب‌تر به نظر بیایید شما باید به طور ویژه‌ای به او توجه داشته باشید. از او سوال بپرسید و درباره او صحبت کنید. میزان توجه ما به افراد (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) نشانه‌ی میزان علاقه‌ی ما به کسی است که تا پیش از این او را ملاقات نکرده‌ایم.

صادقانه‌ترین پاسخ این سوال که چگونه دیگران را جذب کنیم، اینست که بگویم خودتان باشید. بیشتر مردم هنگامی که با کسی هستند که مجذوب او شده‌اند، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند و این کار غلطی نیست، اما چنین نباشد که همه چیز دروغ باشد. زنی را می‌شناختم که تظاهر می‌کرد همه‌ی چیزهای فردی را که به او علاقه داشت، دوست دارد: «واقعا؟ من عاشق فوتبال، غواصی، تمبرهای پاتاگونیای قرن ۱۹ هستم! چه تصادفی، ما دقیقا برای هم ساخته شده‌ایم!»

اگر شما به این شدت دروغ بگویید دیگران متوجه می‌شوند. نشان دادن چیزی که واقعا هستید جذاب است و نشان می‌دهد که شما زاویه دید، علایق و بی‌علاقگی‌ها، ایده‌ها و تمایلات خودتان را دارید.

شما هر روز صدها زن و مرد جوان را می‌بینید که شبیه به هم لباس پوشیده‌اند، با یک لحن صحبت می‌کنند، واژه‌های یکسانی به کار می‌برند و به جای لذت بردن از کسانی که در حضور آنها هستند، با سرعت با تلفن همراه‌شان پیام می‌فرستند. البته که همراهی با جماعت برای بسیاری از جوانان مهم است، مخصوصا اگر احساس کنند شخصیت‌شان هنوز شکل نگرفته است. اما برای اینکه به طور خاصی جذاب باشید (فراتر از زیبایی‌های ظاهری)، لازم است قدری متفاوت باشید تا در ذهن بمانید.

فرض کنید همیشه شکل خاصی لباس می‌پوشید. ببینید چه امکانات دیگری در برابر شما است. فقط با جمعیت حرکت نکنید. به کسانی که خوب ارتباط برقرار می‌کنند گوش دهید و از آنها بیاموزید و شیوه‌ی ارتباط برقرار کردن خود را داشته باشید. چیزی که درباره مَت توجه من را به خودش جلب کرد شیوه‌ی منحصر به فرد او در صحبت کردن و به کار بردن کلمات بود.

می‌خواهید بدانید که چگونه دیگران را جذب کنیم؟ پس اول به فکر سلامت خود باشید. سالم بودن جذاب است. بنابراین ممکن است شما به طور طبیعی متوازن‌ترین و زیبا‌ترین زن یا خوش‌تیپ‌ترین مرد نباشید، اما هر کس با خواب کافی و ورزش (هر دوی اینها به طور طبیعی شما را زیبا می‌کنند)، خوردن غذاهای سالم و پرهیز از مصرف الکل، می‌تواند جذاب به نظر بیاید.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر باشید، هنگام ارتباط برقرار کردن خیلی منفی نباشید. بدگویی باعث افسردگی می‌شود و خیلی خوب نیست که دوست یا شریک قبلی خود را تخریب کنید (حداقل این کار را خیلی زود شروع نکنید!)

ساعت‌هایی که برای خالی کردن خود، بیان غم و اندوه و ابراز خشم از افرادی که به شما آزار رسانده‌اند صرف می‌کنید می تواند هر رابطه تازه‌ای را به سرعت سرد و فرد جدید را برای رابطه با شما بی‌میل کند. همچنین ممکن است از رابطه‌ی تازه‌ای که قرار است با شما برقرار کنند، برداشت ناخوشایندی داشته باشند.

قبل از اینکه دنبال پاسخ سوال چگونه دیگران را جذب کنیم باشید، بدانید که هم زنان و هم مردان افراد شجاع را دوست دارند. زنان مردانی را که شجاع و اهل خطر کردن هستند دوست دارند و مردان نیز زنانی را که در بیان احساسات‌شان رک و شجاع هستند دوست دارند. ما مردها زمانی که به دنبال نشانه‌ای هستیم که آیا زنی مجذوب ما شده است یا نه، دوست نداریم حرف‌ها در لفافه زده شوند.

چنین به نظر می‌رسد که زنان دوست دارند احساس کنند یک مرد شجاع مجذوب آنها شده است تا اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس بالایی ندارد. چرا که احساس می‌کنند چنین مردی بهتر می‌تواند از آنها مراقبت کند. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد زنان تنها به دنبال مردان عضلانی نیستند، آنها مجذوب کسی می‌شوند که ترکیبی از شجاعت و دلسوزی، سخت و احساساتی باشد. نشان دادن این صفات چیزی است که شما را جذاب می‌کند.چگونه یکیو جذب کنیم

اگر قدری بذله‌گو باشید، مخصوصا هنگامی که در میان جمع هستید، شما فرد شجاعی معرفی خواهید شد. اما توجه داشته باشید که مردان زنانی را ترجیح می‌دهند که به جوک‌های آنها می‌خندند و خودشان خیلی مزه نمی‌ریزند. در واقع به طور کلی مردان، زنانی را که از آنها بامزه‌تر هستند دوست ندارند. اما زن‌ها مردان بامزه را جذاب می‌دانند. بنابراین اگر مرد هستید، زنها را بخندانید و اگر زن هستید و می‌خواهید برای یک مرد جذاب باشید، کسی را پیدا کنید که شما را واقعا می‌خنداند.

توجه داشته باشید تمام چیزهایی که در بالا گفته شد باید به شکلی طبیعی و دوستانه اجرا شود. تلاش زیادی برای اینکه جذاب‌تر باشید ممکن است نتیجه‌ی معکوس بدهد و کار را خراب کند.

وقتی شخصی تلاش میکند نظر دیگران را جذب کند و مورد تحسین واقع بشود، معمولا اشتباهاتی انجام میدهد که به صورت خلاصه در زیر به این موارد خواهیم پرداخت:

“وقتی من به یک دلیل کسی را تحسین میکنم، پس او هم میتواند به همان دلیل من را تحسین کند. به عنوان مثال اگر من یک شخص ثروتمند را که با تلاش خودش ثروتمند شده نزد خودم عزیز میدانم، پس اگر به دوستانم بگویم که من با تلاش خودم ثروتمند شده ام باعث میشود آنها من را تحسین کنند.”

اگر اینطور فکر میکنید احتمال زیادی وجود دارد که سرخورده شوید، به این دلیل که چیزی که شما آن را تحسین میکنید الزاما دیگران را تحت تاثیر قرار نمیدهد. به عنوان مثال چه کسی اهمیت میدهد شما ثروتمند باشید وقتی خودش به پول احتیاجی ندارد؟ چه کسی به تشویق شما نیاز دارد وقتی خودش به قدر کافی شجاع است؟ چه کسی به این موضوع اهمیت میدهد که شما بدن ورزیده و عضله های قوی دارید وقتی که خودش از شما قویتر است؟!

از همین رو است که روانشناس ها میگویند:

اگر میخواهید کسی رو مجذوب خود کنید، یا اینکه اگه میخواهید دیگران شما را تحسین کنند یا عاشق شما باشند، ابتدا باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید!

با توجه کردن به این موضوع که فرد به چه چیزهایی نیاز دارد و دانستن اینکه به چه چیزهایی علاقه مند است، شانس شما برای موفقیت بسیار زیاد خواهد بود. بعضی از افراد با استفاده از متدهایی که به صورت عمومی شناخته شده اند وقت خود را هدر میدهند و هنگامی که آن روش برایشان جواب معکوس میدهد، نا امید و سرافکنده شده و با خودشان فکر می کنند: “حتما ایرادی در من وجود دارد که این روش ها برای من کارساز نیستند”.

منبع : عصرعلم | چطور

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

محققان دائما در حال پیدا کردن شواهدی هستند که ارتباط میان اعتماد به نفس و موفقیت را نشان می دهد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، اغلب جذاب تر به نظر می رسند، به عنوان فروشنده عملکرد بهتری دارند و در فضاهای تعاملی، خوب تر به نظر می رسند. آنها همچنین معتقدند که توانایی روبرو شدن و کنترل هرچیزی که زندگی بر سر راه آنها قرار می دهد را دارند، آنها ریسک پذیر هستند که در واقع آنها را به سمت فرصت های بیشتر هدایت می کند. اگر می خواهید که در وجود خودتان نیز شاهد این خصایص شخصیتی باشید، می توانید روش های زیر را به کار بگیرید تا تعامل آسان تری با خودتان داشته باشید با این توضیحات متوجه شدید که یک ازعوامل اصلی برای جذاب بودن و داشتن ارتباطات اجتماعی با کیفیت و بدون استرس داشتن اعتماد به نفس است درست موضوعی که در ادامه این بخش از نمناک راه کارهایی برای پیشرفت در آن با هدف جذب دیگران به خود مطرح خواهیم کرد.

مورد توجه دیگران بودن همیشه جذاب است و برای برخی از افراد این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. کسانی هستند که دوست دارند با انجام کارهایی دیگران را وابسته خود کنند و بتوانند از این طریق احساس نیاز خود به قدرت را ارضا کنند. درحقیقت این نیاز به قدرت در همۀ انسان‌ها اما با درجات مختلفی وجود دارد. روش‌هایی نیز هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید به راحتی دیگران را تحت تاثیر و نفوذ خود قرار بدهید و در همۀ موقعیت‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید. برخی از افراد دوست دارند در محیط کار همکارانشان را وابسته خود کنند، برخی والدین دوست دارند فرزندانشان را به خود وابسته نگه دارند و از همه مهم‌تر برخی از زن و شوهرها می‌خواهند این حس وابستگی را در همسر خود ایجاد کنند. در این مقاله ما سعی می‌کنیم تا نکاتی را به صورت گام به گام در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید از طریق بکارگیری آن‌ها به هدف مطلوب خود برسید.

فهرست مطالب

این راهبرد آئینه‌سازی گفته می‌‌شود و مستلزم آن است که رفتار مخاطبتان را به طور نامحسوس تقلید کنید. وقتی در حال صحبت با فردی هستید، سعی کنید زبان بدن، ژست‌ها و حالات صورتش را تقلید کنید. پژوهشگران دانشگاه نیویورک در سال 1999، اثری را به نام “اثر آفتاب پرست” ثبت کردند، این اثر زمانی رخ می‌دهد که افراد رفتار یکدیگر را ناخودآگاه تقلید ‌کنند. این تقلید کردن علاقه پیدا کردن به یکدیگر را آسان می‌کند. پژوهشگران از 72 مرد و زن خواستند که تکلیفی را با هم‌گروهیشان انجام بدهند. این هم‌گروهی‌ها که با پژوهشگران همکاری داشتند، رفتار شرکت کننده مقابل را تقلید می‌کردند یا نمی‌کردند و پژوهشگران نیز از تعاملات آنها فیلمبرداری می‌کردند. پژوهشگران در پایان آزمون از شرکت کنندگان خواستند که توضیح بدهند چقدر هم‌گروهی‌شان را دوست دارند. نتایج با درصد بالایی از اطمینان حکایت از آن داشت که هم‌گروهی‌هایی که رفتار شرکت کنندگان را تقلید کرده بودند، بیشتر توانسته بودند علاقه‌شان را جلب کنند.

براساس اثر”مواجهه صرف”، مردم معمولاً به افرادی که برایشان آشنا باشند، علاقه‌مند می‌شوند. روانشناسان دانشگاه پیتسبورگ برای بررسی این پدیده از چهار خانم خواستند که به عنوان دانشجو در کلاس روانشناسی دانشگاه شرکت کنند. هر یک از آن‌ها در تعداد دفعات متفاوت در کلاس حاضر شد. وقتی آزمایش کنندگان عکس این چهار خانم را به دانشجویان مذکر نشان دادند، آنها نسبت به خانم‌هایی که بیشتر در کلاس دیده بودند، علاقه بیشتری احساس می‌کردند، حتی اگر با هیچ کدامشان رابطه‌ای برقرار نکرده بودند.چگونه یکیو جذب کنیم

حتما بخوانید: چطور در رابطه وابسته نشویم 

مردم از همان صفاتی که شما به دیگران نسبت می‌دهید، برای توصیف کردن خودتان استفاده می‌کنند. این پدیده اصطلاحاً “انتقال خودبه خودی خصایل” گفته می‌شود. براساس نتایج یک مطالعه، این اثر حتی زمانی که افراد می‌دانستند، صفاتی معین درباره فرد مورد نظری که درباره‌اش صحبت می‌کنند، صادق نیست، باز هم رخ می‌دهد. هر آنچه که درباره دیگران می‌گویید، آنچه را که دیگران در شما می‌بینند، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اگر از فردی به عنوان یک انسان مهربان و سخاوتمند تعریف کنید، دیگران هم همین صفات را به شما نسبت خواهند داد. عکس این موضوع نیز صادق است؛ اگر دائماً پشت سر دیگران درباره‌شان بدگویی کنید، دوستانتان نیز همان ویژگی‌های منفی را به شما نسبت خواهند داد.

سرایت هیجانی بازگو کننده اتفاقی است که وقتی مردم به شدت تحت تاثیر روحیه و انرژی دیگران قرار می‌گیرند، رخ می‌دهد. انسان‌ها می‌توانند هیجانات و احساسات اطرافیانشان را ناخودآگاه حس کنند. این پدیده احتمالاً به این دلیل رخ می‌دهد که ما حرکات و حالات صورت اطرافیان‌مان را به طور طبیعی تقلید می‌کنیم و در نتیجه احساسی مشابه احساس آنها پیدا می‌کنیم. اگر می‌خواهید دیگران وقتی در کنارتان هستید، شاد باشند، نهایت تلاشتان را برای منتقل کردن احساسات مثبت به کار ببرید.

حتما بخوانید: راه های عاشق کردن پسر: با دلبری کردن عشقتان را مجذوب و شیفته خود کنید.

روانشناسان مدل محتوای کلیشه‌ای را مطرح کرده‌اند، براساس این نظریه، انسان‌ها دیگران را برمبنای صمیمیت و شایستگی آن‌ها قضاوت می‌کنند. اگر بتوانید تصویر انسانی خونگرم و صمیمی را از خود به نمایش بگذارید که رفتاری دوستانه و غیررقابتی دارد، دیگران احساس می‌کنند که می‌توانند به شما اعتماد کنند. اگر شایسته و کاردان به نظر برسید، برای مثال جایگاه اقتصادی یا علمی بالایی داشته باشید، تمایل دیگران برای احترام گذاشتن به شما بیشتر می‌شود. نکته مهم به ویژه در کسب و کار این است که اول صمیمی‌تان را نشان بدهید و بعد شایستگی‌تان را به نمایش بگذارید. از منظر تکاملی، این که بدانیم آیا طرف مقابل شایستگی اعتمادمان را دارد یا خیر، اهمیت بیشتری برای بقای‌مان دارد.

وقتی اشتباهی می‌کنید، مردم بیشتر به شما علاقه‌مند می‌شوند، البته اگر قبلاً باور کرده باشند که شما فرد شایسته‌ای هستید. وقتی برای مخاطبتان فاش کنید که یک انسان کامل و بی عیب و نقص نیستید، ارتباط با شما برای اطرافیانتان آسان‌تر می‌شود و آنها احساس می‌کنند که شما هم مثل خودشان انسانی آسیب‌پذیر هستید. پژوهشگران هنگامی که در حال بررسی اثر اشتباه‌های ساده بر جذابیت درک شده بودند، متوجه این پدیده شدند. پژوهشگران از دانشجویان مذکر دانشگاه مینه‌سوتا خواستند تا به نواری که از صدای افراد در حال امتحان دادن ضبط شده بود، گوش بدهند. افرادی که امتحان را به خوبی پشت سر می‌گذاشتند، اما در انتها قهوه را می‌ریختند، بیشتر از اشخاصی مورد علاقه دانشجویان قرار می‌گرفتند که امتحان را خوب می‌دادند و قهوه را نمی‌ریختند یا هم امتحان را خوب نمی‌دادند و هم قهوه را می‌ریختند.

مردم بیشتر جذب افرادی می‌شوند که شبیه خودشان باشند این اثر اصطلاحاً “اثر جذب مشابهت” گفته می‌شود. پژوهشگران نظرات افراد آزمون را درباره موضوعات بحث‌برانگیزی مانند رابطه جنسی و سیاست در یک مطالعه بررسی کردند و سپس از آن‌ها خواستند که مدتی در یک خوابگاه دانشجویی با هم زندگی کنند. در پایان دوره مشخص شد، آزمودنی‌ها به افرادی که درباره موضوعات بررسی شده نظراتی مشابه نظرات خودشان داشتند، بیشتر علاقه پیدا کرده بودند. نکته جالبی که پژوهشگران متوجه آن شدند، این بود که افرادی با ویژگی‌های شخصیتی منفی مشترک برای سربازان نیروی هوایی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از افرادی با ویژگی‌های مثبت مشترک بودند.

لبخند زدن با ژست باز یا بسته، مسئله این است. خانم‌ها وقتی لبخند می‌زنند، صرف نظر از باز یا بسته بودن زبان بدنشان، بیشتر علاقه دیگران را به خود جلب می‌کنند. پژوهشگران به تازگی متوجه شده‌اند، دانشجویانی که از طریق آواتار با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در صورتی که آواتار لبخند بزرگتری به لب داشته باشد، احساس بهتری درباره رابطه‌شان پیدا می‌کنند.

نکته: براساس نتایج یک مطالعه، لبخند به لب داشتن در اولین ملاقات کمک می‌کند که طرف مقابل بعداً شما را  به یاد بیاورد.

حتما بخوانید: چگونه با مردان صحبت کنیم: جذب مرد با حرف زدن

انسان‌ها دوست دارند به شیوه‌ای همسو با باورهای خود درک شوند. این پدیده در قالب نظریه خودتاییدی تعریف می‌شود. همگی ما می‌خواهیم دیگران نظراتمان را چه مثبت چه منفی تایید کنند. در یک مجموعه مطالعه از شرکت کنندگانی که دارای تصورات مثبت و منفی از خود بودند، پرسیده شد که دوست دارند با چه افرادی در ارتباط باشند، با اشخاصی که نظر مثبتی درباره‌شان دارند یا با اشخاصی که دیدی منفی درباره آنها دارند؟

شرکت کنندگانی که نظر مثبتی درباره خود داشتند، افرادی را ترجیح می‌دهند که نظر مثبتی درباره‌شان داشتند، حال آن که شرکت کنندگان با دید منفی درباره خود، منتقدان را ترجیح می‌دادند. نتایج به دست آمده را می‌توان این گونه تحلیل کرد که انسان‌ها دوست دارند با افرادی ارتباط داشته باشند که بازخوردی همسو با هویت مورد قبول خودشان را به آنها ارائه دهد. نتایج یک پژوهش دیگر نیز حکایت از آن دارد که وقتی باورهای دیگران درباره ما با باورهایمان درباره خود همخوانی داشته باشد، رابطه‌مان با آنها راحت‌تر جریان پیدا می‌کند. چرا که در این حالت احساس می‌کنیم که طرف مقابل درکمان می‌کند و همان‌طور که می‌دانید درک و تفاهم مولفه‌ مهمی برای ایجاد صمیمیت است.

خودافشایی یکی از بهترین تکنیک‌های ایجاد رابطه و وابستگی است.

دانشجویان در یک مطالعه در گروه‌های دوتایی تقسیم‌بندی شدند و از آن‌ها خواسته شد که 45 دقیقه برای شناختن یکدیگر وقت بگذارند. آزمایش کنندگان مجموعه سوالاتی را در اختیار بعضی گروه‌ها قرار دارند که کاملاً شخصی و عمیق بود. برای مثال یکی از این سوال‌ها این بود: ” رابطه‌ات با مادرت چطوریه؟” حال آن که به بقیه گروه‌ها سوالاتی پیش پاافتاده درباره زندگی روزمره داده شد، مثل این که “تعطیلات مورد علاقه‌ات چیه؟ چرا؟”

در پایان آزمایش دانشجویانی که سوالات شخصی‌تری از هم پرسیده بودند، نسبت به دانشجویانی که درباره موضوعات روزمره با هم حرف زده بودند، احساس صمیمت بیشتری نسبت به هم احساس می‌کردند. شما هم می‌توانید این تکنیک را برای شناخت بهتر طرف مقابلتان به کار ببرید. برای مثال می‌توانید رابطه‌تان را با پرسیدن سوالاتی ساده تقویت کنید، مثلاً بپرسید “آخرین فیلمی که ازش خوشت اومد، چی بود؟”. مطرح کردن این سوالات کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه اشخاصی بیشترین اهمیت را در زندگی طرف مقابلتان دارند. وقتی اطلاعاتی را درباره زندگی خصوصی با هم رد و بدل می‌کنید، مخاطبتان احساس صمیمیت بیشتری با شما می‌کند و تمایل پیدا می‌کند که در آینده به شما اعتماد کند.

پژوهشگران در دو مطالعه مجزا به این نتیجه رسیدند که انسان‌ها برای قابل اعتماد و قابل اطمینان بودن در روابطشان اهمیت بالایی قائل هستند. اهمیت این ویژگی‌ها در زمانی که همکار و دوست ایده‌آلمان را تصور می‌کنیم، پررنگ‌تر می‌شود. قابل اعتماد بودن از مولفه‌های متعددی مانند صداقت، قابل اطمینان بودن و وفاداری تشکیل می‌شود. هر کدام از این مولفه‌ها برای موفقیت رابطه مهم هستند، اما وجود صداقت و قابل اطمینان بودن بیش از خصوصیات دیگر برای ایجاد یک دوستی پایدار ضروری است.

پژوهشگران دریافته‌اند که صرف نظر از تصوری که افراد از معشوق یا دوست ایده‌آلشان دارند، حس شوخ‌طبعی همواره مهم است. در یک مطالعه مشخص شد که استفاده از شوخ‌طبعی در دیدار اول به جذب طرف مقابل و علاقه‌مند کردن او کمک می‌کند. در واقع نتایج به دست آمده حکایت از آن داشت که شرکت کردن در یک تکلیف بامزه و خنده‌دار جذابیت را افزایش می‌دهد و به جذب معشوق کمک می‌کند.

پژوهشگران هاروارد به تازگی متوجه شده‌اند که حرف زدن درباره خود همان اثر پول و غذا را در زمینه احساس پاداش درونی دارد. پژوهشگران در یک مطالعه از شرکت کنندگان خواستند که زیر دستگاه fMRI بنشینند و به سوالاتی درباره عقاید خود یا دیگران پاسخ بدهند. از شرکت کنندگان خواسته شد که یکی از دوستان یا اعضاء خانواده را با خود به آزمایش بیاورند تا بیرون دستگاه بنشیند. در بعضی موارد به شرکت کنندگان گفته می‌شد که پاسخ‌هایشان با همراهشان در میان گذاشته می‌شود و در بعضی موارد پاسخ‌ها محرمانه نگه داشته می‌شد. نتایج نشان داد که ناحیه‌های مغزی مرتبط با پاداش و انگیزه در زمان به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشترین فعالیت را داشت البته این ناحیه‌ها در زمانی که فرد درباره خودش صحبت می‌کرد، اما کسی به حرف‌هایش گوش نمی‌داد هم فعال بود. به عبارت دیگر وقتی از پرحرفی درباره خود دست بردارید و به مخاطبتان اجازه بدهید که داستان‌هایی را درباره زندگی خودش تعریف کند، خاطرات بهتری از ارتباط با شما در ذهنش نقش می‌بندد.

البته صراحت هیجانی خطرات خاص خود را دارد، چرا که شما خودتان را در موضع آسیب‌پذیر قرار می‌دهید، آن هم در حالی که نمی‌دانید آیا این افشاگری هیجانی مورد پذیرش طرف مقابلتان قرار می‌گیرد و او هم متقابلاً خودش را در موضع ضعف قرار می‌دهد یا آن که شما را پس می‌زند و تلاش‌هایتان را به سمت و سوی دیگری منحرف می‌کند. درهر حال این راهبرد ارزش ریسک کردن را دارد، چرا که مطالعات نشان داده است، صراحت و بیانگری جزء ویژگی‌های یک هم‌صحبت ایده‌آل محسوب می‌شود. مهم نیست که این هم‌صحبت دوستتان است یا فردی که می‌خواهید او را عاشق خودتان کنید.

حتما بخوانید: سیاست های زنانه برای جذب مردان: رفتار خانم باسیاست در رابطه 

روانشناسان مدت‌ها است که به پدیده‌ای به نام “دوست داشتن متقابل” پی برده‌اند، وقتی فکر می‌کنیم که کسی ما را دوست دارد، خودمان نیز متقابلاً به او علاقه‌مند می‌شویم. برای نمونه در مطالعه‌ای که در سال 1959 انجام شد، به شرکت کنندگان گفته شد که احتمالاً بعضی از اعضای گروهی که با هم در بحث گروهی شرکت کرده‌اند، آنها را دوست دارند. آزمایشگر این اعضاء را به طور تصادفی انتخاب می‌کرد. پس از پایان بحث مشخص شد که شرکت کنندگان افرادی را بیش از همه دوست دارند، که فکر می‌کردند متقابلاً طرف علاقه آنها قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه واترلو در پژوهش جدیدتری متوجه شدند که وقتی انتظار داریم مورد پذیرش دیگران قرار بگیریم، با آنها صمیمانه‌تر برخورد می‌کنیم تا به این ترتیب شانس جلب علاقه آنها و وابسته کردنشان را به خودمان افزایش بدهیم. بنابراین حتی اگر از احساس طرف مقابلتان مطمئن نیستید، به نحوی رفتار کنید که انگار او را دوست دارید، به این ترتیب احتمالاً مخاطبتان نیز متقابلاً به شما علاقه‌مند خواهد شد.

گام‌های گوناگونی برای وابسته کردن دیگران وجود دارد که چند مورد از علمی‌ترین آن‌ها می‌تواند شما را راحت‌تر به هدفتان نزدیک کند. برای وابسته کردن دیگران بهتر است زمانیکه درکنار آن‌ها هستید مانند آینه عمل کنید و زبان بدن و سایر رفتارهای آن‌ها را تکرار کنید اما یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید. برای اینکه کسی وابسته شما شود باید زمان زیادی را با شما سپری کند. پس برای بودن در کنار شخص موردنظرتان برنامه‌ریزی کنید. به حال آن‌ها شفقت کنید و سعی کنید با انرژی‌های مثبت خود آن‌ها را هر چف بیشتر به  خودتان نزدیک کنید. گرم و صمیمی بودن و در میان گذاشتن برخی از رازهای شخصیتان با فرد مورد نظر نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. به این صورت آن‌ها نیز برای نزدیک شدن به شما مشتاق می‌شوند و رازهایی را با شما درمیان می‌گذارند. همیشه لبخند به لب داشته باشید و آنگونه با آن‌ها رفتار کنید که دوست دارند. برای مثال اهداف و برنامه‌های مشترکتان را پیدا کنید و درباره آ‌ن‌ها با هم صحبت کنید. افراد معمولا جذب و وابسته کسانی می‌شوند که شوخ و مهربان هستند پس تا محبت کنید و اجازه دهید آن‌ها به صورت غیرمستقیم متوجه این محبت خالصانه شما بشوند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…چگونه یکیو جذب کنیم

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

106 بازدید

183 بازدید

1.64k بازدید

2.11k بازدید

2.23k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

مورد توجه دیگران بودن همیشه جذاب است و برای برخی از افراد این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. کسانی هستند که دوست دارند با انجام کارهایی دیگران را وابسته خود کنند و بتوانند از این طریق احساس نیاز خود به قدرت را ارضا کنند. درحقیقت این نیاز به قدرت در همۀ انسان‌ها اما با درجات مختلفی وجود دارد. روش‌هایی نیز هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید به راحتی دیگران را تحت تاثیر و نفوذ خود قرار بدهید و در همۀ موقعیت‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید. برخی از افراد دوست دارند در محیط کار همکارانشان را وابسته خود کنند، برخی والدین دوست دارند فرزندانشان را به خود وابسته نگه دارند و از همه مهم‌تر برخی از زن و شوهرها می‌خواهند این حس وابستگی را در همسر خود ایجاد کنند. در این مقاله ما سعی می‌کنیم تا نکاتی را به صورت گام به گام در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید از طریق بکارگیری آن‌ها به هدف مطلوب خود برسید.

فهرست مطالب

این راهبرد آئینه‌سازی گفته می‌‌شود و مستلزم آن است که رفتار مخاطبتان را به طور نامحسوس تقلید کنید. وقتی در حال صحبت با فردی هستید، سعی کنید زبان بدن، ژست‌ها و حالات صورتش را تقلید کنید. پژوهشگران دانشگاه نیویورک در سال 1999، اثری را به نام “اثر آفتاب پرست” ثبت کردند، این اثر زمانی رخ می‌دهد که افراد رفتار یکدیگر را ناخودآگاه تقلید ‌کنند. این تقلید کردن علاقه پیدا کردن به یکدیگر را آسان می‌کند. پژوهشگران از 72 مرد و زن خواستند که تکلیفی را با هم‌گروهیشان انجام بدهند. این هم‌گروهی‌ها که با پژوهشگران همکاری داشتند، رفتار شرکت کننده مقابل را تقلید می‌کردند یا نمی‌کردند و پژوهشگران نیز از تعاملات آنها فیلمبرداری می‌کردند. پژوهشگران در پایان آزمون از شرکت کنندگان خواستند که توضیح بدهند چقدر هم‌گروهی‌شان را دوست دارند. نتایج با درصد بالایی از اطمینان حکایت از آن داشت که هم‌گروهی‌هایی که رفتار شرکت کنندگان را تقلید کرده بودند، بیشتر توانسته بودند علاقه‌شان را جلب کنند.

براساس اثر”مواجهه صرف”، مردم معمولاً به افرادی که برایشان آشنا باشند، علاقه‌مند می‌شوند. روانشناسان دانشگاه پیتسبورگ برای بررسی این پدیده از چهار خانم خواستند که به عنوان دانشجو در کلاس روانشناسی دانشگاه شرکت کنند. هر یک از آن‌ها در تعداد دفعات متفاوت در کلاس حاضر شد. وقتی آزمایش کنندگان عکس این چهار خانم را به دانشجویان مذکر نشان دادند، آنها نسبت به خانم‌هایی که بیشتر در کلاس دیده بودند، علاقه بیشتری احساس می‌کردند، حتی اگر با هیچ کدامشان رابطه‌ای برقرار نکرده بودند.چگونه یکیو جذب کنیم

حتما بخوانید: چطور در رابطه وابسته نشویم 

مردم از همان صفاتی که شما به دیگران نسبت می‌دهید، برای توصیف کردن خودتان استفاده می‌کنند. این پدیده اصطلاحاً “انتقال خودبه خودی خصایل” گفته می‌شود. براساس نتایج یک مطالعه، این اثر حتی زمانی که افراد می‌دانستند، صفاتی معین درباره فرد مورد نظری که درباره‌اش صحبت می‌کنند، صادق نیست، باز هم رخ می‌دهد. هر آنچه که درباره دیگران می‌گویید، آنچه را که دیگران در شما می‌بینند، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اگر از فردی به عنوان یک انسان مهربان و سخاوتمند تعریف کنید، دیگران هم همین صفات را به شما نسبت خواهند داد. عکس این موضوع نیز صادق است؛ اگر دائماً پشت سر دیگران درباره‌شان بدگویی کنید، دوستانتان نیز همان ویژگی‌های منفی را به شما نسبت خواهند داد.

سرایت هیجانی بازگو کننده اتفاقی است که وقتی مردم به شدت تحت تاثیر روحیه و انرژی دیگران قرار می‌گیرند، رخ می‌دهد. انسان‌ها می‌توانند هیجانات و احساسات اطرافیانشان را ناخودآگاه حس کنند. این پدیده احتمالاً به این دلیل رخ می‌دهد که ما حرکات و حالات صورت اطرافیان‌مان را به طور طبیعی تقلید می‌کنیم و در نتیجه احساسی مشابه احساس آنها پیدا می‌کنیم. اگر می‌خواهید دیگران وقتی در کنارتان هستید، شاد باشند، نهایت تلاشتان را برای منتقل کردن احساسات مثبت به کار ببرید.

حتما بخوانید: راه های عاشق کردن پسر: با دلبری کردن عشقتان را مجذوب و شیفته خود کنید.

روانشناسان مدل محتوای کلیشه‌ای را مطرح کرده‌اند، براساس این نظریه، انسان‌ها دیگران را برمبنای صمیمیت و شایستگی آن‌ها قضاوت می‌کنند. اگر بتوانید تصویر انسانی خونگرم و صمیمی را از خود به نمایش بگذارید که رفتاری دوستانه و غیررقابتی دارد، دیگران احساس می‌کنند که می‌توانند به شما اعتماد کنند. اگر شایسته و کاردان به نظر برسید، برای مثال جایگاه اقتصادی یا علمی بالایی داشته باشید، تمایل دیگران برای احترام گذاشتن به شما بیشتر می‌شود. نکته مهم به ویژه در کسب و کار این است که اول صمیمی‌تان را نشان بدهید و بعد شایستگی‌تان را به نمایش بگذارید. از منظر تکاملی، این که بدانیم آیا طرف مقابل شایستگی اعتمادمان را دارد یا خیر، اهمیت بیشتری برای بقای‌مان دارد.

وقتی اشتباهی می‌کنید، مردم بیشتر به شما علاقه‌مند می‌شوند، البته اگر قبلاً باور کرده باشند که شما فرد شایسته‌ای هستید. وقتی برای مخاطبتان فاش کنید که یک انسان کامل و بی عیب و نقص نیستید، ارتباط با شما برای اطرافیانتان آسان‌تر می‌شود و آنها احساس می‌کنند که شما هم مثل خودشان انسانی آسیب‌پذیر هستید. پژوهشگران هنگامی که در حال بررسی اثر اشتباه‌های ساده بر جذابیت درک شده بودند، متوجه این پدیده شدند. پژوهشگران از دانشجویان مذکر دانشگاه مینه‌سوتا خواستند تا به نواری که از صدای افراد در حال امتحان دادن ضبط شده بود، گوش بدهند. افرادی که امتحان را به خوبی پشت سر می‌گذاشتند، اما در انتها قهوه را می‌ریختند، بیشتر از اشخاصی مورد علاقه دانشجویان قرار می‌گرفتند که امتحان را خوب می‌دادند و قهوه را نمی‌ریختند یا هم امتحان را خوب نمی‌دادند و هم قهوه را می‌ریختند.

مردم بیشتر جذب افرادی می‌شوند که شبیه خودشان باشند این اثر اصطلاحاً “اثر جذب مشابهت” گفته می‌شود. پژوهشگران نظرات افراد آزمون را درباره موضوعات بحث‌برانگیزی مانند رابطه جنسی و سیاست در یک مطالعه بررسی کردند و سپس از آن‌ها خواستند که مدتی در یک خوابگاه دانشجویی با هم زندگی کنند. در پایان دوره مشخص شد، آزمودنی‌ها به افرادی که درباره موضوعات بررسی شده نظراتی مشابه نظرات خودشان داشتند، بیشتر علاقه پیدا کرده بودند. نکته جالبی که پژوهشگران متوجه آن شدند، این بود که افرادی با ویژگی‌های شخصیتی منفی مشترک برای سربازان نیروی هوایی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از افرادی با ویژگی‌های مثبت مشترک بودند.

لبخند زدن با ژست باز یا بسته، مسئله این است. خانم‌ها وقتی لبخند می‌زنند، صرف نظر از باز یا بسته بودن زبان بدنشان، بیشتر علاقه دیگران را به خود جلب می‌کنند. پژوهشگران به تازگی متوجه شده‌اند، دانشجویانی که از طریق آواتار با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در صورتی که آواتار لبخند بزرگتری به لب داشته باشد، احساس بهتری درباره رابطه‌شان پیدا می‌کنند.

نکته: براساس نتایج یک مطالعه، لبخند به لب داشتن در اولین ملاقات کمک می‌کند که طرف مقابل بعداً شما را  به یاد بیاورد.

حتما بخوانید: چگونه با مردان صحبت کنیم: جذب مرد با حرف زدن

انسان‌ها دوست دارند به شیوه‌ای همسو با باورهای خود درک شوند. این پدیده در قالب نظریه خودتاییدی تعریف می‌شود. همگی ما می‌خواهیم دیگران نظراتمان را چه مثبت چه منفی تایید کنند. در یک مجموعه مطالعه از شرکت کنندگانی که دارای تصورات مثبت و منفی از خود بودند، پرسیده شد که دوست دارند با چه افرادی در ارتباط باشند، با اشخاصی که نظر مثبتی درباره‌شان دارند یا با اشخاصی که دیدی منفی درباره آنها دارند؟

شرکت کنندگانی که نظر مثبتی درباره خود داشتند، افرادی را ترجیح می‌دهند که نظر مثبتی درباره‌شان داشتند، حال آن که شرکت کنندگان با دید منفی درباره خود، منتقدان را ترجیح می‌دادند. نتایج به دست آمده را می‌توان این گونه تحلیل کرد که انسان‌ها دوست دارند با افرادی ارتباط داشته باشند که بازخوردی همسو با هویت مورد قبول خودشان را به آنها ارائه دهد. نتایج یک پژوهش دیگر نیز حکایت از آن دارد که وقتی باورهای دیگران درباره ما با باورهایمان درباره خود همخوانی داشته باشد، رابطه‌مان با آنها راحت‌تر جریان پیدا می‌کند. چرا که در این حالت احساس می‌کنیم که طرف مقابل درکمان می‌کند و همان‌طور که می‌دانید درک و تفاهم مولفه‌ مهمی برای ایجاد صمیمیت است.

خودافشایی یکی از بهترین تکنیک‌های ایجاد رابطه و وابستگی است.

دانشجویان در یک مطالعه در گروه‌های دوتایی تقسیم‌بندی شدند و از آن‌ها خواسته شد که 45 دقیقه برای شناختن یکدیگر وقت بگذارند. آزمایش کنندگان مجموعه سوالاتی را در اختیار بعضی گروه‌ها قرار دارند که کاملاً شخصی و عمیق بود. برای مثال یکی از این سوال‌ها این بود: ” رابطه‌ات با مادرت چطوریه؟” حال آن که به بقیه گروه‌ها سوالاتی پیش پاافتاده درباره زندگی روزمره داده شد، مثل این که “تعطیلات مورد علاقه‌ات چیه؟ چرا؟”

در پایان آزمایش دانشجویانی که سوالات شخصی‌تری از هم پرسیده بودند، نسبت به دانشجویانی که درباره موضوعات روزمره با هم حرف زده بودند، احساس صمیمت بیشتری نسبت به هم احساس می‌کردند. شما هم می‌توانید این تکنیک را برای شناخت بهتر طرف مقابلتان به کار ببرید. برای مثال می‌توانید رابطه‌تان را با پرسیدن سوالاتی ساده تقویت کنید، مثلاً بپرسید “آخرین فیلمی که ازش خوشت اومد، چی بود؟”. مطرح کردن این سوالات کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه اشخاصی بیشترین اهمیت را در زندگی طرف مقابلتان دارند. وقتی اطلاعاتی را درباره زندگی خصوصی با هم رد و بدل می‌کنید، مخاطبتان احساس صمیمیت بیشتری با شما می‌کند و تمایل پیدا می‌کند که در آینده به شما اعتماد کند.

پژوهشگران در دو مطالعه مجزا به این نتیجه رسیدند که انسان‌ها برای قابل اعتماد و قابل اطمینان بودن در روابطشان اهمیت بالایی قائل هستند. اهمیت این ویژگی‌ها در زمانی که همکار و دوست ایده‌آلمان را تصور می‌کنیم، پررنگ‌تر می‌شود. قابل اعتماد بودن از مولفه‌های متعددی مانند صداقت، قابل اطمینان بودن و وفاداری تشکیل می‌شود. هر کدام از این مولفه‌ها برای موفقیت رابطه مهم هستند، اما وجود صداقت و قابل اطمینان بودن بیش از خصوصیات دیگر برای ایجاد یک دوستی پایدار ضروری است.

پژوهشگران دریافته‌اند که صرف نظر از تصوری که افراد از معشوق یا دوست ایده‌آلشان دارند، حس شوخ‌طبعی همواره مهم است. در یک مطالعه مشخص شد که استفاده از شوخ‌طبعی در دیدار اول به جذب طرف مقابل و علاقه‌مند کردن او کمک می‌کند. در واقع نتایج به دست آمده حکایت از آن داشت که شرکت کردن در یک تکلیف بامزه و خنده‌دار جذابیت را افزایش می‌دهد و به جذب معشوق کمک می‌کند.

پژوهشگران هاروارد به تازگی متوجه شده‌اند که حرف زدن درباره خود همان اثر پول و غذا را در زمینه احساس پاداش درونی دارد. پژوهشگران در یک مطالعه از شرکت کنندگان خواستند که زیر دستگاه fMRI بنشینند و به سوالاتی درباره عقاید خود یا دیگران پاسخ بدهند. از شرکت کنندگان خواسته شد که یکی از دوستان یا اعضاء خانواده را با خود به آزمایش بیاورند تا بیرون دستگاه بنشیند. در بعضی موارد به شرکت کنندگان گفته می‌شد که پاسخ‌هایشان با همراهشان در میان گذاشته می‌شود و در بعضی موارد پاسخ‌ها محرمانه نگه داشته می‌شد. نتایج نشان داد که ناحیه‌های مغزی مرتبط با پاداش و انگیزه در زمان به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشترین فعالیت را داشت البته این ناحیه‌ها در زمانی که فرد درباره خودش صحبت می‌کرد، اما کسی به حرف‌هایش گوش نمی‌داد هم فعال بود. به عبارت دیگر وقتی از پرحرفی درباره خود دست بردارید و به مخاطبتان اجازه بدهید که داستان‌هایی را درباره زندگی خودش تعریف کند، خاطرات بهتری از ارتباط با شما در ذهنش نقش می‌بندد.

البته صراحت هیجانی خطرات خاص خود را دارد، چرا که شما خودتان را در موضع آسیب‌پذیر قرار می‌دهید، آن هم در حالی که نمی‌دانید آیا این افشاگری هیجانی مورد پذیرش طرف مقابلتان قرار می‌گیرد و او هم متقابلاً خودش را در موضع ضعف قرار می‌دهد یا آن که شما را پس می‌زند و تلاش‌هایتان را به سمت و سوی دیگری منحرف می‌کند. درهر حال این راهبرد ارزش ریسک کردن را دارد، چرا که مطالعات نشان داده است، صراحت و بیانگری جزء ویژگی‌های یک هم‌صحبت ایده‌آل محسوب می‌شود. مهم نیست که این هم‌صحبت دوستتان است یا فردی که می‌خواهید او را عاشق خودتان کنید.

حتما بخوانید: سیاست های زنانه برای جذب مردان: رفتار خانم باسیاست در رابطه 

روانشناسان مدت‌ها است که به پدیده‌ای به نام “دوست داشتن متقابل” پی برده‌اند، وقتی فکر می‌کنیم که کسی ما را دوست دارد، خودمان نیز متقابلاً به او علاقه‌مند می‌شویم. برای نمونه در مطالعه‌ای که در سال 1959 انجام شد، به شرکت کنندگان گفته شد که احتمالاً بعضی از اعضای گروهی که با هم در بحث گروهی شرکت کرده‌اند، آنها را دوست دارند. آزمایشگر این اعضاء را به طور تصادفی انتخاب می‌کرد. پس از پایان بحث مشخص شد که شرکت کنندگان افرادی را بیش از همه دوست دارند، که فکر می‌کردند متقابلاً طرف علاقه آنها قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه واترلو در پژوهش جدیدتری متوجه شدند که وقتی انتظار داریم مورد پذیرش دیگران قرار بگیریم، با آنها صمیمانه‌تر برخورد می‌کنیم تا به این ترتیب شانس جلب علاقه آنها و وابسته کردنشان را به خودمان افزایش بدهیم. بنابراین حتی اگر از احساس طرف مقابلتان مطمئن نیستید، به نحوی رفتار کنید که انگار او را دوست دارید، به این ترتیب احتمالاً مخاطبتان نیز متقابلاً به شما علاقه‌مند خواهد شد.

گام‌های گوناگونی برای وابسته کردن دیگران وجود دارد که چند مورد از علمی‌ترین آن‌ها می‌تواند شما را راحت‌تر به هدفتان نزدیک کند. برای وابسته کردن دیگران بهتر است زمانیکه درکنار آن‌ها هستید مانند آینه عمل کنید و زبان بدن و سایر رفتارهای آن‌ها را تکرار کنید اما یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید. برای اینکه کسی وابسته شما شود باید زمان زیادی را با شما سپری کند. پس برای بودن در کنار شخص موردنظرتان برنامه‌ریزی کنید. به حال آن‌ها شفقت کنید و سعی کنید با انرژی‌های مثبت خود آن‌ها را هر چف بیشتر به  خودتان نزدیک کنید. گرم و صمیمی بودن و در میان گذاشتن برخی از رازهای شخصیتان با فرد مورد نظر نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. به این صورت آن‌ها نیز برای نزدیک شدن به شما مشتاق می‌شوند و رازهایی را با شما درمیان می‌گذارند. همیشه لبخند به لب داشته باشید و آنگونه با آن‌ها رفتار کنید که دوست دارند. برای مثال اهداف و برنامه‌های مشترکتان را پیدا کنید و درباره آ‌ن‌ها با هم صحبت کنید. افراد معمولا جذب و وابسته کسانی می‌شوند که شوخ و مهربان هستند پس تا محبت کنید و اجازه دهید آن‌ها به صورت غیرمستقیم متوجه این محبت خالصانه شما بشوند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…چگونه یکیو جذب کنیم

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

106 بازدید

183 بازدید

1.64k بازدید

2.11k بازدید

2.23k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

مورد توجه دیگران بودن همیشه جذاب است و برای برخی از افراد این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. کسانی هستند که دوست دارند با انجام کارهایی دیگران را وابسته خود کنند و بتوانند از این طریق احساس نیاز خود به قدرت را ارضا کنند. درحقیقت این نیاز به قدرت در همۀ انسان‌ها اما با درجات مختلفی وجود دارد. روش‌هایی نیز هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید به راحتی دیگران را تحت تاثیر و نفوذ خود قرار بدهید و در همۀ موقعیت‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید. برخی از افراد دوست دارند در محیط کار همکارانشان را وابسته خود کنند، برخی والدین دوست دارند فرزندانشان را به خود وابسته نگه دارند و از همه مهم‌تر برخی از زن و شوهرها می‌خواهند این حس وابستگی را در همسر خود ایجاد کنند. در این مقاله ما سعی می‌کنیم تا نکاتی را به صورت گام به گام در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید از طریق بکارگیری آن‌ها به هدف مطلوب خود برسید.

فهرست مطالب

این راهبرد آئینه‌سازی گفته می‌‌شود و مستلزم آن است که رفتار مخاطبتان را به طور نامحسوس تقلید کنید. وقتی در حال صحبت با فردی هستید، سعی کنید زبان بدن، ژست‌ها و حالات صورتش را تقلید کنید. پژوهشگران دانشگاه نیویورک در سال 1999، اثری را به نام “اثر آفتاب پرست” ثبت کردند، این اثر زمانی رخ می‌دهد که افراد رفتار یکدیگر را ناخودآگاه تقلید ‌کنند. این تقلید کردن علاقه پیدا کردن به یکدیگر را آسان می‌کند. پژوهشگران از 72 مرد و زن خواستند که تکلیفی را با هم‌گروهیشان انجام بدهند. این هم‌گروهی‌ها که با پژوهشگران همکاری داشتند، رفتار شرکت کننده مقابل را تقلید می‌کردند یا نمی‌کردند و پژوهشگران نیز از تعاملات آنها فیلمبرداری می‌کردند. پژوهشگران در پایان آزمون از شرکت کنندگان خواستند که توضیح بدهند چقدر هم‌گروهی‌شان را دوست دارند. نتایج با درصد بالایی از اطمینان حکایت از آن داشت که هم‌گروهی‌هایی که رفتار شرکت کنندگان را تقلید کرده بودند، بیشتر توانسته بودند علاقه‌شان را جلب کنند.

براساس اثر”مواجهه صرف”، مردم معمولاً به افرادی که برایشان آشنا باشند، علاقه‌مند می‌شوند. روانشناسان دانشگاه پیتسبورگ برای بررسی این پدیده از چهار خانم خواستند که به عنوان دانشجو در کلاس روانشناسی دانشگاه شرکت کنند. هر یک از آن‌ها در تعداد دفعات متفاوت در کلاس حاضر شد. وقتی آزمایش کنندگان عکس این چهار خانم را به دانشجویان مذکر نشان دادند، آنها نسبت به خانم‌هایی که بیشتر در کلاس دیده بودند، علاقه بیشتری احساس می‌کردند، حتی اگر با هیچ کدامشان رابطه‌ای برقرار نکرده بودند.چگونه یکیو جذب کنیم

حتما بخوانید: چطور در رابطه وابسته نشویم 

مردم از همان صفاتی که شما به دیگران نسبت می‌دهید، برای توصیف کردن خودتان استفاده می‌کنند. این پدیده اصطلاحاً “انتقال خودبه خودی خصایل” گفته می‌شود. براساس نتایج یک مطالعه، این اثر حتی زمانی که افراد می‌دانستند، صفاتی معین درباره فرد مورد نظری که درباره‌اش صحبت می‌کنند، صادق نیست، باز هم رخ می‌دهد. هر آنچه که درباره دیگران می‌گویید، آنچه را که دیگران در شما می‌بینند، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اگر از فردی به عنوان یک انسان مهربان و سخاوتمند تعریف کنید، دیگران هم همین صفات را به شما نسبت خواهند داد. عکس این موضوع نیز صادق است؛ اگر دائماً پشت سر دیگران درباره‌شان بدگویی کنید، دوستانتان نیز همان ویژگی‌های منفی را به شما نسبت خواهند داد.

سرایت هیجانی بازگو کننده اتفاقی است که وقتی مردم به شدت تحت تاثیر روحیه و انرژی دیگران قرار می‌گیرند، رخ می‌دهد. انسان‌ها می‌توانند هیجانات و احساسات اطرافیانشان را ناخودآگاه حس کنند. این پدیده احتمالاً به این دلیل رخ می‌دهد که ما حرکات و حالات صورت اطرافیان‌مان را به طور طبیعی تقلید می‌کنیم و در نتیجه احساسی مشابه احساس آنها پیدا می‌کنیم. اگر می‌خواهید دیگران وقتی در کنارتان هستید، شاد باشند، نهایت تلاشتان را برای منتقل کردن احساسات مثبت به کار ببرید.

حتما بخوانید: راه های عاشق کردن پسر: با دلبری کردن عشقتان را مجذوب و شیفته خود کنید.

روانشناسان مدل محتوای کلیشه‌ای را مطرح کرده‌اند، براساس این نظریه، انسان‌ها دیگران را برمبنای صمیمیت و شایستگی آن‌ها قضاوت می‌کنند. اگر بتوانید تصویر انسانی خونگرم و صمیمی را از خود به نمایش بگذارید که رفتاری دوستانه و غیررقابتی دارد، دیگران احساس می‌کنند که می‌توانند به شما اعتماد کنند. اگر شایسته و کاردان به نظر برسید، برای مثال جایگاه اقتصادی یا علمی بالایی داشته باشید، تمایل دیگران برای احترام گذاشتن به شما بیشتر می‌شود. نکته مهم به ویژه در کسب و کار این است که اول صمیمی‌تان را نشان بدهید و بعد شایستگی‌تان را به نمایش بگذارید. از منظر تکاملی، این که بدانیم آیا طرف مقابل شایستگی اعتمادمان را دارد یا خیر، اهمیت بیشتری برای بقای‌مان دارد.

وقتی اشتباهی می‌کنید، مردم بیشتر به شما علاقه‌مند می‌شوند، البته اگر قبلاً باور کرده باشند که شما فرد شایسته‌ای هستید. وقتی برای مخاطبتان فاش کنید که یک انسان کامل و بی عیب و نقص نیستید، ارتباط با شما برای اطرافیانتان آسان‌تر می‌شود و آنها احساس می‌کنند که شما هم مثل خودشان انسانی آسیب‌پذیر هستید. پژوهشگران هنگامی که در حال بررسی اثر اشتباه‌های ساده بر جذابیت درک شده بودند، متوجه این پدیده شدند. پژوهشگران از دانشجویان مذکر دانشگاه مینه‌سوتا خواستند تا به نواری که از صدای افراد در حال امتحان دادن ضبط شده بود، گوش بدهند. افرادی که امتحان را به خوبی پشت سر می‌گذاشتند، اما در انتها قهوه را می‌ریختند، بیشتر از اشخاصی مورد علاقه دانشجویان قرار می‌گرفتند که امتحان را خوب می‌دادند و قهوه را نمی‌ریختند یا هم امتحان را خوب نمی‌دادند و هم قهوه را می‌ریختند.

مردم بیشتر جذب افرادی می‌شوند که شبیه خودشان باشند این اثر اصطلاحاً “اثر جذب مشابهت” گفته می‌شود. پژوهشگران نظرات افراد آزمون را درباره موضوعات بحث‌برانگیزی مانند رابطه جنسی و سیاست در یک مطالعه بررسی کردند و سپس از آن‌ها خواستند که مدتی در یک خوابگاه دانشجویی با هم زندگی کنند. در پایان دوره مشخص شد، آزمودنی‌ها به افرادی که درباره موضوعات بررسی شده نظراتی مشابه نظرات خودشان داشتند، بیشتر علاقه پیدا کرده بودند. نکته جالبی که پژوهشگران متوجه آن شدند، این بود که افرادی با ویژگی‌های شخصیتی منفی مشترک برای سربازان نیروی هوایی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از افرادی با ویژگی‌های مثبت مشترک بودند.

لبخند زدن با ژست باز یا بسته، مسئله این است. خانم‌ها وقتی لبخند می‌زنند، صرف نظر از باز یا بسته بودن زبان بدنشان، بیشتر علاقه دیگران را به خود جلب می‌کنند. پژوهشگران به تازگی متوجه شده‌اند، دانشجویانی که از طریق آواتار با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در صورتی که آواتار لبخند بزرگتری به لب داشته باشد، احساس بهتری درباره رابطه‌شان پیدا می‌کنند.

نکته: براساس نتایج یک مطالعه، لبخند به لب داشتن در اولین ملاقات کمک می‌کند که طرف مقابل بعداً شما را  به یاد بیاورد.

حتما بخوانید: چگونه با مردان صحبت کنیم: جذب مرد با حرف زدن

انسان‌ها دوست دارند به شیوه‌ای همسو با باورهای خود درک شوند. این پدیده در قالب نظریه خودتاییدی تعریف می‌شود. همگی ما می‌خواهیم دیگران نظراتمان را چه مثبت چه منفی تایید کنند. در یک مجموعه مطالعه از شرکت کنندگانی که دارای تصورات مثبت و منفی از خود بودند، پرسیده شد که دوست دارند با چه افرادی در ارتباط باشند، با اشخاصی که نظر مثبتی درباره‌شان دارند یا با اشخاصی که دیدی منفی درباره آنها دارند؟

شرکت کنندگانی که نظر مثبتی درباره خود داشتند، افرادی را ترجیح می‌دهند که نظر مثبتی درباره‌شان داشتند، حال آن که شرکت کنندگان با دید منفی درباره خود، منتقدان را ترجیح می‌دادند. نتایج به دست آمده را می‌توان این گونه تحلیل کرد که انسان‌ها دوست دارند با افرادی ارتباط داشته باشند که بازخوردی همسو با هویت مورد قبول خودشان را به آنها ارائه دهد. نتایج یک پژوهش دیگر نیز حکایت از آن دارد که وقتی باورهای دیگران درباره ما با باورهایمان درباره خود همخوانی داشته باشد، رابطه‌مان با آنها راحت‌تر جریان پیدا می‌کند. چرا که در این حالت احساس می‌کنیم که طرف مقابل درکمان می‌کند و همان‌طور که می‌دانید درک و تفاهم مولفه‌ مهمی برای ایجاد صمیمیت است.

خودافشایی یکی از بهترین تکنیک‌های ایجاد رابطه و وابستگی است.

دانشجویان در یک مطالعه در گروه‌های دوتایی تقسیم‌بندی شدند و از آن‌ها خواسته شد که 45 دقیقه برای شناختن یکدیگر وقت بگذارند. آزمایش کنندگان مجموعه سوالاتی را در اختیار بعضی گروه‌ها قرار دارند که کاملاً شخصی و عمیق بود. برای مثال یکی از این سوال‌ها این بود: ” رابطه‌ات با مادرت چطوریه؟” حال آن که به بقیه گروه‌ها سوالاتی پیش پاافتاده درباره زندگی روزمره داده شد، مثل این که “تعطیلات مورد علاقه‌ات چیه؟ چرا؟”

در پایان آزمایش دانشجویانی که سوالات شخصی‌تری از هم پرسیده بودند، نسبت به دانشجویانی که درباره موضوعات روزمره با هم حرف زده بودند، احساس صمیمت بیشتری نسبت به هم احساس می‌کردند. شما هم می‌توانید این تکنیک را برای شناخت بهتر طرف مقابلتان به کار ببرید. برای مثال می‌توانید رابطه‌تان را با پرسیدن سوالاتی ساده تقویت کنید، مثلاً بپرسید “آخرین فیلمی که ازش خوشت اومد، چی بود؟”. مطرح کردن این سوالات کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه اشخاصی بیشترین اهمیت را در زندگی طرف مقابلتان دارند. وقتی اطلاعاتی را درباره زندگی خصوصی با هم رد و بدل می‌کنید، مخاطبتان احساس صمیمیت بیشتری با شما می‌کند و تمایل پیدا می‌کند که در آینده به شما اعتماد کند.

پژوهشگران در دو مطالعه مجزا به این نتیجه رسیدند که انسان‌ها برای قابل اعتماد و قابل اطمینان بودن در روابطشان اهمیت بالایی قائل هستند. اهمیت این ویژگی‌ها در زمانی که همکار و دوست ایده‌آلمان را تصور می‌کنیم، پررنگ‌تر می‌شود. قابل اعتماد بودن از مولفه‌های متعددی مانند صداقت، قابل اطمینان بودن و وفاداری تشکیل می‌شود. هر کدام از این مولفه‌ها برای موفقیت رابطه مهم هستند، اما وجود صداقت و قابل اطمینان بودن بیش از خصوصیات دیگر برای ایجاد یک دوستی پایدار ضروری است.

پژوهشگران دریافته‌اند که صرف نظر از تصوری که افراد از معشوق یا دوست ایده‌آلشان دارند، حس شوخ‌طبعی همواره مهم است. در یک مطالعه مشخص شد که استفاده از شوخ‌طبعی در دیدار اول به جذب طرف مقابل و علاقه‌مند کردن او کمک می‌کند. در واقع نتایج به دست آمده حکایت از آن داشت که شرکت کردن در یک تکلیف بامزه و خنده‌دار جذابیت را افزایش می‌دهد و به جذب معشوق کمک می‌کند.

پژوهشگران هاروارد به تازگی متوجه شده‌اند که حرف زدن درباره خود همان اثر پول و غذا را در زمینه احساس پاداش درونی دارد. پژوهشگران در یک مطالعه از شرکت کنندگان خواستند که زیر دستگاه fMRI بنشینند و به سوالاتی درباره عقاید خود یا دیگران پاسخ بدهند. از شرکت کنندگان خواسته شد که یکی از دوستان یا اعضاء خانواده را با خود به آزمایش بیاورند تا بیرون دستگاه بنشیند. در بعضی موارد به شرکت کنندگان گفته می‌شد که پاسخ‌هایشان با همراهشان در میان گذاشته می‌شود و در بعضی موارد پاسخ‌ها محرمانه نگه داشته می‌شد. نتایج نشان داد که ناحیه‌های مغزی مرتبط با پاداش و انگیزه در زمان به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشترین فعالیت را داشت البته این ناحیه‌ها در زمانی که فرد درباره خودش صحبت می‌کرد، اما کسی به حرف‌هایش گوش نمی‌داد هم فعال بود. به عبارت دیگر وقتی از پرحرفی درباره خود دست بردارید و به مخاطبتان اجازه بدهید که داستان‌هایی را درباره زندگی خودش تعریف کند، خاطرات بهتری از ارتباط با شما در ذهنش نقش می‌بندد.

البته صراحت هیجانی خطرات خاص خود را دارد، چرا که شما خودتان را در موضع آسیب‌پذیر قرار می‌دهید، آن هم در حالی که نمی‌دانید آیا این افشاگری هیجانی مورد پذیرش طرف مقابلتان قرار می‌گیرد و او هم متقابلاً خودش را در موضع ضعف قرار می‌دهد یا آن که شما را پس می‌زند و تلاش‌هایتان را به سمت و سوی دیگری منحرف می‌کند. درهر حال این راهبرد ارزش ریسک کردن را دارد، چرا که مطالعات نشان داده است، صراحت و بیانگری جزء ویژگی‌های یک هم‌صحبت ایده‌آل محسوب می‌شود. مهم نیست که این هم‌صحبت دوستتان است یا فردی که می‌خواهید او را عاشق خودتان کنید.

حتما بخوانید: سیاست های زنانه برای جذب مردان: رفتار خانم باسیاست در رابطه 

روانشناسان مدت‌ها است که به پدیده‌ای به نام “دوست داشتن متقابل” پی برده‌اند، وقتی فکر می‌کنیم که کسی ما را دوست دارد، خودمان نیز متقابلاً به او علاقه‌مند می‌شویم. برای نمونه در مطالعه‌ای که در سال 1959 انجام شد، به شرکت کنندگان گفته شد که احتمالاً بعضی از اعضای گروهی که با هم در بحث گروهی شرکت کرده‌اند، آنها را دوست دارند. آزمایشگر این اعضاء را به طور تصادفی انتخاب می‌کرد. پس از پایان بحث مشخص شد که شرکت کنندگان افرادی را بیش از همه دوست دارند، که فکر می‌کردند متقابلاً طرف علاقه آنها قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه واترلو در پژوهش جدیدتری متوجه شدند که وقتی انتظار داریم مورد پذیرش دیگران قرار بگیریم، با آنها صمیمانه‌تر برخورد می‌کنیم تا به این ترتیب شانس جلب علاقه آنها و وابسته کردنشان را به خودمان افزایش بدهیم. بنابراین حتی اگر از احساس طرف مقابلتان مطمئن نیستید، به نحوی رفتار کنید که انگار او را دوست دارید، به این ترتیب احتمالاً مخاطبتان نیز متقابلاً به شما علاقه‌مند خواهد شد.

گام‌های گوناگونی برای وابسته کردن دیگران وجود دارد که چند مورد از علمی‌ترین آن‌ها می‌تواند شما را راحت‌تر به هدفتان نزدیک کند. برای وابسته کردن دیگران بهتر است زمانیکه درکنار آن‌ها هستید مانند آینه عمل کنید و زبان بدن و سایر رفتارهای آن‌ها را تکرار کنید اما یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید. برای اینکه کسی وابسته شما شود باید زمان زیادی را با شما سپری کند. پس برای بودن در کنار شخص موردنظرتان برنامه‌ریزی کنید. به حال آن‌ها شفقت کنید و سعی کنید با انرژی‌های مثبت خود آن‌ها را هر چف بیشتر به  خودتان نزدیک کنید. گرم و صمیمی بودن و در میان گذاشتن برخی از رازهای شخصیتان با فرد مورد نظر نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. به این صورت آن‌ها نیز برای نزدیک شدن به شما مشتاق می‌شوند و رازهایی را با شما درمیان می‌گذارند. همیشه لبخند به لب داشته باشید و آنگونه با آن‌ها رفتار کنید که دوست دارند. برای مثال اهداف و برنامه‌های مشترکتان را پیدا کنید و درباره آ‌ن‌ها با هم صحبت کنید. افراد معمولا جذب و وابسته کسانی می‌شوند که شوخ و مهربان هستند پس تا محبت کنید و اجازه دهید آن‌ها به صورت غیرمستقیم متوجه این محبت خالصانه شما بشوند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…چگونه یکیو جذب کنیم

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

106 بازدید

183 بازدید

1.64k بازدید

2.11k بازدید

2.23k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

مورد توجه دیگران بودن همیشه جذاب است و برای برخی از افراد این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. کسانی هستند که دوست دارند با انجام کارهایی دیگران را وابسته خود کنند و بتوانند از این طریق احساس نیاز خود به قدرت را ارضا کنند. درحقیقت این نیاز به قدرت در همۀ انسان‌ها اما با درجات مختلفی وجود دارد. روش‌هایی نیز هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید به راحتی دیگران را تحت تاثیر و نفوذ خود قرار بدهید و در همۀ موقعیت‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید. برخی از افراد دوست دارند در محیط کار همکارانشان را وابسته خود کنند، برخی والدین دوست دارند فرزندانشان را به خود وابسته نگه دارند و از همه مهم‌تر برخی از زن و شوهرها می‌خواهند این حس وابستگی را در همسر خود ایجاد کنند. در این مقاله ما سعی می‌کنیم تا نکاتی را به صورت گام به گام در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید از طریق بکارگیری آن‌ها به هدف مطلوب خود برسید.

فهرست مطالب

این راهبرد آئینه‌سازی گفته می‌‌شود و مستلزم آن است که رفتار مخاطبتان را به طور نامحسوس تقلید کنید. وقتی در حال صحبت با فردی هستید، سعی کنید زبان بدن، ژست‌ها و حالات صورتش را تقلید کنید. پژوهشگران دانشگاه نیویورک در سال 1999، اثری را به نام “اثر آفتاب پرست” ثبت کردند، این اثر زمانی رخ می‌دهد که افراد رفتار یکدیگر را ناخودآگاه تقلید ‌کنند. این تقلید کردن علاقه پیدا کردن به یکدیگر را آسان می‌کند. پژوهشگران از 72 مرد و زن خواستند که تکلیفی را با هم‌گروهیشان انجام بدهند. این هم‌گروهی‌ها که با پژوهشگران همکاری داشتند، رفتار شرکت کننده مقابل را تقلید می‌کردند یا نمی‌کردند و پژوهشگران نیز از تعاملات آنها فیلمبرداری می‌کردند. پژوهشگران در پایان آزمون از شرکت کنندگان خواستند که توضیح بدهند چقدر هم‌گروهی‌شان را دوست دارند. نتایج با درصد بالایی از اطمینان حکایت از آن داشت که هم‌گروهی‌هایی که رفتار شرکت کنندگان را تقلید کرده بودند، بیشتر توانسته بودند علاقه‌شان را جلب کنند.

براساس اثر”مواجهه صرف”، مردم معمولاً به افرادی که برایشان آشنا باشند، علاقه‌مند می‌شوند. روانشناسان دانشگاه پیتسبورگ برای بررسی این پدیده از چهار خانم خواستند که به عنوان دانشجو در کلاس روانشناسی دانشگاه شرکت کنند. هر یک از آن‌ها در تعداد دفعات متفاوت در کلاس حاضر شد. وقتی آزمایش کنندگان عکس این چهار خانم را به دانشجویان مذکر نشان دادند، آنها نسبت به خانم‌هایی که بیشتر در کلاس دیده بودند، علاقه بیشتری احساس می‌کردند، حتی اگر با هیچ کدامشان رابطه‌ای برقرار نکرده بودند.چگونه یکیو جذب کنیم

حتما بخوانید: چطور در رابطه وابسته نشویم 

مردم از همان صفاتی که شما به دیگران نسبت می‌دهید، برای توصیف کردن خودتان استفاده می‌کنند. این پدیده اصطلاحاً “انتقال خودبه خودی خصایل” گفته می‌شود. براساس نتایج یک مطالعه، این اثر حتی زمانی که افراد می‌دانستند، صفاتی معین درباره فرد مورد نظری که درباره‌اش صحبت می‌کنند، صادق نیست، باز هم رخ می‌دهد. هر آنچه که درباره دیگران می‌گویید، آنچه را که دیگران در شما می‌بینند، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اگر از فردی به عنوان یک انسان مهربان و سخاوتمند تعریف کنید، دیگران هم همین صفات را به شما نسبت خواهند داد. عکس این موضوع نیز صادق است؛ اگر دائماً پشت سر دیگران درباره‌شان بدگویی کنید، دوستانتان نیز همان ویژگی‌های منفی را به شما نسبت خواهند داد.

سرایت هیجانی بازگو کننده اتفاقی است که وقتی مردم به شدت تحت تاثیر روحیه و انرژی دیگران قرار می‌گیرند، رخ می‌دهد. انسان‌ها می‌توانند هیجانات و احساسات اطرافیانشان را ناخودآگاه حس کنند. این پدیده احتمالاً به این دلیل رخ می‌دهد که ما حرکات و حالات صورت اطرافیان‌مان را به طور طبیعی تقلید می‌کنیم و در نتیجه احساسی مشابه احساس آنها پیدا می‌کنیم. اگر می‌خواهید دیگران وقتی در کنارتان هستید، شاد باشند، نهایت تلاشتان را برای منتقل کردن احساسات مثبت به کار ببرید.

حتما بخوانید: راه های عاشق کردن پسر: با دلبری کردن عشقتان را مجذوب و شیفته خود کنید.

روانشناسان مدل محتوای کلیشه‌ای را مطرح کرده‌اند، براساس این نظریه، انسان‌ها دیگران را برمبنای صمیمیت و شایستگی آن‌ها قضاوت می‌کنند. اگر بتوانید تصویر انسانی خونگرم و صمیمی را از خود به نمایش بگذارید که رفتاری دوستانه و غیررقابتی دارد، دیگران احساس می‌کنند که می‌توانند به شما اعتماد کنند. اگر شایسته و کاردان به نظر برسید، برای مثال جایگاه اقتصادی یا علمی بالایی داشته باشید، تمایل دیگران برای احترام گذاشتن به شما بیشتر می‌شود. نکته مهم به ویژه در کسب و کار این است که اول صمیمی‌تان را نشان بدهید و بعد شایستگی‌تان را به نمایش بگذارید. از منظر تکاملی، این که بدانیم آیا طرف مقابل شایستگی اعتمادمان را دارد یا خیر، اهمیت بیشتری برای بقای‌مان دارد.

وقتی اشتباهی می‌کنید، مردم بیشتر به شما علاقه‌مند می‌شوند، البته اگر قبلاً باور کرده باشند که شما فرد شایسته‌ای هستید. وقتی برای مخاطبتان فاش کنید که یک انسان کامل و بی عیب و نقص نیستید، ارتباط با شما برای اطرافیانتان آسان‌تر می‌شود و آنها احساس می‌کنند که شما هم مثل خودشان انسانی آسیب‌پذیر هستید. پژوهشگران هنگامی که در حال بررسی اثر اشتباه‌های ساده بر جذابیت درک شده بودند، متوجه این پدیده شدند. پژوهشگران از دانشجویان مذکر دانشگاه مینه‌سوتا خواستند تا به نواری که از صدای افراد در حال امتحان دادن ضبط شده بود، گوش بدهند. افرادی که امتحان را به خوبی پشت سر می‌گذاشتند، اما در انتها قهوه را می‌ریختند، بیشتر از اشخاصی مورد علاقه دانشجویان قرار می‌گرفتند که امتحان را خوب می‌دادند و قهوه را نمی‌ریختند یا هم امتحان را خوب نمی‌دادند و هم قهوه را می‌ریختند.

مردم بیشتر جذب افرادی می‌شوند که شبیه خودشان باشند این اثر اصطلاحاً “اثر جذب مشابهت” گفته می‌شود. پژوهشگران نظرات افراد آزمون را درباره موضوعات بحث‌برانگیزی مانند رابطه جنسی و سیاست در یک مطالعه بررسی کردند و سپس از آن‌ها خواستند که مدتی در یک خوابگاه دانشجویی با هم زندگی کنند. در پایان دوره مشخص شد، آزمودنی‌ها به افرادی که درباره موضوعات بررسی شده نظراتی مشابه نظرات خودشان داشتند، بیشتر علاقه پیدا کرده بودند. نکته جالبی که پژوهشگران متوجه آن شدند، این بود که افرادی با ویژگی‌های شخصیتی منفی مشترک برای سربازان نیروی هوایی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از افرادی با ویژگی‌های مثبت مشترک بودند.

لبخند زدن با ژست باز یا بسته، مسئله این است. خانم‌ها وقتی لبخند می‌زنند، صرف نظر از باز یا بسته بودن زبان بدنشان، بیشتر علاقه دیگران را به خود جلب می‌کنند. پژوهشگران به تازگی متوجه شده‌اند، دانشجویانی که از طریق آواتار با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در صورتی که آواتار لبخند بزرگتری به لب داشته باشد، احساس بهتری درباره رابطه‌شان پیدا می‌کنند.

نکته: براساس نتایج یک مطالعه، لبخند به لب داشتن در اولین ملاقات کمک می‌کند که طرف مقابل بعداً شما را  به یاد بیاورد.

حتما بخوانید: چگونه با مردان صحبت کنیم: جذب مرد با حرف زدن

انسان‌ها دوست دارند به شیوه‌ای همسو با باورهای خود درک شوند. این پدیده در قالب نظریه خودتاییدی تعریف می‌شود. همگی ما می‌خواهیم دیگران نظراتمان را چه مثبت چه منفی تایید کنند. در یک مجموعه مطالعه از شرکت کنندگانی که دارای تصورات مثبت و منفی از خود بودند، پرسیده شد که دوست دارند با چه افرادی در ارتباط باشند، با اشخاصی که نظر مثبتی درباره‌شان دارند یا با اشخاصی که دیدی منفی درباره آنها دارند؟

شرکت کنندگانی که نظر مثبتی درباره خود داشتند، افرادی را ترجیح می‌دهند که نظر مثبتی درباره‌شان داشتند، حال آن که شرکت کنندگان با دید منفی درباره خود، منتقدان را ترجیح می‌دادند. نتایج به دست آمده را می‌توان این گونه تحلیل کرد که انسان‌ها دوست دارند با افرادی ارتباط داشته باشند که بازخوردی همسو با هویت مورد قبول خودشان را به آنها ارائه دهد. نتایج یک پژوهش دیگر نیز حکایت از آن دارد که وقتی باورهای دیگران درباره ما با باورهایمان درباره خود همخوانی داشته باشد، رابطه‌مان با آنها راحت‌تر جریان پیدا می‌کند. چرا که در این حالت احساس می‌کنیم که طرف مقابل درکمان می‌کند و همان‌طور که می‌دانید درک و تفاهم مولفه‌ مهمی برای ایجاد صمیمیت است.

خودافشایی یکی از بهترین تکنیک‌های ایجاد رابطه و وابستگی است.

دانشجویان در یک مطالعه در گروه‌های دوتایی تقسیم‌بندی شدند و از آن‌ها خواسته شد که 45 دقیقه برای شناختن یکدیگر وقت بگذارند. آزمایش کنندگان مجموعه سوالاتی را در اختیار بعضی گروه‌ها قرار دارند که کاملاً شخصی و عمیق بود. برای مثال یکی از این سوال‌ها این بود: ” رابطه‌ات با مادرت چطوریه؟” حال آن که به بقیه گروه‌ها سوالاتی پیش پاافتاده درباره زندگی روزمره داده شد، مثل این که “تعطیلات مورد علاقه‌ات چیه؟ چرا؟”

در پایان آزمایش دانشجویانی که سوالات شخصی‌تری از هم پرسیده بودند، نسبت به دانشجویانی که درباره موضوعات روزمره با هم حرف زده بودند، احساس صمیمت بیشتری نسبت به هم احساس می‌کردند. شما هم می‌توانید این تکنیک را برای شناخت بهتر طرف مقابلتان به کار ببرید. برای مثال می‌توانید رابطه‌تان را با پرسیدن سوالاتی ساده تقویت کنید، مثلاً بپرسید “آخرین فیلمی که ازش خوشت اومد، چی بود؟”. مطرح کردن این سوالات کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه اشخاصی بیشترین اهمیت را در زندگی طرف مقابلتان دارند. وقتی اطلاعاتی را درباره زندگی خصوصی با هم رد و بدل می‌کنید، مخاطبتان احساس صمیمیت بیشتری با شما می‌کند و تمایل پیدا می‌کند که در آینده به شما اعتماد کند.

پژوهشگران در دو مطالعه مجزا به این نتیجه رسیدند که انسان‌ها برای قابل اعتماد و قابل اطمینان بودن در روابطشان اهمیت بالایی قائل هستند. اهمیت این ویژگی‌ها در زمانی که همکار و دوست ایده‌آلمان را تصور می‌کنیم، پررنگ‌تر می‌شود. قابل اعتماد بودن از مولفه‌های متعددی مانند صداقت، قابل اطمینان بودن و وفاداری تشکیل می‌شود. هر کدام از این مولفه‌ها برای موفقیت رابطه مهم هستند، اما وجود صداقت و قابل اطمینان بودن بیش از خصوصیات دیگر برای ایجاد یک دوستی پایدار ضروری است.

پژوهشگران دریافته‌اند که صرف نظر از تصوری که افراد از معشوق یا دوست ایده‌آلشان دارند، حس شوخ‌طبعی همواره مهم است. در یک مطالعه مشخص شد که استفاده از شوخ‌طبعی در دیدار اول به جذب طرف مقابل و علاقه‌مند کردن او کمک می‌کند. در واقع نتایج به دست آمده حکایت از آن داشت که شرکت کردن در یک تکلیف بامزه و خنده‌دار جذابیت را افزایش می‌دهد و به جذب معشوق کمک می‌کند.

پژوهشگران هاروارد به تازگی متوجه شده‌اند که حرف زدن درباره خود همان اثر پول و غذا را در زمینه احساس پاداش درونی دارد. پژوهشگران در یک مطالعه از شرکت کنندگان خواستند که زیر دستگاه fMRI بنشینند و به سوالاتی درباره عقاید خود یا دیگران پاسخ بدهند. از شرکت کنندگان خواسته شد که یکی از دوستان یا اعضاء خانواده را با خود به آزمایش بیاورند تا بیرون دستگاه بنشیند. در بعضی موارد به شرکت کنندگان گفته می‌شد که پاسخ‌هایشان با همراهشان در میان گذاشته می‌شود و در بعضی موارد پاسخ‌ها محرمانه نگه داشته می‌شد. نتایج نشان داد که ناحیه‌های مغزی مرتبط با پاداش و انگیزه در زمان به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشترین فعالیت را داشت البته این ناحیه‌ها در زمانی که فرد درباره خودش صحبت می‌کرد، اما کسی به حرف‌هایش گوش نمی‌داد هم فعال بود. به عبارت دیگر وقتی از پرحرفی درباره خود دست بردارید و به مخاطبتان اجازه بدهید که داستان‌هایی را درباره زندگی خودش تعریف کند، خاطرات بهتری از ارتباط با شما در ذهنش نقش می‌بندد.

البته صراحت هیجانی خطرات خاص خود را دارد، چرا که شما خودتان را در موضع آسیب‌پذیر قرار می‌دهید، آن هم در حالی که نمی‌دانید آیا این افشاگری هیجانی مورد پذیرش طرف مقابلتان قرار می‌گیرد و او هم متقابلاً خودش را در موضع ضعف قرار می‌دهد یا آن که شما را پس می‌زند و تلاش‌هایتان را به سمت و سوی دیگری منحرف می‌کند. درهر حال این راهبرد ارزش ریسک کردن را دارد، چرا که مطالعات نشان داده است، صراحت و بیانگری جزء ویژگی‌های یک هم‌صحبت ایده‌آل محسوب می‌شود. مهم نیست که این هم‌صحبت دوستتان است یا فردی که می‌خواهید او را عاشق خودتان کنید.

حتما بخوانید: سیاست های زنانه برای جذب مردان: رفتار خانم باسیاست در رابطه 

روانشناسان مدت‌ها است که به پدیده‌ای به نام “دوست داشتن متقابل” پی برده‌اند، وقتی فکر می‌کنیم که کسی ما را دوست دارد، خودمان نیز متقابلاً به او علاقه‌مند می‌شویم. برای نمونه در مطالعه‌ای که در سال 1959 انجام شد، به شرکت کنندگان گفته شد که احتمالاً بعضی از اعضای گروهی که با هم در بحث گروهی شرکت کرده‌اند، آنها را دوست دارند. آزمایشگر این اعضاء را به طور تصادفی انتخاب می‌کرد. پس از پایان بحث مشخص شد که شرکت کنندگان افرادی را بیش از همه دوست دارند، که فکر می‌کردند متقابلاً طرف علاقه آنها قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه واترلو در پژوهش جدیدتری متوجه شدند که وقتی انتظار داریم مورد پذیرش دیگران قرار بگیریم، با آنها صمیمانه‌تر برخورد می‌کنیم تا به این ترتیب شانس جلب علاقه آنها و وابسته کردنشان را به خودمان افزایش بدهیم. بنابراین حتی اگر از احساس طرف مقابلتان مطمئن نیستید، به نحوی رفتار کنید که انگار او را دوست دارید، به این ترتیب احتمالاً مخاطبتان نیز متقابلاً به شما علاقه‌مند خواهد شد.

گام‌های گوناگونی برای وابسته کردن دیگران وجود دارد که چند مورد از علمی‌ترین آن‌ها می‌تواند شما را راحت‌تر به هدفتان نزدیک کند. برای وابسته کردن دیگران بهتر است زمانیکه درکنار آن‌ها هستید مانند آینه عمل کنید و زبان بدن و سایر رفتارهای آن‌ها را تکرار کنید اما یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید. برای اینکه کسی وابسته شما شود باید زمان زیادی را با شما سپری کند. پس برای بودن در کنار شخص موردنظرتان برنامه‌ریزی کنید. به حال آن‌ها شفقت کنید و سعی کنید با انرژی‌های مثبت خود آن‌ها را هر چف بیشتر به  خودتان نزدیک کنید. گرم و صمیمی بودن و در میان گذاشتن برخی از رازهای شخصیتان با فرد مورد نظر نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. به این صورت آن‌ها نیز برای نزدیک شدن به شما مشتاق می‌شوند و رازهایی را با شما درمیان می‌گذارند. همیشه لبخند به لب داشته باشید و آنگونه با آن‌ها رفتار کنید که دوست دارند. برای مثال اهداف و برنامه‌های مشترکتان را پیدا کنید و درباره آ‌ن‌ها با هم صحبت کنید. افراد معمولا جذب و وابسته کسانی می‌شوند که شوخ و مهربان هستند پس تا محبت کنید و اجازه دهید آن‌ها به صورت غیرمستقیم متوجه این محبت خالصانه شما بشوند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…چگونه یکیو جذب کنیم

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

106 بازدید

183 بازدید

1.64k بازدید

2.11k بازدید

2.23k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

آیا فکر می‌کنید عشق قابل کنترل نیست؟

آیا فکر می‌کنید اگر کسی از همان ابتدای آشنایی عاشقتان نشود، دیگر شانسی ندارید؟

آیا فکر می‌کنید امکان این وجود ندارد که بتوانید کسی را دیوانه‌وار عاشق خودتان بکنید؟

اگر پاسختان به این سوال‌ها مثبت بوده است، احتمالا به قضا و قدر و سرنوشت هم اعتقاد دارید. اشکالی ندارد، خیلی‌ها اینطورند! اکثر مردم تصور می‌کنند که عشق چیزی غیرقابل‌تغییر است و کنترلی روی آن ندارند.

اما تحقیقات مختلفی که طی این سالها انجام گرفته ثابت کرده است که شما می‌توانید عشق را کنترل کنید. و همه اینها توسط قدرت مغز انجام می‌گیرد. فقط باید یاد بگیرید چطور از ذهنتان استفاده کنید.چگونه یکیو جذب کنیم

عشق هیچ فرقی با سایر احساسات روانشناسی که به صورت روزانه تجربه می‌کنید ندارد:

– ترس
– استرس
– حسادت
– ترحم به خود
– اضطراب

این احساسات قابل کنترل هستند و عشق هم جزو احساسات روانشناختی دسته‌بندی می‌شود و قابل کنترل است. کنترل عشق بعنوان یک احساس به همان اندازه کنترل ترس، هیجان و از این قبیل آسان است. مشکل اعتقادات ما است. در طول سالها باور کرده‌ایم که عشق چیزی است که اتفاق می‌افتد و همه چیز به سرنوشت بستگی دارد.

اما واقعیت متفاوت با این است. با استفاده از روانشناسی عشق می‌توانید کاری کنید کسی که می‌خواهید عاشقتان شود و چشمش جای دیگری را نبیند. البته هیچ تضمینی نیست و نمی‌گوییم این روش 100٪ موثر است اما نتیجه کارتان با این روش کاملا متفاوت خواهد شد. اگر بتوانید شانس اینکه فرد موردنظرتان عاشقتان شود را سه برابر کنید، چرا آن را امتحان نکنید؟

1. چطور عاشق می‌شویم و روانشناسی پشت آن

قبل از اینکه وارد این داستان شوید که چطور کسی را دیوانه‌وار عاشق خودتان کنید، باید نگاهی به جنبه روانشناختی آن بیندازید و نخیر، هیچ معجون جادویی برای آن وجود ندارد.

بدون اینکه بدانید، هر آدمی که می‌شناسید در فهرستی پشت ذهنتان ذخیره شده است. لیستی از معیارها هم در این لیست هست، معیارهایی که قبل از عاشق شدنتان باید در آن فرد وجود داشته باشد. روانشناسان به این نقشه عشق می‌گویند.

اگر فردی یکی یا چند مورد از این معیارها را نداشته باشد، به طور اتوماتیک‌وار ویژگی تبدیل شدن به عشق زندگی شما را از دست می‌دهند و احتمالا فقط دوست شما باقی می‌مانند. به همین خاطر است که فقط عاشق یک نفر می‌شوید و بقیه برایتان دوست باقی می‌مانند.

البته لیست هر شخص متفاوت و خاص است. مواردی که روی این لیست نوشته به خودِ شما بستگی دارد:

– ارزش‌ها
– اعتقادات
– تجربیات قبلی
– پیشینه
– روابط قبلی

به همین دلیل است که دوستتان ممکن است عاشق مردی شود که به نظر شما خیلی معمولی است. آن مرد با نقشه عشق دوست شما مطابقت دارد نه نقشه شما. اینکه افراد را ارزیابی کنید تا ببینید کسی با لیست شما جور است یا نه به صورت خودآگاه انجام نمی‌گیرد، این اتفاق به صورت ناخودآگاه می‌افتد، بدون اینکه حتی به آن فکر کنید. ذهن همه کارها را خودش به تنهایی انجام می‌دهد. درست همانطور که به قلبتان می‌گوید بتپد، درحالیکه به صورت خودآگاه از آن اطلاع ندارید. به همین دلیل است که ممکن است عاشق یک نفر شوید و ندانید اصلا چرا عاشق او شده‌اید. مسئولیت با ذهن ناخودآگاه شماست.

به همین دلیل است که عشق پدیده‌ای رمزآلود است و خیلی‌ها آن را به سرنوشتشان می‌سپارند. اما در واقعیت، این هیچ ارتباطی با سرنوشت ندارد، فقط به ذهن ناخودآگاه شما بستگی دارد که ارزیابی کند آن فرد با لیست شما هماهنگی دارد یا خیر. حقیقت ماجرا این است که هرچه اطلاعات و آگاهی‌تان از معیارهای ذهن ناخودآگاهتان بیشتر شود، می‌توانید خیلی سریع ارزیابی کنید که چرا عاشق یک نفر شده‌اید.

در زیر به لیست جیم که مردی 26 ساله است که نامزدهای زیادی در زندگی خود داشته، اشاره می‌کنیم. او 2 سال است که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و در لندن کار می‌کند. از قرار گذاشتن و دوستی‌های کوتاه‌مدت با دخترهای مختلف خسته شده و به دنبال یک شریک‌زندگی جدی‌تر برای خود است. لیست جیم یا این 4 معیار شروع می‌شود:

1- باید سطح تحصیلات او به من بخورد.

2- باید موهای قهوه‌ای داشته باشد (جیم یکبار عاشق دختری با موهای قهوه‌ای شده است و درنتیجه ذهن ناخودآگاهش آن را وارد لیست معیارهایش کرده است که کمکش کند شکست عشقی که قبلا با آن دختر مو قهوه‌ای داشته را جبران کند).
3- باید به خانواده‌اش نزدیک باشد (خانواده و بچه برای جیم مهم‌اند و او به دنبال کسی است که بتواند مادر خوبی برای فرزندان او شود. می‌بینید ما جذب کسانی می‌شویم که خودمان می‌خواهیم و نیاز داریم).

4- باید مسافرت کردن را دوست داشته باشد.

اگر جیم که الان مجرد است با دختر فوق‌العاده‌ای که موهای قرمز دارد روبرو شود، احتمالا عاشق او نخواهد شد. بااینکه ممکن است آن دختر به نظرش خوب بیاید اما خودش هم نمی‌تواند بفهمد چرا نمی‌تواند عاشق آن دختر شود.

فقط زمانی خواهید توانست عاشق شوید که آن فرد با اکثر موارد موجود در لیست ناخودآگاهتان همخوانی داشته باشد. آنوقت ذهن ناخودآگاهتان به شما کمک خواهد کرد در عشق با آن فرد بمانید و رابطه خوبی با او داشته باشید. چون ناخودآگاهتان خود را به این صورت به آن فرد می‌چسباند، به همین خاطر فراموش کردن کسی که دوست داشته‌اید حتی بعد از سالها تا این اندازه سخت است.

2. چطور برای اطمینان از عشق او به خودتان ذهنتان را کنترل کنید

اینجا نمونه‌هایی از روش‌های قبلا امتحان‌شده برایتان آورده‌ایم که کمکتان می‌کند کسی که می‌خواهید را عاشق خودتان کنید:
1- معیارهای او را در خودتان ایجاد کنید. همه ما این لیست یا نقشه عشق را در ذهنمان داریم. این لیست هر معیار اصلی که انتظار داریم طرف موردنظرمان داشته باشد را دارد. البته صددرصد نیست که هر کسی که معیارهای این لیست را داشته باشد، عاشقش شویم اما اگر کسی هیچکدام از این معیارها را نداشته باشد امکان اینکه عاشقش شویم وجود ندارد. قبل از اینکه تلاش کنید کسی را عاشق خودتان کنید، کمی درمورد او تحقیق کنید. همه اطلاعات اصلی درمورد پیشینه و علایقش را به دست آورید. هرچه بیشتر درمورد او بدانید و سعی کنید خودتان را با معیارهای او جور کنید بهتر است.
2- نیازهای برآورده‌نشده‌شان را برآورده کنید. وقتی افراد به دنبال یک رابطه جدید هستند، به دنبال فرد دیگری می‌گردند که به طرق مختلف شبیه به خودشان باشد. آنها به دنبال نقاط قوت خود و همچنین متضاد ضعف‌هایشان در آن فرد هستند. بعنوان مثال، کسی که احساس حقارت دارد اما فردی باهوش است به دنبال کسی است که در عین باهوش بودن اعتمادبه‌نفس داشته باشد تا بتواند آنها را به تعادل برساند. اگر سعی دارید کسی را عاشق خودتان بکنید که می‌دانید اختلال شخصیتی خودکم‌بینی دارد، اینکه خودتان را فردی بااعتمادبه‌نفس به او نشان دهید کمک می‌کند عاشقتان شود. وقتی نقش یک فرد بااعتمادبه‌نفس را بازی می‌کنید، به ذهن ناخودآگاه او پیام می‌فرستید که «من چیزی که دنبالش هستی را دارم»!
3- چقدر تلاش می‌کنید؟ خیلی‌ها دوست دارند بدانند که آیا پشتکار داشتن در این موارد واقعا عمل می‌کند یا نه. اگر کسی که به دنبالش هستید وابستگی بیرونی داشته باشد، احتمال اینکه پشتکار داشتن روی او اثر کند هست. وابستگی بیرونی داشتن یعنی فرد برای اینکه حالش بهتر شود یا از موقعیت بدی در زندگی‌اش فرار کند به دیگران تکیه می‌کند. اگر کسی جزء این دسته افراد باشد، احتمال اینکه در هر موقعیتی بخواهند وارد یک رابطه جدید شوند وجود دارد. در این مورد، احتمال اینکه بتوانید او را عاشق خودتان بکنید بیشتر خواهد بود. خلاصه اینکه وقتی افراد آسیب‌پذیرتر باشند و نیاز به توجه و مراقبت احساس کنند، احتمال اینکه بتوانند سریعتر عاشق شما شوند بیشتر است.
4- از دوستان مشترکتان کمک بگیرید. اگر شما و کسی که دوستش دارید دوستان مشترکی دارید، باید از این امتیاز استفاده کنید. دلیل آن این است که ذهن ناخودآگاه وقتی منابع مورداعتماد (مثل دوستان) چیزی که قرار است در ذهنشان برنامه‌ریزی شود را تایید کنند، راحت‌تر آن برنامه‌ریزی جدید را می‌پذیرد. اگر دوستان او تصور کنند که شما فوق‌العاده‌اید، احتمال اینکه با آنها هم‌عقیده شود زیاد است. هرچه دوستان مشترکتان بیشتر درمورد فوق‌العاده بودن شما با او حرف بزنند، احتمال اینکه جایی در ذهن او باز کنید بیشتر خواهد بود.
5- ذهنشان را سیم‌پیچی کنید. هرچه چیزی را بیشتری برای کسی تکرار کنید، بهتر می‌توانید باعث شوید به آن چیز خاص فکر کند. چرا؟ خیلی ساده است، تکرار می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای روی ذهن ناخودآگاه داشته باشد. البته این به شما مجوز نمی‌دهد که هر ده دقیقه یکبار به او زنگ بزنید. این فقط می‌ترساندشان. با نشان دادن زیرکانه حضورتان، می‌توانید روی ذهنشان برنامه بریزید. باید جلو چشم باشید و به او این امکان را بدهید که تا می‌تواند شما را ببیند، اینکه با او حرف بزنید یا نه مهم نیست، فقط کافی است جایی بایستید که شما را ببیند.
6- تصور مثبت از خودتان بسازید. وقتی اسمتان در جمعی به زبان می‌آید، اولین کلمه‌ای که به ذهن دیگران می‌آید چیست؟ دیگران چه تصویری از شما دارند؟ فکر آنها در مورد شما فردی «قوی»، «شاد»، «بااعتمادبه‌نفس» یا چیزی منفی‌تر مثل «آویزان» است؟ هر چه جایگاه بهتری برای خودتان در ذهن افراد بسازید، دید آنها نسبت به شما بهتر خواهد شد. مهم نیست که هستید و چه ویژگی‌های منفی‌ای دارید، چیزی که مهم است درک آنها نسبت به شماست. باید کاری کنید که این تصور مثبت باشد.

3. آیا واقعا چیزی به اسم عشق در نگاه اول وجود دارد یا همه اینها افسانه است؟

البته عشق در نگاه اول وجود دارد، اگر کسی از همان ابتدا با معیارهایی که در ذهن ناخودآگاهتان لیست شده است همخوانی داشته باشد، احتمالا در نگاه اول عاشق او خواهید شد.

آنوقت به خودتان می‌گویید، «یک لحظه صبر کن، اگه تا حالا با او حتی حرف هم نزده‌ام پس از کجا می‌دانم که با معیارهای من جور است یا نیست؟»

خیلی ساده است. معیارهای شما ممکن است شامل طریقه ایستادن، راه رفتن، حرف زدن یا حتی ارتباط او با دیگران باشد. اگر رفتارها، ظاهر یا هر چیز دیگر او شما را یاد کس دیگری بیندازد این اتفاق خواهد افتاد.

مثلا شما را یاد کسی که قبلا عاشقش بودید بیندازد.

ما معمولا از یک الگو پیروی می‌کنیم و همیشه عاشق یک تیپ خاص از افراد می‌شویم. بنابراین اگر کسی شما را یاد کسی بیندازد که قبلا عاشقش بودید، اما در خودآگاهتان ندانید که شما را یاد کسی از گذشته‌تان می‌اندازد، ممکن است در نگاه اول عاشق آن فرد شوید، بدون اینکه بدانید چرا. آنوقت ممکن است فکر کنید که سرنوشتتان بوده که عاشق او شوید. / مردمان

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

اگر شما هم مردی را دوست دارید، احتمالا به این فکر می‌کنید که چطور عاشقش کنم و آیا راهی هست که او نیز شما را دوست داشته باشد یا نه. اما زمانی که هیچ راهی نیست تا شخصی عاشق شما شود، باز هم روش‌های آسانی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و یک قدم به او نزدیک‌تر شود. به این ۱۵ روش آسان نگاه کنید تا او نیز عاشق‌تان شود!

اگر فیلم بازی می‌کنید یا خود واقعی‌تان نیستید، او عاشق شما نمی‌شود. دومین مسئله این است که اگر می‌خواهید برای او کامل باشید، او نه تنها شما را دروغگو می‌بیند بلکه دیگر شما را دوست نخواهد داشت. او می‌خواهد خود واقعی شما را دوست داشته باشد. او شما را با همه عیب‌های‌تان می‌خواهد. به خاطر همین است که شما را انتخاب کرده است. بنابراین خودتان بمانید و همیشه همان چیزی که هستید، باشید. خواهید دید که این چه‌قدر بهتر است تا این‌که سعی کنید کسی باشید که در واقع نیستید.

اگر خیلی سرتان شلوغ است و نمی‌توانید شبیه دیگران باشید، چگونه می‌توانید متفاوت باشید؟ مردان، نسخه تکراری از دیگران را نمی‌خواهند. آن‌ها زنی می‌خواهند که متفاوت و منحصر به فرد باشد. آن دختر باشید نه نسخه‌ای از باقی دنیا. این کار او را بیشتر عاشق شما می‌کند تا لباس و آرایش و این‌که تظاهر کنید عاشق بازی‌های کامپیوتری هستید!

من نمی‌خواهم این گفته را بزرگ کنم که مردان از چشم عاشق می‌شوند! اما اگر به خودتان نرسید، فکر می‌کنید شما را انتخاب می‌کنند؟ همیشه سعی کنید در بهترین حالت خود باشید. به این معنا نیست که باید گران‌ترین لباس‌ها را بخرید یا سایز شما صفر  باشد. فقط مراقب خودتان باشید و لباس‌هایی بپوشید که زیبایی شما را نشان دهند. چیزهایی که او دوست دارد را پیدا کنید و معمولا آن‌ها را انجام دهید. مرد دلخواه‌تان رژ لب قرمز دوست دارد؟ رژ قرمز را بخرید و به لب‌های خود بزنید – دیوانه می‌شود!! مرد شما، عاشق لباس‌های بامزه تابستانی است؟ پیراهن‌های گل‌دار تابستانه بخرید تا جذب‌تان بشود!چگونه یکیو جذب کنیم

این جمله را شنیده‌اید که « چرا گاو را بخرید وقتی می‌توانید شیر مجانی داشته باشید؟» حرف تلخی است اما به طرز احمقانه‌ای نیز درست است. مردان، چالش را دوست دارند و آسان به دست آمدن، آن‌ها را عاشق شما نمی‌کند – بگذارید به شما احترام بگذارد. البته این فقط به این معنا نیست که در زمان رابطه جنسی نباید آسان به دست بیایید بلکه در مورد مسائل دیگر نیز درست است مثلا هر زمان که از شما می‌خواهد با او بیرون بروید، قبول نکنید یا به هر درخواستی که دارد، بله نگویید. شما باید مستقل باشید، نظرات خود را داشته باشید و می‌توانید کاری کنید که از همان روز اول، این را ببیند. البته این رفتار را خیلی طول ندهید چرا که می‌تواند باعث سردی شود.

زنان تنها افرادی نیستند که دوست دارند صحبت کنند، احساسات خود را بروز دهند یا یک مکالمه خوب داشته باشند. مردان نیز این را دوست دارند و هیچ چیزی به اندازه این مسئله حال افراد را بد نمی کند که با کسی صحبت کنند که به آن‌ها گوش نمی‌دهد و در واقع نشانه این است که برای حرف‌های‌شان اهمیتی قائل نیستند. اگر می‌خواهید مردتان عاشق‌تان شود، به او توجه کنید. وقتی می‌خواهد صحت کند به او گوش دهید و کنارش باشید حتی اگر این حرف‌ها تکراری یا خسته کننده باشند. او به گوشی برای شنیدن نیاز دارد، شما باید همان گوشی باشید که آماده شنیدن حرف‌های اوست. شما نمی‌دانید، ممکن است دفعه بعدی بخواهد عشقش را به شما ابراز کند.

چه کسی دوست دارد کنار یک فرد منفی باشد؟ بدون شک مرد مورد علاقه شما نیز دوست ندارد. مثبت بودن فقط یک چیز را به وجود می‌آورد: مثبت‌گرایی بیشتر. اگر یک رابطه مثبت و خوشحال با نتایج مثبت می‌خواهید، باید از اول مثبت‌نگر باشید. حتی اگر شرایط بد شود نیز به خاطر مردتان و خودتان مثبت باشید. این مثبت‌نگری باعث مثبت شدن آینده شده و می‌تواند به عشق و ازدواج بینجامد.

هیچ چیز سریع‌تر از یک زن خوب، شیرین و معصوم (با یک بعد بد البته که بعدا به آن می‌رسیم!) مرد را عاشق نمی‌کند. اگر واقعا می‌خواهید او را عاشق کنید، از همان اولی که شما را می‌بیند، شیرین و مهربان باشید. لبخند روی صورت خود داشته باشید و تا جایی که ممکن است زنانه و آرام رفتار کنید. او عاشق اخلاق خوب شما شده و به سمت شما جذب می‌شود. فقط فیزیک است خانم عزیز!

زنان همیشه می‌گویند اگر مردی بتواند آن‌ها را بخنداند، یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. اگر این برای مردان نیز صدق کند چه؟ مردان زنی که باعث لبخند زدن‌شان شود را دوست دارند و اگر باعث خندیدن‌شان شود که خیلی عالی خواهد بود. همان زنی باشید که او دوست دارد در کنار خود داشته باشد. نگران نباشید و خوش بگذرانید. حرف‌های خنده‌دار بزنید و کارهای احمقانه انجام دهید و اصلا احساس خجالت نکنید. این کار مردان را دلسرد می‌کند! حتی لطیفه‌هایی که از نظرتان بی‌مزه هستند را نیز تعریف کنید و نگران نباشید! احتمالا او نیز آن‌ها را جالب می‌داند. یک پیروزی بزرگ!

می‌دانید چه چیزی رابطه را سریع‌تر از هر چیز دیگری خراب می‌کند؟ عدم اعتماد. اعتماد (در طول رابطه) سنگ بنای یک رابطه خوب است. نه تنها یک رابطه خوب بلکه یک رابطه طولانی! اگر دائما شک دارید، هر وقت از خانه بیرون می‌رود او را سوال و جواب می‌کنید و او را به دلیل سلام کردن به زنی، به خیانت متهم می‌کنید، او عاشق شما نمی‌شود. به خودتان مسلط بوده و به شریک خود اطمینان داشته باشید. این مسئله واقعا نتیجه می‌دهد و رابطه شما را قوی می‌کند.

این مورد با شماره ۹ در ارتباط است. شما باید آن‌قدر به او اعتماد داشته باشید که گاهی او را به حال خود بگذارید. خیلی در کنار کسی بودن، خوب نیست. همه افراد، زمانی را برای خودشان می‌خواهند – حتی مرد شما. اجازه دهید با دوستان خود بیرون برود و خوش بگذراند. اجازه دهید هر چند وقت یک بار در منزل بماند و به کار خود برسد. به او زمان بدهید و قوی‌تر شدن رابطه خود را ببینید. با این کار نه تنها به او ثابت می‌کنید که به او اعتماد دارید بلکه به آرام شدن ذهن او نیز کمک می‌کنید.

وقتی مردی روز بدی دارد، می‌دانید چه چیزی می‌خواهد که به خانه بیاید؟ زنی که مثبت، مشوق و حامی باشد. حتی زمانی که شرایط سختی پیش می‌آید، او به زنی در کنار خود نیاز دارد. به او نشان دهید که همان زن هستید و او دیگر نمی‌تواند عاشق‌تان نشود.

هر مردی ذاتا دوست دارد قهرمان باشد. مردان می‌خواهند که یک محافظ قوی باشند که هر کاری برای زن‌شان بکنند، از باز کردن در شیشه مایونز گرفته تا پول درآوردن! شما باید طوری رفتار کنید که نیاز دارید او کارهای مردانه را انجام دهد و با این کار در کمترین زمان مجذوب شما می‌شود ( با این کار، اعتماد به نفس بیشتری نیز به او می‌دهید).

کسی هست که دوست نداشته باشد کسی برایش دلبری کند؟ دلبری کردن، کم یا زیاد، باعث خاص شدن شدن شما می‌شود. این کار شما را جذاب و خواستنی می‌کند. مردتان، دوست دارد برایش دلبری کنید، چه قرار اول باشد چه قرار سیصد و سوم! این کار نه تنها باعث می‌شود او حس خوبی نسبت به خودش داشته باشد بلکه رابطه را نیز عاشقانه‌تر می‌کند. به یاد داشته باشید: هیچ وقت انجام کارهایی که در ابتدای رابطه انجام می‌دادید را ترک نکنید. این بهترین چیزی است که رابطه را سر پا نگه می‌دارد. بنابراین وقتی برای‌تان لطیفه‌های بامزه تعریف می‌کند، بخندید و مانند روز اول بازوی او را بگیرید. زمانی که بیرون می‌روید و می‌بینید که او پیراهن آبی مورد علاقه شما را پوشیده است به او بگویید که چه‌قدر خوشتیپ و مردانه شده است. او به این کار نیاز دارد و بدون شک قدردان خواهد بود.

خیلی راحت است: چیزهای جدید را امتحان کنید. فرض کنید مرد مورد علاقه شما غواصی اسکوبا را دوست دارد اما شما هیچ وقت آن را امتحان نکرده‌اید. در واقع، شنا کردن در کنار ماهی‌ها شما را می‌ترساند. اما او به شما اطمینان می‌دهد که خیلی جالب است و او آن‌جاست و شما را راهنمایی کرده و از شما محافظت می‌کند. با این همه تضمین، چرا آن را امتحان نکنید؟

ممکن است به غواصی اسکوبا علاقه‌مند شوید. با این کار، ۴ کار انجام می‌دهید: ۱. به او نشان داده‌اید که اهل ماجراجویی هستید و از امتحان کردن چیزهای جدید نمی‌ترسید. ۲. حالا شما دو نفر، یک علاقه مشترک دارید که می‌توانید با هم انجام دهید. ۳. به او نشان داده‌اید که مرد بزرگ و قوی شماست و شما در کنار او از چیزی نمی‌ترسید. شما به او اعتماد دارید. ۴. شما می‌خواهید چیزهایی که او دوست دارد را انجام دهید، فقط چون او آن‌ها را دوست دارد. و این کار به او نشان می‌دهد که شما به او اهمیت می‌دهید و او این کار شما را تحسین می‌کند.

پس دفعه بعدی که می‌خواهد یک کار جدید و هیجان انگیز انجام دهد، چرا شما نیز آن را امتحان نمی‌کنید؟

این مورد نیز با امتحان کردن چیزهای جدید در ارتباط است. اما حتی اگر قبلا کاری را یک میلیون بار هم انجام داده باشید، خوش بگذرانید! هیچ کس دوست ندارد در یک رابطه خسته کننده بماند، درست است؟ خوب، کارهای جالب انجام دهید و همیشه خوش بگذرانید، چه با هم بازی کامپیوتری انجام دهید و چه برای ماهیگیری به دریا بروید. خوش بودن، هر دوی شما را خوشحال و مثبت می‌کند و باعث رشد رابطه می‌‌شود.

مانند یک چالش به نظر می‌رسد اما  شاید شنیدن جمله دوستت دارم از طرف مرد مورد علاقه‌تان، آسان‌تر از چیزی باشد که فکر می‌کنید. فقط به یاد داشته باشید که مهربان و شوخ بوده و همیشه خودتان باشید. به مخاطب خاص خود اعتماد داشته باشید و به او حس عالی و کامل بودن بدهید. او نمی‌تواند در برابر شما مقاومت کند!

منبع:herinterest

 

برچسب ها عاشقعشقچطور عاشقش کنم

چگونه یکیو جذب کنیم
چگونه یکیو جذب کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *