چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

 
helpkade
چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم
چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

عشق واقعی یک موج قوی از احساسات عاشقانه و جنسی است که شما را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهد.شکوفا شدن عشق واقعی مستلزم زمان است. چیزی که شما در سال اول یا در اوایل یک رابطه تجربه می کنید شیفتگی و جاذبه ی جنسی است. اگر شما در رابطه ای هستید که هر دوتان واقعا یکدیگر را درک می کنید و با هم سازگار هستید و از همه مهم تر، عاشق همدیگر هستید، به احتمال زیاد، در حال تجربه کردن عشق واقعی هستید.

بسیاری از افراد در شروع یک رابطه با جنس مخالف، دچار احساساتی می شوند که برای شان جدید و از طرفی جذاب است. ولی شک دارند که حسی که پیدا کرده اند جدی و ریشه دار بوده و یک عاشق تمام عیار شده اند یا یک احساس گذرا و مقطعی، که فردا دیگر برای شان اهمیتی نخواهد داشت. در این بخش از نمناک به تمامی نشانه های یک عشق واقعی و پاک پرداخته ایم که میتوانید با توجه به آن ها از احساسات خود در رابطه تان اطمینان حاصل کنید.

به خودتان می رسید؟

اگر همسر تان را واقعا دوست داشته باشید، تصوری که او در مورد شما می کند برای تان از هر چیزی مهم تر است پس سعی می کنید همواره به خودتان برسید.

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

زندگی تان را پر انرژی کرده؟

عشق واقعی در تمام روز شما و احوال شما تاثیر می گذارد و حتی اگر یک زندگی کاملا معمولی داشته باشید احساس رضایت فوق العاده ای در شما ایجاد می کند و از همان صبح که از خواب بلند می شوید انرژی زیادی دارید و حتی اگر بیمار هم باشید می توانید کارهای روزانه تان را با سرزندگی و آرامش انجام دهید.

بده و بستان در عشق

شما با تمام وجود خودتان را وقف رابطه تان می کنید و هرچه دارید و ندارید را فدای آن می سازید و هیچ انتظاری در مقابل کارهایی که انجام می دهید از شریک زندگی تان ندارید .

خوشبختی محض

حتی اگر مشکلی داشته باشید تنها شنیدن خنده های شریک زندگیتان به لحظات شما رنگ می بخشد و آن را پر از شادی می کند.

رنج و خشم

وقتی از دست طرف مقابلتان ناراحت می شوید ، نمی توانید مدت طولانی در قهر به سر ببرید چون عصبانی ماندن یا سکوت در برابراو شما را آزار می دهد.شما برای شادی یا راحتی او فداکاری می کنید، حتی اگر او هرگز متوجه نشود.

تلاش و کوشش در مسیر درست

شما برای خشنود کردن شریک زندگی تان و بهبود رابطه تلاش و کوشش فراوانی می کنید و کاری انجام می دهید که به او حس خاص و دوست داشتنی بودن دست بدهد.

شما هرگز نمی توانید او را آزار بدهید

عشق واقعی موجب از خودگذشتگی و فداکاری می شود و باعث می شود حتی نتوانید آزار دادن او را به لحاظ روحی یا جسمی تصور کنید.

شما سر قو لتان می مانید

هنگامی که شما عشق واقعی را تجربه می کنید، وجدان اخلاقی تان سبب می شود همواره سر قولتان بمانید و اصطلاحا سرتان هم برود سر قول تان می مانید.

در یک رابطه ی کامل، اگر واقعا شریک زندگی خود را دوست دارید، باید او را به عنوان بخشی از زندگی آینده خود ببینید. در رابطه تان قبل از هر تصمیمی فکر می کنید که این اتفاق روی احساسات و آینده او چه تاثیری می گذارد. خوشبختی شما یک خوشبختی مشترک است.

شما بخشی از بار او را بر دوش می گیرید

اگر شریک زندگی شما مشکلی داشته باشد ، شما نمی توانید رنج او را تحمل کنید و همیشه دوست دارید دست یاری تان را به سوی او دراز کنید حتی اگر خودتان مشغله داشته باشید.

از موفقیت های او غرق غرور می شوید و حسادت جایی در رابطه ی شما ندارد

شما احساس غرور می کنید وقتی شریک زندگیتان در هر کاری موفق شود حتی اگر شما در آن کار شکست خورده باشید . شما ممکن است نسبت به موفقیت دوستتان حسادت کنید، اما وقتی عاشق شوید ، حسادت هرگز در رابطه ی شما وارد نمی شود.

رنج بردن

شما حاضرید خودتان در رنج باشید ، تنها به قیمت این که شریک زندگی تان شاد باشد.

دیدگاه آن ها

قبل از این که تصمیمی بگیرید ، فرد مورد علاقه تان را همواره در ذهن دارید و از زاویه ی دید او به موضوعات نگاه می کنید زیرا هیچ وقت دوست ندارید به شریک زندگی تان آزاری برسانید.

طرف مقابل را با تمام خوبی ها و بدی هایی که دارد، می پذیرید.

شما طرف مقابلتان را با تمام نظراتش قبول دارید و کاری برای تغییر دادن او نمی کنید زیرا او را همانگونه که هست دوست دارید و برای شخصیت او احترام قائلید حتی اگر برخی از رفتارهای او برخلاف نظرات شما باشد.

از فرد مورد علاقه تان مراقبت می کنید

این بدان معنا است که شما زمان، انرژی و توجه خود را به مراقبت از فرد مورد علاقه تان اختصاص می دهید و به او هر چه قدر که نیاز دارد عشق می دهید و از او حمایت می کنید و از شریک زندگی تان حمایت می کنید .

فردیت خود را حفظ می کنید

به یاد داشته باشید که تنها یک فرد مستقل و خودکفا می تواند واقعا کسی را دوست داشته باشد پس خودتان باشید، سرگرمی ها، دوستان و موضوعات مورد علاقه تان را داشته باشید و سعی نکنید که با او ادغام شوید چون اگر کسی سعی کند که خود را با معشوقش تا حد ممکن ادغام کند، عاشق نشده است.

چقدر قهر می کنید؟

اگر بین شما جر و بحث نیز رخ دهد و با هم دعوا کنید ظرف تنها چند دقیقه روبه راه می شوید و دل تان می خواهد که با هم حرف بزنید. به این فکر می کنید که هیچ چیز ارزشمندتر از این نیست که شما 2 نفر می توانید با هم در مورد احساسات و تصمیمات تان گفت وگو کنید و از طرف دیگر طاقت هرچیزی را که داشته باشید طاقت دیدن ناراحتی او را ندارید پس هیچگاه با قهرهای الکی همسرتان را نمی آزارید فقط به این علت که ببینید برای آشتی پیش قدم می شود یا خیر.

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

از ریسک کردن نمی ترسید؟

عشق به طرز عجیبی شما را شجاع می کند و از ریسک کردن در کنار او نمی ترسید زیرا وجود او به شما قدرت عجیب و غریبی می دهد و هر زمان که به مراقبتش نیاز داشته باشید در کنار تان او را می بینید.

او چه چیزی را دوست دارد؟

اگر یک عاشق واقعی باشید ، هر روز که می گذرد، ارتباط تان به طرز شگفت آوری قوی تر می شود و خیلی زودتر از انتظار تان چیزهایی که می خواهید را درباره اش کشف می کنید.

چطور توصیفش می کنید؟

در زندگی عاشقانه همه عیب و ایرادهایش را می بینید اما برای تان آزار دهنده نیست. نقاط قوت او برای تان مهم و ارزشمند است و سعی می کنید با مطرح کردن این ویژگی های مهم در مقابل دیگران، ارزش او را پیش دیگران هم بالا ببرید.

همیشه از او دفاع می کنید؟

اگر واقعا عاشقش باشید، در مقابل خانواده تان قطعا از او دفاع می کنید و خودتان را به خاطرش در خطر می اندازید و در مقابل دیگران به او توهین نمی کنید یا از او گلایه نمی کنید تا همه بدانند که برای تان محترم است و باید به او احترام بگذارند.

او را برای اشتباهات دیگران سرزنش می کنید؟

اگر یک عاشق واقعی باشید به موقعیت خانوادگی و اجتماعی اش احترام می گذارید و او را به خاطر اشتباهات دیگران هرگز تحقیر نمی کنید و به آدم های مهم زندگیش همواره احترام می گذارید .

از رویاهایتان می گذرید؟

اگر عاشق واقعی باشید از رویای خود تان به دلیل رسیدن او به آرزوهایش صرف نظر کنید و در راه تحقق آرزوهایش بهترین همراه برای او می شوید.

باید فقط متعلق به شما باشد؟

اگر شما یک عاشق واقعی باشید شما او را هرجا که باشد دوست دارید، چه در کنار تان و چه دور از شما و همیشه نگران او و آینده اش هستید.

زیادی مراقبش هستید؟

سلامتش برای شما نخستین اولویت است و این مسئله قطعا در کوچک ترین بخش های زندگی شما بروز پیدا خواهد کرد. از پختن یک غذای سالم بگیرید تا کنترل وزن و سلامت او یا حتی مراقبت از سلامت روانش، همگی برای شما اهمیت ویژه ای پیدا خواهند کرد.

شما نمیتوانید به این سؤال پاسخ دهید:“او را برای چه دوست دارید؟”

شما پاسخ این سوال را نمی دانید چون پاسخی برای آن ندارید. شما شریک زندگی خود را به دلیل حضور در زندگیتان دوست دارید.

شما به هیچ فرد دیگری اهمیت نمی دهید

یکی از علامت های عشق واقعی این است که معشوق ، تمام احساسات شما را نشانه می رود و باعث می شود شما نسبت به افراد دیگر بی تفاوت باشید.

احساسات شما رشد می کند

اگر با گذشت زمان تمایل شما برای مراقبت از شریک زندگی تان افزایش یابد شک نکنید که شما عاشق هستید.

شما در کنار او احساس امنیت دارید

اگر عاشق کسی باشید ، با وجود تمام شرایط در کنار او احساس امنیت دارید و او همیشه باعث آرامش و راحتی شما می شود، حتی اگر کل دنیا در حال نابود شدن باشد.

عشق واقعی سبب می شود که شما آدم بهتری شوید

عشق واقعی سبب می شود خود را به لحاظ اخلاقی بهبود ببخشید و خویشتن خویش را رشد دهید و انگیزه ای برای خودآموزی و رشد در خود پیدا کنید.

شما یک تیم قوی هستید!

شما و شریک زندگی تان دو آدم جدایی ناپذیرهستید که شکایت یکدیگر را به دیگران نمی کنید .

شما می دانید چگونه در کنار هم ساکت و خاموش باشید

نخستین نشانه ی علاقه ی متقابل شما به یکدیگرصحبت کردن و تمایل به ادامه صحبت با همدیگر است. همچنین سکوت نیزمی تواند گویاتر از یک گفت وگوی پنج ساعته باشد.

عشق واقعی یک داستان عاشقانه نیست!

عشق واقعی نیازمند یک کمدی عاشقانه است، نه یک داستان عاشقانه. دو موجود خودخواه که وارد یک رابطه می شوند، نیاز به یک چهارچوب طنزآمیز دارند، نه یک چهارچوب صادقانه و صمیمی، چهارچوبی که در آن هر دو طرف درک می کنند که تنش بین ابراز نگرانی به طرف مقابل و در عین حال دنبال کار خود بودن، با خنده و شادی رفع خواهد شد نه با فداکاری یا فریب خود.

حریم خصوصی میان خودتان را حفظ می کنید

هر فعالیتی که پیوند دو طرف را تهدید کند، باید فقط بین دو طرف باشد و هیچ کسی جز زن و شوهر از آن خبر نداشته باشد.

در هنگام عصبانیت خودتان را کنترل می کنید

در عشق واقعی افراد هنگام عصبانیت نیزبه خوبی با یکدیگر رفتار می کنند.

اصول گفت وگو را رعایت می کنید

در عشق واقعی دو طرف به جای این که احساس گناه داشته باشید، با هم با توجه به اصول درست و به طور صحیح گفت وگو می کنند تا نتیجه خوبی به دست آورند.

از انتخاب خود مطمئن هستید

در عشق واقعی، هر دو طرف در رابطه ی ازدواج فکر می کنند خوش شانس هستند و هیچ کدام فکر نمی کنند که می توانستند بهتر عمل کنند. فکر کردن به این خوش شانسی ، مایه ی تسکین تمام ناامیدی و سرخوردگی های زندگی است.

نزدیکانش را دعوت می کنید؟

اگر عاشقش باشید دوستان قدیمی، اعضای خانواده یا حتی کسانی که خیلی هم در دل تان به آن ها تعلقی ندارید را به خاطر خوشحالی او به خانه تان دعوت می کنید و یا هیچ ارتباطی را به او تحمیل نمی کنید.

حرف های تان تمام نمی شود؟

اگر احساس بین شما قوی باشد، حرف هایی که دوست دارید به هم بزنید هیچ وقت تمام نمی شود و همیشه آن قدر موضوع مشترک برای صحبت کردن و علاقه مشترک برای تفریح کردن دارید .

اشتباهاتش را نمی بخشید؟

اگر عاشقش باشید هرگز از اشتباهات گذشته اش یک داستان نمی سازید و تحقیرش نمی کنیدو اغلب اتفاقات بد گذشته را به راحتی می بخشید و تا حدودی فراموش می کنید .

خودتان را کنار نمی کشید؟

برای آینده مشترک تان مدام برنامه ریزی می کنید و دوست دارید به هر قیمتی که شده تلاش تان را بیشتر کنید تا بهترین آینده را برای یکدیگر بسازید و خود تان را از منافع این زندگی کنار نمی کشید و پا به پای هم مسائل مالی، تصمیم گیری ها و برنامه ها را مدیریت می کنید تا موفق شوید.

شرایطش را درک می کنید؟

هنگام برنامه ریزی برای تفریح کردن نگاهی به برنامه او می اندازید و اگر او وقتش پر بود به خاطر برنامه کاری اش به او فشاری نمی آورید و برنامه ریزیتان را به زمانی موکول می کنید که اونیز از این برنامه لذت ببرد .

دوست دارید همه چیز متعلق به او باشد؟

برای شما که عاشقانه دوستش دارید، همیشه برای تان زیبایی اش تازه می ماند. احتیاجاتش را به خاطر دارید و حتی حاضر هستید به خاطر فراهم کردن شان از احتیاجات خود تان صرف نظر کنید.

 

تشخیص عشق و هوس و شناخت عشق واقعی در یک نگاه شاید به نظر مشکل و غیر ممکن باشد اما باید بدانید که برخی حرکات و نگاهها نشانه هایی واضح برای تشخیص عشق و هوس هستند.

تشخیص عشق و هوس به هر عاشق و معشوقی این فرصت را می دهد که بهتر تصمیم بگیرد و بداند که فرد مقابل چه نیت و هدفی دارد. در ادامه این بخش از نمناک شما را با حرکات و نگاههای عاشقانه و یا فریب دهنده آشنا می کنیم.

عشق با بدبینی و سوء ظن همراه نیست. عشق یک اعتماد است. پس از شناخت رفتار، گفتار و احساسات معشوق، و به جهت یک آگاهی عمیق به وجود می آید. لذا ابتدا اعتماد به وجود می آید و بعد عشق منعقد می شود.

عمیق است و غیرقابل توصیف و تمایلی تمام ناشدنی به سمت معشوق است تا جایی که می توان آن را از دوست داشتن متمایز کرد. برای عاشق حالت ها و لذت های خودش مهم نیست بلکه تنها به دنبال تامین خواست معشوق است.

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

احساسی است که خیلی از اوقات در نگاه اول با عشق اشتباه گرفته می شود در حالی که تنها یک احساس ناگهانی و زودگذر نسبت به کسی است که شاید فرد او را به خوبی نشناسد. این احساس با عشق اشتباه گرفته می شود چراکه به شدت فرد را جذب می کند در حالی که محور آن چیزی جز لذت نیست.

فرد مقابل می تواند به راحتی با شما درمورد مسائل زندگی مثل مسائل مالی، بچه ها و چیزهایی که او را می ترساند با شما صحبت کند چراکه برای او مهم ترین هدف پیش بردن زندگی و بهبود آن به همراه شماست.

او می تواند با شما بحث کند و درنهایت هم نقاط مشترکی پیدا کند که بتوانید به تفاهم برسید؛ هیچ وقت فراموش نکنید که بحث کردن نشانه این است که شما دو نفر توانایی این را دارید که با هم حرف بزنید.عاشق واقعی شما کاملا صادق و راحت است و می تواند به آسودگی در مورد احساساتش صحبت کند.

اما زمانی که چیزی جز هوس نباشد او چیز زیادی درمورد شما نمی داند تنها از رنگ مورد علاقه تان اطلاع دارد و می داند در چه رشته ای تحصیل کرده اید. بیشتر اوقات هم از پرسیدن سؤالات عمیق درمورد شما طفره می رود از ترس اینکه مبادا جواب خوبی به او ندهید یا چیزهایی بفهمد که به صلاحش نیست.

فرد مقابل کمتر با شما درمورد احساساتش صحبت می کند و از شما هم چندان توقع ندارد که احساسات زیادی نشان دهید. همچنین سعی می کند تا حد ممکن هیچ بحثی بین شما پیش نیاید تا مبادا دلخوری و رنجشی پیش بیاید، بخشش در زمان خطا از هیچ کدام از طرفین دیده نمی شود.

اگر زمانی به شما نگاه می کند خیلی سریع شانه هایش را به سمت بالا جمع می کند و به سمت جلو می دهد. در این حالت احتمالا شما حرکتی انجام داده اید که او توجهش به سمت شما جلب شده است.

وقتی مردی رفتارهای یک زن را تحسین می کند و او را مورد مناسبی برای ازدواج می داند کاملا ناخودآگاه شانه هایش را به سمت جلو می آورد و جمع می کند.

این حرکت در مردان نشان دهنده محبت عمیقی است که در دل داشته و دوست دارند به نوعی آن را ابراز کنند، حتی در زندگی زناشویی هم وقتی مردی از همسرش حرکتی تحسین آمیز می بیند، ولی غرورش اجازه نمی دهد آن را ابراز کند شانه هایش را به سمت جلو جمع می کند (شبیه آغوش کشیدن) ، در این مواقع می توانید برای خوشحال کردن همسرتان، شما هم به طور کلامی علاقه خود را به او نشان دهید.

زمانی که چشم در چشم می شوید او کمی سرش را به سمت راست یا چپ کج می کند. کج کردن سر یک حرکت کاملا ناخودآگاه در مردان است که وقتی نسبت به زنی احساس نزدیکی می کنند از خود نشان می دهند.

این حرکت و ژست را زمانی مردها نشان می دهند که به زنی علاقه مند شده اند ولی خودشان این شجاعت را ندارند که جلو بروند و علاقه شان را ابراز کنند و از زن خواستگاری کنند. درواقع او با کج کردن سر، خود را آسیب پذیر نشان می دهد تا بتواند دردسترس تر باشد یا شاید می خواهد خود را مجذوب تر نشان دهد.

در مقاله ای که در medicalnewstoday منتشر شده است دانشمندان عشق و شهوت را از طریق الگوی حرکات چشم آشکار می سازند. گر چه تشخیص این دو احساس از همدیگر بسیار مشکل است اما دانشمندان با مطالعه الگوهای چشم می توانند دریابند که آیا طرف مقابل شما به لحاظ جنسی جذب شما شده است و یا شما را دوست دارد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد کسی که طرف مقابلش را دوست دارد بر روی صورتش تمرکز می کند و چشمانش را از روی صورتش بر نمی دارد، در حالیکه کسی که فقط از لحاظ جنسی جذب کسی شده باشد بر روی اندامهای مختلف بدنش نگاه می اندازد.

مسئولان و محققان این طرح می گویند:علاوه بر کمبود اطلاعات در این زمینه باید گفت چگونه فرایندهای چشمی اتوماتیک، مانند خیره نگاه کردن، می توانند احساس عشق و شهوت را از هم متمایز کنند. مطالعات نشان داد کسانی که توجهشان بر روی صورت طرف مقابلشان است عاشقانه او را دوست دارند در حالیکه توجه به اندام بدن به معنای میل جنسی به طرف مقابل است.

در یک آزمایش شرگت کننده گان به عکس های زوجهای جوانی که با همیگر رابطه داشتند نگاه کردند و در بخش دیگری از آزمایش آنها به عکسهایی جذاب از جنس مخالفشان نگاه کردند که نگاهشان مستقیما به دوربین بود.

نکته ی قابل توجه این است که هیچکدام از تصاویر دارای عکس لخت و یا تحریک کننده نیستند. شرکت کننده گان جلوی کامپیوتر نشستند و سپس از آنها خواسته شد که با نگاه کردن به عکس ها سریع بگویند آیا کسانی که در تصویر هستند باعث برانگیختن احساس عشق و یا شهوت در آنها می شوند؟

اگرچه، بعد از بررسی مطالعات ردیابی حرکات چشم، محققان دریافتند کسانی که تمایل به تمرکز بر روی صورت را در هنگام نمایش تصویر داشتند احساس عشق در آنها بر انگیخته شده بود، در حالیکه هنگامی که تصویر باعث برانگیختن احساس شهوت در افراد می شد آنها چشمشان را از روی صورت بر داشته و بر روی اندامهای بدن تمرکز می کردند.

 

Select Page

یکی از هزاران چیزی که انسانها در طول زندگیشان در پی آن هستند فردی برای دوست داشتن است. یا به عبارت دیگر، یافتن عشق حقیقی.

عشق حقیقی به معنای بدون توقع و منت محبت کردن، آرامش دادن، اعتماد کردن و صادق بودن است. اینها تنها بعضی از ویژگی‌های نهفته در یک عشق حقیقی هستند. اما عشق ساختگی مانند یک دشمن کشنده است که در نقاب عشق حقیقی به شما عرضه می‌گردد. در ادامه به راه های تشخیص آن خواهیم پرداخت.

وقتی برای اولین بار عشق را تجربه می‌کنیم باید حتما میزان مشخصی از واقع‌بینی را همراه داشته باشیم و سعی کنیم پاهایمان را محکم روی زمین نگاه داریم و نگذاریم احساساتمان به طور کامل بر ما غلبه کنند. به این دلیل که تغییرات رخ داده در زندگی ما با ورود یک شخص جدید، شناخت و سنجش او را به عنوان کسی که قرار است با ما وارد یک رابطه ی عاطفی شود سخت و دشوار می‌کند.

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

حتما بخوانید: آزمون مثلث عشق استرنبرگ

دوست داشتن یک فرد با غرق در عشق شدن متفاوت است. در ابتدا تشخیص سه مقطع اصلی عشق امری ضروری است، که عبارتند از: هوس، جذب شدن و دلبستگی.

مقطع هوس بر پایه ی هورمون‌های انسان بوده و سبب افزایش میل و اشتیاق شما به طرف مقابل میگردد. بعد از آن مقطع جذب مانند جریان خون به سمت مغزتان روانه شده و شما را غرق لذت و احساسات خوشایند می‌کند. و در پایان همه‌ی اینها منجر به افزایش و تثبیت دلبستگی شما به آن فرد می گردد.

حال چگونه می‌توانیم تفاوت عشق واقعی و دروغین را تشخیص دهیم؟ پاسخ این سوال می‌تواند بر اساس شرایط آینده‌ی زندگی شما مشخص گردد. این شرایط می‌تواند مانند یک عامل تعیین کننده در پیروزی یا شکست رابطه‌ی شما عمل کند.

باید همواره به این موضوع توجه داشته باشید که شما به عنوان یک انسان در طول زندگی خود بارها فرایند تغییر را تجربه خواهید کرد و با گزینه‌های زیادی جهت تصمیم‌گیری روبه‌رو خواهید بود، در مسیر رشد شخصی بارها تبدیل و دگرگونی را متحمل خواهید شد و همه‌ی این‌ها شخصیت شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

رویدادهای جدید زندگی، شما و هر فردی که داخل زندگیتان باشد را به چالش می‌کشند. و این مسئله به آسانی حقیقی یا ساختگی بودن عشقتان را روشن خواهد کرد.

وقتی شما با یک موقعیت جدید مانند یک پیشنهاد شغلی بسیار مناسب در شهری دیگر و یا رفتن به کالج یا دانشگاه رو‌به‌رو می شوید این مسئله مشخص می‌کند که آیا رابطه‌ی شما و شریک عاطفیتان ادامه پیدا خواهد کرد یا نه.

حتما بخوانید: ۱۳ نوع از مردان که نباید با آنها ازدواج کنید.

در این رابطه یک جمله‌ی قدیمی از آنتوان دوسنت اگزوپری با این مضمون نقل شده است: “عشق همیشه به معنای خیره شدن به چشمان یکدیگر نیست، بلکه گاهی باید همراه یکدیگر، در کنار یکدیگر و به یک جهت یکسان نگریست.” این به معنی احترام گذاشتن و همراه بودن در راه رسیدن به اهداف مختلف و همچنین پذیرش رشد شخصیتی  یکدیگر با گذر زمان است.

به تازگی تحقیقی توسط روانشناسان درباره ی اینکه چگونه دو فرد به مقطع عشق نسبت به یکدیگر میرسند انجام شده است، که به شرح زیر است:

در حقیقت افراد ما را برای آنچه  فی‌نفسه هستیم دوست دارند. شخصیت، منش و ارزش هایمان المان‌های اساسی وجود ما هستند، که احتمال تغییر آنها حتی در صورت رویایی با موقعیت های جدید رشد و پیشرفت بسیار پایین است.

در مواجهه با عشق نیز باید ابتدا از شناخت المان‌های یاد شده بهره ببریم و با فردیت یکدیگر آشنا شویم. قطعا تفاوت هایی از قبیل نژاد و قومیت، فرهنگ، سنت ها، محل تولد و… وجود خواهند داشت. اما اصلی ترین کاری که به عنوان یک انسان بر عهده ی شماست در وهله ی اول شناخت خود و بعد از آن جستجو برای یافتن فردی مناسب با توجه به آن المان هاست، فردی که قلب شما را پر کند نه اینکه حفره ای تازه در آن ایجاد سازد.

حتما بخوانید: نیمه‌ گمشده‌ خود را پیدا کرده‌اید؟ ۲۰ نشانه‌ای برای شناخت نیمه‌ گمشده‌تان

تفاوت عشق حقیقی و ساختگی در پذیرش کامل همه ی آنچه شما بوده‌اید، هستید و خواهید بود است. و این موضوع بسیار باارزش تر و مهم تر از عشق ورزی‌های افراطی و یا هدیه های گران قیمت است. عشق به معنی شریک شدن در زندگی یکدیگر و پس از آن تلاش برای رسیدن به کمال و رشدی با شکوه است. همیشه به یاد داشته باشید که پذیرش تغییر و وفق پیدا کردن با چالش های رابطه امر بسیار مثبتی است. زندگی یک مقصد نیست بلکه مانند یک سفر است که باید از لحظه به لحظه ی مسیر آن چه سخت و چه آسان لذت برد. همه ی ما باید فردی را پیدا کنیم که در همه ی شرایط ما را دوست بدارد، توانگر سازد و پشتیبانی کند و اگر عکس آن رخ دهد آن عشق هیچ گاه حقیقی نبوده است.

 

برگرفته از: lifehack

اشتراک گذاری:

عضو تیم تحریریه طرحواره

مرداد ۲۵, ۱۳۹۶

اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹

مرداد ۹, ۱۳۹۶

تیر ۲۷, ۱۳۹۶

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Designed by Vasl | Powered by Vasl

عشق واقعی چگونه عشقی است؟

هر کدام از ما تعاریف متفاوتی از عشق حقیقی داریم. برخی از مردم معتقدند که عشق فقط در افسانه هاست و برخی دیگر آن را در اشعار عاشقانه حافظ می یابند؛ بعضی از افراد معتقدند که این تنها یک مرحله است و عشق واقعی در دنیای واقعی وجود ندارد. حقیقت این است که عشق حقیقی یک دنباله از طبیعت حقیقی خودمان است. ما چیزی که هستیم، را جذب می ‌کنیم.

حتی در روابط معمولی، ما افرادی را جذب می‌ کنیم که انعکاس و بازتابی از خود واقعی ما هستند. بنابراین، برای اینکه عشق حقیقی را جذب کنیم، باید ویژگی‌ هایی را که در شریک خود به دنبال آن هستیم را به نمایش بگذاریم. ما در این مطلب قصد داریم ویژگی های عشق واقعی را برشماریم. با ما همراه باشید.

وقتی که ما واقعا عاشق کسی هستیم، لحظات عاشقانه را در معمولی ترین و عادی ترین شرایط نیز می بینیم. ما هرگز مجبور به “تلاش” برای چاشنی دادن به چیزهای دیگر نیستیم. همه چیز به جالب، ساده و بدون زحمت به نظر می‌ رسد.

در عشق واقعی ما هیچ وقت مجبور نیستیم برای راضی کردن شریکمان، از راه خود خارج شویم و یا خودمان را تغییر دهیم.

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

عشق در ساده ‌ترین کارهایی که با هم انجام می‌ دهیم وجود دارد. در عشق واقعی هیچ نیازی به متقاعد کردن و یا وادار کردن چیزی به یکدیگر وجود ندارد.

احترام به یکدیگر مهم ‌ترین عامل برای حفظ عشق حقیقی است. این احترام از دادن فضای کافی برای رشد شخصی و عبور نکردن از خط قرمزها می آید.

وقتی ما در عشق حقیقی هستیم، به طور طبیعی فردی را برای نکات مثبت یا منفی مورد پذیرش قرار می ‌دهیم. این پذیرش چشم‌ انداز ما را را گسترده تر کرده و ما چیزهایی را می ‌بینیم و یاد می ‌گیریم که در غیر این صورت تجربه نخواهیم کرد.

عشق واقعی، ما و نحوه تفکر ما را تغییر می ‌دهد. این موضوع تمام تفاوت ‌ها را حل می ‌کند. در عشق واقعی هیچ داوری و قضاوتی وجود ندارد و ما عشق را همانطور که هست می پذیریم.

ما تنها زمانی عشق حقیقی را تجربه می ‌کنیم که چیزی برای بخشیدن داشته باشیم. برای این که عشق دریافت کنیم، باید محبت کنیم.

این در مورد برآورده کردن نیازهای خودخواهانه خودمان نیست، بلکه در مورد کار کردن بر روی یک هدف مشترک است. در عشق واقعی از خود گذشتگی و مراقبت از نیازهای شریک مان به اندازه مراقبت از نیازهای خودمان مهم است.

نیازی به گفتن نیست که اعتماد مهم‌ ترین اساس عشق حقیقی است. در حالی که اعتماد به فردی که عاشق او هستیم بسیار مهم است، اما به همان اندازه مهم است که به خودمان اعتماد کنیم.

عشق حقیقی باعث می‌ شود ما احساس آسیب ‌پذیر بودن کنیم بدون این که از ترس یا حالت تدافعی بودن احساس آسیب ‌پذیر بودن کنیم.

وفاداری در روابط نه تنها ثبات عاطفی را به ارمغان می ‌آورد بلکه سطوح صمیمیت را نیز افزایش می‌ دهد. وقتی که دو نفر با عشق و وحدت زندگی می‌ کنند، هیچ ترسی از آسیب دیدن در این بین وجود ندارد. با وحدت و اعتماد، عشق رشد می‌ کند و با گشت زمان این عشق تقویت می‌ شود.

عشق درمان می کند و ترس را از بین می ‌برد. این باعث می‌ شود احساس امنیت کنیم. ما احساس می کنیم در صلح هستیم و با عزیزان مان در هر جایی که هستیم احساس آرامش می ‌کنیم.

عشق حقیقی هرگز آزار نمی رساند، فقط درد را التیام می ‌بخشد و به ما قدرت عشق را می ‌دهد.

عشق حقیقی همیشه به نفع رشد فردی و معنوی است. این یک فرآیند طبیعی است که برای خوشبختی و آزادی ما ضروری است. همه چیز باید رشد کند تا زنده بماند: گیاهان، حیوانات و همه سلول‌ های زنده روی این سیاره.

عشق واقعی رشد طبیعی را ارتقا می ‌دهد که این امر نه تنها زندگی را با شادی و آزادی پر می ‌کند بلکه به موفقیت حرفه ‌ای نیز کمک می ‌کند. عشق حقیقی ، بازیگوش است و بدون مقاومت و یا ترس رشد می‌ کند.

به عنوان انسان، همه ما خواهان همراهی و همبستگی با سایر انشان ها هستیم. وقتی نوبت به عشق می‌ رسد ، به دنبال کسی می ‌گردیم که در تمام طول زندگی مان در کنار ما باشد. ما به کسی نیاز داریم که بتوانیم در کنارس شگفتی ‌های زندگی را تجربه کنیم.

کسی که با او ما می ‌توانیم سفر کنیم، اسرارمان را با او به اشتراک بگذاریم، درباره وقایع جهان بحث کنیم و روزهای عمرمان را کنارش سپری کنیم. عشق حقیقی به معنی توجه به کسی است که دوستش دارید.

عشق واقعی برای جشن گرفتن در لحظات خوب و گریه در زمان ‌های سخت، همیشه در صحنه است.

بسیاری از مردم برای ابراز احساسات خود نسبت به عزیزان شان در کشمکش هستند؛ تنها چیزی که آن ‌ها را متوقف می ‌کند خودشان هستند. وقتی کلمات معنا دارند و با نیات خوب گفته شوند، اجازه دادن به بیان آن ‌ها هرگز دشوار نیست.

ساختن خودتان و درک شریک زندگی تان پایه و اساس عشق است.

صادق باشید و در مورد احساساتتان حرف بزنید. حرف زدن از احساسی که از قلب تان نشأت می گیرد، نشان دهنده شجاعت و سخاوت است. یک عشق واقعی همیشه این را به رسمیت خواهد شناخت.

عشق واقعی یک کار گروهی است. زمانی که می‌ خواهید بلند شوید و کنترل را به دست بگیرید و به شریک خود اعتماد کنید کار تیمی است.

وقتی که دو نفر عاشق هم هستند، نقاط قوت خود را ترکیب می ‌کنند و مثل یک تیم عمل می‌ کنند. آن ها می داند که چه موقع باید تعطیل شود و چه زمانی باید چیزهایی که باید گفته شود را بیان کنند.

چیزی که این تیم با هم درست کنند منحصر به فرد و فنا ناپذیر است. آن‌ ها یک هدف مشترک دارند و با یکدیگر کار می ‌کنند تا به اهداف خود برسند.

جایی که عشق حقیقی وجود دارد، هیچ ترسی مانند ترس از تعهد، ترس از اشتباه یا ترس از آسیب زدن به کسی وجود ندارد. ترس، عشق را نا امید و پیچیده می کند. وقتی در عشقی حقیقی هستیم، دقیقا می ‌دانیم چه کنیم.

عشق واقعی مقدس است. این عشق نفس را از بین می ‌برد، شادی را به ارمغان می‌ آورد و ما را به خود واقعی مان نزدیک‌ تر می‌ کند.

عشق حقیقی ما را از ترس و دلبستگی آزاد می ‌کند.

عشق حقیقی آزادی است.

عشق حقیقی، بخشش است.

وقتی در عشق حقیقی هستیم، به خدا نزدیک ‌تر می ‌شویم.

این خود ماهستیم که عشق حقیقی را پیدا می‌ کنیم. هر وقت انتظار آن را داشته باشیم به سراغ ما می ‌آید. ما هرگز با دنبال کردن شخصی دیگر عشق یا شادی را پیدا نخواهیم کرد.

عشق حقیقی زمانی اتفاق می افتد که ما در پوست خود احساس راحتی می‌ کنیم و از اینکه چه کسی هستیم سپاسگزار هستیم. عشق واقعی وقتی به ما جذب می‌ شود که ما باور داشته باشیم که واقعا جذاب هستیم.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

 

 

 

اگر هوس را کنار بگذاریم، نشانه هایی که در این مقاله برایتان عنوان می کنیم، نشانه های انکارناپذیر از عشق حقیقی-و سلامت احساسی-هستند.

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

 

در رمان نویسی، نشانه های عشق واقعی به سمت ملودرام گرایش دارد. تپش قلب، بی خوابی، بی اشتهایی، به حرکت درآمدن پرده ها و آتش بازی. اما اگر چنین چیزهایی را حس کردید، آنقدر که اسیر هوس شده اید، عاشق نشده اید. اگر هوس را کنار بگذاریم، نشانه هایی که در این مقاله برایتان عنوان می کنیم، نشانه های انکارناپذیر از عشق حقیقی-و سلامت احساسی-هستند.

 

 

به راحتی علت اینکه نمی خواهید با کسی ارتباط برقرار کنید را توضیح می دهید

 

باوجود اینهمه بیماری های مختلف دیگر هر روز با یکی بودن به اندازه گذشته جذابیت ندارد. مسئله تمایل به تک پر بودن نیست مسئله حرف زدن درمورد آن است. تعداد زیادی از زن ها و مردها تک همسری هستند و احساس می کنند که تمایلشان برای چشم پوشی از بقیه به همسرشان قدرت بیشتری می دهد. اما وقتی دوست داشته باشید که این حس و تمایل خودتان را توضیح دهید نه تنها عاشق هستید بلکه فردی منطقی و فهمیده نیز به نظر خواهید رسید.

 

 

دفترچه خاطرات گذشته تان را دفن می کنید.

 

“من دفترچه خاطراتم را دفن کرده ام!” این جمله نه تنها تک پر بودن فرد بلکه برنامه داشتن برای آن را نشان می دهد مخصوصاً وقتی می گویید که هیچکس از آشنایانتان به پای معشوق فعلیتان نمی رسد. تمایل شما برای خلاص شدن از آن، نشان از این واقعیت دارد. همچنین نشانه این است که دیگر هیچ تمایلی برای دیدن عشق های قبلیتان ندارید و این یعنی در این رابطه دیگر میلی به برگشت وجود ندارد و فقط می خواهید به جلو بروید.

 

شاید با خودتان فکر کنید که منصفانه نیست که دفترچه خاطرات را در شومینه بیندازید و بسوزانید، به همین دلیل اطلاعاتتان را روی لپ تاپ شخصیتان که دست هیچکس به آن نمی رسد ذخیره می کنید. تعهد، تعهد است. اگر تظاهر کنید که دفترچه خاطراتتان را دور ریخته اید یعنی تظاهر به متعهد بودن می کنید. پس بزرگ شوید: اگر به اندازه کافی بزرگ شده اید که کسی که دوستش دارید شما را جدی بگیرد، پس یعنی به اندازه کافی هم بزرگ شده اید که خودتان خودتان را جدی بگیرید. در روابط متعهد دیگر جایی برای دوز و کلک نیست.

 

 

جایی می روید که از آن متنفر هستید.

 

اینکه دلتان بخواهد که با عشقتان جایی بروید که به شدت از آنجا متنفر هستید و اصلاً هم به خاطر آن ناراحت نشوید یکی از نشانه های خوب عاشق شدن است.

 

وقتی تازه شروع به قرار گذاشتن کرده بودید وسوسه می شدید که این رابطه را بر هم بزنید. در مرحله بعدی رابطه برای خودتان می ایستید و کارهایی که دوست ندارید را به هیچ وجه انجام نمی دهید. این فرایند کاملاً لازم است چون اگر قرار است یک عشق واقعی وجود داشته باشد باید بر مبنای اینکه خود واقعیتان کیست بنا شود نه کسی که طرفتان دوست دارد باشید. اما وقتی در آخر به عشق می رسید نیاز به اثبات مداوم خودتان با تاثیرات معشوقتان نرم تر می شود و این حس بخشش به خاطر عشقتان سخاوتتان را جبران می کند.

 

لازم نیست خوب حواستان به همه چیز باشد تا همه چیز ۵۰-۵۰ باشد. اما وقتی حس کنید که عدالت و مساوات و احترام بینتان وجود دارد آنوقت برای انجام کاری که از آن متنفرید اما طرفتان به آن علاقه دارد تمایل بیشتری پیدا می کنید. به عبارت دیگر، آن فرد از آن کار یا اتفاق مهمتر می شود.

 

 

اگر ولخرج باشید صرفه جوتر و اگر خسیس باشید دست و دلبازتر می شوید

 

مسئله پول نیست بلکه میل به امتحان کردن اعتقادات اصلی به خاطر ارزش گذاشتن به فردی دیگر و دیدگاه و نظرات اوست. هر رابطه خوبی ما را تغییر می دهد. اگر با عشقتان بودن باعث می شود یک بخش اصلی از خودتان را تغییر دهید فقط نشانه عشق نیست، بلکه نشاندهنده احترام و میل به یادگرفتن از همدیگر است. این یعنی رابطه تان اینقدر امن هست که بخواهید در آن دست به امتحان کردن کاری جدید بزنید.

 

ریا و دورویی را فراموش کنید. باید اینقدر جرات، قدرت و انرژی داشته باشید تا سیستم اعتقادی خودتان را چه سیاست، سقط جنین، غذای چینی، مسافرت، بچه دار شدن، باغبانی، پول یا هر عقیده دیگری به چالش بکشید.

 

 

هیچ کاری نکردن اما با هم بودن فوق العاده به نظر می رسد

 

در مراحل اول رابطه عطش عمیقی برای شناختن همدیگر وجود دارد اما این دوران کمی ترسناک هم به نظر می رسد چون ممکن است طرف مقابل کسی نباشد که شما فکر می کردید یا بدتر از آن، شما آن کسی نباشید که طرف مقابلتان می خواسته است. بااینکه در ابتدای رابطه هیچ چیز قطعی نیست اما شما فکر می کنید که اینطور است به همین خاطر دوست دارید همیشه با هم باشید و کاری انجام دهید، چه در ملاء عام چه محرمانه. در این دوران همیشه دنبال جایی هستید که با هم بروید و کاری که با هم انجام دهید. اگر زن و شوهری هستید که به رابطه جنسی علاقه دارید، کارهایی که می کنید هم پیرامون این رابطه خواهد و بقیه کارها اهمیت زیادی نخواهد داشت. اما وقتی آن عطش جنسی اولیه فروکش کرد دوست دارید پز همدیگر را به بقیه بدهید چون حس می کنید که خوب با هم جور شده اید و به آن افتخار می کنید.

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

 

وقتی حس کنید که هیچ کاری نکردن اما با هم بودن هم می تواند لذت بخش باشد یعنی عاشق شده اید چون مراحل قبلی که مرحله ترس، رابطه جنسی و پز دادن است را پشت سر گذاشته اید. حالا رابطه فقط به شما دو نفر منحصر می شود نه آدم ها یا کارهای دیگر. درواقع بااینکه در زندگی طبیعی همدیگر وارد شده اید اما با هم بودن برایتان فوق العاده ترین چیزی است که می توانید فکر انجامش را بکنید.

 

 

حاضرید خودتان بودن را به خطر بیندازید

 

خودتان بودن مهمترین مسئله ممکن است. بقیه مواردی که در این مقاله ذکر کردیم همه مستلزم این است که خودتان باشید اما وقتی واقعاً کسی را دوست داشته باشید دوست دارید بداند که شما که هستید و شما را برای آنچه که هستید دوست بدارد نه آنچه که تظاهر می کنید هستید. وقتی در یک رابطه عاشقانه واقعی باشید می توانید صادق و رک و راست باشید و از فرصت ها استفاده کنید.

 

بخش نیرنگ آمیز عاشق بودن این است که می تواند شما را ترغیب کند خودتان باشید. شما دوست دارید کسی که قرار است شریک زندگیتان شود همیشه خوشحال و خوشبخت باشد و تنها راه آن این است که خودِ واقعیتان باشید. مطمئناً الان که او را اینقدر دوست دارید دلتان نمی خواهد با دروغ با او زندگی کنید اما باید مراقب باشید که به چه اعتراف می کنید. یادتان باشد که بین صداقت و دورویی سکوت است. اگر اینقدر بزرگ شده اید که عاشق شوید، پس اینقدر عاشق شده اید که بفهمید بعضی وقت ها باید ساکت باشید.

منبع:partab.org

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


ارسال محرمانه محصولات جنسی


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


جراحی زیبایی سینه و شکم


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

چگونه عشق واقعی را تشخیص دهیم ؟

چگونه عشق واقعی را تشخیص دهیم ؟

چگونه عشق واقعی را تشخیص دهیم ؟

یک انسان
در طول زنـدگی خـود به طور میانگین حداقل 4 مـرتبه عـاشق مـیشود . اما آیا
واقعا هر 4 مرتبه ، عشق او حقیقی است ؟ ما در این قسمت علائم مربوط به عشق ،
احترام و ارتباط را بـاشما در میان مـی گـذاریـم تـا قـادر به تصمیم گیری
باشید و تشخیص دهید که آیا فردی که با او قرار ملاقات می گذارید شخص مورد
نظر شما هست یا خیر .

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

 

 1- ارتباط وجود
صداقت در رابطه جزء ضروریات به شمار می رود، همچنین پیش از آنکه به کسی
تعهد بدهید باید سعی کنید که در ابتدا او را به خوبی بشناسید. شما تا چه حد
یکدیگر را می شناسید؟ آیا فقط در مورد مسائل جنسی با یکدیگر صحبت می کنید
؟ نقاط قوت: • شما در مورد تمام مسائل زندگی از قبیل مال و ثروت، فرزند، چیزهایی که از آن وحشت دارید و آرزوهایتان با یکدیگر صحبت می کنید. • شاید با هم بحث کنید، اما در آخر به مصالحه دست پیدا می کنید. • در مورد احساساتتان با یکدیگر صادق و روراست هستید. نقاط ضعف : •
شما تنها رنگ مورد علاقه و نام مجله ای را که او می خواند، می دانید و از
طرح سوالات عمیق تر پرهیز می کنید زیرا تصور می کنید که او جواب شما را
نخواهد داد و یا می ترسید که پاسخ او مطابق میل شما نباشد. • کمتر
اتفاق می افتد که احساساتتان را با یکدیگر در میان بگذارید به همین دلیل پس
از گذشت مدت زمان کوتاهی هر دوی شما اظهار نا امیدی کرده و رفته رفته تنفر
و رنجش جایگزین مهر و محبت می شود. • هیچ یک از شما حاضر به بخشیدن دیگری نیست.

 

2- عشق یک
رابطه سالم و یا ازدواج بدون وجود عشق برای مدت زمان زیادی دوام ندارد .
آیا رابطه شما بر اساس عشق و علاقه بنا نهاده شده است یا اینکه فقط خودتان
را به بازی گرفته اید ؟ نقاط قوت : • در زمان بروز هر نوع بحرانی، بدون توجه به نتیجه کار، در کنار هم می ایستید. • از خود گذشتگی نشان می دهید تا بتوانید طرف مقابل خود را شاد کنید. • صادق و راستگو هستید و چیزی را از یکدیگر پنهان نمی کنید. • از نظر عاطفی، جسمی، روحی و ذهنی با یکدیگر همخوانی دارید. • جدا از بحث عاشقی، دوست های خوبی نیز برای یکدیگر هستید. نقاط ضعف : • در زمان بروز مشکلات هر کس راه خودش را پیش می گیرد. • شریک شما غیر قابل اطمینان است و نسبت به جنس مخالف خود نظر دارد. • تا زمانیکه نتوانید حقیقت را پیدا کنید او به شما دروغ می گوید. • سازگاری عاطفی و جسمی و روحی ناچیزی بین شما دو نفر وجود دارد. • در شرایط مختلف نسبت به شما وفادار نیست.

 

3- احترام رابطه
عاطفی بر اساس رفاقت، احترام و پذیرفتن یکدیگر بنا نهاده می شود. زمانیکه
احترامی وجود نداشته باشد، شک و بد گمانی جایگزین اعتماد و احترام شده و به
مرور زمان تنفر و بیزاری به تارو پود رابطه شما نفوذ پیدا می کنند. نقاط قوت : • شما از عیوب شریک خود آگاه هستید و برخی از اشتباهات را قبول می کنید. • علایق شخصی و هویت اصلی یکدیگر را تشویق و حمایت می کنید. • برای گوش کردن به نقطه نظرات یکدیگر وقت می گذارید. نقاط ضعف : • در مقابل دیگران از هم انتقاد می کنید. • شریکتان به شما اجازه نمی دهد که بر اساس علایق شخصی تان عمل کنید و همیشه کلیه رفتارهای شما را زیر نظر دارد. • شما دائما بر روی معیارهایی که از یکدیگر انتظار دارید مشاجره می کنید. • شما نمی توانید اشتباهات یکدیگر را ببخشید یا/و فراموش کنید. از
نوع ارتباط خود آگاه باشید و برخورد معقولی از خود نشان دهید. اگر نمی
توانید آنرا پرورش دهید پس شاید زمان ترک آن فرارسیده باشد. اما اگر احساس
می کنید که رابطه شما محکم و پا بر جاست، می توانید با کمک گرفتن از عشق دو
طرفه، احترام و ارتباط آنرا مستحکم تر نمایید

چگونه عشق خود را نشان بدهیم

شاید
فکر کنیم عشق واقعی و نه عشق شرطی و ناشی از ترس، هیچ‌وقت در دنیای ما
وجود نداشته و نخواهد داشت اما این‌طور نیست. برای رسیدن به «عشق آزادانه»،
یعنی ارزشمندترین شکل عشق، کافی است به 10 نکته توجه کنیم. به این ترتیب،
شیرینی «این عشق» همیشه همراه ما خواهد بود.

– فقط خودت باش: اگر
دوست داریم دوستمان داشته باشند و این دوستی و عشق تا ابد همین‌گونه
بماند، نباید هیچ‌وقت در هیچ شرایطی «نقش» بازی کنیم. فقط خودمان باشیم؛
همانی که هستیم.

– نترسیم: ترس – از هر نوع و به هر دلیلی – باعث شکست ما می‌شود. صادقانه رفتار کنیم تا روابط سالم و محکمی داشته باشیم.

به همسرمان توضیح بدهیم و نترسیم که توضیح ما را نپذیرد یا باور نکند.

– بی‌پرده حرف بزنیم: این
به این معنا نیست که او را با رک‌گویی یا بی‌احترامی برنجانیم بلکه به این
معنی است که اگر از حرکتی، حرفی و… رنجیدیم، خیلی راحت آن را با شریک
زندگی‌مان در میان بگذاریم. به این ترتیب، شک و کدورت‌ها به راحتی برطرف
می‌شود.

– منتظر نباشیم: در
مرحله آشنایی یا نامزدی اگر با دلایل منطقی به این نتیجه رسیدیم که برای
هم افراد مناسبی نیستیم، رابطه را از همان مرحله قطع کنیم. بعد از ازدواج
هیچ چیز تغییر نمی‌کند.

– متعهد باشیم: بعد از اینکه تصمیم جدی‌مان را برای ازدواج گرفتیم، به عهدمان پایبند باشیم.

– قصه‌های خودمان را باور نکنیم: به
خودمان دروغ نگوییم، اطمینان ندهیم و بی‌دلیل خوشحال یا غمگین نشویم؛ فقط
بكوشیم تا از بین صحبت‌ها، رفتارها و گفتارهای طرف مقابل، واقعیت‌ها را
ببینیم و باور کنیم. خودمان هم سعی کنیم واقعی‌ترین، درست‌ترین و مشخص‌ترین
احساس‌هایمان را به طرف مقابل هدیه کنیم.

– گذشته را فراموش نکنیم اما تلافی نکنیم: اگر
در گذشته نامزدی، ازدواج یا ارتباط ناموفقی داشته‌ایم، هیچ‌وقت آن را از
یاد نبریم، اما شکست‌های گذشته را هم سر فرد جدید تلافی نکنیم.

– حسابگری را کنار بگذاریم: برای
آنکه طرف مقابل را «آزادانه» دوست داشته باشیم، باید حسابگری را کنار
بگذاریم. با وجود اینكه باید به دقت شرایط طرف مقابل را از هر نظر بررسی
کنیم، نباید کاسب کارانه نیز با مسئله برخورد کنیم.

– مسئولیت‌پذیر باشیم: مسئولیت
همه کارهایمان را به‌ عهده بگیریم و به آن پایبند باشیم. این نشان می‌دهد
به احساسمان مسلط هستیم و شناخت درستی از حس خودمان و طرف مقابل داریم و
رفتارهای ما کاملا منطقی و عاقلانه است.

– عاشق خودمان باشیم: منظور
خودخواهی یا خودشیفتگی یا خودبزرگ‌بینی نیست. کسی که برای خودش ارزش و
احترام قائل شود، به دیگران هم احترام می‌گذارد و حاضر نمی‌شود ارزش و
احترام دیگران را از بین ببرد. او صادقانه عاشق می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، عشق واقعی را می توان نوعی عشق و محبت تلقی کرد که هر شخصی نسبت به دیگری دارد و به قوانین رفتاری انسان محدود نیست. همانطور که می دانید رفتارهای انسان قابل درک و فهمیدن هستند مثلا وقتی که کسی به شما لطمه وارد می کند از دستش عصبانی می شوید یا وقتی کسی موقعیت بهتری را کسب میکند نسبت به او حسادت می ورزید یا کسی که غرورتان را له می کند و شما تحقیر می شوید سعی بر انتقام گرفتن از او برمی آیید اینها همگی جزوه رفتارهای انسان محسوب می شوند و در وجودش ریشه دارند.

اما مواقعی که شما یک عشق حقیقی را در کنار کسی تجربه می کنید رفتار و غرایز اولیه خود را در مقابل شخصی که عشق در وجود شما ایجاد کرده تغییر می دهید این طور می توان بی آنکه به عشق واقعی فراتر از رفتارهای معمولی یک انسان می باشد چرا که همین عشق شمارا در مقابل یک شخص خاص به یک انسان بهتر و جدیدتری تبدیل می کند.

تشخیص عشق دروغین از حقیقی زمان می برد. اگرچه نمی توانید احساسات خود یا دیگری را نسبت به عشق متوجه شوید، اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد یک عشق واقعی بین مرد و زن در حال شکل گیری است:

آیا عشق واقعی از بین میرود

چگونه می‌توان عشق واقعی را تشخیص داد؟ عشق، یکی از پیچیده‌ترین احساسات آدمی است که تمام اعضای جسمانی و روانی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. عشق تنها راهی است که فرد می‌تواند هم با دنیا متحد شود و هم خود و فردیت خود را حفظ کند. در این مطلب دو نگاه کلی درباره عشق را بیان می‌کنیم. یکی دیدگاه عناصر عشق سه گانه استرنبرگ و دیگری عشق حقیقی از نظر بودا. بسیاری از افراد نگاه اشتباهی به عشق دارند، یعنی فکر می‌کنند عاشق هستند در صورتی که اینگونه نیست. بعد از خواندن این مطلب بهتر می‌توانید به نشانه‌های عشق مردان و نشانه‌های عشق زنان پی ببرید. این نکته اهمیت دارد که تشخیص دهید آیا واقعا عاشق هستید یا صرفا درگیر احساسات پیجیده عاطفی و شیمیایی یا حتی یک عشق یک طرفه شده‌اید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عشق یک طرفه کلیک کنید.

استرنبرگ، روانشناس مشهور، عشق را در سه بُعد اساسی تقسیم می‌کند و اعتقاد دارد رابطه‌ای که حتی یکی از این سه عنصر را نداشته باشد، عشق حقیقی و سالم نیست و باید درباره آن بیشتر فکر کرد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله روانشناسی عشق را مطالعه کنید. مثلث عشق را در ادامه با هم می‌خوانید.

صمیمیت جوهره عشق است، هیچ حسی بدون صمیمیت را نمی‌توان عشق نامید. شما ممکن است بسیاری از انسان‌ها را دوست داشته باشید، اما فکر نمی‌کنید عاشق آن‌ها هستید. صمیمیت میل به پیشرفت خود و دوست مورد نظرتان است. کسی در این بعد توانمند است که برای پیشرفت معشوق خود تلاش کند. رفاه را برای او بخواهد، با او صادق باشد، به او احترام بگذارد و بتواند به او تکیه کند و درباره تمام مسائل زندگی با او مشورت کند.

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

عشقی کامل است که در آن دو طرف نسبت به هم انگیزش جنسی و جسمی داشته باشند. شما زمانی عاشق کسی هستید که تمام ویژگی‌های جسمانی او را بپذیرید و دوست داشته باشید. اگر چاق است یا لاغر، موهایش فرفری است یا لخت، اندامش معمولی است یا ورزیده برای کسی که عاشق است تفاوتی نمی‌کند. کسی که می‌گوید “من عاشق فردی هستم ولی حاضر نیستم نسبت به او میل جنسی داشته باشم”، بدانید عاشق نیست و صرفا یک صمیمیت را عشق تلقی کرده است. عشقی که جنبه شهوانی نداشته باشد، با عنوان عشق پوچ شناخته می‌شود. گاه علاقه‌ای که در نگاه اول اتفاق می‌افتد تنها نوعی اشتیاق و کشش جنسی هستند که با عشق اشتباه گرفته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عشق در یک نگاه کلیک کنید.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم عشق، تعهد است. تعهد به احساس و به فردی که دوستش دارید، یعنی می‌خواهید بقیه زندگی خود را کنار او بگذرانید، از او و سلامتی جسمی و روانی او محافظت کرده و مراقب خود و رابطه خود باشید. مواظبت از عشق در مقابل آسیب‌های بیرونی چیزی است که به عنوان تعهد شناخته می‌شود. ممکن است شما زمانی حس کنید که فردی زیباتر یا مناسب‌تر از معشوق خود پیدا کرده‌اید و این مسئله تعهد شما را نشانه گرفته است. اگر چیزی وجود دارد که باعث شود شما روزی از هم جدا شوید، نشان می‌دهد که شما متعهد و در نهایت عاشق نیستید.

همانطور که گفتیم عشق، آن نیست که نتوانید بدون معشوقه زندگی کنید، بلکه آن است که فقط او را بخواهید و همیشه به این حرف خود پایبند باشید. زمانی که تعهد در رابطه وجود نداشته‌باشد احتمال بروز جدایی و شکست عشقی بسیار بالا می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شکست عشقی کلیک کنید.

عشق ایده آل، عشقی است که تمام عناصر عشق را به میزان متعادل داشته باشد. خیلی شنیده‌اید که عشق یعنی دو نفر نتوانند بدون هم زندگی کنند. اما باید بدانید عشق سالم آن است که دو نفر، در عین یکی بودن با هم، فردیت خود را حفظ کرده و بتوانند دور از هم نیز به شکل سالم زندگی کرده و برای بودن مجدد کنار هم، انتظار کشیده و تلاش کنند. اگر دونفر برای رسیدن و داشتن هم، تمام زندگی و آینده خود را وقف کنند و برای فردیت خود ارزشی قائل نباشند، این چیزی جز یک عشق پوچ و بی فایده نیست.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله 7 راز عشق را مطالعه کنید.

بسیاری از افراد نشانه‌های عشق مردان و نشانه‌های عشق زنان را می‌دانند، عشق حقیقی زن و مرد برای آن‌ها محدودیت و عذاب به همراه ندارد. عشق یعنی دوست داشتن عاشقانه یک فرد معمولی، یکی مثل خودتان. تفکر بودایی برای عشق حقیقی 4 عنصر بیان می‌کند که اگر وجود داشته باشد، عشق شما واقعی است. برای کسب اطلاعات در زمینه نشانه‌های عشق مردان و نشانه‌های عشق زنان کلیک کنید.

اگر شما مدام در حال گریه کردن برای کسی هستید، عاشق او نیستید. عشق واقعی باید شادی ایجاد کند نه درد و عذاب. هنگامی که با هم مهربان هستید، هر دو احساس رضایت، درک متقابل و خوشحالی خواهید داشت. درک نیازها، خواسته‌ها، ترس‌ها و مشکلات فرد مقابل باعث می‌شود عشق شما عاقلانه و معنی دار باشد.

این عنصر، یعنی شما تمایل و توانایی درد و رنج طرف مقابل را داشته باشید. شما باید رنج‌های او را درک کنید و فقط اینگونه می‌توانید به او در کاهش رنج‌هایش کمک کنید.

داشتن آزادی زمانی که در رابطه با کسی هستید، نشانه بسیار محکم و مطمئنی از عشق واقعی است. باید بدانید عشق بردگی و اسارت نیست. این آزادی باعث می‌شود که هر دو طرف در رابطه خود حقیقی و اصیل باشند و در این صورت مطمئن می‌شود که معشوقه آنها، خود او را همانطور که هست دوست دارد.

علاوه بر آن، وقتی عشق به این کیفیت می‌رسد، به این معنی است که شما آزاد هستید تا عقاید و ایده‌های خود را بدون احساس ترس یا ناراحتی با یکدیگر به اشتراک بگذارید، تفاوت‌ها و نظرات مخالف را بپذیرید و در کنار هم رشد کنید.

این عنصر، تمام 3 عنصر قبلی را به هم متصل می‌کند. هنگامی که شما عاشق کسی هستید، او شما را با شادی حقیقی سرشار می‌کند. احساس رضایت و خوشحالی می‌کنید و هر روز در مقابل مشکلات قوی‌تر می‌شوید. باید بدانید که اگر احساس شما باعث ترس، اضطراب و پنهان کاری شود هرگز عشق نیست. 

تفاوت عشق بین زن و مرد در نحوه ابراز، شدت، نوع بیان و… می‌تواند ناشی از تفاوت‌های میان دوجنس باشد. با آگاهی از این تفاوت‌ها می‌توانید از بودن در کنار یکدیگر بیشتر لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت عشق بین زن و مرد کلیک کنید.

بسیاری از افراد در شناسایی عواطف خود دچار اشتباه می‌شوند و احساسات دیگر مانند وابستگی را با عشق اشتباه می‌گیرند. احساسات شما در مورد عشق، پیش از ازدواج توانایی انتخاب عاقلانه و تصمیم‌گیری درست را کاهش می‌دهد و احتمال بروز شکست در زندگی مشترک را افزایش. بنابراین بهتر است پیش از ازدواج حتما از مشاور روانشناس کمک بگیرید تا میزان تفاهم و وجود عناصر عشق را در خود و طرف مقابلتان بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق واقعی و عناصر عشق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

عشق دروغین و تمییز دادن آن از عشق حقیقی شاید از مهمترین دغدغه های این روزهای جوانان است. اما به راستی بهترین راه شناخت عشق حقیقی یک فرد چه راهی میتواند باشد؟ هرچند نیت و افکار آدم‌ها ممکن است در درونی‌ترین لایه‌های ذهن انسان پوشیده شود و ما حتی با دیدن رفتار آن‌ها نیز نتوانیم موفق به فهمیدن آن شویم اما به هرحال ظاهر تا حدی بر ملا کننده ی باطن است . پس برای تشخیص عشق حقیقی و دروغین از یکدیگر، بهترین راه مشاهده رفتار و احساسات فرد مقابلتان است. فردی که واقعاً عاشق شما باشد باید ویژگی‌هایی را داشته باشد که ثابت کند عشق او، عشق حقیقی و واقعی است. برای مثال به شما اهمیت می دهد، خودخواه نیست و خوشحالی شما برایش در اولویت است‌. اما کسی که عاشق واقعی نباشد مدام در حال توجیه رفتار خود است و علت هر رفتار خود را موجه جلوه میدهد.

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

علائم عشق دروغین را در رفتار فرد مقابل تان جستجو کنید. کسی که حقیقتاً عاشق شما باشد به شما احترام میگذارد، شما برایش کافی هستید، با شما خوشحال است، با پیشرفت کردن شما شاد میشود، در برابر اشتباهات شما صبور است، مشکلات شما را میفهمد و برایتان فداکاری میکند. در مقابل ، کسی که با عشق دروغ میخواهد به شما نزدیک شود، توجه کافی به شما ندارد و حریم شما را رعایت نمیکند. علاقه ای به پیشرفت کردنتان ندارد و دوست دارد شما را زیردست خود بگیرد و همیشه مانع و بهانه ای برای رشد شما می آورد . عاشق دروغین، تحمل اشتباه کردن شمارا ندارد و مدام درحال ایراد گیری از شما و مقایسه تان با دیگران است. این علائم را در رفتار فرد مقابل قابل مشاهده است اما علاوه بر آن، حتما قبل از اقدام به ازدواج به مشاوره خانواده مراجعه کنید.

تشخیص عشق دروغین با استفاده از نشانه‌ها و علائم گفته شده و کمک گرفتن از مشاوره روانشناسی در طولانی مدت، تا حدی امکان‌پذیر می‌باشد. علائم عشق دروغین عمومیت نداشته و میتواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. وقتی که شخصی به شما عاشق شما نباشد، هیچگاه شمارا در اولویت های اول خود نخواهد گذاشت و ارزشی برای احساس شما قائل نمیشود. یکی از نشانه های بارز برای تشخیص عشق هوس آلود از عشق واقعی این است که شخص دارای عشق آلوده، معمولا سعی میکند که شما را از سایر افراد مخفی کند و رابطه تان را علنی نکند. در صورتی که اگر عشق فردی حقیقی باشد تمام تلاش خود را میکند تا زودتر رابطه را علنی کرده و به صورت رسمی درآورد.

نشانه های عشق دروغین میتواند شامل انجام رفتارهایی توسط فرد مقابل باشد که شما و خواسته های شمارا نادیده میگیرد. پسران و دخترانی که ابراز عشق دروغی دارند معمولا به دلایلی مثل رسیدن به جایگاه و مقام یا پول و ثروت توسط شما و خانواده تان خواستار رابطه با شما هستند پس توجه زیاد به مادیات و نادیده گرفتن جنبه های دیگر زندگی شما، میتواند از نشانه های عشق دروغین باشد. فردی که دارای عشق واقعی نسبت به شما است دارای ویژگی هاییست که در زیر تعدادی از آنها را می آوریم :

عشق دروغین مردان میتواند دلایل متعددی داشته باشد. پول ، موقعیت بهتریا شهوت، میتواند از دلایلی باشد که یک مرد در مورد عشقش به شما دروغ بگوید. مردی که عشق حقیقی نداشته باشد معمولا تمایلی برای معرفی شما به خانواده اش ندارد وعلاوه براین، برنامه و هدفی برای آینده ی رابطه تان درنظر ندارد. مردی که به شما دروغ میگوید مدام رابطه تان را دچار ابهام میکند و از پذیرش مسئولیت و تعهد در مقابل شما سربازمیزند. پیشنهاد میکنم قبل ازاینکه رابطه از طرف شما جدی شود به مرکز مشاوره خانواده مراجعه کنید. البته عشق هوس آلود مردان این روزها مسئله ای فراگیر است و دختران بسیاری را میتوان دید که درگیر شکست های عاطفی شده اند. دختران و پسران باید در رابطه هایشان محتاط باشند. دقت در انتخاب شریک عاطفی مناسب میتواند شمارا از این آسیب ها دور نگه دارد.

عشق دروغین زنان میتواند ناشی از عدم توجه به آنها در خانواده باشد. شخص برای جبران محبت ها یا سایر کمبود هایش وارد رابطه ای دروغین میشود. عشق دروغین زنان را نیز میتوان با نشانه های آن شناخت. زنی که عاشق شما نباشد معمولا در رابطه به چیزی غیر از شما توجه میکنند. پول، اشیاء و موقعیت های شغلی یا اجتماعی. اگر زنی عشق کامل نسبت به شما نداشته باشد مدام در افراد دیگر دنبال موقعیت های بهتر است و از شما ایراد گیری های غیرمنطقی میکند. زنی که حقیقتاً عاشق شما باشد با کمبود های شما کنار می آید و در برابر اشکالات شما صبور و مهربان است. از سرکوفت زدن به شما خودداری میکند و در تمام مشکلات شمارا یاری میکند. البته ممکن است این ویژگی ها جزو خصوصیات فرد باشد یا فرد درگیر انواعی از اختلالات باشد.

عوامل و تشخیص عشق دروغین را میتوانید در رابطه ی فرد با خانواده مخصوصا در سنین بلوغ  که مفهوم عشق برای فرد شکل میگیرد جستجو کنید . در بسیاری از موارد افراد برای کسب چیزهایی که ندارند وارد رابطه های دروغین میشوند. گاهی برای فرار از شرایط بدی که در خانه وجود دارد تن به عشق دروغی میدهند یا در بعضی موارد برای زیاده ‌خواهی های فردی و رسیدن به موقعیت های بهتر، ثروت بیشتر یا از روی شهوت، خواهان رابطه ای دروغین هستند. در مواردی ممکن است فرد به خاطر شخصیت ضد اجتماعی خود قصد فریب شما را داشته و به همین جهت وارد رابطه با شما میشود و زمانی که شما حس وابستگی پیدا کردید، رابطه را پایان میدهد. گاهی افراد عادت کرده اند تنها نباشند و از تنها بودن واهمه دارند درنتیجه وارد رابطه میشوند و به دروغ خود را عاشق میدانند.

برخورد با عشق دروغین نیازمند هوش هیجانی بالاست. مراقب باشید که در این شرایط حساس، احساسی عمل نکنید و بهترین تصمیم را بگیرید. زمانی که رابطه تان هنوز وارد مراحل جدی نشده و متوجه عشق نادرست فرد مقابلتان شده اید ، سعی کنید به آرامی از آن رابطه خارج شوید و بعد با مراجعه به مرکز خدمات مشاوره و روانشناسی، آسیب هایی که از این رابطه ی دروغین دیده اید، درمان کنید. مراقب باشید که به هیچ وجه برای فرار از شکست، رابطه ای که در آن عشق ناب وجود ندارد را ادامه ندهید. به خودتان اجازه دهید که احساس خشم و غم داشته باشید. بگذارید زمان سوگواری برای رابطه ی اشتباهتان کامل به پایان برسد. اجازه ندهید این خاطره ی بد شمارا نسبت به تمام رابطه ها بدبین کند. بهترین راه برای بهبود وضعیتتان کمک گرفتن از مشاور است.

سرانجام عشق دروغین مردان زمانیست که شما با عشقی دروغین ازدواج کرده اید و صاحب فرزند هستید و اکنون پس از سالها، متوجه دروغین بودن عشق همسر خود شده اید. چیزی که اهمیت دارد، کنترل هیجانات و احساسات است برای فراهم کردن شرایطی که فرزندتان کمترین آسیب روحی را ببیند. ادامه دادن یا ندادن رابطه در این زمان، تصمیمی شخصی است و کاملاً به شما بستگی دارد اما چیزی که شما بابد بدانید این است که زمانی خانواده ها به خاطر فرزندانشان، زندگی ای را ادامه میدهند که از لحاظ عاطفی مرده است. آسیب های زندگی کردن در این شرایط برای فرزند شما، کمتر از آسیب های  جدایی نیست. اگر قصد جدایی دارید، کاملاً منطقی شرایط را برای فرزندتان توضیح دهید و به او بگویید که قرار نیست هیچ کدام از شما او را تنها بگذارید و حتما این مراحل را زیرنظر مشاور و کنترل شده انجام دهید.

 نشانه های عشق دروغین چیست؟

فرد مقابل شما فروتن است و سعی نمیکند خودش را بالاتر از شما ببیند.به پیشرفت هایتان حسادت نمیکند و از موفقیت هایتان خرسند میشود. شمارا کامل میپذیرد و به دنبال شرایط بهتر درافراد دیگر نیست. با شما کاملا بی پرده رفتار میکند و دروغ نمیگوید.

برخورد با عشق دروغین نیازمند چیست؟

برخورد با عشق دروغین نیازمند هوش هیجانی بالاست. مراقب باشید که در این شرایط حساس، احساسی عمل نکنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

 برای جلوگیری از شکست عاطفی باید چه کرد ؟

دختران و پسران باید در رابطه هایشان محتاط باشند. دقت در انتخاب شریک عاطفی مناسب میتواند شمارا از این آسیب ها دور نگه دارد.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره عشق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: True Love vs. Fake Love: 20 Differences You Must Know …

براي مشاوره در زمينه چگونه عشق دروغین را تشخیص دهم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم
چگونه عشق حقیقی را تشخیص دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *