چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش

 
helpkade
چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش
چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

9
 − 

 = 
چهار

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش

در شبکه های اجتماعی چندنفر دوست دارید؟ در دنیای واقعی چطور؟امروزه با ورود شبکه های اجتماعی به زندگی انسان ها، معنی واقعی دوستی تبدیل شده به چندتا کلیک ساده و قرار گرفتن در لیستی به نام “دوستان” که هرکسی چندصد،  یا چندهزار از این “دوستان” را دارد. اما تا به حال فکر کردید واقعا چند نفر از آنها دوست واقعی شما هستند؟

ساختن یک برند شخصی در شبکه های اجتماعی میتواند مفید باشد و شبکه انسانی خوبی برایتان بسازد اما یادتان باشد، هرگز شبکه های اجتماعی نمیتوانند جایگزین اعتبار و کاریزمای شخصی در دنیای واقعی شوند.

ناپلئون هیل، نویسنده کتاب جاودانه ی “بیندیشید و ثروتمند شوید” (میتوانید از اینجا دانلود کنید) که یکی از پرفروش ترین کتاب های ثروت آفرینی تا به امروز هست را به رشته تحریر درآورد، در 4-مین قسمت مجموعه کتابهایش با عنوان “علم موفقیت” راز افراد دوست داشتنی را فاش کرد.

ناپلئون هیل به مدت 20 سال، زندگی 500 فرد موفق و ثروتمند دنیا را تحلیل کرد تا به نتایجی رسید که اگر آنها را اجرا کنید شما هم موفق و ثروتمند خواهید بود.

یکی از فاکتور های موفقیت؛ داشتن شخصیت دوست داشتنی است.
ناپلئون هیل می نویسد : “هر فردی ،بدون در نظر گرفتن شخصیت-ش یک سری قابلیت ها و مهارت ها و تخصص دارد که میتواند از آنها درآمدی داشته باشد؛ اما فردی که شخصیت دوست داشتنی دارد، میتواند سقف درآمدی خود را تا چند صد برابر افزایش دهد.”

شما در این مقاله 14 عادت افراد دوست داشتنی را میخوانید که توسط ناپلئون هیل انتخاب و طبقه بندی شدند. این 14 عادت را اگر دارید حفظ کنید و هرکدام را که ندارید سریعا دست به کار شوید تا آنها را در خود ایجاد کنید.

 

 

14 عادت افراد دوست داشتنی (که از همین الان باید داشته باشید) :

این عادات، از بررسی و تحلیل شخصیت 500 فرد ثروتمند و برتر تاریخ گردآوری شده. آنها را دست کم نگیرید و برای آزمایش کافیست 1 ماه بر طبق اصول فوق زندگی کنید تا تفاوت را احساس کنید.

در همین زمینه، مطالب زیر را حتما بخوانید :

مقاله قبلی

استراتژی عنکبوت – عادت های که خیلی وقت است فراموش شان کردید…

مقاله بعدی

مسیر زندگی روزولت به اهداف تان ختم میشود (چطور طرزفکر جوان ترین رئیس جمهور آمریکا میتواند ناجی زندگی سخت شما باشد؟)

چطور یک نقشه راه برای موفقیت در زندگی طراحی کنید؟

پیشنهاد اول را در مذاکره چه کسی و چطور باید بدهد؟ این تکنیک را باید یادبگیرید

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

بسیار. عالی

هیچکی منو دوست نداره نمیدونم چیکار کنم این کار هارو انجام دادم اما عمل نکرد تورو خدا کمکم کنین

نباید فقط جلوی دیگران اینکار ها رو بکنی ، طوری انجام بده که عادتت شه من همه این اصول رو انجام میدم بعضی هاشون رو تو عادتام قرار دادم بعضی هاشون هم بعضی وقتا یادم میره ، ولی سعی میکنم همیشه اگر کاری در توانم هستم تا جایی که حس میکنم طرف از من سوء استفاده نمیکنه ، کمک کنم

فکر نکن کسی دوستت ندارع ، دوستات رو تو موقعیتی قرار بده که از خصوصیاتت بگن ، اونایی ع م که خوبی هاتو نمیگن بهت خسودی میکنند، برای من همین اتفاق افتاد برادر من

اثری نداره

سلام،ممنونم،احساس خوبی دارم حالا،مرسی بابت راهنمایی

بسیار مفید بود ممنون

سلام بنظر من چند اشتباه بارزی وجود دارد ذهن خوانی و نباید با هرکسی حرف زد و اورا جز دوستان قرار داد انها دوستا بد نمیگیرند تصمیم اشتباه نمیگیرند و افرادی شوخ طب هستند لطفا در نوستهایتان بیشتر دقت نماید مرسی

سلام من تازه با شما آشنا شدم .و بسیار خرسند هستم از این آشنایی
بسیار عالی و ارزشمند بود،ممنونم از انرژی خوبتون

بهترین سایت بهترین تیم

سلام واقعا یه چند روزی بود که دوستام از من بدشون میومد ولی با افکار شما بچه ها حالا همه منو دوست دارند

خدا قوت ممنون از مطالب خوبتون.

خیلی عالی و کاربردی
دمتون گرم

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

9
 − 

 = 
چهار

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

دانلود کتاب رازهای مذاکره قدرتمند از راجر داوسون…

۹ قدم کامل برای پیدا کردن چیزهایی که واقعا برای شما مهم…

دانلود کتاب به طور غیرقابل انکار خوب باشید از کال…

برگه‌ی تقلب ارتباطات – تکنیک‌های محرمانه‌ای که…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

حدیث هفته/ پیامبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: ای علی!… تو برادر، وزیر و جانشین منی. از میان آیندگان، کسی که تو را ندیده، دوست داشته باشد، خداوند، پایان کار او را همراه با ایمان و ایمنی از عذاب خواهد کرد.


جام خانواده؛


 

این انسان ها بسیار خونگرم و اصیل هستند. آنها می توانند فضای محیطی که در آن هستند را بسیار شاد کنند و لبخند به لب های همه بیاورند. شاید شما جزو افرادی باشید که خجالتی هستند و نمی توانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند. اما با این حال، دوست دارید قوی تر باشید و این رویه تغییر کند. دوست دارید روی دیگران تاثیر خوب و مثبت داشته باشید و مردم شما را دوست داشته باشند. در اینجا ویژگی های آدم های دوست داشتنی را برایتان نوشته ایم شاید بتوانید آنها را به کار بگیرید و به مقصود خود برسید.


 

چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش

1 – آنها قیافه نمی گیرند
درست است، همه ما دوست داریم قوی و با اعتماد به نفس دیده شویم. به همین منظور، سرمان را بالا می گیرد، صاف و چهار شانه راه می رویم، هنگام صحبت کردن، صدایمان را کنترل می کنیم و بسیار گرم و محکم با دیگران دست می دهیم. این کارهابه هیچ وجه بد نیست و نشان دهنده اعتماد به نفس هستند. اما در چنین مواقعی مثلا در یک جلسه یا ملاقات، این طور به نظر می رسد که فقط شما باید دیده شوید و دیگران نباید به چشم بیایند و این مساله به هیچ وجه پسندیده نیست و مردم هم این موقعیت را دوست ندارند.


 

نلسون ماندلا مرد بزرگی است. او در ملاقات با افراد مهم و سران ممالک دیگر بسیار متواضعانه برخورد می کند. به طور مثال، هنگام ملاقات با بیل کلینتون، هر دو به سمت هم قدم برداشتند و به هیچ وجه طوری برخورد نکردند که طرف مقابل باید اول ادای احترام کند. با هم دست دادند. ماندلا به نشانه احترام و ادب و فرهنگ خود، تعظیم کرد و کلینتون نیز همین کار را در برابر ماندلا تکرار کرد.


 

شما هم برای اینکه همین قدر دوست داشتنی به نظر برسید، هنگام ملاقات با دیگران  آرام باشید، یک قدم به جلو بردارید، سرتان را به سمت او خم کنید، لبخندی گوشه لب خود بگذارید و بسیار گرم و صمیمی دست بدهید. این باعث می شود احترام ویژه ای نزد طرف مقابل پیدا کنید. همیشه همه ما همه افرادی که ما را دوست دارند، دوست داریم. وقتی واقعا و درونی از ملاقات کسی خوشحال می شوید، او نیز احساس خوبی به شما خواهد داشت.


 

2 – روش جیو جیتسو را خوب بلد هستند
شما فردی را ملاقات می کنید. 15 دقیقه با او همکلام می شوید. پس از جدا شدن با خود می گویید: «چه همصحبتی خوبی بود. او بسیار عالی حرف می زد و رفتار می کرد.» افراد دوست داشتنی در جیوجیتسو اجتماعی تبحر کامل دارند. جیو جیتسو در واقع یک ورزش رزمی ژاپنی و قدیمی است و حرکات آن شامل بر ضربه زدن، گرفتن، پرتاب کردن و فشار آوردن بر روی مفاصل حریف است. اما نوع اجتماعی آن به این ترتیب است که فرد بدون اینکه خود آگاه باشد در مورد خود صحبت می کند. این تکنیک به گونه ای انجام می شود که همه فعالیت های فرد، رفتارهای او، واکنش هایش مورد توجه طرف مقابل قرار می گیرد. افراد دوست داشتنی حتی هنگام توضیح یک فایل پاور پوینت هم طوری رفتار می کنند که مورد توجه همگان قرار می گیرند. این ذات و اصالت یک فرد دوست داشتنی است. آنها از علاقه مندی ها، ادب و احترام و متانت و وقار اجتماعی خود برای جذب علاقه دیگران استفاده می کنند.


 

جیو جیتسو اجتماعی بسیار آسان است. فقط کافی است سوال های درست بپرسید. همیشه متعادل باشید و برای توضیح و خودکاوی فضا بگذارید. سوالاتی همچون چگونه، چرا و چه کسی را زیاد از خود بپرسید. اگر چیز جدیدی از کسی آموخته اید از او بپرسید چطور آن را انجام داده است. یا چه چیز آن را دوست دارد یا خودش چه از آن آموخته است. همچنین از او بپرسید اگر بخواهید در موقعیت او باشید چه کارهایی باید انجام دهید و چه رفتاری باید داشته باشید. همیشه با سوال های درست و به موقع خود احترام خود را به فرد مقابل نشان دهید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان زده اید، هم خودتان مسایل جدید آموخته اید و هم به او ادای احترام کرده اید که برای موقعیت اجتماعی خودتان نیز خوب است. همه مردم افرادی که آنها را تحسین می کنند را دوست دارند.


 

3 – آنها قدرت دست دادن را نادیده نمی گیرند
در قرارهای کاری، جلسات، نشست ها و … وقتی دو جنس موافق با یکدیگر روبه رو می شوند و قرار است همکاری جدیدی با هم آغاز کنند، یا به عنوان همکار در یک مسیر حرکت کنند، بسیار خوب است که تاثیر مثبتی بر هم داشته باشند. برای ایجاد انرژی مثبت میان افراد نباید قدرت لمس همچون دست دادن را نادیده گرفت. شما با فشردن گرم و صمیمانه دست های طرف مقابل، می توانید باعث ایجاد حالتی دوستانه و سرشار از انرژی های مثبت بشوید.


 

می توانید بازوهای فرد را لمس کنید یا دست روی شانه او بگذارید. البته باید این کارها بسیار دوستانه و صادقانه انجام شوند و فقط جنبه ظاهری و تشریفاتی نداشته باشند. هر چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. قدرت لامسه همه محدودیت های طبیعت انسان ها را در هم می شکند و فاصله روحی میان آنها را تا حد زیادی کم می کند. این حس انسان ها باعث می شود تا بیشتر مورد توجه و علاقه یکدیگر قرار بگیرند. بنابراین، از آن هوشمندانه استفاده کنید.


 

4 – آنها بهترین برخورد را دارند
«از دیدن شما خوشبختم» جمله ای است که همه در برخورد اول به هم می گویند. این جمله مودبانه است اما تاثیر چندانی روی فرد ندارد. باید بدانید که  برخورد اول همان قدر که مهم است، تاثیرگذاری بسیاری هم دارد. یعنی باید طوری برخورد کنید که برای مدت طولانی تر در ذهن طرف باقی بماند. به طور مثال، هنگام خداحافظی جلو بروید، با یک دست به طرف دست بدهید و دست دیگر را روی شانه او بگذارید و با لبخند مهربان بگویید: من واقعا از دیدن شما بسیار خرسند شدم. یا بگویید: باید بگویم واقعا از هم صحبتی با شما لذت بردم. با لبخد زیبا و واقعی طرف مقابل را بدرقه یا از او خداحافظی کنید و بگویید: روز خوبی داشته باشید.


 

5 – بی چشم‌داشت کار می کنند
این موقعیت را تصویر سازی کنید: شما گفت‌وگوی خوبی داشته اید و به نقاط اشتراک متعددی رسیده اید … و ناگهان همه چیز به هم می ریزد و همه برنامه ها و اکنش های شما تغییر می کند. اگر قرار است از او خواهشی بکنید، راهی پیدا کنید که اول به طرف مقابل کمکی کرده باشید و سپس از او بخواهید خواسته شما را برآورده کند. مردم دوست داشتنی همیشه دوست دارند بدانند چه کاری از دست آنها برای شما ساخته است. آنها بیشتر از خود به فکر دیگران هستند.


 


6 – اصیل و بی ریا رفتار می کنند

همه مردم ویژگی های فردی خود را دارند و هرکسی کاری را بهتر از دیگری انجام می دهد. وقتی می دانید فردی از اطرافیان شما کاری را بهتر از شما انجام می دهد، این اجازه را به او بدهید. سعی نکنید خود را فهمیده تر و ماهرتر از دیگری نشان بدهید. این جور مواقع بهتر است اتفاقا نقش انسان بازنده را ایفا کنید. گاهی برای تاثیرگذار بودن باید به دیگران اجازه خودنمایی داد. در این مواقع خوب است شکست و ضعف را قبول کنید.


 

البته منظور این نیست که نقاط ضعف خود را بروز دهید اما به طور مثال اگر همکارتان گفت ما معامله بزرگ و سودمندی داشتیم. فقط در پاسخ بگویید: « من باید اعتراف کنم به این موضوع حسادت می کنم. ما مدت ها است می خواهیم این معامله را انجام دهیم اما موفق نمی شویم. شما چگونه آن را انجام دادید؟ کارتان واقعا جای تحسین دارد.» اینکه کمی ضعف و آسیب پذیری خود را نشان بدهید، نهراسید. مردم شاید گاهی رفتارهای تصنعی را نیز تحسین کنند اما واقعیت این است که همه دنبال صداقت و رک و راست بودن هستند. همیشه خودتان باشید. مردم همیشه خود واقعی شما رابیشتر دوست خواهند داشت.


 

7 – آنها می دانند انجام موارد مذکور آسان نیست
این موارد آسان به نظر می رسند؟ آسان به نظر می رسند اما واقعا آسان نیستند. مخصوصا اگر خجالتی هستید هیچ کدام از این موارد آسان نیستند. بنابراین، این را قبول و باور کنید که این موارد کارهای ساده ای نیستند. پیرو  آن، باید قبول کنید کمی متفاوت، صادق، مهربان، کمی پیچیده و گاهی کمی آسیب پذیر و ضعیف باشید تا دیگران شما را بیشتر دوست داشته باشند.


 

همیشه به این نکته توجه داشته باشید برخورد اول تاثیر بسیاری در ذهن طرف مقابل دارد. اما از این موضوع نهراسید. همیشه طوری رفتار کنید که مردم احساس خوبی به خود پیدا کنند. این مساله به تنهایی باعث می شود تا بیشتر شما را دوست داشته باشند. در ضمن، شما هم باید خودتان را بیشتر دوست داشته باشید. وقتی فردی خودش را دوست یا قبول ندارد چگونه می تواند دیگری را دوست داشته باشد.


 


سیمرغ/2014

«برای مشاهده  جدیدترین اخبار جذاب و خواندنی کلیک کنید»

گونه شخصیت خود را دوست داشتنی کنیم؟

اکثر ما دوست داریم دیگران دوستمان داشته باشند انگار زندگی بهتر می شود اینکه دیگران دوستمان داشته باشند یا نه کاملا به خود ما بستگی دارد به اینکه چگونه رفتار می کنیم و چگونه با دیگران کنار می آییم خیلی وقتها آنطور که باید با مردم برخورد صحیح نداریم ما می گوییم می خواهیم دیگران ما را همین طور که هستیم دوستمان داشته باشند.

این بدان معناست که ما کارهای را که باید انجام بدهیم نمی دهیم و قصد تغییر دادن راه و روش خود را نیز نداریم خیلی راحت می گوییم چرا نمی توانند من را همین طور که هستم بپذیرند و دوست داشته باشند؟

واقعیت این است که برای انکه دوستمان بدارند باید دوست داشتنی باشیم.

دوست داشتنی شدن کار زیاد سختی نیست برای شروع بهتر است وقتی با دیگران روبه رو می شوید لبخند بزنید و با روی باز با آنها صحبت کنید رفتاری دوستانه و صمیمی داشته باشید از مشکلات آنها با خبر شوید و سعی کنید درکشان نمایید و به احساساتشان توجه کنید.

چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش

وقتی با دیگران رو به رو می شوید بلافاصله سلام کنید منتظر نمانید آنها سلام کنند آنها را به اسم کوچک صدا بزنید نشان دهید که از دیدنشان خوشحال هستید.

طوری رفتار کنید که انگار از زندگی حسابی لذت می برید همیشه به خوبی ها فکر کنید حتی اگر زیاد هم مایل نیستید خود را مثبت نشان دهید هرگز شکایت نکنید و غر نزنید.

جذاب باشید:

جذابیت چیزی سوای زیبای است. شخصی می تواند زیبا اشد ولی هرگز جذاب نباشد و همچنین می تواند جذاب باشد ولی زیبا نباشد طرز سلوک آدمی انتخاب لباسها , حالت های روانی و ….در این امر, موثر است.

اگر می خواهید فردی موفق و نافذ در قلب ها باشید و از موفقیت لذت ببرید نخست باید با خودتان ارتباط صحیح برقرار کنید. زیرا معنی و مفهوم رویداد های زندگی را خودتان تایین می کنید.

تمیز و مرتب باشید

وقتی تمیز و مرتب باشید این هماهنگی شما را جذاب می کند. آن چه مهم است تمیز و مرتب بودن در عین سادگی است.

افرادی که به آراستگی خود توجه ندارند از جذابیت و نفوذ خود بر دیگران می کاهند.بیشتر افراد برای آن که جذاب باشند شلوغ می کنند و مدام حرف می زنند و این بزرگترین اشتباه برای جذاب بودن است. دوستی حرف زیبایی می زد و می گفت:نگفتن صلاح است, کم گفتن طلا است , پر گفتن بلا است

تاثیر سکوت

سکوت تاثیر روانی فوق العاده ای دارد و شما را با شخصیت تر و عاقل تر و قابل اعتماد تر معرفی می کند که برای ایجاد صمیمیت و تداوم آن زمینه مساعدی است.ولی سکوت نباید ناشی از خجالت و عدم اعتماد به نفس باشد.

در این صورت از جذابیت می کاهد. وقتی نرم و با لطافت و متانت صحبت کنید نخستین گام برای جذاب بودن را برداشته اید. داد و فریاد را نیندازید. ادم های عصبی و خشن برای صمیمیت, نا مناسب هستند و هرگز جذاب نخواهد بود.

 

مودب باشید

افراد بی ادب که ظاهری آراسته دارند هرگز مورد علاقه دیگران نخواهند بود.اگر صبح ناراحت و کسل از خواب بیدار شده اید به جای آرامی بروید و به آهستگی با خود تکرار کنید: من خوشحالم, می می خواهم شاد و جذاب باشم.

یا در هنگام برخاستن از خواب به راز و نیاز با پروردگارتان بپردازید و در ادامه بگویید : امروز سلامتی , موفقیت شادی زیبایی جذابیت و صمیمیت به من تعلق دارد و آن گاه در طلب این خواسته ها گام بردارید.همیشه تبسم کنید ولی شوخی زیادی از جذابیت می کاهد. در تبسم , سنگینی و متانت است و جذابیت ولی در خنده و شوخی بی مورد سبکی و کاهش جذابیت.

قاطع باشید

قاطع باشید و هدفهای تان را مشخص کنید افراد مصمم و پر تلاش, چون همیشه دارای برنامه ریزی منظمی هستند, دارای جذابیت زیادی می باشند.آن ها با اعتماد به نفس به اینجاد روابط صمیمانه خود ادامه می دهند.هدیه دادن فوران و انفجار صمیمیت است.

به ویژه اگر طرف مقابل انتظار این هدیه را نداشته باشد و هرگز اهمیتی ندارد که هدیه چه نوع یا جنسی باشد. مهم اهمیت دادن به طرف مقابل است.مواظب صحبت ها و افکارتان باشید زیرا ذهن نیمه هوشیارتان هر اعتقادی را که به زبان بیاورید, در خود حفظ می کند و آن را می پذیرد با صحبت های شیرین و دلچسب روحیه خود را تقویت و شاد کنید و از واژه های نمی توانم و نمی شود و ….. هرگز استفاده نکنید و به این فکر باشید که می خواهید روز خوبی را در کنار خانواده و دوستان با شادی بگذرانید

چگونه می توان روی دیگران – به خصوص جوانان – تأثیرگذار بود؟

تأثیرپذیری یا تأثیرگذاری و حدود و کیفیت آن، بستگی به توانایی ها و قابلیت های انسان در ابعاد مختلف دارد. مهم ترین اموری که در اثرگذاری دخالت دارند، ویژگی های معنوی و روحی – از قبیل اراده استوار، اخلاق نیکو، حسن معاشرت – و آگاهی ها و توان های علمی بالاست. اثرپذیری مثبت نیز به میزان انعطاف پذیری و حقیقت طلبی شخص، ارتباط دارد. تأثیرپذیری های منفی، برخاسته از ضعف آگاهی و اراده است. بنابراین، هر اندازه در تقویت اراده خود و گسترش صفات نیک و خلق و خوی پسندیده و افزون سازی آگاهی ها و دانش های خویش، به ویژه در زمینه مسائل دینی، فرهنگی و اجتماعی، تلاش کنید، به تدریج توان تأثیرگذاری بیشتری خواهید داشت.

با رعایت اصول و نکات زیر، می توانید میزان تأثیرگذاری خود را افزایش دهید:

1. صمیمیت و ابراز آن

صمیمانه دیگران را دوست داشته باشید و محبت قلبی خود را به آنان اظهار دارید. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرموده است: «هرگاه یکی از شما به برادر (دینی )خود علاقه مند شد، محبت خود را به او ابراز کند. این کار، افراد را بیشتر به هم پیوند می دهد».1 علاقه قلبی و ابراز آن، مهم ترین راه ارتباط مفید و موءثر است.

2. برخورد با نشاط

اولین روش موءثر ارتباطی، به منظور جلب نظر دیگران و تأثیرگذاری بر آنها، داشتن برخورد شاد و با نشاط است. لحظه اول ملاقات، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به نحوی که موفقیت یا شکست در ایجاد ارتباط موءثر، به آن بستگی دارد. سلام و احوال پرسی کردن، تبسم بر لب داشتن، احترام به طرف مقابل و پذیرش وی، راه نفوذ در قلب اوست. در فرهنگ اسلامی نیز نسبت به اموری از قبیل سلام کردن، مصافحه، تبسم، احترام، ابراز محبت و علاقه قلبی به دیگران، سفارش زیادی شده است.

3. آغاز مثبت

یک یا چند نکته مثبت و ارزشمند را در طرف مقابل شناسایی و برجسته سازید و با تحسین صادقانه به جهت وجود آن امور مثبت، ارتباط خود را با وی محکم سازید و هیچ گاه رابطه خود را با نکته ای منفی آغاز نکنید.

4. عدم سرزنش مستقیم

در صورتی که اشتباه و لغزشی در طرف مقابل مشاهده کردید، به طور مستقیم از او گلایه نکنید و وی را مورد انتقاد مستقیم و سرزنش قرار ندهید. وقتی تذکر اخلاقی با کنایه و اشاره گفته شود، زودتر اثر می بخشد تا این که با صراحت از گناه یا اشتباه انتقاد شود. چه بسا برخورد مستقیم و بی پرده با گناه و لغزش در مراحل اولیه، سبب گستاخی و جرأت بیشتر وی شود و زشتی کار در نظر او رنگ باخته، به توجیه آن بپردازد و یا به شکل دیگری مقاومت کند. بنابراین، باید مانند یک دوست دل سوز یا مشاوری دانا، با خطاکار برخورد کنید.

امیرموءمنان، علی علیه السلام می فرماید: «موقعی که جوان نورسی را به سبب گناهانش نکوهش می کنی، مراقب باش که قسمتی از لغزش هایش را نادیده انگاری و از تمام جهات، مورد اعتراض و توبیخش قرار ندهی تا جوان به عکس العمل وارد نشود و نخواهد از راه عناد و لج بازی، بر شما پیروز گردد».2

5. خودگشایی

قبل از انتقاد از دیگران، می توانید به برخی از اشتباهات، شکست ها و ناکامی های خود در زندگی و چگونگی اصلاح و بهبود آنها اشاره کنید.

اعتراف به خطاهای خویش، باعث نزدیکی به شخص می شود و راه صمیمیت را هموار می کند. در این جا اطلاعاتی در زمینه های مختلف و برخی مشکلات و پیشینه خود ارائه کنید تا زمینه مراوده و ارتباط فراهم شود.

خودگشایی، اضطراب را کاهش می دهد؛ چون آنان اطمینان می یابند که در دچار شدن به ترس ها، تردیدها، مشکلات، سختی ها و ناکامی های خود تنها نیستند.

در استفاده از این روش، نباید افراط کرد؛ زیرا موجب می شود توجه شخص بیش از حد به شخص شما معطوف شود و از طرف دیگر، این مسئله نباید موجب افشای اسرار و رازهای پنهان آدمی شود.

چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش

6. شنونده خوب بودن

بکوشید شنونده خوبی باشید و زمینه ای فراهم آورید که دیگران درباره خود، برای شما حرف بزنند. اگر کسی احساس کند شنونده خوبی برای سخنان خود یافته است، به راحتی می تواند افکار و احساسات خود را به او منتقل کند و به ایجاد ارتباط با او اقدام کند. در این مرحله، شنونده می تواند به تأثیرگذار خوبی تبدیل شود. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، شنونده بسیار خوبی بود. همین خلق نیکوی آن حضرت، یکی از مهم ترین عوامل محبوبیت او در بین مردم بود و موجب شد که آن حضرت بتواند تأثیرات عمیقی در جامعه به جای گذارد.

7. ابراز احساسات

یکی دیگر از عوامل موءثر در برقراری ارتباط موءثر، تشخیص دقیق احساسات طرف مقابل و برجسته کردن آنها است. با بازگردانی احساسات به گوینده، به او القا می کنیم که سخنانش را فهمیده، برای او ارزش و احترام قائلیم.

شنونده خوب، آن است که با ابراز احساسات مثبت، به عنوان عکس العمل، تأثیرگذاری خود را افزایش دهد. ابراز احساساتی نظیر حرکت سر، به نشانه تأیید گفتار طرف مقابل، باز کردن چشم ها و کشیدگی صورت به موقع شگفت زدگی، تحسین زبانی و استفاده از بعضی تکیه کلام ها چون آفرین، چه جالب و… از عوامل مؤثر در این زمینه است.

به عبارت دیگر، به پیام های کلامی و غیرکلامی مخاطبان، پاسخ و واکنشی صادقانه، عینی، دل سوزانه داشته باشید و با آنان همدل باشید تا آنان دریابند شما به آن چه آنها می گویند، گوش می دهید و صحبت های آنان را دنبال می کنید.

8. ارج گذاری؛ به دیگران اعتبار بدهید؛ شخصیتشان را ارج بنهید و کاری کنید که احساس اهمیت و شخصیت کنند.

 

9. پذیرش مثبت بدون شرط

کاری کنید که طرف مقابل احساس کند او را به دلیل ارزش ذاتی اش پذیرفته اید و به او اهمیت می دهید و به عنوان یک انسان، مورد احترام صادقانه و خالصانه شما قرار گرفته است و بدون توجه به نکات ضعف و عیوبی که دارد، مورد پذیرش شماست. این توجه و پذیرش مثبت، به طرف مقابل، احساس ارزشمندی می بخشد و تأثیرپذیری اش را نسبت به شما افزایش می دهد. بنابراین، باید طرف مقابل را بدون قید و شرط و صرفاً به خاطر ارزش ذاتی و ماهیت انسانی اش پذیرفت و به او احترام صادقانه گذاشت.

10. انگیزش

نسبت به کار مثبتی که می خواهید انجام دهید، میل شدیدی در طرف مقابل ایجاد کنید و فضای روانی لازم، برای انجام دادن آن را فراهم سازید. کوچک ترین پیشرفت را در طرف مقابل، تحسین نموده، با تشویق او کاری کنید که احساس کند حرکت به سمت مطلوب و جبران اشتباهات ساده است و به خوبی می تواند مشکلات را حل و کاستی ها را جبران کند.

11. رفتار مطلوب

رفتارهای خوبی را که از دیگران نسبت به خود انتظار دارید، نسبت به او انجام دهید و به عبارت دیگر آن چه را برای خود می پسندید، برای وی نیز بپسندید و او را به سوی آن رهنمون شوید.

12. تحمیل گریزی

نقطه نظرات و دیدگاه های خویش را بر دیگران تحمیل نکنید. مردم سخن چنین، کسی را نمی پذیرند و با فردی که همچون یک سرپرست با ایشان رفتار کند، دوستی نمی ورزند و به او اعتماد نمی کنند. در این زمینه، برای آگاهی بیشتر به کتاب های زیر مراجعه کنید:

1. آئین دوست یابی، دیل کارنگی.

2. دوستی و دوستان، سید هادی مدرسی.

3. دوستی در قرآن و حدیث، محمدی ری شهری، ترجمه سید حسن اسلامی.

بنابراین، به جای این که به دیگران دستور دهید، خواست خود را به شکل سوءال مطرح کنید؛ زیرا معمولاً افراد دوست ندارند به آنان دستور داده شود.

13. هدیه دادن

گاهی لازم است به شخص هدیه بدهید. گفته شده است: «الانسان عبید الاحسان». تأثیرپذیری دیگران، در پرتو نیکی و احسان، چندین برابر است. بنابراین، دیگران را برای کاری که می خواهید انجام دهند، خشنود کنید. در روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله چنین آمده است: «به یکدیگر هدیه بدهید؛ زیرا هدیه، دوستی را دو برابر می کند و کینه های درون سینه ها را می زداید».3

در پرتو محبت به وجود آمده، می توان به جلب اعتماد طرف مقابل پرداخت و تأثیرگذاری خود را افزایش داد.

14. گفتار زیبا

سخن نیکو را به نوعی سحر تشبیه کرده اند که در جان و اعماق وجود افراد تأثیرگذار است. بنابراین، در استفاده از کلمات و جملات، برای ایجاد ارتباط و تأثیرگذاری، باید به اندازه کافی دقت و بهترین کلام در کوتاه ترین و زیباترین جملات و الفاظ بیان شود.

15. تبلیغ عملی

آن چه نقش اساسی تری در مسئله تأثیرگذاری دارد، عملکرد و رفتار فرد تأثیرگذار است. امام صادق علیه السلام فرموده است: «به وسیله ای غیر از زبان خود، مردم را به کارهای خیر و صحیح دعوت کنید».4

رفتار و منش شخصی و اعمال افراد، بیش از هر چیزی در ذهن دیگری ماندگار است؛ بنابراین، برای راهنمایی، ارشاد و تأثیرگذاری بر جوانان، کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید.

16. جوان شناسی

از ویژگی های دوره جوانی، شناخت کافی پیدا کرده، متناسب با روحیات و خصوصیات این دوره، به ایجاد ارتباط و تأثیرگذاری اقدام کنید. بنابراین، گسترش آگاهی از سیر رشد و تحول و ویژگی های مختلف زیستی، اجتماعی و روانی و نیز نیازهای این دوره، شرط اساسی کسب مهارت، برای ایجاد ارتباط موءثر با جوانان است.

17. توجه به تفاوت ها

نسبت به تفاوت های فردی موجود در بین افراد، هشیار باشید و هیچ گاه دو نفر را با همدیگر مقایسه نکنید. به جهت وجود نقطه مثبتی در دیگری، فرد مورد نظر خود را به دلیل نداشتن آن نقطه قوت، مورد سرزنش و توبیخ قرار ندهید.

18. همگامی

استفاده از روش همگام شدن، یکی از دیرپاترین شیوه های ایجاد ارتباط موءثر است. برای همگام شدن با جوان، باید خود را در وضع و موقعیت او قرار داد و به عبارت دیگر، سعی کنید دنیا را از منظر او بنگرید؛ برای مثال، یک جوان دوست دارد با روی آوردن به اجتماع، حس استقلال طلبی خود را ارضا نماید. دنیای ذهنی او آکنده از مضمون هایی است که ناشی از نیازهایش می باشند؛ حال اگر بدون توجه به دنیای جوان و صرفاً با در نظر گرفتن برخی از نیازها و تکالیف، با او ارتباط برقرار کنیم، به احتمال قوی نتیجه مناسب و مثبتی نخواهیم گرفت.

19. جلب همکاری

از طرف مقابل، به ویژه اگر جوان است، در ارتباط با کارهای مربوط به خودش اظهارنظر بخواهید و به عبارت دیگر، بکوشید ذهن و اندیشه مخاطب را در جهت مطلوب، فعال ساخته و کاری کنید که خود او با خردورزی کافی، راه صحیح را بیابد.

20. همدلی

در حالت های نگرانی، ناراحتی و اضطراب، همدلی کرده، به تدریج، جویای علت اضطراب مخاطب باشید.

همدلی عبارت است از توانایی درک تجربه های درونی دیگران و سهیم شدن در آنها؛ از این طریق، می توان خود را به جای مخاطب قرار داد و به دنیای درونی و تجربه های شخصی او راه پیدا کرد. بدین وسیله، می توان تجربه های هیجانی مختلف، نگرانی ها، اضطراب ها، غم ها و مشکلات وی را درک کرد. طرف مقابل نیز احساس های خود را به طور کلامی بیان خواهد کرد و ارتباط بیشتر و بهتر ایجاد خواهد شد. در چنین وضعیتی است که می توانید به بررسی هر چه بیشتر گفته های او بپردازید و به تدریج، علت تجربه های تلخ و مشکلاتش را جویا شوید و به حل آنها بپردازید. خداوند، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را چنین توصیف می کند: «رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنج های شما بر او سخت است و اصرار به هدایت شما دارد و نسبت به موءمنان رئوف و مهربان است».5

عبارت «از خود شما»، اشاره به شدت ارتباط آن حضرت با مردم است؛ گویی پاره ای از جان مردم و از روح جامعه، به شکل پیامبر صلی الله علیه وآله ظاهر شده است و هرگونه ناراحتی و زیان و ضرری که به مردم برسد، برای او سخت ناراحت کننده است. او نسبت به مردم بی تفاوت نیست و از رنج های آنان رنج می برد. این، صفت باطنی پیامبر صلی الله علیه وآله بود که توانست در دل و قلب مردم جای گیرد و تأثیرگذاری اش را چندین برابر کند.

21. انعطاف پذیری

در عین جدی بودن و جدی رفتار کردن، باید همواره انعطاف پذیری مناسب را حفظ کنید. نباید انتظار داشت تغییر و اصلاح در اندیشه و رفتار طرف مقابل، ناگهانی، بلافاصله و یک مرتبه انجام گیرد؛ زیرا این مسئله، نیازمند زمان و تدریج است. بنابراین، باید به طرف مقابل، زمان و فرصت کافی داد تا به تدریج و تحت تأثیر سخن شما تغییر و تحول لازم را در خود ایجاد کند. خداوند متعال نیز پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را به خاطر داشتن چنین ویژگی می ستاید و این ویژگی را یکی از علل موفقیت آن حضرت معرفی می کند؛ «به واسطه رحمت خدا، با مردم، خوش خوی و مهربان شدی و اگر تندخوی و سخت دل بودی، مردم از گرد تو پراکنده می شدند…».6 بنابراین، اگر کسی بخواهد پیامبرگونه تأثیرگذاری مثبت داشته باشد، باید از انعطاف و بردباری کافی در برابر ناآگاهی ها، نقص ها و ضعف های دیگران برخوردار باشد.

÷رمز تاثیر گذاری بر دیگران

 بیشتر اوقات زندگی روزمره ما به مراوده و گفتگو تعامل با دیگران می گذرد. در منزل، محل کار، خیابان، تاکسی، مغازه، کلاس درس و… . در این میان همیشه عده ای انگشت شمار از افراد در میان دیگران برتر بوده و نامشان زبانزد دیگران است. همچنین همیشه باعث جذب سایرین شده و در کل افرادی پرنفوذ و تاثیرگذار هستند. اینگونه افراد هیچ فرقی با دیگران ندارند؛ مثلا ستاره اقبالشان بلند باشد و یا مهره مار داشته باشند بلکه به صورت دانسته و یا ناخودآگاه یک سری قوانین را همیشه رعایت می نمایند که همین قوانین عامل برتری و جلب دیگران و عامل نفوذ در اذهان است. ما نیز می توانیم اینطور باشیم. در اینجا به بعضی از این عوامل اشاره ای مختصر می کنیم:

کمتر حرف بزنیم

این بدان معنا نیست که حرف نزنیم و یا سرمان در لاک خودمان باشد. بلکه هر جا نیاز به صحبت کردن بود خود را نشان داده و نظر خود را ایراد کنیم. متاسفانه بعضی افراد اینطور برداشت می نمایند که کم گویی یعنی هیچ گویی و همین امر باعث منزوی شدن و دور شدن از اجتماع می گردد.

یک لبخند کوچک باعث جذب می شود. هر انسان دارای یک کودک درونی است که آن کودک درون به آنچه که خود بخواهد جذب می شود چه بخواهیم و چه نخواهیم قبل از شروع صحبت حداقل 30 ثانیه فکر کنیم

فکر کردن قبل از شروع صحبت هر چند کم و کوتاه باعث گزیده گویی شده و از هر گونه لاف زدن و همچنین بیهوده گویی و صحبت عجولانه جلوگیری می کند. حتماً دیده اید افرادی که پس از شنیدن حرفی یا سوالی مدت زمانی کوتاه آن را حلاجی نموده سپس بیان        می نمایند و اکثر اوقات جواب آنها بسیار متین و درست است و هیچ جای ایراد نیست. اما امان از افرادی که آنچه به ذهنشان می آید را بیان می نمایند، بدون اینکه حتی لحظه ای در مورد آن فکر کنند. به اصطلاح با صدای بلند فکر می کنند و اکثر اوقات حرف هایی می زنند که باعث پیشمانی شان می گردد. فکر کردن آسان است. تمرین کنیم.

با صدای بلند نخندیم

خنده با صدای بلند شخصیت انسان را زیر سؤال می برد. هیچ انسان گرانمایه ای را نخواهید دید که با صدای بلند خندیده و یا قهقهه بزند. از بازیگران معروف سینما (در زندگی شخصی) گرفته تا بزرگان و دانشمندان. با صدی بلند خندیدن باعث جلب توجه دیگران شده و باتوجه به اینکه دیگران نمی دانند مطلب شما چقدر خنده دار است، باعث سوء برداشت آنها می شود.

لبخند بزنیم

یک لبخند کوچک باعث جذب می شود. هر انسان دارای یک کودک درونی است که آن کودک درون به آنچه که خود بخواهد جذب می شود چه بخواهیم و چه نخواهیم. اخلاق کودک درون دقیقاً مانند کودکان است و به چیزهای زیبا عکس العمل مثبت نشان می دهد. پس همانطور که یک کودک جذب یک لبخند می شود، ما نیز جدب چهره های بشاش و خنده روی می شویم. همچنین لبخند باعث زیبا شدن چهره          می شود.

 

 

در امور دیگران دخالت نکنیم

برایتان چقدر پیش آمده که با تلفن همراه یا شخصی دیگر صحبت می کرده اید که دقیقاً پس از پایان صحبت، یک نفر دیگر آمده و گفته «چی شده»؟حتماً برایتان پیش آمده است که این قضیه کمی باعث تنفر شما شده است. امور دیگران به ما ربطی ندارد زیرا اگر ربط داشت با ما نیز در میان گذاشته می شد. دخالت در امور دیگران باعث دفع آنها شده و نوعی دور شدن را ایجاد می نماید. زیرا با توجه به شناختی که افراد از شخص فضول دارند، از رفت و آمد و حتی صحبت در حضور وی خوددای می کنند.

بسیار بسیار کم شوخی کنیم شوخی هر قدر هم کوچک می تواند باعث رنجش شود، مگر اینکه این شوخی با فکر قبلی و بررسی بیان شده و یا انجام شود. مثلاً شوخی هایی که با شخصیت افراد رابطه دارد باعث قتل شخصیت می شود. شوخی اگر در حد یک لبخند کوچک و ملیح باشد، بسیار شیرین است و نه بیشتر.

به ظاهر خود برسیم

یکی از عواملی که باعث تأثیرگذاری در بین سایرین می شود، خوش لباسی، خوشبویی و خوش صورتی است. مطمئناً هیچ کس دوست ندارد با شخصی که دهان او بوی بد می دهد و یا لباسش پاره است دمخور شود.

آنچه هستیم باشیم

از بیان حرف های بیخودی و دروغ و بزرگ کردن خود بپرهیزیم. آنچه که هستیم باشیم به این معنا که خود را بزرگ تر از آنچه هستیم جلوه ندهیم و سعی نکنیم خود را به زور در دل مردم جای دهیم.

 

 

15 روش براي تاثير گذاري روی ديگران

  بایدبگویم آنقدرها هم که فکـر مـی کنـیـد سخت نیسـت.افـراد زیـــادی مثل رهبران یا فروشندگان با همین نیرو امـوراتـشان را       مــی گذرانند. مـتـدهـایـشـان بــسیــار سرراست است.

وقتی قدرت این را ندارید که به دیگران حکم کنید و دستور بدهید، می توانید برای انجام این کار از راه های روانشناختی زیرکانه ای استفاده کنید. البته نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و کمی سیاست دارید. در این مقاله می خواهیم راه هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها می توانید نظر دیگران را تغییر دهید.

زمینه سازی کنید و برنامه بچینیدقبل از تعیین مورد، خیلی مهم است که طبیعت و ذات فرد مقابلتان را بفهمید. این کار دو مزیت دارد:

1- می توانید با آنها همدلی کرده و یک رابطه ی احساسی برقرار کنید.

2- بهتر می توانید استدلالات خود را بیان کنید و به آنها ثابت کنید که نظرات شما درست تر از مالِ آنهاست.

بعد از آن از راه های زیر استفاده کنید.

راه های متقاعد کردن دیگران

1- اعتماد آنها را جلب کنیدمردم خود به خود در مقابل افرادی که می خواهند نظراتشان را تغییر دهند هشیارانه رفتار می کنند. به همین دلیل است که جلب اعتماد آنها یکی از مهمترین قدم ها میشود. باید به آنها ثابت کنید که فردی بی ریا و صادق هستید و نظرات مفیدی دارید. باید تسلط کامل روی صحبت های خود داشته باشید.

2- نقطه ی مشترک پیدا کنیدافراد زیادی در مورد مسائل و موضوعات مختلف نقطه نظرات مشابهی دارند. به مخاطبین خود نشان دهید که افکار و ایده های شما با مال آنها سازگار است. باید خودتان را جای آنها بگذارید، نگرانی های آنها را بفهمید و نسبت به احساساتشان همدردی نشان دهید.

3- خوب ساختار بندی کنیدهر بحث متقاعد کننده ای، چه یک سخنرانی باشد، چه یک مقاله باید ساختاری روشن داشته باشد. منظور از ساختار مناسب، تکرارها و جا گذاری ها است. وقتی دلایل اینکه چرا مردم باید به شما گوش بدهند را لیست کنید، مهمترین دلایل را برای آخر لیست بگذارید تا در مغز شنوندگانتان باقی بماند. مطالب مهم را چند بار تکرار کنید.

4- هر دو جنبه را به آنها نشان دهیدهر دو جنبه ی مثبت و منفی نظراتتان معرفی کنید. این کاری بسیار معقول است. حقه ای که اینجا باید بزنید این است که روی جنبه های مثبت را بیشتر تاکید کنید. توضیح دهید که چطور جنبه های بد نظراتتان آنقدرها هم بد نیستند و مزیت ها و فواید آنها بر جوانب منفی اش غلبه دارد. هیچوقت در مورد نقاط منفی آن دروغ نگویید چون اگر مخاطبین این مسئله را متوجه شوند که آنها را فریب داده اید از شما خشمگین خواهند شد. و هیچوقت دوباره به شما اعتماد نمی کنند.

5- منافع شخصیشان را به آنها یادآور شویدوقتی منافع شخصی افراد را از یک ایده به آنها توضیح دهید، شانس بیشتری برای متقاعد کردن آنها دارید. چون آنچه از این نظر گیرِ آنها می آید آن چیزی است که همه به آن فکر می کنند. برای انجام این مسئله ابتدا باید نیازهای مخاطبینتان را دریابید. توجه آنها را با گفتن نیازهایشان جلب کرده و به آنها بگویید که چطور می توانید آنها را راضی کنید.

6- به نفس آنها بپردازیدبه این کار چاپلوسی و تملق استراتژیک هم می گویند. تحسین کردن کار دیگران–اگر درست انجام شده باشد. چیزهایی را پیدا کنید که مخاطبینتان به آن افتخار می کنند، چه مربوط به استعدادهایشان باشد و چه مشغولیاتشان. وقتی شما افراد را تحسین می کنید، نشان   می دهید که توانایی های آنها را شناخته اید. با این کار آنها میل بیشتری به شنیدن حرفهایتان خواهند داشت.

7- از مراجع استفاده کنیدهمه افراد متخصص را دوست دارند. اگر کارشناسی چیزی در مورد موضوعی بگوید، حتماً حرف درستی زده است. حرف های خود را با حرف های متخصصین و کارشناسان مربوطه تطبیق دهید.

8- رضایت و موافقت عمومی را کسب کنیداکثر افراد تحت تاثیر کارهای دیگران هستند. کاری که باید بکنید این است که نشان دهید افراد بسیاری حرفتان را قبول دارند. مثال هایی بزنید که چطور ایده ها و نظراتتان جاهای دیگر کاربرد خوبی داشته است.

9- زمانبندی خوبی داشته باشیدبرای خوب زمانبندی کردن نیاز به حس ششم دارید. هیچوقت موقعی که افراد زیر استرس و فشارهای روحی هستند سراغشان نروید. وقتی سراغ آنها بروید که راحت بتوانند به حرفهایتان گوش دهند.

10- منحصر به فرد باشیداین یک قانون است، هر چیزی که تک تر و منحصر به فرد تر است، قیمت بالاتری هم دارد. خودتان و ایده ها و نظراتتان را منحصر به فرد و تک نشان دهید. با این کار شنونده هایتان بیشتر خواهند شد. این کار را می توانید با نشان دادن اینکه اطلاعات و معلومات زیادی در مورد مسئله دارید انجام دهید.

11- بی پروا باشید و اعتماد به نفس داشته باشیدممکن است همه جا برای انجام هر کاری این توصیه را شنیده باشید. بله، چون واقعاً مسئله ی مهمی است. شما خود باید به عقاید و نظراتتان ایمان داشته باشید تا بتوانید دیگران را هم متقاعد به قبول آنها کنید.

12- جالب و دلچسب باشیدوقتی با یکنواختی صحبت کنید، کم کم شنونده هایتان را از دست خواهید داد. باید با انرژی و جالب صحبت کنید، نشان دهید که خودتان هم از نظراتتان به هیجان آمده اید.

13- معقول باشیدمردم دوست دارند معقول جلوه کنند، پس روی منطقشان کار کنید. منطق در کار بسیار مهم است. سخنرانیتان باید قالبی معقول داشته باشد.

14- سیاست به خرج دهیدبا شنوندگانتان همان طوری باید رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. با تُن مناسب صحبت کنید و سر آنها داد نکشید و صدایتان را هرگز بالا نبرید. مهمتر اینکه، کاری نکنید که احساس نادان بودن به آنها دست دهد. به یاد داشته باشید که شما می خواهید با آنها گفتگو کنید نه مشاجره. احترام گذاشتن به مخاطبینتان نباید فراموش شود.

15- فروتن باشیدکسی افراد خودخواه و مغرور را دوست ندارد. حتی اگر بدانید و مطمئن باشید که نظر شما بهترین است، اگر خودبین و خودخواه باشید دیگر کسی به حرفهایتان گوش نخواهد داد. هیچ وقت هم فکر نکنید که خیلی زود موفق به متقاعد کردن آنها خواهید شد، واقع بین باشید و همیشه این احتمال را بدهید که شکست بخورید.

پس انداز کنید… یکی از موفق ترین سیاست مداران، اندرو یانگ، می گوید: “تاثیر گذاری مثل یک حساب پس انداز است. هرچه کمتر از آن بردارید، سود بیشتری رویش می آید.” بدانید که قدرت خود را کجا و چطور استفاده کنید. با کمی تمرین خواهید توانست که خیلی خوب تصمیم گیریهای افراد تاثیر گذاشته و آنها را متقاعد کنید.

12 روش حیرت انگیز برای جذب کردن دیگران

نویسنده

 

 فکرش را بکنید که نیرو و انرژی ای داشتید که می توانستید هر کسی را که می خواستید متقاعد به انجام کارهای دلخواهتان می کردید . غیرممکن به نظر می آید ؟ باید بگویم آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست برای انجام این کار راههای زیادی وجود دارد که بتوانید به وسیلۀ آنها افراد را وادار به کاری کنید .

آیا تا به حال دربارۀ این راهها فکرکرده اید ؟ در این مقاله می خواهیم راههایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده ازآنها می توانید نظر دیگران را تغییر دهید .

 1- مهربان و صمیمی باشید : برای اینکه روز خوبی داشته باشید لبخند بزنید .

2-  علاقۀ صمیمانه به مردم نشان دهید : اگردلمان می خواهد دوست پیدا کنیم باید با اشتیاق وشور به مردم خوش آمد بگوئیم .

3- نام افراد را حفظ کنید :

آدمها به قدری از نام خود احساس غرور می کنند که دلشان می خواهد به هر قیمتی که شده است اسم خود را بعد از خود باقی بگذارند . یادمان نرود که در نام افراد معجزه ای نهفته است و همۀ افراد دقیقاً و کاملاً نسبت به این امرحساس هستند . 

4- از چیزهایی صحبت بکنید که دیگران دوست دارند : صحبت خود را با دیگران با بحث دربارۀ چیزهایی که در مورد آنها اختلاف نظر دارید شروع نکنید .

 5- سؤالاتی بپرسید که آدمها دوست دارند جوابش را بدهند .

افراد را تشویقشان کنید که دربارۀ خودشان و کارهایشان برایتان حرف بزنند .

6- مردم را سرزنش نکنید : یادتان باشد احتمال دارد دیگران به کلی اشتباه کنند ولی خودشان این طور فکر نمی کنند .

7- گـفته های دیگران را رد نکـنید : از اعـتراض کردن و جر و بحـثهـای بی مورد که به هر رابـطه ای پایان می دهد پرهیز کنید .

8- به صحبتهای دیگران به دقت گوش کنید : اگر می خواهید خودتان را در دل دیگران جا کنید با علاقه و با تمام وجود به صحبتهایشان گوش دهید و مرتباً سرتان را تکان دهید و بپرسید : « خوب بعداً چی شد ؟ » خواهید دید که گل ازگلشان شکفته می شود .  

9- به وضعیت ظاهری خودتان توجه کنید : اولین خاطره ای که درذهن دیگران باقی می گذارید مربوط به آراسته و تمیز بودن خودتان    می باشد .

 10- وقت خودتان را با دیگران تقسیم کنید اگر کارهای خود را زمان بندی کنید می توانید زمانی را برای افرادی که دوست دارید صرف نمایید . شوخ طبع باشید : شوخ طبعی باعث می شود دیگران از گوش سپردن به شما لذّت بیشتری ببرند  .

11- از دیگران ازصمیم دل قدر دانی کنید : در ازای محبت و خوبی دیگران باید تشکر و قدردانی کرد چون اگر کسی تشکر نکند یعنی محبت دیگران را درک نمی کند .

12- همیشه کاری کنید که دیگران احساس کنند آدمهای مهمی هستند : همه دوست دارند دیگران ازآنها تعریف کنند اگر چنین کاری را کنید می توانید آدمها را در کف دست خود بگیرید .

 جان دیوئی می گوید: عمیقمترین اشتیاق درطبیعت بشر آرزوی مهم بودن است

 10 گام برای جذب دیگران

1) حقیقت را بگویید: منظور این نیست که فقط دروغ نگویید. گفتن حقیقت حد مشخصی دارد، که با در نظر گرفتن آن هم خودتان احساس آزادی و راحتی خواهید کرد و هم دیگران به سمت تان جلب می شوند. باید سعی کنید حقیقت را از موضع عشق بگویید، نه از موضع قدرت یا ترس…

2 ) خودتان باشید: منطقی باشید و خودتان را به همان صورت که هستید قبول کنید. اگر ما این چیزی هستیم که اکنون هستیم، فقط بخاطر انتخاب هایی بوده که در زندگی مان کرده ایم. قبول کردن این مسئله این قدرت را به ما می دهد تا بتوانیم باز انتخاب کنیم. اگر خود را آنطور که واقعا هستید به دیگران نشان دهید، ممکن است نتوانید بعضی ها را به سمت خود جذب کنید، اما مطمئن باشید که آنها را هم تحت تاثیر قرار می دهید.3 ) در زمان حال زندگی کنید: اگر در زمان حال زندگی کنید، می توانید با جریان روز همراه باشید. مراقب آنچه در اطرافتان و به شما می گذرد، باشید. در زمان حال است که می توانید کسی یا چیزی را به خود جذب کنید، نه در گذشته یا آینده.4 ) نگذارید با کمبود انرژی مواجه شوید: اگر امکانات برایتان فراهم باشد، همه کار می توانید انجام دهید. اما باید اول با گسترده کردن مرزهای خود، بالا بردن استانداردها و حل مسائل و مشکلات مربوط به گذشته موانع را از سر راهتان بردارید. تا آماده نباشید، قدرت جذب کردن به سراغتان نمی آید، پس خود را آماده کنید.5 ) بر پیروزی فائق شوید: اکثر ما عقیده داریم که اگر ما پیروز شویم، دنیا به ما باخته است و اگر دنیا پیروز شود، ما باخته ایم. این درست نیست. سعی کنید از جنبه ای به مسائل نگاه کنید که همه امکان پیروز و موفق شدن را داشته باشند.6 ) بخشیدن، گرفتن است: کاملا صحیح است، لذت در بخشیدن است! همه ما چیزی برای بخشیدن و اهدا» کردن داریم. پس شما هم ببخشید. اما اگر فکر می کنید چیز زیادی برای عرضه به دیگران ندارید، سعی کنید مهارت های جدید یاد بگیرید. وقتی بتوانید کمی از خودتان و هدایایتان را به دیگران اهدا» کنید، جذاب تر می شوید.7 ) خودخواه باشید: بسیار از خود مراقبت کنید و تلاش کنید تا نیازهایتان را برآورده کنید. معمولاژ وقتی به چیزی نیاز دارید، از شما فراری می شود. اما شما دست از تلاش برندارید. تا می توانید پول، عشق، شانس، دوست و… برای خود ذخیره کنید. با اینکار مثل آهن ربایی خواهید توانست آنچه نیاز دارید را به سمت خود جذب کنید.8 ) هوشیاری خود را بالا ببرید: جذابیت پدیده ای بسیار دقیق و ظریف است. تا زمانیکه نتوانسته اید هوشیاری تان را در مورد خودتان، اطرافیان تان و طرز تفکرتان بالا ببرید، قادر نخواهد بود آن را بدست آورید.9 ) مسئولیت پذیر باشید: ما آن چیزی را به سمت خود جذب می کنیم، که آمادگی اش را داشته باشیم. با تلاش و کوشش، خود را برای بهترین ها آماده کنید÷. مسئولیت جذاب کردن خودتان بدون تلاش میسر نیست، اما مطئن باشید که نتیجه خوبی عایدتان خواهد شد.10 ) از انجام دادن، به بودن تغییر کنید: با دقت به آنچه انجامش می دهید، ببینید به چه کسی تبدیل می شوید. از چه رو اینکار را انجام می دهید، عشق یا ترس؟ چطور می توانید این را بفهمید؟ از نتیجه کار.- حال، سوال اینست: برای لذت بردن از یک زندگی راحت، ساده، آرام، با برکت، غنی و پرموفقیت، چه کار می کنید؟ آیا برای بدست آوردن زندگی دلخواه خود حاضرید به هر کاری تن دهید؟ حتی اگر اینکارها با آنچه اکنون می کنید کاملا مغایر باشد؟

 

الگوهای چهارگانه ارتباط با دیگران

 

طبق نظر روانشناسان مهارتهای ارتباطی مجموعه ای از رفتارهاست که کیفیت ارتباط بین اشخاص را در بر می گیرد . به نظر آنها هر شخصی برای بر قراری ارتباط با دیگران سبک و روش خاصی برای خویش دارد . اما به طور کلی این روشها را می توان درچهار الگوی اصلی( چهار سبک رفتاری )خلاصه نمود. این الگوها عبارتنداز:

₪ سلطه پذیری

₪ سلطه گری

₪ پرخاشگری

₪ قاطعیت

 

برای اینکه بدانیم از میان این الگوها ، کدامیک بهترین الگو برای برقراری ارتباط سالم با دیگران است به طور مختصر به توضیح هر یک اشاره ای می کنیم :

 سلطه پذیری:

ویژگی افراد این الگو بر قراری ارتباط صادقانه ، غیر صریح ( غیر مستقیم و مبهم ) توام با احترام به فرد مقابل است . افراد سلطه پذیر، دل مشغولی پرهیز از برخورد با دیگران را دارند . حتی اگر این کار به قیمت ضایع شدن حق خودشان تمام شود . آنها معمولا حق را به دیگران می دهند و برای خود ارزش و احترامی قائل نیستند چنین افرادی در مقابل انتقاد بسیار مضطرب می شوند و معمولا بر خلاف میل خود عمل می کنند این افراد اغلب سعی می کنند از تعارض فرار کنند و به هنگام مشکل به جای حل مسئله، سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند . معمولا هنگام صحبت کردن سعی می کنند در چشم دیگران نگاه نکنند و در جلسات و مهمانی ها باشند. این افراد ، اغلب در ایجاد ارتباط ناموفق هستند و استعداد بیماری افسردگی را دارا می باشند روانشناسان این گونه افراد را با صفت « من مدار» توصیف میکنند.

 سلطه گری: 

برقراری ارتباط صادقانه ، غیر صریح ( مهم و غیر مستقیم ) و توام با احترام ظاهری ویژگی افراد این الگو می باشد . فرد سلطه گر خود ودیگران را به عنوان شیء و نه انسان، مورد بهره کشی قرار می دهد وسعی می کند افراد را در جهت خود فریب دهد ومهار کند . بر همین اساس افراد سلطه گر سعی در مهار و بهره کشی از دیگران و حتی خود دارند . چون این اعمال منجربه احساس ایمنی در آنها می شود . زندگی فرد سلطه گر دریای متلاطمی است که در آن با نیرنگ به بقای خود ادامه می دهد و خود و دیگران را در جهت اهداف قلبی و به صورت پنهانی مهار و هدایت می کند .این افراد هر چند ممکن است در کوتاه مدت موفقیتهایی در روابط بدست بیاورند ، اما در دراز مدت ، شکست خواهند خورد. این گونه افراد مستعد افسردگی ، اختلال ، اضطراب وخشم در روابط هستند و روانشناسان به آن ها صفت « تو مدار » اطلاقی می کنند .

 پرخاشگری:

برقراری ارتباط صادقانه ، نیمه صریح ( مستقیم و مبهم ) و بدون احترام متقابل است . افراد پرخاشگر ، همواره در رقابت با دیگران هستند آنها همیشه فکر می کنند که حق با آنها ست و این دیگران هستند که مشکل درست می کنند و مسئله ساز هستند . خیلی زود خشمگین هستند و همواره دیگران را مسول عصبانیت خود می دانند .از واژه هایی مثل « باید » زیاد استفاده می کنند و معمولا توانایی گوش دادن به طرف دیگر را ندارند هنگامی که با آنها مخالفت می شود ،به شدت بر افروخته می شوند. نباید تصور کرد که فرد پرخاشگر یعنی کسی که همیشه داد و بیداد می کند  بلکه خیلی از اوقات این افراد خشم خود را با زدن بر چسبهای تحقیرآمیز و توهین به دیگران نشان می دهند . بی حوصلگی ، بی قراری و عجول بودن جزء خصیصه های این افراد به شمار می رود . این افراد نه برای خودشان احترام قائل اند و نه برای دیگران این گونه افراد در دراز مدت موفق نخواهد بود .

 قاطعیت:

ویژگی افراد دارای این الگو ، بر قراری ارتباط صادقانه ، صریح ( مستقیم و روشن ) و توام با احترام متقابل و اصیل ( نه ظاهری) است . یک فرد قاطع هم حق وحقوق خود و هم حق وحقوق دیگران را محترم می شمارد. نکته قابل توجه در مورد افراد قاطع این است که آنها برخلاف افراد سلطه پذیر (که خود را متهم می کنند ) و بر خلاف افراد پرخاشگر ( که همواره دیگران را متهم می کنند ) در تبین و پیدا کردن راه حل به جای متهم کردن خود و یا دیگران به مسئله و چگونگی حل آن توجه می کنند . روانشناسان چنین سبکی از بر خورد را  «مسئله مداری » می گویند این افراد نکات مثبت و منفی را هم در خود و هم در دیگران می بینند . به طور منصفانه و در عین حال هم برای خود و هم برای دیگران احترام قائل اند . بر همین اساس در حل تعارضات هم قادرند دیدگاههای خود را به وضوح بیان کنند و هم احترام خود ودیگران را حفظ نمایند . برهمین پایه این افراد در حل تعارضات بیشتر بر گفتگو تاکید می کنند . بنابراین در ایجاد ارتباط کاملا موفق عمل می کنند.1

  قاطعیت در ارتباط بادیگران:

با ملاحظه چهار الگوی ارتباطی که بیان شد معلوم می شود که برای جلب مقبولیت در جمع و محیط های مختلف و محبوبیت دردل دیگران ، قاطعیت بهترین روش ارتباطی است . چرا که هر یک از ارتباط های دیگر دچار نقصی است که همگی آنها منجربه از بین رفتن اعتماد و ایجاد تنفر در فرد مقابل می شود و بالاخره محبوبیت قلبی را از میان می برد . و این عکس افراد قاطع است که به دلیل نحوه وسبک رفتاری خود اعتماد و احترام و محبت افراد مقابل را کسب می کنند و در نتیجه محبوبیت اجتماعی کسب می کنند .

 البته این نکته لازم به تذکر است که ما نمی توانیم در واقعیت فردی را بیابیم که قاطع صرف یا پرخاشگر مطلق باشد بلکه هر فردی یک از این الگوها را به اندازه متفاوتی در خود دارد اما از یکی از الگوها بیشتر استفاده می شود . بنابراین ما نیزباید تلاش کنیم بیشتر الگوی ارتباطی در رفتارهای روزمره خود را الگوی قاطعیت قراردهیم .

 

 

 

 هوش اجتماعی:

فردی که بتواند با الگوی صحیح ، ارتباط سالمی با دیگران برقرارکند و درکنار این ارتباط خصوصیات فردی و اجتماعی مثبت خود را (حسن خلق ، همدردی ، همراهی و….) به مرحله بروز برساند و به دیگران نشان دهد ، یقینا مورد توجه افراد واقع خواهد شد و دردید اکثریت آنها دارای مقبولبت و محبوبیت خواهد بود .

 اما نکته ای که در اینجاست این است که چه استعداد و چه توانایی در فرد می تواند زیر ساخت و پایه چنین عملکرد هایی باشد؟ هر فردی باید دارای ویژگیهایی باشد تا بتواند این ارتباط سالم و خصوصیات اجتماعی لازم را به ظهور برساند . این ویژگیها و استعدادهای خاص را ، روانشناسان « هوش اجتماعی » نامیده اند .

 « هوش اجتماعی » هنری است که در سایه آن می توان با دیگران ارتباط برقرار کرد و درغمها و شادیهای آنها شریک شد . کسانی که از نظر هوش اجتماعی قدرتمندند، می توانند کاملا راحت با افراد ارتباط بر قرار کنند و واکنشها و احساسات آنها را به سرعت دریابند، دیگران را رهبری کنند و سازمان دهند و به مشاجراتی که می تواند در هر فعالیت بشری شعله ور شود خاتمه دهند .

 آنها افرادی هستند که دیگران دوست دارند با آنها باشند زیرا از نظر عاطفی به دیگران نیرو می دهند . حالتهای روحی خوبی درافراد بو جود می آورند و این فکر را در آنها بوجود می آید که اطراف فردی با این خصوصیات بودن چه سعادتی است و در یک کلمه می توان گفت این افراد در نظر دیگران از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند.

 مهارتهای هوش اجتماعی:

هوش اجتماعی برچند « مهارت » استوار است که باید آنها را در خود شناخت و تقویت کرد این مهارتهاعبارتند از :

 1- سازماندهی گروهی : این مهارت برای کسی که «رهبر» می باشد ضروری است و شامل به دست گرفتن ابتکار عمل و همانگ ساختن تلاشهای گروهی مردم است. این استعداد معمولا در مدیران ، کارگردانان و …. با وضوح بیشتری دیده می شود .

 2- ارائه راه حل : این مهارت همان استعداد میانجیگری ، اجتناب از تعارضها یا حل تعارضهای بوجود آمده است . افرادی که چنین خصوصیاتی دارند در داوریها ، وساطت و حل و فصل و مشاجرات توانایی زیادی دارند .

 3- ارتباط بین فردی : این استعداد واردشدن در رویارویی با دیگران یا شناختن و پاسخ مناسب دادن به عواطف و علایق مردم است . چنین افرادی در کارها یا بازیهای گروهی موفق هستند . آنها می توانند همسرانی قابل اعتماد ، دوستان تجاری خوب و معلمان موفقی باشند .                                                              

4- تجزیه وتحلیل اجتماعی : این مهارت به معنای توانایی دریافت احساسات انگیزه و علایق دیگران و داشتن درکِ عمیق از آنها می باشد . این آگاهی سبب می شود آنها به سهولت با دیگران صمیمی شوند و در ایجاد روابط دوستانه و نشاط آور «خلاقیت » از خود نشان می دهند و از هر گونه برخورد یا اتفاق روزمره ، شرایطی برای دوستی و نشاط فراهم می آورند وروح خود را محدود نکرده و کردار یا گفتار منفی دیگران را به ذهن نمی سپارند و همواره دنبال فرصتی هستند تا دوستی تازه ای را آغاز کنند .2

 بنابراین تمامی این مهارتها برای برقراری ارتباط های بین فردی و اجتماعی لازم بوده و در نحوه ارتباط تاثیری می گذارند وسبب جلب دیگران و موفقیت های اجتماعی و محبوبیت می شوند .

بهترین روش برخورد با مردم:

تمام خصوصیات فردی و اجتماعی که برای رسیدن به محبوبیت لازم است و بطور خلاصه به تعدادی از آنها اشاره شد ، را می توان در این کلام امیرالمومنین ( علیه السلام ) خلاصه کرد . بطوری که حضرت در وصیت خود به امام حسن ( علیه السلام ) می فرمایند : فرزندم در برخورد با دیگران خود را میزان قرار ده آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند و آنچه را برخود نمی پسندی بر آنان نیز مپسند ، ستم نکن همچنان که دوست نداری به تو ستم شود ، نیکی کن همچنان که دوست داری به تو نیکی شود و آنچه را ازدیگران زشت می شماری از خود نیز زشت شمار . 3

 نکته ای که حضرت اشاره می فرمایند و ما را به آن توجه می دهند این است که شما دوست دارید مردم چگونه و بر اساس چه روشی با شما رفتار کنند ، هر چه را برای دیگران پیشنهاد می کنیم همان بهترین روش است که شما نیز برهمان اساس  با آنان رفتار کنید . اگر دوست دارید با شما مهربان باشند ، اگر دوست دارید با شما صادق باشند ، اگر دوست دارید به شما احترام گذاشته و با شما همدل باشند اگر دوست دارید به دیدار شما آمده و به عهد و پیمان خود وفادار باشند و…. همین اصول را هم شما در رفتار خود با دیگران پیاده کنید قطعاً خواهید دید که در روابط خود موفق بوده و مردم در مجالست ونزدیک شدن به شما تمایل نشان می دهند .

 این دستورالعملی است که اگر بتوانیم در تمامی مراحل زندگی ، در ارتباط میان اعضای خانواده و در ارتباطهای اجتماعی  به مرحله اجرا درآوریم، زندگی موفقی خواهیم داشت . زیرا آدمی به این مرحله از کمال نخواهد رسید مگر آن که خود خواهی ها ، خودبینی ها و…. را کنار بگذارد و در بعضی مواقع دیگران را برخورد ترجیح داده و ایثار کند و نسبت به مردم فداکار باشد . حضرت حتی این نکته را هم در بیان خود متذکر می شوند که در انجام امور محبت آمیز پیش قدم باشیم . آنجا که می فرمایند :« نیکی کن همچنان که دوست داری به تو نیکی شود »

 بنابراین کسی که هرچیز را برای خود دوست داشت برای دیگران نیز بخواهد و حتی دیگران را برخود ترجیح دهد و در انجام این امور پیشتاز باشد بالطبع مردم نیز به دیده عظمت و احترام به او می نگرند و رشته محبت بین آنها ایجاد شده و محبوب نزد آنان خواهد بود . البته با رعایت این نکته که در این عمل خود «خلوص نیت» داشته باشد .

 نتیجه:

پس به این نتیجه کلی می رسیم که بهترین شیوه جذب قلوب دیگران و رسیدن به درجه محبوبیت نزد مردم ( خانواده و جامعه ) ، کسب محبوبیت نزد خداوند متعال و اصلاح کردن رابطه بین خود و خدا می باشد . چرا که شرط رسیدن به این مقام طبق آیات و روایات ائمه (علیهم السلام) « ایمان و عمل صالح » می باشد . پس مومنانی نزد خدا محبوبند که ایمان و آثار آن در دل و جان آنها رسوخ کرده و در اعمال و کردار به مرحله بروز و ثبوت رسیده است و محبوبان حقیقتی چون رسول اکرم و ائمه اطهار ( سلام الله علیهم ) را الگوی زندگی خود قرار داده و متصف به صفات الهی شده اند و شرط اخلاص و بندگی را در زندگی فراموش نکرده اند و چیزی را جز برای محبوب و معشوق (الله) خود نمی خواهند و….لذا خداوند نیز آنان را دوست می دارد و به آنها  عشق می ورزد . چنین افرادی یقیناً محبوب نزد مردم نیز خواهند بود . « چون که صد آید نود هم پیش ماست ) و خداوند قادر و متعال عشق ومحبت آنها را در دل بندگان خود قرارمی دهد . بطوری که اگر خود می خواستند به این هدف دست یابند شاید نمی توانستند.

 خداوند متعال می فرماید :

 اگر با تمام آنچه در زمین است می خواستی بین آنها الفت و محبت و دوستی برقرار کنی  نمی توانستنی ولی خداوند بین قلوب آنان الفت و محبت ایجاد کرد

 

هیچ آدمی را روی این کره خاکی پیدا نمی کنی که دلش نخواهد مورد تحسین و توجه دیگران قرار

بگیرد.

همه ما دوست داریم آدمی خاص و متفاوت باشیم، مرکز توجه باشیم، دوست داشته شویم و مورد

چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش

احترام قرار بگیریم.

اگر بخواهیم دیگران پیشنهادهای ما را بپذیرند و به توصیه های ما عمل کنند و بتوانیم افراد را

به انجام کاری که می خواهیم ترغیب کنیم، باید آدم دوست داشتنی باشیم و دیگران ما را دوست

داشته باشند.

 

برای اینکه دیگران دوستت داشته باشند فقط باید یک کار انجام دهی : به آن ها حس مهم و

باارزش بودن بده.

انسان ها هیچ کس را در این دنیا به اندازه خودشان دوست ندارند.

تا حالا دقت کردید وقتی عکس دسته جمعی می گیرید، هر کسی در آن عکس بوده به اولین کسی

که در عکس نگاه می کند خودش است که خوب افتاده یا نه؟ اصلاً کاری هم به بقیه ندارد.

دلیلش این است که آن کسی که بیشتر از همه برای ما اهمیت دارد خود ما هستیم.

پس اگر کاری کنی که دیگران احساس خوبی نسبت به خودشان پیدا کنند و اعتماد به نفسشان را

بالا ببری، مطمئن باش اگر زشت ترین آدم روی زمین هم که باشی دوستت خواهند داشت.

یه نکته خیلی مهم که در ارتباطات و مکالماتمان باید رعایت کنیم، این است که همیشه باید طوری

رفتار کنیم که به طرف مقابل حس ارزشمندی بدهیم یعنی کاری کنیم که او احساس مهم بودن و

با ارزش بودن کند.

افرادی که جذاب هستند و کاریزما دارند، همیشه این اصل را رعایت می کنند.

وقتی کسی کاری برایتان انجام می دهد هر چند خیلی کوچک، حتماً از او تشکر و قدردانی کنید.

با تشکر و قدردانی از دیگران در واقع حس ارزشمندی به آن ها می دهیم و اعتماد به نفس آن

ها را افزایش می دهیم. از آن گذشته خودمان نیز در نظر آن ها فرد با ارزشی می شویم.

همیشه تشکر کردن را با دلیلی همراه کنید، مثل : از اینکه آمدید متشکرم. از اینکه تا این حد

فهیم هستید متشکرم. از اینکه منتظر ماندید متشکرم. متشکرم که ما را به سلامت به مقصد

چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش

رساندید.

متوجه صحبت های دیگران باشید اگر حین گفتگو مخاطب تان موضوع کسل کننده ای را مطرح کرد

که مورد پسند شما نبود، ایرادی ندارد بحث را با صحبت درباره موضوع مورد علاقه او ادامه دهید

و نظر بدهید.

اندکی صبور باشید. در ادامه گفتگو بالاخره به “موضوع مشترک” با آن فرد می رسید. همیشه

گفتگو را زنده نگه دارید.

اگر روی حرف های مورد علاقه طرف مقابل متمرکز شوید بدانید که صحبت شما تمام ناشدنی

خواهد بود.

مردم همیشه دوست دارند از خودشان بگویند یا در مورد علایق، خواسته ها و آرزوهایشان با

دیگران صحبت کنند.

اگر این فرصت را در اختیارشان بگذارید، راضی و خرسند می شوند و دوست دارند همیشه با

شما همصحبت شوند.

موضوعات مورد علاقه شنونده را پیدا کنید و درباره آن ها صحبت کنید تا مکالمات بهتر و ارتباطات

مؤثرتری با افراد داشته باشید.

با تمام وجود متوجه او شوید. وقتی با تمام وجود با کسی صحبت می کنید در واقع به او می گویید

: به نظر من تو یک موجود خاص و متفاوت هستی و به او احساس با ارزش بودن می دهید.

دقت کنید شما فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا نظر مثبت یا موافق افراد را جلب کنید.

اگر می‌خواهید دیگران شما را دوست داشته باشند به آن ها نشان بدهید که به آن ها علاقه

مندید. زبان بدن شما همه چیز را نشان می دهد.

متأسفانه وقتی کسی را برای اولین بار ملاقات می کنیم ذهنمان در شرایط مطلوب به سر نمی برد و

به جای این که دوستانه با او برخورد کنیم، موقعیت را سبک و سنگین می کنیم.

این طرز تفکر برای شروع دوستی، عشق و رابطه خطرناک است.

برای حل این مشکل تصور کنید شخصی که بار اول می بینید دوست قدیمی تان است که سال

هاست او را ندیده اید.

وقتی ذهن تان را به این شکل از قبل آماده می کنید، با هر کسی که دیدار یا ملاقات می کنید

کاملاً دوستانه با او رفتار می‌کنید.

چون تصور می کنید دوست قدیمی‌تان است و زبان بدن شما هم همان طوری رفتار می کند که

وقتی دوست قدیمی تان را بعد از مدت ها می بیند، رفتار می کند.

تمام ابراز احساسات شما به طرف مقابل از طریق زبان بدن درست به او منتقل می شود.

وقتی به کشورهای خارجی سفر می کنید یا در جمعی هستید که همه به یک زبان مشترک صحبت

می کنند که شما آن را نمی دانید، اگر از این تکنیک استفاده کنید بدن شما به شکلی پذیرنده با

آن ها برخورد می‌کند.

با نگاه کردن به اشخاص و توجه کردن به رفتارشان متوجه می‌شویم که آن ها چه احساسی نسبت

به گفته های ما دارند.

عادت کنید وقتی حرف می زنید دو کار را انجام دهید : در حالی که حرف می زنید به واکنش ها

یتان دقیق شوید و ببینید چطور دیگران عکس العمل نشان می دهند. واکنش مخاطبان را نسبت

به خودتان ببینید.

وقتی صحبت می کنید به چشمان مخاطبان نگاه کنید و ببینید آن ها چگونه به حرف های شما

واکنش نشان می دهند.

حرکتی را از دست ندهید آیا تبسم می کنند؟ آیا سرشان را به نشانه تأیید تکان می دهند و کف

دست هایشان به سمت بالاست؟ در این صورت از آن چه می شنوند خوششان می آید.

برعکس اگر اخم کرده‌اند یا به جای دیگری نگاه می کنند، ارتباط چشمی ندارند یا حواسشان پرت

است یا یک قدم به عقب رفته‌اند، پس به حرف هایی که می زنید علاقه‌ای ندارند.

در این صورت باید موضوع بحث یا صحبت را عوض کنید. شاید هم لازم باشد لحن بیانتان را تغییر

دهید و با اشتیاق بیشتری صحبت کنید.

خبرهای بد را طوری بدهید که لحن همدردی و دوستانه داشته باشد. لحن بیان ما در دادن

خبرهای بد خیلی مهم است.

خود را در غم ها و شادی های افراد شریک کنید.

لیل لوندز می گوید :

زبان شما مهمترین ابزار ارتباطی است که شما در اختیار دارید زبان می تواند خنده یا اشک

دیگران را درآورد یا ملتی را به جنگ وادارد.

برای اینکه نشان بدهید به صحبت های طرف مقابل گوش می دهید به جای آها، خوب، عجب، که

اینطور و غیره از جملات کامل استفاده کنید.

جملاتی مانند : متوجه منظورتان هستم. من هم با شما موافقم. بله، حق با شماست.

زدن حرف های همدلانه و تأیید کننده، طرف مقابل شما را به صحبت کردن تشویق می کند. البته

برای گفتن جملات تأیید آمیز باید به دقت گوش دهید.

 

برای این چه صحبت های تان را روی افراد بیشتر تأثیر بگذارد و با شما احساس نزدیکی و

صمیمیت بیشتری کنند، باید در مکالمات خود به جای “شما” از ضمیر “ما” استفاده کنید.

کلمه ما، با هم بودن را می رساند و به شنونده احساس پیوند و در ارتباط بودن می دهد.

به این معنی که من و تو در برابر این جهان ایستاده ایم.

وقتی به طور منظم حتی به غریبه ها “ما” می گویید، به طور ناخودآگاه اتحادشان را سبب می شوید

و آن ها را در صف دوستان خود در می آورید.

حتی اگر لحظاتی قبل با کسی آشنا شده اید، در ارتباط با او از لفظ ما استفاده کنید. با استفاده از

کلمه جادویی ما احساسات صمیمانه ای با دیگران ایجاد می کنید.

با دیگران طوری رفتار کنید که انگار مدت های زیادی است که یکدیگر را می شناسید. در آموزش

نیز این مسئله بسیار کاربردی است.

چون زمانی که به افراد می گوییم : تو باید این کار را انجام دهی و اشخاص را با حالت دستوری

خطاب می کنیم، فاصله مان را با آن ها زیاد می کنیم.

در این حالت تأثیرگذاری گفته هایمان روی مخاطب نیز کاهش می یابد.

اما اگر به جای لفظ تو یا شما از ما استفاده کنیم، فاصله خود را با مخاطب کم می کنیم، در نتیجه او

احساس همدلی و نزدیکی بیشتری با ما می کند و پیاممان را راحت تر درک می کند و می پذیرد.

در زندگی زناشویی نیز استفاده از این لفظ معجزه می کند. چون به شریک زندگی مان این حس را

می دهیم که من و تو یکی هستیم.

فرض کنید با همسرتان مسافرت می روید و او مسیر را اشتباه می رود. به جای اینکه

بگویید : تو آدرس رو اشتباه رفتی، بگویید : فکر کنم ما اشتباه کردیم از این مسیر

اومدیم. یا وقتی همسرتان به شما گوش نمی دهد،نگویید : تو باید به حرف های من گوش

بدی. بهتر است بگویید: ما باید بیشتر بهم توجه کنیم و به حرف های همدیگه گوش بدیم.

اشاره کردن به علایق شخصی افراد باعث می شود آن ها احساس مهم بودن کنند.

در اولین گفتگو با افراد از علاقه آن ها سؤال کنید و در گفتگوهای بعدی با اشاره به این موضوع و

صحبت درباره علایق شان آن ها را شگفت زده کنید.

با این کار به افراد احساس مهم و باارزش بودن می دهید.

تصور کنید در یک مهمانی با شخصی آشنا می شوید و او درباره علایقش با شما صحبت می

کند و می گوید من عاشق ماکارونی هستم، وقتی برای بار دوم او را در جمعی ملاقات می

کنید، می توانید به او بگویید : یادمه گفتین عاشق ماکارونی هستید، فکر می کنم غذای

امشب هم ماکارونی باشه. یا شما هم مثل خواهرزاده من عاشق ماکارونی هستید. با این کار

شخص مقابل از اینکه ما صحبت هایش را به خاطر سپردیم و با دقت به حرف هایش گوش

دادیم، بسیار خوشحال می شود و احساس باارزش بودن می کند. 

ما اغلب متوجه ناتوانی های اجتماعی نمی‌شویم. هرگز در برخورد با خانم ها و اقلیت های خاص

رفتارهای محدود کننده و تبعیض آمیز نداشته باشید.

بعضی ها وقتی رئیسشان را می بینند تا کمر خم می شوند، اما با افراد زیردست خود برخورد

مناسبی ندارند.

ما باید یاد بگیریم به تمام اقشار جامعه احترام بگذاریم و با آن ها مؤدبانه رفتار و صحبت کنیم. از

یک مستخدم یا رفتگر زحتمکش گرفته تا مدیر شرکت، باید با همگی خوب و مناسب برخورد کنیم.

هرگاه کسی به اصرار از شما سؤالی می کند که مایل نیستید به آن جوابی بدهید، حتی اگر به

نظرتان آن شخص آدم فضولی است، باز هم مؤدبانه برخورد کنید.

بدون اینکه به آن شخص بی احترامی کنید، جواب اولتان را تکرار کنید. وقتی او جواب های

تکراری شما را بشنود به احتمال زیاد سکوت می کند.

هرگاه لطفی در حق کسی می کنید یا کمکی به او می کنید، از او نخواهید که در صدد جبران باشد،

بدون چشم داشت به دیگران کمک کنید.

اما اگر در شرایطی قرار گرفتید که نیازمند به کمک آن شخص شدید، بلافاصله تقاضای جبران

نداشته باشید، حداقل ۳ هفته صبر کنید بعد درخواست یا تقاضای کمک تان را مطرح کنید.

فروشندگان با مشتری ها احساس همدردی کنید و اگر خطا از جانب شما بوده عذرخواهی کنید و

درصدد جبران باشید و این کار را به سرعت انجام دهید.

 

اگر کسی کار اشتباهی انجام داد به رویش نیاورید یا اگر در اماکن عمومی مثل رستوران ها یا

باشگاه یا اتوبوس کسی کار اشتباهی انجام داد به او نگاه نکنید تا خجالت بکشد.

این کار شأن و منزلت اجتماعی تان را نیز بالا می برد.

به طور مثال : اگر در رستوران گارسن لیوان آب را روی شما ریخت و از شما عذرخواهی کرد،

بگویید : اصلاً مهم نیست یا ایرادی ندارد.

به خاطر خرابکاری افراد سرزنش شان نکنید یا آن ها را مورد تمسخر قرار ندهید. خطاهای جزئی

دوستان و نزدیکان تان را هم نادیده بگیرید.

گاهی اوقات کسی در حال تعریف لطیفه یا داستانی است ناگهان یک اتفاق غیرمنتظره می افتد و

صحبت هایش قطع می شود.

بچه ای گریه می کند، تلفن زنگ می زند یا کسی وارد می‌شود.

در این زمان تقریباً همه فراموش می کنند که آن شخص قرار بود مطلبی را بازگو کند و این باعث

ناراحتی اش می شود. چون دیگران بلافاصله توجهشان به سمت دیگری جلب می شود.

در این میان شما می‌توانید زبان کمکی آن شخص شوید و می‌بینید که قصه‌گو چقدر خوشحال

می‌شود از این که باعث شدید که صحبت یا داستانش را ادامه دهد.

زمانی که اتفاقی افتاد و صحبت های شخص قطع شد، بعد از آرام شدن اوضاع به شخص مورد نظر

با صدای بلند بگویید : خوب داشتید می‌گفتید یا خوب برگردیم سر اصل ماجرا بعد چه اتفاقی

افتاد؟

این کار موجب می‌شود در نظر شخص گوینده انسان محبوب و دوست داشتنی شناخته شوید.

مردم زمانی تو را دوست خواهند داشت که به آن ها علاقه نشان دهی. به آن ها حس مهم بودن و

باارزش بودن بده. در این صورت حتی اگر زشت ترین آدم روی کره زمین باشی از نظر آن ها

جذاب و دوست داشتنی هستی.

بهتر دیده شدن و بهتر شنیده شدن حق توست. کمکت می کنم تا در دنیای پر رقابت امروزی حرفی برای گفتن داشته باشی و بتوانی بهترین بیان را پیدا کنی، طوری که در هر جمعی همه مجذوب صحبت هایت شوند.        

  منیره میرزاده مهندس it ومدرس فن بیان و مهارت های ارتباطی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وبسایت

دیدگاه

زمانی که در مورد روابط عاشقانه و رمانتیک صحبت می‌شود، اقدام مهم‌تر از حرف است. این که به دختر مورد علاقه خود بگویید دوستش دارید بسیار ساده است اما باید این را در عمل هم نشان دهید و ثابت کنید. اگر شما واقعاً به یک دختر توجه دارید و می‌خواهید به وی نشان دهید که همه دنیای شما است و عمیقاً به او توجه دارید، روش‌های متعددی وجود دارد که بتوانید به کمک آنها این موضوع را به وی نشان دهید. اگر دوست دارید او را کنار خود داشته باشید و این حس را به او بدهید که بخشی ارزشمند از زندگی شماست، بهتر است بدانید راهکارهای زیر نه تنها برای فهماندن علاقه‌تان به او بلکه برای نگهداشتنش کنار شما پیشنهاد می‌شود. نکات زیر کمک می‌کند تا بتوانید به فرد مورد علاقه‌تان بفهمانید حقیقتاً او را دوست دارید.

فهرست مطالب

زمانی یک دختر احساس می‌کند مورد علاقه یک نفر است که اولویت اول زندگی او باشد. مردهای زیادی هستند که در دوران آشنایی زمان زیادی را با دختر مورد علاقه خود می‌گذرانند اما زمانی که وارد رابطه می‌شوند دیگر این طور نیستند. همان گونه که برای اموری که در زندگی برای شما ارزشمند است وقت صرف می‌کنید باید برای دختری که دوستش دارید هم زمان بگذارید مثل سرگرمی و تفریحات شبانه، بازی‌های شبانه در خانه یا سفرهای ماجراجویانه همراه با دوستان. صرف کردن زمان برای دختری که دوستش دارید این حس را به او می‌دهد که برای شما مهم است و شما به او توجه دارید و دوستش دارید. اگر شما مدام او را ببینید و به وی اظهار محبت کنید او می‌فهمد که قدرش را می‌دانید.

بیشتر زنان بر اساس طبیعتشان از افرادی که دوستشان دارند مراقبت کرده و به آنها توجه می‌کنند ولی بیشتر کارهای آنها نادیده گرفته می‌شود. یک قدردانی و تقدیر ساده از او، دنیا را برای وی متفاوت می‌سازد. زنان کارهای زیادی می‌کنند که باید قدر آنها را دانست. رفتارهای متفکرانه، نوازش‌های شفابخش، بوسه‌های عاشقانه، مراقبت از کودکان یا به فکر خانواده بودن فقط برخی از این کارها هستند که باید به خاطرشان از زن و دختر مورد علاقه خود قدردانی و تقدیر کنید.

به آنچه او انجام می‌دهد توجه کنید و اجازه دهید که او بفهمد که شما قدردانش هستید. رفتارهای متفکرانه، کلام محبت‌آمیز یا یک هدیه کوچک این حس را به او می‌دهد که مورد تقدیر قرار گرفته است. مراتب قدردانی خود را با توجه به آن کارهایی که وی انجام می‌دهد و مستوجب تقدیر است نشان دهید و نه با انتقاد کردن از او.

چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش

از او به خاطر آن چه که هست تقدیر کنید و مدام معایب او را یادآوری نکنید. ساده‌ترین روش برای نشان دادن علاقه به یک زن این است که او را همان طور که هست قبول کنید؛ بدون این که نیاز باشد او خود را تغییر داده و فرد متفاوتی شود. نباید به وی بگویید که شایسته و لایق نیست یا در برخی مواد کاستی‌هایی دارد. نسل‌ها در جامعه پشت سر هم می‌آیند و یک قالب “ایده آل” می‌سازند که زنان باید متناسب با آن باشند. جامعه به زنان می‌گوید که چه کاری باید انجام دهند، چه چیزی باید بخورند، چگونه باید به نظر برسند و حتی چه چیزی باید بپوشند. شما صرفاً به این خاطر که اخبار، رسانه‌ها و فرهنگ باعث آزار و محدودیت زنان می‌شوند نمی‌توانید آنها را محدود کرده و همان چیزها را از آنها بخواهید. به دختر مورد علاقه خود بگویید که او را بدون قید و شرط دوست دارید و او را به طور کامل و بدون نیاز به بهبود و پیشرفت، صرفاً برای آن چیزی که هست بپذیرید.

علاوه بر پذیرش او، باید یاد بگیرید که نباید برای تغییر دادن او در رابطه تلاش کنید. شما نباید انتظار داشته باشید یا از وی تقاضا کنید که در رابطه با شما خود را تغییر دهید. شما نمی‌توانید یک زن را تغییر دهید. بهترین روش این است که با مهربانی، محبت و درک به وی کمک کنید که بهترین خودش باشد. به جای تلاش برای تغییر او یا تلاش برای این که تبدیل به فرد دیگری شود سعی کنید که شما بهترین خودتان شوید. بر رشد و تعالی خودتان، تمایلتان برای تغییر دادن او و نحوه خلاص شدن از این تمایل کار کنید.

بخشی از پذیرش شامل محبت، مهربانی، غمخواری و درک آن چیزی است که بر وی می‌گذرد. مهربانی و شفقت به معنی درک چالش‌ها، نوع تربیت و مشکلاتی است که او در زندگی روزمره با آنها مواجه است. همدلی به معنی در حال زندگی کردن و بخشنده بودن است – این است که وی را درک کنیم. البته این همیشه درست از کار در نمی‌آید. این کار به وی این امکان را می‌دهد که کارهای خود را به روشی که دوست دارد انجام دهد. همدلی کردن به این معنی است که خود را جای او بگذارید و از دریچه چشم او به دنیا نگاه کنید. همدلی کردن به این معنی است که در چالش‌های زندگی در کنار او باشید یا به وی فکر کنید. با مهربانی و همدلی فضا به گونه‌ای می‌شود که وی در آن احساس راحتی داشته باشد.

زنان، بیش از بسیاری از مردان دوست دارند به عنوان راهی برای به اشترک گذاری احساس‌ها و حتی ابراز علاقه کردن، حرف بزنند و خودشان را اظهار کنند. یک روش ساده برای دوست داشتن آنها این است که بدون این که بخواهیم آنها را اصلاح کنیم، به آنها کمک کنیم یا مشکل آنها را حل کنیم، فقط به آنها گوش دهیم. گوش دادن بدون قضاوت یا پند و اندرز به افراد کمک می‌کند که احساس کنند دیده و شنیده می‌شوند. در جامعه ما، معمولاً گفتگوها به دو صورت انجام می‌شود: ما همیشه می‌خواهیم پاسخ دهیم، برخی چیزها را اصلاح کنیم یا پند دهیم. به جای آن سعی کنید با همدلی بشنوید و به دختر مورد علاقه خود کمک کنید که خودش را ابراز و اظهار نماید.

زمانی که با یک زن صحبت می‌کنید هیچ چیز به اندازه صداقت باعث نمی‌شود که او احساس کند دوستش دارید. این مورد برای زنان از هر چیز دیگری بیشتر ارزش دارد. صداقت در گفتار، اشتراک صمیمی و عمیق تفکرات و داشتن یک مکالمه باز به زنان کمک می‌کند که احساس امنیت پیدا کنند. نقطه مقابل آن شامل مخفی کردن اطلاعات، کاملاً صادق نبودن یا دروغ گفتن در مورد یک موضوع است. زنان معمولاً درگیر هر چیزی که شما می‌گویید می‌شوند اما وقتی دروغ می‌گویید یا حقیقت را پنهان می‌کنید احساس درد و خیانت می‌کنند. در همه جوانب زندگی، صادق باشید تا با زن زندگی خود بیشتر زندگی کنید. آسیب‌پذیری‌های خود را با آنها در میان بگذارید زمانی که شما احساسات و تجربیات خود را – چه مثبت و چه منفی – با زنان در میان می‌گذارید آنها احساس می‌کنند که دوستشان دارید. آنها نمی‌خواهند در مورد همه نگرانی‌ها و ترس‌های شما بدانند اما تمایل دارند در مورد چالش‌ها و تلاش‌های شما مطلع باشند. همان قدر که برای بودن شما خوشحال و قدردان هستند دوست دارند که در کنار شما نیز باشند. به اشتراک گذاشتن موارد آسیب‌پذیری با زن زندگی به آنها این امکان را می‌دهد که به شما کمک کنند تا راحت باشید، از شما مراقبت کنند و شما را دوست داشته باشند. زنان درک می‌کنند که بیان این موضوعات چقدر برای مردان دشوار است بنابراین وقتی شما این کار را انجام می‌دهید آنها احساس می‌کنند که برای شما خاص و دوست‌داشتنی هستند و شما به آنها نیاز دارید.

بهترین کاری که می‌توانید برای او و البته برای خودتان انجام دهید این است که بهترین خودتان باشید. رشد کنید، یاد بگیرید و برای پیشرفت خود تلاش کنید. سعی کنید عادات بد خود را ترک کرده و از نظر احساسی قوی‌تر شوید. شما کارهای زیادی می‌توانید برای رشد شخصی خود انجام دهید و البته باید برای این که شریک زندگی بهتری نیز شوید، تلاش کنید. مطالعه کنید، در کارگاه‌های آموزشی با این موضوع شرکت کنید و در صورتی که فکر می‌کنید الگوهای قدیمی و گرایش‌های مضر نیاز به اصلاح دارند مشاوره بگیرید. زمانی که شما متعهد می‌شوید که بهترین خودتان باشید، زن مورد علاقه شما هم این شانس را دارد که در کنار بهترین شما باشد. زخم‌های احساسی خود را التیام دهید، شنونده بهتری شوید و در زندگی خود بیشتر در لحظه حال زندگی کنید.

به نظر نمی‌رسد که سفرهای خیالی یا اظهارهای عاشقانه قهرمانانه، زنان را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد. بیش از کارهای قهرمانانه و بزرگ، اقدامات کوچک اندیشمندانه روزانه و توجه داشتن به وی تأثیر بیشتری دارد. تفکر در مورد روش‌های نشان دادن قدردانی، راحت‌تر کردن شرایط زندگی یا پیش‌بینی نیازهای او برخی از روش‌هایی است که می‌تواند به وی نشان دهد که چقدر دوستش دارید. • به چه کمکی نیاز دارد؟ • چه چیزی باعث خوب شدن روز او می‌شود؟ • از کدام کارهایی که در گذشته برای وی انجام داده‌اید تقدیر کرده است؟ به طور آگاهانه در مورد راه‌های کوچکی که به بهبود شرایط زندگی کمک می‌کند فکر کنید، چیزهایی مانند شستن لباس‌های خود یا شستن ظروف برای زنان، بزرگ‌تر از آنچه شما فکر می‌کنید به نظر می‌رسند.

بله، زنان دوست دارند با کلمات ستایش و تقدیر شوند و به آنها ابراز عشق شود. لازم نیست مانند رومئوی شکسپیر به زن خود ابراز محبت کنید. نیازی نیست که شعر بنویسید یا عشق خود را در میدان عمومی شهر جار بزنید. یادداشت‌های عاشقانه کوچک، کلمات تقدیری و کارت پستال‌هایی که احساس شما را بیان می‌کنند باعث می‌شوند که او دلگرم شده و رابطه شما ارتقا یابد. همسر خود را در آغوش گرفته و وی را نوازش کنید و این گونه محبت خود را به او نشان دهید. کارهایی را انجام دهید که او لذت می‌برد. به نیازها و احساس‌های او توجه داشته باشید.

توجه داشته باشید که چرا به ظاهر او بیش از حد توجه دارید؟ شما در مورد ظاهر خودتان نیز توجه دارید. آیا شما زمان زیادی را صرف می‌کنید که بهتر به نظر برسید؟ خوب لباس می‌پوشید؟ ظاهر خود را حفظ می‌کنید؟ آیا تمایل دارید دیگران شما را دوست داشته باشند؟ چیزهایی که از مردم در ارتباط با خودتان دوست ندارید بازتاب‌دهنده چیزهایی است که در مورد خودتان نیز دوست ندارید. به خودتان نگاه کنید. به درون خودت توجه داشته باش. قرارهای ملاقات را متوقف کن و دنبال رضایت در جهان بیرونی نباش، در عوض فقط با خودت باش.

ممکن است فکر کنید که اگر به یک دختر بگویید دوستش دارید همه چیز خراب می‌شود اما اگر منظور شما این است آن را بگویید! زمانی که او را ستایش می‌کنید نشان می‌دهید که دوستش دارید. از امروز شروع کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

در یک کلام به او گوش دهید. او را محترم بدارید. از او به خاطر خوبی‌هایی که دارد تمجید کنید نظرات او را اعمال کنید. برایش وقت بگذارید. از او به خاطر همه کارهایی که برایتان انجام می‌دهد قدردانی کنید. او را همان طور بپذیرید و سعی نکنید او را عوض کنید. گوش شنوا داشته باشد. با او روراست باشید و بگذارید صداقت شما را دریافت کند. با انعطاف باشید و بیش از حد سخت نگیرید. او را با نوشته‌های کوچک و ابراز علاقه‌های گاه‌گاه مورد محبت خود قرار دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

10 بازدید

16 بازدید

25 بازدید

35 بازدید

62 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش
چگونه یک دختری باشیم که همه دوستمان داشته باش
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *