چگونه یک دختری زرنگ باشیم

 
helpkade
چگونه یک دختری زرنگ باشیم
چگونه یک دختری زرنگ باشیم

دختران ایده آل ویژگی های متفاوتی نسبت به بقیه دختران دارند که این ویژگی ها ، دیگران را به خود جذب می کند. بهتر است بدانید زیبایی ظاهر تنها خصوصیت بارز یک زن نیست، آنچه یک زن را زیبا و جذاب می کند، خصوصیات اخلاقی اوست. اگر می خواهید بدانید که یک دختر ایده آل چه ویژگی هایی دارد ، با این بخش از نمناک همراه شوید.

اگر میخواهید از همه نظر دختر ایده آل و فوق العاده ای باشید بهتر است با ویژگی های دختران ایده آل آشنا شوید.

1- خودتان را دوست داشته باشید

این مورد یکی از اساسی ترین بخش های این فرآیند است.بسیاری از دختران در سن بلوغ احساس افسردگی و یا رقابت با دیگران دارند اگر شما نیز چنین حسی دارید بدانید که تنها نیستید . بهتر است بهترین ویژگی خود را بیابید ، اگر در کلاستان شاگرد اول هستید به این فکر کنید که در آینده می توانید یک شغل خوب و درآمد خوب داشته باشید . شاید نسبت به دوستانتان درشت تر باشید اما ناراحت نباشید فقط کافیست لبخند بزنید و لباس های مناسب بپوشید و کمی ورزش کنید . افراد دیگر قبل از هر چیزی ابتدا متوجه لبخند شما خواهند شد.

 

چگونه یک دختری زرنگ باشیم

2- لبخند بزنید

هر روز دو بار از دهانشویه سفید کننده استفاده کنید و دندان های خود را مسواک بزنید و هنگام مسواک زدن زبان خود را نیز تمیز کنید . گاهی اوقات برای خوشبو شدن دهانتان آدامس بجوید اما در لحظات مهم و حساس مانند مدرسه، کتابخانه، هنگام مصاحبه و محل کار آدامس نجوید .

3- ورزش کنید

برای ورزش کردن حتما نیاز به صرف هزینه هنگفت نیست و شما احتیاج به رفتن به یک باشگاه گران را ندارید . شما می توانید در اطراف منزلتان بدوید و یا هنگام رفتن به محل کارتان قسمتی از راه را پیاده بروید . باید بدانید قدم زدن در هوای تازه می تواند آکنه های شما را درمان کند .

 

4- سرگرمی داشته باشید

برای اینکه پولتان هدر نرود ، احساسی خرید نکنید وهدفدار و در مواقع لزوم خرید نمایید . برای اینکار رسید خرید را نگه دارید و خریدهای اشتباهتان را در اتاق تان نگه دارید تا وقتی پشیمان شدید ، با خود عهد کنید که دیگر ولخرجی نکنید چون نمی توانید دیگر آن را پس بدهید.

 5- دختر ایده آل درست می ایستد

در وضعیت درستی بایستید ، بلند شوید و پای چپ تان را به صورت عمودی و رو به پایین نسبت به شانه هایتان قرار دهید. پاشنه پای راست تان را در قوس پای چپ تان قرار دهید و حدود 20 درجه بچرخانید. این کار سبب می شود که شما زیباتر و با وقارتر به نظر برسید و پاهایتان باریک تر به نظر آید . هنگام راه رفتن شانه هایتان را پایین بگیرید و کمی به سمت عقب بدهید و مستقیم به جلو نگاه کنید.

هنگام نشستن قوز نکنید ودرست بنشینید. پاهایتان را روی زمین بگذارید و به پشتی صندلی تان تکیه دهید. اگر احساس گردن درد ویا شانه درد دارید ، روی یک سطح صاف بخوابید و به کشش عضلات تان بپردازید. سپس برعکس روی مبل دراز بکشید به صورتی که سرتان رو به زمین باشد. این کار سبب کم شدن درد شما و کشیده شدن ستون فقرات تان می شود.

6- زیور آلات مناسب انتخاب کنید

چیزهای ساده و کلاسیک انتخاب کنید و استفاده ازسرویس طلای مصنوعی پهن بپرهیزید و در مورد طلا و جواهر و زیور آلات زیاده روی نکنید. یک کیف دستی ساده مشکی به دست بگیرید و یک عینک آفتابی مناسب با شکل صورت تان بزنید ، واز یک روسری ساتن استفاده نمایید.

7- از نظر ظاهری شیک و زیبا باشید

اگر از لباسی که دوستتان خریده است ، خوشتان آمده است باید بدانید این لباس حتما در تن شما نیز به آن خوبی نیست پس لباسهایی را بخرید که مناسب اندام خودتان باشد و به رنگ پوست شما و زندگی شخصیتان جور در بیاید . از خرید لباس مد بپرهیزید و لباس هایی بپوشید که دوستشان دارید.

 

8-از پوست تان مراقبت کنید

برای حفاظت از پوستتان از مرطوب کننده های طبیعی مثل گلاب و دیگر مواردی که در بخش بهداشت و سلامت بارها گفته ایم استفاده کنید و در صورت خشک نبودن پوست صورتتان در حمام به لایه برداری صورتتان بپردازید، البته در حد مجاز نه بیش از حد . برای بدنتان نیز از مرطوب کننده استفاده کنید . بهتر است مرطوب کننده های بدن و پوست جدا از یکدیگر باشد زیرا مرطوب کننده های بدن بیش از حد چرب و معطر هستند و پوست صورت را تحریک می کنندپس هرگز این نوع مرطوب کننده ها را به پوست صورتتان نزنید . برای خوشبو شدن بدنتان از یک اسپری دئودورانت 48 ساعته استفاده نمایید . برای از بین خشکی لب های خود از نرم کننده لب استفاده نمایید.

9- فوق العاده به نظر برسید

آرایش ساده ای انجام دهید و برای پوشاندن لکه های صورت از کانسیلر جادوگر استفاده کنید. اگر مژه هایتان فر نیست ، از فرمژه استفاده کنید و ریمل بزنید و خط چشم ظریفی به آرایش چشمهایتان اضافه کنید. اگر دوست دارید می توانید سایه بزنید زیرا استفاده از سایه صورت تان را تازه و ظاهرتان را فریبنده می کند.

 

10- کار سختی است

فرقی نمی کند دانشجو باشید یا دانش آموز. گرفتن نمره خیلی مهم است. اما بهتر است خوب درس بخوانید و سختی بکشید تا بعداً وقتی یک شغل خوب پیدا کردید یا مرد رویاهایتان را جذب کردید، زندگی برایتان آسان تر شود. کارهای مدرسه را سازماندهی کنید و برنامه ریزی مفید داشته باشید. اگر همکلاسی هایتان به خاطر باهوش بودن تان مسخره تان می کنند، فقط به این فکر کنید که در ده سال آینده زندگی شما از آنها بهتر خواهد بود.

11- خوب غذا بخورید

بیش از حد غذا نخورید و اگر احساس گرسنگی کردید ، اول یک لیوان آب بخورید شاید واقعاً تشنه بوده اید . به اندازه کافی در طول روز آب بنوشید و برای صبحانه موز خرد شده و غلات میل کنید و برای وعده ناهار سالاد و همچنین دو وعده سبزیجات بخورید. در طول روز 5 بار سبزی و میوه بخورید .

 

12- استعداد خودتان را کشف کنید

برای بهبود مهارت هایتان یک زبان یاد بگیرید تا بتوانید با کسانی که به خاطر زبان شان با آنها نمی توانستید ارتباط برقرار کنید ، صحبت نمایید و یا می توانید به یک کشور دیگر سفر کنید و با مردم آن کشور ارتباط برقرار نمایید و به این ترتیب اقامت تان را در آن کشور بسیار جالب تر و سرگرم کننده تر می کنید . ممکن است در ورزش خوب باشید و استعداد داشته باشید پس به کلاس رقص یا فوتبال بروید.

13- خودتان باشید

اگر به هم سن و سالان خود اعتماد دارید و برایشان ارزش قائلید و آنها دارای هدف هستند ، انتقادشان را به کار بگیرید و اگر از روی حسادت به شما نظر داده اند، انتقاد را نشنیده بگیرید و به خاطر حرف یک مرد خودتان را تغییر ندهید.

اگر کسی نتواند شما را آن گونه که هستید بپذیرد و درک کند، هیچ گاه نمی تواند صادقانه دوست تان داشته باشد . چشم های خود را باز کنید ، شاید او مرد ایده آلتان را در جایی بیابید که کمترین احتمال را می دهید.

 

14- چیزی که به آن “ایده آل” می گویند، قابل بحث است

نظر شما درباره کلمه ایده آل شاید متفاوت تر از نظر دیگران باشد . پس نظر خودتان مهم است و از نظر خود ایده آل باشید وبه نظر دیگران اهمیتی ندهید.

 

فارست گامپ می گوید: «کار احمقانه همان کاری است که احمق می کند.» این شخصیت با گفته های عمیقش، در مقابل شخصیت «پیتر سِلرز» در فیلم کلاسیک حضور قرار داشت. در آن فیلم تصور می شد شخصیت اصلی فیلم (آقای شانسِ باغبان) بسیار زرنگ است، اما او احمق بود، البته احمقی که می توانست غیرممکن ها را ممکن کند. با یوکن همراه باشید تا 10 خصوصیت رفتاری آدم های زرنگ را بیان کنیم.

جمله‌ی گامپ بدین معناست: شما همان کاری هستید که انجام می دهید. مهم نیست فکر کنید چقدر زرنگ هستید یا نیستید، اگر همیشه کارهای ساده لوحانه انجام می دهید، پس هنوز ساده لوح هستید.

به عقیده ی گامپ «کار احمقانه کاری است که احمق می کند» اگر نتوانید درباره مساله ی مهمی چون هوش انسانی صحبت کنید، آن هم تنها به این خاطر که می ترسید به دیگران بربخورد، مهم نیست خودتان فکر می کنید چقدر زرنگ هستید، بلکه از نظر من خودتان را به عمق حماقت کشانده‌اید!

آدم های زرنگ بسیار مهم هستند و من به شما می گویم چرا. آدم های زرنگ، تصمیمات هوشمندانه می گیرند و این اصلی ترین عامل موفقیت شان است.

اکنون یکی از بهترین انتخاب هایی که می توانید در زندگی تان داشته باشید این است که در روابط کاریِ خود به دنبال افراد زرنگ بگردید. منظورم افرادی نیستند که خودشان فکر می کنند باهوش هستند، اما همیشه کارهای احمقانه انجام می دهند. بلکه منظور افراد زرنگ واقعی است؛ اما چطور تشخیص دهیم با یک زرنگ واقعی در ارتباط هستیم؟ حقیقت این است، افراد زرنگ واقعی خصوصیت هایی دارند که می توان آنها را تشخیص داد.چگونه یک دختری زرنگ باشیم

افراد زرنگ می دانند هر عملشان، عواقبی به دنبال دارد. آنها به این درک رسیده اند که در کسب و کارشان، هر بار تنها یک تصمیم خوب می توانند بگیرند. اتخاذ تصمیمات خوب به طور مداوم، نیاز به تمرکز و هوشمندی دارد.

ما در طول زندگی مان، هر چیزی را با آزمون و خطا یاد می گیریم. همه ی ما مرتکب اشتباه می شویم، زیرا از این طریق است که می آموزیم. آدم های زرنگ همیشه از اشتباهات شان درس می گیرند. اگر با این واقعیت مواجه نشوید و خودتان را صادقانه قضاوت نکنید، قطعا بار دیگر، عملکرد بهتری نخواهید داشت.

یک جمله ی قدیمی هست که می گوید: “افرادی که توهم می زنند همه چیز را می دانند، گروهی دیگر که واقعا همه چیز را می دانند، آزار می دهند”. آدم های زرنگ و باهوش سعی نمی کنند واقعیت باهوش بودن شان را به رخ دیگران بکشند. آنها به اندازه ی کافی باهوش هستند که بدانند هنوز خیلی چیزها را نمی دانند.

هر فردی هرچقدر هم بزرگ باشد، باز این گروه ها هستند که کارهای خارق العاده می کنند. استیو جابز به طور حیرت انگیزی زیرمجموعه ی خود را کنترل می کرد، اما چند نفری در تیم رهبری اش داشت که توانمندترین افرادی بودند که پیدا می شدند و به آنها یاد می داد با گروه های خودشان هم چنین کاری کنند. این یعنی هوشمندانه عمل کردن که باعث موفقیت های بزرگ می شود.

اغلب افراد زرنگ با محیط پیرامون شان سازگارترند و از این محیط به طور خلاقانه برای دست یابی به نتایج دلخواه خود استفاده می کنند.

من هرگز با این مساله کنار نخواهم آمد. خیلی از افراد، حتی وقتی با شواهد غیرقابل انکاری مبنی بر اینکه اشتباه می کنند مواجه می شوند، باز هم روی عقیده ی خود پافشاری می کنند، به طوری که انگار زندگی شان به آن وابسته است. اگر تفکر انتقادی، استدلال منطقی، علیت و روش های علمی، اینقدر پیشرفت نمی کردند ما هنوز در قرون وسطی بودیم.

ما در عصر فَدها (چیزهایی که موقتی همه گیر می شوند) و شبه علم زندگی می کنیم. هیچ چیز واضح تر از آنچه در فیلم Idiocracy از مایک جاج (Mike Judge) تصویر شده، در مورد حماقتی که جامعه را به انحطاط می کشاند، پیدا نخواهید کرد. اربن دیکشنری این فیلم را اینچنین توصیف می کند: “فیلمی که در حقیقت کمدی بود، اما تبدیل به مستند شد.” حقیقت دارد!

همه ی ما در دوران جوانی، بلندپروازی کرده ایم، اما بعد از اینکه به آنچه می خواستیم رسیدیم، عاقلانه نیست با ولخرجی کردن، آن را هدر دهیم.

هر چقدر هم که لوب پیشانی ما توسعه یافته باشد، هر کسی یک نقطه ی کور حسی دارد که باعث گرفتاری اش می شود. در بیشتر مواقع، این نقطه ی کور، روی دیگر سکه ای است که آنها را به فردی زرنگ تبدیل کرده است. همانند یین (yin) و یانگ (yang) که برای هم وجودی به یکدیگر نیاز دارند.

من به این باور رسیده ام، وقتی درباره موفقیت کسب و کار صحبت می شود، هوشمندی لازم است، اما کافی نیست. مقصودم کسانی نیست که از دیگران سوء استفاده می کنند یا از یک ایده ی تجاریِ هوشمندانه، ثروت زیادی به دست می آورند. حقیقت این است، برای راه اندازی و مدیریت کسب و کاری موفق در طولانی مدت، باید زرنگ باشید، همین!

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

باهوش تر شدن چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. اما شما می توانید با یک سری عادات روزانه در طی مدتی هوش خود را افزایش دهید.

در سایت Quora سوالی به این مضمون پرسیده شده بود که روزانه برای افزایش هوشمندی خود چه کاری انجام می دهید. خوانندگان نظرات و عادات خود را با دیگران در میان گذاشته بودند.

برخی از این نظرات حاوی نکات مفیدی برای شخص ماست که می تواند به هوشمند تر شدن و باسواد شدن ما کمک کند. اگر شما هم عادت خاص و مفیدی داشتید، می توانید به این لیست اضافه کنید. همراه دیجیاتو باشید تا با هم این موارد را بخوانیم.

درباره ی کاهش فقر، چگونگی حل مشکلی که دارید، ایده های جالب برای فیلم، یا هر چیز دیگری بیاندیشید. موضوع مهم نیست، همین قدر که مغز و ماهیچه های نظریه پردازتان به کار کردن مشغول شود. حتی ممکن است لیستی که در مورد آن فکر می کنید شما را به سمت ایده ی یک استارت آپ جدید و یا موضوعی جالب برای نوشتن هدایت کند.چگونه یک دختری زرنگ باشیم

روزنامه خواندن باعث می شود که از اتفاقات مهمی که در اطراف شما اتفاق می افتد، آگاه تر شوید. یاد می گیرید که نظریه های خودتان را شکل بدهید و با مسائلی که در ظاهر هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، نقاط مشترکی پیدا کنید. علاوه بر این در مهمانی ها  و جمع های دوستانه کلی حرف برای گفتن دارید.

یکی از چیزهایی که به تازگی آموخته اید را انتخاب کنید و یک نظریه ی خاص و جالب در موردش بدهید که به فکر هر کسی نمی رسد. سعی کنید برای نظریه تان شواهدی پیدا کنید. فکرتان را باز نگه دارید تا اگر شواهدی که یافته اید بر خلاف نظریه تان بود، نظریه را تغییر دهید. این کار را هر روز ادامه دهید تا مهارت تفکر خارج از جعبه را بیاموزید.

اگر احساس نمودید گیر کرده اید، مقاله های انتقادی را بخوانید. این نوع طرز نوشتار به شما کمک می کند تا بفهمید بقیه مردم چگونه نظراتشان را شرح داده و بحث می کنند.

هدف تعیین کنید که هفته ای یک کتاب بخوانید. همیشه می توانید در لابلای کارهایتان اوقاتی برای کتاب خواندن بیابید. هنگام رفت و آمد های روزانه (مثلا در مترو یا اتوبوس) یا هنگامی که در صف ایستاده اید. Goodreads راه خیلی خوبی است که مسیر چیزهایی که می خوانید را ثبت کرده و جامعه های مجازی کتاب خوان های دیگر را پیدا کنید.

کتاب های داستانی برای درک شخصیت ها و نگاه کردن به زندگی از منظری دیگر عالی است. کتاب های غیر تخیلی هم شما را با موضوعات جدید، از سیاست گرفته تا روانشناسی آشنا می کند.

گاهی تماشای فیلم هایی مرتبط با چیزهای مورد علاقه تان بسیار مفرح تر از خواندن مطالبی در مورد آن ها است. همچنین با دیدن فیلم ها آموزشی قادر خواهید بود از تجربیات بقیه مردم نیز استفاده کنید.

می توانید فیلم های آموزشی و جالی را در Khan Academy پیدا کنید یا به گفتگو های talksTED گوش بدهید. اطلاعاتی که به وسیله فیلم منتقل می شوند اکثرا قابلیت هضم و به خاطر سپاری بیشتری دارند، پس می توانید مطمئن باشید که آن ها به حافظه تان می چسبند!

در شبکه های اجتماعی صفحات جالب را دنبال کنید. بنابراین هر گاه صفحه ی فید خودتان را باز می کنید با مشتی از اطلاعات مفید روبرو هستید. مثلا اگر به تکنولوژی و علوم روز علاقمندید، دیجیاتو آن ها را برای شما گلچین می کند و می توانید با فالو کردن دیجیاتو در شبکه های اجتماعی، یا حتی اشتراک در خوراک دیجیاتو آن ها را همیشه داشته باشید.

هر روز در سایت هایی مثل Quora، Stack Overflow، دیجیاتو و بلاگ های مورد علاقه تان بچرخید تا گرسنگی ذهن خود برای یادگیری را سیر کنید. مقاله های مورد علاقه تان را برای مطالعه سر فرصت در Pocket نگه دارید و شب هنگام قبل از خواب مطالعه شان کنید.

اگر کسی را برای بحث و تحلیل در مورد ایده هایتان یافتید، می توانید دانش تان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و به این ترتیب دیدگاه های جدیدی پیدا کنید. همچنین هر وقت شما توانستید ایده هایتان را به شخص دیگری توضیح بدهید، به این معنی است که شما قطعا روی آن مفهوم، تسلط کافی دارید. حتی می توانید بدون صحبت مستقیم با یک شخص خاص ایده هایتان را انتشار دهید. خیلی از مردم دوست دارند وبلاگ نویسی کنند و به این طریق دیگران را به گفتگوی آنلاین دعوت کنند.

Google Doc جای مناسبی برای نگه داشتن لیست هایتان است. تصمیم بگیرید چه چیزهایی باید یاد بگیرید، منابعی را که این مهارت ها را به شما یاد می دهند تدوین کرده و هر روز روی آن ها کار کنید.

در انتهای هر روز، هر آنچه را که کامل کردید در داخل این لیست بنویسید. این باعث می شود که احساس بهتری در مورد کارهایی که انجام می دهید داشته باشید، خصوصا اگر در موقعیتی هستید که احساس دلسردی و نا امیدی می کنید. این موضوع به شما کمک می کند که کارایی خودتان را بسنجید و بفهمید لیست کارهای قابل انجام برای فردا را چگنه تهیه کنید.

می توانید نوشتن یک بلاگ را آغاز کنید. اپ هایی مثل Inkpad هم به شما کمک می کنند هرچیزی که یاد می گیرید را یادداشت کنید. این کار نه تنها برای ثبت هرآنچه که یاد می گیرید مفید است، بلکه منبع خوبی از انگیزه برای شماست که به این کار ادامه دهید.اگر بدانید که انتهای روز می خواهید در مورد چیزهایی که یاد گرفته اید بنویسید، انگیزه تان برای یادگیری موارد جدید بیشتر می شود.

دویدن های روزانه باعث جریان یافتن و سلامت روانی مغز شما می شود. همچنین دویدن، وقت مناسبی برای فکر در مورد تصمیمات سختی که می خواهید بگیرید و پردازش اطلاعات جدید در اختیار شما قرار می دهد.

در دوره های آنلاینی که محبوب حرفه ای ها است (مثل Coursera) شرکت کنید. مطمئن شوید که بیش از حد خودتان را درگیر ننمایید. با یک یا دو دوره شروع کرده و روی آن ها تمرکز کنید.

حتی اگر غریبه بودند، از ارتباط برقرار کردن با آن ها نترسید. در مورد علایقشان بپرسید و اینکه چگونه به آن علایق دست یافته اند. شما از کسانی که به سختی می شناسید، بیشتر می آموزید.

وقتتان را تا آن جایی که می توانید با مردم باهوش تر از خودتان بگذرانید. هر روز باید تلاش کنید تا باکسی که الهام بخش شماست یک قهوه بنوشید و یا قدم بزنید.

همیشه فرووتنانه در جستجوی یادگیری باشید. تا جایی که می توانید سوال بپرسید. اگر همیشه در میان مردمانی باشید که بیشتر از شما می دانند، چاره ای ندارید جز اینکه شما هم بیشتر بیاموزید.

اگر چیز جالبی دیدید یا در موردش شنیدید، لحظه را از دست ندهید. دنبالش کنید. در پی رفع کنجکاویتان باشید و پاسخ سوال هایتان را بیابید.

دامنه واژگان خودتان را افزایش دهید، اینگونه در آزمون هایی مثل GRE یا SAT هم موفق تر خواهید بود. یا حداقل در تعاملات روزانه با دیگران احساس بهتری خواهید داشت.

همچنین سعی کنید واژگان جدیدی در زبان های مختلف یاد بگیرید. سعی کنید هر روز 10 لغت از زبان خارجی که می خواهید، یاد بگیرید. برای این کار می توانید از اپ هایی مثل DuoLingo، LiveMocha، Basuu بهره بگیرید.

“خارج شدن از ناحیه راحتی مان همییشه باعث عاقل تر شدن ما می شود.” هر روز خودتان را کمی بیشتر به جلو هل بدهید. با پیوستن به کلاس های ToastMaster صحبت کردن در مقابل عموم را امتحان کنید. یک پرپوزال آماده کنید و جلسه کاری تان را به دست بگیرید. به کسی که تحسینش می کنید یک نامه یا ایمیل بنویسید و با او ارتباط برقرار کنید.

اگر نمی توانید هر روز سفر کنید، حداقل سعی کنید چیزهای جالبی که در موطن خودتان وجود دارد را پیدا کنید. اینگونه با مردم جدید و متفاوتی برخورد کرده و حقایق جدیدی می آموزید. اینکه خودتان ببینید خیلی سازنده تر از نشستن در خانه و دیدن آن ها در تلویزیون است.

برخی بازی ها مثل شطرنج و اسکربل (بازی واژگان) باعث گسترش ذهن شما می شوند. گاهی خودتان را با بازی کردن اینگونه بازی ها به چالش بکشید. مثلا بدون استفاده از فرهنگ لغت، اسکربل بازی کنید. همچنین حل کردن جدول هایی مثل سودوکو، 2048 و Doors هم مفید است.

نشستن در سکوت خیلی اوقات الهام بخش است و روی کل روز شما تاثیر می گذارد.

سرگرمی داشته باشید که می توانید هر روز کمی روی آن کار کنید، از بافتنی گرفته تا ماهیگیری، می توانید هر روز بیشتر از آن یاد بگیرید. مثلا هر روز سعی کنید یک قطعه جدید موسیقی را بنوازید، یا یک کتاب فیزیک بخوانید، چند صفحه از رمان خودتان را بنویسید یا یک مهارت جدید کامپیوتری یاد بگیرید.

اگر اخیرا یک زبان جدید برنامه نویسی یا نواختن یک ساز جدید را یادگرفته اید، مطمئن شوید که هر روز تا جایی که ممکن است، از این مهارت در زندگی تان استفاده می کنید. آموختن و به کار گرفتن یکی از موثر ترین راه هایی است که شما را باهوش تر می کند.

 

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

داشتن یک شخصیت قوی و با سیاست آرزوی هر کسی می باشد که خیلی از افراد این آرزو را دارند. اما چون که نمی دانند چگونه به این هدف برسند از رسیدن به آن دست می‌کشند.

قطعا افرادی که دارای سیاست و شخصیت قوی هستند نسبت به افرادی که شخصیت سست و بدون اعتماد به نفس دارند در جامعه موفق تر هستند همه برای شخصیت های مهم و با سیاست احترام قائل اند.

تعریف عبارت شخصیت قوی کار دشواری است زیرا این تعریف برای هر فردی متفاوت می‌باشد اما ویژگی های مختلف در یک شخصیت قوی وجود دارد که در هر تعریفی یکسان است.

تعریف اکثر مردم از یک شخصیت قوی این است : فردی دارای شخصیت قوی و با سیاست می‌باشد که یه جای این که تحت تاثیر دیگران باشد خودش رهبر کارهای خودش باشد و قوی و تاثیرگذار باشد .چگونه یک دختری زرنگ باشیم

شاید شما از نظر خودتان دارای یک شخصیت ضعیف و بدون اعتماد به نفس می باشید و از این ویژگی ها آسیب های زیادی به شما رسیده و این سوال را دارید چگونه در جامعه امروزی قوی و با سیاست باشیم ؟

خیلی مهمه که در تمام شرایط شخصیت قوی خود را نگه داریم و با سیاست رفتار کنیم اما چگونه ؟ در ادامه پاسخ تمامی این سوالات را به شما خواهیم داد.

شخصیت یک الگو از نحوه فکر کردن رفتار و احساسات یک شخص است که از او یک انسان متفاوت و متمایز می سازد.

زمانی که از یک نفر تعریف می کنیم و می گوییم فلان شخص دارای شخصیت خوبی است. در اصل ما داریم از نحوه برخورد رفتار و فکر کردن آن شخص حرف میزنیم، و منظورمان این است که او دوست‌داشتنی و جالب است و بودن در کنار او تجربه‌ی خوشایندی است.

داشتن یک شخصیت خوب، حتی از ظاهری جذاب هم حیاتی‌تر است. و فرد با شخصیت می‌تواند برای هر کسی جذاب به نظر برسد.

٪۸۵ از موفقیت و شادی افراد در نتیجه‌ی کیفیت رابطه‌ی آنها با دیگران شکل می‌گیرد. و این شخصیت شما است تعیین می کند بقیه با شما چه رفتاری داشته باشند. به شما نزدیک شوند یا از شما فاصله بگیرد.

ما تا اندازه کمی می توانیم ظاهر مان را تغییر دهیم ولی شخصیت حد و مرز ندارد. ما می‌توانیم صفات و ویژگی‌های یک شخصیت قوی را که مناسب و مطلوب می‌دانیم در خود تقویت کنیم.

شاید باورتان نشود که رفتار دیگران چقدر می تواند بر روی شخصیت شما تاثیر بگذارد. خیلی‌ها زمانی که تحت تاثیر فشارهای که دیگران به آنها وارد می‌کنند قرار میگیرند، به جای آنکه یک شخصیت قدرتمند تبدیل شوند خود را میبازند و مانند دیگران رفتار می کند و به مرور زمان شخصیتی وابسته به دیگران پیدا می کند.

و اما این سوال پیش میاد که چگونه دیگران می‌توانند بر شخصیت ما تاثیر بگذارد ؟

من در نوشته‌های دیگرم توضیح داده‌ام که چطور تعریف کردن دیگران از یک دختر یا پسری می‌تواند باعث شود تا او به چشم شما جذاب‌تر بنظر برسد! بنابراین حتی انتخاب‌های ما هم می‌تواند متاثر از نظر دیگران باشد.

به محض اینکه شما یک کار غیر منتظره یا متفاوت انجام دهید، خواهید دید که افراد زیادی این کار شما رو مورد سوال قرار داده یا حتی ممکن است شما را برای آن سرزنش کنند.

لباس‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم و جوری که لباس تن می‌کنیم، به شدت متاثر از مد روز و توقعاتی است که دیگران از ما دارند.

و هر چیز دیگری: این کارو بکن. اون کارو نکن. مگه خلی؟ مگه مغز تو کله‌ات نیست؟ و امثال این عبارات، چیزهایی هستند که هر روز آنها را از دور و بری‌های خودمان به کرات می‌شنویم. عباراتی که خیلی راحت باعث می‌شوند هم‌شکل و هم‌رنگ دیگران شویم.

بدین ترتیب اولین مرحله برای داشتن یک شخصیت قوی، این است که دیوارهایی که دور خودتان و دیگران کشیده‌اید را بشکنید، و فکر، ایده، اعتقادات، رفتار و در نهایت شخصیت مخصوص خودتان را داشته باشید.

به محض اینکه شما شروع به متفاوت بودن کنید، افراد خیلی زیادی که می‌خواهند با اجبار اطرافیانشان به پیروی از هنجارها همیشه احساس امنیت و آرامش کنند، شروع به مخالفت با شما می‌کنند.

بدین ترتیب در این بخش از مقاله شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنم تا بتوانید هر کسی که قصد داشت چنین کاری با شما کند را ساکت کنید.

افراد ضعیف، بلافاصله پس از اینکه از کسی اخطاری دریافت کنند عقب می‌کشند یا رفتارشان را اصلاح می‌کنند تا نظر دیگران را جلب کنند. اما کسانی که شخصیت قوی دارند.

از کسی که متهم شان کرده می‌پرسند: «این کار چه اشکالی داره؟» یا به او می‌گویند که «من دوست دارم این کار رو بکنم» یا «از نظر من اشکالی نداره». این واکنش‌ها نشان دهنده این است که شما یک شخصیت قوی دارید.

افرادی که شخصیت قوی دارند، بجای اینکه در مقابل هجمه دیگران از خودشان دفاع کنند، با حمله متقابل فرد اتهام زننده را سورپرایز می‌کنند. «چرا منو بخاطر یه اشتباه سرزنش می‌کنی؟ مگه خودت تا حالا تو زندگیت اشتباهی نکردی؟»

من خوشم میاد و دلیلم هم همینه: افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، برای هر کاری که می‌خواهند انجام دهند به دنبال یک بهانه می‌گردند، تا بتوانند دیگران را راضی نگه دارند.

اما از سوی دیگر، افرادی که شخصیت قوی دارند، معتقدند همین که آنها دوست داشته باشند کاری کنند یا معتقد به آن باشند، به اندازه همه‌ی بهانه‌ها اهمیت دارد.

«من این کارو می‌کنم چون دوست دارم! چرا باید کاری رو بکنم که تو دوست داری؟» این‌ها قوانین تو هستند، من هم قوانین خودم را دارم: افرادی که عزت نفس پایینی دارند، همیشه پیرو قوانین هستند، حتی اگر با عقل جور در نیاید.

اما از سوی دیگر افرادی که شخصیتی قوی دارند، قوانین خودشان را دارند. «چرا نباید این کار را انجام بدهم؟ من قوانین خودم را اجرا می‌کنم نه قوانین تو را»

چگونه یک دختری زرنگ باشیم

این سوالی است که اکثر به آن بر میخورند در ادامه 18 راهکار برای داشتن یک شخصیت قوی و خوب را برای شما شرح دادیم :

کسی نمی‌خواهد اطراف آدم‌های منفی که دائما شکایت می‌کنند یا حرف مثبتی برای گفتن ندارند باشد. سعی کنید آدم شادی باشید که با ورودش به اتاق، با خود انرژی می‌آورد.

می‌توانید این کار را با مدنظر قرار دادن بهترین ویژگی‌های آدم‌ها و موقعیت‌ها انجام دهید. لبخند گرمی بزنید، شادی را برپا کنید و با حضور خود به اطراف روح بدمید.

این مورد به میزان مطالعه و دانسته‌های شما مربوط است. زمانی که اندوخته‌ی بیشتری برای شریک شدن با جمع کسب کردید نوبت به آموختن نحوه‌ی به اشتراک‌گذاشتن آن با دیگران می‌رسد.

هیچکس نمی‌تواند درباره‌ی تمام موضوعات بداند، بنابراین شریک شدن دانسته‌هایتان با دیگران به روابط شما تازگی می‌دهد.

هرچقدر بیشتر مطالعه کنید و به زمینه‌های بیشتری برای یادگیری و صرف وقت علاقه نشان دهید، شخصیت قدرتمندتری پیدا خواهید کرد.

وقتی آدم‌های جدیدی را ملاقات می‌کنید حرفی برای گفتن خواهید داشت و می‌توانید با دیگران در این موارد وارد بحث و گفتگو شوید.

در این موقعیت ممکن است در مواجهه با نادانسته‌های دیگران عصبانی شوید، اما به یاد داشته باشید که اگر به نحوی مناسب اطلاعات خود را با آنها در میان بگذارید اشتیاق آگاهی را در آنها روشن خواهید کرد.

داشتن یک شخصیت قوی به معنای آن است که شما شادی و امنیت را از درون خودتان دریافت می‌کنید و برای تایید گرفتن از دیگران نیاز به جلب توجه ندارید.

شخصیت‌های قوی زمان خود را صرف توجه‌طلبی با شکایت از دنیا، غیبت از دیگران یا رفتارهای نمایشی نمی‌کنند، به جای آن اجازه می‌دهند که اعمال و رفتارشان درباره‌ی آنها سخن بگوید.

مهم است بدانید که توجهات زودگذر ماندگار نیستند؛ آنچه به یادها می‌ماند شخصیت قوی شماست

دومین مورد خسته‌کننده بعد از نداشتن هیچ نظری در گفتگو، این است که سعی کنید کسی که نیستید به نظر برسید. ادای کسی که نیستید را درآوردن به دلیل اینکه در جمع جایی پیدا کنید یا مورد پسند واقع شوید معمولا نتیجه‌ی عکس می‌دهد.

به این علت که ما منحصر به فرد هستیم، نشان دادن همان شخصیت خاص‌مان است که ما را جذاب می‌کند. تلاش برای تقلید از دیگری نه تنها کاملا محکوم به شکست است بلکه نشانه‌ای از فقدان اصالت است.

هیچ چیز خسته‌کننده‌تر از همنشینی با کسی که در هیچ زمینه‌ای نظر نمی‌دهد نیست. اگر قادر به شرح نظری که دارید نباشید مکالمه به جایی نخواهد رسید.

اگر نظری نامعمول یا متفاوت از دیگران دارید در مطرح کردنش درنگ نکنید، چرا که جذابیت شما بیشتر خواهد شد؛ البته به شرط آنکه از دسته‌ی آدمهای‌ همه‌چیزدان به نظر نرسید.

چشم‌انداز متفاوت شما به موضوع، باعث گسترش روشن‌بینی می‌شود.

سعی کنید با آدم‌های جدید ملاقات کنید به خصوص کسانی که با شما متفاوت هستند. این کار نه تنها باعث آشنایی شما با فرهنگ‌ها و راه‌های متفاوت انجام کارها می‌شود بلکه افق‌های شخصیتی شما را نیز توسعه می‌دهد.

در حالی که برخی در گوشه‌ای در انتظار ترفیع، پیدا کردن کار، مسافرت و سایر فرصت‌ها نشسته‌اند، شخصیت‌های قوی تلاش می‌کنند تا فرصتی خلق کنند و به سمت هدفی حرکت کنند. شخصیت‌های قوی یادگیری، رشد و تحول را بخشی از روند همیشگی زندگی خود در نظر می‌گیرند.

برای داشتن شخصیت قوی باید به جای ترسیدن از تغییر آن را با آغوش باز بپذیرید و از رخوت دوری کنید. شما هم ممکن است مانند هر کس دیگری ترس‌هایی داشته باشید، اما نباید بگذارید این ترس‌ها شما را کنترل کنند. در عوض اجازه بدهید اشتیاق شما به شادمانی و موفقیت بزرگ‌تر از ترس‌های‌تان باشد.

حامی بودن احتمالا جذاب‌ترین خصوصیتی است که می‌توانید در شخصیت خود ادغام کنید. همان‌طور که خود شما چنین خصوصیتی را در دیگران دوست دارید، خودتان چنین حمایتی را برای بقیه در مواقع نیاز فراهم کنید.

همه‌ی ما خیلی دوست داریم کسی که در گوشه‌ی زمینِ بازیِ زندگی ما را تشویق‌ کند، به ما باور داشته باشد و کمک کند وقتی افتادیم دوباره از نو شروع کنیم.

تکانه‌های بدون فکر گاهی بخشی از طبیعت انسانی ما هستند، برخی آدم‌ها احساسات خود را شدیدتر از دیگران تجربه می‌کنند و این موضوع گاهی باعث رفتارهای تکانشی (بدون فکر) می‌شود.

اگر در مقابل این تکانه‌ها ایستادگی نکنید، آنها می‌توانند به روابط شما خسارت وارد کنند همچنین عقل و منطق شما را دور بزنند. گاهی به خودمان اجازه می‌دهیم در ترس و غم غوطه‌ور شویم.

اما اگر می‌خواهید بدانید چگونه شخصیت قوی داشته باشیم؟ باید بگویم تصمیم تماما با شماست که آیا می‌خواهید در نهایت برده‌ی ترس‌ها و ناامیدی‌ها شوید یا با تمرینِ به دست گرفتن کنترل احساسات‌تان شخصیت قوی داشته باشید.

صداقت و عمل مطابق با گفتار و قول‌های‌تان احترام، تحسین و قدردانی دیگران را به همراه می‌آورد. اعتبار شما در نتیجه‌ی سال‌ها به دست آمده و ممکن است در نتیجه‌ی یک رفتار اشتباه خدشه‌دار شود.

سعی کنید به هیچ قیمتی آن را از دست ندهید مگر در مواقعی که مجبور باشید کیفیت مهم‌تری مانند صداقت را زیر پا بگذارید. همیشه با خودتان صادق باشید و فراموش نکنید ممکن است منبع الهام کسی باشید.

آدم‌های حقیقت طلب دوست داشتنی هستند، کسانی که حقیقت را هر چند سخت و دردناک به دروغی آرامبخش ترجیح می‌دهند. حقیقت طلبی بدون شک یکی از مهم‌ترین صفات فرد دارای شخصیت قوی است.

آدمهای قوی و عقلانی همیشه از شک استقبال می‌کنند و درستی اطلاعات را می‌سنجند، همین است که به آنها می‌گوییم عاقل. شخصیت‌های قوی خود را از تمام سوگیری و پیش‌داوری‌‌های‌شان آزاد می‌کنند و در جستجوی خوشبختی در تمام مراحل هستند.

رعایت ادب هیچ وقت از مد افتاده نخواهد شد؛ زیرا مردم همیشه از رفتار مناسب استقبال می‌کنند. وقتی صحبت از رفتار مودبانه به میان می‌آید باید گفت رعایت ادب و مهربانی با آشنایان و افرادی که از آنها خوش‌تان می‌آید کار سختی نیست

چالش واقعی زمانی است که قرار باشد با افرادی که با آنها مشکل دارید مودبانه رفتار کنید. اگر خودتان را در طول روز به نوعی مدیریت کردید که با این افراد نیز رفتاری در شان شخصیت قویِ خودتان داشته باشید، نهایتا از آنچه قصدش را داشته‌اید نیز قوی‌تر خواهید بود.

فایده‌ای در واکنش‌های اغراق‌آمیز و جوش آوردن نیست. آرامش باعث پیشرفت شما می‌شود، زیرا در چنین حالتی از وقار و صلح است که می‌توانید تمرکز و تفکر کنید و در نهایت تصمیمی که به بهترین شکل منافع شما را تامین کند بگیرید. آرامش، بدون شک یکی از صفات بارز افرادی با شخصیت قوی است. وقتی خودتان، افکار و احساسات‌تان را به شیوه‌ای آرام و صمیمی ابراز کنید، به طور حتم شخصیت شما برای اطرافیان خوشایند به نظر خواهد رسید.

ترس، احساسی کاملا طبیعی به شمار می‌رود. انسان‌ها به لحاظ ژنتیکی مستعد احساس ترس در موقعیت‌های استرس‌آورند. همه‌ی آدم‌هایی که روی کره‌ی زمین زندگی می‌کنند ترس را حداقل برای یک بار هم که شده در زندگی تجربه کرده‌اند. گرچه در حالی که برخی این ترس را نشان می‌دهند

برخی دیگر ترس خود را با مهارت پنهان می‌کنند و اجازه می‌دهند شجاعت بر وجودشان حکومت کند. اگر شخصیت قوی می‌خواهید دقیقا باید همین کار را انجام دهید. با موانع و چالش‌های زندگی خود روبرو شوید و بر آنها غلبه کنید، عقب‌نشینی نکنید، وحشت‌زده نشوید و همیشه به خودتان اعتماد داشته باشید.

همدلی یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین صفات شخصیتی است، در حقیقت این خصوصیت است که از ما انسان می‌سازد. امروزه یکی از اشتباهات رایج این است که مردم فکر می‌کنند نشان دادن همدلی و صمیمیت به آنها چهره‌ای ضعیف می‌دهد.

اما حقیقت این است که فقط آدمهای واقعا قدرتمند، کسانی که از درون می‌درخشند، می‌توانند رفتار خوب و مهربانانه با دیگران داشته باشند. . به اطرافیان خود عشق بورزید و همیشه با آنها همدلانه رفتار کنید بدون اینکه در مقابل انتظاری از آنها داشته باشید.

هیچ وقت دیگران را قضاوت نکنید؛ چرا که برای هر کس در زندگی مبارزه‌ای در جریان است که شما از آن هیچ نمی‌دانید!

هیچکس دلش نمی‌خواهد اطراف آدم‌هایی که دائما از زندگی گلایه می‌کنند و نیاز به توجه دارند باشد. همه‌ی ما مشکلات خودمان را داریم که لازم است به آنها رسیدگی کنیم، اما نمایش ناراحتی و اعتقاد به جبر روزگار تا به حال نتوانسته گره‌ای از مشکل کسی باز کند.

همه‌ی ما مسئول زندگی‌مان هستیم، بنابراین لازم است از اینکه هر کسی جز خودمان را بابت شکست‌های‌مان مقصر بدانیم دست برداریم. یک شخصیت قوی مسئولیت اعمال خود را می‌پذیرد و بهترین تلاشش را برای تغییر سرنوشت انجام می‌دهد.

شادی شما هم یک وضعیت ذهنی است که خودتان مسئول خلق پایه‌ای آن هستید. به علاوه اینکه قانون جذب را به خاطر داشته باشید: وقتی روی چیزی تمرکز می‌کنید آن را جذب می‌کنید به عبارت ساده‌تر اگر روی مشکلات و سختی‌های زندگی تمرکز کنید فرصتی برای پیدا کردن شادی نخواهید داشت.

افراد با اعتماد به نفس بسیار جذاب و قدرتمند هستند. وقتی به پتانسیل‌های خودتان ایمان داشته باشید، به دیگران القا می‌کنید که همین‌طور درباره‌ی شما فکر کنند. اعتماد به نفس در زندگی به دست ما ساخته می‌شود، برای داشتن شخصیت قوی باید یاد بگیریم روی اعتماد به نفس خود کار کنیم به علاوه‌ی اینکه به خودمان احترام بگذاریم و خود را دوست داشته باشیم.

در گذر سال‌های زندگی موقعیت‌های فراوانی پیش می‌آید که عزت نفس ما را هدف می‌گیرند، اما این به خودمان بستگی دارد که به نرمی از میان این موانع عبور کنیم و هرگز به شکست یا مغلوب شدن رضایت ندهیم. موفقیت، موفقیت می‌آورد و قطعا برای تحقق آن لازم است وقت و انرژی فراوانی صرف کنید.

به جای اینکه تنها به شکست‌های بزرگ خود تمرکز کنید، ضروری است که متوجه‌ی همه‌ی موفقیت‌های کوچک‌تان باشید. این کار تا اینجا بهترین راه ساختن اعتماد به نفس و نهایتا تبدیل شدن به شخصیتی قوی است که همه او را تحسین می‌کنند.

سیاست داشتن گاهی‌اوقات اینطور تلقی می‌شود که نظراتتان را ابراز نکنید طوری که دیگران را خشنود نگه دارید. اما سیاست داشتن لزوماً به این معنا نیست که حرف‌هایتان را بر زبان نیاورید. سیاست داشتن یعنی اینکه قبل از حرف زدن یا انجام دادن کاری، موقعیت را ارزیابی کنید و هیچوقت واکنش افراطی نشان ندهید.

برای آن لازم است که توانایی تفسیر موضوعات را به دست آورید و بدانید که کی چه چیزی بگویید. با اینکه در بعضی موقعیت‌ها سیاست به خرج دادن کار سختی است، مخصوصاً در موقعیت‌هایی که تاثیر شخصی زیادی بر شما می‌گذارد یا در مورد موضوعی است که حس فوق‌العاده قوی‌ای نسبت به آن دارید. دانستن چند نکته مهم سیاست پیشه کردن در موقعیت‌های مختلف زندگی را برایتان راحت‌تر می‌کند.

لجظه‌ای مکث کرده عقب بروید و موقعیت را منتقدانه ارزیابی کرده و قبل از اینکه احساساتتان را دخیل کنید، اطلاعات واقعی آن موقعیت را بررسی کنید.

با زبانی ساده و واضح صحبت کنید تا فرد مقابلتان از حرف‌هایتان دچار سوء تفاهم نشود.

اشکالی ندارد که قاطع حرف بزنید و این حتی کمکتان می‌کند دیگران حرف‌هایتان را با جدیت بیشتری گوش کنند اما از زبانی استفاده نکنید که به نظر دیگران خشن به نظر برسد.

– سعی کنید خیلی راحت به جای اینکه بگویید «به هیچ وجه» یا «شوخی می‌کنی» بگویید «نه»!

حتی اگر عصبانی و ناراحت هستید، یک لحظه وقت گذاشته و نفسی عمیق بکشید و قبل از اینکه حرفی بزنید یا کاری انجام دهید، کمی فکر کنید. حتی اگر لازم شد در ذهنتان به نفس کشیدن فکر کنید، تا آرامش خودتان را به دست آورید. ش

اید سخت به نظر برسد اما چند لحظه وقت گذاشتن برای ارزیابی موقعیت عصبانیت تان را فروکش داده و دیگر با آزردگی رفتار نخواهید کرد.

– این نکته مخصوصاً وقتی در یک مکان عمومی هستید مثل وقتی که مخاطب شما یک فروشنده بی‌ادب یا یک بچه یاغی است که در یک رستوران شلوغ مزاحم غذا خوردنتان شده است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

نقش زن در تحکیم رابطه همسران غیرقابل انکار است. در گذرگاه‌های مختلف زندگی بشر، آثار عمیقی از رد پای زنان؛ هم در زندگی‌های پایدار و هم در زندگی‌های مترلزل و فرو ریخته شده، به چشم می‌خورد .

این امر خود نشان‌گر اهمیت مسئولیت خطیر زنان درعرصه ی حفظ ، تداوم و تعادل یک رابطه ایده‌آل و مستمر در مبحث همسران می‌باشد.

وقتی وارد بحثی می‌شوید که خیلی احساسی شده است و کم‌کم به مشاجره ختم می‌شود، هرچقدر هم تلاش کنید با سیاست رفتار کنید به در بسته خواهید خورد. سعی کنید در موقعیت دیگری حرف‌هایتان را مطرح کنید.

تنها به این دلیل که آدم با متانتی هستید اصلا دلیل نمی شود که از حقتان دفاع نکنید و مدعی یک همکار یا یک دوست بی ادب نشوید. به او بگویید که میل دارید با او حرف بزنید.

سپس خلاصه گویی کنید (تا حد امکان کوتاه گو باشید) و سراغ اصل مطلب بروید و بگویید که کدام رفتار او شما را ناراحت کرده و چرا؟

آرام باشید و از اعمال نظر شخصی بپرهیزید:

اگر طرف مقابل با بی ادبی بیشتر به شما پاسخ داد بسیار مهم است که شما آرام و متین باقی بمانید و بگویید که رفتار بی ادبانه را تحمل نخواهید کرد و ترجیح می دهید موقعی که کمی آرام تر شد با او حرف بزنید.

واکنش خود به بی ادبی و احساستان نسبت به آن بی ادبی را تغییر دهید تا زمانی که احساس آرامش بیشتری کنید و از رفتار مورد نظر چشم پوشی کنید و یا چند روزی فرد مذکور را به حال خودش رها کنید.

تصمیم بگیرید که اجازه نخواهید داد رفتار بی ادبانه او شما را به دردسر بیندازد و سپس یک فعالیت شاد یا آرام بخش انجام دهید تا از جو موجود خارج شوید. همیشه نزدیک شدن به یک وضعیت این چنین از یک دیدگاه عاقلانه و متین بهتر از عکس العمل خودکار و بدون تفکر به آن است.

تذکر یک رفتار بی ادبانه به یک دوست، عضو خانواده و یا همکار می تواند یک اقدام چالش برانگیز باشد. متاسفانه حتی در شرایط و موقعیت های حرفه ای این موضوع نسبتا متداول است که ما در معرض اهانت و بی حرمتی از طرف یکی از همکاران یا اطرافیان قرار گرفته اما روش درست برخورد را نمی دانیم.

گاه واکنش افراد عصبانیت افراطی و ابراز اهانت و بی حرمتی بیشتر به طرف مقابل است و گاه با سکوت و عبور از این موقعیت ناراحت کننده مواجه هستیم که مسلما هر دو این واکنشها غیر منطقی و مغایر با اصول ارتباطی است.

وقتی که با بی ادبی مواجه می شویم نکته مهم این است که به یاد داشته باشیم جرات تکرار این کار را به بقیه ندهیم. به هر حال، شما حق دارید که مدعی شوید و نادرست و غیر قابل تحمل بودن وضعیت موجود را بیان کنید بویژه اگر این بی نزاکتی یک مشکل مداوم و در حال پیشرفت باشد.

مودبانه از آن کسی که می‌خواهد صحبتتان را قطع کند بخواهید که اجازه دهد صحبت‌هایتان تمام شده، سپس او نظرش را ابراز کند.

بیشتر بخوانید ::

شما به کدام شخصیت های کارتونی شبیه هستید؟

روان شناسی شخصیت

شخصیت افراد مشکی‌پوش را بشناسید

شخصیت‌ شناسی از روی سلفی گرفتن

شخصیت شناسی از روی انواع گوشی موبایل

از طرز خوابیدن خود شخصیت خود را روانشناسی کنید!

 

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

تکنیک های بی دقتی در امتحان

برای دریافت برنامه درسی و یا کاربرگ (کلیک کنید)


. . . . . . . . . . . . .

چگونه یک دختری زرنگ باشیم


تواناترین و فعال ترین دانش آموزان، افرادی هستند که زمان خود را تنها به درس خواندن اختصاص نمی دهند. بلکه چندبعدی بوده و در پی فعالیت هایی مانند: ورزش، هنر، اشتغال پاره وقت و… هستند. پرداختن به فعالیت های متنوع از جمله اشتغال، از یک سو ما را از حالت دلزدگی ناشی از درس خواندن بسیار رها می سازد و از سوی دیگر ما را در راستای کسب و کار با تجربه می سازد.

 

 

هر فرد برای موفقیت لازم است که ذهن خود را فعال سازد و کسب تجربه کند. پس چه خوب است که ما در هنگام تحصیل به دنبال شغل مناسب برای خود باشیم. در این صورت هم به درآمد و پس انداز دست یافته و از آن مهمتر در آینده با ذهن آگاه فارغ التحصیل شده و با شناخت مناسب، شغل مطلوبی را برای خود پیدا می کنیم. شاید در نگاه اول پرداختن به شغل های پاره وقت و درآمد پایین آنها، برای ما جذابیت نداشته باشد، اگر ما زندگی نامه افراد مشهور جامعه را مطالعه کنیم درمی یابیم که اغلب این افراد از دوران نوجوانی در پی هدفی بوده و مشاغلی را دنبال کرده اند و از طریق این مشاغل به مهارت های اساسی دست یافته اند.

در کشور ما اصولا مدارس و دانشگاه ها مهارت های چندانی را به ما آموزش نمی دهند. از این رو برخی افراد پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، نمی توانند شغل مناسبی را بیابند. پس لازم است که ما خودمان در حین تحصیل به دنبال شغل و کسب مهارت ها باشیم. شاید سوال پیش آید که ما برای اشتغال باید چه گام هایی را طی کنیم؟


نویسنده مطلب :
اعظم پیکانی

نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به دیگران کمک کنید تا بیشتر بدانند. نظرات شما توسط کارشناسان بررسی، تایید و پاسخ داده می شوند. اگر ایمیلتان را وارد کنید، پاسخ کارشناسان برای شما ایمیل می شود.


 
خانم مهرانا عالی

همین حالا عضو شوید!

قبلاً عضو بوده‌اید؟ وارد شوید!


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2021 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا



Downloads-icon

چگونه یک دختری زرنگ باشیم
چگونه یک دختری زرنگ باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *