مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز

 
helpkade
مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز
مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز

ایمیل خود را وارد کنید:

برای مشاوره خانواده تلفنی رایگان اهواز با شماره ۰۹۱۲۰۷۰۰۵۸۲ هماهنگ کنید . تنظیم وقت مشاوره در همان روز انجام میشود . مشاوره ها به صورت تلفنی ،حضوری و یا اینترنتی میباشد .

زمان مشاوره به صورت نیم ساعته محاسبه میشود . این مرکز با همکاری روانشناسان ،روانپزشک و روانسنج مرکز دایر میباشد . تمامی مشاورین مرکز دارای مدرک دکترای تخصصی روانشناسی میباشند . مشاوره در تمامی زمینه های

روانشناسی از جمله مشاوره خانواده ،ازدواج ،کودک ،نوجوان ،شخصیت ،اعتیاد ،تحصیلی و شغلی میباشد .

مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز

 

ساعات کاری مرکز از ۸ صبح تا ۱۰ شب میباشد . اما تنظیم وقت مشاوره به صورت شبانه روزی انجام میشود . مشاوره خانواده تلفنی رایگان اهواز در تمام ایایم هفته حتی روزهای تعطیل انجام میشود .

 

جهت ارتباط با مشاورین مرکز با شماره ۰۲۱۲۶۱۳۵۵۴۲ تماس بگیرید . در صورت نیاز به مشاوره کوتاه و فوری از سیستم آنلاین پایین همین صفحه استفاده کنید .

سوالات کوتاه روانشناسی خود را بپرسید . مشاورین پشتیبان پاسخگو خواهند بود .

مشاوره خانواده تلفنی رایگان اهواز

جهت دریافت آدرس دقیق مرکز با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید . شما میتوانید تمامی مشاوره های مورد نیاز خود را به صورت تلفنی با مشاورین مجرب مرکز انجام دهید .

کیفیت جلسات تلفنی همانند جلسات حضوری میباشد . در صورت نیاز به تست روانشناسی به صورت آنلاین قابل انجام خواهد بود . روانسنج مرزک پس از تحلیل تست ها به روانشناس ارجاع خواهد داد.

در صورت نیاز به دارودرمانی به روانپزشک مرجع ارجاع داده خواهد شد . در کنار هم مشاوره روانشناسی انجام خواهد شد . در نهایت تضمین می نماییم کیفیت جلسات تلفنی و حضوری یکسان میباشند . با خیال راحت انتخاب کنید . برای دریافت رزومه مشاوربن

مرکز با شماره ۰۲۱۲۶۱۳۵۵۴۲ تماس بگیرید .

در روزهایی از ماه مشاوره خانواده تلفنی اهواز به صورت رایگان انجام میوشد . برای اطلاع از تاریخ دقیق میتوایند به شماره ۰۲۱۲۶۱۳۵۳۹۷ ارتباط برقرار کنید .

مشاوره خانواده- ازدواج – کودک – نوجوان – شخصیت – اعتیاد – طلاق – تحصیلی – شغلی

مشاو.رین متخصص در هر زمینه به شما معرفی میشوند .

 

 

مشاوره خانواده

نظرات بسته شده است.

.searchwp-live-search-results {
opacity: 0;
transition: opacity .25s ease-in-out;
-moz-transition: opacity .25s ease-in-out;
-webkit-transition: opacity .25s ease-in-out;
height: 0;
overflow: hidden;
z-index: 9999995; /* Exceed SearchWP Modal Search Form overlay. */
position: absolute;
display: none;
}

.searchwp-live-search-results-showing {
display: block;
opacity: 1;
height: auto;
overflow: auto;
}

.searchwp-live-search-no-results {
padding: 3em 2em 0;
text-align: center;
}

.searchwp-live-search-no-min-chars:after {
content: “به تایپ کردن ادامه دهید”;
display: block;
text-align: center;
padding: 2em 2em 0;
}

/* */

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:

مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

معرفی تخصص مشاوره ازدواج:

مشاوره ازدواج نوعی از درمان است که به زوجین کمک می‌کند تا برای ازدواج آماده شوند. مشاوره ازدواج می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که شما و شریکتان یک رابطه سالم و قوی خواهید داشت. مشاوره ازدواج شانس شما را برای داشتن یک ازدواج پایدار و رضایت بخش افزایش می‌دهد و به شما در پیدا کردن نقاط ضعفی که در آینده ممکن است مشکل ساز شوند، کمک می‌کند. نسل های قبل بر این باور بودند که ازدواج هندوانه ای در بسته است! یعنی تا با شریک زندگیت زیر یک سقف نروی، نمیتوانی بدانی که در کنار او چه زندگی ای خواهی داشت، این باور درست است اگر شما بخواهید به سبک نسل قبل ازدواج و زندگی کنید اما همانطور که شما در نسل جدید امکاناتی دارید که سختی های زندگی نسل قبل را برای شما بی معنا کرده است، برای ازدواج نیز دانش و ابزارهایی در دسترس شما وجود دارد که دربسته بودن هندوانه ازدواج را بی معنا می‌کند و به شما این امکان را می دهد که بدون تجربه کردن شکست ها و رنج های عاطفی بی مورد پیش از شروع زندگی مشترک، متوجه شوید که آیا او شخص مناسبی برای ازدواج با شما هست یا خیر.

اما برای اینکه بدانید نحوۀ صحیح ایجاد شناخت چگونه است، مشاورشما را راهنمایی می‌کند و با این رویکرد از فروپاشی زودهنگام خانواده ها و تبعات آن جلوگیری می‌کند.

مراحل ازدواج موفق

مرحله اول : انتخاب همسر

با این شرایط که فردی را انتخاب کنند که دارای اخلاق و روحیات و شخصیت متناسب و شیوه های زندگی مشابه با یکدیگر باشند و به اصطلاح دنیای مشترکی داشته باشند تا بتوانند به درک متقابلی از یکدیگر برسند.

مرحله دوم: مدیریت رابطه

آنچه که به عنوان یک مقوله نسبتاً پیچیده نیاز به آگاهی دارد و افراد می‌توانند از طریق مطالعه یا مراجعه به مشاور آنرا بیاموزند.

اهمیت مشاوره ازدواج

مشاور به شما آموزش می‌دهد که چگونه در کمترین زمان، فرد مناسب یا نامناسب برای ازدواج را تشخیص دهید و با آگاهی کامل تصمیم نهایی تان را بگیرید. وی همچنین آگاهی لازم  برای ساخت یک ازدواج موفق و زندگی زناشویی ایده آل را در اختیار شما قرار می‌دهد.مشاوره ازدواج مناسب همه افرادی ست که می‌خواهند رابطه ای را شکل دهند و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند و در یک کلام معتقدند پیشگیری بهتر از درمان است.

شناخت سطحی و بسنده کردن بسیاری از الگوهای ازدواج، به زیبایی، پول و امکانات رفاهی همسر منجر به تشکیل خانواده هایی می‌گردد که تنها تضمین پایداری آنها، مهریه های سنگین و ترس از عواقب اجتماعی و اقتصادی برای زن و یا فرزندان حاصل طلاق است.

ﻣﺸﺎوره ازدواج از راه ﻫﺎی زیر ﺑﻪ ﺷﻤﺎ کمک می‌کند:

در ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﻣﺸﺎوره ﭘﻴﺶ از ازدواج ﭼﻪ روﻧﺪی را طی ﺧﻮاهید کرد؟

ﺑﺮرﺳﻰ ﻣﻰشود ﺗﺎ ﭼﻪ ﻣﻴﺰان ﺑﺮاى ﺷﺮوع روﻧﺪ ﻣﺸﺎوره آﻣﺎدﮔﻰ دارﻳﺪ (ﺷﻨﺎﺧﺖ اوﻟﻴه ﻻزم از ﺧﻮد، از ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ و از ﺧﺎﻧﻮادهﻫﺎى ﻫﻢ)

اﮔﺮ ﺷﻨﺎﺧﺖ اوﻟﻴﻪ را ﻧﺪارﻳﺪ  ﺷﻤﺎ را در ﺟﻬﺖ رﺳﻴﺪن ﺑﻪ اﻳﻦ ﺷﻨﺎﺧﺖ راﻫﻨﻤﺎﻳﻰ ﻣﻰﻛﻨند.

ﺗﺴﺖﻫﺎ و ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎﻳﻰ ﺑﺮاى ﺑﺮرﺳﻰﻫﺎى ﺑﻴﺸﺘﺮ اﻧﺠﺎم ﻣﻰشود.

ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﻪدﺳﺖ آﻣﺪه از ﻣﺼﺎﺣﺒﻪﻫﺎ و آزﻣﻮنﻫﺎ ﺑﺮرﺳﻰ  و با مشارکت خودتان تحلیل می شوند.

ﺑﺎ ﺑﻴﺎن ﻧﻘﺎط اﻳﺠﺎد ریسک و ﻧﻘﺎط ﻗﻮت ﺑﺮاى زﻧﺪﮔﻰ آﻳﻨﺪهﺗﺎن، ﺑﻪ ﺷﻤﺎ در ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮى کمک ﻣﻰشود.

ﺑﻪ ﺷﻤﺎ آﮔﺎﻫﻰ داده می شود ﻛﺪام ﻧﻘﺎط ریسک ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ و ﻛﺪامیک ﭘﺎﻳﺪار ﻫﺴﺘﻨﺪ.

در ﺻﻮرت ﻧﻴﺎز ﭘﻴﺸﻨﻬﺎد ﺟﻠﺴﺎت آﻣﻮزﺷﻰ داده می‌شود.

موضوعات جلسات مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج به موضوعات بسیار زیادی پرداخته می‌شود که ما در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

1. تشخیص اختلالات روحی

از آنجا که ابتلا به بیماری ها و معضلات روحی تمام حیات فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد و تأثیر منفی بر روابط وی می‌گذارد، بنابراین بسیار مهم است که افراد قبل از ازدواج از سلامت روانی یکدیگر اطمینان حاصل کنند.

و از آنجایی که در اکثر موارد نمی‌توان خصلت های روحی و یا نارسایی های روانی را به راحتی مشاهده کرد در نتیجه برای شناخت این موارد نمی‌توان صرفا به آشنایی های متعارف، اکتفا کرد. لذا برای تشخیص به موقع و کنترل این بیماری ها، نیاز به کمک گرفتن از روانشناس است تا از عواقب بدتر جلوگیری شود.

2. شناخت صحیح و کامل تر از درونیات فرد مقابل

روانشناس توسط آزمون های روانشناختی و مصاحبه و تکنیک های مختلف به همراه تجاربی که دارد، تصویر روشن تری از شخصیت، اخلاق و روحیات افراد به دست می آورد. در نتیجه به درک بهتری از یکدیگر میرسید و در صورتی که قبل از ازدواج، مشاور ویژگی های شخصیتی شمارا متناسب با یکدیگر تشخیص دهد درآینده به احتمال بیشتری تفاهم خواهید داشت.

3. انتخاب صحیح

تحقق ازدواج در قلب های ما حادث میشود نه در یک محضر یا خانه یا تالار یا سالن مجلل یا هتل گران قیمت. ازدواج ارتباطی عمیق و صمیمی است. یک کانون گرم است نه یک میدان نبرد. ازدواج یک انتخاب است پس لازم است آگاهانه باشد و به جای توجه صرف به ظواهر و تجملات، می بایست کسی را انتخاب کنید که از لحاظ روحی با او سازگارباشید، کسی که در حوزه علوم روانشناختی متخصص است می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند.

مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز

4. تست های مشاوره ازدواج

اجرا و تفسیر این آزمون ها بر عهده روانشناس است که در کوتاه ترین زمان اطلاعات بسیاری به دست می‌دهند، مشاوران برای راهنمایی قبل از ازدواج آزمون های مختلفی برای تشخیص ویژگی ها روحی افراد انجام می‌دهند.

5. کمک به خودشناسی

یکی از اهداف مشاور کمک به بالا بردن سطح خودشناسی شما و تمرکز به درون و خود واقعی شماست، تا خود را به خوبی نشناسید، نمی‌توانید همسر ایده آل را پیدا و یا حتی نظر او را به خود جلب کنید. همچنین به شما کمک می‌کند بتوانید تمامی موانع بر سر راه آگاهی شما از خواستۀ دلتان وجود دارد را از سر راه بردارید و به این صورت به طور دقیق تر اهداف و انتظارات و خواسته ها و نیازهای خود را بشناسید و فردی که مطابق با ویژگی های شماست را انتخاب کنید.

6. برخورد صحیح با مشکلات و سوتفاهم ها

همسران به کمک مشاوره می‌توانند درک خویش را نسبت به همسر و نیازهای او افزایش دهند. همچنین یاد بگیرند چگونه یک ارتباط هدفمند میتواند باعث جاودانگی عشق، احساس و درک می‌شود.اگردرروابط فردی و یا در زندگی مشترک دچارسوتفاهم شده اید یا حتی از این قضیه متضرر شده اید، مطمئن باشید که می‌توان برای هر مانع و چالشی راهکار مناسب یافت.

ﭼﮕﻮﻧﻪ از ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺸﺎوره ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺑﻬﺮه را ﺑﺒﺮﻳﺪ؟

ﺑﭙﺬﻳﺮﻳﺪ وارد ﻓﺮاﻳﻨﺪى ﻣﻰﺷﻮﻳﺪ ﻛﻪ در ﻣﻮاﻗﻌﻰ، ﺑﺴﻴﺎر ﭼﺎﻟﺶﺑﺮاﻧﮕﻴﺰ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

ﺑﻪ ﻳﺎد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻫﺪف “ﺑﺮﻧﺪه ﺷﺪن” ﻧﻴﺴﺖ و ﻧﻴﺎز اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ دو ﻧﻔﺮ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮع ذﻫﻦِ ﺑﺎز داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و آﻣﺎده ﺗﻐﻴﻴﺮ دادن آنﭼﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻣﺆﺛﺮ ﻧﻴﺴﺖ.

ﻣﻜﺎﻟﻤﺎت ﺟﻠﺴﺎت را ﺑﻴﻦ ﺧﻮدﺗﺎن نگه دارﻳﺪ. از ﺻﺤﺒﺖ ﺑﺎ اﻓﺮاد دﻳﮕﺮ ﻳﺎ اﻳﺠﺎد ﭘﺴﺖ در ﺷﺒﻜﻪﻫﺎى اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ در ﻣﻮرد ﻣﻮﺿﻮع ﺟﻠﺴﺎت ﺧﻮددارى ﻛﻨﻴﺪ. اﻋﺘﻤﺎد ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ در ﭘﻴﺸﺒﺮد اﻫﺪاف ﻣﺸﺎوره اﺳﺖ.

ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﺎﺑﺖ ﻫﻤﻜﺎرى و ﺷﺮﻛﺖ در ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺸﺎوره ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﻫﻢ، ﻗﺪردان ﺑﺎﺷﻴﺪ و اﻳﻦ ﻗﺪرداﻧﻰ را ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ اﺑﺮاز ﻛﻨﻴﺪ.

دکتر مهرانا عسکری 

بهاره بهادری 

دکتر سیده زهرا علوی 

حمید سعادت فر 

الهام خرم زاده 

لیلا بی باک 

پونه آزادمنش 

امین کرایی 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

آیا به دنبال آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج اهواز هستید ؟ آیا می دانید هدف از مشاوره ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در مرکز مشاوره ازدواج اهواز چیست ؟ در روز های اولیه ازدواج و در زمان آشنایی قبل از ازدواج خیلی از نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک موفق توسط افراد نادیده گرفته می شود، که سبب می گردد بعد از سپری شدن سال های اولیه مشکلات و اختلافات زیادی در بین زوج ها به وجود بیاید. هدف اصلی مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج این است که ما یاد بگیریم که چگونه با مشکلات زندگی زناشویی روبرو شویم. در حقیقت مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق و مانع از هم پاشیدن زندگی مشترک می باشد. از آنجایی که ازدواج مهمترین تصمیم گیری در زندگی هر فرد می باشد، آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک ضروری است.

 

 

 

مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز

هدف از مشاوره در مراکز مشاوره قبل از ازدواج اهواز این نیست که در نهایت با یک پاسخ بله یا خیر از سمت مشاور روبرو شوید. مشاوره قبل از ازدواج در مسائلی همچون همسرگزینی، آگاهی از ریسک ازدواج، تفاوت شخصیتی افراد، حل مشکلات بین زوجین و آموزش مهارت های لازم برای زندگی مشترک صورت می گیرد. در حقیقت مشاوره قبل از زادواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق ، مانع از هم چاشیدن زندگی مشترک عمل می کند. آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک در زندگی هر فردی ضروری است. نکته مهم این است که بدانید که همسر شما در خانواده ای با افکار، فرهنگ، علایق و … کاملا متفاوت با شما بزرگ شده است. خواه نخواه بسیاری از معیار ها و علایق زندگی او با شما متفاوت می باشد. به همین دلیل شما باید بیاموزید که چگونه با وجود این تفاوت معیار ها و علایق با همسرتان زندگی شادی را بسازید. مرکز مشاوره ازدواج اهواز هنر زندگی آماده است که با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات شما باشد.

 

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی به دلیل مشکلات مردم اهواز در دسترسی به بهترین مراکز مشاوره ازدواج اهواز تصمیم به جمع آوری و معرفی آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج اهواز گرفته است. شما می توانید آدرس مراکز مشاوره ازدواج اهواز را در جدول زیر مشاهده نمایید.

 

آدرس مراکز مشاوره قبل از ازدواج اهواز

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز مشاوره ازدواج اهواز می توانید با مشاوران مرکز مشاوره هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

 

مرکز مشاوره ازدواج اهواز هنر زندگی خدمات خود را مراحل مختلف زندگی بین زوجین از ارتباط با جنس مخالف، آشنایی قبل از ازدواج، خاستگاری، نامزدی، آموزش مسائل جنسی و مهارت های لازم برای زندگی مشترک را اراعه می دهد. مرکز مشاوره ازدواج اهواز هنر زندگی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشد. از جمله خدمات مشاوره تلفنی مرکز مشاوره اهواز هنر زندگی می توان به مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره اعتیاد ، مشاوره جنسی ، مشاوره تربیت کودک ، زوج درمانی ، مشاوره افسردگی ، مشاوره وسواس ، مشاوره استرس ، مشاوره خیانت همسر ، اختلالات شخصیتی و …. اشاره داشت.

 

 

از آنجایی که زندگی های امروزه با گذشته بسیار متفاوت شده است و مسائل و مشکلات مخصوص به خود را دارد. نیازمند راه حال های نوین است. از آنجایی که  هزینه شرکت در جلسات مشاوره قبل از زادواج در مراکز مشاوره ازوداج اهواز بالاست و بسیاری از زوج ها توان شرکت در این جلسات را ندارند. علاوه بر هزینه سنگین این جلسات، به دلیل حیا و حجب خانواده ایرانی مشاوره روانشناسی تلفنی می تواند یک راهکار مناسب باشد تا زوج ها بتوانند به راحتی مشکلات و مسائل خود را مطرح نمایند. از دیگر دلایل برتریت مشاوره تلفنی  ازدواج بر مشاوره ازدواج حضوری می توان به نداشتن وقت و درگیری های کاری زیاد امروزه افراد اشاره داشت.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی دارای متخصصان مجرب در زمینه ازدواج بوده و با بهرمندی از خدمات مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری خود می تواند پاسخگویی سوالات شما در زمینه های مختلف ازدواج باشد. از جمله مهمترین مشکلات زوجین می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آشنایی قبل از زادواج : امروز بسیاری از افراد در آَشنایی قبل از زادواج خود با مشکلات زیادی روبرو می شوند. چرا که بسیاری از افراد در زمینه ارتباط صحبح با جنس مخالف خود آموزش ندیده اند. مطالعه مقالات زیر می تواند به شما در برقراری یک ارتباط سالم و موفق با جنس مخالف خود کمک شایانی کند.دوستی قبل از ازدواجاشتباهات آشنایی قبل از ازدواجرابطه جنسی قبل از زادواج داشته باشیم یا نه

 

ازدواج و نامزدی : ازدواج و مراسم خواستگاری یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از زوجین می باشد. تشخیص درستی انتخاب از لحاظ اختلاف سنی، موقعیت اجتماعی، معیار های شخصیت و تفاهم بین زوجین از جمله مواردی است که باید قبل از زادواج توسط زوجین مورد بررسی قرار بگیرد. توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید.سوالات قبل از ازدواجتست تفاهمدخالت والدین در ازدواجازدواج زود هنگامازدواج مجددفاصله سنی در ازدواجازدواج در سن بالانقش خانواده در ازدواجازدواج مجددازدواج دوم مردان متاهلافراد نامناسب برای ازدواج

 

بعد از ازدواج : بسیاری از زوجین بعد از ازدواج به دلیل دخالت های زیاد خانواده و دوستان، نداشتن تفاهم برای حل بسیاری از چالش های زندگی مشترک، مشکلات جنسی و … با مشکل روبرو می شوند. استفاده از مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده در چنین شرایطی در حل مشکلات زوجین بسیار تاثیر گذار و نتیجه بخش می باشد. توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید. 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و اطلاع از بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج اهواز می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مرکز مشاوره ازدواج تلفنی اهواز با شماره تماس 09123245510 در واتساپ است. برای مشاوره ازدواج تلفنی اهواز با ماهم میتوانین تماس بگیریرن. شماره مرکز02126852940 میباشد. مرکز مشاوره ازدواج تلفنی اهواز مشاوره 24 ساعته در تمامی نقاط کشور میباشد.

برای اطلاع از دکتران و مشاوره میتوانین بعد از تماس نام دکتران ما را پرسیده و در گوگل سرچ کنین.مرکز مشاوره ازدواج تلفنی اهواز به شما اموزش های قبل و بعد ازدواج را میدهد. برای اطلاع از تست ها و سوالات قبل از ازدواج با ما تماس بگیریرن. شماره های ما در سایت و گوگل قابل دسترسی میباشد. دکتران مشاوره ازدواج تلفنی اهواز دارای مدرک دکترای روانشناسی و استاد دانشگاه میباشند. برای اطلاع از سوابق دکترا به گوگل سر بزنین. ما در مرکز مشاوره اموزش های کافی برای زندگی ارامتر را میدهیم.

ما در مرکز مشاوره ازدواج دارایه بهترین دکتران و استادان تهران  میباشیم. پرونده دکترای تمامی دکتران ما در سایت و گوگل قابل مشاهده میباشد. شما میتوانید بعد از تماس با مرکز ما نام دکتران را پرسیده و در گوگل سرچ کنین.دکترامن مرکز مشاوره تلفنی ما با دوره ای که دیده اند میتوانند بهترین بهره برداری را از مشاوره داشته باشین.جهت اطلاع بیشتر با ما تماس بگیرین. مرکز مشاوره ازدواج ما دارای دکتران خانم و اقا میباشند که بعد از انتخاب به خواست خودتلان میتوانین تشکیل پرونده دهین.

برزای تماس با ما باشماره های داده شده و شماره های موجود در سایت تماس بگیرین. ادرس ما نیاوران چهارراه مژد نبش نجابت جو پلاک 352 میباشد. لطفا قبل از حظور وقت بگیرین.برای اطلاع از هزینه های مشاوره حظوری با ما تماس بگیرین. هزینه مشاوره ازدواج تلفنی مطابق مصوبه مشاوران تعیین شده است. هر نیم ساعت مشاوره ازدواج تلفنی 50 تومن میباشد. شماره کارت های مشاورره تلفنی 6037691510373533 میباشد.

مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز

لطفا بعد از واریزی فیش خود را برای ما بفرستین. 09123245مرکز مشاوره ازدواج تلفنی اهواز با شماره تماس 09123245510 در واتساپ است. برای مشاوره ازدواج واتساپ و غیر حضوری در مرکز ما با ماهم میتوانین تماس بگیریرن. شماره مرکز02126852940 میباشد. 510 شماره ای ایست که با واتساپ میتوانید فیش واریزی را بفرستین. بعد از واریزی ده تا پانزده دقیه شمارا به دکتر وصل میکنیم.

 ● مجردها بخوانند؛ متأهل‌ها دو بار بخوانند! 

به هر حال، طلاق هم برای خودش کاری است؛ چیزی است که وجود دارد؛ و یک کلام: از مرگ که بالاتر نیست…

مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز

 مگر کم‌اند آدم‌هایی کهتا
دیروز، سُر و مُر و گنده، عمودی بوده‌اند برای خودشان و امروز، «به عزت و
شرفِ لااله‌الا‌الله» افقی شده‌اند! همان‌طور یا همان‌قدر که روزانه
خیلی‌ها با هم ازدواج می‌کنند، خیلی‌ها هم از هم طلاق می‌گیرند. و این یعنی
که روزی محضردارها می‌رسد؛ حالا چه با خواندن صیغه‌های عقد چه با خواندن
صیغه‌های طلاق. گیریم که وقت خواندن صیغه‌ی عقد، پسر و دختر دزدکی هم را
نگاه می‌کنند و جلو خنده‌شان را می‌گیرند و لپهاشان گل می‌اندازد؛ اما وقت
خواندن صیغه‌ی طلاق، زن و مرد نگاهشان را از هم می‌دزدند و حتی اگر
گریه‌شان هم نیاید که بخواهند جلوش را بگیرند، چیزی از جنس بغض گلوشان را
کیپ می‌کند و چهره‌شان بی‌رنگ است. نویسنده‌ای گفته که طلاق، مثل قطع
عضو است؛ جان سالم به در می‌بری، اما چیزی از وجودت کم شده است. انگار که
دیابتی باشی و از شدتِ بیماری، پات سیاه شده باشد و راهی جز این نداشته
باشند که پات را قطع کنند. همان طور که تو می‌توانی با رعایتِ چند توصیه‌ی
بهداشتی، دیابتی نشوی و پات را داشته باشی؛ می‌توانی با رعایتِ چند توصیه‌ی
بهداشتی هم، طلاق نگیری و شریکِ زندگی‌ات را داشته باشی! ــ چند توصیه برای آنکه کارت به طلاق نکشد: ۱)
درست انتخاب کنبد! قصه‌ی همان خشتِ اول چون نهد معمار کج و کبوتر با
کبوتر، باز با باز است. خیلی چیزها از همان اول معلوم است. اینکه دخترخانمی
که روبروتان نشسته یا آقاپسری که خواستگاری‌تان آمده، خلق و روحش با شما
می‌خواند یا نه، البته کمی دقت و حوصله و تعقل می‌خواهد، ولی تا حدودی مشخص
است که آره یا نه. پس احساساتی نشوید! خیال‌پردازی هم نکنید! ضمناً سری هم
به پرونده‌ی ازدواج ۵روز بزنید. ۲) کم مهر کنید! دستانتان را بیاورید
جلو مانیتور، می‌خواهیم آبِ پاکی را بریزیم رویشان: مهریه‌های کلان، نه
حاشیه‌ی امنیت درست می‌کند نه جلو چشم بقیه مدرسه‌سازی می‌کند و «کلاس»
می‌سازد برایتان! مرد «بالاخره» مهریه‌ی زن را می‌دهد،‌ اما دلش نسبت به
زنش یک‌جوری می‌شود. این یک‌جوری چه در طول زندگی عادی باشد چه در آستانه‌ی
طلاق باشد، فرقی نمی‌کند. مهم همان «یک‌جوری» شدنِ دل است که خدا نیاورد. ۳)
زیاد مهر کنید! چند بار به شریک زندگی‌تان گفته‌اید «دوستت دارم»؟ این
«دوستت دارم» هم، دل را یک‌جوری می‌کند: قرصش می‌کند؛ ایزوگامش می‌کند؛ آن
را مالِ شما می‌کند. با این همه «می‌کند» که راه نفوذِ هر کسی جز شما و
خیالِ هر شرایطی بدونِ شما را در دلِ شریکِ زندگی‌تان سد می‌کند، چرا
خسیس‌اید و به همسرتان نمی‌گویید «دوستت دارم»؟ در مورد آقایان گفته‌اند:
هر قدر ایمان کسی بالاتر برود، بیشتر به زنش محبت می‌کند. می‌شود نتیجه
گرفت آدم باایمانی نیستید اگر در ابراز محبت، عین ماست‌اید! ۴) به
خودتان برسید! اگر شما به خودتان نرسید، کم‌کمک همسرتان هم سرد می‌شود و
دیگر به صرافت نمی‌افتد به خودش برسد؛ آن وقت اتفاق جالبی می‌افتد: از آنجا
که همه از آراستگی و خوشگلی خوششان می‌آید ــ و شما و همسرتان هم استثنا
نیستید، توجه شما می‌رود به طرف دیگران (چون همسرتان به آراستگی دیگران
نیست) و توجه همسرتان هم می‌رود به طرف بقیه (چون شما به جذابی بقیه
نیستید)! آن وقت؟ بقیه‌اش معلوم است. ۵) اخلاقتان را درست کنید!
سازگاری و خوش‌اخلاقی شما، سازگاری و خوش‌اخلاقی و محبت طرفِ مقابلتان را
جلب می‌کند و: زندگی شیرین می شود! ۶) خسیس نباشید! تا جایی که
می‌توانید، گشاده‌دست باشید. البته: به‌اندازه و سنجیده. این گشاده‌دستی،
چه در فراهم کردن امکاناتِ راحتی و رفاهی خانواده‌تان باشد چه در
خوش‌اخلاقی و محبت به همدیگر، یک نسخه‌ی مجرّب است. ۷) غیرت داشته
باشید! غیرت فقط این نیست که: من خرد می‌کنم گردن کسی را که چپ به زنم نگاه
کند! غیرتِ آقای خانه، محافظت از خانواده‌اش هم هست: حواسم باشد چیزی کم و
کسر نداشته باشند و تا جایی که بتوانم، نگذارم سختی ببینند. و غیرتِ خانم
خانه، یکی‌اش، مدیریتِ خانه است: خانه‌ام، خانه‌ی آرامش و راحتی برای شوهر و
بچه‌هام باشد تا دنبال آرامش، جاهای دیگر سرک نکشند. ۸) بدبین نباشید!
مواظب حرف زدنتان باشید! بعضی وقتها این زبان جوری می‌جنبد، که زلزله‌های
چندریشتری پیشش گرد و خاک است! تهمت ــ حالا راجع به هر چی ــ اعتماد بین
زن و مرد را از بین می‌برد و حرمت‌ها و محبت‌ها را می‌شکند. اعتماد و محبت،
سنگِ آسیاب زندگی است؛ اگر شکست، دیگر هیچ گندم مشترکی آرد نمی‌شود و خبر
از نان و نوایی نیست. شما بگویید توی همچین آسیابی، کسی از آسیابان‌ها
می‌ماند؟   منبع:ویستاویرایش وتلخیص:آکاایران

آدرس ایمیل روانشناس خیریه نیسی

برای ارایه مشاوره برای هموطنان خارج از استان :

kheiriyeh_neisi@yahoo.com

مشکلات خود را با ما درمیان بگذارید .. همیشه راه حلی هست !!!!

شماره تماس مستقیم : 09161130315    

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اهواز 

××××××××××××××××××××××

به آدرس سلمان فارسی ( خیابان نادری ) نبش خیابان حافظ – جنب کتاب فروشی شهر کتاب – ساختمان پزشکی پارس – طبقه دوم – واحد 5 انتقال یافت !!

شماره های تماس برای همشهریان عزیز :

2216865

2930110

2210627

انجام انواع مشاوره های خانوادگی – زناشویی – تحصیلی

و تست های هوش – شخصیت – افسردگی – وسواس –  و …

با آوردن نام وبلاگ ما از تخفیف مرکز مشاوره ی اهواز بهره مند شوید !!!

تأملی بر روابط دختر و پسر در جامعه دینی(1)

مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز

با
نظر و نگاهی به آیات و روایات به روشنی در می‌یابیم که شرع مقدس اسلام در
فردی‌ترین دستورات خود اجتماعی است و ارتباطات انسانی و اجتماعی را جزء
اصلی‌ترین آموزه‌های خود قرار داده است. اگر بگوییم قرآن مجید آئین‌نامه
ارتباطات است امری بدیهی را تأیید نموده‌ایم. رعایت حقوق شهروندی، نحوه
ارتباط با والدین، همسایگان، خویشان، دوستان و محترم شمردن حریم بین محرم و
نامحرم، آئین و آداب معاشرت، تعاون و مردم‌داری، صله رحم، رسیدگی به امور
محرومان و مستمندان، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، خمس، زکات، نماز و
… از اصلی‌ترین مأموریت‌ها و عبادت‌های فردی و اجتماعی مسلمانان به شمار
می‌آیند. با اندکی تأمل پی خواهیم برد که در تمامی آن عبادات، ارتباطات
انسانی، اجتماعی بودن و مسئولیت‌های جمعی موج می‌زند.

بارزتر و
جالب‌تر از همه اینکه؛ مهمترین دعایی که بر هر مسلمانی واجب است که آن را
در واجب‌ترین اعمال خود، یعنی نماز – آن هم روزی ده مرتبه به ذهن و زبان
جاری سازد، دعای «اهدنا الصراط المستقیم» است.
دعایی که حتی اگر بطور انفرادی و در خلوت و خانه خود بخوانیم باید کلمات و
جملاتی را ادا کنیم که حکایت از گریز از تک‌روی و حضور جدی و فعال و مفید
در جمع و جماعت دارد: نعبد، نستعین، اهدنا، علینا.

به همان میزان که
اسلام با جماعت بودن و ارتباط سالم و سودمند و هدفمند با همنوعان و
شهروندان اعم از زن و مرد، دختر و پسر، شهری و روستایی، … را مورد تأیید و
تأکید قرار داده اختلاط و ارتباط ناسالم و آسیب زا و شکسته شدن حریم محرم و
نامحرم و کشانیدن تمتعات و التذاذهای بصری، جنسی و عاطفی و هیجانی داخل
خانواده به بیرون از آن را مورد نهی و نکوهش قرار داده است.

نقل و
درج تنها بخشی از آیات و روایات در خصوص و فرهنگ ارتباطات و تعاون خود
کتابی مفصل و مستقل خواهد شد. اما در این اجمال چند نمونه را با هم مرور
می‌کنیم:

در سوره آل عمران (آیه 200) تعاون و تعامل در جهت نیکوکاری و تقوا مورد تأکید واقع شده «تعاوَنوا علی البر و تقوی و لا تعاونوا علی الاِثم و العُدوان»؛ در نیکوکاری و تقوا به یکدیگر کمک کنید، نه در گناه و ستمکاری .

در جای دیگر(سوره توبه/ آیه71) مردان و زنان مؤمن به تعامل و روابط هدفمند و مبتنی بر توسعه ارزش‌های دینی و فی مابین دعوت شده‌اند:

«والمؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعضٍ یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و یقیمون الصلوة و یؤتون الزکاة و …»؛

مردان
و زنان مؤمن همه یاور و دوستدار یکدیگرند – خلق را به کار نیک وادار و از
کار زشت منع می‌کنند. نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند…

و نیز در سوره نحل آیه 90 چنین آمده است:

«ان الله یامر بالعدل و الاحسان و ایتاء ذی القربی و ینهی عَن الفحشاء و المنکر »؛
«البته خدا (خلق را) فرمان به عدل و احسان می‌دهد و به بذل و عطا به
خویشاوندان امر می‌کند و از افعال زشت و منکر و ظلم نهی می‌کند.

و در خصوص روابط دختران و پسران و زنان و مردان در جامعه و احترام متقابل(نور/ آیه30) این چنین تصریح شده است:

«قل للمومنین یغضوا مِن ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک اَزکی لهم اِنّ الله خبیرٌ بما یصنعون»؛
(و ای رسول ما) مؤمنین را بگو تا چشم‌ها (از نگاه ناروا) بپوشند، و فروج و
اندامشان را محفوظ دارند که این بر پاکیزگی (جسم و جان) شما اصلح است
البته خدا به هر چه می کنید کامل آگاه است و نیز در مورد لزوم احترام مردان
به زنان و پرهیز از تحقیر و تبعیض علیه آنان به جهت مقام و منزلت ویژه
بانوان در رویکرد معصومین(علیهم‌السلام) به همین مقدار اکتفا می‌شود که
رسول گرامی اسلام (در عصر رنسانس که زنان و دختران، موجودات درجه دوم تلقی
می‌شدند) کرامت و لئامت مرد را به نحوه سلوک و تعامل او با زن موکول نموده
است. یعنی اگر مردان با دختران و زنان، برخوردی انسانی و اسلامی داشته
باشند، محترم و کریم، وگرنه حقیر و لئیم خواهند بود.

در نگاه رسول
مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) نماز و عطر و زن، ترادف معنوی و مذهبی
دارند و ذکر نام زن با این دو، نشان از مقام زن (در منظر آن مقام مکرم)
دارد. بنابراین روابط گروههای غیر همجنس اگر با رعایت حجاب و عفاف و ادب و
وقار و به دور از هرگونه تهییج و تحریک باشد نه تنها بلامانع است، بلکه از
ضروریات و ملزومات جامعه اسلامی و امروزی به شمار می‌آید.

حذف زنان
از عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی و حتی سیاسی به معنای حذف
نیمی از نیروهای فعال و تأثیرگذار جامعه از رشد و پیشرفت کشور می‌باشد.

بنابر
آنچه در سطور مذکور آمد، فضایی که امروز در بین بخشی از لایه‌های اجتماعی
کشورمان در خصوص ارتباط دختران و پسران و زنان و مردان جوان حاکم شده و دل
هر انسان صالح و مسلمان و غیرتمندی را به درد می‌آورد، نه تنها با احکام و
دستورات دینی ما همسو و همسان نیست بلکه با قواعد و هنجارهای مورد تأیید
روانشناسان و جامعه شناسان منصف و متعهد نیز منطبق نمی‌باشد. فرآیند معیوب
مذکور مشکلات و معضلات بسیاری را بوجود آورده که در صفحات بعدی مورد بحث و
تحلیل واقع خواهد شد. به منظور رعایت اصل اجمال در نگارش آشنایی با نحوه
ارتباط دختر و پسر از منظر وحی ماجرای موسی(ع) و دختران شعیب را به عنوان
الگویی آسمانی با هم مورد تأمل و توجه قرار می‌دهیم.

موسی و دختران شعیب

یکی
از نمونه‌های بارز رابطه دختر و پسر در قرآن، رابطه‌ای است که در آیات 23 و
24 سوره قصص طرح و تبیین شده است. موسی(ع) به عنوان فردی تبعیدی هم بیکار
مانده است، هم همسر اختیار نکرده و هم بدون خانه و آشیانه!

دختران
جوان شعیب در گوشه‌ای به انتظار فرصتی مناسب برای سیراب کردن گوسفندانشان
ایستاده‌اند، موسی (ع) که برای رفع تشنگی به سمت چاه رفته بود جلو می‌رود.
سئوال می‌کند جواب می‌شنود به علت حضور مردان در کنار چاه (آبشخور
گوسفندان) کار سیراب کردن گوسفندان را به تأخیر انداخته‌ایم. پدر ما هم پیر
است و برای کار کردن ناتوان. لذا ما به این کار (اقتصادی و تولیدی) همت
گمارده‌ایم. موسی(ع) که در نیکوکاری و طرفداری از مظلومان پیشرو بود به
دختران شعیب یاری می‌رساند تا دام‌های خود را سیراب کنند. این همان کار
پیامبرانه است: کار بدون چشم داشت، فقط برای رضای خدا، حفظ عفت و پارسایی
در ارتباط با افراد غیر همجنس، بدون انگیزه‌های غریزی.

این
وعده الهی است که: «ان تنصرالله ینصرکم»؛ خدا از بالا دو پیامبر (موسی و
شعیب) را به هم می‌رساند. دختران شعیب از موسی خواستند تا برای کار با
پدرشان ملاقات کند. انجام شد، شعیب پیامبر(ع)، وقتی موسی را جوانی برومند،
حق شناس، خویشتندار و صالح یافت پیشنهاد: کار در مزرعه، ازدواج با یکی از
دخترانش، سکونت در محل کار را داد، بدین ترتیب اشتغال، ازدواج، مسکن، سه
لازمه مهم زندگی جوانان برای موسی(ع) در فرآیند ارتباطی و حفظ عفت و کرامت و
تقوا حاصل شد.

 

1- دختران با حفظ حجاب و عفاف می‌توانند به فعالیتهای اجتماعی – اقتصادی بپردازند.

2- دختران از مرد نامحرم (حضرت موسی) برای رفع مشکل سیراب کردن گوسفندانشان درخواست کمک نکردند. این موسی بود که از آنان سئوال کرد.

3- ارتباط کلامی، بسیار کوتاه بود. شخصی نبود، بلکه کاری بود.

4- ارتباط کلامی در جمع و اجتماع انجام گرفت نه در خلوت. علنی بود، نه پنهانی .

5- نیت و انگیزه غریزی، جنسی، مادی نبود، صرفاً مساعدت و یاری و جلب رضایت خدا بود.

6-
دختران شعیب با یکدیگر بودند، نه به تنهایی، یعنی دختران در بیرون رفتن
سعی کنند تنها نروند، بلکه حداقل دو نفر باشند تا امنیت بیشتری برای آنان
حاصل شود.

7- دختران در محیط کار از اختلاط با مردان پرهیز کنند.

8- مردان احساس مسئولیت کنند و نسبت به زنان عفیفه و پاکدامن و با حیاء بی تفاوت نباشند.

9- موسی(ع) با هر دو دختر سخن گفت و به هر دو کمک کرد، تا شبهه و توهمی ایجاد نشود.

10- موسی(ع) بعد از کمک و صحبت در حد ضرورت، ارتباط را ادامه نداد و به سرعت به سایه رفت. و از آنان دور شد.

البته
ماجرای مذکور پیامها و نکات آموزنده و ارزنده بسیار دیگری نیز در بر دارد
که طرح و تبیین آنها در این مقال نمی‌گنجد، لذا به منظور ارائه الگویی
قرآنی به این مقدار اکتفا و علاقمندان را به تفاسیر معتبر ارجاع می‌دهیم.

منبع : www.tebyan.net

اگر فكر مي‌كنيد از سن ازدواج گذشته‌ايد، اين مطلب را از دست ندهيد !!!!

با
هر كارت دعوت عروسي‌‌ كه به خانه‌‌تان مي‌آيد افسرده مي‌شويد و فكر
مي‌كنيد كه چرا شما نمي‌توانيد يكي از اين عروس‌هاي خوشحال باشيد؟ دوست
داريد ازدواج كنيد اما احساس مي‌كنيد كه هيچ كدام از مردان جهان به شما
توجهي ندارند و حتي حاضر نيستند به‌عنوان يك گزينه احتمالي به شما فكر
كنند؟ 

 دوست
داريد ازدواج كنيد اما احساس مي‌كنيد كه هيچ كدام از مردان جهان به شما
توجهي ندارند و حتي حاضر نيستند به‌عنوان يك گزينه احتمالي به شما فكر
كنند؟ اطراف‌تان كساني هستند كه مشتركات زيادي با شما دارند اما آن‌ها هم
تنها به‌عنوان يك دوست روي شما حساب مي‌كنند و تمايلي به ازدواج با شما
ندارند؟ دوستان دوره دبيرستان و دانشگاه‌تان يكي‌يكي سر خانه و زندگي
خودشان رفته‌اند و احساس مي‌كنيد كه تنها مانده‌ايد؟ اگر مدام ذهن‌تان را
با اين فكر و خيال‌ها پر كرده‌ايد، بهتر است دست برداريد و از مجردي‌‌تان
يك بحران پر از غصه نسازيد. شايد هنوز آمادگي ازدواج نداريد و نتوانسته‌ايد
آنطور كه بايد براي ساختن يك زندگي مشترك آماده شويد. ازدواج كردن موضوعي
نيست كه بتوان برايش الگو و راه حل ارائه كرد اما شايد با خواندن مراحل زير
بتوانيد براي ازدواج‌تان آماده‌تر شويد و دست از اين نگراني‌ها هم
برداريد.

آه و ناله نكنيد

به
منفي‌بافي‌هاي‌‌تان پايان دهيد. وقتي كه با دوستان يا خانواده‌‌تان صحبت
مي‌كنيد، خشم يا عصبانيت‌‌تان از اين‌كه ازدواج نكرده‌ايد را بروز ندهيد.
به جاي اين‌كه مدام از ازدواج نكردن‌تان حرف بزنيد سعي كنيد در مورد
موضوعاتي كه براي طرف مقابل‌تان جالب است گفت‌وگو كنيد. مي‌توانيد با توجه
به شخصيت فرد مقابل‌تان از سياست،  مذهب،  هنر، سرگرمي يا ورزش صحبت كنيد و
اگر هم كسي از شما پرسيد كه چرا ازدواج نكرده‌ايد، به جاي آه و ناله كردن
خيلي منطقي بگوييد كه هنوز با فردي كه براي‌تان مناسب باشد روبه‌رو
نشده‌ايد.

دوستي‌هاي‌تان را خراب نكنيد

براي
جلب توجه ديگران به هر شيوه‌اي متوسل نشويد. اگر شما يك دوست يا همكار‌
داريد كه نسبتا به شما نزديك است و احساس مي‌كنيد، مي‌تواند فرد مناسبي در
زندگي شما باشد، عجولانه اقدام نكنيد. بگذاريد زمان بگذرد و به شما ثابت
شود كه آيا مي‌توانيد زوج خوبي براي هم باشيد يا اين‌كه او هم همين علاقه
را به شما دارد؟ هيچ وقت با فرستادن يك پيامك عاشقانه و ابراز عشق‌تان به
زبان بي‌زباني، رابطه دوستي‌‌تان را خراب نكنيد زيرا ممكن است او با ديدن
چنين واكنش‌هايي از طرف شما، كاملا از شما فاصله بگيرد و همين دوستي آرام و
ساده را هم از دست بدهيد. از طرف ديگر اگر او به فرد ديگري علاقه‌مند است،
واكنش خصمانه‌اي نشان ندهيد و دوستي‌‌تان را به هم نريزيد. به اين فكر
كنيد كه اين فرد در مقام يك دوست ساده چقدر به زندگي شما آرامش مي‌دهد و
تنهايي‌‌تان را از بين مي‌برد. با اين اوصاف آيا هنوز هم ارزش اين را دارد
كه به‌خاطر اين‌كه عاشق‌تان نيست از زندگي‌‌تان بيرون برود؟

زندگي‌‌تان را شلوغ كنيد

براي
مشغول كردن ذهن‌تان و شلوغ كردن زندگي‌‌تان راه‌هاي ديگري پيدا كنيد. درست
است كه هر تعلقي در زندگي جاي خودش را دارد و هيچ‌چيز نمي‌تواند جاي يك
همراه خوب را براي شما پر كند اما اگر از تك‌بعدي بودن دست برداريد و
مشغوليت‌هاي ديگري براي خود‌تان ايجاد كنيد خيلي چيزها تغيير مي‌كند. سعي
كنيد كار مورد علاقه‌‌تان را پيدا كنيد و آن را جدي بگيريد، براي
زندگي‌‌تان دليلي پيدا كنيد. اين دليل مي‌تواند كار، تحصيل، دوستان‌،
خانواده يا هر چيز ديگري باشد. همانطور كه گفتيم اين موارد نمي‌تواند جاي
يك رابطه حمايت‌گرانه و عاطفي را پر كند اما اگر شما زندگي‌‌تان را پوچ و
بي‌معنا نبينيد و دلايل زيادي براي افتخار كردن به‌خود و زندگي‌‌تان داشته
باشيد، حال‌تان خيلي بهتر از حالا مي‌شود.

قطعا
در خانواده و در ميان دوستان شما افراد زيادي هستند كه قصد ازدواج دارند و
روز به روز هم تعدادشان كمتر مي‌شود. ممكن است با ازدواج‌كردن هر كدام
آن‌ها از خود بپرسيد كه چرا شما نتوانسته‌ايد يكي از گزينه‌ها باشيد و چرا
هميشه زنان ديگر هستند كه مورد توجه قرار مي‌گيرند اما به جاي اين فكر و
خيال‌ها سعي كنيد در خود معيارهايي را پرورش دهيد كه از نظر همه براي
انتخاب يك همسر ايده‌آل ضروري هستند. آدم‌هاي اطراف شما براساس رفتارهايي
كه در همين لحظات عادي زندگي‌‌تان انجام مي‌دهيد روي شما قضاوت مي‌كنند.
بدخلقي‌ها، بهانه‌گيري‌ها، رفتارهايي كه با خانواده‌‌تان داريد و بسياري
موارد ديگر مي‌تواند مبناي قضاوت ديگران روي شما باشد. پس اگر واقعا قصد
ازدواج داريد و اين دنياي مجردي آزار‌تان مي‌دهد، به همه اين جزئيات توجه
كنيد. ظاهر‌سازي‌ كافي نيست بلكه بايد با دل و جان همه اين‌ها را تغيير
دهيد.

از رابطه‌هاي‌‌تان درس بگيريد

ممكن
است شما پيش از اين، چند رابطه شكست خورده را تجربه كرده باشيد و اين
شكست‌هاي مكرر اعتماد به نفس شما را از بين برده باشد. به‌جاي اين‌كه احساس
ناتواني كنيد سعي كنيد از اين شكست‌ها درس بگيريد. رابطه‌هاي شما به چه
دلايلي شكست خورده؟ چه اشتباهاتي كرده‌ايد و چه كارهايي مي‌توانستيد و
نكرده‌ايد؟ اگر واقعا دوست داريد كه ازدواج كنيد بايد براي شروع يك رابطه
تازه آماده باشيد. مهم نيست كه اين رابطه در چه زماني شكل مي‌گيرد بلكه شما
بايد هميشه براي چنين ارتباطي آماده باشيد. رابطه‌ها و زندگي‌هاي مشترك
اطرافيان‌تان هم مي‌تواند براي شما الگوي خوبي باشد اين‌كه چه رفتارهايي
انجام مي‌دهند كه از نظر‌تان اشتباه است و بايد از آن‌ها بپرهيزيد و چه
رفتارهايي مي‌تواند الگوي مناسبي براي زندگي آينده شما باشد. از طرف ديگر
به رفتارها و شخصيت مردان اطراف‌تان هم دقت كنيد. شايد با همين بررسي‌ها
بتوانيد در تصميم‌گيري آينده‌‌تان هم موفق‌تر باشيد و بدانيد كه چه مردي
مي‌تواند شاهزاده سوار بر اسب شما باشد.

وسواس را كنار بگذاريد

محافظه
كاري‌هاي بي‌مورد را كنار بگذاريد و با ازدواج، وسواس گونه برخورد نكنيد.
اگر خواستگارهايي داريد كه حاضر نيستيد حرف‌هاي‌شان را بشنويد يا اگر گاهي
فاميل و دوستان‌تان كسي را براي ازدواج به شما معرفي مي‌كنند اما شما
اهميتي نمي‌دهيد، بايد كمي در نگاه‌تان تجديد نظر كنيد. شايد يكي از همين
موارد بتواند همسر ايده‌آلي براي شما باشد. از آشنايي نترسيد و چند هفته‌اي
با خواستگارهاي‌تان صحبت كنيد و بعد تصميم بگيريد، مشكلات كوچك آدم‌ها را
بهانه نه گفتن نكنيد. فراموش نكنيد كه هر كسي با هر شخصيتي هم كه باشد،
مشكلاتي دارد كه مي‌توان از آن‌ها ايراد گرفت. شما نمي‌توانيد يك شخصيت
بي‌عيب و نقص را به‌عنوان همسر‌تان انتخاب كنيد چون اصلا چنين شخصيتي وجود
ندارد اما سعي كنيد فردي را انتخاب كنيد كه بتوانيد با مشكلاتش كنار بياييد
و مدام به خاطرشان افسرده يا عصباني نشويد.

تكليف‌تان را روشن كنيد

شما
نبايد براي فرار از چيزي به سمت ازدواج برويد بلكه بايد تنها براي ساختن
يك زندگي بهتر در كنار فردي كه به شما آرامش مي‌دهد چنين قدمي برداريد.

 اگر نمي‌دانيد چطور بايد انتخاب كنيد و چطور پيش برويد بهتر است سراغ يك مشاور برويد.

 با
شركت در كلاس‌هاي آمادگي ازدواج مي‌توانيد تا حدودي تكليف‌تان را روشن
كنيد و هم آگاهانه‌تر انتخاب كنيد و هم منطقي‌تر پيش برويد.

منبع :  Bartarinha.ir

 

عوارض و اختلالاتی که به علت تغذیه ی غلط در دوران امتحانات  و کنکور ممکن است برای کودکان و نوجوانان پیش آید و سلامتی آنان را تهدید کند، عبارتند از :

– کاهش قدرت حافظه  و یادگیری ، در نتیجه عدم موفقیت در امتحانات 

– کم خونی 

– کمبود رشد و کوتاهی قد 

– کاهش قدرت بینایی 

– ناراحتی های عصبی از قبیل بد خلقی ، پرخاشگری ، بی حوصلگی ، خستگی و گیجی ، افسردگی 

– کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت ها ، که از نتایج آن بیمار شدن مکرر ، طولانی شدن دوران بهبودی و ابتلا به امراض مختلف است.

* استراحت کافی به خصوص در این دوران که فعالیت فکری زیاد است، بسیار ضروری است. خستگی و بی خوابی  قدرت حافظه  و یادگیری را کاهش می دهند.

* تحرک جسمی کافی ، موجب شادابی و قدرت بیشتر حافظه می شود؛ در ضمن از بروز یبوست ، چاقی  ، افزایش چربی های خون  و خستگی پیشگیری می کند.

* مصرف بیشتر لبنیات از قبیل شیر ، ماست  ، پنیر کم چربی ، دوغ  ، کشک  برای کودکان و نوجوانان که در سنین رشد هستند ، ضروری است؛ به خصوص در وعده صبحانه  مصرف شیر و پنیر مفید است.

*
مصرف تمام وعده های اصلی غذایی یعنی صبحانه ، ناهار و شام و میان وعده ی
صبح و عصرانه مفید است. خصوصاً وعده های اصلی غذایی اصلاً نباید حذف شوند.

* استفاده از میوه ها و سبزی های تازه ، ماهی  ، تخم مرغ  ( به میزان متعادل ) به حفظ سلامت کودکان و نوجوانان کمک می کند. در ضمن ویتامین ها و مواد معدنی لازم را به بدنشان می رساند.

* پروتئین موجود در ماهی و تخم مرغ از نوع بسیار خوب و با کیفیت بالاست و برای رشد کودکان و نوجوانان ضروری است.

* خوردن صبحانه برای همه ی افراد به خصوص کودکان و نوجوانان لازم است و به تقویت حافظه ی آنان کمک زیادی می کند.

* مصرف آب میوه ها و سبزی هایی مانند مرکبات  ، گوجه فرنگی  ، هویج  در دوران امتحان مفید است و حاوی ویتامین های ضروری برای تقویت قدرت حافظه ، شادابی  و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها است.

*
کودکان و نوجوانان باید خود را عادت دهند که وقت کافی صرف خوردن غذا
نمایند. به هنگام غذا خوردن ، خود را به برنامه های جنبی مشغول نکنند. از
دیدن فیلم های تلویزیونی پرهیجان و یا گوش کردن به داستان های مهیج و تکان
دهنده که روی اعصاب اثر بدی دارند، بپرهیزند.

* بحث و گفت و گو به هنگام غذا خوردن به خصوص چنانچه با عصبانیت 
یا هیجان توام باشد، صحیح نیست؛ زیرا موجب اختلال در هضم و جذب و
متابولیسم مواد غذایی می شود و در نتیجه مانع استفاده کامل سلول ها از مواد
غذایی می شود. حفظ آرامش روحی به خصوص موقع غذا خوردن، به حفظ سلامت و
استفاده بیشتر بدن از مواد غذایی کمک می کند. در ضمن از بروز اختلالات
گوارشی از قبیل نفخ ، سنگینی دستگاه گوارش ، تهوع و دل درد پیشگیری می کند.

*
با آرامش غذا خوردن و خوب جویدن غذا، از مواردی است که باید به آن توجه
زیادی مبذول گردد و به صورت عادت در انسان به ویژه در کودکان و نوجوانان در
آید.

کودکان و نوجوانان عزیز توجه داشته باشند که دوران امتحان 
یا کنکور بخشی عادی از زندگی است که لازم است فعالیت فکری بیشتری برای آن
صرف شود. این ایام به هیچ وجه دوران بحرانی و خطرناک عمر نیست؛ از این رو
در کنار زندگی طبیعی باید با حفظ آرامش، بیشتر مطالعه نمود و خود را برای
امتحان آماده کرد.

منبع : دنیای تغذیه

صبحانه

از
آنجایی که فاصله بین شام تا صبحانه بین 10 تا 12 ساعت متغیر است، بنابراین
صبحانه برای کودکان مخصوصاً دانش آموزان بسیار مهم است. طفره رفتن از
خوردن صبحانه، مخصوصاً به دلیل اضطراب ناشی از امتحان، یکی از مشکلات شما،
والدین است اما با تهیه صبحانه ای اشتها برانگیز موفق خواهید شد.

مواد غذایی که می توانید با آنها صبحانه ای کامل و اشتها آور فراهم کنید، شامل:

-نان
روغنی: یکی از نان های خوشمزه و انرژی زا است. خوردن مقدار کمی از آن،
حداقل تا 40 دقیقه، انرژی مورد نیاز بدن را کاملاً تامین می کند. بنابراین
چند نکته نان روغنی به همراه پنیر و گردو، صبحانه ای مقوی و مفید است.

– یک لیوان شیر( بهتر است گرم باشد، که البته معمولاً بچه ها آن را دوست ندارند!) به همراه دو قاشق عسل یا چند حلقه موز.

-سیب و جوانه گندم به تنهایی صبحانه کاملی است. برای جلوگیری از ایجاد حالت تهوع، بهتر است چند تکه نان و پنیر و گردو نیز مصرف شود.

-یک کاسه عدسی( لوبیا توصیه نمی شود) به همراه کمی کره در آن، صبحانه مفیدی است.

-سرشیر یا خامه یا عسل به همراه کمی چای یا یک لیوان شیر.

-نان و پنیر به همراه خیار یا گوجه فرنگی و یک استکان چای شیرین، صبحانه ای مفید و انرژی زاست.


تخم مرغ، منبع کاملی از پروتئین و سایر مواد مورد نیاز بدن است و به هر
شکل که مصرف شود( آب پز، نیمرو، پخته) مفید است و تا مدتی طولانی کودکان را
سیر نگه می دارد.


از خوردن غذاهای پرحجم به عنوان صبحانه، مثل قورمه سبزی یا قیمه باقیمانده
از شب قبل، آبگوشت و… بپرهیزید. این غذاها، حجم معده را افزایش داده و
احساس سنگینی و خواب آلودگی ایجاد می کنند و در روزهای امتحان اصلا توصیه
نمی شوند.

به
طور کلی صبحانه ای مفید و مغذی است که در عین کم حجم بودن، غنی بوده و
حداقل 2 تا 3 ساعت کودک را سیر نگه دارد و مهم تر این که انرژی موردنیاز او
را تأمین کند.

خوردن صبحانه را فراموش نکنید. معده خالی اجازه تفکر در جلسه امتحان را از انسان می گیرد.

میان وعده

به
دلیل این که اکثر مدارس، ساعت های درسی را در روزهای نزدیک به امتحان با
برگزاری کلاس های تقویتی افزایش می دهند، از این رو حتماً نیاز است تا برای
زنگ تفریح، مخصوصاً ساعت های پایانی، خوراکی های مغذی به بچه ها داده شود
ولی این خوراکی ها نباید اشتهای کودکان را برای ناهار از بین ببرند.
بنابراین بهترین خوراکی های زنگ های تفریح، انواع میوه، ساندویچ های بسیار
کوچک( به غیر از سوسیس و کالباس) و تنقلاتی مثل انواع آجیل خام است.

ناهار

اگر فرزند شما بعضی غذاها را دوست ندارد، اما برای او مفید است، سعی کنید آن غذا را با چاشنی های مفید، خوشمزه کنید.


انواع غذاهای دریایی مخصوصاً ماهی، انتخاب بسیار خوبی برای ناهار، خصوصاً
در زمان امتحانات است.” فسفر” موجود در ماهی بهترین ماده مغذی برای ” مغز”
است. اما متأسفانه اغلب بچه ها، ماهی دوست ندارند و علت آن ” بوی” ماهی
است. از این رو، ماهی را طوری بپزید که بوی آن از بین برود.


غذاهای سبزی دار، مثل انواع خورشت( کرفس، قورمه سبزی، نعنا، جعفری و…)
خوراک مرغ به همراه هویج، کلم و… غذاهای مفید و عالی برای کودکان هستند.


از پختن غذاهای پرحجم مثل آبگوشت در دوران امتحانات بپرهیزید. این قبیل
غذاها، حجم معده را افزوده و احساس خواب، سستی و نفخ شدید را ایجاد می
کنند. این قبیل غذاها، حداقل 4 تا 5 ساعت زمان لازم دارند تا کمی هضم شوند .


در دوران امتحان، از فرزند خود بخواهید تا غذاهای مورد علاقه اش را به شما
بگوید. شما نیز تا حد امکان همان غذاها را تهیه کنید. این مسأله اشتهای
فرزندتان را برانگیخته و او با اشتیاق غذا میل می کند و همین امر نتایج
مثبتی به دنبال خواهد داشت.

– سالاد، سبزی خوردن، ماست و… مواد غذایی خوبی برای تحریک اشتها هستند. آنها را فراموش نکنید.

 

عصرانه

پس
از صرف ناهار و اندکی استراحت، کودکان و حتی بزرگسالان، نیاز به تجدید
نیرو دارند. این مسأله مخصوصاً در بچه ها و در دوران امتحان، نمود بیشتری
دارد.” مغز” به عنوان فرمانده بدن، هر چند ساعت یک بار نیاز به تجدید قوا
دارد و این زمانی مهم تر جلوه می کند که از مغز کار بیشتری طلب کنیم. اما
یک عصرانه خوب چیست و چه ویژگی هایی دارد.

– از بین خوراکی ها، آنهایی را که مفیدترند، در راس برنامه عصرانه قرار بدهید.


خرید خوراکی های مفیدی چون انواع آجیل های خام، انواع میوه( مخصوصاً
آنهایی را که فرزندتان بیشتر دوست دارد)، شیر با طعم های مختلف( اگر در
منزل شیر با میوه ها مخلوط شود بهتر است) و… را فراموش نکنید.

– نان و پنیر و گردو، کره و عسل، کیک ساده عصرانه به همراه چای، شیر با آبمیوه( ترجیحاً در منزل تهیه شود) عصرانه مفیدی است.

توجه
کنید؛ از آنجایی که اوج ساعت های مفید درس خواندن و مرور مطالب برای
امتحان روز بعد، بین ساعت 5 عصر تا 9 شب است، بنابراین در این فاصله، هر یک
ساعت تا یک ساعت و نیم، یک بار خوراکی مفیدی به فرزندتان بدهید.(بهترین
ساعت برای عصرانه، پس از استراحت فرزندتان و قبل از شروع مطالعه و همچنین
در میان ساعت های مطالعه است.)

شام

اگر
چه پزشکان، عقیده به حذف شام از برنامه غذایی خانواده ( مخصوصاً برای
خانواده هایی که استعداد چاقی دارند) دارند، اما در زمان امتحان، کمی باید
این رژیم تغییر کند. اگر قبلاً شام بسیار سبکی تهیه می دیدید، بهتر است این
یکی، دو هفته برنامه را کمی تغییر دهید.


اگر فرزندتان عصرانه کافی خورده و میلی به شام ندارد، به او اصرار نکنید.
شاید پرخوری، باعث ناراحتی او شده ودر اثر ناراحتی ناشی از پرخوری فردا
نتواند سرجلسه حاضر شود.

– برای تهیه شام، از فرزندتان کمک بخواهید و غذایی را که او دوست دارد تهیه کنید.

– جگر، دل و قلوه، یک کاسه سوپ و غذاهایی از این دست، اگر چه کم حجم اند، اما مفید و مقوی اند.

– نگذارید فرزندتان به جای شام از تنقلات بی فایده مثل چیپس و پفک، شکلات و… استفاده کند.

– برنامه غذایی برای وعده شام را زیاد تغییر ندهید، بلکه بکوشید تا از غذاهای مقوی و کم حجم استفاده کنید.

نکته آخر

شب
امتحان با شب های دیگر فرقی ندارد. هیجان را کنار بگذارید( اگرچه سخت است،
ولی سعی کنید)، خوب بخوابید، به قدر کافی تغذیه کنید، از خوردن تنقلات
غیرمفید و احتمالاً بیماری زا بپرهیزید و به یاد داشته باشید که با توکل به
خدا موفق خواهید شد.

ایام
برگزاری امتحانات و حتی مدتی قبل از آن ، شور وهیجان خاصی جوانان و نوجوان
را فرا می گیرد . همین موضوع گاهی موجب تغییراتی در تغذیه ، خواب و بهداشت
آنها می شود . از طرف دیگر این سؤال برای آنها و خانواده ها یشان مطرح می
شود که مناسب ترین شیوه تغذیه و بهترین نحوه برخورد با آنان چگونه است ؟

در اینجا به صورت مختصر، اما کاربردی مطالبی را بیان می کنیم که هم برای خانواده ها و هم برای فرزندان آنها خواهد بود .

بیشتر همسرانی که دچار مشکل روحی روانی ناشی از
سوءظن، به‌ویژه در آغاز زندگی مشترک می‏شوند، خود نیز در ابتدا خواهان چنین نگرش و
روشی نبوده‏اند. اگر پای درد دل‏های آنها بنشینیم، خواهیم فهمید که بیشتر
آنها به علت عدم شناخت صحیح از یکدیگر و یا در برخی موارد، به خاطر مخفی كردن
واقعیت، طعمه دام وسوسه‏انگیز سوءظن شده‏اند و متاسفانه هیچکس به آنها نیاموخته که
چطور از دام این افکار آزاردهنده رها شوند. از منظر دین نیز گمان‏های نادرست، گناه
شمرده می‏شوند. حتما این آیه قرآن را که به صراحت، مومنان را از این رذیله اخلاقی
برحذر داشته، خوانده‌اید که:

«… وقتی به همسرم سوءظن پیدا کردم او را بی‌درنگ کشتم و
حالا پشت میله‌های زندانم و دختر 4ساله‌ام یتیم و بی‌مادر شده. این، شک بود که
ایمانم را از من گرفت و من با دست خودم زن و بچه‌ام را نابود کردم. خیلی دیر فهمیدم
که شک‌ام بی‌پایه بود و مردی كه از خانه‌مان بیرون آمد، مامور برق بوده. کاش هرگز
تصمیم عجولانه نمی‌گرفتم…»

دکتر نرگس طالقانی : چگونه افكار مشكوك‌مان را به
همسرمان بگوییم؟

برخی رفتارها مانند شک، وسواس، استرس، اضطراب و
تردید در وجود همه افراد پیدا می‌شود و می‌توانم بگویم که داشتن این‌گونه رفتارها
در حد کم و متعادل برای تمام افراد لازم است. اما اگر این رفتارها از حد
تعادل‌شان خارج و بیشتر از انتظار ما یا اطرافیان‌مان شود، دیگر یک ضرورت نیستند و
می‌توان آنها را رفتارهای بیمارگونه یا حتی بیماری روانی دانست که نام‌گذاری آن به
شدت و ضعفش بستگی دارد. در مورد شک و تردید و شکاک بودن افراد، مخصوصا زوج‌ها به
یکدیگر باید عرض کنم که معمولا دو نوع مختلف از شک بین زن و شوهرها حاکم است. اولین
صورت این است که فرد بدون اینکه حرکتی یا حرفی از همسرش دیده یا شنیده باشد به او
شک می‌کند و این‌گونه افراد حتی به خودشان هم شک دارند.

این نوع شک، ارتباط کوچکی هم با وسواس
دارد؛ بهترین کار این است که با تمرین زیاد، خودشان را اصلاح کنند؛ مثلا
وقتی درباره همسرشان چیزی ندیده‌اند و نشنیده‌اند، بی‌خودی او و خودشان را آزار
ندهند. البته علاوه بر تمرین کردن، گاهی لازم است با یک مشاور صحبت کنید تا بتوانید
این مشکل را حل کنید. نوع دیگر شک و تردید در مورد برخورد با دیگران و مخصوصا
همسران نسبت به یکدیگر است. این شک، خارج از اختیار خود فرد است و خودش به 2 نوع
تقسیم می‌شود. در نوع اول، فرد حرف، عمل یا رفتاری را از همسرش دیده که این رفتار
او را به شک واداشته و در نوع دوم، حرف یا کار خاصی نبوده اما همسران بی‌جهت نسبت
به یکدیگر، حساس می‌شوند.

این نوع شک هم نوعی رفتار وسواس‌گونه است که فرد
باید مشکلش را خیلی زود حل کند تا بیشتر از این از نظر روانی تحت فشار قرار
نگیرد. راه‌حل این مشکل هم آن است که مساله را با همسرتان در میان بگذارید
و مطمئن شوید که فکرتان درست است یا نه؟ اگر درست نبود که متوجه اشتباه‌تان می‌شوید
و درصدد اصلاح رفتارهایتان برمی‌آیید و اگر درست بود هم که حداقل طرف مقابل‌‌تان
متوجه اشتباهش می‌شود و سعی می‌کند رفتارش را درست کند. حالا ببینید، زمانی شما
حرکت خطایی از همسرتان می‌بینید و دیگر مطمئن می‌شوید که شکتان به یقین تبدیل شده
است. مثلا متوجه می‌شوید که شوهرتان با خانم دیگری رابطه دارد و وقتی هم که موضوع
را با او مطرح می‌کنید، کاملا انکار می‌کند.

در این حالت شما باید در یک فرصت مناسب، ثابت کنید
که متوجه این رابطه شده‌اید و با دادن یک نشانه به او ثابت کنید که متوجه این
رفتارش شده‌اید. ممکن است همسر شما از اینکه بفهمد شما متوجه رفتارش
هستید، شرمنده شود و دیگر خطایش را تکرار نکند ولی اگر شما نتوانید درست حرف‌هایتان
را به او انتقال دهید، وضعتان بهتر که نمی‌شود هیچ، تازه ممکن است رویتان هم به
یکدیگر باز بشود و دیگر همسرتان هیچ ناراحتی بابت انجام کارهایش نداشته باشد.

این سوالی است که ذهن
خیلی از ما را به خود مشغول کرده است. از کجا باید بفهمیم که آیا این
رابطه هم مثل خیلی از روابط دیگر که شروع خوبی داشته اند اما در نهایت
منجر به شکست شدند، به جدایی ختم می شود یا نه؟ شاید یکی از
آرزوهای بزرگ هرکس در آستانه انتخاب همسر و ازدواج این باشد که پیشگو یا
فالگیری را پیدا کند که بتواند آینده ازدواجش را پیشگویی کنید. برای اینکه
بدانید رابطه تان تا چه حد در معرض خطر است، با علایم خطر آشنا شوید:
روابطی که احتمال شکست در آنها بیشتر از 50 درصد است

1- رابطه ای که در آن عشق یک طرفه استحتما
شنیده اید که می گویند «عشق یک سره باعث دردسره!» اگر میزان علاقه و انرژی
ای که شما برای رابطه تان می گذارید به طرز چشمگیر و احتمالا آزاردهنده
ای بیشتر از طرف مقابل است (یا برعکس)، امکان اینکه در رابطه تان دچار
ناکامی شوید زیاد است. تحقیقات روان شناسان اجتماعی نشان داده است
که رابطه ای که حالت متعادل دارد و دو طرف تقریبا به یک اندازه به آن
علاقه دارند و سرمایه گذاری (مادی و معنوی) نسبتا یکسانی در رابطه شان می
کنند دوام بیشتری دارد. روابطی که در آن زن و مرد با هم تناسب
کافی ندارند (یکی از آنها از هر جهت موقعیت بسیار بالاتری نسبت به دیگری
دارد) در حالت عدم تعادل قرار دارند و آینده خوبی برایشان پیش بینی نمی
شود.2- رابطه ای که در آن یکی از طرفین یا هر دو تغییر زیادی کرده انداگر
شما یا طرف مقابلتان به خاطر دیگری تغییری اساسی در زندگی یا شخصیت خود
ایجاد کرده باشید، چه از روی اجبار و چه از روی علاقه بیش از حد و برای از
دست ندادن طرف مقابل، بسیار محتمل است که دیر یا زود مثل فنر سر جای
خودتان برگردید و رابطه را مختل کنید. افرادی که به خاطر رابطه
اولویت بندی زندگی خود را تغییر می دهند، از خصوصیات زنانه یا مردانه
طبیعی خود دست می کشند، از شغل آرمانی (به خصوص آقایان) یا از دلبستگی های
همیشگی (به خصوص خانم ها) صرف نظر می کنند، خصوصیات شخصیتی خود را به
ناگهان تغییر می دهند یا خود را مجبور به قبول اعتقادات و ارزش
هایی می کنند که در عمق وجودشان آن را قبول ندارند، در واقع از همان اول
چنان برداشت بزرگی از حساب پس انداز عاطفی رابطه شان کرده اند که
رابطه هر لحظه ممکن است با کوچک ترین مشکل از هم بپاشد و نخواهد توانست از
شرایط سختی که در هر زندگی مشترکی پیش می آید به سلامت عبور کند.3- رابطه ای که در آن یکی از طرفین در دسترس نیست«از
دل برود هر آن که از دیده برفت»؛ جمله تلخی است و اصلا رمانتیک نیست، اما
حقیقت دارد. افرادی که در دسترس نیستند، خواه ناخواه به رابطه آسیب می
رسانند. ازدواجی که در آن قرار است شما در یک شهر باشید و همسرتان در شهر
دیگر و مثلا فقط آخر هفته ها با هم باشید، به یک دوستی از راه
دور تبدیل می شود. احتمالا الان دارید استثناهای این قانون را دذر ذهنتان
مرور می کنید تا از پذیرفتن این حقیقت تلخ سر باز بزنید، اما ما براساس
قوانین کلی تصمیم گیری می کنیم نه موارد استثنا. از موارد دیگری
که در دسترس نبودن را شامل می شود، درگیری عاطفی یک از طرفین با شخصی دیگر
(مثلا رابطه فعلی با شخصی خارج از رابطه شما یا عشق فراموش نشده یا قطع
رابطه نکردن با همسر سابق و…) و همچنین درگیری شغلی بیش از اندازه است که
هر دو باعث می شود یک طرف به اندازه کافی در این رابطه حضور نداشته باشد.

4- رابطه ای که به خاطر تفاهم های بی معنا شکل گرفته است
گاهی انگیزه ما برای ورود به یک رابطه، انگیزه موجهی نیست. مثلا کسی که به
علم ریاضیات علاقه بسیار زیادی دارد ممکن است وقتی با فردی مواجه می شود
که او هم عاشق ریاضیات است و یا حتی بدتر از آن، استاد ریاضی است این فکر
به ذهنش برسد که «خودش است!». این به همان اندازه عجیب است که
کسی که عاشق فرهنگ بومی آفریقای جنوبی و سبک زندگی عجیب و غریب قبایل
آفریقایی است بخواهد با یکی از بومیان آفریقا ازدواج کند! اما ازدواج هیچ
ربطی به ریاضیات، ماسک های قبایل آفریقای جنوبی و یا مسایلی مثل این که
طرفدار چه تیمی هستید و یا اسمتان چقدر به هم می آ ید و… ندارد.
ازدواج یکی از تصمیمات مهم زندگی است که با ید براساس معیارهای جدی که
تمام ابعاد یک زندگی واقعی را دربر دارد درمورد آن فکر کرد.

5- رابطه ای که در آن شیفتگی شدید وجود دارداگر
شما و طرف مقابلتان آن چنان شیفته هم هستید که حتی تا تاریخ عروسی تان نمی
توانید صبر کنید، آینده چندان خوشی برای رابطه تان متصور نیست. شاید این
جملات برایتان آشنا باشد: «بی تو نمی توانم زندگی کنم»، «حتی یک
لحظه هم نمی توانم از تو جدا شوم»، «زندگی بدون تو برایم ممکن نیست»، «بی
تو می میرم». به دو دلیل در این مرحله نباید ازدواج کنید: 1) در این حالت
مغز شما توانایی تشخیص درست و غلط را ندارد و درواقع تصمیم
گیریتان برعهده هیجانات و هورمون هاست؛ و 2) در این حالت انتظاراتی که از
عشق و ازدواج احتمال بروز دلزدگی بعد از ازدواج برایتان زیاد است.

6- رابطه که عجولانه شکل گرفته است

عجله کار شیطان است. این
را همه می دانیم اما موقع ازدواج که می شود آن را فراموش می کنیم. اگر فکر
می کنید برای ازدواجتان دیر شده یا به هر دلیلی می خواهید هرچه زودتر
ازدواج کنید (بعضی ها برای ازدواجشان یک ماه بیشتر وقت ندارند
چون بعد از آن باید برای ادامه تحصیل به «خارج» بروند!). پس منتظر باشید که
یک روز هم برای جداشدن عجله داشته باشید چون دیگر حتی یک لحظه هم نمی
توانید این آدم را تحمل کنید. آمار نشان می دهد افرادی که قبل از ازدواج
دوره نامزدی معقولی داشته و به شناخت کافی از هم رسیده اند زندگی زناشویی
موفق تری را تجربه می کنند.

علایم
خطر دیگری هم در مورد روابط وجود دارد که اگرچه به اندازه موارد قبل جدی
نیست، اما می تواند به عنوان هشداری برای ما باشد تا با دقت بیشتری در این
موارد تصمیم گیری کنیم:

1- ازدواج در سن کم.

2- ازدواج برای راضی کردن دیگران

3- انتظارات غیرواقع بینانه ازدواج.

4- تحصیلات پایین.

5- والدین طلاق گرفته.

6- درآمد ناکافی برای ادامه زندگی. 7- تفاوت فرهنگی زیاد (خانواده ها و فرهنگ قومی و قبیله ای)

8- تفاوت سنی زیاد.

9- اختلاف شدید دیدگاه های سیاسی.

10- تفاوت شخصیتی عمیق.

ویلیام
کارلین گلسر در کتاب «ازدواج بدون شکست» فرمول جالبی را برای پیش بینی
میزان موفقیت یک ازدواج ارایه می دهند. با درنظر گرفتن این فرض اساسی که
ازدواج هایی بیشترین دوام را د ارند که زن و شوهر با هم شباهت زیادی
دارند، آنها نیازهای اصلی انسان را به پنج دسته بقا، عشق، قدرت، آزادی، و
تفریح تقسیم می کنند و هرکدام از این موارد را براساس مقیاس 5تایی در زن و
مرد به صورت مجزا می سنجند. نیمرخ حاصل از این ارزیابی، راهنمایی خوبی
برای پیش بینی آینده ازدواج آنها خواهد بود. برای روشن شدن مطلب، پنج نیاز اصلی به این صورت شرح داده می شود:

1- بقا: محتاطانه عمل کردن؛ اهمیت دادن به سلامتی، تغذیه و ورزش؛ اهمیت دادن به رابطه زناشویی.2- عشق: محبت دیدن و محبت کردن؛ کلام محبت آمیز؛ صمیمیت جسمی و رفتاری.3- قدرت: توانمند بودن و قدرت را در دست داشتن؛ مطرح بودن؛ ریاست کردن.4- آزادی: پایبند و اسیر نبودن؛ آزادی در تصمیم گیری برای زندگی؛ انتخاب های آزادانه؛ روابط آزاد.5- تفریح: بازی کردن؛ لذت بردن از زندگی و انجام فعالیت های لذت بخش؛ شوخی و خنده؛ پارک و سینمارفتن.
ویلیام و کارلین گلسر معتقدند نیاز افراد به هریک از این 5 مورد، متفاوت
است و تنها کسانی می توانند یک زندگی مشترک موفق داشته باشند که نیازهای
آنها در هریک از این 5 دسته به هم نزدیک باشد. مثلا کسی که نیاز
به بقای او از مقیاس 5تایی، 5 باشد، یعنی شخص بسیار محتاطی است که به
سلامت و تغذیه اش و همچنین به رابطه عاطفی با همسرش اهمیت زیادی می دهد و
چنین فردی در ازدواج با کسی که این نیاز در او مثلا در حد 2 است و
بنابراین در این زمینه بی قیدتر است، دچار مشکل می شود، شما و
همسرتان می توانید میزان نیازتان را در هریک از این 5 دسته مشخص کنید و به
ترتیب از چپ به راست بنویسید: 12345. نیمرخ هایی که از این طریق به دست
می آید به راحتی قابل مقایسه و نتیجه گیری است؛ مثلا 55354 با 23253 رابطه
خوبی نخواهد داشت، اما با 54454 رابطه ای نسبتا خوب را تجربه می
کند. ویلیام و کارلین گلسر معتقدند اختلاف تنها 1 تا حداکثر 2 درجه آن هم
در یکی یا در نهایت دو تا از این 5 مورد می تواند رابطه خوبی را شکل دهد،
اما اختلاف بیش از این می تواند مشکل آفرین شود و هرچه میزان این
اختلاف بیشتر باشد، احتمال شکست ازدواج هم بیشتر خواهد شد. البته این نکته
بسیار اهمیت دارد که سنجش ها باید بسیار دقیق و همچنین صادقانه انجام شود
تا نتیجه قابل اعتمادی به دست آید.

در زندگی هر فردی ازدواج می تواند مهم ترین اتفاق زندگی اش باشد. به
همین خاطر برای این که بعد از ازدواج مشکلی برایتان پیش نیاید و یک ازدواج
خوب و موفق داشته باشید باید قبل از آن حتما چند نکته مهم را مد نظر داشته
باشید.

۵ سوالی که باید پیش از ازدواج از خود بپرسید :

البته منظور ما در اینجا مسائل اقتصادی و بیرونی نیست. اغلب پیش
نیازهایی مورد توجه قرار نمی گیرد که از جنس روان شناختی و آمادگی درون و
ذهنی هستند. ما در اینجا به این پیش نیازها با عنوان سوالاتی که باید از
خودتان بپرسید اشاره می کنیم.

 

۱ – چرا می خواهید ازدواج کنید؟
به خودتان زمان بدهید تا به این سوال با دقت پاسخ دهید. شاید شگفت زده شوید
اگر بدانید افراد زیادی در جامعه ما و اغلب جوامع وجود دارند که تنها به
دلیل تحت فشار قرار گرفتن از سوی خانواده، دوستان یا جامعه ازدواج می کنند
اگر شما هم یکی از این افراد هستید، باید پیش از اینکه خیلی دیر شود در
تصمیمتان به ازدواج تجدید نظر کنید.

۲ – چرا می خواهید با این فرد ازدواج کنید؟
« من او را دوست دارم » یک پاسخ کافی برای این سوال نیست، زیرا عشق برای
موفقیت در زندگی مشترک تان کافی نیست. بنابراین چند لحظه عمیق تر فکر کنید،
به ویژگی ها و صفات مشخص او فکر کنید. برای مثال، گفتن جمله « او خوب است »
اطلاعات سودمندی به شما نمی دهد اما گفتن اینکه « او فردی بخشنده و مهربان
است » اطلاعات خوبی است.
به طور کلی باید به این سوال جواب دقیقی دهید که این فرد که شما تصمیم به
ازدواج با او گرفته اید، چه تفاوت های مشخصی از افراد دیگری که مورد نظر
شما برای ازدواج قرار نگرفته اند دارد؟

۳ – چه خصوصیات و ارزش های بنیادینی دارید که می توانید با همسر آینده تان تقسیم کنید؟
قبل از اینکه به همسر آینده تان قول و تعهد بدهید که چه مواردی را در زندگی
مشترک انجام خواهید داد، باید در مورد آن ها گفت و گو کنید. البته این
درست است که دفعه اول صحبت درباره ارزش های بنیادین لازم نیست.

۴ – میان شما و همسر آینده تان چه تفاوت های بنیادینی وجود دارد ؟
شور و اشتیاق و شادی داشتن یک رابطه عاشقانه می تواند جلوی دید شما را تیره
و کدر کند. نزدیک بینی عشق تا وقتی که تنها به زندگی رویایی با معشوق تان
فکر می کنید، میدان دید شما را محدود می کند.
در این حالت، شما تنها شباهت هایتان را بر جسته می کنید و می بینید. اما
مهم است که دیدتان را دوباره متمرکز کنید و به تفاوت های خود و فردی که می
خواهید با او ازدواج کنید نیز فکر کنید. با این کار شاید متوجه تفاوتی شوید
که شما نمی توانید با آن زندگی کنید.

برای مثال، او انتظار دارد که هر جمعه هر دویتان به دیدار خانواده اش
بروید، در حالی که تصور شما این است که روزهای تعطیل تنها باشید بسیاری از
همسران چنین تصوراتی را دارند که به دلیل مشخص نکردن آن پیش از ازدواج تنها
بعد از ازدواج و مواجه شدن با تغییراتی که بخش طبیعی یک زندگی مشترک است،
از خواب بیدار می شوند !!!

در اینجا لیستی از بهترین مراکز مشاوره  اهواز و استان خوزستان را بر شما مخاطب وبسایت هوش کالا گرد آورده ایم. لیستی از بهترین مراکز مشاوره در اهواز شامل مراکز مشاوره خانواده ، ازدواج ، کودک ، نوجوان ، اعتیاد و مشاوره تحصیلی اهواز… می باشد. نام روانشناس ، آدرس و شماره پذیرش و فیلد تخصصی هر کدام به راحتی قابل جستجو می باشد.

پیشنهاد ما

حمید سعادت فر ( روان درمانگر )خدمات :مشاوره قبل از ازدواج ، خانواده ، وسواس ، افسرگی و اضطراب ، فوبیا ، سکس تراپی ، تست هوش و…آدرس :خیابان نادری ، جنب پاساژ قیصریه ، مجتمع پزشکی بهاران ، طبقه دوم تلفن پذیرش :۰۹۱۶۵۰۱۸۷۰۲

آدرس :

اهواز – کیانپارس خیابان  ۴ شرقی – مجتمع پزشکی ایران نگین

مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز

ورودی دوم- طبقه پنجم – واحد ۸

تلفن پذیرش :

۰۶۱۱-۳۳۳۸۰۴۸۹

مرکز مشاوره نیکان 

آدرس :

اهواز ، میدان شهید چمران ،بلوار شهید چمران ،مابین خیابان هشتم ونهم جنب پست

تلفن پذیرش :

۰۹۳۵۰۸۴۰۱۵۹

مرکز مهر آوران اهواز

آدرس :

اهواز، خیابان خوانساری بین نادری و کافی ،مجتمع پزشکی مهرگان-طبقه سوم

تلفن پذیرش :

۲۲۳۷۷۲۲ -۰۶۱۱

مرکز مشاوره رایان اهواز

آدرس :

 کیانپارس بین خیابان ۴ و ۵ شرقی مجتمع مهتاب طبقه اول

تلفن پذیرش :

۰۶۱۳۳۹۲۱۲۹۴

تاکنون بخشی از مراکز مشاوره اهواز  را معرفی کردیم. در ادامه نیز مابقی مراکز مشاوره خوب اهواز ، که خدمات مشاوره کودک در اهواز ، نوجوان ، ازدواج ، روان تنی ، طلاق ، تحصیلی و غیره را ارائه می دهند معرفی می کنیم.

اگر شما روانشناس شاغل در خوزستان و اهواز هستید و اسم و آدرس کلینیک خود را در این لیست نمی بینید بر روی ثبت نام کلیک کنید و مشخصات خود را با دقت وارد نمایید. پس از اعتبار سنجی مشخصات شما در این لیست نمایش داده می شود.

کلینیک روانکاو

خلیل صراف

آدرس :

کیانپارس نبش سوم شرقی مجتمع مرکز پارس

تلفن پذیرش :

۰۹۱۶۳۱۱۳۶۴۶

کلینیک روانشناسی نوید

مسعود صالحی

آدرس :

خ نادری پاساژ هیوند طبقه اول

تلفن پذیرش :

۰۹۱۶۳۱۱۸۵۷۵

در ادامه لیست مراکز مشاوره خوزستان به جز اهواز را به همراه آدرس و شماره تلفن معرفی کردیم. این شهرستانها شامل بهبهان ، آبادان ، اندیمشک ، ایذه ،  خرمشهر ، دزفول ، راشیر ، دشت آزاداگان و.. است. اگر بدنیال مشاور خوب در خوزستان هستید می توانید از لیست زیر استفاده کنید.

مرکز مشاوره آبادان ( مهرورزان )

مهری فرخ زاده

مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز

آدرس :

آبادان – خ زند مجتمع توسکا طبقه ۴

تلفن پذیرش :

۲۲۳۰۲۲۶ – ۲۲۳۰۱۴۰ ۰۶۳۱

مرکز رها

جهانگیر میرزاوندی

آدرس :

اندیمشک – خ امام حسین خ شهید پناهی مجتمع تجاری شاه آبادی

تلفن پذیرش :

۰۹۱۶۸۱۸۳۶۷۶ – ۰۶۴۲۴۲۲۴۱۴۵

مرکز مشاوره ایذه ( مهرگان )

منصور کاوسیخدمات :

  روان تنی ، بالینی ، خانواده ، ازدواج ، کودک تکنولوژِی

آدرس :

ایذه- خ امام کوچه حسینیه اعظم

تلفن پذیرش :

۰۹۱۶۳۲۲۵۷۴۸

مرکز مشاوره بهبهان ( راه زندگی )

غلام حسین احمدی

آدرس :

 بهبهان فلکه بید بلند مجتمع پزشکی دکتر یوسفعلیتلفن پذیرش :

۹۱۶۱۷۲۱۲۹۳

با توجه به گستردگی استان خوزستان ادامه لیست مراکز مشاوره خوزستان را در این برگه قرار داده ایم برای مشاهده ادامه لیست اینجا کلیک کنید .

از نظر ما بهترین مرکز مشاوره اهواز و یا بهترین دکتر روانشناس اهواز  مرکز و یا شخصی  است که صرفا توسط روانشناس و یا مشاوربا تجربه  اداره شود. مرکزی که دارای سابقه کار باشد  ، تخصصی فعالیت کند و  مراجعان آن از خدمات ارائه شده رضایت داشته باشند. ما در لیست مراکز مشاوره اهواز  بهترین مراکز روانشناسی  را که همگی دارای تاییده و مجوز  هستند را ذکر کردیم.

لیست مراکز مشاوره اهواز در بالا شامل لیست بهترین مرکز مشاوره در اهواز و مرکز مشاوره خوب در اهواز است که هنوز در ال تکمیل شدن است. اگر بدنبال مرکز مشاوره خوب در اهواز و یا روانشناس کودک در اهواز و یا مرکز مشاوره خانواده در اهواز هستید حتما از لیست فوق استفاده کنید این لیست خدمات ازدواج ، زوج درمانی ، طلاق ، تحصیلی و بسیاری دیگر از خدمات را تحت پوشش قرار می دهد.

نظام روانشناسی 

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

کیانپارس – خیابان 12 غربی – مجتمع پزشکان برج سپید -طبقه 6 واحد 605

مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز
مشاوره ازدواج تلفنی در اهواز
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *