کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی

 
helpkade
کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی
کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 100 راز برای داشتن رابطه‌ای فوق‌العاده  و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 100 راز برای داشتن رابطه‌ای فوق‌العاده  و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

دیوید نیون در کتاب صوتی 100 راز برای داشتن رابطه‌ای فوق‌العاده، جدیدترین و مهم‌ترین یافته‌ها در زمینه روابط زناشویی را جمع‌آوری کرده و به زبان ساده برای کسانی که ازدواج کرد‌ه‌اند یا در تدارک آغاز زندگی مشترک هستند، بیان می‌کند.

توصیه‌های کتاب 100 راز برای داشتن رابطه‌ای فوق‌العاده (100simple secrets of great relationships) برای اولین بار تحقیقات محققانی را ارائه کرده است که به مطالعه درباره زندگی و روابط عاشقانه میانگین مردم آمریکا پرداخته‌اند، تا بفهمیم افرادی که از زندگی مشترک خود رضایت دارند چه کارهایی را متفاوت‌ از دیگران انجام می‌دهند.

ازجمله نکاتی که در کتاب 100 راز برای داشتن رابطه‌ای فوق‌العاده به آن‌ها اشاره ‌شده است عبارت‌اند از:

کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی

– محاسبه‌ی عشق دشوار و سخت است، محققان ثابت کرده‌اند که سن، تحصیلات، مذهب و درآمد همسر هیچ ارتباطی با رضایت از رابطه‌ی زناشویی ندارند.
– تلاش و کوشش برای برنده شدن در زندگی زناشویی به ضررهای بزرگ‌تری منجر می‌شود، افرادی که با همسرشان حس رقابت دارند 37 درصد کمتر از رابطه‌ی خود احساس رضایت می‌کنند.
– گذشته همسرتان در گذشته است و هیچ ارتباطی به اکنون ندارد. گزارشات بیش از 40 درصد از مردم نشان‌دهنده‌ی این است که یکی از دلایل عمده‌ی اختلاف در رابطه زناشویی‌شان حسادت به روابط گذشته‌ی همسرشان بوده است.

دیوید نیون (David Niven) هنرپیشه و مولف اهل بریتانیا بود. کتاب‌های وی به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده است. وی توانسته در سرتاسر دنیا میلیون‌ها نفر را به داشتن زندگی شاد ترغیب کند و آن‌ها را در کسب قدرت مواجهه با دشواری‌ها توانمند سازد. دیوید نیون پیام‌آور حل مسائل زندگی است. عمده کتاب‌ها و پژوهش‌های نیون بر مسائلی چون رهایی بخشی زندگی، روابط بین فردی، شخصیت و مدیریت زندگی استوار است.

برای دانلود کتاب صوتی 100 راز برای داشتن رابطه‌ای فوق‌العاده و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


MP3Downloads-icon

نسخه
الکترونیک
کتاب صوتی ۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

نسخه نمونه کتاب صوتی ۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی را رایگان
بشنوید

هیچ رابطه‌ی زناشویی و به طور کل هیچ ارتباطی هیچ‌گاه بدون اختلاف، نزاع و مشکلات نبوده است. چرا که آدم‌ها همیشه در مواردی با هم تفاوت و اختلاف‌نظرهایی دارند؛ اما اینکه بتوانیم شفاف و صادقانه اشتباهات خود را بپذیریم و یاد بگیریم که با شناخت عمیق خود به شناخت دیگران برسیم و کنار هم مشکلات را حل کنیم موضوع مهمی است به‌خصوص بین زوج‌ها. دکتر فرهنگ هلاکویی مشاور و روانشناس معروف ایرانی در کتاب صوتی 50 باید و نباید زندگی مشترک راه‌حل‌های مفیدی را به زوج‌ها برای استحکام روابطشان ارائه می‌دهد.

کتاب صوتی 50 بایدونباید در زندگی زناشویی شامل 4 ساعت از مجموعه سخنرانی‌های دکتر فرهنگ هلاکویی درباره ازدواج و خانواده است. هلاکویی در این سخنرانی‌ها به نکات مهم و کلیدی که باعث استحکام و تداوم روابط زوج‌ها با یکدیگر می‌شود، می‌پردازد.

کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی

دکتر هلاکویی در این کتاب، ۵۰ مورد از قواعد کاربردی برای زندگی مشترک را به زبان ساده و صریح بیان می‌کند. این موارد نه‌تنها برای زوج‌ها که برای افراد مجرد هم مناسب است تا در تصمیمات و انتخاب‌های آینده‌ی خود آن‌ها را به کار گیرند. چالش‌های مهم و نزاع‌هایی که بیشتر زوج‌ها در زندگی خوددارند، چگونه محبت کردن، چگونه مقابله کردن با مشکلات، امید داشتن در روابط، نظام خویشاوندی، مشکلات دوران کودکی، شناخت خود، بیان خواسته‌ها و نیازها، قدردانی و قدرشناسی، خشم و عصبانیت، درک یکدیگر و … همه از جمله موارد مهمی است که در این کتاب صوتی به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

کتاب‌های صوتی دکتر فرهنگ هلاکویی از جمله کتاب حاضر را انتشارات ما و شما منتشر می‌کند.

یکی از نکاتی که بسیاری از زنان و مردان قبل و یا حتی بعد از ازدواج آن را فراموش می‌کنند این است که همیشه مشکلات و مسائلی سر راه آن‌ها قرار دارد که جز با یادگیری بعضی مهارت‌ها حل نخواهد شد. ازدواج پیوندی بین زن و مرد است به همین دلیل برای حل مشکلات هر دو نفر باید کنار هم آن را حل کنند و هر دو بخواهند که از بعضی موانع عبور کنند. فرهنگ هلاکویی در کتاب صوتی 50 باید و نباید زندگی مشترک تمام مشکلاتی را ممکن است زوج ها در زندگی خود با آن‌ها مواجه شوند را بررسی می‌کند. این راه‌حل‌ها که در این سمینار ارائه می‌شود محصول سال‌ها تلاش و مطالعه و مشاوره دکتر هلاکویی با هزاران نفر است. این کتاب برای همه افرادی است که می‌خواهند زندگی زناشویی موفق و پر از عشقی را تجربه کنند.

انتشارات ما و شما خلاصه‌ای از عناوین مجموعه حاضر منتشر کرده که بعضی از آن‌ها به شرح زیر است:

ما می‌خواهیم برای زندگی کردن همکاری کنیم، عشق بورزیم و عشق بپذیریم، نمی‌خواهیم بجنگیم

آسیب‌های کودکی و یک جمله، یک حرف در کودکی، ما را در بزرگ‌سالی دچار آسیب می‌کند

پایان دادن به همه روابط گذشته، قطع رابطه با گذشته، بستن همه پرونده‌های گذشته

همسر باید هدف باشد نه وسیله، اینکه چون بچه‌دوست داریم بخواهیم ازدواج کنیم اشتباه است

ما باید صمیمانه و صادقانه حقیقت را به همسر بگوییم، قرار نیست پنهان‌کاری کنیم

همه ما نقاط ضعف داریم، مبادا نقاط ضعف همسر را در حضور دیگران بازگو کنیم

تنها و تنها یک جاده انسان را از جهنم موجود به بهشت موعود می‌برد و آن هم بخشش است

همسر شما 80 درصد زندگی شما و نفر اول زندگی شماست، وظیفه ما قدردانی و قدرشناسی است

دادن حال و احساس خوب به همسر، اطمینان، آرامش، احساس آزادی، استقلال، امنیت

آدم خشمگین می‌شود ولی با تکنیک‌هایی می‌شود تعداد دفعاتی که ایشان خشمگین می‌شود را کاهش داد

دادگاه درونی خطرناک‌ترین دادگاه است، شما حق ندارید با خودتان درباره کار بد دیگران صحبت کنید

هیچ زن‌وشوهری حق ندارد درباره زندگی زناشویی‌شان با هیچ‌کس، هیچ‌وقت هیچ حرفی بزند

درد دل کردن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، ما قرار هست برای همدیگر دوا و دکتر باشیم

و …

فرهنگ هُلاکوئیِ نایینی (1323-) که با نام دکتر فرهنگ هلاکویی در ایران شهرت دارد. به عنوان روانشناس، روان‌درمانگر، مشاور ازدواج و خانواده و استاد دانشگاه فعالیت دارد. هلاکویی در رشته‌های روان‌شناسی و اقتصاد در دانشگاه تهران تحصیلات خود را به پایان رسانده و بعد از آن در خدمت مشاوره و کمک به مردم کوشیده است. او بعدها در رشته مشاوره‌‌ی ازدواج، خانواده و کودکان در دانشگاه یوتا تحصیل کرد و این مسیر را تا مقطع دکترا ادامه داد و در رشته‌ی جامعه‌شناسی از دانشگاه یوتای آمریکا فارغ‌التحصیل شد. هلاکویی سال‌ها در تهران تدریس کرد و سازمان رادیو و تلوزیون هم مدتی فعالیت داشت.

هلاکوئی سال‌هاست که در آمریکا زندگی می‌کند و به عنوان مؤسس و مدیر مرکز بهزیستی بورلی هیلز فعالیت دارد. این مرکز برای مشاوره دادن به زوج‌ها، خانواده‌ها و کودکان فعالیت دارد. همچنین یکی از برنامه‌هایی که دکتر هلاکویی در آن فعالیت دارد اجرای برنامه رازها و نیازهاست. این برنامه در تلوزیون آمریکا پخش می‌شود و دکتر هلاکویی در آن به بسیاری از ایرانیان که برای مشاوره با او تماس می‌گیرند در زمینه‌های روان‌شناختی و اجتماعی و خانوادگی پاسخ می‌دهد. او از تأثیرگذاری و محبوبیت بالایی برای بسیاری برخوردار است و توانسته تا امروز به بیش از 30 هزار نفر مشاوره دهد و هرسال سخنرانی و سمینارهای زیادی را در سراسر آمریکا و اروپا برگزار می‌کند.

او سال‌ها عمر خود را صرف تالیف کتب مختلف و سمینارهای متعدد کرده است. آثار دکتر هلاکویی چه به شکل صوتی و تصویری و چه به شکل مکتوب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. از جمله کتاب‌های او که به شکل صوتی در ایران منتشرشده می‌توان به کتاب صوتی خوشبختی، کتاب صوتی شخصیت ناسالم، کتاب صوتی علم و شبه علم، کتاب صوتی استرس یا فشار روانی اجتماعی، کتاب صوتی انسان و عشق، کتاب صوتی شخصیت سالم، کتاب صوتی خانواده تک سرپرست، کتاب صوتی رمز و راز موفقیت و کتاب صوتی ازدواج و خانواده موفق اشاره کرد. تمام این کتاب‌ها برای خرید و دانلود در سایت فیدیبو برای علاقه مندان قرار داده شده است.

هلاکویی اکنون در لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند و سال‌ها عمر خود را صرف سخنرانی و مشاوره به ایرانیان کرده است تا به آن‌ها یاد دهد که برای زندگی کردن باید تلاش و کوشش کرد و به اهداف خود پایبند بود.

دکتر هلاکویی با برگزاری سمینارها و دوره‌های روانشناسی از مسائل روانی که به رفاه و بهزیستی مرتبط می‌شوند صحبت می‌کند. هلاکویی در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۱ عضو انجمن روحانی «سنتا مونیکا» بوده‌است.

هلاکویی سال‌ها به عنوان مشاوری موفق در حوزه‌های مختلف فعالیت داشته است. او در سال‌های اخیر توانسته به‌عنوان زوج درمانگر و مشاور ازدواج برای زوج‌های ایرانی تاثیرگذار باشد. او فعالیت‌های زیادی درزمینه‌ی بهبود روابط زناشویی در کارنامه‌اش دارد. کتاب صوتی «ازدواج و خانواده موفق» از دیگر آثار او درباره‌ی خانواده است که انتشارات «ما و شما» آن را منتشر کرده است.

هلاکویی نه تنها به عنوان زوج درمانگر بلکه درزمینه‌ی کودکان و زمینه‌های روانشناسی عمومی نیز فعالیت می‌کند. او در سال‌های اخیر سمینارهای زیادی برگزار کرده است. سیمنارهایی که به افراد زیادی برای حل مشکلاتشان کمک کرده است. بسیاری از سخنرانی‌های دکتر هلاکویی امروزه تبدیل به کتاب‌های صوتی شده‌اند تا افراد زیادی بتوانند در حوزه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنند.

او در ارتباط باتربیت فرزندان نیز سمینارهای موثری اجرا کرده است که شامل سه دسته‌ی «تریپت فرزندان از سه تا هفت‌سالگی»، «تربیت فرزندان از هفت‌تا سیزده‌سالگی» و «تربیت فرزندان از سیزده‌تا نوزده‌سالگی» هستند و به خانواده‌هایی که در تربیت فرزندان خود و چگونگی رفتار درست با آن‌ها به مشکل برخورده بودند کمک بسزایی کرد. او در برنامه‌هایش از اهمیت تربیت کودکان در سنین پایین سخن می‌گوید و راه‌کارهای مفیدی به خانواده‌ها ارائه می‌کند.

دبی فورد

اس. جی. اسکات

الیف شافاک

گروه نویسندگان

سم هورن

جول اوستین

فلورانس اسکاول شین

دیل کارنگی

کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی

اریک فروم

دارن هاردی

آن‌ماری سلینکو

جیم ران

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/95363

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

خانه » دانلود رایگان » خانواده » همسران » صوتی همسران » کتاب صوتی زندگی مشترک بدون فریاد

«زندگی مشترک بدون فریاد» نوشته هال ادوارد رانکل و جنی رانکل است و دربردارنده راهکارهایی برای حفظ آرامش، رشد کردن و صمیمی‌تر شدن است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

تقریبا همه می‌خواهند ازدواج کنند. دخترهای کوچک درباره جشن‌های بزرگ عروسی، رؤیاپردازی می‌کنند و پسرها هم، حتی پیش از آنکه چیزی به زبان بیاورند، درباره دختر رؤیاهایشان خیال می‌بافند. بانوان جوان چند گام جلوتر می‌روند و خود را در خرید عروسی و دیگر مراسم مربوط به آن می‌بینند. مردان جوان با وجود‌ترس از تعهد، همچنان به‌طور مستمر در پی یافتن دختری رؤیایی‌اند که ارزش ازدواج و زندگی مشترک تا آخر عمر را داشته باشد. و البته که آنها کمدی‌های عاشقانه را تماشا می‌کنند.

درست است بیشتر پسرها کمدی‌های عاشقانه می‌بینند؛ نه به این دلیل که به شخصی علاقه‌مند هستند؛ بلکه به دلیل اینکه در پایان تمام کمدی‌های عاشقانه، زوجی به هم می‌رسند. شخصیت‌های فیلم می‌خواهند این مسئله را تجربه کنند. دوستان این شخصیت‌ها، آنها را به این مسئله‌ترغیب می‌کنند و تماشاچیان برای دیدن این رویداد سر و دست می‌شکنند. اگر شخصیت‌ها با هم ازدواج نکنند، فیلم‌های عاشقانه ساخته نمی‌شوند. به تمام فیلم‌های کلاسیک نگاهی بیندازید. همه ما این فیلم‌ها را دوست داریم؛ زیرا علاوه بر آنکه به نحوی باورنکردنی سرگرم‌کننده‌اند، بر یک واقعیت نیز متمرکز شده‌اند: تقریبا همه می‌خواهند ازدواج کنند.

کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی

بله، تقریبا همه می‌خواهند ازدواج کنند. با این حال، تعداد بسیار کمی از ما واقعا می‌خواهیم متأهل باشیم.

متأهل بودن، واقعا متأهل بودن، بیش از آنچه بر پرده سینما نشان داده می‌شود، تلاش می‌خواهد. حتی مشاوره قبل از ازدواج یا دیدن رابطه فوق‌العاده والدینمان نمی‌تواند ما را به‌اندازه کافی آماده کند. متأهل بودن ـ تأهل واقعی برای تمام عمر ـ نیازمند ایجاد سطحی از بلوغ است که کمتر تجربه‌ای در زندگی می‌تواند به پای آن برسد؛ نوعی بلوغ که مشخصه آن توانایی پذیرش آسیب‌ها، بخشندگی بسیار و صبر بی‌پایان است.

دانلود Internet Download Manager نسخه ویندوز

دانلود Internet Download Manager نسخه اندروید

دانلود WINRAR نسخه ویندوز

دانلود WINRAR نسخه اندروید

لطفا به کتاب صوتی را نیز جهت دانلود بگذارید

سلام
من دوازده فایل صوتی این کتاب را گوش دادم
1- صدای گوینده بی نظیر بود.با سپاس از سایت عالی تون
2-کتاب مفیدی بود
3- فصل ها و بخش های آخر کتاب ناقص بود و با فهرستی که گوینده می گفت مطابقت نداشت . مابقی بخش های کتاب را هم بی زحمت برای دانلود بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

کتاب صوتی ۱۰۰ راز یک رابطه فوق‌العاده اثر دیوید نئون است. در این کتاب رمز و رازهای رابطه موفق زناشویی بررسی‌شده است. این کتاب برای افرادی که در شرف ازدواج هستند و همچنین برای زوج‌ها بسیار مفید است و کیفیت روابط را بهبود می‌بخشد.
خلاصه‌ای از کتاب صوتی ۱۰۰ راز یک رابطه فوق‌العاده:
این کتاب بر اساس تحقیقات فراوان نوشته‌شده است و در آن به دلایل خوشبخت بودن زوج‌های موفق اشاره‌شده است. اینکه این زوج‌ها چه می‌کنند که در روابط خود موفق و شاد هستند. این کتاب از بخش‌هایی چون: برای اختلافات قانون وضع کنید، همه می‌توانند رابطه‌ای شاد…
(بیشتر بخوانید)

کتاب صوتی ۱۰۰ راز یک رابطه فوق‌العاده اثر دیوید نئون است. در این کتاب رمز و رازهای رابطه موفق زناشویی بررسی‌شده است. این کتاب برای افرادی که در شرف ازدواج هستند و همچنین برای زوج‌ها بسیار مفید است و کیفیت روابط را بهبود می‌بخشد.

این کتاب بر اساس تحقیقات فراوان نوشته‌شده است و در آن به دلایل خوشبخت بودن زوج‌های موفق اشاره‌شده است. اینکه این زوج‌ها چه می‌کنند که در روابط خود موفق و شاد هستند. این کتاب از بخش‌هایی چون: برای اختلافات قانون وضع کنید، همه می‌توانند رابطه‌ای شاد داشته باشند، مسئله تلاش شما مطرح نیست، چیزی برای غبطه خوردن وجود ندارد، نگرش بر نتیجه پیروز می‌شود، خود را گرفتار سنت‌ها نکنید، گذشته آینده نیست، در بازی مقایسه هیچ‌کس برنده نیست، عشق را در اطرافتان ببینید، برای حل مشکلتان کاری انجام دهید، در زندگی تعادل را رعایت کنید، به آرمان‌های خود فکر کنید، انعطاف‌پذیر باشید و…زوج‌های موفق هیچ‌گاه زندگی‌شان را با دیگران مقایسه نمی‌کنند. آن‌ها می‌دانند که خوشبختی برای هر انسانی معنایی متفاوت دارد و هیچ‌گاه از روی ظاهر قضاوت نمی‌کنند. عشقشان را مقدس می‌دانند و آن را با مسائل پیش‌پاافتاده خراب نمی‌کنند. بیشتر زوج‌ها با گذشت زمان شور و عشق اولیه خود را از دست می‌دهند یکی از راه‌های بازگرداندن این عشق به زندگی مرور خاطرات شیرین اول عاشقی است. با به خاطر آوردن آن‌ها و تعریف و تمجید از این لحظه‌های خوش احساسات شیرین را به زندگی‌تان دوباره تزریق کنید بیشتر زوج‌ها انتظار دارند بدون بازگو کردن خواسته‌هایشان طرف مقابل آن خواسته را بداند و برآورده کند ولی واقعیت این است که هرچقدر هم که دو نفر از یکدیگر شناخت پیدا کنند اما نمی‌توانند فکر هم را بخوانند و به خواسته هم پی ببرند. بنابراین هرچه را که می‌خواهیم باید به‌موقع بیان کنیم. هیجان را به زندگی خود وارد کنید و سعی کنید فرصت‌هایی را برای انجام برنامه‌های مشترک ایجاد کنید. نگذارید روزهایتان یکنواخت شوند. گفت‌وگوهایتان را هیجان‌انگیزتر کنید و کمتر مکالمات تکراری داشته باشید. در هنگام صحبت تمام حواس و تمرکزتان را در اختیار طرف مقابلتان قرار دهید و نگذارید احساس کند که به او بی‌توجهید. همیشه سعی کنید با سوال پرسیدن و دقت کردن به واکنش‌های او در شرایط مختلف علائق و خواسته‌های همدیگر را کشف کنید و بدانید که اولویت‌های او چیست و چه چیزهایی او را خوشحال می‌کند. در همه حال برای همسرتان دوست‌داشتنی باشید منظور این نیست که باید همیشه و در هر شرایطی ظاهری کاملا آراسته داشته باشید. اما سعی کنید ظاهرتان، رفتارتان، صحبت کردنتان، فعالیت‌هایتان تا حد امکان همیشه جذاب و خواستنی باشد. لحظات رمانتیک بسازید. گاهی فرصت‌هایی را ایجاد کنید که باهم به یک مکان رمانتیک بروید، در خانه این فضا و زمان را برای خود به وجود بیاورید و در آن زمان تمام تلاش خود را به کاربندید تا جذاب باشید. مشکلاتتان را با کمک هم حل کنید و سعی کنید از نگرانی و استرس دوری‌کنید. مشکلات خواه‌ناخواه برای همه پیش می‌آیند اما نگذارید این مشکلات تمام لحظات زندگی شمارا تحت تاثیر قرار دهند و زندگی‌تان را فلج کنند.احساسات حقیقی خود را بازگو کنید و هیچ‌گاه همسرتان را از شنیدن دوستت دارم محروم نکنید. مشاجره‌های زناشویی را طولانی نکنید. خیلی از مسائل پیش‌پاافتاده ارزش خراب کردن لحظات شمارا ندارند. قدرت بخشش همدیگر را داشته باشید و از خطاهای هم تا حد ممکن چشم‌پوشی کنید. وقتی خطایی از شما رخ می‌دهد از همسرتان عذرخواهی کنید و به طریق مختلف از او دلجویی کنید. امور مختلف را به‌عنوان وظیفه همسرتان تلقی نکنید و سعی کنید گاهی به او در انجام امور کمک کنید. برای هم ارزش و احترام قائل شوید. در حضور دیگران این احترام را چند برابر کنید و شأن همسرتان را حفظ کنید. از یکدیگر مدام انتقاد نکنید و زمان‌های مشخصی را برای گفت‌وگو کردن درباره ایرادهایتان مشخص کنید و در آن زمان‌ها دوستانه، صادقانه و عادلانه مشکلات هم را بازگو کنید و به حرف‌های طرف مقابلتان هم گوش دهید و به او زمان دهید تا کم‌کم خود را اصلاح کند. گاهی هم خیلی از ایرادهای طرف مقابل درواقع ایراد نیست و تنها تفاوت فرهنگی و تفاوت نگرش است و ما باید آن را بپذیریم. به سلیقه و اعتقادات هم احترام بگذارید و سعی نکنید که افکار خودتان را به هم تحمیل کنید. انتظار نداشته باشید که همسرتان در تمامی برنامه‌ها و طرح‌ها شمارا همراهی کند. به‌تنهایی و خلوت هم احترام بگذارید و بدانید که هر انسانی به ساعت‌هایی برای تنهایی و آرامش و تفکر نیاز دارد و دوست ندارد در آن لحظات کسی کنار او باشد. بنابراین گاهی در مواقع نیاز همدیگر را تنها بگذارید تا طرف مقابل آرامش و انرژی خود را بازیابد. پلکان ترقی و الهام‌بخش یکدیگر باشی و بدانید که پیشرفت هرکدام از شما باعث پیشرفت زندگی‌تان است و هیچ‌گاه سعی نکنید مانع ترقی هم باشید. مسئولیت‌پذیر باشید و بدانید که مسئولیت‌پذیری یکی از ارکان بسیار مهم در زندگی زناشویی است. هرکدام از زوج‌ها اگر مسئولیت‌های خود را به‌درستی انجام ندهند مشکلات زیادی به وجود می‌آید و گاهی این مشکلات به حدی زیاد می‌شوند که ممکن است به جدایی ختم شوند. مسئولیت‌پذیر بودن از نشانه‌های رشد عقلی یک فرد به شمار می‌رود. به‌جای تمرکز بر روی ایرادهای همسرتان سعی کنید بیشتر نیمه پر لیوان را ببینید و قدردان یکدیگر باشید. همچنین به خانواده‌های یکدیگر احترام بگذارید و ایرادهای آن‌ها را به‌پای همسرتان نگذارید و به‌شدت از بحث کردن درباره این ایرادات بپرهیزید.

برخی کارها ازنظر ما دشوارند و موفقیت در آن‌ها ارزشمند است برخی دیگر خسته‌کننده و انجام دادنشان بی‌اهمیت به نظر می‌رسد درحالی‌که ارزش‌ها اغلب بر اساس مهارت در کارهای عادی و پیش‌پاافتاده قرار دارند. مأموران آتش‌نشانی سال‌ها روش‌های نجات دادن جان دیگران و پروتکل‌های آتش‌نشانی را می‌آموزند و سرانجام روزی فرامی‌رسد که باید مهارت و دانش خود را برای حفظ جان مردم و خانه‌هایشان به‌کارگیرند.  بدون سال‌ها تعهد در مقابل فراگیری مسائل معمولی لحظه موفقیت بزرگ فرانمی‌رسد. داشتن رابطه‌ای سالم و پایدار هم ازنظر ما نوعی موفقیت است اگر مدتی طولانی است که ازدواج‌کرده‌اید شاید روزنامه محلی عکسی از شمارا به همراه ماجرای زندگی‌تان چاپ کند ولی این موفقیت دربرگیرنده لحظات بی‌شماری از تعهد دوجانبه است. بدون شک همیشه ساده نیست و پاداشی فوری را هم در پی ندارد ولی گذشتن از تمایلات آنی و تعهد در مقابل زندگی مشترک، مراقبت از یکدیگر و گوش کردن به حرف‌های یکدیگر اگرچه روزمره و یکنواخت به نظر می‌رسند گام‌های قهرمانانه در جهت داشتن رابطه‌ای موفقیت‌آمیز و پایدار محسوب می‌شوند.

کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی

دیوید نئون بازیگر، تهیه‌کننده و نویسنده انگلیسی در سال ۱۹۱۰ به دنیا آمد. او کتاب‌های زیادی را باهدف حل مشکلات زندگی نوشت و کتاب‌هایش به زبان‌های زیادی ترجمه‌شده‌اند. او همیشه دیگران را به داشتن زندگی شاد و موفق و داشتن روابط بین فردی موفق تشویق می‌کرد. نئون استاد دانشگاه در اوهایو آمریکا بود. نئون علاوه بر نویسندگی هنرپیشه مطرحی هم بود که جوایز زیادی ازجمله جایزه اسکار نقش اول مرد، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام، جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک برای بهترین بازیگر نقش اول مرد و… را دریافت کرد. او در سال ۱۹۸۳ درگذشت.

خیلی خوبه

نوار به شما کمک میکند که همیشه و همه جا با گوش دادن به کتاب صوتی، یاد بگیرید، شگفت زده بشوید و از وقت خود بهترین استفاده را ببرید.

با نصب اپلیکیشن نوار همیشه و همه جا کتابخانه تان با شماست .

برای ثبت نظر و انتقاد بر روی نماد کلیک کنید.

روابط دیگر مثل زمان‌های گذشته، ساده و بدیهی نیستند. با پیچیده شدن شرایط و تغییر دغدغه‌ها نیز، روابط وارد مرحله پیچیده‌تری شده‌اند که برای حفظ و مدیریت آن باید دانش و اطلاعات کافی داشت. بهبود همه روابط، به‌خصوص روابط زناشویی، دیگر بر شانس استوار نیستند و برای دوام به مراقبت احتیاج دارند.
با این تفاسیر، آیا کسی هم پیدا می‌شود که خواستار بهبود روابط زناشویی‌اش نباشد یا دلش نخواهد افسار زندگی‌اش را کاملا به دست بگیرد و آن را وارد مسیر بهتری کند؟
روابط زناشویی همیشه یک «فرایند در حال پیشرفت» است. این روابط هیچگاه کامل نیستند،…
(بیشتر بخوانید)

روابط دیگر مثل زمان‌های گذشته، ساده و بدیهی نیستند. با پیچیده شدن شرایط و تغییر دغدغه‌ها نیز، روابط وارد مرحله پیچیده‌تری شده‌اند که برای حفظ و مدیریت آن باید دانش و اطلاعات کافی داشت. بهبود همه روابط، به‌خصوص روابط زناشویی، دیگر بر شانس استوار نیستند و برای دوام به مراقبت احتیاج دارند.

با این تفاسیر، آیا کسی هم پیدا می‌شود که خواستار بهبود روابط زناشویی‌اش نباشد یا دلش نخواهد افسار زندگی‌اش را کاملا به دست بگیرد و آن را وارد مسیر بهتری کند؟

روابط زناشویی همیشه یک «فرایند در حال پیشرفت» است. این روابط هیچگاه کامل نیستند، چون دو فرد متفاوت از دو دنیایِ متفاوت کنار هم قصد زندگی در صلح و آرامش را دارند. بنابراین مذاکره درباره تفاوت‌ها، برگرداندن شور و عشق به رابطه و حل‌وفصل اختلاف‌ها امری ضروری است که هر زوج دغدغه‌مندی خود را ملزم به آن‌ها می‌داند.

کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی

نویسنده کتاب، پائولا هال، روان‌درمانگر برجسته‌ای در زمینه روابط جنسی و زناشویی است که تا به‌حال با صدها زوج که در روابط خود مشکل داشتند و دغدغه‌شان بهترشدن روابط بود، گفت‌وگو کرده است. او در پیشگفتار، درباره این کتاب صوتی چنین می‌گوید: در این کتاب، شما توصیه‌ها و راهکارهای بی‌شماری برای در میان گذاشتن این اطلاعات با همسرتان به دست خواهید آورد. نکات و پیشنهادات فراوانی نیز به شما ارائه خواهم کرد که به کار زوج‌های دیگری آمده است که در موقعیت شما بوده‌اند.

همه آدم‌ها دغدغه بهترشدن شرایط و موقعیت‌ها را دارند. ازآنجاکه ازدواج و روابط زناشویی جزو ارکان مهم زندگی یک شخص تلقی می‌شود و یک زندگی مشترک خوب یا ناموفق می‌تواند سایر جوانب زندگی فرد را تحت‌تاثیر قرار دهد، بنابراین شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند در شناخت مشکلات، کدورت‌ها و تلاش برای بهتر شدن روابط به ما کمک کند. نویسنده در این کتاب با زبانی ساده به ما نشان می‌دهد که تغییرات اساسی از خود ما شروع می‌شود. اگر خودمان تغییر کنیم، شرایط نیز بر وفق مراد ما می‌شود.

صدای زنگ های وسط خواندن کتاب اصلا خوب نیست و کلا کیفیت خوانش پایین…کتاب باربارا دی انجلیس کاربردی تر هست

خیلی با زبان ساده ، به روش عملیاتی توضیح دادن. که بسیار یاری بخش است.

باسلام. اگر کسی از دوستان این کتاب را گوش داده لطفا درمورد اون نظرشو بنویسه.ممنونم

نوار به شما کمک میکند که همیشه و همه جا با گوش دادن به کتاب صوتی، یاد بگیرید، شگفت زده بشوید و از وقت خود بهترین استفاده را ببرید.

با نصب اپلیکیشن نوار همیشه و همه جا کتابخانه تان با شماست .

برای ثبت نظر و انتقاد بر روی نماد کلیک کنید.

کتاب موفقیت در زندگی زناشویی نوشته دکتر دیوید میس می باشد او در مقدمه کتاب خود نوشته من به عنوان مشاور امور زناشویی، در پنج قاره جهان یعنی اروپا، آسیا،استرالیا، امریکا و آفریقا، به مشکلات زناشویی عده ی زیادی گوش فرا داده ام.
با توجه به مراتب فوق در مورد شرایط موفقیت در زندگی زناشویی اطلاعات کافی دارم و از روش های سعادتمند شدن در زندگی آگاه هستم.
این کتاب برای جوانانی که در فکر ازدواج هستند بسیار مفید می باشد.


 


فهرست مطالب


فصل اول: پنج اصل اساسی

            انتخاب، آمادگی، تعدیلات، سهیم ساختن، رشد

کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی


فصل دوم: پنج تعدیل مهم

            امور جنسی، پول، کار، خویشاوندان سببی، داشتن فرزند


فصل سوم: پنج همسر مشکل

           زن سرد مزاج، شوهر ساکت، زن عیب جو، شوهر خیانتکار، زن در سنین بالا


فصل چهارم: پنج مشکل مهم

           حسادت، تفاوتهای دینی، تمایلات عاشقانه، نداشتن فرزند، دور شدن از یکدیگر


خاتمه: کسانی که گرفتار مشکل هستند

کلمات کلیدی: موفقیت در زندگی زناشویی، ارتباطات زناشویی، بی بند و باری در زندگی، روانشناسی، اخلاق در خانواده، شوهر بد اخلاق، طلاق، مشاور امور زناشوئی، مشاوره خانواده، مشکلات اخلاقی، مشکلات جنسی، مشکلات زناشویی، سردمزاجی در زنان، حسادت در خانواده،

برای دانلود کتاب موفقیت در زندگی زناشویی و دسترسی سریع و کاملا رایگان به بیش از ۱۰،۰۰۰ هزار کتاب و کتاب صوتی دیگر اپلیکیشن کتاب سبز را، رایگان دانلود کنید.

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.

 

[/four_fifth]

 

 

[/four_fifth]

کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی

در این پیام خیانت و بی وفایی های زناشویی همراه با بیان تفاوت دو نمونه متداول از خیانت (خیانت جنسی و خیانت عاطفی) به تفصیل بیان شده است. در واقع برخورد با موضوع مهم خیانت نیازمند شناخت عوامل زمینه ساز، در جهت درمان و بهبود زندگی زناشویی خواهد بود.

سردی عاطفی بعد از گذشت مدتی از زندگی زناشویی یا روابط عاطفی موضوعی است که امروزه ذهن زوجین را درگیر نموده است. از دست دادن تمایلات و شوق فرد نسبت به اوایل زندگی و دلایل ایجاد این حس، در این پیام بررسی شده است.

بحران روزمرگی، کابوسی است که هر فردی در زندگی از آن می ترسد. مطمئنا راهکارهایی که باعث فاصله گرفتن فرد از یکنواختی در زندگی شخصی یا زناشویی می شود، جذاب خواهد بود. در این پیام این موارد را با هم مرور خواهیم کرد.

همواره در تمام متون روانشناسی و علوم شناخت انسان، بر تفاوت دو جنس تاکید شده است. مهمترین عامل پیشرفت زندگی زناشویی شناخت نیازهای یکدیگر خواهد بود لذا در این پیام بر خصوصیات هیجانی مردان زمانی که در یک رابطه عاطفی قرار می گیرند تاکید شده است.

ازدواج و یا رابطه با جنس مخالف در بسیاری موارد باعث بوجود آمدن ویژگی های رفتاری در افراد می شود که تا به حال در زندگی با آنها روبرو نشده بودند. وصلت دو نفر، در واقع پیوند دو خانواده با تفاوت های فرهنگی و تربیتی خاص خودشان است. پس بوجود آمدن تنش امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.این تفاوت های شخصیتی در پیام بالا مرور می شود.

بخش دوم پیام خیانت با محوریت آسیب هایی بعد از بحران، هیجانات و راهکارهای زندگی بعد از این اتفاق می باشد.

چالش روابط و دوستی های قبل از ازدواج موضوع مهمی در شکل گیری یک احساس می باشد. احساسی که شاید سرنوشتی همچون ازدواج داشته باشد. باید ها و نبایدهای این روابط و آسیب شناسی آن را بشنوید از مصطفی زراعتی.

هیچ زوجی از ابتدای شکل گیری رابطه عاطفی تصمیم به خیانت نداشتند. بحران های رابطه و مسائلی که گاه، از دایره تحمل افراد خارج می شود، آنها را بر این می دارد تا به دنبال فردی جایگزین، در جهت پر کردن این خلاء ها باشند. این پیام دلایل شروع خیانت زناشویی را مورد بررسی قرار می دهد.

قسمت دوم پیام دوستی های قبل از ازدواج در مورد ارزیابی انتخاب ها و دورنمای آینده ی روابط می باشد. آیا انتخاب من درست بود؟ آیا این فرد نیازهای عاطفی من را برآورده خواهد کرد؟ آیا مفهوم دوست معمولی در واقعیت معنایی دارد یا خیر؟

عشق لغتی است که تفسیرهای متفاوتی در نگاه هرکس برای آن در نظر گرفته می شود. نهایت آمال و آرزوهای یه انسان داشتن فردی است که عشق را با او در زندگی تجربه کند. ازدواج عاشقانه در بعضی موارد ایده آلی است که فقط از دور، نمای زیبایی دارد. اما واقعا عشق واقعی چیست؟ آیا صرفا شروع زندگی با عشق تضمین کننده ی خوشبختی هم هست؟!

روزهای بعد از خیانت، سخت ترین لحظاتی است که یک فرد در طول زندگی تجربه خواهد کرد. فرو ریختن کوه انتظارات و تصوراتی که داشته، از او یک فرد غمگین و منزوی می سازد. با وجود این اتفاق چطور بایستم و دوباره شروع کنم؟ چطور اعتماد از دست رفته گذشته را بازسازی کنم؟ آیا ماندن راه درستی است یا باید به فکر شروعی دوباره باشم؟

مسئله دلسری و فاکتورهای ایجاد این حس مجددا مورد بررسی جزئی قرار گرفته است. لذا اگر فکر می کنید احساسات شما نسبت به اوایل شروع رابطه عاطفی افت چشمگیری داشته پیشنهاد می کنم حتما این پیام صوتی را دنبال کنید.

کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی

حساسیت هایی که هر فرد نسبت به شریک عاطفی خود دارد و گاهی به آن برچسب غیرت مردانه یا حسادت زنانه می خورد در بسیاری موارد زمینه ساز بروز تنش در زوجین است. غیرتمندی چه تعریفی دارد؟ آیا اسم حساسیت های بیمار گون و ظن و گمان غیرت یا حسادت است؟ تا چه حدی از این احساسات نرمال بوده و ایجاد مشکل نمی کند؟ این پیام در پی جواب این سوال ها می باشد.

امید به زندگی وقتی بوجود خواهد آمد که هدفی به صورت کاملا جزئی، تعریف شده باشد. وقتی رابطه ی عاطفی به عنوان هدف در زندگی تعریف شود، به زودی با هر مشکلی باید منتظر احساسات ناخوشایند باشیم. ازدواج و رابطه ی عاطفی، هدف نیست، بلکه وسیله ای است که با استفاده از آن می توان به اهداف خود، از جمله رشد و اعتلای شخصی رسید.

دلزدگی یعنی فاصله ی بین انتظارات و واقعیات زندگی، زمانی که قبل از ازدواج و یا رابطه ی احساسی تصوراتی در ذهن دارید و با اتفاق افتادن ازدواج، در واقعیت های زندگی،غوطه ور می شوید، هرچقدر که این انتظارات با واقعیات ناهمخوان باشد باعث بوجود آمدن حس دلزدگی خواهد شد. این آسیب در پیام صوتی بالا به تفصیل شرح داده شده است.

یک زوج، قبل از اینکه برای هم زن و شوهر خوبی باشند، باید توانایی رفاقت و دوستی با یکدیگر را در خود پرورش دهند. دوستانی که حاضر نیستند خود واقعی شان را به هیچ قیمتی با خود ایده آل دروغین مبادله کنند…!

گاهی اوقات دل کندن و تمام کردن یک رابطه عاطفی در عین حال که درد آور است، در واقع تنها راه حل موجود می باشد. زمانی که به این تصمیم رسیدید، آینده ی مبهم در برابر تمام خاطراتی قرار می گیرد که روزی برای ساخته شدنشان، دو انسان با هم، پیوند عشق بستند. برای این انتخاب سرنوشت ساز حتما پیام صوتی بالا را بادقت گوش کنید.

فقدان ابراز گری مثبت همواره مشکلی است که زوجین در مسائل جنسی از آن رنج می برند. تاثیر فرهنگ را در این مورد نباید از نظر دور داشت اما چگونه انتظارات خودم را در یک رابطه جنسی بیان کنم؟ طریقه صحیح صحبت از مسائل جنسی چیست؟ آیا باید از آنچه از همسرم در سر دارم خجالت بکشم یا خیر؟ جواب تمام این سوالات در پیام صوتی بالا است.

تفاوت های شخصیتی هر فرد که ناشی از تفاوت فرهنگی و تربیت خانوادگی است در بسیاری موارد مشکل ساز می شود. عدم درک این تفاوت ها در زوجین باعث میل به تغییر خواهد شد که همین موضوع به معنای شروع جنگ در زندگی است. پیام صوتی بالا را برای هرچه بهتر شدن تعاملات مثبت بین یکدیگر، حتما گوش کنید.

چرا یک زن به راحتی حرف از احساس می زند ولی یک مرد در بیان درونیات خود دچار مشکل است؟ آیا واقعا مردها عقلانی و زنها احساسی هستند؟ این جمله که مرد، یاد نگرفته و بلد نیست، تا چه حد درست است؟ آیا واقعا مردان در ابراز گری صعف دارند؟ جواب تمام این سوالات در پیام بالا است.

سوالی که همیشه در ذهن زوجین است رمز داشتن یک ازدواج بدون شکست می باشد. تفاوت ازدواج های سنتی با ازدواج هایی که حاصل دوستی های قبل از ازدواج است و همچنین معیارهای آرامش روانی در رابطه در این پیام بررسی می شود.

وقتی با هربار برقراری یک رابطه با جنس مخالف به نوعی این نزدیکی به سرانجام نمی رسد فرد با این سوال مواجه می شود که چرا همیشه شکست می خورم؟ چرا در روابط از من سوء استفاده می شود؟ یعنی من لیاقت یک احساس ناب و اصیل را ندارم؟ جواب تمام این سوالات را در پیام صوتی بالا خواهید یافت.

چیزی که از یک زن، موجودی شاد و امیدوار به ادامه زندگی می سازد فقط داشتن عشق و ازدواجی خوب نیست، مفید بودن و حس بارآوری برای خود و جامعه موضوعی است که زنان بسیاری از آن فاصله دارند و مستقیما به بی هدفی در آنها مربوط است. رمز داشتن شادی و دوری از رکود را در این پیام گوش کنید.

در یک رابطه ی دوستی، موضوع مهم رفتار با طرف مقابل است. رفتاری که باعث بوجود آمدن تصورات غلط و پیش قضاوت ها در فرد نشود.موضوع حد و حدود رابطه عاطفی قبل از ازدواج و باید ها و نباید های آن و همچنین موضوع رابطه جنسی، در این پیام شرح داده می شود.

روابط دوستی بی سرانجام، علاوه بر ایجاد تجارب مثبت و چراغ راه آینده، می تواند باعث نوعی دلسردی از داشتن رابطه ای ثابت در فرد شود. تعدد شکست ها در رابطه مستقیما اعتماد به نفس فرد را هدف قرار می دهد. در این پیام مسیر صحیح در روابط عاطفی را باهم مرور می کنیم.

انتخاب یک فرد، به عنوان شریک زندگی استرس زیادی را به همراه دارد چراکه این انتخاب بدان معناست که باید روی تمام گزینه های خوبی که بعد از این فرد در زندگی برای شما اتفاق می افتد یک خط قرمز بکشید. پس انتخاب صحیح نیازمند درک و بینش بسیاری خواهد بود. ما در این پیام صوتی در پی این روشنگری خواهیم بود.

مفهوم ازدواج سفید ( زندگی زوج با یکدیگربدون تعهد رسمی) شاید به عنوان مفهومی غربی، به تازگی در فرهنگ ما جایی برای خود دست و پا کرده است. آسیب شناسی این نوع زندگی را در پیام صوتی بالا به صورت کامل شرح خواهیم داد.

تعریف آرامش برای هر فردی یک معنا دارد و این تفاوت در تعاریف ما را به این درک می رساند که کلمه آرامش شامل مفاهیم متعدد شخصی زیادی است. در این پیام با توجه به پیش زمینه فرهنگی ما، آرامش و راه های رسیدن به آن از منظر علم انرژی ها و معنویات، تعریف شده و مسیر های نور و روشنی در زندگی را مرور خواهیم کرد.

مهمترین عامل بوجود آورنده ی افسردگی بی هدفی است. داشتن هدف به منزله ی سپری در برابر هجمه ی ناملایمات و سختی های زندگی است. تا به حال شده وقتی صبح چشم باز می کنین به عشق یک هدف از خواب بلند بشید؟ تا به حال از خودتان پرسیدید که 10 سال بعد کجا قرار دارید و چه چیزهایی به دست آوردید؟ اگر جوابی به این سوالات ندارید، پیام صوتی بالا را با دقت گوش کنید.

اعتماد به نفس متغیری است که میزان آن کاملا مرتبط با موفقیت هایی است که فرد در زندگی بدست آورده است. اگر حرکت موثر و مفیدی صورت نگیرد، نباید انتظار بوجود آمدن اعتماد به نفس بالا را در فرد داشت. شناخت نیاز های شخصی و هدف گذاری موثر از موارد مهمی است که در این پیام در مورد آن صحبت می کنیم.

چه مسائلی باعث ناامیدی و یا امید به زندگی می شود؟ در مواقعی که به بحران در زندگی برخورد می کنیم فرد سومی بنام مشاور یا درمانگر چه کمکی به ما می کند؟ آیا کمک هر فردی بدون تمایل قلبی ما تاثیری در تغییر، خواهد داشت؟ جواب تمام این سوالات و راهکارهای داشتن انگیزه برای رسیدن به اهداف را در پیام صوتی بالا دنبال کنید.

ازدواج برای همه در شرایط برابر اتفاق نمی افتد. افرادی با سابقه ازدواج ناموفق، کسانی که والدین پرخاشگر و خاطرات کودکی رنجباری دارند، کودکان طلاق و.. همه جز افراد آسیب پذیر در ازدواج هستند لذا شناخت این افراد و نوع درمان آنها قبل از ازدواج به طوری که نیازهای ناخودآگاه و برآورده نشده از دوران کودکی شان، در ازدواج اثر سوء نداشته باشد، موضوع مهم این پیام صوتی است.

وقتی با تمام وجود اطمینان دارید که رابطه عاطفی حال حاضر شما جز تخریب، حاصل دیگری ندارد و همچنان بر ادامه آن پافشاری می کنید، دچار نوعی اختلال وابستگی هستید که شاید ریشه در نیاز های ارضا نشده کودکی شما داشته باشد. این مسئله در این پیام به صورت کامل شرح داده شده است.

مفهوم تنوع طلبی در یک رابطه عاطفی و در مقیاس کلی در ذات انسان تا چه حد می تواند حقیقت داشته باشد؟ آیا فرد خیانتکار ذاتا انسان تنوع طلبی است؟ آیا تنوع طلبی نوعی بیماری است؟ چه مواقعی فرد دچار این اختلال می شود؟ خانواده هر شخص در بوجود آمدن این ویژگی چه نقشی را ایفا می کند؟ جواب تمام این سوالات را در پیام صوتی بالا پیدا می کنید.

مسئله رابطه جنسی در زوجین تا حدی اهمیت دارد که عمده دلیل طلاق را در جامعه ما تشکیل داده است. انتظارات هر کس از رابطه جنسی با کیفیت، پیشینه ی جنسی زوجین قبل از ازدواج، انواع اختلالات جنسی و دیگر مسائل مرتبط با رابطه ی زناشویی با کیفیت در این پیام بررسی خواهد شد. اگر خود و یا نزدیکانتان درگیر مشکلات جنسی می باشید پیام صوتی بالا را ار دست ندهید.

روابط دوستی قبل از ازدواجی که به پیمان زناشویی ختم می شود نسبت به ازدواج های سنتی بیشتر در معرض آسیب هایی از قبیل دلسردی عاطفی قرار دارند. پس سرزنده و شاد نگه داشتن یک رابطه بلند مدت از ابتدای دوستی تا زمان ازدواج موضوع مهمی است که در این پیام سعی شده به صورت کامل به آن پرداخته شود.

تلخ ترین خاطرات زندگی ما مربوط به زمانی است غم فقدان یک عزیز را در دل داشته ایم. فقدان حتما مرگ شخصی نیست. عشق نافرجامی که جدایی سرانجام آن بوده نیز فقدان بزرگی به حساب می آید. زندگی بعد از یک شکست عشقی باید به صورتی دنبال شود که فرد بعدی در رابطه عاطفی به عنوان یک چسب زخم و مرحمی بر دردهای قلب شما قلمداد نشود. در این پیام موضوع زخم های عاطفی را با هم بررسی می کنیم.

هر فردی راه و روش مخصوص به خود را در یافتن آرامش دارد. یکی با ورزش، یکی با مصرف مواد مخدر، دیگری با مراقبه و یکی دیگر هم با مسائل مذهبی. مهم این است راه پیدا کردن آرامش موقتی نبوده و ما را در رشد هرچه بیشترشخصیت مان یاری کند. جستجوی انرژی مثبت و حس خوب در زندگی مسائلی است که در این پیام صوتی شرح داده شده است.

کمتر کسی پیدا می شود که به طور کامل به نیازهای واقعی و طبیعی خود اشراف کامل داشته باشد. خود واقعی ما چه چیزی است؟ چقدر مایلیم این موجودی که هستیم را به صورت تمام و کمال به دیگران نشان دهیم؟ آیا نسبت به وقایع روزمره زندگی خودمان هشیاریم یا مدام در گذشته و فکر به آینده به سر می بریم؟ اینها مسائلی است که در این پیام صوتی به آن پرداخته ایم.

حد و حدود و اصطلاحا مرزهای یک رابطه ی عاطفی مسئله ای است که در روابط دوستی گاها باعث بوجود آمدن تنش خواهد شد؟ زمان مناسب برای ابرازگری در رابطه دوستی چه وقتی است؟ آیا مرزی برای شروع رابطه جنسی وجود دارد؟ رابطه مناسب برای ازدواج چه خصوصیاتی دارد؟ سوالاتی که به صورت کاملتر از قبل در این پیام صوتی پاسخ داده شده اند.

پیش شرط ها و قواعد یک ازدواج موفق موضوعی است که در بسیاری از متون مشاوره خانواده و ازدواج به آن اشاره شده است. مادامی که نیازهای واقعی و نرمال خودمان را نشناسیم هیچ ملاکی برای ازدواج معنا پیدا نمی کند. اساسی ترین و پر بحث ترین ملاک های انتخاب مناسب برای ازدواج در این پیام صوتی بررسی خواهد شد.

مشکل اساسی بشر روبرو شدن با تنهایی است. به همین خاطر آدمی ناگزیر از هر تلاش و ابزاری است تا به نوعی از این تنهایی فرار کرده و با حقیقت وجودی خودش روبرو نشود. چه چیزی در عمیق ترین قسمت های ناخودآگاه ما نهفته که حاضریم تن به هر رابطه ای بدهیم تا با آن روبرو نشویم؟ در عمق خاطرات کودکی ما چه چیزهایی وجود دارد که با آنها بیگانه ایم؟ پیام صوتی بالا در این مورد را با دقت گوش کنید.

گاها در روابط عاطفی فرد توانایی کنترل هیجانات خودش از جمله خشم و پرخاشگری یا ابراز علاقه ی افراطی و بیمار گون را ندارد. جایی که وابستگی تنها دلیل ادامه یک رابطه عاطفی شده و هر دو نفر در عذابی واقعی قرار دارند چاره ای جز قبول اشتباه وجود ندارد. آشنایی با هیجانات ناکارامد و توانایی برخورد با آنها در این پیام صوتی محقق خواهد شد.

زمانی که در مقابله با مشکلات اونها رو انکار می کنید با ادامه زندگی مجبور می شوید که روزی با آنها روبرو شده و عذاب سرکوب مشکلات را به جان بخرید. هیچ ازدواج اجباری و مصلحتی تبدیل به ازدواج عاشقانه نخواهد شد و هیچ مرد یا زنی بعد از ازدواج قرار نیست به شاهزاده رویاهای شما تبدیل شود. مواردی که یک ازدواج را تبدیل به پیوندی ناکام می کند در این پیام صوتی بررسی می شود.

اختلاف با خانواده اولیه در ازدواجهایی که با نارضایتی خانواده ها شروع شده به کرات مشاهده می شود. حتی عدم آگاهی از سیاست های برخورد با خانواده همسر نیز می تواند زمینه ساز بروز تنش در زندگی زناشویی شود تا جایی که خانواده ها عروس یا داماد خود را به منزله ی رقیبی برای دور کردن فرزندشان از آنها می پندارند. این پیام صوتی به چرایی این درگیری ها و سیاست های صحیح ارتباط با خانواده اولیه می پردازد.

سردی و افت عاطفی که مستقیما در زندگی جنسی زوجین نیز تاثیر زیادی دارد برای هر دو جنس چالش بحران زایی تلقی می شود لذا بررسی دلایل بوجود آمدن این افت و سردی عاطفی در جنس مذکر موضوع مهم بحث در این پیام صوتی است.

ملاک های تکمیلی ازدواج سالم از جمله اشتراکات فرهنگی، مسائل جنسی و اولویت ها، مسائل مالی و … دراین پیام صوتی به تفصیل بیان شده است.

همه آنچیزی که به عنوان بیماری در بدن ما اتفاق می افتد ریشه در فکر و روان ما دارد. شناخت و کنترل این احساسات در مغز به ما کمک می کند تا با نیازهای ناخودآگاهمان بیشتر آشنا شده و بتوانیم قدم در مسیر آگاهی کامل و در نتیجه احساسات مثبت بگذاریم.

ترس لزوما از یک حیوان درنده، ارتفاع یا تاریکی نیست. گاهی اوقات ترس از خودمان مهمترین چیزی است که در دل داریم. ترس از روبرو شدن با این مرد یا زن ضعیف که پشت روابط عاطفی گوناگون پنهان شده تا کسی یک انسان نالایق رو نبینه، یا ترس از اینکه مبادا همکارها و دوستانم بفهمن که پشت کت و شلوار برازنده من یک فرد بی اعتماد به نفس پنهان شده. در این پیام با تمام این ترس ها روبرو می شویم.

بحث تفاوت های زن و مرد در رابطه عاطفی و نحوه برخورد با بحران های زندگی، همچنین تکالیفی که هر کدام نسبت به یکدیگر در یک رابطه موفق دارند، در این پیام صوتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

درصد بسیاری از افراد آموخته اند که در زندگی همیشه خود را فدای اهداف دیگران کنند لذا با این کار توجه مثبت آنها را طلب می کنند. در بعضی مواقع باید خودخواه بود در واقع تا خودتان را دوست نداشته باشید نمی توان به هیچ کس ابراز عشق واقعی نمود. در این پیام به لزوم دوست داشتن خود و اولویت قرار دادن نیازهای خودتان، تاکید می شود.

تیپ شخصیتی بسیاری از افراد در رابطه عاطفی، کنترل گر می باشد.در واقع قدرت طلبی و کنترل گری باعث می شود تا رفتار دیگران با ما تصنعی و از روی ترس باشد لذا هیچ وقت نباید انتظار داشت تا احساس واقعی آنها را بفهمیم. موضوع سلطه گری در این پیام به صورت کامل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وقتی با تمام وجود می دانیم که رابطه عاطفی ما به بن بست رسیده و هیچ امیدی به آینده نیست، منطقی است که آن رابطه به اتمام برسد، اما متاسفانه در بیشتر مواقع نوعی حس وابستگی بیمارگون باعث می شود تا این روابط بیمار، ادامه پیدا کند. در این پیام دلایل ادامه این قبیل روابط را مورد بحث قرار می دهیم.

در بحث مشاوره پیش از ازدواج مفهومی که از طرف درمانگر به آن توجه ویژه ای می شود، موضوع نیاز دو طرف برای ازدواج می باشد. اولویت نیاز ها، شناخت نیاز بیمارگون، نیازهای ارضا نشده گذشته و در کل معنای واقعی نیاز در این پیام صوتی بررسی میشود.

چالش برخورد با تنهایی فاکتور مهمی است که افراد به خصوص جنس مونث را ترغیب می کند تا وارد روابط عاطفی بیمارگون شوند هرچند که این روابط نوعی رفع نیاز زود گذر بوده و جز سرخوردگی و افزایش حس تنهایی هیچ حاصلی برای فرد در پی ندارد می توان گفت عدم درک مفهوم تنهایی می تواند زمینه ساز این بحران شود. در این پیام به صورت کامل راجع به این مشکل بحث می کنیم.

همانطور که قبلا نیز اشاره شد اهمیت شناخت نیاز ها برای شروع ازدواجی موفق از لحاظ علمی ثابت شده است لذا بسیاری از نیاز ها در ابتدای آشنایی از اهمیت ویژه ای برخوردارند که در این پیام سعی شده تا آنها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

درگیری های پیاپی و تنش های تکراری در روابط عاطفی باعث نوعی دلزدگی در زوجین می شود. ریشه یابی این درگیری ها و حل و فصل آنها به شیوه ی حل مساله، موضوعی است که در این پیام صوتی به آن می پردازیم.

مشکلات جنسی بین زوجین مهمترین دغدغه در ازدواج و روابط زناشویی به حساب می آید، تا آنجا که حتی طلاق و جدایی عاطفی و دلزدگی های زناشویی را بخاطر همین مشکل، نمی توان از نظر دور داشت. شناخت انواع مشکلات جنسی و اختلالات همراه با آن و راه های پیشگیری و درمان در این پیام صوتی دو بخشی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

قسمت دوم پیام مشکلات جنسی و شناخت اختلالات همراه با آن را بشنوید از مصطفی زراعتی مشاور خانواده و ازدواج.

وقتی تمام انتخاب های شما تا به امروز غلط بوده شاید این سوال در ذهنتان باشد که چرا همیشه انتخابی اشتباه می کنم؟ چرا نمی توان رابطه ای طولانی مدت را مدیریت کنم؟ چرا ویژگی مثبتی برای جذب هیچ پسر یا دختری ندارم؟ جواب تمام سوالات خودتان را در پیام صوتی بالا پیدا کنید.

از خودگذشتگی زیاد در بسیاری مواقع باعث می شود تا دیگران تصور کنند که لطف، تبدیل به وظیفه شده است. اما مطمئنا ویژگی بیمارگونی در ما وجود دارد که ناخودآگاه تمایل به پرستاری از دیگران داریم، به راستی این ویژگی یا نیاز در ما چیست؟ در این پیام صوتی به جواب این سوال می پردازیم.

مهمترین هدف یک از دواج موفق، رسیدن به آرامش واقعی در زندگی است. اما صرفا نه با وجود یک نفر، بلکه در کنار انسانی همسو با خودمان، به رشد و تعالی برسیم. قاعدتا این مهم میسر نمی شود مگر با انتخابی مناسب و خالی از نیاز های بی معنا. در این پیام راه و روش درست انتخاب کردن را با هم بررسی می کنیم.

گاهی باید مسیری که می رویم را مرور کنیم تا به درستی یا نادرستی آن پی ببریم. اما زمانی که مردد باشیم، گرفتن تصمیم سخت و مشقت بار خواهد بود چراکه با هر انتخاب پا روی یک موضوع مورد علاقه می نهیم. در این پیام قصد داریم تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

تمام مسائلی که قبل از پذیرفتن یک انسان به عنوان شریک زندگی باید به آن توجه داشت و معیارهایی که به ما برای انتخابی بهتر کمک می کند در این پیام صوتی در دو قسمت به صورت مفصل توضیح داده شده است.

قسمت دوم پیام مشاوره پیش از ازدواج را در این قسمت دنبال کنید.

عشق حقیقی را می توان در رابطه والد و فرزندی پیدا کرد اما بعضی اوقات والدین نیز به دلیل نیاز های ارضا نشده ی کودکی خود اصولی را دنبال می کنند که ناخودآگاه به فرزندان خود ضربه می زنند. در این پیام راه و رسم فرزند پروری سالم را با هم مرور می کنیم.

وقتی تمام زندگی خود را وقف بودن یک نفر در زندگی می کنید، و با وجود تمام آسیب هایی که به شما زده از او توقع حضور در زندگی تان دارید، می توان گفت مرد یا زنی را جایگزین پدر یا مادر خود نمودید. در واقع محبت و توجهی که از کودکی به دنبال آن بوده ایم را در افراد دیگر جستجو می کنیم. اینها همه آسیب هایی است که خانواده سمی به ما زده است و تنها راه درمان نیز، شناخت آنها می باشد. در این پیام به ویژگی های خانواده ی سمی می پردازیم.

موضوع: خانواده سمی (قسمت دوم)

قسمت دوم پیام صوتی خانواده سمی در مورد آسیب های کودکی مان و شناخت هرچه بیشتر آنها برای بهبود زندگی آینده را در اینجا بشنوید.

زمانی که مردم، خود حقیقی ما را نمی بینند و تنها نقابی از واقعیت را به آنها نشان می دهیم روز به روز آسیبی عمیق به پیکره ی وجودی خود وارد می کنیم. آشنایی با پنج مورد از مهمترین نقاب های دروغین شخصیتی و دلایل پیدایی آنها را در این پیام صوتی دنبال کنید.

قسمت دوم پیام نقاب های دروغین از سری بحث های مرتبط با خود آگاهی را می توانید در اینجا بشنوید.

سوال همیشگی زوجین این است که چه مرزی بین عشق یا وابستگی وجود دارد و آیا رابطه ای که در آن قرار دارید نوعی رابطه ی عاشقانه است یا همزیستی حاصل از وابستگی های افراطی و بیمار؟ جواب این سوال را در پیام صوتی بالا بشنوید.

در این پیام تنش های ازدواج مجدد بعد از طلاق همراه با بیان مشکلات مختلف به تفصیل بیان شده است. در واقع برخورد با این موضوع مهم نیازمند شناخت عوامل زمینه ساز، در جهت درمان و بهبود زندگی زناشویی بعد از طلاق است خواهد بود.


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/02/زن-تنها-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/02/نیازهای-ضروری-در-ازدواج-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/02/مشکل-جنسی-قسمت-اول-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/03/دلايل-انتخاب-هاي-غلط-در-روابط-عاطفي-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/05/از-خود-گذشتگی-یا-خود-تخریب-گری-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/05/دور-زدن-از-اشتباهات-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/05/قسمت-اول-بایدها-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/05/قسمت-دوم-بایدها-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/06/عشق-حقيقي-online-audio-converter.com_.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/07/خانواده-سمیقسمت-اول.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/07/خانواده-سمی-قسمت-دوم.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/07/قسمت-اول-نقاب.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/07/قسمت-دوم-نقاب.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/08/عشق-یا-وابستگی.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/10/هدف-قسمت-اول.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/10/هدف-قسمت-دوم.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/10/هدف-قسمت-سوم.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/10/هدف-قسمت-سوم.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/10/هدف-قسمت-سوم.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/10/هدف-قسمت-سوم.mp3Downloads-icon


https://mostafazeraati.ir/wp-content/uploads/2019/10/هدف-قسمت-سوم.mp3Downloads-icon

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

۳,۶۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان

کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی

نویسندگان: زهره سپهری‌شاملو    ملیحه سالاری    

به نشر    

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

۳,۶۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان



«کلید روابط پایدار در زندگی زناشویی» نوشته دکتر زهره سپهری شاملو( -۱۳۴۷)، دکتری روانشناسی بالینی و سلامت و ملیحه سالاری، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«هر فردی در روابط خود با دیگری رفتارهایی را بروز می‌دهد که از تأثیرات آن رفتار بر طرف مقابل آگاهی ندارد و معمولاً کلید حل مشکلات نیز همین‌جاست؛ بنابراین برای تجربه داشتن روابط رضایت‌بخش، به افزایش خودآگاهی و ارتقای مهارت‌های ارتباطی نیازمندیم.

این کتاب در این امر به شما کمک خواهد کرد. ما در این کتاب به شما خواهیم گفت که چرا نیاز ما به عشق و محبت در روابطی که با دیگران داریم، برآورده نمی‌شود. همچنین به شما خواهیم آموخت که چگونه می‌توان در تغییر این روابط سهمی فعالانه داشت. انجام تکالیفی که در بخش‌های مختلف این کتاب آمده است، به روشن شدن بهتر مطالب کمک می‌کند و درنتیجه باعث فهم بهتر مطالب، کاربردی کردن و درونی شدن آنها می‌شود. بنابراین توصیه ما این است که حتماً برای انجام این تکالیف وقت کافی بگذارید و پاسخ خود را در قسمت‌های در نظر گرفته‌شده بنویسید. حتی می‌توانید پس از مدتی به پاسخ‌های قبلی خود مراجعه کنید و از اینکه طی این مدت در مقایسه با گذشته، موفقیت یا تغییرات روبه رشد زیادی داشته‌اید، لذت ببرید!»

طاقچه سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله، روزنامه و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه کتاب‌های روانشناسی ، رمان و داستان ، کتاب‌های تاریخی ، کتاب فلسفی و هزاران کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد.

کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی
کتاب صوتی روانشناسی زندگی زناشویی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *