مشاوره رایگان گفتار درمانی

 
helpkade
مشاوره رایگان گفتار درمانی
مشاوره رایگان گفتار درمانی

حاوی 1 پیام

۱۵,۶۰۰

شروع رایگان!

پرونده ی اختصاصی

مشاوره متخصصین

مشاوره رایگان گفتار درمانی

اطلاع رسانی ایمیلی

حاوی ۳ پیام

۴۳,۰۰۰

سود شما: ۹%

پرونده اختصاصی

مشاوره متخصصین

اطلاع رسانی پیامکی

ارسال شکایات

حاوی 10 پیام

۱۳۷,۰۰۰

سود شما: ۱۲%

تمام امکانات

پشتیبانی کامل

ارسال شکایات

مشاورات شما به شکل پرونده در سامانه ی مشاوره ی توان درمان ثبت می گردد. شما می توانید در هنگام ثبت پرونده، موضوع خود را نوشته و مشاور خود را مشخص نمایید. پس از ارسال پرونده، پزشک یا مشاور پرونده ی شما به شما پاسخ خواهند داد.

شما می توانید از آموزش توان درمان استفاده نمایید و…

مشاوران نیز همانند تمامی انسان ها نیاز به درآمد دارند. اما مجموعه ی توان درمان برای افزایش سطح کیفیت زندگی افراد یک اعتبار هدیه با متن نامحدود در هنگام ثبت نام، به شما ارائه می دهد. در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر مشاوره داشتید می توانید با خرید اعتبار مشاوره ی خود را ادامه دهید.

پس از ثبت نام در سایت توان درمان یک اعتبار هدیه به شما تعلق می گیرد. سپس می توانید به پنل کاربری خود رفته و از طریق سامانه ی مشاوره ی آنلاین توان درمان، اقدام به “ثبت پرونده ی جدید” نمایید.

همچنین می توانید آموزش ویدئویی استفاده از سامانه را مشاهده نموده و مراحل ثبت پرونده ی خود را با خیالی آسوده طی فرمایید.

خیر! ویژگی بسیار مهم پرونده های مشاوره ای این است که اطلاعات شما تنها نزد پزشک و مشاور شما می باشد. همچنین دیگر پزشکان و مشاورین تا زمانی که پزشک شما دستور ندهد قادر به دیدن پرونده ی شما نیستند! لذا پرونده ی شما منحصرا نزد شما و پزشک است. همچنین پرونده ی شما بدون اطلاع و اجازه ی شما در معرض عموم قرار نمی گیرد. در این شرایط نیازی به نگرانی از در معرض عموم قرار گرفتن پرونده ی مشاوره ای شما وجود ندارد.

شما می توانید در پنل کاربری خود به بخش “ارسال شکایات” رفته و مشکل خود را مطرح نمایید. مدیریت توان درمان مستقیما شکایات شما را بررسی کرده و با شما در ارتباط خواهند بود.

بله! شما می توانید از پنل خود اقدام کرده و درخواست مشاوره ی تلفنی نمایید.

خیر! شما در هر زمانی از شبانه روز می توانید مشاوره ی خود را ثبت نمایید. همچنین مشاورین در اولین فرصت به شما پاسخ خواهند داد. لذا در صورتی که شاغل هستید و یا شرایط مشاوره ی حضوری را ندارید براحتی می توانید از سامانه ی مشاوره ی توان درمان استفاده نمایید.

وبسایت توان درمان به مدیریت محمدجواد راشدی در سال 1396 با هدف ارائه بهترین خدمات توانبخشی و درمانی در سراسر کشور تاسیس شده است. فعالیت تیم توان درمان در حیطه گفتاردرمانی، کاردرمانی، اعضای مصنوعی، فیزیوتراپی، روانشناسی و مشاوره، مددکاری اجتماعی می باشد. پشتیبانی توان درمان بصورت تمام وقت پاسخگوی مشکلات و سوالات کاربران می باشد.

قوانین و مقررات

کلیه حقوق متعلق به وبسایت توان درمان می باشد. 1396 -1399 All Rights Reserved © 2017 – 2020 Tavandarman.com

گفتاردرمانی

در صورت نارضایتی از مشاوره، هزینه شما پس از بررسی به طور .کامل بازگردانده میشود

پرتو کریمی هستم کارشناس ارشد گفتار درمانی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه دهنده خدمات در زمینه اختلالات گفتار و زبان و بلغ شامل لکنت، اختلال تولید(مشکل در تلفظ صداهای گفتاری)، اختلالات صوت و تاخیر رشدی گفتار و زبان دارای سابقه کار تخصصی در حیطه درمان لکنت در کودکان و بزرگسالان و طراح برنامه از راه دور لکنت برای کودکان

جزئیات مشاوره و اطلاعات شخصی شما محرمانه باقی خواهد ماند.

منتظر زمان مناسب تا مراجعه به پزشک نباشید، هر زمان که نیاز داشتید سوالتان را از متخصصان بپرسید

مشاوره رایگان گفتار درمانی

اگر از مشاوره ناراضی بودید، پس از بررسی، شما را به یکی دیگر از پزشکان مجرب ارجاع می دهیم.

خوب بودنند

زمان انتظار پاسخگویی: زمان انتظار پاسخگویی، زمانی است که پزشک بعد از مطلع شدن از سوال شما تا زمانی که پاسختان را میدهد منتظر میمانید، معمولا در اسرع وقت پاسخگوی شماست و این زمان، حداکثر مدت انتظار شماست.

پایان توافقی گفتگو: پایان توافقی گفتگو به این معنی میباشد که پس از گفتگوی دوطرفه، پزشک از دریافت پاسخ کامل سوال شما اطمینان حاصل کرده و به تایید شما گفتگو را خواهد بست

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

گفتاردرمانی |گفتار درمانی یاس

خدمات گفتار درمانی منزل پذیرفته می شود

متن

021-28429772

09129346063

مشاوره رایگان گفتار درمانی

09114598910

h.jafari9170@gmail.com

کلینیک شعبه 1: فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق خیابان ولیعصر نبش کوچه اعتمادیان ساختمان ایران پلاک ۵۶

کلینیک شعبه 2: سعادت آباد بلوار دریا

ساعات کاری: 10 صبح الی 20

گفتار درمانی یاس دارای یک تیم مجرب از درمانگران با سابقه کاری در زمینه انواع اختلالات گفتاری و زبانی و الخصوص مشکلات بلع و آفازي ( سکته مغزی) می باشد. و سعی درد بهترین و بروز ترین درمانها را ارائه دهد.

ممکن است کودک شما از ناتوانی‌های گفتاری همچون مشکلاتی در تلفظ کلمات رنج ببرد. گفتار درمانی می‌تواند رشد زبانی، ارتباط و مهارت‌های زبانی کاربردی کودک شما را بهبود ببخشد. گفتار درمانی روشی درمانی است که گفتار کودک و توانایی او را در درک و استفاده از زبان، حتی در ارتباط غیرکلامی، بهبود می‌بخشد. متخصصان گفتار، یا آسیب‌شناسان گفتار و زبان افراد و متخصصان مشاوره کودک این خدمات را ارائه می‌دهند.

گفتار درمانی از دو بخش تشکیل می‌شود: اول تمرین دادن دهان برای تولید اصوات و در نهایت شکل دادن کلمات و جمله‌ها (با توجه به بیان، روانی کلام، و تنظیم بلندی صدا). دوم درک و بیان گفتار (با توجه به استفاده از زبان به شکل‌های نوشتاری، تصویری، بدنی، علائم و استفاده از زبان از طریق سیستم‌های ارتباطی مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، کامپیوتر‌، و تبلت). به علاوه، متخصصان این حوزه نقش گسترده‌ای در درمان مشکلات بلع ایفا می‌کنند که جزءِ مشکلات تغذیه نیز به حساب می‌آید.

ممکن است که برخی از کودکان، تلفظی عالی داشته باشند یا حتی زودتر از دیگر هم‌سالان خود قادر به خواندن شده باشند، ولی با این وجود برای بهبود زبان کاربردی خود نیاز به گفتار درمانی داشته باشند. زبان کاربردی یعنی فرآیند استفاده‌ی درست از زبان گفتاری و زبان بدن برای مصارف روزمره مانند درخواست کردن، مکالمه داشتن، و دوست‌یابی در موقعیت‌های اجتماعی.

از دیگر دلایلی که کودک نیازمند گفتار درمانی است می‌توان به مشکلات پزشکی مانند آسیب مغزی یا عفونت که ممکن است روی توانایی آنها برای برقراری ارتباط اثرگذار باشد، اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل نیازمندی به گفتار درمانی، وجود ناتوانی‌های قابل تشخیص مانند سندروم داون است. گفتار درمانی معمولا در سنین کم شروع می‌شود و می‌تواند تا زمانی که کودک به مدرسه می‌رود و ارتباط نوشتاری را می‌آموزد نیز ادامه پیدا کند.

آسیب‌شناسان گفتار و زبان، دانش آموزانی را که در خواندن و بیان منظورشان به صورت نوشتاری مشکل دارند، شناسایی می‌کنند. کیتی اوهلر (Kathy Oehler) از آسیب‌شناسان گفتار و زبان و یکی از نویسندگان کتاب «از نوشتن متنفرم» می‌گوید: مشکلات زبانی می‌توانند تأثیر زیادی بر توانایی نوشتن کودکان داشته باشند. کودک برای نوشتن ابتدا باید ایده‌های خود را در غالب کلمات بیان کند و بعد آن کلمات را در جمله جایگذاری کند.

مشاوره رایگان گفتار درمانی

همین‌طور مشکلات زبانی باعث می‌شوند که درک و دنبال کردن دستور‌العمل برای کودکان مشکل شود. متخصص گفتار درمانی می‌تواند به کودکان کمک کند تا این مهارت‌ها را در خود تقویت کنند. معمولا متخصصان برای درمان مستقیم، شرایط را ارزیابی می‌کنند و به معلمان مشاوره می‌دهند تا بتوانند کلاس‌های غنی‌تری برگزار نمایند. درمان می‌تواند هم به‌صورت فردی و هم در قالب گروه‌های کوچکی از افرادی با مشکلات مشابه اجتماعی و ارتباطی، انجام شود. در هر صورت هدف متخصص گفتار درمانی این است که استفاده از زبان را خوشایند کند، و کودکان را در دوست‌یابی و کسب موفقیت بیشتر در مدرسه یاری نماید.

ملانی پوتوک (Melanie Potock) متخصص آسیب‌شناسی زبان و گفتار می‌گوید: آسیب‌شناسان زبان و گفتار نه تنها مشکلات بیان، زبان و درک را ارزیابی و حل می‌کنند، بلکه برخی از آنها روی بلع و غذاخورن هم تمرکز دارند. او معتقد است بسیاری از کودکانی که به سختی حرف می‌زنند مشکلاتی در غذا خوردن هم دارند. درست است که اولین موردی که به ذهن می‌آید کودکان با نیازهای خاص هستند، ولی مشکلات صحبت کردن و غذا خوردن در سایر کودکان نیز مشهود است.

هر دو عمل حرف زدن و بلعیدن جنبه‌های حرکتی بسیار ظریف زبان، فک و لبها را در هماهنگی کامل یا یکدیگر درگیر می‌کنند که همیشه هم کار خیلی راحتی نیست! ممکن است متخصصان گفتار درمانی برای این‌کار از اسباب بازی‌های فوت کردنی و سوت‌ها استفاده کنند و از کودکان بخواهند تا مسابقه‌ی «پنبه فوت کنی» بگذارند و به این‌صورت ماهیچه‌های مورد استفاده در حرف‌ زدن و غذا خوردن را تقویت کنند. نی‌های رنگی، مسواک‌های موزیکال و حلقه‌های حباب‌ساز، استراتژی‌های سرگرم کننده‌ی دیگری هستند که به کودکان کمک می‌کنند تا حس‌های مختلف را در دهان‌شان تحمل کنند.

آسیب‌شناسان زبان و گفتار با کودکانی کار می‌کنند که در درک نشانه‌های اجتماعی، فهمیدن دیگران، و استفاده از کلمات و زبان بدن برای برقراری ارتباط کارآمد و پیدا کردن دوست، دچار مشکل هستند. میشل گارسیا وینر (Michelle Garcia Winner) و دکتر پاملا جی کروک (Pamela J Crooke) آسیب‌شناسان گفتار و زبان و از نویسندگان کتاب «Socially Curious and Curiously Social» معتقد‌ند: بخش کاربردی زبان و ارتباط شامل مسائل مربوط به ارتباط اجتماعی است، زبان اجتماعی هم یکی از این مسائل است، ولی تنها مسئله‌ی این بخش نیست.

دریافت اطلاعات اجتماعی برای فرآوری کردن و پاسخ دادن به نشانه‌های غیر کلامی که از پس‌زمینه‌ی گفت‌وگو، مردم و زبان آنها به دست می‌آیند، برای دانش‌آموزانی که مشکلاتِ یادگیری اجتماعی دارند، واقعا مشکل است. این مسائل شامل طیف بیماری اوتیسم، ناتوانی در یادگیریِ غیرکلامی، اختلالِ زبان کلامی، اختلال بیش‌فعالی، کمبود تمرکز و غیره می‌شوند. این دانش‌آموزان می‌توانند تحت درمانی به نام تفکر اجتماعی قرار بگیرند که به آنها رابطه‌ی بین طرز تفکر و رفتار و طرز عکس‌العمل دیگران را می‌آموزد.

کودکانی که به دلایل مختلفی قادر به صحبت کردن نیستند، به روش‌های ارتباطی دیگری نیازمندند. درمان‌های اولیه و متخصصین زبان و گفتار در مقطع پیش‌دبستانی به کودکان (و والدین آنها) یاد می‌دهند که تصاویر و زبان اشاره‌ی ساده چگونه به آنها در برقراری ارتباط کمک خواهد کرد. کودکانی که به مدرسه می‌روند ممکن است بتوانند از کامپیوتر یا تبلت برای برقراری ارتباط استفاده کنند، این ابزارها از برنامه‌های تبدیل متن به صدا استفاده می‌کنند.

لویس برادی (Lois Brady) نویسنده‌ی کتاب «نرم‌افزارهای برای اوتیسم» میگوید: تکنولوژی صفحه‌های لمسی، همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که با استفاده از همان ابزارهای جالبی که همکلاسی‌هایشان دارند، ارتباط برقرار کنند و به اهداف شخصی خود برسند. به علاوه متخصصین گفتار درمانی می‌توانند از این ابزار‌ها استفاده کنند تا مهارت‌های زبانی و کلامی را از راه تشویق و همراه کردن کودکان به آنها بیاموزند.

مرکز مشاوره روانشناسی رهیاب با کادری متخصص از روانشناسان در زمینه های مختلف روانشناسی از قبیل مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده و… با بهره گیری از مشاوران زبده در مشاوره کودک آماده ارائه مشاوره در زمینه گفتار درمانی است. کافیست برای انجام مشاوره گفتار درمانی، به صورت زیر با مرکز مشاوره رهیاب تماس حاصل نمایید.

منبع: سایت چطور

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «گفتار درمانی – خدمات مشاوره کودک» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ممکن است کودک شما از ناتوانی‌های گفتاری همچون مشکلاتی در تلفظ کلمات رنج ببرد. گفتار درمانی می‌تواند رشد زبانی، ارتباط و مهارت‌های زبانی کاربردی کودک شما را بهبود ببخشد. گفتار درمانی روشی درمانی است که گفتار کودک و توانایی او را در درک و استفاده از زبان، حتی در ارتباط غیرکلامی، بهبود می‌بخشد. متخصصان گفتار، یا آسیب‌شناسان گفتار و زبان افراد و متخصصان مشاوره کودک این خدمات را ارائه می‌دهند.

گفتار درمانی از دو بخش تشکیل می‌شود: اول تمرین دادن دهان برای تولید اصوات و در نهایت شکل دادن کلمات و جمله‌ها (با توجه به بیان، روانی کلام، و تنظیم بلندی صدا). دوم درک و بیان گفتار (با توجه به استفاده از زبان به شکل‌های نوشتاری، تصویری، بدنی، علائم و استفاده از زبان از طریق سیستم‌های ارتباطی مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، کامپیوتر‌، و تبلت). به علاوه، متخصصان این حوزه نقش گسترده‌ای در درمان مشکلات بلع ایفا می‌کنند که جزءِ مشکلات تغذیه نیز به حساب می‌آید.

ممکن است که برخی از کودکان، تلفظی عالی داشته باشند یا حتی زودتر از دیگر هم‌سالان خود قادر به خواندن شده باشند، ولی با این وجود برای بهبود زبان کاربردی خود نیاز به گفتار درمانی داشته باشند. زبان کاربردی یعنی فرآیند استفاده‌ی درست از زبان گفتاری و زبان بدن برای مصارف روزمره مانند درخواست کردن، مکالمه داشتن، و دوست‌یابی در موقعیت‌های اجتماعی.

از دیگر دلایلی که کودک نیازمند گفتار درمانی است می‌توان به مشکلات پزشکی مانند آسیب مغزی یا عفونت که ممکن است روی توانایی آنها برای برقراری ارتباط اثرگذار باشد، اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل نیازمندی به گفتار درمانی، وجود ناتوانی‌های قابل تشخیص مانند سندروم داون است. گفتار درمانی معمولا در سنین کم شروع می‌شود و می‌تواند تا زمانی که کودک به مدرسه می‌رود و ارتباط نوشتاری را می‌آموزد نیز ادامه پیدا کند.

آسیب‌شناسان گفتار و زبان، دانش آموزانی را که در خواندن و بیان منظورشان به صورت نوشتاری مشکل دارند، شناسایی می‌کنند. کیتی اوهلر (Kathy Oehler) از آسیب‌شناسان گفتار و زبان و یکی از نویسندگان کتاب «از نوشتن متنفرم» می‌گوید: مشکلات زبانی می‌توانند تأثیر زیادی بر توانایی نوشتن کودکان داشته باشند. کودک برای نوشتن ابتدا باید ایده‌های خود را در غالب کلمات بیان کند و بعد آن کلمات را در جمله جایگذاری کند.

مشاوره رایگان گفتار درمانی

همین‌طور مشکلات زبانی باعث می‌شوند که درک و دنبال کردن دستور‌العمل برای کودکان مشکل شود. متخصص گفتار درمانی می‌تواند به کودکان کمک کند تا این مهارت‌ها را در خود تقویت کنند. معمولا متخصصان برای درمان مستقیم، شرایط را ارزیابی می‌کنند و به معلمان مشاوره می‌دهند تا بتوانند کلاس‌های غنی‌تری برگزار نمایند. درمان می‌تواند هم به‌صورت فردی و هم در قالب گروه‌های کوچکی از افرادی با مشکلات مشابه اجتماعی و ارتباطی، انجام شود. در هر صورت هدف متخصص گفتار درمانی این است که استفاده از زبان را خوشایند کند، و کودکان را در دوست‌یابی و کسب موفقیت بیشتر در مدرسه یاری نماید.

ملانی پوتوک (Melanie Potock) متخصص آسیب‌شناسی زبان و گفتار می‌گوید: آسیب‌شناسان زبان و گفتار نه تنها مشکلات بیان، زبان و درک را ارزیابی و حل می‌کنند، بلکه برخی از آنها روی بلع و غذاخورن هم تمرکز دارند. او معتقد است بسیاری از کودکانی که به سختی حرف می‌زنند مشکلاتی در غذا خوردن هم دارند. درست است که اولین موردی که به ذهن می‌آید کودکان با نیازهای خاص هستند، ولی مشکلات صحبت کردن و غذا خوردن در سایر کودکان نیز مشهود است.

هر دو عمل حرف زدن و بلعیدن جنبه‌های حرکتی بسیار ظریف زبان، فک و لبها را در هماهنگی کامل یا یکدیگر درگیر می‌کنند که همیشه هم کار خیلی راحتی نیست! ممکن است متخصصان گفتار درمانی برای این‌کار از اسباب بازی‌های فوت کردنی و سوت‌ها استفاده کنند و از کودکان بخواهند تا مسابقه‌ی «پنبه فوت کنی» بگذارند و به این‌صورت ماهیچه‌های مورد استفاده در حرف‌ زدن و غذا خوردن را تقویت کنند. نی‌های رنگی، مسواک‌های موزیکال و حلقه‌های حباب‌ساز، استراتژی‌های سرگرم کننده‌ی دیگری هستند که به کودکان کمک می‌کنند تا حس‌های مختلف را در دهان‌شان تحمل کنند.

آسیب‌شناسان زبان و گفتار با کودکانی کار می‌کنند که در درک نشانه‌های اجتماعی، فهمیدن دیگران، و استفاده از کلمات و زبان بدن برای برقراری ارتباط کارآمد و پیدا کردن دوست، دچار مشکل هستند. میشل گارسیا وینر (Michelle Garcia Winner) و دکتر پاملا جی کروک (Pamela J Crooke) آسیب‌شناسان گفتار و زبان و از نویسندگان کتاب «Socially Curious and Curiously Social» معتقد‌ند: بخش کاربردی زبان و ارتباط شامل مسائل مربوط به ارتباط اجتماعی است، زبان اجتماعی هم یکی از این مسائل است، ولی تنها مسئله‌ی این بخش نیست.

دریافت اطلاعات اجتماعی برای فرآوری کردن و پاسخ دادن به نشانه‌های غیر کلامی که از پس‌زمینه‌ی گفت‌وگو، مردم و زبان آنها به دست می‌آیند، برای دانش‌آموزانی که مشکلاتِ یادگیری اجتماعی دارند، واقعا مشکل است. این مسائل شامل طیف بیماری اوتیسم، ناتوانی در یادگیریِ غیرکلامی، اختلالِ زبان کلامی، اختلال بیش‌فعالی، کمبود تمرکز و غیره می‌شوند. این دانش‌آموزان می‌توانند تحت درمانی به نام تفکر اجتماعی قرار بگیرند که به آنها رابطه‌ی بین طرز تفکر و رفتار و طرز عکس‌العمل دیگران را می‌آموزد.

کودکانی که به دلایل مختلفی قادر به صحبت کردن نیستند، به روش‌های ارتباطی دیگری نیازمندند. درمان‌های اولیه و متخصصین زبان و گفتار در مقطع پیش‌دبستانی به کودکان (و والدین آنها) یاد می‌دهند که تصاویر و زبان اشاره‌ی ساده چگونه به آنها در برقراری ارتباط کمک خواهد کرد. کودکانی که به مدرسه می‌روند ممکن است بتوانند از کامپیوتر یا تبلت برای برقراری ارتباط استفاده کنند، این ابزارها از برنامه‌های تبدیل متن به صدا استفاده می‌کنند.

لویس برادی (Lois Brady) نویسنده‌ی کتاب «نرم‌افزارهای برای اوتیسم» میگوید: تکنولوژی صفحه‌های لمسی، همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که با استفاده از همان ابزارهای جالبی که همکلاسی‌هایشان دارند، ارتباط برقرار کنند و به اهداف شخصی خود برسند. به علاوه متخصصین گفتار درمانی می‌توانند از این ابزار‌ها استفاده کنند تا مهارت‌های زبانی و کلامی را از راه تشویق و همراه کردن کودکان به آنها بیاموزند.

مرکز مشاوره روانشناسی رهیاب با کادری متخصص از روانشناسان در زمینه های مختلف روانشناسی از قبیل مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده و… با بهره گیری از مشاوران زبده در مشاوره کودک آماده ارائه مشاوره در زمینه گفتار درمانی است. کافیست برای انجام مشاوره گفتار درمانی، به صورت زیر با مرکز مشاوره رهیاب تماس حاصل نمایید.

منبع: سایت چطور

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «گفتار درمانی – خدمات مشاوره کودک» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ممکن است کودک شما از ناتوانی‌های گفتاری همچون مشکلاتی در تلفظ کلمات رنج ببرد. گفتار درمانی می‌تواند رشد زبانی، ارتباط و مهارت‌های زبانی کاربردی کودک شما را بهبود ببخشد. گفتار درمانی روشی درمانی است که گفتار کودک و توانایی او را در درک و استفاده از زبان، حتی در ارتباط غیرکلامی، بهبود می‌بخشد. متخصصان گفتار، یا آسیب‌شناسان گفتار و زبان افراد و متخصصان مشاوره کودک این خدمات را ارائه می‌دهند.

گفتار درمانی از دو بخش تشکیل می‌شود: اول تمرین دادن دهان برای تولید اصوات و در نهایت شکل دادن کلمات و جمله‌ها (با توجه به بیان، روانی کلام، و تنظیم بلندی صدا). دوم درک و بیان گفتار (با توجه به استفاده از زبان به شکل‌های نوشتاری، تصویری، بدنی، علائم و استفاده از زبان از طریق سیستم‌های ارتباطی مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، کامپیوتر‌، و تبلت). به علاوه، متخصصان این حوزه نقش گسترده‌ای در درمان مشکلات بلع ایفا می‌کنند که جزءِ مشکلات تغذیه نیز به حساب می‌آید.

ممکن است که برخی از کودکان، تلفظی عالی داشته باشند یا حتی زودتر از دیگر هم‌سالان خود قادر به خواندن شده باشند، ولی با این وجود برای بهبود زبان کاربردی خود نیاز به گفتار درمانی داشته باشند. زبان کاربردی یعنی فرآیند استفاده‌ی درست از زبان گفتاری و زبان بدن برای مصارف روزمره مانند درخواست کردن، مکالمه داشتن، و دوست‌یابی در موقعیت‌های اجتماعی.

از دیگر دلایلی که کودک نیازمند گفتار درمانی است می‌توان به مشکلات پزشکی مانند آسیب مغزی یا عفونت که ممکن است روی توانایی آنها برای برقراری ارتباط اثرگذار باشد، اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل نیازمندی به گفتار درمانی، وجود ناتوانی‌های قابل تشخیص مانند سندروم داون است. گفتار درمانی معمولا در سنین کم شروع می‌شود و می‌تواند تا زمانی که کودک به مدرسه می‌رود و ارتباط نوشتاری را می‌آموزد نیز ادامه پیدا کند.

آسیب‌شناسان گفتار و زبان، دانش آموزانی را که در خواندن و بیان منظورشان به صورت نوشتاری مشکل دارند، شناسایی می‌کنند. کیتی اوهلر (Kathy Oehler) از آسیب‌شناسان گفتار و زبان و یکی از نویسندگان کتاب «از نوشتن متنفرم» می‌گوید: مشکلات زبانی می‌توانند تأثیر زیادی بر توانایی نوشتن کودکان داشته باشند. کودک برای نوشتن ابتدا باید ایده‌های خود را در غالب کلمات بیان کند و بعد آن کلمات را در جمله جایگذاری کند.

مشاوره رایگان گفتار درمانی

همین‌طور مشکلات زبانی باعث می‌شوند که درک و دنبال کردن دستور‌العمل برای کودکان مشکل شود. متخصص گفتار درمانی می‌تواند به کودکان کمک کند تا این مهارت‌ها را در خود تقویت کنند. معمولا متخصصان برای درمان مستقیم، شرایط را ارزیابی می‌کنند و به معلمان مشاوره می‌دهند تا بتوانند کلاس‌های غنی‌تری برگزار نمایند. درمان می‌تواند هم به‌صورت فردی و هم در قالب گروه‌های کوچکی از افرادی با مشکلات مشابه اجتماعی و ارتباطی، انجام شود. در هر صورت هدف متخصص گفتار درمانی این است که استفاده از زبان را خوشایند کند، و کودکان را در دوست‌یابی و کسب موفقیت بیشتر در مدرسه یاری نماید.

ملانی پوتوک (Melanie Potock) متخصص آسیب‌شناسی زبان و گفتار می‌گوید: آسیب‌شناسان زبان و گفتار نه تنها مشکلات بیان، زبان و درک را ارزیابی و حل می‌کنند، بلکه برخی از آنها روی بلع و غذاخورن هم تمرکز دارند. او معتقد است بسیاری از کودکانی که به سختی حرف می‌زنند مشکلاتی در غذا خوردن هم دارند. درست است که اولین موردی که به ذهن می‌آید کودکان با نیازهای خاص هستند، ولی مشکلات صحبت کردن و غذا خوردن در سایر کودکان نیز مشهود است.

هر دو عمل حرف زدن و بلعیدن جنبه‌های حرکتی بسیار ظریف زبان، فک و لبها را در هماهنگی کامل یا یکدیگر درگیر می‌کنند که همیشه هم کار خیلی راحتی نیست! ممکن است متخصصان گفتار درمانی برای این‌کار از اسباب بازی‌های فوت کردنی و سوت‌ها استفاده کنند و از کودکان بخواهند تا مسابقه‌ی «پنبه فوت کنی» بگذارند و به این‌صورت ماهیچه‌های مورد استفاده در حرف‌ زدن و غذا خوردن را تقویت کنند. نی‌های رنگی، مسواک‌های موزیکال و حلقه‌های حباب‌ساز، استراتژی‌های سرگرم کننده‌ی دیگری هستند که به کودکان کمک می‌کنند تا حس‌های مختلف را در دهان‌شان تحمل کنند.

آسیب‌شناسان زبان و گفتار با کودکانی کار می‌کنند که در درک نشانه‌های اجتماعی، فهمیدن دیگران، و استفاده از کلمات و زبان بدن برای برقراری ارتباط کارآمد و پیدا کردن دوست، دچار مشکل هستند. میشل گارسیا وینر (Michelle Garcia Winner) و دکتر پاملا جی کروک (Pamela J Crooke) آسیب‌شناسان گفتار و زبان و از نویسندگان کتاب «Socially Curious and Curiously Social» معتقد‌ند: بخش کاربردی زبان و ارتباط شامل مسائل مربوط به ارتباط اجتماعی است، زبان اجتماعی هم یکی از این مسائل است، ولی تنها مسئله‌ی این بخش نیست.

دریافت اطلاعات اجتماعی برای فرآوری کردن و پاسخ دادن به نشانه‌های غیر کلامی که از پس‌زمینه‌ی گفت‌وگو، مردم و زبان آنها به دست می‌آیند، برای دانش‌آموزانی که مشکلاتِ یادگیری اجتماعی دارند، واقعا مشکل است. این مسائل شامل طیف بیماری اوتیسم، ناتوانی در یادگیریِ غیرکلامی، اختلالِ زبان کلامی، اختلال بیش‌فعالی، کمبود تمرکز و غیره می‌شوند. این دانش‌آموزان می‌توانند تحت درمانی به نام تفکر اجتماعی قرار بگیرند که به آنها رابطه‌ی بین طرز تفکر و رفتار و طرز عکس‌العمل دیگران را می‌آموزد.

کودکانی که به دلایل مختلفی قادر به صحبت کردن نیستند، به روش‌های ارتباطی دیگری نیازمندند. درمان‌های اولیه و متخصصین زبان و گفتار در مقطع پیش‌دبستانی به کودکان (و والدین آنها) یاد می‌دهند که تصاویر و زبان اشاره‌ی ساده چگونه به آنها در برقراری ارتباط کمک خواهد کرد. کودکانی که به مدرسه می‌روند ممکن است بتوانند از کامپیوتر یا تبلت برای برقراری ارتباط استفاده کنند، این ابزارها از برنامه‌های تبدیل متن به صدا استفاده می‌کنند.

لویس برادی (Lois Brady) نویسنده‌ی کتاب «نرم‌افزارهای برای اوتیسم» میگوید: تکنولوژی صفحه‌های لمسی، همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که با استفاده از همان ابزارهای جالبی که همکلاسی‌هایشان دارند، ارتباط برقرار کنند و به اهداف شخصی خود برسند. به علاوه متخصصین گفتار درمانی می‌توانند از این ابزار‌ها استفاده کنند تا مهارت‌های زبانی و کلامی را از راه تشویق و همراه کردن کودکان به آنها بیاموزند.

مرکز مشاوره روانشناسی رهیاب با کادری متخصص از روانشناسان در زمینه های مختلف روانشناسی از قبیل مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده و… با بهره گیری از مشاوران زبده در مشاوره کودک آماده ارائه مشاوره در زمینه گفتار درمانی است. کافیست برای انجام مشاوره گفتار درمانی، به صورت زیر با مرکز مشاوره رهیاب تماس حاصل نمایید.

منبع: سایت چطور

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «گفتار درمانی – خدمات مشاوره کودک» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ممکن است کودک شما از ناتوانی‌های گفتاری همچون مشکلاتی در تلفظ کلمات رنج ببرد. گفتار درمانی می‌تواند رشد زبانی، ارتباط و مهارت‌های زبانی کاربردی کودک شما را بهبود ببخشد. گفتار درمانی روشی درمانی است که گفتار کودک و توانایی او را در درک و استفاده از زبان، حتی در ارتباط غیرکلامی، بهبود می‌بخشد. متخصصان گفتار، یا آسیب‌شناسان گفتار و زبان افراد و متخصصان مشاوره کودک این خدمات را ارائه می‌دهند.

گفتار درمانی از دو بخش تشکیل می‌شود: اول تمرین دادن دهان برای تولید اصوات و در نهایت شکل دادن کلمات و جمله‌ها (با توجه به بیان، روانی کلام، و تنظیم بلندی صدا). دوم درک و بیان گفتار (با توجه به استفاده از زبان به شکل‌های نوشتاری، تصویری، بدنی، علائم و استفاده از زبان از طریق سیستم‌های ارتباطی مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، کامپیوتر‌، و تبلت). به علاوه، متخصصان این حوزه نقش گسترده‌ای در درمان مشکلات بلع ایفا می‌کنند که جزءِ مشکلات تغذیه نیز به حساب می‌آید.

ممکن است که برخی از کودکان، تلفظی عالی داشته باشند یا حتی زودتر از دیگر هم‌سالان خود قادر به خواندن شده باشند، ولی با این وجود برای بهبود زبان کاربردی خود نیاز به گفتار درمانی داشته باشند. زبان کاربردی یعنی فرآیند استفاده‌ی درست از زبان گفتاری و زبان بدن برای مصارف روزمره مانند درخواست کردن، مکالمه داشتن، و دوست‌یابی در موقعیت‌های اجتماعی.

از دیگر دلایلی که کودک نیازمند گفتار درمانی است می‌توان به مشکلات پزشکی مانند آسیب مغزی یا عفونت که ممکن است روی توانایی آنها برای برقراری ارتباط اثرگذار باشد، اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل نیازمندی به گفتار درمانی، وجود ناتوانی‌های قابل تشخیص مانند سندروم داون است. گفتار درمانی معمولا در سنین کم شروع می‌شود و می‌تواند تا زمانی که کودک به مدرسه می‌رود و ارتباط نوشتاری را می‌آموزد نیز ادامه پیدا کند.

آسیب‌شناسان گفتار و زبان، دانش آموزانی را که در خواندن و بیان منظورشان به صورت نوشتاری مشکل دارند، شناسایی می‌کنند. کیتی اوهلر (Kathy Oehler) از آسیب‌شناسان گفتار و زبان و یکی از نویسندگان کتاب «از نوشتن متنفرم» می‌گوید: مشکلات زبانی می‌توانند تأثیر زیادی بر توانایی نوشتن کودکان داشته باشند. کودک برای نوشتن ابتدا باید ایده‌های خود را در غالب کلمات بیان کند و بعد آن کلمات را در جمله جایگذاری کند.

مشاوره رایگان گفتار درمانی

همین‌طور مشکلات زبانی باعث می‌شوند که درک و دنبال کردن دستور‌العمل برای کودکان مشکل شود. متخصص گفتار درمانی می‌تواند به کودکان کمک کند تا این مهارت‌ها را در خود تقویت کنند. معمولا متخصصان برای درمان مستقیم، شرایط را ارزیابی می‌کنند و به معلمان مشاوره می‌دهند تا بتوانند کلاس‌های غنی‌تری برگزار نمایند. درمان می‌تواند هم به‌صورت فردی و هم در قالب گروه‌های کوچکی از افرادی با مشکلات مشابه اجتماعی و ارتباطی، انجام شود. در هر صورت هدف متخصص گفتار درمانی این است که استفاده از زبان را خوشایند کند، و کودکان را در دوست‌یابی و کسب موفقیت بیشتر در مدرسه یاری نماید.

ملانی پوتوک (Melanie Potock) متخصص آسیب‌شناسی زبان و گفتار می‌گوید: آسیب‌شناسان زبان و گفتار نه تنها مشکلات بیان، زبان و درک را ارزیابی و حل می‌کنند، بلکه برخی از آنها روی بلع و غذاخورن هم تمرکز دارند. او معتقد است بسیاری از کودکانی که به سختی حرف می‌زنند مشکلاتی در غذا خوردن هم دارند. درست است که اولین موردی که به ذهن می‌آید کودکان با نیازهای خاص هستند، ولی مشکلات صحبت کردن و غذا خوردن در سایر کودکان نیز مشهود است.

هر دو عمل حرف زدن و بلعیدن جنبه‌های حرکتی بسیار ظریف زبان، فک و لبها را در هماهنگی کامل یا یکدیگر درگیر می‌کنند که همیشه هم کار خیلی راحتی نیست! ممکن است متخصصان گفتار درمانی برای این‌کار از اسباب بازی‌های فوت کردنی و سوت‌ها استفاده کنند و از کودکان بخواهند تا مسابقه‌ی «پنبه فوت کنی» بگذارند و به این‌صورت ماهیچه‌های مورد استفاده در حرف‌ زدن و غذا خوردن را تقویت کنند. نی‌های رنگی، مسواک‌های موزیکال و حلقه‌های حباب‌ساز، استراتژی‌های سرگرم کننده‌ی دیگری هستند که به کودکان کمک می‌کنند تا حس‌های مختلف را در دهان‌شان تحمل کنند.

آسیب‌شناسان زبان و گفتار با کودکانی کار می‌کنند که در درک نشانه‌های اجتماعی، فهمیدن دیگران، و استفاده از کلمات و زبان بدن برای برقراری ارتباط کارآمد و پیدا کردن دوست، دچار مشکل هستند. میشل گارسیا وینر (Michelle Garcia Winner) و دکتر پاملا جی کروک (Pamela J Crooke) آسیب‌شناسان گفتار و زبان و از نویسندگان کتاب «Socially Curious and Curiously Social» معتقد‌ند: بخش کاربردی زبان و ارتباط شامل مسائل مربوط به ارتباط اجتماعی است، زبان اجتماعی هم یکی از این مسائل است، ولی تنها مسئله‌ی این بخش نیست.

دریافت اطلاعات اجتماعی برای فرآوری کردن و پاسخ دادن به نشانه‌های غیر کلامی که از پس‌زمینه‌ی گفت‌وگو، مردم و زبان آنها به دست می‌آیند، برای دانش‌آموزانی که مشکلاتِ یادگیری اجتماعی دارند، واقعا مشکل است. این مسائل شامل طیف بیماری اوتیسم، ناتوانی در یادگیریِ غیرکلامی، اختلالِ زبان کلامی، اختلال بیش‌فعالی، کمبود تمرکز و غیره می‌شوند. این دانش‌آموزان می‌توانند تحت درمانی به نام تفکر اجتماعی قرار بگیرند که به آنها رابطه‌ی بین طرز تفکر و رفتار و طرز عکس‌العمل دیگران را می‌آموزد.

کودکانی که به دلایل مختلفی قادر به صحبت کردن نیستند، به روش‌های ارتباطی دیگری نیازمندند. درمان‌های اولیه و متخصصین زبان و گفتار در مقطع پیش‌دبستانی به کودکان (و والدین آنها) یاد می‌دهند که تصاویر و زبان اشاره‌ی ساده چگونه به آنها در برقراری ارتباط کمک خواهد کرد. کودکانی که به مدرسه می‌روند ممکن است بتوانند از کامپیوتر یا تبلت برای برقراری ارتباط استفاده کنند، این ابزارها از برنامه‌های تبدیل متن به صدا استفاده می‌کنند.

لویس برادی (Lois Brady) نویسنده‌ی کتاب «نرم‌افزارهای برای اوتیسم» میگوید: تکنولوژی صفحه‌های لمسی، همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که با استفاده از همان ابزارهای جالبی که همکلاسی‌هایشان دارند، ارتباط برقرار کنند و به اهداف شخصی خود برسند. به علاوه متخصصین گفتار درمانی می‌توانند از این ابزار‌ها استفاده کنند تا مهارت‌های زبانی و کلامی را از راه تشویق و همراه کردن کودکان به آنها بیاموزند.

مرکز مشاوره روانشناسی رهیاب با کادری متخصص از روانشناسان در زمینه های مختلف روانشناسی از قبیل مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده و… با بهره گیری از مشاوران زبده در مشاوره کودک آماده ارائه مشاوره در زمینه گفتار درمانی است. کافیست برای انجام مشاوره گفتار درمانی، به صورت زیر با مرکز مشاوره رهیاب تماس حاصل نمایید.

منبع: سایت چطور

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «گفتار درمانی – خدمات مشاوره کودک» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

خوش آمدید

یادآوری کلمه عبور

کلمه عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید

آخرین مطالب

گروه توانبخشی رویش – گروه آموزش و توانبخشی رویش ارائه دهنده خدمات و آموزش‌های کاربردی توانبخشی است.

مشاوره رایگان گفتار درمانی


امکان ارسال نظر وجود ندارد

آدرس: استان تهران- رباط کریم- پرند- خیابان آسمان بلوار ستاره روبروی پیش‌دبستانی اُرکیده پلاک ۱۸ کد پستی: 3761367683
تلفن‌:۵۶۲۱۷۴۴۶
ساعات کاری ما ۸ صبح تا ۲۰ شب است.
روزهای تعطیل همیشه تعطیل هستیم.

گروه آموزش و توانبخشی رویش پرند به کودکان با مشکلات رشدی و والدین آنها کمک می‌کند که مسیر رشد را بهتر طی کنند و مهارت‌های رشدی را به شکل ساده و کاربردی فرا بگیرند. خدمات ما  شامل درمان‌های توانبخشی حضوری و آموزش‌های آنلاین و آفلاین ‌است.

خوش آمدید

یادآوری کلمه عبور

کلمه عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید

تلفن : ۶۶۵۹۶۱۵۱      

افتتاح تنها شعبه کلینیک ایران در مرزداران

این وسیله کمکی که gait plate نام دارد توسط کاردرمانگر فرهنگ محمدخانی طراحی شده و به بهبود وضعیت ایستادن و راه رفتن کودکان فلج مغزی کمک شایانی میکند . gait plate دارای تاییدیه از مرکز تحقیقات توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران وسازمان ثبت اختراعات به شماره 65026 می باشد .                       اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان گفتار درمانی

 جمالزاده، تقاطع بلوار کشاورز (‌نبش شمال غربی )‌پلاک 414 – طبقه اول تلفن :   66430489   66596218 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
document.getElementById(‘cloak5f41d10f28392a980723a767028a8097’).innerHTML = ”;
var prefix = ‘ma’ + ‘il’ + ‘to’;
var path = ‘hr’ + ‘ef’ + ‘=’;
var addy5f41d10f28392a980723a767028a8097 = ‘info’ + ‘@’;
addy5f41d10f28392a980723a767028a8097 = addy5f41d10f28392a980723a767028a8097 + ‘iranrehab’ + ‘.’ + ‘ir’;
var addy_text5f41d10f28392a980723a767028a8097 = ‘info’ + ‘@’ + ‘iranrehab’ + ‘.’ + ‘ir’;document.getElementById(‘cloak5f41d10f28392a980723a767028a8097’).innerHTML += ‘‘+addy_text5f41d10f28392a980723a767028a8097+’‘;

گفتاردرمانی انلاین

گفتاردرمانی یکی از رشته های توانبخشی است .هدف این رشته بهبود مشکلات گفتاری، زبانی، شناختی و مشکلات بلع غذا می باشد.

چه اختلالاتی می توانند توسط گفتاردرمانی انلاین مشاوره شوند؟

• لکنت(کودکان و بزرگسالان)
• دیر حرف زدن یا تاخیر در صحبت کردن
• مشکلات تلفظ
• برخی از مشکلات صدا
• اتیسم و بیش فعالی و مشکلات شناختی
• مشکلات یادگیری (املا، ریاضی و خواندن و نوشتن)

چه کسانی می توانند توسط گفتاردرمانی مسیر درمان را شروع کرده و ادامه دهند

مشاوره رایگان گفتار درمانی

درمان گفتاردرمانی انلاین برای تمامی اختلالات بزرگسالان (بجز سکته مغزی، و آسیب مغزی و MR ) قابل اجراست.

و اما درمان گفتاردرمانی انلاین کودکان

در گفتاردرمانی مجازی برخلاف گفتاردرمانی حضوری نقش مستقیم درمانگر بسیار کم است و نقش خانواده پررنگ تر است.درنتیجه برای کودکانی که با والدین خود بهتر ارتباط برقرار می کنند و در جلسات درمانی حضوری بسیار سخت ارتباط برقرار می کنند گزینه مفیدی است. اصولا گفتاردرمانی آنلاین برای کودکانی مفید است که در خانه از پدر و مادر دستور پذیری داشته باشند، و یا اینکه کودک نقشی در روند درمان گفتارندارد و خانواده با تغییرالگوی زندگی به صورت غیر مستقیم گفتار کودک را در مسیر بهبودی قرار می دهند( مانند لکنت کودکان،تاخیر گفتاری کودکان زیر ۳ سال)

 

جهت مشاوره آنلاین (مشاوره به صورت رایگان است) گفتاردرمانی میتوانید در بخش comment نام و نام خانوادگی، مشکل گفتاری و ایمیل را بفرستید.

و یا به آدرس اینستگرام clinic_nikan_ پیام دهید

و یا با شماره ۰۲۶۳۴۲۱۷۴۹۴۰۲۶۳۴۲۱۵۱۶۲

تماس بگیرید.

گفتاردرمانی انلاین

 

ادرس کلینیک جهت مراجعه حضوری: کرج، جهان شهر، ضلع غربی پل روحانی ، خیابان اتحاد گلستان، ساختمان شعله، کاردرمانی و گفتاردرمانی نیکان

کلید واژه : گفتار درمانی انلاین

عالي ، براي اين شرايط كه كمتر كلينيك ميريم بهترين و موثر ترين روش هست كه درمان بچه هامون عقب نيفته .

سلام بله دقیقا برای این شرایط یکی از بهترین تصمیم هاست

پسر سه ساله دارم که شروع به صحبت نکرده

سلام و احترام

کودک در ۳سالگی باید حداقل توانایی گفتن جمله ۳کلمه ای را داشته باشد.در صورتیکه مشکلات زمینه مانند کم شنوایی ، اختلال توجه تمرکز ، اتیستیک و غیره نداشته باشد.

سلام وقت بخیر من میخواستم از گفتار درمانی آنلاین استفاده کنم پسرم سه سالشه و تاخیر گفتگو داره

یعنی فقط کلماتی که ما زیاد بهش تکرار و اصرار میکنیم و تکرار میکنه بجز بیست کلمه ای که در بازی یاد گرفته مثل اسم حیوانات و صداهاشون و گل و کو مامان و بابا و آجی و گوشی و علاقه ای برای صحبت نشون نمیده فقط بازی و تلوزیون .پدرش و پسر عموش هم در چهارسالگی حرف زدن و شروع کردن.

با سلام .فرزند شما دارای تاخیر گفتاره که با روش های غیر مستقیم میتونید زودتر این تاخیر را جبران کنید.برای شرکت در جلسات گفتاردرمانی انلاین لطفا به اینستگرام کلینیک _clinic_nikan دایرکت دهید و یا با شماره کلینیک۰۲۶۳۴۲۱۵۱۶۲ تماس بگیرید و راهنمایی لازم را دریافت کنید

سرکار خانم پورسروش من خیلی خیلی خوشحالم که با شما اشنا شدم.یکی از خوبی های کرونا این بود که من با شما اشنا شدم و پسرم اینقدر تو این چند ماه پیشرفت کرده.

سلام.ممنون از لطف شما.انشالا که همیشه موفق باشید

پسر من ۱۹ ماهه هستش، زیان درکی بسیارقوی و بالایی دارد، تمام دستورات را متوجه میشود، ولیکن کلمات محدودی استفاده می کند(بابا. رفت. جیزه. نیستش،هیس، وای را کاملا واضح تلفظ میکنه ولی محدود)… بیشتر سوال مسپرسه و میگه ای چیه؟…
برای توضیح دادن و یا درخواست کردن صداسازی میکند (بدون اینکه کلمه ای بگه)… برای درخواست هم اشاره میکند به چیزی که میخواهد…
ایا نرمال است وضعیتش؟

سلام .بله اگر درک خوبی داره و مشکلات توجه تمرکز نداره مشکلی نیست و میتونید برای اطمینن بیشتر وقتی دو سالشون شد برامون ازمیزان پیشرفت پسرتون بگید و ببینیم ایا تاخیری وجود داره یاخیر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس: کرج، میدان جمهوری، ضلع غربی پل روحانی، جنب کانون مهندسان، خیابان اتحاد گلستان، ساختمان شعله، طبقه 6، واحد 15، کلینیک کاردرمانی و گفتار درمانی نیکان

تلفن: 0263421749402634215162

طراحی و توسعه: مجتبی موسوی منش

خدمات گفتاردرمانی این مرکز شامل:

گروهی از مراجعان بخش‌ گفتاردرمانی مرکز سهروردی افرادی هستند که به اختلال بد تلفظ کردن صداها دچار هستند. درحقیقت این افراد صداهای گفتاری را به صورت نادرست و غلط تولید می‌کنند. علت این امر این است که عضله زبان این افراد دچار ناهماهنگی است. این امر می‌تواند علت‌های دیگری از جمله کم‌شنوایی، ضعف حس‌های دهانی، نداشتن برنامه‌ریزی مناسب حرکتی گفتار از سوی مغز و … را داشته باشد. معمولا گفتار این افراد نامفهوم است؛ و یا ممکن است یک یا چند صدای خاص را اشتباه تلفظ کنند. ممکن است حذف صدا داشته باشند یا صدایی را اضافه تولید کنند.

در صورتی که منطقه زبانی مغز در دوران جنینی، حین تولد یا پیش از فراگیری زبان آسیب ببیند موجب بروز آفازی کودکی می‌شود و در صورتی که این مناطق در سن بزرگسالی بر اثر سکته‌مغزی یا هرگونه آسیب دیگر دچار ضایعه شوند، آفازی بزرگسالی اتفاق می‌افتد. در کودکان جنبه‌های زبانی و گفتاری، یادگیری و رفتاری دست‌خوش اختلال می‌گردد و نیازمند یک درمان همه جانبه از سوی آسیب‌شناس گفتار و زبان خواهد بود در نتیجه این خدمات هم در مرکز ما ارائه خواهد شد.

 این کودکان به دلیل ضایعات‌مغزی دارای مشکل حس دهانی، عدم مهار رفلکس‌های دهانی، مشکلات جویدن، بلع و تغذیه مستقل، مشکلات درکی و بیانی هستند که درمان اختلالات گفتار و زبان و بلع آن‌ها به عهده گفتاردرمانگر است.

شامل هرگونه گیر، مکث، قفل‌شدگی، کشیده‌گویی و تکرار در گفتار می‌باشد. درمان این بیماران شامل آموزش نحوه صحیح تنفس و تنظیم آن با گفتار، با استفاده از تکنیک‌های خاص، جهت سلیس و روان صحبت کردن و نیز (Relaxation) می‌باشد. در صورتی که به علل مختلف این زمان‌بندی از محدوده عادی خارج شود، فرد دچار لکنت یا ناروانی طبیعی خواهد شد.

مشاوره رایگان گفتار درمانی

لکنت عارضه‌ای است که به صورت مکث‌های بی‌جا و بیش ازحد، کشیده‌گویی، تکرار صدا و هجا یا کلمات و عبارات یا قفل‌شدگی در بیان یک صدا در گفتار فرد مبتلا دیده می‌شود.

در این گروه از اختلالات یکی از ویژگی‌های صوت که مربوط به کیفیت صدا، آهنگ صدا و بلندی آن است، آسیب می‌بیند. اختلالات صوت شامل بَمی بیش از حد، زیری بیش ازحد، گرفتگی صدا و گفتار تو دماغی هستند.

اختلالات صوت ناشی از شکاف کام یکی از انواع بارز این‌گونه مشکلات است.
برای درمان غالبا از روش‌های بازپروری صدا استفاده می‌کنند.

یکی از اختلالات ویژه یادگیری است که در سال‌های اول دبستان خود را نشان می‌دهد. این کودکان ممکن است در شناخت و تطبیق حروف و کلمات، خواندن و هجی کردن کلمات و یا در املا نوشتن و درک و یادگیری ریاضیات دچار مشکل باشند. اختلال در خواندن در دوران رشد ممکن است پیامد اختلالات زبانی و گفتاری کودکان باشد. شناسایی به موقع مشکلات گفتاری کودکان قبل از دبستان و اقدامات درمانی توسط گفتاردرمانگران، یادگیری زبان نوشتاری آن‌ها را سهولت می‌بخشد. آسیب‌های‌مغزی با علل مختلف در بسیاری از افراد بزرگسال و کودکان نیز ممکن است منجر به اختلالات اکتسابی گفتار و زبان همراه با اختلالات خواندن و نوشتن گردد. ارائه خدمات به موقع گفتاردرمانی در کاهش چشم‌گیر این اختلالات موثر می‌باشد.

در کودکانی که مشکلات شکاف کام و لب دارند، تقویت عضلات اندام‌های گفتاری، تقویت عملکرد نرم کام و در آخر آموزش و اصلاح تولید صداها از مهم‌ترین مواردی هستند که در درمان این اختلال در بخش گفتاردرمانی مرکز ما مورد توجه قرار می‌گیرد.

https://www.aparat.com/v/qd5jo

مراجعه کنندگان به مرکز روزانه شامل کسانی هستند که به علت ابتلا به بیماریهای اعصاب و روان مانند اختلال دو قطبی یا اسکیزوفرنیا، سالها است که توانایی روانی آنها شامل قوای شناختی (حافظه، تمرکز فکر، توان برنامه ریزی و تصمیم گیری و از این قبیل …)، مهارت اجتماعی ( مانند ارتباط با دیگران، حل مسائل جاری در جامعه، استفاده از خدمات شهری، رفت و شد در شهر، ….) دچار نقصان و ضعف شده است. این ناتوانی­ها منجر به گوشه گیری بیشتر و انزوا بیمار از جامعه می­شود. انزوای روز افزون، خود منجربه کاهش بیشتر توان روانی بیماران می­شود. این دور باطل باعث میشود که بتدریج بیمار توانایی های لازم را کسب نکند و یا در صورت کسب در سالهای گذشته بتدریج آنها را از دست بدهد. در صورتی­که بیماری در سنین بالاتر مثلا بالای ۲۵ سالگی شروع شده باشد حالت دوم مصداق بیشتری دارد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز سهروردی می باشد .

 

مشاوره رایگان گفتار درمانی
مشاوره رایگان گفتار درمانی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *