مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

 
helpkade
مشاوره تحصیلی پوردستمالچی
مشاوره تحصیلی پوردستمالچی


تهران – سعادت آباد – خیابان سرو غربی – بین چهارراه سرو و میدان قیصر امین پور – خیابان بخشایش – پلاک 56 – ساختمان افتخار – طبقه پنجم شمالی ( واحد های 501 و 502 و 503 )


info@pourdastmalchi.ir

22141440 –
22141441 –
26761665

فیلم های مشاوره ای

معرفی رشته

پرسشنامه تعیین تیپ شخصیت

راهنمای خدمات

خدمات اولیا

مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

پرسشنامه روانشناسی

ماه های پایانی برای داوطلبان آزمون سراسری ارزش بسیار زیادی دارند. درمیان این ماه ها، خرداد و تیر که ماه های پایانی است از اهمیت ویژه تری برخوردار است. اهمیت فوق العاده این ماه ها بدین خاطر است که داوطلبان باید به مرور و جمع بندی مطالبی بپردازند که طی دوران آمادگی برای آزمون سراسری آن ها را مطالعه نموده اند. بسیاری از داوطلبان در این ماه ها نا امید می شوند و این باعث می شود تا حرکتشان را کند یا متوقف کنند؛ بالعکس نتایج بسیاری از داوطلبان در سال های گذشته (در آزمون های آزمایشی) در ماه های خرداد و تیر به شکل معجزه آسایی تغییر کرده است. بنابراین اگر ماه های خرداد و تیر را جدی بگیریم و دروس را به روش صحیح جمع بندی کنیم به بخش قابل توجهی از اهدافمان دست پیدا خواهیم کرد.

نیاز تمامی داوطلبان در دوره جمع‌بندی:

* مرور و تثبیت آموخته‌ها

* تکمیل یادگیری مباحث ناقص

* روش بهینه (کم‌ترین وقت و انرژی و بیشترین بازدهی)

مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

* مرور و جمع‌بندی مطالب توسط دبیران با تجربه

در واقع:

* برای دروسی که میانگین درصد داوطلب کمتر از 40% است، شرکت در این کلاس‌ها سبب یادگیری نکات مهم و کلیدی می‌شود که احتمال مطرح شدن آن‌ها در آزمون سراسری زیاد است.

* برای دروسی که میانگین درصد داوطلب 40% تا 80% است، شرکت در این کلاس‌ها سبب مرور نکات در زمان کوتاه‌تر نسبت به مرور انفرادی خواهد شد.


3 نتیجه زیر برای داوطلبان از برگزاری کلاس‏های جمع‏ بندی سبب شد تا این طرح در مرکز مشاوره در سال‏های بعد هم ادامه پیدا کند.

2 نکته مهم

مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

برای اینکه داوطلب تا روز کنکور تحت مشاوره‌ی آقای پوردستمالچی قرار بگیرد، ابتدا باید در یک جلسه‌ی گروهی که توسط خود آقای پوردستمالچی برگزار می‌شود شرکت کند. بعد از این جلسه می‌تواند درصورت لزوم با خود آقای پوردستمالچی مشاوره‌ی فردی هم داشته باشد

آموزش توسط خود ایشان صورت می‌گیرد و در انتهای کارگاه پرسش و پاسخ وجود دارد که سؤالات را خود آقای پوردستمالچی پاسخ می‌دهند . با شرکت در این کارگاه می‌توان در مورد نحوه‌ی ادامه مشاوره با آقای پوردستمالچی تا کنکور بهتر تصمیم گرفت و هرگونه ابهام و سؤالی در مورد نحوه‌ی مشاوره با ایشان دارید برطرف می گردد

آيا مي‌دانيد چرا دوره مطالعاتي نوروز پراهميت‌ترين دوره مطالعاتي آمادگي آزمون سراسري است؟

1- لحظات پاياني هر مسابقه‌اي تعيين کننده‌ترين و پر اهميت‌ترين لحظات است.

بسياري از ويژگي‌هاي دوران جمع‌بندي (روزهاي تعطيل بيشتر، بي‌برنامگي داوطلبان، اتمام بيشتر مباحث، نزديک شدن به آزمون سراسري و…) با دوره‌هاي قبلي متفاوت است و نيازمند کسب عادتهاي متفاوتي است.

2- عادات مطالعه در دوران جمع بندي (بهار) در نوروز شکل مي‌گيرد.

مطالعه با کيفيت و کميت مطلوب در نوروز => ايجاد عادات، مطالعه مطلوب => استمرار مطالعه با کيفيت و کميت مطلوب در دوران جمع بندي

مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

3- بسياري از داوطلبان در سالهاي گذشته با جدي گرفتن دوران جمع‌بندي (بهار) نتايج فوق‌العاده‌اي گرفته‌اند.

4- وقتي داوطلبي در دوران نوروز درس بخواند اعتماد به نفس و رضايت درسي او افزايش مي يابد و اين رضايت سبب ميشود تا روز آزمون سراسري بهتر عمل کند.

5- وقتي ديگران کمتر درس مي خوانند (امکان درس خواندن ندارند) داوطلب فرصت دارد تا از ديگران سبقت بگيرد.

6- دوران نوروز مي‌تواند معادل 1 ماه ارزش مطالعه داشته باشد. 170 ساعت مطالعه -> معادل 4 هفته ->  حدود 1 ماه

7- اين آخرين فرصت براي کسب موفقيت در آزمون سراسري 98 است.

يعني اگر داوطلب در دوران مطالعاتي نوروز دروس پايه را بطور نسبي جمع‌بندي کند در دوره رفع اشکال، اشکالاتش کم و قابل برطرف کردن خواهد بود. در اين صورت مي‌تواند اشکالاتش را برطرف کند تا در دوره جمع‌بندي به بيشترين ميزان تسلط برسد.       

 

در دوره نوروز مطالعه در منزل چه اشکالاتی دارد؟

1- به دلیل حال و هوای نوروز مطالعه با هر عامل خارجی (میهمان، برنامه تلویزیون و…) قطع می شود.

2- مثل روز‌های تعطیل طول سال، اگر حوصله نداشته باشیم ساعت مطالعه کاهش می‌یابد.

3- اگر با اشکال علمی مواجه شویم بر طرف نشده و سرعت مطالعه کاهش می یابد.

4-  یکنواختی شرایط سبب ایجاد کسالت و کاهش کیفیت و کمیت مطالعه می شود.

5- به دلیل عدم وجود (رعایت) برنامه ساعتی نه درس می خوانیم… نه تفریح می‌کنیم.

6- طولانی بودن روزهای تعطیل سبب کاهش انگیزه و هیجان می شود.

7- ممکن است عوامل روحی بازدارنده (بی‌انگیزگی، ناامیدی و نرسیدن برنامه و…) سبب قطع مطالعه شود.

8- تغذیه (که نقش مهمی در یادگیری دارد) براساس عادت غلط تغذیه نوروز صورت می‌گیرد.

9- به ‏دلیل عدم نظارت جدی ، امکان مطالعه با تمرکز کافی وجود نخواهد داشت.

10- به دلیل منظم نبودن برنامه خواب ،بازده مطالعه کاهش می یابد.

11- ورزش نکردن در منزل ، سبب خستگی وعقب ماندن از برنامه می‏شود.

12- عدم وجود آزمون موجب می‏شود مطالعه برنامه درسی جدی گرفته نشود.

13- نداشتن ارتباط حضوری با مشاوران ، به طور حتم باعث کاهش تدریجی انگیزه می‏شود.

اگر حتی یکی از عوامل فوق سبب شود تا کیفیت و کمیت مطالعه در نوروز کاهش یابد:

1- نمی توانید آن را جبران کنید.

2- عادت می کنید (شرطی می شوید) که در فصل بهار درس نخوانید.

(عادتهای مطالعه شما در فصل بهار در دوره نوروز شکل می گیرد.)

اردوی مطالعاتی نوروز برای داوطلبان آزمون سراسری تجربه‌ای گرانبها و غیر قابل انکار است. در این اردو داوطلبان طبق یک برنامه مطالعاتی متنوع و هدف دار به یکی از مهمترین دستاوردهای برنامه‌های آموزشی (جمع بندی مبحثی مطالب) دست می‌یابند.

 

ردیف

اگر در خانه درس بخوانیم …

ویژگی‌ اردوی مطالعاتی …

تأثیر بر روند مطالعه …

1

حال و هوای دوره نوروز باعث می‌شود تا با هر عامل خارجی مطالعه متوقف شود.

حذف عوامل حواس‌پرتی

1- افزایش تمرکز (کیفیت)

مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

2- افزایش ساعت مطالعه (کمیت)

2

براساس شرایط روحی مطالعه می‌کنیم …

(اگر حوصله نداشتیم درس نمی‌خوانیم)

نظارت دقیق و با جدیت (ناظران تحصیلی)

1- مطالعه جدی و منظم

2- افزایش تمرکز مطالعه

3

اشکالات درسی باقی‌مانده و سرعت مطالعه کاهش می‌یابد. مطالعه مفهومی صورت نمی‌گیرد.

حضور کارشناس رفع اشکال (رتبه‌های 2 و 3 رقمی)

1- برطرف شدن بلافاصله اشکالات درسی

2- تسریع میزان پیشروی

3- مطالعه مفهومی و صحیح

4

بعد از مدت کمی کسل می‌شویم و کیفیت و کمیت مطالعه کاهش می‌یابد.

تفریح و نشاط در واحدهای استراحت

1- ایجاد تنوع روحی

2- افزایش کیفیت مطالعه

5

مطالعه بدون تمرکز (در حال استراحت)

استراحت بدون افزایش انرژی (در فکر درس)

برنامه مطالعاتی، برنامه ساعتی

1- تفکیک مطالعه و تفریح

2- نظم در ساعت خواب و بیداری

3- عادت به رعایت واحدهای زمانی مطالعه

6

ممکن است بعد از چند روز به خاطر ایجاد کسالت کمیت یا کیفیت کاهش یابد.

مشاهده رفتارهای مطالعاتی داوطلبان دیگر

1- ایجاد هیجان مؤثر و انگیزه مطالعه

2- تقویت قدرت تمرکز در آزمون سراسری

7

عوامل روحی بازدارنده سبب عدم اجرای برنامه خواهد شد.

حضور مشاوران تحصیلی

برطرف شدن عوامل روحی بازدارنده مطالعه

8

تغذیه براساس عادات نوروز صورت می‌گیرد.

تغذیه علمی و کارشناسی

1- دریافت انرژی کافی

2- افزایش کیفیت مطالعه

9

 

شبانه‌روزی نیست

استراحت و آرامش در خانه، مطالعه در اردو

10

به احتمال زیاد درس نمی‌خوانیم …

جدیت برگزاری

عادت (شرطی شدگی) به مطالعه صحیح

11

به‌صورت منظم ورزش نمی‌کنیم.

ورزش روزانه منظم

افزایش ترشح آندورفین و تقویت حافظه

12

دچار بی‌انگیزگی مقطعی می‌شویم

برگزاری جلسات مشاوره انگیزشی

تقویت روحیه، افزایش انگیزه

پیشبرد برنامه‌های مطالعاتی

تعريف
اردوي علمي:

به مجموعه برنامه‌هاي علمي‌- تفريحي زمان‌بندي شده براي داوطلبان آزمون سراسري که به‌منظور آماده‌سازي آنها در اين آزمون طراحي شده است، اردوي مطالعاتي گفته مي‌شود.

داوطلبان در اين اردو در بازه زماني معيني به مطالعه، جمع بندي و تست‌زني انفرادي  پرداخته و در صورت مواجهه با سؤالات علمي به نيروهاي
رفع اشکال مستقر در اردو (رتبه‌هاي برتر سالهاي گذشته) مراجعه مي‌نمايند.

(تجربه سالهاي قبل ما اثبات کرده است برگزاري کلاس آموزشي در دوران نوروز مفيد نيست،در واقع به دليل حجم بالاي مباحث بهمن و اسفند داوطلبان نيازمند زماني براي مطالعه با فراغت فکري هستند)

1- مکان اردو:

با توجه به امكانات قابل قبول شهر تهران و تأثيرات منفي جابجايي به شهرهاي ديگر، اردوي علمي در يکي از مدارس و يا دانشگاه هاي شهر تهران برگزار مي‌گردد.

(محل برگزاري اردوي مطالعاتي نوروز 98/12/29 اطلاع‌رساني خواهد شد.)

2- زمان اردو:

اردوي مطالعاتي در دو مرحله زير برگزار مي‌گردد: (البته بخشي از مطالعه در منزل و بخشي از آن در اردو صورت مي‏گيرد.)


3-برنامه مطالعاتي کارشناسي:

برنامه اردو به 8 واحد مطالعاتي با در نظر گرفتن زمـان استراحـت و … تقسيـم شـده است كه داوطلبان در واحدهــاي 75 الي 85 دقيقه‌اي به مطالعه طبق جدول مطالعاتي تنظيم شده(صفحه6)‌ مي‌پردازند.مطالعه(9) كه در منزل صورت مي‌پذيرد جهت اتمام مطالبي است كه داوطلبان در طول روز موفق به مطالعه آن نشده‌اند.

4- چينش استاندارد
داوطلبان:

مطالعه در دوران نوروز به صورت انفرادي بوده، به همين دليل داوطلبان در گروه‌هاي 10- 5 نفره تقسيم و فضاي مناسبي جهت مطالعه در اختيار آن‌ها قرار داده مي‌شود. و نظارت ويژه‌اي توسط ناظران مطالعاتي بر نظم مطالعاتي داوطلبان صورت خواهد گرفت. تأثير: چينش به شکل «رو به‏ رو» سبب افزايش قدرت غلبه بر عوامل حواس پرتي بصري مي‏شود


5- نيروهاي رفع اشكال
علمي:

در تمام روزهاي اردوي مطالعاتي، نيروهاي رفع اشكال (رتبه‌هاي برتر منتخب سال‌هاي گذشته) در محل معيني مستقر بوده و داوطلبان مي‌توانند جهت رفع اشكال و آموزش مطالب با هماهنگي ناظرها به اين نيروها مراجعه كنند.علاوه بر آموزش و رفع اشکال مطالب علمي، حضور رتبه‏ هاي برتر، مدل و الگوي فکري موفقيت را در ذهن داوطلب ايجاد مي‏کند.

تأثير: حضور نيروهاي رفع اشکال سبب مي‏شود، اشکالات علمي بلافاصله رفع شود و داوطلب از برنامه عقب نماند.


6- ناظران
مطالعاتي:

در طول دوره نوروز ناظران مطالعاتي در واحدهاي مطالعاتي تنظيم شده بر عملکرد داوطلبان نظارت داشته و در صورت بي‌نظمي از سوي هر يک از داوطلبان پس از تذکر شفاهي و کتبي در صورت تکرار بي نظمي، اخراج يک روزه و سپس دائمي از محيط اردو صورت خواهد پذيرفت.

تأثير: نظارت جدي بر روند مطالعه سبب افزايش تمرکز و بازدهي مطالعه داوطلبان مي‏شود.


7-  پذيرايي(بر اساس برنامه
متخصص تغذيه):

با توجه به اهميت تغذيه و نقش بسيار مهم آن در يادگيري و قدرت حافظه، برنامه غذايي اردو متناسب با نيازهاي داوطلبان آزمون سراسري توسط پزشک تغذيه تنظيم شده است که در آن(صبحانه- نهار- ميان وعده‌هاي مناسب) بيشترويتامين‌ها، پروتئين‌ها و … مورد نياز داوطلبان در نظر گرفته شده است.

تأثير: تغذيه صحيح باعث افزايش تمرکز، تقويت حافظه و نشاط داوطلبان مي‏شود.


8- مشاوره فردي (برنامه ريزي تحصيلي
):

قطعاً مهمترين نياز داوطلبان آزمون سراسري در دوره مطالعاتي نوروز مشاوره و هدايت تحصيلي است.

بي برنامگي، بي حوصلگي، نااميدي و… تنها بخشي از عواملي است که مي‌تواند سبب توقف داوطلب گردد به همين دليل نيروهاي مشاوره در طول دوران نوروز حداقل 2 بار (و در صورت نياز 4 بار) با داوطلبان مشاوره خواهند داشت.

تأثير: مشاوره در دوران نوروز باعث افزايش انگيزه و بازده مطالعاتي داوطلبان مي‏شود.


9- برگزاري آزمون (سنجش و
ارزيابي):

ازآن‌جايي که هيچ فرايندي بدون سنجش مؤثرنخواهدبود. متناسب بامحتواي مطالعاتي،آزمون آزمايشي در دوره نوروز برگزار ونتايج آن بلافاصله دراختيار داوطلبان قرار خواهد گرفت. کارنامه آزمون نيز يک روز پس ازآزمون دراختيار داوطلب قرار مي‌گيرد،تا در جلسات مشاوره مورد بررسي قرار گيرد.

تأثير: آزمون باعث مي‏شود، دانش‏ آموزان برنامه مطالعاتي خود را جدي بگيرند و با تمرکز بيشتري مطالعه کنند.


10- ورزش منظم روزانه :

براي شادابي و نشاط بيشتر داوطلبان در دوران مطالعاتي نوروز، اکسيژن‌رساني به مغز و بالا بردن سطح ترشح هورمون اندورفين که عامل شادابي و تقويت تمرکز است، زماني براي نرمش و تفريح تحت عنوان تمرينات مفرح ايروبيک در نظر گرفته شده است. اين تمرينات بصورت روزانه، منظم و با نظارت مربي متخصص صورت مي‏گيرد.

تأثير: ورزش باعث مي‏شود، دانش ‏آموزان بدون احساس خستگي ساعت مطالعه بالايي داشته باشند.


11- برنامه های انگیزشی:

بدون وجود انگیزه آموزشی قوی،حتی بهترین کتاب ها و وسایل آموزشی هم برای داوطلبان جذاب نخواهد بود.عنصر انگیزه،چه در وجه درونی وفردی و چه در وجه بیرونی و همگانی یک عامل کلیدی در موفقیت دانش‌آموزان است.ازاین‌رو در اردوی مطالعاتی نوروز هرروز یک برنامه ویژه (بازی‌های جمعی،نوشتن خاطرات،عکس دسته‌جمعی و …) برای افزایش انگیزه جمعی اجرا می‌شود و همچنین در جهت برطرف کردن استرس، اهمال‌کاری، بی‌‌‌انگیزگی و … درصورت نیاز جلسات فردی با روانشناس مرکز برگزار می‌گردد.

12- اصلاح عادات مطالعاتی:

دوره نوروز بهترین فرصت برای فراگیری عادات صحیح مطالعه است. از این رو داوطلبان با مطالعه پشت میز، رعایت دقیق واحدهای مطالعاتی، الزام به رعایت مراحل مطالعه و همچنین دریافت نامه مشاوره‌ای و اعمال آن مطالب در عملکرد خود، به اصلاح عادات نادرست می‌پردازند.

13- مشاوره‌
انگيزشي با محمدرضا پوردستمالچي:

با توجه به شرايط خاص دوران مطالعاتي نوروز، داوطلبان دچار خستگي و کاهش انگيزه به‌صورت مقطعي مي‌گردند. در حين برگزاري اردو جهت کيفيت‌بخشي محتواي مشاوره‌اي اين دوران، جلسات مشاوره گروهي انگيزشي توسط آقاي پوردستمالچي براي افزايش انگيزه و جهت‌دهي داوطلبان برگزار مي‌گردد.اين جلسات مشاوره‌اي انگيزشي موجب مي‌گردد داوطلبان با انرژي، کيفيت و دقت بيشتر و اهداف درسي مشخص‌تر برنامه‌هاي مطالعاتي‌شان را انجام دهند.

تأثير: اين جلسات مشاوره‌اي انگيزشي موجب مي‌گردد داوطلبان با انرژي، کيفيت و دقت بيشتر و اهداف درسي مشخص‌تر برنامه‌هاي مطالعاتي‌شان را انجام دهند.


برنامه مطالعاتي اردو از ساعت 7:30 الي 20:50 در روزهاي معين شده بر اساس ساعت رسمی کشور (طبق جدول) زير برگزار مي گردد.

(واحد مطالعه 9 اختیاری است که در منزل انجام می شود)

دوره اول

دوره دوم

1399/01/02 الی 1399/01/06

1399/01/08 الی 1399/01/12

برنامه زمان‏بندی مطالعه در اردو کاملاً براساس اصول علمی مطالعه تنظیم شده است.
(تمامی زمان‏ها براساس ساعت جدید که 98/12/29 تغییر می‌کند تنظیم شده است.)

(مدت زمان کل مطالعه: 11 ساعت)

در صورت مسیر طولانی منزل تا اردو یا کلاس‏های مدرسه و آموزشگاه پس از روز دوم اردو در صورت هماهنگی با مدیر اردو و موافقت اولیا حضور از واحد مطالعاتی 2 (تأخیر موجه) یا خروج از واحد مطالعاتی 7 (تعجیل موجه) امکان پذیر خواهد بود.


































































































































واحد دختران:

 

 

واحد پسران:

 

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه آسیا یا همان روزنامه نظریه پردازان و فعالان حوزه کسب و کار  نوشت:
 

مشاورین موفق تحصیلی چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند؟ آیا صرفاً سالها تجربه در عرصه مشاوره تحصیلی معیار مناسبی برای انتخاب یک مشاور تحصیلی است؟
بزرگی می گوید: « اگر می خواهید فرد موفقی شوید، نیازی نیست تا مسیرهای آزمون نشده را امتحان کنید، بلکه فقط کافی است مسیرهایی را طی کنید که قبل از شما افراد موفق پیموده اند.


 


بدون شک مشاور تحصیلی ای که خود راه موفقیت را بخوبی طی کرده و سرشار از علم و تجربه باشد، می تواند نقش بسیار مهمی در هدایت موفقیت آمیز دانش آموزان و دانشجویان ایفا کند. در ادامه به معرفی شش مشاور تحصیلی برتر و دلایل موفقیت آنها می پردازیم.

مشاوره تحصیلی پوردستمالچی


رتبه نخست : سینا تهرانی

شاید کمتر کسی تصور می کرد، مشاور مدیریت و علوم موفقیت فردی که جایگاه ویژه ای در میان زنان و مردان فرهیخته داخلی و خارجی برای خود بازکرده بود به یکباره تصمیم بگیرد تا وارد عرصه مشاوره تحصیلی شود اما او خیلی زود شایستگی هایش را به رخ رقبای با سابقه خود کشید.
به گفته آقای راستی از متخصصین حوزه آموزش و پرورش : « سینا تهرانی توانسته است با پشتوانه رتبه ده خود در آزمون سراسری رشته ریاضی و تحصیل در رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی یکی از بهترین دانشگاههای جهان در همان سال اول ورودش به مقوله مشاوره کنکور با ارائه سبک جدیدی از مشاوره های تحصیلی یک دختر جوان همدانی را به عنوان رتبه نخست کشوری تجربی و پسر جوان تهرانی را به عنوان رتبه چهار رشته ریاضی به رقبایش معرفی کند. »
نظرسنجی ها نشان می دهد که دانش آموزان سینا تهرانی در طی سالهای اخیر بیشترین آمار تصاحب رتبه های یک تا 10 را از آن خود کرده اند.
آقای آزموده کارشناس آموزشی معتقد است: « کسب سه رتبه نخست کشوری در کنار دهها رتبه تک رقمی و دو رقمی رشته های ریاضی و تجربی توسط شاگردان این دانش آموز سابق دبیرستان البرز او را به مشاور کنکوری قدرتمند و دست نیافتنی تبدیل کرده است. مشاوری که با پیش بینی زودهنگام رتبه های تک رقمی نودوشش خود دست به کار عجیبی زد و مؤسسات کنکور مدعی و فرصت طلب را غافلگیر کرد. »

اما ویژگی های بارز تهرانی مشاور تحصیلی از نگاه رتبه های برتر او چیست؟
آموزش مهارتهای تفکر به سبک طراحان کنکور سراسری ، جدّیت در کار و اخراج دانش آموزان مشکل ساز ، احترام به شخصیت دانش آموزان از هر طبقه اجتماعی در گفتار و رفتار ، نظارت دقیق بر عملکرد و رفتار دانش آموزان ، نظم و انضباط فوق العاده ، برنامه ریزی درسی منحصربفرد اما سبک ، جزوات مفهومی بسیار قوی ، روشهای مطالعه سریع و مفهوم محور ، مهارتهای تست زنی خاص ، آموزش روش سریع ساده سازی محاسبات دروس اختصاصی ، ایجاد تحول روحی و تغییرات بسیار سازنده در شخصیت دانش آموزان ، بالابردن سطح عزت نفس و اعتمادبه نفس شاگردان، جلسات کاهش استرس بسیار مفید ، برگزاری آزمون های ناگهانی با کیفیت.
 

خانم شهریاری از کارشناسان آموزشی می گوید: « سیستم کاری کاملاً محرمانه سینا تهرانی که تاکنون از دید طراحان کنکور سراسری و رقبایش پنهان مانده است مهمترین دلیل ماندگاری ایشان در صدر جدول بهترین مشاورین تحصیلی است. »

خانم شهریاری می افزاید: « هرچند گفته می شود این مشاور تحصیلی و منتقد جدی نظام آموزشی کشور، صرفاً مشاور تحصیلی دانش آموزان تیزهوش یا بچه های با معدل بیست است اما مصاحبه تهرانی با روزنامه ابتکار که گفته است : « هرفردی که معدلش بیست باشد یا در مدرسه تیزهوشان تحصیل کند، از نظر من لزوماً تیزهوش نیست » نشان می دهد که او صرفاً مشاور بچه های با معدل بیست و یا تیزهوش نیست. »
گفتنی است، آقای تهرانی دو شیوه متفاوت برای گزینش شاگردانش دارد:
نخست آنکه او خود شخصاً و بدون اعتماد به اظهارات دیگران به مدارس مناطق محروم می رود و دانش آموزان مستعد را شناسایی و با حمایت افراد خیّر زیر نظر می گیرد و شیوه دوم که بسیار هم سختگیرانه است در پذیرش سایر دانش آموزانی است که اغلب از طبقه مرفه جامعه هستند.

این مشاور کنکور برتر کشور دارای سایت رسمی به نشانی « درس زندگی دات کام » است.رتبه دوم: محمدرضا پوردستمالچی

مهندس پوردستمالچی از اوایل دهه هشتاد شمسی فعالیت خود را در زمینه مشاوره تحصیلی آغاز کرده است. او بعد از مدتی با حضور در برنامه گزینه دو که آن سالها تنها برنامه کنکوری پخش شده از صدا و سیما بود خود را به جامعه کنکوری ها معرفی کرد. البته ایشان همچنان در این برنامه ها که از شبکه سوم سیما پخش می شود، به عنوان مشاور تحصیلی حضور دارد.

نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهد که اغلب رتبه های برتر این مشاور تحصیلی را رتبه های سه رقمی تشکیل می دهند هرچند تعدادی از شاگردان او موفق به کسب رتبه های دو رقمی نیز شده اند.رتبه های برتر این مشاور کنکور عوامل زیر را به عنوان خصوصیات مثبت ایشان برشمرده اند:
ارائه برنامه های درسی خوب و سنگین منطبق با آزمون های آزمایشی گزینه دو ، معرفی مشاورین همراه پر انرژی و مثبت که پیگیر کارها هستند ، آموزش خلاصه نویسی دروس ، کارگاههای انگیزشی بسیار خوب، روشهای مفید برای کاهش زمان خواب و افزایش ساعات مطالعه ، روش های تست زنی مفید، اطلاعات بسیار کامل نسبت به نکات ظریف اما بسیار مهمی که در انتخاب رشته کنکور می بایست رعایت شود .
آقای راستی کارشناس برجسته آموزشی معتقد است: « پوردستمالچی تسلط خوبی بر مقوله کنکور سراسری و مسائل پیرامون آن دارد بطوریکه او را می توان به عنوان یکی از بهترین مشاورین انتخاب رشته نیز قلمداد کرد. روش های مشاوره تحصیلی پوردستمالچی کاملاً باز و در دسترس عموم است و همین امر می تواند نقطه ضعف این مشاور قلمداد شود.
لازم به ذکر است که برای آشنایی با روشهای این مشاور برجسته کنکور می توانید به بخش مقالات مشاوره ای سایت گزینه دو و سایت شخصی ایشان به نشانی « پوردستمالچی دات آی آر » بروید.


 


رتبه سوم : ایمان سرورپور

سرورپور متولد سال شصت و دو بوده و مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه تهران اخذ کرده و دارای مدرک کارشناسی ارشد ِام بی ِای نیز می باشد.

او در زمینه مشاوره انگیزشی یکی از مشاورین موفق تحصیلی است و از محبوبیت خاصی در میان دانش آموزان مدارس تهران برخوردار است. این مشاور تحصیلی نیز در زمره ی گرانقیمت ترین مشاورین تحصیلی کشور قرار دارد.

ایمان سرورپور یک سخن ور خوب و تأثیرگذار است و اگر به او مجالی داده شود بخوبی تأثیر مثبتش را بر روی مخاطبینش خواهد گذاشت.
کارشناس خانواده سبز و پژوهشگر اجتماعی شبکه ایرانیان در ابتدا با شرکت در برنامه های تبلیغاتی کنکور « فرصت برابر سیما » که با حمایت یکی از ناشرین کتابهای کنکور پخش می شد ، خود را به عنوان یک مشاور تحصیلی مطرح کرد. هرچند این مطرح شدن هم به سود او تمام شد و هم به ضررش.
آقای اکرمی کارشناس برجسته آموزشی می گوید: « خانواده ها و دانش آموزان دل خوشی از آن مؤسسه کنکور حامی ایمان سرورپور ندارند به همین دلیل سرورپور با تکیه بر آنها ، گروهی از طرفداران مطلع و با دانش خود را از دست داده است اما از طرفی چون اغلب مخاطبین برنامه های تلویزیونی این مشاور تحصیلی را دانش آموزان شهرستانی و خانواده هایشان تشکیل می دادند، او توانست در میان این دسته، جایگاه ویژه ای برای خود باز کند.»
نویسنده « کتاب مشاوره و برنامه ریزی هدف » هرچند در نظرسنجی های ما رتبه تک رقمی و دو رقمی نداشته است اما شاگردان سابق او که موفق به کسب رتبه های سه رقمی به بالاتر شده و اکنون دانشجویان دانشگاههای تهران هستند، معتقدند سرورپور مشاوری است:
تأثیرگذار ، دلسوز ، دوست داشتنی ، با نظارت خوب بر روی عملکرد بچه ها ، ارائه برنامه های درسی منطبق با آزمون های آزمایشی یکی از مؤسسات کنکور و جلسات انگیزش تحصیلی بی نظیر.
آقای سرورپور در حال حاضر دفتر مشاوره خصوصی خود را دارد. محمد دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت می گوید: « آقای سرورپور خیلی مهربان و دلسوز هستند و همواره در سخت ترین شرایط هم کنار شاگردانش می ماند. ایشان خیلی عالی به ما بچه ها انگیزه می دادند.»
کوثر دانشجوی پرستاری دانشگاه شهیدبهشتی نیز می گوید: « آقای سرورپور شخصیت دوست داشتنی و کاریزماتیکی دارند و به قدری روی شاگردانش اثر مثبت دارد که آنها را ناخودآگاه بسوی کسب بهترین نتیجه هدایت می کند. »

گفتنی است ایمان سرورپور در زمینه موسیقی نیز فعالیتهایی داشته است. سرورپور دارای دفتر مشاوره خصوصی در یکی از مناطق شمالی شهر تهران است. او ظاهرا سایت رسمی ندارد و فقط به ایجاد یک وبلاگ بسنده کرده است.


رتبه چهارم : سیدعلی سهیل میرصادقی

احتمالا بیلبوردهای تبلیغاتی همایش های آقای میرصادقی را در بزرگراههای تهران دیده اید. ایشان یک مربی تغییر و تحول و یک مشاور تحصیلی است. او بیش از یک دهه در زمینه مشاوره تحصیلی و کنکور تجربه دارد. آقای آزموده کارشناس آموزشی می گوید: « ویژگی شاخص میرصادقی مشاوره های انگیزشی اوست به همین دلیل اغلب شاگردانش را دانش آموزانی تشکیل می دهند که در جستجوی انگیزه لازم برای موفقیت در تحصیلات هستند. »
میرصادقی مدتی است دامنه فعالیت های خود را گسترش داده و اقدام به برگزاری همایش هایی در زمینه موفقیت فردی نموده است. او بیشتر تمایل دارد تا خود را یک مربی تغییر و تحول خطاب کند تا یک مشاور تحصیلی. اما فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی که اطلاعات دقیقی از رتبه ی کنکور سراسری اش در دست نیست را بیشتر باید یک مشاور تحصیلی موفق دانست تا یک مربی تغییر خوب.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حاصل تلاش این مشاور تحصیلی، کسب چند رتبه دو رقمی و سه رقمی و چندین قبولی در رشته های خوب دانشگاههای تهران است.
اغلب این رتبه های برتر ؛ جلسات انگیزشی بسیار خوب ، برنامه درسی حساب شده منطبق با آزمون های آزمایشی را برگ های برنده این مشاور تحصیلی می دانند.

خانم هرمزی کارشناس رسانه می گوید: « میرصادقی مشاور تحصیلی مجموعه دی وی دی های صد نیز بوده است. مجموعه ای که چند سال پیش توسط جمعی از دبیران ممتاز شهر تهران و با نگاهی مفهوم محور به دروس کنکور تولید شد هرچند آن پروژه ی موفق دیگر ادامه نیافت اما آقای میرصادقی با ایجاد یک پانسیون مطالعاتی به کار خود در زمینه مشاوره کنکور ادامه داد. »
گفتنی است ، میرصادقی نویسنده کتاب « برنامه ریزی با دوربین مداربسته » است که چند سال قبل به عنوان بهترین و خلاق ترین کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انتخاب شد.

آقای میرصادقی دارای سایت اختصاصی خود به نشانی « علی میرصادقی دات کام » می باشد.


 


رتبه پنج : سیّد امیر دیبازر

هرچند مؤلف کتاب کنکور اتمی هنوز هم یکی از بهترین مشاورین کنکور کشور محسوب می شود و در کنکور سراسری نودو شش چند رتبه سه رقمی را روانه دانشگاههای خوب تهران کرده است اما انتظارات از این مشاور تحصیلی با تجربه بسیار بالاست و همگان منتظرند تا دیبازر با تغییر سبک کاری خود و فاصله گرفتن از مؤسسات تولیدکننده بسته های بی کیفیت آموزشی کنکور ، رتبه های بهتری در کنکور سراسری ارائه کند.
آقای راد از مسئولین مدارس استعدادهای درخشان می گوید: « سیّد امیر دیبازر نتوانسته است خود را با فضای جدید حاکم بر کنکور تطبیق دهد. او هنوز هم همان شیوه سابق یعنی تکرار جملات کلیشه ای و مشاوره های سطحی را برگزیده است و ظاهرا حاضر نیست تا خود را به دریای پرتلاطم مفاهیم درسی وارد کند. البته این انتظار بجایی نیست که از مشاورین تحصیلی توقع داشته باشیم که بر روی مفاهیم درسی تسلط داشته باشند اما حضور مشاورینی نظیر سیناتهرانی که بر کلیه مفاهیم درسی اشراف دارند زنگ خطر را برای سایر مشاورین برجسته به صدا درآورده است. بدیهی است مشاوری که روی این مفاهیم مسلط باشد خیلی راحت تر و بهتر از سایر مشاورین می تواند دانش آموزانش را بسوی موفقیت هدایت کند. »
آقای احمدی از دبیران با سابقه ، صداوسیما را از عوامل کاهش محبوبیت دیبازر می داند. او معتقد است: « اگر تعریف و تمجیدهای کلیشه ای و جانبدارانه مجری قدیمی صداوسیما که اینروزها جایگاهش در حد شیپورچی تبلیغاتی و حقوق بگیر یکی از مؤسسات تولیدکننده بسته های آموزشی کنکور تنزل یافته است از سیّد امیر دیبازر نبود، اکنون این مشاور کنکور از محبوبیت بیشتری در میان دانش آموزان برخوردار بود و حداقل می توانست جایگاه بهتری در میان بهترین مشاورین تحصیلی کشور کسب کند، زیرا مردم بارها نشان داده اند که هرآنچه را که صداوسیما تبلیغ کند، آنها قبول ندارند و بالعکس. »برخی از رتبه های سه رقمی این مشاور تحصیلی ؛ ویژگی های مثبت او را چنین برشمرده اند:
آشنایی بسیار عالی با کیفیت منابع مطالعاتی کنکور ، ارائه برنامه درسی خوب ، شناخت کامل نسبت به قوانین و مقررات شرکت در کنکور سراسری ، اطلاعات کافی در زمینه انتخاب رشته کنکور ، نظارت مستمر بر کار شاگردان.
همچنین آنها معتقدند: « آقای دیبازر یک امتیاز بسیار مهم و ویژه دارد و آن اینکه مشاوره ها و برنامه ریزی هایش منطبق بر آزمون های آزمایشی یکی از آموزشگاههای کنکور است و این می تواند برگ برنده ای برای ایشان و دانش آموزانی باشد که می خواهند مطابق برنامه های آزمون های آزمایشی پیش بروند.»
 


رتبه ششم : رامین نیکخو

رامین نیکخو را می توان یکی از با تجربه ترین مشاورین تحصیلی کشور خطاب کرد. زمانی که افرادی نظیر سینا تهرانی ، پوردستمالچی ، ایمان سرورپور و میرصادقی هنوز یک دانش آموز ابتدایی یا راهنمایی بودند، او به کار مشاوره تحصیلی مشغول بود.
نیکخو از اوایل دهه هفتاد شمسی با برگزاری کارگاههای آموزشی تندخوانی، تقویت حافظه و کلاسهای مهارتهای یادگیری کار خود را آغاز کرد. اما اینروزها این مشاور کنکور و فارغ التحصیل رشته راهنمایی و مشاوره ، دیگر آن اقتدار سابق را ندارد و بیشتر او را باید یک مشاور انگیزشی بسیار خوب دانست تا یک مشاور تحصیلی خوب.
نظرسنجی ها نشان می دهد که در طی سالهای اخیر، شاگردان این مشاور با سابقه در رقابت برای تصاحب رتبه های تک رقمی و دو رقمی موفقیتی بدست نیاورده اند. اما آن تعداد معدود رتبه های سه رقمی اش معتقدند برنامه های درسی او در کنار انگیزه های بسیار خوبی که به شاگردانش می دهد از ویژگی های بارز اوست.
کارشناسان معتقدند؛ رامین نیکخو همان اشتباهی را مرتکب شده است که سیدامیر دیبازر دچار آن شد و آنهم معرفی خود به عنوان مشاور تحصیلی یکی از مؤسسات تولیدکننده دی وی دی های آموزشی کنکور است. آقای نیکخو باید به این نکته دقت کند که اینروزها دانش آموزان دل خوشی از این مؤسسات ندارند و حضور این مشاور با سابقه در چنین مؤسساتی جایگاه او را تا حد فروشنده بسته های آموزشی کنکور تنزل می دهد.
این مشاور تحصیلی دارای سایت اختصاصی به نشانی « انگیزش دات او آر جی » می باشد.


 

امید است سایر مشاورین تحصیلی نیز با الهام از تجربه پیروزی ها و شکست های این شش مشاور مطرح تحصیلی راه موفقیت خود و دانش آموزانشان را هموارتر سازند تا جامعه ای پویاتر ، بهتر و موفقتر داشته باشیم.


انتهای پیام/



ایجاد حساب کاربری

مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

‘);
frameDoc.document.close();
setTimeout(function () {
window.frames[“frame1”].focus();
window.frames[“frame1”].print();
frame1.remove();
}, 500);
});
});

span.fa.fa-whatsapp.social {
background: #06aa12;
}
.btn{transition:all 0.8s;-o-transition:all 0.8s;-moz-transition:all 0.8s;-webkit-transition:all 0.8s;border-radius:0px;margin-top:10px}
.btn-rounded{border-radius:50px}
.btn-round-tosquare:hover{border-radius:0px}
.btn-square-toround:hover{border-radius:50px}
.btn-bordered-primary{color:#428BCA;background:#FFFFFF;border:2px solid #428BCA}
.btn-bordered-primary:hover{color:#FFFFFF;background:#428BCA;border:2px solid #FFFFFF}
.btn-bordered-success{color:#5CB85C;background:#FFFFFF;border:2px solid #5CB85C}
.btn-bordered-success:hover{color:#FFFFFF;background:#5CB85C;border:2px solid #FFFFFF}
.btn-bordered-info{color:#5BC0DE;background:#FFFFFF;border:2px solid #5BC0DE}
.btn-bordered-info:hover{color:#FFFFFF;background:#5BC0DE;border:2px solid #FFFFFF}
.btn-bordered-warning{color:#F0AD4E;background:#FFFFFF;border:2px solid #F0AD4E}
.btn-bordered-warning:hover{color:#FFFFFF;background:#F0AD4E;border:2px solid #FFFFFF}
.btn-bordered-danger{color:#D9534F;background:#FFFFFF;border:2px solid #D9534F}
.btn-bordered-danger:hover{color:#FFFFFF;background:#D9534F;border:2px solid #FFFFFF}

.k2Anchor{

display:none !important;

}

#k2Container {
padding: 0 5px 24px 5px;
background: #f7fafe;
border: 1px solid #c8c8c8;
}

.msg {

color: #666666;
font-weight: bold;
font-size: small;
padding: 12px;
padding-left: 16px;
border-top: solid 3px #CCCCCC;
border-radius: 5px;
margin-bottom: 10px;
background:transparent !important;

}
.msg-clear {
border-color: #fefefe;
-webkit-box-shadow: 0 7px 10px -5px rgba(0,0,0,.15);
-moz-box-shadow: 0 7px 10px -5px rgba(0,0,0,.15);
box-shadow: 0 7px 10px -5px rgba(0,0,0,.15);
}
.msg-info {
border-color: #b8dbf2;
}
.msg-success {
border-color: #cef2b8;
}
.msg-warning {

border: none !important;

}
.msg-danger {
border-color: #ec8282;
}
.msg-primary {
border-color: #9ca6f1;
}
.msg-magick {
border-color: #e0b8f2;
}
.msg-info-text {
color: #39b3d7;
}
.msg-success-text {
color: #80d651;
}
.msg-warning-text {
color: #db9e34;
}
.msg-danger-text {
color: #ff9900;
}
.msg-primary-text {
color: rgba(47,106,215,.9);
}
.msg-magick-text {
color: #bb39d7;
}
.error-notice {
margin: 5px 5px; /* Making sure to keep some distance from all side */
}

.oaerror {
width: 90%; /* Configure it fit in your design */
margin: 0 auto; /* Centering Stuff */
background-color: #FFFFFF; /* Default background */
padding: 20px;
border: 1px solid #eee;
border-right-width: 5px;
border-radius: 3px;
margin: 0 auto;

font-size: 16px;
}

.danger {
border-right-color: #d9534f; /* Left side border color */
background-color: rgba(217, 83, 79, 0.1); /* Same color as the left border with reduced alpha to 0.1 */
}

.danger strong {
color: #d9534f;
}

.warning {
border-left-color: #f0ad4e;
background-color: rgba(240, 173, 78, 0.1);
}

.warning strong {
color: #f0ad4e;
}

.info {
border-left-color: #5bc0de;
background-color: rgba(91, 192, 222, 0.1);
}

.info strong {
color: #5bc0de;
}

.success {
border-left-color: #2b542c;
background-color: rgba(43, 84, 44, 0.1);
}

.success strong {
color: #2b542c;
}

توضیحات:

مرکز مشاوره تحصیلی محمدرضا پوردستمالچی در زمینه‌ های مشاوره و هدایت تحصیلی، توانمندسازی دانش آموزان کشور در تعیین سرنوشت شغلی، طراحی و تولید بسته مشاوره‌ای و هدایت شغلی فعالیت می‌نماید.

 

 

 

 

ورود به سایت

اطلاعات تماس:

021-22141440

ایمیل:

info@pourdastmalchi.com

 آدرس:

تهران، سعادت آباد، خیابان سرو غربی، بین چهارراه سرو و میدان قیصر امین پور، خیابان بخشایش، پلاک 56، ساختمان افتخار، طبقه پنجم شمالی

هدف از راه‌اندازی پرتال قدم‌یار، ارائه خدمات دانشجویی کاملا رایگان اعم از اخبار، آموزش، معرفی منابع، امکان دانلود رایگان جزوه و سوالات آزمون‌های تحصیلی و همچنین اطلاع رسانی در زمینه‌هایی مانند تخفیف‌ و رفاه دانشجویی، استخدام، کارآفرینی و … می‌باشد. این پرتال تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

مقررات و حریم خصوصی

قدم یار یک برند ثبت شده به شماره‌ی 007469الف/91 است. بدیهی است هرگونه کپی برداری از طراحی سایت، لوگو، اسامی بخش‌های مختلف قدم یار، اطلاعات، مطالب و فایل‌های سایت توسط تیم وکلای این پرتال حتما مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.

تمامی حقوق نزد گروه قدم یار محفوظ است.

مشاوره تحصیلی پوردستمالچی
مشاوره تحصیلی پوردستمالچی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *