روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

 
helpkade
روانشناسی عکس پروفایل تلگرام
روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

در جهانی زندگی می کنیم که شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در ارتباطات انسانی ایفا می کند و مردم به انتخاب عکس پروفایل خود در شبکه های مختلف از جمله فیسبوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و سایت های دیگر اهمیت زیادی می دهند.

اغلب مردم از عکس پروفایل برای انتقال پیام های خود استفاده می کنند. نوع عکس پروفایلی که انتخاب می کنیم با توجه به شرایطی که در آن به سر می بریم، معانی مختلفی می تواند داشته باشد. با استفاده از عکس پروفایل می توانیم علایق و شخصیت خود را به شیوه خاص به آشنایان، دوستان و افراد فامیل معرفی کنیم، کاری که شاید با کلمات نتوان انجام داد.

امروزه تعامل بین انسان ها عمدتا در ارتباطات غیرکلامی گنجانده شده، هنگامی که با تلفن همراه یا کامپیوتر با دیگران ارتباط برقرار می کنیم نمی توانیم از تن صدا، حرکات و زبان بدن، تماس چشمی یا حتی کم و زیاد کردن فاصله فیزیکی برای رساندن پیام استفاده کنیم، اینجاست که اهمیت عکس پروفایل به خوبی مشهود است.

تصاویری که به عنوان عکس پروفایل انتخاب می کنیم نشان می دهد چگونه خود را می بینیم و چگونه می خواهیم دیگران ما را ببینند.

شخصیت شناسی افراد با توجه به نوع عکس پروفایل آن ها، در روانشناسی از اهمیت زیادی برخوردار است. مطالعات انجام شده نشان می دهد ویژگی های شخصیتی خاصی که هر فرد دارد، از علل اصلی انتخاب تصاویر پروفایل می باشد. به طوری که هر تیپ شخصیتی نوع خاصی از عکس پروفایل را ترجیح می دهد.روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

در ادامه 5 نوع شخصیت اصلی را بررسی خواهیم کرد:

برونگرا (extraversion)
عصبی (neuroticism)
وظیفه شناس (conscientiousness)
موافق (agreeableness)
باز نسبت به تجربه ها (openness to experience)

انتخاب عکس های رنگارنگ و گروهی، نشاندهنده انرژی و احساسات بیشتر می باشد. افرادی که شخصیت اجتماعی دارند تمایل به نمایش عکس های گروهی دارند که بیش از یک چهره در عکس مشخص باشد.

افراد عصبی تمایلی به نشان دادن چهره خود در عکس پروفایل ندارند و در صورت نمایش چهره، سعی می کنند آن را با عینک یا چیزی مشابه آن بپوشانند. عصبی بودن رابطه نزدیکی با احساسات منفی و نا امنی دارد.

افراد با وجدان، وظیفه شناس و منظم معمولا تصاویری را به عنوان عکس پروفایل انتخاب می کنند که با هنجارهای اجتماعی مطابقت داشته باشد. مثلا اغلب اوقات در عکس لبخند می زنند زیرا معتقدند یک فرد نرمال باید خوشحال به نظر برسد. عکس پروفایل این افراد کاملا مناسب عرف و با کیفیت خوب انتخاب می شود.

افراد با شخصیت موافق برای هارمونی و همکاری اجتماعی تلاش می کنند. آن ها احساست مثبت بیشتری نسبت به سایر شخصیت ها دارند و در مقایسه با شخصیت وظیفه شناس، معمولا عکس های با کیفیت کمتر انتخاب می کنند اما رنگ های شفاف بیشتری در عکس پروفایل آن ها دیده می شود.

افرادی که نسبت به تجربه ها باز هستند، مانند افراد عصبی تمایلی به نشان دادن چهره خود در عکس پروفایل ندارند و تصاویر آن ها احساسات منفی یا خنثی را نمایش می دهد اما تفاوت آن ها در زیبایی شناسی عکس است. این تصاویر معمولا دارای کنتراست بیشتر و تاری کمتر است.

علاوه بر این 5 تیپ شخصیتی، استفاده از عکس عاشقانه و احساسی، عکس نوشته های غمگین خاص و مغرورانه، عکس پروفایل حیوانات، هنری، سیاه و سفید و … نیز رواج دارد.

برخی افراد دوست دارند عکس سگ و گربه در پروفایل تلگرام و اینستاگرام خود قرار دهند. این افراد از شخصیت های برونگرا، موافق و وظیفه شناس دورتر بوده و به شخصیت عصبی نزدیک ترند.

افرادی که عکس گربه انتخاب می کنند اغلب درونگرا بوده و نسبت به افراد با عکس پروفایل سگ، مورد پذیرش کمتری هستند.

به طور کلی افراد مسن تر علاقه بیشتری به تصویر سگ داشته و زنان بیشتر از مردان علاقه دارند از عکس گربه و سگ برای پروفایل استفاده کنند.

از انتخاب عکس های سیاه و سفید برحذر باشید. تحقیقات نشان می دهد عکس های سیاه و سفید نوعی عکس غمگین به شمار می رود و نشانه اختلال افسردگی در فرد می باشد. افراد افسرده تمایل دارند از عکس های خنثی، خاکستری و تاریک به عنوان عکس پروفایل استفاده کنند.

این افراد حس مبالغه گونه ای به ظاهر فیزیکی خود داشته و به عکس های پروفایل خود عشق می ورزند. برای تشخیص افراد خودشیفته در دنیای مجازی، کافیست به کاربران خودمحور ( به خصوص زنان) توجه کنید که عکس پروفایل خود را پیوسته تغییر می دهند و به این طریق سعی می کنند نظر دیگران را به ظاهر خود جذب کنند.

آیا در میان دوستان و آشنایان شما، کسی را سراغ دارید که با دیدن عکس های صفحه اجتماعی او، یاد مجله های مد و زیبایی بیفتید؟! این شخص به احتمال زیاد یک فرد خودشیفته می باشد!

تفاوت های جنسیتی در عکس پروفایل به خصوص در فیسبوک کاملا مشهود است. کاربران مرد در فیسبوک معمولا عکس هایی انتخاب می کنند که لباس رسمی به تن کرده، کمتر لبخند می زنند و سعی می کنند اتومبیل، ساعت یا چیزهایی از این قبیل را به نمایش بگذارند.

معمولا زنان تمایل بیشتری به قرار دادن عکس های خانوادگی دارند. همچنین در عکس های زنانه ارتباط مستقیم چشمی و لبخندها بیشتر دیده می شود.

بسیار پیش می آید که بعد از یک حادثه مهم بسیاری از افراد عکس صفحه اجتماعی خود را تغییر می دهند، تحقیقات نشان می دهند زنان بیشتر از مردان تمایل دارند عکس پروفایل خود را با توجه به مناسبت های مختلف یا حوادث سیاسی، اجتماعی و حوادث تغییر دهند.

با توجه به فرهنگ ملت های مختلف، عکس پروفایل نیز متفاوت است، به عنوان مثال تحقیقات انجام شده روی کاربران فیسبوک نشان می دهد کاربران شرق آسیا تمایل دارند عکس های کامل از فاصله دور را به نمایش بگذارند که فضای اطراف دیده شود. اما آمریکایی ها به عکس چهره علاقه بیشتری دارند.

و اما …
معمولا برداشت های ظاهری که از عکس پروفایل افراد داریم، اشتباه است و حتی کوچکترین تغییر در اجزای چهره در عکس های مختلف، می تواند نظر ما را درباره جذابیت، خلاقیت، اعتماد، هوش و … آن شخص تغییر دهد.

بهتر است از روی عکس پروفایل افراد درباره آن ها قضاوت نکنیم!

در ادامه بخوانید : چهره خوانی خانم ها و آقایان

منبع: socialmediapsychology

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

درباره شخصیت شناسی عکس پروفایل چیزی شنیده‌اید؟! اگر این موضوع برایتان جالب است با بازده همراه باشید تا به بررسی ۱۳ نوع عکس پروفایل که بیشتر در شبکه‌های مجازی می‌بینید بپردازیم و بگوییم هر عکس چه پیام پنهانی را به شما منتقل می‌کند.

بسیاری از افراد معتقدند چشم‌های ما دریچه‌ای است رو به دنیای شخصی ما که می‌تواند اسرار بسیار زیادی درباره‌ی ما فاش کند. من فکر می‌کنم این موضوع تا اندازه‌ای می‌تواند درست باشد اما چیزی که باید اضافه کرد این است که ما می‌توانیم با نگاه کردن به دیگران چیزهای مهم و زیادی درباره زندگی شخصی و عاطفی، علایق، خصوصیات رفتاری و شخصیتی آنها بفهمیم.

آنچه در این نوشتار بدان می‌پردازیم عکس‌های پروفایل افراد در شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند چیزهای بسیار زیادی درباره‌شان به ما بگوید. فرقی نمی‌کند پروفایل فیسبوک، توییتر، تلگرام، اینستاگرام یا هر رسانه اجتماعی دیگری باشد، چهره و عکسی که ما انتخاب می‌کنیم تا به جهان نشان دهیم بسیار مهم است.

البته در بسیاری از موارد هم این ایده‌ها صدق نمی‌کنند و افراد اهداف دیگری در پس انتخاب‌هایشان برای عکس پروفایل خود دارند. اما به هر شکل دانستن این موارد هم خالی از لطف نیست.روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

حتما شما هم در تلگرام یا اینستاگرام و سایر شبکه‌های مجازی دیده‌اید که برخی از افراد عکس بسیار نزدیک از چشم، لب یا نیم‌رخ چهره‌شان می‌گذارند که گاهی اوقات این چشم‌ها و لب‌ها آرایش و رنگ و لعاب بسیار زیبایی هم دارند. چیزی که در این نوع عکس‌ها باید گفت این است که آن قسمتی که در نمای نزدیک به عنوان عکس پروفایل انتخاب می‌شود ارتباط مستقیمی با سطح اعتماد به نفس افراد دارد.

مثلا خانمی که از عکس چشم‌های درشت و زیبای خود به عنوان عکس پروفایلش استفاده می‌کند احساس می‌کند که این چشم‌ها نقطه قوت و اعتماد به نفس او هستند و نکته دیگری که می‌توان درباره این عکس‌ها گفت احساس خفیف افسردگی است که در این گروه از افراد وجود دارد که احساس می‌کنند فقط به این طریق می‌توانند توجه دیگران را به خود جلب کنند و تنها راه ارتباطی‌شان با دنیای خارج همین قسمت کوچک از صورتشان است.

مطلب مرتبط: زبان بدن احساسات: ۴۱ نوع احساس که با زبان بدن بیان می شوند

بررسی‌هایی که از عکس پروفایل تعداد زیادی جوانان انجام شد نشان داد که ۹۰ درصد آنهایی که فقط یک بخش از صورتشان را در عکس پروفایل خود گذاشته بودند معتقد بودند که دچار مشکل کم مویی، چاقی بیش از حد، بدشکل بودن بخشی از اجزای صورت و… هستند و از این موضوع رنج می‌بردند.

این عکس بهترین چیزی است که من دارم. هرچیز دیگری در من بسیار تلخ و ناراحت‌کننده و نا امید‌کننده است.

برخی از افراد تمام لحظات زندگی خود را در قالب عکس‌هایی بر پروفایل شبکه‌های مجازی خود می‌گذارند. اغلب این افراد از یک لیوان نوشیدنی که در کافی شاپ گرفته‌اند و اسنکی که برای شام درست کرده‌اند تا لحظه به لحظه جاهایی که در سفر رفته‌اند و مکان‌هایی که دیده‌اند در پروفایل شخصی خود می‌گذارند. این افراد عمیقا به دنبال جلب مهر و محبت سایرین هستند و دلشان می‌خواهد دیگران مدام از آنها بپرسند: فلان جا چطور رفتی؟ این عکس در کدام دانشگاه است؟ این غذایی که میخوری خوشمزه بود؟ آن هدیه از طرف چه کسی بود؟ و…

من به شدت نیازمند تعامل با دیگران هستم و برخی نیازهای تامین نشده در زندگیم دارم که از این طریق احساس برآورده شدن آنها را می‌کنم و از اینکه دیگران اظهارنظرهای خوشایند و آمیخته با توجه برایم دارند بسیار لذت می‌برم و مدام دلم می‌خواهد دیده شوم.

مطلب مرتبط: اختلال شخصیت اسکیزوئید: علائم، علت ها و درمان اختلال شخصیت اسکیزوئید

حتما شما هم از این دست عکس‌ها زیاد دیده‌اید! در اینجا نمی‌خواهیم بگوییم معنای صددرصد بد و منفی از این عکس‌ها استنباط می‌کنیم. بلکه نمایش این عکس‌ها نشان دهنده‌ی امتیازی است که صاحبان این پروفایل‌ها به شما می‌دهند تا به آنان توجه کنید و برای آشنایی بیشتر با آنان مشتاق شوید. حتی گاهی اوقات دست و پایتان را گم کنید و پس از لایک و تحسین صاحب پروفایل ابراز علاقمندی کنید. درواقع این عکس‌ها به شما می‌گویند که صاحب پروفایل معایب بسیار اندکی دارد و هرآنچه لازم است ببینید اینجا وجود دارد!

درست است که این عکس چیزهای زیادی درباره من می‌گوید اما چیزهای بسیار جذابتر دیگری هم درباره‌ی من هست که نمی‌دانید! من چیزی هستم که دیگران نمی‌توانند باشند.

به نظر می‌رسد برخی از افراد علاقه وافری به انداختن عکس سلفی از خودشان در هنگام رانندگی، راه رفتن، دویدن، غذا خوردن، دیدار با دوستان و…. دارند. و البته در تمام این عکس‌ها سعی می‌کنند بهترین لباس‌شان را بپوشند و آرایش و پیرایش خوبی داشته باشند. شاید بیراه نباشد اگر به برخی از یان افراد لقب خودشیفته بدهیم و بگوییم معمولا خودشیفته‌ها مدام از خودشان عکس‌های زیبا و پر زرق و برق سلفی می‌اندازند و از دیدن تصاویر خودشان لذت می‌برند.

من یک نیاز روانی بسیار پنهان به تحسین شدن دارم و به دنبال کسب هویت در شبکه‌های مجازی هستم و بسیار دوست دارم که رهبری و مدیریت گروهی از افراد رادر تمام رسانه‌ها به من بسپارند چون احساس می‌کنم از بقیه برتر، زیباتر، خوش پوش‌تر و جذابتر هستم.

یادم می‌آید سالها پیش که تازه به عضویت شبکه اجتماعی لینکدین درآمده بودم آقایی که عکس پروفایلش نیمرخ ترسناکی از صورتش بود مدام برایم مزاحمت ایجاد می‌کرد تا اینکه مجبور شدم او را به طور کلی از ارتباطات حرفه‌ای خودم حذف کنم. عکس‌های نیمرخ معمولا سعی دارند بخش خوبی از خود را نمایش دهند و بخش بزرگ ناخوشایند شخصیتی یا رفتاری خود را این گونه مخفی می‌کنند. شاید فرض‌شان این است که دیگران با دیدن چهره کامل آنها با خود می‌گویند: اه این چهره لعنتی من رو اذیت میکنه!!

این تصویر فردی است که یک روی خیلی خوب و یک روی ناجور دارد. و البته عکس فردی است که زمان زیادی را جلوی آینه سپری می‌کند، وضعیت میمیک چهره‌اش خیلی برایش مهم است و این عکس را از بین هزاران عکس خود با وسواس و دقت انتخاب کرده است.

مطلب مرتبط: اختلال شخصیت پارانوئید:علائم، علت ها و درمان اختلال شخصیت پارانوئید

در برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک که ارتباطات معمولا در حد مجازی باقی می‌مانند و عموما شماره تماس و آشنایی بیشتری میان افراد رد و بدل نمی‌شود هروقت عکس پروفایلی را دیدید که دو دوست صمیمی کنار هم بودند و خواستید ترجیح دهید کدام یک از آنها صاحب پروفایل است شک نکنید که صاحب پروفایل آدم خوشگل توی عکس نیست!!!

افراد در اینجور شبکه‌ها معمولا با دوستان زیباتر خودشان عکس می‌اندازند که هم به واسطه قانون مشابهت زیباتر به نظر برسند هم به واسطه آن تصویر زیبا از دوستشان بتوانند دوست‌های جدید و لایک‌های جدیدی بگیرند.

البته در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام و تلگرام که شما صاحب پروفایل را می‌شناسید افراد معمولا با دوستان صمیمی خود که از نظر چهره در سطح پایین تری هستند عکس می‌گذارند تا زیبایی و برتری خود را به همه نشان دهند.

اما در حالت کلی عکس‌های صمیمی با یک دوست معنی زیر را دارد.

من علاقه دارم که خودم را به شما یک آدم بسیار مثبت از نظر روابط اجتماعی نشان دهم و حتی با توجه به اینکه دوستانم را دیر به دیر می‌بینم اما می‌خواهم نشان دهم که دوستان خوب و صمیمی زیادی هم دارم و اوقات بسیار خوبی را با دوستانم می‌گذرانم.

معمولا افراد کمرو و خجالتی از گذاشتن عکس خودشان به عنوان پروفایل در شبکه‌های اجتماعی پرهیز می‌کنند و ترجیح می‌دهند عکس‌هایی از منظره‌های زیبا و شگفتی‌های طبیعت بگذارند. البته در بسیاری موارد هم به دلیل ملاحظات خانوادگی(سختگیری زن یا شوهر) و شغلی(تابوهای محل کار و سازمان محل خدمت) مجبور هستند از گذاشتن عکس خودشان اجتناب کنند و یک تصویر از منظره‌ای زیبا و طبیعت بگذارند.

عموما علاقه‌ای به جلب توجه شما ندارم و سرگرم کار و زندگی خودم هستم.

درباره کسانی که عمدا در عکس‌های پروفایل‌شان شکلک درمی‌آورند چه می‌توانیم بگوییم؟ هیچ چیز. افراد زیبارو شکلک درمی‌آورند زیرا می‌توانند با زشت یا مسخره بودن کنار بیایند. زشت‌ها هم شکلک درمی‌آورند چون می‌خواهند شبیه آدم‌های جذاب باشند و شکلک دربیاورند. همچنین کسانی که نه زشت هستند و نه زیبا، آنها هم بعضی اوقات برای بامزه‌گی شکلک در می‌آورند، هرچند بعضی مواقع هم به این دلیل شکلک در می‌آورند که احساس می‌کنند به اندازه کافی زیبا نیستند و قانون عکس نیمرخ را که پیش‌تر گفتیم یاد نگرفته‌اند.

من واقعا نمی‌دانم چرا این عکس را گذاشته‌ام اما یک چیزی را خوب می‌دانم و آن اینست که در دریای بیکران فضای مجازی در حماقت تنها نیستم و می‌خواهم به دنیا نشان دهم که فقط چیزهای خوب و زیبا به درد اشتراک‌گذاری نمی خورند.

درباره عکس‌های همیشه شاد و روبه پیشرفت و خوشحال آدم‌ها همیشه یک حس تردید داشته باشید. درواقع آدم‌ها از لحظات ناراحتی و اندوه خود عکس نمی‌گذارند و معمولا سعی می‌کنند در فضای مجازی نشان دهند همه چیز روبه راه است و ما یک خانواده خوشبخت یا یک زوج بسیار صمیمی و عاشق و شاد هستیم. گاهی هم آدم‌ها با گذاشتن عکس‌هایی سعی می‌کنند خود را از آسیب‌های احتمالی و پیش‌روی خود حفظ کنند و نشان دهند به یک رابطه عاطفی و عشقی پایبند هستند و نباید کسی برایشان مزاحمت عاطفی درست کند.

همیشه همینقدر که نشان می‌دهم شاد و خوشبخت نیستم. یک جای کار رابطه‌ام اشکال دارد و نگران این رابطه هستم اما آرزو و رویایم این است که همیشه همینقدر شاد و در کنار هم باشیم. همیشه همینقدر رضایتمند نیستم و حسرت ایامی را می‌خورم که سراسر شادی و نشاط بوده‌ایم.روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

حتما همین الان در کانتکت لیست شما هم چند عکس پروفایل هست که عکس بچه‌های کوچولو و بامزه است که ژست‌های خیلی جالبی دارند. برخی از افراد به دلیل ملاحظات خانوادگی(سختگیری زن یا شوهر) امکان استفاده از عکس خود را ندارند و ترجیح می‌دهند از عکس فرزندشان استفاده کنند. این موضوع چیز دیگری را هم نشان می‌دهد و آن این است که وابستگی زیادی به فرزندشان دارند و او را تجسم آینده خود می‌بینند و با این عکس می‌خواهند به دیگران بگویند من یک خانواده دارم.

گاهی اوقات هم برخی از افراد از عکس‌های کودکان دیگری استفاده می‌کنند که متخصصان معتقدند این تصمیم به خاطر نارضایتی فرد از شرایط حاضر زندگیش است و این افراد دوران کودکی را با همان خاطرات خوب و شیرینی که داشته است ترجیح می‌دهند و تمایل می‌دهند در همان دوران زندگی کنند.

پیام اول: من و فرزندم یک تیم منحصر به فرد و رو به آینده هستیم. پیام دوم: روزگار بزرگی چیز خوشایندی برای من ندارد ترجیح می‌دهم که دوران کودکی‌ام برگردم.

آدم‌های افسرده و غمگین معمولا علاقه‌ای به انتشار عکس‌های خود در فضای مجازی ندارند و درواقع هیچ عکسی از خود را خوب و زیبا و مناسب نمی‌بینند. خیلی دیر به دیر عکس پروفایل خود را تغییر می‌دهند و سعی می‌کنند احساس رخوت و ناامیدی و افسردگی‌شان را در عکس‌ها نمایش دهند. این افراد از تغییر و تحول بیزار هستند و ترجیح می‌دهند عکس‌های تیره و تاریک را به جای عکس خودشان بگذارند.

دنیا به اندازه کافی محل شاد و بانشاطی نیست و این تصویر و جمله اندوه بزرگ من را از به دنیا آمدن و زیستن در این جهان و معاشرت با آدم‌هایی که عذابم می‌دهند نشان می‌دهد.

افراد قدرت طلب و مغرور همیشه سعی می‌کنند قیافه‌ای از خودشان به نمایش بگذارند که قدرت و جذبه و اعتماد به نفس و ثروت‌شان را به رخ دیگران بکشند. مثلا اگر اتومبیل گران‌قیمتی خریده‌اند کنار ماشین می‌ایستند و عکس می‌گیرند یا اگر شغل مدیریتی و سطح بالایی تصاحب کرده‌اند پشت میزشان عکس‌میگیرند یا حتی در حیاط و کنار استخر ویلای‌شان عکس‌ می‌اندازند. این افراد می‌خواهند از تمام چیزهایی که به آنها افتخار می‌کنند تصویری در فضای مجازی منتشر کنند و ژست آدم شماره یک را بگیرند.

من قدرتمندم!

گرچه این روزها کمتر کسی است که علاقه‌ای به عکس‌دار کردن پروفایلش در شبکه‌های مجازی نداشته باشد اما همچنان هستند افرادی که شما می‌بینید هیچ تصویری در صفحه‌شان نیست. خب نخستین احساسی که در مواجهه با این فرد پیدا می‌کنید چیست؟ ذهن‌تان درگیر او می‌شود؟ مدام با خود می‌گویید او چه شکلی است؟ چه جور آدمی است؟ چه جایگاه و موقعیتی دارد؟ و هیچ سرنخی در عکس طرف مقابل‌تان پیدا نمی‌کنید که بتوانید حدس‌هایی بزنید.

شناختن آدمی که هیچ عکسی از خودش نگذاشته و حتی تصویر یک منظره یا طبیعت یا جمله فلسفی را هم مناسب ندیده است واقعا سخت است. اما ساده‌ترین پیام این عکس این‌چنین است.

پیام خیلی فوری که این عکس پروفایل منتقل می‌کند این است که صاحب این پروفایل یا اساسا آدم ناخوشایندی است و یا خودش اینگونه درباره خودش فکر می‌کند. یا اندکی پریشان‌خاطر است و ترجیح می‌دهد شما با هیچ منظره و تصویری او را قضاوت نکنید. یا شاید هم یک مقام مهم رسمی، نظامی، سیاسی یا شبیه اینها دارد و ترجیح می‌دهد هیچ عکس در پروفایلش نباشد.

منبع: کراکد، اینک،سایکولوژی تودی، میرور داتکو

 

برچسب ها Business Incubatorcrackedincmirrorروانشناسی عکس پروفایلشخصیت شناسیشخصیت شناسی عکس پروفایلعکس پروفایلپریسا جعفری

عالی بود ، بسیار مفید و قانع کننده،، عزیزانی ک هم ک میگن پس چیکار کنیم واسه عکس،، باید هر مدل عکس رو بزارید تا یه فرد معمولی به نظر برسید،، منظور نویسنده افرادی هست ک فقط عکس هاشون تو یه سبکه و تغییر نمیدن ،، نه افرادی که هم عکس نیم رخ دارن هم تمام رخ ،، به فرض مثال

الان این چیه دقیقا؟ طرف هر کاری بکنه مشکل داره یعنی ؟همینه ها میگن هر کاری خودت دوس داری بکن مردم که همیشه حرف میزنن

سلام. مقاله ای که نوشتید خیلی کلی بود . در زمینه علوم رفتاری بهتره که بیشتر تحقیق کنید و مقالات افرادی که به کمک هوش مصنوعی ، توانستند در زمینه علوم رفتاری
و شخصیت افراد به یافته هایی دست پیدا کنند ، را مطالعه کنید.

سلام. این مطلب ترجمه است. با این حال حتما.

درباره عکس های پشت تریبون و یا عکس فرد در کنارشخصیت های مهم سیاسی چیزی گفته نشد.
برخی ها عاشق به نمایش گذاشتن اینگونه عکسهایشان هستند که به نظر این افراد در عالم واقع از نظر دیگران احمق و لایق تمسخر هستند ولی می خواهند با این عکس ها خود را شخصیتی مهم جلوه دهند.

مطلب جالب و اموزنده ای بود البته کامل نیست و مثل بقیه موارد همیشه استثناهای وجود دارد مخصوصا در زمینه علوم رفتاری و روانشناسی مثل عکس پروفایل ادمهای خود بزرگ بین کوته فکر که متاسفانه دنیای مجازی پر از این ادمهاست

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
تشکر می کنم به خاطر مطالب بسیار آموزندتون خیلی جالب بود

درباره کسانی که نقل قول می ذارن ننوشتین

همه رو غیب گفتیا

نویسنده محترم، به نظر شما یک آدم نرمال از نظر شخصیتی، چه عکسی باید برای پروفایلش بگذارد که از نظر شما خودشیفته، مغرور، احمق، پارانوئید، نارسیست، خجالتی و…. نباشد؟
در ضمن خود شما عکس پروفایلتون چیست؟

من خوشم نمیاد تو پروفایلم عکسمو بگزارم.
خیلی هم خوش چهره و اندام هستم.
یه چیز دیگه الان 32 سالمه یادم میاد 10_12 ساله از عکس
گرفتن خوشم نمیاد .اگه هم بندازم به زور دورو بری هاست.
من مشکل دارم؟ مشکلم چیه یا از چیه؟

سلام. خب لابد تو هم تظاهر میکنی امام رضا رو دوست داری، وگرنه چه لزومی داشت بزاری واسه مردم، تظاهر میکنی من مذهبی ام ولی نیستی
ای بابا، این حرفا چیه، نمیتونیم قضاوت کنیم. به احساسات و عقاید دیگران بی اعتماد نباشیم با قوانین مبهم روانشناسی?

سلام ممنون
پس چه عکس بذاری چه نذاری آدم نرمال نیستی?

یعنی عکس بزاری خودشیفته ای,نذاری بدبختی و بدون اعتماد بنفس.از طبیعت بزاری راضی نیستی از زندگی,از بچه بزاری زندگیت راضی نیستی و میخای برگردی به گذشته.
اصلش اینه
افرادی که از ی قسمت چهره عکس میزارن صد البته گفته ی شماست
افرادی که از شادیاشون میزارن,درسته میخان به چشم بیان
افرادی که عکس ندارن تمایلی به فضای مجازی ندارن و وقتشونو پای فضای مجازی نمیزارن و وابستش نیست که دقیقه به دقیقه پروفایل عوض کنن.
افرادی که عکس بچه و طبیعت و اینجور چیزا میزارن بنا به موقعیت.بچه شاد باشه دارن احساس درونی فعلی خودشون رو میگن.مث من بیشتر مواقع عکس دختر پسر بچه که باهم بازی میکنن میزارم,چون با همسرم همینطور هستم و به سوی اینده داریم باهم پیش میریم.
عکس از وسایل لوکس خود شیفته ای عقده ای که تازه به دوران رسیده.وگرنه خیلی افراد به عنوان مثال مهران مدیری با همه لوکس بودن تازه به مجازی پیوسته و یک عکس با ماشین یک میلیاردیش نذاشته.با اینکه میدونه همه میدونن داره.
کسایی که از لحظه های شاد میزاره درسته میخواد جلب توجه کنه و یک جوریایی در زندگی مشکلات فراوون داره.من خودم بیشتر مواقع دختر پسر یا بزرگ یا بچه هستن که باهمن

سلام خسته نباشید
واقعا لذت بخش ترین و واقعی ترین پیامدها رو خوندم
عالی بودن.میخواستم بدونم افرادی که پروفایل اونها عکسهای
مذهبی هست چگونه اند؟مثلا بنده بشخصه عاشق امام رضا
(ع) هستم و پروفایلم از بارگاه حرم مطهر ایشان هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

برای پخش فایل مرورگر خود را آپدیت کنید یا از اینجا فایل را دانلود نمایید.

این افراد معمولا خانم های مذهبی هستند که نمی خواهند عکسشان در فضای مجازی برای دیگران نمایش داده شود. یا برخی از خانم ها به دلیل خواست خود یا شوهر بجای عکس چهره  از گل استفاده می کنند.

گروه دوم افراد مسن و سن دار هستند که معمولا تازه با فضای مجازی آشنا شده اند از این تصاویر استفاده می کنند.

گروه سوم افرادی که از تصویر گل و از خود استفاده می کنند. این افراد به گل ها علاقه دارند و از سویی دلایل گروه اول و دوم را ندارند.

گروه اول: افرادی که حیوان خانگی دارند و رابطه احساسی عمیقی با او بر قرار کرده اند. می خواهند دیگران این تصاویر را ببنند تا ارزش حیوان خانگیشان افزوده شود.روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

گروه دوم: افرادی که به حیوانی علاقه دارند ولی از آن حیوان نگه دای نمی کنند. از حیوانی که بر روی پروفایلشان می بینید می تواند بسیاری از ویژگی های شخصیتی آن ها را شناسایی کنید.

برای مثال افرادی که از تصویر اسب استفاده می کنند افراد ارامی هستند و به نجابت و اصالت اهمیت بسیاری می دهند.

گربه دوستان معمولا شخصیت مستقلی دارند، تمایل به رهبری و مدیریت جمعی دارند و تفکر کردن را دوست دارند.

خرس دوستان معمولا آرامش را دوست دارند، محتاط هستند و اندیشیدن را دوست دارند در موضوعات مختلف خیال بافی می کنند.

میمون دوستان افراد شادی هستند که توانمندی و مهارت های زیادی در کارهای مختلف دارند و از سویی اعتماد به نفس بالایی دارند.

سگ دوستان، افراد وفادار و شجاع را دوست دارند. مراقب دیگران هستند و با افرادی که به انها محبت می کنند رابطه بسیار خوبی برقرار می کنند.

موش دوستان معمولا افراد زحمت کشی هسستند و فروتن و خجالتی هستند و این افراد معمولا قابل اعتماد به نظر می رسند ولی بسیار زیرک و باهوش هستند.

خرگوش دوستان افرادی هستند که فروتن، باهوش و زیرک و چابک هستند و در زمان خشم می توانند آن را مدیریت کنند.

فیل دوستان افرادی هستند که همچون کوه در برابر مشکلات می ایستند و نمی گذارند صدمه ببینند.

شیر از آن جا که در فرهنگ ایران جایگاه بالایی دارد و در تمام داستان ها سلطان است، این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و تمایل زیادی به کسب مقام و قدرت دارند.

روباه در داستان های ایرانی نماد موجود است که دیگران به خاطر دستیابی به اهداف خود فریب می دهد. دوستداران این حیوان معمولا افراد بسیار باهوش و زیرک و منفعت طلبی هستند.

خروس یک موجود با شخصیت و با استعداد است. دوستداران خروس افرادی هنرمند، حمایت کننده، اعتماد به نفس بالا و سحرخیز هستند.

خوک در فرهنگ های دیگر نماد سخاوتمند، صادق، بردبار و مهربان می باشد ولی در فرهنگ ما نماد افراد است که بی بندبار و غیرقابل اعتماد هستند.

گاو دوستان افرادی هستند که ماجراجو و مهربان هستند و سعی می کنند و زیاد با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند.

گورخرشخصیت مشابه اسب دارد با این تفاوت که خاص بودن هم به او اضافه می شود. یک شخصیت وفادار، هوشمند، متعهد و آرمانگرا دارد که به خاص بودن اهمیت می دهد.

کسانی که تصویر ببر را روی پروفایل شبکه های اجتماعی خود قرار می دهند معمولا افرادی هستند که به قدرتمند و جذاب بودن اهمیت می دهند. این افراد تنها بودن را دوست دارند و از طرفی فعال هستند.

گوسفند نشان دهنده شخصیت دوستانه و سختکوش محافظه کار و آرام بودن است. شخصیت گاو و گوسفند در این است که دختران معمولا گوسفند و پسران گاو را انتخاب می کنند.

پاندا با قیافه ای خاص و شخصیت منحصر به فرد، جزو دوست داشتنی ترین حیوانات از نظر کودکان و به خصوص دختران است. افرادی که آن را بر روی صفحه شخصی خود قرار می دهند معمولا دلسوز و مهربان(دوست دارند با محبت دیگران را بغل کنند)، شوخ طبع، خیال باف و بسیار خود کفا هستند و در عین فعال بودن، افرادی هستند که خواب و استراحت را بسیار دوست دارند.

پنگوئن دوستان شخصیت جالب و طنزواری دارندو از سویی روح لطیف و مهربان داشته و از نظر مایل بسیار دست ودلباز هستند و این افراد معمولا توانایی خوبی در تزتین کردن دارند.

جغد را افرادی دوست دارند که سکوت شب را دوست دارند شخصیت مرموز دارند و معمولا کارهای خود را شب ها انجام می دهند به هنر علامند هستند و افراد عمیق و معنوی نیز هستند. هوشیاری و آگاهی معمولا خوبی دارند.

زرافه نیز شخصیتی همچون اسب و گور خر دارد با این تفاوت که خاص است و افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند و در برخی موارد خجالتی و درونگرا هستند. این افراد معمولا توان خوبی در جذب دیگران دارند.

نهنگ شخصیتی قابل اعتماد، صادق و یک دوست عالی به تمام معنا، دوستاران این موجود روحیه و زندگی آشفته را به راحتی سرو سامان می دهند.

لاک پشت دوستان بسیار محافظه کار بوده و خطر کردن و هیجان را دوست ندارند و صلح طلب هستند و از هرج و مرج دوری می کنند  و مهربان زیادی دارند و درونگرا هستند. این افراد معمولا به موضوعات سطحی نگاه می کنند.

اردک یک شخصیت خانواده دوست و بسیار زحمت کش و بازیگوش است که معمولا با سروصدا دیگران را کلافه می کند.

پرنده نشان دهنده روح آزاد و مثبت است. این افراد معمولا شاد هستند و از یک زیبایی درونی برخوردار می باشند. البته بسته به نوع پرنده ویژگی های شخصیتی فرد متفاوت است

افرادی که عکس خانواده خود را روی پروفایل یا صفحه فضای مجازی می گذارند افراد خانواده دوستی هستند که برای خانواده به خصوص افرادی که عکسان در تصویر است ارزش بالایی می دهند.

هر چه تعداد عکس ها بیشتر باشد اهمیت این موضوع بیشتر می شود. برای این افراد پایندی به خانواده و اصالت خانوادگی بسیار مهم است.

این افراد دوست دارند به گردش بروند و مکان های مختلف را ببینند و از سویی برخی از این افراد برای نمایش فعال بودن و سرزندگی خود از این تصاویر روی پروفایل خود استفاده می کنند و می خواهند به دیگران نشان دهند که کجا ها می رود.

به صورت کلی این افراد به گردش و حرکت اهمیت زیادی می دهند و بی شک خاطرات زیادی از سفرهای خود دارند. پس به طور کلی اگر عکس های سفر فرد بود، فرد می خواهد مکان هایی که رفته به دیگران نشان دهد و خاطراتش برایش مهم است. اگر مکان هایی که نرفته و عکس کلی است، نشان می دهد که علاقه زیادی به گردش نو تفریح دارد.

معمولا افراد بهترین عکس های خود را در صفحه و پروفایل تلگرام، واتساپ یا اینستاگرام قرار می هند. به همین دلیل زیاد نمی توان از این تصاویر قضاوت کرد به طور کلی روانشناسی چهره کلی فرد می تواند به ما کمک کند که در ادامه برایتان توضیح میدهم.

صورت دایره ای شکل: این افراد به امور معنوی بسیار اهمیت می دهند و مهربان هستند. سعی می کنند با دیگران مشاجره و دعوا نداشته باشند و صلح طلب هستند.

صورت چهارگوش : افراد مصممی هستند که همواره در حال تلاش هستندو اراده بسیار بالایی در انجام امورد دارند. معمولا این افراد مدیران و رهبران خوبی برای هدایت گروه هستند. رک گویی و جنگجوهای خوبی هستند. گاهی این افراد خواست خود را به دیگران و گروه تحمیل می کنند.

صورت مثلثی (بالا کوچکتر از پایین است): وفادار هستند و استعداد زیادی در امورد مختلف دارند این افراد سعی می کنند با دیگران مهربان باشند.

صورت بیضی: این افراد در زندگی افراد موفقی هستند و معمولا به مقام های بالا دست پیدا می کنند. بسیار به قدرمند شدن اهمیت می دهند و اعتماد به نفس بالایی دارند. در محیط کاری معمولا اعتماد مدیران و رییس خود را به خوبی جذب می کنند.روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

صورت سه گوش:افراد حساس و عاطفی هستند، درونگرایی هستند، به رویا پردازی می پردازند و خیال بافی را دوست دارند.

این افراد بسیار وفادار و حسود هستند و گاهی می تواند با نقشه هایی فکر شده، دیگران (کسانی که آن ها را آزار می دهند) را آزاردهند.

گروه اول: می خواهند آن موضوع یا کار را تبلیغ کنند.

گروه دوم: به کار خود بسیار اهمیت می دهند و در محیط بسیار فعال هستند و گاهی انقدر کار می کنند و برایشان کار اهمیت پیدا می کند که زندگی شخصیتشان آسیب می بیند.

گروه سوم: می خواهند مقام خود را بالا ببرند. برخی افراد می خواهند هویت و جایگاه اجتماعی خود را با نشان دادن محل کار یا یک برند معروف بالا ببرند. این افراد معمولا اعتماد به نفس پایینی دارند، حسود هستند و دهان بینی زیادی دارند.

گروه اول کسانی هستند که عکس یک یا چند دوست را بارها و بارها و در مکان های مختلف در پروفایل اجتماعی خود قرار می دهند. این افراد می خواهند رابطه شدیدا عمیق دوستانه خود را نشان دهند. چنین دوستانی در تصمیم گیری این افراد بسیار تاثیرگذار هستند. این افراد معمولا درونگرا هستند و به هرکسی اعتماد نمی کنند.

گروه دوم: عکس افراد مختلف و دوستان مختلفی را در پروفایل تلگرام و یا انستاگرام قرار می دهد. این افراد برونگرا هستند و دوستان زیادی دارند.

دوست در زندگی این افراد جایگاه والایی دارد و معمولا بعد ازدواج نیز رابطه با دوستان را ادامه می دهند. روابط دوستی این افراد معمولا سطحی تر از گروه اول است.

این افراد اهل انیشیدن و فکر کردن هستند. میخواهند دغدغه های ذهنی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از جملاتی که قرار می دهند زندگی شخصی خود را بروز می دهند. این افراد معمولا افراد پیچیده ای نیستند وگر پیچیده باشند بسیار بسیار پیچیدگی دارند.

این افراد معمولا اعضای گروه های اجتماعی هستند و عضویت در این گروه ها را دوست دارند.

برخی افراد یک عکس سیاه (رنگ کاملا سیاه) می گذارند. می تواند دلایلی همچون مرگ نزدیکان داشته باشد. تا قطع یک رابطه عاشقانه و یا طلاق تا یک زنگ خطر به دوستان که شادی زندگی فرد تمام شده و در افسردگی و ناامیدی است.

واضح است  این افراد می خواهند عقاید دینی خود را بروز دهند و گاهی می خواهند مبلغ دینی باشند. البته برخی دیگر در شرایط سختی همچون بیماری و مشکلات مالی و خانوادگی هستند و می خواهند با این کارها روحیه خود را بالا برده و رابطه خود با خدا را بیشتر کنند تا خدا به آن ها کمک کند و مشکلات آن ها حل شود!

این افراد روحیه اجتماعی بالایی دارند می خواهند همدردی کنند و به دیگران نشان دهند که بخشی از جامعه هستند و به جامعه و رخداد های آن واکنش می دهند. این افراد معمولا کمی سطحی نگر هستند و با جریان های اجتماعی عقاید و نظراتشان تغییر می کند.

**اگر مواردی خاصی است که در این مقاله ذکر نشده در بخش دیدگاه ها (پایین همین صفحه) ارسال کنید تا کمکتون کنم**

نوشته : دکتر سارا نظری مقدم

با سلام و خسته نباشید من و نامزدم ب دلیل عوارض بد رابطه مقعدی تصمیم ب تجربه اولین رابطع واژنی و پارگی بکارت داریم پزشک متخصصبکارتم رو حلقوی غیر ارتجاعی تشخیص داده میخواستم بدونم با توجه ب مشکل کمر درد همسرم و اینکه پاش کمی شکستگی داره با پوزیشنی ک اون ب کمر بخوابه خودم روی بدنش قرار بگیرم و دخول رو انجام بدم ممکنه وارد واژنم بشع میشه راهنمایی کنین چحوری دردش کمتر بشع مرسی؟

با سلام خدمت شما دوست عزیز با توجه به اینکه پای ایشان شکستگی دارد اگر فکر می کنید که مدت زمان کمی برای بهبود ایشان نیاز است بهتر است صبر کنید تا در زمانی با استرس کمتر و کمک هردویتان و یک رابطه لذت بخش تر این اتفاق روی بدهد اما اگر این امکان برایتان وجود ندارد بله این پوزیشن می تواند یک پوزیشن مناسب باشد . اگر معاشقه اولیه صورت گیرد و باعث شود دهانه واژن شما به اندازه کافی باز شود بخاطر تحریک صورت گرفته برای شما این رابطه می تواند درد کمی داشته باشد و میزان درد… ادامه دیدگاه »

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news


اینجا Downloads-icon



تصاویر با ما حرف می‌زنند. كافی است به آنها با دقت نگاه كنیم تا به رمز و رازشان پی ببریم. با كمی دقت می‌فهمید كه در شبكه‌های مجازی برای پی بردن به اسرار درونی افراد سرنخ‌هایی وجود دارد. یكی از این سرنخ‌ها عكس پروفایل در شبكه‌های اجتماعی است. تصاویری كه یك فرد خودش را با آنها به دوستان مجازی‌اش معرفی می‌كند از واقعیت درونی او خبر می‌دهد. دكتر پرویز رزاقی، روانشناس و استاد دانشگاه به شما می‌گوید چه رازی پشت تصاویر شخصی افراد نهفته و چطور می‌توانید به ابعاد شخصیتی دوستان مجازی‌تان پی ببرید.

خجالتی‌ها كمتر عكس می‌گذارندشاید افراد كمرو و خجالتی این ویژگی‌شان را در شبكه‌های اجتماعی هم بروز می‌دهند. این افراد معمولا از عكس واقعی خودشان كمتر استفاده می‌كنند یا تصاویرشان كاملا واضح نیست. علاوه بر این ممكن است ترجیح دهند به جای عكس واقعی خودشان تصاویری از زیبایی‌های طبیعی را داشته باشند. كمروها عكس‌های سنتی را هم می‌پسندند و دوست ندارند در فضای مجازی جلب‌ توجه كنند.پرخاشگرها عكس غیرواقعی دارندوقتی فردی در فضای مجازی قصد پرخاشگری یا به‌كار بردن الفاظ ناشایست را دارد ممکن است كمتر از نام و تصویر واقعی خودش استفاده می‌كند. افراد بی‌ادب و پرخاشگر هویت واقعی‌شان را كمتر فاش می‌كنند و به همین دلیل با نام و تصویر غیرواقعی در شبكه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند تا قابل شناسایی نباشند بنابراین اگر فردی با هویت نامعلوم و بدون داشتن تصویر قصد دوستی با شما را داشت در پذیرش این دوستی محتاط باشید و این دوستی‌ها را به سادگی قبول نكنید.مهرطلب‌ها زیاد لایك می‌خواهندشخصیت مهرطلب در هر شرایطی به دنبال كسب مهر و محبت است و حتی در فضای مجازی هم این میل درونی‌اش را جست‌وجو می‌كند. چنین فردی از هر فرصتی برای جلب محبت دیگران بهره‌مند می‌شود و چه بهتر است كه چنین نیازی را از تصاویر واقعی خودش دریافت كند. وقتی عكس پروفایل فرد مهرطلب را لایك می‌كنید به خواسته‌اش می‌رسد. احتمالا مهرطلب‌ها به دنبال عكس‌هایی از خودشان هستند كه منجر به ارتباط و تعامل بیشتر با افراد شود.به همین دلیل ممكن است عكس‌های متفاوت و خاصی را در پروفایل‌شان ببینید حتی ممكن است در عكس‌های‌شان ابهام هم دیده شود. دیدن نظراتی از این دست كه كجا بودی؟ چطور رفتی اونجا؟ و. . . هم برای مهرطلب‌ها جذاب است. در مجموع هر عكسی كه تصور كنند اظهارنظرهای خوبی از آن دریافت می‌كنند، در صفحه اجتماعی‌شان دیده می‌شود. شاید این موضوع به تامین نشدن نیازهای درونی آنها در زندگی مربوط باشد كه باید مورد بررسی قرار گیرد.

روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

تنوع‌طلب‌ها راضی نمی‌شوندحتما دیده‌اید كه بعضی از افراد در شبكه‌های اجتماعی مرتب عكس‌شان را تغییر می‌دهند و هر روز با عكس تازه‌ای ظاهر می‌شوند. شاید یكی از دلایل این موضوع به تنوع‌طلبی فرد مربوط شود. تنوع‌طلب‌ها خیلی زود از یكنواختی خسته می‌شوند و دل‌شان می‌خواهد تصاویرشان را در قالب‌های مختلف به دوستان‌شان نشان دهند. شاید هم عكس‌ها برای‌شان رضایت‌بخش نیست و می‌خواهند با تعویض مدام عكس‌ها به رضایت برسند.خودشیفته‌ها ژست می‌گیرندبه‌نظر می‌رسد افرادی كه برای عكس پروفایل شان لباس‌های شیك و گرانقیمت می‌پوشند، ژست خاص می‌گیرند یا به آتلیه می‌روند در دسته افراد خودشیفته قرار دارند. این افراد از دیدن تصاویر خودشان لذت می‌برند و دل‌شان می‌خواهد چنین تصاویری در معرض دید عموم قرار گیرد بنابراین هر وقت متوجه شدید كه یكی از دوستان مجازی شما مشتاق است مدام عكس‌هایی از این سبك را در شبكه‌های اجتماعی قرار دهد، نسبت به خودشیفته بودن او مشكوك شوید.از دیگر ویژگی‌های افراد خودشیفته این است كه خیلی دوست دارند مدیریت و رهبری گروه‌های شبكه‌های اجتماعی را برعهده بگیرند كه این موضوع از یك نیاز روانی خبر می‌دهد و این پیام را منتقل می‌كند كه از این راه به دنبال كسب هویت هستند.

وسواسی‌ها به دنبال عكس ایده‌آل هستندشخصیت‌های وسواسی بیشتر به دنبال عكس‌هایی هستند كه از هر لحاظ ایده‌آل باشد. به‌نظر می رسد این افراد بر اساس ساختار روانی‌شان خواهان جلب‌توجه و درخشش هستند و برای رسیدن به این هدف از همه عوامل استفاده می‌كنند. عكسی كه قرار است در صفحه شخصی و پروفایل‌شان قرار گیرد باید از هر نظر بی‌عیب و نقص باشد. از این رو برای انتخاب و عكاسی دقت زیادی به خرج می‌دهند حتی ممكن است برای داشتن عكس بی‌عیب و نقص هزینه زیادی در نظر بگیرند و برای داشتن چنین عكسی وقت می‌گذارند.اگر به عكس مطلوب دست پیدا كرده و نظرات مثبتی دریافت كنند، میلی به تغییر عكس‌شان ندارند. شاید دیده یا شنیده باشید كه افراد وسواسی ممكن است چندین بار در روز و به‌طور افراطی دست‌های‌شان را بشویند ولی در مورد عكس‌های شخصی این ساختار روانی در این افراد دیده نمی‌شود. به هر حال نظم و دقت افراطی در انتخاب عكس‌ها موضوعی است كه وسواسی‌ها از آن رنج می‌برند.افسرده‌ها حسی ندارندافراد غمگین و افسرده هم كمتر از عكس‌های شخصی خوششان می‌آید. این افراد عكس خودشان را در شبكه‌های اجتماعی به نمایش نمی‌گذارند و اگر هم عكسی قرار دهند، كمتر مایل به تغییر آن هستند. افسرده‌ها نسبت به خودشان احساس قشنگی ندارند و از چهره‌شان لذت نمی‌برند. از تغییر، تنوع و تحول گریزان هستند. شاید هم عكس‌هایی را انتخاب كنند كه دورنما و پشت زمینه باز دارند و این تصاویر را به جای چهره خودشان قرار دهند. استفاده از تصاویر تیره و تاریك هم در میان افسرده‌ها رایج است.چه كسانی پشت عكس‌ها پنهان می‌شوند؟فرض كنید دوست صمیمی شما با همسرش به‌شدت مشكل دارد و شما هم از این قضیه باخبر هستنید. ناگهان در فضای شبكه‌های اجتماعی عكس‌های زیبای خانوادگی دوست‌تان را می‌بینید كه در كنار همسرش نشسته و كاملا خوشحال و خوشبخت به نظر می‌رسد. می‌دانید كه چشم دیدن همسرش را هم ندارد اما در فضای مجازی نشان می‌دهد كه همه چیز روبه‌راه است و ما چقدر خوشبختیم! در این شرایط عكس‌ها قرار است پیامی را به مخاطب انتقال دهند.

در واقع در رابطه‌ای كه در مورد سلامت روانی یكی از زوج‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد و برداشت‌هایی مطرح می‌شود، عكس‌های شبكه‌های اجتماعی می‌توانند انتقال‌دهنده پیام مهمی باشند؛ اینكه ما دو نفر همدیگر را دوست داریم و می‌خواهیم دیگران این موضوع را باور كنند، حتی اگر واقعیت نداشته باشد! گاهی هم افراد مختلف برای اینكه خودشان را از آسیب‌های احتمالی دور نگه دارند چنین عكس‌هایی را به اشتراك می‌گذارند تا نگاه دیگران را نسبت به زندگی خودشان تغییر دهند و هدف‌شان این است كه یك نوع رضایتمندی روانشناختی را با عدم رضایتمندی واقعی جبران كنند تا دیدگاه دیگران اصلاح شود. بعضی وقت‌ها هم چنین عكس‌هایی حاكی از انتقال پیام فرد به خودش است؛ اینكه این زندگی را می‌خواسته ولی به آن نرسیده و شاید هم با به اشتراك گذاشتن عكس‌های خوش گذشته، حسرت می‌خورد كه چرا چنین روزهایی بار دیگر تكرار نمی‌شوند.قدرت‌طلب‌ها قیافه می‌گیرندافراد مغرور و قدرت‌طلب به‌طور معمول عكس‌های‌شان را با ژست و قیافه‌های خاص نمایش می‌دهند و دل‌شان می‌خواهد نماد‌های قدرت بیرونی را در معرض دید عموم قرار دهند. اگر با شغل‌شان به قدرت می‌رسند ممكن است پشت میز مدیریت عكس بگیرند. شاید هم به مكان‌هایی بروند كه به آنها افتخار می‌كنند و كنار اتومبیل گران‌قیمت یا ویلای شخصی‌شان بایستند حتی طرز نشستن آنها هم از این ویژگی‌شان حكایت می‌كند. وقتی با غرور روی صندلی لم می‌دهند این پیام را به مخاطب منتقل می‌كنند که «من قدرتمند هستم!»شلخته‌ها بی‌تفاوت هستندویژگی افراد شلخته این است كه بی‌نظمی در خانه و زندگی‌شان موج می‌زند اما در فضای مجازی از كجا بفهمید كه شخصی شلخته است؟ آیا باید صفحه شخصی شلوغ و پر از تصاویر مختلف داشته باشد؟ این‌طور نیست! برخلاف تصور خیلی از ما ویژگی شلخته‌ها در فضای مجازی این است كه كمتر به عكس‌های‌شان دست می‌زنند. آنها هیجان‌پذیر نیستند وشاید همان‌طور كه نسبت به نامرتب بودن اتاق‌شان بی‌تفاوت هستند، در مورد عكس‌ها هم نظری ندارد و خوب یا بد بودن این عكس‌ها برای‌شان مهم نیست.منبع:مجله زندگی ایده آل

 

راه های شناخت خود و دیگران

ثبت نام در تالار گفتگو روانشناسی

آموزش ماساژ به صورت آکادمیک و عملی

مشتری هاتو چند برابر کن!

درخواست مجرب ترین وکلا طلاق فوری

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

از مهارتت فیلم بگیر و پول دربیار!

بایادگیری مهارت ارتباط موثرزندگیتومتحول کن

شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

بهبود سطح زندگی و میزان رضایتمندی

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

مشاوره رایگان راه اندازی دوره آموزش آنلاین

فریم های خاص عینک برای انواع فرم صورت

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

با وجود شبکه های اجتماعی مختلفی مانند تلگرام شاید بتوانید خیلی راحت به شخصیت اطرافیان خود پی ببرید. در این مطلب جالب شما روانشناسی عکس پروفایل را خواهید فهمید و میتوانید دوستان و نزدیکان خود را بر اساس آن بررسی کنید.

مجله زندگی ایده آل – آناهیتا درودیان: تصاویر با ما حرف می‌زنند. کافی است به آنها با دقت نگاه کنیم تا به رمز و رازشان پی ببریم. با کمی دقت می‌فهمید که در شبکه‌های مجازی برای پی بردن به اسرار درونی افراد سرنخ‌هایی وجود دارد. یکی از این سرنخ‌ها عکس پروفایل در شبکه‌های اجتماعی است. تصاویری که یک فرد خودش را با آنها به دوستان مجازی‌اش معرفی می‌کند از واقعیت درونی او خبر می‌دهد. دکتر پرویز رزاقی، روانشناس و استاد دانشگاه به شما می‌گوید چه رازی پشت تصاویر شخصی افراد نهفته و چطور می‌توانید به ابعاد شخصیتی دوستان مجازی‌تان پی ببرید.

شاید افراد کمرو و خجالتی این ویژگی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی هم بروز می‌دهند. این افراد معمولا از عکس واقعی خودشان کمتر استفاده می‌کنند یا تصاویرشان کاملا واضح نیست. علاوه بر این ممکن است ترجیح دهند به جای عکس واقعی خودشان تصاویری از زیبایی‌های طبیعی را داشته باشند. کمروها عکس‌های سنتی را هم می‌پسندند و دوست ندارند در فضای مجازی جلب‌ توجه کنند.

وقتی فردی در فضای مجازی قصد پرخاشگری یا به‌کار بردن الفاظ ناشایست را دارد ممکن است کمتر از نام و تصویر واقعی خودش استفاده می‌کند. افراد بی‌ادب و پرخاشگر هویت واقعی‌شان را کمتر فاش می‌کنند و به همین دلیل با نام و تصویر غیرواقعی در شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند تا قابل شناسایی نباشند بنابراین اگر فردی با هویت نامعلوم و بدون داشتن تصویر قصد دوستی با شما را داشت در پذیرش این دوستی محتاط باشید و این دوستی‌ها را به سادگی قبول نکنید.روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

شخصیت مهرطلب در هر شرایطی به دنبال کسب مهر و محبت است و حتی در فضای مجازی هم این میل درونی‌اش را جست‌وجو می‌کند. چنین فردی از هر فرصتی برای جلب محبت دیگران بهره‌مند می‌شود و چه بهتر است که چنین نیازی را از تصاویر واقعی خودش دریافت کند. وقتی عکس پروفایل فرد مهرطلب را لایک می‌کنید به خواسته‌اش می‌رسد. احتمالا مهرطلب‌ها به دنبال عکس‌هایی از خودشان هستند که منجر به ارتباط و تعامل بیشتر با افراد شود.

به همین دلیل ممکن است عکس‌های متفاوت و خاصی را در پروفایل‌شان ببینید حتی ممکن است در عکس‌های‌شان ابهام هم دیده شود. دیدن نظراتی از این دست که کجا بودی؟ چطور رفتی اونجا؟ و. . . هم برای مهرطلب‌ها جذاب است. در مجموع هر عکسی که تصور کنند اظهارنظرهای خوبی از آن دریافت می‌کنند، در صفحه اجتماعی‌شان دیده می‌شود. شاید این موضوع به تامین نشدن نیازهای درونی آنها در زندگی مربوط باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

حتما دیده‌اید که بعضی از افراد در شبکه‌های اجتماعی مرتب عکس‌شان را تغییر می‌دهند و هر روز با عکس تازه‌ای ظاهر می‌شوند. شاید یکی از دلایل این موضوع به تنوع‌طلبی فرد مربوط شود. تنوع‌طلب‌ها خیلی زود از یکنواختی خسته می‌شوند و دل‌شان می‌خواهد تصاویرشان را در قالب‌های مختلف به دوستان‌شان نشان دهند. شاید هم عکس‌ها برای‌شان رضایت‌بخش نیست و می‌خواهند با تعویض مدام عکس‌ها به رضایت برسند.

به‌نظر می‌رسد افرادی که برای عکس پروفایل شان لباس‌های شیک و گرانقیمت می‌پوشند، ژست خاص می‌گیرند یا به آتلیه می‌روند در دسته افراد خودشیفته قرار دارند. این افراد از دیدن تصاویر خودشان لذت می‌برند و دل‌شان می‌خواهد چنین تصاویری در معرض دید عموم قرار گیرد بنابراین هر وقت متوجه شدید که یکی از دوستان مجازی شما مشتاق است مدام عکس‌هایی از این سبک را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهد، نسبت به خودشیفته بودن او مشکوک شوید.

از دیگر ویژگی‌های افراد خودشیفته این است که خیلی دوست دارند مدیریت و رهبری گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را برعهده بگیرند که این موضوع از یک نیاز روانی خبر می‌دهد و این پیام را منتقل می‌کند که از این راه به دنبال کسب هویت هستند.

شخصیت‌های وسواسی بیشتر به دنبال عکس‌هایی هستند که از هر لحاظ ایده‌آل باشد. به‌نظر می رسد این افراد بر اساس ساختار روانی‌شان خواهان جلب‌توجه و درخشش هستند و برای رسیدن به این هدف از همه عوامل استفاده می‌کنند. عکسی که قرار است در صفحه شخصی و پروفایل‌شان قرار گیرد باید از هر نظر بی‌عیب و نقص باشد. از این رو برای انتخاب و عکاسی دقت زیادی به خرج می‌دهند حتی ممکن است برای داشتن عکس بی‌عیب و نقص هزینه زیادی در نظر بگیرند و برای داشتن چنین عکسی وقت می‌گذارند.

اگر به عکس مطلوب دست پیدا کرده و نظرات مثبتی دریافت کنند، میلی به تغییر عکس‌شان ندارند. شاید دیده یا شنیده باشید که افراد وسواسی ممکن است چندین بار در روز و به‌طور افراطی دست‌های‌شان را بشویند ولی در مورد عکس‌های شخصی این ساختار روانی در این افراد دیده نمی‌شود. به هر حال نظم و دقت افراطی در انتخاب عکس‌ها موضوعی است که وسواسی‌ها از آن رنج می‌برند.

افراد غمگین و افسرده هم کمتر از عکس‌های شخصی خوششان می‌آید. این افراد عکس خودشان را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش نمی‌گذارند و اگر هم عکسی قرار دهند، کمتر مایل به تغییر آن هستند. افسرده‌ها نسبت به خودشان احساس قشنگی ندارند و از چهره‌شان لذت نمی‌برند. از تغییر، تنوع و تحول گریزان هستند. شاید هم عکس‌هایی را انتخاب کنند که دورنما و پشت زمینه باز دارند و این تصاویر را به جای چهره خودشان قرار دهند. استفاده از تصاویر تیره و تاریک هم در میان افسرده‌ها رایج است.

فرض کنید دوست صمیمی شما با همسرش به‌شدت مشکل دارد و شما هم از این قضیه باخبر هستنید. ناگهان در فضای شبکه‌های اجتماعی عکس‌های زیبای خانوادگی دوست‌تان را می‌بینید که در کنار همسرش نشسته و کاملا خوشحال و خوشبخت به نظر می‌رسد. می‌دانید که چشم دیدن همسرش را هم ندارد اما در فضای مجازی نشان می‌دهد که همه چیز روبه‌راه است و ما چقدر خوشبختیم! در این شرایط عکس‌ها قرار است پیامی را به مخاطب انتقال دهند.

در واقع در رابطه‌ای که در مورد سلامت روانی یکی از زوج‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد و برداشت‌هایی مطرح می‌شود، عکس‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند انتقال‌دهنده پیام مهمی باشند؛ اینکه ما دو نفر همدیگر را دوست داریم و می‌خواهیم دیگران این موضوع را باور کنند، حتی اگر واقعیت نداشته باشد! گاهی هم افراد مختلف برای اینکه خودشان را از آسیب‌های احتمالی دور نگه دارند چنین عکس‌هایی را به اشتراک می‌گذارند تا نگاه دیگران را نسبت به زندگی خودشان تغییر دهند و هدف‌شان این است که یک نوع رضایتمندی روانشناختی را با عدم رضایتمندی واقعی جبران کنند تا دیدگاه دیگران اصلاح شود. بعضی وقت‌ها هم چنین عکس‌هایی حاکی از انتقال پیام فرد به خودش است؛ اینکه این زندگی را می‌خواسته ولی به آن نرسیده و شاید هم با به اشتراک گذاشتن عکس‌های خوش گذشته، حسرت می‌خورد که چرا چنین روزهایی بار دیگر تکرار نمی‌شوند.

افراد مغرور و قدرت‌طلب به‌طور معمول عکس‌های‌شان را با ژست و قیافه‌های خاص نمایش می‌دهند و دل‌شان می‌خواهد نماد‌های قدرت بیرونی را در معرض دید عموم قرار دهند. اگر با شغل‌شان به قدرت می‌رسند ممکن است پشت میز مدیریت عکس بگیرند. شاید هم به مکان‌هایی بروند که به آنها افتخار می‌کنند و کنار اتومبیل گران‌قیمت یا ویلای شخصی‌شان بایستند حتی طرز نشستن آنها هم از این ویژگی‌شان حکایت می‌کند. وقتی با غرور روی صندلی لم می‌دهند این پیام را به مخاطب منتقل می‌کنند که «من قدرتمند هستم!»

ویژگی افراد شلخته این است که بی‌نظمی در خانه و زندگی‌شان موج می‌زند اما در فضای مجازی از کجا بفهمید که شخصی شلخته است؟ آیا باید صفحه شخصی شلوغ و پر از تصاویر مختلف داشته باشد؟ این‌طور نیست! برخلاف تصور خیلی از ما ویژگی شلخته‌ها در فضای مجازی این است که کمتر به عکس‌های‌شان دست می‌زنند. آنها هیجان‌پذیر نیستند وشاید همان‌طور که نسبت به نامرتب بودن اتاق‌شان بی‌تفاوت هستند، در مورد عکس‌ها هم نظری ندارد و خوب یا بد بودن این عکس‌ها برای‌شان مهم نیست.




ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

قبلا درباره چگونگی انتخاب بهترین عکس پروفایل برای شبکه هاي اجتماعی صحبت کرده ایم، اما امروز مواردی را آورده ایم کـه بـه هیچ عنوان نباید از انها استفاده کنید، زیرا ممکن اسـت چهره شـما را عوض کند و شـما را خلاف آنچه هستید نشان دهد، برای فهم بهتر بحث امروز در آخر یک شخصیت شناسی عکس پروفایل را هم آورده ایم تا بهتر موضوع امروز را درک کنید، در ادامه بیشتر صحبت می کنیم.

 

تصویری كه یك فرد خودش رابا انها بـه دوستان مجازی ‌اش معرفی می ‌كند از واقعیت درونی او خبر می‌ دهد، بنابر این باید عکس پروفایل رابا نهایت دقت انتخاب کرد. اما چـه عکسی برای پروفایل مناسب اسـت؟ مدل تصاویری کـه در ادامه برایتان آورده ایم، نه تنها زیبا نیستند بلکه تاثیری منفی بر مخاطب نیز می گذارند، پس از گذاشتن آن ها برای پروفایل خود خودداری کنید.

 

روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

شاید فکر کنید که نگاه کردن شـما به نقطه اي جز دوربین عکاسی می‌تواند هنری باشد اما اصلا این طور نیست. اگر دوست دارید کـه عکس تاثیرگذاری داشته باشید، باید هنگام عکس گرفتن بـه دوربین نگاه کنید.

تنها دراین شرایط اسـت کـه دیگران با نگاه کردن به عکس تان می توانند ارتباط اولیه رابا شـما برقرار کنند. این نکته بـه خصوص برای خانمها بیشتر صادق اسـت. داشتن نگاهی مستقیم و لبخندی بر لب، جذابیت شـما را دوچندان می کند.

 

یکی از اشتباهاتی کـه اکثر افراد مرتکب میشوند، استفاده از عکسهای قدیمی برای پروفایل اسـت. برای این منظور، یک قانون کلی وجوددارد: اگر عکس شـما مربوط بـه بیش از 2 سال پیش اسـت، دور آنرا خط بکشید.

گذر زمان بر ظاهر مـا نیز اثر میگذارد، بنابر این با خود و دیگران صادق باشید و عکسی از زمان حالتان را در پروفایل تان آپلود کنید. همان طور که شـما دوست دارید دیگران را همانطوری کـه اکنون هستند ببینید، انها نیز ترجیح می دهند کـه عکسی بـه روز از شـما را در پروفایل تان مشاهده کنند.

 

واضح اسـت کـه کسی عکسهای بی کیفیت را دوست ندارد، بنابر این شـما نیز از گذاشتن عکسهای تار یا آن ها کـه نور بدی دارند در پروفایل تان خودداری کنید. در غیر این صورت، دیگران شـما را فردی تصور می کنند کـه خیلی بـه مسائل اهمیت نمیدهند و دید منفی نسبت بشما پیدا خواهند کرد.

امروزه اکثر ارتباط ها مجازی شده، از این رو دیگران باید بتوانند کـه با عکس پروفایل شـما ارتباط برقرار کنند و از آنجایی کـه هیچ کس بـه سمت عکس پروفایل تار جذب نخواهد شد، بهتر اسـت کـه این مدل عکس هایتان را کنار بگذارید. عکس پروفایل شـما باید واضح و روشن باشد.

 

شـما میتوانید بـه کمک فوتوشاپ کمی روی عکس تان کار کنید اما فوتوشاپ بیش از حد نه تنها بر جذابیت عکس تان نمی افزاید، بلکه آنرا تصنعی و مسخره نیز می سازد.

از طرف دیگر، فوتوشاپ بیش از حد نشان دهنده عدم اعتماد بـه نفس شماست، بدین معنی کـه دوست ندارید چهره واقعی تان رابه دیگران نشان دهید و از فوتوشاپ برای پوشاندن انچه هستید، کمک می‌گیرید اما درست آن اسـت کـه دیگران بتوانند شـما رابه اسانی از روی عکس تان تشخیص دهند.

 

اگر می‌خواهید عکسی را برای پروفایل تان انتخاب کنید، سعی کنید کـه عکسی تکی باشد. از گذاشتن عکسی کـه دست و پای دوستان یا اقوام تان در آن دیده می شود، خودداری کنید.

بـه بیان دیگر، یا عکس کامل آن ها را درکنار خودتان بگذارید یا این‌کـه عکسی تکی را برای اینکار انتخاب کنید وگرنه دیدن دست و پای نصفه دیگران در عکس هیچ جذابیتی ندارد.

 

شاید خودتان از دیدن عکسی کـه زبان تان را بیرون آورده اید یا برای دوستان تان شاخ گذاشته اید، خنده تان بگیرد و لذت ببرید اما آیا دیگران هم بـه دیدن چنین عکسهایی در پروفایل شـما، علاقه دارند؟

اگر فکر کنید کـه این عکس را نه تنها دوستان، بلکه فامیل و همکار و مدیر و همسایه هم خواهند دید، آیا بازهم بـه گذاشتن چنین تصاویری علاقه نشان میدهید؟

 

 

حتماً شـما هم در تلگرام یا اینستاگرام و سایر شبکه‌هاي مجازی دیده‌اید کـه عده اي از افراد عکس بسیار نزدیک از چشم، لب یا نیم‌رخ چهره‌شان می گذراند کـه گاهی اوقات این چشم‌ها و لب‌ها آرایش و رنگ و لعاب بسیار زیبایی هم دارند. چیزی کـه دراین نوع عکس‌ها باید گفت این اسـت کـه آن قسمتی کـه در نمای نزدیک بعنوان عکس پروفایل انتخاب می شود ارتباط مستقیمی با سطح اعتماد بـه نفس افراد دارد.

مثلاً خانمی کـه از عکس چشم‌هاي درشت و زیبای خود بعنوان عکس پروفایلش استفاده میکند احساس می کند کـه این چشم‌ها نقطه قوت و اعتماد بـه نفس او هستند و نکته دیگری کـه می توان درباره این عکس‌ها گفت احساس خفیف افسردگی اسـت کـه دراین گروه از افراد وجوددارد کـه احساس میکنند فقط بـه این طریق میتوانند توجه دیگران رابه خود جلب کنند.

 

این عکس بهترین چیزی اسـت کـه مـن دارم. هرچیز دیگری درمن بسیار تلخ و ناراحت‌کننده و نا امید‌کننده اسـت.

 

عده اي از افراد تمام لحظات زندگی خودرا در قالب عکس‌هایي بر پروفایل شبکه‌ هاي مجازی خود می گذراند. اغلب این افراد از یک لیوان نوشیدنی کـه در کافی شاپ گرفته‌ اند و اسنکی کـه برای شام درست کرده‌اند تا لحظه بـه لحظه جاهایی کـه در سفر رفته‌اند و مکان‌هایي کـه دیده‌اند در پروفایل شخصی خود می گذراند.

این افراد عمیقا بـه دنبال جلب مهر و محبت سایرین هستند و دلشان می خواهد دیگران مدام از آن ها بپرسند: فلان جا چطور رفتی؟ این عکس در کدام دانشگاه اسـت؟ این غذایی کـه می خوري خوشمزه بود؟ آن هدیه از طرف چـه کسی بود؟ و…

 

روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

پیام این عکس چیست:

مـن بـه شدت نیازمند تعامل با دیگران هستم و برخی نیازهای تامین نشده در زندگیم دارم کـه از این طریق احساس برآورده شدن انها را می کنم و از این‌کـه دیگران اظهارنظرهای خوشایند و آمیخته با توجه برایم دارند بسیار لذت می برم و مدام دلم می خواهد دیده شوم.

 

حتماً شـما هم از این دست عکس‌ها زیاد دیده‌اید! در این جا نمی خواهیم بگوییم معنای صددرصد بد و منفی از این عکس‌ها استنباط میکنیم. بلکه نمایش این عکس‌ها نشان دهنده‌ي امتیازی اسـت کـه صاحبان این پروفایل‌ها بشما می دهند تا بـه آنان توجه کنید و برای آشنایی بیشتر با آنان مشتاق شوید.

حتی گاهی اوقات دست و پایتان را گم کنید و پس از لایک و تحسین صاحب پروفایل ابراز علاقمندی کنید. درواقع این عکس‌ها بشما میگویند کـه صاحب پروفایل معایب بسیار اندکی دارد و هرآنچه لازم اسـت ببینید این جا وجوددارد!

 

پیام این عکس چیست:

درست اسـت کـه این عکس چیزهای زیادی درباره مـن میگوید اما چیزهای بسیار جذاب تر دیگری هم درباره‌ي مـن هست کـه نمیدانید! مـن چیزی هستم کـه دیگران نمی توانند باشند.

 

بنظر می رسد عده اي از افراد علاقه وافری بـه انداختن عکس سلفی از خودشان در هنگام رانندگی، راه رفتن، دویدن، غذا خوردن، دیدار با دوستان و…. دارند. و البته در تمام این عکس‌ها سعی می کنند بهترین لباس‌شان را بپوشند و آرایش و پیرایش خوبی داشته باشند.

شاید بیراه نباشد اگر بـه عده اي از یان افراد لقب خودشیفته بدهیم و بگوییم طبق معمول خودشیفته‌ها مدام از خودشان عکس‌هاي زیبا و پر زرق و برق سلفی می اندازند و از دیدن عکسهای خودشان لذت میبرند.

 

پیام این عکس چیست:

مـن یک نیاز روانی بسیار پنهان بـه تحسین شدن دارم و بـه دنبال کسب هویت در شبکه‌هاي مجازی هستم و بسیار دوست دارم کـه رهبری و مدیریت گروهی از افراد رادر تمام رسانه‌ ها بـه مـن بسپارند چون احساس می کنم از بقیه برتر، زیباتر، خوش پوش‌تر و جذاب تر هستم.

 

یادم می آید سال ها پیش کـه تازه بـه عضویت شبکه اجتماعی لینکدین درآمده بودم آقایی کـه عکس پروفایلش نیمرخ ترسناکی از صورتش بود مدام برایم مزاحمت ایجاد میکرد تا این‌کـه وادار شدم وی را بطور کلی از ارتباطات حرفه‌اي خودم حذف کنم.

عکس‌هاي نیمرخ طبق معمول سعی دارند بخش خوبی از خودرا نمایش دهند و بخش بزرگ ناخوشایند شخصیتی یا رفتاری خودرا اینگونه مخفی میکنند. شاید فرض‌شان این اسـت کـه دیگران با دیدن چهره کامل انها با خود میگویند: اه این چهره لعنتی مـن رو اذیت میکنه!!

 

پیام این عکس چیست:

این تصویر فردی اسـت کـه یک روی خیلی خوب و یک روی ناجور دارد. و البته عکس فردی اسـت کـه زمان زیادی را جلوی آینه سپری میکند، وضعیت میمیک چهره‌اش خیلی برایش مهم اسـت و این عکس را از بین هزاران عکس خود با وسواس و دقت انتخاب کرده اسـت.

 

در عده اي از شبکه‌هاي اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک کـه ارتباطات طبق معمول در حد مجازی باقی می مانند و عموما عدد تماس و آشنایی بیشتری میان افراد رد و بدل نمی شود هروقت عکس پروفایلی را دیدید کـه دو دوست صمیمی کنار هم بودند و خواستید ترجیح دهید کدام یک از آن ها صاحب پروفایل اسـت شک نکنید کـه صاحب پروفایل آدم خوشگل توی عکس نیست!!!

افراد در اینجور شبکه‌ها طبق معمول با دوستان زیباتر خودشان عکس می اندازند کـه هم بـه واسطه قانون مشابهت زیباتر بنظر برسند هم بـه واسطه آن تصویر زیبا از دوستشان بتوانند دوست‌هاي جدید و لایک‌هاي جدیدی بگیرند. در حالت کلی عکس‌هاي صمیمی با یک دوست معنی زیر را دارد.

 

پیام این عکس چیست:

مـن دلبستگی دارم کـه خودم رابه شـما یک آدم بسیار مثبت از نظر روابط اجتماعی نشان دهم و حتی با توجه بـه این‌کـه دوستانم را دیر بـه دیر میبینم اما میخواهم نشان دهم کـه دوستان خوب و صمیمی زیادی هم دارم و اوقات بسیار خوبی رابا دوستانم می‌گذرانم.

 

طبق معمول افراد کمرو و خجالتی از گذاشتن عکس خودشان بعنوان پروفایل در شبکه‌هاي اجتماعی پرهیز می کنند و ترجیح میدهند عکس‌هایي از منظره‌هاي زیبا و شگفتی‌هاي طبیعت بگذارند.

البته در بسیاری موارد هم بدلیل ملاحظات خانوادگی«سختگیری زن یا شوهر» و شغلی«تابوهای محل کار و سازمان محل خدمت» وادار هستند از گذاشتن عکس خودشان اجتناب کنند و یک تصویر از منظره‌اي زیبا و طبیعت بگذارند.

 

پیام این عکس چیست:

عموما علاقه‌اي بـه جلب توجه شـما ندارم و سرگرم کار و زندگی خودم هستم.

 

درباره کسانی کـه عمدا در عکس‌هاي پروفایل‌شان شکلک درمی‌آورند چـه می توانیم بگوییم؟ هیچ چیز. افراد زیبارو شکلک درمی‌آورند زیرا می توانند با زشت یا مسخره بودن کنار بیایند. زشت‌ها هم شکلک درمی‌آورند چون میخواهند شبیه آدم‌هاي جذاب باشند و شکلک دربیاورند.

همچنین کسانی کـه نه زشت هستند و نه زیبا، انها هم بعضی اوقات برای بامزه‌گی شکلک در می‌آورند، هرچند بعضی مواقع هم بـه این دلیل شکلک در می‌آورند کـه احساس می کنند بـه اندازه کافی زیبا نیستند و قانون عکس نیمرخ راکه پیش‌تر گفتیم یاد نگرفته‌اند.

 

پیام این عکس چیست:

مـن واقعا نمی دانم چرا این عکس را گذاشته‌ام اما یک چیزی را خوب می دانم و آن اینست کـه در دریای بیکران فضای مجازی در حماقت تنها نیستم و میخواهم بدنیا نشان دهم کـه فقط چیزهای خوب و زیبا بـه درد اشتراک‌گذاری نمیخورند.

 

درباره عکس‌هاي همیشه شاد و روبه پیشرفت و خوشحال آدم‌ها همیشه یک حس تردید داشته باشید. درواقع آدم‌ها از لحظات ناراحتی و اندوه خود عکس نمیگذارند و طبق معمول سعی میکنند در فضای مجازی نشان دهند همه ی چیز روبه راه اسـت و مـا یک خانواده خوشبخت یا یک زوج بسیار صمیمی و عاشق و شاد هستیم.

گاهی هم آدم‌ها با گذاشتن عکس‌هایي سعی می کنند خودرا از آسیب‌هاي احتمالی و پیش ‌روی خود حفظ کنند و نشان دهند بـه یک رابطه عاطفی و عشقی پایبند هستند و نباید کسی برایشان مزاحمت عاطفی درست کند.

 

پیام این عکس چیست:

همیشه همینقدر کـه نشان می دهم شاد و خوشبخت نیستم. یکجای کار رابطه‌ام اشکال دارد و نگران این رابطه هستم اما آرزو و رویایم این اسـت کـه همیشه همینقدر شاد ودر کنار هم باشیم. همیشه همینقدر رضایتمند نیستم و حسرت ایامی را می خورم کـه سراسر شادی و نشاط بوده‌ایم.

 

حتماً همین هم اکنون در کانتکت فهرست شـما هم چند عکس پروفایل هست کـه عکس بچه‌ هاي کوچولو و بامزه اسـت کـه ژستهای خیلی جالبی دارند.عده اي از افراد بدلیل ملاحظات خانوادگی «سختگیری زن یا شوهر» امکان استفاده از عکس خودرا ندارند و ترجیح می دهند از عکس فرزندشان استفاده کنند.

این موضوع چیز دیگری را هم نشان می دهد و آن این اسـت کـه وابستگی زیادی بـه فرزندشان دارند و وی را تجسم آینده خود می بینند و با این عکس می خواهند بـه دیگران بگویند مـن یک خانواده دارم.

 

پیام این عکس چیست:

پیام اول: مـن و فرزندم یک تیم منحصر بـه فرد و رو بـه آینده هستیم. پیام دوم: روزگار بزرگی چیز خوشایندی برای مـن ندارد ترجیح میدهم کـه دوران کودکی‌ام برگردم.

 

آدم‌هاي افسرده و غمگین طبق معمول علاقه‌اي بـه انتشار عکس‌هاي خود در فضای مجازی ندارند و درواقع هیچ عکسی از خودرا خوب و زیبا و مناسب نمی بینند.

خیلی دیر بـه دیر عکس پروفایل خودرا تغییر میدهند و سعی می کنند احساس رخوت و ناامیدی و افسردگی‌شان را در عکس‌ها نمایش دهند. این افراد از تغییر و تحول بیزار هستند و ترجیح می دهند عکس‌هاي تیره و تاریک رابه جای عکس خودشان بگذارند.

 

پیام این عکس چیست:

دنیا بـه اندازه کافی محل شاد و بانشاطی نیست و این تصویر و جمله اندوه بزرگ مـن را از بدنیا آمدن و زیستن دراین جهان و رفت و آمد با آدم‌هایي کـه عذابم میدهند نشان میدهد.

 

افراد قدرت طلب و مغرور همیشه سعی میکنند قیافه‌اي از خودشان بـه نمایش بگذارند کـه قدرت و جذبه و اعتماد بـه نفس و ثروت‌شان رابه رخ دیگران بکشند.

مثلاً اگر ماشین گران‌قیمتی خریده‌اند کنار ماشین می ایستند و عکس می گیرند یا اگر شغل مدیریتی و سطح بالایی تصاحب کرده‌اند پشت میزشان عکس‌میگیرند یا حتی در حیاط و کنار استخر ویلای‌شان عکس‌ می اندازند. این افراد می خواهند از تمام چیزهایی کـه بـه آن ها افتخار می کنند تصویری در فضای مجازی منتشر کنند و ژست آدم عدد یک را بگیرند.

 

پیام این عکس چیست:

مـن قدرتمندم!

 

اگرچه اینروزها کمتر کسی اسـت کـه علاقه‌اي بـه عکس‌ دار کردن پروفایلش در شبکه‌هاي مجازی نداشته باشد اما همان‌ گونه هستند افرادی کـه شـما می بینید هیچ تصویری در صفحه‌شان نیست. خب اولین احساسی کـه در مواجهه با این فرد پیدا میکنید چیست؟ ذهن‌تان درگیر او می شود؟ مدام با خود میگویید او چـه شکلی اسـت؟

چـه جور آدمی اسـت؟ چـه جایگاه و موقعیتی دارد؟ و هیچ سرنخی در عکس طرف مقابلتان پیدا نمیکنید کـه بتوانید حدس‌هایي بزنید. شناختن آدمی کـه هیچ عکسی از خودش نگذاشته و حتی تصویر یک منظره یا طبیعت یا جمله فلسفی را هم مناسب ندیده اسـت واقعا سخت اسـت. اما ساده ترین پیام این عکس این‌چنین اسـت.

 

پیام این عکس چیست:

پیام خیلی فوری کـه این عکس پروفایل منتقل می کند این اسـت کـه صاحـب این پروفایل یا اساسـا آدم ناخوشایندی اسـت و یا خودش آن گونه دربـاره خـودش فکر میکند. یا اندکی پریشان‌خاطر اسـت و ترجیح میدهد شـما با هیچ منظره و تـصویری وی را قضاوت نکنید. یا شاید هم یک مـقام مـهم رسمی، نظامی، سیاسی یا شـبیه این ها دارد و ترجیح میدهد هیچ عکس در پروفایلش نباشد.

 

توسط
boshra t69

·
منتشر شده اسفند ۱۴, ۱۳۹۷
· بروزرسانی شده مرداد ۱۲, ۱۳۹۷

با وجود شبکه های اجتماعی مختلفی مانند تلگرام شاید بتوانید خیلی راحت به شخصیت اطرافیان خود پی ببرید. در این مطلب جالب شما روانشناسی عکس پروفایل را خواهید فهمید و میتوانید دوستان و نزدیکان خود را بر اساس آن بررسی کنید.

 تصاویر با ما حرف می‌زنند. کافی است به آنها با دقت نگاه کنیم تا به رمز و رازشان پی ببریم. با کمی دقت می‌فهمید که در شبکه‌های مجازی برای پی بردن به اسرار درونی افراد سرنخ‌هایی وجود دارد. یکی از این سرنخ‌ها عکس پروفایل در شبکه‌های اجتماعی است. تصاویری که یک فرد خودش را با آنها به دوستان مجازی‌اش معرفی می‌کند از واقعیت درونی او خبر می‌دهد. دکتر پرویز رزاقی، روانشناس و استاد دانشگاه به شما می‌گوید چه رازی پشت تصاویر شخصی افراد نهفته و چطور می‌توانید به ابعاد شخصیتی دوستان مجازی‌تان پی ببرید.روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

 

شاید افراد کمرو و خجالتی این ویژگی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی هم بروز می‌دهند. این افراد معمولا از عکس واقعی خودشان کمتر استفاده می‌کنند یا تصاویرشان کاملا واضح نیست. علاوه بر این ممکن است ترجیح دهند به جای عکس واقعی خودشان تصاویری از زیبایی‌های طبیعی را داشته باشند. کمروها عکس‌های سنتی را هم می‌پسندند و دوست ندارند در فضای مجازی جلب‌ توجه کنند.

وقتی فردی در فضای مجازی قصد پرخاشگری یا به‌کار بردن الفاظ ناشایست را دارد ممکن است کمتر از نام و تصویر واقعی خودش استفاده می‌کند. افراد بی‌ادب و پرخاشگر هویت واقعی‌شان را کمتر فاش می‌کنند و به همین دلیل با نام و تصویر غیرواقعی در شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند تا قابل شناسایی نباشند بنابراین اگر فردی با هویت نامعلوم و بدون داشتن تصویر قصد دوستی با شما را داشت در پذیرش این دوستی محتاط باشید و این دوستی‌ها را به سادگی قبول نکنید.

شخصیت مهرطلب در هر شرایطی به دنبال کسب مهر و محبت است و حتی در فضای مجازی هم این میل درونی‌اش را جست‌وجو می‌کند. چنین فردی از هر فرصتی برای جلب محبت دیگران بهره‌مند می‌شود و چه بهتر است که چنین نیازی را از تصاویر واقعی خودش دریافت کند. وقتی عکس پروفایل فرد مهرطلب را لایک می‌کنید به خواسته‌اش می‌رسد. احتمالا مهرطلب‌ها به دنبال عکس‌هایی از خودشان هستند که منجر به ارتباط و تعامل بیشتر با افراد شود.

به همین دلیل ممکن است عکس‌های متفاوت و خاصی را در پروفایل‌شان ببینید حتی ممکن است در عکس‌های‌شان ابهام هم دیده شود. دیدن نظراتی از این دست که کجا بودی؟ چطور رفتی اونجا؟ و. . . هم برای مهرطلب‌ها جذاب است. در مجموع هر عکسی که تصور کنند اظهارنظرهای خوبی از آن دریافت می‌کنند، در صفحه اجتماعی‌شان دیده می‌شود. شاید این موضوع به تامین نشدن نیازهای درونی آنها در زندگی مربوط باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

حتما دیده‌اید که بعضی از افراد در شبکه‌های اجتماعی مرتب عکس‌شان را تغییر می‌دهند و هر روز با عکس تازه‌ای ظاهر می‌شوند. شاید یکی از دلایل این موضوع به تنوع‌طلبی فرد مربوط شود. تنوع‌طلب‌ها خیلی زود از یکنواختی خسته می‌شوند و دل‌شان می‌خواهد تصاویرشان را در قالب‌های مختلف به دوستان‌شان نشان دهند. شاید هم عکس‌ها برای‌شان رضایت‌بخش نیست و می‌خواهند با تعویض مدام عکس‌ها به رضایت برسند.

به‌نظر می‌رسد افرادی که برای عکس پروفایل شان لباس‌های شیک و گرانقیمت می‌پوشند، ژست خاص می‌گیرند یا به آتلیه می‌روند در دسته افراد خودشیفته قرار دارند. این افراد از دیدن تصاویر خودشان لذت می‌برند و دل‌شان می‌خواهد چنین تصاویری در معرض دید عموم قرار گیرد بنابراین هر وقت متوجه شدید که یکی از دوستان مجازی شما مشتاق است مدام عکس‌هایی از این سبک را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهد، نسبت به خودشیفته بودن او مشکوک شوید.

از دیگر ویژگی‌های افراد خودشیفته این است که خیلی دوست دارند مدیریت و رهبری گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را برعهده بگیرند که این موضوع از یک نیاز روانی خبر می‌دهد و این پیام را منتقل می‌کند که از این راه به دنبال کسب هویت هستند.

شخصیت‌های وسواسی بیشتر به دنبال عکس‌هایی هستند که از هر لحاظ ایده‌آل باشد. به‌نظر می رسد این افراد بر اساس ساختار روانی‌شان خواهان جلب‌توجه و درخشش هستند و برای رسیدن به این هدف از همه عوامل استفاده می‌کنند. عکسی که قرار است در صفحه شخصی و پروفایل‌شان قرار گیرد باید از هر نظر بی‌عیب و نقص باشد. از این رو برای انتخاب و عکاسی دقت زیادی به خرج می‌دهند حتی ممکن است برای داشتن عکس بی‌عیب و نقص هزینه زیادی در نظر بگیرند و برای داشتن چنین عکسی وقت می‌گذارند.

اگر به عکس مطلوب دست پیدا کرده و نظرات مثبتی دریافت کنند، میلی به تغییر عکس‌شان ندارند. شاید دیده یا شنیده باشید که افراد وسواسی ممکن است چندین بار در روز و به‌طور افراطی دست‌های‌شان را بشویند ولی در مورد عکس‌های شخصی این ساختار روانی در این افراد دیده نمی‌شود. به هر حال نظم و دقت افراطی در انتخاب عکس‌ها موضوعی است که وسواسی‌ها از آن رنج می‌برند.

افراد غمگین و افسرده هم کمتر از عکس‌های شخصی خوششان می‌آید. این افراد عکس خودشان را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش نمی‌گذارند و اگر هم عکسی قرار دهند، کمتر مایل به تغییر آن هستند. افسرده‌ها نسبت به خودشان احساس قشنگی ندارند و از چهره‌شان لذت نمی‌برند. از تغییر، تنوع و تحول گریزان هستند. شاید هم عکس‌هایی را انتخاب کنند که دورنما و پشت زمینه باز دارند و این تصاویر را به جای چهره خودشان قرار دهند. استفاده از تصاویر تیره و تاریک هم در میان افسرده‌ها رایج است.

فرض کنید دوست صمیمی شما با همسرش به‌شدت مشکل دارد و شما هم از این قضیه باخبر هستنید. ناگهان در فضای شبکه‌های اجتماعی عکس‌های زیبای خانوادگی دوست‌تان را می‌بینید که در کنار همسرش نشسته و کاملا خوشحال و خوشبخت به نظر می‌رسد. می‌دانید که چشم دیدن همسرش را هم ندارد اما در فضای مجازی نشان می‌دهد که همه چیز روبه‌راه است و ما چقدر خوشبختیم! در این شرایط عکس‌ها قرار است پیامی را به مخاطب انتقال دهند.

در واقع در رابطه‌ای که در مورد سلامت روانی یکی از زوج‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد و برداشت‌هایی مطرح می‌شود، عکس‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند انتقال‌دهنده پیام مهمی باشند؛ اینکه ما دو نفر همدیگر را دوست داریم و می‌خواهیم دیگران این موضوع را باور کنند، حتی اگر واقعیت نداشته باشد! گاهی هم افراد مختلف برای اینکه خودشان را از آسیب‌های احتمالی دور نگه دارند چنین عکس‌هایی را به اشتراک می‌گذارند تا نگاه دیگران را نسبت به زندگی خودشان تغییر دهند و هدف‌شان این است که یک نوع رضایتمندی روانشناختی را با عدم رضایتمندی واقعی جبران کنند تا دیدگاه دیگران اصلاح شود. بعضی وقت‌ها هم چنین عکس‌هایی حاکی از انتقال پیام فرد به خودش است؛ اینکه این زندگی را می‌خواسته ولی به آن نرسیده و شاید هم با به اشتراک گذاشتن عکس‌های خوش گذشته، حسرت می‌خورد که چرا چنین روزهایی بار دیگر تکرار نمی‌شوند.

افراد مغرور و قدرت‌طلب به‌طور معمول عکس‌های‌شان را با ژست و قیافه‌های خاص نمایش می‌دهند و دل‌شان می‌خواهد نماد‌های قدرت بیرونی را در معرض دید عموم قرار دهند. اگر با شغل‌شان به قدرت می‌رسند ممکن است پشت میز مدیریت عکس بگیرند. شاید هم به مکان‌هایی بروند که به آنها افتخار می‌کنند و کنار اتومبیل گران‌قیمت یا ویلای شخصی‌شان بایستند حتی طرز نشستن آنها هم از این ویژگی‌شان حکایت می‌کند. وقتی با غرور روی صندلی لم می‌دهند این پیام را به مخاطب منتقل می‌کنند که «من قدرتمند هستم!»

ویژگی افراد شلخته این است که بی‌نظمی در خانه و زندگی‌شان موج می‌زند اما در فضای مجازی از کجا بفهمید که شخصی شلخته است؟ آیا باید صفحه شخصی شلوغ و پر از تصاویر مختلف داشته باشد؟ این‌طور نیست! برخلاف تصور خیلی از ما ویژگی شلخته‌ها در فضای مجازی این است که کمتر به عکس‌های‌شان دست می‌زنند. آنها هیجان‌پذیر نیستند وشاید همان‌طور که نسبت به نامرتب بودن اتاق‌شان بی‌تفاوت هستند، در مورد عکس‌ها هم نظری ندارد و خوب یا بد بودن این عکس‌ها برای‌شان مهم نیست.

برچسب‌ها: خودشیفتگیروانشناسیشبکه‌های اجتماعیشخصیت شناسیعکس پروفایل تلگرام


فروردین ۱۴, ۱۳۹۷

 توسط
مدیر
· Published فروردین ۱۴, ۱۳۹۷
· Last modified فروردین ۲۰, ۱۳۹۷


تیر ۱۰, ۱۳۹۷

 توسط
boshra t69
· Published تیر ۱۰, ۱۳۹۷
· Last modified مرداد ۱۰, ۱۳۹۷


مرداد ۳, ۱۳۹۷

 توسط
boshra t69
· Published مرداد ۳, ۱۳۹۷
· Last modified مرداد ۶, ۱۳۹۷

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

برای مشاهده تعداد مبتلایان و فوت شده های کرونا تا این لحظه بر روی ادامه کلیک نمایید

چربی های مفید و سالم برای بدن کدامند؟

فال روزانه : فال امروز ۳۰ تیر

بهترین روش های رفع بوی بد عرق در طب سنتی

فال روزانه : فال امروز ۲۹ تیر

انواع شکست عشقی

اخبار سینما و سلبریتی ها
عکس بدون آرایش بازیگران
گریم جالب بازیگران
بیوگرافی بازیگران
عکس سلفی بازیگران
عکس جشن تولد بازیگران

فال هفتگی PMC
فال ورق
فال چوب
فال قهوه
فال ابجد
استخاره از قرآن
فال حافظ
فال روزانه
فال انبیاء
طالع بینی مصری
طالع بینی هندی
طالع بینی خورشیدی
طالع بینی ازدواج
پیامک ماه تولد
طالع بینی ازدواج
داستان های واقعی
شنیدنی های جذاب
فال تاروت صوتی
عضویت در خبرنامهروانشناسی عکس پروفایل تلگرام

Infu_ir@

دانلود رایگان کتاب های نایاب

بدون نیاز به نصب

از پیج ما دیدن فرمایید

کلیه حقوق برای اینفو محفوظ است

نیرو گرفته از  – طراحی شده با قالب هیومن

در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام , اینستاگرام , توییتر , واتس اپ و ….اگر سری به لیست دوستان و همکاران و خانواده و هر شخصی که در لیست مخاطبین شما هست بزنید

میبینید که یکی با گل، یکی با ژست های عجیب و غریب ,یکی فقط و فقط از چشم و ابروی خود , یکی تمام قد و یکی نیم رخ، یکی پشت میز محل کارش عکس گرفته و دیگری هم هیچ عکسی برای پروفایل کاربری اش در شبکه های اجتماعی نگذاشته است.

اینها نشانه ی چیست ؟ مدلهای مختلف عکس پروفایل شخصیت درونی شما را لو می دهد . ، اگر تمایل دارید بدانید تصاویری که دوستان تان در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند

چطور شخصیت آن ها را فاش می کند باید بدانید که تصاویر با ما حرف می زنند فقط کافی است که با داشتن کمی اطلاعات با دقت به آن ها نگاه کنیم تا به رمز و رازهایشان پی ببریم.در ادامه با دلگرم همراه باشید تا شخصیت هر فردی را از روی عکس پروفایلش باز کنیم.روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

برای پی بردن به اسرار درونی افراد سرنخ هایی وجود دارد. یکی از این سرنخ ها عکس پروفایل افراد در شبکه های اجتماعی است. تصاویری که یک فرد خودش را با آن ها به دوستان مجازی اش معرفی می کند از واقعیت درونی او خبر می دهد.

ادامه این مطلب تا حدودی به شما می گوید چه رازی پشت تصاویر شخصی افراد نهفته است و چطور میی توانید به ابعاد شخصیتی دوستان مجازی تان پی ببرید البته فراموش نکنید که این نکات برای شناخت کامل به هیچ وجه کافی نیست.

به نظر می رسد افرادی که برای عکس پروفایل شان مدام از زوایای مختلف از سر و صورت خودشان عکس پروفایل می گذارند در دسته افراد خودشیفته و کم اعتماد به نفس قرار دارند.

این افراد از دیدن تصاویر خودشان لذت می برند و دل شان می خواهد چنین تصاویری در معرض دید عموم قرار گیرد .

بنابراین هر وقت متوجه شدید که یکی از دوستان مجازی شما مشتاق است مدام عکس هایی از این سبک را در شبکه های اجتماعی قرار دهد، نسبت به خودشیفته بودن او مشکوک شوید.

از دیگر ویژگی های افراد خودشیفته، این است که خیلی دوست دارند مدیریت را برعهده بگیرند که این موضوع از یک نیاز روانی خبر می دهد و این پیام را منتقل می کند که از این راه به دنبال کسب هویت هستند.

عوض کردن مداوم عکس پروفایل نشان دهندهی احساس ناامنی، عدم اعتماد به نفس و سر به هوا بودن است.

چنین افرادی معمولاً به دیگران بدگمانند و به راحتی به کسی اعتماد نمیکنند. حتی صفاتی از دوگانگی شخصیت در برخی از این کاربران مشاهده میشود و آنان همواره از تصمیمهایشان ناراضی هستند.

این خصوصیات بیانگر وجود بحران هویتی است و چنین فردی نیاز دارد که خود را از دریچهی چشم دیگران ببیند. افرادی که دائماً عکس پروفایلشان را عوض میکنند، معمولاً خواهان جلب توجه دیگران نیز هستند.

افرادی که عکس گل یا قابی از طبیعت زیبا مانند دریا و جنگل و دشت و … (بدون حضورخودشان در عکس) را برای پروفایل خود انتخاب میکنند، ممکن است دلایل متعددی برای اینکار داشته باشند.

یکی از اصلی ترین دلایل این است که فرد نمیخواهد یا به خاطر شرایط اجتماعی و خانوادگی نمیتواند عکس خودش را برای پروفایلش تلگرام یا واتس اپ بگذارد. در این صورت ساده ترین انتخاب برای یک عکس پروفایل زیبا، گل و طبیعت خواهد بود.

از طرفی ممکن است فردی واقعا عاشق عناصر و صحنه های طبیعت باشد و از نگاه کردن به عکس آن نیز لذت ببرد.

مثلا کسی که از دیدن عکس آسمان ابری احساس آرامش میکند و آن را برای پروفایلش میکند یا فردی طبیعت در فصل پاییز را دوست دارد و عکس هایی از طبیعت پاییزی را برای پروفایلش انتخاب کند.

یا اینکه گلی که برای تصویر پروفایل گذاشته است از سوی فرد خاصی به او هدیه داده شده و با گذاشتن آن عکس برای پروفایل میخواهد از طرف مقابل به خاطر عشق و محبتی

گاهی نیز افراد عکسی از سفر به طبیعت را به نمایش میگذارند که خودشان هم در آن حضور دارند.

انتخاب این عکس نشان می‌دهد که آن فرد می‌خواهد به همه اعلام کند که از نشستن پشت میز و تمام روز با رایانه کار کردن متنفر است و دوست دارد در دامان طبیعت از زندگی‌اش لذت ببرد.

شاید افراد کمرو و خجالتی این ویژگی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی هم بروز می‌دهند. این افراد معمولا از عکس واقعی خودشان کمتر استفاده می‌کنند یا تصاویرشان کاملا واضح نیست.

علاوه بر این ممکن است ترجیح دهند به جای عکس واقعی خودشان تصاویری از زیبایی‌های طبیعی را داشته باشند. کمروها عکس‌های سنتی را هم می‌پسندند و دوست ندارند در فضای مجازی جلب‌ توجه کنند.

وقتی فردی در فضای مجازی قصد پرخاشگری یا به‌کار بردن الفاظ ناشایستو یا قصد توهین به دیگران در قالب کامنت را دارد ممکن است کمتر از نام و تصویر واقعی خودش استفاده می‌کند.

افراد بی‌ادب و پرخاشگر هویت واقعی‌شان را کمتر فاش می‌کنند و به همین دلیل با نام و تصویر غیرواقعی در شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند تا قابل شناسایی نباشند

بنابراین اگر فردی با هویت نامعلوم و بدون داشتن تصویر قصد دوستی با شما را داشت در پذیرش این دوستی محتاط باشید و این دوستی‌ها را به سادگی قبول نکنید.

شخصیت‌های وسواسی بیشتر به دنبال عکس‌هایی هستند که از هر لحاظ ایده‌آل باشد.

به‌نظر می رسد این افراد بر اساس ساختار روانی‌شان خواهان جلب‌توجه و درخشش هستند و برای رسیدن به این هدف از همه عوامل استفاده می‌کنند.

عکسی که قرار است در صفحه شخصی و پروفایل‌شان قرار گیرد باید از هر نظر بی‌عیب و نقص باشد.

از این رو برای انتخاب و عکاسی دقت زیادی به خرج می‌دهند حتی ممکن است برای داشتن عکس بی‌عیب و نقص هزینه زیادی در نظر بگیرند و برای داشتن چنین عکسی وقت می‌گذارند.

اگر به عکس مطلوب دست پیدا کرده و نظرات مثبتی دریافت کنند، میلی به تغییر عکس‌شان ندارند. شاید دیده یا شنیده باشید که افراد وسواسی ممکن است چندین بار در روز و به‌طور افراطی دست‌های‌شان را بشویند ولی در مورد عکس‌های شخصی این ساختار روانی در این افراد دیده نمی‌شود.

به هر حال نظم و دقت افراطی در انتخاب عکس‌ها موضوعی است که وسواسی‌ها از آن رنج می‌برند.

روانشناسی عکس پروفایل تلگرام

فرض کنید دوست صمیمی شما با همسرش به‌شدت مشکل دارد و شما هم از این قضیه باخبر هستنید. ناگهان در فضای شبکه‌های اجتماعی عکس‌های زیبای خانوادگی دوست‌تان را می‌بینید که در کنار همسرش نشسته و کاملا خوشحال و خوشبخت به نظر می‌رسد.

می‌دانید که چشم دیدن همسرش را هم ندارد اما در فضای مجازی نشان می‌دهد که همه چیز روبه‌راه است و ما چقدر خوشبختیم! در این شرایط عکس‌ها قرار است پیامی را به مخاطب انتقال دهند.

در واقع در رابطه‌ای که در مورد سلامت روانی یکی از زوج‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد و برداشت‌هایی مطرح می‌شود، عکس‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند انتقال‌دهنده پیام مهمی باشند؛

اینکه ما دو نفر همدیگر را دوست داریم و می‌خواهیم دیگران این موضوع را باور کنند، حتی اگر واقعیت نداشته باشد!

گاهی هم افراد مختلف برای اینکه خودشان را از آسیب‌های احتمالی دور نگه دارند چنین عکس‌هایی را به اشتراک می‌گذارند

تا نگاه دیگران را نسبت به زندگی خودشان تغییر دهند و هدف‌شان این است که یک نوع رضایتمندی روانشناختی را با عدم رضایتمندی واقعی جبران کنند تا دیدگاه دیگران اصلاح شود.

بعضی وقت‌ها هم چنین عکس‌هایی حاکی از انتقال پیام فرد به خودش است؛ اینکه این زندگی را می‌خواسته ولی به آن نرسیده و شاید هم با به اشتراک گذاشتن عکس‌های خوش گذشته، حسرت می‌خورد که چرا چنین روزهایی بار دیگر تکرار نمی‌شوند.

حتما شما هم در لیست مخاطبین خود افرادی را دیده اید که عکس هایی از بچه های کوچک بانمک را به نمایش میگذارد.

یا اینکه فرد عکسی از کودکی خودش را در برای اینکار انتخاب کرده است. انتخاب عکس کودک به عنوان عکس پروفایل تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ به این معناست که فرد از دنیای بزرگسالی خسته است، از شرایط حاضر رضایت ندارد و میخواهد به دوران خوش کودکی بازگردد.

در برخی از موارد نیز خانم هایی که آرزوی مادر شدن را دارند عکس پروفایل بچه برای پروفایلشان انتخاب میکنند و درواقع این عکس ها نشان میدهد دلشان میخواهد صاحب فرزندی شبیه کودکی که در تصویر است باشند.

شاید شما هم افرادی را دیده باشید که عمدتا عکس های دسته جمعی و چندنفره برای پروفایل انتخاب میکند. به طوری که حتی در عکس ها مشخص نیست صاحب پروفایل چه کسی است! به گفته روانشناسان صاحبان چنین پروفایل هایی نمیتوانند خودشان را بدون جمع تصور کنند و هویت غیرمستقلی دارند یا در کنار جمع دوستان یا آشنایان احساس ارزشمندی بیشتری میکنند.

همچنین عکس با خانواده و فرزندان نشان می‌دهد که آن فرد رابطه‌ی صمیمانه‌ای با خانواده‌اش دارد و به حمایت و پشتیبانی آنها دلگرم است. فردی که عکس خانوادگی را برای پروفایلش انتخاب می‌کند، به همه اعلام می‌کند که باارزش‌ترین و مهم‌ترین داراییش در زندگی خانواده و فرزندانش هستند.

از طرفی اگر دوستانتان در تمام عکس‌های پروفایل تلگرام و اینستاگرام شما حضور داشته باشند، می‌توان به این نتیجه رسید که شما فردی برونگرا و معاشرتی هستید.

افراد برونگرا چشمگیرترین و رنگارنگ‌ترین عکس‌های پروفایل را دارند که بازتابی از شخصیت مطمئن و راحت آنها است. شما عاشق بیرون رفتن و معاشرت با دیگران هستید و از این که دیگران به شما نگاه کنند و یا درباره‌تان حرف بزنند، غرق لذت می‌شوید. افراد برونگرا غالباً عکسی را برای پروفایلشان انتخاب می‌کنند که آنها را جوان‌تر نشان بدهد و بیشتر به عکس‌های پرجمعیت علاقه دارند.

به طور کلی زنان بیشتر از مردان عکس پروفایل حیوانات بامزه و ناز مثل سگ، گربه و جوجه انتخاب میکنند. مردان اگر قرار باشد عکسی از حیوانات برای پروفایل خود انتخاب کنند، انتخاب آن ها مسلما حیوانات شکارچی مثل عقاب، شیر و مار است!

خانم هایی که عکس حیوانات بامزه را برای پروفایل خود انتخاب میکنند، معمولا افرادی درونگرا هستند و مهربان هستند و آقایانی که به انتخاب عکس حیوانات شکارچی علاقه دارند حس قدرت طلبی وتسلط و سلطه را به مخاطب میرسانند.

خودشیفتگی و خودخواهی مشخصه‌ی بارز افرادی است که عکس‌های حرفه‌ای آتلیه‌ای را برای پروفایلشان انتخاب می‌کنند. به علاوه افراد خودشیفته‌ای که زیبایی و جذابیت خودشان را در عکس‌های پروفایل ستایش می‌کنند، اشخاصی هستند که مرتب پست‌های جدیدی درباره‌ی خودشان می‌گذارند، در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال هستند و عکس پروفایلشان را دائماً عوض می‌کنند.

به تازگی ترند جدیدی در شبکه‌های اجتماعی باب شده است که افراد عکس‌های آتلیه‌ای برای پروفایلشان می‌گذارند. اما حتی با دقت کردن در عکس حرفه‌ای نیز می‌توانید به نکات جالبی درباره‌ی شخصیت مخاطبتان برسید. عکس حرفه‌ای نیز رازهای شخصیتی جالبی را فاش می‌کند،

هرچند به اندازه‌ی عکس معمولی گویا نیست. مسلماً عکس باکیفیتی که با لباس خوب گرفته‌اید، تاثیر قابل توجهی بر مخاطبین می‌گذارد، اما مراقب باشید، چون مخاطبین‌تان فقط به ظاهر عکس اکتفا نمی‌کنند؛ معنای نهفته در عکس گاهی جذابیت ظاهری آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و اگر عکستان سرشار از حس خودنمایی و فخرفروشی باشد، آن اثری را که می‌خواهید بر روی مخاطبین نخواهد گذاشت.

گاهی اوقات عکس‌هایی که بیش از حد ویرایش شده باشد، تحقیر مخاطبین را برمی‌انگیزد.

افرادی که برای پروفایلشان هیچ وقت عکسی نمی گذارند، علاقه مند هستند هویتشان تا حدی مبهم بماند. یک روانکاو ممکن است به دلیل شغلش بخواهد که هویتش کمی مبهم باشد ولی برای خیلی از افراد این لزوم وجود ندارد.

گاهی هم فرد به دلیل احساس نقصی که می کند عکسی نمی گذارد. دلیل های متفاوتی در پس این تصمیم وجود دارد و نمی توان برای آن ها یک دلیل مشخص را عنوان کرد.

افرادی که عکس نوشته ای را برای پروفایل خود انتخاب میکنند، درواقع عکس پروفایل را به عنوان یک بیلبورد بزرگ میبینند که به وسیله آن پیغامی را به دیگران برسانند یا افکارشان را به اشتراک بگذارند.

این نوشته ممکن است عشق یا تنفر آن ها به فرد یا موضوعی نشان دهد. شعری باشد که برایشان تداعی کننده فلسفه یا حسی خاص است، یا اینکه دغدغه فکری آنها در این برهه از زندگیشان باشد.

اگر نوشته عکس پروفایل یا بیو فرد، نوشته ای منفی نسبت به کسی باشد که پروفایل او چک کرده است، میتوان گفت فرد احتمالا خشم درونی زیادی دارد و در ارتباطات اجتماعی یا عاطفی گذشته تجارب منفی زیادی داشته است که باعث شده است حالت تدافعی نسبت به دیگران داشته باشد.

درواقع او به نحوی میخواهد به افراد پیغام بدهد: “به من نزدیک نشوید، من زخم خورده هستم و نمیخواهم ارتباط صمیمانه دیگری را تجربه کنم.”

سخن آخر….خودمان را واکاوی کنیم

از دیدگاه یک روان شناس ما نمی گوییم که عکس خاصی باید در پروفایل قرار گیرد اما نگاه یک روان شناس می گوید که آدم ها باید اصیل باشند یک نفر اصالتش طبیعت است، کوه و دریا و رودخانه است چون مثلا کوهنورد است و کارش، علاقه اش و زندگی اش با آن گره خورده است.

حالا اگر این یک نفر مدام عکسی بگذارد که اصالتش همین است دیگر مورد نقد نیست. زندگی او در این عکس معنادار می شود. اگر کسی دلهره دارد و به دنبال رسیدن به چیز خاصی است و عکسی می گذارد که اصالت ندارد باید خودش را واکاوی کند.و اگر عکس پروفایلتان مدام حول صورت و چشم و ابرویتان می چرخد فکری به حال بالا بردن اعتماد به نفس و خودشیفتگی خود بکنید و سری به خود بزنید.

همچنین بخوانید :

چرا من تنبلم چکار کنم تنبل نباشم ؟

چرا فراموشی به سراغ ما می آید؟

روانشناسی عکس پروفایل تلگرام
روانشناسی عکس پروفایل تلگرام
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *