عشق چطور حسیه؟

 
helpkade
عشق چطور حسیه؟
عشق چطور حسیه؟

 

آیا نامزدتان واقعا شما را دوست دارد؟ اگر می خواهید با نشانه های پسران عاشق آشنا شوید این مقاله را بخوانید.وقتی با كسی آشنا می‌شویم و تصمیم می‌گیریم با او نامزد و در نهایت ازدواج كنیم، شاید گاهی شك و تردید سراغ‌مان بیاید و از خودمان بپرسیم آیا این فرد واقعا به ما علاقه دارد؟ چگونه می‌توانیم از عشق و احساس او مطمئن باشیم؟شاید فهمیدن این موضوع به مرور زمان امكان‌پذیر باشد اما اگر می‌خواهید در همان مراحل اولیه به این موضوع پی ببرید لازم است زبان بدن آن شخص را بلد باشید. این روش به صورت قطعی نمی‌تواند به تمام سوالات ما پاسخ دهد اما با کمک آن می‌توانیم تا حدودی این موضوع را تشخیص دهیم. در این مقاله پویا ودایع، سخنران و مدرس زبان بدن به شما می‌گوید چطور می‌توانید یك خواستگار عاشق را تشخیص دهید.اگر زمانی كه با خواستگار یا نامزدتان به گردش می‌روید در اغلب اوقات چشمان نامزدتان به شما دوخته شده است، نشانه این است كه او عاشق شماست و اطلاعات درونی و شخصیت پنهان شما را واكاوی می‌كند اما اگر زمانی كه با یكدیگر هستید چشمان او به اطراف می‌چرخد؛ این حالت می‌تواند نشان‌دهنده این باشد كه او در انتخاب خود مردد است. البته هر نگاه به اطراف نشانه این مردد بودن و شكاك بودن نیست. افرادی كه در انتخاب مردد هستند سعی می‌كنند به دفعات مختلف از نگاه مستقیم پرهیز كنند.

مردها مغزی تصویری و كاملا مبتنی بر تصاویر دارند. زمانی كه یك مرد نامزدش را می‌بیند دوست دارد دوباره به او نگاه كند. مردمك چشم افراد عاشق بزرگ‌تر می‌شود و فرد دارای چشم‌های شفاف‌تر و درشت‌تری می‌شود كه حس خیس بودن یا اشك‌آلود بودن به او دست می‌دهد. عشق یك بیماری دوست‌داشتنی استبا تصویر‌برداری از افراد عاشق، پژوهشگران دریافتند یك نقطه خاص در تصاویر مغزی بیشترین ارتباط را با عشق دارد. این نقطه مسئول بیشتر اعمال حیاتی مانند خوردن، آشامیدن و حركات چشم است. دانشمندان روی این موضوع تحقیق كردند و متوجه شدند همانند خوردن، خوابیدن و… عاشق شدن هم جزء نیازهای بدنی و روحی ماست و جالب است بدانید روانشناسان هم بیشترین شباهت را بین عشق و یك بیماری خاص روانی به نام وسواس اجباری مشاهده كرده‌اند.

در این بیماری، افكار خاصی به مغز هجوم می‌آورد كه فرد از آنها گریزی ندارد؛ این افكار او را مجبور به انجام رفتارهای خاصی می‌كند كه اگر انجام ندهد دچار اضطراب و استرس زیادی می‌شود. درست مانند شخصی كه وسواس دارد و خانه و محل كار خود را روزی دو بار تمیز و گردگیری می‌كند. این علاقه شدید قلبی یا همان عشق در ظاهر نشانه‌های بالینی شبیه بیماری وسواس اجباری دارد كه از نظر آزمایشگاهی هم به آن شبیه است. در بیماری وسواس اجباری، یك ناقل خاص در سلول‌های پلاكت خون بیمار افزایش پیدا می‌كند.آیا او، واقعا عاشق من شماست؟!پژوهشگری به نام مارازیتی، افراد عاشق را به این طریق آزمایش كرده و به این نتیجه رسیده كه آنها هم درست همین حالت را دارند، پس عشق حالت وسواس اجباری ایجاد می‌كند در آن فرد عاشق دچار افكار و عادت‌های خاصی می‌شود كه نمی‌تواند از دست آنها خلاص شود؛ مثل دیدار‌های پی در پی، تماس گرفتن مكرر با طرف مقابل خود و فكر كردن مداوم به او كه عملكرد عادی مغزش را مختل می‌كند. زبان بدن افراد عاشقافراد عاشق همان‌طور كه گفتیم دچار فعل و انفعالاتی می‌شوند كه مغز وظیفه انتقال این اطلاعات و حالت‌ها را به اندام‌شان برعهده دارد، در نتیجه بدن‌شان دچار تغییر و تحول خواهد شد. بسیاری از نشانه‌ها وجود دارد كه می‌توانیم از روی آنها حدس بزنیم یك فرد عاشق شده است یا خیر. برخی از راه‌های ابراز اطلاعات مربوط به احساسات از طریق زبان بدن فرد عاشق حالات چهره، تماس چشمی، صدا و زبان بدن است. به این ترتیب هر یك از این حالت‌ها دارای نشانه‌های مخصوصی هستند كه می‌توانند در رفتار غیركلامی ما انسان‌ها دیده شوند. لبخند زدنزمانی‌كه نامزدتان به شما علاقه‌مند است، عمیق و صمیمی به شما لبخند می‌زند. اگر او لبخندی خشك و مصنوعی دارد انگار كه آن لبخند به زور به او دیكته شده است. در این صورت بهتر است بدانید او از روی ادب كنار شماست و به محض اینكه فرصتی پیدا كند، شما را ترك خواهد كرد. لبخند مصنوعی را می‌توانید از هماهنگ نبودن ابرو‌ها با گوشه‌های لب در خندیدن تشخیص دهید.

در خندیدن واقعی گوشه‌های لب بالا و ابرو‌ها كمی مچاله می‌شوند. افراد عاشق سعی می‌كنند جوری بخندند كه لب‌شان به گوشه كشیده‌تر شده و دندان‌های آنها همراه چشم‌های گرد شده دیده می‌شود. آنها خندیدن را با چشم‌های‌شان هم اجرا می‌كنند و می‌توانید آثار خندیدن یك عاشق را در چشم‌های گرد شده او هم ببینید. شخصیت

عشق چطور حسیه؟

مردی كه به نامزدش علاقه داشته باشد سعی می‌كند در مقابل او مانند یك جنتلمن رفتار كند. كمك می‌كند تا مانتو یا پالتویش را بپوشد، مراقب اوست و سعی می‌كند زندگی را برای او ساده‌تر كند. با این نشانه‌ها می‌توانید بفهمید كه مادرش او را به خوبی تربیت كرده و این علامتی است برای اینكه بفهمید علاقه مرد به نامزدش چقدر واقعی است و فقط از روی ادب با خانم‌ها رفتار نمی‌كند. این نوع مردان همیشه در تمام موارد اولویت را با خانم ها می دانند و در موضوعات مهم در زندگی با آنها مشورت می کنند. مردانی كه زبان عشق ندارندبسیاری از مردان علاقه‌شان را پشت حرف‌های آزاردهنده و نیش‌دارشان پنهان می‌كنند. آنها ممكن است جوك یا حرف خنده‌داری بزنند یا نامزدشان را دست بیندازند اما این نوع مردان با كارهای‌شان در واقع به خانم‌ها نشان می‌دهند كه عاشق‌شان هستند. ادبیات اغلب آقایان در این نوع خشونت كلامی خلاصه می‌شود و به مرور زمان هم خانم‌ها به این نوع ادبیات عادت می‌كنند. زبان بدن افراد عاشق در اجتماعافراد عاشق وقتی در مقابل معشوق قرار می‌گیرند بدن خود را به فرد مورد علاقه مایل کرده و سعی می‌كنند كه همیشه رو به او قرار گیرند. در آقایان معمولا بدن به صورت یك حمایت كننده و در برگیرنده است و در خانم‌ها بدن كوچك و ضعیف‌تر نشان داده می‌شود تا حمایت مورد نیاز را از مرد دریافت كند. مرد‌ها غالبا دوست دارند نامزدشان در سمت چپ‌شان قرار گیرد و اندازه یك كف پا هم فاصله راه رفتن مرد از خانم بیشتر باشد.

موقع راه رفتن مرد با كج كردن سر به سمت نامزدش سعی در ارتباط چشمی با او دارد. بیشتر وقت‌ها افراد عاشق مات و خیره به یك نقطه نگاه کرده و از شنیدن صدای بیرون و خارجی اجتناب می‌كنند. سر فرد عاشق معمولا متمایل به یك طرف است و سعی می‌كند هنگام شنیدن هم لبخند كوچكی بر لب داشته باشد و با حركات سر معشوق خود را همراهی می‌كند. بازوهازمانی‌كه نامزدتان با دستانی باز به استقبال شما می‌آید، نشان‌دهنده علاقه به ایجاد صمیمیت و آشنایی بیشتر است اما اگر كسی بازوهایش بسته باشد به این معنی است كه او علاقه ندارد شما به حریم شخصی‌اش وارد شوید. دست‌های عرق كرده و بازی كردن با وسایل دم‌دست خود یكی از نشانه‌های عاشق شدن مرد‌هاست. شانه‌هازمانی‌كه مردان در حال صحبت و گفت‌وگو با نامزد مورد علاقه‌شان هستند شانه‌های‌شان به‌طور غیر ارادی به سمت جلو خم می‌شود. این كار به خاطر بهتر گوش كردن به فرد مقابل انجام می‌شود. این حالت نشان‌دهنده این است كه آن مرد می‌خواهد شما در مركز توجهش باشید و تمام تمركز و توجهش به شماست. اندام بالاتنهزمانی كه مردی با نامزدش قدم می‌زند، سینه‌اش را جلو داده و بازوهایش به عقب متمایل می‌شود. این حالتی است كه مردان سعی می‌كنند جنس مخالف‌شان را با آن تحت تاثیر قرار دهند و قدرت و استواری خود را به دیگران نشان دهند. معمولا هم تنفس‌های عمیق و بلندمدت می‌کشند یا تپش قلب ناشی از هیجان را كنترل می‌كنند. پاهااگر مردی به نامزدش علاقه‌مند شده باشد سعی می‌كند در راه رفتن خانم را راهنمایی كند یا هنگام ورود به محل خاصی بعد از خانم حركت كند حتی در را برای خانم باز كند و صندلی‌اش را به جلو بكشد. موقعیت و حالتی كه او به خود می‌گیرد نشان‌دهنده میزان صمیمیت و علاقه او به نامزدش است. او سعی می‌كند نامزدش را حمایت كند و به طرف مقابل بفهماند كه همیشه در كنار اوست. نشستن فرد عاشقفرد عاشق برای فرار از دیده شدن استرس‌ها و علائم ظاهری، متمایل به جلو می‌نشیند و نشیمنگاه خود را از صندلی كمی فاصله می‌دهد. او با این كار به نامزدش توجه کرده و خود را به او نزدیك‌تر می‌كند و البته در تلاش است بدن خود را كنترل كند.

افراد عاشق موقع نشستن سعی می‌كنند روبه‌روی یكدیگر بنشینند اما در روابط بسیار نزدیك‌تر سعی می‌كنند كنار هم و در یك محل قرار گیرند حتی برای استفاده از یك بشقاب برای غذا و نوشیدنی ترجیح می‌دهند كنار هم بنشینند.

افراد عاشق موقع نشستن سعی می‌كنند هیچ مانعی روبه‌روی شان نباشند و هیچ چیز خارجی بین آنها قرار نگیرد. لباس‌های اضافی و وسایل اضافی خود را در كنار دیگری قرار می‌دهند و از فاصله انداختن یا مانع گذاشتن بین خود و نامزدشان پرهیز می‌كنند.این افراد هنگامی كه می‌نشینند و به گوش كردن و نگاه كردن نامزدخود ادامه می‌دهند، مشت خود را گره می‌كنند و كنار سر می‌گذارند و با علاقه و یك حسرت كوچك به فرد خیره می‌شوند.منبع : زندگی ایده آل

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


جراحی زیبایی سینه و شکم


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


با تشک خوشخواب لذت خوابت روچند برابرکن!


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

نمیدونم عاشق شدم یا ن 

فقط خیلی براش ذوق میکنم 

در مقابلش خیلی هیجان زده ام 

عشق چطور حسیه؟

ب درونم ک رجوع میکنم خیلی دوسش ندارم 

ولی همش تو فکرمه 

آهنگ میزارم همش ب اون فک میکنم 

اونایی ک عاشق شدن حس منو داشتن ؟

یادم رفت بگم بک گراند گوشیم اونه

اره

بلی 

اولشه 

خدا بهت صبر بده

خان خود را برای عید زیباتر کنید

عاشق اون نيستي

عاشق تصوري هستي كه ازش داري

به این نتیجه رسیدم. هرچی فک میکردم عشقه فقط یه سوءتفاهم بود

عشق.استرس.دلشوره .نگرانی.دوست داشتن بی قید و شرط .تلپاتی.اینا عشقه 

عاشق شدی رفت …  

یه کشش خیلی عجیب داره

درست زمانی که فکرشم نمیکنی وقتی به خودت میای میبینی ساعت هاست داری بهش فکر میکنی

وقتی بهش فکر میکنی ناخوداگاه یه لبخند میاد رو لبت

و ….

با دوستمون موافقم

خدا بهت صبر بده

منم اینجوریم ینی عاشقم😐

آره همینا هست و حس درک متقابل و اینکه حرف همو هنوز نگفته بفهمی و نگاهتون یه برق خاصی داشته باشه و آغوشش احساس امنیت ، اینکه پیشش خود واقعیت باشی و اونم همون خود واقعیت رو دوست داشته باشه 

عشق فقط عشق مادر به فرزند 😍

عشق یه چیزی مثه کشک ودوغه😄😄

عشق اين حس لعنتيه كه منو داره نابود ميكنه

عشق يعني آوارگي،گريه هاي گاه و بيگاه،كابوس،بي حوصلگي،كلافكي روزهاي جمعه

اولشه و اینجوریه…یکم یه بگذره شدت میگیره فکر و ذکتر میشه اون عشق واقعی اونیه که تو اوج شادیت یادش باشی

تلپاتی

جالبه

من از گوشیم دور بودم

زنگ میزد

یه هو مثه برق گرفته ها میشدم

با خودم میگفتم داره بهم زنگ میزنه

عشق چطور حسیه؟

دقیق توی همون ساعت و دقیقه

همیشه حسم درست بود بی برو برگشت

عشق احساسه ن معادلس میخوای حلش کنی کار اینجا دلس

براساس تجربه خودم عشق يعني خريت با عرض پوزش از عاشق هاي عزيز🤢

هیییییییع تازه داره شروع میشه😣😣😣

خدا بهت صبر بده

عشق دلتنگی استرس دلتنگی تپش قلب دلتنگی بی اشتهایی دلتنگی خیالبافی دلتنگی اشک دلتنگی وقتی دیدیش یخ شدن دستا لکنت زبون

و دلتنگی و دلتنگی و دلتنگی…..

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

منظورم عشق زن به مرد  یا مرد به زن هست

چطوریه واقعا؟ 😐 مثل حسی که نسبت به خانواده خودت داری؟    اخه مگه میشه یهو یکیو ببینی بعد همون حسی رو نسبت بهش پیدا کنی که به خانوادت داری😐  مثلا حستون جوریه که حاضرین خودتون بمیرید ولی ضرری به اون نرسه؟ 

من که عاشق نشدم(منطورم عشقی هست که مثالشو زدم)  البته سنی هم ندارم  واسه همین نمیتونم درک کنم

عشق چطور حسیه؟

عاشق نشدی وگرنه میفهمیدی 

پاییز بهاریست که عاشق شده است 

😁

بیشتراز خانواده خودت هم دوسش داری،حس بینظیریه

من شدم ولی به مرور پیش اومد نه عشق در یک نگاه

خان خود را برای عید زیباتر کنید

عشق خيلي مزخرفع

وقتی میبینیش تمام وجودت پر از انرژی مثبت میشه😍

یه حس ناشناخته اس

تلخ ولی در عین حال خیلی شیرین

وقتی دو طرفه باشه میشه گفت بهترین حس دنیاست

حسش با دوست داشتن خانواده ات فرق داره . آره حاضری جونتو فدا کنی ولی کسی که عاشقشی  توی پاش خاری هم نره

من شدم

اونم بعد از یه تجربه تللللللللخ

اول ازش متنفر بودم اما دلم یه روز براش رفت

حاضرم بمیییییرم اما اون کوچکترین ضربه ای نخوره

مگه چندسالته

عاشقی خعلی چرته

خلع صلاحت میکنه در مقااابل همه رفتارهای نا بجای اون طرف. عقلتو از کار میندازه کورکورانه فقط میخای با قلبت باور کنی 😕😕😕😕

حتی حس عاشقانه پاییزو هم درک نمیکنم😂

من که همین دیشب آرزو کردم خدایاهر چی عمر برام مونده ازم بگیر اضافه کن به عمر اون ، نذار غم ببینه هیچوقت . 

من نشدم.

ولي يكي عاشقم بود بدجوري ام عاشق بود

يعني اگه باهاش ازدواج ميكردم ميشدم يكي از خوشبخت ين ترين دخترا

آره

مسئله این است که من هر ماه عاشق یه آدم میشم😑😑😕😐😐😂

خیلی حس بدیه که اصلا اون ندونه تو وجود داری و تو نتونی از نزدیک ببینیش به شرطا شروطا😂😂😂

ولی اونایی که میبینن از نزدیک که هیچ حس اونارا نمیدونم😯

دلم لرزید 

ضربانم تند شد 

صورتم قرمز شد عرق کردم‌

اصلا جز اون کس دیگه ای به چشمم نمیومد 

دیوونه میشی اصلا 

عشق چطور حسیه؟

نمیشه توصیف کرد 

دست تو و یک غروب آبان کافیست

حالا که دلم گرفته باران کافیست

مثل دوقلوهای بهم چسبیده

یک چتر برای هر دوتامان کافیست

😄

عشق آدم رو فلج می کنه مخصوصا وقتی طرفت درکت نکنه

اصلا نداریم آدمی که عاشق نشده باشه

واقعا نداریم

ولی واقعا عشق همه قدرتتو میگیره و فقط میشی عینا یکی که اون میخواد دیگه هیچ اراده ای نداری  

تو را من زهر شیرین خوانمت عشق

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

ایران وی – مجله تفریحی سرگرمی

اضطراب‌های ناگهانی و تپش‌های شدید قلب را می‌توان به عشق (یا شیفتگی دوران جوانی) نسبت داد. موارد زیر هنگام عاشق شدن در بدن ظاهر می‌شوند.

عاشق شدن مثل معتاد شدن است
تحقیقات نشان می‌دهند فرد عاشق با آزاد کردن هورمون‌های مغز مثل دوپامین، اکسی‌توسین، آدرنالین و وازوپرسین به رابطه عاطفی اعتیاد پیدا می‌کند. محققان این اعتیاد را شبیه اعتیاد به مواد مخدر می‌دانند.

به گفته یک متخصص و درمانگر خانواده، این مواد شیمیایی زمانی که به شخص مورد علاقه مان جذب می‌شویم در بدنمان آزاد شده و وابستگی به آن فرد را برای ما تشدید می‌کند. درست مثل مواد مخدر، هرچه بیشتر با آن شخص وقت می‌گذرانید احساس اعتیاد بیشتری به او می‌کنید.

اما اگر شک دارید که واقعا عاشق هستید و مرتب هر شخصی که از کنارتان رد میشود فکر میکنید عاشق هستید پیشنهاد میکنم این مطلب اگر مدام عاشق و بعد قطع رابطه با دیگری دوست می شوید را بخوانید

عشق چطور حسیه؟

نشانه های عاشق شدن چیست؟

آیا واقعا عاشقی؟
برخی نشانه‏ ها می‏تواند به شما اثبات کند که عاشق طرف مقابل هستید و او هم به همان اندازه شما را دوست دارد.در ادامه نشانه های عاشق شدن را بیان خواهیم کرد.

یکی از نشانه ‏های عشاق این است که از کنار هم بودن احساس غرور می‏کنند و همدیگر را در مقابل دیگران به‏ گونه ‏ای توصیف می‏کنند که انگار برترین هستند. در مقابل افرادی که همدیگر را دوست دارند اما عاشق واقعی نیستند، عیوب همدیگر را بیشتر از خوبی‏های هم می‏بینند و هر یک در رابطه احساس حقارت می‏کنند.

راه و روش تشخیص عاشق شدن

وقتی عاشقید حضور طرف مقابل لذت‏بخش است و در عین داشتن اضطراب، فرد عاشق احساس لذت می‏کند و این درواقع همان تقابل عقل و احساس است. وقتی با فردی قراری عاشقانه دارید، اما احساس افسردگی خستگی و سردرگمی می‏کنید یعنی یا شما عاشق نیستید یا طرف مقابلتان.

 

یکی از نشانه های عاشق شدن این است که برای هم همیشه وقت دارید و وقتی با او تماس می‏گیرید حتی اگر در جلسه کاری باشد پاسخ شما را کوتاه هم که شده می‏دهد. همیشه خوش خلق است و به دنبال فرصتی برای دیدنتان می‏گردد. تمامی این کارها یک معنا دارد طرف مقابل عاشق شماست. شما اولویت اول او هستید، او می‏خواهد این حس را نشانتان دهد. اگر طرف مقابلتان به شما زنگ نمی‏زند خود را با کار سرگرم کرده و وقتی با شماست مرتبا با تلفن حرف می‏زند یعنی عاشقتان نیست.

چطور بفهمیم که عاشق شدیم؟

نشانه عاشق شدن : وقتی با هم هستید از شما می‏پرسد که روز خوبی را گذرانده‏ای یا نه و اینکه شما مشکلی نداری؟ به عبارت دیگر فرد عاشق نیازهای نارسیسیک خود را فراموش می‏کند و به دیگری گرایش می‏یابد. این گرایش نه از روی احترام، بلکه به خاطر عشق است. اگر طرف مقابلتان توجه زیادی به شما نشان نمی‏دهد و مشکلات درگیری‏ هایتان برای او مهم نیست، چشم و گوشتتان را بهتر باز کنید.

 

فرد عاشق دوست دارد برای طرف مقابل از خود بگوید؛ از هر آنچه که دوست دارد از کودکی ‏اش و موقعیت‏هایی که از دست داده. او سعی می‏کند اعتماد طرف مقابل را به دست بیاورد البته با توصیف آنچه که هست نه آنچه که باید باشد. معمولا خود را آسیب‏ پذیر نشان می‏دهد تا در پناه دیگری امنیت و محبت را بیابد. اگر طرف مقابل شما اظهار می‏کند که مردها و زن‏ها را خوب می‏شناسد، مراقب باشید. او تنها می ‏خواهد مدتی را با شما خوش بگذراند.

 

روش فهمیدن عاشق شدن مردان

 

بر اساس مطالعات دانشگاه برمینگام،  اکسی‌توسین آزاد شده حین عاشقی که “هورمون عشق” نیز نام دارد، شخصی جسور، مغرور و شجاع از شما می‌سازد.

سرخ شدن گونه‌ها، عرق کردن کف دست و تپش شدید قلب این علائم اضطراب تنها ناشی از حالت‌های روحی نبوده و در واقع هورمون‌های آدرنالین و نوراپی‌نفرین نیز در بروز آن‌ها نقش ایفا می‌کنند.

افراد بعد از این‌که به شخصی وابسته می‌شوند یا در محلی به تماشای فرد دلخواه می‌پردازند، اتفاقاتی در شبکه‌های سمپاتیک دستگاه عصبی‌شان رخ می‌دهد که گشادتر شدن مردمک چشم آنان را در پی دارد.

از دست دادن اشتها و احساس کسالت در زمان عاشقی کاملاً عادی محسوب می‌شود. هورمون استرس کورتیزول آزاد شده با انقباض رگ‌های خونی موجود در شکم باعث این علائم می‌شود. به همین دلیل گاهی مشاهده می‌شود که عروس و داماد در مراسم ازدواج اشتهای خود را به طور کامل از دست می‌دهند. این حالت‌ها به مرور زمان برطرف می‌شوند.

آزاد شدن اکسی‌توسین در زمان عاشقی باعث افزایش تحمل و توان فیزیکی فرد می‌شود. شاید از این بابت بتوان یک فرد عاشق را به مادری شبیه دانست که حاضر می‌شود برای نجات فرزند خود یک ماشین را از زمین بلند کند!

بهترین هدیه برای زن ها چیست؟ راهنمای خرید هدیه تولد

اگر مدام عاشق و بعد قطع رابطه با دیگری دوست می شوید بخوانید

این‌که عده‌ای عکس‌های شخص دلخواه خود را در جایی نگه می‌دارند یا عکس معشوق را به عنوان تصویر پس‌زمینه گوشی‌های هوشمند یا کامپیوتر خود انتخاب می‌کنند، دلیل کاملاً علمی دارد. گفته می‌شود، هنگام مشاهده این عکس‌ها، مغز دوپامین آزاد می‌کند.

 

نشانه عاشق شدن مردان

زمانی که دوران شیفتگی را پشت سر گذاشته‌اید و به مرحله‌ای رسیده‌اید که احساس تعهد و متکی بودن به شخص می‌کنید، ممکن است متوجه تغییرات فیزیکی عجیب‌تری در خود شوید. برای مثال بلندتر و در عین حال ملایم‌تر صحبت کردن از نشانه‌های فیزیکی علاقه‌مندی محسوب می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند زمانی که خانم‌ها مجذوب افراد مورد علاقه‌شان می‌شوند، تمایل بیشتری برای بلند صحبت کردن دارند.

آزاد شدن هورمون کورتیکوتروفین عامل اصلی این حالت است. زوج‌هایی که به مدت طولانی از هم دور می‌مانند، به تدریج راه‌های مقابله با این حالت‌ها را یاد می‌گیرند. برای مثال با گوش دادن به صدای فرد آرام می‌شوند.

به گفته محققان، فردی که شکست عشقی خورده است، ممکن است جان خود را از دست دهد. این اتفاقات جدی ممکن است حین اتفاقات تلخی مثل مرگ شریک، طلاق و جدایی رخ دهند. جالب است بدانید این حالات با علائم ایست قلبی مثل مشکلات تنفسی، ضربان نامنظم قلب و درد قفسه سینه شباهت زیادی دارند.

تحقیقات فراوانی این واقعیت را تایید کرده‌اند که افراد هنگامی که در یک رابطه رضایت‌بخش قرار می‌گیرند، به وزنشان افزوده می‌شود. برای مثال یکی از این تحقیقات نشان داد زنان بعد از ورود به یک رابطه عاطفی به خوردن غذاهایی با مقادیر فراوان شکر و روغن میل بیشتری پیدا می‌کنند.

نشانه عاشق شدن زنان

عشق چطور حسیه؟

تحقیقی نشان می‌دهد مردانی که بعد از 25 سالگی وارد یک رابطه عمیق عاطفی شوند، از استخوان‌های قوی‌تری برخوردارند. توجه شود احساس و حمایت زن در این امر نقش کلیدی دارد. در صورتی که مرد حمایت عاطفی از سوی شریکش احساس نکند، این مزیت شامل حالش نمی شود.

هیجان ناشی از فکر کردن به اتفاقات شیرین بعضی اوقات باعث بی‌خوابی در فرد عاشق به خصوص در اوایل رابطه می‌شود. این فرد هنگام صبح و عصر احساس انرژی بیشتری می‌کند. این انرژی مضاعف از مثبت‌اندیشی وی نشات می‌گیرد و باعث می‌شود فرد تمایلی برای خوابیدن نداشته باشد.

گرچه عده‌ای از نویسندگان افسردگی را الهامگر کارهای مبتکارانه خود دانسته‌اند، تحقیقی در سال 2015 نشان داد عشق خلاقیت افراد را بر می‌انگیزد. بر اساس نتایج این تحیق، افراد عاشق نگاهی عمیق‌تر و دوراندیشانه نسبت به مسائل دارند، به طوری که با رویکرد کل‌گرایی می‌توانند زوایای مختلف مسائل را درک کنند.

تحقیقی در سال 2010 در دانشکده پزشکی استنفورد نشان داد رابطه عمیق عاشقی در تسکین دردهای مزمن همانند یک دارو عمل می‌کند. به گفته محققان، روابط عاشقانه در همان نقاط از مغز که داروهای آرامش‌بخش عمل می‌کنند، تاثیر می‌گذارند. شاید به همین دلیل تجویز عشق از سوی پزشکان به جای داروهای آرامش‌بخش چندان غیر منطقی به نظر نرسد.

می‏گوید 4 ماه است که عاشق او شده اما جرات نمی‏کند به او بگوید. اما چرا؟ چون نمی‏داند عکس‏ العمل او چه خواهد بود؟!
اگر عاشق هستید به جای انتظار کشیدن راهی برای بیان خواسته ‏تان پیدا کنید با انتظار چیزی درست نمی‏شود. پا پیش بگذارید و به نحوی باب صحبت را باز کنید.

هنگامی که از عاشق شدن خود واقعا مطمئن شدید این کارها را انجام دهید

هرگز در برخورد اول به فرد مقابل نگویید که عاشقانه او را دوست دارید. می‏توانید پیشنهاد رفتن به سینما یا رستوران را به او بدهید تا با هم بیشتر آشنا شوید. به احساسات طرف مقابل احترام بگذارید و قدم به قدم پیش روید.

مطمئنا نمی‏شود در یک جمع دوستانه به خانمی گفت که عاشقش هستید. برای اظهار عشق همه چیز باید برنامه ‏ریزی شده باشد. بهترین زمان از روز برای بیان احساسات، عصر است. البته برای بیان احساساتتان موقعیت فرد را در نظر بگیرید، اگر فرد مقابل شما درگیر کار و رسیدگی به دستورات رییس خود است یا به تازگی بحثی با دوستان یا والدینش داشته، مطمئنا توجهی به اظهار عشق شما نخواهد کرد. بهتر است بعد از اینکه موقعیت مناسبی یافتید رودررو (نه تلفنی یا با فرستادن اس‏ام‏اس و ایمیل) اظهارات خود را ابراز کنید و خجالت را کنار بگذارید.

همچنین خواندن مطالب زیر نیز میتواند به شما کمک کند

به عکس‏ العمل‏ های طرف مقابل احترام بگذارید. اگر او درخواست شما را رد کرد، بیش از حد اصرار نکنید. شانس دیگری به خود بدهید و بعد از مدتی صبر (مثلا پس از گذشت چند روز) دوباره درخواستتان را مطرح کنید. اگر در نهایت موفق نشدید به احساسات طرف مقابل بها دهید.

آنچه زنان را عاشق مردان می‏کند، ثبات‏ قدم و اعتمادبه‏ نفس آنهاست. پس با ترس و لرز برای اظهار عشق قدم برندارید. اگر واقعا نمی‏دانید چگونه باید عشقتان را ابراز کنید چند کتاب و مجله بخوانید یا در سمینارهای مربوطه شرکت کنید. وقتی اعتمادبه ‏نفستان به اندازه کافی بالا رفت، عشقتان را ابراز کنید همچنین خوندن مطلب چند راه ساده برای افزایش اعتماد به نفس و خودباوری میتونه به شما برای افزایش اعتماد به نفس کمک کنه .

 

کادو ولنتاین برای دختر چی بخرم؟ لیست 90 ایده جذاب…

کادو ولنتاین برای پسر چی بخریم؟ لیست 70 تایی ایده…

بهترین هدیه برای زن ها چیست؟ راهنمای خرید هدیه…

اگر مدام عاشق و بعد قطع رابطه با دیگری دوست می…

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

مطالب جدید

عکس جدید شبنم قلی خانی با شوهرش داخل ماشین لاکچری ایشان!


عکس الیکا عبدالرزاقی تو بغل برادرزاده اش

علت درگذشت محمد رضا شجریان خسرو آواز ایران چه بوده است؟

دانلود مداحی چه فراقی من ایرانم و تو عراقی نوحه زیبای…

عکس متفاوت شبنم قلی خانی در حال قایق سواری در رامسر

تست کرونای ترامپ مثبت اعلام شد او و همسرش ملانیا ترامپ…


عکس پروفایل دخترونه با گیتار ژست های مختلف!

عکس پروفایل دخترونه پاییزی بیش از 124 تصویر دختر پاییز فوق…

عکس پروفایل دخترونه غمگین بیش از 120 تصویر زیبا فاز…

عکس پروفایل دخترونه شاد 132 تصویر فوق العاده زیبا با ژست…

تغییر و تحولات مغز ” عاشق ” منحصر به فرد و دوره ای تعریف شده است که کاملا در مغز مشخص و قابل پی گیری است.13 نشانه برای این که نشان دهد عاشق شده اید وجود دارد:

این افکار گیج کننده ممکن است نشان عشق باشد.در حقیقت دانشمندان این علایم را به ” عاشق شدن ” ربط می دهند.

محققان دریافته اند که یک مغز عاشق بسیار متفاوت از تجربه شهوت صرف است و شباهتی هم به مغز یک فرد متاهل، ندارد. مطالعات انجام شده توسط هلن فیشر Helen Fisher، انسان شناس دانشگاه راتگرز و یکی از کارشناسان برجسته بیولوژی عشق نشان داده است که تغییر و تحولات مغز ” عاشق ” منحصر به فرد و دوره ای تعریف شده است که کاملا در مغز مشخص و قابل پی گیری است.13 نشانه برای این که نشان دهد عاشق شده اید وجود دارد:

عشق چطور حسیه؟

وقتی عاشق می شوید، شروع به این فکر می کنید که معشوق شما بی همتا و منحصر به فرد است. این باور است که شما را در عشق به دیگران(به غیر از معشوق تان) ناتوان می کند. فیشر و همکارانش معتقدند که این واکنش نتیجه بالا رفتن سطح دوپامین مرکزی (یک ماده شیمیایی که باعث توجه و تمرکز می شود)در مغز شماست.

افرادی که واقعا عاشقند تمایل به تمرکز روی خصوصیات مثبت معشوق خود دارند، در حالیکه از صفات منفی معشوق خود چشم پوشی می کنند.آنها همچنین حتی روی وقایع بی اهمیت و موضوعاتی که معشوقشان را به یادشان می آورد تمرکز می کنند، آنها درباره این لحظات و یادگاری های با ارزش خیالبافی می کنند.این توجهات هم ناشی از بالا رفتن سطح دوپامین مرکزی همزمان با بالا رفتن سطح نوراپی نفرین Norepinephrine مرکزی است (یک ماده شیمیایی افزایش دهنده حافظه به دلیل یک محرک جدید)

عاشق شدن اغلب منجر به بی ثباتی عاطفی و فیزیولوژیکی(بدنی)می شود. شما بین نشاط، شادی و سرخوشی، افزایش انرژی، بی خوابی، از دست دادن اشتها، بی ثباتی، تپش قلب، نفس نفس زدن، همچنین اضطراب، هراس و احساس نا امیدی گیر افتادید، زمانی که با کوچکترین شکست رنجیده خاطر می شوید. این نوسانات خلقی شبیهه رفتار معتادان است. و در واقع وقتی افراد عاشق می شوند دیدن عکس عشقشان دقیقا همان منطقه ای که یک معتاد موقع کشیدن مواد فعال می کند را به آتش می کشد. محققان عنوان می کنند که عاشق شدن شکلی از اعتیاد است.

به خاطر شخص دیگری به سختی افتادن جاذبه عاشقانه را بیشتر می کند.دوپامین مرکزی احتمالا مسئوول این واکنش است زیرا تحقیقات نشان می دهد زمانی که پاداش (رسیدن به معشوق)به تاخیر می افتد تولید سلول های عصبی تولید کننده دوپامین در منطقه مرکزی مغز افزایش می یابد.

به گفته فیشر : افراد عاشق به طور متوسط بیش از 85 درصد ساعات بیداری خود را غرق در افکار ” معشوقشان ” هستند. تفکر فرو رونده (به زور داخل شونده)، عنوان این شکل از رفتار وسواسی است، ممکن است این اتفاق نتیجه کاهش سطح سروتونین مرکزی در مغز باشد، حالتی که با رفتار وسواسی در ارتباط است.

افراد عاشق به طور معمول علایم وابستگی احساسی در رابطه خود دارند از جمله مالکیت، حسادت، ترس از طرد شدن و اضطراب جدایی. به عنوان مثال فیشر و همکارانش تصاویر مغز افرادی که عشقشان که آن ها را ترک کرده یا کسانی که هنوز بعد از ترک شدن عاشق هستند را بررسی کردند. تصویر برداری MRI فعالیت در مناطق مختلف مغز شامل قشر کمربندی مغز cingulate gyrus نشان داد که نقش اصلی در ولع مصرف کوکائین را بازی میکند.  محققان در سال 2010 در مجله فیزیولوژی اعصاب نوشتند: ” فعال سازی مناطق درگیر در اعتیاد به کوکائین ممکن است توضیح دهنده رفتارهای وسواسی در ارتباط با طرد شدن در عشق را نشان دهد.”

آنها همچنین برای پیوند عاطفی با معشوق شان اشتیاق دارند، آن ها به دنبال راهی برای نزدیک تر شدن هستند و در مورد آینده با هم بودنشان خیال بافی می کنند.یکی دیگر از کارشناسان عشق، لوسی براون Lucy Brown، عصب شناس کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک می گوید این کشش ما نسبت به شخص دیگر مانند کشش ما نسبت به آب و سایر نیازهایمان برای زنده ماندن است.” مطالعات MRI نشان می دهد سیستم عصبی این کشش در بیشتر افراد هنگامی که به چهره معشوقشان نگاه می کنند و در مورد عشق فکر میکنند، فعال می شود.

افرادی که عاشق هستند احساس قوی یکدلی با معشوقشان دارند، احساس درد دیگری انگار که درد خودشان است و تمایل به فداکاری برای شخص دیگر دارند.

یکی از نشانه های عاشق شدن تمایل به مرتب سازی مجدد اولویت ها و/یا تغییر لباس، خصوصیات شخصی، عادات یا ارزش هاست به طوری که بهتر به خواسته های معشوق خود شبیه می شوند.با این حال، اگر خودتان باشید شانستان بیشتر است: در یکی دیگر از مطالعات فیشر که در سال 2013 در کنفرانس ” انسان ” ارائه شد، متوجه شده بود که افراد جذب شخصیت های متضاد خودشان می شوند، حداقل با کسی که از نظر شیمیایی مغزش متضاد آن ها باشد. برای مثال، تحقیقات او نشان داد افرادی که به اصطلاح شخصیت تستوسترون غالب دارند ( تحلیلی، رقابتی، عاطفی) اغلب به سمت اشخاصی که سطح استروژن و اکسی توسین بالایی دارند (این افراد تمایل به همدلی، پرورش ، اعتماد و اجتماعی بودن و به دنبال معنا و هویت ” هستند)، کشیده می شوند.

کسانی که عمیقا عاشق باشند معمولا تجربه حسادت نسبت به معشوق خود را دارند ولی رشته های عاطفی قوی ای هم بینشان وجود دارد: اشتیاق به انحصارطلبی و حسادت شدید وقتی معشوق شما مظنون به خیانت است، طبیعی است.به نظر می رسد این انحصار طلبی تکامل یافته تا فرد عاشق شریک زندگی خود را وادار به رد کردن دیگران نماید.

با این که میل به پیوند جنسی در افراد عاشق اهمیت دارد، ولع رسیدن به پیوند عاطفی برایشان مقدم است. یک مطالعه نشان داد 64 درصد از افرادی که عاشقند ( به همان میزان برای هر دو جنس ) با بیانیه ، ” رابطه جنسی مهم ترین بخش رابطه من با شریک زندگی است ” مخالفت کردند.

فیشر و همکارانش دریافتند افرادی که گزارش می کنند ” عاشق ” هستند معمولا می گویند علاقه شان غیر ارادی و غیر قابل کنترل است.در کتابش که سال 1979 با عنوان ” Love and Limerence ” منتشر شده ، روان شناس مرحوم دوروتی تنوو از 400 مرد و زن خواسته بود که به 200 سوال درباره عشق رمانتیکشان پاسخ دهند. بسیاری از شرکت کنندگان احساس درماندگی داشتند و عنوان کردند که وسواسی که در این رابطه دارند غیر منطقی و غیر ارادی است. به گفته فیشر ، یکی از شرکت کنندگان در اوایل دهه 50 زندگی اش که مدیر اجرایی کسب و کارش بوده در مورد مشکلات دفتر کارش نوشته بود، ” نظریه من این است که این جاذبه ای که به امیلی دارم بیولوژیکی است مثل یک عمل غریزی است و تحت کنترل اراده یا منطق من نیست. … این حس من را هدایت می کند. تمام سعیم را برای کنار آمدن با این حس انجام دادم تا نفوذش را کم کنم ، تغییرش دهم ( مثلا به سمت رابطه جنسی ) انکارش کنم ، از آن لذت ببرم ، و ، بله ، لعنتی ، تا او را وادار به واکنش کنم! با این که میدانم من و امیلی هیچ شانسی برای زندگی با هم نداریم ولی در موردش وسواس فکری گرفته ام، “

معمولا عاشق بودن تا ابد ادامه ندارد. این حس حالتی ناپایدار است که در بلند مدت تکامل پیدا می کند. ارتباط وابسته که دانشمندان تحت عنوان ” وابستگی ” می شناسند. محو شده و در رابطه حل می شود.اگر موانع فیزیکی یا اجتماعی از دیدار دو نفر به طور منظم جلوگیری کند –به عنوان مثال یک رابطه از راه دور – عشق نسبت به سایر شرایط دوام بیشتری دارد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : هورمون شناسی عشق را بخوانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : هورمون هایی که شما را عاشق و فارغ می کنند !

بیشتر بدانید : وقتی عاشق می شوید چه اتفاقی در مغز و بدن شما می افتد؟

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/ealthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

عشق چطور حسیه؟
عشق چطور حسیه؟
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *