روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

 
helpkade
روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها
روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

در جهانی زندگی می کنیم که شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در ارتباطات انسانی ایفا می کند و مردم به انتخاب عکس پروفایل خود در شبکه های مختلف از جمله فیسبوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و سایت های دیگر اهمیت زیادی می دهند.

اغلب مردم از عکس پروفایل برای انتقال پیام های خود استفاده می کنند. نوع عکس پروفایلی که انتخاب می کنیم با توجه به شرایطی که در آن به سر می بریم، معانی مختلفی می تواند داشته باشد. با استفاده از عکس پروفایل می توانیم علایق و شخصیت خود را به شیوه خاص به آشنایان، دوستان و افراد فامیل معرفی کنیم، کاری که شاید با کلمات نتوان انجام داد.

امروزه تعامل بین انسان ها عمدتا در ارتباطات غیرکلامی گنجانده شده، هنگامی که با تلفن همراه یا کامپیوتر با دیگران ارتباط برقرار می کنیم نمی توانیم از تن صدا، حرکات و زبان بدن، تماس چشمی یا حتی کم و زیاد کردن فاصله فیزیکی برای رساندن پیام استفاده کنیم، اینجاست که اهمیت عکس پروفایل به خوبی مشهود است.

تصاویری که به عنوان عکس پروفایل انتخاب می کنیم نشان می دهد چگونه خود را می بینیم و چگونه می خواهیم دیگران ما را ببینند.

شخصیت شناسی افراد با توجه به نوع عکس پروفایل آن ها، در روانشناسی از اهمیت زیادی برخوردار است. مطالعات انجام شده نشان می دهد ویژگی های شخصیتی خاصی که هر فرد دارد، از علل اصلی انتخاب تصاویر پروفایل می باشد. به طوری که هر تیپ شخصیتی نوع خاصی از عکس پروفایل را ترجیح می دهد.روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

در ادامه 5 نوع شخصیت اصلی را بررسی خواهیم کرد:

برونگرا (extraversion)
عصبی (neuroticism)
وظیفه شناس (conscientiousness)
موافق (agreeableness)
باز نسبت به تجربه ها (openness to experience)

انتخاب عکس های رنگارنگ و گروهی، نشاندهنده انرژی و احساسات بیشتر می باشد. افرادی که شخصیت اجتماعی دارند تمایل به نمایش عکس های گروهی دارند که بیش از یک چهره در عکس مشخص باشد.

افراد عصبی تمایلی به نشان دادن چهره خود در عکس پروفایل ندارند و در صورت نمایش چهره، سعی می کنند آن را با عینک یا چیزی مشابه آن بپوشانند. عصبی بودن رابطه نزدیکی با احساسات منفی و نا امنی دارد.

افراد با وجدان، وظیفه شناس و منظم معمولا تصاویری را به عنوان عکس پروفایل انتخاب می کنند که با هنجارهای اجتماعی مطابقت داشته باشد. مثلا اغلب اوقات در عکس لبخند می زنند زیرا معتقدند یک فرد نرمال باید خوشحال به نظر برسد. عکس پروفایل این افراد کاملا مناسب عرف و با کیفیت خوب انتخاب می شود.

افراد با شخصیت موافق برای هارمونی و همکاری اجتماعی تلاش می کنند. آن ها احساست مثبت بیشتری نسبت به سایر شخصیت ها دارند و در مقایسه با شخصیت وظیفه شناس، معمولا عکس های با کیفیت کمتر انتخاب می کنند اما رنگ های شفاف بیشتری در عکس پروفایل آن ها دیده می شود.

افرادی که نسبت به تجربه ها باز هستند، مانند افراد عصبی تمایلی به نشان دادن چهره خود در عکس پروفایل ندارند و تصاویر آن ها احساسات منفی یا خنثی را نمایش می دهد اما تفاوت آن ها در زیبایی شناسی عکس است. این تصاویر معمولا دارای کنتراست بیشتر و تاری کمتر است.

علاوه بر این 5 تیپ شخصیتی، استفاده از عکس عاشقانه و احساسی، عکس نوشته های غمگین خاص و مغرورانه، عکس پروفایل حیوانات، هنری، سیاه و سفید و … نیز رواج دارد.

برخی افراد دوست دارند عکس سگ و گربه در پروفایل تلگرام و اینستاگرام خود قرار دهند. این افراد از شخصیت های برونگرا، موافق و وظیفه شناس دورتر بوده و به شخصیت عصبی نزدیک ترند.

افرادی که عکس گربه انتخاب می کنند اغلب درونگرا بوده و نسبت به افراد با عکس پروفایل سگ، مورد پذیرش کمتری هستند.

به طور کلی افراد مسن تر علاقه بیشتری به تصویر سگ داشته و زنان بیشتر از مردان علاقه دارند از عکس گربه و سگ برای پروفایل استفاده کنند.

از انتخاب عکس های سیاه و سفید برحذر باشید. تحقیقات نشان می دهد عکس های سیاه و سفید نوعی عکس غمگین به شمار می رود و نشانه اختلال افسردگی در فرد می باشد. افراد افسرده تمایل دارند از عکس های خنثی، خاکستری و تاریک به عنوان عکس پروفایل استفاده کنند.

این افراد حس مبالغه گونه ای به ظاهر فیزیکی خود داشته و به عکس های پروفایل خود عشق می ورزند. برای تشخیص افراد خودشیفته در دنیای مجازی، کافیست به کاربران خودمحور ( به خصوص زنان) توجه کنید که عکس پروفایل خود را پیوسته تغییر می دهند و به این طریق سعی می کنند نظر دیگران را به ظاهر خود جذب کنند.

آیا در میان دوستان و آشنایان شما، کسی را سراغ دارید که با دیدن عکس های صفحه اجتماعی او، یاد مجله های مد و زیبایی بیفتید؟! این شخص به احتمال زیاد یک فرد خودشیفته می باشد!

تفاوت های جنسیتی در عکس پروفایل به خصوص در فیسبوک کاملا مشهود است. کاربران مرد در فیسبوک معمولا عکس هایی انتخاب می کنند که لباس رسمی به تن کرده، کمتر لبخند می زنند و سعی می کنند اتومبیل، ساعت یا چیزهایی از این قبیل را به نمایش بگذارند.

معمولا زنان تمایل بیشتری به قرار دادن عکس های خانوادگی دارند. همچنین در عکس های زنانه ارتباط مستقیم چشمی و لبخندها بیشتر دیده می شود.

بسیار پیش می آید که بعد از یک حادثه مهم بسیاری از افراد عکس صفحه اجتماعی خود را تغییر می دهند، تحقیقات نشان می دهند زنان بیشتر از مردان تمایل دارند عکس پروفایل خود را با توجه به مناسبت های مختلف یا حوادث سیاسی، اجتماعی و حوادث تغییر دهند.

با توجه به فرهنگ ملت های مختلف، عکس پروفایل نیز متفاوت است، به عنوان مثال تحقیقات انجام شده روی کاربران فیسبوک نشان می دهد کاربران شرق آسیا تمایل دارند عکس های کامل از فاصله دور را به نمایش بگذارند که فضای اطراف دیده شود. اما آمریکایی ها به عکس چهره علاقه بیشتری دارند.

و اما …
معمولا برداشت های ظاهری که از عکس پروفایل افراد داریم، اشتباه است و حتی کوچکترین تغییر در اجزای چهره در عکس های مختلف، می تواند نظر ما را درباره جذابیت، خلاقیت، اعتماد، هوش و … آن شخص تغییر دهد.

بهتر است از روی عکس پروفایل افراد درباره آن ها قضاوت نکنیم!

در ادامه بخوانید : چهره خوانی خانم ها و آقایان

منبع: socialmediapsychology

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.



تصاویر با ما حرف می‌زنند. كافی است به آنها با دقت نگاه كنیم تا به رمز و رازشان پی ببریم. با كمی دقت می‌فهمید كه در شبكه‌های مجازی برای پی بردن به اسرار درونی افراد سرنخ‌هایی وجود دارد. یكی از این سرنخ‌ها عكس پروفایل در شبكه‌های اجتماعی است. تصاویری كه یك فرد خودش را با آنها به دوستان مجازی‌اش معرفی می‌كند از واقعیت درونی او خبر می‌دهد. دكتر پرویز رزاقی، روانشناس و استاد دانشگاه به شما می‌گوید چه رازی پشت تصاویر شخصی افراد نهفته و چطور می‌توانید به ابعاد شخصیتی دوستان مجازی‌تان پی ببرید.

خجالتی‌ها كمتر عكس می‌گذارندشاید افراد كمرو و خجالتی این ویژگی‌شان را در شبكه‌های اجتماعی هم بروز می‌دهند. این افراد معمولا از عكس واقعی خودشان كمتر استفاده می‌كنند یا تصاویرشان كاملا واضح نیست. علاوه بر این ممكن است ترجیح دهند به جای عكس واقعی خودشان تصاویری از زیبایی‌های طبیعی را داشته باشند. كمروها عكس‌های سنتی را هم می‌پسندند و دوست ندارند در فضای مجازی جلب‌ توجه كنند.پرخاشگرها عكس غیرواقعی دارندوقتی فردی در فضای مجازی قصد پرخاشگری یا به‌كار بردن الفاظ ناشایست را دارد ممکن است كمتر از نام و تصویر واقعی خودش استفاده می‌كند. افراد بی‌ادب و پرخاشگر هویت واقعی‌شان را كمتر فاش می‌كنند و به همین دلیل با نام و تصویر غیرواقعی در شبكه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند تا قابل شناسایی نباشند بنابراین اگر فردی با هویت نامعلوم و بدون داشتن تصویر قصد دوستی با شما را داشت در پذیرش این دوستی محتاط باشید و این دوستی‌ها را به سادگی قبول نكنید.مهرطلب‌ها زیاد لایك می‌خواهندشخصیت مهرطلب در هر شرایطی به دنبال كسب مهر و محبت است و حتی در فضای مجازی هم این میل درونی‌اش را جست‌وجو می‌كند. چنین فردی از هر فرصتی برای جلب محبت دیگران بهره‌مند می‌شود و چه بهتر است كه چنین نیازی را از تصاویر واقعی خودش دریافت كند. وقتی عكس پروفایل فرد مهرطلب را لایك می‌كنید به خواسته‌اش می‌رسد. احتمالا مهرطلب‌ها به دنبال عكس‌هایی از خودشان هستند كه منجر به ارتباط و تعامل بیشتر با افراد شود.به همین دلیل ممكن است عكس‌های متفاوت و خاصی را در پروفایل‌شان ببینید حتی ممكن است در عكس‌های‌شان ابهام هم دیده شود. دیدن نظراتی از این دست كه كجا بودی؟ چطور رفتی اونجا؟ و. . . هم برای مهرطلب‌ها جذاب است. در مجموع هر عكسی كه تصور كنند اظهارنظرهای خوبی از آن دریافت می‌كنند، در صفحه اجتماعی‌شان دیده می‌شود. شاید این موضوع به تامین نشدن نیازهای درونی آنها در زندگی مربوط باشد كه باید مورد بررسی قرار گیرد.

روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

تنوع‌طلب‌ها راضی نمی‌شوندحتما دیده‌اید كه بعضی از افراد در شبكه‌های اجتماعی مرتب عكس‌شان را تغییر می‌دهند و هر روز با عكس تازه‌ای ظاهر می‌شوند. شاید یكی از دلایل این موضوع به تنوع‌طلبی فرد مربوط شود. تنوع‌طلب‌ها خیلی زود از یكنواختی خسته می‌شوند و دل‌شان می‌خواهد تصاویرشان را در قالب‌های مختلف به دوستان‌شان نشان دهند. شاید هم عكس‌ها برای‌شان رضایت‌بخش نیست و می‌خواهند با تعویض مدام عكس‌ها به رضایت برسند.خودشیفته‌ها ژست می‌گیرندبه‌نظر می‌رسد افرادی كه برای عكس پروفایل شان لباس‌های شیك و گرانقیمت می‌پوشند، ژست خاص می‌گیرند یا به آتلیه می‌روند در دسته افراد خودشیفته قرار دارند. این افراد از دیدن تصاویر خودشان لذت می‌برند و دل‌شان می‌خواهد چنین تصاویری در معرض دید عموم قرار گیرد بنابراین هر وقت متوجه شدید كه یكی از دوستان مجازی شما مشتاق است مدام عكس‌هایی از این سبك را در شبكه‌های اجتماعی قرار دهد، نسبت به خودشیفته بودن او مشكوك شوید.از دیگر ویژگی‌های افراد خودشیفته این است كه خیلی دوست دارند مدیریت و رهبری گروه‌های شبكه‌های اجتماعی را برعهده بگیرند كه این موضوع از یك نیاز روانی خبر می‌دهد و این پیام را منتقل می‌كند كه از این راه به دنبال كسب هویت هستند.

وسواسی‌ها به دنبال عكس ایده‌آل هستندشخصیت‌های وسواسی بیشتر به دنبال عكس‌هایی هستند كه از هر لحاظ ایده‌آل باشد. به‌نظر می رسد این افراد بر اساس ساختار روانی‌شان خواهان جلب‌توجه و درخشش هستند و برای رسیدن به این هدف از همه عوامل استفاده می‌كنند. عكسی كه قرار است در صفحه شخصی و پروفایل‌شان قرار گیرد باید از هر نظر بی‌عیب و نقص باشد. از این رو برای انتخاب و عكاسی دقت زیادی به خرج می‌دهند حتی ممكن است برای داشتن عكس بی‌عیب و نقص هزینه زیادی در نظر بگیرند و برای داشتن چنین عكسی وقت می‌گذارند.اگر به عكس مطلوب دست پیدا كرده و نظرات مثبتی دریافت كنند، میلی به تغییر عكس‌شان ندارند. شاید دیده یا شنیده باشید كه افراد وسواسی ممكن است چندین بار در روز و به‌طور افراطی دست‌های‌شان را بشویند ولی در مورد عكس‌های شخصی این ساختار روانی در این افراد دیده نمی‌شود. به هر حال نظم و دقت افراطی در انتخاب عكس‌ها موضوعی است كه وسواسی‌ها از آن رنج می‌برند.افسرده‌ها حسی ندارندافراد غمگین و افسرده هم كمتر از عكس‌های شخصی خوششان می‌آید. این افراد عكس خودشان را در شبكه‌های اجتماعی به نمایش نمی‌گذارند و اگر هم عكسی قرار دهند، كمتر مایل به تغییر آن هستند. افسرده‌ها نسبت به خودشان احساس قشنگی ندارند و از چهره‌شان لذت نمی‌برند. از تغییر، تنوع و تحول گریزان هستند. شاید هم عكس‌هایی را انتخاب كنند كه دورنما و پشت زمینه باز دارند و این تصاویر را به جای چهره خودشان قرار دهند. استفاده از تصاویر تیره و تاریك هم در میان افسرده‌ها رایج است.چه كسانی پشت عكس‌ها پنهان می‌شوند؟فرض كنید دوست صمیمی شما با همسرش به‌شدت مشكل دارد و شما هم از این قضیه باخبر هستنید. ناگهان در فضای شبكه‌های اجتماعی عكس‌های زیبای خانوادگی دوست‌تان را می‌بینید كه در كنار همسرش نشسته و كاملا خوشحال و خوشبخت به نظر می‌رسد. می‌دانید كه چشم دیدن همسرش را هم ندارد اما در فضای مجازی نشان می‌دهد كه همه چیز روبه‌راه است و ما چقدر خوشبختیم! در این شرایط عكس‌ها قرار است پیامی را به مخاطب انتقال دهند.

در واقع در رابطه‌ای كه در مورد سلامت روانی یكی از زوج‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد و برداشت‌هایی مطرح می‌شود، عكس‌های شبكه‌های اجتماعی می‌توانند انتقال‌دهنده پیام مهمی باشند؛ اینكه ما دو نفر همدیگر را دوست داریم و می‌خواهیم دیگران این موضوع را باور كنند، حتی اگر واقعیت نداشته باشد! گاهی هم افراد مختلف برای اینكه خودشان را از آسیب‌های احتمالی دور نگه دارند چنین عكس‌هایی را به اشتراك می‌گذارند تا نگاه دیگران را نسبت به زندگی خودشان تغییر دهند و هدف‌شان این است كه یك نوع رضایتمندی روانشناختی را با عدم رضایتمندی واقعی جبران كنند تا دیدگاه دیگران اصلاح شود. بعضی وقت‌ها هم چنین عكس‌هایی حاكی از انتقال پیام فرد به خودش است؛ اینكه این زندگی را می‌خواسته ولی به آن نرسیده و شاید هم با به اشتراك گذاشتن عكس‌های خوش گذشته، حسرت می‌خورد كه چرا چنین روزهایی بار دیگر تكرار نمی‌شوند.قدرت‌طلب‌ها قیافه می‌گیرندافراد مغرور و قدرت‌طلب به‌طور معمول عكس‌های‌شان را با ژست و قیافه‌های خاص نمایش می‌دهند و دل‌شان می‌خواهد نماد‌های قدرت بیرونی را در معرض دید عموم قرار دهند. اگر با شغل‌شان به قدرت می‌رسند ممكن است پشت میز مدیریت عكس بگیرند. شاید هم به مكان‌هایی بروند كه به آنها افتخار می‌كنند و كنار اتومبیل گران‌قیمت یا ویلای شخصی‌شان بایستند حتی طرز نشستن آنها هم از این ویژگی‌شان حكایت می‌كند. وقتی با غرور روی صندلی لم می‌دهند این پیام را به مخاطب منتقل می‌كنند که «من قدرتمند هستم!»شلخته‌ها بی‌تفاوت هستندویژگی افراد شلخته این است كه بی‌نظمی در خانه و زندگی‌شان موج می‌زند اما در فضای مجازی از كجا بفهمید كه شخصی شلخته است؟ آیا باید صفحه شخصی شلوغ و پر از تصاویر مختلف داشته باشد؟ این‌طور نیست! برخلاف تصور خیلی از ما ویژگی شلخته‌ها در فضای مجازی این است كه كمتر به عكس‌های‌شان دست می‌زنند. آنها هیجان‌پذیر نیستند وشاید همان‌طور كه نسبت به نامرتب بودن اتاق‌شان بی‌تفاوت هستند، در مورد عكس‌ها هم نظری ندارد و خوب یا بد بودن این عكس‌ها برای‌شان مهم نیست.منبع:مجله زندگی ایده آل

 

راه های شناخت خود و دیگران

سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

بهبود سطح زندگی و میزان رضایتمندی

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

از هر مهارتی که داری به راحتی پول در بیار!

در رابطه باهمسرتان به بن بست رسیده‌اید؟

با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

مشاوره تلفنی طلاق

مشتری هاتو چند برابر کن!

بایادگیری مهارت ارتباط موثرزندگیتومتحول کن

بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

آموزش ماساژ به صورت آکادمیک و عملی

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

درباره شخصیت شناسی عکس پروفایل چیزی شنیده‌اید؟! اگر این موضوع برایتان جالب است با بازده همراه باشید تا به بررسی ۱۳ نوع عکس پروفایل که بیشتر در شبکه‌های مجازی می‌بینید بپردازیم و بگوییم هر عکس چه پیام پنهانی را به شما منتقل می‌کند.

بسیاری از افراد معتقدند چشم‌های ما دریچه‌ای است رو به دنیای شخصی ما که می‌تواند اسرار بسیار زیادی درباره‌ی ما فاش کند. من فکر می‌کنم این موضوع تا اندازه‌ای می‌تواند درست باشد اما چیزی که باید اضافه کرد این است که ما می‌توانیم با نگاه کردن به دیگران چیزهای مهم و زیادی درباره زندگی شخصی و عاطفی، علایق، خصوصیات رفتاری و شخصیتی آنها بفهمیم.

آنچه در این نوشتار بدان می‌پردازیم عکس‌های پروفایل افراد در شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند چیزهای بسیار زیادی درباره‌شان به ما بگوید. فرقی نمی‌کند پروفایل فیسبوک، توییتر، تلگرام، اینستاگرام یا هر رسانه اجتماعی دیگری باشد، چهره و عکسی که ما انتخاب می‌کنیم تا به جهان نشان دهیم بسیار مهم است.

البته در بسیاری از موارد هم این ایده‌ها صدق نمی‌کنند و افراد اهداف دیگری در پس انتخاب‌هایشان برای عکس پروفایل خود دارند. اما به هر شکل دانستن این موارد هم خالی از لطف نیست.روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

حتما شما هم در تلگرام یا اینستاگرام و سایر شبکه‌های مجازی دیده‌اید که برخی از افراد عکس بسیار نزدیک از چشم، لب یا نیم‌رخ چهره‌شان می‌گذارند که گاهی اوقات این چشم‌ها و لب‌ها آرایش و رنگ و لعاب بسیار زیبایی هم دارند. چیزی که در این نوع عکس‌ها باید گفت این است که آن قسمتی که در نمای نزدیک به عنوان عکس پروفایل انتخاب می‌شود ارتباط مستقیمی با سطح اعتماد به نفس افراد دارد.

مثلا خانمی که از عکس چشم‌های درشت و زیبای خود به عنوان عکس پروفایلش استفاده می‌کند احساس می‌کند که این چشم‌ها نقطه قوت و اعتماد به نفس او هستند و نکته دیگری که می‌توان درباره این عکس‌ها گفت احساس خفیف افسردگی است که در این گروه از افراد وجود دارد که احساس می‌کنند فقط به این طریق می‌توانند توجه دیگران را به خود جلب کنند و تنها راه ارتباطی‌شان با دنیای خارج همین قسمت کوچک از صورتشان است.

مطلب مرتبط: زبان بدن احساسات: ۴۱ نوع احساس که با زبان بدن بیان می شوند

بررسی‌هایی که از عکس پروفایل تعداد زیادی جوانان انجام شد نشان داد که ۹۰ درصد آنهایی که فقط یک بخش از صورتشان را در عکس پروفایل خود گذاشته بودند معتقد بودند که دچار مشکل کم مویی، چاقی بیش از حد، بدشکل بودن بخشی از اجزای صورت و… هستند و از این موضوع رنج می‌بردند.

این عکس بهترین چیزی است که من دارم. هرچیز دیگری در من بسیار تلخ و ناراحت‌کننده و نا امید‌کننده است.

برخی از افراد تمام لحظات زندگی خود را در قالب عکس‌هایی بر پروفایل شبکه‌های مجازی خود می‌گذارند. اغلب این افراد از یک لیوان نوشیدنی که در کافی شاپ گرفته‌اند و اسنکی که برای شام درست کرده‌اند تا لحظه به لحظه جاهایی که در سفر رفته‌اند و مکان‌هایی که دیده‌اند در پروفایل شخصی خود می‌گذارند. این افراد عمیقا به دنبال جلب مهر و محبت سایرین هستند و دلشان می‌خواهد دیگران مدام از آنها بپرسند: فلان جا چطور رفتی؟ این عکس در کدام دانشگاه است؟ این غذایی که میخوری خوشمزه بود؟ آن هدیه از طرف چه کسی بود؟ و…

من به شدت نیازمند تعامل با دیگران هستم و برخی نیازهای تامین نشده در زندگیم دارم که از این طریق احساس برآورده شدن آنها را می‌کنم و از اینکه دیگران اظهارنظرهای خوشایند و آمیخته با توجه برایم دارند بسیار لذت می‌برم و مدام دلم می‌خواهد دیده شوم.

مطلب مرتبط: اختلال شخصیت اسکیزوئید: علائم، علت ها و درمان اختلال شخصیت اسکیزوئید

حتما شما هم از این دست عکس‌ها زیاد دیده‌اید! در اینجا نمی‌خواهیم بگوییم معنای صددرصد بد و منفی از این عکس‌ها استنباط می‌کنیم. بلکه نمایش این عکس‌ها نشان دهنده‌ی امتیازی است که صاحبان این پروفایل‌ها به شما می‌دهند تا به آنان توجه کنید و برای آشنایی بیشتر با آنان مشتاق شوید. حتی گاهی اوقات دست و پایتان را گم کنید و پس از لایک و تحسین صاحب پروفایل ابراز علاقمندی کنید. درواقع این عکس‌ها به شما می‌گویند که صاحب پروفایل معایب بسیار اندکی دارد و هرآنچه لازم است ببینید اینجا وجود دارد!

درست است که این عکس چیزهای زیادی درباره من می‌گوید اما چیزهای بسیار جذابتر دیگری هم درباره‌ی من هست که نمی‌دانید! من چیزی هستم که دیگران نمی‌توانند باشند.

به نظر می‌رسد برخی از افراد علاقه وافری به انداختن عکس سلفی از خودشان در هنگام رانندگی، راه رفتن، دویدن، غذا خوردن، دیدار با دوستان و…. دارند. و البته در تمام این عکس‌ها سعی می‌کنند بهترین لباس‌شان را بپوشند و آرایش و پیرایش خوبی داشته باشند. شاید بیراه نباشد اگر به برخی از یان افراد لقب خودشیفته بدهیم و بگوییم معمولا خودشیفته‌ها مدام از خودشان عکس‌های زیبا و پر زرق و برق سلفی می‌اندازند و از دیدن تصاویر خودشان لذت می‌برند.

من یک نیاز روانی بسیار پنهان به تحسین شدن دارم و به دنبال کسب هویت در شبکه‌های مجازی هستم و بسیار دوست دارم که رهبری و مدیریت گروهی از افراد رادر تمام رسانه‌ها به من بسپارند چون احساس می‌کنم از بقیه برتر، زیباتر، خوش پوش‌تر و جذابتر هستم.

یادم می‌آید سالها پیش که تازه به عضویت شبکه اجتماعی لینکدین درآمده بودم آقایی که عکس پروفایلش نیمرخ ترسناکی از صورتش بود مدام برایم مزاحمت ایجاد می‌کرد تا اینکه مجبور شدم او را به طور کلی از ارتباطات حرفه‌ای خودم حذف کنم. عکس‌های نیمرخ معمولا سعی دارند بخش خوبی از خود را نمایش دهند و بخش بزرگ ناخوشایند شخصیتی یا رفتاری خود را این گونه مخفی می‌کنند. شاید فرض‌شان این است که دیگران با دیدن چهره کامل آنها با خود می‌گویند: اه این چهره لعنتی من رو اذیت میکنه!!

این تصویر فردی است که یک روی خیلی خوب و یک روی ناجور دارد. و البته عکس فردی است که زمان زیادی را جلوی آینه سپری می‌کند، وضعیت میمیک چهره‌اش خیلی برایش مهم است و این عکس را از بین هزاران عکس خود با وسواس و دقت انتخاب کرده است.

مطلب مرتبط: اختلال شخصیت پارانوئید:علائم، علت ها و درمان اختلال شخصیت پارانوئید

در برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک که ارتباطات معمولا در حد مجازی باقی می‌مانند و عموما شماره تماس و آشنایی بیشتری میان افراد رد و بدل نمی‌شود هروقت عکس پروفایلی را دیدید که دو دوست صمیمی کنار هم بودند و خواستید ترجیح دهید کدام یک از آنها صاحب پروفایل است شک نکنید که صاحب پروفایل آدم خوشگل توی عکس نیست!!!

افراد در اینجور شبکه‌ها معمولا با دوستان زیباتر خودشان عکس می‌اندازند که هم به واسطه قانون مشابهت زیباتر به نظر برسند هم به واسطه آن تصویر زیبا از دوستشان بتوانند دوست‌های جدید و لایک‌های جدیدی بگیرند.

البته در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام و تلگرام که شما صاحب پروفایل را می‌شناسید افراد معمولا با دوستان صمیمی خود که از نظر چهره در سطح پایین تری هستند عکس می‌گذارند تا زیبایی و برتری خود را به همه نشان دهند.

اما در حالت کلی عکس‌های صمیمی با یک دوست معنی زیر را دارد.

من علاقه دارم که خودم را به شما یک آدم بسیار مثبت از نظر روابط اجتماعی نشان دهم و حتی با توجه به اینکه دوستانم را دیر به دیر می‌بینم اما می‌خواهم نشان دهم که دوستان خوب و صمیمی زیادی هم دارم و اوقات بسیار خوبی را با دوستانم می‌گذرانم.

معمولا افراد کمرو و خجالتی از گذاشتن عکس خودشان به عنوان پروفایل در شبکه‌های اجتماعی پرهیز می‌کنند و ترجیح می‌دهند عکس‌هایی از منظره‌های زیبا و شگفتی‌های طبیعت بگذارند. البته در بسیاری موارد هم به دلیل ملاحظات خانوادگی(سختگیری زن یا شوهر) و شغلی(تابوهای محل کار و سازمان محل خدمت) مجبور هستند از گذاشتن عکس خودشان اجتناب کنند و یک تصویر از منظره‌ای زیبا و طبیعت بگذارند.

عموما علاقه‌ای به جلب توجه شما ندارم و سرگرم کار و زندگی خودم هستم.

درباره کسانی که عمدا در عکس‌های پروفایل‌شان شکلک درمی‌آورند چه می‌توانیم بگوییم؟ هیچ چیز. افراد زیبارو شکلک درمی‌آورند زیرا می‌توانند با زشت یا مسخره بودن کنار بیایند. زشت‌ها هم شکلک درمی‌آورند چون می‌خواهند شبیه آدم‌های جذاب باشند و شکلک دربیاورند. همچنین کسانی که نه زشت هستند و نه زیبا، آنها هم بعضی اوقات برای بامزه‌گی شکلک در می‌آورند، هرچند بعضی مواقع هم به این دلیل شکلک در می‌آورند که احساس می‌کنند به اندازه کافی زیبا نیستند و قانون عکس نیمرخ را که پیش‌تر گفتیم یاد نگرفته‌اند.

من واقعا نمی‌دانم چرا این عکس را گذاشته‌ام اما یک چیزی را خوب می‌دانم و آن اینست که در دریای بیکران فضای مجازی در حماقت تنها نیستم و می‌خواهم به دنیا نشان دهم که فقط چیزهای خوب و زیبا به درد اشتراک‌گذاری نمی خورند.

درباره عکس‌های همیشه شاد و روبه پیشرفت و خوشحال آدم‌ها همیشه یک حس تردید داشته باشید. درواقع آدم‌ها از لحظات ناراحتی و اندوه خود عکس نمی‌گذارند و معمولا سعی می‌کنند در فضای مجازی نشان دهند همه چیز روبه راه است و ما یک خانواده خوشبخت یا یک زوج بسیار صمیمی و عاشق و شاد هستیم. گاهی هم آدم‌ها با گذاشتن عکس‌هایی سعی می‌کنند خود را از آسیب‌های احتمالی و پیش‌روی خود حفظ کنند و نشان دهند به یک رابطه عاطفی و عشقی پایبند هستند و نباید کسی برایشان مزاحمت عاطفی درست کند.

همیشه همینقدر که نشان می‌دهم شاد و خوشبخت نیستم. یک جای کار رابطه‌ام اشکال دارد و نگران این رابطه هستم اما آرزو و رویایم این است که همیشه همینقدر شاد و در کنار هم باشیم. همیشه همینقدر رضایتمند نیستم و حسرت ایامی را می‌خورم که سراسر شادی و نشاط بوده‌ایم.روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

حتما همین الان در کانتکت لیست شما هم چند عکس پروفایل هست که عکس بچه‌های کوچولو و بامزه است که ژست‌های خیلی جالبی دارند. برخی از افراد به دلیل ملاحظات خانوادگی(سختگیری زن یا شوهر) امکان استفاده از عکس خود را ندارند و ترجیح می‌دهند از عکس فرزندشان استفاده کنند. این موضوع چیز دیگری را هم نشان می‌دهد و آن این است که وابستگی زیادی به فرزندشان دارند و او را تجسم آینده خود می‌بینند و با این عکس می‌خواهند به دیگران بگویند من یک خانواده دارم.

گاهی اوقات هم برخی از افراد از عکس‌های کودکان دیگری استفاده می‌کنند که متخصصان معتقدند این تصمیم به خاطر نارضایتی فرد از شرایط حاضر زندگیش است و این افراد دوران کودکی را با همان خاطرات خوب و شیرینی که داشته است ترجیح می‌دهند و تمایل می‌دهند در همان دوران زندگی کنند.

پیام اول: من و فرزندم یک تیم منحصر به فرد و رو به آینده هستیم. پیام دوم: روزگار بزرگی چیز خوشایندی برای من ندارد ترجیح می‌دهم که دوران کودکی‌ام برگردم.

آدم‌های افسرده و غمگین معمولا علاقه‌ای به انتشار عکس‌های خود در فضای مجازی ندارند و درواقع هیچ عکسی از خود را خوب و زیبا و مناسب نمی‌بینند. خیلی دیر به دیر عکس پروفایل خود را تغییر می‌دهند و سعی می‌کنند احساس رخوت و ناامیدی و افسردگی‌شان را در عکس‌ها نمایش دهند. این افراد از تغییر و تحول بیزار هستند و ترجیح می‌دهند عکس‌های تیره و تاریک را به جای عکس خودشان بگذارند.

دنیا به اندازه کافی محل شاد و بانشاطی نیست و این تصویر و جمله اندوه بزرگ من را از به دنیا آمدن و زیستن در این جهان و معاشرت با آدم‌هایی که عذابم می‌دهند نشان می‌دهد.

افراد قدرت طلب و مغرور همیشه سعی می‌کنند قیافه‌ای از خودشان به نمایش بگذارند که قدرت و جذبه و اعتماد به نفس و ثروت‌شان را به رخ دیگران بکشند. مثلا اگر اتومبیل گران‌قیمتی خریده‌اند کنار ماشین می‌ایستند و عکس می‌گیرند یا اگر شغل مدیریتی و سطح بالایی تصاحب کرده‌اند پشت میزشان عکس‌میگیرند یا حتی در حیاط و کنار استخر ویلای‌شان عکس‌ می‌اندازند. این افراد می‌خواهند از تمام چیزهایی که به آنها افتخار می‌کنند تصویری در فضای مجازی منتشر کنند و ژست آدم شماره یک را بگیرند.

من قدرتمندم!

گرچه این روزها کمتر کسی است که علاقه‌ای به عکس‌دار کردن پروفایلش در شبکه‌های مجازی نداشته باشد اما همچنان هستند افرادی که شما می‌بینید هیچ تصویری در صفحه‌شان نیست. خب نخستین احساسی که در مواجهه با این فرد پیدا می‌کنید چیست؟ ذهن‌تان درگیر او می‌شود؟ مدام با خود می‌گویید او چه شکلی است؟ چه جور آدمی است؟ چه جایگاه و موقعیتی دارد؟ و هیچ سرنخی در عکس طرف مقابل‌تان پیدا نمی‌کنید که بتوانید حدس‌هایی بزنید.

شناختن آدمی که هیچ عکسی از خودش نگذاشته و حتی تصویر یک منظره یا طبیعت یا جمله فلسفی را هم مناسب ندیده است واقعا سخت است. اما ساده‌ترین پیام این عکس این‌چنین است.

پیام خیلی فوری که این عکس پروفایل منتقل می‌کند این است که صاحب این پروفایل یا اساسا آدم ناخوشایندی است و یا خودش اینگونه درباره خودش فکر می‌کند. یا اندکی پریشان‌خاطر است و ترجیح می‌دهد شما با هیچ منظره و تصویری او را قضاوت نکنید. یا شاید هم یک مقام مهم رسمی، نظامی، سیاسی یا شبیه اینها دارد و ترجیح می‌دهد هیچ عکس در پروفایلش نباشد.

منبع: کراکد، اینک،سایکولوژی تودی، میرور داتکو

 

برچسب ها Business Incubatorcrackedincmirrorروانشناسی عکس پروفایلشخصیت شناسیشخصیت شناسی عکس پروفایلعکس پروفایلپریسا جعفری

عالی بود ، بسیار مفید و قانع کننده،، عزیزانی ک هم ک میگن پس چیکار کنیم واسه عکس،، باید هر مدل عکس رو بزارید تا یه فرد معمولی به نظر برسید،، منظور نویسنده افرادی هست ک فقط عکس هاشون تو یه سبکه و تغییر نمیدن ،، نه افرادی که هم عکس نیم رخ دارن هم تمام رخ ،، به فرض مثال

الان این چیه دقیقا؟ طرف هر کاری بکنه مشکل داره یعنی ؟همینه ها میگن هر کاری خودت دوس داری بکن مردم که همیشه حرف میزنن

سلام. مقاله ای که نوشتید خیلی کلی بود . در زمینه علوم رفتاری بهتره که بیشتر تحقیق کنید و مقالات افرادی که به کمک هوش مصنوعی ، توانستند در زمینه علوم رفتاری
و شخصیت افراد به یافته هایی دست پیدا کنند ، را مطالعه کنید.

سلام. این مطلب ترجمه است. با این حال حتما.

درباره عکس های پشت تریبون و یا عکس فرد در کنارشخصیت های مهم سیاسی چیزی گفته نشد.
برخی ها عاشق به نمایش گذاشتن اینگونه عکسهایشان هستند که به نظر این افراد در عالم واقع از نظر دیگران احمق و لایق تمسخر هستند ولی می خواهند با این عکس ها خود را شخصیتی مهم جلوه دهند.

مطلب جالب و اموزنده ای بود البته کامل نیست و مثل بقیه موارد همیشه استثناهای وجود دارد مخصوصا در زمینه علوم رفتاری و روانشناسی مثل عکس پروفایل ادمهای خود بزرگ بین کوته فکر که متاسفانه دنیای مجازی پر از این ادمهاست

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
تشکر می کنم به خاطر مطالب بسیار آموزندتون خیلی جالب بود

درباره کسانی که نقل قول می ذارن ننوشتین

همه رو غیب گفتیا

نویسنده محترم، به نظر شما یک آدم نرمال از نظر شخصیتی، چه عکسی باید برای پروفایلش بگذارد که از نظر شما خودشیفته، مغرور، احمق، پارانوئید، نارسیست، خجالتی و…. نباشد؟
در ضمن خود شما عکس پروفایلتون چیست؟

من خوشم نمیاد تو پروفایلم عکسمو بگزارم.
خیلی هم خوش چهره و اندام هستم.
یه چیز دیگه الان 32 سالمه یادم میاد 10_12 ساله از عکس
گرفتن خوشم نمیاد .اگه هم بندازم به زور دورو بری هاست.
من مشکل دارم؟ مشکلم چیه یا از چیه؟

سلام. خب لابد تو هم تظاهر میکنی امام رضا رو دوست داری، وگرنه چه لزومی داشت بزاری واسه مردم، تظاهر میکنی من مذهبی ام ولی نیستی
ای بابا، این حرفا چیه، نمیتونیم قضاوت کنیم. به احساسات و عقاید دیگران بی اعتماد نباشیم با قوانین مبهم روانشناسی?

سلام ممنون
پس چه عکس بذاری چه نذاری آدم نرمال نیستی?

یعنی عکس بزاری خودشیفته ای,نذاری بدبختی و بدون اعتماد بنفس.از طبیعت بزاری راضی نیستی از زندگی,از بچه بزاری زندگیت راضی نیستی و میخای برگردی به گذشته.
اصلش اینه
افرادی که از ی قسمت چهره عکس میزارن صد البته گفته ی شماست
افرادی که از شادیاشون میزارن,درسته میخان به چشم بیان
افرادی که عکس ندارن تمایلی به فضای مجازی ندارن و وقتشونو پای فضای مجازی نمیزارن و وابستش نیست که دقیقه به دقیقه پروفایل عوض کنن.
افرادی که عکس بچه و طبیعت و اینجور چیزا میزارن بنا به موقعیت.بچه شاد باشه دارن احساس درونی فعلی خودشون رو میگن.مث من بیشتر مواقع عکس دختر پسر بچه که باهم بازی میکنن میزارم,چون با همسرم همینطور هستم و به سوی اینده داریم باهم پیش میریم.
عکس از وسایل لوکس خود شیفته ای عقده ای که تازه به دوران رسیده.وگرنه خیلی افراد به عنوان مثال مهران مدیری با همه لوکس بودن تازه به مجازی پیوسته و یک عکس با ماشین یک میلیاردیش نذاشته.با اینکه میدونه همه میدونن داره.
کسایی که از لحظه های شاد میزاره درسته میخواد جلب توجه کنه و یک جوریایی در زندگی مشکلات فراوون داره.من خودم بیشتر مواقع دختر پسر یا بزرگ یا بچه هستن که باهمن

سلام خسته نباشید
واقعا لذت بخش ترین و واقعی ترین پیامدها رو خوندم
عالی بودن.میخواستم بدونم افرادی که پروفایل اونها عکسهای
مذهبی هست چگونه اند؟مثلا بنده بشخصه عاشق امام رضا
(ع) هستم و پروفایلم از بارگاه حرم مطهر ایشان هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما – تصویر بصری، درک قلمرویی است که در آن روح عکاس، بیننده و فرد، درآن دیده می شود. اصول روانشناختی در مورد ادراک، احساسات، خلاقیت، هویت شخصی، ارتباطات فردی و روابط انسانی، در عکس و مهم تر ازآن روانشناسی عکس نهفته است.

اغلب افراد، از عکس پروفایل خود معمولا به منظور  انتقال نوعی پیام در مورد شخصیت و یا حتی رفتار خود، استفاده می کنند.

شکل عکس پروفایل شما با در نظر گرفتن موقعیتی که در آن قرار گرفته اید، می تواند بیانگر مفاهیم و معانی مختلفی باشد که ما در این مقاله به همین مطلب که روانشناسی عکس باشد می پردازیم.

روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

شما می توانید از طریق عکس خود، شخصیت، موارد مورد علاقه و یا پیام های خاصی را به اطرافیان انتقال داده و حتی گاهی قدرت عکس،  در بیان احساسات شما، می تواند در ردیف قدرت کلمات قرار گیرد.

امروزه  روابط بین افراد، بیشتر از طریق ابزارهای ارتباطی غیر کلامی است و شما از طریق عکس خود می توانید تمام آن چه را که در ذهن خود دارید، به تصویر بکشید.

روانشناسی عکاسی، سفر به قلمرو شخصیت و روح افراد است که  در آن، عکاسی با روانشناسی ادغام می شود. این کشف، شامل نحوه ایجاد، به اشتراک گذاری و واکنش به عکس ها است.

تلفیق روانشناسی و عکاسی، شامل بررسی نحوه استفاده از تصاویر، برای بیان ایده های مهم در مورد شخصیت افراد است. شما می توانید از تصاویر، برای بیان افکار، شخصیت، احساسات و دیگر علائق خود استفاده کنید.

تا جایی که شما می توانید حتی با ترکیب چند عکس از خود، قدرت دریافت مفاهیم را گسترش داده و ذهن خلاق خود را به نمایش بگذارید.

عکس می تواند انواع احساسات فردی را به نمایش بگذارد و هر عکسی، بیانگر نوعی احساس است که در آن پنهان شده است.  بنابراین اگر قصد دارید عکسی از خود  به اشتراک بگذارید،  باید محتاط باشید زیرا عکس شما می تواند تا حد زیادی بیانگر شخصیت شما باشد.

– به خاطر داشته باشید که زمینه عکس شما می تواند بسیار مهم باشد. اینکه عکس شما در چه مکانی گرفته شود و زمینه آن چه رنگی دارد، بر تصویر شما تاثیر خواهد داشت.

– شرایطی که در آن لحظه عکس می گیرید و شرایط روحی شما هم می تواند تاثیر زیادی در عکس شما بگذارد. شما در هر حالتی هستید، تصویر شما هم در همان حالت شکل گرفته و بازتابی از درون شما است.

عکس و تصویر هر فردی ، به طور غیر مستقیم می تواند با ما ارتباط برقرار کند. شما زمانی که به عکس فردی دقت می کنید، تا حدودی می توانید بر طبق فرم و شکل عکس، در مورد آن نظر بدهید و یا راز عکس را کشف کنید.

عکس پروفایل مردان با عکس پروفایل زنان می تواند بسیار متفاوت باشد. مردان، در انتخاب عکس پروفایل و فرم آن، تصوری متفاوت با زنان دارند.

گاه عکس پروفایل مردان می تواند تنها تصویری مفهومی و یا عکس چهره خود باشد. هر یک از این عکس ها، هرکدام می توانند معانی مختلفی داشته باشند.

آن دسته از مردانی که از روحیه درون گرا و یا گوشه گیری برخوردار هستند ممکن است زیاد از عکس چهره خود استفاده نکنند یا تصاویری غمگین از خود به اشتراک بگذارند.

مردان قدرت طلب و جسور، معمولا از عکس هایی واضح برای پروفایل خود استفاده می کنند که در آن، چهره آن ها کاملا با قدرت و مشخص است. روحیه مردان با زنان متفاوت است.

بنابراین، شما می توانید از عکس پروفایل آن ها، تا حدودی احساسات و شخصیت او را ارزیابی کنید.

زنان نسبت به مردها، از روحیه حساس و لطیف تری برخوردار هستند و در انتخاب عکس پروفایل خود معمولا دقت بیشتری می کنند. زنان ترجیح می دهند از عکس های مفهومی، با احساس و تاثیر گذار استفاده کنند. یک زن احساساتی معمولا از عکسی استفاده می کند که در برگیرنده احساسات درونی او باشد.

بسته به روحیات مختلف، زنان می توانند انواع مختلف عکس انتخاب کرده و به اشتراک بگذارند. به طور کلی، اوج تمایلات درونی و علائق و احساسات زنانه، معمولا در عکس زنان مشهود است.

عکس پروفایل شما در هر یک از شبکه های اجتماعی می تواند نشان دهنده افکار درونی و شخصیت شما باشد. شما هر عکسی که انتخاب کنید، در واقع، در حال انتقال روحیات درونی خود به دیگران هستید.

عکس پروفایل می تواند در دسته های مختلفی تقسیم بندی شود که برخی از آن ها عبارتند از:

افراد موافق و سازگار، معمولا سعی می کنند از عکس های شخصی خود برای پروفایل استفاده کنند. این افراد دقت زیادی به زمینه، حالت، کیفیت و یا روشنایی عکس نداشته و تاکید آن ها بر عکس چهره است.

روانشناسی عکس افرادی که از نظر روان شناختی، دارای فکر باز و عمیقی هستند، یا افرادی که مثبت و برون گرا هستند، بیشتر از عکسی استفاده می کنند که  بازتابی هنری و مثبت از درون آن ها باشد.

روانشناسی عکس افراد برونگرا، معمولا عکسی انتخاب می کنند که روشن و شفاف بوده و حتی ممکن است که از عکس های جمعی استفاده کنند.

این افراد در تصویر خود معمولا، لبخند به لب داشته و پیام های مثبت را انتقال می دهند.

روانشناسی عکس در افرادی که در زندگی به هر اموری متعهد هستند، معمولا از عکس های شاد و طبیعی تر استفاده می کنند. این افراد در عکس های خود نوعی نظم و ترتیب را در نظر می گیرند که در آن ها پریشانی و سردرگمی مشاهده نمی شود.

افراد خجالتی معمولا از عکس شخصی کمتر استفاده کرده و سعی می کنند از منظره و یا عکس حیوانات استفاده کنند.

گاهی هم این افراد، عکس خاصی برای پروفایل خود نمی گذارند. گاهی اوقات هم ممکن است عکس چهره آن ها، ترکیبی از طبیعت و تصویر آن ها باشد.

تیم ترجمه نبض ما

اصول ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی

چگونه خود را سرگرم کنیم در شرایطی که به خاطر کرونا مجبوریم در خانه بمانیم؟

روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

بهترین روشهای ضدعفونی کردن خانه که باید بدانید

۱۰ قانون مهم برای ایجاد یک کسب و کار موفق و پایدار

۸ درس مهم برای درک معنا و هدف زندگی

از معافیت پزشکی سربازی و شرایط آن چه می دانید؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

مطالب پیشنهادی


درمان پیچ خوردگی مچ پا در منزل

معرفی موثرترین راهکارها در درمان واریس پا


بهترین متخصصین قلب و عروق زنان در تهران

۱۰ علامت افت فشار خون و راههای پیشگیری +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

آیا وازکتومی منجر به نارسایی جنسی می گردد؟


سوالات شایع زگیل تناسلی

ویدیو های سلامت


آیا سبزه گندم خوردنی است؟+ویدئو


کم چرب ترین و پرچرب ترین آجیل های عید

دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو


علل و درمان انواع جوش صورت/ ویدئو


آزمایش خون تان را تفسیر کنید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

قبلا درباره چگونگی انتخاب بهترین عکس پروفایل برای شبکه هاي اجتماعی صحبت کرده ایم، اما امروز مواردی را آورده ایم کـه بـه هیچ عنوان نباید از انها استفاده کنید، زیرا ممکن اسـت چهره شـما را عوض کند و شـما را خلاف آنچه هستید نشان دهد، برای فهم بهتر بحث امروز در آخر یک شخصیت شناسی عکس پروفایل را هم آورده ایم تا بهتر موضوع امروز را درک کنید، در ادامه بیشتر صحبت می کنیم.

 

تصویری كه یك فرد خودش رابا انها بـه دوستان مجازی ‌اش معرفی می ‌كند از واقعیت درونی او خبر می‌ دهد، بنابر این باید عکس پروفایل رابا نهایت دقت انتخاب کرد. اما چـه عکسی برای پروفایل مناسب اسـت؟ مدل تصاویری کـه در ادامه برایتان آورده ایم، نه تنها زیبا نیستند بلکه تاثیری منفی بر مخاطب نیز می گذارند، پس از گذاشتن آن ها برای پروفایل خود خودداری کنید.

 

روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

شاید فکر کنید که نگاه کردن شـما به نقطه اي جز دوربین عکاسی می‌تواند هنری باشد اما اصلا این طور نیست. اگر دوست دارید کـه عکس تاثیرگذاری داشته باشید، باید هنگام عکس گرفتن بـه دوربین نگاه کنید.

تنها دراین شرایط اسـت کـه دیگران با نگاه کردن به عکس تان می توانند ارتباط اولیه رابا شـما برقرار کنند. این نکته بـه خصوص برای خانمها بیشتر صادق اسـت. داشتن نگاهی مستقیم و لبخندی بر لب، جذابیت شـما را دوچندان می کند.

 

یکی از اشتباهاتی کـه اکثر افراد مرتکب میشوند، استفاده از عکسهای قدیمی برای پروفایل اسـت. برای این منظور، یک قانون کلی وجوددارد: اگر عکس شـما مربوط بـه بیش از 2 سال پیش اسـت، دور آنرا خط بکشید.

گذر زمان بر ظاهر مـا نیز اثر میگذارد، بنابر این با خود و دیگران صادق باشید و عکسی از زمان حالتان را در پروفایل تان آپلود کنید. همان طور که شـما دوست دارید دیگران را همانطوری کـه اکنون هستند ببینید، انها نیز ترجیح می دهند کـه عکسی بـه روز از شـما را در پروفایل تان مشاهده کنند.

 

واضح اسـت کـه کسی عکسهای بی کیفیت را دوست ندارد، بنابر این شـما نیز از گذاشتن عکسهای تار یا آن ها کـه نور بدی دارند در پروفایل تان خودداری کنید. در غیر این صورت، دیگران شـما را فردی تصور می کنند کـه خیلی بـه مسائل اهمیت نمیدهند و دید منفی نسبت بشما پیدا خواهند کرد.

امروزه اکثر ارتباط ها مجازی شده، از این رو دیگران باید بتوانند کـه با عکس پروفایل شـما ارتباط برقرار کنند و از آنجایی کـه هیچ کس بـه سمت عکس پروفایل تار جذب نخواهد شد، بهتر اسـت کـه این مدل عکس هایتان را کنار بگذارید. عکس پروفایل شـما باید واضح و روشن باشد.

 

شـما میتوانید بـه کمک فوتوشاپ کمی روی عکس تان کار کنید اما فوتوشاپ بیش از حد نه تنها بر جذابیت عکس تان نمی افزاید، بلکه آنرا تصنعی و مسخره نیز می سازد.

از طرف دیگر، فوتوشاپ بیش از حد نشان دهنده عدم اعتماد بـه نفس شماست، بدین معنی کـه دوست ندارید چهره واقعی تان رابه دیگران نشان دهید و از فوتوشاپ برای پوشاندن انچه هستید، کمک می‌گیرید اما درست آن اسـت کـه دیگران بتوانند شـما رابه اسانی از روی عکس تان تشخیص دهند.

 

اگر می‌خواهید عکسی را برای پروفایل تان انتخاب کنید، سعی کنید کـه عکسی تکی باشد. از گذاشتن عکسی کـه دست و پای دوستان یا اقوام تان در آن دیده می شود، خودداری کنید.

بـه بیان دیگر، یا عکس کامل آن ها را درکنار خودتان بگذارید یا این‌کـه عکسی تکی را برای اینکار انتخاب کنید وگرنه دیدن دست و پای نصفه دیگران در عکس هیچ جذابیتی ندارد.

 

شاید خودتان از دیدن عکسی کـه زبان تان را بیرون آورده اید یا برای دوستان تان شاخ گذاشته اید، خنده تان بگیرد و لذت ببرید اما آیا دیگران هم بـه دیدن چنین عکسهایی در پروفایل شـما، علاقه دارند؟

اگر فکر کنید کـه این عکس را نه تنها دوستان، بلکه فامیل و همکار و مدیر و همسایه هم خواهند دید، آیا بازهم بـه گذاشتن چنین تصاویری علاقه نشان میدهید؟

 

 

حتماً شـما هم در تلگرام یا اینستاگرام و سایر شبکه‌هاي مجازی دیده‌اید کـه عده اي از افراد عکس بسیار نزدیک از چشم، لب یا نیم‌رخ چهره‌شان می گذراند کـه گاهی اوقات این چشم‌ها و لب‌ها آرایش و رنگ و لعاب بسیار زیبایی هم دارند. چیزی کـه دراین نوع عکس‌ها باید گفت این اسـت کـه آن قسمتی کـه در نمای نزدیک بعنوان عکس پروفایل انتخاب می شود ارتباط مستقیمی با سطح اعتماد بـه نفس افراد دارد.

مثلاً خانمی کـه از عکس چشم‌هاي درشت و زیبای خود بعنوان عکس پروفایلش استفاده میکند احساس می کند کـه این چشم‌ها نقطه قوت و اعتماد بـه نفس او هستند و نکته دیگری کـه می توان درباره این عکس‌ها گفت احساس خفیف افسردگی اسـت کـه دراین گروه از افراد وجوددارد کـه احساس میکنند فقط بـه این طریق میتوانند توجه دیگران رابه خود جلب کنند.

 

این عکس بهترین چیزی اسـت کـه مـن دارم. هرچیز دیگری درمن بسیار تلخ و ناراحت‌کننده و نا امید‌کننده اسـت.

 

عده اي از افراد تمام لحظات زندگی خودرا در قالب عکس‌هایي بر پروفایل شبکه‌ هاي مجازی خود می گذراند. اغلب این افراد از یک لیوان نوشیدنی کـه در کافی شاپ گرفته‌ اند و اسنکی کـه برای شام درست کرده‌اند تا لحظه بـه لحظه جاهایی کـه در سفر رفته‌اند و مکان‌هایي کـه دیده‌اند در پروفایل شخصی خود می گذراند.

این افراد عمیقا بـه دنبال جلب مهر و محبت سایرین هستند و دلشان می خواهد دیگران مدام از آن ها بپرسند: فلان جا چطور رفتی؟ این عکس در کدام دانشگاه اسـت؟ این غذایی کـه می خوري خوشمزه بود؟ آن هدیه از طرف چـه کسی بود؟ و…

 

روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

پیام این عکس چیست:

مـن بـه شدت نیازمند تعامل با دیگران هستم و برخی نیازهای تامین نشده در زندگیم دارم کـه از این طریق احساس برآورده شدن انها را می کنم و از این‌کـه دیگران اظهارنظرهای خوشایند و آمیخته با توجه برایم دارند بسیار لذت می برم و مدام دلم می خواهد دیده شوم.

 

حتماً شـما هم از این دست عکس‌ها زیاد دیده‌اید! در این جا نمی خواهیم بگوییم معنای صددرصد بد و منفی از این عکس‌ها استنباط میکنیم. بلکه نمایش این عکس‌ها نشان دهنده‌ي امتیازی اسـت کـه صاحبان این پروفایل‌ها بشما می دهند تا بـه آنان توجه کنید و برای آشنایی بیشتر با آنان مشتاق شوید.

حتی گاهی اوقات دست و پایتان را گم کنید و پس از لایک و تحسین صاحب پروفایل ابراز علاقمندی کنید. درواقع این عکس‌ها بشما میگویند کـه صاحب پروفایل معایب بسیار اندکی دارد و هرآنچه لازم اسـت ببینید این جا وجوددارد!

 

پیام این عکس چیست:

درست اسـت کـه این عکس چیزهای زیادی درباره مـن میگوید اما چیزهای بسیار جذاب تر دیگری هم درباره‌ي مـن هست کـه نمیدانید! مـن چیزی هستم کـه دیگران نمی توانند باشند.

 

بنظر می رسد عده اي از افراد علاقه وافری بـه انداختن عکس سلفی از خودشان در هنگام رانندگی، راه رفتن، دویدن، غذا خوردن، دیدار با دوستان و…. دارند. و البته در تمام این عکس‌ها سعی می کنند بهترین لباس‌شان را بپوشند و آرایش و پیرایش خوبی داشته باشند.

شاید بیراه نباشد اگر بـه عده اي از یان افراد لقب خودشیفته بدهیم و بگوییم طبق معمول خودشیفته‌ها مدام از خودشان عکس‌هاي زیبا و پر زرق و برق سلفی می اندازند و از دیدن عکسهای خودشان لذت میبرند.

 

پیام این عکس چیست:

مـن یک نیاز روانی بسیار پنهان بـه تحسین شدن دارم و بـه دنبال کسب هویت در شبکه‌هاي مجازی هستم و بسیار دوست دارم کـه رهبری و مدیریت گروهی از افراد رادر تمام رسانه‌ ها بـه مـن بسپارند چون احساس می کنم از بقیه برتر، زیباتر، خوش پوش‌تر و جذاب تر هستم.

 

یادم می آید سال ها پیش کـه تازه بـه عضویت شبکه اجتماعی لینکدین درآمده بودم آقایی کـه عکس پروفایلش نیمرخ ترسناکی از صورتش بود مدام برایم مزاحمت ایجاد میکرد تا این‌کـه وادار شدم وی را بطور کلی از ارتباطات حرفه‌اي خودم حذف کنم.

عکس‌هاي نیمرخ طبق معمول سعی دارند بخش خوبی از خودرا نمایش دهند و بخش بزرگ ناخوشایند شخصیتی یا رفتاری خودرا اینگونه مخفی میکنند. شاید فرض‌شان این اسـت کـه دیگران با دیدن چهره کامل انها با خود میگویند: اه این چهره لعنتی مـن رو اذیت میکنه!!

 

پیام این عکس چیست:

این تصویر فردی اسـت کـه یک روی خیلی خوب و یک روی ناجور دارد. و البته عکس فردی اسـت کـه زمان زیادی را جلوی آینه سپری میکند، وضعیت میمیک چهره‌اش خیلی برایش مهم اسـت و این عکس را از بین هزاران عکس خود با وسواس و دقت انتخاب کرده اسـت.

 

در عده اي از شبکه‌هاي اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک کـه ارتباطات طبق معمول در حد مجازی باقی می مانند و عموما عدد تماس و آشنایی بیشتری میان افراد رد و بدل نمی شود هروقت عکس پروفایلی را دیدید کـه دو دوست صمیمی کنار هم بودند و خواستید ترجیح دهید کدام یک از آن ها صاحب پروفایل اسـت شک نکنید کـه صاحب پروفایل آدم خوشگل توی عکس نیست!!!

افراد در اینجور شبکه‌ها طبق معمول با دوستان زیباتر خودشان عکس می اندازند کـه هم بـه واسطه قانون مشابهت زیباتر بنظر برسند هم بـه واسطه آن تصویر زیبا از دوستشان بتوانند دوست‌هاي جدید و لایک‌هاي جدیدی بگیرند. در حالت کلی عکس‌هاي صمیمی با یک دوست معنی زیر را دارد.

 

پیام این عکس چیست:

مـن دلبستگی دارم کـه خودم رابه شـما یک آدم بسیار مثبت از نظر روابط اجتماعی نشان دهم و حتی با توجه بـه این‌کـه دوستانم را دیر بـه دیر میبینم اما میخواهم نشان دهم کـه دوستان خوب و صمیمی زیادی هم دارم و اوقات بسیار خوبی رابا دوستانم می‌گذرانم.

 

طبق معمول افراد کمرو و خجالتی از گذاشتن عکس خودشان بعنوان پروفایل در شبکه‌هاي اجتماعی پرهیز می کنند و ترجیح میدهند عکس‌هایي از منظره‌هاي زیبا و شگفتی‌هاي طبیعت بگذارند.

البته در بسیاری موارد هم بدلیل ملاحظات خانوادگی«سختگیری زن یا شوهر» و شغلی«تابوهای محل کار و سازمان محل خدمت» وادار هستند از گذاشتن عکس خودشان اجتناب کنند و یک تصویر از منظره‌اي زیبا و طبیعت بگذارند.

 

پیام این عکس چیست:

عموما علاقه‌اي بـه جلب توجه شـما ندارم و سرگرم کار و زندگی خودم هستم.

 

درباره کسانی کـه عمدا در عکس‌هاي پروفایل‌شان شکلک درمی‌آورند چـه می توانیم بگوییم؟ هیچ چیز. افراد زیبارو شکلک درمی‌آورند زیرا می توانند با زشت یا مسخره بودن کنار بیایند. زشت‌ها هم شکلک درمی‌آورند چون میخواهند شبیه آدم‌هاي جذاب باشند و شکلک دربیاورند.

همچنین کسانی کـه نه زشت هستند و نه زیبا، انها هم بعضی اوقات برای بامزه‌گی شکلک در می‌آورند، هرچند بعضی مواقع هم بـه این دلیل شکلک در می‌آورند کـه احساس می کنند بـه اندازه کافی زیبا نیستند و قانون عکس نیمرخ راکه پیش‌تر گفتیم یاد نگرفته‌اند.

 

پیام این عکس چیست:

مـن واقعا نمی دانم چرا این عکس را گذاشته‌ام اما یک چیزی را خوب می دانم و آن اینست کـه در دریای بیکران فضای مجازی در حماقت تنها نیستم و میخواهم بدنیا نشان دهم کـه فقط چیزهای خوب و زیبا بـه درد اشتراک‌گذاری نمیخورند.

 

درباره عکس‌هاي همیشه شاد و روبه پیشرفت و خوشحال آدم‌ها همیشه یک حس تردید داشته باشید. درواقع آدم‌ها از لحظات ناراحتی و اندوه خود عکس نمیگذارند و طبق معمول سعی میکنند در فضای مجازی نشان دهند همه ی چیز روبه راه اسـت و مـا یک خانواده خوشبخت یا یک زوج بسیار صمیمی و عاشق و شاد هستیم.

گاهی هم آدم‌ها با گذاشتن عکس‌هایي سعی می کنند خودرا از آسیب‌هاي احتمالی و پیش ‌روی خود حفظ کنند و نشان دهند بـه یک رابطه عاطفی و عشقی پایبند هستند و نباید کسی برایشان مزاحمت عاطفی درست کند.

 

پیام این عکس چیست:

همیشه همینقدر کـه نشان می دهم شاد و خوشبخت نیستم. یکجای کار رابطه‌ام اشکال دارد و نگران این رابطه هستم اما آرزو و رویایم این اسـت کـه همیشه همینقدر شاد ودر کنار هم باشیم. همیشه همینقدر رضایتمند نیستم و حسرت ایامی را می خورم کـه سراسر شادی و نشاط بوده‌ایم.

 

حتماً همین هم اکنون در کانتکت فهرست شـما هم چند عکس پروفایل هست کـه عکس بچه‌ هاي کوچولو و بامزه اسـت کـه ژستهای خیلی جالبی دارند.عده اي از افراد بدلیل ملاحظات خانوادگی «سختگیری زن یا شوهر» امکان استفاده از عکس خودرا ندارند و ترجیح می دهند از عکس فرزندشان استفاده کنند.

این موضوع چیز دیگری را هم نشان می دهد و آن این اسـت کـه وابستگی زیادی بـه فرزندشان دارند و وی را تجسم آینده خود می بینند و با این عکس می خواهند بـه دیگران بگویند مـن یک خانواده دارم.

 

پیام این عکس چیست:

پیام اول: مـن و فرزندم یک تیم منحصر بـه فرد و رو بـه آینده هستیم. پیام دوم: روزگار بزرگی چیز خوشایندی برای مـن ندارد ترجیح میدهم کـه دوران کودکی‌ام برگردم.

 

آدم‌هاي افسرده و غمگین طبق معمول علاقه‌اي بـه انتشار عکس‌هاي خود در فضای مجازی ندارند و درواقع هیچ عکسی از خودرا خوب و زیبا و مناسب نمی بینند.

خیلی دیر بـه دیر عکس پروفایل خودرا تغییر میدهند و سعی می کنند احساس رخوت و ناامیدی و افسردگی‌شان را در عکس‌ها نمایش دهند. این افراد از تغییر و تحول بیزار هستند و ترجیح می دهند عکس‌هاي تیره و تاریک رابه جای عکس خودشان بگذارند.

 

پیام این عکس چیست:

دنیا بـه اندازه کافی محل شاد و بانشاطی نیست و این تصویر و جمله اندوه بزرگ مـن را از بدنیا آمدن و زیستن دراین جهان و رفت و آمد با آدم‌هایي کـه عذابم میدهند نشان میدهد.

 

افراد قدرت طلب و مغرور همیشه سعی میکنند قیافه‌اي از خودشان بـه نمایش بگذارند کـه قدرت و جذبه و اعتماد بـه نفس و ثروت‌شان رابه رخ دیگران بکشند.

مثلاً اگر ماشین گران‌قیمتی خریده‌اند کنار ماشین می ایستند و عکس می گیرند یا اگر شغل مدیریتی و سطح بالایی تصاحب کرده‌اند پشت میزشان عکس‌میگیرند یا حتی در حیاط و کنار استخر ویلای‌شان عکس‌ می اندازند. این افراد می خواهند از تمام چیزهایی کـه بـه آن ها افتخار می کنند تصویری در فضای مجازی منتشر کنند و ژست آدم عدد یک را بگیرند.

 

پیام این عکس چیست:

مـن قدرتمندم!

 

اگرچه اینروزها کمتر کسی اسـت کـه علاقه‌اي بـه عکس‌ دار کردن پروفایلش در شبکه‌هاي مجازی نداشته باشد اما همان‌ گونه هستند افرادی کـه شـما می بینید هیچ تصویری در صفحه‌شان نیست. خب اولین احساسی کـه در مواجهه با این فرد پیدا میکنید چیست؟ ذهن‌تان درگیر او می شود؟ مدام با خود میگویید او چـه شکلی اسـت؟

چـه جور آدمی اسـت؟ چـه جایگاه و موقعیتی دارد؟ و هیچ سرنخی در عکس طرف مقابلتان پیدا نمیکنید کـه بتوانید حدس‌هایي بزنید. شناختن آدمی کـه هیچ عکسی از خودش نگذاشته و حتی تصویر یک منظره یا طبیعت یا جمله فلسفی را هم مناسب ندیده اسـت واقعا سخت اسـت. اما ساده ترین پیام این عکس این‌چنین اسـت.

 

پیام این عکس چیست:

پیام خیلی فوری کـه این عکس پروفایل منتقل می کند این اسـت کـه صاحـب این پروفایل یا اساسـا آدم ناخوشایندی اسـت و یا خودش آن گونه دربـاره خـودش فکر میکند. یا اندکی پریشان‌خاطر اسـت و ترجیح میدهد شـما با هیچ منظره و تـصویری وی را قضاوت نکنید. یا شاید هم یک مـقام مـهم رسمی، نظامی، سیاسی یا شـبیه این ها دارد و ترجیح میدهد هیچ عکس در پروفایلش نباشد.

 



تقریبا یک چهارم ساکنان کره زمین آنلاین هستند. این بدان معناست که هر روز، حدود ۲ میلیارد نفر از جمعیت کره زمین در یکی از شبکه های اجتماعی اینترنت از فیس بوک و توییتر و اینستاگرام گرفته تا پینتترست و ما بقی، به تولید و به اشتراک گذاری اطلاعات مشغول هستند. این افراد، ساکنان سرزمین دیجیتال را تشکیل می دهند که مک لوهان سال ها پیش از آن به عنوان دهکده جهانی (Global Village) نام برده بود و آینده پژوه آمریکایی آلوین تافلر از این عصر به عنوان موج سوم (Third WAVE) یاد کرد. موجی که انقلاب ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) نام دارد و سبک زندگی همه انسان ها را در طیف های مختلف تحت تاثیر خورد قرار داده است.

انقلاب فناوری اطلاعات و اینترنت در کنار گوشی های هوشمند از اپل گرفته تا نوکیا و گلکسی سامسونگ، همه و همه ساکنان کره زمین را در گیر سرزمین صفر و یک ها کرده است و به نظر می رسد، دنیای دیجیتال با رشد شتابان خود، هر روز شمار بیش تری از مخاطبان و شهروندان کره زمین را با خود همراه کند. همراهی که به نظر می رسد، نوعی اعتیاد دیجیتالی (DIGITAL ADDICTION) را جلوه گر شده است و بشر با سندروم اعتیاد دیجیتالی دست به گریبان هست.

با وجود آن که فناوری اطلاعات به خصوص شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام، کسب و کار های موفق بسیاری را از فشن بلاگر ها گرفته تا کارآفرینی دیجیتالی هدایت و توسعه داده اند، اما در کنار همه مزایا، ما شاهد چالش هایی هستیم که در جوامع مختلف با خرده فرهنگ های گوناگون از طریق این شبکه های اجتماعی مواجهند. ناهنجاری هایی که از طریق این شبکه دامن زده می شود، بسیار بیش تر از فضای سنتی است. فضای اجتماعی در دنیای دیجیتال بسیار آسیب پذیر است و حتی بسیاری از کاربران این مجموعه ها، از آسیب ها و کلاهبرداری ها و بستر هایی که خلق کننده و ترغیب کننده مجرمان سایبر (CYBER CRIME)‌ می شوند، نا آگاه هستند.

برخی افراد در فضای مجازی فعالند که اطلاعات و تصاویر واقعی از خود منتشر می کنند و به دنبال رفتار های هیجانی و غیر واقعی نیستند و تا حدودی، هویت دیجیتالی ان ها هم راستا به هویت واقعی آن ها در زندگی روزمره است. معمولا این افراد در محیط مجازی از رفتار های هنجار شکن پرهیز می کنند و حلقه دوستان و روابط آن ها در دنیای مجازی، تکمیل کننده روابط و تعاملات آن ها در دنیای سنتی هست .روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

نتایج تحقیقات نشان می دهد اگر فردی عکس پروفایلش دسته جمعی باشد، حتما برون گراست و اگر عکس سیاه و سفید منتشر می کند، یعنی یا نوستالژی باز هست و یا خیلی خود را در گیر عواطف و احساسات نمی کند!‌اگر چه این ها هم، قابل تعمیم به همه انسان ها و کاربران اینترنت نیست!

یکی از مشخص ترین اطلاعاتی که افراد در محیط مجازی در اختیار دیگران قرار می دهند، عکس و اطلاعات پروفایل خود هست. با این اطلاعات، دیگر  کاربران علاقه دارند که سریعا تحلیل و ارزیابی خاصی از اطلاعاتی که بدست می اورند داشته و در ذهن خود، کاربران را تحلیل روان شناسانه کنند!‌ مثلا اگر دختری با چادر در پروفایل خود تصویری گذاشته باشد، سریعا این ذهنیت ایجاد می شود که احتمالا خاورمیانه ای یا عرب یا حداقل مسلمان هست و در ذهن کاربران، مقولاتی مربوط به این کلید واژه ها تداعی می شود.

(کاریکاتور هایی که تصاویر پروفایل کاربران را در شبکه های اجتماعی منعکس می کند)

یا اگر پسری با بدن برهنه عکسی در کنار ساحل از خود منتشر کند، تصورات و ذهنیت های مختلفی از این فرد با چنین تصویری در ذهن کاربران ایجاد می شود. به هر حال، عکس پروفایل، اگر چه نمی تواند منعکس کننده زوایای مختلف شخصیت و قابلیت و پتانسیل و نوع برداشت افراد از زندگی در محیط دیجیتالی باشد، اما از طرفی بعضی معتقدند که می توان از عکس و اطلاعات پروفاایل، روان شناسی دیجیتالی انجام داد.

البته همان طور که خیلی اعتقاد دارند که از تصاویر پروفایل کاربران می توان با راز و رمز زندگی واقعی آن ها آشنا شد و سرنخ هایی از طرز فکر و تامل ان ها دریافت، اما در طرف مقابل هم افرادی هستند که با سند و دلیل به ما اثبات می کنند که خیلی نمی توان از عکس پروفایل کاربران، پی به واقعیت های درونی افراد و هنجار ها و ناهنجاری های شخصیتی که با آن رو به رو هستند برد. این حرف هم درست هست. چرا که بیش از ۱۰۰ میلیون از کاربران ثبت شده در فیس بوک، ID های FAKE‌ هستند.

داستان خجالتی ها

بار ها شاهد بودید در میان دوستانتان که افرادی که در محیط سنتی خیلی خجالتی و با کم ترین سطح اعتماد به نفس هستند، تصاویر زیادی از خود به اشتراک نمی گدارند و بعضا تصاویر پروفایلشان یا خیلی واضح نیست، یا از فاصله گرفته شده یا به جای عکس خود از گل و بوته و درخت و اشیا و از این جوز مقولات استفاده می کنند. البته این خیلی میان خجالتی ها متداول نیست ونمیشود اثبات کرد که  اکثریت خجالتی ها، تصاویر مجهول و غیر واقعی از خود منتشر می کنند. اما به هر حال بار ها دیده شده است که افراد با اعتماد به نفس پایین، اگر هم تصویری از خود منتشر کنند، تصاویر معقول و غیر هیجانی و معمولی و بعضا رسمی هست. به هر حال، خجالتی ها، حتی اگر هم انرژی مثبت باشند، اما خیلی علاقه ندارند که با عکس خود در پروفایل و شبکه های اجتماعی وب، خود نمایی کنند تا از این طریق، کاربران به سمت ان ها متمایل شوند.

عصبانی ها!

افرادی که عصبانی هستند، معمولا از طیف و حلقه انرژی مثبت ها خارج می شوند. رفتار خشن و تهاجمی این افراد در دنیای واقعی، تا حدودی در دنیای مجازی نیز منعکس می شود. این افراد هویت مجازی خود را با آی دی های غیر واقعی یا مستعار و تصاویری متفاوت از واقعیت زندگی خود منتشر و به اشتراک می گذارند. بعضا هم اگر از این افراد اطلاعات واقعی بخواهید با عکس العمل های منفی و بعضا شدیدی مواجه می شوید که اگر اهانت نشونید، خوش شانس خواهید بود که ففقط به BLOCK شما اقدام کنند!

به هر حال، دنیای افراد عصبانی و انرژی منفی در فضای مجازی هم به تلخی فضای سنتی هست و متاسفانه این افراد در شبکه های اجتماعی جولان زیادی می دهند. بار ها دیده اید که به فلان کاربر، درباره فلان موضوع پروفایلش صحبت کردید و با واکنش سخت مواجه شدید! گویا ارث خانواده گی یا اتهام یا مساله ای را در ملا عام علیه وی ابراز کردید! در حالی که شاید از او درباره مقطع تحصیلی دکترا که در پروفایل اعلام کرده است، توضیح بیشتری خواسته اید!

کاربران عصبانی، دنیای خاص خود را در مجیط مجازی دارند و معمولا عصبانی ها، نه فرصت آفرین هستند و نه علاقه ای به تعامل دقیق و ریز با کاربران دارند. افراد عصبانی را راحت می شود شناسایی کرد چرا که در پروفایل و عکس خود و هم چنین تعامل اولیه با آن ها، خود را خیلی زود لو می دهند.

البته این ذهنیت هم نداشته باشید که اگر کاربری عکسی از پشت سر خود در پروفایل گذاشت یا خیلی رسمی عکس گذاشت و در عکس نخندید و جدی بود و از این حرف ها، حتما وی عصبانی و انرژی منفی هست. خیر! قضاوت های غیر مستند و غیر مستدل و احساسی درباره کاربران اینترنت را باید کنار گذاشت. پیش قضاوت ها، افیون روابط و تعاملات در فضای سایبر هست و باید تلاش کرد تا همه را با دید مثبت و انرژی مثبت نکاه کرد . اما به هر حال، شناخت کاربران عصبانی، راحت تر ار انرژی مثبت هاست.

کاربران مشتاق توجه!

کاربرانی که مشتاق توجه در دنیای واقعی هستند، در دنیای مجازی نیز به این مقوله علاقمند هستند. آن ها عکس پروفایل و اطلاعات پروفایل خود را به گونه ای طراحی و ارائه می کند که توجه کاربران را جلب کندد و با آن ها کانکت کنند. برای آن ها، تعداد لایکی که به تصاویر و مطالبی که در شبکه ها منتشر می کنند، خورده می شود، مهم است. بعضا یک افتخار و حس کذایی برایشان ایجاد می شود که چون تعداد لایک به تصاویرشان زیاد هست، پس حتما آدم های خیلی مهمی هستند و موضوعاتی که منتشر می کنند برای خیلی ها جذاب است. در حالی که شاید برای تصاویر آینده،  چنین موضوعی حاکم نباشد.

افرادی که بیش تر عاشق توجه دیگران هستند، تصاویر خاص منتشر می کنند و آن ها را خیلی در جا های مختلف SHARE می کنند و بعضا با HASHTAG های گوناگون که گاهی اوقات ارتباطی هم با مفهوم تصاویری که منتشر می کنند، در ارتباط نیست. این کاربران می خواهند خود نمایی کنند. از این خود نمایی لذت می برند و دنیای هشتگ ها، قدرت جادویی به آن ها می دهد.

مثلا عکس پروفایل آن ها که در کنار منظره ای و به صورت سلفی گرفته شده در تهران، با هشتگ های مربوط به زیبایی، مد،مدلینگ، زیبا، ورشو، اوکراین، نیاوران، جنگل، ساحل، فرش قرمز، استیج، هالیوود و امثالهم که با محتوای عکس ارتباطی ندارد، تگ می شود. وقتی عکس این افراد در چنین هشتگ هایی تگ می شود، صدها کاربر که واقعا دنبال محتوا هایی بر اساس کلید واژه های فوق هستند، نا خود آگاه به این عکس بی ربط مواجه می شوند که درصدی از آن ها به لایک و کامنت این عکس مشغول می شوند. آن هم کاربرانی از سراسر جهان!

به هر حال، شبکه های مجازی برای افراد هویت های مختلف را سبب شده و شخصیت های گوناگونی برایشان خلق می کند. اما شاید کم تر دوست انرژی مثبت با رفتار ثابت  و متعادل داشته باشید که تصاویر خود را با هشتگ های بی ربط، تگ کند یا عکس تصاویر خود را نصف نیمه یا برعکس منتشر کند!

خود شیفته های مجازی!

دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی، دنیای خود شیفته های مجازی است. خود شیفته هایی که عکس پروفایل خود را مرتب از سلفی هایشان انتخاب کرده و دوست دارند خود را با مناظر و مکان هایی که بوده اند، همواره مد نظر و در چشم و نگاه مخاطبانشان قرار دهند. این افراد خود شیفته علاقمند هستند که هر از گاهی، خود را در معرض دید و کانون توجه دوستانشان و دوستان دوستانشان قرار داده و لایک و کلکسیونی از کامنت را جمع کنند. هر لایک به عکس سلفی پروفایل آن ها، هم چون هدیه ای در دنیای واقعی اهمیت دارد. خود شیفته ها از هر جا سلفی می گیرند و بی توجه به آن که این سلفی منعکس کننده مفهوم یا موضوع خاص و مورد توجه دیگر کاربران هست یا خیر، به انتشار آن مبادرت می ورزند.

سلفی بگیر های خود شیفته، عاشق ژست و ادا و شکلک های خاص هستند که در تصاویر سلفی کیم کارداشیان و تیلور سویفت این روز ها در اینستاگرام مشاهده می کنیم. البته برای سلبریتی ها، تصاویر سلفی پروفایل، رسانه ای تاثیر گذار هست. اما افراد عادی وقتی به این کار به صورت مدوام مبادرت می کنند، حس بدی را به دوستانشان منتقل می کنند. به هر حال درباره روان شناسی سلفی هم مطالب زیاد هست که می توان ان را مطالعه نمود.

در مقابل، افرادی که یخیل خود شیفته نیستند،، سلفی انفرادی نمی گیرند و سلفی های جمعی دارند. مثل سلفی های نیکول کیدمن و آنجلینا جولی!

وسواس دیجیتالی

وسواس دیجیتالی یعنی این که اگر فلان ملیت هستید ، فلان ملیت را متنفر باشید و علاقه ای نداشته باشید که با فلان ملیت در تعامل اینترنت باشید. مثلا سیاه پوست ها را ADD‌ نمی کنند یا با ملیت های فلان قسمت کره زمین، به واسطه ذهنیت هایی که دارند، تعامل نمی کنند!‌ تصاویر پروفایل خود را خیلی خیلی خاص و با دقت و با بالاترین سطح زوایای ژورنالیستی انتخاب می کنند که گویی قرار هست روی جلد فلان مجله مد و لباس منتشر شود!

وسواس ها به واسطه مختصات روانی خود، دنبال جلب توجه هستند مثل خود شیفته ها، اما بر خلاف ان ها، هر چیزی را منتشر نمی کنند و می خواهند با خاص بودن، در کانون توجه باشند. مثلا عکسی با زاویه خاص با فلان منظره یا فرد یا شی می گیرند که خود آن ها در معرض توجه باشند و جلب نظر کنند. عکسی بدون عیب و نقص، علاقه وسواس های عصر اینترنت است. شاید برای انتشار یک عکس پروفایل ساعت ها وقت صرف کنند.

این افراد اگر نظر  مثبتی دریافت کنند، عاشق عکس خود شده و اگر نظرات منفی دریافت کنند، بدون توجه به باور خود، سریعا به تغییر پروفایل اقدام می کنند. گاهی دیده می شود که افراد وسواسی، هر هفته چند بار عکس پروفایل خود را تغییر می دهند!

داستان دو طیف: قدرت طلب ها و ترسو ها

بعضی ها خیلی ترسو هستند. به قولی end محافظه کاری هستند. ان ها برای کارشان دلایلی می آورند که شاید از دید شما خیلی خنده دار و مسخره باشد. اما به هر حال این قشر از کاربران، چون به دنیای مجازی اصلا اعتماد ندارند، اطلاعات و پروفایل آن ها بعضا غیر واقعی و غلط یا در نهایت، عادی تر از چیزی هست که می توان انتظار داشت. این افراد برای حریم خصوصی و تنظیمات حریم خصوصی خیلی وقت می گذارند و رفتار عادی در شبکه های اجتماعی ندارند.

از طرفی، قدرت طلب های دیجیتالی هم به واسطه شخصیت آن ها در محیط واقعی، تصاویر پروفایل خود را با ژست های قدرت طلبی می گیرند. مثلا طوری می ایستند که گویا یک شخصیت خیلی خاص کنار ان هاست یا دست به کمر  و به قول بعض ها، ناصر الدین شاهی ها! عکس می گیرند! قدرت طلب ها را می توان در محیط سایبر شناخت و با روحیه ان ها آشنا شد. استفاده از ادبیات نوشتاری خاص تحکیمی و آمرانه ، بخشی از هویت دیجیتالی این افراد را نشان می دهد.

قدرت طلب ها علاقه خاصی دارند که آن چه که نیستند را در محیط مجازی القا کنند و معرفی نمایند. در حالی که این رویه انرژی مثبت ها نیست.روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

چند نکته

روان شناسی شخصیت از طریق عکس پروفایل و محتوای پروفایل کاربران در شبکه های اجتماعی کار آسانی نیست و نمی توان حکم واحد و ثابت داد. اما کلیاتی که در بالا و در این گفتار به آن اشاره شد، تا حودی منعکس کننده واقعیت هایی هست که هر روز در شبکه های اجتماعی و در مواجهه با پروفایل کاربرانشان، مشاهده می کنیم.

توصیه ما این هست که از پیش قضاوت کردن پرهیز کنید.

کاربری را بر اساس عکس پروفایلش، حتی اگر با واقعیت زندگی او متناسب باشد، قضاوت نکنید و در تعامل با ان، واقعیت و حقیقت را فدای ژست ها و تصاویر مجازی نکنید.

دنیای مجازی،دنیای مجازی هست. هویت دیجیتالی کاربران شاید با هویت واقعی ان ها متفاوت باشد. بنابراین همواره به حریم خصوصی افراد احترام بگذاریم.

اگر شما هم درباره این مطالب، نظر و پیشنهادی دارید از طریق کانال های ما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

درفضای مجازی ودهکده فیسبوک ( ۳ ) دسته افراد حضوردارند:
۱- تعدادی بدور از هیاهوی وتبلیغات به طرح نظریات و موضوعات واقعی و باور های خود می پر دازند و دربند ان هم نیستند که چقدر مورد لایک و قضاوت منفی قرار میگیرند٬ این افراد دنبال ادای مسولیت واصلاح ورساندن خیر در جامعه هستند٬
۲-دسته دیگر بی هدف سردرگم آشیانه ها وهرچه احساسات شان حکم کرد و هرمطلب که دلشان شد می نویسند و ارایه می دهند٬ میشود نام شان گروه سر گردان بی هدف توصیف کرد٬
۳- تعدادی دیگر درپی کسب شهرت و نام و قهرمان سازی است٬ این افراد از هر چیزی برای تامین این هدف شان بهره می گیرند٬ صفحات متعدد می سازند٬ با استخدام افراد برای تبلیغ و کسب شهرت در تکا پو هستند٬ به راحتی داستان ها وقصه ها راست و دروغ را در هم می آمیزند و یک سلسله حرکات عوام فریبانه را راه می اندازند٬ حقایق را وارونه جلوه می دهند٬ ازخود چهره کاذب و صفات ارایه می دهند که برخوردار ازان نیستند٬ وجالب اینکه دروغ های شان پایان نا پذیر و گمراه کننده است و تا ازنزدیک ندانی ونبینی کمتر متوجه دروغ های شان میشویم٬ و این سبب میشود که تاریخ دچار تحریف و دست خوش فریب گردد۰. A.A.H

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، غلام رضا میناخانی، روان شناس و درمانگر تحلیلی تحلیل جالبی درباره انواع عکس های پروفایل دارد. ناگفته نماند در این گفت و گو دسته بندی گونه های عکس پروفایل را ما مطرح می کردیم و روان شناس آن را تحلیل و آسیب شناسی می کرد. قطعا تحلیل ها برای همه افراد صادق نیست و حکم کلی ندارد اما برای کسانی که بیشتر عکس های منتخب برای پروفایلشان در دسته ای خاص قرار می گیرد، تحلیل ها می تواند به واقعیت نزدیک تر باشد.

تصاویر مناظر طبیعی و فرزند به جای عکس واقعی

عکس های هنری و پرتره های خاص

به روز با آخرین اخبار ورزشی، اجتماعی، فرهنگی

خود شکل نایافته در عکس های دورهمی

روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

بدون عکس، مبهم و رمزآلود

خودمان را واکاوی کنیم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی – آنا می باشد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، عکس‌ پروفایل شاد، عاشقانه، غمگین یا عکس پروفایل رنگی و پر انرژی خیلی بیشتر از آنچه تصور کنید در قضاوت دیگران در مورد شما تاثیر دارد؛ مخصوصا غریبه‌ها یا افرادی که شناخت درستی از شما ندارند با نگاه به عکس پروفایلتان در اپ‌های پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برداشت تقریبا صحیحی در مورد شخصیت اصلی شما داشته باشند.

برای درک این مساله همین کافیست که خودتان این مساله را تجربه کنید. یکی از اپ‌های شبکه‌های اجتماعی را باز کنید، سراغ پروفایل موردنظرتان بروید و عکس‌های آن شخص را ببینید. متوجه خواهید شد که مثلا او فردی شاد و هیجان‌دوست است. چرا؟ زیرا در هر کدام از عکس‌های پروفایل شاد و خاص خود یک کار هیجان‌انگیزی انجام داده، یا لباس خاصی پوشیده یا در محلی غیرمعمول حضور دارد.

یا مثلا وقتی فردی عکس گل و شعر و تصاویر اینترنتی را روی پروفایل خود می‌گذارد، سعی در مخفی کردن هویت واقعی خود دارد. چنین فردی به هیچ عنوان قابل اعتماد نخواهد بود زیرا به درجه‌ای از بلوغ فکری و قدرت تصمیم‌گیری نرسیده که بتواند با هویت واقعی در جامعه مجازی حاضر شود.

البته چنین افرادی ممکن است به لحاظ فرهنگی و مسایل عقیدتی از نمایش تصویر خود پرهیز کنند و آن نیز خود نشان دهنده این است که این فرد توانایی برقراری ارتباط اجتماعی را ندارد و باورهای خاص او برای همگان قابل درک نخواهد بود.

در ایران به وفور می‌بینیم که برخی افراد عکس پروفایل را به محلی برای نمایش احساسات لحظه‌ای خود تبدیل کرده‌اند. مثلا یک روز عکس پروفایل عاشقانه می‌گذارد، چند روز بعد که مشکل عاطفی پیدا می‌کند، عکس پروفایل غمگین انتخاب می‌کند.روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها

اما عکس‌ پروفایل داستان‌هایی فراتر از مسایل عادی زندگی را در خود دارد. کارشناسان روانشناسی عکس پروفایل افراد را به «پنج عامل بزرگ شخصیت» مربوط می‌دانند.

در وهله اول باید بگوییم «شخصیت» به معنای الگوهای مشخصی از تفکر، هیجان و رفتار فرد است که واکنش‌های او در تعامل با محیط اجتماعی را مشخص می‌کنند.

«پنج عامل بزرگ شخصیت» (FFM) نیز واحدی برای اندازه‌گیری متغیرهای شخصیت است. بر اساس این مدل، شخصیت از پنج بعد اصلی به شرح زیر تشکیل شده است:

روان‌رنجوری (Neuroticism)

برون‌گرایی (Extraversion)

سازگاری (Agreeableness)

استقبال از تجربه (Openness)

وظیفه‌شناسی (Conscientiousness)

محققان در راستای اثبات این ادعا که عکس پروفایل نشان‌دهنده شخصیت مردم است، شخصیت هزاران داوطلب را مورد بررسی قرار داده و با عکس‌‌های پروفایل آنها در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، توئیتر، فیس‌بوک مقایسه کرده‌اند. نتیجه تحلیل آنها به شرح زیر است:

وظیفه‌شناسی
اغلب افراد وظیفه‌شناس و متعهد از عکس‌های طبیعی (با کمترین ویرایش)، رنگی و روشن برای پروفایل خود استفاده می‌کنند. این افراد تقریبا همه احساسات تیپ‌های شخصیتی متفاوت را به نمایش می‌گذارند.

استقبال از تجربه
عکس پروفایل خاص به کسانی تعلق دارد که آماده تجربه‌های جدید در زندگی هستند. این بُعد شخصیتی با خلاقیت ارتباط مستقیم دارد. عکس‌های این اشخاص با هم تفاوت زیادی دارد و اغلب هنری یا غیرمعمول هستند.
جالب است بدانید افرادی که نمای بسیار نزدیکی از صورت خود را نشان می‌دهند، یعنی بخش زیادی از کادر عکس به صورت آنها تعلق دارد نیز جزو کسانی هستند که همیشه از تجربه‌های جدید استقبال می‌کنند.

برون‌گرایی
احتمالا حدس زده‌اید که عکس پروفایل این افراد در بیشتر مواقع به همراه دیگران، رنگی و سرشار از لبخند است.
برون‌گرایی یک بُعد اصلی در نظریه شخصیت انسان‌ است. انسان‌های برونگرا افرادی اجتماعی و شاد هستند و اغلب دوست دارند بیرون بروند و بیشتر مواقع هم پرحرف و پر انرژی هستند.

روان‌رنجوری
نوروتیسیزم‌ها بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند عکسی ساده با کمترین رنگ را برای پروفایل خود انتخاب کنند. هر چه روان‌رنجوری شخص بیشتر باشد، احتما اینکه عکسی محو یا حتی عاری از صورت او را شاهد باشیم، بیشتر است. این اشخاص اغلب دچار اضطراب، ترس، بدخلقی، نگرانی، حسادت، یأس و احساس تنهایی هستند.
احتمال اینکه فرد روان‌رنجور اوضاع عادی را تهدیدآمیز و ناکامی‌های کوچک را به یأس شدید تعبیر کنند، زیاد است. ناتوانی در انتخاب، به ویژه در هنگام تصمیم‌گیری، یکی از عناصر اصلی روان‌رنجوری است.

سازگاری
در بیشتر موارد، افرادی که سازگاری خوبی با شرایط دارند عکس‌های ضعیف و بی‌کیفیتی از خود به اشتراک می‌گذارند. اما وجه مشترک آنها این است که همیشه در عکس‌ها لبخند می‌زنند و تصاویرشان شاد و زنده و پر انرژی است.

عکس پروفایلی که برای شبکه‌های اجتماعی انتخاب می‌کنید در زندگی حرفه‌ای شما هم نقش مهمی دارند. به‌طور مثال در لینکداین، از روی عکس پروفایل اشخاص می‌توان واقعی یا جعلی بودن یک اکانت را تشخیص داد. به همین خاطر بسیار مهم است که یک عکس واقعی از خود در چنین شبکه‌ای بگذارید. در غیر این صورت بقیه تصور می‌کنند شناسه‌کاربری شما فِیک است.

عکس پروفایل زیبا کمک می‌کند تا دیگران شما را بشناسند و به واسطه آن عکس شما را به یاد خواهند آورد. حتی اگر کسی نام شما را فراموش کند، چهره‌تان را از یاد نخواهد برد. به همین خاطر داشتن یک عکس پروفایل واقعی کمک می‌کند تا دیگران توان شناسایی شما را داشته باشند.

عکسی را برای پروفایل خود انتخاب کنید که حقیقت وجودی‌تان را نمایش دهد.

این را به خاطر بسپارید که عکس پروفایل رازهایی زیادی در مورد شخصیت شما به دیگران نشان می‌دهد. مردم بر اساس این عکس تشخیص می‌دهند شما انسان سازگار و گشاده‌رویی هستید یا افسرده و جدی!

برای عکس پروفایل لینکداین خود تصویری واضح از چهره‌تان انتخاب کنید.

در آخر هم بگوییم، عکسی که برای شناسه کاربری خود انتخاب می‌کنید در قضاوت اولیه افراد غریبه در مورد شما نقش پررنگی دارد. به‌طور مثال در لینکداین یک کارفرما بر اساس عکس شما و حسی که از آن می‌گیرد تشخیص می‌دهد که برای همکاری با آنها مناسب خواهید بود یا خیر.

به همین خاطر بسیار مهم است عکسی مناسب و متناسب با شخصیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این منظور می‌توانید از این مطلب کمک بگیرید. در آن اپلیکیشن‌ها و برخی وبسایت‌ها معرفی شده‌اند که می‌توانند در ویرایش و انتخاب عکس‌های مناسب برای پروفایل به شما کمک کنند.

آیا شما می‌توانید از روی عکس پروفایل یک نفر شخصیت او را حدس بزنید؟ آیا نظریه علمی که در بالا آن را توضیح دادیم در مورد عکس پروفایل خودِ شما هم مصداق دارد؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.

 

روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها
روانشناسی عکسهای پروفایل خانم ها
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *