مشاوره دارویی تلفنی اصفهان

 
helpkade
مشاوره دارویی تلفنی اصفهان
مشاوره دارویی تلفنی اصفهان

خبرگزاری ایمنا: از آنجاییکه کارشناسان بهداشتی معتقدند حتی الامکان دارو را در منزل نگهداری نکنید اما امروزه در بیشتر منازل مقداری دارو در یخچال یا در جعبه کمک های اولیه دیده می شود و معمولا شامل باقیمانده داروهایی است که به طور ناقص مصرف شده اند.

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

“);
WinPrint.document.close();
WinPrint.focus();

setTimeout(function () {
WinPrint.print();
}, 500);

return false;
});
});

function initContactForm(contactEmailFieldValue, formTitle)
{
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_hfContactFormID’).val(contactEmailFieldValue);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_pnlContactInputForm’).css(‘display’,’block’);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_pnlContactFormMessageSent’).css(‘display’,’none’);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_lblContactFormTitle’).html(formTitle);
}

eds2_2(function ($) {
if (typeof edn_fluidvids != ‘undefined’)
edn_fluidvids.init({
selector: [‘.edn_fluidVideo iframe’],
players: [‘www.youtube.com’, ‘player.vimeo.com’]
});

});
/*]]>*/

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، طلعت قانع، مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه «1490» سازمان غذا و دارو گفت: با شروع شدن فصل پاییز حساسیت‌های فصلی و بعضی عواملی سرماخوردگی در افراد بروز می‌کند که متأسفانه فردی که با حساسیت فصلی مواجه می‌شود به مصرف خودسرانه دارو روی می‌آورند در صورتی که حساسیت‌های فصلی با تغییر فصل ایجاد می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: مرکز پاسخگویی «1490» سازمان غذا و دارو به صورت شبانه روزی آماده مشاوره به تمامی شهروندان در سراسر کشور است که می‌توانند سوالات دارویی خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذاشته و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها که نادرست و آسیب رسان هستند، پرهیز نمایند.

قانع ادامه داد: افرادی که دچار حساسیت‌های فصلی می شوند حتما به پزشک مراجعه نمایند تا با نظر پزشک داروهای ضد حساسیت استفاده نمایند.

لازم به ذکر است:

مشاوره دارویی تلفنی اصفهان

مرکز پاسخگویی 1490 در دو بخش فعالیت می کند:

1- عهده دار پاسخگویی تلفنی از طریق شماره تلفن 1490 به سوالات دارویی و مسمومیت ها و ارائه راهنمایی های لازم به مصرف کنندگان دارو

2- اطلاع رسانی درخصوص کمبودهای دارویی و تهیه داروهای کمیاب

این مرکز همچنین وظیفه ثبت و پیگیری شکایات دارویی و شکایات مربوط به محصولات غذایی بسته بندی شده و محصولات آرایشی و بهداشتی را برعهده دارد. شکایات مرتبط با دارو اعم از اظهار گرانفروشی، عدم رعایت حقوق بیمار در داروخانه، مشکلات بسته بندی داروها در این مرکز ثبت و از طریق ارجاع به دانشگاه ها پیگیری می گردد.

پاسخگویی به سوالات دارویی و کنترل مسمومیت ها:  مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم عهده دار پاسخدهی به سوالات دارویی و موارد مسمومیت به صورت شبانه روزی (در تهران) و از طریق داخلی 2 شماره تلفن 1490 می باشد. کارشناسان این مرکز از میان داروسازان و پزشکان عمومی و متخصص پس از طی دوره های آموزشی انتخاب می گردند. در این مرکز به سوالات ذیل به صورت تلفنی پاسخ داده می شود: موارد مصرف و عوارض ناخواسته ناشی از دارو، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مقدار مصرف- احتیاط و منع مصرف داروها، تداخلات اثر داروها با هم و با مواد خوراکی و نتایج آزمایشگاهی، اطلاعات سم شناسی و مسمومیت ها، اقدامات اولیه در برخورد مسمومیت های ناشی از دارو، مواد شیمیایی، شوینده های خانگی، گازهای سمی، گزش حیوانات سمی، گیاهان سمی، مواد مخدر و محرک، مواد نفتی، فلزات سنگین، سموم دفع آفات، اطلاعات تخصصی در زمینه مسمومیت های گروهی، مسمومیت های شغلی و آلودگی های محیط با سموم.

پاسخگویی به سوالات کمبودهای دارویی و ثبت و پیگیری شکایات: با شماره گیری تلفن 1490 و سپس انتخاب کد 1، کارشناسان مرکز به صورت شبانه روزی (در تهران)، راهنمایی لازم را در جهت تهیه داروها و معرفی نزدیک ترین داروخانه ای که داروی مورد نیاز بیمار را موجود دارد، در اختیار قرار می دهند. این روند با عضویت داروخانه ها در سامان دارو و همکاری ایشان در اعلام موجودی دارو توسط مرکز ملی پاسخدهی سلامت 1490 در حال انجام است. سامانه مذکور بدون نیاز به تماس تلفنی و تنها با ارسال پیام کوتاه حاوی نام دارو به شماره 201490 ، نام و نشانی دو داروخانه ای که داروی مورد نظر را موجود داشته باشند را از طریق ارسال پاسخ پیام کوتاه، اطلاع می دهد.

ثبت و پیگیری شکایات دارویی و شکایات محصولات غذایی بسته بندی شده، محصولات آرایشی و بهداشتی نیز با شماره گیری تلفن 1490 و سپس انتخاب کد 1، توسط کارشناسان مرکز صورت می گیرد. کلیه شکایات مرتبط با دارو اعم از اظهار گرانفروشی، عدم رعایت حقوق بیمار در داروخانه، مشکلات بسته بندی داروها و همچنین مشکلات بسته بندی و کیفیتی ثبت می شود. مراجعین سپس می توانند با ارائه کد پیگیری روند بررسی و رسیدگی به شکایت خود را پیگیری نمایند.

 

عابدی زاده

1396/10/17 10:05 ق.ظ

کرم ضدآفتاب اوریج با اس پی ۵۰ کیفیتش خیلی پایین آمده ولی قیمتش با سیر صعودی رو به بالا هستش ولی دوساله این ضدآفتاب باتوجه به قیمتش که بالا رفته ولی مثل آب هستش هیچ تفاوتی با آب نداره

جوکار

1398/03/06 05:54 ب.ظ

من با ۱۴۹۰ تماس گرفتم راجع به گرانفروشی داروخانه .گفتند به آنها مربوط نیست .یک شماره دیگه بهم دادند که کسی جواب نمیده .اینطوری پیگیر هستند ؟پس چرا الکی میگن رسیدگی میکنیم

شیما محمدی

1398/04/15 10:22 ق.ظ

با سلام

داروخانه دکتر بدلی واقع در خیابان مطهری خیابان میرعماد جنب اورژانس بیمارستان مهراد داروها را خصوصا داروهای آزاد را 3 برابر قیمیت به بیماران و مراجعه کنندگان می فروشد لطفا رسیدگی بفرمایید. با تشکر

علی

1398/04/20 01:58 ق.ظ

توی این سایت- ۱۴۹۰ بار تبلیغ میکنه که (این مرکز راهنمایی و مشاوره بصورت آنلاین و ۲۴ ساعته پاسوخگوی سوالات میباشد!!! خیلی جالبه،آخه وقتی تماس میگیری میگه که ساعت کار این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ۸ عصر میباشد!!!!!!!!!

خداییش دوستان شما بگید-خیلی جالب نیست؟؟؟خیلی باحاله. ازین سایت یاد گرفتم که آنلاین یعنی ۸ صبح تا ۸ عصر! اوناییم که نمیدونن آنلاین یعنی چی یا از وازه‌ی آنلاین تصوراتی دیگه داشتن بدونن که معنی آنلاین یعنی چی،یاد بگیرید!!!!


ماهنامه نظام پرستاریDownloads-icon

شرکت اکسیر دانش آسیا صاحب امتیاز سامانه یکپارچه اطلاعات دارویی دارویاب (دانش بنیان)

مستقر در مرکز رشد فناوری های دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مدیر عامل : دکتر محسن صنیعی

مدیر آی تی : مهندس محمد علی اسداللهی

فکس : ۰۲۱۲۸۴۲۷۰۸۵

مشاوره دارویی تلفنی اصفهان

تماس از طریق تلگرام : ۰۹۰۳۷۸۲۴۴۳۸

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سامانه خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی سازمان تدارکات پزشکی جمعت هلال احمر با شماره «41651» راه اندازی شد که براساس اعلام سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر؛ این خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی به‌منظور اطلاع‌رسانی به‌روز و پاسخگویی به بیماران و مراجعان به داروخانه‌های مرکزی و فوق‌تخصصی (تک‌نسخه‌ای) هلال‌احمر و همچنین تکریم و رفاه آنان، با شماره 41651 راه اندازی شد.

بر اساس این گزارش، در این سامانه شده است داروخانه‌ها و واحدهای مربوطه؛ به صورت فهرست 9 گزینه‌ای تعریف شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. اطلاعات دارویی، داروخانه مرکزی، داروخانه فوق تخصصی (تک‌نسخه‌ای)، داروخانه تهرانپارس، داروخانه جزیره کیش، بیمه‌گری، ساعات کاری و نشانی داروخانه‌های هلال‌احمر از جمله بخش‌های این سامانه است و هموطنان می‌توانند به صورت مستقیم اطلاعات مورد نیاز را از این طریق دریافت کنند.  شایان ذکر است ساعات پاسخگویی از طریق خط تلفن ویژه به شرح ذیل است: * اطلاعات دارویی از ساعت 8 صبح الی 21 * داروخانه مرکزی هلال احمر از ساعت 8 صبح الی 21 * داروخانه فوق تخصصی (تک نسخه ای) از ساعت 8 صبح الی 19 * داروخانه تهرانپارس از ساعت 8 صبح الی 19 * داروخانه جزیره کیش از ساعت 8 صبح الی 14 و 17 الی 22 لازم به توضیح است شبکه داروخانه‌های سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر به‌خصوص داروخانه مرکزی، به‌عنوان نخستین داروخانه مکانیزه در کشور با همکاری داروسازان مجرب، داروهای تخصصی، فوق‌تخصصی، خاص و داروهای پرونده‌ای (از قبیل داروهای بیماران پیوندی، دیالیز و بیماران M.S) و داروهای تک نسخه‌ای را که بیشتر آنها تحت پوشش بیمه‌های جاری کشور است، عرضه می‌کند.

انتهای پیام/

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو، گفت: با شماره گیری ۱۴۹۰ یا ۱۹۰، می توان به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم متصل شد و از مشاوره دارویی بهره برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر یسنا بهمنش افزود: مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم(DPIC) ارائه دهنده خدمات مشاوره‌ای در مورد داروها و سموم هستند که مخاطبان می‌توانند از طریق یک خط تلفن با آن تماس بگیرند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاهی در کشور مشغول به فعالیت هستند. تمامی این مراکز در حال حاضر با دو شماره ۱۴۹۰ و همچنین ۱۹۰ و برخی از آنها علاوه بر شماره های یاد شده با شماره ای مستقل، پاسخگوی تماس های مردم و گروه پزشکی هستند.

بهمنش اظهار داشت: هموطنان در سراسر کشور با شماره گیری ۱۴۹۰ یا ۱۹۰، می توان به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم همان منطقه دانشگاهی متصل شد و از مشاوره دارویی از طریق تلفن بهره برد. علاوه بر تهران، چند دانشگاه سطح یک هم فعالیت شبانه روزی دارند و بقیه مراکز از ۸ ساعت تا ۱۲ ساعت در روز ارائه خدمت می نمایند. 

وی افزود: مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم در مورد، نحوه مصرف صحیح داروها، تداخل داروها و مواد غذایی، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها، سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مسمومیت با دارو، سموم، مواد شیمیایی، گیاهان سمی، گزیدگی ها و گازگرفتگی ها آماده پاسخگویی به پرسش های شهروندان است.

مشاوره دارویی تلفنی اصفهان

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

سامانه ۱۴۹۰ شماره تلفنی بود که به دنبال جریان کمبود برخی از اقلام دارو در بازار از صحبت شد. سامانه‌ای که زیر نظر سازمان غذا و دارو به شما کمک می‌کند تا داروهای مورد نیازتان را پیدا کنید.

مجله مهر:واژه تحریم برای ایرانی‌ها فقط در اسم و تعریف سیاسی‌اش خلاصه نمی‌شود. برای همین اسمش را که می‌آوری یکی یاد قیمت دلار می‌افتد دیگری درباره  بالا رفتن سکه حرف می‌زند. عده ای به یاد برجام و فرجامش می‌افتند و برخی دیگر  همبه جای اینکه بیشتر به یاد خود تحریم بیفتند، آه و نفرین آن را نثار کاسبان تحریم می‌کنند. اما کنار همه این اتفاقات سیاسی و اقتصادی عده ای دیگر که از قضا جمعیت کمی هم ندارند به یاد دارو و دوا برای بیمارانشان می‌افتند. اتفاقی که میان همه دعواهای سیاسی و روابط خارجی همیشه جزو اولین بخش هایی است که تحت تاثیر این  اتفاقات قرار می گیرد.  بعد از ماجراهای اخیر و نقض برجام از جانب آمریکا بار دیگر یکی از موضوعاتی که سر زبان افتاد کمبود دارو و نایاب شدن بعضی از اقلام بود که موج‌های مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها راه انداخت.  این در حالی بود که گفته می‌شد هیچ تحریم تازه‌ای در ایران اجرایی نشده است که بتوان علت کم شدن برخی داروها را در آن جست و جو کرد؛ برای همین هم بسیاری علت اصلی این ماجرا را به کم کاری مسئولان مربوط و دلالان سودجو نسبت دادند. اما در کنار همه این خبرهای ناخوشایند خبر دیگری دست به دست شد که نقطه روشن و امیدوارکننده این ماجراها بود. خبری که از وجود سامانه‌ای خبر می داد که نیازمندان دارو برای پیدا کردن اقلام مورد نیازشان می توانستند با آن تماس بگیرند.

این سامانه فقط به ارائه مشاوره دارویی ختم نمی‌شود

  طی یکی دو هفته اخیر در بین پست‌های مختلف شبکه های اجتماعی خبری دست به دست شد که صرفا برای اطلاع رسانی و کمک به بیمارانی بود که طی چند ماه گذشته با مشکل نبود یا کمبود دارو رو به رو بودند. خبری که در آن گفته شد کسانی که در خرید دوای مورد نیازشان با مشکل واجه هستند میتوانند با شماره گیری عدد ۱۴۹۰ با سامانه ای تماس بگیرند که زیر نظر سازمان غذا ودارو به مراجعانش کمک می‌کند تا بهترین و نزدیک ترین محل را در استان برای تهیه دارو پیدا کنند. برای همین وقتی با«بشیر امیرنژاد» که مسئول سامانه ۱۹۰ بود تماس گرفتیم او در تعریف این مجموعه برایمان این طور توضیح داد؛ سامانه‌ای که بر خلاف ما نه تنها تازه کار نبود بلکه شش سالی هم از آغاز فعالیتش می‌گذشت:«۱۴۹۰سامانه جدیدی نیست از سالها پیش فعال بوده  و در سال ۹۱ به راه افتاده است و به دنبال آن سامانه‌های دیگر در سال های بعد شروع به فعالیت کرده‌اند اما اتفاقی که در سال ۹۶ افتاد این بود که تمام این شماره تلفن ها روی یک شماره تماسکه همان ۱۹۰ است تجیمع شد. به گونه ای که در زمینه های مختلف به شما مشاوره می‌دهد. مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات حوزه سلامت یا همان۱۹۰مرکزی است با اتاق کارهای مختلف که در حوزه های گوناگون مثل شکایت در حوزه درمان، بهداشت محیط، اورژانس پیش بیمارستانی، موضوعات تعرفه‌ای و دارو به مراجعان خدمات لازم را ارائه می‌دهد. در قسمت دارو ما بحث مشاوره در رابطه با کمبود دارو را داریم که این بخش مختص سراسر کشور است. در صورتی که اگر افراد در پیدا کردن یک نسخه به مشکلی برخورد کردند می توانند با این سامانه تماس بگیرند و با وصل شدن به اتاق دارو درباره اقلام مورد نیازشان سوال بپرسند. به دنبال این موضوع همکاران ما چک می کنند که این دارو در کدام داروخانه‌های سطح استان وجود دارد و به آنها اطلاعات لازم را می‌دهند.»

مشاوره دارویی تلفنی اصفهان

حجم تماس‌های مردمی بالاست

آقای امیرنژاد هنگام معرفی این سامانه و میزان تماس‌های مردمی از مشکلات آن هم می‌گوید مشکلاتی که معتقد هستند او و همکارانش در تلاش هستند تا آن را بر طرف کنند:« ما در زمینه مشکلاتی مثل کمبود دارو به متقاضیان مشاوره می‌دهیم؛ البته این را هم باید بگوییم که در حال حاضر حجم تماس‌ها زیاد است و ممکن است زیر ساخت‌های ما پاسخگوی این حجم از نیاز در آن واحد نباشد؛ برای همین متاسفانه امکان معطلی و انتظار پشت خود برای افراد نیز وجود دارد که ما در تلاش هستیم تا مشکل این فرایند را هرچه زودتربرطرف کنیم.»

کمبود دارو به حادی چیزی که فکر می‌کنیم نیست

وقتی درباره علت بالا رفتن  تماس  و درخواست‌های مردمی از این سامانه می‌پرسیم آقای امیرنژاد  دلیل اصلی این موضوع را بیشتر از اینکه بحث کمبود دارو بداند به جنبه‌های روانی ربط می‌دهد و می‌گوید:«به نظر من بخشی از این افزایش تماس به خاطر گسترده‌تر شدن اطلاع رسانی در رسانه‌ها و احساس نیاز در زمینه کمبود دارو است؛ که ما معتقدیم علت این احساس بیشتر جنبه روانی است که در میان مردم وجود دارد. احساسی که نشات گرفته از فضاسازی رسانه ها درباره  وضعیت دارو است ؛چون در واقعیت به هیچ وجه مشکلات به حادی چیزی که در مطبوعات وخبرگزاری‌ها انعکاس داده می‌شود نیست. همکاران ما در تامین دارو و تجهیزات زحمات خودشان را می کشند تا جایی که سخنگوی غذا و دارو اخیرا اعلام کرد که در تلاش هستند تا میزان کمبود دارویی کشور به زیر ۵۰ قلم کاهش پیدا کند.»

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

سامانه پاسخگویی وزارت بهداشت با کد خدماتی(شماره تلفن) 1490 در تهران به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات کمبودهای دارویی، مشاوره دارویی و مسمومیت‌ها است.

سامانه پاسخگویی وزارت بهداشت با کد خدماتی(شماره تلفن) 1490 در تهران به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات کمبودهای دارویی، مشاوره دارویی و مسمومیت‌ها است.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ هموطنان در هر لحظه از شبانه‌روز، می‌توانند پس از شماره‌گیری کد خدماتی 1490، سؤالات خود را در مورد یافتن دارو در داروخانه‌های شهر تهران از طریق داخلی شماره 1 و همچنین سؤالات علمی خود را در خصوص داروها و موارد مسمومیت را از طریق داخلی شماره 2 مطرح کنند.

مشاوره دارویی تلفنی اصفهان

ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اذعان به این که به دلیل استقبال زیاد هموطنان از این کد خدماتی، ممکن است در ساعات اوج فعالیت، مراجعان زمان بیشتری را در انتظار برقراری تماس باقی بمانند با هدف کاهش تعداد موارد پشت خط و به منظور افزایش سرعت عمل، سامانه پیام کوتاه داروهای کمیاب «سامان دارو» را با شماره تلفن 201490 طراحی کرده است.

متقاضیان داروهای کمیاب می‌توانند نام داروی مورد نیاز خود را با املای صحیح انگلیسی به شماره 201490 به صورت پیام کوتاه ارسال کنند. سامانه به محض یافتن دارو در داروخانه‌های سطح شهر، پیام کوتاهی حاوی نام، تلفن تماس و نشانی داروخانه مقصد را برای متقاضی ارسال می‌کند و چنانچه داروی مورد نظر موجود نباشد، یک پیام راهنما برای متقاضی ارسال می‌شود.


انتهای پیام

رییس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و داروبا بیان اینکه اکنون شماره تماس گویای 1490 در تمام کشور آماده پاسخگویی به سوالات دارویی هموطنان است، اظهار کرد:اکنون شمار پایگاه‌های اطلاع رسانی دارویی در کشور به عدد 34 رسیده است.همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران یک مرکز مستقل اطلاع‌رسانی دارویی دارد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و داروبا بیان اینکه اکنون شماره تماس گویای 1490 در تمام کشور آماده پاسخگویی به سوالات دارویی هموطنان است، اظهار کرد:اکنون شمار پایگاه‌های اطلاع رسانی دارویی در کشور به عدد 34 رسیده است.همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران یک مرکز مستقل اطلاع‌رسانی دارویی دارد.

دکتر طلعت قانع در گفت‌وگو با خبرنگار«سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به ارائه پیشینه راه‌اندازی مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم پرداخت و گفت: این مرکز از سال 1375 زیر نظر معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت راه‌اندازی شد.

مشاوره دارویی تلفنی اصفهان

وی افزود: اکنون شمار پایگاه‌های اطلاع رسانی دارویی در کشور به عدد 34 رسیده است. البته علاوه بر فعالیت این مراکز،‌ بسیاری از شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده دارو نیز مراکز ویژه اطلاع‌رسانی را در خصوص تولیدات خود دایر کرده‌اند. همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران یک مرکز مستقل اطلاع‌رسانی دارویی دارد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم با بیان اینکه اکنون شماره تماس گویای 1490 در تمام کشور آماده پاسخگویی به سوالات دارویی هموطنان است، اظهار کرد: البته برخی استان‌ها شماره تماس‌ محلی هم اعلام کرده‌اند.

قانع در توضیح نحوه خدمت‌رسانی این مراکز به مردم گفت:‌ در هر استان حدود دو تا سه نفر مشغول پاسخگویی هستند و در برخی شهرستان‌ها نیز تنها یک نفر در پایگاه مشغول بکار است. در تهران هم 11 نفر به صورت ثابت ارائه خدمت می‌کنند، اما مجموع نیروهای مرکز تهران به 40 نفر می‌رسد.

وی در ادامه از کمبود نیروی انسانی در مراکز اطلاع رسانی دارویی سخن به میان آورد و عنوان کرد:‌ همه این نیروها 24 ساعته فعال نیستند. علاوه بر این نیاز به گسترش امکانات نیز وجود دارد. درخواست کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد ساعات ارائه خدمت را افزایش داده و تا پایان شب پاسخگویی داشته باشند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم درباره تخصص پرسنل این مراکز افزود: همه افراد پاسخگو، داروساز نیستند اما دوره‌های آموزشی تخصصی را پشت سر می‌گذارند زیرا لازم است اطلاعات دارویی و پزشکی‌ بالایی داشته باشند.


انتهای پیام

مشاوره دارویی تلفنی اصفهان
مشاوره دارویی تلفنی اصفهان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *