روانشناس تربیتی تهران

 
helpkade
روانشناس تربیتی تهران
روانشناس تربیتی تهران

اسلاید شو1

دهه فجر

دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

روانشناس تربیتی تهران

نشانی: بزرگراه شهید چمران- خیابان جلال آل احمد- مقابل کوی نصر، خیابان دکتر کاردان تلفن:9-88234162 صندوق پستی: 14155-6456 کد پستی: 1445983861

نشانی: بزرگراه شهید چمران- خیابان جلال آل احمد- مقابل کوی نصر، خیابان دکتر کاردان تلفن:9-88234162 صندوق پستی: 14155-6456 کد پستی: 1445983861

ژاکلین اکلز استاد دانشگاه روانشناسی، مطالعات زنان و مطالعات تربیتی و محقق و پژوهشگر تحقیقات اجتماعی میشیگان است. همینطوریکی از  ویرایشگران مجله   child development است. او درجه دکتری خود را در سال 1974 از دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا دریافت کرد. در طی سی سال گذشته تحقیقات متعددی را در زمینه های مختلف مثل انتظارات معلم، تأثیر کلاس بر انگیزش دانش آموزان و تحولات اجتماعی در بافت های مدرسه و خانواده  انجام داده است. بیشتر این پژوهش ها بر دوره نوجوانی و مشکلات ویژه تحولی این سن متمرکز شده است. حوزه های پژوهشی مورد علاقه او شامل : تأثیرات خانواده  و مدرسه بر تحول، تحول اعتماد به نفس ، شکل گیری هویت، گذار به بزرگسالی، تحول نقش جنسیت و تأثیر نژاد در تحول و اجتماعی شدن نوجوانان.

بررسی نظریه تناسب محیط با مرحله تحولی

اکلز در مقاله ای تحت عنوان نظریه  تناسب محیط با مرحله (stage environmental fit theory ) عنوان می کند که در فرهنگهای مختلف، در مرحله تحولی آغاز تا پایان نوجوانی، تغیرات همزمانی رخ می دهد. در حقیقت بسیاری از تغییرات که از آغاز تا پایان نوجوانی در فرهنگهای مختلف اتفاق می افتند همزمان به نظر می رسند بنابراین اکلز (2007) نتیجه گیری می کند که مرحله نوجوانی مرحله ای منحصر بفرد است و استثنایی است که در آن تغییراتی همزمان در نتیجه بلوغ و تحول شناختی، تغییرات یا گذارهایی مدرسه ( school transitions)، تغییر در نقش نوجوان نسبت به خانواده و دوستان، اتفاق می افتد که برای برخی نوجوانان سازگاری و رشد مثبت و برای برخی دیگر ناسازگاری، کاهش سلامت روان و عزت نفس و رفتارهای مشکل ساز را به همراه دارد( اکلز، 2007).

این پست توسط خانم ها رحمانی، تنها و نیک پور از دانشجویان دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه خوارزمی تهیه شده است. شما می توانید با مراجعه به وبلاگ این دوستان با نام “اندیشه های نوین روانشناسی” از سایر مطالب مفید در این وبلاگ استفاده کنید. از دوستان صمیمانه تشکر می نمایم و برایشان آرزوی توفیق روزافزون داریم.

هراس من از مرگ نیست….هراس من از بیهوده زیستن است…

روانشناس تربیتی تهران

بزرگ بودو از اهالی امروز بودو با تمام افق های باز نسبت داشتو لحن آب و زمین را چه خوب می فهمید…

هیچ چیز غم انگیزتر از این نیست که در رسانه مجبور باشیم، خبر درگذشت بزرگان را اعلام کنیم. اما رویدادهای دل شکننده هر روز بدور از اراده ما رخ می دهد و ما را از آن گریزی نیست. متاسفانه این بار هم خبر شکننده درگذشت استاد هومن بنیان گذار تستینگ در ایران بدستمان رسیده است. هرچند که به قولی (راهی است که جمله گی بر آنیم) ولی از دست دادن بزرگانی این چنین ضایعه­ای بس گران است.از افتخار بسیاری از روان­شناسان فعلی کشورمان شاگردی ایشان بوده و هست. به گفته­ی دکتر حسن­آبادی که از شاگردان ایشان در دوره دکتری بوده­اند ایشان عاشق روانشناسی تربیتی و تدریس در این زمینه بوده­اند.. دکتر هومن دارای دکتری روانشناسی تربیتی و دکتری اندازه گیری و ارزشیابی بودند. همچنین دارای فوق دکتری پژوهش کاربردی و پنج مدرک کارشناسی ارشد روان سنجی، روان شناسی، زبان، فلسفه و تعلیم و تربیت از دانشگاه کلمبیا- آمریکا بودند. در اینجا لازم است این مصیبت دردناک را خدمت خانواده آن بزرگوار و جامعه علمی کشور تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای مرحوم از درگاه خداوند متعال مسئلت نماییم.

                                                                                و چه زیباست عالمانه زیستن…

“روحش شاد و یادش گرامی باد”

در ادامه مطلب می توانید متن کامل سخنرانی ایشان را که حاوی نکات ارزشمندی است که ایشان ذکر آن ها را به عنوان  وصیت و نه به عنوان نصیحت ضروری دانسته اند را در جشنواره ی ابوریحان مطالعه فرمایید.

 

 

مصاحبه‌اي با ريچارد مه ير

 مترجم: سلیم حقیقی

ريچارد مه ير استاد روانشناسي در دانشگاه كاليفرنياست، سانتا باربارا (UCSB)، جايي كه او از 1975 خدمت مي‌كند. او در سال 1973 دكتراي روانشناسي از دانشگاه ميشيگان دريافت كرده است، و به عنوان استاديار روانشناسي از سال 1973 تا 1975 در دانشگاه اينديانا خدمت مي‌كرد. او رييس بخش روانشناسي تربيتي انجمن روانشناسي آمريكاست، او پيش از اين ويرايشگر مجله روانشناس تربيتي و همچنين ويرايشگر اشتراكي مجله علم آموزشي بوده است، همچنين پيشگام كرسي UCSB دانشكده روانشناسي، و همچنين گيرنده جايزه ثرندايك براي پيشرفت مسير در روانشناسي تربيتي در سال 2000 بوده است. او مقام اول محقق مولد در حيطه روانشناسي تربيتي را در سالهاي 1991 تا 2001 داشته است (روانشناسي تربيتي معاصر،28، صص 422- 430 ). پرفسور مه ير مولف 18 كتاب و بيش از 250 مقاله و فصل است. شامل اميدهاي روانشناسي تربيتي (2001)، يادگيري و آموزش (2003)، و يادگيري الكترونيكي و علم آموزش (به همراه كلارك، 2003). او به عنوان هيئت ويرايش 11 مجله مهم در روانشناسي تربيتي خدمت مي‌كند. 35 سال است كه او درگير تحقيقاتي در اين مورد است كه چگونه روشهاي آموزشي از يادگيري تأثير مي گيرند، و 15 سال است كه تحقيقات او بر يادگيري چند رسانه‌اي متمركز شده‌اند. در اين مصاحبه، او در مورد تحقيقات كنوني اش در مورد يادگيري چند رسانه‌اي بحث مي كند و به سوالات انتقادي‌اي كه متوجه آموزش اينترنتي و طبیعت تحقيق پرورشي است پاسخ مي دهد.

نام: حمیدرضا          نام خانوادگی: حسن آبادی

محل تولد: نیشابور          سال تولد: 1352                                    

  

سوابق تحصیلی

 

·        فارغ التحصیل دیپلم دانشسرای تربیت معلم در سال 1370 با معدل 58/16

·        فارغ التحصیل دوره کارشناسی در رشته علوم­تربیتی گرایش مدیریت و برنامه­ریزی آموزشی از دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1377 با معدل 25/18

·        فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی تربیتی از دانشگاه تهران با معدل 16/18

·        فارغ التحصیل دوره دکتری روانشناسی تربیتی (با گرایش آمار و روش­شناسی تحقیق) با معدل کل 88/18 در دوره آموزشی و معدل 16/18 در امتحان جامع و حائز رتبه اوّل در دوره آموزشی و امتحان جامع دکتری در دانشگاه تهران

 

 

سوابق علمی- آموزشی

 

روانشناس تربیتی تهران

·        استادیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران

·        پنج سال سابقه تدریس در دوره­های دکتری در دانشگاه­های تربیت مدرس، تربیت معلم تهران، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه امام خمینی که تدریس دروس روشهای آماری پیشرفته، طرح­های آزمایشی، مبانی روانسنجی و مدل­یابی معادلات ساختاری را بر عهده داشته و دارم.

·        ده سال سابقه تدریس در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه­های تهران، تربیت معلم، شهید بهشتی، گیلان، پیام­نور و باقرالعلوم قم که تدریس دروس روشهای آماری، روش­های توصیفی تحقیق، روش­های آزمایشی تحقیق، سنجش و اندازه­گیری آموزشی، نظریه­های روانسنجی، روانشناسی تربیتی و آموزش نرم­افزارهای آماری SPSS وLISREL را بر عهده داشته و دارم.

·        چهارده سال سابقه خدمت آموزشی در سمت­های مدیر، معلم و مشاوره مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در آموزش و پروش از سال 1377 تا 1384.

·        عضو کارگروه ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان و پیشگیری و درمان افت تحصیلی دانشجویان. این کارگروه در دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده و مشغول به تدوین برنامه ها و راهکارهایی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان است.

·        مشاور دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1387 تا کنون.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان که در اردیبهشت 1389 برگزار شد.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران که در اسفندماه 1389 برگزار شد.

حسین لطف‌آبادی (متولد ۱۳۲۳ در نیشابور) استاد روان‌شناسی و علوم تربیتی در دانشگاه شهید بهشتی تهران است. وی دارای دکترای روان‌شناسی تربیتی (سنجش و ارزشیابی آموزشی) از دانشگاه لین شوپینگ سوئد است. او دارای تالیفاتی درباره روان‌شناسی تربیتی، روان‌شناسی رشد، سنجش و اندازه‌گیری در علوم تربیتی و روان‌شناسی، مسائل و نگرش نوجوانان و جوانان ایران و… است. لطف‌آبادی با همکاری با سازمان ملی جوانان، پژوهش‌هایی درباره جوانان برای این سازمان انجام می‌دهد

سوابق تحصیلی

دکتری:

  روانشناسی تربیتی          دانشگاه میسوری           1979   

کارشناسی ارشد:  

روانشناسي تربيتي

تهران

1352

کارشناسی:  

علوم تربيتي

ابوريحان

1349

فرم کارشناسی ارشد

فرم دکتری 92

فرم دکتری 92 به بعد


می مجرب در حوزه های تخصصی روان شناسی، علوم تربیتی، مشاوره و علم اطلاعاتDownloads-icon


اطلاعیه شماره 8 در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نیمسال دوم 99-98Downloads-icon


دستورالعمل تسهیلات آموزشی دانشگاه شهید بهشتی برای کلیه دانشجویان به استثنا دانشجویان دوره های الکترونیکی صرفا در نیمسال دوم 98-99Downloads-icon


Downloads-icon


صورت جلسه شورای آموزشی دانشگاه به تاریخ 26/1/1399در خصوص چگونگی تداوم آموزش در نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99Downloads-icon


 صورت جلسه شورای آموزشی دانشگاه به تاریخ 25/2/1398 در خصوص چگونگی تداوم آموزش در نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99Downloads-icon


فرم های مربوط به مقطع ارشد ودکتری رشته روان شناسیDownloads-icon


Downloads-icon


پایان نامه و رساله دانشجویان با موضوع مناسب سازی محیط و اماکن و وسایل حمل و نقل عمومیDownloads-icon


فرم دکتری 92Downloads-icon


فرم دکتری 92 به بعدDownloads-icon


فرم های دکتری پس از دفاعDownloads-icon


فرم های مقطع ارشد پس از دفاعDownloads-icon


نمونه فرم های کارشناسیDownloads-icon


فرم های مربوط به گروه روانشناسیDownloads-icon


گزارش تصویری از ژورنال کلاب گروه روانشناسی بالینیDownloads-icon


اطلاعیه آموزش زبان فارسی قابل توجه دانشجویان غیر ایرانیDownloads-icon

خدمات الکترونیکی

فردا ۳۱ تیر مصادف با ۲۹ ذی القعده سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت محمدبن علی امام جواد علیه السلام است. روابط عمومی واحد تهران جنوب ایام شهادت این امام همام را به همه ی شیعیان جهان عرض تسلیت دارد .

روانشناس تربیتی تهران

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب مهمترین واحد دانشگاهی در زمینه‌های فنی و مهندسی در مجموعه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، با اعتبار جهانی و مبتنی بر هویت ایرانی‌‌اسلامی خواهد بود.

نشانی:

تهران-مجتمع دانشگاهی علوم انسانی ولیعصر(عج)-میدان امام حسین(ع)– ابتدای خیابان دماوند– جنب بیمارستان بوعلی پلاک ۴۴۹۲

تلفن:

۳۳۷۸۳۷۳۷-۳۳۷۸۳۳۸۸-۳۳۷۸۸۹۲۷-۳۳۷۹۷۷۷۶(۹۸۲۱+)

کد پستی:

۳۴۳۵۳-۱۷۱۱۷

ساعات کاری:

شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۱۰-۷:۳۰

پزشک همیشه همراه شماست !

کلینیک روانشناسی

استان تهران ، شهرستان تهران ، منطقه ۲ ، بزرگراه جلال آل احمد ، پل نصر ( گیشا ) ، خیابان زرخیز ، نبش خیابان نسیم

کلینیک دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی واقع در تهران ، کلینیک تخصصی در زمینه روانشناسی می باشد . لازم به ذکر است که این مرکز درمانی ، تحت نظر داشنکده روانشناسی دانشگاه تهران ، خدمات درمانی ارائه می دهد . 

روانشناس تربیتی تهران

عمومی

روانشناسی

روانشناسی

تخصصی

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

در این صفحه شما لیستی از بهترین دکتر روانشناسی کودک در تهران مخصوصا روانشناسی کودک دبستانی را مشاهده خواهید نمود. خانواده های گرامی می توانند قبل از رجوع به روانشناسان اطلاعات کامل و وافری از روانشناسی کودک را دریافته و تصمیمات بهتری بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر خانواده ها می توانند به صفحه روانشناسی کودک مراجعه کرده و نکات مرتبط با کودک خود را در آن صفحات جستجو کنند.

اما اگر شما روانشناس هستید می توانید اطلاعات خود را به مدیر سایت برای قراردادن روی سایت رادیو کودک به مدیریت سایت اعلام نمائید.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی عمومی ذهن افروزان (نورولند) با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور و…

دکتر زهرا شهریور متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به خانواده…

روانشناس تربیتی تهران

دکتر نصرت اله سیدشهابی متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به…

تمام اطلاعات مرتبط با کلینیک تخصصی کودکان با زمینه فعالیت مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در این…

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره روانپزشکی کودکان دکتر مریم محمودی راد در شهرری با این مرکز…

موضوعات اصلی و اساسی حیطه کاری ایشان:

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم با دکتر مهوش رضاقلی بیگی در شهر ری تماس بگیرید تا با این…

مرکز مشاوره سرای مشاور یکی از مراکز مشاوره تلفنی سراسر کشور است. این مرکز فقط ارائه دهنده خدمات…

برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره و روانشناسی همراهان در شهرری تماس حاصل نمائید.

دکتر ناصر سدیفی متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به خانواده های…

مرکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان نهال (موسسه آوای مهر کودکی ) تحت نظارت سازمان بهزیستی با هدف اثر…

دکتر معصومه موسوی متخصص اعصاب و روان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به…

شرکت تعاونی خدمات آموزشی مهرگان پژوهش طوس با رویکرد آموزشی از سال ۱۳۷۹ با دو دبیرستان غیرانتفاغی…

یکی از مشاوره های خوب در شهرری دکتر مرسده سمیعی است. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم با…

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاور روانپزشک دکتر ساحل همتی در شهرری تماس حاصل نمائید.

دکتر سعیده سرجمعی متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به خانواده…

پروفایل دکتر شهین نیک ذات

 

کلینیک روان شناسی آفتاب در سال ۱۳۸۶ با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خدمت خود را…

مرکز بهداشت شهر ری دارای فیلد های مشاوره ای متعدد علی الخصوص در زمینه مادر و کودک است. برای کسب…

مشاور روانپزشک دکتر ذبیح اله اشتری در شهرری یکی از پزشکان روانشناس کودک در جنوب تهران است. برای…

دکتر کتایون خوشایی متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به خانواده…

تمام اطلاعات مرتبط با مرجان معنوی با زمینه فعالیت روانشناس کودک و نوجوان در این صفحه قابل رویت…

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاور روانشناس مهرناز جهرمی رجبی در شهرری با این پزشک تماس حاصل…

تمام اطلاعات مرتبط با کلینیک روانشناسی نیک مهر با زمینه فعالیت مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در…

تمام اطلاعات مرتبط با کلینیک روانشناسی نیک مهر (شعبه پاسداران) با زمینه فعالیت # در این صفحه…

تمام اطلاعات مرتبط با دکتر شهین نیک ذات با زمینه فعالیت روانشناس کودک و مشاوره خانواده در این…

در این صفحه شما می توانید اطلاعات خانم دکتر مهسا ساداتی روانشناس کودک که در حال حاضر در نزدیکی…

دکتر ناهید محمدی یکی از ویژه ترین روانشناسان در حوزه کودک است پیشنهاد می کنیم رزومه دکتر محمدی…

تمام اطلاعات مرتبط با مرجان حسینی زاده با زمینه فعالیت روانشناس کودک و نوجوان در این صفحه قابل…

تمام اطلاعات مرتبط با نسرین افشاری با زمینه فعالیت روانشناس کودک و نوجوان در این صفحه قابل رویت…

مرکز مشاوره و روانشناسی کودک پایش یکی از بهترین مراکز روانشناسی کودک در تهران است.

مجموعه…

دکتر ساحل گرامی، دکترای تخصصی روانشناسی و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه علامه…

برای کسب اطلاعات بیشتر به مشاور روانپزشک دکتر سعید شجاع شفتی در شهرری مراجعه نمائید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با دکتر ربابه مزیبانی در شهرری با شماره تلفن های این مجموعه تماس حاصل…

روانشناس تربیتی تهران

من مرجان معنوی شاد هستم، فارغ التحصیل روانشناسی تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشکده…

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دکتر گلناز فیض زاده در شهرری با این مجموعه تماس بگیرید تا اطلاعات…

موسسه مشاوره ای روانشناسی بنیان آرامش در تمامی حوزه های مشاور تحصیلی، درمان کودکان، تست های…

مرکز مشاوره روانشناسی معراج واقع در شهرری منطقه ۲۰ تهران آماده خدمات رسانی به خانواده های عزیز…

بچه ها به هر حال بزرگ می شوند ، مساله این است که چگونه. آیا هنوز میتوانیم مانند زمانهای قدیم ،…

خوشبختانه امروزه روند تحولات اجتماعي به گونه اي در جريان است كه نگرش افراد نسبت به علم روان…

حیطه فعالیت:

خدمات…

دکتر مهدی بینا متخصص اعصاب و روان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به…

دکتر الهام شیرازی متخصص اعصاب و روان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به…

مرکز مشاوره راز با کادر مجرب آماده برگزاری سخنرانی، کارگاه های آموزشی و آموزش روانشناسی برای…

تمام اطلاعات مرتبط با گروه روانشناسی پریا با زمینه فعالیت مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در این…

برای کسب اطلاعات بیشتر با دکتر نبی اله دریجانی در شهرری در منطقه ۲۰ با این مجموعه تماس حاصل…

این روزها کلینیکها و موسسات بسیاری را می بینیم که هر کدام بر اساس دیدگاه و هدف معینی مشغول به…

دکتر عادل حیدری نژاد فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به خانواده های عزیز…

نام مهناز استکی را حتما بایستی در رادیو و تلویزیون شنیده باشید. مهناز استکی یکی از بهترین…

اطلاعات تماس:

.۰۹۱۲۴۹۴۲۷۷۳ .۰۲۱۸۸۷۰۳۴۲۱

تمامی حقوق مطالب و تصاویر تولیدی این سایت متعلق به سایت رادیو کودک است، هرگونه کپی برداری با ذکر نام سایت و لینک به آن براساس صفحه قوانین و مقررات بلامانع است.

نشانی:

سوهانک –بلوار ارتش – میدان قائم – خیابان خندان – خیابان سلمان -مجتمع دانشگاهی ولایت -دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

پست الکترونیکی:

تلفن:

22481634

کد پستی:

1955847781


گوگل اسکولارDownloads-icon


گوگل اسکولارDownloads-icon

نوبت دهی مراکز روانشناسی تهران – روانشناس خوب در تهران – بهترین روانشناس تهران – بهترین مراکز روانشناسی تهران – زوج درمانی در تهران – دکتر روانکاوی در تهران – دکتر اختلال میل جنسی در تهران – درمان نعوظ مردان – انزال زودرس و دیررس – اختلال برانگیختگی جنسی مردان و زنان – دیسپارونی – مقاربت دردناک – اعتیاد جنسی – ترک خودارضایی – دکتر واژینیسموس در تهران – زوج درمانگر خوب در تهران – روانشناس عالی در تهران – مشاور زندگی – مشاوره ازدواج – مشاوره خانواده

روانشناسی علمی است که در مورد رفتار انسانها در ارتباط با محیط اطراف خود و تفاوت  رفتارها می‌پردازد. هدف اصلی رشته روانشناسی بررسی وضعیت های انسان در مواجهه با موارد مختلفی است که در زندگی برای وی پیش می‌آید. روانشناسی در واقع علم مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی انسان است. روانشناسی به بحث های مختلف رفتار و فرایندهای روانی مانند ادراک، احساس، شخصیت، هوش، هیجان و انگیزه می پردازد. این رشته رشته کاربردی است که تمام جنبه‌های زندگی انسان را در بر می‌گیرد و به علت پیچیده تر شدن زندگی انسان هم نیاز به حضور این رشته بسیار محسوس شده است.

 

بسیاری از ما سعی می‌کنیم نیمه‌ی تاریک وجودمان را پنهان کنیم و همین منجر به مشکلاتی در روح و روان ما می‌شود. از طرف دیگر، چون شناخت کافی از خود، احساسات‌مان، جهان پیرامون و جهان نداریم، اغلب احساس پوچی داریم و یا نسبت به مسائل مختلف، رفتارهای افراطی از خود بروز می‌دهیم. در این شرایط بهتر حتما توسط یک روانشناس در تهران  و اگر خانم هستید توسط یک روانشناس زن خوب در تهران  ویزیت شویم.

روانشناس تربیتی تهران

 

استرس یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در جامعه‌ی امروزی است، افرادی که دچار اختلالات استرس یا اضطراب هستند، حتما باید با روانشناسان خوب تهران در ارتباط و مشاوره باشند تا بتوانند زندگی آرام و سالمی را تجربه کنند.

فوبیا نیز می‌تواند زیرمجموعه‌ای از اختلالات اضطرابی باشد. انواع مختلفی از فوبیا وجود دارد همانند کلاستروفوبیا، سوشال فوبیا، فوبیای پرواز، ارتفاع و غیره باشد. فوبیا در واقع یک ترس عمیق از یک مکان یا اتفاق است که در بسیاری از موارد منجر به حملات اضطرابی شدید می‌شود و مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد می‌کند.

 

علاوه بر ترس و فوبیا، افسردگی نیز جزو بیماری‌هایی است که اگر کسی به آن‌ مبتلا شد، برای رهایی از آن باید به بهترین روانشناس تهران مراجعه کند. اگرچه اکثر افسردگی‌های رایج طی شش ماه و گاها حتی بدون دارو از بین می‌روند، اما گذر از این شش ماه، اغلب می‌تواند بسیار سخت باشد و حتی برخی از افراد در همین دوره تصمیم به خودکشی می‌گیرند.

اغلب روانشناسان، افسردگی را بدون دارو و با راهکارهای روانشناختی درمان می‌کنند، اما گاهی تجویز دارو لازم هست که ممکن است در چنین شرایطی روانشناس شما را به یک روانپزشک در تهران نیز ارجاع  می دهد.

 

اغلب مسائل بین زن و شوهر، مسائل خانواده‌ها با فرزندان‌شان، از جمله زمانی‌که آن‌ها در سن نوجوانی قرار دارند، به سادگی با مشاوره با یک روانشناس خبره قابل حل است.

بسیاری از ما انسان‌ها در اعماق ذهن خود با مسائل بسیار خاصی درگیر هستیم. اغلب مسائل مربوط به وجودیت انسان، مرگ، چرخه‌ی حیات و … به سادگی برای ما قابل حل نیستند. بسیاری از افرادی که با این مسائل درگیر هستند، اغلب به پوچی می‌رسند و زندگی برایشان بی‌معنی می‌شوند. مشاوره با یک روانشناس خبره در تهران می‌تواند بسیار موثر واقع شود. با این‌که درمان این‌گونه مشکلات به سبک و گرایش روانشناس بستگی خواهد داشت، اما اکثر روانشناسان سعی می‌کنند به فرد کمک کنند تا معنا، ارزش و هدفی برای زندگی خود یافته و تلاش کند تا زندگی خود را بسازد.

 

انواع مختلفی از اختلالات شخصیتی هم‌چون اختلال شخصیت دوقطبی، اختلال چند شخصیتی، اختلال شخصیت خود شیفته و … وجود دارد. صحبت در مورد تمامی این اختلالات از حوصله‌ی این متن خارج است، اما در صورت علاقه می‌توانید در وبلاگ فول‌فکر راجع به هر کدام از آن‌ها اطلاعات جامعی بدست آورید.

 

وسواس یکی از رایج‌ترین و در عین حال آزاردهنده‌ترین اختلالات روانی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند. اختلال وسواسی به صورت بالقوه یک بیماری است که افراد را در چرخه‌ی بی‌پایان افکار و رفتارهای تکراری به دام می‌اندازد. افرادی که مبتلا به وسواس هستند دچار افکار و ترس‌های تکراری و ناراحت کننده‌ای هستند که نمی‌توانند آن‌ها را کنترل کنند.

 

تاکنون خانواده‌های بسیاری به دلیل اعتیاد یکی از اعضای خانواده دچار مشکل و عذاب شد‌ه‌اند و همین ضرورت مراجعه به بهترین روانشناس تهران را در چنین شرایطی نشان می‌دهد. مشاوره با روانشناس برای فرد معتاد و هم‌چنین اطرافیان او بسیار باارزش است و می‌تواند آن‌ها را به یک مسیر صحیح هدایت کند.

 

روانشناس های بسیار زیادی در کشور وجود دارد و اینکه یک روانشناس را به عنوان بهترین روانشناس تهران و یا کشور معرفی کنیم ممکن نیست و حتی می تواند غیر اصولی باشد. برای انتخاب یک روانشناس مناسب ابتدا باید درک مناسبی از مشکل خود داشته باشیم و سپس روانشناسی که در حوزه مشکلات ما تخصص و تجربه کافی را داشته باشد را انتخاب کنیم که می توانید برای این امر از توضیحات وخدمات ارائه شده توسط روانشناس که در صفحه روانشناس های دکتریاب وجود دارد استفاده کنید.

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

روانشناس تربیتی تهران
روانشناس تربیتی تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *