عضویت در انجمن روانشناسی تربیتی ایران

 
helpkade
عضویت در انجمن روانشناسی تربیتی ایران
عضویت در انجمن روانشناسی تربیتی ایران

دریافت مشاوره رایگان!001-234-5678

قبل از اقدام به ثبت نام و عضویت در انجمن مشاوره ایران خواهشمند است فایل های مدارک زیر را به صورت اسکن شده آماده کنید:

۱. عکس پرسنلی ۴*۳، اندازه عکس کمتر از ۱۰۰ کیلو بایت ،فرمت عکس jpg یا gif . 

۲. تصویر کارت ملی  یا  تصویر صفحه اول شناسنامه (اندازه کمتر از ۱۰۰ کیلو بایت).

۳. تصویر آخرین مدرک تحصیلی (اندازه کمتر از ۱۰۰ کیلو بایت) یا تصویر کارت دانشجویی(در صورتی که دانشجو هستید)(اندازه کمتر از ۱۰۰ کیلو بایت).توجه: لطفا بعد از گذشت سه روز از ارسال فرم ثبت نام و دریافت پیامک و ایمیل فعالسازی پنل شخصی، به پنل شخصی خود مراجعه کرده و کارت عضویت را از پنل خود دریافت کنید.
 

 انواع عضویت(نوع ثبت نام) در انجمن مشاوره ایران:

عضویت در انجمن روانشناسی تربیتی ایران

مطابق مصوبه جلسه ۱۳۷۶/۰۴/۰۲ هیات مدیره, انواع عضویت ها در انجمن مشاوره ایران عبارت است از: عضویت پیوسته, عضویت وابسته, عضویت دانشجویی, عضویت افتخاری و اعضای مؤسساتی (حقوقی). اطلاعات کامل مربوط به انواع عضویتها در “انجمن مشاوره ایران” در اساسنامه انجمن آمده است. هر یک از اعضا سالانه مبلغ معینی به عنوان حق عضویت به انجمن می پردازند. پرداخت حق عضویت هیچ گونه حق و ادعایی نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نمی کند. میزان حق عضویت برای اعضای انجمن بسته به نوع عضویت آنها از این قرار است: 

در صورتی می خواهید صفحه کارت خود را به صورت pdf ذخیره کنید از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

نشانی:
       تهران خیابان کریم خان زند نبش  آبان شمالی ساختمان
معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی طبقه دوم اتاق ۲۲۳

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن مشاوره ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Iranian Counseling Association

Designed & Developed by : Yektaweb

شرایط ثبت نام در کارگاه

شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی انجمن روانشناسی ایران لطفا پس از کسب اطمینان از ظرفیت  کارگاه (مقابل عنوان هر کارگاه ذکر شده است که ظرفیت دارد یا ظرفیت تکمیل است) نسبت به واریز هزینه کارگاه به شماره حساب های بانک تجارت، شعبه دانشگاه شهید بهشتی (کد 3420)، حساب جاری شماره 342060641 به نام انجمن روانشناسی ایران و یا به شماره حساب بانک صادرات، شعبه مقدس اردبیلی (کد 1911) حساب جاری شماره 0102699310002  اقدام نمایید.

لطفاً هزینه هر کارگاه را در فیش جداگانه پرداخت فرمایید. 

 

عضویت در انجمن روانشناسی تربیتی ایران

همچنین ساعت شروع کارگاه های آموزشی 8 صبح می باشد.

 

 

مکان کارگاه های آموزشی انجمن روانشناسی ایران : تهران، خیابان ولیعصر، چهارراه نیایش، خیابان اسفندیار، پلاک 20، واحد 4 ، کدپستی 1968656336

تلفن : 88785266

 فکس: 88871637

پس از پرداخت هزينه ثبت نام به بانك لطفا طي تماس تلفني براي ثبت نام قطعي با دفتر انجمن هماهنگ نماييد و ارائه اصل فيش بانكي در روز كارگاه الزامي است.

 

 

همچنين در صورت دانشجو یا عضو انجمن بودن، ارائه كارت دانشجويي و كارت عضويت انجمن در روز كارگاه الزامي است.

 

توجه توجه : لطفا درثبت نام کارگاه دقت بفرمایید، کارگاه‌ها به هیچ عنوان کنسلی ندارد، درصورت غیبت هزینه آن قابل برگشت نخواهد بود 

 

نشانی دفتر انجمن روانشناسی ایران: تهران، خیابان ولیعصر، چهارراه نیایش، خیابان اسفندیار، پلاک 20، واحد 4، کدپستی 1968656336   تلفن: 88785266 – 22180150   فکس: 88871637


فرم تماس با انجمن (نظرات، پیشنهادات و انتقادات)

دفتر نشریه بین المللی روانشناسی و دوفصلنامه روانشناسی معاصر: تهران، میدان هفت تیر، خ کریمخان زند، نبش کوچه آبان شمالی، ساختمان دانشگاه علامه طباطبایی (سازمان مرکزی)، طبقه دوم، اتاق 209

تلفن : 81032214

انجمن روانشناسی تربیتی ایران فعالیت خود را در سال ۱۳۹۲ زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دسته بندی علوم پایه آغاز نمود.
بر اساس داده های ثبت شده در سیویلیکا انجمن روانشناسی تربیتی ایران تاکنون ۲ کنفرانس را برگزار نموده و یا درحال برگزاری است.

پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران، به معرفی؛ دسته بندی و ارائه اخبار و دستاوردهای انجمنهای علمی کشور می پردازد و بر اساس مستندات علمی ثبت شده از انجمنها در پایگاه سیویلیکا،
فعالیت علمی انجمنها رتبه بندی می شود.

همه حقوق برای پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران محفوظ است – SAREF.ir

پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران

پایگاه سیمپوزیا، یکی از مجموعه وب سایتهای سیویلیکا می باشد که به اطلاع رسانی کنفرانسهای کشور می پردازد. در این سایت کلیه فراخوانهای کنفرانسهای معتبر علمی کشور را می توانید مشاهده نمایید.

کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© – Symposia

نام

ایمیل

دیدگاه

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

اگر شما در حال حاضر قصد عضویت در سازمان نظام روانشناسی را دارید . می خواهید پروانه اشتغال برای خود دریافت کنید . با روند و چگونگی عضویت در این سازمان در ادامه این مطلب آشنا شوید .

طی چند دهه اخیر با آگاهی روزافزون جامعه پرداختن به مسایل و مشکلات در حوزه روان ضرورت پیدا کرد . در کنار مشکلات جسمی ، مباحث روانشناسی و مشاوره بیش از پیش جای خود را در میان جامعه باز کرده است .

عضویت در انجمن روانشناسی تربیتی ایران

امروزه کمتر کسی را می توان یافت که چیزی از مباحث روانشناسی و مشاوره نشنیده باشد . همچنین ضرورت توجه به این مباحث را در حوزه زندگی شخصی و اجتماعی درک نکرده باشند .

با توجه به استقبال گسترده و روز افزون از علم روانشناسی و مشاوره و همچنین مراجعه افراد به مراکز مشاوره و متخصصان امر روانشناسی است . که نیاز و به نوعی ضرورت تربیت روانشناسان آگاه به علوم روز دنیا بیش از پیش احساس شد .

بیشتر بخوانید: مزایای عضویت در سازمان نظام روانشناسی 

در حال حاضر در آزمون های ورود به دانشگاه در مقاطع گوناگون تحصیلی شاهد آن هستیم . که تعداد زیادی از داوطلبان خواستار ورود به این رشته می باشند . حتی در این میان عده زیادی نیز پس از اخذ مدرک در رشته های دیگر در مقطع کارشناسی ، خواهان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش های گوناگون روانشناسی و مشاوره می باشند .

بسیاری از دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره همواره این نگرانی را داشته اند . که آیا پس از فارغ التحصیلی امکان فعالیت در رشته خود را دارند . یا برای دریافت پروانه اشتغال چه مراحلی را باید بگذرانند .

در ادامه به طور مختصر به معرفی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره پرداخته خواهد شد . سپس درخصوص شرایط و نحوه عضویت در آن توضیحاتی ارائه می شود . در نهایت درخصوص پروانه ی اشتغال و چگونگی اخذ آن صحبت می شود .

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ، سازمان مستقل و غیر دولتی است . که جهت ارتقای سطح دانش روانشناسی همچنین توجه به حقوق مراجعه کنندگان به مراکز روانشناسی و مشاوره ایجاد شده است . همچنین علاوه بر این ها حمایت از حقوق صنفی روانشناسان و مشاوران تشکیل شده است .

بیشتر بخوانید: فرم ۱۱۱ سازمان نظام روانشناسی

برای مشاوره در زمینه عضویت در سازمان نظام روانشناسی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید :

طبق قانون تشکیل سازمان روانشناسی و مشاوره ، افرادی که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد معتبر هستند . که این مدرک باید از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در یکی از رشته های روانشناسی یا مشاوره باشند می توانند جهت عضویت در سازمان اقدام نمایند .

شما عزیزان جهت دریافت پروانه اشتغال در حرفه های روانشناسی و مشاوره می توانید . با مشاوران مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایند . مشاوران متخصص ما راهنمایی های لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهند . تا شما بتوانید به راحتی به عضویت در سازمان نظام روانشناسی اقدام نمایید . و بتوانید پروانه اشتغال دریافت کنید .

جهت عضویت در سازمان نظام روانشناسی ابتدا بایستی وارد سایت اینترنتی سازمان نظام روانشناسی شوید . در این قسمت برای عضویت در سازمان نظام روانشناسی مدارکی مورد نیاز است . پیشنهاد ما این است قبل از اینکه شروع به ثبت نام نمایید . ابتدا با مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس حاصل نمایید . تا مشاوران ما بهترین و سریع ترین راه را در اختیار شما قرار دهند . همچنین مدارک مورد نیاز را به اطلاع شما عزیزان برسانند . بعد اینکه مشاوران ما مدارک مورد نیاز را در اختیار شما قرار دادند . با خیال راحت می توانید جهت عضویت در سازمان نظام روانشناسی اقدام نمایید .

بیشتر بخوانید: شرایط اخذ (دریافت) پروانه نظام روانشناسی 

اولین مرحله در روند اخذ پروانه اشتغال عضویت در سازمان روانشناسی است که به آن پرداختیم .

جهت دریافت پروانه اشتغال شرایط دیگری نیز وجود دارد . که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم :

حال ممکن است این سوال برای عده ای از شما پیش بیاید . درصورتی که فردی دارای مدرک کارشناسی ارشد است . چه رشته هایی مجاز به عضویت در سازمان نظام وظیفه می باشند . جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

همچنین نتایج آخرین دوره آزمون نظام روانشناسی را می توانید اینجا دنبال کنید .

برای مشاوره در زمینه عضویت در سازمان نظام روانشناسی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید :

می توانید همه روزه با مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید . مشاوران مجرب و متخصص مرکز آویژه دانش همه روزه در خدمت شما عزیزان هستند .

شرایط و نحوه عضویت در سازمان نظام روانشناسی و اخذ پروانه اشتغال

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه شرایط و نحوه عضویت در سازمان نظام روانشناسی و اخذ پروانه اشتغال

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

نحوه عضویت در انجمن روانشناسی آمریکا

عضویت در انجمن روانشناسی تربیتی ایران

شرایط دریافت پروانه نظام روانشناسی و مشاوره

عضویت در انجمن روانشناسی ایران

صرف داشتن عضویت در سازمان نظام روانشناسی چه فایده ای دارد؟

سلام من هم بسیار موافقم اگر قرار است کسانی که کارشناسی مرتبط ندارند جایی مشغول به کار نشده یا مجوز مرکز نگیرند پس چرا در ابتدا پذیرش شده اند؟

سلام من هم بسیار موافقم اگر قرار است کسانی که کارشناسی مرتبط ندارند جایی مشغول به کار نشده یا مجوز مرکز نگیرند پس چرا در ابتدا پذیرش شده اند؟

سلام ، کارشناسی ارشد روان شناسی هستم ۷۵۰ساعت باید بگذرونیم برای اخذ پروانه کسب هست یا خیر ؟

سلام
خیر این قانون در حال حاضر به حالت لغو در آمده است و داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و پذیرش در مصاحبه ها و… کفایت میکند.

سلام ، من کارشناسی ارشد روان شناسی هستم ، یه سوال داشتم ، برای اخذ پروانه کسب باید۷۵۰ساعت بگذرونیم ؟کجا باید بگذرونیم ؟

سلام
خیر این قانون در حال حاضر به حالت لغو در آمده است و داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و پذیرش در مصاحبه ها و… کفایت میکند.

سلام وقتتو بخیر
میخواستم بدونم داشتن تتو روی ساق دست، در روند گرفتن مجوز، خللی ایجاد میکنه؟

سلام وقت بخیر
تتو جزو شرایط و قوانین این مجوز نیست ولی اگر این تتو در قسمتی که مشاهده میشه و قابل رویت هست، باشد بستگی به نظر مصاحبه گر نیز دارد.

سلام
کاش قانونى تصویب شود که به رشته هاى غیرمرتبط اجازه شرکت در کنکور مقطع ارشد روانشناسى رو ندهید، واقعاً براى کار کردن در این رشته نیاز به “حداقل”۶سال تحصیلات مرتبط و پیوسته است
کاش براى “روان” انسانها بیشتر ارزش قائل شوند… کاش

سلام
کاش یک شماره تماس هم می گذاشتید برای افرادی که تلفن ثابت ندارند

خواستم بدونم جهت دریافت پروانه چه دوره های و باید بگذرونم ؟

با سلام لطفا با شماره ۰۹۳۵۳۰۰۰۱۰۲ هماهنگ کنید

سلام.چه مدت طول میکشه کارت عضویت نظام روانشناسی صادر بشه؟و از چه طریق بدسمان می رسد؟

با سلام
باید شرایط شما بررسی بشه و حدودا ۳ الی ۵ ماه طول می کشد و از طریق پست ارسال می شود

سلام.من رشته کارشناسیم پرستاریه و ارشد روانشناسی بالینی هستم.ظاهرا آزمون جامع حذف شده..با توجه به غیر مرتبط بودن رشته ایا دیگه امکان گرفتن پروانه نیست؟؟

سلام سسودابه جان
خیر دریافت پروانه مطب برای کسانی امکان پذیر است که رشته ی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشدشان مرتبط باشد.

با سلام بنده مدارکم را برای عضویت در سازمان نظام روانشناسی فرستادم .
چه مدت زمان لازم است تا بررسی شود و پاسخ داده شود؟

زمان رسیدگی و بررسی مخدارک بین یک تا دو ماه میباشد.

سلام با لیسانس مشاوره چی میشه کاری کرد

سلام. سایر شرایط تان را توضیح میدهید

سلام خسته نباشید
چه مدت طول میکشه تا کارت عضویت برسه دستم؟

من نمونه های زیادی دیدم ک کارشناسی شون بالینی بوده حتی ، ولی هیچی بلد نبودن تو ارشد ، مثل ی ادم بی سواد بودن ک هیچی از روانشناسی نمیدونه ، زیاااااد دیدم فراوون

ببخشید تماستون کلا اشغاله.من علاقه خاصی ب روانشناسی دارم و دوس دارم در آینده مطب داشته باشم،در حال حاضر لیسانس علوم تربیتی دارم،ممنون میشم کسی راهنماییم کنه

سلام فیروزه جان
متاسفانه به دلیل ازدیاد تماس ها باید چندین بار تلاش کنید تا بتونید تماس بگیرید.
چه سئوالاتی در این زمینه دارید؟

سلام
دوستان عزیز ،کارشناسی علوم تربیتی ،پیش دبستانی و …با روانشناسی شاید هم خانواده باشد اما برای فعالیت کلینیکی غیر مرتبط است ،در تعجبم بعضی دوستان میگویند کارشناسی غیر مرتبط شاید کوثر هم باشد ،دوستان عزیز در دوره کارشناسی یک دانشجوی روانشناسی ۱۳۶واحد میگذراند که ۱۱۰واحدش روانشناسی است کسی که فیزیولوژی اعصاب و غدد،نورو سایکولوژی ،روانشناسی احساس و هیجان ،آسیب شناسی روانی ،شخصیت و … را تا به حال نشنیده باشد چطوری با ۳۰واحد ارشد می‌تونه مردم را درمان یا هدایت کنه ،کسانیکه علاقمند هستند حتما دو مقطع شأن باید مرتبط باشه

سلام اخذ شماره نظام به چه نحو است
و چه فرقی با شماره کارت عضویت دارد؟

سلام و خدا قوت
من کارشناسی مامایی دارم و ارشد مشاوره میخواستم برای شماره نظام و عضویت در نظام روانشناسی و مشاوره شرکت کنم آیا با وجود مقطع کارشناسی مامایی شماره نظام مشاوره به من تعلق میگیرد ؟اگر جواب مثبت است من چطوری برای اخذ شماره نظام اقدام کنم ؟ممنون

سلام فاطمه خانم
برای دریافت مجوز نظام روانشناسی باید کارشناسی مرتبط داشته باشید.
موفق باشید

با سلام و عرض خدا قوت آیا رشته علوم تربتی گرایش ابتدایی با کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی مرتبط است؟و جهت گرفتن کارت نظام روان شناسی چه مراحلی باید طی کنم ممنون از لطف شما

سلام من کارشناسی روانشناسی محض دارم و میخوام ارشد عمومی بخونم باتوجه به مدارکم مجوز برا مطب زدن میدن.چون من شنیدم به بعضی گرایش ها مثل ارشد شخصیت مجوز نمیدن

سلام
من کارشناسی علوم تربیتی(گرایش مدیریت اموزشی خوندم) الان دارم ارشد روانشناسی تربیتی می خونم به نظر شماکارشناسی من مرتبط حساب میشه چون استادای دانشگاه میگفتن مرتبطه و آیا به من پروانه میدن

سلام نشد با شماره اعلام شده تماس بگیرم آیا شماره هست که بشه با موبایل تماس گرفت

بله دوست خوبم

با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۱۲۸۱ از طریق تلفن همراه تماس بگیرید.

با سلام ممکنه راهنمایی بفرمایید که مصاحبه درچه موردی است کسی هست که پروانه گرفته باشه و راهنمایی کنه که فرایندش چطوریه و مصاحبه و آزمونش به چه صورتیه یه ذهنیت داشته باشه آدم

سلام.خسته نباشید.رشته کارشناسی من حقوق هست.اگر من کارشناسی ارشد بگیرم نمیتونم پروانه اشتغال بگیرم؟

سلام وقت شما بخیر

برای عضویت و یا اخذ پروانه نظام روانشناسی شرایط گوناگونی وجود داشته و مدرک تحصیلی شما نیز برای اخذ آن قابل بررسی است .

شما برای این مورد می توانید با کارشناسان نظام روانشناسی مرکز مشاوره مشورت نمایید که می بایست از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ از سراسر ایران تماس حاصل فرمایید.

با سلام و وقت بخیر
خواهشمند است برای کسانی که ارشد روان شناسی گرفتند وکارشناسی آن غیر مرتبط است جهت صدور پروانه اشتغال، همانند کسانی که ارشد مرتبط روان شناسی دارند امتحان بگیرید.یا دوره هایی را مصوب نمایید که بگذرانند تا به انتظارات به حق سازمان نظام روان شناسی پاسخ دهند. واگر پاسخگو بودند صدور پروانه اشتغال را برایشان پیش بینی نمایید.
واگر دیدگاه این باشد که که ارشد روان شناسی غیر مرتبط نمی تواند کار اشتغال داشته باشد. در ابتدا باید به مسوولین اطلاع داده شود. که افراد ی که در ارشد روان شناسی قبول می شوند باید مدرک کارشناسی آنان غیر مرتبط نباشد. و افراد با مدرک کارشناسی غیر مرتبط در ارشد روان شناسی را پذیرش نکنند. ولی به نظر میرسد .برخی مسوولین این نظر را داشته اند که پذیرش دانشجو در ارشد روان شناسی با داشتن مدرک کارشناسی غیر مرتبط می تواند درست باشد. ومی توانند کمک نمایند.. (واین طرح صادق است .و فراگیر نیست می توان امتحان گرفت یا….)چه بسا از افرادی که با داشتنن مدرک ارشد روان شناسی و دارا بودن مدرک کارشناسی مرتبط توانمند تر ومفید تر برای جامعه باشند لذا پیشنهاد می شود که در این زمینه بازنگری نمایند. چون انسان با پشتکار می تواند فرد مفیدی باشد. که به انتظارات پاسخ مناسب دهد.

سلام من هم بسیار موافقم اگر قرار است کسانی که کارشناسی مرتبط ندارند جایی مشغول به کار نشده یا مجوز مرکز نگیرند پس چرا در ابتدا پذیرش شده اند؟

سلام.کسانی که ارشد روان شناسی خواندن ولی کارشناسی نامرتب هستند حتما چیزی بلد بودن که تو دانشگاه پذیرفته شدن.بعدشم سازمان می تواند از این افراد آزمون بگیرد.

با سلام آیا رشته علوم تربتی گرایش ابتدایی با کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی مرتبط است؟

سلام وقت شما بخیر

لطفا جهت مشاوره اخذ پروانه و عضویت در نظام روانشناسی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ از سراسر ایران تماس حاصل فرمایید.

سلام خسته نباشید من ورودی مهرماه ۹۳هستم ومدرک کارشناسی ارشد رادر۹۵/۶/۲گرفتم کارشناسیم هم نامرتبط هست می تونم امتحان بدم وپروانه اشتغال را بگیرم؟

سلام خسته نباشید …کاش حداقل به جزمدرک دانشگاهی مبارکتون برای پروانه و عضویت در نظام ملاک سواد کار تجربی هم بود بنده ۲۱۶ ساعت سی بی تی گذروندم هر جا هم میرم میگویند اطلاعاتت خوبه و درمانگر خوبی میشی اما چون امکانات نیست نمیتونم ادامه تحصیل بدم و با مدرک کارشناسی موندم
خیلی ها هم که پولدارند دانشگاه آزاد و…..راحت مدرک و پروانه و…..

سلام وقت بخیر
بنده کارشناسی صنایع غذایی خوندم و ارشدم روانشناسی بالینی هست. مدرک ارشدم رو سال ۹۵ دریافت کردم. برای اینکه بتونم پروانه اشتغال به کار بگیرم چه باید کنم؟ باتوجه به توضیحاتی که دادید من باید مجددا لیسانس در رشته روانشناسی بخونم؟! هیچ راه دیگه ای نیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

مشاوره تلفنی با تلفن ثابت و بدون پیش شماره

9099072068 از سراسر ایران


avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری


عنوان : ماهيت روان شناسي تربيتي Educational psychology

نویسنده : راضيه ابراهيم زاده

كلمات كليدي : روان شناسي تربيتي، ويليام جيمز، جان ديويي، ادوارد ثرندايك، علوم تربيتي

واژه روان‌شناسی، ترجمه psychology است. این كلمه مشتق از دو كلمه یونانی و به معنای علم روح یا علم نفس است. روان‌شناسی یكی از اركان مهم تعلیم و تربیت است كه به مطالعه علمی رفتار و فرایندهای ذهنی می‌پردازد و روان‌شناسی تربیتی امروزه به عنوان تعلیم و تربیت تجربی و یا شاخه‌ای از روان‌شناسی كاربردی شناخته شده است.

عضویت در انجمن روانشناسی تربیتی ایران

تعریف روان‌شناسی تربیتی

روان‌شناسی تربیتی، هنر یا علم!؟

پیشینه تاریخی

نقدی برتاب سانتراک و مقایسه آن با کتاب روانشناسی پرورشی دکتر سیف

 کتاب روانشناسی تربیتی اثر جان دبلیو سانتراک ،کتابی جامع ،کامل و قابل فهم حتی برای کسانی است که اولین بار کتابی در زمینه روانشناسی تربیتی مطالعه میکنند . این کتاب دارای مزیت های زیادی است از جمله اینکه هر فصل این کتاب با ارائه مثالهای عینی و ملموس به فهماندن مطلب به مخاطب کمک دو چندانی می کند . یکی از نکات کلیدی و آموزشی و هم چنین از نظر شناختی این کتاب ، آوردن کلید واژه های هر صفحه در کنار آن صفحه و توضیح مختصر در مورد آن است که با این شگرد فهم مطلب و بازخوانی آن مطلب برای خواننده راحت تر می شود . هم چنین برای بعضی موضوعات استفاده از کاریکاتورهای جذاب ،رساندن پیامهای آموزشی را دو چندان میکند . یکی دیگر از نکات خوب و کاربردی این کتاب ،قرار دادن پایگاههای اینترنتی، جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر است هم چنین مزیت دیگر آن وجود توصیه های کوتاه آموزشی است که برای هر معلم و مربی کاملا ملموس و قابل درک است . همچنین ذکر نمونه هایی از نظرات دانش آموزان درباره کلاس و معلم ، فهم کتاب و مسایل تربیتی را قابل فهم تر جلوه می دهد.

محل برگزاری: دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی

ایمیل: confedu@srttu.edu

 

 

مصاحبه‌اي با ريچارد مه ير

 مترجم: سلیم حقیقی

ريچارد مه ير استاد روانشناسي در دانشگاه كاليفرنياست، سانتا باربارا (UCSB)، جايي كه او از 1975 خدمت مي‌كند. او در سال 1973 دكتراي روانشناسي از دانشگاه ميشيگان دريافت كرده است، و به عنوان استاديار روانشناسي از سال 1973 تا 1975 در دانشگاه اينديانا خدمت مي‌كرد. او رييس بخش روانشناسي تربيتي انجمن روانشناسي آمريكاست، او پيش از اين ويرايشگر مجله روانشناس تربيتي و همچنين ويرايشگر اشتراكي مجله علم آموزشي بوده است، همچنين پيشگام كرسي UCSB دانشكده روانشناسي، و همچنين گيرنده جايزه ثرندايك براي پيشرفت مسير در روانشناسي تربيتي در سال 2000 بوده است. او مقام اول محقق مولد در حيطه روانشناسي تربيتي را در سالهاي 1991 تا 2001 داشته است (روانشناسي تربيتي معاصر،28، صص 422- 430 ). پرفسور مه ير مولف 18 كتاب و بيش از 250 مقاله و فصل است. شامل اميدهاي روانشناسي تربيتي (2001)، يادگيري و آموزش (2003)، و يادگيري الكترونيكي و علم آموزش (به همراه كلارك، 2003). او به عنوان هيئت ويرايش 11 مجله مهم در روانشناسي تربيتي خدمت مي‌كند. 35 سال است كه او درگير تحقيقاتي در اين مورد است كه چگونه روشهاي آموزشي از يادگيري تأثير مي گيرند، و 15 سال است كه تحقيقات او بر يادگيري چند رسانه‌اي متمركز شده‌اند. در اين مصاحبه، او در مورد تحقيقات كنوني اش در مورد يادگيري چند رسانه‌اي بحث مي كند و به سوالات انتقادي‌اي كه متوجه آموزش اينترنتي و طبیعت تحقيق پرورشي است پاسخ مي دهد.

از آنجا که یکی از نگرانیهای بزرگ خانواده ها یادگیری زبان دوم توسط بچه ها و زمان مناسب آن است درج این مطلب به نظر خالی از لطف نیامد.

 اين يك بدفهمي است كه خردسالان زبان دوم را سريعتر از نوجوانان يا بزرگسالان ياد مي‌گيرند. در واقع، دانش‌آموزان بزرگتر، سريعتر از كودكان از مراحل يادگيري زبان عبور مي‌كنند. به طور كلي، بزرگسالان راهكارهاي يادگيري و دانش وسيعتري درباره زبان دارند و براي تسلط بر زبان مي‌توانند مسئوليت بيشتري بر عهده بگيرند (دياز ريكو و ويد، 2002). سن يكي از عوامل رشد زبان است اما «نه به آن دليل كه دوره حساسي است و يادگيري زبان براي بزرگسالان دشوار مي‌شود» (مارينوا- تد، مارشال، و اسنو، 2000، ص. 28). با اين وجود، دوره حساسي براي يادگيري دقيق تلفظ زبان وجود دارد. افرادي كه زودتر زبان دوم را مي‌آموزند، تلفظشان به افرادي كه آن زبان، زبان مادريشان است نزديكتر است. خيلي دشوار است كه افرادي كه پس از نوجواني زبان جديدي را ياد مي‌گيرند بتوانند بدون لهجه آن زبان را تلفظ كنند (آندرسون و گراهام،1994). كاتلين برگر (2006) بحث مي‌كند كه بهترين زمان براي تدريس زبان دوم طي دوران كودكي اوليه (۲-۶ سالگی) يا ثانويه (۶-۱۱ سالگی) است، اما بهترين زمان براي يادگيري خودبه­خودي از طريق در معرض زبان قرارگرفتن (و براي يادگيري تلفظ بومي)، كودكي اوليه است. خوشبختانه يادگيري زبان دوم با درك در زبان اول تداخل ندارد. در واقع، افرادي كه در زبان اولشان سخنگويان ماهري هستند، سريعتر بر زبان دوم تسلط مي‌يابند (كامينز، 1984، 1994). براي اغلب كودكاني كه در نوپايي، همزمان دو زبان را ياد مي‌گيرند، دوره‌اي بين 2 و 3 سالگي، پيشرفتشان بسيار كند مي‌شود زيرا آنها هنوز متوجه نشده‌اند كه دارند دو زبان را ياد مي‌گيرند. اما محققين معتقدند كه با چهار ساله شدن اگر هنوز به اندازه كافي در معرض دو زبان باشند اين مطلب را راحت‌تر مي‌فهمند و تك‌زبانه‌ها (افرادي كه فقط به يك زبان سخن مي­گويند)ي اصيل مي‌شوند (بيكر، 1993؛ ريچ، 1986). كودكان دو زبانه نيز ممكن است در اثناي صحبت واژه‌هاي دو زبان را تركيب كنند، اما اين نشانه گيج شدن آنها نيست زيرا والدين دو زبانه آنها نيز اغلب به طور عمد واژه‌ها را تركيب مي‌كنند. اين وضعيت بين 3 تا 5 سالگي رخ مي‌دهد تا اينكه مهارتشان در زبان دوم كامل شود (برك، 2002؛ بيژيا و ريچي، 1999).

     به دانش‌آموزاني كه ياد مي‌گيرند به دو زبان صحبت كنند هيچ ضربه شناختي وارد نمي‌آيد. در واقع آنها از اين وضعيت سود مي‌برند. درجات بالاي دو زباني با افزايش توانايي­هاي شناختي در حيطه‌هايي همچون تكوين مفهوم، خلاقيت، و انعطاف‌پذيري شناختي همبسته است. به علاوه، چنين دانش‌آموزاني آگاهي فرازباني پيشرفته‌تري دارند. براي مثال، احتمال بيشتري دارد كه خطاهاي دستور زبان را متوجه شوند. اين يافته‌ها نشان مي‌دهد كه دليلي ندارد كودكان دو زبانه خجالت بكشند و لازم نيست انتظار داشته باشيم براي آموختن زبان دوم، كودكان را از زبان اولشان جدا كنيم (برك، 2005؛ بياليستوك، 1999؛ گالمبوسو كلدين- ميدو، 1990؛ گارسيا، 1992؛ ريكسياردلي، 1992). به علاوه، تكلم به دو زبان، زبان رسمی به اضافه يك زبان ديگر، وقتي دانش‌آموختگان وارد دنياي کار مي‌شوند، خود امتياز مهمي است (ميرز، 1998).

     با اين كه فوايد دو زبانه بودن روشن است، بسياري از كودكان و بزرگسالان زبان مادريشان را از دست مي‌دهند.

یکی از نظریه های معروف هوش، نظزیه هوش چندگانه گاردنر است. که اگر چه در مجامع علمی با انتقادات بسیاری روبروست اما، سالهاست که با استقبال زیادی از طرف مدارس و معلمان مواجه است. گاهی این استقبال زیاد به همراه درک نادرست از آن موجب سوء استفاده هایی از آن شده است.

سوء استفاده­ها و کاربردهای نظریه هوش چندگانه

اخیراً، هووارد گاردنر این کاربردهای مثبت و منفی نظریه­اش را در مقاله «بازتاب­های هوش چندگانه: اسطوره­ها و پیام­ها» توصیف کرد.

سوء استفاده­ها:

1.      بکوشید تمام مفاهیم و موضوعات را با استفاده از تمام هوش­ها تدریس کنید. «هیچ نشانه­ای وجود ندارد که ما بتوانیم فرض کنیم هر موضوعی را می­توان لااقل به هفت روش و به شکلی موثر تدریس کرد، و اگر چنین تلاشی کنیم وقت و نیرویمان را به هدر داده­ایم».

2.      این فرض که کافی است یک هوش معین را به کار بگیرید، اهمیتی ندارد که چگونه از آن استفاده کنید: مثلاً در مورد هوش بدنی-جنبشی «حرکات تصادفی ماهیچه­ها کمکی به پرورش مغز نمی­کند».

3.      استفاده از یک هوش به عنوان زمینه­ای برای فعالیت­های دیگر: مثل نواختن موسیقی در زمانی که دانش­آموزان مشغول حل مسائل ریاضی هستند. «بعید است که کارکرد موسیقی­ با چکه­های شیر آب یا همهمه­ی صدای پنکه متفاوت باشد».

4.      ترکیب هوش با دیگر کیفیت­های مطلوب: مثلاً هوش بین فردی «به عنوان صلاحیت یادگیری مشارکتی» و هوش درون فردی «به عنوان برنامه خردمندانه­ای برای عزت نفس» در نظز گرفته شده­اند.

5.      ارزشیابی مستقیم یا حتی درجه­بندی هوش بدون توجه به بافت: «من موضوعیتی نمی­بینم که افراد را بر اساس کیفیت هوش کلامی یا بدنی-جنبشی­شان درجه­بندی کرد».

استفاده­های خوب:

1.      ایجاد توانایی­های مطلوب: «مدارس باید آن توانایی­ها و مهارت­هایی که در اجتماع و جامعه گسترده­تر ارزشمند دانسته می­شوند را ایجاد کنند».

2.      یک مفهوم، موضوع مهم، یا علم به روش­های متنوعی بررسی شود: مدارس تلاش می­کنند که خیلی چیزها را پوشش دهند. «این نظریه این درک را به وجود می­آورد که زمان زیادی برای مفاهیم کلیدی، ایده­های مولد، و سوالات بنیادی صرف کنند و به دانش­آموزان اجازه دهند تا با این مطالب و کاربردهایشان آشناتر شوند».

3.      شخصی­سازی آموزش: «قلب دیدگاه هوش چندگانه-در نظریه و عمل- این است که انسانها شدیداً متفاوتند».

عضویت در انجمن روانشناسی تربیتی ایران
عضویت در انجمن روانشناسی تربیتی ایران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *