دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله

 
helpkade
دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله
دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله

نسخه
الکترونیک
کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

بچه‌های دوساله واقعا هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی هستند، و حداقل بعضی از اوقات می‌توان از مصاحبت با آنها لذت برد. اما مشکل از آنجا ناشی می‌شود که این بچه‌ها نیاز دارند دنیا را کشف کنند، بیاموزند و استقلال بیشتری به دست بیاورند. اما باز هم برای پیشگیری از هرگونه آسیب جسمی، ذهنی و عاطفی به مراقبت والدین خود نیاز دارند. وقتی دوساله‌ها در صدد کشف دنیای اطرافشان برمی‌آیند، نمی‌توانند درک کنند که کارهایشان چه پیامدهایی دارد. آیا امنیت خود آنها یا آرامش روانی والدینشان را به خطر خواهند انداخت یا نه، وقتی دوساله‌ها می‌خواهند چیزهای جدیدی بیاموزند در بسیاری اوقات، انتظار دارند دائما مورد توجه والدین خود قرار گیرند.
در این کتاب با تغییرات فراوان کودک دوساله‌تان طی سالی که پیش رو دارد، آشنا می‌شوید. بخش اول، «فرزند دوساله شما چگونه رشد و تغییر خواهد کرد»، رشد و تغییر او را در رابطه با شما، در نحوه تفکر و روش استفاده او از حواس و مهارتهای جسمی خود برای یادگیری، توصیف می‌کند.
بخش دوم، «سبک مزاجی»، تفاوتهای رفتاری گوناگون بچه‌ها را با ذکر جزییات آن توصیف می‌کند.
در بخش سوم، «رفتارها و بدرفتاریهای نوعیِ دوساله‌ها»، درباره رفتارهای گوناگونی که می‌توانید طی سال آینده از فرزند خود انتظار داشته باشید، می‌خوانید.

شما به آخر نمونه کتاب رسیده‌اید، برای خواندن نسخه کامل، کتاب
الکترونیک را خریداری نمایید و سپس با نصب اپلیکیشن فیدیبو آن را
مطالعه کنید:

در حال بارگذاری…

هال ادوارد رانکل دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله

ادل فيبر، ايلين مزليش

الیف شافاک

دارن هاردی

فردریک بکمن

سوزان ای. گاتليب

سوزان فوروارد

سم هورن

اروین یالوم

هاجر سجاد

جان مدینا

اروین یالوم

رابرت جی. بوچ، کریستین ادامز

مایکلین ماندی

مایکلین ماندی

جان مارک فالکنهاین

جی.ای. جکسون

الیزابت پنتلی

میشل بربا

الیزابت پنتلی

تد اونیل، جنی اونیل

لیزا او. انگلهارت

کتی کوهن

مالی ویگانت

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/70237

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

عضویت در کتابخانه یا ۱۰,۸۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان

دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله

نویسنده: مگ زویبک    

مترجم: سارا رئ‍ی‍س‍ی‌‌ طوس‍ی‌    

انتشارات صابرین    

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

عضویت در کتابخانه یا ۱۰,۸۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان



«کلیدهای رفتار با کودک دوساله» نوشته مگ زویبک، پرستار و روانشناس کودک است.

بچه‌های دوساله واقعا هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی هستند، و حداقل بعضی از اوقات می‌توان از مصاحبت با آنها لذت برد.

در این کتاب با تغییرات فراوان کودک دوساله‌تان طی سالی که پیش رو دارد، آشنا می‌شوید. بخش اول، «فرزند دوساله شما چگونه رشد و تغییر خواهد کرد»، رشد و تغییر او را در رابطه با شما، در نحوه تفکر و روش استفاده او از حواس و مهارتهای جسمی خود برای یادگیری، توصیف می‌کند. این فصل، شامل کلیدهایی است که تأثیر مراحل رشد فرزندتان را در رفتار او طی این فعالیتهای روزمره بررسی می‌کند. هر یک از کلیدهای این بخش را می‌توانید به صورت مستقل مطالعه کنید، اما اگر همه کلیدهای آن را بخوانید، بر توانایی شما در درک فرزند دوساله‌تان خواهد افزود. روند رشد بچه‌ها با یکدیگر متفاوت است و در هر کودکی جنبه‌های گوناگون رشد، تأثیرات متفاوتی بر هم می‌گذارند. مراحل رشد کودکان گاهی به صورت جهشی و گاهی به صورت گامهای بسیار کوچک طی می‌شوند.

بخش دوم، «سبک مزاجی»، تفاوتهای رفتاری گوناگون بچه‌ها را با ذکر جزییات آن توصیف می‌کند. همه دوساله‌ها در نهایت مراحل رشد یکسانی را پشت سر می‌گذارند اما هر کدام، این مرحله را با روشی منحصر به‌فرد طی می‌کنند. اگر بیاموزید که سبک فرزند خود را درک کنید از متفاوت بودن او با بچه‌های دیگر و با خودتان کمتر احساس ناراحتی خواهید کرد.

در بخش سوم، «رفتارها و بدرفتاریهای نوعیِ دوساله‌ها» ، درباره رفتارهای گوناگونی که می‌توانید طی سال آینده از فرزند خود انتظار داشته باشید، می‌خوانید. این بخش به شما می‌گوید که رفتارها و بدرفتاریهای فرزندتان چگونه قسمتی از مراحل رشد او را تشکیل می‌دهد و راهکارهایی را به شما می‌آموزد تا بتوانید از پس چالشهایی که این دوره نه چندان وحشتناک در زندگی شما ایجاد می‌کند برآیید و از آنها لذت ببرید.

طاقچه سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله، روزنامه و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه کتاب‌های روانشناسی ، رمان و داستان ، کتاب‌های تاریخی ، کتاب فلسفی و هزاران کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد.

تلفن تماس جهت رزرو یا کسب اطلاعات بیشتر : شعبه سعادت آباد ۲۲۳۵۴۲۸۲ – ۰۲۱ | شعبه قیطریه ۲۲۶۸۹۵۵۸ – ۰۲۱ | شعبه شریعتی ۸۸۴۲۲۴۹۵ – ۰۲۱

 

 

در این مقاله ده نکته تربیتی و فرزندپروری در ارتباط با کودک دو تا سه سال شما ارائه شده است:دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله

کودک شما در حالی که به در یخچال می کوبد جیغ می زند و می گوید: “آب میوه می خوام”.

“متاسفم عزیزم، آب میوه نداریم، نظرت چیه شیر بخوری…. یا ….”

“نههههههههه، من آب میوه می خوام!!” فریاد می زند در حالیکه خود را روی زمین می کشد و می غلتد…

نبودن آب میوه مطمئنا برای شما مشکل بزرگی نیست، اما به نظر برای کودک شما انگار دنیا به اخر رسیده…

قبل از رفتن به سوپر مارکت برای خرید آبمیوه یا چیزی مشابه، یا گفتن این جمله که “گریه کردنو تموم کن، فقط یه آبمیوست”…

بیاین با هم وارد دنیای کودک دو ساله شویم..

چه چیزی انتظار می رود؟

هر کودکی متفاوت است، برخی سر سخت تر و حساس ترند و برخی نیز آرام و راحت. برخی کودکان نقاط عطف رشدی را به صورت تدریجی طی می کنند و برخی نیز ناگهانی.

به صورت کلی شما می توانید این رفتارها را از کودک دو ساله انتظار داشته باشید:

 

چه کار باید کرد؟

مانند اغلب موارد در فرزندپروری، هیچ فرآیند سه قدمی مستقیمی برای فرونشاندن تمام رفتارهای ناخواسته کودک شما وجود ندارد. بیشتر والدین از بینش های سریع استفاده می کنند، مانند نادیده گرفتن یا مهلت دادن.

کودک شما برای تنظیم هیجانات قوی خودش به کمکتان نیاز دارد، و بدین منظور، شما نیازمند استفاده از راهبردهای، نکات و روش های مختلف هستید.

 

این ده نکته به شما کمک می کنند تا حمایت، تشویق و امنیت را در این دوره از رشد برای فرزندتان به ارمغان آورید:

 

و یک چیز دیگر….

از این دوره سنی کودکتان لذت ببرید. به زودی کودک شما دیگر به قطارها هوهوچی چی نخواهد گفت، و به گربه ها نیز پیشی و میو میو نمی گوید. تا یکی دو سال دیگر کودک دیگر از شما نمی خواهد که به عروسکش غذا بدهید و یا روی کول خود بگذارید…

ممکن است الان باورتان نشود اما روزی دلتان برای فریادهای کودکتان و روی زمین غلتیدن و گریه کردن وی تنگ خواهد شد.

هنوز هم سوالاتی در مورد کودک دو ساله خود دارید؟؟

در دیگر مطالب سایت کودک و نوجوان نکاتی که باید در مورد کودک دو ساله خود مورد توجه قرار دهید ذکر شده اند…

“تا نوجوانی فرزندتان ما در کنار شما هستیم”

منبع:مشاورانه

برچسب‌ها تربیت کودک دو ساله, تربیت کودک سه ساله, فایل صوتی, فرزندپروری کودک دو ساله, فرزندپروری کودک سه ساله, کودک دو ساله تا سه ساله

دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله


اینجا Downloads-icon

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک: از دنیای کودک خود چه می‌دانید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک: از دنیای کودک خود چه می‌دانید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب روانشناسی کودک: از دنیای کودک خود چه می‌دانید؟، تالیف زهره رجب زاده دزفولی، اثری کاربردی و مفید برای ورود به دنیای زیبا، ساده و در عین حال پیچیده کودکان است. روش‌های توضیح داده شده در این کتاب، پاسخی است به سوالات والدین تا کودکانی شاد، سالم، رها و خلاق پرورش دهند.

گاهی والدین در برخورد با برخی رفتارهای کودک خود دچار سردرگمی می‌شوند. برخی واکنش‌های کودک در سنین مختلف و موقعیت‌های متفاوت برای والدین ناشناخته است. انتخاب اینکه در پاسخ به گریه کردن، بهانه‌جویی، شیطنت، لجبازی و کنجکاوی کودک کدام عکس‌العمل صحیح‌تر است کمی دشوار است.

هنگامی جامعه‌ای سالم و متعادل خواهیم داشت که کودکان‌مان را در مسیر درستی قرار دهیم و از آن‌ها بزرگسالانی شاد بسازیم، از همان سنین اولیه با روش‌های مثبت و مؤثر، مهارت‌های گفتگو، همدلی، صبر و تحمل، مسئولیت پذیری در برابر تصمیم و کار گروهی را به آن‌ها بیاموزیم. در دنیای شتاب زده و پریشان امروز کودکان سهمی اندک از اوقات فراغت والدین، و والدین فرصتی محدود برای غوطه ور شدن در دنیای کودکان خود دارند. آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان، صبر و حوصله می‌برد اما آثار آن یک عمر باقی می‌ماند.دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله

از طرفی مشغله‌های زندگی نه تنها صبر و حوصله که فرصت ایجاد رابطه مثبت والد – کودک بر پایه اعتماد و عشق بی‌قید و شرط را از والدین می‌گیرد. عشق بی‌قید و شرط یعنی اینکه: دوستت دارم چون فرزند منی. هر چه کنی و هرچه باشی دوستت خواهم داشت. با این کلمات نه تنها صمیمیت عاطفی بین والدین و فرزندان ایجاد می‌شود که آن‌ها را در برابر آسیب‌های دوران نوجوانی واکسینه خواهد کرد و در سال‌های بعد نیز در بیرون از خانه بدنبال محبت نخواهند گشت. بطور مسلم مسیر زندگی کودک آکنده است از نگرانی، بیم، امید، سردرگمی و جستجو برای یافتن راه درست. کودک، نمونه کوچک شده‌ی ما بزرگسالان نیست. او هنوز مهارت مدیریت احساسات خود، از عهده برآمدن استرس‌ها و مشکلات را مانند ما بزرگسالان نیاموخته.

کودک از بزرگسالان می‌آموزد چگونه مشکلات زندگی را حل کند. او به دنبال رهبری درست والدین خود است نه آنکه والدین نقاط ضعف او را زیر ذره بین بگذارند و تنها به آن نکات توجه کنند. بهتر است به جای پند و اندرز، رفتارهایی که از کودک انتظار دارند را خود انجام دهند و کارهایی را که دوست ندارند کودک انجام دهد، خود نیز انجام ندهند وگرنه دیر یا زود آنچه که کرده‌اند را در کودک خود خواهند دید نه آنچه که تذکر داده‌اند. فراموش نکنیم که کودکان می‌بینند، نمی‌شنوند، پس درست عمل کنیم؛ راه دیگری وجود ندارد.

روش‌های توصیف شده در کتاب روانشناسی کودک به والدین کمک می‌کند تا در لحظات کشاکش با فرزندانشان عکس‌العمل‌های سازنده برگزینند و همدلانه با فرزندانشان بازیکنان یک تیم باشند.

در بخشی از کتاب روانشناسی کودک می‌خوانیم:

وقتی کودک کاری می‌کند که شما می‌پسندید به او آفرین بگویید و تشویقش کنید. این بهتر از آن است که تنها زمانی که کار بد می‌کند او را دعوا کنید و برایش سخنرانی کنید. متخصصان معتقدند اگر چه تشویق کارهای خوب و تأیید آن‌ها با کلام، ساده‌تر از تنبیه و مجازات است اما تأثیر بیشتری دارد. بعنوان مثال: وقت خواب کودک نوپای شماست و او مقاومت می‌کند. اما هر قدمی که به خوابیدن نزدیک‌تر می‌شود او را تشویق نمایید. وقتی با خواست شما دست از بازی می‌کشد به او بگویید آفرین که وقتی صدایت کردم سریع آمدی و بازی را کنار گذاشتی. حالا که زود آمدی وقت داریم یک کتاب قصه بیشتر بخوانیم. اگر روی تشک دراز بکشی، می‌توانیم دو تا قصه بخوانیم. یادتان باشد با هر قدمی که به سمت خواب پیش می‌رود او را تشویق نمایید.

نکته: اصولا تشویق برای شکل دهی، تقویت و ایجاد رفتار مثبت در کودک مؤثر است اما این را نیز فراموش نکنید که تشویق کودک در اثر تکرار، کاربرد واقعی خود را از دست بدهد و تبدیل به وسیله‌ای برای لوس بار آوردن کودک شود. بهتر است بجای تشویق کردن دائمی کودک بابت کارهای ریز و درشتش، تلاش او را نیز تشویق کنید. به فرزندتان برای تلاش‌هایش پاداش دهید و نه برای نتیجه تلاش‌هایش.

اینگونه شما از کودکی او را «تلاش گرا» تربیت می‌کنید و نه «نتیجه گرا». «تو بهترینی»، «تو همیشه موفق می‌شوی» و… این جملات باعث می‌شود که کودک ارزش خود را در گرو درست و کامل انجام دادن کارها بداند و حتی دچار اعتماد به نفس کاذب شده یا اضطراب و استرس کامل بودن تا ابد رهایش نکند چون گمان می‌کند اگر این کار را به بهترین نحو ممکن انجام ندهد دیگر ارزشی نزد شما نخواهد داشت.

از دنیای کودک خود چه می‌دانید؟
پیشگفتار
الگوهای رفتاری والدین
جملات مثبت و تأثیرات آن
تشویق کردن کودک
چرا کودکان سلام را فراموش می‌کنند؟
ایجاد علاقه به مطالعه در کودک
از این رفتارها اجتناب کنید
هرگز در مقابل کودک، بدی فامیل را نگویید
وقتی عصبانی یا ناراحت هستید
گاهی کمی عقب بایستید و دخالت نکنید
وقتی کودک جیغ میزند
ترک رفتار جیغ زدن کودک
بر آوردن انتظارات کودک تا چه میزان
با کودک خشمگین چه کنیم؟
چگونه خشم کودک را کنترل کنیم؟
مدیریت خشم کودکان 5-3 ساله
با رفتارهای «بد بی خطر» کودک چه کنیم؟
اشتباه کردن کودک
چگونه الگوی حل مشکلات را به کودک آموزش دهیم؟
چگونه دفاع از خود را به کودک آموزش دهیم؟
دعواهای بین کودکان
کودک را وادار به سکوت نکنید
حاضرجوابی کودکان
قهر کردن نداریم
ناخن جویدن
دوستان خیالی کودک
نه گفتن فرزندان
تکنیک تقویت مهارت نه گفتن در کودک
چه کنیم تا فرزندمان در موقعیت مناسب حرف شنوی داشته باشد؟
کودکانی که سعی میکنند والدین را عصبانی کنند
چرا بچه‌های کوچک «نه» می‌گویند؟
با کودکی که فحش می‌دهد چه کنیم؟
کارهای کودک در سه محدوده است
پدر و مادر باشید نه بادیگارد
تنبیه کودک
افزایش عزت نفس کودک
لطفا مراقب باشید
اشتباهات تربیتی که باعث ایجاد شخصیت مرزی در کودک می‌شود
اشتباهات تربیتی که باعث شخصیت منفعل – پرخاشگر در کودک می‌شود
اشتباهات تربیتی که باعث نشخوار ذهنی در کودک می‌شود
خطای «تو بدی»
خطای «تو مهم نیستی»
خطای انتظار
خطای نادیده گرفتن
خطای دخالت
خطای برچسب
ذهن کودک جملات دستوری را چگونه آنالیز می‌کند
آموزش تفکر انتقادی به کودک
تک فرزندی
بحران کودکان تنها
وقتی کودک سوال می‌پرسد
چه سوالاتی بین همه کودکان مشترک است
دست از سرتان بر نمی‌دارد
هدف کودک از سوال پرسیدن
تعدادی از رایج‌ترین سوالاتی که کودکان از پدر و مادر می‌پرسند
و اما جواب ها
صحبت درباره مرگ و جواب دادن به کودکان
اضطراب مرگ
کودکانی که دوست ندارند در آغوش کشیده شوند
واژه‌هایی که نباید برای کودک بکار برد
بیان احساسات کودک
بازی کردن در پارک
آموزش مدیریت مالی به کودک
پول توجیبی از چه سنی باید پرداخت شود؟
کودک مسئولیت پذیر
کودک و انضباط
تعیین حدود
مثبت باشید
تضعیف رفتارهای منفی
عواقب تخلف
وقفه
محرومیت از امتیازات
با فرزندان بد غذا چه کنیم
آموزش صبر به کودک را از چه سنی شروع کنیم؟
وقتی کودک زیاد بحث می‌کند
انجام تکالیف مدرسه
چگونه بی دقتی و عجله در انجام تکالیف را در کودک کاهش دهیم
نشانه های ضعف تمرکزکودک
روش دستور دادن مؤثر
دستورهای اشتباه
1- دستورهای مبهم
2- دستور زنجیره‌ای
منشأ مشکلات رفتاری کودک
کودکانی که به مهد می روند
کودکان را کنجکاو بار بیاورید
نشانه‌های کودک خلاق
پدرها بخوانند
مادرها بخوانند
پدرها و مادرها بخوانند
آموزش «راز داری» به کودکان
تأثیر دعوای زن و شوهری بر کودک
فرزندان خانواده‌های نابسامان
به روان کودک تجاوز نکنید
چه رفتارهایی کودک را لوس بار می آورد
میزان استفاده از موبایل، تبلت و سایر لوازم دیجیتال
مشکلات کودکان را با بازی درمان کنید
بهترین اسباب بازی‌ها برای کودک
پازل بازی
چرا کودک اسباب بازی‌هایش را می‌شکند؟
والدین بی‌اعتنا
والدین سخت گیر
ترساندن کودک ممنوع
اضطراب جدایی
عواملی که می‌تواند اضطراب جدایی کودک را کاهش دهد
عجله نکنید
شب ادراری کودک
کودکان بیش فعال
غذاهای مضر برای کودکان بیش فعال
مصرف زیاد غذاهای شیرین
مواد غذایی حاوی سالیسیلات
برخی افزودنی‌ها
اسید بنزوئیک
سوسیس و کالباس
آلرژی‌های غذایی
کودکان مؤدب، ساکت، مطیع
کودکان کم رو
با چه بازی‌هایی کمرویی فرزندمان را درمان کنیم؟
تئاتر خیالی
معلم بازی
بازی مصاحبه
اجرای پانتومیم
خاطره گویی
کودکان مؤدب و آرامی که در مهمانی‌ها تا سرحد امکان شیطنت می‌کنند
این کودکان بیش فعالند یا بازیگوش
درماندگی آموخته شده چیست؟
جداکردن رختخواب و اتاق کودک
اگر کودک شما نمی‌خوابد
انواع ترس در گروه‌های سنی مختلف
ترس از تاریکی
ویژگی‌های ارثی کودکان متفاوت است. مقایسه نکنید
کودکانی که دیر زبان باز می‌کنند
تاخیر در تکلم یا اُتیسم؟
دارو درمانی در اُتیسم
درمان علائم اُتیسم
نشانه‌های افسردگی در کودکان چیست؟
وقتی فرزند دوم در راه است
رشد مغز در سنین کودکی و نوجوانی
تقویت رشد هوش کودک (از بارداری تا 24 ماهگی)
1- در هنگام بارداری
2- در شش ماهه نخست پس از تولد
3- شش ماهگی تا یک سالگی
4- یک تا دو سالگی
تقویت هوش کلامی کودک از 18 تا 24 ماهگی
تقویت هوش هیجانی کودک
آرایش کردن دختر بچه‌ها، خوب یا بد؟
منابع

برای دانلود کتاب روانشناسی کودک: از دنیای کودک خود چه می‌دانید؟ و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

برای دانلود قانونی کتاب من و کودکم: شیوه‌های نوین تربیت کودک برای والدین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من و کودکم: شیوه‌های نوین تربیت کودک برای والدین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب من و کودکم: شیوه‌های نوین تربیت کودک برای والدین، توسط زهرا سعدی، به رشته تحریر در آمده است. این شیوه‌ها می‌توانند منجر به افزایش توانایی برای مقابله با استرس‌های روزانه زندگی، تطابق و سازگاری بهتر و زندگی شادتر و سالم‌تر در کودکان و نوجوانان گردد.

امروزه هیچ پدر و مادری وجود ندارد که در زمینه رفتار با کودک خود با مشکل مواجه نشده باشند. تربیت فرزندان وظیفه دشواری است که تقریباً در تمام طول عمر ادامه دارد. چون دنیای کودکان با دنیای بزرگسالان بسیار متفاوت است و بسیاری از افراد جامعه ما از روش‌های آموزشی و تربیتی مدرن، در ‌رابطه با آموزش کودکان اطلاعات چندانی ندارند. بی‌شک همه ما دوست داریم که پدر و مادر شایسته‌ای باشیم.

متأسفانه اکثر والدین بدون آموزش و آمادگی لازم در مسیر تربیت فرزندان گام می‌نهند و معمولاً از طریق آزمون و خطا، دانش و مهارت‌های فرزند‌ پروری را کسب می‌کنند. ما اعتقاد داریم که هر پدر و مادری حق دارد ارزش‌ها، مهارت‌ها و رفتارهای مطلوب مورد نظرش را در فرزندش تقویت کند و با روشی که صحیح می‌داند با رفتارهای نامطلوب کودکش مقابله کند؛ چرا‌ که ریشه بسیاری از مشکلات رفتاری و اختلالات روحی و روانی در بزرگسالی، در دوران کودکی یافت می‌شود.دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله

همانطور که روشن است علاوه بر عوامل ارثی و ژنتیکی، عوامل محیطی نیز در شکل‌گیری شخصیت انسان تأثیر دارد. بنابراین محیطی که کودک در آن رشد می‌کند و نحوه رفتار والدین در نوع رفتار و روح و روان او تاثیر می‌گذارد و ریشه بسیاری از بیماری‌های روحی مثل افسردگی‌، اضطراب و وسواس در دوران کودکی افراد است. می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی، کودکان و نوجوانان را جهت مقابله و سازگاری با تنش‌ها و مشکلات آسیب‌زننده به زندگی توانمند نمود. برای داشتن یک جامعه سالم باید علاوه بر سلامت جسم، به سلامت روان هم توجه نمود و این وظیفه مهم، در درجه اول، بر عهده پدران و مادران یک جامعه سالم است تا در نتیجه‌اش نسلی سالم را نیز پرورش دهند. شما با مطالعه کتاب من و کودکم: شیوه‌های نوین تربیت کودک برای والدین، متوجه می‌شوید که بیشتر گرفتاری‌های کودکان، بدون مصرف دارو هم قابل حل است.

والدین نیز ممکن است در مسیر تربیت فرزندان دچار اشتباه شوند و ممکن است به کودک صدمات جسمی و روانی غیر قابل جبرانی بزنیم. اگر فرزند شما رفتارهای نامطلوبی دارد که قادر به کنترل آن نیستید، اگر روابط خانوادگی شما به گونه‌ای است که رنجتان می‌دهد و اگر از والد بودنتان احساس رضایت ندارید و لذت نمی‌برید، کتاب من و کودکم: شیوه‌های نوین تربیت کودک برای والدین را با دقت مطالعه کنید تا جواب تمامی سوال‌های خود را بیابید.

پیشگفتار مؤلف
مهارت توجه کردن
روش‌های تشویق کودک (پاداش دادن)
مهارت نادیده گرفتن
روش صحیح دستور دادن به کودک
استفاده درست از محروم‌سازی موقت (تنبیه‌کردن)
بعضی از نکات مهم در ارتباط با تربیت فرزند
یک روز از زندگی من با کودکم
یازده روش ساده و موثر برای تربیت و پرورش کودکی شاد
کودکان آن‌گونه زندگی می‌کنند که آموخته‌اند
Refrencese

برای دانلود کتاب من و کودکم: شیوه‌های نوین تربیت کودک برای والدین و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

270,000 ریال

بچه‌های دو ساله واقعا دوست‌داشتنی هستند. آنها نیاز دارند دنیا را کشف کنند، بیاموزند و استقلال بیشتری به دست آورند.

مگ زویبک

سارا رئیسی طوسی

۱۳۹۵

دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله

موسسه انتشارات صابرین

9789646181595

کتاب‌های بزرگسال

3 در انبار

دو سالگی هم برای شما و هم برای فرزندانتان دورانی هیجان‌انگیز است. نویسنده کتاب « کلیدهای رفتار با کودک دو ساله »، شما را در رابطه با این دوره سخت و دشوار راهنمایی می‌کند. علاوه بر این، پیشنهادهایی راهگشا ارائه می‌دهد و نکات خوبی را بیان می‌کند تا بتوانید از پس مشکلات رفتاری فرزندتان برآیید.

در کتاب « کلیدهای رفتار با کودک دو ساله » با تغییرات فراوان کودک دوساله‌تان طی سالی که پیش رو دارد، آشنا می‌شوید. بخش اول، «فرزند دوساله شما چگونه رشد و تغییر خواهد کرد»، رشد و تغییر او را در رابطه با شما، در نحوه تفکر و روش استفاده او از حواس و مهارت‌های جسمی خود برای یادگیری، توصیف می‌کند. بخش عمده‌ای از زمانی که صرف فرزند خود می‌کنید صرف غذا دادن، خواباندن، آموزش آداب توالت رفتن و انضباط دادن به او می‌شود. این فصل، شامل کلیدهایی است که تأثیر مراحل رشد فرزندتان را در رفتار او طی این فعالیت‌های روزمره بررسی می‌کند. هر یک از کلیدهای این بخش را می‌توانید به صورت مستقل مطالعه کنید، اما اگر همه کلیدهای آن را بخوانید، بر توانایی شما در درک فرزند دوساله‌تان خواهد افزود. روند رشد بچه‌ها با هم متفاوت است و در هر کودکی جنبه‌های گوناگون رشد، تاثیرات متفاوتی بر هم می‌گذارند. مراحل رشد کودکان گاهی به صورت جهشی و گاهی به صورت گام‌های بسیار

بخش دوم، «سبک مزاجی»، تفاوت‌های رفتاری گوناگون بچه‌ها را با ذکر جزییات آن توصیف می‌کند. همه دوساله‌ها در نهایت مراحل رشد یکسانی را پشت سر می‌گذارند اما هر کدام، این مرحله را با روشی منحصر به فرد طی می‌کنند. اگر بیاموزید که سبک فرزند خود را درک کنید از متفاوت بودن او با بچه‌های دیگر و با خودتان کمتر احساس ناراحتی خواهید کرد. خصوصیات مزاجی بعضی از بچه‌ها طوری است که مراقبت از آنها را نسبت به بچه‌های دیگر مشکل‌تر می‌کند. در این بخش با این کودکان و با روش کمک به آنها نیز آشنا می‌شوید.

در بخش سوم، «رفتارها و بدرفتاری‌های نوعی دوساله‌ها»، درباره رفتارهای گوناگونی که می‌توانید طی سال آینده از فرزند خود انتظار داشته باشید، می‌خوانید. این بخش به شما می‌گوید که رفتارها و بدرفتاری‌های فرزندتان چگونه قسمتی از مراحل رشد او را تشکیل می‌دهد و راهکارهایی را به شما می‌آموزد تا بتوانید از پس چالش‌هایی که این دوره نه چندان وحشتناک در زندگی شما ایجاد می‌کند برآید و از آنها لذات ببرید.

 

نویسنده کتاب « کلیدهای رفتار با کودک دو ساله »، مگ زویبک متخصص پرستاری کودکان، معتقد است که دو سالگی دوران وحشتناکی نیست، بلکه دوره‌ای است که در آن شخصیت فردی کودک به تدریج نمایان می‌شود. این کتاب به والدین می‌گوید که در طول این مدت هیجان‌انگیز، باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشند و علاوه بر آن، با ارائه راهکارهای عملی به والدین کمک می‌کند تا با مشکلات رفتاری احتمالی فرزند خود آگاهانه روبرو شوند.

هم اکنون مگ زویبک استاد دانشگاه کالیفرنیاست و کتاب کلیدهای رفتار با کودک یک ساله او جایزه «کتاب برگزیده والدین» را دریافت کرده است.

 

کتاب‌های این مجموعه علی‌رغم ارتباط موضوعی، هر کدام از نظر مطلب مستقل هستند. آمادگی برای زایمان، روش‌های مناسب و صحیح شیر دادن، تولد فرزند دوم، نقش پدر در تربیت کودک، سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان، پرورش فرزندان امیدوار و موفق، کلیدهای رفتار با نوجوانان و نیز مطالب متنوع و جالب دیگری  که به روش‌ها و مشکلات تربیتی کودکان و نوجوانان تا سنین بلوغ می‌پردازد، موضوع کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

روش نویسندگان کتاب‌ها، آموزش شیوه‌های عملی به والدین است. در نتیجه، هر کتاب از فصل‌های متعددی تشکیل شده است که هر فصل به توضیح یک روش کلیدی می‌پردازد. مجموعه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان، علاوه بر پشتوانه علمی و معتبر خود، از زبانی ساده برای توضیح مطالب و انتقال آنها به خواننده استفاده کرده است که برای عموم مادران و پدران جوان قابل استفاده خواهد بود.

این مجموعه به والدین کمک می‌کند فرزندان خود را مطابق با نیازهای متنوع و فزاینده جامعه امروز پرورش دهند. امروزه روش بزرگ کردن فرزند با گذشته فرق کرده است و از جهات فراوانی نیز مشکل‌تر شده است. این مجموعه، والدین امروز را مخاطب قرار می‌دهد و به مشکلات کنونی آنها پاسخ می‌گوید.

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

مجموعه ده جلدی کتاب‌های تاریخ ادبیات کودکان ایران، پژوهشی فراگیراست که با یاری گرفتن از اسناد معتبر تاریخی، تاریخ فرهنگ کودکی را از دوران باستان تا ١٣۵٧ مورد بررسی قرار داده است. جلد سوم و چهارم، ویژه تاریخ ادبیات کودکان ایران در دوران مشروطه است.

مجموعه ده جلدی کتاب های تاریخ ادبیات کودکان ایران، پژوهشی فراگیراست که با یاری گرفتن از اسناد معتبر تاریخی،  تاریخ فرهنگ کودکی را از دوران باستان تا ١٣۵٧ مورد بررسی قرار داده است .جلد های پنج تا هفتم تاریخ  ادبیات کودکان ایران درباره شکل‌گیری ادبیات نوین کودکان در ایران، در سال‌های ۱۳۰۰ تا ١٣۵٧، از سوی پیشگامانی همچون جبار باغچه بان ، عباس یمینی شریف ، توران میرهادی  و ده ها کوشنده دیگر است .

این کتاب مجموعه‌ی رهنمودهای ساده و گام‌به‌گام، ویژه‌ی کتابداران، مروجان خواندن و همه‌ی علاقه‌مندانی است که می‌خواهند یک کتابخانه‌ی پویای کودک برپا کنند. 

مجموعه ده جلدی کتاب های تاریخ ادبیات کودکان ایران، پژوهشی فراگیراست که با یاری گرفتن از اسناد معتبر تاریخی،  تاریخ فرهنگ کودکی را از دوران باستان تا ١٣۵٧  مورد بررسی قرار داده است .جلد های هشتم تا دهم تاریخ ادبیات کودکان درباره  روند تاریخ ادبیات کودکان ایران در سال های١٣۴٠ تا ١٣۵٧ است.

نوزاد از اولین روزهای زندگی به رنگ‌ها، صداها، بوها و چهره‌ها بخصوص چهره مادر حساس است. از سه ماهگی به بعد دایره‌ی دید نوزاد وسیع می‌شود و می‌تواند به شکل‌ها و رنگ‌های موردعلاقه‌اش دقت کند،


کد تایید *


کلمه کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود


آیا با بسته‌های تابستانی «در خانه با من بخوان» آشنایی دارید؟


نمایش 1–36 از 307 نتیجه

شاهزاده کوچولو دوست دارد دست‌هایش همیشه کثیف باشند. او دوست ندارد دست‌هایش را بشوید. البته فقط تا زمانی که از وجود میکروب، کثافت و سایر چیزهای وحشتناک باخبر می‌شود و از آن پس نه تنها دست‌های خودش را هر وقت لازم باشد، می‌شوید، بلکه حواسش به دیگران هم هست که دست‌هایشان را بشویند.

مجموعه ده جلدی کتاب‌های تاریخ ادبیات کودکان ایران، پژوهشی فراگیراست که با یاری گرفتن از اسناد معتبر تاریخی، تاریخ فرهنگ کودکی را از دوران باستان تا ١٣۵٧ مورد بررسی قرار داده است.

کتاب از مجموعه فلسفه را بچشیم به مفاهیم فلسفی درباره زمان و سوال‌هایی که ممکن است در این زمینه مطرح شود، می‌پردازد که با استفاده از داستانک و صحبت از ملموسات پیرامونمان به روشنی و صراحت و با شیوه‌ای سرگرم‌کننده بیان شده است.


کد تایید *

دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله


کلمه کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود


آیا با بسته‌های تابستانی «در خانه با من بخوان» آشنایی دارید؟

امروز شنبه , ۱۱ مرداد , ۱۳۹۹ شما در تک بوک هستید.

بازدید

دانلود کتاب همدلی را به فرزندت بیاموز

بعضی از لحظه ها همیشه در حافظه ما انسان ها باقی می مانند و هیچ وقت آن ها را فراموش نمی کنیم . یکی از این لحظه ها زمانی است که دکتر اعلام می کند به زودی صاحب فرزندی می شویم . این کودک بعد از متولد شدن و بزرگ شدن ، نیازهای روحی و جسمی متفاوتی خواهد داشت . یکی از این نیازها همدلی است . همدلی به معنی ساده عبارت است از توانایی درک احساسات و نگرانی های دیگران از طریق مشاهده علائم ظاهری احساسات مختلف . همدلی را می توان پرورش داد و تقویت کرد .دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله

بازدید


 


 

همه ی ما می خواهیم فرزندانمان حرف شنو باشند . وقتی فریاد می زنیم که بایست ! نرو وسط خیابان ؛ توقع داریم کودکمان اطاعت کند . یا اگر به او می گوییم که برو مسواک بزن ، یا بخواب ، توقع داریم بدون هیچ حرفی این کار را انجام دهد .

تربیت کودک – روشهای مؤثر برای حرف شنوی کودکان

خیلی اوقات ، وادار کردن بچه ها به این که رفتار شایسته ای داشته باشند مشکل است . روش ” هر چه می گویم همان است ”  که بیشتر والدین به آن متوسل می شوند ، معمولاً بی فایده است .


 

بازدید

بازدید

تحقیقات نشان می دهند که برخی عبارات مثبتی که ما به کودکان می گوییم ، در واقع بسیار مخرب هستند. باوجود اینکه نیت بدی نداریم، اما با بکار بردن این جملات باعث می شویم که کودکان به آنچه که واقعا هستند باور نداشته باشند. بعضی از جملات ما گول زننده اند و باعث می شوند کودک کمترین تلاش ممکن را برای کاری انجام دهد و یا در زمان سخت شدن کاری آنرا رها کند.

بازدید

بازدید

روانشناسی رشد کودک

بازدید

روانشناسی رشد

كتاب رمان

كتاب اندروید

كتاب پزشكي

دانلود كتاب تاريخي

کتاب اجتماعي سياسي

دانلود كتاب كودكان

كتاب علوم غريبه

كتاب علمي دانشگاهي

دانلود كتاب موفقيت

كتاب تجارت الكترونيك

دانلود كتاب كامپيوتر

آموزش زبان خارجي

كتاب متفرقه

دانلود كتاب مذهبي

دانلود كتاب شعر

دانلود كتاب ادبيات

دانلود كتاب ورزشي

دانلود كتاب هنر

كتاب جغرافيا و نقشه

دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله

كتاب بانوان و زيبايي

كتاب نقد و بررسي

فيلمنامه و نمايشنامه

كتاب مديريت

كتاب زبان اصلي

دانلود كتاب صوتي

كتاب گوشي موبايل

كتاب فلسفه و منطق

كتاب رشته برق

فال حافظ

انجمن

بانک مقاله

شطرنج آنلاین

استخاره با قرآن

تست هوش آنلاین

گروه یاهو تک بوک

تست شخصیت شناسی

داروخانه همراه تینا طب

خرید کتاب

خرید گیفت کارت

چت روم

دانلود آهنگ جدید ایرانی

مهاجرت به کانادا

دانلود آهنگ جدید

دانلود فیلم ایرانی

دانلود آهنگ ایرانی

علوم غریبه

اوج یادگیری

داروخانه آنلاین آرتان

دانلود آهنگ جدید

اقدام پژوهی

دانلود آهنگ جدید

تور لحظه آخری

دانلود کتاب اندروید تحجرگرایی ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs فهرست کتاب اندروید تحجرگرایی : مقدمه گفتار اول:ماهیت علوم دینی و پیوند آن با اخلاق(۱) گفتار دوم: ماهیت علوم دینی و پیوند آن باخلاق (۲) گفتار سوم: ماهیت علوم دینی و پیوند آن با اخلاق (۳) […]

دانلود کتاب اندروید محبت زنان و کودکان در سیره پیامبر ۳٫۶۴/۵ (۷۲٫۷۳%) ۱۱ امتیازs خانواده یکی از بنیادی ترین نهادهای اجتماعی است. هر چند خانواده جامعه کوچکی به شمار می آید، ولی از آن جهت که هر جامعه بزرگ از مجموعه خانواده ها فراهم […]

دانلود کتاب اندروید صحنه های قیامت ۳٫۲۱/۵ (۶۴٫۲۱%) ۱۹ امتیازs کتابی که پیش روی شماست خلاصه ای از مباحث معاد از مرگ تا بهشت است . در این کتاب نظر متکلمین از علمای شیعه درباره مسائل مربوط به معاد ، مطابق روایات معصومین بیان […]

در انتخاب کاغذ دیواری ۳ بُعدی برای پذیرایی به چه چیزهایی توجه کنیم؟ کاغذدیواری هم مانند خیلی از متریال های معماری داخلی نیازمند رعایت برخی نکات مهم به هنگام خرید و انتخاب است که عبارت اند از :

راه حل های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز/ تفاوت های فردی دانش‌آموزان که حاکی از وجود تفاوت در توانایی های آنان است از مهم ترین اصول و مواردی است که همیشه باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد. از جمله توانایی های […]

تست روانشناسی زیبایی : با یک تست نمی‌توان کل شخصیت یک نفر را بررسی کرد با این حال این موضوع همیشه برای مردم سرگرم کننده بوده است.

تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید
نقشه سایت


pdfDownloads-icon


کتاب pdfDownloads-icon

دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله
دانلود کتاب روانشناسی کودک 2 ساله
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *