کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی

 
helpkade
کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی
کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان نوشته‌ی حسن ملکی، با هدف آشنایی مربیان و معلمان به ویژه مربیان تربیت بدنی با کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

روانشناسی از نظر معنای لغوی یعنی شناختن روان و روان نیز یعنی جان یا روح. بنابراین باید روانشناسی به معنای مطالعه روان، جان و روح باشد در صورتی که چنین نیست. روانشناسی چیزی را مطالعه می‌نماید که بتواند آن را به کمک حواس یا ابزارهایی که بر قدرت حواس می‌افزایند، مورد مشاهده قرار دهد.

از آنجایی که روح، روان یا جان قابل مشاهده نیست لذا از حوزه مطالعه روانشناسی دور است. در روانشناسی صحبت از مطالعه چیزی است که مدام انجام داده می‌شود. روانشناسی به مطالعه عملکرد مردم در مقابل محرک‌های مختلف می‌پردازد که در اصطلاح به آن رفتار گفته می‌شود. بنابراین روانشناسی یعنی رفتارشناسی به مفهومی دیگر، روانشناسی یعنی مطالعه رفتار.

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی

رفتار عبارت است از واکنش موجود زنده در مقابل محرک‌های بیرونی و درونی. ساده‌ترین معنی رفتار عبارت است از افعال و حرکاتی که از انسان و یا حیوان سر می‌زند و به چشم دیده می‌شود. این معنا شامل رفتارهایی مانند راه رفتن، حرف زدن، نوشتن، تغییرات چهره و غیره می‌شود. اگر کمی دقت کنیم درمی‌یابیم که رفتارها همیشه از ظاهر فرد نمایان نمی‌شوند؛ مثلا وقتی کسی می‌ترسد و ضربان قلب او بالا می‌رود. تغییر در ضربان قلب در ظاهر او مشخص نمی‌شود بلکه لازم است نبض فرد را بگیریم تا به تغییرات ضربان قلب او پی ببریم.

حتی رفتارهایی وجود دارند که علی‌رغم تغییر در بدن فرد، بدون وجود دستگاه‌های مناسب قابل مشاهده نیست. بنابراین می‌توانیم رفتار را اینگونه تعریف کرد: آن دسته از تغییرات حرکتی موجود زنده ارگانیزم که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم قابل ثبت و اندازه گیری باشد.

به بیان حسن ملکی زندگی انسان از مراحل متعددی تشکیل شده است که هر یک از آن مراحل در مقایسه با مراحل دیگر از ویژگی‌های خاص خود تبعیت می‌نماید که آگاهی از آن‌ها برای مربیان، سرپرستان و تربیت‌کنندگان انسان ضرورت دارد. این عمل به‌ صورت تخصصی از اهمیت دو چندانی برخوردار است. مثلا کسی که با سالمندان سر و کار دارد آشنایی او با ویژگی‌ها، مسائل و مشکلات سالمندان اولویت دارد. در این میان آشنایی مربیانی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد با ویژگی‌های رشدی، مسائل، نیازها و… کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا بتوانند در تربیت آن‌ها برخوردی عملی، علمی و اصولی داشته باشند.

در بخشی از کتاب روانشناسی کودک و نوجوان می‌خوانیم:

در خصوص رابطه نوجوانی و بلوغ سه دیدگاه عمده وجود دارد. دیدگاه اول نوجوانی و بلوغ را کاملا مترادف یکدیگر می‌دانند و این دو واژه را به جای هم استعمال می‌نمایند. (صاحب الزمانی، ص 26، نقل از شرفی، 1372: 34). دیدگاه دوم بر خلاف دیدگاه اول دو واژه نوجوانی و بلوغ را معادل و مترادف نمی‌داند. از جمله کورت لوین بلوغ را وسیع‌تر و کلی‌تر از نوجوانی قلمداد می‌کند که شامل جوانی نیز می‌باشد. بطوریکه نوجوانی فقط در برگیرنده منطقه‌ای خاص از حیطه گسترده بلوغ می‌باشد. به عقیده ایشان بلوغ کامل در مرحله جوانی حاصل می‌گردد. (شرفی، 1372: 35) دیدگاه سوم عقیده دارد که نوجوانی در مقایسه با کلمه بلوغ معنای وسیع‌تری دارد و دوران مهمی از زندگی انسان را شامل می‌گردد. (کرمی نوری، 1380: 140)

با عنایت به دیدگاه‌های مذکور رابطه نوجوانی با بلوغ به این صورت تبیین می‌گردد از آن‌جا که دوره نوجوانی فاصله سنی 12 الی 18 سال و حداکثر تا 22 سال [مطابق برخی تقسیم بندی‌ها] را شامل می‌گردد و از سوی دیگر بلوغ یک امری فرایندی و مستمر می‌باشد در طول تمام دوره‌های زندگی وجود دارد. و از آنجایی که در این فصل آشنایی با دوره نوجوانی فرض است، لذا در رابطه نوجوانی و بلوغ، به لحاظ اینکه بلوغ ابعاد متعددی دارد فقط بلوغ جسمی و جنسی مد نظر می‌باشد. چرا که در طول دوره نوجوانی کارکردهای بلوغ جسمی و جنسی به کمال می‌رسد. و سایر ابعاد بلوغ همچنان در دوره‌های بعدی نیز ادامه دارد.

منظور از بلوغ جسمانی این است که جسم فرد از لحاظ فیزیولوژیکی و تمام اعضا و اندام‌های او به نهایت رشد خویش رسیده باشند و دستگاه‌های مختلف بدن او بخصوص دستگاه‌های تناسلی او بتوانند بخوبی انجام وظیفه نمایند. اعضای بدن از لحاظ رشد و تکامل خاص خود دچار عارضه‌ای نشده باشند، قد، قامت، استخوان بندی، وزن، شکل و ترکیب بدن و قدرت بدنی در نهایت درجه رشد خود باشند. هر چند که در این بعد از بلوغ مسئله وراثت نیز دخالت دارد.

مقدمه
بخش 1: کلیات
فصل 1: آشنایی با روانشناسی و شاخه‌های آن
فصل 2: آشنایی با رشد و عوامل مؤثر بر آن
فصل 3: آشنایی با روش‌های مطالعه فرایند رشد در کودکان و نوجوانان
فصل 4: آشنایی با تاریخچه روانشناسی رشد کودک و نوجوان
بخش 2: نظریه‌های رشد کودک و نوجوان
فصل 5: آشنایی با نظریه پیاژه در خصوص رشد
فصل 6: آشنایی با نظریه برونر در خصوص کودک و نوجوان
فصل 7: آشنایی با نظر کلبرگ در خصوص رشد اخلاقی کودک و نوجوان
فصل 8: آشنایی با نظریه اریکسون در خصوص رشد کودک و نوجوان
فصل 9: آشنایی با نظر اسلام در خصوص رشد
بخش 3: ویژگی‌های رشد در دوره‌ه‌ی مختلف زندگی
فصل 10: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره‌ی نوزادی
فصل 11: ویژگی‌های رشد در دوره طفولیت
فصل 12: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره کودکی اولیه
فصل 13: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره کودکی ثانویه
فصل 14: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره نوجوانی
منابع

برای دانلود کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان گلدشت، کوچه گلدشت یکم، پلاک ۱۴

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

عضویت در کتابخانه یا ۷,۰۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی

نویسنده: حسن ملکی    

آوای نور    

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

عضویت در کتابخانه یا ۷,۰۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان



کتاب روان شناسی کودک و نوجوان نوشته حسن ملکی (قاسم ملکی) با موضوع روانشناسی کودکان، روانشناسی نوجوانان و روانشناسی رشد، و برای آشنای بخصوص مربیان تربیت بدنی نوشته شده است.

والدین، مربیان و معلمان کودکان مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

همگون‌سازی هنگامی به وجود می‌آید که معلومات و تجربه‌های گذشته فرد در موقعیت‌های جدید به کار رود. بدین معنی که وقتی فرد در برابر یک وضع یا موقعیت جدید قرار می‌گیرد می‌کوشد اطلاعات تازه را در ساختار پیکره‌های پیشین خود همگون سازی کند و اشیاء را آن گونه که آموخته است ببیند، یا آنها رابه اوضاع و امور آشنا تبدیل کند. برای نمونه زمانی که کودک بتواند در اشیاء و محیط خود تغییراتی ایجاد کند تا با رفتار او سازش یابد، می‌گویند فرایند همگون سازی رخ داده است. در این جا تغییر اوضاع و شرایط محیطی سبب سازش و تعادل روانی فرد می‌گردد.

بخش اول: کلیات

فصل اول: آشنایی با روانشناسی و شاخه‌های آن 

فصل دوم: آشنایی با رشد و عوامل مؤثر بر آن

فصل سوم: آشنایی با روش‌های مطالعه فرایند رشد در کودکان و نوجوانان 

فصل چهارم : آشنایی با تاریخچه روانشناسی رشد کودک و نوجوان 

– بخش دوم: نظریه‌های رشد کودک و نوجوان 

فصل پنجم: آشنایی با نظریه پیاژه در خصوص رشد 

فصل ششم : آشنایی با نظریه برونر در خصوص کودک و نوجوان

فصل هفتم: آشنایی با نظر کلبرگ در خصوص رشد اخلاقی کودک و نوجوان

فصل هشتم: آشنایی با نظریه اریکسون در خصوص رشد کودک و نوجوان 

فصل نهم: آشنایی با نظر اسلام در خصوص رشد 

– بخش سوم: ویژگیهای رشد در دوره‌های مختلف زنتدگی 

فصل دهم: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره‌ی نوزادی

فصل یازدهم: ویژگی‌های رشد در دوره طفولیت

فصل دوازدهم: آشنایی با ویژگیهای رشد در دوره کودکی اولیه

فصل سیزدهم: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره کودکی ثانویه 

فصل چهاردهم: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره نوجوانی

منابع 

طاقچه سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله، روزنامه و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه کتاب‌های روانشناسی ، رمان و داستان ، کتاب‌های تاریخی ، کتاب فلسفی و ��زاران کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد.

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

نام کتاب: روان­شناسی کودک و نوجوان

 تهیه و تدوین: حسن ملکی (قاسم)

چاپ: سوم 1398

تعداد صفحه: 160

قیمت: 32000 تومان

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی

معرفی کتاب:

زندگی انسان از مراحل متعددی تشکیل شده است که هریک از آن مراحل در مقایسه با مراحل دیگر از ویژگی‌های خاص خود تبعیت می­نماید که آگاهی از آنها برای مربیان، سرپرستان و تربیت­کنندگان انسان ضرورت دارد. این عمل به­صورت تخصصی از اهمیت دوچندانی برخوردار است. مثلا کسی که با سالمندان سروکار دارد آشنایی او با ویژگی­ها، مسائل و مشکلات سالمندان اولویت دارد. در این میان آشنایی مربیانی که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند با ویژگی‌های رشدی، مسائل، نیازها و … کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری پیدا می­کند تا بتوانند در تربیت آنها برخوردی عملی، علمی و اصولی داشته باشند.

این کتاب به منظور آشنایی مربیان و معلمان بخصوص مربیان تربیت بدنی با کودکان و نوجوانان تدوین گردیده است.


ثبت نام و

عضویت


ورود به

تجارت اول

داشبورد من

جهت بزرگنمایی ماوس را بر روی تصویر قرار دهید

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی

کتاب روان شناسی کودک و نوجوان نوشته حسن ملکی (قاسم ملکی) چاپ سوم در سال 1398 با موضوع روانشناسی کودکان، روانشناسی نوجوانان و روانشناسی رشد، برای آشنای بخصوص مربیان تربیت بدنی محصول انتشارات آوای نور.


کتاب: روان­شناسی کودک و نوجوان

 تهیه و تدوین: حسن ملکی (قاسم)؛

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: سوم 1398

زندگی انسان از مراحل متعددی تشکیل شده است که هریک از آن مراحل در مقایسه با مراحل دیگر از ویژگی‌های خاص خود تبعیت می­نماید که آگاهی از آنها برای مربیان، سرپرستان و تربیت­کنندگان انسان ضرورت دارد. این عمل به­ صورت تخصصی از اهمیت دو چندانی برخوردار است. مثلا کسی که با سالمندان سروکار دارد آشنایی او با ویژگی­ها، مسائل و مشکلات سالمندان اولویت دارد. در این میان آشنایی مربیانی که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند با ویژگی‌های رشدی، مسائل، نیازها و … کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری پیدا می­کند تا بتوانند در تربیت آنها برخوردی عملی، علمی و اصولی داشته باشند.

 این کتاب به منظور آشنایی مربیان و معلمان بخصوص مربیان تربیت بدنی با کودکان و نوجوانان تدوین گردیده است.

 

کلمات کلیدی: روانشناسی کودکان- روانشناسی نوجوانان- روانشناسی رشد

آدرس : دفتر مرکزی: ایران-تهران-تهران-خیابان انقلاب – خیابان 12 فرودین – خیابان شهیدوحید نظری – پلاک 99 – واحد 5- کدپستي 1314675619

موبایل : 09121083731

تلفن : 021-66967355~6

فکس : 021-66480882


قیمت :
9,500


قیمت :
26,000


قیمت :
30,000


قیمت :
39,000


قیمت :
19,000


قیمت :
21,500


قیمت :
76,000


قیمت :
26,000


قیمت :
0


قیمت :
38,000


قیمت :
23,500


قیمت :
8,500

و یا از سرویس درخواست خرید استفاده کنید

شما به عنوان خریدار یک کالا ویا یک خدمت می توانید
برای دریافت بهترین پیشنهادات از سوی تامین کنندگان
فروشندگان، مشخصات درخواست.

صفحات ویترین


شبکه های اجتماعی

ارتباط با ما

موبایل : 09121083731

تلفن : 021-66967355~6

فکس : 021-66480882

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی

تلفکس : –

وب سایت : –

درباره مجموعه

انتشارات آوای نور در سال 1368 با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را در تهران آغاز نمود، در ابتدای امر با همکاری استادان و نویسندگان حوزه­ علوم انسانی فعالیت خود را گسترش داد؛ اما به تدریج با تخصصی شدن موضوعات، کار در حوزه روانشناسی و علوم تربیتی را وجه همت خود قرار داد و در حال حاضر اساتید و نویسندگان زیادی از سراسر کشور و از دانشگاههای مختلف همکاری موفق و رضایت بخشی با این انتشارات دارند و نزدیک به 450 عنوان کتاب تاکنون در این انتشارات به زیور چاپ آراسته شده است.

انتشارات آوای­ نور مصمم است با برنامه­ای منظم و با کادری با انگیزه نیازهای علمی و مکتوب حوزه های روانشناسی و علوم تربیتی را تا حد امکان تامین نماید.

لذا ما   اطلاعات بیشتر…

کليه حقوق اين سايت متعلق به تجارت اول می باشد.


Copyright 2010-2020 1st Co. All rights reserved.



روانشناسی کودک و نوجوان.pdf
Downloads-icon

ناشر :
آوای نور

نویسنده :
حسن ملکی

کتاب روان شناسی کودک و نوجوان نوشته حسن ملکی (قاسم ملکی) با موضوع روانشناسی کودکان، روانشناسی نوجوانان و روانشناسی رشد، و برای آشنای بخصوص مربیان تربیت بدنی نوشته شده است.خواندن کتاب روان شناسی کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟والدین، مربیان و معلمان کودکان مخاطبان اصلی این کتاب اند.جملاتی از کتاب روان شناسی کودکانهمگون سازی هنگامی به وجود می آید که معلومات و تجربه های گذشته فرد در موقعیت های جدید به کار رود. بدین معنی که وقتی فرد در برابر یک وضع یا موقعیت جدید قرار می گیرد می کوشد اطلاعات تازه را در ساختار پیکره های پیشین خود همگون سازی کند و اشیاء را آن گونه که آموخته است ببیند، یا آنها رابه اوضاع و امور آشنا تبدیل کند. برای نمونه زمانی که کودک بتواند در اشیاء و محیط خود تغییراتی ایجاد کند تا با رفتار او سازش یابد، می گویند فرایند همگون سازی رخ داده است. در این جا تغییر اوضاع و شرایط محیطی سبب سازش و تعادل روانی فرد می گردد.


نوع اثر :
کتاب


صفحات کتاب :
160

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی

کنگره :
BF۷۲۱‏‫‭‬‏‫‭‭/م۷ر۹ ۱۳۹۶


دیویی :
۱۵۵/۴


کتابشناسی ملی :
4863938


شابک :
978-600-309-322-5


سال نشر :
1396

بخش اول: کلیات
فصل اول: آشنایی با روانشناسی و شاخه های آن
فصل دوم: آشنایی با رشد و عوامل مؤثر بر آن
فصل سوم: آشنایی با روش های مطالعه فرایند رشد در کودکان و نوجوانان
فصل چهارم: آشنایی با تاریخچه روانشناسی رشد کودک و نوجوان
بخش دوم: نظریه های رشد کودک و نوجوان
فصل پنجم: آشنایی با نظریه پیاژه در خصوص رشد
فصل ششم: آشنایی با نظریه برونر در خصوص کودک و نوجوان
فصل هفتم: آشنایی با نظر کلبرگ در خصوص رشد اخلاقی کودک و نوجوان
فصل هشتم: آشنایی با نظریه اریکسون در خصوص رشد کودک و نوجوان
فصل نهم: آشنایی با نظر اسلام در خصوص رشد
بخش سوم: ویژگی های رشد در دوره¬های مختلف زنتدگی
فصل دهم: آشنایی با ویژگی های رشد در دوره ی نوزادی
فصل یازدهم: ویژگی های رشد در دوره طفولیت
فصل دوازدهم: آشنایی با ویژگی های رشد در دوره کودکی اولیه
فصل سیزدهم: آشنایی با ویژگی های رشد در دوره کودکی ثانویه
فصل چهاردهم: آشنایی با ویژگی های رشد در دوره نوجوانی
منابع

حسین مظاهری


رایگان

امیرحسین بانکی

از 14,000 تا 48,000 تومان

دی. آمیکو


38,500 تومان

دیوید اچ. بارلو


22,500 تومان

محسن صدیقی مشکنانی


6,000 تومان

استیفن گاربر


34,900 تومان

گرچن رابین


3,000 تومان

مالکوم گلدول


3,000 تومان

مل رابینز


2,500 تومان

بهاره نعمتی روشن


4,000 تومان

پیمان آزاد


9,800 تومان

کال نیوپورت


2,800 تومان

کتاب: روان­شناسی کودک و نوجوان

 تهیه و تدوین: حسن ملکی (قاسم)؛

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: سوم 1398

زندگی انسان از مراحل متعددی تشکیل شده است که هریک از آن مراحل در مقایسه با مراحل دیگر از ویژگی‌های خاص خود تبعیت می­نماید که آگاهی از آنها برای مربیان، سرپرستان و تربیت­کنندگان انسان ضرورت دارد. این عمل به­ صورت تخصصی از اهمیت دو چندانی برخوردار است. مثلا کسی که با سالمندان سروکار دارد آشنایی او با ویژگی­ها، مسائل و مشکلات سالمندان اولویت دارد. در این میان آشنایی مربیانی که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند با ویژگی‌های رشدی، مسائل، نیازها و … کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری پیدا می­کند تا بتوانند در تربیت آنها برخوردی عملی، علمی و اصولی داشته باشند.

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی

 این کتاب به منظور آشنایی مربیان و معلمان بخصوص مربیان تربیت بدنی با کودکان و نوجوانان تدوین گردیده است.

 

کلمات کلیدی: روانشناسی کودکان- روانشناسی نوجوانان- روانشناسی رشد

با استفاده از دکمه افزودن به سبد خرید و پرداخت آنلاین وجه سفارش، از ضمانت بازگشت وجه برخوردار می شوید.

با استفاده از دکمه سفارش دهی و ارسال درخواست برای فروشنده، می توانید برای خرید این محصول به صورت عمده با فروشنده وارد مذاکره شوید. با پرداخت آنلاین وجه سفارش از ضمانت بازگشت وجه برخوردار می شوید.

تجارت اول تنها وب سایت تخصصی در زمینه تجارت بین بنگاهی در ایران می باشد که در فضای یک بانک اطلاعاتی شامل بیش از 207.000 کسب و کار فعال در ایران به ترویج تجارت الکترونیک می پردازد. از این رهگذر نه تنها کسب و کارهای بسیاری می توانند تجارت خود را در ورای مرزهای جغرافیایی دنبال کنند، بلکه مدل تازه ای در تامین منابع کسب و کارها و حتی اشخاص ارائه شده است که می تواند نتایج بسیار چشمگیری در فعالیت های تجاری بنگاه ها و افراد به دنبال داشته باشد.


روانشناسی کودک و نوجوان.pdf
Downloads-icon

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی
کتاب روانشناسی کودک و نوجوان حسن ملکی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *