کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

 
helpkade
کتاب روان شناسی کودک و نوجوان
کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان نوشته‌ی حسن ملکی، با هدف آشنایی مربیان و معلمان به ویژه مربیان تربیت بدنی با کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

روانشناسی از نظر معنای لغوی یعنی شناختن روان و روان نیز یعنی جان یا روح. بنابراین باید روانشناسی به معنای مطالعه روان، جان و روح باشد در صورتی که چنین نیست. روانشناسی چیزی را مطالعه می‌نماید که بتواند آن را به کمک حواس یا ابزارهایی که بر قدرت حواس می‌افزایند، مورد مشاهده قرار دهد.

از آنجایی که روح، روان یا جان قابل مشاهده نیست لذا از حوزه مطالعه روانشناسی دور است. در روانشناسی صحبت از مطالعه چیزی است که مدام انجام داده می‌شود. روانشناسی به مطالعه عملکرد مردم در مقابل محرک‌های مختلف می‌پردازد که در اصطلاح به آن رفتار گفته می‌شود. بنابراین روانشناسی یعنی رفتارشناسی به مفهومی دیگر، روانشناسی یعنی مطالعه رفتار.کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

رفتار عبارت است از واکنش موجود زنده در مقابل محرک‌های بیرونی و درونی. ساده‌ترین معنی رفتار عبارت است از افعال و حرکاتی که از انسان و یا حیوان سر می‌زند و به چشم دیده می‌شود. این معنا شامل رفتارهایی مانند راه رفتن، حرف زدن، نوشتن، تغییرات چهره و غیره می‌شود. اگر کمی دقت کنیم درمی‌یابیم که رفتارها همیشه از ظاهر فرد نمایان نمی‌شوند؛ مثلا وقتی کسی می‌ترسد و ضربان قلب او بالا می‌رود. تغییر در ضربان قلب در ظاهر او مشخص نمی‌شود بلکه لازم است نبض فرد را بگیریم تا به تغییرات ضربان قلب او پی ببریم.

حتی رفتارهایی وجود دارند که علی‌رغم تغییر در بدن فرد، بدون وجود دستگاه‌های مناسب قابل مشاهده نیست. بنابراین می‌توانیم رفتار را اینگونه تعریف کرد: آن دسته از تغییرات حرکتی موجود زنده ارگانیزم که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم قابل ثبت و اندازه گیری باشد.

به بیان حسن ملکی زندگی انسان از مراحل متعددی تشکیل شده است که هر یک از آن مراحل در مقایسه با مراحل دیگر از ویژگی‌های خاص خود تبعیت می‌نماید که آگاهی از آن‌ها برای مربیان، سرپرستان و تربیت‌کنندگان انسان ضرورت دارد. این عمل به‌ صورت تخصصی از اهمیت دو چندانی برخوردار است. مثلا کسی که با سالمندان سر و کار دارد آشنایی او با ویژگی‌ها، مسائل و مشکلات سالمندان اولویت دارد. در این میان آشنایی مربیانی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد با ویژگی‌های رشدی، مسائل، نیازها و… کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا بتوانند در تربیت آن‌ها برخوردی عملی، علمی و اصولی داشته باشند.

در بخشی از کتاب روانشناسی کودک و نوجوان می‌خوانیم:

در خصوص رابطه نوجوانی و بلوغ سه دیدگاه عمده وجود دارد. دیدگاه اول نوجوانی و بلوغ را کاملا مترادف یکدیگر می‌دانند و این دو واژه را به جای هم استعمال می‌نمایند. (صاحب الزمانی، ص 26، نقل از شرفی، 1372: 34). دیدگاه دوم بر خلاف دیدگاه اول دو واژه نوجوانی و بلوغ را معادل و مترادف نمی‌داند. از جمله کورت لوین بلوغ را وسیع‌تر و کلی‌تر از نوجوانی قلمداد می‌کند که شامل جوانی نیز می‌باشد. بطوریکه نوجوانی فقط در برگیرنده منطقه‌ای خاص از حیطه گسترده بلوغ می‌باشد. به عقیده ایشان بلوغ کامل در مرحله جوانی حاصل می‌گردد. (شرفی، 1372: 35) دیدگاه سوم عقیده دارد که نوجوانی در مقایسه با کلمه بلوغ معنای وسیع‌تری دارد و دوران مهمی از زندگی انسان را شامل می‌گردد. (کرمی نوری، 1380: 140)

با عنایت به دیدگاه‌های مذکور رابطه نوجوانی با بلوغ به این صورت تبیین می‌گردد از آن‌جا که دوره نوجوانی فاصله سنی 12 الی 18 سال و حداکثر تا 22 سال [مطابق برخی تقسیم بندی‌ها] را شامل می‌گردد و از سوی دیگر بلوغ یک امری فرایندی و مستمر می‌باشد در طول تمام دوره‌های زندگی وجود دارد. و از آنجایی که در این فصل آشنایی با دوره نوجوانی فرض است، لذا در رابطه نوجوانی و بلوغ، به لحاظ اینکه بلوغ ابعاد متعددی دارد فقط بلوغ جسمی و جنسی مد نظر می‌باشد. چرا که در طول دوره نوجوانی کارکردهای بلوغ جسمی و جنسی به کمال می‌رسد. و سایر ابعاد بلوغ همچنان در دوره‌های بعدی نیز ادامه دارد.

منظور از بلوغ جسمانی این است که جسم فرد از لحاظ فیزیولوژیکی و تمام اعضا و اندام‌های او به نهایت رشد خویش رسیده باشند و دستگاه‌های مختلف بدن او بخصوص دستگاه‌های تناسلی او بتوانند بخوبی انجام وظیفه نمایند. اعضای بدن از لحاظ رشد و تکامل خاص خود دچار عارضه‌ای نشده باشند، قد، قامت، استخوان بندی، وزن، شکل و ترکیب بدن و قدرت بدنی در نهایت درجه رشد خود باشند. هر چند که در این بعد از بلوغ مسئله وراثت نیز دخالت دارد.

مقدمه
بخش 1: کلیات
فصل 1: آشنایی با روانشناسی و شاخه‌های آن
فصل 2: آشنایی با رشد و عوامل مؤثر بر آن
فصل 3: آشنایی با روش‌های مطالعه فرایند رشد در کودکان و نوجوانان
فصل 4: آشنایی با تاریخچه روانشناسی رشد کودک و نوجوان
بخش 2: نظریه‌های رشد کودک و نوجوان
فصل 5: آشنایی با نظریه پیاژه در خصوص رشد
فصل 6: آشنایی با نظریه برونر در خصوص کودک و نوجوان
فصل 7: آشنایی با نظر کلبرگ در خصوص رشد اخلاقی کودک و نوجوان
فصل 8: آشنایی با نظریه اریکسون در خصوص رشد کودک و نوجوان
فصل 9: آشنایی با نظر اسلام در خصوص رشد
بخش 3: ویژگی‌های رشد در دوره‌ه‌ی مختلف زندگی
فصل 10: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره‌ی نوزادی
فصل 11: ویژگی‌های رشد در دوره طفولیت
فصل 12: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره کودکی اولیه
فصل 13: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره کودکی ثانویه
فصل 14: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره نوجوانی
منابع

برای دانلود کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

برای دانلود قانونی کتاب شکوفایی نبوغ کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شکوفایی نبوغ کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب شکوفایی نبوغ کودک به قلم اندرو فولر، ابتدا به شما کمک می‌کند تا فرزندتان را به گونه‌ای رشد دهید که تمام استعدادهای بالقوه‌ی او را کشف کرده و سپس روش‌های شکوفایی این استعدادها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

تمامی کودکان بسیار بیشتر از آن‌چه شما و خودشان می‌دانند، توانایی دارند. کتاب شکوفایی نبوغ کودک (Unlocking your child’s genius) در مورد فشار وارد کردن به کودک، تشویق او به جهشی خواندن یا اجبار او به جلوتر بودن از سنش نیست بلکه در مورد فرزندپروری به گونه‌ای است که کودک بتواند به شیوه‌ی خود، خلاقیت و نبوغ تخیلی خود را شکوفا ساخته و توسعه دهد.

این کتاب بیش از کار، در مورد بازی، سرگرمی و اکتشاف است. البته که کار سخت، جای خود را دارد، اما وقتی بخشی از آن را به بازی تبدیل کنید، احتمال موفقیت بالا می‌رود.کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

سال‌های زیادی از این باور غلط که توسعه‌ی مغز در هشت سالگی متوقف می‌شود، نمی‌گذرد. علوم اعصاب جدید، نشان داده که این ایده به اندازه‌ی مسطح بودن زمین باورناپذیر است. این ایده که کودک در هنگام تولد صاحب نبوغ شده و نمی‌توان کار زیادی برای افزایش آن کرد نیز توسط علم امروزی رد شده است.

هر کودک می‌تواند مهارت‌ها و دانش خود را بر پایه‌ی هر ذره‌ی نبوغ موجود در خود توسعه بخشد. اندرو فولر (Andrew Fuller) در این کتاب مهارت‌هایی را بیان کرده‌ که والدین می‌توانند به توسعه‌ی آن‌ها در کودکان کمک کنند و در راستای علاقه‌مندی‌ها و اشتیاق‌های کودکان اعمال می‌شوند.

کسب دانش، تمرکز، تصمیم‌گیری، تخیل، انگیزه‌بخشی، عزم راسخ، حافظه و خلاقیت، مهارت‌های پایه‌ای هستند که همه‌ی انسان‌ها برای شکوفایی نبوغشان به آن‌ها نیاز دارند.

نبوغ کودک شما فقط وقتی شکوفا می‌شود که برای برنامه‌ریزی، توانگر ساختن، اکتشاف و کمک به آن‌ها برای کشف جرقه‌های نبوغشان وقت صرف کنید. در جهانی که از کودکان انتظار می‌رود بیش‌تر مطالعه کرده و کم‌تر بازی کنند، لازم است به آن‌ها کمک کنید بیش‌تر بازی کرده و تجزیه و تحلیل بیش‌تری داشته باشند و از همه مهم‌تر، رؤیابافی‌های بزرگ‌تری کنند.

کتاب شکوفایی نبوغ کودک به گونه‌ای طراحی نشده است که بتوان آن را بی‌وقفه خواند و یک شبه به پایان رساند. لازم است آن را به آرامی مطالعه کنید تا مطالب آن در طول زمان هضم شود. کارهایی در این کتاب پیشنهاد شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را انجام داده و شاهد اثر فوری آن‌ها بر روی نبوغ کودک باشید؛ در حالی که برخی پروژه‌ها طولانی‌ مدت بوده و مشاهده‌ی اثر جادویی‌شان نیازمند گذر زمان است.

جملات برگزیده‌ی کتاب شکوفایی نبوغ کودک:

– آن‌چه همه باور دارند، لزوماً چیز درستی نیست.
– اگر برای خودم نبود، آن را هوشمندانه انجام می‌دادم.
– موفقیت به سراغ ما نمی‌آید؛ ما خود، آن را به دست می‌آوریم.
– شکست، فرصتی برای آغاز دوباره است، اما این‌بار، هوشمندانه‌تر.
– یک کودک، آتشی برای روشن شدن است و نه گلدانی برای پر شدن.
– هیچ چیز خطرناک‌تر از ایده‌ای نیست که بدانید فقط همین یک ایده را دارید.
– تمامی کودکان به صورت نابغه متولد می‌شوند و ما شش سال فرصت داریم تا نبوغشان را بارور کنیم.
– راهِ پیدا کردن ایده‌های خوب، این است که تعداد زیادی ایده به دست آوریم و ایده‌های بد را دور بریزیم.

در بخشی از کتاب شکوفایی نبوغ کودک می‌خوانیم:

دنیای انسان‌ها، احساسات و به اشتراک‌گذاری‌ها، زمینه‌ی نبوغ منشی‌های اجتماعی است. معلمان این‌گونه کودکان را به‌ خوبی می‌شناسند. آن‌ها عاشق مردم هستند. آن‌ها در کلاس پچ‌پچ می‌کنند، نامه رد و بدل می‌کنند، پیامک می‌فرستند، برای رویدادها برنامه‌ریزی می‌کنند، از خود سلفی می‌گیرند و عاشق وسایل ارتباط جمعی هستند. در واقع معتادان اجتماعی هستند!

این کودکان آن‌قدر با دنیای اجتماعی‌شان وفق پیدا می‌کنند که به نظرشان حتی یک حرف ناگفته نیز نباید باقی بماند. منشی‌های اجتماعی، اغلب، تفکر در سکوت را دشوار دیده و برایشان راحت‌تر است که در مورد مسائل و ایده‌ها صحبت کنند.

نکته‌ی مثبت منشی اجتماعی بودن این است که این دسته از کودکان، اغلب، به افرادی پویا و مردمی تبدیل می‌شوند که در فروش، بازاریابی، مدیریت رویدادها و ارتباطات عمومی و تجارت موفق هستند. آن‌ها معمولاً مردمی، دوستانه و برون‌گرایانِ حساسی هستند.

بسیاری از آن‌ها پرحرف هستند. از نظر آن‌ها حتی یک حرف هم نباید ناگفته بماند. به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک می‌توانند برای این دسته از کودکان بسیار جالب توجه باشد. آن‌ها حتی منوی صبحانه‌شان را با دنیا به اشتراک می‌گذارند، و از آن‌جایی که بسیار یاریگر هستند، به سمت برآورده کردن نیازهای انسان‌هایی جذب می‌شوند که فیسبوک را به محیطی خطرناک برای تطمیع دیگران تبدیل کرده‌اند.

اگر دوستانشان در شبکه‌های اجتماعی، در حال تجربه‌ی مراحل سختی در زندگی‌شان باشند، این منشی‌های اجتماعی، اغلب، خود را در یأس آن‌ها شریک می‌کنند.

مهم‌ترین پیامی که می‌توانید به فرزند خود منتقل کنید
مقدمه
فصل اول: پرورش نبوغ نقش شما
فصل دوم: مغز نابغه
فصل سوم: شناسایی نبوغ فرزندتان
فصل چهارم: تقویت مهارت‌های تمرکزی
فصل پنجم: تشویق به تفکر مؤثر
فصل ششم: آموزش برنامه‌ریزی به کودک
فصل هفتم: توسعه‌ی هنر تصمیم‌گیری
فصل هشتم: انگیزش، پشتکار و عزم
فصل نهم: ساخت ذهنیت “من می‌توانم” روان‌شناسی نبوغ
فصل دهم: تخیل، خلاقیت و حل مسأله
فصل یازدهم: سازمان‌دهی اطلاعات
فصل دوازدهم: بهبود حافظه و یادگیری
فصل سیزدهم: تمرین برای پیشرفت
فصل چهاردهم: قدرتمندسازی مغز نابغه
فصل پانزدهم: پایه‌گذاری مراسم و برنامه‌های منظم خانوادگی
فصل شانزدهم: نابغه در عمل

برای دانلود کتاب شکوفایی نبوغ کودک و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

برای دانلود قانونی کتاب تصمیم‌گیری در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تصمیم‌گیری در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب تصمیم گیری در کودکان نوشته‌ی رضا پورحسین به چالش پیش روی والدین برای آموزش صحیح، تصمیم گیری مناسب به کودکانشان می‌پردازد.

همه ما روزانه در مورد مسائل مختلف زندگی تصمیم گیری می‌کنیم اما گاهی این تصمیمات نسنجیده و غلط است و نتایج ناخوشایندی را به بار می‌آورد. برای عده‌ای از افراد تصمیم گرفتن امری غریزی به حساب می‌آید و به طور ذاتی از توانایی بالایی در تصمیم گیری برخودارند در مقابل بعضی از افراد نیز هستند که به هیچ وجه قدرت تصمیم گیری ندارد.

تصمیم گرفتن معانی مختلفی دارد ما تصور می‌کنیم که تصمیم گرفتن تنها در لحظات حساس و مهم زندگی معنا دارد و در لحظات کوچک و کم ارزش بی‌معنا است در حالی که در تمامی لحظات مکرراً تصمیمات مختلف گرفته می‌شود.کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

انسان در مسیر زندگی خود با انواع مسائل و مراحلی مواجه می‌شود که ناگزیر از تصمیم گیری است. از تصمیم‌های جزیی در امور کوچک گرفته تا تصمیم گیری‌های بسیار بزرگ و پراهمیت. بعضی از آن‌ها به حدی راحت انجام می‌پذیرند که ما حتی متوجه آن‌ها نیز نمی‌شویم اما در مقابل مسائلی نیز وجود دارند که مدت‌های طولانی وقت لازم دارند تا گرفته شوند چرا که اثرات آنها تا همیشه باقی می‌ماند بنابراین پایه‌ی مهارت تصمیم گیری در کودکی بنیان نهاده می‌شود. آموزش قدرت و توانایی تصمیم گیری و استقلال به کودکان وظیفه‌ی عمده‌ی هر مادر و پدری است چرا که در دنیای ارتباطات و فناوری امروز سرنوشت فرد بستگی به شناخت راه‌های مختلف و تصمیم گیری درست در مورد آن‌ها دارد.

در کتاب تصمیم گیری در کودکان، سعی شده است تعریفی درست از تصمیم گیری و استقلال ارائه گردد و همچنین راه کارهایی جهت پرورش قدرت تصمیم گیری در کودکان عنوان شود.

فصل اول: تعریف
فصل دوم: انواع تصمیم گیری در کودکان
1-ساده
2-اضطرابی
3-احساسی
4- تقدیری
5- تاخیری
6-تصمیم گیری های منطقی و اساسی
-نقش و اهمیت تصمیم گیری
– علائم عدم توانایی در تصمیم گیری
فصل سوم: عوامل موثر در قدرت تصمیم گیری در کودکان
1-نوع مشکل
2-آشنایی با موضوع
3-خلق و خو
4- اضطراب
5-ویژگی های شخصی
6-سن افراد
– نتایج توانایی تصمیم گیری در کودکان
– افزایش اعتماد به نفس در کودک
1- انواع اعتماد به نفس
2-راه کارهای افزایش عزت نفس در کودکان
-افزایش مسئولیت پذیری در کودک
1-چگونه می توان کودک مسئولیت پذیری را تربیت کنیم؟
2-مسئولیت دادن به بچه ها را از چه کارهایی آغاز کنیم؟
3- از چه سنی مسئولیت پذیری را آموزش دهیم؟
4-نکاتی که در هنگام واگذاری مسئولیت به کودک باید در نظر داشت
– افزایش قدرت استقلال طلبی در کودک
1- راهکارهای افزایش استقلال طلبی در کودک
– افزایش قدرت تفکر نقادانه در کودک
1- راه کارهای پرورش هوش هیجانی در کودک
2- عوامل موثر در پرورش تفکر خلاق در کودک
– راه کارهای کلیدی برای پرورش توانایی تصمیم گیری در کودکان
فصل چهارم: سخن آخر
منابع

برای دانلود کتاب تصمیم‌گیری در کودکان و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

وبلاگ‌ کتاب هدهد با نوشته‌هایی کاربردی برای خانواده‌ها و معلمان

همه حقوق سایت کتابک برای پدیدآورندگان آن محفوظ و  باز نشر نوشته ها و تصویرها با آوردن منبع آزاد است.

Copyright 2008 – 2019

فهرست موضوعی

فهرست ناشران

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

ناموجود

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

ناموجود

ما را در

دنبال کنید

سوالات متداول
36617281-021

راهنمای ثبت نام و خرید

تعامل با من و کتاب

کاربری من

همراهی با ما

فروشگاه آنلاین من و کتاب با هدفی بالاتر از تصورات معمول در یک کتابفروشی به وجود آمده است. رسالت ما بر چند اصل استوار است. از آن جمله رساندن کتاب به دوستداران آن با کمترین هزینه، برپایی محلی برای گذران اوقات فراغت و یافتن ارتباطات جدید بر مبنای کتاب است. برای این اهداف ما سخت در تلاشیم تا با پویایی و وچابکی در مسیر ایجاد خدمات بهتر به مشتریان قدم برداریم. از تمامی کسانی که در این راه به یاری ما می آیند و با صعه صدر نواقص و کاستی های ما را گوشزد میکنند تشکر میکنیم. بیشتر…
کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

ثبت نام در من و کتاب

با ثبت نام در فروشگاه اینترنتی من و کتاب ضمن فعالسازی امکان خرید از سایت، از تخفیف های ویژه برخوردار شوید. همچنین ارسال خبرنامه ی من و کتاب برای شما فعال خواهد شد.

ثبت نام در من و کتاب

عضویت در خبرنامه

برای دریافت خبرنامه ی من و کتاب (بدون عضویت در سایت) حاوی اطلاعات مفید محصولات، جشنواره های فروش و … آدرس پست الکترونیکی خود را ارسال کنید.

معرفی به دوستان

اگر دوست دارید وب سایت من و کتاب را به دوستان خود معرفی کنید و آن را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید از دکمه های زیر استفاده کنید.

فهرست موضوعات|
ناشران و تولید کنندگان|
درباره من و کتاب|
تماس با من و کتاب|
حریم خصوصی|
شرایط استفاده|

ثبت نام|
ورود

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی من و کتاب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین من و کتاب می‌باشد.

تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان گلدشت، کوچه گلدشت یکم، پلاک ۱۴

پیگیری سفارش

آخرین مقالات

جول اوستین کیست

بهترین کتابهای انگیزشی و موفقیت

خلاصه کتاب محدودیت صفر

کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

جان اولیری کیست

مبانی مشاوره پیش از ازدواج (راهنمای آسان…

زن کامل

رازهایی درباره ی عشق (چگونه در همه حال عشق…

زندگی مشترک جرات می خواهد (کتاب های زندگی بهتر)

عشق چیست؟ (عاشقی از منظر تئوری انتخاب)

مادری مناسب فرزند شما : MBTI (یونگ شناسی کاربردی)

مصائب عشق

مریخ و ونوس در اتاق خواب (زناشویی درمانی جنسی)

مدیریت خشم برای والدین (کتاب راهنما)

التیام زخم های فرزندپروری ناکارآمد

خانواده شاد (راهنمای پرورش فرزندان از طریق…

مثل یک زن رفتارکن مثل یک مرد فکرکن

دایره

مرواريد

قدیانی

با فرزندان

جویا

صابرین

مهاجر

اختران

چابک اندیش

صابرین

صابرین

صابرین

وانیا

ایران بان

علم

ایران بان

علم

لیوسا

فراروان

دانش ایران

دایره

سایه سخن

کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

سایه سخن

فروشگاه اینترنتی کتاب بوکالا با هدف خرید کتاب با تخفیف ویژه و معرفی کتابهایی که ارزش خواندن و خریدن دارند اواسط سال 1396 به همت جمعی از مشتاقان کتاب با شعار مغزهایمان را بشوییم دایر گردید. ما مفتخر به ارائه خدمات فروش کتاب با تخفیف و ارسال به تمامی نقاط کشور و همچنین فراهم آوردن نقد و بررسی تخصصی در مورد تمامی کتاب ها و نویسندگان برای اولین بار در ایران با بالاترین کیفیت هستیم. هر کتابی که به آن علاقه یا نیاز دارید را می توانید در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا بیابید. همچنین، سعی بر آن شده است نمایشگاهی آنلاین از کتاب های موجود تمامی ناشران ایران دایر گردد. امید است بتوانیم با همراهی شما فرهیختگان گرامی، گامی هرچند کوچک در جهت اعتلای فرهنگ کشورمان عزیزمان ایران برداریم.

از جدیدترین محصولات و فروش‌های ویژه مطلع شوید


بدون محصول

نسخه
الکترونیک
کتاب روان شناسی کودک و نوجوان با “رویکرد ورزشی”
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

طرح کلی کتاب حاضر، درباره ضروریات علم روان‌شناسی کودک و نوجوان است که در برخی دیگر از علوم نیز کاربرد دارد و امیدواریم پاسخگوی آنان نیز باشد. این شاخه از علم روان‌شناسی به پژوهشگری، سنجش، پیشگیری، تشخیص، و درمان علایم و نشانه‌های روان‌شناختی کودکان و نوجوانان می‌پردازد، اما نباید فراموش کرد که علم روان‌شناسی با دیگر شاخه‌های علوم ازجمله علوم تربیتی، علوم اجتماعی، علوم ورزشی، علم بهداشت، جامعه‌شناسی و آموزش و پرورش و بسیاری علوم دیگر ارتباط عمیق و تنگاتنگی دارد. ارتباط علم روان‌شناسی با دیگر علوم، گاهی موجب تلفیق این علوم با یکدیگر و در نهایت تولید دانش‌هایی میان رشته‌ای شده است که این دانش‌ها برای دانش‌پژوهان همه این رشته‌ها مفید و کاربردی هستند. به­عنوان مثال رشته روان‌شناسی ورزش، همزمان به بررسی چگونگی تأثیر عوامل روان‌شناختی بر عملکرد آدمی و نیز چگونگی مشارکت تأثیرات ورزش و تمرین‌های ورزشی بر عوامل روان‌شناختی و جسمی می‌پردازد و طبیعی است که آنچه در بخش‌های مختلف این کتاب در این زمینه خواهد آمد برای دانشجویان هر دو رشته مفید خواهد بود. بروز رشته‌های مختلف روان‌شناسی از جمله تربیتی، ورزشی، خانواده، کودک و نوجوان، سیاسی، مدیریت و ده‌ها رشته مرتبط دیگر شاهد این مدعاست که روان‌شناسی حوزه‌ای فراتر از علم خود را پیدا کرده است.
در این کتاب می‌خواهیم شما را با دنیای کودک و نوجوان، تاریخچه روان‌شناسی کودک، بررسی نظریه‌های مختلف رشد و تحول، طبقه‌بندی اختلال­های رفتاری، درمان، روان‌شناسی شخصیت، بررسی نقش بازی و ورزش در این موضوع آشنا می‌کنیم که در فصل­های این کتاب و البته در حد توان بررسی خواهد شد. امیدواریم بتوانیم بستری را فراهم آوریم که موجب رشد و نیز ایجاد انگیزه‌هایی جدید در این مسیر باشیم.
این کتاب شامل ۸ بخش و فصل­هایی در باب روان‌شناسی کودک و نوجوان با رویکردی ورزشی است.

با نصب اپلیکیشن فیدیبو این کتاب را به صورت کاملا
رایگان مطالعه کنید.

در حال بارگذاری…

خالد حسینی کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

سم هورن

اروین یالوم

میخائیل بولگاکف

دبرا فاین

دارن هاردی

هاینریش بل

فردریک بکمن

ديل كارنگی

دارن هاردی

اما سارجنت، تیم فرون

اروین یالوم

اسدالله خاوری

سید صفدر حسینی

جورج برکلی

اندرو پنگلی

قاسم قاضی

سید محد مقیمی، مرتضی اکبری، یوسف وکیلی

امیل بریه

محمدعلی زاهد

عباس مصلی‌نژاد

زکریا بن محمد قزوینی

مسعود تابش

محسن جهانگیری

ابراهيم علی دوست، محمد خبیری، نصرالله سجادی

محمد خبیری، مهدی شریعتی فیض آبادی

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/85301

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

اگر قصد تربیت بچه خود را داشته باشید، خرید یک کتاب روانشناسی کودک از نان شب هم برای شما واجبتر می‌شود. بسیاری از پدران و مادران به دنبال راهی هستند تا فرزندان خود را به بهترین نحو تربیت کنند و روابط خود با کودکشان را بهبود بخشند. مطالعه کتاب های مناسب برای تربیت فرزندان می تواند شما را در زمینۀ آموزش بسیاری از مسائل به فرزندتان یاری دهد. برای مثال موضوع صداقت با کودک از مواردی است که باید از ابتدا به آن توجه شود.

کتاب‌های آموزشی و تربیتی به شما کمک می‌کنند توانایی حل مساله را در فرزندان تقویت کنید. برخی از والدین در کنار مطالعه فردی در کارگاه‌های آموزشی فرزندپروری شرکت می‌کنند و یا با استفاده از مشاوره کودک برای شناخت بهتر و برداشتن گام هایی درست در مسیر آموزش و تربیت کودکان قدم می‌گذارند. پیش ازین کتابهای روانشناسی موفقیت را معرفی کردیم و حالا می‌خواهیم به کتابهای مفید درباب فرزندپروری و روانشناسی کودک بپردازیم.

نویسنده این کتاب غلامحسین ریاحی است که اطلاعات مختصری در زمینه روانشناسی شناختی از دنیای کودکان در اختیار خواننده قرار می‌دهد. مطالب کتاب به صورت ساده و روان و مختصر نوشته شده است به همین دلیل هرگز حوصله شما را سر نمی برد. کتاب رمز و راز کودکی جنبه هایی از دنیای پر پیچ و خم کودکی را برای شما نمایان می کند. در این کتاب مقالات زیادی آورده شده است که با یکدیگر ارتباط منطقی دارند و چگونگی رشد کودک از لحظه لقاح تا پایان کودکی را به شما آموزش می دهد.

مطالبی که این کتاب را در بر می گیرند شامل دوران قبل از تولد ، دوران بعد از تولد ، خانواده ، مدرسه و تاثیر آن بر رفتار کودک ،‌ شکل‌گیری شخصیت در کودک ، اصلاح و هدایت تقویت کننده‌های مثبت و منفی ، ترس در کودک ، رشد و بهداشت روانی ، رشد و مسائل بهداشتی و پرورشی ، مشکلات خصلتی کودک ، مشکلات هیجانی کودک در سالهای اولیه ، عوامل و اختلالات فیزیولوژی روانی در کودک می شود.کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

این کتاب به تالیف پرویز خاکیه مطالبی را با استناد از نظریات ، تحقیقات و تالیفات دانشمندان ایرانی و استادان روانشناسی خارجی برای والدینی که به دنبال تربیت و پرورش کودک خود هستند عرضه می‌کند. کتاب روانشناسی کودک کتابی کلی است که شما را در زمینه هایی همچون زمان و آغاز و مکان تربیت کودک ، شخصیت، اعتماد و اتکاء به نفس کودک ، کودکان ناسازگار ، تنبیه بدنی ،‌ کودکان کند ذهن ، کودکان منزوی و گوشه‌گیر ،‌ بد بینی و حسادت در کودکان ، دروغ و دزدی در کودکان ،‌ غرایز و انحرافات جنسی در کودکان ، نقش دین در تربیت کودک ،‌ نقش خانواده و مربی در تربیت کودک یاری می دهد. برای اطلاع از کلیات روانشناسی کودک کلیک کنید.

 

این کتاب با نویسندگی ویلیام ویلکاف و مترجمی زهرا جعفری به شما یادآوری می کند که کلید موفقیت در پرورش و  تربیت کودکان آموزش نه گفتن به آنهاست. با استفاده از این کتاب می توانید جهت نظم بخشیدن به رفتار کودک و کاربرد عملی ” نه” در کنترل رفتار او به هدف خود در تربیت فرزندان برسید. این کتاب به شما می گوید تا چگونه برای کنترل رفتار کودکتان برنامه ریزی کنید و در این زمینه راه کارهای موثری ارائه می دهد. از جمله مباحث آن شامل این موارد می شود: عادت دادن کودکان به زود خوابیدن تا در نظر گرفتن محدودیت هایی که متناسب با سن آنها باید در نظر گرفت.

در واقع این کتاب می تواند بسیار برای شما ملموس و راحت باشد چرا که کتاب “چگونه به کودک خود نه بگوییم” درواقع از نظریات، سخنان و تجربیات هزاران پدر و مادر تشکیل شده که در کنترل رفتار و تربیت فررزندان خود بارها موفق شده و یا شکست خورده اند.

تمام پدر و مادر ها به دنبال راهی هستند تا به پرسش های کودکشان در مورد مسائل جنسی به طور موثر پاسخ دهند. کتاب “لک لکی در کار نیست” به نویسندگی روبی هریس و مترجمی حسام حسین زاده آگاهی و اطلاعات روشنی در این زمینه به شما ارائه می دهد. خیلی از والدین فکر می کنند با صحبت کردن در مورد مسائل جنسی ذهن کودک را به پرداختن به این مسائل تشویق می کنند و افکار جنسی را در آنها پرورش می دهند. کتاب لک لکی در کار نیست به شما می آموزد که چگونه با زبانی بسیار ساده مسائل جنسی را برای کودک خود بازگو کنید. این کتاب راهی است تا خلا پرداختن به چنین موضوعاتی در پرورش کودکان از بین برود. می توانید قبل از مطالعه این کتاب مقاله تربیت جنسی کودکان را مطالعه کنید تا ذهنتان امادگی بیشتری در این زمینه داشته باشد.

نویسنده این کتاب با نام هیدرولفرد سعی کرده تا با ارائه روش های موثر والدین را جهت آموزش توالت رفتن به کودکانشان یاری دهد. مترجم این کتاب خدیجه طاهری است. کودکان در خصوص بسیاری مسائل مانند یادگیری، نوشتن، دوچرخه سواری و البته کنترل مثانه با یکدیگر تفاوت دارند. بعضی از آنها بسیار سریع توالت رفتن را یاد می گیرند اما در برخی موارد نیز دیرتر می آموزند. کار والدین این است که کودکان را به شیوۀ درست راهنمایی کنند تا بتوانند کودک خود را از پوشک بگیرند. این کتاب در چهارده فصل بهترین شیوه ها را در این زمینه به شما معرفی می کند. برخی از مسائل این کتاب به طور خلاصه در مقاله از پوشک گرفتن کودک آورده شده است.

این کتاب کتابی بسیار معروف و موثر از نویسندۀ معروف جو فراست است که اولین بار در سال 2005 به چاپ رسید. مترجم آن مهبد ابراهیمی است. کتاب مادر کافی راه حل همه ی اضطراب های ناشی از رفتار و تربیت کودکان را به شما می دهد. جی فراست در این کتاب متدهای ساده اما کاربردی و راهکارهای درک و حل تمامی مشکلات مربوط به کودکان از جمله غذا خوردن، حمام رفتن، زمان خواب، شب ادراری، انجام تکالیف، رقابت های حسادت آمیز، رفتارهای پرخاشگرانه و بسیاری چیزهای دیگر را در اختیار والدین قرار می دهد. کتاب مادر کافی به تربیت شما برای فرزندتان نظم می دهد.

 

علاوه بر کتاب شرکت در کارگاه ها نیز به والدین جهت ارتقای سطح تربیتی شان کمک می کند. برای اطلاع از مبانی لازم جهت آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

شما به عنوان والدین اولین الگوهای فرزندانتان هستید. آن ها آگاهانه و ناخودآگاه از شما تقلید کرده و رفتارهای شما را تکرار می کنند. پس خواندن کتاب در مقابل آن ها بسیار اهمیت دارد. همچنین خواندن کتاب برای آن ها از دوران کودکی نیز تاثیر گذار است. برای اطلاع از ایده های قصه گویی برای کودکان و بهترین داستان ها جهت کتاب خوانی برای کودکان کلیک کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه معرفی کتاب های مناسب روانشناسی کودک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

روانشناسی کودک و نوجوان یکی از موثرترین روش های درمانی است. به همین دلیل مادران بایستی هر نوع رفتار کودکان خود را با مشاورین مربوطه در میان بگذارند. در این صفحه کتاب ها و مقالات روانشناسی مناسبی وجود دارد که می توانید مطالب روانشناسی خوبی از آنها دریافت کنید.

اگر این صفحه را مطالعه می کنید پس قطعاً آینده کودکتان برایتان مهم است.
 ما در رادیو کودک سعی داشتیم تمام مطالبی که در این صفحه می خوانید را با قبول زحمت بهترین و مطرح ترین روانشناسان ایران تهیه کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.

 شما می توانید با خیال راحت به روانشناسانی که مقالات ما را تولید کرده اند دسترسی داشته باشید و نکات مرتبط با کودک خود را با آنها در میان بگذارید. 

 شخصیت پایه و اصلی هر فرد از دوران کودکی او شکل می گیرد مهمترین و تاثیرگذارترین دوره زندگی انسانها دوره کودکی است.

 بعضی از مادر پدر ها تصور می کنند مراقبت و نگهداری از کودک فقط مربوط به بعد جسمی او است در صورتی که کودک نیاز به مراقبت های روحی دارد و باید از لحاظ عاطفی شخصیتی و هوشی نیز تقویت شود. کتاب روان شناسی کودک و نوجوان

همانگونه که مادر پدر ها نگران خورد و خوراک و پوشش کودکان خود هستند آیا در همین سطح هم نگران مسائل عاطفی شخصیتی هوشی حسی نگرشی فلسفه و استعدادی کودک خود نیز هستند.

 ما برای رانندگی به کلاس های رانندگی رفته و پس از دادن آزمون های مکرر گواهینامه رانندگی دریافت می کنیم در ارتباط با کار هم به همین شکل زمانی که ما می خواهیم وارد حیطه های جدی کاری شویم‌؛ به دانشگاه یا کلاس های آموزشی رفته و ساعت ها آموزش در ارتباط با این مسائل دریافت می‌کنیم.

اما آیا در ارتباط با ازدواج و فرزند آوری به همین شکل به کلاس ها رفته و گواهینامه دریافت می‌کنیم.

 کدام یک از فعالیت های مهم زندگی ما که نیاز به آموزش های اولیه از طریق دانشگاه و کلاسهای درسی داشته و نیازمند آزمون های مختلف بود؛ مهمتر از امر ازدواج و فرزندآوری است.

متاسفانه برخی مادرها و پدرها با مشکلاتی که در قسمت پایین می خواهیم در مورد آنها صحبت بکنیم به صورت جدی دست و پنجه نرم می کنند

خانم بیتا صدیقیان  یکی از مربیان و روانشناسان خبره در زمینه کودک بارها برای ما مثال هایی از کودکان را زده اند که یک اختلال حسی به اشتباه توسط روانشناس یا درمانگر کودک به بیش فعالی تعریف شده و کودک را مجبور به مصرف داروهای متعدد کردند.

کودکانی که اختلالات حسی در آنها باعث شده است درمانگر یا روانشناس کودک مربوطه به اشتباه تشخیص دیگری دهد و مسیر زندگی کودک تحت درمان را به کلی عوض کند.

در صورتی که اگر کودک به روانشناس مراجعه نمی کرد شاید آینده موفق می توانست داشته باشد.

باز به این نکته تأکید می‌کنیم تمام محتویاتی که بر روی بستر وب سایت رادیو کودک در حال حاضر منتشر شده است طبق نظر کارشناسان این امر تهیه شده است و در اختیار شما قرار گرفته شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در هر زمینه ای با مشاور مربوطه تماس حاصل نمایید. 

اطلاعات تماس:

.۰۹۱۲۴۹۴۲۷۷۳ .۰۲۱۸۸۷۰۳۴۲۱

تمامی حقوق مطالب و تصاویر تولیدی این سایت متعلق به سایت رادیو کودک است، هرگونه کپی برداری با ذکر نام سایت و لینک به آن براساس صفحه قوانین و مقررات بلامانع است.

کتاب روان شناسی کودک و نوجوان
کتاب روان شناسی کودک و نوجوان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *