دانلود کتاب روانشناسی کودک و اصول تربیتی جوان

 
helpkade
دانلود کتاب روانشناسی کودک و اصول تربیتی جوان
دانلود کتاب روانشناسی کودک و اصول تربیتی جوان

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان نوشته‌ی حسن ملکی، با هدف آشنایی مربیان و معلمان به ویژه مربیان تربیت بدنی با کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

روانشناسی از نظر معنای لغوی یعنی شناختن روان و روان نیز یعنی جان یا روح. بنابراین باید روانشناسی به معنای مطالعه روان، جان و روح باشد در صورتی که چنین نیست. روانشناسی چیزی را مطالعه می‌نماید که بتواند آن را به کمک حواس یا ابزارهایی که بر قدرت حواس می‌افزایند، مورد مشاهده قرار دهد.

از آنجایی که روح، روان یا جان قابل مشاهده نیست لذا از حوزه مطالعه روانشناسی دور است. در روانشناسی صحبت از مطالعه چیزی است که مدام انجام داده می‌شود. روانشناسی به مطالعه عملکرد مردم در مقابل محرک‌های مختلف می‌پردازد که در اصطلاح به آن رفتار گفته می‌شود. بنابراین روانشناسی یعنی رفتارشناسی به مفهومی دیگر، روانشناسی یعنی مطالعه رفتار.دانلود کتاب روانشناسی کودک و اصول تربیتی جوان

رفتار عبارت است از واکنش موجود زنده در مقابل محرک‌های بیرونی و درونی. ساده‌ترین معنی رفتار عبارت است از افعال و حرکاتی که از انسان و یا حیوان سر می‌زند و به چشم دیده می‌شود. این معنا شامل رفتارهایی مانند راه رفتن، حرف زدن، نوشتن، تغییرات چهره و غیره می‌شود. اگر کمی دقت کنیم درمی‌یابیم که رفتارها همیشه از ظاهر فرد نمایان نمی‌شوند؛ مثلا وقتی کسی می‌ترسد و ضربان قلب او بالا می‌رود. تغییر در ضربان قلب در ظاهر او مشخص نمی‌شود بلکه لازم است نبض فرد را بگیریم تا به تغییرات ضربان قلب او پی ببریم.

حتی رفتارهایی وجود دارند که علی‌رغم تغییر در بدن فرد، بدون وجود دستگاه‌های مناسب قابل مشاهده نیست. بنابراین می‌توانیم رفتار را اینگونه تعریف کرد: آن دسته از تغییرات حرکتی موجود زنده ارگانیزم که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم قابل ثبت و اندازه گیری باشد.

به بیان حسن ملکی زندگی انسان از مراحل متعددی تشکیل شده است که هر یک از آن مراحل در مقایسه با مراحل دیگر از ویژگی‌های خاص خود تبعیت می‌نماید که آگاهی از آن‌ها برای مربیان، سرپرستان و تربیت‌کنندگان انسان ضرورت دارد. این عمل به‌ صورت تخصصی از اهمیت دو چندانی برخوردار است. مثلا کسی که با سالمندان سر و کار دارد آشنایی او با ویژگی‌ها، مسائل و مشکلات سالمندان اولویت دارد. در این میان آشنایی مربیانی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد با ویژگی‌های رشدی، مسائل، نیازها و… کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا بتوانند در تربیت آن‌ها برخوردی عملی، علمی و اصولی داشته باشند.

در بخشی از کتاب روانشناسی کودک و نوجوان می‌خوانیم:

در خصوص رابطه نوجوانی و بلوغ سه دیدگاه عمده وجود دارد. دیدگاه اول نوجوانی و بلوغ را کاملا مترادف یکدیگر می‌دانند و این دو واژه را به جای هم استعمال می‌نمایند. (صاحب الزمانی، ص 26، نقل از شرفی، 1372: 34). دیدگاه دوم بر خلاف دیدگاه اول دو واژه نوجوانی و بلوغ را معادل و مترادف نمی‌داند. از جمله کورت لوین بلوغ را وسیع‌تر و کلی‌تر از نوجوانی قلمداد می‌کند که شامل جوانی نیز می‌باشد. بطوریکه نوجوانی فقط در برگیرنده منطقه‌ای خاص از حیطه گسترده بلوغ می‌باشد. به عقیده ایشان بلوغ کامل در مرحله جوانی حاصل می‌گردد. (شرفی، 1372: 35) دیدگاه سوم عقیده دارد که نوجوانی در مقایسه با کلمه بلوغ معنای وسیع‌تری دارد و دوران مهمی از زندگی انسان را شامل می‌گردد. (کرمی نوری، 1380: 140)

با عنایت به دیدگاه‌های مذکور رابطه نوجوانی با بلوغ به این صورت تبیین می‌گردد از آن‌جا که دوره نوجوانی فاصله سنی 12 الی 18 سال و حداکثر تا 22 سال [مطابق برخی تقسیم بندی‌ها] را شامل می‌گردد و از سوی دیگر بلوغ یک امری فرایندی و مستمر می‌باشد در طول تمام دوره‌های زندگی وجود دارد. و از آنجایی که در این فصل آشنایی با دوره نوجوانی فرض است، لذا در رابطه نوجوانی و بلوغ، به لحاظ اینکه بلوغ ابعاد متعددی دارد فقط بلوغ جسمی و جنسی مد نظر می‌باشد. چرا که در طول دوره نوجوانی کارکردهای بلوغ جسمی و جنسی به کمال می‌رسد. و سایر ابعاد بلوغ همچنان در دوره‌های بعدی نیز ادامه دارد.

منظور از بلوغ جسمانی این است که جسم فرد از لحاظ فیزیولوژیکی و تمام اعضا و اندام‌های او به نهایت رشد خویش رسیده باشند و دستگاه‌های مختلف بدن او بخصوص دستگاه‌های تناسلی او بتوانند بخوبی انجام وظیفه نمایند. اعضای بدن از لحاظ رشد و تکامل خاص خود دچار عارضه‌ای نشده باشند، قد، قامت، استخوان بندی، وزن، شکل و ترکیب بدن و قدرت بدنی در نهایت درجه رشد خود باشند. هر چند که در این بعد از بلوغ مسئله وراثت نیز دخالت دارد.

مقدمه
بخش 1: کلیات
فصل 1: آشنایی با روانشناسی و شاخه‌های آن
فصل 2: آشنایی با رشد و عوامل مؤثر بر آن
فصل 3: آشنایی با روش‌های مطالعه فرایند رشد در کودکان و نوجوانان
فصل 4: آشنایی با تاریخچه روانشناسی رشد کودک و نوجوان
بخش 2: نظریه‌های رشد کودک و نوجوان
فصل 5: آشنایی با نظریه پیاژه در خصوص رشد
فصل 6: آشنایی با نظریه برونر در خصوص کودک و نوجوان
فصل 7: آشنایی با نظر کلبرگ در خصوص رشد اخلاقی کودک و نوجوان
فصل 8: آشنایی با نظریه اریکسون در خصوص رشد کودک و نوجوان
فصل 9: آشنایی با نظر اسلام در خصوص رشد
بخش 3: ویژگی‌های رشد در دوره‌ه‌ی مختلف زندگی
فصل 10: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره‌ی نوزادی
فصل 11: ویژگی‌های رشد در دوره طفولیت
فصل 12: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره کودکی اولیه
فصل 13: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره کودکی ثانویه
فصل 14: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره نوجوانی
منابع

برای دانلود کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

 

1. الگوی خانه داری / عبدالکریم بی آزار شیرازی

عناوین اصلی کتاب شامل: مقدمه؛ فاطمه و ساره، نمونه ی قائمات (میهمانداری)؛ آداب سفره ی فاطمه؛ تقسیم کار در خانه؛ پاره ی پیامبر، الگوی آزادگان؛ فاطمه، الگوی مصرف (با توجه به شرایط زمان و مکان)؛ فاطمه، الگوی مصرف بعد از فتح؛ فاطمه، الگوی تربیتی فرزندان؛ آسیا گردان و لب قرآن سرا؛

 

دانلود کتاب روانشناسی کودک و اصول تربیتی جوان

مشاهده در کتابخانه

 

دریافت فایل حجم: 330kb

 

دریافت فایل حجم: 371 kB

 

دریافت فایل حجم: 417 kB

 

دریافت فایل حجم: 131 kB

 

**************************************************

 

 

 

 

 

عناوین اصلی کتاب شامل: سخن نویسنده؛ علتّ وجوب«حجاب» حیست؟ و ملاک های ا صلی پو شش کدامند؟؛ آیا حجاب پنهان شدن و پنهان ماندن است؟؛ چرا دختران و زنان باید حجاب داشته باشند و پسران نباید موهای سر خود را بپوشانند؟؛ آیا حجاب وپوشش یک «حق شخصی » است که زن یا شوهر و پدر بتوانند از این حق صرف نظرکنند؟ یا «حق اجتماعی » است که با انصراف جامعه هر زنی بتواند بی حجاب دیده شود؟ و یا آنکه « حق الهی» است؟؛ ریشه حجاب که «عفاف » نام داود و با وجود آن علاقه قلبی و عقلی به پوشش پدید می آید، چیست؟، راه های دستیابی به «گوهر عفاف» چیست؟؛ رهاورد عفاف در زندگی انسان چیست؟؛ «آفات عفاف » یا راه های تضعیف پارسایی و نجابت چیست؟؛ حیاءَ چیست؟ آیا تاثیری در حفظ حجاب به طوو خودجوش و ارادی در فر زندان مان دارد؟؛ راهکارهای دستیابی به حیا چیست؟؛ آیا پیش از اسلام هم سخنی ازپوشش یا وظیفه ای نسبت به حجاب بوده است؟؛ آیا حجاب وپوشش تنها با چادر است؟؛ آیا چادر از زمان قاجاریه در ایران بوجود آمده است و به اصطلاح «ایرانی » است نه اسلامی؟!؛ بهتر ین رنگ پوشش چیست؟ آیا پوشیدن رنگ سیاه مکر وه و ناپسند است؟؛ علّت مبارزه گستر ده کشورهای غر بی با پارچه ای کوچک به نام روسری چیست؟ اگر اینان کشور خود را مهد آزادی و دموکراسی لقب؛ امروزه بهتر ین ابزار برای شناخت ردپای استعمار در بی علاقگی یا بدبینی نسبت به حجاب چیست؟؛ ماجرای کشف حجاب در ایران چه بود؟؛ آیا در دانشگاه های جهان ضوابطی برای پوشش دختران و زنان وجود داود؟ یا این قانون تنها در ایران است؟ا؛ آیا اندیشمندان، سیاستمداران یا هنر مندان غیر مسلمان جهان نیز ازپوشش و حجاب یا حیا و عفاف سخن گفته اند؟؛ «شهید حجاب »کیست؟ و ماجرای قتل او در آلمان چیست؟؛ مخاطبان ما در خانواده یا جامعه چه ویژگی هایی دارند؟؛ بهترین شیوه تاثیرگذار درباره حجاب چیست؟؛ آیا بینش و روش حضرت زهراعلیهماالسلام نسبت به حجاب برای امر وز جامعه ما جوابگوست؟

 

مشاهده در کتابخانه دریافت فایل حجم: 413 kB دریافت فایل حجم: 457 kB  دریافت فایل حجم: 1027 kB  دریافت فایل حجم: 248 kB

 3. جر و بحث های خانوادگی

چند راهنمایی مفید و سازنده درباره اختلافات زن و مرد/ مولف عزیزالله حیدری.

عناوین اصلی کتاب شامل:مقدمه ؛ توصیه ها؛ بسم اللَّه الرحمن الرحیم ؛ از خود آگاه باشید!؛ بهترین را تصور کنید!؛ وجدان خود را در نظر داشته باشید!؛ مانند بزرگسالان رفتار کنید!؛ احساس خاص خود را داشته باشید!؛ ارتباطهای خود را قوی تر کنید!؛ گوش کنید!؛ جستجو کنید!؛ درکش کنید!؛ توضیح دهید!؛ حرف خود را بزنید!؛ خندان باشید!؛ روش های دو نفره!؛ دو سرگذشت زیبا؛ فهرست کتاب های انتشارات مسجد مقدّس جمکران

 

مشاهده در کتابخانه

 

دریافت فایل حجم: 400 kB

 

دریافت فایل حجم: 367 kB

 

دریافت فایل حجم: 387 kB

 

دریافت فایل حجم: 130 kB

 

**************************************************

دانلود کتاب روانشناسی کودک و اصول تربیتی جوان

 

 

 

عنوان و نام پدیدآور :

نوجوانی فصل شکفتن

گرد آورندگان: محمد رضا شرفی ، علی اقلیدی نژاد، محمدرضا محمدی

 

عناوین اصلی کتاب شامل:شناخت نوجوانی و تبعات و مشکلات آن؛ رفتارهای طبیعی وغیرطبیعی نوجوان؛ افسردگی در کمین نوجوانان؛ ترس های ما و نیازهای آنان؛ نوجوان و حیات اجتماعی؛ نوجوان و حیات اخلاقی؛ نوجوان و تکلیف؛ ویژگیهای دوران نوجوانی؛ نوجوان و حیات خانوادگی؛ نوجوان و حیات عاطفی؛ دنیای نوجوانی؛ گمشده جوانان و نوجوانان؛ جنبه های مهم شخصیت نوجوان (1)؛ جنبه های مهم شخصیت نوجوان (2)؛ مشکلات نوجوانی؛ آسیب شناسی رشد و بلوغ نوجوانان؛ ویژگیهای دوران نوجوانی؛ نوجوانی؛ دوران تغییرات جسمی و روانی؛ مشکلات متداول خواب در نوجوانان؛ در حلقه نوجوانان؛ آسیب های دوره نوجوانی؛ اگر نوجوان هستید، بخوانید؛ نیاز به تفریح؛ نقش الگوها در تحول شخصیت کودکان و نوجوانان؛ تکریم جوانان؛ روان شناسی نوجوانی؛ نهال نوجوانی و مسئولیت دشوار والدین؛ چگونه با نوجوانان گفتگو کنیم؛ دختران را برای ایفای نقش همسری تربیت کنید؛ تعامل خواهر و برادر ثمره آموزش والدین در خانواده است؛ آینه من و تو دختران ما؛ سه نکته کلیدی برای والدین؛ مادران آینده را در یابید

 

مشاهده در کتابخانه دریافت فایل حجم: 484 kB   دریافت فایل حجم: 522 kB  دریافت فایل حجم: 1593 kB دریافت فایل حجم: 310 kB

 

**************************************************

 

 

 

 

عنوان و نام پدیدآور : سیری در تربیت اسلامی مولف مصطفی دلشاد عناوین اصلی کتاب شامل:پیشگفتار؛ بخش اول : مقدمات؛ بخش دوم : موانع و مقتضیات تربیت؛ بخش سوم : مبانی تربیت؛ بخش چهارم : اصول تربیت؛ بخش پنجم : روشهای تربیت؛ سخن پایانی

 

مشاهده در کتابخانه دریافت فایل حجم: 599 kB   دریافت فایل حجم: 615 kB  دریافت فایل حجم: 2319 kB  دریافت فایل حجم: 459 kB  

 

**************************************************

 

 

 

عنوان قراردادی : منیهالمرید فی آداب المفید والمستفید.فارسی

 

عنوان و نام پدیدآور : آداب تعلیم و تعلم در اسلام / از شهید ثانی ؛ نگارش محمدباقر حجتی عناوین اصلی کتاب شامل:زندگینامه شهید پانی؛ آغاز ترجمه کتاب (منیه المرید)؛ در شرف و فضیلت علم و دانش و دانشمندان و دانشجویان از دیدگاههای مختلف؛ باب اول : آداب و وظائف معلم و شاگرد؛ باب دوم : آداب فتوی و مفتی و مستفتی؛ باب سوم : در مناظره و شرایط و آداب و آفات آن؛ باب چهارم : آداب و آئین نگارش و نگاهداری کتاب که ابزار علم و دانش است؛ خاتمه : درباره مطالب مهم و باارزش؛ پیوست ترجمه کتاب منیه المرید در : آداب سکنی و اقامت در مدارس

 

مشاهده در کتابخانه

 

دریافت فایل حجم: 932 kB

 

دریافت فایل حجم: 931 kB

 

دریافت فایل حجم: 4409 kB

 

دریافت فایل حجم: 900 kB

 

**************************************************

 

 

 

 

پدیدآور : حاتمی سعدآبادی، ایوب عنوان و نام پدیدآور : تربیت معنویت تهذیب/پژوهشگر ایوب حاتمی سعدآبادی ؛ استاد راهنما محمدحسن آموزگار ؛ استاد مشاور علی قائمیچکیده : هدف پژوهشگر : الف : شناخت معیارهای عدالت و آشنایی با چگونگی تحقق عدالت ب: شناخت موارد ظلم و پیشگیری از گسترش ان روش پژوهش : روش این تحقیق، روش کتابخانه ای (liberary Research) است. نتیجه کلی : ریشه اصلی بی عدالتیها و فقدان اخلاق و معنویت در هر زمان فقدان یک نظام اجتماعی صالح و شایسته است و برای رسیدن به عدالت و معنویت، نیاز به یک نظام کامل اجتماعی است که مبتنی بر عدالت باشد.عناوین اصلی کتاب شامل:چگونه با دختران نوجوان خود رفتار کنیم !؛ تربیت جنس لطیف!؟؛ نقش ویژه مادر در تربیت دختر؛ جمال معنوی زن؛ آرامش جسم و روان در سایه معنویت؛ در چه مواردی اجازه شوهر لازم است؟

 

مشاهده در کتابخانه

 

دریافت فایل حجم: 334 kB دریافت فایل حجم: 370 kB دریافت فایل حجم: 423 kB دریافت فایل حجم: 128 kB

 

**************************************************

 

 

 

 

عنوان و نام پدیدآور : تحصیل و علم اندوزی/ محمد رضا شرفیعناوین اصلی کتاب شامل:نوجوان و مسأله مدرسه؛ تحصیل زن؛ علم آموزی زن از دیدگاه قرآن؛ کارآفرینی زنان؛ علم آموزی زن از دیدگاه اسلام

 

مشاهده در کتابخانه

 

دریافت فایل حجم: 350 kB

 

دریافت فایل حجم: 388 kB

 

دریافت فایل حجم: 602 kB

 

دریافت فایل حجم: 147 kB

 

*************************************

 

 

9. حقوق متقابل والدین و فرزندان

 

پدید آورنده: عبدالکریم پاک نی

 

ا*****************************

 

 

10. تعلیم و تربیت در نهج البلاغه

 

پدید آورنده: عبد المجید زهادت

 

***********************************

 

 

11. مقاله امام رضا علیه السلام و تربیت فرزند

 

پدید آورنده: علی همت بناری

 

********************************

 

 

12. دانستنیهای زندگی

 

پدید آورنده: حسین غزالی اصفهانی

 

*********************************

 

 

13. مدیریت خانواده

 

پدید آورنده:www.modiryar.com

 

***************************************

 

 

14. دانستنیهای خانواده سبز

 

پدید آورنده: مهدی واعظ موسوی

 

*************************************

 

 

15. اخلاق در خانواده و تربیت فرزند

 

پدید آورنده: محمد نجفی یزدی

 

**************************************

 

 

16. نظام خانواده در اسلام

 

پدید آورنده: استاد حسین انصاریان

 

************************************

 

 

17. تفسیر علامه : خانواده

 

پدید آورنده: مهدی امین

 

***************************************

 

 

18. تفسیر خانواده

 

پدید آورنده: محمد بیستونی

 

**************************************

 

 

19. خانواده و تحول در تربیت

 

پدید آورنده: رضا فرهادیان

 

**************************************

 

 

20. سیره فاطمی

 

پدید آورنده: خانم فلاح

 

*****************************************

 

 

21. قصه های تربیتی

 

پدید آورنده: محمد رضا اکبری

 

********************************

 

 

22. مدیریت رفتار

پدید آورنده: www.modiryar.com

 

****************************************

 

 

23. امام علی علیه السلام و مباحث تربیتی

 

پدید آورنده: محمد دشتی

 

***********************************

 

 

24. خانواده و تحول در تربیت

 

پدید آورنده: رضا فرهادیان

 

**********************************

 

 25.مقاله امام رضا علیه السلام و تربیت فرزند

 پدید آورنده: علی همت بناری

 *************************************

 

 26. الگوی خانه داری

 پدید آورنده: عبد الکریم بی آزار شیرازی

 **********************************************

 

 

27. نقش تربیتی والدین و رسانه های گروهی در الگو پذیری نوجوانان و جوان

 پدید آورنده: منصوره وطنی

 *********************************

 

 

28. ماه مهرپرور: تربیت در نهج البلاغه

 پدید آورنده: مصطفی دلشاد تهرانی

 **********************************

 

 29. سیری در تربیت اسلامی

 پدید آورنده: مصطفی دلشاد تهرانی

 

**************************************

 

30.  تعلیم و تربیت در اسلام

 پدید آورنده: استاد مرتضی مطهری

 

 منبع: مرکز تحقیقات قائمیه اصفهان

ارسال شده در دانلود, کتاب, سبک زندگی

با سلام و احترام تشکر از معرفی کتاب موفق باشید التماس دعا یاحق

سلام بر دوستان کوثربلاگی عزیز
به مناسبت ازدواج خدیجه وپیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
چالشی مطرح کردیم
حتما نظر دهید
از
اعضای مذکر خانواده اعم از برادر, پدر یا همسرتان نیز استفاده نموده وتحت عنوان آن ها در قسمت نظرات مطرح کنیدhttp://kosar-esfahan.kowsarblog.ir/به-مناسبت-

سلام علیکم..چرا نمیشه هیچ کدوم رو دانلود کرد؟؟؟

خدا به همگی تان خیر بده

اجرکم عندالله ومن الله التوفیق

فرم در حال بارگذاری …

این بخش تنها می تواند توسط جاوا اسکریپت نمایش داده شود.

  فید نظر برای این مطلب


کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان |


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon


Downloads-icon


دریافت فایلDownloads-icon

دانلود رایگان/موضوعات/تربیت فرزند

قیمت قبل از تخفیف : ۴,۵۰۰ تومان

۳,۶۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان

دانلود کتاب روانشناسی کودک و اصول تربیتی جوان

نویسندگان: فاطمه فیاض    احمدرضا اخوت    

مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران    

قیمت قبل از تخفیف : ۴,۵۰۰ تومان

۳,۶۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان



«اصول و مهارت‌های تربیت کودک ۲ تا ۷ سال با رویکرد طیب‌گزینی» کتابی با موضوع تربیت اسلامی کودکان ۲ تا ۷ ساله به قلم احمدرضا اخوت و فاطمه فیاض است.

تربیت در دوره اول رشد، دارای اهمیت حیاتی است. هر نقش و تأثیری در این سنین مانند نقش بر سنگ ماندنی و پایدار است.۵نطق و درونیات کودک در این دوران آنقدر انعطاف دارد که مانند موم هر نقشی را به خود گرفته و منعکس می‌سازد. یکی از شواهد این حقیقت، تأثیرپذیری بالای کودکان در این دوره است. با افزایش سن میزان این تأثیرپذیری کمتر و اختیار در رشد بیشتر می‌شود. بنابراین تربیت در دوران جنینی نسبت به دو سال اول زندگی، و دوسال اول زندگی نسبت به ۲ تا ۷ سالگی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

شناخت توانمندی‌ها و قابلیت‌های هر دوره، برنامه‌ریزی برای رساندن کودک به غایت هر دوره، فهم مسیرها و مهارت‌های تربیت و همچنین آشنایی با آسیب‌ها و محدودیت‌هایی که کودک را در هر زیرمرحله تهدید می‌کند از لوازم تربیت صحیح در این دوره است.

هدف از نگارش این کتاب، ارائه مهارت‌های تربیتی مربوط به دوره اول رشد برای والدین و مربیان و هم‌چنین مدیران تربیتی جامعه است. این کتاب برمبنای ۴ کتاب بنیادی: ۱- دوره‌های رشد تفکر اجتماعی؛ پیش از تولد تا آغاز تکلم، ۲- معناشناسی طیب، ۳- فرایند شناسی طیب و ۴- نظام‌سازی طیب نگاشته شده و تلاش کرده است به سوالات زیر پاسخ دهد:

تربیت در ۷ سال اول زندگی باید حول محور چه اصولی باشد؟

نقش والدین در هر زیر دوره چگونه است؟

کودک در هر زیر دوره، دارای چه توانمندی‌هایی است؟

غایت‌ها و شاخصه‌های موفقیت در تربیت در هر زیرمرحله چیست؟

اقداماتی که والدین یا مربیان در راستای نزدیک کردن کودکان به غایت‌های اصلی می‌توانند انجام دهند کدام‌اند؟

چه آسیب‌هایی برای هر زیر مرحله ممکن است رخ دهد و راه پیشگیری یا درمان آن آسیب‌ها چیست؟

مهارت‌های لازم در هر دوره که والدین و مربیان می‌توانند به کار گیرند، کدام است؟

از چه طریق می‌توان رشد موفقیت آمیز در پایان دوره اول رشد را ارزیابی کرد؟

چگونه می‌توان بستر رشد مناسبی را در این دوره برای آموزش آخرت‌گرایی به کودک ایجاد کرد؟

کتاب حاضر دارای یک بخش مقدماتی در قالب پیش‌گفتار و چهار بخش اصلی است. در بخش مقدماتی به تبیین مفاهیم اصلی و مؤلفه‌های تربیت در این دوره پرداخته و در چهار بخش بعدی، مهارت‌های مربوط به هریک از زیر مرحله‌ها با توجه به مؤلفه‌های اصلی تربیت ارائه شده است.

طاقچه سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله، روزنامه و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه کتاب‌های روانشناسی ، رمان و داستان ، کتاب‌های تاریخی ، کتاب فلسفی و هزاران کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد.

دانلود کتاب روانشناسی کودک و اصول تربیتی جوان
دانلود کتاب روانشناسی کودک و اصول تربیتی جوان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *