روانشناسی تربیتی در ایران

 
helpkade
روانشناسی تربیتی در ایران
روانشناسی تربیتی در ایران

ژاکلین اکلز استاد دانشگاه روانشناسی، مطالعات زنان و مطالعات تربیتی و محقق و پژوهشگر تحقیقات اجتماعی میشیگان است. همینطوریکی از  ویرایشگران مجله   child development است. او درجه دکتری خود را در سال 1974 از دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا دریافت کرد. در طی سی سال گذشته تحقیقات متعددی را در زمینه های مختلف مثل انتظارات معلم، تأثیر کلاس بر انگیزش دانش آموزان و تحولات اجتماعی در بافت های مدرسه و خانواده  انجام داده است. بیشتر این پژوهش ها بر دوره نوجوانی و مشکلات ویژه تحولی این سن متمرکز شده است. حوزه های پژوهشی مورد علاقه او شامل : تأثیرات خانواده  و مدرسه بر تحول، تحول اعتماد به نفس ، شکل گیری هویت، گذار به بزرگسالی، تحول نقش جنسیت و تأثیر نژاد در تحول و اجتماعی شدن نوجوانان.

بررسی نظریه تناسب محیط با مرحله تحولی

اکلز در مقاله ای تحت عنوان نظریه  تناسب محیط با مرحله (stage environmental fit theory ) عنوان می کند که در فرهنگهای مختلف، در مرحله تحولی آغاز تا پایان نوجوانی، تغیرات همزمانی رخ می دهد. در حقیقت بسیاری از تغییرات که از آغاز تا پایان نوجوانی در فرهنگهای مختلف اتفاق می افتند همزمان به نظر می رسند بنابراین اکلز (2007) نتیجه گیری می کند که مرحله نوجوانی مرحله ای منحصر بفرد است و استثنایی است که در آن تغییراتی همزمان در نتیجه بلوغ و تحول شناختی، تغییرات یا گذارهایی مدرسه ( school transitions)، تغییر در نقش نوجوان نسبت به خانواده و دوستان، اتفاق می افتد که برای برخی نوجوانان سازگاری و رشد مثبت و برای برخی دیگر ناسازگاری، کاهش سلامت روان و عزت نفس و رفتارهای مشکل ساز را به همراه دارد( اکلز، 2007).

این پست توسط خانم ها رحمانی، تنها و نیک پور از دانشجویان دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه خوارزمی تهیه شده است. شما می توانید با مراجعه به وبلاگ این دوستان با نام “اندیشه های نوین روانشناسی” از سایر مطالب مفید در این وبلاگ استفاده کنید. از دوستان صمیمانه تشکر می نمایم و برایشان آرزوی توفیق روزافزون داریم.

هراس من از مرگ نیست….هراس من از بیهوده زیستن است…روانشناسی تربیتی در ایران

بزرگ بودو از اهالی امروز بودو با تمام افق های باز نسبت داشتو لحن آب و زمین را چه خوب می فهمید…

هیچ چیز غم انگیزتر از این نیست که در رسانه مجبور باشیم، خبر درگذشت بزرگان را اعلام کنیم. اما رویدادهای دل شکننده هر روز بدور از اراده ما رخ می دهد و ما را از آن گریزی نیست. متاسفانه این بار هم خبر شکننده درگذشت استاد هومن بنیان گذار تستینگ در ایران بدستمان رسیده است. هرچند که به قولی (راهی است که جمله گی بر آنیم) ولی از دست دادن بزرگانی این چنین ضایعه­ای بس گران است.از افتخار بسیاری از روان­شناسان فعلی کشورمان شاگردی ایشان بوده و هست. به گفته­ی دکتر حسن­آبادی که از شاگردان ایشان در دوره دکتری بوده­اند ایشان عاشق روانشناسی تربیتی و تدریس در این زمینه بوده­اند.. دکتر هومن دارای دکتری روانشناسی تربیتی و دکتری اندازه گیری و ارزشیابی بودند. همچنین دارای فوق دکتری پژوهش کاربردی و پنج مدرک کارشناسی ارشد روان سنجی، روان شناسی، زبان، فلسفه و تعلیم و تربیت از دانشگاه کلمبیا- آمریکا بودند. در اینجا لازم است این مصیبت دردناک را خدمت خانواده آن بزرگوار و جامعه علمی کشور تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای مرحوم از درگاه خداوند متعال مسئلت نماییم.

                                                                                و چه زیباست عالمانه زیستن…

“روحش شاد و یادش گرامی باد”

در ادامه مطلب می توانید متن کامل سخنرانی ایشان را که حاوی نکات ارزشمندی است که ایشان ذکر آن ها را به عنوان  وصیت و نه به عنوان نصیحت ضروری دانسته اند را در جشنواره ی ابوریحان مطالعه فرمایید.

 

 

مصاحبه‌اي با ريچارد مه ير

 مترجم: سلیم حقیقی

ريچارد مه ير استاد روانشناسي در دانشگاه كاليفرنياست، سانتا باربارا (UCSB)، جايي كه او از 1975 خدمت مي‌كند. او در سال 1973 دكتراي روانشناسي از دانشگاه ميشيگان دريافت كرده است، و به عنوان استاديار روانشناسي از سال 1973 تا 1975 در دانشگاه اينديانا خدمت مي‌كرد. او رييس بخش روانشناسي تربيتي انجمن روانشناسي آمريكاست، او پيش از اين ويرايشگر مجله روانشناس تربيتي و همچنين ويرايشگر اشتراكي مجله علم آموزشي بوده است، همچنين پيشگام كرسي UCSB دانشكده روانشناسي، و همچنين گيرنده جايزه ثرندايك براي پيشرفت مسير در روانشناسي تربيتي در سال 2000 بوده است. او مقام اول محقق مولد در حيطه روانشناسي تربيتي را در سالهاي 1991 تا 2001 داشته است (روانشناسي تربيتي معاصر،28، صص 422- 430 ). پرفسور مه ير مولف 18 كتاب و بيش از 250 مقاله و فصل است. شامل اميدهاي روانشناسي تربيتي (2001)، يادگيري و آموزش (2003)، و يادگيري الكترونيكي و علم آموزش (به همراه كلارك، 2003). او به عنوان هيئت ويرايش 11 مجله مهم در روانشناسي تربيتي خدمت مي‌كند. 35 سال است كه او درگير تحقيقاتي در اين مورد است كه چگونه روشهاي آموزشي از يادگيري تأثير مي گيرند، و 15 سال است كه تحقيقات او بر يادگيري چند رسانه‌اي متمركز شده‌اند. در اين مصاحبه، او در مورد تحقيقات كنوني اش در مورد يادگيري چند رسانه‌اي بحث مي كند و به سوالات انتقادي‌اي كه متوجه آموزش اينترنتي و طبیعت تحقيق پرورشي است پاسخ مي دهد.

نام: حمیدرضا          نام خانوادگی: حسن آبادی

محل تولد: نیشابور          سال تولد: 1352                                    

  

سوابق تحصیلی

 

·        فارغ التحصیل دیپلم دانشسرای تربیت معلم در سال 1370 با معدل 58/16

·        فارغ التحصیل دوره کارشناسی در رشته علوم­تربیتی گرایش مدیریت و برنامه­ریزی آموزشی از دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1377 با معدل 25/18

·        فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی تربیتی از دانشگاه تهران با معدل 16/18

·        فارغ التحصیل دوره دکتری روانشناسی تربیتی (با گرایش آمار و روش­شناسی تحقیق) با معدل کل 88/18 در دوره آموزشی و معدل 16/18 در امتحان جامع و حائز رتبه اوّل در دوره آموزشی و امتحان جامع دکتری در دانشگاه تهران

 

 

سوابق علمی- آموزشی

 

روانشناسی تربیتی در ایران

·        استادیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران

·        پنج سال سابقه تدریس در دوره­های دکتری در دانشگاه­های تربیت مدرس، تربیت معلم تهران، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه امام خمینی که تدریس دروس روشهای آماری پیشرفته، طرح­های آزمایشی، مبانی روانسنجی و مدل­یابی معادلات ساختاری را بر عهده داشته و دارم.

·        ده سال سابقه تدریس در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه­های تهران، تربیت معلم، شهید بهشتی، گیلان، پیام­نور و باقرالعلوم قم که تدریس دروس روشهای آماری، روش­های توصیفی تحقیق، روش­های آزمایشی تحقیق، سنجش و اندازه­گیری آموزشی، نظریه­های روانسنجی، روانشناسی تربیتی و آموزش نرم­افزارهای آماری SPSS وLISREL را بر عهده داشته و دارم.

·        چهارده سال سابقه خدمت آموزشی در سمت­های مدیر، معلم و مشاوره مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در آموزش و پروش از سال 1377 تا 1384.

·        عضو کارگروه ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان و پیشگیری و درمان افت تحصیلی دانشجویان. این کارگروه در دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده و مشغول به تدوین برنامه ها و راهکارهایی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان است.

·        مشاور دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1387 تا کنون.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان که در اردیبهشت 1389 برگزار شد.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران که در اسفندماه 1389 برگزار شد.

حسین لطف‌آبادی (متولد ۱۳۲۳ در نیشابور) استاد روان‌شناسی و علوم تربیتی در دانشگاه شهید بهشتی تهران است. وی دارای دکترای روان‌شناسی تربیتی (سنجش و ارزشیابی آموزشی) از دانشگاه لین شوپینگ سوئد است. او دارای تالیفاتی درباره روان‌شناسی تربیتی، روان‌شناسی رشد، سنجش و اندازه‌گیری در علوم تربیتی و روان‌شناسی، مسائل و نگرش نوجوانان و جوانان ایران و… است. لطف‌آبادی با همکاری با سازمان ملی جوانان، پژوهش‌هایی درباره جوانان برای این سازمان انجام می‌دهد

سوابق تحصیلی

دکتری:

  روانشناسی تربیتی          دانشگاه میسوری           1979   

کارشناسی ارشد:  

روانشناسي تربيتي

تهران

1352

کارشناسی:  

علوم تربيتي

ابوريحان

1349

دریافت مشاوره رایگان!001-234-5678

دریافت مشاوره رایگان!001-234-5678

دریافت مشاوره رایگان!001-234-5678

سمت: رئیس هیئت مدیره

استاد دانشگاه علامه طباطبائی

(رزومه)

سمت: نائب رئیس هیئت مدیره

روانشناسی تربیتی در ایران

دانشیار دانشگاه خوارزمی

(رزومه)

سمت: خزانه دار

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی

(رزومه)

سمت: عضو هیئت مدیره

دانشیار دانشگاه الزهرا (س)

(رزومه)

سمت: عضو هیات مدیره

دانشیار دانشگاه شیراز

(رزومه)

دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی

(رزومه)

دانشیار دانشگاه محقق اردبیلی

سمت: بازرس اصلی

دکتری دانشگاه علامه طباطبائی

سمت: بازرس علی البدل

دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی

دریافت مشاوره رایگان!001-234-5678

انجمن علمی روان شناسی تربیتی ایران مورخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۳ با شماره پروانه ۳/۷۴۴۵۶ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، به‌منظور گسترش و پيشبرد و ارتقاي علمي روان‏شناسی تربیتی و توسعه كيفي نيروهاي متخصص و بهبود بخشيدن به امور آموزشي و پژوهشي در زمينه‌ روان‏شناسی تربیتی، تشكيل گردید.

 

به‌منظور نيل به اهداف مذكور، انجمن اقدامات زير را به‌عمل خواهد‌آورد: انجام تحقيقات علمي و فرهنگي در سطح ملي و بين‌المللي با محققان و متخصصاني كه به گونه‌اي با علم روان‏شناسی تربیتی سر و كار دارند.

۱- همكاري با نهادهاي اجرايي، علمي و پژوهشي در زمينه ارزيابي و بازنگري و اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمينه علمي موضوع فعاليت انجمنروانشناسی تربیتی در ایران

۲- ترغيب و تشويق پژوهشگران و تجليل از محققان و استادان ممتاز

۳- ارائه خدمات آموزشي و پژوهشي و فني

۴- برگزاري گردهمايي‌هاي علمي در سطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي

۵- انتشار كتب و نشريات علمي

گروههاي علمي انجمن از قرار زیر است

 

اطلاعات بیشتر:

پروانه تاسیس انجمن (فایل)

جهت آشنایی بیشتر با ساختار، اهداف، وظایف و شرایط عضویت به اساسنامه انجمن مراجعه فرمائید.

اساسنامه(فایل)

دریافت مشاوره رایگان!001-234-5678

چگونه اضطراب کرونا را درمان کنیم؟ شیوع کرونا باعث بروز اختلالات و فشارهای روانی در جامعه شده است و اکنون تعداد زیادی از افراد به دلایلی همچون ابتلا به این ویروس، جان دادن یکی از عزیزان خود و بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی، دچار اختلالات روانی شده‌اند؛ در نتیجه جامعه نیازمند نسخه شفابخشی برای بازیابی…

به مناسبت روز جهانی روانشناس در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد: از مسائل روانی تهدیدکننده کادر درمانی تا شایع‌ترین اختلالات مردم در دوران کرونا پس از پخش شیوع کروناویروس، پرستاران و پزشکان در خط مقدم جنگ ایستادند و شبانه‌روز برای کاهش شیوع این ویروس آماده‌باش بودند، با این وجود این ویروس به حدی در جهان…روانشناسی تربیتی در ایران

چگونه در قرنطینه خانگی با فرزندان برخورد کنیم؟ رئیس انجمن روان‌شناسی تربیتی ایران در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه یکی از راهکارهای مؤثر برای جلوگیری و کاهش اختلافات والدین و فرزندان در دوران قرنطینه، درک احساسات و عواطف آنهاست، گفت: مهم‌ترین راهکار این است که والدین آرام باشند. به گزارش روابط…

از «سوگ ابراز نیافته» برای قربانیان کرونا تا نحوه همدردی با خانواده آنها براساس آمارهای وزارت بهداشت تاکنون بیش از سه هزار نفر جان خود را بر اثر بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند که بر همین اساس، خانواده‌های بسیاری هم داغ‌دار عزیزانشان شده‌اند که البته باتوجه به عدم امکان برگزاری مراسم ترحیم به سبک گذشته…

 چند راهکار برای مقابله با طرح‌واره‌های ذهنی برای کاهش زنجیره کرونا رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران نحوه ترک رفتارهای اشتباه برای مقابله با کرونا را از طریق شبیه‌سازی ذهنی توضیح داد و گفت: بر اساس سنت‌های فرهنگی در طول تاریخ، طرحواره‌ای با پشتوانه فرهنگی در مردم شکل گرفته است که روز سیزده بدر را در…

فراخوان جهت دعوت از مشاوران و روان شناسان و اعضای محترم انجمن در مشارکت و مقابله با کووید ۱۹ (کرونا) قابل توجه روان شناسان و مشاوران لطفا فرم مشخصات فردی و شغلی و نوع همکاری تکمیل گردد. (لینک دانلود) جهت عضویت در گروه از طریق لینک https://t.me/joinchat/CLXuQRlZCRn5iaz2bymzZA داوطلبین مداخله در بحران انجمن روان شناسی تربیتی…

«ورزش» کدام دسته از بیماری‌های خلقی را درمان می‌کند؟ رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران با بیان اینکه ورزش سبب کاهش اضطراب، افسردگی، استرس، ترس و وحشت‌زدگی و افزایش اعتماد به نفس و خودباوری ­می‌شود، می‌گوید: پژوهش‌های انجام شده در حوزه سلامت روان حاکی از آن است که ورزش در درمان اضطراب و افسردگی و بیماری‌­های خلقی…

کسب رتبه A انجمن روانشناسی تربیتی ایران از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجمن روانشناسی تربیتی ایران افتخاری دیگر در سال ۹۸ رقم زد و برای چندمین بار بر کرسی رتبه A در ارزیابی کمیسون انجمن های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشست.

نشست تخصصی آسیب شناسی مدارس تیزهوشان با تاکید بر آزمون ورودی نشست تخصصی آسیب شناسی مدارس تیزهوشان با تاکید بر آزمون ورودی به دعوت دکتر فریبرز درتاج رییس انجمن روان شناسی تربیتی ایران، با حضور مشاور وزارت آموزش و پرورش و جمعی از اساتید در خرداد ماه ۱۳۹۸، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه…

برگزاری مراسم افطار ماه رمضان به میزبانی انجمن روان شناسی تربیتی ایران مراسم افطار ماه رمضان به میزبانی انجمن روان شناسی تربیتی ایران و با حضو معاونین وزیر آموزش و پرورش،  رئیس و معاونان سازمان نظام روان شناسی و مشاوره و برخی از اساتید حوزه روان شناسی، در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شد.  

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

انجمن روانشناسی تربیتی ایران فعالیت خود را در سال ۱۳۹۲ زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دسته بندی علوم پایه آغاز نمود.
بر اساس داده های ثبت شده در سیویلیکا انجمن روانشناسی تربیتی ایران تاکنون ۲ کنفرانس را برگزار نموده و یا درحال برگزاری است.

پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران، به معرفی؛ دسته بندی و ارائه اخبار و دستاوردهای انجمنهای علمی کشور می پردازد و بر اساس مستندات علمی ثبت شده از انجمنها در پایگاه سیویلیکا،
فعالیت علمی انجمنها رتبه بندی می شود.

همه حقوق برای پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران محفوظ است – SAREF.ir

پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران





اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 

معرفی رشته کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه های پذیرنده و مشاغل و بازار کار کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی و معرفی سایر رشته ها و گرایش ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسیمعرفی رشته کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی:روانشناسی تربیتی در ایران

روان شناسی تربیتی دانشی است که به دین ، فلسفه و پژوهشهای آزمایشگاهی
وابسته است.

روان شناسی تربیتی نقش کارسازی در زمینه شناخت شاگردان، تربیت معلمان، شناخت فرایند یادگیری، پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی و ارزشیابی یادگیری بالاخص یادگیری پیشرفت به عهده دارد.در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته روانشناسی تربیتی، معرفی رشته های ارشد و دکتری علوم تربیتی(به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

برنامه درسی (سرفصل) روانشناسی تربیتی و تعداد واحدها:
(بر اساس آخرین سرفصل دروس وزارت علوم)

تعداد کل واحدها : 32 واحددروس اجباری : 26 واحددروس اختیاری : 6 واحد
 
 
 


دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد  واحد


نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی


2


آمار استنباطی


3


نظریه های رشد


2


روش تحقیق


3


روان شناسی تربیتی


2


نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش


2


سنجش و اندازه گیری


2


نظریه های یادگیری کاریردی


2


نظریه و روشهای آموزش


2


پایان نامه


4


تعلیم و تربیت اسلامی پیشرفته


2


جمع


26


 


 
 
 

روانشناسی تربیتی در ایران


دروس اختیاری کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد واحد


اختلالات یادگیری


2


ارزشیابی اموزشی


2


راهنمایی و مشاوره


2


روان سنجی


2


روان شناسی اجتماعی


2


روان شناسی شخصیت پیشرفته


2


روشهای تغییر و اصلاح رفتار


2


فنون ارزیابی روانی – تربیتی


2


  

دانشگاههایی که در رشته روانشناسی تربیتی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95


دانشگاه ارومیه


دانشگاه الزهرا


بوعلی سینا همدان


دانشگاه بیرجند


دانشگاه تبریز


دانشگاه تربیت دبیر رجایی


دانشگاه تهران


دانشگاه خوارزمی تهران


دانشگاه سمنان


دانشگاه شهید مدنی


دانشگاه شهید بهشتی


دانشگاه شهید چمران


دانشگاه شیراز


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه فردوسی مشهد


دانشگاه لرستان


دانشگاه یزد


دانشگاه کاشان


دانشگاه یاسوج


دانشگاه قم


دانشگاه خلیج فارس


دانشگاه سیستان و بلوچستان


دانشگاه شهید باهنر


دانشگاه مازندران


دانشگاه محقق اردبیلی


 


 


 

دانشگاههایی که در رشته روانشناسی تربیتی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94


دانشگاه ارومیه


دانشگاه الزهرا


بوعلی سینا همدان


دانشگاه بیرجند


دانشگاه تبریز


دانشگاه تربیت دبیر رجایی


دانشگاه تهران


دانشگاه خوارزمی تهران


دانشگاه سمنان


دانشگاه شهید مدنی


دانشگاه شهید بهشتی


دانشگاه شهید چمران


دانشگاه شیراز


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه فردوسی مشهد


دانشگاه لرستان


دانشگاه یزد


دانشگاه کاشان


دانشگاه یاسوج


دانشگاه قم


دانشگاه خلیج فارس


دانشگاه سیستان و بلوچستان


دانشگاه شهید باهنر


دانشگاه مازندران


دانشگاه محقق اردبیلی


 


 


 

سایر گرایشهای ارشد روانشناسی (بر اساس دفترچه کنکور ارشد95) :


روانشناسی بالینی


روانشناسی بالینی کودک و نوجوان


روانشناسی خانواده درمانی


روانشناسی صنعتی و سازمانی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی اسلامی


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


مشاوره در 4 گرایش


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


روان شناسی اجتماعی


روان شناسی صنعتی و سازمانی


سایبرسایکولوژی


پداگوژیک


روانشناسی تربیتی


روانشناسی بالینی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی سلامت


روانشناسی (بدون گرایش)


 


 

پایگاه سیمپوزیا، یکی از مجموعه وب سایتهای سیویلیکا می باشد که به اطلاع رسانی کنفرانسهای کشور می پردازد. در این سایت کلیه فراخوانهای کنفرانسهای معتبر علمی کشور را می توانید مشاهده نمایید.

کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© – Symposia

تاریخ بروزرسانی : 1399/01/07

 

 

روانشناسی تربیتی در ایران

 

روان شناسی تربیتی دانشی است که به دین ، فلسفه و پژوهشهای آزمایشگاهی وابسته است. روان شناسی تربیتی نقش کارسازی در زمینه شناخت شاگردان، تربیت معلمان، شناخت فرایند یادگیری، پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی و ارزشیابی یادگیری بالاخص یادگیری پیشرفت به عهده دارد.

حوزه های فعالیت روانشناسان تربیتی به شرح زیر می باشد:

1_ ارزیابی فرآیند آموزش یادگیری

2_ پرورش ابزارهای اندازه گیری تربیتی و روانی

3_ شناخت فرآیندهای یادگیری

4_ تعیین اهداف آموزش

5_ تعیین ویژگی یادگیرندگان و…

فارغ التحصیلان رشته روانشناسی تربیتی می توانند با توجه به رشته تحصیلی خود وارد بازار کار شوند. برخی از مشاغلی که این فارغ التحصیلان می توانند در آن به فعالیت بپردازند، عبارتنداز:

1_ تاسیس مرکز مشاوره تحصیلی روانشناسی

2_ کار در آموزش و پرورش

3_ استاد دانشگاه و معلم مدرسه

4_ مراکز مشاوره

5_ مهدکودک ها و…

مشاغل زیر به طور مستقیم به رشته کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی ارتباط دارد و دانش آموختگان در صورت فعالیت در این مشاغل بیشترین ارتباط را بین رشته تحصیلی و شغل خود برقرار خواهند کرد :

پژوهشگر

استاد دانشگاه

روانشناس

همچنین مشاغل زیر، ظرفیت جذب افراد مختلف از تخصص های گوناگون را دارا می باشند.

در این مشاغل، هر فرد علاوه بر تسلط بر مهارت های مربوط به آن شغل، لازم است به فراخور صنعت و نوع کسب و کاری که در آن مشغول به کار است، دارای دانش تخصصی مربوطه نیز باشد:

کارشناس / مدیر آموزش مدیر مهد کودک مربی مهد کودک کارگزار بیمه

مدیر روابط عمومی نویسنده سردبیر

 

(برای دریافت سرفصل های آزمون دکتری رشته روانشناسی تربیتی کلیک کنید)

 

www.phdphd.org

 

 

نظرات در انتظار تایید: 0

کل نظرات :22

محمد

تاریخ : 24 – تیر – 1399

سلام روانشناسی تربیتی ربط به چه اداراتی دارد

پاسخ

محمد

روانشناسی تربیتی در ایران

تاریخ : 24 – تیر – 1399

سلام روانشناسی تربیتی برای چه ادارات دولتی ربط دارد اگر راهنمایی کنید ممنونم ادارات دولتی را

پاسخ

محمد

تاریخ : 24 – تیر – 1399

سلام ارشد روانشناسی تربیتی برای چه ادارات دولتی خوب است اگر لطف کنید بگید ربط به چه اداراتی دارد ممنونم

پاسخ

admin

تاریخ : 24 – تیر – 1399

روان شناسی تربیتی نقش کارسازی در زمینه شناخت شاگردان، تربیت معلمان، شناخت فرایند یادگیری، پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی و ارزشیابی یادگیری بالاخص یادگیری پیشرفت به عهده دارد.

پاسخ

سید فخرالدین مصطفوی نژاد ارشد روانشناسی تربیتی

تاریخ : 26 – خرداد – 1399

سلام من یک سوالی داشتم با سهمیه ایثارگران دکترای روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد در کدام شهرستان ها ویا مرکز استانها میشه قبول شد با تشکر اگر راهنمایی کنید ممنونم

پاسخ

سید فخرالدین مصطفوی نژاد ارشد روانشناسی تربیتی

تاریخ : 26 – خرداد – 1399

سلام ببخشید در کنکور دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد ۹۹ با سهمیه ایثارگران کجا قبولی راحت تره با تشکر

پاسخ

سید فخرالدین مصطفوی نژاد ارشد روانشناسی تربیتی

تاریخ : 25 – خرداد – 1399

سلام ببخشید فوق لیسانس روانشناسی تربیتی برای چه اداره های دولتی ربط داره ممنونم اگر پاسخ دهید

پاسخ

admin

تاریخ : 26 – خرداد – 1399

آموزش پرورش وزارت علوم بهزیستی و …

پاسخ

سید فخرالدین مصطفوی نژاد ارشد روانشناسی تربیتی

تاریخ : 5 – خرداد – 1399

بازار کار ارشد روانشناسی تربیتی

پاسخ

راویس

تاریخ : 3 – اردیبهشت – 1399

سلام وضع بازار کار روانشناسی خوبه؟

پاسخ

admin

تاریخ : 4 – اردیبهشت – 1399

خوبه

پاسخ

محدثه

تاریخ : 3 – اردیبهشت – 1399

من دانش آموز کلاس نهم هستم روانشناسی رو دوست دارم وصیت بازار کارچجوریه

پاسخ

samaneh

تاریخ : 8 – بهمن – 1398

سلام،وقتتون بخیر،من میخوام برای ارشد روانشناسی تربیتی بخونم به هدف آینده کاری درحوزه اختلالات یادگیری،ولی توسایت شما چیزی دراین مورد نگفت که میشه تواین زمینه هم فعالیت کردیانه،البته توسایت دیگه دیدم که نوشته بود بصورت تخصصی میشه دراین حوزه فعالیت کرد،ولی حالا مردد شدم که میتونم این رشته رو برای ارشد به تیر اختلالات یادگیری درآینده بخونم یانه؟ لطفا راهنماییم کنید.

پاسخ

زهرا

تاریخ : 23 – دی – 1398

با سلام ،بازار کار رشته روانشناسی تربیتی چطوره ؟ چه مشاغلی مربوط به این رشته میشه؟

پاسخ

انیس

تاریخ : 13 – آذر – 1398

سلام .من کارشناسی علوم تربیتی دارم .آیا میتونم ارشد روانشناسی بالینی بخونم ؟

پاسخ

admin

تاریخ : 14 – آذر – 1398

پایگاه خبری آزمون دکتری بصورت تخصصی در حوزه ازمون دکتری فعالیت دارد فلذا برای آزمون ارشد نمیتوانیم شمارا راهنمایی کنیم.

پاسخ

محسن

تاریخ : 21 – مرداد – 1398

هیچکودوم

پاسخ

فری

تاریخ : 24 – تیر – 1398

بازار کار ارشدروانشناسی تربیتی بهتره یا ارشد عمومی

پاسخ

admin

تاریخ : 24 – تیر – 1398

جفتش خوبه

پاسخ

نيلوفر اعلايي

تاریخ : 2 – خرداد – 1398

با سلام تغاوت رشته ي تربيتي با فلسفه تربيت چي هست؟ بازار كارشون متفاوت هست؟

پاسخ

زهراسادات حسینی

تاریخ : 15 – بهمن – 1397

باسلام.لطفا اگر امکانش هست این مشاغل رو با جزییات بیشتری توضیح بدین.ممنون

پاسخ

admin

تاریخ : 16 – بهمن – 1397

سلام جزئیات آن در کانال تلگرام پایگاه دکتری اعلام میشود.کانال تلگرام پایگاه دکتری

پاسخ

بسته های آموزشی

فهرست مطالب 1.مقدمه 2.Resume یا CV 3.رزومه چیست و چگونه یک رزومه خوب بنویسیم 4.ساختار رزومه 5.نکاتی کلیدی در یک رزومه 6.انواع رزومه 7.نمونه رزومه 8.منابع و مآخذ   به جهت احترام به شما عزیزان…

وبینار کپسول های موفقیت در آزمون دکتری‎ با محوریت انتخاب رشته و مصاحبه دکتری ، توسط پایگاه خبری آزمون دکتری برگزار گردید. 48 دقیقه فیلم وبینار جهت دانلود قابل دسترسی می باشد. در صورتی که…

وبینار تکنیک های جمع بندی آزمون دکتری جمع بندی به معنی مرور خلاصه درس ها و تست های انتخابی که شما در طی زمان مطالعه منابع دکتری گلچین نموده اید. بر اساس ازمون های سال…

سلام بر شما خوبان متاسفانه یا خوشبختانه بدلیل ضعف بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری در درس زبان عمومی، کسب درصد بالا در این درس برگ برنده شما در این آزمون است! خیلی از داوطلبان ترجیح…

  پاسخ تشریحی سوالات استعداد تحصیلی دکتری علوم انسانی 98‎ پایگاه خبری آزمون دکتری با همکاری کانال هوش و استعداد تحصیلی اقدام به تهیه ی پاسخ تشریحی سوالات استعداد تحصیلی دکتری علوم انسانی 98 (بخش تحلیلی…

دانلود رایگان

جهت دانلود رایگان

ایمیل ، شماره موبایل و رشته خود را در کادر های زیر وارد نمائید.

توجه داشته باشید فایل به آدرس ایمیل ارسال خواهد شد. 

نوشته‌های تازه

ورود کاربران

تبلیفات متنی

روانشناسی تربیتی در ایران
روانشناسی تربیتی در ایران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *