روانشناسی پولدار شدن

 
helpkade
روانشناسی پولدار شدن
روانشناسی پولدار شدن



 

 

روانشناسی پول و پولدار شدن!

روانشناسی پولدار شدن

پول به عنوان یکی از مهمترین اختراعات تاثیرگذار بر زندگی همواره مورد علاقه نظریه پردازان در علوم مختلف بوده است. امروز به همت محققان، تحقیقاتی درخور توجه در زمینه پول صورت پذیرفته است. یکی از رویکردهای این توجه به موضوع پول، پرداختن به «روانشناسی پول» است.

 

پول به عنوان یکی از مهمترین اختراعات تاثیرگذار بر زندگی همواره مورد علاقه نظریه پردازان در علوم مختلف بوده است. امروز به همت محققان، تحقیقاتی درخور توجه در زمینه پول صورت پذیرفته است. یکی از رویکردهای این توجه به موضوع پول، پرداختن به «روانشناسی پول» است. دانشی میان رشته ای که در مرز بین کسب و کار و روانشناسی به مطالعه می پردازد.

 

روانشناسی پول و بیماری روانی مربوط به پول

در این مجال کوتاه نظری کوتاه به برخی از ابعاد روانشناسی پول خواهیم داشت. همانطور که اشاره شد یکی از موضوعات مورد علاقه در این حوزه، بیماری های روانی مربوط به پول است. یکی از تست های رایج در این بخش تست MBBS است. در این تست که از سال 1984 با 11 هزار تحقیق میدانی استحکام علمی خود را حفظ کرده است، یکی از مراجع اصلی برای شناخت بیماری های روانی مربوط به پول است.

 

در این تست شش بیماری روانی درخصوص پول مورد آزمایش قرار می گیرند. وسواس پولی، تمایل به نگهداری پول، پول همیشه کم است، پول به عنوان منشأ قدرت، دیدگاه امنیتی به پول و نهایتا پول تابع تلاش و توانایی از جمله موضوعاتی است که فرد با انجام این تست می تواند در مورد نگرش خود به پول آنها را دریابد.

 

به هر شش عامل 10 سوال اختصاص داده شده است. کسب نمره بین 35 تا 70 وضعیت نرمال و در غیر این صورت حکایت از نوعی بیماری روانی نسبت به پول دارد.

 

روانشناسی پول و تفاوت های زنان و مردان

یکی دیگر از موضوعاتی که در روانشناسی پول به آن پرداخته می شود تفاوت دیدگاه زنان و مردان نسبت به پول است.

 

روانشناسی پول و هدیه

موضوع دیگر و مرتبط با مسئله روانشناسی پول مسائل مربوط به هدیه است. جالب است بدانیم میزان هدیه دادن یکی از شاخص شناسایی جوامع مدرن از سنتی است. میزان هدیه در جوامع سنتی بسیار بالاتر از جوامع مدرن است چرا که در این جوامع هدیه هنوز کارکردهای خود را از دست نداده است.

در جهان امروز پنج درصد درآمد خانواده ها در جهان صرف خرید هدیه می شود. در این میان زنان پنج برابر مردان هدیه می دهند اما ارزش هدایای مردان و زنان برابر است. نکته آن است که زنان برای ایجاد روابط بهتر هدیه می دهند و مردان برای اثبات یا نشان دادن موقعیت خود.

 

روانشناسی پول و پس انداز

میزان پس انداز از منظر روانشناسی پول از طریق فرمول زیر محاسبه می شود. پس انداز = توانایی + تمایل

در این فرمول توانایی تابع افزایش درآمد است. تمایل یا خواست فرد تابع هراس از آینده نامطمئن، ذهنیت و نیاز به حجم زیاد پول در آینده برای خریدهای کلان تر مانند خانه است. به طور معمول چهار مکانیزم پس انداز در انسان ها قابل شناسایی است. فروش دارایی ها، کاهش هزینه، کار بیشتر و قرض گرفتن.

این نمودار که حاصل تحقیقات در کشورهای مختلف جهان است نشان می دهد انسان ها رفتار قرض خود را در طول زندگی زیاد تغییر نمی دهند اما با افزایش سن بیشتر به کاهش هزینه ها اقدام می کنند. این امر درخصوص کار بیشتر نمود بیشتری دارد.

یعنی افراد کار بیشتر را یکی از راه های افزایش قدرت پس انداز می دانند اما فروش دارایی در افراد کم سن و سال یکی از راهکارهای دست یافتن به حجم خاصی از پول است اما در بزرگسالان این روند به شدت کاهش می یابد.

روانشناسی پول و حساب های ذهنی

یکی از جالب ترین مسائل دیگر مربوط به روانشاسی پول، مفهوم حساب های ذهنی است. برای پرداختن به این موضوع به این مثال توجه کنید. فرض کنید شبی به همراه چند نفر از دوستان راهی تماشای فیلم در سینما می شوید. وقتی بلیت را می خرید بر اثر شلوغی قبل از ورود سینما بلیت ها را گم می کنید. احتمال اینکه برگردید و دوباره بلیت بخرید چقدر است؟

حالا فرض کنید همین مبلغ بلیت را در راه سینما گم کنید. آیا باز بلیت می خرید یا منصرف شده و به خانه برمی گردید؟ تحقیقات نشان می دهد 48 درصد کسانی که بلیت را گم می کنند دوباره بلیت می خرند و فیلم را می بینند. در حالی که 85 درصد کسانی که پول را گم می کنند بلیت گرفته و به سینما می روند. این مثال نشان دهنده آن است که انسان ها در ذهن خود ترازنامه ای دارند که سرفصل های مشخصی دارد.

به عنوان مثال فردی که بلیت را گم می کند برای دیدن فیلم دو بار سرفصل تفریح را بدهکار می کند اما کسی که پول را گم می کند آن را از سرفصل اشیای گم شده برمی دارد. همین تئوری است که برخی تئوری های اقتصادی در مورد انسان را با اشکال مواجه می کند. در حالی که پولی که از دست می رود میزان مشخص و ثابتی است.

نکته پایانی در این خصوص آن است که انسان ها باید بدانند چند وقت یک بار حساب ذهنی خود را می بندند. می دانستید چرا روزهای بارانی اینقدر مسافر در خیابان ها می ماند؟ به دلیل آنکه به علت بارانی بودن رانندگان تاکسی کرایه بیشتری می گیرند و زودتر از معمول حساب درآمد را در ذهن شان می بندند و بدین ترتیب بقیه روز را در خانه می گذرانند.

این در حالی است که انسان های موفق هر 10 تا 15 سال حساب ذهنی خود را می بندند. روانشناسی پول یکی از دانش هایی است که می تواند به ما در مدیریت باور و نگرش های مان در مورد پول به عنوان تاثیرگذارترین منبع در اختیارمان کمک کند. از سوی دیگر این دانش به کارآفرینان کمک می کند تا با شناخت بهتر آن بتوانند با چالش های مالی که ریشه های روانشناختی دارند بهتر مواجه شده و آنها را مدیریت کنند.

 مطلب برگرفته از سمیناری است با عنوان «روانشناسی پول» که توسط دکتر شعبانعلی ارائه شد.

منبع:کسب وکار

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

جهت درج تبلیغات رایگان کلیک کن

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

روانشناسی پولدار شدن

فریم های خاص عینک برای انواع فرم صورت

بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

مشاوره تلفنی طلاق

مشتری هاتو چند برابر کن!

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

همین حالا وکیل بگیر

چگونه به صورت آنلاین درآمد کسب کنیم؟

ارائه آموزش درهرزمان ومکان باپنل اختصاصی

به راحتی برای خودت فرصت شغلی بساز!

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

ازبهترین متخصص‌ها آنلاین نوبت بگیر

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



پولدار شدن یکی از دغدغه های مهم آدم های این روزگار است

 

پولدار شدن یکی از دغدغه های مهم آدم های این روزگار است و اغلب هم خواسته هایشان بیش از مقدار پولی است که در دسترس دارند اما حتما شنیده اید که می گویند پول خوشبختی نمی آورد و هستند آدم هایی که با داشتن ثروت فراوان باز هم غمگین و ناراحت هستند.برای دانستن اینکه چطور پول بیشتری کسب کنید و زندگی بهتری داشته باشید ،سراغ محمود معظمی رفتیم او به شما می گوید که ثروت تنها به معنی پولدار شدن نیست و برای ثروتمند شدن ابتدا باید مجموعه ای از صفات خوب را در خودتان نهادینه کنید .یکی از این صفات خوب تمرین شاد بودن و حفظ شادمانی است.در اینجا به شما میگوییم درباره پول چطور فکر کنید و ثروتمند شدن چه فرمولی دارد.آموخته های اشتباهتان را دور بریزیدچرا اکثر آدمهای بی اخلاق در سریال ها ثروتمند هستند و هر فردی که شرایط مالی ضعیف تری دارد، انسانی با اخلاق و خوب است؟!روانشناسی پولدار شدن

بی اخلاقی ربطی به ثروت ندارد،بلکه یک ویژگی شخصیتی ناسالم است.چه کسی گفته پول چرک کف دست است؟!این باورها را تغییر دهید .لطفا از خودتان بپرسید و بنویسید وقتی می گویید چول چه به ذهنتان می آید؟نقشه ذهنی شما در رابطه با پول چیست؟آیا یکی از جمله های زیر به ذهنتان می رسد؟پول علف خرس است،پول جن و من بسم الله،پول زیر پای فیل،پول خوشبختی نمی آورد اینها…همه اشتباه است!دنیای بیرونی شما عوض نمیشود مگر اینکه افکارتان را تغییر دهید. هر لحظه از خودتان بپرسید به چه فکر می کنید؟اگر روی نداشته ها و ناراحتی هایتان تمرکز کنید که بیچاره می شوید!شما مختار هستید که ثروت را انتخاب کنید یا فقر را!هیچ اجباری هم برای ثروتمند زندگی کردن شما وجود ندارد!به پول احترام بگذارید!یاد بگیرید که به پول احترام بگذارید.اگر فکر می کنید شما سزاوار ثروت نیستید به این دلیل است که به جایگاه حال حاضرتان می نگرید.هیجان از یک فکر خوب سرچشمه می گیرد .اگر حس خوبی دارید یعنی به موضوعات هیجان انگیز فکر میکنید!هیجان سوخت و انرژی رفتار شماست.الگوهای رفتاری ذهن ما از کودکی در رابطه با ثروت یا رفتار دیگری شکل گرفته اند .این الگوها شامل خانواده ،جامعه ،رسانه ها ،مدارس ،جنسیت و …است.بدترین موضوع انشا در تمام دوران تحصیلی این موضوع است؛ علم بهتر است یا ثروت!چرا این دو را در مقابل هم قرار می دهید؟کدام ثروت پایدار و با ریشه ای بدون آگاهی و دانش کسب شده و کدام دانشی بدون کسب ثروت ارزشمند است؟کسی منکر ارزش علم نمی شود. در دین خودمان هم داریم که یک لحظه تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت است.من هیچ چیز نمی دانم!خطرناک ترین موضوع در بحث آموزش این است که فکر کنید چیزی را می دانید.من این را می دانم را فراموش کنید.هر لحظه که با خودتان بگویید خودم این موضوع را بلدم.از همان جا آموزش متوقف می شود و هیچ چیز جدیدی یا نخواهید گرفت!پس این را باور داشته باشید که کسی شما را خوشبخت تر یا بدبخت تر نمی کند مگر خودتان!اگر چیزی را در دنیای پیدا می خواهید،باید در دنیای پنهان سرمایه گذاری کنید.دنیای پیدا همان خودآگاه و دنیای پنهان ناخودآگاه هر انسانی است.پول ،در بانک و دست فرد دیگری نیست،بلکه در مغز شماست.اگر پول می خواهید در ابتدا باید درون خودتان راجستجو کنید.آیا فکر می کنید شما شایسته ثروتمند شدن هستید؟با افزایش درآمد ثروتمند نمی شویدثروتمند ها به دارایی شان فکر می کنند،فقرا به درآمدشان.ثروت به معنای مقدار دارایی است و نه درآمد.باید یاد بگیرید درآمد را به دارایی تبدیل کنید.

جالب است بدانید تنها با افزایش درآمد ثروتمند نخواهید شد.تفاوت های ظریفی بین تفکر فقر و تفکر ثروت وجود دارد.کاشکی ها را باید در زندگی دور بریزید !عاشق کاری که انجام می دهید ،باشید.ظرف وجودی تان را بزرگ کنید .هر روز صبح به خود بگویید خدایا به من کمک کن امروز بیشتر خدمت کنم .از این به بعد به جای فکر به بدهی ها و بیچار گی ها به فکر ایجاد ثروت باشید.بهتر است به جای استفاده از واژه مشکلات،بگوییدمسائل.به این فکر کنید که شما از مسائل تواناتر هستید.شما همانی هستید که بیشتر اوقات به آن می اندیشیدتجربه نشان می دهد ،ثروت واقعی بدون شادمانی به دست نمی آید.بیشتر افراد پول و پولدار شدن را به اشتباه با ثروتمندی یکی می دانند؛در حالی که ثروت مفهومی عظیم تر دارد.ثروتمند نمی شوید مگر توجه تان به داشته هایتان باشد و نه آنچه ندارید.شکرگزار باشید و نه غرغرو و طلبکار از خود،دنیا و اطرافیان.طبق قانون جذب شما فکرتان را روی هرچیز متمرکز کنید همان را دریافت خواهید کرد.شما همانی را دریافت می کنید که بیشتر اوقات به آن می اندیشید .اگر گردوش روزگار ،شانس و اقبال ،شرایط اقتصادی و اوضاع و احوال جهان در اختیار شما نیست صاحب فکرتان که می توانید باشید و اینجا همان جایی است که می تواند نقطه قوت شما باشد .در هر شرایطی که هستید ،بگردید ،نکات مثبت آن لحظه را پیدا و شکر کنید.این عبارت را قلبا باور کنید “هر اتفاقی که برایم رخ می دهد به نفع است”.

 

ثروت یعنی توانایی و هنر تبدیل درآمد به دارایی

 

ثروت یعنی توانایی و هنر تبدیل درآمد به داراییبه جای تلاش برای پولدار شدن،در پی ایجاد استقلال مالی باشید یعنی وضعیتی که شما برای گذران زندگی نتم در آینده با شرایطی دست کم ۲۰ درصد بالاتر از استاندارد جامعه،نیازی به کار کردن نداشته باشید.منظورم این نیست که نباید کار کنید .بلکه برای رسیدن به وضعیت استقلال مالی ،شما اول کاری را میکنید که دوست و از آن لذت می برید .دوم اینکه لذت انجام کارتان،بر میزان درآمدتان ترجیح دارد.ثروت به خودی خود ایجاد میشود و نیاز و ربطی به کار کردن شما ندارد.تعجب می کنید ،اما تا این نکته بسیار ساده را باور نکنید ،به احتمال بسیار زیاد نخواهید توانست روی شادمانی و آرامش اقتصادی را ببینید.ثروت یعنی توانایی تبدیل درامد به به دارایی.به زبان ساده تر ،بخشی از درآمدتان را به طور منظم پس انداز کنید و با آن مرغ های تخم طلا بخرید.

 

از منطقه امن خود بیرون بیاییدپول برای ثروتمندان سخت کار می کند،اما فقرا،سخت برای پول کار می کنند.اگر می خواهید زندگیتان عوض می شود.باید اول باورها و اندیشه هایتان نسبت به پول و ثروت را تغییر دهید.

عادت به پس انداز مهم تر است تا میزان پس انداز.عادت کنید که پس انداز کنید به یاد داشته باشید ؛پس انداز ،بدهی شما به آینده تان است.اهمیت این بدهی کمتر از اقساط و وام بانکی یا پول آب و برق و گاز نیست.افرادی هم هستند که خیلی خوب پس انداز می کنند ،خانه و ماشین می خرند ولی ریشه پول جمع کردن آنها اغلب اضطراب است .پول برای آنها داشتن امنیت بیشتر است و اگر بخواهند آن را خرج کنند ،احساس نا امنی را تجربه می کنند .این رابطه را دور بریزید.پول یعنی رفاه بیشتر،آرامش ،فرصت بیشتر و …اصولا در تفکر ثروت ،ناآرامی و عدم امنیت جایگاهی ندارد.افرادی که تفکر فقر دارند،همیشه دوست دارند امنیت داشته باشند و بدهی هایشان را بدهند.راحت باشند و دردسری نداشته باشند.همین طور هم کوچک میکند .هیچ سعی نکنید که همه چیز امن و آرام و بی صدا باشد.این یعنی مرگ.فرمول جادویی برای ثروتمند شدناین فرمول را جدی بگیرید و به آن عمل کنید.فرض کنید هزار واحد درآمد دارید:۶۰درصد از درآمدتان را صرف هزینه های ضروری کنید(خوراک،پوشاک،بهداشت،آموزش…)

۲۰درصد آن را به حساب پس انداز “استقلال مالی” واریز کنید(این حساب آینده زندگی شما را تضمین می کند و به هیچ وجه نباید حتی اگر به دلیل بدهی به زندان افتادید قرض کنید اما به حساب مالی دست نزنید)

۱۵درصد از درآمدتان باید در حساب”لذت و خوشی” گذاشته شود (هرچیزی که خوشحالتان میکند.شرط این حساب این است که بین ۷۰تا۹۰ روز خرج شود چون ذهن شما باید از کارکردن پاداش و لذت بگیرد تا شوق ادامه دادن کار را داشته باشد.کار کردن جان کندن نیست!)

پنج درصد را هم به حساب “امور خیر،نیکوکاری و کمک کردن به دیگران”اختصاص دهید(فکر کنید قرار است به مسافرت بروید و فردی به شما می گوید این بسته را هم به اقای فرخی برسانید.اگر نبرید چه می شود؟خیانت در امانت کرده اید تاکید میکنم که از روزیتان این مبلغ را برای خیریه خرج کنید)

اگر برای شما این سوال ایجاد شده که حتی یک میلیون تومان هم هزینه های ضروری شما را پاسخ نمی دهد؛چه برسد به ۶۰۰ هزارتومان !باید بگویم دو راه دارید:

اول هزینه هایتان را کاهش دهید.دوم،درآمدتان را افزایش دهید.

راه سومی وجود ندارد متاسفانه !اگر هم بیش از ۲۰ درصد می توانید پس انداز کنید مشکلی ندارد فقط فراموش نکنید که خیلی از هزینه های ضروریتان نزنید چون باید سطح استاندارد زندگیتان را هم بالا ببرید .مهم ترین قضیه در رعایت این فرمول ،یاد گرفتن پس انداز است و مدیریت و آموختن یک عادت درست.بعد منتظر معجزه ها باشید.هر چند با مبلغی کم ذخیره را شروع کنید و از روی رغبت این فرمول را انجام دهید.منبع:زیبـاشـو دات کام

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

کاهش قیمت تورهای شاد و لوکس تابستان

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

جهت درج تبلیغات رایگان کلیک کن

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

ازبهترین متخصص‌ها آنلاین نوبت بگیر

مشاوره تلفنی طلاق

از هر مهارتی که داری به راحتی پول در بیار!

در رابطه باهمسرتان به بن بست رسیده‌اید؟

ثبت نام در تالار گفتگو روانشناسی

شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

در این مقاله اصول علمی و اثبات شده ای را درباره کسب ثروت به شما خواهم آموخت. اما دقت کنید که این اصول حاصل اکتشافات خود من نبوده است. من فکر نمی کنم که اساساً صلاحیت نصیحت کردن شما درباره کسب ثروت را داشته باشم. آنچه که درادامه می گویم حاصل تجربیات و آموزه های میلیونر های بزرگ است که من به دقت مطالعه کرده و در کار و زندگی خود به کار برده و ۱۱۰% نتیجه گرفته ام.و گرنه من آنقدر آدم باهوشی نیستم که تمام این اصول را خودم کشف کرده باشم.

اما لااقل آنقدر عقل سلیم دارم که به توصیه افراد موفق و با تجربه گوش کنم و مرتکب اشتباهات آنان نشوم.

همه ی انسانها، حتی بدون داشتن استعدادی خاص و یا شانس می توانند به تدریج ثروت کسب کنند. می توانند بخشی از دستمزد خود را ذخیره کنند و نهایتا بازنشسته شوند.چند سال پیش کتابی در این باره می خواندم که ایده ی جالبی را توضیح می داد. شما می توانید فقط با پس انداز کردن پول خود، بدون آنکه نیاز به سرمایه گذاری و ریسک کردن داشته باشید، در کمال رفاه بازنشسته شوید. حتی نیاز به خریدن دوره آموزشی من یا تحصیل در علم اقتصاد هم نخواهید داشت.کافی است که هرماه ۱۰% از درآمد خود را پس انداز کنید. البته شاید بگویید که تورم در نهایت باعث از بین رفتن ارزش پول پس انداز شده می شود. این درست است. به همین خاطر پیشنهاد می کنم که پول پس انداز شده را صرف خریدن اوراق قرضه ی دولتی کنید. اوراق قرضه سود ثابت و مشخصی دارند. از طرفی هم دولت هیچ وقت ورشکست نمی شود. درنتیجه شما هر سال مقدار مشخصی را به عنوان سود، بدون هیچ ریسکی دریافت خواهید کرد.حال اگر واقعا باهوش باشید، سود پرداخت شده از طرف دولت را دوباره صرف خریدن اوراق قرضه خواهید کرد. در نتیجه میزان ثروت پس انداز شده ی خود را باز هم بالاتر خواهید برد.از آنجا که من میزان حقوق فعلی شما را نمی دانم و نرخ اوراق قرضه ممکن است نسبت به زمانیکه شما این را می خوانید فرق کرده باشد، نمی توانم به طور دقیق این محاسبه را انجام دهم.اما حدس می زنم که با پس انداز کردن ۱۰% در آمد خود به شکلی که گفتم، در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، شما آن قدر ثروت خواهید داشت که نیازی به کار کردن نداشته باشید و فقط به مسافرت بروید.اما اگر نمی توانید ۲۰ سال تا بازنشسته شدن صبر کنید، اشکالی ندارد. راه های دیگری هم هست اما همیشه یادتان باشد که به دنبال کسب تدریجی پول باشید نه یک شبه ثروتمند شدن.

“لطفا یک فرصت طلایی برای من نشان بده که سریع پولدار شوم؟”در اصطلاح عامیانه به این نوع فرصت طلایی “موقعیتی برای زدن و در رفتن” اطلاق می شود یعنی کار-بزن-در-رو.تجربه به من نشان داده که اکثر مردم به طور ناخودآگاه دنبال چنین راهی می گردند. و اگر روزی فکر کنند که واقعا روشی سریع آن ها را پولدار میکند، بعضی از اوقات در عرض چند ثانیه کل سیستم باورهای خود را عوض خواهند کرد تا جایی که حتی برایشان مهم نباشد که این کار ” بزن در رو” ممکن است باعث ضایع شدن حق انسانهای بیگناه زیادی شود.مشکل من با “فرصت های طلایی” برای پولدار شدن به این دلیل نیست که ممکن است باعث آسیب زدن به دیگران شود. بلکه به این خاطراست که در هر حال جواب نمی دهد!اجازه دهید نشان دهم:فکر می کنید که در یک فرصت طلایی چقدر می توان پول در آورد؟صد هزار دلار؟ پانصد هزار دلار؟ اجازه دهید فرض کنیم که یک میلیون دلار بتوان کسب کرد. آیا فکر می کنید که یک میلیون دلار برای کل عمر شما کافی باشد؟در حالت عادی، برای یک فرد معمولی ممکن است این پول کافی باشد. اما من چیز دیگری درباره ی افراد طمعکار می دانم و آن این است که بعد از در آوردن یک میلیون دلار، هرگز قادر به قانع شدن به آن نخواهند بود و به دنبال میلیون بعدی خواهند رفت!و در همین رفتن به سمت میلیون “بعدی” است که تمام میلیون “قبلی” را در اختیار فرد یا شرکت بعدی قرار خواهند داد که مشغول همان کار فعلی آن هاست : “بزن و در رو!”و این چرخه برای فرد طمعکار ادامه پیدا میکند تا روزی که…البته شاید خواننده ی گرامی با خود فکر کند که وی با دیگران فرق دارد و یا اینکه فرصت طلایی وی با دیگران فرق خواهد کرد. در این صورت من برای شما آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که شانستان را امتحان کنید. بعضی از ما کمتر از اشتباه دیگران درس میگریم و فکر می کنیم که با بقیه متفاوت هستیم. من این را کاملا درک می کنم. اما به نظر من نتیجه ای که در نهایت به آن خواهید رسید این است من و شما با هم هیچ فرقی نداریم و همه در اشتباه کردن به یک انداره استعداد داریم. و دیگران نیز با ما فرقی ندارند.اما اگر قانع شده اید که فرصت های طلایی و بزن در رو باب میلتان نیست، همانطور که من از آن ها متنفر هستم، حال آماده اید که راه درست کسب ثروت را یاد بگیرید.و اصل بعدی، شاید یکی از مهمترین قوانینی است که من از”وارن بافیت” یاد گرفتم.روانشناسی پولدار شدن

فقط کاری را انجام دهید که می فهمید، اما در آن حرفه آن قدر مهارت پیدا کنید که هیچ کس نتواند با شما رقابت کند. و بعد تنها کاری که باید بکنید این است که آن کار را مرتب تکرار کنید.وارن بافیت ثروتمند ترین فرد روی زمین است، وی بیش از ۸۰ سال سن دارد و در طول دهه ی گذشته رتبه ی اول ثروتمند ترین مرد دنیا بین وی و “بیل گیتس”، رئیس کمپانی مایکروسافت دست به دست شده است.وارن بافت صاحب یک شرکت سرمایه گذاری است که در کمپانی های مختلف سهام دارد.به طور مثال کمپانی وی سهام همبرگر فروشی مک دونالدز را زمانی که بین ۳ تا ۵ دلار در نوسان بود خرید، قیمت فعلی سهام مکدونالدز ۱۰۰ دلار است.وارن بافیت فرمول اصلی سرمایه گذاری خود را از استاد خودش “بنجامین گراهام” یاد گرفت که در دانشگاه سر کلاس های وی می نشست. قسمت اعظم آن فرمول برای همه قابل یاد گیری است. جالب است بدانید که خود من آن را از شاگردِ شاگردِ شاگردِ وی آموختم!به این می گویند آموزش سینه به سینه! البته فرمول ها و شیوه ی سرمایه گذاری وی برای تشخیص سهام موفق در کتاب های زیادی منتشر شده است. اما چه کسی حوصله ی خواندن و یاد گرفتن آن ها را دارد؟ تقریبا هیچ کس!

اما من شخصاً فرمول های وی را یاد گرفتم و بعد از بارها استفاده کردن از آنها باید بگویم که آنقدرها هم پیچیده نیستند و هر کسی که در حد کلاس پنجم ابتدایی ریاضی بداند آن ها را می تواند یاد بگیرد و استفاده کند.اما نکته مهم این ماجرا، فلسفه ی کلاسیک وارن بافیت است. وی معتقد است که آدم باید فقط کاری را که می فهمد انجام دهد. یعنی اینکه فرصت های طلایی وی را وسوسه نکند.

اجازه دهید با بیان مثالی از شیوه ی سرمایه گذاری وی، این نکته را توضیح دهم:از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ بازار سهام دنیا شاهد پدیده ی به نام “حباب دات کام” بود.ماجرا این بود که با به وجود آمدن اینترنت و اقبال همگانی نسبت به آن، همه کمپانی هایی که در زمینه اینترنت فعالیت می کردند، ناگهان رشد بی سابقه ای تجربه کردند.کافی بود که اسم شرکت شما لغت “آنلاین” و یا “نت” در خود میداشت تا همه در آن سرمایه گذاری کنند. شرکت مایکروسافت نیز در همین دوران سهامش به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت.تمام سهام داران و مشاوران وارن بافیت به وی توصیه کردند که در مایکروسافت و بعضی از شرکت های آی تی سرمایه گذاری کند.حال باید به این قضیه توجه داشته باشید که وارن بافیت در دفتر کار خود حتی کامپیوتر هم ندارد!حتی تا همین امروز نیز وی نیازی به یادگیری آن احساس نکرده است!اگر اشتباه نکنم، در سال۲۰۰۰ ، زمانیکه حباب دات کام به اوج خود رسیده بود وی نامه ای به سهامداران خود نوشت و گفت که قصد دارد خبر خوبی به آن بدهد:“ما امسال یکی از بهترین سرمایه گذاری های خود را در شرکت های آجرسازی و سیمان انجام داده ایم. لطفا احساسات خود را کنترل کنید!”

وقتی که این حرف را زد همه شروع به مسخره کردن وی کردند و گفتند که او پیرمردی است که از قافله ی تکنولوژی عقب مانده است.وارن بافت هرگز در مایکروسافت سرمایه گذاری نکرد. وی در هیچ کمپانی اینترنتی سرمایه گذاری نکرد. وی همچنان به راه خودش ادامه داد: “من فقط در تجارتی سرمایه گذاری می کنم که اصول و طبیعت آن را بفهمم.”و تقریبا چند ماه بعد، همانطور که وی پیش بینی کرده بود، حباب دات کام ترکید و کمپانی های بسیاری در عرض چند روز نابود شدند!مثلا کمپانی بزرگ آمازون که کارش فروش کتاب و اجناس مختلف از طریق اینترنت است، در عرض مدت کمی قیمت سهامش از ۱۰۷ دلار به فقط ۷ دلار کاهش پیدا کرد!خوب به مثالی که زدم فکر کنید: از ۱۰۷ دلار تا ۷ دلار مسافت بسیار زیادی است!در نتیجه من نیز به این اصل وارن بافیت ایمان کامل دارم. البته معنای این حرف آن نیست که آدم باید فقط کار سابقش را ادامه دهد و تجارت های جدید را تجربه نکند.نه، به هیچ وجه ! اما مهم است که پیش از آغاز یک تجارت جدید اول درباره ی آن یاد بگیرید، و اصول حاکم بر آن را بفهمید. و کاملا اهمیت دارد که شخص “خودتان” بفهمید، اینکه دوست یا همکارتان آن را می فهمد کافی نیست.من تا ۲۲ سالگی هیچ چیز درباره سرمایه گذاری در بازار سهام نمی دانستم. یکسال صرف یادگیری آن کردم و بعد به طور فعالانه در آن تجربه کسب کردم. به همین خاطر است که می توانم تا آخر عمر میوه ی این درخت را بچینم.پس شما هم سعی کنید که در درجه ی اول در کار فعلیتان استاد شوید. دانش و تجربه ی خود را در آن عمیق کنید. تقریبا تا حدی پیشرفت کنید که کسی توان رقابت با مهارت شما را نداشته باشد.

مثلا اگر کارمند حسابداری یک شرکت هستید، به مدرک دانشگاهی خود اکتفا نکنید. شروع به خواندن متد ها و روش های جدید بکنید که همکارانتان نمی دانند. در کنار آن شروع به خواندن درباره ی زمینه هایی که مستقیما به کار شما ارتباط ندارند اما به شکلی مربوط اند. مثلا شروع به خواندن اصول “اقتصاد کلان” کنید. در حین انجام این کار متوجه خواهید شد که از تجربه ی خود در حسابداری می توانید به شکل موثرتری در زمینه ای جدید تر استفاده کنید. در این حالت خواهد بود که شما صاحب مهارتی خواهید شد که بعضی از شرکت ها شدیدا به آن نیاز دارند. آنها به کسی نیاز خواهند داشت که مثل شما در هر دو زمینه خبره باشد. آنها به مهارت شما نیاز دارند اما مشکل دراینجاست که افرادی مانند شما نادر خواهند بود. پس قدرت در مذاکره برای حقوق و مزایای بیشتر در اختیار شما خواهد بود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ به این مطلب چه امتیازی می دهی؟

این متن رو تو نت دیدم
در ویکی پدیا
میشه در رابطه با این در ایمیل من توضیح بدین که درست است یا نه؟
چون طبق اصل از 3 اصل ساده برای پولدار شدن و پولدار ماندن گفته شما و ویکی پدیا کاملا متغاوت هستن
ممنون میشم راهنماییم کنین
اوراق قرضه دولتی، (به انگلیسی: government bond) اوراق قرضه‌ای است، که توسط دولت منتشر می‌شود و سررسید طولانی دارند. دولت برای تأمین کسری بودجه و یا تأمین سرمایه مورد نیاز طرح‌های عمرانی خاص یا عام، اقدام به انتشار اوراق قرضه دولتی می‌کند. معمولاً نرخ بهره این اوراق، برای کل دوره ثابت است، در نتیجه در شرایط تورمی، خریداران این اوراق، نه تنها سود نمی‌کنند، بلکه ضرر نیز می‌نمایند.[۱][۲]

سلام دوست عزیز
عموما کسانی اوراق قرضه را می گیرند که امکان ریسک کمتری دارند و خودشان به تنهایی نمی توانند از پول خود ثروت زیادی ایجاد کنند
برای همین این گروه افراد با گرفتن اوراق قرضه ، دارایی خود را به صورت اوراق قرضه در می آورند ، ضمن اینکه باعث رشد و بالندگی در طرح های عمرانی کشور می شوند
بستگی دارد که شما جزء افراد کم ریسک باشید یا پر ریسک؟
افرادی که ریسک کمتری می کنند، این راه میتواند ، راه مطمئن تری باشد
شاد پیروز باشید

سمینار ما یک وب سایت تخصصی در زمینه موفقیت فردی و معرفی برنامه های آموزشی و اساتید برگزیده ایران می باشد، ما در سمینارما با گرد هم آوردن جوانان پرانرژی (متخصص) و خلاق و اساتید درجه اول آمده ایم تا مسیری جدید پیش و روی شما علاقمندان قرار دهیم، تا این خلا آموزش مهارت های فردی و کسب و کاری را پر کنیم.

امروز دوشنبه , ۳۰ تیر , ۱۳۹۹ شما در تک بوک هستید.

بازدید

ذهن ثروتمند نقطه آغاز ثروتمند شدن است . ذهن ثروتمند است که انسان پولدار می آفریند ! پولدار شدن قوانینی دارد . شما باید این قوانین ثروت را کشف کنید و در کسب و کار خود بکار بندید .
انسان برای رشد روحی و شکوفایی استعدادهایش به امکاناتی نیاز دارد که بدون پول نمی تواند آن ها را تهیه کند . جامعه ی انسانی طوری سازمان دهی شده است که مالکیت و استفاده از این امکانات صرفا از طریق پول ممکن است . لذا علم ثروت اندوزی را می توان پایه و اساس تمامی پیشرفت های بشری دانست …

ثروتمند کسی است که تمامی امکانات لازم را برای یک زندگی پربار در دست دارد . هیچ انسانی نمی تواند بدون پول فراوان ، تمامی نیازهای خود را برآورده سازد . امروزه زندگی بسیار پیشرفته و پیچیده شده است و هر زن و مرد معمولی برای رسیدن به خواسته های خود به ثروت زیادی نیاز دارد …روانشناسی پولدار شدن

حیات واقعی به معنای تجلی کامل آن چیزهایی است که انسان بتواند با استفاده از جسم ، ذهن و روح خود به عرصه برساند . هیچ انسان پیش از آن که جسمش در تمامی کارکردهای خود به کمال نرسیده باشد به سعادت واقعی و رضایت نمی رسد .

همین مطلب درباره ی روح و ذهن هم صادق است . در جایی که احتمال به ظهور نرسیده ای وجود دارد و یا بالقوه ای بالفعل نشده است ، میل ارضاء نشده ای وجود خواهد داشت و این میل همان احتمالی است که می خواهد متجلی شود و یا بالقوه ای است که در طلب به فعلیت درآمدن است …

برچسب ها

مطالب مشابه با این مطلب

دانلود کتاب دو درصدی ها ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز در کتاب « دو درصدی ها » به صورت کامل به مطالبی مهم و کاربردی نظیر شخصیت شناسی، تقویت حافظه، زبان بدن، بیوگرافی و نکات برجسته دانشمندان و مشاهیر، فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی و غیره […]

فهرست کتاب « روانشناسی اجتماعی » : فصل اول – روانشناسی اجتماعی چیست ؟ فصل دوم – همرنگی با جماعت فصل سوم – ارتباط جمعی ، تبلیغات و متقاعد سازی فصل چهارم – شناخت اجتماعی فصل پنجم – توجیه خود

دانلود کتاب ۷ روش برای بالا بردن انرژی ۴٫۳۳/۵ (۸۶٫۶۷%) ۶ امتیازs پیروی از یک زندگی شاد و نیروبخش، مسلما به شما انرژی و توان بیشتری می دهد! عکس این مطلب نیز صحت دارد ما در زیر به نکاتی اشاره می کنیم که شما […]

دانلود کتاب یادگیری حسی و کلاس مجازی ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۲ امتیازs در این کتاب الکترونیکی،یادگیری به کمک حواس پنجگانه و ترجیح یادگیری، که برای افراد مختلف، می تواند متفاوت باشد، بیان شده است که به کمک آن می توانید روش و سبک یادگیری خودتان […]

دانلود کتاب معجزه کنید ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز در کتاب « معجزه کنید » عناوین زیر به چشم می خورد : – مفهوم هدایت – شب تاریک ایمان – اصل هدف گذاری – تمام رویدادهای جهان ، اثبات باورهای بنیادین ماست !

دانلود کتاب از آب تا سراب ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs چکیده کتاب ” آب و سراب ” به قلم استاد محسن نیه ، تلاش شده است تفاوت آنچه می گوییم و آنچه می خواهیم، تفاوت آنچه می اندیشیم و آنچه عمل می کنیم به […]

كتاب رمان

كتاب اندروید

كتاب پزشكي

دانلود كتاب تاريخي

کتاب اجتماعي سياسي

دانلود كتاب كودكان

كتاب علوم غريبه

كتاب علمي دانشگاهي

دانلود كتاب موفقيت

كتاب تجارت الكترونيك

دانلود كتاب كامپيوتر

آموزش زبان خارجي

كتاب متفرقه

دانلود كتاب مذهبي

دانلود كتاب شعر

دانلود كتاب ادبيات

دانلود كتاب ورزشي

دانلود كتاب هنر

كتاب جغرافيا و نقشه

كتاب بانوان و زيبايي

كتاب نقد و بررسي

فيلمنامه و نمايشنامه

روانشناسی پولدار شدن

كتاب مديريت

كتاب زبان اصلي

دانلود كتاب صوتي

كتاب گوشي موبايل

كتاب فلسفه و منطق

كتاب رشته برق

فال حافظ

انجمن

بانک مقاله

شطرنج آنلاین

استخاره با قرآن

تست هوش آنلاین

گروه یاهو تک بوک

تست شخصیت شناسی

خرید گیفت کارت

خرید کتاب

چت روم

دانلود آهنگ جدید ایرانی

مهاجرت به کانادا

دانلود آهنگ جدید

دانلود فیلم ایرانی

دانلود آهنگ ایرانی

علوم غریبه

اوج یادگیری

داروخانه آنلاین آرتان

دانلود آهنگ جدید

اقدام پژوهی

دانلود آهنگ جدید

تور لحظه آخری

دانلود کتاب اندروید تحجرگرایی ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs فهرست کتاب اندروید تحجرگرایی : مقدمه گفتار اول:ماهیت علوم دینی و پیوند آن با اخلاق(۱) گفتار دوم: ماهیت علوم دینی و پیوند آن باخلاق (۲) گفتار سوم: ماهیت علوم دینی و پیوند آن با اخلاق (۳) […]

دانلود کتاب اندروید محبت زنان و کودکان در سیره پیامبر ۳٫۶۴/۵ (۷۲٫۷۳%) ۱۱ امتیازs خانواده یکی از بنیادی ترین نهادهای اجتماعی است. هر چند خانواده جامعه کوچکی به شمار می آید، ولی از آن جهت که هر جامعه بزرگ از مجموعه خانواده ها فراهم […]

دانلود کتاب اندروید صحنه های قیامت ۳٫۱۷/۵ (۶۳٫۳۳%) ۱۸ امتیازs کتابی که پیش روی شماست خلاصه ای از مباحث معاد از مرگ تا بهشت است . در این کتاب نظر متکلمین از علمای شیعه درباره مسائل مربوط به معاد ، مطابق روایات معصومین بیان […]

وقتی نوبت به عرق کردن در گرمای تابستان می رسد، اشتباهات رایج در نهایت منجر به مشکلات خطرناکی می شود.

این روزها شهرت جاذبه های توریستی به شبکه های اجتماعی بستگی دارد زیرا ۵۰ درصد مسافران گزارش داده اند که اطلاعات و تبلیغات اینترنتی روی برنامه سفر آن ها تاثیر گذاشته است.

  هنگام ثبت نام در تلگرام، باید به برنامه اجازه برقراری و دریافت تماس از طریق تلفن خود را بدهید و شماره تلفن خود را به برنامه بدهید.

تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید
نقشه سایت


دانلود کتاب با لینک مستقیمDownloads-icon


کتاب pdfDownloads-icon


pdfDownloads-icon


کتاب pdfDownloads-icon

شخصیت مالی بیشتر افراد ترکیبی از چند مدل هست، و میشه تشخیص داد که در هر شخصی کدوم یکی از این شخصیت ها بیشتره. البته باید گفت که هر کدوم از این شخصیت ها، محاسن و معایبی دارند که بعد از زدن تست‌ها بیشتر درباره شون صحبت می‌کنیم.

 نمیشه گفت که یک تیپ مالی خیلی خوبه و تیپ مالی دیگه خوب نیست!  اما خیلی خوبه که تشخیص بدیم که چه نوع تیپ شخصیتی داریم و نکته مهم اینه که باید بفهمیم که نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی مالی مون چی هست و بعد از شناسایی نقاط ضعف، باید اونها رو برطرف کنیم و حتی اونها را به نقطه قوت تبدیل کنیم.

 سوالات زیر به این منظور طراحی شده که بتونه به شما کمک کنه که تیپ مالی خودتون رو تشخیص بدید. لازمه که قبلش بگم که در پرسش نامه زیر هیچ پاسخ درستی وجود نداره و مهم، نظر و طرز فکر شماست که باید شناسایی بشه پس دنبال پیدا کردن جواب درست نباشید!

الف)  اون پول رو فقط برای خودم خرج نمی‌کنم و با اون پول برای بقیه  هم هدیه می خرم.

ب)  فوراً اون پول رو میزارم تو بانک تا از دست نره.روانشناسی پولدار شدن

ج)  فعلاً هیچ تصمیمی نمی گیرم و تا اونجا که امکان داره درباره نحوه درست استفاده از اون فکر می‌کنم.

د)  اون رو در تجارت پر سودی سرمایه‌گذاری می‌کنم.

ه)  اون رو صرف امور خیریه می‌کنم.

الف)  پول لذت‌بخش ترین چیز تو زندگی من هست و با اون می‌تونم از هر فرصتی برای خرید و هدیه دادن به دیگران استفاده کنم.

ب) ترجیح می‌دهم پولم رو در جایی امن مثل بانک نگه دارم تا احساس امنیت داشته باشم.

ج) ترجیح می‌دهم زیاد به پول فکر نکنم چون می دونم که مسائل مالی در اکثر موارد خود به خود حل می شه.

د) من خیلی زیاد درباره پول فکر می‌کنم و مدام در حال سبک و سنگین کردن  و پیدا کردن راه‌هایی برای افزایش پولم هستم.

ه) مطمئنم که پول هیچ‌وقت نمیتونه تصمیم گیری های اصلی و مهم زندگی منو تحت تأثیر  قرار بده.

الف) می‌خوام به اندازه کافی پول داشته باشم تا بتونم هر چیزی رو که  دلم میخواد با اون بخرم.

ب) می‌خوام به اندازه کافی پول پس انداز کنم، تا هیچ‌وقت درباره پول و بحران مالی احساس نگرانی نداشته باشم.

ج) هنوز دقیقاً نمی دونم که هدف من از به دست آوردن پول چیه؟

د) می‌خوام خیلی سریع حجم دارایی ها و سرمایه های خودم رو چند برابر کنم.

ه) می‌خوام به اندازه ای پول دربیارم که بتونم باهاش نیازهای اصلی زندگی‌ام رو برطرف کنم نه بیشتر.

الف) برنامه‌ریزی؟ همچنین چیزی تو زندگی من وجود نداره چون من برای پولی که بدست میارم برنامه خاصی ندارم.

ب) من خیلی به برنامه‌ریزی مالی برای خود پایبندم و به هیچ عنوان حاضر نیستم که اونها رو نادیده بگیرم.

ج) من برنامه‌ریزی مالی ندارم چون نمیدونم چطور باید یک برنامه مالی داشته باشم، به خاطر اینکه من مطمئنم که پول به خودی خود مدیریت میشه و تا حالا بدون برنامه‌ریزی هم به مشکلی برنخوردم.

د) من برنامه مفصلی برای پول های خودم دارم و همیشه در حال حساب و کتاب کردن دخل و خرجم هستم.

ه) من زندگی ساده ای دارم و خوشحالم که هیچ‌وقت نیازی به برنامه‌ریزی های مالی پیدا نمی‌کنم.

الف)  راستش من کلاً با پس انداز کردن مشکل دارم، چون پس انداز کردن برای من همیشه یک کار سخت بوده، چون  احساس می‌کنم پس انداز کردن هیچ فایده‌ای نداره.

ب)  پس انداز کردن برای من خیلی عادیه چون من بطور خودکار پس انداز می‌کنم.

ج) من می دونم که باید پس انداز کنم، اما هیچ‌وقت نمی‌تونم کاری برای عملی کردن افکارم درباره پس انداز کردن انجام بدم.

د)  من خیلی از پس انداز کردن لذت می برم چون  بیشتر وقت‌ها با خودم راجع به این موضوع فکر می‌کنم که چطور  میشه تو زندگی جلوی خرج های اضافی رو گرفت.

ه)  اگر من اون اندازه پول داشته باشم که بتونم اون رو پس انداز کنم، هیچ‌وقت پس انداز نمی‌کنم و بجاش اون رو خرج خودم و زندگی‌ام می‌کنم.

الف) من بیشتر وقت‌ها پول قرض می گیرم، اما نمی‌تونم بگم که همیشه از پس بازپرداخت قرض هام برمیایم.

ب) من به ندرت از کسی پول قرض میگیرم، چون من همیشه برای شرایط ضروری به مقدار کافی پول پس انداز می‌کنم.

ج) من سعی می‌کنم و ترجیح می‌دهم که از بقیه پول قرض نگیرم، چون  معمولاً مشکلاتی پیش میاد که نمیتونم قرضهام روم به اونها پس بدم.

د) من دوست دارم از بقیه پول قرض کنم چون با این کار می‌تونم پول بیشتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشم، اما در عین حال از اینکه انسان مقروضی باشم متنفرم.

ه) من از قرض گرفتن متنفر هستم و فقط موقع هایی که هیچ چاره دیگه ای نداشته باشم و موقعیتم خیلی ضروری باشه، از دیگران قرض میگیرم.

الف) من خیلی در قرض دادن به دیگران دست و دلباز هستم و برای بازپرداخت پولم هم اصلاً نگرانی ندارم.

ب) من تا اونجا که ممکن باشه سعی می‌کنم هیچ‌وقت به دیگران پول قرض ندم.

ج) من هیچ ایده‌ای درباره اینکه می‌تونم از پس قرض دادن به دیگران بربیایم ندارم.

د) من تنها زمانی به دیگران پول قرض می‌دم که این پول قرض دادن به نحوی بتونه درنهایت به سود من باشد.

ه) معمولاً کسی از من پول قرض نمیخواد؛ چون اونها می دونند که من معمولاً پول اضافی برای قرض دادن به اونها ندارم.

الف) من معمولاً در شرایط بحران مالی پولی پس انداز ندارم تا با اون بتونم اوضاع رو کنترل و مدیریت کنم.

ب) من همیشه برای روز مبادا پول زیادی کنار گذاشته دارم اما امیدوارم که هیچ‌وقت زمان مصرف اونها نرسه.روانشناسی پولدار شدن

ج) من نمی دونم که پول به اندازه کافی دارم یا نه، به همین خاطر فقط آرزو می‌کنم که هیچ‌وقت شرایط اضطراری برای من پیش نیاد.

د) من پول به اندازه کافی پس انداز کردم، اما مطمئن نیستم که این پول بتونه در شرایط ضروری کفاف هزینه‌های من رو بده.

ه) من امیدوارم که در این شرایط دوستانم بتونند به من برای حل موقعیت اضطراری کمک کنند.

حالا که به سوالات جواب دادید، میشه تعیین کرد که شما تو کدوم یکی از این ۵ گروه قرار می گیرید. البته این تقسیم بندی تقریبی هست و شاید نشه کسی رو پیدا کرد که فقط در یکی از طبقه بندی ها قرار بگیره.

 

 

 

 

 

 

برای دانلود رایگان قسمتهایی از دوره روی عکس های بالا کلیک کنید

اگر پاسخ «الف»، بیشتر تکرار شده، “ پول خرج کن ” هستید.

اگر پاسخ «ب» بیشتر تکرار شده، “پول جمع کن ” هستید.

اگر پاسخ «ج» بیشتر تکرار شده، “فراری از پول “هستید.

اگر پاسخ «د» بیشتر تکرار شده، “پس انداز کننده” است.

اگر پاسخ «ه» بیشتر تکرار شده، “بی تفاوت نسبت به پول “هستید.

در ادامه به طور مختصر درباره هر کدوم از این تیپ های شخصیتی به شما نکاتی رو میگم که امیدوارم براتون جالب باشه.

اگر شما جزء این دسته از آدم‌ها هستید، میشه گفت که ترجیح میدید که پول خودتون رو پس انداز کنید یااینکه با پولتون  سرمایه‌گذاری کنید تا بتونید حجم دارایی هاتون رو چند برابر کنید. اگر شما نتونید پس انداز یا سرمایه‌گذاری کنید، احساس بدی پیدا میکنید و حالتون گرفته میشه چون پس انداز کردن شما رو خوشحال می‌کنه. برای شما داشتن پول به معنی داشتن قدرت، نفوذ، اعتبار و احترام بیشتر هستش. اعتمادبه نفس شما تا اندازه زیادی بسته به پس انداز مالیتونه. معمولأشما با دیگران خیلی درباره نحوه سرمایه‌گذاری و مصرف پولتون مشورت می‌کنید.

اگر شما در این تیپ شخصیتی قرار دارید، در متعادل کردن دخل و خرج هاتون معمولاً با مشکل مواجه میشید. معمولاً قبض هاتون به‌موقع پرداخت نمیشه. شما برنامه‌ریزی مالی ندارید یا اگر هم دارید، اصلاً به اون عمل نمی‌کنید. چون دقیقا نمیدونید که در حال حاضر چقدر پول دارید و مثلأ روزانه چقدر خرج هزینه‌های جاری شما میشه. معمولاً علاقه‌ای به چک کردن حساب های مالیتون ندارید، چون از این کار وحشت دارید. حوصله نشستن و حساب کردن برای هزینه هاتون رو ندارید؛  به همین خاطر نمیتونید تعیین کنید که در آمد شما برای چه چیزهای مصرف میشه.بعضی از افرادی که تو این دسته قرار می‌گیرند، از روبرو شدن با مسائل مالی اجتناب می‌کنند، چون این کار برای اونها خیلی استرس زا و پرفشار هست.

 البته افراد این گروه با افراد گروه «بی تفاوت به پول» شباهت هایی هم دارند اما تفاوت های زیادی با اونها دارند. افراد بی تفاوت نسبت به پول، سروکله زدن با مسائل مالی رو کاری عبث، بیهوده و حتی کثیف می دونند اما افراد این گروه اینطوری نیستند.

✔️ مجموعه فایلهای صوتی هیپنوتراپی پنهان جذب ثروت کلیک کنید👇👇👇

تست ثروتمندی

اگر شما جزء این دسته از آدم‌ها هستید، بسیار مشتاق جمع کردن پول هستید و ترجیح میدید پول خودتون  رو با کارهایی مثل سرمایه‌گذاری به خطر نندازید. معمولاً این افراد دارایی ها و پس اندازهای خودشون  رو تو بانک میگذارند. سود تدریجی و مشخص پول برای این گروه از افراد، خیلی آرامش بخش تر از ریسک و فشار روانی سرمایه‌گذاری های پرخطریه که نتیجه اش معلوم نیست. محافظه کاری صفت بارز افراد این گروهه.

افرادی که تو این گروه قرار دارند، پول رو چیز کثیفی می دونند، چون اعتقاد دارند که انسان تا اونجا که میتونه باید خودش رو از آلوده شدن به مال دنیا حفظ کنه چون پول انسان‌ها را فاسد می‌کنه. این افراد وقتی پول زیادی تو دستشون دارند، می خوان که به هر نحو که شده از شر پول خلاص بشند.

اگر شما تو این گروه قرار دارید، معمولاً از خرج کردن پول لذت می برید چون پول خرج کردن شما رو خوشحال میکنه. میشه گفت که افراد این گروه یه جورایی نسبت به خرید کردن اعتیاد دارن و به همین خاطر از پس انداز کردن متنفرند و به اون به شکل تکلیفی نشدنی نگاه می‌کنند؛  بنابراین معمولاً نمیتونند برای آینده مالی خودشون برنامه‌ریزی های بلندمدتی داشته باشن.

الگوهای ذهنی آدم‌ها از دوران کودکی توسط خانواده و اجتماع تو ذهن فرد بارگزاری میشه و این موارد باعث ساخته شدن باورهای این افراد در مورد پول میشه و باید گفت که این باورها ریشه در ضمیر ناخودآگاه داره که در بیشتر موارد بسادگی قابل شناسایی و تغییر نیستند.

 نکته قابل تأمل اینجاست تا زمانیکه نتونیم این باورهای ذهنی رو اصلاح نکنیم تلاش ما برای ثروتمند شدن و پولدارشدن کاملاً بی فایده و بی‌نتیجه هست.

مشاهده همه مقالات کارآفرینی و کسب و کارمشاهده همه مقالات موفقیت مالی و کسب ثروتتست های موفقیت مالیدانلود رایگان دوره حرفه ای بیزینس کوچینگهیپنوتراپی پنهان جذب ثروتدانلود رایگان دوره حرفه ای کوچینگ شغلیاین آموزش ها وضعیت مالی تان را متحول می کند!تجربیات مشتریان گروه آموزشی الهیدانلود های رایگان سایت

مشاهده  ویدئو های کانال آپارات گروه آموزشی الهی

✔️ فایل صوتی هیپنوتراپی پنهان جذب فراوانی (برای همه جنبه های زندگی)-رایگان به مدت محدود روی عکس کلیک کنید👇👇👇

اگر نظر یا سئوالی دارید در پایین همین صفحه بنویسید ، همکاران ما باخوشرویی پاسخگوی شما هستند!

خود تست بد نبود ولی گزینه خیلی محدود بودن. ولی تحلیل بسیار ضعیف بود. نیاز به تحلیل دقیق تر و با جزئیات بیشتر هست.

← پرسش و پاسخ های قدیمی تر

ایمیل شما نمایش داده نمی شود. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی *

ایمیل *

اینجا بنویسید

نام کاربری/ایمیل

فراموشی کلمه عبور؟ کلمه عبور

مرا به خاطر بسپار

ورود به سایت

تعداد موارد موجود در سبدخرید: 0

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از تازه ترین مقالات و دانلودهای رایگان، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید:

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

در کتاب روانشناسی ثروتمند شدن نوشته رضا فریدون نژاد به زبانی ساده و قابل درک، با دانش و روانشناسی ثروتمند شدن آشنا خواهید شد و متوجه خواهید شد که برای ثروتمند شدن اول باید ذهن ثروتمند داشت، درست مثل زمینی که برای کشاورزی و دادن محصول مرغوب اول باید آماده شود.

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که فرق افراد ثروتمند با افراد فقیر در چیست؟ اگر این سؤال را از هر فردی با توانایی مالی بالا بپرسید، قطعا به شما خواهد گفت که فرقِ بین این دو دسته در ذهنیت‌شان است. تعجب‌آور است، نه؟ خیلی کم پیش می‌آید که فرد میلیونری به شما بگوید به‌خاطر معامله‌ای عالی ثروتمند شده است یا همین‌طور که برای خودش در حال گشت‌وگذار بوده، ناگهان به یک سرمایه‌گذار بزرگ برخورد کرده است. به‌هرحال، آنچه اکثر افراد ثروتمند به‌عنوان نقطه‌ی قوت‌شان در راه به‌دست‌آوردن مال‌واموال به آن اشاره می‌کنند، یک چیز است: ذهنیت میلیاردری.

کلمات کلیدی: بزرگترین راز ثروت، روش های جذب سرمایه، راز پول درآوردن، ثروتمند شدن، آموزش ثروتمند شدن، قانون جذب، روش های پولدار شدن، پولدار شدن، کسب ثروت در ایران، روانشناسی ثروت، کسب درآمد، راه های ثروتمند شدن،

برای دانلود کتاب روانشناسی ثروتمند شدن و دسترسی سریع و کاملا رایگان به بیش از ۱۰،۰۰۰ هزار کتاب و کتاب صوتی دیگر اپلیکیشن کتاب سبز را، رایگان دانلود کنید.

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.

مرداد ۱۶, ۱۳۹۷
روانشناسی

ارسال دیدگاه
1,828 بازدید

این کتاب که با زبانی ساده، ثروتمند شدن افراد را روانشناسی می کند.

ذهن ثروتمند نقطه ی آغازی برای مسیر پر پیچ و خم رسیدن به ثروت است. اگر ذهن و افکار انسان ثروتمند بیندیشد، می تواند او را به قله ثروت برساند.

همچنین قوانینی برای دستیابی به ثروت وجود دارد. انسان باید این قوانین را کشف کند و در کسب و کار خود استفاده کند.

 

روانشناسی پولدار شدن

در عناوینی از این کتاب می خوانیم:

 

معنی واقع ثروتمند بودن ، قناعت به کمی نیست. هرکس که بتواند از امکانات بیشتری استفاده کند و لذت ببرد، نباید به کم قانع باشد.

معنای موفقیت در زندگی این است که همان چیزی شویم که می توانیم و می خواهیم.

 

انسانی که فاقد یک زندگی پربار است، انسانی غیرطبیعی است، کسی که نخواهد در جهت رسیدن به خواسته ی خود پول کافی در دست داشته باشد، غیرطبیعی است.

ثروت اندوزی هیچ ارتباطی با محیط پیرامون ندارد، زیرا در غیراینصورت تمامی ساکنان یک محله یا یک شهر باید ثروتمند می شدند. در حالیکه ساکنان شهرهای دیگر همگی فقیر باقی می ماندند.

با بررسی زندگی افراد ثروتمند در می یابید که آنها از هر لحاظ انسانهای متوسط و میانه رویی بوده اند و در مقایسه با دیگر افراد، مستعدتر و تواناتر نبوده اند. روشن است که علت ثروت اندوزی این افراد، داشتن استعدادها و توانایی های متفاوت از سایر مردم نبوده است، بلکه علت این بوده است که این افراد کارها را به شیوه ای خاص انجام داده اند. با پس انداز کردن و خساست به خرج دادن ثروتمند نخواهید شد. بسیاری از افراد خسیس فقیر هستند، در حالیکه ولخرج ها اغلب ثروتمند می شوند!

خیلی کم پیش می‌آید که فرد میلیونری به شما بگوید به‌خاطر معامله‌ای عالی ثروتمند شده است یا همین‌طور که برای خودش در حال گشت‌وگذار بوده، ناگهان به یک سرمایه‌گذار بزرگ برخورد کرده است. به‌هرحال، آنچه اکثر افراد ثروتمند به‌عنوان نقطه‌ی قوت‌شان در راه به‌دست‌آوردن مال‌واموال به آن اشاره می‌کنند، یک چیز است: ذهنیت میلیاردری.

 

برچسب”راز پولدار شدن” پولدار شدن در ایران راز افراد موفق راه های ثروتمند شدن روانشناسی ثروت

14 ساعت ago

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۹

تیر ۳۱, ۱۳۹۸

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


Downloads-icon


۲۳ پایان نامه ارشد حسابداری pdfDownloads-icon

روانشناسی پولدار شدن
روانشناسی پولدار شدن
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *