مشاوره تلفنی دارو

 
helpkade
مشاوره تلفنی دارو
مشاوره تلفنی دارو

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و داروگفت: مراكز اطلاع رساني دارو و سموم، ارائه دهنده نوعی خدمات مشاوره‌اي در مورد داروها و سموم هستند كه مخاطبان می‌توانند با شماره گیری 1490 و یا 190 ، می توان به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم همان منطقه دانشگاهی متصل شد و از مشاوره دارویی از طریق تلفن بهره برد.

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

زحمت حضور در صف های طولانی نوبت و هزینه رفت و آمد را به حداقل برسانید

در هر زمان از شبانه روز، حتی ایام تعطیل به طور مستقیم با پزشکان گفتگو کنید

پزشکان تضمین شده ما تا دریافت کامل پاسخ،شما را همراهی میکنند

برای گفت و گو بهتر و راحت تر،مستندات پزشکی و تصاویر آزمایشات خود را آنلاین ارسال کنید

نگران نباشید! بدون انتظار برای مراجعه حضوری، همزمان با چند پزشک متخصص مشورت کنیدمشاوره تلفنی دارو

در صورت نارضایتی از مشاوره، هزینه شما پس از بررسی به طور کامل بازگردانده میشود

منتظر زمان مناسب تا مراجعه به پزشک نباشید، هر زمان که نیاز داشتید سوالتان را از متخصصان بپرسید

آنچه شما درباره مشاوره آنلاین گفته اید

اگر سوال در زمینه های اطلاعات دارو، عوارض، کلیه اطلاعات درباره دارو ها دارید، میتونید از متخصصین این حوزه بپرسید.

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

“);
WinPrint.document.close();
WinPrint.focus();

setTimeout(function () {
WinPrint.print();
}, 500);

return false;
});
});

function initContactForm(contactEmailFieldValue, formTitle)
{
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_hfContactFormID’).val(contactEmailFieldValue);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_pnlContactInputForm’).css(‘display’,’block’);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_pnlContactFormMessageSent’).css(‘display’,’none’);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_lblContactFormTitle’).html(formTitle);
}

eds2_2(function ($) {
if (typeof edn_fluidvids != ‘undefined’)
edn_fluidvids.init({
selector: [‘.edn_fluidVideo iframe’],
players: [‘www.youtube.com’, ‘player.vimeo.com’]
});

});
/*]]>*/

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، طلعت قانع، مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه «1490» سازمان غذا و دارو گفت: با شروع شدن فصل پاییز حساسیت‌های فصلی و بعضی عواملی سرماخوردگی در افراد بروز می‌کند که متأسفانه فردی که با حساسیت فصلی مواجه می‌شود به مصرف خودسرانه دارو روی می‌آورند در صورتی که حساسیت‌های فصلی با تغییر فصل ایجاد می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: مرکز پاسخگویی «1490» سازمان غذا و دارو به صورت شبانه روزی آماده مشاوره به تمامی شهروندان در سراسر کشور است که می‌توانند سوالات دارویی خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذاشته و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها که نادرست و آسیب رسان هستند، پرهیز نمایند.

قانع ادامه داد: افرادی که دچار حساسیت‌های فصلی می شوند حتما به پزشک مراجعه نمایند تا با نظر پزشک داروهای ضد حساسیت استفاده نمایند.

لازم به ذکر است:

مشاوره تلفنی دارو

مرکز پاسخگویی 1490 در دو بخش فعالیت می کند:

1- عهده دار پاسخگویی تلفنی از طریق شماره تلفن 1490 به سوالات دارویی و مسمومیت ها و ارائه راهنمایی های لازم به مصرف کنندگان دارو

2- اطلاع رسانی درخصوص کمبودهای دارویی و تهیه داروهای کمیاب

این مرکز همچنین وظیفه ثبت و پیگیری شکایات دارویی و شکایات مربوط به محصولات غذایی بسته بندی شده و محصولات آرایشی و بهداشتی را برعهده دارد. شکایات مرتبط با دارو اعم از اظهار گرانفروشی، عدم رعایت حقوق بیمار در داروخانه، مشکلات بسته بندی داروها در این مرکز ثبت و از طریق ارجاع به دانشگاه ها پیگیری می گردد.

پاسخگویی به سوالات دارویی و کنترل مسمومیت ها:  مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم عهده دار پاسخدهی به سوالات دارویی و موارد مسمومیت به صورت شبانه روزی (در تهران) و از طریق داخلی 2 شماره تلفن 1490 می باشد. کارشناسان این مرکز از میان داروسازان و پزشکان عمومی و متخصص پس از طی دوره های آموزشی انتخاب می گردند. در این مرکز به سوالات ذیل به صورت تلفنی پاسخ داده می شود: موارد مصرف و عوارض ناخواسته ناشی از دارو، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مقدار مصرف- احتیاط و منع مصرف داروها، تداخلات اثر داروها با هم و با مواد خوراکی و نتایج آزمایشگاهی، اطلاعات سم شناسی و مسمومیت ها، اقدامات اولیه در برخورد مسمومیت های ناشی از دارو، مواد شیمیایی، شوینده های خانگی، گازهای سمی، گزش حیوانات سمی، گیاهان سمی، مواد مخدر و محرک، مواد نفتی، فلزات سنگین، سموم دفع آفات، اطلاعات تخصصی در زمینه مسمومیت های گروهی، مسمومیت های شغلی و آلودگی های محیط با سموم.

پاسخگویی به سوالات کمبودهای دارویی و ثبت و پیگیری شکایات: با شماره گیری تلفن 1490 و سپس انتخاب کد 1، کارشناسان مرکز به صورت شبانه روزی (در تهران)، راهنمایی لازم را در جهت تهیه داروها و معرفی نزدیک ترین داروخانه ای که داروی مورد نیاز بیمار را موجود دارد، در اختیار قرار می دهند. این روند با عضویت داروخانه ها در سامان دارو و همکاری ایشان در اعلام موجودی دارو توسط مرکز ملی پاسخدهی سلامت 1490 در حال انجام است. سامانه مذکور بدون نیاز به تماس تلفنی و تنها با ارسال پیام کوتاه حاوی نام دارو به شماره 201490 ، نام و نشانی دو داروخانه ای که داروی مورد نظر را موجود داشته باشند را از طریق ارسال پاسخ پیام کوتاه، اطلاع می دهد.

ثبت و پیگیری شکایات دارویی و شکایات محصولات غذایی بسته بندی شده، محصولات آرایشی و بهداشتی نیز با شماره گیری تلفن 1490 و سپس انتخاب کد 1، توسط کارشناسان مرکز صورت می گیرد. کلیه شکایات مرتبط با دارو اعم از اظهار گرانفروشی، عدم رعایت حقوق بیمار در داروخانه، مشکلات بسته بندی داروها و همچنین مشکلات بسته بندی و کیفیتی ثبت می شود. مراجعین سپس می توانند با ارائه کد پیگیری روند بررسی و رسیدگی به شکایت خود را پیگیری نمایند.

 

عابدی زاده

1396/10/17 10:05 ق.ظ

کرم ضدآفتاب اوریج با اس پی ۵۰ کیفیتش خیلی پایین آمده ولی قیمتش با سیر صعودی رو به بالا هستش ولی دوساله این ضدآفتاب باتوجه به قیمتش که بالا رفته ولی مثل آب هستش هیچ تفاوتی با آب نداره

جوکار

1398/03/06 05:54 ب.ظ

من با ۱۴۹۰ تماس گرفتم راجع به گرانفروشی داروخانه .گفتند به آنها مربوط نیست .یک شماره دیگه بهم دادند که کسی جواب نمیده .اینطوری پیگیر هستند ؟پس چرا الکی میگن رسیدگی میکنیم

شیما محمدی

1398/04/15 10:22 ق.ظ

با سلام

داروخانه دکتر بدلی واقع در خیابان مطهری خیابان میرعماد جنب اورژانس بیمارستان مهراد داروها را خصوصا داروهای آزاد را 3 برابر قیمیت به بیماران و مراجعه کنندگان می فروشد لطفا رسیدگی بفرمایید. با تشکر

علی

1398/04/20 01:58 ق.ظ

توی این سایت- ۱۴۹۰ بار تبلیغ میکنه که (این مرکز راهنمایی و مشاوره بصورت آنلاین و ۲۴ ساعته پاسوخگوی سوالات میباشد!!! خیلی جالبه،آخه وقتی تماس میگیری میگه که ساعت کار این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ۸ عصر میباشد!!!!!!!!!

خداییش دوستان شما بگید-خیلی جالب نیست؟؟؟خیلی باحاله. ازین سایت یاد گرفتم که آنلاین یعنی ۸ صبح تا ۸ عصر! اوناییم که نمیدونن آنلاین یعنی چی یا از وازه‌ی آنلاین تصوراتی دیگه داشتن بدونن که معنی آنلاین یعنی چی،یاد بگیرید!!!!


ماهنامه نظام پرستاریDownloads-icon

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سامانه خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی سازمان تدارکات پزشکی جمعت هلال احمر با شماره «41651» راه اندازی شد که براساس اعلام سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر؛ این خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی به‌منظور اطلاع‌رسانی به‌روز و پاسخگویی به بیماران و مراجعان به داروخانه‌های مرکزی و فوق‌تخصصی (تک‌نسخه‌ای) هلال‌احمر و همچنین تکریم و رفاه آنان، با شماره 41651 راه اندازی شد.

بر اساس این گزارش، در این سامانه شده است داروخانه‌ها و واحدهای مربوطه؛ به صورت فهرست 9 گزینه‌ای تعریف شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. اطلاعات دارویی، داروخانه مرکزی، داروخانه فوق تخصصی (تک‌نسخه‌ای)، داروخانه تهرانپارس، داروخانه جزیره کیش، بیمه‌گری، ساعات کاری و نشانی داروخانه‌های هلال‌احمر از جمله بخش‌های این سامانه است و هموطنان می‌توانند به صورت مستقیم اطلاعات مورد نیاز را از این طریق دریافت کنند.  شایان ذکر است ساعات پاسخگویی از طریق خط تلفن ویژه به شرح ذیل است: * اطلاعات دارویی از ساعت 8 صبح الی 21 * داروخانه مرکزی هلال احمر از ساعت 8 صبح الی 21 * داروخانه فوق تخصصی (تک نسخه ای) از ساعت 8 صبح الی 19 * داروخانه تهرانپارس از ساعت 8 صبح الی 19 * داروخانه جزیره کیش از ساعت 8 صبح الی 14 و 17 الی 22 لازم به توضیح است شبکه داروخانه‌های سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر به‌خصوص داروخانه مرکزی، به‌عنوان نخستین داروخانه مکانیزه در کشور با همکاری داروسازان مجرب، داروهای تخصصی، فوق‌تخصصی، خاص و داروهای پرونده‌ای (از قبیل داروهای بیماران پیوندی، دیالیز و بیماران M.S) و داروهای تک نسخه‌ای را که بیشتر آنها تحت پوشش بیمه‌های جاری کشور است، عرضه می‌کند.

انتهای پیام/

 

کلید واژه ها:
سامانه تلفنی ۱۹۰مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم DPIC

مشاوره تلفنی دارو

نشانی:

اراک کوی گلستان- معاونت غذا و دارو

تلفن:

33685570-086

دورنگار:

33678627-086

کد پستی:

3818653366

ساعات کاری:

7:15 الی 15:45


ارتباط مستقیم با دفتر معاونت:33678626-086
ارتباط مستقیم با واحد IT معاونت: 336775920-086

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم، آماده ارائه مشاوره به هموطنان هستند.

یسنا بهمنش به پایگاه خبری سازمان غذا و دارو گفت: هموطنان در سراسر کشور با شماره گیری 1490 یا 190، می توانند به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم همان منطقه دانشگاهی متصل شده و از مشاوره دارویی از طریق تلفن بهره ببرند.

به گفته بهمنش، علاوه بر تهران، چند دانشگاه سطح یک هم فعالیت شبانه روزی دارند و بقیه مراکز از 8 ساعت تا 12 ساعت در روز ارائه خدمت می نمایند.

وی افزود: مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم در مورد نحوه مصرف صحیح داروها، تداخل داروها و مواد غذایی، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها، سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مسمومیت با دارو، سموم، مواد شیمیایی، گیاهان سمی، گزیدگی ها و گازگرفتگی ها آماده پاسخگویی به پرسش های شهروندان می باشد.


Downloads-icon

سامانه پاسخگویی وزارت بهداشت با کد خدماتی(شماره تلفن) 1490 در تهران به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات کمبودهای دارویی، مشاوره دارویی و مسمومیت‌ها است.

سامانه پاسخگویی وزارت بهداشت با کد خدماتی(شماره تلفن) 1490 در تهران به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات کمبودهای دارویی، مشاوره دارویی و مسمومیت‌ها است.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ هموطنان در هر لحظه از شبانه‌روز، می‌توانند پس از شماره‌گیری کد خدماتی 1490، سؤالات خود را در مورد یافتن دارو در داروخانه‌های شهر تهران از طریق داخلی شماره 1 و همچنین سؤالات علمی خود را در خصوص داروها و موارد مسمومیت را از طریق داخلی شماره 2 مطرح کنند.

مشاوره تلفنی دارو

ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اذعان به این که به دلیل استقبال زیاد هموطنان از این کد خدماتی، ممکن است در ساعات اوج فعالیت، مراجعان زمان بیشتری را در انتظار برقراری تماس باقی بمانند با هدف کاهش تعداد موارد پشت خط و به منظور افزایش سرعت عمل، سامانه پیام کوتاه داروهای کمیاب «سامان دارو» را با شماره تلفن 201490 طراحی کرده است.

متقاضیان داروهای کمیاب می‌توانند نام داروی مورد نیاز خود را با املای صحیح انگلیسی به شماره 201490 به صورت پیام کوتاه ارسال کنند. سامانه به محض یافتن دارو در داروخانه‌های سطح شهر، پیام کوتاهی حاوی نام، تلفن تماس و نشانی داروخانه مقصد را برای متقاضی ارسال می‌کند و چنانچه داروی مورد نظر موجود نباشد، یک پیام راهنما برای متقاضی ارسال می‌شود.


انتهای پیام

اقدامات انجام شده توسط موسسه خدمات دارویی رضوی ، دررابطه با پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا دردو بخش اقدامات داخلی …

راه اندازی وب کیوسک های مکانیزه جهت تسریع در امور پرداخت مراجعین محترم داروخانه مرکزی امام (ع)

از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا کنون حدود 45 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح توسط موسسه خدمات دارویی رضوی تولید…

به مناسبت روز بزرگداشت شهید با خانواده شهدای انقلاب دفاع مقدس، دفاع از حرم مرزبانی و ناجا همکلام شدیم.«سید مهدی هاشمی نژ…مشاوره تلفنی دارو

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان رضوی، از توزیع بیش از 2000 بسته مواد ضدعفونی در مناطق حاشیه‌ و مرکز شهر مشهد…

با افزایش سن ، نیاز بدن به برخی ویتامین ها و املاح بیشتر می شود . لازم است که توجه ویژه ای به اصول تغذیه در سنین بالاتر …

برخی از افراد که از کووید-19 بهبود پیدا کرده بودند ، بار دیگر آزمایششان مثبت شده است و این سؤال مطرح می شود: آیا می توان…

اگر اخیراً در جاده بوده اید و متوجه شده اید که سایر رانندگان از ماسک های استفاده می کنند ، ممکن است فکر کرده باشید که آن…

ملاسما ناشی از هایپرپیگمانتاسیون ( افزایش رنگدانه ) اکتسابی پوست بوده که به طور معمول نواحی در معرض آفتاب در پوست صورت ر…

تلاش همکاران ما خدمت به جامعه از طریق افزایش سطح سلامت و ارتقای اطلاعات پزشکی شهروندان است بهترین پاداش برای ما استفاده درست از این اطلاعات است

کلوفارابین آنتی متابولیت نوکلئوزیدی پورینی است که برای درمان سرطان مطالعه شده است.

کولیستین یک آنتی بیوتیک پلی پپتیدی حلقوی از باسیلوس کلستینوس است. متشکل از پلی میکسین  E1 و E2 (یا کلیستین A، B و C) است که به عنوان دترجنت در غشای سلولی عمل می کنند. كليستين …

کینیدین، ایزومر نوری کینین است که از پوست گیاه گنه گنه و گونه های مشابه آن استخراج می شود. این آلکالوئید با مهار جریان حرکت پتاسیم و کلسیم در طول غشاء سلول سبب مهار تحریک پذیری عضل…

موسسه خدمات دارویی رضوی با هدف ایجاد بانک مرجع در زمینه اطلاعات دارویی و پزشکی و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت مشاوره دارویی و خرید آسان دارو و تحویل در محل ( تحت نظارت دکتر داروساز) ایجاد شده است. ادامه …

در خبرنامه عضو شوید

تمام حقوق برای موسسه خدمات دارویی رضوی محفوظ است © 1393
( بازنشر مطالب تنها با ذکر منبع و اجازه نامه کتبی از موسسه خدمات دارویی رضوی مجاز می باشد)

مشاوره تلفنی دارو
مشاوره تلفنی دارو
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *